29 března, 2024

Ještě je brzy…

Reakce na můj apel ve včerejším článku byly tak nějak…. očekávatelné. Vám to říct můžu, už se známe dlouho, já totiž tu a tam pouštím nějaký text s výzvou ke sjednocení, vytvoření organizace, mluvím o hledání, co nás spojuje a ne co nás rozděluje, často také mluvím o menším zlu, domáhám se, aby se nějaký ten odpor projevil nejen u klávesnice, varuju před nekonáním a roztříštěností.

A pak sleduju ty reakce. Ale ani ne tak reakce tady u nás na Kydech nebo Litterate, ale spíš reakce na fejsbůcích, twitterech a dalších sociálních sítích. Tady u nás bych to ani nemusel psát – tak jak vy znáte mě, tak znám i já vás.

Je to pro mě pokusný balónek, jak moc se mění nálada ve společnosti, jak moc nám všem teče do bot a s jak velkými obavami hledíme na budoucnost. O pyramidě lidských potřeb všichni víte a já se apelujícími články snažím zjistit, nakolik už máme hlad a je nám zima. Protože až to nastane, bude nám úplně jedno, jaký názor měl soused na covid, ale bude nás zajímat, jestli nám pohlídá barák, zatímco půjdeme shánět něco dříví na otop. . Až pak teprve zjistíme, jaký máme my všichni charakter a co je doopravdy důležité.

Takže mi dovolte konstatovat, že nějaký drobný posun jsem zaznamenal, ale jen velmi málo. Ještě nesedíme před klávesnicí o hladu a stále ještě máme peníze, abychom si mohli koupit si jídlo a dojet do práce. Ještě pořád nejsme v situaci, kdy bychom si vybírali, jestli se najíme a nebo pojedeme do práce.

Aby nedošlo k mýlce, já si doopravdy myslím, že potřebujeme České bratrstvo. Potřebujeme organizaci typu Sokola, která bude všudypřítomná, propojená, ale zároveň decentralizovaná na úroveň jednotlivých obcí. Potřebujeme mít v každé obci pár lidí, kteří mají přehled o plakátovacích plochách, vědí, kde je vodárna a kde rozvodna, znají, jak to chodí na zastupitelstvu nebo v radě města, kteří díky myslivosti nebo sportu mají zbraně, kteří jsou schopni zorganizovat sběr podpisů… a existuje telefonní číslo, na které se jim dá dovolat. Potřebujeme organizaci lidí, kteří se znají, kteří se mohou potkat, kteří nespouštějí revoluci, ale pokud by nějaká přišla, tak ji díky organizované kázni budou schopni ukončit. Ne výzvou k drancování, ale schopností ubránit ve svém okolí ty nejdůležitější věci.

Takže pokud chcete někdo vyslyšet moji včerejší výzvu, běžte ve vaší obci s podobně smýšlejícími do hospody a dohodněte se, že jste české bratrstvo. Zjistěte si, jak se lepí letáky, vezměte mezi sebe buď úředníka z městského úřadu nebo zastupitele, zmapujte si v obci, kde jsou rozvodny a vodojem, jděte na exkurzi do místního JZD – až kiksne zásobování, rádi vám dají kravku domů, aby v nepoužitelné hale nepošla… pokud je někdo fanda do zbraní, domluvte se, komu ty nadbytečné kvéry v případě revoluce půjčí… a všichni se seznamte s oficiálními havarijními plány vaší dědiny. A pak mi na sebe pošlete kontakt… Ne dřív. Pokud neznáte havarijní plány u vás doma, tak k ničemu nemůžete přispět. Neřešte, kdo koho volil, řešte jen to, jestli také na obzoru větří průser a nevěří, že to EU/Fiala/Biden vyřeší.

To je minimum, co můžete udělat. Jo a v dnešní diskusi můžete vznášet návrhy na název bratrstva… 🙂

Je mi také jasné, že od něčeho masového jsme ještě daleko. Respektive, pokud by se to mělo dneska dělat, tak jedině budováním shora. Zdola zatím vznikne jen pár izolovaných společenství, které nebudou hrát žádnou roli. Dnes by se prostě musel najít nějaký Babiš, nebo několik Babišů, kteří by nejprve udělali ústředí a to by pak stavělo jednotlivé buňky. Že by spontánně vznikaly jednotlivé organizace (jako Sověty v Rusku), které by si pak udělaly zastřešující ústředí, od toho jsme ještě hodně daleko. Kdyby náš svět kisnul zítra, nejspíš budou záchranu organizovat místní starostové…. možná.

Proto jsou ti Alláhovci vepředu, protože přes Islám se to dělat dá – Saúdi na to mají. Mohou si dovolit provozovat hóóódně mešit po celém světě. Kromě nich to pochopil i Erdogan… a samozřejmě to pochopili všichni Sorosové a Římští klubovníci. Stavějí to prostě shora. A myslím si, že podobně shora to staví i Orbán i Putin.

Ale stejně tak si myslím, že třeba Babiš se svým týmem ještě nikdy neřešili, jak reagovat, kdyby se státní moc zhroutila…

Na stavění zdola máme málo hlad a málo se koupeme v krvi.

Chtěl bych to teď dát do kontrastu s tím, co se děje na Ukrajině… já jsem samozřejmě v kontaktu nejen s příbuznými, ale i s onou ukrajinskou rodinou, která se dostala z masomlýnku ven. Všimněte si, jak snadno a hladce si velmi spontánně vybudovali informační kanály, jak to zaonačit se sociálními dávkami. Spontánně vzniklé informační aplikace předběhly dokonce i ukrajinskou mafii. Lidi tamodtud neutíkají naslepo, ale mají poměrně přesný přehled, jak postupovat, kudy jet, jak ve válečných podmínkách sehnat nedostatkový benzín i nedostatkové jídlo. A fakt to tam neorganizuje skvělá a úžasná státní správa. Organizují si to sami.

Ukrajina, to není jen nácbatalion Azov, či podivné vedení v Kyjevě, které válkou živí válku. To jsou i tisíce nově zorganizovaných dobrovolnických výpomocí, protože běžný Ukrajinec nestojí o Rusa na své půdě. To, že dělají největší chybu svého života, která je bude stát vlastně úplně všechno, co mají, to nic nemění na tom, že krev, pot a slzy značně zlepšují kreativitu i pracovitost.

Na nás se zatím žene „jen“ ekonomická krize o jejíchž projevech máme zatím všichni jen velmi mlhavou představu. Ještě se to nezhmotnilo v nezaměstnanost, ještě nemáme doma tmu, zimu a nefunkční záchod. Ještě stále není nebezpečné zastavit na červenou u semaforu, ještě stále chodí většina výplat přesně ve výplatní den. Ještě stále to pro většinu z nás vypadá jen jako další chyba v matrixu, která se brzy napraví.

Targus nás zde pravidelně zásobuje komentáři z ukrajinské fronty a poukazuje na to, že Rusové teď učí Ukrajince, co to doopravdy znamená válka. Učí je, jaké to je, když vám na hlavu padají granáty dnem i nocí a vy s tím nemůžete nic udělat. Obkličují je do kotlů, ve kterých je nechtějí porazit, ale skutečně zničit. A daří se jim to.

Mimochodem, to je podle mě přesně ten důvod, proč se zarazila ta rozběhnutá ruská ofenzíva v Severodoněcku. Hrozilo, že Ukrajinci jim utečou z kotle. A tak to zarazili, aby se ukrajinští vojáci na rozkaz velitelstva pěkně vrátili, aby si pěkně sedli na kovadlinu, pokud možno, aby se jich tam nasáčkovalo co nejvíc… a perlík udeřil až včera. Žádné ústupy někam na nové linie, nic takového. Pokolikáté už Rusové působili dojmem, že stačí jen trochu zabrat, že stačí jen trocha posil a trochu víc odhodlání a budou poraženi? Vždycky to pak skončí stejně – krvavou lázní.

Targus ovšem nikdy neopomene dodat, že se Ukrajinci zatím pořád ještě v krvi koupou málo na to, aby jim to došlo. Souhlasím s ním. Ukrajinci ještě stále nevědí, jakou cenu platí a jak velký úvěr si otevřeli.

Já se docela děsím toho, že vlastně jednou dojdeme k tomu stejnému. Že pochopíme až tehdy, když naše hodnoty budou ze dne na den pryč. Že pochopíme až ve chvíli, kdy všichni novináři zalezou, kdy vláda nebude k nalezení, kdy nikdo nebude nic vědět, nic nebude fungovat, nikam se nedovoláme a všichni budeme tak zhruba stejně (ne)kompetentní něco s tím udělat. Že budou rozhodovat charismata různých spontánních lídrů, kteří možná budou umět mluvit, ale nebudou mít žádné schopnosti porozumět situaci.

A nebo si moc vezme někdo z těch, co si organizaci shora už dávno udělal. Nemám žádné iluze o tom, že by všichni ti člověci v tísni a Sorosovi pohůnci klidně přepnuli na režim dikatura, kdyby jim to dějiny přihrály. Dnes mají plnou hubu demokracie, ale všechny ty mazací a cenzurní pokusy jasně naznačují, že klidně přejdou na něco jiného, pokud to pro ně bude výhodné.

My ostatní se zatím zajišťujeme individuálně. Od soběstačného zemědělství a uhlí ve sklepě, až po různé preperské projekty. Na společnou obranu jsme zatím v příliš málo ohrožení.

176 thoughts on “Ještě je brzy…

    1. Možno ešte dovysvetlím pre starších, ktorí sa toľko nepohybujú po sociálnych médiách 🙂
      Zažila sa hláška „Hold my beer“ k videám, kde sa niečo nepodarí, na spôsob: Cha, to dokážem aj ja. Podrž mi pivo a pozeraj!

    2. V takovych pripadech se potvzuje pravidlo, ze nadeje umira predposledni. Vzdycky jeste totiz zbyva cerny humor.

      Ale s tim fotbalem to byla karma za Johnsonovy uvahy o direktivnim postupu UA na MS.

    3. pokud si to chci přehrát se simulovanou ukrajinskou IP adresou, tak smolík. Prý byla na video podána žaloba.

      1. Na YT sa dala zmeniť sledovacia adresa a aj to kedysi fungovalo.
        Vtedy som mohol pozrieť videá pani Haverback (odsúdena za popieranie holocaustu),
        ktorá tu všade bola zakázaná, tuším z USA 🙂

    4. Černý humor kvete všude:
      Ve stejném náklaďáku jedou voják ozbrojených sil Ukrajiny(VSU), nacista z Azova, americký mariňák, gruzínský dobrovolník, francouzský žoldák a anglický vojenský instruktor.
      – A kdo sedí za volant?
      – Zkušený řidič chladírenského vozu.

          1. Koukám, že soutěž o nejlepší politický vtip“ O ZLATOU MŘÍŽ“ byla po třech desítkách let od pádu socializmu opět obnovena!

            Nicméně – tohle je i pro mne trochu moc drsné…
            Já fakt považuji ruský vpád na území celé Ukrajiny za těžký úlet, ba těžko skousnutelnou hovadinu, která, snad kromě nejbohatší části USA, poškodí celý svět. Mrtvých kluků z Ukrajiny je mi stejně líto jako mrtvých kluků z Ruska…stejně jako Vidlákových ruských i ukrajinských bratranců.

            Nehorázné lhaní, provokace a nepřeržité válčení s humanitárními bombardováním a jinými humanitárními vyvražďovačkami bych, být Putinem, nechal i nadále Američanům, pro které je to smysl národní existence minimálně od dob vietnamské války. Fakt mě Putin těžce zklamal, tyhle euroamerické hodnoty zrovna kopírovat nemusel! Teď jen aby nechtěl Ameriku dohnat a předehnat. Stačí, když tu hladem a zimou pochcípáme my, fialovy děti – ale jak k tomu přijdou nevinní Afroafričané, Afroněmci a Afročeši ? Fuck EUNullandová!

              1. Ty jsem vynechal záměrně, jsou v dobrých rukách, o ty se okamžitě postarali neziskově organizovaní Turkogermáni a Afgogermánky.

            1. Problém je, že ten konflikt by tam byl tak jak tak. Jen s jinak rozdanými kartami. Stejně tak i ta záplava západních sankcí byla evidentně připravována dlouho (a ruské tajné služby to zřejmě věděly).

              1. My zaprdění čecháčci, prostě, přiznejme si to, postrádáme objektivitu.

                Já se těším na zprávy z příštích olympijských her:

                „Zlatou medaili v maratonském běhu získala závodnice Ukrajiny – jednonohá, pouhých 120 cm vysoká americká Pygmejka.

                O jejím nezpochybnitelném vítězství rozhodlo strhující finále hlasování obou komor amerického Kongresu.“

            2. No mě se to taky nelíbí, ale Ukrajinci se vracejí zpátky, dokonce i do Krivoj rogu a co jsem četla v diskuzích ani v Dnipru se nic neděje.
              A navíc Rusko nebombarduje civilisty, což Američané dělají. Srbsko je první ve výskytu rakoviny v Evropě, určitě to není jen tak.

  1. Objednal jsem zbrusu novou si Drulákovu knihu Podvojný svět.
    Mrknětena videorozhovor
    http://casopisargument.cz/?p=43135

    Určitě to nebude čtení pro každého, ale značnou část těch, kdo se zde zajímají o socializmus, liberalizmus, judaismus, islám, křesťanství,Junga, čínské myšlení , českou historii a současnou evropskou krizi- a jak to všechno dohromady úzce souvisí – by tohle mohlo zajímat.

    Obávám se, že kniha bude brzy rozebraná (už mi takhle dvě knihy utekly).

    Knihu jsem pochopitelně dosud nečetl, ale jak jsem měl možnost Druláka poznat, vsadím se, že se jedná o výsledek poctivé duševní práce, nikoliv o samoúčelnou postmodernistickou intelektuální exhibici podle hesla“ Kolo, hovno, rovno, jak se to rýmuje“, které v poslední době občas propadá nejeden tuzemský i evropský filozof.

    pozn.: Pro jistotu uvádím, že tentokrát myslím vše vážně a mám přichystány ony čtyři stovky na knihu plus poštovné.

      1. No….
        Já se snažil půjčit si dvě vynikající (podle několika nadšených čtenářů) knihy Drulákova kolegy Oskara Krejčího, které mi utekly… v naší knihovně je pochopitelně neobjednali, ale požádal jsem o zapůjčení meziknihovní výpůjční službou (stojí to šesesát kaček) Zatím jsem neuspěl.

        Pokudvypůjčenou knihu po přečtení zatoužím mít, zkopíruji si ji často po dvoustranách nebo vyfotím. Třičtvrtěhodinka práce, i s půjčovným a tiskem mi to vyjde na stovku….
        Takovéto nedoporučeníhodné knihy opravdu občas některé knihovny stále objednávají, ne že ne… Problém je, že jsou třeba jen dvě dohledatelné v republice a protekční čekací doba na knihu je rok a půl.

        No, ale třeba to u Druláka bude jinak.

        1. Hledal jsem před léty knihu Nová třída od Milovana Djilase. Měla ji JEDINÁ veřejná knihovna a to v Bílovci. Kniha vyšla roku 1977 česky ve Švýcarsku a protože antikvariáty ji znaly (uváděly i správný obrázek obálky), soudím, že ji Nadace Charty po převratu prostě rozdala veřejným knihovnám a jejich personál ji výhodně střelil do frcu
          (s výjimkou Bílovce).

  2. „Naftogaz Ukrajiny jedná v USA o financování a nákupu zkapalněného zemního plynu, který by Ukrajině zajistil plyn na příští topnou sezónu.
    „Pro příští topnou sezónu budeme muset dovézt plyn v hodnotě až 8 miliard dolarů. A to je přesně to, o čem zde v USA diskutujeme – financování amerického LNG, který může nahradit plyn z plynovodů, který jsme tradičně kupovali z Evropy,“ uvedl pro Bloomberg TV Jurij Vitrenko, předseda společnosti Naftohaz Ukrajiny. Věří, že americký LNG bude schopen plně pokrýt potřeby Ukrajiny.
    „Přímo z Ruska jsme přestali nakupovat plyn v roce 2015, nakupujeme ho na evropském trhu. Ale protože jsme pro úplné embargo na ruský plyn, domníváme se, že nejlepší alternativou je LNG z USA,“ řekl šéf Naftogazu.
    *
    Jsou to hrdinové ti ukrajinci. Nekupovali plyn z Ruska, ale brali výhradně ten demogratyckej z uhnije.
    A z tím zkapalněným plynem to vidím tak, že ušák tanker registrovaný na Kajmanských ostrovech naloží v Novorosijsku a odveze do Oděsy. Teda, jen v případě, že bude dost ekologických elektrotankerů a Oděsa zůstane ukradinská

    1. Nene, pred pristi topnou sezonou bude mit Jurij Vitrenko uplne jine starosti.
      A americky LNG? Toho prece soudruzi nemaji dost ani pro EU.
      Takze to bude rusky LNG + 500% (Nemci to uz vyzkouseli na nas, nikdo ani neipnul, takze soudruzi americane si taky chteji liznout, kdyz jsou Slovani tak blbi), ktery v lepsim pripade privezou recke tankery s americkym dodakem do Odesy, v horsim do Polska, a tam odtutd za poplatek Jamalem do Kyjeva.
      A v Kyjeve ho budou za poplatek ukazovat kolemjdoucim, protoze za ty prachy na tom nikdo varit nebude.

    2. Že by to dovezly do té zaminované Oděsy? Už vidím jak tanker brilantně kličkuje mezi nástrahami a překonává ruskou blokádu. To tak vypadá, že to budou tlačit přes Polsko, nebo, že by i Bělorusko?

      1. Oni USÁci nemají toho zkapalněného plynu dost ani pro sebe,psali v National Geographic. Plus to komplikuje,že na mnoha místech,kde to začli těžit zmizla voda a to se nelíbí majitelům pozemku. Navíc tam mají jiné právo než tady,tady vlastníte jen povrch a nikoli co je podzemí,tam platí jiné zákony,zatímco v USA když máte pozemek a z něj vytryskne ropa,jste v balíku

    3. Jak jim ten plyn někdo zaplatí, tak bych vsadil boty, že už mají vymyšleno, jak ho prodat nejlíp již někde na moři a s platbou do příslušných kapsiček. Starosti o jeho dopravu na Ukradinu tudíž považuji za irelevantní.

  3. Breaking news, tak by to napsali v bulváru.

    Ukrajina se chystá vyhlásit novou vlnu mobilizace. Tato potřeba vyvstala kvůli katastrofální situaci v Limanské a Severodoněcké oblasti.
    Povídá se, že již byl připraven návrh rozkazu o naléhavé dodatečné mobilizaci občanů narozených v letech 1962-2004 v západních a středních regionech k doplnění obranných sil. A to včetně žen!
    Podle návrhu byl dokument dohodnut osobně s vrchním velitelem ukrajinské armády Valerijem Zálužným a bude brzy zveřejněn.
    Návrh usnesení o změně věku pro odvod se objevil na internetových stránkách Rady. Pokud by byl přijat, snížil by se věk pro odvod mužů z 18 na 16 let a poprvé by se začaly povolávat bezdětné dívky a ženy.

    https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=12660#p269415

    1. Jsem strašně rád, že jsem Čech. I když naši papaláši jsou extrémně blbí a bezcharakterní, tak naštěstí nikoho nenapadlo, že bychom měli bránit Slovákům v odchodu z Československa se zbraní v ruce.
      Do toho ukrajinsko-ruského masomlejnku bych rozhodně zapadnout nechtěl.

      1. U nás byli Slováci bratia.

        Na dnešní UA jsou ruskojazyční brání jako podlidé.
        A wo to go.

        Jen je zajímavé, jak to nikoho ze západních lidskoprávníků, nezajímalo a nezajímá.

    1. Tak když už dorazili na sokolovsko, navrhoval bych vhodnější obce – například Habartov nebo Krajkovou…

  4. Z jiného soudku:
    Až zmrzneme na lavičce Václava Havla…
    http://casopisargument.cz/?p=43115
    „…Místo toho, aby vláda řešila problém od příčin – tj. využila Čepra a jeho sítě čerpacích stanic Eurooil, využila toho, že jsme čistý vývozce elektřiny, nakoupila do státního vlastnictví plynové zásobníky, využila zákon o cenách z roku 1990 atd., tak pilně dodává zbraně na Ukrajinu, a hlasuje pro odpojení od ruské ropy – což Vladimira Putina jistě pobaví….
    …S tímto vývojem brzy většina národa skončí na lavičce. Ale tato ideologicky uvědomělá vláda se jistě zaslouží o to, že bude lavička Václava Havla. Odkaz roku 1989 tak bude v rozvrácené a zbídačené zemi vrchovatě naplněn.“

    1. On celý ten článek je výborný a napsaný s nebývalou otevřeností(na dnešní poměry). Autorka by si ale asi měla začít dávat pozor, aby u vrchnosti nenarazila…

  5. Generální štáb tohle všecko musí vědět. Jak potom vysvětlit další posílání jednotek do kotlů místo odlehčovacími útoku jinde nebo budování další obranné linie víc na západ? Jediné vysvětlení jsou rozkazy politiků bez ohledu na vojenskou stránku. Prezident a vláda asi víc naslouchá poradcům než generálům. Je to taková tragédie, že se nepodařilo nic vyjednat od léta 2021 do letošního února. Protože se situace někdy srovnávala s kubánskou krizi v 60. letech, dlouho jsem věřil, že hromadění vojsk u hranic Ruskem, Ukrajinou i budování základen NATO má vytvořit tlak pro jednání v poslední chvíli. Jako když to tenkrát Chruščov a Kennedy dohnali až k hranici nemyslitelného, riskovali, aby si tím nakonec uvolnili možnosti k diplomacii a vyjasnili si hranici, které ani jedna strana už překročit nechce do dalších let. Mýlil jsem se. Tentokrát se tětiva luku neuvolnila, ale praskla. Rozdíl je, že v 60. letech před všechny své nedostatky nebyl žádný z vrcholných politiků dementní a na obou stranách tenkrát sdíleli strašnou zkušenost 2. světové války. Nechtěli být zodpovědní za 3. válku. Chruščov ztratil syna. Kennedy ztratil bratra a sám byl zraněn v Pacifiku. Jaderných zbraní bylo méně než v současnosti, ale lidí si na ně ještě nezvykli. Pamatovali si Hirošimu a a Nagasaki. Brali je vážněji.

    1. Jeste bych pridal to, ze tenkrat obe strany riskovaly stejne. Ted jedna strana spoleha na to, ze JZ se nikdo neodvazi pouzit a osud jejich nastroje (Ukrajiny) je jim srdecne u prdele.

      Jsem zvedav, jestli se potvrdi to, co „se povida“ o mobilizaci na UA.

      1. Nevím, co se povídá o mobilizaci. Ale návrh mobilizačního zákona je už k dispozici. Mobilizaci podléhají všichni muži od 16 let a horní hranice snad 63, nepamatuji si, a ženy výběrově( a co je výběrově není neupřesněno). Dále čeká na schválení návrh zákona, že za poplatek 5000 USD do státní pokladny bude mužům v mobilizačním věku umožněno opustit Ukrajinu.
        Blicí smajlík.

    2. USA a VB dnes jednají proti zájmům evropských národů v dojemné shodě.
      Dnes píše Jan Keller k výročí odchodu Británie z EU na Argumentu (kus zkopíruji):

      „Patrně nikdo nepředvídal, že šest let po hlasování o Brexitu, bude Británie opět na koni, bude mistrovat Evropu a bude ji kárat společně s vůdcem demokratické Ukrajiny kvůli přílišné laxnosti ohledně dodávek zbraní na východní bojiště. Spolu se Spojenými státy Británie nepropásne jedinou příležitost, jde-li o přiživení konfliktu. Nejnověji Londýn rozhodl dodat Kyjevu salvové raketomety s dostřelem 80 km, jejichž obsluha bude vycvičena přímo v Británii. Učinil tak i přes varování, že Rusko začne odstřelovat Kyjev. Pokud Evropská unie nedodá něco ještě razantnějšího a dalekonosnějšího, bude napomenuta za neomluvitelnou liknavost ve věci obrany míru a demokracie.

      Londýn vždycky uměl počítat. Každé další přiživení konfliktu zmnoží proudy uprchlíků, kteří již tak vydatně zaplavují Evropu, kteří však kanál La Manche překonají jen málokdy. Důsledky konfliktu Britové nenesou, pořádná energetická krize u nich byla už loni na podzim, díky krátkosti paměti mohou nyní dodatečně hledat jejího viníka na východě.

      Británie opustila Evropskou unii mimo jiné proto, že na ni nechtěla doplácet v roli čistého plátce do evropského rozpočtu. Stoupenci Brexitu vypočítávali, o kolik více peněz jí po odchodu zbude na vlastní zdravotnictví. Odešla z EU také proto, že chtěla zastavit příliv polských instalatérů a dalších zájemců o práci z východní Evropy.
      Oč méně byla ochotna podílet se na fungování Evropské unie, o to ochotněji bude nyní nepochybně hájit myšlenku jejího rozšiřování a především plán expanze NATO dále na východ. Co všechno by Britové neučinili proto, aby Evropa vzkvétala i bez nich.“ 🙁

      1. Stále platí, že vnitřní problémy státu, a že jich GB má, se nejsnadněji vyřeší účastí na vnější agresi.
        Lidi, kteří nemají co do huby a klepou kosu, se nejlépe uklidní tím, že jim předvedete ubožáky, kteří nemají co do huby + klepou kosu + padají jim bomby na hlavy.

  6. Co znamená znak „Z“ hrdě nošený ruskými stíhačkami a jinou vojenskou technikou?

    Toto není písmeno v ruské abecedě, není to v cyrilici. A proč to západním „demokratům“ tak vadí, že to nenávidí a chtějí hnát k zodpovědnosti ty, kteří to vystavují?
    Z je starověký ortodoxní symbol. Velmi důležitý pro slovanské národy, poskytuje ochranu před temnými silami. Horní čára Z představuje Nebe, BOHA, zatímco spodní – Zemi, Syna. A ta diagonální – Ducha svatého, který současně spojuje a uzavírá prostor mezi nebem a zemí, blokuje vstup zla.Tento rodinný symbol je nejstarší slovanskou modlitbou, která se dnes praktikuje jako „ve jménu Otce i Syna i Ducha svatého, Amen“. Proto ho nenávidí a chtějí se ho zbavit.
    TEĎ UŽ CHÁPETE, PROČ JSOU Z NĚHO NACISTÉ A „DEMOKRATI“ V EU A AMERICE TAK ZLOMENÍ A Z CELÉ DUŠE HO NENÁVIDÍ?
    Je smutné, že celá naše vláda dělá všechno pro to, aby slovanství bylo vygumováno z historie lidstva. A nejsmutnější je, že je dost velké procento lidí v tomto podporuje i když dost z nich jenom svým nezájmem a zaslepeností.

    1. Hnidopich: Podíval jsem se na tu stránku z které to máte. Mají tam zajímavé informace.
      Například, že Archonti a skupina Chiméra udržují přes primární plazmatické anomálie otrockou karanténu lidí na Zemi. Dělají to pomocí pokročilých kvantových skalárních plazmatických technologií. Dokáží zakřivit časoprostor a překroutit realitu.
      A taky že jednou z velkých výhod, které má reptiliánská rasa vůči lidské rase je používaný okultismus, schopnost vytvářet iluze a zároveň být skrytý v jiné dimenzionální frekvenci.
      A taky že zemřel známý herec. Alec Baldwin byl prý oběšen v šílené popravě.
      Je toho hodně ke čtení, nechám si to na večer.

      1. To je dobrý nápad nechat si to na večer, teď je lepší se jít projít deštěm zkrápěnou přírodou.
        Jinak to Z mě přišlo mejlem a vůbec jsem se nepídil odkud to je ale ani náhodou mě nenapadlo, že by to mohla býti blbost.
        Věřím vám Poeto, že až se večer začtete do zajímavých textů ze stránky mnou tedy ani náhodou neuvedené, tak se dočtete něco zajímavého a dáte to sem.( jaká , že to byla ta stránka? Rád bych jí navštívil a přečetl si něco o tom jak toho Baldwina oběsili v šílené popravě. To bude zřejmě pěkný majstrštyk.
        Ale teď vážně Poeto vy určitě budete vědět co tedy znamená to písmeno Z. Zorro mstitel to zřejmě nebude. Tak co by to mohlo být? Máte jiné vysvětlení než jsem uvedl já z mě přišlého mejlu? Je to , že se jedná o starověký ortodoxní symbol kec?Je to vše špatně? Máte jiné vysvětlení? Tak mě prosím poučte, vyvraťte , že je to blbost a já to s klidným svědomím přijmu. Příjmu, zatím ale budu věřit , že to „Z“ je starověký symbol a, že to to tzv. demokraty sere. Proč by jinak nebyli tak zoufalí z dalších písmen jak například „O“ která též jsou na bojové technice Ruské armády?

        1. Z není nic, je to jen jednoduchý znak a ten, kdo ho vymyslel měl jiné starosti než se zabývat nějakým významem. Na chalupě ho mám na několika dveřích v plastickém provedení. I v „kadibudce“, nikdy mně nenapadlo nad ním přemýšlet.

    2. Nejlepší je ruské vysvětlení:
      Z – zabotlivyje = ti, co pečují/starají se
      V – vežlivyje = ti, co jsou uctiví
      O – otvažnyje = ti, co jsou odvážní
      Skutečnost – chvíli předtím bylo cvičení a protistrany byly označené jako Z-zapad, V-vostok(východ) a na stojích to zůstalo, tak to použili.

    3. Já nevím zda jde o slovanský symbol to Z, koukla jsem na hlaholici, což by mělo být nejstarší slovanské písmo a Z tam není.
      Spíše věřím Martinu Killerovi, že je to nejrychlejší znak, třeba jako V, který se namaluje na vojenskou techniku aby se vojáci navzájem nepostříleli a neprskali po sobě granáty a podobné nehezké věci.

    1. Docela by mne zajímalo, kolikže vlastně Vláda a přidružené útvary takových pomocných odborných „zmocněnců! platí. Chtělo by to, aby se útraty ministerstev zveřejňovaly jako dřív v. Letí tam miliardy a přesto je to na to oné.

      1. To jsou v podstate drobne. Nezajimave. Me vadi spis vysledky jejich cinnosti. Tam jsou castky o hodne, hodne vyssi.

        Napsal bych „o hodne raduů, ale zas by po me nekdo skocil 🙂

    2. Pokud někdo dlouhodobě plánoval a plánuje likvidaci české ekonomiky, pak tenhle týpek se zdá být sázkou na jistotu.

    3. srandista, rusky rezim je fuj a dlhodobe zmluvy mu nedame, ale islamskemu Kataru a SA dame a este ich pochvalime, ze ich rezim nie je fuj. A ked sa sem natlacia muslimovia a v novopostavenych mesitach im imami budu tlacit salafizmus do hlavy, tak bude CR mlcat, lebo by si mohla postvat proti sebe dodavatela plynu a ropy…….to vadit nebude, ale Rus vadit bude vzdy. A za tieto rady este berie aj prachy od statu:-(

    4. Vypatlanci bez mozku , mate tady velmi solidni ,podnetnej a dobrej clanek od Vydlaka.
      Neumite si predstavit/to urcite ne, nicim takovym neoplyvate ,slusne receno/, co to da usili , energie , co vsechno je treba i volnej cas a spravny mysleni ,aby se takovej clanek vytvoril.
      Skoro nikoho ani nenapadne ,aby to NEMALE usili, aspon ocenil ,aspon malou zminkou.
      A co vy delate? Vymenujete si tady tupe, jako stado opakovane, stale dokola, prezvykujete , ty stejne adresy , nejake odkazy do vsech moznych a prevazne pitomych adres.
      Nemuzu vas ani vyzvat ,aby jste se zamysleli , nemate cim..
      Proc aspon nejdete tam k tem kterych rubriky tady zaplevelujete a neunavne rozmnozujete pridavate praci ,bezohledne jinym ,zabirate misto …
      Proc prave jim ,/tem modrym /,nereknete sve vzacne hodnotne nazory..

  7. Za mě jde o pořád stejný problém. Je potřeba sjednocující myšlenka a začít na ní pracovat. Obrozenci měli jako svůj program znovuzrozen českého jazyka a kultury. Lidé kolem TGM zas obnovení české státnosti a sjednocování národa. Takže co tedy my? Znovuobnovení státní a národní suverenity? Jestli ano, práce podle mě začíná jinde než protesty v ulicích. Na ty může dojít až v okamžiku, kdy je jasné, za co se bojuje a o co všechno lze (ještě) přijít. Jinak to skončí jak masové demonstrace michprdů. Ve výsledku velké vyprázdněné nic.

    Nepřítel je celkem zjevný, byť se snaží dobře skrývat, za mě je třeba ale odkrýt jeho podstatu. K tomu vždycky sloužily články a knihy, podrobné rozbory a diskuse. Ty už zčásti jsou, bylo by fajn je začít shromažďovat, doplňovat a rozšiřovat. Metodou sněhové koule se pak začali nabalovat další, pak teprve začalo docházet k protestním akcím. Asi to nezní dost akčně a revolučně, ale pokud vím, tak žádný velký revolucionář nezačínal na ulici, ale s horou přečtených knih a zformulovaných vlastních myšlenek na papíru.

  8. https://www.novinky.cz/zahranicni/evropa/clanek/rusko-a-turecko-se-bez-ukrajiny-dohodly-na-vyvozu-jejiho-obili-40399274#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=novinky.web.nexttoart
    —-
    Dost dobrý.
    Rusko a Turecko se pod záštitou OSN budou snažit odminovat Ukrajinou zaminované ukrajinské přístavy a tím drze a bez souhlasu Ukrajinců umožnit Ukrajincům vývoz ukrajinské pšenice.

    Hrozí tím vážné nebezpečí, že by nemusel v Africe vypuknout hladomor způsobený Ruskem, což by Ukrajinu v jejím válečném úsilí vážně poškodilo!

    Nezbývá než spoléhat na to, že Ruskem způsobený hladomor vypukne alespoň v České republice, poté co pod přemýšlivým monitoringem české vlády budou z České republiky prodány a odvezeny poslední zbytky minulé i příští úrody.

    „Poutníče pomni, že my zde mrtvi ležíme, jak fialové zákony kázaly nám“, řekl by latiník.

    Sláva fialině, bidenovi sláva!

      1. Já mám jasnými fialovými signály totálně oslněný zrak.
        Fiala je můj signalizační fialový laser.
        Když nemáš laser, klidně se naser.

    1. Nějak v tom mám zmatek, vždyť přece tvrdili, že vyjetí lodí a vývozu brání rusovéJak to že naráz tvrdí že je ukroši zaminovali a proto nejde „vyvážet“,
      N+ěkdo v tom má zmatek a někomu to furt ne a ne dojít.

      1. A právě jste byla přichycena při ideozločinu. Vy snad máte problém s doublethinkem? Štěstí, že s takovými jako vy se mladí, krásní a progresivní brzy rozloučí a nastane liberálně demokratický ráj na zemi. Trans bude uléhat vedle cis a všichni kráčet vstříc nezapadající záři eurohodnot.

        1. Tak paaardon, já zapomněla, že fšecky novinové a pod, zprávy platí POUZE v moment sepsání či vydání. O chvíli jinak už je to úplně jinak… ta moderní doba si s trvanlivostí a správností hlavu neláme

  9. ApošVidláku, dnes to znělo jako pohřební píseň.

    Kdyby to, co navrhujete fungovalo, tak je to již vytvořeno a funguje. Tak totiž společnost funguje.
    Usoudil jsem, že jste lídrem, ponesete jeho tíhu a tak spojíte pod svým práporem následovníky.

    Zatím jste sdělil ať ostatní dělají. Tím jste vlastně sdělil, že chcete tisíce menších lídrů a snad i lídriň. Smuten vám sděluji, že je to slepý tunel, bez možnosti vidět na jejím konci světlo.
    Obvyklé postupy dávají obvyklé výsledky a obvyklý postup je, že je lídr a podporovatelé. Lídr má představu, moderně vizi a následovníky, jež ony vize podporují, realizují. Čím silnější lídr a silnější vize, tím více následovníků. Za těchto podmínek jsem ochoten věnovat svůj čas posunu vřed. Ostatní postupy jsem již zažil jako neúspěšné, tudíž jen ztrátou času.
    Budu velmi rád, když se vaše myšlenky navzdory obvyklosti zrealizují. Průběžně prosím referujte jakou rychlostí vznikají nové zárodky Bratrstva.

    1. MIsto aspon neco trochu udelat, tady okazale oplyvate a sirite ,vasi nectenou ,osobni ,divci zhrzenosti a silnymi pocity marnosti ,mentalne zaplevelenych zklamani a frustraci..
      Doporucuju Vidlakovi ,aby vas poslal rovnou, tam kam patrite.
      A neni pochyb kam..A s vasim padelanym a podelanym a shnilym smutkem..
      S kterym nedokazete vubec nic a jeste si neodpustite bejt vylozenej skudce.

  10. Kavárna tančí, jásá
    prázdná je státní kasa
    lidé jsou ovšem tuční
    pořád jsou jenom učni.
    U bankomatu fronta
    mnozí tam mají konta
    marně mačkají piny.
    Jéžiš! To bude špíny!

  11. Tak dneska jedli ti jedine spravni vtipnou kasi.
    Po Andoru Sandorovi, ktery ze rozhodl zpenezit sve renome vystavbou bunkru pro sirokou majetnou vrstvu, mame tu dalsiho, ktery si mysli, ze by mohl trochu podojit ty mestske liberaly.
    Proc ne, na fejsbuku ho sleduji, do televize ho zvou, tak proc by mu par stovaku nesoupli.
    Prece nebude vydelavat v neziskovce jenom Fiala 🙂

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zaplatte-1290-Kc-abyste-se-dozvedeli-jak-je-Rusko-spatne-Od-gen-Pavla-a-dalsich-704686

    1. Poslední odstavec článku:
      Cílem konference je podle organizátorů a řečníků předat znalosti, jak zlepšovat své kritické myšlení. „Pokud lépe rozumíme tomu, jak věci doopravdy fungují, dokážeme dělat lepší rozhodnutí,“ uvádějí s tím, že v internetovém prostoru jsou přehršle informací, v nichž je stále obtížnější se vyznat – a tedy věří, že touto cestou dají lidem návod, jak správně zhodnotit, čemu skutečně věřit.

      Už nám ho dali, ani jsem si nemusel kupovat vstupenku.

      1. Důležitý je kontext a osoba mluvčího. Tahle citovaná věta by mohla být klidně v preambuli vidlákovin či litterate. Snad s výhradou toho věření na konci, které, zdá se, je spíše v rozporu se správným zhodnocením, než že by to bylo jeho synonymem.

        Nebo jinak, zhodnocení je asi fakt něco úplně jiného, než vyhodnocení.

        1. Stačí vidět hlavní protagonisty a je jasno, že se jedná o další porci mozkového klysmatu. Vyšší level je, že si za to nechají i zaplatit. Ikdyž nevím,kolik reálně platících tam přijde. To se spíš budou rozdávat volné vstupenky na FF UK, aby měli plno.

          BTW – konference o prepperských dovednostech by mohla být prakticky využitelným způsobem propojení podobně smýšlejících, sponzorovat by mohly firmy , které produkují potraviny pro použití v přírodě nebo zálesácké vybavení.

          1. Plno mít budou, a ne-li nyní, tak příště.
            Protože kterak si firmy musely zřídit nějakého „zmocněnce“ na to GDPR, jak se prý odborně říká údajné ochraně osobních údajů (ve skutečnosti systému na jejich cílené rozšiřování), tak si v dohledné době budou muset zřídit zmocněnce pro obranu proti dezinformacím. Postupně je budou mít i školy (Občane, nemají je už?) a dále školky a jesle. Na VŠ už se to studuje, kádry budou.
            Samozřejmostí bude takový jedinec i ve firmách menších, možná bude mít ty funkce kumulované. Ovšem ve firmách velkých vzniknou celá dezinformační oddělení, otázkou zůstává, zda budou podřízeny přímo generálnímu řediteli či zda bude pro dezinformační činnost zřízena i funkce odborného ředitele.
            Mohutný rozvoj protidezinformačních postupů zavládne ve všech orgánech státní zprávy a nejspíš i samosprávy až na úroveň obcí. Velkou šanci vidím v pouličních dezinformačních buňkách.
            Vznikne tak vedle genderových studií, studií evropských a řady dalších celý nový perspektivní obor. Tím vzroste HDP a zavládne prosperita.
            Kam na nás s nějakým výzkumem třeba v chemii i jinde, kam na nás se strojírenstvím, kam na nás s (fungující!) energetikou a neřku-li dokonce se zemědělstvím ……. my půjdeme vlastní cestou, ať se Číňan, Ind, Malajec i Rus třeba poserou vzteky.

            1. A lístek z téhle přednášky bude jedním z důležitých kvalifikačních předpokladů pro dobře placenou funkci.

              1. mohla by se tam otevřít otázka informací oficiálně podaných ombudsmankou Denisovovou, nyní čerstvě odvolanou

    2. Chci věřit! (to je takový hezký a rozhodný obrat- chci věřit…)

      Chci věřit, že v ceně bude pro každého účastníka i lajna koksu.
      Po ní už nikdo nepřehlédne ani vysílání jasných fialových signálů.

    3. N ějak mi to…. že by nebylo dotátorů či podpůrců na volbu velkou. Že by i reklama co je sice nezávislá na špatníém plynu podražila. To jsou mi vjeci

  12. Na prkně václava havla
    tvář mu pomalu tmavla
    až byla celá Fialova.
    Havran do očí klová.
    Už ani neteče z nosu.
    Ten člověk klepal kosu
    vydělal si na důchod
    z hrudníku mu šel buchot;
    teď je na prkně tuhý
    a vedle leží druhý.

  13. Hasiči su pevnou sucastou systemu, plati ich stat a ruku, ktora ta krmi neuhryznes.
    Tie ostatne organizacie spaja nejaky spolocny konicek, to ale neznamena, ze maju rovnake politicke zmyslanie. Kludne tam moze byt vacsina euro/nato hujerov.

  14. Na skřipci víta rakušana
    vzpomeneš si i na Dušana
    kteréhos nikdy neviděl.
    Za použití páčidel
    zazpíváš Ódu na radost
    té nikdy není dost
    zpívá ji Letná i náměstí
    kamarádi jdou pro klestí
    dají ti na hlavu mitru.
    Tak to chodí na vnitru.

  15. Jeste brzy ano, ale mozna se rychle blizime. Dam sem neco pro zasmani, jak je ten Psonek hloupy, ale zaroven to muze napovedet, jak blizko je krach. Jinak vcera jsem zaregistroval signaly (Fiala to slovo uz navzdy zprofanoval), ze v USA radi zpatecku – budou totiz volby.

    1/ USA koupi ruskou ropu, pokud na ni bude „dostatecka sleva“ (Biden)
    2/ EU ma dovoleno kupovat ropu z Venezuely (penize ovsem nedostane na ruku, ale pujdou na americke ucty, odkud se jimi bude umorovat venezuelsky dluh)
    3/ sankce na iranskou ropu by mohly byt rychle zruseny

    Tak si rikam, jesli uz muzeme zacit dekovat nasemu velkemu spojenci za tolik stedrosti 🙂

    Kdysi se Polaci paktovali s Hitlerem, aby pak proti nemeckym tankum jeli na konich se savlickami.
    Dneska vyzyvaji na souboj jadernou velmoc, ktera ma nejvetsi surovinove zdroje na svete, ale vlastnim lidem radi, at si jdou nasbirat do lesa klesti, ale samozrejme ne bez povoleni hahaha.

    https://www.euronews.com/my-europe/2022/06/03/poles-told-to-gather-firewood-amid-soaring-energy-prices

    vypichnu:
    Poles told to gather firewood amid soaring energy prices.
    …with the consent of foresters, to collect branches for fuel
    …they must first obtain permission from the local forestry unit
    …But he added that people can only take firewood already lying on the ground, and cannot cut down trees

    DeepL
    Poláci mají s ohledem na rostoucí ceny energií sbírat palivové dříví.
    …se souhlasem lesníků sbírat větve na palivo
    …musí nejprve získat povolení od místní lesnické jednotky.
    …dodal však, že lidé mohou brát pouze palivové dřevo, které již leží na zemi, a nemohou kácet stromy.

    …Prime Minister Mateusz Morawiecki’s government is blaming the Russian invasion of Ukraine
    …Vláda premiéra Mateusze Morawieckého viní z invaze na Ukrajinu Rusko.

    Ten polskej palalas asi zapomel, kdy Rusum vypovedeli smlouvy na plyn a kdy se holedbali, ze uz rusky plyn nikdy potrebovat nebudou. Ale tahle ultranacionaliscticka politika a imperialni sneni (nebo spis uzitecna idiocie) je dlouhodoby nasledek obrovskeho exodu Polaku po vstupu do unie. Domaci politika se prizpusobila tem, kteri meli mene ambici a odvahy a zustali doma. Takze zakazy potratu, a Piludskeho plany opet na stole.

    1. No, u nás nejspíš bude možno sbírat pouze dřevo, zaručeně neobsahující přísně chráněného šumavského kůrovce, který má za úkol ekologicky měnit naše území v polopoušť.

      Pak zde totiž přežijí jen ti nejtvrší a nejodhodlanější veteráni z praporů Azov a spol.
      Sláva Fialině!

      1. Zákon říká, že pro svou potřebu si každý může sbírat na zemi ležící suchou klest.
        Za klest, neboli nehroubí se považuje dřevo do průměru 7 cm.

    2. ad „1/ USA koupi ruskou ropu, pokud na ni bude „dostatecka sleva“ (Biden)“: o tom je dnešní vlk

      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/06/07/v-hlavni-roli-biden/
      ***
      (…) Cenový strop na ruskou ropu by se mohl zavést na 30 nebo 40 dolarů za barel. Tento krok by mohl být účinnější než zákaz ze strany EU a mohl by pomoci snížit světové ceny paliv. Podle tohoto návrhu by Spojené státy mohly uvalit sekundární sankce na každého, kdo by nakupoval ruskou ropu za cenu vyšší, než je strop, uvedl Gurjev a Edward Fishman,… (…)
      —–
      … a pak další emerický demokratický volnotržní nápad – NOPEC.

      1. Ti Emeričani chtějí mít ten svůj konec fakt ve velkém stylu. To si snad i Kanada pak ukousne velké části území na severu, až se budou poražené Státy jednoho dne porcovat. Už jsem to tu psal, mnoho psů, zajícova smrt. Jako aby nějakých necelých čtyři sta milionů lidí vyhrožovalo dalším cca sedmi a půl miliardám?

        1. A proč ne?
          Vždyť v Evropě to „máme“ totéž… tedy ve zmenšeném měřítku.
          Pár (desítek) nevolených EUbyrokratů vyhrožuje více než půl miliardě Evropanů.

      2. Víte, celá ta úvaha o možnosti dodávek ropy z Íránů má jeden malý háček.
        Loni podepsal Írán a Čína dohodu o dlouhodobé ekonomické spolupráci, která měla veřejnou část a pak tu neveřejnou. Čína se zavázala investovat obří sumy v dolarech v Íránu do infrastruktury i průmyslu, včetně dodávek technologií, a Írán se zavázal dodávat Číně suroviny.
        Co se týče ropy, tak šlo velké objemy, část za fixní a část za plovoucí ceny, a plus předkupní právo na navýšené objemy těžby. To je z té veřejné části. Vzhledem k dnešní situaci, lze předpokládat, že v té neveřejné Čína ošetřila dnes nastalou situaci a je klidně možné, že těch 100 miliónů barelů, na které si USA brousí zuby, je už majetkem Číny a jen platí skladné Íránu. Na plánované navýšení těžby o 500 tisíc až 1 milión barelů má Čína předkupní právo díky smlouvě.

        Co se týká rozhodnutí OPEC o navýšení těžby – agentura JPP tvrdí, že státy OPEC chtějí udržet cenu v rozmezí 100-110 USD za barel, protože dle jejich názoru by vyšší cena mohla vést ke krizi a tím ke snížení spotřeby. Prostě nejsou nenažraní a stačí jim stabilní 100 babek za barel.

        Autoři nápadu NOPEC jsou typičtí nadutí intošové, co si myslí, že zbytek světa je úplně blbej a nedojde mu, že pokud nechají Rusko takhle šikanovat, tak příště budou na řadě oni. Už se třesou na ten vejvar, až koupí ruskou ropu za 40, smícháním z ní udělají lotyšskou směs a tu prodají za 100.

  16. Petr Sedláček: Jsem obětí sankcí
    orwell text
    6.6.2022 15:43
    Na Ukrajinu jsem vojska neposlal. Přesto na mne dolehly sankce. Jejich šestý balíček zařídil, že ruské televizní kanály se zpravodajstvím zmizely. Dokonce ze satelitů. Prý žijeme v demokracii. Nemyslím si to!

    Když se začaly uzavírat některé weby, aniž by měl takový krok jakoukoliv oporu v zákoně, nelíbilo se mi to. Vadilo mi a nadále vadí, když poskytovatel kabelové televize z nabídky vypnul ruský 1 kanál. Přitom jsem si službu platil i proto, abych mohl být případně i jeho divákem. Nešlo jen o ty zprávy, ale i o zajímavé televizní seriály, filmy, kultivovaný jazyk. No nic, satelit to jistil. Až do nynějška. Prý šestý balíček sankcí si vzal na mušku i některé ruské televizní kanály.

    Fajn. Starost eurokomisařky Jourové je podle všeho všeobjímající. Velmi jí a jejím kolegům v Bruselu leží na srdci, abych nepodlehl té nesprávné propagandě. Jdou dál, než mocní za minulého režimu. Ti vysílání maximálně rušili. Tito jej rovnou zrušili! Podlehli zřejmě názoru, že tu jedině pravdivou „pravdu“ mi mají zprostředkovat nejen česká televizní zpravodajství a vybrané zpravodajské šoty těch „správných“ západních televizních kanálů, například CNN, ale i donedávna zcela neznámé ukrajinské zpravodajské televizní vysílání.

    Podle všeho mne v Bruselu mají za natolik hloupého jedince, který sám nedokáže rozlišit kde nalezne alespoň zrnko pravdivého obrazu o tom kde, co, jak a proč se děje.

    Tak to ale dámy a pánové není! Za dlouhá léta svého bytí velice dobře vím, že propaganda na nás míří z té i druhé strany, popřípadě třetí, čtvrté a kdovíjaké ještě. A je na nás, na našich zkušenostech, abychom si udělali o dění alespoň trochu objektivní obrázek! Být v tomto ohledu voděn za ručičku tvrdě odmítám! Buď demokracií, respektující i odlišné názory jsme, anebo si na ni jen hrajeme!

    Petr Sedláček

    1. Není to zas tak dávno, žili jsme v režimu, který už nezastíral, že má daleko do ideálů, které hlásal. Rozpor se řešil adjektivem. Tak vznikl pojem REÁLNÝ SOCIALISMUS.
      Možná se brzy dozvíme, že současná praxe je prostě REÁLNÁ DEMOKRACIE.

  17. Je nás moc? Myslím, že posledních hodně desetiletí pořád stejně. Máme ropu, uhlí? Nemáme. I vody je málo. Protektor chce jenom naše území a dočasně naše ruce. A k tomu mu dopomáhej Fiallah

    1. Občanský průkaz
      nebude důkaz
      že to jsi ty;
      nebuď hlasitý
      vrať se do lesa
      mnohý už klesá
      tak už se modli
      vždyť tě už bodli.

    2. Dnesek odkryva…
      Muzeme videt , jako na prikladu nedavne minulosti ,co vsechno a jake zlociny pacha na sve obcany a na cely svet , snad kazda demokracie ,od sveho zacatku ,az do sveho konce.
      Proc prave demokracii musi sirit a hlavne upevnovat a kolik obeti a celych narodu a co se vsechno pod tim slovem skryva..
      Hlavne jecenim o demokracii zakryt skutecne zamery, skutecnych nacistickych „demokratu“… Germani a zase jejich tanky u Kurska???
      Kdy plnou vinu a zodpovednost za zrod a vyvoj Hitlera a nacistu od skonceni prvni straslive valky ,kterou rovnez demokracie snadno poridily /jako vsechny valky/.
      Nesou prave demokrati a nikdo jiny.
      Navic rozsireni nacistu ,jak ty demokracie pomahaly a jejich spolecnych nejbestialnejsich zlocinu az k Moskve , podobne jako dnes , nesou plnou vinu ty uplne opravdove demokracie ,nekonecnych zlocinu..
      Vcetne te u nas. Chamberlainu a Benesu..
      A spol. Kolik dalsich jich spolupracovalo..
      Kdy prave obvinovani Putina , ze neni demokrat ,vsechno kazdemu nejen odhaluje,prozrazuje …
      Ale predevsim dokazuje..
      Postupne ustava kvileni o chybickach te posvatne ,opevovane akademicke zrudy …
      A kdy hlasite pohotove a opakovane ,svadeji vsechno na Hitrelara..
      Umi neco jineho?? A.
      Ja bych se nesmal..Prave ted..A cemu , vlastne..

  18. Edward Lucas prosazuje dnes VOJENSKOU konfrontaci NATO s Ruskem.
    Před nedávnem napsal ještě “ jen“ toto:
    „Němcům bych rád řekl, že je potřeba zaplatit za to, že třicet let žili velmi pohodlný život.

    Přerušení dodávek plynu z Ruska by znamenalo ošklivý ekonomický zásah, přídělový systém a tvrdá omezení. I to by se ale dalo zvládnout, jak ukazuje příklad baltských států, v nichž žil po jejich osamostatnění.
    „Všichni jsme na sobě měli lyžařské oblečení i uvnitř, protože prostě nebylo žádné topení. Plyn, který byl k dispozici, byl přednostně dodáván do nemocnic, domovů důchodců a na vaření v domácnostech. A vydrželi jsme to, přestože to bylo velmi nepříjemné,“ popisuje.

    Lidé to dokážou překonat, koneckonců to právě nyní dělají na Ukrajině. Němcům bych rád řekl, že je potřeba zaplatit za to, že 30 let žili velmi pohodlný život,“ dodává.
    ——
    Prostě za totální světovládu úzké horní vrstvy USA a její globální služebné elity těch pár miliard mrtvých stojí, zvláště pokud se přednostně jedním vzájemným vrzem zbaví zbytečných Rusů, Ukrajinců… a Evropanů.
    Za pohodlný život a dobrý pocit z nadřazenosti malé části Američanů se naše smrt či pomalé umírání vyplatí!

    1. Ja bych to tomu Edwardovi tolik za zle nemel, kdybych byl Brit, tak bych asi chtel to same. Cela staleti jim to fungovalo:
      stvani narodu proti sobe a nasledne vydelavani na valkach, zamerne vytvarene hladomory, protoze imperium proste potrebovalo hospodarske plodiny…

      Jestli je to tenhle, tak ta jeho profilovka prece hovori za vsechno
      https://www.google.com/search?client=firefox-b-d&q=Edward+Lucas

      Proste jde o to najit dost hejlu, kteri si od huby utrhnou, nebo radsi pujdou na smrt, aby se Anglani meli doma dobre. Do tedka se jim to darilo, staci se jit podivat do britskeho narodniho muzea na ty sbirky. Britskeho je tam opravdu pomalu, spise nakradeniny z celeho sveta. Indie, Recko, Egypt a mnoho dalsich.

      Trump to pojmenoval jasne, a byl okamzite za zleho hocha: America first
      Anglicani to delaji cela staleti, a nikdo ani necekne…
      Jenom se v mediich objevuji slinty od Kurase a podobnych, jak je treba si z tradicni britske demokracie brat priklad, a jak je Rusko tradicne despoticke.

      Mimochodem, kdyz jsem byl v Anglii, tak jsem bydlel ve starsi irske rodine. Otec mi obcas pustil nejake dokumenty o Irsku a jak je ve DVACATEM stoleti Anglie zpacifikovala.
      Namatkou:
      vytvoreni seznamu irske inteligence (doktori, ucitele, spisovatele, politici), nasledne zformovani specialni jednotky britske armady, ktera mela jediny ukol, a to lidi z tech seznamu pozabijet. A taky to udelali. Na zahrade, pri veseni pradla, v hospode, proste kdekoliv.
      Nebo treba zamerne masakrovani zen a deti na irskem venkove, protoze jejich muzi byli pravdepodobne v odboji.

      Od te doby se jenom smeju, kdyz ctu jak britsky papalasi nekoho skoli o lidskych pravech a naji plnou hubu demokracie. V posledni dobe treba o genocide Ukrajincu.

      Jeste jednou pisu, nejednalo se o zadne hrane filmy, kterymi radi vyrabi historii Americane, jednalo je o dokumenty.

      1. Vznika velka otazka: Jde tohle mysleni napravit, aniz by Zapad a tedy i my, musel projit nejakou kataklysmatickou kurou? Mohou se Anglani evolucne premenit skrze reflexi, anebo je reseni pouze chirurgicke?

      2. V analogickém seznamu jsem se našel (upozornilo mne na něj OF) jako nepřítel režimu, který vlastní psací stroj a je slyšet, že na něj píše a jistě to budou štvavé plakáty k jedenadvacátému srpnu, protože poslouchám Hlas Ameriky. Jednak jsem Hlas Ameriky neposlouchal někdy od roku 1969, jednak o průběh výročí se postarali úplně jiní kofři
        (viz Outsider Media JEDENADVACÁTÝ SRPEN PO JEDENADVACÁTÉ).

    2. Estonska Kaja ,ta hlavni zakazala ukrajincum se vzdat.
      Samozrejme nerekla jak to provest. Neco poznamek o.
      Strukturach skupin ,sdruzeni, mafie atd. ..
      Ti co uchopi moc a chteji moc udrzet , pouzivaji predevsim outsidery . Protoze.
      Clenove nemaji takovou motivaci jako outsider ,uz patri.
      Outsider je nekdo kdo neni nic a chce byt za kazdou cenu aspon neco, / ve svym vedomi je a povazuje se za neco daleko vic nez ostatni, ma obrovsky pocit vlastni dulezitosti a tu chce a musi nejen ukazat, ale dokazovat vsem a porad/..
      Chce,pro svoji neschopnost se uspokojit , aspon tim, ze nalezi , clenstvim, zkratka patrit nekam do nejakeho lidskeho stada..Ktere ,ale ma vertikalni strukturu organizace a tak poskytuje prilezitosti a outsider ,s patricnou snahou vynikat vetsinou prikladnou poslusnosti a oddanosti /cemu na tom nezalezi/, ma ted moznost a motivaci se vysplhat vejs.
      A je hodne takovych a cekaji na sve prilezitosti.
      Nezalezi na jejich skutecnych schopnostech. To muze kazdej i dnes videt.
      Kteri chteji za kazdou cenu nekam patrit a prave ti co, nejsou nic , vi to o sobe, uvedomuji si to bolestive , se snazi aspon nekam prisapnout , do bezpeci.
      A tak se stat aspon neco vic . I pro sve okoli. Aby si jich konecne nekdo povsim.
      Tim, ze nalezi s uniformou a legitimaci k nejake organizaci ,skupine.
      Nevadi co ta skupina planuje a co zacne uskutecnovat. To nevadi !!
      /My nejsme nicim a budme vsim, Internacionala/.
      Nejistoty jim diktuji nekam patrit , udelaji vsechno ,dokazuji a dokazuji ,ceho vseho jsou schopni ,aby dokazali elite , ze si misto v tlupe zaslouzi..
      To /dokazovani /ovsem nema koncu .
      Zacnou vzhlizet ku hvezdam a ziskaji nekonecne ambice ,ze mohou byt nejvic a nejvys..
      A pak se brany pekla zase oteviraji…

  19. Neexistuje již České bratrstvo?

    Neexistuje již České bratrstvo ve formě Hasičů, Myslivců, Rybářů, Zahrádkářů, Včelařů, Chovatelů, a jiných složek bývalé NF ?

    Hasiči mají znalosti, organizaci, dopravní a spojovací prostředky.

    U Myslivců a Rybářů je spousta policistů.

    1. Hasiči su pevnou sucastou systemu, plati ich stat a ruku, ktora ta krmi neuhryznes.
      Tie ostatne organizacie spaja nejaky spolocny konicek, to ale neznamena, ze maju rovnake politicke zmyslanie. Kludne tam moze byt vacsina euro/nato hujerov.

      1. U vás nejsou dobrovolní hasiči?
        Myslíte, že u společného koníčku, se lidé nebaví o všem možném?
        Myslíte, že při tom nejde poznat charakter?
        Myslíte?

        1. Dobrovolni hasici su marginalna skupina, ovela mensia ako zvaz zahradkarov alebo rybarov.
          Bavit sa mozu o comkolvek, ale to neznamena, ze zmenia politicke zmyslanie, resp. ze ho zmenia v antisystemovom smere a nie naopak v prosystemovom.

          1. Nechci vás urazit, ale asi bydlíte v paneláku, kde neznáte ani sousedy ze vchodu, jinak by jste nenapsal takovou koko*inu.

            Uvádím ukázku z webu Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska:

            Vítáme Vás na oficiálních stránkách Sdružení hasičů Čech, Moravy a Slezska. Přinášíme vám informace o činnosti nejpočetnější organizace v České republice.

            Máme evidováno 363 298 členů organizovaných v 7651 sborech dobrovolných hasičů.

            V našich řadách je také 63 227 dětí a mládeže ve věku do 18 let.
            https://www.dh.cz/

            Nechci zveličovat zásluhy hasičů, ale nebýt hasičů, kdo by pomáhal při požárech, živelných pohromách, dopravních nehodách, Covidu, a nyní při uprchlické krizi.

            Pomáhal by Bob Kartouz a jeho Čeští elfové, nebo Milion chvilek pro demokracii ?

            Kde jsou demonstranti za Grétu?

            Kde jsou, když je potřeba přiložit ruce k dílu?

            Kecat umí každý vykastrovaný býk.

              1. To by jim šlo:
                Poteče krev? Mládež chce v Praze vypouštět autům kola. Vzor z ciziny
                08.06.2022 12:32 | Ze sítí

                Mají po městech jezdit SUV? I v Česku jsou tací, kteří by výkonné a prostorné vozy ve městech raději neviděli.
                Například investor a propagátor elektromobility Radovan Vávra.
                A ekologický aktivista Josef Patočka by šel ještě dál, chtěl by, aby v Česku začali působit Vypouštěči pneumatik, tedy uskupení, které na Západě terorizuje majitele SUV, aby je z měst vyhnalo.
                Už se ale ozvalo, co by český majitel auta udělal někomu, kdo mu na ně sáhne: „On mně ventilek, já jemu držku.“

                Vypouštět pneumatiky, to umí.

                Ale pomáhat potřebným?

          2. Marginalne ovsem hasici jenom predchazeji pozarum a tragediim, zachranuji denne lidi a deti z pozaru a z nasledku jinych prirodnich nestesti..
            Zachranuji casto jedine co lide maji , strechu nad hlavou..
            Neco jako zahradkari a rybari…

  20. Výměna velkých šéfů. Vedení bezpečnostních složek vláda obsazuje svými lidmi
    Karel Hrubeš
    7. června 2022
    Prvních několik měsíců se zdálo, že se kabinet Petra Fialy změnám ve vedení klíčových bezpečnostních a silových institucí vyhýbá. Uplynulý týden však přinesl nevídané manévry….

    V čele národního kyberbezpečnostního úřadu (NÚKIB) skončil Karel Řehka, který se od července ujme vedení armády coby náčelník generálního štábu.

    Marek Šimandl, který necelé čtyři roky řídil Úřad pro zahraniční styky a informace neboli civilní rozvědku, se zase přesouvá do vedení celní správy. Další klíčové změny jsou přitom na spadnutí.

    Už v červenci by měl nového ředitele mít Finanční analytický úřad, jemuž se přezdívá finanční rozvědka. Formálně sice nejde o tajnou službu, ale jeho pravomoci (například asistuje při vyšetřování prakticky všech velkých hospodářských kauz) si s třemi „oficiálními“ službami v mnohém nezadají.

    Úřad známý pod zkratkou FAÚ navíc v současné době dohlíží na dodržování protiruských sankcí…

    Přestavba armády
    Zatímco v čele vojenské tajné služby Černochová změny neplánuje, příchod nového náčelníka generálního štábu Karla Řehky s sebou podle znalců poměrů přinese výrazné otřesy ve vedení armády.…

    K dohledani na idnes…
    Fialoví konsolidují represivní složky

    1. Tak mete nové koště.
      Našli si tě na poště
      zrovna když jsi platil.
      Tím jsi občanku ztratil.
      Zůstala na prohlém plechu
      není vidu ni slechu
      po jejím bývalém nositeli.
      Někdo se z toho zatetelí
      má barák a novou identitu
      kvalitu proměnil na kvantitu.

    2. Demokratická pětikolka využívá příznivé konstelace většiny v obou komorách parlamentu a chce se nám zabetonovat „Na věčné časy a nikdy jinak“:
      Konsolidace represivních složek,
      permanentní nouzový stav,
      korespondenční volby.
      Naše šance jsou teď komunální volby.

  21. jen tak dotaz na odborníky co mi vrtá hlavou. Letělo dneska odpoledne a poměrně nízko létadlo, takové divné – úzké a úplně bez oken, připomínalo mi to ta létadla co ukazují ve filmech sedačky podél stěn a taky bez oken. Ví někdo co to bylo zač?
    dík

  22. Vidlaku, vase vyzva k neceho delani je dobra, a nepadla na neurodnou pudu. Jenze vy taky musite „vedet“ jak na to. A kdyz vas tim padem lidi kritizuji, tak se ani nezeptate, jak to mysli, ale vase zpetna vazba je „jeste nejste dost hladovi?!“

    Ve state, ktery nici deprivanti, musi vest lidi, kteri vi, jak na ne. Vy se s nima radsi parate a davate jim nekonecne sance, a potom je z toho sabotaz a chaos, jak byl na Kydech s ruznyma scallopama.

    1. Vidím to stejně. A mimochodem, na Kydech to pokračuje, zase samí anonymové, i když Vidlák ví, že předtím škodilové diskusi prakticky rozbili.
      Do liberální partičky nepůjdu.

      1. Nemusite ,muzete zacit delat neco lepsiho nez Vidlak a proc, uz jste neco takoveho davno neudelaly…S vasi inteligenci..

  23. Toto si pujcim od pana Kurase : Kdo se trochu zajímá o finančnictví, pokochá se druhým zdrojem financí islámského terorismu. Ten běží nerušeně dál i poté, co britská finanční policie provedla razii na různé ty pákistánské a arabské směnárny, poštovní, telefonní a internetová centra, tiskové agentury a cestovní kanceláře, kudy sem a tam proudily příspěvky na teroristické buňky v různých zemích. To byly fondy zjistitelné. Teď tedy něco o fondech nezjistitelných, které tečou tradičním orientálním bankovním systémem zvaným hawala.

    Hawala je převod peněz na čestné slovo, dnes většinou telefonicky, mezi finančními zprostředkovateli, kterým se říká hawaladar. Jeden uloží druhému peníze v Dubaji, Bejrútu, nebo Džalalabádu, druhý vyplatí někomu v Londýně stejnou částku s odečtením provize. Ten ji pak stejným způsobem převede třeba do Washingtonu. Transakce není nikde registrovaná, nikdo nikde neplatí daně z příjmu. Za případnou zpronevěru mezi hawaladary platí trest smrti, takže poctivost a spolehlivost převládá.

    V Británii se hawalou jako přidruženou činností zabývá okolo deseti tisíc lidí, odhadují britští Pákistánci, kteří tomu rozumějí. Několik stovek už je jich v podezření, že se podílejí na financování teroristických akcí. FBI identifikovala několik hawaladarů, kteří přes Londýn financovali útoky na americká velvyslanectví v Keňi a Tanzánii v roce 1998. Těsně před 11. zářím dostal jeden ze sebevražedných pilotů hawalový transfer 100.000 dolarů. Finanční policie v Indii vyšetřuje obrovské hawalové transfery fondů na vyzbrojování islámských teroristů v Kašmíru. Některé z nich šly do Dillí přes Londýn.

    Nejkrásnější na hawale je, že když chcete zhawalovat nějaké peníze tak, aby nikdo nikdy nezjistil, odkud pocházejí, můžete je přehawalovat přes pět či šest hawaladarů ve stejném počtu zemí. Z toho aspoň přes jednu, kde místní detektivové budou raději spolupracovat s hawaladary než s FBI, protože z nich buď mají strach, nebo s nimi chodili do školy, nebo je občas potřebují na nějaké vlastní hawalování.

    Hawala funguje tak skvěle, že není vyloučeno, že se z ní stane bankovnictví budoucnosti. To jestli si vlády a banky nedají pozor a nepřestanou nám všem zvyšovat bankovní poplatky a daně z úspor. Pak jen dobře jim tak, a hawala ať vzkvétá. Tím zase stát přijde o tolik peněz na daních, že nebude mít na živení teroristů a nezbude mu, než je všechny poslat, odkud přišli. (in : http://archiv.neviditelnypes.lidovky.cz/clanky/2002/01/18471_12_0_0.html )

    1. Pravda, už sám úvod je názorný:

      „Představte si, že se vám někdo vloupe do domu a usadí se tam. To samo už mu dává právo tam zůstat, čímž vám vzniká povinnost se o něho starat, a to se všemi ohledy na jeho lidskou důstojnost. Což znamená ne se s ním blahosklonně dělit o to, co už máte, nýbrž zařizovat mu, aby si u vás mohl pěstovat svoje tradi :ční obyčeje a vařit mu jídla, jaká si objedná. Jestliže nerozumíte, co říká, musíte si zaplatit tlumočníka a překladatele. Jestliže s ním máte nějaký spor, musíte zaplatit právníky sobě i jemu. Jestliže se chce oženit, musíte mu na svoje útraty přivézt ženu z jeho bývalého domova. Chce-li si u vás zařídit vlastní školu, mu platit učitele. V žádném případě od něho nesmíte žádat, aby se přizpůsoboval vám a vašim zavedeným zvyklostem, protože tím urážíte jeho lidská práva. Jestliže vás o jeho vydání požádá někdo, kdo vám dokáže, že u něho spáchal nějaký trestný čin, nesmíte jej vydat a musíte jej před žadatelem na vlastní útraty bránit. A jestliže se pokusíte mu nějakým způsobem vymezit ve svém domě prostory, kam smí a kam nesmí, budete mu muset zaplatit odškodné za omezování lidských svobod a práv a urážku osobnosti.

      Jestli se vám to zdá absurdní, prostudujte si zákon Evropské unie o lidských právech.“

  24. Máte pravdu Vidláku a já to vím protože ji mám i já. Zatím je vše fajn, děti mají práci (jo , už to trochu drhne, ale zatím plat přichází), stále si myslí, že by jsme se měli zabývat osudem Ujgurů, Taiwanu a Tibetem. Zatím jsou pro ně důležité ekoprogramy a grendal. To vše je zatím pro ně důležitější než starost o zásobování, potraviny a vnitřní bezpečnost. Zatím. Takže zatím , ale já dodávám, že zatím ještě neuzrály švestky, ale pak….

    1. Jakmile to ma jmeno a hlavu, tak az se vrchnosti zachce, tak uderi, a bude vedet na koho. Ne nadarmo islamisti organizuji „bez hlavy“ a decentralizovane. Pak neni do koho busit. Pak neni koho zradit.

      Americani koncem 18. stoleti organizovali v kazde osade „vybory pro bezpecnost.“ Vedeli, kdo je pro Brity a na koho si nutno davat pozor. Kdo ma zbrane (a kdy se musi u tech druhych zabavit). Vedeli, jak se o obec postarat v krizi.

      Tak to udelejte, ale Vidlakovi o tom nereferujte. V decentralizaci je bezpeci.

      1. Decentralizace. Minule jsem to psal. Postaveno na idei. Třeba, jako islamismus. Národní obrození bylo také na idei.
        Aby byla idea, musí se dostat myšlenka k lidem. Ti ji musí vzít za svou. Aspoň část. Ostatní musí aspoň vědět, že ta myšlenka existuje. Až polezou tenké do úzkých, budou vědět, že je alternativa.
        Nevylučovat šmahem celé politické spektrum. Ti s problémem šíření inormací, mohou pomoci.

        Ty místní skupiny, pokud se současná moc zhorší, budou policajti. Mají vše potřebné a pojedou na sebe. A místně armáda. Nebojeschopná, ale na civily stačí. Do třetice islamisté. V menších vesnicích to může být, jak říká Vidlák.
        Ovšem, bez podpory obyvatel se nic nezmůže. Ty tři skupiny výše, mají lepší výzbroj, výstroj a mají výcvik.

      2. Obdivuji vaše myšlení „Harmoniky“ a shoduji se s vámi i na klíčových prvcích. Pokud mně vezmete do party, jsme už dva…

        1. V této souvislosti mi připadá tragikomická rada, mít telefonní čísla na místní důležité lidi.
          Jejich a naše telefony přestanou fungovat jako první, čísla budou prostě odpojena.

          Svazarm a radioadioamatéři s vysílačkami, kteří vždy okamžitě nastupovali jako dobrovolná komunikační síť při průseru (vzpomínám na rok 1968)neexistují.
          Možnost vzájemného spojení v případě pádu oficiálních komunikačních prostředkůdnes nedosáhne ani úrovně středověku či starověku.

          1. To s tím telefonem mohu vysvětlit – tady nejde o to, aby vám po telefonu někdo posílal pokyny, protože to, co se na nás žene, s tím nikdo nemá zkušenosti. Tady jde o to, abyste věděli i o jiných skupinách. Pokud pošlete Vidlákovi telefon a třeba mail, ten ho předá dalším skupinám ve vašem okolí a vybídne vás, abyste se seznámili a setkali. Svým způsobem je to totéž, co už jsem individuálně dělal – předával jsem kontakty mezi jednotlivými čtenáři a oni pak už dál komunikovali sami.

            Já teď občas ve svých článcích na tuto možnost odkážu, připomenu, že by se to takhle dalo dělat a nabídnu se jako základní komunikační kanál pro první kontakt, protože zatím neexistuje jiný způsob, jak se spojit.

            1. Vidláku, měl bych takovou prosbu.
              Šlo by zařídit u Mastera, aby se dalo vyhledávat v DISKUZI Kydů? Třeba někam zadám Pksdx – a vyjede mi vše, co dotyčný, pod tímto nickem, psal v diskuzi. Třeba v nějakém časovém období.
              Teď to nejde. Byly tam dobré myšlenky, docela by se to hodilo….

            2. Aha. Takze az se to uspesne rozjede, tak Vidlaka bafnou i s jeho jmeny, cisly a emaily, a pak je vsecky pekne vyzobaji. Skvely plan? 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *