28 března, 2024

Když naštvete všechny…

Tak se nám ta tragikomedie kolem ukrajinského obilí „plného pesticidů“ pěkně rozjíždí. Kaufland stáhl mouku, kterou mu dodal slovenský mlýn, který měl s jednou šarží problémy a pro jistotu to nechává překontrolovat. V praxi se mouka prostě dodá někam jinam za cenu, díky které se zamhouří obě oči i laboratorní přístroje. Každý den se objevují další a další sprostí podezřelí, třeba ukrajinský slunečnicový olej. Agrární komora varuje před vajíčky i baleným masem, protože kdo v okolních státech mohl, ten krmil levnou ukrajinskou pšenicí i kukuřicí a teď, když se to u nich doma provalilo, tak to lifruje sem. Ceny masa, vajec i mouky zázračně klesají…

Do toho se mi ozval nějaký chlap, který mi po telefonu vysvětloval, že nadržuju oligarchovi z Agrofertu a on raději bude kupovat pesticidovou pšenici našich spojenců, protože ještě nedávno se všechny ty pesticidy používaly i u nás a nikomu to nevadilo. Odpověděl jsem, že pokud mu nevadí, že norma může být překročena třeba i dvacetkrát, tak mu přeji dobrou chuť. Ukazuje to, že média za posledních deset let odvedla vskutku kvalitní práci, protože než jíst české potraviny od Babiše, tak se raději naládovat jídlem pochybného původu z ciziny.

Když si to tak vezmu, největší Babišův hřích spočíval v tom, že umí vyrobit levné jídlo. Samozřejmě není ze sto procent masa, ale může si to koupit i uklízečka s minimální mzdou a to na tom mají hytlermarkety padesátiprocentní i stoprocentní marži. Kostelecké uzeniny k tomu mají i svoje prémiové řady, které se kvalitou nijak neliší třeba od řezníka Kšány… je to samozřejmě dražší, ale pořád ne tak drahé, jako v malých provozech, protože největší úspory jsou z velikosti. Auto také postavíte i v garáži, ale ne za cenu za jakou to postaví Škodovka, která to jede po statisících kusů. A i ta Škodovka by vám udělala auto ve stejné kvalitě, jako dokonalý řemeslník v garáži a pořád by bylo levnější. S potravinami to není jiné.

Ale o tom psát nechci… Dneska se zaměřím na úplně dokonalou schopnost této vlády naštvat naráz úplně všechny. Něco takového už tu dlouho nebylo. Vláda povolí dovoz ukrajinského obilí, které přes Polsko teď musí v uzavřených transportech a konvojích, které bude hlídáno po cestě, aby nějaký vykuk náhodou někde něco nevyložil, ale k nám klidně půjde dál. Polští zemědělci slaví vítězství, ti čeští jim na hranicích pomáhali s blokádami a jejich dobrý skutek teď bude po zásluze potrestán. Přijde k nám ještě více ukrajinského obilí, což jim ještě více sníží výkupní ceny ve žních. Jestlipak o tom někdo z nich takhle přemýšlel, když spolu stáli na hranicích a popíjeli vodku?

V této chvíli se ceny pšenice dostaly na předválečnou úroveň. Pro hnojiva, chemii i naftu to samozřejmě neplatí. To je pořád citelně dražší. K tomu začínají platit deagrofertizační pravidla rozdělování dotací, což znamená, že podniky okolo 1500 hektarů jsou v háji. Velcí hráči si to samozřejmě ohlídají, protože jsou velcí a stojí za nimi kapitál.

Já vím, že zemědělců je u nás méně než třeba LGBT komunity, ale řekl bych, že KDU už nikdo z nich volit nebude. A pokud si ti skutečně malí producenti myslí, že to vyhráli, protože jim vláda na dotacích nasype víc, myslím, že nejpozději ve žních budou dost zklamaní.

Obchodní řetězce jsou také naštvané. Vláda nedokáže uklidnit veřejnost, že je import nezávadný a oni musejí měnit nasmlouvané dodávky, protože to lidi nechtějí kupovat. Dokonce ani libtardi ne, protože jedna věc je, když pro evropské hodnoty krvácí burani z venkova, ale když máte pro evropské hodnoty žrát jídlo, které může být solidně kontaminované, to už je věc jiná. Jasně, není všechno jedovaté. Ale kdybyste věděli, že v platu vajíček je jedno kontaminované, také byste si z toho plata nekoupili nic. I když je jen tříprocentní šance, že dostanete to závadné.

Veřejnost je také naštvaná, protože je zase kšeft ýbr ales a nebýt toho, že ukrajinské obilí kazí ceny evropským producentům, nikdo by se neozval. Nikdo nic pořádně neví, protože by všichni v dodavatelském řetězci byli sami proti sobě, kdyby se přiznali. Sice teď vydávají různá prohlášení, ale já bych byl opatrný, protože každý může doložit, že bere i české obilí. Ale nikdo se nepřizná, že vzal i nějaké jiné a smíchal to dohromady. Když koupíte tunu českého obilí za devět tisíc a smícháte to s tunou ukrajinského obilí za tři tisíce, tak průměrná tuna stojí šest tisíc. A to je úplně jiná cena mouky… Tohle je jen ilustrativní příklad… nikoho neobviňuju, že to tak dělá. Já osobně bych se ale s prohlášením nespokojil… Papír snese všechno a abych uvěřil, musel bych vidět i všechny dodací listy.

Včera z oficiálních míst vypadlo, že ukrajinské pšenice jsou u nás nějaké tisíce tun… To pořád není tak moc… Víc to shazuje ceny, než ohrožuje na zdraví, ale vůbec se nemluví o mouce, která se k nám teď importuje ostošest, protože je o dost levnější, než ta naše. Pochybuju, že nějaký německý majitel obchodního řetězce bere ohled na naše zdraví a zajímá ho něco jiného než zisk, který na tom udělá.

Teď se ukáže, jak cenný je ten řetězec „z pole až na vidličku“. Který má dost velké potravinářské provozy, aby vyráběl levně a unesl dočasně vyšší ceny komodit. Který je dost silný kapitálově, aby ustál výkyvy na trhu. Který disponuje výrobními provozy hnojiv, osiv i chemie. Který je na obchodní řetězce také krátký, ale alespoň je schopen tvořit nějaké rezervy a ví, že je lepší dělat ztrátu na českém obilí, aby měl vyprázdněné sklady před žněmi, protože jestli to takhle půjde dál, tak budou výkupní ceny pěkně nízké.

Samozřejmě i za tohle může Babiš. Vláda sem pustí levné obilí, které může být kontaminované, to shodí ceny, ale po žních se na to zapomene a všichni ti intervjuci budou tvrdit, že za krachující zemědělce může Agrofert, protože málo platí. Vůbec jim nebude vadit, že kromě Agrofertu je tu i tržní konkurence, která také bude dávat málo, protože účetní bilance je neúprosná pro všechny stejně.

Takže si to shrneme…

Zemědělci právě zjišťují, že mohou klidně zkrachovat a nikoho to nezajímá.

Veřejnost zjišťuje, že vláda dokáže zajistit nižší ceny potravin jen díky riziku kontaminace.

Majitelé řetězců zjišťují, že jim lidi bojkotují výrobky, na kterých měli vydělat a vláda je nedovede uklidnit.

Bravo Pětikolko, bravo… Tohle se podaří málokomu. Babiš děkuje za voliče, Rajchl děkuje za voliče, i Okamura děkuje za voliče. Tak je to správné, tak to má být.

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

191 thoughts on “Když naštvete všechny…

  1. https://t.me/swodki/252241
    #Insider.
    Náš zdroj OP uviedol, že informácie západných médií o nedostatku zbraní v ozbrojených silách sú nepravdivé. Brigády vytvorené na protiofenzívu sú vyzbrojené ako prvé a odklad začiatku operácie Azov je spôsobený analýzou rizík negatívnych scenárov. Nie nadarmo sa v Bankove hovorilo o Varšavskej zmluve, pripravujeme vojensko-politickú alianciu medzi Ukrajinou a Poľskom, aby sme mali plán B v prípade negatívneho vývoja bitky pri Azove.
    Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

    Cize to vyzera, ze bude ofenziva pred junovym NATO mitingom vo Vilnjuse. A podla toho ako sa to bude vyvijat sa stanovi plan. Ja som fakt velmi zvedavy, ci psonci do toho pujdou nebo ne. A ci su si psonci vedomi toho, aku nevestu to vlastne hodlaju si zobrat. Pac utahovanie skrutiek, stanovovanie polskych ergo EU standardov moze a isto aj vyusti k velkej nenavisti voci poliakom.

    A to nehovorim o silovych oblastiach.

    Amikom uz nic ine nezostava len pouzit EU+UA proti Rusku.

    Dnes som videl videjko ao UvdL nejaky african odignoroval na dve doby.

    A rusi sa zacinaju zucastnovat kadejakych hier. Bolivarskych. Azijskych. Mozno aj africkych sa budu. A EU zostane ako nevesta na ocot.

  2. https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/francie-cina-ukrajina-rusko-diplomacie.A230422_182017_zahranicni_hovo

    Njn – by som povedal, ze Cina tvrdi muziku. Ono to bude nejaka cinska obdoba ukrajinskeho Melnika. Ale ak sa to zoberie poporiadku, tak nik z prezidentov UA po Janukovicovi tam nie je legalne, pac Porosenko tam bol nelegal a teda nemohol odovzdat urad bez navratu k povodnej verzii. Vsetko co vyhlasil a podpisal Porosenko je v podstate fake.

    Takze ako bol rozpad ZSSR bez nejakej pravnej kvacky, ktora sa vyzadovala napr. v ustave ZSSR, je mozne na cely postsovietsky status pozerat touto optikou.

    Myslim, ze ani rozpad CSFR neprebehol celkom koser podla platnej ustavy.

    1. tot otazka, ktoru si kladu aj amici. Ktory debil z vojenskeho a strategickeho hladiska povie presne kedy a kam zautoci.

      V kazdom pripade to vyzera, ze v 2014 VVP poriadne vyjebal s amikmi.ked im slohol Krym spred nosa.

    1. Když už jsme měli nejlepšího ekonoma v galaxii Pružinského ve vedení státu, proč nemít za ústavního soudce nejlepšího právníka v galaxii s bohatou praxí. Stačí se rozhlédnout se zavázanýma očima a lehce nalezneme spoustu dalších podobných příkladů…
      Zákon profesor Parkinsona – Každý stoupá v hierarchii tak dlouho až dosáhne pozice kde je naprosto neschopný – v ČEZku neplatí.

      1. Kladu si otázku, proč by nemohl být ten brouk Pytlík u ústavního soudu.
        Vo nic nejde. Plynule by se jen přesunul z orgánu A do orgánu B.
        Být tak dlouho v parlamentu musí být určitě už nuda a tak to chce nějakou drobnou změnu, že ano.

  3. No, tak hlavně ty superbakterie, v rámci intenzivní „pomoci“ prokazatelným náckům, nezapomeňte spolehlivě přitáhnout i do střední Evropy, vy kreténi vypatlaní…
    To snad ani není možný…
    Až tam vypukne cholera, úplavice a nějaká forma moru – kvůli otřesné hygieně i „vhodným podmínkám“ šíření – taky a pořád budete „pomáhat“?
    Až do kompletního sebezničení?

    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-v-zakopech-na-ukrajine-jsou-lihne-superrezistentnich-bakterii-experty-to-desi-40429334

    Tak hlavně, že vás to děsí, vy fachidioti v bílým.

    1. To je hrozivé. A není to fake: prezentováno na European Congress of Clinical Microbiology and Infectious Diseases https://docs.google.com/presentation/d/1V4S3HU0NWjorfjeOm7zVyNJFC3d7PooW
      A existují i další obdobná odborná sdělení, např. z Holandska https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2022.27.50.2200896 nebo z Německa https://www.eurosurveillance.org/content/10.2807/1560-7917.ES.2022.27.50.2200926

    2. Teď mě napadá, jak progresivně krátkou paměť musíme mít, abychom se nerozpomněli na první a ostatně i skoro celou druhou světovou válku a to, co se v tehdejších hygienických podmínkách obou válek, dělo.
      Ano, nebyli moderně očkovaní jako my a neměli ani acylpyrin, ani ATB.
      Ale tehdy lidé, kvůli obecně a celkově jiné hygieně, byli podle mě mnohem odolnější, nežli my všichni dneska.
      Koupání jednou týdně v sobotu, jinak každý den jen zuby a to nejnutnější – ruce, nohy, krk a obličej, na což každému z nás musel stačit jeden lavór vlažné vody – a přesně určené pořadí těch procedur 😀
      I když si vzpomenu na sebe a vlastní dětství – jakýma rukama a hlavně od čeho všeho, jsme běžně jedli ovoce – přímo ze stromů, z keřů a ze záhonů – tak, jak byly. A prd se nám stalo.
      Byli jsme různě poškrábaní/pořezaní od rezavých plechů, rezavými hřebíky, zadřené třísky všude možně, ruce taky od všeho možného, včetně mnohá desetiletí staré špíny a prachu z půd starých baráků. Případně i od kolomazi, pocházející z podrobného průzkumu nějakého odstaveného Supru 50, pásáku DT-75, či obrovitého Stalince – a kamarád v tomto stavu povrchu kůže (poškrábaný i říznutý od plechu) ještě i zvládl spadnout do hnojiště, prakticky hubou do močůvky. No bóóže.
      Následovalo ošprycování hadicí, přímo z jakéhosi užitkového vodovodu kravína, aby aspoň tolik nesmrděl, následné opláchnutí trenek, trička a sandálů v jakési bečce s vodou, krátké osušení u běžícího, asi tak metrového, jezédáckého ventilátoru ve skladovací hale steliva – a za necelou půlhodinku, jsme pokračovali v krasojízdě až do večera…nikdo nedošel úhony.
      Počítám, že tohle naše někdejší počínání, by dnešní „sněhové vločky“ nejspíš zabilo. Nebo taky ne, jenže oni už ani nemají možnost, prožít si a zkusit „naše“ tehdejší podmínky.
      Pár pohlavků doma, buď za zničené oblečení, nebo za doručené stížnosti hlídačů jezédáckého sadu, to ani nepočítaje..s tím se počítalo, že nás někdo práskne, protože na dědině každý ví, čí je koho děcko 😀
      Ale pravda, očkovaní jsme už byli, všichni povinně a bez výjimek, co se prostě nepřipouštěly.

      1. Za první války Aspirin už byl (používá se od roku 1899), antibiotika nebyla, taky se na bakteriální infekční onemocnění dosti umíralo, především zápal plic, záškrt a také tbc.

        1. Asi měl na mysli válku 30 letou, nebo války husitské. Pro méně znalé i osvobozování Heleny z Troje se též nedostávalo těchto medikamentů.

    3. Tady je potřeba si uvědomit, že jde o klasickou „padnou přípravu“ na pravděpodobné, a dle mne cílené úniky z chemických, biologických a bakteriologických laboratoří, které kowbojové urychleně stěhovali z Ruiny pryč … Kam asi, že… Péťa je velmi ochotný týpek.
      V Ukronáckově bylo takových pracovišť, financovaných z US povícero ( odhady, či uváděné počty kolísaly mezi 16 až myslím 28 či třiceti pracovišť ) – ony ty laboratoře tvoří takovou obdobu náhrdelníku kolem hranic RF – samozřejmě naprosto náhodou. RF se na ně zaměřila v první fázi operace. Pracovalo se se slovanským genomem, a výsledky byly odesílány za louži. Podezřelé tehdy, ještě před tím únorem, bylo množství a rychlost, s jakou se objevovaly ony mutace covidu, že…
      No, a pokud si někdo myslí, že kovbojové v čemkoli ustali, tak je ňouma. Pracoviště byla přesunuta – kampak asi. Polsko, Slovensko, ČR, nevím, jak Pobaltí a Maďarsko …
      Nicméně se připravte na pravděpodobné testování na obyvatelstvu – všude, kde se tato zařízení objevila, byl zjištěn a zdokumentován mnohem častější výskyt mnoha vážných chorob, včetně nezvyklých…
      Obilí, vejce a maso jsou předkrm …
      Chtěli jste demolici a pávka u moci ? Chtěli, tak si užívejte – by měla znít odpověď na stesky české veřejnosti…
      Aneb co jste si navařili, to si také sežerte…

      1. Viděl bych trochu rozdíl v tom, jaká svinstva nám sem podstrčí bez našeho vědomí, ilegálně – a mezi tím, co si sem taháme sami, s plným vědomím rizika a dobrovolně.
        Tohle jsme si my, obyčejní lidi, nenavařili. To nám navařila aktivistická Praha.
        Nemáme ani ponětí, kolik se tu pohybuje lidí s nemocemi, které jsme už před časem vymýtili.
        My vlastně nemáme ani ponětí o těch lidech jako takových, co jsou zač, jestli nemají na triku nějaké špinavosti tam u nich doma. A nevíme ani přesně, kolik jich tu ve skutečnosti je. Hlavně těch ilegálních, co sem přicestovali vlakem a s jednou igelitkou k příbuzným, kteří už tu nějakou dobu předtím, byli a pracovali. O jedné takové „rodině“ vím – momentálně probíhá soudní spor, protože do bytu 3+1 II. kategorie, pronajímaném původně fakticky na přespání čtyřem dělníkům (standardně dělají 12h), se přistěhovalo dalších pět lidí. Čtyři dospělí muži z nějakého důvodu zcela bez dokladů, jeden nezletilý – a majitel toho pronajímaného bytu, s tím samozřejmě nesouhlasí.
        Momentálně je nájemce, u určité části občanů, za toho největšího vyvrhela, protože odmítá mít v šedesátimetrovém 3+1 devět až deset lidí. Druhá, ta chytřejší část občanů, mu drží palce – protože ať už padne jakékoliv rozhodnutí, tak každopádně bude precedentní. Ta smečka navíc dělá o víkendech docela kravál a majitel vedlejšího bytu posílá na úřad i Městapo jednu stížnost za druhou.

    4. No „sebezničení“. Oni předpokládají, že jich se to nedotkne. No a nás považují za svůj soukromý majetek, se kterým mohou dělat co chtějí.

  4. Pro Vidláka
    Před časem jsem tu napsal něco o tom, že vdova s dětmi po diskutéru Mandaladan by si zasloužila nějakou finanční pomoc, i klidně drobnou. Už se tu pár lidí ozvalo, že by přispěli.
    Chce to jen jí napsat, ať pošle číslo svého účtu. Zveřejnit to musí ale jen Vidlák, aby to někdo nezneužil.
    Já vím, že bylo plno práce s demonstrací, ale ted to je klidnější, tak by to snad šlo.
    Byl by to hezký a záslužný skutek, ne?

    1. Pánové, základní problém je v tom, že veřejná sbírka se bez povolení dělat nesmí a já jsem na indexu a hned by po mě šli a po vdově taky. Je zapotřebí, aby se někdo ujal toho povolení. Není to tak těžké – ohlásit a transparentní účet. V té chvíli to okamžitě zveřejním a rozšířím.
      Druhou variantou je, že mi vdova po Mandaladanovi dá mail a já zveřejním ten. Zájemci jí napíší a nabídnou pomoc.

      1. Aha. Teď si čtu, že veřejnou sbírku může uspořádat pouze právnická osoba. Je sice nějaká platforma Donio, kde tvrdí, že přes ně to může být fyzická osoba, ale i tam je nějaká byrokracie. Vlastně mám dojem, že už to tu někdo rozebíral, ale nic z toho nebylo.

        Druhá varianta je myslím v tom případě nejschůdnější. Napsat email umí každý. Pokud bude souhlasit se zveřejněním mailu, není co řešit. Zkuste ji kontaktovat a uvidíme.

  5. Když vládla minule vláda z této části politického spektra, prodával se zase v běžné obchodní síti otrávený alkohol. Asi v tom bude nějaké pravidlo.

    1. Máte pravdu. Tibeťana bylo všude plno, ale po provalení té hrůzy někam zalezl a týden-dva, vůbec nevystrčil rypáček.

  6. Pane Rajchle, Vidláku….,
    sežeňte si prosím nějak záznam rozhovoru (odkaz níže, pustit mi to v PC už nejde)
    a dobře to poslouchejte
    a ptejte se pak i za nás (a za veřejnoprávní televizi) prosím veřejně a dostatečně hlasitě.

    Včera jsem to ( na návštěvě u lidí, kteří mají televizi jako kulisu)
    zahlédla i já na vlastní oči (21.4. po 22 hodině ČT24)
    a ten DOPIS ( o „dobrovolném předurčení“ rovnou asi státem?) tam byl.
    A redaktor se bohužel dál nezeptal – jaký a proč přijde dopis, o čem a co divák s tím….

    „Přijde vám dopis“, řekl divákům bezelstně ten Josef Flek ze STANu…

    A Metnar (ANO a šéf výboru pro obranu) ho hned peskoval, co to zase řekl,
    lidi se budou bát dopisů a to vůbec nemusí, všechno je to přece jen dobrovolné…
    ale ani ten Metnar neřekl,
    že žádný dopis nikomu (kdo si sám a aktivně žádost „o dobrovolné předurčení“ nepodá) nepřijde…..

    A redaktor se nejen neptal, ale ČT záznam asi znepřístupnila nebo co,
    to by samo o sobě mělo být dost podezřelé….

    Čtenářům (kromě těch zde dobrovolně-povinně, služebně, či udavačů) se omlouvám,
    z odkazu se už tedy bohužel NIC nedozvíte a jako i já asi záznam rozhovoru nepustíte,
    pouze si dle něj můžete (pokud vás to zajímá) nějak jinak sehnat celý ten záznam,
    (možná si někdo zprávy na ČT 24 po té 22 hodině nahrál a má záznam tohoto níže z pátku 21.4.2023
    a dá to nějak k dispozici…)
    https://ct24.ceskatelevize.cz/domaci/3580822-dve-procenta-hdp-na-obranu-jsou-nutna-tvrdi-flek-budeme-utraceni-peclive-sledovat

    P.S.
    I senátoři (minimálně jedna) by se měli ptát…..

    A já se ptám, co to vládo, zákonodárci (kromě snad SPD) a ČT s námi hrajete zase za betla….?!

      1. Upřesním čas :
        Přímo o tom dopisu Flek mluví přesně v okamžiku, kdy do konce té reportáže zbývá 40:00 minut.
        Zobrazuje se tam totiž jenom čas zbývající – ne ten od začátku pořadu … 😉

        1. Díky pánové Lexi a Kauboji,
          opravdu by mne nenapadlo, že veřejnoprávní obyčejné zpravodajství
          by nebylo přístupné ihned a vždy naprosto pod jakýmkoliv odkazem.
          ČT nesleduji ani na i-vysílání ..

          Tak ještěže jsem uvedla “ ASI znepřístupnila NEBO CO“,
          tedy se ČT tímto i tak omluvám za mé podezření, které bylo liché.

          Ale stále musím trvat na tom, že redaktor ČT neměl to „přijde vám dopis“
          tak lehce opustit…..
          a nyní v záznamu (odkaz Kauboje) jsem si všimla,
          jak se Metnar z ANO tváří, když to Flek ze STANu sděluje.

          Stojí to nejen za to, ale stále platí, že se vyjádření „přijde vám dopis“
          má řešit důkladně a veřejně,
          ještě než „dobrovolné předurčení“ proběhne Senátem….

  7. Nepečeme z ukrajinského obilí, chlubí se pekárna v Krnově. Majitelka teď čelí zlobě
    Jediná věta na ceduli před pekárnou v Krnově vyvolala ostré reakce. Stálo tam „Nepečeme z ukrajinského obilí“ a majitelka tím prý chtěla vyjádřit jen to, že jí jde o zaručenou kvalitu jejich výrobků. Nenávistné komentáře a výhružky, které pak četla na sociálních sítích, jí prý šokovaly.

    Lidé jí za poslední den psali mnoho nenávistných komentářů, nebo jí dokonce vyhrožovali. „Tak si to snězte, pekárno! Půjdeme k normálním lidem,“ stojí například v jednom z komentářů. „Přístup pekárny, kdy nadbíhá proruským kolaborantům, je zavrženíhodný,“ napsal jiný uživatel.

    1. Tak by som cedulku zmenila – na ziadost zakaznikov pecieme aj z jedovateho ukrajinskeho obilia 😛 .. ale to by ju zase hnali, no, to si clovek nepomoze

      1. bosorečka.
        Přesně tak,pak bychom věděli kdo si kupuje chleba s Ukrajinské mouky,ti kritizující,by měli přednost při nákupu toho chleba.

    2. Tito „lidé“ rozhořčení podobnými věcmi rozhodně nepředstavují většinu. Pokud někam navíc jen psali, budou jen aktivističtí křiklouni, často za podobné výkřiky do tmy i placení neziskovkami, a zřejmě ani nebydlící v místě, byť se tváří, že ano. Bylo by fajn najít metodu, jak tyhle postupně zbavovat anonymity a dát tak možnost adresně jim projevit nesouhlas.

    3. Chtěla bych vědět tu diskuzi, jsem z Krnova a vím, že tady máme pár potrefených. Tak abych věděla na koho si dávat více pozor.

    4. Těmi různými boty,AI, aktivisty, atd.slouží jako placebo. V reálu je velmi slušná část, množina, tzv.českého obyvatelstva zfanatizovaná, vymletá, silně náckoidní, a podobná reakce se dala očekávat. Jsme unikátní případ státu, který ač ofiko není přímým účastníkem,konfliktu, zfanatizoval a vyrobil masovou rusofobii ( viz. udání vlastních sympatizantů na údajně protivládní demošce ), plus nenávist vůči každému, kdo si dovolí i jen negativně zmínit ukonáckov.
      S takovým póvlem vyrazit dveře, zakázat vstup, vypráskat bičem směrem k nejbližší popelnici.
      I tupounovi by mělo být jasné, že problémy s cajty a SZ člověk bude mít, aniž by nosil „závadné symboly“ , nedej bože vlajku, a že politické strany včetně údajné alternativy jsou v tomto zajedno, jedna pakáž.
      Zajímavé je, že nikdo nezmínil včerejší vyjádření gumové hlavy z Hradu, který nesouhlasí a diví se zákazu dovozu potravinářských komodit – obilí, máslo, maso, atd. z Ukronáckova, a bude prosazovat přijetí Ukronáckova do evropských struktur ( jestli se dokonce ten tukan nebude snažit to zvrátit ), páč prý jedna rodina, a to spojenectví – samozřejmě se pomáhat ( tedy lít erární prachy do černé díry na úkor vlastních, a samozřejmě na tom královsky vydělat ) bude, i kdyby čert na koze jezdil …
      Děsivé, co předvádí lampasák na Hradě.
      I tvrdí kritici MZ ještě budou vzpomínat …
      No nic, Sláma u Kravína …

  8. Amíci často používají hezkou větu „stupid is as stupid does“, volně přeloženo že od blbce se dočkáte jen blbostí. Netřeba za tím hledat nějaké složité plány v plánech jiných plánů jako v Herbertově „Duně“, když lze vše vyložit prostou nenažraností, zhovadilostí a sebejistou, lunatickou tupostí. A přesně v těchto mantinelech působí naše jejich vláda 5-ti demolice.

    Ačkoliv nepominou jednu jedinou záležitost, kterou by mohli udělat blbě a úplně zkurvit; nasrat do běla úplně všechny, nedělají to schválně: jde jim to úplně samovolně. Světožravé fašistické USA a jejich loutky v EUhniji nemusí takové vládní exoty nijak zvlášť vybírat, shromažďují se jim sami jako lumíci před útesem.

    Stačí se podívat na všechny „hvězdy“ národní i mezinárodní americké i Západní politiky, vojenství, ekonomiky a finančnictví: jeden lumík vedle druhého. I úplně propagandou vymaštění Amíci si lepí na své káry cedulky „FJB“ nebo „Let’s go Brandon“, čímž ukazují svému vlastnímu prezidentovi pověstnou „Topolánkovu jedničku“ (lidově fakáč). Což je co říci: nikdy to v USA do takových stavů ještě nezabředlo.

    Tváří v tvář neodvratné ukrošské katastrofě se 5-ti demolice staví do pozice posledních úporných obránců říšského kancléřství, až konečně selže Steinerova ofenzíva a čekaní na Wencka se ukáže variantou čekání na Godota. Vůbec jim nevadí předem jasné ruské vítězství – jako nevadilo Ádovi a jeho gangu, že dunění sovětských děl bylo v nacistickém Berlíně nepřeslechnutelné. Možná tajně nosí pod kvádry opasky Waffen-SS s nápisem „mou ctí je věrnost“, ale spíše za to může jejich nenažraná debilita, jak zmiňuji výše.

    Situace dospěla už tak daleko, že i vysoce postavené krysy opouštějí potápějící se loď: třeba generál Šedivý už prorokuje ukrošskou porážku celkem nezastřeně, sabotuje hajlování Vůdci a svým obvyklým slizounským způsobem vyjadřuje „určité pochybnosti kdyby sem, možná tam“. Není rozhodně sám…

    Žumpy otočí až naposledy, to je také jasné předem, po dávném vzoru žabáckých žumpálistů z Napoleonských dob od „korsická příšera se vylodila“ a „usurpátor postupuje na Paříž“ se rychle přesunou do „milovaný císař se vrací mezi své věrné“ bez sebemenšího zaváhání.

    Politická scéna převlékne či jen obrátí kabáty také velice rychle.

    1. Právě proto je třeba si pamatovat a archivovat.
      Na slovenském rádiu Infovojna má Adrian Repčok takový notebook, který si pamatuje úžasně. Jsou v něm všechny výroky tamních politiků i významných presstitutů za posledních 10 let, ba i leckteré starší. Něco je tam i z ČEZska. Tyto výroky jsou pak při různých příležitostech přehrávány, aby se připomínaly. Dokonce je z nich každý týden vyhlašována soutěž TOP 5, pro posluchače rádia o drobné výherní ceny…
      Skvělý nápad, v tomhle jsou Slováci jasně před námi. Nevím, že by některé alternativní rádio v ČEZku něco podobného provozovalo!

  9. Stát povolil dovoz Ukrajinské pšenice,jenže stát nevlastní skladovací prostory,mlýny ani pekárny,snad jen strategické zásoby.Pan Vidlák tvrdí,že u nich ve skladě,není Ukrajinská pšenice,tak v kterých skladech je uložena.Proto nevěřím tomu,že by Babiš v tom nebyl namočený,co určitě bude popírat,aby nebyl Agrofert poškozen.Pak ještě k tomu,pan Vidlák psal,že Babiš raději dováží levnou řepku,než aby nakupoval od naších zemědělců,pokud z toho dělá jen biosložky do PH v pořádku,ale pokud z toho dělá řepkový olej pro potraviny,tak by tato řepka měla být kontrolována také.

    1. Re: zemedelec

      Pokud si dobře pamatuji, kdysi psal Vidlák o tom, že skladovacích kapacit je v ČR nadbytek.
      A asi ztuha vám bude někdo – kdokoli – nadšeně a vesele hlásit, že právě on má ve svém skladu toxickou pšenku.

    2. Pane zemědělče,
      obilí je skladováno v těch zapečetěných kontejnerech z Ukrajiny někde v logistických překladištích. Po zhruba 20 – 28 tunách na kamion. Nemusí být uloženo jen v silech a při metodách logistických toků just in time je většina zboží zrovna na silnicích a kamionech.

      1. Re: Gerd

        Melete ptákoviny odposlouchané a odkoukané z ČT-1.
        Nic takového, jako sklady na kolech, neexistuje.
        Do kontíku obilí taky nasypat nemůžete, protože byste ho neměl jak uzavřít a následně vysypat.

        Kdysi dávno jsem na toto téma napsal článek do takového odbornějšího časáku. Pokud vykouzlím dvacet minut, zkusím ho pohledat, měl bych jej mít schovaný.

        1. Targusi,
          kontejnery na sypké potraviny samozřejmě existují, vozí se v nich kdeco, třeba plastový granulát do firem vyrábějících v automobilovém průmyslu plastové díly. Vyprázdnit jej také není problém, neb dopravce je vybaven výkonným fukarem a hadicí, kterou proud vzduchu nažene obiloviny a granulát do sila. Vše existuje, a funguje velmi dobře. Vysypávání kontejneru probíhá jednoduše tím, že ke konci cyklu vysypání se celý kontejner zdvihem přední části nakloní. Přesně stejně jako při vysypávání písku z korby.
          Asi jste se zatím s takovým způsobem přepravy nesetkal, ale existuje a funguje bez problémů.

  10. Nadáváme na nesmyslné předpisy EU, ale když někdo přiveze obilí s pesticidy, které jsme ještě nedávno normálně používali, tak jsou nám předpisy EU dobré… Není to trochu pokrytectví?

    1. Jedná se hlavně o ochranu našich výrobců, našeho zemědělství – tudíž je každá záminka dobrá.
      V normální zemi by ihned zavedli zákaz dovozu, dovozní cla a jiná omezující opatření… když naše
      jejich vláda nekoná, tak holt nezbývá, než se opřít o předpisy EUhnije, i když jsou poněkud bláznivé.

      Je tristní, že normálnější zemí proti ČR je i současné Polsko, jinak plně ve vleku fašistických VelkoPoláků Pilsudského ražení.

    2. Re: Aleš

      Jak pojmenujete bezuzdné tažení proti Ivanovi, resp. naši sebemontáž do války, po které nám ale OPRAVDU nic není, a pomoc Vasilovi, která se nebezpečně blíží vlastnímu sebezničení?

      Je normální, když volení zástupci lidu (chachá – to jsem dnes ale vtipný) dělají všechno pro to, aby svůj vlastní stát přivedli do ekonomického rozvalu?

      1. Ale jo… souhlasím. Jen se usmívám nad tím, jak se blbé předpisy najednou zdají dobré, když nám to vyhovuje.
        Přitom stejné metody alternativa kritizuje, když je používají proti ní.
        Ve skutečnosti jde o ekonomiku, o zdraví ani tak ne.

        1. To se ale fatálně mýlíte: blbé předpisy zůstávají blbými předpisy dále – jen se využijí proti svým tvůrcům. Na tom nic pokryteckého není, žádný „dvojí metr“ jako u Západu, prostě jen šikovná metoda boje.

          1. Ano byly a proto se rychle po roce 1990 buď úplně zrušily nebo zmírnily aby sem mohla proudit produkce ze západní Evropy, Polska a USA.

          2. Na hraniciach stali kamiony s danone jogurtami, a cakali, az sa zrusia CSN … a jak sa zrusili, suseda, co akurat robila na hygiene, bola z vysledkov dadone doslova odrovnana, a nevedela pobrat, jak toto mohli pustit do obchodu … ale v obchode stal kelimok danone v polovicnej velkosti oproti nasmu jogurtu 10 korun, kym nas stal 3 koruny … si pamatam, nasa dejepisarka mala o tej cene prednasku miesto dejepisu, ked na nu chlapci hadzali psie oci a vytiahli gitaru, bo nikto nebol nauceny ….

          3. Re: Venca

            Totéž platí ve stavebnictví.
            Skanska a Strabag řvali jak tygři, že naše dálnice jsou zbytečně moc kvalitní.
            Vzpomeňte si na D1, jak dlouho jsme ji ničili bez jakékoli údržby (40 let bez údržby!!!).
            Dnes má tato stavba plánovanou životnost 10 let a už se dělají opravy na zgenerálkovaných úsecích.
            Jeden úsek dokonce (most s nájezdovými ranvejemi) dodnes není opraven, ale to je zase jiná storka…

    3. Některé předpisy mají smysl.
      Když už jsme u kontaminace pesticidy….Svého času proběhla diskuse o tom, že používáme příliš mnoho měďnatých sloučenin na chmelnicích. Taky to nikomu po desetiletí nevadilo. Přišel befel z EU – a začli to snižovat z 8 kg na 4 kg na hektar. Měď je ve stopovém množství důležitá pro živé organismy, její nepřiměřeně vysoký příjem ale může vést ke vzniku zdravotních problémů, jako je poškození jater. Měď se přirozeně nerozkládá, vzniká tak riziko její koncentrace v půdě, případně průsak do vody.

  11. Ceny energií na burze padají a dodavatelé už také začali zlevňovat. Přesto v následujících týdnech a měsících dopadnou nově vysoké ceny na statisíce rodin, jimž končí zafixování cen elektřiny nebo plynu.
    Budou s tím muset počítat statisíce domácností. Jen u ČEZ končí od dubna do prosince fixace cen elektřiny a plynu nižším stovkám tisíc zákazníků.

  12. Chodíte demonstrovat? Nadáváte na facebooku? Opravdu si myslíte, že tím něco změníte? Vždyť to, co se dnes děje, zavinila většina z vás. Za dva roky zase naskočíte na předvolební sliby, na mediální propagandu, která volby rozhoduje a pak zase půjdete demonstrovat? Zas to, co se dnes děje nemůže Putin a svým způsobem ani současná vláda diletantů a válečných štváčů, ale většina z vás, která tu vládu zvolila. Proberte se, moc prosím.
    K zamyšlení předložil kopii převzatého textu Kuky.

    1. Souhlas. To co nám vládne jsme si zvolili my sami.
      Může se stát, že jedny volby budou už volbami posledními. Že ty další budou už jenom “ jako”.
      Stalo se to v roce 48. A nedivila bych se, kdyby se to stalo zase. Těmhle, co jsou teď u volantu, se mocinky nebude chtít skončit.

      1. Re: Helanov

        V roce 48 se stalo přesně to, co chtěla většina občanů tehdejšího Československa.
        Neboli komouši přebrali legálně moc, kterou jim ostatní partaje podaly na stříbrném podnosu.

        Včera tady o tom psal Lex, jestli se nepletu.

        1. Rok 1948 má svůj počátek v 1929 a následné hospodářské krizi. Pak nástup Hitlera, selhání spojenců v Mnichově v 1938, osvobození západní části Československa US Army a zbytku Rudou armádou, neúroda a dodávka obilí 1946 – to vše vyústilo v Únor 1948. Ale počátek byl 19 let předtím.

          1. Co když má počátek v 1914 ? Co když obě války byly rozpoutány především vinou těch, co se sami s pomocí medií prohlásili za demokraty ( ač šlo pouze a jenom o peníze ). Co když šlo třeba v první válce o soupeření o zdroje, o koloniální zdroje a potvrzení nového evropského hegemona ( což skoro vyšlo, nebýt zvláštního kolapsu v bankovním financování jedné ze stran ).
            A v té druhé mělo v původních předpokladem jít pouze o likvidaci Bolševika, a především o jejich nerostné bohatství a úrodnou půdu, o parcelaci – že se to malinko zvrtlo, je věc jiná – příliš mnoho kohoutů na jednom hnoji, navíc systém nezná a nenabízí v mnoha krizových momentech jiné řešení …
            A co španělská chřipka a její důsledky, taky malina ?

            1. Nebo tím, že se jistý Temüdžin osvobodil z otroctví? protože pokud by počátkem všeho nedobrého bylo sucho v prostoru Mongolska, ono je sucho i v Africe. Relativně vzhledem k počtu nově narozených obyvatel.

      2. Á, rok 48, to tu dlouho nebylo, tato mantra …
        Rok 48 byl vcelku logickým výsledkem dvou, jiní tvrdí jedné s přestávkou, světových válek, děsivého utrpení, milionových obětí, zvěrstev, bídy, nouze, po kterých „demokraté“ bez mrknutí oka věřili v návrat starých časů, jako by se nic nestalo, jako by nebyli minimálně spolupachateli jejich vzniku…
        Co jsou, a byli zač, netřeba pochybovat …
        Kauzalita …

    2. Ach, jak je to prosté….
      Jenže, ono je to skutečně tak prosté. Ve skutečnosti, protesty nejsou proti vládě, ale proti spoluobčanům, kteří volili jak volili. I proti sobě, protože někteří volili jak volili, ačkoli nyní by volili jinak.
      Co dělat? Snažit se neopakovat chybu a nedělat další. Co s těmi ostatními méně svéprávnými? Nevím. Je demokracie. Jestliže poměry se změní tak, že budou nespokojeni, zvolí jinak, jenže jak jinak, protože jsou jací jsou, znovu špatně. Jinak, ale špatně. S předvídatelnými důsledky. Sice předvídatelnými jen obecně, ale předvídatelnými. Že důsledky budou zase špatné. O tom vypovídá vývoj v posledních třiceti letech „svobody“. Je to jen jinak špatné než před tím.
      Ale abych byl spravedlivý. Zdejší poměry jsou, můžeme diskutovat v jaké míře, pod vlivem poměrů okolních. Tak jako kdysi například v době šíření křesťanství. Nyní v době šíření zeleného „náboženství“, genderového náboženství a dalších idiocií.

      1. Kdo tedy volil špatně, a kdo dobře, kdo představuje onu množinu méně svéprávných, kdo představuje množinu více svéprávných, a kdo bude rozhodovat o těch méně svéprávných ? Je protichůdná volba v časové ose projevem méně svéprávnosti, zrovna tak její četnost, nebo naopak více svéprávnosti ? A jaký vliv na kategorizaci míry svéprávnosti má/bude mít volba buď pravé či levé části pol.spektra, nedej bože středu ?
        V posledních více než 3 dekádách se „podařilo“ mnohé, dá se říci v minulosti nemožné, neobhajitelné, nepředstavitelné – pro zastydlé nejde o banány levnější brambor…
        Výsledek se dá shrnout do volebního motta jisté partaje: DOKÁZALI JSME, ŽE TO DOKÁŽEME…
        Včetně nacifikace …
        Do jaké míry je na místě se ohánět klasickým: MY nic, to ostatní , jest kardinálem otázkou …
        Ono se dá použít i jiná, lidová predikce: Jak si kdo ustele…

        1. Schumacher + Minorita
          No jo, ale co s tím „tady a teď“?
          Mrmláme tu, dle mého názoru oprávněně, na Rajchla a spol ……
          Je tedy lepší cesta podporovat třeba tohoto pána https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Foldyna-svolava-uplne-vsechny-protivladni-Kdyby-mi-proti-Fialovi-nabidl-spojenectvi-sam-Lucifer-prijmu-734933
          ??
          A jestli ne (mluví hezky, ale nedá dohromady dostatečnou sílu), tož co? Čekat na kritické zlomy mezinárodní?

          1. Oponenti i tzv.Alternativa jsou cíleně rozdrobeni až atomizováni, a to se nezmění. Dostali jsme se do stadia, kdy je otázkou, do jaké míry je opozice skutečnou opozicí, alternativa skutečnou alternativou a ne uměle stvořenou, kdy naprosto otevřeně vládnoucí politici za podpory značné části obyvatelstva jednají v cizím zájmu v neprospěch většiny i státu, vědomě vedou zkratkou už tak zplundrovaný státní subjekt k cílenému krachu, a snaží se mimo ožebračení i o zatažení vlasti do zatím vzdáleného válečného konfliktu…
            Samozřejmě za vydatné pomoci hnojometů a tzv.novinářů.
            Teď už snad ani nejde o ty tzv.politiky – za více než 3 dekády měl český volič dostatek času se přesvědčit, poznat, že jde o nebezpečné, kolaborantské, zlodějské, arogantní a vůči cizím zájmům lokajské podvratné, zrádné svině, všeho schopné svině.
            Bohužel – elektorát se za tu samou dobu „osvěžil“ novou krví, mentalitou i morálkou, a výsledkem je, že ty příšery u moci jsou věrným odrazem stavu společnosti,. Společnosti, kterou ku obrazu svému přes 3 dekády budovali mnozí, šokujícně dodnes aktivní političtí zmrdi, společnost, která vzala za své pochybné žebříčky, mantinely, odmítla osvědčená pravidla a naprosto propadla jak falešným prorokům, tak neuvěřitelným gaunerům, kteří mohou a tudíž i tvoří měřítka, mantinely a pravidla nová-sakra inovativní alá negace negace .
            Aneb jak se dá pracovat s davem, jak přepólovat, zfanatizovat, důkladně rozdělit a atomizovat společnost, doslova vyrabovat veškerý státní majetek a to vše jedině v zájmu každého jednotlivce, nad jehož individuum slunce nezapadá, a chraň Tě ruka Páně jakýkoliv projev individuality jakoliv zpochybnit či nedej bože omezit …
            Popravdě, stav dnešní společnosti je tak vážný, míra celkového rozdělení tak vážná, že to institut voleb za stávajících pravidel pro strany i politiky, nevyřeší …

            1. „…elektorát se „osvěžil“ novou krví, mentalitou i morálkou, a výsledkem je, že ty příšery u moci jsou věrným odrazem stavu společnosti…“

              Přesně tak. I to ostatní. Moje řeč.

  13. Taskarice 89 slouzila jen za ucelem , aby se odstranily nektere nedostatky totalniho socialismu. Predevsim ta pece vo lidi , to jim vubec nesvedcilo ,nespokojenost rostla , davalo se jim nazrat ,banany ale nebyly, protoze se po nich moc tloustne, dokonce se lecos zlepsovalo ,
    ale komunista , jako kazdej rezim na spadnuti pomahal a udelal proti sobe, to bylo jen tak aby nektery mohli z vlady odejit ,co moh.
    Predevsim aby lid co nejvic zahork, poslali neco okupantu ,poridili pro ne vladu a vybudovali pro ne vojensky zakladny u nas..
    /Lid zazil okupaci nacistu , tak byl uspech taskarice 100% zarucenej / . Neco takovyho malokterej rezim prezije..Stalo to dost penez..
    Ale obeti za lepsi vec byly a vzdycky budou.
    Pomohlo taky prejmenovani komunistickyho socialismu na demokracii uplne vsech lidskych prav a svobod teprve potom a ponekud pozde lid zjistil , ze ty prava a ty svobodne zvoleny ,malokdo svobodne prezije..
    Navrat k otroctvi ,k epidemiim ,k hladomorum z urody , vedecky doporucene potravy je jistej.
    Snad nejaky kone prezijou na dopravu i kdyz skodi pocasi jako lidi a kravy atd.. ,je nevyhnutelnej meziclanek vyvoje s novou stranickou ,nezmechanizovanou linii …
    Hleda se novej Lenin ,nebo Mao , ten je lepsi,efektnejsi …S tim pocasim taky ucitel zatoci ,jako nikdo jinej…Treba jako fikanej pedagog ,profesor a dochtor Phdr Fiala,Phd ,atd..
    Taky nektere mensi zmeny hlavne vladniho a urednikyho personalu mezitim probehli bez potizi a probihaji..
    Dulezity bylo nasazeni Gorbaceva , na vychodni blok ukazal se jeste trochu schopnej, tak se vymenil za Jelcina a jeho vrazedny Oligarchy..
    U nas to byl nekomunistickej fukcionar predseda spolku nejakych psavcu, ktery z nejakych duvodu bylo lepsi aby je do strany nevzali , bylo rozhodnuto …
    Protoze protiveni komunistu komunistum uz tady bylo..
    Ty ,oligarchy se ted musej schovavat prechodne v emigraci Izraeli , podobne jako ty ukrajinsky..I s Babisem je to nahnuty..
    Moh si uz davno zjistit, ze demo je jen zasterka pro blby. A taky pro neho..
    Po dobrym to nikdy neslo..Zrejme ,hledame -li v minulosti jde asi o to napodobit co nejvic Mao ce Tunga, nebo tak..
    Kterej byl SSoude dle vysledku na hospodarstvi naroda, neco jako napadeni a utok nuklearnima zbranema na Hirosimu a Nagasaki..
    Pro jeho velkej uspech se to musi opakovat..Neni mozny takovejm svodum vubec odolat..

      1. Kromě fakt hloupé otázky – ne nepoužili, ani teoreticky ne.
        Celistvá Evropa, to nejsou japonské ostrovy a amíci i tehdy věděli, jak by si tím Evropu zasvinili.
        Kromě toho – Jalta.

        1. Pouzili. Stacilo aby Vudce se nebali probudit a dve pancerove divize se kterymi si vyhradil pravo osobne nakladat, vcas vyrazili a zahnali by vysadek na plazi Omaha zpet do more. Stihli by tak dokoncit minimalne rizene PL rakety, vyrobit dost proudovych stihacek, atd. – a jen Buh vi co jeste. Amici meli v rukavu posledni eso a to prave a jen atomovky.

          1. A nevadí Vám, že Trinity (první jaderný test) proběhl až 16.7.1945, takže Američané až do konce války v Evropě neměli žádné atomové eso v rukávu, neboli nemohli atomovku proti Němcům použít?
            A i kdyby zahnali Amíky na Omaze do moře, myslíte, že by to stačilo? Co ostatní pláže? Během dne bolo z lodí vysazeno nějakých 130 000 spojeneckých vojáků a dalších 20 000 bylo vysazeno letecky. To vše při absolutní letecké a námořní převaze Spojenců.
            A i kdyby zahnali kompletně výsadky do moře, boje v Normandii byly proti východní frontě bouře ve sklenici vody. Navíc německé tankové divize by byly boji pošramocené a pěší divize by stejně zůstaly hlídat na pobřeží. Letecká ofenzíva na Německo by pokračovala dál a 22. června 1944 by stejně začala operace Bagration, která by tak jako tak rozbila německou skupinu armád Střed.

    1. Vybafnout na mě něco takového z temnějšího průjezdu, asi bych to instinktivně zastřelil.

      Zábavné na tom všem je, že takovou ohavnou obludu může nějaká země používat v diplomacii – pokud se tedy nejedná o vyhlášení války. A nejedná: Amíci se snaží přetáhnout Mongolsko proti Rusku a Číně…

      Což samo o sobě je naprosto šílený záměr, vzhledem k historii Mongolska a současným vazbám. Z toho musí mít Rusové i Číňani záchvaty smíchu. Dobře to dokumentuje naprostou vyšinutost Fašingtonu…

      1. No k smíchu… ta Mongolka ji přijala, drží ji za ruku vydají komuniké kují pikle, základna NATO může být

        1. Jsou to Mongolové. Pověstní svými triky a způsoby boje.
          Obvykle to praktikovali tak, že před protivníkem jakoby v panice ustoupili, a když na to skočil a „vítězil“, tak ho obklíčili ze stran a zezadu a vyhladili do posledního.

          Se svými triky Amíci neuspěli v žádné z těchto asijských zemí, například v žádném z těch *stánů po Sojůzu. Místní se nechali uplatit, nechali tam Amíky založit všechno možné… no a pak jim vše zabrali a amícké věrozvěsty kopli do prdelí.

          Naběhli si na to už v 90. letech i ti nejbohatší Amíci, různé ty investorské klany nejen pod Viktorem Koženým – své oškubání těmito proradnými Asiaty (vzor „lstiví Afghánci“) si pak vylévali na Koženém, kterého za to orvali do mrtě.

          Základna USA v Mongolsku opravdu nehrozí… to by se Rusové a všichni ti místní Žluťáci zlobili.

          1. „Základna USA v Mongolsku opravdu nehrozí“ – máte recht, stačí se podívat do mapy s kým sousedí a vše je jasné. A teď ještě přes ně plánují plynovod, na kterém budou vydělávat miliony (tranzit)… nebo nebudou… takže pochybuji, že JewSA jim dokáže kompenzovat případné ztráty z obchodů. Nehledě na to, jak by se tam ta vojska a technika přesouvaly

              1. Re: PzV

                Páč jste ještě nenavštívil mne v Gorolistánu.
                To je naprosto zásadní nedostatek ve vašem životopise.

              1. Turci jsou dějinní mistři v expanzi: obvyklý konec je hrozící zánik Turecka. V tomhle jsou ještě šílenější než Poláci, což je co říct.

                Například, „historicky turecké“ (dle vlastního výkladu) území na jihu a Západě Ruska (Malorusko, Novorusko, Krym – dnešní východní a jižní Ruina), Balkán, Rakousko, Valašsko etc „osvobozovali“ 18x. Vždy byla následkem fatální porážka nebo aspoň plichta, po které bylo Turecko (Osmanská říše) menší a menší.

                Jedno dokonce i málem přišli i o Bospor a Istanbul, kdyby ruskou flotilu a námořní pěchotu nezastavilo nejvyšší ruské vedení – protože ztratit Turecko jako osinu v zadku Západu by v dlouhodobém plánu byla chyba…

                1. České stavy si v roce 1620 snažily vyjednat podporu od tureckého sultána, ovšem revoluce skončila dřív, než se k něčemu stihlo dojít…

                  1. Měl to určitou logiku: protože Turci byli ve spolku s Francií a Anglií proti Habsburkům a tudíž proti katolickým Němcům a Rakušanům.

                    Otřesná kapitola dějin, kterou se Západ vůbec nechlubí, je že Anglie a především Francie podporovali jako svůj proxy kanonenfutter slimáky všeho druhu proti svým soupeřům a nepřátelům. „Nejkřesťanštější králové“ Evropy, tedy žabožroutští Bourboni, silně podporovali a vyzbrojovali osmanské a turecké výboje – a šíření islámu a vyhlazování jiných křesťanů. Proti severu Afriky, na Středním východě, Balkánu, Střední Evropě a později proti Rusku.

                    Např. muškety měli slimáci francouzské, a v jejich armádách normálně sloužilo francouzské kádrové dělostřelectvo. I hutě a manufaktury v Istanbulu a jinde v Turecku jim postavili a provozovali.

                    V rusko-tureckých válkách po ostudné porážce Angličanů a Francouzů v oné „Krymské válce“ Anglie a Francie pro ně typicky Turecko zradila, takže v první světové válce se Turecko angažovalo na německé straně, proti nim.

                    Krymská válka v roce 1854 byla na tu dobu šílený masakr, který Angličané nikdy a nikde nezažili, protože do té doby „hrdinně vítězili“ proti Afričanům s oštěpy nebo Indům s motykami. I na ruské straně to byl masakr, samozřejmě, ale vyhráli Krym a vyhnali Turky i s jejich Západními „spojenci“.

                    1. Krymská válka má jednu epizodu až na Kamčatce, kde chtěli Angličani a Francouzi v roce 1854 obsadit Petropavlovsk. Rusové se na ně však dobře připravili a lodní děla útočníků nebyla schopná umlčet nově vybudované pobřežní baterie. Po prvním neúspěchu se zastřelil britský admirál a velení převzal Francouz.
                      Francouzi se pokusili o výsadek na pobřeží, obejití města bokem a dobytí ze směru z vnitrozemí. Když ale zjistili, že les, přes který musí jít je plný maskovaných lovců, kteří mají sakra dobrou mušku, rychle se pakovali zpátky na lodě.
                      O pár týdnů později to zkusili ještě jednou. Podařilo se jim totiž zničit baterii na hoře nad přístavem a vylodili se. Rusové, ač slabší podnikli zuřivý protiútok do svahu, došlo na boj na bodáky a anglo-francozské vojsko zatlačili z útesů do moře.
                      Po neúspěšném vylodění se anglo-francozská eskadra stáhla jak spráskaní psi. Při ústupu stačila ještě spálit ruskou obchodní loď a zajmout americkou.
                      Vzhledem k problémům se zásobováním se Rusové rozhodli Petropavlovsk opustit a zanechali po sobě spálenou zemi. Na jaře roku 1855 se Angličané a Francouzi posilněni vrátili a místo města a přístavu naši jenom doutnající trosky. Začali pronásledovat ruský konvoj, který krátce předtím město evakuoval a dostihli ho u Sachalinu. Angličané si mysleli, že ruské lodě jsou v pasti, protože v té době nevěděli, že Sachalin je ostrov, takže rusové jim potichu vyklouzli a skryli se v ústí Amuru, kde založili nový přístav Nikolajevsk…

                2. Jenže teď jdou Osmanovi na ruku Anglosasové, kteří by mocinky moc potřebovali jak místní ropná pole, tak průchod do Mongolska.

                3. Stačí se podívat na mapu. Turecká Osmanská říše „vlastnila“ celej Balkán, půlku Arábie, pořádný kus dnešní Ukrajiny, taky celý středozemní pobřeží Afriky.
                  Zajímavá věc je, že, že „průměrný“ Turek se liší od „průměrného“ Araba stejně, jak se od něj liší Evropan. Spojuje je sice ten islám, takže jsme tu zvyklý víceméně je házet do jednoho koše, ale Turci se na Araby dívají asi jako my na hnědočechy.

                  A co se týká toho islámského ohrožení Evropy, trvajícího skoro celý druhý tisíciletí, tak to bylo tak z 90% právě od nich. Křižácké války, taky ta slavná bitva o Vídeň, mezitím skoro všechny ty další vojenský konflikty, to všechno maj na triku.
                  Taková zajímavůstka, co se týče tý Vídně, kdyby se Ludvíkovi XIV. tehdy podařilo přeplatit Sobieskiho, okřídlení husaři kdoví jestli by ji místo osvobozování nedobejvali spolu s Turkem.
                  To byla taková ta celoevropská křesťanská jednota, akorát „nejkatoličtější“ (jak tuším sám sebe nazýval) Ludvík se trochu nekámošil s Habsburkem, takže Turka proti němu docela podporoval. A Habsburk zase Sobieskimu nasliboval podporu jeho synovi, akorát se pak dohodl s Prusem, takže místo velikánského Polska nastalo období polsko saské unie, kdy se pak později dělalo to děleníčko.

                  1. Aha. Já to měl rozepsané a pak to dopsal, akorát už to k42 mezitím víceméně napsal.
                    k42, nemoh jste kurnik počkat, až dojím?! 🙂

      2. Šílená válečnice Nulandová si za Majdanu opečovávala svého kluka Yatce (Arsenij Jaceňuk), budoucího premiera Ruiny, a stejně tak si jezdí vytypovávat své další kluky a holky do států, které tvoří prstenec kolem Ruska.

        V Mongolsku by ji měli pustit mou oblíbenou mongolskou skupinu The HU, aby baba viděla, že tam nežijí žádná ořezávátka:

        The HU – Wolf Totem (Official Music Video)
        https://www.youtube.com/watch?v=jM8dCGIm6yc

        1. Mongolové jsou velice chytří a úskoční a nic tam není zadarmo. Podle hesla slibem nezarmoutíš můžou amerikaňcům slíbit cokoliv, ovšem za prachy. A Mongolsko je na investice něco jako Bermudský trojuhelník, kde peníze ivestorů mizí beze stopy…

          1. Nekdy po roce 2000 jsem cetl, ze USA domlouvaji masivni investice v Mongolsku do tezby tamnich surovin.
            Asi to tenkrat nedopadlo.

            1. Ano, to dopadlo. Mongolové nechali Yankeeje postavit úpravny rud a železniční vlečky, nechali je pár let těžit a pak jim napařili poplatky za těžbu, takže US z toho nemaj takovej vejvar, jako plánovali. Co vím, tak se skřípěním zubů pokračují v těžbě na Oyuu Tolgoi, kde od nich všechnu měď kupujou Kitajci, kteří je ještě k tomu dost ojebali na ceně s tím, že tranzit přes Čínu do nějakýho přístavu nepovolej a přes Mongolsko do Ruska se to vozit nedá, protože tam není trať a silnice přes poušť Gobi vypadaj hůř než naše polňačky. V černejch číslech ten důl drží jenom dopňková produkce zlata.

              Byly ještě dva velký projekty na zlato, ale ty skončily neslavně. V zásadě postavením infrastruktury (v jednom případě vytěžením nejbohatší části ložiska) a následným vypráskáním investora.
              Nejvíc v Mongolsku teď těží Čína, hlavně uhlí a železný rudy.
              V poslední době jsem zaznamenal nějakej cvrkot okolo mongolských ložisek kovů vzácných zemin. Nedivil bych se, kdyby Američani měli hodně, ale opravdu hodně velkej zájem zrovna o tohle…

              1. Což zní dost podobně, jako snahy Amíků a Západu o plynové/ropné vrty v té asijské oblasti. Bez výjimky to skončilo tak, že kde Amíci něco úspěšně navrtali, zjistili, že nemají dopravní spojení ani trubky – a že Rusové a místní je do svých trubek a na železnice nepustí, a když ano za drahé peníze, tak se to ani nevyplatí těžit. Nebo naopak, postavili plynovod/ropovod, ale nemají tím co pouštět, jelikož samotnou těžbu ovládají Rusové nebo místní…

                Tyto Západní zločinecké koloniální triky jsou dávno všem známé.

                1. Oni i ti Kitajci si svůj monopol na produkci kovů vzácných zemin chrání jak to jde.
                  Vím o případu v Namibii, kdy se mělo zkoumat jedno menší ložisko. Už byla licence a vypadalo to nadějně, byly velký plány na vrtnej průzkum a zkoušky uprvitelnosti. Jenže za místním potentátem přijeli Číňani, zaplatili na dřevo a licence byla najednou ze dne na den zrušená. Za nějakej poplatek pak tu licenci Číňani odkoupili a ložisko se nikdy víc nezkoumalo.

                2. Tipnul bych si, že po vyhrané válce takto dopadne spousta zápaďáckých poboček v Rusku. Dokud mohou být užitečné, nechávají je být. Po válce už je zaprvé nebudou potřebovat a zadruhé se jejich přítomnost stane vysloveně nežádoucí. Rusové budou potřebovat, aby jim nikdo nečuměl pod prsty, protože budou dále budovat kapacity pro to, aby denacifikované území, uhájili čisté i v dlouhodobém horizontu.
                  V tomhle naopak Rusům vůbec nezávidím, protože to bude stát množství úsilí i peněz. Naštěstí mají všechno potřebné na svém území, plus k dispozici spousty vlastenců, o jejichž odhodlání nemá Západ ani páry.
                  Nic podobného, mimo taškařic s vlajkami před papundeklovým barákem, neznají.

  14. Jak včera psala naše Majka:
    “Sněmovní tisk 368 schválen ve třetím čtení v PS,
    PROTI byla jen ta SPD…
    Za ANO se jen dva zdrželi, ale bohužel i sám Babiš osobně byl v současné situaci PRO
    – třeba povolávací rozkaz viz na konci i do tří dnů…
    Hlasování:

    https://www.psp.cz/sqw/hlasy.sqw?G=80464
    ———
    já jen, jestli konečně ten zbytek tzv. protipětidemoliční opozice bude mít odvahu a nezačne konečně lidem vysvětlovat, že nám vlastně ve skutečnosti vládne pětikoalice s tichou podporou ANO a na základě toho taky dostane odvahu veřejně cílit pro změnu na sympatizanty ANO a přetahovat je na svou stranu stejně tak, jak to dělal dosud Babiš s nima, co myslíte?

    P.S.
    Ale tipnul bych si:
    … už slyším: „… to by byl úplnej konec nadějí na svržení pětiblevajzu a o vo to go!“

    1. Kurvy. Ano je oportunistická strana, protože jejich guru, Babiš, je oportunista non plus ultra. Jenom si ty hyeny pamatujte. Jestli se to otočí, budou první, kdo převlékne kabát. Hovada.

      1. Ale, ale. Proč taková škaredá slovíčka.
        Prostě politika coby byznys. Prachy na to má, i dostatek blboněk a blboňů.

  15. A pak ať mně někdo vykládá, že práce poslance je práce, je to brnkačka, žejo Balaši:
    “Cítím se vyčerpaný a potřebuji se dát zdravotně dohromady. Věřím, že zatím není třeba skládat mandát poslance, protože ve srovnání s tím, co dělám teď, je to relax…!

    1. Podle mě by měli volit jen lidi od 65 výše.

      (Je pěkné, jak tam ukazují, jak Pavel kličkuje: „… svůj vstup do KSČ obhajoval mladickou nerozvážností.“ No, nekup to!)

  16. ..“Kostelecké uzeniny k tomu mají i svoje prémiové řady, které se kvalitou nijak neliší třeba od řezníka Kšány… je to samozřejmě dražší, ale pořád ne tak drahé, jako v malých provozech, protože největší úspory jsou z velikosti.“..

    Proč se tedy za socializmu dělaly normy?

        1. Aby se lidi krmili sračkami. Vono těm hezkejm lepšolidem na tom zisku totiž záleží víc jako na obyčejnejch lidech … kapišto konečně?

        2. A také proto, že by se tady nedali prodávat ty hnusy z toho „úžasného“ Západu. Například v nich je mnohem více dusičnanů než v našich potravinách (tedy alespoň bylo). Ale nejen toho.

  17. Mezi námi, atmosféra se teď rychle zahušťuje. Nenávisti je už po kolena. Tohle zahušťování jsem vnímal v roce 1989. Tehdy se to vyřešilo systéme „Škatuje hejbejte se.“ Myslím, že to letos bude stejné – jenže v mezinárodním měřítku. Aby se už na „screenu“ pořád neobjevovaly ty odporně provařené ksichty. Mě už vadí jenom tím, že jsou. Ale jsem jen žlučovitý stařík, který utíká k práci, aby neviděl okolní svět.

    1. Ano, kocourku Mourku,
      sleduji to i sám na sobě.
      Poněkud cinknuté vítězství pětihrůzy ve volbách jsem sice přijal s nechutí, ale bez nějakých pocitů agrese. Postupně se to ovšem mění v nenávist.
      Před pár dny jsem se o tom zmínil u kávy se svým kamarádem, novinářem, který se (na rozdíl už ode mne) hodně stýká s lidmi.. Potvrdil mi, že to ve svém širokém okolí již vnímá jako celkem obecný jev.

      1. To je dobre, ze se lidi zacinaji probouzet.

        Kolem me se nic nemeni, ale je pravda, ze Zelenskeho kazdodenni fantazirovani uz nejakou chvili neni nedilnou soucasti hlavnich zprav.
        Jinak ale jsou tu porad vsichni presvedceni, ze v Rusku je komunismus a Putin je diktator, ktery rozhoduje o vsem.
        Zelensky je chudak-vlastenec, Rusko bombarduje Ukrajinu a kdyz uz nejaka ta bomba spadne do Ruska, tak je to chyba ruskych vojaku, kteri to tam omylem hodili. Jsou to prece ozrali muzici.
        Tak zni oficialni Americky pribeh, a osodne znam jenom jednu Japonku v duchodu, ktera tomu neveri.
        Ale je jedna z mala, kdo se nenechali ockovat, takze vlastne takovy mistni dezolat 🙂

        Cina to same.
        Je tam diktator, ktery Tibetany a Ujgury zavira do lagru.
        U te Ciny je to o to pikantnejsi, ze tady vsichni vedi ze skoro 10 % Cinanu jsou ve strane a ti voli vedeni.
        Zaroven vsichni vedi, ze vstup do strany je podminen vedomostni zkouskou (matematika, fyzika, dejepis…), takze blbci proste nevoli.

        Za draha hnojiva muze Rus, a Rusko nezbankrotovalo pod zapadnimi sankcemi jenom proto, ze existuji podvratne zeme (Cina, Indie, Singapur, Malajsie, Brazilie…), ktere od Ruska kupuji. A jsou jeste tak drze, ze to se ziskem preprodavaji na zapad, ktery sankce svedomite dodrzuje.

        Krale Ubu tady bohuzel nikdo nezna…

      2. Minulý týden jsem prováděl diagnostiku spojitého nosníku přes dálnici. Mostek z lamel DST, předpjatý, dvoukomorový nosník, rozměr jedné komory v průřezu cca 0,75 x 1,20 m (výška x šířka).
        Můžu ti říct, že chození kanálem asi nebude žádný med…

        1. Ono by to již konečně chtělo opustit samet a vyvodit odpovědnost.
          Tedy na chození kanálem jim přidat i odpovídající pruhovaný dres za jejich zásluhy.

          1. … by to chtělo…
            Samo se to neudělá. Jedině Brano zavírá samo. Musím se stále vracet k Villonovi a jeho vlkům v lese, co mají hlad.
            Jednoduše: Americký světový řád se mi opravdu nelíbí, protože to znamená koncentraci bohatství a moci v několika málo (tisících)? rukách a zbytek populace se, pozvolna pod různými záminkami posílá do kopru. Podoprují menšiny a tím se společnost atomizuje a dává do malých šarvátek mezi sebou. Green Deal, LGBT+, BLM a spousta dalších skupin.
            Ano, Putin a Si TchinPing jsou diktátorské povahy. Ale zdá se, že jenom takové jsou schopny udržet společnosti/státy pohromadě a získat tak víceméně jednolitou masu podporovatelů, kteří se zabývají celkovou situací lidí, spoluobčanů. Tedy jakýsi komunismus. Budiž. Ale pokud zjistí nějaké „podvládce“, oligarchy, kteří „hrabou pod sebe“ a přitom odporně mlaskají (proč by to nedělali pro ten pocit že jsou víc než ostatní?) a snaží se být větší a mocnější, tak zasáhnou. Diktátorsky. Aby „lid“ viděl, že se to nesmí.

            „Korunní princové“ pod nimi, kteří jsou připraveni naskočit na jejich místa se zají být slabší a tím pádem hysteričtější. A to znamená válku. Totální, protože „americká“ věrchuška chce udržet status quo. Evropští lokajové jak by smet. Takže Velký Reset. Jenže se sejným HW (Homo Sapiens) lze dosáhnout jiných výsledků jen stěží.

            Tohle všechno jsem vypozoroval u výběhů šimpanzů a mandrilů. Tedy – kromě jaderné války.

        2. Re: Halef

          Člověk si zvykne na všechno.

          Kdysi mne “ za odměnu“ přeřadili na ruční kopání ve sloji o výšce 70 cm.
          Furt jsem tam hledal nějaké fajné okno a nikde nic.

          Staříček mi pravili.
          Po deseti minutách budeš shánět tužku a papír, abys sepsal výpověď.
          Po týdnu budeš mít chuť někoho zabít.
          Po měsíci budeš chtít umřít.
          Když tam vydržíš rok, doděláš tam až do penze.

          Staříček měli pravdu. Dodělali tam až do penze.
          Nemohl na nohy, měl je rozmlácené od amerických šrapnelů z bomb, které na něj Amíci naházeli na Sicílii, když tam bojoval za Třetí říši.

          Tak šel po vojně zpátky do ďury. Dokázal naráz vychlastat neuvěřitelné množství vína a četl v originále římské klasiky. Nebo se aspoň tvářil, že je čte. Dal si na nos brýle a čučel do otevřené knížky.

    2. No, co se ale může stát a stává je to, že se ve stáji vymění tažní koně, a stáj je opět volitelná. Fialu nahradí třeba Kuba nebo Blažek, a hle, je tu málem nový subjekt s novými tvářemi, a pro mnohé to bude důvod proč je volit zas a znovu, protože tentokrát to opravdu bude ono. A to je prostě to prokletí.
      Tady je písnička jejíž text je přiléhavý

      https://www.youtube.com/watch?v=u_DhB7lGIdY

        1. A nejen ODS.
          Ty vyžrané ksichty, kterým je málo toho, co mají, (viz myšlenky nahoře) mě zavádějí k úvahám o komunismu. Stejní lidi jako dneska, stejné touhy. Jenže komunismus (ať už mu říkáme jakkoliv) se staral, aby nikomu ty stromy nerostly do nebe. A to je asi celé kouzlo.
          Stávající „kapitalismus“ u mě vyvolal hluboké podezření, že „neviditelná ruka trhu“ to neureguluje sama. A k přirozené soutěživosti je třeba přidat nějaký řád. Jak se bude jmenovat je mi jedno.

              1. Předvoj moderní dělnické třídy, rolníků a pracující inteligence.
                Beztak smolí nějaké knihy, pletu se ?
                Např. “ Já Špidla a moje dobrá bydla“.

        2. Na toto téma jsem sem už před 3 roky dávala básníčku:
          ———————
          15.5.2020

          Červená modrá fiala
          z šedého popela povstala
          a dala ODS na oltář
          buclatou růžolící tvář.
          Lid teď volá z plných hrdel
          vivat Novotného prdel.

    1. Ad1) propagujete zaprodaný plátek , dnes sračkomet
      AD2) propagujete aféru Korona

      Jaké potřeby plynou z vašeho internetového pohnutí?

        1. jinak vážně by mne zajímalo, co je vlastně hlavní pohnutkou k takovému „uvažování“ , tedy pokud by se velení sesypalo, musel by jít někam makat, kdežto kdyby se zadařilo, měl by svý jistý a navíc moc……

          1. Sračkomety si hrají s lidským vědomím a duší. Chtějí upoutat pozornost a je jedno čím. Hlavně aby blboni byli na provázku. Hotové.

            Tato strategie ovládá lidi tisíce let.

              1. Chléb z kontaminované ukrajinské pšenice? Vyřeší hlad, hry i důchodovou reformu. Sice až za delší dobu, ale vyřeší. Co ale dělat, pokud ukrajinská pšenice bude zcela zdravá bez jedovatých chemikálií?

                1. Pokud by to byla pravda, není nic jednoduššího než tam ty jedovaté chemikálie přidat. Ale bez obav, ono už jich tam bude dost i bez nějakého přidávání.

      1. Ale zase můžeme žít nadějí, že celou EU zavede do pí.., stejně jako se jí to povedlo s německým Bundeswehrem. Jestli ona nakonec nebude Putinovým agentem.

  18. Dovolím si pustit maličkou OT zprávičku.
    Tuším že včera si v Rááádyjožumpálu dovolili soudruzi pustit naživo soudruha bývalého generála Šedivého, páč jeho kádrový profil se zas až tak moc neliší od toho PEPovA.

    A soudruh jim to docela pos*ááál, protože říkal přesně to, co tvrdím já.
    Že ta armádní výpomoc ukradinským demokratům je v poměru k velikosti Ivanova arzenálu zoufale malá a navíc rozptýlena v čase.
    Jó, kdyby jim to soudruzi dodali všecko naráz i se servisem a vycvičenými kusy, to by mohla býti jiná, ale takhle…
    No prostě řekl na plnou hu… – ústa, že nás čeká další masakrózní přehlídka bez velké šance na opravdu podstatnou změnu.
    A tak si asi Ivan povede stále tu svou strategii – postup v řádu desítek metrů denně – „lanzang unzycher, cype“ – jak říkáme my latiníci z Ostravy…

    1. Targus: Vítejte zpátky v diskuzi! Jiné by bylo, kdyby Západ dodal menší množství typů tanků a raket, ale víc kusů od každého typu. Co to znamená udržovat servis pro 5 (!) různých tanků od každého přibližně několik desítek kusů? Přílišná pestrost výzbrioje a výstroje je velký nápor na logistiku.

      1. „menší množství typů tanků a raket, ale víc kusů“ – na ja, ale kde to vzít a nekrást? (tedy ne že by kradení něčemu překáželo)

    2. Bylo znovu potvrzenou tiskovou schuzi 19.4 . , v Bruselu v pritomnosti generalniho tajemnika NATO Stoltenberka a generalniho presidenta cs.Pavla , ze kdo nepomaha Ukrajine , zavini a ma na svedomi vitezstvi rusu.
      Tedy jasna povinnost a vsech. Kazdej musi pomahat, obetovat se , at to stoji co chce..
      Bez obeti to nikdy neslo a nejde ani ted. Po staru…..A nesmi..
      Neco takovyho rozhodnou a vyhlasi vzdycky ty , az kdyz maji jistotu , ze zarucene maji sichr ,ze vobetma v zadnym pripade nebudou..
      Napr. ,ze general jako vojak vi ,ze nebude poslanej na frontu, kde se strili..
      A neni moudry se ptat ,proc celozivotne vycvicenej general nemuze a nechce vlezt nekam ,pred nepritele..
      Jako je normalni , ze nekdo , kdy by se uzivil mozna a stezi jako metar ,nebo vratnej na universite /pedel/, je Phdr,prof. pedagogickym ministrem nejvyssi statni dulezitosti..
      Je potom uplne jasny , kdo prikazuje ty obeti a kdo budou ,ty obeti..
      Ted vydaje byly oznameny na ty pomoci a na vitezstvi , se podstatne a povinne zvysi na astronomickych , 825 miliard. At to stoji co chce..
      Taky vojaci na u. ubyvaji..
      Ctu titulky nad clankama a nejaky odstavce jenom potom , vsude se to hemzi opakovanejma zminkama a dokola a casto…
      Zaver z nich.
      Normalni povinnosti dnes pro kazdeho ukladaji , aby se vzdy choval a jednal jako silenec.
      Tedy dle zastaraleho hodnoceni, kde byl vzor doc./urcite jeste pedagogo/ Chocholousek .
      Po staru se ale zit neda…Dnes vime , ze cinnost a jednani docenta byly uplne normalni..
      Ale verejnosti tenkrat nepochopeny..Po staru se zit ale neda..
      Vlady ,parlamenty , urady ,jednotlivci ,organizace , korporace ,generalove ,jdou vzorem.
      Kdo se tak nechova a necini ,malo besni a sili , je podezrele normalni a tak automaticky podezrelej z podvratny cinnosti a je vylozenej skudce a chce zavinit aby rus vyhral….. Napriklad takovej novotnej ,jeho chovani a vyroky vubec nezapricini dnes zadny podezreni z nejaky nenormalnosti , naopak jest vzorem normalniho obcana , pro deti i dospele….Pokrok musi bejt , po staru se zit neda ../A nesmi/.

      1. Ty zmineny a jiny vydaje vzdycky taky porouci ty , ktery moc dobre vi ,ze voni z tech vydaju nikdy nezaplati ani halir a jeste , ze se jejich platy mockrat zvysi aby , nebyli skodny a nezchudli.

    3. Targusi,
      spolu s bývalým generálem Šedivým jste ještě nepochopili, že nejde o žádnou pomoc, ale o testování zbraní v reálných podmínkách války. Za pomoc Ukrajině se to jen skrývá.

      1. Myslíte všechny ty zastaralý krámy, co se na Ukradinu posílají jako moderní západní zbraně?
        Co je na nich ještě potřeba testovat, když je většina západních armád už vyřadila z výzbroje.
        A většina těch, co se za moderní dá opravdu označit má horší parametry než ruské zbraně, třeba tolik opěvované Patrioty proti S-300 a vyšším verzím. Vždyť ve Válce z Zálivu (a to byly skutečně moderní) sestřelovaly zastaralé irácké SCUDY až po oddělení hlavic.

  19. Vláda žádné nižší ceny potravin nezajistila, povolila pouze dovoz nekvalitních potravin, které sem oligarchové a americké firmy, co vykoupili ukrajinské zemědělce, vyvážejí. Levnější jsou proto, že se vyplatí je při tom množství prodat pod cenou, než vozit loděmi do Afriky. A všechno se to zase svede, a už i svádí, na Babiše, protože závist a úspěch se neodpouští.

    1. Re: TAS

      A vy jste hnusnej Stašek Tašek! Takhle bourat soudruhům bábovičky, že se nestydíte, vy jeden Tašku Šašku!
      To vám není vůbec líto našeho fialového soudruha vedoucího předsedy?

      FUJ JE TO!!!

    2. Tak bych to videl.
      Kdyz nekdo koupi znackove kalhoty v sekaci, tak taky nebude tvrdit, ze Levi’s sundal ceny.

          1. Z dob „dřevních“ DDT a olovo /suříkové barvy/, pak bifenyly, nyní glyfosfáty /roundup/….
            Má pravdu Ládík – „Co tě nezabije, to tě posílí“.
            Problém je jinde.
            Tehdy, kdy jsme cpali ta svinstva, jak píšu výše, jsme nevěděli, co pro nás znamenají za hrozbu, o těch současných to víme, a přesto nám je výrobci, vlády a obchodníci servírují až na talíře.

            1. Hliníkové nádobí, příbory i tácy, nebo ešusy na vojně. Celých řekněme 45 roků, ale spíš půlstoletí. Neskutečné bambiliardy porcí jídla ve školách, závodkách, bufetech – úplně všude. Komu se po 50 letech naráz hodilo, hliník pro tyto účely zlikvidovat?
              Suřík ve fermeži, jako základ pro plot a konstrukce, na které se potom 20 roků nemuselo sahat. Vím o některých lepidlech a barvách, které bez toluenu prostě nefungují a dá se to dokázat buď hned (nedrží to), nebo až po roce (oleze to). Ačkoli nejsem chemik, tak si po zkušenostech myslím, že celý problém spočívá v termínu „náhrada“. Kdy vlastnosti toho výrobku stály i padaly na vlastnostech toho rozpouštědla. Například Alkapren vz. 1980, není ani vzdáleně srovnatelný s pokusy o Alkapren vz. 2010 třeba.
              Příkladů, kdy se něco opravdu dobrého ultimátně zkurvilo jenom tím, že na tom měl osobní zájem nějaký hajzlík, nebo to vymyslel idiot z brusele, by se dalo napočítat stovky, jen tak spatra..

              Taky jste si například všimli, jaké ticho bylo po uplynutí životnosti tzv. úsporek? Resp. při vzniklé nutnosti je nějak zlikvidovat?
              Že to nikdo nedělal systematicky a zahazovalo se to, jak se dalo – a proto jsou skládky doslova zamořené rtutí, baryem a dalšími dobrotami?
              Ty takzvané úsporky a jejich různé napodobeniny hlavně z číny, to byla neskutečná pakovačka úplně všech, co se do jejich výroby pustili. Co z toho může vzniknout, nikdo neřešil. Proto nikdo ve skutečnosti neřeší ani jedovaté obilí. A když, tak ze zištných důvodů a ne proto, že by jim šlo o zdraví lidí.

              1. Ad „Hliníkové nádobí, příbory i tácy, nebo ešusy na vojně. Celých řekněme 45 roků, ale spíš půlstoletí. Neskutečné bambiliardy porcí jídla ve školách, závodkách, bufetech – úplně všude.“:

                Kdysi dááávno (před 20 nebo 30 ? lety) jsem se tím zabýval. Detailní výpočty jsem zapomněl a znovu to počítat jsem líný (není čas), nicméně obecně:

                Argumentace ohledně škodlivosti hliníkového nádobí je úplně mimo mísu.
                Co člověk požije, když ho pálí žáha? Koupí si antacidum, které obsahuje hydroxid hlinitý (kdysi Anacid, dnes např. Maalox). Požitý hydroxid hlinitý se žaludeční kyselinou (chlorovodíkovou) reaguje na chlorid hlinitý, který disociuje na hlinité ionty. Kdo využívá celé balení toho antacida, dostane do sebe tolik hliníku (hlinitých iontů), že by musel by vypít několik rybníků, aby do sebe dostal stejné množství hliníku (hlinitých iontů) z „přírodní vody“…
                To byly ty tehdejší výpočty, týkaly se porovnání užití hliník obsahujícího léku ve srovnání s obsahem hlinitých iontů ve vodě v přírodě. No a z hliníkového nádobí se obdobně uvolňuje hliníku nula nula prd. Teda, něco málo ano, ale člověk s fungujícími ledvinami to bez jakékoli újmy vyloučí.

            2. Děkuji za zmínku o DDT.

              DDT nakrmilo miliony lidí
              https://www.lidovky.cz/domov/ddt-nakrmilo-miliony-lidi.A080503_000129_ln_noviny_sko

              A zákaz DDT „zabil více lidí než Hitler“
              Od roku 1980 do roku 2004 v Africe počet úmrtí na malárii stoupl asi z půl milionu ročně na jeden a půl milionu ročně. V roce 2006 Světová zdravotnická organizace kapitulovala a uznala, že vzdát se DDT byl omyl. A podpořila používání DDT k postřiku uvnitř budov. Úspěch obnoveného používání DDT: Počet úmrtí na malárii během 6 let v Africe klesl o 30 procent: z asi 1 613 000 v roce 2004 na 1 133 000 v roce 2010.
              https://www.osel.cz/7394-kolik-milionu-zemrelo-na-malarii-kvuli-zakazu-ddt.html

              Pro zájemce o hlubší studium: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/books/NBK1724/
              https://www.osel.cz/7394-kolik-milionu-zemrelo-na-malarii-kvuli-zakazu-ddt.html

            3. Děkuji za zmínku o DDT. Ve 13:18 jsem k tomu dával koment, ale sežral ho cenzurní automat, asi kvůli odkazům.

      1. Re: yoker

        Každé malé dítě ví, že upečením se kočka změní v živočicha známého pod jménem
        „zajac strešný“.
        A vy jste zcela hloupý yoker, určitě jste propadl nejmíň dvakrát za sebou.

        1. Jsem. Ale když vstoupím do tady toho Vidlákovského bazénu, začnou se mi v hlavě občas producírovat Velké Myšlenky …

Napsat komentář: buldatra Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *