25 dubna, 2024

Když uvěříte vlastní propagandě…

To byl přece jeden z prvních evrgrýnů ukrajinské války, ne? Putin měl naplánováno dobytí Kyjeva do tří dnů. Za čtrnáct dní mělo být po válce, Ukrajina měla být rozdrcená a hordy z východu si měly diktovat podmínky. Takhle nám to novináři říkali. Putin si přece naplánoval rychlou a krátkou válku.

Tomuto narativu jsem podlehl i já. Nedovedl jsem si představit jiný průběh. Myslel jsem si, že ruská armáda musí tu ukrajinskou přehrát ve všech parametrech. Myslel jsem si, že si ruští generálové nebudou dělat hlavu s civilními oběťmi, že prostě ty tisíce ruských tanků projedou stepí a prostřílejí se Zelenskému přímo do paláce. Přečtěte si nějaké moje články z podzimu a zimy, čouhá to z nich jako sláma z bot. Rusové zvítězí (díky drtivé převaze) rychle.

Realita pak byla úplně jiná.

Když jsem si po pár dnech uvědomil, že žádné rychlé vítězství nebude, že se celá ta stepní válka vyvíjí poněkud jinak a značně nepochopitelně, tak to byl jeden z těch detailů, co mě dráždily. Putin nikdy ani nepípnul o krátké válce. To mu přisoudili západní novináři. Od prvopočátku to byl asi jen Dominik Ticháček, který tvrdil, že první fáze operace bude trvat šest až osm týdnů a pak bude následovat druhá fáze trvající šest až devět měsíců. Jinak jsme všichni unisono byli překvapeni, že je všechno jinak. Mě štvaly ty detaily, už jsem tu o tom psal… ale trvalo mi nějakou dobu, než jsem se dokázal oprostit od té všeobecně zažité představy drtivé, ale krátké války.

Jenže ono se ukazuje, že představu o krátké válce neměli jen naši pravdomluvní novináři. Tuto představu měly zřejmě i západní generální štáby. Rusko provede drtivý úder přímo na Kyjev, pokusí se odříznou hlavu hadovi, použije svoji značnou vojenskou převahu, aby během několika dní a za velkých civilních ztrát zvítězilo. Hlavní útok se odehraje proti Donbasu, aby byly „osvobozeny“ povstalecké republiky.

Podle toho připravovali ukrajinskou armádu na obranu a podle toho radili Zelenskému, co má dělat… Krátká válka – Rusko napře síly a pokud ty budou odraženy, nebude schopno bojovat dál. Za pár dní dojde armádě jídlo, pak jim dojde munice, pak jim dojdou rakety, Rusko bude za světového vyvrhele, bude zesměšněno výpraskem od nepatrné Ukrajiny a neúspěch se nedopouští, takže od něj dají ruce pryč i Číňané. Proto ta Maignotova linie na Donbase, proto to dělostřelectvo u Hostomelu. Proto ty Javeliny, které u Kyjeva dělaly Rusům takové potíže.

A proto ta Zelenského neústupnost. Podle všech předpokladů mělo stačit nějakou dobu vydržet. Takhle vypadaly ukrajinské plány.

A kdyby to náhodou nevyšlo, dodají spojenci další zbraně, díky kterým se to už konečně povede. Rusům dojdou rakety, dojde jim munice, dojde jim jídlo, spadne jim morálka, nebudou schopni pokračovat…. Jo a kdyby to i přesto nevyšlo, tak dodáme další zbraně, díky kterým Rusům dojdou rakety, dojde jim munice, dojde jim jídlo, spadne jim morálka a nebudou schopni pokračovat… A kdyby i tohle nevyšlo, tak dodáme další zbraně, díky kterým se to už konečně musí podařit, protože Rusko počítá s krátkou válkou. A pro jistotu spustíme zničující sankce, které Rusko během krátké doby ekonomicky položí. Takže milá Ukrajino – stačí vydržet tak měsíc až dva… pak zvítězíte a po vyhrané válce se nikdo neptá na její cenu.

Všímáte si, že jediný, kdo doopravdy počítal s dlouhou válkou, je Putin?

Po třech měsících bojů má Rusko stále dost techniky, munice, jídla a peněz, aby pokračovalo v tom, co začalo. Ale totéž přestává platit o Západě. Dochází technika i munice, docházejí peníze, prohlubuje se ekonomická krize, docházejí suroviny, už není jaké zbraně dodat, pokud nechceme sami zůstat neozbrojeni. Sankce nepomohly, ukrajinská krev nepomohla, západní technika nepomohla.

Proč? Protože na dlouhou válku bylo připraveno jenom Rusko a nikoliv Západ.

Nevím, jestli to takhle Putin doopravdy plánoval. Možná také chtěl krátkou válku. Ale rozhodně počítal i s variantou, která nakonec nastala. Že se věci podělají kde můžou, protože válka je především hořící bordel, že Západ nasadí všechny myslitelné páky a že se z války proti Ukrajině stane proxy válka proti NATO.

Ale možná to takhle skutečně plánoval od začátku, protože skutečný hlavní útok přišel z Krymu, nikoliv na Kyjev. Na Donbase se fronta prakticky nepohnula, ale ukrajinská technika je tam uvízlá v bojích proti ruské artilerii. A pořád to vypadá, že se o válce rozhodne dle mé předpovědi – někde u Kramatorsku, kde se nad hlavními silami ukrajinské armády zavře kotel.

Proč jsem mluvil o Kramatorsku? Inu tam někde končí ukrajinská opevněná oblast. Na západ od Kramatorsku končí vojenské oblasti a začíná civilní život. Pokud Rusové zatlačili ukrajinskou armádu do jejich Maignotovy linie, tak tam někde ji mohou obklíčit a uzavřít. Samozřejmě jsem vůbec netušil, že celá operace bude vypadat takhle.

Všimněte si, jak těžko tady na Západě opouštějí všichni svoje zažité představy. Jak snadno uvěří vlastní propagandě. Uvěřily tomu generální štáby, tyto informace dostali západní lídři, podle těchto informací jedná Zelenský a jeho suita. Stačí ještě chvíli vydržet, protože Rusům ty rakety přece kurva musí dojít. Tohle rozhodne celou tuto válku. Jestli Ukrajina fakt vydrží a nebo Rusům dojde střelivo. Na toto je vsazena celá řada politických kariér i životů.

Teď, po třech měsících, to začíná vypadat, že Putin se všemi zase vyjebal. Že skutečně udělal zase něco, co nikdo nečekal – připravil se na dlouhou válku, připravil se na sankce, zaútočil tam, kde to nikdo moc nepředpokládal. Zároveň v soupeřích budil svým přístupem dojem, že skutečně mohou vyhrát. A pokud Ukrajina prohraje, tak to neschytá jen Zelenský od obyčejných Ukrajinců, až jim dojde, jakou vysokou cenu dal do banku. Schytá to celá řada západních politiků i západních ekonomik. Protože všichni kolektivně vsadili na krátkou válku, která se nekoná.

Samozřejmě, tohle všechno platí i pro Putina. Pokud se ukáže, že Západ dokáže válku natahovat déle než Rusko, bude mít problémy zase on. Ale podle vývoje posledních dní to i v takovém případě ustojí lépe, protože ledacos už obsadil, leckde vyhrál, má plné věznice zajatců, má ukrajinské přístavy, má skoro celý Donbas, má silný rubl a má prachy za suroviny o kterých se mu nikdy ani nesnilo. Navíc Západ začíná zvolna couvat…

Nevím, jestli Putin čekal krátkou válku. Ale na dlouhý konflikt se připravil lépe než Ukrajina i NATO.

221 thoughts on “Když uvěříte vlastní propagandě…

  1. Z jiné studánky.

    Šel jsem takhle dnes po městě, kam mne zavál vítr a co nevidím?! Ukrajinská vlajka. Jdu dál, ukrajinská vlajka. Sto metrů UA prapor. Prapor vlajka prapor prapor a tak pořád… Že si nějaký blb nalepí na okno papír s barvami, to je jeho věc.
    Ale, jestliže na STÁTNÍCH A STÁTEM PODPOROVANÝCH, kulturních institucích, visí prapory jiného státu, není to zvláštní?? Třeba jdete u školy. U akademie. U knihovny. U muzea. U úřadu. A tam visí jen prapory ukrajinské! České jaksi nevidět. Je to neuvěřitelné!

    Vypadá to, jakoby před 70ti lety vyhráli Banderovci a ČR dnes byla pouhou provincií Velké Ukrajiny. A Petro Ignor Fialenko správce země, v zastoupení říšského protektora…

    Vážně. Neexistuje něco jako zákon, vyhláška, o státních symbolech nebo užívání státních symbolů??
    Je tento stav, že když jdete v státní instituci na toaletu, jukne na vás UA vlajka, normální??

    Podle mne je to znevažování státních symbolů a českého národa. Na úrovni chuligánství. Přinejmenším…

    PS:
    A ještě ty barvy vůbec neladí… :-/

      1. To mělo ještě jakous takous logiku, asi jako když dnes všude visí vlajky EU. Ale tady kromě análního alpinismu na všech politických úrovních jiný důvod nevidím.

      2. Poeta
        Máte samozřejmě pravdu, pokud se slavil konec války, první máj a tak, ale vedle těch vlajek se srpem a kladivem, visely VŽDY i vlajky československé.

        Dnes české vlajky nevisí a visí cizí, modrožluté. Ztratili jsme státnost ve prospěch potomků Bandery?

      3. U jednodušších mozků je „dobrovolné“ vyvěšování ukrajinské vlajky reakcí na „povinné“ vyvěšování srpu a kladiva. Tihle lidé reagují na úrovní améb- na šťouchnutí.

    1. A kde sou ty posvatny nejvznesenejsi Principy ?….Je treba ptat se otazky?
      Jo!! Uplne a docista Jo!! Nejvyssi cas.
      Bude se muset Posselt delit s ukrem? A co maly a porad mensi zelizko v ohni britu ,Zeli.
      Se nemuze zanedbavat .Reseni ?
      Neprejici nepratele, se uz ted tesi na jejich vyjednavani.
      Fialove stuzky ucastniku jednani jsou povinne ,nosit.
      Nudelman nema cas. Kdyz chysta.
      Po dobrym nebo po zlym..
      Kdo PROsselta vyzbroji. Kdyz tupec nema tady ani jednu vlajku..
      Kdo s koho a s cim?
      Kdo zvitezi a kdo ustoupi ustoupi. To se snadno rekne…Gdyz.
      Tajnyj matovyj Sach polske vlady , ted dosach a zakazuje podpory ukrum od 1.cervence, coz znamena ,konec nadeji a ze cela ukrajinska armada bude muset ustoupit jinam .
      V poctech okolo statisicu..Po zuby vyzbrojena..
      A kde je to jinam..Nikdo se nepta..Kdyz ptat se otazky,jsou zalezitosti nejvyssi dulezitosti.
      Aby nezgybnula.
      Kde jsou ty vznesene principy Demosakracie, prave ted.
      Kde sou nejvyssi principy volnyho Trhu , kdyz srb Princip, Trh rovnou podtrh.
      Rovnou pres germany ,je na ne spoleh ,DoUsa.
      Gynku ,Wilhelme /s krivou packou a stedrou zadni casti pro kazdeho navstevnika i kdyz ponekud ,kdyz na pozadani poradne vojetou/, Daeshmilo, byl Prvni maj, lasky cas. Abi.
      /Poznamka. Chiba a hruba v pravopisu ,signalizuje nedobro, hned ted a potom/.
      Ctenar se jiste brzy do roka a do dne, dovtypy…
      Vic prvnich pravdolaskovych maju pro ty prvni, nasledovalo..
      Kdo este zazil Trh, vi a zna ,ze se tam prodava s velkym krikem ,Lotynka.
      A kdo je ted vylosovanej ,aby si musel ted los vytahnout na vyhru ,
      kdyz prvni cena je dalsi Valka u nej a na nej.
      A este vokolo, aby podtrh nezgynul…Jako na Ukrajine.
      Nejvyssi Principy destrokracie se nesmi porusovat. Nudelman nema cas.Pece ,pece.
      Neresitelny nadeje Turka miri na rusa , co resi i to co nemusi, kdyz je znamej , ze zatim nepochopil ani zaklady, co je svobodnej Podtrh.
      Ani Derusokracie neni to co bejvala..
      Alou, s tema pytlema obili, at uz ses tady, kdo ma porad cekat…
      Nejvyssi Princip take neceka..

  2. Pro pohled z druhe strany mi prijde jako dobry zdroj Strelkov. Ten, co vedl odboj v Slavjansku, sledoval a komentoval tamni situaci celych 8 let a ma docela podrobne info z bojiste. Plus znalosti z ruskeho termitiste.
    Vypada to dost jinak, nez ty dve hlavni propagandy. U rady veci neni potreba spekulovat, protoze existuje pomerne verohodna odpoved.

    1. Když se díváte na informace od Strelkova mějte na vědomí, že jde o člověka, který se cítí odstrčený do pozadí. On přece měl velet bojům na Donbase.

      1. U Strelkova je ještě jedna maličkost – je to hlavně voják, který umí velete „Vpřed!“ Nějaká budoucnost a život v míru u něj není moc domýšlena.

  3. Jindřich IV. Navarský, první Burbon na francouzském trůně, velký válečník a politik, asi nejschopnější panovník, který vládl Francii prohlásil, že ve válce se mnoho věcí musí nechat náhodě.

    To platí i pro válku na Ukrajině. Rusové se na začátku pokusili zmocnit Kyjeva, údajně jim Medvěsčuk sliboval v Kyjevě převrat. Nestalo se, ale za pokus to zřejmě stálo. Když nevyšel plán Á, uskutečňují Rusové plán B.

    Rozhodující bude a už to vidí i sledovači ČT, ekonomika a že si to pěkně odskáčeme, je už i jim jasné. A ještě k tomu s pětikolnou vládou to teda bude prdel. To už uznávají i ti „slávové Ukrajině“ a už jim to moc přes pysk neleze.

    1. Kvůli čtení Mannova Mladí a zrání Jindřicha IV. jsem dostala dvojku z matiky. Profesor naznal, že čtu pod lavicí kvalitní literaturu, ale nemá spojení s matematikou. No a ja se nudila, protože téměř nikdo moc nechápal… Škoda, matika by mě asi dost bavila, kdyby jí bylo vic. Ale čtení taky😁

        1. Jsou dva díly : Mládí Krále Jindřich IV a Zrání krále Jindřicha IV, takže to liška jen spojila dohromady.

          1. Já znalosti o Jindřichu IV. načerpal z Merleho devítisvazkové frezky z přelomu 16. a 17. století.

            Doporučuji, skvělé.

            1. Asi máte na mysli Merleho romány, z nichž mám jen čtyři díly, celkem jich je dokonce třináct!
              Fortune de France (1977), Dědictví otců (1983, 1989, 2006)
              En nos vertes années (1979), V rozpuku mládí (1984, 1989)
              Paris ma bonne ville (1980), Mé dobré město Paříž (1985, 1989)
              Le prince que voilà (1982), Vladař na scéně (1986, 1990¨)
              Tohle jsou ty mé.

              A tady jsou ty romány Heinricha Manna. Já jej měla raději, jak Thomase, byť ten byl oceněn Nobelovkou. Přitom Buddenbrukovi jsou v mé knihovně v takovém stříbrném obalu…
              Mládí krále Jindřicha IV. (Die Jugend des Königs Henri Quatre, 1935)
              Zrání krále Jindřicha IV. (Die Vollendung des Königs Henri Quatre, 1938)
              Skvělý je i jehoProfesor Neřád, ale to je vše,co od něj mám

    2. V prvni rade ,ale rusum nejde o valku. To jsme neslyseli pro ten jekot . Kdyz.
      Valka je nejhlucnejsi soucast ideologicke propagandy zapadu.
      Dalsi , nikdo necekal ,ze vskutku humanni vedeni cele akce ,povede k pomalejsim vysledkum,asi ,protoze, ty nezvykly povahovosti , medvedi trpelivosti, rusu.
      Tezky pochopit ,ze pousteji velkomyslne ,ty fasisty /vetsinu jich/,domu..
      A co se zatim skryva ??
      Mame v povedomi tu znicujci valku v Iraku , Mosulu , Lybii, na /a zase/Belehrad a Syrii..
      Druhou svetovou az do Berlina..
      A kdo by cekal tohle. Nenapada mne nic jineho nez,ze.
      A neni prave tohle Fenomen , ty skutecny Velikosti Ruska a jeho lidu, armady ,veleni, jeho minulosti , Velikosti , kterou my tezko chapeme…
      Ale uz respektujeme.
      Ktera i nas pomaha a povznasi aspon trochu…
      Ktera na pozadi kulis zapadu a jeho nizkosti , stale vice a vyrazneji vystupuje do popredi…

  4. Naše vnímání konfliktů poničilo posledních 30 let hegemonie USA a jimi vedených válek. na počátku ideologická příprava, nepřítel je ten největší zloduch a pojídá děti k snídani. My jsme ty síly dobra, které potírají síly zla a přitom občas dojde k nějakým dalším vedlejším zanedbatelným obětem.
    Nejdříve ovládnutí nebe, letecké údery drtí protivníky, rychlé a drtivé vojenské vítězství, a pak nepovedená konsolidace dobyté země a stažení pryč. Problémy ponecháme místním.
    Někam naběhnou pečlivě vybraní nadopovaní nadlidé úžasných fyzických schopností a vyhrají boj. Prostě model komiksu a superhrdinů.
    S drobnými obměnami je to model války, o kterém jsme slýchali v posledních 30 letech.
    Jenže už poslední model ukázal v Afghánistánu, že ani 18 let nemusí na vítězství stačit, protože začaly bojovat i lidé, kteří se teprve narodili po začátku bojů.
    Ukrajina využila zkušenosti z války dronů v Náhorním Karabachu.
    Rusové jistě konflikt podrobně prostudovali a poučili se z něj také. Výsledek vidíme na Ukrajině. Na každou zbraň existuje protizbraň a rozhoduje jen to, kdo má možnost nasadit příslušnou potřebnou protizbraň rychle a ve vhodných podmínkách. Ať už jde o Javeliny a drony proti tankům, nebo dělostřelectvo proti všemu.
    To, co vidíme ze zpravodajství jsou z obou stran války pečlivě filtrované informace. My z nich sestavujeme skládanku celého konfliktu, a chybějící části puzzle si domýšlíme. Přitom první obětí války byla pravda, a dál už jde jen o propagandu.
    Ukrajinci podcenili odhodlání Rusů dovést válku do konce. Jako Němci v 1941 – 1945. Rusové podcenili vůli Ukrajinců k odporu a partyzánské válce. Jako Němci v 1941 – 1945.
    Nikdo neví, jaké cíle mají vlastně Rusové, a tak jim nelze nikdy dokázat porážku. Prostě prohlásí, že vyhráli, a klidně se stáhnou, a nechají rozbitou zadluženou Ukrajinu potácet se v problémech.
    Podle mě ale Rusové obsadí kus Ukrajiny a zbytek poničí. Pokud budou vyhnáni, vítězná Ukrajina bude také zničená.
    Kdo to vše zaplatí? Spojenci Ukrajiny, tedy my. Pro nás by vlastně bylo nejlepší, kdyby jedna či druhá strana drtivě a rychle prohrála, a bylo by po válce. K tomu ale asi nedojde, a válčit se bude do žní a po nich, aby nebylo možné vyvézt obilí. To vyvolá uprchlickou vlnu v severní Africe a na Blízkém Východu. Jak se k tomu postaví EU? Asi nedokáže odmítat hladovějící imigranty, a to EU spolehlivě zničí. Některé státy totiž začnou příliv imigrantů pociťovat příliš tíživě a ostatní je obviní z nedostatku soucitu. a tím dojde k nesmiřitelným rozporům přímo uvnitř EU.
    Do toho Putin určitě nezaútočil na Ukrajinu bez tichého souhlasu Číny. Až se naše pozornost soustředí pouze na Ukrajinu, Čína toho využije a něco podnikne v Jihočínském moři nebo proti Tchajwanu. Nebo nevyužije a podnikne něco jiného překvapivého? Vzpomeňme si, že Čína půl roku před konfliktem nakupovala potraviny a suroviny.

    1. NATO nikdy neprovádí agresi.
      Jenom preventivně likviduje Zlo v zájmu světového míru.
      To musejí být v Afghánistánu , Iráku, Sýrii, v Srbsku, v Libyi, tedka v Mali nadšeni. Že umírají za dobrou věc.
      Teď dostali Telavivští povolení, že mohou preventivně zaútočit na cíle v Íránu.
      ( Když už se spřátelení ropní monarchové v Zálivu né a né k něčemu rozhoupat. )

      1. Kdyz valka je v plnym proudu a nejen taky na nas..
        Poridit na nas totalni bidu ve vsem..
        Pathologicka nenavist na vsechny strany, ale znici i ty co takhle nenavidi..
        PC Roberts /titulek/se taky nemuze dockat Armagedonu..
        Asi nikdo nevzal v uvahu ze Ukrajina je plna min /predevsim ty chytry, co vi vsechno/ a ze je musi nekdo odstranit a ze to nejde pres noc.
        Beha mi stale mraz po zadech , kdyz nekdy pomyslim na tu scenu ,mnohkrat popisovanou , jak Benes nabidl ,ze splni vsechny prani Sudentskym germanum..
        Mohli mit vsechno od Sumavy k Tatram od Ceskyho „presidenta“??
        Opravdu ?

  5. A omlouvám se za sérii komentů, ale jako…

    „Mají po městech jezdit SUV? I v Česku jsou tací, kteří by výkonné a prostorné vozy ve městech raději neviděli. Například investor a propagátor elektromobility Radovan Vávra. A ekologický aktivista Josef Patočka by šel ještě dál, chtěl by, aby v Česku začali působit Vypouštěči pneumatik, tedy uskupení, které na Západě terorizuje majitele SUV, aby je z měst vyhnalo. Už se ale ozvalo, co by český majitel auta udělal někomu, kdo mu na ně sáhne: „On mně ventilek, já jemu držku.““

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Potece-krev-Mladez-chce-v-Praze-vypoustet-autum-kola-Vzor-z-ciziny-704850

    To nevymyslíš…

  6. Takže pozor, vážení přátelé! Konečně víme, o co Putinovi na Ukrajině skutečně jde! Novinky to rozlouskly. Ukrajina totiž má… virbl prosím… obrovské zásoby plynu! A to zrovna v těch místech, která jsou v současnosti obsazená armádou RF.

    https://www.novinky.cz/valka-na-ukrajine/clanek/analyza-o-co-vlastne-rusku-jde-ukrajina-ma-ohromne-zasoby-plynu-40399497

    Toto má za mě naprosto nedozírné konsekvence. 1) Rusku došel plyn. 2) Jakýkoli plyn dodaný Ruskem na světové trhy bude vlastně ukrajinský. 3) Na rozdíl od vznešených cílů USA například v Iráku nebo Afghánistánu, kdy šlo o obranu západních hodnot a boj s mezinárodním terorismem, jde Putinovi jen o sprostou krádež surovin.

    Jsem konsternován. Čekejme další odhalení našimi skvělými investigativci z mainstreamu!

    1. UA skutečně plyn má. Nebo měla. Na Donbase a možná i jinde na jihu. Zřejmě hlavně v šelfu Azovského moře. A u Krymu . Ale v naprosté většině se netěží. Ložiska nejsou snadno přístupná a nejsou zřejmě ani moc velká. A s plynem je spojená ropa. Která by, prý, vystačila „pouze“ na 3 roční spotřeby UA.
      Pak je na Donbase uhlí. Ale UA má uhlí i na západě. Jenže těžba tam, nestačí pokrývat spotřebu.

  7. Jaroslav Foldyna se vyjádřil k rozpočtu
    „…Co všechno tedy vláda České republiky nutí českého daňového poplatníka financovat?
    Namátkou:
    Rada Evropy, Cena Václava Havla, Akční plán pro Ukrajinu, Rádio Svobodná Evropa, Asijsko evropská nadace, Svěřenecký fond pro Afriku, Svěřenecký fond pro Kolumbii, Smlouva o Antarktidě, University of California (jsem rád, že podporujeme americké školství), Akční plán OECD pro cíle udržitelného rozvoje.
    Dále Češi, Moravané a Slezané musí zaplatit, a teď mě dobře poslouchejte:
    Rozvoj brokolicového řetězce v arménském regionu Lori s účastí žen, Vybudování vodního systému a kapkového zavlažování plantáže s organickými fíky v Bosně a Hercegovině, Podporu oživení řemeslného lovu měkkýšů a komunitární turistiky v Ekvádoru, Hudbu pro Etiopii, Česká kola pro gambijské školy, Zlepšení dovedností dívek zemědělských oblastí v krejčovství a vyšívání na stroji v Indii.
    To vše v celkové hodnotě: 1 760 174 042 Kč…“
    https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/jaroslav-foldyna-k-rozpoctu-62a07d79a9341655a4a1119a

    1. Dobře on. To je výborný námět pro Kartouzovy pohůnky dávající dohromady měsíční seznam „dezinformací“, stejně jako když tam zařadili ten berlínský tisícovkový průvod aut i pěších na obranu Rusů a Donbasanů. Přiznávám, že jsem měl cukání mu poslat odkaz na režimní média, která o průvodu (sice s třídenním zpožděním) informovala, ale pak si říkám, že nebudu Kartouzovi věnovat svůj čas, když už mu režim věnuje moje daně.

      1. Poslouchám rádio a před chvílí reportér říkal, že budem platit do solidárního sociálního klimatického fondu těm zemím,které mají horší klima,třeba větší vedro nebo větší sucho. Podzimní plískanice na šmejdy. Ať vědí co je syrový sychravý syčet(průdušky)

          1. Z toho, co jsem tak porůznu zaznamenal já, jsme je podporovali snad někdy někdy do začátku nového milénia, pak se naše pomoc začala značně umenšovat. Ale možná si to pamatuji špatně.

            1. Špatně. Podpory jsme se oficiálně úplně vzdali. Šlus. Finito.
              Ta vláda, která pustila památník Komenského v Nardenu ( na protesty to pak snad někdo zachránil) a vykašlala se na potomky českých exulantů v Polsku u Lešna a jejich kostel. A na potomky Čechů v Texasu a jinde v USA, Kanadě a všude. A prodala česká velvyslanectví a stáhla diplomaty z mnoha „méně významných zemí“. Aby měla peníze na budování „zámku“ v zemi Velkého Bratra, v JúEsEj…

              Schválně, kdo byl tehdy ministr zahraničí?! 😉

  8. Reakce na nemesis dnes v 07:57:

    Jistě, Černobyl byl primárně stavěn za účelem získání plutonia, to pro odborníky (prý, já odborník nejsem, ale mám to od odborníka na slovo vzatého) nebylo žádné tajemství.

    (Skoro) všechno, co si myslíme a píšeme o současném konfliktu na Ukrajině stojí na vodě, protože nemáme potřebné informace, a to zejména z ruské strany, která o těch opravdu důležitých celkem důsledně mlčí. To se týká jak Černobylu, tak biologických laboratoří a spousty dalších záhad.

    Mě třeba bude zajímat, co vyleze z výslechů především v Mariupolu (ale možná i jinde?) zajatých zahraničních odborníků z oněch laboratoří. Prý už byli dopraveni do Moskvy, ovšem výslechy asi nemohou nabýt nějakých opravdu brutálních forem (možná). Jejich zpracování asi vyžaduje určitý čas a i pokud se je podaří vytěžit, je otázkou, zda získaná tajemství si Rusové nenechají pro sebe.

    Západ (když už použiji ten všeobjímající termín) asi ještě nepochopil, že v Rusku (nejspíš) padlo nevratné rozhodnutí, že se Západem už kamarádit nebudou. A najednou mají daleko jednodušší pozici – že nás Západ kritizuje? No a co? Dělal by to stejně. Sankce? Byly by stejně. Rus už, zdá se, celkem sere na to, co si na Západě myslí (a podmnožinou Západu jsme pro něj i já a všichni zde na Kydech). Ale dbá na to, co si myslí zbytek světa, tj. jeho asi tak tři čtvrtiny (či kolik, nepočítal jsem to).

    Situace převratná, na kterou Západ nemá připravené algoritmy. Válečný úspěch je pro Rusko významný, ale (jak zde píší mnozí) jeho hlavní zbraní je ekonomický rozvrat EU (a možná i USA?), který zažijeme na vlastní kůži.

    Zajímavý zážitek mám dnes z ČEZu, kde jsem se byl (raději v předstihu) radit, co dál.
    Vstupní informace:
    V roce 2021 jsem platil měsíční zálohy 1240,- Kč
    ČEZ mi je 31.3.2022 navýšil na 1540,- Kč
    V tušení všeho zlého (a s vědomím, že platby byly koncem roku 2021 nižší o DPH) jsem od 2.5.2022 navýšil zálohy na 2000,- Kč
    Dnes jsem se dozvěděl, že jako „starousedlík“ a malospotřebitel mám tarif D02 a podle prognóz ČEZu by mi při obvyklé roční spotřebě cca 2500 kWh měl ČEZ při vyúčtování ještě nějaké peníze vracet.
    OVŠEM BACHA! Smlouva je vedena na moji Labuť a pokud bych ji chtěl převést na sebe, byl bych nový zákazník a to už by byly úplně jiné počty – pravila ta dívenka (cca 40), s níž jsem si povídal.
    Co z toho vyvozuji? Že mladí lidé budou mít při pořizování bydlení problém nejen s cenou bytu/domu, ale také s cenou elektřiny. Ten kdo se přestěhuje také. Nás, staříky, možná nechají vyhnít, ale trend je zřejmý. Nemilosrdný.

    Fuj, to jsem se rozepsal….. Kdo to dočetl až sem, má opět nárok na panáka.

    1. S tím ČEZem je to mnohem horší. Byl jsem tam na začátku června, protože nám končila tříletá fixace. Nechal jsem si spočítat nové doporučené zálohy a proti tomu, co nám spočítal ČEZ ještě na začátku roku, to byl 50% nárůst. Nicméně kdyby prý nám ten fix končil v červenci, nárůst doporučených záloh by byl vyšší o 100 %. Totéž kdybych chtěl fixaci zkrátit třeba na dva roky, kdyby se náhodou ceny zlepšily. A plyn, říkala slečna u přepážky, je ještě úplně někde jinde. Tam snad ty ceny skočily na trojnásobek, ale to už si nepamatuji přesně, protože to jde mimo mě.

      1. Základní chyba dle mne je, že na každou změnu dávájí novou smlouvu. Taky mi pořád nabízeli a já nereagovala. Až se odhodlali na delší dopis pro blbý. No tak jsem jim napsala, že souhlasím, ale pouze za předpokladu že nebude NOVÁ smlouva, ale pouze změna výše tarifu u původní z roku x, prostě pokračování. Hmm a mám 2 roky pokoj.. pouze při vyúčtování oznámení zvýšení ceny, žádná nová smlouva.

        1. My novou smlouvu neuzavírali, automaticky se prodlužovala stará. Já jen šel raději prověřit, jestli zálohy vypočítané v lednu budou stačit i nadále. Stačily by, ale potenciální doplatek ve výši několika tisíc by byl v novém roce poněkud nepříjemný.

    2. Tak přejme novým nabyvatelům bytů to šetření elektřinou, po kterém tolik volají. Budou mít zářivou a zelenou budoucnost, a někteří budou sledovat televizi i při svíčkách.

        1. Soudruzi z letemsvetemapplem.eu asi nedávali ve škole pozor a nebo už se dostavily výsledky inkluze ve školství.
          Prý, že „Pouhá jedna hodina šlapání na kole dokáže roztočit setrvačník, generátor a nabít baterii na tolik, že dokáže zásobovat klasickou domácnost po dobu 24 hodin elektrickou energii.“

          Na první hmátnutí z látky pro 2. stupeň ZŠ „…člověk je dlouhodobě schopen vyvinout výkon okolo 100wattů“ https://edu.ceskatelevize.cz/video/153-pokusy-vykon

          Pro „klasickou domácnost“ se spotřebou 0.1kWh/24 hod. tento projekt bude nepochybně sqělý 🙂

          1. To je nesmysl. Tuhle to zkoušel Kořen v Zazracich přírody. Čtvrt hodiny dupal na kole,byl úplně zpocený a vyřízený a uvařil si jen 2 decky vody na čaj a šlus.

              1. Na tom kole (přesně se jmenovalo Penza) jsem jezdil do práce a ušetřil jsem za zámek. Nikdo jej neukradl. Akorát jsem si musel nechat nacementovat a zakalit klínky.

                1. Tak to jste mel kliku. My ji meli taky. Byla to drina, ale kdyz se to rozjelo na polni ceste, nezastavilo ji nic, louze,blato. Pak tata vymenil kola za nejaka normalni (puvodni byly balony, ktere prekonaly az fatbiky) a stala se z toho nejrychlejsi ukrajina na okrese. Pak ji slohli mame od prace. Ze naproti byla hospoda s ubytovnou pro ukrajinske dlniky byla zcela urcite jen nahoda.

            1. A proč myslíte, že nikdo nedodává vařič na čaj pro turisty, poháněný kličkou, když účinnost přeměny na teplo je stoprocentní? Ostatně, při návštěvě Temelína nebo Dukovan vám umožní si vyrobit elektřinu šlapáním, mládež to baví.

            2. V nesmyslu je i dnes ,smysl.
              Kdo rika ze Cech bude pit caj , Cech bude slapat /uz slape/a a ukr vypije vsechno.
              A je Cech rad za odmenu ,ze se po nem jeste tolik neslape.

    1. Skutečně zajímavé – vysvětlovalo by to tu Darwinovu cenu EU… Ale i mnohé další,

      Kdyby někoho napadlo, proč jsou vybarveny Nederlanden, napište, triviální myšlenka, že Rusové, po vzoru USA, nemají jasno v mapách, mi přijde velmi nepravděpodobné…

        1. Zkratkovitě – obávají se rozpadu kulturní a civilizované Evropy na zdrojůchtivé bojůvky (MadMax, například) a protože si uvědomují situaci po „My to zvládneme…“, uvažují o tom, ja této situaci po rozpadu Evropy předejít.

  9. Vidláku,
    protože je paměť lidská děravá a Vy se zamýšlíte nad prvním podivným směřováním na Kyjev tak připomenu, že během téhle cesty Rusové „navštívili“ pár jaderných elektráren včetně Černobylu. A také cestou narazili na pár bio laboratoří…..
    Co když byl na začátku opravdu úmysl zlikvidovat UA armádu na Donbase a cesta na Kyjev byla důležitá právě pro zajištění velmi ohrožujících problémů…
    Ostatně, když se diskutovalo možné válčení na UA někdy v lednu, napsal jsem, že Rusové prioritně pořeší Dombas Donbas vytvořením kotle a použití termobatericke munice. Tenkrát se mi hodně lidí smálo, teď to je aktuální.
    Kurník nechtěl bych bejt Ukáčko, sedět někde v zákopu a bezmocně čekat jak se to blíží …..

    1. Kardinální otázka: Vyrobila už Ukrajina špinavou jadernou bombu? Tvrzení Západu, že na to Kyjev ani technicky nemá, jsou směšná. Kde všude je dnes vyhořelé palivo z elektráren? Jak bombu použít? Odpověď Ruska by byla drtivá
      30. 5. 2022

      Rozdíl mezi „klasickou“ a „špinavou“

      Klasická jaderná nálož má sice obludnou ničivou sílu, ale efekt použití takových zbraní je (pro mnohé překvapivě) poměrně krátkodobý. Jistě, během jaderného výbuchu vznikají mimořádně nebezpečné izotopy včetně stroncia-89, stroncia-90, cesia-137, zinku-64 a tantalu-181. Tyto izotopy se hromadí v lidském těle, kde mohou způsobit těžké a často nevyléčitelné choroby. Například radioaktivní jód se hromadí ve štítné žláze, cesium ve svalech, stroncium v kostech a podobně.
      Nicméně postižená oblast se po jaderném výbuchu poměrně rychle denuklearizuje, tedy ztrácí radioaktivitu. Příkladem jsou Hirošima a Nagasaki, jediná města v historii lidstva, která byla bombardována jadernými zbraněmi.

      Princip špinavé bomby je jiný.
      Tento typ munice je mnohem jednodušší a nevyžaduje složitá technická řešení. Ve skutečnosti jde vlastně jen o dopravní prostředek (letadlo, raketa, bomba, dělostřelecký granát), ke kterému je připevněn kontejner s radioaktivní náplní. Jednu z potenciálně nejefektivnějších a tedy nejvíce nebezpečných aplikací představuje jednoduché rozprašování radioaktivního prachu či aerosolu z letadla.
      Nebezpečné izotopy s dlouhým poločasem rozpadu se poté „neviditelně“ ukládají na zemský povrch, do rostlin a také klesají do vodonosných vrstev, čímž se taková oblast stává životu nebezpečnou na dlouhá desetiletí. Na onemocnění z ozáření stačí dostat jen jednu sívertní dávku (Sv), dávka 3 až 5 Sv vede buď ke smrti za pár měsíců nebo k rychlému rozvoji rakoviny, 6 až 10 Sv způsobí nezvratnou smrt kostní dřeně.

      1. S úspěchem by se dalo uvažovat o špinavé bombě, když hrdinní Ušáci šířili demokracii pomocí bomb a jiného střeliva pomocí ochuzeného uranu, jako jejich součástí na zvýšeni průraznosti, třeba v Iraqu a Jugošce.

    2. A co když o Kyjev vlastně ani nešlo? Co když šlo o to, rozdělit ukrajinské síly, pochopitelně se dalo předpokládat, že Ukrajině se nebude chtít přijít o hlavní město… Nu, a ruská vojska, která mají být dle některých tvrzení snad třikrát početně slabší, než ukrajinská, si na východě Ukrajiny celkem v klidu počkají, až obklíčení Ukrajinci vyhladoví, nebudou mít léky, nebudou mít již vystřílenou munici, nebudou mít zbraně, srovnatelné s ruskými..

      Jaká část zbraní a techniky, dodávané Západem, a bohužel velmi aktivně též militantní tetkou v sesli ministryně obrany ČR, asi dorazí až na bojiště? Kolik techniky nestihnou Ukrajinci ani sundat z vagónů, než je ruskými vojáky zlikvidována? Silně pochybuji, že by si Rusko tohle nepohlídalo – koneckonců, pobřeží je pod ruskou kontrolou, Beskydský tunel je jen omezeně průjezdný…

      1. Ono by také bylo zajímavé numero, kolik té západem dodané výzbroje zmizí kdovíkde, než ji vůbec Rusové stihnou zničit či Ukrajinci použít.

        1. Tak odhady jsou následující:
          5-10% dodané techniky se Rusům podaří zničit ještě než dorazí na linii fronty
          25-35% je zničeno během prvního týdne nasazení na frontě
          % zničené techniky se v dalších týdnech zvedá se o 5-10% vzhledem k nárůstu poruchovosti
          Takže do měsíce je z dodávky jedno velké nic. Ten větší rozptyl čísel je dán tím, že jde o pelmel techniky, něco vydrží víc něco míň, ale jak ruská tak ukrajinská čísla se shodují v tom, že do měsíce je vše mimo provoz.
          Porouchaná či částečně poničená technika se vozí do Polska na opravy, občas se porouchanou techniku nezdaří z linie odvézt, a tak si ji opraví a užívá protistrana.
          Velká poruchovost je způsobena absencí údržby nebo špatnou údržbou, na to si stěžují v těch opravárenských firmách. Další příčinu vidí v tom, že je k obsluze vycvičeno málo lidí a v podstatě během 14 dnů je vycvičená obsluha nahrazena „amatéry“ z důvodů zranění a úmrtí. Občas se objeví ukrajinské stesky, že je sice dodaná technika, ale chybí provozní kapaliny nebo alespoň instrukce čím ukrajinským to nahradit, a také alespoň nějaké náhradní díly by VSU chtěla. Klasické je přiznání, že místo průmyslových maziv klidně použijí slunečnicový olej, protože nic jiného není.

        2. Někde jsem zaslechla, že Javeliny se na černém trhu v EU (!!) prodávají za 15000 asi $.
          Oni je prostě obratem dodávají teroristům. Kradli 30 let, třeba plyn.

    3. Mozna by jste radsi sel nakoupit jako u.obcan a kdyz jeho u. armada si vycka, kdyz jdou v poctu u.obcane, za kterych osvobozeni ukr. armada bojuje, nakoupit a vystreli ,presne na cas ,na ne nekolik tech tristivych ,kazetovych bomb ,co jsou vsude zakazany..
      A jeste obsadi bunkry materskych skolek , starobincu a nemocnic..Odtud zase strili na rusy.

  10. Ruskou ropu?
    Ne, raději stagflaci!

    Dnešní článek ekonomky Ilony Švihlíkové:
    ukázka:
    (Evropská unie) „provádí pozoruhodnou autodestrukci v přímém přenosu (nelze si nevzpomenout na cimrmanovské „trestání učitele učitelem“).

    Zatímco EU se bude potýkat se zajištěním dodávek, s jejich nestabilitou a s celým řízením takové operace, pak se Rusko bude radovat z dlouhodobě vyšších cen ropy. I když by pak svou ropu prodávalo s určitým diskontem, budou pro něj ceny pořád podstatně výhodnější, než byly před rokem.

    Představa, že tato politika „odrovná“ Ruskou federaci je absurdní, mnohem spíše přispěje k dalším ekonomickým těžkostem v EU.

    Na cenu „blbce v EU“ protentokrát ovšem aspiruje nikoliv ČR (výjimečně!), ale Slovensko, u něhož hrozí zničení firmy Slovnaft. Inu, odhodlání boje za Ukrajinu nezná mezí…“

    http://casopisargument.cz/?p=43163
    —————————————————————

    Tentokrát nám cena největšího unijního blbce výjimečně unikla!
    Slovensko zřejmě vypátralo osvědčený český recept, jak nahradit analýzu anállízou.

    1. Ano, a už se přibližuje vyhlášení vítězů Darwinových cen.

      Chvíle napětí ………….

      A 1. místo v kategorii Civilizace získává …. Evropská Unie !!

      BLAHOPŘEJEME.

      1. Dekujeme vsem za ucast, za podporu a chtel bych jmenem hodnoticiho vyboru oznamit, ze tato kategorie se od pristiho rocniku nebude vyhlasovat, protoze se definitivne ukazalo, ze nic debilnejsiho na teto scene uz nelze predvest.

        1. Zatímco u Ruska je nám pomalu jasné, že nezačalo válku, aby ji vyhrálo, ale sleduje jiné cíle, u EU si stále nejsme ochotni přiznat, že nebyla založena proto, aby evropské státy podporovala, ale aby je zničila. Takže bych s tím obviňvání EU z blbosti byla opatrnější.

          1. Byla založena,aby se točil kapitál bez překážek.Usnadnění pohybu kapitálu tomu říkají. Tomu překážejí asi i lidi

  11. Myslím, že by stálo za to udělat revizi ještě do větší hloubky (pokud si pamatiji dobře, tohle je třetí iterace změny myšlení počítaje od Apoštola až k Vidlákovi…)

    Ta myšlenka je ta, že Putin NEVEDE válku, (a to tvrdí skutečně od počátku konfliktu), Rusko to nazvalo „Speciální vojenská operace“. Je tedy jednoznačně hloupé toto neustále se snažit do naší představy té „správné války“ vecpat. Ono to prostě nepůjde – ani po desáté iteraci.

    V mém pohledu – a dokonce obecně viditelném už i před vlastním rozhořením horkého konfliktu – jde úplně o něco jiného. A v tomto pohledu to není „vákla“ ale je to pouze „vytlačení agresivních sil“ z území (vojenskými ale ne válečnými prostředky) – přímo v nejpřesnějším „smyslu“ Aikido – odpovídám jen sillou nutnou k tomu, aby síla druhého byla eliminována, anebo – dle častějšího výkladu – používám sílu oponenta.

    Cílem operace tedy není „dobývání“, ale je to skutečně „osvobozování“ právoplatných obyvatel daného území od agresivní menšiny, která z obyvatel vytváří otroky, tak, aby ti obyvatelé zase mohli si vzít vládu do svých vlastních rukou.

    A proč to píší?

    Nejsme náhodou aktuálně s touhle vládou a jejich podkokujícími radiči na tom podobně, jako ti občané Donbasu před tou operací?

    1. Západ i my tady jsme se soustředili na válku a potom tresty ve formě sankcí. Prioritami Ruska bylo získat politickou podporu nejrůznějších zemí, vyčistit politickou scénu doma, ukočírovat domácí ekonomiku, rozšířit mezinárodní ekonomickou spolupráci na základě win-win strategie a udržet válku v chodu, aby se Západ něčím zabavil.

  12. nedá se někde kouknou na panama pampers?
    Došel mi fejkkapku výživný o jejich ….ardářích. I když jsem provnávala jen podle wikw… moc to na fajk nevypadá…

    1. Takové věci jsou jen nepatrnou daní za demokracii… A pokud nešlo o náhodu, jde o izolovaný čin duševně vyšinutého jedince, který vůbec s ničím nesouvisí.

      1. Ále prdlajs!
        To jsou ty hnusný neekologický zlý benzíňáky. Hodný ekologický elektroauto by to nikdy, ale fakt nikdy neudělalo!!!

      1. 29letý Armén s německým občanstvím.
        Poté, co vjel autem do výlohy parfumerie, se pokusil utéci, ale byl zadržen svědky.
        Nic bližšího zatím není známo.

        1. Aktualizováno 14:34 8. 6. 2022, 11:06
          Byl jím 29letý Němec arménského původu.
          Jeden člověk zemřel, potvrdila německému deníku Bild policie. Jednalo se o učitelku, která byla se svými žáky na výletě
          Přinejmenším 30 lidí má být zraněných,
          z toho pět je v ohrožení života
          a další tři ve vážném stavu.
          Pachatel měl již dříve problémy se zákonem.

  13. Z jiného soudku:
    Hele, děti, to je vlak. Kdy nám vláda přiveze ukázat ze Západu topinkovač?
    https://www.krajskelisty.cz/ustecky-kraj/27331-hele-deti-to-je-vlak-kdy-nam-vlada-priveze-ukazat-ze-zapadu-topinkovac-komentar-stepana-chaba.htm
    „…Fialovo – patříme na Západ – je tedy nutno trochu poupravit na – patříme Západu. Všechna ta neschopná a všeho schopná soldateska, která si za posledních 30 let říkala vláda ČR, od Klause a Zemana, přes Špidlu, Paroubka, Topolánka nebo Babiše, až po současného kabaretiéra Fialu, se přesně o tohle postarala. Žádné sebevědomí první republiky, kdy za pouhých dvacet let vznikli mohykáni českého průmyslu i obchodu, teď se točíme v koloniální břečce už 30 let a půjčujeme si 40 let staré vlaky z Francie, abychom je, my kromaňonci z jeskyní, mohli obdivovat jako výkřik pokroku…
    …Vyprodali jste republiku s příslibem, že se budeme mít jako Němci a tím z nás udělali kolonii, která Německu bude sloužit do roztrhání těla…“

    1. Aleno,
      za čtyřicet let ukazovat dětem v ČR topinkovač?
      Jak chcete vysvětlit potomkům, co to byla elektřina- a co to byl krajíc chleba?
      U oběda z české pouštní opuncie, ugrilované na dřevěném uhlí z kanadské humanitární dávky?

  14. „Teď, po třech měsících, to začíná vypadat, že Putin se všemi zase vyjebal.“ Putin má, jako vždy, minimálně tři tahy náskok.

    1. Na ruské scéně započaly diskuze, co budou na jaře dělat se zbídačelým Západem. Bývalé bratry Slovany snad i vezmou na milost a nabídnou něco jako Varšavskou smlouvu v2.

  15. Výsledek této války je dopředu dán a není pro Západ příznivý. Dokonce to na sebe i Západ prozradil. Vojenské výrobní kapacity jsou dopředu na dva roky vyprodané. Toto rozhoduje o válce.

    Válku vždy rozhoduje schopnost dostat na frontu co nejvíce munice. Kdo toho vypálí na nepřítele víc, i vyhraje. Zatím to tak vždy bylo a pokud se něco na tomto fyzikálním světe něco nezmění, i do budoucna bude.

    Jde o soutěž západu, jeho finančního systému s východním, surovinovým. Zatím se letící projektil nepodařilo zastavit dolarem, navíc virtuálním. Doposud se nepodařilo vyrobit virtuální střelu o což se pokouší Západ například sankcemi. Nemůžete usankcionovat někoho, na kom jste materiálově-surovinově závislí. Finanční zbraně Západu nakonec začínají účinkovat proti právě tomu Západu, jež je chtěl použít na Východ. Zjednodušeně fyzikální podstat světa ukázala, že hmota vítězí nad jakoukoli, sebevznešenější myšlenkou. Potraviny, suroviny, energie, kdo je má, je pánem Světa.

    Je převelice smutný, že fandíme vlastní destrukci. Rus neskončí dřív, než bude Západ na kolenou a my s ním.
    EU chce měsíčně vyfutrovat Ukrajinu 8 miliardami EUR na jeho provoz. Jak dlouho to vydržíme, když je to, jako bonus, na dluh?
    Uvolní další desítky miliard USA ne válku, samosebou, že na dluh.
    Veškerá dluhy jen umocňují inflaci. Jakou její míru zvládneme?
    Zvládneme za těchto podmínek generovat potraviny, jako nejzákladnější základ?
    Těch životně důležitých otázek pro Západ je vskutku hodně a nejsou na ně odpovědi.

    Ďas aby to prokleté USA spral a s tím i naši zrádcovskou demokratickou fašistickynacistickou vládu.

    1. Naprostý souhlas s vaším názorem.
      Poradce Zelenského Arestovič sám ohlásil určitý rozkol v armádě. Někdo se již podle jeho slov sesypal a radši by vše zabalil a druzí zatím drží a chtějí bojovat do posledního Ukrajince. Na brzký protiútok si budou Ukrajinci muset ještě nějakou dobu počkat a na stabilizaci fronty taktéž. Dnes prý potřebují v armádě spíše běžce, kteří budou trvale tlačit . Taky přiznal, že mají Rusové velký kvantitativní rozdíl v technice. No já bych řekl, že po pádu Slavjanska a Kramatorsku to bude spíše jen o těch prvních, tedy o těch co se sesypou a už se na celé válčení vykašlou.
      https://www.aktualnikonflikty.cz/viewtopic.php?f=14&t=5&start=12680#:~:text=Stabilizace%20fronty%20a,me/stranaua/46025

    2. Dokud pojedou rotačky na peníze, budeme Ukrajině půjčovat či dávat 8 mld. měsíčně. Nedělejme si iluze, ty prachy by politici stejně utratili za cokoliv jiného. Takže plátci daní o ně už přišli dávno, a nyní si jen říkáme, kdo natištěné peníze získá.

  16. Inflace se plíží
    malá neublíží
    i střední se snese
    vejce stojí deset
    (usnesl se kneset);
    povídala selka
    „spustila se velká!“
    rychle prádlo vyper
    bo už je to hyper.

  17. Neviditelná ruka trhu šáhla na cizí plotnu, která pálí, a začíná smrdět maso. Pořád ji jakoby není vidět. Co s ní? Stáhnout? Useknout? Nechat dopéct?
    Akční veličinou ve válce jsou USA a tíhu ponesou národy spojenců. Dokud neklesnou na kolena.

  18. Vy jste to napsal. Není to válka proti Ukrajině. Je to válka proti pokřivenému západu a pokřiveným hodnotám. Je to boj za lepší a spravedlivější přeformátování mezinárodních vztahů. Podívejte se třeba jen pro uzavření nebe pro letadlo diplomata. Vzpomeňte na incident ve Vídni s letadlem prezidenta Moralese.
    Nedělám si iluze ale rád bych přidal doušku podpory zamýšlené změně. Změně k lepšímu.

    1. Změna k lepšímu na hromadách mrtvol? = hodně blbá změna, nemyslíte?
      Tohle je od samýho počátku fatální a neomluvitelný selhání úplně všeho.

      1. Tak jestli si chválíte to co je teď, a uznáváte že základem byla velká francouzská revoluce, pak jsme na základech kde byla na začátku paní Gillotina. Jestli si chrochtáte jak vznešené jsou křesťanské ideály které tu dneska prezentuje prelátstvo tak si vzpomeňte jenom na čarodějnické procesy, na ty miliony nevinných obětí ba celých etnik ve jménu jediného boha.
        Vlastně se totálně neshodneme.

        1. Kde je problém? Tohle je změna k HORŠÍMU na hromadách mrtvol.
          „Chválit co je teď“ by opravdu mohl pouze psychopat – a to blbíš opravdu není.

          Můžeme ale diskutovat, jestli variantou této změny k horšímu byla varianta ještě horší než současná hrozná.

          Nabízelo se v této fázi vývoje světa jistě mnoho špatných, mizerných úděsných i katasrofálních variant.
          Budu optimista a budu doufat, že nás čeká vývoj pouze katastrofální, nikoli kataklysmatický.
          Budu optimista a budu doufat, že nás čeká jen „úsměvná “ historická epizodka formátu druhé světové války či války třicetileté.

          1. Vypada to tak ,ze valka na U. je jen epizodka v hlavnim deni..
            Skoda ,ze se nejak prestalo mluvit a psat o holocostu..
            Nebo je nejakej duvod, treba po zasedani Schwabovy WEF ?

        1. Tdx-i, vyborna poznamka. Ale serres me svou existenci, nemam rad lidi kteri jsou temer stejne chytri jako ja ! 😀

          1. Jen proto ze v nem slo pouze o „folklor“, nijak to nezasahovalo do materialnich a ekonomickych zajmu Nemcu. Tovarny na uzemi Cech pro ne pracovali stejne kdyz jejich delnici vydavali z huby ceske zvuky, jako kdyz predtim vydavali nemecke 🙂 Ale vznik CSR uz na hromadach mrtvol z Velke valky stal. Takze srovnavate nesrovnatelne.

            1. Národní obrození byla změna k lepšímu. Materiálně i kulturně. A ještě předtím prováděl Josef II. reformy, na rozdíl od Francouzské revoluce bez násilí. Zrušení nevolnictví, Toleranční patent atd. byly taky změny k lepšímu bez hromady mrtvol.

              1. Ano, takže rakouský mocnář na českém území zčásti zrušil to, co před ním jiný rakouský mocnář na českém území drakonicky zaváděl. Navíc ty reformy proběhly většinou spíš na papíře než fakticky. No a teď budu trochu zlý, kolik že to válek proběhlo za Mařky Terky a Chosého dvojku?

                Z Wiki stručně: „Mnoho reforem se v praxi ovšem ukázalo jako nepřínosných nebo dokonce nepřijatelných. Některé byly zrušeny ještě za Josefova života, […] Podle některých pramenů mu ke konci života, kdy navíc i císařství bylo v těžké situaci, úředníci podstrkovali k podpisu nařízení rušící řadu reforem, přičemž Josef už možná ani nevěděl, co podepisuje. […] Roku 1787 se Josef vypravil na návštěvu Krymu, kde měl spolu s ruskou carevnou Kateřinou Velikou dohodnout válku proti Osmanské říši. Touto válkou však svou vnitropolitickou situaci ke konci své vlády ještě podstatně zhoršil. Situaci Rakouska nakonec zachránil generál Laudon, který v říjnu roku 1789 dobyl Bělehrad.
                Roku 1789 vypuklo povstání v Rakouském Nizozemí a bouřila se také uherská šlechta.“

                1. Nevěřte Wiki. Tam je taky spousta hloupostí. Sám jsem jednou opravoval heslo „Dějiny Olomouce“ a napočítal jsem tam 14 (!) hrubých chyb. Nejzávažnější byla asi ta, že posunuli počátek osídlení Olomouce asi o 500 let dopředu.
                  K těm reformám. Už za Marie Terezie, která vůbec nebyla reformátorka a postavení poddaných nechala dost vyhnívat, proběhlo velmi mnoho „rebelií“. Sedláky u Chlumce určitě znáte. No a jen díky Josefu II. se ty rebelie neproměnily v jakobínské masakry, jako ve Francii. Císař hodně cestoval a moc dobře věděl, jaký průser ve Francii hrozí.
                  Toleranční patent. První panovník, který se opravdu slušně choval k Židům. Na rozdíl od své matky, která v tomto ohledu byla hodně odporná.
                  Školní docházka. Za Marie Terezie jen formální, se spoustou výjimek. Josef byl v tomto ohledu pedant a všechny výjimky zrušil, takže dětičky teprve až za něho do té školy doopravdy chodily.
                  Založil pastoušky a nemocnice !!! Jedna z velkých a žel opomíjených reforem. Do té doby bylo zdravotnictví a sociální péče naprosto opomíjeny a založeny jen na nahodilé dobročinnosti šlechetných dárců.
                  Dále pak rozjel Obrození, vědeckotechnickou revoluci, státní (tajnou) policii a mnoho a mnoho vymožeností, bez kterých si moderní svět nedokážeme představit.
                  Omlouvám se, že jsem se tak rozepsal. ale Josef II. je prostě můj oblíbenec, na kterého nedám dopustit.

                  1. Upřímně, pořád jste mě nijak nepřesvědčil. Zavádění „reforem“ ve smyslu navracení se v řadě případů ke stavu, který existoval dříve, než se ho pokusili nějací mocilační magoři změnit k obrazu svému, já osobně za pokrok nepovažuji. Viz třeba toleranční patent nebo zrušení nevolnictví. I ta péče o staré a nemocné byla nejspíš u starých Slovanů o něco lepší než pod rakouskou knutou. No hlavně že jsme tu měli šmahem ze všech katolíky a nezbyla tu ani jedna jediná čarodějnice. Holt, pokrok nezastavíš.

                    1. Neříkejte tedy tomu reformy. Jen, že některé věci, které byly v té chvíli na horší úrovni, se zlepšily. Jestli předtím byly už lepší a zhoršily se, to je druhá věc. Jozef je prostě zlepšil ze stavu, ve kterém se tehdy nacházely. Pochybuju, že byste k představě potřeboval příklad, ale jeden poměrně aktuální – když vám vypnou elektřinu a zase ji pak zapnou, samozřejmě přece neřeknete, že co má být, když předtím už fungovala.

  19. Nevím, co přesně vymysleli v ruském generálním štábu, jedno je ale jisté. Rusové jsou na dlouhou válku připraveni. Pokud nezvítězí na bojišti, tak zcela určitě Ukrajince porazí blokádou přístavů. Ostatně takhle přesně probíhala i válka Severu proti Jihu – materiální převaha Severu, krvavé boje bez vítězů a nakonec vše rozhodla blokáda a naprosté vyčerpání Jižanů.
    Jen tak mimochodem. I tenkrát zbytek Západu, Evropa, fandil Jižanům a stejně jako dnes se neodvážil vojensky zasáhnout. Historie se opakuje v rýmech.

    1. Pokud jsou na dlouhou valku jiste pripraveni, proc by nemeli zvitezit na bojisti? Anebo myslite, ze Ukrajinci jsou pripraveni lepe?
      Ve hre je prilis mnoho promennych a ani primer se sachem neni na miste, nebot na hracim poli se prubezne meni pocet policek a i pocet kamenu protihrace, vcetne moznosti jeho tahu.
      Jestli jsou Rusove pripraveni i na vnitropoliticke scene, to se jeste uvidi, pro ruske obyvatelstvo zatim neviditelna valka, vedena najemniky a zlomkem hospodarskych zdroju netrva zatim tak dlouhu, aby vesla do vedomi obyvatel a ti si ji spojili s nejakymi neblahymi dusledky pro sve zivoty.

      1. Pokud tu neviditelnost myslíte tak, že je nebombardují a v každé vesnici není nějaký mrtvý hrdina, tak ano – nedotkla. Ale jinak si myslím, že tady nemáte pravdu. Ta válka je viditelná všude, samozřejmě čím blíže rusko-ukrajinské hranici, tím více:
        – běženci z Ukrajiny jsou dočasně ubytováváni po celém Rusku
        – neziskovky sbírají peníze na humanitární pomoc pro obyvatele a pro rezervisty z LNR a DNR
        – náborové kanceláře armády organizují nábory dobrovolníků
        – jednotlivé oblasti a města si berou patronáty nad zničenými oblasti/městy/vesnicemi na Ukrajině
        – volení úředníci = gubernátoři, kteří neprojevují aktivitu na poli SVO, začali dostávat čočku od pro-SVO veřejnosti
        – mass media jedou SVO tématiku stále
        – ceny potravin, kurzy měn, zaměstnanost se začaly také kolébat

        1. Ale ne, ja take vim, ze v Barme je valka a sveho casu jsem prispival na angolske sirotky.
          Avsak kde jsou nezvestni a zraneni? Zastupy matek s fotografiemi mrtvych synu, valecne hospodarstvi, pridely, cerny trh s cukrem, nocni zatemnovani?
          Inflace je v rusku nula, prijmy statni pokladny rostou a minimalni mzda se zvysuje.
          Existuje vojensky termin „kolonialni valka“, coz znamena konflikt mimo statni teritorium, vedeny nizkymi prostredky a hospodarsko-politicky nezasahujici metropoli. A presne to je specialni operace.
          Problem nastava, kdyz je takova valka zneuzita vnitrne politicky, anebo kdyz jeji dopady zacnou zneprijemnovat zivot v metropoli.
          Jen tak na okraj: V Afghanistanu padlo za 10 let 12 tisic Rusu, coz dela 1200/ rok a 3-4 mrtve vojaky za den.

          1. Informace ze zdrojů JPP:
            – opravdu těžce zranění jsou léčeni na špičkových pracovištích v Petrohradě a Moskvě, žádné příhraniční vojenské špitály
            – vojáci, co odcházeli na frontu, udávali účet, kam mají být vyplaceny peníze v případě smrti a během týdne po doručení oznámení o smrti přistály peníze na účtu(ověřeno 2x)
            – průšvih s doněckými rezervisty, které poslali na frontovou linii byl řešen veřejnou omluvou a finanční kompenzací
            – problém s cukrem byl asi týdenní, kdy v některých oblastech denní dodávky byly vyprodány během dopoledne. Sklady byly doplněny ze státních rezerv a milice podnikla mediálně sledovaný hon na překupníky.

      2. Tak každopádně jsou Rusové na válku připraveni mnohem lépe než Američani a většina zhýčkaných Evropanů. A ona by se tá válka mohla opravdu přesunout i k nim. Připravenost Ukrajinců nezajímá nikoho.

    2. Od te doby , kdy se zjistilo ,ze indiani nemaji co delat v Usa , ze neni potreba, aby se otrokar staral o otroka 700 mrtvych to stalo , ze Germani nechteji zadny jiny lidi desitky snad stovky milionu lidi s Cinou/ a reakce na to , v celym svete se preslo na to , ze rusove nemaji co delat v Rusku, ani Slovani na svete, vubec nikde .
      Se prikrocilo k praktickym opatrenim.

    3. Jako treba kdyz vrchni velitel Us armady Mc Arthur na jihu si nechal znicit vsechno v prvnich hodinach valky , nechal chrabre svoji stotisicovou armadu svych vojaku napospas japoncum a utek az do Australie , aby se potom , kdyz japonec mel akorat na dva roky valky , moh dobejvat kazdej ostruvek ,jeden za druhym /aby se nemuselo bojovat ani v Cine ani v Evrope a vitezilo se na cely care /, kam se nacpala veskera technika ,strilelo se tejdny/ a po osvobozeni skalnatyho ostruvku se vse nechalo tam. A hura na dalsi.
      Kdo by pospichal do nevynosny tragedie miru.
      Podeziram ,ze nektery bitvy se musely konat ,aby usak nezvitezil v druhy svetovy aniz by mel aspon nekolik tisic padlych..
      To by nedelalo dobrej dojem..Na svet..
      A hodne bylo tech , co si v Usa porad mnuli ruce…
      Za odmenu dostaval miliony za osvobozeni zpet kolonii ,vod kterych nejdriv utek ,jako Filipin, vyteznej general Mc Arthur se stal vladcem Japonska ,vladl spolu s hlavnim valecnym zlocincem ,cisarem..
      Potom kricel ,aby se na Koreu hazely atomovky..A nedal pokoje a Truman musel zakrocit tim ze ho vodkop pryc..

  20. Když nechci konfekci a jdu ke krejčímu, tak očekávám něco na míru. Rusové to tak udělali. Plán operace byl připraven na míru za použití minimálních sil. Od počátku války nic neřekli o konkrétních cílech a postupech. Postupovali pomalu a systematicky podle své ukrajinské doktríny. NATO situaci hodnotilo podle svých zkušeností, které byly zcela odlišné od bojů na Ukrajině a navíc se chytilo do pasti vlastní propagandy.
    Západ, NATO a Ukrajina se dostaly do patové situace, svět je nepodpořil, spíš se připravuje na nové poměry a kolíkuje nové sféry zájmů.
    Ukrajina zůstává osamocená a bude muset vyřešit tragický problém svého sebezničení. Místo rozpadu v důsledků neřešených problémů bude postavena před problém jak vůbec dál. Co udělat pro udržení skutečného ukrajinského jádra a jak začít budovat nový stát. Ukrajinský. V posledních sta letech to muselo udělat mnoho států. Třeba Německo, Maďarsko, Jugoslávie, Turecko, půlka Afriky a dnešní arabské státy.
    Rusové mají vojenský postup promyšlený, zase je to „parní válec“, ale s minimem vojáků a maximem techniky a síly. Rusové nepotřebují efekt válčení, potřebují vítězství.

    1. Největší problém Ukrajiny, i kdyby nakrásně vyhrála, bude splacení astronomického dluhu (vytvořeného nejen během tohoto konfliktu), který navíc narůstá každý den v miliardách.

      1. Tak zrovna tohle je vec, ktera vubec probleme neni. Ten dluh nikdy splacen nebude a nikdo relevantni s tim ani nepocita.

        1. Hluboký omyl!
          Dluhy nebudou splaceny v penězích, dluhy budou splaceny půdou, nerostným bohatstvím, případně převodem průmyslových a zemědělských podniků do zahraničních rukou.
          Státní majetek bude prodán, majetek oligarchů po jejich řízeném krachu zčásti také.
          Ukrajincům nezůstane skoro nic, možná dokonce, že na tom budou v tomto ohledu stejně mizerně jako my.
          Zbytek se stane dluhem, jehož úroky se budou splácet několik set let – a přitom stále narůstat.
          ————-
          (Alespoň takto optimisticky si to představují drobní globální miliardáři, kteří si o sobě myslí, že s ušmudlanými stovkami milinů dolarů v hrsti jsou bůhvíjak bohatí a tudíž mocní . A že na válce V KONEČNÉ FÁZI vydělají. Jinak by ji přece tak vehementně neprodlužovali.)

      2. este vacsi problem bude oprava vojnou znicenej krajiny…..Zapad tvrdi, ze ich financne podpori, ale 600 mld., o ktorych hovori Zelensky im nikto neda. Navyse keby Zapad tie peniaze mal, tak by si Donbas jednoducho kupil, stacilo za tych 8 rokov urobit z Ukrajiny vystavnu skrinu a la Zapadny Berlin a Donbas by sa sam vzdal. Ale z Ukrajiny sa stala Afrika, kedze s ich HDP sa porovnavala Eritrea a Egypt ich predbehol o viac ako dvojnasobok, takze na to nikoho nenalakali. A aj keby zajtra bol podpisany mier, tak z tych milionov Ukrajincov co su vonku sa vratia pomerne mala cast, skor sa da cakat, ze prezivsi vojaci pojdu na Zapad robit, aby si zarobili na opravu svojich domov.

  21. Kratka valka byla v planu, proto letiste Hostomel obsazovali s neprimerenymi ztratami, aniz by si pred tim zacistili okolni lesy. Planovaci nepocitali s odporem, vedoucimu az k destrukci pristavaci drahy, cimz se letiste stalo nepouzitelne. Podceneni se sazkou na faktor casu je zrejme, ze by si to jen tak zkouseli vyjde-nevyjde je pitomost, slo o kyjevske letiste, ne nejakou Ivanovku.
    Naopak v planu nebyla dlouha operace, protoze to by necistili sklady (nenasazovali zakonzervovanou vyzbroj) az po tydnech a mesicich boju. K ozivovani zbrani a techniky doslo az po zamrznuti operace, ze by meli v planu zacit pripravovat zbrane az PO zacatku valky je take pitomost.
    Zajimava je ted zvysena medialni agresivita Dimitrije Medvedeva, coz v kazdem pripade znamena nejake posuny v centralni moci. Bud se rozpada a je treba ji utuzit, anebo si Medvedev pripravuje pozici pred padem Putina. Ze o neco jde lze dovodit z toho, ze doted se Medvedev takhle, pro nej neprirozene, nechoval.

    1. Medvedev byl vzdycky bran jako prozapadni, se zalibou v ajfounech a taky ho podle toho na zaade vzdycky vitali. Na rozdil od Putina.
      Na pad Putina bych moc nesazel, spis na jeho odstoupeni. Uz je tam dlouho, vsadim se, ze toho ma taky dost.
      Takze ted udela spinavou praci, vycisti vred na Ukrajine, a prenecha naslednikovi cisty stul.
      Zapad si uz celkem dlouho tuhle moznost pripravuje, hlavne nesmyslnym spojovanim vseho zleho s Putinem. Jako by tam byl Putin sam.
      Takze Putin se stahne a EU nadsene vyhlasi nepotrebnost sankci.
      Jenom USA a Anglani zacnou „informovat“ o tom, ze Medvedev ma rakovinu, dvojnika, barak v Soci za miliardy…
      Ted je valka a v kurzu jsou tvrdaci, zadny zapadni ajfouny, takze Medvedev upravuje image.

      1. Jestli v Rusku někdo sesadí Putina, který zařídil zemi zdvojnásobení příjmů ze surovin a semklo se kolem jeho jména 80% obyvatel, tak si Rusové nic jiného než prohru nezaslouží. Všechny ty řeči o Putinově nemoci a vraždě jen ukazují nemohoucnost Západu. Proč by sesazovali někoho jen kvůli 30.000 mrtvých vojáků? Tedy pokud jich opravdu je tolik. Za druhé světové by to byly ztráty za průměrné tři dny. Navíc Rusko nebojuje s Ukrajinou, ale s NATO. Je to rovnocenný konflikt. Rusko v něm není ten silnější.
        Ale myslím, že velmi snadno rozpoznáme, kdy se válka přehoupne přes rozhodující bod. Buď se od Ruska začnou odvracet jeho kamarádi a nebo naopak se k nim začnou všichni přidávat. Všichni ti středoasijští diktátoři, kteří teď ještě lavírují na obě strany, se brzy rozhodnou. Můj etalon je Lukašenko. Jestli se Bělorusové také zapojí, tak je jasné, že je s Ukrajinou konec.

        1. „Jestli v Rusku někdo sesadí Putina, (….) tak si Rusové nic jiného než prohru nezaslouží. “
          —–
          Proč? To jako že nkdyž se v Rusku najde například desítka či stovka ochotných, prodejných či vydíraných pučistů mezi mnoha a mnoha milióny obyvatel JAKÉKOLI země,- tak to znamená, že si onen národ „nic jiného nezaslouží“?

          A pokud se atentátníkovi naopak například zasekne pistole, pak to znamená, že si mnohamiliónový národ pokračování v politice svého vrcholového představitele „plně zaslouží?“

          Logiku to má, asi…
          Pakliže připustéme, že hrstku pučistických „sesazovačů“ či hrdinných atentátníků vedla v konečné fázi ruka Boží.

          Kterémužto Bohu do toho neustále kecaly nepřetržité modlidby věřících celého světa na obou/všech možných stranách fronty.

          Načež JHWovi/ Allahovi/ Hospodinu v určité fázi bouchly saze z toho neustálého bzučení či řevu protikladných modliteb věřících.
          A chtěl mít konečně klid na práci na stvoření jiného, lepšího Adama na jiné, lepší planetě než je Země.

          Bůh je Vševědoucí (a tudíž ví i to, když udělá volovinu) a Všemohoucí, tedy Mohoucí i dělat chyby božských rozměrů….tedy alespoň někteří věřící to říkají.

          Kdežto deisté tvrdí, že nás stvořil a pak se na nás vyfláknul….

          Tedy: Já bych se dnes Bohu divil, kdyby se nestal atheistou! Jakožto všemohoucí může i to.
          (Ale nechci mu do toho kecat.)

          1. U nas cyniku uz je Pan Buh davno vodkecanej..Ani ,blazen,chovanec psychiatrickych instituci denne ve sveraci kazajce drzenej, ani maly dite nebo zvire atd. by takovej svet nemohli stvorit…
            Po stvoreni tohodle /jak to nazvat/ nikdo z tech nahore uvedenych a dalsi miliony ,by uz by Panu Bohu neuverili, ani kdyby tisk Rudy Prava , Pravdu a diskutoval v CT denne..Jenom katolici veri..
            Ptat se jich ,jako v CT ,nema cenu..
            Ucebnici a prirucku vzorneho chovani nikdo necte ani nerozumi tomu zmatkovymu bordelu ,co v tom je.
            Ty co se tim ridi , darmo mluvit. Skutky velikosti MegaGolema ,jejich, hovori jasne..
            Jedine kdyz prijde Pan Buh zase s necim jinym, ale uz je predem podezrelej a jsou na nej rozsireny ty predsudy…Oprava. Predsudky. Tak.
            Sudy nejdriv a viry az potom.
            Papez se snazi ze vsech sil , Duchodci vsech zemi spojte se taky ,na nas…
            Coz znamena.
            Vod zacatku vsechno spatne. Meslel,ale uz mu to nemyslelo ani trochu dobre a podelal vsechno na co sah.
            Jinej by aspon uz prestal po tech zkusenostech ,ale bude to zase pripad ,ze je taky zesenilizovanej zavislak a nechce se zatracenej pensista , se pustit vodvesla.. Pritom by to moh zkusit aspon s tim Satanem.
            Ale ten je asi moc mladej a tak nevyhovuje..
            Vede svet ,tak ze se musi schovavat pred svetem kterej stvoril…
            A neni k nalezeni..Ani stiznosti nebere .
            To uz zname..Neni sorosam.. Misto i jen pokojny zmeny , katolik si da prednost a vyzada si poradne nafackovat..
            Jako nahradnik a este nevyzkousenej je tady Vyssi Moc a brzy Uvidime, jaky ma trumfy v kartach na nas..Co Nevidet..

        2. Mno ted jsem si jen tak zkusmo predstavil, jak budto skupina zapadnich zoldaku nebo domacich nespokojencu sesadi Putina.
          A nasleduji masove nepokoje a protesty po celem Rusku. Shromazdeni se pocitaji v desitkach milionu.
          A Ceska televize s uplne vaznou tvari sdeluje, ze sankcemi zdrceni Rusove privitali odstraneni diktatora, jenom par jednotlivcu protestuje…

        3. Jsou to taky Slovani ,tak zadny rozdily , uz dostali taky sankce ,aniz by stacili Belorusove, neco udelat.
          To maji za to, ze pres nekonecny vyhlazovaci valky jsou furt jeste na uzemi Beloruska?

      2. Souhlas. Medvěděvovi já i zejména po jeho angažmá v Gruzii už nevěřím ani pozdrav a myslím si, že Rusové taky ne. Zajímavý je i postoj Rogozina, taky proamerický a taky otočil.
        Kdoví, jestli u Kyjeva nešlo hlavně o Černobyl. O něm se usilovně mlčí včetně toho, co tam našli.

        1. Ono stačí to, co prohlásil Rafael Grossi(ředitel International Atomic Energy Agency) při debatě v Davosu. Zda to bylo úmyslné nebo mu to uklouzlo, o tom se vedou debaty. V záporožské jaderné elektrárně se nemohou dopočítat množství obohaceného materiálu, něco málo chybí z 30 tun obohaceného plutonia a 40 tun obohaceného uranu. Dle odborníku je to info o tom, že Ukrajina měla dostatek materiálu na výrobu jaderných zbraní. Společně s vyhlášením Zelenského, že chce jaderné zbraně a nikdo ze Západu mu na ten nápad neřekl NE, je to podle mnoha komentátorů ze Západu dostatečné odůvodnění SVO, silnější než zdůvodnění útoku na Irák či Afganistán.

          1. Bingo! A možná taky proto ten Azovstal, kde se vyráběly, kdesi jsem četla speciální oceli. Při všeobecné znalosti mistrovství jisté části ukrošů ve směnném obchodě, systém „my vám materiál – vy nám jak na to“ to asi.. kdo ví. Proto taky ty obavy amíků co to prokecli. Navíc při vývozu kamkoliv se výsledek může objevit celkem překvapivě i pro punktovatele. Svést se to dá potom … hádejte na koho…
            Není to jen z mé hlavy, jsemť poučena z amíckých dedektívek. V CSI Miami to bylo 2x a to z minulého století.

            1. Jo to zacalo pred casem ,kdy se Indie britsky rozdelila na Pakistan , kdyz se kalila ta dekolonizace a za chvili uz mel Pakistan povolenou tu nepovolenou, atom bombu a Indie taky. Vic bomb a dulezity ,aby nebyl ten kolonialismus.
              Gandhi taky vosvobozoval..Nikdy vic.
              Potom vedec z Pakistanu zacal ty bomby vsude prodavat..Ale tajne tak neni mozny se dopocitat..Neco mela mafie a pasovala to , jako Red Mercury /rtut/. Pasovani se z vice duvodu usnadnilo samozrejme ,osvobozovanim do demokracie a vsude..Pozoruhodny..
              Jak Davos ma ty spolecny zajmy mnoha tunovych obohacenych uranu a plutonu a uprchliku..S jinejma narodama co se touzi osvobodit…
              Se Ukrajina taky vosvobozuje..

      3. Ano, tak jsem to myslel. Puvodne jsem chtel napsat vymena, ale vzhledem k tomu, co z Putina Zapad vytvoril, tak i kdyby se zabil na lyzich, stejne to bude medialne brano jeho pad.
        Zapad stvoril modlu a dabla v jedne osobe a pochyboval bych, ze teto Putinovy pozice Rusove nevyuziji.
        Realita je dana vekem, tohle neni prace pro vice jak sedmdesatnika, takze ke stridani v dohledne dobe dojde (Putinovi je 69).
        Obecne moznosti na vymenu maji dve: bud sahnou po nejakem tretim vzadu, nezname osobe, podobne jako to bylo v pripade samotneho Putina, anebo zvoli jiz vyprofilovanou osobnost s dlouhodobe pevnou pozici.
        Prvni moznost nese riziko v tom, ze nova osoba vzdy signalizuje novy kurz, coz zde ovsem neni zadouci a znamenalo by to nebezpecne rozkolisani moci v tezke dobe.
        Druha moznost je take nedostatecna, nebot zadny nastupce a pokracovatel Putinova dila, ktery by jiz mel vypracovany politicky kredit, neni na sklade.
        Takze zbyva opravdu Medvedev, ktery ale neni obliben a na pokracovani putinismu nema ani schopnosti, ani kredit, anebo nejaka politicka poloosoba, spjata s mocenskymi slozkami (Patrusev, Sojgu, Naryskin, Rogozin atd.).
        V cem se Zapad zmenil? Predevsim v tom, ze se jiz nestydi a prestal argumentovat. Takze jiz ani neni vynucen dodrzovat nazor, ze po absolutnim zlu muze prijit jen relativni dobro. Putina s jeho odchodem sice odepisou, ale vsechnu putinovstinu hodi na jeho naslednika (pokud to nebude Kasparov, samozrejme). Ovsem sance k vycisteni stolu tu bude, hlavne pro vahajici, anebo ty pod prilisnym tlakem, jako Francie, ci Nemecko.
        Muj osobni dojem je ten, ze temer kazdy rusky vojensky konflikt je bran jako spise jako prilezitost si urovnat vnitropoliticke problemy a samotna valka se tesi az druhorade pozornosti (vyjma vlastenecke a velke vlastenecke). To je videt i dnes: operace jde podle planu, dale se neni treba zajimat.
        Takze operace skonci, az budou mit doma jasno, coz muze trvat klidne i 10 roku. Jak bylo receno, operace skonci, az budou dosazeny jeji cile a cilu bude dosazeno s ukoncenim operace.

        1. Zapad stvoril modlu a dabla v jedne osobe…
          Na počátku Putin stvořil ropu a plyn. Země se mu však zdála prostá, tak ji rozdělil na nepřátelské a přátelské státy. Přátelským plyn dodával, anobrž nepřátelským jenom za ruble. (c) Bible for dummies

          Teď jen aby to nemělo pokračování: Putin řekl: „Ať je světlo!“ – a Sarmaty vzlétli. A Putin viděl, že světlo (a teplo) je dobré

      4. Image ,obrazkovy dojem Medvedeva na shromazdenich G8 , je spojen se skutecnym medvedem v suknicce jak tanci v cirkuse , pro zabavu divaku…

    2. Bylo by fajn, kdyby zejména západní politikové a nejrůznější mediálně viditelní aktivisté přestali blouznit o odstranění Putina, zejména násilném. Ono to totiž stejně jako útok na Srbsko, Irák a Afghánistán zakládá nebezpečné precedenty v mezinárodním právu. Taky by se časem mohlo stát, že nám klekne na ta nerozborná aliance západu a nějaké jiné společenství států, například vyznávajících nějakou radikální formu náboženství, by si mohlo říct, že atentáty na nejvyšší představitele nejrůznějších západních států jsou tou pravou cestou, jak prosazovat svou vizi mezinárodního práva a pořádku.

      1. „….náboženství, vyznávajících nějakou radikální formu náboženství, by si mohlo říct, že atentáty na nejvyšší představitele nejrůznějších západních států jsou tou pravou cestou, jak prosazovat svou vizi mezinárodního práva a pořádku.“
        ——————–
        To jako myslíte ještě jiné globální náboženství, než je Amerikafirstizmus?

        Copak může současně existovat ještě jiná alternativa globálního – monoteistického dolarového náboženství,
        jednajícího prostřednictvím zjevných i skrytých atentátů na představitele
        nejrůznějších západních, východních, severních i jižních států?

        To nevíte, že Bůh ochraňuje Ameriku ?

        1. Je God save/bless America informacna veta, alebo je to iba puha prosba, o ktorej vyplneni sa stale este nerozhodlo?

      2. to jako že neviděli jak v Iráku picnuli toho Iránce i s doprovodem ?
        viděli a hořké plody někdo bude sklízet ale to vlastně už nebude podle mezinárodního práva tak fuj fuj.

    3. Já tohle vnímám jinak. Spíš mám dojem, že Medveděvovi ujíždí vlak a tak se snaží někde nabrat body.

    4. Nebo je také možné, že se Medveděv jen zdravě nasral. Každý máme svou hranici, do které jsme schopni udržet nervy na uzdě. A možná tu nasranost vokalizuje i za Putina, který si to nemůže dovolit říct tak jasně.

    5. No s tím Hostomelem si myslím, že to byla jedna z variant, useknout hadovi hlavu a rychle „zvítězit“, když to nevyšlo jelo se dál podle další varianty. Plány se větví a jsou připraveny všechny možné varianty postupu.

      1. Se nevi , nekdy na planovacich poradach vyhraje general ,napr. specialnich jednotek , kterej se chce vytahnut ,co jeho vojaci umi ,jakej prulom udelaji do nepritele a presvedci ostatni..
        Co nikdy zadny napady nemaji..Civilisty je presvedcit snadnejsi..
        Pak se to zkusi v praxi a general vzdycky prezije..Hodne generalu umi se taky vymluvit potom, na objektivni nepredvidany potize..

  22. V Reflexu konci clanky otazkou : „A co na to Jan Tleskač ?“ Nemci doplatili na to, ze kazdy radiogram koncil povinnym „Heil Hitler“ – a podle toho jim anglani rozlustili kod 🙂 Zde na Kydech navrhuju koncit clanek treba takto : „A co na to JUDr. Klara Samkova ?“ Pak to zkusime take desifrovat, a kdovi ceho se dobereme, ze co nam to Vidlak ve skutecnosti sdeluje… 😀 😀

    1. Tento historický nesmysl se neustále opakuje. Enigmu nerozluštili Angličané a už vůbec ne Alan Turing, ale Poláci týmem vedeným Marianem Rejewskim. Před začátkem války Poláci předali Angličanům jak Enigmu, tak dešifrovací zařízení a seznam denních kódů. Slabé místo Enigmy nebylo na konci, ale na začátku kdy první tři písmena byl nový kód pro nastavení šifrovacích kotoučů a ten se pro jistotu opakoval. Někdy do roku 1936 si to operátoři zjednodušovali a kód zprávy uváděli jako AAA, ASD, BBB a pod a to bylo slabé místo které polskému týmu umožnilo odvodit strukturu kotoučů a tím i rozluštit Enigmu.
      Angličané, vedeni Alanem Turingem pak z toho udělali skutečný dešifrovací průmysl a byly schopni rychle odhalit i různé změny struktury Enigmy či šifrovacích postupů.

      1. Josefa: Němci přidali čtvrtý kotouč šifrovací, který všecko Spojencům ztíži. Poláci to začali, ale nedokončili. Neměli čas. Roku 1939 byly dešifrovaný jen základy. Bez rychlého dešifrování by to moc nepomohlo pro rozhodování generálů.

        1. Vsecky hovory pred valkou a behem , britu s nacisty jsou tajne a jeste budou..
          Napadeni SSSR a strategie Hitlerova a Hlavniho stabu Wehrmachtu, mi neni docela jasna. Po ne zrovna jednoduchem dobyti Moskvy a Leningradu , germani si tam planovali ,ubytovat se a udelat obhlidky pamatek , ocumovat do Kremlu , fotecky vyznamnych objektu a poridit si suvenyry …
          A co potom ? Vi to nekdo? V prosinci 41.
          Dalsi sezonu pak dobejvali mesto s tovarnou na traktory /mozna tanky/ ,protoze mela spolecnej nazev se Stalinem..
          Ani dobyta cela reka Volha pobliz , by jim neporidila ty strategicky suroviny , co tenkrat prej chteli potrebovali , ale nesli si pro ne ,
          tak jako dneska..

  23. Vnimam to co jsem cetl u vlka ze mozna se hraje o nakupni kartel na ruske suroviny
    Jeste vic bude dulezite co udelaji saudove. Indie.A cina. Tam se bude taky lamat budouctnost.

      1. Tam se ale nic takoveho nepise. Nejblize je tohle: “ Lavrov řekl: „Připravuje se další summit BRICS. V jeho rámci se zřídí dalekosáhlejší formát, v němž se summitu zúčastní asi tucet rozvojových zemí.“
        https://www.statista.com/statistics/1122955/forecast-population-in-nigeria/
        Nigerie by byl pro BRICS dobry darecek. Vzpominam, jak uz pred mnoha lety byl BRICS prezentovan coby nastroj na rozlozeni Ameriky, ono dohnat a predehnat zni dobre- ale cim? Inovativnimi technologiemi ze Senegalu, anebo Nigerie? Ja je spise vidim jako vecne vysedavajici zastupce na nejakem panelu o lidskych pravech.

        1. V roce 2014 Nigérie předběhla Jihoafrickou republiku a stala se největší africkou ekonomikou.[3] O rok později pak 20. největší na světě (HDP v paritě kupní síly). Naproti tomu v žebříčku lidského rozvoje je až na 152. místě na světě. Nigérie má bohaté zásoby ropy, je jejím pátým největším světovým vývozcem. Denní těžba této suroviny činí více než 2 miliony barelů. Nigérie je členem organizace zemí vyvážejících ropu OPEC a Commonwealthu. Je rovněž zakládajícím členem Africké unie.

          Senegal
          Hlavním vývozním artiklem jsou ryby a bavlna.

          Budou si spolu obchodovat a na amíky se vykašlou. Není to málo Antone Pavloviči?

          1. Už proběhlo jednání za dost široké účasti zástupců z Asie, Afriky, Latinské Ameriky, kde se projednával vznik nové valuty, která nebude měnou žádného státu. Nediskutovali o tom, zda bude, ale o návrhu zastoupení a podílu jednotlivých měn.
            Zachyceno jedním okem a jedním uchem.

  24. Třeba to už nebude trvat tak dlouho… viz převzatý text:
    Na ukrajinské televizní stanici Ukraina24 se v úterý večer v hlavních zprávách odehrál neuvěřitelný a zcela zlomový rozhovor. Ukrajinci mohli poprvé slyšet pravdu o skutečné situaci na frontové linii na Donbasu a informace poskytl přímo šéf ukrajinské Oblastní vojenské správy Luhanské oblasti Serhej Hajdaj. Naprosto konsternované moderátorce, která jen nevěřícně koukala, začal popisovat děsivé obrazy toho, co se právě odehrává na Donbasu. Situace se pro ukrajinskou armádu zhoršuje nejen každým dnem, ale podle jeho slov dokonce každou hodinou, přičemž situace je prý velmi kritická a doslova na hraně. Nechtěl říct na hraně čeho, ale to ani nebylo potřeba, to diváci ukrajinské televize v tom okamžiku pochopili okamžitě, že situace je na hraně úplné porážky ukrajinské armády na Donbasu.
    Ruská armáda spustila mohutnou ofenzívu a podle Hajdaje je Severodoněck prakticky srovnaný se zemí, přičemž právě v Severodoněcku bylo rozmístěno podle odhadů až 20 000 ukrajinských vojáků, o kterých ukrajinská armáda teď už nemá žádná informace. Ruská armáda používá už jiný přístup než v Mariupolu, protože Severodoněck byl evakuován a do značné míry vylidněn již před začátkem ruské invaze, takže ve městě se už nenachází civilisté.
    Ruská armáda proto na město sype všechno, co má k dispozici a Hajdaj to barvitě moderátorce vylíčil. Rusové střílí z raketometů, z houfnic a děl, z minometů, z tanků a k tomu navrch ještě sypou na město letecké bomby z letadel. Město proto dopadne podle všeho podobně jako Mariupol, nebo dokonce ještě hůře. Jenže Severodoněckem to nekončí a Rusové postupují přes město Popasnaja a nově obsazovaný Krasnyj Liman dále na Lysyčansk, Bachmut a dále ve frontovém postupu na Slavjansk a Kramatorsk.
    Rusové změnili v Severodoněcku doktrínu a sypou na město ze země i ze vzduchu všechno, co je k dispozici, situace je pro ukrajinskou armádu kritická
    Podle amerických novinářů, kteří pozorují situaci s odstupem ze zámoří, došlo po uvalení sankcí na Rusko k tomu, že vztahy mezi Ruskem a Západem se tak rozbily a zničily, že to paradoxně právě teď může Ukrajincům ublížit a uškodit, protože Rusové už teď nemusí brát ohledy na to, co na tvrdší ruský boj řeknou západní partneři. A to je opravdu nebezpečná situace, kterou zapříčinil Zelenský, který od 25. února neustále vystupuje v telemostech a vyzývá západní země k uvalování dalších a dalších sankcí na Rusko. To ale vede k tomu, že po likvidaci vztahů ze Západem už nemusí ani Kreml a ani Ruská armáda brát ohledy na to, co si budou na Západě myslet o jiných než jen jemných a chirurgicky přesných ruských vojenských úderech.
    Změna a větší tvrdost boje Ruské armády je právě důsledkem toho, že Kreml už nemusí po destrukci vztahů se Západem, v důsledku sankcí, brát žádné ohledy na to, co si Západ bude myslet. Jak upozorňují i někteří pozorovatelé z OSN, zatímco v době bojů o Melitopol, Energodar a Mariupol se snažila Ruská armáda neničit civilní infrastrukturu, a to ani v případě, kdy se v ní ukrývali ukrajinští vojáci a bojovníci Azovu, tak nyní na Donbasu v Severodoněcku je možné vidět změnu ruské doktríny. Ruská armáda už bombarduje objekty v Severodoněcku plošně, z bombardovacích letadel, nejde už o přesné údery raketami na konkrétní cíle, je to prostě srovnání města se zemí a podle všeho i s těmi 20 000 ukrajinskými vojáky, kteří se ve městě a v jeho okolí nachází.
    Severodoněck je specifický v tom, že v jeho těsné linii procházela demarkační linie po dobu celých 8 let a město proto bylo, až na výjimky, celé vystěhované, civilisté odsunuti a do budov, bytovek a objektů se nasunula ukrajinská armáda. Celé město tak lze z vojenského hlediska spatřovat za obrovské kasárny, takže není divu, že Ruská armáda sype na město všechno, co má po ruce.
    Okolo města jsou komplexní systémy zákopů, z nichž většina je v této chvíli zničena a naplněna mrtvolami ukrajinských vojáků. Právě přes tyto zákopy se nyní valí ruská fronta dále na Kramatorsk a Slavjansk. Až do včera byla ukrajinská média zaplavována Zelenského dezinformacemi o vítězném ukrajinském tažení, ale včera v úterý se něco stalo a ruští novináři usilovně pátrají a snaží se zjistit, jestli nedošlo ve velení ukrajinské armády k puči proti vrchnímu veliteli Zelenskému. Nebylo by to překvapující.
    Ukrajinci začali po 3 měsících najednou chápat, že je Zelenský podrazil a má v plánu je nechat obětovat, aby bojovali do posledního Ukrajince
    Na Telegramu se objevují videa nahraná vyzáblými ukrajinskými vojáky, kteří prohlašují, že přestávají bojovat, protože nemají jídlo, nemají munici, nemají zbraně odpovídající charakteru boje, protože nepřítel má těžkou techniku, houfnice, rakety, minomety, tanky a letecké pumy, zatímco Ukrajinci mají v zákopech jen lehké zbraně bez střeliva a k tomu mají ještě hlad. Těžké zbraně dodané ze západu se na frontu vůbec nedostanou, protože Ruská armáda je zničí již během cesty na pozice.
    Těm několika kusům amerických houfnic, kterým se to povede, potom zničí ruské rakety Kaliber, kterým souřadnice poskytují tisíce ruských dronů, které mapují ve dne i v noci přístupové cesty k Donbasu a sledují, jaké zbraně Kyjev ze západu přiváží. Kyjev sice nakoupil od Turecka bezpilotní letouny, ale nenakoupil systémy lehké protivzdušné obrany, tedy systémy na sestřelování dronů. Takže to vede k tomu, že Rusové sestřelují Bayraktary a sami posílají do vzduchu tisíce dronů, které potom sledují bojiště a přístupové cesty a začerstva hlásí konvoje, posily, dodávky proviantu, zbraní, techniky atd.
    Sestřelený ukrajinský Bayraktar
    Jenže, tohle má ještě jeden problém. Už od poloviny března si na Telegramu ukrajinští vojáci stěžují, že jim nikdo neodpovídá rádiem z velení a z generálního štábu. Nikdo jim neposílá zásoby, potraviny, munici, zbraně a dokonce chybí rozkazy. Již od 25. února je na Donbasu ukrajinským vojákům vydán univerzální rozkaz neopouštět své pozice za žádnou cenu. Když se situace změní a Ukrajinci zjistí, že mají samopaly a s nimi mají jít bojovat proti ruské artilérii a raketovým systémům, tak Kyjev nereaguje a neodpovídá, pouze zůstává v platnosti původní rozkaz, neopouštět pozice.
    A Ukrajincům to už konečně začíná docházet, že Zelenský je nepřítelem a katem ukrajinského lidu, který na podnět Američanů a Britů se rozhodl bojovat proti Ruské armádě do posledního Ukrajince. A vojákům to začíná docházet nejen v zákopech, ale podle toho včerejšího šokujícího přiznání Serheje Hajdaje to už dochází i vysokým štábním velitelům a důstojníkům.
    Prohlášení Hajdaje je doslova budíček pro lobotomiky o ukrajinském vítězení na Donbasu
    Ještě před měsícem by taková slova na ukrajinské televizi v hlavním vysílacím čase nezazněla ani omylem, ani náhodou a maximálně by to bylo označeno za proruskou propagandu. Když to ale zazní od šéfa Luhanské oblastní ukrajinské vojenské správy, tedy od hlavního velitele obrany ukrajinských pozic v Luhanském regionu, tak to znamená, že v ukrajinské armádě se něco stalo. Už je dovoleno říkat pravdu. Tohle je obrovská událost a obrovský zlom v dosavadní válce, protože toto prohlášení znamená, že uvnitř ukrajinské armády už došlo ke ztrátě trpělivosti se Zelenským a jeho západními partnery, kteří ho podněcují, aby obětoval na Donbasu dál a dál více a více Ukrajinců, jako v mlýnku na maso.

    Ještě donedávna byl Hajdaj oblíbeným poskytovatelem zpráv pro západní novináře. Po jeho vystoupení v úterý v televizi se to asi změní
    Protože bez proviantu, bez jídla, bez vojenských čerstvých posil, bez těžkých zbraní, bez ovládnutí vzdušného prostoru, aby jim Rusové neničili konvoje a zásoby už na cestě na frontu, prostě nemůže ukrajinská armáda válku vyhrát. A když nelze válku vyhrát a důstojníci a štáb to vědí, tak velení armády od toho okamžiku usiluje o ukončení bojů, protože od té chvíle již válka nemá smysl, je to pouze mlýnek na maso, a je nutné zdůraznit, že na ukrajinské maso. A kvůli tomu ukrajinská armáda nebyla určena, aby se nechala pozabíjet jen proto, že Zelenskému to neustále našeptávají Američané a Britové.
     
    Ukrajinský generální štáb zřejmě začal Zelenského ignorovat
    Dá se odhadnout, co se stalo v ukrajinském generálním štábu. Generálové viděli, jak dopadli odhodlaní bojovníci z Azovu v Mariupolu. S rukama nad hlavou, po dlouhém obléhání, aniž by dokázali Ruské armádě uštědřit jedinou porážku v jediné bitvě. A to platí nejen o Azovu, ale i o ukrajinské armádě. Ta nemá na svém kontě ani jediné vítězství v bitvě, ani o jedno jediné město. Pokud jde o města, která ukrajinská armáda znovu obsadila, tak to jsou ta, ze kterých se Ruská armáda dobrovolně stáhla, jako např. v mediálně známé oblasti města Buča.
    Tahle fotografie nejlépe vystihuje, kdo je zodpovědný za mlýnek na ukrajinské maso na Donbasu. Po stranách dva dozorci z USA, ministr obrany a zahraničí a uprostřed chovanec a ještě s parohy na hlavě. Dozorci se šklebí, ale chovanci do smíchu není…
    Ani z jednoho města po jeho obsazení Ruskou armádou, nebyla ukrajinská armáda schopna Rusy vytlačit. Obsazení ukrajinskou armádou bylo možné až po stažení Rusů z vybraných měst na příkaz Moskvy. To samo o sobě ukazuje tu tristní bilanci ukrajinské armády. A je zjevné, že 3 měsíce po začátku invaze už vysokým důstojníkům ukrajinského velení začíná docházet, že válčení proti Rusům do posledního Ukrajince bylo opravdu myšleno vážně a cílem nebylo vítězství ukrajinské armády, ale uvalení sankcí na Rusko a jeho izolace od Západu. A k tomuto ukrajinská armáda posloužila a nyní se zdá, že už to začíná docházet i náčelníkům ukrajinských vojenských správ.
    -VK-
    Šéfredaktor AE News

    1. Jeste tam dejte datum Hajdajova projevu, at vime, co to znamena „Třeba to už nebude trvat tak dlouho“.
      To mi pripomina povzbuzujici myslenky jako „az uvidi tuhle reportaz na Sputniku, tak se jim na zapade otevrou oci“.

    2. Jakoby už nestačil ten přesemeněnej Zakladatelův „Hlas lidu“, ještě tyhle děsivý překopírávky! Začíná to tady bejt k neučtení. Domnívám se, áčko, že tady nejsou žádný dementi, aby nezvládli sami otevřít odkaz!!!

      1. Třeba já. Otevřu odkaz a skočí na mě reklama. Tak mobil vypnu a mám odkaz vyřešen. Ruka trhu nechtěla, abych dostal do hlavy požadovanou informaci a nabídla mi jinou. Tak ji useknu.
        Já si to se zájmem přečetl, tak brzo ráno stejně ležím v posteli, po měsíci prší a do práce nejdu. Termíny počkají, prachy nemají cenu.

        1. Souhlasím s Ládikem!

          Navíc:
          Statisticky prokázáno – třeba kdysi i na Aktuálně.cz za dob Stejskalových – odkaz v diskuzi pod článkem si otevřou cca dvě procenta (!) čtoucích. Můžeme s tím nesouhlasit, můžeme proti tomu protestovat, ale to je asi tak to jediné, co se s tím dá dělat!

          Články na Aeronetu čtu zřídka.
          Jsou tendenční, míchají skutečnost s fikcí, byť ve vzájemně dobře logicky provázaném koktejlu.

          Nešel bych tak daleko, že bych Aeronet přímo obvinil z toho, že důvěryhodnost jeho komentářů je asi taková jako důvěryhodnost zpráv či besed v České televizi, na to je vedoucí aeronneťáckého kolotoče příliš inteligentní a o chlup méně spoléhá na to, že co čtenář-to blbec.

          Ale řádově se důvěryhodnost Aeronetu a České televize blíží. Obojí je VĚDOMÁ propaganda .
          A do obojího prosáknou i pravdivé informace – pokud se hodí do krámu.

          ZÁVĚR:
          Jsem vděčný za zkopírování TOHOTO článku, normálně bych si ho nepřečetl, ani kdyby na něj byl dán odkaz.

          Informace v něm obsažené mohou a nemusí být pravdivé, byť je důvěryhodnost Aeronetu pochopitelně vyšší než důvěryhodnost Zelenského. … ale hlavně proto, že důvěryhodnost Zelenského se pohybuje v záporných hodnotách, tedy ještě níže než důvěryhodnost Fialy, která je pouze nulová.

          1. to AH. Celkem přesně a souhlas. K AE je můj dojem, že nad ním drží ochrannou ruku ten
            „zřejmě dobrý oddíl“ na principu vzájemných výhod. Je to jen dojem.

            1. Bych řekla, že mistrovsky kamuflují právě tu pravdu – fikcí. Takže senzoři na ně nemůžou. No a číst /rozumět tomu mohou ti, co pamatují dřívější jinotaje, kdy se taky nedalo mluvit naplnou hubu a pčřesto většina věděla vo co GO..

                1. Problem je, ze clovek, ktory to nesleduje, a nema prehlad, iba chce nieco ako svodku (ako ja), sa na aeronet nemoze spoliehat, pac potom veri bludom, pac nema cas, pripadne zaujem patrat do hlbky, pac ma lepsie veci na robote (napriklad ustopkat od desiatej vecer do stvrtej do rana dve identicke nahrdelniky na den priatelstva, pretoze tie kozy skoloupovinne nevedeli povedat skorej, ze daco treba vymysliet)

                  1. Bosorečka,
                    jestli ještě existují žákovské knížky, dal bych svým potomkům poznámku do žákovské knížky s příkazem, aby ji nechali podepsat učitelce.
                    „Soustavně zanedbává své školní povinnosti. Prosím o potrestání, případně snížení známky.“

                    Pak vám večer zbyde více času na čtení Asfaltového holuba, který je majákem, intelektuálním kompasem a ideovou Strážní věží v oceánu protichůdných informací!

                    1. Pruser je, ze toto nie je skolska povinnost, len ‚aktivita‘ popri vyucovani … za nas sa v skole ucilo, oni maju den priatelstva, den zeme, den carodejnic, den jesene, den jari, den pred celoskolskou besiedkou, vylety kade-tade, len ze by v ucebniciach nos nemali, a neboli skolskymi povinnostami pretazene ….

                    1. Lenze moja hlava je prvotne nastavena na porovnavanie rozdielu medzi frivolitkovanim na hackovke, na ihle a na clnku. A na AE su neskutocne dlhe texty, a este dlhsie diskusie, ktore som pravidelne sledovala asi tak tri mesiace v 2014, aby som tento zdroj odhodila ako absolutne nevhodny pre moju nepoliticky mysliacu, intrigy nerozoznajucu a ciste na textilne vytvarne techniky zrodenu hlavu.

          2. Napriek tomu, ze tento clanok beriem s rezervou, je viacero indicii, ze ukrošom dochadzaju sily. Teraz to vsetko stoji a pada na USA, ci sa do vojny viac zapoji a bude ju eskalovat alebo necha ukrosov padnut a zazije dvojitu hanbu v priebehu jedineho roku (afganistan, ukrajina).

          3. Jsem si schvalne hned pri cteni zkusil vyhledat odkud to je a premyslel jestli bych si odkaz otevrel a dosel k tomu, ze nejspis ne. Takze souhlas s tim, co jste napsal.

      2. Ukrajinský Hajdaj
        začal volat majdaj
        vystrkuje bílý prápor
        nesnese ten ruský nápor.
        Chceme mír, chceme mír!
        Ať žije car Vladimír!
        Zapřáhněte za nás pluhy
        pooráme vaše luhy
        chceme zpátky postroje
        postavte nás za stroje.
        Morálka nám rychle vadne
        je nám jedno, kdo nám vládne.

          1. Jste nenapravitelný optimista. Toskánské vily jsou určeny pro jiné … Dneska se „Brixeny“ jednak staví jinde, jednak stačí ony „jizbičky“ zbudovat virtuálně – Bratříček, Větva a další by mohli vyprávět.

    3. Na ukrajinských soc. sítí se rozpoutala bouře, když představitelé vlády tvrdili, že AFU vytlačila ruské vojáky ze Severodoněcka, že VSU ovládá 50%, 70%, 80% – každý hlásil něco jiného. Tak tam vyrazil novinář, jeho komentář začal slovy „Přestaňte nám lhát.“ A popsal to, co tvrdily ruské zdroje – Ukrajina ovládá průmyslovou zónu a jeden civilní rajón k ní přiléhající.
      Dál se rozebírá situace kolem Davidova Brodu, kde po několika dnech ho VSU opět dobyla. Akorát, že Rusové stáhly své jednotky, nechaly do prostoru najet ukrajinskou techniku a motorizované jednotky. Pak spustili dělostřeleckou palbu. Z vesnice je hromada třísek, z ukrajinské techniky šrot a mrtvé sbírají Rusové, kteří tam potom v klidu bez bojů napochodovali. Podruhé během týdne naprosto stejný sled událostí a kopec mrtvých na konci.

    4. Nejvetsi ze vsech lzi …
      Jak se svet chce prolhat k trvale pravde .
      Je neco takoveho mozne ,muzeme si poridit takhle ,lepsi svet.
      Kdyz ted uz se pozvolna zacina svet prizpusobovat situaci na U. , visi zde otazka, napr. vyjednavani o miru na jedne strane ruske vlady a U.vlady na strane druhe.
      Jak a co chce ruska vlada vyjednat ,neni takovej problem, jako zajistit, aby aspon , neco z toho, druha strana dodrzela.
      Tedy vyjednavanim s U.vladou ,ktera nezna ani nechce ,skutecnost ,ani situaci v ktere se naleza.
      Jeste nebyla schopna rict neco ,co by se aspon z dalky podobalo pravde.
      Pohotovy ctenar ihned namitne ,snad to, co se svetove verejnosti taky strka pred ksichty, nenazves vladou.
      /Kdyz s nimi neni mozne vyjednat nic, nez lzi ,podvody a zlo,nic jineho neznaji,ale ani ty lzi ,potom stejne nedodrzi/.
      A vskutku , co se na nas ,co vsechno ale, se takovou obycejnou otazkou vymrsti?
      Nejvetsi lez /THe biggest,the greatest lie/ meditace a uvahy i s nasledky, smerujici rovnou kam vlastne ,aby clovek nebyl pesimista, kdyz se jen zamysli?
      Od zacatku …..rekove tenkrat driv asi byli moudrejsi, asi vic a zdravejsi lidi ,nez my a jejich vyjednavani nazvane Thuccidides Trap /Past /,jak se vyhnout valce Athen a Sparty ,kdy se vyvinulo opravdu obrovske usili ,aby presto skoncilo do pohromy 28 let valky.
      Jak nazvat Nera, Commoduse ,Caligulu /ani ostatni nebyli zase moc lepsi/ ,kdyz neco takoveho zvane cisar/vladce , by ani diva zver vubec nevzala mezi sebe..
      Nebo vyhlazovaciho dobytka zvaneho humanisty , Alexandr Veliky.
      Letmo nahledneme do vlady Vatikanu, tak uslechtile povyseneho, ze musela dodavat neverici svetske moci. Kdyz.Svetska moc v poctu a hnusu vatikanskych zlocinu bidne zaostavala ,prave za Vatikanem…Probehneme se stoletimi, az doted…
      A vyznam slova Vlada ,obcany zvolena skupina lidi, kteri maji sverenou ,propujcenou moc, se starat o sve obcany, o stat/narod a jeho bezpecnost predevsim a vyvoj k lepsimu cele spolecnosti..
      S prihlednutim ,ze nic a nikdo nemuze byt perfektni a ze tedy usili a schopnosti se pocitaji a tedy vysledky 100% ni, nikdo neceka..
      Takze snaha ruske vlady , za ni cinske a dalsich ,ktere by na prstech jedne ruky ,daly by se spocitat mezi vlady /v pravem smyslu a vyznamu toho slova/, ktere je mozne asi takhle nazvat..A jsou az k smrti nenavidene drtivou vetsinou tech ostatnich ,co se taky zvou , kupodivu taky, vlady..
      Vcetne diktatury dosazenych samozvancu EU , co krici nejvic , jeci ,ze Putin je diktator.
      Co je teda a kde je vlastne a kam zmizel pravy vyznam slova vlada?
      Vsicki jsou vlada ??
      Proc pedagogisti, akademisti, zurnalisti a spol. stale vyucuji ,poucuji , informuji taky o vladach , ktere vlady nejsou, ani byt nemohou..A nikdy vladami nebyly.
      To znamena ,ze se nam opakovane vnucuji casto smrtonosne zlocinne gangy ,jako vlady??
      Takze zase pro priklad ,nepujdeme daleko…
      Protektoratni vlada u nas 1939-45 a dalsi udajne nase vlada dosazena brity, britskou vladou v Londyne, ktera ale poridila a s velkou snahou druhou svetovou, pro sve obcany a volice a cely svet ..Predtim zase tu prvni atd..
      Jak je vsechny tri ,nazvat vladami?? A jak nazvat ty dalsi..Smesny otazky.
      Kdyz to neni mozne pri nejlepsi vuli. To znamena jedine , ze se lze a lze ,po staleti a nic jineho a potom jsou ty nasledky a kazdej se divime.
      Vseobecne a tisicilete vnucene lzi, dnes pokladame za samozrejmou skutecnost?
      Kdyz u nas vlada Karla IV , je dodnes ,povazovana za skutecnou vladu.
      A co jsou ty vseobecne podvody , vnucovane vsem od prvni obecne, tez s nazvem vlady?
      /Jak je nazvat ,kdyz je musime aspon pro rozliseni zacit nazyvat, jinak/…
      A jak mame prave takhle dosahnout na lepsi svet.. /The greatest lie/.
      Prolhat se k nemu?
      Ale jak?

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *