20 dubna, 2024

Máme pravdu?

Je pravda to, co tvrdíme? Je pravda, že Západ je na sestupné trajektorii, kterou ještě urychluje zaváděním nesmyslných grýndýlů? Je pravda, že USA vedené senilním staříkem (a kdovíjakou kamarilou) už ztratily všechnu soudnost a Ukrajina je jen další mnohem větší Afghanistán? Je pravda, že odchod Asie od dolaru je na spadnutí? Je pravda, že Saúdská Arábie prodává Číně ropu za juany? Je pravda, že Čína s Brazílií začíná účtovat své vzájemné obchody v národních měnách? Je pravda, že Sitting Ping a Putin jsou přátelé a ruku v ruce budují henten nový multipolární svět, ve kterém nebudou žádnému státu kecat do jeho vnitřního uspořádání a půjde jen o kšeft ýbr ales?

Je pravda, že riziko bankovní krize v USA i v Evropě značně vzrostlo, protože nekrytý dolar dostává ťafku za ťafkou? Je pravda, že banka Credit Suisse byla převzata dost divoce a především na úkor saúdských a katarských investorů? Je pravda, že Ukrajina ztrácí dech, přišla o desetitisíce mužů a Spojené státy ztrácejí víru, že by mohla zvítězit? Je pravda, že Černochová řekla, že jí nevadí čínské zprostředkování míru a že mluvila o použití atomovek a obojí v jeden den? Je pravda, že generál prezident řekl, že Ukrajina má jeden poslední pokus na ofenzívu?

Je pravda, že se naše ekonomika dostala do recese? Je pravda, že schodek státního rozpočtu je nejhorší v historii? Je pravda, že inflace neklesá a že se ropa zdraží, protože se Rusko se Saúdy dohodlo na snížení těžby, aby Evropě řádně dali zabrat? Je pravda že Trumpovi roste podpora a proto se ho bidenova klika snaží dostat za mříže za každou cenu? Je pravda, že automobilový průmysl jde v Evropě do kytek? Je pravda, že si Poláci brousí zuby na kus Ukrajiny? Je pravda, že Nordstrýmy zničili Američani? Je pravda, že sankce fungují především na nás a na Rusko moc ne?

Je pravda, že ve volbách v posledním roce všude vítězí spíše euroskeptické síly?

Záměrně jsem vyjmenoval to, co vidí Alternativa a co Alternativa diskutuje a probírá na sociálních sítích. Vyjmenoval jsem to, čím žije naše veřejná debata. Vyjmenoval jsem to, co majnstrým považuje od A do Z za dezinformace a za co naše vládní věrchuška neváhá trestat, pokud si najde záminku. Vyjmenoval jsem řadu témat, kterými se liší Vidlákovy kydy od České televize. Vyjmenoval jsem to, co si na Seznamu nepřečtete, co Cemper označuje za lhaní, co se na Nově i Primě zpravidla vymlčuje a za co Vítek Rakušan nemá slitování. Našlo by se toho samozřejmě mnohem víc.

Já se teď ptám… máme pravdu? Máme pravdu v tom, že libtardi zavedli celý Západ do slepé uličky, díky čemuž značně vzrostla ekonomická i vojenská rizika a to tak moc, že je reálně možné, že nás v brzké době čeká průser, jaký nikdo nepamatuje? Nebo jen strašíme a naše vláda, Evropská komise i děda Biden mají všechno pod kontrolou?

To je strašně důležitá otázka. Blíží se realita našemu vidění světa nebo jsou blíž pravdě libtardi? Teď vůbec nejde o to, kdo má lepší propagandu a marketing, protože realita se prostě ohýbat nedá a vždycky nakonec vyhřezne. Proto se ptám: Co vyhřezne? Jsme svědky promyšleného plánu našich elit nebo sledujeme oddalování průseru? Jaká realita se projeví?

Hele, dovedete si představit, jak budou libtardi koukat, pokud se ukáže, že jsme fakt tu pravdu měli? Jaký otřes je čeká? Dovedete si představit, co s nimi udělá zjištění, že je jako darmožrouty nikdo neuživí, protože ve skutečnosti nic nedělají a jen si navzájem předávají lejstra? Podíveje se na Černochovou… minulý týden posílá Svobodu na převýchovu a předtím zničila kariéry mnoha lidí, kteří s ní nesouhlasili a o pár dní později vypadá, že ztratila víru v ukrajinské vítězství. Karel Schwarzenberg se začíná ozývat proti trestání dezinformátorů… Ředitel ČSOB odešel z léčebny, vzal si doma zbraň a nikdo neví, co s ním je. Helo Bank u nás ukončuje činnost. Ševčíka neodvolali… Švédské předsednictví EU jaksi spíš grýndýlové cíle reviduje, než posiluje.

A to se ještě skoro nic nestalo. Všechno teprve začíná. Dovedete si představit, jak kruté vystřízlivění čeká naše ojrohujery a příznivce Evropských hodnot? Stačí k tomu jediné… aby se ukázalo, že jsme měli pravdu. Nemusíme jí mít na sto procent, i polovina by byla něco naprosto šíleného.

Vlezli jsme všichni do čínsko-ruské pasti, nebo Rusové s Číňany vlezli do té naší? O tom je naše budoucnost a o tom je příprava na budoucnost.

Jak vidíte, my nepotřebujeme libtardy zavírat. Stačí nám překládat zahraniční články. Nepotřebujeme ani zakazovat, ani nálepkovat. V poslední době už s námi ani nevedou diskusi. Jen rovnou provokují, nadávají a zavírají oči. Musejí se uchylovat k cenzuře, musejí kriminalizovat, musejí vymlčovat. Bez toho už nejsou schopni udržet svoje narativy.

Jestli máme pravdu, tak se jednoho dne celý ten libtardí svět sesype jak domeček z karet. Bez ohledu na jejich mediální moc a schopnost propagandy. A na tento moment se chystáme, jasné? Na chvíli, kdy se nade vší pochybnost ukáže, že jsme měli pravdu. A pokud jsme pravdu neměli, tak tento moment prostě nenastane. Tečka.

Je jasné, kam mířím? Všechno, co teď děláme, směřuje k tomu, aby tu existovala nějaká síla, která bude schopná si tu moc ležící na ulici vzít. Aby to byla domácí síla. Aby to byli lidé, které budeme znát, budeme vědět, co od nich čekat, budeme vědět, jaké mají názory, jaké mají organizační schopnosti, jaké mají znalosti, jestli jsou schopni strategického myšlení, jestli rozumějí ekonomice.

Všechno, co děláme, je příprava na budoucnost. Pokud máme pravdu, tak jednoho dne přijde vystřízlivění. Vystřízlivění z třicetiletého popírání jakýchkoliv skutečných hodnot. Vystřízlivění z nerealistických utopií. Vystřízlivění z hloupé a arogantní zahraniční politiky. Vystřízlivění z evropských grýndýlů.

Nebudeme-li mít té době vybudované vlastní struktury, tak to dopadne jako obvykle. Převezme si to tu někdo, kdo je řízený zvenčí. Budeme-li se v ten den jen tak hemžit a nebudeme-li schopni jednotného postupu, nebudeme-li mít lídry, kteří na tento den budou připraveni, tak nakonec ještě budeme rádi, že tomu velí ti stejní blbci jako doposud, protože alespoň vědí, jak to chodí.

Všechny demonstrace, nátlakové akce, pochody za mír, setkávání se svíčkami, všechny iniciativy různých spolků i charismatických jednotlivců, to všechno potřebujeme. V České televizi nám je neukážou. Nenechají nás, abychom si o nich udělali obrázek. Nechcete, aby byl premiérem znovu Fiala? Tak musíte nechat Rajchla, aby se ukázal. Nechcete mít znovu na financích Stanjuru? Tak nechte Babiše, ať mluví o číslech. To umí na jedničku.

Nechcete Rajchla? Tak vyzdvihněte někoho jiného. Nechcete stranickou politiku? Tak se nechte zaujmout něčím jiným a pracujte pro to. Je zbytečné přemítat, jestli je PRO součástí problému, pokud nepřijdete s lepším řešením. Je zbytečné útočit na Babiše, pokud tu nebude někdo, kdo mu převezme voliče. Počítá se, kdo má postavenou nějakou strukturu. Počítá se, kdo dokáže někoho zmobilizovat. Počítá se počet lidí, kteří za někým stojí a věří mu. Nic víc, nic míň.

Proto vám v jednom kuse vnucuju výše zmíněné politiky. Ne proto, že by byli bezchybní. Ale proto, že jsou. Že dělají. Že mají něco hmatatelného a nejen řeči. Vyzdvihuju cokoliv, co je čin. Vyzdvihuju kohokoliv, kdo něco doopravdy dělá. Třeba i naivně a nedostatečně… ale až jednoho dne libtardí svět kiksne, tak se budou počítat jen ti, kdo sebou přivedli další lidi. Čím víc, tím líp. Ti, co řečnili doma, nebo dávali celou dobu jen rady, ti stát nepřevezmou. Každý, kdo v této zemi něco dělá, ten mi stojí za propagování. Kdo překládá, píše, svolává, organizuje, vystupuje před lidmi, učí, natáčí, zakládá stranu, hnutí či spolek, ten připravuje budoucnost. A až ta budoucnost přijde, tak teprve zjistíme, kdo tu budoucnost připravoval nejvhodněji.

Až jednoho dne zjistíte, že vám bankomat nevydá vaší výplatu, tak budete sakra potřebovat někoho, kdo řekne, že existuje i jiná cesta, než jen digitální měna. A budete si sakra rozmýšlet, jestli mu dáte důvěru, protože půjde o poslední zbytky toho, co ještě máte.

Ale pokud nikdo nic připravovat nebude (protože to přece nemá cenu a Aspeni mají všechno pod kontrolou a probíhá tu geniální plán, který se do puntíku vyplní), tak ani nebude žádná alternativa. Jen ta digitální měna a hned po ní digitální otroctví. Pokud tu nebudou různé proudy, tak nebude z čeho vybírat. Pokud nebudou budoucí lídři dostávat šanci, tak se neosvědčí a budou se v tom lepším případě učit ze svých chyb až pak, kdy každá chyba bude drahá jako sviňa. V tom horším případě na ně vůbec nedojde, protože nám „jediné možné řešení“ nabídne Číňan, Rus, Elon Musk, Berlín či Varšava (nehodící se škrtněte) a nebude čím to trumfnout.

Vidlák bude vždycky vyzdvihovat kohokoliv, kdo alespoň trochu bude na straně národa a bude předvádět činy a nejen řeči. Takové si bude zvát domů, za takovými bude jezdit, jejich skutky bude mapovat a upozorňovat na ně. Nelíbí se vám, že mluvím o Babišovi jako o českém Orbánovi? Najděte jiného, kdo něco dělá a má potenciál být lepším českým Orbánem. Nelíbí se vám, že mluvím o Rajchlovi jako o českém Trumpovi? Najděte jiného, kdo má potenciál být lepším Donaldem. Rád upozorním na jakýkoliv počin SPD, Trikolory i kohokoliv dalšího. Upozorním na kohokoliv, kdo něco organizuje, kdo píše, kdo překládá… prostě kdo koná. To jsou moji hosté, pro ně budu mít vždycky slabost a budou to u mě mít dobré.

Pokud máme v našem hodnocení světa pravdu, tak si budoucnost bude vybírat právě z těch, kteří viděli stejnou cůkunft jako my, ale zároveň se na tu budoucnost připravovali.

235 thoughts on “Máme pravdu?

  1. Inu, tak zkusíme pocitovou otočku o 180.

    JůEsEj mají soudnost správnou, koule na noze není Ukrajina, ale Rusko, a Čína bude následujících deset let foukat bebí rusovi, krmit ho juanem aby se zmátožil. A bude na něj navíc pěkně nasraná, bo ten glupy medvěd před krachem vodpálil na ukrajince ty taktikály… no průser jak mraky. Ještě že tu situaci nejlepčejší odborníci z JůEsEj stabilizovali. Svět si oddychnul, a to jen díky velkýmu orelovi, uff! Ino, co včil, žejo?

    Bylo to drahý, ale ukrajina nakonec tvář neztratila, reparace budou, je třeba to tam celý znova postavit, čecha k lízu taky pustíme (když tak hezky ňafal, vrčel, no podívejte na ta roztomilá očka! Hódnej čech, móc hódnej hlídač, umí, dej pac!)… Grýn dýl… inu musí počkat. Je mi líto, ale máme tu zjádrované ukry. Navíc, jak je rusáci tak hnusně nakopli, tak… no nebudete nám to věřit, ale voni se tam ti mladí začínaj nějak radikalizovat. No, není to ještě úplné ohrožení demokracie… ale holt něco se s tím dělat musí, žejo. Radši mákneme teď, než aby nám tam začali oslavovat Banderu, malovat hákenkrojce na tanky… no radši nemyslet. Synci zlatí, recesi holt trošku zbrzdíme, ale je mi líto, uskrovnit se musíme. Je to pro dobou věc! Chceš tu ukráckou mafiju? No tak vidíš!

    A ještě že máme ty abduly, žejo! Ropa, nooo levná sice nebude, ale zas tak hrozný to taky nejní. Konečně pochopili, kde mají svý jistý. Tak samo ta divná místa na jih od tý pravý ameriky. Hele, stejně je to jenom na pár let, škodovka má to svoje levný, bezpečný a kupodivu velmi pojízdný fáro Škoda Kabrňaq, sice do toho potřebuje tisícovku čipů, ale… kluci… víte kolik těch čipů je třeba na ty hnusný benzíňáky? Navíc to jsou eko čipy… supr zelený! A kdybyste viděli číňany, jak si teď rvou vlasy…

    Inu, krize to byla, ale teď už to bude dobrý… neříkám že to bude super, ale to vlastně není nikdy, žejo. Číňan teď na nějaké hedgemonování nebude mít čas, bo bude hezky stabilizovat ty ruský vopice, a kdyby moc prudil, tak mu řekneme „Hele, koukni na rusa… ten to zkusil pozlým, a jak dopadl“

    A co na to dezoláti? Že to není možné? Že to není pravda? Že to je jen nějakej trik? Zase vám všichni lžou? Radši zavřít oči a mumlat mantru „Ik óm kár Put in“? Tady jsou výsledky! Tady je pravda! Takhle teď vypadá svět! Přizpůsobte se!

    Je to dinvý co? Ale takhle nějak se bude cítit půlka společnosti… možná víc. Vlky z lesa žene hlad, ale jsou to stále vlci…

    1. čecha k lízu taky pustíme (když tak hezky ňafal, vrčel, no podívejte na ta roztomilá očka! Hódnej čech, móc hódnej hlídač, umí, dej pac!)

      My, co si pamatujeme jak moc se Cech dostal k lizu v Iraku za nafani v roce 2003 tomu moc neverime…

      1. ále, náš Filajovej mistr světa amoletaj dokáže i ten obdržený prd s větrem veřejnosti prodat jako zlatý tele.

    2. A co když tahal trn z paty Číňanovi Rus? Oni sice maj letadélka, ale bez ukrajinských techniku (Sič) jim moc nešly a nakonec jim ty motory dali Rusové.
      Čínské moře je také v mérku dnešního hegemona, místo aby dali své železnice do pořádku, trajdaj po světě. A Čína pokud chce stále mít tu skvělou ekonomiku, musí mít kam vyvážet. Rusko je stále velké.
      A Afrika už posílá veřejně tu hnědku Kamalu Harris domů, že jim nemá co kázat o demokracii, když nedemokraticky zavraždili hodně afrických vůdců a způsobili několik krvavých konfliktů.
      Teď fičela celá evropská vrchní sqvadra do Pekingu, s Putinem teď už kecat nemohou, tak lítají po světě a škemrají o přijetí.
      A Biden se nemůže dovolat Číňanovi, Si s ním nemluví, se Zelenským také ne. A to prej Zelenskému se návrh příměří aj líbí.

  2. Kdo to vezme po těch úžasných ? Napadá mě celá řada lidí, ale hlavně ať to nejsou akademici, lékaři, umělci a nevzdělanci typu některých našich političek. Je v tom rozpor ? Není. Akademici, umělci vždy prosí na kolenou své vládce o milodary, dotace, příspěvky, atd. Mají to v krvi. Lékaři mají léčit a v politice se pro svoje vlastnosti neosvědčili. Nevzdělanci navíc bez selského rozumu jsou k ničemu, vlastně ke škodě. Výjimky potvrzují pravidlo. Že by metafora ?

  3. Vidlaku, jiste vis o organizaci Zlaty spendlik. Myslim, ze zrovna tihle na to jdou docela chytrym zpusobem a staveji to hezky odspodu. Tak bych mozna doporucil se zkusit potkat s Landou, pokud to jeste neprobehlo. 😉

    Jinak kdyz ted porad ctu o zkladani dalsich novych stran, zrovna na tohle uz bych se asi vykaslal. At si kazdy, kdo chce nejak ovlivnit budouci smerovani nasi zeme, najde tu stranu, ci organizaci, ktera je mu myslenkove nejbliz a zacne tam byt aktivni. Ta skala moznosti je uz dostatecne siroka a vybere si kazdy. Kazdy dalsi novy subjekt uz jen dale tristi sily a napomaha tomu, aby se ani do budoucna nic nezmenilo.

    1. Ne že bych s Vámi v jádru nesouhlasil, ale je tu několik problémů:
      – Kdo chce v politice nově něco velkého dokázat, musí nutně disponovat abnormálně velkým EGEM
      – To ovšem nutně naráží na již zaběhnutý partajní systém. Každá politická strana se totiž chová jako MAFIE. Předseda coby kápo-de-tutti-kappi, kolem něj úzká kohorta podržtašků a přitakávačů, tvořící neproniknutelnou zeď. Ti „venku“ jsou jen na hrubou práci (např. roznos letáků), placení příspěvků a jako „vata“ do kandidátních listin. Případně, když se daří, tak na nedůležité posty a funkce, kde zbývají jen drobty z prostřeného stolu (ohlodané kosti). Čím větší a úspěšnější je partaj (smečka), tím tohle platí více.
      – Výsledek? Kdo chce s vlky býti, musí s nimi výti. Pokud se odlišuje, nebo si předčasně dělá nárok na post vůdce smečky, toho vlci vykoušou. Případně i sežerou.
      – Řešení? Držet linii a nevyčnívat – což se ovšem neslučuje s tím osobním velkým EGEM. Druhou možností je založit si smečku vlastní, tedy k ostatním smečkám konkurenční.
      Proto tu máme tolik opozičních partají, které se nedohodnou. Příliš mnoho náčelníků a málo indiánů. Nebo – jak by řekl Miloš Zeman – příliš mnoho slimáčků a málo kapustičky…

  4. „Vyjmenoval jsem to, co si na Seznamu nepřečtete…“
    No, možná si na Seznamu zanedlouho přečtete (než to změní nebo smažou):
    https://medium.seznam.cz/clanek/naturally-prezident-i-vlada-stale-provokuji-cinu-muze-to-mit-pro-nas-fatalni-nasledky-5621

    Cit:
    „Čína, ač se nám to líbí, nebo ne, je jednou z největších mocností světa. Nejedna ekonomika by se bez obchodování s Čínou zhroutila. Od zvolení prezidenta Pavla však z naší strany dochází k její soustavné provokaci. Zaděláváme si na problém?

    Za rok 2022 jsme z Číny dovezli zboží v hodnotě více než bilionu korun.
    V momentě zvolení prezidenta Pavla novým českým prezidentem se ale Čína pozastavuje nad našimi „provokacemi“.

    Nelze však posilovat partnerství se státem, tak to bylo Petrem Pavlem nazváno, který náš největší obchodní partner neuznává, aniž by z toho pro nás nebyly vyvozeny přinejmenším ekonomické důsledky.

    Samozřejmě nás Čína ihned neodřízne zcela, ale i tak to může pro Česko představovat velký problém.“

    Že by na Seznamu záchvat zdravého rozumu?
    Pro jistotu není článek podepsán.

  5. Vidlák se potýká s problémem který přinaší každá alternativa. Vždy se najde skupina v alternativě, která je proti všemu, všem a všechno je špatně. Tvoří tak 10% ale o to víc je aktivní. Těmto lidem se nemá cenu věnovat a psát pro ně články. Nikdy se nezmění. Čím víc diskuse tím je to horší.

    1. Přesné!! I tady má tato skupina „pěkné“ zastoupení. A u nich záměrně NENÍ na prvním slušně oponovat. Přednost má uráženi, ponižování, pohrdání autorem, a v neposlední řadě prezentace svého vlastního, nepochybně skvělého, řešení.

  6. Návrh cenzorního zákona od Rakušana spočívá v tom, že weby budou vypínány na základě požadavku tajných služeb. To je ovšem jasná cesta do totality, což se ukázalo nyní, kdy provozovatel jedné odstřižené webové stránky podal trestní oznámení. To bylo odloženo s tím, že podklady od tajných služeb, na základě kterých bylo vypnutí provedeno, jsou tajné. To je ovšem popření všech principů právního státu. Jak se máte bránit, když nevíte, před čím?
    Dalším porušeným principem je presumce neviny. Nejprve jste potrestán a teprve pak se zkoumá, jestli oprávněně. To je ovšem porušením práva na spravedlivý proces. Pokud stát zasahuje do Vašeho ústavně zaručeného práva na šíření a přijímání informací, tak musí proběhnout nějaké správní nebo soudní řízení, ve kterém máte procesní práva, předem!
    Nedivím se ale, že Ústavní soud, řízený bývalým komunistou, z prestižní komunistické rodiny, Rychetským, nebude bránit základní principy demokracie. Starého psa novým kouskům nenaučíš, tedy ani Rychetského demokracii. Bylo typickou chybou Zemana, že z něho udělal nejprve ministra, a pak i předsedu Ústavního soudu.

    1. Tak totalitu už máme. A úplně stačí, že je“soft“, bez poprav a gulagů a dokonce i cestovat můžeme.

      Můžeme říkat nahlas co si myslíme, třeba jako v devadesátých letech á Česká Soda? – NE!
      Můžete za „nesprávé“ postoje přijít o práci? – ANO!
      Můžou děti ve škole říci otevřeně o čem se doma bavíte? – NE!
      Je nám vnucován jedinný správný pohled na nějakou skutečnost (UKRAJINA, COVID) – ANO!
      Máme cenzuru – ANO!
      Vymývají se dětské mozky již ve školách – ANO.
      Sbírá o nás stát data (kamery u silnic, databáze, tajné služby i korporace) – ANO!

      1. O tom koluje na netu i vtip:

        Ve škole chtěli probírat, jak to zde chodilo za totáče, tak mě vnuk požádal, abych mu to sepsal. Tady to je:
        1. Museli jste si dávat pozor na jazyk, aby vás nevyhodili z práce;
        2. Dětem jste říkali, aby ve škole nepovídali, co slyšeli doma;
        3. O naší zemi rozhodovali někde v cizině;
        4. Novináři sdělovali jen jeden názor;
        5. Fungovala cenzura;
        6. Občas chyběly léky, potraviny, různé zboží na trhu;
        7. Bouraly se památníky a stavěly se nové;
        8. Fungovali udavači, kteří byli chváleni vládou;
        9. President byl komunista.

        1. To není k smíchu, ale k pláči.
          Jenže je tu spousta lidí, co tu dobu nepamatuje a proto to nevnímají jako ohrožení, nýbrž tomu tleskají bo pokrok a staří (boomers!) jim nemají do ničeho kecat (a nedejbože si užívat důchod za „jejich“ peníze, pálit fosilní paliva a vůbec věci vidět svýma starým očima a zkušenostma)

          1. Však je to, Jene, trpký vtip, moje generace nečekala, že to zažije ještě jednou.
            Můj otec hrál rád na kytaru trempské písničky. Když jsem šla s maminkou na zápis do první třídy, učitelka se zeptala, jakou umím písničku a já spustila: „Ruty šuty, Arizóna, Texas…“
            Byl z toho poprask, ale rodiče nezavřeli, ani je nevyhodili z práce.
            Tak si představuji, co by se dělo, kdyby dnes holčička u zápisu začala zpívat Kaťušu…

            1. Podobný příběh zažilo taky moje okolí při mém nástupu do první třídy. To bylo někdy, jestli dobře počítám, v roce 1964.
              S tím rozdílem, že já jsem začal takto: „Přes spáleniště, přes krvavé řeky pluk za plukem jde neochvějně dál…“
              Věřím, že tehdy mojí hodné paní učitelce sevřela srdce ledová ruka strachu, z jaké asi rodiny je ten prvňáček. Ale prostě mě se ta píseň tehdy strašně líbila, toť vše. Nikdo mě to doma neučil, naučil jsem se sám, poslechem v manifestacích, na nichž účast byla, jak víme, dobrovolně povinná. Ze všeho nejvíc se mi líbilo, jak davy pracujících rytmicky skandovaly: kdo šáhne – na Kubu – dostane – na hubu – hurráááá! Líbil se mi ten pocit být součástí radostného, odhodlaného a silou překypujícího davu.

              Z toho jsem časem vyrostl, ale mnozí jiní to štěstí neměli.

              1. Alefe,
                jak už víš z mého vyprávění, musel jsem kdysi odejít z rozhlasu v Plzni, ale hned mě zaměstnali v Praze a uklidili mě na Moravu, kde mi přidělili půlku kraje.
                Když jsem tam přijel prvně, to ještě do Gottwaldova, měl jsem sdílet kancelář s jednou místní dívčinou Slávinkou. Jako první věc jsem vyndal z tašky bustu V.I.Lenina……
                Pak vzpomínala: Tak jsem se zděsila, co za debila tady se mnou bude sedět a vést idiotské kecy.
                Jako druhou věc jsem vyndal sluchátka (pracovní nástroj) a Vládíkovi jsem je nasadil. Slávinka se uklidnila a stala se z ní moje kamarádka.
                Taková byla role kunstkopf a sluchátek v dějinách.

              2. Blbíš a hurááá aneb o tom, kdo stojí na chodníku.

                já se samozřejmě přidám, Alefe, jako obvykle více jak pěti slovy!

                … já si pamatuju, jak sem byl coby dítko nemocnej a nemohl sem do prvomájovýho průvodu, což, jak asi tušíte, mě děsně štvalo, protože kdo to jako dítě zažil, už nikdy to ze svýho srdce nevymaže a … a pamatuju si, že se volalo (= skoro až zpívalo):

                nekoukejte z okna dolů, pojďte s námi do průvodu, huráááá,
                nebo
                ten kdo stojí na chodníku, podporuje Ameriku, huráááá ,
                nebo
                ten kdo kouká z oka dolů, nemiluje republiku, huráááá ….

                … a ták podobně a furt dokola a volali to všichni radostně a nadšeně (tedy až na mýho tátu, ten mi to kazil mračením se asi tak, jako když ho maminka požádala o přidělání poličky na zeď a … a k tý vší nádheře ti nadšený lidi třepotali barevnejma mávátkama a to se mi fakt děsně líbilo. Aspoň tak nějak to mám v sobě zafixovaný (stejně, ale úplně opačně to má můj dávno dospělej syn s lampiónovýma průvodama, od tý doby se totiž nesnáší petardy a ohňostroje).

                A taky si pamatuju, jak sem našemu sousedovi-invalidovi na takovým děsně zvláštním dlouhatánským a děsně těžkým invalidním vozíku (tříkolce), kterej měl šlapky na ruce (jako má normální kolo na nohy: https://cdn.aukro.cz/images/sk1618896568210/rarita-veteran-trikolka-odip-pro-postizene-osoby-na-nohy-98359213.jpeg ), řekl u nás na zahradě, když sem se vyléčil, že sem ho viděl JEN!!! koukat na průvod na chodníku, tak jestli nepodporuje Ameriku a … a von mlčky a bez varování po mně hodil zámek s řetízkem, kterým zamykal ty ruční šlapky toho invalidního vozíku (snad aby mu ho nikdo neukrad), ale jak byl mrzák, tak se netrefil.

                P.S.
                mimochodem, ten neskutečnej vozík sem mu děsně záviděl a když ho jednou zapomněl zamknout, tak sem mu ho šlohl a s klukama sme ho těma šlapkama na ruce z kopce tak rozjeli … ale neubrzdili, protože sme nevěděli jak (ona tam totiž byla jen taková dlouhatánská ruční páka = brzda, ale to my tenkrát netušili k čemu je a stejně bychom s ní asi těžko hli, jak byla tuhá)… tak sme mu ho nabourali a dostali od táty na zadek, protože ten vozík musel s jedním zámečníkem spravovat skoro celej den a tvářil se u toho jako doma na tu maminčinu poličku.

                P.P.S.
                mimochodem, teď si uvědomuju, že vono to je furt o tom:
                …ten kdo stojí na chodníku…“,
                žejo (nejen) Vidláku?

            2. Já jsem ve třetí třídě,v roce 1970, secvičila s kamarádkou a mimo paní učitelkou sestavený program předvedla na třídní besídce ve třídě plné rodičů tuto scénku: Paní učitelka se ptá žáků:,,Co řekl praotec Čech, když vystoupil na horu Říp?“ Já jako jeden z žáčků nadšeně odpovídám:,, Vidím zemi rudou,hladovou a chudou.“
              Překvapilo nás děti, že paní učitelka se nesmála, když všichni rodiče ano.
              Paní učitelka, mí rodiče ani nikdo jiný nebyl vyhozen z práce ani nijak popotahován, mí rodiče byli v soukromí paní učitelkou požádáni,aby před dětmi nevykládali politické vtipy a já byla pro příští veřejná vystoupení více kontrolována , vše v dobrém.

      2. Zajímavy rozhovor s jedním angažovaným tělocvikářem je na rádiu universum.
        Akorát všechno je naopak. Jaká cenzura, vždyť i Beranovy bludy se dostaly ke každému,kdo o ně stál. A i ten Drulák si může napsat komentář třeba do mladé fronty.

      1. Výživný návrh zákona, kupříkladu za použití VPN ke čtení zablokovaných webů je 20 let kriminálu…

  7. Vidlák je zpátky! Chápu, že si každý musí na pár dní dát pohov, ale agitační imitace, která ho posledních pár dní tak mizerně zastupovala s voláním „Prasata, chcete snad žít věčně?“ „Na barikády úřadů, oběti potřebujeme ale nejsou lidi!“ je naštěstí pryč.

    Starý dobrý Vidlák samozřejmě nevyžaduje návody, jak „přitvrdit“ a ochotu padnout za císaře pána nebo Rajchla nebo koho vlastně, ale za rozumný návod považuje i zlomení mediálního monopolu žumpy na pravdu, vytvoření alternativních médií a zpravodajství, výchovu a vzdělání k vlastenectví, přípravu k převzetí moci „až to rupne“, abychom jako země a stát zase nestáli a nečuměli jak tele na vrata. A nechali si vývoj událostí opět vzít někým připravenějším.

    Není pochyb o tom, že vládnoucí libtardí verbež nakonec otočí na obrtlíku, ve stylu Orwellova „1984“, neboť „nikdy jsme nebojovali s Euroasií, vždy s Oceánií“, to se nemění. Dost jistě už teď začali připravovat svoje plány a kádry na tento veletoč, aby nepřišli o moc: jen otočí kabáty a pojedou dál. Prezident Guma bude místo 1x otočený, prostě otočený 2x, politruk Fialenko to počítat ani nemusí, ten to dělá tak často, že to má nacvičené. Zahazování modrých knížek se zlatými hvězdami, či americky pruhovaných, je to samé jako zahazování rudých knížek se srpem a kladivem… Nic nového, jak v tom vtipu o lordovi.

    Jelikož, jak Folďas jasnozřivě poznamenal v dnešní diskusi, skoro vše je už tak vyšinuté a vzhůru nohama, že musí nastat „Restart“: konec režimu bude příslovečný Götterdämmerung „f plný palbě“. Sněhová koule z kopce, řetězový kolaps, „clustefuck“ jak říkají Amíci.

    Je to nevyhnutelné, ničím už to nemohou zvrátit. Chce to hodně popkornu a užívat si jara.

    1. „Chce to hodně popkornu a užívat si jara.“
      Tohle nebude kino, spíš poctivý Ragnarök a ti nepřipravení prostě shoří, umřou. Ať již bídou, nedostatkem léků nebo v potyčkách – smrt ze zouflaství, toť nový fenomén z USA.

      Kdo sije vítr, sklízí bouři a zaseto je po všech stránkách na dokonalou bouři.
      A pomalu se rozpršívá:
      Nebudou české vejce, nebudou slepicce, nebudou české sady,nebude české vepřové, nebudou auta na spalovací motory, zlato právě překonalo hranici 2020$/unci, společnost je extrémně rozdělaná podle věku, politického názoru, kovidu atd na naprosto nesmiřitelné tábory. Padají banky ekonomika míří do recese, (pseudo)ekologické bludy vítězí.
      Válka na Ukrajině stále graduje, necelá miliarda lidí v USA+EU stojí proti mnoha miliardám lidí zemí BRICK+ osvobozujíc se od jha dolaru. OPEC také už kašle na zájmy Západu a snižuje těžbu, což je v ostrém kontrastu s bojem proti neklesající inflaci. Dluhy států jsou nesplatitelné, obyvatelstvo až na vyjímky chudne a sociální nůžky se rozevírají.
      Tolik milníků bylo překročeno, návrat už není možný. Otázka nezní zda Ragnarök přijde, ale kdy.

      1. Však ano, ale i když je to krach, je to vlastně potěšující krach – hlavně morálně. Přes bídu a neštěstí, která to přinese. Pro USA to bude nesmírně tvrdé…

        Podobně jako při zániku Sojůzu, kde se ze zoufalství zabilo, uchlastalo, ufetovalo mraky lidí. Ztráta životní perspektivy, totální zlomení osobností… Ještě dnes, v Rusku to silně poničilo asi 10 populačních ročníků chlapů, protože ženské jsou na takové události psychicky odolnější.

        V USA to proběhne ještě mnohem silněji, protože jsou do toho svého snu o dominanci a nepostradatelnosti zabředlí mnohem hlouběji. Ztráta vyvolenosti…

        1. Vy asi nemáte děti, že? Jakkoliv z toho krachu můžeme cítit zadostiučinění, pak vyhlídka na ztracenou generaci a dekády úpadku není moc radostná. A kdo ví, zda půjde jen o dekády, nebo celá století temna.
          Namyšlení na to že jsme pupkem světa, oslepli jsme a stali jsme se jeho periferií se kterou nemá cenu diskutovat, obchodovat – a nebude ani co, jako spíš izolovat, aby svou šíleností a dekadencí nenakazila zbytek.

          1. Děti mám 3. A krach bude, ať už z toho vyjádřím potěšení nebo ne, bohužel na to nemám moc velký vliv. Takže místo zoufalství se orientuje na ty světlé stránky toho všeho…

            Těch je samozřejmě hodně. Protože krach toho celého, bude také krachem Západní pavědy, klimatického a zeleného šílenství, LGBTQ+ deviace, gender blábolů, sankcionování většiny světa podle befelů z Fašingtonu – což nemá s volným obchodem vůbec nic společného… etc etc.

            Tudíž, tenhle krach pro nás v ČR bude více přínosný, než pomalá cesta ke dnu, kterou nám naprogramovali a určili WEF a jejich pan Vajíčkový Šváb. Pro Amíky a Západní Evropu to bude dost fatální, o tom žádná. Ale tyto negativní stránky se nás dotknou jen zprostředkovaně, ne napřímo.

            1. Ne napřímo? Odkud čerpáte tento optimistický výhled? Ne, prosím, neberte to jako invektivu. Ale domnívám se, naopak, že nás tyto změny zasáhnou v první řadě.

              Jsme nesoběstačná země, kde nám nic nepatří – ani vlastní vodu si neobhospodařujeme sami, jsme 17. spolková země východních untermensch, nyní navíc odstřižená od Ruských energovodů. Prakticky bez těžkého průmyslu, vlastní těžby, vlastních obchodních řetězců, laciná montovna, kde se léta zanedbává školství, infrastruktura a kde co dalšího?
              Země léta tunelovaná a reprezentovaná zoufalci, ovládaná médii a neziskovkami popř. uječenými aktivisty?
              Až na vyjímky nemáne ani vlastní banky, těch pár „našich“ v Čr ani nemá sídlo. Splňujeme všechny předpoklady vrátit se do pozdného středověku, možná pak budeme mít konzervativní hodnoty, ale také tehdejší životní úroveň.

              1. Ne napřímo, opravdu ne. Nemáte asi představu, jak totálně jsou v USA zadlužení, na všech úrovních. Vše běží, protože se do toho ještě moc „nešťouchlo“, ale jak to přijde, sesype se to celé jak domeček z karet. Od toho jsme pořád dost izolovaní a zdaleka to nedosáhlo takových mezí jako tam.

                Nejsme na tom tak zle, jak píšete. Pořád u nás jede primární výroba, zemědělství, malé a střední firmy. Problémy mnohem více pocítí i v Německu, kde kšefty s našimi výrobky realizují a mají z toho většinu zisku – tak o ty zisky přijdou, ale vyrábět se bude dál. A nesrovnatelně horší to bude v USA.

                1. Obávám se, že globalizace je natolik generalizovaná a zadlužení států natolik rozsáhlé, že dominový efekt nás nemůže minout. Jakmile západní vlastníci firem v čechách začnou stahovat kapitál, ať již z bank nebo firem, jsme úplně nasuchu.

                  Ty firmy zde již velmi silně pocitují následky COVIDu, války na Ukrajině atd., také drahé energie se již začínají projevovat. První kostičky v dominu se kývají (banky), většina populace se už nyní spoléhá na kreditky a doma až na důchodce povětšinou nikdo nemá ani cash na nákupy do další výplaty (ta by ostatně také nejspíš nepřišla, pokud by zkolaboval bankoví sektor).
                  A pokud by impusls tak jako obvykle nepřišel z venčí, pak stačí současná inflace a i střední třída začně brzy drhnout o dno.
                  Ostatně ty současné fronty na sociálkách a úřadech práce, to asi nebude všechno jen dík Ukrajincům.

                  1. Ovšemže máte pravdu.

                    Jak daleko jsme od „oka bouře“ bylo dobře vidět v roce 2008. V půlce září spadli Lehmani, a ještě v prosinci (!) nás komik jménem Kalousek (tehdy z dopuštění páně ministr financí) ujišťoval, že nám nic nehrozí. (Další ekonomický komik, prezident Klaus mu tvrdil muziku, že jde jen o „chřipečku“ 🙂 ).

                    Pak přišel skoro 5% propad v roce 2009.
                    K tomu pak Kalousek svou dovednou škrtící politikou zařídil další dvě menší recese v letech 2012 a 13. Takže jsme dopadli z celého regionu nejhůř.

                    Jsme silně svázáni s okolím už tím, že jsme hodně otevřená ekonomika, nemluvě o vlastnících velkých bank a podniků. Polsko například je na tom, v tomhle ohledu aspoň, líp. Má velký vnitřní trh.

                    Zkrátka, „bouři“ si přejí jen neználkové

                    1. Nepřeje si ji nikdo, ale ona přijde. Popírat to je dementní.

                      U nás to bude značně lepší než třeba v Západní Evropě, a nesrovnatelně lepší než v USA. Protože nemáme dosud onu bájnou a skvělou „ekonomiku služeb“, která půjde ke dnu úplně, protože na to nebude. Pořád je v ČR svázáno více lidí s výrobní ekonomikou, než tam.

                    2. Nejde už zřejmě o to zda si něco přát nebo nepřát. Ono to jede už samospádem.
                      Pro mne je odpověď v těchto slovech z nového dlouhého rozhovoru, který poskytl SH
                      „Takže to je ironie toho všeho. Ale ptáte se správným druhem metafyzických otázek na to, co se tady děje. Nedokážu odpovědět. Na Západě panuje kolektivní panika.“

                      https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/04/04/novy-seymour-hersh/
                      (velmi zajímavé, překlad je strojový a ne moc dobrý, lépe číst originál, ale i tak)

          2. Honzo, když jste tady nakousnul děti.
            Jeden z absolutně nejlepších Vidlákových článků na kydech byl o té holce od koní.
            Děti.
            Nějak jsme to mnohdy s jejich výchovou nezvládli, resp. nám s ní pomáhají média a sociální sítě.
            A tak děti často nenávidí rodiče a prarodiče za to jak volí, někdy ty děti volí natruc, a nedejbože se kolikráte snaží přemlouvat starší a životem protřelé aby vlolili proti svému přesvědčení.
            Takže z mého blízkého okolí mám několik případů, kdy na jednu stranu rodičové podstrojují bo chudáčci děti, ale z té druhé, Myslíte si, že život je peříčko? Tudle. Starejte se, a šli ještě dál, zařídili se tak, aby pokud možno vše rozfrcali a sami si užili dokud to jde. Mladým nepřenechají NIC.
            Hezké, normální, lidské mezigenerační vztahy nejsou zdaleka dnes samozřejmostí.

            1. Nevím co bych dodal, vnímám tu situaci o to tíživěji, že já jsem “ten starý” předrevoluční a manželka už “po revoluční”, a za výchovu dětí bych opravdu dobrou známku nám dvěma, jako rodičům, nedal. Ona je město (dětem obětovat vše, zábava, uvolněná výchova), já ten starý venkov ala Slunce seno & králíci (šťastné dítě, které má volno a může se realizovat samo, páchat lumpárny a pokud možno, ať se nic rodiče nedoví (a neprudí), protože pak budou padat pohlavky).
              Ona citlivá, humanitní, témeř sluníčkář a já praktik co ctí, že rodič, co šetří vařečku dítěti jen škodí. Výsledek: Děti ji mají těžce na háku, já to občas musím humanitárně pofackovat, ale se mnou je pořádek, žádné bitky a křik, je uklizeno a mám respekt. Ode mně nic automaticky (=zadarmo) nedostanou, stejně jako od života.

                1. Heh, potřebujete na výchovu také Pravou a levou ruku ďábla ? 😉
                  Nezávidím rodinám, kde jsou oba rodiče hodní, liberální, ono je normální že děcka jak vlčata bojují o postavení ve smečce, ale ti rodiče, kteří se podvolí zažívají pořádný teror. Vidím u kolegů i některých sousedů. Děcka nemají autority, ani ve škole (na SRPŠ mě bylo toho jejich učitele docela líto, my dostávali “buráky”, pohlavky, opisování za trest a poznámka v žákovské se doma úročila ještě jednou – neexistovalo, že si rodič vyšlápne na učitele jako dnes, a že žáci na ZŠ potřebují dětského psychologa), ani dnes nejsou žádné autority duchovní a to co vidí na YT, TikToku a jinde opravdu nejsou dobré vzory.

                  1. Asi takhle… od maminky se dozvi „uz hodinu ti rikam, abys sla udelat ukoly“. Ode mne „bud to hned udelas nebo to za chviliudelas a bude te bolet zadek“ 🙂 Ve skutecnosti je to posledni prostredek a zaplatpriroda pouzivany cim dal mene, protoze se pomalu naucili, ze toho zas tak moc nechci, ale co chci, to musi splnit. Zase na druhou stranu, maminka ma talent na jiny veci a svoje pristupy pred detma navzajem nezpochybnujeme.

                    A to, ze jsem se od nich nedavno dozvedel, ze jsem na vsechny ostatni hodnej, jenom na ne prisnej beru jako vedlejsi ztratu… jak vzdycky rikam, kdyz namitaji, ze „to neni fair“… „zivot neni fair, zvykejte si“.

                    Akorat jak pravil klasik (mimochodem, sam pedagog) „ja na tebe nemam cas a maminka tu spravnou silu v ruce“ 🙂

                    1. Tak pevné nervy i ruku, toho Šimka&Grosmana jsem v tom poznal 😉

              1. Charakteristické :-B

                Lidi se nevybírají kvůli názorům na výchovu budoucích dětí. Taky jsem to zažil, jak se naše názory na to rozcházely, naštěstí ne moc. Ale mohli jsme je vyzbrojit do života líp, zvlášť toho nejmenšího
                Vnoučata zatím nemám, ale trochu se děsím liberální výchovy v rodinách okolo, zvlášť v těch bohatších

        2. V tom Rusku umírali lidé i hladem, ale to není korektní, tak se to svede na chlast a drogy.
          Poslouchala jsem jednu Rusku. Její rodina rodičů pochází z Permu a její otec trpěl nějakou nemocí, lékař mu doporučil změnit bydliště a tak se odstěhovali do Rigy. Ona se tam už narodila, našla si partnera a jako absolventka oděvních škol hledala po rozpadu SSSR práci. Měla v tom pořadu na YouTube hodně hostů ze své branže a všichni říkali, že Riga byla oblast odívání v celé říši,
          ( a kde jsou dnes, Pjakin jim říká Vymiráty,, Estonsko už má obyvatel jako Praha).
          Po rozpadu a diskriminace v Pobaltí, odjela s manželem a dětmi do Krasnodaru. Kde založila obchodní dům.
          Mluvila o tom, že díky známým se jí podařilo dovézt z Finska q mouky, aby přežili. A šila spodní prádlo pro zbohatlice. Prostě se protloukali jak se dalo. Asi ji to stálo i hodně zdraví, protože už je mrtvá, zemřela v 62 letech na komplikace s koronavirem.

          1. Samozřejmě, i hlady. Ale ještě více na výpadek léků, rozpad zdravotní péče, …

            V Rize jsem měl přítelkyni, Rusku která se tam také narodila – její ruská rodina byla v Rize od 18. století. Nový lotyšský protiruský nacismus léta přežívala, ale nakonec také skončila v Rusku. Pobaltí je prostě tamními kolaboranty s USA a Západem likvidováno. Dá se říci, že mají, co chtěli a co si zaslouží vrchovatou měrou, za to co dělají…

            Jak to tam dopadne, těžko říct. Možná za 20 let, až to tam vymře, zbytek požádá Rusko o nové přičlenění, jako svazové republiky do RF. Kdo ví?

              1. Jak známo, Pobaltí i s nevolníky koupil od švédského krále ruský car Petr I. (nebo který to vlastně byl) za už nevím kolik kop stříbra, po válce se Švédskem, kterou skončila švédská expanze a Švédi byli v podstatě zničení. Státnost – mimo Litvy samozřejmě – dostali darem od Ruska, do té doby byli jen gubernie carské říše. Takže to zase tak velká změna nebude.

                Ohledně Litvy, asi lepší být v Rusku autonomní gubernie, než součást VelkoPolska. Poláci jsou si totiž dost jistí, že hlavní město Litvy Vilnius není litevské, ale dávné polské město Vilno. 🙂

    2. Ja mam posledni dobou porad silnejsi pocit, ze ten velky tresk nikdy neprijde, ale misto toho se to cele bude natahovat do nekonecna. Uz nekolik let ctu vsude poplasne zpravy o konci sveta jak ho zname a porad se vlastne nic moc nedeje. Logicky by si clovek rekl, ze to proste musi prasknout, ale tim, jak ma svet obrovskou setrvacnost, mozna nic takoveho nenastane a misto toho se jen velmi pozvolna budou menit veci k horsimu (pro nas) a vetsina lidi bude mit dostatek casu na to, aby si na to zkratka zvykla…

      1. Tak jistě, není to jako vypnutí žárovky…
        Všichni si zvyknou, ale zvykání si na nesrovnatelně horší není příliš populární.
        U nás to tak hrozné nebude, protože jsme tak na dně, že moc dále klesat už není možné. A navíc, jsme na takové podmínky zvyklí, mnohem více než třeba Amíci nebo Západní Evropa.

        1. Jak …“že moc dále klesat už není možné“?

          Nesouhlasím!!!

          Už mockrát sem si myslel, že sme narazili na dno a po chvíli sem zjistil, třeba když nastoupili ti kazišuci včele s Fialou, že sem se dosud vlastně vznášel v obláčcích.

      2. Řím skomíral 250 let, Třetí říše 2,5 roku.
        Přemejšlím, kdy začal brát konec socík a nevím.
        Tahle nemocná pakultura asi někdy v sedmdesátkách, už když jsme se k nim radostně hrnuli byli nakažení a nikdo netušil, že už začal konec.

        1. Část lidí to tam věděla… a oponentura tam byla, ne že ne – ale byla silově potlačena a ukřičena.
          Třeba v 90. letech v Kalifornii, mi říkal otec amíckého známého a kolegy, že od roku 73 klesá reálná mzda a tudíž si jeho děti nebudou žít jako oni. Což nakonec nebyla pravda, protože ICT věda/vývoj/výroba generovala obří zisky, takže na pár let to vidět takhle přímo nebylo, aspoň tedy pro nás z ICT oboru. Ale zbytek šel docela jistě rapidně dolů, což opět vidět tolik nebylo, protože už za Reagana se rozjely obří osobní úvěry, hypotéky, leasingy v podstatě bez hranic.

          Tento chlápek byl takový lepší „koloťuk na dráze“, se střední technickou školou a různými profesními školeními a certifikáty. Dělal něco jako šéfa údržbové čety, pak dispečera údržby… prostě věci okolo železnice. A v tom roce 1973 měl denní plat ekvivalentní jedné unci zlata, v tehdejší ceně… Takže si žili fakt jako v pohádce… velice slušně.

          1. PS. A ve firmách rozjeli úvěrování bez brzdy také… i ve státní správě. Změnili různé věci v účetnictví, takže podvody se dělaly legálně. Završilo to Clintonovo zrušení „Glass-Steagall“ zákona, oddělujícího komerční a investiční bankovnictví, začala „financializace“ ekonomiky a dostalo se to tam, kde to je teď…

            Koncem 60. let také v USA začal vývoz průmyslu do levných zemí, tehdy Mexika a levnější Západní Evropy, následně v 70. a 80. letech do Číny, což v 90. letech vzalo úplnou vrtuli. A to nejen v USA, ale na celém Západě.

            A dopadlo to, jak to dopadnout muselo. Což fůra znalých lidí říkala předem, ale…

          2. V roce 1973 to zasáhlo i ČSSR, tehdy to byla první ropná krize. Benzín podražil tuším ze dvou na čtyři koruny, dětské oblečení a obuv, do té doby maximálně dotované, také. Bylo zle, příslušníci SNB jako jediní tehdy dostali kompenzace k platu. Za rok či dva poté byly zvýšeny přídavky na děti plošně a prodloužena mateřská dovolená….a začaly se nám rodit Husákovy děti.

        2. V době Gorbačovy perestrojky, tzn. kolem 1985. Ono se to pak začalo všechno nějak rozvolňovat a flákat. Nebyl problém sehnat západní zboží – veksláci, burzy, tuzexy, černé trhy. Videa, filmy, hudba, zboží a lidé začali závistivě vzhlížet k západu. Takže i kdyby nebyla ta taškařice v 89-tém, tak bych tomu dával rok, maximálně dva 🙂

          1. Popisujete to přesně, ale já jsem přesvědčen, že nebýt té sametové frašky ’89 (jež byla v podstatě prototypem barevné revoluce, jak se tomu později začalo říkat), tak by komunistický režim zdegradoval někam na úroveň systému Jugoslávie. Tj, ani východ ani západ. Stát by si ponechal všechna strategická odvětví včetně těžkého průmyslu, zbytek by se zprivatizoval a povoleno by bylo i soukromé podnikání, živnosti, ap. Ostatně, k tomuto již bylo našlápnuto – v roce 1985 jsem si legálně zažádal o malou vodní elektrárnu, zdevastovanou na přelomu padesátých a šedesátých let.

            Tohle ale nebylo v zahraničním plánu, proto se muselo urychleně přikročit k převratu. A tak se dohodlo tzv. reformní křídlo KSČ s Chátrou 77 a prostřednictvím StB to v listopadu spustili. Neinformovaná veřejnost to spolkla i s navijákem (já tehdy rovněž). Ale již za pár týdnů mi mnoho věcí „nesedělo“, a když pak dvojnásobný politický vězeň Mirek Dolejší napsal jaře 1990 svou legendární ANALÝZU 17.11.89, všechno mi doklaplo. Od té doby mám jasno.

          2. Tazko povedat, 89. bol samozrejme sucastou celkoveho planu….to boli NDR ci Madari. Mozno keby vychodny blok vydrzal par rokov, tak by po rozbehu Ciny to bolo aj tu udrzatelne. Ale ludia pitrebovali stret s realitou, aj ked az o 30 rokov, inak by ten Zapad istal vysnivany

    3. ad „Na barikády úřadů, oběti potřebujeme ale nejsou lidi!“ je naštěstí pryč. – jste si tím tak jist? Já tam čtu něco jiného…

  8. Naše národní zájmy a státnost se staví už přes 30 let tak, abychom směřovali k úplné kolonii a bude velmi těžké usekat všechny chapadla zrady. Brusel, Německo a USA nás pevně svázali chapadly této zrady. Náš právní řád není náš, ale Bruselský a pijavice z naších řad to jistí.
    Pětikolka už na rovinu říká, že veškerá moc patří Bruseli, Německu a USA a vůbec se u toho ostudou neošívá, tak jsou si jisti.
    POJĎME JIM DO TOHO HODIT ČESKO-SLOVENSKÉ VIDLE!!!

  9. Moc nekomentuju, Facebookovi dávám doživotní ban. Nikdy bych si nepomyslel, že podepíšu tolik petic, že se dokonce vypravím na demonstraci a že založím místní skupinku lidí, kteří se o něco pokouší a propojují se s jinými skupinkami. Nad rozborem alternativy jsem také přemýšlel zde: https://www.tichy-blog.cz/l/co-je-vlastne-ta-alternativa/
    Když se tam podíváte (nejen Vidláku), odhalíte mé činy nejen prostřednictvím mých slovních výlevů. Mějte se a víc se radujte než truchlete, buďte víc zdraví než nemocní a víc šťastní než naštvaní a smutní. Udržujte se v kondici a posilujte svou psychickou odolnost. A hlavně buďme lidští.

  10. Stále přemýšlím nad aférou Sboboda. Má pravdu, když rezignoval na členství komisi sportovců ČOV. V komisi nebyl jako zástupce MO, nýbrž jako zástupce sportovců. Pokud nemá právo vyslovovat názory za české sportovce, a to řekla Afro-američanová jasně, tak je prostě nemůže v komisi zastupovat. Je proto nutné všechny všechny členy armádních sportovních klubů vyloučit ze všech orgánů, kde mají zastupovat sportovce, rozhodčí apod. Protože mají právo prezentovat pouze názor paní ministryně, nikoliv názor sportovců či rozhodčích.

  11. Rušení poboček České pošty mě hluboce uráží. Dostáváme se někam zpět tak o 150 let. Před časem v naší vesnici, která byla v roce 1970 přifařena k jednomu statutárnímu městu, zrušili sobotní provoz pošty. Tím mi značně zkomplikovali život, protože moje pracovní doba je mnohem delší, než otvírací doba této pobočky. Nyní ji pro jistotu ruší úplně. Což může mít pro mě pozitivní efekt, že si budu moci vyzvedávat doporučená psaní i o víkendu.
    Nicméně zrušení pobočky České pošty degraduje život v naší přifařené obci do dřevních dob. Proto požádám městské zastupitelstvo, aby naší přifařené obci snížilo místní koeficient daně z nemovitostí. Protože město z mých daní staví „tunely“, ale pro naši přifařenou obec od Sametu neudělalo vůbec nic. Co se nepostavilo za minulého režimu (včetně budovy pošty), to není.
    Doporučuji to udělat všem. Snížili jste nám kvalitu života v obci – nemáte nárok na zvýšený místní koeficient daně z nemovitostí!

      1. Godot napsal:
        5 dubna, 2023 (7:13)

        Kdyby stejných podnětů bylo hafo, možná by začali přemýšlet, kde udělali soudruzi z ČT chybu.

        1. Svata prostoto… zapiste si za usi… soudruzi z CT chyby nedelaji! To jen vy, nemyti dezolati a konspiratori to odmitate pochopit. Zrejme proto, ze vam chybi zuby a mate nekolik exekuci.

          1. …by začali přemýšlet…/i>“
            Vy ste, Pepopůvodní, asi nezaznamenal, jak to udělali tudle s těma důchodama, žejo?

            1. To je sice pravda (sám jsem tak už před léty učinil), ovšem ti šmejdi pak mohou protlačit tzv. přípojkový zákon (= kdo odebírá elektřinu, musí povinně platit i washingtonsko-bruselskou ČT). Takto už to v různých zemích mají zavedeno.
              To bych pak musel kromě televize odhlásit i elektroměr…

    1. =D
      „…Podstatnou otázkou je rovněž financování televize, jehož hlavní zdroj – koncesionářské poplatky – se už léta nezvýšily, při praktické nemožnosti ČT používat reklamu jako zdroj příjmů. To je ale zcela mimo kompetence vedení instituce, proto tuto – jinak zcela zásadní oblast – mezi témata této iniciativy nezahrnujeme…“
      =D
      =D
      „víme že vás poplatky serou, ale… no… víte… ¯\_(ツ)_/¯ „

  12. Vidláku,
    tak jestli chcete názorný příklad lidí, kteří se jednak organizují, jednak vyvíjejí sofistikovanou činnost ve prospěch vlastenecky orientované části společnosti a o které jste doposud ani nepípnul, tak co třebas takový spolek SVATOPLUK?!

    O pochodech Za mír jste tady sice jednou špitl, ale že byste jejím organizátorům dělal alespoň trochu srovnatelnou podporu jako činíte fotbalovo-tenisovému Rajchlovi a jeho akcím směřujícím k likvidaci odhodlaných jedinců alternativy se rozhodně říci nedá …

    Například.

    1. BTW Já si vážím profesora Druláka. Má velmi realistické názory, které se nebojí a umí srozumitelně a uvážlivě odprezentovat. Má široký přehled. Politickou stranu se zakládat nechystá, že na to není vhodný čas. Pro mne by byl velmi vhodným kandidátem na zastřešující osobu alternativy, ale je dostatečně chytrý, aby se na tohle vybodnul.
      Taky Švihlíkovou ráda poslouchám nebo čtu. Nepředkládá jen kritiku, přichází s řešeními, působí nebojácně.

      1. Ono je otázka, zda je účelné vytvářet nové a nové politické strany a nebo pracovat s tím co už je ke kýženému cíli… Jinak souhlas.

        1. Tam ale musí být ochota od obou partnerů takového dialogu. Tady nových „bojovníků“ i – spíš se dá říct, a to hlavně – starých mazáků.

          Je to jako ve sportu, když se objeví nový talent mimo tradiční kluby, začnou se o něj doslova přetahovat. V politice se naopak talent, který nejede podle daných not, snaží všichni zašlapat, vláda a kupodivu i parlamentní opozice…

          1. Váš komentář je v naprostém rozporu s realitou. Příkladně Ivan David z SPD velmi přispěl k propagaci Vidláka a jeho Kydů, načež se mu Vidlák „odvděčil“ tím, že v prezidentské volbě defacto namydlil schody prezidentskému kandidátu, ID…

            No a dnes Vidlák podporuje Rajchla, který se nepokrytě vyjadřil, že zničí SPD…

            S takovou se Pětidemolice nemusí ničeho obávat.

            1. Tak jako Okamura předtím zničil jiné vlastenecké strany (RSČMS, DSSS, ND, co tu byly před ním) svým projektem…

        2. Kolemjdoucí:
          Tuto otázku jste měl položit panu Okamurovi před 10 lety.
          Já to udělal a odpověď byla ve smyslu, že má svůj vlastní projekt.

      2. Jj, je to zvláštní. Drulák se nějak Vidlákovi nehodí. Možná je to alternativa k vidlákově alternativě obléhání budov / lehání si na silnici / sraní obyčejných lidí atpod. akcí, na něž jistě JXD a Koudelka už nedočkavě čekají.

    2. Kolemjdoucí:
      Možná proto, že i Vidlák má jen dvě ruce a jednu hlavu? Proč místo kritiky nepřispějete Vy sám? Proč Vy sem nedáváte upozornění na pochody za mír? Proč tady neavizujete, kdy a kde budou? Proč sem nedáváte odkazy na akce/diskuze spolku Svatopluk? Proč požadujete, aby všechno dělal jen Vidlák?

      1. Této Karlo, propagaci dělám tam, kde je o ni zájem a kde za své podněty nejsem předmětem šikany, jako třebas zde v průběhu prezidentské volby. Např.

        1. Je dobré propagovat kvalitní produkt. Propagací nepoužitelného starého šuntu se leda zesměšníte.
          Já jsem před 10 lety propagoval za prezidenta jistého senátora Okamuru. I volební lístek (č.10) k 1. kolu voleb jsem mu vyrobil a distribuoval… To jsem ale ještě nevěděl, co se z něj za rok vyklube a čím se odvděčí.

    3. Svatopluci jsou dobří. A nejsou jen oni. Petr Hampl má svoji Jungmannovu akademii. Já jsem také krůček od své organizace. Jsou tady žlutí špendlíci a další a další. Ty podpůrné struktury jsou důležitější než vrcholní politici.
      Ale v této chvíli jsou tu v podstatě tři subjekty, které jsou politicky funkční. Babiš, Rajchl a Okamura. Babiš je na tom podle mě nejlépe, protože má peníze i voliče. Podle mě dělá chybu v tom, že pořád věří ve stranu pro všechny. Podle mě bude mít v příštích volbách 25%
      Pak je tu Rajchl, který jde nahoru. Je pracovitý, umí mluvit, má u celkem dobře vybudovanou stranickou strukturu. A protože mají ještě politicky „holou prdel“ nemá problém s hádkami ve straně a s protichůdnými zájmy. Tohle všechno teprve přijde.
      A pak je tu Okamura. Ten je zavedený, lidi jsou na něj zvyklí, má strukturu vybudovanou. Pokud se dokáže vzpamatovat z chyby z prezidentské volby, kdy ukázal, že tvrdé jádro SPD nemá ani 5%, tak to bude dobré. Ale zatím víc věštím, že spíš se v tom ještě řádně umatlá.

      1. Kdyz mi to dochazi , tak to tak vychazi..
        Jako obyc clovek za ty jejich pracovitosti nedam ani zlamanou gresli.
        Hampl, Rajchl, Okamura , Babis, Klaus , ktery z nich nekdy makli na praci.
        A zadnej z nich vetsine lidi v ty rovnici nedochazi.
        Proc s nimi chodit na led.
        A proc se drzet za nima , kdyz nejen me ta rovnice vychazi , proc to nezkusit Vidlaku, cas se naplnuje…
        S nami je mozny pocitat..Zadny zamery, na dilci organizace .
        Vsenarodni hnuti.
        /Think Big/.

        1. Myslíte, že ta opoziční scéna je ještě málo naředěná, že by to chtělo ještě více?

          Hm……tak prosím, běžte do toho!

          Jen tu pak nekňourejte, že to té Kavárně zase vyšlo.

          1. První velký ředitel byl Okamura. Měl zůstat raději senátorem.
            Kdo čím zachází, tím také schází.
            Babiše do národní opozice nepočítám, to je oligarcha. V opozici se ocitl pouze proto, že začal konkurovat hamižné mafii.

  13. Vďaka za tento článok. Radosť ho bolo čítať. To najlepšie od Teba Daniel k mobilizácii. Ešte raz vďaka. Prajem krásny deň všetkým.

  14. Vazeni, nabizim zcela jiny uhel pohledu. Koncem roku ma byt uz pata generace umele inteligence – a uz soucasna ctvrta zacina krasoduchy desit. Vyvoj jde tam, kde se cekal tak za 10 let pozdeji. A pracuje se na vysoce specializovanem hardwaru, cipech optimalizovanych prave pro UI. Darmo ze to prava inteligence samozrejme neni – neuvedomuje si sama sebe. Ale zvenku, z pohledu uzivatele se uz tato generace UI jevi s inteligenci dejme tomu trileteho ditete – ale pracujiciho se vsemi informacemi lidskeho vedeni. Jaky to skok oproti stavu pred cca 10 lety, kdy se mohlo mluvit o max. tak inteligenci hmyzu…. A co z toho vyplyne bez douheho rozepisovani, na ktere tady neni vhodne misto ? No prece desitky procent nezamestnatelnych lidi. Kecy o tom ze vzniknou nova povolani misto zaniklych jsou jen kecmi. Protoze prumerny (ted nemluvime o spickovych tvurcich jedincich) clovicek ma jen jednu vyhodu – kognitivni schopnosti. Mařena na recepci, v kase obchodaku, nebo za okynkem posty, je UI snadno nahraditelna, pokud UI bude moct obrazove i slovne odkecat to same, co ona. A to bude moct, a na nejslozitejsi pripady si privola ziveho supervizora – jenze ten bude stacit v zlomku poctu dnesnich ouradu. A co pak ? Co s tou masou lidi ? Kolik z nich ma danosti vhodne treba pro socialni ci manualni praci ? Bakalari model Bc. Lipavsky, budou kvalitne a zrucne delat remeslo ? Ale no… Mili zlati, otazka nutnosti uplne zmeny modelu ekonomickych, spolecenskych a politickych prav a povinnosti, prijde na radu mnohem drive a mnohem brutalneji, nez kdo cekal…

    1. Proto dost lidi veri, ze nas budou chtit vybit. Protoze, na co lidi, co nic potrebneho bud neumi, anebo to za ne „umi“ robot?

      1. Stačí nepodporovat porodnost a šetřit na zdravotnictví. Už nyní vymíráme („zachranují“ nás migranti), a do neklidné doby nikdo soudný přivádět děti nebude – viz skokový propad porodnosti nyní. A zdravotnictví se sype samo, od neodstaku léčiv po vzrůstající rezistenci bakterií na antibiotika, kdy brzy bude kdejaká ještě před pár lety banální infekce opět smrtící.
        Pak už stačí jen ušetřit alá Česká pošta a zhoršit dostupnost lékařské péče a i infarkty budou mít opět vysokou smrtnost, věk dožití rapidně klesne a úspora bude tedy dvojí = do důchodu v 68 nepůjde skoro nikdo.

          1. Cca 2000. A polovidlákov proto, že starousedlíci – vidláci versus náplava v satelitu. Dva jiné světy.

      2. Co umí robot? Jednoduché jednotvarné procesy, stačí pár senzorů a jede stále dokola.
        Pak když ty senzory omezíte, ono to jde, Korejci byli v tom velmi vynalézaví, prostě je přelepili a pak způsobili smrťák, což se u nás vyvolalo zděšení a jejich také, asi z domova nebyli zvyklí na vyšetřování.
        No a chvilku to jede, ale stačí nějaká nečistota, tryska, která natírá těsnění, které v peci stuhne, uhne a následně je celá várka špatná.
        A myslíte, že to zvládne další robot?
        Nene, tohle dělají zase lidé. A ty roboty musí opět někdo seřizovat a každému to taky nejde. A opět se zjistí, že Ing. kterého na to místo přijalo se nesvědčil, ale zvládá to jiný seřizovač. A takhle to je se vším ve výrobě.
        Robot má tu výhodu, že když se pokazí, všichni stojí, nemůžete mu vynadat. To nejde. Je to stroj řízený počítačem a pochybuji, že by UI byla v řešení lepší.

        1. Ale Evixko… 🙂 Tak trochu podrobneji : Co delal prumerny Franta v roce 1616 ? Kovarskeho pomocnika. Na umelecky zdobene brneni ci mrize, nebo ma vyzkum jak dlouho se ma co ohrat, prelozit vrstvama jako damasek, apod, na to nestacil. Na to byl v dilne jeden Mistr. Co dela Franta dnes ? Treba v lisovne gumy vybere z lisu vylisek, da ho do vozejku a ten pak po case odtahne do skladu. Proste napric dobami jeho jedina vyhoda byli zakladni kognitivni schopnosti. Ale makat muze jen 8 hodin, musi jist, chcat, a to vse i kdyz je zrovna mene zakazek… A zkus ho preskolit jinou praci. Dopadne to jako u nas s 500 havirema prekvalifikovanymi na programatory. Uspeli presne dva 🙂 Takze az nastane situace ze ty kognitivni schopnosti v rozsahu jaky je zapotrebi budou plne nahraditelne a cena tech robotu bude klesat – beda. Franta (i jeho domaci Marena) zustanou nezamestnatelni !! Strilet do nich nelze. Takze co s nima ? Nepodmineny prijem a silne omezeni obcanskych a politickych prav, pac jinak by se spolecnost stala neriditelnou. Oboje soucasne. Nebo je jina moznost ? No vlastne je, ale ne historicky rychla – expanze do Vesmiru, kde se bude zas hodit k osidlovani kazdej Franta s Marenou. Ale my tu rychle prispechvasi krizy ztraty odveke spolecenske dohody – ja makam, prodavam ti svou praci, ktera MA nakou cenu a ty me zato zivis – musime resit IHNED.

    2. Jj. Ono to nepůjde zase až tak rychle, protože Mařena na recepci je levnější, než UI a nový hardware a jeho provoz. To je stejné jako s robotikou…

      Ale v něčem ne, třeba právníci v anglosaském světě, kde platí ta jejich šílená forma precedenčního práva, a tak jsou platné zákony natolik zašmodrchané a překryté miliony soudních precedentů, že se na tom živí armády cizopasných právníků – tohle „všeznalá“ UI šmahem semele… a za 10 let budou dnes přeplacení právníci, žijící dolce vita, zametat chodníky a smažit hranolky, pokud vůbec.

      Zešílená „ekonomika služeb“ v USA se poněkud scvrkne…

        1. A jak ručí za výsledek pravní kancelář? Nijak, samozřejmě – vždy se z odpovědnosti dokáží vyvléknout, když něco pokazí. To je stejné, jako když si necháte udělat úpravy v bytě/domě „od firmy“, místo mnohem levněji a často lépe od někoho, kdo to umí nebo svépomocí. Abyste to měla „se zárukou“. Většinou zjistíte, až poté, že zaručeno nebylo vůbec nic…

          Taková právnická UI bude dost pravděpodobně otevřená a veřejná, komunitně zajištěná a spravovaná, asi jako dnešní „svobodný software“, průběžně opravovaná všemi.

          Dokonce by díky takovému systému šlo přepsat všechny tyto navrstvené sračky do celkového, kodifikovaného znění – což normálně není v lidských silách, ale počítače by to zvládly.

          Právníckým parazitům prostě zvoní hrana a klinká umíráček Bim Bam…

          1. To je jednoznačně dobrá zpráva. Vemte si, kolik jich je jen v Praze. A navzdory „neviditelné ruce trhu“ jejich ceny neklesají, naopak…

    3. Ved preco sa asi uz 10 rokov diskutuje o nepodmienenom prijme? Nim si ti u kormidla planuju podplacat masy, aby nerobili bordel, ked budu skoro vsetci nezamestnaní. A nasledne bude potrebne zmensit ich pocet pod kriticku hranicu, aby nepredstavovali pre vladnucu skupinku nebezpecenstvo. Ci uz sirenim novych kovidov, novymi vakcinami alebo prirodzenym vymieranim. Preto ta propagacia LGBT+ lebo buzeranti nerobia deti.

  15. Přemýšlel jsem o tom blokování státních institucí…Nestačili by symbolicky dvě, tři stovky demonstrantů před Strakovou akademií? Mohli by se po 3-4 hodinách střídat. Ta vize se spacáky a piss bottles se mi nelíbí. Působí to megalomansky a lidem hrozí prochladnutí…Někdy méně je více, aneb Praha není Paříž. Co Vy na to, vidláku?

    1. Mi také ne, on už prezident PePa vyhrožoval. Stačil mi ten záznam jak údajně chtěli demonstranti sundat vlajku na muzeu. Staly tam houfy těžkooděnců, co si výzbrojí nezadají s válečníky a ty vyprovokovaly útoky.
      Těžko to teď bude jinak.

  16. Off topic
    Než započneme „revoluci,“ je třeba zjednat pořádek ve vlastním domě. Tím mám na mysli eliminaci „elfa“ Scallopa. Mám doživotní bany na všech mejnstrýmových platformách, FB Milion chvilek pro demokracie, zablokovanou IP adresu…Ač jsem debatoval slušně, nemilosrdně mě zařízli. Ptám se: „Proč zde dostává takový prostor Scallop? V čem spočívá jeho diskusní přínos? Že se lépe naučíme „šermovat“ s názorovými oponenty?“
    Blbost…libtardi ve svých plátcích mi nikdy takové privilegium tréninku nedopřáli. Jakmile jsem získal převahu, „zkontumovali“ mě…Nafurt. Oko za oko, zub za zub. Zavřete Scallopovi hubu. Nafurt…Ať táhne
    mezi své na hovínka, žumpu24…

    1. Nemůžu mluvit za jiné, ale od nás se přece očekává ta andělská slušnost. A když není, jsme ti nejhorší vyvrhelové. Viz třeba ta druhá světová. Němci tu mohli páchat, co chtěli, po válce stačilo tak napůl úst říct sorry a jelo se dál. Nám tu někdo lepí nálepku kolektivní viny kvůli několika excesům pár amorálních či frustrovaných lidí, přičemž tyto akce stát ani společnost nijak nepodporovaly, protože tehdy už přeci byl mír a my se měli chovat jak největší slušňáci. To samé platí o de facto každé situaci či etapě našich dějin. Prostě my máme povinnost být ti vstřícní a tolerantní, oni nás mohou diskriminovat, občas vraždit či jinak likvidovat, páč oni to dělají ve jménu těch pravých hodnot, zato my jsme jen ti dezoláti. Stonjeková si z toho v posledním streamu dělá legraci, ale my jsme fakt snad jako národní výbavu povinni nosit u pasu pytlík s popelem a pravidelně si jím na povel posypávat hlavy.

    2. Chápu, ale bude tu pak nejspíš stejná nuda jako v libtardí mainstreamové žumpě. Akorát naruby převrácená. Jestli to v důsledku něčemu pomůže, pochybuji. V lepším případě se budeme navzájem utvrzovat ve svých názorech, v tom horším se pohádáme mezi sebou. O národní opozici je známo, že nemůže-li se přít s protivníky, pohádá se navzájem.
      Mainstream jsem dříve navštěvoval nikoliv kvůli brainswashingu z hlavních článků, ale kvůli diskuzím – dokud se tam dalo jakž-takž svobodně diskutovat. Což je už dávno minulostí, byť si pamatuji, jak to třeba na Novinkách kdysi fungovalo = podobně jako zde. Cenzura nastala, až začaly libtardům docházet argumenty. Na AE-News zase mají svůj systém Akismetka, který vám pustí příspěvek až za 2-3 hodiny, kdy už jej málokdo přečte. Což z diskuze činí soubor ojedinělých štěků.

      Takže, co se tyče trollů, je možno na ně zareagovat alespoň cedulkou jako je v ZOO?
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬
      | NEBEZPEČNÉ ZVÍŘE, NEKRMIT – NEDRÁŽDIT ! |
      ▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬▬

      1. AE to taky nemají domyšlené. Mají tam trolly, ne vše padá do „akismetu“ a na pravidla už kašle i admin. Někdy dokonce smaže i dobrý příspěvek ( stačí nesouhlasit s nějakým názorem VK ), ale různé zvratky tam nechá.

        Bornova.pub má ruční schvalování. Tím sice vznikají prodlevy, ale aspoň to tam nemá jak na psychiatrii.

      2. Ale to prase sem nechodí diskutovat.
        Jen sem vlítne, vyblije nesouvislou prasečinu a zmizí.
        Jakoukoliv diskusi zničí, další čtenáři musí přeskakovat jeho hovna, všechno zasmrdí a zasere.
        Zničil takhle diskuse u Vlka, zničil takhle diskuse u Vidláka a zničí takhle diskuse i tady.

        1. Ba, já už v těch stovkách příspěvků často hledám jen ty svoje, kde se snažím diskutujícím odpovědět, ale nemám kapacitu číst několik set příspěvků zamořených trolími výtrusy, a pak tedy přejdu i nové, hodnotné příspěvky. A to je škoda.

          Scallop, Hop, různí další anonymové sem nechodí diskutovat. Jen s pubertální škodolibostí drážídí diskutující a s potěšením rozbíjejí „dezolátům“ kultivovanou diskusi.
          Opravdu se Vám divím, že stále reagujete na někoho, kdo Vámi otevřeně pohrdá, ač je sám velice omezený hlupák a škodolibý primitiv ze kterého jen čiší zášť.

          1. A argument, že je přece třeba uvádět věci na pravou míru (kvůli „dosud neinformovaným čtenářům“) je… absurdní.
            Včera mi Charon doporučoval najít si rolovací kolečko na myši. Ale proč mám kvůli dětinské zábavě některých (a zlovolnosti trollů) rolovat dvěma třetinami stran diskuse?

            1. Rollováním jsem to řešil já, někdy to bylo úmorný, střídaly se dlouhý špalky demagogických gogových blemců s hovnama anonymů, až mě to nasralo a pár měsíců jsem tady nebyl – koneckonců to není povinný a venku je hezky.
              Někteří z diskutujících věří, že prohrabováním skelopových hoven je možný najít perlu. Já vím, že přehrabováním hoven se akorát umažete a nasmrdíte.
              Někteří jiní věří, že když nebudeme poctivě číst skelopovy sračky, stanou se z nás severní korejci. No, budu asi korejec, co naplat.
              Teď si dám zase na pár dní voraz – je tu anonymně nasyflíno víc, než je mi milé…

    3. ciki333 má v zásadě pravdu. Jenže trollů je moc a mění IP. Řešením by asi bylo nezobrazování komentářů – až po ručním schválení adminem. Ten by z toho byl časem asi na psychologa nebo kněze, ale diskuzi by to definitivně pročistilo. To, co tu předvádí „hop“ nebo „anonym“ to jsou fakt diagnózy…

      1. To se casto resi dobrovolniky moderatory, kteri si tu praci rozdeli. Ve wordpressu vetsinou staci, kdyz se moderuji nove prichozi.

    4. Dobrá připomínka – a já k ní dopíšu něco svého.

      Vy máte v zásadě pravdu, ale chybí vám zážitek pohledu z druhé strany.

      Jakmile začnete dělat pořádek, nutně do věci vnesete osobní hledisko. Bordel v diskusi nenabývá diskrétních hodnot, je tak-nějak spojitý a vy budete muset stanovit nějakou mez, za kterou už nebudete tolerantní. Tím ovšem vyrobíte několikerý problém:

      1. Ti, v jejichž zájmu (pořádek a kultivovaná diskuse) jste ony meze nastavil, přijdou a budou říkat, že jste je nastavil špatně, příliš přísně.
      2. Objeví se jedinci, kteří mají vyvinutý smysl pro pojem „limita“ a začnou se k vámi nastaveným mezím nekonečně přibližovat a zkoušet, co vydržíte. Vy to vydržíte, ale jedinci ze skupiny 1 přijdou a řeknou, že jste meze nastavil málo přísně. Vás se to sice nedotýká, ale „limitář“ se tím náramně baví a v další iteraci se nastaveným mezím opět přiblíží o libovolně malé delta.
      3. A konečně – sem-tam někdo, kdo je zrovna v ráži, ony meze v zápalu diskuse překročí, vy ho smáznete (to musíte, abyste zůstal konzistentní) – někdo to uzná a je to OK, někdo to neunese a nařkne vás, že jste ho smazal za názor.

      S trollem je ve skutečnosti velmi snadné pořízení. Je předvídatelný jako konečný automat (pojem z informatiky) a jako administrátor zbavíte se ho velmi snadno. Ve skutečnosti jako admin opakovaně řešíte body 1-3, a začne se vám zdát, že jste se ocitl v roli vychovatele někde v ústavu problémové mládeže. Úplně vás přejde chuť pro tyhle lidi psát a svěřovat jim své myšlenky a otevírat jim svá intimní zákoutí.

      A pak náhle přijde chvíle, kdy si řeknete: proletáři všech zemí, polibte mi prdel.
      —-
      Chcete-li to vyzkoušet a zažít, nabídněte se Vidlákovi jako nádvorní četa. Good luck!

      1. Já k tomu také řeknu svoje. Mnohokrát je problém rozpoznat, kdo je ten zlý a kdo je ten hodný, jak se diskuse trochu rozjede. Já u toho nesedím celý den, abych chytil každého trola ihned. A když vidím, jak si trol dává do držky s jindy normálním diskutérem a naopak, tak si říkám, jestli je to vůbec služba, někoho mazat.
        Snažím se mazat ty, co se jmenují anonym. Ale někdy prostě jen někdo zapomene na nick…
        A obecně jsem tolerantnější než Alef.

        Pořád platí, že nejsnazší řešení je nekrmit trolly. Ale pokud je nakrmíte, nedivte se, že řádí. Když otevřete dvířka chlíva a necháte prasata běhat po zahradě, tak je pak třeba zaženu. Ale škoda už je stejně napáchána.

        1. Jistě, to je v pořádku. Tvůj a můj záměr, pokud jde o psaní, nejsou totožné (a nejsou ani protichůdné, nevylučují se – jsou jen jiné a mohou koexistovat). A těm záměrům jsou přizpůsobena pravidla tvá – nebo má.

          Je o tom dokonce i nějaké české (!) pořekadlo, jen si na ně vzpomenout 🙂

      2. Již jsem to tu psal, ale dovolte opakování:
        I bez rolování trolů to tu bobtná tak, že brzo přestanu mít časovou možnost sledovat diskuse.
        Navrhuji digest. Nechť několik zasloužilých diskutujících dostane právo zaškrtnutím nějakého políčka přidat příspěvek, který se jim líbí, do SVÉHO výběru. A normální čtenář pak nechť má možnost číst vše, nebo jím zvolený jeden z několika výběrů (třeba podle sakury, admirála, K42 …).

        Nikdo by tím nebyl omezen, pro mě by to zvýšilo komfort.

  17. Mám takový návrh ke všem tu diskutujícím. Napřed než začnete napište zda jste byli osobně na demonstraci, nátlakové akci, pochodu za mír nebo setkávání se svíčkami ? Vždy je rozhodující čin, mluvit a psát rozumy nestačí.
    Navíc, proč skoro vždy se tady diskutuje ne o tom co Vidlák napsal, ale jaksi bokem. Když si přečtu jeho článek ještě čerstvý a pak druhý den část dikuze např. od 80,120 nebo 160 příspěvku, nevím co ty příspěvky mají s článkem a tím co tam Vidlák píše už skoro nic společného.
    Vím, že s mým návrhem mě většina pošle někam, ale aspoň jsem to zkusil.
    Jo a na Pochodu za mír i na mírovém setkání se svíčkami jsme s manželkou byli. A bylo nás tam na počet obyvatel v konkrétním městě hodně málo. Méně než je tady diskutujících?
    Tak diskuzi zdar a Vidlákovi nazdar.

    1. Ale no ták, proč takové podmiňování? Napíšu ano, může to být pravda a také nemusí. Tohle mi připadá na palici.
      A ohledně vybočené debaty. Diskutující sem dávají různé odkazy a mně to vyhovuje. Jeden objeví to, druhý ono. Člověk nečučí celý den u PC a tady to mám v kostce. Většina odkazů je zajímavá.

      1. Vybočení debaty, proč ne? Já sem také někdy dávám odkazy k jiným aktualitám.
        Ale trollovské úkroky stranou k tisíckrát omletým tématům, na které tu vždy zase někdo naskočí a „vysvětluje či uvádí na pravou míru“, to je fakt otrava.

    2. A dýchat dle potřeby je dovoleno? Teď vážně. Uvědomte si, že tohle je málem jediná zbývající svobodná diskusní platforma, proto se tu toho semele tolik. Taky se část diskutujících zná alespoň virtuálně ještě z Aktuálně nebo Kydů, případně i z jiných míst, kde se dříve relativně svobodně diskutovalo.

        1. LISTER: Tak spusť!
          RIMMER: Jenom ne o jídle?
          LISTER: O jídle proboha nemluv!
          RIMMER: Ale jiné téma mě nenapadá.
          LISTER: Vynech téma. Téma dne je jídlo! Vyprávěj příběh. Jakejkoli příběh!
          RIMMER: Žádné příběhy neznám.
          LISTER: Cokoli! Třeba jak… jak si přišel o poctivost.
          RIMMER: O co?
          LISTER: Tak začni už!
          RIMMER: No, když chceš. To už je hodně dávno, Listere. Byl jsem tak mladý a předčasně vyspělý, že si to ani nepamatuju.

    3. Pro Karla :

      Byl a mnohokrát.

      S návrhem souhlasím, ale neujme se, protože se tu za prvé hlásí o slovo plno trollů, kteří buď z blbosti nebo za peníze budou diskuzi dál odklánět a zaplevelovat, dokud je admin nepostaví do latě.

      Za druhé je i mezi relativními vlastenci plno takových, kteří si rádi z gauče „poplkají“ na libovolné téma a prostor pro komentáře pod politickými články považují za svoji „sociální síť“… Jsou pevnou hrází proti jakýmkoli snahám o zlepšení v této zemi.

      1. Bez kontrastu k našim názorům, tedy bez trollů a anonymů, budeme mít tendence se navzájem ujišťovat o našich vlastních pravdách, i když to někdy může být blbost.
        Podívejte se například, co produkuje kvarteto ema-sibyla-helanov-vevča. Bez kontrastu k nim, si budeme jen přitakávat a klidně se můžeme utvrzovat v omylech.
        Nechal bych to, dokud to nejsou špalky přes půl obrazovky.
        Co bych ale navrhoval zcela jistě, tak zbytečné natahování textu mezerníky a omezil bych počet znaků.
        Některý z josefů je s tímhle natahováním naprosto nesnesitelný a mně už z toho píská kolečko na myši, asi se začíná zadírat plast o plast…

        1. Tecočamp napsal: 5 dubna, 2023 (6:34)

          V zásadě to vidím podobně.

          A bez okecávání navrhuji zřídit rubriku „Válka“, čímž by se uvolnil a zpřehlednil prostor na Tribuně (Medvěd, kterého čtu, nechť promine).

          Řada zdejších příspěvků by se možná zredukovala a i Tribuně by to helflo …

          1. Nevysvětlujte nevysvětlitelné, prostě vás to baví a budete živit trolly dál. Sobectví, zpupnost…

        2. Bez kontrastu k našim názorům, tedy bez trollů a anonymů, budeme mít tendence se navzájem ujišťovat o našich vlastních pravdách, i když to někdy může být blbost.
          ———-

          Omlouvám se, ale tak už to dávno je.

          Nejsou jen trollové a anonymové. Oni to jsou i odborníci.

    4. Nebyla, nechtělo se mi stávat ráno někdy okolo 3 a jet do Ostravy.
      Leda jet vlakem ze Studénky, ale zase jsem omezená dopravou, bydlím blízko Frenštátu.

  18. Když tak kníže Foggi vypočítal přes dvacet jmen politiků, kteří se mu zdáli schopnými pro to místo, jmen, jež bývalý vyslanec poslouchal, maje bez jediného hnutí víčka napolo sklopena na svých modrých očích, pan de Norpois přerušil konečně mlčení a řekl něco, o čem se potom dvacet let mluvívalo v diplomatických kruzích a co potom, když to už upadlo v zapomenutí, bylo vyhrabáno na světlo denní nějakým novinářem, podpisujícím své články pseudonymem „Informovaný“ nebo „Testis“ nebo „Machiavelli“, v některých novinách, v nichž právě zapomenutí, jemuž propadla, přispívá takovým slovům k tomu, že vzbudí zase senzaci. Kníže Foggi tedy vypočítal přes dvacet jmen před diplomatem, nehybným a němým, jako by byl hluchý, když pan de Norpois najednou pozdvihl mírně hlavu a formou, jíž bývaly, třebaže se zvětšenou odvahou a s menší stručností, oznamovány jeho diplomatické intervence, které pak mívaly nejvážnější následky, zeptal se chytře: „A nikdo nevyslovil jméno pana Giolittiho?“ V té chvíli kníže Foggi prohlédl; zaslechl nebeský šepot.

    1. Teď nevím, zda je to z druhého dílu?
      Myslím, že ano.
      Švejk a vámi citovaná kniha – největší literatura, s níž jsem se v životě setkal

      1. Rozhovor se občas analogicky stočí do fiktivních světů, od Červeného trpaslíka po Švejka, což někdy vypadá jako ztracený čas, ale není. Když to dospěje k Proustovi, je nutno ukončit Hledání ztraceného času, neboť byl nalezen. Ne že by to bylo špatné, právě naopak, protože je to tak dobré… takže původní téma hovoru zmizí docela. Naštěstí to mnoho lidí nezná, obvykle jen lžou, že to četli, aby nebyli za blbce.
        😀

  19. Ad článek.
    1) na výše položené otázky lze víceméně odpovědět ANO a náraz do reality bude tvrdý. Velice tvrdý.

    2) libtardi ponejvíce neprocitnou, berte v potaz s jakou fanatickou vírou pronásledují Babiše, Šilerovou, Ševčíka, ba i toho “neutrálního” Svobodu nebo nedejbože Putina (arcivraha, proti kterému byli Hitler se Stalinem hodní strýčkové a Bandera hrdina?). Pád jim jejich víru nesebere, naopak prohloubí, násilí proti majetku i lidem s jiným názorem se stane řešením jejich frustrace – v Německu už takovou Antifu mají…

    Ne všichni jsou ale libtardi “pravověrní”, řada lidí je spíš oklamaných naleštěným pozlátkem této “pravicové a jedinečně demokratické vlády odkazující se na V. Havla”, vlády s elegantním profesorem a hezkým jenerálem v čele. A také si to ani nechtějí připustit. A k tomu jsou zatím spokojení, chudoba na ně ještě nedosáhla, případně se mají jak zatím “uskrovnit” aniž by zásadně utrpěl jejich blahobyt.

    3) současná mediokracie je kartel (korporací = politických sponzorů), nedovolí vyrůst lídrům (konkurenci) bez nějaké i virtuální poskvrny. Jednak lze na každého, když už ne něco z minulosti najít, tak na míru ušít a nebo rovnou obvinit (jedno jestli Babiš nebo Trump). Např. u pana Rajchla už zkouší vytáhnout i 10 let starou kauzu, kde naprosto nemohl vědět která bije, jen nejspíš s důvěrou v akademickou celebritu špatně zainvestoval a nemohl tušit k jakého etického selhání dotyčná bude schopná.

    Takže ano, budujme organizaci spočívající především v robustní komunikaci (zvládnoucí i eventuelní znovu vypnutí webů – Klíma s jeho anti-desinformačními pohůnky nespí, a ty stamilióny za boj proti dezinformacím stojí za zvednutí ze země, kam nedávno jen na čas spadly aby se vody zavřely a pozornost veřejnosti upřela jinam) za účelem svolání se, aktivování (funguje to, viz ta SMS pro opravenou památku) a buďme tolerantní k Babišům, Rajchlům, Okamurům – i když je nemusíte, tak lepší nemáme a mít jen tak nebudeme.

    1. To pronásledování nepřátel je celkem pochopitelný proces. Je snazší všechny neúspěchy svalit na nepřátele, než si připustit, že ideje pravověrných obsahují značné chyby. Bojem proti nepřátelům se stmeluje kolektiv kolem vlajky a vůdců. Proto tolik nenávidí nepohodlné názory.

      1. K tomu si přidejte u mnohých libtardů snadné živobytí v nějaké neziskovce, úřadu, pravdomluvném médiu. A Vy – v uvozovkách:
        „odporný Russácký agente, Babišově poskoku, Pitomiově-Baldovský teroristo atd.“ kazíte jejich dokonalý svět, který přeci musí fungovat bez otravných přírodních a ekonomických zákonů (OZE spasí svět, bez špinavých rusáckých paliv to s pomocí demokratických států jako USA, Quatar, SAE zvládneme lépe a radostněji, peníze bezadekvátní protihodnoty lze tisknou do nekonečna a j. a inflace je jen důsledek Putlerovy zločiné a bezdůvodné invaze na hodnou Ukrajinu)

  20. Aby se Svět vrátil do správných kolejí musí nastat úplně obludný restart. Téměř ve všem. A také, téměř všude.
    Hamižnost bank, snaha vydělat maximum na čemkoliv. Nastavení zrcadla církevnímu prelátstvu, potlačení různých lobby, odvolatelnost politiků, ale taky a zejména nastavení lidských hodnot každého jednotlivce.
    Taková změna se bude muset udát nikoliv jen v naší kotlince.
    No a pravda…Jak je tedy možné, že na jednu událost mohou existovat tak protichůdné názory?
    Ano viz válka na Ukrajině. Já pod fakty a informacemi, které mám tvrdím jedno, a kolegové naprosto opačný názor. Proč? Když pravda je jen jedna.
    Kolik lidí by si dokázalo připustit, že se mýlili. Třeba skrz špatnou informovanost?
    A k tomu tématu té připravenosti.
    Na velkých demonstracích nám byli představeni různí lidé, stojící mimo politiku, kteří řešení předkládali.
    Osobně bych po případném pádu vlády viděl přechodnou vládu odborníků, kteří by se pokusili (bo senát+prezident + Evropská komise) napravit ty největší škody, Věřím tomu, že na tom by se mohli shodnout mnozí opozičníci.
    A teprve pak by měly být takové volby kdy budeme vybírat tu více či méně etablovanou politickou stranu.

    1. A ještě jeden příměr mně napadl.
      Ne každý může být kormidelník, nebo kapitán. Kor dobrý.
      Dobrého kormidelníka aby jeden pohledal.
      Ale i ten nejlepší kapitán musí mít hodně dobrou posádku, bez ní je nic.
      Čili, každý řetěz je tak silný, jako jeho nejslabší článek.

    2. „přechodnou vládu odborníků“

      Přechodnou vládu odborníků jsme tu měli ve zdravotnictví za koronavíru. Odborníci tu možná jsou, ale chybí jim morálka. Takoví odborníci jsou i zadarmo drazí …

    3. „Aby se Svět vrátil do správných kolejí musí nastat úplně obludný restart.“ Tohle je, obávám se, zhola nemožné. Svět se změní, podle mě v tuhle chvíli dost nečekaným způsobem. A lepší si nejsem jistý, jestli bude. Alespoň zřejmě ne tady v Česku. Těžko lze vybudovat něco lepšího s tou hordou nenormálních lidí na všech úrovních společnosti, kteří mají hromadně vymleté hlavy propagandou.

      Všimněte si, máme pětapadesát let po šedesátém osmém a mediální propaganda jede každoročně s blížícím se „výročím“, jako by k tomu došlo málem včera. Ovšem když bylo pětapadesát let po druhé světové, tak jako by se to nikdy nestalo, ještě se za nás vrcholní politici omlouvali těm, kteří to válečné běsnění vyvolali a celých těch šest živili. Nepochybuji o tom, že dokud to půjde, povleče se sebou naše politika tu mentalitu šedesátého osmého ještě dalších minimálně padesát let, byť svět kolem nás už bude dávno jiný a bude řešit úplně jiné problémy.

      Mimochodem, všimněte si, Česká vláda má jako nejvyšší prioritu podporu UA a nevypadá to, že by se proti tomu lidé jakkoliv ohrazovali. I kdyby se teď zhroutil stát, spousta lidí o tom bude pořád mlít dokolečka, aniž by se pokoušeli řešit nás se reálně dotýkající existenční problémy.

      1. TDX vůbec nevidím rozpor. Taky si všímám, že 15 březen jaksi nefrčí. Že 17 listopad a den studentstva je prostě kvůli 89 a ne 39. Taky si pletou okupaci skutečnou, a tu, o které se musí mluvit.
        Tohle dělají média, které musíme změnit jako jedny z prvních. Ty dvojí metry. Málokomu se chce skákat do špinavé řeky. Dělat naprosto nevděčnou a často sysifovskou práci. Práci pro druhé, pro dobro celku, ale ani tady se nezavděčíme všem protože 100 lidí 100 chutí. Prostě lidi jsou uhranuti displeji a obrazovkami. Všímáte si kolik lidí, kteří když se zrovna s někým baví z očí do očí tento hovor přeruší když jim zazvoní telefon? Místo aby si v klidu vyřídili ono tady a teď, z očí do očí, s tím druhým si při rozloučení podali ruku, ne. Oni přeruší hovor a mluví do displeje.
        YOKERE za covidu tady nebyla vláda odborníků. vařilo se naslepo a lepilo se to tak, abychom byli s davem. Pořád tady byla vláda premiéra A. Babiše.

        1. Já jsem to myslel obrazně, Folďasi. Doktoři jsou odpovědní za zdravotnictví: a kolik se jich postavilo proti tomu koronavirovému bláznění? Deset procent? Procento? Sotva. Mengele byl taky doktor. Jeho výzkumy jeho kolegové na universitě používali vesele dál …

          Morálka je klíčová: Ten, kdo má nějaký morální defekt, by k vyššímu studiu vůbec neměl být připuštěn. Za „socialismu“ to tak bylo.

  21. Vidláku,
    lidé mají velmi krátkou paměť a průměrný volič do 3 let zapomene na sliby politiků před volbami. Proto jsou volby jednou za 4 roky! A mozek má tendenci vytěsňovat negativní pocity, proto lidé tak rychle, rádi a často zapomínají na vše špatné, aby znovu naletěli slibům starých nebo nových politiků.
    Jediné, na co lidé nezapomínají, je průvan v pěněženkách. To je i směr argumentace pro demonstraci, který odláká voliče Petra Fialy.

  22. Je také pravda,ze to půjde jako lavina z hora dolu,bohužel mi jsme dole,kolik nás to zasáhne těžko říci.

    1. Pane zemědělče,
      zasáhne to všechny. A bude se opakovat tak dlouho, až i poslední volič Petra Fialy pochopí, že by měl volit někoho jiného. Jenže nastane hledání nepřítele, kdy se neúspěchy svalí na málo principiální postoje (viz EK řeší všechny problémy heslem Více Evropy!), hloupé obyvatelstvo, které nechce pochopit úžasné ideje (a je třeba jej vyměnit a dovézt nové), nebo nastane hledání nepřátel – zrádců ve vlastních řadách (politické procesy). To vše s cílem udržet se ještě chvíli u moci.

  23. Vidláku, Alefe, prosím, než začne diskuse, zvažte registraci diskutujících zde anebo se více věnujte čištění diskuse od trolích blábolů. Případně tuto nemilou nutnost delegujte na pověřené moderátory.
    Dík.

    1. Sypající se libtardí domeček je i kus celkového českého domečku. Libtardi ze sutin obrátí zaprášené sako a postaví se do čela masy normálních lidí. Tak to bylo a tak to bude zase, tak je to spravne a tak to ma byť . V tu ránu bude opět třetina lidí v roli nevoličů a tak pořád dokola, do smrti i po smrti.

      1. Ladiku, nesmírně mě ser… iritujete, protože nejspíše máte pravdu.
        Musel by se objevit skutečný Vůdce, člověk s vizí a charismatem. Nikoho akovéhop nevidím.
        A i to má háček: Vzápětí bude obklopen rádci, kteří ho poměrně rychle odisolují od běžných lidí.
        Jak si tak vzpomínám bylo to tak vždycky. Jenom skuteční drsňáci* tomu pocitu že jim všichni dělají, co jim na očích vidí nepropadli zcela, respektive dokázali tu svoji kohortu ukočírovat. Dvakrát jsem za svůj život viděl některé lidi obracet saka naruby, možná je uvidím obracet saka potřetí.

        */ Pinochet, Mao, Džugašvili, Hitler atd.

        1. Domeček se sesype v libtardí režii. Viz 89. Oni jsou a budou u moci, oni určí, jak se bude obracet a čí majetky si přivlastní.

          1. 2 Ladik!!!:
            Musíme asi počkat až se to bude hroutit všude kolem a hladoví vlci vyběhnou z lesa ven. Píšu to nerad, ale je to tak. Jinak se nám povede nanejvýš další palácový převrat.

        2. Snad bych měl poznamenati ještě toto: Tak jako progresivismus pokládám za absolutní zlo, stejně jako komunismus a nacismus, některé jeho ne zcela nejmenší přívržence a proponenty považuji za relativně rozumné a inteligentní lidi, leckdy (jsou-li střední či starší generace) s velmi dobrou erudicí. Kdybychom se (čistě hypoteticky) stali zas jednou pány ve vlastním domě, kupříkladu (když už jsem támhle výše, ač se zcela jiným podtextem, psal o fiktivním panu de Norpois) nějakým tím velvyslancem bude nutno jmenovat někoho z nich mnohem spíše, než účastníka demonstrace 3. září, i kdyby měl v kapse sto písemných svědectví, že pod tribunou opravdu tehdy stál. Jinak si nás namažou na chleba znovu.

          Z jiné strany vzato: Jak jsem (před volbami, nahodile, slabou půlhodinku) mluvil s Rajchlem, nedokážu si představit, že by byl schopen úspěšně vyjednávat třeba s Macronem. Ovšem ani s Le Penovou, kdyby na to přišlo. Ti lidé za sebou mají tisíc let diplomatických tradic, a také dobře definované struktury moci, jakkoliv tyto poslední dobou soustavně páchají zhůvěřilosti.

          1. A protože tu opravdu nevidím takové, kteří by byli schopni reprezentovat republiku, mám strach, že se to celé zase dostane do „zkušených rukou“ a skončí to jako rok 1989. Titíž s obrácenými kabáty. A rozprodají ten zbytek republiky s výmluvami, že je to nutné pro naši budoucnost. Že „nelze jinak“.
            S JUDr. Rajchlem jsme mluvil jen chvilku, ale uvědomil jsem si, že sice má charisma, ale nemá vizi. Proto dost uvažuji o tom, jestli jsem dezolát nebo jsem zcela stranou. Na sloupku.

        3. Starý Kocour: zrovna ve Třetí říši vůdce propadl vlastní propagandě vůdcovského kultu a realitě se vzdálil. Říše byla vedena šílencem. Paradoxně dnes mnozí demokraté mají iluzi o německém pořádku, ale Německo bojovalo, naštěstí pro ostatní národy světa, s naprosto zmatenou vládní strukturou i organizací vrchního velení armády a i proto prohrálo. Jinak by Češi nepřežili jako Češi.

          1. Mluvím o začátcích různých „hnutí“.
            A Hitler, pokud vím, se od svých poradců odstřihl sám.
            Nicméně: Němci o něm uvažovali jako o polobohovi až do jeho a někteří až do své smrti, moje německá prateta například. Nicméně: V Rusku má takovou aureolu například Stalin. Rusko se nám pomalu vrací tam, kde byl CCCP , ale trochu jinak. A nemyslete si, že Putim není despota. Je, Rusové to vědí a taky vědí, že kdyby nebyl, tak by už Rusko neexistovalo jako takové, bylo by rozebráno na části a podřízeno USA. Odstředivé tendence okrajových částí současného Ruska jsou velmi živeny tamními gubernátory, kteří chtějí být mocní jako Putin. Na současné Rusko se velmi hodí ten příklad s pruty Svatoplukovými.

          2. Přesně tak.

            A navíc, platilo to v malém i velkém. Nejen ve strategických a operačních záměrech vojensky, ale celkově, třeba výrobně, v organizaci dopravy, podniků. Například, po převzetí čs. průmyslu nácky, poslali svůj management továren, s kompetencí a erudici asi jako dnešní Lejnová, navíc obtížený šílenou byrokracií. Takže výroba, zásobování, odbyt, koordinace… šly do psí…

            Takže, „německý pořádek“, no asi jako dneska v EUhniji… nebo v německém korporátu.

      1. Já se přidávám. Apelovala jsem na některé vytrvalce ve skoku na trollí špek v minulé diskusi, ale nějak se to nesetkalo s pochopením. Naopak se v dlouhých vláknech opět přemílaly trollí návnady- odsun Němců, padesátá léta atd.,. Každý úkrok stranou se Anonymům a některým nickům hodí k rozbití diskuse.
        Pojďme pomoci Vidlákovi i sami sobě, nekrmme trolly!

        1. Nemyslím si, že jim někdo skáče na špek. Důvod je zcela jiný. Goebbelsovská stokrát opakovaná lež se stává pravdou. Pokud jim dovolíme ty lži stále opakovat bez jakékoli reakce, jsme sami proti sobě. Přicházejí sem stále noví čtenáři i diskutéři, a pokud se v diskusi objeví tyto výblitky a zůstanou zcela bez povšimnutí, bude to vysoce pravděpodobně vypadat, že proti nim vlastně nikdo nic ani nemá. Navíc netuším, jak se indexují zdejší články, případně i diskuse, ve vyhledávačích, ale zkuste si představit, že se jako případné odkazy na místní web začnou objevovat ony scallopoviny. Ano, chápu, je to silně otravné a stokrát nic umořilo osla, ale obávám se, že bez téhle špinavé práce to povede leda k negativní dopadům a eskalaci jejich výpadů.

          1. Staci rict, pozor troll a trolli lzi. To staci na varovani nove prichozich. Vse ostatni, zvl. nekonecne vysvetlovani, jak to vlastne bylo atp, nam nici diskuzi a jim pomaha.

            1. Ovšem na druhou stranu, což nepozorujeme, že i v těchto proměnlivých poměrech jsou úspěšní lidé?
              „Ten blázen chce mé lodi pohánět kouřem!“

            2. Kazdej vi jak na trolly a skoda , ze se ty vedomosti ztrati , kdyz prijdou volby a vetsina hraje jejich hru.
              Hru politickych trollu.

          2. Doporučuji to udělat jinak – téma nerozvíjet pod trolí reakcí, nýbrž začít jako nový příspěvek.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *