25 dubna, 2024

Když nemůžeš zvítězit…

… musí soupeř prohrát.

Přátelé, ve svém předvčerejším článku jsem napsal, že pro druhé kolo voleb nejsou pro Andreje Babiše karty rozdány nijak zvlášť příznivě. Papírově má Petr Pavel podporu téměř šedesáti procent hlasů, velkých médií, vlády… navíc generál nestojí proti dalšímu Zemanovi, který měl extrémně nabroušený jazyk a přesně věděl, na kterou strunu uhodit. Všechny tyto skutečnosti hovoří spíše v Babišův neprospěch. Není divu, že můžeme stále častěji slyšet, že Babiš nemůže zvítězit.

Z vlastní a osobní zkušenosti mohu říci, že Babiš je si velmi přesně vědom svých výhod i nedostatků. Ne, v jeho okolí mu fakt nikdo nemaže med kolem huby. Za to si své poradce neplatí. On jim dává velké peníze za to, aby měl přesné a použitelné podklady. Platí je, aby mu říkali skutečnost a pak spolu volí příslušnou strategii. Babiš se nikdy nesesype z toho, že okolnosti nejsou na jeho straně. On si prostě vyhodnotí, co je a co není možné a podle toho bude postupovat.

Když se teď dívám na první týden kampaně, tak se nemohu zbavit dojmu, že se jede přesně podle tohoto zjištění. Babiš nemůže vyhrát…

Teď musím udělat malou odbočku, protože dějiny znají celou řadu příkladů, kdy se sice nedalo vyhrát, ale stejně z toho bylo vítězství…

Takhle nějak to udělali Američané ve své válce za nezávislost. Prostě tak dlouho prohrávali bitvy, až vyhráli válku. Takticky museli téměř pokaždé ustoupit, ale svým jednání způsobovali nepříteli tolik ztrát a tolik problémů, že se nakonec Angličané víceméně udolali sami.

Takhle zvítězili Afghánci nad největší vojenskou velmocí, ne? Ukažte mi během dvacetileté války příklad, kdy by Američané nemohli udělat, co si usmysleli. Když někam chtěli dojet, tak tam dojeli. Když chtěli něco vybombardovat, tak to vybombardovali. I toho Usámu nakonec našli a zabili. Prakticky každá americká vojenská kolona dojela tam, kam dojet měla. Tálibán dvacet let všechny střety prohrával, až z toho nakonec vyhrál.

Nejinak to dělal Albrecht z Valdštejna (to je fakt trefné přirovnání). Pokud vím, on jasně zvítězil jen v jedné bitvě. Jinak spíš remizoval nebo prohrával… ale svojí armádu šetřil a vedl ji takovým způsobem, aby se nepřítel vyčerpal a nakonec se porazil sám.

Prostě, když Babiš nemůže zvítězit, tak musí Petr Pavel prohrát…. Takhle jednoduché to je. A první úspěchy této strategie už jsou vidět…

Co Babiš udělal? Vytáhl mírovou kartu, protože to lidi opravdu zajímá a trápí. Jsem proti válce, jsem za mír, nikdy vás do války nezavleču… Jeho soupeř to pořád jen tak okecává. Všimněte si, že nikdy nezaznělo stejně jasně, že Petr Pavel nepodepíše žádné vyhlášení války a nepošle české občany „plnit spojenecké závazky“. Oni Babiše obviňují, že straší lidi a vůbec si neuvědomují, že straší oni sami. Není děsivé, když Babiš mluví o míru, mnohem děsivější je, že Pavel o míru mluví tak málo.

A ještě děsivější je, že existují fotky, jak šel jenerál zkontrolovat řád a klid v Řeporyjích a tamní starosta se nechal unést a napsal moc hezký tweet, který jsme už všichni četli, že jemu mobilizace nevadí. Takticky se Babiš musí bránit nařčením, musí kličkovat, dostává to zleva a zprava od novinářů, ale téměř v každé takové konfrontaci z toho jako sláma z bot čouhá, že Pavlovi příznivci by do té války klidně šli. Pavel nemusí říct nic, jeho nohsledi to dělají za něj a on se od nich nedistancuje.

Ne, to není o tom, jestli do ní fakt půjdou. Není to o tom, co je nebo není v prezidentských pravomocích. Babišovi se podařilo strategické vítězství protože spojil svojí osobu s mírem. Jeho odpůrci ho sice zatlačují, ale za cenu velkých ztrát. Každý v této republice už viděl i slyšel, že Pavel mír podmiňuje spoustou dalších bodů. Vsaďte se, že Pavel nedá žádný veřejný slib, že naši synové a manželé nepojedou na východní frontu. Vždycky bude jen říkat, že je to absurdní, ale nikdy z něj nevymámíte jasné slovo.

Babiš bude jen poukazovat na to, že Fiala řekl, že jsme ve válce a že Andrej Babiš v žádné válce není. A stačí. Je úplně jedno, jak daleko ho zatlačí, protože čím víc bude tísněn, tím víc z toho bude čouhat válka.

Ano, Pavel přijede do Ostravy a chlubí se tím, jak tam měl tisíce lidí. Ale žádnou českou vlajku. Jen ty vlajky NATO, které se teď právě rozhodlo, že do ohně války přileje další zbraně. Generál slouží NATO. Všichni to vidíme. Ukrajinské vlajky, unijní vlajky a obrovská, nezlomná a výhružná vlajka NATO… memento mori. Díky za zvolení, tady máte povolávák… takhle na to reaguje internet. Generál Pavel zase zvítězil… a zase ukázal, čí prezident bude. Podle nosa poznáš kosa, podle korouhve poznáš zájmy.

Babiš sice olepil republiku protiválečnými bilbórdy, ale vlastně ani nemusel… Stačilo udělat jeden a novináři se postarali, aby ho viděl každý. A co je reakce soupeře? Obouvá se opět do jeho nemocného syna, že ho zavlekl na Krym… Ani slovo o tom, že válku nepřipustí. Bude se různě vytáčet, bude mluvit o tom, že Babiš straší lidi, budou mluvit o dezinformacích, ale nikdy neřeknou to, co jediné by lidi uklidnilo – že válku nepřipustí, že čeští občané do války nepůjdou i kdyby to po nás chtěli naši transatlantičtí bratři.

Je úplně jedno, jak daleko Babiše zatlačí a jak moc ho budou grilovat v debatách. Naopak, čím jistější si budou a čím víc budou větřit vítězství, tím víc se odkopou.

Takhle to udělal i Zeman před pěti roky. Tehdy jsem zaznamenal hezké zhodnocení voleb, že nejprve se lidi lekli, co je Zeman zač a pak se lekli, co je zač jeho soupeř Jiří Drahoš. Zeman to dělal v debatách. Babiš to dělá přes bilbórdy a tiskovky.

Petr Pavel sám o sobě asi udrží dekorum. Nenechá se vyprovokovat. Tož je nutné vyprovokovat jeho kamarády. Praha a láska musí vyhrát nad vsí a nenávistí… Kolik hlasů tohle generála stálo? Kolik lidí to naštve a přijde k volbám, ne proto, že by věřili Babišovi, ale protože se jim chce zvracet z Pavlových příznivců? Takových věcí je víc. Pravda a láska se zase pěkně rozjíždí. Novináři napíšou, jak na Babiše štěkali jeho odpůrci a on na to odpoví, že jeho voliči nemají zapotřebí někam chodit a dělat bordel. Že to dělají jen ti druzí.

Babiš nechává protistranu, aby se chovala jako na dobytém území…

Jednu výhodu to mít bude… V této zemi v následujícím týdnu všichni uvidí, jaká je pražská kavárna a jak ve skutečnosti funguje pravdoláska. Všichni uvidí, co jsou ve skutečnosti henty Evropské hodnoty. Každý, kdo alespoň trochu myslí, tak si bude umět spočítat, co bude znamenat, když Petr Pavel vyhraje. Fejsbůk už je teď plný výkřiků, jací jsme ubožáci a jak se nemohou dočkat, až uslyší nás ubožáky kvílet. Den za dnem je zřetelnější, že Pavlovi příznivci nejsou naši bratři, ale naši páni. Oni se tím netají a porcují medvěda, co ještě běhá po lese. Babiš nevítězí, spíš se snaží dosáhnout vítězství. Nehraje si na Zemana, dělá to, co dělat umí a nedělá to, co neumí.

Nevím, jak dopadnou volby. Hlasování je tajné, za plentou. Nikdo před volebními místnostmi nekontroluje, jak jste volili. Prezident bude zvolen dobrovolně a každý bude vědět, co to znamená. Nic nezůstane utajeno, bude naprosto zřejmé, jaký je tábor Andreje Babiše a jaký je tábor Petra Pavla. Babiš staví svojí kampaň na jednoduché věci – aby se soupeři odkopali. On Petra Pavla v duelu nejspíš nerozmázne. Ozvlášť ne, když po něm půjdou i moderátoři. Ale zajistí, aby soupeři nezbyl žádný fíkový list. Pokusí se, aby se soupeř porazil sám.

Kdybych byl na místě Andreje Babiše, vyzval bych v debatě generála, aby řekl zcela jasně a natvrdo, že jako prezident nepošle české občany plnit spojenecké závazky na Donbas. Bez vytáček… Řekni generále, že i kdyby spojenci stokrát chtěli, tak noha českého občana neopustí české území. O zbytek se Petr Pavel postará sám. Řeporyjec mu to už vykolíkoval.

345 thoughts on “Když nemůžeš zvítězit…

  1. Když Vidloň píše že pávek drží dekorum protože se nenechává se vyprovokovat, tak to dekorum není protože kryje svinstvo, tak jako vznešeně mlčí k nepřijatelnosti zadržování prezidentské standarty jestliže sedí na Hradě „nevhodná“ hlava státu. Je to mlčení stejně výmluvné jako mlčení ČT k zvěrstvům Kyjeva páchaných na východních regionech nebo aférám Bidetova synánka na Ukrajině. Špatně jenom je že Kavárně ten typ mlčení nevadí protože mlčí ve prospěch jejich svaté věci, ale ostatní to vidí a dekorum to rozhodně není.

    1. Jaqykmy, takmyqy napsal:
      21 ledna, 2023 (10:41)

      To, že mlčí Kavárna, je pochopitelné.

      Proč ale mlčí i opozice?

      Proč se opozice neptá Rakušana na Standartu?

      Na Hrad se vrátí standarta, jíž nahradily trenýrky, uvedl Pavel
      https://www.ceskenoviny.cz › zpravy › na-hrad-se-vrati…
      6. 1. 2023

      Jaké jsou morální kvality takového kandidáta?

      Kšeftoval by i s vlajkou CZ, EU, NATO?

    1. Shlédl jsem kus, ale obecně mě videa nebaví. Je to dlouhé, rozvleklé a hlavně zcela ideově prázdné. Nikde se tam nemluví o nějaké potřebě lepšího světa. Prostě jenom kšeft… s ušákama, s kýmkoliv.

      Nevím koho to oslovuje, ale mě to tedy fakt nenaplňuje.

  2. Vidláku, jste v tomto dost optimista. Obávám se dvou věcí, že Babiš není zas tak velký stratég a jednoduše na víc nemá, proto to nedělá. Ta druhá věc je, že lidé budou přemýšlet… Jako když vidím na sociálních sítích tu masírku, neziskovky v pohotovosti, tolik agrese a primitivní nenávisti… Opravdu nevidím žádný důvod k optimismu. Vlastně jsem si uvědomil, v jaké hluboké totalitě se už nacházíme, že sám sebe cenzuruju a často ani neříkám svůj názor, protože jsem už rezignoval na to, že by jej byl někdo vůbec schopen vnímat a za druhé mám prostě strach z následků. Teď nemyslím přímo to, že by mě zavřeli, ale že mě to dostane do totální sociální odloučenosti, což se víceméně už i stalo. Ono často člověk nemusí ani nic říkat, ale když si s ostatními nenotuje na té vlně libodémo nesnášenlivosti, tak si ho třeba i podvědomě zařadí, že nepatří mezi přátele. To co se děje mi přijde absolutně k nevíře a jsem z toho dokonale znechucenej.

    1. Mimochodem se obávám, že žádné argumenty ani fakta v rozhodování voličů (až na pár výjimek) nehrají roli. Ta povrchnost dosáhla už takových rozměrů, že se volí vlastně image. Chceš patřit k těm vyvoleným vzdělaným, progresivním a inteligentním majitelům iPhone? Pak volíš generála. Nechceš přece být tím zlem, estébákem a buranem z vesnice… Výsledek bude ukazatel toho, jak velký je vliv sociálních sítí na volby. Bez nich by to vyhrál Babiš na plné čáře.

      Někdy začátkem zimy u nás byl generál, náhodou jsem šel kolem přes náměstí… stál tam takovej schlíplej, malej, nevýraznej, přišlo jen pár důchodců aby si s ním potřásli rukou… v podstatě nikoho nezajímal, lidi bez zájmu procházeli kolem. A dneska ten samý člověk plní náměstí :).

    2. Taky jsem byl znechucen, ale už mě to přešlo, protože není možné popírat sám sebe a dělat ze sebe idiota. Pokud vaši přátelé přemýšlí jinak, nechte je být, ale za svůj názor se nestyďte pokud za ním stojíte. PP je hajzl a minulost ho dřív, nebo později dožene. A lidé , kterým nevadí PP minulost za moc nestojí.

    3. Hmmm, docela ziram, kam to doslo, a hlavne jak rychle. Nemyslel jsem, ze kdyz jeste budou pametnici nazivu, ze bude v Cechach znovu cenzura.

      Ohledne voleb si myslim, ze ta masirka ve uz moc. Narusovami mitingu konjurence, vyhrozovani nasilim a vsim moznym na socialnich sitich.
      Nadeje je, jak pise Vidlak, ze to naopak lidi nasere, a hodi to Babisovi.
      Je to pravdepodobne, ale myslim, ze tentokrat uz velky bratr neponecha nic nahode.
      U Zemana vs Drahos vlastne nic neslo, ale ted je valka.
      Neexistuje, aby vyhral nekdo jiny, nez general.
      Vim, ze je tu par lidi z volebnich komisi, a ze je temer nemozne podvadet.
      Na druhou stranu dobre vim, ze kde je vule, tam je i cesta. A tentokrat jde nasemu spojenci o hodne.

      1. Já se obávám, že podvádět s výsledky ani nemusí. Opravdu většina lidí co vím chce volit Pavla a ty důvody jsou jen různě povrchní, od toho, že údajně dobře vypadá a bude reprezentovat, po zamilovanost postarších dam do jeho hrané mužnosti… Jestli on něco ovládá, pak je to schopnost zalíbit se, dokonce trpělivě šaškuje pro různé mladé tzv. influencery, moc dobře ví, že tato image mu získává hlasy u mladší generace, která je čistě povrchní – což v tom věku snad nikomu nelze ani zazlívat.

    4. Re: Zahradník
      Taky se tak začínám chovat. Pořád to ale nemohu nějak strávit, kolik nenávisti je v libodemo proti lidem s jiným názorem!

    5. Já také nevidím důvod k optimismu, ale vidím, že Babiš jede taktiku, která je možná. Já neříkám, že bude vítězná, ale dělá maximum možného.
      Přihlašuje se k různým voličským skupinkám… dal rozhovor mně, dal rozhovor Skálovi, vím o dalších, které neprozradím předem, protože jsem to slíbil. Dělá to, co jsem tady už psal – vyškrabává voliče všude kde to jde a stará se, aby se soupeř odkopal. Víc se udělat nedá.
      Babiš dělá takovou „čínskou“ kampaň… V podstatě to staví do tradičního čínského sloganu „neříkejte, že jsem vás nevaroval“.

    6. Máte pravdu a já to vidím ve svém okolí stejně. I to, co píšete ve Vašich komentářích dole. U lidí s argumenty neuspějete. Média je vyhecovala tak, že se dosáhlo takřka náboženského zápalu, jehož ústředním bodem je dogma, které dokonale popisujete. Já tomu říkám informační panel, který lidi přijmou za svůj a používají ho jako ideologický filtr pro cokoliv. Tady v tom případě je to Generál=Inteligence=Mladí=Perspektivní.
      Pokud jde o politiku, tak normálně se už dokážu bavit jen s nejbližšími kamarády, nejbližšími kolegy a svojí rodinou. Kdybych v práci řekl svoje názory, tak mě okamžitě ukamenují. Přestanou se chovat kolegiálně atd. Jeden kolega udělal tu chybu a okamžitě ho onálepkovali . Když jde kolem, tak si šuškají a považují ho za podivína. Přitom normální týpek.
      Zažil jsem taky jeden extrém, když si kolegyně stěžovala, že je pořád sama. Tak byla pozvána párkrát na rande od jednoho horolezce a všechno klapalo. Bohužel se ukázalo, že horolezec je sice mladý, krásný, perspektivní, není dezolát a má dobrý plat, ale volil před lety Zemana. Najednou byl největší odpad a ona je opět sama, protože s „ruským dezolátem“ chodit nebude. A to je jenom špička ledovce.
      Přijde mi, že se někteří exoti začínají chovat jako Henleinovci nebo Komanči , popřípadě Rudé gardy.
      Blil bych.

      1. Jerome a všichni další udělali stejnou zkušenost,kterou já zpracovávám neúspěšně už roky, nejméně od první volby prezidenta Zemana. Tolik hnoje , žumpy se vyvalily, nenávist,ryk,trika s nápisem Zeman není můj prezident…. Neuměla jsem pochopit, že někteří nejsou ochotni respektovat výsledek demokratické volby, byť nebyla dle jejich přání. Od té doby pozoruji už jenom smutné stupňování tohoto frackovského až náckovského jednání při každé sebemenší příležitosti. Vysvětlení jsem našla hlavně u Petra Hampla a pro sebe jsem si smutně přiznala, že náš národ není tak chytrý a schopný jak bylo léta všeobecně tradováno…..
        K těm současným Havlo-Pavlo bijcům: mladým do třiceti let bych jejich nenávistnost ještě odpustila,jsou ještě téměř nezasažení realitou a vyrostli i naší snahou a zásluhou v bavlnce, dokonce na rozdíl od našich generací i v realitě virtuální….ti poctivější časem pochopí.A ti uječenci a nenávistníci staršího věku jen ukazují svoji pravou povahu,kdo takovou povahu nemá, nedokáže se takto předvádět.A s takovými povýšenci ,nenávistníky a nevychovanci stejně nikdo slušný kamarádit nechce,na ty je třeba si dávat pozor. Kdyby do toho marasmu nezatahovali i nás ostatní, přála bych jim, ať si vlády svých vyvolenců užijí do sytosti.Takhle nám nezbyde než se zlu postavit.Asi už čekáme na blanické rytíře….

  3. Opatrně s tou vyčkávací taktikou.
    Několik inteligentnějších hnojometčíků „Péťy Retuše“ (to píši proto, abych nemusel použít vulgární výrazy) na FB už zaregistrovalo, že to s tou nenávistí přepálili a vyzývají ke zklidnění.
    Silně totiž přibylo kritických komentů k jejich videím a příspěvkům a sami voliči „Péťy Retuše“ upozorňují, že to nerozhodnuté voliče může odradit a přimět je, aby volili Babiše.

    Takže je namístě nenávistnou kampaň proti Babišovi podpořit a udržovat a je určitá šance, že to rozvědčík s politručicí, Kolářem, Fischerem, Nerudovou & spol. projedou.

    1. Navrhovala bych hovořit hlavně mimo naši názorovou sféru o Petru Pavlovi jako o generálovi nebo rozvědčíkovi s politručicí, podle mě je třeba nazývat věci správným jménem a toto označení vystihuje vše.

      1. Já se o to třeba pokouším, ale zejména mladším lidem se ty souvislosti těžko vysvětlují. Nemají prostě tu historickou zkušenost. Nakonec jsem přesvědčil (možná) jednu slečnu asi 30-let, aby alespoň nevolila nikoho, protože v minulosti pracovala pro Agrofert a byla na jejich metody velice rozezlena. Ale něco se dělat musí…

  4. Hodně se v libtardích médiích mluví o Petru Pavlovi jako o generálovi, který skoro velel v NATO. Existuje někde tabulka s pořádím důležitosti, které by ukazovali skutečnou pozici generála v uskupení NATO?

    1. Přímo tabulku jsem neviděl, ale je známo, že byl jedním ze šesti poradců náčelníka GŠ celého NATO.
      Proto se i odvolával na to, že on byl jen „jedním z mnoha“, kteří v NATO o něčem rozhodovali a že to bylo vždy rozhodnutí kolektivní, na kterém se museli shodnout všichni.
      Mně to tak vychází, že je tedy nějaký náčelník GŠ, pod ním jsou 1-2 zástupci – a pak ten sbor poradců náčelníka GŠ. Konkrétní místo v hierachickém žebříčku půjde zjistit jen těžko, protože to bude top secret údaj.

      1. Tecočamp

        Škoda, docela škodolibě bych tento údaj použil pro obdivovatele PP , jak je generál bezvýznamný a že je tam jen na špinavou práci.

      2. Re: Tecočamp

        Nadešel čas, abych vás POŘÁDNĚ urazil.

        Jste starý a hnusný mamlas, který vůbec nepřišel na to, jak úplně ganc důležitou funkci náš soudruh jenerál v Bruslogradu vykonával.
        (-:
        Pokud se opřu o to, co jste tu naklofal, je to úplně jasné.
        Soudruh český jenerál mohl obsluhovat PO SMĚNĚ SEKRETÁŘEK štábní kávovar.
        Doplňkový palebný sektor pak zahrnoval i míchání již oslazené kávy lžičkou z ekologického dřívečka, jak nyní velí jedině správný předpis EU.

        Slazení nápoje a roznášení šálků měl na starosti jiný soudruh z nějaké jiné, neméně důležité zemičky s operetním – pardon – armádním sborem podobné velikosti a účinnosti.

        Podívejte se, pokud si pamatujete VS, vrchním velitelem tohoto paktu byl VŽDY sovětský generál, ostatní stáli v pozoru.
        Soudruzi v NATO zařídili celou věc jinak. Nabrali si do OPERETNÍHO štábu, který má nulové pravomoci, pár prodejných pitomců a notorických šašků (jako jsem třeba já), aby měli trpaslíčci pocit vlastní důležitosti a aby se měli mezi sebo o co škorpit a rvát.
        O soudruhu Pavlovi vypovídá hodně skutečnost, že v nějaké severoatlantické štábní řeži navrhoval použít ZHN (po česku atomovky). Naštěstí tam měl tehdy NAD TĚMITO ŠTÁBNÍMI RATLÍKY dozor náš gen. Picek, který mu to zatrhnul.

        TAkže asi tolik k soudruhu generálovi, jehož generálskou funci vykonával v bývalé ČSLA kdejaký třicetiletý major.

    2. PP měl problémy velet rotě, je tedy logické že velel NATO. Je to tak nějak shodné s fialovým náčelníkem, který velel EU. S velením je to v tomto „státě“ dlouhodobě špičkové. Afroameričanka ministryně války, kantýnská ve Strakovce, knihovnice kradoucí rohlíky velela sněmovně, … a zlodějíček propisek na hradě.
      Lidé už 30 let neomylně volí voly s kvalifikací tak nejvýše na přidržování hnoje za vozem.

    3. Je jedno jakou pozici v NATO mel nas jeneral.
      NATO je organizace USA, takze rozhodovaci pravomoce ne-USA lampasaku se rovnaji NULE.
      Snad maji aspon pravomoc vybrat si jidlo v NATO kantyne dle vlastniho rozhodnuti.

      1. Re: Homér

        Právo vybírat si žrádlo v kantýně?
        Vy jste zešílel!
        Takový bordel trpěli akorát ve Varšavské smlouvě a podle toho to taky tak dopadlo!

        1. Ano. Dopadlo to tak, že Varšavská smlouva nebyla nikdy poražena a musela se sama rozpustit. Takový bordel nelze strpět. A NATO k tomuto drtivému vítězství stačilo pouhých čtyřicet let!

      1. Sračkomety někde psaly, že byl asi na třetím místě v hierarchii, některé dokonce píší, že na druhém.
        Tak nevím…

  5. A jedna OT z východu

    Ivani jsou náramné zfíííííně a VŮBEC neposlouchají gogoša a Stridora, že správně nemají vůbec útočit.

    Bitka za Orechov – situácia na večer 20. januára 2023
    🔻V sektore Orechova, po oslobodení obce Lobkovoje, sa ruské jednotky útokom obsadili susednú dedinu Malyje Ščerbaky, pričom odtiaľ vytlačili spojené sily nepriateľa.
    ▪️Následne Ozbrojené sily Ruskej federácie dokázali upevniť blokádou ukrajinských formácií v Ščerbakoch. Ruskí bojovníci postúpili aj na predmestie Orechova – do obcí Novoandrejevka, Novodanilovka a Malaja Tokmačka. Oblasť sa čistí.
    Zriadenie kontroly nad obcami Lobkovoje a Ščerbaky umožňuje zvýšiť tlak na línii Kamenskoje-Stepovoje, kde sa nachádzajú jednotky 128. gardovej brigády, 9. pluku „Gepard“ a skupiny špeciálnych síl. A s úplným oslobodením Novoandrejevky, Novodanilovky a Malej Tokmačky pokryť Orechov z juhu a východu.
    Situáciu Ozbrojeným silám Ukrajiny komplikuje skutočnosť, že cesta T0812 je pod úplnou palebnou kontrolou ruských delostrelcov, čím je potenciálne nebezpečné vyslať posily na vedenie protiofenzívy z dôvodu možného kolapsu frontu v obci Kamenskoje.
    🔻Vojaci 291. pluku ruských ozbrojených síl získali kontrolu nad niekoľkými opevneniami v oblasti Novopokrovka juhovýchodne od Orechova. Ozbrojené sily Ukrajiny očakávajú pokračovanie aktívneho útoku na línii Belogorje-Čarovnoje a v smere na Guľajpole.

    To jsou lidi, tohle to. Vůbec se neptají našich generálů, jestli jim dovolí zaútočit.

      1. Hlavní český hnojomet píše, že tam Rus picnul nějakého Amíka, veterána od SEALS. A prý už je to v pořadí šestý.

        1. Re: Tecočamp

          V pořadí šestý, který se provalil. Z mrtvoly, která má ukrácký pas a ukráckou známku, těžko dostanete info, jestli rozumí ukrajinské „ridné muvě“.

        2. Aha, sesty picnuty Amik.
          Pred vanoci psali, ze Ukrajinske ztraty cini 8500 vojaku.
          Mozna plati stejny koeficient i pro Americany na dovolene.

          1. Re: JVC

            Nechci do vás MOC rýpat, ale tam píšou, že je mezi zajatci.
            Že by Ivani brali do zajetí i mrtvoly?

            Jinak pro mne by to bylo jasné. Pokud není regulérním členem VSU, je to terorista. A dal bych mu vybrat, jestli uhlí ve Vorkutě, anebo terénní práce na Jamalu. Dvacet let by mohlo stačit, jsem mírný a smiřlivý tvor.

          1. Re: JVC

            Jste mi zkazil radost. Já to roluju shora a zajásal jsem, že z vás můžu KONEČNĚ udělat blbce.
            A zas nic…

    1. Prošli celou první linií obrany, za den postoupili o 4-5 km. Podle dnešních zpráv jsou již západně Orechovo.

  6. Nechci být poraženecký, ale voliči Babišeho budou volit kdyby cokoliv, to samé voliči generála mají jasno – tady se fakt hraje jen o tu malou skupinu nerozhodnutých. A tady to vypadá pro Babiše zle, ta dennodenní masírka médií a novinářů o zlu jménem Babiš je opravdu neskutečná. Nerozhodnutí nejsou po většinu typy co by se o politiku nějak vážně zajímali nehledají si alternativní názory, nesnaží se dopátrat kořene problému. Ale tito lidí si denně poslechnou, večer zprávy a tam mají jediný správný názor. Výsledkem bude, že buď nepůjdou volit nebo se přidají k většině která je prezentována jako generálova – i to je přirozený postup. Navíc opozice se za Babišem nesjednotila (Okamura hraje na to že když bude hůře tak mu nějaké ovečky přibudou) kdežto pětidemolice je jako jeden muž.
    No jak jsem začal nechci být poraženecký, ale je nutno přiznat, že generála si dobře a dopředu loutkovodiči vybrali, vypadá dobře, nemluví špatně když nejdeme do hloubky – prostě jako soupeř je o level výše než spící Karel či tragický Drahošek.
    Já příští týden jdu volit toho kdo není z tábora pětidemolice – dovedu 4 hlasy jako minule a jeden navíc od nevoličky z prvního kola – nic víc nedokážu. No a když to nedopadne dobře – bohužel si to bude muset republika vyžrat – pak si totiž nic jiného nezasloužíme.

    1. Také si myslím, že voliči dostanou to co chtějí. Bohužel v tom budeme muset žít i my, ostatní. Škoda, že nelze žít ve vlastním Matrixu podle vlastních preferencí. Příkladem můj soused by žil „ekologicky“ žral jenom recyklovanou sóju a jezdil i v zimě na kole, elektrika by mu šla jen 4 hodiny denně, ale byl by šťastný. Já bych jezdil autem na naftu, žral stejky a měl dostupný plyn i elektriku z jádra, taky bych byl šťastný.

      1. Souhlasim s vami obema.
        Navic tentokrat je v zasce mnohem vic, nez nejaky Drahos. Tentokrat jedou ti jedine spravni na jistotu za kazdou cenu.

      2. Asi bude záležet, kde kdo bydlí a jaké má zázemí.
        Pomáhal jsem zařizovat „vnitřní emigraci“ na chalupu, jednomu ze sousedů, resp. po stránce energetické nezávislosti. Je to teď v takovém stadiu, že klidně mohou vypnout všechny hlavní vysílače DVBT2. Na chalupě je velmi úsporným způsobem napájeno to základní, k úspornému sledování obrazu a zvuku, je tam soustředěna obrovská videotéka na všech možných nosičích.
        Ke spojení se světem slouží zařízení, o kterém bych se tu zatím nechtěl rozepisovat, ale něco vzdáleně podobného používá armáda na ukravině.
        Střecha je osazena poly-panely s celkovým výkonem 6,5kWp a pracuje na hladině 28V, takže je možné některé spotřebiče a veškeré osvětlení, jednoduchou a velmi účinnou konverzí (96%), napájet přímo z DC rozvodu.
        Střídač s výkonem 3,5kVA je tam jen proto, že některé spotřebiče prostě nízkým DC napětím napájet nelze, např. LED televizor s třemi vnitřními hladinami napájení, vibrační čerpadlo ve studni, malou 1F cirkulárku, vrtačku a další podobné záležitosti
        Zapomněl jsem na to hlavní: Ve sklípku, se stabilní teplotou asi 12°C, je sestava staničních článků VARTA a i MPPT regulátor je umístěn tam, nikoli pod střechou. Sestava má při nominálním napětí 24V kapacitu 2.200Ah. Je to v provozu druhým rokem a ještě se nestalo, aby i při delším, než víkendovém pobytu „došla šťáva“. V tomtéž sklípku je umístěna i benzínová 1,5kVA Honda, výfuk doplněný pomocným ventilátorem je vyveden ven. Další pomocný ventilátorek, zajišťuje přívod vzduchu pro motor centrály zvenčí.
        Doprava po okolí chalupy, je momentálně zajištěna starším, spolehlivým vozem Suzuki Jimny. A tam, kam by se snad Jimny nedostal, je k ruce nějaké starší, italské dvoutaktní 250 enduro, bez zbytečných elektronických volovinek a s magnetem, nepotřebuje tedy akumulátor.
        Příprava na „vnitřní emigraci“ zdárně pokračuje, už jsem tam od Vánoc (které rodina slavila tam) nebyl, ale musím tam zajet. Udělat si nějaká měření, nakolik ten systém dostačuje potřebám čtyřčlenné rodiny a z paměti regulátoru si vytáhnu i ten celotýdenní pobyt o Vánocích.
        Dopadne to, jako za socialismu blahé paměti. Lidi si budou myslet svoje a ujedou…

    2. Není tomu tak.
      I (někteří) nerozhodnutí mají zažitá pravidla slušnosti a mantinely, za něž se nesmí. Ti vnímají trapnost a děsivost toho, co gang „Péťy Retuše“ rozjel, a rozhodují se, že to už je moc a že to hodí Babišovi.
      Nerušme tedy hnojometčíky. Dělají pro Babiše za své práci, za niž by musel jinak platit a nemuselo by to mít správný efekt.

      1. Ano !!
        „Praha a láska musí zvítězit nad vsí a nenávistí“, „Všude, kde se Pavel mihnul, ho podpořily tisíce lidí“, „je to jako Nagano“ , „Je jako cyklista, který míří k titulu Tour de France“ , „Píšeme dějiny. A svou volbou to příští víkend stvrdíme!“, „„Vy jste ta změna, která přijde. Jednou budem dál, jednou budem dál…“, „Ze schodů létaly do hloučku čepice s nápisem Generál.“ , „Zločinec a zloděj kterého vyšetřuje francouzská prokuratura pro obzvláště závažné finanční zločiny. Negramotný lhář a mafián ze Slovenska … Sláva Čechům! Hanba zločinci ze salaše!“, „Zase lže! Je nemocný a geneticky to přenesl na svoje děti!“ , „Ten tvor by měl chodit se zvonečkem, jako dříve malomocní. Jeho kydy jsou jako šířící se lepra. Hniloba a smrad.“
        …. a tak dále a tak podobně.
        Jen houšť a větší kapky! Je to na dobré cestě…

  7. Udělal jsem tu chybu, že jsem se podíval na Twitter.
    Dozvěděl jsem se, že velká část moderátorů a lepšolidí je v šoku, že někdo může volit Babiše. Další část je v šoku, že u sebe v práci potkala voliče Babiše. A zbytek je v šoku, že lidi se s nimi nechtějí bavit, o tom proč že volí Babiše a tají to před nimi. Že prej, kdyby to netajil, tak by uviděli
    A že prej by jim to lepšolidi vysvětlili a obrátili je na správnou víru, aby svou volbou neškodili. Oni to podle nich prej tají proto, že moc dobře ví, že tou volbou škodí lidem a dělají tak neo ilegálního.
    Pokud by někoho tyto vývržky zajímaly, tak doporučuji přečíst vlákno nekonečně objektivní bývalé moderátorky Witowské.
    Aspoň uvidíte, jak smýšlí o lidech s jiným názorem a jak si představují liberální demokracii.

    1. Stačí si uvědomit, kdo ovládá hlavní media a mělo by být jasno. Je pravda, že ten tlak na Babišovi stoupence je obrovský, kdo volí Babiše je ostouzen a zesměšňován, že fandí estébákovi, Slovákovi, že je Babiš zloděj a podobné nadávky. Já sám jsem byl přítelem na messengeru přítelem osočen upraveným videem, jak asi dopadnu, když budu volit Babiše. Přitom jsem se nikde nezmínil o tom koho budu volit, ale měl jsem výhrady k zelené gumě. https://www.facebook.com/reel/2636267789846000?fs=e&s=m
      Ten tlak Pavlových příznivců je obrovský, nadšení mladých (komsomolců) neuvěřitelné, slečny zajíkavě fandí PP , nikdy nezažili normalizaci a rudé hlavy. Vyrostla nám tady nová generace, která nemá vlastní myšlení a fejknuté informace berou jako Bibli. Babiš to bude mít těžké a když náhodou vyhraje, bude to mít ještě těžší. Babiš to měl nechat raději Havlíčkovi.

    2. Re: Iásón

      Hele, vy jste taky pěkné čuně. Chcete, aby přestalo šmakovat při snídani!!!
      Dotaz – nechcete si raději zaveslovat někam do Černého mořete nebo tak něco? Jak chcete vyhrát nad Putinem, když sedíte v teple a odebíráte proud klofáním na klábosnici? A beztak u toho ještě chlemtáte kávu z kávovaru na elektriku!

    3. No taky jsem se dozvěděl od dětí školou povinných, že musím volit Pavla, protože když budu volit Babiše, tak nám zase nařídí nosit roušky. (to už je dobrý výplach hlavy) Měl jsem jim chuť říct, že ať si klidně jejich rodiče volí komunistického rozvědčíka (stejně nevědí co to je), ale že pak jejich tatínek pojede bojovat na Ukrajinu (ale neřekl jsem jim to, nejsem jako „lepšolidi“ takovej hajzl, že bych dětem mátl hlavy – a to je chyba že nejsme jako oni, proto pitomci volí Pavla).

      1. Re: User

        Potvrzuji, Jahoda mi rovněž referovala, jak jsou dětičky na prvním stupni ZŠ beznadějně vymatlané.

    4. Přitom ale Witowská je padesátnice a ledacos pamatuje.
      Jenže je to Pražačka, kompletně zpracovaná libtardy, lepšolidmi a havlisty – a tak se i chová, bohužel.
      Je to škoda, protože to je jedna z nejlepších a ostřílených moderátorek, jaké kdy televize měla.
      Ještě možná Daniela Drtinová, ale ta má nějaké své mouchy. Při blbé náladě je schopna, udělat ze zpovídaného člověka naprostého blbečka ještě dřív, než se dojde k jádru věci.

      1. Re: Tecočamp

        Zahlídl jsem ji dvakrát, normálně se na tyto ptákoviny nedívám.
        Je to 3,14-ča jak štyl (násada) od rýča.
        Já se k ní dostat, tak ji seřvu, jak ratlíka hned po prvním skoku do řeči.

  8. U jesliček kůzle, kravka
    jezulátko volí Pávka.
    Potvrdil to páter Halík
    včera sežral sena balík.
    Kdyby si vzal jenom půl…
    Bože, to je vůl!
    Jarmulku mu zvedaj rohy
    kopyta mu zdobí nohy,
    v břiše bachor, kniha, čepec
    toho pozná každý slepec.

    1. Hybridní hrozba. Prozrazení státního tajemství. Takovou hnusnou lež museli vymyslet jenom russáci.
      😀

  9. TO JSOU ALE PARADOXY, PANE VANĚK ….
    Odpurci komunismu voli byvaleho komunistickeho spiona.
    Komunisti voli oligarchu-miliardare.

    Petr Pavel pokládá kvetiny u pomníku Jana Palacha, toho Palacha který se upálil na protest sovětské okupace se kterou Pavel souhlasil.

  10. Ten váš závěr z této politické kampaně mi připomíná známý citát úspěšného fotbalového matadora, že „Fotbal nemá logiku“. Mockrát se to potvrdilo, naposledy v průběhu posledního MS. Nicméně, stejně jako v Kataru, i u nás minulý týden postoupili do finále favorité. A podobně jako v tom fotbale, málokdy nevyhraje mančaft, který má sice srovnatelné kvality, ale tlačí ho FIFA, televizní práva, rozhodčí a frenetičtí diváci, kteří se neštítí vůbec ničeho. Sázkové kanceláře o tom ví své a málokdy se mýlí. Babiše může protlačit jen zázrak, černá labuť nebo Pavlova politická sebevražda. Ale neříkám „bohužel „, protože to je možná jediná možnost, jak porazit Novou Národní frontu v příštích parlamentních volbách. Ty vidím přecejen o něco důležitější.

    1. Jura Tomšů napsal:
      21 ledna, 2023 (5:42)

      Já bych spíše volby přirovnal k silniční cyklistice, kde soupeří týmy.

      V týmu je tahač, který má favorita vytáhnout z peletonu, zbytek brzdí.

      Babiše může porazit jen jeho nečinnost, kterou může znechutit voliče i v příštích volbách, jestli ještě nějaké budou.

    2. Vkidm to stejně. Na tom, když se tam Babiš nedostane nikdo tratit nebude. Naopak, z dlouhodobého hlediska můžeme jenom získat. Viz třeba rok 2013, kdy byla u moci ODS a znemožnila se kauzou Nečas-Nagyová, protože byla nebetyčně arogantní a jistá mocí. Jen mám trochu obavy, aby Babiš neměl po prohrané volbě projev jako Paroubek v roce 2006. Byla to, podle mě, jedna z věcí, co mu fakt uškodila.

  11. Vím, že se zde na litterate vlamuji do otevřených dveří, ale tohle, podle mne, stojí za přečtení:

    https://www.fsfinalword.cz/?page=archive&day=2023-01-20&utm_source=utm_source%3Dnewsletter&utm_medium=utm_medium%3De-mail&utm_campaign=utm_campaign%3Dfriday_edition_20.1.2023

    S tím Albrechtem (Václavem Eusebiem) z Vladštejna jste, Vidláku, dost vedle, hlavně se závěrem vaší krátké zmínky. On totiž nakonec Valdštejn nevyčeral nepřítele, ale sám sebe a sám se i porazil/zničil.

    1. Bejvávalo. Před léty. On pan jenerál je velmi velmi ohebný a dnes už jistě ví, že rozkaz je jiný. Věřte, že když přijdou fousáči, tak dá na hlavu hadr a bude 5 krát denně třískat hlavou o kobereček.

      1. Re: weitinger

        Za ty prachy byste třískal taky…

        Kuwa, vy mu normálně závidíte, chlape mizerná!!!
        Jsem vás fčilek odhalil!
        A máte smrtelnej hřích, abyste věděl!

  12. Pane Vidláku, napsal jste to pěkně, ale není přání, otcem myšlenky?

    Nechci hodnotit Babišovou kampaň, ne kampaň, kdy start byl rozpačitý, i když pochopitelný.

    Po osvobozujícím rozsudku jsme čekali nástup ke sprintu, opět nic.

    Nyní, na dohled cílové pásky vytáhne mírovou kartu.

    Myslíte, že jenom vytáhnout mírovou kartu stačí?

    S kartou je potřeba i hrát.

    Dnes je demonstrace.

    Podpořil ji?
    Vyzval voliče k účasti?
    Vystoupí na demonstraci?

    Nebo pouze spoléhá na to, že v případě plného náměstí, pouze milostivě pokyne davům, a Hrad má v kapse?

    KSČM a ČSSD taky pasívně čekali, až jim to voliči hodí.

    A kde jsou dnes?

      1. Jabloň napsal:
        21 ledna, 2023 (6:48)

        Taky se tomu divím, jak málo je o tom informací.

        Jestli je to ta mírová karta, tak s tím Babiš moc neuhraje.

        Otvírák má Paroubek, a možná přijde i kouzelník.

        Ladislav Vrábel – živě 19. 1. 2023 – kdo bude na demonstraci? + interakce
        1:59:20
        https://www.youtube.com/watch?v=p9DHAnOBPlk

        1. Na tuhle demonstraci lidi kašlou protože ..Vrábel.
          Zatím jsem byl na všech a viděl jsem upadající účast, pak vzedmutí protože se šlo před ČT a pak sice nebylo již nic. Tedy byli Vrábelovi spanilé jízdy, na tyto akce se dostavily desítky lidí a to nevěstilo nic dobrého .
          Vrábel mezitím přišel o část podpory ve vlastních řadách a již i někteří skalní příznivci začínají lavírovat. Takže dokud Vrábel neukončí svou dnes již jasně destrukční činnost, nic nepůjde v tomto směru k lepšímu.
          Takže dnešní účast , odhadem do deseti tisíc.

    1. KSČM a ČSSD taky pasívně čekali, až jim to voliči hodí.
      No ano, jenomže to chtěli od liberálů a ne od těch, které měli zastupovat.

    1. Referendum o vládě tu už bylo před minulým i volbami. Válka a mír je lepší téma. Mimo to, PP každý takový argument odpinkne s tím, že on není vládní, ale občanský kandidát a nějakou tu chybičku vládě sem tam vytkne. Je úsměvné, že nějaký Vidlák z dědiny má větší politický cit, než ostřílený politický matador.

      1. Ted uz je to tak daleko, ze kazde tema zapadne, at pozitivni (mir), tak negativni (Fiala).
        Babis ma jen jednu sanci: nasrat co nejvice volicu na Petikolku a obratit je proti vlade.
        Cehoz dosahne jen vyuzitim rozdilu volby venkova a mest.
        A kazdy vi, ze tyhle volby jsou referendem o prazske Kavarne, stejne, jako ty dvoje pred tim a ze lidi stejne k volbam prijdou.
        Babisovym cilem musi byt jim znechutit volit Kavarnu, tim automaticky prejdou k nemu.
        Takze se musi oprit o urazky, kterymi Petikolka castuje Babisovy volice, vytahnout je na svetlo a opakovat je stale dokola- jaci jsou lide mimo mesta nevzdelani hlupaci, co doma zerou chrousty.
        Jinou sanci nema.
        Mam ale dojem, ze vyhrat nechce.

  13. Nevím, jestli někdo zaregistroval následující článek:

    https://www.cd89.cz/velky-podvod-prezidentskych-voleb-pavel-mohl-nad-babisem-vyhrat-diky-neplatnym-hlasum

    Někdo si dal práci a podíval se na neplatné hlasy, protože nárůst neplatných hlasů neodpovídá nárůstu voličů ve srovnání s min. prezidentskými volbami. Tohle jsem kontroloval – v hrubých číslech mu to sedí – minule 29097 nepl. hlasů, nyní 44227 nepl. hlasů = nárůst cca o 52%, ovšem nárůst voličů je jen o cca 8% …
    Dále jsem pátral, zda opravdu v okrsku 3001 MČ/MO: Brno-Bystrc mají zaevidováno 101,75% platných hlasů … opravdu to tak je. Takže bych si i myslel, že i ostatní údaje má správně (dá se k tomu proklikat na volby.cz).
    A tak si tady žijem a počítáme demokraticky hlasy :-), v demokratických volbách :-).
    Jj, J.V.S. měl pravdu – není rozhodující kdo a jak volí, ale kdo a jak hlasy počítá :-).

    1. Nesmíme také zapomínat na henty korespondeční hlasy ze zahraničí.
      Někde jsem četl, že jich bylo asi 17 tisíc (zdroj už bohužel nedohledám).
      Proč by jich ve druhém kole nemohlo být třeba 80 tisíc?
      To, co jste zmiňoval a zahraniční hlasy vidím jako cestičku, jak jít tomu štěstíčku trochu naproti.
      Kdybych to uměl, tak se dám zvracející smajlík.

      1. Nj, ale v tom Brně mají víc platných hlasů, než odevzdaných obálek. A hlasovací lístek bez úřední obálky je neplatný.

  14. Moje osoba je totálně konsternovaná tím, jak se ti údajní lepší lidé, prezentují. to je jeden velký hnus. Stále mi naskakuje ta mamička desetiletí, jak s děckem za krkem řve, jak šílená na Babiše. A tenhle fanatizmus se dnes vyvalil ve velkém. Do toho hnoje je zapojeno lautr všechno církví počínaje……………… a kulturní frontou konče. Já už si začínám myslet, že to mají tak ošéfované , že ten jejich voskový panák vyhraje i kdyby nevyhrál. Mlátí se ve mně nasranost, vztek, bezmoc. Jen musím věřit a dělat vše, aby se to nepřekulilo do lhostejnosti a otupělosti. Tohle je asi jejich záměr.

    1. Lepsolide byli vzdycky takovi.
      Staci se podivat, jak anglicka kralovska rodina nacvicuje heilovani koncem tricatych let.
      V Nemecku byli lepsolide to same.
      Narusuje nekdo Pavkovo mitigy? Jsou tam nejaci Babisovo priznivci?
      Na kazdem Babisovo mitingu jsou i jeho odpurci a stazi se to rozbit.
      Jako to delala SA.
      Nic noveho pod sluncem, porad stejni lide.

    2. Otazka je, kdo to da dohromady, protoze cilem nenavisti neni homo Babis (ci jakakoliv jina osoba, anebo skupina), nybrz symbol, do ktereho se projikuje jejich nespokojenost. Dokud budou nespokojeni, symbol- objekt projekce se najde vzdycky.
      Ovsem jak odstranit nespokojenost, vyverajici ze zuzujicich se moznosti karierniho vzestupu a s tim spojeneho konzumniho a statusoveho propadu, kdyz problem je systemovy a tedy vymena kadru zde nic neresi?

  15. OK. V Ostravě na fotografiích jsou skutečně vidět 3 obrovské vlajky ČR. Zřejmě Vidlák zaměnil fotografie z Ostravy za fotografie z Ústí nad Labem. Tam je skutečně vidět pouze vlajka NATO. A vzhledem k tomu, že Ústí bylo před Ostravou, nabízí se otázka – ty tři velké vlajky přinesli na Masarykovo náměstí Pavlovi příznivci (kolik obyčejných lidí má doma nadrozměrnou vlajku ČR) nebo Pavlovi poradci, protože zaregistrovali kritiku z Ústí?

  16. Lidi zlatí, to je brada!
    Každá koza má ji ráda!
    Tuhle bradu mívaj capi
    v teple chlívku léta čapí
    obskakují samice,
    na řetěze nejvíce.
    Bude kozel zahradníkem?
    Požehnaný je klerikem,
    Halík ho střík vodou svatou
    z kropenky, svou černou hnátou.

  17. fejzbůk:
    Andrej Babiš
    6 hod ·
    Pan Fiala by byl skvělý prezident, ale nechtěl kandidovat. To je škoda, mohli jsme si to vyměnit. Pan Pavel je jeho kandidát.
    —————–
    Tak tahle kombinace ještě nepadla – Fiala na Hrad a Babiš premierem!

  18. Žumpa a libtardi nasadili takové hnusy, že lepší motivaci volit proti Gumovi by nedokázal vybudit nikdo. Doufejme, že jak se volby budou blížit, žumpy ještě zesílí. Hodně by tomu napomohly ruské úspěchy v Ruině, protože to zvedne ještě další vlnu hnusných žumpoidních vyhlášení, které už nyní jsou dalece za hranou čehokoliv – horší než nacistické řvaní za Ády.

    Osobně mě nejvíce zklamala až vytočila libtardí verbež, volící Gumu, včetně „široké veřejnosti“ – jak jim není nic „svaté“, žádná slušnost, takt, uměřenost. Rezignovali na veškeré lidské a společenské hodnoty, a co rezignovali – nadšeně je hodili do kanálu: Babiš je pro ně pekelník a jeho voliči podlidé – jenom jim tak neříkají, protože se to zatím nesmí – ale různých „opisů“ vymysleli přehršel: dezoláti jsou z nich ještě tak nejslušnější. O Rusech už říkat smí cokoliv, zákon který rasismus a hanobení národa zakazuje jakoby nebyl – státní zastupitelství ani PČR nekonají. Policie i justice úplně přehlíží nezákonné projevy, plně nacistický protiruský rasismus je zcela ignorován a veřejně prezentován. A vše je naprosto v ažůru. Ptát se někoho z libtardích známých, zda se nestydí a není mu to blbé, je házení hrachu na zeď. Tolik k iluzím o vzdělané, slušné, kulturní a tolerantní společnosti… tolerují jenom sebe.

    Možná sám sebe „opíjím rohlíkem“, ale přijde mi, že pod povrchem to vře, a že voličů Gumy není zdaleka tolik, jak to nadšené žumpy prezentují – jen to stádně integrovaní ovčané nemohou veřejně prezentovat, protože by je dav vyloučil a ostrakizoval – ale volby jsou pořád ještě tajné, a do urny hlas Gumě nehodí, možná jejich hlas dostane Babiš, čistě na znamení hnusu z toho ohavného cirkusu.

    Ohledně Babiše, má svoje jisté – buď se prezidentem stane nebo bude příštím předsedou vlády. Je celkem pravděpodobné, že stávající 5-ti demolice dlouho nevydrží. Je otázka, co je pro náš stát – a tím pádem i pro každého z nás – výhodnější, zda Babiš prezident či Babiš premiér. Oboje má své plusy i minusy.

    Máme ale velké štěstí v tom, že na výsledku prezidentských voleb v zásadě nezáleží – není to nic existenčního. Protože jestli je něco úplně jisté, tak je to vítězství Ruska v Ruině. Takže se nasazení našich lidí na „Východní frontě“ bát nemusíme, reálně k tomu nedojde, do kapitulace banderonácků to nestihnou. Možná mimo rychlého odeslání několika stovek bláznivých profesionálních vojáků, kteří nestačí včas rezignovat a odejít do civilu. Ale ti tam již možná jsou, alespoň někteří.

    Jak jsem psal několikrát, Rusko jistě vyhraje – neexistuje scénář, ve kterém by mohlo prohrát. Rusko nikdy nepoužije jaderné zbraně první, to je další jistota – jedním z důvodů je, že nikdy nebude muset, protože má kompletní konvenční převahu v podstatě ve všem, snad kromě dálkové logistiky – což znemožňuje delší útočné operace typu „obsazení Západní Evropy až po Brest a pobřeží Atlantiku“, ruská armáda je prostě omezena do <2000 km od ruských hranic. Do té vzdálenosti sahá ruská A2/AD zóna, kde jsou neporazitelní, dále ji nebudovali, ani nechtěli.

    Vítězství Ruska v Ruině se jistě projeví ve všech oblastech, od politiky po ekonomii a geopolitiku. Uspíší to pád fašistického režimu v USA, který je kousek před rozvalem – jenže "kousek" je relativní číslo, může to být rok stejně jako 10 let. Nebo 20, ale o moc déle ne.

    Uvidíme za týden…

    1. Ještě chci znovu uklidnit všechny, kteří se bojí jaderné války. Nebude.

      Už jsem to načal minule, kde jsem se zmínil o „lokální“, či by se dalo říci „bojišťové“ taktické jaderné válce. Což znamená normální konvenční válku, ve které jsou použity jaderné zbraně menších ráží, které se vedou jako „taktické“ (na rozdíl od „strategických“). Co to znamená? Nízký výkon, do 150 kilotun ekvivalentu TNT. Což je pořád hodně, Hirošimská bomba měla cirka 15 kt TNT ekvivalentu, v Nagasaki asi 20 kt. Tyto „malé“ jaderné nálože jsou dokonce ještě menší, třeba jen 10 tun TNT ekvivalentu – slouží na zničení bodových či plošných cílů, kde konvenční výbušniny jsou „slabé“ – třeba letišť, skladů, velitelských center, komunikačních center, zbrojovek. Radioaktivní spad je z toho pokud možno minimální – účelem není blokovat dané místo na průchod vlastních vojsk déle trvající radiací ani ohrozit civilní obyvatelstvo.
      Takové nálože jsou často konstruovány s „proměnným účinkem“ – před nasazením se dají nastavit na cílový výkon, obvykle v rozsahu od desítek tun po zmíněných 150 kt TNT ekv. – což je rozsah velice široký. Vojensky je samozřejmě cílem používat co nejméně, protože to způsobuje nejmenší následné komplikace.
      Celkově vzato, taková „bojišťová“ jaderná válka je podobná takticky i strategicky té stávající konvenční, jen je všechno násobeno 1000x nebo více. Ale postupy jsou podobné, i cíle operací.

      Západní armády nejsou schopné vést takový jaderný střet, nemají na to výstroj, výzbroj, ani výcvik. Mají i málo taktických jaderných zbraní, a ještě méně nosičů – letadel, raket, dělostřelectva, velkorážných minometů dalekého dosahu. V zásadě jim zbyly, po letech stagnace, jen bomby pro letadla a bojové části (aka „hlavice“) pro několik zastaralých typů křídlatých střel a taktických raket s krátkým doletem (do asi 300 km).

      Rusové jsou vybavení o několik řádů lépe – a je celkem jisté, že takticko-jaderný konflikt by v Evropě drtivě vyhráli. Tudíž strašení Západu, že něco spustí – což se projevuje „projekcí“ že to spustí Rusové (kteří nemusí, protože mají konvenční převahu) je pouze v rovině politických blábolů všemožných bláznivých idiotů, jakkoliv jsou to často oficiální činitelé Západních států.

      Jako platí, že v konvenční oblasti je NATO vykradený papírový tygr, tak v takticko-jaderné oblasti je to vypelichaný tygr, kterému už dávno vypadly zuby.

      Tolik pro uklidnění…

      1. V podstatě mi mluvíte z duše, ale možná byste se mohl zamyslet, zda to na diskusní příspěvek není „příliš mnoho not“. To už je spíš na samostatný článek.

        1. Taky bych moc ocenil trochu rozsáhlejší rozbor, ideálně kdyby to bylo i odzrojované. Rád to budu číst ve své bublině. 🙂

      2. S technickymi detaly nebudu polemizovat, ale nemyslim si, ze i takticko-jaderny konflikt lze vyhrat.
        Prohraji vsichni.

        Casto ctu o vyspele ruske PVO, jak by zachytila mnozstvi strel, a pritom tam par upravenych strel jeste z dob SSSR proslo bez jakehokoli problemu.
        To samozrejme nebyla ani nahoda, ani samostatna akce Ukrajincu, jak to prezentuji media na obou stranach.
        Predtim si to USA vyzkousely, a raketa doletela az do Chorvatska.
        Dalsi uz letely do Ruska a hned na velmi dobre chranene cile.
        To znamena, ze USA zkousi prvni/preventivni uder a sance na zniceni ruskych jadernych zakladen.
        Pro rusko to nedopadlo nijak slavne, zvlaste kdyz uvazime, ze v realu by tech raket letelo vic.
        Samozrejme, ze USA by dopadly jeste hure, ale ty nemaji nepratelska raketova odpaliste hned za humny.
        A take jako argument na obranu Ruska to neobstoji.

      3. Taktická jaderná by okamžitě přerostla v tu velkou. O tom není potřeba spekulovat. Už použití špinavých bomb je na hraně. Jakmile je něco v řádech kt, natožpak desítek kt, může se tomu ve vojenským hantecu říkat jak chce, pořád už jsou „velké“. Vymyslelo se tomu říkat taktické, pro tzv. lokální použití. S teorií, že to nevyvolá jadernou odpověď a že se to dál nebude stupňovat. Což je ovšem naprosto mimo mísu. A v důsledku tý vojenský logiky jde (obrazně, ale ne až tolik obrazně) o to, že délka použitelnosti vojska se z minut protáhne na hodiny.

        Podle způsobu psaní odhaduju, že znáte jaderný výbuch, tzn. světlo, teplo, tlaky, a ionizující zářeníčko, ve finále pak radakt. stopa. Promiňte, ale co z toho tam je pokud možno minimální? Spad, nebude-li se brát všechno ostatní, tam je neodmyslitelný. Dlouhodobá radioaktivní kontaminace, takže obyvatelstvo má po ptákách, veškerý vojsko, který se tam ocitne, musí projít důsledně přes speciální očistu. Lidi i technika. Lidi ale už tak dostanou spíš kritickou, než menší dávku a pokud nejde BT (bojová technika) přes to místo speciální očisty (něco jako polní automyčka), kontaminuje pak všechno, co s ní přijde do styku.
        Výsledkem jsou pak podle stupně ozáření a délky pobytu v kontaminovaném prostředí různé stupně nemoci z ozáření. Počínaje „jen“ likvidací klukovských spermií (sice to není vyloženě prokázáno, ale empiricky se děje, že kdo je dýl v prostředí zvýšeného dávkového příkonu, plodí jen holčičky) a konče fatálním rozpadem tkání.

        Jakousi „alternativou“ je samozřejmě neutronka, kde jde především o to „krátké“ zářeníčko , ale i tak to hned zabíjí podle tonáže i na kilometry od epicentra. Nehledě, že v místě výbuchu to na stovky metrů až kilometry daleko vytvoří zónu smrti.

        Ale naprosto souhlasím s tím, že jakákoli okecávačka nějakého lokálního použití je slintání pentle, protože jednak Rusko těch taktických má dostatek včetně nosičů, a jednak by jakýkoli lokální použití Ihned eskalovalo do finálního konfliktu.
        Zejména současnost nám sice ukazuje, že je nesmysl myslet si o něčem, že to naprosto není možný, ale tady obě strany vědí, že by tím bylo hotovo. Pokud by do toho pak někdo šel (či byl dotlačen), že buď to bude po jeho, nebo vůbec, doporučuju ihned poté, co by to začalo, si to hodit. Vojnu jsem měl u chemiků, kromě toho na tyhle blbinky mám sice jen modrej, ale diplom. Takže bohužel vím, o čem je řeč.

        P.S. No, ono to není jen „P.S.“, je to velmi podstatný doplněk, že ruku v ruce s jádrem by nastoupila i ta chemie. Zejména nervové paralytický dobrůtky. Co dělají organofosfáty s acetylcholinesterázou, následně s acetylcholinem a v důsledku se svalstvem, to bych sem mohl podrobně popsat, ale vůbec by to nebylo hezký čtení.

  19. V lůně NATO kliky leštil.
    Až teď jsem se v čelo pleštil:
    tyvole on už to věděl!
    Několik let v penzi seděl
    zabrala mu štika, candát
    Zemanovi plynul mandát
    a on čekal na tu chvíli.
    Příkaz z ambasády pílí:
    “Oblíkni si lepší sako
    ať tam nejsi jako pako
    hlavně neber uniformu,
    nemluv nic o chloroformu!”

  20. Tak, agente Pávku…
    nemáte kapavku?
    Za fousama – za fasádou
    stýkáte se s ambasádou;
    anál byl vždy Vaše hobby
    jiného by braly mdloby –
    víte, že jste infekční?
    “Infekce je protekční!”
    Dobře, že to říkáte,
    ale hrozně tikáte.
    Vypadáte časovaný.
    Vy budete vpašovaný.

  21. Dívala jsem se na jůtubu na dialog mezi Pavlem a Babišem pro Deník.
    Generál tam řekl, že dějiny lidstva jsou dějinami válek a trvalý mír je iluze.
    Bylo mi jasné, že to Babišův tým využije a druhý den už to bylo na bilboardech.

  22. nezabudnite ist do volebnej komisie
    ak tam pojdu sami slnieckari ktory vam zaruci ze hlasy spocitaju spravne?
    uz J V Stalin hovoril ze
    „nie je dolezite ze ako sa hlasuje ale kto tie hlasy rata“

    preto su velmi nebezpecne trendy zrusit scitavanie ludmi a nechat to na stroje ktore je mozne hacknut
    vieme ako to dopadlo v USA
    na Slovensku uz taketo trendy su ….

  23. Ta nenávist proti Babišovi a ujišťování se v tom, že jen luza kvičí, jak na vše není je zakořeněna hluboko v myslích zejména mladých.
    Oni jsou přesvědčeni, že volit proti davu a luze je povinnost, že nejsou ti lůzři, ti ztroskotanci. Oni si své hypotéky splatí, oni o práci nepřijdou, ani služební vozy.
    Budu volit Babiše, v širší rodině je to půl napůl, záleží kolik jich k volbám dojde.
    Co chcete dělat- odvrhnout svou krev za to, že volili jak volili? To asi není dobrá cesta. Ale jak pak má ta mladá a perspektivní generace poznat, že volí proti svým zájmům?
    A jsme zase u našich médií.

    1. Vidím to stejně. Víc jsem při výchově dětí věřil, že potomci budou používat rozum, že si na to přijdou sami a že taková cesta je pevnější. PŠM jsem jim nikdy nedělal.
      Ale je to složitější. Potomci žijí prostě v určitých sociálních skupinách, se kterými musí nějak vyjít a jsou přesvědčení, že s jiným, než (často lepšoidním) názorem té skupiny, by byli vyobcováni a zůstali by sami. To si zřejmě vůbec neumí představit, tak často volí plavbu v proudu.
      Proti tomu se rozumem argumentuje strašně špatně.
      A nejhorší je, zatáhnout do toho emoce, nedej Bože nenávist uvnitř rodiny.

      Často si kladu otázku, ne jaký svět zanecháváme dětem, ale jaké děti zanecháváme tomuto světu.

      1. Mluvit s rodinou o politice jsem si zakázala a pokud začne někdo jiný, snažím se to utnout už v zárodku. Nechci se hádat se svou 95letou matkou ani s 32letou dcerou. S manželem o politice mluvím, ale nejsme v zásadním rozporu.

  24. Tak dnes souhlas Vidláku.
    V Záporoží se to nějak rozbíhá a jenerál bude muset reagovat. Když Andrej odolá svému přesvědčení, že Rus musí prohrát, opustit Donbas a vrátit Krym, tak by mu to mohlo vyjít. RF pracuje paradoxně v jeho(i náš) prospěch.

  25. Co se mi osvědčilo v rozhovorech: na blbou otázku nereagovat blbou odpovědí, ale zásadně ještě blbější otázkou. Tím přebírám iniciativu a dotyčného utluču, jak chci.

    1. Odpoved otazkou- jiz v antickem Recku zakazovana retoricka figura. Ovsem do casu lidskych svobod a socialnich medii jako delana.

  26. „Jednu výhodu to mít bude… V této zemi v následujícím týdnu všichni uvidí, jaká je pražská kavárna a jak ve skutečnosti funguje pravdoláska.“
    Po 30 letech se behem jednoho tydne otevrou vsem lidem oci. A to diky Buresovi, ktery tim, ze prohral, v podstate vyhral.
    Narod Komenskeho, Haska a Cimrmana.

    1. Máte pravdu. Ono to pro pana Babiše nekončí, ani když vyhraje, ani v případě prohry. Pořád může kandidovat do sněmovny, dokonce i na prezidenta v dalších volbách.

    2. No nevím, pražská kavárna se takto odkopává od doby přímé volby prezidenta prakticky pokaždé a pak se rozplyne v čase ….

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *