29 března, 2024

Kurz je potvrzen

V mém včerejším článku jsem se zamýšlel nad situací prohravšího kandidáta Andreje Babiše. Napsal jsem, že Andrej Babiš se svými kartami sehrál celkem dobrou hru ve které nic neztratil a ještě něco získal, ale na vítězství to prostě nestačilo, protože jeho soupeř byl od začátku na delší straně páky. Babišova kampaň podle mě nebyla vedena úplně špatně, počítala s dobrými i špatnými stránkami Veľkého Bociana, ale narazila na limity preferencí na české voličské scéně.

Myslím si, že hnutí ANO čeká poměrně komplikované rozhodnutí, co dál. Babiš je schopen vyhrávat volby, ale jeho koaliční potenciál je poměrně malý. Dílem ho nemají rádi, dílem nemá rád je. Andrejko se stal univerzálním hromosvodem všeho špatného a naložili mu na hřbet tolik skutečných i domnělých hříchů, že vlastně nemá žádné dobré možnosti, jak pokračovat. Pětikolka ho mezi sebe nikdy nevezme a s SPD jít nechce. Já si vlastně dovedu docela dobře představit, že se Babiš z politiky stáhne. Hnutí ANO zůstane a bude dál jeho prodlouženou rukou, ale on v něm nebude figurovat na viditelném místě. Pokud by se po jednání předsednictva něco takového ukázalo, vůbec by mě to nepřekvapilo.

Stejně tak by mě nepřekvapilo, kdyby se v ANO ukázala rozsáhlejší rebélie, než jeden Vondrák a jeden Macura.

Dnes si řekneme, co znamená generálovo vítězství pro nás na Alternativě. Včera jsem jen krátce naznačil, že bychom si měli hýčkat ten kus sounáležitosti, který jsme alespoň na chvíli dokázali vytvořit, ale samozřejmě se dá čekat i nějaké to pnutí a přehodnocování dosavadních postojů a názorů. Každopádně bychom si ale měli říci, co dál.

V uplynulých šesti měsících jsme se dost snažili o změnu kurzu, co nastavila vláda. Je to zřejmé – Jasná, ba bezpodmínečná podpora Ukrajiny, posílání zbraní i peněz, podpora Polska, odklon od Maďarska, energetická záchrana Německa, zvyšování především majetkových daní, odstřihnutí od ruských surovin… a to víceméně za každou cenu.

Od září jsme upozorňovali na úskalí této politiky. Proběhlo několik velkých demonstrací, dokázali jsme toto téma protlačit do veřejného prostoru i pomocí široké komunitny blogerů a influencerů na sociálních sítích. I když demonstrace nijak nepohnuly vládní politikou, byly dostatečné na to, aby se o těchto tématech dozvěděla široká veřejnost. Nakonec si značnou část z těchto témat vzal pro kampaň i Andrej Babiš, který měl větší mediální sílu než my všichni dohromady a téma míru a nízkých cen energií dokázal dostat do každé domácnosti v této republice.

To je podle mě důvod, že se kolem Babišovy kandidatury dokázali sjednotit i proudy, které jinak proti Andrejovi docela tvrdě vystupovaly. Ne, minulost nebyla zapomenuta, ale téma míru a energetické bídy bylo důležitější než předchozí covidové hříchy i třeba než EET. Tato témata JASNĚ A ZŘETELNĚ zazněla. Dostala se do každé domácnosti. Byly toho plné noviny, byla toho plná televize, všichni si v tomto ohledu brali do huby, že Babiš mluvením o míru straší válkou. V televizních debatách zcela jasně a mnohonásobně zaznělo, že Pavel je vládní kandidát. Všichni v této republice to slyšeli, běžně se to diskutovalo, mlelo se to v hospodách i na fejsbůku.

Na konci toho všeho řeklo 58% voličů, co se obtěžovali přijít k volbám, že to pro ně není téma a kurz této vlády jim naprosto vyhovuje. Netrápí je ani válka za humny, ani vysoké ceny energií, ani omezování svobody slova. A nás, co jsme to chtěli jinak, nás je prostě míň. Jestliže jsme mohli po parlamentních volbách říkat, že vládu nevolila většina voličů, protože milion hlasů propadlo, tak teď už to není pravda. Většina voličů zvolila generála, kterému vyjádřila podporu celá Pětikolka a který se od začátku do konce ani na minutu netajil, že s politikou Fialovy vlády souzní.

Podle mě se tímto volebním aktem na čas uzavřela šance dostat se ke kormidlu a posunout Českou republiku na jiný kurz. Nemá smysl protestovat proti většině. Nemá smysl tvrdit, že vláda nemá mandát. Nemá smysl tvrdit, že tyto volby byly o něčem jiném. Nebyly. Byly o míru, cenách energií a svobodě slova. Pro zřetelnou většinu voličů to nic neznamenalo a potvrdili, že chtějí pokračovat v tom, jak to vláda dělá.

Já osobně nehodlám tvrdit, že by voliči byli nějak oblbnuti médii. Znovu opakuji, voliči nebyli oklamáni. Média jim celou dobu jasně říkala, že Ukrajinu je třeba podporovat, že cena energií je daň za bezemisní budoucnost, že majetkové daně jsou potřebné, protože zdaňují bohatství a že svoboda slova musí být regulována. To není oblbování. Jen bagatelizovali důsledky. Každý člověk v této zemi mohl dojít ke stejným závěrům jako my. Diskuse byla tak velká a vyhrocená, že se nám už zajídala. Lidé si prostě vybrali a věděli, z čeho si vybírají.

Topolánek svého času oblboval. O svých záměrech mlčel, dokud nebyl zvolen. Kalousek oblboval, Sobotka oblboval, až oblbnul i sám sebe. I Lithiu se lhalo, o Vrběticích se lhalo, mlžilo se o lecčem, ale tentokrát ne. Tentokrát si volič vybíral zcela jasně. Neutralita nebo NATO, válka nebo mír, více Evropy nebo méně Evropy. Všichni ti věděli.

Podle mě nemá cenu prorážet hlavou zeď. Je zapotřebí na ni dlouhodobě močit. Čekat, až se ukáží důsledky dnešních vládních kroků. Prostě se to musí stát, protože komu není rady, tomu není pomoci. Dveře do kormidelny jsou zavřené a dokud současní kormidelníci sami nezjistí, že vplouváme do tajfunu, tak se prostě nic nezmění. Půl roku jsme křičeli, že kurz vede do dokonalé bouře, dělali jsme to nahlas a za stále se zvyšujícího osobního rizika. Naši spolulodníci si zvolili kapitána, který jasně a zřetelně říkal, že z toho mráčku nezaprší, je možné do něj vplout a na druhé straně vyplujeme silnější.

Musíme se postarat sami o sebe. Dohlédněme, abychom měli po ruce záchranné vesty, podívejme se, kde jsou nějaké záchranné čluny. Kdo se může navázat na lano, ať to udělá. Udělejme si pořádek v majetku i ve vztazích, opravme, co je pošramocené a na co nebyl čas. Udělali jsme všechno, abychom se do kormidelny dostali. Udělali jsme všechno, aby každý slyšel naše obavy. Velké kroky už udělat nemůžeme, tak pojďme udělat ty malé. V kruhu rodiny i přátel.

Vidlákovy kydy tu s vámi zůstanou. Ale vrátí se zpátky do své původní role. Soběstačnost, zemědělství, komentování světového i českého dění. Přijímání hostů, vytváření vztahů. Čas burcování alespoň prozatím skončil. V minulém roce se mi za pomoci mnoha přátel podařilo udělat z vidlákova dvorku vidlákovo náměstí. Letos se budu snažit, abyste se na tomto náměstí cítili co nejlépe.

V následujících týdnech by měla být hotová moje knížka o zemědělství. Hned, jak ji budu mít doma, začnu ji rozesílat těm, co mě podpořili a stojí o ni. Zájem byl nakonec větší, než jsem předpokládal, takže se chystám udělat ještě dotisk. Na všechny se tedy dostane.

Kdo by si ji chtěl ještě předobjednat (a je ochoten přijmout riziko, že se mnou bude patřičně zatočeno a já nebudu schopen dostát svým závazkům) může si knihu předobjednat zasláním částky nejméně 350,- Kč na číslo účtu: 164 883 276 / 0300. Během čtrnácti dnů spustíme aplikaci, kde se o předplacenou knihu budete moci přihlásit a nechat si ji zaslat domů.

413 thoughts on “Kurz je potvrzen

      1. Ajaj, tohle mě ušlo !
        Jsem se už bál, že Targus měl nehodu…

        Škoda, rád jsem ho čtl.
        Na rozdíl od dřevorubce z Děčína.
        Ten tady dostal i druhou šanci.
        Dostane ji i Targus ?

        1. Ježiši, to je furt…
          Dobře, dáme hlasovat: Kdo rozumí zakladateli? zvedněte ruku..
          Kdo rozumí Targusovi? Říkám ruku… platí jen od každého jedna…. panebože, jak v mateřské školce

        1. Alef Nula, zakladatel napsal:
          30 ledna, 2023 (12:55)
          Já taky.
          —————————————
          Zakladateli,
          jsem zmaten:
          Znamená to, že TAKÉ solidarizujete s Targusem – nebo že sem TAKÉ nepíšete, – nebo obé?

          1. Já to chápu jako obé. Litterate má v názvu něco jiného, než je současný stav a nastal čas se vrátit ke kořenům. Zakladatel je pracující důchodec a zalévat tuhle květinu je kontraproduktviní.

            1. Já květinám rozumím jak koza petrželi (jen co sežrat), takže nejsem odborník – to spíš manželka nebo koneckonců i Vidlák. Ale tolik vím, že někdy se dá ustřihnout vršek a pak jsou výhony dva. Dokonce, když jste šikovný mičurinec, tak vám na jedné větvi roste řepa a na druhé kandovaný zázvor. – Dobré se obrátí v ještě lepší. Není všechno v prdeli tak jako naše politika, buďte v klidu.

          2. To bylo tzv. Schrödingerovo „taky“, Holube.

            Božínku! Vy (plurál) mě ještě rozesmějete. – Já jsem tu záležitost s Targusem jasně popsal, někdo sem občas na tu část diskuse dokonce dá odkaz. Stačí číst. – Ale přece jenom pro zájemce doplním info, které zapadlo kdesi v propadlišti dějin: když jsme přešli z Kydů na litterate, udělali jsme s Targusem jakousi dohodu o formátu diskusních příspěvků vzhledem k obvyklým společenským normám. Targus ji nějakou dobu skutečně dodržoval.

            Jedna z bezpočtu mých přítelkyň je bývalá krasobruslařka a když pověsila závodní kariéru na hřebík, zůstala u svého sportu jako trenérka. V oddíle, který vedla, určitý čas cepovala i svou vlastní ratolest. Holka to byla šikovná, pohybově nadaná, po mamince – geny klackem neumlátíš, dokonce ani v roli trenérky ne; a protože mladá nadějná krasobruslařka měla potíže s dodržováním dispic…, víte, co myslím, tak ji tygří matka ze svého oddílu bez pardonu vyrazila.

            Takové lpění na dohodnutých pravidlech je nesmírně inspirativní.

            Rozuměj tomu každý, jak umíš.

        2. No, mohl by jste ke zvolení prezidenta udělit i amnestii. 🙂
          I židé měli heslo odpouštěj, ale nezapomínej.

    1. To by možná vysvětlovalo, proč Babiš musí být zničen. Mimochodem, jedním z největších skupovatelů půdy je Bill Gates.

      1. K tdx 30 ledna, 2023 (12:29):

        Nevím.

        Matně (tj. bez záruky) si vzpomínám, že Vidlák kdysi kdesi napsal, že Babiš zase tolik procent zemědělské půdy u nás v moci nemá.

        Takže to asi pravý (příp. hlavní) důvod, proč „musí“ být Babiš zničen, nebude.

  1. Tady s Vidlákem nesouhlasím. Teď není čas stáhnout ocas a jít si lízat rány na zahrádku a čekat na katastrofu, abychom pak mohli říkat – „Vídíte, my jsme vám to říkali“. Ne, naopak právě teď je čas být aktivní.
    Už jsme poznali, že „Andy“ je jen olověnou koulí na nohou Alternativy, která nikdy nemůže vyhrát a ani Alternativu sjednotit. Babiš je mejnstrýmový a grýndýlový, má mnoho odpůrců na venkově ještě z doby, kdy silou budoval svoje impérium, mnozí mu nezapomenou Covid. Ani Okamurův radikalismus není řešením. Na nenávistný anti-muslimismus většinového středového voliče nenalákáte.
    Řešením je práce a podpora těch vůdců Alternativy, kteří dokáží oslovit i středového voliče. Bojovat proti ožebračování lidí, proti cenzuře, proti zavlékání společnosti do války. Pěkně to napsal Jindřich Rajchl z PRO.
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Blahopreji-vitezi-Pavel-to-neni-Rajchl-po-volbach-taha-zle-veci-727713

    1. Asi jste četl něco jiného, než já.
      Gró věci bych viděla v tom “ Přijímání hostů a vytváření vztahů. “
      To je, podle mne, Vidlákova parketa. Není konfrontační typ, mohl by výborně tvořit svorník mezi lidmi rozličného názorového ražení. Zatím nikoho takového nikde nevidím. Kdyby spolu dokázaly mluvit třeba Švihlíková s Šichtařovou, bylo by napůl vyhráno. Zatím mají obě dámy za sebou konvoj sympatizantů i konvoj odpůrců – z nich některé s pěnou u huby.

      1. K Helanov 30 ledna, 2023 (12:12):

        Asi si děláte legraci:

        Už s tím vaším Allendeho „neuměním řídit stát“ jste ukázala, že nevíte, jak se ve skutečnosti věci měly (mají).

        Že by se (nominální) kališnice (a Keynesiánka (protestovala by!)) dokázala domluvit se (špatně skrývanou) tvrdou katoličkou ( a na odiv vystavovanou neoliberálnicí)?

        To bych tedy chtěl vidět.

        A ještě více bych (opravdu) chtěl vidět, jaký kočkopes by z toho vznikl.

    2. Další mistr světa ve skoku na špek.
      Přečtěte si, co má Rajchl napsáno v partajním programu a co vykládá hejlům na videích.
      Jasně, že musí říkat líbivé věci. Aby se mohl zúčastnit voleb a doufat v úspěch, potřebuje hlasy. A ty hlásáním svého programu tutově nezíská u střeďáků a levičáků.
      https://stranapro.cz/program/

      1. Občane, já vám vaši radikálnost neberu. Ale jste v menšině.
        Rajchl nebo někdo jiný, rozhodovat bude střední třída. Je třeba pracovat pro to, aby střední odešla od Pětidemolice. Rajchl pro ni má dobrý program, tak proč ne. pokud selže, tak přijde někdo jiný, ale nejde to vzdávat. Toť vše.

        1. Občana snad ani nečíst, je to starý zapšklý učitel, který nikdy neměl rád lidi a myslel si, že jedině on je ten chytrý.
          Jinak Rajchla nesnáší protože je Rajchl symbolem boje proti covidové mafii a upozorňuje na nebezpečí které plyne z očkování. Dnes a vlastně každý den je více a více zpráv o zdravotních problémech očkovaných. Mě je to líto, mám také syna očkovaného, ale zavírat oči před touto skutečností nelze. Prostě Rajchl je pro Občana nositel špatných zpráv a tím to končí, je proto potřeba jej zatratit.
          Občane škodíte, nebo snad máte někoho jiného než Rajchla v této době?

  2. V.I. Lenin: Politika je koncentrovaná ekonomika.
    Milton Friedman: Za vším hledej peníze.

    Je to válka o zdroje a tiskárna na peníze poháněná lidskou krví.

    1. Pomalu a jistě se z Gumy stává hvězdný ekonom. Patrně brzy předběhne i našeho galaktického ekonoma Pružinského. Důchodci dostanou příspěvek 46,30 kč za rok a nadšeně podpoří vítězství našich zbraní.

      1. První o čem začal kecat, že budeme posílat vojáky na zahraniční mise a že skrouhne důchodce. Takže tak nějak to bude

    2. No tak samozřejmě, že to nepočká. Americká ekonomika potřebuje zachránit. Co lepšího jim ČR může nabídnout než vytunelovatelné penzijní fondy?

    3. ja sa pobavim, ked sa za par rokov ukaze, ze Wall Street to zapikuje a ze vsetky tie krasne prognozy o nekonecnom raste akcii sa nesplnia. A som velmi zvedava, ak v pripade, ze to ustojime tak, ze ziadna jadrova vojna nebude a po nejakom case sa vojna skonci (S tym, ze nepocitam porazku Ruska), ako budu vysvetlovat tym mladym dochodcom, ze ziadne dochodky z akcii, co by stali za zmienku nebudu:-( vsetko to bolo postavene na americkom storoci a ak uz ziadne nebude, co potom?

  3. Česko si od nedělního večera dělá strach o jednu z nejzábavnějších osob v českém šoubyznyse. František Ringo Čech, který má letos v létě oslavit kulaté 80. narozeniny, je podle dostupných informací v ohrožení života.

    Podle informací televizní stanice CNN Prima News byl Ringo Čech v neděli večer převezen s cévní mozkovou příhodou do pražské Nemocnice Na Homolce. Potvrdil to i jeho syn.

    Zdroj: https://stars24.cz/celebrity/ceske-celebrity/39968-frantisek-ringo-cech-je-po-mrtvici-v-nemocnici

  4. Titulek na Novinkách

    V předvečer invaze na Ukrajinu Putin pohrozil Johnsonovi raketovým útokem

    Kdo čte jen titulky,oklepe se nad krvelačným Putinem

    Aby se však čtenář dále dočetl

    „V určitém okamžiku se zdálo, že mi (Putin – pozn. red.) vyhrožuje a říká: ‚Borisi, nechci ti ublížit, ale s raketou to bude trvat jen minutu,‘ nebo něco v tomto duchu,“ pronesl Johnson.

    Takže Borýskovi se něco zdálo a ani to nevěděl přesně

    1. A idnes se ani neobtěžuje se „zdálo se“.
      „Borisi, nechci ti ublížit, ale s raketou by to trvalo jen minutu,“ reagoval prý vesele Putin na Johnsonova slova.
      Novinář (hrdě podepsán ptt) nic, novinář muzikant, je tam prý, takže takhle se lhát může. Příští Gliwice už vyjdou, příprava je v plném proudu.

  5. Souhlas. Naše cesta je daná. Většina to tak chce. Dostali jsme se do stavu, kdy naděje, že se naše cesta někdy možná změní, je podle mne velmi malá. Podívejme se na naše západní sousedy. Tamnější obyvatelstvo je konfrontováno s výsledky vládnutí svých elit řadu let. Občas si někdo zastávkuje či zademonstruje, ale karavana jde dál. Pokud začne jít do tuhého, nasadí se proti škůdcům po krátkém politickém školení mužstva velmi nevybíravě mocenské páky. Katalánci a referendum, Kanada a kamioňáci, Francie a žluté vesty,… A karavana jde dál. Změna je podle mne hypoteticky možná, ale jen při dlouhodobé fatální devastaci životních podmínek drtivé většiny. Pak ale může změna nastat takovým způsobem a směrem, že nezůstane kámen na kameni. Velmi kulantně řečeno. Ale ani toho se vládnoucí moc obávat nemusí. Při její třeba jen silové a technologické převaze (IT technologie, sledování, špiclování všeho a všech,…) jistě nenechá situaci dojít do kritického bodu. Ne že by něco výrazně na životě lidí zlepšila. Bude prostě soustavně pracovat na tom, aby eliminovala. Obyvatelstvo si již dlouho připravuje na to, aby měla jeho většinovou podporu. Abychom vždy chápali, že s ohledem na možnosti si vlastně žijeme skvěle, ev. že za naše po… životy mohou bližší či vzdálení vnější diktátoři a vnitřní nepřátelé a páté kolony.

  6. Sikorski se rozpovídal o Ukrajině
    včera 13:45
    Daniel Drake

    „Ukrajinská elita marnila čas skrýváním své korupce a mánie po velikosti za příběh, že hraje nějakou velkou hru. V rozhovoru pro časopis Krytyka Polityczna to uvedl polský europoslanec a exministr zahraničí Radosław Sikorski. Jeho slova ihned přebrala ruská propaganda. Tento týden už podruhé.
    ————-

    V úvodu rozhovoru Sikorski uvedl, že souhlasí s názorovým obratem Henryho Kissingera, že po událostech posledního roku už není jiná možnost, než Ukrajinu po skončení války přizvat do NATO.

    Upozornil, že Ukrajinci si zvolili prozápadní směřování teprve před deseti lety, zatímco předtím stáli ve „strategickém koutě“. Na dotaz, zda toto vyčkávání nebylo prostě jen racionální, odpověděl: „Myslím, že ne, že jejich elity prostě jen marnily čas skrýváním své korupce a mánie po velikosti za narativ, že hrají nějakou velkou hru s USA, Ruskem, Evropou, Čínou…“
    ———————-
    !!!!!!!!!!!!!
    Sikorski poznamenal, že Ukrajina byla po rozpadu SSSR rozvinutější než Polsko, v mnohem lepší ekonomické kondici, s „vybudovanými jadernými bloky, leteckým průmyslem, bez dluhů a s nejúrodnější půdou na světě.“

    „Přesto měla před loňskou invazí HDP čtyřikrát menší než Polsko. Ukrajinci teď za tohle lavírování draze zaplatí,“ uvedl Sikorski. Dodal, že nyní Ukrajinci „bojují, protože kdyby to vzdali, jako na Krymu v roce 2014, byl by konec“.
    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ——————————-
    Sikorského slova využila ruská státní agentura RIA Novosti, která informovala, že „bývalý polský ministr otevřeně mluvil o stavu Ukrajiny“ a že „Ukrajina je v žalostném stavu kvůli korupci a megalomanství“.

    Polská média upozorňují, že to je již podruhé za uplynulý týden, co ruská média zdůraznila Sikorského prohlášení. Politik Občanské platformy začátkem týdne na rádiu Zet naznačil, že v prvních dnech války polská vláda konzervativců z PiS přemýšlela o rozdělení Ukrajiny. I tato slova vyvolala v Polsku politickou bouři a rovněž je zaznamenala RIA Novosti .

    Jak upozorňuje web Do Rzeczy, ruská propaganda od začátku agrese opakuje, že Poláci plánovali anexi části západní Ukrajiny. Navzdory tomu, že pro to neexistují žádné důkazy, Sikorski toto tvrzení opět oživil a dodal mu legitimitu.

    Radoslaw Sikorski je vrcholný polský politik, od září 2014 do června 2015 maršálek Sejmu. V letech 2007 až 2014 působil jako ministr zahraničí. Od července 2019 přesídlil do Bruselu, kam ho Poláci zvolili do Evropského parlamentu. Jeho manželkou je významná americká novinářka a Anne Applebaumová specializující se postsovětský prostor. Za knihu Gulag obdržela Pulitzerovu cenu.

    1. Aha, takze polsky papalas potvrdil donedavana ruske dezinformace, ale muze za to ruska propaganda.
      To je opravdu horsi, nez za bolsevika.

    2. O tomhle panovi si cim dal vic zacinam myslet ze je obycejne lidsky jednoduchy a obcas, kdyz ho manzelka dostatecne neuhlida, z nej vypadne neco uprimnejsiho nez by bylo z jejich pohledu zahodno.

      Diky za ty dary…

      1. Toho si pamatuju z předválečné doby, jak občas dával sodu eurobolševickým onucím.
        Lidské charaktery a osobnosti jsou košaté.

        1. Gogo: spisovatelka Applebaumova patří k těm, kteří nerealisticky předvídali úplné zhroucení toho, co nazývají Mordorem, politické a ekonomické v září po bojích v okolí Charkova. Psala o vítězství ne ve vzdálené budoucnosti jen v případě stále větších dodávek zbraní, ale o vítězství těsně na dosah.

          1. Ta pani bude véélmi předvídavý análytik.

            Pod vedením takových skvělých proroků, jako je Applebaumová, budovatelů armád, jako je Laenová, pod dohledem strážců zelenééé ideologie v čele s Grétou,

            to de nám to potáhne v německých tancích na Stalingrad!

            1. Během rozhovoru se Johnson také snažil Putinovi sdělit, že Ukrajina „se v blízké budoucnosti nepřipojí k NATO“, a varoval ho, že jakákoli invaze by znamenala „více, ne méně NATO“ v blízkosti ruských hranic.

              Tak kdo lže. Ať se hoši dohodnou.

          2. Tak jasně, že to je jejich cílem a tyhle věci se neříkají jako střízlivý a neutrální odhad někoho neangažovaného, ale k mobilizaci, většinou těch ostatních.
            Tady taky nikdo neříkal – všichni to hoďte Babišovi, aby ve druhém kole garantovaně vyhrál Pávek, i když ti trochu chytřejší museli vědět, kam to povede.

            Poláci jsou antiruští téměř všichni a tenhle v kombinaci s manželkou o to víc. Já si ho pamauju z nějakého rozhovoru o migrantech .. jak říkal, že Polsko si taky zvolilo rozumné stropy na počty .. přesnou nulu. Snad si ho nepletu.

            S Polákama do spolupráce jen když nebude tématem Rusko.

            1. „S Polákama do spolupráce jen když nebude tématem Rusko.“

              Trochu bych to poupravil: „S Polákama do spolupráce jen pod dohledem Ruska.“

    3. „uvedl, že souhlasí s názorovým obratem Henryho Kissingera, že po událostech posledního roku už není jiná možnost, než Ukrajinu po skončení války přizvat do NATO“

      Ano, takže vlastně rada druhé straně, aby byla Ukrajina po konfliktu pokud možno dohledatelná na mapě jen lupou.

  7. Babiš kampaň hrubě nezvládl a velmi to svému soupeři usnadnil.
    Nejdůležitější aktuální témata dostal do diskuze jen okrajově a zmatečně a prakticky vynechal výživné téma osob a zájmů stojících za soupeřem.
    Předvolebních duelů měl k dispozici několik, příležitost z nějakého důvodu zahodil. Kdyby to s cestou na Hrad myslel vážně, šel by soupeři po krku. Ale on byl mírný až krotký. To nejsnazší, co mohl udělat, bylo přidusit soupeře dotazem, proč se zdráhá také veřejně prohlásit, že naši zemi nezatáhne do války. Neudělal to. Měl tak kontroverzního soupeře, který mu témata sám nabízel. Nevyužil nic.
    Možná příliš spoléhal na to, že lidé vědí. Kdyby věděli, zvítězil by už v prvním kole. Nebo prostě z nějakého důvodu nechtěl.
    Porážku přijímal s rozesmátou tváří a vypadal jako spokojený nosič vody po povedeném závodě.

    1. Babiš mohl být radikálnější. Mohl začít mluvit jako Orbán. Mohl pronést nějaký závažný protiválečný projev. Ale v případě takového otevřeného střetu riskoval, že pokud volby nevyhraje (a to je klidně možné, že by to nestačilo), tak bude nadobro zničen. Politicky a ekonomicky minimálně.

      Nemluvě o tom, že nebylo co nového říci. Vše podstatné v kampani zaznělo. Válka, ekonomická katastrofa. Jediné co by šlo by bylo to říkat radikálnějšími slovy. Je otázkou, zda by mu to přineslo více hlasů. Každý kdo šel k volbě ta témata velmi dobře znal. A ti co volili proti němu je z různých důvodů nepokládají za důležitá.

    2. Richard: Problém byl, že se kritika minulosti kandidátů vzájemně vyrušila. Bývalý komunista těžko mohl přesvědčivě kritizovat bývalého komunistického důstojníka. A vojenská kariéra vypadá aspoň z dálky na první pohled líp než budování byznysu dotacemi.

  8. Ono s těmi demokratickými volbami s rovnoprávnými voliči bez rozdílu je to těžké …
    Buržoazní demokraté i komunisté moc dobře věděli, že nemůžou nechat volit blbce…., jsou dvě možnosti jak omezit blbce, aby výsledkem voleb nebylo zastoupení blbců těmi největšími blbci jako je tomu v současnosti …
    Možnost s vytvořením volebních kurií, kterou využívala stará ještě nezdegenerovaná buržoazní demokracie, aby potlačila vliv jim nepohodlných lidí s nižších tříd …
    Potom druhá možnost je s omezením výběru volitelných lidí s vyloučením blbců, jako to dělali komunisté …
    A třetí možnost je neomezovat blbce a skončit všichni stejně jako totálně debilní a zdegenerovaná společnost .., a to se stalo, počínaje volbou blbců blbci v r. 1989 …

    1. Němci: My jsme to vymysleli, postavili, financovali a provozovali. My tady máme právo být.
      Židé: My jsme tam byli ubytovaní, někteří až do konce života. My tady máme právo být.
      Poláci: Je to na našem území, my jsme vás udávali a s Němci vás tam sváželi. Máme právo tady být.
      Ukrajinici: My jsme tam moc lidí nedodali, ale zase jsme tam dělali bachaře. Máme právo tady být.
      … příchází Rus …
      – ty vypadni, vy jste nám to zničili.

    2. Díky, Liško!
      (ocituji úvod):
      PONDĚLNÍ GLOSY 30.01.2023
      Miroslava Macka:
      „Blahopřeji generálu Pavlovi ke zvolení (p)residentem.
      Blahopřeji CIA k témuž.
      Blahopřeji spoluobčanům, kteří se na sociálních sítích pochlubili svým orgasmem u televize.
      Blahopřeji spoluobčanům, kteří se na sociálních sítích pochlubili, že prožili nejšťastnější den ve svém životě.
      Blahopřeji spoluobčanům, kteří si totéž budou upřímně myslet na smrtelné posteli.“
      ———————–
      Opravil bych poslední větu: Jakému procentu šťastlivců bude ještě dopřána smrt na posteli?

      1. Ha ha, Macek to rozsekl.
        😀
        Co bych si užila?
        Rozhovor typu Pro a proti, pozvaní Macek a Skála. ( Typ pro šéfa ČRo PLUS. )
        😉
        Typ pro Vidláka : Pozvat Skálu a Macka na další zabijačku. Pro Macka mít v ledničce pro sichr krevetový koktejl. Kdyby něco. Jak to mají gurmáni s jitrnicemi netuším. 😀🐱

  9. Vůbec nechápu jak objednat knížku. To se pošlou peníze na účet s variabilním symbolem a je hotovo ? Var. symbol není adresa.

      1. „Během čtrnácti dnů spustíme aplikaci, kde se o předplacenou knihu budete moci přihlásit a nechat si ji zaslat domů.“
        Co na tom nechápete?

  10. Dva dost zajímavé pohledy na dění na Ukrajině – v ruštině; u prvního pohledu/rozhovoru jsou titulky v angličtině.
    YouTube, časové obsahy zvukových záznamů jsou uvedeny.
    Stojí to za to! Jsou zajímavé také komentáře překvapených ukrajinských posluchačů!
    27.01.2023
    Ukrajinský Youtuber – analytik z Kanady (prý).
    https://www.youtube.com/watch?v=OQRvUBq1X1U
    29.01.2023
    Ukrajinský Youtuber – ukrajinský analytik.
    https://www.youtube.com/watch?v=0UdNI1nwLmA

  11. No sláva, zdá se, že se Vidlák konečně probral! Docela se těším, jestli zde bude taky něco jiného než posledního půl roku, to se fakt už nedalo… Dovolím si jen připomenout, že jsem to říkal od začátku, že toto není cesta a tímto způsobem není možné nikoho přesvědčit a že jsme a budeme v menšině. Navíc se obávám, že ani čas v tomto nepomůže, všechny průsery vláda bude házet na vrub Putina a dalších třídních nepřátel. Přirovnání s prorážením zdi hlavou přesně vystihuje o co se zde alternativa a opozice snaží. Jenom se povedlo druhou stranu utvrdit v její pozici a názorech. A nevěřím ani na nějakou diverzní činnost, ani to nikam nemůže vést. Jediná cesta je vstřícnost a otevřenost i vůči oponentům, nesnažit se nikoho přesvědčovat či překřičet, ale být prostě příkladem. Žít v souladu se svými hodnotami, hledat úplně nové cesty. Proto to má potenciál, že se přidají i ostatní ze své svobodné vůle. Jakýkoliv převrat i kdyby se povedl, vedl by jen k dalším bojům, vytvoření nové polarity a časem by se to opět otočilo.

    1. Ano. Prostoru je dostatek. Proto jsem zmínil národní obrození, vzdělávání, drobnou práci, Masaryka.
      Nutno opustit kargokultickou efektní, jenže neefektivní politiku. Představu, že stačí několikrát naplnit Václavské náměstí, náměstí ve velkých městech, někdo promluví z balkonu či z pódia, vláda odstoupí a rozklene se pravda, láska, prosperita.
      Takhle lidský svět nefunguje. Ony jevy a projevy jsou jen viditelnou špičkou ledovce. Tak ani 28. října by nebylo, nebýt bídy, útrap a krve světové války. Musí být objektivní situace mobilizující většinu, anebo alespoň vezoucí se na aktivitě menšiny, přinejmenším jí nepřekážející. Taková situace zatím není.
      Především, co u organizované viditelné opozice nevidím, je reálný všeobecný program pozitivní.
      Další potíž je v tom, že třebaže většina občanů se má, zatím, tak dobře jako nikdy v dějinách, mnozí z ní nevyužívají nejlepších možností v dějinách ke svému sebevzdělávání, kterým by sobě ale všeobecně zlepšili poměry. Cesta ku zlepšení poměrů všeobecných vede přes zlepšení poměrů individuálních. Tak to, správně, pochopil a o to se snažil například Tomáš Baťa.

      Jenže naprostá většina většina z těch, kteří si stěžují na poměry, ve skutečnosti ale na své, protože ve stěžování si na obecné poměry bývá projekcí poměrů vlastních, není na tom tak špatně, aby byla přikována okovy bídy. Nejen televizní přijímač, ale i Internet má téměř každý kdo je chce mít, i dostatek času k jejich užívání. Ve městech větších obcích jsou veřejné knihovny. Ptejme se jich, proč ono neužívají sobě prospěšným způsobem, k čemu využívají svůj „volný čas“.

      Ptejme se, zajímejme se. Ptejme se sebe jak využíváme možností nebývalých. Dokud je ještě má máme.

    2. Ke Zahradník 30 ledna, 2023 (9:11):

      Mrzí mne, že zase musím připomenout:

      Nemáme dostatek času.

      Drtivá většina si není schopna připustit, že brzy budeme nevratně uvrženi do otroctví.

      Téměř nikdo to nechce vidět, téměř nikdo to nechce slyšet.

      Jako by všichni podlehli iluzi, že to (uvržení do otroctví) nenastane, když na to nebudeme myslet (natož proti tomu něco rychle dělat).

  12. Generál Zrada a samuraj Zrada prý budou zakládat nějaké zradní výbory či co a zahrnovat příkopy. Tvl, kam teď budu házet hlas? Si ho nechám u sebe v lese.

  13. Dobrý den. Mnohomluvné zdůvodňování, proč se stalo to a nestalo něco jiného je zbytečné. Babiš, jak vidno, vyhrát nemohl, ale dnes si může říct, aspoň jsem to zkusil. Jako takový je Babiš posledním reprezentantem alespoň částečně konsolidované opozice, i když, jak bylo výše řečeno, je otázkou, jestli se teď po volbách jeho klan také nerozsype.
    Triumfalistický generalisimus je produktem marketingové debilizační mašinerie a jako takový je reprezentant nejodpornějšího vlezdozadkismu a převlékačství kabátů zcela na úrovni svého předchůdce a vzoru Emanuela Moravce. Přeměna a zánik českého státu a bývalého státu Československo na závislou periferní neokoloniální gubernii a nárazníkovou zónu programu Drang nach Osten úspěšně pokračuje. Teď bude jen zajímavé sledovat, kdy se vládnoucí neokoloniální satrapové začnou vzájemně vybíjet ve rvačkách o lup a kořist.

    1. Mohli by odhalit nějaké protiliberodémo centrum a začít se vzájemně věšet.
      To spiklenecké centrum by asi nebylo sionistické, ale sinologické. Posvítila bych si na Olgu Lomovou. Pod svícnem bývá největší tma.
      🤔

    2. Co chtít od pohrobků druhé republiky, kteří ovládli naši politiku a média. Hrdinové ve válce většinou padli, případně byli zlikvidováni režimem po válce, a to ať už ti skuteční váleční nebo ti tzv. obyčejní, kteří se třeba pokoušeli pomáhat odboji. Protože ti odvážnější měli tendenci říkat své přesvědčení nahlas. A to nemluvím o systematické likvidaci toho morálnějšího v národě někdy od Bílé hory. Zbylo, co zbylo, a poté, co morální relativizátoři a libodemo oportunisté ovládli školství a zmocnili se nejmladších generací už moc důvodů k optimismu nezbývá.

      1. Připomenutí Druhé republiky je případné. Ale i Protektorátu. Bylo by tolik mrtvých nebýt udavačů z řad Čechů?

    3. Víte, v projektech, pokud jsou seriozní a dlouhodobé, je jednou z nejklíčovějších fází právě tzv. Review.
      Tj. vytáhnout důvody, proč se (ne)zadařilo, jaké byly odhady před a jak se to ukázalo být, kdo měl jaké podněty, jestli někdo říkal, ale nebyl vyslyšen a proč .. prostě kdo chce fungovat strategicky dlouhodobě, nesmí to mít založeno na hrstce tajtrlíků a jednotahové strategii, po které se otočí list a na vše se zapomene.

        1. Právě naopak, cílem není trestat, ale poučit se. Je žádoucí, aby to bylo chápáno nikoliv jako kult triumfu a selhání, ale jako společné učení se z chyb. Tj. přesný opak sportu.

          1. Psal jak to je.
            Tohle ano. Mělo by. Sám tak funguji. Jenže zdejší kultura s tím není kompatibilní. Je to kultura protiaktivní. Přehlížející či i závidějící a potlačující úspěch, a trestající neúspěch. Nehledající poučení a řešení, nýbrž největší úsilí vynakládající na to, komu useknout hlavu. Neodpouštějící úspěch ani neúspěch. Poddanská kultura prostřednosti a pasivity.

            1. Někde je to tak, jinde jinak. Úspěšné projekty jsou ty, kde se buď moc chyb nedělá, nebo se s nimi umí efektivně pracovat. Anebo je zaplatí jiní …

  14. Když už mám Bunkr Andora Šandora, mohu si koupit BVP? Kdy už bude konečně v Mototechně! Nebo když už ne pásové vozidlo (mohl bych jezdit jen mimo silnici), tak alespoň 3 nebo 4 nápravové kolové bezpečné vozidlo? Budu moci potom své vozidlo slučovat do čet a rot se sousedy? Legislativa v této oblasti zatím kulhá na obě (nebo všechny 4) nohy a Fiallah by měl v této věci udělat jasno.

    1. U nás jsou lidé, co mají BVP nebo i tank, jen jsou na to předpisy, co je potřeba upravit, aby to přestala být zbraň. Jeden mi vykládal, že uvnitř tanku bylo místo, kde byl podle předpisu připevněný Sa58, tak ho tam měl taky, samozřejmě jako déčko. A prý to kohosi poplašilo víc, než ten tank samotný.

      Ještě nedávno bych řekl, že by neměl být problém si vybrat v Mýtě nebo Šternberku, ale dnes jsou to suroviny pro neuvěřitelný bysnys.
      Kdysi taky stávala kosa tisícovku, dnes vás přijde na deset.

  15. Jsou i u pávů kohouti a slepice? Jsou hrabaví? Jejich táhlý hvizd je slyšet velmi daleko a je nepříjemný. Sousedi chovají jednoho páva v chlívku (v zimě); v létě sedí na střeše za komínem nebo se promenáduje po cestě a brzdí dopravu. A darovat péro páva prý pro obdarovaného znamená neštěstí. Dostal jsem se do hejna pávů… tolik krásy a přitom je to hnus.

    1. Sousedi maji pavici. Je to zenska, takze obcas docela rve a moc libe to nezni. Chodi k nam obcas na navstevu. Jednou tu nechala i vejce, vypada skoro jako slepici.

    2. Hm, to je zajímavé. Dřív odvedenci/ne dědině/ se fotili a každý měl v ruce paví pero. Jako by to dostávali nebo si pořizovali k odvodu. Bábi je pak měla/všech šest/ v pokoji vystavené na kostnu. Ví někdo proč a jak to vlastně je?
      Tuším v Buchlovicích jich měli povícero a dělali protivný randál a byli docela útoční. Ale bílý páv je nádherný.

  16. k te knize, mame neco uvadet do VS/KS, nebo proste staci zaplatit a pak v aplikaci to nejak sparuju s cislem uctu? cekal jsm, ze se knizka objevi nekde na netutreba na biobooks nebo waldenpress jako knizky od pani Vozicke a ze si ji poridim tam, ale pokud se musi pres ucet, tak prosim nejaky podrobnejsi navod. dekuji

  17. Domnívám se,že pokud se stávající ,nastoupený kurz nezmění , tak by mohl býti zaveden nepodmíněný základní příjem ,takže skončí 20 a víc důchodu,do jaké míry bude podmíněn sociálním kreditem a zda vůbec, ukáže čas.
    Časem mám na mysli cca rok 2032.
    Státní erár by tak ušetřil nemalé peníze.Částečně by nám mohl být nápomocen mráz a Malta z východu.

    1. Targus i Sasin píšou na Vidlákovy kydy.

      Zkuste, Ládiku!!!, sem dotáhnout Targuse zpátky na vařené nudli, ať nedělá Zagorku.

  18. Hlavní páv teď bude Fiallah a pávek zůstane pávkem pro ozdobu na hradě. Už včera jsem viděl Páva celého lesklého potem v záři reflektorů, jak se rochnil a tetelil blahem. Nebo popelil. Největší paví populaci jsem viděl v parku na Orlíku. Tenhleten ve strakovce má asi nejdelší peří.

  19. Existuje konkurenční boj i ve výrobě zbraní? Podle civilních výrobků by i náboje měly být pořád menší a menší, mít menší procento střelného prachu a zbraně by měly mít více kurvítek. To je jediná šance, že válka skončí. Že tank s motorem 1,0TSI si nakonec nikdo nekoupí a ruka trhu sáhne po míru.

    1. Vy si myslíte, že žertujete, ale brnkáte o hořkou pravdu.
      Pominu to, že údajně ne všechny zbraně žerou všechny náboje, jak jsme tady už s někým probírali, ale třeba rozbor nového AK12 ukazuje, že se tam s kurvítky nešetřilo. Např. volič režimu střelby v poloze přes lučík, to je svého druhu mistrovství. Naše Breny v první verzi byly taky ukázkou, jak některé věci nedělat.
      A tanky 1.0TSI biturbo .. vy jste neslyšel o tom, že traktory, náklaďáky… a ano, i tanky… moudrá Komise chce příště na baterky.. tedy elektrotanky?

      Jen ten závěr bude jiný – civilizace, co si ničí nebo nechvává ničit infrastrukturu, likviduje průmysl, zemědělství a po tanku vyžaduje uhlíkovou neutralitu a bezemisnost, prostě zanikne. Buď rukou toho, kdo v ní drží AR/AK/PPŠ anebo i rukou vlastní.

  20. Životní úroveň teď půjde plánovitě dolů. Celkem rovnoměrně, a malými schody pro návyk na nižší úroveň. Produktivita práce přitom půjde nahoru. Nadhodnota, takto vzniklá, ovšem nepůjde na rozšířenou reprodukci, ale na nákup zbraní od protektora proti Rusku. Tomuto scénáři dali lidé přednost před babišismem, který jim byl 10 let předhazován.
    Přitom na Ostravsku jsou večer hospody plné. Servírka: čekali jsme leden bez lidí a podívejte se! (Koliba Vratimov). Studenti mají 2 práce a kupují si zájezdy na Mauricius (z rodiny), jako druhou destinaci (l létě letí jinam). Mladí neplánují rodiny… ptám se: jak budete řešit bydlení?… Stejně přijde apokalypsa (odpověď). Mladí jsou smířeni, že budoucnost nebude. Doma to nikdy neslyšeli, odkud to mají?

    1. „Studenti mají 2 práce“

      O tom uz jsem taky slysel. Znamena to, ze do skoly moc chodit nemusi?
      Ja jsem si behem studii taky privydelaval, ale s casem stravenym ve skole/pripravou se to nedalo srovnat.

    2. ČTK :
      Masarykova univerzita hledá dobrovolníky do studie o přerušovaném hladovění.
      MU nám dala Fialu, Beka, teďka nás naučí jak se nepřežírat. Hladověním za pevné zdraví a za mír na Ukrajině.

  21. A-team je už silnější než B-team, to je jistě realita a bylo to známo dopředu.
    Zbylo 30 procent, kteří nevolili, protože neměli koho a pár lidí nevolilo demonstrativně vhozením prázdné obálky. I tak je ale 70procentní účast poměrně vysoká.

    Na těchto volbách je podstatné to, že se neúčastnil volitelný kandidát opozičního charakteru. Z 9 bylo 8 ze stejné stáje jeden exot do počtu, který sice vyjadřoval opoziční stanoviska, určitě i upřímně, ale byl ignorován z pochopitelných důvodů.
    Základní otázku, kterou by si měl položit každý opozičně smýšlející volič je, jak by vypadal průběh, kdyby kandidoval skutečně volitelný opozičník. Co by udělali šestikoaličníci a jejich fanoušci.

    A pro budoucnost je otázka, zda se vůbec nějaká opoziční síla vytvoří do parlamentních voleb a také bude poučné sledovat, jak se budou vyvíjet šestikoaliční vztahy.
    Já jsem loni po volbách předpovídal, že šestikoalice v dnešní podobě nebude, myslel jsem, že se rychle zbaví konkurenta Babiše a jeho lidi částečně kooptují, částečně vyvrhnou.
    Nestalo se. Zmýlil jsem se nebo to bylo jen o rok odloženo?

    1. Gogo, a vy o nějakém volitelném , přijatelném pro nadpoloviční většinu občanů , víte???
      Tak napište jeho jméno.
      Od pana Bašty to beru jako hrdinství, že se nechal přemluvit k soutěži, ve které nemohl vyhrát.
      Jestli si myslíte, že před Okamurou stála fronta zájemců o prezidentskou sesli, tak já si myslím, že asi ne.
      Každý si dovede spočítat co znamená nálepka SPD a jak vypadá honba establishmentu na zástupce dezolátů.
      Rozumný člověk si počká, až bude ještě hůře. Většina občanů evidentně zatím žádnou velkou újmu nepociťuje. ( Žába v hrnci. )

      1. Samozřejmě, že jsem měl tipy, už jsem to tady i psal – třeba Kmoníček by mi vyhovoval, byl jsem docela spokojený i s Vitáskovou.
        Ale nejde ani tak o jména jako o princip – dovedete si představit, že by Vidlák a dexx doporučili místo Babiše nějakého skutečně opozičního kandidáta? Já jsem si to po ohlášení Babišovy účasti nedovedl představit a po událostech z před prvního kola jsem přesvědčen, že by vyzvali k odstoupení i Masaryka, kdyby vylezl z hrobu jak Blanický rytíř.

        Tohle by si měli uvědomit všichni, pro které Alternativa znamená opozice k neobolševismu a ne šestikolka s Babišem.

          1. To je dost obecná a široká otázka. Má skutečná koalice reálný program?
            Já do značné míry za skutečnou opozici považuju i KSČM a SPD. A řadu menších stran.

            1. Právě v tom je zakopaný pes. Že ta otázka je opravdu široká. Já třeba vůbec netuším, kdo je ta Vitásková. Snad má něco společného s elektřinou?

        1. Aha, takze po epicke blamazi s Bastou tu gogo navrhuje kandidaty, kteri kandidovat nechteli (Kmonicek), nebo kandidaty, kteri to vzdali (Vitaskova)…
          To je uplne nova uroven sebemrskacstvi.

          1. Gogo = převtělení poručíka Duba. Už loni tu psal, už tehdy předvídal, on to přece už dávno říkal, nedávno o tom mluvil… a těch správných kandidátů, co by vybral.
            Neuvěřitelné! Případ pro profesora Vondráčka.

            1. Kdyby si aspon jenom hral na generala po bitve.
              Ale on tu svoji blamaz dotahl tak daleko, ze tu nominuje i kandidaty, kteri verejne rekli, ze kandidovat NECHTEJI.
              Neni divu, ze jeho idol je guru Jara.

        2. Gogo, Vitáskovou neznám. Ale Kmoníček, byť i velmi zkušený a fundovaný člověk, rozhodně nekope za ČR. Ani náhodou!!!!!!

          1. Já si nedělám o Kmoníčkovi velké iluze, ale dotaz byl na široce volitelného člověka. Byl by o dva levely lepší než ti dva.
            Pokud byste chtěla někoho, kdo stoprocentně kope za ČR, tak tam bude problém s volitelností, protože většina populace si nic podobného ani nepřeje. 30 let jsou masírovaní, hlas zcela opačný je děsí. Teď by bývalo bylo úspěchem nepadnout po Zemanovi o 3 levely v kolaboraci a škůdcovství.
            Kmoníček by podle mého mínění mohl fungovat tak, že by bez okázalé resistence neutralizoval nám nebezpečné kroky a sám to nezhoršoval.
            Zní to možná poraženecky, ale byla to téměř nedosažitelná meta.

            1. Mně osobně je Kmoníček sympatický, má opravdu široký rozhled a umí být i vtipný.
              Ale , stejně jako pan prezident Zeman, se cítí být Izraelcem. A já bych raději někoho, kdo by hájil moje zájmy. Musíte uznat, že já vidím nutnost zachovat USA jako světového drába jinak, než třeba pan Kmoníček. To není nic proti panu Kmoníčkovi, každý kope za svoje lidi.

        3. Aby to mělo smysl, musel by takového kandidáta podpořit i Babiš.
          Ale to je těžké, lidi zapoměli elementární matematiku.
          Vítězství je 50% + 1 hlas.
          Takže Babiš fuj a potom se diví.

      2. Helanov,zkuste zalistovat na starší komenty,narazíte na Maneca a její odkaz ,z mého úhlu pohledu velmi dobré počtení o volbách ,o lidech v SPD…

    2. Už teď Babiš získal většinu hlasů alternativy. Jiný kandidát by jich mohl získat i o trochu víc, ale hodně hlasů by ztratil u středových voličů. Jednoduše už není kde brát nové voliče s výjimkou nalákání části obvyklých nevoličů. Účast ve volbách nikdy nebude 100 % ani 95 %. Proto by získání části nevoličů mohlo ovlivnit volby do sněmovny, ale u skoro milionového rozdílu počtu hlasů u volby prezidenta by nestačilo ani přesvědčení 300 až 500 tisíc obvyklých nevoličů.

      1. Zase si uvědomte, že velké procento voličů Pavla jej volilo jako Antibabiše.
        Já si myslím, že existovala spousta lidí, která by nad Pavlem zvítězila, kdyby se byli dostali do druhého kola. Jenže tam se nemohl dostat nikdo, protože to měla šestikolka pochystáno.
        A taky by mě taky zajímalo, proč to složila ta Vitásková. Jestli v rámci spolupráce, nebo jí byla učiněna nabídka, kterou nemohla odmítnout .. a od koho.

  22. Velké kroky dělat nemusíme, protože i malý krok pro člověka, může být velký skok pro lidstvo.

    Prvním malým krokem může být v pátek zapálená svíčka.
    Druhý krokem může být vyplněný formulář.

    Panika na Slovensku. Lidé vyplňují formulář, aby se vyhnuli mobilizaci, ta přitom nehrozí

    V Česku i na Slovensku vás ale ani toto prohlášení v případě hypotetické války před mobilizací úplně nezachrání.

    Občan, který jako voják v záloze odmítl vykonávat mimořádnou službu, podléhá totiž při stavu ohrožení státu nebo válečném stavu pracovní povinnosti.

    Pokud by tedy k takové situaci došlo, museli byste pracovat v zázemí.
    https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/486990-slovensti-muzi-pisou-na-urady-ze-nechteji-do-valky-mobilizace-jim-ale-nehrozi?campaignsrc=tn_clipboard

    Myslím, že nemusím vysvětlovat rozdíl mezi „ pracovat v zázemí“ a „mobilizací“.

    Další kroky přijdou samy.

    V B5, pod vlivem „vítězství“, začne pnutí.

    ODS bude chtít pokračovat v obačování zbytku koalice.

    Je to náhoda, že v ODS nemají žádný skandál, že jsou křišťálově čistí?

    Samotná ODS, po nynějších prezidentských volbách, je na venkově pošramocená po řeporyjcových, a jiných erupcích.

    Zbytek koalice se bude poohlížet po koaličních partnerech, kteří drží slovo.

    SPD si najde nového šéfa, např. Foldynu, nebo se rozpadne, protože Okamura má nulový koaliční potenciál.

    Možná 7.2 v 18 hodin se dozvíme i nějaké novinky od pana Vidláka.

    1. To mi připomíná tu otřepanou historku z vojny

      velitel k družstvu bažantů:
      – kdo z vás umí psát na psacím stroji?
      – JÁ .. (v domnění, že dostane teplé místečko v kanclu )
      – Dobře .. za půl hodiny nástup na mytí záchodů
      – ostatní na ubikace a za hodinu nástup na denní zaměstnání.

      1. Ten velitel musel být opravdový blb. Ale asi byli i tací, naštěstí jsem něco takového nepoznal.
        Podobnou historku znám v jemnější a přijatelnější formě:
        „Vojáci, kdo z vás dělá lehkou atletiku?“

        „Vy – dobrá, tak mi skočte do Army pro cigarety!“

    2. Ale ne od pana Vidláka ale tiskovou má v ten den a v tu hodinu strana PRO a inzerováno je jak dál. Takže Rajchl .😉

        1. Tak to nevím , ale byl bych samozřejmě moc rád.
          Každopádně když vidím úsilí pana Rajchla v boji o normální vývoj v Čechách, tak si myslím, že je to správná cesta a pan Vidlák by měl o této straně a cestě kterou se strana PRO snaží razit co nejvíce referovat. Nic jiného totiž nyní nemáme.
          Víte sleduji stranu PRO od jejího vzniku, sleduji pana doktora od prvních krůčků na politickém kolbišti který začal bojem proti covidfašismu. Mnohokrít jsem s ním mluvil a bylo mě i ctí mluvit s jeho skvělou paní. Vidím ten pokrok ve vývoji a ta snaha nalézt tu správnou cestu, myslím že jí už pan doktor vidí a ta cesta vede jen přes nás, bez nás to nepůjde .

          1. Jo a kolik lidí chodí na stránky PRO?
            No tak nedávno oslavil pan Rajchl sledovanost(na svém profilu) 40 000, ale k tomu spoustu odkazů.
            Před půl rokem to bylo dva , tři tisíce, to samé u jeho článků kde je už něco okolo 5000 lajků k většině příspěvků. Před půl rokem tam byly spíše desítky než stovky a velký úspěch byl do jednoho tisíce .
            Samozřejmě se vám to bude zdát málo, ale ten nárůst je neskutečný a například v nedělním vysílání , které bylo jako zatím všechna vysílání jen na facebooku se sledovanost dostala až na číslo 3500. To je opravdu skvělé. Pomáhejme v šíření těchto videí, pomáháme tím především sobě.

Napsat komentář: Erik Halák Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *