28 března, 2024

Máme pro vás něco důležitého

Dnes v poledne nám Fiala s celou svojí skvadrou hodlá představit svoje „reformy,“ které konečně začnou plnit henty předvolební sliby o nižších daních a skoncování s babišovou drahotou. Reformy, které (podle Fialy) vznikaly podle předem určeného harmonogramu… Já si vlastně ani netroufám odhadovat, co nám hodlají představit, ale dovedu si představit, že to bude poslední rána pro tuhle zemi. Že by nejhorší a nejneschopnější vláda v dějinách z ničeho nic představila něco rozumného, to se vymyká mé fantazii.

Pak jsem si ale řekl, že nás přece čeká to samé… až jednou tahle vláda národní katastrofy odejde na smetiště dějin (případně tam bude vynesena v zubech) tak bude situace nejspíš ještě o dost horší, než je teď. Nová vláda pak také bude muset předstoupit před národ a říct mu něco důležitého. Bude stát před snědeným krámem, ze všech skříní budou vypadávat kostlivci v podobě ještě většího nedostatku léků, ještě větší dluhové sekery, ještě delších lhůt na vyřízení důchodů…

A najednou mi Fialenka bylo vlastně líto. On vlastně nemá šanci. Novináři ho možná budou za zítřejší projev adorovat, ale jinak zřejmě nikdo. Dopadne jak Lipánek v Broumově… tam na debatu s kinderministrem zahraničí přišlo asi deset lidí a ještě mu dali za jeho přednášku příšernou držkovou. Zkusil jsem se do našeho premiéra vcítit…. co bych já dělal na Fialově místě? Co bych já řekl národu v takové situaci? Nebudeme chodit kolem horké kaše, napsal jsem Fialovi takový malý projev a tímto mu ho dávám k dispozici:

Vážení občané

Stojím tu před vámi, protože chci napravit, co jsem svojí bezmyšlenkovitou politikou způsobil. Jsem si vědom, že jsme ta nejhorší vláda, kterou tato země kdy nosila, ale naštěstí jsem objevil dezinformační média a ta mi otevřela oči. Už si nemyslím, že by Evropská unie a její grýdnýl byly bez jakékoliv alternativy a zjistil jsem, že v lidové tvořivosti se skrývá i hluboká moudrost. Chci nyní napravit, co jsme v uplynulém čase zkazili a vyhlašuji dneškem úplně novou politiku.

Bohužel nemáme prachy. Něco jsme utratili za ukrajinské uprchlíky na našem území, ale to byla jen troška. Mnohem víc jsme utratili za vojenskou podporu Ukrajiny a úplně nejvíc peněz padlo, abychom zaplatili ČEZu za zastropovanou cenu elektřiny a plynu. Zároveň naši ministři pilně odkláněli veřejné peníze do soukromých kapes…. ne, to nebyla korupce, dneska se to dělá legálně přes různé digitalizace a záchrany České pošty, které k ničemu nejsou, ale někdo na tom ohromně vydělá. Díky tomu jsme zadlužení jako nikdy.

A tak jsme museli ořezat rozpočet. Bude to bolet a dopadne to na všechny. Rozhodli jsme se, že stát přestane platit všem neziskovkám, co se nestarají o nemohoucí. Tak jako to udělal Josef II, když zrušil všechny mnišské řády, co nepomáhaly nemocným. Dnešního dne stát přestává platit Manipulátory, Demagogy, přestává platit gender i všechny výzkumy míru a politiky. Všechny ostatní neziskové projekty na zmírnění chudoby budou podrobeny přezkoumání a pokud nepřinesly prokazatelné zlepšení, budou rovněž zrušeny. Automaticky bude zrušeno financování všech projektů, které nemají definované měřitelné cíle. Nevidím důvod platit někomu za boj proti ghetům, když gheta rostou. Aktivisti se holt budou muset živit něčím jiným než udáváním spoluobčanů.

Nemáme na sociální dávky. Budeme rádi, když udržíme výplatu důchodů a invalidních důchodů. Proto se teď všichni nefachčenkové budou muset živit sami. Nedá se nic dělat. Ale aby se každý sám živit mohl, s okamžitou platností uvolňujeme předpisy pro to nejmenší podnikání. Na stránkách každého ministerstva se teď právě zveřejňují podmínky. Zjednodušeně řečeno… pečte, šijte, zavařujte, lepte, svařujte, kompletujte a inzerujte to k prodeji na fejsbůku. Pokud to budete dělat ve vaší domácnosti, státní orgány vás nechají na pokoji. Všichni, kdo ztratili pracovní místo, jsou do konce roku osvobozeni od všech daní a poplatků (ale taky jim stát nic nedá), než usměrníme všechny ty veteriny, hygieny a celníky, aby podnikání podporovali a ne dusili.

Víme, že je Česká republika nejlevicovější stát na světě. Na třicetikorunovém poplatku vyhrála ČSSD krajské volby i v tom nejpravicovějším středočeském kraji. Proto bude zdravotní systém nadále pro chudé i bohaté. Všichni budou platit zdravotní pojištění a všichni budou mít nárok na péči. Dosavadní chyba byla v tom, že jste se měli tržně chovat vy, pojišťovny byly v mínusu a vydělávaly na tom farmaceutické firmy a různí vykukové. My to otočíme. Tržně se teď budou chovat oni. I tady totiž uvolníme předpisy a když to Fajzrové a Zentivy nepochopí, pustíme sem indické léky. A pokud to nepochopí pojišťovny, zavedeme jednu státní.

Mimochodem… Leopardík Válek právě spadl na schodech a poslali jsme ho na velmi dlouhodobé léčení zlomeniny pomocí sluníčka. Do úřadu už se nevrátí.

Stejně tak bude vzdělání nadále pro všechny. I to vysokoškolské. Ale protože není možné, aby každý druhý byl filozof a sociolog, seškrtáme (především humanitní) vysoké školy. Omezíme množství studentů, kterým stát studium zaplatí a bude ho platit těm nejlepším a ne každému lemplovi, který myslí, že se čtyřkami na maturitním vysvědčení bude mít titul gender inženýra. To skončilo. Přijímací zkoušky na vysokou školu budou náročné, dostanou se tam ti nejlepší a těm to stát zaplatí. Ostatní ať si gender studují na soukromé škole, ale za svoje. Na světové žebříčky o počtu vysokošláků ode dneška kašleme a budeme kvalitu škol měřit podle vědomostních soutěží a ne podle toho, kolik lidí u nás udělalo diplomku na téma toxické maskulinity v kreslených filmech. Jo… a pokud někdo vystuduje za státní peníze, bude pracovat a platit daně tady u nás. Pokud se rozhodne kývnout na lukrativní místo v cizině, náklady na vzdělání bude pěkně splácet, protože vystudoval za peníze nás všech.

Ministerstvo školství ode dneška šetří náklady tím, že přestává platit všechny EDUINy a hledá cestu, jak z Kartouze všechny peníze dostat zpátky. Langšádlovou jsme i s celým jejím minsterstvem pro vědu a výzkum přesunuli do suterénu na Křivoklátě.

Naše armáda si nekoupí nadzvukové stíhačky, ale koupí si ty hračky, které na Ukrajině docela účinně brání ruským letadlům lítat nad ukrajinským územím. Funguje to i na vrtulníky a větší drony. Stejně tak nebude kupovat tanky, ale koupí ty blbinky, kterými pěšák zničí i moderní tank. Chceme, aby nám sem nikdo nelezl a ode dneška také sami nebudeme nikam lézt. Právě dáváme do ústavy, že bota českého vojáka nepřekročí české hranice. Strnad u nás umí pořád vyrábět dělostřeleckou munici, takže si pořídíme děla podle této munice. Mělo by to být o sto miliard levnější, než co vymyslela Černochová. Ta mimochodem spadla ze schodů spolu s Vlastíkem a jedou na trvalé léčení spolu. Dali jsme jim do batohu hentu počítačovou hru…

Doba je fakt blbá, ale abyste chtěli bránit tuto zemi, musíte mít co bránit. Takže daň z nemovitosti se zvedat nebude. Vlastní bydlení je český sen a tak to zůstane.

Nabízíme každému mladému muži (i ženě), který má ukončenou střední školu, letní armádní kemp. Zcela dobrovolně. Dostane tam trochu do těla, naučí se pár užitečných věcí a pokud projde testy, dostane zbrojní průkaz na flintu. Pokud se zapíše do domobrany, vyfasuje flintu od státu, aby mohl bránit svou rodinu nejen před cizími vojsky, ale i před zvůlí vrchnosti. Řehku jsme poslali do Švýcarska, aby mu tam vysvětlili, jak mají zorganizovanou armádu.

Právě jsme vykoupili minoritní akcionáře ČEZu a nastavujeme cenu elektřiny na korunu za kWh. To dost srazí inflaci i bez drastických úrokových sazeb ČNB. Tím pádem nemusíme valorizovat důchody a nemusíme valorizovat vyrovnání církvím. Odcházíme ze systému emisních povolenek. To také zlevní nejen proud, ale i pohřby v krematoriích. Přestaneme vás buzerovat za to, čím topíte, víme že teď je to těžké, ale začneme dělat na tom, abyste topení plynem či elektřinou bylo levnější než topit uhlím. Nejvyšší prioritou jsou nové jaderné elektrárny a ať si Němci trhnou nohou. Kdo chce obnovitelné zdroje, ať s nimi konkuruje jádru na zcela tržní bázi. Jsou místa, kde to smysl má.

Je to pár let, co automobilky dělaly velmi úsporné, ale zároveň výkonné motory. Emise z dopravy nebudeme řešit počítáním CO2, ale prostě spotřebou paliva. Čím menší spotřeba, tím víc ekologie. Obejdeme se bez emisních norem, které mají 7000 stránek.

Zavádíme nový zákon na ochranu venkova, kterým zachraňujeme kulturní dědictví, které je všude především o jídle a chlastu. Vesnické zabíjačky, vesnické košty a domácí potraviny prostě budou povolené a veterináři to nebudou zakazovat, ale starat se, aby vše bylo očkované a zdravé. Už to tak kdysi bylo, takže se k tomu vrátíme.

Nemůžeme se tak rychle vyvázat z mezinárodních obchodních smluv. Většinou bychom to víc schytali, než na tom vydělali. Ale začneme dělat to samé, co nám dělají sousedi. Jestli kladou našim podnikatelům do cesty netarifní překážky, budeme my dělat to samé jejich podnikatelům. A jestli nám obchodní řetězce budou vyhrožovat odchodem, tak jim zamáváme na cestu. Naši producenti si uvolněná místa rádi převezmou… Tohle teď výborně zafungovalo v Rusku…

Naše zahraniční politika se odteď zaměřuje na dobré vztahy se všemi. Pošramocená pověst naší země se bude také napravovat velmi dlouho, tak nám prosím dejte čas. Ale mělo by to jít, Lipavský není k nalezení a Lufthonzu Farského jsme poslali do USA na doživotní stáž. Zároveň jsme zrušili ministerstvo pro evropské záležitosti, protože jsme nepřišli na to, k čemu bylo.

Když už jsme u těch ministerstev… slučujeme ministerstvo dopravy s ministerstvem průmyslu. Havlíček ukázal, že to jde. Dále slučujeme ministerstvo obrany s ministerstvem vnitra. Vítek Rakušan jel na obhlídku nového vězeňského křídla na Mírově a nějak se tam zasekly dveře. Když už ta ministerstva slučujeme, tak je taky rozhodíme víc po republice a to ve znevýhodněných regionech. Jednak aby si páni náměstkové začali přát lepší silnice na cestu z Prahy do práce a jednak aby si lobbysti při svém uplácení úředníků ujezdili prdel.

Bohužel jsme neukecali zrušení senátu, ale zkusíme během příštích let alespoň snížit počet senátorů na čtrnáct, to by mohlo stačit a mohla by stačit polovina poslanců… Ústavní soud je sice zabetonovaný na dlouho, ale třeba se to podaří.

Přeju vám všem hodně štěstí, čeká nás tvrdá doba plná dřiny a odříkání, ale s tímhle programem by se to mohlo dát zvládnout, ne?

Váš Blyštivý Péťa

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

262 thoughts on “Máme pro vás něco důležitého

  1. Svůj základní koment k PLÁNOVANÉMU vládnímu opatření, které dnes představily ony mluvící hlavy a přežvýkali presstituti a ČTžumpalistě /kteří to žvýkají stále, málem se přitom zajíkajíce blahem/, jsem napsal na jiném místě. Zdůrazňuji to „plánovanému“, protože většina z těch změn bude potřebovat úpravu stávajících zákonů, a pochybuji, že tyhle novelizace bude vládní koalice schopna opět protlačit cestou „legislativní nouze“ jako „odrbání“ důchodců – v tomto směru bych se přimlouval za urychlené projednání ústavní stížnosti ANO proti zákonu o zkrácení valorizace důchodů od června, aby bylo jasno, zda Ústavní soud /soudci většinově/ posvětí to porušení zákonů ve věci důchodů – ale i tohle jsem už psal – a zda si to tedy naši žvanilové v Parlamentu mohou dovolit znovu, nebo dokonce napořád.

    Vsuvka – teď jsem četl na teletextu, že senátor Canov stáhl svou ústavní stížnost ve věci zprznění valorizace důchodů proto /jak jsem také ve svém dřívějším komentu předpokládal/, že mu k platnosti stížnosti chyběl i jen jeden podpis, aby naplnil zákonem stanovený počet stěžovatelů.

    Na margo příspěvku nicku „Rosolozub“ si troufám říct svůj názor k dani z nemovitého majetku takto – konstrukce naší daně je zcela jiná než ta švýcarská a odvíjí se jen od plošné výměry nemovitosti a od různých koeficientů, které jsou navíc většinou závislé na vůli obce, do jehož katastru nemovitost spadá, tedy nikoliv od „hodnoty“ nemovitosti. I proto pro výpočet daně nikoho nezajímá, že jsem do rekonstrukce domku po rodičích „vrazil“ dvě „mega“ a tato skutečnost není nikde nijak uplatnitelná. Navíc ta daň byla dosud příjmem obce, nynější zvýšení bude inkasovat stát.
    Tvrzení, že naše majetkové daně jsou oproti „světu“ skutečně nízké lze asi uplatnit jen ve vztahu k tomu bohatému světu /západní Evropa či US, nevím/, s nímž se ovšem sotva můžeme cítit jako rovnocenní partneři.
    Také nevím, jak si „tam“ lidé pořizují nemovitosti, ale otázka může stát i tak, proč mám vůbec platit majetkovou daň z něčeho, co jsem si pořídil výhradně ze zdaněného příjmu a obec ani stát mi na to nedali ani krejcar. Měli bychom proto v blízké budoucnosti – zářivé budoucnosti pod knutou pětikoalice – očekávat i placení majetkové daně z motorových vozidel, jako je tomu v řadě zemí „tam“? – tohle raději šeptám, aby to onen Opavan /je náhoda, že tamtéž sídlí i věhlasná psychiatrická léčebna?/, co sedí na sesli po Babišovi a Schillerové neslyšel a nezachvátil ho nápad /beztak už tam někde v té dutině po mozku kolotá…/ ještě i tohle protlačit patlamentem.
    A ještě k tomuto – „Tady se měly spíš brutálně zdanit dividendy…“. Moje oblíbené „Dichtung und Wahrheit“ – jak zdůvodnit zdanění dividend, které vlastně znamenají formu rozdělení již ZDANĚNÉHO příjmu právnických osob?
    Tož tak zkraje noci.
    L.

    PS
    Týden se teď bude psát a mluvit o téhle „bouři ve sklenici vody“, protože to principiálně ničím jiným není. A přitom jsem tady nikde nezaznamenal nějaký článek nebo koment ohledně takové – já vím, „marginality – viz Lidovky „Léky zdražují i o stovky procent. Nabízíme unikátní přehled, u kterých rostla cena nejvíce – Skokové navýšení se týká například medikamentu Trajenta, u něhož si lidé místo původních 95,56 připlatí dokonce 948,89 koruny“ – což je konec konců i moje dosavadní medikace….

    PPS
    Omlouvám se za délku komentu, žel, chci-li něco opravdu sdělit a ne jenom přidat glosu, jinak to neumím.

    1. Vážený Lexi,
      Já opravdu vím, jak je konstruován základ daně z nemovitých věcí u nás. Dokonce vím, jak je konstruován tu i onde po světě. Dokonce jsou státy, kde je i daň z movitých věcí (a kde není vůbec).

      Avšak trvám na tom, že je v porovnání se státy, které umožňují nabývání majetku do osobního vlastnictví nejenom nízká (a to i v porovnání s bohatšími zeměmi) ale i zbytečná složitá a problematická v tom, že ji stát vybírá pro obce, není příjmem SR.
      Argument placení daně z něčeho, co jsem si pořídil za již zdaněný příjem je lichý.
      Pomíjí to, že pouze část takových majetků je takto získaná, pomíjí tradici a vývoj daňové struktury v běhu času .
      V současnosti se DNV chápe jako poplatek za to, že vám obec uklidí chodník, který vede k vašemu baráku, že vám obec zřídila páteřní inženýrské sítě, na které se můžete/musite připojit a pod.
      Výše DNV je pouze zástupný problém a dohadování o ní je kouřová clona.
      Ale jak jsem již psal, jsem pouze pro zvyšování daně u nemovitostí, které neslouží k bydlení a veřejným účelům.

      Pěkné ráno přeje Rosolozub.

      1. Milý příteli,
        jsme na téže lodi a není důvod se cítit být dotčený proto, že jiný může mít na tutéž věc jiný názor, než já. Anebo dokonce i stejný názor – viz úvod Vaší reakce ohledně daně z movitých věcí /u mě „z motorových vozidel“/, dokonce, pokud se nemýlím, jsou země, kde se platí daň i z bankovních vkladů nebo z cenností. Ale to je jen letmé povědomí, můžu se mýlit.

        V úvodu druhého odstavce bych vynechal socialistický termín „osobní“ vlastnictví, se zbytkem většinou souhlasím, zejména že je naše DNV „nízká (a to i v porovnání s BOHATŠÍMI zeměmi)“. Zejména souhlasím se zbytečnou složitostí konstrukce daně – vlastně, ona ta konstrukce ve smyslu znění zákona není až tak složitá, ale složité je konkrétní daňové přiznání, které, ač osoba trochu právem dotčená, bych nebyl schopen vyplnit nebýt interaktivního formuláře Ministerstva financí či daňové správy – kdo kdy vyplňoval, ví – v mém případě rodinný domek se zahradou v jedné obci, ve druhé obci bytová jednotka a samostatně stojící garáž.
        K čemu JAKO slouží daň z nemovitostí, jak píšete, samozřejmě vím. Ono je to ale jako třeba s odvody na sociální pojištění. V obou případech jde o sumu, která naplňuje saldo rozpočtu a nejde na žádný zvláštní účet obce nebo státu /formální výjimkou je nyní několik let vedený autonomní důchodový účet, který má ale jen informativní povahu – pokud byl přebytkový, stát ty peníze „rozpustil“ na jiné výdaje, pokud je deficitní, stát chybějící peníze odepíše odjinud z příslušné kapitoly SR/.
        Jistě, obec poskytuje služby, které jsou hrazeny z jejího rozpočtu. Vy jste naznačil, které jdou k tíži DNV.
        Zcela souhlasím se zřizováním, údržbou a zimním úklidem /v naší obci významná nákladová položka rozpočtu/ místních komunikací . Pokud jde o inženýrské sítě, myslím si, že jde o komerční projekty, za jejichž používání platím, a v oněch platbách jsou rozúčtovány i náklady na jejich zřízení a údržbu. Zdůrazňuji ale, že to si myslím, podrobnosti neznám, můžu se tedy taky mýlit.

        I Vám pěkný den /polojasno, 18 stupňů C/

        1. Děkuji za odpověď. Je radost si s vámi povídat. No nic musím dal pracovat – tak někdy pod jiným Vidlákem.

          PS – taky 18 stupňů, ale začíná být na okrese sucho.

  2. Godot mě ponoukl a já zkusím okomentovat to, v čem se myslím vyznám – návrhy na některé „daňové škrty“. Zkusím být objektivně subjektivní, vidím to prizmatem profese, tak se na mne nezlobte:

    1) Snížení slevy na dani na manželku. Nově bude úleva omezena pouze na manžela či manželku, kteří pečují o dítě do tří let.

    Podmínečně souhlasím.
    Nízkopříjmoví poplatníci nevyužijí slevu vůbec, vysokopříjmovým je zbytečná, OSVČ v paušálním režimu ji stejně nemohou využít. Vládní návrh bych jen doplnil o možnost „poloviční slevy“ do šesti let věku. Procento poplatníků, kteří budou biti, nebude tak veliké. Ušetři to trochu času finanční správě a sem tam nějaký papír.

    2) Školkovné.

    Souhlasím bezpodmínečně.
    To byl nesmysl úplně od začátku, navíc se to musí prokazovat, občas se tím fixluje, obtížně procesně uchopitelné – posuzování se děje na základě úplně jiných předpisů a finanční správu to zatěžuje. Navíc tato sleva je až na konci „pořadí“, úlevy se vyčerpají již pře tím a na tuto slevu dosáhnou opravdu jen vysokopříjmoví.

    3) Sleva na dani na studenta.

    Souhlasím podmínečně, četnost uplatnění této slevy je již minimální. Ubyde administrativa, nikomu to neublíží.

    4) Zrušení osvobození nepeněžitých benefitů zaměstnanců.

    Souhlasím podmínečně

    Jedná se velice zneužívanou formu daňových optimalizací daleko za zákonnou hranou, hlavně ve středním korporátu. Zatím mi není jasné, jestli vše nebo se bude ještě navrhovat nějaké selektivní zpřesnění. V zákoně je toho hodně.

    5) Zrušení osvobození nadlimitních stravenek.

    Souhlasím podmínečně.
    Zde se velice často obchází smysl a účel ustanovení v zákoně .

    6) Snížení limitu pro osvobození příjmů z tombol a hazardu. Limit se má snížit ze současného milionu korun na 50 tisíc.

    Souhlasím bezpodmínečně.
    Ale mělo by se říci ještě „B“ – a to vlastní zdaňování hazardního byznysu.

    7) Zrušení odpočtu za členské příspěvky odborům

    Souhlasím.
    Jedná se o „slevu“ ze základu daně – to znamená, že v konečném důsledku jde o tak marginální částku, že nemá smysl ji řešit. Je to relikt z dob minulých, který se neměl ani zavádět. Ušetři to drobně administrativu a správu daní.

    8) Daň z nemovitosti

    Zde je to diskutabilní.
    Málokdo si najde čas zjistit si, jak to funguje jinde ve světě.
    Naše majetkové daně jsou opravdu ve srovnání se světem velice nízké (dáno tradicí a vysokou mírou osobního vlastnictví).
    Například ve Švýcarsku se daň vypočítává jinak (velkou míru hraje i hodnota nemovitosti), je veliká, ale konstrukce základu daně obsahuje možnost si i u fyzických osob odečíst výdaje, která jsou spojeny s údržbou nemovitosti. Jinak řečeno, pokud koupíte kýbl barvy a natřete fasádu, tak ta barva je uznatelný „výdaj“. To je jeden z důvodů, proč tam nejsou rozpadlé a neudržované baráky.

    Mně osobně by se líbilo větší zatížení pouze u nemovitostí, které slouží k tzv. ubytování (nikoliv k bydlení, to je rozdíl), krátkodobým pronájmům a pod. Ale to by znamenalo obrovský nárůst kontrolních mechanismů a spíš by se vše prodražilo.

    9) Čachry s DPH

    Zde nesouhlasím.

    DPH je prazvláštní daň. Ona totiž vlastně svoji spravedlivostí je zvráceně nespravedlivá – to je na dlouhé povídání. Mimochodem, bývalá daň z obratu byla mnohem spravedlivější.
    Nicméně zde obchodníci cenu potravin nesníží, a vyšší DPH na vodné promítnou všichni do cen.

    U DPH se vždy jedná o to, že ji vždy zaplatí koncový spotřebitel. Léky jsou prasárna, ale je zde ten limit 5000,-, takže nevím, jak se to celé promítne v součtu koncových zákazníků.

    10) Čachry se spotřební daní

    Souhlasím i nesouhlasím
    U kuřiva a chlastu zvýšení vždycky vynese pár miliard. Ale… Jakmile se to přežene, tak roste i množství celních úniků, pašování a pod. Těžko říci.

    11) Zvýšení daně z příjmů PO

    Znám tisíc účetních fíglů, jak optimalizovat. Tohle nic moc nepřinese, max ČEZ nebo Škodovka zaplatí o pár korun víc.

    Tady se měly spíš brutálně zdanit dividendy a zpřísnit kontrola transferových cen. Dokonce bych si dokázal představit, že by byl limit na uznatelnost výdajů např . za reklamu.

    12) Omezení kumulace dohod o provedení práce.

    Souhlasím.
    Zde také dochází k brutálnímu zneužívaní smyslu DPP a zcela účelovému vyhýbaní se odvodům. V mnoha ohledech je to horší, než švarcsystém. Obtížně se to kontroluje a obtížně se prokazují i očividné delikty.
    Jsou zaměstnavatelé s mnohamilionovým obratem, kde „pracuje“ hafo zaměstnanců, ale odvody za závislou činnost – nic.

    Jak již někdo v diskusi řekl, předložené vládní věci nejsou zatím tak brutální, jak by mohlo vypadat.
    Spíš mám strach za sebe, jsouce státní zaměstnanec, ze slov o „snížení platů“. Zažil jsem to za Kalouska, zažili to i hasiči a policajti a nebylo to nic příjemné, když vám z ničeho nic stáhnou tři platové stupně.
    Policajti (řadoví) se na platy roku 2007/2008 dostali po škrtech až někde za 8 let.

    Pěkný večer všem

    1. JSA státní zaměstnanec. Nebo jste se nějakým kouzlem rozdvojil či roztrojil? Ráčej vodpustit, ale na přechodníky já jsem ras!

      1. Vzhledem k tomu, že jsem měl zapnutý našeptavač, abych psal rychleji, odklepl jsem první věc. Psáno na mobilu. To mne neomlouvá. Překlepů tam bylo více. Ale občas mám záchvaty schizofrenického šílenství a jsem až trojitě existující a zrovna tak nesnesitelný. Ale ras nejsem.
        A už jsem si zapnul PC a klávesnici.

        1. Tak to jste na správný adrese. Ordinuju v Praze. Ale nemylte se, schizofrenie neznamená rozdvojení osobnosti. Budeme muset hledat jinou diagnózu.

  3. No tak nevím. Celý nějaký divny ten balíček. Doufám, ze to není skrytá kašička na pičoviny typu F 35. Když je Česko ve formě .

    1. Důležité je, co nám neřekli.
      Tohle je jen pokusný balónek. Nebo červený hadr pro býka. Odvedení pozornosti.
      Ty největší kulišárny upečou potají a pak to jen tak, z ničeho nic fláknou na stůl.
      To chci vidět, jak vláda ušetří 55 giga na dotacích a jak sebere prachy solárním baronům.
      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-vlada-chce-usetrit-55-miliard-na-dotacich-sahne-na-podporovane-zdroje-energie-230816
      A začnu se modlit k Alláhovi, pokud opravdu sáhne na platy státním zaměstnancům o 9,7 giga a stáhne „úspory na provozu státu“.
      Nedej Alláh, sáhnout na dotace jejich ČT09, nebo politických neziskovek.
      A že by jsme platili méně našim národním hostům? Tak to už si neumím představit ani v nejdivočejších snech s třemi promile na žíle a ještě po nějakém jointu.
      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-prehledne-takto-chce-vlada-zachranit-verejne-finance-230766
      Kdyby se nenavyšoval zbrojní rozpočet kvůli nákupu zabíjecích hraček, které k ničemu nepotřebujeme…
      Kdyby jsme přestali fedrovat největší evropskou demokracii na východě…
      Samé detaily, které se skrývají za tím červeným hadrem.

  4. Trochu OT ale také ne.
    Už drahnou dobu /co tu chodím/ zvažuju, proč je tu tolik „nicků“, kteří své komenty píší bez diakritiky.
    Přiznám se, že tuším – třeba, jestli se nepletu, „Vevca“ dala ve známost své americké usídlení.
    Ale že by tolik zahraničních „účastníků zájezdu“, kteří tak „důvěrně“ znají české aktuální reálie?
    Samozřejmě, nic mi po tom není, ale přesto to „vrrtalo Viktorovi Kubalovi v hlave“…..

      1. Po pravdě – kromě kratičkých textů na WhatsAppu nebo SMS by mě to jaktěživ nenapadlo. Jsem totiž už poněkud výběhový typ.
        Ale už chápu a vím, že dneska už mají mladí trochu jinak somaticky vyvinuté dlaně s prsty. K těm dlaním mají napůl přirostlé „ajfouny“ a jediným palcem dokáží zvládnout ťukání na celé ploše klábosnice toho strojku a vytvořit i poměrně dlouhé texty, jako tady někteří.
        Dík za objasnění „problému“, i když …. .

    1. protoze tak piseme od zacatku internetu, retarde. pokud to psychicky nezvladas tak si rekni u psychouse o prasky na demenci a uklidneni a neres kraviny.

          1. Proč Alefovi „Ale no tak“?
            Jako, když někdo položí slušnou otázku /v tomto případě čím to je, že na česky psaném a diskutovaném blogu někteří píší tak jak píší, a jiný reaguje jako primitivní hovado, tak si zaslouží ohledy, Vevčo?
            Ale, no tak!

  5. Podle diskuse na Novinkách, lid je vládním návrhem nadšen.
    Předpokládám, že především voliči Pětikoalice.

    1. Bodejď by nebyl =) na vína nedošlo, pivo pijou jenom burani, knížky supr, a jenom magor si zasere život uřvanejma harantama. A důchody? A topení v zimě? Koho to zajímá, cikády žijou přece v létě!

      1. No tak mě na první pohled přijde, že to opravdu není takové zemětřesení, jako se čekalo. A taky že to vůbec nejde k podstatě problému, k příčinám, tudíž to taky nic podstatně nevyřeší. Průser to pouze trochu zmírní a trochu odsune – aspoň tak do švestek. Lidem to trochu uškodí, ale ne tolik, aby to nezkousli.

        1. Když porovnám náklady na podporu Ukrajiny, jiného zahraničí a jiných cizích zájmů z peněz občanů, s úsporným balíčkem… K tomu vládní odůvodnění….
          To musí dojít i pro očkování proti Covidu…

        2. Přesně, nic to neřeší a lidi to nasere jen částečně. Z toho vyplývá – drancování bude pokračovat, ovšem metodou per partes (česky – salámová metoda).
          Vařící se žába….

    2. Osobně jsem přesvědčen, že čert bude skryt za detailem.
      Jako např. tady –
      „Zvýšení daně z nemovitých věcí
      Sazby daně z nemovitých věcí se zvýší až na dvojnásobek plně ve prospěch státního rozpočtu. Podle modelového propočtu se například za průměrný sedmdesátimetrový byt na Praze 1 dnes platí cca 1 700 Kč ročně, nově to bude zhruba 2 500 Kč. Za podobně velký byt v Brně zaplatí dnes majitel zhruba 600 Kč, nově to bude asi 1 200 Kč, uvedlo ministerstvo financí.“
      https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/dane-skrty-dph-uspor-konsolidacni-balicek-stanjura.A230511_100344_ekonomika_ven
      Pražan připlatí 47 %, Brňan 100 % – to asi kvůli Blažka či Válka?
      Ale především, daň z nemovitých věcí nejsou jenom „byty“, ale také „zastavěná plocha a nádvoří“ u rodinných domků, zahrady, pole, pastviny, lesy /u nás hodně církevní/, rybníky – a pozor – průmyslové a zemědělské prostory, haly, nádvoří, komunikace v nich etc. etc. Nevím, jestli o tom byla řeč, neposlouchal jsem ty „mluvící hlavy“, je celkem hezky, nepotřebuju aby se mi „neudělalo dobře“.

      Co se týká progrese ve zdanění příjmů fyzických osob, je k popukání, jakou péči i nadále fialový hnus věnuje vysokopříjmovým – fakt, 23 % zdanění příjmu nad 121 tisíc měsíčně /místo 162 tisíc/, to muselo stát spoustu „odvahy“. A taky si dovedu představit ten výnos takového zdanění – nic než finta pro hlupáky – porovnejte, prosím, s daňovou progresí v roce 2007!

      No, a konečně, jsem přesvědčen, že to, o čem se píše, bude ve skutečnosti jen část toho, co skutečně přijde. O čem se zatím nemluví. Protože to oznámené, jakkoliv namnoze nepříjemné, přece jen ve skutečnosti nepředstavuje až takovou katastrofu, to si přiznejme.

      1. Vyšší zdanění právnických osob je k popukání neméně. Z 19 na 21 procent, navíc až od roku 2025!.
        No, nekupte to. Dopadne to stejně jako se slavnou Windfall tax z mimořádných zisků, kterou ohlásili také s dostatečným předstihem, aby ti jichž se bude týkat stihli dostatečně optimalizovat. A ti, kteří tehdy říkali, že přesně to se stane byli za blbce.

        1. „A ti, kteří tehdy říkali, že přesně to se stane, byli za blbce.“

          Ano, přesně to je osud pravdy vyřčené dřív, než se stane obecně známou pravdou.
          Někdy je to i pravda smrtící.
          Giordano Bruno bývá poukazován jako takový „etalon“ toho přísloví, a jistý Galileo Galilei tomu unikl jen s doutnající koudelí u zadele. Následníků, ať již zabitých nebo jinak postižených /třeba, abychom zůstali doma, jen ztrátou zaměstnání/ je nepřeberná řada.
          A neuvěřitelným paradoxem je, že když se takto postižený /tedy, ne na hrdle, ten už ne/ potom, co se „to“ stalo obecnou pravdou, přihlásí, že už to říkal „tehdy“, dostane po rypáku zase, tentokrát za to, že se ho nikdo neptal a má tedy držet hubu.

          L.
          PS
          Jo, ten počátek účinnosti, to jo, to tedy jo.
          Jak jsem napsal, jsem přesvědčen, že o tom nejdůležitějším se nemluvilo. Ale tentokrát bych se rád pletl. Ono stačí už jen ta daň z „nemovitostí“.

      2. Ano, je to k smíchu, jako insider bych vám mohl povídat. Poslední rozumný nápad v oblasti DPFO byl v roce 2004 – minimální základ daně. Bohužel proti tomu postavil Sobotka daňový bonus a společné zdanění manželů. Po pádu Paroubka byly MZD a SZM zrušeny DB ponechán, zvedly se výdajové paušály, škrtla se poslední progrese (solidárko byl výsměch) a z DPFO a FÚ se stala pobočka kontaktních míst státní sociální podpory. Jenom co nás stáli např. polští gastarbaitři na vyplacených daňových bonusech (resp. přeplatcích na dani).

        Kolem roku 2005 – 2008 (než začala krize) byla poptávka po pracovnících do nekvalifikovaných profesí, hlavně v pohraničí a to ve firmách v režimu tzv. „práce ve mzdě“ (z Německa se přivezl materiál, tady se na něj přišili knoflíky a zipy a zase se to celé odvezlo).
        Dovezly se Polky (nebo horníci), autobus, který pro ně jezdil byl dán částečně do nákladů, dělaly/i za minimál či trochu více a tady si podaly/i daňové přiznání.
        Protože EU, tak platí pro poplatníka z EU stejné předpisy jako pro našince, tak si tam doflákly/i pět dětí (to má každá/ý), doložily nějak, že manžel/ka v Polsku je na sociálních dávkách, nebo má mizivý příjem (a ani nemusely, v Polsku je systém DPFO a soc. dávek jiný, hlavně pro zemědělce a zdaleka ne tak štědrý).

        Rázem po podání přiznání vzniknul klidně přeplatek 80 000,- (sražená daň a daňový bonus). To byly v roce 2006 setsakra velké peníze – hlavně na severní pohraničí.

        Jednou napíši paměti.

        1. Přesně.
          Stejně nebo podobně to bylo na našem „Severu“, kde se rubalo uhlí /ještě se pořád trochu rube a ještě pořád to tak funguje, jestli se nemýlím/. Polovina těch horníků byla a pořád je tamodtud, co ty Vaše šičky. Se všemi nároky, které poskytuje náš sociální systém jejich rodinám někde v jejich Slezsku.
          Ony ty Vaše krejčovské dílny i ty naše šachty jsou něco – nebo vlastně úplně – jako nechvalně známé montovny zahraničních společností a vlastníků, které představují podstatnou část našeho HDP.

          Bude hůř.

          1. Bude nejhur.
            Aspon to je oblibena strategie a taktika vsude .
            Vlady , media , organizace , urady , z kancelare generalove , admiralove , dochtori zaruceny pravdy , i nesouhlasici akademici ,politici ,alternatori.
            Varuji denne a furt.
            Drtiva vetsina textu se shoduje. Obsahuji vycty temnych spatnosti a nepravosti, co nejhorsich , vetsinou bez vyznamu, ty nesmi chybet , nebylo by vo cem textovat , navic zadnej nema ani trochu reseni , potom se vetsina textu shoduje v zarucenych varovanich , co vsecko zarucene bude, stane se urcite a jeste s nasledky..
            Varujicich je hodne a varujou porad a dopredu v obrovskych dimenzich , vemou to treba z Recka toho staryho, pouckama se to musi hemzit a neco se vyplni.
            Treba ,ze bude prset..Mysli to s nami dobre , vzdycky aby jsme byli nacpani neurosami a podlehli jim.
            Neurosy jsou ty kazdodenni negativni pocity, blizici tragedie a brzkeho konce.
            Ze je vsecko beznadejny a nic jineho neni a nebude.
            Vyvarovany obeti se dovidaji mimo to , velmi popularni klise , ze dabel je v detailu, ovsem , jsou to nedetailni nasledky rozhodnuti mocnych a schvaleni nejhorsiho..Kdyz je jisty dopredu .
            Schvalovaci schvali vsecko. Neni divu.
            Schvalujou ty vycpany atrapy tygru , ktery jsme kdysi vidavali sklem ,na zadnich operadlech aut..Nikdy neprestali kejvat hlavickama..

        2. „Jednou“ už nebudou nikoho zajímat.
          Existuje žánr, kterému se říká „aktuální memoáry“. Měl byste se do toho pustit hned.

          1. Asi máte pravdu. Ale to by se mohlo provalit, že práskám na zaměstnavatele (stát, potažmo MF) a skončil bych jako Snowden:)

            Ale pokud se povede a bude čas, zkusím sem občas nějaké povedené historky z natáčení podstrčit.

      3. Pokud jsem pochopil navýšení daně z nemovitosti správně, tak se bude zvyšovat pouze místní koeficient o 1. Tudíž polí, zahrad, sadů, pastvin, lesů apod. se to netýká.

        1. Nevím, jestli jste pochopil správně. Informací je zatím naprosté minimum.
          A také nevím, jestli je Vám známo ustanovení § 12 zákona o dani z nemovitých věcí č. 338/1992 Sb., v platném znění –

          㤠12
          Místní koeficient
          Obec může obecně závaznou vyhláškou pro všechny nemovité věci na území celé obce nebo pro všechny nemovité věci na území jednotlivé části obce stanovit jeden místní koeficient ve výši v rozmezí 1,1 až 5, přičemž koeficient musí být stanoven s přesností na jedno desetinné místo. Tímto koeficientem se vynásobí daň poplatníka za jednotlivé druhy pozemků, zdanitelných staveb nebo zdanitelných jednotek, popřípadě jejich souhrny, s výjimkou pozemků uvedených v § 5 odst. 1.“

          Asi ne…..

          1. S výjimkou pozemků uvedených v § 5 odst. 1. Takže polí, zahrad, sadů, pastvin se to skutečně netýká.
            Lesy jsem tam měl navíc.

    1. Oněch 20% je přímo červený koberec pro reálnou bídu, jenž se rozroste do netušených rozměrů. Už dnes patříme poměrem výše starobního důchodu ke mzdě k nejhorším v Evropě, a nejen v ní. Tímto je dědova mísa aktuální …
      Ve svých důsledcích strašlivé, nicméně plebs je v klidu, tedy vše je ok. Nic se neděje.
      Když už je lid tak velkorysý, není na místě ten poměr zkrouhnout alespoň na 10% ? Vždyť je tu charita, potomci, a obdoba „potravinových bank“ pro chudé, kam třeba Dvousvetrová donesla svůj dar – považte, že že skromného, téměř třísettisícového platu dokázala za týden ušetřit 1 kg mouky, který ochotně věnovala za dozoru kamer, s komentářem…
      Ještě, že ji máme …

  6. Věci se možná dávají do pohybu …

    „Prvý išiel! Kalifornia vyhlásila bankrot. Štát odmietol zaplatiť dlh federálnej vláde (prijatý počas covidu) vo výške 18,6 miliardy dolárov. Kalifornia odmietla zaplatiť dlhy do štátnej pokladnice. Problémy s biedou a hrôzou začali. Požadujeme pokračovanie „banketu“! Prijímame stávky, kto pôjde druhý.“

    1. Nevyhlásila.
      Tedy – rozhodně ne letos. Jinak už ho v uplynulých 40ti letech vyhlásila dvakrát a dvakrát z něho byla děsným fofrem zase venku, protože federál.

      Máte k tomu nějaký zdroj? Já nenašel nic.

    2. Zkoušela jsem hledat nějaký spolehlivý zdroj. Nenašla – což tedy neznamená, že není. Nicméně, našla jsem jinou zajímavou informaci. Do kalifornského kongresu jde návrh na reparace za otroctví. Někteří komentátoři v té souvislosti mluví o bankrotu Kalifornie.
      https://news.yahoo.com/california-reparations-panel-approves-payments-124503410.html?soc_src=social-sh&soc_trk=fb&tsrc=fb&guccounter=1&guce_referrer=aHR0cHM6Ly9sLmZhY2Vib29rLmNvbS8&guce_referrer_sig=AQAAAFetHAWkwqAD93eFaWs7boG-4kXidTzzaXiHRM_w6G_Yw3O-mdNXAS_u0pdCA9aP78MMDB9fDVz4W6tREPZe2KVkNADHPeHtHV-cLrYXMQOmjKSDAP28dIVst9K1aeQO6b9hZtxiNxBa0v6CpmLv_VEwM6Eniip3TnZkt8bpMKHl

  7. Moderna zurnalistika bavi:
    Průměrná doba pobírání důchodu bude 21,5 roku, řekl ministr Jurečka.
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/duchodova-reforma-konsolidacni-balicek-vlada-predstaveni.A230511_052950_domaci_kop

    To je titulok ako oci. Autor napadu sa asi nechal inspirovat kukuricnymi detmi.

    Cil som zvedavy, co s dochodcami, co sa na priemernu dobu v dochodku vyseru, Bude penalizacia?
    Bude sa udelovat cena – dochodca roku – tomu, kto umrie zopar sekund po priznani dochodku?
    Dochodca, co bude poberat dochodok nehoraznych 25 rokov bude co? na namesti pre vystrahu zastreleny?

    Utrel som slzu v oku.

      1. Přátelé, ono je to jinak,
        protože se lidem nemá říkat,
        že půjdou do důchodu možná později a ještě později, než v 65 letech.., to by mohli řvát.

        Tak se to prostě schová takto.
        Statistici dají nějaké číslo, od něj se něco odečte, přičte, vzorec upraví
        a cíl je stále stejný, jen ne všem zřejmý:

        Aby lidi co nejdéle přispívali a co nejpozději čerpali…

        Tedy číslo 21,5 roku přibližně v důchodu lidem nic moc neřekne,
        budou se divit jako zde (a co po 21,5 letech)?

        Málokdo to vezme jako v podstatě možnost snadno prodloužit věk,
        KDY budou lidé vůbec moci odcházet do důchodu, nu a JE TO!
        https://www.mpsv.cz/web/cz/mladi

        P.S: A jak ti stávající důchodci budou žít dlouho, o to déle bude třeba odvádět, jak prosté….
        A politicky se tomu říká „zpomalit růst rozdílu mezi příjmy a výdaji v důchodovém systému“.

        Ale nebojme se, i na ty čerpající nějak dojde, tam kam údajně patříme,
        umí i důchody třeba nějak zdanit…..

  8. Fiallah promluvil.

    Slova oslova
    slyšely mé uši.
    Blbec doslova.
    Vysvětlit se sluší.

    Z domu sundal střechu
    přímo v prudkém dešti.
    Z měděného plechu.
    Teď si metál leští.

    Natahuje plachtu
    předtím odvez krovy.
    Na Kajmanech jachtu
    nebo jinde, kdo ví?

    Volí vola voli?
    Či je jim to u řiti?
    O žebrácké holi
    zle se budou tvářiti.

    1. Již čtvrtý řečník odchází a pořád jen samá sebechvála, nic konkrétního o opatřeních ještě neřekli. Ale zní to hodně hrozivě.

        1. Od letošního července dostane od státu peníze na ubytování přímo uprchlík z Ukrajiny. Humanitární dávka tak neposlouží jen jako příspěvek na pokrytí základních potřeb uprchlíků, ale zahrne i náklady na bydlení.

          Stát uvažuje o příspěvku na bydlení ve výši tři tisíce korun na osobu. Ministerstvo práce a sociálních věcí [MPSV] uvedlo, že stát tak ušetří za nouzové ubytování a nevyplácel by už solidární příspěvek. Za nouzové ubytování vydá Česko podle MPSV měsíčně 420 milionů a za solidární příspěvek vydá dalších 170 milionů korun. To je celkem 590 milionů korun každý měsíc. Podle ministerstva práce je potřeba posílit adresnost podpory a více zapojit do hrazení životních nákladů ty příchozí, kteří mohou pracovat.

        2. Hou, hou , hou , tudle rundu platim ja….W.Matuska..
          Naopak vydelali , blitzkrieg , valka s duchodcema vyhrana , nepritel se vzdal ,vlada nadiktovala podminky porazenym a ten vsecko zaplati.

  9. Až na ČEZ je to v podstatě můj program.
    Kdyby vše, tak i ČEZ bych zkousnul.
    Jenže, většina voličů má jiné politické preference. V nějaké míře na základě osobních preferencí. Ovšem v jaké. Mnohdy se mi jeví jako schizofrenici volící v rozporu se svými životními zájmy.

    1. Tak já bych to brala i s tím ČEZem, Vidlák mě potěšil, jsem se tak zasnila, že takhle bychom jako stát mohli přežít. No a tak zpět do reality,vidím to na velký špatný. Jo a na vlkovi jsou dva hezké články z webu kurzy.cz – doporučuji.

  10. Energetika made in Vidlák = vystoupení z EU.

    Elektřina za 1 Kč/kWh by se mi líbila, ale nepřesunou k nám Slováci svoji hliníkárnu (ta snad měla třetinu spotřeby elektřiny Slovenska), neudělají to i ostatní zahraniční firmy, MND nebudou odebírat a přeprodávat levnou elektřinu do Rakouska? Co na to v EU a „volný pohyb osob, zboží a služeb“?

    Odstoupení od emisních povolenek? Co na to v EU a uhlíková cla? Podepsáno, odsouhlaseno, sankcionalizováno. Vystoupení z EU?

    Výstavba jaderek je logická myšlenka, ale jsme v EU. Jen hazardér by si napůjčoval od bank (které na stavbu jaderek ani půjčovat nechtějí) a šel do projektu s návratností 30 let. Co když v EU jaderky totálně vyruší za 5 let? Vystoupení z EU?

    Tedy stačilo napsat Vystoupení z EU.

    1. Volný pohyb osob, zboží a služeb prakticky nikdy v EU, tak jak ho chápete asi vy, nebyl. Vše je zahnojeno výjimkami, které si každý stát vyloboval (jen náš Telička vyloboval velké hovno). Jediné, co může po Evropě (ještě) volně putovat, jsou Afričančata.

      Ano, Vidlákův manifest je proveditelný pouze s vystoupením z EU.

      Mimochodem – s kýmkoliv se bavím, tak každý sed bije v prsa, že do EU nechtěl a že v referendu byl proti (já taky:)). Tak kde se tenkrát vzalo tolik procent?

      1. jj, k tem Africancatum… v roce 2015 jsem vedl s par inzenyry (IT) debatu a dozvedel jsem se, ze Africancata nesmi nikdo zastavit, protoze a)hranice jsou zruseny b)existuje neco jako volny pohyb pro vsechny c)uprchliky nemas pravo zastavit, kdyz uz jsou v EU, protoze a+b.

        Presvedcit je o tom, ze seznam blbosti z jejich tvrzeni je slozen ze vsech trech pismen… nemozne.

      2. Kde sa vzali percenta pre vstup do EU? No od uvedomelych … ja som ako prvovolic (moje uuuuuplne ze prve hlasovanie) hodila nie, ale v skole som to nahlas povedat nemohla, bo spravne bolo ano, a ked nie, tak si blbec …

  11. Nečetl jsem podrobně celou diskusi, takže jestli tu někdo něco podobného už napsal, tak „sorry, jako“ –

    Už včera večer jsem tu zcela náhodou jako první zavěsil svůj koment ohledně vyznění toho – jinak vynikajícího článku jdoucího k meritu věci, k tomu, co naprosto nejvíce irituje možná většinu „obyčejných“ lidí – jako „sci-fi“.
    Od té doby se mi to ještě rozleželo v hlavě a říkám si – „Proč tohle všechno připisovat Signalistovi Prvnímu Velikému“, aby tím získal u „lidu“ maximální podporu?
    A přitom jako tvůrci a organizátoři opozice PRO SEBE SAMY nabízet k přesvědčování lidí tohle –
    https://stranapro.cz/program/

    Já vím, „Dichtung und Wahrheit“
    Ale kdyby aspoň někde tam /na začátku/ bylo napsáno – „Program, který vám tu předkládáme, je první etapou našeho politického působení v politických mocenských strukturách státu. Druhou a výrazně důležitější etapou je tohle“ – a tam by byl text Vidlákova včerejšího článku“.
    To byste koukali na ten nával voličů.
    Vlastně, anebo taky prd.
    Protože i ten nejblbější volič rozpozná možné od nemožného, REALITU od POPLULISTICKÝCH SLIBŮ /já vím, že přesto na ty populistické sliby dosud vždy naletěl, což je zatím nejmarkantnější v případě „pětikolky“ a „Blyštivého Péti“, kteří ve skutečnosti dělají pravý opak slibovaného/.

    No, tak nějak to vidí vesničan ze Zadních hor.

  12. Rád bych se vrátil k jedné manipulaci pana prezidenta, která trochu zapadla. Na Vítkově prohlásil:
    „Země, jejíž jméno nesly hlavní síly, které se podílely na osvobozování Československa, tedy první, druhý a čtvrtý ukrajinský sbor, je dnes sama objektem agrese jedné z tehdejších vítězných mocností, Ruska“
    Neřekl přímo, že se jednalo o Ukrajince, ale v mnoha lidech to mohlo zanechat takový dojem. Nebyl by první, již se objevily názory (např. bývalý polský ministr obrany), že Ukrajinci osvobodili koncentrační tábor Osvětim (byl to 1. ukrajinský front), avšak naopak „Prahu okupovali Rusové“ (byl to ten samý 1. ukrajinský front – prostě, jak se to zrovna hodí.
    Což je samozřejmě nesmysl, protože nebyl složen ani z Ukrajinců, ani nenesl žádný „čestný“ titul. Názvy frontů se dávaly podle válčiště. 1.ukrajinský front vznikl dne 20.10.1943 přejmenováním Voroněžského frontu. V ukrajinských frontech bojovali vojáci všech národností, které byly v Sovětském svazu. V pozdějších fázích války byl podíl Ukrajinců nižší, protože jich hodně zahynulo v prvních letech války (jak vojáků, tak i civilistů) a další bojovali na straně Němců (zejména Ukrajinská povstalecká armáda, tj. banderovci).

    1. Mi celý ten jeho výžblept příjde nějak divný. Čím víc nad ním přemýšlím, tím víc nechápu, co se stosedmička snaží, nebo spíš nesnaží říct… jako ukrajinský sbor… symbolika? Nebo když se něco nějak jmenuje, tak to je nutně pocta? Nebo jako ukrajinský sbor byl… ukrajinský? Né sovětský? Jedl snad někdy španělského ptáčka? Jako fakt si myslí, že je ze španělska? Nebo z ptáčka?

      No, každopádně je dobře, že na tom hradě je… asi se touhle řečí ve vyšších politických kruzích mluví (viz ta americká Džamala), a on ji evidentně ovládá.

    2. To je nový dějepis pro šestou třídu:
      v roce 1945 nás osvobodili Ukrajinci a trochu i Američani,
      v roce 1968 nás okupovali Rusové. Akorát tam trochu vadí ten Kličko, dnešní starosta Kyjeva, který jako kluk chodil do školy v Milovicích…

      My optimisti jsme naopak ocenili, že generál aspoň nepřímo přiznal Rudé armádě (což byl i 1. ukrajinský front…) podíl na osvobození Protektorátu.
      Pozor – Československo osvobozeno nebylo, protože v té době neexistovalo.

    3. To fakt řekl sbor?
      To je tak omezený?
      Od armádního generála bych tedy čekal větší vojenské znalosti.
      1., 2. a 4. ukrajinský front (předtím Voroněžský, Stepní a Jižní), co osvobozovali území bývalého Československa jsou skupiny armád, nikoli pouhé armádní sbory.
      Například 4. ukrajinský front (srpen 1944-srpem 1945)se skládal z
      1. gardové armády, 18. armády a 8. letecké armády, později pod jeho velení přešly ještě 38. armáda (prosinec 1944) a 60. armáda (duben 1945).
      Sbor je skupina 2 a více divizí, sbory se spojují do armád, armády se spojují do skupin armád (v SSSR do frontů)

    4. Pepa sláma: Fronty se nazývaly podle místa, kde byly sestaveny z různých jednotek. Stepní front, který tvořil zálohu u Kursku, nebyl sestaven jen z obyvatel stepí ale z vojáků víc národností. Ještě že tu historii připomínáte. Ukrajinců v Rudé armádě a u partyzánů bylo mnohem víc než u banderovců. 10x možná i 20x víc. Přesto už prezident Jusčenko začal hazardovat s velebením banderovců, i když tím zvrátil křehkou rovnováhu mezi obyvateli různých oblastí a politických preferencí v zemi Západem a Východem.

  13. Vidláku, moc dobré. Domnívám se, že toto je přesně to, co by měla udělat opozice. Sepsat, jak se mají napravit zločiny předchozích vlád. A že jich je hodně. Zkusím pár vět:
    Vrátit se k progresivní sazbě daně z příjmu fyzických osob, která je normální všude na Západě (jedná se o ruský vynález, který okopíroval Topolánek, aby si spolu s Talmanovou snížili odvody).
    Zrušit soukromé exekutory (v Západní Evropě to je naprosto ojedinělé, většina zemí má státní exekutory).
    Vrátit se k systému státní arbitráže pro obchodních sporů právnických osob (nač plýtvat drahými a nedostatkovými soudci).
    Obnovit prezenční vojenskou službu (jako to je v Izraeli) a zcela změnit koncepci ozbrojených sil z pomocného koloniálního intervenčního sboru na obranné síly (mimochodem, stíhačky Gripen jsou obranné a výborně se hodí na naše podmínky, zatímco F35 jsou útočná letadla, určená k proniknutí hluboko do obrany protívníka – a to nepotřebujeme.
    Zrušit výhody pro Švarzsystém.

    Navrhoval bych dvě „knihy“. V černé sepisovat zločiny předchozích vlád a v bílé sepisovat návrhy na řešení problémů.

    1. A ještě vám tam chybí ustanovit skupinu dobrovolníků k testování zaváděcích léků a vakcín. Pro posílení obranyschopnosti země preventivně a farmaprůmyslu domácího. Jednalo by se o předem vytipované rodiny, kt. by poskytly potomky k testování. Tyto rody by měly být zdravé a dobře rostlé. Jednalo by se o prezenční službu národu celoživotní a odzkoušely by se v tomto rámci různé výzkumy a to i zahraniční. Při napadení biozbraněmi bychom vystrčili tuto otrlou armádu čítající min. stotisíc lidí. Riziko by bylo šestkrát humánnější neż u armády vojenské. Vlastně by bylo potřeba, aby se to zavedlo nedobrovolně. Neboť počítáme již jednadvacáté století a je potřeba se chránit

      1. Dobrovolníků jako očkování při covidu ? Léku se testují podle pravidel všude, jen ty nejmocnější farmakoncerny si vykřičí vyjímky.

        1. Pokud by farmakoncerny potřebovaly výjimku, ošetřilo by se to samozřejmě Vyhláškou mým národům, o to nic, musejí něco jíst přece taky, nechat je hlady by bylo mnohem nebezpečnější

  14. Víte, mně se líbí ty nekonečné komentáře o tom, jak nic nejde udělat, všude jsou nepřekonatelné překážky. Jistě. Kdo něco chce, hledá možnosti, kdo nechce, hledá důvody. Milí komentátoři, můžete být klidní. S vámi nikdo nic dělat nebude.

    1. Jasně, vemte si sto mega úvěr, udělejte si roční okružní cestu kolem světa po nejdražších hotelech a potom doma oznamte, že se nic neděje, že to i s úroky splatíte. Že Vám „se líbí ty nekonečné komentáře o tom, jak nic nejde udělat, všude jsou nepřekonatelné překážky. Jistě. Kdo něco chce, hledá možnosti, kdo nechce, hledá důvody.“

      1. Vůbec ten váš příměr nechápu. Podle mne nedává smysl.

        Ale nešť. Ten, kdo úvěr poskytuje, nese obchodní riziko. Nemá mít vyšší mocí 100% zajištěnou návratnost. Neboli nezodpovědné půjčování je stejně špatné , ne-li horší než nezodpovědné zadlužování. A pokud jsme si něco napůjčovali, pak jen proto, že nám to vnucovali. A nevím jak vy, ale já na žádné okružní cestě kolem světa nebyl. Pokud někdo ano, ať si ji zaplatí, respektive ať si to z něj vymáhaj ti, co mu na to půjčili. V tom jsem ochoten jim dokonce pomáhat…

  15. K tomu studiu „podle Vidláka“ bych se nakonec i připojil, ale stále nechápu proč Vidlák tvrdošíjně stojí na bezplatné variantě. Přece pokud by stát automaticky dával bezúročné půjčky, tak by si je absolventi potom buď splatili nebo odpracovali v ČR. Jak pomůže státu, když třeba v Olomouci medicínu vystuduje bezplatně polovina Čechů a zbytek jsou cizinci (zejména Slováci) a nakonec i z té poloviny Čechů jich polovina odejde do zahraničí za lepším platem.
    A to by jako existoval nějaký úředník, který by rozhodoval které studium bude bezplatné a které bude placené? Třeba že programovaní v C++ bude zdarma ale za programování mikrokontroleru Pi Pico se bude platit školné.

    1. Zkuste si Vidláka přečíst ještě jednou, zjevně jste to nepochopil.

      I bezúročná půjčka se musí splácet, tak by vysokoškoláci začali život s dluhy v době, kdy ostatní již několik let vydělávají. Nemají zase, také díky nepoměru mezi daněním zaměstnanců a OSVČ, o tolik vyšší platy, aby se to rychle srovnalo.
      Pokud nemá naše společnost jít tam, kam teď neochvějně míříme, potřebujeme mimo jiné vysokoškoláky v oborech, které Vidlák psal jako ty zdarma na státních vysokých školách.

      1. Ono by to stejně dopadlo tak, že lidi odejdou hned po promoci a díky daleko vyšším výdělkům v zahraničí splatí peníze za studium v ČR cobydup. Protože pokud nusím někoho pod sankcemi někde pracovat, nemusím mu moc platit.

        Každá hůl má dva konce.

        1. Vidlák zcela správně píše, že kdo odejde po studiu do ciziny, zaplatí studium. Podle mého lze třeba sespat dlužní úpis, ve kterém bude definováno, že se odmazává za práci doma, naopak zůstává a úročí pokud dotyčný pracuje v cizině.

          1. Dlužní úpis za bezplatné studium a sankce? Nevyřešilo by to normální placení studia?

            A jelikož existuje v rámci EU volný pohyb osob, tak kdokoliv z EU má právo studovat v ČR za stejných podmínek jako Češi. Tedy opět vystoupení z EU?

          2. Ale já vím, co Vidlák píše. Já jen říkám, že by to urychlilo odchod absolventů do zahraničí.

            1. musíte-li někde pracovar a z nějakého důvodu nemůžete odejít, myslíte si, že s vámi budou zacházet slušně?

            2. půjdete tam, kde si více vyděláte a svůj dluh za nějakou dobu splatíte, zatímco tady byste dělal za pár šušňů. To je lepší vydělávat víc a dluh splatit a nadále po splacení dluhu vydělávat víc.

            Ony takovéhle dobroserské nápady vždycky nadělají vís škody než užitku.

            Živě si vybavuji, jak nám lékařům říkal Klaus, ať jseme dělat taxikáře, když se nám platy nelíbí. Občas se taky říkalo, ať klidně vysmahneme, že chybět nebudeme. A dnes? Chybíme.

            1. Takze dneska dyz ten akademik samouk Klaus vonemocni , hleda ted taxikare..? Ten se taky poved , dlouho museli soudruzi hledat i ty zahranicni.. Manzelku taky z niceho nic zvelvyslancoval az na Slovensko.

      2. 1) Placené školné = vyšší nástupní platy (zákon nabídky a poptávky).
        2) Kdo se bojí dluhu, může uzavřít smlouvu s budoucím zaměstnavatelem a ten za něj hradí školné (a klidně i ostatní náklady), ale bývá to kompenzováno třeba nižším nástupným platem a upsáním se na roky dopředu.
        3) Který úředník bude určovat „ty zdarma“? Nevyřešilo by to elegantně placené školné, kdy si málokdo bude platit studium oboru, který jej neuživí a na který nesežene ani sponzora. A to klidně dvě VŠ po sobě. Zadarmo si to klidně dovolí.

        1. Ale Sto, tyhle pseudoobory vznikly po revoluci, když se tady řvali, že máme málo vystudovaných VŠ oproti západu a jak zaostáváme. Tak se to takhle zapláclo a nikdo nás nemůže kritizovat. A kdyby se školné platilo, kolik by za to mohli chtít? Nejsou náklady za laboratoře, materiál, určitě studium na doktora vyjde dráž, než na nějakého genderistu.

        2. Nesouhlasím. Z jednoduchého důvodu. Platy lidí s vyšším vzděláním jsou deformovány politikou vlády, která určuje platy veřejných zaměstanců tabulkami,které vydává formou nařízení. V řadě oborů jsou veřejné instituce rozhodujícím zaměstnavatelem, který přiškrcenými tabulkami reguluje trh práce. Proč myslíte, že se u nás nedošlo k vyrovnání platové úrovně se západní Evropou? Protože ztv. pravicové vlády se řídí fialovými ideologickými poučkami, místo toho, aby dělaly něco pro lidi.
          Vysoké školy by měly dostávat od státu státní zakázku na produkci odborníků dle potřeby národního hospodářství. Jistě by to byl administrativní přístup, který by byl náchylný k deformací, ale pořád by to byl lepší, než současný socialismus, kdy stát platí za studenty, kteří na škole jsou, nikoliv za ty, kteří školu absolvují. Vysoké školy natahují ruce po státní podpoře, ale nenechají svého investora nic kontrolovat, protože mají „akademické svobody“. Což v překladu je anarchie a vlhký sen socialistů. Studenti skáčou z oboru na obor a protahují si studia. Jejich daně, sociální a zdravotní pojištění pak chybí v příjmech státu, resp. zdravotních pojišťoven. On ten sociální systém má dva konce. Na jednom konci jsou důchodci, kteří mají odcházet stále později do důchodu a na druhé straně mladí lidé, kteří si vstup do aktivního ekonomického života neustále protahují, s tichou podporou vysokých škol.
          Zejména miluji to, když vysoká škola nechá studenta studovat řadu let a pak jej nenechá udělat poslední zkoušku před státnicemi. Protože po státnicích jí je takový student k ničemu.

          1. Tak to je v Rusku. Preferované obory, počty potřebných absolventů, a u těchto studium zdarma.
            Ten zbytek může studovat libovolné zaměření – ovšem už za peníze.
            Tak je zajištěno, že zdarma studují jen ti nejlepší.

        3. 1 nevěřím, nevidím závislost ani změnu, proč by měly firmy začít platit více. To záleží na jejich ekonomice, navíc nemyslím že by se příliš změnil počet vysokoškoláků potřebných oborů
          2 ani firma dnes nevidí na tolik dopředu ( zvláště menší svůj vývoj ) a těžko odhadne kvality uchazeče ještě před vystudováním. My procházeli celodenními ( pokud ne dokonce dvoudenními, nejsem i jistý ) testy než nám kdysi podniky stipendium dali.
          3 ty co potřebuje průmysl ke svému vývoji. Genderisté ani komunikační specialisté to zaručeně nebudou.

          Je jedna jasná pravda. Školným se ztrácí potenciál, někteří nadaní studenti si to z různých důvodů nedovolí. Ono už v některých chudších rodinách stačí, že nevydělávají, už kvůli svým nutným výdajům musejí chodit na brigády.

        4. Body 1) a 2) nejsou evropskou tradicí a středoevropský (rakousko-uherský) sociální model to momentálně neumožní, protože:

          a) to předpokládá zrušit Zákoník práce v té podobě, jako je
          b) bod 2) se nedá v současnosti aplikovat na státní správu (i ta potřebuje občas lidi s „drahým“ studiem – např. Zákon o státní službě neumožňuje něco jako „pracovní poměr do budoucna“
          c) to předpokládá úpravu zákona o bankách
          d) předělat vysokoškolský zákon (v části „veřejných“ škol)
          e) úpravu vyhlášek o účetnictví a možná úpravu ZoÚ (ve vazbě na bod d)
          f) i úpravu nějaké směrnice EU

          Bod c) je logicky správně nastolen, ale vše směřuje k otázce:

          Chceme pokračovat v „evropském“ sociálním modelu nebo chceme jiný (severoamerický) model?

          Eto, bohužel uvažujete přesně jako Klaus v devadesátkách, v mantinelech divokého kapitalismu 19. století a thatcherovské přímočaré neempatie (která dovedla GB tam, kde je).

          1. Tuhle jsem byla na úřadě, bába před jménem Bc a za ním DiS a byla blbá jak troky a neporadila mně nic . Tak k čemu taková studia pro státní správu?

            1. Možná jste se blbě zeptala (na blbou otázku, blbá odpověď), nebo jste se ptala mimo zaměření úřadu a nebo jste tam přišla už naježená a holky vám to daly sežrat.
              Nebo byly opravdu hloupé – ale to je třicet procent populace – třeba i vy nebo já.

              I státní správa a samospráva potřebuje IT specialisty (moje maličkost), stavební inženýry (územní rozvoj, stavební úřady), jaderné inženýry (atomový úřad), veterináře (státní veterinární správa), agroinženýry (rostlinolékařská správa), doktory farmacie (úřad pro kontrolu léčiv), doktory, pyrotechniky (hygiena, IZS), právníky, dopravní inženýry, překladatele (úřad vlády, parlament), ekonomy, báňské inženýry (báňský úřad) ….

    2. Re: Eta

      Placení studia je o ničem. Vykukové to vždycky udělají tak, aby na tom někdo vydělával.
      Podle mne úplně stačí dát podepsat čerstvě odpromovavšímu doktorovi závazek na pět let, která odpracuje v ČR. Pokud ne, bude dlužit státu pět mega.
      Pro zahraniční studenty by platilo totéž.

      Problém je vyřešen.

      1. Souhlas, ale nešlo by to před nástupem na VŠ? Proč až po promoci – jak jej k podpisu donutíte?
        A u zahraničních studentů vidím byrokratický problém v rámci EU (podmínka odpracovat x let v ČR nebo sankce 5 Mega).

      2. Doktor se vám tady na všechno vysere a půjde jinam, kde je nejen lépe placen, ale chovají se k němu lépe a neházejí mu klacky pod nohy ohledně povinného postgraduálního vzdělávání.

        Pokud byste takto zatížil jen lékaře, je to hrubě protiústavní diskriminace. Platit za studia by museli všichni VŠ.

        1. Možná by bylo nejlepší,kdyby takový doktor jinde i vystudoval, nejlépe za daně těch občanů, kterým bude následně poskytovat své služby.

          1. To je sociální dumping. Za peníze daňových poplatníků chudé země nechají vystudovat odborníky a oni pak léčí v cizině. USA GB Německo. Stejně tak NHL.

              1. NHL jen jako příklad pro lepší pochopení. Tam si čumí na nejlepší hokej na světě , ale do výchovy základu nedají cent, pak jim můžou cpát takové platy a každý se tam hrne i když mnohé to zničí.

                1. Proč na to vymýšlet nové termíny jako sociální dumping, když na to existuje zavedený a srozumítelný výraz neokolonialismus?

  16. K té farmacii. Vidláku vážně?
    Pustíme sem indické léky? Ty léky jsou 20 a více let staré. Naši lékaři s nimi neumí pracovat. Vážně si lidé jen tak začnou hromadně měnit fungující medikaci na staré typy léků z Indie? Nebo začnou šetřit na jídle a budou si svoje léky kupovat třeba v Polsku?

    A výtka farmaceutickým firmám, že jsou ziskové? Prostě ty prodělečné již zkrachovaly. Vývoj léku stojí neskutečné peníze a povede se „jeden ze sta“.

    1. Eta: Indii bych nepodceňoval. Na léky se právě specializují už dlouho, ale je pravda, že většinou na ty starší a může být problém, kde sehnat nejnovější léky.

      1. V Indii jedou buď 20 a více let stará západní generika nebo vlastní tradiční léky staré i tisíce let či dokonce celé tradiční léčebné metody. To naši doktoři znají možná jen z doslechu.

        1. 20 let stare leky?
          To je v medicine skoro novinka.
          Obrovske mnozstvi leku je stare 20 let.

          Ty nove jsou velmi drahe a tak je hodne statu se socialistickym pojistenim neodsouhlasi.
          Nejedna se zdaleka jenom o byvaly vychodni blok, ale treba i o Anglii. Proste se ceka, az ten lek zlevni.
          Anglicky regulator u jednoho efektivniho onkologickeho pripravku pred casem prohlasil, ze pockaji, aaz se vyrobce umoudri s cenou.

          A ceska specialita je, ze i kdyz je statni regulator odsouhlasi, tak to pojistovny posuzuji pripad od pripadu, cimz se vse administrativne natahne, a pacient pak uz ty leky nepotrebuje.
          Netvrdne mi neco jineho, dobre vim, o cem mluvim.

          Schvalne is zjistete, kdybyste (nedejboze) ted dostal rakovinu, cim by vas v Cechach na pojistovnu lecili. A nedivte se, kdyz to budou leky z minuleho stoleti.

    2. Eto, Indie je země velkých, až propastných, rozdílů. Věřte, že tak, jak jsou tam dílničky na ulici a vyrábí se na koleně v sedě na zemi, tak jsou tam i špičkové laboratoře i vývoj na vysoké úrovni. Pouze by se muselo dohlídnout na to, aby léky nepocházely právě z těch uličních dílniček.

      1. Já Indii vůbec nepodceňuji. Jen poukazuji že nemáme dost indických doktorů, abychom mohli naráz odejít od západních farmaceutických firem a skočit do indického zdravotního systému. Konkrétně třeba Vy, vysadila by jste léky které berete a přešla na indickou medikaci, či dokonce na meditaci, pouštění žilou, ájurvédu, akupunkturu či akupresuru?

        1. Ta poslední věta už je čistá demagogie. Teta Karla jasně psala, že mají i špičkově laboratoře.

          A nikdo netvrdí, že bychom museli z Indie brát všechno. Stačí část, buď se na ní ušetří peníze na zbytek léků a bude alespoň něco kde dnes Válek nesežene nic, nebo se dokonce severní farmacie vrátí na zem, když uvidí konkurenci.

          Netřeba k lékům indické provenience indické lékaře, naši jsou dost dobří a většina se pilně věnuje sebevzdělávání po celou karieru.

          1. Apriori předpokládám, že pokud je k dispozici lék z Indie se stejnou účinnou látkou za desetinovou (možná i tisícinovou) cenou, tak by měl být již dávno nakoupen.

            Jen nevím jak se k tomu postaví byrokrati, protože předpokládám, že schvalování léků v EU bude asi něco jiného než v Indii.

        2. A kde si myslíte, že si ty „západní firmy“ často nechávají ty léky vyrábět? V Číně, ale také v Indii. Jedná věc je, kde je lék registrován a druhá, kde je skutečně vyráběn.

          1. To s tématem vůbec nesouvisí. Podstatné je kdo jej má schválený pro EU. Neschválené léky Vám nikdo nepředepíše a nikdo nevydá.

    3. A výtka farmaceutickým firmám, že jsou ziskové? Prostě ty prodělečné již zkrachovaly. Vývoj léku stojí neskutečné peníze a povede se „jeden ze sta“.

      To nemůžete myslet vážně. Farmacie je jedna ze čtyř největších lobby. Jejich zisky jsou neskutečné, právě proto, že přitlačí politiky nejen do pro ně nesmírně výhodných podmínek, ale i pro zlodějiny jako očkování proti covidu. Covid je pryč, ale my pořád musíme platit miliardy nejen za dále dodávané léky, ale i za jejich ničení, protože už jsou zcela nepotřebné. A nepište prosím, že je to chyba těch, kteří ty smlouvy podepisovaly, jiné by s nimi farmaceutické koncerny nepodepsaly.

      Co se Indů týče, nepodceňoval bych, jak píší už jiní.

      1. Myslím to vážně a zároveň i s Vaším názorem plně souhlasím. Oxymoron?

        Farmaceutičtí giganti jsou vysoce ziskoví a mají výhodnější postavení v jednání s jakoukoliv vládou. Oni si totiž mohou dovolit své léky do konkrétní země nedodávat (sice něco finančně tratí, ale zastraší všechny ostatní země a vydělají mnohem více). Ale to je holý fakt se kterým já ani Vy nic nenaděláme.

        1. Ano, to se podle mého dá řešit dvěma způsoby. Jednotným postupem zemí proti nim, včetně zdanění, což se jistě shodneme že je utopie, pravidla by dodržoval jen trotl Fiala a ještě se tím chlubil, ostatní by bránili jen své zájmy a farma koncerny by vyhrály. Nebo konkurencí, nemusí být jen indická. Jinou cestu nevidím.

          1. Psali, že léky nejsou kvůli přeprodejím a zpětným odběrům, co je u nás levné, hned skoupí někdo ze zahraničí. Šmelina se tomu říká lidově.

            1. To je výsledek bordelu v tomhle státě a neschopnost úřadu provést právní úpravy v Zákoně o léčivech. Provozovatelům lékáren se vydávala distribuční povolení – výsledkem toho je, že provozovatel doveze léčivý přípravek pokud možno ještě s množstevní slevou za cenu vygenerovanou pro ČR a místo,aby ho distribuoval do svých lékáren, okamžitě ho redistribuuje do ciziny za cenu pochopitelně vyšší. Takže český pacient má smůlu. Tímto způsobem také mizí léky z lékáren. A nelze léky doobjednat – jsme malý trh a kapacita dodavatele je pro nás vyčerpána. Zahraniční léky je totiž nutno dodávat v českých obalech.

          2. Konkurence mimo Západ, se západní farma-firmy již dávno zbavily a zalobovaly si tak neskutečně drahý schvalovací postup (většina ceny léku), který znemožňuje vstup levné konkurence ze zemí BRICS+. Takže ani tudy to nepůjde.

    4. Kupujete generika ze Zentivy? Mám pro Vás novinku. Loni stěhovali výrobu do Indie.
      Třeba se nám ozve nějaký informovaný pan lékárník či paní lékárnice a uvede má slova na pravou míru. Výroba jednotlivých komponent léků je chemie, a ta lékařská už je dávno přestěhovaná do Číny. Čínské továrny vyrobí jak účinné látky, tak i ty ostatní komponenty, dodají do Indie. Indické továrny vyrobí pilulky a tablety, natlačí je do blistrů(někdy taky ne – pak se prodávají v igelitových pytlích na kila). Nakonec to některá indická fabrička potiskne a zabalí, jak si zákazník přál. Vy sice kupujete léky pod slovutnými značkami Pfizeru či Sandozu, ale účinné látky jsou z Číny a obal z Indie a finální distribuční sklad je někde v EU.

  17. Cit.: „… všichni nefachčenkové budou muset živit sami.“ „… pečte, šijte, zavařujte, lepte, svařujte, kompletujte a inzerujte to k prodeji na fejsbůku.“

    Zní to pro všechny pracující pěkně, ale naprosto nereálné. Mám třeba nájemníky (bílí češi) – rodiče si navzájem před sebou schovávají peníze a kradou si je. Matka rodu bere na sebe a 7 dětí dávky všeho druhu – od bydlení a proplácení energií a vodného a stočného, přes zakoupení ledničky či pračky, …., až po proplácení taxi na nákup v supermarketu. Otec vydrží v práci tak týden a potom je vyhozen a pár měsíců hledá novou. Naposledy vydržel pracovat necelý den, když si něco udělal s rukou. Asi tak.

    A koupil by si někdo vůbec od podobných individuí něco pečeného či zavařeného? Aby to nedopadlo jako v metanolové aféře. Nechal by si od nich někdo přešít šaty? Opravit něco v bytě? A kolik by si asi tak měsíčně vydělali aby z toho vše poplatili?

      1. Pravda pravdoucí. Jenže když to umožníte některým, tak to za pár dní vědí všichni ze stejného chovu a budou to chtít taky. A zařídí se podle toho. A budeme zase na začátku.

    1. Neblázněte, ti Vámi popsaní by stejně nic nevyprodukovali. Navíc si myslím, že by od nich stejně nikdo nic nekoupil.

      Jedna věc mi přijde zvláštní, neberte osobně. Tento Vidlákův způsob dává rozhodování i zodpovědnost do rukou lidí, je tedy podle tradičních dělení pravicový. Proč proti němu tolik protestují právě příznivci dnešní koalice, tedy údajní pravičáci ?

      1. Vidlák píše, že by vyprodukovali a že by to od nich lidi kupovali.

        Já to rozporuji a píši, že by nic nevyprodukovali a že by to od nich stejně ani nikdo nekoupil. A i kdyby, tak je to nemůže uživit (mají drahé životní náklady, protože je nikdo nenaučil šetřit).

        1. Vy máte všichni starostí o chudáky nemakačenka vypěstovaná a vykrmovaná tímto šíleným systémem. Proč by měli všichni v malém podnikat,to zvládnou vždy jen ti šikovní a odolní. Někdo vždycky bude pracovat pro stát – učitelé, policisté,snad i pošťáci, někdo bude zaměstnaný u firem…A nemakačenka bez dávek budou zase jako dřív kopat příkopy,zametat ulice,krmit krávy, přidávat na stavbách, sklízet u soukromých zemědělců – malopodnikatelů – český česnek atd.atd. Přirozený svět.Kéž by se vrátil.

          1. Nemakačenka bez dávek se v dnešním světě neuživí zametáním ulic, když musí topit elektřinou, platit vysoké nájmy, vysoké energie, drahou vodu, drahé potraviny, cigarety, alkohol, … (zvláště, když je kdokoliv podvede a neumí šetřit).

            A ještě Vám pořád zůstane veliké množství těch, kteří ani toto nezvládnou.

            Ve starém dobrém světě by je vystěhovali z pronajatých bytů, pozavírali do kriminálů jako příživníky, nebo vyhnali za město. Takže by nakonec stejně všichni skončili v kriminále (30 tisíc měsíčně za kus) a děti v nějakých ústavech (30-50 tisíc měsíčně za kus) = 8mi členná rodinka měsíčně přes 210-310 tisíc). A jako bonus brutálně zhoršená bezpečnostní situace made in Afrika.

            1. Váš názor. Musíte vzít ty “ Vidlákovy reformy “ komplexně, s dotacemi a přebujelým státem se přirozený svět vrátit nemůže. Pokud by se pohnuly = ideálně zrušily – dotace,pohne se vše ostatní. Ale rozebírat to nemá cenu, stejně je to zatím utopie.

            2. Takze je nejlepsi pestovat genrace jedincu, kteri budou brat davky na vsechno, a k praci ani necuhnou.
              Bravo, s tim se dostanete hodne daleko.

              Jinak kdyz jste tu tak pekne vycislil, kolik co stoji, tak jste zaplmel navrhnout, ze vlastne i takovy zlodej v kriminale je drahy spas, takze by vlastne mohli rusta na svobode a krast dal. Urcite to bude levnejsi.

              A vas vypocet ohledne deti v ustavu potrebuje 10 dioptrii.
              „děti v nějakých ústavech (30-50 tisíc měsíčně za kus)“

              Z teh deti v ustavu by totiz neco mohlo vyrust. Nebo by je nekdo mohl adoptovat a taky by z nich neco mohlo vyrust.
              V rodine, kterou popisujete z nich nevyroste nic jineho, nez jejich rodice.
              Vy navrhujete cilene pestovat rozsirujici se vrstvu flakacu, a jeste si libujete, jak je to levne.

                1. Ustavy stoji za prd, takze misto toho, aby se je nekdo snazil zlepsit, tak je zavrhneme…

                  Treba kdyby vami udavana castka (8mi členná rodinka měsíčně přes 210-310 tisíc) sla do tech ustavu, nebo pestounum, tak by vysledky vypadaly jinak.

                  Kam vede dnesni situace jsem popsal vyse.
                  V zadnem pripade to neni nejmensi zlo.
                  Nejmensi zlo je to pouze v pripade planovani na jedno volebni obdobi.
                  Jakkoli je to dnes popularni, tak si dovolim tvrdit, ze je to cesta do pekla.

                  1. Tak nelze opomenout, že ETA má díky dávkám svých podnájemníků vpodstatě jistý příjem od státu za pronájem bytu. Nic proti pronajímání a vlastnictví nemovitostí,za to už budeme všichni brzy potrestáni vládou,kterou jsme my tady nevolili.Ale když nájemníkům hradí v různých dávkách nájemné stát,tak už to asi není moc tržní princip podnikání.

                    Všichni jsme se ke svému překvapení ocitli zpět v jakémsi podivném socialismu,ale lidé typu Etových nájemníků,ti už dosáhli kýžené mety : komunismu. Dávají státu podle svých schopností,tedy nic, dostávají podle VŠECH svých potřeb!

                    1. Vsadim se, ze Eta by mel radsi „normalni“ najemniky, nez tu tlupu, kterou tu popisuje.
                      Me se libi jeho ultrarealisticky pohled na veci, ale obcas to prehani, a jde cestou nejmensiho odporu v casovem ramci jednoho volebniho obdobi.
                      U papalasu to tak fungovat muze, protoze za ty 4 roky zajisti i vnoucata.
                      V beznem zivote to tak nefunguje a ani nemuze.

                2. Makarenka určitě znáte. Ten vedl výchovný ústav, oficiálně pro bezprizorné děti. Ve skutečnosti, když pochytali bandu, co loupila, kradla atd., tak ti nad 18 šli do vězení a ty pod 18 poslali k Makarenkovi do ústavu pro bezprizorné. Klasický pasťák. Traduje se, že z těch, co u něho strávili alespoň rok, se žádný do vězení nedostal.

                  1. Vezeni , kazdy slouzi , aby vzdelani nechybelo .
                    Vynikajici pedagogicky institut. Uci se studenti i na praktickych pripadech …
                    Kazdej skoro vystuduje a je schopen vykonavat jeste kvalitnejsi praci .

            3. V populaci vždy bude existovat množina těch nemakačenků. Nulového čísla nelze dosáhnout. Argumentace „oni by se neuživili“ je proto naprosto zbytečná, vždyť ten samotný jejich „nemakací“ status už je takto definuje.
              Jak by vypadala společnost, pokud by je tzv. vyhnala za město? V lepším případě jako na východním Slovensku? Párkrát jsem jel z Košic spodem, tzn. kolem Rožňavy. Vysoké ploty kolem domů, prakticky všechna okna obchodů a veřejných budov zamřížovaná. V horším případě by tu byla Jižní Afrika. V takovém světě bych fakt nechtěl žít.
              Do myšlenkového světa sociálně vyloučených, tzn. těch nemakačenků, se dá jen částečně nahlížet zvenčí. Částečně. A najde se tam, že jediným „kognitivním‘ prvkem je, jak přežít do zítřka. Pozítří už tam není. Stejně tak tam je to ukrást krávu Kulimu je zle, Kuli ukrást krávu je dobře. Neplatí to sice u všech stoprocentně, taky je to gaussovsky rozloženo, ale ta křivka nemá ani docela málo hezký tvar.

              Dávkový systém, k tomu ty dětské ústavy, to je daň, kterou společnost platí, aby to v ní nevypadalo jako kolem Rožňavy. Ano, budou žít z „našich peněz“, k tomu taky možná ještě víc, než 90% dětí z ústavů je nepřipravitelných pro život, ve kterém by pracovaly.
              To je cena za to, že se po škarpách nepovalují mrtvoly jejich , že se tam nepovalují ani mrtvoly jimi loupežné zavražděných. Zní to vyděračsky, taky to vyděračské je. Navíc je to pro mnohé skvělá šance předstírat činnost při řešení, na které ale neexistuje recept.
              To je ten neměnný prvek – neexistuje recept. Vždycky je něco ze něco, ta tzv. sociální politika je ale neřešitelná věc. Jen se dá dělat špatně, ještě hůř (tzn. pozitivně diskriminovat), nebo o něco líp.
              A že u nás se o „líp“ moc mluvit nedá, to přece nijak nesouvisí s Vidlákovu tezí domácí výroby. Nijak.

              1. Piccolomini,to za Rakouska – Uherska byly škarpy plné mrtvol slušných pracovitých občanů zamordovaných těmi práce neschopnými a to jaksi z přirozenosti jak “ vaše Gaussova křivka“ káže , viďte ?
                Mám za to, že Gaussova křivka rozvrhuje inteligenční předpoklady populace, neurčuje kdo je neschopen alespoň jednoduché fyzické práce. A dřív, když žádné dávky nehrozily,si musel nějakou prací vydělávat na chleba každý. A monarchii kriminály přeplněné vraždícími nemakačenky určitě nezruinovaly . I osoby s IQ pod 90 jsou schopny jednoduché manuální práce. Ta Vámi zmiňovaná neschopnost části populace pracovat je zásadní chyba systému,tohle si tu z našich daní vychováváme a vykrmujeme, jinak se to říci nedá. Totéž platí i o tom Vámi zmiňovaném Slovensku – kombinace dávek umožňujících zvířecké přežívání a zákonů nechránících slušné občany vytvořily tuto hrůzu podobně jako u nás třeba Chánov….
                Zbavit podobné lidi všech dávek a dát jim místo nich státem placenou přiměřenou práci a šanci se vzdělávat v učebních oborech a ubyde i dětí v dětských domovech. Část se jich bez různých mnoha dávek na děti ani nenarodí, část zůstane v rodinách s příjmy od státu za každodenní práci. Víte, že přídavky na děti dnes pobírají i ti, jejichž děti jsou umístěny v dětských domovech ? Prostě neuvěřitelný systém!
                Všechny ty dávky vzaly těm lidem třicet let šancí na důstojný život . Bolelo by to,ale dnes by byli jinde. Dnes jen řvou a vše si vyřvou. Vím, že píšu známé výhrady,se kterými zatím žádná opozice nepohnula,i že tyto změny by musely být provázány mnoha dalšími …. vpodstatě změnou systému.
                Na Letné jsem zvonila klíči,ale v poslední době si čím dál častěji říkám: zlatí komunisti.
                Je to smutné.A smutné je i to, že se tu vyjádřila řada lidí včetně Vás, že už si ani neumí představit kdysi normální svět,kde se každý živí vlastní prací….

    2. To je jedna stranka veci … druha stranka je, ze niekto proste nie je obchodnik … ani za ziveho boha … som veci po detoch odniesla na charitu, bo predat som nedokazala ani autosedacku … som na to uplne tupa … darovat problem nemam, ci jedlo, handry, obnosene aj nove … nepotrebujem, darujem … nepredam … sa mi este aj bunda v skrini skorej pokazi, nez kupca najdem.

  18. OT: ke včerejší diskusi (kterou jsem bohužel propás)
    – Slečno co si dáte, špiritus nebo samohonku?
    – Když já nevím, všechno vypadá tak lákavě…

  19. a co ten Svarcsystem? Tam utikaj prachy a jeste to poskozuje slusne podnikatele co jsou konkurencne znevyhodneni proti zlodejum treba z Rohliku? Ten prece podporujete ne?

    1. Kdy se bude zbrojit zbrojit zbrojit, tak se může škrtat šetřit škrtat šetřit do zblbnutí a stej budou jen dluhy dluhy dluhy. Amerika už jednou uzbrojila Sovětský Svaz tak Českou republiku bez problémů

    1. Se těch Ukrajinců už bojí, co kdyby začali utíkat Rusové? Podle ženevské konvence by je museli přijmout taky

  20. Vidlak zabudol na jednu maličkost, a sice ze ČR nie je hegemon, ale kolonia EU a v sirsom zmysle USA. Kedy niekto naozaj prisiel s takym programom, tak Berlin, Brusel a Washington by mu rychle vysvetlili, kde je jeho miesto. A keby nepochopil, tak by po prazskom majdane zostal nezvestny.

  21. Jako cte se to docela dobre. Jestli chcete videt, Vidlaku, jak by to pokracovalo, prectete si neco o deni v Sojuzu mezi lety 1917 a 1922.

      1. A teď vás, tatínku, zabijeme….
        Četl jsem to v mládí a tohle bylo tak silné, že si pamatuji dodnes.
        Občanská válka……

  22. Vážení občané,
    zvěsti o mém úprku do jižní Ameriky byly pravdivé. Také je pravda, že jsem vyměnil to, co zbylo ze státní kasy za útulné 3+1 zde, v jihoamerickém ráji, a že většina vládního aparátu je stále v Česku. Nestyďte se, pozvedněte louče a upusťte páru, neb ti co zůstali jsou ti praví viníci, a na rodzíl ode mne jsou stále dostupní. Ale před tím, si vážně pohovořme.

    Řekněme si upřímně – kdybyste byli na mém místě, kdokoliv z vás… konali byste jinak? Vidíte, co se děje. Vidíte, v jaké neskutečné prdeli jsme se ocitli. A vidíte, že tohle jaksi nejde zastavit. Pro jednou si nebudeme nic nalhávat, chyby byly na obou stranách. Ano, přesně tak! Já? Já jsem v pravdě špatný člověk, který byl obklopen ještě horšími, ale kdo jste vlastně vy?

    Řekneme „musíme se všichni uskromnit“, a vy jako malí haranti bečíte, a kňučíte. Řekneme „musíme všichni pomoct státu“ a vy vřeštíte, že vám do toho nic není, že stát má pomáhat vám. No jen vzpomeňte na doby kovidu! Musíme se semknout, musíme to nějak vydržet, a vy? NE! My nic vydržet nechceme, my nic vydržet nemusíme! Máme přece svobodu! Musíme narovnat kasu – NE! To jsou naše prachy! A vy je stejně rozkradete! A stejně to nic nezmění! Musíme držet basu s unií – NE! Česko na prvním místě! Dobře, tak musíme skrouhnout čerpání dotací z unie – NE! Vždyť jim tam posíláme nehoráznou sumu, máme na ty prachy taky nárok! Stále jenom chcete, ale nedáváte nic.

    Inu, zadarmo drazí občané, žili jsme všichni na dluh, a ten se teď bude muset splatit. Já svou část zaplatil vámi. Budu muset se sebou nějak žít. Bude to pro mě těžké, tady nikdy nevíte dne ani hodiny, ale z vás strach nemám. Za ty roky co vás znám vím, že místo hledání a pomsty se budete rvát mezi sebou o zbytky. Bude to škaredé, bude to zlé, a nejvíc škody si uděláte sami. A nakonec se podvolíte novým, kteří vám slíbí cestu méně bolestivou, a budete poslušní, a budete vesele vrtět ocáskem. Jak se píše v broučcích – Však jestli zmrznou, oni poslušně zmrznou.

    Sbohem broučci.

    V ohni praskalo a záře hořících židlí svítila trojci na karty.
    „Tohle fakt přečetla? Ta hloupá i pro hlupáky?“
    Pošuk si utřel nos, a lupnul osmu na desítku „bereš.“
    „On toho nakecá“ uchechtnul se přísedící s odznáčkem a vzal si dvě „prej broučci, takhle blbá nemůže být ani ona.“
    „No nevím, když si vzpomenu na ty svetry“ prohlásil ten s kloboukem a poslal na hromádku salvu „bereš, bereš, bereš, a platíte broučci.“
    „Hezký“ zachechtal se ten s odznáčkem.
    „Všichni toho nakecaj“ zabrblal pošuk a hodil na hromádku sedmu.
    „Co to sakra? Vždyť už byly čtyři!“ rozčílil se ten s odznáčkem.
    „Řešíš broučky, a nevšimneš si že bereš na osmu.“

Napsat komentář: Sibyla Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *