28 března, 2024

Kde jsou?

Tak jsme se dozvěděli, že Madeta prý skončí. Tedy, jestli se něco nestane se šílenými cenami energií. Jsou totiž tak šílené, že máslo by stálo víc než 70 Kč a to je při kupní síle českého obyvatelstva v podstatě neprodejné. Ředitel Madety Milan Teplý to řekl na výstavě Země živitelka v Budějicích…

Znovín v tomto týdnu oznámil malým vinohradníkům, že nebude vykupovat hrozno. Bohužel, lidi omezují chlastání a tak mají zásoby moku, že by letos vlastně vůbec nemuseli víno dělat. Tož koupí jen od těch velkých, se kterými mají smlouvy ze starých dobrých časů na staré dobré ceny. Cena hrozna klesá, malí vinohradníci jsou už teď ve ztrátě a zkoušeli prodávat druhému velkému hráči – Vinařství Lahofer, ale ti už také nevykupují. Stejný region, stejné problémy.

Vybral jsem si příklady, které mi jsou blízké. To víte, zemědělství.

Ale podobné zprávy jdou ze všech stran. Sklárny, ocelárny, hliníkárny, výroba hnojiv… ale vlastně i výroba aut a všeho dalšího, co spotřebovává ve větším energii. Nemine den, kdy si v tisku nestěžuje nějaký ten podnikatel, jak celý život dřel, vydupal ze země svojí firmu, která teď jde do kopru, protože s takovými cenami vstupů jsou jeho produkty nekonkurenceschopné…

Poslouchám to už celé týdny, s vládou to samozřejmě ani nehne, protože Fiala má své úkoly jasně dané – udržet v chodu Německo. Scholz chce být znovu zvolen a pro takový cíl není žádná cizí oběť dost velká. Všichni víme jak to chodí. Vrabci si to cvrlikají na střechách a kromě profesionálních aktivistů a naprostých imbecilů to ví už každý. Zvláštní kapitolou je bývalá ombudsmanka Šabatová, která jde do komunálních voleb s obhajobou emisních povolenek, které podle ní za nic nemohou… Myslím, že na takovou prostoduchost ještě nebyla vymyšlena stupnice.

Mě ale strašně překvapuje ten defétismus… Neměli být právě podnikatelé ti tahouni nových postkomunistických pořádků? Třicet let jsem zavalován příběhy, jak ten či onen začal v garáži a postupně se propracoval na vrchol. Na začátku dílna, na konci akciovka, která dodává zámky do všech evropských automobilů. Na začátku jedna kráva, na konci kravín s automatickou dojírnou a největší dojivostí v Evropě. Člověk by tak nějak čekal, že to budou právě tito lidé, kteří uměli vybudovat firmu, uměli si sehnat lidi, uměli je zaplatit, sehnat zakázky, přizpůsobit se poptávce a zvládli ten přechod z malého na velké, že to budou oni, kdo se teď chopí odpovědnosti za celou společnost.

Člověk by čekal, že to budou právě ti, kteří mají náměstky omotané kolem prstu kvůli státním zakázkám, že jim teď prostě řeknou, že úplatky už nebudou, protože všechno jde do háje a tak by hezky měli Péťovi vysvětlit, co má s cenami energií udělat…

Jsem venkovský Vidlák a fakt tomu nerozumím, ale neměli by teď právě tito kapitáni hroutících se podniků vzít všechny ty zbylé miliony a začít organizovat politický odboj? Neměli by být denně ve sdělovacích prostředcích a dšít síru na kretény ve vládě? Jak je možné, že dodnes je republika oblepená protibabišovskými bilbórdy (na to peníze jsou) a není oblepená plakáty o konci průmyslu?

Jak je možné, že všichni ti podnikatelé, kteří podle svých slov přijdou o své podniky, hovoří tak krotce a mile? Možná to překvapuje jen mě, protože když náš skvělý Tchajwanec Zastrčil uskutečnil tu svojí cestu na ostrov svobody a demokracie, tak vzápětí v Číně zkrachovala Škodovka… a nic. Nikdo ani nepípl. Práce dělníka u pásu je spočítaná na vteřiny a všechny jeho pohyby jsou zoptimalizované… a pak Škodovka přijde o miliardy peněz a nikoho to nebere, nikdo se neozve. Byly doby, kdy si ve Wolfsburgu dupli a v Berlíně se z toho posrali…

Jak to máme u nás? Nikdo si nemůže dupnout? Máme svobodu podnikání, máme henty podnikatele, kteří ze zlých a totalitních podniků udělali svobodné a demokratické firmy, vyvedli je na vrchol a teď o ně poslušně přijdou? Je tu ještě někdo z kapitánů průmyslu, kdo si troufne i na vládu? Nebo už je to jedno a ve jménu demogracyje a evropských hodnot položí svoje životní dílo na oltář?

Když se privatizovalo, to bylo keců, jak je důležitý trh. A když se teď dělá jedno netržní opatření vedle druhého a dělalo se to tak celá léta v Bruseli, tak všichni mlčí, protože dostali držhubné v podobě dotací? Najednou to nikomu nevadí a ten ojrokomunismus je v naprostém pořádku?

Nebo už podnikatelé zemi zachraňují, jen o tom nechtějí mluvit a Rajchl se topí v penězích ze kterých si postaví větší a lepší stranu než pět hnutí ANO dohromady? Nebo někde vznikají české neziskovky k ovlivňování veřejného mínění?

Na mě to spíš dělá dojem, že všichni sklapli krovky a poslušně čekají, až jim „šíji i mečem oholí.“ Lid aby běhal po demonstracích, zachraňoval republiku ze svého nedostatku, protože ti velcí nedají ani zlomek svého přebytku? Tolik podnikatelů a jediný Březina tu jako důchodce běhá po republice a kandiduje na prezidenta. Ale ani on neřekne o Fialovi , že je to normální kretén…

Kde jsou ti podnikatelé? Neměli by teď všichni vládní odpůrci být zavaleni penězi na revoluci? Nebo sice náš průmyslový sektor vidí grafy, ale pořád věří v americký Marshallův plán? Nebo jsou už všichni tak konformní a tak propojení, že pěkně poslušně padnou spolu s režimem? Nebo je to v nás? Jsme tak málo důvěryhodní pro změnu, že podnikatelé raději zhynou, než aby nás skutečně podpořili šrajtoflemi, nejen vzletnými slovy?

Nebo to prostě jen nevidím a někde už něco bublá? Třeba to budoucí propojení ANO a ODS? Je tu ještě někdo, komu není naše země lhostejná, kdo je alespoň trochu Čech, má nějaké prachy a je ochoten je dát do služby vlasti? Kde jsou ti všichni, kteří měli být páteří této země?

Možná proto u nás nejsou žádné opravdové elity. Pokud jsme si náhodou něco vydobyli, udělal to plebs a burani. Ti, kteří teď měli vystoupit, vytáhnout šrajtofle a začít dělat stavovské povstání, ti sedí doma, roní krokodýlí slzy do mééédií a čekají, že to někdo vyřeší za ně. Tak jo, vy podnikatelská elito… Už jdeme. Začínáme v sobotu na Václaváku. Ale když teď nepomáháte, nedivte se, že při stavbě nových pořádků nikdo nebude myslet na vaše potřeby.

471 thoughts on “Kde jsou?

  1. Tuhle skvělou studnici moudrosti asi brzy opustím.
    Připadám si tu mezi všemi těmi prognostiky, ekonomy a vojenskými odborníky zcela nedospělý a hloupý.
    Svoji „pravdu“ si asi pietně zabalím do kapesníku a odejdu zadním vchodem.

    1. Na cestu (neodcházejte) Vám přidám, co jsem přečetla od K.R.:

      „Pravda a Svina
      Vsetci stale hladaju Pravdu.
      Malokto vie, ze cim je blizsie k tomu nepoznanemu mediu akym je Pravda,
      tym lahsie prehliada Svine, sediace okolo stola.

      Ked ide o velke epochalne ciny, su pri stole podla starej Pravdy vzdy velke Svine.
      Ci tomu verite alebo nie.

      Zazila som ten posledny vykrik socializmu, aj takpovediac, solidny blahobyt kapitalizmu.
      Pravdu som nasla studiom a vzdelanim.

      Ti najvzdelanejsi ma tahali za sveter spat od Pravdy a od Svin.
      Ich radu, zi co najdalej od pravdy a od svin, beriem stale vazne.

      Ked spoznate Pravdu, zistite ake Svine vam ju davaju na tanier.
      Nebude vam chutit.

      Pravda neexistuje tak ako neexistuje ziaden dokaz ziveho Krista.
      Tak na kieho Krista vseci hladaju Pravdu?

      Hladajte ludi, so zdravym rozumom.
      Budte bdeli, ide vam vsetkym stale o zivot.

      Plati stare pravidlo politiky.
      Ludia nie su mudri, v principe.
      Ale nie su zas az tak sprosti
      len ich nema kto viest.
      Mudrych vodcov treba ihned odstranit.

      Nikomu sa nechce, lebo vsetci chcu zit co najdalej od Svin.
      Paralela so Zatokou Svin je mozna.

      Nehladajte Pravdu, zosaliete.
      Hladajte zdravy rozum.

      Ale nepytajte sa ma kde?

      Asi niekde daleko na Aljaske, ci na Kamcatke, hlboko v Guinei ci v horach Ciny.
      Tam, kde ludom k prezitiu mobil velmi nepomaha.

      Plati pravidlo horolezcov. Cim si vyssie, tym krajsie je slnko, tym silnejsi je vietor, a kazdym krokom sa mozes zrutit, zabit sa.
      Jeden z tych najvacsich povedal prave tu rozumnu vetu.

      „Mame daleko od hrdinov, sme narcisticki egocentristi.

      Je v tom kus tej Pravdy, ktoru hladate.
      Egocentricki narcisticki ludia vladnu.

      SS Reichsfuhrer heinrich himmler vymyslel teoriu, pomocou ktorej ovladala hrstka bacharov obrovske tabory plne uboziakov.

      Vymyslel , alebo skor reinkarnoval, teror. Teror je jediny nastroj, ktory ovlada masy.
      Je vam to naozaj jedno?
      Sam robespierre na to doplatil vlastnou hlavou. Ako nakoniec kazdy revolucionar.

      Kazda silna vlna sa rozbije o prekazku, ale v konecnom dosledku prekazku splachne.
      Nikto nechce byt na vrchole tej vlny.
      Kazdy radsej znasa teror?

      Pravdepodobne.
      A maskuje svoj strach hladanim Pravdy.“

      1. A za sebe se ptám, či dodávám:
        Pravda, rozum, silná vlna, strach,…. pravda……. moudrost. Moudrost davu? Teror, krotitelé davu….

    2. Toto je poměrně typický jev – nevím, jestli to myslíte ironicky nebo seriozně, ale v důsledku je to jedno.

      Lidi se snaží rozebrat situaci a dobrat se k něčemu. Dokonce jsou ochotni tomu věnovat čas, navzájem si poskytnout svoje znalosti a názory a nějak to kolektivně předestilovat. Opustí svoje komfortní zony, nechají se občas i urážet nějakým bagounem a jdou s kůží na trh, protože je vysoká šance, že se mýlí, špatně vyjádří a někdo si na nich (nebo na své představě o nich) začne chladit žáhu nebo poměřovat pinďoura.

      … jééé vy jste všichni stráááášně chytří, samý raketový inžinýýýýr ….
      Ti psychicky méně odolní se stáhnou. On málokdo je skutečně erudovaný tak komplexně, jak tihle chytrolíni vyžadují, aby jim přiznali právo vůbec něco napsat.
      Oni ti chytrolíni většinou nevědí ani to, co vědí ti, kterým se tak posmívají.

      Tak se chci zeptat, soudruhu, komu si myslíš, že tím prospěješ?

  2. Kde jsou?
    Inu, kde by byli?
    Jsou tam, kde býti chtějí a nikdo s nimi nehne. Neboť, myslí-li si vidlák, že kapřík si snad vypustí rybník?
    Ti lidé jsou zastánci a voliči právě těch, jež vidláka (a nejen jeho, mě také) síří. I kdyby se jich nakrásně chtěli zbavit, stálo by je to hodně, neboť taková ta provázanost mezi nimi je nad slunce jasná.
    Za socíku takových lidí tak ukrutně bohatých mezi lidem prostým nebylo, ač pracovitých nebylo zrovna málo. A když někdo měl více než ostatní, vznášel se nad ním otazník, jak k tomu něčemu navíc přišel.
    I tenkrát se totiž vědělo, co řekl starej Honoré de Balzac, a sice: „Za každým velkým majetkem se skrývá zločin.“
    Čímž nechci naznačit, že každý bohatec je z tohoto ranku.
    To vůbec ne.
    Nicméně, je přinejmenším poněkud podezřelé, že mocní tohoto našeho pidistátu, naši notoricky známí volení zástupci v parlamentu a ve vládě striktně odmítají zákon o prokázání způsobu nabytí majetků, což by mělo být snad naprosto normální a přirozené nejen pro ně, nýbrž pro nás pro všechny. Nemáme se přeci za co stydět, čeho se obávat, jsme-li v pořádném balíku, který jsme poctivě nabyli, že.
    Naopak, byli bychom příkladem našim potomkům, jež by byli motivováni překonat rodiče své a tím by byl stát bohatší a bohatší.
    Místo toho ti, o kterých vidlák píše: „Třicet let jsem zavalován příběhy, jak ten či onen začal v garáži a postupně se propracoval na vrchol. Na začátku dílna, na konci akciovka, která dodává zámky do všech evropských automobilů. Na začátku jedna kráva, na konci kravín s automatickou dojírnou a největší dojivostí v Evropě…“, drží hubu a čekají, až zahřmí.
    Inu, stále je ještě určitá možnost, teoretická…a když ne zrovna možnost, pak naděje, že se vše tak nějak vrátí do starých dobrých kolejí a pofrčí se vesele dál.
    Jako ten týpek, co padal z padesátýho patra a když letěl někde kolem pětadvacátýho, si říkal, že zatím je to ještě dobrý.
    Takže, kde jsou?, táže se vidlák.
    Jsou tady, ale nejsou to žádné elity.
    Koneckonců, zná někdo nějakou opravdovou elitu, se vším, co k elitě patří?

  3. Pro Ládika!!! , aby to nezapadlo.
    Byl jsem OSVČ (živnostník) dvacet let, od roku 1999.
    Tudíž netřeba mě poučovat o těžkém životě. Vám se dařilo díky unikátnímu know-how, mně taky.
    Být nasraný na (skoro)celý svět by mě nebavilo, ale nikomu nebráním se tak cítit.
    Bylo to jen prosté konstatování.
    K vámi zméněným Soudkovým limuzínám…. byla to zajímavá životní zkušenost, třeba i ta soukromá letadla, péče velvyslanců v různých zemích, setkáníní s cizími ministry a ba i prezidenty/premiéry, předávání obálek tomu či onomu. Ale nakonec člověk zjistí, že se bez toho dá docela hezky žít a ani cena za to nebyla úplně nízká.

    Jak mi onehdy řekl bývalý plzeňský primátor Kalous – 90.léta byla krásným dobrodružstvím a dopadla dobře. Nezavřeli nás, nezabili nás…. co víc si přát?

    1. Každý svého osudu strojvůdcem. Já nejsem nasraný, to by vypadalo jinak. Nasraný bych mohl být leda sám na sebe, a ani to nemůžu, protože jsem se vždycky rozhodoval sám podle nejlepšího svědomí. Nasraný jsem jenom trochu na to, že momentálně nemůžu běhat, ale dělám na tom.

    1. Pan generál jim věří, protože věří dodavatelům svých zpráv. A dodavatelé zpráv vědí, co by si generálové přáli přečíst, tak se zprávy lehce upraví a pan generál tam najde, co chce slyšet.
      Pokrok je, že jen k linii z 23.únoru, jiní předpovídají návrat do původní hranic sovětské Ukrajiny a další i obsazení Moskvy.

      1. Nesmysl, general dobre vi, ze je to v hajzlu.
        Ale kde jinde sezenete blbce, kteri pujdou na smrt vasim jmenem?
        A kde jinde sezenete blbce, kteri to cele budou platit?
        General ma 100+1 duvod to protahovat, jak to jenom pujde.

      2. I kdyby protiútok jen pořád postupoval je to možná na rok trvající kampaň. Kdyby. Do zimy se nedá nic převratného čekat. Obě armády si podrží města, která mají teď. Potom může už víc a víc záležet na ekonomice.

  4. Vidláku,
    když kouknete do novin, na TV i do cca odborných periodik, tak zjistíte jediné – podnikavectvo stojí v jednom šiku s nataženýma rukama a huhlá „Státe dej, zaplať, dorovnej, nahraď … Ale jenom nám!!!“
    Takže o nich nečekejte nic. Iniciativu jen potud, pokud jde o uspokojení jejich potřeb.
    A to je celé.

  5. OT: Info od Jury Podoljaka a z diskuze u Mardana na rádiu Komsomolská Pravda k útoku na Cherson

    1. Na začátku války jsme bojovali s pravidelnou armádou Ukrajiny, která měla bohaté bojové zkušenosti, byla dobře vyzbrojená a hlavně používala všechny možné průzkumné prostředky zemí NATO. Ale v březnu až dubnu utrpěla těžké ztráty a poté se politické vedení Ukrajiny rozhodlo zachránit a nashromáždit „nejlepší části“ pro budoucí „zvrat ve válce“. Ukrajinská armáda byla v podstatě rozdělena na „spotřební materiál“ a „elitu“. „Spotřební materiál“ se snažil zadržet naši ofenzívu a získat čas na doplnění „elitních“ jednotek + jejich dodatečný výcvik (včetně západních instruktorů)+ získání vybavení.

    2. To, co se dnes děje na jihu, je jen vstup do bitvy těch „elitních“ jednotek. Jsou dobře vybaveny výstrojí, je to ten nejlepší „lidský materiál“ (stačí se podívat na videa). Ve skutečnosti Zelenského režim vrhl své „jednotky SS“ do bitvy. To je úplně jiná armáda a válka, ale … zatím se stejným výsledkem pro kyjevský režim. Moje poznámka – proto na videích zajatců v posledních týdnech chyběli chlapi ve věku 20-35 let, za to na videích z útoku na Cherson není vidět nikdo postarší, samí mladí, nabušení a dobře oblečení, obutí a vystrojení chlapi.

    3. A přestože Kyjev očekával jiný výsledek, z vojenského/logistického pohledu nelze útok/ofenzívu zastavit. Má svou setrvačnost a bude trvat další týden až dva než pokusy o průlom utichnou.

    4. Výsledek vyvolal rozhodnutí zavést totální cenzuru na informace z fronty. Kromě oficiálních ukrajinských médií nikdo nesmí o situaci na frontě informovat. Zákon je připraven a čeká na schválení a podpis. Moje poznámka – tak mi zbude poslech Ze, Arestoviče a marafonu(TV vysílání- už dnes jediné povolené), to je informační nula, maximálně něco mezi řádky.

    5. JP: Vezmeme-li historické přirovnání, jedná se o bitvu u Kurska, kde wehrmacht vrhl do boje své elitní jednotky, které byly v létě 1943 poraženy Rudou armádou. A přibližně stejný význam pro výsledek současné války bude mít 29. srpna a nastoupení u Chersonu. Moje poznámka: tady je JP přehnaně optimistický, protože další část „elity“ se shromažďuje pod Charkovem a řada komentátorů očekává buď útok na sever od Charkova k ruské hranici nebo na východ k Barvenkovo/Izjumu. Podle různých zdrojů jde o 1-2 BTG, při tom do útoku jde obvykle 200 „štyků“ z jednoho BTG(batalión taktické skupiny). Tam je podstatně jiný terén – zalesněné kopce; a spojenci tam nemají zrovna moc velkou hustotu „štyků“ na linii dotyku.

    6. Současný průser si způsobilo velení VSU samo, protože ze shromažďovaných „elit“ si v případě krize vytahovalo jednotky na ucpání děr na Donbase, a tím je neustále oslabovalo. Další průšvih byl se stažením těžkého dělostřelectva z Donbasu, což mělo za následek ruský postup v Marience a ztrátu Pěsků, tak zase honem část dělostřelectva vrátili zpět, a proto dělostřelecká podpora útoku u Chersonu buď vůbec nebyla nebo byla slabá.

    7. Ukrajinská taktika je již jasná: zpravodajské prostředky odhalují slabiny v první linii, kde nemáme moc sil a prostředků. Vše začíná ničením komunikačních linek vysoce přesnými raketovými zbraněmi, pokračuje dělostřeleckými údery na frontovou linii a do bitvy vstupují útočné oddíly, reálně postupuje vpřed ne více než 200 lidí z BTG. Buď je zastaví náš dělostřelecký přepad nebo dojde ke střelecké bitvě. Pak bránící jednotky buď dají hostům po čumáku, nebo ustoupí, aby dělostřelectvo mohlo zničit nepřítele. Místní úspěch v průběhu akcí režimních formací je možný, ale ozbrojené síly Ukrajiny nebudou schopny tento úspěch upevnit. K tomu nepříteli chybí letecká podpora, dostatečné zálohy a kvalita velení a řízení.

    1. Vzhledem k tomu, že USA je jedno, kolik tam zařve lidí, tak to pojede dál. Uvidí se, jestli mají Rusové dost dělostřeleckých granátů a kaťuší. To, co tam proběhlo, byl masomlýnek a bude se to asi opakovat.

      Na druhé straně, není rozumné automaticky očekávat neúspěch – mají dost lidí, dobrou rozvědku a sem tam nějaké ty americké wunderwaffen.
      Na to, co by pro Rusko znamenala i jen taktická prohra, mi přijde, že hrají dost na ostří nože.

    2. Podoljaku a jeho vojenske svodky nema moc smysl sledovat, jeho fantazijni optimismus se jiz mnohokrat ukazal jako falesny.

      1. Kdo sleduje zdroje dlouhodobě, udělá si představu o jejich věrohodnosti v různých oblastech.
        Podoljaka maloval na jaře ty mapy hodně velkoryse a taky u něj šlo všecko podle plánu.
        Ale zase to není blbec a umí provést autokorekci. Ale jo, chce vidět vítězství, tak ho vidí. Proto já pokud jde o ty vojenské věci docela dost dám na Strelkova, kterého jsem po těch 8 letech ještě nepřichytil u žvanění a i když se mi zdálo, že dost přehání v pesimismu, ukázalo se zatí vždycky, že měl pravdu.
        Tady je jeho jméno jak červený hadr, ale mě je to jedno. Vím svoje.

        1. Me je to vcelku take jedno, takze mohu rici, ze v mych ocich je Strelkov sileny genius, ktery kdyby dostal volnou ruku, zapise se do ucebnic vojenske historie jako jeden z velkych vojevudcu. Ale jeho vystupy je take treba prohnat pres genialni filtr, jako u kazdeho takoveho. A vidite- ani cesky mainstream se mu nedokazal vyhnout a venuje mu prekvapive dost clanku. A nebude to jenom tim, ze je rezimnim kritikem, takovych je v Rusku hodne.
          Co ale Strelkov treba nedela, ze by zlehcoval, to je jeho velke plus a o mnohem to svedci. U zlehcovani pokazde zpozornim, nebot to dokazuje nedostatecnou (neuplnou) kalkulaci a to by se zpravodajcum a analytikum stat nemelo. Tak, jako treba za soucasne ukrajinske ofenzivy- to banalizovani je znamkou nejistoty a pochyb.

  6. Myslím, že vidláka minula psychologie mnoha podnikatelů, kt přísahali na ods a topku – tak veřejně proti nim nepůjdou; a i když jejich podniky budou krachovat, s žebráckou holí asi nezůstanou

  7. https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-rusku-zavarily-vadne-iranske-drony-z-tajne-dohody-odhalili-americani-40407231

    Drony a Írán. Tohle se dá chápat různě jako nekvalitní křápy kupované z nouze nebo jako postupné posouvání tzv. narativu v médiích, kdy se nejdřív psalo, že Írán drony nemá, nedokázal by je vyrobit. Potom že je má, ale neprodá je. Teď že je poslal, ale nefungují. Co když zítra opraví poruchy a fungovat budou? Íránci mají spoustu talentovaných IT a matematiků, ale v diskuzi si je na Novinkách lidi pletou s Araby a i když o Íránu vědí málo, jsou si jisti, jaké mají drony jakkdyby znali všechny i tajné informace o výrobě.

    1. Ať má co má, je to rozhodně ukázka totálního provalu Ruska v této oblasti, že je musí kupovat od Íránu. Ale lepší koupit než nemít

      1. A to má Rusko posílat Íránu dotace napřímo?
        Proč myslíte, že kdekdo kupuje od Izraele hejblata, která ve skutečnosti nepotřebují. Jde o nepřímé dotace. ČR je samozřejmě opět v čele absurdity, protože od sionistů nakupuje původně české radary, jež jí jsou k ničemu (jak se dostaly do pracek sionistům, by mě fakt zajímalo).

        1. Rusko jako aviatická velmoc má samozřejmě mít vlastní. Už za SSSR je dělali, samozřejmě tehdejšími technologiemi.
          Jenže spousta projektů byla jen papírová clona, za kterou jsou sídla generálů, jachty a dnes už asi sankcionované účty v zahraničí.
          Vojáci celé měsíce měli jen to, co jim sehnali nadšenci na čínských šopech, obrazně řečeno…

          1. Jojo, Strelkova nas mnogo.
            Drony pouze ruske, vojaci pouze rusti, vsechno ruske.
            Rusko bude Iranu pomahat kde se da, ale nic si za to nevezne.
            Tyhle jelita se dostat k moci, tak predvedou, jaky byl Jelcin amater.

      2. Část ruského velení tvrdě bojkotovala veškeré snahy o masovější zavedení UAV do výzbroje, i když se jim osvědčily už v Sýrii. Teď se ledy hnuly a dle některých zdrojů byly největší odpůrci upozadění(vyhazov?). Společná íránsko-ruská konstrukční kancelář UAV, která byla vytvořena loni, dostala do vínku íránskou technickou dokumentaci. Situace v DLNR je poněkud flexibilnější, různé party nadšenců opravují maličké maviky a podobné kvadrokoptéry v podstatě na koleně. Teď se jim podařilo slušně upravit firmware mavika, mimo jiné podstatně zlepšili dosah i sílu signálu(lze sedět v tanku pod zavřenými poklopy a řídit mavik) a odolnost vůči nejrůznějším REBům, na 3D tiskárně vyrábějí některé náhradní díly.

      3. Ukázka toho, že spotřeba dronů je mnohem větší než většina lidí čekala včetně různých expertů a ruských štábů. Armády budoucnosti budou musset mít pár desítek největších dronů, stovky velkých a potom tisíce malých, které budou mít krátkou životnost. AČR má průzkumné drony, ale útočné kupodivu nemá. I ten Azerbájdžán by nás převálcoval. Místo toho se finančně vyčerpáme na F35.

        1. Tak prioritou kolaborantů je dlouhodobě být prospěšným USA a Izraeli. Zatím jen transferem peněz, později asi krví.

    2. Bude to podle mne zak, že je třeba nové výrobky vyzkoušet v reálných podmínkách, tak si našli po domluvě s Ruskem ideální polygon i se správně vybraným protivníkem. Rusko už má přece svoje drony. Třeba ten „Duch Chersonu“ bude asi těžko iránský, i když kdoví. Je o něm zmínka u Bavora.

      1. Že to udělali, je dobře, ale totální proval je, že k takové situaci došlo. Jak s těmi nanotechnologiemi, Čubajsem atd atd .. na tohle jednou můžou dojet, jestli neudělají strukturální změny.

        1. Gogo, pokud to tu čtou, tak se jistě zařídí podle vašich rad a doporučení. Hlavně strukturální změny!

  8. OT: Jen tak pro chvilku u kávy
    1) Sankcemi vyčerpaná RF pořádá strategická velitelsko-štábní cvičení Vostok-2022 na Dálném východě v oblasti Přímoří na 7 polygonech s účastí 50 000 vojenského personálu ze 14 zemí.
    2) Japonské firmy získaly souhlas japonské vlády k pokračování své účasti na projektu Sachalin-2, neb Japonsko se bez ruského LNG neobejde.
    3) Italské noviny Il Tirreno přinesly článek s titulkem: Zelenskyj pronajal svou vilu ve Forte dei Marmi ruskému páru na měsíc srpen za 50 000 eur. Článek zdůrazňuje, že již dříve Zelenský žádal, aby Italové do země nepouštěli ruské turisty. https://t.me/tarik_nezalejko/6749
    4) Ukrajinským vojákům byla za účast v protiútoku na Cherson prémie 2-5 tisíc dolarů.
    5) Selfie ukrajinského ministra obrany Reznikova s titulkem Chceš vědět proč se jmenuji Reznikov? (reznik = řezník, reznja = krveprolití). https://t.me/sheyhtamir1974/25236

    1. Re: Králík ˇ62

      To furt říkám, že jste hnusnej, starej a vopelichanej ušák, kterého užije akorát tak na kopání do báboviček, které soudruzi pracně uplácali.

      Vám to napíšu po východniarsky:
      MÁRIJA ŤA SKÁRE, CI BOHA!

      No řekněte sám, není ta východniarština boží?

      1. Východniarština je boží, hlavně když se nadává a že to babi z Mukačeva zvládala v 5 jazycích. Ale dnešní článek i diskuze je příliš depresivní, tak je třeba se podívat tam, kde ještě slunce svítí i tam, kde jsou na tom hůř než my.

      2. Jejda! Připomenul jste mi mé vojákování v Písku. Předchozí ročník odcházel do civilu, i řešily se různé resty. A na rotě se z hlásky ozvalo : „Vojín Farkaš ať vrátí před odchodem do civilu vypůjčené knihy do knihovny…A milý východniar zareagoval: „CI BOHA! V KNIHOVNE SOM NIKDY NEBOL!!!“
        (Divil bych se velice, kdyby byl)

  9. Kapitáni jsou v koutě totálně poslušní. Vidím to i v práci u svého šéfa-totálně konformní korporátní týpek. A takoví jsou téměř všichni. Obávám se, že si to národ bude muset totálně vyžrat. Vidím to u svých kolegů v práci i jinde ve společnosti a cítím, že ještě není připravená půda na zásadní revoltu proti Fialovcům. Lidi se prostě zatím ještě mají dobře a bída a ohrožení není hmatatelné. Češi potřebují k revoltě prostě popíchnout trochu víc než třeba Bulhaři.

  10. 31 srp 2022, 17:28
    Ukrajinská vícepremiérka: Ukrajina může být v NATO už před ukončením války
    Kyjev může dostat příležitost vstoupit do NATO ještě před dokončením války, řekla vicepremiérka Olga Stefaniščina v rozhovoru pro European Pravda. „Nechci zabíhat do podrobností, ale toto okno, kdy bude možné rozhodnout o našem vstupu do NATO, může přijít ještě před koncem války na Ukrajině,“ řekla Stefaniščina. Připomněla, že Kyjev mnohokrát žádal o přijetí Ukrajiny do aliance a nyní „Brusel musí rozhodnout.“ Vicepremiérka zároveň nesouhlasila s tvrzením, že země, která se účastní ozbrojeného konfliktu nebo má územní spor, nebude moci vstoupit do NATO. „To není pravda. Bývalý generální tajemník NATO (Anders Fogh) Rasmussen navrhl postup, jak toho lze dosáhnout,“ podotkla.
    https://www.prvnizpravy.cz/zpravy/zprav … nim-valky/

  11. Ale proč to někoho překvapuje? Neštěstí alternativy jsou její naivní představy o té spravedlivé „demokracii“, o které stačí usilovně mluvit, nejednat, hlavně být slušný, a v pravidelných, zpravidla volbami časově ohraničených etapách zprostředkovávat mediální prostor pro charakterní příběhy našich „nedoceněných podnikatelů“, kteří do jednoho i dle textu z „bolševických ruin“ a hovna vybudovali firmy věhlasu M-B, vždy byli demokrati, a mysleli to upřímně…
    Svatá prostoto, autore, budíček – vždyť jde o voličské, sponzorské, mocenské a vlivové jádro Pětihnusu. Ti „úspěšní, charakterově čistí“ novodobí Baťové, Kolbenové, atd. tu špínu u vesla sponzorují, podporují – 3 desetiletí, lezou si s politiky navzájem kamkoliv, a páč cítí náckovské geny Pětihnusu, okamžitě pochopili, že se s nimi NIKDO mazat nebude, a veškeré neplechy , které mají na hrbu, se proti nim okamžitě použijí. A že těch lapálií asi bude – od čeho je však vnitro, BIS, VKR, plus rozvědka, které byly použity proti oponentům, a hrdinové minulosti ( kdy unisono kopali do Babiše, Zemana, atd) to dobře vědí, cvakají zadkem osmičku drát, a drží pysk, aby se neznelíbili…
    Sázka na tyhle koně je cesta do pekla – to jsou kobyly Ignorantů z Pětispolku. A divit se tomu, to chce opravdu porci „nezasaženosti realitou“…
    Vědí, proč mlčí… Zdaleka nejsou nezávislí…
    Kde se jen bere to pravidelně zdůrazňované přesvědčení o masovosti stylu Rychlých Šípů v podnikatelské sféře…
    A teď do mě…

  12. Kde jsou? Výborná a naprosto zásadní otázka. A odpověď je jednoduchá. Nejsou. Tedy skoro nejsou. Stejně jako nebyli odborníci, kteří by se rovně postavili a řekli názor na covid očkování mimo hlavní proud alespoň co se týká dětí a mladistvých (čest výjimkám). Stejně jako nebyly hromadné akce proti segregaci neočkovaných. A i ty malé byly napadány nejen ze strany libodémo. Stejně jako nejsou hromadné akce na podporu svobody slova. Sám jsem slyšel hodnocení na zavření webů „stejně tam psali blbosti“. Stejně jako nejsou hromadné akce za mír, proti eskalaci války. Lidem prostě nevadí válečnická rétorika a tom, kdo pošle na Ukrajinu větší kanón. Ve svém okolí (většinou VŠ) cca 40-50 lidí bych našel tak 5 kriticky přemýšlejících. Ostatní jsou buď lhostejní a jedou s davem, tudíž teď libodémo, nebo mají poměrně blízko k milchprdům. Kolik znáte příslušníků elit, kteří mají kritické myšlení? Ale naproti tomu znám minimálně dva lékaře, kteří si na ordinaci přilepili ukr.vlajku. A oba jsou vlastně docela slušní lidé. Nechápu to.

    Takže proč nejsou. Protože jich je málo. Všude.

  13. Zakladateli , jak se Vám , jako znalci čínské problematiky zamlouvají výroky znalců o “ masakru na Náměstí nebeského klidu “ ? . Na náměstí Brány nebeského klidu se přece odehrálo něco jiného , než masakr .

    1. Já jsem tam nebyla. Ale v bílých rukavičkách tam ty studenty asi nerozháněli.
      Jiná věc je, že si vedení nemohlo dovolit nějakou neorganizovanou divočinu. To jsem pochopila až pozdéji.

      1. Jenže ono se přímo na tom náměstí žádný masakr neodehrál. A to, co se odehrávalo jinde, byl klasický pokus o barevnou revoluci řízenou a financovanou odjinud.

        1. Re: tdx

          Povídejte, přehánějte!
          ZA sebe mohu prohlásit, že o tom masakru nevím nic více, než co pustil náš tisk, takže jakýkoli jiný zdroj bych po 30-leté masáži uvítal.

        2. Tdx, je to docela možné. Že v tom měl prsty Západ, tomu bych víc než věřila. Ale současně je mi jasné, že v každé normální zemi existuje nějaká opozice. Bylo by divné, kdyby v Číně neexistovala.

      1. Tato vláda dožije šibenice, to je normální, nikdo nebude věšet mrtvoly.
        Jinak souhlas s Pendergastem s tím rozdílem, že padne už zítra.

  14. Trochu mě začíná deprese – všude kde se kolem sebe podívám (velká část rodiny, především ty mladší), kolegové v práci (až na výjimky) jsou celkem spokojený se současnou situací, vláda dělá co může a za všechno může Putin a Babiš. Když říkám pojďme s tím něco dělat, říkají že ani nepůjdou k volbám nebo budou zase volit ODS apod. Babiš je přece starý zloděj a StBák, voják Petr Pavel nevadí, ten tam byl jen naoko. Když se zeptám komu Babiš zničil život jako StBák nikdo neumí odpovědět. Když se zeptám jak za současnou mizérii může Putin, tak my začnou vysvětlovat jak jsem pomýlený a že bych neměl číst Aeronet a Sputnik. Dokonce jsem koukal, že ač mají hlouběji do kapsy, tak jsou schopný posílat peníze na Ukrajinu, na černoušky a připlácet si za CO2 „neutrální“ doručování objednaného zboží z eshopů. Když zabředneme do rozhovorů o elektromobilitě, začnou papouškovat nesmysly o nulových emisích a podobné ptákoviny…
    Propadám se do deprese a začínám si říkat, jestli by nebylo lepší aby mladí skutečně padly na hubu a vyžrali si to až do konce, proč my staří se máme o něco pokoušet a přesvědčovat vlastní děti, že je to pro ně…? Vždyť mě chladno nevadí, zimohřivá manželka ať si vezme svetr.

    1. Další člověk, který přišel na to, že to není o pravdě a argumentech.

      Kdybyste se zamyslel, měl byste nějaký nápad, proč reagují tak, jak reagují?
      A jak jejich smýšlení změnit, jak je přesvědčit o realitě tohoto světa?

      1. No když se zamyslím a pátrám po důvodech napadnou mě 2 možná vysvětlení: 1) že je jednodušší papouškovat nesmysly z médií a nepřemýšlet o tom a 2) potom co říkal už soudruh Goebbels, že 100x opakovaná lež se stává pravdou. Zkouším to vysvětlovat a argumentovat a ač oba synové VŠ jednoho to nezajímá vůbec a druhý mele howna o Aeronetu. Když mu pošlu odkaz na Wiki, tak mi odpoví, že Wiki nikdo z mladých nevěří a jsou tam „staré“ pravdy. Občas mají lepší chvilky a po přednesení argumentů to rozeberem a nakonec souhlasí. Příště přijdou a je to stejné…. EU je nejlepší protože dotace, bez EU by byla v Evropě válka (!), Ukrajina musí vyhrát je to jasné atd. atd…. ach jo 🙁

        1. Re: User

          Nejlepším lékem na tohle to je krumpáč a lopata, kosa a vidle, sbíječka a lopata – uhelka.
          A samozřejmě i obdržený peníz POUZE za tuto práci.

          Ovšem když soudruzi synové nechápou, že peníze na dotace musejí být předtím někomu sebrány, je to opravdu vážné.

          Předpokládám, že jsou produktem post-listopadového školství, že ano.

          Ještě je šance, že by ty krásné a mladé dotace nedostali zrovna ve firmách kde pracují…

          1. Oni nechtějí řešit nic, protože to prý stejně neovlivní. Když jim říkám, že je to hloupost a krátkozraké, argumentují tím, že je jedno koho tam hodí, vždycky to dopadne plus mínus stejně = blbě. A i kdyby to ze začátku vypadalo jako dobré, časem se ukáže že zase kradnú, všeci. (resp. vyvádějí ze státu, zaměstnávají příbuzné a známé, dohazují kšefty a lžou lžou lžou)

            1. Ja mam v tutom asi kopu stesti me dve dcery 37 a 35 to vidi dost strizlive a vsemu nejak neveri … asi i daly obe na me vi ze mama neni uplne tupa a ze si dava veci do souvislosti a ze co jim rikam se casem ukazuje … takto uz to je to mezi nami dlouho jedna ma partnera 32 pracuje v korporatu on to vidi +- jako ja a rika ze tam ve firme je zruba jedna osoba a to jeste po 40tce co to vidi podobne jako my ale zbytek libi demo fiala je to smutne ovsem asi netreba se divit totalni destrukce skolstvi nase vase a predevsim jejich emericka CTO9 navic asi cas nemaji jsou jen v korporatu od nevidim do nevidim tak je to smutne taky na me pada deprese kdo tu revoluci a zmenu prosadi oni ne maji hypoteky jine nazory a stale jsou ve sve bubline a my ? Me je 56 cili ja uz nic nevyrevolucijuji… jsme vsichni odsouzeni presne podle nekonecneho a pravdiveho opakujiciho se cyklu si tim projit zas a znovu pak asi muze byt dve generace klid …

              1. To je zajímavé. Hodně by mne zajímalo, jestli jste z města, vesnice, jaké mají dcery vzdělaní, do jakých kroužků chodily, jak se družily v pubertě s vrstevníky, jestli žily během studií samy…

                Obávám se, že s mámou to nemá moc co dělat…

                1. Myslím, že se nedá vystopovat soubor životních podmínek majících zásadní vliv na neovcovitost. Trochu jsem o tom napsal v komentáři hned pod tímto. Dcera z města, vzdělání vysokoškolské v zahraničí, celou pubertu jezdila s partou holek na vesnici ke koňům, během studií žila daleko od domova. Dcera žije v Itálii. Italové jsou mnohem větší ovce než Češi a Moraváci, to ji udržuje bdělou a ostražitou.

                  Žijeme teď napůl ve městě, kde ještě pracujeme a napůl na venkově daleko od velkoměst. Lidé ba venkově mají mnohem blíž k půdě, práci, povinnostem než ve městě. Ale zásadní rozdíly v ovcovitosti z městem nepozoruji. Máme tam ale dva skvělé sousedy, kteří jsou pro mne příkladem ctností. Jedni jsou místní, prostí, on byl celý život řidičem autobusu, sám postavil dům, děti vychovali příkladně. Druzí jsou z Prahy, oba dva velmi vzdělaní stavaři, děti též vychovali svým příkladem. Oba tyto páry si velmi dobře rozumějí a oba jsou odolné propagandě a ovcovitosti. Vyšší odolnost má první pár.

        2. Není to nejen o pravdě a argumentech, ale ani o generační příslušnosti. Jistě, post-listopadové školství má velký díl viny, ale jeho „nastavení“ bylo důsledkem systematického tlaku. Mí rodiče, a v jejich generaci nejsou zdaleka osamoceni, přejímají nekriticky propagandu jako písmo svaté. Dcera si udržuje velmi kritický odstup, pro svou práci se musela naučit plynně hovořit 3 světovými jazyky. Nemá to nic společného s formálním vzděláním. Spíš bych dal za pravdu Targusovi, že jeden z podstatných vlivů na kritický pohled na realitu je spojen s nutností živit se skutečnou prací. Prací, která je namáhavá, lhostejno zda fyzicky či duševeně, ale u které jste životně závislí na jejím výsledku. Můj táta strávil před důchodem více jak 15 let ve vedoucí funkci na úřadě, před tím pracoval ve stavebnictví. Odtržení od reality tvořivé a plodné práce, které je na úřadech téměř absolutní, vykonalo dílo zkázy na schopnosti zdravého úsudku.

          1. Je spousta práce, kde každý den/týden/měsíc vidíte, co se povedlo a co se nepovedlo. Bohužel za posledních 30 let se podařilo vytvořit obrovský počet pracovních míst, kde se tahle vazba vypařila. Ať uděláte sebevětší blbost, tak se Vás její následky nijak nedotknou a v podstatě se ani nedovíte, že jste udělali hovadinu. Chybí základní zpětná vazba.

            1. Ano, to je podstata. Sám si to dobře uvědomuju a je to zdrojem „boje“ se sebou samým. Dělám 25 let slušně placenou práci v oblasti technicko-právní, která vyžaduje mraky znalostí a schopnosti vymyslet a sepsat. V tomto roce dělám jen na projektech, kde se výsledky mé práce nijak neprojeví. Dost to se mnou lomcuje takto mrhat vyměřeným časem a uvědomuji si narůstající apatii jako důsledek.

          2. Dnes uz na praci ale jen tak nenarazite, Kopelmane. Komplexni cinnosti byly vetsinou rozdeleny na specializovana pracoviste, ktera mezi sebou komunikuji jen emaily. Vznika slendrian z „outsourcovane komplexity“, kazdy resi jen svuj vysek az na autisticke urovni, vysledkem je pak polotovar. Trochu se na to hodi Marxova teorie o odcizene praci, zvlaste z psychologickeho hlediska. Pokud si vzpominam, pak u padajicich Boeingu se podeziral prave tenhle moment- nedostatek osobnich konzultaci po Statech rozesetych konstrukcnich kancelari.
            A najde-li se nekdo, kdo opravdu pracovat chce, vetsinou to po case vzda, utumlovan drobnymi komunikacnimi zadrhely, kterych jsou ovsem stovky. A v zajmu sveho psychickeho zdravi se take stane dobrovolnym autistou- intelektualem u vyrobniho pasu, jez si podle internich dispozic odkrouti svoje a jde domu.
            Podle meho nazoru je timhle zachvacena uz vetsina vyrobni sfery a i sluzeb po celem Zapade.

    2. Díky. Taky žiju v takovém světě. Přátele můžete do určité míry vyměnit, s rodinou už je to těžší. Nejtěžší je se naučit zachovat vnitřní klid, aby vás tyto názory kolem furt nevytáčely. Už to docela umím. Člověk se musí naladit do polohy: „Vaše názory jsou dlouhodobě konzistentní a všeobecně známé“. A starat se o sebe a vlastní malou rodinu a ostatní ať si tu hubu nabijou naplno. Já jim bránit nebudu.

      1. Kadlasi, už jste o tom psal, vzpomínám si, když jsem líčil své zkušenosti s těmito lidmi, dříve.

        Zajímalo by mne, jestli jste byl takový jako teď, vždycky nebo jestli jste, postupně, změnil názor a proč?

    3. User 15:03
      To chce klid. Na jaře příštího roku budou mluvit jinak. Řada z nich si začne klást nepříjemné otázky, které si v současné době nekladou. Za současného stavu a poměru sil u nás a ve světě se nedá zatím dělat nic moc. Naprosto zásadní podmínkou pro vytvoření tzv. okna příležitosti pro zásadnější změny je zničení EU a NATO v současné podobě. A podmínky pro vytvoření okna příležitosti v této fázi za nás musí vybojovat velká země na Východě za předpokladu, že dostojí svému závazku vytlačit NATO na pozice z roku 1997. V takovém případě dojde k zásadnímu otřesu i v EU, protože to jsou spojité nádoby. Nemyslím si, že EU jako taková zanikne, ale třeba se rozlomí na dvě tři kategorie států. A pak bude možné začít reálně něco dělat. Dříve to nejde, protože jak svého času uváděl veřejně Klaus mladší, tak asi 65 % veškeré legislativy přichází k nám formou povinné implementace z Bruselu, takže ti panáci v parlamentu to musí formálně odsouhlasit ať chtějí nebo ne. Nejdříve je nutné se vymanit z této svěrací kazajky. Chazin uvádí konec EU v současné podobě v horizontu 3-5 let. Třeba to bude dříve.

      1. Jarek:
        Souhlasím s Vámi, bohužel se trochu bojím té eskalace konfliktu ze strany Západu. Když se bavíme o jednotlivostech, tak mi vyprávějí, že je přece normální, že rusové střílejí sami po sobě (jsou to hloupí rusové), je potřeba s nimi zamést a dodávat další zbraně… když řeknu, že si myslím, že stejně nevyhrajou tak jsem zpátečník. Asi zakážu při návštěvách rozebírat politiku. Ale bohužel i s ekonomikou je to podobné… když řeknu, že by měla vláda něco dělat, tak prý se nemůže jít proti drobným akcionářům ČEZu a podobné nesmysly… přece nechci aby to stát dotoval… říkám jim proč dotovat zisky spekulantů? koukají na mě jací spekulanti, prodává se transparentně na burze… ach jo

        1. User 15:49
          Eskalace konfliktu ze strany Západu určitě bude. Běží globální konflikt, který má mnoho rovin a kde Ukrajina je pouze částí tohoto konfliktu a není příčinou. Je pozdě se bát. U takto zacyklených jedinců se může někdy jednat o psychologické popírání zjevného faktu. Kdo díky úrazu skončí na vozíku, tak taky si ze začátku říká, že se na nohy postaví i když lékaři tvrdí opak. Jistě takové případy se stávají, ale je jich málo. Toto může být ta samá situace. Oni třeba vidí nebo intuitivně cítí, že je něco špatně, ale vědomě se to snaží popřít. To přece nemůže být pravda, že ? Přece by nám takhle nelhali od rána do večera, že ? Apod. Ale taky to může být zatuhnutí softwaru. V takovém případě opět klid a jít si po svém. Netratit energii s protivníky. Ti jsou přibližně zřetelní. Tratit energii na vyhledávání spojenců.

          1. No moje obavy spíše pramení z eskalace konfliktu našimi úžasně šikovnými, mladými a krásnými (jak by řekl Targus) jako je např. soudružka Afroameričanová, která by určitě nejraději hned jaderně bombardovala Moskvu nebo ta šikovná britská slečna TruSSová, která se těší jak bude mačkat červené tlačítko…

            1. Stačí si vzpomenout na nástup Hitlera.
              Kolik lidí fandilo vzniku třetí říše. A zdaleka ne jenom v zemích s německy hovořícim obyvatelstvem!
              Hitler měl mnoho příznivců i mezi Anglosasy, ve Spojeném království, dokonce i v české kotlině.
              Všichni se báli toho hnusného židobolševika. A taťka Hitler se rozhodl to spravit.
              Vyhánění čerta ďáblem je častý jev.

                1. Bez nepřítele to nejde.
                  Lid potřebuje vědět, před jakým Zlem ho jeho vláda chrání.
                  Ukázat prsten na zákeřného nepřítele je základ.
                  😀

          2. „Tratit energii na vyhledávání spojenců.“

            To podepisuji, příliš nekádrovat, kdo jde stejným směrem, je můj člověk.

      2. Sami většinou k tomu nedojdou. Kolik lidí by před dvěma roky souhlasilo s tím, že předat infrastrukturu Transgazu do cizích rukou je zločin, který se nám vymstí? A v roce 2018 v tom plánu EU do roku 2030?
        A kolik lidí dnes vidí problém v těch věcech a kolik viní Putina?
        Kdepak, na jaře budou promrzlí jen víc nenávidět Putina, protože oni nebudou mít široko daleko ve svém mentálním obzoru nikoho jiného, na koho by to svedli a Putina jim budou předhazovat jako viníka celou zimu.

        Kolik z lidí kolem chápe, že NS1 bez 6 turbín, co mají v rukách Němci, asi nemůže jet na plný výkon a že NS2 by jet mohla, ale nechtějí Němci, resp USA?

        1. Tak zajímavý je, že krvavý plyn z Ruska přece nechceme, ale za příplatek ho kupujeme od Němců – na to nemají moc argumentaci, bo budeme mít LNG apod., když se ptám odkud? Určitě někdo dodá… kdo nevědí. No držím jim palce. Je zajímavé sledovat jak na horní palubě hraje hudba a dole v podpalubí začínáme nabírat vodu. Uvidíme, jestli to dáme s odřenýma ušima až do přístavu nebo si budeme hrát na ponorku.

          1. Ano, to je jedna z typických situací.
            Pro tyhle případy jsem kdysi napsal tento článek
            https://nautilus2.wordpress.com/2022/04/29/o-transsubstanciaci/

            ale podstata je jasná – chcete ten plyn nebo ne?
            Pokud ano, pusťte plynovod a podepište kontrakt, protože tak dostane Putin míň peněz než při kupování za spotové ceny. A přinuťte Němce, aby nás neokrádali 20násobným zdražováním ruského plynu.
            Jestli ne, tak jak ho nahradíte, a proč EU zlikvidovala všechny ostatní zdroje a uvrhla nás do stoprocentní závislosti na ruském plynu?

            1. Mladí „krvavý“ ruSSký plyn nechtějí, oni budou v zimě topit ekologicky, sliby naší vlády! To bude tepla!

              1. V mladých, je ještě hodně zastoupeno Dítě. Vláda jsou, v tomto případě, protože lidé v ní, byli přijati, jako Rodiče.

                Od rodičů neočekáváte, že vás nechají v zimě a zničí vlastní ekonomiku.
                Rodiče problém vždy vyřeší v prospěch dětí! 😎😉

      3. Jarek

        „Na jaře příštího roku budou mluvit jinak.“

        Nojo, Jarku, ale co když ne?
        Nebudou jenom ještě více nenávidět Putina??
        Protože jen on za všechno může a nebýt něj, už jsme tady měli liberální tržní ráj?

    4. Já se s tím potkávám dekády a řekl bych, že se to zlepšuje i zhoršuje.
      Obojí zároveň.
      Zhoršuje se to, že kreténi jsou ochotni věřit i na to, co vlastníma očima vidí, že je naopak.
      Zlepšuje se to, že už začínají existovat lidí, kteří to vlastníma očima vidí a dají přednost těm očím. Těch je víc, než dřív, ale jen proto, že drív to na očích neměli nebo jim to nepřekáželo.

      S kreténem toho moc nepořídíte, s doblbnutým, ale jinak normálním člověkem se dá pokecat, ale chce to dlouhou dobu a místo hustění do něj je lepší ho nechat vysvětlovat, jak si představuje, že to je.
      Tím jak už jsme se dostali do konfliktu s fyzikou, biologií, logikou a realitou, tak ti, co uchovali zbytky rozumu si uvědomují ty absurdity sami ve své řeči, pokud dostanou prostor k povídání a vysvětlování. A pak je lepší netriumfovat „vidíš, jaký seš debil!“ a nějak v klidu se dohrabat k tomu, aby si vytvořili logičtější a realističtější vidění.
      Pak se dá i poskytnout materiály a tak .. kreténovi to nemá cenu posílat, ani zatnutému pravověrnému, tam rozum a realita neprojdou.

      1. Ona jedna věc jsou trendy, druhá věc je faktický stav. Byl jsem teď u moře v Bulharsku. Moře krásné, plážové služby a restaurace na podobné úrovni jako třeba v Italském Bibione. Ale to vnitrozemí, to je hrůza pohledět. Polorozpadlé domy, nedostavěné opuštěné domy, křivé chodníky, rozbité silnice. elektroinstalace vedená z obrovské motanice drátů na sloupu uprostřed náměstí. Všechno už na pohled ošklivé, odfláknuté, zplácané z toho, co kdo kde nejlevněji sehnal. Myslím, že je to tam ještě horší než za socialismu. Většina lidí si myslí, že čím dál na východ, tím to bude horší. Že Ukrajina je horší ještě než to Bulharsko, tomu bych věřil. Ale jestli je na tom Rusko líp, to nevím. A jestli není, tak se nedivím, že od nich nikdo nečeká nějaký pokrok. Když někdo hodnotí Rusko, tak jen podle toho, jak to tam vypadalo v osmdesátých letech – a to byla podobná hrůza. Dokud neudělají z východní Ukrajiny něco jako Západní Německo, nikdo jim neuvěří, že odtamtud může přijít nějaký pokrok.

        1. Nevím Rusko, ale nebude na tom asi hůře, než Bělorusko.
          Když přijedete do Běloruska, máte kulturní šok. Ne z rozbitého elektrického vedení.
          Šok máte, jak je všechno upravené a čisté. Na zastávce autobusu neuvidíte vajgla. Šok z krásných, širokých silnic. Obdělaných polí, opečovávaných lesů. Opravených památek. Kytek na náměstích. Cyklostezek.
          A u nepřítomnosti agresivní reklamy a agresivních lidí. A bezdomovců. Totální bezpečnost i ve 2 ráno v hlavním městě. Mladí, staří, nikdo se tam nebojí.

        2. Byl jste někdy v řeckém vnitrozemí? Já třeba často na Krétě. Ne na pláži na severním pobřeží, ale spíš někde na jihu, kus od moře?
          To je stejné, jako s tím Bulharskem.

      2. gogo:
        No občas to jde, nechat je povídat až plácají nesmysly, ale nemůžu dětem říkat že jsou debilové (i když si to občas myslím), je zajímavé, že když blábolí ty nesmysly dostaneme se často až na hranici kompromisu, kdy jim říkám „a jak to víš, že to tak je?“ nebo „zkus se zamyslet nad tím, komu ta věc nejvíce vyhovuje…“ nejhorší je, že nejsou vůbec schopni akceptovat, že by Ukrajinci mohli být až takový svině, že by stříleli do vlastních a sami terorizovali civilní obyvatelstvo s tím, že to svedou na někoho jiného… to prý není možné, jsou to chudáci! no dalo by se to popisovat hodně dlouho, je to hodně vyčerpávající… bohužel si myslím, že je to obraz (pořád ještě) větší části populace… a cesta je to předlouhá a hodně trnitá…

        1. Dost záleží, jestli jsou lidi naladění na to, aby se dozvěděli jak to je doopravdy, nebo na to, aby „vyhráli diskusi“.
          Něco se dá ovlivnit vlastním chováním, ale nárůst lidí, co diskusi berou jako soutěž, je znatelný za tu dobu.
          Kolik lidí vydrží věci rozebírat v klidu, soustředěni na problém a ne na osoby? Kolik snese přimout fakta od nenáviděného člověka? Kolik si myslí, že nenáviděné je potřeba umlčet a zbavit se jich?
          Nemá cenu se bavit s každým, ale když už se objeví nekretén, tak se mu vyplatí ten čas věnovat. Oni zase občas mívají i zajímavé postřehy a třeba se dá i zjistit, jaké mentální kontrukty jim perou do hlav. A pak se s tím dá pracovat příště.

          Třeba jsem zjistil, že Ukrajinci často věří tomu, že do Doněcka stříleli těch 7 let Rusové. To když nevíte na začátku rozhovoru a začnete se bavit o tom, že Putin mimo jiné chtěl ochránit Doněck (třeba…) tak nebudete chápat ani vy ani protistrana, jak ten druhý může být takový idiot.

              1. Povedlo se vám to někdy? A jak?

                A proč nemáte, pohled mainstreamu, vy?
                Jste takový od počátku nebo se něco změnilo?

                1. Ano, ale většinou to bylo na delší debaty. Málokdy někoho přesvědčíte o výsledku, když k tomu vede delší cesta..

                  Já jsem byl celý život většinou cílem obou znepřátelených skupin, nějak jsem prostě zvyklý si dávat věci dohromady sám.
                  A velmi často jsem si z debat odnášel znalosti, které jsem neměl, což mi přijde subjektivně lepší, než „vyhrát“.

                  a samozřejmě se moje názory s časem měnily, většinou daleko předtím, než se začal měnit mainstream.

                2. To dexx

                  Zajímavá otázka – proč nemám(e) pohled mainstreamu…

                  Včera jsem se trochu na sportu rozvášnil politickou debatou se spoluhráči (až po zápase) – oba vysokoškoláci, znalí jazyků, léta pracovali v korporátu se zahraničními vlastníky, na poměrně vysokých pozicích. Jednoho před časem vykopli, dal se na komunální politiku u TOPáků a druhý pracuje stále.

                  Ten nyní politik umí velice dobře řečnit, má poměrně hluboké všeobecné znalosti, doktorát. Ve debatě sice vedl pořád svou, protože Putin, KGB, mírumilovný Západ, plánovaní námořní základna USA na Krymu fejk, NATO může být kde chce, EU náš pevný pilíř…..
                  Vyloženě trpí stihomamem z agentů KGB, ale vyslovil fragment jedné zajímavou úvahy – zkusím parafrázovat:

                  Studenou válku jsme jako východní blok prohráli. Co když je současné dění a aktivity všech rozhodujících velmocí (Rusko, Čína, USA) začátek hry, ze které vzejde nová Jalta, kde se překolíkují claimy?

                  Ten druhý byl v debatě střízlivější, ale dostal mne výrazem „… ten fašoun fašistickej Okamura“. Nejsem volič SPD, ale chtěl jsem po něm v obecné rovině, na základě čeho dospěl k takovému názoru. Neodpověděl, odvedl debatu jinam.

                  Jinak proč nevěřím mainstreamu …

                  U mne je to myslím dvěma věcmi:
                  Pracuji v IT, nejsem pracovně týmový hráč. Všechna řešení musím podrobit možným scénářům, co by se mohlo pokazit. Někdy nevěřím ani sám sobě a uvěřím, až si vše spočítám zleva i zprava.
                  Druhá věc – hodně, až patologicky hodně jsem v mládí četl, všechno – povolenou literaturu, zakázanou literaturu, nesehnatelnou literaturu (děda byl knihkupec a po odevzdání živnosti v roce 50 státu si spoustu knih nechal). Churchillovy paměti, Masaryka, sci-fi, obrozence, detektivky, válečnou literaturu, Pekaře, Tribunu i Tvorbu, časopisy všeho ražení, občas samizdaty atd.
                  V Květech vycházel kdysi kurz rychločtení – naučil jsem se to a jako gymnazista jsem byl schopen přečíst dvě kniha za večer, s plným porozuměním. Teď už ta schopnost dost opadla – oči.
                  Do mě se už nelogicky znějící věci, potažmo zjevné nesmysly už nevejdou.

                  Mimochodem – už jsem to psal, věřit pravdě a lásce a veřejným sdělovacím prostředkům jsem přestal těsně před volbami 1990 – v souvislosti s Bartončíkovou aférou.

                  1. Vy jste taky pro dnešní režim ztracen..

                    Já jsem ještě za Bartončíka myslel, že se jedná o chybu, poruchu, nedopatření… rozum jsem začal víc brát až tak od půlky roku 90. Přece jen toho nadšení a pocitu ze správné strany se člověk nerad zbavuje, zvlášť když je mladý. Pamatuju i na to, jak jsem nechápal hořkou skepsi Karla Kryla, myslel jsem, že je zahořklý a vidí to moc černě.
                    Vůbec, víckrát se mi stalo, že ti, co jsem považoval za přehánějící pesimisty, jsem pak musel plně rehabilitovat.

                    1. Rosolozub

                      Mne ten přerod trval delší dobu.

                      Začalo to, že TV neinformovala pravdivě o demonstracích na podzim 89.

                      Bartončík v tom byl taky, ale jako kapka.

                      Definitivně jsem se přeformátoval během bombardování Bosny. Kdy jedné straně nebo stranám bylo vše dovoleno, druhé nic.
                      A právě tohle je mezinárodní politika USA, v kostce.

                  2. A viete, ze to moze byt tou cetbou? Tiez som bola schopna precitat vesnicku knihovnu za jedny prazdniny … uradnicka si myslela, ze si tie knizky nosim domov, a vraciam bez toho, aby som ich otvorila 😀 … a tiez neverim majnstrymu … ale segra je sikovnejsia, inteligentnejsia, vzdelanejsia … ale tolko necitala, a majnstrym zere aj s navijakom … este je medzi nami rozdiel, ze ja trpim potrebou tvorit, pletiem, sijem, zavaram … ona nie, ona si radsej kupi …

    5. Já to mám ve svém okolí úplně stejné, řada lidí, kteří by měli být dle své sociální a zaměstnanecké situaci na levici nebo středu volí pravici a zastávají podobné názory – fijala super, Babiš zloděj, Putin vrah. Se staršími se dá aspoň diskutovat ale mladí jsou absolutně zarputilí.
      Je to vliv Seznamu jako homepage, médií, sociálních sítí a bublin.
      Nemá to jiné řešení než padnout na ústa. Jak už jsem psal, šance na změnu bude až budou Pražáci na demonstracích zpívat Internacionálu. Do té doby máme smůlu:-(
      Naši generaci postupně přečíslí mladší a ti si budou muset projít vývojem jako byl v první polovině minulého století …. Teprve pak přijde změna.

      1. Merkur:
        Osobně si myslím, že už v pravém slova smyslu neexistuje pravice ani levice. Levici ani pravici už lidé nezajímají, jenom jako voliči na hození hlasu do urny a pak si to soudruzi poskládají po jejich, levičák i pravičák jedna rodina. Spojovací maltou mezi stranami jsou peníze a možnost jejich dojení ze státního rozpočtu, potažmo z daňových poplatníků.

        1. neexistuje pravice ani levice.
          Ano.

          Usere, dospěli jste někdy s mladými ke kompromisu? uznali, že se mýlili nebo to berou, že oni mají už jiný svět?
          A volí, když je podle nich jedno, kdo je ve vládě, že všichni kradnú?

          1. Moje dcera tvrdí a nejspíš i věří, že „maminka má vždy pravdu“. A protože ona má názory zcela jiné a ten rozpor ji ničí, tak raději s matkou nekomunikuje. Omlouvám ji, neumí se přetvařovat a být obojetná, a spočítala si, že když bude souhlasit se mnou, tak ztratí veškeré kamarády. Asi to pro ni nebyl lehký výběr. Ještě v jejích 23 jsme byli na stejné lodi, protože do té doby bydlela doma a politiku jsme běžně probíraly, pak se odstěhovala a za pět let už bylo vše jinak.

            1. Ano, tohle se velmi často děje. Bohužel. Učebnicový příklad.

              Můj kamarád z Prahy zase nebere svou mámu, která mu posílá maily s nějakými věcma, občas.
              V Praze se přeformátoval…

            2. máte krásnej nick, jen omylem, či jste pouhá kopie mého zavedeného nicku?
              Jen jedna osoba si z úcty k druhému člověku změnila svůj nick tak, aby původní nick nekopírovala a odlišila se ode mne. No, popřemýšlím, třeba se něčeho doberu, i v souvislosti s minulostí…..

          2. dexx:
            No už to radši tolik neprobíráme jako dřív. Ale cítím, že se to velmi pomalu zlepšuje, už o tom začínají i přemýšlet. Tuhle mi ten mladší říkal, že mě chtěl přesvědčit o své pravdě, googlil na internetu podklady a v rámci googlení zjistil, že pravdu mám já… dokonce se i přiznal, že ho to překvapilo. Asi jim dám ještě šanci! 👍

            1. Jeho odmítání nedospělo do 3 fáze, kdy nepomáhá naprosto nic.

              Ale, ono se to s věkem mění. Zlom začíná po 50ce.

        2. Lidi jsou úplně zblblí. Pamatuju jak se někde po volbách psalo, že se někde v ústavu společně babičky i ošetřovatelky radovali, že nevyhrál zloděj Babiš.
          Já to mám doma. Bráchova manželka má plnou invaliditu protože nějaká diagnóza, nicméně si může dovolit dělat uklízečku ve škole za pár drobných
          Celkově příjem o ničem. Brácha po závažné nemoci do plné invalidity také směřuje. Tzn. , že z nich bude extrémně nízko příjmová domácnost. Navíc hodně chytrá mladá půjde na školy….. Takže jsou absolutně závislí na robustnosti sociálního systému. A volí starosty, jen proto aby tam nebyl zloděj.
          To samé když jsem pracoval u drah. Celých 30 let je chtěla pravice rozkulačit a jsou existenčně závislí na solidárním pojetí hromadné dopravy a přesto 80 procent volí pětikoalu.
          Doktory, právníky apod., tzn vyšší střední třídu na naši stranu nikdy nedostaneme ale u těch lidí viz výše by se to mohlo povést. Jen nechápu podle čeho volí.
          I když je mi to asi jasné. Normálnímu člověku je jasné že Rajch nic nezmění a jedinou šancí je silný Babiš. Ale prakticky každý tady po něm plive. A přitom je to jediná šance na zvládnutí přechodného období, pak ho může vystřídat někdo jiný ….

          1. Pretoze sa chcu citit ako elita … elita voli patkoaliciu a nadava na Babisa (myslim ‚miestna‘ elita, nadriadeny, doktor, bohatsi sused), tak ju musia volit aj ti nadrazaci, pac predsa nie su tupy plebs, ale maju rozhlad … a tak volia proti sebe, a tak aj dopadnu …

            A tiez je to pocitom spolupatricnosti … ako prvovolic som volila proti vstupu do EU .. ale moc som to medzi spoluziakmi nevykrikovala, aj ked pri priamej otazke nezapierala .. ale ja som ufon, na zakladke som bola po prevrate sama jedina, co nenosila rifle … pac mi v nich bolo nepohodlne, tak spoluziacky mohli nadomnou ohrnovat nosom, jak chceli … ale ja som vo svojej podstate odlud … spolocensky zalozeny typek to tej patkoalici hodi, aj ked je mu to nepohodlne, len aby do spolocnosti zapadol

          2. Na to jsem viděl pěkný kreslený vtip ze středověku, kde dva nevolníci se baví, že přece když šlechta nebude muset platit daně, tak dá rozum, že z toho ušetřeného zlata zbude víc i na ně.

            Prostě socky volí dickensovský kapitalismus, který je sedře jen proto, že se u toho tak slavnostně cítí, že volí pravici.

          3. To je kolektivní stupidita.
            Lidi volí proti svým, životním zájmům.
            Tohle ovlivňuje hodně mainstream a struktura osobnosti dotyčného.

            1. Nejradši mám takové ty tvrdé kusy, co mají holou řiť, jsou závislí na solidárním systému (operaci by si nemohli dovolit), jak oni dopijí, utřou pysk, vědoucně se podívají a sdělí moudro, že se prostě máme příliš dobře a z toho ty problémy pramení.

Napsat komentář: Rosolozub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *