29 března, 2024

Make Kydy great again

Přátelé, už od prvního článku, ve kterém jsem nabádal, abychom se spojili, protože pouze tak máme šanci něco skutečně změnit (atd, atd, viz mnoho mých článků), jsem dostal celou řadu souhlasných reakcí. Objevily se v diskusi, leckdo mi napsal na mail, vznikla jedna iniciativa se sejít pomocí videokonference, dokonce jsem dostal i několik nabídek drobné finanční podpory. A nemohu si pomoci, jak jde celá Evropa před očima zu grunde, tak každý další článek má větší a větší ohlas.

Samozřejmě zazněla i celá řada pochybností. Většina z nich je zcela na místě. Hodně náčelníků, málo indiánů, ten nemůže jít za žádnou cenu s tímhle, pokud tam bude tamten, tak je to nepřijatelné, k tomu rozdílnost názorů na covid, židovské spiknutí, status pásma Gazy, banksterskou nadvládu, roli Okamury či Babiše… Jakýkoliv pokus o diskusi se v tomto ohledu vždycky rozplynul do vytracena. Děláme přesně to, co popsal Kryl ve své písni o demokracii… Zaujímáme postoje, místo abychom stáli.

A to jsme byli jen u slov. A jakákoliv síla stojí na činech, nikoliv na slovech. Holadnské farmáře začali také brát vážně, až když zablokovali dálnice. Když je tak obtížné se dohodnout na věcech, které nás spojují, když je tak obtížné tolerovat názory, které nás rozdělují, jak obtížné by bylo skutečně něco vykonat.

Už jsem to tu psal, jediné, co máme a na čem se víceméně shodneme, jsou Vidlákovy kydy.

Takřka každý, kdo mi napsal mail, tak ho začal slovy, že v Kydech objevil ostrůvek normálního myšlení. Objevil místo, kde se na problémy dívá z různých úhlů, kde autor čtenářům nevnucuje svojí pravdu, ba dokonce ji zakazuje a hovoří maximálně o názoru. Zpravidla byl zaujat tím, že se na věci dívám z různých stran, klidně i protichůdných, že se dívám originálním úhlem pohledu. Zpravidla také zjistil, že jsou tu dobří diskutéři, do jejichž party se dobře zapadá a že se tu dají říci věci, které ve svém skutečném životě vlastně ani nemůže nahlas vyjádřit.

Kydy čtou na všech ministerstvech. Jsou dnes už běžným termínem mezi alternativními politiky. Pokud někdo na fejsbůku použije můj text a neuvede zdroj, tak se vždycky v komentářích odkaz na Vidláka objeví. Kydy čtou chudí i bohatí. Podnikatelé, idealisté, pesimisté, preppeři, zahrádkáři, zemědělci i politici. Troufám si tvrdit, že Vidlákovy kydy zná každý, kdo se projevuje aktivně na internetu a nepatří k líbodémo, protože ti mě mají zakázaného.

Kydy jsou na hraně rozlišovací schopnosti mocných. Jsou ještě akorát tak malé, aby se zdály být nedůležité pro mediální obraz politické strany či výrazného politického kandidáta, ale už jsou dost velké na to, aby byly slyšet.

Já jsem tady už vícekrát řekl, v čem vidím svojí roli. Stát se Benjaminem Franklinem české alternativy a českého vlastenectví. Nechci dělat další politický subjekt, kterým rozmnožím dlouhou frontu různých stran PRO, SPD, Trikolóry, Soukromníků a dalších a dalších a dalších. Nechci ani zakládat žádnou intelektuální organizaci, která bude politikům radit, protože těch pokusů už také bylo hodně, ale nikdy neuspěly. Kdyby někdo věděl, jak založit masovou stranu či hnutí, už by to dávno udělal. Kromě toho mají prakticky všechny alternativní politické strany v programu to, co bychom všichni podepsali. Není důvod si napsat popáté stejný program. Problém bude spíše v osobnostním nastavení, tahu na branku a nějaké dávky obyčejného štěstí.

Máme Kydy. Už pět let píšu sám za sebe, už pět let se každodenně potkáváme na těchto stránkách. Už pět let máte možnost mě sledovat, pět let spolu diskutujeme, vyvíjíme se a byli jste to vy čtenáři, kvůli kterým jsem Kydy nakonec neukončil. A byli jste to vy, kdo jste mi bez výčitek tuto mojí slabost odpustili. Spojuje nás moje každodenní psaní. Spojuje nás tento ostrůvek normálnosti ve stále podělanějším světě. Vyvíjíme se spolu. Já reaguju na vás, vy reagujete na mě. Moje články jsou dost dlouhé na to, aby u nich nevydržel žádný milený Jál, který po třetí větě ztrácí soustředění a pochopí jen maximálně 160 znaků na twitteru, předžvejkané video a nebo nový slogan z dílny Boba Kartouze. Kydy jsou svým způsobem výběrové čtení pro ty, kteří udrží myšlenku i na druhé či třetí stránce.

My už nic víc nepotřebujeme. Máme to, co už pět let funguje a i přesto, že se nedokážeme dohodnout na ničem dalším, dokážeme tu spolu žít, diskutovat a třeba se i vidět naživo. Naše politické dítě se už narodilo. Tenkrát před pěti roky, kdy jsme nevěděli, jestli bude životaschopné a nevěděli jsme, že bude mít i jiné zájmy, než zemědělství a soběstačnost. Má své nálady, má své chyby, jako každé dítě, ale má i své možnosti. Nemá smysl šilhat po jiných možnostech. Jsou to jen chiméry.

Náš diskutér Mandaladan tu už několikrát zopakoval, že je ochoten odvést práci, pokud mu řekneme, jaká by to měla být. Není jediný. V diskusi je můžete vidět docela běžně. Další množství dotazů se mi hromadí na mailu. Včera jsem v diskusi poprvé řekl, co můžete všichni udělat.

Pojďme udělat Kydy většími.

Kydy mají dneska dosah v desítkách tisíc čtenářů. Kdo je aktivní sledovatel české politiky na straně alternativy, ten je zná. Neznají je ale ti neaktivní, ti, co mají jiné starosti než politiku. A ještě nejsou dost velké, aby se s nimi muselo v české politice počítat. Ještě se nikdo nebojí, že by mu Vidlák mohl pocuchat preference. Ještě si nikdo nemyslí, že by do svého projevu, programu a politického chování měl zahrnout myšlenky, které vznikají zde mezi mnou a vámi.

Vy, kdo chcete pomoci, kdo chcete něco udělat, ale nevíte co, vy si prosím založte profil na fejsbůku, twitteru, instagramu, Tik Toku a těch dalších sociálních sítích. Kdo se nebojíte, založte si ho sami za sebe, kdo to udělat nemůžete, bo lidi jsou svině, založte si ho pod jiným jménem. Pokud to neumíte a fejsbůku jste se vyhýbali, poproste děti či vnoučata. Když to zvládla moje sedmdesátiletá maminka, zvládnete to taky.

Každý den tam odkazujte na aktuální článek. Vypište si tam myšlenku, která vás konkrétně zaujala nejvíc a dejte odkaz sem k nám. Přibírejte si tam přátele, aby se to dostalo i k těm, kteří o Kydech ještě nevědí. Ano, Fejsbůk vám může cenzurovat profil, ale nemůže cenzurovat všechny profily. Může cenzurovat jeden odkaz, ale nemůže cenzurovat dostatečně rychle stovky odkazů na stovky různých článků každý den.

Pojďme z těch desítek tisíc čtenářů udělat větší číslo.

Chci po vás něco, co je snadné a co se dá udělat při sezení na židli v teple a suchu. Nebezpečí je minimální, náročnost nízká. Pojďme Vrábelovi a jeho sémantických vizím dát nový fejsbůkový narativ – Vidlákovy kydy. Ať přemýšlí, kudy to Putin platí. Ať přemýšlí, kde se to vzalo, ať o tom rozčileně referuje svým chlebodárcům. Pojďme dělat gerilový marketing.

A vy, co fejsbůk nezvládnete, vy to alespoň posílejte v řetězových mailech… Vy, co umíte s marketingem něco víc, udělejte to.

Chci po vás jednoduchou věc. Nepochybuju, že leckdo mě vyslyší a udělá to. Ale také si nedělám iluze, že bych se dnes v diskusi nedozvěděl, proč je to zbytečné, proč to nebude fungovat, atd. atd. Nebudu se o tom hádat, nebudu to vysvětlovat… Tento text je pro ty, které jsem už přesvědčil.

Jestli alespoň trochu věříte v to, co pět let dělám, tak mi pomozte, aby o mě věděli všichni, kteří se ucházejí o vaše hlasy. Pomozte mi, aby pro českou alternativní politickou scénu existoval důvod za mnou jezdit. Neopominutelná komunita čtenářů, kteří nejsou prostí konzumenti, protože jsou schopni přečíst delší a náročnější text. Komunita čtenářů, která má svůj dosah na sociálních sítích, ale která se schází mimo jejich blokovací schopnost. Komunita čtenářů, která svým politikům píše, která se jich ptá, která je potkává na jejich setkání s občany a která je schopna smysluplně diskutovat, která je možná menšinou, ale aktivní menšinou.

Pojďte mi pomoci, aby si u mě všichni podávali dveře. A já vám o tom budu referovat. Budu dělat to, co umím – hostit a spojovat. Budu se ptát, budu předávat čísla, budu obrušovat hroty.

Zdráhám se o tom mluvit, protože se mi to vždycky zdálo nedosažitelné, ale pojďme pro Kydy najít tolik čtenářů, abych je mohl dělat na plný úvazek. Abych mohl být opravdovým českým Benjaminem Franklinem, aby kolem Kydů mělo šanci vyrůst i něco dalšího. Abych nemusel jen čekat, až přijede někdo za mnou, ale mohl já jet také za ním.

Neslibuju vám žádné hogo fogo. Jen postupnou práci na něčem, co už pět let funguje. Svět kolem nás jde do háje a brzy nás začne strhávat sebou. Nechci od vás peníze, nechci od vás nošení transparentů na demonstrace, nechci od vás poslušnost ani přísahu věrnosti. Chci od vás virtuální roznášení letáků. Takhle se to dělalo už od francouzské revoluce.

272 thoughts on “Make Kydy great again

  1. Denně hltám zdejší články a obdivuji invenci, logiku a informovanost autorů. Přesto považuji snahu vybudovat novou politickou iniciativu za slepou uličku a tříštění národních sil. Přišly na to i Trikolóra a Svobodní, kteří jdou do podzimních voleb v koalici s SPD. Navíc poslední průzkumy volebních preferencí ukazují, že SPD dohání médii opěvovanou Fialovu ODS.

    1. Myslím, že těch turbín tam mají několik (ca. 2×2 +1 záloha). A, světě div se, všechny potřebují jednou za rok servis. A ten dělá Siemens ve svém podniku v Kanadě …

    2. Turbíny mají stanovený provozní čas – po určité době provozu se tedy provádí odstávka a revizní servis. Teď zřejmě běží jen 2 ze 4 turbín. Asi by bylo možné nechat turbíny v provozu i po stanovené době – ale bylo to porušení bezpečnosti provozu.

    3. Re: Ládik!!!

      Ano, je to blbost, která se právě velmi dobře hodí do krámu. Jinak s těmi turbínami není radno si zahrávat. Stačí jediná jiskřička a pak už se dějou věci, na které se dobře kouká akorát tak v kině.
      Takže dost hustá revize, výměny ložisek, případně hřídelí, asi nové vyvážení, blablabla…

      Jinak kdysi dávno jsme tahali spešl olej právě na tyto turbíny do celého Ruska až z Anglie.
      Rád na tu dobu vzpomínám. Potkal jsem spoustu zajímavých lidí, přesto že ujeté vzdálenosti byly docela šílené.

  2. Blbíš, garáže a dílny aneb, kdy se začnou utahovat šroubky?

    Uklízeního garáží a dílen není nikdy dost, Zakladateli, zvláště když nenick Dalibor Štys to má tak srovnaný, to Vám chválím. Takže už jenom připomenu (jako určitě nezkušenýmu úklidovýmu amatérovi):
    nezapomeňte si popisovat krabičky a vočíslovávat regály, jako to dělám já zrovna teď u čtení toho Dalibora Štyse, kdy přebírám elektronický smetí, neb to je užitěčnější, než ty Vaše „pro Kristovy rány“. Z toho smetí totiž vytěžuju matičky a šroubky M2, který ti kokoti u nás prodávaj jen na objednávku, trvá jim to dlouho a ještě nezajistí všechno, co šikovnej blbíš potřebuje. Řeknu to jinak, jako by život tady u nás v kamenitejch horách začínal od šroubků a matiček M3 a vejš!!!

    Si zrovna říkám, jak bych asi tak vytěžil třeba ukrajinskej tank zn. Abrams, kdyby mi ho nějakej podnikavej Ukrajinec za přijetelnou cenu střelil a zaparkoval by ho u mě před garáží, což zas není úplně tak mimo mísu, žejo? No nic, šroubků uspokojivě přibejvá a mě hřeje vědomí, že spolu s holandskou vládou přispíváme na grýndýl tím, že já planetu Zemi šetřím vytěžováním šroubků ze smetí a voni zase od prdění krav, který holandským zemědělcům zamordujou.

    A jak tak tou mojí pinCetou (mám totiž podobnou jako pan Suchý) ty mimi-pidi-šroubky a matičky dávám do krabičky s nápisem „Matičky a Šroubky M2 – různé délky“, najednou mě napadlo, jestli tady někdo náhodou nevíte (třeba i nenick Dalibor Štys, kterej to má na rozdíl od našeho Zakladetele srovnaný), kdy asi tak blbíše (=množný číslo) taky jednou třeba napadne šroubky utahovat? Praxi už máme, Gusta Husák nám to několikrát názorně předvedl!

    1. Vážený pane, při rozebírce tanku Abrams by jste začal klít (určitě slušně), neboť zaoceánští soudruzi nepoužívají metrické závity.

      1. Re: berkowitz

        A vy jste zase zcela hloupý berkowitz, páč vůbec nevíte, že šrouby se v postsovětských zemích ZÁSADNĚ ZATLOUKAJÍ !!!!!!!!!!

        Přiznám se, že jsem taky čuměl, když jsem to viděl poprvé…
        … pětikilové kladivo a ocelové šrouby do hliníkového odlitku s vyzávitovanou dírou…, … moc jsem nechápal…

      1. No to je fakt!
        USA do ČR svého velvyslance už ani nejmenuje, stačí, když jeho zájmy prosazuje česká vláda. Je levnější.

  3. No, já mám už asi 10 dnů pocit, že hledání cest jak, najít cestu pomocí schůzek s příznivci, vybrat nejvhodnější a potom vystoupit, je silně podobné vysílání signálů Fialláhem. S takovou někdo vystoupí až těsně před příštíma parlamentníma volbama a zvolí. Korespondenčně.
    Osobně si myslím, že by bylo účinnější řešit problém akčněji (samozřejmě v mezích mírného pokroku v mezích zákona). Myslím, že by bylo účinnější reagovat vyzkoušenýma „zbraněma“ mejnstrýmu; když mohla Gréta…..
    Psal jsem to Vidlákovi před týdnem, odpověděl mi a ve zkratce sdělil, že vybudování nějaké struktury je záležitostí delší doby a že je nutno „připravit lidská srdce , aby pak, až bude zle, aby pak byli ochotní a měli to už v hlavě přežvejkané. “ – konec citátu. A já dodávám, ještě zbývá dodat předoperační vyšetření. Taky korespondenčně – až bude zle.
    Mám z toho pocit, jakoby se před pochodem na Bastilu sešlo společenství vlastníků. A já mám radši, když se sejdou (Vojtěch Jasný promine) „všichni dobří rodáci“. Stejně se i tady v diskuzi objevují lidi, kteří, podle mně by taky byli raději akčnější.
    Takže spíš bych to viděl tak, aby se někdo postaral o zajištění nějaké hospody se sálem u spřáteleného hospodského (a případně i se stodolou, aby se dalo někde pod střechou přespat – když si to byli schopni zařídit Plastici, za tehdy horších podmínek). Já už takové známe nemám, je mi 74 a už mi to +- 5 let povymíralo. A ať je to někde napůl cesty mezi Aší a Brnem/Ostravou. Dát to tady na vědomí a kdo přijede, ten přijede. Bez předběžné registrace a se spacákem. A klidně i Klára….
    A jestli má někdo obavy o to, kde je mlíkař, tak se to doví. V Čechách se nic neutají.
    Tož tak

  4. Za mne.

    Rozšířit dosah zde psaného je správný záměr.

    Chválím, že Vidláka píše u Alefa. Alef to tu má dobře zařízené, přínosem jsou blogy nových blogerů a i odpočinková hobby témata, která zvyšují atraktivnost tohoto blogu a tím i jeho dosah.

    Možná by bylo v tomto směru přínosné, podle výběru pána a zakladatele stránek po domluvě přetiskovat povedené články z jiných webů (Vlk, Nová republika, Bavor aj.). Zase – zvýší se atraktivnost a i dosah.

    Zároveň bych občas přetiskl i články ne zcela v souladu se zdejším většinovým názorem. Dozvíme se, kam a proč se ubírá uvažování lidí z jiného názorového proudu nebo kam je zacílena a na čem je postavena mainstrémová propaganda. Důsledek – zase – zvýší se atraktivnost a i dosah.

    1. Uvažování lidí z mainstreamu a odkojených na info z main někdy čerpám v diskuzích pod main články třeba na seznamu,i-děs apod. Nemyslím, že by takové diskuze byly aspoň pro mne zde v oaze klidu přínosem.

    2. To co píšete o článcích z jiného názorového spektra provozují na webu Argument.
      V rubrice Trendy. Dříve Napsali jinde.
      Jinak, přivítala bych ve sloupečku vpravo “ Doporučujeme” odkaz na více stránek.
      Třeba i na právě Atprgument, na Bornova.pub , i Médiální hovínka jsou výborné čtivo.
      Takových stránek je určitě víc. Ale lidi většinou choděj jenom na Parlisty. ( Díky za ně! )

  5. Dnes již mohu s dosti velkou pravděpodobností tvrdit, po asi deset monotématických článcích, že Vidlák je urputný mistr hledání třetích cest. Trošku mi to připomíná našeho veleducha, opilce a lháře nepolitické politiky.
    Očekává od alternativy alternativu, což je sice dobře, leč k zdárnému výsledku to nesměřuje. Škoda, tak pěkně to začalo. Vidlák stále vchází do řeznictví a dožaduje se mlíka. Snad se mu to jednou podaří. Držím palce!!!

  6. Rano jsem si precetl clanek, reakce, neroloval, a nechal to trochu ulezet.
    A pri praci na me plantazi se mi to tak nejak rozlezelo, a musim rici ze si Vidlak zaslouzi nasi podporu.
    Je tu cela rada reakci, na jeho navrh, vetsinou kririckych. Musim taky uznat, je rada kritickych nazoru je opodstatnena.
    Nicmene vsechny je u me prebije jeden argument: Vidlak to mozna nedela/neplanuje uplne dokonale, nebo predpisove, ale v kazdem pripade se neco snazi dlouhodobe a konzistetne delat.
    Takovych kecalku jako (ja) tady je plny internet. Nezmuzou NIC an ani nechteji. Jenom si vyleji srdicko, vytribi nazory a jdou spat.
    Pak je vyssi sorta kecalku, treba sociologove, kteri si z toho sameho udelali zivnost. Ale prinos minimalni, zmeny zadne.
    Vidlak ma konkretni vizi a aspon se snazi neco aktivne delat.
    A uz jenom za to si nasi podporu plne zaslouzi. Je to naproste minimum, co krome plkani tady muzeme udelat.
    Mozna to nevyjde, ale aspon to zkusime.

  7. Opsáno od Erika Besta:
    „Český stát levně půjčí ČEZu vypůjčené peníze, aby nám mohl dál prodávat levnou elektřinu draze“

  8. Pane Vidláku – autore, odpusťte mi tenhle rýpanec. Jeho podstata, vlastně ani celá nepochází z mé hlavy – jen se mi tím spojilo několik dílčích úvah.
    Zaznělo to včera večer na místě, kde se scházím s opravdovými přáteli a u dobrého pivka. Právě tam, v dobré společnosti, jsem na Vidlákovy Kydy své přátele nasměroval.
    Zazněl tam včera názor, že obnovit Vidlákovy Kydy do stavu před 27.2.2022, se Vám již úplně nepodaří.
    Zaprvé je zde tento web, ale hlavně zadruhé :
    Bylo mi celkem nepříjemné poslouchat, že ona Vaše pauza, přesněji ta mezi 27. únorem a 25. květnem letošního roku, zavání poděláním se. Pokud bych ty interpretace měl doslovně popsat, tak takto : „Když ho bylo nejvíc třeba, podělal se. Podělá se i příště, až doopravdy o něco půjde? Podělá se, až bude ta moc ležet na chodníku?“
    Mám vážně nepříjemný pocit, že tohle Vám Vidláku nějaké procento lidí neodpustí.
    Sám čtu články na Kydech i na zdejším webu velmi rád, samozřejmě kromě jiných „alternativních“, rozuměj normálních webů.
    Nesmázli Vás direktivně, nezákonným příkazem shora, ani jste nebyl na seznamu celkem 26 potenciálních potížistů. Těch všech, co nehodlali volat sláma u kravína, ani modlit se, jak si přálo Veličenstvo kat, nebo třeba ministerstvo vnitra, to je už jedno.
    Uvědomuju si, že je to hodně zjednodušující pohled, jenže on není ani celý můj – veřejnost i včetně mne, Vás bohužel takto vnímá.
    Plus k tomu ta skutečnost, že zdejší Zakladatel se nebál vyhrožování jakýchsi pochybných bolševických střížů a založil tento web v době, kdy Vy jste mlčel ke svým věrným, co jich máte na stéle.
    Možná, byste měl věnovat chvilku času jednomu vysvětlujícímu článku. Jistěže, nejste povinen cokoli a komukoli vysvětlovat. Ale i já si myslím, že pro znovuobnovení elementární důvěry ve Vaše články, jakousi konzistentnost se vším předchozím, by to bylo nesmírně prospěšné.
    27.2 – 25.5. 2022. To je celkem 12 týdnů a dva dny.

    1. Podělal se ???
      Ne, podíval se do tygří klece a couvnul. To je přirozené, strach má každý. Ale pak do té klece vstoupil. O takové lidi se nebojím, ti už necouvnou. A věřím jim, jako málokomu jinému.
      Rozhodně jim věřím víc, než lidem, co v hospodě mluví o tom, jak prý se někdo podělal.

      1. Ja bych to priposrani se zas tak tragicky nevidel.
        Ma hodne co ztratit, rodinu… a ochranu veskerou zadnou.
        Ta Babis ma na svou obranu jine aparaty, a o Vrbeticich referoval a do dneska referuje jako kolovratek.

        Jinak clovek, ktery se neboji nikdy a niceho taky neni zadna vyhra. On ten pud sebezachovy k necemu je.

      2. Humphreyvan.
        Přesně tak.
        Ta řeči u piva to je podobné,jako o fotbalu,strašně chytří u piva,ale na hřišti nemehla.
        U mne má pan Vidlák,velké plus a jak jsem napsal vedle,co kdyby založil opravdovou levicovou stranu,nějaké zkušenosti má a na kydech je dost jeho podporovatelů i poradců.

        1. čtenáři- díky za upřímný příspěvek ohledně vašich zkušeností od piva. Jo zjednodušeně lze i takto jako ti známí uvažovat. Já narazil na kydy poměrně krátce před tou pauzou a byl jsem z toho smutný. Nenapadlo mně podezírat jej ze slabosti. popsal že byla napadena verbálně jeho rodina.
          A rodina je fakt po zdraví nejvíc- tedy v obou případech když to funguje. Nelze někoho šmahem odsoudit za něco , co i kdyby tak bylo- je lidské. Připodobnění k historii. Nezačala letošním únorem.
          Za mně je strašně důležité Vidláka a další prostě podpořit. Nekritizovat spíš říkat, kdyby se něco nezdálo to ANO, ale kdyby to šlo tak nebylo by to lepší? Spíš než kritiku tak podněty a hlavně podporu protože ta je nesmírně důležitá.

        2. Celkem souhlas, akorát to nemusí být levicová strana, protože v zájmu přežití havárie Titanicu, nemusíme rozlišovat, kdo je v kabině 1. třídy, a kdo v podpalubí.

          Volby dopadly asi takto:

          ANO 1 450 000 , SPD 510 000 , Přísaha 251 000 , ČSSD 250 000 , KSČM 190 000 , TSS 148 000 , Volný blok 71 000 hlasů

          2 870 000 opozičních, a propadlých hlasů, při volební účasti 65,43 %
          https://www.seznamzpravy.cz/p/vysledky-voleb/2021/parlamentni-volby

          Od voleb se toho mnoho změnilo, někoho nebaví, že Vláda pouze chytá signály, ale skutek utek.

          Proto:
          Volební preference – 2022: V červnu by vyhrálo hnutí ANO, preference ODS prudce poklesly a za branami sněmovny by zůstal STAN
          https://www.kurzy.cz/zpravy/659247-volebni-preference-2022-v-cervnu-by-vyhralo-hnuti-ano-preference-ods-prudce-poklesly-a-za/

          1. To, že jde z tlustých do tenkých, přiznávají i :

            Hrozí občanské bouře, vraťme se dočasně k uhlí, překvapil Timmermans
            https://echo24.cz/a/SyRLS/uhli-obcanske-nepokoje-timmermans

            Už i Švýcarsko. „Pokud ruský zemní plyn přestane být dostupný, utrpí celá Evropa,“ zaznělo varování

            https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Uz-i-Svycarsko-Pokud-rusky-zemni-plyn-prestane-byt-dostupny-utrpi-cela-Evropa-zaznelo-varovani-707979

            A co signály?

    2. Tak snad ti opravdu dobří přátele od pivka, budou mít více odvahy než posera Vidlák a budou do posledního muže bránit barikády.
      Ani nevím proč mě napadá hláška pana Hrušínského „víte soudruhu, já nejsem nikde organizovaný, můžu si malovat co chci a jak chci“.

    3. Nejsem přímo osloven, ale ve Vašem komentáři zmíněn – ozývám se tedy.

      Upřímně: když čtu Váš příspěvek, padá na mne jakási malomyslnost. To proto, že:

      a) události, o nichž píšete, proběhly v určitých podstatných detailech dost jinak
      b) i na tomto webu se o tom psalo, a (teď se mi to nechce hledat) mám pocit, že ne jednou

      Vidlák třeba napíše víc, tedy jen stručně:
      – Vidlák se odmlčel proto, že byla napadena jeho rodina. Ať si každý geroj od stolu a od piva sám pro sebe pořeší, jak by v takovém případě jednal, a proboha (!!!) ať nás tady o tom nespravuje
      – mně nikdo nevyhrožoval, já jsem se neměl čeho bát. Nadto, tento web jsem si vytvořil daleko dříve, než se Vidlák rozhodl k odmlce. Já jsem neudělal nic víc, než že jsem mu stručně vysvětlil, jak obsluhovat blog – což byla otázka dvou mailů a jednoho telefonátu.

      Ejhle, jak to funguje: někdo vysloví polopravdu a už to jede.

      1. to je přesně to, co i na této diskusi zažívám já. Je to únavný… svět žije narativy. Že tyto narativy jsou OPAČNÉHO OBSAHU než události samotné, nezajímá naprosto nikoho Jakmile je mem jednou vpuštěn do světa, již se pouze šíří…

        1. Tak zatím jste tu řešila pouze svou osobu (níže v diskuzi jsem na Vás reagoval a dovysvětlil mou dříve nevhodnou poznámku). Zkuste něco k tématu, nějakou myšlenku, pohled na věc a třeba nás ,některé zapšklé narativce, přesvědčite , že se mýlíme.

          1. Mandalane, je to marny. Tato pani se drzi trinarniho teoremu, ktery intuitivne velice uspesne pouzivaji prave cikani : 1. Kdyz jsou proti tobe fakta a na tve strane pravo – drz se prava. 2. Kdyz je proti tobe pravo a a na tve strane fakta – drz se faktu. 3. Kdyz je proti tobe pravo i fakta – co nejhlasiteji rvi 🙂

              1. MY mame jit do haje ? A kdo dneska nastartoval tu diskuzi ?? Kdo je tady uporny jak prujem a doufa ze si vysteka svoji pravdu, kterou nema ?

          2. Ok, zkusím… momentálně se však starám o 4 umilrající /težce nemocné osoby mi blilzké, takže toho mám poněkud plný kecky. Ale za týdenjsem v Ladaku a než se aklimatizuji, něco vyplodím. Vyberte si téma;
            – všichni jsme Cikáni
            – …a žadnej vůdce tady nebude
            Zároveň si dovolím zdvořile upozornit, že opravdu ale opravdu nebudu vysvětlovat nic, co se byť vzdáleně dotklo advokátní praxe a mých kauz, protože advokátní mlčenlivost. Když
            Jsem četla ty různý. výzvy abych objasnila, tak jsem dumala, jestli příkladmo Hulvát fakt nic o advokacii neví anebo je to nasazenej provokatér co mě má nakonec přece jen o tu advokátní licenci připravit. Děkuji, konec hlášení

            – divoká pole

            1. Vase nazory nikoho nezajimaji – jen ciny. Slovy muze ze sebe udelat kazdy cokoliv. Matka Tereza take delala verbalne ze sebe svetici – pritom treba tyrala nemocne odpiranim sedativ s tim, ze bolest je Bozi dar – ovsem sama se lecila na najlepsich svycarskych soukromnych klinikach, kde lecbu neodmitala 🙂 Milodary pro ni zahadne zmizeli ve vatikanskych bankach. Atd. Zadna svetice – medialni simulakrum, ktere usvedcili jeho CINY. Smirte se s myslenkou, ze simulakrum ublizene, hodne advokatky, ktere se pokousite verbalne budovat, taje jako snih na slunci v konfrontaci s vasimi ciny. A k te vasi licenci – svedci o moralne spolecenskem upadku, ze vas profesni komora – slozena z podobnych ptacku – okamzite nevyloucila pote, co vas soud vyhodil z kauzy za cinnost neslucitelnou se statusem advokata.

    4. Přehlédl jste jedno – nežije v městě/anonymita/ ale na dědině, a tam jako všude jinde je dost ?zbabělců? co se bojí a ze strachu dokáží neskutečné věci. Že měl strach o děti je úplně normální. Docela by mne zajímalo jak by se choval Zeman, kdyby neměl dceru… Všimněte si že nejodvážnější v jakémkoliv oboru činnosti jsou bezdětní. Asi proto, že jim není jak vyhrožovat. Za těch 12 týdnů se zřejmě díky postupu vyšší moci poučili a situace se změnila. To bude tak asi všechno. Kdo nežil na dědině, neví o čem to je …..

    5. Řekla bych, že pokálení se vypadá jinak. Z toho člověk nevyleze, zůstane schován, pokálen,…
      Ostatně po celou dobu Vidlák pokračoval zde, na obecní úrovni, ve své práci.
      Jestli by těch pár kamarádů ze skupiny, kterou zde máme, bylo v případě opravdové nouze, či ohrožení ochotno a schopno pomoci? No, troufám si říci, že jeden prakticky pomáhá, co to jde. A zbytek z nás? Za nedlouho uvidíme, jak se kdo bude chovat. I to může být jeden z prubířských kamenů, zjistit, jak kolektiv „šlape“.

    6. Píšete málo, ale dnes je to zajímavé.
      Ano, taková myšlenka o Vidlákově posrání přišla i na mne, ale opustil jsem ji, či lépe vyjádřeno pochopil jsem, pokud se mu to stalo.
      Nic, myslím si tak, neovlivní změnu v internetovém klábosení, jako osobní setkání. Drze dám sebe za příklad:
      – stálo mi za to vypátrat krajana Bavora a párkrát se u něj zastavit
      – Vlka znám osobně spoustu let a dlouho jsem nevěděl, že Vlk je vlastně….. neprozradím, samozřejmě, když on sám chce zůstat v relativní anonymitě
      – a hlavně mi stálo za to jet skoro přes celou republiku za Vidlákem (předem ohlášen, jasně), potřást si s ním pravicí a strávit hodinku v družném rozhovoru. Bez zabijačky a chlastu, jen s drobnými dárky pro to hejno Vidláčat a paní Vidlákovou (byly Velikonoce), při odjezdu na oplátku vybaven lahvičkou slivovice.

      Vidlák s masa a kostí je prostě trochu jiný člověk, než jen skvělý glosátor výborných stylistických a formulačních schopností se zajímavými nápady a úhly pohledu. To nejlepší, co o něm můžu napsat je, že je to úplně obyčejný chlap a od onoho kratičkého setkání čtu jeho výplody trochu jinak a podstatně méně je komentuji.

      Zde, před monitorem počítače, se každý z nás trochu či více nějak stylizuje. Osobní setkání má potenciál tu trochu vyumělkovanou podobu přiblížit realitě.

      Nevím, zda se Vidlák posral či nikoliv, ale pokud ano, musím si připomenout, že už se mi to v životě taky stalo, a ne jednou.

      P.S.: To by mě zajímalo, zda to naše setkání vnímal Vidlák zrcadlovitě podobně, či nějak jinak. Však on mi to někdy řekne….

  9. UŽ I TY, BRUT…ální BUNDESTÁGU?

    Bundestag odsoudil pronásledování Juliana Assange jako útok na svobodu tisku
    9.7.2022 VSa Zprávy

    Německý Spolkový sněm poprvé důrazně odsuzuje psychické mučení novináře Juliana Assange v britské vazbě a s tím spojený útok na svobodu tisku v Německu a Evropě.

    6. července německý Spolkový sněm projednal petici, která se týká zakladatele WikiLeaks Juliana Assange.

    Předsedkyně parlamentní skupiny Die Linke ve výboru pro zahraniční věci Sevim Dagdelenová k hlasování řekla: „Rozhodnutí německého Bundestagu o životě a svobodě Juliana Assange je historickým rozhodnutím. Poslanci ze všech parlamentních skupin se již několik let společně zasazují o propuštění Juliana Assange a nyní o tom rozhodl i parlament. Německá vláda musí konečně přestat s nečinností, respektovat hlasování Bundestagu a tlačit na své partnery v USA a Velké Británii, aby ukončili politické pronásledování Juliana Assange. Do vězení nepatří ti, kdo odhalují válečné zločiny, ale ti, kdo je páchají a nařizují.“
    ——————————————–
    Ale, ale, ale!
    To čumim!
    To už americká okupační správa v Berlíně vydala povolení, s tím, že se Assange sám zasebevraždí, v nejbližších dnech se uškrtí v posteli nebo uklouzne v koupelně na dlaždičkách, takže je Němcům povoleno se semknout a protestovat?

    Nebo Němci takhle drze vydírají Američany, aby povolili Kandanům vrátit zadržené turbíny z opravy do Ruska a tím nadále umožnili nakupovat od nenáviděného Putlera plyn a prodávat ho s hutnou přirážkou dálším zemím?

    Pravda, Putler za utržený peníz možná zaplatí dělníkům ve zbrojovkách,..
    ….ale na druhé straně zisk z přeprodejů plynu z Německa do méně duševně vyvinutých zemí může zachránit dělníky a projektanty v našich mírumilovných demokratických zbrojovkách před zmrznutím!

    A tím i oboustranně a vzájemně výhodně prodloužit výrobu masokostní moučky z ukrajinských a ruských bojovníků, zúrodňujících ukrajinská pole pro jejich příští zahraniční vlastníky.
    Vlastníky z ještě demokratičtějších zemí, než je demokratická banderovská Ukrajina.

    A to se při dnešním postupujících zákazech umělých hnojiv a postupném lividaci krav a jiných skeleníkové plyny prdících savců(včetně lidí!!) setsakra vyplatí!
    Někomu.
    Některým.
    Na obou stranách fronty!!!

    1. Při čtení jsem byl náhle osvícen (zaručeně ekologicky, šlo o záři vycházející ze špekáčků zapomenutých na ledničce po posledním velkém nákupu) poznáním!!!
      Ten mlejnek na maso na Ukrajině NENÍ válka. Jde totiž o protiruské opatření ukrajinské vlády za účelem dosažení úplné soběstačnosti v oblasti hnojiv. Masomlejnkem vytvořená vlastenecká masokostní směs zůstává na ukrajinských polích jako ekobiohnojivo zcela prosté ruských příměsí (teda někde), čímž se Ukrajina stala nezávislou na dovozu hnojiv z Ruska.
      Spolu s tím byl vyřešen i nežádoucí odchod práceschopné mužské části ukrajinské populace, která takto zpracována setvává na rodné hroudě nebo přímo v rodné hroudě, a to zcela bezplatně a navždy.
      Pokud Ukrajina přijme další podobná opatření, stane se během několika týdnů největší …mhmmm… ekonomikou na světě.

      P.S.:
      Byl byste pro užívání výrazu „Ty ekonome!“ nebo „Ty ekonomiko!“ jako šíleně sprosté nadávky?

      1. Občane,
        zavádění dalších šíleně sprostých nadávek považuji v současné době za plýtvání. Ačkoli jsem měl docela slušnou PASIVNÍ salovní zásobu vulgarizmů, po jejichž zaslechnutí slušně vychovaná dáma zaječí a omdlí a zasloužilý zaměstnanec kafilérie se pobleje, rozšířil jsem si v poslední době slovní zásobu nejedním neologismem ještě šílenějším než šíleným.
        (Kromě toho existují i slušní ekonomové (třeba doc. Švihlíková), které by to mohlo zabolet.)
        —————-
        Co se týče globálního experimentu masové výroby masových biohnojiv na území Ukrajiny, soryjako, ale vůbec bych nepodceňoval ruské dodavatele materiálu z řad oligarchů, ruské armády a ruského vojenskoprůmyslového komplexu!

        Nemyslím, že by ztratili vliv na tamní vrcholovou politiku a nemyslím, že by se způsobem života, ambicemi, vybavením jachet, soukromých letadel a paláců příliš lišili od ukrajinských oligarchů
        warlordů. Držet je u huby není práce pro amatéra.

        Pochopitelně, ti ukrajinští oligarchové jsou mnohem demokratičtější, a humanističtější, jak jim káže světlá památka Bandery a jeho souputníků. A mají rozsáhlejší soukromé armády.

        Sám Putin pracuje s takovým ekonomickým materiálem a jeho vlastníky, jaký má k dispozici….
        Čímž z něj nechci dělat nějaký mravní etalon! Kdo chce s vlky žíti, musí s nimi (alespoň trochu) výti!

        Například nedávno zesnutá námi všemi ceněná novinářka se o postjelcinovské ruské ekonomice a způsobu jejího řízení před nemnoha lety vyjádřila, že kopíruje ekonomickou politiku chilského generála Pinocheta.

        Je ovšem třeba podotknout, že tato ekonomika byla za pomoci Jelcina, vodky a amerických poradců vystavěna na základech, vykolíkovaných již za významného přispění Raisy Gorbačovové prostřednictvím jejího submisivního důvěřivého manžela.

    1. prvnizprávy.cz jaksi nepřečtu. Můj provider mi místo toho pošle stánku STOJÍME ZA UKRAJINOU a ukrajinskou vlajku jako bonus.
      Musím zajít do hospody, tam to ještě jde – mají jiného providera.

          1. Mně když to někam nechce, tedy kromě twitru tak to zkouším oklikou přes kde co. Ju a oni ti prowi mají různě nastavená spojení na různá místa proto asi se občas ta oklika podaří.

  10. Nové české národní obrození?
    Dějiny a fakta prvního českého národního obrození jsou známa:
    a)národní fáze-1775-1848
    b)ekonomická fáze-1849-1918
    c)státoprávní fáze-1919-1938
    Dnes vidíme, že jsme negovali v ČR výsledky národního obrození b),c).Otázka tedy zní:co dělat, jak napravit že dnes jsme faktickým ekonomickým a politickým protektorátem, téměř identickým se stavem 1939-1945.Něco se nám asi nepodařilo a asi musíme:
    -popsat pravdivě stav
    -najít příčiny
    -najít řešení
    Je třeba se inspirovat fenomenálním hybatelem českého obrození, což bylo například sokolské hnutí.Masarykova otázka národní a sociální(viz dnešní Orgán),Beneš co stvořením a znovuvytvořením Československa dvakrát vstoupil do stejné řeky!!Dnes vidíme ,že když by se Beneš rozhodl jako Zelenskyj,nebylo by z českého státu dnes už 77 let nic, tak jako asi bude zničena i samostatná Ukrajina.Je to fenomenální pohled na naše dějiny a smutný současně s ohlédnutím za posledními 30 ti roky.Nezoufejme,nechtějme vše obratem a hned, bude ještě mnoho práce drobné ,než se zlomí naše zkrachovalá přítomnost.Ti kdo nás do současného stavu dovedli, nemohou být prostředkem a hybatelem k zlepšení(dosaďte si jména a strany dle libosti).Jeden fakt je ,že nejdříve se vše musí posadit na zadek a pak teprve bude vhodný čas pro optimální řešení.
    Čím dnes hůře, tím pro“remake“ českého národního obrození 2.00 lépe!Naši protektoři(dosedne si jména, státy dle libosti) podělali vše, co mohli(trefná definice o intelektuálním vakuu v jejich hlavách jako u prezidenta nejmenovaného impéria) a tak buďme opatrnými optimisty třeba i na hraně zákona.

    1. Jen tak přidám pár myšlenek, slov:
      -popsat pravdivě stav
      -najít příčiny
      -najít řešení
      * historikové (nejen) mění popis stavu podle toho, co se zrovna hodí. A také komu hodí, …
      Pravdivě popsat stav po té, co zemřou pamětníci, nebude nejspíš možné, protože lež bude brána za pravdu. A tak se o tom budou naše děti i vnuci učit.
      Příčiny? Kdo financuje jakýsi ústav paměti národa? Kdo platí, ten dostává to, oč mu jde.
      A tak považuji sametovou revoluci za „pouhý “ ekonomický převrat. Komu ku prospěchu se ptejme.
      Řešení ? Posílat supliky, být za blázna? To nestačí. Je třeba přinutit „naše“ zastupitele hájící své, případně cizí zájmy, aby hájili zájmy naše.
      Pišme i Ty Sasinovy potřeby, co potřebujeme, oč nám jde a pak si budeme muset jít tvrdě za tím, aby se tak stalo a naše potřeby byly plněny.
      * Jak to funguje na obecní úrovni? Který starosta si dovolí něco, co naštve lidi v dědinách, městečkách,…? Dovolí si ho pak někdo „vypráskat“ ? To už by musela být síla, která by mnohde takového člověka dokázala odejít,…. Což se lidé nechávají donekonečna oblbovat?

  11. Dovoluji si vypíchnout Lacův příspěvek o informačním a politickém marketingu.
    JE VELMI DŮLEŽITÝ!
    Ukazuje totiž, kde má amatérská alternativa své komunikační limity. Když odmyslím všechny vnitřní názorové třenice a hádání se o to, kdo ano a kdo už ne, pak to je právě politický marketing, resp. náklady na něj, co jí brání v oslovení většího počtu voličů. A enthusiasmem to asi pořešit nepůjde.
    ————————————————————————————–
    Co se týče nápadu se šířením kydů z Kydů, tak než si navzájem rozstříháme občanky (roztrhat si je už nemůžeme) 😀 , viděl bych jednu celkem neutrální možnost na využití FB:
    Co zkusit „debatní svodky“?
    Stačilo by „sedm statečných“, kteří by se po dnech střídali v průběžném pročítání debaty na Litterate k aktuálnímu článku, pomocí „ctrl+c a ctrl+v“ přenášeli jimi vybrané ANONYMIZOVANÉ příspěvky do třeba wordovského souboru a řekněme ve 22:00 by takovou svodku pověsili pod ten samý článek na FB. Jak s ní naloží, už by bylo na těch, co chodí na FB.
    Názory z Litterate by se tak dostaly do širší povědomosti, aniž by to ohrozilo jejich autory, Zakladatele a Vidláka, a tady by zůstal relativně klidný prostor na svádění „lítých verbálních bojů v mezích pravidel slušnosti“.

    Za sebe se hlásím mezi případných „sedm statečných“ k jedné službě týdně.

    1. Občane, moc se omlouvám. Mohl byste tu strategii vysvětlit ještě jednou, polopaticky? Nepochopila jsem to. Chyba je na mé straně.

  12. tož von to vidlák nevzdal? já mu to rozloučení sežral a nebýt e-republiky, kam často chodím (pokud není zrovna hlídána oStrížím zrakem a vyloučena z pionýra), tak jsem se o pokračování kydů ani nedozvěděl; tož zase si rád počtu vidlákovy názory, se kterými jsem často souhlasil a nejspíš tomu nadále nebude jinak…

    1. možná, že s tou prací byste mohl začít tím, že nebudete posuzovat lidi jako mě na základě informací, které vám nacpal Blesk a TV Nova. Na jedné straně nevěříte ofiko médiím ani slovo, ale jak dojde na Samkovou, tak ani stín pochyb, že jo! Uvědomujete si, že to takhle udělali prakticky s každým, kdo se pokusil vylézt a něco dělat? Musím říci, že na tomto fóru jsem takovýto útok na sebe neočekávala… Tak si nezapomeňte dobře přebrat, kdo vám bude dost dobrý. Možná se vám nakonec znelíbí i Vidlák, až o něm začnou psát hnusnosti ta naše správná méééédija.

      1. Hergot fix, to nas mate vsechny za voly, jen vy jste vznasedlo ?! Zadny Blesk ci Nova co vam zkazili povest. Ze jste zalovala matku jedne z obeti je fakt. Ze jste mi psala ze macetovym cikanum „bylo upreno pravo na spravedlivy proces“ je taky fakt. Jak vidno, zadny naznak sebereflexe, zkousite se ze sve minulosti vylhat. Chce se mi zvracet…

        1. O tom, jak dopadla s tou žalobou i s obhajobou těch zločinců (kdy nakonec byla z obhajoby SOUDEM úplně vyloučena) ostatně nepsaly žádné bulváry, ale mainstream.

          1. Ale vidite ji, jak to tema ONA zas a porad otevira ? Ja nezacal, to ji jak vidno neustale zere. Ma proc, ale takto si to jen zhorsuje. To uz musi videt i mistni generalita, t.j. Zakladatel a Vidlak.

        2. a vy víte, že jim nebylo nebylo upřeno právo na spravedlivý proces? Jo ona totiž dala TV Nova animovaný snímeček, jak to všechno bylo a tak to všechno bylo, to je jasný! Právo je bezzásluhové. I vrazi mají právo na spravedlivý proces. Mě se chce zase zvracet z vaší neznalosti elementárních zásad práva. A jasně. jen já, blbec, jsem si myslela, že bych se mohla dočkat spravedlivého procesu, že když jsem něco neřekla, takže to prostě o mně nikdo nemůže říkat. Jenže soud soudil přesně tak jako vy – byla to matka oběti, může si říkat co chce – lhát je dovoleno! Všichni tady skuhráte jak jde celý právní řád a systém do kytek ( a on jde). Ale funkčnost právního řádu není vidět a není určena tím jak funguje pro lidi, kteří mají na ty nejlepší/nejdražší advokáty. Ale podle toho, jak funguje u tak zvaně „sporných případů“. U lidí nesympatických, chudých, mentálně zaostalých, vyloučených…. ale jak vidím, to je absolutně marný tady cokoliv vysvětlovat. Ale pak se fakt nedivte, že takhle zem je tam, kde je. Budete se divit a rozhodně vám to ani nepřijde na mysl, ale je to i kvůli takovým lidem, jako jste Vy, Huváte a Mandaladan. V totiž máte evidentně dojem, že se vás nespravedlnost nedotkne a hlavně: stejně jako NÁHLE věříte médiím, tak NÁHLE věříte soudům. Pro mne jste prostě nekonzistentní.

              1. Bolo by jednoduchšie sa opýtať na pár bodov, ktoré Vám tu „vyčítajú, predhadzujú“ a potom jedným článočkom napr. v rubrike „Hlas lidu“ odpovedať. Tie nadávky a výlevy tomu nepomáhajú, bude sa to len vyostrovať a je to frustrujúce. Pre všetkých tu.

                1. Neznám paní Kláru, neznám ani Vás Občane.
                  Ale je mi jasné, že někdo musí obhajovat, i když je přesvědčen o vině.
                  A někdo také musí soudit.
                  Sama jsem kdysi dávno vystupovala jako svědek. Že mi ten, kdo vynesl rozsudek neuvěřil? A možná na to odsouzený i doplatil?
                  To je zkrátka tak – sytý hladovému nevěří a tak nerozeznal, že existuje i odlišný, pro něj nepochopitelný styl života a neuvěřil faktu, který jsem pravdivě popsala. Zřejmě má kolem sebe jiné lidi, než jsou jiní lidi.
                  A že paní Klára rozhoduje? Myslíte, že je to snadné? Jak se s tím ten který soudce či obhájce vyrovná je jiná otázka.
                  Libuše nebo Přemysl se se svými rozhodnutími také museli vyrovnat. I kdyby se chybička vloudila.

          1. Vite ja Vas moc neznam, ale to jak tu „odbhajujete nejakou starou kauzu se mi moc nelibi.
            Vidim to jako nejake ustepacne a urazlive stekani.
            Asi jste zaneprazdnena, jako cela rada lidi tady, ale az budete mit chvilku, tak to hodte na papir a Vasi mistni odpurci treba zjisti, jak to bylo. Nebo taky ne.
            Ale to, jak se „branite“ je typicke advokatske lhani a zavadeni:

            „…stejně jako NÁHLE věříte médiím, tak NÁHLE věříte soudům. Pro mne jste prostě nekonzistentní.“

            A to jako mam verit soudcum uplne vsechno, nebo vubec nic? Nebo CT mam verit uplne vsechno nebo ani casomiru?
            Mam mit Okamuru za boha, nebo za 100% lhare a zlocince??
            Ja treba s Vidlakem vetsinou suhlasim, a nekdy take ne. Verim, ze se kvuli tomu na me nezlobi.
            Ano podle Vas jsem nekonzistentni.
            S takovouhle to na zdejsi diskuzi moc nenapravite.

          2. Ano, dostalo se jim nakonec spravedlivého procesu a tři byli odsouzeni pro TČ „vražda ve stádiu pokusu“ – došlo tedy ke zpřísnění kvalifikace – a dva „ublížení na zdraví“, tresty od 3 do 16ti let nepodmíněně.

            Co všechno jste v té kauze řekla, si internet ZATÍM pamatuje docela dobře.
            Kupříkladu jste se snažila udělat z obětí pachatele: https://www.idnes.cz/zpravy/cerna-kronika/macetovy-utok-samkova.A120413_120347_liberec-zpravy_zep
            Tohle je taky dobrý: „…“Krajská státní zástupkyně Lenka Bradáčová je populistka a už má předem připravený scénář, podle kterého mají být moji klienti odsouzení. Kauzou chce pomoct své kariéře,“ nebere si servítky advokátka romských útočníků…“
            V kauze Rath jste držela zobák a ani jste nemukla. A že to byla a je festovní špína.

            V únoru 2013 Vás Vrchní soud z kauzy definitivně zcela vyloučil mj. pro ovlivňování účastníků řízení.
            Trestní oznámení na paní Irenu Maškovou bylo zamítnuto.
            Civilní žaloba na jmenovanou rovněž zamítnuta a ještě jste musela zaplatit soudní výlohy.

            Osobní čest a profesi advokátky si poškozujete sama tím, že nedokážete nebo nechcete krotit své emoce a předpokládáte, že se Vám vždy a všechny podaří uštěkat. No, nepodaří.
            Koneckonců, z advokátní komory jste nevyhučela jen proto, že urážení muslimů je zrovna trendy, žádoucí, ba dalo by se říci i společensky povinné, a tak Vám to prošlo.

            A všechno to je z mainstreamu. Bulváru se z principu pečlivě vyhýbám.

      2. Kláro,
        já se vám musím tak trochu omluvit….
        V žádném případě si o vás nemyslím, že byste nebyla lepším a kompetentnějším politikem než řekněme 80% těch dnešních, napříč politickými stranami (jestliže mluvím o POUHÝCH osmdesáti procentech, nebudete to, doufám, považovat za žalovatelnou urážku! 🙂

        Pouze jsem explicitně vyzýval (a vyzývám) k předběžné opatrnosti….
        Ostatně – implicitně totéž činil i váš kolega a obdivovatel Immanuel Kant, který mne i Vás zná déle a je trochu víc zvyklý na můj poněkud drsnější a cyničtější humor.

        K vašim komentářům zde:
        – Ani náhodou nejsme názorově konzistentní skupina!
        – NIKDO tu není ani morálním arbitrem, ani arbitrem pravdy!
        – Proti napadení se tu téměř vždy brání každý sám
        (S drobnými výjimkami, – pravidelným rytířem v leske poasfaltované zbroji a neúnavným advokátem nespravedlivě stíhaných jsem tu např. JÁ!
        – Kdo zde není poněkud splachovací a teflonový, nemátu trvalou šanci na přežití (pokud nemám zrovna dobrovolnou službu a nebrodím se ve svazující depresi.)
        ——–
        Přestože jsem nějaký čas učil, ( dokonce i na zvláštní škole!!), naprosto nepřebírám odpovědnost za to, že Hulvath nechápe základní principy realizace trestního práva, funkci státního zástupce( či prokurátora), obhájce a soudce .
        Na jeho obhajobu musím říct, že je nechápe většina lidí.
        —-
        Zmiňovaný proces jsem nesledoval, resp. přestal sledovat poté, co jsem pochopil, že se jedná o všeobecný a totální mediální mrdník a nemá cenu se snažit dobrat pravdy.

        1. Mrdnik v podobe relativizace jasnych moralnich postulatu, mate v hlave akorat vy. Ne vse co hlasali komousi, byl automaticky nesmysl sam o sobe. Druha vec jak to bylo v praxi zneuzivano rezimem, ale to je jina kapitola. Ted mam na mysli ulohu tzv. socialisticke advokacie. Ktera podle tehdejsi teoremy spocivala ne v tom, aby advokat za kazdou cenu dosahl osvobozeni klienta, ale aby se ve celospolecenskem zajmu staral o to, aby klient nedostal vyssi trest nez jaky mu prinalezi. Cert vem, at teda neco nizsi. Ale tato teze je pro moralni zdravi a spolecenskou kohezi mnohem lepsi, nez soucasna zvrhlost advokatskeho stavu, ktery se nestiti doslova niceho, aby se poslouzilo platicimu klientovi. At uz nim je kdo chce. Resp. ani nemusi sam platit penezi, ale muze poslouzit k zviditelneni advokata ktere lze vyuzit podnikatelsky nebo politicky. Nerekla nadarmo Madonna ze „Any publicity is good publicity“ 🙂 Ne vzdy se vyskytne tak jednoznacny priklad jako byli ti macetovi cikani a tak jednoznacne zvrhly postup advokata jako v jejich pripade. Az tak, ze to dokonce prekrocilo ramec zakona, o cem svedci ze SOUD musel vyloucit Samkovou. Takze milej zlatej Asfaltaku, bacha na zmatecne usudky, ktere delaji mnohem vice skody nez uzitku . Pomahaji zaspinovani spolecnosti, ne jejimu ozdravovani.

        2. Já myslím, že k pochopení činu nesmyslné obžaloby matky přizabitého syna není vůbec potřeba chápat principy trestního práva. Ta žaloba neměla smysl, ale ukázala co je Klára Samková zač.

        3. Děkuji… já vím… já jsem z toho jen nesmírně unavená. Když jsem před dvanácti lety napsala, že z nás ze všech udělají cikány v naší vlastní zemi, tak mě diskutující za Parlamentních listech málem zabili. Stejně mě vyhodili resp. vyštvali z blogu na Aktuálně. A mezi tím mě všichni jednak nadávají do cigošů, a jednak mají dojem že je s tímhle marginálním tématem otravuju. Jojo – marginální téma. Dá dva příklady: Romská občanská inciativa měla vypočteno na volby v létě 1992, že jí stačí „prolézt“ do Federálu za Slovensko – což s 5% by bez problémů dala – a tím pádem bude mít tolik poslanců jak ve FS, tak v obou národních radách, že zabrání rozpadu Československa. Výsledek, 265.000 (!!!) neplatných volebních hlasů, převážně na Východním Slovensku. Jojo, jak říkával bratr Koba, nezáleží na tom, jak se volí, ale kdo ty hlasy počítá.
          Příklad druhý: Vesecká svého času zcela veřejně přiznala, že to, že se stala nejvyšší stání zástupkyní, že k tomu došlo na základě jejího vyšetřování vraždy Roma ve Svitavách, za což byl odsouzen Vlastimil Plekanec. Tehdy jsem se zmocněncem poškozených, zakladatelem českého anarchistického hnutí Jakubem Polákem dělala u nás v obýváku „rekonstrukci“ trestného činu. Plekanec Absolonovi tu teplotu nemoh změřit, ledaže by měl ruku jak Saxána. Ovšem Vesecká měla úspěch a kauza justiční mafie, která nám tady řádí doposud, mohla vesele začít.
          A TAKHLE JE TO SE VŠÍM. Romové jsou takový nenápadný manipulovací nástroj, který dopadá na hlavy nás všech. A když na to celoživotně upozorňuji, tak mám z toho zničený osobní život, profesní život a ještě na mě zvrací hovada typu Hulváta a člověk, který o sobě tvrdí, že je praktikující buddhista. Jako fakt mě to už nebaví…

          1. Z Aktualne Vás nikdo nevyštval; to budete muset vykládat někomu, kdo tam nechodil. Odtamtud jste se vyštvala sama poté, co jste se zhádala snad se všemi přispěvateli.
            A zjevně to hodláte zopakovat.

          2. Paní Kláro, byla jste na jedné z četných demonstrací v Chemnitz?
            Myslím, že jsem Vás tam zahlédl, mluvila jste německy z velkého pódia a k poměrně velké mase Němců. Tenkrát jsem tu situaci v Chemnitz, přes TV Ruptly i jiná podobná, reportážní média dosti pozorně sledoval, co z toho všeho vzejde. Protože nejen v Chemnitz, měli starousedlíci – etničtí Němci, se čmoudy a jejich chováním velký problém.
            Byla jste tam paní Kláro, nebo jsem si Vás spletl s někým jiným?

          3. Paní Kláro, nenechte se otrávit.
            Já tuším, že ve Vašem případě to nemáte jednoduché. Proti sračkometům typu Blesk (který prý nikdo nečte, ale furt má nejvyšší náklad i sledovanost!!) nemáte šanci ani jako jednotlivec, ani jako advokátka a doktorka práv. Prostě nemáte. Ty kýble špiny jednou přestanou bavit.
            Jsou i další média, kterými verbálně všichni pohrdají, ale jejich sledovanost/čtenost, všechny ty verbální pohrdavce usvědčuje ze lži.
            Přesně tak, jako nemají šanci všichni ti očerňovaní – různými fridrichovými, wollnery a dalšími svazáky z té jedině správné televize, kterou si za ta produkovaná svinstva všichni platíme – tak proti téhle špíně nemáte šanci ani žádným z právních prostředků.
            Platíme si je proti naší vůli a za to, že nám budou za naše peníze permanentně lhát. Ať už z veřejného rozpočtu (tedy z mých, Vašich i daní všech zdejších přispěvatelů), nebo z výpalného – pardon, z koncesionářských poplatků.
            Tuším, že po tolika letech je to pro Vás těžké, nenechat se otrávit. Ale jsem si skoro jist, že vysvětlující a na pravou míru vše uvádějící článek, by byl pro tento web to nejlepší, co byste mohla i měla udělat.
            Mmch., mesijé wollnera jsem dvakrát zažil při „práci“, jako dodavatel určité služby.
            Zaujala mě jedna jeho přikazovací věta : „Potřebujeme, abyste to řekla takhle a takhle. Tady u asistenta máte vytištěný přesný text, ten se naučte. Všecko ostatní vystříháme ještě tady na místě , nebo doplníme. Jestli vám to nevyhovuje, oslovíme někoho jiného.“
            To byl opravdu zvláštní styl práce, hodně mě to překvapilo.
            Díky povaze mnou dodávané služby, jsem pak mohl v monitoringu slyšet konečný audio výsledek toho stříhání. Přes tu linku se to odesílalo na satelit, odtud do pražského studia a zpětně se to monitorovalo.
            Zrovna zmiňovaný pan wollner, to je ale vážně čuňák, manipulátor a překrucovač par excellence, to se jen tak nevidí – až by jeden řekl, že má namířeno do politiky, kde tohle všechno za pěkné peníze prodá.
            Krom tohoto všeho, je ten chlap mimo kameru arogantní hovado, kterých najdete jen málo. Na druhou stranu – kdyby takový nebyl a nešel přes mrtvoly a záda, asi těžko by se vydrápal do pozice šéfreportéra, že.

      3. Brání něco Kláře Samkové napsat článek, a sdělit nám jak to bylo s její žalobou na matku přizabitého syna?

        Nic Kláře Samkové nebrání.

        Klára Samková se nejdříve dlouho vezla na vlně, kdy Rómové byli nadlidé – a ona patřila do vyšší smetánky tohoto proudu. Majstrštykem této etapy Kláry Samkové byla nemorální a nechutná žaloba na nebohou matku přizabitého syna.

        Znovu píši, nic nebrání Kláře Samkové KONKRÉTNĚ a JASNĚ sdělit, kde ji v tomto bodě pomlouvá nějaký Blesk či jiná média.

        Rád si to přečtu.

        1. jak jsem se vezla na vlně: KONKRÉTNĚ, JO?? A víte co? ve svých šedesáti fakt nemám chuť se ospravedlňovat před někým, kdo má jako bernou minci info z Blesku…

            1. To je dobrý, konečně to někoho napadlo.
              Kdybych se chtěla v Kavárničce 100 x obhajovat, stejně by to bylo k ničemu. Zbytečně vynaložená energie.
              A v tom je princip demokracie – nevěřit si vzájemně, nikomu, jen po něm plivat.
              Čest vyjímkám.

          1. Aha, tak znova. Já jsem se vyjadřoval, že Vám absolutně nevěřím a to ne protože někdo, někde, něco napsal, ale protože to cítím na hluboké podvědomé úrovni, kterou můžeme označit, jako intuici. Napsal jsem to velmi nevhodně a za to jsem se omluvil a vzal zpátky. Stačilo napsat „paní Samkové nevěřím“. Tohle zpátky brát nebudu, protože Vám nevěřím. Ale…respektuji Vidláka, jeho úsudek, jeho rozhodnutí a vždycky musím připustit, že i má intuice má své limity. Tedy jsem psal, že budu Vidláka podporovat s Vámi, i bez Vás. Dále to nemám potřebu řešit, ale mohu se znova omluvit (protože jste to samozřejmě nemusela zaznamenat), za to jak jsem to napsal. To bylo opravdu nevhodné a já se za to omlouvám.

            1. Tak a včíl mi řekněte, jestli by nějaký člověk dokázal spojit třeba Hulvátha, Vás a paní Kláru tak, abyste se vzájemně pochopili?
              Zkuste se vžít do její kůže.
              Není to záviděníhodné postavení.
              A máme my, kdo nemusíme obhajovat, ani soudit, vůbec schopnost se vcítit do toho, čím prochází? Komupak se hodilo a hodí ji znemožnit? He.

  13. Včera 9:35 – Colombo, Novinky, ČTK

    Srí Lanka, která patřívala k oblíbeným turistickým destinacím, krachuje. V zásobnících jsou poslední tisíce tun benzínu a nafty. Další nafta má dorazit o víkendu, ale země nemá na její zaplacení. Zemi zruinovala politika vládnoucí rodiny Rádžapaksových, uvedl list The Guardian.

    Ministr energetiky Kančana Vidžesekera v neděli varoval, že srílanská centrální banka může na nákup pohonných hmot poskytnout pouze 125 milionů dolarů (asi 2,96 miliardy korun), naplánovány jsou přitom dodávky za 587 milionů dolarů.

    V zemi už je zakázána soukromá doprava, tankovat mohou pouze autobusy, vlaky a sanitky a vozidla přepravující potraviny. Země dluží 800 milionů dolarů sedmi dodavatelům za nákupy, které uskutečnila na začátku tohoto roku.

    Srí Lanka zažívá největší krizi od roku 1948, kdy získala samostatnost. Pokladna je prázdná a země nemůže dovážet paliva, potraviny ani léky. Podle OSN čelí „strašné humanitární krizi“. Mnozí mají jen jedno jídlo denně, v nemocnicích se neoperuje a zavřené jsou i školy.

    „Naše ekonomika se zcela zhroutila,“ řekl parlamentu premiér Ranil Vikremesinghe.
    xxx
    Mají proti nám dvě výhody:
    – V zimně nezmrznou a nemají tam Fialu.
    – Tamní vláda sice také není schopná situaci řešit, ale alespoň ji aktivně nezhoršuje.

  14. OT: Stát v rámci úsporného tarifu přispěje nejvýše 20 tisíc korun na odběrné místo:
    Cit.: „Návrh počítá s tím, že příspěvek na elektřinu a plyn se nebude započítávat do příjmů pro účely související s výplatou sociálních dávek a naopak se na něj bude v této souvislosti hledět, jako kdyby ho domácnost zaplatila sama.“

    To asi nějak nedomysleli u sociálně potřebných? Ti spotřebují plyn za 40K a sociálka proplatí 40K. To je OK. Jenže stát za ně zaplatí dodavateli 20K a oni tedy doplatí 20K. Potom jim ale ještě 20K zbude a to se vyplatí.

    1. ŽÁDNÝ zákazník neuvidí z toho „úsporného tarifu“ ani korunu.
      NEJDE o žádný příspěvek občanům, nýbrž o dotaci DODAVATELŮM energií. Prachy pofrčí ze SR rovnou na účty dodavatelů. Dodavatelé pak rozhodnou (podle zákona a vládního nařízení), kdo má na OPTICKÉ snížení záloh či vyúčtování nárok a v jaké výši.
      Ve skutečnosti k žádnému snížení pro zákazníky nedojde, protože dodavatelé o potenciální příspěvek zvýší zálohy a s vyúčtováním se zákazníkovi vysmějí do ksichtu.

      Ale pokud máte pocit, že potřebujete stát podojit ještě víc než dosud, přemožte svou lakotu a staňte se dodavatelem energií. Pak Vám do klína spadnou i příspěvky na energie zcela bezpracně.

      1. Re: Občan

        Pořešil jste nějak nového dodavatele, anebo jste starému odepsal, ať si nasere?
        Pomáhal jsem letos svému starému ujcovi změnit dodavatele, převexloval jsem ho k inogy. Sice to trvalo půl roku – bo energošmejdi, ale zatím se zdá dobré. Nicméně odkudsi vyhrabal starou a maličkou elektrocentrálu (vypadá to, že ji ukradl na vojně) a chce po mně dovézt 200 litrů benálu…
        … nedá si vysvětlit, že ten benál půjde časem do p*dele…

        1. Nevyřešili, protože pro NOVÉ zákazníky mají stejně smrtící ceníky jako EON. Takže by to bylo z bláta do louže.
          Momentálně řešíme kompletní revizi rozvodů a přípojky (což bude taky balík), protože si myslím, že je na nás minimálně částečně napojená sousedova autodílna (máme společnou „boudičku“ s přípojkou a hlavními spínači). Plus denně zapisujeme spotřebu a zkoušíme, co s ní udělá vypnutí toho kterého spotřebiče.
          Ale v podstatě jsme bezradní…

          1. Co tak doma vše vypnout a pro jistotu vyhodit jističe? Nafotit elektroměr a odjet na pár dní mimo. Po návratu kouknout na elektroměr a máte jasno.

          2. Re: Občan

            Revize vám od černého pasažéra nepomůže. Jestli je „téřko“ ve zdi, obyč revizák vám to nenajde. A úprk z baráku s vypnutým hlavním jističem rovněž. Toho si soused všimne. Pokud je místo, chuť a čas, namontovat podružné hodiny tak, aby to soused nevěděl. Anebo vypnout jistič, sedět doma a hlídat.

            1. To asi máte pravdu.
              Takže kameru na stativ před rozvodnici s měřákem, natočit vypnutí hlavního jističe, stav jističe a pak následné dění na něm.
              A jak se hne, tak asi rovnou vyrazit na policii podat TO.

      2. Já stát nijak nedojím. Pronajímám své byty (černým i bílým). Jsem jednoduchý člověk a chci jen zaplatit nájem. Každý rok daním nájemné i nemovitosti. Je na tom něco špatného?

Napsat komentář: Miloslav Ponkrác Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *