28 března, 2024

Po prohrané bitvě

Je dobojováno, jasným vítězem voleb je Petr Pavel, který získal víc než 58% hlasů. Andrej Babiš získal víc než 41%. Není o čem spekulovat, není důvod něco zpochybňovat, výsledek je nad slunce jasnější. My si musíme říct, co Pavlovo vítězství znamená a co nám to všem přinese.

Začnu barvotiskovou příhodou. Včera ráno jsme si picli prasátko, pěkně si ho paříme, škrábeme štětiny… a najednou telefonát. Policie. Prý abych se dostavil v příštím týdnu na stanici, protože moje psaní už natolik leží někomu v žaludku, že se to dostalo až k nim. Ne, žádné detaily nevím a asi se je ani nedozvím. Ale je to taková pěkná symbolika. Prezidentem se stal generál a nad blogery se smráká. To vše v jeden den.

A to je první výsledek voleb. Generál Pavel se nijak netajil, že bude klidu a řádu dosahovat zasahováním proti těm, kteří dělají problémy, kladou nevhodné otázky, mají pochybnosti o směřování naší země a chtěli by to jinak. Fialova vláda chce přesně to samé. Jedna a jedna jsou dvě. V tomto ohledu zřejmě Pětikolka nebude na nic čekat a generál také ne. Brzy už si policie nebude zvát blogery na stanici, ale dojde si pro ně se zatykačem.

Budu muset maličko přehodnotit své úmysly s distribucí mé knihy. Původně jsem s ní chtěl objet republiku, ale nějak si nejsem jistý, jestli to vůbec ještě stihnu. Vy, co jste mě podpořili a chcete moji knihu, tak si ji budete moci vyžádat pro zaslání domů. Již brzy ve vašich kinech…

Druhým výsledkem voleb je celkem unikátní situace, kdy jedna víra ovládla v podstatě všechny mocenské instituce v zemi. Na jednu stranu je to pro nás průšvih, na stranu druhou se poprvé od revoluce nemůže vláda vymlouvat na sněmovnu, senát, ústavní soud nebo prezidenta. Všichni táhnou za jeden provaz, mají všechnu moc a tedy i všechnu odpovědnost.

Třetím výsledkem voleb je potvrzení stávajícího stavu, který se projevil už v parlamentních volbách, ale dal se ještě svést na milion propadlých hlasů. Komunální a senátní volby už ukázaly, že se jedná zřejmě o trend, ale ještě se to dalo brát jako náhoda. Volbu prezidenta bychom už měli brát vážně a nemá smysl se na něco vymlouvat. Celkem jednoznačně se ukázalo, že v této situaci není jak vyhrát.

Řekneme si pár faktů:

Volební účast byla o dvě procenta vyšší, než v prvním kole. O cca 140 tisíc voličů. Andreje Babiše v podstatě volili všichni jeho voliči z prvního kola, pak i všichni voliči Jaroslava Bašty a ještě získal 200 tisíc dalších voličů, kteří buď k volbám v prvním kole nepřišli a nebo volili někoho z ostatních kandidátů.

Pokud to budu brát takto, pak babišova kampaň měla logiku. Babiš o nic nepřišel, získal všechny voliče od SPD, přesvědčil 140 tisíc voličů navíc, aby přišli k volbám a volili ho… a ještě posbíral nějaké drobky u ostatních kandidátů. Vzhledem k tomu, jakou kvadraturu kruhu museli jeho marketéři řešit, tak neodvedli vůbec špatnou práci. Dokázali navýšit babišův výsledek z prvního kola. Ale stejně nebylo jak vyhrát.

Z tohoto hlediska vlastně vůbec nevadilo, že Babiš mluvil o Gerasimovi, jako o vrahovi, byl poměrně hodně protiruský a byl proti Okamurovi. Stejně posbíral jeho hlasy. A pokud je neposbíral, tak místo nich dostal hlasy středových voličů, kteří mu ztrátu hlasů z SPD bohatě vyrovnali. Veľký Bocian hrál vlastně docela dobrou hru, ale měl od začátku nedostatečné karty. Většinový volič nám nevěří, že jsme na pokraji války, nevěří, že se chystá jejich ožebračení a nevidí problém v omezování svobody slova. To je prostě realita. Babišova kampaň se dostala do každé domácnosti, ale s 58% voličů to nehnulo.

Na druhou stranu, díky výrazné Babišově prohře utekl Okamura hrobníkovi z lopaty. Může teď klidně vyhlásit, že to od začátku věděl, že mu bylo jasné, že oligarcha agrobaron nikdy nevyhraje, protože Babiš není autentická opozice, tou je pouze a jedině SPD a Babiš prostě není cesta. Může dodat něco o tom, že kdyby byl Pavlovým soupeřem Bašta, mohlo by to vypadat úplně jinak. Prohra Babiše značně neutralizuje chyby, které SPD před vlastní volbou udělala.

Tato volba prostě ukázala naše limity. Jestliže v minulých prezidentských volbách liberální demokracii chybělo pár desítek tisíc hlasů, teď už jim jich asi sedm set tisíc přebývalo. Když si vezmete, že za těch pět let zemřelo cca 500 tisíc lidí a nových 500 tisíc lidí dospělo a dostalo volební právo, tak máte celý volební výsledek bez problémů vysvětlen. Je nás prostě míň a zatím to na větší změnu smýšlení ve společnosti nevypadá.

Babiš může pokračovat v tom, čemu sám pomáhal teď během volební kampaně – může se stát hegemonem opozice, hlasem chudších lidí a seniorů, může se rozkročit směrem k alternativě, i k SPD. Ale i pokud to bude dělat dobře, nikdo ho nepřibere do hry. Bude mít svých 40% (nebo ANO a SPD budou mít spolu 40%), ale to nebude stačit na vládu. Těch zbylých 60% prostě volí současné směřování a naše síly jsou prostě menší, Halík… jsou kurva menší.

Nebo se Babiš může snažit dělat to, co dělal předtím, než si uvědomil, že se bez širší podpory prezidentem nestane. Být zase středovým hnutím. Ale jeho osoba je pro pětikolku tak nepřijatelná, že by musel udělat předsedu hnutí z někoho jiného a sám se z politiky stáhnout a řídit to odněkud ze zákulisí.

Obě cesty hnutí ANO neskýtají žádné velké možnosti. Pokud ANO bude autenticky opoziční, tak může mít 40% hlasů, ale nikdo ho nevezme do vlády. Nebo bude středové, má šanci se sblížit s ODS, ale zároveň přijde o radikálnější voliče, bude slabší a stane se takovými druhými Modroptáky. Se vším, co to bude obnášet.

Dovolím si jednu dlouhodobou věštbu – pokud se ve společnosti nějak rapidně nezmění nálady, tak hnutí ANO sice možná vyhraje příští parlamentní volby, ale bude zase v opozici. Změna u nás nastane jedině tak, že se celá současná koalice strašlivě zdiskredituje a nebo se tu objeví nějaká jiná strana, která dokáže svým programem sebrat Pětikolce skoro milion voličů a zároveň dokáže spolupracovat s Babišem (případně i s SPD), což považuju za naprosté sci-fi.

Tyto volby podle mě ukázaly, že radikalismus na naší straně spektra nemá žádný smysl. Soutěžíme o stále stejné voliče a ani velmi vyhrocená kampaň a velmi vážná témata na tom nic nezměnila. Ani válka za humny na tom nic nezměnila, ani vysmátý ksicht Blyštivého Péti na tom nic nezměnil. A budu si muset promyslet, jestli má smysl jakékoliv další demonstrování. Pětikolka potvrdila, že má většinu. Za takových okolností bychom nejspíš byli totéž co Milion chvilek.

Babišův volební výsledek prostě ukázal čtyřicetiprocentní limity opozice a dokud se nevyplní všechny ty dezinformace, o kterých jsme mluvili, tak se se na těchto limitech nic nezmění. V této chvíli nám zbylo jedno jediné – kus té jednoty, která tu v posledních dvou týdnech vznikla. Byli jsme si schopní podat ruce a shodnout se na kandidátovi, který rozhodně nebyl bez vady. Měli bychom si to hýčkat.

527 thoughts on “Po prohrané bitvě

  1. Jourová se právě distancovala od hnutí ANO. Jsem zvědav , zda na to zareaguje užší vedení ANO v čele s Babišem? Jsem už vážně přesvědčený o tom , že Babišovo ANO ,by postupovalo stejně jako Pětikolka, bohužel.

    1. Nijak. Vždyť Jourová je jenom nedůležitá úřednice a v EU nemá vůbec žádné slovo. Jak sdělil lišácky Andrej.
      Na nedůležitou úřednici pobírá celkem slušný plat + benefity a přijde mi zvláštní, že s nedůležitou úřednicí si pořídil selfíčko Sörös se Sörösem juniorem. Asi zrovna šli náhodou okolo EP a neměli zrovinka do čeho píchnout. Tak se společně zazubili do kamery a všichni měli radost. Kíp smejlink.
      😁

      1. ále no ták, vždyť on ji zhodnotil správně. Divím se že si „přisadila“ a že ji její IQ nevarovalo. Je přece jasné, i když nevím jak dlouho má ještě „sloužit“ že se bude šestikolka snažit dosadit na ty posty své lidi a že zájemců bude neúrekom o tom nepochybuji. Hloupé je že na sebe upozornila a že tedy bude z těch tamějších reprezentantů první v pořadí. Ty peníze lákají a to je to o co jim jde nejvíc.

    2. Pokud to je pravda, pak je to pro ANO jen dobře.
      Dle mého názoru odehnala tato persona agroferdům hodně politicky orientovanějších voličů.

  2. Tvl, my jsme fakt magořinec 😮

    Pávek byl sice zvolen, ale NENÍ presidentem ČR.
    Tím je až do března Zeman a dokud Pávek nesloží presidentský slib, presidentem nebude.

    Přesto se chová, jako by již presidentem byl a chystá se vyrazit do Kyjeva <b<na jednání se Zelenskym.
    Ústavní i jiní právníci mlčí, média rovněž.

    P.S.: A už se odkopal – vůči Rusku sankce, sankce, sankce, dodávky zbraní. Ani náznak diplomacie – tedy jednání.

          1. Aha. Prvotní informace byla, že hned po telefonátu.
            Jenže on nemá ani co telefonovat a přijímat návštěvy. Leda jako soukromá osoba.

    1. To me taky napadlo.
      Zeman je zalezly v nore, asi uz moc sil nema.
      A media, pravnici…
      Kdyz zakony porusuji jejich hosi, tak se vlastne nic nedeje.
      Jako u mafie.

      1. Sakura: Zeman je starý, unavený, nemocný. Nemá moc sil. Byl pod tlakem okolí a senátu. Už toho udělá jen málo. Možná udělí pár milostí.

      2. Zeman má teď hlavně problém, že mu nikdo neomilostní jeho lidi. Ono to, co platilo v 90. letech, že „Mlha není na peníze, stačí mu chleba se sádlem“ už tak moc asi neplatí.
        Ta Nejedlého parta ho nejspíš do lecčeho zatáhla a teď hrozí potíže. Abolice je kontrasignovaná a trestní řízení, která by mohl zastavit, začnou až po 8. březnu. Prosté

  3. Co by po prohrané bitvě řekl Karel Kryl, když znovu „Vrah o morálce káže“? Kam ta naše demokratůra došla, že spousty našich spoluobčanů volili karierního komunistu a vojáka, který přešel na druhou stranu a zradil?
    Zcela určitě by pan Kryl dobře pojmenoval PP i jeho voliče , ale zajímalo by to dnes někoho? Asi ne. Vyrostla nám nová generace, která si musí zákonitě zarýt držkou v zemi. Lidi se málo poučili z minulosti.

  4. Maj to posichrovaný jako 2v1. Kdysi nahradil fešáka prezidenta voják, tak pro sichr holt fešák prezdent+voják v jednom

    1. Co maj posichrovaný …, jsou a budou jenom k smíchu …
      Parlament vede pitomá Nána, Senát blb ktery je Thajvancem …
      Upocený bezradný předseda vlády a jeho vláda vysílají pomatené signály, jinak nezvládají lautr nic, k tomu prezident, který bude žvanit o hodnotách, o kterých nikdo ani on nic neví …

  5. Něco k Dialektice dějin, kterou nelze oklamat …
    Naše antikomunistická současnost se západním řiťolezectvím je logickým zakončením první stoleté etapy našich novodobých republikánských pomatených dějin …., vracíme se tam z čeho naše Masarykovská první republika vznikla ..
    Lezení do řiti Západu našich “zakladatelů” a boj našich bílých Legií proti Rusku, to byly ty slavné zásluhy, kterými jsme si vysloužili schválení antislovanského Západu ke vzniku naší Legionářské antikomunistické republiky …
    Teď se po nás žádá, aby jsme si tu naši “slavnou” zakladatelskou etapu zopakovali …
    Jooo .., dějiny se opakují …, poprvé jako tragedie, podruhé jako hanebná fraška definitivně pohřbívající to, co vzniklo jako hloupá slepá cesta dějin ..
    Naštěstí máme prošlápnutou i tu druhou správnou dějinou cestu Klémou a komunisty, na kterou budeme moci jako ČR navázat, stejně jako Ruská federace navazuje na cestu Vítězství Stalina a ruských komunistů ..

  6. No, napadá mě, že se jenerál víceméně promlčel až k vítězství, nicméně teď mluvit ve větší míře bude muset začít. Jasně, oficiální projevy mu splácá ChatGPT, kam narve Kolář požadavky: „vytvoř prezidentský projev plný transatlantismu, evropských hodnot a klidu s řádem“, ale bude spousta příležitostí, na které se úplně připravit nepůjde. A vyklubat se z toho může, co už jsme zažili v minulosti několikrát. Další Péťa ve funkci. Nejprve ten mocinky slušný Péťa, z něhož se vyvinul slaboch ovládaný milenkou a obklopený korupčníky a zloději, pak ten další hrozně moc slušný fialový Péťa, z něhož se stal jeden z nejvysmívanějších politiků posledních deseti let, neb jediné, co zvládá, je vysílat a přijímat jakési blíže nespecifikované EU, NATO a USA signály, no a konečně tu máme egomaniaka Péťu „já chci jen ty nejvyšší frčky“ jenerála. Našlápnuto už má fakt dobře, neb lhát, ani nemrknout má nejspíš v krvi a zbavit se toho zlozvyku nepůjde.

  7. Do ponuré nálady trochu obveselení.
    Zde se můžete dočíst, že se nový nastávající prezident stal vojákem vlastně proti své vůli a hlavně – vzhledem k matce „buržoazního původu“….. nebyl on vlastně tak trochu disident?

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-prezidentske-koreny-petra-pavla-razny-otec-v-zelenem-matka-s-burzoaznim-puvodem-224503#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=3&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Informace se budou měnit se zpětnou platností, přesně podle Orwelova návodu.

    1. Už i skalní komunistobijci odpouštějí komunistickou minulost, ostatně ji mají již jen důchodci. Tak proč neotočit

  8. „Přeshraniční platby za nákupy po internetu se zřejmě budou evidovat
    Poskytovatelé platebních služeb zřejmě budou muset poskytovat Finanční správě ČR informace o platbách za přeshraniční internetové nákupy. Předpokládá to novela zákona o dani z přidané hodnoty (DPH), kterou ve středu projedná vláda. Novela převádí do českého práva evropskou směrnici, která by měla přispět k účinnějšímu boji proti podvodům při platbách DPH.“

    https://moneymag.cz/bankovnictvi/preshranicni-platby-za-nakupy-po-internetu-se-zrejme-budou-evidovat.8f83e2a3

    No to kdybyste _náhodou_ třeba chtěli sponzorovat něco nepovoleného. A až vám zakážeme levné nákupy třeba z Číny, tak abyste nezlobili. Totalita musí být, i kdyby na chleba nebylo. Akorát teď se tomu nově říká klid a (po)řád(ek).

    1. No moment, chápu to špatně když si myslím, že totéž mělo zajistit EET v případě vnitrostátních plateb?
      Takže zahraniční se budou sledovat a obdobný systém pro tuzemsko byl zrušen, protože to byla buzerace?

  9. Pardon, opakuji pro Alefa Zakladatele sem výše v pořadí, aby to snadno našel:

    Já byl sportovní včera, tak se dnes válím (muflon s kořenovou zeleninou…. ale z mrazáku, takže žádné velké vaření).
    Aniž bych viděl do vašich (mimochodem – jistě dosti zamotaných) mozkových závitů, domnívám se, že jsem vás potěšil vámi zjištěnou skutečností, kterak nejste se svým názorem sám – tedy, že máte podobný jako já. Ovšem i jako mnozí jiní zde.
    Naštval jsem vás nejspíš tím, že máte připraveno podobné povídání jako já, takže jsem vás trochu nečestně a nesportovně předběhl.
    A nebo je to jinak….. 😀

    Pokud jste stihl přečíst můj stručný e-mail o směřování Litterate, ten vlastně s mým dnešním textem souvisí a rezonuje.

    1. Uhodl jen napůl 🙂

      Nemáte být líný, milý přiteli. Máte (morální imperativ) rozhýbat své mozkové závity, osvojit si nové pohybové stereotypy a zmocnit se šopnosti (sch se prý čte jako š) napsat samostatně blog. Protože Váš text, který jste napsal do komentáře, byl by ozdobou každého dezolátního webu.

      K Vašemu mailu: trefil jste do černého.

  10. Protoze vas to urcite zajima, tak maly pohled do hlavy volice Pavla:
    1) Nic moc o Pavlovi vlastne nevim, ale alespon ma celkem seriozni vystupovani. Coz se o jeho uknucenem chaotickem protikandidatovi rici neda.
    2) Strasenim o mobilizaci a podobnych hruzach, co nas zvolenim Pavla cekaji, neverim.
    3) Fialova vlada si nevede nijak zvlast dobre, ale oproti te Babisove predchozi vyrazne zhorseni nevidim.
    Tak co si vybrat. Babis sve kvality dokazal za covidu, Pavel muze prekvapit.

    1. Tedy jste řešil stejný problém jako většina místních.
      Hledal jste menší zlo.
      Jen se ho domníváte vidět jinde.

      Dnešní doba v kostce…

      1. To neni dobou, ale volebnim systemem – jsou jen dva kandidati a vy si musite nejak vybrat, nebo vubec nevolit. Boj dobra ze zlem z toho delaji az volebni kampane a fanatici na obou stranach.

          1. Já ne. Ty davy „Babišových fanatiků“ bych rád viděl. Hlavně třeba to, jak například narušují setkání voličů Petra Pavla či píšou výhružné tweety o tom, jak v případě vítězství jenerála bude nutné sáhnout ke státnímu převratu. Tady ta rádoby snaha dávat vinu rovnoměrně oběma stranám je jen další manipulativní technika mainstreamu. Část voličů a sympatizantů jenerála se prostě chová jak hnědé košile. Nic obdobného na druhé straně není. Jen náznak něčeho podobného by spustil armagedon mediálních hnojometů. Už jen z tohoto důvodu by měl být pro člověka s nějakým minimálním svědomím a vědomím odpovědnosti tenhle tábor nevolitelný, protože zkušenosti z minulosti ukazují, kam to povede, pokud se tomu dá volný průběh a všichni se budou tvářit ke zlu takhle smířlivě.

            1. Dobrá otázka! Co na to vlastně říkají ti takzvaně slušní?

              Z diskuze, kterou vedu s Dan Kekrt mě nejspíš vyplývá, že se takovými „zbytečnostmi“ jako je čest, právo a spravedlnost vůbec nezabývají.

              Myslím že by bylo velmi přínosné si ujasnit jací vlastně voliči Pavla jsou lidé a jaké jsou jejich priority.

    2. Zajímalo by mě proč si toto zrovna volič Pavla myslí….

      1) O Pavlovi víme naprosoto exaktně že je to oportunista a zrádce nejhrubšího zrna. Vyhovuje snad jeho voličům že takový člověk zradí kohokoliv, teď např. právě je samotné?

      2) Ano, toto vím ale nechápu to. Vždyť na realizaci všech těch hrozeb nakonec došlo. To volič Pavla opravdu nevidí?

      3) Je volič Pavla opravdu tak nepozorný, že nevidí zhoršující se situaci stran GreenDealu, nevidí nebezpečí v eskalaci války na Urkajině, nezaznamenal rekordní zadlužování ve prospěch jiných než našich národních zájmů?

      Babišova vláda udělala mimo jiné řadu poměrně dobrých ekonomických kroků, což se o Fialové vldě řici nedá. Covid byl problém všude a fialová opozice udělala vše proto aby Babišovu pozici co možná nejvíc zhoršila.

      Nicméně proč volič Pavla věří lžím o Babišovi ale nevěří pravdě o Pavlovi, Fialovi a dalších?

      Opravdu Voliči Pavla vůbec nezáleží na to kde je pravda, spravedlnost a čest?

      1. ad 1) Pavel zradce? Koho zradil – CSSR? Oportunista jiste – ale jak se tim lisi od protikandidata?
        ad 2) Jakych hrozeb? Vam uz prisel mobilizacni rozkaz? Dosel plyn?
        ad 3) Ano, situace se zhorsuje. Zlepsil by ji Babis? Ma nejaky plan? Nevsiml jsem si. (Ma nejaky plan soucasna vlada? Take nejspis ne.)

        1. Zřejmě záměrně jste ty protiotázky zůžil pouze na pouze přísně praktická hlediska. Opravdu je volič Pavla pouze takto prakticky orientován?

          Opravdu neřeší co je spravedlivé, čestné, slušné a správné?

          Vždyť jsou těch morálních superlativů plná demgratická (demagogie s demokrtickým krytím) sdělovadla, a přesto ho to nezajímá?

          1. >Opravdu neřeší co je spravedlivé, čestné, slušné a správné?
            Resi. A kdo z kandidatu tato kriteria splnoval lepe? Podle me Pavel. Muze byt, ze mam nedostatek informaci, ale i to se vam muze pri volbe stat.

            1. Ano máte pravdu, bylo to zdánlivě velmi vyrovnané.

              Berou voliči Pavla v potaz anpříklad argument, že Babiš vyhrál několik soudních sporů stran své spolupráce s STB?

              Píšete „zradil ČSSR“. Zradil toho víc, ale přesto přísahal někomu (lidu, straně, vlasti, KGB…) věrnost, to není zrada?

              Myslíte že si volič Pavla neuvědomuje, že kdo zradí jednou zradí kdykoliv?

              Nebo to jenom volič Pavla bere pragmaticky a přísahy jsou jen veteš pro naivní blbce – zradil když už se mu nemohlo nic stát?

              1. Ano, pohledy na konkretni udalosti se skutecne mohou u ruznych lidi lisit. Proto se take stava, ze lide voli odlisne. Ale projevem fanatismu je prave ta neschopnost pochopit, ze si nekdo mohl vybrat jinak nez ja, i kdyz je to prece tak jasne.

                1. Nemyslím že to musí být nutně fanatizmus. Mohou to přece být také ty proklamované hodnoty.

                  Není přece rozdíl v tom jestli jste facku dostal vy nebo Váš oponent. spravedlivé je aby byl viník potrestán v obou případech – to je spravedlivé, je to jistá morální hodnota.

                  Já se nesnažím zjistit proč někteří volili odlišně od jiných. Snažím se přijít na kloub tomu, co byla jejich skutečná motivace – né jenom argumentace.

                  Bohužel se stále setkávám u některých s postojem, že jasnou otázku, kde i odpověď je na snadě, přejdou lidé mlčením.

                  1. Odpoved je na zacatku tehle konverzace – Pavel pri porovnani s Babisem vysel lepe. Hledate-li za tim jakousi skutecnou motivaci, nic dalsiho vam nabidnout nemohu.

                    1. Ano, zřejmě toto je jedna z autentických možností. Děkuji za trpělivost a upřímnost.

              2. Není to zrada. Doporučuji přečíst si text tehdejší vojenské přísahy. Pavel byl vojákem. Voják nejedná bez rozkazu. Nedostal rozkaz. Subjekt, jemuž skládal přísahu, v oné socialistické části zanikl. Tím i přísažný závazek.

                1. Berete-li to čistě profesionálně tak možná ano. Ale přece on deklaroval svoji ideovou orientaci, svůj světonázor. Pakliže toto bez dalšího jednoduše opustil, zřejmě nikdy nebral tyto svoje proklamace vážně a musel tedy u svých soudruhů ve zbrani záměrně vzbuzovat mylné dojmy. Ba dokonce zcela úmyslně lhát.

                  Takže vychází mi z toho buď zrádce nebo lhář, nebo obojí…. a to jsem nikdy nebyl ve straně.

                2. Takže až mi přijde povolávák (bohužel ještě může), mohu odmítnout s tím, že jsem přísahal věrnost pracujícímu lidu vedenému Komunistickou stranou Československa a pak dokonce na cvičení ještě jednou věrnost Československé federativní republice?
                  Když se sám prezident ČR necítí být vázán přísahou, kterou dal pracujícímu lidu?
                  Jestlipak se cítí být vázám těmi přísahami, co podepsal při přijetí na Zpravodajský kurz GŠ při Vojenské akademii Antonína Zápotockého v Brně?

                  1. Ano, jak to tedy vlastně je?

                    K čemu jsou tedy ty přísahy, a které se mohou porušovat a které nikoliv?

                    Zřejmě tedy jako v souvislosti s katalánskými snahami o samostatnost napsal JuDr. Koudelka – Právo na sebeurčení národ má, ale záleží kolik má tanků aby toto obhájil.

                  2. Teď jsem si přečetl texty přísahy od roku 1914 (přísaha Roty Nazdar) až po tu současnou a zjišťuji, že všechny od roku 1990 jsou vlastně neplatné. Jejich text začíná „Já voják….“ Jak můžu přísahat jako voják, když jsem ještě nesložil přísahu a vojákem zatím nejsem?
                    Podle mě jsou stejně neplatné přísahy legií v Rusku a ve Francii.
                    Italské legie přísahaly “ Já nížepodepsaný,……“
                    po roce 1919 „Přísaháme při všem, co jest nám svato….“
                    po roce 1951 „Já, občan lidově demokratické republiky Československé, slavnostně přísahám….“
                    po roce 1961 „Já, občan Československé socialistické republiky,
                    po roce 1990 „“Já, voják Československé armády…“
                    Co na to říkají právníci?

                    1. Na to člověk nemusí být právník stačí strejda gůgl. „Vojenská činná služba začíná dnem nástupu odvedence nebo vojáka k vojenskému útvaru“.
                      U vojáků z povolání je to nyní maličko jinak:
                      Služební poměr se zakládá dnem bezprostředně následujícím po dni doručení rozhodnutí služebního orgánu o povolání občana do služebního poměru.

                  3. Nóóó…. uposlechnutí povolávacího rozkazu není podmíněno vojenskou přísahou, jak patrno při povolání nových branců do vojenské služby, ale, nevím jak to s vojenskou přísahou je nyní, jenže není právně vynutitelná. Argument vázanosti dřívější přísahou je zajímavý, gumáci by se z toho mohli opotit. Ovšem toto nic nepřekáží donucování k obraně vlasti kdekoli na Zemi a v celém vesmíru, kam až moc a jurisdikce dosáhnou. Za odmítnutí nehrozí nic horšího než vězení. Zatím. Také bys mohl vstoupit mezi Jehovisty a podobně. Nepředpokládám, že bys byl takový masochista.
                    Kdysi ještě v době míru a socialismu jsem pravil, že být vycvičen k obraně a bránit se, mělo by být nikoli povinností, ale základním právem.
                    Armádním modelem je pro mě přinejmenším Švýcarsko. Jenže, na to bychom museli být Švýcary. Se vším všudy.

        1. Možná také legitimní zdůvodnění. Snažím se hledat způsoby jak jasně podat ty souvislosti, jak srozumitelně propojit minulost s budoucností, jak se dívat dál, než za vlastní zápraží.

          Musí být přece nějaká cesta…

      2. Strávil jsem vikend s několika voliči PP a snažil jsem se zorientovat odkud se vzala ta nenávist vůči AB.
        Tedy ti normalnejsi nejsou ani nijak zfanatizovany a vadilo jim vesměs to, ze si prostě AB nedovedou představit jako prezidenta z vicemene povrchnich nepodstatnych duvodů, takhle jednoduchy to je. Ti zradikalizovany papouskuji bezobsažný útoky z médií, za kterýma tuším jen obyčejnou starou osvědčenou českou závist vybuzenou možností kopnout si do vymezenýho veřejnýho terče. Pro obě křídla , a to mi výslovně potvrdili, platí, že by volili klidně i velblouda, hlavně že to nebude AB.
        Průšvih je, jim říkám, že u takového vystavení veřejného cíle k okopání hrozí, že dneska je to AB a zítra to může být kdokoliv jiný nepohodlný. Myslím, že v tom ohledu vůbec nechápali co říkám.

    3. To je pohled dost tristní. – Nepíšu to poprvé, ale opakování je matkou čehosi, o čem dle mého skromného názoru volič generála Zrady nikdy neslyšel. Nuže:

      Inteligenci lze posuzovat podle různých kritérií. Jako velmi spolehlivé kritérium navrhuji posoudit schopnost dotyčného vzít v úvahu dostatečně dlouhý řetěz příčin a následků.
      Vypráví se takový – již obnošený – cigánský vtip:
      Lájoš popisuje Demeterovi únorovou zimu: „Pyčo, byla takóva zyma, že zme museli poštipat a spalyt aji dveře! – A potom byla zyma eště vječy!“ – Ukázka schopnosti vnímat posloupnost příčin a následků.

      Prostě – rozštípali jste dveře, abyste si mohli zatopit. Poznání se dostaví samovolně, už je na cestě.

      1. Hm. General Zrada. Ceka vas krute poznani.
        Nekomu to proste staci. To je vas problem – navzajem si tady mozna hezky rozumite, ale pak vam nezbyva nez konstatovat, ze vsichni tam venku musi byt uplne pitomi, kdyz to vidi jinak.

        1. Všichni ne, ale mnozí. Promyslete si znovu mou poznámku o řetězu příčin a následků. Kdyby to bylo moc složité, zkuste aspoň ten cigánský vtip 🙂

      2. Má-li li tam jít o pohled do hlavy Pavlova voliče – Daň Kekrt osobně, tím slovem tristní to nazvat lze, pohříchu lze až moc.
        Že je Pavel důstojnější, ten volič strašení válkou nevěří a vláda je sice horší, ale zas ne o moc. To mají být výsledky úvahy o volbě hlavy státu?

        Důstojný vzhled i chování víceméně má i ten Fiala. Taky já, když se ovládám, dokonce i jeden přímo ukrutnej ko..t z našeho města, kterýho znám. Snacha pravila, že holky na fejsu se shodly, že je Pavel fešák, tak mu to hodí. Jistě, jde jen o jistou (tzv. pro hloupost vykřičenou) bublinu, se kterou se nikdo nechce identifikovat, ovšem bublnu zástupnou zrovna pro tento pohled do hlavy. V normální situaci by Pavel patrně skutečně působil na Hradě svým designem líp. Ovšem i v té normální pořád pouze opticky. Bravo.

        Strašení válkou, to by se nejprve muselo umět nějak stanovit, co to už je, a co to ještě není. Což nejde, protože to každý vnímá podle svého.
        Když už, mělo by to znít – zneklidňuje mě Babišovo tvrzení, že nás Pavel chce zatáhnout do války. Což by ale potom ani tak nebylo strašení, ale pomluva, protože nutno uznat rozdíl mezi chce a musí.
        Nevím, jestli to Babiš přímo takto řekl, mohlo mi to uniknout. Spíš se mu ale taková formulace vložila do úst. Taky byly prý nějaký bilboardy s něčím takovým, to, že já je nějak minul, neznamená, že nebyly. Ale nutno uznat, že některé slovní situace tak vyznívaly.
        Tím jsme zpátky u toho, jestli řekl – teda neřekl, ale vyvolal ten dojem, nebo se o potenciální vyvolání sice postaral on, ale o výraznou gradaci toho dojmu se postaral někdo jiný.
        I tak to ale není to strašení, to se z tohoto stalo až poté, co to tak nazvala Pavlova strana. Strašením by bylo – kvůli Pavlovi bude válka, on zaviní nebo hodně přispěje k jejímu vzniku. A to Babiš nikdy neřekl.
        Realita je nicméně taková (kdy příslušnou interpretací se to dá nazvat právě strašením, ovšem ve skutečnosti jde o její otevřený riskování), že čím blíž se nějaký sbor NATO posune k ukrajinskému bojišti, tím se zvyšuje pravděpodobnost střetu. V takovém případě by si ovšem už prezidentování neužil ani jeden.
        A jestli to, že podle čl. 5 se prostě válčit půjde, je jen popis toho reálného stavu, co je pak v důsledku větším motivem a důvodem mít strach? Babišovy, asi ne zrovna povedený řeči, nebo realita článku 5?

        Babiš měl výhodu, že za něj byl ještě hospodářský růst – tím se jeho oponenty vysvětluje předcovidová jeho kladná bilance (to tam do tý voličovy hlavy přidávám já, proto to tam patří, taky to mnohokrát zaznělo) . Hm, asi patrně to značí ubezpečení sebe sama, že von je prostě hovado a vždycky byl…
        Covid je kapitola sama pro sebe. Že se to vedlo hodně a hodně a hodně blbě je realita, tam Babiše nelze vyvinit. Ovšem pokud by to vůbec šlo nějak porovnat s někým jiným ne mimo ČR (což nejde, protože nikdo jinej tady na to kromě řecí jednoduše nebyl), existuje až příliš mnoho velmi zjevných předpokladů, že by to nebylo lepší ani docela málo. Mohl bych rozvést na mnoha příkladech, stačí prostá zpětná extrapolace „činnosti“ vlády Fialovy (a která je přece „jen o trochu horší“??). Stejně tak lze extrapolovat Babiše do současný vlády, především jeho opakované návrhy řešit vlastnictví ČEZ a z toho plynoucí vliv na ceny elektřiny. To je alfa omega, má bezprostřední zásadní vliv na jak kvalitu života, tak na státní kasu.
        Jakkoli by se možná některé minoritní subjekty z „rozličných“ důvodů cukaly (má spekulace), byl by to velmi výrazný krok k uklidnění elektrickýho blázince. Sice patrně po nevyhnutelné domluvě s Německem na oboustranně akceptovatelný ceně, potažmo kolik a za kolík by toho šlo na burzu, rozhodně by ale šlo o velké mliardy do plusu jak pro lidi, tak pro státní kasu.

        XXX
        Tady u toho třetího nutno dodat, že z prezidentské pozice ekonomiku státu lze ovlivnit velmi málo (kdy oprávněně lze navíc předpokládat, že Pavlův vliv tam bude jen značně formální), takže samotný úvahový parametr ekonomický se v té hlavě Pavlova voliče ocitl slušně řečeno zmatečně, ke všemu dramaticky chybně „hlavově“ zpracovaný.
        XXX

        Ještě bych mohl na to téma psát velmi dlouho, tak jen jinými slovy to, co už zaznělo bez přehánění milionkrát – v hlavě Babišových voličů, co uvažovali, se on stal jakýmsi stéblem trávy. Umazaným od čehosi nelibého, kdy přítomnost exkrementů tam lze vyloučit jen velmi, velmi a velmi těžce. Ale chytili se jej.
        V hlavě uvažujících Pavlových voličů došlo k zaklapnutí záklapky popření. Odmítli přijmout stav, že se asi utopí. Nebo přijali, že možná se utopí, ale možná ne zas tak moc, aby se nutně museli ušpinit o to stéblo.
        Jak jsem předeslal, toto si myslím o těch i oněch voličích uvažujících. Voliči neuvažující a jen si myslící, že uvažuji, jsou mimo můj dohled, tedy odhad.

        1. Omlouvám se za svoji tupost, ale tenhle rozbor je strašně složitý. My voliči to potřebujeme jasnější a srozumitelnější.

        2. Dokonale shrnuto a urcite jste se rozhodl spravne. No a nekdo jiny se rozhodl zase jinak – z vaseho pohledu pochopitelne zcela hloupe a pomylene. Tak si ten pocit uzijte.

  11. Dějiny se opakují, vítejte v roce 1948. Dokonce máme i Národní frontu – pětikolku. Tehdy se budovala lidová demokracie, nyní to je liberální demokracie. Je nutné poslouchat příkazy Kominterny, co to povídám, příkazy Bruselu. Všechno skryté pod rouškou budování nové lepší společnosti. Potlačování nepohodlných názorů už začalo před delší dobou, objeví se politické procesy. Nový nepřítel tohoto lidu je proti EU, má za to, že existují jenom dvě pohlaví a je proti válce. Pozvolna očipují obyvatelstvo pod rouškou elektronizace státní správy a bez očipování se nedostane ke svým bankovním účtům, protože elektronizace. Šmírování už začalo, skryto řečmi o bezpečnosti obyvatel a zvýšení bezpečnosti provozu.

  12. Volba Miss prezident skončila, všichni nemohou vyhrát. Rozumní pokračují v drobné práci pro zlepšení svých poměrů, a tím i poměrů všeobecných. Obsazení sborů zákonodárných se nezměnilo.
    Překvapují mě zde mnohé projevy nelibosti. Vždyť zdejší levice, juchající pod kargokultickým Václaváckým pódiem s komunisty Skálou a Konečnou, s řečmi o znárodňování, a jak tři sta let jsme trpěli, měla by být spokojena, že za prezidenta nemá kapitalistu vykořisťovatele a monopolistu Babiše.
    Zpátky do lavic. Učit se, učit se, učit se. Pracovat, pracovat, pracovat. Jediné účinné prostředky aby nedocházelo na nežrat, nežrat, nežrat.
    Následující vládní činy a jejich všeobecné důsledky odrazí se v náladě voličstva. Ta se projeví za tři roky, nebudou-li volby předčasné.
    Co tady? Vrátit se k tématům všednodenním, praktickým, poučným.

    1. Taky mě to překvapuje.

      Komunistická guma s manželkou politrukyní, to přeci musí bejt ten největší odborník na všechno.

      Vláda nám zatím připravuje zákony na znárodňování bytů a domů, cenzuru, policejní výslechy už začínají… staré dobré časy let padesátých se vrací.

      1. Už i komunistobijec Honzák otáčí

        …Nemyslím si, že by členství v KSČ někoho šlechtilo, stejně tak si ale nemyslím, že by ho zatracovalo do pekel. Nesuďte, abyste nebyli souzeni…

        Najednou,co způsobilo takové prozření?

          1. No, ona to je docela „legrace“.
            Režim v období od r. 1948 do r. 1989 byl prohlášen za zločinný, že.
            Byl přijat stále platný lustrační zákon, který zakazuje bafuňářům-komunistům výkon veřejných funkcí, že.

            Pávek byl v KSČ od svých 18-ti let a stal se předsedou základní organizace.
            Režimu jako voják z povolání sloužil dobrovolně a oddaně, protože z přesvědčení.
            Jeho manželka ještě oddaněji, protože jako politručice.
            Přesto to v jejich případě není překážkou.

            Také vnímáte tu obludnost pokrytectví?

            1. Jo, vnímám.
              Další kolo antikomunistický taškařice přijde brzo – pětikolka se pokusí vymyslet zostření lustračního zákona, který by znemožnil Bábovi stát se premiérem, ale nevztahoval by se na generála, na Rychetského, na ředitele ČT, na Dlouhého a další opory režimu.
              Bude to pokus o hranatý kolečko, takovej právnickej tanec u tyče 🙂

  13. Pohnutky k volbě pětidemolice jsou často velmi smutné.

    Například jeden kamarád (z opačného tábora) se kterým se poměrně otevřeně dá bavit se domnívá, že raději bude otrokem hodnějšího a kultivovanějšího pána (USA) než zlejšího, barabarského primitiva (RF). O nějaké svobodné existenci vůbec neuvažuje, protože je to podle něj mimo realitu. Spravedlnost je podle něj pouhá iluze.

    Jiný kamarád (se kterým se bohužel bavit nedá) se zase domnívá, že lepší je být co nejrychleji další, i třeba tou nejchudší spolkovou zemí než nějakým nesmyslným českem bez budoucnosti. Taktéž spravedlnost vnímá pouze jako nástroj pro prezentaci držení moci.

    Vesměs se většinou takoví voliči shodují, že vládnout si sami, na to nemáme buňky. Právo silnějšího platí, posluchat se musí, a proto budou poslušně štěkat na každého kdo by se opovážil jen kousek vyčuhovat.

    Prostě slouhovská povaha se v nich nezapře….

    1. Jo, tohle říkají a jiní taky že to je kandidát z lidu, že on v žádném případě není pětikolář, tudíž… spasitel… neutrál.. že je v těchto, jak prokoukli, těžkých časech, čímž vytrhli argumenty i mně, jak jsem tak pozoroval je

    2. Podobní lidé se pohybují i v mém okolí. Nejhorší je, že oni sami ví, že to není úplně v pořádku, ale přesto se tak chovají a vykazují servilní mentalitu. To není snad ani duševní choroba. To je sociologický fenomén.
      Jim totiž nedochází, že, pokud jim nestačí být dobří Češi, tak jejich servilita z nich lepší Němce, Francouze nebo Američany neudělá. Jejich úkolem je být jen údržbáři. To je podstata kolonialismu.
      Nakonec skončí ve stejné roli jako třeba Baskové nebo Katalánci ve Španělsku, Latinos v USA nebo Burjati a Něnci v Rusku.

      1. Tahle podivná touha někomu sloužit. Vůbec to nechápu, budou líbat botu, která je kope do ksichtu.

        Domnívá se snad někdo zde, že je možné toto uvažování nějak změnit?

        1. Nekteri chteji slouzit, tak to bylo vzdycky. A delaji to s nadsenim, duvod si vzdycky nejaky najdou, nebo jim ho vrchnost doda.
          Ale mozna budou muset jit za sve pany i do valky.

          1. Těch, kteří chtějí sloužit (a mít z toho nějaké výhody), bude strašně málo. Většina si neuvědomuje (nepřipouští), že vlastně slouží.

        2. Možná chtějí sloužit, ale mě by zajímalo co si od toho slibují?

          Chtěl bych dojít k tomu, jaká je jejich motivace a zda ji lze nějak změnit. Co je pro ně podstatné, jinými slovy jak s nimi komunikovat?

          1. Důvodů může být povícero.
            Sloužení z nich snímá tíži rozhodování. Není třeba shánět informace, ověřovat jejich pravdivost, vytvářet si názory, na základě nich se rozhodovat a svá rozhodnutí si obhajovat. Pán rozhodne, oni se podvolí – opičí.
            Sloužení jim dává možnost vypnout svědomí. Pán rozhodne, co je dobré a co ne, oni se podvolí a mají krytá záda.

          2. Podle mne si slibují, že moc jejich pána přejde i na ně. Alespoň zčásti. Králův služebník se vyvyšoval nad služebníkem šlechtice a ten zase nad služebníkem měšťana. Nic víc bych v tom neviděla. Touhu po moci, kde nemají dost schopností si tu moc vzít sami, tak se přisajou na někoho, kdo ji má.

          3. Myslím že ani jedno není pravda. Jak je (alespoň tyto dva) znám, tak oba si hledají informace, oba si vytvářejí názor. Ale jen takové informace, které podporují jejich názor a názor si vytvářejí podle těch informací. Možná je spojuje jediné – oba neradi nesou přímou odpovědnost v plném rozsahu, oba jsou loajální zaměstnanci, oba jsou pod pantoflem.

            Pro ilustraci – jeden z nich mi vyprávěl, jak ten Bandera byl němci vězněn, když bojoval za ukrajinskou samostatnost proti „zlým rusákům“. Ale že inicioval vyvražďování židů, poláků, čechů a dalších „špatných“ národností, o tom nechtěl ani slyšet. Váhavě na to přistoupil až když jsem mu jako zdroj uvedl jeden významný židovský server, kde jsou tyto informace mimo jiné také uvedeny.

            Neni to vůbec tak jednoduché, na moje otázky najít skutečnou odpověď. A právě tyto odpovědi možná mohou přinést klíč.

  14. Změní se globální politika a tím se změní politika také u nás. Nakonec rok 1989 byl podnícen změnou zvenčí , sloučením Německa a pádem Železné opony a za to můžeme děkovat Gorbačovovi , protože bez něj a dohody s Reganem bychom tady měli totalitní poměry ještě několik let. Žádný Havel ani Kocáb nám skutečnou svobodu nepřinesli , ale Gorbačov , ale o tom se dnes nesmí mluvit, protože to byl Rus, ale co je z Ruska je dnes od ďábla. Ještě bych přidal výrok světového ekonoma a politického experta Jeffrey Sachse: Největší hrozbou pro mír ve světě není Putin, ale NATO!

    1. Generační obměna s bojem o moc jela naplno, „vládnoucí dělnická třída“ toužebně listovala ohmatanými katalogy Neckermann a Quelle, potomci nomenklaturních kádrů obdivovali „západní způsob života“ pokud jím už nežili, ti rozumní si připravovali výchozí pozice pro uplatnění v nových poměrech, spolu s protagonisty šedé a černé ekonomiky, za dveřmi byl osmnáctý sjezd KSČ s projektem změny Ústavy, zrušením článku 4, s volným cestováním do ciziny (výjezdní doložky byly zrušeny už před „Velkým Listopadem“, svobodnými volbami, dovolením prozatím drobného podnikání, připravována hospodářská reforma. „Velký Listopad“ byl vykopnutím otevírajících se dveří. V jaké míře a kým organizovaný, nakolik živelný, s jakými zamýšlenými důsledky, můžeme se jen dohadovat. Možná, že ona evoluční, třebaže relativně rychlá, hospodářskými potřebami vynucená změna politického systému, byla by bývala přínosnější než převrat s vybičovanými emocemi a rozdělující společnost i napříč rodinami.
      Mělo by to být poučením pro dnešek. Pro drobnou trpělivou práci politickou.
      Čokoládový test ve velkém. Jednu čokoládu hned, anebo dvě zítra? Anebo tři pozítří! A ubránit se před těmi
      v budoucnu dožadujícími se další čokolády, protože tu, kterou podle své volby dostali hned, už dávno snědli.

      1. Cestování do ciziny bylo dost nereálné, neb nebyl dostatek valut. Byla ta železná opona a koruna byla nesmenitelna měna. To zařídili ti vrazi z Wall Streetu.

    2. Onen politický vývoj v Sovětském svazu a jeho satelitech byl podmíněn hospodářsky, generačně, kulturně. Důsledek boje protikladů. Jak psal Lenin. Podle Lenina socialismus začal, podle Lenina skončil. Kdyby tehdejší komunisté pokračovali vědecky v marxismu-leninismu, metodou historického a dialektického materialismu, na základě praxe a vědeckého poznání ze všech oborů, museli by dojít,někteří i došli, jenže potajmu, že a proč „komunistický“ systém je neudržitelnou slepou cestou. Tak jak k tomu jiní došli jinou cestou. Jenže místo toho šli cestou dogmat a pavědeckosti svého novodobé ateistické víry, mající veškeré atributy a projevy náboženství.
      Mělo by to pro nás být varováním na na naší cestě.

      1. Jo ten kapitalismus a vykořisťování člověka člověkem je na věčné časy, o tom žádná. A jeho vrcholná fáze je imperialismus a ten končí válkou, protože teritoriální rozdělení světa je dokončeno a to se majitelům kapitálu nelíbí. Takže my víme, jak to skončí,ale na varování nikdo nedbá

        1. Ano, je to v dějinách jedinečná situace, protože na Zemi není kam expandovat. Začíná požírání sama sebe a marnění zdrojů nutných pro expanzi mimo Zemi. Bohužel, není ani vůle expandovat. Protože příliš práce, na víc generací. Co z toho? Carpe diem, život je krátký, po nás potopa, všechno hned, prokousat se od voleb k volbám.
          Dějiny lidstva jsou dějinami náboženství. Nynější civilizace, její kultura, jsou podmíněny náboženstvím. Nejen tím posledním. Náboženstvími. Dávajícími, vnucujícími hodnotový systém. Řád. V přiměřené pyramidální struktuře. Ne příliš ploché, ne příliš strmé. Proměnlivé, v poměru základny a výšky. Podle okolností. Nynější civilizační úpadek je úpadkem náboženství, víry.
          Jsem agnostik.

          1. Je nutné svázat lidskost, neboť je bezbřehá. Nebylo to špatně vymyšlené, dokud to bylo Bohem, jenže člověk expandoval až do vesmíru i přesto přese Všechno… proč vlastně existují slova jako umírněnost, míra, mír, Mup

            1. Houfně „raketou na Mars“ to asi nepůjde.
              Ale pokusy o selektivní decimaci stávajícího osídlení by mohly vyjít, i pokusy o sterilizaci (faktickou nebo finanční) jsou už známy. Číně se neosvědčily.
              Ptám se, jestli současná LGBT+, Green Deal a podobné nápady se vlastně nesnaží o totéž.

              1. Aha, tak já píšu o potřebě svázat bezbřehost lidských vlastností něčím, na určitou míru, pro zachování řádu, což Bohem, čili bázní, to bylo po nějakou dobu ubrzditelné (ale vlastně ztěžka), než člověk vyzkoumal (znovu a zase), jak se věci mají, a že na něj ani snad z vesmíru nikdo nemůže (jen on sám). A tak vedle Člověka Bůh bledne, ale touha ukočírovávat lidskost trvá, a tak.. jak píšete… přistupuje se k něčemu, co může člověk, co beztak dokáže člověk zakusit… a to každý, protože na to má právo! Ech, musí se ta zkušenost tedy zjednodušit… čas není, není totiž čas, začal se zhušťovat, stejně jako prostor. Pokud ten zákon o zachování rozpínavosti je zákon, pak musí zahrnovat i selekci, jinak by to nebyl zákon

      2. Pro rusy je nadějí, že už mají svoje běsy za sebou, zatímco my (západ, EU) se do nich plnou parou řítíme.

        1. Myslím, že Rusy těch běsů zbavil VVP a byl to zase on, kdo v té šíleně velké zemi zavedl (zase s ohledem na tu velikost a národnostní složení) jakéstakés řády a pořádky.
          Bylo to vidět už v roce 2005, kdy se to celé víceméně teprve rozjíždělo. Nebyli jsme příliš daleko od Moskvy, takže nemůžu soudit, jak to bylo v odlehlejších oblastech.
          Bez patosu, nadsázky, ale zato s osobní zkušeností za zády mohu říct, že VVP Rusy a Rusko zachránil.
          Z čehož vyplývá jediné:
          Bude se za něj bít do posledního dechu. Celá Rus to od něj očekává a stojí za ním.
          Takovou podporu lidí, měl u nás naposledy, kdy o něco šlo, gen. Svoboda s panem Dubčekem.

          1. Ano. A Rus je o dost větší.
            Pověst velkého vůdce a zakladatele měl ale i „tatíček“ T.G.Masaryk.
            A od té doby si všechno zlo i dobro zosobňujeme vůdcem: Hitler, Stalin, Putin, Mao atd.

          2. Jen upozornění, jeden člověk nic nezmůže. Spíš to od něj byla odvaha postavit/představit se jako vrchní velitel celé velké skupiny lidí – zachránců ruska. V podstatě je mi připadá jako nějaký jejich mluvčí. Bohužel a dík za jeho odvahu, jinak by už byla rus širá rozparcelována a vybrakována. A je to nádherná i když obrovská země s báječnými lidmi. …

        1. Myslím si, že Vám do toho nic není. Viditelně se vzpamatovala po hadráku dřív než Vy. Soudím podle Vašich zdejších diskusních příspěvků.

          1. Jen aby to kočko šklíbo zase nebyla fáma ,jak jste před časem takové tvrzení neseprávně uvedla na můj příspěvek..))
            Mohla by jste zkusit nesoudit…))

  15. Prezidentskou volbu jsem nijak nekomentoval, ale nějak se z vítězství Petra Pavla radovat nemohu, a to i z důvodu, co bude na Hradě za první dámu. Marta Gottwaldová prý byla žena prostých myšlenek i mravů, ale osobně nebyla zlá. Uvidíme, jak se vybarví vyhravší první dáma.
    Co se týká dalšího vývoje, Petr Fiala utrpěl Pyrrhovo vítězství. ještě po Rychetském vezme Ústavní soud, který nový prezident kompletně obmění podporovateli z řad příznivců pětikoalice. Takže nás čeká vláda jedné strany s naprostou podporou z Washingtonu, Bruselu a Berlína, Kyjeva a Varšavy. A naopak s nenávistí z Pekingu a Moskvy. Pokud někdo doufal, že na ČR nemíří nějaká jaderná hlavice, tak teď je již zcela jisté, že na Prahu, Brno, Ostravu, Bratislavu a Košice už míří. Jsme prostě v nepřátelském táboru vůči Moskvě a nemůžeme s tím nic udělat.
    Až se česká armáda zapojí do struktur Bundeswehru tím chystaným oddílem českých vojáků, budeme označeni za přisluhovače nacistů. Nevyhneme se tomu. V případné horké válce s Ruskem budeme rozhodně spálenou zemí.
    To je jen konstatování daného stavu věcí.
    Andrej Babiš by teď měl ze všech sil objíždět ČR a sdělovat lidem, že hospodářská situace a zaměstnání jde pod vedením pětikoalice do kytek. Ona by šla zu grund už i z důvodů vnější situace ve světě, se kterou česká vláda mnoho dělat nemůže. Ale jak jsme viděli za vlády Topolánka s Kalouskem, česká vláda dokáže nepříznivou vnější situaci ještě zhoršit. Ta naše prodejem elektřiny vyrobené v ČR za místní ceny a prodávané zpět do ČR za ceny evropské – při českých platech.
    Nu což, je taková situace a nejbližší dva roky se nezmění.
    Zůstaňme dobré mysli, ono to pomine, a všichni hrdinové bojů by si měli uvědomit, kde je jejich největším koncentrace. Na hřbitovech.
    My musíme nadšeně podporovat další tažení na Moskvu od západu a připojit se k dlouhé řadě dobyvatelů Ruska. Po Tatarech, Polácích, Švédech, Francouzích a Němcích tentokráte dojde ke spojení všech výše uvedených pod vedením Britů a Američanů. Obávám se, že jsme se zase o 1 s přiblížili na hodinách posledního soudu (Doomsday clock), jejichž hodnota je aktuálně na 90 s, protože ti, kdo o ručičkách rozhodují, si nějak neuvědomují dopad volby Petra Pavla českým prezidentem.
    Ostatně vlk sdílel vtip kolující internetem, co že je to za generála, který potřebuje volby k tomu, aby se stal prezidentem, a že to samé by se v Africe nestalo. Brzy uvidíme, jaké generálské manýry vládnou v duši Petra Pavla, zda je v něm kousek afrického diktátora, či je čestnou výjimkou z pravidla, že generál umí jen velet nebo přijímat rozkazy, ale nikoliv diskutovat s názorovými oponenty a přesvědčit je v debatách.
    Obávám se, že si do roku 2024 užijeme peklo totality jedné strany a názorového proudu, ale opačné opoziční názory nezmizí. A natlakovaný hrnec bez pojistného ventilu povídání na internetu jednou vybuchne. Kdy? Až i dnešním podporovatelům generála dojde, že za ně složenky nezaplatí, a jejich hypotékou zatížené domy a byty jdou do dražby.
    Také nás čeká povinné snížení životní úrovně kvůli pomoci Ukrajině. Moc se to nebude lišit od podpory světových lidově – demokratických režimů.
    O tom, kdo vyhraje, rozhodne Čína. Další kolo bitvy se nebude odehrávat jen u Kyjeva, ale i u Tchajwanu. Uvidíme, kdy dojde na jaderné zbraně, a zda Moskva postupný tlak bude ještě akceptovat nebo jednoho dne spustí jadernou apokalypsu.
    Vývoj není dobrý a naše budoucí vyhlídky jsou dost chmurné.

    1. Pane Gerd.
      Výborně napsané.
      Jen bych dodal,klíčem k ovládnutí světa je Rusko.
      V případě jeho ovládnutí,by zkolabovala Čína,S.Korej,pak Irán,Sýrie,Venezuela,Kuba,takže nás opravdu čeká nelehké období.Tomu všemu,by ani Babiš nezabránil a víme,že není proti EU,ani NATO.Teď je pozdě připojit se k Maďarsku,posílit odpor proti válce,víc států,víc zmůže.

      1. Děkuji za chválu pane zemědělče, ale klíčem ke světu je nyní Čína, a USA to moc dobře vědí. Rusko je jen předstupeň k obklíčení Číny. Ale nezoufejme, EU už má k hospodářskému krachu nakročeno dostatečně a obávám se, že trend je již nezadržitelný. Pak se zase změní vedení země a nynější disidenti budou vládnout. Teď tahá pilku tábor generála ve výslužbě Petra Pavla. Jsem zvědavý na jeho prezidentskou přísahu, on už jednou přísahal – a nedodržel. 🙂

        1. Souhlasím, že klíčem je Čína. Také tu máme jednu odpověď na otázku, proč se válka na Ukrajině tak táhne. Rusové stále bojují na půl plynu, aby zaměstnávali EU a USA na Ukrajině a tím získali čas pro Čínu, aby se dozbrojila a připravila na střet s USA kvůli Tchajwanu.

          1. Moc komplikovane?
            Navic si nemyslim, ze by Cina opravdu vojensky Taiwan napadla. (doufam, ze se nemylim)

            Rusove to natahuji, protoze jedine tak lze rozlozit zazemi nepritele, v tomto pripade EU.
            Bez podpory se Ukrajina rozpadne sama.
            Plany gaucovych strategu na mobilizaci milionu Rusu a naslednou prevychovu (okupaci) Ukrajiny jsem tu cetl skoro cely minuly rok.
            Co by to udelalo s ruskou ekonomikou a spolecnosti si asi umite pedstavit. To je vlhky sen vsech Kissingeru a Sorosu.

            Jinak Cina se s USA stretne, az kdyz USA nebudou vedet kudy kam. Pak si ti spravni hosi uz nejaky duvod najdou. Treba nejake ty ZHN.

            Ted to ale vypada mnohem nebezpecneji na Ukrajine, zvlast EU se do role valecnika nejak moc vzila a s USA za zady se citi nabusene.

    2. A zapomněl jsem na naše budoucí zavedení eura. Takže pár rada předpovědí, jak se v dané situaci zachovat.
      Přijetí eura bude logickým důsledkem vítězství generála. Nebudeme se dohadovat, zda jej přijmeme, ale kdy. Že to bude pro českou ekonomiku pohroma, je lhostejné.
      Euro přijmeme jako ekvivalent měnové reformy v 1953. Nejdříve ale musí dojít ke zkrocení inflace na hodnotu 2-3% a to bude dlouho trvat. prvním krokem bude stabilizace cen energií (bez toho inflace zkrotit nejde), stabilizace hospodářství a snížení inflace na těch cílených 2% ročně.
      Jakmile bude stanoven termín přijetí eura, na nic nečekejme a vyměňme úspory v CZK za EUR. A pár dní před tím termínem přijetí nakupme zásoby.
      Proč? Důvodem je, že při každém přijetí eura dojde ke zvýšení cen. Kurz pro převod místní měny na euro je pravidelně o cca. 15% horší. Tomu se lze vyhnout včasnou výměnou úspor v CZK za EUR. A okamžitě po zavedení eura dochází k nárůstu cen v obchodech.
      Takže stručně lze shrnout. Jakmile se rozhodne o zavedení eura, vyměňme si úspory za EUR, uspoříme asi 15%. Místo šetření peněz v CZK na bankovním účtu je daleko lepší nakoupit zboží, které vydrží, a až pak teprve zbytek peněz nechat vyměnit z CZK za EUR v horším kurzu.

      1. Myslím si, že na zkrocení inflace na 2 – 3% nikdo čekat nebude. Zkrotit inflaci totiž místní eurosoudruzi nejsou schopní, to by se v Bruselu načekali. Přijde rozkaz z Brusele a přijme se hned. Buď se změní pravidla pro přijetí nebo to bude Bruselem vydáváno za vstřícné gesto – přijímá se i když neplníte.

        1. User i pro pana Gerda.
          Až všechno podraží a už nebude kam ještě zdražovat,ustálí se ceny,pak dojde ke snížení inflace na oznamovanou inflací ČNB,ale už nikdy neklesnou ceny na úroveň roku 2021.Předpovídá se i propad kurzu koruny,tak až potom může dojít k přijetí EURA.

          1. Těch 15% skokový nárůst cen je dáno ECB, která záměrně stanovuje kurz přepočtu při přijetí EUR o oněch 15% horší než je skutečnost. prostě devalvace a výprodej zbytků majetků.
            Zajímavé bude také sledovat, jak se generál postaví k požadavkům sudetských Němců, i když jich už moc naživu asi nebude. Většina současných členů sudetoněmeckého landsmanschaftu se narodila po 1945.

      2. Zdrazeni potvrzuji.
        Byl jsem ve Spanesku, kdyz prijali euro. Po Novem roce bylo vsechno skokove drazsi.
        Holandani mi taky rikali, ze prisli o 15% uspor.
        Proste je to trik, jak snizit statni dluh skokovou inflaci, a jese se za to pochvalit.

        1. Já tohle zažil v Německu. Po přijetí € a následném ukončení plateb v DM byla například obyčejná houska, která dříve stála 20 Pfennigů jako zázrakem za 20 eucentů.

      3. Včasná výměna CZK/EUR je rozumná. Velcí hráči budou znát směnný kurz v předstihu a určitě vydělají – jako na Slovensku
        Rozumné je nenechat všechny peníze v bance, držet finanční rezervu mimo systém a nespoléhat jen na euro. Právě teď je dobrý kurz CHF/CZK a Nok/CZK. Měny, které nejsou pevně svázány s unií.

        A držet se starého židovského pravidla třetin. Při resetu myslet na bail-in pravidlo, kdy peníze v bance už nejsou vaše a vkladatel je jen věřitelem banky se všemi důsledky. Na Kypru by mohli vyprávět.

    3. Dobře napsané, s jednou opravou. Bába by si teď měl místo objíždění udělat dovolenou, snad s výjezdem za hranice všedních dnů aby nabral síly a aby šestikolka a spol. měli čas ukázat lidu co míní a udělá. Nic jiného lidi nepřinutí myslet, než vlastní zkušenost. Dle „slavnostního“ prohlášení při ohlašování „vítězství“ bylo jasně slyšet a vidět, že se jej pořád ještě bojí a asi vědí proč. Jedna neví, nebo spíš se domýšlí, co by je ještě mohlo napadnout – poslanec neposlanec. Při té sestavě a poddajnosti obou komor… nevím, nevím.

  16. Myslím si, že poté, co Pjotr Signalovič Fialenko a jeho skvadra pokryli od obou komor parlamentu, ÚS, školství (skrze neziskovky) i více méně Prezidentský stolec. Sice se Pavel snažil alespoň tvářit, že si sám sehnal podpisy, ale ve skutečnosti se vše zase propojuje v „neziskovém“ sektoru a penězích i zájmech, které stojí za jeho zvolením (počkejme si na ty spolupracovníky Pavla na hradě a tiché emince typu Kolář). Ostatně Fiala, Čaputová a Pavel po volbě – to je taková ukázka, kdo ke komu patří.

    Takže pozitivum je, že je pětihlavá saň odpovědná nyní za vše, bez výmluv. Bude čím dál těžší hledat vnitřního nepřítele, který by byl pro cca 80% masu populace uvěřitelný ve vztahu ke klesající životní úrovni a omezování svobod. Takže budovaný vnitřní nepřítel bude muset být stále větší, méně uvěřitelný a absurdní. Jsme typově někde kolem roku 1950…

    Podle mě jak SPD, tak ANO narazilo na své limity dané primárně jejich leadery. Je načase začít budovat novou politickou stranu, která by měla masovou členskou základnu a pracovala od spodu.

    Stávající saň představuje rozkročení z leva do prava a spojuje ji jenom myšlenka, že jsme součástí nadnárodních struktur a musíme plnit roli, kterou nám tyto struktury přiřadí. Když to bude role mouřenína, tak mouřenína.

    Takže zaměření na pilnou práci, vlastenectví, samostatnost, odpovědnost… Stačí dosáhnout do poslanecké sněmovny a pracovat konzistentně 10 a více let. Do tohoto hnoje jsme nespadli přes noc, ani z něj přes noc nevylezeme.

    A ještě jedna myšlenka. Lidé jsou v podstatě snadno ovlinitelní. Jinak by volby většinou nevyhrával ten, kdo dá do kampaně nejvíce peněz. Takže buď je nutné nabídnout peníze (ale kde je brát?), nebo ideu, kterou nelze tak snadno koupit.

    1. Argonaut

      Další politická strana je hloupost, lepší by bylo spojit síly a udělat si svoji Pětikolku, která se nebude orientovat na lízání zadnice USA, NATO a EU.

      1. já ale nevidím u těch stávajících stran ochotu spolupracovat a dělat odspodu. Mají pár lidí v čele a hlavně makají na tom, aby je nikdo nepřerostl.

        Raichl to staví na modelu, že má odborníky, dejte mu hlas a oni budou dělat, co uznají za vhodné.

        Šlachta zmizel, asi splnil svůj úkol.

        Trikolora – tam jsem ztracen, o co jim jde. Táhl to nějakou dobu mladý Klaus a pak se nenašli

        SPD – byť již odemě dostali hlas, bylo to spíše proto, aby nepropadl jinde…, přijde mi, že japonec nenechá nikoho přerůst přes něj

        Svobodní – teoretici, odkud kdokoli s trochou praktického rozumu utekl

        Nevěřím, že se může spojit tento pytel blech vedený narcisy. Kdo z nich si vypustí rybník? Budou se hádat o to, kdo má o 10 voličů více…

        1. Hmm dle mého pozorování: Můra byl s pětikolkou vlastně takový ten bájný kůň, kde jen odebíral opozici hlasy a Šlachta, co ač kdesi vyhrál, stejně jej nepřijali. Ten teprve včil ukáže své kvality… uvidíte.

        2. Presne popsano.To je ten pravy duvod, proc Babise voli tolik lidi.
          Ostatni strany jsou totiz temer neviditelne, nebo znemoznene.
          Japonec je vyjimka, dlouho jsem se ho zastaval, ale po nominaci toho mimone je vsechno jasne.
          Prodavac deste, nic vic.
          Trikolora mela potencial, ale na Klause ani neco vytahli, a on nemel nervy se nechat vlacet medii jako Babis, a ani penize.
          Svobodni mi nikdy k srdci neprirostli. Takovi elitari a navic tam maji nejake ty dinosaury z ODS devadesatych let.
          CSSD se dobrovolne splachla sama, ted se asi perou o to, kdo se na prodeji Lidaku napakuje.
          U Rajchla nevim, ale chtel bych mu dat sanci.

          Takze dost pusto.
          A to jsem radsi nezacal o odborech…

    2. Ja som to uz kedysi pod ktorysi clanok pisala … existuje dohoda co CHCEME (ZMENIT)? Co ma byt/ostat statne, co sukromne, ako/ci bojovat proti chudobe, co je prijatelne, co dokazeme tolerovat a co budeme postihovat, mame stanovene ciele a tabu? Ja osobne, blondynkovsy, si myslim, ze nemame … nechceme fialovu vladu tak, ako slovac nechcela Fica … ale dostali presne to iste co mali, len v zapadnejsom baleni … a asi sa im to zacina zajedat … a asi to dopadne rovnako aj tu … aj kebyze sa vytvori nova strana, ktora pojde starym smerom, len v krajsom baleni. Mne, ako blondynke, sa to javi, ze jedina zmena je v tom, ci pokracujeme so zatatymi zubami, alebo s juchanim … poslednymi volbami sme zvolili juchanie, nic ine.

      Na druhu stranu, je otazka, ci je vobec mozne dohodnut sa na inych tabu a cieloch nez mame dnes nadiktovane od nasich vladcov.

    3. Ano, výsledkem těchto voleb tu máme uskupení, co ovládlo všechny mocenské pilíře a má za zády i média a většinu voličstva a je v souladu s aktuální ideovou linií Západu. Ale přesně tím má teoreticky i obrovskou zodpovědnost. Všecky průšvihy by tím měly jít za nimi. Ale to je pohádka. Predpokládám, že místo odpovědnosti v případě průšvihů pro odvedeni pozornosti nastane hledání viníků – v prvé řadě vně systému. Tady mam za to, že přijdou na řadu desoláti, ale to jsou malé ryby, takže bych to pak viděl např na pokusy o zákaz SPD či pod. No a v dalším kole přijdou na řadu zrádci ve vlastních řadách. A jak to vidím já, bude na nějakou rozumnou změnu potřeba tak jedna generace…

      1. Vsechny prusvihy pujdou za Babisem.
        Pokud nahodou ne, tak tedy za Putinem.
        Pak se nabizi jeste Cina.
        Tolik te odpovednosti.

        Take jsem si behem devadesatych let myslel, ze s novou generaci prijde zmena, az proste odejdou ti prekabateni komunisticti aparatcici, kteri heslo „kdo nekrade okrada svoji rodinu“ doopravdy dotahli k dokonalosti.
        Jenze pak jsem videl, jak zacinaji uplne stejne krast jejich dorustajici deti, Nebo si aspon planovali stejne „obchodni zamery“, kde bylo hlavni neco nesplatit, nekoho uplatit, ci vytunelovat.
        Byl jsem ve stejnem veku, byli to mi spoluzaci.

        Zakaz SPD toho moc nevyresi, protestni strana vznikne jinde.

  17. 50. léta resp. normalizace jsou zpět. Pro většinu z mé bubliny zbývá jen pasivní rezistence s opatrným sypáním písku do soukolí neomarxisticko-fašistického systému.

  18. Vidlaku,

    pokud vim, tak policie predvolava pisemne a nikoliv po telefonu. Kdyz pribehnete jako pejsek na zavolani telefonem, uz jste v nevyhode.

    Nejaky takovy sobotni telefonaty abyste v pondeli prisel – fakt to neni for? Fakt by udelali tak zavaznou procesni chybu hned na zacatku, kdyby vas fakt chteli „dostat“? Ale co uz, kdyz spravni organ dela chybu nechame ho ji delat, dokud se nam to hodi!

    Meli by vas ale spravne predvolat dopisem, kde bude jasne napsano, co po vas chteji (podat vysvetleni?) a k jake veci a take naznacene nejake zakony a pragrafy, kterych se vec tyka. Na ty se vas(e) advokat(ka) muze pripravit a hlavne at jde s vami osobne na tu policii a dohledne na to, ze budete mlcet, kdyz memate mluvit.

    Zatim jeste mame presumci neviny a neni ostuda podepsat jednu jedinou vetu: „V dane zalezitosti odmitam vypovidat.“ At si policie shani dukazy, kde chce, je jich tady na to jako much. Zjistovani slutecnosti je prace policie, vy nejste povinen ani placen za to, ze jim budete pomahat.

    1. Mě si zavolali telefonicky a bylo u toho Vojenské zpravodajství. Zápis z výslechu jsem sice četl, podepsal, ale nedostal do pracek. Takže Vidlák může očekávat, že má na sobě razítko nepřítel státu vhodný k prověření a sledování.
      To není procesní chyba, ale záměr.
      Vidláku, při výslechu budou otevřené dveře a ve vedlejší místnosti někdo bude důsledně naslouchat.

      1. No dobře, ale na nějaký telefon člověk nemusí reagovat.
        Jak se prokáže autenticita toho volajícího – tedy že jde o toho, za koho se vydává?
        E-mail bez elektronického podpisu také není považován za průkazný.
        Vždycky se to dá hrát způsobem:
        „Já myslel, že jde o vtip. Takových telefonů už jsem měl několik.“

        1. Proč se snažíte to tak komplikovat? Již několikrát mi zavolala Policie, vždy ze skrytého čísla, domluvili jsme se na čase, který mi nejvíce vyhovoval, zašel jsem tam a do hodiny jsem byl venku. Proboha proč si korespondovat, natahovat to a dělat si problémy?

          1. Protoze mame pravni stat a ten ma nejaka pravidla? Protoze na zaklade vasi vlastmi vypovedi proti sobe vas muzou strcit do basy? Protoze existuje asi 3000 (ano, tri tisice) skutkovych podstat prestupku a asi 1000 trrstnych cinu a vy nevite, zda vysvetlenim sveho jednani neporusujete jiny predpis.

            A presne tohle oni chteji – zavolaji pejsku k noze a pejsek nakluse. Ani hovno slavny soude. Hezky papir do ruky – co chteji, po kom a na zaklade ceho (zakon, paragraf). Existuji totiz paragrafy, na zaklade kterych predvolava PCR a na zaklade kterych predvolava mesto / straznici, napr. A ne, nelze to zamenit. Pokud mesto napr. predvolava na zaklade paragrafu, dle ktereho muze predvolavat jen policie, tak fuck-off.

            Tak presne proto. Jsme PRAVNI STAT. Oni musi dodrzovat pravo v prvni rade, kdyz to chteji po nas.

            1. A jeste pridavek: Obcan muze vse, co mu neni zakonem zakazano a musi jen to, co je mu narizeno.

              Urednik / policista muze jen to, co ma zakonem dovoleno a nesmi nic vic, nez mu zakon narizuje udelat.

              1. To bylo prvni, co me pri cteni dnesniho clanku napadlo.
                Jak Vidlak vi, kdo mu volal?
                Predstavit se jako Policie muze kdejaky hejhula.
                Podle me to budto udelali schvalne, protoze cim mene pisemnych podkladu, tim mene prostoru pro chyby, advokaty atd. A to by naznacovalo, ze jsou za tim nejaci ti cuckari, jak tu pise Gerd.
                Nebo proste Vidlaka zkouseji, jestli se dostavi bez odmlouvani.
                V kazdem pripade, po vyslechu uz bude mit Vidlak zalozenou slozku, a tedy bude se o nem moci referovat jako o „vysetrovanem“, ci „vyslychanem“.
                A to se vzdycky k pospineni hodi.

                1. V mém případě se představili, domluvili jsme si schůzku v budově Policie, a postupně tam přibyli ještě další lidé do vedlejších místností. Jednalo se o dvě skupiny, přišly samostatně, a pokaždé jsme musel odpovídat na stejné otázky znovu. A nebylo to kvůli ověřování, zda mluvím pravdu, ve vedlejší místnosti skutečně někdo byl. Navíc jsem jim viděl záda, když odcházeli, a nějak to blbě zkoordinovali.

  19. ,,Většinový volič nám nevěří, že jsme na pokraji války, nevěří, že se chystá jejich ožebračení a nevidí problém v omezování svobody slova,, – to je prostě ono – nevidí problém v omezování slova – tato velká skupina čerpá jen z mainstreamu (kde 100x opakovaná lež se stává pravdou – např Babiš straší válkou – skutečnost – Fiala, Černochova, Lipavský – všichni : jsme ve válce – Babiš:chci mír ne válku, chci mírová jednání…) a nezajímají se o alternativní informace z naší bubliny. Tady u nás na Jižní Moravě (okres Hodonín) vyhrál Babiš, ale mladí o generaci vedle mne už volili Pavla (na otázku proč – neví proč, ale nechtějí zlého stbkáka Babiše …- tak volili soudruha Pavla a já si teď připadám jak v Chile…
    Příští parlamentní volby dopadnou taky špatně – nevěřím že dokážou postavit společnou kandidátku Rajchl, Svobodní, Trikolóra, Přísaha atd ….SPD ani neřeším(škoda Foldyny) To Fialový hnus to zase dá – i Piráti půjdou do koalice znovu – bo výhody převáží a radši zapomenou jak je překroužkovali Starostové.

    1. Já těm výsledkům voleb moc nevěřím. V Americe vyhrál evidentně Trump, ale presidentem je Biden. Že by to u nás neměli také ošetřené? Nevěřím. Kalousek se také v tom smyslu vyjádřil. Takže všechny úvahy, co se týče voleb stojí na vodě.

    2. A proč nezaloží koalici – SPD + všechny malé strany. Dostali by se mezi 15 – 20%. Limit pro takovou koalici je myslím 11%, což by s SPD měli zajištěno.
      Kroužkováním svých stran by zjistili sílu v % a od toho by se odvíjeli funkce a další prebendy v takové koalici.
      Mají na složení dva roky, za tu dobu by se mohli dohodnout a vytvořit si nějaká pravidla a kritéria podle kterých se budou po volbách řídit.
      Taky by asi pomohlo, kdyby jim jejich voliči dali najevo, že je mimo koalici nebudou volit!
      Sami od sebe se asi nespojí, možná by potřebovali trochu postrčit…
      Jo, je to laický a prostoduchý názor, ale bez široké koalice se nikam nedostanou.

  20. Kámoš , se kterým se jako s jedním z mála můžu otevřeně bavit o politice, se v minulosti hrozně bál toho, že by Babiš mohl získat většinu. Že prej by potom zavládl policejní stát a tvrdá cenzura, a že by všecko, fšecičko skoupil a ovládnul a nastolil by korporátní fašismus. Tak volil nejdřív pětikolku, pak znovu pětikolku, protože přece totalita a Babiš a teď to šoupnul generálovi, protože přece totalita a Babiš. Takže se teď dostal do situace, kdy najednou nemá argument na to, když svojí volbou (jako mnoho dalších podobných) docílil toho, že máme vládu jedné strany po 33 letech 😀 .
    Vítejte v České schizofrenní republice. Nebo snad České sluníčkové republice ? To spíš, protože teď už vlastně hrozba Babiše pominula a jsou tam ti jedině a vždycky správní a média o tom budou muset patřičně informovat. Očekávám, že budu denně slyšet o tom, jak „Tato země vzkvétá.“
    Očekávám, že dojde k důchodové reformě, k reformě stavebního zákona, digitalizaci a k tomu, že denně poroste 500 km dálnic, atd….
    Mají přece nejsilnější mandát ne, tak přece ho neprodrbají ?! 😀 😀 😀 😀 ¨
    Ne teď vážně, zpátky do reality. Žádný reformy nebudou. Je třeba připravit technické zázemí pro naše západní partnery a umlčet vesnické primitivy a ty kokoty z pohraniční.
    Systém jako takový musí prostě jen vyhnít.
    To může trvat klidně i 20-25 let.

    1. Reformy podla mna budu. Stat bude stale menej platit a ak chcete viac potom dostat, zaplatte si este niekde u sukromnika pripoistenie. Hovori sa tomu privatizacia, len tu stat za uvolnovanie trhu nic nedostane.

      1. s tím připojíštěním opatrně. Došlo mi vyúčtování za loňský rok a nestačila jsem se divit. Náklady či prošustrování nejen toho co stát přispíval ,ale ještě slušná část z toho co by mělo být uloženo. s omluvou Cituji“ uvědomujeme si že výsledky za minulý rok nejsou příznivé, ovlivnila je nestabilita na finančních trzích, válka na ukrajině , vysoká inflace a ceny energií“. Ale snaží se dál nákupem vysoce úročených dluhopisů s dlouhou dobou splatnost a jejich pozitivním hodnocení již za rok 2023″.
        a včil babo raď.

        1. Pojištění je strašně důležité. Zajisťuje plynulý finanční tok mezi Vaší finanční krabicí od bot a pojišťovnou. V opačném případě hrozí, že se Vám obsah krabice začne zapařovat.

  21. Vidláku:
    Hele, ať už předvolávka PČR, znamená cokoliv. Jako, že jasně může jít jen “podání vysvětlení”, nebylo by od věci znovu zveřejnit č. účtu, a udělat ofiko sbírku? Ono z vazby se špatně vydělává a zabezpečuje rodina, vazba se v ČR umí protáhnout i na pár let, to nestraším, to vím. Vazba sama, stojí cca 20,000 Kč/ rok, a i když se obhajoby ujme paní Klára (jinak by na palmáre přišly také pěkné peníze), tak se tam za všechno platí..
    Teď asi začnou “lézt tlusté do tenkých” a Vy jste ležel v žaludku příliš mnoha lidem, kteří nyní slaví Generálního Prezidenta…
    Jo, co případ Ječmínek?

    1. Verbální trestné činy jsou prakticky všechny „jenom“ přečiny, tedy trestné činy se sazbou do pěti let max. U takových trestných činů může vazba trvat maximálně jeden rok (§ 72a odst. 1 písm. a) tr. řádu) a na přípravné řízení, tedy do podání obžaloby , z toho může připadat maximálně třetina. Nečetl jsem tady nic, co by zavánělo verbálním trestným činem a jak by Vám potvrdil Zakladatel, který moji totožnost zná, jsem k takovému závěru poměrně dost kvalifikován. Navíc pro vzetí do vazby musí být shledán alespoň jeden ze tří zákonných vazebních důvodů (viz § 67 tr. řádu) a nějak mne nenapadá, který z nich by to u Vidláka mohl být. Strašíte tedy naprosto zbytečně.

      1. Na našeho Vidláka se nehodí nějaký § ohledně politické činnosti, utloukl by polismeny svými argumenty.
        Tak si myslím, že se bude jednat o zástupný problém, a tím je „nedovolené podnikání“ v souvislosti s tiskem jeho knihy.
        Rada panu Vidlákovi, vemte na policii konvičku „prdelačky“, ať je to stylové.

        1. Také by to mohla být nelegální zabíjačka, nelegální chov vepřů a ostatních domácích zvířat, nedodržení hygienických předpisů při zabijačce (stačí, aby třeba dal řezníkovi jako výslužku jitrnici),
          nebo třeba stížnost nějakého eko-bio aktivisty třeba že prase trpělo a že jeho kvičení bylo slyšet až před barák, nebo jen proto, že Vidlák jí maso a zanechává velkou uhlíkovou stopu…

          1. Nedodržení hygienických předpisů při zabijačce podle Vás řeší policie? Co má společného nedodržení hygienických předpisů s tím, že někomu daruji jitrnici? A co si mám představit pod pojmem nelegální chov vepřů? k malochovu, kdy máte v chlívku jednoho nebo dva, je podle Vás třeba povolení? A dokonce za to hrozí vazba? 🙂

            1. U Waltra Krafta byl záminkou k zásahu policie jeden článek v málo čteném internetovém magazínu.
              Nevíme, jakou záminku si k předvolání vzali, ani jaké oddělení policie to bude řešit.

      2. Straším? Možná jo, a mé obavy jsou přehnané. Ale chtěl bych Vidlákovi pomoci a tou pomocí neuškodit. A také vím, jak česká justice bohužel funguje, “utaháním po soudech” zničí život i nevinnému. Zaměstnavatel to také nemusí ustát, prostě Vidlák tahá za kratší provaz.

  22. I tímto prosazením Pavla na prezidenta,je poznat tlak USA na další vývoj ve světě i na Ukrajině.
    Jinak řečeno i kandidát Izraele musel ustoupit z cesty.
    Babiš není alternativa a už vůbec ne levičák,jediná cesta bude co nejdřív založit novou stranu,odborníků se najde dost,třeba i pan Drulák,pan Beran,pan Vidlák svolavatelem.

  23. Na takovy telefonat reagovat nasledovne:
    1. Zasmat se a rict hlasu na druhe strane, ze u nas je svoboda slova zarucena, cenzura nepripustna a ze jste je prokoukl jako vtipalky a ocenil vtip.
    2. Najit si slusneho pravnika, ktery bude mit odvahu pracovat ve prospech potencialniho politickeho vezne a riskovat, ze se jim stane taky.
    A cekat na dopis.

    Vim, ze mate pana Rajchla a pani Samkovou. Ale doporucil bych i cetbu blogu Paragraphos.

  24. Z upoutávky na ČT 2 : „Za úspěch našeho prezidentování budu považovat náš úspěch“. Tak nevím, co si pod tím mám představit…

  25. Věřím ,že za určitých podmínek nám může pomoci ,,ruský tlak“při plnění ultimata mírně nad jeho vymezení.
    Nebo jinak : ,,věřím analytikům ,které čtu“ a nové ,,Maltě“/není to překlep,ostrov ani spojovací materiál/

    Díky emocionálnímu článku K.Samkové a článku Vidláka nabádajícího ke smíru, jsem se v jeden volební den stal babišátkem k volebnímu úkonu..
    Děkuji také všem ,kteří chtěli hodit prázdnou obálku nebo ji nehodit vůbec,že ji nakonec hodili s Babišem.

    Pokud nenastanou další proměnné,hodím při příštích volbách hlas ANO a SPD, bez zájmu minu,to bude mé vymezení proti politickým, fialovým kšeftům pana Okamury,který jak ukázal, občany nespojuje.

    Mohu se mýlit ale myslím si ,že občany na demonstrace lehce a početně pořadatelé nezískají.
    Někteří z nich si totiž budou pamatovat ,že jejich demonstrační hesla opakovaná a pronášena ústy pana Bašty nebyla vyslyšena.

    1. Není zač. Jako správná bába jsem se nechala přemluvit a tomu Babišovi jsem to nakonec hodila.
      😍
      Od vás bych velmi přivítala upřesnění Okamurových zločinů. A hlavně sdělení, CO by měl dělat jinak.
      Potom byste mohl poradit i Lepence, ta to taky mrví, třeba nechala Erika Zelmoura, aby okradl stranu o 4% hlasů. A pořád není schopná s někým koalovat a už vůbec mít většinu v parlamentu. Ale furt žvaní.
      O pernamentně rozpadající se AfD hanba mluvit.
      Všichni jmenovaní si rádi nechají poradit, jak se správně chová lídr opoziční strany.

  26. Ve zbranove skupiea na FB se rozebehla bourliva diskuze, jak zvoleni Pavla ovlivni civilni drzeni zbrani, zda nehrozi nakonec odzbrojovani obcanu. Zde zajimavy nazor jednoho : „Teď je na pořadu dne nacifikace a militarizace. A režim vidí, že nejlevnější pro něj zatím je, když se budeme militarizovat sami za svoje. Nacifikaci si pravda bude muset trochu zaplatit, ale myslím že i to se daří celkem levně, někdy zadarmo. A volba protektora na tom zase tak moc nemění, je to jen konsolidace moci po ovládnutí poslanecké sněmovny, senátu, Ústavního soudu a regionů. To co se stane by se mimochodem stalo i kdyby si tam sedl ten druhý gauner. Jen by víc kecal a hůř vypadal a dělal to “pro lidi” a ne pro “řád a klid”. K odzbrojování by tu došlo v okamžiku, když by se jejich páníčkům podařilo zlomit ruský odpor a rozbít Ruskou federaci, jak plánují. V tom okamžiku by přišli o strašáka a mohl by pokračovat předchozí trend odzbrojení populace Evropy. Možná to bude režim teď uplatňovat v rámci šikany a likvidace opozice, ale plošného odzbrojování se zatim nebojím.“

  27. Verim, ze som spustu perel preskocila, pretoze len zabijam cas, nez mi zavola zakaznik skrz planovanu odstavku, aby som mu vypla masiny. Ale toto som ‚vyhmatla‘ na prvu dobru z clanku, ktorym som len skrolovala … akoze hovorit o mieri je ostuda? Nezabudnutelna? Medzinarodna? … tak pokial Babis prehral preto, ze je proti vojne, tak pan Boh s nami, a zle prec

    „Zazněla památná slova: „Ne, určitě ne. Myslím si, že je potřeba mluvit o míru… V žádném případě bych neposílal naše děti a děti našich žen do války.“ Což mu přineslo domácí i zahraniční kritiku a ostudu, ze které už se Babiš nevykroutil.“

    1. Z toho se nevykroutí. O míru hovoří jenom dezoláti placení Kremlem.
      Investigativci by měli zjistit, kolik rublů přistálo Andymu na účtu.
      🤔

  28. Včera, když jsem viděla jak vítají zvolení Pavla, jsem si vzpomněla na bývalý režim.
    Také byl jásot nad zvolením Gottwalda.
    Tak uvidíme jak dlouho budou blbečci jásat.

    1. Liberální demokraté už řadu let s chutí sundávali zarámovaného Zemana a stavěli ho ke zdi.
      Generála Krasavce budou brzy věšet. „A tak to ma byt, tak je to spravne!“
      „Bo fix!“

Napsat komentář: fotrák Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *