29 března, 2024

Ale když ti to říkám já, tak mě poslouchej!

Mám rád film „V pravé poledne“ s Garrym Cooperem v hlavní roli. Hraje tam postaršího šerifa, který právě složil svojí funkci, oženil se a odjíždí z města, když se dozví, že na nádraží čekají tři místní gangsteři na svého šéfa, chtějí se s šerifem vypořádat a pak si město opět převzít do své moci. Šerif, jakožto správný kladný hrdina, z města neodjede a začne přemlouvat své přátele, aby se banditům postavili společně.

Ve filmu se střílí chvíli v posledních pěti minutách. Jinak je celý o tom, jak se šerifovi přátelé vymlouvají, proč mu nepomohou. Mně zvláště utkvěla scéna, kvůli které píšu tento článek.

Šerif se tam potká se svým mladým zástupcem se kterým pevně počítá, ale ani on mu nepomůže, protože se nestal po svém šéfovi šerifem a viní z toho právě hlavního hrdinu. Říká mu, že měl z města odjet a neměl se vracet. Šerif opáčí, že tohle mu říkali i ostatní. Mladý zástupce ho zastaví a říká mu:

„Ale když ti to říkám já, tak mě poslouchej.“

Mladý zástupce šerifa je šikovný, silný, nebojácný a má mnoho vlastností, kvůli kterým by si ho jeho starší šéf měl poslechnout… i když s ním nesouhlasí.

Proč to všechno píšu:

Můj oblíbený bloger Marian Kechlibar teď pustil v rychlém sledu dva nové články, které si zaslouží vaši pozornost. V prvním se vymezuje především proti Šafrovi a jeho mediální žumpě, ale také v něm velmi natvrdo oznamuje svůj postoj k Rusku a válce na Ukrajině. Zde je odkaz:

Ve druhém pak popisuje, proč si myslí, že je ruský postoj k NATO pomýlený a nesprávný. Opět odkaz:

Svůj postoj i své názory na tuto válku i Rusko jsem zde mnohokrát popisoval. Kdo mě čtete dlouhodobě, tak také znáte vývoj mého názoru se vším všudy. S Marianem Kechlibarem v tomto ohledu nesouhlasím a nesdílím postoje, které ve svých článcích hlásá.

Ale… Když to říká Kechlibar, tak je rozumné ho poslouchat.

Když si něco podobného přečtu na Fóru 24, tak se tím fakt nezabývám. Nevěřím tomu, že se v žurnalistice dá klesnout hlouběji a jakmile se mi na skle objeví něco od Jandourka, Hovorkové nebo samotného nejlepšího novináře vesmíru Šafra, tak mě to celkem spolehlivě přesvědčí o opaku. Pokud Šafr tvrdí, že situace demokratických sil na Ukrajině je nadmíru výtečná, tak jen čekám, které ukrajinské město právě přešlo pod ruskou kontrolu. Pavel Šafr je jeden z mála lidí v této republice, kterého se nechci na nic zeptat (I na Blyštivého Péťu bych pár dotazů měl) Je pro mě ztělesněním pojmu fanatismus a doufám, že nikdy nebude mít možnost v této zemi o něčem rozhodovat. Pokud by se měl natočit remake Kladiva na čarodějnice, tak on by byl ideální na roli Ignáce.

Ale Mariana Kechlibara čtu dlouhodobě. I když s ním teď nesouhlasím, on je pro mě příkladem toho, jak dělat dobrý blog. Chtěl bych umět vyzrojovat své úvahy tak hezky jako on, chtěl bych mít jeho rozhled a hlavně jeho jazykové znalosti, které by mi usnadnily můj blogerský život. Marian Kechlibar prostě není blbec, takže když něco říká, je rozumné si ho poslechnout.

Na neděli teď normálně články nedávám, ale právě kvůli těmto dvěma textům chci udělat výjimku. Přečtěte si to a dejte si to někam do hlavy. I když celou situaci vidím jinak, stejně chci mít někde v mozku alespoň malý hlásek, že vše může být obráceně a člověk by si neměl být sám sebou jist. Nejhorší chyby se dělají z nadměrného sebevědomí.

Doufám, že Marian Kechlibar bude v tomto tématu pokračovat, protože bych rád věděl, proč je tak optimistický ohledně toho, jak teď vypadá celý náš slavný Západ a chci mu poděkovat, že svým posledním článkem mi kousek svého postoje poodhalil.

Už před několika roky jsem ho zval k sobě na zabijačku… Budu mu muset znovu napsat. Rád bych to s ním probral mnohem detailněji.

316 thoughts on “Ale když ti to říkám já, tak mě poslouchej!

  1. Američtí neokoni o svých úmyslech mluví otevřeně. Na Rusko v době jaderné by neútočili přímo. Místo toho by organizovali barevné revoluce a podporovali různé džijáhisty. Zapálili by Kavkaz. Jejich úmyslem je pravděpodobně podpořit revoluce ve všech postsovětských státech okolo Ruska. Tím by se připravila půda pro Majdan na Rudém náměstí. Ještě předtím by pomocí Ukrajiny vyvinuly tlak na Minsk ke změně režimu a ne ze soucitu k Bělorusům a pro jejich svobodu ale pro získání vlviu v Rusku a tím i k oslabení Číny pomocí kontroly zdrojů energie a nerostů. Srovnává se to se srpnem 1968 dnešní dění, ale v Čekoslovensku o ruskou menšinu nešlo.

    George Friedmann píše v knize Příštích sto let: „Když se na konci dvacátého století Sovětský svaz rozpadl, do země se nahrnuly zahraniční síly, aby využily výhod ruské ekonomiky, a způsobily tak éru chaosu a bídy. Také prováděly rychlé tahy, aby integrovaly pokud možno co nejvíc z ruské říše do vlastní sféry vlivu. Východní Evropa se začlenila do NATO a do Evropské unie a stejně tak učinily nové pobaltské republiky. Spojené státy navázaly blízký vztah jak s Gruzií u Kavkazu, tak s mnoha „opěrnými body“ ve střední Asii zejména po 11. září, kdy Rusové vpustili vojenské síly Spojených států do této oblasti, aby vedly válku proti Afghánistánu. Co je ještě významnější, Ukrajina uzavřela spojenectví se Spojenými státy a odvrátila se tak od Ruska – to byl přelomový bod v dějinách Ruska. Oranžová revoluce na Ukrajině od prosince 2004 do ledna 2005 představovala chvíli, kdy studená válka ve světě pro Rusko už skutečně skončila. Rusové spatřovali v událostech na Ukrajině pokus Spojených států přičlenit Ukrajinu k NATO, a tím přivodit období rozkladu Ruska. Upřímně řečeno, v ruském vnímání těchto záležitostí byl velký díl pravdy. Kdyby se Západu podařilo získat převahu na Ukrajině, Rusko by se nemohlo nijak bránit. Jižní hranice s Běloruskem stejně jako jihozápadní hranice Ruska by byly otevřené. Navíc vzdálenost mezi Ukrajinou a západním Kazachstánem je asi čtyři sta mil, a to je prostor, přes který Rusko dokázalo uplatňovat svou moc na Kavkazu. Měli bychom tedy předpokládat, že za těchto okolností by Rusko ztratilo možnost kontrolovat Kavkaz a muselo by se stáhnout dále na sever od Čečenska. Rusové by opouštěli části Ruské federace a jejich jižní strana by se stala silně zranitelnou. Rusko by se nadále rozkládalo, až by se vrátilo k hranicím ze středověku. Kdyby se Rusko roztříštilo do takové míry, vytvořilo by to v Eurasii chaos – proti tomu by Spojené státy neměly žádné námitky, neboť jak jsme již viděli, ambiciózní americká strategie byla vždycky zacílena na rozdrobení Eurasie jako na první linii obrany americké nadvlády na mořích. Takže Spojené státy mají mnoho důvodů, aby tento proces podporovaly: Rusové udělají všechno, aby takový proces zarazili. Když Rusko usoudilo, že se Spojené státy snaží i nadále v této oblasti škodit, Moskva zvolila strategii oživit svou sféru vlivu v oblastech bývalého Sovětského svazu. Velký nástup ruské moci skončil na Ukrajině.“

    1. George Friedman také s oblibou opakoval několik let zpět, že Ukrajina je měkkým podbřiškem Ruska, který je potřeba udržovat neustále zanícený.
      Jeho slova už v roce 2014 (i dříve) byla např: “ Nikdo nechce další světovou válku, ale několik menších válečných ohnisek v Evropě nám vyhovuje.“
      Jeho upřímnost je šokující a informace jsou zcela volně dohledatelné na netu, na YT, jeho twitru a stránkách Stratforu.

  2. Naprosto OT:
    Dnes jsem měl neskutečný zážitek. Na základě této iniciativy:

    https://www.mvcr.cz/clanek/hlaseni-mistniho-rozhlasu-resort-vnitra-se-pripojuje-ke-kampani-uradu-vlady-a-pripomene-si-okupaci-nasi-zeme-v-roce-1968.aspx

    nám v naší malé obci hlásili toto:

    http://www.obec-krenovice.cz/upozorneni/hlaseni-mistniho-rozhlasu-k-vyroci-okupace-1968/

    Bylo to i u vás? Tak zvrácenou propagandu jsem ještě nezažil. Moje drahá polovice to vyhodnotila tak, že takhle nějak to asi bylo za protektorátu…

  3. Když vy Vidlák, tak já maloměštka. Čtu vás roky, do diskuze jsem nikdy nepřispěla. Až teď.

    To je jako ten František Nebojsa od Wericha. Bylo mu sedm let, a ještě nepromluvil ani slova. Zasedli takhle jednou k obědu a jedli. Najednou František povídá: „Ta polévka je málo slaná.“ „Jéé, Františku ty mluvíš? A proč jsi nikdy nic neřekl?“ „Dosud nebyl žádný důvod ke stížnostem,“ odtušil František.

    Přečetla jsem si oba články od Kechlibara, kterého jsem dříve čítávala, teď od března ho nečtu. V březnu jsem mu dokonce napsala e-mail, kdy jsem mu vynadala za to, co píše, a proběhla mezi námi e-mailová přestřelka a výměna názorů.

    Nyní jsem zaznamenala, že snad bojuje za svobodu slova s šíleným Šafrem. K čemu je takový boj, když on sám nemíní vzít jiný názor, jinou informaci, jiný zdroj vůbec v potaz, a nehodlá vést polemiku? V prvním článku nepochybně zaujme předlouhá pasáž emocionálních blábolů, kdy se vyznává ze své nenávisti k Rusku. Výrazivo zde použité odpovídá IV. cenové šafrovské. Takhle se nechová vzdělaný člověk, matematik a analytik s logickým myšlením.

    Pak si přečtu Vidláka, jak má Kechlibar další článek vyargumentovaný a odzdrojovaný… Tak si to přečtu, a zjistím, že nemá! Fabuluje nesmysly a vysvětluje, proč by Západ Rusko nenapadl. Jsem ženská, vojenství a válce houby rozumím, ovšem zdá se mi, že Kechlibar ještě míň. A zase, kde jsou informace z druhé strany? Nejsou. Protože slavný bojovník za svobodu slova Kechlibar je odmítá vzít v potaz.

    Jediné, co je snad odzdrojováno, je počet vojáků NATO od Estonska po Bulharsko 15 tis. Mně se to zdá dost, a údaj mě překvapil. Co by psal Kechlibar, kdyby Rusko nebo Čína měli podél mexické hranice s USA rozmístěno 15 tis vojáků? Kam by chodili na záchod, že? – Zajímá mě spolu s Kechlibarem.

    Prostě Kechlibar ani ve druhém článku nepřekročil svou nenávist. Nehodlá se zabývat historií, nehodlá se zabývat informacemi druhé strany. Jaká je jeho motivace, to se uvidí. Většina jemu podobných to dělá pro prachy.

    1. Mám rovnaký dojem z p. Kechlibara. Čítam ho už dlho a rád, ale to čo predvádza v týchto témach od februára… V diskusii tam viacero ľudí vyslovilo názor, že o nejakú vojenskú inváziu do Ruska vôbec nejde, takže tie jeho výpočty o logistike sú dosť mimo. Krátko sa aj zapojil do debaty, ale nereagoval na to.
      Ak kope za prachy, skôr či neskôr sa to ukáže. Zatiaľ nad ním nelámem palicu, lebo „dosud nebyl žádný důvod ke stížnostem.“

  4. Moje čtvrtka je ve výrazech zdrženlivá, ale dnes jí na adresu Muřínové ulítlo: “Jak jí teď budou říkat, když slovo piča je pro ni lichotka?”

    1. Co piča marinovaná? Vyhovělo by?

      Všichni zajisté vidí, jak nestydatě zneužívám svého postavení! Ne aby vás napadlo svěřit mi veřejnou funkci, budiž to dostatečným varováním!

  5. Už jsem to dávala na Kydy několikrát, ale opakování je taťka moudrosti (jak říká náš Asfaltový holub):
    ——–
    Edmund Burke (1729 – 1797)
    (Edmund Burke byl britský politik, politický teoretik a filozof anglo-irského původu. Bývá považován za zakladatele konzervatismu.):
    „K vítězství zla stačí, když dobří lidé budou sedět se založenýma rukama.“
    „Špatné zákony jsou nejhorším druhem tyranie.“
    „Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může nemá smysl.“
    ———
    Dexxi, Vy jste níže napsal:
    „To, co by je odradilo, nemá Rajchl, osobně, vůbec zmiňovat!!! 🙊👹“

    Já Vám rozumím, jak to myslíte, ale možná, že doba začíná dozrávat ke konání opaku. Teď je možná potřeba začít našim euroatlantickým úředníkům začít sypat hrubý písek do soukolí a nenechat napokoji ani Ň.

    Mimochodem, proč by Rajchl neměl zmiňovat své upřímné zděšení nad výroky armádnice, které dělá potěšení teroristické zabití něčí dcery, když on sám má tři dcery???

    1. Milá Maneco,

      jekote mankote, zase tomu někdo nerozumí!
      Vy to myslíte upřímně a dobře, stejně jako Vidlák. A, stejně jako on, se ptáte na to samé a přitom jsem o tom ve svých vstupech mluvil a vysvětloval to. Pořád znovu a znovu.
      ———
      Zde velice stručně:
      „To, co by je odradilo, nemá Rajchl, osobně, vůbec zmiňovat!!! 🙊👹“

      Připomínám, že slovem „je“, myslím voliče.
      Jen podotýkám, „aby bylo jasno“, máme volební systém. Jde o voliče, v první řadě!!! a o nic jiného. (Abyste mne nechytala za slůvka, samozřejmě, jde i o jiné věci. Ale až PO VYHRANÝCH VOLBÁCH. Pokud volby nevyhrajeme a nejsme ve vládě, je možno řečnit jak libo – s účinkem nula. )
      ————–
      /// Zkuste si znovu přečíst mé minulé vstupy, na které reagujete. /// Je to velmi důležité. Jak zpívá Voskovec a Werich, Tam to všechno je…
      Než to učiníte, mám i já na vás nějaké, návodné otázky:

      – „Teď je možná potřeba začít našim euroatlantickým úředníkům začít sypat hrubý písek do soukolí a nenechat napokoji ani Ň.“
      Jakým způsobem si to predstavujetě a čemu to, VE VOLBÁCH!, pomůže??

      Důležitá otázka. Zcela zásadní.
      – JAK nebo ČÍM, Raichlovi pomůže, VE VOLBÁCH!!!, “ když zmíní své upřímné zděšení nad výroky armádnice, které dělá potěšení teroristické zabití něčí dcery“??
      .
      .
      .
      .
      .
      Nedá mi to a napovím. Nejde o to, přesvědčovat přesvědčené. Jde o to, získat nové. BUM! 💥

      Naše společnost je rozdělena. Část naší společnosti, blížící se polovině, opravdu mainstreamu upřímně věří. A i část těch, kteří nevěří, ohledně Ruska, mainstreamu věří a fandí Ukronáckům! Vždyť je Rusko na Ukrajině a ne naopak! Je to až křišťálové jasné!
      (V mém okolí věří mainstramu 90% lidí. Včetně příbuzných. Jsem tu jako disident. Pozoruji je dnes a denně. Už jsem to tu psal, o jejich typech reakcí. NEPŘESVĚDČÍTE JE. Rozumově. A jsou to třeba lékaři. Ajťáci. Ekonomové – ti jsou nejhorší. )

      Tohle je reakce emoční, ne rozumová. Emoce ve volbách dělají až 80% úspěchu.
      Proto taky Okamura má pořád kolem pouhých 10% a nejde výše. Nové voliče, které trápí podobné věci, o kterých mluví, ale kteří myslí a vnímají jinak, už nezíská. On argumentuje rozumově a má ve většině pravdu. Co nemá, je charisma silného opičáka. Ale emoce jsou původnější a silnější, signální soustava. Jestli chcete změnit něčí emoční názor, jde to. Ale musí se na to jinak. A je to na delší trať.

      A už se zase musím opakovat. Ale, jak se říká, opakování je matka moudrosti a do třetice všeho dobrého…
      Jaké téma nás spojuje? Kde Raichel, Okamura atd., získají body? Drahá elektřina, plyn, modrá (fialová) zlodějina proti vlastním občanům. Tohle je univerzální téma pro dolních deset milionů!
      Jak tam zamícháte UA, část lidí se okamžitě (!) šprncne. Oni nenávidí Rusko přes mrtvoly! A v té části jsou i ti, které, za 2,3,4 měsíce, přesvědčíte. A to tak, že sami získají jiný vhled. Třeba tím, že ti, pro které UA není téma, vedou stát líp, dbají víc na lidi.
      No a tohle Rajchl právě poslal do haj*lu. Jen tak. Mýrnix týrnix. Vás přesvědčil, že. Ale vy už jste(!) přesvědčená. Oni ne. A wo tom to je.

      No a jak jsem psal, zase se musím opakovat, měl se k Černochové vyjádřit někdo, z jeho blízkého okolí. Aby jeho grupa zaujala „morální postoj“ , ale Rajchl sám, aby si ho noví voliči nespojovali s něčím, pro ně negativním.

      Polopatě.
      Máte nějaký, třeba jen nepatrný (!) důvod se domnívat, že tím Raichl osloví někoho, kdo věří, že si Rusové Záporožskou jadernou elektrárnu ostřelují sami? Kteří věří Buče, plánovitému znásilňování a další, z vašeho (našeho!) pohledu hloupé UA propagandě? Třeba, že vězně z Azova bombardovali také Rusové?
      Osloví tím někoho, kdo schvaluje použití motýlkových min Ukry, ve vegetaci běžně nezjistitelných, na civilisty? A vnitřně si omluví mrtvé donbaské děti nebo děti bez končetin? Mučení a vraždy samotných Ukrajinců, „protože je válka“ a my (rozuměj oni, mainstream) musí vyhrát?

      V takovéto situaci si vždy vzpomenu na starou babičku z Budějic v ČT. Klausova ODS vyvolala první ekonomickou krizi. Ona babička měla 5 dní v týdnu k jídlu pouze vařené brambory (tehdy byly brambory levné.) Ptali se jí, koho půjde volit. Volit půjde ZASE ODS, hlavně ne komunisty!
      Emoce jsou velmi mocné. Právě díky emocím dobrovolně snášíme utrpení nebo položíme život.

      MANECO, POCHOPILA JSTE TO NEBO NE??

      Ja vím. Rozumím vám. Vy to chcete slyšet. Chcete slyšet, že je svět ještě normální. Že zlo je zlo a dobro dobro. Dobro má být odměněno a zlo potrestáno. To čisté dítě ve vás, tomu chce věřit. I ostatní to chtějí slyšet. Já to chci také slyšet.
      Ale, pokud jde o úspěch ve volbách, tohle netaktické jednání, je naprosto kontraproduktivní! Dnešní 5 koalice tohle ví. Ti, co je podporují, protože jim slouží, to ví. Protože to ví jejich poradci, kteří pracují na jejich PR.
      Kulturní i archetypální symboly, asociace mezi nimi, pocity, očekávání, průniky množin zajmů a vylučování, výroba simuláker, ať už aby byla volitelná nebo aby byla nevolitelná. Nejde jen o kampaně. Je to i o neustálém vytváření a udržování obrazu politika před veřejností. Je to práce vážná, namáhavá, žádaná a dobře placená.
      Pokud to nepochopí dnešní opozice, tak bohužel.
      No, teď budou jen volby do Senátu. Tenhle Raichlův přešlap se časem jistě vsákne. Teda, pokud nebude vyrábět další… 🙄

      Zazvonil zvonec, pohádky je konec. Už to nikomu vysvětlovat nebudu. 😎

      PS:
      U vás Maneco, udělám výjimku. Docela by mne zajímalo, jestli vám to dokážu objasnit víc. Jestli nejste proti, máme to blízko, můžeme dát, třeba někde u koně, pokec.

    1. „Dnešní Putinovo Rusko se roztahuje po Evropě znovu. Závidí nám svobodu, vyspělost a příležitosti. Neumí se dostat z jejich mizerné úrovně, proto chtějí naše výsady rozbít.“
      Marně přemýšlím jak ten výrok zhodnotit slušně….
      Jen tak dál a větší kapky. Jeden ministr(yně) za druhým (hou) nám odhalují svou tupost. Copak se jim to děje, že jsou tak otevření?

    2. Zasejc jako na druhou stranu je vidět, že to důkladné školení, které Piála, Lipánek, Černochová, Rakušan, Válek etc. absolvovali (absolvují) , jim fakt něco dalo (dává). No já být tím co je školil (školí), dmu se pýchou s pocitem dobře odvedené práce.

  6. Moje reakce níže na Alefa byla konkrétně na tohle:

    Zakladatel napsal:21 srpna, 2022 (19:29)
    Sázím na to, že Rajchlovy akcie teď zaznamenají prudký vzestup.

    Ve vzduchu cítím šanci na velmi rázný smeč jistým směrem – uvidíme, zdali se té šance někdo chopí

    1. dexxi, nemá smysl psát dlouhé litanie; stručně uvedu jednu starou pravdu:
      „Malé dobro nestojí za to, aby bylo konáno, malému zlu nestojí za to odporovat. A tak dobro nikdo nekoná a zlo se hromadí.“

      Rajchl teď odporuje velkému zlu. – Jako tady někteří radili k podpoře Vidláka a mne, teď je myslím na čase, abychom, je-li to alespoň trochu možné, podpořili Rajchla.

      1. Alefe,
        ale jo, proti tomu nic.
        O když já osobně dávám přednost zavedeným značkám, svého času rychlokvašky typu VV, TOP, STAN nemusím. Čímž nemám proti Raichlovi výhrady programové. Má dobré našlápnuto, se trvaleji etablovat na politické scéně.

        Taky stručně:
        Jen nechápu, proč si to slavný Rajchl teď, ohledně Černochové, takto hloupě pohnojil??

          1. Pohnojil, Zakladateli … pohnojil. Tohle není o emocích, ale o disciplíně v taktice. Dexx má podle mého pravdu. Blbý je, že nepůjde zjistit a doložit, jak by na tom byl, kdyby jednal podle toho, jak říkal Dexx.

            1. Asi nemá smysl vést debatu stylem
              – Pohnojil!
              – A nepohnojil!
              – A pohnojil!
              – A nepohnojil!
              – … (da capo al fine)
              😀 😀 😀

              Nebylo by lepší probrat to přímo s Rajchlem?

        1. U vás, Marie, zabodoval. Ale vy už jste přesvědčená.
          Za to, že zabodoval u vás, víc hlasů nedostane, máte jen jeden.

  7. Alefe,
    obávám se, že právě TOHLE, proti Raichlovi, bude zneužito!

    Nežijeme totiž v právním státě. Jistý Václav Bartuška, lidovec, co schvaloval upálení lidí v Oděsse a likvidaci lidí v srbské Krajině, což je jiná váhová kategorie než teď u Černochové, se omluvil a tím to zhaslo. Pak dostal pašalík jako „poradce pro energetickou bezpečnost“, kde působí dodnes. Víte, jak přispěl k energetické bezpečnosti ČR? Nijak. V práci, placené ze státního a dobře, dělá jedno velké hov*o.
    Víte, sdělovadla ho nerozmazávala, ale tutlala, on je jedním z NICH.
    Jak to bude s Afroameričankou? Černochová se maximálně omluví a možná ani to ne. A za „3 dny“ se na to zapomene.

    Zato ONI (deep state) to nezapomenou Raichlovi. A odteď mu budou házet pod nohy ještě větší klacky.
    Odteď vědí, že je nepřítel. Že se s ním nedomluví. Mainstream po něm odteď pojede, jako vosa po medu.
    A, značná část mainstreamem zblblých obyvatel ČR, bude s kavárnou na jedné vlně. Raichel přesvědčil jen přesvědčené.

    Pražská kavárna je pro demokracii. Pro ně samé. Na jiné mohou psát zvací dopisy nebo svrhávat, zajisté výlučně humanitární, bomby. Černochová jen využívá havlovské demokracie. Té jejich.

    PS:
    A nám zjištění, že Černochová je agresivní psychopatka, stejně jako Bartuška, což stejně mnozí tušili, bude k ničemu…

    Sakra, proč nejsem politický poradce?!
    Víte, co měl teď v téhle situaci Raichel dělat?? Na Černochovou upozornit, ale ne osobně. Měl to udělat někdo z jeho nejbližšího okolí. Aby se lidi obdobně smýšlející, identifikovali s jeho skupinou a zároveň, aby si uchoval HLAVNÍ NOSNÉ téma, oslovující voliče! On osobně měl jet dál na vlně národ, elektřina a plyn. Která zasáhne naprostou většinu lidí!
    Tímhle přesvědčil jen přesvědčené. Nezískal nikoho nového, jen část ztratil. Ty, kteří mají hlouběji do kapsy, ale pořád částečně věří mainstramu. Oni vidí a cítí: Rusko je na UA, ne naopak! Více nepotřebují! Nelze je přesvědčit žádným UA zvěrstvem! (Pořád o tom tady píšu, s těmito lidmi se mísí pracovat jinak!) Svůj nesouhlas si teď spojili osobně s Raichelem! Takhle jen přišel o část svých potenciálních voličů…

    Polopatě. Drahé energie národ spojují, UA rozděluje. 👹

    1. A proč by to mělo vadit? Rajchl je tím pádem mnohem více náš, než byl ještě před týdnem. Čím víc mu líbodémo háže klacky pod nohy, tím víc je alternativa dokonce i v bodech, kde alternativa být třeba nechtěl. Totéž platí pro Babiše i Okamuru.

      1. Milý Vidláku,
        asi takhle. Píšu o tom pořád, takže se předem moc omlouvám za ty emoce…

        Ježkovy zraky, vždyť o tomhle, ohledně volební taktiky, pořád píšu!
        „Rajchl je teď více náš“. Máte pravdu. Naprostý souhlas!

        Jenže. O nás nejde, když je už náš. TÍM, ŽE BUDE VÍCE NÁŠ, DOSTANE VE VOLBÁCH VÍCE HLASŮ??
        Tohle je merito věci! Právě wo tohle go!
        Odpovězte si, prosím, na tuto otázku! 🙈

        Takže:
        Ti, pro které je UA svatá a nesnášejí Rusko, díky nadměrné konzumaci mainstreamu, poškozující duševní zdraví, si ho osobně s tímto spojí. A i když drahé energie na ně dopadnou a volili by potenciálně Rajchlovo uskupení, teď ho volit nebudou!!
        Morálka atd. Mainstream, pokud Rajchl bude konkurovat stranám páté kolony, je v tom bude neustále utvrzovat!

        Jak se s tímto biblickým dilematem (Ježíš X Barabáš) vypořádat??
        Jednoduše. Dyk jsem o tom právě psal v příspěvku, na který reagujete…

        K Afroameričanové se vyjádří nějaký jeho blízký spolupracovník. Takže „my“ budeme vědět.
        Ti, co Rusko nemusí (a těch je za ty roky pěkná řádka, hlavně mladší), si s Rajchlem osobně, spojí POUZE vjemy jako prosperita, občané, plyn, elektřina. Jeho hlavní nosná témata! Protože tohle na ně osobně dopadne! Takže ho budou potenciálně volit.
        To, co by je odradilo, nemá Rajchl, osobně, vůbec zmiňovat!!! 🙊👹

        Je to k pochopení??? 😭

        PS:
        Vzpomínáte, jak jsem vám psal, když jste psal o dobrém, podrobném programu, který sestaví opozice, že čím víc bodů ten program bude mít a čím více budou jeho body podrobnější, tím méně bude mít opozice voličů? Pořád je to o tom samém!!
        Šmankote, jak vyhrál volby fialový Péťa??

        Jak to, že TOHLE, co věděl už Machiavelli ve 14 století nebo kdy, slavný Rajchl nebo jeho poradci, dodnes nevědí??!! 🥵

        1. dexxi, neplačte nad rozlitým mlékem! Všichni víme, že se měl Rajchl před svým vystoupením proti Černochové s vámi poradit -ale když to neudělal…?
          Kostky jsou vrženy!

            1. Ach, ty emoce, dexx! [;>))
              To o čem píšete – tohle mi pomůže u těch a tohle u oněch a čím mohu proti sobě postavit ty a čím ony se nazývá jednoduše politikaření. Kalkul na úspěch, aspoň částečný.
              ===
              To se mi osobně nelíbí i když to je obvykle úspěšné – pětikolka vznikla právě díky takovým rozvahám a výpočtům. O nic lepší systém než rozdávat koblihy..
              Ani Spartakus, ani Ježíš ba ani Hitler nebo Musolini, Stalin nebo Churchill touto cestou nešli. Ti postavili myšlenku, pokud možno jednoduchou a jasnou – a zblbli davy.
              Na vytahování špíny a sáhodlouhé rozumbradovské rozbory nebyl čas ani chuť.
              Hitler pravil: My Němci jsme vyvolená rasa, potřebujeme nová území a otroky.
              Juden raus! No a jelo to.

            2. Kdyz ty Kostky se mnou vrhaji. Jako s vyvrhelem licky spolecnosti..
              Asi cekaji na Caesara../Greta ted nema cas,pise nekdo jinej/. Greta.

  8. Noo …, diskuze po komentáři Kláry se zmínkou o tématu vražd a jejich trestání nebo netrestání popravami zločinců se dost vymkla mimo demokratickou zásadu respektování jiných názorů ..

    A k tomu Dexx se zprávou o atentátu, při kterém zemřela v Moskvě Duginova dcera Darja, kdy naše ministryně Černochová v zájmu naší demokracie tento zločin na „teroristických rusech“ oslavuje …

    S tím zabíjením lidí z jakéhokoliv důvodu je to dost filozoficky a eticky složité, je to mezi starozákonním oko za oko a zub za zub versus novozákonní zmírnění trestu s pokáním …

    Asi by zatím mělo „být normální“, že lidi se nepochopitelně i pochopitelně zabíjejí jenom ve válkách, a když se podaří vzájemné zabíjení zastavit nastává mír, a kdo v době míru uvažuje o „spravedlnosti“ nejvyššími tresty na životě se vrací o dva tisíce let zpátky ke starozákonnímu primitivismu s neustávající „krevní mstou“, protože lidská spravedlnost, zvláště v současném systému justice neexistuje, spíše naopak je spravedlnost zločinně zneužívána …
    Snad se někdy podaří postoupit v této věci o krok dál …

  9. vypinani elektriny a algoritmus burzy

    Litva vypíná během špičky: supermarkety nechtějí platit 4 000 eur za MWh

    Vilnius ze všeho viní algoritmus burzy Nord Pool a chystá se apelovat na Brusel. „Regulátor všech evropských elektrických sítí ACER odmítl změnit algoritmus, ale pravděpodobně jej lze nějak opravit a přizpůsobit situaci v pobaltských zemích. Když je takový paradox pozorován každé dva měsíce a dokonce každý měsíc, pak to už není paradox,“ řekl litevský ministr energetiky  Dainius Kreivis .

    Zatímco obyvatelé Litvy platí tarify, místní podniky platí za směnnou cenu, která ve špičce neklesá pod 500 eur za MWh.
    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1144867&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

  10. Jindřich Rajchl

    1 hod ·
    Chtěl jsem původně dnes ještě jednou připomenout podpis petice, která bude klíčovým nátlakovým prvkem na vládu, jehož celou strategii vám sdělíme na demonstraci 3.9., ale bohužel to musí počkat.
    Dnes se totiž roztrhl na FB a twitteru pytel s jásotem nad smrtí Darji Duginové, dcery Alexandra Dugina.
    Musím říct, že větší ubohost jsem za celý ukrajinsko-ruský konflikt ještě nezaznamenal. Jak se někdo může radovat nad smrtí mladé holky (ať už je dcerou kohokoliv), to opravdu nepochopím. Tihle lidé jsou pro mne naprosté lidské dno.
    Ba co víc, dle mého názoru se jedná zcela jednoznačně o spáchání trestného činu Podpora a propagace terorismu dle ustanovení §312e odst. 1 odst. 4 písm. a) trestního zákoníku, za což je sazba 5-15 let.
    Dovolím si připomenout případ Čecha, jenž po teroristickém útoku ve dvou mešitách v novozélandském městě Christchurch, při němž zemřelo 51 muslimů, napsal na svůj FB profil následující komentář:
    „Jak jim chutná jejich medicína. Dobrá práce???!“
    Dostal za to 6 let.
    Nikdo neřešil, kolik teroristických útoků předtím spáchali muslimové na křesťany, tudíž by nikdo momentálně neměl řešit úlohu Ruska ve válečném konfliktu. Trestné je schvalování JAKÉHOKOLIV teroristického útoku, bez ohledu na to „kdo si začal“.
    Jsem hluboce přesvědčen, že jakýkoliv projev radosti nad smrtí jediného Ukrajince by byl okamžitě odstíhán. Proto je nezbytné, aby orgány činné v trestním řízení konaly se stejnou razancí i v tomto případě.
    Tady totiž nejde o to, kdo je v právu, nýbrž o to, že teroristické akce, při nichž dojde k usmrcení civilistů, jsou prostě tím nejodpornějším aktem, jaký svět zná.
    Proto vás žádám, abyste mi posílali screenshoty kohokoliv, kdo bude tento teroristický akt schvalovat nebo nad ním jásat. Budu naprosto systematicky podávat jedno trestní oznámení za druhým. A začnu u paní ministryně obrany Jany Černochové, která na twitteru napsala, že jí „není líto dcery ani truchlícího otce“.
    Pokud ji za tento výrok žádný státní zástupce neodstíhá, tak se definitivně potvrdí, že v našem státě neexistuje rovnost před zákonem. Dle mého názoru je tento výrok totiž zcela srovnatelný s výroky o „ochutnání vlastní medicíny“ a „dobré práci, za něž vyfasoval Benedikt Čermák 6 let.
    Jasně se ukáže, jestli tady zůstaly alespoň poslední zbytky právního státu, nebo už definitivně žijeme v totalitě, kde mocní mohou v klidu dělat to, za co jsou plebejci posíláni za mříže.
    P.S: Tato kauza se mě jakožto otce tří dcer osobně nesmírně dotýká. Chápu, že mne může kdokoliv nesnášet za mé veřejné projevy, ale co bych považoval za naprosto podlé, je to, aby si někdo svůj hněv vyléval na mých dcerách a paní ministryně by tomu ještě na twitteru tleskala.
    Proto tady a teď prohlašuji, že Jana Černochová je odporný lidský odpad. A kdokoliv jásá nad smrtí mladé holky, jen proto, že byla něčí dcerou, je pro mne na stejné úrovni.
    Hanba Vám, paní ministryně, hanba Vám!!!

    1. Sázím na to, že Rajchlovy akcie teď zaznamenají prudký vzestup.

      Ve vzduchu cítím šanci na velmi rázný smeč jistým směrem – uvidíme, zdali se té šance někdo chopí…

      1. Alefe,
        obávám se, že právě TOHLE, proti Raichlovi, bude zneužito!

        Nežijeme totiž v právním státě. Jistý Václav Bartuška, lidovec, co schvaloval upálení lidí v Oděsse a likvidaci lidí v srbské Krajině, což je jiná váhová kategorie než teď u Černochové, se omluvil a tím to zhaslo. Pak dostal pašalík jako „poradce pro energetickou bezpečnost“, kde působí dodnes. Víte, jak přispěl k energetické bezpečnosti ČR? Nijak. V práci, placené ze státního a dobře, dělá jedno velké hov*o.
        Víte, sdělovadla ho nerozmazávala, ale tutlala, on je jedním z NICH.
        Jak to bude s Afroameričankou? Černochová se maximálně omluví a možná ani to ne. A za „3 dny“ se na to zapomene.

        Zato ONI (deep state) to nezapomenou Raichlovi. A odteď mu budou házet pod nohy ještě větší klacky.
        Odteď vědí, že je nepřítel. Že se s ním nedomluví. Mainstream po něm odteď pojede, jako vosa po medu.
        A, značná část mainstreamem zblblých obyvatel ČR, bude s kavárnou na jedné vlně. Raichel přesvědčil jen přesvědčené.

        Pražská kavárna je pro demokracii. Pro ně samé. Na jiné mohou psát zvací dopisy nebo svrhávat, zajisté výlučně humanitární, bomby. Černochová jen využívá havlovské demokracie. Té jejich.

        PS:
        A nám zjištění, že Černochová je agresivní psychopatka, stejně jako Bartuška, což stejně mnozí tušili, bude k ničemu…

        Sakra, proč nejsem politický poradce?!
        Víte, co měl teď v téhle situaci Raichel dělat?? Na Černochovou upozornit, ale ne osobně. Měl to udělat někdo z jeho nejbližšího okolí. Aby se lidi obdobně smýšlející, identifikovali s jeho skupinou a zároveň, aby si uchoval HLAVNÍ NOSNÉ téma, oslovující voliče! On osobně měl jet dál na vlně národ, elektřina a plyn. Která zasáhne naprostou většinu lidí!
        Tímhle přesvědčil jen přesvědčené. Nezískal nikoho nového, jen část ztratil. Ty, kteří mají hlouběji do kapsy, ale pořád částečně věří mainstramu. Oni vidí a cítí: Rusko je na UA, ne naopak! Více nepotřebují! Nelze je přesvědčit žádným UA zvěrstvem! (Pořád o tom tady píšu, s těmito lidmi se mísí pracovat jinak!) Svůj nesouhlas si teď spojili osobně s Raichelem! Takhle jen přišel o část svých potenciálních voličů…

        Polopatě. Drahé energie národ spojují, UA rozděluje. 👹

    2. Cili date slunickarum ochutnat jejich vlastni mediciny 🙂 Clovece kandidujici, vam Prozretelnost ani nemohla poslat silnejsi munici 🙂

    3. Mám dojem, že se Raichl totálně nevázal a odvázal….Asi omylem snědl Fidorku a když musí, tak musí.

      On si snad proboha opravdu myslí, že stále ještě žijeme v právním státě, nebo co !?!
      ———————

      Já dostal před chvílí mail s RAICHLOVÝM OSMIMINUTOVÝM VIDEEM, které vřele doporučuji, protože je podle(nejen) mého názoru neprůstřelné – i když se ošklivě vyjadřuje o Fialovi.

      Video je o cenách elektrické energie a o popravě naší ekonomiky (a tím nás všech.)
      A je tak nádherně polopatické, že ho s výjimkou poslanců parlamentu a sodců Ústavního soudu musí akceptovat snad každý.

      Docela by mě zajímalo, jestli tam někdo najdete logickopu chybu nebo vystopujete chybnou ekonomockou argumentaci.

      Maneco, je to na vás!

      https://www.youtube.com/watch?v=L566QfdpzdE>

      1. Rajchl má dar lidového vypravěče, mluví srozumitelně, jednoduše… a ještě u toho ani nepindá fráze. Věru vzácná kombinace!
        Pokud Rajchl opravdu podá trestní oznámení na afrounijní ministryni pro F-35, tak ho začnu brát vážně.
        Mimochodem, nebylo to za Babiše tak, že trestně stíhaný politik nemohl být ve vládě?

        Zahlédla jsem dnešní boj Okamury s naškrobeným a přežehleným Kupkou z ODS v Partii na CNN Prima News.
        Okamura se rval jak český lev, trhal a trhal.

        Ti dva alfa samci, Rajchl a Okamura, by se měli spojit a přibrat k sobě „klidnou sílu“ Paroubka.

        1. Jestli Rajchl podá trestní oznámení na Afroameričanku, nestane se nic. Max se omluví, ale možná ani to ne.
          Rozhodně si tohle nepřeju, ale vidím to tak.

          Jak to dopadlo s Václavem Bartuškou? Ten schvaloval, mimo jiné, upálení cca 50 lidí v Oděsse! Dnes je poradcem pro „energetickou bezpečnost“, dojí stát a nedělá nic a nikdo od něj práci ani neočekává.
          Oproti tomu radní Lang, co chtěl brutálně zavraždit a vykrvit vlastního prezidenta, tedy pouze jednu osobu, je hodný beránek…

      2. Už jsem to dávala na Kydy několikrát, ale opakování je taťka moudrosti (jak říká náš Asfaltový holub):
        ——–
        Edmund Burke (1729 – 1797)
        (Edmund Burke byl britský politik, politický teoretik a filozof anglo-irského původu. Bývá považován za zakladatele konzervatismu.):
        „K vítězství zla stačí, když dobří lidé budou sedět se založenýma rukama.“
        „Špatné zákony jsou nejhorším druhem tyranie.“
        „Nikdo nedělá větší chybu než ten, kdo nedělá nic v domnění, že to málo, co udělat může nemá smysl.“
        ———
        Dexxi, Vy jste níže napsal:
        „To, co by je odradilo, nemá Rajchl, osobně, vůbec zmiňovat!!! 🙊👹“

        Já Vám rozumím, jak to myslíte, ale možná, že doba začíná dozrávat ke konání opaku. Teď je možná potřeba začít našim euroatlantickým úředníkům začít sypat hrubý písek do soukolí a nenechat napokoji ani Ň.

        Mimochodem, proč by Rajchl neměl zmiňovat své upřímné zděšení nad výroky armádnice, které dělá potěšení teroristické zabití něčí dcery, když on sám má tři dcery???

        1. Vopakujou a kdyz prestanou ,tak zase vopakujou. Ukecany a slavny Mrtvoly se nemuze nikdo zeptat.
          Treba . Kdo sou ty sedici dobri lide, kde rostou , a kde se najdou..Nic.
          Vo mne se nikdo nezajima. Damned. Greta.
          To jim nedaruju. Jen sedi a cumi. Klima zvoni pomstou.
          Vod roku 90 se vymrstilo asi deset tisic zakonu do 2000 v EU.. Nikdo je nezna ani se nevyzna.To neni mozny .

        1. Děkuji, zkopíroval jsem si email… jinak si myslím, že to není špatný tah jak se zviditelnit i pro další nespokojené občany. Sice na něj bude víc vidět, ale zase si lidé řeknou, že je schopen i konat a ne jen slibovat a vytáčet se…

    4. Vážený pane.Myslíte si že atentát na říšského protektora našimi výsadkáří v r.1942 byl také teroristický čin. Měl by jste se probudit.

  11. V Moskvě zemřela Darja Duginová. Pro výbuchu automobilu, kde byla nastražená bomba. Je to dcera Alexandra Dugina, filosofa, který zastává „velkoruské“ (nevím, jak to říct stručně) stanovisko. Dugin měl jet spolu s dcerou, ale na poslední chvíli změnil plány.

    Mluvčí Kremlu, Maria Zacharova se vyjádřila, že pokud se potvrdí ukrajinská stopa, jedná se o státní terorismus…

    1. Ano, nad její smrtí se smí jásat. Protože byla fuj. Nad smrtí každého kdo byl fuj, můžeme (ba přímo musíme!) jásat. Je to důstojné a spravedlivé (dignum et iustum est). Kdo falešně chápe právní stát jako zásadu „padni komu padni“, každému podle stejného metru, čepelem v tu zrádnou hruď! Liberální demokracii nám nikdo rozvracet nebude! Psům psí smrt!

        1. Reakce uživatele pod. Lankem na PL o postoji paní Černochové. Jinak, většina příspěvků, co jsem četl, konstatuje, že Cernochova je lidská zrůda…

          Kde jste byla paní ministrová, když.., Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseMILDIK51, 21.8.2022 20:35:46

          Kde jste byla paní ministrová když po Majdanu a nelegálním puči, zorganizovaném vašimi milými „spojenci“ z USA ukrajinská armáda s nácky z Pravého sektoru a Azova po 8 let doslova vraždila a zabíjela své občany v Luhaňsku a na Doněcku? Těch 14 -20 tisíc nevinných obyvatel včetmě dětí, které jsou pohřbeny v Áleji andělů, těch vám, vy zrůdo, líto není? Tito lidé byli povražděni právě v důsledku zločinné nacistické propagandy Ukrajiny, kterou vy tolik fanaticky podporujete a vyzbrojujete zbraněmi, které dál zabíjejí nevinné. Kdyby Ukrajina dodržela Minské dohody, nenechávala se od 2014 vyzbrojovat USA a VB, neuvažovala o výrobě jaderných zbraní a nežadonila o vstup do NATO a také se v únoru 2020 nechystala napadnout Dombas, tak k žádnému současnému konfliktu a válčení nemuselo dojít. Ale tohle uvažování je mimo vaši tupou hlavu, stejně tak jako mnoha válečných štváču po celém světě, kterým tento konflikt vyhovuje. Kde jste byla paní Černochová, když armády USA a NATO napadly Jugoslávii, Irák, Afganistán, Libyi, Sýrii a další země a pozabíjely zde statisíce nevinných obětí? Těch vám bylo také líto? Nikde jsem nečetl, že by jste tyto opravdové zločiny proti lidskosti odsoudila nebo jich litovala. To je to vaše pokrytectví a dvojí metr v pohledu na propagandu a zločiny. Proč nepošlete také nějaký vzkaz do Bílého domu, třeba ať už konečně přestanou válčit po celém světě a domluví zelenému komikovi ať složí ty vaše zbraně a tak zachrání zbytky Ukrajiny. Ale na to nemáte, co?
          Reagovat

  12. Rád poslouchám Erika Besta.
    Má jiný styl myšlení, je profesionál – a má na to, že je český komentátor, naprosto nezvyklou zásadu: Když něco NEVÍ, ŘEKNE, ŽE NEVÍ. Přitom by si nějakou tu vatu určitě vytáhl z paty. Nejspíš to bude tím, že je taky Američan.

    Tohle je videorozhovor tři dny starý.
    https://www.youtube.com/watch?v=S3pRjO2LlMU

  13. Není vyloučeno, že by někoho mohly zajímat i pár dní staré Putinovy názory z moskevské mezinárodní konference o bezpečnpsti 16.8 2022.
    Nic převratného, ale protože se Putin dosud přezíravě nezapojil do našeho zasvěceného komentování v Litterate, ani se podle posledních zpráv prozatím nechystá k Vidlákovi, nezbývá nám než se spokojit s málem a věnovat osm minut času pouhé mezinárodní konferenci.

    Zajímavé je, že je část simultánního překladu s omluvou vystřižena s odvoláním na současnou právní situaci v ČR. Místo toho se v titulcích nabízí odkaz na kompletní znění projevu v amerických novinách….a v titulcích se jen říká, co Putin zhruba řekl.

    https://www.youtube.com/watch?v=vMtRaQ-4D0Q

    1. Putina bych pozval na srnčí guláš a kyselicu z ryzců. Fakt by mne jeho názory zajímaly!

      Jen nevím, jestli by přijel. Asi ne. Řekl bych, že prostě nemá čas. Má toho už tak na řešení až dost.
      I když se můžu vsadit, že lepší guláš nikdy nejedl a ani nebude! 😎

      PS:
      Vlastně, s těmi ryzci je to taky nahnutý. Před několika lety u nás vymřely smrky a většina borovic. Právě tam, kde ryzců rostlo nejvíc! Stačilo v létě nebo v září až do 17 října, pár dní pořádně zapršet a byly toho plné igelitky!
      Jen to srnčí pořád je a bude. Srnci nás přežijí…😃

      1. Já bych se chtěl Putina na zabijačce zeptat, jestli někde dlouhými chodbami Kremlu už bloudí jeho nástupce, nebo jestli to nechává koňovi.

        1. To je zajímavá otázka.

          Každopádně, veřejnost tam asi nepřijme někoho úplně nového a bez zkušeností. Osobně bych řekl, že to nechává Medveděvovi…

        2. Až s Putinem, Vidláku, budete mluvit, zeptejte se ho, jestli je podle dostupných zpravodajských informací na jeho nástupce vypracován stejný počet plánů na jeho likvidaci jako na Putina samotného. Pokud ne, je to znepokojující.

          1. Záleží taky jestli ještě běží operace Golgota a plní se plán. Pak lze počítat s tím, že bylo vybráno několik nástupců a zatím se vyhodnocují varianty.

  14. Tresnicka, aneb jak se dela (hloupa) propaganda:

    V tomto clanku se pan Kelichbar divi, nad celkem dobre pestovanym panderem ruskeho pilota:

    Nu, a teď si položte otázku: jaký druh vzdušných sil nechá osobu v takové kondici vlézt do stíhačky a vzlétnout do oblak? Normální armády mají nějaké standardy na fyzičku vojáků, které nesplníte-li, můžete být maximálně mechanikem v týlu nebo posouvat papíry v kanceláři ze složky do složky. Letectvo bývá obzvlášť vybíravé a u zájemců o kariéru pilota hledá každou hnidu a důvod, proč je odmítnout. Piloti stíhaček bývají při vzdušných manévrech vystaveni velkému přetížení, které může vést i ke ztrátě vědomí. Měli by být fyzicky fit.

    Jestli je ruská armáda ochotna tolerovat takového člověka v kokpitu, nemůže mít moc dobré kádrové rezervy. I starší stíhačky Suchoj (toto byla nejspíš varianta Su-34) jsou “hračky” za desítky milionů dolarů! Za jejich knipl by měla jít jenom elita. A teď zkuste zavzpomínat, kdy jste naposledy viděli českého, amerického, britského, čínského nebo třeba brazilského vojenského pilota v kombinéze XXXL.

    Kdyz vynecham tu debilni poznamku XXXL, ke ktere ma pilot daleko, tak by se dalo souhlasit.
    Ale jenom do doby, nez si podivame na stav tech, ktere autor tak adoruje:

    https://www.rand.org/pubs/research_reports/RRA552-1.html

    „BMI classifies 60 percent of airmen as overweight or obese.“
    a jako perlicka, Ameriane zrusili mereni obvodu pasu pri zdravotnich prohlidkach.

    zabralo mi to cca 30 vterin.
    To znamena, ze Kelichbar budto zamerne lze, nebo ani neumi pouzit vyhledavac.

    1. Nemyslím si, že to dělá schválně.
      On je matematik a dobrý.

      Pracoval jsem s geniálním funkčním autistou.
      Postřehy dílčí v politice, výborné.
      Bavili jsme se o volbě prezidenta. Říkal, že Zemana ne, že všichni volí Knížu. Tak jsem mu řekl, zkus volební kalkulačku. Zkusil a s převahou mu vyšel Zeman. Vůbec nechápal. A to měl logické myšlení jako málokdo. (Mimochodem, své nálady z diskuzí nebo článků jím napsaných, kořenil odkazem na hudbu…)

      Kechlibara jsem párkrát viděl před kamerou. Působí na mne jako funkční autista. Nelze si toho nevšimnout během 2 minut.
      Vůbec se ho nechci dotknout a třeba nemám pravdu, nemám patent na rozum.
      Jen chci říct, že pokud je někdo geniální v určité oblasti a Kechlibar, myslím, je, mimo jiné je dobrý spisovatel, bývá to často kompenzováno jinde, aniž bych náznakem chtěl zásluhy dotyčného snižovat…

      Co se týče šancí Ruska na, pro něj uspokojivé řešení konfliktu, jsem vnoha věcech skeptik také. ..

      1. …pokud je někdo geniální v určité oblasti a Kechlibar, myslím, je, mimo jiné je dobrý spisovatel, bývá to často kompenzováno jinde…

        Souhlas, mam to v rodine.

        A uspokojive reseni konfliktu pro Rusko? Od zacatku hraji o holou existenci, takze vsechno navic je bonus.
        Musim ale rici, ze rada ruskych uspechu je dana hlavne idiocii zapadu.
        Prijmy z ropy a plynu jsme Rusku zvysili my.
        Vsemoznymi sankcemi mimo jina i na turbiny jsme Rusum umoznili priskrtit plyn a jeste ukazat prstem na nas.
        Vyhazovem ze SWIFTu jsme Rusku umoznili prechod k surovinovemu Rublu, a i kdyz ma sve porodni bolesti, tak Putin vzdycky muze ukazat na jasneho vinika. Prakticky vsichni statnici zapadu a ekonomove (ti nasi podrztaskove taky) se nechali opakovane slyset, ze vyhazov ze SWIFTu Ruko ekonomicky znici.
        Na druhe strane zemekoule Velky mirotvorce nezapomina nasirat Cinu, to kdyby nahodou uz nechtela Rusko podporovat.

        Bylo by toho vic, ale je uzasne, jak cast sveta, ktere o sobe sama prohlasuje „nejvyspelejsi“, „vyjimecna“ a tak dal, dokaze tolik zasadnich veci podelat.

    2. Kechlibar prostě lže. A není to poprvé. Nějak se nedovede smířit s tím, že život není jeho matematický model… A pokud realita nevyhovuje modelu, je nutno realitu upravit.

      1. Pak nemá smysl se s Kechlibarem zdržovat. Pro nějaké analytiky a hledače signálů snad ano, ale pro mě ne. Přebírat hlušinu a doufat, že naleznu drahokam pravdy, na to nemám čas; ten můžu věnovat i užitečnějším činnostem.

      2. Vsichni se krouti, pretvaruji a prelhavaji jenom ja sem/genuine /, heroine a vratim se a se mnou prijde to pravy. At zije klima, vostatni nemusi , nikdo se jich neprosi. Greta.
        At ten Brajchla krucinal ,napise cerny na bilym ,seznam co chce a uvidi se hned ,ze nechce.

  15. Jenom tak namatkou, jak se pak analytik Kelichbar „trefil“: II.

    Dnešní ruská ekonomika je hluboko integrována do světových obchodních řetězců. A na ty teď západní státy vzaly pořádnou sekeru a začaly je přetínat jeden po druhém.

    To znamená, že ty současné sankce budou pro životní úroveň Rusů znamenat pořádný náraz. Jeden okamžitý: ten je dán tím, že přestaly fungovat určité elektronické služby jako placení kartou nebo mobilem. Sazby hypoték vyskočily o několik procent. Ze dne na den také ochrnula velká část IT sektoru, jednoho z mála ruských oborů s velmi vysokou přidanou hodnotou. Ruští programátoři placení na dálku západními firmami přišli o práci a firmy jako Kaspersky Lab budou mít problém získat další zákazníky.

    Ten druhý náraz je pozvolnější, ale o to hůře zadržitelný. Bez dovozu nového zboží a náhradních dílů z Japonska, Tchaj-wanu, EU, Británie, Jižní Koreje, USA atd. se běžné vybavení v továrnách i v domácnostech začne pozvolna “sypat”. Odešel kompresor v ledničce? Budete si muset dávat jogurty k sousedovi; pokud to byl průmyslový mrazák na ryby atd., kapacita závodu se rázem zmenšila.

    Jistě, něco dokáže dodat Čína. Zdaleka ne všechno, protože přes přesné strojírenství atd. nejsou Číňané až dodnes ani zdaleka takoví machři, jak by chtěli, navíc některé vybavení se nedá vyměnit jen tak kus za kus, musíte předělat celé výrobní linky apod. Ale hlavně za to ti Číňani budou chtít tvrdý dolar, ne-li přímo zlato, a kapacita Ruska platit tvrdým dolarem přitom značně poklesla; kapacita běžného obyvatelstva pak ještě podstatně více.

    A přitom na toto celé nemá Rusko v podstatě žádnou odpověď. Můžou zavřít kohoutky na ropovodech a plynovodech, ale tím se připraví o poslední zbývající zdroje tvrdé měny.

    Snad nemusim psat, jak pan Kelichbar sve „analyzy“ podelal.
    K te Cine zase doporucim Vlka.
    O (papirovem) narustu ruskych programatoru v Armenii a Azerbajdzanu asi v Nemecku nepisou, takze to nemuze byt pravda.
    O tom kdo zavira kohoutky a s jakym uspechem, tady snad vsichni vedi.
    Jak Rusove horko tezko vydavaji posledni „tvrdou“ menu a Cinan chce zlato?
    O tom embargu ze strany Koreje a Japonska si toho Kelichbar taky moc nezjistil…

    Jedna rada Vidlakovi:
    vyse uvedene dokazuje, ze pan Kelichbar neni zdaleka tak dobry analytik, jak je tu prezentovano a uz vubec si neumi dohledat relevantni informace. (nebo nechce)
    Nebo proste jenom chce jit s proudem a rika veci, ktere rikaji ti ostatni.
    Do budoucna zvazte prosim jeho doporucovani, jenom proto, ze pise hezky a ctive.

    1. Hodně mě zaujalo to postupné mizení zboží a nahr. dílů – trochu mi to koliduje z jedním rčením – – – za peníze v Praze dům —

  16. Jenom tak namatkou, jak se pak analytik Kelichbar „trefil“: I.

    „Na Ukrajině samotné, která byla hlavním terčem masírky, armáda normálně bojuje a ani rusky mluvící civilisti neprojevují žádné nadšení z ruských vojáků ve svých městech. K žádnému podkopání a zhroucení morálky nedošlo. Ve zbytku Evropy a USA chodí na proruské demonstrace naprosto mizivé množství lidí. Dokonce i ta Čína se tváří neutrálně a s velkou radostí v tom nechá Rusy vykoupat. Oni to zas takoví geopolitičtí přátelé nejsou.“

    Ohledne postoje Ciny, jak v tom Rusaka koupe doporucuji par poslednich clanku u Vlka. Kdyby si to Kelichbar aspon letno prosel, tak vy si vyskubal ty slamu, co ma na hlave.
    K tomu, jak vitaji/nevitaji ruske vojaky je na youtube dost videi. Ale Kelichbar umi asi jenom CNN…
    Poznamka o mizive ucasti na proruskych demonstracich v EU jenom ukazuje, jake je to jelito, protoze na to mame paragrafy.

    1. ani rusky mluvící civilisti neprojevují žádné nadšení z ruských vojáků ve svých městech
      No stačí se podívat na pár videií jak byl projev sympatií během 8mi let odměnován a není se čemu divit – viz Oděsa

  17. Nekolikrar tu v diskuzi padlo, ze Kelichbar byl koupen, a ted pise, jak se penizky kutali.
    Sveho casu takhle obratil i Culik a jeho B Listy (rikam tomu pracovne Blici listy).
    Nebo, ze je u tak inteligentniho cloveka tragedie, ze tomu, co pise, sam veri.

    Ja se na to divam jinak. Mozna, ze na protiruskou propagandu dostava opravdu zaplaceno, ale kvuli tomu to nedela.
    On proste vi, ze zije na zapade, a tedy musi udelat vsechno pro to, aby ten zapad vydrzel co nejdele a na co nejvyssi urovni. Treba i za cenu kolonizace, vysavani nebo destrukce jinych statu. To delal zapad od nepameti, fungovalo to, takze neni duvod neco menit.
    Takze jsme ve valce, a ve valce je kazda zbran dobra.
    Kelichbar to s flintou moc neumi, modra knizka, tak se aspon stal rychlo odbornikem na armadni strategii. Predtim rychloodbornikem na kovid. (uz tusite, proc je zapad tam, kde je)
    To, ze obcas placa nesmysly? To, ze casto sam nastoli nejaky argument, ktery pak sam triumfalne vyvraci?
    Ale to je uplne jedno. Staci, aby to bylo hezky napsano, pridal k tomu par zdroju, ktere to podpori (a zamlcel zdroje, ktere jsou naopak proti)
    A uz ma sve zastance i pozvanky na zabijacky.

    Rika se tomu propaganda a i ta ma sve podkategorie. Propaganda v mainstreamu cili na jednodussi jedince, nebo ty, kteri maji na zpravy vyhrazeno denne 30 minut.
    Kelichbar si vybral jinou cilovou skupinu, proto je jeho propaganda jina.
    Pokud je opravdu tak chytry, jak tu o nem obcas nekdo tvrdi, tak v zadnem pripade svym clankum neveri.
    Ale zato vi, ze je to uplne jedno, hlavne kdyz jim uveri jeho cilova skupina.
    On proste vzal za sve, ze jsme ve valce a je na strane zapadu.
    Takze bojuje, jak umi.
    Pravda a lez jsou nejenom ve valce k smichu.
    Vitez bere vse. A par set let surovinove bezstrarostnosti Kelichbarovi za to prece stoji.

  18. I když s Marianem chodíme na kafe téměř pravidelně, na některé (politické) otázky máme odlišný názor. Hlavně na ty dnešní. On je matematik a programátor a ke každému tématu si nalezne obrovské množství podkladů a já zase jeho knihy převádím do podoby audio a spolu s herci spíš nalézáme vyznění, pocit z textu při jeho respektování. Ale to, že se neshodneme neznamená, že bychom se vzájemně přestali respektovat.
    Posledně jsme probírali technikálie války, důležitost zásobování fronty, dostřely raket atd. K propagandě, fake news a podobným věcem, kde se zase tak trochu vyznám já se dostaneme koncem měsíce. Protože vlastně pořád pracujeme s pocity, atmosférou a náznakem tak jsem na to citlivější. Ale nejsem matematik.

    1. Starý kocour.
      Když se teda znáte s panem Kechlibarem tak se zeptám,je lepším ekonomem,nebo analytikem.
      Jestli to není tím,že mu na ekonomickém pol pšenka nekvete,tak se dal na analytiku.
      Podle reakce většiny příspěvky,ani na poli analytika,to nebude světoborné.

      1. Ekonom? Analytik?
        Tak to jsem se zasmal. Precte si par jeho clanku na jeho webu pul roku zpatky.
        Mylil se v 90%.
        Samozrejme je rec o dopadu sankci a valky na Rusko a EU.
        Sam bych rad videl, jak se tvari, kdyby si vlastni predikce ted precetl.

        1. Nezapomeňte, že informace z obou stran jsou náboje v informační válce, S jistotou toho víme málo. Něco víc je toho pravděpodobného a pak už je rozlehlá bažina.

      2. Ani jedno. Je komentátorem, který si sežene vždycky násobné množství informací, než pak použije. Čím je záležitost starší, tím je jeho hodnocení přesnější. A naopak.
        ===
        Nepouštím se do analýz a do ekonomie už vůbec ne. Takže nevím. Moje parketa je informační válka a tam se člověk musí spolehnout spíše na pocity a náhodně zachycené detaily. Ale je to stejně (ne)přesné jako předpovědi analytiků nebo futuro-ekonomů.
        Je to na úrovni předpovědi „Jaké bude počasí ve středu 12. prosince 2023 v Hodkovičkách?“

        1. Pane Starý kocour.
          U mne díky za odpověď a objasnění práce pana Kechlibara.
          Jen taková vzpomínka,chybí nám pan Petránek.

          1. Mi taky. Moc.
            A Mnislav Zelený, Atapama, kterého také můžu se k nynější politice bohužel nevyjadřuje.

            Mimo jiné – Marian je možná trochu autista. Není táborový řečník. Ale že by si své názory nechal zaplatit? Velmi se mi to nezdá. Ale se starým dědkem (se mnou) se baví naprosto uvolněně. Takže můj odhad je, že se t.č. dostal se svým uvažováním na špatnou kolej a dumá, jak z ní zase odbočit. Za dva tři týdny se ho zeptám. V každém případě je frekvence jeho článků teď mnohem vyšší než obvykle.

            1. Nikdo nevydrzi tolik, co kocur. Program , co je pro kocku.
              Beda vsem , kdyz nebudu mit pravdu. Vod leta. Greta.
              Chcina tribunu. Kde je zasantrocena. Caramba.
              Aby tady nebyl chytrej ,mysli si ,ze antiklimaticky pokuty nebudou, kdyz venku jsou tricitky. Tepla.
              Budou.

  19. K článku pana Kechlibara na téma konvenčního útoku NATO jsem se vyjadřoval již včera. Dnes mám pocit, jestli to nebyla od pana Kechlibara nikoliv neznalost, nýbrž rétorický trik. Myslím, že není tak natvrdlý, aby necháp logické chyby ve svých závěrech.
    On totiž pomíjí důležité otázky. První, proč tedy Američané ty základny budují? Určitě nebudou vynakládat peníze jen tak. Další, proč Američané už od roku 2014 dávají velké peníze na výcvik a výzbroj ukrajinské armády? Další, proč staví raketové základny v Polsku a Rumunsku a proč vysílají raketové torpedoborce až na dohled Kaliningradu a Sevastopolu? Určitě to nedělají jen tak, protože nemají nic lepšího na práci.
    Proč Američané budovali námořní základnu v Očakovu? Proč financovali provoz velkého počtu laboratoří, pracujících s vysoce nebezpečnými patogeny a chemickými látkami. Hlavně ať nepíše, že to je desinformace. Není, potvrdila to Nulandová při slyšení v Kongresu a video z toho je snadno dosažitelné.
    Proč Američané zvažovali možnost výhry omezenou jadernou válkou, za použití vysoce přesných zbraní, nad Ruskem. Opět, je to snadno k nalezení na Internetu.
    Že jsou vysoce přesné zbraně nebezpečné, to už je myslím nad slunce jasné. Nepotřebujete mít 4 mil. pěšáků, abyste získal vojenskou převahu.
    V diskuzi to už padlo. Bezprostředním impulsem k zásahu, který patrně nebyl dlouhodobě plánovaný, byla zřejmě vidina útoku Ukrů na separatistická území a Krym, s využitím vysoce přesných zbraní a dronů. Výsledek by byl pro Rusko z hlediska reakce Kolektivního Západu stejný, pouze by se bojovalo na ruském území a rozbitá by byla ruská infrastruktura. Prostě si Rusko situaci vyhodnotilo tak, že už nemá, co ztratit, a lepší bude preventivní úder. Na který má, ostatně, podle mezinárodního práva nárok. Preventivní úder není aktem agrese. To už bylo v mezinárodním právu ověřeno precedenty, jako byl americký útok na Grenadu, na Panamu, na Libyi (opakovaně), Afgánistán a Irák. Vždy se jednalo o uplatnění práva na bezpečnost Spojených států formou preventivního úderu.
    Kolektivní Západ jen ze sebe v očích třetího světa udělal pitomce, když zcela zřetelně uplatnil dvojí metr. Kde byli všichni ti novináři a politici, když Američané zaútočili na Grenadu v zájmu obrany amerických studentů tamních univerzit?

    1. Ještě bych dodal všechny ty otravy novičokem a výbuchy muničáků s jasným viníkem…
      Ta jednota v nestoudnosti kolektivního západu je pro mne dost jasným signálem, že ta špatná strana jsme my, i kdyby žádné laboratoře a základny nebyly.
      Informaci o tom, že agenti GRU poznají, které trenýrky si Navalnyj vezme na zpáteční cestu z Novosibirsku, přinesla ČT a zašítila BND.
      ČT i BIS nám vyprávěli příběh o agentech, kteří jedou do Česka se dvěma tajnými identitami, dovrtají výbuch muničáku a tři roky na to jedou na jednu z těch falešných identit otrávit jednoho defektora…
      Co si měli v tom Kremlu říct a na co se připravit, když to viděli?

      1. Naladění veřejnosti totiž musíte průběžně udržovat.

        A pak, když chcete napadnout Rusko – nebo jen na UA tolerovat banderovská zvěrstva a následně vzít UA do NATO, rozmístit tam rakety a obvinit ze všeho Rusko – veřejnost se nebude moc vzpěčovat. Pokud nebude přímo souhlasit.
        Emotivní, univerzální nepřítel, co může za všechny hříchy světa, včetně hříchů vašich, se vždy hodí. Nejen na odvedení pozornosti od vlastních zlodějin…

      2. No taky jsem se smál tomu, že má Putin k dispozici jenom toho Čuka a Geka a ty zastanou všechno… akorát dneska je asi horší Covid.19 než ruské biologická zbraň Nový Čok. Ten přežije každý…

    2. Řekněme, že tradice, setrvačnost, byznys, okopávání kotníků, zvyšování nákladů obklíčeného, tlak na jeho vnitřní politiku. Nic překvapivého. Obklíčený většinou reaguje stejně nevynalézavě. Doktrina, válečné akademie, příručky…jestliže tak, my reagujeme tak… Napřed na vybrané cíle rakety, pak bombardování, s rozbřeskem kombinovaná pozemní operace… Složení flotily, operačního svazu, taktika…vše mnohokrát nacvičováno…. Pak někdo nedbaje všeobecně uznávaných pravidel válečnictví unese několik letadel, zbourá s nimi pár baráků s tisíci civilistů, kteří jako část podle Ústavy národa, vládnoucího suveréna, „s našimi nevyhlášenými válkami vedenými po celém světě nemají naprosto nic společného“ a je poprask s dalekosáhlými důsledky ve vnitřní a v zahraniční politice….a v zemi kdesi daleko za Velkou Louží, s divným názvem, kterou si nejen mnozí občané nejdemokratičtější a nejvyspělejší země na světě pokud vůbec alespoň tuší, že Země je kulatá, ale i někteří tamní politici, kteří na tom nejsou o mnoho lépe, pletou s nějakým Čečenskem lžícím jinde, bez kontroly a prošacování nejste vpuštěni na prohlídku největší pamětihodnosti tamního hlavního města, přístupné před tím i za nejhlubší totality a navíc zpestřované i promenádními koncerty pořádanými tamní totalitní armádou…

    3. Rusko nanejvýš lze zničit, ne dobýt. Ani zničení ani dobytí nemohou být ziskové.
      Ukrajina…je jen menší Rusko.
      Rusko právě zjišťuje jaké to je dobývat samo sebe.

      NATO na dobytí ani zničení Ruska nemá. Dokud Rusko má schopnost poslat potřebné magatuny na vybrané cíle. Ti reálně vládnoucí, „neviditelní“, ne to šašci na trůnu či v Parlamentu, mají své životy rádi. Ovšem, může dojít k situaci, která nebude pod kontrolou, ale sama převezme kontrolu nad hybateli.

    4. Přesně tak. Nikdo si nemyslel, že Rusku hrozí invaze na Moskvu. Ve skutečnosti se připravovala invaze na Doněck a Krym.
      A stejně tak Marian podceňuje strategii USA. Rozmrdat barevnou revolucí jakoukoliv zemi a nasomrovat se doň. Po Ukru by následovalo Kazašsko, pak třeba Bělorusko, Kozácká republika, Karelie, Východní Sibiř…
      Bylo třeba udělat červenou čáru a říct STOP!

  20. Trošku mne překvapil tento článek o Kechlibarovi.
    Já jmenovaného dříve četl, občas se smíšenými pocity. Zhruba před půl rokem+ jsem jeho články přestal číst, protože jsem pochopil, že se naše vidění světa poněkud (a to dost hodně) míjí.
    Takže, popravdě, přesto, že poslední dobou čtu se zájmem vše od Vidláka včetně kompletní diskuse a většinou rozumím, dnešním článkem se můj pohled na matematika nijak nezměnil. Zůstanu u toho svého nečtení. Celkově nějak nemám důvěru ve veřejně činné matematiky.

    1. Nic vás přece nenutí číst názory někoho, s kým nesouhlasíte.
      Ale je to dobré – hlavně pokud ty názory nejsou úplně pitomé.
      Nechci dopadnout jako starý dědek, který si před lety na něco udělal názor a není na něm ochoten změnit ani čárku nebo ještě hůř – který místo hodnocení jevu použije emoce. Třeba nenávist nebo nekritický obdiv.
      Takových lidí pár znám a tato témata jsou pro mě tabu. Připomíná mi to jednoho dávného známého, který se nahlas hádal s televizí i rádiem. Smáli se mu, než pochopili, že si takhle uvolňuje psychické napětí. Nakonec – hlasatel přece neurčuje, co se má říkat a u nás v Kotlince to neurčuje ani redaktor, ani hlavní redaktor, nýbrž vyšší moc. Třeba pán, který zadává do rádia drahé reklamy, které to rádio prakticky živí. Nebo jiný pán, který určuje výši státního příspěvku na provoz.

      Moje krédo je pochybovat – i o sobě.

Napsat komentář: Marie P Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *