28 března, 2024

Český Girkin

Asi vám nemusím představovat ruského vojenského blogera, tajného agenta, hybatele separatismu na východní Ukrajině a kdo ví co ještě všechno – Igora Girkina neboli Strelkova. Má velice sledovaný profil a berou si ho do huby především naši Chciválkové, protože je to podobný apoštol apokalypsy jako já. Zároveň je to voják, má spoustu zajímavých informací a jeho předpovědi se zatím vždycky celkem slušně vyplnily. Pokud někdo u nás poukazuje na problémy ruské armády a chyby velení, zdrojem je skoro vždycky Girkin. I zde na Kydech má své apologety.

Já osobně ho samozřejmě sleduju, protože se snažím sledovat všechno, ale moc vážně ho neberu. Mám to v rodině a tak vím, jak funguje široká ruská (i ukrajinská) duše ze stepí. Vím, jak je bájivá, jak v řeči zveličuje a jak zachází se slovy úplně jinak než středoevropan nebo zápaďan. Když se to někomu snažím vysvětlit, vždycky řeknu, ať se podívá na nějaký ruský film s českým dabingem a pak v originále. Sedmdesát procent hereckého výkonu a emocí se tam dělá mluvením. Tam ve stepích to tak funguje. To, co my bychom považovali za verbální agresi prvního řádu, to je pro ně ještě zcela normální komunikace.

Spousta mých přátel se mi svěřila, že když poprvé přišli k nám na návštěvu a viděli naší komunikaci s maminkou, tak měli pocit, že se hádáme jak psi. Ale ne, to prostě byla jen komunikace na úrovni Ukrajina.

Girkin si navíc docela vyskakuje. Je schopen se pustit i do Putina, běžně peskuje ruské armádní vedení, mluví o konkrétních lidech a jejich konkrétních pochybeních… inu je válka, ve válce je bordel a myslet si, že na bojišti všechno běží hladce jak v americkém akčním filmu, tak to prostě není. A přesto ho nikdo neumlčel. Girkin nikam nezmizel, ba naopak vypadá, že se o život vůbec nebojí. Klidně si tepe do ruského velení, tepe do ruské armády, tepe úplně do všeho, vlastně vůbec nezná míru…. a furt tam je.

Už vícekrát jsem psal, že pro to mám tři vysvětlení. Girkin je agent a neexistuje nic jako bývalý agent. Girkin je součástí zpravodajské hry, vypouští válečnou mlhu, která musí mít pravdivý základ, buduje si reputaci pravdomluvného, aby jednou ve správnou chvíli vyřknul VELKOU LEŽ. Do té doby prostě vytváří zdání, že to jde s Ruskem z kopce. Druhým vysvětlením je, že Girkin je jen neškodný stařík a jeho řeči jsou tak nezajímavé a ubohé, že ho nikdo nebere vážně. Ani ruská armáda ne. Nemá žádné relevantní informace, fabuluje si, protože se z toho vojákování zvencnul, ohlodává konečky starých pletich a žije z dávné slávy. Nikdy neřekl nic, co by ruské vojenské mašinérii doopravdy uškodilo a tak ho nechávají být.

Třetím vysvětlením je, že v Rusku je demokracie. Ó hrůzo, Girkin má pravdu, tepe do skutečných neschopností, skutečných chyb a skutečných vojenských imbecilů, ale prostě mu to projde, protože tam mají svobodu projevu a ani když říkáte takové buřičské a zrádcovské věci, které říká Igorek, tak se nemusíte bát šatlavy ani o život.

Samozřejmě Girkin je ruský vlastenec a nejraději by byl, kdyby ruská armáda všechny ty Bachmuty, Adějevky, Chersony a Kyjevy vypálila napalmem se vším živým, bez ohledu na cokoliv.

Já osobně si myslím, že Girkin je prostě agent a to co říká, je určeno pro západní uši. Je součástí válečné mašinérie ve které má své úkoly. Ale o tom dneska psát nechci.

Dneska chci psát o tom, že i my máme svého českého Girkina. Je jím Matouš Bulíř, bojovník za Ukrajinu, který tam už několikrát jel. Je Girkinovi v lecčem podobný. Chce, aby Ukrajina zvítězila, protože tam Rusko nemá co dělat. V nějaké míře tam nasazuje život, ale není úplně jisté, v jaké. A stejně jako Girkin, tepe do ukrajinských nedostatků.

Jak jsme si už řekli, válka je především bordel, žádné skvěle naplánované operace neexistují, všechny plány nepřežijí pět minut kontaktu s nepřítelem, ve skutečnosti se pořád a neustále improvizuje. Girkinové také nemají přístup do generálního štábu a už vůbec nevědí, co se honí v hlavě vrchním velitelům. Nevědí, kolik záloh je nasazeno a kolik se jich šetří pro budoucnost. Nevědí, co je pečlivě schováno, protože když o něčem vědí obyčejní vojáci, zpravidla o tom vědí i nepřátelští agenti. Obě strany mají tuhou vojenskou cenzuru a pouštějí ven jen to, co pustit chtějí. Nechtěný únik informací je velice vzácná věc. Je to tak vzácná věc, že ruská BBC zatím napočítala podle hrobů a informací od pozůstalých necelých dvacet tisíc mrtvých ruských vojáků. Těch zbylých sto osmdesát tisíc, o kterých mluví naše pravdomluvná média, OSINT weby a ukrajinská propaganda, ti buď neexistují a nebo jsou velmi pečlivě utajeni.

Jinými slovy, český Girkin udělal pár videí o tom, že to Ukrajině moc nejde. Byl mnohem střízlivější než ruský Girkin. V podstatě mluvil jen o tom, co sám viděl. Já jsem ta jeho videa pochopil tak, že není u žádného ukrajinského Verdunu, kde se střílí dnem i nocí. Sám také neprozradil, kde je, ale měl jsem z toho dojem, že hlídkuje na nějakém málo exponovaném místě fronty, kde jsou palebné přepady spíše řídké a člověk musí mít řádnou smůlu, aby ho to trefilo. Vůbec by mě nepřekvapilo, že na takovém místě se lepší technikou šetří. Jestli je mezi Bulířem a ruskou armádou Dněpr, Kachovská přehrada, nebo nějaké kvalitní minové pole a terén tam neumožňuje žádné velkolepé akce, tak bych tam opravdu nečekal žádné hogo fogo vybavení.

Jinými slovy, Bulíř vůbec nemusel lhát, mohl klidně mluvit pravdu, ale viděl jen jeden malý úsek fronty, neví nic o tom, jak to chodí jinde a jeho informace z fronty jsou dost defétistické, ale nedají se vztahovat na celou ukrajinskou armádu. Vzhledem k tomu, jak moc jsem se ohledně války v loňském roce mýlil, nedělal jsem z bulířových informací žádné velkolepé závěry. Byly pro mě jen malý střípek do mozaiky. Vlastně bych se o Bulířovi vůbec nezmiňoval, nebýt soudruha Zdechovského, který celé věci dal nový rozměr.

Jak vidíte, ruský Girkin je na svobodě, klidně kritizuje armádu, velitele a vlastně i Putina, říká o ruské armádě, že je neschopná jako celek, on sám by to dělal úplně jinak a samozřejmě lépe, západní zpravodajové si ho berou do huby, možná dokonce i ty západní instiuty na výzkum míru se ve svých zprávách opírají hlavně o Girkina… a nic. Normálně si natáčí videa, i jeho manželka si natáčí videa, mají se evidentně dobře, jsou vysmátí a nic se neděje.

To je ta zlá ruská diktatura.

Český Girkin je mnohem uměřenější. Mluví o tom, co sám vidí, nemá to žádnou relevanci o celé ukrajinské armádě, vůbec to neříká nic o tom, co se v budoucnu stane, nejenže neprozradil nic důležitého, v podstatě neprozradil vůbec nic, jádrem jeho informace bylo to, že je obklopen starými křápy a má vybavení, které je starší než on. Nic víc, nic míň.

Všimněte si, že Bulíř by také byl nejraději, kdyby Ukrajina dostala dost prostředků na vytlačení Ruska ze svého území.

A vidíte, v naší demokracii to stačilo na nakládačku a demaskování jednoho lidoveckého poslance a jeho nohsledů, kteří se nemohou dočkat, až nám nebude vládnout zákon, ale jejich osobní libovůle. Ruský Girkin si v klidu vykládá, jak je Rusko před porážkou, český Girkin dostal po držce, protože řekl, že kolem sebe nevidí žádné moderní vybavení. Může být rád, že se dostal zpátky do vlasti, protože kdyby se mezi těmi demokratickými českými žoldáky stala nehodička se spouští a laufem samopalu, tak by to vlastně nikomu nevadilo. Ani Zdechovskému patrně ne.

To je ta naše hodná západní demokracie.

Všechno je to samozřejmě jen metaforické vyjádření, které neříká nic o naší demokracii ani o Lidovcích ani o Pětikoalici, ani o režimu. Jen mi prostě přijde, že v poslední době má pravda a láska především tlamu a ze zubů jí začíná kapat krev.

198 thoughts on “Český Girkin

  1. Dnes se sjednotitel zase vycajchnoval. Zavádí ten ŘÁD A POŘÁDEK. Nějak mu roste hřebínek.
    Prej je potřeba zatočit s těma, co pořádají hen ty demonstrace.
    Tohle říct Zeman, tak ho uklovají. No, nastávají nám zlé časy. To říkám furt, ten by tu chlebárnu neměl vůbec otevírat.

  2. Povinné domácí úkoly jsou protizákonné. Nechci zákaz, ale dobrovolnost, říká iniciátorka
    Na ministerstvo, školní inspekci i do kanceláře školského ombudsmana putuje otevřená výzva za dobrovolné domácí úkoly. Sepsala ji Helena Zitková z Univerzity Pardubice a podepsalo ji více než tisíc lidí. „Výzva není a priori namířená proti úkolům, ale děti by měly mít možnost si samy vybrat, zda a jaké chtějí ve svém volném čase vypracovávat,“ vysvětluje Helena Zitková.

    1. Tomu říkám krok správným směrem! Nakonec i o účasti na vyučovacích hodinách by měly děti rozhodovat samy – tedy samozřejmě kromě těch, kde jim ziskové organizace vykládají, co si mají správně myslet a kde můžou udat dostatečně neuvědomělé rodiče. U jedinců s dokončeným alespoň elementárním vzděláním totiž reálně hrozí, že na ně i se svými kolovrátky bude kdejaký scallop krátký, jak je názorně vidět.

      1. No co já si pamatuju, tak jsem dělal domácí úkoly jenom z NJ a AJ. Zbytek nazdar, ztráta času. Z matiky, fyziky, chemie a RJ (ano ruštiny) všechny testy za 1 a vystudoval jsem teoretickou fyziku s vyznamenáním. Můžete mi vysvětlit, jak by mně pomohly domácí úkoly, když jsem všechno bez problému zvládl v rámci školní hodiny?
        A ano, jednou jsem se hádal s učitelem právě ruštiny, že kazím morálku, že sice mám všechno za 1, ale ani jeden vypracovaný domácí úkol a tak mi dá z principu na vysvědčení za 2…

          1. Blbíši, Vy jste ale hubatý!!
            Oxo čekal odměnu a pohlazení a Vy tohle!!!
            Že Vy jste dostával i čtyřky jako já a teď z toho máte nějaké ty frustrace?

        1. Já psal úkoly o přestávkách a pak pár spolužáků to ještě stihlo opsat. Ale dělal jsem je.
          Ale od „nepsaní domácích úkolů“ je krůček k tomu, že žáci nebudou chodit do školy, že se nebudou učit, nebo jen genderové kraviny a podobně.
          No a pak případně na střední, že třeba nebudou chodit já nevím kam. Do fyziky, do matiky, na češtinu, do dějepisu, do laborek a já nevím, co si vzpomenou. Pak že třeba nepůjdou k maturitě. Na co taky, většina žáků je předse chytřejší než učitelé a na tu správnou vejšku je vezmou i bez maturity.
          A pak třeba na technické vejšce, že se nebudou učit Schroedingerovu rovnici, Laplaceovu transformaci nebo trojnou derivaci. Protože většina z nich bude řešit jestli jsou dnes nebinární, nebo fluidní, inersexuální, …Na školu bude kakat Bílý tesák.
          Hezké začátky ale špatné konce…
          Já bych třeba nechtěl jít na operaci k doktorovi, který se odmítal účastnit pitev, protože to všechno dávno zná mnohem líp a raději řešil genderovou nerovnoprávnost ve Ferdovi Mravencovi.

          1. Proč se ustoupilo od Komenského pouček?

            Ke studiu je zapotřebí leb ocelová a zadek olověný, jak se česky říká – sicflajš.

            Učení má kořen hořký, ale plod sladký.

          2. To jste smíchal všechno strašně dohromady… Nepsaní domácích úkolů fakt nemá nic společného s učením genderových kravin, ani s neučením vůbec. Tady jde o to, že když dítě zvládne pochopit a naučit se látku v rámci povinné školní docházky, proč by se s ní mělo otravovat ještě odpoledne/večer doma, kdy se může věnovat jiným věcem – třeba sportu nebo koníčkům?

            Však na to pamatuje i školní zákon – kdyby Ester Ledecká musela normálně chodit do školy a psát domácí úkoly, tak by asi těžko přivezla zlata z olympiády… Taky se kvůli individuální výuce budete Ester vysmívat?

            A tahat sem účast na pitvách pro mediky je úplně mimo. Fakt Vám nikdo nedá kus mrtvoly domů za domácí úkol si ho rozpitvat…

            Vůbec, co se týče univerzitního vzdělání – tam je všechno kromě praktik/laborek dobrovolné. A i přes to si nikdo (alespoň kam jsem chodil já), kdo studium myslel vážně, nedovolil jen tak vynechat přednášku, protože to byl velký problém.

            Jediné kritérium ve škole má být výsledek (umím/neumím). Ne cesta k tomu výsledku. Protože každý potřebuje trochu něco jiného. Někomu stačí jen školní docházka, někdo se obejde bez školní docházky s individuálním programem (viz Ester L.), někdo je silný v jedněch předmětech a slabší v druhých. No tak se prostě doma učí ty předměty, které mu tolik nejdou…

            1. Ale jo, když těch tisíc aktivistů přiveze tisícovku zlatých z olympiády (stačí teda jen polovička toho, co přivezla zmiňovaná Ledecká), tak ať promězamě mají individuální výukový plán … i když tady bych si tipnul, že to bude hodně o práci doma 😀

            2. Tady přeci nejde o to, jestli žák zvládne učivo ve škole (asi no problém v dnešní inkluzivní škole i pro člověka s IQ 107), ale o pracovní návyky.

              1. Plnění školních domácích úkolů nemá nic společného s pracovními návyky. Život není jenom škola. Spousta dětí může pomáhat doma v rodinném podniku, popř. chodit někam na brigády.

                Jéžiš, co je za problém, když někomu jde matika a domácí úkol spočítá u tabule bez přípravy, tak proč by ho měl dělat doma? A přitom tomu stejnému člověku nejde angličtina, a tak se ji doma učí jako mourovatej a bere si ještě navíc doučování…

        2. Někomu domácí úkol pomůže, někomu ne.

          Každý učitel to má nastavené jinak.

          Proč tomu dávat striktní pravidla? Na tomhle poli by měl být pán učitel.

        3. Re: oxo

          A ta údajně teoretická fyzika byla na základce, anebo v mateřské školce?
          A jen tak z pr*ele, co je druhá derivace dráhy?

          1. Tak konkrétně derivace a integrály jsme brali už v maturitním ročníku. Na druhou derivaci, t.j. zrychlení, člověk nepotřebuje VŠ.

            Fakt vám tady nerozumím. Nemělo by vám právě spíš vadit to inkluzivní školství a třeba fakt, že v maturitě není povinná matematika?

    2. Princip amerického školství, kdy polovina středoškoláků je negramotných. Ale jedno pozitivum to bude mít. Teoretičtí fyzici alespoň nebudou chodit na protivládní weby, jedině že by byly obrázkové. Hahaha

    3. Fajn, a odkdy si budou moci vybrat třeba rodiče, sousedy, příbuzné, bydlení, atd. – to už perníkový génius v sukni nesdělil ? Fakt, blby a magory jako kdyby shazovali…
      Neříkám, že zrovna Perníkov je noclehárnou menzy, ale tohle, nebo spíše TUHLE, si fakt nezasloužili …
      I když mne napadlo – odkud asi byly první podpisy …

    1. Tak oni zacouvali, ale říkají tomu ústupek. Život je fakt pestrý, každý den se ze mně snaží dělat blbce někdo jiný něčím novým.

  3. OT: Pokles porodnosti od roku 2021. Podle mě to jednoznačně souvisí s nástupem fialové vlády. Lidi prostě pocítili nejistotu.

    „Narozených loni ubylo dvanáct tisíc, s výjimkou roku 1994 nejvíc v dějinách České republiky. Ještě koncem roku trend zrychloval, když proti čtvrtému čtvrtletí roku 2021 ubylo patnáct procent narozených.“
    – Není to jasné? Oproti 4. ¼letí 2021. To nastupoval Fiala. Poté se to projevilo.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-nejvetsi-pad-porodnosti-od-pocatku-stoleti-ani-davky-nepomohly-228208

      1. Fialom to istoiste nebude. Pac na Singapur ma ten chlap taky vplyv ako na prdy mravcov v Amazonii.
        https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Chybi-deti-Az-10-procent-Matematik-Neni-to-nahoda-Duvod-zde-729083

        ……V tomto nesmírně zajímavém příspěvku si můžete prohlédnout pokles porodnosti ve Švédsku, Dánsku, Norsku, Finsku, Německu, Švýcarsku, Anglii, Rakousku či Singapuru.

        Dále je třeba se zamyslet nad tím, kdy u nás k poklesu došlo. Ještě v prosinci 2021 jsou čísla normální. Ale již v lednu 2022 je patrný téměř desetiprocentní pokles. Děti narozené začátkem ledna musely být počaty někdy koncem dubna 2021. Příčiny poklesu je tedy třeba hledat v něčem, co nastalo na jaře roku 2021……..

            1. To by si chlapi představovali, plodit děcka bez závazků. Možná je 10% bab, co mají romantické představy, že chlap najde odvahu a něco jim veřejně slíbí, než s ním založí rodinu.

  4. Nereagujte na provokatéra.

    Zde to je z oficiálního ukrajinského zdroje :
    https://mil.in.ua/uk/news/rosiya-zastosovuye-ridkisni-boyeprypasy-proty-ukrayinskoyi-bronetehniky/

    A hle co se tam píše:
    3БМ60 «Свинец-2» je podkaliberní střela s jádrem vyrobeným z wolframu.
    3БМ60 комплектується твердосплавним сердечником на основі вольфраму.

    Wolframu, vole, ne uranu!

      1. Impotentní čuráčku. Není jediný důkaz, že by dosud Rusové vystřelili munici s uranem. Kdyby byl, Ukrajinci by to rozmázli.

  5. A když už jsme u té libovůle našich pseudoaristokratů a dvojího metru, tak vám tady, v naší virtuální hospodě, ukážu reakce jedině a vždycky správných na Twitteru (internetové kavárně). Týká se to videa arogantního moderátora Železného, který byl vyhmátnut při špatném parkování městskými biřici. To s nemůže stát každému řeklo by se, nicméně smršť jejich reakcí a jejich kvílení a vykrucování se že zjevné viny je pro mne jako rajská hudba, tak pojďte si tuto jejich kavárenskou apologetu užít taky. Aspoň uvidíte, jak si představují platnost práva pro ostatní ne-aristokraty.
    A teď už jejich vývržky:
    @Honzzzik
    Video s panem Železným. Vůbec nechápu, proč to MP zveřejnila. A že to tady někomu přijde normální.
    Jak by se vám líbilo, kdybych sem zveřejnil třeba sestříhanou montáž toho, jak nám opilec demoluje ambulanci. To by vám nepřišlo moc korektní, co?

    @koblovsky
    ze uniklo video s Zeleznym je skandal daleko vetsi, nez to co tam JZ provadel. Je to na vyhozeni vsech, kteri s tim maji co docineni
    pokud je pravda, ze se prave dozvedel o smrti sveho bratra, jednal JZ zcela primerene a klidne
    uprimnou soustrast
    @JakubZelezny
    , bratra jsem znal

    @tomasjirsa
    Nějak nevím, jestli mám být víc pohoršený z chování veřejnoprávního Jakuba Železného nebo represivní složky jménem Městská policie

    @JaromirSoukup
    Kauza Jakub Zelezny ….Vzteklej a neprijemnej na policajty byl. Opilej ani pod drogami nebyl. Proc si tam nechal privolat dalsi 2 hlidky nevim, je prastenej. Preci vedel ze to je s jeho jmenem praskne .Ale zase …. Bych z toho nedelal drama. Odchazet z CT by fakt nemel

    Mestska policie pres 20 let: „My opravdu nejsme ti primitivnejsi a hur trenovani policajti. Hlidame deti na prechodech, nekdy pomuzeme babickam s nakupem a jednou jsme vymenili ridicce pichlou pneumatiku!“No a pak nekdo dostane napad, ze by bylo fajn pustit ven vesele videjko.

    1. Jácob Eisenkraft, českým (krycím) jménem Jakub Železný nikde nezapře svůj pocit „vyvoleného“ etnika.
      Ani z tel. obrazovky, ani na ulici či v autě.
      Občas ale narazí kosa na kámen… Poučit se z historie? K čemu?! Přece to dnes mají všechno pevně v rukách!

    2. Ano, ano, tak je to správne! Kdo způsobil, že sám náčelník vydával tak zvrhlé rozkazy? Bububu, ty ošklivý policisto, ty jeden podvratný živle! Ty nevíš, že na takhle vysokém morálním majáku celé havlochásky, tedy pravdalásky prostě žádná skvrnka ulpět prostě nesmí??? Tytyty! To nám totiž háže ale mocinky škaredou lopatičku písku do pečlivě budovaného soukolí normalizačního pokrytectví, tak bedlivě střeženého Boby i plukovníky. Kdybys to nebyl zveřejnil, ty jeden policisto, tak teď mohli cempeři a jejich scallopi roztáčet další kolovrátky o déééézinformacích! Na tebe si, ty jeden, ještě posvítíme, jestli by na to nešel nějak navlíknout ten anisemtíny … no ten hlavní ýzmuz (ale asi ne, to by lakmus Stejskal už ječel) nebo jestlis tím nechtěl šířit tyhlety narativy!

    3. Ta kavarna se znemozni sama.
      Sjetyho hulvata budou obhajovat do bezvedomi 🙂

      Stejne jako knize a ted druhej slechtic z top09 obhajovali Feriho, ze kdyz mu nechtela holda dat, tak udelal bububu jenom jako, aby se umoudrila a byla povolnejsi.
      Jak tomu bylo i za jejich mladi.

    4. A milí přátelé festival demence na Twitteru pokračuje!

      „Případem moderátora Železného se bude zabývat úřad na ochranu osobních údajů. Prověří, jakým způsobem městská policie přistupuje ke zveřejňování záznamů provinilců.“

      Kavárna jásá…..
      😃

        1. hmmm, jsem v silném pokušení si zase „vypůjčit“ nick Scallop – že mi budou ostatní nadávat je mi celkem u řiti… hlavně že to bude nejvíc srát jednu konkrétní osobu =)

    1. A víte co je ještě divné? Že když se velbloud nadechne, tak se mu vlastně v hrbu vytvoří něco jako sodovka! No fakt! Bylo to tam! hned vedle skladových zásob Svinets-2. Velbloudí sodovka! To je, co? No nechtěl jsem vás o tuto informaci ochudit, tak jsem to sem hnedka prsknul. Myslíte že to kvůli té sodovce Putin odprásknul Kadáfího? Nebo proto, že mu duch McCartheyho slíbil křeslo mezi Tudorovci?
      Jsou to záhady na tý kouli placatý…

  6. Řešil se tu ještě ten dron – OK, žluté pruhy údajně vysvětleny. Beru. Jen mám jiný problém – totiž tu ohnutou vrtuli. Z pohledu kamery se vrtule otáčela proti směru hodinových ručiček. Kdyby narazila na překážku v podobě směrovky Su-27 a v důsledku toho se ohnula, musela by být ohnuta dozadu, směrem po směru hodinových ručiček (kořen vrtulového listu pokračuje, jeho konec se zastaví o překážku a ohne.

    Jenomže na videu je ten konec vrtule uhnutý právě naopak! Tedy dopředu, proti směru hodinových ručiček.

    To si dokáži vysvětlit jedině dvěma způsoby:
    a) list vrtule se po ohnutí otočil (netuším, zda má dron vrtuli stavitelnou).
    b) směrovka Su narazila zespodu do konce listu rychleji a větší silou, než ten se otáčí, právě v moment, kdy byla na cestě vzhůru (cca mezi 6. až 3. hodinou na ciferníku). Taková událost mi ovšem přijde fascinující, vždycky bych, pokud jde o rychlost, vsadil na tu vrtuli.

    Neříkám tak ani tak. Prostě jen přemýšlím, divím se a snažím používat kritické myšlení v boji proti dezinformacím.

    1. Odbornik nejsem ale nad tema fotkama jsem kroutil hlavou.
      Co se tam stalo, netusim.
      Pribeh, jak do vrtule drdcli zespoda Suchojem?
      No nevim, ta vrule neni drevena a Suchoj zase neni tank, takze ten Suchoj by asi mel z kridla/ocasu taky peknou harmoniku 🙂
      Navic dron ma ty zadni ploutve pekelne blizko te vrtuli.
      Tim myslim, ze trefit tu vrtuli a o ploutve ani nezavadit?
      Rusove vedi, co se stalo, ale nepovi.
      Americani mozna vedi, mozna nevedi, protoze kamery jim zly Rus zablemcal benzinem, nebo necim jinym 🙂

  7. Další krůček k peklu: Británie dodá na Ukrajinu střely s ochuzeným uranem, s tím, že se jedná o neškodné zbraně.
    Zda jsou náboje s ochuzeným uranem nebezpečné a nebo nejsou nerozhodují lživé dezinformace britské strany, ale stovky obětí, které zemřely následkem kontaminace okolí města Hanžiči po bombardování spojeneckými silami NATO. https://www.irishtimes.com/…/hundreds-of-civilians-died…
    Zde je vědecká publikace s otřesnými obrázy dětí narozených pod vlivem U238 https://www.researchgate.net/…/The-effects-of-depleted…
    Ochuzený uran obsahuje jen málo izotopu používaného v reaktorech nebo bombách, převahou je izotop U238, který je alfa zářič. Po dopadu uran shoří na svůj oxid a ten vdechnut zůstane v tělě a vyvolá zhoubné bujení. Poločas rozpadu U238 je 4,5 miliardy let. Za tu dobu (trvání Země) se polovina uranu přemění na další izotopy.
    Obhajoba, že Británie tyto náboje užívá již dlouho, je svědectvím dlouhodobé demence.

    1. Hmmm tankovrah míří na ukrajinu
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/uran-naboje-protitankove-britanie-ukrajina-valka-rusko-munice.A230321_174111_zahranicni_mchm
      a co na to češi?

      Parafráze z idnes diskuze:
      uran je spíš jedovatej než radioaktivní – takže v poho
      uran je „životně neškodný“ – takže v poho
      uran toho alfa záření obsahuje jenom 0,23% – takže v poho (*a já chcípám chchlavým chlemotem*)
      stejně je ta rádioatvivita v běžném životě všude kolem nás – takže v poho
      munice při nárazu blafne (a dál už asi neškodí , holt co jednou blafne, je blafnuté…) – takže v poho
      rusové tu podkaliberní munici „prý taky používají“ – takže v poho
      rusové prý používají termobáru, což je prý ještě horší – takže v poho
      ukři si tím svinstvem budou zasírat svoej vlastní území – takže v poho
      ostatní munice je taky toxická, a vojenské mazadla jsou sajrajty – takže v poho

      …urane ochuzený, zdraví neškodný, skoč do úst!

    2. Inu…
      http://www.casopisveronica.cz/clanek.php?id=305

      Je jen jedovatej, ten ochuzenej uran. Rizikový i pro vlastní vojáky. No jéje, vy naděláte! Kdo to bude používat? Ukrajinci. Na koho to bude padat? Na Rusy a Ukrajince. Kde to bude padat – na Ukrajinu / Rusko (dle přístupu k aktuálně proměnlivým mapám). Kdo to odnese v budoucnu? Místní civilisti.

      Závěr? Koho zajímá nějaká Ukrajina a Rusové?

      Jsou věrní spojenci, ti Britové…

      1. Ano, a to jer taky duvod, proc to tam dodaji, a taky proc to bude v poradku a podporovano pravdou a laskou.
        Jenom si rikam, ze mozna Rusove zmeni taktiku, od sezeni na miste a masakrovani bojechivych bandeorovcu, k valcovani postupem vpred bez nejakych ohledu.
        Prece jenom uranove strely by se svymi ucinky daly zaradit ke zbranim jako chemie nebo bio, tak jakepak servitky.
        USA to mozna dodaji, ale pouzivat to budou Ukrajinci.
        Uz se tesim na fnukaji, ze Rusove zabiji to proruske obyvatelstvo.

    3. Každopádně jde o sviňstvo, vedle všech těch kinetických výhod, pro které se to prvotně používá, tam zůstává ekologický průser. O účincích nejen na lidské tělo, ale na každý živý organismus, je tady toho psáno už dost.

      Jde především o množství, jaké ev. bude použito, tím o stupeň toho ekologického poškození. Kam budou mířený a v jakým množství. Na BV toho použito ve velkých statisících, snad přes milion kusů střeliva, na některých místech tam to proto ještě „chvíli“ nebude úplně bezva k žitíčku. Pokud budou na Ukrajině, tzn. především v oblastech bojů na teritoriích, které Rusko hodlá zabrat, taky větší množství, kontaminace tam bude nepřehlédnutelná. Možná teda tzv. – když to území Rusové tolik chcete, tak tady to máte. Můžete si tam pěkně chcípat.

      Po zásahu chemickými zbraněmi do jisté míry pak lze provádět plošnější dekontaminaci, odmoření. Tam jde o spíš krátkodobý efekt, ono se to pak taky do jisté míry samo naředí, rozfouká, nebo rozloží (viz třeba organofosfáty, tzn. nervově paralytické látky. I tak ale samozřejmě špaténka. S radioaktivitou je to horší. Podle stupně zamoření se pak může udělat např. skrývka zeminy a její odvoz někam na úložiště, nebo plošné promísení s čistou, aby se to zředilo, kontaminované budovy strhnout. Což je logistiky dost obtížné, navíc nebezpečné. Spíš se to pak musí rekognoskovat a v nutném případě prostor uzavřít. Zasažená zvěř má problém, lidi, zejména vojsko, může částečně být chráněno profylakticky. Civilové, pokud tam budou nebo jestli tam potom budou, taky, ale s o moc horším výsledkem.
      Co se týče následného života tam a zemědělské či živočišné produkce, to je co do stupně nebezpečí střelba do tunelu, protože nastartované či pouze zatím latentní patologické procesy se zaznamenávají velmi obtížně. Každopádně ale s vědomím, že je problém. Znovu ale, především záleží na tom, jak moc a na jak velkou plochu se toho tam nastřílí, podle toho to tam relativně může zůstat žitelný, nebo to naopak může být jak po „malinký“ atomový bombičce. Ale je to jen spekulace.

      Obecně se tedy dají dělat nějaké částečné protiopatření, vždycky ale je špatně, pokud se něco takového stane. Jde ale především o to množství, které by se použilo. Jde mimochodem o munici se speciálním režimem manipulace, pokud se její větší množství bude někde nacházet během dopravy a uskladnění, někdo si tohoto „všimne“ a pustí do toho nějakou raketku, nastane na tom místě velmi nedemokratický prostředí. Skoro by to mohlo někoho inspirovat rozmlátit tu ukrajinskou dopravní strukturu na kaši úplně.

      1. Greta dostala cestnej dochtorat v Helsinkach. Jinak je zticha , asi dostala neco toho Anonymniho , zdravotniho uranu k snidani..
        Daleko obtiznejsi je odstranit prilepenyho Anonyma vocud , nez vodstranit hovno z kosile..

        1. Na Gretu v tomhle Bílej Tesák. Pokud by se to tam mělo s tou ochuzenou municí víc rozjet, zas tak daleko od tý obohacený by to pak už nemuselo být. Teritorium, na který si dělá zuby Rusko, není to stejný, jako někde na „zapadlým“ BV.

        2. Finové mají „vkus“ … Nebo že by reciproční akt poděkování za „přijetí a vstup“ do spolku, kde jsou vyhrnuté rukávy, a na triků slogan: Jdeme NATO, šéfe …

  8. Lidovci a křesťanská láska? Nic není vzdálenějšího. Je to zákeřná (klidná) síla.
    Stačí se podívat na takového lidovce Bartoška z poslanecké sněmovny parlamentu. Z toho ten fašismus přímo čiší. Soukromě mu přezdívám Himmler.

    1. Lidovecký poslance spojovat s křesťanstvím proto, že si ta strana tak říká, to má zhruba stejný smysl, jako spojovat členy stran, majících v názvu „demokratická“, s demokracií. Všechny takový strany se ke věcem ve svém názvu takzvaně hlásí, což tomu ovšem často dodává prapodivnou pachuť.
      Lidovci tam tu humornou vložku vlastně mají dvakrát. Jen teda s tím, že nedávno jsem tu viděl spojení „autentický křesťan“. To má tolik poloh či definicí, kolik lidí o tom mluví. Zdechovský patří do takový skupiny křesťanů, která je autentická ne kvůli nejsprávnějšímu vnímání Krista a jeho odkazu (což nechám v kompetenci křesťanů, schválně, jestli jednou některej vyhraje se svou verzí). Jeho skupina je autentická jen a pouze podle svého vzorce chování, nemajícího s původním křesťanstvím nic společného. I bez toho, jakkoli to zní kacířsky, že co je to to původní a jak vzniklo, asi vždycky bude jen věcí interpretace.

    1. Má vysokou specifickou hmotnost, aby se zvýšila průraznost, třeba proti pancířům.
      Ne aby vás napadlo, že to slouží jako léčba radioaktivním zářením a kontaminací půdy, na které roste papání.

      1. Re: berkowitz

        Zkuste si hodit do googlu heslo PODKALIBERNÍ MUNICE.
        Anebo angl. zkratku APDS.

        Jinak podobný efekt způsobuje wofram, jenže ten taky není zadáčo a ochuzený uran je vlastně odpadem při výrobě uranu obohaceného, jestli to moc nepletu…

        Užití – probíjení pancířů a „balistických“ ochran všeho druhu za účelem dalšího průniku jiných mňamek,

        – v případě kuliček v kazetové munici je cílem masakrování soustředěné doposud živé masy organizmů.

        Je to něco podobného, jako byste použil proti davu brokovnici se silně zkrácenou hlavní s tím, že olovo je moc měkké a má minimální průraznost.

        1. Správně, ochuzený uran je při výrobě paliva jaderných elektráren. Přesněji odpadní produkt v procesu obohacování přírodního uranu na palivo do JE.
          Radioaktivita zbytková v něm je, ale nepatrná. A používá se pro vysokou specifickou hmotnost 19 050 kg/m3, což je velmi podobé wolframu 19 250 kg/m3. Hlavním důvodem ale je, že je levnější oproti wolframu a je jej dostatek.

          1. Je to zvrhlé – kromě jedovatosti, radioaktivity – také proto, že je to vlastně škoda. Protože v množivém reaktoru je to pořád jaderné palivo, energetický zdroj a je škoda ho jen tak střílet kamsi.

              1. Nene, aby bylo jasno – přírodní uran obsahuje 99,3 % izotopu 238U, toho zbylého 0,7% je izotop 235U, který se pro energetické nebo vojenské musí oddělit. Za studené války probíhala ve velkém konverze odpadního 238U na plutonium 239Pu, které pak bylo lze použít opět jako palivo v reaktoru, nebo v jaderných zbraních.
                Vyhořelý uran obsahuje dceřinné izotopy jako Pu, Np a spoustu dalších, je silně radioaktivní a nikdo s tím střílet nebude, protože je ohrožen jak cíl, tak střelec.
                Krom toho, vyhořelé jaderné palivo si každý syslí, protože je to energetický zdroj budoucnosti. Rusko už pomalu najíždí na uzavřený palivový cyklus. Hodně blízko k tomu má i Čína. Na západě nula nula prd, otevřený palivový cyklus, drahý, zaostalý…

                1. Nevíte jak je to s dostupností toho ochuzeného uranu? Jestli by nešlo trošku skrouhnout náklady na výrobu superdrahého náboje, kdyby se do té uranové šmakulády přimíchalo prťavičkomaličko a hlavně samozřejmě ekologicky bezpečné množství toho vyhořelého? Samozřejmě na zapřenou…

                  1. A proč by se to jako mělo dít ?
                    To se jako má draze a dlouhe cvičit tanková osádka, aby pak během pár dnů až tejdnů dostala nemoc z ozáření díky pobytu vedle průrazné munice v tanku ?

                    1. hmm, to je asi blbost, co? Mi jen bylo divný to stopový množství plutónia a U236, tak jsem si říkal… nu estli je to levnější, tak chuj s pár vojclama.

        2. Tak pokud tomu rozzumím, bude ukrajinská pšenice a jiné obiloviny nepoživatelné, nebo tam kam se bude vyváže způsobí úbytek obyvatelsvta. To jako vážně si myslí, že to lidem nedojde?

          1. Vlady se staraji , 2 miliony litru radioaktivni vody ,pustili do reky v Usa ,
            japonci zase vypousteji radioaktivni vodu z Fukushimy do more ..
            Britove zase milujou ukry a chteji videt , jak zari jako svetlusky radosti z toho uranu i v noci..A.
            6ta flotila se plizi do Cernyho more..
            Aby nezustali pozadu za britama..

          2. Pamatujete za totality jak pekli Kijecský chléb a po Černobylu lidová tvořivost vymyslela slogan Kijevskylý chléb ve dne zasytí v noci posvítí

    2. Uran je těžký. (má vysokou hustotu – větší než olovo). A tak střela z něj vyrobená je menší než stejně těžká z jiného kovu. Dělají se ve tvaru šípky (úzké dlouhé). Pokud se použije proti obrněným vozidlům, tak je snadněji prostřelí.

    3. údajně se před výbuchem neuvolňuje radioaktivita. Po výbuchu však uvolněné látky prokazatelně způsobují zvýšení rizika onkologických onemocnění.
      Rozhodně si tím Ukrajinci nezlepší životní prostředí.
      Dana Drábová by jistě věděla více.
      Použity byly již v bývalé Jugoslávii.

      1. Re: MP

        Beztak jste hloupá Marie, protože soudruzi jasně pověděli, že uran je to nejlepší, co můžete potkat na tomto světě.
        Co následně potkáte na ONOM světě, to už soudruzi nepověděli.

        A hnusní Jugoši jsou beztak Simulantenbande, to už nám vysvětlil jistý pan Hašek. Určitě by byli zdraví do tří vteřin, kdyby dostali JEDINĚ správný
        !!! EUROKLYSTÝR !!!
        z Bruslogradu, tak jako my.

        1. A prý si to Srbové zasloužili, jak vykřikoval poslanec Osuský v parlamentu Slovenské republiky.
          Taktéž ukázkový demokrat a dobrá duše, co se těší na společný zážitek v pekelném kotli společně s jistým V.Havlem a M.Olbrightovou…

    4. Jak píše Targus a další…
      Ochuzený uran má proti dalším těžkým prvkům, používaným na „penetrátory“ (průnikové části munice, obvykle tyče až „šípy“ nebo kostičky) několik dalších výhod, ze zbrojního hlediska.
      Především, průnikem pancířem se „neštěpí“ jako třeba wolfram, ale jakoby „zaostřuje“, zkovává do hrotu a tím zvyšuje průbojnost. Penetrátor z ochuzeného uranu má cirka 1,5- 2x větší průbojnost než podobný wolframový.

      Další důležitá vlastnost ochuzeného uranu je, že je pyroforický. Tj. při styku se železem samovolně hoří za velice vysokých teplot, tudíž při zásahu tanku vše zapálí, naprosto neuhasitelně.

      Při tomto hoření vznikne uranový mikroprach oxidů a dalších sloučenin uranu, který je velice nebezpečný. Jednak je ochuzený uran alfa zářič, takže když se dostane ke tkáni, třeba vdechnutím prachu do plic, způsobí rakovinu. Jednak je uran, jako všechny těžké kovy, velmi jedovatý.

      Další věc pak je, že „ochuzenost“ není absolutní, tj. pořád to obsahuje stopové množství dalších radionuklidů uranu, násobně zářivějších. A další prvky, které bývají v původních uranových rudách, ve smolinci, třeba rádium, které je silně radioaktivní.

      Celkově, je to obří svinstvo. Normální státy to nepoužívají. Jen šílení Amíci a Britové, hovada. Rusové sice také munici z ochuzeného uranu mají, ale až pro boj za jaderné války, když už je to dost jedno.

      1. to jsou ty paradoxy… král Karlík III. bude objíždět svět s ekologickým poselstvím , my budeme požírat cvrčky papírovou lžičkou a přitom se vesele chystají v Evropě třískat municí s radioaktivitou.
        Panečku… pokud na Ukrajině ještě zbyla nějaká volná půda , propadne se nejspíše její cena.
        Ikdyž Dana Drábová nám asi vysvětlí, že obilí z Ukrajiny je zcela bezpečné a mírové a zasytí Evropu i Afriku.

      2. Toho izotopu 235U jsou v munici jenom stopy, tím se nemá smysl zabývat. Další chuťovkou uranové munice je to, že je legovaná dalšími mňamkami jako titan, molybden, magnan, chrom atd…, Tyhle legující prvky při hoření jádra uranové munice vytváří (taky jako uran sám) složité organokomplexy, které jsou jednak velmi mobilní a druhak velmi toxické, mají tendenci se hromadit v potravním řetězci, dobře se vážou na tuky atd. Pokud se do člověka dostanou komplexy uranu 238U, tak v něm pěkně poběží uran-radiová rozpadová řada, jejíž součástí jsou kromě postupných alfa a beta rozpadů hodně toxické izotopy těžkých kovů jako proaktinium, bismut, polonium a další.
        Kdysi jsem čtl odhady, že během druhé války v Zálivu USA způsobily radioaktivní kontaminaci, která obnáší cca 1/5-1/4 kontaminace způsobené Černobylem.
        O lecčem taky svědčí to, že USA se snaží komplikovat a bránit nezávislému výzkumu kontaminovaných oblastí, hlasuje proti tomu třeba v OSN. Po boku velkého bratra ve shodě hlasují i kolonie, třeba ČR.

        1. Přesně tak.
          S doplňkem, že Amíci se v některých časech s tím ochuzováním zase až tak moc nemazali… Dokonce zkoušeli používat vyčerpané, nedbale přepracované jaderné palivo z elektráren, no a tam je tím pádem mňamek jak naseto…

          1. To ale je už dávno. První válka v zálivu… kde jim jaksi více chcípali zbrojní technici od A-10 (uranové 30 mm střelivo), tankisti a jejich zbrojní složky… v tichosti zrušeno, zlikvidováno a zameteno…

            1. Pracoval jsem ve firmě, která řešila kontaminace a jednu zakázku měla i v jedné zemi, kterou postihlo bombardování humanitární povahy. Jedna z lokalit byla původně rafinerie, chemická výroba a výroba hnojiv. Nestačil jsem se divit, co všechno v širokým dalekým okolí bylo v půdách a vodách. Výsledky poněkud ehm… neveřejné. Co všechno taky odnesl Dunaj do Černého moře…, u nás se o tom vůbec nepsalo.
              Lidi okolo vybombardovanýho provozu umíraj na hnusný rakoviny dodnes…

              1. Moc pěkné…
                Amícký vojenský personál, jak píšu výše, to prý měl především z nastřelování zbraní po polním servisu, které se provádělo přímo s tím uranovým střelivem, a samozřejmě neměli téměř žádné ochranné pomůcky ani je o tom všem nikdo moc neinformoval…

                1. Na amicky vojensky personal celkem seru, ale treba ve Falludzi je 38x vetsi vyskyt leukemie, detska rakovina a tak dal, nez v okolnich mestech.
                  Procpak to asi bude…

                  https://www.wsws.org/en/articles/2010/07/fall-j23.html

                  In Fallujah the rate of leukemia is 38 times higher, the childhood cancer rate is 12 times higher, and breast cancer is 10 times more common than in populations in Egypt, Jordan, and Kuwait. Heightened levels of adult lymphoma and brain tumors were also reported. At 80 deaths out of every 1,000 births, the infant mortality rate in Fallujah is more than five times higher than in Egypt and Jordan, and eight times higher than in Kuwait.

  9. Ftipalek jeden …
    „Český prezident prohlásil, že v Evropě se revidují vztahy s Čínou

    PP, který je na návštěvě Německa, prohlásil, že hlavním tématem rozhovorů s předními německými politiky se stal vztah k Číně. Zejména v Německu a v České republice podle něj dochází k jeho určité revizi.

    Podle českého lídra evropské politiky zajímá, „jaké bude budoucí chování Číny na mezinárodní scéně, do jaké míry Čína podpoří či nepodpoří Rusko ve válce proti Ukrajině“. Pro Berlín je důležitá také hospodářská politika Pekingu.

    Podle PP může a měla by být vůči Číně úspěšná pouze společná politika celé Evropy, celého „demokratického světa“. Jen ta bude schopna zajistit rovnocenný vztah, domnívá se český prezident.“

    1. Jak píše Macek, zdá se, že podle vzoru Háchy soudruh PePa odevzdal osud českého národa do laskavých rukou německého vůdce!

        1. A ještě jsem měla dojem, že vůdce si nás spletl se Slovenskem ( děkoval Pavlovi za to, že Slovensko poslalo na Ukrajinu Migy)

          1. To je jednoznacne nejvetsi mezinarodni trapad desetileti! Predstavte si, kdyby neci podobneho udelal zeman – splest si predstavitele dvou zemi. Jaky medialni hon by na nej dezinformatori (CT) usporadali? Ale soudruh vudce? Pocitam, ze to bude vymlceno tak hlasite, az z toho ohluchneme… 🙂

    2. „Český prezident prohlásil, že v Evropě se revidují vztahy s Čínou“

      To znamená, že se ruší globalizace? 🙂 🙂 🙂

      Jaké prý bude „chování Číny“

      Je naivní??? Čína nemůže nechat Rusko prohrát, byla by další na řadě. To ten stojan na šaty neví???

      Demokratický svět. Takové plky, brebta jeden, to byl někde u retardů???

      1. Revize vztahu s Ruskem uz probehla.
        Nasledky muze videt kazdy na mesicnich slozenkach a pak pri kazdem nakupu.
        Takze pro velky uspech je na case zrevidovat i vztahy s Cinou.
        To se tam uz vsichni uplne zblaznili.

  10. Teoreticky kdyby se nějaký český dobrovolník někdy v budoucnosti zapletl do nějaké střelby mezi svými spolubojovníky, kteří by dovedli diskuzi až k tomuto kroku, a přežil, jestli by se tím české soudy zabývaly? Rozeznaly by kdo ze všech praporů byl v právu a zastupuje legitimní moc nebo by se o tom radši mlčelo? Už tam od roku 2014 situace byly, že armáda a různé dobrovolnické prapory bojovaly mezi sebou, i když jen v menších přestřelkách.

  11. Zajímavé svědectví přímo z frontové ukrajinské linie podává střelecký instruktor Jan Šafařík:
    https://www.youtube.com/watch?v=o5P88kC7UqI

    Njn, ten si asi jen tak nenechá dát demonstrativně přes držku, aby se ukojil Zdechovkého pánbíčkářský naturel. Který sdílí značná část Čechů, mimochodem; což se nedá změnit nějakým vysvětlováním, nedělejme si iluze.

    1. „Zajímavé svědectví“ podává tzv. trenér odstřelovačů Šafařík leda tak o sobě. Anebo je to fajn sport, jet si na Ukrajinu zastřílet si na Rusa?

      1. Proto je zajímavé to jeho svědectví o ukrajinských poměrech na frontě, protože není proruský.

        Pokud např. mluvčí Azovu v amerického tisku prohlásí, že jen asi 10-20% příslušníků jeho sboru se hlásí fašizmu, tak se tomu dá věřit, jako spodnímu odhadu.

        Atpod.

  12. Ještě zajímavá OT.

    Tohle video jste určitě viděli.
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-zdrcujici-dukaz-pentagon-zverejnil-snimky-jak-rusky-pilot-splachl-bezpilotni-letoun-usa-40426005

    I když už vlk ve svém čláku poukázal na „zmizelý“ pruh žluté barvy na vrtuli dronu, stejně jsem se na to koukl ještě jednou.
    P. T. obecenstvu doporučuji zaměřit se na sledování obzoru, neboli místa, kde by se čistě teoreticky mělo setkávat moře s oblohou.
    V jednom záběru je obyč rozmazaná čára, v druhém jsou jasné obrysy poměrně vysokých a srázných horských štítů.
    … SIM SALA BIM…
    … a máme na světě zdrcující důkaz…

    1. Jak chcete, aby věrohodně zfalšovali video, když za celé ty roky nedokázali věrohodně zfalšovat ani pitomej rodnej list keňský vopice? Stejně tak Vrbětice, stejně tak skřípal, stejně tak teď ta pohádka o té plachetnici, a další-… A tak se keňská vopice narodila v nemocnici, která v té době ještě nebyla postavena… A další… To si vážně ti americký šašci myslej, že tomuhle bude někdo věřit?

      1. Kdo chce věřit, uvěří. A mnozí chtějí, protože to zapadá do jejich obrazu světa.

        K tomu videu – nedokážu pochopit, jak ve věku tak dokonalých digitálních triků může někdo vypustit něco tak diletantského.

        1. vyzera to podla mna ze ide im skor o to vyhodit nieco von, media vacsinu presvedcia a ostatni nie su podstatni…..to je ako s tou lzou ohladom Nord Streamov, ani tam si nedali ziadnu robotu, aby to bolo v akej takej miere vierohodne

    2. „V jednom záběru je obyč rozmazaná čára, v druhém jsou jasné obrysy poměrně vysokých a srázných horských štítů.“
      Na tom ale nemusí být nic divného, pokud se podíváte na směr odkud svítí Slunce, tak v záběrech se SU-27 je to z levé přední strany, zatímco v záběru na poškozenou vrtuli svítí z pravé zadní strany. Jinými slovy dron udělal otočku cca 180 stupňů., čímž se zákonitě změnil i horizont.

      1. Na záběrech s „útočícím“ SU-27 mířil dron ještě směrem ke Krymu, tj. za zády měl moře. Po poškození vrtule vzal nohy do zaječích a za zády může mít pravděpodobně Kavkaz.

        1. Re: fn

          Takže ruská hnusná, blbá a stará lééétadla nejenom že lítají na acetonové ředidlo, které za letu umývá žluté rychlé šípy, ale podle emeryckých soudruhů je Kavkaz hned vedle Krymského poloostrova.
          Zdá se, že si budu muset překreslit svůj starý atlas světa.

          Pak by ještě byla možnost že jste blbéééj úplně ganc a já taky samozřejmě, protože jsme neodhalili báječnou fintu UŠAtých soudruhů, kteří namontovali na dron DVĚ vrtule axiálně za sebou.

          Jinak jsem si ty záběry projel ještě jednou a pokud se zaměříte na sluneční paprsky, je jasné, že to kropení palivem je tam ukázáno několikrát a z různých směrů (nejméně dvě sprchy).

          A moc vám nesedí světové strany, ale kdo by se zajímal takovými detaily. Spíš bych si dovolil plknout, že se jedná o záběry, které vůbec nezobrazují skutečný děj, který měly popisovat a je jen dílem náhody, že se na něm neobjevila sousedovic kočka.

          1. A v tom je jádro pudla… Uvědomte si, že málem došlo k prozrazení kritické důležitosti sousedovic kočky při sestřelování dronu. A přísně střežené vojenské tajemství by se takhle frapantně profláklo!

            1. A ještě jeden detail: Palivo rozptýlené ve vzduchu na záznamu pixelizuje – není dost velká šířka pásma pro pro rychle měnící se komprimovaný videosignál.
              Ale hrany vrtule, která se točí, jsou ostré. Nejsem video odborník, ačkoliv jsem s videem v MP4 dost pracoval, tak je to divné. Takový jev se mi nikdy nepovedlo zaznamenat. Opravdu je to autentický kerosin?
              No a potom ty žluté pruhy…

              1. Re: Sk

                Přiznejte se!!!
                Vy zuříte, že sousedovic kočka je mladá a chytrá a krásná!
                A že vám ještě nedala!
                Kapsičku Chapi pochopitelně, vy staré chlípné čuně!

              2. Někde jse četl článek od německého piloza, že kerosin ani náhodou.
                SU-27 nemá výpustné ventily…
                Mně to spíš připadá, že letoun přešel z prudkého klesání do ostré pravotočivé zatáčky s následným opětovným prudkým stoupáním. A jak zvýšil tah motorů/možná forsáž, větší množství spalin (obsahují mimo jiné i hodně vody) už přesáhlo množství potřebné pro nasycení vzduchu/rosný bod a ty spaliny prostě viditelně zkondenzovaly.
                Takže to „sejmutí“ je spíše blízkým manévrem u dronu, tím způsobil turbulenci/změnu vztlaku a „rozkýval“ autopilota.
                Nebo zpanikařil operátor v Ramsteinu.

              3. Záleží na tom, jaký byl použit kompresní algoritmus. Kontrastní hrana listu vrtule proti obloze bude ale vždy kompresí podstatně méně dotčena než relativně málo kontrastní rozptýlené palivo.

          2. Přijde mi, že nesledujeme světové dění, ale následovníky Monty Pythonů, občas promixované s Červeným trpaslíkem a dalšími fláky.

            Velí tomu FJB (Fuck John Biden se nesmí říkat), vlastně „Let’s go, Brandon“. Prezidentův syn ve zfetlém stavu zanechá kdesi v servisu notebook, ze kterého je na netu image disku, a dle různých lidí, třeba Elona Muska, to obsahuje důkazy asi o 600+ trestných činech, od píchání nezletilých děvčátek po obří daňové a bankovní či vládní finanční tunely… Je to panoptikum.

            A Vy s nějakou žlutou barvou na vrtuli… taková ubohá marginálie. 😀

          3. 1. Žluté značky jsou na listech vrtule stále, pouze nejsou v protisvětle vidět. Viz fotografie u https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/03/18/vysvetleni-zahad-dvojnika-zelenskeho-a-sestreleneho-americkeho-dronu-a-nebo-vznikaji-nove-otazniky/ Otevřete tu fotku ve fotoeditoru, trochu přidejte jas a pruhy vylezou.
            2. Světové strany sedí naprosto přesně – dron letěl z Rumunska, tj. od západu až SSZ, incident se stal ráno, slunce proto svítilo od VJV až JV, což souhlasí se směrem světla na záběrech. Po poškození vrtule již mířil dron zpět, světlo proto přichází z pravé zadní strany. Na videu https://www.youtube.com/watch?v=LqsSYp-51Hs máte sever vždy označen. Během sprchování dron manévroval, proto je směr světla pokaždé jiný.
            3. Nevím, v jaké letové hladině dron letěl, ale v max. výšce má obzor ve vzdálenosti cca 500km, takže Kavkaz by z té výšky vidět byl, ale asi ne tak zřetelně. Souhlasím s tím, že tohle budou nejspíš Krymské hory. Sedí to i podle udané vzdálenosti 60km od pobřeží Krymu.

            1. Re: fn

              Nechci prudit, ale na Krymu jsem tak vysoké hory neviděl.

              Buď jsem byl tak moc a tak dlouho vožralej, že jsem je nezaregistroval, anebo je tam nechal přistěhovat zločinec VVP odněkud – teď si zrovna nevzpomenu odkud asi tak…, ale stejnak vyhrajem!

              1. Nejvyšší hora na Krymu má 1545m a je zhruba 6km od pobřeží. To nejsou zase tak malé kopce. Neznáme ale výšku, ve které dron letěl…

            2. Nevím, jestli má smysl tak detailně rozebírat vlastně dost mizerné záběry. Závěry mohou být rozdílné. Faktem je, že se dron pohyboval poblíž Krymu a spadl do moře po blízkém průletu ruské stíhačky pod dronem.

    3. On to pak vlk v jednom dodatku napravil. Že díky jinému osvětlení jsou ty žluté čáry hůř viditelné, ale jsou, když si člověk pohraje s nějakými filtry.

      1. Mne je nejvic podezrely ,ze usak nepozaduje penize , 32 melounu aspon, za sestrelenyho drona. Ani cent.
        Ja bych pistel jako krava..A hnal bych to vejs..Az na byro..

  13. Paroubek napsal skvělý komentář k Ukrajině ve světle Rusko-Čínských vztahů.

    https://vasevec.info/komentare/navsteva-cinskeho-prezidenta-v-moskve-je-neprijemnou-pilulkou-pro-zapad

    „spojenectví mezi Ruskem a Čínou, které bylo vytvořeno v důsledku tlaku Západu a především USA a obecně anglosaského světa na Rusko i Čínu. Prostě Západu se povedl „majstrštyk“. Zejména západní Evropa a její představitelé předvádějí v tomto směru přímo komický výkon. Zbavit se levných ruských surovin a nahradit je podstatně dražšími, to může opravdu udělat jen ekonomický kouzelník.“

    Ano, máme li na rozhodujících pozicích prodejné blby, vypadá to jak to vypadá.

    Sitting Ping má důvod se usmívat. Drží v téhle hře v ruce trumfy, může široce manévrovat.

    1. Těch ekonomických kouzelníků máme na rozdávání. V ideálním případě je rozdat mezi kmeny lidožroutů:
      Dokonce i iDěs straší:
      https://www.idnes.cz/ekonomika/zahranicni/minskeho-moment-kolaps-banky-usa-krize-selhani-trhy.A230321_145056_eko-zahranicni_jla

      A taková ranní malá svodka z E15:
      https://www.e15.cz/byznys/ranni-check-retezec-karstadt-kaufhof-se-hrouti-spojeni-ubs-a-credit-suisse-ohrozi-bankere-1397238

      Viděl bych to tak, že klesající výkon západní ekonomiky může otřást politickým systém, pokud se vlády „nepojistí“ proti demokratickým volbám nějakou další fintičkou. Náznaky by byly, od tendencí umožnit volební právo od 16ti let, korespondenční volby a nově i znovu vytažený „boj proti dezinformacím“:
      https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/zakon-o-dezinformacich-posuzuji-experti-rakusan-jeste-zvazi-jeho-predlozeni/2341576

    2. I když nejsem příznivcem Paroubka, je mu třeba přiznat schopnost psát o problému. Je to v příkrém kontrastu s texty Vidláka.

    3. To uz zpivali vo tom castusky za komunistu..
      „Podvodnici svetovyho kalibru , nekoukaji na dolar ani na libru“…
      Samozrejme , ze jde o nejvyssi idealy a boj ,aby zvitezil duch nad obycejnou hmotou..
      Plest do toho nejakej plyn a spinu z podzemi , muze jen prizemni tvor , neschopny ,pochopit uslechtilych myslenek a pokrokovych idealu ,demokratickeho lidstva….
      Za ne pak je demokrat ochoten lecos obetovat..
      Skoro kazdyho..

  14. ‚Klidně si tepe do ruského velení, tepe do ruské armády, tepe úplně do všeho, vlastně vůbec nezná míru…. a furt tam je.‘
    Protože tepe z té „správné“ strany. Kdybychom hledali nějakého „evropského Girkina“, tak by to byla nejspíš Greta, která nadává politikům, že jsou málo greendealově radikální, a ti jí za to tleskají.

  15. Velice výstižně napsaný blog, díky za něj, Vidláku!

    Jen dodám, že v mých očích se Zdechovský touto záležitostí jeví jako lógr naší vládní pětidemoliční žumpy.

  16. Asi není překvapivé, že ruské poměry jsou nejen z USA či ze Západu vnímány velice černobíle a schematicky, v holywoodském stylu. Většina „znalců Ruska“ jako by si dosud nevšimla, že už není 19. ani 20. století, a dokonce i ten Stalin tam už nevládne, Sojůz je minulostí. KGB také…

    Když někdo napíše něco negativního třeba o Putinovi, není ve 4h ráno odvlečen tlupou hovad v kožených kabátech do Lubjanky, ani střelen Naganem do hlavy, jak s oblibou ukazují amícké filmy. Fakt ne…

    Falešný mediální obraz Ruska, či lépe řečeno fantaskní podání ruské reality převažuje i u nás v ČR, ačkoliv z historických i jazykových důvodů máme proti Anglosasům do ruských věcí mnohem hlubší vhled. Ale i tak, věrný obraz to v žádném případě není.

    Konzument západní žumpy by asi byl překvapen či dokonce přímo šokován, jak široká pluralita názorů je v ruském mediálním prostoru, a jak „protistátní“ názory tam svobodně zaznívají. To je něco, s čím se už na Západě nesetkáme, ve velkých oficiálních médiích už vůbec ne.

    Girkin/Strelkov není mezi „military“ bloggery žádná výjimka, takových, a často ještě znatelně šílenějších nebo více vyhraněných týpků je tam něúrekom. Přes to, že začaly platit nějaké omezující zákony, třeba proti pomlouvání armády – takže CIA/MI6 plátky jako „The Moscow Times“ musely prchnout za hranice, žádná totalita tam v médiích nepanuje.

    Určitě jsou tito lidé využíváni k PR účelům, k dezinformování nepřítele ve stylu ruské tradiční „maskirovky“, ale pochybuji, že jsou na nějakém „krátkém laně“. Spíše je nechávají volně pobíhat a vnášet do všeho chaos, a přímé „zpravodajské“ využití, třeba podsunutí falešných informací, se používá jen občasně.

    Girkin/Strelkov a mnozí jiní, často ještě větší šílenci nebo vyšinutci, píší různé věci. Monarchisti, na opačné straně spektra revoluční bolševici jak z roku 1920, sem tam až fašistické kruhy, různí polonáboženští věrozvěsti – takoví esoteričtější Duginové – ruská duše je fakt hluboká a široká.

    Dotyčného sleduji již léta, od začátku vraždění ukrošských ATO na Donbassu, a řekl bych, že přímý agent to není, na to je moc zběsilá „neřízená střela“. Až natolik, že ho několikrát museli „stáhnout z oběhu“, protože ve všem vyráběl totální maglajz.

    Hodnocení je na každém, podle jeho vlastního nastavení: někdo řekne, že to je ukázka toho, jaký je v Rusku bordel, že jim ta totalita selhává; jiný to bere jako příznak jakési svobody a volnosti ruské autoritativní demokratůry. Podle gusta…

    Co se týče chudáka Bulíře a dalších takových, nevhodně pravdomluvných ve špatném čase a na špatném místě, na jednoho takového připadá 10+ jiných ve stylu „Bílých přileb“ a podobných „zcela spontánních“ jedinců i grup. Není třeba trpět přehnanými iluzemi.

    1. „Za pravdu je různá sazba – jednou pomník,
      jindy vazba.
      Kdo ji řekne dřív než včas,
      tomu pravda zlomí vaz.“

      K.H.B

      1. Super, KHB byl prostě jasnozřivý. Zásadní je, nedělat věci předčasně…
        „Epigramy“ jsou super: mně se líbí třeba tenhle:
        „Mladá generace: víme co chceme; nechceme nic, a to také dostaneme.“

    2. Konzument západní žumpy by asi byl překvapen či dokonce přímo šokován, jak široká pluralita názorů je v ruském mediálním prostoru, a jak „protistátní“ názory tam svobodně zaznívají. (k42)

      Záleží na výběru. Byl bych schopen za „sudki“ sehnat tolik autentických protiputinovských názorů, že by to vypadalo na velkou vzpouru už zítra. Třeba o snahách některých gubernátorů o „samostatnost“ jejich regionu. Jednak by mě zajímaly jejich finanční poměry před a po, jednak skutečnost, že jim centrální vláda vytrvale „šlape na prsty“. Tu a tam je některý gubernátor vyměněn za rozumnějšího. Ostatně ty poměry se od doby Gogolova „Revizora“asi moc nezměnily, Ta snaha tamních „lepšolidí“ je už stovky let stejná. Proto má Revizor u nás v Ústavu tak velký úspěch. Je naprosto současný.

      1. Stačí si pustit třeba ruskou televizi. I ty státní kanály se od CNN, MSNBC, ČT a dalších takových režimních žump na Západě velmi podstatně liší. Otevřeností a kritičností. Není to jen totálně zglajchšaltovaná propaganda – opozice je tam ještě pořád součástí demokratůry, ne nepřítel určený k likvidaci, jako u nás. A pak jsou tam vyloženě opoziční média hlavního proudu, což na Západě už neexistuje léta.

  17. Tak jak jsem včera avizoval…Začala „milostná“ předehra.
    „Oděsa čelila v úterý večer masivnímu ruskému náletu. První informace hovoří o značných škodách, mrtvých a zraněných.“
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-odesa-celila-masivnimu-ruskemu-naletu-40426478#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest217_krokovy_redesign_feedu_varCC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    PS. RA čeká tvrdý oříšek k rozlousknutí. Jak známo pod Oděsou se nachází nejrozsáhlejší komlex katakomb na světě o celkové délce 2500 km (sic). Během WWII chodby využívali partyzáni k odboji proti Němcům. Obdobný logistický problém řešily americké speciální jednotky v komplexu Tora Bora, což byla síť jeskyň propojená tunely. Po urputných bojích se tam podařilo Američanům dobýt i spodní patra. Bin Ladin však zavčasu uprchl. Oděský labyrint za použití 3 tunových průrazných bomb půjde imho rovněž zničit. Nicméně očekávám značný počet obětí z řad civilistů. K dobývání Oděsy Ruská armáda masivně nasadí letectvo, artilerii a velký prostor dostanou termobarické bomby. Postupovat „dům od domu“ postrádá logiku, neb ztráty bojovníků „Wagner group“ by narostly do obludných rozměrů. Obránci jsou vždy ve výhodě a jak známo banderovci se neštítí používat lidské štíty, zřizovat velitelská stanoviště v suterénu nemocnic, minomety umístit v areálech škol atd…Jakmile padne Oděsa a Ukrajina bude odříznuta od Černého moře, mohou začít mírová jednání.

    1. To je jeden z důvodů proč Rusko nedělá velkou ofenzivu a soustřeďuje se na odražení ofenzivy ukrajinské. Rusko má v základu to co potřebuje a může se zastavit. Ukrajina ne, musí vše dobýt zpět.
      Po krachu ukrajinské ofenzivy se Ukrajina dostane do neřešitelné situace. Nebude mít nové brance a bude mít obrovské ekonomické a provozní problémy. Lid nebude spokojený, že za obrovské oběti nic nedostal a nedostane a ukrajinská vláda se zhroutí. Přijde čas obsadit Cherson, Nikolajev a Oděsu s minimálními ztrátami. Otázkou bude Charkov. A pak se bude jednat. Bez Zelenského a jeho kliky.
      Kdo ví jak bude vypadat Nová Ukrajina.

      1. „Odtiaľ to tak vyzerá“, jak v tom vtipu o bačovi. Kdo ví, možná nás nakonec Rusové překvapí – ale asi ne dříve, než si všichni začnou myslet, že žádná ruská ofenzíva velkého rozsahu nebude.

        Každý konflikt je jiný, takže hledat nějaké analogie, jakýsi „mustr“, je zavádějící. Ale např. v Sýrii velká města nedobývali, třeba Aleppo. Jen to tam obklíčili a přerušili logistiku, přičemž nechali slimákům evakuační koridor a dokonce je odváželi zelenými autobusy do „svobodného Idlibu“, jakési džihádistické rezervace, kde je vlastně hodili na krk Turkům, Kurdům a zpočátku také Amíkům a Britům. Dovedu si představit, že až nastane správný čas, ruské síly obejdou Nikolajev, Očakov, Oděsu od severu a nechají tam Ukroše pomalu vyhnít; možná i ty evakuační autobusy budou, tentokrát ovšem žluto-modré. Uvidíme…

        Těžko budou Rusáci toužit po tom, aby si rozsekali jedno z nejhezčích ruských (a tak trochu také ukrajinských, ale možná daleko více židovských) měst, tj. Oděsu, úplně na kousky.

        „Peníze cizích lidí nakonec dojdou“, jak říkala už Maggie, USA ani Západ nebudou Ruinu živit nadarmo, když Ukroši nedosáhli cílů, ruskou armádu neporazili a Rusko se nerozložilo. Je to kolem 10-ti miliard dolarů měsíčně, jen přímé náklady na chod Ruiny, aby se banderonacistický režim nezhroutil. Miliardy na zbraně jsou pak další věc…

        1. Re: Králík

          Nikoli souhlas, ale takřka totožný náhled.
          Jak to vypadá, Ivan má čas. Na rozdíl od Ukrů.

          Jako zásadní koncepční chybu západu vidím skutečnost, že dodávky zbraní, jakož i výcvik obsluhy, byly rozmělněny v čase. Kdyby po zničení první ukrajinské armády postavili novou a s úplnou výzbrojí, možná měli šanci.
          A pochopitelně zcela zanedbávám logistiku. Obrovské nároky, které kladou různé typy zbraní a různé typy střeliva. To všechno mohlo fungovat jen po omezenou dobu a ještě blbě.

          Odbočím – jak se díváte na „polokotel“ typu Bachmut? Taky máte ten „samozřejmě špatný“ dojem, že je to podstatné vylepšení tradičního postupu, zavedeného ve WWI?
          Vojenská kolona projíždějící dlouhým a úzkým hrdlem se z principu může sama bránit mnohem hůře, než stejná síla v rozvinutém tvaru. Ivan sedí na střelnici a trénuje své mladé kusy ve střelbě na běžící cíl…
          Navíc možnost úniku podlamuje morálku mančaftu a znásobuje sázky v ruletě genštábu – kolik brigád ještě vrhneme do hry na obranu…
          Ilovajsk, Debalcevo, teď Bachmut…

          1. Vidím to podobně.

            Kdysi jsem někde četl, že bojová hodnota jednotek, uniklých z obklíčení po porážce, je pofidérní. Dokonce až záporná – dotyční musí být „přeprogramováni“ a rozházeni do jiných útvarů, jinak rozloží celou armádu. Netuším, co je na tom pravdy, ale zní to pravděpodobně.

            Nechat vojcly uniknout, nutně skoro bez výzbroje, zatěžuje protivníka. Sice přímo lidi neztratí, ale ve skutečnosti spíše ano, protože jsou dále skoro k ničemu. A je to lepší, než se starat o zajatce nebo bojovat s obklíčenými až do konce – takové boje jsou zničující pro obě strany.

            V Sýrii to každopádně fungovalo na jedničku, džihádisty tím dokonale rozložili…

            1. Re: Králík

              Přesně.
              Posttraumatický syndrom, rozhozená psychika a z toho vyplývající rozhozená psychika, kterou postižený „rozdává“ svému okolí, protože se pohybuje v poměrně malém kolektivu obsluhy zbraně, případně družstva či max. čety…

            2. Prej pouzivaji taktiku „remote control“ , dalkovy ovladani a bojujou zdaleka ,aby se vyhnuli ubyvani svych vojacku.
              /Wagner je asi vyjimka/.
              Nekdy ,kdyz maji naladu ,pouzivaji taktiku mongolu , couvaji , predstiraji ze maji strach , aby nepritel vylez z krytu , jasal jak vitezi a nabeh si na vidle..

          2. Nemyslím, že rozmělnění dodávek zbraní i výcviku obsluhy v čase, bylo koncepční chybou. To, co jsme viděli, bylo maximum toho, co západní státy byly technicky schopné udělat. Politická vůle tu byla a stále je. Ale stav průmyslu neumožňuje výrobu v dostatečném množství.
            Slib 1 miliónu dělostřeleckých nábojů dodaných během roku představuje spotřebu 2-3 tisíců nábojů denně, dnes hlásí VSU spotřebu 5-6 tisíc denně, spotřeba druhé strany se odhaduje na 20 až 60 tisíc denně.

            1. Jistě, Západ to prostě prokaučoval. Hned na začátku vše silně podcenili, vrhli se do toho bez záloh a připravených dodávek.

              Dodnes nezvětšují výcvikové kapacity, nejsou schopní rozběhnout válečnou výrobu – protože zvýšení produkce dělostřeleckých granátů 2-3x není nic, bylo by to potřeba aspoň 20x, a i to by bylo málo. Uplynul rok konfliktu a ani s tím vážně nezačali…

              I když viděli, jak to s Ukroši jde do hajzlu, nezačali v předstihu cvičit a vybavovat náhradní ukrošskou armádu. Vše se „řešilo“ ubohým záplatováním, ber kde ber. Posilovat Ukroše po kapkách, tu 20 houfnic, tam 14 tanků, … je jako kdyby tu výzbroj rovnou poslali na šroťák, bez většího efektu. To pokračuje stále dále a dále…

              Proti tomu, Rusko ihned reagovalo na situaci, jakmile se vše vyvrbilo do většího měřítka, tak bez ohledu na PR „ztráty“ ustoupili, zabezpečili se v lépe bránitelných pozicích, tudíž snížili potřebu vojclů – což bylo úzké místo – a začali mobilizovat.

              Válečnou výrobu začali nabíhat ihned od začátku, jakmile před rokem v březnu/dubnu Fašington a Londonabád torpédovali mírová jednání. A navíc, Rusko má obří zásoby…

            2. Takže jo, byla to koncepční chyba. A to že velká jako megakráva.
              Jsou to prostě vyšinutí a o své nadřazenosti přesvědčení idioti.

              Zábavné na tom je, že i když by se jim dnes, po roce+ konfliktu, zázračně rozsvítilo v makovicích, je to v čudu stejně: protože USA ani Západ nemá válečný průmysl, nemá suroviny a těžbu, nemá továrny, nemá pracovní sílu… Vše vyvezli do Asie a zrušili…

              „Roztočit kola“ by prostě trvalo 10-20 let, při zcela „Stalinském úsilí“. Protože už chybí ta základní prapodstata výrobní průmyslové civilizace.

              1. A ještě doplňte, že jim chybí i kvalifikované pracovní síly. Absolventi VŠ, kteří denně spekulují, které ze 72 různých pohlaví jim ten den zrovna vyhovuje, vám špičkovou technologii nevybudujou. To by se museli předchozích 20 let vzdělávat poněkud jinak. A taky s jinými učiteli… Ale klídek, za několik let to budeme mít i tady. Likvidace vzdělanosti, zejména technické a přírodovědné, je hlavním cílem celého slavného „západu“.

                  1. Už před lety mi amícký kamarád, který se statisticky zabýval vzdělaností, scientometrií a takovými podivnostmi, říkal, že když vezme na střední škole 50 nejlepších maturantů, na STEM obor z nich jde jeden, obvykle kluk či holka někde v dolních pozicích. Výjimkou jsou jen rodinné vědecké a inženýrské „klany“, kde se to prostě dědí z otce na syna.

                    Není se čemu divit, protože oni si dovezli tolik Indů, Číňanů a dalších laciných vědců a inženýrů, že v těchto oborech poklesly platy na 1/4 nebo ještě méně jiných disciplín. Když má někdo dost vysoké IQ, aby mohl používat vysokou matematiku třeba ve finančnictví, no tak dostane násobně vysoký plat. Volbou vědecké či inženýrské kariéry by se odsoudil k celoživotní „chudobě“, tedy proti lékařství, právu, financích (FIRE sektoru, jak tomu říkají). A přitom to je těžké, člověk se musí celoživotně učit dál, jinak je v oboru k ničemu…

                    Takže není divu, že na to ti chytří nejdou: protože jsou chytří…

                    1. Indové, Číňané, … i Češi nebo Rusové, si dodělají amícké PhD. nebo další vědecké hodnosti, získají praxi a jedou domů, jednak protože v dnešních USA se moc žít nedá, jednak doma dostanou větší mzdy a jsou prostě doma…

                      USA tak vlastně platí, protože často to jde z různých stipendií, cizí vzdělanost, aniž by pak z toho co měly. Doba, když Ééémerika vysávala talenty z celého světa a pak na tom bohatla, je pryč. Takoví lidé tam zůstat až na výjimky už nechtějí… Finito, poslední zhasne.

                    2. k42>
                      Ja vam nevim. Ja jsem po poslednich dvou letech dospel k rozhodnuti, ze uz se do Cech na trvalo nikdy nevratim.
                      A to tam mam dum a byt.
                      Takovou miru idiocie a podlezacstvi… to proste nesnesu.

                      Predevcirem jsem ze zvedavosti rozkliknul twitter byvaleho spoluzaka.
                      Takovy koncetrovany vyron pravdy a lasky jsem jeste nikdy nevidel. Byly tam odkazy na dezolaty nicici Narodni muzeum, dezolati heilujici, Putinuv dvojnik, konecne mame po dvaceti letech prezidenta, Dasa rozesmata, Klausovi zamraceni….
                      Ale hlavne, ono tam skoro nic jineho nebylo.

                      Ja uz do Cerch proste nepatrim. Z ceskych zdroju chodim jenom sem na Kydy a v Vlkovi. Ale to jsou miniaturni bubliny, jak opakovane ukazaly volby.

                      Tim nerikam, ze je to v Japonsku dokonale.
                      Zrovna dneska jsem se pohadal s jednou pani, ktere se citila silna/sectela v mezinarodnich vztazich a velmi suverene mi tvrdila, ze 3 miliony uprchlych Ukrajincu v Rusku tam Rusove unesli, a referendum na Krymu bylo zfalsovane a Krymcani vetsinove chteli byt soucasti Ukrajiny.
                      No, neco jsem ji na to rek…
                      A pak mi spolecny znamy sdelil, ze je to znama moji tchyne. Takze o vikendu to budu mit doma na taliri.
                      Ale zase je to tu neuveritelne bezpecne, platy vysoke, ucta ke starym lidem samozrejmosti…
                      Jinak Japonci se pripojili ke stropum narusky plyn a ropu, ale zaroven si pro sebe udelali vyjimky, takze nakupuji za „normalni“ ceny.
                      Vlk se nazral…
                      Tim chci rist, ze ani Japonci si nemuzou moc vyskakovat, maji tu docasne spratelena vojska, ale aspon ten sesup trochu brzdi.
                      Cesi se do te zumpy jeste tesi a chteji tam skocit s rozebehem.

                    3. Sakura:

                      nepocházíte náhodou z Brna ?
                      nestudoval jste náhodou začátkem tisíciletí dva roky PřF MUNI ?

              2. Vyplulo na povrch, že v Evropě není jediný závod pro výrobu střelného prachu a nitrocelulózy, a tak evropští nákupčí objíždějí firmy třetího světa a snaží se někde něco sehnat.
                A k té koncepční chybě – já pochybuji, že západní státy vůbec nějakou koncepci měly, prostě se jen poslechly příkaz z USA. A vláda USA usoudila, že je třeba Rusku přistřihnout křidélka než bude ještě silnější a ohrozí hegemonii USA.
                A zcela hnusný názor je, že západní státy dojely na totéž, co socialismus – nahoru se hlásí pouze to, co chce náčelník slyšet + problémy je třeba skrývat co nejdéle.

                  1. Mě zaráží (ne až zas tak, přece jen už člověk něčím v tomhle nesystému prošel), že oni – vládci, ti co stojí za nimi – dlouho vědí, že chtějí válčit, že chtějí dostat Rusa a Číňana na kolena aby klečel a žral jim z ruky. A oni nejsou schopni spočítat si 2+2=4.

                    Že se bude střílet a že bude třeba střelný prach, nitrocelulóza a jiné nezbytné válečné sračky. Pustí se do války, do čela si dají ty, kteří projevili již v dobách hlubokého míru absolutní vojenskou neschopnost, lidi, co mají pověst zkázy armád (vlastních), kterým bych nesvěřil ani starost o vojenský prasečák.

                    A tihle lidé mají hnát lidi do zákopů?

                    Jaká je šance, že to dopadne dobře? Jakou šanci mají ti v zákopech, že to pro ně dopadne dobře?

                    1. Na ruské straně to ale bylo ze začátku dost podobné. Blitzkrieg prostě selhal. Tlustí strejci se spoustou hvězdiček bez jakýchkoliv bojových zkušeností, kteří nechají stát kolonu aut na nechráněné silnici bez nafty, protože naftu vojáci rozprodali před útokem na Kyjev civilům.
                      Vyřešilo se to nasazením těch kancelářských generálů přímo do tanků. Nepřežilo jich tom moc. Ale už je to lepší.

                    2. Protoze oni si ve sve arogantni bohorovnosti mysleli, ze se strilet nebude. Protoze co plati na Krovaky (vcetne nas), to plati na vsechny…

                    3. Old Felixi, to prostě není pravda. Ano, žumpa to přesně takhle podává, ale bylo to jinak.

                      Rusové se o žádný blitzkrieg nepokoušeli: úvodní pozemní operace s těmi kolonami ke Kyjevu byl jen politicko-vojenský nátlak na kyjevské vedení Ruiny, no a kdyby to Fašington s Londonabádem nezarazil, tak by to vyšlo a příměří by bylo podepsané hned na začátku dubna 2022. Nemělo to být obsazení Kyjeva ani útok na Kyjev – na to byly ty síly hrubě nedostatečné.

                      Útoky Ukrošů na kolony, nedostatek nafty, jídla a munice jsou rovněž pitomost z propagandy. Samozřejmě něco bylo, anžto každá armáda je „bordel na kolečkách/pásech“ jaksi z podstaty, ale v okrajové míře. Letectvo mělo plnou účast a kolony byly chráněny hordami bitevních vrtulníků, které přes termovize vyhlazovaly všechny ty nadšené „lovce Rusáků“, co se o nich tak přehnaně psalo u nás.

                      Proto měli Rusové na začátku citelné ztráty letadel a vrtulníků – protože PVO se nikdy nepovede úplně zlikvidovat, kromě toho je bojiště přesyceno MANPADy a protitankovými raketami, které jsou nebezpečné i pro vrtulníky.

                      Skoro vše, co o tom žumpy píší, jsou úplné pitomosti. Generál Pelz píše pravdu: https://www.securitymagazin.cz/defence/vzhledem-k-rozmerum-konfliktu-by-obe-strany-mely-okamzite-prestat-bojovat-a-zahajit-jednani-rika-k-valce-na-ukrajine-general-pelz-1404070396.html

                  1. … místo, aby Babiš s naprostou bohorovností ohlásil …“lituju, nitrocelulóza nebude, protože Fiala -Biden- Lejno = plyn, energie a green deal … a každýho kazišuka chytil pod krkem a vydíral, tak naopak si tipnu, že se přetrhne a jako správnej podnikatel ty fabriky bude kočírovat k neskutečným zítřkům, tedy ziskům. Proč?…, no protože přece do byznysu nepatří nějaký ušlechtilý myšlenky a už vůbec né nějaká prdlá pravda či dokonce láska! A na nějaký umírající lidi s@re pes.

                    1. Samo, ze Babis pojede na 3 smeny.
                      Jednak vydela, a jednak si jeste splhne u pravdolasky.
                      Dezolatum to sice bude vadit, ale protoze posledne meli na vyber mezi Bastou a Babou, tak diky Okamurovi to ma Baba v pazi.

                  2. Explosia a.s. v Semtíně je ve vlastnictví státu (100% patří MPO). Synthesia je ovšem výrobně provázaná. Tak tomu bylo vždy. Kdysi 3. cech VCHZ.

                    1. Synthesia je výrobcem nitrocelulozy ( kvalitní ) právě především pro Explosii, bývalou to součást VCHZ/SYNTHESIE …

                  3. Nevím, nejsem už dlouho voják a stejně jsem byl u PVOS. Nicméně případ Buča se podrobně rozbíral i v ruských médiích – a nakonec se stačilo podívat na tu „cestu tanků“. Jen idiot velitel zavede kolonu tanků na ústupu(!) do vilové čtvrti, kde za každý barákem může být jeden UKR s Javelinem. Pak stačí znehybnit první a poslední a pak ty ostatní sundávat jako špejle na střelnici. Neotočí se, neujedou.
                    (Nikterak nenarážím na to, co se tam dělo potom, na rozmisťování mrtvých a následné prohlídky. Ta pravidelnost, to byla přímo baletní choreografie. Ty mrtvoly tam snad musel aranžovat nějaký choreograf.)
                    Tohle prostě neberu. Viděl jsem fotky. Četl ruské blogy. Četl naše weby, polské weby a udělal si názor.
                    ====
                    Pokus o obsazení Kyjeva byl podobného druhu. Nikdo nespustí takovou veleakaci s takovými ztrátami jen tak, aby „odlákal nepřítele“ nebo udělal bububu na spojence. To prostě nevyšlo.
                    Nečekali takový odpor a takové diletantství velení. Putin se ale poučil. Ty dva velké ústupy, které se staly potom, byly provedeny právě proto, že VVP nechce mít díru v populaci. Raději poslouchal hlasy, jak je nerozhodný, ba i zbabělý. Těch „jestřábů“ je v Ruskou poměrně dost.
                    Až 9 %.

                1. Kdyz jako jsou na ceste zpet do praveku a pospichaji , tak asi pojem „koncepce“ ,uz je davno za nima..
                  A pametnici asi vymreli…
                  A dejepis maji zakazanej a vygumovanej ..
                  Planujou ted valky s luky a sipy a potom za chvili s spazourky a klacky a v takovy situaci je samozrejme nejakej strelnej prach , hola zbytecnost ..
                  Nekterym se bude zdat , ze se jedna o nemoznosti ,ale ja jsem v tom zbehlej a hned sem vedel , /mam ty dulezity papiry/, ze jde vo psychiatrickej termin ,“regression“.
                  Bezna zalezitost…Vopak progresu..

      2. Lid nebude spokojený, že za obrovské oběti nic nedostal a nedostane a ukrajinská vláda se zhroutí.

        Jste si opravdu jisty, ze ukrajinska vlada stoji a pada s lidem?

        1. Re: jozka

          Ukradinská vláda nebude mít za pár měsíců komu poroučet.
          Jednoduše dojdou „kusy“.
          Jakmile dojdou kusy, dojdou prachy, protože papír a barvy do rotaček jsou drahé a soudruzi chtějí protihodnotu.
          Jakmile dojdou prachy, soudruzi z SBU začnou mít jiné starosti, než hlídat holotu z ulice.

          1. Dokud jezdí ve velkém na dovo na Bali, dokud mají plné fotbalové stadiony při utkáních Ligy Mistrů, dokud je téměř nedotčená především západní část země, přičemž ani střední není úplně rozbitá, tak kde brát mají – sice omezeně, ale mají. V sousedních spojeneckých zemích se jim „toulá“ obrovské množství živé síly – ta ovšem slouží spíše jako skrytě invazní, kolonialistická entita a výprava , klasická v budoucnu velmi problematická diaspora …
            Válka – neválka …

        2. Každá vláda stojí a padá s lidem. Nenechte se mýlit uspěchaným chápáním času. Až se zbývající Ukrajinci vzbouří, nebude nikdo, kdo by jim silou napravil hlavu. Příkladů z historie je víc než dost.

  18. Tužka napíše pro pana Vidláka,….v Mladé frontě Dnes 21.3.2023 je článek: Vláda versus plný Václavák. Napsal pan Petr Holec. jeho přečtení by Vás určitě potěšilo,…dost možná, že už Vás někdo na článek upozornil. Stejně napíšu pár vět, jak článek začíná,….
    Proč se vláda bojí Jindřicha Rajchla, dalšího svolavatele protestních akcí, který naposledy dokázal zaplnit horní polovinu Václavského náměstí? Protože vyhmátl slabinu, kde je nejzranitelnější.
    Předseda nové strany PRO Jindřich Rajchl vyděsil vládu tak, že premiér Petr Fiala k jeho protestním akcím raději zarputile mlčí a ministr vnitra Vít Rakušan mluví podobně jako jeho někdejší předchůdce ve funkci Lubomír Štrougal…… konec opisu úvodních vět ….článek je skoro na polovině stránky.

    V roce 2021 měla MF i Dnes až čtvrt miliónu odběratelů,…v současnosti to bude jistě míň,…šetří se,…ale tak bych si tipla,…že, že stopadesát, až stoosmdesát tisíc jedinců si článek přečetlo. To je jistě pro vaše snažení výborná reklama.

    Tužka.

    1. Tak on je ten „cesky konzulat“ na Ukrajine vselijaky.

      Treba po Majdanu odmitl pomoci s repatriaci Volynskych Cechu.
      Zaoralek to tenkrat zduvodnil, ze by to nevypadalo dobre pred spojenci.
      No a taky nabidli novemu rezimu know-how k derusifikaci statni spravy. Pry diky lustracim v Cechach mame na podobne veci recept 🙂

      1. Re: Sakura

        Však taky docela dost Čechů z Volyně prozřelo, vyfičelo jinam a na svou pravlast serou, jako na placatý kámen.
        Moje dcera tam měla nějaké kámošky z letních táborů, do Čechistánu přišla jen jedna, a to bez pomoci eráru, po vlastní ose…
        Zbytek Pšonkostán, Říše, Izrael…

  19. Copak Girkin a napalm, ale ten Warmonger Blinken mě fakt uklidnil, když opět prohlásil, že mír nebude, ale budou prej náboje s ochuzeným uranem. Sem přesvědčenej, že spolu s EU a její normou EURO 7 a se zákazem spalovacích motorů od r. 2035 se podle mě určitě ZLEPŠÍ OVZDUŠÍ V EVROPĚ
    P.S.
    a dokonce sem taky přesvědčenej, že v Česku 2x rychleji = to dá rozum!

        1. Fakt by mě to zajímalo, když Vidlák píše o exportovaných zemědělských produktech z Ukrajiny, který určitě neskončej na našem trhu, jestli je tady nějakej vojenskej chemik, kterej ví vo čem to je? Mohl by, prosím, nám zpozdilcům trochu blíže popsat odbourávání toho svinstva aneb“zdraví prospěšnýho koření“ v ukrajinský krajině, který tam denně s přehršlí sypou všichni ti debilové? Díky.

          1. … o ochuzeným uranu sem to už slyšel, jak v Iráku stouplo umírání na nádorový nemoci i po těch letech, ale co to ostatní tzv. běžný “zdraví prospěšný koření“

            1. Ještě drobnost k tomu.
              Ve válce v Perském zálivu to US Army omylem únoru 1991 napálila střelami s penetrátory z ochuzeného uranu do 20 svých vlastních obrněných vozidel (6 tanků Abrams a 14 bojových vozidel Bradley), zasaženo bylo 115 vojáků, z toho 11 mrtvých a 50 raněných vyžadujících nemocniční péči.
              Celkem 74 přeživších (někteří z nich byli zasaženi uranovými střepinami) bylo dlouhodobě sledováno, u některých bylo i po 14 letech (r. 2005) zjištěno zvýšené vylučování uranu močí.
              Zdroj: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC1569622/pdf/rstb20061823.pdf

          2. Při explozi munice vznikají oxidy uranu (UO2 , U3O8), které, rozptýlené v mikročásticích (průměr 0,2-15 mikrometrů), jsou vdechnuty/spolknuty, ze střeva a z plicních sklípků se sloučeniny uranu dostávají do systémového krevního oběhu a distribuují se v organismu, ukládají se v kostech, plicích, játrech, ledvinách, lymfatických uzlinách … Dlouhodobě (popisuje se, že poločas odbourání z plic je 4 roky) vzniká plicní fibróza, poškození krvetvorby, tkání ledvin, jater, sleziny. Karcinogenní riziko … atd.

            Nemám bohužel čas rozepisovat to podrobněji (z rukávu to vysypat neumím a volný den-dva nemám), tak aspoň 3 odkazy:

            https://www.mmsl.cz/pdfs/mms/2000/05/02.pdf

            https://www.mdpi.com/1660-4601/7/1/303/pdf?version=1403137700

            https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5956823/pdf/12199_2018_Article_706.pdf

            To je ovšem toxikologie ve vztahu k lidskému organismu. Odpověď na tu hlavní otázku, „odbourávání toho svinstva v krajině“ dát neumím. A taky by mě to zajímalo.

            1. dík,
              jen ještě … ten oxid uranu vznikne i z „běžný“, tedy neuranový munice? Protože na Ukrajině se, myslím, ještě teď v převážným počtu zdělává munice z druhý války a z dob studený války.

                  1. jako že bych tu zcela nezávadnou ukrajinskou pšenici z hitlermarketu vypral v octový vodě před uvařením
                    (smějící se smajlík … pro jistotu)

                    1. Odbourávání mňamek z běžné munice se řešilo v souvislosti s uzavřením VVP Brdy a jeho konverzí na CHKO. Celé území je až na oblasti velikosti jednotek hektarů překvapivě čisté, obsahy těžkých kovů v půdách i vodách (ty jsou zde přirozeně značně kyselé, takže TK by měly vymývat intenzivněji) podlimitní. Na to, že se tady střílelo už za Císařpána, pak kontinuálně za 1. republiky, pak za války coby cvičiště wehrmachtu, po válce coby cvičiště ČSLA a do roku 2018 coby civičiště ČSA je na dopadovkách překvapivě čisto…

                    2. Pán z Višně (13:23)
                      Za císařpána ne, ale jinak máte celkem recht.
                      A přišlo se na to, odkud se vzaly ty fosgenové flašky na Bahnech?

            2. Vojenský chemik pravdu říct nesmí, i kdyby chtěl,
              už by nebyl vojenský, nebo nebyl, kdo ví….
              *****************************************
              Toto psal ekolog k petici v 2003 a myslím si,
              že to stojí za přečtení i v 2023
              a jistě to jsou po těch letech samé „dezinformace“ a „metafory“….
              a ochuzený uran k válčení
              je jen ekologická likvidace vyhořelého paliva s válečným bonusem.

              https://www.centrumdialog.cz/node/240
              Dočtete se tak
              „JAK JE TO S URANEM, BOMBAMI A ŽIVOTNÍM PROSTŘEDÍM“
              ******************************

    1. Re: blbíš

      A v práglu to bude 4x rychleji.
      A vy máte černý puntík na nástěnce za to, že jste to neuhodl.

      A na svou soukromou nástěnku si napište plkátek – ééé – totiž plakátek s nápisem DOHNAT A PŘEDEHNAT!!!
      A pověsit hned pod týdenní jídelníček, abyste to měl pořád na očích!

Napsat komentář: k42 Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *