28 března, 2024

Čí jsou ty šrapnely?

Dnešní článek bude naprostou antitezí toho včerejšího. Navíc bude proukrajinský. Bude tak proukrajinský, že to raději hlásím předem, aby vás to příliš nevykolejilo. Dnes se na válku podíváme očima někoho jiného, než Vidláka a jeho rodiny rozptýlené v postsovětském prostoru. Podíváme se na ni z jiného hlediska, než hledání odpovědnosti. To je totiž to, co neustále děláme. Hledáme, kdo to celé zavinil, kdo to rozpoutal, kde ještě byla šance válce zabránit. Jenže válce je naše hledání odpovědnosti úplně ukradené. Válka má svojí železnou logiku a rozklíčování příčin a následků se obvykle zapíše do učebnic až bude jasné, kdo zvítězil a kdo tedy určí správný výklad dějin.

Ale začneme od začátku.

Moji dlouholetí čtenáři vědí, že mám v západních Čechách blízké přátele, kteří se významně podíleli na formování mé osobnosti v ranné dospělosti. Jsou pro mě příkladem toho, že svět má i jiné roviny, než volby, státníky, vůdce, zájmy, příčiny a následky. Jsou důkazem toho, že ve světě existují i jiné síly, které nejsou na první pohled patrné, ale hrají v něm větší roli, než bychom si chtěli připustit. Vždycky, když mě jímá deprese z toho, kam se svět ubírá, nakonec si vzpomenu právě na ně.

Vězte že na světě existují lidé, které, když postihne katastrofa, tak ji otočí k dobrému. Těmto mým přátelům zemřely dvě těžce nemocné děti a oni místo aby se z toho řádně zhroutili, stalo se to pro ně impulsem k založení střediska pro pomoc dalším rodinám, které postihlo něco podobného. Založili neziskovku, vydupali ze země denní stacionář a pustili se do práce. Později přidali i základní školu pro postižené děti. Vůbec, vždycky když se setkali s lidským neštěstím, tak ke svým aktivitám něco přidali. Jejich středisko se jmenuje Víteček a rád na něj dávám odkaz.

Pak pomáhali s mladými lidmi při povodních. A založili záchranářskou službu. Účastnili se k pátrání po ztraceném turistovi uprostřed zimního Českého lesa a založili tam horskou službu, aby se to znovu už nestalo. Postupně se všichni vyškolili na profesionální záchranáře, přidali sanitky, evakuace z těžkého terénu… Pak přišel kovid a začali dělat domácí jednotky intenzívní péče, přičemž jim ani jeden kovidový pacient neumřel. Pracují na pomezí kralovarského a plzeňského kraje a když jsem jejich práci viděl, tak jsem viděl, kolik u nás existuje potřebných lidí, jejichž nezbytnosti už žádné zdravotní pojištění ani žádná státní zdravotnická služba neřeší. Jsou tak trochu Matka Tereza s helmami a čtyřkolkami. Opět zde rád dávám odkaz – Záchranná služba Royal Rangers.

Teď přišla válka. A tak v minulém roce udělali několik humanitárních misí na Ukrajinu, aby tamodtud odvezli zraněné a jinak postižené civilisty. Jejich poslední mise v prosinci je zavedla až do Bachmutu.

Včera mě pozvali na předávání medailí za statečnost těm, kteří s nasazením vlastního života zachraňovali životy jiných. Bylo to na krajském úřadě Karlovarského kraje a byl to pro mě velmi silný zážitek.

Jak jsem napsal na začátku, my tady na Kydech máme tendenci řešit politiku. Kdo to začal, kdo za to může, zkoušíme rozplést celý ten šílený gordický uzel příčin a následků. Oni tohle řeší až někde na dvacátém místě. V první řadě prostě zachraňují životy tam, kde je to potřebné a dělají to, co je pro takovou záchranu nezbytné. Jejich velitele znám dvacet let, ale nikdy nevymažu z hlavy jeho vyprávění, jak taková humanitární mise vypadá, co všechno se kvůli tomu musí zařídit, na kolik věcí se musí myslet, co s lidmi dělá, vidět útrapy války… ale tohle všechno se zdá ničím, když pak mluví o tom, jak těžké je sehnat vlastně naprosto směšné peníze, aby se něco takového vůbec mohlo uskutečnit a co všechno nikdo nezaplatí.

Mimochodem.. .až jednou bude tento stát v krachu, tak jejich způsob organizace záchranné služby stojí asi tak desetkrát méně, než to, co provozuje náš stát. Až se budou noví mladí a nadějní politici ucházet o hlasy občanů a budou jim chtít nabídnout řešení našeho drahého zdravotnictví, tak ať se mi ozvou. Vezmu je na exkurzi a záchranáři jim ukáží, kolik muziky se dá udělat skoro za nic.

Teď jsme třeba řešili, jak těžké je sehnat peníze na něco tak banálního, jako držák nářadí na čtyřkolku…

Seděl jsem tam včera mezi nimi, díval se na záběry, které na Ukrajině natočili, poslouchal jejich zážitky, jak taková válka doopravdy vypadá, vyslechl jsem si příběhy evakuovaných Ukrajinců, poslouchal jsem, jak se vyrovnávali s válečnou realitou a znělo to tak málo hrdinsky… odvážíte dětského pacienta s rozstřílenou pánví a močovodem… příběh je o hadičkách, uklidňování, zajišťování chirurga, který by třeba uměl tohle napravit… a nakonec z ulehčením vyslechnete závěr, že dítě dnes zase chodí.

Pro ně není válka politika, ale utrpení, které je třeba zmírňovat. Válka pro ně znamená rozstřílené domy obyčejných Ukrajinců, které zraněné odváželi přes hranice a hledali nemocnici, která se ujme jejich případů. Rusko pro ně znamená stahující se temná mračna. Na manýry mocných doplácejí obyčejní lidé. A tak jdou a zachraňují, protože šrapnely si nevybírají. Jsou na Rusko naštvaní, protože jsou to ruské šrapnely, které vyndavali z dětí. Nezapomínejme na tento rozměr války. Hoří v ní především ukrajinské domy i s jejich obyvateli.

Vícekrát jsem se s nimi bavil o všech těch imperiálních rozměrech této války. Ale to není pro ně. Pro ně válka znamená, že lidi jsou v nouzi a je třeba s tím něco dělat. Třeba i riskovat život, aby někomu ten jeho zachránili.

Kamarádi, díky že jste. Díky že jste mi zase připomněli, jak mohou vypadat skutečné hodnoty lidství. Díky, že vím o lidech, kteří pomáhají, aniž by se ptali, jestli si to někdo zaslouží a jestli to někomu prospěje.

251 thoughts on “Čí jsou ty šrapnely?

  1. A k tomu plevelení proč na jasné provokatéry reagujete, v tomto s Vámi pane Vidlák nesouhlasím s lidmi tohoto typu je jen cesta do pekel. Dávno jsem zjistil že to jen ničí prostředí

  2. strejda napsal:19 března, 2023 (2:08)

    Dík že to vidíte stejně, docela mě překvapilo tolik politikum a né lidskost

  3. kočka šklíba napsal:19 března, 2023 (10:54)
    Přesně to mě napadlo. Kdyby pomáhali už před 8 lety tak by možná viděli ukrajinské zbraně, které způsobovaly zranění civilistům na Donbase. Pomáhali i tenkrát? Pokud ne, tak ať mlčí.

    Trošku jste mě překvapila přece jen se známe roky……….já tam četl že je politika zajímá až někde na 20 místě. Celkem nechápu kolik lidí zde na tom hledá hlavně politiku. Já osobně lituji zraněné na obou stranách a každá pomoc jakékoliv straně je potřebná. ONI ty obyčejní Ukrajinci většinou nemůžou za tu svoloč co je do toho vtáhla a samozřejmě ted vnímají bohužel ty šrapnely. Asi stát se to nám, tak nebudeme říkat ,nadávat Fialovi že nas do toho zatáhl. Ale hlavně tomu co na nás ty šrapnely hazí. Něco jiného je politikum a vše proč to vzniklo. Ale rozhodně bych nikdy nenapsal …………… AT ted mlčí

    1. Tato kdyby tam nebyl tento odstavec tak s Vámi souhlasím : “ Pro ně není válka politika, ale utrpení, které je třeba zmírňovat. Válka pro ně znamená rozstřílené domy obyčejných Ukrajinců, které zraněné odváželi přes hranice a hledali nemocnici, která se ujme jejich případů. Rusko pro ně znamená stahující se temná mračna. Na manýry mocných doplácejí obyčejní lidé. A tak jdou a zachraňují, protože šrapnely si nevybírají. Jsou na Rusko naštvaní, protože jsou to ruské šrapnely, které vyndavali z dětí. Nezapomínejme na tento rozměr války. Hoří v ní především ukrajinské domy i s jejich obyvateli.“
      Hořely domy už v roce 2014 (dokonce i lidé hořeli v Oděse) ale oni jsou „naštvaní na Rusko“? Oni mají být naštvaní na všechny co ty zbraně používají ale to nejsou viditelně, na banderovce ne, takže ano ať mlčí. Tohle rozdělování na dobré Ukrajince a zlé Rusy je opravdu nechutné.

      1. Jak jsem napsal musíme rozlišovat. Něco jiného je pohled od nás zde vidíme i ty věci okolo. Jenže když na Vás padají šrapneli nebudete brát v potaz na ty padajicí jinde a jindy. Nezlobte se ale Vy to vidíte s pohledu odsud a v tom máte pravdu, jak jsem psal kdyby ale na Vás padali šrapnely vsadím se že by Vás zajímalo hlavně kdo je hází a né kdo to zavinil.

        1. Ale tato na ty lidi z té organizace žádné šrapnely nepadají. Takže by zrovna oni měli velmi dobře vědět, že „šrapnely“ padaly od roku 2014 na Donbase a tedy tzv. nebýt na žádné straně. Protože není pravda jak píše Vidlák, že politiku neřeší. Tím odstavcem naznačil, že naopak řeší, protože jsou, jeho slovy, naštvaní na Rusy. Ale měli by být naštvaní přece i na Ukrajince, prostě na všechny kdo ty „šrapnely“ vrhají. A to viditelně na banderovce a vůbec na ukrajinskou vládu a na vlády zemí podporující tu válku na Ukrajině (tím je míněno především NATO ale i jiné zločinné vlády ve světě) nejsou. Tady neřešíme jak se se chovají lidé kteří zasaženi válkou jsou, ale tu organizaci, která je na našem území, takže Váš argument je úplně mimo.

    2. Trošku se rozcházím s vaší interpretací:

      ONI ty obyčejní Ukrajinci většinou nemůžou za tu svoloč co je do toho vtáhla a samozřejmě ted vnímají bohužel ty šrapnely.

      Kdo je nutil mlčet, když to zcela viditelně přícházelo?

      A stejně tak i my jen mlčíme. Detaily – přes které nechceme vidět možná řešení – jsou pro nás nepřekročitelné (naposledy viz Rajchl, případně Babiš).

      Co jiného nás tedy může potkat?

  4. @Knieza Myskin =================================================

    Myslíte si, že je nutné tady pastova kompletně celý(é) článek(nky) a k tomu jeden za druhým? Nemůžete nám udělat souhr ve dvou větách o čem článek pojednáva? Myslím si, že by jste mohl zvládnout krátkou anotaci, když přečtete tolik článků za den. Nepříjde vám, že dizkuze pak strácí přehled? Jak by to tady dopadlo kdyby kažký pastoval celé články do diszkuze.

    Rozumíme si?

  5. Tento Vidlákův článek není „proukrajinský“, ale mimózní a tupý, jak poleno.

    Kdyby byl proukrajinský, psal by o okamžitém zastavení bojů a tvrdém potrestání všech, kdo za masakry na Ukrajině mohli. Nejméně od roku 2013.

    Vyčítat Rusům, že přes veškerou opatrnost ( za kterou platí mnoha mrtvými ze svých řad a protahováním SVO ), že některé jejich střely zasáhly i civilisty a děti je prostě přes čáru. Tohle neberu ani jako nadsázku, příměr nebo srandu.

    1. Určitě také nevyčítáte Hitlerovi že jeho střely zasáhly mnoho civilistů, vždyť on jen „bránil“ ty sudetské Němce že…

      Jinak vaše schvalování ruské agrese a ruských zločinů proti lidskosti je přes čáru.

    1. Je zpátky v nemocnici. Pustili ho moc brzy, dostal bakteriální infekci a bere atb přes kanylu. Volal, že subjektivně je mu lépe, než ukazují přístroje. Nemá u sebe mobil, nemůže psát.

      1. To je mi líto, moc!!
        Děkuji moc za odpověď a držím palce, ať je co nejdříve v pořádku a ať se opatruje, chybí tu!

  6. Vzkaz pro nick „ten z Rajky“

    Jste hnusný lump a podvodník, páč slušným Čechům KRADETE jejich babičky a dědy, zatímco jste zpronevěřil a zaprodal své vlastní staré mamy a staré otce.
    Maximálně bych vám ještě toleroval öregánya nebo nagymama, ale s kradením babin máte u mne po chlebíčku.

  7. Celkově si na činnost RR musí udělat názor každý sám, jednu věc, ale tahle konkrétní hlídka z ML umí perfektně – zdravotnické kurzy pro veřejnost, na rozdíl od unavených paní z Červeného Kříže, jsou akční, dokáží nasimulovat konkrétní krizové situace, prostě jejich 4 denní kurs byl o něčem a lidi si z něj něco odnesli + nikomu nic neodpustili = rozhodně to nebyl papír zdarma bez úsilí ( i fyzického) a patřičných vědomostí, účastníci dodnes vzpomínají.

  8. Největší paradox je, že ruské šrapnely zabíjejí lidi, kteří nechtějí Ukrajinu, ale chtějí žít v Rusku. To je největší tragédie této války, že se lidi nemohou svobodně rozhodnout, kde chtějí žít.

  9. Vím, že je neslušné, na otázku odpovídat otázkou.
    Co jste udělali pro to, aby na ukravině ruské šrapnely lítat nemusely?
    Aha, už vím.
    Za mohutné podpory loutkových vlád, které jste si tam navolili, jste se mermomocí cpali do NATO a terorizovali ruskou menšinu.
    Přestože jste už od roku 2014 věděli, že RF vám nikdy nedovolí, v NATO být a nenechá bez odplaty ani vraždění a terorizování občanů ruské národnosti.
    Po vzoru Kydů (budiž jim země lehká) neudělím tomuto článku slepici ani jednu. Ani stehno z ní.

    1. Prosím vás, nehloupněte!
      Na tzv. kolektivním Západě, kam patříme i my, obyčejní lidé už dávno ztratili možnost ovlivňovat cokoli.
      Volby jsou jenom “ jako” , v reálu volíme jenom nejhezčí holky z ošklivince.
      Vybíráme z těch, které nám vybrali dobře placení a velmi schopní imagemarkeři.
      Nejenom v Kotlince, ale i jinde v Evropě a i v Americe.
      Doporučuji dílo Edwarda Bernayse Propaganda.
      To byl ten pán, jehož opus měl na nočním stolku i Goebels a nepochybně i Stalin a další vůdcové lidstva.
      Obecně se ví, že mílovými kroky kráčí kupředu kybernetika. Ale ona mílovými kroky pokročila i věda rozvíjející PR.

      1. Ještě nikdy a nikde nebylo tak snadné ovlivňovat veřejné věci jako teď a tady. Jediná příčina proč to tu stojí za hijál je, že jsou všichni líní se osobně o veřejné věci starat. (Počet členů všech politických stran dohromady nedosahuje ani dvou procent z celkového počtu voličů.)

        1. Vidíme a věříme jenom tomu, co nám PR mágové předloží k vidění a věření.
          Na tomto umění je založené nejenom kouzelnictví, umět před očima diváků vyletěl holuba z prázdného klobouku. Moderní PR to umí taky. Vidíme jenom iluzi.

      2. Asi máte pravdu, ale jak si potom vysvětlíte existenci vždy oněch 10% – 15% voličů, na které mainstreamová propaganda nepůsobí a kteří hlasují pro subjekty, co jsou buďto zahrnuty v kolonce „ostatní“, případně jsou hlavním terčem mediálních hnojometů? I při vědomí, že jejich hlas díky diskriminačnímu vol. zákonu propadne?
        Skutečně inteligentní a myslící voliči? Silné osobnosti s jiným způsobem uvažování? Nadmíru naštvaní lidé? Všechno dohromady?

        1. ‚ jak si potom vysvětlíte existenci vždy oněch 10% – 15% voličů, na které mainstreamová propaganda nepůsobí‘
          A opravdu nepůsobí? Kdysi jsem si to myslel, ale během posledních několika let jsem dospěl k závěru, že většina z nich jsou „neovce“: „My přece nejsme žádné ovce, abychom věřili tomu, co říkají veřejnoprávní média. Proto my zásadně věříme pravému opaku (i kdyby říkali, že je není dobré dotýkati se drátů ani na zem spadlých).“

  10. Všechno lidské utrpení má původ v lidské hlouposti …. Ten původ ukrajinského i toho budoucího našeho „utrpení“ je potřeba hledat před zhruba 30 lety … Tak funguje osud, jako škola života ….

  11. Všichni ti, kteří těží z války a přispívají k jejímu vzniku, by měli být zastřeleni hned první den občany své země (Ernest Hemingway).

    1. Re: JŠ

      No vy jste dobrééééj!
      A čím by se pak bojovalo, kdybyste hned PRVNÍ den vydrancoval všecky muničáky?

      Jenom si představte, kdybyste měl vystřílet hned první den půlku Práglu!

      1. Nooo, ve Vrběticích bylo munice spousta, dokonce tolik, že na krytí jejího nelegálního vývozu se zorganizovalo představení s ohňostrojem, jaký vesnice okolo neviděly …

        1. no nedavno jsem to pocital a pokud by veskera evidovana munice nevybuchla ( coz zrejme opravdu nenastalo, ale to je sprosta konspirace, ze to krylo zakazane prodeje), vystacilo by to ukrajine asi na 4-6hod delostrelby, rusum pak tak na hodinku az dve, kdyby meli obědovou pauzu.

          1. Co se týče oné konspirace – ve Vrběticích, v onom skladovém areálu, bylo spousta různých druhů munice, miny i zbraně. A v Sýrii byly zjištěny , identifikovány zbraně, které měly odpočívat právě ve Vrběticích… Celá story byla silně kostrbatá až hloupá, měla dost trhlin, měnící se verze, informace, smrděla rychlou jehlou – scénář pro tydýty… Falze akce k odvedení pozornosti na to sedí nejlépe …
            Nedostal jsem se k číslům o množství a druhu uskladněné munice – kde to bylo uveřejněno ? Předpokládal jsem, že tyto informace podléhají utajení… Navícctam byly miny, ruční granáty, munice do ručních palných zbraní…

  12. Mám stejný pohled. Je mi líto lidí, ne „státu“. Ne politiků, těch obchodníků s utrpením na všech stranách.
    Mám to právo se jich zeptat, těch žvanilů, loni když bylo nejhůř, „Kolik jste přispěli vy?“

  13. Hrůza moderní technické války. Humanitární práce je záslužná. Je to hašení požáru hrnkem vody kvůli omezeným možnostem soukromníků a nadací. Jenže jak a kdy bude příměří? Ještě v 19. století byly většinou války krátké a jen na omezeném bojišti. Nebyly fronty dělící celé země. Roku 1866 u Sadové se rozhodlo ve prospěch Prusů nad Rakušany. Bylo poničeno několik vesnic a okolních polí, ale města v celé zemi nebyla zničena bojem o každý dům. Část lidí dostala aspoň nějakou náhradu za majetek. Po několika menších a jedné velké bitvě se už začalo vyjednávat, když už bylo příměří. Válka tenkrát trvala několik týdnů v létě. V zimě vojáci v zákopech nebyli.

    1. Ale byli, např

      Bitva u Kutné Hory se odehrála ve dnech 21.–22. prosince 1421 mezi Kutnou Horou a úpatím vrchu Kaňk a 6. ledna 1422 v okolí vesnice Nebovidy.

      1. Mělo to svoje výjimky i v zimě. Tohle období omezených válek bylo 1648-1914, kdy monarchové nechtěli svého protivníka úplně zničit, aby tam nedošlo k revoluci.

    2. Článek je o tom, že každý hrnek vody je dobrý.
      Požár neuhasí, ale pomůže konkrétním lidem. Kteří tu válku nezavinili a naprostá většina z nich ani neví, která bije. Nakukali jim, že bojují za svobodu a že až bude dobojováno, vypukne blahobyt.
      Starosta Kyjeva/ Kijiva Kličko to viděl na vlastní oči.
      Byl v Praze před listopadem, bylo tu šedo a pusto, byl tady i pár let po hadráku a všechno se blýskalo a výlohy byly plné zboží.
      Říkal to upřímně a těžko se mu divit, že to chce pro svoji vlast taky.
      Včil mudruj.
      🤔

          1. Navíc, vždyť sám říkal, jak to tady bylo úžasný, když tu jeho táta sloužil, že si připadali jako na Západě. A to žil s rodiči v paneláku v lese u Mimoně, Praha pro něj musela být vrchol zážitků v ČSSR, určitě se tam byl podívat se spolužáky.

          2. Ale nelže.
            Bylo šedo a pusto. Řempo s rezavou roletou vedle Technomatu pod lešením, lešení všude, špinavé ulice, rozkopané chodníky… jenom si na to už nepamatujete. Nepamatujete si na fronty před Ovocem a zeleninou, když přišly mandarinky. A na frontu před prodejnou s droby, když přišly játra držťky a ledvinky.
            😀
            S tím pozlátkem, i kterém píše Sibyla , tak s tím samozřejmě souhlasím.
            Dneska je banka vedle banky a zase zmizely mléčné bary s jahodovými kokteily a horkým kakaem za hubičku.
            😀

            1. A teď jako nejsou fronty, jo? Třeba před Vánoci byly na 4 hodiny, kdo chtěl žádat o důchod. A baráky s oprýskanými fasádami ?

              1. Magor, prošel by se po Paříži po bulváru a myslel si, že to tak může být všude.Výkladní skříně. A co dál?

            2. Já si pamatuji taky fronty před knihkupectvím každý čtvrtek, když vycházely novinky světové literatury. To jsem si ještě mohla myslet, že jsme vzdělaný a kulturní národ. Bohužel, ty časx jsou pryč.

                1. Nevím v čem má podle Vás pravdu ale Praha rozhodně nebyla šedá a pustá. Ano bylo mnohde lešení a le to je nyní rovněž. Já například chodila pod lešením asi dva roky do knihovny na Smíchově. A zrezlé a zavřené obchody jsou v Praze nyní také. Ale pořád je Praha krásná.
                  Sybila má pravdu. Například Paříž. Manžel má zálibu v prozkoumávání takových míst kde moc na turisty nenarazíte. Takže jsme se vypravili ( i s dětmi) do čtvrti Paříže kde naše hostitelka (žijící v Paříži asi 25 let) v životě nebyla. A varovala nás. A měla proč, vypravili jsme se do čtvrti kde se s oblibou zapalují auta a utíkali tam odtud jak to jen šlo. To byla úplně jiná Paříž. Sice to nebylo pusté, za to velmi nebezpečné, vysypané nádoby na smetí a kupy nepořádku to bylo to nejmenší. To by se asi Kličkovi také nelíbilo, tohle co tam jsem v Praze nikdy neviděla. No ale pro Helanov je toto vyjádření typické.

      1. Klicko tedy chtel, aby se Ukrajina vzmohla a dostala se aspon na uroven Prahy.
        Co tedy udeal?
        Spojil se s tou nejvetsi spinou, a pak taky temi, kteri Ukrajinu uplne znicili a vykradli.
        Oligarchove Porosenko, Achmetov, Komolojsky a tak dal…

        To si asi delate prdel.

        1. Je mi to jasně. Ale je to prostý muž, jako dělaný pro mazané týpky, kteří Ukrajinu vysávají.
          Zjistěte si kvalifikaci pana Klička.

  14. Těžko říci, co měl Vidlák na mysli dnešním článkem. Vyvažování postojů? Relativizace? S kontexty v článku nejsem srozuměn a nelíbí se mi.
    Nicméně s s diskusí, tak jak probíhá musel autor počítat.

    Dětí, ženy, rozstřílená těla, utržené hlavy jsou jen prostředky, kterými zde popisovaný démon (válka, fašisti, nacisti…) manipuluje lidmi, aby přehlédli jeho existenci a neobrátili zbraně místo na sebe proti němu.

    Mimochodem k „Royal Rangers“ a jejich hlídkám či školám“ , tak zamotanou spolkovou strukturu jsem dlouho neviděl. Kdo chce, pohrabe se v OR, v RED či RŠ.

    Hezké nedělní dopoledne všem.

    1. Podle mne měl na mysli, že pomáhat konkrétním lidem, aby tu válku nějak přežili, je dobrá věc.
      Můžu nenávidět ty, kteří rozpoutali Majdan, ačkoli museli dobře vědět, že pro tak složitou zemi, s tak pohnutou historií a tolika národnostmi, vypukne tragédie. Přesto to udělali.
      Podařilo se jim oprávněný hněv Ukrajinců, kteří byli vysáváni svými oligarchy a decimováni gigantickou korupci, obrátit proti ruskojazyčnému obyvatelstvu. A uspěli v nečekané míře.

      1. Probudte se.
        Z pohledu Rusa je tisickrat lepsi, kdyz je budou Ukrajinci nenavidet, nez kdyz budou Ukrajinci Rusy zabijet.

        1. Mohl byste specifikovat, co je to Ukrajinec???
          Rus není idiot, aby házel do jednoho pytle všechny Ukrajince. Stejně jako, aspoň doufám, nehází do jednoho pytle i všechny Čechy.

    1. To je teda gol! 1) ze firma patri Rusum me neprekvapuje. Co dneska v Cesku Rusum nepatri? Zvlast na severozapad od Prahy. 2) Za ctvrt mega nafukovaci hrad pro vojacky? To musi bejt slusnej vejvar. Normalni hrad pro bezne deti se da sehnat za 50k (za 2k na den pujcit). 3) No urcite by nafukovaci zelena krabice vyvolala paniku v ulicich mesta! Mozna u blbcu v rozpojenych statech, tady asi ne. Akorat by lidi kroutili hlavou… A nakonec 4) Proc mam Lžidnes platit abych si ty jejich sracky docetl az do konce?! Kdyz nam chtej vymejvat mozek, nemeli by platit oni nam?!

    2. Jo, sorry (děkuji CJG), ale článek je placený, takže je ho vidět jen kousek. Ale název firmy v něm je a pak už tradá do veřejných rejstříků 🙂

  15. utrpení nemá národnost ani ideologii; a nejenom to, nemá dokonce ani zásluhy či vinu. Souhlas s káčkem.

    Proto se mně dnešní článek nelíbí ani ten Víteček Rangersové vidlákovi známí a candrbál na krajském úřadě

  16. Dnes jsem nadmíru Vidlákem potěšen. Minule na toto téma jsem se ptal, kdo to platí a nebylo mi odpovězeno. Dnešní odkaz na Víteček to napravil a tak děkuji Vidlákovi za otevření očí.

    Hned na první stránce je vyrování: Naši další podporovatelé. a napočítal jsem 21 podporovatelů.
    To se nám to hoduje, když nám jiní půjčují.

    Přesně takovou činnost považuji za neštěstí naší společnosti. Tady jsou příčiny našeho současného marasmu.

    Pod rouškou páchání dobra se propracováváme do svrabu a neštovic.

    1. A prý…

      Až se budou noví mladí a nadějní politici ucházet o hlasy občanů a budou jim chtít nabídnout řešení našeho drahého zdravotnictví, tak ať se mi ozvou. Vezmu je na exkurzi a záchranáři jim ukáží, kolik muziky se dá udělat skoro za nic.

      1. Z výroční zprávy za 2021:

        Výkaz zisku a ztrát:
        A.1.6 Osobní náklady 15 888 304 Osobní náklady jsou mzdy a když podělíme 1588304/29=
        547872Kč na jednu hlavu.
        To jen aby Vidlák nevyhrožovalkolik muziky se dá udělat skoro za nic.

        1. účetní jednotka
        a) název: 15. Přední hlídka Royal Rangers Mariánské Lázně
        b) sídlo: Kořen 60, 349 53 Olbramov
        c) právní forma: pobočný spolek
        d) IČ: 68782004
        e) datum vzniku: 7.9.1998

        ….
        ) účetní jednotka je zžizovatelem:
        • Základní škola speciální Royal Rangers při Středisku Víteček, IČ : 71340921,
        IZO: 651038197
        • spol ku Záchranná služba Royal Rangers, IČ : 22767649
        g) účetní jednotka je spo l ečníkem obchodní firmy Záchranná služba Royal Rangers česká
        Republika s. r. o. se sídlem Kořen 60, 349 53 Olbramov, IČ: 06107885, ve které drží
        obchodní podíl¼
        h) průměrný evidenční přepočet počtu zaměstnanců za rok 2021 je 29
        …..

        8. výnosy
        a) tržby za vlastní výkony (hlavní činnost), kter.é nejsou předmětem daně dle § 18a, odst. 1,
        písm. a) ZDP – 2.772.730,- Kč
        b) tržby z pronájmu a reklamy- O,- Kč (hospodářská činnost)
        c) ostatní tržby z prodeje služeb- 3.158,- Kč (hospodářská č innost)
        d) provozní dotace, které nejsou předmětem daně dle § 18a, odst. 1, písm. b) ZDP
        poskytnuté institucemi:
        • MŠMT- 91.700,- Kč prostřednictvím Royal Rangers v ČR z. s. (IČ: 64122433)
        • MPSV-11.108.934,17 Kč prostřednictvím Plzeňského a Karlovarského kraje
        • MPSV (Individuální projekty) – 3.925.205,77 Kč prostřednictvím Karlovarského kraje
        (2.620.307,56 Kč), MAS Český západ (1.061.598,87 Kč), MAS Zlatá cesta
        (243.299,34 Kč)
        • MMR (Individuální projekt) – 14.250,- Kč
        • Plzeňský kraj – 448.502,- Kč na sociá lní služby, 100.000,- Kč na vo ln očasové aktivity
        • Karlovarský kraj – 708.527,96 Kč na sociální služby, 84.379,- Kč na kompenzační
        pomůcky
        • MPSV (mimořádné dotace v souvislosti s epidemií Covid 19)-1.463.093,- Kč
        e) příspěvky měst a obcí- celkem 234.000 Kč
        f) dary, na které organizace uplatňuje osvobození od daně dle§ 19b, odst. 2, písm. b), bod 1
        ZDP poskytnuté:
        • právnickými osobami – celkem 785.137,- Kč
        • fyzickými osobami – celkem 496.106 Kč
        g) ostatní výnosy tvoří zj. pojistná plnění za škody, rozpuštění přijatých investičních dotací (z
        vlastního kapitálu) ve výši odpisu majetku pořízeného z investiční dotace, úroky z vkladů na
        běžných účtech
        9. ostatní příjmy
        (účtovány do vlastního kapitálu, po zařazení majetku do užívání rozpuštěny do výnosů)
        a) investiční dot ace a dary na obnovu zařízení Střediska Víteček (tepelné čerpadlo a
        venkovní herní prvky pro osoby se zdravotním postižením) – 494.419,- Kč
        b) investiční dotace a dary na 2 automobily pro sociální služby- 1. 337.809,- Kč

        Ano, co jim my všichni pošleme, to si ta nezdárná cháska rozdá na královských výplatách.
        Rúžové brýle se zakalily do ruda.
        Vidlák má mimořádný talent vyzdvihovat to, co vždy něčím zavání.

        1. Ucetnictvi jsem nestudoval a soucasne platy v Cechach neznam.

          Pisete:
          A.1.6 Osobní náklady 15 888 304 Osobní náklady jsou mzdy a když podělíme 1588304/29=
          547872Kč na jednu hlavu.

          547872/12=46656

          Pokud je uvedena castka vcetne odvodu statu, tak jim toho na vyplatu moc nezbyde. Odvody (socialni, zdravotni) pry jsou kolem 30 %, pak jeste dane.
          To jim na tu vyplatu moc tedy nezbyde. Neco kolem 25 tisic?
          Nevim, jestli jsou me vypocty spravne, kdyby se na mohl/mohla nejaky ucetni kouknout.
          Ale jestli aspon zhruba ano, tak bych jim to vybec nezavidel.
          A za sebe muzu rict, ze bych to za ty penize v zadnem pripade nedelal.

            1. 37k?

              Zamestnavatel odvadi za zamestnance +-30 % jeho vyplaty statu.
              Z vyplaty samotne pak si jeste zamestnanec plati znovu zdravotni a socialni + dan.
              Jste si opravdu jisty, ze dostane na ruku 37k?
              Jenom ty odvody zamestnavatele delaji 13700,-.

              Ale priznavam, ze nemam tuseni jak je to s vyjimkami pro neziskovky a ruzne prospesne spolecnosti a ani jak se to vlastne pocita…
              Mozna, ze maji nejake ulevy.

              I kdyby to bylo tech 37k, tak si netroufam rict, jestli je to nejak nadhodnocene.
              Maou predstavu o praci s nemocnymi a postizenymi mam, byl jsem nejaky cas v nemocnici a sestrickam opravdu nezavidim.

              Nedavno se vychloubali, ze ucitele by meli mit vsichni plat pres 40 tisic. Zkusil jsem si to tenkrat overit, a wiki to potvrdila:
              „Průměrný hrubý plat učitele dosahoval na konci roku 2020 částky 44 202 Kč“

              Vim, ze pracujete v pedagogicke sfere, tak se tomu mozna zasmejete.

              Proste mi to prijde, ze zase tolik preplaceni nejsou, prace s postizenymi a nemocnymi neni lehka.

          1. Je to zhruba správně, z druhé strany, mnoho lidí na Moravě dělá za míň a jsou i za to rádi.

            V každém případě dle mého je ta jejich činnost postavená na vyžírání společnosti. Pokud by hákovali v Kolbence u pásu a ty svoje pomoci dělali za svoje, po šichtě, o sobotách a nedělích, případně doovolených, pak bych je zahrnoval úctou. Tak jsou to je novodobí podnikatelé v sociální pomoci. Takové hodně měkké získávání peněz.

            Už se těším kdy Vidlák jednou napíše článek na téma „Jak ozdravit státní rozpočet“ a dojde k nesmlouvavému závěru, že stát bude muset škrtat a Víteček nedostane od:

            • MPSV-11.108.934,17 Kč prostřednictvím Plzeňského a Karlovarského kraje
            • MPSV (Individuální projekty) – 3.925.205,77 Kč prostřednictvím Karlovarského kraje

            pak budu čekat, že se teprve naplní slova kolik muziky se dá udělat skoro za nic.

            To bude řevu a pláče a těch Vidlákových textů, to bude přímo záíplava.

  17. Přesně tak….

    Zajímalo by mě kde byli ti záchranáři celých těch 8 let, kdy banderovci vraždili na Donbase civilisty a připadně proč?

      1. Když jsme u těch lokajů – kolik zemí přepadly USA se svými lokaji od rozpadu SSSR? A kolik jich přepadnou po rozpadu Ruska?

        Není ono to třeba obráceně, než tvrdíš Ty, soudruhu Lipavský? Není náhodou Rusko brzdou rozpínání USA a jeho drancování celého světa? A nezačíná to chápat ten poslední nevydrancovaný zbytek světa?

        1. Hodně. Jestli je pro Vás americký útok na Irák důvodem pro zmasakrování Mariupolu, pak můžete mluvit na příští demonstraci hitlerka na Václaváku.

          1. Oficiální deset let staré údaje pravily, že obyvatelstvo Mariupolu hovořilo z 97% rusky, 2% řecky, zbytek jinak ..

      2. NEKRMTE TROLA !!!
        Nechápu proč někteří z nás stále nepochopily, že trolové diskuzi nenavštěvují aby diskutovali, ale aby ji rozesírali, ostatní diskutující napadali a uráželi, a tím ostatní diskutující co nejvíce otrávili znechutili.

        POCHOPTE PROSÍM UŽ KONEČNĚ
        stálým opakovnáním jakýchkoliv manter trola nepřesvědčíte a ostatní akorát otrávíte !

          1. To používám od začátku. Ti, co nepapouškují oficiální propagandu jsou přece proruští trollové, takže ti co papouškují musí být jednoznačně trotlové.
            Jak se říká v jednom československém seriálu (Vlak dětství a naděje)
            „To není troll, to je trotl“.

  18. Démona. Šrapnely jsou démona.

    Ano, odpověď přímo navazuje na včerejší Vidlákův článek: šrapnely jsou démona. Toho fašistického, světožerného. Sídlícího nejvíce ve Fašingtonu a Londonabádu, Bruseli. Nyní s banderonacistickými výhonky v Kyjevě, dokonce i v Praze. Květem zla jsou vždy mrtví lidé, zničené životy. I mrtvé a zmrzačené děti.

    Západní fašisté a banderovští nacisté jsou vždy nevšímaví ke ztrátám a utrpení svých obětí, lhostejno zda se jedná o půl milionu iráckých dětí – což „stálo za to“, jak vyjádřila obecné amícké veřejné mínění Krvavá Madla, dříve již proslulá coby Balkánská řeznice – nebo oběti 8-mi let ostřelování ryze civilních cílů na Donbasse velkorážnými houfnicemi, minomety a salvovými raketomety; občas nějaká ta bojišťová balistická raketa Točka-U, schopná odpařit a utrhat ručičky nožičky hlavičky dětičkám a jejich maminkám 300 metrů okolo zásahu.

    Zvěrská ignorance a nevšímavost k obětem protistrany je více než kompenzována přecitlivělostí a zdůrazňováním obětí na vlastní straně zločinců, kteří vše vyvolali a dále provozují, dokud neprohrají a nebudou zastaveni.

    Tím se liší fašisté a náckové od normálních lidí, kteří vidí oběti na obou stranách: utrpení nemá národnost ani ideologii; a nejenom to, nemá dokonce ani zásluhy či vinu. Je to jen utrpení, ve výsledku. Proto skutečný lékař obvazuje a zachraňuje i vraha, který ho chtěl zabít a když se uzdraví, a nebude v base, zkusí to znovu. Říká se tomu humanismus, kdybyste nevěděli.

    Většina Vidlákova dnešního článku se ovšem nepěkně zvrhla v typické „lidskoprávní porno“. Chybí už jen plačící vděční banderovci, věrní pejsci a hodní strýčkové Samové z Ééémeriky, nezištně, ale opravdu úplně nezištně, sponzorující neziskovky. Je to sice dost nepochybně krytí pro místní pobočky CIA a další vskutku humanitní (tj. na vyhlazení humanity) aktivity, ale považte: tolik dobra.

    Kdo chce dojímavě pofňukat, pusťte si japonské anime „Hrob světlušek“, ať máte nějakou perspektivu a odstup.

    Jak vidíte nejen z tohoto úděsného filmu, démoni se bohužel hubí ohněm a mečem, a stáhnou s sebou do hrobu všechny okolo, kdo mají tu smůlu a včas neutečou. Lepší způsob zatím nemáme… Ale pořád to je lepší, než démona nezastavit a pak počítat mrtvoly ne po stovkách tisíc, ale po stamilionech.

    1. Přesně tak….

      Zajímalo by mě kde byli ti záchranáři celých těch 8 let, kdy banderovci vraždili na Donbase civilisty a připadně proč?

    2. Včera se v Praze slezlo u Nové budovy ND asi 20 příznivců „statečných obránců Mariupolu z pluku Azov“ a uspořádali tryznu. Mainstream tomu věnoval půlstránkové adorace.

      1. Já hned druhý.
        K42, ano, pište prosím články v samostatné rubrice. Brodit se tím, co se stalo ze zdejší diskuse, je nepříjemné, a mnohé to z diskuse vypudí.

          1. Zadny K42 neexistuje ! Tereza Spencerova potrebovala zmizet, schovava se v dome sveho priznivce na Allahove ulici 42 (odtud to 42) v Islamabadu a pise pres tajne zrizeny terminal Starlink.

            1. Jeee, Tereza Spencerová, tak šikovná novinářka, její texty jsem rád četl… tedy prosím, Terezo, eee tedy k42, poště dál! Děkuji.

      2. Re: Králík a Homér

        Ano, pište, připojuji se. Nemám totiž komu nadávat, že starééj a blbééj a hnusnééj, případně že dotyčný sežral nějaké ožralé kytky, nebo tak něco.
        Vy byste byl ideální cíl pro mé přisprostlé poštěkávání.

        Jinak si vám tímto dovoluji poděkovat za vaši dosavadní podvratnou psací činnost.
        Podvracejte dál!

    3. „Zvěrská ignorance a nevšímavost k obětem protistrany“
      Co to povidate, likvidaci Ukrousu preci Rusko uspesne debanderizuje. Anebo to uz neplati?

      1. Re: Stridor

        Stridorečku, ono by to chtělo seznámit se s termínem ČTENÍ S POROZUMĚNÍM, potažmo naučit se rozklíčovat celý text, nejen slova, která se vám právě hodí, že?

        Takže pro pitomce:
        Zvěrská ignorance a nevšímavost k obětem protistrany je více než kompenzována přecitlivělostí a zdůrazňováním obětí na vlastní straně zločinců, kteří vše vyvolali a dále provozují, dokud neprohrají a nebudou zastaveni.
        Tím se liší fašisté a náckové od normálních lidí…

Napsat komentář: Manuel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *