28 března, 2024

Mene tekel

Včera dostal můj tatínek vyúčtování za elektřinu a plyn. Prý doplatky nebyly ještě tak hrozné, čekal vyšší. Ovšem nové zálohy stály za to. Plyn trojnásobek, elektřina dvojnásobek. Když jsme si telefonovali, působil poněkud povadle… Přitom s tím počítal. Sleduje zprávy, čte můj blog i ledacos jiného, poslouchá rádio a kromě českých stanic s oblibou sleduje i německé zpravodajství, bo německy umí velmi dobře. Přesto byl novým zálohovým kalendářem nemile překvapen. I když se jednalo o věc, kterou vlastně čekal. Zelená budoucnost…

Víte, já se nejvíc vlastně divím tomu, jak jsme všichni v klidu. Jak se vůbec nic neděje. Krok za krokem se naplňují velmi chmurné věci. Majnstrýmová mééédia o tom dokonce informují. Na Novinkách se nějaký apokalyptický titulek zjeví každou hodinu, na Parlamentkách už jiné snad ani nedávají. O dokonalé bouři mluví ekonomové v čele s všeználkem Lukášem Kovandou, mluví o ní apoštolové apokalypsy v čele se mnou, mluví o ní zahraniční komentátoři. Ceny benzínu jsou o deset korun vyšší, než když byla posledně cena ropy na této úrovni.

Hele a ono nic… Alternativní servery stále řeší, co je a co není pravicové, stále se řeší covidová diktatura, Šlachta stále vidí korupci za každým keřem, kandidáti na prezidenta vyzdvihují svojí morální integritu… Já se nedivím, že nás Fiala uklidňuje svým vysíláním signálů, protože on se ještě potřebuje zaskvět na ojrofotografiích, ale divím se, že všichni ti, co se snaží dostat ke korytům, tak mluví pořád stejně jako před rokem. Mračna se stahují, všichni je vidíme, po dlouhé době se shodne majnstrým s alternativou, že bude pořádná čina… a nic. Všichni moji známí posílají fotky z dovolené v Chorvatsku a Řecku.

Jen jeden můj dobrý kamarád prodává v Práglu byt a stěhuje se na venkov… ví proč. Ale v dnešní pohodové letní selance je on naprostá výjimka.

Asi už chápu, co drželo celý Západ pohromadě. My všichni vlastně chceme, aby to tak bylo. I přes všechny výhrady, i přes všechny problémy, i přes dlouhé roky plné varovných signálů, vlastně všichni chceme, aby to dál bylo tak, jako v devadesátkách.

Všichni pořád věří, že nás to mine. Tak jako před ruskou invazí takřka všichni věřili, že válka nebude. Varovné signály ale byly a bylo jich dost. Dokonce i já, který jsem tu o válce mluvil celou zimu, i já jsem byl značně vykolejen, když to pak doopravdy přišlo. I když jsem ty signály měl, i když jsem realitu viděl, stejně jsem ji CHTĚL nevidět. A když pak přišla, nevykolejila mě o nic míň než všechny ostatní.

Teď máme víc signálů, než tenkrát v únoru. Prokydáváme je tady horem dolem. Denně si v diskusi předáváme odkazy na další a další kousky do průserové mozaiky. Ale bavíme se o tom, jako o filmu, který se nás netýká.

Když jde bouřka, rozumný hospodář si nedává kafíčko, ale obejde grunt, zavře dveře, uklidí vše, co by mohlo lítat, zkontroluje okna, otevře kanály, zabezpečí dobytek a schová se s prvními kapkami. Většinou to dělá zbytečně, prostě zaprší a nic hrozného se nestane. Ale když se stahují mračna, tak se rozumný člověk připraví, jak může. Ale my nic.

Není tohle ta opravdová degenerace? I když se tady honosíme, jak jsme jiní než pražští líbodémo, jak neskočíme na lep lžireportérům v České televizi, jak neskočíme politikům na jejich medové řečičky, jak jsme prostě jiní, než ti tupí leftardi, co jsou doblbnutí korporátní morálkou a jsou schopní papouškovat každou blbost a ještě jí vylepšit, i přes všechno naše vychloubání jinakostí a alternativou, ve skutečnosti děláme přesně totéž, co oni. Nic.

Věříme, že náš svět zůstane stejný, že se nic moc nestane, že tohle všechno je jen taková chyba, která se brzy napraví. A věříme tomu i když tady na Kydech diskutujeme o opaku. Diskutujeme, vidíme… ale nevěříme. Ejhle, takový byl Západ. I tváří v tvář katastrofě pořád věříme, že demokracie/vlády/evropské hodnoty/volení politici/svoboda to nějak vyřeší a dobře to dopadne. Jestli tohle není síla, tak už nevím, co by silou bylo. Západ směřuje ke katastrofě, ale je nepředstavitelné, že by to mohla být pravda.

Kolik z nás si za půl roku bude stýskat, že kdyby věděli, co se stane, tak v létě na dovolenou nejeli a raději si koupili k tomu bungalovu na elektřinu komín a k němu kamna? Kolik z nás si bude říkat, že vědět to, tak jsme se včas odstěhovali, včas jsme se semkli, včas jsme udělali spoustu drobných i větších opatření? Od pražáckých líbodémo bych to čekal, ale kurňa, proč to děláme i my?

Vlastně je to důkaz, že jsme pořád národ. Jsme rozdělení podstatně méně, než si myslíme. V zakrývání očí táhneme za jeden provaz. Všichni vidíme, že je všechno v prdeli, ale chováme se, jako by měl zítra Biden jet do Moskvy a tam se potkat nejen s Putinem, ale s celou BRICS a ohlásit nový slavný restart vztahů, po kterém burzy strmě poskočí vzhůru, ceny ropy padnou dolů a všechny Nordstrýmy budou plné plynu… Máme plný éter signálů, že bude hůř a to podstatně hůř. Máme dostatek indicií, abychom viděli, jak se s tím naši politici poperou. Máme dostatek důvodů obcházet své grunty a zajišťovali, co zajistit lze. Ale zdá se, že Fialovi stačilo zapálit hromničku a my všichni jsme v pohodě.

Ve skutečnosti jsme jedno srdce a jedna mysl. Tváří v tvář budoucnosti se ukazuje, že alternativa je to samé, co majnstrým. Všichni v pohodě, všichni na dovolené, všichni mluvíme o podzimních plánech, jako by se nechumelilo. Všichni vidíme blesky a slyšíme hromy, ale stavíme se k tomu v pravdě fatalisticky. Ruka už píše nápis na stěnu, že jsme byli změřeni, zváženi a shledáni lehkými. Přesto pokračujeme v hostině. Všichni.

Jako bychom si už vybrali… buď Západ nebo konec. Jsme trochu jako paní Goebelsová, která prostě nechtěla žít ve světě bez nacionálního socialismu. Jako by už nic dalšího nemělo být. Titanic se potápí (a asi se opravdu potopí), ale záchrana nemá cenu. Jako bychom všichni počítali s tím, že se to buď vrátí zpátky a nebo se prostě vypaříme v atomovém výbuchu. Žádný mezistupeň. Jako bychom ani nepočítali, že by svět mohl vypadat jinak.

360 thoughts on “Mene tekel

  1. „… ve skutečnosti děláme přesně totéž, co oni. Nic.“

    Čekal jsem v následujícím článku pokyny, jak vývoji událostí sypat písek do soukolí, dokonce bych se nedivil takovému průběžně aktualizovanému souboru nápadů dostupnému z hlavního menu, ale očekávání naplnil jen nadpis článku „Что делать“. A ono se z toho vyklubalo jen „Čím topit“.

  2. Nikdo nechce znát svou budoucnost. Co kdyby byla špatná? A i kdyby ji poznal – co proti té neblahé budoucnosti obvykle může udělat? Málo nebo nic.
    Tak raději ty zavřené oči. Pokud jsem pasažér v autobuse, mohu si zavřené oči dovolit.
    Pokud jsem jeho šofér, je to zločin.

  3. Lidem to teprve natvrdo dojde, až v lednu, únoru začnou chodit fa. za energie a nové zálohy. Jenže co s tím? Média mají na své straně, to nejde prorazit, jít někam na Letnou, kdo to zorganizuje, kdo přijde a zase, nikdo se o tom v podstatě nedozví – co se JIM nehodí, to neexistuje. Pokud nedojde na puč a násilí, normální cestou je už nikdo neodstaví. Prosadí korespondenční volby a budou najednou volit i 80 let mrtví sudeťáci atd., atd. Když jdou cinknout volby v USA, jde už pak všade všechno:((( Mohu se doma rozčilovat jak chci, ale co mám dělat? Držet na náměstí hladovku, dát někomu z vlády do výfuku bramboru, křičet z věže, že je tu diktatuta? Babo, Vidláku, ostatní, poraďte jak z toho ven!

  4. Vidláku,
    chápu a respektuji,
    že jsi na mne zcela pochopitelně poněkud nasraný.
    Přitom problém je v tom, že jsem si naprosto totéž, akorát intenzivněji co Ty , prožil a zažil v roce 1968 a hlavně 1969 !
    A pak ještě třikrát….

    1. Výpis nejnovějších článků v postranním panelu jsem zrušil, protože články se stejně řadí chronologicky na titulní straně. Zdálo se mi, že je to zbytečně duplicitní.

      Chybí Vám? Můžu je vrátit…

  5. Novinky

    – I OSN potvrzuje, že Ukronazi používají civilisty, jako lidské štíty.
    Jeden z mnoha zdrojů.
    https://www.google.com/search?q=osn+ukrajina+zive+%C5%A1t%C3%ADty&source=android-browser&ei=ebjNYtaoCv-rxc8Pz7y14A8&oq=osn+ukrajina+zive+%C5%A1t%C3%ADty&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAM6BAgeEApKBAhBGAFQvwtYrS5gvTloBXAAeACAAYEBiAHuD5IBBTEwLjEwmAEAoAEB

    – Doněcká republika vyhlásila moratorium na trest smrti.
    Tedy cizím žoldákům hrozí tjurma na dolgie gody, ale ne smrt. Zdá se, že Doněck nechce situaci eskalovat. Oni Ukři dostali moderní děla a rakety a ostřelují Doněck i jiná místa, ostošest. Po popravě (odvozeno ze slovního spojení „po právu“, což u žoldáků sedí bez výhrad), by USáci a zděšená EU, mohli dodat další západní zbraně a ruské straně zle zatápět, což se, bohužel, už děje. Ztráty na lidech i technice, už teď, vzrostly…

    – Francie, v rámci energetické bezpečnosti státu, vykoupila a znárodnila (spíše konfiskovala za formální cenu), ve prospěch státu, minoritní podíl soukromých firem ve státním podniku, vyrábějícím a distribujícím, elektřinu.
    Slovensko se domluvilo s většinovými soukromými akcionáři na snížení koncové ceny elektřiny pro spotřebitele.
    Ostudná Fialláhova vláda prohlásila, že s cenou elektřiny nelze nic dělat, protože se musí ohlížet na zájmy 30% soukromých akcionářů !!! Takže žádné zkrouhnuti dividend ve prospěch státu, aby byla elektřina levnější, o znárodnění soukromého podílu, jako ve Francii, ani nemluvě.
    Naopak. Stát si VYPŮJČIL 74 000 000 000 Kč, aby ČEZ mohl ručit za prodej elektřiny na německé burze v Lipsku!!! Místo, aby z ní ihned odešel, neb českým spotřebitelům a majoritním vlastníkům ČEZu, rekordně zdražuje elektřinu, rozuměj, čeští poplatníci dotují německou spotřebu elektřiny ze svého vlastního zdroje. Zde zůstává rozum stát. Kromě akcionářů z lidumilných USA, je část nestátního podílu v daňových rájích, bez možnosti určit vlastníka. Loupežníci se o vejvar nepřipraví. I lajkovi musí být jasné, že se zde jedná o zločin…
    Včetně změny volebního zákona na zakázku, těsně před volbami, aby zloději vyhráli…

    https://domaci.hn.cz/c1-67091660-stat-pujci-energeticke-firme-cez-v-prepoctu-az-74-miliard-korun

    – Šéf STAN, co měli aféru s rozkrádáním státních prostředků v Praze, Vít Rakušan, shodou okolností ministr vnitra, se pokusil ovlivnit zlodějskou causu svých vlastních lidí.
    https://www.google.com/search?q=vit+rakusan+polocie+rozd%C4%9Blen%C3%AD+&source=android-browser&ei=ELnNYv3vJqT0kgXmyLKIDQ&oq=vit+rakusan+polocie+rozd%C4%9Blen%C3%AD+&gs_lcp=ChNtb2JpbGUtZ3dzLXdpei1zZXJwEAMyBwghEAoQoAEyBwghEAoQoAE6AggpOgYIKRAeEAc6BAgpEA06Bgg

    Protože se nezadařilo, bylo to moc na očích, zvolil jinou taktiku. Policejní útvar „Národní centrála proti organizovanému zločinu“, rozdělí. Část bude chytat teroristy. Vzhledem k aktuální hladině promořenosti ČR teroristy, se zřejmě bude jednat o politickou opozici. Jinak jednotka nevykáže činnost. Ukáčka jsou nedotknutelná. Ta, co na naše území pašovala útočné pušky, vz. 58, byla promptně puštěna. Hlavně žádný skandál, co na to lidi?
    Zbytek útvaru nebude mít lidi, ani prostředky. Zbylých 7 statečných, ministr vnitra za partu zlodějů s jedinou ideologií, a to krást ze státního, pak snadno vyhodí, pokud nepochopili situaci. Kdo umí, umí..

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/rakusan-rozdeleni-ncoz/r~d85166e0feb011ec93abac1f6b220ee8/

    – V Nizozemí mají utlumit zemědělství. Jednak potraviny nepotřebujeme produkovat, volný trh zařídí, že bude všeho dost (i plynu a ropy) a jednak stejně musíme, v rámci péče o planetu Zemi, vybít naprostou většinu skotu. Produkuje (vyměšuje) N, čili dusík a zároveň produkuje (krkáním a prděním) CH4, čili metan. Čímž otepluje naši rodnou hroudu. Ovce a kozy v tom jedou taky. Jen jsou menší, než kráva. Lze předpokládat, že za 3 – 4 roky, bude požadavek vybít všechny turovité. I antilopy. S těmi ovšem problém nebude. Geometricky stoupající populace černoušků, je stejně do pár let vybije a vyž***/, pardon, vyjí.
    Tím to ale nemusí skončit. Jelenovití jsou také přežvýkavci. A vyrábí úměrné množství metanu. Králíci sice nemají bachor, ale místo toho žerou předtrávený trus, přímo z řitního otvoru, prostě tráví jako přežvýkavci. Jsou malí, ale když se ta domácí havěť sečte, už je to zdroj významný. Takže ve vzduchu visí zákaz zajícovců a všech sudokopytníků. Jestli mezi ně budou zahrnuty velryby, ví jen Pánbu, ale, když už, tak už. Nevím, kolik metanu produkuje taková grónská obludka z trávení krillu, ale když vybijeme velryby, což je dnes snadné, získáme naprosto ekologický a bezproblémový zdroj bílkovin, krill, pro sebe.
    Zbydou nám psi a kočky. Bravky nám noví Evropané zakáží. Takže husy a kachny, možná pštrosi. A, dobrá zpráva pro milovníky koní, jediné domácí větší zvíře, co má trávení jakžtakž nezávadné (kromě slona, jenže toho v našich kolchozech zřejmě chovat nebudeme), je kůň.
    Ale má to svoje mouchy. Stará pravda, hlásaná již starými Egypťany, zní –
    Koně nepodojíš! …

    1. Dexx 21:09

      Jo.
      Souhlasím.
      Až na nepodstatné drobnůstky (např.:“Koně nepodojíš“ je mírně demagogické tvrzení!
      Páč kobyly ano.
      Takže se jedná o jednoznačný důkaz absolutní zbytečnosti nás samcomužů.
      Což vám potvrdí jedenáct džendrtet z deseti.

      Takže s vámi, ač nerad, tajně souhlasím.
      Ale nikomu to neříkejte!

  6. Omluva pro Jarku a Lujzu, co se onehdy ptaly na tu mou balkonovou 1,5/5/zahradu. Vyfotila jsem a od té doby jsem válčila s uložto, nezadařilo se ač jsem to zkoušela mockrát. A jiný způsob jak to sem dát neznám. Rajčata a jahody červenají, ty dvoje zvláštní mi začaly u prvních u špičky černat, načež jsem zjistila nedostatek čehosi, tak fofrem podrcené skořápky to zastavily, jsem zvědavá jaké budou. Tak se omlouvám, budete muset věřit nebo …. ale nevytahuji se. Sama se divím jak se jim daří.

      1. více méně na východ, být na druhou stranu, musela bych mít takové ty rolety a vlastně včil už ne, protože jsme ve fázi chladnějších časů. Ale zase rychleji by to asi zrálo. No a slunko svítí tak +/- do 13ti.
        Jinak po oblepení baráku, máme nové balkony kapku vysazené a docela slušné parapety, 18 cm, takže se na nich krásně květňák v těch plasťákách od kdečeho udrží, zalívá a doplňuje voda. .takže muškáty a ty vyšší rajčata mám na parapetu a to velké roští na zemi. No a taky další vajnlíky mám na hákách, ale obrácené dovnitř místo – obvyklého ven, takže řádí -li vítr nevadí. tam mám jahody, další levandule a muškáty. a na jednom konci mám police na květňáky a náčiní a na druhém konci mám zase skleníček skoro do výšky zábradlí z tv šopu, když měli slevu.
        https://www.tvproducts.cz/cz/detail/zahradni-centrum-2-police-69-x-95-x-49-cm a tam jsem ještě když byla zima měla naseté v květňácích měsíční jahody a borůvky. Všechno přežilo v pohodě. Takže místa docela dost. A je to fajn>

            1. když fouká, tak vyfouká. když mrzne, tak voda vymrzne, vydrolí se a zůstane suché. Kdysi bylo v nějakým filmu z kerkonoš, jak tam i v zimě „suší “ prádlo venku. Samozřejmě jsem zkoušela a ono to vážně funguje. :- ). Ale to byl přírodní materiál, nevím co by to udělalo s umělinou.

  7. “ Jako bychom ani napočítali, že by svět mohl vypadat jinak. “
    Trochu to připomíná Výmarskou republiku, s její dekadencí a kokainovými večírky. A chudinou, která vztekle pozorovala tu žranici zazobanců.
    Těm zazobancům to Hitler vytmavil a chudé potěšil. Ale ta radost neměla dlouhé trvání a nakonec to špatně dopadlo pro všechny.
    ( I když pro všechny ne. Bez Hitlerových zvěrstev by nikdy nevznikl nový stát Izrael. Společnost národů by nikdy nehlasovala jak hlasovala. A uprostřed Orientu by nevznikl stát jenom pro jednu určitou konkrétní skupinu lidí. A zdroj neklidu, který patrně nikdy nepřestane doutnat. )

    1. U teplého moře asi nebude zle. Ba co dím – dokonce, jsou určité náznaky, že by tam mohlo být docela dobře. Soused se vrátil z HR (8 dní autem, Rab), opálený jak indián, ještě jsem ho nezpovídal. Chlívkař není, je stolař. – Taky bych zase jel, ale už jsem v zápřahu.

      Chorvati si koupili lístek na Costa Concordia. Od ledna jdou do eura. Euro a Kuna budou paralelně celý rok.
      Za rok tady Evropská unie ani nemusí být: když v ní teď bude vládnuto fialově, poxere se i to, co se ani poxrat nemůže.

      Když nám zemřel strýc, měl na parte verše od Zeyera:

      Já půjdu tam,
      kam všechna pokolení odešla,
      a lesy budou dále v slunci snít
      a vody budou dřímat v lesku
      bílých hvězd.

      Kamarád, geniální zámečník, který občas má trpělivost s realizací mých šílených nápadů, měl teď taky šílený nápad: pojeďme v září někam na vandr! Jako dřív!
      Vezmu starou Gemmu (batoh, khaki zelený), hodím se do šusťáků a větrovky z padákoviny (khaki zelené), do batohu nerez ešus a plyňák vlastní výroby s titanovým hořákem, a pojedem a půjdem se na to podívat. Na ty lesy a vody. Zkontrolovat a ujistit se, že všechno bude v pořádku, až taky odejdeme za tou řadou pokolení, co šla před námi.

      1. Vždycky si říkám, jak nepředstavitelnou škodu lidstvo přírodě způsobuje… a pak si uvědomím, že jen na – z hlediska Země – tenoučké vrstvě povrchu a stačilo by jediné nové vrásnění a nezbyla by po ničem ani stopa. Snad možná nějakou chvíli ty mikro a nanoplasty ve vodstvu.

        1. Ta vrásnění trvají miliony a miliony let.
          Momentálně se vrásní třeba Alpy, Himálaj, Tibet stoupá, Příkopová propadlina klesá, Kordillery vrásní od spodu až po vršek – ve 4 000 metrech tam najdete mořské lastury – nezmizely. Ani rostliny, zvířata nebo lidé nezmizeli, nějaké vrásnění si ani neuvědomují…

          1. Pointa byla myšlena trochu jinak, za nepřesné vyjádření se omlouvám. Nepochybuji o tom, že ty procesy trvají dlouho, i když zemětřesení a výbuchy sopek jsou docela rychlou záležitostí. Pořád se mluví třeba o Yellowstonu jako dřímajícím kataklyzmatu, které by změnilo svět k nepoznání. Nicméně od prahor až do čtvrtohor se svět změnil natolik, že pokud by (fiktivně) třeba v prvohorách existovala nějaká civilizace, nejspíš by se po ní nedochovalo vůbec nic. Takže za nějaký ten milion let tady nezbude ani po nás nic, co by stálo za řeč.

      2. Já půjdu koncem září pod širák na jelení říji, už to je upečené. Předloni šíleně lilo, ale nevadilo… vloni jsem ležel ve špitále.

          1. ZAKLADATELI, nesnáším, opravdu nesnáším sarkazmus a ironii!!!
            Tudíž jste mě na pár vtečřin nasral.
            Ale naštěstí pro Vás mám doma cca dvacet solárích článků, které, byvše obklopeny kruhem svíček, jsou schopny uživit mé internetové připojení.

            Pokud ovšem můj městský poskytovatel
            (který mi nyní obětavě blokuje dokonce i deově závadné stránky, ve zbytku republiky stále ještě dostupné)
            otočí své virtuální SOLÁRNÍ panely směrem dolů.
            Aby by byly v zimě schopny čerpat i energii z hořícího paneláku,
            na němž jsou instalovány.

              1. Tak teď jsem se málem udusila smíchem…

                Já jsem letos poprvé zasadila brambory do pytlů, které stojí v zahradě za našim městským obytným barákem. K mému velkému překvapení z těch pytlů vyrostla metr až metr a půl dlouhá hustá nádherně zelená nať. A protože je dlouhá a hustá, tak se zklopila podél pytlů a „teče“ dál po trávě jak nějaká masožravá rostlina.
                Samozřejmě jsem strašně zvědavá, jestli v těch pytlech pak budou i nějaké brambory větší jak ty ředkvičky.

                1. Nádherně zelená nať – tozn. dlouhé lodyhy, široké listy a tak krásně brčálově zelená barva a jenom se to leskne, že?

                  A teď na rovinu. Jaké hnojivo jste použila?? 😄

                  1. Ha ha… tak jo.
                    Do těch pytlů jsem dala hoštický zahradnický substrát, do kterého jsem před tím namíchala rozdrcené skořápky z vajec a popel z ohniště, ve kterém se pálil dřevěný zahradnický odpad.
                    Pytle občas zalévám rostlinou „močůvkou“ – nejdříve to byl macerát z kopřiv, co rostou na zahradě u plotu, pak jsem do té kádě s vodou začala přidávat i zbytky jídla, odpad z ovoce (třeba slupky banánů) a zeleniny.
                    Někdy přidávám do zálivky třeba prošlé kvasnice nebo zbytky kefíru, atd.

              2. Dědek řepu zasadil,
                u pole se posadil,
                čekal, čekal,
                mráz ho lekal,
                sluníčka se bál, dešti jenom lál.

                Bez večeře, bez oběda
                čeká dědeček,
                najednou se hlína zvedá, roste kopeček.
                „Bábo, roste řepa!“
                „Prosím tě, co vidíš!“
                „Bábo, což jsi slepá?“
                „Dědku, ty mě šidíš!“
                A pak řekla kočička:
                „Dědku, to je ředkvička“!

                Hrubín prostě uměl…!

                1. Šel stréček Cásek z pola a rozhližijó se kolem dokola.
                  To najednó frnk a nové kromflék od gati, ož oletěl až k óvrati.
                  Mám se pro ně zvohnót? Pokl by mně břoch. Dež sis odletěl, tak si tam boď.

                  Ráno se stréčkovi kromfléka zželelo a volaji na Maryšo:
                  Marešo, leť do pola, leži tam muj nové kromflék od gati, odletěl mi až k óvrati.
                  Mareša leti jako bez docha a čémse mává stréčkovi o ocha. Stréčko, ten kromflék sem našla, ležel tam na kósku natě a do rána k němo přerostle novy gatě.
                  Neplké te hlópá a dé te gatě sem, dež je tak órodná ta naša hanácká zem.

                  1. To je krása! Jako bych to slyšel.
                    „Mám se pro ně zvohnót“: škoda, že se nedá u písma použít dvojí diakritika. Já slyším „Mám se pro ňéé zvohnót“, ale tento zápis, byť je foneticky výstižný, vypadá děsivě.

                    Nářečí jsou krásná 🙂

                  2. Šil stréček Cásek do pola a rozhléželi se dokola. Ato najednó cvrnk, tam nahoře na óvrati, oletěl mo kronflék od novéch gati. Mám se pro tebe zhébnóť, abe mě práskl břoch? Kdež sis tam oletěl, tak tam boť. Ráno přeleti Mařena jako bez docha. Stréčko Cásko, tam nahoře na óvrati, verostle do rána novy gati. Mařo běž a te gatě vem ať všichni vidijó, jak órodná je nača hanácká zem.

                    ————
                    Takto se to řéká o nás! 😉

            1. To je v pořádku. Nikdy jsem neslyšel, že by asfaltoví holubi, tedy jmenovitě – Asfaltoví holubi, snášeli sarkasmus nebo dokonce ironii. Tyhle komodity žádný pták nikdy nesnášel. – Co vím, tak čert snáší na větší hromadu, ale to není Váš případ.

        1. Ládik!!!

          Kam chodíš na jelení říji? A kdy?
          U nás je optimální 28 září, státní svátek a volno. +- v ten čas. Nechodíme pěšky, jezdíme se na ni dívat na kole…

          1. Jeseníky i Beskydy. Hřebeny, Temná, Lyrový vrch, Žárový, Velký Děd, Zamčisko. Ropice, Slavíč, Trojačka, zadní hory.

    2. „Dlouho nebyl žádný mítink na náměstí. Chlívkaři jsou asi u moří.“
      Proc by chlivkari meli demonstrovat, kdyz vsechno bezi podle jejich predstav?

  8. O 10 kč benzín? před rokem a půl byl za 28 kč. Včera jsem kupovala naftu, za 48,50 Kč, před rokem také byla asi o 18 až 20 korun níže.
    Klid je, protože jak jsem slyšela v autě, kámo já mám hypotéku, děcka co nevidět půjdou ze ZŠ dál a ty chceš ať mě o to připraví? Káma je mladý 26 letý kluk s alimenty a chalupu má po tatovi.
    Jo a většina nadává a děsí se co příjde na podzim, to i Poláci.
    Také počítají každý zlotý.

  9. Další, čerstvý rozhovor s Vladimírem Štěpánem. Jeho slova by se v současnosti měla dostat k co nejvíce lidem této země.

    Ruský plyn kupujeme na burze z Německa čtyřikrát dráž, než při koupi přímo z Ruska
    https://www.radiouniversum.cz/stepan-vladimir-2d-rusky-plyn-kupujeme-na-burze-z-nemecka-ctyrikrat-draz-nez-pri-koupi-primo-z-ruska/
    ———————–
    Mimochodem, docela by mě zajímalo, kdo konkrétně jmenovitě má ten žaludek na to, aby na úkor českých domácností a firem mnohonásobně MONETIZOVAL plyn a elektřinu na burzách.

    1. Ale to už v alternativě proběhlo, že kdyby jsme odešli z té burzy, tak v Německu skončí okamžitě ten jejich blahobyt a to jim přece nemůžeme udělat. A oni to papaláši občas řeknou na kameru, jestli to mejstrím zveřejní je věc jiná.

    2. Takových rozhovorů s experty přes energie jsem už viděl několik.Že nám přeprodávají plyn za jakousi přemrštěnou cenu co je na burze i jak je to s cenou za elektřinu se už veřejně ví,ale stejně se nic neděje.
      Proč by taky mělo,protestuje někdo?Je tu klid.
      Bez tlaku na tuto vládu nehnou prstem.

      1. Jak se Síkela culil na Roberta Habeceka.
        Prý “ Společné prohlášení o energetické bezpečnosti. “
        Docela by mi zajímalo, co si o tom všem myslí Angela Merkel. Prosadila si Nordstream 2. proti Bílému domu a…

    3. To se v mainstreamu zmiňuje poslední měsíc, na alternativě od února a normálně se lidi rozčilovali od cca září, kdy bylo jasné, že Němci blokovali přítok plynu přes léto úmyslně.
      V létě se doufalo/nevěřilo, že to je záměr.

      1. To mi taky došlo mailem.
        Abych to mohl podepsat, píšou, musím mít datovou schránku nebo elektronickou inde… inte… itendi… no prostě ten další, snad už poslední předstupeň před definitivním očipováním (dával jsem si mimořádný pozor na svůdnou přesmyčku!). Takže ho… houby s octem.

        1. Petici jsem normálně podepsal bez jakékoliv identity, stačí kliknout na link že chci podepsat a zadat obyčejný e-mail, na který pak přišel vzkaz s kliknutím na potvrzení podpisu.

            1. Jo, to je jiná petice, taky mi to došlo emailem.
              Já ale mám jenom schránku na dopisy a pokud vím, tak není elektronická, ale plechová.
              No a ta … bankovní identento… Zaprvé nevím, co to je, a zadruhé mě to uráží!
              Takže také houby s octem.

    4. ——
      Plyn přímo z Ruska stojí sedm korun za kubík. Na burze, kde ho kupujeme, je cena 25 korun. Za rok zaplatí občané ČR za plyn o 100 až 150 miliard víc, než by museli.
      ——

      no kdo asi tech 150 miliard navic ma, ze by nejaka firma na burze ?
      nebo RWE nemecko, ktera to prodava RWE ceska republika a takto to taha z naseho krmelce ?

      1. Jenže ten ruský za 7Kč je ruský, rituálně nečistý.
        Kdežto ten za 25 prošel procesem transsubstanciace a není již ruský, tedy byl rituálně očištěn.

        https://nautilus2.wordpress.com/2022/04/29/o-transsubstanciaci/

        Rozdíl je cena za rituální proces transsubstanciace, který není jednoduchý a provádí jej jen několik málo společností, které si samozřejmě zaslouží za tak záslužnou práci mnohem vyšší odměnu, vy nevděčníku!

    5. …“ by mě zajímalo, kdo konkrétně jmenovitě má ten žaludek na to…
      Maneco,

      kdysi žlutým eunuchům ve státních službách uřízli jen koule.

      Dnes fialovým eunuchům v globálních službách vyřízli i žaludek.

  10. Po životní zahálce
    je Fiallah ve válce.
    Národ se mu chichotá
    vidí v něm donkichota;
    vrací zpátky ruský plyn
    ruce točí jako mlýn;
    Rozinanta trochu chcípá
    vozit takového cypa
    je pro koně velký trest
    stydí se za něho fest.

    1. Trochu OT.
      Od rána přemýšlím, nemám-li zajít na oční. Při řízení auta do dálky vidím bezvadně (dnes ověřeno), když si nasadím +2 na čtení, vidím, co je na papíře i na monitoru. Ale přesto, hleďa na titulek dnešního článku, skáčou mi písmena před očima a občas jako bych viděl Tetke Merkel.
      Asi mám halu-cinace, halu-šky by byly lepší.

      1. No, kdyby mu začínalo hrabat TEPRV TEĎ, pak by byl opožděný… až přímo retardovaný.

        Mně začalo spolehlivě hrabat až v roce 2015, kdy jsem nabyl dojmu/subjektivní jistoty, že se jedná o globální etnocidu.

        Prý jen a pouze sloužící k vyhubení nepotřebných pouhých 95 nedemokraticky smýšlejících procent obyvatelstva Zeměkoule.

        Akorát jsem se tehdá ukájel nadějí, že se pletu – když jsou přece kolem hubu držící miliarda lidí, chytřejších než já, která to nevidí.

        Tencokydahnojovi (+stokrát jinak) lze vytknout akorát přemrštěný dějinný optimizmus. (plus v přesvědčení, že je básník ládikovského formátu…ale kdo z nás nemá sám o sobě iluze???
        Snad akorát já ne! 🙂 , 🙁

  11. Zajímalo by mě, co si alternativa myslí o tomhle :
    https://neovlivni.cz/perebyjnis/
    Nebude nám těch státních 3,5G chybět v armádě, nebo jinde?
    Tu „sbírku“ uvědomělých a bohatších občanů raději nepočítám. Ale jsem velmi zvědav na to, až se zase bude realizovat nějaká další sbírka, třeba na léčení dítěte v USA, zda bude aktivita našich uvědomělých spoluobčanů také tak vysoká. Včetně štědrosti.

    1. Ten Perebyjnis by nám měl raději vysvětlit PROČ ukrajinská vláda nedodržela své závazky vyplývající z Minských dohod. Pokud by se minské dohody dodržovaly, nebyla by žádná válka a žádný energetický thriler, které teď zažíváme. Totéž bych chtěl slyšet od představitelů NATO a EU.
      Pořád nám to dluží.

        1. Asi totéž, co garanti dohody mezi Janukovyčem a opozicí v roce 2014. Ta dohoda vydržela necelý jeden den.
          Mimochodem, průnik těch množin je Německo a Francie

  12. Stává se Vám také něco podobného, jako mně?
    Po přečtení článků na tomto webu, se jdu na chvilku podívat na mainstream.
    Je to jak rána do zdi, když jsem se učil jezdit na kole..

    1. Možná by stačilo trochu ubrat.
      Víte, aby člověk z tohoto webu prostě neodcházel s depkou ala „všechno je v řiti“ a jiný podobný web ho pak ještě dorazil. Trochu naděje prosím. Aspoň trochu.

      1. Promiňte prosím. Já vím a uvědomuju si, že sem nemusím chodit. Já ale chci, líbí se mi tu.
        Jen se mi poslední dobou zdá, že je toho nějak moc, toho depresivního čtení, na kupě.

        1. Zas to berte tak, že když tady čtete co všecko by se mohlo stát a ono to ještě není, je to důvod k radosti.
          Vemte si opak – na ČT se buduje Grýndýl, bojuje statečně s dusíkem a dosahuje u toho velkých úspěchů, podle kterých je třetina holandských krav jen detail, tříska – a pak si přečtete, že je ho v atmosféře skoro 80 procent už tisíce let. To by vás taky mohlo trefit.

        2. Aniž by to bylo myšleno nějak proti Vidlákovi, jen připomenu, že v době, kdy přešel na litterate.cz, začal tu psát pod pseudonymem Apoštol apokalypsy. Pak od toho děsivého jména ustoupil (poněvadž ho podle nezaměnitelného stylu stejně všichni poznali), ale co Apoštolem apokalypsy zvou, i zváno jinak mluvilo a psalo by stejně.

          Autora nepředěláte. – Vidlák píše své postřehy k společensko-politické situaci, a v tomto okruhu dnes moc radosti nenaleznete.

          1. Myslím, že A.A. začal používat ještě na svém webu, pár měsíců před tou čtvrtletní pauzou.
            To je ostatně jedno; nemyslel jsem své příspěvky v tom smyslu, že by proboha bylo třeba, někoho předělávat! Snad jen – ubrat na ekvalizéru to pásmo „beznaděj“, na kterém se to všechno nese..
            Ještě by mě zajímalo – a to je otázka přímo na pana autora:
            Co přesně stojí za prudkým poklesem návštěvnosti a poklesem úrovně diskusí na Kydech?
            Děkuji za Váš čas, oběma.

            1. Ovsem doba je beznadejna a kdyby pan Apostol zacal psat s nadeji v dusi, vypadal by jako najivni blbec. Za sebe tedy rikam, ze takhle mi to prijde uplne v oukeji.

              1. Ono hlavně není důvod si myslet, že by se něco mohlo zlepšovat – to je bez šance. Dokonce se nedá čekat, že by se to přestalo zhoršovat. Lze doufat, že nepodstatnosti se budou zlepšovat a u těch podstatných složek, rychlost zhoršování některých by se mohla při velmi pozitivních okolnostech snižovat. A když se budeme efektivně snažit, třeba časem to zhoršování zastavíme nebo přesuneme z podstatných na nepodstatné. Ale dalo by to práci.

                Napsal jsem to dostatečně optimisticky?

          2. V ne tak vzdálené paralelní realitě je za mne „Apoštol apokalypsy“ pseudonymem věcně zcela přiměřeným. (I když „Vidláka“ oceňuji neméně.) Ale myslím to jinak, než to vypadá – tedy toho „Apoštola“.
            V biblické řečtině nezatížené náboženskými tradicemi lze „Apostolos“ překládat 1:1 jako „Posílající“ a „Apokalupsis“ jako „Odhalení“.
            Takže „Vidlák posílající odhalení“ mi přijde jako dost trefný popis Vidlákova osvětového tažení za „národ chápající“… Takže ve finále to Apoštolovi apokalypsy bez přetížení zmrzačenou „bibličtinou“ sluší vlastně o dost lépe, ne?

              1. Probírat s Vidlákem netřeba. Nedůležité, jen pro mne osobně úsměvné. Významově zábavně rozvidlené 😉 Pouze jste mě inspiroval k uvědomění si škály pocitů, které vyslovení slova „apokalypsa“ obvykle rozjíždí. Každé slovo nese nějaký význam, sémantický oblak, a ten automaticky evokuje nějakou emoční reakci. Slabší – silnější, ale vždy nějakou. U každého naprosto osobní záležitost. Ale u těch silnějších kolektivně sdílených tradičně silných významů (jako třeba „apokalypsa“) je tam už i potenciál směrovat někam veřejně oslovené davy. Fascinuje mě to.
                Od té doby, co jsem zjistil, že slovo „apokalypsa“ má (překvapivě) i výše zmíněný pozitivní význam (= odhalení dříve skrytého – neboli „…aha, tak takhle to je!“), tak jsem z obratů zahrnujících slovo „apokalypsa“ nějak přestal mít takovou tu vnitřní husí kůži. Vlastně od té doby evokuje ve mně slovo „apokalypsa“ spíš úlevu než bemocnost vůči neovlivnitelné a ničivé vnější moci. I když to tedy občas může předjímat pouze něco jako předem očekávatelnou úlevu po provalení hnisavého vředu, uznávám. Pojmenování nepojmenovatelného ale přece jen snižuje míru instinktivního strachu z neznáma – asi.

        3. Máte recht.
          Úplně nejhorší pocit mám , když si přečtu své vlastní komentáře.

          Pro uklidnění doporučuji každému návštěvu nebližšího hospice, stačí složit mírnou finanční částku a můžete si pohovořit s každým z jeho dvou- až třítýdenních extrémně dočasných obyvatel.
          Aby bylo jasno – podpora hospiců je podle mého názoru duhá nejhumánnější činnost, hned po podpoře zanikajících provaznických živností.

  13. Je to stále a důrazněji Vidlákovo opakované téma. Kromě toho, že se bojíme, že se válka z Ukrajiny přelije k nám (toho se bojím nejvíce), tak přibývá obava z ekonomických problémů. Ale neřekl bych, že stále všichni tančíme na palubě Titaniku, vidím kolem sebe (a i u sebe), že lidé začínají šetřit a měnit své chování (zoufání hospodských není způsobeno jen covidem, který odnaučil lidi chodit do hospody). Moje polovička už také nedává do nákupního košíku co vidí, ale preferuje to co má nálepku akční cena (což je cena, která platila před měsícem) a snaží se (což je u ženy skutečně obdivuhodné), aby koupila jen to, pro co se vypravila. A sklep plní potravinami dlouhodobé spotřeby a já se začínám přesvědčovat, že i ve svých téměř osmi křížcích dokážu vylézt do 9. podlaží. Lidé na vesnici, kde jsem donedávna bydlel, díky blízkému lesy zavážejí své zahrádky dřevem (snad jim do doby spotřeby trochu vyschne), rozorávají zahrady a sadí brambory a další poživatiny. Utahování šroubů postupuje pomalu, ale jistě. Zatím to ještě u většiny jde. Co bude za rok, to by nevěděl ani Kozina. Nejhorší zkouškou bude blackout. Když občas nyní vypnou proud, tak kromě toho výtahu zjistím, že nic nefunguje (PC se dá nahradit na chvíli mým obstarožním notebookem). Ale lidé (i já) jsou většinou optimisté, že vše se v dobré obrátí. Přejme si to.

    1. Pokud vypnou proud, nebude Vám fungovat ani internet.
      I kdyby nějak fungoval, tak obstarožní ntb by se Vám stejně vybil za nízké jednotky hodin. Pokud máte individuální bezdrátové připojení, nemáte čím napájet přijímač. Naprostá většina menších providerů, nemá vůbec zálohovány důležité uzly – právě ty, jako jsou převáděče bezdrátového připojení na panelácích apod.
      Mají zálohován jen hlavní server a to také jen na pár hodin, z velkých UPS. Můj provider ani centrálu nemá, prý je to zbytečné. Ptal jsem se na to, toho svého. Kromě velkých měst a klasické mobilní komunikace, by bylo vše odříznuto.

    2. Lepší je počítat s horším a to se třeba úplně nesplní, než vidět všecko růžově a ono to zčerná až moc>
      Kdo je připraven, není překvapen

      1. No to je známý rozdíl mezi optimistou a pesimistou. Pesimista vidí sklenku poloorázdnou a optimista poloplnou .
        A známé doporučení psychiatrů, rozčiluj se jen kvůli věcem,které můžeš ovlivnit.

  14. Godotovi
    Napsal jste: Strejdo, co myslíte? Mně se zdá, že to dramatické štvaní proti Rusku a „rusákům“ (dramatické není vhodné slovo, lepší je hysterické) překročilo mez, kdy bylo maximálně účinné a začíná být spíše kontraproduktivní. Možná je to generační záležitost, ale já ze svého okolí ten pocit mám, a to se nestýkám jen s takovými geronty, jako jsem já sám.
    Přesně tak, já to několikrát zažil u hudby když hluk překročil snesitelnou hranici. Vše se slilo do něčeho odporného a i pozdější polevení nic nezachránilo.
    Nebo jinak. Co uděláte, když zříte krásnou děvu, co by stála za hřích a zkusíte na ni svůj šarm a triky. A ona se rozpálí a vrhne se na vás jako fúrie a je ochotná víc než ke všemu. Vy, jako moudrý muž zdrhnete, já obyčejný strejda také. A oba si při tom říkáme, není tomu nerozumět. O co jde.
    Za zmínku stojí, že mé okolí je obdobné tomu Vašemu. Asi to bude tím, že se stýkáme s normálními lidmi a nebereme peníze od Putina 🙂
    A jak dál? Měl jsem kamaráda a ten měl manželku. Odporně sladce cvrlikali, nedalo se na to koukat ani poslouchat – ale pak přišel zvrat. Takovou nenávist jsem ještě neviděl. Ku podivu (nebo ne?) od obou stran.

    1. K poslednímu odstavci, strejdo :
      Byla to velkolepá přetvářka pro Vás a jejich nejbližší okolí. Musel byste se proměnit v nenápadnou mouchu a být s nimi 24h, abyste uviděl skutečný stav věcí.
      Myslím si ale, že nějaké „signály“ v tom jejich cvrlikání, musely být už dřív. Jen jste si jich nevšímal, nebo jim nepřikládal váhu.

      1. Co se týká cukrování, jsem velice nedůvěřivý a bral jsem to jako divadlo. Jen nevím zda bylo určeno pro veřejnost nebo jeden na druhého. Ale rádi se měli, to bylo vidět na činech. Pak se rádi neměli a také to bylo vidět na činech. Až moc, nic nehráli. Nenávist je hrozná.

  15. Ale no tak Vidláku, nepaušalizujte.
    Já jsem si právě proto, že si ten průser uvědomuji, zakoupil lázeňská kamna. Dnes mi konečně po třech měsících přijdou. Kamna mají vestavěný výměník na možnost solárního ohřevu, to vše zapojím do systému.

    Již půl roku nakupujem s manželkou do domácnosti trvanlivé zásoby. Plastové barely na mouku, kořalku a spoustu dalších potřebných věcí. Já se snažím připravit, ale asi nedokážu předvídat vše. Vy jste jednou psal ten seznam , nezopáknete jej?

    Ještě dovětek, nevím zda jste se tady o tom již náhodou nebavili, včerejší článek na Kose. Myslím ani ne tak Lea, ale hlavně tu zprávu kterou si nechal vypracovat Pentagon. Všem doporučuji, myslím si, že nic jiného nám lépe neosvětlí důvody dnešní krize, ano jsou to zasraní USsvině. Ušáci to dotáhli tam kde jsme dnes a je jisté, že nepřestanou, bude to horký.

    1. Ti zasraní USáci by to nedotáhli nikam, nebýt jejich zasraných poskoků v Unii a následně poskoků v politice té které unijní země, (zatím snad ne tak docela Maďarska), nemyslíte? V byvším Československu to také byli Češi a Slováci, ti estébáci, udavači a servilní politici. A posléze to taky byli našinci či vašinci, kteří rozprodali Západu všechno, co nebylo pevně přišroubované k podlaze. Takže nejprve břevno v oku svém.

  16. vlk to dnes taky vididi zajimave

    Dokud se ta nespokojenost odehrává na jejich domácím hřišti, tak nás, moudrý a vyspělý západní svět to netankuje! Ovšem v momentě, kdy se dejme tomu 5-10 milionů nespokojených Egypťanů a/nebo dvakrát tolik Pakistánců dá na pochod směr Evropa??? Co s tím asi tak budeme dělat????
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/07/12/nejen-sri-lanka-a-rusko-nezvladaji-splacet-svetu-hrozi-dominovy-efekt/

    delat nebudeme nic, protoze pesky sem 5 milionu lidi z egypta nedojde

    druhy clanek

    V dubnu 2021 Rajapaksa náhle zakázal dovoz chemických hnojiv. Tlak na ekologické zemědělství farmáře zaskočil a zdecimoval základní plodiny rýže, což vyhnalo ceny nahoru. Aby se ušetřilo na devizách, byl také zakázán dovoz jiných položek považovaných za přepych. Mezitím ukrajinská válka posunula ceny potravin a ropy nahoru. Inflace se v květnu blížila 40 % a ceny potravin vzrostly téměř o 60 %.
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/07/12/proc-se-ekonomika-sri-lanky-zhroutila-a-co-bude-dal/

  17. Když čtu Vidlákovi texty, tak vždy čekám nějaké dobrozdání co dělat. Místo toho se mi dnes dostalo varování.
    Přiznám se, že sám nevím co jiného dělat, než osobně se zajistit proti možnému vývoji.

    Jít třeba demonstrovat. To bych dopadl jak EU se sankcemi na suroviny a energie Ruska, které nezbytně potřebuje. Ne, sám sobě škodit nebudu, musím pracovat, neb děti a vlastní hlad. Co by se třeba stalo, pokud by „padla“ současná vláda. Bude pověřena dočasným řízením, neb 108. Tudy cesta také nevede. Babiš? V tomto roce bude deficit kolem 400 miliard, v příští a dalších plánuje vláda vždy 300 miliard deficitu. Jsou si voliči vědomi toho do jaké zoufalé situace náš Babiš svojí politikou rozhozu peněz dostal? Má ještě tu drzost chtít obsadit hradní funkci.
    Jsou si lidé vědomi, že stát, tedy vláda jen přerozděluje a pokud něco doopravdy dělá, tak je to jen odsun problému do budoucna, kde přirozeně udeří s větší silou. Z tohoto pohledu je třeba současnou vládu chválit, že nedělá nic.

    Takže vidláku, pokud nejste jen pouťový řečník, tak si počtu článek s tématem: Jak na lepší zítřky. Prosil bych bez vzletných frází a jiné vaty.

    1. Zadlužování států není primárně z důvodů „Babiš“, ale protože se tím řeší peníze na zisk pro kapitál, nelze jinak docílit zisku než dluhem, prostě lidi dostanou vždy méně peněz než je cena zboží, které vyrobí.
      Reálný život je samozřejmě mnohem složitější, ale tento problém (jak získat peníze na zisk) je základem všech problémů kapitalismu.

      1. Jen tak mimochodem… zruseni superhrube mzdy melo podseknout prijmy statu asi o 90 miliard. Kdo to prohlasoval v parlamentu s Babisem?

      2. Zadlužování států není primárně z důvodů „Babiš“, ale protože se tím řeší peníze na zisk pro kapitál
        Je mi vcelku jedno „Zadlužování států“, ale sere mne, že je zadlužován stát v němž žiji.
        Pokud chtěl Babiš vyřešit „peníze na zisk pro kapitál“ tak jsme ho měli vykopnou již asi před deseti léty. Když jsme to před tím údobím nedokázali, tak jsme ho měli nakopat po každém „řeší peníze na zisk“.

        Jste si vědoma jesefko jaké pitominy píšete?

        1. To je systémový problém kapitalismu, ne hodných či špatných politiků. Když myslíte, že píši pitominy, tak mi řekněte, kde se berou peníze na zisk?

    2. Dřív nebo později (ale raději dřív!) budeme muset všichni demonstrovat. Protože tato vláda táhne naší káru do propasti. Za půl roku bude obrovská nezaměstnanost, protože energie. A asi se bude týkat i vás.
      Změna vlády je nutná, a musí tam přijít odborníci, kteří vědí, že nedostatek energií se nevyřeší stáhnutím topení o dva stupně.

      1. Máte pravdu,pokud chcete něco vyrábět,potřebujete levné energie.Každý den neřešení této situace nás přibližuje ke krachu průmyslu.Tady selhaly odbory,měly něco organizovat už na jaře.
        Ty demonstrace asi budou nutné,ale co nejdřív zkusit zorganizovat nějakou OBŘÍ petici za levné energie?To by podepsal snad každý,jen by to muselo mít co největší publicitu.Muselo by se to propagovat nejen v alternativních médiích,ale hlavně oslovit opoziční strany.Ty by měly kapacitu to zorganizovat.Vyslali bychom Fialovi jasný signál.

      2. Byt, v němž bydlím, spravuje místní s.r.o. a během zimy klesla teplota až na +9,5°C. Pokud by ale měla klesnout o další dva stupně, bude potřeba část roku chladit. Já jsem jen nájemník, tak tomu tolik nerozumím, ale zdá se mi, že se asi moc neušetří.

        1. Bydlíte v něčem, kde to eseróčko vůbec netopilo? Kolik vás tam takových je? A ozval se někdo? Tam nebydlí rodiny s dětmi, ani starší lidé?

          1. Eseróčko topilo elektrickými akumulačními kamny . V ostatních bytech je lokální topeniště, pouze v tomto je topení vyřešeno takto. Jde o ,,památkovou oblast“, na stěně se sráží voda (multimetr ukáže např . 20 kiloohmů). V září už bych měl mít něco jiného jinde, když se to povede. Ale v zimě to na bydlení není.

  18. Kdo ví, jak se na tenhle fičák chystají domovy důchodců, pečovatelské domy, nemocnice, vězení… Zkrátka zařízení se spoustou lidí, o které je třeba se postarat. Chápu, že v případě vězení je to zvláštní, ale i vězně musíte nakrmit a držet v přijatelné teplotě.

    1. Nijak, neb nemají jak.
      Zařízení jsou totiž absolutně závislá na elektřině a plynu a nemají ŽÁDNOU alternativu. Ani v případě fotovoltaiky na střeše a v zahradě. A vzhledem k tomu, kolik hořlavých a výbušných materiálů se v nich nachází, nepřicházejí v úvahu ani ohýnky v pokojích.

      Pokud by skutečně došlo k masivnímu výpadku dodávek plynu, PHM, elektřiny a vody, tak „pečující“ zařízení prostě a jednoduše přestanou fungovat. Sice mohou sestěhovat postele k sobě do menšího počtu cimer, aby se „klienti“ mohli navzájem zahřívat a zadýchávat, ale do měsíce všichni zemřou hladem, špínou a nedostatkem léků. Když nebude voda, tak to bude ještě mnohem rychlejší proces – dehydratace způsobuje smrt nejdéle do tří dnů, přičemž koncem druhého dne žíznící zešílí.
      Zdravotnická zařízení na tom budou stejně – pacienti prostě pomřou.
      Nemluvě o tom, že do 24 hodin budou zcela nepoužitelná kvůli nefungujícím odpadům.

      Paradoxně nejjednodušší situace bude s věznicemi – a) Chovanci utečou a nejspíš se nikdo ani nepokusí jim v tom bránit, b) Může se stát to, co udělal Zelensky – vězni budou propuštěni na svobodu a vyzbrojeni, c) No, a v zařízeních, kde jsou vězni zamčeni v ajnclících, je personál prostě nechá osudu – to jest smrti žízní.

      Může se Vám to nelíbit, ale to je asi tak všechno, co s tím můžete dělat.

      1. Stále se utěšuju tím, že přesně tohoto si je vláda vědoma, že by ji definitivně smetlo. A že ještě někde jsou ve státní správě lidi okolo té padesátky, se zbytky zdravého rozumu, co udělají vše pro to, aby se to nestalo – je to ostatně i v jejich vlastním zájmu.

        1. A co by jim hrozilo?
          Vláda se bála občanů a průseru naposledy za Husáka, protože neměli kam utéct, měli děti, které tady žily a nikdo by je nezabezpečil. Potřebovali zajistit jídlo, energie a přiměřené pohodlí pro všechny, aby ti, co sledují německé TV, neviděli moc velké sci-fi.

          Dnes jsou vyšší články zabezpečeny, nižší se stačí uklidit.

          Zelenský je z řadového komedianta za dva roky jedním z nejbohatších lidí v zemi. Rodiče uklidil do „vlasti“ a nakonec .. beztak tam popíjejí spolu s kolegy z Ruska.

          Tato vláda plní úkoly, pro které byli ti lidé Aspenem vybráni. Podle mě si nepřipouštějí možnost scénáře Srí Lanka.

        2. Ta vykulená kravka to přece řekla jasně. Vláda tu není od toho, aby se starala o lidi. Jestli někdo čeká něco jiného, bude nepříjemně překvapen.

          1. Ale oni to říkali poměrně jasně vždycky. Možná ne vždy přímým textem, ale netajili se tím.
            Po posledních volbách by neměl nikdo předstírat překvapení, jako že ho pětikolaboranti podvedli. Oni dělají přesně to, co dělali a hlásali celou dobu.
            I ten, kdo volil ODS přece musel už nejpozději od nástupu Fialy vědět, že ODS se stala stranou eurobolševickou. Kdo to nesledoval, musel to zaznamenat nejpozději při vyloučení mladého Klause. U Lidovců to proběhlo už dřív, STAN s TOPkou byly eurobolševické od počátku a Piráti byli z té celé skvadry vlastně nejférovější a říkali poměrně otevřeně, že zavedou teror a nějakou formu hodně zdivočelého marxismu – což plní.

            Ono se dá hodně zjistit prostým dotazem, koho daný člověk volil a proč. Hned máte jasno, jestli má s dotyčným smysl vést debatu, nebo je to kretén.
            Když řekne, že volil ODS, protože je Thatcherista a pravičák, nebo že Piráty, protože je stoupenec svobody slova, anebo Lidovce, protože ti prosazují tradiční křesťanské hodnoty, tak je lepší se věnovat někomu méně psychicky narušenému.

      2. nono obcane, proc hned tak realisticky a naturalisticky ?

        stacilo treba rict ze hned par hodin po blackoutu se cizinec v tisni s evropskymi/africkymi hodnotami spolecne s americkou ambasadou rozhodne zorganizovat celonarodni sbirku na pomoc, vsichni herci rozeberou vse horlave v divadlech vcetne sedadel a dopravi to ke vyse zminenym zarizenim, take zorganizuje lidsky retez k nejblizsi studance aby zajistily vodu (poznamka: najit si nejkratsi cestu k divadlu a karku na odvoz)

        pokud se nekdo na podobnou otazku zepta a neumi si dat odpoved, ceka ho zrejme podobny osud

        1. Ono by to bylo ještě veselejší.
          Oni by je nechali pomřít, ale předtím by vyhlásili sbírku (kterou by si nechali) a do poslední chvíle napadali ty, co kritizují nedostatek, že nejsou solidární, že není plyn pro domácnosti proto, že zlý Putin chce mořit stařenky a že Fiala je chce ochránit – proto není plyn pro vás. A nakonec, vláda není od toho, aby sháněla plyn pro sprosté vlastní občany.
          Tahle hovada nemají meze. Už to prokázali mnohokrát.

      3. Občan:
        sestěhování obyvatel do menších prostor má smysl, jen když jejich vysoký počet nezpůsobí např. vysokou vlhkost vzduchu (u mne stačí voda, vzlínající kamennými zdmi).
        Nelze usušit prádlo, dokud venku nezačne foukat vítr. Takovéto bydlení šířilo kdysi TBC. Jakkoli praštěná nám může z energetického hlediska připadat regulace teploty v paneláku sedmdesátých let otevíráním oken, shora popsané problémy s vlhkostí tam nebyly.

    2. Petro,
      plánované efekty jsou v tomto případě ekonomicky promyšlené:
      Tepelná energie, ušetřená JEN v domovech důchodců a v nemocnicích se využije v krematoriích.
      A když to propočítáte, ještě zbyde!
      Vypadá to divně, ale je to tak: Ty desítky minut, které slouží v krematoriu k odpaření z těla pacienta , nepotřebného a neperspektivního „geronta/ky“ starší/ho 45 let plus jejich proměnu ve dvě hrsti popela a oblak dýmu jsou máček ve srovnání s celkovým množstvím energie, potřebné k jejich udržení naživu v panelákovém bytě po dobu čtrnácti dní!

  19. Pořád není ještě tak zle. Stále ještě máme práci, která nám dává peníze na zaplacení vyšších energií. Zle bude, až o tu práci přijdeme. To pak bude cvrkot, že se ani Vidlák nebude stačit divit, kde se radikalismus najednou vzal.
    Pokud jsou peníze, zima se dá přežít i ve městech. Znali to už naše babičky – topí se jen v jedné místnosti a topí se jen, když je potřeba. Na teplotu, která se dá přežít ve svetru. Na vaření je bomba. Nemáme u nás sibiřské mrazy, abychom v bytě zmrzli. Zima není problém.
    Horší je, když nebudou peníze. A to nás čeká, na to se připravujte. Až fabriky budou propouštět milióny lidí, protože energie není a nebude. Na to se připravujte – na demonstrace kvůli nezaměstnanosti, na vykopnutí lidí co za to můžou. Lidi, co pořád tlačí Grýndýl, lidi, co pořád tlačí na pokračování války, lidi, co je jim fuk, že budete bez práce.
    Člověk nemusí poslouchat Putina, aby věděl, že Evropu čeká výměna elit. Takže nestěhujte se z měst na venkov, ale bavte se s lidmi a připravujte je na to, že budou bez práce. A připravujte se i vy na to, co budete dělat, až vám vyschne bankomat.

        1. Ještě dodejte kriminalitu, pokud významné množství lidí opustí město. Přitom ve městě lze snáze organizovat přídělový systém, než na vesnici (pokud je co rozdělovat).

    1. Vám zvedli plat na dvojnásobek, abyste poplatil zdvojnásobení cen energií a potravin?
      Tak to gratuluji; patrně jste nepostradatelný expert v nějakém velmi citlivém oboru.
      Ve školství zatím jenom nepedagogičtí pracovníci, a to ještě o pouhých 10% (což je v případě jejich „platů“ výsměch).

      – Nevím, kde žily Vaše babičky, ale ty moje topily DENNĚ, protože na plotně vařily.
      – Plyn do bomby se bere odkud? Nepatříte, doufám, mezi ty, kteří věří na Japonce Ono-Se-To a Onoseto-Samo.
      – Smrt podchlazením nastává již při teplotách pod 8°C.

      Jinak souhlas.

      1. Oni ti japonští bratři Samo Seto a Ono Seto mají ještě nevlastního bráchu Posere Seto, který je nepravidelně, leč často, navštěvuje.

          1. To on chodí, ale má dva starší bratry – Vyserse Nato a Neposere Seto. Občas chodí ve skupince s těmi dvěma předešlými, takhle ve čtveřici navštěvují často právě naši zemi.

            Do Německa se jezdí rekreovat zase jejich bratranci Musi Seto a Nesmi Seto, ale ti jezdí vždycky zvlášť.
            K nám někdy jezdí na závěr akcí i na Slovensku prakticky naturalizovaný Jebem Nato, který žije ve svazku s Čosmesi Tosmesi.

            1. Gogo,
              začíním bejt totálně flustrovanej!
              Ládik !!! mě zbavil iluzí, že mám šance zůstat alespoň básníkem druhé cenové skupiny.

              A teď i Vy se mě snažíte vytlačit z mé ekologické niky!
              No nevysral byste se (bejt mnou) na všechno???

              Ještě že mám tu rakovinu, dárkyni evropské životní perspektivy!

      2. Ale zůstane nám rovná páteř,že jsme nezávislí na Rusku. Lepší zemřít ve stoje než žít na kolenou. Však my se bez toho nedemokratického Ruska,kde není svoboda a nedodržují lidská práva a státem je organizovaný sportovní doping,obejdem.

        1. Na kolena Vás nikdo netlačí.
          K čemu Vám bude ta rovná páteř, když Vás třeba plyn bude stát 5x – 6x víc a litr nafty bude za kilo?
          Nebylo by lepší, domluvit se s RF jako s obyčejným obchodníkem a politiku nechat stranou?
          Co je nám do konfliktu Rusů s bývalou sovětskou republikou?
          Ta postsovětská republika není ani v EU, ani v NATO, vůbec nic jí nedlužíme – spíše oni nám, pokud jde o zaměstnávání statisíců jejich gasterbeiterů. A ta postsovětská republika nedodržela ani to elementární, co měla – Minské dohody.
          A my chceme s RF jen obchodovat, ne se bratřit, A proto nás vůbec nemusí zajímat, jaká je v RF úroveň svobod a dodržování lidských práv, nebo kolik dopují své sportovce – od toho jsou sportovní komise.
          Rozumíte tomu?
          Rovná páteř by Vám tak zůstala, měla byste lepší cenu. Šlo by jen o čistý kšeft (přitom doteď to fungovalo!!!) a nikdo by po Vás nechtěl, abyste za to velebila VVP.
          Případné kecy o tom, jak Vám tady vadím, si prosím rovnou nechte od cesty.

            1. To jsem rád.
              Já jsem v první chvilku na první nádech chtěl zareagovat podobně, ale pak mě napadlo, že budete cynické hovado jako já a usoudil jsem, že to byla návnada pro chytlavé a sarkasmus pro chápající.

              Ale jistý si člověk nemůže být skoro nikdy 🙂

        2. Libí se mi ta představa, jak za nás někdo demograticky rozhodne, aniž se nás na cokoli ptal a s mandátem tak maximálně dvaceti procent ze všech voličů, co je pro nás nejlepší. Samozřejmě on sám práskne zavčas do bot.

      3. Já bych s dovolením kopíroval a nechal opsat stokrát:
        – Smrt podchlazením nastává již při teplotách pod 8°C
        – Smrt podchlazení nastává již při teplotách…

        V malé a ještě menší Británii umíralo ještě nedávno podchlazením přiznaně (!) jen několik málo desítek tisíc hloupých důchodců : Nebyli si totiž schopni vyměnit např. tamní jednoduchá okna alespoň za dvojitá……Trapně se vymlouvali, že by jim pak nezbylo na jídlo, léky či vodu…prostě byli ve stejné situaci , do které je právě teď v ČR vefialován (dovolte mi nyní špetku optimizmu) pouhý jeden milión lidí a jejich „bezperspektivních“ potomků.
        Sláva fialině!
        Hail Bidet!

        1. Asfaltový holube, ony potíže začnou podstatně dřív než u 8°C. Byly doby, kdy jsem žila v bytě, který se nedal pořádně vytopit. Tedy on by šel, ale nebyla vůle z osoby ovládající termostat. Už kolem 17°C se vám začíná srážet vzdušná vlhkost a vlézt si večer do vlhkých peřin není až zas takové potěšení. O plísni za skříní ani nemluvě.

    2. Přesně tak. Není problém si vzít svetr, nebo snížit o pár stupňů topení, ale to, že budou krachovat firmy, protože buď nebude plyn vůbec, nebo bude drahý, nebo budou (jsou) drahé energie. Stačí když nebudou české firmy (nebo firmy, které v Česku vyrábí) chvíli vyrábět, nebo nebudou konkurenceschopné a budeme v p…. . Fiala fakt našel zkratku. Dominový efekt. To je ten průser jak hrom. Nechápu jak někdo, kdo by měl řídit zemi, tohle nevidí.

      1. Tím nechci říct, že není problém, když bude lidem doma zima, ale to, že ty hovada nám radí vzít si svetr a snížit o pár stupňů topení.

  20. Já vím, že furt otravuji s písmákem Františkem Janem Vavákem.
    Jenže on ve svých kronikách mimo jiné popisuje dost barvitě i to, jak se lidé ani tehdy nedokázali a nemohli připravit na všechno, co je postihovalo.
    Ať to byly ad hoc vypisované berně, drahota, rekvizice úrody a dobytka/drůbeže, nebo přidělení vojenské posádky či zvraty v počasí. A byly jim naprd všechny modlitby, pranostiky, zkušenosti i mnohem skromnější způsob života.
    Když si odstíníme Vavákovo fanatické katolictví, tak pod ním je (mnohdy) bezradný a zoufalý obyčejný člověk, jemuž je jeho inteligence, moudrost a vzdělanost (oproti běžné populaci) spíš na škodu.

    Začtěte se do jeho kronik jako do varování, že připravit se (intelektuálně, emočně, sociálně, ekonomicky, bezpečnostně, organizačně) na průser je možné jen do jisté míry, která není nijak velká. A že když „to“ nastane, tak člověku nezbývá než improvizovat podle aktuální situace.

    Jsou zdarma dostupné zde: http://librinostri.catholica.cz/download/vavakpam1-r.pdf
    V zadání stačí přepisovat 1-5 (dílo má pět knih).
    Na zmíněném webu jsou i jiné zajímavé prameny: https://librinostri.catholica.cz/

  21. Na něco se dá připravit a na něco ne. Měla jsem připravenu strategii na přežití následků greténizmu. Spočívala na předpokladu, že období krachu bude relativně krátké. Takový 14denní blackaut, zcela nevyhnutelný v zimě po odstavení německých atomových a uhelných elektráren, započatý v Německu a propojenými sítěmi rozlezlý do větší části Evropy včetně nás, dokonale vyléčí všechny a konečně dojdou sluchu ti, kteří fungování elektrické sítě rozumí a greténi zalezou do myších děr. Po několika dnech nebo desítkách dní se odborníkům podaří pomocí dieselagregátů a NAFTY otevřít uzávěry na nátoku do vodních elektráren, roztočit mlýny na uhlí a kompresory, které vhánějí uhelný prach a vzduch do spalovacích komor uhelných elektráren, ovládat uzávěry plynových elektráren a zajistit dostatek elektrického vykonu pro ovládání atomových elektráren a pomalu na základě několika pokusů a omylů elektrárny rozjet a dosáhnout souladu mezi výkony elektráren a příkonem, požadovaným spotřebištěm a stabilizovat elektrickou síť. Mezitím dojde všem, včetně politologů, politických geografů a dalších, technickými znalostmi nepolíbených, že bez elektrické sítě nefunguje nic. Nejdou mobilní sítě, nevysílá rozhlas ani televize, nejdou načerpat pohonné hmoty do aut, včetně těch, co mají rozvážet potraviny, nejezdí vlaky, dokonce ani ty na naftu, protože ji nelze čerpat, nefunguje žádná výroba čehokoliv. Kromě domácích kamen na tuhá paliva nefunguje žádné topení.
    To, na co jsem se připravovala, spočívalo na předpokladu, že bude v zemi dostatek NAFTY ke zvrácení situace. Včetně dieselagregátů.
    Jenže situace se změnila.
    Němci, zdá se, přicházejí k rozumu a přestože greténi si pojistili pozice prosazením zelených do ministerstev, ovládajících průmysl, ustupují od striktního uzavírání elektráren. Takže blackout zřejmě nebude.
    Nyní je situace jiná. To co nebude v dostatečném množství je plyn a ropa. Z ropy se získávají ropné plyny (včetně propan-butanu), kerosin, benzín, NAFTA, lehké topné oleje, mazut, asfalt. Je zřejmé, že zvrátit tento nedostatek bude časově mnohom náročnější. Na to se připravit neumím. Ti co si myslí že jsou připraveni, mají jistě připraveny také koně, protože nafta jim jednou dojde a bez koní nezorají.

    1. Jojo, Němci s eurobolševiky mění pravidla hry. Budeme čelit tomu, že my nesmíme nakupovat plyn ani ropu z Ruska. My budeme vyrábět elektřinu a platit z toho pokuty a Němci budou ty pokuty inkasovat, dotovat si svoje ceny a nám kázat, že ničíme klima, zatímco oni odpojili svoje elektrárny a tím mají na prodej spoustku odpustků, které my musíme od nich nakupovat.
      Němci si zajistí, aby ty blackouty byly u podřadných a ne primárně u nich samotných. Že tady vychcípáme – to přece je součást projektu, velkolepého, německého, evropského. Bát se ničeho nemusí, protože ovládají protektorátní orgány a žoldácká armáda je k smíchu a schovaná kdesi v Mali.
      Připravit se dá na velmi omezený problém lokálně i časově.
      Devastace, jakou Němci s neobolševiky provozují dekády, proti té je – a zejména bylo- potřeba bojovat systémově.

      A jsme u kořene problému – kolaboranti jsou jasní, ale ani tzv. alternativa nepovažuje za potřebné vést věcnou a odbornou debatu na toto téma. Teprve poslední měsíc jako by se objevovaly věci, které ovšem tady jsou všem na očích už dekády.

      Přitom by stačilo teoreticky poměrně málo – zvolit takový parlament, který odhlasuje suverenitu ČR na svém území a ČR začne brát pod svoji kontrolu životně důležité části naší civilizace. Třeba aspoň tak, jak v Maďarsku – my jsme si plyn objednali, zaplatili a máme ho ve svých zásobnících v době, kdy vy jste plyn odmítali a zásobníky předali nepřátelům. My se s vámi o svůj plyn dělit nebudem.

      1. Na jednu stranu správně vidíte desítky let přípravy na cílenou devastaci (nejenom) českého národa, na druhou stranu si poměrně naivně myslíte, že by nějaké naše volby mohly situaci změnit. Kde by se do nějakého „alternativního“ parlamentu vzali lidi? Jak by se o nich vůbec voliči dozvěděli – média by je určitě zazdila. Sítem projdou jen kolaboranti a agenti. Výjimky by byly zlikvidovány jakýmkoliv způsobem.
        Maďarsko je systémová anomálie, Orbán má za zadkem Izrael, se kterým jde proti Sorosovi. Všude jinde – i v tradičních baštách odporu jako je třeba Srbsko apod. – byly dosazeny školené a zkorumpované loutky globalistů a není způsob, jak by tomu lidé mohli zabránit.

        1. Já jsem byl připraven a dalších 100 nebo 199 bychom našli. Ale ne na Sorosově ČT.
          Naše volby by mohly změnit to, co v Maďarsku. Zásobníky jsou naše, plyn máme. Manželství je muž a žena. Je vám to málo? Chcete radši tvrdý neobolševismus a likvidaci naplno, když vám neslíbím stoprocentní blahobyt hned zítra?

          Každé 4 roky byla možnost vrazit klacek do soukolí v menší či větší formě. A tu dobu mezi volbami bylo možno strávit pečlivou a racionální diskusí. Místo odfrknutí – k čemu se bavit, když TY nic nezměníš.. cos změnil? vídíš.. nic! – mohlo existovat podhoubí lidí, kteří vždycky u voleb budou těmi opinion makery ve své sociální bublině. Proč? Prostě proto, že celou tu dobu byli v obraze a správně interpretovali dění kolem sebe. A do uměli proto, že byli součástí racionálního podhoubí.
          Ale v každém okamžiku všichni ti pretendenti na korýtko měli akorát tak zájem popojet na hřbetě nespokojených ke korýtku – na kecy není čas, musíte se semkout a sdílet moje fotky na FB.
          Proto jsem se podivoval, že facebookové sdílení opět stojí v centru Svědků Vidlákových.

          1. gogo, já respektuji ba obdivuji Váš zápal, ale znovu musím opakovat, že na tak racionálního člověka, za jakého se považujete, se většina Vašich argumentů nese v podmiňovacím způsobu – „mělo by se, našli bychom…“ Na to se fakt nedá říct nic jiného než ono „kdyby byly kdesi ryby….“.

            Mělo by se – ale NENÍ SE, našli bychom – ale NENAŠLI JSTE. TO je objektivní skutečnost, ne ta vaše ušlechtilá zbožná přání. A to, že NENÍ a NENAŠLO SE má své důvody – i kdyby to byla jen (cíleně a dlouhodobě) indukovaná blbost občanů, což je jen jeden z mnoha dalších objektivních důvodů. Když budete stále klouzat po povrchu toho, coby se mělo, nikdy nepochopíte skutečnou příčinu toho, proč to není, a tudíž nikdy nic nezměníte.

            1. Já myslím, že to tak je vždycky, že většina se veze a očekává, že „se to vyřeší“. I v takových prkotinách jako je kdo se ozve ve třídě nebo na rodičovském sdružení.

              Smutné je, když tento přistup je vlastní 99 procentům lidí ve skupině, která se považuje za rebely a lidi, co do věcí vidí. Lidi, co mají tendence radit jiným nebo je dokonce řídit atd.

              Samozřejmě, že takové očekávání nemám, když si přisednu k hospodským rejpalům. Ale mám je, když se ukáže, že jde o schůzi politické strany prosazující suverenitu země.
              Pak je to smutné.

              1. Ano, je to moc smutné, a jsem z toho taky zklamaná. To jsou ale vše po výtce emocionální a ne racionální reakce. Což je absolutně přirozené 🙂

                1. Já myslím, že to očekávání je navýsost racionální.
                  Když vidím břicháče, nečekám, že zvládne kotrmelec. Když potkám člověka, co se vydává za fitness instruktora, ten kotrmelec od něj očekávám – je to reakce emocionální nebo zcela racionální očekávání?

                  1. Nereagovala jsem na to očekávání – i když i očekávání je po léta trvajícím opakovaném zklamávání už emocionální a ne racionální záležitost (racionalista by měl po opakované negativní zkušenosti hledat hlubší příčiny, a ne dále mlátit hlavou do zdi a marně opakovat, že by to mělo být jinak), reagovala jsem na ten váš povzdech, že je to smutné.

                    1. Tak smutek je rozhodně emoce.

                      K tomu očekávání – pro mě překvapivě se mi za posledních asi 10 let stává, že o politice a „jak by věci měly být“ si docela dobře pokecám jaksi ve vedlejším plánu s většinou lidí, se kterými se primárně bavím o nějakých konkrétních problémech. Prostě tihle lidé se zabývají nějakým reálným prolémem a řeší ho věcně, takže i politické debaty berou analogicky. Buď ví, nebo neví a chtějí se dozvědět, dělají vývody z toho, co ví atd.

                      Na druhé straně, dvě politické strany a několik skupin lidí, kteří se považovali za myslitele a lidi, co mají co říct ostatním – tam se politická debata vůbec nekonala, byla tam zřejmá hrůza z toho, že by se něco rozebíralo do hloubky a naopak bylo nejzásadnější povrchní zdání. Jakože kdo je předseda, koho kdo lajkuje a co kdo o kom řekl.
                      Těžiště činnosti bylo chápáno ne ve vzájemném informování a dobrání se podstaty, nýbrž v tupé propagaci naprostých banalit nebo hloupostí. Děs z možné konfrontace. Umlčování, aby se nerozdělovalo atd … Stádnost a skupinová hloupost.

                    2. Gogo,
                      pokud se neurazíte, dovolím si připodotknout, že vůbec nejste blbej!

          2. Gogo- s obsahem vašich sdělení lze souhlasit ale ti neobolševici- jste o tomto slově přesvědčen že jej používáte správně? Nešlo by jej nahradit či vymazat? Jakkoliv souhlasím s vašimi názory tak zneužívání slova bolševik je opravdu špatně. Často se takto označují lidé nebo názory které si toto nálepkování nezaslouží.

            1. Bolsevici proto, ze vedou tridni boj. Vyznamove je to v poradku, ze se tim degraduje puvodni hnuti je jasne, ale uz je to davno.

            2. Nejste sám, komu to vadí. Dlužím vám samozřejmě vysvětlení.
              My jsme doma komoušům říkali bolševici. Otec na ně dělal vtipy a já jsem měl zakázáno je vykládat venku.
              EU je řízena jakýmsi konglomerátem ideologie nacismu a marxismu. I historicky a personálně, samozzřejmě časem v neo-formě.
              Poslední dekády se praktiky a ideologie velmi podobá právě bolševikům. Překvapivě se vzdalují těm komoušům 70-80. let v ČSSR a začali brát charakteristiky těch bolševiků sovětských, revolučních, přes fázi komoušů Gottwaldovských.

              Já tedy těm ze svého mládí říkám červení bolševici. Prostě z nostalgie, jako vzpomínku na svého otce.
              Neobolševici jsou u mě ti, co právě budují nové světové pořádky, zavádějí 100 pohlaví, bojují proti dusíku, svobodě slova, racionalitě a přírodním vědám. Likvidují oponenty a mají tu jiskru v oku, že konají dobro. Ta nekompromisní nesnášenlivost nejen k odpůrcům ale i k nesouhlasícím nebo jen váhajícím. Likvidační touhy zaměřené na nedostatečně uvědomělé, ta rychlá extremizace, když včerejší zdivočelé feministky už jsou jejich cílem, protože už mají 150 pohlaví a něco jako žena už je překonáno. Stupidita a agresivita jako nejvyšší ctnosti.

              Eurobolševici jsou vlastně podmnožinou neobolševiků, ti, co řídí nebo prosazují ideje vzešlé z EK. Je tam ale silnější ta nacistická, německá složka, ta stádnost a německá tupost, ta umanutost, se kterou budují nový svět, novou říši a na nějakou tu genocidu se nehledí. Vydáme Befehl – a všichni se tím musí řídit i kdyby se měla Země točit naopak a telata rodit býk.

              Nějak před rokem Putin poměrně trefně dával paralely mezi euro/neo-bolševiky a starými sovětskými borci. On je tak samozřejmě nenazýval, ale vystihl je přesně.
              Potěšilo mě, že to vidí stejně.

              1. Za vysvětlení vám děkuji. Sice mně nijak nepotěšilo ale respektuji tento Váš pohled na pojmenovávání této sorty. Jinak k vašim dosavadním názorům opravdu respekt a souhlasné stanovisko.

                1. VYSERTE SE VŠICHNI na slovní pojmenováVÁní – …..čehokoliv!

                  Ať už je pozitivní nebo negativní!

                  Nejen „Růže , ať jinak zvána, voněla BY (!?) stejně „!

                  Ale i jakákoli varinta toho, čemu se furt zatvrzele říká RASIZMUS.
                  A přitom se jedná jen a pouze o popírání a výzvu k likvidaci JAKÉKOLI odlišné kolektivní identity než MOMENTÁLNĚ povolená IDENTITA.

                  No a totéž tu smrdí už minimálně dva tisíce let !!

                  A doutnalo dva-tři tisíce let v základech naší současné komatózní civilizace.
                  —–

                  …Čest (a ZÁROVEŇ hanba) její /naší památce!

              2. Tak vzhledem k tomu, že kominismus i nacismus vznikl v Německu, které je na západě, musí být i EU podobného ražení. Ona i ta bolševická strana vznikla v Bruselu a po policejním zásahu se přemístili do Anglie.
                Tam ostatně skončil i Marx a jeho náhrobek je tam hlídán a jakékoliv poškození se trestá. Památník slavného politického filozofa je na seznamu významných britských památek… https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/karl-marx-pomnik-vandalismus-bomba-londyn-hrbitov-komunismus-socialismus.A190218_183302_zahranicni_fort

    2. Občas i na iDěsu jde číst rozumný názorv diskuzi a jeden tam zazněl:
      Rok odstavená jaderka se sprovozňuje rok.
      Tři roky odstavená jaderka se zprovoznit nedá.
      Kůň potřebuje seno a už vidím, jak se s ním kšeftuje aby se vydělalo. V naší obci koně nemá nikdo, ale zahradní traktůrky má skoro každý, kdo má větší plochu.

    3. Manzelova babicka ked im posla krava, sa zapriahla do pluhu miesto nej …. treba si hlavne poistit manzelku, ktora ten pluh utiahne 😛

  22. určité neziskovky odvádí svoji práci dobře…vymývání mozků zdárně pokračuje a kupodivu ani vysokoškolsky vzdělaní lidé, kteří by měli znát kauzalitu, se tomu nevyhnou…..

    1. Ti jsou vygumovaní ze všech nejvíc, tedy kromě těch co mají technické zaměření, ti většinou chápou, ale nechtějí hovořit.

      1. EVIXI,
        nechci vás připravovat o poslední špetku naděje:

        I ti, co mají techické vzdělání, stvrzeníé vysokoškolským titulem – a o nichž vím a jsem schopen pdpřísáhnout, že mají nadprůměrnou inteligenci – odmítajíOBECNĚ aplikovat zákon zachování hmoty a energie či druhou hlavní větu termodynamiky …. protože kdyby platila bez výjimky i v podmínkách grýndýlu, znamenalo by to SMRT i pro ně a jejich děti!

        Takže je zcela jasné, že sice zákon zachování hmoty a energie a termodynamické zákony, které se léta šrotili na střední i vysoké škole,
        OBECNĚ v celém Vesmíru platí….ale Evropská komise je schopna a kompetentní je odkázat do patřičných mezí!
        _____________________________________

        Protiože EUvýjimka (prý) potvrzuje pravidlo…
        ________________________________________________

        1. Dopr…
          Ale snad alespoň inteligentnější část zdejší kydařské populace pochopí, co tím chtěl – navzdory překlepům – asfaltem obalený holub říci.
          Soryjako, navzdory lékařskému zákazu chlastám australské víno … Nejspíš druh podvědomé individuální euthanászie.

Napsat komentář: idiotronic Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *