28 března, 2024

Není to normální lichva?

Minulý týden byl bohatý na hosty. Postupně se zmíním o všech, o víkendu jsem měl první letošní zabijačku a to bez návštěv už vlastně nedělám, ale dneska vám poreferuji o někom, kdo mi udělal opravdu radost. U mého stolu jsem měl Rostislava Čubu. Ano, syna TOHO Františka Čuby, který ve Slušovicích vytvořil baťovskými metodami podnik, který byl tak unikátní a úspěšný, že se nehodil ani do socialismu ani do kapitalismu.

Tři hodinky jsme si moc pěkně popovídali.

Zavzpomínalo se na minulost, jak ve Slušovicích stavěli most, jehož stavba byla projektově rozplánovaná na šestnáct měsíců a oni ho postavili za šestnáct dní… a rovnou dva vedle sebe, mě hodně zajímalo, jak během krátkých několika let zvýšili plošně dojivost krav v celém Československu, jak zvýšili během jednoho roku výnos kukuřic o mnohem víc než dvacet procent, ale to byla jen taková omáčka…

Oni ti Čubové jsou skutečně vizionáři. Většina našeho rozhovoru se netočila kolem minulosti, ale kolem budoucnosti. Pan Čuba mi nasvítil směr, kterým jsem se ještě nikdy nepodíval, protože mě to prostě nenapadlo. Starého pana Čubu to napadlo už dávno a pan Čuba mladší tomu nezůstává nic dlužen. Ukázal mi pár grafů, vysvětlil mi jejich smysl a…. já vám to vlastně ani nemůžu napsat, protože byste to asi nepřijali a jednom bychom se tady hádali o pojmech. Jo, postupně vám to všechno napíšu, rozepíšu a vysvětlím, ale potrvá to. A vy, co si myslíte, že vás Vidlák zbytečně podceňuje, vám pustím jen jednu drobnost – Zavedení digitální měny. Snesete to? Pokud ano, mohu pokračovat dál.

Většina vizí je vlastně hrozně jednoduchá. Jen člověk musí unést tu přímočarost a vydržet ránu své ješitnosti, když se ukáže, že myslel blbě a někdo jiný myslel podstatě lépe. Že se prosazuje něco, co sám nechtěl a prosazuje se to, protože to je lepší, silnější, výkonnější a schopnější. Že některé trendy jsou v podstatě zákonitostmi a nemá smysl s nimi bojovat. Že se některé věci prostě stanou, i když se nám to nelíbí. Když jsem s Čubou mluvil, měl jsem chvílemi pocit, že je to vlastně jen o nutnosti se smířit s nevyhnutelným a využít to ku svému prospěchu.

Ale o tom to dnes nebude. Ještě hodněkrát se k Čubovi vrátíme. Dnes se budeme držet mnohem přízemnějšího, ale bezprostřednějšího tématu, které se nás bezprostředně dotýká. A tím je zvyšování cen elektřiny nad jakoukoliv myslitelnou míru. Když jsme toto téma nakousli, Čuba to ohodnotil jednoduše:

Vyrobit u nás kilowatthodinu energie stojí korunu. Se vším všudy. Dokonce i v dnešní předražené době. Pokud si ovšem kupujeme tutéž elektřinu na deset korun, tak je na tom marže tisíc procent. Nejmenuje se to náhodou lichva? Nemáme náhodou paragraf 218 trestního zákoníku? Přečtěte si ho a zjistíte, že to lichva je. Nezáleží na tom, že někdo vymyslel systém burzovních spekulací, které to umožňují. Lichva má v zákoníku svojí definici a tohle jí víc než dobře odpovídá. Máme nějakou policii a ta by to měla vyšetřit, ne?

A tak vymyslel žádost o prověření, zda nebyl spáchán trestní čin. Někdo tu prodává elektřinu s marží tisíc procent. Vypadá to skoro jako zločinné uskupení, které ohrožuje samé základy tohoto státu. Hrozí nám výpadky proudu, hromadné propouštění, hrozí nám energetická chudoba a přitom k ní není žádný důvod. To je slušný zločin, ne?

Kromě toho, že demonstrujeme, tak tu máme celou řadu policejních orgánů, kteří se tím snadno mohou zabývat. Stačí jim jen poslat příslušný dopis a vybídnout je, aby konali.

Jasně, když přijde jeden dopis, tak se nestane nic. Ale když jich budou stovky a tisíce, všechny poslané doporučeně, tak si na to budou muset na policejním ředitelství svolat nějakou poradu. V diskusi na poradě zjistí, že se různí právníci mohou začít ptát, co s těmito oznámeními policie dělá. Mohou se ptát různí novináři, redaktoři a další hlídací psi demokracie. Musejí to mít zapsané v došlé poště a protože byrokracie je byrokracie, musejí u toho mít štempl, jak to vyřídili. Musí se k tomu vyjádřit nějaký nadřízený, tomu se nebude chtít, aby náhodou neudělal něco blbě. Nějaký státní zástupce může zažít horkou chvilku, jak se ho někdo od Parlamentních listů zeptá, proč to shodil ze stolu. Nějaký vládní politik bude muset vzít na sebe to, že před kamerami bude muset říct, že paragraf 218 trestního zákoníku se na to nevztahuje. Oni nebudou mít chuť tohle udělat, protože na tom se dá jen prodělat.

Tak si třeba někoho z ČEZu pozvou k podání vysvětlení. Ten si tam sedne, policie se ho bude ptát a on může kváknout nějakou blbost, která se dostane do protokolu. To může nějaký aktivistický právník vzít a rajtovat na tom. Atd, atd. Prostě pojďme využít samotné zákony ve svůj prospěch.

Je to jednoduché – Čuba sepsal mustr. Stačí kliknout. Ke stažení ho máte zde:

https://www.vidlakovykydy.cz/zadost_o_provereni.docx

Je to normální wordovský soubor. Stačí dopsat jméno a adresu, zjistit, které krajské policejní ředitelství je to vaše, podepsat se, strčit to do obálky a doporučeně poslat. A není to napsané jako dogma. Nelíbí se vám v tom textu něco? Tak to vymažte. Chcete tam něco dopsat? Tak to tam dopište. Nemáme na to žádný kopyrajt.

Není žádný důvod říkat, že je to neuděláte, protože je tam nějaká blbost, kterou nezkousnete a která tam prostě nesmí být. Prostě ji vymažte. Nebo se to nedá poslat, protože tam chybí něco důležitého? Tak to tam dopište. Žijeme přece v údajně právním státě, máme tady orgány, kteří mají toto právo zajišťovat a vymáhat, máme právo jim poukázat, že se tu děje cosi nekalého a desetinásobné ceny energií jsou pořádně nekalé. Tak ať se orgáni snaží. Ať to na podatelny přijde tisíckrát. Ať popíší celé stránky knihy došlé pošty tím stejným.

Psalo mi hodně příznivců, že nám na demonstracích fandí, ale sami tam nemohou dojet pro různé životní překážky. Tak nám pomozte takhle. Stáhněte text, doplňte, vytiskněte a pošlete doporučeně. Když nemůžete hulákat na náměstí, tak zahulákejte byrokratům jejich vlastní řečí. Ať si na to pěkně udělají porady, ať si lámou hlavu, jak zamést deset tisíc dopisů pod koberec, ať se bojí, že se jich někdo přijde oficiálně zeptat, jak konají. A ať si mezi sebou vyberou nějakého sebevraha, který vystoupí v České televizi a řekne národu, že tohle žádná lichva není a že je to v naší velmi hodnotné EU normální

Jednoduchá věc, která vás bude stát padesát korun a cestu na poštu. Není to nic nelegálního, není to nic špatného, Cempeři a spol. to dělají denně. Každou chvíli někdo dává trestní oznámení. Tak to pojďme udělat hromadně. Nebo jsme na tom už tak špatně, že nedokážeme ani zahltit podatelny krajských policejních ředitelství? Budeme zase vědět předem, že je všechno špatně že to nemůže vyjít, že to nikdo nepošle a i kdyby poslal, tak se nic nestane?

Nebo si prostě řekneme, že tohle je tak jednoduché a tak přimočaré, že těch padesát chechtáků za to stojí?

Já s tím jdu na poštu dneska.

254 thoughts on “Není to normální lichva?

  1. Dík za možnost podat trestní ozn. a již se tak stalo a to tady v Chrudimi. Na demonstraci bych rád ale zase to ale. Pracuji 16hod.denně a k tomu v mezičase barák pozemky chata a les. Škoda že nejsem mladší to jsem měl více času. F.

  2. Překvapilo mě, jak špatně někteří tady vnímají Čubu. Mám pocit, že úspěch se v Kotlině neodpouští. Tady frčí oběť.
    Olga Čermáková řídila skvělý časopis, Mladý svět byl takovým ostrůvkem pozitivní deviace.
    Ale národem vnímána jako copatá soudružka , která na ÚV leštila kliky.
    Možná leštila, leštil i Čuba, ale bylo to pro dobrou věc !!!
    Zajímá mě výsledek, né použitý prostředek.
    Přijde mi zajímavé, že mezi havlérkou a námi remcaly, panuje v hodnocení obou výše zmíněných podivuhodná shoda.
    🤔

    1. Helanov.
      Už jsem to někde psal.
      Prognostický ústav,bylo teoretické pracoviště na přechod ke kapitalismu,Slušovice byly praktické pracoviště na přechod ke kapitalismu,takže obě pracoviště musela skončit.Také ve Slušovicích začala privatizace,jak jedna z prvních.

    2. Frantisek Čuba byl na kandidátní listině do senátu na nevolitelném místě, přesto ho lidé vykroužkovali na čelo. Z úcty k tomu, co ve Slušovicích vykonal. Byl to vizionář praktik. A jen hnusná závist a nepřejícnost poslala jeho dílo/poselství do kopru. Já si ho vážila i kroužkovala… Čest jeho památce!

  3. Proč žmouláme shrbení, v umouněných rukou pokornou supliku, za zachování naších základních práv a svobod, které platily od nepaměti, chléb a hry.

    Naší (ne)mocní nás zadlužují, bez našeho souhlasu.

    https://www.fintag.cz/2022/10/21/cesko-si-pujci-u-ceb-deset-miliard-na-pomoc-ukrajincum/?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

    Uloží nám robotu do 65+.
    https://cs.wikipedia.org/wiki/Robota

    Nutí nás omezovat životní komfort, přitom káží víno, a pijí víno.
    Budeme topit pouze na 18 stupňů? Jaké je znění nové vyhlášky.

    Šetřit bude i Sněmovna. V sále 20 °C, na chodbě ještě méně a chladnější voda. Kolik uspoří?

    Apelujme na „naše“ (ne)volené poslance a senátory, co dělají pro naše základní lická práva?

    Zaslouží svou mzdu?

    V Německu to jde.

    Německo přichystalo obří balík pomoci s cenami energií. Síkela zvažuje státního obchododníka a po ČEZ pomoc získají také EPH a Sev.en Energy

    Na Slovensku to jde.

    Slovenská vláda chce poskytovat firmám dotace na vysoké ceny energií
    Aktualizace: 24.10.2022 13:20 Vydáno: 24.10.2022, 13:20

    V Polsku to jde.

    Polsko chce dát na pomoc domácnostem s energiemi v přepočtu 137 miliard Kč
    Aktualizace: 28.09.2022 11:51 Vydáno: 28.09.2022, 11:51

    Proč to nejde u nás?

    Jsme Mongoli?

    Omlouvám se Mongolům, protože naše pětikolka je nepřekonatelná.

    Divoši by si s takovými netáhly rychle poradili, byl by to krátký proces.
    Pan Vidlák něco sliboval, ale asi neměl čas.

    Jak najdete svého poslance.

        1. Pro Stanjuru, aby bylo jasno.

          Podíl státního dluhu k HDP

          Německo
          Dluh Německa letos rapidně vzroste, přesáhne 75 procent HDP
          22. 4. 2020, 16:09
          Novinky, bož

          Slovensko
          Převis slovenského dluhu na českým je nejvyšší od roku 2001. Převis slovenských úroků z něj nad těmi z dluhu českého je ovšem v porovnání s tehdejší dobou jen sedminový
          Převis slovenského veřejného dluhu nad českým byl v roce 2020 nejvyšší od roku 2001. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Eurostat.

          V případě Slovenska činil loni veřejný dluh v poměru k hrubému domácímu produktu rekordních 60,6 procenta (viz Graf 1 níže).
          Dosud Slovensko vykázalo nejvyšší dluh ve své novodobé historii v roce 2013, a sice 54,7 procenta. Český veřejný dluh v poměru k HDP loni dosáhl úrovně 38,1 procenta.

          Polsko
          Veřejné finance a státní rozpočet.
          Podle odhadů MMF dosáhl deficit polského státního rozpočtu v roce 2021 2,5 % HDP (v roce 2020 to bylo 7,1 %).
          Celková úroveň veřejného dluhu byla na na konci roku 2021 úrovni 55,5 % HDP (na konci roku 2020 to bylo 57,4 %).

          Fialaland
          Převis slovenského dluhu na českým je nejvyšší od roku 2001. Převis slovenských úroků z něj nad těmi z dluhu českého je ovšem v porovnání s tehdejší dobou jen sedminový
          Převis slovenského veřejného dluhu nad českým byl v roce 2020 nejvyšší od roku 2001. Vyplývá to z údajů, které dnes zveřejnil Eurostat.

          Český veřejný dluh v poměru k HDP loni dosáhl úrovně 38,1 procenta.

          1. Josef původní.
            Nejsem ekonom,jen co jsem zaznamenal.
            Jestliže je státní dluh 2.7 bilionu a HDP státu činní 3.5 bilionu,tak ten poměr bude asi jiný.

  4. Mimochodem, poněkud OT, ale ne zas tak úplně. Tady se pořád řeší nějaké financování demonstrací doslova za pár šupů, zcela jistě by to nejeden kovaný demograt rád vyšetřoval i s dopomocí práva útrpného, ale…

    Zrovna včera jsem zhlédl zajímavý dokument Dívka z Vaikánu: Zmizení Emanuely Orlandiové. Dodnes nevyřešený případ únosu tehdy patnáctileté dívky z Vatikánu, údajně jediné zmizelé osoby v novodobých dějinách této země (došlo k tomu před téměř čtyřiceti lety). Únos má buď na svědomí tehdejší římská mafie, a měl posloužit jako páka na katolickou církev kvůli tomu, co zmiňuji dále, nebo v tom měla prsty samotná církev, protože dívčina byla obětí sexuálního obtěžování některého z tehdy nejvýše postavených církevních hodnostářů.

    Nicméně za mě byla ta nejdůležitější informace někde jinde. Když pominu osobní tragédii rodiny a evidentně povýšenou moc církve a organizovaného zločinu nad zákon, tak zde byla velice zajímavá zmínka o financování polské Solidarity v osmdesátých letech. Takže toto „spontánní“ hnutí dostalo na svou činnost od katolické církve dvě stě milionů dolarů. Ale to není vše. Protože tyto výdaje nešlo vykázat oficiálně, prala církev tyto peníze společně se zmíněnou mafii ve společné bance, tehdy údajně největší soukromé bance v Itálii. A část těch peněz při těchto machinacích církev mafii prostě uzmula. Vše samozřejmě s plným vědomím papeže, dokonce evidentně na jeho pokyn, protože on si předsevzal jako svaté poslání návrat moci katolické církve do zemí východního bloku, stůj co stůj. A to v součinnosti s americkou vládou (a samozřejmě západními tajnými službami).

    Takže dvě stě milionů dolarů jen od církve a jen Solidaritě? Kolik dostala Solidarita od americké vlády, od CIA či MI6? Kolik dalších financí z jiných programů? A kolik bylo vlastně prostředků investováno do „disentu“ v celém východním bloku celkem?

  5. polaci to je jina liga, zazdit premiera se jim zachtelo

    —–automaticky preklad
    Trpělivost polských horníků praskla a rozhodli se zazdít úřad premiéra Morawieckého

    Odborový svaz 80. srpna pořádá od září demonstrace poblíž kanceláře premiéra Mateusze Morawieckého v Katovicích a chce vědět, kde je slibované levné uhlí . 

    Dnes, 24. října, došla odborářům trpělivost. Hrozí, že zablokují vchod.

    „Nevidíme žádný další smysl v udržování této kanceláře, která stojí daňové poplatníky několik desítek tisíc zł měsíčně,“ řekl Rafał Jedwabny, předseda WZZ 80.

    Na místo již byla přistavena míchačka na beton, stěrka a kolečka. 

    Horníkům zabránila ve vstupu do kanceláře policie, která se jim postavila do cesty ke schodišti. Došlo k potyčce. Horníci řekli, že premiér Morawiecki byl podvodník a zbabělec.

    Morawiecki musí jít všem Polákům. Před kamerami se musí všem omluvit, že jim měsíce lhal. Když bylo uhlí 1 500 zł, Morawiecki slíbil, že uhlí bude levnější a dostupnější. Dnes říká, že se dohodl na „levném uhlí“ za 2000 PLN, jde o kolumbijské uhlí. Tento muž opravdu žije v jiném světě, protože nechápe, že většina Poláků vydělává 50 000 ročně. čistý zł a někdo musí utratit 10 000 PLN za vytápění?“
    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1169924&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

  6. „Zavedení digitální měny. Snesete to? Pokud ano, mohu pokračovat dál. “

    Z uvedené zmínky v článku není jasný tvůj postoj k zavedení digitální měny, Vidláku, ale mladý Čuba si tím u mne zajistil trvalou nedůvěru.

    Digitální měna je mocný nástroj Velkého bratra – loutkovodiče a něco, co jde proti tvému celoživotnímu postoji, propagaci soběstačnosti, samostatnosti, nezávislosti.

    Věřím, že i dnes probíhají mezi lidmi barterové obchody, tedy výměna zboží za zboží nebo službu. V případě dlouhodobějšího blackoutu bude tento prvobytně pospolný obchod probíhat dál.
    Ale ti, co si dnes třeba potraviny mohou jen koupit za peníze, by v případě existence pouze digitální měny a blackoutu byli bez hotovosti odsouzeni k hladu. Probudil by se v nich pud sebezáchovy, začali by krást a rabovat…

    1. souhlas, to je dost desiva vec – viz protesty v Kanadě a následné rušení účtů protestujících ze strany vlády….

      1. Pletu svetr z merina
        nestačí mi perina.
        Pletu ještě druhý,
        pod očima kruhy.

        Pletu v záři voskovice
        už jí zbývá polovice.
        Vyškrtal jsem zápalky,
        mám však ruce šmátralky.

        Až bude tma jako v řiti
        nesmím oka zamhouřiti
        musím hledat plachtu bílou
        k přikrývání způsobilou.

  7. přátelé, víte co by bylo skvělou akcí? a navíc by to mohlo mít mnohem větší vliv – inspiroval mě k tomu Zahradník níže

    – vytvořit jednoduchý a přehledný návod, jak odhlásit poplatky ČT a ČRo – zbavit se přijímačů a nepodporovat tyto zločince, kteří mají primární zásluhu na všem co je tu špatně – bez nich by tupé, unavené a odevzdané stádo s vymytými mozky nedovolilo to, co se tu děje už dlouho

    – jakmile ČT a ČRo přestane chodit část pravidelné nemalé výplaty výpalného něco by se mohlo začít opravdu dít…..

    1. A teď tu vypukne argumentace „proč to nejde“. Ono to jde, jen člověk nesmí mít televizi (aparát) a musí vyplnit přísliušný formulář, kterým televizi odhlásí.
      I u rozhlasu to jde a vše se týká obydlí, takže autorádio či transistor také nehrají roli.

      1. Tuším se to vztahuje i na monitory, ne? Se obávám, že se z toho v dnešní době nelze vyvlíct… ono se ČT dá sledovat i online přes mobil. Jsem už několikrát přemýšlel, že bych jim to natruc udělal, ale vždy mi někdo argumentoval, že to v podstatě není možný :(.

      2. Nechci psát „proč ne“, ale jak jste přišla, že se za autorádio nemusí platit? Manželka jen kvůli němu platí poplatky, protože ji přišel dopis, že má auto na OSVČ a určitě tam má autorádio, tak musí platit poplatky.

    2. Už spekulují, že poplatek bude za elektrické hodiny. Máš zavedenou elektřinu? Posloucháš ČT.
      To by mě rozplakala já ji doopravdy nemám.
      Bééé

  8. nestaci to podat na obvodnim oddeleni policie? podle správního řádu má (možná) povinnost to postoupit místně příslušnému správnímu orgánu, tj. krajskému ředitelství PČR

  9. Anglické projevy Inda Rishi Sunaka by si měl Fiala přehrávat od rána do večera, aby mu snad došlo, jakou katastrofální ostudu dělá Česku svojí angličtinou.

    1. Laco, vadilo by mi, kdyby byla kvalita českého premiéra odvozováno od toho, jak mluví anglicky.

      Fialovi by teda u mně nepomohlo, i kdyby mluvil jak právník z Oxfordu.

      1. Čtyři straky a dred
        klektáky, rypáky, skřet –
        to je česká vláda lidu
        která míří na floridu.

        Rozhostí se tma vůkol
        tak to měli za úkol.
        Podrbou ji za uchem
        eunuši se zloduchem.

        Bungalovy na key westu
        nachystány na fiestu.
        Snad ta naše hovada
        pocuchají tornáda.

    2. Rishi Sunak se ovšem narodil v Southamptonu.

      Na střední chodil do Winchester College a na vejšku do Oxfordu.

      Jak Fialu nemám rád, tak je dost nefér po něm požadovat stejnou angličtinu, jako má někdo, kdo se v Anglii narodil a prolezl nejlepším místním školstvím.

  10. A ještě jedno OT: Podle zpráv o výsledcích radničních koalic ve statutárních městech (podávaných v podrobnostech tak do tří řádků a na šesté straně, aby nebudily zbytečnou pozornost) to poměrně plasticky vypadá, že výsledky sněmovních voleb byly jen takovou politováníhodnou anomálií.

  11. Oznámenie nových amerických jadrových bômb v Európe sa presne zhoduje so začiatkom dvojtýždňového jadrového cvičenia NATO Steadfast Noon 17. októbra . Podľa FAS „Cvičenie sa sústreďuje na leteckú základňu Kleine Brogel v Belgicku, jednu zo šiestich leteckých základní v Európe, kde sú uložené americké jadrové bomby, a prichádza uprostred veľkých modernizácií amerických jadrových základní v celej Európe.“ Bloomberg poznamenáva , že NATO zorganizovalo jadrové manévre v Európe , aby „demonštrovalo silu Západu Rusom“.

    Termonukleárna bomba B61 je hlavnou jadrovou zbraňou strategických jadrových síl USA. Dvanásta modifikácia v roku 2015 bola testovaná bez hlavice. Letecká bomba B61-12 si zachovala výkon predchádzajúcej verzie – 0,3; 1,5; 10 alebo 50 kiloton, ale variant sa vďaka chvostu stal presnejší a ovládateľnejší. Nálož je možné zhodiť z lietadla vo veľkej výške – potom sa bude kĺzať smerom k cieľu.

    Cvičenie Steadfast Noon podľa FAS vypracuje mechanizmus známy ako nukleárne zdieľanie , v rámci ktorého Američania inštalujú jadrové zariadenia do stíhačiek jednotlivých nejadrových krajín NATO a cvičia svojich pilotov na jadrový útok pomocou amerických jadrových zbraní. bomby.

    ——-
    Pozor, fejkňůs!
    (!)
    Tento rok NATO oznámilo, že sedem krajín aliancie poskytuje LIETADLÁ S DVOJAKÝM POUŽITÍM MISIU ZDIELANIA (!) jadrových zbraní.
    (!)

    Krajiny v správach neboli uvedené, ale päť z nich je známych: Belgicko, Nemecko, Taliansko, Holandsko a Spojené štáty americké. Šiestou krajinou je pravdepodobne Turecko. Siedmym štátom je Grécko. Hoci Grécko už nemá na sklade jadrové zbrane (boli stiahnuté v roku 2001) a nemá vyhradenú bojovú jednotku, má rezervné jednotky a „pohotovostné“ misie.

    „Všetky americké základne v Európe, kde sú uskladnené jadrové zbrane, sú dnes intenzívne modernizované.

    Napríklad na leteckej základni Gedi v Taliansku modernizácia zahŕňa výstavbu novej pristávacej dráhy a ochranného priestoru pre nové stíhačky F-35A, ktoré nahradia stíhačky Tornado v misii zdieľania jadrových zbraní.
    V roku 2015 boli modernizované letecké základne Aviano v Taliansku a Incirlik v Turecku. Na leteckej základni Volkel v Holandsku je v súčasnosti najvýznamnejšou modernizáciou nová veľká pristávacia dráha.“
    —————
    Obávám se, že si děláme zbytečné starosti s potravinami a energiemi.
    Prioritou je zaplatit letadla „dvojího určení“- a jejich humanitární jaderný náklad.

    Provaz i jadernou kulku si přece člen koalice ochotných sebevrahů přece MUSÍ platit sám!

  12. Mimořádný komentář, navíc jen strohý, neb nevím zdali zakladatel chce stále vychovávat.

    Jak bývá mým zvykem, když jde o mega podnikatele, podívám se do obchodního rejstříku, jak firmy pod jeho vedením uspívají.

    Rejstřík vydal toto svědectví:
    MONDON spol. s r.o. výkaz zisku a ztrát bez záznamů (2021).
    LIMUZÍN,spol.s r.o. výkaz zisku a ztrát bez záznamů (2020).
    IRBIS, spol.s r.o. výkaz zisku i ztrát chybí, doklady nepodepsané (navíc jen za rok 2021). Dluhy asi 1,5mil.
    Irbis Group s.r.o. výkaz zisku i ztrát chybí, doklady nepodepsané (navíc jen za rok 2021).

    Tak nějak přesně si představuji pěknýho lůzra.
    Pokud horuje za digitál vím, že je mimo, dokonce naprosto mimo.
    Asi trpí bájnou lhavostí a chtěl by se někde připojit k politickému lizu.
    Jo, jó, má ta vidlákova revoluce ten správný směr.

    1. Porozumění psanému textu na hodnotách blízkých nule (prý „horuje“ ), ale velikost plivanců to dokonale nahrazuje:-)))

      1. Ikdyž jsem neměl v úmyslu reagovat, blbost mne vždy napruží.

        Čuba mladší byl vykreslen jako „Čubové jsou skutečně vizionáři“, „Čuba mi nasvítil směr, kterým jsem se ještě nikdy nepodíval“ atd.

        Vcelku tomu regionu jeji lidi závidím a přiznám se, že jsem čekal úspěšného podnikatele. Ono zase úspěšný podnikatel by ony vize realizoval, a nechodil s nimi jak drátením drátovat hrnce. Mám rád pořádek a když dostupné zdroje onen pořádek mohou učinit, využívám je. Nad výsledkem můžeme lomit rukama, ale to že zobrazují neúspešného podnikatele nic nezastře. Ani „velikost plivanců“.
        V textu mne varovaly dvě skutečnosti.
        Lichva. Dle definice lichvy v testním zákoně chování ČEZ v žádném případě neopovídá, i když se mi to vskutku nelíbí.
        Digitální měna je další z fantasmagorií tohoto liberálníhoi světa.

        Za mne již tyto dvě skutečnosti Čubu mladšího značně diskvalifikují a hrozím se dalšího pokračování vidlákova seznamování se z jeho vizionášrtvím.
        Bohužel část lůzrovství ulpívá i na vidlákovi, což mne netěší, ale již v dávnu jsem nad ním „zlomil hůl“, tudíž to pro mne není zase až tak velké zklamání. Zkrátím to, vidlákova cesta za úspěchy alternativy je a bude plná neúspěchů, a abych uspokojil i pochybovače , dovedl bych uvést mnoho důvodů doložených minolostí.
        Tak plivejte plivači.

        1. No jak tak sleduju Vidlákovy reporty ze setkání, tak mi to tak nějak připomíná pubertální hlášku „po patém pivu je každá krásná“. Jestli to nebude podobné i s těmi skleničkami portského…., kdy po páté skleničce je každý alternativou následováníhodný….

    1. Konečně nějaká spravedlnost… 🙂 Indové měli 200 let britské panovníky, teď to bude naopak. Potřebujeme lepší důkaz, jak moc se svět změnil?

      1. Musím poněkud škodolibě konstatovat, že takovou proměnu té nafoukané arogantní bývalé velmoci v největší indo/pakistanskou kolonii v Evropě docela přeji.

      2. No, radujte se z toho škodolibě.

        Pro Britské Indy ovšem určitě nemáte stejnou nebo větší cenu než Brit a vlastně ani nejste skutečnej Evropan. Určitě ne jako oni.

        Navíc rodiče nejsou z Indie, ale z Keni, kde byli ovšem nadřazeni místním černochům.

        Manželku má z rodiny vlastnící pátý největší majetek Indie, sama vlastnící firmy v hodnotě větši než majetek královny a sám kromě spoluvedení manželčiných firem ještě pracoval u Goldman Sachs a v City.

        To není malý Ind, co se vyškrábal ze sweat-shopu až d o šéfování Británie.

        Jinak Boris Johnson se narodil v USA, takže je i Američan (také bývalá britská kolonie).

        Jeho otec byl napůl Turek jménem Osman Kemal, který se na Johnsona jen přejmenoval. (Turkům Britové někdy pomáhali jindy s nimi válčili a obrali je o velké kusy Impéria) a matka byla anglicko-německo-francouzská směska, tak to mají za Napoleona.

        Jeho matka byla dcera litevského žida z Moskvy a Američanky.

        Takže v jeho osobě se Británii pomstilo i USA, Turecko, Německo, Francie, Izrael.

    2. Sunak svůj postoj k Ukrajině zatím nikde neřešil, vzhledem k ekonomické situaci by se mohl zaměřit na domácí problémy a méně se angažovat v protiruske lize, ono to prachy stojí . Zatím si říkám, ze kdokoliv lepší než ta bezkrevná tuhá slepice s pařátkem na jaderném tlačítku.
      Včera se sunak sešel s Borisem, doufám, ze mu nenabídl ministerstvo zahraničí ….
      Když Ind, třeba má nějaký Modiho gen

      1. Nedelejte si iluze, ze by se tam dostal nekdo pricetny. Na tohle jsou premieri mali pani, nekdo uplne jiny ridi valecne kokrhani…

  13. Admirále a Jaryne …., Immanuel Kant stejně jako Adam Smith by si s dnešním podáváním podnětů k vládnoucí moci na regulaci cen energií nevěděli rady, první filosofoval o jakémsi bludu morálního imperativu, druhý o bludu neviditelné ruky ….
    Jooo …, Karel Marx a jeho učedníci ty by ten problém ani nemuseli řešit …, ty bláznovství liberalismu a liberálního všeobecného „občanského“ práva dominantních „právnických osob“ a zotročených „fyzických osob“ zlikvidovali a nahradili systémem marxistického občanského práva pouze pro fyzické osoby s vyčleněným hospodářským právem pro právnické osoby …
    V uvedeném marxistickém právním systému jsou občané příjemci služeb a hospodářské organizace jim slouží, jsou jejich slouhy …, jak jednoduché a pravdivé to za socialismu bylo …

    V liberálním bláznovství podávání podnětů k orgánům vládní moci je vždy „právně odmítnuto“ s potřičným odůvodněním nějakým bláznem …
    Něco jiného je dostat věc k soudu, to je už jednání bláznů, kde větší blázen vyhrává …
    Jako příklad lze uvést vysouzené miliardy za poškození zdraví blázna, který žaluje tabákové firmy za to že si kupoval cigarety …
    A v současné době je případ bláznovství soudní proces Babiš versus stát, kdy byrokratičtí státní blázni žádají potrestat Babiše zo to, že mu svým porušením zákona přidělili dotaci, na kterou nemělo Čapí hnízdo nárok, protože před přidělením dotace nepůsobilo zákonem určenou dobu v podnikání v cestovním ruchu …
    Žijeme v blázinci a nebude to dlouho trvat a EU protektoři aglo sionisto sasové nám jmenují do „orgánů naší unie“ koně za senátory a komisaře ..

    1. Vaše věc!
      Přestal mě chutnat oběd
      přemek votava
      24.10.2022 11:36
      ————————–
      „Před obědem jsem se od ředitele BIS dozvěděl, že po Česku se potulují ruští špioni. Musím tedy zpozornět, více si všímat osob kolem sebe. Sledovat zda neznámé osoby nefotografují nádraží, zda nenavazují hovory v restauracích, nebo dokonce zda se neprochází před orlojem v Praze rusky mluvící agenti, mnozí i s fotoaparátem. Nedávno si na ruské špiony postěžoval akademik Jiří Drahoš, kterému prý ukradli vítězství v posledních prezidentských volbách. Asi Pat a Mat.

      Se špiony máme své letité zkušenosti. Letos tomu bude již 70 let (3.12.1952), co světová média informovala o popravě 11 členů tzv. protistátního spikleneckého centra, vedeného generálním tajemníkem KSČ Rudolfem Slánským. Média byla plná jejich „dobrovolného“ přiznání ke špionáži. Tento proces odstartoval stovky dalších, začal hon na špiony…. popravy, věznění, ztráty zaměstnání. Lidé spontánně podepisovali petice, požadovali tresty nejvyšší.

      Bez špionů by byl svět asi chudší, mnozí z nich se stali dokonce váženými celebritami. Média je hýčkala, na filmy o nejznámějším z nich, britském špionovi James Bondovi 007, se stály dlouhé fronty.

      Nebuďme ale jen v zajetí ideologie. Špioni často zachraňovali svět před konfrontací, dostávali ta nejvyšší státní vyznamenání.

      Jedním z těch nejznámějších se stal americký špion Francis G. Powers, který se svým letounem U-2 byl sestřelen 1.května 1960 u Sverdlovska, tedy hluboko nad územím tehdejšího SSSR. Jeho dobrovolné přiznání, které Powers zvolil místo smrtící pilulky, poškodilo postavení USA ve světě. K tomu nutno dodat, že Powers se po čtyřech letech dostal na svobodu, byl vyměněn za sovětského rozvědčíka v USA Rudolfa Abela.

      K té spíše úsměvné honbě za špiony patří i Haškovy Osudy dobrého vojáka Švejka. Švejk za své nadšené prorakouské, tedy provládní výkřiky, se stal podezřelým, byl odveden na policii, posléze šel do vězení. Jeho upřímné přiznání k atentátu na následníka trůnu, jej dostalo do blázince, jako rafinovaný ruský špion stanul před válečným soudem. Jen díky osudu nebyl oběšen za dobrovolný převlek do odložené ruské uniformy, nalezené někde v rákosí u rybníka…

      S honem na špiony, ale přichází také strach, mluvíme zase šeptem a opatrně. V médiích opět slyšíme naučené role.
      Jiný názor se nepřipouští. Tresty smrtí již nehrozí, ale hrozba ztráty zaměstnání, či vězení tu je. Denně slyšíme válečné bubny.
      To co se budovalo generacemi po staletí, je v mžiku zničeno.
      Vlaky plné zbraní směřují na východ.
      Politici místo o míru, mluví o válce…
      ….V místech zasažených válkou umírají i děti na prahu života, mluví se opět o atomových zbraních. Kde zůstalo poučení z posledních válek?“

  14. § 218

    Lichva
    (1) Kdo zneužívaje něčí rozumové slabosti, tísně, nezkušenosti, lehkomyslnosti nebo něčího rozrušení, dá sobě nebo jinému poskytnout nebo slíbit plnění, jehož hodnota je k hodnotě vzájemného plnění v hrubém nepoměru, nebo

    kdo takovou pohledávku uplatní nebo v úmyslu uplatnit ji na sebe převede,

    bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta nebo zákazem činnosti.

    (2) Odnětím svobody na šest měsíců až pět let nebo peněžitým trestem bude pachatel potrestán,

    a) získá-li činem uvedeným v odstavci 1 pro sebe nebo pro jiného značný prospěch,

    b) spáchá-li takový čin jako člen organizované skupiny, nebo

    c) způsobí-li takovým činem jinému stav těžké nouze.

    (3) Odnětím svobody na tři léta až osm let bude pachatel potrestán,

    a) spáchá-li čin uvedený v odstavci 1 za stavu ohrožení státu nebo za válečného stavu, za živelní pohromy nebo jiné události vážně ohrožující život nebo zdraví lidí, veřejný pořádek nebo majetek, nebo

    b) získá-li takovým činem pro sebe nebo pro jiného prospěch velkého rozsahu.

    I táži se:
    Občan, který neoznámí zločin, kterého je svědkem, nestává se náhodou něčím jako spoluviníkem?

    1. Proč ne? Jestliže zlatý případně stříbrný standard byly nahrazeny prakticky bezcennými papírky nezpůsobilými plnit jednu z funkcí peněz :pokladu, jejichž platnost či nominální hodnota může být úředně zrušena, a jejichž směnná hodnota je snižována státně licencovaným penězokazectvím, a jestliže peníze na účtech máte v digitální podobě, co Vám na tom vadí?

      1. To, ze penize na uctech v digitalni podobe mit muzu. Nikoliv musim. Az je tam budu muset mit, staci naznacit, ze o ne prijdete jedinym klikem, pokud napriklad… budete prispivat na litterate?

        Navic, digitalni mena… myslite, ze je imunni vuci statne licencovanemu penezokazectvi? Prijdou vam pro zmenu kryptomeny jako vzor stability?

        1. „Kryptoměny nejsou tématem mého příspěvku. Píšu o metalismu, papírové měně, měně v elektronické podobě.

    2. Nebylo by, před přijetím digitální měny, dobré v ústavě zakotvit právo užívat hotovost? Ať si, kdo chce, ukládá svůj majetek v digitální měně, ale důležité je, aby nezanikla možnost využívat hotovost. Když mluvíme o blackoutu, je jasné, že ten, kdo bude mít za blackoutu své úspory uložené v digitální měně, spláče nad výdělkem. O možnosti, že ten, kdo bude digitální měnu spravovat ji může také odklonit (ať už jako defraudaci, tak i jako politický nátlak), ani nemluvě.

  15. Že do toho házím vidle…
    Není to lichva.

    V tomto případě se obejdeme bez judikatury.
    Ďábel je skryt v detailu.
    Tím detailem je „hodnota vzájemného plnění“.
    Co v případě trhové smlouvy, jejímž předmětem, příkladmo je dodávka elektrické energie, je hodnotou vzájemného plnění? Vzájemným plněním je směna elektrické energie za peníze.
    Co v tomto případě je plněním, které je v hrubém nepoměru ke směně elektrické energie za peníze?
    Nic. Takové plnění není.
    Lze znázornit:
    plnění v hrubém nepoměru k (množství zboží za množství peněz).
    Tedy:
    plnění v hrubém nepoměru k (hodnota vzájemného plnění)

    Proto směna elektrické energie za peníze, v jakémkoli vzájemném poměru nenaplňuje skutkovou podstatu lichvy podle par. 218 trestního zákoníku.

    Co v případě například půjčky?
    Tam ano.
    plnění v hrubém nepoměru, příkladmo úrok k (vzájemný závazek půjčit peníze a vrátit peníze). Hodnota vzájemného závazku spočívá ve výši vzájemného plnění.
    Příklad:
    výše úroku 1000,- Kč měsíčně, t.j. 1200,- p.a. k (výše půjčky 1000,- Kč)
    je lichva.

    Kromě uvedeného základního, trh s elektrickou energií ma zákonný rámec vylučující protiprávnost.

    Ovšem, trestním oznámením můžete napadnout cokoli. Například vymáhání daní.
    Vzdyť paragraf 175 trestního zákoníku praví: „Kdo jiného násilím, pohrůžkou násilí nebo pohrůžkou jiné těžké újmy nutí aby…“
    Tak “dobro došli“…

    1. Jistě že to nejspíš nebude právně průchodné.
      Ale připraví to práci navíc úředníkům, kteří můžou už jenom za to, že jsou úředníky.
      Mohou se přece taky živit poctivě.
      Možná, že vydělá jen pošta.
      Ale co bych si nezaprovokoval. 50.- Kč není tak moc.

      [;>D)

  16. Telegram Ukrajina:
    „Ukrajina může v případě potřeby začít dovážet elektřinu z Evropy, řekl Volodymyr Kudrytsky, šéf představenstva NPC Ukrenergo.

    „Máme technické možnosti dovozu. Stejně jako máme možnost požádat EU o pomoc v nouzi,“ řekl.

    Problém dovozu je ale podle něj v tom, že evropské ceny elektřiny jsou mnohem vyšší než domácí.

    Kudrytsky nevylučuje, že za určitých podmínek může Ukrajina začít dovážet ještě tuto topnou sezónu.

    „Pamatujeme si, že jsme v minulých letech dováželi elektřinu z Běloruska. Nyní se to samozřejmě nestane, jsme v jednotném energetickém systému s Evropou, a proto je takový dovoz z Evropy možný,“ řekl.“

    1. Ještě nedávno, že budou vyvážet.

      „Život je báseň od Rasputina, chvíli je krásnej, chvíli je dřina…“

      1. My si tu zoufáme jak to bude s plynem a mezitím na zdi STANu … FB (kopírováno, níže přikládám). A A ta diskuse stanařů, hesla jak na prvního máje.

        Jozef Síkela píše: „Cena plynu už dva měsíce klesá. Na konci srpna byla 350 euro za MWh, tento týden spadla k částce 110 euro. Úspěšně jsme se totiž postavili Putinově energetické válce.
        Její princip přitom byl jednoduchý – snižování ruských dodávek plynu zvyšovalo jeho cenu. A je to přesně tak, jak dnes uvedl ředitel ČEZu Daniel Beneš – Rusko svou válku proti Evropě začalo dlouho před svou invazí na Ukrajinu.
        Už loni v září varovala Mezinárodní energetická agentura před snižujícími se dodávkami plynu z Ruska, ty se během loňského podzimu snížily o čtvrtinu. S tím také rostla cena plynu. Před dvěma lety se pohybovala okolo 15 euro za MWh a loni okolo 45 euro.
        Když v létě vyšplhala na 350 euro, šlo o reakci na téměř úplné odstřižení ruských dodávek plynu do Evropy a navazující nejistotu, že země Evropské unie nadcházející zimu nezvládnou.
        Postupně se ukazuje, že by plynu v Evropě měl být v zimě dostatek a jeho cena klesá.
        Pomáhají k tomu nadprůměrné zásoby plynu, nižší spotřeba, progres v budování terminálů na zkapalněný zemní plyn na evropském pobřeží a teplé počasí.
        Ve všech těchto ohledech patří Česká republika mezi premianty. Od jara se podařilo vytvořit vyšší zásoby plynu než dřív. Zajistili jsme také podíl v LNG terminálu, který nám v zimě pomůže.
        Výrazně také snižujeme spotřebu plynu. Dosavadní spotřeba je o 21 % nižší než loni a o 15 % než průměr posledních tří let. Na snižování spotřeby, které nám pomůže nejen zvládnout nadcházející zimu, ale také vede k poklesu ceny energií, se podílíme všichni. Díky za to.
        Detailní informace, jak se přidat, naleznete na našem webu http://energiezamene.cz.“

        1. Ještě, že ty fejsbůky máme. Dá se tam docela dobře vysledovat uvažování těch zmrdů a podle toho se zařídit.

    1. Z článku: „Boli sme svedkami oveľa hlbších udalostí, ktoré povedú k strate pre Spojené štáty. Si Ťin-pching pomáha Vladimirovi Putinovi uzavrieť kruh okolo Spojených štátov, čo znamená, že veľká hra sa len začína.“

      O tom tady (případně na Kydech) již dobrých devět měsíců hovoříme, Mlho!

  17. Bylo by fér, kdyby si všichni přečetli- či lépe poslechli (obojí je zde možné , nepodceňujmež nonverbální složky komunikace!) i ten nejnovější díl Vidlákova rozhovoru s Martinou Kociánovou.
    Pochopitelně – pokud jste to dosud neudělali, poslechněte/či alespoň přečtěte/ si i předchozí díly.

    https://www.radiouniversum.cz/vidlak-3d-soucasna-vlada-nas-zene-vstric-katastrofe-bud-nevedi-co-delaji-nebo-vedi-a-chteji-to/

    Ve všech dílech najdete mnohé, co je v souladu ( a nejspíš mmnohé, co je v rozporu) s vaším (momentálním) názorem na Vidláka, ať je jakýkoliv.

  18. Michal Lebduška, mladý nadějný analytik na ČRo praví, že na vlastní oči viděl odhodlání Ukrajinců.
    To se nedivím. 😀Nedovedu si představit Ukrajince, který by při styku s kýmkoli ze Západu, nedával najevo odhodlání .😀
    Mít holý zadek a možnost vyrazit z donátora nějakou hřivnu, dávala bych najevo odhodlání taky.
    Mrkla jsem na stránky AMO.
    No potěší! Je jich tam jako čmelíků, zřejmě erár neví kam s prachama. Samí mladí a nadějní ojrosouzi.

  19. Jde přece o množství….
    Přečetl jsem si v komentářích celou řadu pochybností. Že to policie odloží, že se nejedná o lichvu, apod, apod. Ano, to všechno je možné. Ale je to stejné jako s demoškou na Václaváku. Důležité je množství. Plný Václavák se nedá okecat. Jedna fotka řekne víc než tisíc slov. Za týden už nikdo neví, co se na pódiu vlastně říkalo. Je třeba říct velmi kvalitní projev, aby nezapadl a nezapomnělo se na něj. Ale ta fotka je tady furt. To množství se nedá okecat.
    To samé je tento počin. Oni se samozřejmě budou bránit. Samozřejmě budou hledat cestu, jak to shodit ze stolu, jak to zneplatnit. Ale jde o množství. Když na policii přijde deset tisíc dopisů, tak se to nedá okecat. Oni budou přemýšlet, jestli to neznamená nějakou změnu mezi lidmi.
    Nátlaková akce funguje tak, že se dějí věci, které se normálně nedějí. Že lidi nosí poslancům složenky. Že lidé posílají policajtům dopisy ohledně lichvy. Že lidi hulákají na náměstích. Rozhoduje kvantita, protože i kvantita je druh kvality. Říkáme tím to, co říkali Rusové Němcům nekonečnými ztečemi. Nás mnógo. Ano, dalo by se udělat kvalitnější trestní oznámení. Ale my chceme ukázat, že je nás hodně, co jsme odhodláni k činu. Je nás hodně, co už nesedíme na prdeli, ale něco děláme. A je nás stále víc a víc. I tam na vládě, i tam u policie, i leckde jinde, všude jsou lidé, kteří jsou našimi spojenci a alespoň potichu nám fandí. Těmito akcemi je povzbuzujeme a ukazujeme jim, že se něco změnilo.

    1. Přemýšlím, co bych udělal být na straně „orgánu“. Ve chvíli, kdy se ukáže, že jde o masovou nátlakovou akci založenou na tomtéž textu, pravděpodobně bych přemýšlel nad šablonou odpovědi a tu pak víceméně automatizovaně odesílal.
      Zároveň bych nechal Kubíka se Slonkovou natočit reportáž o tom, jak Policie zavalená nesmyslnými udáními nemůže vykopnávat svou primární povinnost – a tak se nedivme, že nedorazí, když ji potřebujete.
      Dalším krokem bude označení akce za přímý útok na státní správu (žijeme v době, kdy i výsměch političce je „podkopáváním důvěry ve stát“) – asi něco jako DDoS útok na servery. Navíc zjevně koordinovaný a ve skupině. A v době „války“. Ergo nejde o otázku názorovou, či dokonce svobody slova. Prostě přímý útok na naši zemi.
      No a paralelně bych vypustil poznámky o tom, že si to snad zaplatilo ředitelství pošty ministerstvo vnitra, pod jehož křídla pošta spadá, aby se jí zvýšil zisk.

      1. pravděpodobně udělají toto:

        1) cenzura tichem – pokud ta nevyjde, tak pošpiní odesilatele – jako to udělali Landovi, když ti psali hygienám ty žádosti o informace
        2) protože bude hodně totožných podání – neodpoví každému, ale odpoví „hromadně“ oznamovací vyhláškou na úřední desce správního orgánu a dají webový odkaz s odpovědí

        ale stejně ta akce je dobrá a má smysl, já to odešlu zítra!

        1. Přesně. Pana Daniela Landu, za naplánované a realizované zahlcení hygien, tahali blátem a špínou. I přesto, že jinak si na něj různí lukačovičové málokdy dovolí – on jako jeden z mála, se umí a nebojí účinně bránit.
          Může to dopadnout podobně – jen s tím drobným rozdílem, že Landovi mohli akorát hovno, ale Vidlákovi mohou. Za pár dní může Vidlákovo civilní jméno i jeho bydliště viset na fejsbůkách, když si s tím nějaký hajzel dá tu práci.
          Tím nechci nikoho strašit ani odrazovat – pan Landa například posbíral okolo 12.000 podpisů pod Blanický manifest. Na to, že ho organizoval víceméně sám, jen s pár přáteli a bez jakékoli PR agentury, myslím slušný výsledek.

        2. Teď mne napadlo, zda by se nemohl Vidlák zkusit kontaktovat na pana Landu a probrat to s ním.
          Nemusíte přitom mít rádi jeho muziku, ale přece jen – on už tohle má za sebou, má tedy nějaké poznatky, zkušenost a určitě se rád podělí, ovšem nejspíš pouze osobně, přes internet a zrovna s panem Landou, to nebude průchodné. Právě proto, že má zkušenosti, jaké má.
          Každopádně by to mohlo být užitečné, spojit se s ním. Jde nám všem o jednu a tutéž věc. O ČR.

    2. Toto trestní oznámení je OK!
      Vidím to velmi pozitivně,přemýšlel jsem o tom samém již dříve.Strach nemaje, neb mohu ztratit(či lépe mohou být exekučně zabaveny) jen mé okovy-slovy páně klasika.Jen jsem drobně nechal opravit formátování ,čárky ,háčky a zejména jsem materiál poslal dobrým právníkům, nechť jej obohatí o možné další trestné činy(proti republice ve spojení s cizí mocí například, za vším lze například vidět stopy ruského Čuka a Geka,no nemáme to potvrzeno od BIS a CIA?).Je to velmi dobrá provokace, chtít oficiální odůvodnění ,že když občany ČR okrádají Němci,EU (burza + překupníci+povolenky),dále občané USA(spoluvlastníci ČEZ) a stát poskytuje půjčky (cca 100 mld.Kč)účastníkům energetické burzy, aby tuto zlodějnu všichni mohli nerušeně provozovat,pak je vše OK!Nyní to budeme mít černé na bílém(na papíře) že je to v nejlepším pořádku!Kdo se pod to(odložení oznámení, nečinnost atp.) podepíše, bude míti v nedaleké budoucnosti nelehké spaní.

      Proto:oznámení musí dostat všechny represivní složky ČR(policie, státní zastupitelé),obohaceni by měli býti i všichni z moci zákonodárné(parlament, senát )

      Trestně oznamuji, tedy existuji a jsem uvědomělým občanem!Takový“Milion trestních oznámení“!No není to opravdová vyspělá občanská společnost?

  20. Možná už to tu padlo, ale k onomu „smíření se s nevyhnutelným“ a následné přetransformování této změny v příležitost: Problém je v tom, že je „nevyhnutelné“ a „nevyhnutelné“. Je nevyhnutelná elektromobilita a Zelený úděl? JE – a NENÍ. Obojí je ideologická konstrukce, která se NEVYHNUTELNOU stává ve chvíli, kdy všichni, jichž se bude dotýkat, myšlenku o její nevyhnutelnosti přijmou. A když ti vizionáři přestanou vynakládat energii na zvrácení celého procesu… a namísto toho hledat vhodnou a výnosnou niku v oné budoucnosti.

    Jednoduše, chcete-li prosadit libovolnou agendu, je zbytečné vynakládat energii na její obhajobu – stačí jen přesvědčivě tvrdit, že jde o nezvratný proces, jemuž se lze jenom přizpůsobovat.

    Jinak samozřejmě jistou míru racionálna v sobě ono „přijetí nevyhnutelného“ má. Člověk si ušetří nervy, dokáže efektivněji zvažovat své kroky, být společensky úspěšnější. Jenom nalézt tu hranic i mezi čirým oportunismem a racionálním viděním světa.

    Objektivně nevyhnutelná je, zdá se, konečnost. Jedince. Země. Slunce.

    1. Přijetí “ nevyhnutelného “ je opravdu racionální a člověk si ušetří nervy.
      Jsou ale případy, kdy to slušný člověk nedokáže. A je to dobře.
      Například nevyhnutelné vyhubení židů, anebo nevyhnutelné zničení Putinova Ruska.

      1. Vlastně sám sobě pokládám otázku, kde je ona hranice, kdy člověk řekne A DOST a JUST NE a – kdy pokrčí rameny a najde co nejvhodnější variantu pro sebe a své nejbližší.

        A lze činit obojí? Jak dlouho? Kdy začne jedno znevěrohodňovat druhé? Například – boj proti neřízené migracvci do EU. Příležitostí (a lze říci i řešením) nevyhnutelného je třeba zřízení začleňovací agentury – a dále studium koránu. Nepřijetí je budování plotů a kulometných hnízd.

        Jak určit onu hranici „zvrátitelnosti jevu“ (či alespoň možnosti zastavit jeho další vychylování), za níž se boj proti jevu stává veskrze pošetilostí? Jak poznat hranici nmorálního ospravedlnění?

        Člověk si říká, že nebýt pošetilců, už dávno neexistuje něco jako český národ. Natož pak česká státnost (abychom se vyhnuli Hitlerovi). Byl Sedící Býk pošetilec, jenž nedokázal transformovat nevyhnutelnost v příležitost – a jen tak svému lidu spíše ubližoval?

        Mě na celé té myšlence transformace nevyhnutelnosti v příležitost (jakkoliv racionální) děsí vlastně opravdu jen dvě věci – jak hrozně a nebezpečně blízko to má k sociálnímu/hospodářskému darwinismu, zároveň jak mocný nástroj ovládání poskytuje… Zárove|ň je soudnému člověkovi zřejmé, že osedlat Rosinantu a vydat se tryskem proti větrným mlýnům, je pošetilost.

        1. Jak se říká, když nejde o život, jde o h****.
          Postavení Sedícího Býka bylo tragické. Protože tam o život doopravdy šlo.
          Nikdo mi nevymluví, že Spojené státy mají tu aroganci a sebestřednost v genech.

  21. Tuším Rajchla se v nějakém rozhovoru, či jeho živém vysílání, někdo ptal právě na toto, jestli by bylo možné zažalovat stát pro lichvu. Už si přesně nepamatuji jak tu odpověď formuloval, bylo to něco ve smyslu, že podat trestní oznámení může, ale že se nenajde žádný státní zástupce, který by se tím zabýval, že ten systém nepůjde sám proti sobě… Omlouvám se asi za krkolomnou interpretaci, snad srozumitelnou, lepší by byl ten rozhovor, ale nedokážu to najít. Rajchl je hodně racionální a realista, a kdyby byla šance, už do toho jde, v tomhle bych mu věřil. Když pošleme lejstro na nějaký krajský zastupitelství PČR, tak jim tím uděláme pakárnu, ale dotkne se to zase malejch figurek, víceméně obyčejných lidí, bude to tam zpracovávat obyčejnej člověk a nadávat na blbce… Tohle chceme? Nebo se pletu?

    1. Jjo, to co popisuje JuDr Raichl jinými slovy hezky popsal Mlynář v knize Mráz přichází z Moskvy. Když trochu polevilo poč 60 let, lidi se začali domáhat napravení nezákonností tak existovalo cituji “ ještě jiné právo, nazývané
      místní hantýrkou „cyklostylované právo“:
      důvěrné a tajné směrnice, jak postupovat v
      určitých kategoriích případů, které měl – podle významu – buď každý prokurátor, nebo vedoucí
      odboru, nebo náměstek generálního prokurátora.
      Tyto směrnice, pro prokuraturu vydávané
      generálním prokurátorem, pro soudy ministrem
      spravedlnosti nebo předsedou Nejvyššího soudu,
      bez obalu stanovily, co a jak. Tak například pro
      můj obor bylo závazně stanoveno, že stížnosti
      občanů proti určitým rozhodnutím (některé
      případy vystěhování z bytů, některé konfiskace
      majetku, opatření proti „kulakům“ při zabírání
      jejich pozemků a majetku atd.. atd.) se vůbec
      meritorně nezkoumají, ale prokuratura je zamítá
      jako bezdůvodné. Stovky dopisů se tak lehce
      vyřídily jednou větou: prokuratura sdělila
      občanovi, že „neshledala důvody“ ke změně
      původního rozhodnutí.“
      Tak takhle nějak tuším , že to bude analigicky vypadat…

    2. Mimochodem by se mi víc líbila podobná akce na adresu ČT, která neplní svou zákonem stanovenou povinnost, tak by asi nebylo od věci, kdyby se část národa ozvala. I když uznávám, nevím jakou formou, aby to tam neodskákala jen nějaká brigádnice co bude vyřizovat poštu… Ale tam vidím to hlavní zlo, neuvěřitelný co vyrábí, každej den nad tím znovu žasnu a na současné situaci mají nemalý podíl.

      1. S ČT jsem se rozešla právě kvůli tomu, že jsem odmítla přijímat jejich „skutečnosti“.
        Vadilo mi, že si zvou pro potvrzování svých nesmyslů spřízněné politology, filozofy, investigativní novináře, se kterými si notovali. V případě, že se do studia nebo k rozhovoru dostal někdo, kdo neměl stejný názor, skákali mu do řeči tak dlouho, až ho umlčeli a dořekli probíranou myšlenku za něj.
        Napsala jsem stížnost na Radu ČT (pozor, už v roce 2017, možná už teď Rada funguje jinak), nikdo mi neodpověděl. Napsala jsem stížnost přímo do ČT, nějaký oddělení stížností a odpověděli mi, že z jejich strany je všechno v pořádku a moje připomínky jsou jen můj subjektivní názor.
        A tak jsem s ČT skončila. Od roku 2017 jsem ani jednou nepřepnula na žádný jejich program. A jsem v pohodě. Bohužel platím jejich poplatky, protože se nechci nechat od nich tahat někde po soudech, ale platím je až když mi od nich přijde upomínka. Nikdy dřív. Taková legrační pomsta.

        1. Hm, to je blbý, bohužel tuším, že se to tam k lepšímu nezměnilo, takže nemám iluze, no. Ono by to asi ignorovali i kdyby jim napsaly tisíce lidí. Předpokládám, že by na ně platila až nějaká blokáda s traktorama :).

    3. nesouhlasím – bylo by to totiž stejné, jako říkat, že dozorci v koncentračních táborech pouze plnili svou práci a že vyhlazení židů a slovanů naplánoval někdo výše postavený……..

      jednou jsi součástí zločiného systému, tak není co řešit…

      1. V tom je taky kus pravdy, uznávám. V podstatě se na tom systému ale nějakým způsobem podílíme všichni, buď z přesvědčení, nebo ze strachu…

  22. Jen malá poznámka – úspěšných JZD bylo v 80. letech v ČSSR povícero. Ne tedy asi v rozsahu Slušovic, ale úspěšných, zdařile rozvíjejících přidružené výroby, nezemědělskou činnost.

    1. Ano, Admirále.
      Působil jsem na přelomu režimů na Gottwaldovsku/Zlínsku a těch aktivních JZD tam byla spousta. Třeba, zapátrám-li v paměti, ve Vlachovicích, ale i jinde. Asi nějaké ty baťovské geny nebo co….. Ti predsedové tam byli na svoji dobu obvykle slušní šíbři.
      Dál na jihu, naSslovácku, už se věnovali spíše vínu, než přidružené výrobě…… 🙂

      1. Ale nejenom na Slovácku, i ve středních Čechách asamozřejmě i jinde. Společné u těchto družstev bylo pokukování po Slušovicích. Prostě Slušovice byl vzor a také precedens, že to jde a nikdo nebude popotahovanej.

        1. Pamatuju si, když k nám na vysoké škole koncem osmdesátých let jeden spolužák přitáhl předsedu nějakého družstva, nebylo to tedy JZD, ale nějaký jiný typ družstva, výrobní nebo spotřební, a ten nám nabídl, že když máme nějaký nápad, můžou nám na to v družstvu otevřít nákladové středisko nebo tak něco a tam můžeme na tom nápadu pracovat, rozvíjet ho a hlavně zpeněžit. Pár těch nápadů se ujalo a když po pár měsících (nebo roce, dvou, už si nepamatuju přesně) přišla možnost volně podnikat, kolegové si nákladová střediska jen transformovali na eseróčka. Takže tihle lidi vlastně v určitém smyslu podnikali už před listopadem 1989.

    2. Pokud něco Čuba opravdu uměl, tak to bylo sehnat schopné lidi a udělat jim podmínky pro práci. Uvedu pro ilustraci jen jedno jméno. Ivan Pilný.

Napsat komentář: Schumacher Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *