28 března, 2024

Národní hosté

Skoro všichni žijeme ve své sociální bublině, z níž obvykle vystoupíme jen vlivem nějakých vnějších okolností.
Pokoušel jsem se o takovou expedici v rámci akce „Česko si povídá“, o níž jsem tu u Alefa už psal a zjistil jsem, že je to naopak – Česko si nepovídá.

Před pár dny mě osud, zosobněný už na jaře mojí báječnou oční lékařkou Ivankou, zavál na zdánlivě banální operaci oka, komplikovanou ovšem mým dlouholetým glaukomem (zeleným zákalem). Sešlo se nás tam víc a jak my zkušení víme, návštěva špitálu spočívá zpravidla v nekonečném čekání. Co při takovém čekání dělat, když nemůžete ani číst ani nic jiného? Dříve či později se dáte do řeči s bratry v utrpení (označení „bratři“ je na místě, byli jsme genderově separováni, ostatně označení „sestry“ by bylo v nemocnici trochu matoucí).

Vzhledem k mým komplikacím jsem pak ještě navštěvoval špitál opakovaně a tím se portfolio „bratrů“ rozšířilo celkem asi na deset osob, což jistě není významný sociologický vzorek, ale nějakou vypovídací hodnotu debaty s nimi přece jen měly.

Tak tedy vězte, že Ukrajince v tak masovém nasazení, k jakému došlo za posledních pár měsíců, nevítal nikdo z nich, spíše až dramatický opak je pravdou. Mou mluvou řečeno je tu už Ukrajinci serou. Mě taky.

Máme jich plný náš statutární městys, poflakují se po ulicích, večer chlastají v hospodách. V inkriminovaný den kráčely dvě hodně širokorozchodné marfuši asi tak 40+ loudavým krokem po chodníku, jako by jim to tu patřilo, vyhnout se jim nedalo, takže mi povolily nervy a svým kdysi školeným basbarytonem jsem je oslovil (cituji): „Už mi fakt lezete krkem, je vás tady jak nasráno!“ a odešel jsem ve vzteku do své oblíbené kavárny. Pokračování historky až v závěru, dovolíte-li.

Řekl jsem si, že bych se měl podívat, jak to vlastně s těmi Ukrajinci u nás je. Zde je výsledek.
Existuje (nevím nakolik přesná) každoroční statistika, trochu ji pro vás zjednoduším na pětileté intervaly. Kolik tedy bylo Ukrajinců v ČR:
1994 – 14 230 osob
1999 – 65 883
2004 – 78 263
2009 – 131 921
2014 – 104 156
2019 – 145 153
2021 – 196 875

V těchto počtech není zahrnuta tzv. národnostní menšina českých občanů ukrajinské národnosti, čítající 53 253 osob.

Zajímavé je, kolik Ukrajinců zažádalo o české občanství, opět zjednodušeně po pětiletkách:
2004 – 446 osob
2009 – 396
2014 – 2075
2019 – 1002

Celkem se v období 2001 – 2019 stalo českými občany 14 418 Ukrajinců, kteří už nejsou označováni jako cizinci. Tato čísla, nevelká v porovnání s počty Ukrajinců na území ČR, nesvědčí o tom, že by se chtěli nějak významně synchronizovat s českou společností, nějak trvale se s ní sžít.

Uvedená čísla je třeba s něčím porovnat, zkusil jsem to s celkovým počtem cizinců v ČR (zaokrouhloval jsem):
2004 – 255 000 osob
2009 – 434 000
2014 – 451 000
2019 – 596 000
2021 – 661 000

Z porovnání čísel je zřejmé, že Ukrajinci tvořili již řadu let lví podíl na počtu cizinců u nás.

Oficiální údaje ukrajinského statistického úřadu uvádějí, že těsně po vzniku samostatné Ukrajiny žilo na jejím území 52 milionů osob, odhaduje se, že za postsovětské období opustilo zemi 9,5 milionu z nich. To samo o sobě nesvědčí o dobře vedeném státě se spokojeným, nebo alespoň naděje plným obyvatelstvem. Ostatně přečtěte si stručný článek z Hospodářských novin z roku 2012:

Polovina mladých Ukrajinců je připravena emigrovat. Vadí jim špatná pracovní perspektiva | Hospodářské noviny (HN.cz)

V současné době žije na Ukrajině (opět podle oficiálních údajů) 43 milionů obyvatel, odborníci odhadují realitu na 38 milionů, ale všechny tyto údaje stojí na trochu na vodě, protože neznáme metodiku sčítání ukrajinských úřadů – zda například ještě počítají s obyvateli Donbasu a Krymu jako se „svými“. Zajímavý mi přišel tento článek, je ovšem poněkud obsáhlý a není úplně čerstvý (cca pět let starý):

Ukrajina se ocitla za hranicí demografické katastrofy (ceskenarodnilisty.cz)

Od rodičů a prarodičů jsem se kdysi dozvěděl o fenoménu „národních hostů“ a kterak byli v Čechách dílem nenáviděni (to především) a dílem je slabší povahy i trochu litovaly. Pro neznalé trochu představa:

Kdo byli „národní hosté“ a proč na ně hloubkaři útočili? | Hloubkaři (wordpress.com)

Jeví se mi, že současní Ukrajinci u nás začínají být vnímáni podobně. Zapomeňte na sociální bublinu a vraťme se k mému vlastnímu příběhu.
U nás na rohu stojí barokní chrám sv.Anny:

Kostel svaté Anny (Plzeň) – Wikipedie (wikipedia.org)

V současné době slouží pravoslavným, mají i svůj facebook:

(20+) Pravoslavný chrám sv. Anny v Plzni | Facebook

Kněz, který tam slouží, se jmenuje Honza Polanský, je asi tak 55+ (možná i o něco víc?), a jak je nás tady starousedlíků jako do mariáše, známe se, snad jsme i kamarádi či dobří známí. On je Honza tak trochu šíbr, který si umí vždy poradit, jeho „klienty“, jak je nazývá, jsou samozřejmě prakticky jen Ukrajinci, protože Rusové si teď mezi ně moc netroufají (a je jich u nás taky jako do mariáše, osobně znám jen jednoho, ale dlouho jsem Nikolaje neviděl).
Před závorku vytknu, že kněz Honza nenávidí Putina až za hrob a je to podle něj arcilotr a zločinec, což asi nejlépe charakterizuje jeho vztah k současným evropským událostem, který je diametrálně odlišný od vztahu mého… ale přesto se spolu můžeme bavit.

Když jsem nasraný dorazil do výše uvedené kavárny, dorazil tam i Honza, „dali jsme řeč“ a já jsem jen zíral.
Pro ukrajinské běžence neměl jediné dobré slovo, chovají se prý u nás jako pitomci, což jim (jak mi vyprávěl) říká i při kázání. Příklad (necituji, ale maximálně přesně parafrázuji):
Jak si můžete dovolit rozdělat u Boleveckého rybníka osm ohňů, péct si tam šaslik a chlastat vodku a děti nechat bez dozoru házet kameny na labutě (to měl asi z nějakého jednání s městskou policií)?
Největší vinu ovšem dává české vládě, která ve svatém nadšení dává Ukrajincům všechno, ale nic po nich za to nechce. Co je zadarmo, nemá přece žádnou cenu. Jako kontrast uváděl stav v Polsku, kde (říká on, já to nevím) sice dostali nějakou podporu do začátku, ale pak musejí pracovat, a to bez výběru profesí, třeba zametat ulice, to je jedno.
Do běla ho rozpalují i všude rozvěšené ukrajinské vlajky a ptá se po smyslu takové masové akce – k čemu to vlastně slouží? Dokonce v tom naštvání řekl, že by se asi měly kontrolovat i ženské, zda mají správné žlutomodré kalhotky…
Váleční uprchlíci? Podle něj jsou většinou ze západní Ukrajiny a svoje byty a domy pronajali skutečným uprchlíkům z válečných zón a s tím nájmem a velkorysou českou podporou jsou tu vlastně na hezké bezplatné dovolené…

Podotknu, že Honza jezdí na Ukrajinu a vozí tam všemožnou pomoc, není tedy nějaký „nezúčastněný“ papírový úředník.

Přesné číslo nikdo nezná, těch „válečných běženců“ k nám údajně dorazilo asi 300 tisíc. Na základě výše uvedených číselných řad a vlastních zkušeností soudím, že prostě jen využili nabídnuté možnosti z Ukrajiny vycestovat, což by mnozí z nich rádi učinili i bez války, ale to by si u nás na sebe museli vydělat.

V oficiálních prohlášeních a médiích je český lid vítá. Možná menšina, o většině bych to s takovou jistotou netvrdil. Připomíná mi to vtip z časů socialismu:
„Zatímco lid uvědoměle buduje rozvinutou socialistickou společnost, lidi na to většinou serou.“

Národní hosté…

115 thoughts on “Národní hosté

  1. U tohdle památníku padlím českým legionářů v bitvě u Zborova jsem s kamarády v roce 7 byl, a položili jsem tam věnečky – čest a sláva naším dědům.

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Zacalo-predsednictvi-a-Cernochova-vyrazila-na-Ukrajinu-Pripomnela-i-slavnou-ceskou-bitvu-707498

    Černochová – ta píííča – vlastně položila věnec českým obětem na straně Ruska boji proti RU v souvislosti se Samsonovovou ofenzívou.

  2. Opsáno odněkud z Twitteru:
    “… závidím Maďarům jejich Orbána a závidím Ukrajincům jejich Fialu. Podívejte se, jak se pan Orbán vzorně stará o Maďary a jak se pan Fiala vzorně stará o Ukrajince. Já bych si vroucně přál, aby se tak někdo staral i o Čechy …”

  3. Něco od Bavora.
    Andrej Martyanov: Aha, Olaf Scholz dostal zprávu…
    https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/andrej-martyanov-aha-olaf-scholz-dostal-zpravu-62c14601c6a7fc8f9f5a4baf
    „…Evropané, vím, že někteří, se probouzejí do reality, že USA, konkrétně jejich neokonzervativní mafie v čele americké zahraniční politiky, by rády viděly Evropu shořet v kontinentální válce proti Rusku, zatímco USA si ji vysedí a pak si stejně jako za druhé světové války přijdou pro svou kořist…“

    Nebezpečná nemoc
    https://bavorovy-poznmky.tribe.so/post/nebezpecna-nemoc-62c0a12af051f088ff9a45ae

  4. Už sem nikdo nesype, tak sem dám vcelku vyvážený a příčetný článek od Podrackého:
    ————————————————————

    Lidi si řeknou, že byli ošizeni. Že nás zahraničí vydírá. Publicista Podracký v zimě očekává nepokoje
    2.7.2022 7:56 odp. | Rozhovor

    „Na Západě vyjma důchodců nemá odvahu nikdo otevřeně říci, že Ukrajina by měla jednat o území. Všichni se bojí, že by to Ukrajina připomínala jako kdysi Československo svým spojencům po Mnichově. Biden ovšem několikrát naznačoval, že počítá se stabilní situací, ve které nebude Rusko poraženo. Poslední zbraně dodal se slovy, že válku stejně nevyhrají,“ povšiml si publicista Vlastimil Podracký.
    Lidi si řeknou, že byli ošizeni. Že nás zahraničí vydírá. Publicista Podracký v zimě očekává nepokoje
    Foto: hns
    Popisek: Vlastimil Podracký, ilustrační koláž
    reklama

    Anketa

    Vláda Petra Fialy dle vašeho mínění povládne (ptáme se od 30.6.2022)
    do konce svého mandátu
    2%
    do konce rusko-ukrajinské krize
    2%
    do konce roku 2023
    1%
    do Vánoc
    95%
    hlasovalo: 4724 lidí

    Už čtyři měsíce sledujeme válku na Ukrajině, kterou napadlo Rusko. Vidíte reálný konec tohoto konfliktu dejme tomu letos?

    Putin řeší problémy s Ukrajinou tím nejhorším a nejkrvavějším způsobem, jaký vůbec mohl zvolit. Jeho odsudek Ukrajinců jako jakéhosi etnika, které není národem, je neuvěřitelné hloupý. Tím nechci tvrdit, že by neměl žádné důvody k zásahu, nicméně vůbec nechápu, proč šel na Kyjev, proč tolik krve, proč tolik bojových akcí? To si myslel, že to jsou jen ostré manévry? Dnes ovšem se už jedná jen o Donbas a snad některé jiné oblasti, ale další scénáře války neodvisí pouze od Putina.

    Ve hře jsou zkráceně řečeno tři činitelé: Rusko, Ukrajina a Západ. Rusko se nevzdá oblastí Donbasu a Krymu. Pokud totéž bude chtít Ukrajina, bude trvalý vleklý konflikt. V něm nemá Ukrajina šanci, vyčerpá se a zhroutí. Západ bude dodávat ještě nějakou dobu zbraně, ale jen do času. Vidíme, že jakmile Ukrajinci vystřelili americké dálkové střely na donbaské civilní obyvatelstvo, udělali Rusové totéž na Kyjev. Co se stane dodáním dalších zbraní? Jen další hromady mrtvých. Konečně by měli pochopit, že se musí dohodnout.

    Jaké jsou podle vás příčiny tohoto konfliktu?

    Putin ve svém proslovu ve chvíli zahájení invaze svoje důvody řekl. Podle něj je Ukrajina fašistická. To nejsou jen nějaké oddíly neonacistů, jak se tvrdí. To je především kulturní genocida ruského obyvatelstva a naprostá likvidace čehokoliv ruského včetně historie. V tom má sice Putin pravdu, ale to se nenapraví válkou, naopak tím nacionalisty posílí. Dále chce Ukrajina vstoupit do NATO, což znamená přijmout na své území americké základny s raketami. Takové ohrožení si Rusko nemůže dovolit. I když se to ještě neuskutečnilo, nebezpečí určitě bylo veliké.

    Myslím si, že nejdůležitější je problém ruských menšin na Donbase, zbytková území Luhanské a Doněcké republiky čekala na zařazení do Ukrajiny jako autonomní oblasti v rámci Minských dohod. Ukrajinci Minské dohody neplnili, území odstřelovali, a nakonec ho obklíčili, zřejmě aby jej obsadili. Putin musel minimálně zakročit na obranu těchto území a vynutit řešení v jejich zájmu.

    Ale opravdové příčiny zjistíme, až se z bahna propagandy vyklubou pravdivé a ucelené informace. Je mnoho otázek: Chtěl Zelenskyj napadnout Donbas? Jak je to s genocidou obyvatel Donbasu? Byly na Ukrajině vyvíjeny biologické zbraně nebo dokonce atomová bomba, atd.?

    Můžeme udělat my jako Česká republika pro to, aby skončil?

    My bychom v době, kdy už nejde o dobývání Ukrajiny jako celku, ale o záležitosti Donbasu, měli zastavit dodávky zbraní a snažit se o dohodu. Měli bychom být v tomto ještě aktivnější než Macron. Zbytečně umírají lidé ve věci, která není rozhodující pro osud Evropy. Něco jiného to bylo v době, kdy jsme mohli mít obavy, že Putin opravdu půjde až do Evropy. Putin ukázal navzdory svým řečem, že na to nemá.

    Lze po Ukrajincích, kteří trpí a přinášejí oběti, chtít územní a jiné ústupky?

    Na Západě vyjma důchodců nemá odvahu nikdo otevřeně říci, že Ukrajina by měla jednat o území. Všichni se bojí, že by to Ukrajina připomínala jako kdysi Československo svým spojencům po Mnichovu. Biden ovšem několikrát naznačoval, že počítá se stabilní situací, ve které nebude Rusko poraženo. Poslední zbraně dodal se slovy, že válku stejně nevyhrají.

    Současná situace je bohužel smutným výsledkem podmazávání a pochlebování Ukrajině, jak je ohromná a jak má právo si o svém území rozhodovat sama. To je obrovská chyba především od zemí, které podepsaly Minské dohody mající dát Donbasu autonomii. Tyto země, především Německo a Francie, podlehly zájmům USA, nenutily Ukrajinu plnit Minské dohody a realizovat evropské hodnoty v oblasti menšin. Co je to za Evropu, která má lidská práva jen pro někoho?

    Přitom jak Krym, tak Donbas jsou osídleny ruským obyvatelstvem, které Ukrajinu nepovažuje za svoji vlast. Co bude s tímto územím, by měla být legitimní otázka. Vrátíme ho do rukou ukrajinských nacionalistů, kteří na něm budou dělat minimálně kulturní genocidu, ne-li něco horšího? To by musela být jiná Ukrajina. Současné nacionalistické Ukrajině toto území vracet nelze, i kdyby Rusko nebylo schopno ho udržet.

    Co si myslíte o sankcích vůči Rusku a o jejich účinnosti?

    Účinnost je dvojí. Jedna je na Rusko, které ztratí především trhy v Evropě. To jej určitě poškodí, ale nemyslím si, že zničí. Jestli se z toho dostane vlastní silou, k čemuž má všechny předpoklady, je otázkou schopností a odhodlanosti. Pokud bude Rusko dostatečně schopné a nakoupí důležité technologie v Číně, nemusí mít ani velký hospodářský pokles. Obyvatelstvo v takovém případě určitě neutrpí zdaleka tak jako my. Je to ovšem otázka dalšího vývoje, který nelze dokonale předvídat.

    Jak si vysvětlit, že sankce uvalují na Rusko převážně země Západu, zatímco Čína, Indie a jiné země BRICS, stejně jako např. africké či arabské země s Ruskem dále nerušeně udržují styky. Proč Západ ztratil schopnost izolovat svého nyní největšího soupeře?

    Západ už nemá, jak tyto země donutit, aby sankce proti Rusku vyhlásily. Sankce nikomu neprospějí a tyto země by na nich prodělaly také, a nemají důvody proč ztrácet prostředky v případě, když je konflikt nezajímá a netýká se jich. Země Západu to v jejich prospěch také nikdy neudělaly.

    Jak si vede v této těžké době česká vláda?

    My jsme součástí NATO a EU a nemůžeme si dovolit dělat něco nesouhlasného. Myslím, že by se jiná vláda ovšem mohla chovat alespoň tak jako Maďarsko nebo Německo nebo Francie. To, co dělá naše vláda, je zbytečné rozvracení i těch posledních vztahů s Ruskem a zároveň nám to nepomáhá ani v hospodářské oblasti.

    Naprostý rozchod s Ruskem do budoucnosti nám v ničem neprospěje. Vsadit na úplně zničení Ruska je fanatický nesmysl, který dnes sleduje jen Polsko, pobaltské země a Británie. Ostatní počítají s nějakým obnovením vztahů – k těm bychom se v zájmu naší země měli připojit i my.

    Zdražuje se, vysoké ceny energií dopadají na obyvatelstvo. Očekáváte, že situace může vyústit až v nějaké sociální nepokoje?

    Myslím si, že ano, a to se stane v zimě, kdy nebude plyn nebo bude nedosažitelný, budou neúměrně drahé potraviny, ale hlavně se objeví problémy, které nyní necítíme. To budou problémy ze zavřených průmyslových podniků. Pokud podniky nebudou mít levné suroviny nebo žádné, budou zavírat a propouštět.

    Kolotoč narůstajících cen a platů nás nezachrání a bylo by potřebné, aby se začali uskrovňovat i lidé, aby peníze vkládali do záchrany podniků, neboť jejich likvidací likvidujeme budoucnost. Uskrovňovat se je možno v oblastech dosavadního plýtvání, tedy částečně v potravinách, oděvech, kultuře, restauracích, sportu, a obecně v nadstandardních potřebách.

    Pochybuji, že lidé budou ochotni k uskrovnění, pokud nebudou vidět východisko; pokud budou obviňovat vládu, že to způsobila (alespoň částečně); pokud uvidí, že peníze odcházejí do zahraničí, vydávají se za drahé zahraniční zbraně, které nepotřebujeme – a celkově, pokud budou přesvědčeni, že na někoho doplácíme. Potom očekávám nepokoje, které nemusí být zrovna sociální, ale prostě z naštvanosti, že jsme byli ošizeni, že nás zahraničí vydírá, že je to dáno špatnými rozhodnutími vlády.

    1. V předposledním odstavci autora příčetnost opustila: „…Kolotoč narůstajících cen a platů nás nezachrání a bylo by potřebné, aby se začali uskrovňovat i lidé, aby peníze vkládali do záchrany podniků, neboť jejich likvidací likvidujeme budoucnost. Uskrovňovat se je možno v oblastech dosavadního plýtvání, tedy částečně v potravinách, oděvech, kultuře, restauracích, sportu, a obecně v nadstandardních potřebách….“

      To je tak mimo mísu, že to vypadá jak z jiného článku.
      Lidé se s přicházejícími vyúčtováními elektřiny a plynu a s přicházejícími předpisy nových záloh energií již teď uskorvňují tak, že mnozí musejí zvažovat, zda budou jíst nebo zda zaplatí energie.
      A že by zaměstnanci přispívali majitelům podniků na jejich záchranu, to už je totální absurdita.

      1. Když vy jste prostě maximalista! 🙂
        Neznám autora, který by alespoň občas nevypustil z huby či klávesnice nějakou šílenost.
        Navíc ten kontrast je inspirující!

        1. Mi ňák přešly humory, protože nám v prosinci končí fixace a už přišel nový předpis záloh od ledna – 13 200 Kč.
          Topíme dřevem, ale všechno ostatní je na elektřinu.
          Plyn jsme zrušili před 15ti lety.
          Takže asi domácí svíčky, koupelnovej kotel, sporáček na dříví, škopek na nádobí a elektřinu jen na lednici, mrazák, pračku a compy. Stáří jsem si představoval poněkud pohodlněji.

  5. Jsem se kouk do Lampárny a dovolím si připošpitnout, že zrovna tenhle dotaz, byť pronesený anonymem, je velmi k věci.
    Mám totiž stejný pocit jako on – že hafo „ukrajinských“ připrchlíků jsou ve skutečnosti ukrajinští Rusové, zdrhající před ukronácky. Minimálně polovina dětí, co přistály v naší škole, totiž mluví líp rusky než ukrajinsky.

    1. Oni teď mají něco jako národní obrození. Ukrajinsky se teprve učej. Něco jako i Magdalena Dobromila se teprve učila česky. A většina obrozenců se vyjadřovala líp německy.
      Přijde mi zajímavé, že národovectví je v Evropě fůůj, ale na Ukrajině bezva.
      🤔

      1. Národovectví je fůj nebezpečný konstrukt, ale existují povolené, ba přikázané výjimky, potvrzující pravidlo!
        Je nutné hájit národní zájmy těchto národů:
        Amerického, izraelského, tibetského a ukrajinského.

        Dokonce i u nás, v zemi, kde tajně bují nacionalizmus neexistujícího „českého národa“ má každý český nacionalista možnost přihlásit se k romské národnosti – a chtěl bych vidět toho smělce, který by pak chtěl posílat jeho romskou národnost na smetiště dějin – hned vedle té české!!!

        1. Občane, hlavně ti se střední a západní Ukrajiny, že?
          A jinak by to byla věc azylového oddělení MZ, kdyby fungovalo. Tam by oddělili „zrno od plev“, tedy kdo utíká a proč.

    2. Zajímavý článek Larysy Masenko popisující úsilí o posilování ukrajinské národní identity (z pozic probíhajícího národního obrození) uveřejnil v listopadu 2013 časopis Vesmír. https://vesmir.cz/cz/casopis/archiv-casopisu/2013/cislo-1/surzyk.html

      Autorka konstatuje, že:

      – podle sčítání lidu z roku 2001 14,8 % etnických Ukrajinců žijících na Ukrajině považovalo za svůj mateřský jazyk ruštinu.

      – Sčítání také ukázalo, že ve funkci jazyka mezinacionální komunikace na Ukrajině nedominuje ukrajinština, což by bylo logické vzhledem k tomu, že je to státní jazyk, ale ruština. Takže 62,5 % Bělorusů, 83 % Židů, 88,5 % Řeků, 64,7 % Němců, 58,7 % Tatarů, 54,4 % Gruzínců, 30,3 % Bulharů žijících na Ukrajině udali jako mateřský jazyk ruštinu. Ze všech národnostních menšin pouze Poláci projevují tendenci asimilovat se s Ukrajinci: 71 % Poláků žijících na Ukrajině udalo jako mateřský jazyk ukrajinštinu a pouze 15,6 % ruštinu.

      – Dosti vysoký stupeň zrusifikování Ukrajinců potvrdil i obsáhlý sociolingvistický výzkum v roce 2006, který ukázal, že ukrajinský jazyk označilo za mateřský 55,5 % populace, ruský 32 %, ukrajinský a ruský stejnou měrou 11,1 %, jiný jazyk pak 1,4 %.

      – Průzkum v roce 2006 odhalil následující lokální rozdělení respondentů dle mateřského jazyka. Ukrajinštinu považuje za mateřský jazyk 91,6 % respondentů na západě Ukrajiny, 80,8 % na střední Ukrajině, 67,5 % na severu země, 25,8 % na východě a 29,5 % na jihu. Ruštinu pak považuje za mateřský jazyk 2,6 % respondentů na západě země, 7 % na střední Ukrajině, 19,9 % na severu, 58,5 % na východě a 56,7 % na jihu.

      – v roce 2006 na otázku „Souhlasíte s tvrzením, že budoucnost Ukrajiny spočívá ve spojenectví s Ruskem a Běloruskem?“ dalo negativní odpověď téměř 60 % ukrajinskojazyčných respondentů a jen necelých 17 % ruskojazyčných.

    1. Kdo ví, třeba by ten dotaz dokázal položit Anonym osobně.
      Jó, Lampárna – kdysi pro mne (nejen) jeden pan „domácí“ vytvořil nikoliv Lampárnu, ale „Blitky“. Taky dobrý,….. Tam Vám Ti byl klid. Jako v boudě pro psa.

        1. Kdybyste věděla, co se poslední 4, vlastně 5 dnů dělo….
          To není o oblíbenosti, samotnou mne udivilo, kolik lidí za mnou přišlo, jako chodí malé děti za matkou pro pofoukání bolístky, objetí, polibek,…
          Byla jsem za „Atlasa“, jen to umět unést,….
          Ale dobrý, už nechodím jako tygr v kleci, srovnávám se po tom všem.
          A chce se mi samou bezmocí dodat – sakra, sakra, sakra, jenže to se nesmí, být zde vulgární,….

    2. Chápe tady někdo Zakladatele, proč by měl mít tady vidlák dvě jizbičky?

      P.S.
      doplňující dotaz:
      Asfalťáku, jak tentokrát ten dotaz asi tak dopadne?
      (můj tip 6:2)

        1. Já Zakladatele chápu.

          Já totiž chápu každého!

          Ale nebojte, Zakladateli(5.p), já Vaše skryté pohnutky Zakladateli(3.p.) neprásknu!

            1. Blázním často a ráda 🙂
              Nezbývá mi, než opakovat: „Tsssss!, jakožto beran, teda dvojitá beranka mám doma Vodnáře.
              Nespoutala jsem jej, ale ani sama se spoutat nenechám, můj duch je holt můj duch. 🙂

    3. Ten dotaz jsem položil já. Mám to tedy chápat tak, že otázka nacistického převratu na Ukrajině podporovaného i organizovaného nejspíše USA a EU je zde nelegální? Oficiální podpora nacizmu současných představitelů naší země je též nehodna prokydání? A nakonec podpora nacizmu jednotlivců (třebaže z různých důvodů) a potažmo církevních představitelů je zde tedy tabu?
      Hezký den Josef K.

      1. Josefe, váš komentář spadl do lampárny proto, že současně splnil dva indikátory toho, co Martin V. přiléhavě označuje jako „Trolling detected“: (a) Anonym, (b) použití určitých klíčových slov. Faktický obsah jsem večer nekontroloval.

        Chcete-li otázku skutečně „prokydat“, prosím, položte ji znovu (klidně ho opište CTRL-C, CTRL-V) a podepište se.

        Tímto mimochodem opakovaně prosím všechny diskutéry, aby ve vlastním zájmu (resp. v zájmu svých diskusních příspěvků) nevystupovali v diskusích anonymně. Anonymní příspěvek = automaticky potenciální terč.

        Až otázku položíte v diskusi znovu, v Lampárně to smažu.

        1. To je jak u tý diskriminace ruskejch sportovců! Každej by měl mít právo si před závodem cvičně projet trasu slalomu nastavenou praporky sudích! Proto férový by bylo, kdyby se taky oznámily ty tzv. „určitý klíčový slova.“ Jak k tomu přídou takový neanonymní barelové, blbíši atd. atd. Takhle nějak ta REÁLNÁ demokracie vypadá v praxi!

          1. Vy žádný klíčový slova nepotřebujete. Váš nezaměnitelný styl vás prozradí, i když náhodou na podpis zapomenete. Copak jsem vás už někdy smazal? – No vidíte.

    1. Můžeme vyslat nějaká prosebná zaklínání, aby to pro nás VVP udělal a umožnil tak obohacení US kultury naděleními pana Černého.

    2. 1)
      už Stříž povoluje pomáhání Rusku?, nebo se zeptám jinak, povoluje Stříž výjimky ze zákazu pomáhat Rusku z titulu „Černý“?, nebo se zeptám ještě jinak, těší se i Stříž stejně jak já, že Černý uteče do USA? Pokud ano, nemám na Stříže už žádnej další dotaz, protože ho mám za charakterního prokurátora!

      2)
      jak Samková, to samozřejmě nevím, Admirále. Ale máte v tom děsnej zmatek. Ta růžová dle mýho je ve skutečnosti furt rudá! Kdo někdy míchal ve škole byť obyčejný vodovky, ten nemůže věřit ani našemu Asfalťákovi, že je černej, protože úplně každá holubice míru je ve skutečnosti JENOM bílá. A Asfalťák přece i tady někde potvrdil, že původně byl holubicí, jen mu holt nešlo přes zobák to mluvení tý holubice!!! A za druhý se ani netajil, že je to jenom on, kdo spojuje lidi všehomírem (něco jako ta láska, co hory přenáší). No a, Admirále, co se dostane smícháte-li holubičí bílý brka s čeným asfaltem? Ano, odpověděl jste si skoro sám, náš Asfalťák je ve skutečnosti popelavej holub, ale neznamená to, že už není Asfalťákem!
      A s tím tankem je to úplně stejný! Proč, hergot, lpíte furt na tom, co o rudý tvrdí nějakej Černý, když je to ve skutečnosti vlastně furt rudá, ale v naší REÁLNÝ demokracii se do ní namíchalo holt hodně mírový holubičí bílý barvy, nebo mi snad chcete oponovat, že Češi nemaj holubičí povahu bílý holubice míru?

      Vykládejte to umělcům, natož nějakýmu Černýmu, Rusům, lodivodům, nebo dokonce právníkům!

      Závěr:
      fakt nechápu, proč se tady ptáte Samkový, když každej blbíš zná odpověď?

    3. No, to byla myslím Whoopi Goldbergová a také Cher, které vyhrožovaly v roce 2016, že pokud vyhraje Trump, emigrují. Po jeho vítězství pak bylo ticho po pěšině.

      Získat „zelenou kartu“ není až tak jednoduché. Buď je pan Černý výrazně „za vodou“, aby si imigrační vízum koupil ve formě podnikatelských investic, nebo má hodně, ale hodně dobré kamarády, nebo si to jenom představuje jako Hurvínek válku.

      1. Petro, třeba Černý trénuje lezení přes vysoké ploty se štípacími kleštěmi v zubech – a pak to vezme do USA přes Mexiko?

      2. Off topic:
        Paní Petro,
        nedávno jste dost zlehčovala dopady zrušení ústavního práva žen v USA na umělý potrat.
        Tak tady máte první medializovaný důsledek:
        https://www.dailymail.co.uk/news/article-10974467/Ohio-child-abuse-victim-six-weeks-pregnant-forced-abortion-state.html

        10tiletá znásilněná holčička z Ohia, otěhotněla, aborce zamítnuta.
        Naštěstí byl soudní lékař příčetný a obratem zařídil její převod do Indiany, kde bude zákrok proveden na odborné klinice.
        Ve článku je i přehled US států, které okamžitě po verdiktu NS OBNOVILY nebo zavedly úplný nebo skoro úplný zákaz umělých potratů – je jich, pokud dobře počítám – 37. Paradoxně jsou to chudší a nejchudší sáty US vč. MSP.
        Myslíte, že lze ženu, dívku či dokonce malou holčičku DONUTIT k donošení nechtěného plodu?
        Ne, nelze.
        Povede to jenom k nárůstu „andělíčkářství“ a k zabíjení novorozeňat. USA vyrazily mohutným krokem směrem do středověku.

        1. Občane, nechce se mi hledat přesnou formulaci toho, co jsem napsala. Zkusím to naformulovat znovu: Potrat by měla být až krajní možnost. Příklad, který jste uvedl je krajní možností.

          Na druhou stranu jsou stovky příkladů, kdy zdravá dospělá žena nechce zdravě se vyvíjející dítě počaté dobrovolným sexem.
          1. Existuje dnes spousta druhů antikoncepcí.
          2. Existuje i pilulka „po“
          3. Existuje možnost dát dítě k adopci.
          Možná jsem ještě na nějaké možnosti zapomněla. Skutečně by potrat, zvlášť v pozdnější době těhotenství, měl být tím prvním a nejsnazším řešením?

          1. Především musíme uvážit, že v USA měly doteď ženy právo na potrat do 24 -28. týdne!!! To fakt nedovedu pochopit, vždyť to už dítě v matce kope, převrací se, je to už dítě a ne nějaký zárodek. A potrat v 24. týdnu je spíš porod.
            V ČR žena může sama požádat o provedení potratu bez omezení do 12. týdne těhotenství. Do 24. týdne těhotenství je možné provést potrat pouze z genetických důvodů (tedy na doporučení lékaře-genetika).
            Sama jsem v Podolí ležela na pokoji vedle paní, které diagnostikovali dítě s downem a byl jí doporučeno přerušení těhotenství, ve 26. týdnu. Bylo to strašné a nedovedu pochopit ženy, které by „potrat“ do té doby odkládaly.

            1. Odumřelý plod
              Plod, u něhož se projevily onemocnění, porucha, deformace až v pozdějším stádiu těhotenství
              Pozdě zjištěná závažná zdravotní komplikace u ženy
              Úraz
              a další komplikace, které mě honem nenapadly

              Ano, po 24. týdnu těhotenství jde spíše o vyvolání předčasného porodu a o eventuální přežití plodu.
              To ale vyžaduje odborné pracoviště a DRAHOU péči. Což je přesně to, co si mnoho žen v USA nemůže dovolit. Takže jdou na kliniku, kde je ji proveden mnohem levnější ambulantní zákrok, který ovšem nedává plodu vůbec žádnou šanci na přežití.

          2. – Ano, měl – do třetího měsíce.
            Později už jen na základě zdravotní indikace nebo v nějakých extrémních situacích.
            – Kdyby byl PLOD dítětem, obešel by se bez těla ženy. Ale protože se bez něj neobejde, je to jen a jen dotyčná žena, kdo má právo rozhodnout, zda jej donosí, či ne.
            Zejména v zemích, kde jsou dodnes ženy za těhotenství a mateřství de facto trestány a kde společnost není schopna a ochotna vytvořit pro ně podmínky pro to, být maminkami.
            – Adopce NEřeší ani nežádoucí těhotenství, ani nechtěné dítě.
            Pořád to je totiž dítě NAVÍC. Nemluvě o tom, že zrovna US systém „péče“ o děti v nesnázích je pro většinu vyspělých, ale i rozvojových, zemí odstrašujícím příkladem.

            1. Občane, nejste Občanka? Že o tom tolik víte… anebo Google? Vy se prostě rád vyslovíte ke všemu… i k potratům v USA.

    4. To josu takovy kecy… jak ti US herci a herky, co dopredu troubili, ze jestli vyhraje Trump, odejdou do Kanady. Neodesel ani jeden.

      Umelci jaou povetsinou hysterky, z principu veci. Netreba je brat vazne.

  6. A jedna OT.

    Lisičansk se dočišťuje od sil VSU. To teda byla rychlost.
    Ukrům je prý umožňováno zdrhati pěšky, zůstává po nich okolo 700 vozidel.
    Škoda, že neslyším koment válečného soudruha Dorazína Martina.

    1. … ale jejich zisk je podle vojenského analytika a hosta podcastu Kontext Lukáše Visingra strategicky bezvýznamný. Pokud přitvrdí Západ s dodávkami zbraní jako raketomet HIMARS, Ukrajinci by mohli vytlačit Rusy zpátky za hranice. Nic ale není zcela jisté…:-)
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/podcast-kontext-lukas-visingr-valka-na-ukrajine-rusko-himars.A220628_170626_zahranicni_imzv
      https://i.postimg.cc/JzMWbqmX/Visingr.jpg

      1. Re: AZ

        Tak soudruh Visinger tomu musí prozumět, páč je to študovanej soudruh a navíc Lukáš. A eště dokonce chodil na univerzitu od Masaryka. Pánečku, ten je chytréééj…
        Vasil fčilek dvakrát pufne z HIMARS-u a Ivani se pose*ou, páč jsou na vojně teprv týden. A soudruh ví a zná, páč se Ivanů osobně ptal.
        A jasně, že Severodoněck je bezvýznamné město, to ví každej, nejen soudruh.

        1. Pro Targuse: vy jste to asi nečetl, proto jsem to sem dala znovu, abyste si vychutnal trochu absurdity. Protože každé dobytí je přece prakticky bezvýznamné, pokud…
          Dala jsem tam i Jasánkovu (pardon, Visingrovu) fotku, aby bylo jasno.

  7. Tak tento komentář je k článku.

    Dmitrij Medveďev

    „Vypadá to, že bouřlivá romance mezi Evropany a Ukrajinci se chýlí ke konci. Už je nechtějí, jsou z nich unavení. Zuřiví Poláci si vzpomněli na svůj zběsilý nacionalismus. Pokřikem připomínají téměř čtyřem milionům Ukrajinců, kteří se usadili v jejich zemi, že jsou v Polsku. Podobné procesy probíhají v dalších evropských zemích, které začaly milostné hrátky s Kyjevem. To je jasné. Q.E.D.

    Od ukrajinofilie k ukrajinofobii je jen jeden krok. Slábnoucí city přeci nelze znovu zažehnout žádnými sliby o budoucím dlouhodobém a nerovném manželství (bájný vstup do EU).

    Pro Ukrajince by ale bylo hezké zavzpomínat na bývalou lásku k zelenému klukovi v zeleném tričku. A pro vaše vlastní dobro je rychlejší rozbít toto manželství navždy … “napsal ruský politik.

  8. Není Ukrajina, jako Ukrajina.

    Před několika léty jsem viděl dokument ČT z bývalé československé Podkarpadské Rusi.
    Dokument o reálném životě, kdy lidé cca 40+ pásli ovce, skot a konzumovali samohonu, i o perspektivách mladých absolventů škol.

    Mladí moc šancí k uplatnění neměli, průmysl asi nula, nula, exkement.
    Kluci, kteří chtěli vypadnout, chtěli být vojennie, jiná šance asi nebyla.
    Co asi mohly dělat děvčata?
    Byl to smutný pohled.

    To, co se odehrálo po vyhlášení samostatnosti Ukrajiny, je další smutný příběh.
    Byla to jejich volba.

    Zrušili obchodní vztahy s Ruskem, a čekali na férové obchodní vztahy se Západem, asi jako my po roce 1999.

    Dopadli asi hůř, než my, protože Německo chce mít klid v sousedství.

    Oceňuji Škodovku, že tam postavila fabriku.

    Co dělali ostatní?

    Jsem sklerotik, ale ještě si pamatuji, jak našinci, i VŠ vzdělaní pracovali na GB jahodových plantážích, kdy svou potřebu vykonávali v průběhu práce na sklízecím stroji.
    Našinci sklízeli ovoce v Itálii, atd.

    Jsem sklerotik, ale ještě si pamatuji z vyprávění, jak děda a jeho rodina, z otcovy strany, byli po Mnichovu běženci, jenom proto, že si na území Československa dovolili ubytovat československé vojáky SOS.
    Dále si pamatuji, z vyprávění, jak příbuzní z matčiny strany byli běženci z východního Slovenska, a Třinecka.
    Problém není v běžencích, ale v pomoci.
    Na Kydech jsem uvedl, že Babiše nemusím, ale v jednom má pravdu.

    Proč ukrajinské dítě má dostat 5 000 Kč každý měsíc, a naše jenom jednou?

    1. Není to diskriminace?

      Tábory pro ukrajinské děti se rychle plní

      DOMINIKA KUBIŠTOVÁ

      Ukrajinské rodiny v Česku hledají letní aktivity pro své děti.

      Zájem je třeba o adaptační kurzy a příměstské tábory, mnohé už jsou ale zabrané.

      „Pro většinu jsou vhodné i delší pobyty, při kterých nebudou s rodinou,“ radí experti.

      …………… Cena za tábor? Zdarma

      Ukrajinci mají pobyty v Česku zpravidla zdarma. Někdy musí uhradit rezervační příspěvek, který se jim ale po skončení tábora vrátí……

      https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-zivot-v-cesku-tabory-pro-ukrajinske-deti-se-rychle-plni-207945#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=2&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

      1. Nam zrusili judo letne sustredenie … objednane, zaplatene este v zime … pretoze tam maju ubytovanych utecencov, tak nam vratili peniaze, ze nam sustredenie netreba, ked sme doma.

  9. Mimo článek, ale nejspíše dost zajímavá zpráva pro všechny odpůrce covidového šílenství.

    Jindřich Rajchl.

    Nechci být přehnaně optimistický, ale vypadá to, že se blíží každým dnem plné odhalení covidového fiaska.
    Zde je překlad textu upoutávky na připravovaný článek Welt am Sonntag:
    „Vyšla komplexní zpráva německých expertů o hodnocení covidových opatření, která v Německu vyvolává bouřlivé diskuse. V dokumentu, který má WELT AM SONNTAG exkluzivně k dispozici, vystavují odborníci politikům katastrofální vysvědčení. Situace s údaji je nedostatečná, politická rozhodnutí jsou netransparentní. A opatření? Skupina nenašla téměř žádné důkazy o jejich účinnosti“ (!!!!)
    Když slyším Válka, jak otáčí, že není zdravotní důvod pro nošení respirátorů a plošné testování, tak je zřejmé, že k němu už se ta zpráva dostala. A že to bude pořádná nálož!
    Už se těším na ty protažené obličeje těch skalních zastánců rouškování, testování a lockdownů a výmluvy, jak to tenkrát nemohli vědět, protože tehdy známá data tvrdila něco jiného.
    Čas skládání účtů se blíží každým dnem, přátelé.
    A já na svůj slib, že budu trvat na tvrdém potrestání všech strůjců této zrůdné strategie, rozhodně nezapomenu.

    1. Keby rusky nefungovali, nefungovala by ani ruka pred pusou, ked zakaslem … ale teda nie ze by som verila na samospasnost rusok … len si myslim ze uplne zbytocne nie su.

      1. Z vlastní zkušenosti potvrzuji, že fungují.
        Dokud jsme chodili ve škole s hadrem na tlamě, byl celkem klid. Jen jsme ho sundali, rozjel se ve škole covid jak horská dráha. Naštěstí asi některá z mírnějších variant, protože při poslední vlnce nikdo neskončil v nemocnici.

        A je mi záhadou, proč dosud nikdo nesleduje děti.
        Mají totiž každou chvíli „něco“, co způsobuje příšerný záhrobní kašel, teploty, únavu a zvracení. A pořád se to vrací. Některé děti to prodělaly za druhé pololetí i čtyřikrát a mají hafo zameškaných hodin.

        1. To nepíše Rajchl, ani já, to je studie z Německa a Válek už na to také proto reagoval a začíná obracet.
          Prostě roušky jsou dobré pro doktory operatéry při práci, ale jinak spíše škodí. Hlavně jejich dlouhodobé používání.
          Testy také byly k hovnu(testovaný není nemocný i když je pozitivní) a to slavné očkování, které očkováním nebylo jakbysmet.
          Lokdauny nás jen zadlužily a ve výsledku neměly smysl. A co je podstatné, správně zadaná studie je teprve relevantní a tu právě Němci provedli. To nezadával někdo kdo je na kšeftu zainteresovaný a proto to dopadlo tak jak to dopadlo. Suběktivní pocity jsou vždy zavádějící a vedou k chybným výsledkům. prostě na pocity nedejte, dejte na odborníky.

            1. Ale Aleno, já si nic nemyslím.
              To si myslí Němečtí odborníci a já jen věřím tomu co píšou. Nic víc.
              Jinak vám když máte obavu vřele doporučuji roušku do MHD.

    2. Odpůrci protiepidemických opatření asi budou hořce zklamáni:
      https://www.tagesschau.de/gutachten-sachverstaendigenrat-corona-101.pdf (160 stránek v němčině)

      Velmi stručně:
      Lockdowny ano, ale mnohem lépe organizované.
      Masky ve vnitřních prostorách rozhodně ano, ale správně nasazené a padnoucí.
      Uzavírání škol je nadále nejasné, protože byla použita současně různá opatření, což ztěžuje vyhodnocení.
      Zaměřit se hlavně na rizikové skupiny.
      Zabránit přetížení zdravotního systému.
      Testovat, testovat, testovat, potom vyhodnotit a podle výsledků zavádět omezující opatření pokud jde o pohyb osob a vstup do uzavřených prostor.
      Očkování chrání proti vážnému a smrtelnému průběhu, ale patrně ne proti infekci a reinfekci. Navíc jeho ochranná účinnost v čase rychle klesá. Problematická je také účinnost původích vakcin na nové kmeny; je nutné pečlivé sledování účinnosti, vývoj antivirotik a podpůrných léků, jakož i inovace vakcin. Přesto má očkování smysl a rizikové skupiny by měly být přeočkovány.
      Postcovidový syndrom existuje. Prodělání covidu má celou řadu zdravotních následků, které přetrvávají v intervalu 8 týdnů až trvale a zásadně ovlivňují rodinný a pracovní život rekonvalescentů.

      1. A proč by měli být zklamáni a navíc hořce?
        Lockdowny ano? Ano, ale lépe organizované, no zasmál jsem se. V Číně to dělali nejlépe z nás všech. Výsledek? Zjistěte si to Občane. Pomohu vám, výsledek je tragický. Prostě to nefunguje.

        Tak masky ve vnitřních prostorech ano, rozhodně ano, ale jen dobře padnoucí a správně nasazené. Takže Občane co z toho vyplývá, No že byly k hovnu a nadále budou, protože to ,aby padly dobře a byly vždy správně nasazeny je prakticky nemožné. Laboratorně možná.

        Uzavírání škol? Nejasné.

        Testovat, testovat. Vím, že jste to jen opsal, ale víte jaká je procentní věrohodnost správného výsledku u testu? Neblbněte Občane a nenechte se vysmát. Studie zřejmě myslí nějaké nové testy které by byly opravdu řádově na vyšší úrovni než jsou současné. Takže zatím přání otcem myšlenky. Po česku blbost.

        Doufám občane , že víte co je to očkování. To o čem píšou není očkování, proč tedy píšou, že očkování má smysl, když nebrání infekci a reinfekci? To je hloupost co Občane?

        Postcovidový syndrom existuje. Prodělání covidu má celou řadu zdravotních následků, které přetrvávají v intervalu 8 týdnů až trvale a zásadně ovlivňují rodinný a pracovní život rekonvalescentů.

        No souhlas, proto je správná včasná léčba, zdravě žít, snížit váhu, brát vitamíny , žít v harmonickém prostředí a nestresovat se. I nám známa chřipka má podobné, ne-li stejné následky.

        Ty šmakulády které do vás cpou vám nijak nepomůžou , ba naopak vás zabijí.
        Jen tak na okraj, máte jistě tři dávky, půjdete na čtvrtou a pátou?

        1. Vaší reakci nerozumím.
          Vy jste sem fláknul páně Rajchlův jásot nad tolik očekávanou zprávou, která měla rozmetat na prvočinitele všechna protiepidemická opatření.
          Komenty nemyslících slípek pod tím zvoláním jsou také úžasné. Zejména to, jak jásají nad něčím, co ani omylem nečetly. Pan Rajchl ostatně v době, kdy to zvolání vyvěsil, také ne.
          Leč vono houbelec. Zpráva žádné rozmetání neobsahuje; spíš naopak.

          1. Pro mě jasné, pro vás a to chápu nejasné. Když v nějaké oficiální zprávě jasně přiznají, že očkování nebrání ničemu, tak je to jasné přiznání opatrně zabalené o tom, že očkování není očkování a je tudíž k hovnu.
            Když napíšou, že lockdowny ano, ale jinak, tak je to pro normálně myslícího člověka jasná zpráva, že nefungovali a že jsou tudíž k hovnu.
            Když napíšou, že rouška ano, ale jinak tak je to pro mě jasná zpráva, že roušky jsou k hovnu.
            Když napíšou, že testovat a testovat a testy prokazatelně nefungují, tak je to co?
            Takže co z toho vyplývá?
            Občane, pro mě z toho vyplývá, že zpráva to rozmetání obsahuje. A protože vím, že vy to tak nevidíte dovoluji si dát jedno přirovnání.
            “ Ano měli jsme sice při útoku zvolit vhodnější termín, měli jsme zvolit vhodnější zbraně, měli jsme nasadit daleko větší počty našich sil, měli jsme útočit na jinou a menší zemi, ale jinak útok byl v pořádku“.
            Jo a ještě jedna informace , vyserte se na mě, ztrácíte glanc a polemika s vámi se stává nudnou a pro mě zbytečnou ztrátou času. S člověkem který není schopen vidět rozdíl mezi investiční společností a například obchodní společností je zbytečné vést diskusi.

      2. Takže jako v Číně – plošným testováním (neměli problém otestovat 10 milionovou aglomeraci 2x každého za 10 dnů) likvidovat lokální ohniska. Když už karanténa, tak relativně krátká, ale dodržovaná a vynucovaná. Do toho očkování.

        Po odvirování země musí následovat karanténování hranic (kdo chce přijet, musí „na hotel“). To se na západě nedělalo vůbec. S tím že se hranice mohou postupně otevírat do zemí, kde to dělají stejně.

        Výsledkem je úplné minium zemřelých (proto se to celé dělá) a nepřerušená hospodářská prosperita (srovnejte se západem), žádné davy invalidů s postcovidovým syndromem. Nepříjemnou daní je likvidace dovolenkové turistiky (odchozí i příchozí), což mi přijde přijatelná cena.

  10. Začínáme se dostávat do té fáze, kterou jsem tu předpovídal už na začátku vojny. Po počátečním humanitárním nadšení, přijde fáze vystřízlivění a tu vystřídá fáze nasranosti. A před tím naší malou vidláckou komunitu varuji. Ano samozřejmě vidíme všechny ty „uprchlíky“ v bavorácích. Ano vidíme, že samotné, sociálně slabé české matky nemají na to, aby vzaly své děti do ZOO, zatímco uřvaní Ukrové se tam rozvalují zdarma…vidíme všude ty modrožluté hadry a rotování neziskovek na NAŠE peníze. Ale nesmíme vylít vaničku i s dítětem. Samozřejmě, že vedle spousty ukrajinských vyčůránků , je tu také mnoho lidí ve skutečné nouzi, kteří utíkají před skutečnými granáty.

    1. Před skutečnými granáty se prchá na nejbližší bezpečné místo.
      Tím je jednoznačně střed a západ Ukrajiny.
      V druhém sledu to pak jsou Moldávie, Podněstersko/Podněstří, Ruská federace a eventuálně Rumunsko.
      Cokoli dál už je ekonomická migrace, nemající s válkou nic společného.

      Pokud mi někdo bude tvrdit, že před granáty prchal přes Rumunsko, Maďarsko a Rakousko do Prahy, nesmí očekávat, že mu uvěřím prchání.
      Stejně tak mou důvěru nesmí očekávat ten, kdo profrčel celou Ukrajinu na slovenskou či polskou hranici a pak se opět objevil v Praze či Brně.

      Nicméně – budiž jim pomoženo.
      Ovšem uprchlickými tábory ze základním vybavením nutným pro ubytování a hygienu, s nutným vybavením pro vzdělávání školou povinných dětí v jejich rodném jazyce, stravou 3x denně (děti 5x denně, neb potřebují mléko a čerstvou zeleninu a ovoce v podobě svačin) a ošetřovnou.
      NIKOLI opatřeními jdoucími vysoko nad rámec českého systému sociální péče a NA ÚKOR domorodých daňových poplatníků a sociálně potřebných.

        1. Ono je o vypovídající, jakou řečí „běženci“ mluví.
          Je to můj postřeh a nemám to statisticky podloženo, ale první z nich, mluvili téměř výhradně rusky. Asi počáteční 2 měsíce. Dnes, v supermarketech, zní hlavně ukrajinština.

          /Na bývalé Nové Rusi, tedy tam, kde se bojuje, na východě, se mluví většinově rusky. Kateřina Veliká území získala na Turcích a Tatarech. Nové gubernie ruské říše, předtím vylidněné, kvůli tatarským lovům otroků, byly osídleny slovanským obyvatelstvem z Ruska. Část obyvatel tvořili křesťanství uprchlíci z Turecka, Řekové, Arméni, Bulhaři, Srbové a ti se brzy naučili státní jazyk ruštinu.
          Dialekt, podobný dnešní ukrajinštině, vznikl v Haliči a na Volyni, poté, co tato území, s původně ruským obyvatelstvem, před staletími, ovládlo Polsko. Ukrajinština je tak mix archaické ruštiny a méně polštiny. Dialekty se plynule měnily od východu k západu a na Malé Rusi byl vliv polštiny malý, směrem k západu stoupal. Ukrajinština, jak ji známe, tedy není ani jazyk Malé Rusi s centrem Kyjevem, ale rakousko-uherského záboru Haliče, kde vládnoucí vrstvu úředníků, tvořili Poláci. Ukrajinština a Ukrajinci, nevznikli na Malé Rusi, u Kyjeva, ale v Haliči. Tamní nářečí, v těsném sousedství polštiny, bylo vybráno jako spisovný ukrajinský jazyk. Ukrajina vznikla za Rakouska jako protiruský projekt. Proto, aby si, při soupeření tehdejších velmocí, Rusko nemohlo činit na tato území nároky. Protože jeho politikou, trvající staletí, bylo osvobozovat pravoslavné křesťany a sjednocovat ztracené „ruské země“. Po vzniku USSR se uměle, z politického rozhodnutí, ukrajinizoval střed země. Protože Rusové byli bolševiky vnímáni jako buržoazní a šlechtický národ, tedy potenciálně reakční, kdežto Ukrajinci jako národ, vhodný pro bolševizaci. Protože neměli vlastní šlechtu, která byla buď polská nebo staletí polonifikovaná a neměli ani průmysl, takže neměli buržoasii. Ukrajinsky se tedy mluví na západě země a částečně ve středu. Východ, s obyvatelstvem, mluvícím výhradně rusky, odolával několika vlnám ukrajinizace. Stojí za zmínku, že tzv. „ukrajinský hladomor“, se netýkal Malé Rusi, ale bývalé Nové Rusi, stepní zemědělské oblasti s rozvinutým zemědělstvím, tedy území, kde se mluvilo výhradně rusky!! Bolševici v Kyjevě pak dosidlovali oblast obyvateli z chudé západní Ukrajiny, kde se mluvilo nářečím, blízkým ukrajinštině…/

          Což může znamenat, že zatímco první vlna byli opravdu uprchlíci z východní UA, kteří šli, z různých důvodů, na Západ, pozdější vlna je hlavně tvořena ekonomickými vychcánky, kteří, bez perspektiv ve své vlasti, stejně chtěli vycestovat mimo UA a chápou se jen výhodné příležitosti, žít zadarmo jinde…

          1. Tak my jsme na tom asi dobře v místě bydliště, ve směnárně za mnou stála celá rozšířená (asi) ukrajinská rodina, řešili, kolik dostanou za Eura a mluvili rusky bez jakékoliv příměsi ukrajinštiny…Nepředpokládám, že by v dnešní době k nám cestovali Rusové.
            Co se Kyjeva týče, určitě je zde více pamětníků, jako školou povinné dítě jsem tam strávil noc a den a v dobách konce socialismu jsem neslyšel ukrajinštinu NIKDE. Jednoduše ruština začínala za Čiernou pri Čope. Asi jsem si v té době ani neuvědomoval, že něco takového jako ukrajinská řeč existuje. Taxikáři, nádraží, letiště, obchody – NULA.

            Trošku bych polemizoval s Občanem, i když z 80% s jeho myšlenkou souhlasím – útěk do první bezpečné země, ale těch 20 % nám jednoduše vysvětlil i sám Vidlák, a hodně z vás k tomu i přispělo finančně. Sice ano, zdrhám do nejbližší možné, BEZPEČNÉ země, ale s výjimkou, kdy už část rodiny je NĚKDE a já jdu za nimi. Pak asi nezůstanu v Michalovcích a fakt do té Prahy dojedu.

            Jinak mám s těmi všemi UA běženci pocit, že náš Petro Banderovič Fialenko počítá, že nikoho domů posílat rozhodně nebude, proto to počešťování UA dětí rovnou ve školách od prvního dne výuky. Jelikož vymíráme a Ukrajinci nám doplnili stav obyvatelstva, který nám chybí od čtyřicetiletých novomanželů a pětatřicetiletých novomanželek.

          2. No tak ukrajinština nemusí být nutně „mix“ polštiny a ruštiny. Prostě je to větev ruštiny oddělená polskou nadvládou. Řekl bych, že ukrajinské dialekty byly i na Malé Rusi, neboť Poláci toto území ovládali. Což nevylučuje, že moderní ukrajinský národ byl založen v Haliči Rakouskem.

      1. Vidím to velmi podobně. Řekl bych, že se k nám nastěhovali v naprosté většině ti, kteří u nás měli kontakty a normálně by se sem nedostali. Příbuzní, známí, kamarádi.

        1. Agenturní mafie především.
          Mají tady naprostý „klid na práci“, protože máme takovou legislativu a personální stav cizineckého odboru MV, jaké máme.

        2. Franto,
          to co píšete, se týká z drtivé většiny všech „uprchlíků“. Nejvíce viditelné je to u černoušků z Afriky nebo u jihovýchodních Asiatů. Pro lidi ze zemí jako Afghánistán, Pákistán, Kongo, Nigérie (o Nigeru nemluvě) je taxa cca 5000 USD nebo Euro něco natolik nepředstavitelného, taková hromada peněz, jako pro nás (trochu zafabuluji) prachy na postavení nového baráku. Takže takovéto peníze tam může sehnat jen úspěšný zločinec, nechutný boháč nebo se na něj složí celá vesnice, aby jim to pak vrátil tím, že z nové krajiny postupně zúčastněným bude zařizovat stejný pobyt v zemi, jako má on sám (tzv.KOTVA, velmi oblíbené u Mexičanů v USA, osobně viděno u Turkmena – tamtéž.)

          Proto můj názor je takový, okamžitě zrušit tento totální nesmysl, zvaný „politický azyl“ Nejmarkantnější a nejtupější to bylo pro mne viditelné za NATO agrese v bývalé Jugoslávii, kdy se i u nás na maloměstě začali objevovat tehdejší Jugoslávci (včetně Srbů), ale bylo řečeno , že válka v zemi nezakládá nárok na azyl, pouze jakési „strpění“ na našem území a že budou posláni po konci bojů domů. Což bylo dodrženo, na rozdíl ode dneška. Ale když jste řekli, že vám hrozí trestní stíhání za to, kdy jste prohlásili, že prezident je pohlavní úd, napsali jste nějaký ten pamflet vládě s kopií na americkou ambasádu, tak jste na nárok na azyl a tudíž později na občanství měli.

      2. Hloupý kdo dává, hloupější kdo nebere . Chovají se jenom racionálně.
        Jinak mám Ukrajince docela ráda, poznala jsem jich hodně a jsou to, z mého pohledu, velmi pracovití lidé.
        Cestují za prací, protože tam u nich to jde od deseti k pěti. Jejich vláda je strašná, korupce, země je promořená oligarchy neslovanského původu, teď si jako náplast na bebí zvolili dalšího nedomorodce.
        Ale těžko je z něčeho vinit. Vždyť u nás je to v lecčems podobné, i naše věrchuška u volantu bojuje za dočista jiné zájmy, nežli jsou ty naše.
        My Spojené státy jako ředitele Zeměkoule nepotřebujeme a NATO jako ozbrojenou pěst Bratrstva kočičí pracky už vůbec.

    2. ZOO – minimálně pražská – se stala luxusem i pro nižší střeďáky a sociálně slabí na ni musejí rovnou zapomenout:
      1 dospělý – 250 Kč
      1 dítě 3-15 let – 200 Kč
      student – 200 Kč
      rodinné vstupné (2 dospělí a max. 4 děti do 15ti let) – 800 Kč
      parkovné – 200 Kč/den
      polévka – 45 Kč
      hotovka – 135-185 Kč
      dětská porce – 75-95 Kč
      dezert – 35-75 Kč
      bageta 85-95 Kč

      Rodinný výlet s obědem tedy vyjde na průměrných 2200.- Kč.

      1. Lepsi je bejt zvire ,ma zradlo zadarmo a s obsluhou az pred cumak..
        Kdyz na nej nekdo zira uprene a dlouho ,jako treba fizl , clovek zadny penize nedostane.
        „Dve nohy spatny ,ctyri nohy dobry“. /Orwell, Farma zvirat/.

    3. Ja bych na ty cechy co chteji vylejt tu vanicku poslal , OSN s Komisi pro uprchliky s nusema penez ,kdyz se zrusi ten urad i s urednikama budou miliardy , dale EU komisi pro lidska prava a uprchliky /at prodaji ten obrovskej barak v Bruselu s tisicema urednikama ,ma velkou cenu /aby mohli pomahat ..Dobrocinnosti se meze nekladou.
      Kde je tisice dalsich podobnych mezinarodnich organizaci s tucnymi konty v bankach ,miliardari jako Soros ,Gates Zuck ,at nechaj ty covidy na chvilku na pokoji,nebo nas snad nechaji ve stychu..
      A ty vladni urady,ministerstva , co uprchliky i detma vylejvaji do ZOO??

    1. Ema: ten vstup je úplně zbytečně rozhodnutí. Rusko na Švédsko neútočilo víc než 200 let. SSSR s Finy několikrát bojoval, ale od roku 1944 už nikdy. Žádný ruský útok jim nehrozí. Finsko má velmi silnou armádu, když započítáme i zálohy. Každý útočník by zaplatil tolik, že by se invaze nevyplatila. Naopak tímto Finsko ztratí možnost působit jako neutrální diplomacie, která do Helsinek zve znesvářené státy k jednání. Politici ve Švédsku a Finsku ale podlehli tlaku z USA a kvůli souhlasu se vstupem do NATO se plazí před Erdoganem. Ve Finsku je asi 1% ruská menšina, ale to není důvod k válce.

      1. Az tam bude americka zakladna s atomovkama a strelama tak to bude znamenat co ?

        Porad to nikomu nebude vadit ?

        a protoze rusko je hrozba tak si piste ze tam budou chtit mit zakladnu a letiste, pripadne pristav do par let

  11. K tomu není co říct, jen se sluší poděkovat za shrnutí. Co s hosty, když máme holubičí povahu? Srát na ně?

        1. Musím na sebe se studem napráskat, že jsem na Aktuálněm v dobách c.k. Stejskala krátký čas psal pod nickem Asfaltová holubice .
          Což měl být kříženec HOLUBICE MÍRU a asfaltového holuba – coby onoho terče pro brokovou střelbu.

          Patřil jsem tedy mezi transgenderové nickové multisexuály.
          Jenže mi dělalo neskutečné problémy držet stále mluvnický ženský rod, takže jsem se posléze stal ptačím mužem… alespoň že multikulturně a asfaltově černým – pro jistotu!

      1. Misto vydaje a utraty na tisice praporu ,poskytnout skutecnou pomoc.
        Ja bych ty navstevy v Zoo nezavidel..To je opravdu malichernost..
        Tezky je vubec vysvetlit obetem ,ze muzou klidne prestat bejt obeti../Honza/.
        Litaji v tom vsem jako posranej papir v prujezdu..
        Bude zajimavy videt jak tu pomoc vrchnosti vidi doopravdy a jestli zazenou bojeschopny ukry ,zpet domu ,aby branili Zeli..
        V Polsku od 1.7.22 a jak je budou vyhanet..
        Nebo jestli jsou dulezitejsi na rozklad a totalni rozpad jednotlivych statu..
        Dobre vylicena situace.
        Knez by mel bejt vdecnej za prival novych zakazniku..
        A prestat okupovat kostel jiny viry. S tou nenavisti to dopracuje akorat ,ze se bude snazit nekde prilepovat na silnici ,kvuli Putinovi ,jako ty aktivnacisti..

        Kdyz je to porad dokola a nektery se nemuzou nabazit.
        Princip Mrkvismu.
        To se vezme neviditelna Mrkev a umisti se fanatikama /bez mrkve ani ranu, fanatik nefunguje dokud nejakou nenajde/za obzor, kam neni videt.
        Potom se to vidina slibujici raj na zami ,mrkve zacne roznaset kazanim ,mezi lid, az se to ujme..
        Ze osel rad mrkev to je prirozene ,je to soucast jeho zdrave vyzivy. Ale.
        Fanatik musi bejt zarucenej ,neunavnej zvanil a vseho schopnej psychopat..
        K tomu slouzi vseobecne vychovne vzdelavaci ideologicke terorie , jako spolehliva vyzbroj .
        Mrkev se stane zakladni oporou kazdy ideologie /kazda ma svoji specialni mrkev/, mrkve se nesnaseji ,verici taky ne ..Neni mrkev neni vira a z ni odvozena ideologie .
        Spoustou soupericich privrzencu a dyz nesmi bejt zadna mrkev ,za zadnych okolnosti ,ani trochu videt,/kdyby byla videt tak vo ni nikdo ani nezavadi/ a je zadelano.
        Tak treba nejvic zfanatizovala cely narody Mrkev ,zvana Tisicilete Rise.
        Obzvlaste nesnasenliva ,krvelacna a chamtiva..
        Jeste posvatna Rise nebyla poradne ani za obzorem ,ale vypatlanyho a udesne smesnyho Dolfa, kvuli tomu obeti porad a vytrvale zboznovali az za hrob..
        A do hrobu jeste snad radsi se tesili.
        Kdzy obet nemusi bejt opravdova obet, muze predstirat..
        Mezitim oslavy,uctivani nebrali koncu..
        Privrzenci s dary a skutky z celyho sveta se mnozili.
        Vzdycky je mrkev sikovne vzdalena a zaroven skoro za rohem.
        Stoji za chvilku namahy, aby uz byla mezi nami. A hle.
        Uz se zase tahle Mrkev oprasila a priblizila..
        Buh ,marxismus, idealy revoluce ve Francii ,v Rusku a jinde ,ve jmenu kazdy Mrkve pak se vymrsti na nas to nejhorsi..
        Hlavne vod tech , ktery maji k neviditelny mrkvi nejbliz. Ty pak besni nejvic .
        Cim min je viry tim horsi a silenejsi je Mrkvista..
        Nazval bych je tedy vseobecne Mrkvisty.
        Jejich ukolem je vytvorit nekonecny pitomy vymysly dukazy ,ze neviditelna mrkev zarucene existuje ,aby se kazdej musel klanet a kdo neveri ma predplacenou dopravu aspon na popraviste. Stane se nejdrive ovsem a vsem na ocich radnym a skutecnym , ,AntiMrkvistou.
        Nebo aspon musi pro mrkev a jeji vudce vic pracovat..
        Mrkvistum nevadi ,prace nepritele ..Kazdy clen naroda pak veri a musi a mrkvistum zaplatit a odpustit ve jmenu Mrkvismu ,kazdou blbost, zlocin , cokoliv..
        Zkratka ,To nejhorsi ,co vzdycky prijde.
        Dukazy prinaseji nescetne obeti /psychicke i fyzicke/i detske , dukazy na udrzbu viry , kdyz kazda skomira ,kdyz vira upada ,hladove nenasyti, ale naopak ,kdyz zabiji vice, zboznovani neuskodi , vylozene hovadiny se stanou fakty ,ktere vyzaduji lidske, ale hlavne stale vetsi financni prispevky a obeti jsou bez konce….
        A mrkev ,ktera vlastne za nic nemuze .kdyz neni,navzdory vsemu besneni, je stale vzdalena a vic nez na zacatku.
        Ale pak shnije a nova dalsi Mrkev ,jiz zasazena roste ,mohutni ,pro nas a nase blaho..

        1. pawe,
          podle mého názoru jste reformátor PASTAFARIÁNSKÉ CÍRKVE,viz např.wikipedické heslo

          https://cs.wikipedia.org/wiki/L%C3%A9taj%C3%ADc%C3%AD_%C5%A1pagetov%C3%A9_monstrum

          Nápad obohatit kosmické špagety Vaší mrkví považuji za perspektivní, ale bacha, pravověrní pastafariáni jsou neskutečně agresivní !

          Nicméně – pokud si řádně prostudujete zásady jejich víry, domnívám se, že nic nebráni tomu, svolat do Prahy pod záštitou Knihovny Václava Havla ekumenické setkání a přimíchat do třech abrahámovských náboženství Knihy něco špaget a mrkvového kečupu.

            1. Diky za porozumneni i pro slataninu ,nebot je obojiho dnes pomalu. Malo jsem rozvedl vztahy mezi oslem a mrkvi slibovalo to trochu zabavy, tez.
              Ale kam se hrabu na dnesni kongresovou komisi, /clenove berou velky prachy za to/ ,ktera vyslycha svedky.
              Neni o opravdovou senzaci, nouze, v Usa.
              Trump jest vysetrovan ,ze vyskocil ,co, rovnou se vymrstil jako raketa ,ze zadniho sedadla presidentsky limuziny dne 6.1.21 s vykrikem jsem jeste presidentem, jedem na Bilej dum a vrhl se vpred ,pres dva agenty , dale skrze neprustrelny sklo a zacal jednou rukou tocit volantem a druhou skrtil ridice Secret Service, cvicenyho na vsecko.
              Svedci vypovidaji ,kdyz ale nebyli uvnitr limuziny ,ani nemohli, sedela tam taky chot ,a nikdo je nezval a ani nestali venku, aby neco zhledli a tak jsou brani velmi vazne..Chot nikoho neskrtila ,ale kdo vi..
              Taky chtel dodat teroristum co napadli Bilej dum,zbrane .
              Obeti , agenti ,tvrdi ,ze nic takovyho se nestalo.
              Kdyz se jim ale slibi nizsi tresty ,priznaji se.?
              Dodnes 3.7.22, zlocin zustal zatajen.
              Vysvetleni ,ze pres uspechy americke vedy v litani na Mesic a ted se chysta Musk rovnou na Mars ,mezitim, se nezdaril /1.7.22/,zase dalsiho pokusu ,aby hypersonicka raketa nekam aspon kousek vzlitla..
              Jako Trump aspon ,napr. Stavenej ale na to nebyl.
              Vysvetleni se predklada, ze jeste neni dost vedkyn z Lahore a Sri Lanky..
              V NASA.
              Proc maji jeste vladu v Usa a na co , je taky zahada, maji Putina.
              Na Fsecko. Remote Control . S dalkovym ovladanim.
              Kdyz napr. sankce nejsou /uz asi 40 let/efektivni ,zeptal bych se po paty vodce VP ,/nejlepsi je vodka znacky Tri sekery/ ,jestli nevi vo nejakejch lepsich..Putin je sdilnej a vo raketach ,by se jiste taky rad pochlubil..
              A nebo priznal. A jeden nikdy nevi..Na tom tak nesejde..
              A kdyz daji v Kremlu hlavy dohromady…I motyka spusti..

              1. Paw: Ona mrkev je představa členství v EU před ukrajinským lidem. Pomocí mrkve jejich politici s lidem cynicky manipulují. Teď bojují za svou nezávislost. Co budou říkat až ji odevzdají Bruselu? Až v Bruselu budou přehlasováni a EU jim vnutí nějaké rozhodnutí? To že už dnes je ta suverenita velmi nejistá, když jim vládu řídí zájmy Washingtonu, tentokrát vynechávám.

                1. To máte jako se státy bývalé Jugoslávie. Všichni se třesou na vstup do EU, teď jsou nevrlí, že UA bylo přiklepnuto nějakéto kandidátství, ale lidé TAM si vůbec neuvědomují, že při své chudobě by měli za cca desetiletí přestat vyrábět automobily na benzín a naftu, vše elektrifikovat, zavřít uhelky, plynové elektrárny (mají nějaké ? Nevím), topení v nových barácích jen „tepelná čerpadla“ To si nikdo v nějakých Makedoniích nebo Černých Horách, Srbsku NEUVĚDOMUJE, spíše o podobných zvěrstvech ani netuší.

                  Kdo viděl nové dálnice ve výše jmenovaných zemích, jen slintá. Stavěli je Číňané. U nás nemyslitelné. Zatím vím, že se to podařilo Chorvatům s mostem v Pelješci. U nás se o to pokoušeli, silnice stála za starou belu a dodneška se to omílá, proč Čína ne. Neměl s tou silnicí něco společného i Zeman ? Už nepamatuji. Jak se brečelo, že Černá Hora je před finanční katastrofou za svou dálnici, ale to, že si objednala něco, na co ve finále neměla, přece není vina Číny. Kdo viděl most nad řekou Morača jenom zírá a ví, že v ČR něco podobného NEMůŽE vzniknout. Protože EUroněmčoursko. Štrabag, a hybaj !

                  1. Auto: malé země jako Makedonii a Černou Horu může lákat velký volný společný trh. Ono stát mimo bloky ekonomické integrace pro malý stát není zase taková výhra jako to má Moldavsko. Pokud to neni Švýcarsko nebo Lichtenštejnsko. V malé zemi můžou nesouhlasit s konkrétními hlouposti typu zákaz motorů, ale chápou, že můžou být přehlasováni. Ukrajina může mít odpor se podřídit hlasování EU, i když to tak špatné rozhodnutí nebude. Protože mají pocit, že jsou velká země a velký národ a že ukazují Evropě směr. Proč by se měli podřizovat? Musí je to štvát, že největší země Evropy s výjimkou Ruska, země stájovým ekonomickým potenciálem, je chudá a ostatní Evropou dlouho byla viděna jako zdroj levné pracovní síly, odkud lidé odcházejí před korupcí a chudobou.

                  1. Ale nastartovalo ve mne premysleni o chovani EU ,zcela mirne az sympaticke, do te doby ,kdy se podarilo naverbovat staty vychodni a stredni Evropy a sjednotit Nemecko. /Sjednoceni Nemecka nestesti zajisteny, v 1936 Sarsko/.
                    A najednou ze vsech sil podporovany NATO zacalo besnit a nema to konce..Hydry zacaly vetrit korist..
                    Neocons se najednou vymrstili ..
                    Mozna je podpora protestantskych fanatiku ,danu, holandanu ,noru ,svedu v eunato,ale novy clenove jsou kolisavy. Napr. rumuni bojovali v SSSR a sotva se Ruda Armada objevila u jejich hranic ,vyhlasili HItrelovi valku !!! Po tom zase necekali na nic a picli Ceasesca jako nic. Po Stalingradu marsal Mennerheim rekl Dolfovi, Finsko je maly jdeme domu s 30 divizema.
                    S jinejma to neni lepsi oficialni vyhlaseni nestoji za nic.
                    Jak vidi ,ze se voctli v brynde uz spekuluji jak to zaonacit, aby zase vyvazli.
                    Pro uplnost je treba rict , ze rusove byli donuceny se stat imperiem, tou nekonecnosti okupantu co se na ne porad ritili a snazili se vladu a Rusko rozvracet , treba tema lidovejma povstanima /LziDimitrij, Stenka Razin/ a potom neunavnym terorem , teroristu, ktere pestovala cela Evropa na Rusko.
                    Napr. Lenin v Rusku nebyl asi 17 let a porad podvracel , to je vopravdu nemocna a nekonecna posedlost a ktera stale nekonci , misto aby si zil zivot..
                    Nabizi se srovnani tech Trockych ,Sverdlovu ,Stalinu s neocons dneska..A nejen na Rusko ..

Napsat komentář: Asfaltový holub Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *