24 dubna, 2024

Další pracovní porada…

Ne, já snad už do té práce raději nebudu chodit. Zaskakoval jsem za kolegu obchodníka, který je doma s covidem a musel jsem za něj na obchodní poradu. Jen si poslechnout cvrkot a pak mu to přijet domů převyprávět, protože teď začíná poslední dějství zemědělského roku – účetnictví. Řeší se závazky a pohledávky, zemědělci přemýšlejí, jestli kvůli daním prodají svojí úrodu ještě letos nebo až v lednu příštího roku, chystají se smlouvy na další sezónu a vůbec panuje taková kupecká nálada, protože práce už byla vykonána, teď je zapotřebí zarputile bojovat o každou výhodu, tvrdě vyžadovat bonusy a nechat si pro korunu vrtat koleno.

Kolegové obchodníci mají tuto dobu nejraději, protože už se nehoní po poli se vzorky, naopak, běhají za svými zákazníky se zápočty vzájemných závazků, teď přicházejí na řadu roční prémie za obrat, prostě my technici už máme víceméně po sezóně a tak jsem měl čas prosedět den excelovských tabulek se záznamy o zákaznících.

Mimochodem – pak jsem se v klidu zastavil o covidového kolegy doma, vysypal jsem mu plnou tašku dodacích listů a faktur, řekl mu, jak vypadá situace, dali jsme si kávičku… a všem to bylo jedno. Covid už prostě není téma, nikoho to nezajímá, nikdo svojí firmu podle covidového nebezpečí už neřídí, lidi už se ani neobtěžují covid někde hlásit a chodí s ním i do práce… tolik k loňským obavám, jak tu bude trvalý doktorský koncentrák… Pro všechny politické strany z toho podle mě vyplývá jednoduchá rada – mluvte méně o covidu a více o drahých energiích. Ještě pořád mám pocit, že se cvičí na minulou válku.

Zpět k zemědělskému sektoru…

My o našich zemědělských partnerech víme úplně všechno. Známe mnohem lépe než oni jejich výměru, víme mnohem lépe než oni, co jsme jim prodali za osivo, jakou odrůdu, kde to vyseli, jak hustě, jakou tam měli bonitu, kolik dusíku mají v půdě, známe lépe než oni jejich půdní rozbory, víme jaké měli reálně výnosy a samozřejmě známe lépe než oni i jejich finanční situaci. Povinností obchodníka je vědět OFF – o fšech fšechno.

A já jsem se na poradě dozvěděl, že jsem se s jarními odhady vůbec nespletl. Třetina zemědělců v našem portfóliu je s penězi na dně. Už prostě nemají, kde brát. Nemají nakoupená hnojiva na jaro, protože jsou strašně drahá, úrodu mají už víceméně prodanou a do dalších žní je hodně daleko. A firemní rozkaz zní: nepůjčovat jim, protože to nebudou schopní splatit. Půjčovat jedině proti zástavnímu právu na jejich pozemky.

Další třetina zemědělců je na tom o něco lépe. Jedná se především o ty, kteří na jaře dokázali odhadnout situaci, zadlužili se, ale nakoupili hnojiva sice draho, ale pořád za směšné ceny oproti dnešku. Ti sice už mají úrodu také víceméně prodanou, protože museli splatit své závazky, ale mají jaro pokryté. Tyto bude možné úvěrovat, protože se zřejmě dostanou ještě před žněmi finančně na nulu, ale po žních budou mít čím platit. Pak budou v té stejné situaci, v jaké je ta první třetina teď.

Poslední třetina zemědělců je v pohodě. Jsou to většinou akciovky, stojí za nimi nějaký kapitál – společnosti, které investováním do půdy utrácejí svůj zisk a mají v tom dobře uložené peníze. Ti samozřejmě bez problémů nakoupili hnojiva i ostatní propriety nadlouho dopředu, protože jim bylo jedno, jestli peníze utratí teď nebo za půl roku a díky tomu pohádkově vydělali, protože nakoupili za staré ceny, ale prodávali už za nové. Toť deagrofertizace v praxi… Díky velmi promyšleným krokům zemědělského imbecila Nekuly jsou malí zemědělci na pokraji krachu, střední zemědělci zkrachují za rok a velcí zemědělci zcela opanují situaci, protože díky kapitálu levně koupí, draze prodají a pozdrží splatnosti.

Mimochodem… to se také dalo čekat… Na fejsbůku se dokolečka dokola objevuje srdceryvný dopis jedněch zemědělců, kteří Nekulovi fandili, velebili ho za jeho skvělou zemědělskou politiku zaměřenou na malé rodinné farmy, byli sdruženi v té správné asociaci, která měla u soudruha ministra dveře dokořán a kteří vždycky nadávali Andrejovi za jeho Agrofert. Farma Mikolášovi. Produkovali zejména mléko.

Samozřejmě to dělali přesně tak, jak jsem psal před půl rokem – prodávali mléko s příběhem, které bylo docela drahé. Ale ve světě nadbytku a blahobytu si zákazníky našli. Po republice běhá dost bohatých lidí, kteří nemají problém dát za mléko dvojnásobnou cenu, protože je fakt kvalitní. Ale celý národ za takové peníze nenakrmíte.

Ti teď zjistili, že musejí zdražit tak, že už to není k zaplacení ani pro relativně bohaté zákazníky. Mraky předpisů, bo veterinářům je jedno, kolik stojí elektřina a plyn, spousta papírování, už předtím se museli hodně ohánět, aby měli klientelu… hotely, cukrárny… a teď najednou lidi začali šetřit, protože jsme ve válce a pro porážku Putina stojí za to přejít na levnější krabicové mlíko. A je po žížalkách.

Nemyslete si že jsou jediní. Právě tihle zemědělci, kteří dokázali projít přes to šílené papírování a udrželi si malou mlékárnu, malá jatka, malou prodejnu a zvládli to díky tomu, že brutálně draze prodávali vysokou kvalitu, ti teď přijdou na buben jako první. Většina jejich zákazníků si teď bere dva svetry a ceny energií řeší tak, že si odpustí kvalitní večeři v kvalitní restauraci, takže si odpustí výrobky právě těchto extrémně drahých zemědělců.

Řezník Kšána je podle mě další na řadě, protože když jste byli zvyklí dát za kilo jeho masa tisícovku, tak těch deset tisíc korun, o které máte dražší topení, ušetříte na blbých deseti kilech masa… na kterých ale on má velmi slušnou marži, o kterou přijde. Určitě mám mezi čtenáři někoho, kdo u Kšány alespoň občas nakupuje… tak se tam porozhlédněte a dejte vědět…

No nic… varoval jsem je už před rokem, varoval jsem před zemědělskými experimenty, varoval jsem, že národ nenakrmíte ultradrahým kvalitním jídlem, protože na to národ nemá… varoval jsem před asociací malých zemědělců, varoval jsem před Nekulou… bubnoval jsem na demonstrace a tihle všichni si mysleli, že se jich to netýká…

Při brutálně rostoucích nákladech vyhrává konkurenční boj efektivita…. vyhrají velké masokombináty, gigantické zemědělské koncerny, obrovské traktory a pořádné drancování… Včera jsem to říkal, koukáte na to v přímém přenosu, jak Bůh trhu, pokroku a efektivity vítězí nad Matkou Zemí.

Je to sice slabá útěcha, protože samozřejmě vidím to nezměrné úsilí, díky kterému ti malí zemědělci svoje podnikání vybudovali… ale když zkrachují, přestanou alespoň kecat o tom, jak potřebují víc dotací, protože oni jsou ti jediní opravdoví zemědělci se vztahem k přírodě… + deset certifikátů kvality od neziskových organizací. Ne, nelituju je, kdyby četli Vidláka a zařídili se podle toho, mohli jsme být jinde. Ale oni věděli, že takhle vláda je mnohem lepší než ta Babišova.

Takže je vám to všem jasné? Třetina zemědělců bude mít co dělat, aby se dočkala příštích žní. Druhá třetina zemědělců bude mít stejné problémy příští podzim a velké koncerny si všechno koupí, protože trh je svatý a vyhrává nejnižší cena.

363 thoughts on “Další pracovní porada…

  1. Milí přátelé!

    Mé oko administrátora vidí i věci, které řadovému uživateli webu zůstávají skryty. V drtivé většině případů to není žádná škoda, poněvadž zpravidla jde o pozvánky na erotické seznamovací stránky a neodolatelné nabídky na koupi Viagry, Cialisu, Levitry, nebo jejich neznačkových derivátů. Je to poněkud monotónní a někdy i dlouhé – tak dlouhé, že dokonce ani paw takových délek textů nedosahuje. Bez lítosti to mažu, a ani ruka, srdce či oko se mi nezachvějí.

    Ale každé pravidlo má své výjimky, tak i teď. Toto (níže) se mi objevilo ve spamu. Odlehčeme vážnost debaty, vždyť srandy není nikdy dost!

    Čtěte a buďte dobré mysli!

    Zakladatel
    P.S.: Nepošleme ten kontakt na Úřad vlády? Třeba by jim nabízená pomoc přišla vhod…!


    Ahoj, já jsem NIRA SHALOM, jsem tady, abych rozšířil tuto dobrou zprávu do celého světa o tom, jak jsem získal zpět svou bývalou lásku. Šílel jsem, když mě minulý měsíc opustila moje láska kvůli jiné dívce, ale když jsem potkal přítele, který mě seznámil s Babou Wale da Wiseman, velkým poslem, vyprávěl jsem Babě Wale o svém problému o tom, jak mě opustila moje bývalá láska, a také jak jsem potřeboval získat práci ve velmi velké společnosti. Řekl mi pouze, že jsem přišel na správné místo, kde dostanu touhu svého srdce bez jakýchkoli vedlejších účinků. Řekl mi, co musím udělat, Poté, co to bylo hotovo, Za další 2 dny mi moje láska zavolala na telefon a řekla mi, že se omlouvám, že jsem žila dříve, a také v příštím týdnu poté, co mi moje láska zavolala prosím o odpuštění, byl jsem pozván na pohovor do mé požadované společnosti, pokud bych potřeboval pracovat jako nadřízený. Jsem tak šťastný a ohromen, že to musím říct celému světu o tom, jak mi Baba Wale pomáhá splnit přání mého srdce. Baba Wale je specialista na všechny druhy kouzel a dobré magie. Pokud potřebujete jakýkoli druh pomoci, kontaktujte, Baba Wale, na následující e-mailové adrese: babawalewiseman01@gmail.com Whatsapp: +12544131991 Děkuji později

        1. Ano, problemy mají tendenci řešit se samy.
          Má to ale malý nedostatek.
          Ono řešení se nám nemusí vůbec líbit.
          Takže pokud Bába umí tu válku zastavit spravedlivým mírem, tak at koná.

    1. Úplně se mi vybavil ten fousatej vtípek, co končí:
      Dejte si na něj pozor, panáčkové, takovej moderní člověk a věří na kouzelný babičky…

  2. Diskutující Helanov zmínil Elona Muska a byl zvědavý, zda-li na něj Bidenova administrativa zaklekne nebo ne. Já jsem také moc zvědavý a myslím si, že míra zakleknutí (pokud vůbec bude) bude záležet na tom, kolik moci (volně přeloženo „peněz“) Elon Musk má. Vzhledem k tomu, kolik toho US veřejnost ví Evropě a okolním světě, tak si nedělám iluze o tom, jak moc je bude trápit, že Elon Musk zatrhnul Ukrajině své satelity.
    Přesto si myslím, že bychom si při takové spekulaci měli udělat malou analýzu toho, kdo má jaký rozpočet, včetně Elona Muska s jeho Space X a zkusili to porovnat s něčím z běžného života a také s tím, co vidíme u podobných organizací, které se zabývají podobnými věcmi, co Space X.

    Takže:

    Obrat Space X : 2 mld. USD
    Odhadovaný majetek Elona Muska: 238 mld. USD
    Rozpočet kongresu=vlády USA: 5, 35 bilionů USD
    Rozpočet NASA : 22,5 mld. USD
    Rozpočet Roskosmos : 1,92 mld. USD
    Rozpočet CNSA (Čínská národní vesmírná agentura) : 10 mld USD
    Rozpočet ESA (Evropská kosmická agentura): 6,3 mld. USD
    Rozpočet UAESA (Kosmická agentura spojených arabských emirátů) : 5,2 mld. USD
    Rozpočet JAXA (Japonská kosmická agentura): 1,4 mld. USD
    Cena války v Iráku : 1,9 biliónu USD
    Cena války v Afghánistánu: 2,313 biliónu USD
    Cena války na Ukrajině (podle nejspravedlivějšího a nejpravdomluvnějšího serveru Hovinky. cz): 900 mil. USD denně, což dělá nějakých 209 mld. USD za tu dobu, co tento konflikt trvá.

    A teď si to porovnejme s ČR:
    Rozpočet ČR na vědu pro rok 2023 činí 39 mld. CZK, což je při dnešním kurzu 1,55 mld. USD ( téměř stejné, jako má samostatná Japonská kosmická agentura).
    Rozpočet Ministerstva obrany ČR činí cca 110 mld. CZK, což je cca 4,36 mld. USD (což je podobné, jako má např. UAESA Spojených arabských emirátů).

    Proč to sem vlastně píšu a v čem je pointa ?
    Jednak jsem chtěl ukázat, kolik má kdo prachů , když si státní představitelé prakticky denně poměřují pindíky v médiích, a taky je to kvůli té poslední větě. Zatímco naši „vladaři“ nakupují prošlé stroje od našich západních „partnerů“ a využívají při tom takovýto gigantický rozpočet, který nás jako stát a společnost nikam neposune, tak v emirátech UAESA s podobným rozpočtem dokázala vyslat sondu k Marsu za účelem mapovaní, přičemž tým, který tuto sondu řídí má průměrný věk okolo 29 let.
    Je to k zamyšlení, když denně slyšíme na co jsou a na co nejsou peníze a za co máme a nemáme utrácet……..
    A sorry, že jsem trochu nudil.

    1. Na Muska Bidenova administrativa nezaklekne, protože je samozřejmě její součástí. Musk se svým SPACE-X je pouhý model řízení, kdy cílem je zbavit se odpovědnosti za případné škody. Pokud totiž Musk napáchá ve vesmírném prostoru nějakou opravdu velkou škodu, tak jednoduše zkrachuje a je po ptákách. Pokud by stejnou škodu napáchala např. NASA, tak by alespoň formálně měly platit USA. O ničem jiném Musk není.
      Opravdu si tady někdo myslí, že NASA předá své výsledky (za účelem pokračování programu) někomu ryze soukromému? … NASA, které je organizační složkou US Army?
      To, že jako vedlejšák má TESLU je něco jako, aby nezlobil a hrál si … banky mu budou vycházet náramně vstříc jen a pouze do doby, dokud ho bude Pentagon potřebovat.

      1. No, on je Musk trochu egomaniak a má pocit, že by měl řídit svět. Takže si myslím, že ho soudruzi usměrní. Nějak soft. Třeba daňově nebo dohodou u bagatelního soudu.

        1. Možná egomaniak. Ale pod jeho návrh řešení konfliktu bych se z fleku podepsala.
          Krym nechat Rusku a na sporných územích referendum pod přísným dohledem OSN.
          Zádrhel bych viděla v tom, že sňupálista a jeho parta nebude plnit žádné dohody. ( S Minskými dohodami si také Kyjevští vytřeli pozadí. )

  3. Pane Vidláku, vím, že máte přehled a vaše data „sedí“, ale v dnešní turbulentní době jsou možné i jiné varianty.

    Začneme od Adama.

    Je nezpochybnitelné, že:

    V celé EU bude nedostatek průmyslových hnojiv.

    V celé EU bude nedostatek levných energií.

    V celé EU poklesne kupní síla obyvatel, tudíž i poptávka po některých druzích potravin, zejména živočišných.

    Obecně řečeno, v některých oblastech je takový nedostatek humusu, že půdu tvoří neplodné písky, které bez přihnojování v průběhu vegetace, poskytnou minimální úrodu.

    Když nebudou hnojiva a PHM, nebude úroda.

    Když nebudou levné energie, část „velkých“ zruší velkokapacitní chovy.

    Poklesem poptávky, a zrušením velkokapacitních chovů, klekne část velkých zpracovatelů, protože dopravní náklady neumožní svážet suroviny v malém.

    Velcí zpracovatelé nepojedou na „půl plynu“, prostě to zabalí z ekonomických důvodů.

    Vím, o čem mluvím, dělal jsem v oboru, kdy v malém jsme byli kingové.

    Někoho napadlo, dělat to v x- krát větším měřítku.

    To byl náš konec, čím více jsme produkovali, tím větší jsme měli ztrátu, protože jsme neutáhli přepravní náklady.

    Moje osobní zkušenost.

    V předlistopadové době, kdy se budovaly železobetonové „koncentráky“ s rošty, jsem navštívil obec Sázavu, kde jsem byl nadšen.

    Zvířata měly volnost, při špatném počasí se mohla ukrýt v lehkých dřevěných ( levných) přístřešcích.
    Kráva si došly samy do dojírny pro odměnu, v podobě šrotu.

    Nesouhlasím s tím, že malé malí zpracovatelé mají smolíka.

    První plus mají adresnost, kvalitu, a dostupnost v regionu.

    Obrazně řečeno, sednu na jízdní kolo, a nakoupím potřebné.

    Možná se pletu, ale nevidím růžově budoucnost superhyper marketů, protože již nyní
    Češi nakradou v obchodech zboží za 10 miliard
    18. 3. 2019, 5:42
    Právo, Jan Holý, Jiří Vavroň
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-cesi-nakradou-v-obchodech-zbozi-za-10-miliard-40274607

    Předpokládám, že způsob prodeje v superhyper marketech se navrátí do 50-tých let, pultového prodeje některých potravin, kdy zboží bylo vydáno po zaplacení.

    Jak jinak chcete zabránit konzumaci potravin v rámci prodejny?

    To nemluvím o smutných případech lidského zoufalství, které uvedu níže v odkazech.

    Tyto opatření eliminují výhody superhyper marketů v produktivitě.

    1. Je to smutné, ale je to realita.

      Lidé stále víc kradou v obchodech.
      Máme hlad, vysvětlují strážníkům

      1. září 2022 12:02
      „…..A jiný případ z krajského města: důchodce ukradl pečivo za 20 korun, aby se mohl najíst…..

      …… Ve Zlíně už se situací zabývá i vedení radnice. „Řada lidí celý život poctivě pracuje a výdělky, se kterými dosud bez problémů vycházeli, jim dnes již nestačí. Přemýšleli jsme, jak těmto lidem v jejich nelehké situaci pomoci,“ naznačil primátor Jiří Korec…..“

      Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/kradez-jidlo-elektronika-kosmetika-obchod-straznici-chudoba.A220825_679184_zlin-zpravy_hoo

      Kvůli zdražování roste zájem o jídlo zdarma a přibývá krádeží v obchodech
      17. srpna 2022 8:55

      „…..Nemají na jídlo, tak kradou z regálů

      Dopad zdražování už se projevil i jinde.

      Strážníci ve Zlíně zaznamenali v poslední době zvýšený počet drobných krádeží v obchodech s potravinami.

      „Stále častěji se při řešení těchto incidentů setkávají strážníci s lidmi, kteří odcizili základní potraviny, protože na ně nemají peníze,“ poukázal primátor Jiří Korec…..“

      Zdroj: https://www.idnes.cz/zlin/zpravy/kraj-potravinova-banka-jidlo-zdarma-kradez-obchod-zdrazovani.A220816_678030_zlin-zpravy_hoo

        1. Anonym napsal:
          14 října, 2022 (16:40)
          Promiňte, Vy asi jste v mama hotelu, vy jste asi nebyl na vojně?
          Vy jste asi nepoznal hlad?
          Přeji vám, aby jste nepotkal hlad, kdy budete z hladu blít.

          1. V každém hytlermarketu jsou mrtvé úhly, kam kamera nevidí. Stačí sledovat, kde se dá něco strčit do huby.
            V JARu je u východu z potravin voják, který kontroluje obsah vozíku s účtem. Dubluje pokladnu, ale má samopal a smí šacovat.

  4. Rajchl vyzval Tomáše Pekaru k odchodu na frontu na Ukrajině.

    Je někde petice k podepsání podpory této myšlenky?

    Ještě bych podepsal petici za narukování Martina a Jiřího Fialy, syny Petra válečníka-signalisty.

    Myslím, že vládnoucí rodiny by měli jít příkladem, podobně jako za první světové odcházeli v Anglii na frontu jako první děti šlechtických rodin.

  5. Střední třída ještě nikdy nikde žádnou revoluci neudělala.
    „Většina“ ještě nikdy nikde nezměnila režim.

    1. Střední třída to většinou platí.

      Má držet ústa a krok?

      Kdo změní režim?

      Nějaký Kylo Haka?

      Pro ty méně chápavé.

      Režim změní menšina.

      Spokojen Kylo Haka?

  6. U Erika Besta zajímavý článek Sikela, Pokorný a česká deindustrializace.
    Za sebe sleduji, zda zaklekne Bidenova administrativa na Elona Muska, či nezaklekne. A držím mu palce.

    1. Držet palce Muskovi? Proč proboha?
      Za to, že jede na vlně greendealu? Bez něj by byl greendeal sotva poloviční.
      Za to, že pomáhal osm měsíců prodlužovat válku?

      1. Zdá se, že prozřel. Ohledně války.
        Ohledně gryndýlu sama nemám jasno. Že ničíme Planetu už chápe snad každý.

        1. Re: Helanov

          Nikoli. Soudruh Musk prozřel ohledně slabšího přílivu peněz na své účty.
          Dávat k dispozici svůj vercajk formou reklamy – to ano.
          Páchat dobro – za své ani náhodou, když tak za cizí.

          Ohledně grýndýlu to je jasné taky. Najděte si na netu, jak vypadají kobaltové doly, lithiové doly olověné doly, blablabla…
          Nebudu vás navádět, abyste si zjistila, kolik je světě v provozu aut, kolik se spálí plynu při výrobě větrníků a slunečníků, jaká je životnost tzv. powerbank, bez kterých je vám předešlý vercajk akorát tak k ho*nu…
          A nebudu vás navádět, abyste si zjistila, kolik peněz a surovin nás stojí „ekologický“ vodík, kterým tak rádi šermují zelení soudruzi, resp. jak strašlivě nízkou má finální účinnost.
          Přestalo by vám chutnat…

          1. Já to rád udělám za vás, třeba formou „karťinky“ která naznačuje, co by to obnášelo kompletně nahradit použití fosilních paliv (za použití dnešních technologií)

            https://imgway.cz/da4f/20220926205710_mceclip0.png

            První dva sloupce jsou zřejmé, třetí je spotřeba daného materiálu nutná k záměně/nahrazení, dále světová produkce v r.2019, no a poslední skuste hádat.

            Zdroj: USGS (Geologická služba Spojených států amerických)

            PS: Jo a kašlu na to, jestli komu přestalo chutnat…

        2. Ono to může být jinak. Už nejednou se stalo že číňané s rusy, když řekli mělo by se vyvíjet to či ono, už to měli hotové. Kdo ví
          https://www.ctidoma.cz/zajimavosti/sestrelte-muskovy-druzice-je-mozne-ze-tisice-satelitu-popadaji-na-zem-69644

          a ještě
          https://zpravy.aktualne.cz/zahranici/dukaz-mnohamilionove-ztraty-nad-portorikem-muskovy-satelity/r~e107e9188a8311eca06bac1f6b220ee8/

          kupodivu z Baktuáklně

          a ještě si vzpomínám, jak amíci v nějaké tuším bundovce ukázali létadlo, které dokázalo spolykat družice… co když, nebyl by to první případ, kdy výmysly holyvůdu daly podnět k praktickému využití.

          Protože si nemyslím, že by se odvážil, pokud nechce vytahovaz další many, many aby udělal takový kotrmelec. neee

  7. Země, kde NAŠE “ zítra“ již znamená včera:
    ——————————————————————

    „Až 40 % lidí na Ukrajině přišlo kvůli válce o práci

    Odborníci předpovídají, že žalostná situace na trhu práce zůstane až do začátku poválečného oživení.

    V současné době pracuje a pobírá plnou mzdu méně než 23 % obyvatel země. Tyto neuspokojivé závěry jsou obsaženy v tiskové zprávě personálního portálu grc.ua, kterou má Ukrinform k dispozici. „(!Argument)
    —————-
    Proto je třeba k nám, do krachující země, ještě před rozpadem pracovního trhu dopravit co nejvíce pracovní síly….Čtyřicetiprocentní nezaměstnanost je pro nás příliš nízká meta.

    1. a divíte se, když naši mladí nechtějí pracovat.
      „DPMB hledá řidiče autobusů. Nabízí odměnu 150 tisíc korun“.
      Patrně je nepotřebují/ty peníze….

      1. Re: ema

        Zkusila jste někdy být 300 hodin měsíčně v práci?
        Pracovat nemusíte, úplně postačí, když tam vydržíte…
        Myslíte si, že to je moc?

        1. To už je ale na úrovni otroctví, protože to vychází na 15 hodin denně, 20 dní v měsíci. Upřímně, to nevydržíte ani pokud budete jen sedět a odpočívat, nemluvím o kvalifikované práci. Vůbec si neumí představit, že tohle dá řidič autobusu, to je na úrovni obecného ohrožení, pokud mu to někdo nařídí.

              1. Re: prazak, ema, anonym

                Řdiči vozidel s max. hmotností nad 3,5 t jsou při smluvní přepravě osob a nákladů na VEŘEJNÝCH KOMUNIKACÍCH povinni dodržovat Nařízení Rady EU č. 561/2006.
                Je to na netu, ale je to tlusté a nesrozumitelné pro každého normálně myslícího člověka, takže jen to nejhlavnější.

                1/ Max denní doba řízení 9 hodin, dvakrát týdně povoleno 10 h.

                2/ minimální doba denního odpočinku 11 hodin, 3 x týdně je možno jej zkrátit na 9 hodin

                3/ max. týdenní pracovní doba je stanovena na délku 6 x 24 hodin.

                4/ min. doba týdenního odpočinku je 45 hodin.

                Jen upozornění doba řízení NENÍ pracovní doba!!!

                Jinak můj standardní týden
                – odjezd v neděli, příjezd možná dokonce i v pátek.
                – nájezd přes 3 000 km, občas přes 3500 km, průměrná rychlost okolo 70 km/h. Ano – jezdím jak hovado. Po rovině 90, z kopce běžně přes kilo. Víc ne, bo speed limiter.
                -počet fůr – obvykle 5. Na jeden závoz počítejte průměrně hoďku a půl vykládku, hodinu nakládku. V tom je už i jídlo, chcaní a s*aní.
                K tomu připočítejte dvakrát, třikrát týdně nějakou čekačku v rafinérii, nebo na místě stáčení. průměr dvě hoďky. Stačí to na návštěvu hajzlu, umytí kabiny, kafe a cigáro, občas pokec o tom, kdo z nás umřel…

                Diví se mi někdo, že chci v 60 do důchodu?

                1. Ještě doplněk – kdyby vám neseděly hodiny jízdy, těch limitů tam je několik. Pro vaši představu je důležitá skutečnost, 14 dní (2 turnusy) – strop 90 hodin.
                  Pokud furt nic, vychází max. PRACOVNÍ doba (ne doba řízení !!!) na 71 hodin týdně (3 x 15 + 2 x 13).
                  Na 20 šichet to je 284 hodin plus další dvě šichty z 5. týdne.

                  Jo, a máte bonus v podobě povinných přestávek v jízdě. MUSEJÍ se počítat do pracovní doby.
                  Prostě špica práce…
                  … proto jsem se válel půl roku na marodce…

          1. No, to takhle vstanete ve 03:30, ve 4:15 vyjedete na trasu, po třech kolech máte dvě hodiny pauzu, kterou stejně strávíte v busu, bo jet domů na 40 minut fakt nemá smysl, další tři rundy, hodina přestávky v busu, a další tři kola.
            V 19:00 přijedete do garáže nebo na stanoviště, zametete nebo vytřete bus, uděláte papíry a ve 20:00 jste doma. Sníte večeři, prohodíte pár slov s rodinou, dáte sprchu a kolem 22. hod. musíte jít spát, protože další den vstáváte ve 4:30.
            Ten náborák se vyplácí POSTUPNĚ, v průběhu tří až pěti let…

          2. Prazak

            Nerad vás nas*ru, ale já takto už opět otročím – pardon pracuji.
            A to mám „výhodu“, že mám OMEZENOU pracovní dobu Nařízením EU č. 561/2006, postaru AETR-em.
            Na autobusové linky do délky 50 km se toto nařízení nevztahuje…
            A fčil můžete mudrovat…

            1. Rozhodně mudrovat nehodlám. Logistika není můj obor. Jen před Vámi smekám. Jakožto člověk co vybudoval rodinnou firmu mám zkušenost, že takovýmto tempem jako to popisujete, je to na první infarkt do 50 let a toho důchodu se nemusíte ani dočkat. Já „budovatelské“ tempo vydržel 15 let a tělo mi vystavilo samo stopku.

              1. Re: Prazak

                O vybudování rodinné firmy jsem snil také, bohužel mí potomkové neměli NAŠTĚSTÍ zájem nádeničit, jako by byli barevní (nemyslím tím soudruhy černochy z Afriky).
                Takže očekávaný příval čerstvé krve se nekonal a namísto infarktu přikvačilo něco poněkud horšího. Ale to jsem si nesl ve výbavě od dětství, možná od narození, kdo ví. Raději nepátrat.
                Každopádně se zdraví začalo sypat od mých 33 let a Big Bang přišel v 55 letech.
                Statečně jsem se tomu snažil zdrhnout, bohužel v našem kraji je NORMÁLNÍ zaměstnání za normální peníze pouhou iluzí. Takže dojezd do otrokárny 50 km, aby z toho byly aspoň trochu normální peníze, a nikoli ona pověstná žebračenka.

        2. ale targusi, tak to není, nemůžete přece porovnávat svoji práci s jejich, i když ježdění po městě mezi těmi magory s osobákama nic moc. Nemyslím že by měli takovou zátěž, i když těch třista hod jsem taky dělávala/12/24, nebyla žádnávýjimka, byť jsem pak měla 14 dnů náhr. volna.

          1. Re: ema

            Docela mne šokuje, jak jste přišla na to, že já nejezdím mezi ostatními auty.
            Máte představu, že spešl pro Targuse jsou vymezeny orbitální dráhy? Anebo silnice bez aut? Či se snad kocháte nadějí, že mne hlídají tři policejní auta se zapnutými fňuknami?

            1. Soused mi říkal,že v autobuse nesmí jíst. Takže přijel na konečnou v prdeli,2 hoďky čekání,minus 20 a co tam. Tak jedl ze sáčku v buse hroznové víno,viděli ho na kameře a byl na koberečku a pokuta.

              1. Re: Gaia

                Váš soused je kokot, jak rampa.
                Ať si laskavě stáhne z netu ZP a prostuduje si, jaké podmínky má mít.
                Nejpozději po 6 hodinách přestávku na jídlo – a samozřejmě i vyčleněné místo, kde se může najíst. A místo na svačinu určo není před autobusem.

            2. ale bude lip, jak tak koukám, silnice pod okny je ozdobená korálky aut non stop, zatím co dřív bylo vymeteno. Ju a obě parkoviště v dosahu plná a to byly zvětšeny.

  8. Rubikon byl překročen a Němci zadotují svoje firmy (200 miliard EURO jen na energiích). Fiala jen rozhodne zda v ČR
    1) Nejdřív padnou firmy a potom až měna (neudělá nic, nebo výrazně méně než Německo)
    2) Nejdřív padne měna a potom až firmy (natiskne 630 miliard Kč a rozdá je firmám na energie podle vzoru Německa)

    Každopádně pro zemědělce z Vidlákova článku je to „prašť jako uhoď“.

    1. A jsme v prd@li.
      To věděl i bolševik, že je bezpodmínečně nutné zabránit hybridním hrozbám. V zájmu ochrany Míru a Socialismu.
      Dneska ofšem v zájmu Pravdy a Lásky. Ten Mír tam mají také.
      Jenom se zákeřní vrazi z Vólstrýtu přesunuli do Kremlu.
      Ách jo.

      1. Ale nejsme, nebo ne víc, než předtím. Jen holt nebudete mít fejsbůček a twiter a možná sejmou i řadu webů, jak jsme to viděli v březnu. Naučíme se používat VPN, čínské a ruské prostředky atd.
        Víte, já si myslím, že to v důsledku věci možná pomůže, protože ubude blbců, kteří měří úspěch alternativy počty lajků na FB.

        1. Taky nabude nového, zcela hmatatelného významu ono lepšolidmi vysmívané „sdílejte, než to smažou“ a skutečně začnou fungovat ty řetězové maily, které si ostatně lepšolidi sami vymysleli, aby se jim mohli vysmívat (já jsem třeba za celý život nedostal jediný).

          1. A třeba někoho konečně napadne, že přes billboardy, ČT, fejsbůčky a ostatní nástroje našich ne zrovna přátel, ničeho nedosáhnou. Tady pořád panuje psychoza typu kolik kdo má lajků a lajek.
            Přijde den a začneme třeba komunikovat online, začneme na uzavřených forech spřádat scénáře a budovat báze znalostí, začnou se profilovat lidi, co něco umí a nebude to postaveno na tom, s kým se včera ožral.
            Anebo taky ne….

            1. gogo, uvědomujete si taky, že na případných svobodnějších sítích, ovšem vlastněných a kontrolovaných Rusy, propagandisti jako Vy skončí?
              Pokud ovšem neotočíte fázi o 180°, že. Ale myslím si, že i to Vám bude plat prtné, protože majitelé sítí si Vaše minulé výplody snadno dohledají. Internet je sviňa.
              Takže se na VK a podobné, moc netěšte.
              Vy ne.

              1. Já s tím počítám už roky, tohle není nic, co by mě překvapilo. Proto jsem vždycky namítal, že alternativu nelze dělat na FB a čekat, že vás pozvou k Tlouštíkovi Kruhoústému na debatu.

                Mimochodem ani Telegram není řešení – blokují tam nejeden kanál z politických důvodů.

                Já jsem před tímto scénářem varoval na mnoha místech v různých skupinách lidí, ale nikdo neměl dojem, že svoboda slova a zákonnost mají nějakou hodnotu. Snad kromě Klause, který v té věci i něco dělal – ale ani on nepovažoval za potřebné mít nějakou infrastrukturu mimo FB a analogické platformy.

                No a nakonec, já jsem nula. Po mě nikdo nepůjde, že by si dal práci a zjistil, kdo je gogo.

                1. Jo pardon, já jsem přehlédl to „vlastněných Rusy“.

                  Moc nechápu, proč mě nazýváte propagandistou. Já ruské zdroje sleduju a jestli bude Rusko v tomto střetu úspěšné, já se svými názory a reflektováním reality problém mít nebudu. Pokud zvítězí Navalní a jiní prozápadní soudruzi, bude to jedno a bude jedno, jestli tam nebo tady.

    2. Hele, mě přijde, že my tady na Kydech se spíš nažíme tu „svrchovanost, územní celistvost a demokratické základy země „ zachovat, resp. obnovit – než abysme to ohrožovali. Měli by být rádi, že nás mají!

      1. Však neznamená CO kdo hlásá, ale KDO co hlásá. Za co Kraft byl odsouzen, když to navrhl, to Fiala zavedl.
        Totalita se pozná tak, že vás zavře za cokoliv, co si usmyslí a za totéž dostane někdo jiný metál.

        Víte jak je to v tom vězeňském vtipu .. chceš dělat večer mamku nebo taťku?

        1. To si nemyslím. Oni prostě vezmou nějaký zákon a podle něj vám napaří trest.
          Třeba v zákoně bude, že nesmíte skákat po levé noze. Vy skáčete po pravé a oni vás zavřou i když jste dělala přesný opak toho, co je zakázáno. A všichni až po ústavní soud budou tvrdit, že je to podle litery zákona.
          To je druhý level totality.
          Ten první spočívá v tom, že zakáží chodit, tudíž 100 procent populace bude v nebezpečí kriminálu, ale oni zavírají jen ty, koho zavřít potřebují z jiných důvodů. Ale v této fázi se nominálně dopouštíte zločinu. Tj. kriminalizace plošná, ale aplikace výběrová.
          Ta druhá fáze spočívá v tom, že režim dává na odiv svoji moc tím, že vás zavře za přesný opak toho, co zakazuje zákon a na ten zákon se ještě odvolají.

          1. Je to ještě trochu subtilnější. Dnes vás už nemusejí zavírat, je přece tolik jiných způsobů, jak vás společensky zlikvidovat. Zavřou jen někoho a jen občas, aby demonstrovali moc.

            V 90 % případů ale – aby ukázali, že nejsou totalita a aby mohli říkat, že proruští švábové na dezinfo webech a na demonstracích jen zneužívají naší pokročilé demokracie a toho, že jim u nás nic nehrozí, na rozdíl od totaliního Ruska– vás nechají na svobodě, ale třeba váš zaměstnavatel zjistí, že jste nadbytečný, banka vám náhle zesplatní úvěr nebo hypotéku, pokud podnikáte, kontrola z FÚ zjistí nesrovnalosti v účetnictví a dá vám likvidační pokutu, budou vás očerňovat v médiích bez šance na obranu, děti se ve škole stanou předmětem šikany ze strany pedagogů i spolužáků atd. atd. Možnosti jsou z jejich strany nepřeberné. Už to několikrát v poslední době předvedli, a nejen u nás.

            Tohle je aleko účinnější než kriminalizace, ta je moc okatá.

            1. Přesně tak, odepření služeb a výdělku.
              Ono to ale už takhle běží, třeba pokud jste puškař, nedostanete úvěr u většiny bank z politických důvodů.

              A nepochybně to tady budou zavádět po čínském vzoru. V řadě zemí jsou progresivistické smečky velmi aktivní a dokáží sejmout ze zaměstnání prakticky kohokoliv kdykoliv si usmyslí. Předloni jsem si takhle psal s panem Hudlickým z Kanady.

              U nás to bude co nevidět.

              1. I to je složitější. Myslím, že když předložíte smlouvy o dodávkách pušek na správné bojiště, třeba na Ukrajinu, tak se naopak banky přetrhnou, aby vám půjčily.

                Nejde o profesi, ale o to, jestli hrajete podle správných not.

                1. Nemáte pravdu. Už víc jak pět let zcela běžně banky dělají politický backcheck a když máte v živnosti třeba to puškařství, ukončí s vámi jednání. Známý to řeší tak, že má další firmu s politicky čistým profilem.

                  1. Kromě toho spousty firem dostávají různé dotazníky a nabídky na školení a certifikáty od neziskovek ohledně různých prevencí proti transfobii, a xxx-friendly čemusi a vyzvídají, kolik je translidí a jak se jim daří atd.
                    Jestli firma podporuje solidaritu a zodpovědnost .. prostě tyhle neobolševické sračky rozhodují o zakázkách a setrvání na pozici.

                  2. To jo, ale to platí, když jste „nezávislý“ puškař. Pokud dnes při tom backchecku zjistí, že pušky vyrábíte na zakázku MO a že jsou určeny na „obranu svobody a demokracie“ na Ukrajině, tak vám ještě nabídnou výhodnější podmínky.

                    Na to vsadím boty.

                    1. Může být. Já jsem chtěl hlavně zdůraznit, že tyhle politické body a zohledňování různých ideologických perverzí běží už poměrně dlouho a že mají reálnou podobu a důsledky.

                      Není to nic co by se objevilo v únoru a současný režim je v tomto mnohem perverznější než ten předlistopadový.

                    2. Je to tak, jeden známí vyrábí zakázkove pro armádu a nema problem s uverama…

    3. Podle nich se nejedná o cenzuru. Cituji:
      „Omezení nebude spočívat ve výmazu obsahu či zrušení domény, ale pouze v omezení či ztížení přístupu k němu. I kvantitativní omezení dosahu však může být efektivní z hlediska prevence manipulace veřejnosti dezinformacemi, resp. válečnou propagandou,“ stojí v návrhu.
      Podle legislativců tím nedojde k popření práva vytvářet a šířit informace, omezen ale bude jejich dosah. Na ten podle zákona nárok nevzniká, ale omezuje účinky dezinformace.

      Co dodat. Pořád sleduji, jestli se chystají zakázat Orwela, ale možná není třeba, stejně ho nikdo nečte.

      1. Další level bude: „Když člověka zavřeme za šíření prokremelských informací, tak také jenom „omezujeme dosah jeho slov“, nikoliv právo si je říkat…“

      2. Koukám, že účelově zamlčují tu druhou polovinu, totiž právo informace vyhledávat a přijímat. To ustanovení LZPS zní:

        Každý má právo vyjadřovat své názory slovem, písmem, tiskem, obrazem nebo jiným způsobem, jakož i svobodně vyhledávat, přijímat a rozšiřovat ideje a informace bez ohledu na hranice státu.

        Takže když někomu omezí dosah, samozřejmě se tím zasahují do mého práva svobodně vyhledávat a přijímat ideje a informace.

        „Omezení dosahu“ je vlastně moderní forma rušiček.

        1. A brání vám snad informace „vyhledávat“? Nebrání! Jen ji prostě nenajdete. Brání vám někdo je svobodně „přijímat“? Nebrání! To k vám jen prostě nedorazí, ale květobránu, chléb a sůl si nachystat můžete.
          Právo i zákon zachrochtají blahem.

          1. Ona tučná kurzíva měla obsahovat i to “ a rozšiřovat ideje a informace“.
            Když chtějí „omezovat dosah“, tak jaksi brání svobodnému rozšiřování.
            A včil mudruj.

            1. V Rusku omezovali „dosah“ webu,
              i zákon na to (na rozdíl od února 2022 v ČR) prý měli
              a Evropský soud pro lidská práva s tím nesouhlasil a prohlásil mimo jiné:

              „Takové opatření záměrně ignoruje rozdíl mezi zákonnými a nezákonnými informacemi, které může webová stránka obsahovat…“

              A tak zatímco v Rusku bylo „omezení dosahu“ webu protiprávní,
              u nás se to samé tlačí jako po právu, to jsou ale paradoxy!

              http://eslp.justice.cz/justice/judikatura_eslp.nsf/0/A1C841D1EE7C49E4C125861500395946/$file/OOO-Flavus-a-dalsi-proti-Ru.pdf

              Z rozsudku kopíruji:
              „37. Soud znovu zdůrazňuje, že celkové zablokování PŘÍSTUPU k webovým
              stránkám je extrémním opatřením, srovnatelným se zákazem novin nebo
              televizních stanic (viz výše § 15 a § 16).
              Takové opatření záměrně ignoruje rozdíl mezi zákonnými a nezákonnými informacemi,
              které může webová stránka obsahovat,
              a činí NEPŘÍSTUPNÝM velké množství obsahu, jenž NEBYL identifikován jako nezákonný….
              44. Soud s ohledem na výše provedený rozbor shrnuje, že zásah
              vyplývající z uplatnění postupu podle § 15.3 informačního zákona měl
              nepřiměřené a svévolné účinky a že ruská právní úprava neposkytla
              stěžovatelům takový stupeň ochrany před zneužitím, k němuž byli podle práva
              v DEMOKRATICKÉ společnosti oprávněni.
              Pokud blokační opatření cílila na celá elektronická média NAD rámec obsahu,
              jenž byl původně IDENTIFIKOVÁN jako protiprávní,
              jednalo se o neodůvodněný zásah podle čl. 10 odst. 2.
              Nesledoval žádný legitimní cíl a nebyl NEZBYTNÝ v demokratické společnosti.
              45. V důsledku toho došlo k porušení článku 10 Úmluvy.“
              *********

    4. Jestlipak víte, jak se Češi dozvěděli, že Německo prohrává válku. Vymontovali jim z rádií krátkovlnný rozsah.

  9. Njn, sáhnout po levné unijní půjčce. Když nevycházíte s výplatou a sáhnete po levné půjčce, skončíte v exekuci. A to hle má být Evropské řešení pro Česko? Aby EU měla smysl, musela by to být nevratná dotace a ne půjčka.

    https://nazory.aktualne.cz/komentare/jen-nemecke-ci-jen-ceske-reseni-cen-energii-nikdy-nebude-fun/r~a2d3d6444a4911ed9ae20cc47ab5f122/?utm_source=centrumHP&utm_medium=dynamicleadbox&utm_term=position-0&utm_campaign=Aktualne

  10. Titanic
    Podobenství

    …všichni důstojníci věděli o té díře. Někteří věřili na kouzelnou moc přepážek, že se záplava nebude šířit. Jiní ne. Ale kapitán zakázal o tom mluvit. A tak hudba hrála, světla zářila nad ledovou vodou a v podpalubí už byli první mrtví.

    Pak to vzalo rychlý konec. Někde muži přenechávali svá místa v člunech ženám a dětem, jinde se mezi ně skrývali. O některé čluny vypukla rvačka.

    A kapitán? Ten měl podle prastarých zákonů moře setrvat na můstku a opustit loď jako poslední. Jak to udělal kapitán Titanicu není zcela jasné. Jak to dnes udělá kapitán Sam a jemu podobní?

    Mají ten skládací člun už delší dobu připravený hned u můstku.
    Je luxusní, se zásobami jídla i motorem. Jenom míst je v něm málo.

    1. Míst je málo, ale v tom není problém. Vždycky rádi obětují své slabší kusy. To je na nich to nejodpornější.

  11. Včera jsem byl v Lidlu.

    Měli tam regál a v něm několik, o 50% zlevněných, bochníků chleba Šumava. Cedulka mi připadala povědomá.
    Jasně! Tolik stál ještě v březnu loňského roku. Takže chléb podražil o 50%.

    Saláty mexický, ďábelský ( snad se tak jmenuje, tak mne nechytejte za slovo) v březnu 15, 90. Teď překročily magickou hranici 20 Kč.
    A tak je to se vším. Zelenina, šunky, oliváč. Mořské ryby. Hovězí.
    Jediné, co nepodražilo, je tvrdý chlast, ale to nevím jistě, protože ho v obchodě nekupuju.

    Příčiny, řešení?
    VŠECHNY velké obchodní řetězce s potravinami patří zahraničním vlastníkům. MARŽE ZBOŽÍ NĚKDY PŘESAHUJE AŽ 100%. Četl jsem to před pár dny s tím, že je to věc obchodníků a nemůžeme s tím nic dělat…
    Je jisté, že řetězce mají kartelové dohody. Protože by stačila marže, řekněme 70%, už tak ještě vysoká a obrat a tedy zisk, by byl větší, za současného převálcování konkurence.

    Což je rozdíl, oproti, třeba Bělorusku. Tam má řetězce pod kontrolou stát a to následně. Co jsem viděl, jsou tam velké řetězce pouze 3. První stoprocent běloruský. Další z nich se jmenuje Evroopt. Ten prodává i západoevropské nebo západní, zboží a v porovnání s ostatním, nijak draho. Ale nějaký podíl zboží, jsem to už zapomněl, tak plácnu 60 – 70%, musí být běloruský a ruský ( mezi čímž se zřejmě nedělá moc rozdíl. ) Stát drží kontrolní balík akcií. I když je tam západní zastoupení. Nevím, jak u těchto řetězců, ale u průmyslových podniků, si stát nechal nad 50%.

    Třetí řetězec je ruský, ale zase s významným zastoupením balíku akcií Běloruska. Tam se prodává ruské zboží, salámy, čokolády, mražené a chlazené mořské ryby, kalmaři, mušle, raci, saláty z mořské řasy a kalmarů (výborné a levné, jedl jsem to obden) mléčné výrobky, jako výborné sýry, čokolády (i Aljonka), jogurty, mléčné krémy a spousta dalšího, hodně věcí tam bylo z Dálného Východu. A samozřejmě vína, vodky a tak.
    Ale i zde, se musí prodávat, státem předepsané, množství domácí produkce. Takže běžná zelenina, chléb, brambory a další, je jen z Běloruska. To také dováží mořské ryby z Ruska a konzervuje si je samo. Přidaná hodnota je doma a ruské konzervy mi připadaly maličko dražší.
    Taky tam byla spousta zboží ze Střední Asie a od Kavkazu, jako koření, melouny, pistácie, mandle, olivy, oleje, vína, koňaky. A z Íránu a něco z Indie. Ale to tady jen tak.

    V podstatě, podílníci vydělávají, ale ŘETĚZCE KONTROLUJE STÁT.

    Tozn. žádné kartelové dohody mezi zahraničními vlastníky a pokud by došlo k nějaké krizi, tak řetězec vydělávat musí, ale marže, okolo a nad 100%, jsou vyloučeny.

    Dva lidi, co stáli spolu, mi v obchodě povídali něco o tom (sám jsem to nezkoušel), že údaje o hospodaření státních podniků, jsou transparentně na netu a lze to veřejností dohledat. Včetně výše marže, obratu, odvodů, zisku

    Co se týče slev na zboží. Pokud se nejedná o to, čemu zrovna končí záruční doba a muselo by se to stáhnout z prodeje ( a často se to stáhne a odepíše, než by se to podstatně slevnilo), nevěřím, že jsou ty slevy ztrátové. Spíše si myslím, že se u tohoto zboží snižuje marže. Třeba místo 100% na 30%. To je už pěkně znát a přece obchodník není ve ztrátě.

    1. Nojo, ale tam je nelidská diktatura a bída, kdežto u nás eurobolševická demogracije a tržní blahobyt.
      Řešení je u nás snadné, zastropujeme ceny amerického plynu na 300 dolarů, litr mléka na 15Kč a máslo na 16Kč.

    2. Nemusíte se dívat do Běloruska, stačí se podívat do Švýcarska. Už jsem tady psal o Migros, mohl bych psát o mnohém dalším.

    3. Možná matematická korektura.
      Cituji z příspěvku:
      Měli tam regál a v něm několik, o 50% zlevněných, bochníků chleba Šumava. Cedulka mi připadala povědomá.
      Jasně! Tolik stál ještě v březnu loňského roku. Takže chléb podražil o 50%.

      Nejsou tam uvedena absolutní čísla, ale jestli chleba zlevněný o 50% stojí tolik, co vloni, tak se jedná o zdražení o 100%. Pokud tomu tak je (nevím, chleba nekupuju), tak mě to nepřekvapuje, protože podobně zdražila celá řada ostatních potravin.

    4. Jestli je cena stejná při dnešní 50% slevě, tak od loňska podražil o 100%

      Ale možná matematika, kterou jsem se učil, je moskaľská pavěda

        1. To až v kriminálu. My takhle odhalujeme staré nevzdělané (nebo spíš nevhodně vzdělané) muže, kteří tvrdošíjně vyznávají proruskou matematiku a koloniální fyziku.

          Pamatujete na progresivní matematiku, kterou dostali z kola Okamuru?

    5. Marza je PODIEL na cene, ktory ostane obchodnikovi za nechtami … viete mi povedat, ako moze by marza viac nez 100%, ked cela cena, naklad plus marza je 100% ? Ja viem, ze komunisti nas ucili plnit plan na 120%, ale ako urobit zo 100 korun trzby 120 korun marze, na to som este neprisla …

  12. Kdo sám přišel na buben
    kdo byl zimou zahuben
    bo nesněd kedlubnu
    uvidíme v dubnu.

    Kdo se před komisí kál
    že musel být radikál
    říkal “rychle hubnu”
    uvidíme v dubnu.

    Až bude máj, vyjdeme v háj
    (sliny se už nesbíhaj)
    ukážeme žebra vnadná.
    Budeme mít těla skladná;
    dvěstě duší v autobusu
    obéznější za ním v klusu
    pospíchají k odvodu
    z politických důvodů.

    1. Vás už ta můza nelíbá, ona vám musí minimálně …
      Dřív byla skutečná perla tak jednou za dva týdny. Teď je to tak obden.
      Fakt doufám, že si to píšete i někam vedle. Na ty služební oka, co evidujou všechny mouchy seroucí na císařpána, už dneska není spoleh.

  13. Nejvážnějším soupeřem Pavla, je česká Čaputová,vlastním jménem Nerudová.

    Je napojená na nadnárodní velkokapitál. Když pracovala na MZLU, byla napojena na korupční causu – studium turboPhd. pro cizince. Stačily na to 3 návštěvy školy a pěknejch pár set tisíc Kč.
    Její, největší momentální starostí, jsou svatby gayů a aby mohli adoptovat děti a různá pohlaví.

    Podle mne, volby vyhraje ona. Většinově ji volí lidi pod 50 let a hlavně mladí.

    1. Zcela určitě to vyhranou vlastizrádci. Admirála budou volit spíše věrní voliči tzv. pravicových stran, kterým vadí babišovský komunismus, ten Pavlovský je v pořádku. Čaputovou budou volit spíše neomarxisti, mileniálové, městská liberální verbež. Kdo nakonec převáží si netroufám nyní odhadovat.

      1. Převáží mladé tváře, staré jsou spojené se lží, hladem, vráskami, korupcí, majetkem a temnou minulostí. President musí mít auru, ratolest, modré oči, úsměv a optimistický projev.

        1. A Aspen Institut.
          Ten má Nerudová i Petr Pavel, takže co se týče protičeských/protivlasteneckých postojů, lze se na ně oba plně spolehnout.

            1. Musí vás někdo doporučit.
              Skamaraďte se s Nerudovou! 😉

              Pokud by to bylo málo, tak s Vondrou. Určitě to prubne US velvyslanec. Pozvěte ho přes víkend na pokec! 😄

    2. Kruciš dexxi, já vím, že máte pravdu,ale ještě není pozdě. Nesmíme házet flintu do žita.
      Já samozřejmě volím pana profesora Turánka. Nejdříve ale musím pana profesora na soupisku dostat. To je úkol dne. Kudy chodím tudy sháním podpisy pod kandidátní listinu. Dělejte to taky, máme ještě měsíc času.
      Volám po jeho propagaci na demonstraci 28.10.2022 na Václaváku. Dělejte to také. Vše co potřebujeme je na stránkách
      http://www.turanek-prezident.cz

      Nedovedu si představit, že budeme mít na hradě Čaputovou nebo Stoltenberga.
      To by byl opravdový hnus.
      Nevadil by mě Bašta, ale jak víme je to blekota tudíž neprůchodný, nevadil by mě(co nevadil, byl bych za něj rád) docent Skála, ale víme jak lidé reagují na komunisty(u Pavla nevadí) Nevadila by mě ani Vitásková, ale je tam jedno velké ale, proč jí podporuje pan prezident? Ale budiž, všichni tři zmiňovaní by byly celkem fajn, ale když se nedohodnou, tak se tam dostanou kandidáti Brusele(prdele).
      Proto by mělo proběhnout takové malé referendum všude kde je to možné koho by byl schopen národ zvolit a tomu pak dát důvěru a hlasovat rozumem.

      Pro Vidláka.
      Vidláku, nečekejte až k vám přijde pan profesor na pokec, propagujte jej již dnes, byl by to skvělý kandidát a moc by nám jeho případné vítězství ve volbách prospělo. Udělejme všichni vše co je v našich silách.

      1. po mě taky chtěli za poslední měsíc 2x podepsat petici za něčí kandidaturu.
        to je taky ta jediná možná taktika, proti dvěma masivně v médiích protlačovaným kandidátům postavit 300000 různých menšinových protikandidátů, však on se někdo z nich ujme. určitě musí.

      2. pí.Ča putovou už v médiích pomaličku zviditelňují asi dva roky.
        Tu článeček, tu rozhovor, tu někde nějaká citace.
        Generála zviditelňují asi tak rok.
        Jak chcete protlačit na prezidenta nějakého kandidáta 3 měsíce před volbami?
        Může být jak chce kvalitní, ani pes po něm neštěkne.

        1. Čaputovou tehdy – pár měsíců před volbami – taky prakticky nikdo z obyčejných lidí neznal (tedy znali ji samosebou ti, co ji na to místo už několik let připravovali)… A ejhle, to překvapení o volbách!

          1. Jo, ale to je právě sorosovská metoda, na kterou mají prostředky. Asi jako u béčkových filmů kdysi v USA. Brutální reklama, zahltit media a předejít tomu, aby si někdo něco zjistil sám nebo si to lidi stihli říct mezi sebou.

            Zinscenovali vraždu, provedli převrat, vytáhli blbku a v jedné vlně převzali moc.. akce se povedla jak málokdy.

          2. Asi jsem měl dodat:
            „…ani pes po něm neštěkne, pokud nebude mít masívní podporu v méééédiích z té jedině správné strany.“

      3. Hnidopichu

        Já ani nevím ,kdo to pan Turánek, je.
        A to je problém. Veliký! Jak Brno! Když to nevím já, neví to i hodně ostatních. A tudíž rychlokvašku volit nebudou.
        Nerudová a Pavel, už „kandidují“ pomalu 2 roky! Téměř každý je už zná.

        Opozice zaspala. Víte, co vám řeknu?
        Jediný člověk, který je známý ve veřejném prostoru, zásadový, volitelný a není v Aspenu apod.

        Je paní Vitásková !!!!!

      1. Víte, že se tímto ve volbách řídí hodně žen?
        A nejenom žen?

        Klaus byl premiér i díky kravatám. Následně ženským hlasům.
        Ženy, zvyklé na umolousané komunistické funkcionáře, volily fešáka…

  14. Jsou to pořád jedni s titéž gauneři. Nechme že zmást. Včera jsem hodil očko na interpelace (přiznávám jsem masochista) a Andrejko hovoril, že brnknul Angele (ta famíliernost je důležitá a záměrná) a prostě „to“ vyřešil. Vyřešil leda tak hovno, ale hlavně to ve mě budí dojem, že si máme myslet, že ta partička „před tím“ byla vlastně úplně v pohodě a, že za všechno může ta partička nyní. Ne, jsou ti pořád jedni a ti samí parchanti. Kdyby kdokoliv, třeba i Vidlák, tu volal po nějakém odpuštění, po tom, že jim musíme dát šanci, pak pokud by jste na to jen pomysleli, si nafackujte. Pak nafackujte , tomu, kdo takto volá a pak nafackujte mi. Jen tak preventivně, abych zůstal bdělý a v cajku. Všichni politici nesou odpovědnost. Všichni, bez vyjímky.

    1. Zní to hezky, ale prakticky neproveditelné. Protože jak rozlišit opravdové škůdce od těch, kteří spíš pomáhali? Nebo trochu i pomáhali?
      Není to tak, aby byl politik buď ďábel anebo anděl. Pohybují se na nějaké škále.
      A teď kde stanovit pevnou hranici, které potrestat a které nechat plavat. Na to by si snad netroufnul ani Buch.
      Zase by se některým ukřivdilo a někteří by se mazaně vyvlékli z odpovědnosti.
      V Argentině i třeba v Kambodži se děla opravdu hnusná zvěrstva. Ale i tam, rozumně, udělali tlustou čáru.

      1. Dva miniposřehy:

        Politici jsou tam takoví proto, že jsme je tam (dobrovolně a svobodně) zvolili. Že nebylo nic jiného na výběr? Proč?
        Odpovím si sám: Do politiky se pustí jenom člověk nějak morálně narušený – protože pokud mu samotný mozek funguje dobře, musí mít jasno, co s ním politika udělá. Nebo si to neuvědomuje a pak je s kognitivními schopnosti dost na štíru. Je prostě prosťáček.

        Tlustá čára: Je asi jediný způsob, jak se dostat z průšvihového vzorce chování společnosti. Nelze se vracet zpětně příliš, protože skončíme u pračlověka Janečka.
        ALE musí být natolik tlustá, aby ji exponenti bývalého pořádku nedokázali přelézt. Jinak jedeme dál s novými tvářemi. Orloj se pootočil, jinak nic.

  15. Moja babička na Novopacku prežila dve svetové vojny. Ako chlapec (1960-1969) som rád počúval ako prežili WW2. Bývali v malej dedinke pri Novej Pake. Za domom mali kus pola (zemiaky,obilie, lúku) a chlieve 2 kravy, kozu,prasa, sliepky. Bbička vyrábala kozie syrečky a tie predávala doktorom na Pake 🙂 a vravela, takto sme prežili . Mali dobrého starostu, ktorý dopredu vedel, kedy skopčáci pôjdu brať prebytky a oznámil to dôvernemu človeku, čo to rozniesol po dedine. Čo sa dalo schovali v lese a malé zostatky dali vyberačom. Podobne menil nariadenia pre nasadenie v reichu …… ten starosta bol vlastenec

      1. Jozko, myslím, že Gazdík a podobní jsou spíš výjimkou. Většina starostů má rozum v hlavě.
        Možná i Gazdík by měl rozum v hlavě, kdyby mu nikdo nehodil lano do Suché Lozi. Zkazil se až v Praze.

          1. Ten blbeček musel být původně rozumný člověk. Jinak by si takového mladíka občani v Suché Lozi nevybrali za starostu. Předpokládám, že v Suché Lozi si viděj občani tak nějak do talíře.
            Tam kdyby vyrazil na náves zabalený v tibetské vlajce, tak by mu to blbnutí rychle rozmluvili.

            1. Jenze to baleni uz mel v sobe. Akorat vedel, ze mu to v Suche Lozi neposype. A taky vedel, kde maji vcely med, takze jak to slo, pustil Suchou Loz k vode.

            2. V Suché Lozi to hlavně nikdo nechtěl dělat. Byly tam dluhy a průsery po předchozím starostovi a nikdo se do toho nehrnul.
              Právě proto, že je to taková dědinka, kde každý na každého všechno ví.
              Přes jednu vysoce vlivnou „známost“ (ona ta známost má u Suché Lozi rekreační chalupu) pomohl Gazdíkovi vyřešit problémy pan Bém. A dál už to myslím znáte všichni.

        1. Někde jsem četla, jak ho mají v Suché Lozi rádi. Naposledy jsem byla asi před 8 roky a nestačila jsem zírat, jak byla dědina vyspravená.

          1. Bodejť byste nezírala, když jsou tam nalité všechny prachy, které se původně měly rozdělit mezi Suchou Loz, Korytnou a HorNěmčí!
            Ostatně v Korytné to mají taky moc hezké – a nemají tam mediálně známé starosty. Ta dědina byla několikrát vyhlášena tuším vesnicí roku, nebo tak něco.
            Jenže v Korytné to fungovalo a funguje zásadně jinak, i bez účasti Pražáků.
            Tam jsem zase zíral já sám – jak se po převratu v Korytné povedlo zachovat v dědině ten správný smysl původně socialistických Akcí Z.
            Velice pěkný je i Bánov, kterému se původně říkalo Mongolsko. Nějakou náhodou, se tam nadměrně i viditelně, vyskytovaly genetické následky nájezdů jmenovaného národa.
            Slovy pana Kodeta „Není voják, jako voják“ – tak taky není starosta, jako starosta.

            1. Korytnou znám, jezdívala jsem tam jako dítě na prázdniny. Naposledy jsem tam byla před 4 roky. Jen mi bylo líto přehrady, málem jsem ji nenašla.

              1. No tak kdybychom byli v právním státě, Rath by vůbec nešel sedět. V celém případu bylo tolik procesních chyb, že by vůbec nebyl odsouzen. Už je to, že při otevření krabice na víno nebyl Rath přítomný by zničilo jakoukoli obžalobu. Tím se ho nechci zastávat, ale těch pár mega, co mu dokázali, snad ani nestojí za řeč. Jak dopadly Pandury? (fešácký kriminál s prací v penzionu pro Dalíka), nákup letadel Casa (nic, brdská pěnice Parkanová v pohodě), Promopro, rozkrádačka za 400 mega prokázaných (údajně až 900 mega), šáša Vondra jako svědek???.

                1. Na slovní spojení „právní stát“ začínám být trochu alergický. Je to trochu jako posmrtný život. Nikdo nikdy nikde nezaznamenal žádný hmatatelný důkaz o jeho existenci, přesto se pořád nedokážeme smířit s tím, že nic takového prostě nebylo, není a nikdy ani nebude.

                  A nemusíme zacházet do fines typu jak poznat pravdu při tvrzení proti tvrzení jako v případě Rath. Stačí jen to, že celý systém „práva“ je postaven na tom, že když vás někdo okrade fakt důkladně, nebudete se mít jak v rámci „právního státu“ bránit, protože nebudete mít ani na zaplacení soudního poplatku (4 % z hodnoty při sporu o plnění, což je třeba u běžného pražského bytu hodně přes sto tisíc). K tomu připočtěte náklady na právní zastoupení a to, že výsledek je vždy, bez ohledu na faktický stav věci a předložené důkazy, v podstatě stejný jako sázení na černou vs. červenou v ruletě, a jste v prdeIi, pardon, v právním státě. Hovořím z vlastní zkušenosti.

        2. Rozum v hlavě se týká jen starostů z malých obcí. Ti jsou svým voličům na očích a v hospodě (pokud v obci je) mu to každý nad pivem řekne. Ale na těchto starostech nezáleží. Podle mě stačí městečko zhruba kolem 4000 (možná i méně) a starosta už proti partaji nepůjde a to ani když bude schovaný v nějaké Vizi pro město, Změně pro město atd. Klasický případ je Chrastava s nějakými 6000 obyvateli (6260 podle wiki) a její dlouholetý starosta Canov (20 let ve funkci). To je Gazdíkův spojenec jak vyšitý. A přitom nešéfuje žádnému statutárnímu městu a není členem STAN. Jen je 1. místopředseda SLK (Starostové pro Liberecký kraj) což je béčko STANu ale lidé to moc nevnímají.

  16. Borell si asi zabudol slahnut koks a omylom povedal co si naozaj mysli? Inak si neviem vysvetlit taketo ideologicke zlyhanie vysokeho eurobyrorata.
    Starý svet je preč – to je hlavné posolstvo hlavného eurodiplomata. “Prosperita Európy bola založená na lacnej energii z Ruska,” tvrdí Borrell.
    Druhou zložkou európskej prosperity je čínsky trh: “Čínski pracovníci a ich nízke mzdy urobili pre obmedzenie inflácie v Európe oveľa viac ako všetky centrálne banky dohromady.” “Takže naša prosperita bola založená na Rusku a Číne,” uzatvára Borrel.
    Borrel vidí ďalší problém v tom, že Európa deleguje bezpečnostné otázky na Američanov, ale “kto vie, čo sa stane o dva roky alebo dokonca v novembri?” Teda po voľbách do Kongresu a prezidenta USA.
    “Už neexistuje svet, v ktorom sa o našu bezpečnosť starajú USA,” hovorí predstaviteľ EÚ a navrhuje, aby sa Európa zaoberala touto otázkou sama.
    cely clanok:
    https://www.hlavnespravy.sk/borrell-stary-svet-je-prec-prekvapive-su-jeho-vyroky-o-usa-a-cine/2945070

    1. Už by to asi neměl hulit. Prej že: „V našej časti sveta existuje kombinácia politickej slobody, hospodárskej prosperity a sociálnej súdržnosti, ale vo zvyšku sveta to tak nie je.“ Celá alternativa vznikla a jede právě proto, že to tady tak není. Politická svoboda ani náhodou, hospodářská prosperita jde do kopru už od 2008 stále rychleji a sociální soudržnost tady byla naposledy tak za Husáka. Po křivdách privatizace, restituce a nepotrestaného rozkradení státu v devadesátkách už spolu lidi napříč nově vzniklými majetkovými třídami prakticky nemluví, všichni se uzavřeli do tiché nevraživosti. Není žádné rozumně řízené národní ani evropské hospodářství, je jenom snaha přechytračit svého zákazníka a na poškozování podvedené většiny je postaven individuální úspěch vychytralých jednotlivců. To jsou ty naše skutečné „evropské hodnoty“, to je pravá tvář kapitalismu.

    2. Cerny brejle a bila hul…
      Na zacatku bych se rad zminil ,ze se vedomostma nedam precpat do zadny zacpy.
      Jen tam si neco povsimnu ,malo co udrzim v mysli..Svejch starosti mam taky dost..
      Tak neco jen tak na zivani a uklidneni,vo tom, co lita kolem……
      Tak sem se zacet ,jak to, co vybouchlo ten most /ze to bylo tezky vahy a vetsiho objemu/, kde vsude a pres mnoho hranic to putovalo. Nez to prijechalo bez povsimnuti na ten most.
      A ctenari vrat se na zacatek, nahoru.
      Museli to vybaveni mit snad vsichni …Nemuzu ,to nejde ,si myslet nic jinyho..
      Stary Blazkovy domovnici a clence ulicniho vyboru , by neco takovyho neuniklo..
      V zadnym pripade..Znal sem nektery, meli ty brejle a hul taky. To nepomohlo..
      Den dva zpet ,bylo hlasovani v OSN. Kazdej uz jiste zna tu definici, jak je silenstvi, neco porad vopakovat to samy a cekat jinej vysledek..
      Takze komentuje se hlasovani v OSN ,ve vetsine medii obsirne a vo tom dulezitym, jak se Brazilie zdrzela hlasovani napr. a .
      Pristi den uz nikdo vo tom nevi , nikoho to nezajima a nic, vubec nic , ani trochu se nic nezmeni , ani nemuze a nikdy predtim nezmenilo…
      A porad se zaseda ,zaseda ,ve predu je predseda a hlasuje , hlasuje ,hlasuje se aaaaaa.
      A ty tsunami tech hlasovani maji vzdy stejnej vysledek..
      NEREZOLUCNI, NEREZOLUCOVACI , REZOLUCE..
      a miliony jich v rezolucovacim trvani 80let..
      Vsechny staty sveta se zucastni a nikdy je to neomrzi..A poradne si to zaplati..
      Dale svet mel uz predtim Ligu Narodu. Vysledky mela nad ocekavani…
      Miliony parasitu vysavaji triliony dal..
      Proc je clenstvi velka a nekonecna dulezitost pro Cinu, Rusko ,Indii …
      Svet a cele je a byl vzdycky jen asyl pro choromyslne…Se mi to potvrzuje furt.
      Cas od casu se jeste zahodi ty dulezity sveraci kazajky a zrizenci zazenou pryc.
      Kdybych byl generalem ….
      A mel na svedomi armady vojacku…/Na okraj ,jen aby rec nestala,..
      Uz asi tejden rusove strili ty rakety a stoji je to majland.. Pistel bych na veleni asi takhle,ze…
      Strategie nejdulezitejsi je asi zabranit tsunami zbrani z celeho a jejich nerusene dopravy do U.
      Tedy hlavne a nejdriv rozmlatit zeleznicni uzly, prekladova nadrazi , zeleznicni mosty.
      Tim by se zasobovani populace provadely auty ,ale tanky, obrnence ,himarse,kanony atd by neprosly..Konec legrace..
      Maji elektrarnu , ktera zasobovala 20% elektriny a rozbijet donekonecna dalsi rozvodne site asi neni nejlepsi..Neni to elektrina ,neni , ktera strili a utoci..

  17. Těžko říct kde Hovínka pořád chodí na ty své příběhy a už vůbec nechápu, kde se berou jejich čtenáři a diskutéři. Oni je musí někde ve velkém klonovat, z jednoho supridiota, protože tolik blbosti v českém národě by mě celkem děsilo.
    Nejnovější bajka, kterak ruští vojáci jsou posílání na frontu bez nábojů a těmi neexistujícími náboji pak zastřelí svého velitele a ve velikých houfech přecházejí pod bílou vlajkou na stranu dobra, je fakt majstrštyk. To zpracuju v nějaké své povídce, asi. Je to klenot.

            1. Určitě to viděl na vlastní oči Martin Dorazín. Pokud zrovna měl suché oči.
              Často pláče dojetím, jak se hodné, hladové ukrajinské babičky starají o smečky opuštěných štěňátek a koťátek. Šrapneky bouchají, rakety létají, stařenky vaří v kotli žrádlo pro psy.

              1. Helanov a zabudli ste, že kompotmi likvidujú ruské drony 🙂 a deduškovia gulovnicami strieľajú SUčka 🙂

                1. A po večerech místo televize koukají přes ukradené kamery do obýváku ruských vojáků…

                  Viz odkaz níže, abych netapetoval…

              1. Na Seznamu to v poslední době jede, zdá se, že situace na frontě se zase vrací k normálu a ukrajinská ofenzíva pomalu končí nebo už skončila, protože zprávy o ukrajinsklých velkoúspěších a brzkém vyhnání opilých skřetů za Ural vystřídaly právě zprávy tohoto typu.

                Viz třeba další bajka z posledních dnů:

                https://www.seznamzpravy.cz/clanek/zahranicni-video-rusky-vojak-ukradl-v-lymanu-kameru-majitel-mu-ted-kouka-do-obyvaku-216688

                1. Ono to bude nejspíš tak, že soudruzi bajkaři vezmou nějaký reálný příběh a vyšperkují ho propagandou vyžadovanými přivlastky a vedlejšími motivy. Někteří asi perou do příběhu ty dodatky podle seznamu a na závěr si to po sobě nepřečtou, jestli to dává vůbec smysl.
                  Ale to není specifikum tamtěch .. i tady máme bajkaře, co psali o tom, jak Rusko strašně stojí o to, aby se na Ukrajinu navozily všechny zbraně a munice NATO, že je tím nadobro odzbrojí a dostanou na kolena. Jak ty Himarsy bouchají a jsou nespolehlivé atd atd…
                  Ono totiž zaslepených blbců je všude plno.

                    1. A Pentagon bude závislý zase na Muskovi, jakou poskytne technickou podporu. Protože Pentagonu je Starlink bez Muska dost k ničemu.
                      Jsem nakloněn věřit tomu, že Musk je dohodnut s VVP a ve vhodném momentu to prostě přestane fungovat i přes vyhrůžky Pentagonu.

                    2. Musk je jeden z mála relativně normálních amerických oligarchů, ne-li jediný. Proto taky emigrival z Kalifornie do Texasu. Nemusí být dohodnutý s VVP, prostě otevřel oči, které měl povinně doteď zavřené.

                    3. Super, takže Musk udělal přesně to, co jsem mu tady před pár dny radil…

              2. Jak by ne!
                V řadách ruské armády bojují i speciální ethnos. U mnohých jsou zlaté zuby známkou krásy a movitosti. Zřejmě se nějaký vojín obětoval a na lžíci hoši odlili zlatou kulku.
                Velitel dostal zlatou ránu.

                1. Proč speciální ethnos? Zlaté zuby byly statusovou záležitostí už v dobách SSSR a určitě to přetrvalo dodnes. Jen se to týkalo většinou starších ročníků a zejména pak žen.

    1. Možná by Hnovínky mohly vydat knihu svých sebraných článků o válce na Ukradině, pod názvem Pohádky ukradinské babičky (parafráze Večerníčku z dob mého mládí Pohádky ovčí babičky).
      Blbosti v českém národě je dost, ale většina těch jejich diskutérů, hlavně těch zapálených eurosvazáků a eurosoudruhů budou určitě pracovníci redakce a zaměstnanci různých neziskovek. Chápu, že někdo ze sebe dělá obecního blba (a ještě pod vymyšleným jménem) za slušný pražský plat, ale že by někdo dělal obecního blba zadarmo? I když pár idiotů, co tomu věří, se tam určitě najde

      1. Taky si myslím. Zajímavé totiž je, že když tam do diskuse někdo napíše něci normálního, tak než ho zablokujou, mívá obrovský počet lajků. Je tam určitě mlčící (já bych radši používal přesnější pojem zastrašená) většina normálních lidí.

    2. Na hovinka ani seznam uz davno nechodim.
      v zajmu sveho vlastniho zdravi.

      Ale tady je vysledek vyzkumu z prvnich 14 dni valky, ktery tvrdi, ze 60-80% vsech twitterovych interakci o Ukrajine byli boti.
      K tomu si vezmete, ze clovek je tvor stadni, zvlaste pak v liberalnich demokraciich se nevyplati moc vycnivat, a mate diskusi na hovinkach/seznamu jak vysitou.
      Myslet si, ze nase media jsou bez botu je blahove.

      https://www.adelaide.edu.au/newsroom/news/list/2022/09/08/bots-manipulate-public-opinion-in-russia-ukraine-conflict

  18. U nas este nastastie neskrachovalo JRD, ci ako sa to teraz vola, a mlieko a maso nakupujeme priamo tam. Ceny nizsie ako v obchode, kvalita dobra, pre JRD je tiez vyhodnejsie to predat priamo spotrebitelom, bez marze priekupnikov. Myslim, ze toto by mohlo byt riesenie.

    1. Re: zlokot

      Na to jsou euronormy a eurozákony, které hlídají naše jedině správné zdraví, aby to zlovolní sedláci nemohli prodávat napřímo.
      Jak to dělají u vás, to netuším, ale myslím, že by stačila jediná návštěva toho jedině správného hygienika a měli byste „po ftákoch“.

        1. Vy Slováci jste byli vždycky trochu napřed. Takového europoslance jako je Ing. Milan Uhrík, takového my nemáme.

  19. Pane Vidláku, nedáte nejakú úvahu o možnom prezidentovi Petru Pavlovi? Nielenže Fialenko to u Vás obhájil vo voľbách. Vy navyše budete mať za prezidenta prousáckeho agenta. Ak vyhrajte, tak alternatíva bude pravdepodobne rozdrtená. Zdá sa mi že u Vás to líbodémo proste neukočírujete. Ako jediná možnosť mi pripadá obrovský šok,pri ktorom sa ľudia spämatajú (hladomor, WW3). Alebo emigrácia do RF exilu. No a predvčerom som kúpil 1kg sadbovej cibule 1kg sadbového cesnaku spolu za 25€, čo sa mi zdá fakt veľa.

    1. Re: Kuny

      Jestli se stane výše uvedený maník prasidentem – pardon – präsidentem, tak vám garantuju, že v ukrajinských zákopech skončí coby kanonenfutter i holota ze středu Ojropy.
      Ostatně soudružka Afročechová už to hlásá dosti nepokrytě.
      Neboli masáž mozků k nahnání Mitteleurope do masomlýnků již začala a soudruh präsident ji jen hezky rozvine.

    2. Nejvážnějším soupeřem Pavla, je česká Čaputová,vlastním jménem Nerudová.

      Je napojená na nadnárodní velkokapitál. Když pracovala na MZLU, byla napojena na korupční causu – studium turboPhd. pro cizince. Stačily na to 3 návštěvy školy a pěknejch pár set tisíc Kč.
      Její, největší momentální starostí, jsou svatby gayů a aby mohli adoptovat děti a různá pohlaví.

      Podle mne, volby vyhraje ona. Většinově ji volí lidi pod 50 let a hlavně mladí.

      1. Jo, taky to tak vidím, že vyhraje „Čaputka“. Nedávno jsem říkal, že záleží koho si Pražáci zvolí za maskota, a teď je to už jasný. Tohle bude úplně dokonalá loutka, přesně zapadá do scénáře. I u nás v zapadákově se před nákupákem objevil stánek se sběrem podpisů pro ní, (mimochodem Bobo ji nedávno pěkně proprala). Je to celý šaškárna, přímá volba je zbytečně drahá, protože musí nalejt plno peněz do propagace. Bylo by lepší, kdyby si tu loutku vybrali sami bez toho cirkusu kolem.

        1. ale potom ani teoreticky by nemohli ludia si vybrat nieco ine, nez to, co im predlozia…..ja by som to nepovazovala za zbytocnost.

          1. Máte pravdu, ale opozice v české republice, musí navrhnout VOLITELNÉHO kandidáta. Což, z mne nejasných důvodů, ještě neudělala!
            Nebo spíše z jasných důvodů. Lidský faktor…

            Kandidát musí být všeobecně známý, protože teď už se nedá dohnat, že kandidáty opozice nikdo nezná. Měli začít před 2 lety…
            Musí mít příběh, nejlépe s aureolou hrdiny!, statečně bojujícího s mainstreamovou přesilou.
            Musí být vlastenec.
            Musí být reprezentativní.

            U nás máme někoho takového a je to žena.

            Takže řešení existuje. Nahoře moje odpověď Hnidopichovi.

            1. Nemusí být všeobecně známý, nebo rozhodně ne hned. Jen v takovém případě musí strávit nějakou dobu tím, že bude něco rozumného dělat, aby se známým trochu stal.
              Vytáhnout ho z klobouku měsíc před volbami je pitomost – a přesně takto většina těch tzv. alternativců ale uvažuje. Na lidi prdíme, považujeme je za blbce a za měsíc je na stánkách určitě přesvědčíme, že nás mají volit, i když na těch stánkách jsou vesměs hňupi, se kterými se tu a tam vyfotí arcihňup – lídr se špičatými botami.
              Předvolební kampaň je pro ně soutěž v billboardech, baloncích a propiskách.

              Tak mě napadá, vystoupil na těch Vrábelových akcích nějaký kandidát na presidenta?

              1. Ono je to hodně o těch bublinách, které nutně vedou k přeceňování dosahu.

                Přece všichni, s kým se bavím, Frantu znají a budou ho volit. A Franta je takovej sympoš, že ho budou volit i ti, kdo o něm uslyší poprvé ve volební místnosti.

                Bohužel tomu propadl třeba i Vidlák s jeho evidentním přeceněním dosahu Kydů před senátními volbami. Dlouhodoá, trpělivá práce, jak po ní volá mimo jiné i Petr Hampl, niho neláká…

                1. To je to celebritní myšlení.
                  Mně to přišlo silně neadekvátní, a až trapné už v té době onoho online setkání, kdy Vidlák pateticky sděloval, že Kydy jsou to jediné, co stojí proti režimu a že všichni se kolem nich musí semknout a on si na to založí Facebookový profil.
                  Ta malá bublinka kolem v nábožné úctě ani nedutala a v ten okamžik mi bylo jasné, že se budou hrát jiné hry.

            2. Koho myslíte? Napadla mě jedině Jana Zwyrtek Hamplová, ale ta má u veřejnosti nálepku dezinformátorka, protisystémová… Neměla by teď stejně šanci, jestli se dokáže prosadit v tom senátu a nezničí ji tam ti tupci, pak možná někdy… Problém je, že nikdo takový kdo by mohl kandidovat momentálně není, to je vše. Jinak souhlas se vším, jedinej kdo tady něco takového dělá je Rajchl, ten má potenciál být jednou premiérem. Podle mě nemá teď už smysl se volbou prezidenta vůbec zabývat. Něco jiného je mainstreem, tam je možný s pořadím ještě hodně zamíchat. Teď nasadili tvrdou kampaň pro českou Čaputku, oni ví co dělají, třeba na sockách by dělat kampaň dřív nemělo smysl, protože by to bylo neúměrně drahý a lidi jsou schopný za tejden zapomenout koho mají jít volit, takže tam bude teď pár měsíců hodně tvrdá a intenzivní masáž, která jí zajistí minimálně účast v druhém kole. Před týdnem ji nikdo neznal, teď ji lidi sdílí na Instagramu sami od sebe…

      2. Já hlavně nepozoruju snahy těch alternativních nějak komunikovat s voliči. Přece by dávalo u takového člověka smysl poslední rok stínovat funkci, na kterou se hlásím.
        Co bych dělal já, co bych nedělal, co Zeman udělal blbě, co dobře. Něco textem, něco na videu, u některých témat interaktivně s lidmi.

  20. Zábavné je číst články v mainstreamu, které se vzájemně poněkud vylučují.
    I-rozhlas vydal článek:
    https://www.irozhlas.cz/zpravy-svet/turecko-zakon-dezinformace-vezeni-erdogan_2210140244_afo
    ve kterém píše, jak Erdogan bude zneužívat zákon proti dezinformacím k potlačování svobody slova.

    Zároveň Novinky vydaly redakční článek, ve kterém popisují přípravu Rakušanova zákona proti dezinformacím, který se od toho Erdoganova nijak neliší:
    https://www.novinky.cz/clanek/domaci-dezinformacni-weby-maji-namale-40411475

    1. Vypadá to, že ministerstvo pravdy už pomalu dospělo do velkého finále. Je jedno, že říkáte pravdu, záleží na tom, co si o tom myslí cenzor= i popis skutečnosti může být dezinformace, záleží na kontextu (demagogická dezinterpretace). Nemají to kluci na ministerstvu jednoduché, ale už na to přišli:

      Dle odborníků na ministerstvu je komplikované právně ohraničit, co přesně je dezinformace a zda je ohrožením státních zájmů.
      „Ani důraz na nepravdivost informace není spolehlivým vodítkem, protože dezinformace obsahuje i větší či menší díl pravdy, příp. je informace demagogicky dezinterpretována nebo je výběrově informováno pouze o některých skutečnostech,“ uvádí.
      https://www.novinky.cz/clanek/domaci-dezinformacni-weby-maji-namale-40411475#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&source=hp&seq_no=4&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      .

        1. Je zajímavé, že na Ježíška, co nosí dárky lidé nevěří (oni totiž věří na tlustého Santu, jak se souká komínem do paneláku :-)), ale na právní stát u nás věří docela dost naivních ovčanů.

  21. Domnívám se, že úvahy o budoucnosti zemědělství jsou poněkud předčasné. Frankfurter Allgemeine uveřejnil úvahu o tom, že je třeba na území Ukrajiny rozmístit vojska NATO. Západ si je nepochybně vědom toho, že Ukrajinci jsou na pokraji porážky a toto je příprava obyvatelstva na přímé zapojení Kolektivního Západu do války. Tyto články ovšem bude využívat ruská propaganda, aby vylíčila konflikt jako existenciální zápas Ruska o přežití. Ostatně, důvodem k válce bylo odmítnutí Kolektivního Západu dát bezpečností záruky Rusku.
    https://www.faz.net/aktuell/politik/ausland/waffenstillstand-im-ukraine-krieg-so-koennte-er-abgesichert-werden-18370164.html

    1. Re: PS

      Jste hnusnej Sláma, kterej tu klofá zcela nevhodná a jedině nesprávná písmenka.
      Člověče! Vy se už máte správně těšit na to, jak posílíte svou přítomností bojovou morálku ukradinských soudruhů ve válečných zákopech!
      Jak chcete dosáhnout s takovými kecy příznivého posudku, nutného k fasování zimního přídělu ojro-uhlí a ojro-sucharů pro své pozůstalé?

  22. Ano, scénář je jasný. ODS nikdy neměla odborníky na makroekonomiku a proto vždy přivedla republiku do ekonomické recese. Bylo tomu tak v letech 1996-8, 2008-2013 a je tomu i nyní. Jsou to jen překabátění bolševici, kteří aplikují primitivní ideologické poučky ze svých Failových knížek.
    Nic jim neříkají takové pojmy, jako ekonomické očekávání, disponibilní příjmy, stagflace nebo deflační spirála.
    Protože jasně dávají najevo, že bude bída, lidé dělají, co jim selský rozum velí. Omezují všechny zbytné výdaje, šetří na období Fialovy bídy. Takže všichni dodavatelé zbytných výrobků a služeb přijdou o tržby, dříve nebo později zkrachují a rozšíří okruh těch, kteří budou vážit výdaj každé koruny. Dojde tak k dominovému efektu. Úplně stejně, jako to provedl Kalousek za vlády Nagyové. Proškral zemi do dlouho trvající recese, která pokračovala i v době, kdy veškeré okolní země ekonomicky rostly. Proto nás pak ČNB řadu let okrádala, neboť intervenovala proti koruně, aby odvrátila pád do Kalouskovy deflační spirály.
    Už dnes to je vidět. Ve středu jsem navštívil obchodní centrum Haná v Olomouci a byl jsem šokován tím, jak byl prázdný. Kupujících bylo malinko a kupovali jen drobnosti.

    1. Mate pradvu, co vlada ODS, to pruser. A presto drtiva vetsina podnikatelu, ekonomu a manageru, tedy ekonomicky erudovanych, neda na ODS dopusit, a pokazde jim to hodi. Pripadne jejich becku top09…
      Pred lety bylo CSSD v podnikatelskych a ekonomickych kruzich sproste slovo, dneska je to asi ANO/SPD. (urcite to nevim, ale retorika mediich tomu napovida)

      A podle vasi navstevy nakupaku se blizime k dalsi oblibene vymluve ODS, a to ze za spatnou ekonomickou situaci muzou lidi, kteri se boji, neutraci a nesmyslne si cpou penize do slamniku.
      Tentokrat mame ale Putina, ktery zastavil plyn a zakazal vyvoz ropy a uhli, takze je vinik jasny.

  23. Ha ha ha, řezník Kšána, Naše maso…
    😀😀😀
    Mám to za rohem a tak jsem tam jednou omylem vlezla. Měla jsem chuť na kousek pečeného bůčku. Je tam i teplá kuchyně a slušná nabídka , pořád plno. Když jsem viděla ty ceny, tak jsem myslela , že mi hnijou oči.
    Za peníz, který tam zákazník zaplatí za porci bůčku a dvě housky , by si jinde mohl dopřát pečenou husu.
    Trochu přeháním, ale rozhodně to není prodejna pro běžné lidi. I ceny pečiva jsou tam strašlivě přemrštěné.
    Ale uznávám , že mají plno, tak asi lidi pořád mají prachy.
    Jinde mívají někdy něco v akci, třeba v řeznictví Múúú , – Maso uzeniny Písek – ale v prodejně Naše maso nic takového neprovozují.

    1. Já, když čtu/vidím/narazím na nějaké to mléko/maso/rajče/chleba s příběhem, tak se mi samovolně otevírá kudla v kapse, prsty zatínání v pěst a huba skrze skřípot zubů cedí samá zakázána slova. Je to svět nadutosti, imbecility, snobismus. Dokud byl pro lepšolidi znakem jejich elitářství kaviár a lanýžova pomazánka, čert s tím. Když se tím samým stane chléb, rajče a posrané mlíko, tak i tomu největšímu idiotovi musí být jasné, že něco je hen s tím kapitalismem špatně. Nechtějte mě potkat, když začne rozdávat svá moudrá nějaký ten Pohlreich. Fakt jsem se bavil, když ti borci z Novy nakoupili v Tescu mrkev a pak ji vedle na tržnici prodávali, jako bioekosuprčupr mrkev s příběhem. A ti idiotšti Pražáci jim ty neskutečné prachy cpali přímo do chřtánu a šťastní a povýšení si tu mrkev z Polska nesli domů, jako svátost oltářní.

      1. U nas to vacsina obchodnikov robi tiez tak, ale nenakupia v tescu, ale v polsku, a potom to predavaju ako super bio zeleninu od malych domacich farmarov.

        1. Zlokot poznám to dobre, v našej rodine chodia pravidelne do pšonkova na nákupy. Priniesli lacný cesnak, taký bordel som ešte nevidel, po ošúpaní totáln zhnedlý, hnus 🙁 ale oni vravia , že vyplatilo sa …. to nechápem 🙂

      2. RE : Mandaladan
        To mně zase tyhle extrabuřty nervou játra. Do takových obchodů zásadně nechodím a co oči nevidí, srdce nebolí. 😀
        Tohle ale byla úplně nově otevřená prodejna/ bufet. Venku tabule s cenami pokrmů.
        Vidím cenu pečeného bůčku a myslím si, že je to cena za kilogram. Snesitelná.
        Vlezu dovnitř, trochu mě zarazí, jak je všechno načančané, pečivo v proutěných koších, vyložených kanafasem s kanýrama. A ve frontě sami kravaťáci, ani jeden lopaťák. 😀
        A nad pultem znovu ceny, až teď jsem si všimla, že jde o cenu za 100 gramů. 😀
        Tak jsem si nechala zajít chuť, i když ten bůček vrhal třpytivý zlatý lesk, až mi tekly sliny. 😀

  24. Nevím, jestli jde o mléko s příběhem, ale v sousední vsi prodávají sedláci za 25 kč/litr, donedávna za 20. To mi nepřipadá až tak drahé, aby kvůli tomu člověk musel kupovat v supermarketu.

    V okolí máme také například https://www.syr-sec.cz. I zde mají produkci za dle mého názoru velice vlídné ceny.

    Pokud by museli zdražit na násobky, tak by to asi neustáli, ale rozhodně si nemyslím, že obstojí tvrzeni o tom, že malé firmy musí být automaticky předražené, neřkuli neefektivní.

    Ti lidé nejsou žádní blbci, svoje řemeslo ovládají výborně a nákladově jsou konkurenceschopnější, než mnohé mnohem větší podniky.

    I v dobách nízkých výkupních cen za mléko dokázali dodávat do mlékárny s hodně dobrým ziskem – to se týká prvního případu. Bavím se s nimi poměrně hodně a vím, co dokáží – inspirovali se u tohoto pána:

    https://opavsky.denik.cz/zpravy_region/jindrich-klapetek-kravy-nejsou-silene-sileni-jsou-.html

    A i když mají jiné podmínky, protože jde o uzavřený dvůr bez přístupu na pastvu, kravky se mají dobře, dávají hodně mléka a jsou na tom zdravotně mnohem lépe než u větší konkurence.

    1. s podobnym sortimentem a nedaleko od vas konci mlekarna s tradici od 90.let, ceny jsou podobne tem u vas, spise nizsi, sortiment vyrobku vetsi, dodavaji i do obchodu – ale bez pribehu

      1. Abych pravdu řekl, až mě překvapilo, kolik takových malých producentů u nás fungovalo a i přes Vidlákovu skepsi doufám, že i dále fungovat bude. A zrovna mléko se dá sehnat snad v každé druhé vesnici po okolí.

    2. ad Klapetek: pana Klapetka znám osobně a několikrát jsem u něj byl. ale to je opravdu nesrovnatelné. dojila mu tam manželka a děti neměly zájem. ani nevím, jestli ještě funguje.

    3. Ještě podotýkám. že z hovorů s hospodáři to vypadá, a netýká se to jen mlékárny, i místního minipivovaru, že velkou část zákazníků navíc tvoří lufťáci, takže mají velké sezónní výkyvy.

      Část místních, než by pustila chlup u souseda, tak si raději nechá vrtat koleno.

      S takovým myšlením pak těžko myslet na nějaké národní vzepětí…

  25. Kouzlem nechtěného, někde cena nezajímá. Že vyhrává ten nejlevnější? No to zkuste říci Pekariové a Fialovému. Třeba plyn. Dodavatel jaderného paliva, nebo projektu na elektrárnu.

    1. U dodavatele jaderneho paliva, plynu nebo projektu na elektrarnu rozhoduji lide, kteri za to namaji realnou zodpovednost, neni to za jejich penize a s velkou pravdepodobnosti jsou za „spravne“ rozhodnuti ohodnoceni za oponou.
      Proto ta taky tak vypada.
      Plyn kdyz byl, tak 5x drazsi z Nemecka, ruske spolehlive elektrarny jsme si zakazali pro jistotu zakonem, a jaderne palivo napriste doda ten nejdrazsi a s nejkratsi zivotnosti.

      Ale ti spravni na tom vydelavaji, a ti kteri to cele plati je voli.
      Jak rekla Nemcova (nebo Pekarova?): mame se zlate.

        1. Ale ono samozrejme pujde vytahnout, jenom to budou muset udelat drive, nez by vytahovali to zlo od Rosatomu.
          Tyce od Rosatomu i Westinghouse se po case zacnou kroutit, ale ty z Westinghouse proste drive…

          Takze abych to shrnul: Westinghouse je PODSTATNE drazsi, a navic vydrzi MENE.
          Ale zato je demokraticky, a kdyby nahodou nekdo nesouhlasil tak mame v zaloze humanitarni bombardovani, jak o tom mluvil Obama mirotvorce.
          A pokud maji nesouhlasici strany atomove zbrane a nemueme uplatnit „jako obvykle“, tak mame sankce, jake jeste svet nevidel.

          ps. vyse uvedne informace o palivovych tycich cerpam od Vlka, pred casem (rok zpatky?) tam mel nekolik clanku s insidery a odborniky. Tim nemyslim Drabovou, ta se v politice chce uchytit na stara kolena tak moc, ze prohospodarila veskry profesionalni kredit.

          1. Mám navíc doje, že ty tyče od WH obsahují stejně původně ruský uran. USA totiž od rozpadu SSSR braly ruský uran z jejich hlavic. To byl taky strašný technický hovadismus – uran obohacený na 90 procent předělávat zpět na 6 procent.
            Takže já očekávám, že WH bude skutečné palivo šetřit pro USA a ven dávat odpad a že budou USA provádět diverze po celém světě, aby nové elektrárny stavěl WH, který ale nepřivede žádnou do funkčního stavu.
            U nás už USA provedly dvě operace kvůli WH.

          2. Rusové si prostě nemohou dovolit ty palivové soubory, ale i regulační tyče „zfušovat“.
            Tohle by, při tom množství, provedení reaktorů a při vědomí toho, že tím zásobují elektrárny na celém bývalém území SSSR, udělali jen jednou.
            S ohledem na to, že některé, řekněme méně důležité části elektráren a příslušenství reaktorů (některé záložní části primárů a všecky sekundáry), jsou udělané řekněme „sovětsky kompromisně“, tak by z toho byly strašné průšvihy. Po Černobylu se toho sice hodně změnilo a změnil se i přístup k obsluhám, ale ty „kompromisní“ technologie tam zůstaly.
            Proto se Rusové snaží, dělat aspoň tento segment přesně, poctivě a s mnohem užšími tolerancemi, než jsou požadované – právě s ohledem na ten kompromisní zbytek.
            Neumím si představit, co by zfušovaný materiál od WH, způsobil třeba v Záporoží, nebo v té Běloruské jaderce, teď nevím, jak se přesně jmenuje.
            Drábovou vůbec neberte vážně a hledejte zahraniční zdroje informací. Drábová je už nějakou dobu „koupená“ a má celý štos not.

            1. Já jsem neslyšel ani o žádný sovětsky kompromisně zfušovaných částech technologie. Pokud jde o technickou stránku – samozřejmě vizuálně to nemusí ledaskoho uspokojovat, ale nebavíme se tady o barvách čudlíků a křesel.

  26. Další z vidlákových blogů ve stylu: vím naprosto přesně, jak to bude za rok, ale když to tak nebude, tak si na tenhle blog za rok nikdo nevzpomene.

    1. Podrobnych popis o dulezite cinnosti obchodniku, zemedelskych podniku , povsechna informace ,kteri jsou na tom lip a kteri hur a co planuji a maji udelat a co ne a s obzerstvenim..

    2. Zrovna v této oblasti si myslím, že se Vidlákovi dá docela věřit. A nic vám nebrání se podívat, co psal na jaře. Já, při mé skleroze, mám dojem, že se jeho slova v této oblasti většinou plní.

  27. No a teď by mne zajímalo, jakou Vidlák nabízí alternativu v zemědělství.
    Něco konkrétního a taky by mne zajímaly konkrétní diskuse o alternativě a ne to obvyklé fňukání a naříkání zde.

    1. „taky by mne zajímaly konkrétní diskuse o alternativě a ne to obvyklé fňukání a naříkání zde“

      a co takhle jit nekam, kde to vsechno je?
      tady se jenom fnuka, to je pro vas ztrata casu.

    2. Já nikam nekandiduju, tak nemusím nic slibovat ani nabízet.
      Ale řešení samozřejmě existuje – třeba u toho mlíka je to velmi jednoduché – dojít si pro mlíko s konví, nechat si ho přelít z dojícího kbelíku a zaplatit 15 korun za litr.
      Aha… ono to nepůjde, protože máme přísné předpisy, nesmí se to, malí chovatelé krav potřebují dostat mnohem víc peněz, protože jinak by se neuživili… ? Tak to jsme v háji.

      1. Tak to delam, chodim s termo lahvi 2L a litr mam za dvacku. To je za polovic oproti obchodu.
        Kvalita je mnohem lepsi, ale zase dlouho nevydrzi. Snazim se to spotrebovat jeste ten den.
        A taky si myslim, ze se to nesmi oficialne…
        Ale veterinar a ruzni kontrolori me tam videli mockrat, trochu jsem pokecal, a nikdo ani nepip.

          1. RE : Vidlák
            Docela dobrý nápad byly ty mlékomaty. Mám velkou spotřebu mléka, piji bílé kafe a dávám si ho i do čaje.
            Nikdy jsem na takový mlékomat nenarazila. Penzista je rád, že dojde do nejbližšího levného řetězce.
            Podle mne by ty mlékomaty měly být umístěny před řetězci. Ale nevím, na čem to zkrachovalo.
            🤔

      2. Lidi, napadla mne otázka.
        Pokud tady krachnou fabriky, bude odliv kapitálu, nebude se stavět nebudou se poskytovat půjčky, tak ale jíst se musí.
        Myslíte si, že by se mohlo dost lidí uplatnit v zemědělství? Takže se možná obnoví kravíny, bude se muset chodit do polí okopávat, protože na naftu nebude, ptám se zcela vážně.
        Mám já jako člověk co celý život robil ve fabrice v případě ztráty zaměstnání možnost záchrany v řidičáku na traktor a vůli pracovat?

        1. Re: Folďas

          Když nebude nafta nebo plyn, bude vám řidičák k ho*nu.
          Ale traktoristy dosti zoufale shánějí např. v dědinách okolo FM.

          1. Pane Vidláku – a co na to Praha a velké panelové aglomerace? Na ty konve na mléko apod.?
            Ježdění pro zeleninu, ovoce, maso, mléko i pečivo třeba padesát kilometrů, k nejbližšímu „svému“ zemědělci?
            Oni jsou ale díky hypáčům kurevsky zpohodlnělí – takže to, co nebude k dostání za rohem v hypáči, to pro ně skoro neexistuje.
            Mám to sice trochu z ruky, ale mám tam spolupracovníky a zhruba vím, jak jsou na tom např. obyvatelé nejen centrálního Zlína (plus okrajové lokality, jako Malenovice, Otrokovice, Želechovice apod.) nebo i obyvatelé o dost menší Kroměříže.
            Okolo KM je sice malých zemědělců hafo, ale při současných (a do budoucna rostoucích) cenách paliv a případné jejich špatné dostupnosti, tohle všechno padá i při dobré vůli lidí.
            Co nebude k dosažení MHD, nebo řekněme do 10km, tak je fakticky těm „městským“ k ničemu.
            Po zaplacení giganticky vysokých záloh na energie a nájemného, jim na ta paliva, nebo i tři automobily v rodině, nebudou zbývat peníze. A bude to tam, kde to je teď, nebo spíš hůř.

      3. Taky jsem chodil jako malý kluk s bandaskou pro mléko, pravidelně. Pak ho máma převařila.
        Pro vajíčka chodím i teď do vejcomatu.
        U nás by se zase musely obnovit rolnická družstva co byly třeba za první republiky, ve Švýcarsku je zase největší obchodní řetězec (Migros) ve vlastnictví družstevníků, to je návod k řešení, ….

          1. Švýcaři s EU spolupracují ale jen v oblastech pro ně výhodných. Jsou taky v Schengenu, ale vstup do EU v referendech odmítají, nechtějí ty negativní stránky EU.

      4. La cucaracha , mexicana,dupava ,,,,, La Bonitaaaaa ,,,,,spanelska flamengo tanecnice…Co je tajny …
        Clanek je dobrej priklad jak dlouze sepisovat prazdno na zakryvani dalsiho prazdna.. …Typicky pro politiky, dyplomaty , urednyky ,akademyky ,pedagogi ,cleny senatu, parlamentu vsehosveta maji jednu schopnost ,mluvit treba cely tejdny a nerict nic..
        Tak se kvalifikujou…
        Za to sou nejvic a nejlip ze vsech zaplaceny..Na takovy mista je naval..
        Dobrej priklad jak a kdo vladne cely EU ,je Pfizer koncern ,vladnouci svetu.
        Smlouva za mega miliardy s EU je dodnes tajna..
        Nikdo z EU ,dle prisneho zakazu, kdyz teror strachu vladne svrchovane nesmi ani kviknout..Neopovazi se.
        Eu vladne tyranii demoterorkracie v EU uz mnoho let a ma veskerou moc.
        V clanku ani zmynka..Psst ,prisne tajny..Jsou tady tajny..

        1. Lord Voldemort.
          Ten, jehož jméno se nesmí vyslovit. Je jich několik, ale mají společnou vlastnost. Nesmí se o nich mluvit. A když o nich něco napíšu (jen zdálky zvenku, přibližně) tak ti, coi to čtou jako by oslepli nebo oněměli. Ticho.
          Zato se ozve štěkot ratlíků, kteří obsah toho sdělení rozeberou na malé neškodné kousíčky a vysvětlí všem, že jenom špatně volili. Losna nebo Mažňák. Jiní nejsou k dispozici, jsou vyřazeni opřed slosováním.

          1. Kocoure, až tak jednoduché, jako to měli Vontové, to zdaleka nebude.
            Vontové měli obrovskou vzájemnou soudržnost, uměli si pomáhat navzájem, měli hluboké tradice ( pamatujete si na svazek tří kronik, vykopaných RŠ na Červených schodech ve Stínadlech? ) a uměli si ty tradice udržet, i ta drobná „tajemství“. Pamatujete si, Kocoure, na „Neprozraďme, co víme! Mlčenlivost chrání nás!“ 😀
            Pro Vonty samotné, byla eliminace všelijakých Mažňáků a jim podobných, jen otázkou krátkého času.
            Ale republika bohužel není chlapecký klub 😀

  28. A my chudí důchodci budeme mít stále co jíst. Kolik nás, Háchových dětí, tu bude za pět let? Co tárám, za tři. Kolik je Havlových dětí, které to zajímá. Mléko se někde – kde neví – vyrábí a kdo ví k čemu se vlastně hodí.

  29. A podobné je to i jinde. Léta bohatá a léta chudá. Viz Bible.
    Lidově – není každý týden posvícení. Odolní se pokusí vydržet, méně odolní půjdou dělat kravál a neodolní skončí jak v těch Broučcích: „A jestli oni zmrznou, oni poslušně zmrznou.“

    No a ti bohatí skoupí od chudáků všechno a levně, nůžky mezi bohatými a chudými se opět více rozevřou.
    A dojde na Wolkera U rentgenu: „Nejhlouběj, chudý, vidím nenávist“

    1. … jsme ve válce a pro porážku Putina stojí za to přejít na levnější krabicové mlíko…
      Ne pro porážku Putina, ale protože musíme šetřit. I ti, kterým je Putin u … čehokoliv.

        1. Vsak on se vzdycky nekdo nasel: Saddam, Kim, Kaddafi, Assad… hloubeji v minulosti treba Mosaddegh.
          Nebo si nepamatujete na „debatu“ o nutnosti radaru v Cechach kvuli raketam ze Severni Koreje?

          A pak taky prakticky vsechny staty Stredni a Jizni Ameriky, kdyz chtely od US korporaci platit dane. Ale to se nas moc netykalo.

          Ted je na tapete Rusko a Cina.
          Mozna se tam brzy priradi Mali a dalsi Africke staty. Spolupraci s Ruskem a Cinou k tomu maji slusne nakroceno.
          A mozna taky brzy uslysime o deficitu demokracie u Saudu.

        2. Valka a vseobecna ,ze vsech stran a dokonce vyhlasena, je uz delsi cas na nas..
          Ani se jeden nemusi zamyslet aby vedel..Putin je jen cast ,spis jen dalsi zaminka..
          Zatim to potrebujou na nekoho ,nebo na neco svadet ,ale to taky pomine…

    2. No právě. Aby těm poslušným broučkům zimou u prdelí nenarostla žihadla a místo poslušného zmrznutí se z nich nestaly nasrané sršně. Hněv, jak víme, mívá záhřevný efekt.

      1. No, historie se má tendenci opakovat. Jenže ve spirále a směrem nahoru, takže s horšími následky.
        Náhodou jsem narazila na Stužkonosku modrou od Bezruče…(chýše zhaslý dým…on snad viděl i do budoucnosti)

        ….vlast rozpůlenou viděl jsem,ale ne zlou pravicí vraha,
        než lhostejností, ústupem,jak vládnoucí to umí Praha,
        i slezské chyše zhaslý dým v otrocké byrokratů snaze,
        by země dávným jmenem svým čin zlý nevzpomínala Praze,
        dělníky viděl bez roboty,bez groše smutně cestou jdoucí,
        stran vůdce, ministry, faloty, z trojího žoldu bohatnoucí,
        drobné rolníčky tříti bídu, vdovy s sirotky bez haléře,
        vládnoucí spasitele lidu se sluniti na Rivieře,
        zapsané v chudobných registru kdys čeledi vegetující,
        bratry, syny, zetě ministrů dnes velkostatky kupující,
        dým, mlhu, slzy s úsměvem,lán lnu v Chuchelné modravého
        : i stužkonosku viděl jsemv jeseni pozdní žití svého!

        1. …Poštmistr Bezruč. Považován za komunistu. Nebyl. Jen viděl ostřeji, než jiní. A právě to mu zabránilo být komunistou. Předvídal. Musel to říct. Stejně jako Karel Kryl.
          Jenže proroci se většinou kamenují. Ti skuteční, protože ti dnešní, žvaniví jsou místo skutečných ale neprorokují, baví, za peníze. Tu peklo, tu světlé zítřky. Podle momentálního přání p. t. ctěného publika. Nebo spíš principála.
          ===
          Prorokovat, protože vidí něco, co jiní ještě ne je asi velmi neveselý úděl proroků skutečných.
          Nejde o ty kameny, ale o to, co vidí.

          1. V dnešní době nemusí být člověk zrovna prorok, aby viděl to „Velký špatný“. Stačí trocha matematiky…Možná už tady někdo ten odkaz dával: https://casopisargument.cz/?p=46050
            K tomu není co dodat, jestli zkrachují firmy a nebude práce=nebudou normální výplaty (ne dávky), je úplně jedno jaký státní dluh si ti debilové namalujou. Ve finále nebudou mít od koho vybírat daně, sociální a zdravotní pojištění. Dochází jim to vůbec?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *