29 března, 2024

Moje děti vám nedám!

Můj čtvrteční článek o vrchním lampasákovi, který nás začíná připravovat na válku velkého rozsahu za nadšené asistence četařky Babinčákové, docela slušně zarezonoval. Měl zhruba trojnásobnou čtenost, trojnásobný počet komentářů i lajků, zkopírovalo si ho i mnohem víc lidí, úryvky z něj se objevily v mnoha jiných textech a už včera večer se mi vrátil jako řetězový mail. Ještě je brzy to hodnotit, ale zřejmě to bude prozatím článek s rekordním dosahem.

Já v tomto tématu budu dneska pokračovat, protože jsem prožil něco, co se dá nazvat úlevou. Po všem tom volání naší vlády i mnoha spoluobčanů po krvi, se najednou ukázalo, že obyčejní lidé válečnému nadšení nepodlehli. Že jsou tady mámy i tátové, kteří nechtějí dát své syny za potravu pro děla. Že jsou tady manželky, které nechtějí dát své muže. A zřejmě tu budou i děti, které nechtějí dát své táty.

Věřte nebo ne, ale bulel jsem jak želva, když mi to došlo. V této zemi jsou ještě síly, které nebyly poraženy, jen dlouho nebyly vidět. Ale teď, když démon války začíná vystrkovat hlavu i na generálním štábu, začínají se probouzet. V posledních dnech jsem zažil přímo manifestaci rodiny. Zažil jsem hlas tam zespodu společnosti, který velmi silně řval: „Moje děti vám nedám.“

A pak mi to celé došlo.

Už víte, proč nám třicet let zpochybňovali všechny hodnoty? Proč dávali takový důraz na LGBTXYZ+, proč mluvili o různých polyamoriích, proč zpochybňovali párovou rodinu, proč zdůrazňovali kariéru před mateřstvím? Už víte, proč dávali přednost rozvodům před snahou o urovnání sporů? Proč systematicky zpochybňovali všechno, na čem společnost stála? Už víte, proč jim vlastně vyhovovalo, že chlapi jsou jen rozsévači semene a proč říkali ženským, ať jdou co nejdřív do práce? Ať co nejrychleji zapomenou na to, že jsou mámy… Už víte, proč jim nevadilo, že se rodiče po rozvodu hádají o dítě, které mezitím dospěje? Proč se soudy o dítě vlečou úplně nejdéle? Už víte proč potřebují co nejvíc deprivovaných dětí z neúplných rodin? Protože to bude ten nejlepší materiál pro válku.

Protože když není rodina, nejsou ani tátové a synové. Když není rodina, nejsou milující manželé a milující manželky. Je jen masa jednotlivců, co mají svoje jednotlivecká práva. A tyhle jednotlivce pak bude snadné nahnat na frontu, protože za nimi nebude nikdo, kdo by je nedal. Když není milující manželka, není ani milující manžel. Když není milující máma, nejsou ani milované děti. Oni prostě potřebují zničit nejsilnější ze všech lidských pudů, daleko silnější než ten sexuální a dokonce silnější než pud sebezáchovy. Oni potřebují zničit pud mateřský. Naše ministryně obrany je nejlepším důkazem, že u některých se to už podařilo.

Milující máma je největší nepřítel každého impéria, protože je silnější než deset Hitlerů dohromady. Milující máma je jediná věc, která je silnější, než strach o život. Milující máma se kvůli svému dítěti pustí do boje klidně s celým světem a má šanci zvítězit.

Jsem rád, že jsem v posledních dvou dnech mohl zažít, že tu máme milující mámy. Jsem rád, že jsem mohl zažít milující otce, že jsem mohl vidět skutečnou lidskou obavu o své nejbližší a poprvé od začátku války na Ukrajině, jsem viděl i závan skutečného vzdoru. Vzdor člověka proti velkým zájmům. Vzdor matky proti válečnickým choutkám, vzdor rodiny proti všem těm šmejdům, co se jí snaží rozložit, aby se jim snáze hnali mladí kluci na jatka. Poprvé jsem viděl vzdor, který je silnější než obavy o sebe sama, protože po Řehkově projevu začalo jít o naše děti. Poprvé začalo jít o víc, než jen o statky.

Já mám tři syny. Tomu nejstaršímu je třináct. Nedržel jsem je v náručí, abych je obětoval za evropské hodnoty. Nebděl jsem nad nimi v noci, abych je dal za rozšíření NATO na východ. Neposílal jsem je do školy, aby pak jednou měli krásnou náhrobní desku na vojenském hřbitově.

Mám také dvě dcery. Té nejstarší je patnáct. Nevychovával jsem jí proto, aby jednou s malým děckem oplakávala manžela.

Vy tam na vládě!

Když jde o moje děti, tak mě nemáte jak zastrašit. Je mi jedno, že kvůli svým dětem budu muset do vězení, je mi jedno, že pro svoje děti budu muset umřít já. To nejhezčí v životě jsem už zažil a pamatuju si, jak mi spaly v náručí, jak se naučily chodit, řekly svoje první slovo, jak přinesly ze školy první jedničku i první pětku. Prožíval jsem jejich nemoci, nezdary i jejich chvilky štěstí. Můžete si tam na ministerstvu podepisovat jakákoliv lejstra, můžete lézt do zadnice kterékoliv velmoci, můžete používat právnické kličky i obraty, můžete na mě poštvat vaše mééédia, můžete si vyhlašovat válečné i nouzové stavy, ale já vám své děti pro válku prostě nedám.

A nepřejte si potkat mojí ženu, ta vám oči vyškrábe. Její láska je ještě desetkrát silnější, než moje.

Říkám vám, nechte toho! Pošlete toho lampasáka do důchodu, Babinčákovou vykopněte a přestaňte si hrát na vojáčky. Tohle jste totiž přehnali. Já vám svoje děti pro vaší válku velkého rozsahu nedám. Udělám cokoliv, abych vám zabránil, něco takového spustit. Nebudu se ohlížet na to, co je a co není legální. Nenuťte mě, abych si vybral mezi svými dětmi a evropskými hodnotami. To nemůžete vyhrát.

U mě se vám to totiž nepovedlo. Nenechal jsem si vnutit žádný pokrokový model soužití. Nezničil jsem si budoucnost bezdětností, nezničil jsem si jí honbou za kariérou, nezničil jsem si jí ani nevěrou. Nezničil jsem svoje děti neúplnou rodinou, nenechal jsem v tom jejich matku samotnou. Já mám co ztratit a je to pro mě důležitější než můj vlastní život.

Svoje děti vám nedám!

Na dnešní demonstraci sice nemohu přijet, ale doufám, že tam toto téma zazní na plnou hubu.

424 thoughts on “Moje děti vám nedám!

  1. GÉBLS PRÝ ŘÍKAL, ŽE DEJTE MI PRÁVO na oblbování médiama lidí, a udělám z nich stádo sviní? Povedlo se? Myslím že jo.

    1. My starsi to mame v podstate jednoduche.Budem makat nez nas stat do morku vypije.
      Je mi pres 50 a nejak nevidim moznost jak dal.
      Takze holt na barikady.
      Jako krestana me drti muj vyber vzit nekomu zivot.
      Ale pokud si musim vybrat mezi mym zivotem a zivotem deti je volba zcela jasna.
      Buh nam pomahej.

  2. Pavel Hasenkopf:
    Můžete si o Babišovi myslet cokoli, ale je JEDINÝ, kdo může dát stopku pětikoalici. A nemluvím teď o prezidenstkých pravomocech, ale o politickém šoku, které by jeho zvolení již v prvním kole vyvolalo a který by obratem rozmetal na padrť vše, co drží pětikoalici pohromadě.

    1. … asi JO,
      když si zpětně promítnu všechno to stmelování se pod praporem proti Babišovi. Jediný téma, na kterým to nakonec ti kazišuci u voleb nakonec dali s odřenýma ušima. Kdyby Putin neseslal z nebe Fialovi Ukrajinu, nic jinýho by nebylo. Pamatujete si to povolební ticho, když hloupýmu Fialovi konečně došlo, do čeho šlápl? Pouze se zmohl/li jen na kolovrátek výkřiků, za co všechno Babiš může.

      Von ten Hasenkopf s tím prvním kolem a rozmetáním asi bude mít pravdu, jen nevím, zda na padrť, ale určitě by to bylo zajímavý kino sledovat tohle neskutečně absurdní panoptikum!

  3. Níže je dlouhé vlákno o alternativě, tak k tomu:

    A co to takhle celé obrátit. Není to tak dávno, co jsme bědovali, že nemáme žádnou alternativu, jen pár jednotlivců. No dobře, pak se začala viditelná alternativa rýsovat, zase prý nemají/nemáme vůdce, který by něco zorganizoval. Našli se tedy obětavci, kteří organizují demonstrace (a není to nic snadného) – jenže i k těm jsme plni kritiky. Že se dohadují mezi sebou? No a co? Všichni jsme jen lidi a spory jen ukáží, kdo za něco stojí.

    Dnešní Letná? 3-5 tisíc lidí a komentáře na netu? … Vrábel je lepší, Havel by se na to měl vykašlat, apod. Namísto, aby se lidé zúčastnili čeho mohou, nadávají tu na toho, pak zas na druhého. Není důležitější, že vůbec „někdo“ než „kdo“? Bez alespoň základní důvěry nikdy nic nedosáhneme. Ale vždyť cíl máme všichni stejný, ne? A ztráty z nečinnosti pro nás mohou být mnohem horší, než zklamání z nějakého jednotlivce.

    Co tím chci říct – že alternativa bez davů je slabá. Přitom k alternativcům se v poslední době přidává hafo známých a vážených tváří, ale ani ti bez plných náměstí nezmůžou nic. Mohou pomoci, podepřít, dodat sebevědomí. My je ale všechny musíme napřed prokádrovat, že? Nevím, jestli si plně uvědomujeme, co ti lidé, pokud vlezou na tribunu, v současnosti riskují. Nejen, že je vymáchají v médiích, ztrácí respekt v zaměstnání, pokud nepřijdou o práci/kariéru vůbec, vytáhnou na ně kdejakou špínu, dokonce už hrozí i vězení. Zvláštní je, že všichni víme, že mainstreamu se nedá věřit, ale když mainstream něco napíše, najednou je to důvod k dlouhému propírání, důvod k pochybnostem a raději sedíme doma.

    Nechtěla jsem se nikoho dotknout, jen si myslím, že je to daleko víc v rukou nás všech a nedá se svádět všechno na alternativu. Bez ní nic nedokážeme stejně, jako ona nedokáže nic bez nás.

    Vidláku, Vám moc děkuji za stavění mostů, kéž by takových lidí bylo co nejvíc.
    Dobrou noc všem

    1. Alice napsal:26 listopadu, 2022 (21:52)

      Nechci být po bitvě generálem, ale chce to jinou taktiku, například Žluté vesty.

      Žluté vesty jsou povinnou výbavou motorových vozidel.

      1. krok.
      Můžeme je umístit viditelně ve vozidle.

      V rámci zvýšení bezpečnosti silničního provozu, můžeme mít vesty i jako chodci, cyklisté, motocyklisté, případně žluté oděvní doplňky, žluté reflexní pásky na kabelkách.

      Při úsporném venkovním osvětlení nám to může zachránit život.

      Proč vynalézat kolo, které již bylo vynalezeno?

      Porušíme tímto nějaký zákon?

      Zjistíme kolik nás je.

      Když nás bude hodně, můžeme přemýšlet, co podnikneme dál.

      Co rozhodlo v Listopadu 1989.

      Praha, nebo celostátní akce?

      1. Samozřejmě, že Praha.
        Bez Prahy by se nehnulo nic.
        Dvaadvacet tisíc lidí, tehdy pracujících ve zlínském (1989 gottwaldovském) Svitu, by bez Prahy a možná zároveň Brna, ani nehnulo brvou, stejně tak tamní 40.000 sídliště Jižní Svahy.
        Ve mně bližší Kroměříži, nebo v městě mého tehdejšího pracoviště v Uh. Brodě :
        17.listopadu 1989 tam ani nebyla žádná akce naplánovaná.
        Naposled měla děcka 7.listopadu každoroční lampioňák i v malých městečcích a obcích, kde jako obvykle předváděli svůj um hlavně tatínkové, při vynalézavém osvětlování lampiónů.
        Pak byl velký, zeveťácký ohňostroj, děcka se vyblbla a žádné z nich se nebálo ani při zhasnutém VO.
        Tatínci a maminky, si do cíle průvodu došli pro své, vždy nepoškozené ratolesti.
        Nejpozději tak v sedm, už byli všichni pohromadě doma, v teple u večeře.
        A děcka vyprávěla, co kdo měl pěkného, či nového na tyčce lampiónu, kolik tam který tatínek dovedl narvat žároviček, často všelijak blikajících či barevných, anebo kdo tam měl jen tenkou dortovou svíčku a tomu skoro vždy shořel. K velké škodolibé radosti ostatních 😀

        Na nějaké zavírání českých vysokých škol a zatýkání studentů, znacifikovanými Němci v roce 1939, si nikdo v městech pod 100.000 , natož tak pod 50.000 obyvatel, ani nevzpomněl.
        Myslím, že to bylo až někdy 25.listopadu.
        Až tehdy, nebo snad ještě o pár dní později, se začalo mezi lidmi šířit cyklostylovaných Několik vět a o týden později jakože symbolicky „stávkovat“ v kroměřížském PALu.
        O vzniku jakéhosi OF, jsme se tady dověděli až od telefonátů známých, či kamarádů/studentů z Prahy, protože ČST neráčila ještě toho 25.11. podrobněji informovat.

        Uvědomuju si, že tehdejší ČST se chovala dost podobně prasácky, jako současná ČT.
        Takovým tím stylem „povíme vám to, až my uznáme za vhodné a potřebné“.

        Budeme muset počkat, až pražské vlky vyžene z jejich haciend hlad.

        1. Trochu Vás zklamu, první masivní demonstrace v listopadu 1989 se nekonaly v Praze ale v Teplicích. Ty byly víceméně spontánní, protože vzduch se v Teplicích už nedal skoro dýchat (to trvalo ještě dlouho v 90tkách). Možná právě ty navedly StB a spolupracující disent (minimálně půlka charty spolupracovala s StB) na to, že už je čas na změnu a zorganizovali studentský protest na 17.listopadu v Praze. No a protože věděli, že ani Palachův týden v lednu 89 nevyhnal lidi do ulic, musel se objevit mrtvý student Šmíd, aby se lidi nasrali, protože žádný rodič nenechá mlátit nebo zabíjet své děti. No a Češi konečně vyšli do ulic a pokojné převzetí moci mladými StBáky mohlo začít.

        2. Ten co čte a málokdy píše napsal:
          26 listopadu, 2022 (22:52)

          Tak ať si to Praha rozhodne.

          Proč bych měl každý týden čundrovat do Prahy?

          Místo jednoho čundru, můžu mít chléb na celý měsíc.

          Když se budu nudit, raději zajedu do Polska, nebo Rakouska, na nákupy.

          Jestli to v Praze budou rozhodovat, jak s volbou svého starosty, to se nedočkáme.

          1. Žluté vesty.

            Pár střípků pro připomenutí.

            Bonjour vlk,
            „……len tak v rychlosti by som chcel povedat ze ten link http://dfens-cz.com/gilets-jaunes/
            o zltych vestach (les gillets jaunes ) co ste mi poslal jen uzasne dobre informovane a dokumentovane
            a vyrazi z francuzstiney -perfektne prelozene.
            Lepsie by som to ani ja nespravil prave naopak urcite veci som sa z toho dozvzdel po prvy krat.

            Co sa tyka ohladne Francuzska tak je uplne jasne ze tieto manifestacie su zlozene na 80% z ludi z vidieka( venkov)

            Preco? Lebo hned na zaciatku 17/11/18 bolo povedane aby ludia co suhlasia z protestami si dali na palubnu dosku pod celne sklo svoju zltu vestu.

            A kedze byvam v strede velkeho mesta (Lille) tak vidim ako sa to v realite odraza na pocte ludi. Vo velkych mestach vidite asi tak kazde osme auto z vestov vpredu.

            Ale ked sa vzdialujete smerom von z mesta tak ich pocet stupa cim dalej tym viac.

            V periferii je to uz kazdych 5 a potom mensie mestecka(50-30.0000 obyvatelov), tak je to uz kazdy 3. a potom velke dediny kazdy 2. a

            male dedinky kazde auto ma vestu vpredu.

            Je pravda ze vo velkych mestach zije na 90% : „BOBO“ (Bourgois-Bohéme) = preklad Bohémskà Burzoazia….“

            https://vlkovobloguje.wordpress.com/2018/12/12/pise-se-nam-z-francie/

            Žluťáci
            St, 12. 12. 2018, 00:00
            Autor
            Vidlák
            Štítky
            Francie

            žluté vesty
            „….Žluté vesty vyvolávají válku v ulicích Paříže? Ničí město i majetek, štvou Francouze proti vládě a EU.
            Pamatujete, jak Rusové přepadli východ Ukrajiny a předstírali, že neví, kdo jsou ti zelení mužíci s ruskými zbraněmi na dovolené v Doněcku a na Krymu? Koukám, že pěkně zežloutli, hajzlové…

            Tak tuto smělou myšlenku nenapsal na svůj fejsbůk nikdo jiný než náš přední obránce demokracie a západních hodnot, principál divadla na Jezerce, člověk honosící se svou slušností, člen slavného rodu prominentního i za minulého režimu – Jan Hrušínský.

            Už jsem tady na svém blogu dělal reklamu různým pošukům s jejich výplody, dlouho jsem si myslel, že nikdo nepřekoná Hutku s jeho písní o Milošovi a Zubaté a ono ejhle!

            Máme tu nového vítěze Vidlákovyanezamýšlené ankety o největšího veřejného škůdce západních hodnot. …..“

      2. Co rozhodlo v listopadu 1989? Příchod dělníků z ČKD na Václavák a Generální stávka, Stejně jako v roce1948 v únoru. Proto také ČKD v Praze zrušili a tím pádem již žádná revoluce být v ČR nemůže

  4. Letěl jsem letadlem malajsijské společnosti z brazilijského Rio de Janeira do italijské Florencie. Kromě Italijců, rodiny Američáků s námi cestovala skupina Patagonijců, jeden Kanaďák a čtyři Mexičáci. Vzadu se líbali dva Francouzáci a jeden obézní Němčák si to fotil na japončácký fotoaparát. Byla to veselá cesta a cítil jsem se mezi nimi jako pravý Čechák.

  5. Do války za cizí mocnosti a jakési „evropské“ hodnoty NIKDY!
    Náčelník generálního štábu nikdy v opravdové válce nebojoval a ta neplodná flundra, které slouží, je politickým a lidským odpadem. A naše země je vedena ne vládou, ale proradnou skupinou politických parchantů. Naděje umírá poslední a tou je opravdu v dnešní době pouze Rusko…

  6. Najde se zde jeste clovek, zajimajici se o dnesni demonstraci, v niz nam slo o vsechno a jeste vice?
    Media udalost brzy odsunula mezi kviz o znalostech zivota za komunismu a velikost sexappealu Davida Plevy, coz je podezrele.

      1. NO právě, to je to co mne mate. Vždyť ta dnešní účastnická hrůza by byla voda na jejich mlejn a přesto ticho po pěšině. No možná budou excelovat třeba zítra… kdo ví

  7. Je to masakr. Situaci vnímám stejně jako Vidlák. Není co dodat. Výstižné a vypovídající. Já fakt na mainstream nečučím, ale není před ním úniku. Tohle, co Vidlák popisuje mne přímo uzemnilo při procházení obývákem na zahradu. Poslouchám ta šílená slova té zelené gumy a myslím si, že se mi to zdá, že to nemůže být realita. Nemůžu se od té placaté bestie odtrhnout a slyším VŠECHNO. Moje první myšlenka je, a nyní začne masakr. Novináři se přetrhnou, vždyť tohle už je za čarou všeho, co se na nás zkouší. A nastalo veliké převeliké TICHO. Nikdo se toho nechytil, nikdo se neptal, nikdo neprotestoval…………….
    Hned mi naskočil moment, tiskovka, kdy se vrchní signalista se svými věrnými vrátil ze své nové milované a vykrmované vlasti. Ty jejich ksichty vyděšené a plné strachu, začínají dávat smysl.

  8. Krásný a dojemný text; píšete Vidláku pořád lépe a lépe, praxe je znát.

    Dovolte mi ale, abych Vás poněkud uklidnil, protože válečná jatka s Ruskem, do kterých by nás docela jistě rádi nahnali, nebudou. Proč ne? Z přirozeného důvodu: ostudně by totiž prohráli. Což by všechny tyto „vládce Vesmíru a okolí“ vymetlo od koryt. Válka nebude, tečka.

    Západ nemá výzbroj, která by mohla konkurovat té ruské – Rusáci jsou technologicky v mnoha důležitých oblastech velice vepředu. Západ se také posledních 30 let orientoval výhradně na boje s různými pastevci koz, bosé ubožáky – a ani nad nimi nedokázal zvítězit. USA vyvezly svůj průmysl do Číny, Indie, JV Asie… a nemají dnes průmyslové kapacity pro „velkou válku“. Evropa nemá energie, suroviny, pracovní sílu, těžký průmysl, dostatek inženýrů, projektantů, pracovníků pro válečnou výrobu. A kromě toho, Západ je úplně plajte…

    A k tomu: Rusko se opírá o Čínu. Protože Číňanům je nadmíru jasné, že pokud by Západ udolal Rusáky, jsou na řadě oni.

    NATO je papírový tygr, k tomu do mrtě vykradený papírový tygr. Má velmi málo a mizerné PVO a vlastně žádné skutečné PRO. Letectvo je zastaralé: k čemu jsou „stealth“ F-35, proti ruským (a čínským) supermoderním radarovým systémům a PVO/PRO raketám? K ničemu. Dtto se to týká US Navy, případně námořnictva NATO (s výjimkou ponorek, které se ještě jakž-takž technologicky drží a jsou nějakou relevantní silou): proti ruským protilodním raketám jsou hladinové lodě jen předrahé plovoucí cíle.

    Pozemní výzbroj NATO je nejzábavnější: 100 druhů náklaďáků, 30 druhů obrněných vozidel pěchoty, 8 druhů bojových tanků, 40 druhů houfnic, … Standardizace munice v NATO? Není, protože to bránilo kšeftům výrobců – takže i stejná ráže, např. 155 mm houfnicových granátů, nepasuje do houfnice jiných výrobců. Dovede si někdo představit nasazení takové „armády“? Naprostá katastrofa, nepoužitelné.

    Ostatně, je to velice dobře vidět v Ruině (bývalá Ukrajina). Rusáci to stále vedou jako „policejně-vojenskou operaci“, ale i tak jsou NATO síly (maskované za Ukroše) úplně v čudu. A to přitom „Rusáci ještě ani nezačali“, tedy nezačali se skutečnou válkou – což zřejmě velice brzy nastane, že se do toho pustí naplno.

    Celkově, o děti nemusíte mít obavy, že by je režim mohl poslat na jatka „na Východní frontu“. Nemůže, prohrál by a to že totálně.

      1. V těch obvách asi máte pravdu, protože Rusko za ten 3/4 rok stačilo odzbrojit kolektivní Západ od většiny konvenčních zbraní, které v dohledné době nejdou doplnit v potřebných počtech.

      2. NATO skončilo, Pá Pá. Když i žabožroutský Macron prohlásil, že NATO trpí mozkovou smrtí, přičemž s tímto silným výrokem nebyl zdaleka sám, je to zřejmé všeobecně.

        Tento žalostný stav NATO (tedy jak pro koho) je důsledkem 30+ let všeobecného úpadku Západu, především USA. Ekonomického, politického, finančního, kulturního, společenského, vědecko-technického… a následně také vojenského a vojensky-technologického.

        NATO bojové doktríny (tj. původně americké) jsou založené na totální vzdušné, námořní a informační převaze, kde pozemní síly jsou jen finální doplněk, jakási lépe vyzbrojená vojenská policie/okupační síly. Standardní těžké zbraně, jako dělostřelectvo, dělostřelecké rakety, bojišťové rakety delšího doletu, těžké tanky a obrněná technika… armády NATO mají coby doplněk a v nedostatečných počtech. Přičemž bez té vzdušné převahy jsou prakticky nenasaditelné… Proti Rusákům žádnou vzdušnou převahu nemají, díky ruskému raketovému PVO/PRO, a také díky raketové výzbroji ruského letectva.

        Tristní stav NATO je patrný z nasazení v Ruině. Žádné západní těžké tanky nebo BVP, protože pro jejich provoz je nutné obří zabezpečení, náhradní díly, servis, a také velké dodávky munice a paliv, maziv. Kromě toho, těžké tanky Západních typů s příliš velkou hmotností (nad 70 tun) jsou a „východní bojiště“ nevhodné. Takže Ukroši dnes jezdí v „pickupech“ a různých lehce obrněných vozítkách, vyvinutých Západem proti hadrovým hlavám do pouští…

        A Západní „Wunderwaffen“? Nesmysly pro propagandu. Kupříkladu HiMARSy, kolik jich Ukrošům dodali, no Amíci 38, to samé na jiném podvozku ostatní země NATO asi 20. Rusáci mají ekvivalentní systémy, ve většině parametrů o dost lepší (BM-27, BM-30, Tornado-S, …) a samozřejmě k nim také řízenou munici s koncovým navedením. A mají jich vyšší stovky kusů.

        Jediná věc, kterou NATO může ještě začít, je stažení a utajená kapitulace.

              1. Správně. Mezi NATO a USA lze bez obav položit rovnítko.
                Komu se to nezdá, nechť si představí, co by byla naše sranda-armáda, kdyby NATO z nějakého důvodu padlo a přestalo existovat.
                Jó Polsko či turek, možná i Řekové, ti by za gigantických nákladů a dalších dluhů, mohli se svými armádami snad existovat dál.
                Ale nač – proti komu by vlastně bojovali a hlavně, doprdele, proč?
                Nemáme už i tak starostí nad hlavu? Se zelenými, elektro-, sucho- CO2- a 68 LGBTQ- pošuky?
                Beztak, všecky tyhle ptákoviny, přicházejí ze zdegenerovaného Západu.
                Napadlo by některého Čecha samotného, že by mohlo existovat ne třetí, jakési neurčité, ale rovnou 68 pohlaví??? Hermafrodit se myslím jako pohlaví nepočítá – nebo už jo?

      3. Stridore, k42 uvedená nemožnost tažení NATO na Východ vychází ze znamých faktů …, není to záležitost pesimistického nebo optimistického naladění pozorovatele …
        Fakticky účast Evropských vojenských a dalších ozbrojených složek a politických idiotů je možná pouze v občanských válkách na vlastním území, ale k tomu by nemělo dojít …, protože v občanské válce nikdo z místních nevyhrává, prohrávají všichni, jenom ty mimo z toho mají kšeft …
        Toho co jsem napsal budeme ušetřeni jen když rusové dokončí svojí práci …, a medvěd si s papírovým tygrem vytře řiť …

        1. K tomu všemu, neuvedl jsem další podstatnou „NATO skutečnost“, a sice, že všechny NATO plány počítají s masivním nasazením amerických sil do Evropy, tj. proti Rusku na „Východní frontu“. Přeprava by vzhledem k objemům nákladů byla možná jen loděmi. Nákladních letadel tolik není, nemají takovou nosnost, není pro ně dost paliva, …

          Protože Američané v rámci pěstování a posilování své totální hegemonie nad „evropskými spojenci“ evropské armády de facto zničili, odzbrojili, vysáli, … Stejně zničili evropský zbrojní průmysl, aby vše bylo jen závislé na nich, a také samozřejmě kvůli ziskům vojensko-průmyslového komplexu.

          Kupříkladu, přeprava pro „Pouštní bouři“ trvala cirka půl roku, vytížila všechny Západní kapacity lodní i letecké přepravy… a to šlo jen o silně podměrečnou, mizernou armádu Iráku, vyčerpanou 8-mi letou válkou s Íránem. Proti Rusku by toho potřebovali přepravit neskonale více…

          Tato „trans-atlantická“ přeprava, jak lodní, tak letecká už dnes není možná. Protože Rusáci by jim dokázali většinu těch lodí prostě potopit, byl by to naprostý masakr. Nějaká ponorková válka s Němčoury za WWII by proti tomu byla naprosté nic. Rusáci jsou 30 let napřed proti USA/Západu v protilodních raketách, a právě zavádějí hypersonické 3M22 Zirkony, díky kterým se aktivity US Navy či NATO loďstev dostávají už do oblasti úplné absurdity; je to prostě sebevražda. Ohledně letadel je to stejné nebo ještě horší – ani by neměli kde přistát… Rusko má dost dálkových zbraní a jejich nosičů, aby stihlo zničit během pár dní všechna použitelná letiště v Evropě, i jen konvenčními náložemi (bez použití jaderných zbraní).

          Jinými slovy, sečteno a podtrženo, NATO není ve větší válce – třeba válce s Ruskem – schopné nasazení. Tedy je, ale docela jistě by prohráli – bez použití jaderných zbraní je to jistota.

          1. „…všechny NATO plány počítají s masivním nasazením amerických sil do Evropy, tj. proti Rusku na „Východní frontu“
            Je vzacnost potkat cloveka, co zna vsechny plany NATO!
            Ale nebudme malicherni, podle meho bezi z pohledu USA vse, jak na dratku. V tomhle smeru je Biden mnohonasobne vice MAGA, nezli Trump a prekonal ho o celou delku kone.
            NATO samozrejme zajimave neni, USA maji rozvarene Rusko, kolonizovanou Evropu, ochotne spolupracujici Cinu, priliv investic a zajisteny odbyt.
            A vy tu s nejakym NATO.
            NATO ma ted jediny ukol: udrzovat konflikt na kontrolovatelne urovni. NATO je objekt rizeni a jestli pa!pa!, to se rozhodne nekde jinde. Veselit se nad jeho hrobeckem je ztrata casu.

            1. Stridore, tvůj optimismus je podobný tomu hrdých američanů, ale nějak jim v těch jejich válkách nepomáhá …
              To mají z toho že moc žerou ten holyvůdský brak, kde us armáda neustále zachraňuje svět před různými zloduchy celého vesmíru …

            2. Jestli mají Američané něco „rozvařené“, tak jsou to především samotné USA.

              Uvidíme, jak to bude s „přílivem investic“ do Ameriky, až se to tam začne plošně řezat vzájemně. Už teď tamní situaci mnoho znalců označuje za „ungovernable“. Rovněž by se dalo s úspěchem pochybovat, jak dlouho jim vydrží „kolonizovaná Evropa“, až tady krachne většina průmyslu, následovat bude bankovní sektor a služby, plus dojde k „obohacení“ několika miliony Ukrošů; také se dá očekávat imigrace z Afriky, Středního východu, JV Asie, … jelikož nebudou hnojiva a prudce zdraží potraviny.

              Kdo ví – situace je natolik dynamická a turbulentní, že i ty nejlepší křišťálové koule selhávají.

  9. Vy jste, Vidláku, bulel včera, píšete.
    Já bulím teď. Tak silný text jsem už velmi dlouho nečetla.
    Je v tom textu holá pravda, a ta dokáže sakra zabolet, zabolet ty, kteří se nezachovali.

    1. Dovolím si se připojit k Pernikářce. Tohle Vaše poselství se mnou, Vidláku, pěkně zacvičilo. Je to přesné. Přesné a ostré jako břitva! To, co Vy dokážete tak dobře vystihnout slovy, jsem procítila, když jsem zaslechla ve zprávách první informace o válce mezi Ruskem a Ukrajinou a následné komentáře našich válečných štváčů (média i politiky). At je vezme čert! Za to, že od první sekundy, od první minuty nekřičeli po okamžitém ukončení konfliktu, po okamžitém ukončení zabíjení, že se neozval z naší vládní garnitury ani jediný hlas volající po okamžitém mírovém vyjednávání.

  10. Jak je ten čas relativní. Chtěla jsem dát poznámku k jednomu příspěvku a objevilo se že“ dáváte příspěvky rychle po sobě zpomalte“ a nevzalo. a to přesto, že poslední se mi podařilo vložit včera v14,04.

    njn, beru na vědomí

    1. To je jedna z chyb místního systému. Stává se mi to celkem často, a rozhodně ne proto, že dávám příspěvky moc rychle. S nějakým se piplám třeba deset minut, pak jej zkusím poslat, ale vyskočí ta hláška. Naštěstí pomůže v prohlížeči dát o stránku zpět a příspěvek zůstává v okénku pro jeho editaci. Akorát už nebývá zařazený správně v diskusi. Stačí pak jen najít příslušné vlákno a zkusit to znovu. Bohužel ani to někdy nevyjde a při asi třetím pokusu spadne příspěvek někam do spamu nebo fronty čekající na schválení.

      Podle mě tahle situace vzniká tehdy, když naráz vkládá svůj příspěvek několik diskutérů zcela nezávisle na sebe. Myslím si to proto, že se často při těch pokusech popsaných výše v diskusi objeví nějaký nový příspěvek.

      1. Ta chyba je pravděpodobně v tom, že se rezervují čísla konentářů pouze nějakou dobu, a je tedy možné narazit na použití stejného identifikátoru. Teoreticky by mělo jít použít v prohlížeči „zpět“ a protože zapsaný text je v proměnné prohlížeče, při použití „dopředu“, by se měl automaticky zase vyplnit…

          1. Vidláku máš pravdu. Bez ohledu na vše, rodinu a děti také nedám. Řehka je obyčejný lampasák, pro kterého je válka přirozeným vyústěním celoživotní práce. Akce po letech příprav. Ale stop. Víte jaký je rozdíl mezi lidmi před 2. světovou válkou a teď? Dnešní lidi jsou vzdělanější, umí číst, psát, počítat. Mají mnohem větší přehled o dění ve světě, mají sebevědomí. S tímhle arsenálem nebudou chtít bojovat za systém, jehož hodnoty se nadobro rozešly s těmi našimi. Ať se vláda jde vycpat. EU není moje republika, můj národ, mé srdce. Je to jen ekonomický útvar. A mé děti to vědí, indoktrinace se nepovede. Hezký večer všem.

            1. Někde jsem četla hezkou odpověď na otázky jaký je rozdíl mezi lidmi před 2. světovou válkou a teď( v Německu)
              Před 2. světovou byli Němci povětšinou mladí a chudí,dnes jsou Němci povětšinou staří a bohatí

            2. S tím „nynějším lepším vzděláním“ bych byl vzhledem k současnému stavu školství, obecně, velmi opatrný.
              Dle psychologů se lidské IQ SNIŽUJE, což je průser… Klesá šance na přežití – to není až tak o vzdělání ( obzvláště ne o tom současném, jalovém), jako o schopnosti si poradit…

  11. Coz nevyvraci tezi Ukrajincu, ze u nich bojuji za Evropu. A tak jsme se dostali zacatek druheho kola kvadratury kruhu.
    A ctene publikum bych se chtel zeptat, kam hodla utect ? Premyslel nad tim nekdo ? Na zapad do.. preplnenych hotelu doktory a inzenyry. Prijde li valka, prijde smrt a nebude pred ni kam utect. V CR bude papir na mobilizaci a kazdy kdo mu bude utikat je zraly na vojensky soud.
    ACR ma kapacitu na max ziskani trochy casu pred vseobecnou mobilizaci. Nejaka valka velkeho rozsahu zalezi na tom, kolik divizi ma papez, teda pani ministrine. Takze jatka ala prave probihajici boje na Donbasu a v Luhansku. Na to neni treba se zavzdusnovat ve dvou clancich, i kdyz nepopiram ze nekdo to fakt jeste netusi.

    1. „kam hodla utect ? “

      Dobrá otázka! Pravděpodobně do Španělska nebo Portugalska. Autem. S přívěsem, kde by člověk měl to nejnutnější na přežití.

      Ideální by bylo někam za Ural, ale projít frontou by asi nebylo reálné.

      1. Už se tam na nás třesou. Sami mají plno. Zbídačelých lidí z rozvrácených zemí. Ploty v Ceutě a Malille dav snadno překoná pomocí pytlíku hovínek a kanistru moči. Uprchlíci s holým zadkem nejsou nikde vítáni s fanfárama.

    2. Ukrajinci bojují pouze za sebe a kromě toho si začali agresí proto rusky mluvícím občanům. Ukrajince do boje vehnalo USA a NATO , které si usmyslelo , že se bude rozšiřovat až k Ruským hranicím. Tu válku spískalo USA a tady v Evropě jejich pátá klika (u nás Pětikoalice). Váš argument , že Ukrajinci bojují za nás je nesmysl , protože Rusko v dnešní době není v situaci , že by chtělo začít válku s NATO , ale naopak platí , že NATO vyvolalo válku na Ukrajině s Ruskem a ostatní slovanské národy se mají obětovat ve prospěch USA , tudle nůdle!!!

  12. Do války se jde (myslím ta která země či její vláda) ze dvou důvodů:
    1) Chci za velkou cenu získat něco, co nemám.
    2) Chci za velkou cenu neztratit něco, co mám.

    V případě proxyválek (válčí za mě někdo jiný někde jinde) je motivace stejná, jen cena je nižší. Pro toho, kdo je iniciuje. Pro toho, kdo se nechá nachytat a válčí, pro toho je cena velká a zisk (i v případě vítězství) nepatrný.

    1. Tak nějak.
      Vlhký sen světového drába : Poštvat ropné monarchy na neposlušný Írán.
      Dělá mi velkou starost, kde skončí ten nejmodernější zbrojní arzenál, USA vybavily státy v Zálivu.
      Už jednou si naběhli v s přezbrojením hodných mudžahedínů v Afghánistánu. Ty zbraně se nakonec obrátily proti nim.

  13. Článek pana Vidláka,mne přivedl k myšlence,pan Vidlák má spoustu informací a tak si něco poskládal o dalším dění.Také mne napadlo,co když ty rakety na Polsko,byla jen generálka,příprava na něco většího,také aby se zjistila připravenost politiků,armád, věrnost v NATO.

  14. To hlavní na konci jsem vynechal:
    Vidláku, i Aternativa by měla i přes svůj rádoby intelektuální ( hloupý a sebevražedný) postoj alespoň na moment prozřít do stavu příčetného, a uznat kruci, ŽE TENTOKRÁTE ČELÍ CIVILIZAČNÍMU OHROŽENÍ, že tato politická sebranka z božího dopuštění u moci je ZŘEJMÉ CIVILIZAČNÍ A ŽIVOTNÍ NEBEZPEČÍ, EXTRÉM…
    Chápu, chci toho moc, ale….

    1. Jedním z hlavních rozdílů „majnstrýmu“ a „alternativy“ je v tom, že ten „majstrým“ má externí velitelství a to na oběti nehledí (ani v řadách loutek, které si chvíli myslí, že jsou elitami – vzpomeňme za všechny na Dominique Strauss-Kahna). Proto není problém vidět, že tan „majnstrým“ (v podstatě všechny vlády kolektivního Západu), provádí „korekce“ ve stejný čas a stejným způsobem.

      Alternativa – již z jejího principu – nic takového nemá.

      A v době, kdy si někdo ty jednotlivé lidi podřídí do davu, to už alternativa není – většinou už i ten „diktátor“ používá i jiný slovník na její pojmenování, se slovy jako „ozbrojená pěst“…

      1. Vážená Lentilko, při všem tom Vašem chvalozpěvu na v praxi dozajista rozhodující záležitosti, jste, asi v rychlosti, jaksi pozapomněloa na to hlavní, a to je DŮVĚRYHODNOST, SROZUMITELNOST, DŮRAZ, VYTRVALOST, včetně schopnosti vycítit a upozornit na možná zvěrstva že strany především nyní vládnoucí smečky. K tomu patří i možná změna, korekce směru kritiky, ataku vůči politickému dobytku.
        Ovšem především jde o riskantní běh na dlouhou trať, s naprosto nejasným výsledkem, a možným i trestním oceněním.
        Páč pokud chci, nebo o sobě prohlašují, že jsem jiné, lepší řešení věcí pozemských, musím – mimo v nosné kolonádní a kavárenské žvanění ukázat ochotu ovlsdtních obětí, což je libodemo zmetky těžko vyvratitelný argument, a nejen jimi.
        Vždy to tak v dějinách bylo, je a bude
        Pokud zvolím intektualni formu, tak i syn Boží demonstroval své poslání, tíhu svého úkolu, utrpením nejen na Kříži…
        Pokud ovšem, vážená Lentilko ( vicestupňové členění je od jisté kvantity, cíle, kvality nezbytně nutné nejen pro dosažení cíle), zúžíte „Alternativou deklarovaný rozdíl“ na jiný přístup v hierarchii řízení, plus přístupu ke kolaterálním ztrátám ( jo, ztráty berou jako fakt, a jsou schopni toto riziko finančně, mocensky případnému zájemci sanovat – vždy o něj bude postaráno…), tak Pánbůh s Alternativou, a jejími příznivci. Co nabídne za vysoce pravdepobné lapálie všeho druhu Alternativa, jak se stará o ty, jenž byli i jen z části eliminováni, jaké zázemí mimo jistoty veřejné dehonestace vlastně je Alternativa schopna a ochotná poskytnout, atd. Vážená, tady jde nejen o „civilizační“ střet, ale i o presentace schopnosti postarat se o „své raněné“, chcete-li o logistiku, zdravotnické služby, proviant, munici, zálohy, možné redislokace, náhradní díly, PHM, atd…
        Nezkoušejte existenční záležitost „ozdobit“ havloidní chomoutem, představou, řízení jakýchkoliv reálných činnosti – to je čirá katastrofa…

        1. Ať se snažím, jak chci, kromě láteření, že mám v komentáři vše špatně, nenacházím v tom vašem nic jiného.

          Můj komentář byl jen o tom, že pokud nebudeme přesně vědět, kdo je náš protivník a jaké metody používá, skutečně není šance cokoli změnit.

          Byl o tom, že lidé, jejichž jména zde padají, jsou řízené loutky, a jako takové nemají rozhodovací pravomoc.

          Bojem proti těmto loutkám se alternativa zbytečně vyčerpává, jakmile totiž loutka „padne“, loutkovodiči mají připravenu celou plejádu „dalších“.

          Tak o tom byl ten můj komentář – teď můžete navrhovat, co s tím jiného, tak, aby v tom nefigurovala žádná krev na ulicích.

          Za mne je to jasné – Poznej svého nepřítele, nejen tváří, ale hlavně myšlením a jednáním. Buď mu nejbližším přítelem a ve správném okamžiku konej. (Je to stará orientální moudrost)

          Například, to, že Babiš BYL v Aspenu a byl z něj „vymazán“, lze z výše uvedeného pohledu hodnotit dvěmi cestami – buď je jim nebezpečný, anebo s ním mají jiné plány, než v době, kdy v Aspenu byl oficiálně. Co je správně, nechávám na vašem vlastním úsudku.

          V dané chvíli ten skutečný predátor je stále ukryt (i když méně a méně), takže jediné, co může alternativa dělat, je klást odpor v detailech tak, aby se „odkryl“.

          A co alternativa dělá? Mlátí se sama v sobě, a dost často přesně podle not loutkovodiče – a ani si to sama nechce přiznat…

          1. Nikdy jsem s vyznamovou složkou psaného i tištěného českého textu neměl problém, a význam, smysl toho, jak, vyrazově jakým slovosledem jste reagovala, dle mne hovoří vcelku jasně pro můj způsob výkladu.
            Ostatně to ponechám na každém, a toto následné rozšíření až přesměrování smyslu Vašich písmen a slůvek může konfrontovat s původním vyzněním vzhledem ke smyslu toho, na co jste reagovala.
            Vy neznáte svého nepřítele??? A kdy plánujete poznat vlastně koho – páč těch nepřátel může být dle jednotlivých teorii něúrekom… Může to být osazenstvo Bílé chýše, skrytá elita v pozadí – majitelé bank, inv., kapitálových, burzovní h společností, zbrojařských firem, a to jak v USA tak v EU, je to Pentagon nebo CIA, mosad, mi6, atd…
            Jak je chcete poznávat, jak dlouho budete mít vůbec čas na něco vůči nim, páč budete buď zlikvidována nebo spíše zapomenutá?
            Vyžíváte se v obecných, širokopásmovými, nicneříkajích poučkách, formulací h, ale naprosto nic Vám neříká JAK, PROČ, KONKRÉTNĚ .
            Bojujete minulé, naprosto marginální války, točíte se na nic neříkající obecných formulací h.
            Pro mne je nepřítelem, a nejen ideologickym, především Pětihnus a jim podobní.
            Identifikujte své nepřátele Lentilko, nebo jste snad zástupce Aštara Šerana zodpovědná za syčáka globálního až vesmírného rozměrů?
            Co s alternativou, která ani za 30 let není schopna „poznat“ svého nepřítele – není neschopná a k ničemu především ta alternativa?
            Vraťte se na zem – bohužel si spousta duší mylně vykládá význam slova alternativa – nejde o identickou náhradu, ale o vzájemně se vyučující řešení.
            Babiš v Aspenu myslím byl, ale to je vzhledem k jeho vlezdoprdelství vůči kovbojům úplně fuč, páč s klapne buď po upozornění v Aspenu, nebo po telefonátu z jisté ambasády. A kdyby vystoupil, tak je alespoň tak chytrý, aby s nimi nebyl během kampaně spojován, jako zbytek tragédů…
            Znovu, předností, ctností a výhodou Alternativy by měla být SROZUMITELNOST, UCHOPITELNOST, ČITELNOST pro běžného obyvatelé – rádoby filosofické a existenciální běsy by si měla vyřešit uvnitř.

            1. Vaši sebejistotu tedy nechám na vás samém. Případně na nejlepším učiteli, ze všech možných.

              Svého nepřítele znám od dětství – není to nikdo jiný, než já. A celý život se to „já“ snažím poznat co nejlépe…

              Je škoda, že při tom, jak jste neochvějně přesvědcěn, že jste můj psaný text perfektně pochopil, vám uniklo, že píši o něčem úplně jiném.

              Píši o tom, že jestli alternativní proudy dokáže něco spojit, je to zcela jistě zviditelnění primárního predátora celého lidstva.

              Takže pokud vnímáme roztříštěnost alternativy, je – podle mne – potřeba studovat, ptát se a hledat odpovědi na to, s kým/čím vlastně jsme ve sporu, jsme ve „válce“.

              1. Je to o prioritách – NIKDO NEZNÁ PRIMÁRNÍHO PREDÁDORA, a nikdo neví, zda jde o jednoho jednotlivce ( dle mne nepravděpodobné), nebo spíše skupinu, skupiny elit, a pokud tomu chcete dát šťávu, tak existují reorie o zapojení mimozemšťanů nejednoho druhu do dění na planetě – nejen v této době, a nyní nejen v jednom táboře…
                Ale to mi furt neřeší AKTUÁLNÍ, BEZPROSTŘEDNÍ NEBEZPEČÍ, které je nutné řešit okamžitě. Toto nebezpečí představují nám známé síly, persony, a to je něco alespoň z části v naší gesci, moci. Těžko budu řešit Rotschilda v New Yorku, stejně jako hypotetické mimozemšťany v USA a RF. První se zbavim domácího parazita. Nejsme určení ani povolaní k jakémukoliv řešení kohokoliv, čehokoliv kdekoli jinde než v Bohemii – tady hrozí prodlení. A pokud se budete neustále držet pohádkových madel v otázce „škůdce“, lehce se bleskem může stát, že ti, kterym jste nevěnovala pozornost Vám tu válku dovezli před práh. Aneb řeš to, co můžeš ovlivnit – o ostatní se kvůli souvislost zajímej.
                Prvotní půd je přežít, půd sebezáchovy, a bohužel jsme v situaci, kdy nejde o nic menšího, než přežití a existence, kterou ohrožují tady v Bohemii především vládnoucí FIGURY. Celosvětového Alfa samce NIKDY NEUVIDÍTE, NEPOZNÁTE, to nechte třeba na tom Aštarovi, a cesta k němu nevede ani přes filosofické rozcvičky, které jsou v ringu skutečně k ničemu…
                Co je na tom nepochopitelné???

  15. S Ruskem už žádná válka NATO našima rukama nebude, nebude už tolik účiných zbraní pro ty ruce …
    S NATO flintičkou a granátem které NATO a nám brzy po neustálém krmení ukrajinců zůstanou se proti ruským těžkým zbraním v ruských rukách bojovat nedá ….
    Rusové mají a stále vyrábí z nekonečného množství surovin nové zbraně …, NATO chcípá v surovinově technologické a tudíž výrobně zbraňové bídě …

      1. Mají dostatečnou většinu v parlamentu i v senátu ( znovu poděkujme českému voliči) prohlašovat spoustu naprosto zásadních věcí, včetně vyhlášení nouzového či jiného režimu, v němž je legislativně možné už opravdu cokoliv…
        Ovšem v reálu kolem sebe vidíme spíše podporu pro Pětihnus, a když ne, tak stačí konstatovat „Ukrajina, Rusko, Putin“, a plebs má mlhu před očima… A tleská…
        Pokud chce plebs chcípat, pokud jsou Husakovi a hlavně Havlovi děti nastavit hruď v první linii, nic s tím neuděláte… Pokud to jde, ať tedy mažou dnes do Ukrostánu a do jejich uniforem…
        Jedna kompletně početně i technicky vybavená divize by na českém území během chvíle dobyla neočekáných vítězství a úspěchů, pokud by nestihli obsadit celou ČR… 😁

        1. Poděkování českému voliči na místě sice je, ale není to vše – pojistky typu Čapí hnízdo očividně nestačily, a tak přišli s trikem „Pandora papers“. Není na škodu zauvažovat, jaké zviřátko by tahali z rukávu, kdyby nezabraly ani ty „Panama papers“… Třeba by došlo i na „reprízu se studentem Zifčákem“ – ti, co tohle řídí, krvavé oběti přímo vítají.

          1. Nicméně jsme se oklikou vrátili k tomu podstatnému, a to je IQ českého voliče, jeho mentálním a morálním vlastnostem, jeho schopnosti vstřebat jakoukoliv hovězí u jen když mám klid, jeho schopnost kolaborovat a závidět studentům, důchodcům i slevu ve vlaku…
            Vůbec mne nezajímá, s čím vším by přišli, protože s nimi mám přes 30 let zkušeností., naprosto stejně, jako ostatní… Klidně ať vyrobí dalšího Žifčáka – apropo, až bude potřeba, zajistí klidně celou sérii uprostřed sezóny… Jak chcete s někým, něčím bojovat, jít do střetu, a máte plné kalhoty aniž by byl soupeř vidět??? Panebože, co to má znamenat?

        2. Jedna komplexně technicky i početně vybavená RUSKÁ divize – mělo správně býti… Při současném stavu AČR není nemožné, že by skutečně bleskově dosáhli velmi dobrých výsledků,, že by prošli jako nůž máslem z východu na západ, a že severu na jih…

    1. No ale americanum je jedno ze zemrete s flintickou. Jen kdyz oslabite Rusko, vsichni polaci, ukrajinci, slovaci, cesi muzou padnout kdyz oslabi Rusko a zapad potom vyhraje.

      Takhle se to hraje, pochopil jste to ?

      1. Jooo .., hraje se to …, ale bez typové občanské ukrajinské debility se to neuhraje, čechům je vlastní švejkovství ..
        Poláci jsou stejně debilní jako ukrajinci, tak si tu hru masa v ruském mlýnku už užívají …

  16. Vidláku, je pozdě, na podobné řádky ve stylu slavných literárních děl minulosti je opravdu, ale opravdu pozdě. Tento způsob promluvy vůči empatickým jest možná účinným v zárodku nákazy, ne v momentě zasažení celého organismu.
    Prostě je POZDĚ, a je pozdě na tolik věcí, že se z toho při představě klepou ruce, ale ano, JE POZDĚ.
    Nevím, jak to diplomaticky nazvat, obzvláště u inteligentních lidí, kteří umí pracovat s logikou, souvislostmi, uvědomují si přímý vztah příčina-následek, a dokáží si odvodit velmi pravděpodobný budoucí vývoj, dopad.
    Slušně to nazvu NAIVITOU, velkou NAIVITOU. To vše kombinováno s nechutí nazvat věci pravým jménem, a tím vším ovlivněnou schopnost vnímat realitu takovou, jaká skutečně je, samozřejmě včetně sil, hybatelů a záměrů, jenž to vše provází, v celé šíři.
    A neustále jsem diplomat.
    A proč výraz POZDĚ? Faktem je, že přiléhavější by asi bylo sousloví NYNÍ UZ ZBYTEČNĚ, páč ty důležité chvíle, dějinné okamžiky jsme OPAKOVANĚ posrali vážení.
    Pozdě, zbytečně – jsou široké pojmy, trošku to budeme kategorizovat.
    Pozdě z hlediska hospodářsko- finančního bylo už v 1997 – stát už tehdy téměř rozkraden, z hlediska živ. úrovně, echt hřebík – moment prosazení tržních nájmů, sociálních – destrukční aktivity MK, krysího ksichtu na MPSV, MT, a dalších v letech 2007 – 2014.
    Nezmiňuji Klausovi VP ( 12 Bílá Hora), církevní restituce ( 2 Bílá Hora), ani nyní už i v reálných návrzích destruktivní činy a snahy Pětihnusu ( 3 Bílá Hora).
    Faktem je, že jsme z hlediska idealistického demograta v predsmrtelné křeči henten oné demogracie, která prý zvítězila nad lží a nenávistí, a to navěky – snad jen to Rusko vykostit, a pak už jen ty liberální radovánky…
    Z pohledu reality jsme přesně tam, kde jsme si zasloužili být, a díky tomu, co společnost jako celek předvádí, je ZATÍM Paní Štěstěna vůči tomuto státnímu útvaru více než milosrdná.
    Černochová a spol. se tu nevyskytli z ničeho nic,, jde o dlouhodobý proces – ti, co upozorňovali, nedej bože odporovali byli eliminováni mnohdy i těmi, co dnes lkají.
    V průběhu více než 30 – ti let se naprosto vůbec nic vůči ZCELA OTEVŘENÝM TENDENCÍM FAŠIZACE A FANATIZACE společnosti NEUDĚLALO, a to jak na straně politických parchantů, tak nyní NAJEDNOU ZDĚŠENÉHO plebsu.
    A páč je v Bohemii relativně odporující občan ( tedy ten, co protestuje v míře akceptovatelné jak jemu samotnému, tak především samotnému objektu, cíli protestu) skutečně MAZANÝ, chápe jako ALTERNATIVU i takového Rajchla ( který čím dál více svým bezobsažným, jalovým žvaněním připomíná P. Fijalkoviče, a demonstruje, že je skutečně pouze nastrčeným kariéristickým tlachalem). Je schopen se uvnitř dohadovat o tom, zda je společensky a politicky vůbec přijatelné kritizovaného urazit ( nejsme jako oni), zda použít ostřejší přirovnání, atd.
    Do vlastní minulosti ovšem kope stejně usilovně jako Pětihnus, stejně se ji nepokrytě štítí, stejně dává rovnítko mezi nacismus a socialismus ( pardon, on tvrdí komunismus, ač ten tu vůbec nebyl), používá rovnítko a stejné slovo Okupace jak pro roky 1939-45, tak 1968-89, atd, tedy v mnohém si s Pětihnusem notuje.
    Ptám se, o co vlastně takové alternativě vlastně jde? Propadne každou možnost protestovat tehdy, kdy je možné dosáhnout kladného výsledku, bojí se vůbec pomýšlet na to vlézt do toho špinavého ringu, a skutečně si to s Pětihnusem rozdat ( bohužel na to tzv. Alternativa nemá nejen koule), a poštěkává z bezpečné distance na kolem táhnoucí karavanu…
    Nakonec mimo zfašizovanou část veřejnosti zbytek neomylně cítí a dává pasivitou najevo, kdo a co stojí za nastavení hrudě.
    Pokud opakovaně píšu, upozorňuji na alarmující stav společnosti, totéž lze samozřejmě vztáhnout na tzv. Alternativu, respektive opozici.
    Opozice, skutečná opozice v tomto státě NEEXISTUJE. Míra autokolaborace se spřátelenou velmocí téměř překonává protektorátní mety, přičemž se nejen politický dobytek třese strachy o tuto „jistotu“ přijít.
    Opozice není, tzv. Alternativa je buď sterilní, vykleštěná, bojácná, nebo nastrčená…
    Jako by šlo o hru s lůzou…
    Vidláku, píšete sice čím dál lépe, ale ten apel zvládli před Vámi jiní kvalitněji.
    Vám vinšuji možná „nepěknou“ věc : vidět VĚCI, LIDI, UDÁLOSTI VČAS, TAKOVÉ, JAKÉ JSOU, A ZE SOUVISLOSTÍ VČAS ODVODIT VĚCI BUDOUCÍ…
    PS: Stejně dle mne velmi dobře víte, že je „onen boj“ dávno ztracená záležitost, páč Vám nutně muselo dojít, že stav společnosti, státu, atd. nemá klasické řešení, řešení těmi tzv. Standartními metodami.
    Že to tak lehce jako v R. 89 dnešní sráči rozhodně nepustí, a také, zda je tedy vzhledem k míře fašizace, fanatizace a radikalizace všech vrstev společnosti vůbec nějaká naděje na změnu k lepšímu – a to, vážení přátelé NENÍ…

    1. Máte naprostou pravdu. Když jsem už minimálně před dvaceti lety v různých diskusích psal, že se česká společnost fašizuje a že se řítíme do mnohem horší totality, než byl kdy minulý režim, všichni se jen smáli nebo to bagatelizovali. Taktéž nikdo z mého okolí nechtěl nikdy nic slyšet. Přitom náznaky budoucího byly všude kolem už od roku ’90. Jak tu někteří psali, jak jsou najednou něčím zaskočeni, že s tím nepočítali, tak mě na současném vývoji nepřekvapuje vůbec nic. Tohle bylo dáno už v době, kdy se část soudruhů a členů StB domluvila na předání moci západu.

      1. Tdx – Souhlas, o postupné, reálné, médií a politiky podporované fašizaci a revokaci dějin jsem mluvil už v R. 1990 – i díky rodičům, kteří se tehdy toho dožili a byli konsternováni co by pamětníci skutečně válečných let.
        Změny ve společnosti byly cítit od R. 1985, max. 86 – postupné ( mnohdy překvapivé) uvolňování poměrů, zvýšená míra veřejné kritiky ve všech oblastech, perestrojka a jiné nesmysly… Tržní komsomolci se chopili příležitosti. Přes krtka MG realizoval kapitál tolik vysněnou porážku socialistického bloku – ono uvolňování souvisí s obdobím po překvapivě četných a častých úmrtích vrcholných GT ÚV KSSS, nastává s příchodem MG k moci a jeho „prodeji“ celého východního bloku za bižuterii odvěkému nepříteli…
        Však se také po R. 85 zvýšil počet rezidentu mnoha západních služeb v Praze ( stejné to asi bylo všude), a část kontrarozvedky byla použita jako nástroj vnitřní destabilizace…

        1. To jsou většinou fakta, Minorito, ale z toho neplyne, že to celé bylo dílo západních tajných služeb, nebo nějakého „zaprodanectví“ (MG třeba. To je ůplná pitomost.). Tolik síly neměly. Stalo se to ve všech soc. zemích, prostě občani měli sovětské vlády plné zuby.

          Spiklenecké teorie vznikají podobně jako náboženství, záměnou složitosti jednou bytostí, nebo něčím ůmyslem a záměrem. Je to primitivní vysvětlení

          1. Vidíte, a já jsem čím dál tím více přesvědčen, že to bylo především prodáno – a tím prodáno klidně mohly být ústupky v jistých oblastech, ale např. Raisa G. měla nakupování i kadeřníky na pařížských bulvárech v oblibě. Míra zparchantělosti, osobnostní zparchantělosti tehdejších mocných zdaleka nefosahovala dnešní sofistikované úrovně, a navíc jednotlivé komunistické strany v jednotlivých socialistických zemích zdaleka nebyly homogenní. Za další – vůči zemím lidodemo se milí demokraté neštítili použít cokoliv, kdykoliv, kdekoliv, od ekonomického terorismu po sabotáže. Finance, zdroje na vše žádné rozvedce nechyběly, a cena za „disidenty“ byla, a je, vždy výhodná, jedná se vlastně o drobné.
            Zajímavé je také množství oportunistů v řadách komunistických stran, česky karieristu, které se naplno projevilo třeba v Bohemii po plyši – z proletářů nejtvrdší pravičáci, hlavně mladí soudruzi…
            ONI to nejsou spiklenecke teorie, a v případě covidu před nedávnou dobou platilo, že od spiklenecke teorie k respektované informací, stanovisku to trvalo cca 3 týdny až 3 měsíce…
            Nevím, kolik Vám je, ale ono to tehdy zdaleka nebylo v reálu nějak výbušné – kapik chtělo cca 5%plebsu, nebýt toho, že jistý budoucí ministr nezburcoval dělníky z ČKD a né přivedl ten dav na Venclplac, také mohlo vše vypadat jinak… A o tom, že ožralý sjetý kulisák bude prezidentem tehdy hovořil jak francouzský prezident, tak lidé z ruské rozvědky, stejně jako kněží…
            S tím „lidovým vzepětím“ bych byl sakra opatrný… Faktem je, že vazly věci, které pár let před tím problém nebyly, ale oni stouply platy, a hlad po VHS, barevných TV, atd…

              1. Ježíši, Homere Simpsone, vždyť to jednak ťukám na founu – vcelku letitém ( omluvte chyby), a jde pouze o mé názory, komety – na rozdíl od Vás, i Vidláka bez učesání…
                Když máte odvahu moje písmenka poslat dál, budiž – červenám se. A snad sobě i Vám neudělají ty věty ostudu…
                Děkuji….

              2. Pokud mohu poprosit o mírnou úpravu, tak v odstavci, kde zmiňuji letopočet 1997 v souvislosti s významem slova „pozdě“, bych přidal po tomto letopočtu, tedy takto:
                Pozdě z hlediska hospodářsko – finančního bylo už v 1997 – stát už tehdy téměř rozkraden, z hlediska životní úrovně a sociálních jistot – > skutečný hřebík – moment prosazení tržních nájmů – v letech 2007 – 2013, plus činnost/nečinnost pravicových vlád + skandální jednání MPSV 2007-2013.
                Dále bych prosím upravil toto:*
                Je schopna se uvnitř dohadovat o tom, zda je společensky a politicky vůbec přijatelné kritizovaného urazit (nejsme jako oni), zda použít ostřejší přirovnání, atd.

                Myšlen není Rajchl, ale Alternativa, stejně jako
                další odstavec dále…

                Jinak díky za opravu chyb, které na founu nasekám, a fakt se stydím…

            1. To se podařilo pro převládající náladu, jindy by stejné spiknutí vyšumělo.

              O těch 5% je to pravda, ale to nic nedokazuje, ale v revolucích (a zčásti i v převratech) se věci dějí POSTUPNĚ. Stačí si přečíst vývoj událostí za Francouzské, nebo těch 2 ruských revolucí roku 1917

              1. Nic proti – těch 5% bylo uvedeno jen pro zajímavost, a také co by argument proti tomu všelidovému povstání a boji.
                Ano, nespokojenost rostla, nakonec ji decentně podporovala sama kontrarozvědka, alias STB. Scénář byl dávno připraven – čekalo se na vhodné podmínky, ideálně souběh podmínek… Jen tak bokem – je zajímavé, že zrovna v ten den byly téměř všechny „špičky“ disentu jako na zavolanou mimo Prahu… A těch „náhod“ bylo více…
                Jaká revoluce, člověče, proberte se. Onen listopad neměl s významem toho slova nic společného.
                Pokud bych hovořil jazykem realisty, nebo dnešního kovaného libodemo střelce, tak akorát na jedné demonstraci dostaly děti bolševiků ( vlastní past ideologů, vždyť na VŠ se přece dostávaly pouze děti komunistů) a z prominentních disidentských rodin ( to jsou panečku paradoxy, že – třeba Benda ml. je na své druhé VŠ ve stavkovem výboru…) nakládačku, jakou dostávali studenti a demonstranti běžně každý týden na demonstracích na tom humanitární Západě… A to byli ještě milosrdní, neb nejen angličtí cajti používali i na demo s dětskými kočárky jízdu na koních ve velkém… Kolik Vám je – suplovat Občanskou nauku fakt nehodlám, obzvláště, když mne začnou přesvědčovat o tom, že ta modrá koule je červená krychle…

                1. Proto je v závorce taky převrat, všiml jste si? Zkuste číst pozorně, ČLOVĚČE 🙂

                  V roce 89 mi bylo přes 40, takže asi víc než vám

                  1. Ano, jste starší, a tudíž se samozřejmě omlouvám.
                    Ano, vše potřebuje svůj čas, a to nikde nezpochybňuji. Paradoxně vnitřní nespokojenost rostla téměř úměrně s rostoucí kupní silou a živ. úrovní.
                    Na milém Západě na zničení, totálním zničení lidodemo bloku pracovali minimálně přes 40 let… Usilovně, ne že ne… Realita potvrzuje, že o nich komunisté nelhali. Padl celý blok, a dodnes se potkáme s dozvuky toho obrovského otřesu… S následky gigantický h majetkových převodů, rabování – to samé průmysl, bankovnictví, nerostné suroviny, půda, voda, levná prac. síla, media, atd. Plus tehdy záchrana před hlásící se krizí – zničená konkurence a uvolněný hladový trh, na němž vycistime sklady… Na demontáži se pracovalo dlouho, finální fáze za spoluúčasti vedoucích a vyzvedných představitelů spřátelené velmoci byla započata dle mne v R. 1985.

    2. Pokud stále myslíte „takto“, tak to „pozdě“ bylo již úplně na počátku. A s tím se skutečně nedá nic dělat.

      1. Představte si, že tak myslím, a realita dokazuje, že správně.
        Stejně jako je reálné, že se žvanění zaměňuje za moudrost, že se žvaněním maskuje totální prázdnota a plytkost.
        Ač je to pro mne nepochopitelné, i k titulu profesor se lze takto ( i přes psané regule) dostat.
        Obecné, nikam a k ničemu nevedoucí řeči nikdy nic nevyřešily – mimo kariéry mluvčího…

        1. A vy si představte, že ta realita okolo vás, pro vás může být jen myslí vyfiltrovaným obrazem vašich myšlenek. Není divu, že pak vidíte pouze to, nač myslíte.

          1. Tak asi takto: zkoušíte, ne, Vy přímo konstatujete, kategorizujete mne jako uživatele psychotropních látek, drog ( to, co tak s nádechem intelektuála bez skrupulí ometete o ksichtík oponenta), čímž jste to klasicky vystřelila o level výše.
            Vlastně, co že to ta realita vlastně je, kolik že jich vlastně v ten samý okamžik probíhá…
            Kvantová fyzika, respektive její část tvrdí, že existuje nekonečně mnoho realit navzájem se prolínajících, stejně jako dejiných etap, tudíž není problém dle nich mijet dinosaury… A to nezmiňuji další diskutabilní téma – počet rozměrů, přechod mezi nimi, a možné cestování v čase, ovšem pozor, nesmíme opomenout nekonečné množství realit, údajně se navzájem prolínajících… A co teprve existence mnoha vesmírů, jenž může mít na svědomí velký třesk, nebo černé díry a jev zvaný singularita…
            Kde se vidíte Vy? Jako konzumenta opiátu zvaného „moje vroucné přání“ bych tipoval jednoznačně Vás…

            1. Pane Minorito, už jste dešifroval, zda pod nickem Lentilka píše muž, nebo žena?
              Projděte si prosím celé vlákno odshora dolů.
              Pokud se Vám identifikace podaří, nejspíš před Vámi smeknou všichni, včetně pana Zakladatele i pana Vidláka 😀
              To čumíte, že?
              Máte ponětí, kolik úsilí vyžaduje takový styl „psaní“, jaký tu provozuje nick Lentilka?
              Kompletně nejen bez rodu a osoby, ale i bez konkrétních jmen, byť by to měly být jen monogramy.

    3. Já nevím, jestli ještě dojde na odpověď, ale upoutalo mě to přání Vidlákovi: vidět věci takové, jaké jsou; to je totiž opravdu výzva.

      Vy znáte někoho, kdo vidí věci takové, jaké jsou?
      Nezaměňujete to náhodou s „vidět věci tak, jak je vidíte vy“ ?

      Mně to tak připadá.

      1. I to je možné, neperu se o „striktní překlad“… Jen skromně dodám, že to dle onoho pohledu v drtivé většině dopadne… Když ne hned, je potřeba si počkat, neb třeba modří kluci od strak již před 20-ti lety praktikovali metodu vypouštění zkušebních balónků – ač smeteno že stolu, sonduje se tím připravenost na určitá řešení, kolikrát s předstihem v řádu více let…
        Opakuji, překvapuje mne, že i inteligentní lidé sedaji opakovaně na ten samý lep, opakovaně projeví důvěru notorickým lhářům a fabulátorům, a v podvědomí vědomi si svých omylů třeba přisoudíme „úzce osobní optiku pohledu“ personě s vcelku jednoznačným úhlem náhledu – takto se nejčastěji obrací pozornost před samotnou obranou vlastních verzí pohledu, že…
        Nic proti…

    4. Přijde mi, že POZDĚ bylo, už když jsme vylezli z jeskyní, případně předtím, když jsme slezli ze stromů: to byl ten okamžik „VELKÉ CHYBY“, a od té doby se to s námi vleče. POZDĚ je při tomto myšlenkovém postupu prostě vždycky.

      Mnohem horší než POZDĚ je dělat věci PŘEDČASNĚ (sorry za velká písmena, dle vzoru), protože to vždy končí hodně blbě. Třeba Spartakovci, kdyby s tou vzpourou počkali pár set let, nedopadli by tak hrozně. Podobně čeští Husité – vrhla se na ně celá tehdejší Evropa. Mohli počkat na Němčoury Němce a Švýcary, svezli by se s Lutherem a Kalvínem, a Husa nemuseli upálit.

      V tomto kontextu považuji větší akce za minimálně hloupé. Kupříkladu to s volbou prezidenta. Jelikož „volba Alternativy“ nevyšla, je nejlepší koupit popcorn a nechat je konat, ať si tam instalují třeba toho lampasáka nebo tu ordinérní ženskou. Jsou to loutky bez moci, které stejně budou následně zničeny jako obětní kozlové/kozy, až nastane čas.

      Prosadit tam Babiše mi přijde jako škoda, protože tím bychom ho odepsali, ještě se nám může jako politická figura hodit. Buď by tam skončil jako Hácha nebo jako gen. Eliáš. Zbytečně…

      Nemá cenu odporovat smršti, ani močit proti větru.

      1. Uniká mi smysl reakce – já kritizuji tzv. Alternativu, opozici, atd. za nejednoznačnost, za salónní verzi odlišení a nesouhlasu v momentě střetu s bezohledným protivníkem, upozorňuji na marnost a bidnou úspěšnost, přičemž zohledňuje fakt problematického voličstva, o médiích nemluvě…
        A o co tedy konkrétně Vám jde? Pozdě na takové články je – včas by to bylo před volbami…
        Nebo jsem někomu, nebo některým či mnohým poškodil jejich/Vaše kruhy?
        Stačilo říci, že se kritika dovnitř nenosí, a věřte, že o mně tady nezakopnete – moje frekvence komentů a návštěv není zrovna na titul Štamgast roku…

        1. Omlouvám se, jestli jsem se Vás nějak neúmyslně dotkl, myslel jsem to všeobecně, asi jako že POZDĚ se do značné míry dá prohlásit vždy – protože lze vlivy a tendence, vedoucí k dnešní situaci, vystopovat daleko do minulosti. Většinou se ex-post dojde ke zjištění, že se proti nim dalo zasáhnout již dříve. S Vaším hodnocením jinak souhlasím, kolem „Alternativy“ etc.

          Zdá se mi, že každé vyjádření – třeba politické – potřebuje svůj čas a „společenskou dynamiku“, aby k něčemu bylo, „aby se chytilo“. Kolik jen chytrých a vzdělaných lidí přesně vidělo, kam se žene např. německý nacismus, a bylo to k ničemu, protože v dané chvíli to všichni ignorovali. Glosoval jsem to poznámkou o předčasnosti některých postojů a akcí… které v dané chvíli k ničemu reálnému nevedou a jsou jakýmsi marným házením hrachu na zeď. Chce to prostě zkusit znovu, až čas dozraje.

          K fašizaci/radikalizaci/fanatizaci názorů/postojů/společnosti dochází vždy, když se věci radikálněji mění, s tím jde těžko něco dělat. Vždy to tak bylo a bude, obvykle se postupně vášně uklidní.

          1. Ne, nedoktnul jste se mně – jen jsem prostě hledal spojovací body, průsečíky s tím, co měla na svědomí moje maličkost.
            Ano, ex post je přesně takové, jaké popisujete – ale dovolím si za svým názorem a hodnocením ( které se týká ČR, tedy země, kde žiji) stát.
            Souhladim s Vámi, že čas je velmi nutná žádoucí veličina v mnoha případech – je projevem mimořádného nadání rozpoznat, kdy je potřeba s časem šetřit, a kdy ho nechat volně plynout…
            Co se týče manipulace – mnohdy je lehčí manipulovat s lidmi, kteří nějakého vzdělání dosáhli – lehce u nich dochází k identifikaci nejen s jistou sociální, ale i intelektuální vrstvou, a jsou překvapivě nachylni k jednoduchým, mnohdy nemilosrdným receptům, samozřejmě náležitě třídně a sociálně specifikovaným…
            Cesta k úspěchu vedená přes výrobu lepšolidí byla, je, a bude úspěšná… Svědomí se krčí v koutě – prospěch je hybatelem…
            Odolných je fakt minimum.
            Pokud se k tomu přidá fanatizujici atribut, je na průser zaděláno.

  17. Nejenom Susan Blackmoore, ale u nás například František Koukolík. Covidový exot Flegr …
    Zdroje jsou. Je jich mnoho. Dostupných. V angličtině….
    Jenže většina upřednostňuje rychlé uspokojení, prázdné kalorie, bulvár, hodiny denně u televize….

  18. Mocní mohou vést války jen díky naší poslušnosti nebo poslušnosti velké části našich spoluobčanů, které jsme byli líní nebo zbabělí všemi dostupnými prostředky informovat o alternativních názorech na běh věcí.
    Proto informujte, rozesílejte, sdílejte, tiskněte, vylepujte.
    Míru zdar!

  19. Narukovali by nejen muži. Mobilizaci vyhlašuje prezident republiky. Branná povinnost se však nevztahuje jen na muže, ale na všechny občany mezi 18 a 60 lety věku bez rozdílu.

    Narokovalo by i alžebětko, muselo by se odlepit od asfaltu.

    1. Čtu, že branná povinnost se vykonává osobně. Po moderním jazyku prezenčně – tedy žádný houmofis – že by někdo řídil dron na Donbase z gauče v praze.

    2. Jak odpověděla hyena lvu? A co na to lev?
      Jenže…. Potíž je v tom, že takhle to většinou nefunguje.
      Vládnoucí, přinejmenším ti méně viditelní, nejsou tak hloupí. Vytvoří situaci, náladu, že lidé většinou ochotně jdou na jatka aby zemřeli za cizí zájmy implantované jim jako jejich vlastní.
      Přírodně nic překvapivého, zabývá se tím parazitoplogie. Funguje to v lidské společnosti. Memy….

      1. Rozděl a panuj. Poštvat jedny proti druhým. Z toho žijí , to je jejich parketa.
        Sami si v pozadí mnou pacičky. Protože nejvíc se dá vydělat na lidské bídě a omezenosti.

  20. Není to spiknutí, ale průmět koncentrovaných menšinových zájmů těch, kteří na tom vydělávají. Nevědomé jednání ve shodě. Synergie. Mraveniště, termitiště. Dravec, jeho smečka, která si odloví ze stáda. Třebaže stádo je hrubě vzato silnější, a dravce, jeho smečku by rozdupalo. Je to proto, že stádo býložravců je vyselektováno jinak než smečka dravců. Že poddaní a jejich kultura jsou vyselektováni jinak než vládci a jejich kultura. Děti vládců jsou vychováváni k vládnutí. Děti poddaných jsou vychovávány k poslušnosti. Tyto rámce ovlivňují i šíření vloh, a zpětně, vlohy posilují rámce.
    Lidské stádo s takovou kulturou, tak selektované, že samo omezuje schopnost bránit se predátorům.

    Doporučené čtivo: Susan Blackmoore : Teorie memů. (Mems theory)

  21. Jo a ještě ke zde pořád omílaným tvrzením, že Babiš je členem jakéhosi bratrstva Aspen. Už po druhé žádám znalé o odkaz na stránky, kde je členství Babiše potvrzeno.

    Pokud jde o Vrbětice, po událostech na Ukrajině, i když nejsem rusofob, připadá mi velmi pravděpodobné, že Rusko mohlo mít zájem vyhodit muničák ve Vrběticích do povětří. Kdepak by asi ta munice dneska byla?

    1. Umím si představit i mnohem přímější verzi pro naši kotlinu. Svedeme na Rusa zakrytí šmeliny a necháme vyletět do luftu muničák s „odpadem“, když to podstatné už je prodané a dodané jinam.

        1. Jasně, Laco:
          takže není
          … a je vymalováno, něco jako vyšetřování skončilo, zapomeňte … přesto furt na rukou zažraná špína, i když si hodlá sednou k čistýmu stolu k jídlu!

    2. Ono to je trošku jinak : otázka zní kde ty zbraně a munice která tam chyběla jsou ??? Proč se to muselo zakamuflovat tak aby to bylo co nejtěžší zjistit pravé počty ? A Fiala jasně prohlásil :,, my jsme dodávali na Ukrajinu zbraně už před válkou“ ! !! Ale to bylo zakázané do země kde byl konflikt dodávat zbraně ? Proč byly spisy z vyšetřování a dokumenty skartovány ? Jaký by to mělo důvod když by to ukazovalo na Rusko ?
      A použít jako důkaz: že byl jeden telefon údajně 14 km od objektu na hlavní silnici- prosím vás to je důkaz??? A navíc nevím jak máte dobré znalosti v pirotechnice, ale na odpálení dělostřelecké munice musíte buď vyvolat žár mnohem vyšší než je teplota běžného požáru a nebo na takovou intenzitu výbuchu potřebujete tak odhadem 70 kg rozbušek to odnesli v kapesním kufříku ?? Kam se vypařilo přez 10 000 samopalů po kterých se nenašel ani šroubek?? A těch otázek měli odborníci mnohem víc ale nikdy nedostali odpověď !

    3. Webarchive, kde byl na vyrocni konferenci aspenu vam nestaci.

      Predpokladam ze jste taky sel pred par lety po ulici a take vas nahodne zdarma na tuto aspen konferenci pozvali i kdy jste nebyl clenem.
      Nastesti vas pak nezaradili na svoje stranky protoze jste Laco korunovany blb diskuzi ( sorry zakladateli za osobni urazku, neslo jinak)

      To bylo úplně zbytečné. Příště se toho, prosím, zdržte.
      Zakladatel

    4. jakéhosi bratrstva Aspen…

      to uz muzete klidne napsat „udajny sponzor barevnych revoluci Soros“. Kdyz on se osobne zadne z nich neucastnil.

      Na Aspenu visel pekne dlouho. Pred nedavnem ho smazli.
      Proc, to se muzeme dohadovat. Muj nazor je, aby se na nej hejlove, jako vy ihned nalepili a nasli v nem onoho spasitele lidovych vrstev.

      Slysel jste nekdy o vyvozu nepotrebne munice a nadbytecneho vojenskeho materialu do Syrie a Iraku?
      Odkud to asi tak bylo.

  22. Kdyby autor znal zákony, tak nemusel psát tento srdcedrásající článek a čas třeba mohl věnovat dětem.
    Branný zákon:
    § 6Odmítnutí mimořádné služby z důvodu svědomí nebo náboženského vyznání
    (1) Voják v záloze může odmítnout vykonávat mimořádnou službu z důvodu svědomí nebo náboženského vyznání
    a) do 15 dnů ode dne předání rozhodnutí o schopnosti občana vykonávat vojenskou činnou službu vydaného při odvodním řízení,
    b) do 15 dnů ode dne účinnosti vyhlášení stavu ohrožení státu nebo válečného stavu.
    (2) Odůvodněné prohlášení o odmítnutí výkonu mimořádné služby se podává písemně příslušnému krajskému vojenskému velitelství. V prohlášení se uvede jméno nebo jména, příjmení, rodné číslo a adresa místa trvalého pobytu vojáka.
    (3) Krajské vojenské velitelství předá odůvodněné prohlášení o odmítnutí výkonu mimořádné služby do 10 dnů od jeho podání obecnímu úřadu obce s rozšířenou působností příslušnému podle místa trvalého pobytu vojáka v záloze.
    (4) Voják v záloze, který odmítl vykonávat mimořádnou službu, podléhá pracovní povinnosti podle zvláštního právního předpisu.

    1. Kde jsou zákony, jestliže dochází na „lámání chleba“? Kdo je vyhlašuje, kdo je vynucuje, kdo trestá porušení? Lidé. V různých pozicích, podle svých zájmů, okolností…
      Zákon žije jejich ústy, je mocný jejich rukama. Ne sám od sebe.

      1. Co si to představuješ pod pojmem “ Lámání chleba “ ? I v Rusku může muž odmítnou službu i při mobilizaci. Ale o tom se už ani v Rusku moc nepíše. Má to, ale své podmínky jak a za jakých podmínek se žádá. Problém je, že následně je na ně vyvinut obrovský nátlak a šikana atd…, ale násilím ho tam stejně nikdy nedonutili a ve výsledku je drželi v týlu nebo vyjímečně posílali zpět. Něco jiného je to, když to někdo podepsal. Sice i pod nátlakem ale jak to podepsal tak tam cesta zpět je skoro nemožná. Něco si o tom zjisti. Další stránka věci je, že i devadesátkách když se někdo rozhodl jít na civilku tak okolí ( hlavně starší generace ) se na něj dívala přes prsty a že je méně cenný. Ona společnost dokáže být ošklivá i v mírové době.

        1. S tou zamracenou starsi generaci na civilkare to mohu potvrdit. Me se to nestalo, mel jsem jine cesty nez civilkarit, ale videl jsem to kolem sebe i v rodine.

          Jinak myslim, ze precenujete silu zakonu.
          Zakon je vymahatelny pouze v pripade, ze jeho vymahani pozaduje dostatecne velka cast spolecnosti a zaroven je schopna to vymahani take zaridit.

          Nekdy se tomu rika spolecensky konsenzus nebo spolecenska poptavka.
          Pokud bude spolecenska poptavka, aby odmitaci sli do prvni linie, nebo do plynu, tak to tak bude.
          A pozadujici cast spolecnosti vubec nemusi byt vetsina.
          Urcite vite, jak to myslim.

          ps. neni to ani moc davno, kdy se ve vyspelych zemich naprosto vazne pripravolaly koncetraky pro odmitace zazracneho leku na novy virus. Pisi to s vedomim, ze ja jsem k odmitacum nepatril.

    2. Jediný rozdíl mezi vojákem a nevojákem bude ten, že voják bude mít v ruce zbraň (pokud nám ve skladech nějaké zbyly, když AZ už zase cvičí s kosama (Sa vz. 58) – SAFEGUARD 2022) https://www.volty.cz/2022/11/23/ceps-se-zucastnila-cviceni-safeguard-cebin-2022/
      (Ale je možné, že na pěší roty AZ při krajských velitelstvích Breny nezbyly ani před Ukradinou )
      a nevoják dostane zdravotnickou brašnu a bude ty raněné vojáky vytahovat z palby.

  23. Když jsem narukoval v době prezidentování, armádního generála Ludvíka Svobody, svlékl jsem civil a vložili jej do vyfasovaného papírového pytle, který už tehdy byl opotřebovaný. Na pytel jsem napsal adresu domů a tím pro mě civil skončil na 2 roky. Pošťáci si to užili a mámě přinesli pomačkaný a špinavým pytel do práce. Teprve hodně později jsem se dozvěděl, že ten den probrečela. Tehdy jsem to moc nechápal. Vždyť o nic nešlo. Z celého našeho útvaru, praporu o cca 400 lidech, z nás během dvou let zemřeli pouze 3 (jeden se zastřelil, jeden se naboural a jeden zmrznul zapadán sněhem, když pěšky plnil rozkaz dostavit se k útvaru). Takže necelé 1 procento ztrát.

    Dnes naštvání Vidláka rozumím. Jenže Vám to, milý Vidláku, nebude nic platné. Režim Vás semele, to je jisté, od toho je režimem. Co s tím? Nezbývá, než sabotovat režim, který je hnusný. Podle jezuitské poučky, Tvrdě ve věci, přiměřeně ve způsobu.

    No a pro ty rodiče, jejichž děti si myslí, že rodiče jsou blbí a oni mají svůj rozum při dobývání světa, mám pouze jednu radu. S těmi je třeba postupovat jako s narkomany. Nepodporovat je, nepřemlouvat, buď se vzpamatují, nebo jim není pomoci.

        1. Víte – ono tomu „režimu“ nejde o to, co si jako jedinec tajně myslíte, ono mu jde o to, co reálně děláte – pak mu stačí ukázat – podívejte, i Lalynář nám pomáhá v našem úžasném plánu lepších zítřků…

          Někde to už je napsané pár set lel – Není Zlo to, co do tebe vchází, ale to, co z tebe ve Zlu vychází

  24. Zákon č. 585/2004 Sb., branný zákon:
    https://www.zakonyprolidi.cz/cs/2004-585

    § 7 Zánik branné povinnosti
    Branná povinnost zaniká
    d) vojákovi v záloze dnem doručení prohlášení příslušnému krajskému vojenskému velitelství, kterým odmítl vykonávat mimořádnou službu z důvodu svědomí nebo náboženského vyznání

    Já jsem prohlášení podal už před desítkami let, takže si formality moc nepamatuju, ale od té doby jsem nevoják (tehdy jsem ještě musel na civilní službu). Ne že bych byl vyloženě pacifista, ale rozhodovat, koho budu muset zabíjet, jsem chtěl sám, a ani tenkrát jsem to nechtěl svěřit do velení našeho státu.

    1. Zdeněk napsal:
      26 listopadu, 2022 (10:29)

      V případě průseru, nebudete za bukem.

      „…Parlamentem řádně vyhlášený válečný stav, (či případně stav ohrožení státu) je podmínkou pro přijetí dalších opatření nezbytných pro zajišťování bezpečnosti a obrany státu.[3] Tato opatření mohou zahrnovat omezení základních práv a svobod, uložení různých povinností, mobilizaci a další prostředky, které výrazně mění vnitřní uspořádání státu. ….“
      https://cs.wikipedia.org/wiki/V%C3%A1le%C4%8Dn%C3%BD_stav

      Pod pojmem „ uložení různých povinností“, můžou bát myšleni řidiči, pyrotechnici, záchranáři, pracovníci muničních závodů, opraváři infrastruktury, a mnoho jiných.

      Bohužel.

      1. Tak ono jistě není správné stát za bukem při bránění společných hodnot. To lze i dobrovolně.
        Jde však o to, pokud možno se legálně vyhnout bránění hodnot Černochové, Řeporyjce, atpod., to nejsou moje hodnoty a bránit je nebudu.

      1. Nevím. Možná je to dneska jinak.
        Ale já byl tenkrát voják a dnes jsem bez modré knížky nevoják.
        Voják se stará, voják má.

        1. To Vám bude houby platné. Do nějakého Volkssturmu vás naverbují i když Vám bude 60. V nejlepším případě práce ve zbrojovce nebo polní opevňovací práce. Tam bude věk neomezený.
          Jen budete mít hole v ruce (vtip na 17. listopad, údajně bylo přes ty helmy Pohotovostního pluku špatně slyšet a místo máme holé ruce, slyšeli máme hole v ruce).

  25. No …od klávesnice se to vzdoruje a rebeluje. Na demonstracích jsem se účastnil a musím konstatovat, že fakt nic nevyřeší a už mě tam nikdo neuvidí. Dokud těm politickejm zmetkům někdo nesáhne na majetek a nebo nepůjde přímo po nich nic se nezmění. Oni musí poznat strach. To funguje. Tyto „párty“ „rebelů“ je moc neohrožují. Bureš je součástí tohoto „systému“ takže žádné menší zlo, jen intriky a odvedení pozornosti. Viz, jak se podělal při Vrběticích a šaškoval za covidu. Jo až si někdo začne hrát s myšlenkou, že jim ten parlament nebo senát trochu upraví nebe vykydá pak se začne něco dít.

      1. Víte, jak přesvědčit psa, aby zavyl? Zavyjete první.
        Vlci v lese čekají na zavytí, Ne na rozkazy.
        A to, co včera před půlnocí provedl Vidlák je velmi přesvědčivé zavytí.
        Nebo, chcete-li kázání – připomnělo mi to mistra Jana Husa.
        Ovšem na druhé straně – Hus nebyl pragmatik, ale čistá duše. Tak ho upálili.

    1. … pro podobně uvažující jako Ládík se to pokusím vysvětlit tak, aby to bylo blízko topenářství.

      Jak to je s pocitama Ládíka, samozřejmě netuším, ale k tý bezradnosti a marnosti asi tohle.

      Nedávno sem dělal rekonstrukci RD z roku 1996 s podlahovým topením. Kromě jinýho ta podlahovka netopila, vlastně topila, ale spíš netopila, prostě majitelé byli za ta léta trápení už na budku.

      Měl sem podezření od samýho začátku podle viditelných krkolomností prováděných původním topenářem, že systém je zanešenej a že to asi nebude v regulaci, jak odbornící, který tam kdy byli, tvrdili. A protože znám firmu, která má proplachovací kompresor ROTHENBERGER, pokusil jsem se svoje podezření dokázat. Nebudu líčit obavy a pocity, který sem při tom zažíval, ale právě topenář asi tuší nejlíp, o čem byly a jak opatrně se musí postupovat, když instalace za těch skoro 30 let už zvachrlovatěla. Všechno jsme napojili a zapnuli rothenbergera a zažíval sem si asi taky ty Ládíkovy pocity marnosti a bezradnosti … to podle těch čůrků, flusanců, tečení a netečení a toho strachu, aby to ty starý rozvody zvládly. Ta beznaděj trvala skoro 1/2 šichty, když ten systém najednou vyflusl vydatnej flusanec (že by metafora?) a … a bylo vyhráno. Pak to teklo už skoro dobře, ale nepřejte si vidět ještě těch flusanečků (že by zase metafora?), takže sme dál 1/2 šichty proplachovali a proplachovali.

      Po montáži novýho TČ a úpravách stávajících instalací to už topí jak ďas a kdykoli mě mladá paní majitelka potkává, tak se na mě směje! To já mám děsně rád, co bych zapíral… sakra, teď mi to došlo, já si myslel, že proto, že jí to topí, ale asi bude tím, že já vůl sem jí to zapomněl vyúčtovat!!!

      Co sem s těma metaforama a tím vším jenom chtěl vlastně naznačit? Jo, jestli ty demonstrace (asi fakt nejde o manifestace, Ládíku) nebudou něco podobnýho, kdy TO zkrátka bez kompresorů, tlaků a potřebný doby nepůjde … a že k tomu asi ty obavy patřej!

      U nás v kamenitý horách se říká, „všeho do času … tak jestli to takhle stačilo, sem rád.

    2. Ládik!!! napsal:
      26 listopadu, 2022 (10:20)

      Nechci být po bitvě generálem, ale chce to jinou taktiku, například Žluté vesty.

      Žluté vesty jsou povinnou výbavou motorových vozidel.

      1. krok.
      Můžeme je umístit viditelně ve vozidle.

      V rámci zvýšení bezpečnosti silničního provozu, můžeme mít vesty i jako chodci, cyklisté, motocyklisté.

      Porušíme tímto nějaký zákon?

      Zjistíme kolik nás je.

      Když nás bude hodně, můžeme přemýšlet, co podnikneme dál.

      Co rozhodlo v Listopadu 1989.

      Praha, nebo celostátní akce?

      1. Josef původní napsal:26 listopadu, 2022 (21:24)

        Případně žluté oděvní doplňky, žluté reflexní pásky na kabelkách.

        Při úsporném venkovním osvětlení nám to může zachránit život.

        Proč vynalézat kolo, které již bylo vynalezeno?

        1. V Indii mají takový příběh.

          V době velkých nepokojů vzala po zabití manžela matka své syny, a utekli do hor, kde našli jeskyni. Zima byla velmi dlouhá a synové chřadli hladem. Matka tedy tajně ostrým nožem odktajovala pásky svého masa ze svých nohou a ohněm zacelovala tekoucí krev. Při prvních náznacích jara se chlapci rozutekli do světa a matka zůstala v té jeskyni.

      1. Mateřská láska není nic jiného než soucit. Neleze to vaše věčné a nevyžádané mudrlanství lidem občas na nervy?

            1. Víc možná ano – záleží na kritériu. Jiný pohled na to má matka dítěte a jiný pohled na to má teenager… To neumím rozhodnout.

              Ale pokud jde o schopnost pohnout „světem“, lidskými bytostmi, větší sílu má soucit.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *