28 března, 2024

Demonstruji, demonstruješ, demonstrujeme …

Osobní blogy jsou forma, kdy autor (většinou psavec – amatér) popisuje svůj náhled na určitou věc nebo situaci. Text tedy většinou není názorem odborníka, ale naopak laický pohled na předmět blogu. S tímto vědomím přistupujte k níže napsanému …

Napřed obecně – domnívám se, že každý projev nespokojenosti, každé malé „kopnutí“ do vlády, která nejedná ve prospěch svých občanů je správný. Ale … ale taky se domnívám, že je třeba zvážit klady a přínosy každého takového projevu, každé demonstrace a pokud negativa převyšují pozitiva, pak provést korekci – tedy pokud je možná.

V současné době je zcela nepochybné několik věcí:

  1. Fialova vláda nezastupuje zájmy Čechů, ale zájmy administrativy USA, Bruselu a globálních korporací.
  2. Fialova vláda má tudíž plnou podporu jak USA, tak Bruselu a globálních korporací, kterým vychází vstříc; na domácím hřišti pak nekritickou podporu mainstreamových médií a z logiky svého vládního postavení pak podporu silových složek
  3. Fialova vláda, resp. její příznivci vyhráli všechny 3 poslední volby. Může tedy oprávněně tvrdit, že má legitimitu vládnout.
  4. Poslední 3 volby ukázaly, že je tady nemalá skupina spoluobčanů, kteří nadvládu USA, Brusele a globálních korporací považují za lepší variantu než cokoliv jiného. Současně se ukázalo, že tato skupina je lépe organizovaná a jednotně ví co chce.

Na základě výše uvedených bodů předpokládat, že vláda podá demisi po nějakém projevu nespokojenosti, je projev čirého zoufalství. O demisi vlády lze teoreticky uvažovat, pokud přestane platit některý z bodů – 2. nebo 3. nebo 4.

Dále z výše uvedených bodů nemůžeme v naši kotlince změnit bod 2. – nikdo tady nemá takovou moc, aby – obrazně řečeno – zavolal do Washingtonu a požádal je, aby se přestali vměšovat do záležitostí Česka. Bod 3. už proběhl, nelze ho změnit. Jediné, co můžeme změnit, je bod 4. – tj. změnit poměr sil tak, aby skupina podporující Fialu byla menší.

Jak ubrat podporovatele pětidemolice?

Řešení je známé – tuším, že sami jsme ho nazvali „soft power“, nevýhodou je, že trvá dlouho, nicméně při správné koncepci je pak neporazitelná.

Pojďme se ale podívat na otázku demonstrací – zda by se nedaly využít k „rychlejšímu“ odlivu podporovatelů vlády Fialy. Já tvrdím, že za určitých podmínek daly.

Nejdříve ale odbočme a podívejme se na případné demonstrace z pohledu vlády. Takže, vláda ví, že jejich „tým“ vyhrál všechny 3 poslední volby, ví že má podporu USA a Bruselu, podporu hlavních médií a zprostředkovaně pak podporu globálních korporací. Z jejich pohledu má opravdu legitimitu k vládnutí. Co už ovšem neví tak přesně, to je otázka vývoje velikosti tábora jejich odpůrců. Naposledy to zjistili u voleb – hlasy se sečetly a bylo jasno. Jenže časy se mění a ani láska k jedné slečně netrvá věčně. Situaci musí řešit jednak (pro sebe) poctivými průzkumy veřejného mínění a taky musí bedlivě sledovat a vyhodnocovat veškeré veřejné projevy nespokojenosti. Z tohoto pohledu je demonstrace s cílem „zahulákat pod okny vlády“ v podstatě služba vládě s donáškou až k prahu Strakovky. Ovšem jedna ze základních pouček přece říká, že je nanejvýše vhodné protivníkovi neposkytovat informace, ale nejlépe ho zaskočit neinformovaného, nepřipraveného, protože zaskočený a nepřipravený protivník dělá logicky chyby, které je možno dále využít.

Jak tedy využít demonstraci …

Domnívám se, že jako první to nesmí být demonstrace výhradně odpůrců vlády. Důvod je jasný – vláda nesmí získat přehled, zda tábor odpůrců se zvětšuje nebo zmenšuje. Další důvod, proč nemá smysl mířit s demonstrací „do vlastních řad“, resp. přesvědčovat přesvědčené na naší straně je ten, že tohle nepomůže změnit poměr mezi příznivci a odpůrci vládního týmu – viz. bod 3. a 4. Pokud přijdou na demonstraci jenom odpůrci vlády – řekněme že 50% občanů bude 100% přesvědčeno „proč“ a 50% přesvědčeno o správnosti postoje jen z 40%, pak fakt že z demonstrace bude odcházet 100% občanů 100% přesvědčených „proč“ náš tábor nijak nezvětší. Zkvalitní – to ano, ale jedná se o počty lidí, to je oč tady běží.

Domnívám se, že v táboře příznivců vlády bude zajisté určité % skálopevně přesvědčených. Tak přesvědčených, že je názor nedonutí změnit žádný sebepravdivější fakt. Ovšem nepochybně bude nemalá skupina občanů, kteří jsou ovlivnění médii, které s nimi velmi kvalitně manipulují. Pokud by se podařilo nabourat něco z té manipulace, pak někteří nepochybně přijmou nová fakta.

A položme si otázku, co je nosným pilířem těch manipulací …. Domnívám se, že největší fejk je, že USA jsou demokracie a jde jim o šíření svobody, blahobytu a bezpečí. Na pomyslné škále pak, dle mého, je nejvýše idea, že USA v žádném případě nejsou agresor, ale ochránce. Tato idea je brutálně protlačována všude, doslova a do písmene všude. Nabourání tohoto narativu má hodnotu zbourání hlavního podpěrného pilíře stavby.

Jak tedy konkrétně … možností je nepochybně více, uvedu jeden návrh

  1. svolat demonstraci „Za mír“
  2. mít vedle pódia dvě obrazovky
    • na jedné by podle řečníků naskakoval seznam zničených států a počty mrtvých v důsledku „exportu demokracie“ USA, začít Hirošimou a Nagasaki, pak Vietnam, Irák, Sýrie, Libye … neopomenout zdůraznit, zda byl mandát RB OSN
    • na druhé to samé pro SSSR, resp. RF
  3. v žádném případě nesmí zaznít, že USA jsou agresor nebo dokonce největší agresor. Tohle musí vyplývat z údajů na obrazovkách, lidem musí vrtat v hlavách „proč to neřekli, když je to jasné
  4. veřejně pronést omluvu Srbům a Srbsku za účast na „humanitárním bombardování“ – zdůraznit, že prezident ČR už tento krok udělal, teď se k němu připojují všichni mírumilovní občané Česka
  5. ukončit demonstraci s výzvou vládě, že mrtvých už bylo dost.

      Na takovou demonstraci se těžko reaguje – když to proberou v mainstreamu, tak rozšíří dosah, když to zazdí, tak začne šeptanda, že to zazdili, protože to je pravda. O demonstraci nelze říct, že za to může Babiš nebo to organizuje Putin nebo že to je skupinka nespokojených (sic mírových!) extrémistů … prostě manévrovací prostor pro zmanipulování bych viděl jako malý a navíc… kdo ze soudných může být proti míru? … opět, pokud to dehonestují, tak se veřejně „odkopou“ jako váleční štváči …

      Tož tak, něco mi ale říká, že se pojede podle osvědčené šablony – zahulákat si na demošce, pojmout to jako luxování voličů v našem táboře přesvědčených, protože podle síťového grafu musí notně následovat úspěch ve volbách, mandát a přístup k vládním rozpočtovým zdrojům … tož tak 🙂

      355 thoughts on “Demonstruji, demonstruješ, demonstrujeme …

      1. Pane Dvořáku,

        je fajn, že jste si zapamatoval mé rady ohledně toho „přesvědčování“, tak zde píšete o „soft power“, ale ono to není tak jednoduché, jak uvádíte.
        Každý tlak vyvolá protitlak a za „správnou věc“ , v reálu třeba za zisky ropných US firem, budou lidi rádi hladovět, mrznout i umírat.

        1. Vidíte to realističtěji, než dříve, to jo. Ale s takovou moc lidí nepřesvědčíte. Dejme tomu nějaké. Spíše starší. Pár. Kteří vám záhy budou umírat. Proto jsou zapotřebí sofistikovanější metody.

        Jde wo to, že rychlost „přesvědčování“ ( používám váš termín) musí být, v toku času, rychlejší, než přirozená úmrtnost tech „přesvědčených“. Což je prakticky nemožné.

        Musíte zacílit na mladé. Zachycovat vodu přímo u pramene. Bez nich to prostě nedáte.
        To, o čem mluvíte, mladé nezajímá. Musíte pochopit, kde se světonázor bere, motivy, algoritmy chování a pak to bude realizovatelné.

        2. Dopouštíte se jedné typické chyby, nejste v tom sám. Že většina lidí je pro tuto vládu. Dedukujete to z toho, že si myslíte, že se každý zajímá o politiku jako vy. Opak je pravdou. ODS zásadně vyhrává volby tím, že voličům, ze svého volebního programu, řekne co nejméně. Situaci dále vychylují média. Kladnými zápornými, emocemi. Většina voličů nechce vládu ODS & company.

        3. Věřte tomu, že k odporu proti vládě, můžete získat, do této doby i přesvědčené, voliče 5 koalice.
        K odporu proti prezidentu také jeho voliče.
        Nevolili ho totiž kvůli programu, ostatně žádný neměl. Volili ho kvůli štvaní médií na protistranu a také kvůli tomu, že vizuálně, JE Pávek archetyp prezidenta. Myslíte, že Masaryka připomíná náhodou?? 😎
        Zatímco opoziční kandidát byl nevolitelný.
        Pávka volili lidé s nadsázkou z „donucení“ , kteří by ho jinak nevolili. Jejich „přesvědčení“ je slabé.
        Ale k protestům proti němu, získáte i přesvědčené, pokud budete používat diplomacii.

        Je to snadno vysvětlitelné, ale o tom snad někdy příště…😎😉

        1. 3.
          Nezáleží, v liberální demokracii, ani na tom, CO prodáváte, ale JAK to prodáváte.
          Pokud aktivujete určitý, vrozený typ chování, opravdu záleží pouze na formě a ne na skutečnosti.

          Lidi opravdu měli v tu chvíli pocit, že chtějí opravdového prezidenta. A měli pocit, že opravdový prezident je ten, který jako prezident vypadá a jako prezident se chová. Bylo jim v tu chvíli jedno, co je a co dělal a dělá, jaké má názory. Nemohli vybrat jinak… 😎
          Proto jsem tvrdil a tvrdím, že opozice (kromě Babiše, ale ani ten neměl šanci z důvodů výše) prezidentské volby v podstatě sabotovala…

          PS:
          Na tohle mám copyright.
          Pokud bude tohle někdo někde citovat ( dotyčný ví, stalo se to, prakticky doslova, vícekrát!), vyžaduji uvést zdroj. 👹😎

      2. Rusáci uměle a lživě zvyšují počty svých obětí během 2.světové války… za chvíli se dozvíme, že rusáků chcíplo 80 milionů…
        Mnoho rusů zemřelo způsobem, že se uchlastali k smrti nebo ožralí manipulovali se zbraněmi atd…
        „hrdinové“ 🙂

        1. Kolik platí na hodinu, anonyme ? A jde to na ruku, nebo přes účetní ? Jde o brigádu nebo plný úvazek ? Je možný home office ? Co musí jeden splňovat, aby prošel sítem ? Já jen kvůli výdělku – to víte, doba je zlá , a každá kačka se počítá …

            1. Ano, ale už od noci si kladu otázku, jak je možné, že tu ten příspěvek, že rusáci „chcípli“, byť to měla být nadsázka na počet mrtvých, ještě je. Dokonce doplněno smajlíkem od toho exkrementa.

              1. Takové příspěvky jsou tady poměrně běžné – zejména když se zdejší experti rozepisují o tzv Ukroších.

        2. Ještě byste nám mohl objasnit, že neexistuje ukrajinský nacismus, že nebyl vtloukán už do dětí a že to nepodporovala kyjevská vláda.
          Vyjít můžete například z tohoto článku z listopadu 2018:

          Ukrajinští nacionalisté učí děti střílet Rusy
          https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/ukrajina-rusko-valka-deti-extremismus.A181112_174700_zahranicni_luka

          k tomu pochod s fakulemi v Kyjevě (zdroj: oficiální agentura Ukrinform)
          https://www.youtube.com/watch?v=zrl3KXnDcgM

          a milý zpěv dětského souboru
          https://www.youtube.com/watch?v=ESuRfLVtBd4

          1. kecy, slova, polopravdy, dezinformace, hoaxy…

            Jediné provinění čeho se dopustil kupříkladu batalión AZOV , je to, je že 1 ze členů slovy jeden… řekl,cituji : Ukrajina vstane v čele bílé rasy, to je jediné z čeho se dá usuzovat nějaký náznak rasismu, ale jinak nic, vše je to lživá kremelská propaganda, ruských lhářů a vrahů ukrajinských dětí.
            Jak zpívají Pussy Riot, mami tady nejsou nacisti, tady jsou děti, Fuck Putin.

            Ale pokud vy věříte kremelské propagandě budiž, nebudu Vám to rozmlouvat, ono kdysi taky dost Čechů věřilo tomu, že Adolf Hitler je hodný strýc, dnes zase lidé jako Vy věří, že Putin je hodný strýc…

            1. Výborně, děkuji za Vaši odpověď. Úmyslně jsem vybral zprávy, které nejsou hoaxy. Plníte tu tedy úkol. Tak si plňte.

              1. Je to vytrženo z kontextu, jsou to neúplné informace, navíc ovlivněné tehdejším mainstreamem, který Ukrajince a Rusy házel do jednoho pytle.

                1. A co nos mezi očima? – Jaký nos???
                  Mohlo by to jít do učebnic jako názorná ukázka lhaní za odměnu – průhledného, hloupého, ale o to úpornějšího …

            2. Jo tak když to zpívají Pussy Riot, tak to musí byt pravda … ty to mají všechno v hlavě srovnané 🥹🥹🥹

              1. Ano mají to v hlavně srovnané , jsou to odvážné ženy, které už 15 let bojují proti diktátorovi a válečnému zločinci Putlerovi.

                Takoví ruští tří králové, abych použil přirovnání s naším protinacistickým odbojem.

                1. Ne, jsou to fetky a duševně poněkud… vyšinuté. Navíc jsou to teď už celkem tetky a ty jejich rádoby rebelské výstupy působí, jak když se starý seladon pokouší balit dvacetileté holky. Vyzobané slunečnice by měly mít alespoň trochu sebeúcty a nenatřásat své poodhalené špíčky na veřejnosti.

                  1. Nebyla to spíše úporná až dychtivá masturbace s mražených opeřencem ( možná po datu spotřeby ) ? 😁

                2. Nezbývá jim nic jiného, než byt angažované, protože hudebně je to mizerie.
                  Bylo mi stydno, jak Češi tleskali tomu řevu maskovanych rádoby umělkyň při vystoupení v říjnu v Praze.
                  Udělaly si ze svých performanci pro libtardy tučné vemeno .

                  Btw. Angažování umělci. Paní Eva holubova a její účast v kampani S komunisty se nemluví. A pak ho jdete i veřejně adorovat v košili z flanele.

                  1. Hudbu prosím, v souvislosti s tou „hrdinnou hrůzou“, vůbec nezmiňujte – ostatně ona sama, tedy hudba, tvrdí, že s tím jekotem oněch vaginálních performerek nemá nic společného, a 100%, nejen v Práglu, nikdy na žádné jejich produkci NEBYLA, a určitě NEBUDE.
                    Onen potlesk pouze demonstroval „míru a úroveň tzv. hudebního vkusu“ značné části českého plebsu… Nic překvapujícího – stydět se za své „spoluobčany“ se stává samozřejmostí…
                    K tomu silně opelichanému, oprýskanému, a nejen hospodskými větráky ošlehanému strašidlu po holubech se živoucí, nemá smysl cokoliv dodávat – morálně/mentální mrzák…

          2. Zborcený Harfyton

            Výcvikové tábory. Jsou nebo byly, i pro dospělé, ale hlavně, psalo se o nich i v íránském tisku.
            Irán opravdu šokovaly. Přitom, jako slimáci, jsou na nějakou tu vymívačku hlavy, zvyklí.

              1. Jsme na výborném místě. Kam se hrabou Rusové nebo i Slováci!

                Možná proto naše volby takhle dopadaji??,😄

        1. Ano, tu zemi je treba zdemokratizovat jak Irak, uz jen proto, ze jeji obcanstvi ma vetsina ruskych oligarchu a cast vyssiho urednickeho aparatu.
          Ale zase to bude potreba provest chirurgicky, protoze tam zije i rodina pana Zelenskeho

        1. Myslim, ze to vidite moc cerne, Kocoure. Vzdyt nikdy, ani za nacismu, nebyl takovy napor propagandy a demagogie jako ted. A pekne za ty leta propracovane.

          Ono se vlastne neda divit, ze tolik lidi podlehlo. Predstavte si, ze bychom my (na druhe strane) dali tolik tomu, aby lidi propagandu prohlidli, jako oni davaji tomu, aby ji podlehli…

          Mimochodem, i leckde jinde se to najednou trolly hemzi… asi nekdo dal povel…

      3. Nástup nacistů k moci byl dílem populismu a taky drahoty že… Hitler sliboval ,že skoncuje s inflací a s drahotou vždyť chleba stál tehdy 1000 marek…, takže pozor na to… dnes také chce někdo bojovat proti drahotě… že ano 🙂

            1. Kolik platí na hodinu, anonyme ? A jde to na ruku, nebo přes účetní ? Jde o brigádu nebo plný úvazek ? Je možný home office ? Co musí jeden splňovat, aby prošel sítem ? Já jen kvůli výdělku – to víte, doba je zlá , a každá kačka se počítá …

        1. Kolik platí na hodinu, anonyme ? A jde to na ruku, nebo přes účetní ? Jde o brigádu nebo plný úvazek ? Je možný home office ? Co musí jeden splňovat, aby prošel sítem ? Já jen kvůli výdělku – to víte, doba je zlá , a každá kačka se počítá …

          1. Nejspíš neplatí, páč Kartous okrádal EU o dotace a teď má na krku evropského prokurátora. Proto ten bezmocný vztek tu.

      4. uživatel tdx: Překrucuje klasika…, to upalování v kostelech, neměla na svědomí běžná armáda, to dělali speciální komanda např. Einsatzgruppen apod. nikoliv Wehrmacht, voják má svou čest ty vole…, neurážej prosím vojáky, děkuji.
        Stejně tak s holocaustem pomáhaly organizace jako SS, nikoliv Wehrmacht.

        1. To jako nařízenou taktiku spálené země prováděli čistě esesáci? No tak určitě. Vím od očitých svědků, kteří jako jedni z mála přežili, že ne. Nemel o něčem, o čem nic nevíš. Německý Wehrmacht byl banda zfanatizovaných kreténků a je štěstí, že alespoň od Stalingradu se jich vrátilo tak málo.

          1. Tak jistě i někteří členové Wehrmachtu se dopouštěli zločinů , to je bohužel v každé armádě.
            Věřím tomu, že i ukrajinská armáda se sem tam dopustí nějaké zločinu.

            1. To byste nemel psat, za takove veci by vam hrozila i kaznice. A nemuselo by vam pomoct, jak prikladne tady bojujete proti nepochopeni.
              Jestli vas Striz obvini, my se za vas zarucime, muzete se spolehnout.

            2. Pokud je to v každé armádě, tak logicky i v tehdejší sovětské. Takže další „argument“ sis vyvrátil sám. Nelze jedněm něco tolerovat, a jiné za to samé soudit. Holt, byla válka. A pokud toleruješ Wehrmachtu útok na SSSR, přestaňte pyskovat něco o Ukrajině.

              1. Sovětská armáda ovšem nebojovala proti nacismu, jejím cílem bylo získat vliv ve střední a východní Evropě. Což se jí bohužel podařilo a tak i Československo žilo 40 let pod vlivem ruských barbarů.
                Stalin by ještě horší imperialista než Hitler.

                1. Jasně, takže Němci jim zavraždili pětadvacet milionů obyvatel, a oni se hnali do Evropy to tu ovládnout. A tys jim v Jaltě a v Postupimi svítil na konferencích a víš úplně přesně, kdo tam s jakými požadavky přišel. S ohledem na to, jak USA ovládli prakticky celou Evropu a postupně do všech států nasunují své vojáky, základny, rakety s jadernými hlavicemi atd., dokonce páchají teroristické činy, které se nikdo ani nepokusí žalovat, tak se lze ptát, kdo koho chtěl kdy ovládnout. Rusové tu nejsou, ale Američané tu brzy budou. Dočasně na jeden furt. Už teď nám téměř pětatřicet let oficiálně a předtím skrze tzv. disent neoficiálně ovládají politické dění.

                  1. Co máte proti našemu českému disentu ?
                    Vždyť ty lidi byli hrdinové , bojovali zde proti bolševické tyranii.
                    Nebo chcete snad hanobit i český protinacistický odboj ?
                    Všichni členové třetího odboje byli hrdiny a pravými vlastenci. Chtěli ve své vlasti demokracie, což by mělo být prvotním cílem každého vlastence.

                    Vy jste ale opravdu hulvát…

                    1. Sorry, ale s výjimkou osobnosti, jako je třeba Lenka Procházková, to byla banda západem placených a školených rozvracečů státu. Což se naplno projevilo po revoluci, kdy se tato hovádka dostala k moci a postupně nechala rozkrást a kolonizovat tuhle zemi. S protinacistickým odbojem neměla většina z nich společného vůbec nic. Nebyl to žádný „boj proti bolševické tyranii“, ale bé bé, my, co se považujeme za ty lepší a vyvolené, nejsme u koryt. Nám ve skutečnosti ty bolševické manýry a politický útlak nevadí, nám vadí to, že my nejsme ti u koryt a ti, kteří zavírají opozici hubu.

                        1. Ale blábol. Jen část z nich v padesátých letech. Pak ojedinělé případy extrémní policejní zvůle (třeba Pavel Wonka). Jinak šikana během normalizace byla srovnatelná s tou ke konci Rakouska-Uherska.

                        2. Václav Havel byl ve vezění 5 let za co ?
                          Petr Úhl byl ve vězení 9 let za co ?
                          Dienstbier 4 roky v base za co ?
                          Jaroslav Šabata 3 roky ve vězení za co ?
                          A tak bych mohl pokračovat…

                          To rozhodně nebyly ojedinělé případy, říká Vám něco Akce Asanace a ní navazující Akce Klín, to byla taková heydrichiáda po česko-bolševicku… , jako heydrichiádu to popisoval i disident Jaroslav Hutka.

                          Strůjce Asanace tehdejší ministr vnitra Obzina stanul v roce 2003 před soudem, kde mu hrozilo až 12 let, ale chcípl ještě před vynesením rozsudku…

                        3. Akce Chlastanace a šílený Hutka? No jo, úplná heydrichiáda, všichni umřeli. A pak vstali z hrobu, Lahvel chlastal na Hradě a Hutka nás obšťastňuje tím, že všude vykládá, jakej byl disident a že je lepší písničkář než Nedvěd, i když ho nikdo neposlouchá. No úplná hrůza ty roky, za Rakouska se určitě za politiku tolik nesedělo, jen třeba deset let a víc.

                        4. Račte se seznámit s jejich spisem. V dnešním jazyce byli zavřeni za šíření desinformací, ohrožování demokracie a hlavně nesdíleli správné hodnoty. Mnozí byli taky zahraničními agenty – pokud byste na ně nasadil zákony USA, byli by podle nich zavření i dnes.

                          Ovšem zmíněná liberální ikona Václav byla zajímavým úkazem i na tehdejší dobu. Nepracovala, jezdilo to luxusním západním vozem, chlastalo a fetovalo to svižným tempem a myslelo si to, že peníze má za svoje texty. Přitom měly být na změnu režimu a podporu odpůrců. To osobo, pokud je použilo na podporu jiných osob, tak jedině tou formou, že se jim hojně přpíjelo na zdraví při bujarých pijatikách.
                          Však jeden z nich mu to vyčetl později, nazvav ho prasetem.

                    2. Nepopletl jste si cislovky?
                      Odboj proti sjednocene Evrope ver. 1 mel cislo 2.
                      Jiz zminena Vaclav bylo predstavitelem odboje c. 3 a v budoucnu bude cislem 4 oznacovano hnuti dezolatu proti Reich 4.0

        2. Jojo, třeba jednotka Edelweiss, to byli jiste Ukrajinci, protoze tu jednotku nedavno obnovili.

          Bojovali bezni nemecti vojaci proti zlym nacistum nebo jim pomahali v genocide Evropy? Porad jste mi nesdelil soucasnou zavaznou pravdu a ja bych se opravdu nerad vystavoval trestnimu rizeni, kdybych tvrdil neco jineho, nez ustanovil Striz nebo pornoherec Janda.

          1. Mnozí členové Wehrmachtu se zcela dobrovolně vzdávali západním spojencům, takže tímto proti nacismu defacto bojovali.

            1. Jenze nekteri meli pokazenou busolu a bojovali proti nacismu u reky Volhy, kde se chteli vzdat svym zapadnim spojencum.
              Jenze jim v tom branil ten, jak spravne pisete, dobytek.
              Prace s busolou nebyla tehdy jeste na takove vysi

        3. Kolik platí na hodinu, anonyme ? A jde to na ruku, nebo přes účetní ? Jde o brigádu nebo plný úvazek ? Je možný home office ? Co musí jeden splňovat, aby prošel sítem ? Já jen kvůli výdělku – to víte, doba je zlá , a každá kačka se počítá …

      5. Hrompác víle Amálce:
        Tyvole, jsme ve válce!
        Říkal to pan Fijala
        co jezdil na píďalce.

        Volal Sláva Ukrajině!
        Asi jel na heroině,
        říkal vodník Kebule,
        drže duši v končetině.

      6. Občan gogo, by si měl spíše položit otázku , jak je možné že z liberálně demokratické Výmarské republiky se stala nacistická tyranie, než řešit jakou roli hrál Wehrmacht.
        Na tomto příkladu je krásně vidět, jak je každá demokracie křehká.
        I pan Karel Kryl po návratu do vlasti správně řekl, demokracie se musí hlídat, chránit a pečovat.

        1. Kdysi jsem, nejspíš na rozdíl od vás Anonyme, s Karlem Krylem asi půl hodiny mluvil. Byl velmi hořce zklamán tím, co po „sametce“ nastalo. Ale vy tu jste jenom za trolla, že? [;>))

          1. Pan Kryl byl konzervativní člověk, my chtěli oživit ideu 68 roku tedy socialismus s lidskou tváří, liberální socialismus, progresivismus, skutečná rovnoprávnost atd.
            To se panu Krylovi nelíbilo, což já plně respektuji, Václav Havel jako přesvědčený liberál, měl z ČR jiné plány.

            1. Ano, Václav Havel jiz tehdy zila v polyamorii a velkolepe tranzici zabranila jen jeji smrt.
              Byla to nejvyznamejsi osoba produkujici po jistou dobu spermie, ktera byla v cele statu. Museli to uznat i komuniste, kteri hoho jednomyslne zvolili za prezidenta jeste v roce 1989.

            2. Anonyma ctí, že ctí konzervativce. Já taky.
              Potom mi ale vrtá v hlavě, proč nectí i K. Marxe, Liebknechta a třeba R. Luxenburgovou, kteří se moc konzervativně neprojevovali a zákonitě konzervativním Němcům museli vadit. Dovoluji si předpokládat, že Trockého, Slánského a další vrahouny nearistokratů ducha asi nectí.

              1. pro Helanov, 19 února, 2023 (23:40)
                Nó, já bych spíš řekla, že tohohle anonyma nectí nic, stejně, jako nikoho nectí ani on. Holt jen na něj dneska vyšla služba 😏. Nekrmit.

        2. Anonyme , příčiny byly asi dvě.
          Přemrštěné reparace, po 1. sv. válce vzaly vítězové Německo poněkud přehnaně u huby. Po té druhá už si dali pozor.
          No a patrně hrála roli i dekadence, ve filmu Kabaret je pěkně ukázáno, jak blaženě si užívali ti, kteří na to měli. Pravděpodobně nezaměstnaný Němec nebyl úplně šťastný, když musel prosit bohatého neněmce, aby si od něj koupil tkaničky do bot.

      7. Ne náhodou každý se chtěl dostat do zajetí Američanů či jiných západních národů, protože ti jednali s lidmi civilizovaně, ale nikdo nechtěl skončit v rukou ruských skřetů a barbarů, protože by je čekalo bestiální mučení a pak poprava bez soudu…

        To mi připomíná ten známy vtip o tom, jak ten český voják, by chtěl bojovat s Rusy proti NATO, a když se ho velitel ptá proč… tak odpoví, že by chtěl skončit v zajetí na Floridě a nikoliv na Sibiři… :-)))

        Rus je zkrátka necivilizovaný barbar a můžete s tím nesouhlasit, můžete se rozčilovat, můžete mlátit hlavou do zdi, ale nic s tím neuděláte…

        1. Presne tak, dustojnici SS byli v USA ceneni a v pozdejsi predchudkyni EU jeste vic.
          Civilizovanou genocidu umi nejlepe Nemci, Britove a nejlepsi jsou USA.

        2. Z těch několika desítek tisíc hrdinných vojáku z Wehrmachtu, kteří byli zajati u Stalingradu se jich vrátilo do Dojčlandu asi 6 tisíc. Těm ostatním se v Rusku zalíbilo.

          1. Ja jen porad nevim, jestli soudruzi z apolitickeho vymarskeho demokratickeho Wehrmachtu u toho Stalingradu branili svoji zemi po boku nacistu nebo proti nim bojovali.
            A jak se ty zeme jmenovaly. Ta wehrmachtova apoliticka a ta nacisticka. Ty mapy to zatajuji!

        3. Kdyby Němci dělali Američanům to, co Rusům, tak by zajetí nepřežil žádnej.

          Stalin před postupem do samotného Německa zakázal vojákům mstění na civilech, protože to zvyšovalo úpornost německé obrany a sovětští vojáci byli i zastřeleni, když neposlechli.

          Dneska byste nemusel skončit na Floridě, ale v Guantanámu. Jinak Američani měli také tábory i na Aljašce.

          Komunismus přišel do Ruska z USA, tak bych o té civilizovanosti radši moc nebádal. Taky se v Rusku nemusí poklekávat před černochama, což je také považováno za znak civilizace.

        4. Ano, máte pravdu … Rus je necivilizovaný barbar.
          Civilizovaný člověk a lepšosystém se pozná podle toho, že jako první přijde s koncentračními tábory (Britové a Búrské války), jako první použije 2x atomovou bombu na civilisty, hromadně vyvražďuje celé malé obce, vč. vypálení~zboření nemovitostí (u nás Lidice, Ležáky, Ploština, dále můžeme plynule přejít a Slovensko a území tehdejšího Sovětského svazu, kde to bylo přes 10.000 vesnic), lidi po celých vlacích spaluje v pecích, dále používá chemické zbraně (Vietnam) a pokud náhodou dojde k vyšetřování masového vraždění (My Lai), tak je odsouzen jen velící poručík a ihned je omilostněn prezidentem.
          Za této situace je zcela nepochopitelné, proč původci těchto zvěrstev tak svižně utíkali k anglosasům a proč přeživší měli snahu zlo potrestat … zkrátka opravdu necivilizovaní barbaři … chtít trest za napáchané zlo … nehoráznost!

      8. Ukrajina padne
        v noci nebo za dne
        už jen škube kopytama
        pomaličku chladne.

        Potřebuje živou vodu
        ovšem ne tu známou Ódu
        potřebuje krev
        pro vítězství, pro obrodu.

      9. Ukrajinci se umně skrývali v Rudé armádě aby pak mohli svá zvěrstva na Rusy!
        Na přínos Ukrajinců při osvobození Evropy od nacismu se zapomíná. Přitom zvláště při osvobozování Československa byla jejich úloha rozhodující, řekl ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis během pietní akce k připomenutí 76. výročí konce druhé světové války na pražských Olšanských hřbitovech.
        „Existuje takový stereotyp. Rudá armáda rovná se ruská armáda nebo Rusové. Samozřejmě, že Rusové měli velkou úlohu během druhé světové války, ale osvobození Československa se účastnily tři ukrajinské fronty – 1., 2. a 4., které se zformovaly na území dnešní Ukrajiny, a velkou část zejména pěších útvarů tvořili Ukrajinci,” připomněl velvyslanec.
        Ukrajinský velvyslanec Jevhen Perebyjnis

        A v Americe bijí černochy!

      10. No teď už vím, proč se tu anonym tak činí. Zavřou mu chlebodárce! Prý z FB Rajchla, já to mám za AK:

        „Jindřich Rajchl – Největší strážce “čistoty” a evropských hodnot na internetu, šéf udavačského spolku Čeští elfové a údajný kandidát na ministra školství, jenž musel skončit pro “netransparentní hospodaření” v čele Pražského inovačního institutu, Bohumil Bob Kartous, je aktuálně vyšetřován úřadem evropského prokurátora pro podezření ze spáchání trestného činu dotačního podvodu!
        Znovu se mi potvrzuje má životní zkušenost, že ti, co si hrají na největší moralisty a křišťálově čisté bytosti, jsou ti největší lumpové ze všech. Tak si na to vzpomeňte, až zase bude ČT vysílat pořad o tom, jak ti dobří milí elfové chrání náš internetový prostor před těmi zlými důchodci, kteří jej zaplevelují dezinformacemi z řetězových e-mailů. Jsou to jen trapní farizejové, kteří si hrají na strážce slušnosti, ale reálně jim jde jen o to, aby do jejich peněženek teklo co nejvíc evropských dotací. Nic víc.“

        1. TDX se presentuje jakoby prý uprchl z Bohnic??pJe to pravda brouku,priznejte se,jsme tu skoro sami!7

          Vedle totiž píše,panu TARGUSOVI,kterého prý nema rád a nenávidí az za hrob toto
          Pane trambus ,proč tag málo píšete?
          Nebo
          gdyž jsem byl v Bratislavje ,tak jsem mluvil čezky a rozuměli mi!
          Maďarština je težka,ale Maďaři rozumí čezky!

          Tak posuďte všichni sami co si asi chce vysloužil ten bourač u režimu škrtiču neboli trottlu!

      11. Možná by nebylo od věci, aby si anonyma vzala na starost naše investigativní mládež z pravdatelevize. Která si tak posvítila na seniorní rozvraceče státu a rozesílače řetězáků. Chci vidět anonyma na vlastní oko.

      12. Anonym, co dělá tady?
        Proč již nerozšířil Azova řady?
        Ukrajinci cedí krev
        Zatím co tady jen vyřvává
        Ten chrabrý český lev.

      13. A nejvíc mě fascinuje, jak někdo tvrdí , že prý nás rusáci „osvobodili“ … tak určitě znásilňováním ,rabováním a únosy nepohodlných Čechů.
        Typický příklad „ruského osvobození“ banda špinavých rusáků vtrhla do domu českého lekárníka někde u Prahy a znásilnili mu manželku a 11 letou dceru, vskutku „krásné osvobození“ , dobytek rusácký a někteří zdejší pisatelé, by si to asi chtěli zopakovat…
        Proto Ukrajina nesmí padnout .

        1. Kolik platí na hodinu, anonyme ? A jde to na ruku, nebo přes účetní ? Jde o brigádu nebo plný úvazek ? Co musí jeden splňovat, aby prošel sítem ? Já jen kvůli výdělku – to víte, doba je zlá , a každá kačka se počítá …

        2. Stačilo.

          https://en.wikipedia.org/wiki/Rape_during_the_liberation_of_France

          „Američtí vojáci znásilňovali francouzské ženy během osvobození Francie a po něm v pozdějších fázích druhé světové války. Sociolog J. Robert Lilly z Northern Kentucky University odhaduje, že američtí vojáci spáchali ve Francii od června 1944 do konce války v květnu 1945 přibližně 4 500 znásilnění.“

          A to se bavíme jen o Francii. V takovém Německu to bylo mnohem horší.

          1. 4500 znásilnění, to není nic…
            To ruský dobytek jen u nás během pár měsíců „osvobození“ znásilnil 20 000 českých žen, v Německu to mohlo být až 2 milióny znásilnění.

              1. Pravda, zato špinavý chudý rusák vypadající jako zvěř, co byl schopný vychlemtat litr benzínu…, s ním by těžko nějaká žena šla dobrovolně…

                  1. A jakou měli v Plzni všichni radost hlavně ženy…
                    Zatímco na Moravě řádil ruský špinavý mužik, znásilňoval,raboval , ožíral se jako dobytek, prostě horor.

                    1. To jó. Třeba na Dukle nebo u Opavy, tam opravdu řádil ruský mužík a jak ho zoufale volali z rozhlasu, aby už konečně přišel Praze na pomoc, tak zas řádili ti nadnárodní nacisti tam.

                      1. To myslíš jako třeba Javoříčko nebo Vařákovy Paseky nebo Přestavlky nebo Prlov nebo Ploštinu nebo Zákřov nebo Životice? Jj, tady se chovali úplně korektně…

            1. Netušil jsem, že ono jde o počty. Američané v Německu sto devadesát tisíc znásilnění. Co tam máš dál?

              Mimochodem, Němci vyvraždili přes sedmdesát tisíc vesnic na území tehdejšího SSSR, obyvatele často upalovali zaživa. To, co se dělo řadě jiných, se často nedá ani rozumně popisovat. Takže Němci můžou být rádi, že jim to Sověti neprovedli recipročně.

              1. Za prvé to nebyli Němci ,ale nacisti.
                To máte malinko popletené…
                To je stejné ,jako tvrdit, že Češi popravili Miladu Horákovou…, přitom každý rozumný člověk ví, že to byli komunisti, kdo zinscenoval ten vykonstruovaný proces.
                Nebo Vy se také cítíte být zodpovědný za vraždu Milady Horákové.

                Za druhé nikdo nezpochybňuje zločiny nacistů.

                1. Byli to nacisti z nacistánu.
                  Kde vlastně ten nacistán ležel? Mluvili taky nacistickým jazykem a meli nacisticke obcanstvi?
                  A na ktere strane vlastne bojovali Nemci?

                  1. Nojo čoveče. Na tu špínu z nějakých podřadných německých kulí, bych málem zapomněl. To ještě žije?

                2. Vážně, nacisti? A já myslel, že se nám západní propaganda snaží namluvit, že většina Wehrmachtu nacisty nebyla. Takže co německý voják, to nacista? A operace Paperclip byla co, snaha inkorporovat nácky do USA? Co tam máš dál?

                  Začínám mít podezření, že si tu někdo dělá legraci takhle v neděli navečer. Ale Zakladatel tvrdí, že nemá smysl pro humor. Tak nevím.

                  1. Tak jistě Wehrmacht byla běžná armáda, jakou měl každý stát, nebyla to armáda ideologicky zpracovaná. Skutečně mnoho členů Wehrmachtu nebyli nacisti ,ale vojáci. A voják je tvor apolitický.

                      1. Znovu opakuji, Wehrmacht byl ozbrojenou složkou tehdejšího státu.
                        Nebo snad podle Vás liberálně demokratická Výmarská republika neměla armádu, ti vojáci nemohli za to, že moc převzali nacisti, jejich úkolem bylo chránit vlast, což je úkolem každé armády.

                        1. A to ty lidi do těch kostelů, kde je upalovali, zaháněli kovaní členové NSDAP stranickými knižkami a vztyčenou pravicí, ne?

                        2. Politruci jim to narvali do hlavy. Ostatně jako každé armádě se musí dělat politické školení.

                        3. A bojoval apoliticky vymarsky Wehrmacht po boku nacist nebo proti nim. Kolik tisic kilometru od sveho hlavniho mesta Wehrmacht branil svoji zemi?
                          A pred kym?

                        4. Tobě vymyli mozek ani ne za rok.

                          Ve Wermachtu na to měli 7-8-12 let, podle vojáčka.

                          Taky se tam přísahala věrnost přímo vůdci a ne nějaké republice.

        3. Tam u nás Rusové doopravdy osvobozovali. Rozdávali jídlo a odráželi německej protiútok.

          Němci by sami od sebe neodešli a nebylo za Němců dobře.

      14. Opravdu si alternativa myslí, že se Pětidemolice zbaví „standardním demo způsobem“ ve stylu Mirka Dušína ? Promítáním obrázků z války – a to prosím těch né syrových, aby se i příznivcům neudělalo šoufl ? To jako vážně ? No budiž, zřejmě dobrý dodavatel …
        Cituji: vláda nesmí získat přehled…. – ona se jednak ptát nebude, za další je v pozici v lidovém žargonu klasifikovaném jako: větší pes …., ovládá doslova všechno, ví konkrétně co chce, ví jak toho dosáhnout ( všechny metody se hodí ) , umí náležitě odměnit a zaštítit svůj tým, a disponují vřelou, mnohdy existenční, stejně tak pevnou, zfašizovanou, disciplinovanou, místy fanatizovanou, přesvědčenou, na stejné vlně naladěnou voličskou základnou, jenž je dnes odhodlaná k ledačemus, minimálně k zuřivé obraně toho spolku.
        Uvědomuje si vůbec někdo, že jde skoro o polovičku národa ? Že stávající skutečnost, že s dezoláty a odpůrci nějak komunikují, a udržují zdání hen té oné demošky, je pouze dočasná, a za idioty jsou ti, kteří si bláhově myslí, že se dohodnou, nebo že je bude vůbec někdo poslouchat…
        V přímém přenosu Pětidemolice vystavěla a dále usilovně, nerušeně buduje echt fašounsko-náckovskou společnost, pravidla, mantinely, žebříčky, v přímém přenosu demonstruje, jak zakroutit oponentů krkem ( ekonomickou likvidaci demokraté spustili nedlouho po r.89, a zablokovali podobou exekučního zákona a realizací exekucí v praxi ) , kdy počet zasažených v řádech milionů naprosto suverénně zastuňuje politické překlady socialismu, včetně počtu obětí tím způsobených. Nemluvě o 3 hospodářsko-finančních Bílých horách během 3 dekád, plus zániku federace…
        Máte proti sobě síly, které mají toto vše na svědomí, vše bylo provedeno cíleně, plánováno, za souhlasu ( i tichého ) mistního plebsu, respektive se díky tomu utvořila početná a silná voličská základna, a alternativní uvažují o promítání obrázků, kterými by nahlodali voliče protistrany…
        To nevymyslíš- vzbuzuje to obavu o příčetnost…
        Nic proti, klidně se uzavřená tzv.Alternativa může utápět v soutěži o největší bejkárnu roku, pětiletky, století, může šťastně demonstrovat své sterilizované odhodlání zvítězit výkřiky o slušném chování , či jistými kredity v přímé konfrontaci stejně úspěšně, jako v onom hollywoodském škváru Demolition man.
        Jak příměry k jejich „tvorbě“ nemám rád, tak Česká alternativa je přesně ve stavu tam ukazované společnosti …
        Nesmí se divit, že bude mít u voličů stejnou úspěšnost, jako socani, včetně budoucnosti…
        Rajchl dle mne není řešení, ale to tvrdím z pozice už „dost zralého“ , s dnešními trendy a dnešním elektorátem nekompaktibilního jedince.
        Současní voliči jsou odhodláni existovat podle „pravicově věky osvědčených pravidel“ ( včetně zániku státu
        a národnosti ), se všemi z toho plnoucími důsledky pro ně , jejich potomky, a především pro nás, téměř zbytečné, drahé a ještě protestující šmejdy.
        Varování před následky berou jako útok na vlastní svobodu a omezování. Tím pádem , i z důvodů jejich početní převahy, a tím bohužel pro nás, jím musí být umožněna „sladká existence“ v báječných časech feudo-kapíku.
        Vzhledem k vlastnostem českého elektorátu, realitě, je naprosto zbytečné, iluzorní a pošetilé opájet se politickými halucinogeny v podobě „k vítězství vedoucích angažovaných projekcí“…

        1. Ty obrázky by nepomohly!
          Lepšolidé by hnedka rozpoznali, že je to zákeřná fotomontáž, případně že ta krev je jenom kečup.
          Jsou tak pevně přesvědčení o svojí humanitě, že je nerozhodí ani upálení čtyř desítek mladíků v Domě odborů , no bóže. Ten dav, který je upálil, byl jenom roztrpčen nad ruským útlakem. Dobře jim tak.

      15. Anonym tu píše
        jak pod ochranou Říše.
        My v prázdných půtkách se o budoucnost perem,
        on křísí ducha Böhmen und Mähren.

        1. No a tak to má být. Pěkně dobrovolně a ne diktátem státu. Co se tak od nich poučit? Předpokládám, že si Maďar nevzal úvěr a nenaházel jej do modrožluté jámy, tak jako naše nejlepší vláda.

        2. Škoda jen, že jde evidentní hoax. Pokud se to vůbec stalo, oněch údajně vybraných cca milion a půl svědčí o tom, že nejde o občany a nějakou masovou akce, ale o nějakou západem placenou skupinku aktivistů. Zřejmě konkurz na novou „demokratickou opozici“. Nejde tedy o „Maďary“, „občany“ ani nic podobného, jde o desítky, možná pár stovek jednotlivců.

      16. Ruská fascinace nacismem je všeobecně známa, v ruské „kultuře“ jsou ruské zvěrstva připisována nacistům viz. Katyň že…, kdy ruská zvěř povraždila desetitisíce členů polské inteligence a pak se to snažila hodit na německé nacisty, leč neúspěšně…
        Rusáci celý život bojují proti nacismu… protože každého svého odpůrce, každého opozičníka ,každého kdo nesouhlasí s barbarským „ruským světem“ tak každého takového označí za nacistu, ruská fascinace nacismem je vskutku příkladná…
        Pro rusáky je „nacistou“ i disident a bojovník za lidská práva Alexej Navalnyj.
        Pro rusáky je nacistický i celý český národ , klasika…

              1. Spíš blázinec. Jsou to bezobsažné eskapády, které občas proloží odkazem na naprosto nesouvisející video, které nic z toho, co z něj padá, nedokazuje. U nás se tomu říká slovní průjem.

        1. Kolik platí na hodinu, anonyme ? A jde to na ruku, nebo přes účetní ? Jde o brigádu nebo plný úvazek ? Co musí jeden splňovat, aby prošel sítem ? Já jen kvůli výdělku – to víte, doba je zlá , a každá kačka se počítá …

        2. Vsadím se, že Navalného jste nikdy mluvit neslyšel, pokud jde o témata jako je Ukrajina a Krym.
          Berte to jako přátelskou radu…

        3. No většinu polské inteligence už vyvraždili Němci zhruba o rok dříve při akcích Tannenberg a Inteligence, kde zavraždili několikanásobně více lidí, než Sověti v Katyni. Což samozřejmě neomlouvá ani jednu stranu. Rusové se většinově mstili na vojácích – za válku z roku 1920.

      17. Jak tak čtu anonyma a postavičku známou z Kydů zvanou Anna z KSH, vypadá to, že Bohnicích asi došlo ke vzpouře a někteří z chovanců se dostali k internetu 😁

        1. Řekl bych mýtománie.
          I svatá wikipedie se o tom zmiňuje:
          Pseudologia phantastica neboli mýtomanie, též pseudologie nebo dysmnézie (česky též bájivá či chorobná lhavost) je porucha, kdy mýtoman (popř mýtofrau), na rozdíl od různých podvodníků, nelže ze zištnosti nebo s úmyslem někomu uškodit. Jeho hlavní motiv je získání takové pozornosti a respektu, jaké by podle jeho názoru nikdy nepoznal, kdyby se spolehl na své „obyčejné a nezajímavé“ já. Trpí nedostatkem sebevědomí a vymýšlení historek, v nichž hraje hlavní roli, se pro něj stává drogou, bez níž se neobejde.

        2. Dobrý, ne?
          Diskuse získávají pikantní nádech. Nějací čtenáři tuhle projevili obavu (a nemyslím tím zrovna vás), že by to tu mohlo být až příliš sterilní, a připomínalo by to nedělní klub starých panen.

          Jsem rád, že už to tak není.

        3. Ano,všichni na alternativě vědí ,že jsem svěží vítr z hor a přináším návod v PNZ(+)programu pro všechny.dnesni i budoucí demonstrace ,který v članku pana DD chybí!
          To jest jak změnit dnešní režim ,který krade dvě třetiny platů a penzí a prozatím to jak to dělá nikdo ze zdejsich diskutujících nezpozoroval!
          A co vy doufate,že jako trottl tj škrtic vás za odměnu pétidemolice udělá v jejich digitálním brzkém koncentráku dozorcem?
          No ni bourači?

      18. Zdánlivě mimo téma :
        Na Slovance článek – V USA proběhnou v několika městech velké protiválečné demonstrace ( video)
        😍
        Že by?

      19. Vláda v rámci možností pracuje dobře, to že se to nelíbí zdejším ruským švábům a putinově páté koloně, to mě ani nepřekvapuje…
        Koneckonců je zde historická paralela, za 1.republiky čeští fašisté,hitlerovci a další podobní vyznavači vlády „pevné ruky“ také kritizovali Masaryka a kde je dnes Masaryk ,stále je považován za největšího českého státníka.
        A pan Petr Fiala kráčí v jeho šlépějích ve šlépějích tatíčka národa.

            1. … ale vy jste se rozjel(a)(o) … však UA pomáháme, RF sankcionujeme:
              Takže zbývá pomoci Srbsku, Iráku, Sýrii a Libyi a dalším, které bez mandátu RB OSN napadly USA …a samozřejmě sankce na USA.
              Jste přece pro spravedlnost a zatracujete dvojí metr, že?

              1. Nelži.
                Srbi páchali genocidu na Albáncích a předtím vojensky napadli tři státy Bosnu a Hercegovinu,Chorvatsko a z části i Slovinsko.
                Nebýt zásahu NATO, ze Srby by byl problém doteď….
                Zasáh NATO zařídili stabilitu a mír na Balkáně.
                Srbové jsou jako rusové ,agresivní nacionalistická rozpínavá verbež, co by chtěla vládnout všem v okolí.
                Nikdo na Balkáně je nemá rád nikdo…, jsou to vyvrhelové i pro své nejbližší sousedy, to hovoří za vše…

                1. Ale prdlajs!
                  Na Balkáně se to mlelo vždycky. Čas od času si dali po čuni, silnější vyhrál a zase byl pár desítek let klid.
                  Nebýt vměšování zvenčí, konflikt by netrval tak dlouho a nezemřelo by tolik lidí.
                  Navíc, o nějakém dobrém řešení se nedá vůbec mluvit. Srbové jsou naštvaní, že přišli o kus území.
                  Ale naštvaní jsou i Kosované, pranic se jim nelíbí křižácké základny v jejich zemi.
                  Neživotaschopný útvar Kosovo čile zásobuje svým kriminálnictvem celou EU.

                2. Na Balkáně žijí temperamentní lidé, platí na ně dlouhý bič a krátký dvůr.
                  Tohle uměl krvavý pes Tito, za něj Jugoslávie vzkvétala a pro nás to byl druhý západ.
                  I rozpad Jugošky a všechno co následovalo, jde za pádem železně opony.
                  Váš páníček má na rukou i krev nešťastných balkánských národů.
                  Za dobrotu na žebrotu. Jugoslávci nám pomáhali zdrhat z tábora míru a socialismu a humanitární bombarďák se jim pěkně odvděčil, jen co je pravda. Stydím se, že máme tak hanebnou vládu.

                  1. Za nějakých možná padesát až sto let vypadne z amerických archivů tajných služeb, jak se o to rozeštvání Balkánu Američané postarali. Jako všude jinde ve světě, kde došlo k podobným bratrovražedným konfliktům za posledních cca sedmdesát let. Nicméně to už bude všem těm mrtvým už k ničemu.

                3. Genocidu na Albáncích nepáchali. Žádné hromadné hroby se nenašli a že je hledali ještě urputněji, než zbraně hromadného ničení v Iráku.

                  Tak nelži.

        1. Jak se pozná nacistická zvěř? Podle oslavování historických nacistů, užívání jejich symbolů a užívání jejich metod?
          Nebo to určuje nějaký úřad?

          1. Podle toho jaký systém panuje v zemi…
            Putinovské Rusko splňuje téměř všechny atributy nacistického státu, včetně Putinjugend,
            https://www.youtube.com/watch?v=_yMEXL0XD24

            Nebo mi snad chcete tvrdit , že rusko nevede svatou válku proti západu, stejně jako jí vedl Hitler proti Romům ,Židům , homosexuálům, liberálům, demokraticky smýšlejícím lidem a dalším ?

            1. Takže to slovo nacistický pro vás neznamená spojení s Německem, Hitlerem, Říší, jejich symboly, metodami, hrdiny, hodnotami… nacistický je pro vás jen urážlivé adjektivum bez sebemenšího obsahu.

              Pak takhle můžete samozřejmě nazývat kohokoliv a nemá vůbec význam ta takové plky reagovat.

              1. Právě že to spojení s metodami a hodnotami tam je…
                nacistické metody a hodnoty se dnes vyznávají v putinovském Rusku.

                Těžko můžete za nacistu označit demokraticky smýšlejícího člověka , ale diktátora ,válečného zločince a despotu ano

                1. Za nacistu se většinou označoval člen NSDAP, jejich podporovatel a v širším měřítku pak i členové a podporovatelé toho hnutí v příbuzných organizacích, případně i neorganizování,. ale veřejně se k tomu hlásící.
                  Tohle splňuje překvapivě přesně dnešní kyjevský režim.

                  Nikdo vám samozřejmě nemůže bránit užívat na Rusko nejrůznější adjektiva. Třeba zelené, růžové, nebo pípající … jen to charakterizuje především vás a ne to Rusko.

                2. Anonyme, Rusko nemůže na nějakou válku ani pomyslet, i kdyby chtělo, jakože nechce.
                  Po neřízeném rozpadu SSSR bylo úplně na dně. Pan Jelcin to myslel dobře, ale ve svém věku a při svém vzdělání, nemohl svoji funkci zvládnou.
                  Proto šel dobrovolně od válu a jako nástupce vybral toho nejlepšího ze všech.
                  Ten vyprovodil západní poradce, zakroutil krkem těm nejhorším oligarchům, a započal obnovu země.
                  Přesto i dneska je Rusko v mnoha ohledech spíš rozvojový stát. Takže se uklidněte, z Ruska nám fakt nic nehrozí, je samo rádo že dýchá.

                  1. To si říkala i Ukrajina, že jí z Ruska nic nehrozí…
                    Moldavská prezidentka už upozornila na to, že Rusáci chystají v Moldavsku násilný převrat.
                    Kdo bude další ?
                    My jsme naštěstí v NATO, takže si na nás rusák jen tak netroufne , to máte pravdu, ale i tak je potřeba se mít na pozoru.
                    Z Ruska nikdy nic dobrého nevzešlo : jen bída, násilí, zmar a utrpení a to v naší zemi nechci.

                    1. Ukrajina likvidovala 8 let své Rusy na Donbase, Američani chtěli na Krymu postavit námořní základnu a Ukrajina vyhlásila, že si pořídí jaderné zbraně.

                      Ukrajina věděla, že vyprovokuje ruskej útok.

                      To poznáme třeba z toho, že ještě před začátkem války podepsal zrádce Petr Fiala s Ukrajinou smlouvu o léčení jejich zraněnejch u nás.

            2. Njo, aňonyme, jen tak dotaz – co ty mraky americkoukrošských laboratoří a „údajnými“ výzkumy, co dělaly sajrajty proti lidem? Vážně si myslíte, že by to tím skončilo, že by se neobrátili i na nás. To jste nezaregistroval jak se ta emerická bába čílila, že to nesmí nikdo dostal do rukou… Krátká paměť Naivo…

              1. Američané na UA jen pomáhali se zdravotnickým výzkumem chudé, zadlužené zemi. Pentagonu se občanů Ukrajiny sželelo a proto to platil. To je taková nezisková organizace něco jako Člověk v tísni.

          1. Uklidni se, putinova služko… tady nejsi v Kremlu ,aby si mohla perzekuovat lidi za kritiku putlerovského Ruska…
            Tady je Česká republika.

            1. Presne tak, u nas si i na chlebicky muzete polozit papriku do jakehokoliv tvatu a policie zustane netecna!
              Tady neni, jak spravne pisete, zadne Russssko.

            1. Nemůžu mluvit za ostatní, ale anonym uráží část mé rodiny, která si s Němci za války zažila své. Včetně vyvraždění celé vesnice a odvlečení malého zbytku na nucené práce. Nemyslím si, že je třeba nechat tu verbálně zvracet buď amorálního provokatéra nebo blázna, který absolutně netuší, co mluví.

                1. Proč ne, ale kdyby na něj tady mnozí vůbec nereagovali, tak by, myslím, po několika svých výblitcích sám přestal. Je jasné, že je to nemocný tvor (kromě toho že je blbý) a těší ho, že několik z vás se chytlo na jeho provokace. Takových bláznů je přece docela hodně na jiných diskusích.

              1. Vidíte, když se Alef snažil to tu udržet pokud možno na určité slušné úrovni, byli viditelně tací, kterým se to nelíbilo. Takže alespoň jsme ochutnali jaké by to bylo, kdyby to tu úplně pustil bez tzv. „dezinfekce“. Třeba už to pozná i taková Vevča.
                Já tedy doufám, že příště už tak shovívavý vůči těmto tvorům samozřejmě nebude.

            2. Zakladatel. Pravda pravda, ale nejde o Rusaky. Kdyz nekdo dela z lidi zver (kterou prece mozno lovit a zabijet), dela se mi nevolno.

              No, bavi li vas troll, jak rikaval pan otec, proti gustu zadny dysputat. Jste tu boss. Moje gusto to ale neni.

              Ja bych osobne trolla vzala za limec a vyhodila na mraz, a vzala zpet Targuse. 🙂

          1. No jo, ale to co píšete, platí jen na někoho. Chráněné druhy si můžou pouštět pusy na špacír podle libosti a nikdo je pro to nebude vláčet a podávat TO.

        2. Když Miloševič poslal armádu proti UČK (které terorizovalo srbské obyvatelstvo v Kosovu a vraždilo i své politické odpůrce mezi kosovskými Albánci) tak Západ se z toho mohl zbláznit a začal bombardovat Srbsko.
          Když Porošenko poslal armádu proti Donbasu, tak Západ ani nepípl. Kdyby Západ měřil Ukrajině stejně jako Jugoslávii, tak měl Porošenka zarazit nebo začít bombardovat Kyjev – nestalo se ani jedno.
          Když se ukázalo, že USA napadly Irák pod vylhanou záminkou a způsobily rozvrat celého oblasti, který znamenal statisíce mrtvých (v Iráku jsou některé odhady i přes milion obětí) – hnal Západ někoho k odpovědnosti?
          Když Západ rozbombardoval Lybii – byl někdo popohnán k odpovědnosti?
          V případě Ukrajiny šlo válce lehce předejít – stačilo dodržovat Minské dohody. Místo toho ukrajinská armáda neustále ostřelovala Donbas s ruským obyvatelstvem – dá se pochopit, že Rusku se to nelíbilo.

      20. Já mám dojem, že většině uniká taková podle mě docela zásadní věc. Zkusím to demonstrovat na extrému.
        Dejme tomu, že by Hitler deklaroval ve svém volebním programu plná občanská práva Židům.
        Pak by začal organizovat pogromy a nakonec Norimberské zákony.
        Zpočátku by mohli Židé demonstrovat, aby upozornili na rozpor mezi sliby a činy a pak na to, že se jim děje příkoří a posléze na to, že je to ohrožuje. Ti naivnější by si mohli myslet, že když hodně zařvou, že to bude slyšet a vláda přece musí nějak zareagovat, zejména když na svou stranu dostanou Němce.

        Nebo to taky může být tak, že se Hitler dostal k moci a přitom neskrýval své plány. Má pak smysl demonstrovat? Upozorňovat, že plní své sliby, že jim to vadí, že je to ohrožuje .. když TO VŠECHNO bylo přece otevřeně přiznané a s tím se dostal k moci?

        Někdo si pořád nalhává, že jsme v případu jedna, že stačí upozornit na chyby a ony se možná nespraví hned, ale bude se v tomto smyslu něco dělat nebo že aspoň má smysl takto komunikovat.

        Já si myslím, že nejsme v případě jedna a že spotřeba zdrojů v režímu případu jedna je v podstatě práce pro 5/6-tikoalici a nadřazeného nepřítele.

        Prostě jak jsem psal už na podzim – bachař v koncentráku ví, že je muklům zima, ví, že umírají hlady a ví, že je spalují v pecích. Má to naplánované a nejde o excesy, jde o účel tábora, nejsou to zdivočelé lázně.

      21. “Česká republika dosud Ukrajině darovala nepoužívaný vojenský materiál ze zásob české armády asi za 4,8 miliardy korun. Zbraně na Ukrajinu posílají i čeští zbrojaři, loni do země napadené Ruskem vyvezli vojenský materiál za více než 50 miliard korun. Informoval o tom David Jareš z odboru komunikace ministerstva obrany.” (idnes)

        Tak to jsme nezaseli vítr, to jsme poslali smrt. Jsem zvědav na sklizeň.

          1. A co církevní /pro) restituce, tam se jim na placení jakýchsi (pofiderních) náhrad taky počítá inflace.
            Už vidím odpověď věrchuška : to nejde, protože zákon.
            A u důchodů se řekne, to jde, ale napřed změníme zákon.

            1. Pane berkowitz.
              Jedná se o dosti velikou částku, určité o čtvrť m!d navíc.
              Mne by zajímalo asi toto,inflace jednou skončí z jaké částky se bude nadále vyplácet náhrady církvím. jestli s původní uváděné 1.8 mld,nebo to bude navýšene o těch čtvrť m!d.

              1. Žanek Husůj byl vizionář:
                Tak jako hejno krkavců snesli se na tuto zemi, aby vyklovali každé zrnko zlata a stříbra. Nemají slitování.
                Jejich srdce zjedovatěla touho po bohatství. Se vším kupčí. Všechno prodávají. Chceš pokřtít dítě? Zaplať. Chceš loupit a vraždit? Zaplať a bude ti odpuštěno.
                Za peníze vydřené z chudého lidu koně krásné chovají, čeleď nepotřebnou drží, v kostky hrají a na své kuběny drahé kožichy věší.
                Zatímco Kristus chodil bos a neměl, kde by hlavu složil.
                Však poznejte se, vy zloději chudého lidu, neboť Bůh a lidé vás vidí.

          2. Jak se to kolo stále točí. A opět za všechno zlo na světě můžou důchodci. A kdo že to tenkrát vládl? Jaromír Drábek (TOP 09) A zase ve vládě a zase nemají prachy a zase důchodci.
            5. 5. 2012
            „Šokující slova v pátek zazněla ve sněmovní diskusi o vládním návrhu na zpomalení valorizace důchodů na příští tři roky. Poslankyně TOP 09 Gabriela Pecková uvedla na adresu důchodců, že se úsporným opatřením vlády přizpůsobí, protože se mnozí z nich narodili za války a jsou tedy zvyklí na daleko horší podmínky.“
            „Ať se nám to líbí, nebo ne, úsporná opatření pocítí v tomto případě ve svých peněženkách senioři, ale oni se tomu přizpůsobí. Já to vím, protože s nimi pracuji celý život,“

            1. Né že bych se chtěla Peckové zastávat, to vůbec!
              Ale co řekla špatně?
              Důchodci, kteří zažili bídu, si umí poradit i v situacích, kdy to mladá generace nezná.
              Když moje vnučka poprvé spatřila látací hříbek, nevěděla, k čemu by asi tak mohl sloužit.
              Strašně se divila, že v prehistorii byly i doby, kdy se děravé fusekle a tepláky neházely do kontejneru , ale díry se zalátaly.

              1. Vy si vyzobnete, co se vám hodí a reagujete.
                Co tak rozebrat skutečnost, že to, co prožíváme dnes, se odehrávalo už v roce 2012. Také to, kdo tenkrát vládl a že jede podle starých zvyklostí . Zahojit se na stařečcích. Také se škrtila valorizace.

      Napsat komentář: Zborcený Harfyton Zrušit odpověď na komentář

      Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *