19 dubna, 2024

Co za to dostaneme?

Naše politické elity nám řekly, že jsme ve válce, protože zlé Rusko zaútočilo na nebohou Ukrajinu. Vysvětlili nám, že dějiny začaly 24. února, že si nemáme všímat předchozích osmi let trvalého střílení, protože to není důležité. Vysvětlili nám, že NATO je obranná organizace a jeho přibližování k Rusku opravdu nemá co dělat s velmocenskými ambicemi.

Naši pravdomluvní novináři nám vysvětlili, že Rusko je třeba zadupat do země. Je třeba mu způsobit co největší ztráty, že Putin je zaostalý primitiv, který si nezaslouží žít. Vysvětlili nám, že Rusko brzy prohraje, protože nemá morální předpoklady k vítězství. Sice nás teď tak trochu drží pod krkem skrze své plynové a ropné trubky, ale to je jen dočasné.

Boris Johnson nám vysvětlili, že Ukrajina brzy vytlačí Rusy ze svého území, že měl možnost vidět jejich plány a že jsou dobré. Biden nám vysvětlil, že za západní hodnoty se vyplatí bojovat do posledního Ukrajince a samotní Ukrajinci cedí krev i miliardy peněz, aby mohli vstoupit do té nejskvělejší organizace pod sluncem – do EU.

Vysvětlili nám, že to bude dlouhý boj, že budeme strádat, bude nám zima a nebudeme mít na benzín, přijdeme o práci, budeme platit jak mourovatí, ale musíme to vydržet, protože se nám to bohatě vyplatí. Takhle nám to vysvětlil náš pravdomluvný premiér, který nám nebude lhát. Kdybych měl stručně popsat jeho projev, tak za všechno může Babiš a Putin, všechno je v prdeli, ale za patnáct let nám Westinghouse rozšíří Dukovany a dostaneme plyn z Kataru a pak se nám ta nezávislost na Rusku vyplatí.

Prosím všimněte si, že ani jeden politik, ani jeden novinář, ani Biden, ani Scholz, ani Zelenský, ani nikdo jiný, nám ani nenaznačil, jak se nám to vyplatí. Řekli nám, že se musíme odstřihnout od ruských zdrojů, řekli nám, že se nám to nakonec vyplatí, ale neřekl nám, co to pro nás bude znamenat.

Možná proto je Petro Igorovič Fialenko mezi prostým lidem poněkud neoblíbený. Naordinoval nám strádání, řekl, že za hodně dlouhou dobu to bude dobré, ale neřekl nám, co z toho budeme mít. Možná proto je neoblíbená i celá EU. Protože ti furt melou o hodnotách, ale ani náznakem neřekli, co nám to přinese.

Ne, že bych chtěl Pětikolce radit, ale když tak věříte ve vítězství nad Ruskem a jste přesvědčeni, že jednáte dobře, tak snad máte nějakou představu, za co vlastně budeme strádat… Bude pak plyn za pakatel? Nebo klesnou daně? Nebo budou nové ohromné příležitosti díky kterým všichni dostaneme dobrou práci? Nebo si budeme žít jako páni, protože na nás budou dřít ruští otroci? Co sakra za tuto válku dostaneme? Co budeme mít, když teď na oltář vlasti dáme náš blahobyt, naše pracovní místa, naše auta, naše dovolené, naše domy? Co dostaneme, až zvítězíme?

Takhle se dělá vítězství víme? Že dáte lidem poválečnou perspektivu. Že se ty vaše teoretické evropské hodnoty přetaví v něco praktického a použitelného.

Místo toho nám jen říkáte, že bude hůř a my, co jsme ještě nezblbli z vašich Jakubů Jandů a Martinů Dorazínů, tak my mezi řádky cítíme, že už nikdy nebude líp. Že tu bojujeme za ryze vaše hodnoty – že bude v EU víc papalášů, kteří nám ještě víc budou linkovat život. Že tu bude víc Pekarových Adamových, které po nás budou požadovat odříkání, ale případné výdobytky si ponechají pro sebe. Cítíme, že z těch ojrohodnot nebudeme nic mít, i kdyby Rusko prohrálo, bylo vytlačeno a Putina někdo odstřelil.

Cítíme, že děláte stavovskou válku. Že bojujete za svoje výhody a svoje prebendy, ze kterých nám už neupustíte ani drobečky. Nám auta zakážete, ale Ferrari se dál budou prodávat. Bohatí budou jezdit emise neemise. Nám zakážete cestovat, ale papaláši si budou na klimatické konference lítat tryskáčema. Nám seberete budoucnost, ale vy sami si nahrabete.

Pokud Rusko prohraje, co dostaneme my? Nic. Jen vy si upevníte moc a ještě víc nás zkrouhnete na svobodách.

Já nevím, jestli si to uvědomujete, ale chápete, že vítězství Západu přestává být v zájmu obyčejných lidí? Že pro nás nemáte nic, jen vznešené hodnoty, díky kterým ale bude chleba dražší a ne levnější? Jak dlouho myslíte, že to potrvá, než si lidi uvědomí, že bude nejlepší vás v tom nechat vyráchat a pak se přidat k dobyvatelům?

Co z té války budeme mít my, kromě hladu, bídy a drahoty? Měli byste nám to říct, nebo riskujete, že nám to řekne Putin.

248 thoughts on “Co za to dostaneme?

  1. Mno takhle to ale stálo přece od samého začátku. Já jen pořád čekám že mi konečně někdo vysvětlí co češi co stojí v jednom šiku za fialou a není jich málo, od toho slavného rozdrcení Putlera morálně ušlechtilým a celým světem obdivovaným Západem čekají. Zřejmě jen ty hodnoty a ty už jakousi záhadnou transformací zaplatí všechny ty složenky za 10x zdraženou elektřinu. Chci se dožít dne až těm uvědomělým přikrmovačům bestie sklapne a realita je přitlačí na zeď. Vřele jim ten náraz přeji a až se budou tak jako my brodit ve sračkách ještě si do nich s chutí kopnu.

      1. Ti se nyní nebrodí, ohrnují nos a až se budou brodit, mají jim ti ostatní hodit lano a tahat je ven?
        Jó, že neumí zacházet s motykou, lopatou, … tak ať se postarají sami o sebe, jako musí nyní každý z opovrhovaných.

  2. Telegram:
    Bild: První majitelé domů v Německu začali kvůli rostoucím cenám plynu a elektřiny omezovat teplou vodu a hodiny topení.
    V 600 bytech v saském Dippoldiswaldu bude nyní teplá voda k dispozici od 4 do 8, od 11 do 13 a od 17 do 21 hodin. Nájemníci jsou pobouřeni:
    „To bylo – jak jsem slyšela od své babičky – až po (druhé světové válce). Nevím, jak budu dceru koupat.“
    Ceny elektřiny v Evropě se již dostaly na nová historická maxima kvůli klesajícím dodávkám plynu z Ruska.
    Podle studie britského listu Financial Times dosáhly ceny za megawatthodinu základního zatížení na příští rok v Německu a Francii, tedy v největších zemích EU, nových rekordů – 325, resp. 366 eur.

    A nyní, na začátku července, vyšlo najevo, že Moskva omezuje vývoz inertních plynů, které se v Evropě používají při výrobě polovodičů a zařízení na jejich bázi (především čipů).

    Citace z AK:
    Ruskem jmenované „orgány“ Záporožské oblasti oznámily dohodu o vývozu obilí do zemí Blízkého východu. „V zásadě jde o Blízký východ: Irák, Írán, Saúdská Arábie,“ řekl v rozhovoru pro TASS Jevgenij Balitskij, „šéf Záporožské státní správy“.
    Podle něj je nyní s Íránem uzavřen jeden z největších kontraktů – na dodávku 150 000 tun obilí. Navíc podle něj obchodníci se zemědělskými produkty a státní podniky Ruské federace nakupují obilí od místních farmářů. „Farmář dostává asi 200 dolarů za tunu obilí, což je skvělé, protože jeho náklady jsou kolem 120 dolarů, i když vezmeme v úvahu dlouhodobé skladování, které bylo vynucené,“ řekl Balitskij

    Ukrajina vyváža na západ cez Poľsko a cez Izmir za ceny pod 150$ dolárov za tonu a naopak svetové ceny sú okolo 350-400$ za tonu ($11+ za bushel; bushel ~30kg)

    1. Hlavně Ne, Ar, Kr, Xe. S dusíkem by v Evropě problém být neměl, ten bychom ještě měli umět. Snad.
      Bez vzácných plynů nelze vyrobit nejenom polovodiče, ale ani blbou zářivkovou trubici, doutnavku, neonovou reklamu, nebo taky metal-halogenidovou výbojku, či výbojku do „fotoblesku“.
      Ty MHC a zčásti také SHC hořáky, ve vyšších výkonech/svítivosti, stále ještě nelze plně nahradit LED technologiemi. LED zde narážejí na bariéru účinného chlazení v uzavřených svítidlech. 150°C je pro LED čip fakticky konečná, kdežto u MHC hořáku je tato teplota víceméně „zahřívací“. Středotlaký MHC hořák pro VO, má běžnou provozní teplotu mezi 270-300°C.
      Dělám chytráka, protože jsem se poptal v Technických službách – u chlapů od VO, čím to kde ve městě svítíme.

      1. Tak to dopovězme. Embargo na dusík, argon, neon, krypton , hélium atd:
        Vyrábět je může KAŽDÝ, kdo dokáže provozovat kolonu na zkapalňování vzduchu dostatečné velikosti (má pro následující frakce odbyt), přičemž pro představu – kubický metr vzduchu – 1000 litrů (má asi jeden a čtvrt kilogramu):
        Argon 9,3 litru
        Neon 18 mililitrů
        Hélium 5 mililitrů
        Krypton 1 mililitr
        Xenon 86 mikrolitrů
        Poznámka: hélium je v ekonomicky významném množství v některých nalezištích zemního plynu.
        Kdo ovšem zboural fabriku, zřídil kanceláře a burzu, ten může mít potíže.

  3. „Co za to dostaneme?“ – to je špatně položená otázka. Chudáka se na názor nikdo neptá. Nikoho nezajímá, že důchodce Pavel zaplatí za energie celý svůj důchod a musí se proto vrátit do práce, aby vůbec přežil. Jeho boj. Nikoho nezajímá, že matka samoživitelka Marie ty strašné částky nezaplatí a musí i se třemi dětmi na ubytovnu. Ať je ráda, že má střechu nad hlavou a neotravuje. Jiné to ale je s podnikatelem Otou. Majetek počítá ve stamiliónech a jeho slovo má váhu. Pokud ten tratí milióny a za své oběti dostane jen krach a zmar, tak toho by se vládci měli bát! Revoluce dělají jen bohatí nespokojenci. Vidláky u Chlumce rozprášila pouhá švadrona husarů. Ještě prosili o milost. Ale jen o pár let později ve Francii bohatá buržoazie rozprášila starobylé království. Dokonce i krále popravili. A králi nepomohly ani mocné armády zbytku Evropy.
    Tehdy ptejme se, co z toho všeho budou mít bohatí a mocní. Moudrost praví – „Sleduj tok peněz a dozvíš se svou budoucnost“.

    1. Sedlaci aspon meli bojovat v lesich, zvolili boj s napodobovanim pravidelnych armad.
      Proti jizde se pouziva taktika trychtyre..Do uzke rokle atd..Nasleduje utok a boj ze tri stran..
      Kun a ohen je dalsi nastroj zmatku v radach tech pravidelnych..
      Dalsi je taktika teroru, zrejme masove pouzivanym a velmi uspesne ,doslova nekolika bolseviky v Rusku a v zahranici ,
      s kterym si nelze poradit balistickymi raketami..
      Teror na ovladnuti nas je v plnem proudu. A vsude. Taky vsemoznymi registracemi a zavislostmi.
      Teror ukr.fasistu predtim ,na Donbas ,se ted siri na nas v mnoha formach..
      Byl to dalsi plan a zamer dulezity pro vyprovokovani konfliktu na U.
      Vyzbrojeni ukru nuklearnimi zbranemi ,hrozba a tezko realizovatelna ,ale poslouzila na uspesnou povokaci Ruska..
      Utok USA na Irak a Str. Vychod ,/provokace valky s 9/11/, rozsirili teror do sveta a uspesne.
      Valka emigrantu na staty EU a soucasne nekontrolovane dodavky zbrani ukrum , kdy kongres zakazal dohled ,kde zbrane vlastne skonci..
      Koho vyzbrojuji zbrane za miliardy. Ukrove nejsou dobre vyzbrojeni a taky z toho duvodu prohravaji.Nezalezi jen na nich.. Jsou tu jini..
      Nikdo se nesnazi vyjednavat s Ruskem o U. obili ,uvolneni pristavu atd.
      OSN zadne starosti nema..
      Domnivam se ze dojde brzy na internet , s moznosti dorozumivani a organizovani ,kdyz jsou napr. mesity..
      Domnivam se, ze ve Francii to byly stredni tridy prumerneho bohatstvi jako v Usa ,co nemeli dost..Chteli vic bohatstvi absolutni moci.
      Tedy vice nez penize, ovladla situaci pathologicka chamtivost ..
      V Usa ale domnivam se ,nebylo treba se prat o bohatstvi a majetky ,velka zeme a na kazdyho revolucionare se bohate dostalo..

    1. a proč jsem to sem dala? Někde jsem četla, že chtějí amíci postavit na orbitě vojenskou základnu. Pak jsem si vzpomněla, že rusové řekli, že bude-li nezbytí tak současnou stanici sundají dolů. A pátrala. A nestačím se divit, jak tak zaostalý stát /dle našich press a věrchušky/ mohl vystavět takovou stanici, tolik let ji provozovat a zásobovat a vylepšovat . A to nepočítám dřívější Saljuty, bylo jich 7/v jednom jsem byla-opravdu stísněné , ale…/. Vážně je až neskutečné, jak jsou ti naši hloupí , neznalí či zaostalí. Vážně ne…Hmm , pokud ji sundají, tak amíci jsou kde? Vše co tam je budou mít rusové k dispozici… a jé je…ač je otázkou jestli taky proto neválčí, aby se k výsledkům dostali, jak je jejich zvykem skoro zadax.

      1. což mi ale nepříjemně podsouvá další ,/otázku či konstatování, kdo ví/ že navzdory působení gorbojelcina. jim nikdo neprozradil jak proč to funguje, že se v těch výškách udrží a že vlastně celý rpovoz a zajištění zůstalo v rukách tvůrců….
        oj oj

      1. Trollenie nie je šírenie pravdy a mazanie trollov nie je hájenie pravdy.
        Nech sa tí trollí scallozombíci preháňajú vonku na ulici a skáču so škrekotom na krky inak zmýšľajúcich spoluobčanov, ale keď sa takýto úchylovia dostanú k nám do baráku, tak nám, prosím, dovoľte výstrelom z brokovnice do ksichtu aspoň na chvíľu zneškodniť tieto beštie, než zase povstanú a vrhnú sa na okoloidúcich neinfikovaných. Aj rana rýľom do zátylku nie je na zahodenie.

      2. Ano, souhlas.

        Ovšem každá mince má rub a lic! Například soudruh prokurátor tuhle říkal, že i v demokracii má svoboda slova své limity. – Ty nevěříš tomu, co říká soudruh prokuráror? Měl bys! Jste na stejné ideové platformě, řekl bych. I soudružka Jourová v bruseli si myslí něco podobného; to heslo v záhlaví webu má teď odkaz – rozklikni si ho, aby ses poučil o cenzuře.

        Tady cenzura není. Pokud někoho smažu, je to proto, že porušil pravidla komunity (kodex webu). Jinak tady vlastně jenom uklízím, dám ti příklad:

        Když dejme tomu Občan napíše článek o vaření a neoznačí rubriku, přijdu a zařadím mu článek do rubriky Hobby.
        Když Vidlák napíše jeden ze svých úderných textů, zkontroluju to a je-li třeba, přesunu jeho článek do rubriky Vidlákovy kydy.
        Když přijdeš dejme tomu ty a vysmolíš tady nějaké hámotiny, přesunu tvé výplody do Lampárny. Jsou tam, můžeš si je číst a kochat se jimi.

        Ty sem nechodíš proto, abys diskutoval. Ty sem chodíš vysírat – asi tě to baví. No a mě zase baví to uklízet, proto jsem si vytvořil tento web.

        Pytlíku.

  4. Takhle se, vážení, vychovává k vlastnectví:
    https://www.youtube.com/watch?v=QC1vXyAZFOU

    Ta píseň je welšská hymna. Zatím ještě neoficiální, ale řítí se do finiše.
    V podstatě je prostá, ale obsah je úžasný a získal si dnes už celý národ. Zpívají ji mladí, staří, všude a furt: https://www.youtube.com/watch?v=o0ufvBHYelk
    Anglický překlad:
    You don’t remember Macsen,
    nobody knows him.
    One thousand and six hundred years,
    a time too long to remember.
    When Magnus Maximus left Wales,
    in the year 383,
    leaving us a whole nation,
    and today – look at us!

    Ref.: We are still here (Yma o hyd),
    we are still here,
    in spite of everyone and everything,
    in spite of everyone and everything,
    in spite of everyone and everything.
    We are still here,
    we are still here,
    in spite of everyone and everything,
    in spite of everyone and everything,
    in spite of everyone and everything.
    We are still here.

    Let the wind blow from the East,3
    let the storm roar from the sea,
    let the lightning split the heavens,
    and the thunder shout „encore!“
    Let the tears of the faint-hearted flow,
    and the servile lick the floor.
    Despite the blackness around us,
    we are ready for the breaking of the dawn!

    Ref.: …

    We remember that Macsen the Emperor
    left our country in one whole piece.
    And we shall shout before the nations,
    „We’ll be here until Judgement Day!“
    Despite every Dic Siôn Dafydd,
    despite old Maggie and her crew,
    we’ll be here until the end of time,
    and the Welsh language will be alive!

    Ref.: ….

    P.S.: Voni by ti boží bojovníci možná stáli za oprášení. Protože to „Nevim, kde bydlim“ vypadá, že se brzy stane krutou realitou.

      1. Mně se víc líbí ta naše. Jsem pacifistka. 😀
        Než hlavou proti zdi, tak raději podlézt anebo obejít.
        Není to důvod k pýše a hrdosti, ale prospívá to životu.
        Češi to ukázali světu za Jana Žižky z Trocnova. Dopadlo to nevalně, obyčejní lidé z toho měli jen bídu a strádání.

    1. Pavel Dobeš – Puerto Montt (aneb i Žlůva může být Fialová)
      ——————————————————————————–

      G D7
      1. Tenhleten příběh se nestal na pevnině,
      G D7
      jeho dějištěm je třístěžňová loď,
      G C
      já chytal služebně cvrčky v Argentině,
      D7 G
      přešli jsme Kordillery až do Puerta Montt.

      2. V přístavu čekal nás, šavadapdůva,
      se svojí družinou ňákej Žlůva,
      naprosto úplně neschopný lodivod,
      aby nás převez‘ domů od Puerta Montt.

      3. Jednapadesát stupňů jižně od rovníku,
      zrovna když jsem se chystal preparovat hmyz,
      brnkli jsme trupem o Ameriku,
      zavadili jsme o Hornův mys.

      4. Dneska je zvykem, nevím, jak kdysi,
      předejít panice, dodržet řád,
      na každé palubní nástěnce visí,
      tak jsem šel k čerpadlům a začal pumpovat.

      5. Pumpuji, pumpuji, šavadapdůva,
      po očku sleduji, kdepak je Žlůva,
      a jeho družstvo co má asi na práci
      a jakou pro nás chystá další legraci.

      6. Všichni už ve člunech, no hotoví blázni,
      nechtěli čekat, až siréna zazní,
      a na mě zbylo záchranné kolo,
      dělal jsem na hladině vodní pólo.

      7. Vlny jdou do moře, a z moře žádné schody,
      a není nikdo, kdo by podal sklenku vody,
      [: do pěti minut jsou tady žraloci,
      poslední rychlá služba první pomoci. :]

      8. Šavadapdůva, ten už je v suchu,
      ten už má hubu od ucha k uchu,
      ten už má starosti o nový fond
      na příští plavbu k Puertu Montt.

      9. Šavadapdůva, ten už je v suchu,
      ten už má hubu od ucha k uchu,
      ten už má starosti o nový fond,
      tak šťastnou plavbu k Puertu Montt!

      1. 10. A náš Fiala, s Leynovou v páru
        ti už už maj hubu od kaviáru
        o ukrajinský pečujou front
        tak šťastnou plavbu k Puertu Montt!

    2. Nepamatuješ si Macsena,
      nikdo ho nezná.
      Tisíc šest set let,
      čas příliš dlouhý na zapamatování.
      Když Magnus Maximus opustil Wales,
      v roce 383,
      zanechá nám celý národ,
      a dnes – podívejte se na nás!

      Ref.: Stále jsme tady (Yma o hyd),
      jsme stále tady,
      navzdory všem a všemu,
      navzdory všem a všemu,
      navzdory všem a všemu.
      jsme stále tady,
      jsme stále tady,
      navzdory všem a všemu,
      navzdory všem a všemu,
      navzdory všem a všemu.
      Jsme stále tady.

      Ať fouká vítr z východu,
      ať bouře duní z moře,
      ať blesk rozdělí nebesa,
      a hromový výkřik „jen houšť!“
      Nechte slzy slabomyslného téct,
      a slouhu olizovat podlahu.
      Navzdory temnotě kolem nás,
      jsme připraveni na rozbřesk!

      Ref.: …

      Pamatujeme si toho císaře Macsena
      opustil naši zemi v jednom šiku.
      A budeme křičet před národy,
      „Budeme tu až do Soudného dne!“
      Navzdory každému Dic Siôn Dafyddovi,
      navzdory staré Maggie a její posádce,
      budeme tu až do konce času,
      a velština bude živá!

        1. Občane,
          chlubil bych se cizím peřím:
          Poděkování věnujte umělé inteligenci na adrese

          https://translate.google.com/?hl=cs

          Jedná se o pouhý automatický překlad!
          Jen jsem provedl (bohužel bez znalosti hisorického kontextu a reálií, to jest raději střídmě) několik velmi drobných jazykových retuší.

  5. Přečetl jsem si diskuzi a podle mne si to všichni bez výjimky malujete jak s prominutím Hurvínek (válku). Až začnou docházet lidské zdroje na Ukradině, sáhne se po dalších Slovanech. O Paňsto Velkomožne je postaráno, ti půjdou, Maďaři a Srbové asi nee, ale u nás se začnou s přicházející bídou formovat dobrovolnické bataliony. Samozřejmě ze začátku třeba za dobrý plat, velké slevy na potraviny, elektřinu a plyn pro rodiny dobrovolníků, velké peníze za zraněné a padlé a jiné lukrativní pobídky. Pak přijdou povinné odvody, hlavně v Praze rvačka o modré knížky (dobrý přivýdělek pro doktory a odvodové komise), zásahy naší dobře placené policie a našich chrabrých vojáků proti nespokojeným protistátním živlům a to teprve bude to pravé sado-maso. To by bylo, abychom to nakonec těm Anglosasům nevyhráli. Ještě že už jsem starej a v rodině máme s jedinou výjimkou jenom holky. To, co tu popisujete, je vlastně proti tomu, co očekávám já, docela brnkačka.

    1. Odkdy jsou Maďaři Slované, těžko říct. Ano tupí Poláci jsou úplně vygumovaní… Srbové jsou s Rusy bratři a Češi Švejci…

      1. Madari by mali byt viac slovania nez huni … dneska … madari totizto urobili poriadny kus prace, co sa asimilovania tyka

    2. Buďte klidný. Zůstane jen při vašem očekávání, nebo spíše věštbě…Než by došlo k tomuto scénáři, mohl by klidně přijít na řadu lokální jaderný úder…

    3. Orbán to řekl jasně, tahle válka se Maďarů netýká.

      To ten náš brouk Pytlík Fialenko má našlápnuto nás do toho zatáhnout.

    4. No, také se dá zběhnout, ne?
      Nahnat brance do války lze, ale zabránit mu v přeběhnutí na druhou stranu nelze.
      Vsadím se, že v armádě ČR moc kovaných eurosouhů není. Spíš chlapíků, kteří si nutně potřebují vydělat prachy. Podle mě, někde na ropné plošině by jich vydělali víc a bezpečněji než v Mali. Anebo na Ukrajině

    5. no, technicky, dokud dobrovolníci, tak se to dá okecat. ale odvody znamemají, že do toho jde stát. polsko, česko atd. jsou členy nato. putin vcelku mnohokrát řekl nahlas, že válka s nato je jaderná…
      :((

    1. Nemyslela jste Jamese Lovelocka?
      To je britský environmentalista. A i když mu je 102 let, má to furt v hlavě setsakra dobře srovnaný.
      K těm fosilním palivům ovšem dodává, že bez jádra jsme v hajzlu.

      1. Občane, dodávám (pro ostatní, vy to víte), že Lovelock byl globální enviromentalistcikou celebritou do okamžiku, kdy prohlásil, že lidstvo je bez jaderné energetiky v hajzlu.
        Od té doby po něm zelený pes ani neštěkne.

        „Já – což nikoho nemůže překvapovat, protože má první zkušenost s vědou bylo třiadvacet let medicínského výzkumu – myslím spíš jako lékař. proto bych rád, abychom při léčení chorob země používali technické dovednosti, stejně jako když léčíme lidi. (…) hlubinní ekologové moderní technologií pohrdají, (…) ale nemohu stát stranou, když se civilizace upíjí k smrti fosilními palivy.
        PROTO TAKÉ POVAŽUJI JADERNOU ENERGII ZA POTŘEBNÝ LÉK, I KDYŽ SE JÍ LIDÉ TOLIK BOJÍ.“
        /viz Gaia vrací úder, Academia 2008, str. 167/.

  6. Čtu Wilbura Smithe Kobaltové nebe a s podivem,největší padouch mezi vězni Koncentračního tábora je Ukrajinec Sergej. Copak se stalo?

  7. Oskar Krejčí : Si vis pacem, para bellum – chceš-li mír, připravuj válku. Nesmysl, který provází snad celé dějiny lidstva. Tak dlouho se na Donbase všichni chystali na válku, až nakonec válka přišla. Je to proto, že úkol zabránit válce potřebuje širší princip: Chceš-li mír, připravuj mír. Pravda, občas příprava míru vyžaduje chystat se na válku, neboť válečnické choutky některých elit lze zkrotit jen silou a sebeobrana je morální i legální. Jenže i v takovém případě vojenské snažení musí mít obranný charakter, nemělo by usilovat o materiální a duchovní kolonizaci. To však křižáci na bojišti nové studené války nechápou. Budou-li se připravovat na válku s Čínou s nadšením, který dává najevo Strategický koncept NATO, válka přijde.

    1. Já tedy znám jen překlad „Chceš-li mír, připravuj SE NA válku“.
      On v tom je dost významný rozdíl. První verze je o vzájemném napadení se, kdežto druhá je o vzájemném zastrašení se a udržení míru.

      Na Donbase se na válku nechystali.
      Na Donbase prakticky okamžitě po přev…pardon… po „demokratizačním“ majdanu zahájili ukronáckové válku proti neukrajinské VĚTŠINĚ tam žijící. Rusko se do toho snažilo osm let nezasahovat; no, a pak se ucho utrhlo a nasranej medvěd vylezl z brlohu.
      Pokud dojde i k dožrání Sitting Pinga, bude to o poznání větší problém. Protože rozdováděnýho Číňana nezastaví NIC.

      1. Oboji je v poradku , valka vzdycky prijde, tak jako tak, se“ se“ a nebo bez nej..
        Straseni tech valkychtivych je presne to, po cem z celyho srdce touzi, a tak jde zase vo ty obvykly akademicky zaplavy zvastu , prazdny ,zbytecny a inflacni zpatlanosti , bez konce..Zijou z mrtvol a omilanim donekonecna ,jejich davno mrtvych mouder.
        Dela jim dobre a jsou zavislaci , kdyz na ne lid zira jako na premianty vsi inteligence.
        Jako. Kdo byl nejvetsi upir v Cechach ? G.Fucikova ,z jedny mrtvoly se zivila 30 let.
        Jinak slusny clenove vlady Ciny ,nekolikrat zapisteli na vyjednavace z Usa a to znamena ,ze vedi ,ze zadna provokace ke konflitu se nevynecha ,jako obvyle a pripravuji se..Maji mega historii a plnou prave toho , kdyz napriklad provokovali imperialisty tim ,ze nechteli zakupovat a platit stribrem a zlatem , vsim co imperialisti chteli zadarmo ,za opium , aby tak celej narod zacal uzivat denne opium..

    2. „Si vis pacem, para bellum“ se správně překládá „Dobrým slovem a 8. gardovou Leninova řádu vševojskovou armádou dosáhneš víc, než pouhým dobrým slovem“

      1. To je zatím nejlepší překlad, nejpřesnější, jaký jsem kdy četl!

        Svévolně jsem si dovolil toto mimořádně výstižné prohlášení zvýraznit, aby ho nikdo nepřehlédl.

        1. Vzpomněl jsem si při té příležitosti na překlad (jak si Slovák překládá) z dob reálného socialismu „In vino veritas“:

          Keď sa vínka napijem, verim i Tasu.

    3. Pan Oskar Krejčí to má v hlavě sakra dobře srovnané.
      Jeho Geopolitika Číny je dosud na pultech.
      Geopolitika Ruska už ne. A dotisk se neplánuje. Sdělilo nakladatelství.
      Jeden kousek jsem ulovila v antikvariátu Červený knír za pouhých 1599 Kč. ( Původní cena asi 350.)
      Kontrolní otázka :
      Proč ten hloupej nakladatel chce mermomocí zchudnout? Proč neplánuje dotisk?
      🤔

      1. Hloupej nakladatel nechápe, že zisk je v tržní euroamerické společnosti důležitější lidské právo než přežití.
        Rozhodl se nezbohatnout, ale přežít.

          1. Svoboda šíření informací vypadá i takto:
            Jana Lorencová napsala knížku Krvavé oleje o daňových podvodech v
            devadesátkách. Cena výtisku dle zdroje 180 (knihkupectví)
            do 1200 kč(antikvariát). Městské knihovny krajských měst objednaly například:
            Plzeň………………… 6 ks
            Hl.m.Praha 0 ks
            Ostrava 0 ks
            Brno 0 ks
            A pak že nemáme svobodu…

  8. Je to i
    Vaše věc!
    —-
    Němci se bojí zimy

    4.7.2022 11:09
    Každý druhý Němec se v nadcházející zimě bojí zmrznutí kvůli omezení dodávek plynu a rostoucí inflaci v EU. Informuje o tom deník Bild s odvoláním na údaje z průzkumu INSA.

    75 % dotázaných označilo zvýšení cen za těžké nebo velmi těžké břemeno, 50 % uvedlo zhoršení své ekonomické situace. Již dříve německý ministr hospodářství varoval, že Německo čeká těžké období, zejména v zimě, a že některá odvětví ekonomiky země se mohou na dlouhou dobu zastavit kvůli nedostatku plynu. Navíc v červnu vyvrcholila v EU inflace poprvé od zavedení jednotné měny před 20 lety, uvedl Bild s odkazem na údaje Eurostatu.

    Obavy prohlubují i vyjádření některých oficiálních představitelů. Současné zásoby plynu v Německu mohou v případě zastavení dodávek z Ruska stačit na jeden nebo dva měsíce, řekl např. šéf Spolkové agentury pro sítě Klaus Müller. „Pokud plyn z Ruska přestane proudit a nastane průměrná zima, pak aktuálně skladované objemy – s přihlédnutím k našim závazkům dále dodávat plyn do dalších evropských zemí – vydrží možná jeden nebo dva měsíce,“ řekl Müller.

    Městský senátor pro životní prostředí v Hamburku Jens Kerstan potom v rozhovoru pro Hamburger Abendblatt uvedl, že obyvatelé by se měli v zimě připravit na příděl plynu a teplé vody. Vyzval lidi, aby se sprchovali rychleji, instalovali ekonomické sprchové hlavice, nenapouštěli si vany a upravovali topení. „Jsme v mnohem horší krizi, než si mnozí uvědomují,“ řekl Kerstan.“
    —————–
    A to ještě mohou použít plyn, který by jinak spotřebovali Češi!
    A si ještě budou moci přitápět českou elektřinou, na kterou rázem zchudlí Češi nebudou mít – nebo ji nebudou potřebovat, protože jako chudí zemřou podvýživou, zimou či nedostatkem léků či na otravu fialovými žvásty.

    1. A to ještě mohou použít plyn z NĚMECKÝCH (dříve českých) zásobníků, umístěných na našem území.
      Ano, to jsou ty, o kterých mlžil ve svém pantomimickém rozhovoru k národu Fiala.

      1. Nojo, musíme rozlišovat lživou pravdu od pravdivé lži!
        Lživou realitu od fialového surreálna.

        Pravda a láska vítězí lží a nenávistí!

        Citace fyzikálních zákonů a šíření bludů o nemožnosti jejich zrušení Evropskou komisí je třeba postavit mimo zákon!

        Je ti teplo, Fialenko?
        Teplo, dědečku Mrazíku, teplo!

  9. Musím zde komentovat, včerejší tv upoutávku, na dokumentární seriál, který nás tupé vidláky poučí o zářné, udržitelné budoucnosti.
    Nějaký nadaný, progresivní a trvale udržitelný mileniálek v 17-ti !!! letech založil první neziskovku, pak zbohatl na pokeru a pak osvícen Duchem svatým zjistil, že je určen k záchraně celého světa a propaguje hmyzí proteiny. Přesně vyčíslil kolik vody spotřebuje a jak velkou uhlíkovou stopu nechá za sebou jeden biftek na talíři. Že za pár let nás bude 15 miliard a jedinou šanci, jak přežít jsou trvale udržitelné hmyzí proteiny.
    Takže to přeložím do češtiny a moc se omlouvám pane domácí, ale tentokráte opravdu nebudu korektní:
    Ten zkur…. , rozmazlený, na nejlepších školách vypiplaný ču… mi vlastně říká, že budu žrát cvrčky, aby se negři, mohli dál nerušeně množit jako krysy.

    1. Já mám lepší zprávu. Opravdu – alespoň já sám pro sebe to tak vnímám.

      Vít Vojta na Asiaskopu píše, že Čína výrazně zkrátila karanténu po příjezdu ze zahraničí:
      https://www.asiaskop.cz/mezinarodni-vztahy/cina-vyrazne-zkratila-karantenu-po-prijezdu-ze-zahranici

      “ (…)Předpokládaný čas trvání karanténních opatření byl zatím vyhlášen až do léta 2023, kdy by snad mohla být zrušena úplně.
      Teď už jen zbývá, aby přibylo letů a klesly ceny letenek, protože cena jen dvakrát měsíčně operovaného letu Praha – Varšava – Tianjin je nyní, jen pro směr do Číny, 105 tisíc korun v ekonomické třídě.“

      Uvidíme, jak bude do příštího léta. Když se bude dařit a věci půjdou o něco líp, než si teď myslím, snad se tam zase vypravím.

      Minulý týden se nějací moji čínští přátelé konečně vrátili domů z USA – po čtyřletém de facto nuceném exilu. To jsou dobré zprávy.

      1. Kde jste byl? Moje kamarádka několik let v Číně pracovala, shodou okolností také ve Wu-chanu a když se sejdeme, tak dokáže vyprávět celé hodiny, neuvěřitelné příběhy. Ta země je tak obrovská, rozmanitá, neskutečná, že to na jeden lidský život ani zdaleka nestačí.

          1. Napište. My vás obrečíme, ale potěšíme se hezkým článkem. Myslím, že nás k určitým místům (a lidem) přitahují karmické vazby. Také mne Čína přitahuje, ještě víc však Japonsko a když vidím mongolské/ tuvijské pastevce, jurty a slyším hrdelní zpěv, vím, že jsem doma. Naopak nějaký dokument o Africe, Jižní Americe….nic. Žádná odezva. Žádná vazba.

              1. Čínu navštívili Miroslav Pavel a šéfredaktor Petr Bílek.
                Ofiko, na pozvání čínského Svazu spisovatelů.
                Vydali docela zajímavý sborník , povídky různých čínských autorů.
                Vyšlo to jako příloha LtN, u každá povídky byla krátká informace o autorovi.
                Mám to někde schované.

            1. A ještě: kdo ví… Yanzhen, má spřátelená čajovnice, mi polo-vážně tvrdila v zásadě totéž. Jistě hlavně proto, abych u ní utratil spoustu juanů za skvělý čaj 🙂
              Je ovšem pravda, že zrovna v Yangshuo mi vždycky bylo mimořádně dobře. Jen s malou nadsázkou řeknu, že Čína mně připravila jedno jediné zklamání – totiž to, že proti mému očekávání mi přišla málo exotická. Můj první pocit na místě byl asi jako když si obléknete starý pohodlný kabát, který jste už dlouho nenosil. – Mám známé, kteří v Číně byli, dokonce téměř přesně tam, kde já, a docela se hroutili z toho, jak tam bylo všechno jiné. Ten pocit já jsem neměl.

              Nevím to jistě, samozřejmě. Ale někdy mě napadá, že kdyby byly věci jinak, než zrovna jsou, kdyby mně bylo míň let, než zrovna je, možná bych mohl být a žít tam, a být spokojen.

              Koneckonců – kdo je spokojen s tím, co má, je bohat.

          2. Asi Vám dost rozumím.
            Robě tam někdy kolem r. 2007 vyrazilo s Erasmem poflákat se trošku v Čajně, když už studovalo tu sinologii.
            Vrátilo se s vočima navrch hlavy a s papírama na universitu v Šenjangu. Jen v Praze odpromovalo, kupovali jsme tu první letenku. Za rok druhou do Šen-Čenu (asi to píšu blbě, ale Vy budete vědět). Pak odpromovalo i v Číně, vrátilo se do ČR pro doktoráty, dva roky se zkoušelo uchytit v Evropě a teď už spokojeně pět let učí v Číně (z toho posledního dva a půl roku z Prahy). Nebýt covidu, po Evropě by už ani nevzdechlo.

            Z bambilionů fotek od roběte a z vyprávění chápu, že to je sakra jiný svět. Ale asi hrozně podmanivý. Vlastně mě nejvíc zaujalo, že ač Evropané, celkem bez problémů dostala robátka (robě s protějškem) povolení i skoro do všech zakázaných oblastí. Robátka říkala, že Číňané velmi dají na první dojem z příchozího, že pečlivě zkoumají, jak moc je arogantní, a podle toho s ním pak zacházejí. Ale to by bylo na dlouhé povídání a určitě ne tady.

          3. První návštěva Číny v roce 1994 (Kanton) byl kulturní šok, nesouměřitelný třeba se světem islámským (Súdán, Senegal, Írán, Jemen) či s jinými asijskými zeměmi (Vietnam, Thajsko, Laos, Kambodža), natož třeba se zeměmi středoasijskými či jihoamerickými (nám z toho asi nejbližšími).
            Pak několikrát (Kanton, Peking) a naposledy tamtéž v roce 1998. Během těch pěti let jsem i jako laik registroval, jak rychle se Čína mění. Zda to byly změny pouze povrchové, či hluboké, to posoudit neumím.

            Domnívám se, že náš „evropanský svět“ začal Čínu intenzivněji vnímat po olympiádě v Pekingu.

            1. Mění se hodně, ale ne rychle. Velký skok se neosvědčil.
              My jsme v 89 udělali Velký skok a tak trochu jsme si natloukli ústa. Aspoň to hodně lidí tvrdí.
              Čína hlavně usiluje o vyrovnání životní úrovně, která je ve městech na pobřeží výrazně vyšší, než ve vnitrozemí.
              Dneska už dělení společnosti neprobíhá mezi pravicí a levicí, ale mezi yntelektujály z velkých měst a burany z Horní Dolní.
              Ti první ovládají média, těch druhých je zase víc.
              Tak schválně.

              1. nemyslím, že jste to trefila s tím Vaším:
                „Velký skok se neosvědčil“.
                Doporučuju Vám Li Cunxinova Posledního Maova tanečníka a zjistíte, že nejen že udělali veleskok, ale i s přemetem přes hlavu!

                To fakt myslím vážně.

      2. Zakladateli,
        pouhých stopět tisíc za letenku do Číny?
        Na tom jedině ušetříte!
        Když zůstanete doma, stodvacet tisíc vám nebude stačit ani zálohy na plyn, který pak stejně nedostanete, protože dodavatel zkrachuje.

          1. Třeba jo.
            Nejprve bude sice letenka stát 20 až 25 hyperinflačních MILIARD, ale pak se úředně škrtne šest nul.
            A protože 25 000 korun bude možná tou dobou pouhý dvojnásobek průměrného českého ROČNÍHO příjmu, lehce na letenku ušetříte, pokud budete pilně pracovat a pokud vlastníte březový hájek a budete se živit kůrou, houbami a dřevokazným hmyzem.

            1. Nejen. Budu rovněž – nebo se o to aspoň pokusím – sdírat krvavé mozoly z vykořisťované dělnické třídy.
              To by tak hrálo, abych na zpáteční letenku do Pekingu nevydělal.

              1. Prdlajs!
                Dělnická třída pochcípe hlady a pokud ne, umlátí vás svými okovy, které už nebude mít sílu setřást.

                  1. Pouhý poměr cena/výkon! Za těch sedmdesát let už totiž všichni vědí, co v té zděděné tašce máte a že se nevyplatí ji vykrást. Všichni už vědí, že ten pytlík s nahamouněnýma pětikorunama nosíte na krku na šňůrce i do vody.
                    Zato se vyplatí vám před následující zimou ukrást pro děti tu vaši deku .
                    Ne každý naštěstí ví, že i stará taška vycpaná novinami je v mrazu dobrá, když si do ní strčíte v noci nohy.
                    Takže umrznete s teplýma nohama.

                1. Dělnická třída nepůjde po těch, kteří se oblékají a příležitostně živí podobně jako ona sama. Půjde po těch, kteří jí utahují opasky a sami žerou kaviár a ještě se tím chlubí.

                  1. Já vím, já vím!
                    Tisíc let vrtal jste do mostů, svaly vám v železo ztuhly!
                    Ale když je hlad, i jemně nastrouhaný tuhý vykořisťovatel přijde k chuti. 🙂

                    1. Stovku let pod mostem vrtal jsem
                      v předtuše pohřební truhly
                      za sto let v rameni bezmasém
                      svaly mi v železo ztuhly!

                      (Asfalt Holubovič Bezruč)

      3. Podle těch přísných opatření, které Čína dělá ohledně COVID bych si i tipnul, že ten vir by mohl být nějak účinnější vůči Asiatům.
        Tohle mě napadá, když si to dám do souvislosti se zprávami, že mírumilovní Amíci & spol. mají prý snahu vyvíjet, pardon – mírumilovně studovat účinky podle rozdílu v DNA …

        1. Já si spíš myslím, že to souvisí s čínskou přesností, pedantstvím, systematičnosti a kolektivismem. Mohu se samozřejmě mýlit.

      4. Robě stále učí z Prahy po drátě distančku a bylo mu universitou doporučeno, ať je zatím ani nenapadne jezdit zpět. Snad se zadaří na jaře.
        Co se letenek týče – když jsme kupovali první dvě, tak stála ZPÁTEČNÍ letenka, kupovaná ovšem z protekce u čínských aerolinek pro Číňany, 56 000.- Kč, s roční platností.
        O dva roky později (2010) to již bylo 63 000.- Kč; ale pořád to byla oproti dnešku celkem sranda. A byla na dva roky.

    2. Co se ti hňupi na těch školách učí? Ten biftek, poukud je v živém stavu, vylučuje exkrementy a když se tyto složky vylučovací soustavy dostanou do slámy, je z toho kvalitní hnojivo na naše 20 roků ničená pole.
      Komačové skončili před 32 lety.
      Jo už jsem měla hádku s jedním pablbem na FB, bylo to ještě před touto krizí, kdy mi tvrdil, že hnoja netřeba, že stačí chémie. Nebyla jsem sama, kdo mu tam okamžitě otloukl o hlavu pindy o chémii, která se valí na pole. On totiž nejdříve nadával na chémii, pak když jsme začali hovořit o hnoji a jemu pak došlo, že ten vytváří ty krávy, tak otočil a začal pindat jak je chémie dobrá.
      Tohle leze ze škol, problém je školství.

      1. Ten biftek, poukud je v živém stavu, vylučuje exkrementy a když se tyto složky vylučovací soustavy dostanou do slámy, je z toho kvalitní hnojivo na naše 20 roků ničená pole.

        Kvalitní hnojivo vznikne, i když do slámy přijdou vaším zažívacím traktem prošedší cvrčci. Nicméně bych stejně dal přednost tomu bifteku.

      2. Ten má jistě správnou představu, kolik platiny se spotřebuje na výrobu kyseliny dusičné a Sava…(nebo jak se bez nich obejít)

  10. Jojo. „Poručík Macek nám řekl, že tam za řekou jsou Rusové, ale my dostaneme posily a pak je porazíme. Aby se nikdo nevzdával, pokud k něčemu dojde, protože Rusové zajatcům uřezávají nosy, uši a vypichují oči.“

    1. Do sousední vesnice, která, byť v hlubokém vnitrozemí (Svitavsko), za války ležela v rajchu, jezdíval nebo spíše byl za příbuznými vozen člověk, kterému sovětští vojáci opravdu vypíchli oči a také usekli ruce. Stalo se tak poté, když jej chytili, jak spolu s dalšími vypálili vesnici, obyvatele vyvraždili – malé děti upálili a také rozjezdili tanky.

    2. ‚Alles zurück, alles zurück!‘ řval na důstojníky. ‚Direktion Mulde, einzeln abfallen!‘ A tu to začalo. Ze všech. stran, jako by na to čekali, počali do nás pálit. Obrlajtnant Macek dostal to ze strany do hlavy a neřek ani švec.

  11. Vítězství Západu v zájmu obyčejných lidí asi není. Obyčejným lidem je celkem fuk kdo je vítěz. Obyčejného člověka zajímá hlavně plný hrnec a bezpečí, aby mohl v klidu vychovávat potomky.
    Blbé je, že existují i lidé neobyčejní, tak říkajíc Vyvolení. Ti ale mají poněkud jiné zájmy. Ti totiž opravdu považují za základ svojí existence vítězství Západu, konkrétně strýčka Sama s tou úplně nejdelší holí.
    V české kotlince jich máme větší, než malé množství. Kulantně řečeno.

  12. Co dostaneme? Leda tak pořádným klackem po hlavě.
    A nevěřím, že Rus padne, kdeže, oni si vyrábí zbraně sami a západ? Co vyrábí bez komponentů z Číny? Nic, velké nic. Stačí aby jim Čína zadržovala kontejnery a jsou na hraně. Nemají ani hnojiva na pole a čím pak budou krmit lidi?
    Ukrové chytají muže aby doplnili jednotky na východě. Na celé Ukrajině, nejen na Donbasu, to jsem zase četla a slyšela i od Martina Kollera já. V nemocnicích na Ukrajině se ve velkém množství objevují ranění buď 55 letí muži, nebo mladíci, jak říkají ošetřující lékařky, jsou zmatení a vyděšení. Už to nejsou 8 let ostřílení bojovníci, jejich stavy silně prořídly.
    Oni také i Ukrajinci nepřímo potvrdili, že padlých je už víc než 100 tisíc, Rusko má podstatně méně mrtvých. Civilistů taky méně mrtvých než třeba v Iráku a umírají hlavně po ostřelování měst a obcí dnes už na ruským území ukrajinskou armádou těmi zbraněmi dodaných západem. V tom je západ také mistr, civilisty humánně zbavit utrpení bombardováním.
    V těchto dnech je výročí potlačení bojů mezi partyzány a fašisty v Řecku po válce, opět humánně. Použili Britové a Američané zápalné bomby a s partyzány zlikvidovali i civisty, beztak by trpěli, tak je poslali k pánu Bohu.

    1. Je velký rozdíl mezi vražděním ve jménu míru a humanity a mezi vražděním jen tak.
      Prostě existují hodné a zlé bomby a kdo to nechápe, je válečný štváč.
      🤮

          1. Ale kdeže.
            Bomby, které každou chvíli shazují Izraelci na cíle v Sýrii jsou bomby hodné, mírové.
            A stejně tak i bomby, kterými hodní Saúdi potírají zlé povstalce v Jemenu.
            Fakt není bomba jako bomba a vražda jako vražda.

            1. Přesně. Například vražda generála Sulejmáního, pozvaného oficiálně k návštěvě jiného státu, raketou z dronu byla spravedlivá, demokratická a – nebojím se to napsat – měla výlučně humanitární povahu.

              1. Ten všivý chlap byl takový diplomat, že se dokázal domluvit se všemi.
                Dokonce i s Američany, při potírání IS.
                To se netrpí. Řevnivost mezi sunity a šiíty je užitečná věc.

    2. Já nevím, z vašem příspěvku lehce cítím, jakoby jste nevěřila vždy pravdivému, vyváženému a korektnímu zpravodajství ČT. Včera jsem v sobě objevil duševně masochistické choutky a pustil jsem se hlavní zpravodajskou relaci ČT. No a tam jeden z moderátorů (nevím, jak se jmenoval, co to nesleduji, začínají mi nějak splývat, melou stejně stejný lži) tak ten tvrdil, že nejlepší ukrajinské jednotky jsou připravené, aby zastavily ruský postup. A vy tady zpochybňujete Ukrajinskou Pravdu a píšete tu něco o mladících a 55 letých mužích z volkssturmu?

      1. Rozvedená Cajthamlová teď poucuje vrasiu,jak zacházet s chlapy. Prý jim nechat jeho jeskyňku. No to nevím jak to myslí,že by dvojsmysl?

      2. Nevěřím, máte pravdu a proto už ty zprávy nesleduji. Po smrti muže na tv můžu sledovat Netflix, pokud tam tedy je nějaký film, co by mě zaujal. Jediný co jsem zatím viděla je https://www.csfd.cz/film/906706-k-zemi-hled/prehled/
        Dále pak yootube. Sledovala jsem i zprávy z fronty, ale nějak se z yootubky vytratily a tedy občas kouknu na readovku. Na Telegram moc nekoukám, oni to tam mají natočené tak jak to probíhá a to je hooodně drsné. Zajímavé je, že když jsem naistalovala telegram do nového chytrého přístroje z Číny (doufám, že nebudu prohlášena za agenta, pročínského, když už mě v práci seřvali, že jsem proputivská a proto tam držím hubu….už zase) Telegram, zjevili se mi tam lidé, o kterých jsem to nečekala, třeba mého bratrance z Řecka, který je důstojníkem řecké armády a sestřenice z Prahy, její manžel byl velký propagonista vládnouci fialové bandy.
        A podobné stavy, které popisujete budu mít až na podzim a nebo když bude úplněk, jasno a nebudu moci usnout.
        https://readovka.news/news/103190 V osvobozeném Lisičansku našla armáda velkou skrýš se západními zbraněmi. Hm, že budeme vyzbrojovat i Putina jsem nečekala.

        1. Symetricky vyzbrojovat Putina i Zelenského americkými zbraněmi, které zaplatí staroevropané, (kteří jimi budou po změně vlastníků posléze také vybiti), je ze strategického hladiska rozumné.

          Za druhé světové války prohlásil jistý americký prezident, že bude podporovat ve světové válce Rusko kontra nacistické Německo tu stranu, která bude prohrávat, aby se vzájemně pobili co nejvíc.
          Teprve když se to takňák vymklo z rukou, spojil se přechodně s Rusy – s pevnou vírou, že má na rozdíl od Rusů svou čerstvě vyzkoušenou hirošimskou bombu ke konečnému řešení ruské otázky.
          No – a zase se to takňák vymklo.
          —–
          Problém je, že Rusové jsou chorobně podezíraví k tomu, že to s Ruskem všichni myslí dobře.
          Nechtějí pochopit, že je v zájmu Ruska vyměnit jeho primitivní a zaostalé obyvatelstvo za jiné, civilizovanější, hodnotnější.

          Když nepocholili civilizační misi mírotvorného Napoleona ani demokraticky zvoleného Adolfa,
          je nutno obyvatelstvo resetovat v širším měřítku.
          Není důležié přežít-důležité je zachovat evropské hodnoty, zděděné po vládcích koloniální Belgie, Francie a Britániie a posthitlerovském Německu.

          Nad horou mrtvol zavlá americkoukrajinskoruská vlajka čistá – toť avantgardní nové znamení!

          Není důležité přežít – důležité je zúčastnit se!

          1. „Počkejte, vy špinaví divoši, až budete našimi věrnými a šťastnými poddanými!“
            jak napsal jakýsi Čapek v roce 1936.
            A když nebudou domorodci nové páníčky zlobit a poslušně odevzdají americké surovinové zdroje, jakýmsi omylem se nalézající pod ruským územím, možná jim pak i dovolí provozovat v rezervacích kasina. Tedy, těm, co se těch rezervací dožijou..

          2. Řekl bych, že chorobně podezíraví jsou zhruba od roku 1991 a o něco málo později. To když zjistili, že Západ Rusy sprostě podtrhl (slib Gorbačovovi) a že Jelcin míní jejich vlast rozprodat na náhradní díly a suroviny.
            Zvýšeně podezíraví, ale byli Rusové/Sověti téměř celé poválečné období, myšlena je VVV.
            Technici si jistě vzpomenou, že u mnohých sovětských výrobků, k nám dováženým, běžně chyběla spousta důležitých údajů, nebo spíše – chyběly důležité údaje k součástkám, ze kterých byly ty výrobky sestaveny.
            Vzpomínám si na jinak skvělý, velký přenosný radiopřijímač Riga 103 z konce 60.let, když se porouchal. Opraváři často krčili rameny, protože ke všem použitým polovodičům nebyly dostupné žádné údaje. Zásobování opraven originálními ND bylo problematické a často „jen pro někoho“. Tenkrát na tu opravu naši čekali snad několik měsíců.

          1. Ó nikoliv, mužik zhaftne jen půlku z půlky, která zbude. Tu první půlku nejprve chochl rozkrade a prodá. Až pak půlku té rozkradené půlky koupí mužik.

    3. Teror v Recku byl obzvlaste nepredstavitelny kruty a snad nekonecny.
      Odpor reku proti okupaci fasistu ,neskoncil v 45 ,kdy britove pokracovali v boji proti partyzanum a vsem , kteri chteli svobodny stat a vlastni vladu zavedli obcanskou valku az do doby ,nekdy v 52 ,kdy vycerpani britove /byla taky korejska valka a jine valky v 56 na Suez /to vzdali a nastoupili do Recka americane ,pokracovali ,az zavedli vladu fasistu ..Potom jeste potom a zavedli teror hospodarsky, nekdy kolem 2012.

        1. Omluvte mne, ted o zadny otazce nevim.
          Nahore je , Co nas to bude stat. Nevim.
          V Myslivne je ted tupo ,pusto a prazdno. Ani ,ze bude horsi,neharasi.
          A korat zaroven ,tam strasi trochu neco , jako Po nas potopa.
          Jako vsude kolem.
          Taky davam prednost necemu konkretnimu, coz se zevseobecni nebo co..
          So long.

  13. Chtěl bys koupit oplatek?
    Dej válečný poplatek!
    Poplatek za elektriku,
    poplatek za ameriku,
    poplatek za benzin, plyn,
    nečum okem přihlouplým!
    Chceš být jednou zase v plusu?
    Poplatek na zkázu Rusů!

  14. Až nastane říjen, chlad
    a zároveň bída, hlad
    udělám si dírku v pásku.
    K ukrajině chovám lásku,
    namelu ji z mého klásku
    do ošatky mouku,
    prostou molů, brouků.
    Utrhnu si od huby
    jsem zvyklý na otruby.
    —-
    Mívali jsme plná sila
    všechno bylo pro Vasila.
    Teď už melem z posledního
    zásobníku dvoudenního.

  15. Až bude Rusko na hlavu poraženo a rozparcelováno na zóny vlivu, které budou spravovat prozápadní demokratické vlády, tak se stane to co se stalo při rozšíření svobody do střední a východní Evropy.

    Zahraniční korporace tu zavřou fabriky a přesunou se za lacinější pracovní silou. A protože se to nebude dít u nich doma, ale u nějakých slovanských podlidí, tak se s tím nebudou vůbec párat.

    Korporace zvýší ziskovost a vyřeší tím pro sebe demografickou katastrofu (30 let se tu pořádně nerodí děti a překvapivě nejsou lidi). Jeden region začíná být po cca 20 letech jejich hospodaření poněkud vycucaný, tak by se rádi přesunuli jinam.

  16. Nomen omen;
    já jsem zlomen.
    Lejno a Truss,
    fialový hnus.
    Hovno chce být pánem světa
    hoven jsou dnes plná ghetta
    hypotečních bungáčů,
    sídel práce hledačů.
    Kdo vyveze žumpy?
    Mají lidi pumpy?

    1. Místní dvůr VaK má k dispozici (na cca 10k obyvatel) už pouhou jednu PV3S-hovnocuc. Až ta Pragovka klekne, nebude nic. Za celá ta léta nekoupili nic modernějšího. Po likvidaci místního JZD, které přesně tyto vozy mělo také (a několik se zařízením na rozstřik močůvek), je od klekajícího družstva odkoupili soukromí zájemci, Doslova za pár šestáků.

  17. Ty prachy na obnovu rozkradené ukradiny budou inflační. Možná se škrtnou 3 nuly, možná 6. Určitě to nebudou zdaněné peníze. Ani nepůjdou bez ruských CxHy vyprodukovat. Je to blbost až na střechu.
    Celé to počítání peněz půjde do kelu. Důležitý bude pecen chleba nebo chlepová placka. Železná motyka a rýč (ani nebude muset být Fiskars).

    1. Ale Fiskars je fakt dobrý. Mám sekyru a je to úúúplně jiný level. Ta to dřevo krájí, jako máslo. Manželku bych půjčil, tu sekyru nikdy.

      1. Jóóó, Fiskars … vážně nemá chybu. Mám od nich víc věcí a všechny dobré.
        Ale jinak – o čem tady blouzníte? … myslíte si, že Rusové nebo Číňané pustí nějaký kšeft na obnově Ukrajiny ne-přátelským zemím? Já bych si tipnul, že nikoliv :-).

        1. Tady bych řekl, že je ten zakopaný pes. Rusové nebo Číňané.

          Porcuje se medvěd, který vesele běhá po lese.

          Člověk jen kouká, co z toho Fialy padá. Celé do nabírá nádech frašky.

  18. Blbíš a Fiala aneb tomu říkám klika!

    Pamatuju si moc dobře ten zpocenej, vyjevenej a zděšenej výraz Fialova ksichtu, když ohlásili „vítězství“ SPOLU, když si náhle uvědomil, že to, co umí, ani náhodou nestačí na premiérování, do kterého zrovna spadl. Už druhej den se celej podělanej scvrknul až ták, že téměř vyšuměl. Zmohl se jen na to, že skloňoval dál Babiše ve všech pádech, protože oni za nic nemůže, on muzikant. Vůbec jsem se nedivil, neb kde nic není, ani smrt nebere. A tak to šlo každej den až ták, že i ty hyeny, který mu pomáhaly do sedla, samy začaly psát: “Fialo budíček!!!“. Bůh ví jak by to s ním skončilo, protože strach z odhalení, že král je nahej, už oddělal tvrdší týpky, než je tenhle tvaroh.

    Jenže pak se stal pro Fialu (!!!) téměř zázrak, neb z nebe spadla klika, když to Putin úplně posral. Místo, aby ty psychopaty kolem nás podusil ve vlastní šťávě vypnutím kohoutků s ropou a plynem a rublem, tak ten dacan dal přednost vojenskýmu řešení. Když tvrdím, že Fiala je hloupej, musím přiznat, že zase ne až ták, aby okamžitě nerozpoznal, co je pro NĚHO dobrý. Zkrátím to = Putina s Ukrajinou mu seslalo samo nebe.

    Ihned pochopil, že to svoje neumětelství může úplně bez obav hodit za hlavu, protože bude úplně stačit, když se jenom stane z těch agilních nejagilnější. A tak spolu s Černochovou se vší parádou, navzdory skřípajících zubů některejch Čechů, posílaj ukrajinským náckům dělostřelecký granáty, který házej už od roku 2014 svým krajanům na hlavy a těm nejdemokratičtějším demokratům to nepřipadne ani trochu divný. Naopak, pochopil, že stát mimo proud by se mu nemuselo vyplatit, že by ho to mohlo taky nachytat na švestkách.

    A když ho ještě navíc v Litoměřicích rozjásaný Lejno zulíbalo a popostrčilo doprostřed toho dravýho proudu a do ruky mu dalo prut se třpytkou, tak pochopil, že na ni může chytit i zlatou rybku, která MU splní každý jeho přání a že se taková příležitost nemusí už nikdy opakovat (žejo Špidlo?).

    A tak máme, vážení, premiéra, kterej s náma hraje od samýho začátku habaďuru, protože se nás snaží těma třpytivejma odleskama třpytky oslepit tak, abychom mu nepřišli na to, co on o sobě dávno ví, že totiž nic neumí. A tak máchá uprostřed toho proudu těma svejma rukama a snaží se příležitost popadnout za pačesy, zatímco celý Česko, který pomalu a jistě zatápí voda z protržený hráze, má dávno na háku a … a já, vážení, vím, že tenhle všehoschopnej neschopa nás v ní utopí!

    Takhle já, vidláku, vidím to Vaše: „co za to dostaneme“!

    1. Dovolím si připojit jeden citát :
      “ Jak mohou lidé zbabělí a nečestní sloužiti knížeti? Takoví se třesou strachem, zda budou schopni úřad vykonávat. Ve chvíli kdy úřad dostanou, třesou se strachem, aby o něj nepřišli. Začnou – li se třást strachem, aby o něj nepřišli, není NIC čeho by nebyli schopni, aby si úřad udrželi. “

      Řekl to Konfucius, to slovo nic jsem zvýraznila já.

      1. … no vidíte, Helanovo. Konfuciusovi na to stačily dvě věty a blbíšovi vět tisíc. Názornej příklad umětelství a neumětelství.

        P.AS.
        budiž Vám po přečtení toho mýho útěchou, že blbíš už z principu nemůže bejt čínským filosofem. Kam by totiž ten svět spěl?!?).

      2. Tresenim se napr. vyhodne popularni koktail ,Black Russian poridi.
        Urad doda prostredky .
        Ze slov nic neni.At je rika kdo chce. Treba KonFuckius.

    2. No jestli von ten prut se třpytkama není od von den Leyno jen taková zákeřná škodolibost. Přemýšlím, kolik si vsadit na to, že Fiala časem dostane takové to indiánské jméno : „Ten který tenkrát řídil euroůniji zrovna když se to celé pos.alo“.

      1. na to nakašlat, generále, hlavně že Fiala chytí zlatou rybku … jak jsem již psal, Špidla by Vám to vysvětlil líp než já, si buďte jistej

  19. Tak Putin už nám řekl, co bude. Evropu čeká vzestup populismu a výměna elit.
    Uvidíme, jaký je prognostik.

    1. Může mít pravdu.
      Ale zatím to vypadá, že se současná j“elita“, zabetonuje u koryt.

      Záleží to na lidech. Těm ale předhodila náhražku. Nepřítele, co za všechno může. Agresi, za podpory maonstreami, budoi lidí vylévat na jeho , umělý obraz…

  20. Vetsina lidi tady na kydech dostane utazeny opasek a navod, jak zit bez auta, ale s dobrym pocitem.
    Ale i Vidlak vi, ze pro vidlaky cesti politici nikdy nevladli a ti z ODS uz vubec ne.
    Takze spravna otazka zni: Co z toho budou samozvane elity mit?

    Fiala uz vysila slusne signaly, ktere leccos napovidaji:

    „Brusel by si tedy prostředky na obnovu Ukrajiny napůjčoval na mezinárodních trzích, od bank, fondů a dalších investorů, přičemž tyto půjčky by i s úrokem postupně splácely členské země EU, včetně Česka.“

    „Fiala chce do obnovy Ukrajiny zapojit české firmy“
    https://www.novinky.cz/domaci/clanek/fiala-chce-do-obnovy-ukrajiny-zapojit-ceske-firmy-40402059

    Takze zatim tu mame biliony na papire, ale uz se dela fronta tech, kteri chteji cerpat.

    No a ze v te fronte na cerpani bude pekna rvacka, uz vime take:

    „Morawiecki dnes popřel zprávy, že polské společnosti nemusí být zahrnuty do plánů ukrajinské vlády na obnovu země. Jak uvedl premiér, je to přesně naopak a polské podniky mají mít privilegované postavení a to dokonce zajištěné legislativně. „Slyším takové hlasy, ale odpovím na ně dost ze široka: takovou hrozbu nevidím. Vím, jak se konstruují ekonomické projekty a následně infrastrukturní projekty v případě takových škod. Práce na Ukrajině na její obnově bude na celé desetiletí: pro Německo, Polsko i Francii.“

    https://echo24.cz/a/SZisn/fiala-rekonstrukce-ukrajiny-krach-ekonomiky-polske-firmy-budou-preferovany

    V tom clanku jsou take zminky o ukrajinskych energetickych spolecnostech udajne velmi levne ke koupi…
    Jinak je to jasne: Nemecko, Polsko a Francie ma chut na 17,8 bilionu Kc (splacet to ale budou vsichni, vitejte ve spravedlive EU), a Fiala se snazi aspon trochu odklonit pro ODS.

    A Nemka, po vzoru svych predku jsde vstric konecnemu viteztvi, asi ji nerekli, ze Nemecko prave ozivuje nekolik zakonzervovanych uhelnych elektraren::
    „Šéfka Evropské komise Ursula von der Leyenová pak hledí na východ s vizí modernější a „zelenější“ Ukrajiny.“

    A co s toho budou mit vidlaci?
    Na to prece odpovida hned prvni citace v mem prispevku. Nekdo tech 17,8 bilionu Kc bude muset splacet.

    1. Tady se někdo fakt asi už pomátl …
      Mám to chápat tak, že LLR nebo DLR nebo RF budou zvát firmy ze zemí, které velmi agilně dodávaly vojenský materiál na zabájení jejich lidí, aby si mohly přivydělat a vylepšit svoji ekonomickou situaci … něco jako: pro zabíjení našich lidí a pro sankce proti nám jste fakt udělali hodně a proto my vám teď umožníme si trošku přivydělat 🙂
      Jsem blázen jenom já nebo jsou všichni letadlo 🙂 ??

        1. Je ale ještě jedno z možných vysvětlení – až zase dojde Ivan udělat si pár fotek s vlajkou do Berlína, nechá skutečně ty poláky a čechy svorně tu Ukrajinu opravovat. Zcela zdarma…

      1. Zůstaňte v klidu. Záře, kterou vidíte z pravého okénka, není západ slunce, nýbrž hořící motor letadla. Světlo, které na vás dopadá z levého okénka, není měsíční svit, nýbrž záře tavícího se kovu levého křídla, které brzy upadne. A to bílé nahoře, to nejsou obláčky, nýbrž otevřené padáky naší posádky, která se s vámi tímto loučí.

        Takhle nějak bych asi chápal řeči o poválečné obnově Ukrajiny ze strany západních zemí.

  21. Ke včerejšímu Vidlákovu článku.

    Jen upřesnění.
    Čulíkovi, který začal být až moc proruský, mimo jiné proto, že si jeho jediná dcera Emma Culik (Čulíková), vzala Rusa a hrál si na vyváženou novinařinu, dala na krk nůž CIA; snad ve spolupráci s MI5. Slovanská studia v Glasgow, měla být zrušena. Čulíkovi hrozila nezaměstnanost. V jiné profesi by se neuživil. A sociální sestup a neplacení hypotéky, rozvod a ostuda a tak dále. A ztráta přebujelého ega, která domorodé Čechy z východního Zapadákova, neustále poučovala z „ohniska západní civilizace“.
    No a najednou se objevila Nadace Madlene Albrightové, která mu místo platí. Čirou náhodou zrovna poté, co vypukl Majdan. A během roku, Čulík otočil o 180 stupňů.
    Geniální je, že jméno tomu propůjčila Balkánská řeznice, ale celou maškarádu platí česká vláda…

    No a k tomu Vidlakovu (a Leninovu), „što dělať“ ???
    MLADÍ, MLADÍ, MLADÍ.
    Veškerá činnost musí být směřována na získání a podchycení, mladých. Dinosauři nad 40 let, se mohou sdružovat, jak chtějí, mohou proklamovat, jak chtějí, mladý nezaujmou.
    Přesto existují metody, jak je získat. Vím to, částečně z vlastní mládežnické zkušenosti v neziskovce, částečně se lze učit od lepšolidí, protože dnes jsou metody sofistikovanější. Nejednou jsem o tom tady a na Kydech, psal….

    PS:

    Někdo tady už 2x psal, co jsem četl, že dá 100 mega na smysluplný projekt.
    Otevřelo se, ve veřejném prostoru, okno příležitosti. Bude trvat tak max 4 měsíce. Což je čas na odbornou přípravu. Pokud to nebyl vtip, ať dotyčný kontaktuje Vidláka. Pokud bude finanční krytí a může být o hodně menší, než to deklarované, je možno probrat s odborníky všechny možnosti a pokud je to průchodné, připravit projekt.

    1. Což o to, projekty existují, dokonce by splńovaly i ty podmínky Mladí, Mladí, Mladí..
      Ale po již několika lety ověřených zkušenostech není úplně od věci se ptát – je těch 100 milionů dar pro rozvoj anebo je to zamýšlená investice?

      Do rozvoje, specielně do výuky, nelze pro investici počítat s kratší návratností, než ve vícegeneračních měřítcích (tzn. 40 a více let) počítat.

      A to ještě je potřeba připočítat to, že může nastat „změna“ – a investice bude mít se štěstím jen nulovou návratnost.

      Stačí se podívat na všechny investice od roku 1991 do „Ukrajiny“, která je tady ukázkovým příkladem – vypadá to, že ani ty miliardy nedokází přinést tu návratnost, dokonce to vypadá, že se to vše obrátilo proti „investorům“, kteří teď musí volit mezi jejich vlastní existencí anebo další, řádově navýšenou, ztrátou.

      Nechci odmítat případnéo „investora“, jen je správné hned z kraje vyložit karty, ABJ.

      1. To okno příležitosti, není na výuku. Nebo možná i na ni, ale jen okrajově.
        Prostě, je na něco v tomto systému šance. Právě teď. Taková příležitost se otevře jednou za deset let……….

  22. Já bych k tomu pouze dodal, že minimálně v té první fázi Ti naši jedině správní a názorově pevně ukotvení doufali (věřili), že z toho bude něco mít i ten obyčejný člověk.
    Podle mě šlo od samého začátku o to, že všichni ti Fialové a Pekarové skutečně věřili, že Rusko je možné v této válce porazit. Kor po tom „slavném vítězství“ ukrajinské armády u Kijeva. Proto ta, v reálu, vůbec ne prostým lidem obdivovná cesta Fialy do „obleženého města“. Jejich představa byla, že Ukrajina musí vydržet počáteční nápor, západ Rusku zablokuje jeho rezervy a ty použije následně na obnovu Ukrajiny. Rusové s trochou štěstí sesadí Putina sami, začnou se stydět, co že to jsou za gangsterský národ a jako omluvu (válečné reparace) začnou dodávat ten plyn následně za hubičku.
    A jako bonus Fiala bude velký vojevůdce, protože navzdory všemu a všem (prokremelským trolům) stál od samého počátku na té správné straně barikády. A zvítězil. Protože to on dodal v nouzi nejvyšší naším přátelům zbraně, které to celé rozhodly.
    Bohužel, s čím se nepočítalo byl přechod na platbu v rublech. V hotovosti. Přímo do rukou ruského bankovního úředníka. A tak už není co zmrazit a výsledek je ten, že naopak to bude západ kdo zaplatí obnovu Donbasu. A říkejme si tomu třeba sankce.
    Prostě jak psal Vidlák (Apoštol, či což já vím jak si teď vlastně říká) už ve svých dřívějších textech: Pořád to vedou jedni a ti samí dovedové. Ti kteří to vedli úplně stejně v Iráku, Afghánistánu, Sýrii… Nemůže to dopadnout jinak. Dělají to furt stejně.
    A proto, shánějte dřevo. Zima se blíží…

    1. Woody: Tohle byl asi klam i proti mnohým vojákům a dobrovolníkům teritoriální obrany. Co když mysleli, že jejich riskování a někdy i oběť má smysl, aby zachránili Kyjev a zabránili bezpodmínečne kapitulaci. Mohli si myslet, že potom bude vyjednaná lepší smlouva. Místo toho jednání bylo přerušeno na neurčito. Vláda je posílá do dělostřeleckého pekla na východ bojovat o každý metr daleko od rodných krajů ve střední a západní části země. Je rozdíl mezi motivaci bránit své město a tím být poslán 600 km daleko, protože tam daleko vláda odmítá dohodu o autonomii.

      1. S tím nejde než souhlasit. Poslat brigádu teritoriální obrany např. od Lvova aby bránila kraj ke kterému nemá žádné vazby proti Rusovi, ale hlavně místním, kteří a to si přiznejme prostě čekají na to až to tam místní domobrana s podporou ruské artilerie osvobodí, je z politického hlediska prostě naivní.
        Proto je tam taky v těch ukrajinských formacích tolik cizinců. Ti to totiž nebrání z přesvědčení, ale pouze pro peníze. Ale tato motivace, jak se ukazuje, taky není všemocná.

        1. S tim bych souhlasil, ale pravda to asi uplne nebude.
          Nerikam, ze obcas nechytnou nejake potetovane „umirnene nacionalisty“, nebo domobranu od Lvova, ale vetsinou kdyz se nekdo v obkliceni/kotli vzda, tak jsou jsou casto nasilne zmobilizovani prave z Donbasu.
          Osobne jsem tam nebyl, mam to z AK a tamejsich reportu od Kadyrova a opolceneckych zdroju.
          Takze asi bude pravda, co tu pred casem, k nelibosti par lidi, psal Gogo, ze kdyz jde do tuheho, tak Kyjev sve jednotky stahne a pred ruska dela nastrci Rusy z Donbasu.

          1. Jde taky o taktiku.
            Manévrový boj ruské armády první 3 týdny, byl úžasný. 200 000 lidí proti 3 násobné přesile. Jenže, v tak velké zemi bylo těch vojáků, aby mohli držet zemi, málo. Drželi jen komunikace a nějaké vesnice a menší města. Pak se zastavili u Kyjeva. Jejich zásobovací kolony byly zranitelné z boku a jak začaly z USA a západní Evropy přicházet přenosné, chytré protitankové a protiletadlové zbraně, přičemž se diverzanti kryli v lesích a vesnicích, bylo hodně ztrát.
            Teď je fronta a zabrání území, předchází vyhnání Ukronazi. Pravidelné útoky z boku tak nepřicházejí v úvahu. I když mají Svidomye přes 7 000 protitankových střel, apod.
            Něco jiného je svaté nadšení za baťku Banderu nebo Šucheviče a útočit na z boku odkryté konvoje US zbraněmi a něco jiného ležet na frontě v poli ve střelbě….

        2. On pro hromadu lidí např. právě od Lvova byl vstup do teritoriální obrany příležitostí, jak se vyhnout povolávacímu rozkazu do pravidelné armády a přesunu na Donbas. V té době totiž platilo pravilo, že teritoriální obrana bude nasazena v regionu, odkud ti lidé pochází. No a na západní Ukradině žádná válka není, takže moc nehrozilo, že padnou v boji proti Rusům. Navíc se tím uspokojovali jejich násilnické choutky, protože terobrana byla nasazena, aby stíhala případné zběhy (ty co chtěli odejít na západ) nebo špiony (ty co dostatečně hlasitě nevolali Sláma u kravína, což mohl být teoreticky každý). To se ale změnilo, když Zelí podepsalo prezidentský dekret o nasazení TO na Donbase.

        3. Woody: u těch cizích dobrovolníků myslím, že jim jde o ideologii a ne peníze. Někdo chce chránit civilisty. Někdo pokořit Kreml. Někdo chce jednoduše střílet za to, co věří, že je správná věc. Jen peníze jako motivace, to se mi nezdá. Někde jako žoldáci na Blízkém východě střežit ropná pole nebo těžbu něčeho v Africe by si vydělali o hodně víc za mnohem nižšího rizika.

  23. Docela by mne zajimalo, jak velka je pravdepodobnost, ze EU jeji plany vyjdou:
    Rusko bude vojensky zadrzeno a jeho uhlovodiky v Evrope odmitnuty, naplni se zcasti Green Deal a ac obyvatelstvo vyrazne zchudne a propadne se mu zivotni uroven, nic svetaborneho se obecne nestane.
    Ani lidove boure, ani kandelabry, zadne armady nezamestnanych, zadna dystopie.
    Jen vyrazne zchudnuti vetsiny Evropanu.
    ECB vymaze dluhy menou a prejde na virtualni Eurocoin a zivot se vrati do roku 1960: Sem tam auto, lide vicemene doma, nakupy obstara Rohlik (drive pojizdna prodejna druzstva Vcela, ci Bratrstvi).
    Lide se zbavi vseobecne hektiky a stresu z povinnych dovolenych. A auto stoji jen penize a starosti, bez nej to pujde take.
    Kdo si ty doby pamatuje, vi, ze uplne marne to nebylo a zvyknout se da na vsechno. Navic takovy pad by byl relativni, zadna tragedie, vzdyt se tak zilo jeste pred par lety.
    Podle meho by to EU mohlo vyjit tak na 20%, coz neni male procento. A zaroven bych nevyloucil, ze zjednoduseni zivota by lide mohli v dusledku prijmout i kladne.Podle meho se krach kontinentu konat nemusi, EU se sice mozna rozdeli, ale nerozpadne, stejne tak NATO. Prave vznikajici utvary rychleho nasazeni (300 tisic muzu) se muzou stat zarodkem pristi evropske armady, tak je to dle meho i planovano.
    Nechci tu nikomu fandit, jen se ptam, je-li uskutecneni silenych evropskych planu vubec mozne. A pokud ano, zda-li je mozne i bez toho, aby vznikly nejake kriticke spolecenske turbulence. A kdyz pisi kriticke, myslim kriticke, ne bezne demonstrace.

    1. – Nákupy obstará Rohlík – JAK?
      Pokud PHM a elektřina nebudou nebo jich bude nedostatek, tak jedině nákladními rikšami nebo koňskými povozy.
      – Bez aut dojedou lidé do práce+školy+k doktorovi – JAK?
      V těch báječných „šedesátkách“ pracovaly v zemědělství a v přidružených výrobách (tedy lokálně) desítky % populace. Tato pracovní místa nenávratně zanikla a byla „nahrazena“ i desítky km vzdálenými montovnami, skladovnami a -markety, do nichž se zaměstnanci dopravují převážně auty.
      Pěšky to nepůjde vůbec, na kole jen stěží. Busová a vlaková spojení do menších obcí jsou stále víc omezována, takže snad leda nějakými obecními dostavníky (na provoz náklaďáků či traktorů s vlekem nebudu PHM a/nebo peníze).
      – Báječné šedesátky pořád ještě znamenaly na venkově běžné a ve městech nikoli neobvyklé koupání jednu týdně v neckách nebo v sedací vaně v kuchyni. Voda se ohřívala v prádelňáku na kamnech.
      Pralo se rovněž jednou týdně i řidčeji buď na valše ve škopku, nebo v jednoduché pračce, do níž se voda ohřívala v prádelňáku na kamnech. Případně se prací šnek s rámem vkládal přímo do prádelňáku.
      – Automatické pračky, sušičky, mikrovlnky, elektrické sporáky a trouby, mrazáky neexistovaly nebo to byly výkřiky techniky vlastněné pouze vyššími vrstvami.
      – Např. i v bohatém Švýcarsku ještě v 80. letech 20. století existovaly NEelektrifikované horské obce.
      A když jsem sbíral materiály k černým kuchyním, zjistil jsem, že v horských oblastech Rakouska, Německa, Itálie a Švýcarska byly ještě koncem 60. let běžným vybavením chalup. Některé již měly vedle ohniště či pece i sporák odkouřený do dymníku, ale vaření na otevřeném ohni nebylo nijak vzácné. Dtto v UK.

      „Návrat ke kořenům“ samozřejmě je možný. Znamená to ale VELMI zásadní rekonfiguraci ZEJMÉNA západní společnosti. A nejspíš se to neobejde bez krvavých otřesů.

      1. Přesně občane, to koupání v neckách, už ale v plechových si pamatuji. Koupelnu ta kolonka pro dělňasy z 1.republiky neměla. Vlastně byl i jen kuchyňský kout.
        Až do 70.let, pak otec dostal byt. Ve Frýdku – Místku.
        Opravovat se ta kolonie začala až po revoluci. Většina bytů už byla prázdná, byly velmi levné a lidé si kupovali několik jednopokojových bytů a spojovali je.
        Do práce bych se dostala na ranní a na noční, ale odpolední směnu bych měla problém stihnout. Musela bych jet z domu o hodinu a půl dříve busem. Autem o půl hodiny dříve než začíná směna.

        1. Zijem v Brne Lisni. Pracujem v Brne krpoli/koniec/technologicky park. Cesta MHD panecku rovna hodina a minuta. Ano, dakujem Bohu za covid a homeoffice 😀 O:) … ziskala som tym dve hodiny zivota kazdy den. (pretoze nesoferujem)

          A to som stale v ramci Brno mesto, jak bydliste, tak praca.

      2. Myslite, obcane, ze lide uz natolik podlehli konzumu, ze navratu zivotni urovne o 2-3 generace zpet by se branili za cenu krvavych obeti? Ti, kteri vycitaji generaci snehovych vlocek malou odolnost by byli ochotni polozit zivoty za to, aby se nemuseli koupat ve vane? To nezni moc optimisticky.
        Ptate se: „Bez aut dojedou lidé do práce+školy+k doktorovi – JAK?“
        A v roce 1960 tam dojeli jak, kdyz tehdejsi pocet aut byl zlomkem dnesniho poctu?

        1. Jak? Jednoduše: lidi daleko víc pracovali v místě/poblíž místa, kde bydleli. Odpovídala tomu i tehdejší infrastruktura. K tomu se vrátit nebude jednoduché, protože dnešní infrastruktura je zbudovaná zcela jinak a počítá/spoléhá na možnost velmi operativní individuální dopravy.

        2. V každé obci v ČSSR byla minimálně jednotřídka 1.-5. ročník a druhý stupeň jezdil do nejbližší devítiletky speciálním školním spojem.
          V každé díře po granátu fungovala družstevní školka.
          I v malých obcích byla zařízená ordinace, v níž se střídali lékaři vč. zubaře.
          Stejně tak byla v obcích prodejna a do těch nejmenších jezdila pojízdná nejméně dvakrát týdně.
          Zpravidla jednou týdně dojížděla pojízdná knihovna.
          PLUS lidé pracovali v místním JZD nebo státním statku a v přidružené výrobě.

          Takže za socíku v podstatě nemuseli vytáhnout paty z obce a přesto měli zajištěnu základní obslužnost.
          Nic z toho již dnes neexistuje.

          1. I pro Zakladatele:
            Sirsi lokalni obsluznost zacala az s rozvojem strediskovych obci (zakon z roku 1971).
            Fabriky stejne zkrachuji a zavede se nejaka forma nepodmineneho prijmu, cast lidi zustane na houmofisu, auta se budou pujcovat, jako se pujcovala drive, k doktorovi vas budou vozit sousedi, pro deti opet zavedou skolni autobusy, cast vyuky bude doma online.
            Mluvim o vyraznem snizeni zivotni urovne a ptam se, jestli zavedeni bruselskych silenosti bez mrtvych na barikadach je realizovatelne napr. v horizontu 10 let a to bez krachu spolecnosti.
            Podle meho ano a vidim to na tech 20% pravdepodobnosti, tedy ne uplne zanedbatelne.

              1. Tak ja take nevim 🙂
                Jen se mi zda, ze v medialnim svete panuji pouze extremy: vsechno dopadne naprosto skvele, anebo to skonci krveprolitim a totalnim krachem. Tak to byva malokdy, dejiny se obvykle sunou kupredu podivne kompromisnim zpusobem.

                1. Mediální svět nás připravuje na snížení počtu lidí, vykřikuje to ten Shwab a jeho pobočníci.
                  Jelikož už se historie obrací, čeká nás obhajoba Hitlera a jeho způsobů likvidace lidí.

                  1. Neco poznamek ,pro ty kteri maji budoucnost jako hlavni napln blouzneni a spekulaci bez konce..
                    A kteri se nemohou nabazit tech predstav a netrpelive touzi prispevcich az jeden metr dlouhych ,aby se co nejvic jich vyplnilo a co nejdrive.
                    Kteri pro zitrek odmitaji videt dnesek..
                    Stranky take zaplavuje ironizovani ,satiricke pasaze na vyroky vlad a na situace.
                    Vlada Fialy , EU ,Ukrajina a udalosti kolem uspesne poskytuji hlavni obezlicky s kterymi vetsine mavaji pred ocima, aby se zakryli veci hlavnejsi a podstatny.
                    Svetova media se nezucastnuji a jednotne nevi ,co se deje v Holandsku. A zrejme nesmi vedet.
                    Ohrozeni lidstva Dusikem a boj proti nemu prave probiha.
                    Protoze normalne je obsazeny ve vzduchu okolo 70%.
                    Vlada Holandska se rozhodla ,to je jako vzdy teprve zacatek konce zemedelstvi v Holandsku ,ktere je hlavni vyvozce potravin, zrusit farmy az do 50% , nebot produkuji skodlivy dusik do vzduchu.
                    Jako obvykle je to signal a vzor , pro ostatni vlady , aby nasledovaly..
                    Vyriti se problem Dusik i na CR ?
                    Holandska vlada zrejme zaridi ubytek dusiku ve vzduchu.
                    V celym svete..
                    Kdo dal Holandske vlade /a mediim, aby byly zticha , aby se zabranilo protestum solidarity s lidmi Holandska /prikaz ,zrejme ma velkou moc.
                    Pod jekotem ,ze Putin..
                    Velke celonarodni protesty ochromily Holandsko, snad vetsi nez nedavno v Kanade , u nas jsem nasel jen titulek a clanek v Outsider Media.
                    Zeme je zablokovana a zivot se zastavil.
                    Nasledky ubytku potravy ve velkem vyrabene a produkovane v Holandsku ,samozrejme postihnou hlavne EU staty a svet s nimi..

            1. Výuka online? Hm, jenže na to potřebujete jaksi elektřinu a počítače, mobily, tablety. Jenže to asi nebude tak snadné jak píšete . Pokud budou zálohy na elektřinu takhle stoupat, jakože budou, tak výuka online se pěkně prodraží.

        3. Do práce v JZD se jezdilo na kole! Místní družstvo Tichá zaměstnávalo okolo 3000 lidí, vesměs v přidružené výrobě. V podhorských oblastech byla vytvořená síť odchovu jalovic pro družstva z jiných lokalit. Proto tam nebyla potřeba lidí jako v dojných stádech.
          To se po revoluci změnilo, začalo s propouštěním. Dnes díky CHKO Beskydy se nepěstuje obilí, pouze se sklízí seno a pase se v sezóně několi desítek krav.

          Otec jezdil do Válcoven plechů F-M autobusem, byl levný, jezdil na čas a načas jezdil i z práce. A protože to neměl tak daleko, chodil z práce i pěšky.
          Jezdilo se běžně autobusy, pamatuji ještě staré Škody s přívěsem a průvodčí, vlaky.
          Jízdenka na vlak se dala koupit kdekoliv a platila po celém Československu.

          Po rozpadu republiky už né, teď jsou časová pásma, lidé kteří spadají do příměstkých oblastí jsou ve větší výhodě než lidé, kteří bydlí dál. Proto se jezdí auty, zkracuje to čas a nepotřebujete hafo jízdenek. Teď už se dá kupovat jízdenka i na netu, ale od doby co mám auto, jsem nejela ani vlakem a ani budem.

        4. Kolko nemocnic sa zrusilo po prevrate? Kolko skol sa zrusilo po prevrate? Kolko fabrik sa zrusilo po prevrate? Polka nasej dediny pracovala v Jase v Bardejove, autobus chodil robotnicky podla smien … z Jasu su rozvaliny … druha polka pracovala v mliekarnach … z mliekarni su rozvaliny … zvysok chodil na druzstvo … z kravina su rozvaliny ….

          Nemocnica teda nejakym zazrakom ostala, ale ked mama potrebovala kosicku sanitku, aby ju z bardejovskej nemocnice odviezla 20 km do jej vesnice, tak od desiatej rano cakala do siestej vecer, pretoze kosicka sanitka obsluhovala bansku bystricu (co bol aj za komunistov iny kraj), pretoze optimalizacia … a verim, ze v CR to bude hoooodne podobne. (aj ked v Brne to nevidim, pretoze v Brne je tak nejak … vsetko co potrebujem)

          1. Bosorečko a Evix, obávám se, že se snažíte konkrétními argumenty vysvětlit situaci člověku, který žije odtržen od reality. Možná ajťák, soudě dle jeho představ o nezničitelnosti dodávek elektřiny nutné k provozu hejblat.

            1. Nekdy se chce cloveku plakat. Bosorecka rika to, co ja, vy na to reagujete „argumenty pro cloveka odtrzeneho od reality“ (coz mam byt ja). Proto soudim, ze tahle spolecnost si nic jineho, nezli totalitu nezaslouzi. Pouhy hospodarsky pad na usta takhle hlubokou miru spolecenske neorientovanosti vyresit nedokaze.

              1. Nesuďte tak příkře.
                Vezměte v úvahu, že všichni, kteří se tady setkáváme – s výjimkou obyvatel Lampárny – máme na zásadní věci shodný, podobný či aspoň blízký pohled. Rozpory mezi námi jsou ve skutečnosti drobnostmi a neměly by nám zastřít zrak.

                Mysl člověka funguje tak trochu jako zvětšovací sklo. Dává maximální možný prostor těm problémům, které aktuálně vnímá jako největší. A ony „aktuálně největší problémy“ mohou být, nahlíženo z jiné strany, pouhými banalitami.

                Berme to v úvahu, než nad někým/něčím zlomíme hůl.

                1. Me zlomeni hole neznamena vubec nic, Zakladateli, kdo jsem ja, aby me lamani nekoho zajimalo? Presto dekuji za reakci. Rozhodnuti Brusele nevisi uplne ve vzduchoprazdnu a svym zpusobem se o mandat lidu opiraji. Tezko pak po Bruseli chtit, aby delal racionalni rozhodnuti, kdyz jeho ideove zadani je iracionalni.
                  Podle meho mnou nabidnuta uvaha, zda by plan Brusele mohl projit, nebyla a neni uplne plana , lec nezdarilo se.
                  Navrhy a snahy Brusele dle diskuteru pruchozi nejsou, protoze nebude elektrika na hejblatka, po prevratu se zrusila JZD a nemocnice a v obcich byly prodejny- vsak si to sam vyse prectete.
                  A vse konci vyrokem, ze tyto konkretni argumenty osoba odtrhnuta od reality nedokaze pochopit.
                  Vemte to tak, ze zde na litterate se schazi „lepsi diskuteri“, ovsem vystup je takovyto. Jak asi musi vypadat zbytek (coz Brusel velmi dobre vi)?

                  1. Nerad se vam vymesuji do diskuse, ale podle meho se Obcan a spol vubec nevyjadruji k pruchodnosti navrhu. Jen k tomu, ze nelze podruhe vstoupit do teze reky (aka 60s v CSSR).

                    Podle meho chapani toho, co pisou to skonci pruserem a pokud pujde o navrat do sedesatek, tak to rozhodne nebudou sedesatky minuleho stoleti, ale nektereho drivejsiho.

                    Jen pro dokresleni… za poslednich tricet let doslo k ruseni a transformaci nemocnic v dedeckarny v sirem okoli macechy mest. Pred deseti lety, za vlady Fialovych predchudcu malem zrusili spital v Roudnici s tim, ze lidi maji jezdit do Prahy. Mapu uz jste videl?

                    A ted si to zkuste naroubovat na svet „skoro bez aut“.

                    1. Nejak mne nenapadlo, ze ten rok 1960 by byl bran konkretne, na to jsem mel upozornit: zivotni uroven OBDOBNA roku 60 a okolo. Samozrejme to vratit nejde, krasneho Tonyho, prezidenta Novotneho, nikdo nevzkrisi.
                      Ale dobre, na mapu jsem se kouknul, takze to vemme podle oponentu: Co se musi stat,aby plany Brusele nebyly naplneny?
                      Ja osobne nemam jinou predstavu, nezli velkeho ekonomicko politickeho krachu. Pak ovsem nebude uz vubec zadna nemocnice, do ktere byste mohl svym 25 let starym VW dojet.
                      Ze by se jim v Bruseli rozsvitilo v hlave, anebo prumysl je donutil odvolat, to si predstavit nedovedu.
                      Druha vec, kterou jsem mel puvodne na mysli je ta, ze se tu chybne bavime v absolutnich meritcich: bud vyjde vsechno, anebo nic, coz je take spatne. Od neceho Brusel bude muset couvnout, ale vetsinu planu prosadi, to si myslim. Vetsina je pro me pulka a vlas navic.
                      Takze treba prosadi elektroauta a zelenou elektrinu, plyn nasmlouva treba z Kypru a Izraele (obecne, neberte me za slovo). Elektrika bude na pridely (anebo na mince, jak v USA), auta si budeme pujcovat, deti budou mit hodinu vykladu a pak samostudium. Atd.
                      Uplne to nekrachne, ale vsechny moderni profity budou omezeny treba o 1/3 az 1/2.
                      Podle meho je muj argument jasny: Kdyz to tak slo v roce 1960, musi to jit i 2030, tech sedmdesat let nic neznamena.

                    2. Jenze aby to slo jako v roce 1960, musely by se vratit veci, ktere v tom roce 1960 pomahaly tu situaci zvladat.

                      Kdyz to vezmu hodne zjednodusene, muj deda v roce 1960 vzal cepici a sel minut pesky do prace. Babicka sedla na kolo a za dve minuty byla taky v praci. Otec chodil do skoly do sousedni vsi (kilometr a pul). Doktor byl v jine sousedni (tehdy) vsi, pet kilometru. Spital s pohotovosti ve meste o dalsi tri kilometry vedle. Ve vsi byla samoobsluha, masna, obchod s domacimi potrebami. Male kino.

                      Chcete napsat, co z toho je tam dnes? Uz muzu, je po desate.

                      O tom psal ti, se kterymi polemizujete, o nicem jinem.

                      Protoze jinak pujde o krach a to hodne drsny.

                    3. Stridore, Jožka to napsal za mne a děkuji mu za to, protože jsem si omylem shodil Chrom a s ním i rozepsanou reakci.
                      EU zkrachuje a světu okolo to bude úplně jedno. TEČKA.
                      Pokud si EK prosadí své šílenosti, propadne se většina Evropy (kromě Ruska) do poloviny 19. století a možná ještě dál. Pokud se na současné dění podíváte komplexně, pochopíte rychle proč.

                    4. Tak ted se bude jezdit do prace elektrokolem 20 km, doktor bude na telefonu, deti bude 2x tydne vozit skolni autobus, 3 dny se budou ucit doma, elektrika pujde jen rano, v poledne a vecer (powerbank stihnete nabit) a tak dale a tak dale.
                      Nevime presne, co nas ceka, ale pri trose fantazie si nejaky zpusob zivota predstavit lze, ja jsem si vzal jako pomerne znamy priklad 60. leta, mohl jsem mluvit o roce 1950, anebo o 30. letech, to mate uplne jedno. On by mi stejne nekdo namitl, ze jeho deda ve 30. letech mel uz doma ustredni topeni co slo cely den, takze Brusel nemuze omezit vytapeni a ja tu kecam blbosti. Citite ten zmar?

                    5. Stridore, kolik stoji elektrokolo jste uz videl? Kdyz to padne na hubu, nebudete na nej mit. Povezete na tom elektrokole potomka? Doktor na telefonu? Minuly mesic jsem se zkousel dovolat na alergologii. Dovolal jsem se za tri dny na 28. (dvacatyosmy!!!) pokus.

                      Vite jak se to rika o Hurvinkovi a valce? Nebo o Marie Antoinette a brioskach?

                    1. Neni, Zakladateli, EK (komise) konzultuje s EP (parlamentem,) a ac ten nema zakonodarnou iniciativu, jejich rozhodnuti jsou vetsinove v souladu. Ke obcasnym kolizim vede jen to, ze EP je jeste silenejsi, nezli EK.
                      A EP voli evropsti volici, EP je tudiz obrazem nalad a prani evropskeho lidu. Stale nevim, kde se berou ty iluze, ze politika Brusele neodpovida evropskym naladam. Bohuzel je to tak, politici jsou obrazem svych volicu. A nevolici vypadavaji ze hry a jsou odsouzeni k nadavani na ty, jez byli zvoleni jejich agilnejsimi spoluobcany.
                      Proc nikde nevidime protibruselske demonstrace? Na odpoved bych vzal v tomhle pripade Occamovu britvu: protoze neni duvod demonstrovat.

      3. Návrat ke koňským povozům zabezpečil svým spojencům v Srbsku a na Kubě Boris
        Jelcin v rámci své perestrojky, kdy těžbu ropy svěřil BP (a ona se stala prodělečnou).

  24. Obyčejný obyvatel EU samozřejmě zchudne – komodity se budou dovážet přes půl světa, budou mnohem dražší, ale bude nás hřát vědomí, že se jedná o „demokratické“ komodity. A jak už bylo napsáno v předchozím článku – důležité je, kdo ovládá média a výchovu ve školách – prostě lidu bude vysvětleno, co je pro něj nejlepší a kdo může za inflaci, zimu, nezaměstnanost atd. A kdyby se náhodou začaly objevovat ve větší míře „rebelské“ nazory, tak jednoduše nastoupí cenzura.

    1. Nezávislost na ruských surovinách jsme měli jak za Rakouska, tak za Protektorátu. Vlastně teprve Studená válka přinesla změnu.

      1. A jaky byl v Cechach za Rakouska a protektoratu blahobyt.
        Jojo, Fiala vsem vysvetli, ze si zili nad pomery, a je cas se vratit na zem.
        A hned potom si da toust s kaviarem.

      2. Za Rakouska vycestovala polovina obyvatel obce Tichá do Texasu. V 90.letech navštívilo naší obec několik potomků lidí, kteří se také vystěhovali do Ameriky. Máme dokonce i muzeu o vystěhování do Texasu.
        Za Proktorátu zase do Brazílie. Jo a kam půjdeme teď?

        1. Před pětadvaceti lety se mi ozvala mladá paní z USA, jestli nejsme příbuzní, podle příjmení její maminky zasvobodna (nejsme). Ale poslala údaje o svých předcích, kteří pocházeli právě z obce Tichá u Frenštátu pod Radhoštěm, pradědeček ji opustil jako dvouletý v roce 1868. Většina vystěhovalců skončila v Texasu, v obci Granger. Maminka ještě umí česky, mladá už ne.

      3. No ale také nebyla, jak už tu bylo vysvětleno, taková závislost obecně na třeba ropě a plynu, nehledě na suroviny které jsou potřeba na výrobu například počítačů, mobilů, aut atd. Topilo se uhlím, dřevem, teplá voda nebyl samozřejmostí. Takže proto jsme byli dost nezávislí na, nejen, ruských surovinách. A nejen my, minimálně celá Evropa. Prostě nebyl takový průmysl, nebyla ani taková potřeba domácností.

          1. Tak např . kyselina sírová 96% se vozila v železničních cisternách, dnes se při nehodách rozstřikuje z kamionů. A na rozdíl od boraxu se volně dostane i v drogerii (pod nenápadným názvem).

  25. Co z toho budeme mít?
    „Jednou z priorit našeho předsednictví EU je pomoc Ukrajině s její obnovou.“ Takže tam musíme napřít síly a neptat se tak přízemně, co z toho budeme mít!!!
    „Na konferenci ve švýcarském městě Lugano, kam se v pondělí sjeli evropští politici jednat o obnově Ukrajiny, dostala ČR na starost obnovu Luhanska“ (samozřejmě po našem vítězství!). Nemohl by tam třebas někdo z vlády zajet a trochu to tam ohlídat, aby nám to Rusové moc neponičili?
    „Podle ukrajinského premiéra Denyse Šmyhala bude na rekonstrukci jeho země potřeba okolo 750 miliard dolarů, tedy v přepočtu 17,8 bilionu korun.“ To přece pro nás není problém, zdroje jsou… a když tak se občané složí, číslo účtu vláda dodá včas.
    „Česká republika bude podle Fialy začátkem října pořádat neformální jednání Evropské rady v Praze, jehož hlavním tématem by měla být právě Ukrajina“ (to je překvapení…).
    https://www.lidovky.cz/domov/fiala-leti-do-svycarska-ukrajina-predstavi-plan-povalecne-obnovy.A220704_202025_ln_domov_kov
    Pro vysvětlení, v úvozovkách je vlastní text článku z Lidovek, ostatní je můj komentář.

    https://www.lidovky.cz/domov/fiala-leti-do-svycarska-ukrajina-predstavi-plan-povalecne-obnovy.A220704_202025_ln_domov_kov

    1. „Podle ukrajinského premiéra Denyse Šmyhala bude na rekonstrukci jeho země potřeba okolo 750 miliard dolarů, tedy v přepočtu 17,8 bilionu korun.“
      ( Povídá žena Kohnovi: dcera dospívá a když se večer v pokoji převlíká, tak na ní Roubíček odnaproti kouká, musíme koupit roletu. Ale Sára, nač hned utrácet, se tam pár dní převlíkej ty a roletu si koupí Roubíček. )
      Z toho mi vychází, že největším trestem pro Putina bude nechat mu Ukrajinu celou, ať si obnovu zaplatí sám.

      1. Zajímalo by mne, kolik z těch plánovaných 750 mrd. je všimné pro ukrajinskou vládnoucí věchrušku. Tipoval bych tak na cca. 50%.

        Pokud to Putin zvládne bez úplatků, tak už na to v podstatě má našetřeno (cca. 300-500 mrd. západem zmražených RU aktiv). 🙂

        1. Pro ukrajinskou věrchušku bude každopádně potřeba peněz hodně. Protože už nevydělává, jako dříve.
          Problém je v tom, že se na UA nahromadily zbraně, z celého NATO. Černý zbrojní trh je tak v troskách, protože nabídka výrazně převyšuje poptávku. Např. islámské teroristické skupiny, nakoupily tolik protiletadlových přenosných raket, že jsou schopny vyhlásit bezletovou zónu nad celou Evropou.
          Další příklad. Rusové od Ukrajinců koupili dvě nejnovější francouzské houfnice, 155 mm. Prakticky za hubičku. Zamlouvalo to na 1/10 původně vyžadované ceny….

    2. Zvýší nám daně co jsem četla, tedy jen nadpisy na PL. Vrátí se nám nějaká obdoba superhrubé mzdy a prozřou i ti co jsou zatím slepí. Stanjura na tom už pracuje.

      1. Neprozřou.
        VŽDYCKY za to (za tu bídu) bude moct Babiš a především Putin.
        Nikdo jinej. Hlavně ne ti, co to všechno spískali. Přes to nepojede vlak.

        1. No, ale po zavedení superhrubé mzdy pochopili i tehdejší voliči Nečase, že šlápli vedle. Kalousek je právě z téhle doby nepřítel číslo jedna. A následné volby vyhrála ČSSD a ejhle neznámý Babiš, o kterém se psalo v Zemědělských novinách, ale většina ho neznala. ODS skončila se 7% a TOP09 s 5%.
          A už v únoru jsem od lidí, kteří nadávali před volbama na Babiše, že „zlatý Babiš“.

    3. By mě zajímalo… Evropa nebude mít plyn, elektřinu, žrádlo, suroviny a tak podobně. JAK chtějí tu ukradinu obnovovat? Házet ciframa je hezké, ale počítám, že natištěnýma papírkama barák neopraví, na to jsou potřeba jinačí věci. Půlka z nich se v Evropě nevyrábí. A ty co se dělají, potřebují k výrobě energie. Suroviny. Už vidím ty nadšené davy, kterak hladoví a mrznou, bo drahý plyn a elektrika jsou nutné pro opravu ukradiny. Nakonec to dopadne tak, že chudý Evropan bude šlapat pěšky nebo na kole hákovat od nevidím do nevidím a chudý ukrouš od Haliče si bude vozit zadek v SUV a chechtat se, jak je ten západní demokrat blbý. Podobnost s našimi nepřizpůsobivými čistě náhodná.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *