28 března, 2024

Kurz je potvrzen

V mém včerejším článku jsem se zamýšlel nad situací prohravšího kandidáta Andreje Babiše. Napsal jsem, že Andrej Babiš se svými kartami sehrál celkem dobrou hru ve které nic neztratil a ještě něco získal, ale na vítězství to prostě nestačilo, protože jeho soupeř byl od začátku na delší straně páky. Babišova kampaň podle mě nebyla vedena úplně špatně, počítala s dobrými i špatnými stránkami Veľkého Bociana, ale narazila na limity preferencí na české voličské scéně.

Myslím si, že hnutí ANO čeká poměrně komplikované rozhodnutí, co dál. Babiš je schopen vyhrávat volby, ale jeho koaliční potenciál je poměrně malý. Dílem ho nemají rádi, dílem nemá rád je. Andrejko se stal univerzálním hromosvodem všeho špatného a naložili mu na hřbet tolik skutečných i domnělých hříchů, že vlastně nemá žádné dobré možnosti, jak pokračovat. Pětikolka ho mezi sebe nikdy nevezme a s SPD jít nechce. Já si vlastně dovedu docela dobře představit, že se Babiš z politiky stáhne. Hnutí ANO zůstane a bude dál jeho prodlouženou rukou, ale on v něm nebude figurovat na viditelném místě. Pokud by se po jednání předsednictva něco takového ukázalo, vůbec by mě to nepřekvapilo.

Stejně tak by mě nepřekvapilo, kdyby se v ANO ukázala rozsáhlejší rebélie, než jeden Vondrák a jeden Macura.

Dnes si řekneme, co znamená generálovo vítězství pro nás na Alternativě. Včera jsem jen krátce naznačil, že bychom si měli hýčkat ten kus sounáležitosti, který jsme alespoň na chvíli dokázali vytvořit, ale samozřejmě se dá čekat i nějaké to pnutí a přehodnocování dosavadních postojů a názorů. Každopádně bychom si ale měli říci, co dál.

V uplynulých šesti měsících jsme se dost snažili o změnu kurzu, co nastavila vláda. Je to zřejmé – Jasná, ba bezpodmínečná podpora Ukrajiny, posílání zbraní i peněz, podpora Polska, odklon od Maďarska, energetická záchrana Německa, zvyšování především majetkových daní, odstřihnutí od ruských surovin… a to víceméně za každou cenu.

Od září jsme upozorňovali na úskalí této politiky. Proběhlo několik velkých demonstrací, dokázali jsme toto téma protlačit do veřejného prostoru i pomocí široké komunitny blogerů a influencerů na sociálních sítích. I když demonstrace nijak nepohnuly vládní politikou, byly dostatečné na to, aby se o těchto tématech dozvěděla široká veřejnost. Nakonec si značnou část z těchto témat vzal pro kampaň i Andrej Babiš, který měl větší mediální sílu než my všichni dohromady a téma míru a nízkých cen energií dokázal dostat do každé domácnosti v této republice.

To je podle mě důvod, že se kolem Babišovy kandidatury dokázali sjednotit i proudy, které jinak proti Andrejovi docela tvrdě vystupovaly. Ne, minulost nebyla zapomenuta, ale téma míru a energetické bídy bylo důležitější než předchozí covidové hříchy i třeba než EET. Tato témata JASNĚ A ZŘETELNĚ zazněla. Dostala se do každé domácnosti. Byly toho plné noviny, byla toho plná televize, všichni si v tomto ohledu brali do huby, že Babiš mluvením o míru straší válkou. V televizních debatách zcela jasně a mnohonásobně zaznělo, že Pavel je vládní kandidát. Všichni v této republice to slyšeli, běžně se to diskutovalo, mlelo se to v hospodách i na fejsbůku.

Na konci toho všeho řeklo 58% voličů, co se obtěžovali přijít k volbám, že to pro ně není téma a kurz této vlády jim naprosto vyhovuje. Netrápí je ani válka za humny, ani vysoké ceny energií, ani omezování svobody slova. A nás, co jsme to chtěli jinak, nás je prostě míň. Jestliže jsme mohli po parlamentních volbách říkat, že vládu nevolila většina voličů, protože milion hlasů propadlo, tak teď už to není pravda. Většina voličů zvolila generála, kterému vyjádřila podporu celá Pětikolka a který se od začátku do konce ani na minutu netajil, že s politikou Fialovy vlády souzní.

Podle mě se tímto volebním aktem na čas uzavřela šance dostat se ke kormidlu a posunout Českou republiku na jiný kurz. Nemá smysl protestovat proti většině. Nemá smysl tvrdit, že vláda nemá mandát. Nemá smysl tvrdit, že tyto volby byly o něčem jiném. Nebyly. Byly o míru, cenách energií a svobodě slova. Pro zřetelnou většinu voličů to nic neznamenalo a potvrdili, že chtějí pokračovat v tom, jak to vláda dělá.

Já osobně nehodlám tvrdit, že by voliči byli nějak oblbnuti médii. Znovu opakuji, voliči nebyli oklamáni. Média jim celou dobu jasně říkala, že Ukrajinu je třeba podporovat, že cena energií je daň za bezemisní budoucnost, že majetkové daně jsou potřebné, protože zdaňují bohatství a že svoboda slova musí být regulována. To není oblbování. Jen bagatelizovali důsledky. Každý člověk v této zemi mohl dojít ke stejným závěrům jako my. Diskuse byla tak velká a vyhrocená, že se nám už zajídala. Lidé si prostě vybrali a věděli, z čeho si vybírají.

Topolánek svého času oblboval. O svých záměrech mlčel, dokud nebyl zvolen. Kalousek oblboval, Sobotka oblboval, až oblbnul i sám sebe. I Lithiu se lhalo, o Vrběticích se lhalo, mlžilo se o lecčem, ale tentokrát ne. Tentokrát si volič vybíral zcela jasně. Neutralita nebo NATO, válka nebo mír, více Evropy nebo méně Evropy. Všichni ti věděli.

Podle mě nemá cenu prorážet hlavou zeď. Je zapotřebí na ni dlouhodobě močit. Čekat, až se ukáží důsledky dnešních vládních kroků. Prostě se to musí stát, protože komu není rady, tomu není pomoci. Dveře do kormidelny jsou zavřené a dokud současní kormidelníci sami nezjistí, že vplouváme do tajfunu, tak se prostě nic nezmění. Půl roku jsme křičeli, že kurz vede do dokonalé bouře, dělali jsme to nahlas a za stále se zvyšujícího osobního rizika. Naši spolulodníci si zvolili kapitána, který jasně a zřetelně říkal, že z toho mráčku nezaprší, je možné do něj vplout a na druhé straně vyplujeme silnější.

Musíme se postarat sami o sebe. Dohlédněme, abychom měli po ruce záchranné vesty, podívejme se, kde jsou nějaké záchranné čluny. Kdo se může navázat na lano, ať to udělá. Udělejme si pořádek v majetku i ve vztazích, opravme, co je pošramocené a na co nebyl čas. Udělali jsme všechno, abychom se do kormidelny dostali. Udělali jsme všechno, aby každý slyšel naše obavy. Velké kroky už udělat nemůžeme, tak pojďme udělat ty malé. V kruhu rodiny i přátel.

Vidlákovy kydy tu s vámi zůstanou. Ale vrátí se zpátky do své původní role. Soběstačnost, zemědělství, komentování světového i českého dění. Přijímání hostů, vytváření vztahů. Čas burcování alespoň prozatím skončil. V minulém roce se mi za pomoci mnoha přátel podařilo udělat z vidlákova dvorku vidlákovo náměstí. Letos se budu snažit, abyste se na tomto náměstí cítili co nejlépe.

V následujících týdnech by měla být hotová moje knížka o zemědělství. Hned, jak ji budu mít doma, začnu ji rozesílat těm, co mě podpořili a stojí o ni. Zájem byl nakonec větší, než jsem předpokládal, takže se chystám udělat ještě dotisk. Na všechny se tedy dostane.

Kdo by si ji chtěl ještě předobjednat (a je ochoten přijmout riziko, že se mnou bude patřičně zatočeno a já nebudu schopen dostát svým závazkům) může si knihu předobjednat zasláním částky nejméně 350,- Kč na číslo účtu: 164 883 276 / 0300. Během čtrnácti dnů spustíme aplikaci, kde se o předplacenou knihu budete moci přihlásit a nechat si ji zaslat domů.

413 thoughts on “Kurz je potvrzen

  1. To jak funguje toto…? Dneska si šetrhend s hókinsem na dvojce říkali hale a efe
    To jak jako to vědomí udělalo..

    1. Já obdivuju tu rychlost, předvídavost až jistotu kdo to bude. S takovým prezidentem a jeho týmem nás čekají určitě jen šťastné zítřky, jelikož vždy s předstihem budeme vědět co nás v budoucnosti čeká.
      Kdopak to asi objednal a zadal do výroby? Tak teď honem je jich jen 999, tak ať na vás zbyde. Cena je lidová a cca milion a půl na chodníku jen tak neleží. Kampaň byla drahá víme?

  2. Už je na čase.
    Co kdyby tu někdo popsal a přihodil pár fotek ostrovní FV, kterou má na baráku?
    To by zrovna mne velice zajímalo.
    Nebo aspoň fundovaný článek od člověka, který takové FV staví a předává do provozu.
    Díky!

  3. Je to hrůza, číst tyhle vaše strašlivé komenátře….
    Jako racionální zhodnocení situace mě dnes zaujal komentář pana A.B.Bartoše. Ačkoliv jsem neměl nikdy příležitost jeho stranu poznat, tento přiléhavý dokument mě zaujal. Domnívám se že přesně trefil (koneckonců Vidlák se také zasnažil) faktickou realitu české voličské společnosti.

    https://www.czechfreepress.info/vase-free-zona/roboti-volili-robota.html

    ANO pro mě skončilo na vždy. tato banda vychcanů (Šilerová, Jourová, Telička, Ondráček, Charanzová, Vondrák a v neposlední řadě konjukturalista Babiš) je pro mě, a doufám i pro podstatnou většinou opozice, odsouzen do politického propadliště dějin. Též také končím s SPD, kteří se projevili jako nedodolatelní blbci, a potvrdili všechny zlé zprávy „zlých jazyků“, a to že je to jen spolek politických podnikatelů kolem pana Okamury. Je mi líto lidí jako je pan David a můj letitý favorit pan Foldyna. Doufám, že si najdou lepší politickou pozici. Slibuji že je budu nadále finančně i jinak podle možností podporavat, ale né už v ziskovce pana Okamury.

    1. Jjo, ABBartoš to shrnuje vcelku myslím trefně. I včetně té SPD. Volíval jsem je, ale s tím je teď konec. Teď už jsou tu jenom zbytečný 10% špunt v parlamentu. Rádi by asi hráli lidovecký jazýček na vahách. 5koala je ale nepotřebuje a s AB se nenesou a stejně by to bylo málo. Pro zablokování ústavní většiny si AB postačí tuším sám. Souhlas s ABB že je na pár let s nějakým pozitivním posunem útrum, většina lidí to takhle i chce.
      Jenže, a tady bych na ABB s mírným optimismem navázal, ono vcelku moc nezáleží co my si tady patláme. Rozhodující jsou globální procesy. Viz nedávný rozhovor s Orbánem na Svob.světě. Ten jsem pochopil tak, že i v souvislosti s válkou na UA se EU v dnešní podobě rozvalí během následujícího desetiletí. Hned mi to připomělo koncovou fázi R-U. Velký byrokratický nadnárodní kolos, co se neuváženě nechal zavléct do války a stálo ho to existenci….

  4. Chce to klid. Kdo ví, co se semele. Blištivý Péťa chodí, jako by ho někdo dobouchal, rozhodně není v pohodě a nevíme co se v zákulisí děje. Další, jeho poradce Křeček, právě vyzvonil, že chtějí úplně utnout předčasné penze. Další šuškanda běží, že ze 108 má být 106. Jestli opadlíky nějak nemotivují . Nechme se překvapit.

    1. Jen nemalujte čerta na zeď. Už stihl zatelefonovat na Thaiwan a myslím, že pozvání lamy je v diáři hned za ní. Jen ten asi nedorazí ještě před inaugurací jako soužka Aspen Čaputová. Ale vůbec nepochybuji o tom, že by Aspen Pávek nestihl do konce svého pontifikátu dokonale zmrazit naše vztahy s Čínou. Dokonce bych si tipnul, že Čína díky Pávkovi zavede seznam nepřátelských zemí kde nám vyčlení krásné čestné první místo. Konec konců Škodovka tam již po návštěvě našeho Pepka Vyskočila na Thaiwanu balí kufry…

    2. Tibet je pasé, teď jedou Ujgury. Genocída se přestěhovala z Tibetu do Sin – ťiangu jako Hliník do Humpolce.
      Dalajláma už si nahrabal dost.

  5. Interpretovaný výsledek voleb 60% ku 40% rozhodně nevnímám jako jednoznačné potvrzení Fialovy vlády a prohru alternativy. Myslím, že to nelze vidět takto černobíle. Já sám jsem volil Babiše z důvodu podpory oponenta vládní koalice. Jinak s ANO ani s Babišem mnoho názorů nesdílím. Domnívám se, že důvodů, proč se každý volič nakonec přiklonil k jednomu nebo druhému kandidátovi, je celá řada. Např. generál zajisté získal mnoho hlasů jenom z důvodu antibabiš, aniž by se tito voliči ztotožňovali s vládní politikou nebo s Pavlem. Ne jako projev souhlasu, ale proto, že pro ně to bylo menší zlo.
    Přiznejme si také, že mnoho lidí vnímalo volby jako reality show. Takoví voliči očekávají, že prezident bude něco jako mediální hvězda. Petr Pavel má uhlazený zevnějšek, dobré vystupování, jeho image připomíná T.G. Masaryka. Prostě má charizma, bez ohledu na jeho politické názory a postoje či minulost. Andrej Babiš je zase takovej venkovskej strejc, jak svým vzhledem, tak i mluveným projevem, ve stylu „Čau lidi!“ – „Čau Andy!“. Jasná volba pro každého, kdo jako hlavu republiky očekává státníka na první pohled.
    Ve svém okolí jsem zachytil i jiné zajímavé postoje. Například hlas pro Pavla proto, aby válka na Ukrajině co nejdříve skončila, samozřejmě porážkou teroristického Ruska. Generál tomu přece musí rozumět a jako vysoký funkcionář NATO může být nápomocen. Co tady zmůže obchodník Babiš? Jakmile válka skončí, suroviny a energie začnou opět svobodně proudit do celého světa a ekonomicky se vrátíme do stavu před válkou.
    Domnívám se, že lidé se rozhodovali podle vlastní logiky. Svůj hlas tak dávali v odpovědi na různorodé otázky. Referendum o vládě, referendum o antibabišovi, volba pro válku nebo pro mír, podpora globalizace činároda, nebo také „na kterou podobiznu v kanceláři vydržím čumět příštích pět let“. Abych zůstal objektivní, tak se někteří voliči možná i pokusili zvolit si prezidenta.

  6. V celé volební strategii tzv. alternativy se stále zapomíná na to hlavní, co nakonec vždy rozhoduje. To je fyzická a duševní neatraktivnost kandidáta – řekněme sexappeal. Zeptejte se doma manželek. Nezáleží jenom na tom, co říká, ale jak to říká a jak u toho vypadá. Proto žádnej politik z řady Paroubek, Okamura, Bašta ani Babiš nikdy nedosáhnou na většinu. Prostě člověk, který mluví jak provozovatel kolotoče a vypadá jako když zrovna vyšel z hospody Na Růžku nebo utekl z LDNky nemůže být prezidentem. Proč nekandidoval Rajchl, Drulák nebo někdo takový, kdo má k tomu elementární vrozené předpoklady? Kdo umí kultivovaně vystupovat a srozumitelně a uvážlivě formulovat? Stačilo si pustit nějakou Babišovu tiskovku, kde se vyjadřoval tak neobratně, že bych ho neudělal u nás ani vedoucím oddělení a ještě měl s sebou manželku, která měla „look“ jako když si zrovna odskočila z Perlovky. Aby alternativa uspěla, musí najet na osvědčené schéma – nastrčený politik (splňující výše uvedená kritéria) a loutkovodič v pozadí, což může být klidně nějaký celý thinktank, něco jako RAND Corporation v podobě České alternativy. Babiš musí být jen loutkovodičem a vodit si třeba Rajchla. Vidlák tady pořád mudruje, jakoby záleželo jen na tom, co si který kandidát myslí a co kde řekl. Ale fakt stačí si pustiti televizi a podívat se, jak naživo vystupuje Babiš na jedné straně a Pavel či i ten Fiala. Vážně se nad tímto zamyslete. To je skutečná příčina neúspěchu alternativy a vůbec to tady doposud nikoho nenapadlo ani zmínit. Babišovi to teda teď už možná došlo. On může být tím, kdo rozhoduje v pozadí, ale ne tím, kdo je vidět. Spousta dobrých myšlenek se neprosadí jen proto, že je reprezentují naprosto odpudiví lidé v popředí. Politik v první řadě nesmí odpuzovat.

    1. Kadlas
      Mohli bychom tady už teď navrhovat svého budoucího lídra. Dvě jména už jste dal, to je výborný typ, já bych přidala Danielu Kovářovou. Určitě si vzpomeneme na další charismatické osobnosti. Z nich si časem vybereme toho nejlepšího a budeme si ho pěstovat a hýčkat, aby současné figurky v příštích volbách převálcoval.

      1. Paní Kovářovou považuji za skvělou kandidátku. Byl bych jednoznačně pro ni.

        A ostatně, proč nepřevzít jejich strategii a nejmenovat třeba tři kandidáty?

      2. Daniela Kovářová je podle mě v současné době nejlepší volba na prezidenta. Už to píšu pod její články hodně dlouho (nejen já teda), ale zatím se „nechytá“.

        1. Je výborná, ale svým návrhem na udílení cen za manželskou věrnost moc neoslnila. Nad jejím spojením se střelenou senátorkou Chalánkovou jsem byla v rozpacích.
          Že by někdo nezahnul, aby v budoucnu dostal metál za věrnost? Nebo že by se manželka nechala padesát let mlátit, aby s chotěm dostali cenu za věrnost?
          🤔

    2. Trefný postřeh. V mediální době by se třeba Abraham Lincoln také nikdy nestal prezidentem USA.

      Nemá smysl to ignorovat ani s tím bojovat. Je třeba to využít.

    3. Voliči si prostě vybrali a zjev Babiše v tom hrál nepodstatnou roli. Všichni víme co voliči negumy chtěli hlavě slyšet : nepodporovat válku, užší vazby na V4, obnovit vztahy s Ruskem, žádné euro, levnou elektřinu a plyn a nebýt vazalem nikoho, dělat si vlastní sociální a zahraniční politiku atd…, ale to je dnes nereálné, takže je to skoro jedno , kdo tam bude. Lidi zvednou zadek až je bude fackovat bída a až budou branci rukovat za cizí zájmy do nesmyslné války.
      Babiš si za nezvolení může taky svým výběrem politiků na důležité posty viz. Telička, Jourová, Vondrák a další přešlapy v době Covidu. Babiše jsem sice volil, ale se zaťatými zuby.

    4. Do kamene tesat. A k tomu mít jedno mainstreemové medium. Nevím přesně zda Babišovi patří jen papírová iDnes nebo i internetová verze. Je potřeba prolomit informační blokádu.

    5. Fakt jo? Vám připadá Zeman jako Playboy?

      Nominovat dutého manekýna si může dovolit tak leda George Soros, který má pod palcem celý mainstream, ziskovky a vymytou Kavárnu. My musíme bojovat myšlenkami a důvtipem. My vedeme asymetrický souboj a k tomu musíme volit náležité prostředky.

      1. Kdo mluví o dutém manekýnovi? Zeman měl dostatek jiných kvalit. Navíc v roce 2012 vypadal výrazně jinak než dnes. A co je nejdůležitější, uměl mluvit, v diskusích byl pro své soupeře k neporažení, to mu dodávalo potřebné charisma. Ničím z toho bohužel ani pan Bašta, ani pan Babiš nedisponují.

    6. Ničemu nerozumíte.

      Rajchl vypadá jak z fotbalovýho stadiónu a Drulák jak šprt bez skutečného rozhledu.

      Sexappeal u chlapa souvisí s mocí.

      Babiš ji má, protože má prachy (stačí kouknout na jeho ženu). Paroubek dokud měl moc, tak měl „sexy mozek“ a funkci složil sám. Okamura má svůj díl prachů a moci.

      Bašta neměl nic.

      Co hrálo proti Paroubkovi, Okamurovi, Babišovi je věčný nadávání a útoky opozice, protože to zviklá část lidí.

      Generál je jen dutej panák, co nic neví a časem to bude lidem jasný a sexappeal bude pryč.

      Není to politik. Kdyby měl proti sobě to, co Babiš, tak má tak 3 %. Měl to za prdelí, protože je dutej panák bez osobnosti, se kterým se dá dobře manipulovat.

      Uvidíte, že jeho popularita klesne jak u Čaputové.

  7. Jedná dobrá zpráva☺️
    Otazníky kolem mrtvice: Je mi líp, v pondělí mě pustí domů, hlásí Ringo Čech

  8. Situace se v mnohém podobá volbám roku 1946. Tehdy voliči, a mladí zvlášť, v mnohém pochopitelně zatoužili budovat nový svět, lepší svět. Mnozí si pamatovali na aféry a politikaření za 1. republiky (20 let a 18 vlád), pak tu byl protektorát a dávná touha germánů zbavit se slovanského živlu, a vděk – nehraný vděk Sovětskému svazu za záchranu životů i existence národa. Z toho těžili naši komunisti, kteří zveličili svůj odboj a zamlčeli své činy do června 1941. A výsledek se dostavil. I tehdy Praze nejvíce bodovali komunisti, nejvíce mezi mladými. Ani tenkrát nešlo moc mezi kým vybírat – všichni se jali budovat socializmus – i když s představou „české cesty“. Jediná skutečná opozice byla zapovězená (agrárníci) pro domnělou kolaboraci za protektorátu (hlavně však proto, že agrárníci v exilu vytvořili exilovou národní radu a činili Benešovi příkoří). A lid volil komunisty, i kulturní fronta volila komunisty, protože ti ostatní už nejednou zklamali. A teď tu máme to samé, ale v modrofialové. Co naplat, že babiše soud osvobodil, vždyť přeci vydíratelný generál s echt komunistickou minulostí a jeho politruk manželka je vítězstvím havlovy nepolitické politiky a naplňuje jeho mravní odkaz. Pávkovi vše odpuštěno! A chudák Nohavica je podobného milosrdenství nedočká. V tom jsou zádsadoví.

    1. Přesně tak!
      Naštěstí Nohavica žádné milosrdenství nepotřebuje, protože nic špatného nikdy neprovedl.
      Když chtěli někoho zmáčknout, tak zmáčkli každého, koho potřebovali.
      Údajně měl donášet na Kryla. Jak mohl donášet na někoho, kdo byl mimo jurisdikci ČSSR !?!?!?
      Vždyť to je úplná blbost. Kryl nemusel nic tajit, žil na ( tenkrát) ještě svobodné půlce Evropy.

  9. Je zbytečné rozumovat nad volbami …, je správné to jak dopadly, protože to tak prozřetelnost chtěla..
    Jednotnou vládu idiotů si idioti přáli, tak ať vidí všichni !!!! co dokáží …, ta tupá a arogantní neúspěšnost vládnoucích idiotů bude lepší než sebelepší osvěta alternativy ..
    Ty idioti mají vládní program Vítězství na Ukrajině, jinak nic …, prostě blázni …

    1. Přesněji : SPOJENĚ STÁTY NAVŽDY PREZIDENTEM ZEMĚKOULE A UŽ NIKY JINAK.
      Po Rusku se zaklekne na další neposluchy. Které odmítnou políbit strýčkovi Samovi prsten.
      Don Corleone to nedělal jinak. Krmil i trestal. Hodnému humanitární pomoc, zlému díru do hlavy. Případného konkurenta včas odstranit.

  10. Targuse stihl trest zavrženců, neb se provinil proti pravidlům Ekvilibria.
    Tak na sloupek, pevně omotat chapadly a doufat že odolá vlnám lumíků. Snad Targus také někde se pevně drží na svém sloupku.

    Ach, Tatíčku, smutno mi je, pohlížeje na národ, v který jsi vkládal své naděje.

    1. Targus je pepřem diskusí. Moc pepře způsobí, že se guláš nedá jíst, absence pepře způsobí mdlou chuť.

      To je jedna strana mince. Druhou stranou je férovost. Pokud bude Targusovi povolena hubatost, musí být povolena i ostatním. Chápu Zakladatele, že je unavený. Celodenně monitorovat diskusi, probírat se příspěvky, které jsou někdy dlouhé, jindy mimo a někdy hrubé, arogantní nebo ignorující gramatiku a pravopis – z toho hrozí vyčerpání, ba i vyhoření.

      Tak jak ven z té šlamastyky? Já nevím. Má někdo nějaký smysluplný nápad?

      1. Petra jediné riešenie neurážať sa a brať veci s nadhľadom 🙂 veď nejde o život len o diskusiu, potlach, pokec . Targus je starý corgoň a mne osobne sa páčili jeho potlachy 🙂 nie sme bábovky a citlivky. Ale poriadok musí byť, inak by ste žili ako opice 🙂

      2. To máte tak: jak si představuje pořádek a řád Petr Pavel, zatím nevíme. Ale jak si představuju pořádek na webu já, snadno se lze dočíst v Kodexu.

        Pořádek a řád obecně vyvěrá ze dvou možných zdrojů: buď z donucení, nebo ze sebekontroly.

        Já jsem doufal, že návštěvníci ocení, když je v parku mezi lavičkami uklizeno a budou k pěknému prostředí přispívat sami tím, že každý v rámci svých možností bude své okolí, kam dosáhne, udržovat v čistotě. Měl jsem za to, že jednám převážně s chápavými, dostatečně inteligentními, svéprávnými a ohleduplnými lidmi. Dělat policajta mě opravdu, ale opravdu nebaví; kdyby mě to bavilo, už jsem u nich mohl být, jako mladík jsem dostal nabídku několikrát, stačilo jen kývnout.

        Já opravdu nevidím nic vtipného a hodnotného v tom, když třeba právě Targus začíná téměř každý nebo každý druhý příspěvek kaskádou nadávek: „A vy jste blbej a nevím jakej Králík, a…“ a v tomto duchu se nese 80% textu příspěvku; proboha, proč? – Ale v rámci dobrých vztahů jsem byl ochoten to v jakési míře tolerovat věda, že Targus tímto způsobem projevuje svůj souhlas a sympatie. Dost se mně to příčí, nejsem na to z domu zvyklý, ale budiž. Ale – promiňte – když v dialogu s ženou napíše, že tato se brodí ve chcánkách (sic!) a další podobné neurvalosti, to je mimo obor mé tolerance. Jemné náznaky byly oslyšeny; mám snad Targuse peskovat jako malého kluka? Ono se to furt zhoršovalo a zhoršovalo; tohle na webu, kde to řídím já, prostě nebude. V reálu bych s člověkem, který by ke mně takto mluvil, společnost nesdílel.

        Můj web – moje kulturní normy.

        1. Zakladateli, zakladateli … já bych to shrnul:
          Váš web = Vaše kulturní normy = pořádek buď z donucení, nebo ze sebekontroly.
          Jejich stát = Jejich kulturní normy = pořádek buď z donucení, nebo ze sebekontroly.
          Zatím je rozdíl takový, že Vy „zavřete“ Targuse do lampárny, Oni budou nás zavírat do vězení.
          Targus mě taky štval svým velmi často vulgárním úvodem, ale on tak v podstatě začínal u odpovědí na příspěvky, které považoval za dobré … alespoň takhle to na mě působilo.
          Otázkou je, jak nastavit tu hranici. Targuse nepřevychováte (ani nikoho jiného), na druhou stranu někomu citlivějšímu opravdu ty jeho vulgární začátky mohly vadit a určitě vadí. Celkově ale Targusovy příspěvky bych hodnotil tak, že převažovaly ty, které byly přínosem. Netuším, jaká je správná cesta, ale vím, že vyloučit, zavřít či jinak izolovat je špatně.
          Jak to ostatně řekl obhájce pornomagnáta v USA při jeho obhajobě před nejvyšším soudem – bylo to nějak takhle: „Vždy bude někdo poslední, resp. nejhorší“ Odstraněním Targuse jste odstranil nejhoršího, ale dříve nebo později bude opět někdo další nejhorší … tedy k odstranění.
          Já si myslím, že cesta by měla být takový příspěvek např. barevně vyznačit, že je vulgární … prostě nechat, ale všem tím sdělit, že tohle je dle Vašich hodnot už např. vulgarita.

          1. Pane Dvořáku, mluvíte a nevíte o čem.
            Targus není v Lampárně. Targusovy příspěvky jsem přesměroval do spamu, kde si je přečtu, a když usoudím, že jsou nezávadné, pustím je dál; když ne, vymažu je.

            Vaše srovnání tohoto webu a tohoto státu kulhá na všechny nohy:
            Tento web jsem vystavěl já a předem jsem zveřejnil pravidla, která zde platí.
            Tento stát nevybudovali „oni“. Tento stát vybudovaly generace našich předků, a i my jsme přispěli malou troškou do mlýna. Pravidla, která zde platí, se průběžně mění, dokonce nejrychleji v celé Evropě. Zatímco já jsem tento web od nuly založil, „oni“ tento stát převzali volebním podvodem. Zatímco „oni“ se chystají potírat nepříjemné názory, odtud se za názor nevyhazuje, jen za hulvátství. Chápete, že hulvátství není názor?

            Jestli nevidíte rozdíl, podstatný rozdíl, pak Vám není pomoci.

            1. Zakladateli nehádejme se – dnes, technicky vzato, je úplně jedno, kdo stát vybudoval, ale počítá se kdo ho ovládl. Klíčové je následující – něčí prostor (ve smyslu ovládání toho prostoru) = jeho pravidla.
              Jak jsem psal – nevím jaká je správná cesta, ale vím, že onen vzpomínaný obhájce měl pravdu … vždy bude někdo nejhorší. Vy si dáváte práci a provádíte filtr Targusového projevu podle svého nejlepšího přesvědčení, ale úplně stejně začínají postupovat sluníčka. Stačí se na věc jen podívat jejich úhlem pohledu. I oni dle svého nejlepšího přesvědčení filtrují a budou filtrovat nežádoucí (podle jejich hodnot) projevy. Vždy je za tím „nejlepší“ snaha, „nejlepší“ mínění.
              Ale opakuji, nevím jaká je správná cesta protože úroveň diskuze může spolehlivě zničit web, ale taky platí, že vždy bude někdo nejhorší.

              1. Nepochybně, vždy bude někdo nejhorší. To nezpochybňuji, to vyplývá z uspořádání na množině.

                – Všimněte si ale, že debata mezi námi by nevznikla, kdybyste se před tím, než jste mi napsal, obeznámil se skutečným stavem věcí (to není výčitka, prostě jste jen neprolezl předchozí diskusi a reagoval jste podle toho). Mějte to na paměti, až budete s panem Hamplem psát manuál, jak na to.

            2. Alefe,
              prosazovat JAKÁKOLI pravidla v tomto Vašem prostoru je pochopitelně vaše výsostné právo a nikterak jej nezpochybňuji!!
              Jsme tady hosté.
              Tohle není veřejnoprávní médium.
              Je jen na vašem uvážení, zda z tohoto prostoru postupně bude nádražní restaurace, cimrmanovská „hospoda na mýtince“ – nebo něco mezi těmito extrémy…

            3. citace: „Chápete, že hulvátství není názor?“

              Alefe zakladateli,

              pokud si dobře pamatuju, byl z litterate svého času odejit berrnard za opakované hulváctví. Poměrně dost frekventantů diskuzí s Vámi tehdy souhlasilo (včetně mě), protože berrnard hulvát opravdu byl, byl prostě takový.

              Ale Targus, i když je občas machírek a frajer, tak je to hodný člověk, v žádném případě to není hulvát, jakého máte na mysli nebo jaký byl berrnard.
              Všimněte si, že ty Targusovy tradiční úvody, že je někdo starý, škaredý a hloupý patřily lidem, se kterými názorově souhlasil. Byl to jen takový imidž, shaha o superironii a supersarkazmus.

              Mimochodem, kdybyste na ty chcánky neupozornil, tak já jsem si toho v Targusově odpovědi skoro ani nevšimla. Byl prostě v tu chvíli pořádně naštvaný, že se mi nelíbilo, že by se tu měli chránit ukrajinští připrchlíci a místo nich by se na ukr frontu měli posílat naši synové a tátové.

              A ještě něco, Alefe zakladateli. Tentokrát na Vaši obranu.
              Já jsem v podobném duchu tvrdého, ale asi docela hrubého humoru – něco jak je ten Targusův – vychovávala svého mladšího syna. Vůbec jsem si nevšimla, že mu to vadí, že on takový není. Až to nevydržel (podobně jako Vy) a napsal mi, že už se se mnou nechce stýkat. Tehdy jsem si myslela, že je to jen takové bububu. Nikoli, loni v listopadu to bylo 10 roků, co jsem ho neviděla a neslyšela.
              Udělal bych cokoliv, aby mi odpustil, ale všechny pokusy o kontakt selhaly.

              Co tím chci říct? Že už dnes rozumín i Vám, že toho máte v určitém bodě plné kecky, protože prostě takový nejste.
              Ale také tím chci říct, že by se mělo umět odpouštět.

              1. To, co píšete o Targusových tradičních úvodech, to samozřejmě vím (sám jsem to někam do diskuse jinými slovy napsal). Stejně tak nepochybuju ani na vteřinu o tom, že Targus je hodný člověk – snad jste zaznamenala, že jsem to nikde nezpochybnil, tady nejsme ve sporu.

                Vy, jak sama naznačujete, pro tento druh humoru máte pochopení, máte k němu blízko. Rovněž máte osobní zkušenost s tím, jak to může být pro někoho zraňující. – Zvažte tedy fakt, že tenhle web nečtete jen Vy, Targus a pár štamgastů, kteří Targuse znají z Kydů. Chodí sem spousta lidí různého založení, různé životní historie, různého intelektu, různých žebříčků hodnot. Vyhodnotit si to mohou různě:
                I tohle je zde dovoleno? No vida…! Já se přidám!
                – Co je to za vola, že tak mluví s ženskou?
                – Ten člověk si zapomněl vzít léky…?

                – (další varianty si jistě domyslíte sama, ani jedna nemusí být obdivná)

                Já věřím, že šlápnout na koberec v začvaňhaných holínkách v určité situaci může být docela dobrý gag. Jednou. Možná dvakrát. Ale pořád dokola, pořád stejně, to se jednomu časem přejí a už mu to pak ani nepřijde jako sranda.

                Naopak mi jako sranda připadá, že se vesměs všichni obracíte na mě: Tak už mu odpusť! Vem ho zpátky! (nevyhodil jsem ho, jen ho filtruju přes spamový koš, ale nic nepíše, čemuž rozumím; já bych taky nepsal). Co kdybyste to zkusili obráceně a prosili u něj: Vrať se a šetři s tou verbální klauniádou! To fakt nikoho doposud nenapadlo? Nezaměnili jste příčinu a následek?

                1. Nikoho to napadlo, vždyť to píšu ve druhém dějství. Vždyť jsi to napsal srozumitelně, opravdu. Určitě vás hodně čtenářů chápe a rozumí vám. Oběma. Proto to sem nepíšou, protože je to jasné. Horší je ta stávka, si myslim… ale zase… ti pitomí, ne vlastně takhle to bylo: ti hloupí, co dokážou stát za sebou… Pochopte, Targus je teďka Gang.
                  Achjo, to jak se děje toto?

              2. Vůbec jsem si nevšimla, že mu to vadí,

                Podle toho, jak reagoval si musel prožít peklo a určitě to viděla většina lidí okolo a brali to jako povolení, chovat se k němu taky svrchu.

                Kamarádka řeší matku, která musí mít poslední slovo, a ještě pořád stojí o to, aby se s matkou dalo domluvit. Přitom je matka bezcitná a neústupná, i když jde o otázky života a smrti. Dceřina, samozřejmě. Její zoufalství neuzná, nevidí, popře. Jak kus ledu.

                Nejspíš to časem vzdá a na matce ji přestane záležet. Možná se v tom bude takhle plácat do její smrti. Nejmenší šance je na to, že matce dojde, jak šíleně se chová a prostě s tím přestane.

                Dcera chodí na terapie a sotva to zvládá. Terapie ovšem potřebuje její matka.

                Znám samozřejmě i jiné.

                Všechny pokusy o kontakt jsou vnímané jako další útok a nemůže to být bráno jinak.

                Eminem měl také také takovou matku. Už se s ní ani nechtěl stýkat a zatímco si ona představovala, že se jakoby náhodou potkají a nějak zas udobří, tak on byl naštvanej na maximum, že ona si z celýho města musí vybrat zrovna jeho ulici, aby tam šla (a zas ho zkoušela manipulovat, což je pro ni snadnější, než si uvědomit, co mu vlastně dělala).

                1. „Podle toho, jak reagoval si musel prožít peklo a určitě to viděla většina lidí okolo a brali to jako povolení, chovat se k němu taky svrchu. “

                  Víte o tom kulové, jen to, co jsem napsala, tak nesuďte. Bylo to úplně jinak.

          2. Osobně jsem měl a mám dojem, že v onom případě s Manecou Targus skutečně přinejmenším odřel mantinel.
            Rozhodující ale je, že z toho Maneca nedělá vědu a jednoznačně by považovala za újmu, kdyby odsud Targus odešel.

            Targus je MIMO MNOHÉ JINÉ verbální klaun. Na klauna či šaška a jeho výroky máme z principu jiné požadavky a jinak je vnímáme, než když totéž řekne například učitel svému žákovi.

            S Targusem jsme byli už u Vidláka trochu “ vzájemně se urážející “ partneři, trochu klauni – konkurenti.
            Můj humor je poněkud jiný – domnívám se ale, že nejspíš přijatelný menšímu procentu lidí než Targusův. Ironie, sebeironie, černý a absurdní humor není šálek čaje pro každého.
            ——
            Obávám se, že v USA by byl Zakladatel exkomunikován, možná vyhozen ze zaměstnání za prostý fakt, že Zakladatel sexisticky rozlišil, že pochcanýmm subjektem byla ŹENA!
            To je snad ještě větší urážka, než dát ženě přednost ve dveřích! 🙂

          3. Targus byl a je samorost.
            Možná svým způsobem hulvátství ,, v mezích zákona“ maskovalo nějaký osobní problém.
            Nevím, neznám ho osobně.
            Že to s tím broděním se v ch…. přehnal, je snad jasné i jemu.
            Logika velí dámě se omluvit a pro příště se krotit.
            Pokud jsem indisponován nepíšu.
            Podobné to bylo s dřevorubcem Bernardem.

            Zakladateli se moc nedivím, já si také nezvu do obýváku na koberec návštěvu v gumovkách od bahna.

            Bernard i Targus v diskuzích chybí, ale je to jejich volba.
            Alespoň dle mého názoru.

          4. David Dvořák 17:53
            Jejich stát = jejich kulturní normy
            Ono se to potom dále rozvinulo To jsem nečetl a nereaguji na to. Reaguji na výše uvedené:
            Pravidla moštárny

        2. „když v dialogu s ženou napíše, že tato se brodí ve chcánkách (sic!)“

          Nenapsal, že se žena brodí ve chcánkách.
          Napsal „Nechci vás tady máchat ve vlastních chcankách“
          https://web.litterate.cz/jak-to-tenkrat-bylo/comment-page-1/#comment-107148

          Čemuž rozumím tak, že měl na mysli své chcanky, kterých chce dámu ušetřit, aby se v nich nebrodila.

          Jazykový koutek:
          vlastní = od někoho, něčeho určitého pocházející – synonymum svůj (opak cizí)
          https://ssjc.ujc.cas.cz/search.php?heslo=vlastn%C3%AD&sti=104339&where=hesla

          Přídavné jméno vlastní vyjadřuje nejčastěji to, že někomu něco patří, že někdo něčeho výhradně používá nebo že to s ním výhradně souvisí. Přitom často se tímto přídavným jménem přivlastňuje podmětu věty
          http://nase-rec.ujc.cas.cz/archiv.php?art=6763

          Podmět té věty je „já“ (Targus)
          Tedy nechci vás máchat ve (svých) vlastních chcankách.

          Asi je to hrubé, ale není to urážka.

          1. Ale božínku! To jsme najednou rigorosní! Tak čí ty chcánky teda byly – o to tady běží?
            Já myslím, že ne.

            A kromě toho: mně je jedno, co o předmětné výpovědi soudí Maneca. Možná, že patří k typu žen „Nebije mne – nemá mě rád“; třeba se jí to tak líbí, nevím.

            Ale mně se to nelíbí. S tím nikdo nic nenadělá.

            1. Samozřejmě, že na (svém) vlastním webu určujete pravidla, příp. postupujete bez jednoznačných pravidel Vy. To je jasné.

              Jen dovolte, a myslím, že se svým (Vaším) citem pro jazyk, to rozeznáváte:
              je rozdíl, když se řekne „nebudu tě válet ve tvých hovnech“, nebo „nebudu tu kálet svá hovna (aby ses o ně neušpinil)“ .

              Čímž na toto téma končím.

            2. No vida, kam až jsme se v té debatě dostali.

              „A kromě toho: mně je jedno, co o předmětné výpovědi soudí Maneca. Možná, že patří k typu žen „Nebije mne – nemá mě rád“; třeba se jí to tak líbí, nevím.“

              Tento výrok mě nakonec uráží mnohem víc jako Targusovy chcánky. Protože on to myslel s nadsázkou ve snaze ukázat, jak je naštvaný, ale Vy to myslíte v klidu a vážně.

              1. Já nemohu za to, že se Vám Targusovy invektivy, byť myšlené jako klauniáda (to AH odhadl asi přesně), líbí; mně ne. Jak jsem už jednou psal: nejsem na to z domu zvyklý, zvykat si nehodlám. Implicitní předpoklad, že já budu mít pochopení pro úplně každého a pro úplně všechno, je nesprávný.

                1. Mě to přijde jasné.

                  Když se vejde do hospody, tak se tam máte cejtit rovnej ostatním hostům.

                  Jestli tam je nějakej host, kterej může to, co ostatní ne a je to braný jako urážlivý, tak se mu pak můžete jako novej host podřizovat nebo jít jinam.

                  Když dotyčného ani neznáte, tak jdete jinam.

                  Nemůžete přeci v každý hospodě bojovat o status s lidma, na kterejch vám ještě nezačalo záležet.

    2. Vím, že nejsem z těch, na jejichž názoru by tu nějak zvlášť záleželo, ale myslím si, že dělat rozbroje zrovna kvůli něčemu, co se ve srovnání s aktuálním děním jeví jako odpustitelná maličkost, není potřeba. S každým dalším člověkem, který odejde, jako třeba Mandaladan, nebo je odejit, jako třeba teď Targus, byť ze zásadových důvodů, je nás do nastávajících velmi těžkých časů prostě o jednoho méně. Já sám nemluvím vulgárně nikdy, a to ani tehdy, když si to situace vyžaduje. Přesto jsem to zrovna od Targuse nikdy nebral osobně a nevyřadil bych jej kvůli tomu z okruhu lidí, kvůli kterým sem má smysl chodit. Snad nevadí, že jsem se k tomu, co vnímám, že Zakladatel už cítí jako značně únavné téma, vyslovil.

      1. K Targusovi i k Bernardovi prostě jadrná mluva patřila. Je mi po nich smutno.
        Ale na druhou stranu, majitel hospody má právo rozhodovat o tom, koho pustí dovnitř a koho ne.
        Koneckonců , zřejmě diskutují na Vidlákových kydech, takže zatím dobrý, aspoň že tak.

  11. Čína je dost trpělivá ve vztahu ke své vzpurné ostrovní provincii. (Kdyby podobné míry zdrženlivosti byli schopni Kyjevě, tak s dohodami z Minsku nebyl žádný problém.) Některé věci ale vidí opravdu nerada.
    Jestli se Miloš Zeman pragmaticky a systematicky snažil o korektní vztahy s Čínou, jeho nástupce od prvního dne pracuje na negaci.
    Viz: „Číně brnká na nervy chystaný telefonát Pavla s tchajwanskou prezidentkou“.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-svet-peking-s-prahou-resi-chystany-telefonat-pavla-s-tchajwanskou-prezidentkou-40421492
    https://www.taiwannews.com.tw/en/news/4794939

    1. Tchajwanská prezidentka Cchaj Jing-wen v pondělí telefonicky hovořila s nově zvoleným českým prezidentem Petrem Pavlem. Agentura Reuters to hodnotí jako diplomatický průlom. Čína, která si Tchaj-wan nárokuje, se ostrovní stát snaží držet v diplomatické izolaci.

      „Dnes jsem mluvil s prezidentkou Tchaj-wanu Cchaj Jing-wen. Poděkoval jsem jí za gratulaci a ujistil jsem ji, že Tchaj-wan a Česká republika sdílí hodnoty svobody, demokracie a lidských práv a že budeme dále posilovat naše partnerství,“ napsal Pavel na Twitteru.

      Podle kanceláře tchajwanské prezidentky trval hovor asi čtvrt hodiny. Cchaj vyjádřila přání zůstat s Pavlem v kontaktu.

      1. Formálně vzato – napsat, že si Čínská lidová republika nárokuje Taiwan, je nesmysl. Taiwan je jedna z provincií Číny. A pan president by to měl vědět. Nebo by mu to měli jeho poradci vysvětlit.
        Srozumitelně to téma před dvěma léty popsal sinolog Mikuláš Nozar při příležitosti senátní návštěvy Taiwanu.
        https://www.asiaskop.cz/analyzy-komentare/vysoci-ustavni-cinitele-jezdi-na-tchaj-wan-naprosto-vyjimecne

        Mimochodem, v Číně nakupujeme nitrocelulózu potřebnou pro výrobu munice. Tak asi není úplně chytré si toho dodavatele zbytečně rozkmotřit. (Alternativním dodavatelem bylo Rusko). Na to by pan vrchní velitel armády snad mohl slyšet.
        https://www.novinky.cz/clanek/stalo-se-munici-pro-dela-caesar-vyrobi-ceska-stv-group-40417985

        1. „Mimochodem, v Číně nakupujeme nitrocelulózu potřebnou pro výrobu munice. Tak asi není úplně chytré si toho dodavatele zbytečně rozkmotřit. (Alternativním dodavatelem bylo Rusko). Na to by pan vrchní velitel armády snad mohl slyšet.“

          Přeceňujete sluch pana prezidenta. On má naslouchátka napojena na jinou frekvenci.

          1. Na každý pád, báječné PR.

            Titulek : „China condemns Czech President-Elect Over Phone Call With Taiwan President“ obíhá média všech kontinentů. (Někde jpoužili jiné sloveso – „slams“, „scoffs“, „raps“ atd., vyjde to nastejno.)

            „Chinese foreign ministry spokesperson Mao Ning told a regular news briefing that Czech President-elect Pavel … has persisted in stepping on China’s red line, seriously interfering in China’s domestic affairs and hurting the feelings of the Chinese people.”

            https://bnn.network/politics/china-condemns-czech-president-elect-over-phone-call-with-taiwan-president/

          2. Za glosu to stálo i ústřední tiskovině China Daily.

            Titulek: Zvolený český prezident poškozuje svůj národ pochlebováním Tchaj-wanu

            „Veřejné sdílení setkání vyvolává otázku, jaké znalosti má tento budoucí prezident o diplomacii. Pavel je zákonně zvoleným prezidentem České republiky a neprofesionálním jednáním s provinčním vůdcem Číny vzbuzuje podezření, že nedodržuje formální diplomatické způsoby.“

            https://www.chinadaily.com.cn/a/202302/01/WS63d9c363a31057c47ebac3f9.html

  12. Kde je Targus, Ládiku (13.32)?
    Kampak se nám ten čerchmant schoval?

    Já před chvílí prošel celou diskuzi na původních Kydech, mozek si opláchl…. (je to děs a běs, byl jsem, jak víš, profesně zvyklý stýkat se i s psychopaty i s jedinci širokého inteligenčního spektra, ale život se mi krátí a číst řeku výhnisků třeba takové Anny KSH ho ještě zkracuje. (To, že snad dovedu nastřelit její pravděpodobnou diagnózu, na věci nic nemění.)

    Vůbec přitom nejde o rozdíl názorů či postojů!
    —————-
    Při překročení určité hranice intelektuálního sajrajtu dojde i zde k přeměně kvantity v kvalitu…. Ani kolečko myši není pak všespasitelné.
    Nedokážu si představit, že bych tam teď diskutoval.

    Budu se snažit se odpoutat i zde, ale – znáš to – je to návykové.
    Bude se mi stýskat, je tu přinejmenším desítka lidí, které stálo za to číst, a´t už jsem s nimi souhlasil či nikoliv.

    1. Tak já nevím,
      člověk by myslil, že vítězný kandidát přijímá gratulace a tedy, že JEMU volají gratulanti, ale nová doba!
      Oslavence sám volá tu herce v roli prezidenta, tu si hraje na druhého tchajwance v ČR….

      Řekl někdo tomu vítěznému kandidátovi,
      že role prezidenta není shodná jako zapisovatel a svolavatel v NATO?
      Slečno tisková mluvčí, poradci, haloooooooo, budíček!

      Ještě, že ta sousední Čaputová pochopila smysl, i když forma byla trošku snižující roli prezidenta země.
      Čekat v Praze, jestli se to povede, to není moc důstojné role prezidenta jakékoliv země,
      ale Pavel byl prý rád, tak proti gustu….
      *******************

        1. To bezesporu,
          ale jistě by NIC nestálo napsat, bude MU volat ten a ten….

          Jak mám pak dětem vyprávět o důstojnosti prezidentského úřadu☺,
          co je to MÍR ( jako Šafránková) ve filmu už dávno nejde…

  13. Podivná shoda:
    Poslední prezidentské volby ve Francii, Macron vs. LePenová = 58:42 cca.
    Poslední prezidentské volby na Slovakii, Čaputová vs. Ševčovič = 58:42 cca
    Poslední prezidentské volby v Česku s.r.o. Pávek vs. Bureš = 58:42 cca
    Otázka:
    Jak to jenom ti kluci v H-P (Hewlett-Packard) u počítačů dělají, že jim pokaždé vyjde prakticky stejný výsledek???

    1. Spíš to vypovídá o tom, že propaganda za účelem vyvolání nenávisti k oponentovi a polarizace společnosti využívá stejné metody s podobnými výsledky napříč celým světem. Sorose, Reptiliány nebo nějakou další konspiraci bych za tím neviděl.

    2. To by u nás mělo jít ověřit přepočtem a zrovna u dvou kandidátů by neměl být problém pro oba zajistit si v komisi svoje lidi, aby se nepodvádělo.
      Každý člověk zná výsledek své komise a dál je to jen součet, který uděláte i na papíře.

      Jiná věc byla losovačka na podzim a před 10 roky s Okamurou.

        1. Myslel jsem to v principu. Abyste věřil a nebyl odkázaný na programy jako je excel.
          Do každé komise si nanominujete člověka na hlídání a počítání. Oni to sečtou, podepíšou, on si zapíše výsledek. Těch 3000 lidí vám to pošle a vy si to sečtete sám.

          1. Takto jsme se to snažili praktikovat v devadesátkách, když bylo dost zájemců. A to ještě byli zástupci vol. stran i v okresní, krajské a ústřední vol. komisi! (Tohle potom zrušil křišťálově čistý Standa.)
            A stejně se nikdy nepodařilo obsadit všechny okrsky. Obzvlášť v Praze…

    1. jediný generál který si zasloužil sedět na Hradě byl generál Svoboda….žádný jiný….zároveň se omlouvám generálu Svobodovi že jsem zmínil jeho jméno ve spojení se zrádcem pavlem

        1. Víte gogo já mám pocit, že tehdá to vše bylo tak nějak jiné.
          Tak zaprvé, lidi věděli co byla První republika zač. Bída, hlad, korupce, střílení do lidí.

          Druhá válka s nesmírným utrpením lidí a zradou našich spojenců, která tomu všemu předcházela. No a to se pak sakra nemůžete ničemu divit.
          Jo až to tady všechno skončí a ti zmetci půjdou do kopru, tak hodně lidí a už tady jsou by zase volila tak nějak alternativně.

          Generál Svoboda to byl jiný levl a stál prostě za lidma. Prošel skutečnou válkou a hodně toho pro svobodu naší země udělal. To se mu ten náš poturčenec nemůže ani podívat do zádele. Nebo snad ano?

          1. Ten nově zvolený marketingový produkt se Generálu Svobodovi nemůže podívat nikam. To jsou uplně rozdílné světy.

          2. Nene, anonym v jakemsi chatroomu rekl, ze gen. Svoboda muze za Klemu na Hrade, a tak to taky bude. Kdo nesouhlasi, tak je rozumu mdleho.

            Ja jsem mluvil s pametniky, v te dobe dospelymi, a ti by dali gogovi par facek.
            Ale rika ze, ze po bitve je kazdy general, a pro sektu guru Jary to plati 10x.

          3. Já jsem narážel na to, že Svoboda byl skrytě s Klementem, Beneš myslel nebo dělal, že rekonstrukce vlády bude jen technická věc.
            JInak Svobodu – válečného generála, který bojoval za nás, samozřejmě v tomto nesrovnávám s US agentem, který je proti nám.

        2. Ten se svou vlastní krví a životem zasloužil o osvobození naší vlasti.A to mu žádný hlupák nikdy neupře, Gogo!

              1. Mně nejvíc vadilo jeho druhé volební období. Jako těžce nemocný stařec po několika mrtvicích lpěl na funkci a ta banda vzorných souhů si s nim dělala co chtěla. Ale fakt je , že nemohoucí Beneš byl v tomhle ohledu stejný. A o šňupálistovi J. Masarykovi ani nemluvím. A Ovar Ovarovič jakbysmet.

  14. kdyby byla kampaň správná osloví těch 30% co váleli šunky doma….tak to znamená že babiše chce jen 30%…můžeme sice z toho vyvodit že celkem 60% národa jsou proruští dezoláti kteří nechtěli súdruha taváryšťa herr generála prezidentem ale to je tak celé….

  15. ZÁSADNÍ NESOUHLAS, ŽE VOLBOU PÁVKA, VOLIČI VĚDOMĚ (!!) PODPOŘILI KURS VLÁDY

    Zásadní nesouhlas s tvrzením, že volbou Pávka, voliči podpořili kurs vlády.
    Voliči Pávka vůbec nevěděli, že je to vládní kandidát, protože jim to mainstreamová média nesdělila. Např. když po boku Pávka stála šedá eminence české politiky, zaměstnanec US firmy, Petr Kolář, ČT to komentovala slovy „generál Pavel s přítelem“. Správné slovo by bylo spíše lobbista. Veřejnost neví, že právě tento Kolář Pávka s předstihem vybral, že ti, co stojí za ním a platili Pavlovi kampaň, při této volbě museli mít v jeho výběru, poslední slovo.

    V PREZIDENTSKÝCH VOLBÁCH NEJDE O PROGRAM. JDE O OSOBNÍ VLASTNOSTI KANDIDÁTA – PŘESNĚJI, O DOJEM, ZPROSTŘEDKOVANÝ MÉDII.
    Veřejnost nevolila podle programů. Tohle nejsou volby do sněmovny nebo senátu, kdy spolu soupeří strany. Volila podle přitažlivosti kandidáta. I blbost, řečená rázným pevným hlasem, dostává jiný emoční význam.
    Kdo o Pávkovi něco věděl? Jaký ve skutečnosti je? Veřejnost volila podle umělého, upraveného mediálního obrazu, podle simulákra.
    Veřejnost nevolila pro Pávka. Volila PROTI BABIŠOVI. Proto byl zvolen jediný, trošku přijatelnější, kandidát.

    JE TO JEDNODUCHÉ
    Naprostá většina voličů Pávka je přesvědčena, že Babiš je zloděj. Přitom tradičně modrá vláda u nás rozkrade stát a ekonomiku pošle do červených čísel. Poté, přes mediální masírku, volby prohraje a nová vláda vyvede republiku z krize. Pak se vymyslí Čapí hnízdo nebo třeba Kubiceho zpráva. V médiích se to rozmazává 24 hodí denně. Když pozornost voličů umdlévá, vymyslí se něco jiného, aby byly emoce průběžně našponované. A zase 24 hodin denně.
    Modré zlodějiny se nerozmazávají. Jsou tutlány. Ve voliči, i když se jeho situace po odstavení modrých zlodějů většinově zlepší, po 4 letech narůstají emoce, že musí potrestat ty špatné. Ze sdělovadel ví, že špatně, je Zeman, Paroubek, Babiš, atd. ODS, TOP, dnes i Starostové a dokonce i Lidovci nebo Piráti, se nekritizují. Ti poslední proto, že momentálně je ODS a TOP životně potřebují. Přitom kolem Rakušana se točí skandál jako hrom. Prý jsou tam všichni mafiáni. Kolikrát jste o tom, za poslední měsíc, dva, něco v mainstreamu četli??

    TYTO VOLBY BYLY PRIMÁRNĚ O POTRESTÁNÍ BABIŠE .
    Daleko dopředu, co volba Pávka bude znamenat v budoucnu, běžný volič, i inteligentní, vzdělaný, většinově neuvažuje. Jeho myšlení je nastaveno jinak a pak, jak vyplývá z textu výše, stejně nemá relevantní vstupní informace, aby si něco mohl vyhodnotit.

    PAVLOVŮV PODMÍNĚNÝ REFLEX
    Proti Babišovi štval mainstream 10 let. Jako proti konkurentovi modrých zlodějů – jde o koryta. Za tu dobu má každý(!) z běžné populace spojeny z Babišem negativní emoce. V prezidentských volbách se tato investice maximálně zúročila.
    To je vše. Lidé „trestali zloděje“. Co na tom, že soud rozhodl jinak. 10 let štvaní ve voličích zůstává. Jak říkal taťka Goebels: „Tisíckrát opakovaná lež se stává pravdou“.
    V mém okolí lidé „trestali zloděje“. O Pávkovi nevěděli nic. Ale to nevadí. Jejich přesvědčení je pevné, i když jej nedokáží vysvětlit. Oni VĚDÍ a to úplně stačí.
    Danuše Nerudová:“Babiš je zlo!“
    Názor voliče:“Řezníček v ČT je zaujatý právě proto, že je Babiš špatný. Takže vlastně je vyvážený a spravedlivý. Kdyby to tak nebylo, nemohl by s Babišem takhle mluvit .“ Způsob typické reakce voliče. Zaměňuje příčiny a následky. Výsledek profesionality (bez uvozovek!) práce ČT a mainstreamu celkově.

    ZÁVĚR
    Jsem přesvědčen, že by to Pávek, pokud by opozice nasadila reálného kandidáta, projel. Vypadá dobře a má rázný hlas. To je všechno. Vědomosti o čemkoli, mimo armádu, žalostné. Komunistický rozvědčík & komunistická armádní politručka = dynamit.
    Jenže, kromě Babiše neexistoval na opozici jediný reálný kandidát.
    Naší první signální soustavou, ještě dříve, aniž by cokoliv řekl, aniž by se nějak projevil, na první pohled, tak neprošel kandidát opozice, ale Pavel…

    POČETNÍ POZNÁMKA NA KONEC
    Že tyto volby nebyby referendem o vládě a jejím programu, dokládá i to, že voličská většina, téměř o 1 milion hlasů, v parlamentních volbách, volila dnešní opozici. Která se ale nesjednotila v koalici a tak hlasy voličů propadly. Těžko by se, za dnešního zdražování, zadlužování a přímému výsměchu lidem, k dnešní vládě a jejími programu, přiklonili. A nejen oni, ale ještě, velmi zhruba, milion voličů (!!) navíc. To by se nejen rovnalo, ale v počtu pravděpodobnosti mnohokráte přeskočilo, Lurdský zázrak.
    Tento jasný faktík, jen jako poznámku…

    1. 1. řekl bych že dobře věděli co je súdruh herr generál zač a kdo za nim stojí….
      2. naprostý souhlas
      3. vymýt mozek generaci husákových dětí která vyrůstala v blahobytu je jak vidno velmi snadné
      4. závěr obávám se zase toho že 38-40% společnosti je za 30 degenerováno pardon poameričtěno…a pokud bude profesor rozhodnutím strany fialkovič opírat o těchto 38% kteří se ze stádnosti vzorně sešikují má další volby v kapsičce u saka….

      1. 2. skylla napsal:
        30 ledna, 2023 (14:04)

        S dexx napsal: 30 ledna, 2023 (13:55) souhlasím, ale co všechno o generálovi jsme věděli?
        Jenom pěkné věci.

        Na Babiše přitáhli i syna.

        Přitáhli na generála otce?

        Mohlo to být zajímavé, jak to bylo s těmi přáteli.
        To ale již není podstatné.

        Podstatný ale bude souboj Husákových dětí (cca 50+, generace rodičů), které mají úspory, a těší se do důchodů, s Havlovými dětmi cca 15 až 24 let), které chtějí peníze a moc.
        https://www.czso.cz/csu/czso/52002e2055
        Platí, rozděl a panuj.

    2. Problém je v tom, že mladí Babiše většinou nevolili, neb se jim hnusil. Systematická propaganda vykonala své. Takže to raději hodili generálovi, protože on dobře vypadá a mladí si myslí, že válka je počítačová hra.
      Mobilizaci si představují jako pořizování si co nejlepšího mobilu…

      Základní průšvih se ovšem stal již mnohem dříve a jinde.
      – Jednak na Rakušákově ministerstvu vnitřku, kde vybili všechny národně akceptovatelné kandidáty. Zbytek dokonal NSS a ÚS ve spolčení.
      – A dále to „zatloukly“ obě tzv. opoziční parlamentní strany, které nebyly sto se dopředu domluvit a postavit společného – a hlavně – národem akceptovatelného kandidáta. Nejlépe nestraníka. Zase zapracovalo EGO kápů české rádoby-opozice. Výsledkem byl prakticky nevolitelný Bašta a těžko obecně akceptovatelný Babiš. Já sám jsem se jen obtížně přinutil v sobotu ve 13:50 mu to jít hodit. A to jsem se ještě musel vybavit gumovou rukavicí… Mnoho mých známých, co chtělo původně volit Vitáskovou či Březinu (nebo ty tři další „zaříznuté“ kandidáty) prostě k volbám nešlo.

      Tyhle volby prostě byly od počátku jedna velká LEVÁ. Mým prezidentem tedy agent-rozvědčík Pávek rozhodně nebude.

      1. Proč se mladým Babiš hnusil? Vždyť kradl! A blbě mluvil! 😉
        Oni ho znali? Odkud? Někdo jim jeho obraz zprostředkoval.
        Média! 😎

        1. Nejen mladým. Myslím, že se volilo hodně Anti- a to neplatilo jen o antibabišovi.
          A 80 procent toho anti mělo samozřejmě reálnou a dobře srozumitelnou příčinu.

          Co kdyby v prvním kole nastoupil samotný Masaryk (nebo si každý dosaďte někoho, o kom jste přesvědčeni, že je známý pozitivně a všeobecně volielný) – jak by to vypadalo?

          Podle mě půlka voličů Pávka jej volila v režimu Antibabiš. Je proto de facto volbou Pávka nasazovat proti němu Babiše, když víme, že spolehlivě nadpoloviční většina ho volit buď nebude, nebo dokonce kohokoliv proti němu.

          To jestli jste dosud nepochopil, měl byste se zamyslet.

          Já neříkám, že s tím šlo něco dělat, jde jen o chápání situace.

          1. Zajimave je, ze nevysla sazka na nevolice, ti, kteri se nechali presvedcit a prisli k urnam, to z vetsiny hodili Pavkovi. Z casti to byl urcite antibabis, ale u vetsiny sazim na Babisovu okoukanost a unavu z nej (coz neni -anti), proste chteli jen nejakou novou tvar 🙂
            Trend ve spolecnosti pomalu prevladajiciho progresivismu podle meho nejde okecat.

            1. Podle mě to ještě letos bylo hratelné, ale ne s Babišem. Bylo by to hratelné bez něj a s nějakým slušným člověkem, s kterým by se lidi mohli nějak identifikovat.
              Tím, že měli na výběr mezi důstojným ksindlem v uniformě a potkanem, kterého člověk intuitivně nesnáší už pro jeho projev a notorické lhaní, to bylo zpečetěné dopředu.

              Já už jsem to tady psal na podzim, jak bylo zřejmé, že Babiš do toho jde a opozice nepřišla s nikým reálně volitelným, že to prostě beru jako sociologický experiment. Jo, Bašta překvapil, tak jsem skrze něj vyslal signál, tak trochu neplánovaně, ale to byla epizoda.
              Pro mě je to skutečně od podzimu jen pozorování experimentu a jeho účastníků. Proto se bavím i těmi myšlenkovými experimenty – co by dělal dexx, kdyby tam kandidoval super kandidát proti Babišovi. Je mi jasné, že odpovědi se nedočkám, kromě napadání a zakopávání míče.

              Mělo by to ale zajímat všechny, kteří si o sobě myslí, že jsou analytici nebo že mají co říci. Přece jen tyhle věci dělá intuitivně a jednotahově buď loser nebo blbec. Anebo primitivní srdcař.

              1. Samozrejme…ale jak vidite, namisto pouceni jsme svedky zaryteho obhajovani „racionalniho rozhodnuti“.
                A namisto pripravy na pristi volby nas ceka zaplava clanku o dopadech Fialovy hruzovlady. Neboli mlaceni prazdne slamy a sdileni citatu z Kryla, ci Wericha.
                Opet nastupuje stary znamy cesky politicky kyc, sebelitost ze ztraceneho idealu. Namisto akce vidime sebeuspokojujici sentiment a nadavani na vsechno okolo.

                1. Kdyby se Pávek udusil rohlíkem a byly nové volby, tak by to prostě jen zopakovali, protože všechno udělali nejlíp jak jen mohli.
                  Vůbec se nezamyslí, které kandidáty by chtěli, vůbec se nezamyslí, jak to proběhlo naposledy, že by se poučili. Cílem i taktikou bude patrně vždy volba Babiše.
                  Prostě pokaždé se začne znova a vždy stejně. A taky to vždy stejně dopadne.

              2. Jojo, najednou to jsou experimenty a signaly, ale jeste nedavno mel Basta v prvnim kole 20 % jistych.
                A kdo nesouhlasil, tak byl mdleho ducha.
                Nikdo uz vam to tu nereze, vzdyt mluvite jako Zelensky, kdyz „vyhrava“.
                Jo vlastne, podle vas uz vlastne davno vyhral 🙂

                1. Sakuro,
                  zase lžete, jak je u vás zvykem.

                  Jednak článek s doporučením k volbě Bašty nebyl od Gogo, ale ode mě a jednak jsem netvrdil, že má Bašta 20% jistých.

                  O jistotě jsem psal u Babišova postupu do druhého kola kde jsem mu garantoval, že dostane cca 30%. Přičemž jsem vycházel z průzkumů jeho partaje, které ANO přisuzovali preference v rozmezí 25-30%. proto jsem tvrdil, že není důvod aby voliči, kteří nepatří mezi jeho pravidelné voliče měli strach, že volbou jiného kandidáta ohrozí jeho postup do druhého kola.

                  O Baštovi jsem psal cituji:
                  „Volební preference SPD se pohybují v rozmezí 12-15%. Jaroslavu Baštovi předvolební průzkumy agentur pro ovlivňování veřejného mínění předpovídají ovšem pouze 3,5 – 7% hlasů. Přitom jen samotná TRIKOLÓRA, která také podporuje Jaroslava Baštu, má své preference na úrovni 3,5%. Což v součtu s dalšími neparlamentními subjekty, které také podporují Jaroslava Baštu, představuje MNOU ODHADOVANÝ POTENCIÁL jeho volebního výsledku někde v rozmezí 15,5-21%. “

                  Bohužel přišly jednak podrazy od Rajchla a spol, kteří Baštovi namydlili schody a k tomu většina voličů alternativy dala raději na doporučení Vidláků „volit na jistotu“.

                  Jak se ukazuje nakonec by ani to Baštovi na postup nestačilo. Nicméně došlo na má prorocká slova která zněla takto:

                  „Bašta buďto na sebe naváže další voliče, kteří by Babišovi svůj hlas nikdy nedali, a tím sníží procentuelní podíl kavárenských voličů, a nebo ne, ale pak v druhém kole kavárenský kandidát převálcuje Babiše tak jako tak. A nenalhávejme si, že voliči Kavárny neúspěšných kandidátů v druhém kole buďto zůstanou doma a nebo změní své preference ve prospěch Babiše. Doma nezůstanou a Babiše volit nebudou…
                  PS: Postup kandidáta do druhého kola je podmínkou sice nutnou, ale nikoli postačující! A druhé místo má úplně stejnou hodnotu jako místo třetí, čtvrté, páté …nebo osmé.“

                  https://web.litterate.cz/cinknute-pruzkumy-a-neuprosna-volebni-matematika/

              3. Gogo
                Naposledy, opravdu naposledy reagují na gogo
                ///co by dělal dexx, kdyby tam kandidoval super kandidát proti Babišovi. Je mi jasné, že odpovědi se nedočkám, kromě napadání a zakopávání míče…///

                CO BYCH DĚLAL, NEVÍM, PROTOŽE ŽÁDNÝ TAKOVÝ KANDIDÁT NEKANDIDOVAL.

                NEJSEM HANUSSEN ANI BABA VANGA A NEMÁM ODPOVĚĎ NA TO, CO SE NESTALO.

                POŘÁD TO TU OPAKUJI A GOGO SE POŘÁD PTÁ A PTÁ.
                TAKŽE, milý gogo, odpověď velkými písmeny si zkopírujte 100x a zkopírované si 100x přečtěte.
                Na tohle už opravdu reagovat nebudu.

                Kdyby to nestačilo a chtěl jste se mne na to samé zeptat potisící, znovu si přečtěte ten velký text.

                Takže jsem vám to už tolikrát odpověděl, že finito. Konec.
                Howgh. Tolik této věčné otázce.

                Teď se zeptám já. Proč bazirujete na takové nesmyslné otázce, co by, kdyby??
                Já jen tak, jestli se cítíte dobře…😉

              4. S někým jiným? Možná jo, aspoň Paroubek si to taky myslí. Akorát že mě nikdo konkrétní, dost přesvědčivý nenapadá

                Má tam taky dobrý kousek o demografii

                https://vasevec.parlamentnilisty.cz/domaci-politika/jiri-paroubek-mohl-andrej-babis-zvitezit

                „To nejpodstatnější, čeho se ovšem – jak jsem zatím přehlédl všemožné komentáře – nikdo nevšiml, jsou demografické změny, ke kterým došlo v posledních deseti letech v české společnosti. Tedy, co se podstatně změnilo od první prezidentské volby M. Zemana v roce 2012. Nechám přesné počty stranou. Pro to, co chci říci, stačí pouhé odhady. Za posledních deset let zemřelo u nás zhruba 1 milion lidí – voličů. A naopak 1 milion nových voličů přibyl.

                A to je obrovský zásah do populace, do demografie země. A mladí voliči bez větších životních zkušeností se rádi oddávají snění, romantismu. Což jsme viděli např. na průběhu tzv. studentských voleb v poslednich cca 12 letech. Prostě médii živená atmosféra černobílého světa, kdy jeden je dáván za příklad jako anděl, a druhý jako padlý anděl, tedy belzebub a ztělesněné zlo, u mladších a mladých lidí bez větší osobní zkušenosti vede k jasným závěrům.

      2. Skvěle vyjádřeno:
        „…mladí si myslí, že válka je počítačová hra.
        Mobilizaci si představují jako pořizování si co nejlepšího mobilu…“

      1. Babiše nikdo nenasadil, Babiš se nasadil sám. Jak mohli SPD, Socani, Komanči, Šlachtovci, Kovidáři, nasadit Babiše??

        Vy jste asi nepochopil, že na straně opozice neexistoval jiný, reálný kandidát. Který by získal aspoň přes 10% hlasů.

        Asi to nechápete, ale mlátíte prázdnou slámu pořád dokola okolo stolalala…
        Pořád se ptáte a na 100x zodpovězené. Takže tato diskuze s vámi nemá smysl. 😎
        Howgh.

    3. Měl bych to asi dvakrát delší, ovšem kvůli způsobu vyjadřování. Jinak bych tam měl prakticky to stejný. Asi bych se tam jen víc pitval v těch Pavích voličích a ve tvaru jejich „vědění“.

      Oni totiž „vědí“, že Babiš je prostě svině a hotovo. To je imperativ nad všemi imperativy.
      O „vědění“, že Pavel „chápe nutnost daňové a důchodové reformy“ (čti solidární nutnost dočasného malého snížení životního komfortu pro podporu demokracie) se dozví obávám se ve velmi dohledné době. Ta solidární nutnost je úžasný slovní spojení.
      Ve skutečném důsledku toho chápání reformy a tý nutnosti solidarity oblékneme „solidárně“ ten druhej svetr a budeme platit nějakou banální, sotva několika set korunovou částku za návštěvu lékaře, abychom kromě jiného, znovu, kromě jiného, protože nezbytných investic do demokracie je celá řada, mohli pořídit a provozovat v současnosti nejdemokratičtější stíhačky ze všech demokratických stíhaček.
      On se ten myslitel totiž v debatě zamyslel, kdy výsledkem byla úvaha, že stíhačky by byly eňo ňůňo…, ehm, pokud by to naše ekonomika zvládla. Do veřejné duševní práce tohoto typu se myslitel z principu nepouští, asi ale ten přetlak myšlení na chvilku unikl ven. Jestli ne, budu ten druhej svetr na znamení omylu nosit i v létě.

    4. Zásadní nesouhlas s vaší, zbytečně dlouhou ,tezí.Že Pavel je spjat s touto vládou , nevědí jen naprostí tupci a idioti.

      1. Nevědí to normální voliči. Naprostá většina voličů se o politiku nezajímá a nemá údaje, aby dokázala domýšlet důsledky. Včetně těch „chytrých“.

        Když vystoupíte z bubliny Literatte, zjistíte to sám.

        A když to budete zjišťovat u lidí pod 35, bude to platit téměř 100% ně. 😎

  16. Roman Joch pise
    https://www.postoj.sk/123339/preco-pavel-vyhral-a-babis-prehral

    Na záver tri poznámky. Vystúpenie prezidentky Zuzany Čaputovej a jej osobná, nielen písomná gratulácia novozvolenému prezidentovi ČR bola v Česku veľmi oceňovaná a vyvolala v ČR vlnu proslovenskej nálady a sympatií (tomu, kto jej to poradil, by mala zvýšiť plat).

    Neviem, či by urobila to isté, keby bol zvolený protikandidát Petra Pavla – ale mala by, pretože prezidentky a prezidenti prichádzajú a odchádzajú, avšak susedné spriatelené spojenecké krajiny vedľa seba zostávajú.

    Nenávisť pražskej ľavicovoliberálnej „kaviarne“ proti chudobnejším ľuďom z vidieka bola šokujúcim spôsobom zlostná.
    Ja som v prvom i druhom kole volil Pavla, nie nijak nadšene, nepovažoval som ho za ideálneho, ale len za prijateľného; a vhodnejšieho, než boli jeho protikandidáti. Prekvapila ma však nenávisť mnohých jeho liberálnych stúpencov proti voličom jeho protikandidáta. Nie že by voči Pavlovi nenávisť nebola – áno, bola, hlavne od proruských trollov. Ale nenávisť pražskej ľavicovoliberálnej „kaviarne“ proti chudobnejším ľuďom z vidieka bola šokujúcim spôsobom zlostná.

    Človek by to nečakal u ľudí, ktorí sa sami považujú za vzdelanejších, „lepších“ a za elitu. Je to zvláštne, elitármi sme predsa mali byť my, konzervatívci (v určitom zmysle sme; stále si myslím, že naším najlepším štátnikom posledného štvrťtisícročia bol Metternich; ale v súčasnosti sme viac na strane ľudu než elít). Tými najväčšími elitármi dneška, pohŕdajúcimi prostým ľudom, sú však progresívni ľavicoví liberáli (nepliesť si ich so skutočnými liberálmi, klasickými, ako boli viedenskí džentlmeni Hayek, Mises a Popper).

    1. A po tretie, Babiš svojím správaním a vystupovaním nebol „prezidentský materiál“. On je konfrontačný politický líder, ktorý sa hodí na šéfa strany, ktorá chce vyhrať voľby do parlamentu, a on sa chce stať premiérom. Myslím si, že aj on v hĺbke svojej duše túži viac sa stať premiérom než prezidentom. Jeho rozum sa fixuje na post premiéra, nie prezidenta.

      Prečo teda kandidoval na prezidenta? Pretože tým nemal čo stratiť. Vedel, že jeho zvolenie za prezidenta bolo nepravdepodobné, ale ak by náhodou predsa len prezidentom zvolený bol, taktiež by to bolo fajn; byť prezidentom nie je ten najhorší osud.

      A ak zvolený nebude? Bude aspoň stále na obrazovkách, bude lídrom opozície a upevní si svoje postavenie jej lídra. Bude to pre neho kampaň do volieb – parlamentných volieb v roku 2025. V posledných televíznych diskusiách už vystupoval ako protikandidát proti premiérovi Petrovi Fialovi.

      Preto si myslím, že sa mýlia tí českí komentátori, ktorí mienia, že toto je začiatok konca Babiša. Nie, on sa pripravuje na voľby do poslaneckej snemovne na jeseň 2025 a vzhľadom na nepopulárnosť súčasnej vlády (jej obľuba je 22 percent) môže vyhrať a stať sa opäť premiérom. Tú šancu má dobrú; stať sa prezidentom mal vždy len malú.

      To sú hlavné dôvody, prečo Pavel vyhral a Babiš prehral. Ten menší, menej zásadný bol ten, že po prvom kole prezidentských volieb na prvej tlačovej konferencii v sobotu 14. januára večer Babiš urobil nevynútenú chybu: bol až príliš agresívny a svoju kampaň tak „prepálil“.

      Tým mobilizoval nerozhodnutých voličov… ale mobilizoval ich v prospech Pavla. Povedali si o Babišovi: „… tak toto fakt nie“. Preto Pavel vyhral takým veľkým rozdielom 58 : 42.

      1. Joch…
        Moc pekne breci, ze prazska levicova kavarna se nepravem povazuje za elitu, kdyz ta prava elita je prece on.
        Vubec se od nich nelisi.

      2. Jo, došel k podobnému závěru jako já – čímž netvrdím, že to musí být pravda.
        Babiš musel s PR důvodů důstojně prohrát. Bohužel to neřekl ratlíkům. A ještě víc bohužel to znamená Pávka na Hradě. Ale očividně pro Babiše je to menší problém než kdyby se neúčastnil nebo kdyby to vyhrál nějaký skutečný opozičník.
        Po parlamentních volbách jsem čekal politickou likvidaci Babiše a bazar v jeho ANO- nestalo se. Buď jsem se zmýlil a ty síly jsou už vzájemně integrované tak, že tvoří jedno tělo, nebo to jen odložili na letošek. Uvidíme brzy. Spíš jsem se zmýlil a podcenil hloubku intergrace.

      1. Servilnost příslušníků „Česka A“ je naprosto neuvěřitelná. To jsou fakt lokajové a slouhové, to není ani možné. Jedno z rozpoznávacích znamení: těm nad sebou lezou někam, a na ty domnělé pod sebou se velkopansky povyšují. I kdybych byl přece něčí přívrženec, tak se snad proboha nebudu takhle ponižovat. Jako proč?

  17. Soudím, že nastal čas začít se z domácího písečku rozhlédnout opět kolem nás…

    Chazin k Davosu atd.
    Všimněte si, co se teď děje na Ukrajině, co píší západní političtí činitele (už dokonce nejen experti): – oni říkají, podívejte se, válku na Ukrajině jsme prohráli, a proto musíme odejít a vymyslet, jak se z té věci dostaneme – viz například naposledy holandský premiér Mark Rutte, který řekl, že Rusko bylo součástí Evropy a zůstane jí i po ukrajinské válce.

    Nejzajímavější je tu ale něco jiného: – proč to dělají? Oni slibují tanky a bůhvíco ještě, učí u sebe s nimi Ukrajinské vojáky zacházet … Proč? Oni nepotřebují dodávat na frontu tanky, aby jejich posádky tam byly zabity. Oni vědí s jistotou, že dnešní západní lidé bojovat ochotni nejsou, tak potřebují v nejbližších letech armádu, až budou formovat hranice onoho AUKUSu. Klíčová oblast, kde budou války, je Jihovýchodní Asie, částečně Afrika a možná Latinská Amerika – a oni potřebují 150-300 tisíc mužů připravených za ně bojovat. Ty dnes cvičí. A to budou ti, kteří utečou po porážce Ukrajiny. Oni je přijmou a vezmou do své armády, která bude ochraňovat onen AUKUS.

    Tím směrem jde logika věci, a v této situaci tito mládenci shromažďují kolem sebe žoldnéře, kteří chtějí vyhrát, protože zbytky kontroly (už ne nad světem, ale nad EU) kterou mají dnes mezinárodní bankéři, se zhroutí, pokud se zhroutí Ukrajina. S hlediska USA to vše nestojí za fajfku tabáku – oni přecházejí do AUKUS a kašlou na to, co se na Ukrajině děje. Ale s hlediska mládenců, představujících Západní globální projekt, je to zásadní, a to z prostého důvodu: – pokud se Ukrajina zhroutí, zhroutí se část Východní Evropy a celý dnešní systém kontroly nad obyvatelstvem Evropy. Takže přijdou jiní lidé, a tyto vyženou – a pro ně je to otázka života a smrti.

    https://bavorv4.wixsite.com/bavorovy-poznamky/post/ozn%C3%A1men-dlouhodob%C3%BD-pl%C3%A1n-poko%C5%99en%C3%AD-ruska

  18. Takže nárys budoucích konfliktů pětikolka vs. prezident je dána. Zatímco fialový Péťa se bude pokoušet plazit především před Bruselem a Berlínem, jenerál bude tvrdě prosazovat čistě americké zájmy. Ještě aby se nám tak v Evropské radě stal Péťa persona non grata…

Napsat komentář: dexx Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *