23 dubna, 2024

Nepřítel kam se podíváš…

Myslím, že nikomu neunikla informace o článku amerického novináře Seymoura Hersche, který přišel s tvrzením, že Nordstrýmy odpálili Američané za vydatné pomoci Norska. Seymour Hersch není žádné novinářské ořezávátko, navíc je to už velmi starý pán, kterému už nikdo nemá co udělat. Brzy se už bude zpovídat před Pánembohem, takže si může dovolit říct na plnou hubu dezinformaci, za kterou by tady na nás posílali policajty a vyhrožovali prokurátorem.

Není divu že u nás zavládlo významné mlčení, média se o této věci, která pokud se potvrdí, tak má potenciál shodit americkou vládu, raději ani moc nezmiňovala. Vzniklo pár suchých článků, které vesměs upozorňovaly na to, že se americký novinář nejspíš mýlí a určitě nebude schopen svá tvrzení doložit.

Řekněme, že je to pravda. Řekněme, že Američané byli ti, kteří proti Nordstrýmům vystupovali a dělali politicky všechno pro to, aby se nic takového nestavělo. Američané několikrát řekli, že v případě konfliktu s Ruskem, Nordstrým „ukončí“. Američanům poděkoval bývalý polský ministr zahraničí Sikorski a spousta dalších prostořekých a bojovných východoevropských politiků. Američané z odpálení Nordstrýmů nejvíc profitovali a jejich zničením torpédovalo německé snahy o zastavení války, protože plyn tak jako tak už neměl kudy přijít. Když něco kváká jako kachna, chodí to jako kachna a vypadá to jako kachna, tak to nejspíš bude kachna.

Řekněme, že je to pravda a náš transatlantický spojenec se ve jménu svých zájmů dopustil teroristického útoku na jedné z nejvýznamnějších kritických infrastruktur v Evropě a zcela bezotyšně poškodil své partnery. Já vím, velmoc nemá přátele, jen zájmy, ale tohle je silné kafe, které bylo v našich kruzích hojně propírané. Jsou Američané naši přátelé a spojenci, nebo jsou stejní nepřátelé, jako Rusové? Možná dokonce větší, protože Rusové by s chutí dál posílali plyn, inkasovali dolary a obsazovali osamocenou bezmocnou Ukrajinu. V tomto ohledu by Putin byl naprosto pragmatický a vůbec by mu nevadilo, kdyby Němci hlasitě mluvili o ruské agresi, ale potichu by platili za dohodnuté dodávky. Američané byli ti, kteří zařídili, že veškeré výzvy o míru se staly zbytečnými a začalo být zbytečné mluvit o vyjednávání s Ruskem o plyn. Američané zařídili, aby se vysoké ceny energií staly trvalou a téměř nevratnou záležitostí. Američané zařídili, že jsme díky inflaci přišli o čtvrtinu úspor, které vzápětí zahučely ve víru války.

Původně jsem chtěl Američany ještě víc proprat. Být na ně naštvaný, vynadat jim, vysmát se našim politikům, kteří se paktují s největšími teroristy, kteří na ně vůbec neberou žádný ohled. Chtěl jsem Fialovi připomenout, jak vypadaly poslední dny afghánské vlády a jak se prchalo na podvozcích letadel… Ale pak mi došlo, že to nejsou jen Američané.

Vždyť my máme nepřátele, kam se podíváme.

Rusové vzdali jakoukoliv snahu se s EU dohodnout. A jestli na Ukrajinu dorazí Leopardy, tak to bude definitivní konec vztahů s Německem, protože jestli něco nažene Rusy pod Putinova křídla, tak jsou to německé tanky proti Rusku.

Turecko má klíče od arabské migrace. Erdogan se netají svým přezíravým postojem k EU a nechává si za zdrženlivost královsky platit. Němečtí a rakouští záchranáři sice pomáhají v regionech zasažených zemětřesením, ale před místními je musí chránit armáda.

Afrika se odvrací od Evropy… mise v Mali je toho nejlepším důkazem. Francouzský vliv končí, nastává vliv ruský a po bílých sáhibech zůstává jen pachuť a zdvižený prostředníček směrem k Evropě.

Arméni nás nenávidí, protože jsme jim proti Azerbajdžánu nijak nepomohli.

Izraelci úplně klidně mluví o tom, jak Boris Johnson zazdil jednání o míru mezi Ruskem a Ukrajinou. Také to nevypadá, že by si z nás něco dělali.

Poláci se tetelí blahem, že jejich spojenec odpálil trubky jinému spojenci. Norové se na tom bez problémů podíleli.

Britové odešli z EU a vrátili se ke své tisícileté politice rozesírání kontinentu.

Vždyť my už jsme obklopeni samými nepřáteli. Všude. Některé už máme i uvnitř. Na summitech se sice tleská Zelenskému a předstírá se jednota, ale nic takového už neexistuje. Orbán se klidně postaví doprostřed a když jde Zelenský kolem, tak si utře nos. Scholz se postaví za Rumuna… Fialu strčili do kouta, protože užitečný idiot patří přesně tam.

Jako kdyby henta EU byla vybudována přesně pro tohle a všichni to věděli. Projekt na jednu velkou válku… aby to vypadalo jako pro lidi, ale nakonec to bude pro kanóny, tanky a rakety. Plná spíž určená k vydrancování a pak odhození.

Američané nám vyslali jasný signál – žádné trubky už nebudete potřebovat. Nemáte žádnou budoucnost. Jste tu od toho, abyste ještě chvíli drželi předpolí, abyste zaplatili tuhle válku a pak už to bude jedno. Už jsme jim dobří jen pro krátkodobé cíle. Krátkodobě se napakují na plynu, co nám prodají a pak… jako kdyby věděli, že už stejně žádnou dlouhodobou budoucnost nemáme.

Dobrý paradox, co? Furt se tu mlelo o míru. EU dokonce dostala i nobelovku. Jsme tu prý ti hodní. Ti, kteří pracují na dobrých vztazích, kteří mají odpovědnost za svět… A na konci toho všeho je válečné štváčství a zjištění, že kolem EU už jsou jen nepřátelské entity. I ty, které ještě nedávno byly spojenecké.

Ale hlavně, že zachraňujeme klima pomocí emisních povolenek.

PS.

Připomínám, že je dostupný portál pro zaslání předplacených knih. Najdete ho přímo na Vidlákových kydech v záhlaví pod názvem „objednat knihu“ Přímá adresa je zde: https://kniha.vidlakovykydy.cz/

Jak to funguje:

Zadáte do příslušných kolonek svojí adresu a uvedete číslo účtu, ze kterého jste poslali peníze. Aplikace provede kontrolu platby a adresu si zaznamená. Já si pak adresu vytisknu, nalepím na obálku, do obálky vložím knihu a odnesu ji na poštu. Pokud jste poslali peníze ve více platbách (ale ze stejného účtu), nevadí, aplikace vidí celkovou částku, kterou jste poslali a bez problémů vás odbaví. Někteří z vás mi poslali částku, která stačí na více knih. Na to je pamatováno – můžete uvést, kolik knih chcete obdržet.

V této chvíli rozesílám knihy těm, kteří mě podpořili v prosinci 2022 a v lednu 2023. Aplikace zatím nemá zadané únorové platby, takže vás nepustí dál. Předběžně počítám, že únorové objednávky vyřídím během března, ale to bude záležet na našich balicích a odesílacích schopnostech.

Nestandardní případy (poslali jste částku ze dvou různých účtů, poslali jste platbu z druhého konce světa, poslali jste platbu složenkou na účet.. a podobné případy) budeme řešit po mailu.

V následujících dnech se budeme snažit shromáždit všechny adresy k rozesílání. Následně začneme rozesílat. O postupu budu průběžně informovat a pokud se vyskytnou zádrhely, budu je řešit a komunikovat. Rozesílat budeme podle pořadí ve kterém jste zadali vaší adresu.

Apeluji na všechny, kteří moji knihu opravdu chtějí, aby si ji nechali zaslat. Budu se snažit objet republiku, ale všichni víte, jaká je situace. Kdo chcete knihu, nechte si ji poslat. Je to nejjistější. Vy, co jste mě podpořili v prosinci a lednu, pro vás zaručeně vystačí současná zásoba knih.

Připravuji dotisk knihy, takže kdo mě chce dále podpořit, máte možnost poslat částku alespoň 350,- Kč na mé číslo účtu: 164 883 276 / 0300. Až budou nové knihy hotové, budu je rozesílat stejným způsobem.

Děkuji vám všem. Jste největší bohatství mého blogu a pomohli jste mi, když jsem vás potřeboval. První knihy přijdou ke svým majitelům kolem 20. – 21. února. Budu se snažit rozesílat alespoň sto zásilek denně.

274 thoughts on “Nepřítel kam se podíváš…

  1. 1. Pro mne je víc směroplatne,co o výbuchu nepíšou mainstreamová média, než co píše Hersh. Poměr mediální pozornosti a významu je jasný signál, že Rusko je nevinné. A kdo všechno a jak moc v tom jede za naši stranu je celkem jedno.
    2. Padající impérium vysává vždycky své provincie, když překročí pík. Co bychom taky měli chtít, másla na hlavě máme víc než dost…

    1. 3. Nemá moc smysl dělit na zlé Američany a hodně Evropany. Je to stejná civilizace založená na konceptu vyvoleného národa, neomylnosti a individualismu.

      1. Krasobreta: Takove reci, at uz neco pravdy na tom je, mne vzdycky dozerou. Protoze je to kaleni do vlastniho hnizda… rezani vetve, na ktere i vy sedite. Nase civilizace je taky zalozena na uvedomeni si fundamentalni pomylenosti kazdeho cloveka, na oceneni mistnich kultur, odmitani jedne pravdy, experimentace, svobody slova a mysleni, a humoru. To jako napriklad.

        Co prichazi, je horsi.

        1. Paní Vevčo, teď právě se řeší vyloučení ruských a běloruských sportovců z účasti na OH.
          A znějí slova : Naše západní civilizace má povinnost bránit lidská práva a proto je účast sportovců z totalitních zemí naprosto nepřípustná.
          Ta “ západní “ společnost si jaksi osobuje právo rozhodovat o tom, který režim je demokratický a který totalitní. Je totiž neomylná.
          Asi takhle to Krasobřéťa myslel.
          Nepřijde mi normální, aby šestina lidstva mistrovala i zbylých pět šestin lidstva. Nejsme na planetě sami.

        2. RE : Vevča
          A ano, kálím si do vlastního hnízda. Stydím se za to, že se chováme, jak se chováme.
          Zdá se mi, že po vítězství ve studené válce se kolektivní Západ tak trochu od radosti zbláznil.
          A jsem si jistá, že nám to zbytek světa dá sežrat.
          Rozpoutat Majdan v tak složité zemi s pohnutou historií, jako je Ukrajina byl zločin. Násilný převrat není řešení. Hlavně že má paní Nulandová a spol. řečičky o demokracii.
          Střílet do davu ze střechy za demokracii nepovažuji.

    2. Možná by stalo za to zmínit nějakou historickou paralelu. Třeba, jak to bylo, když padal Řím, Byzanc Nebo jiná impéria.
      Společný jmenovatel vsechbylo to, že okolo sebe vždycky hodně kopali a v ten moment se rozhodně ne nedalo rozlišit, že impérium padalo. Římané v 5.století nevěděli, že se nacházejí v čase pádu svého impéria. Britové a Francouzi po WW1 až do 50. let také netušili, že právě probíhá demontáž jejich říší.
      Amíci si to teď také neuvědomují. Budou bojovat a některé bitvy můžou ještě vyhrát. Řím ke konci také odrazil spoustu barbarských nájezdů a jeho drápy byly ostré. Ale tak nějak plíživě se měnil systém a uvažování lidí až se najednou ocili v takové epoše, že jejich říše se jim vlastně už nevyplatila. Tak skončilo Rakousko-Uhersko a tak skončilo třeba Portugalsko, Holandsko a jeho impéria.
      Dooručuji knihu : „Novodobé říše“

      1. Jason: Mnoho Rimanu to vedelo. Prchali do Gaulu, ci nekam bokem, na svoje latifundie. A Amici to taky vi. Hodne jich. Vi to Cesi? Ja to nedokazu odhadnout.

  2. Přátelé, kamarádi 🙂
    Kua, přiznejte se, kdo tady vypouští ty balóny a neidentifikovatelné předměty, do toho luftu.

    1. Agenda 2030 v praxi a neb pár nás pokape na rakovinu , záněty srdečního svalu, ucpávání cév , problémy s ledvinami , játry a možná hladem a šílenstvím , no a zbytek se prostě jen tak nenarodí. No to by bylo, aby se nesnížily stavy obyvatelstva. Klaus Švábe musí mít z grafu neuvěřitelnou radost.

    1. Je to dlouhe, chvili jsem rozmyslel, jestli ten clanek dat, ale prispevky od Pluta mam rad, takze jsem to dal.
      Navic jsem vAnglii jsem nejaky cas byl, a chtel jsem nejake info od nove imigrovanych cizincu.
      Musim rict, ze to stalo za to.
      Vsem doporucuji.
      Nasmal jsem se hodne.

      Ukrajinci prave zjistuji, ze ten chudy rezim diktatora Janukovice vlastne nebyl az tak chudy. Hlavne pro normalni lidi.
      Prekvapko je, ze pysni a bohati Anglicane do svych stoletych domu moc neinvestuji. Samozrejme jsou nahozene a udrzovane, ale okna jsou vetsinou jednoducha a vytapeni smesne. Ona v Anglii neni moc zima, ale kdyz je, tak se musi pretrpet.

      Taky se vydesili, pri kontaktu s britskym zdravotnictvim.
      To ja taky, ale mnohem vic kdyz jsem zjistil, jak jsou na to Anglicani PYSNI. Uplne nepricetne. Na svete nic pry lepsiho neni. Tvrdi mi to do dneska.
      Ja jsem tam byl vydesen, kdyz mi ukazali „paramedika“. To pro me byla uplna novinka, takove jelito, ktere ma vysilacku, kterou eventuelne privola pomoc a vsehcny uklidnuje, ze je vse v poradku.
      Takze takova pekna ztrata casu, misto aby rovnou zavolali zachranku. Ale dost lidi se te zachranky nedocka, takze system usetri, a o to v kapitalismu jde predevsim.

      V zaveru si tam pak Ukrajinky stezuji, ze je problem najit v Londyne kvalitni zadernictvi 🙂 a ze Anglicanky klidne jdou rano do prace neucesane.
      Prekvapko pro ty, kdo v Anglii nebyli: Anglicanky jsou hnusne. Neprehanim, ani to necim rasisticky. Hezke holky jsou tam cizinky, at v prvni nebo nekolikate generaci. To ovsem nebrani Anglicankam byt velmi namyslene.
      Jako tresnicka je Ukrajinka stezujici si na absenci nehtovych salonu, pry byla zvykla si nehty nechat udelat, ale Anglicanky si pry radsi kupujilevne nehty v samoobsluze a lepi si to pak samy doma 🙂

      Vyse uvedene samozrejme neplati pro bohate a velmi bohate. Ale to je ten zapadni kapitaismus, ktery Ukrajinci tak chteli.

      1. Tak dcera teď studuje v Anglii na Erasmus, bydlí tam na koleji v kampusu. Má pokojík sama pro sebe, topení naprosto dostatečné, jak moc teplo si na radiátoru nastaví, tolik tepla má. K vybavení koleje patří například i sdílené pračky s integrovanou sučičkou. Ceny potravin naprosto stejné jako tady v přepočtu kurzem. K dispozici dobře vybavená kuchyňka. Tedy co se týká nějaké chudoby tam, nic tomu nenasvědčuje. Baráky tam spravené, městečka neuvěřitelně malebná. Spíš mě překvapilo, že – co takhle posílá fotky z výletů – prakticky všichni její spolužáci jsou černoši, asiati, Indové, místní bílej angličan je tam s nima jenom jeden a to je prý ten největší bordelář ze všech. Žijí tam takhle v multikulti míru a pospolitosti jak na Noemově arše.

        1. Campus koleje bude pravdepodobne novy.

          Na Erasmu jsem byl taky. Tenkrat to bylo uplne nove. To je takova vykladni skrin EU. Je na to hodne penez, a tedy i podminky jsou dobre.
          Zkratka uzil jsem si to. Byl to si prvni nebo druhy rok, co s tim zacli.

          A jak pisete, tak mestecka jsou malebna.
          Ja jsem bydlel v rezidencni ctvrti Londyna, a domy tam bylo opravene a hezke. Ale jak jsem psal, technologie byla stejna, jako v dobe vystavby pred 100 lety. Okna jednoducha a o vymene nikdo neuvazoval, vytapeni bylo, radiatory, ale nikdo to s teplem neprehanel. A to bylo topeni jeste za smesnou cenu.

          Anglicani bordelari jsou, resi to tim, ze zamestnavaji cety uklizecu.
          Ale jeste vetsi bordelari mi prisli Arabove a trochu cernosi.

        2. Jinak k tem cenam potravin, uz kdysi davno tam rada veci byla trochu levnejsi, nez v Cechach.
          Vysvetlili mi to tim, ze tam neni DPH na jidlo. U nekterych potravin 0%, pak u neceho asi 5%.
          V Cechach tenkrat byla jenom jedna DPH, takze rozdil byl jasny.
          To se urcite uz mnohokrat zmenilo.
          Ted jsem dal do googlu VAT GB a hodilo mi to 20% a jidlo 0%.

        3. To je výsledek zavedení školného. Domorodých Angličan si spočítá, že půjčky na školné by splatil za 30 let a to i kdyby nedostudoval a díky vzdělání by plat vyšší neměl. Navíc by mu nedali ani další úvěr třeba na pořízení bytu. Jsou i případy, kdy mladý a třeba vystudovaný předčasně zemře a úvěr dědí rodiče, potom plní bulvár historkami o tragédii a žádostí o přispění na účet. Takže na VŠ v Británii studují jen ti, co mají nějaké stipendium od státu a to mají Indové Pakistánci Nepálci a někdo z bývalých britských kolonií v Africe, tudíž samí barevní.

      2. Máš recht. Já sám jsem paradoxně v Anglii potkal jen jedinou hezkou holku a když jsem se s ní dal do hovoru, tak jsem zjistil, že: 1) je Kanaďanka
        2) je v třetí generaci českého původu

      1. Blbost. Byl PVO veden od hranic až po RN, ale po KAL 007 se nenašel nikdo z velení, kdo by zavelil k sestřelení.

        1. Přesně tak.
          Viděli ho už přes 150km před sovětskou hranicí a viděli také, jak vysoko a jak rychle letí, jak velký stroj to je – protože ho viděly i stíhačky a imatrikulaci sdělily na velení. Zajímavé na tom asi je to, že imatrikulace nebyla německá, ale tuším dánská.
          Nedostali ani rozkaz „sebrat mu vzduch“, podlétnutím pod plným tahem, jako to běžně dělali českoslovenští stíhači „uprchlíkům“ na sportovních letadlech.
          Nicméně si myslím, že na podobnou věc musel být Rust tak trochu magor, minimálně musel být smířený s tím, že skoro stoprocentně umře.
          Asi se strefil do nějaké té desetinky procenta…

            1. Zvláštní cesty osudu. Celý život nedělal nic pořádného, plus nekolikrát v base, aby se najednou v 45 stal analytik v jedné investiční bance se sídlem v Curychu.Myslela jsem,že na takovou práci musí mít člověk nějaké vzdělání a praxi a čistý trestní rejstřík.

  3. V jednom musím Vidláka opravit – odpálení obou Nordstreamů nebyl teroristický čin nýbrž válečný akt.
    Terorismus by to byl, pakliže by byl proveden civilisty, nenapojenými na establišment. Jelikož však útok na plynovody provedla složka vojenského námořnictva (či armády), jedná se tudíž o útok vojenský, čili válečný akt. Co na tom, že proti oficiálnímu spojenci… (USA nemají přátele, pouze své zájmy.)

    Dovedu si živě představit co by se dělo, kdyby se něco podobného stalo v opačném gardu. Kdyby Rusko takto zákeřně zaútočilo a zničilo nějaký energovod v majetku Západu či samotných USA!
    Ještě tentýž den by se sešlo nejvyšší velení NATO, následně rada bezpečnosti OSN, všichni by útok halasně odsoudili a ihned by zavedli sankce. Novináři by se předháněli v dehonestujících reportážích a televize by vysílala nepřetržité pásmo publicistiky a diskuzních pořadů se všemi možnými i nemožnými „odborníky“ na energetiku, geopolitiku, voj. námořnictví, atd. atd…
    Takhle je jenom ticho po pěšině a místní místodržící lokajové + jejich presstituti se předhánějí v mlčení.

    1. Tak nemusíme chodit daleko – třeba takové Vrbětice, že? (Pokud bychom jejich současný „diskurs“ brali jako „výchozí pravdu pro zaujímání postojů v rámci mezinárodních vztahů.“)

    2. Checht! Přesně tak. Vydrželo by jim na dlouho. Ježe mlčí jako zařezaní. Proč? Úžasně by se hodilo. Nemají důkazy? Anebo mají, ale jejich utajení je důležitější než využití? Anebo čekají na vhodnější dobu například aby před světem, třebaže jako by na tom záleželo, že, a před vlastními občany obhájili eskalaci konfliktu? Anebo proto, že je to jinak. Stejně tak se můžeme zeptat proč ne Rusko? Možná odpověď je, že onu oblast nemá pod kontrolou, že nemohlo učinit potřebná zjištění, že škoda způsobená využitím by byla větší než zisk. Enigma a Coventry. Že na druhé straně dojde k úniku informací. Protože ne všechna média jsou pod vládní kontrolou, že je to výzva pro investigativní novináře, a že se najde někdo kdo nebude chtít to krýt.

    3. Válečný akt… Souhlas.

      A je nutno to opakovat, aby si to konečně všichni ti vydlabanci uvědomili.
      Válečný akt vůči/proti vlastním spojencům.

      A pak někomu/něčemu takovému důvěřujte.

        1. Folďasi,
          slovo „spojenci“ jsem použila úmyslně.
          Protože pětidemolice tak – s posvátnou úctou – hovoří o USA, státech NATO atd. Tak aby tomu ti „naši“ servilní služebníčci rozuměli a pochopili, co pro své zbožňované „spojence“ znamenají a jak jimi ti „spojenci“ pohrdají a jak jsou jim naprosto u výfuku.

          Vazalové – to by pětikolka nepochopila, na to nemají mozkovou kapacitu.

  4. David Dvořák napsal:
    13 února, 2023 (10:29)

    „(1)Kromě toho si myslím, že Rusové žádnou sabotáž neprovedou …

    (2)… ono totiž, v očích těch o které stojí by se dostali na stejnou úroveň jako anglosasové.
    Jejich hlavní mediální deviza totiž je: My jsme jiní ..“
    —————–
    1) Jistě, Rusové (rozuměj: ti Rusové, kteří jsou řízeni ruskou centrální vládou) žádnou sabotáž neprovedou, poněvadž by nahrávali těm, kdo v USA mají rozhodující moc (Což, pochopitelně, nemusí být výhradně osoby, fyzicky sídlící na území USA).
    Jenže to není rozhodující – rozhodující je, KDO BUDE za viníka označen!
    ————————————————
    – jejich mediální deviza BYLA My jsme jiní!
    Rusové totiž s mohutným zpoždění přistoupili na hru „Veta za vetu“ , v níž mají Američané mnoho desítek let náskok…

    Z hlediska zájmů 90% obyvatel Zeměkoule (počítám v to i obyvatelstvo USA!) je současná politika amerického hlubokého státu a jeho viditelných loutek imbecilní.

    Rusové se 24. 2. pokusili ji dohnat a předehnat tím, že nasadili „americký způsob řešení“ a „americky se tvářící“ vnější propagandu, která je POUZE debilní. 🙁
    ————-

    1. Tvrdím, že Rusové měli v únoru na výběr:

      – dívat se, jak vyvražďují ruské etnikum na východě UA
      – počkat, až je UA napadne a až poté se začít bránit
      – zaútočit jako první …

      Která varianta je z hlediska Rusů ta nejoptimálnější?

      1. 1. čuměli na to 7 let, tak nevím, co způsobilo to rozhodnutí zrovna v únoru. Navíc od února se ruské obyvatelstvo vybíjí velmi rychlým tempem právě v rámci SVO
        2. To tvrdili, VSU bila po Doněcku těch 7 let prakticky denně, takže tohle to být nemohlo. Šíří se různé zvěsti typu bomby atd .. podle mě to jsou nesmysly, protože VSU neměla sílu dojít konvenční cestou nijak daleko, i kdyby se do toho pustili. Pokud by šlo o akci proti ZHN, tak na to by zase museli to území ovládnout a nedělat deeskalace a osatní blbosti.
        3. toto udělali patrně s představou zcela neodpovídající realitě a rok nevyhrávají.

        Já tvrdím, že Rusové měli od roku 2014 kdykoliv možnost Ukrajinu ovládnout, se zvyšujícími se náklady na operaci. V roce 2022 to provedli tak, aby se to nemohlo podařit, přičemž patrně ani v budoucnu. Jaká byla kombinace sabotáže, zrady, neschopnosti, smůli a technické nedostatečnosti (ovšem 7 let tu nedostatečnost udržovat, je taky buď neschopnost nebo sabotáž), si netroufám tvrdit s určitostí.

        Dodnes nevím, co bylo tím skutečným spouštěčem operace.

        A nikdo na světě neví, co je cílem. Ve smyslu když uvidím, že ho bylo dosaženo, bude konec. Za druhé světové to byla kapitulace Německa symbolizovaná dobytím Reichstagu.
        Dnes je to formálně demilitarizace a denacifikace. Přitom Ukrajina je více militairizovaná a pokud budeme užívat slova nacismus pro tamní režim, tak je i víc nacifikovanáí než před rokem.
        Jestě není konec, pravda….

          1. Je to tak trochu nesmysl, ale připusťme, že by VSU skutečně zaútočila.

            Co by se stalo? Kam by se mohli dostat? Bylo by to horší než to je dnes?

            Zkuste se zamyslet vlastní hlavou…

          2. A ještě teda KDYBY to tak bylo – tak přece to by bylo pro Rusko úplně nejlepší scénář. Zlý Kyjev začal válku, my se bráníme a už to teda vezmeme z jedné vody … pamatujete na válku 999?
            To je ta proti Gruzii, kdy taky válku začal Saakašvili, který v noci nechal napadnout Cchinvali. A jak tahle souslednost Rusku pomáhala.
            Myslím si proto, že ten článek je pitomost, protože jestli ne, tak by Rusový byli naprostí imbecilové, aby si zlikvidovali tak krásný casus beli.

      2. K David Dvořák 13 února, 2023 (12:55)

        Rostislav Iščenko
        ………..
        „V této krizi byl Donbas zastáncem legitimní vlády, kterou svrhli haličští separatisté s pomocí zahraničních interventů. Proto Donbas, tak, jak to nejčastěji centrální vlády dělají, když se snaží zachovat jednotu politického prostoru, nabídl rebelům dohodu založenou na federalizaci a nevměšování, zatímco rebelové, jako všichni revolucionáři přesvědčení o tom, že jen jejich strana má pravdu, se okamžitě rozhodli Donbas zničit s plným souhlasem amerických interventů, kteří válku mezi Ukrajinou a Ruskem potřebovali a očekávali její začátek už v roce 2014, protože bylo nemyslitelné, aby se Rusko ” neangažovalo” ve válce, jejímž cílem bylo vyhladit ruské obyvatelstvo Ukrajiny.

        Moskva však našla formát, který jí umožnil ochránit Donbas před genocidou a odložit válku o osm let. To však nijak neeliminuje úkol, který stanovili Američané a který plnil oficiální Kyjev – veřejné a cynické masové vraždění a pronásledování Rusů na Ukrajině s cílem donutit Rusko, aby co nejdříve oficiálně vstoupilo do konfliktu.

        Čím dříve by Rusko vstoupilo do války, tím silnější by byly USA a tím slabší by byla Moskva. Rusko v posledních dvou desetiletích hospodářsky, politicky a vojensky rostlo, zatímco USA nejprve stagnovaly a poté se dostaly do systémové krize a rok od roku oslabovaly. Konfrontace s Ruskem v době relativní slabosti však nebyla pro Ameriku prvořadým zájmem.“
        ……………..
        https://www.novarepublika.online/2023/02/valka-v-donbasu-jako-propagandisticky-omyl-zapadu

        1. „Čím dříve by Rusko vstoupilo do války, tím silnější by byly USA a tím slabší by byla Moskva. “

          Na Ukrajině, pokud bychom se bavili čistě vojensky, na jaře 2014 by stačilo objíždět Malorusko a Novorusko na mopedu s ruskou vlajkou. A na Kyjev se zbytkem buď poslat dvě divize, nebo je jen odstříhnout od zdrojů a počkat si, až ten západ anektují Poláci a zabrat pak Kyjevskou oblast a jih.

          Donbas v roce 2014 žádným zástupcem legitimní vlády nebyl. Ve Slavjansku se konalo Strelkovovo dobrodružství a v Doněcku to řídil Achmetov, kterému sloužly ozbrojené složky a on se domlouval s Porošenkem, Kolomojským, Firtašem atd.. a taky s loutkovodiči tzv. vlády. Pravda je, že Turčynov a spol. na nějaké velké dohody nebyli, ale nebýt Strelkova, tak se to obešlo pár dávkami z kulometu a pár ohořelými jako v Oděse nebo Charkově. Tím, že se tam Strelkov nečekaně objevil, i když měl být podle dohod a plánu mrtvý při obraně, to chytilo dost fatální obrat a i když Rusko nechtělo intervenovat, nakonec bylo vynuceno a vznikly tak ty dva nesmysly LNR, DNR s vedením z nejhorší chamradi řízené Surkovem z Moskvy.

          Pak si „partňóři“ podepsali ty bezalternativní Minsky jakožto geniální řešení a zatímco Ukrajina byla mobilizovaná a chystaná na válku proti Rusku do posledního Ukrajince, v Rusku vládla spokojenost s Minsky a víra v to, kdykoliv můžou zopakovat scénář anexe Ukrajiny z roku 2014.

          Realitu vidíme po roce.

        2. Isčenko občas zavání propagandou. Z naší pozice otsiderů je jen těžko hodnotit, zda byl či nebyl odklad výhoda. A obávám se, že i s lepšími inforamacemi by to bylo ošidné.

          1. Iscenka nectu, ale bylo to rozebrano mockrat, treba politiky, ekononomy a (byvalymi) vojaky z Izraele nebo Svycarska a Francie.
            Vetsinou se vsichni napric shoduji, ze v roce 2014 by to znamenalo pro Rusko katastrofu.
            Samozrejme je snadne byt po bitve generalem.
            Nechape to jenom naivni guru Jara a ty jeho ovce kolem. Vsak tam odsud taky mazal a maskace mel vzadu trochu vic zamaskovane.
            Bylo to tu prokydano mockrat, je zbytecne tu zase zakladat na stejne tema flame. Chyti s toho zaze ti sami demagogicti tapetari.

            1. Můžete naznačit, jak by ta katastrofa vypadala z vojenského hlediska?
              Domníváte se, že USA měly nachystané všechny nástroje na Rusko už tehdy? Pokud ano, proč nebyly použity po anexi Krymu, jak to označují USA?

              Já si myslím, že vojensky by 2014 byla anexe 3/4 Ukrajiny jen vojenskou přehlídkou a ekonomicky by to mohlo znamenat problémy, pakliže by USA byly nachystané jako v roce 2022, což si myslím, že nebyly. Ale tady moc silný názor nemám, protože Rusko těch 7 let v oblasti geopolitiky prošlo kousek cesty k lepšímu, na rozdíl od oblasti vojenské a průmyslové.

              1. Vy jste jak rozbity gramofon.
                Psal jsem to tady, a i rada dalsich mockrat.
                U Vlka na kose byla cela rada prevzatych clankuy od opravdu slavnych politologu a byvalych vojaku…

                Takze jenom kratce:
                najdete si v googlu, kdo byl v 2014 prezident USA a v jakem oblecku jezdil do Ciny a jak jim podkuroval.
                Zbytek si snad domyslite.

      3. Která varianta je z hlediska Rusů ta nejoptimálnější?
        Jednoznačně druhá.
        Z vojenského hlediska: Ruská armáda o útoku věděla předem, odsunem civilního obyvatelstva si uvolnila ruce, a byla dost silná na to, aby útok ustála. Mohli připravit něco jako Kursk, jen o 80 let později. Kotel, v něm to nejlepší, co Ukrajina byla schopna postavit, a otevřenou cestu k Dněpru.
        Z mezinárodního hlediska: Rusko by bylo obráncem.

        Místo toho si Putin zkusil zahrát na Amíka (výměna vlády rychlou chirurgickou akcí), akorát na to ruská armáda neměla a nemá. Historicky a v mnoha oborech je prostě Rusko pozadu v sofistikovanosti. Měnění vlád vyžaduje nejen odvahu, ale také schopnost, a Amíci to mají za posledních cca 150 let docela nacvičené.

  5. Ahá, opozice, už to začínám chápat. Když nebude, cokoliv se upeče, se sní, drobky zametou.
    Ale to by mohli pochopit i současníci, i když jsou už po modernímu bezkonfliktní lidé. I u soudních procesů jsou ještě zhruba dvě strany, cca. Asi to začnu hlásat. To už těm lidem to svědomí nedá…
    Jenom, aby mi nezačali opáčovat, že jsou jistěže přípustny dvě strany, ale že zrovna náhodou se všechny obě shodují. Jako s tím, že oni jistěže mohou říkat cokoliv, co chtějí (ale že podobnost s vládními názory je čistě náhodná).

  6. Dneska jsem neměl po dlouhé době problém dočíst to do konce a musím jedině pochválit, super článek, zajímavý pohled, obohatilo mě to o informace aniž jsem přitom měl nepříjemný pocit propagandy a manipulace. Jen tak dál.

  7. Speciálně účast Norů je poněkud zvláštní, protože se klidně může stát, že i Norsku někdo přeruší plynovody do Německa a Velké Británie. Norové by si měli začít hlídat své vody kolem nalezišť plynu, a potrubí obzvláště. Pokud by nějaká taková operace proběhla, nejpravděpodobnější bude letní období července nebo srpna. Spousta jachet, potápěčů, provozu, klidné moře a hlavně, Evropa začne plnit své zásobníky před zimou. Co by měla udělat ČR? Na jaře intenzivně plnit zásobníky plynu.

    1. Hned po sabotazi Nordstrymu ohlasili Norove, USA i NATO novy program na ochranu kriticke infrastruktury. Plynovodu a podmorskych kabelu.
      Oni dobre vedi, jakeho dzina vypustlili.

      1. Kromě toho si myslím, že Rusové žádnou sabotáž neprovedou … ono totiž, v očích těch o které stojí by se dostali na stejnou úroveň jako anglosasové.
        Jejich hlavní mediální deviza totiž je: My jsme jiní ..

        1. Tim bych si nebyl tak jisty.
          Pokud neprovedou neco podobneho, tka sim nepritele jenom povzbudi.
          Nic nepovzbudi vic, nez beztrestnost.
          A v ocich tech, o ktere stoji to prece bude spravedliva odplata.
          To je jako kdybyste nechtel posilat zlocince do kriminalu, protoze my jsme prece ti hodni…

          Ale hned tak to nebude, protoze priprava a vyroba prostredku zabere cas.

            1. Myslím si, že odpoví vyhozením plynovodů také, ale až někdy v létě, a možná použijí podvodní dron místo potápěčů. Jenže to udělají tak, aby vše svedli na USA, že se chtějí napakovat na dodávkách zkapalnělého zemního plynu – LNG. Léto je důležité kvůli provozu v Severním moři a taky kvůli tomu, že pak teprve začne EU plnit zásobníky na zimu.
              Mně z toho všeho vychází, že te´d na jaře, kdy bude cena plynu klesat, by měla naše vláda naplnit zásobníky na 100%. Takže také očekávám, že naše zásobníky budou prázdné nebo jimi podpoříme nedisciplinované sousedy jako součást celoevropského řešení.
              Proč bychom ostatně nemohli zmrznout a trpět, že? Vždyť nám to slíbil nový prezident.

        2. Já bych si až myslel, že odpověď bude a jak se tomu dnes říká-asymetrická.
          Pravděpodobně taková odpověď dost zabolí a navíc, než se tak stane bude nejistota, co se stane a kdy. Stát se může cokoliv.
          Inu, bojuje se, válčí se a tak platí voko za voko.

          A pravda je i s tou vámi uvedenou devizou, jakože My jsme jiní….Bude to nejspíš nějak jiné.

        3. To ani nebude ten důvod. Vedení Ruska je na anglosasech závislé, oni u nich mají vše, co je jim drahé, Současná ruská elita nechce bojovat proti anglosasům, nechtějí přijít o všechno, snaží se natáhnout čas, dohodnout se, zaparkovat majetek… a druhá strana zase nespouští otevřenou totální válku, aby si tyhle lidi nezahnala do kouta jako zoufalé potkany, kteří pak mohou být nebezpeční. Vaří žábu pomalu, spoléhají na bordel a doufají, že to brzo překročí tu mez, kdy by Rusko mohlo zle pokousat. Jak je to daleko, netuším.
          Vždyť oni nesáhli ani na majetky ukrajinských oligarchů. A to je nízký level v té hierarchii.

          V USA podle mě nemají sebemenší šanci něco provést. Na to prostě nemají ani technicky, natože organizačně a už vůbec ne politicky. Drazí partneři přece zůstanou drahými partnery až se přežene toto nedorozumění… tak to vidím ze strany ruské elity.

          1. Kdo čím zachází, často tím schází.
            Amíci s asistencí Norů nejsou jediní, kdo dokáže efektivně operovat pod vodou.
            A řekl bych, že ti „ostatní“ jsou za ta léta docela zvyklí, pracovat i v mnohem studenější vodě a větších hloubkách, než v jaké se to stalo.
            Jediné, co mi na tom všem nesedí, je prakticky nulová reakce Rusů.
            Byla taková nijaká, jakoby jen někde větrem spadly dráty – však to se opraví..

            1. Ještě před 5 roky bych se přikláněl k interpretaci, že jen nechtějí dělat vlny a že chystají šikovnou odvetu.
              Dnes to ve světle ostatních „geniálních plánů“ vidím dost realističtěji.
              Nejlepší na tom je, jak některé společnosti chtějí podat žalobu na Gazprom za to, že nedodal smluvený objem plnyu.

            2. Prece necekate, ze Putin zacne hned hlasat do sveta, jak se krute pomsti.
              Tak hloupe je snad jenom stado kolem guru Jary.
              Navic ted jsou Norove a cele NATO pripraveni na spickach. To by delal jenom blazen.
              Pozornost casem polevi, jako u vseho jineho.
              Zaroven budou pripraveny nove prostredky.
              A az se bude treba Saudum a Rusum hodit zvyseni cen ropy, tak neco nekde nahodou praskne.
              Pomsta chutna nejlepe studena.

              1. https://www.topcz.net/cem-se-seymour-hersh-zmylil/

                (…) Například zde Hersh rozebírá časový plán operace Nord Stream:

                Bidenovo rozhodnutí sabotovat plynovody přišlo po více než devíti měsících přísně tajných debat uvnitř washingtonské komunity národní bezpečnosti o tom, jak nejlépe dosáhnout tohoto cíle. Po většinu této doby se neřešilo, zda misi provést, ale jak ji provést, aniž by bylo zřejmé, kdo je za ni zodpovědný.“ („Jak Amerika zlikvidovala plynovody Nord Stream“, Seymour Hersh, Substack)

                „Devět měsíců“?

                Válka vypukla 24. února. Potrubí bylo vyhozeno do povětří 26. září. To je sedm měsíců. Pokud tedy „více než devět měsíců probíhaly přísně tajné debaty uvnitř washingtonské komunity národní bezpečnosti o tom, jak“ „sabotovat plynovod“, pak musíme předpokládat, že intriky předcházely válce. To je zásadní bod, a přesto ho Hersh přechází, jako by o nic nešlo. Ale je to velký problém, protože – jak zdůrazňuje Andre Damon – „to rozbíjí celý narativ o zapojení USA do války jako odpovědi na „nevyprovokovanou ruskou agresi“. Jinými slovy, dokazuje, že Spojené státy plánovaly zapojit se do válečných akcí proti Rusku bez ohledu na vývoj na Ukrajině. Naznačuje také, že ruská invaze byla pro Washington pouze zástěrkou pro uskutečnění plánu, který si naplánoval již před lety. (…)

                (…) Odpor USA vůči Nord Streamu není novinkou, má dlouhou historii sahající až k samotnému počátku projektu v roce 2011. Již tehdy se v německém časopise Spiegel objevil článek, který tvrdil, že „projekt má zajistit dlouhodobou bezpečnost evropských dodávek energie, ale zůstává kontroverzní“.

                Kontroverzní?

                Proč byl Nord Stream považován za kontroverzní? Co je kontroverzního na tom, že suverénní státy posilují hospodářské vazby s jinými zeměmi, aby si zajistily dostatek levné energie pro pohon svých továren a vytápění svých domovů? (…)

                (…) Ano, je pravda, že Putin by měl „další a velmi potřebný hlavní zdroj příjmů“, protože tak funguje volný trh: Prodáte svůj plyn a dostanete zaplaceno. Konec příběhu. Není na tom nic zločinného ani zlověstného a rozhodně to neposkytuje ospravedlnění pro teroristické činy.

                A po tomto šokujícím prohlášení následuje Hershova další obava, že „Německo a zbytek západní Evropy by se staly závislými na levném zemním plynu dodávaném Ruskem“.

                Proč se Hersh odvolává na tento únavný „závislostní“ mem, který političtí aktivisté v mainstreamových médiích opakují ad nauseam? A co to vlastně znamená?

                Jednoduše to, že Německo dostávalo levný plyn z Ruska, což zejména zvyšovalo jeho konkurenceschopnost, ziskovost a hospodářskou prosperitu. Co je na tom špatného? Jak lze přístup k levnému palivu označit za „závislost“? Kdybyste si mohli natankovat benzín za 1 dolar za galon, odmítli byste s tím, že byste se mohli stát závislými? (…)

                (…) A mimochodem, nikdy nedošlo k incidentu, kdy by Putin použil ruský plyn nebo ropu k vydírání, nátlaku nebo vydírání. Nikdy. To je mýtus, který si vymysleli washingtonští spinmeistři, kteří chtějí německo-ruským vztahům hodit klacky pod nohy. Na ničem z toho však není ani slovo pravdy. (…)

                1. Hersh je porad American.
                  Odhalil pravdu, to je jeho zivotni cil a poslani.

                  Ale zavery a ruzne dedukce at si udela kazdy sam.
                  On je American a tak nebude ukazovat pristickem na USA.
                  Me to tak vyhovuje, on publikoval informace, a ja si z nich muzu udelat svuj nazor.

                  Jenom u tohohle se musim smat:
                  „devíti měsících přísně tajných debat“

                  Devet mesicu na tom sedeli nekde ve tmavych kamrlicich, pak se s tim jednou sverili Bidenovi a on to okamzite propich na nejblizsi tiskovce.
                  Takovy jelito aby jeden pohledal 🙂

  8. Hampl – Aktuality:
    ————————————–

    Bude-li válka na Ukrajině pokračovat ještě 6-12 měsíců, ohrozí to obranyschopnost USA. To neříká žádný ruský trol, ale šéf amerického námořnictva Carlos del Toro. Jeho obavy pramení z toho, že americké zásoby munice se vyprazdňují tak rychle, že pokud by nastal konflikt s Čínou, nebudou mít sami dost. Mezitím vydali v RAND Corporation, což je zdroj nejautoritativnějších válečných analýz v USA, zprávu, která konstatuje totéž. A doporučení říká, co nejrychleji se dohodnout s Putinem.

    Analytický kanál Duran ve svém dnešním vysílání tvrdí, že ve Washingtonu existuje už delší dobu napětí mezi vojenským velením (které by chtělo válku na Ukrajině co nejrychleji ukončit) a politicko-byznysovými představiteli, kteří je neberou vážně a mají pocit, že mohou pokračovat donekonečna.

    V pořadu je ovšem zmíněna ještě jedna věc. A sice americký problém s nebezpečnými magory z Pobaltí, Polska a dalšími nejmenovanými zeměmi regionu, kteří žijí ve světě svých fantazií o dobytí Ruska a snaží se do toho Američany zatáhnout co nejtěsněji. Nejraději by dosáhli toho, aby na Ukrajině začaly otevřeně bojovat americké jednotky a aby raketová válka zasáhla i území Ruska (a tudíž také evropských států NATO). Tihle magoři by nemohli působit škodu, kdyby je nepodporovala část amerických byznysmenů, ale rozhodně nepůsobí v zájmu USA.

    To staví horlivé aktivity válečnického tandemu generál – Fiala do poněkud jiného světla. ‚Samozřejmě, že nejde o české zájmy, ale nejde ani o horlivou službu Američanům. Jde o horlivou službu jedné konkrétní mocenské skupině, která nakonec ani nemusí v USA převládnout.“

    1. Pravda. Jenže nic co bychom nevěděli. Země je kulatá, otáčí se, obíhá. .
      Nemnozí to věděli už před staletími.
      Až na výjimky chápali marnost přesvědčovat o tom prosťáčky a popuzovat tím vrchnost potřebující aby prosťáčci tím nebyli odváděni od roboty a hlásané víry zajišťující, už tehdy, potřebný klid na práci. A podle potřeby k účasti na válce jednoho panstva proti jinému, o…ně samé jako nezbytné příslušenství pro zajištění výnosu z dobývaného území.
      Nyní je to stejné, jen skrytí za fasádou formální, „zastupitelské demokracie“. Prosťáčci se ze své přirozenosti nezmohou než na podporu panstva účinněji hřímajícího z kazatelny a slibujícího nesplnitelné. Leckteří to vědí. Jenže přesvědčují se tak jako zapřažený osel, že tentokrát už dosáhnou na hlávku zelí zavěšenou před nimi. Tak v marné naději táhnou a táhnou.

  9. OT:
    Není tu někdo přesčas?
    “zákon říká, že Češi by měli v důchodu strávit čtvrtinu života. O růstu důchodového věku mají rozhodovat budoucí vlády na základě demografických prognóz, které úřady připraví vždy v roce, který končí číslovkou 4 a 9.” – idnes

    1. “ … no Češi by měli v důchodu strávit čtvrtinu života. “
      … když to říkáte, tak si zkusím přidat těch 10 let, co si moje žena nevybrala, když odešla v 50 letech „na věčnost“ … myslíte, že mi to projde ?!

      1. O takových se vůbec nemluví,celý život platili a vybrali nula nula . Když se bude věk posunovat, bude takových víc a víc a stát to probendí a bude posunovat a posunovat

  10. No, jelikož jsou Rusové posedlí historií a každá rodina má někoho, kdo padl ve WWW, respektive VVV, tak v momentě, kdy jim tam přijedou německé tanky s křížem na boku, to bude takový symbolický moment a deja-vu, že už jim bude jedno, že budou muset narukovat. Vidlák říkal, že na UA vyvolali démona Bandery. Já říkám, že v Rusku se posláním tanků vyvolaji trošku jiní „démoni.“ Třeba Kutuzov, Bagration, Žukov a nebo nyní nenáviděný Koněv. A tito týpci mají trošku větší symbolickou sílu. Zvláštní 😃. Tak jsme se proti tomu vymezovali, až jsme je vyvolali.

    Jinak s tou GB a jejím rozesíráním kontinentu je to tutovka. Angličané díky tomu přežívají už celá staletí. Jediné řešení je, že GB sama imploduje na základě občanských a etnických nepokojů, kdy si Skoti, Welšané a Irčané řeknou, že jim tento anglický projekt z roku 1707 už nic nepřináší a je lepší, aby byli sami.
    My tady na kontinentu si totiž pořád hlídáme naše záda před vyhecovanými sousedy až pomalu zapomínáme na to, že máme také schopnost rozesírat naše vlastní štváče. Stačí se jen podívat, jakou hysterii v GB udělali polští, čeští a jiní slovanští migranti. K tomu si přičtěte inkompatibilní islámský Londýn s mega kriminalitou a dojde vám, že tady zcela bude platit přísloví :“ S čím kdo zachází, tím také schází.“ Jinými slovy tak dlouho byli zvyklí v anglosaském světě na vykořisťování a kolonialismus v různých obměnách až tento systém změnil je samotné a narušil jejich podstatu. Fakt, že se k vám stěhují mraky kulturně nekompatibilních lidí kvůli dávkám, podřadné práci a konzumu z vás totiž žádný civilizační vzor a lepší stát nedělá. Naopak, po čase se dosáhne ekvilibria a po něm už bude jen sestup dolů zpravidla provázený zjednodušením systému. Myslím, že to je taky jediný důvod, proč se v Británii tolik řeší a podporuje monarchie. Inscenace imperiální velikosti totiž vytváří zdání tradice a síly a funguje jako tmel. Vzniká tak iluze, že GB je vlastně prospěšný projekt, kde se Skotům, Welšanům a Irčanům vyplatí být, protože jsou tak nějak větší. Podobnost s ruskou posedlostí historií je, samozřejmě, čistě náhodná.

    Abych to shrnul, tak pokud někomu vadí, že GB jsou rozesírači kontinentu, tak by měl vlastně jásat, že migranti, genderisté, Harry s Megan 🤣 a kritici monarchie mění její tvář a možná někdy způsobí její implozi. Protože jenom tak bude tento stát zaměstnaný sám sebou a přestane záškodničit taky na kontinentu a působit jako prodloužená ruka USA. GB a USA by se měly chápat jako téměř stejná entita
    Stejná logika, stejné nástroje, stejný étos, stejné náboženství, stejná politika a stejný konec.

    P. S. : Stalin prý kdysi řekl: „Pokud se náhodou stane, proti všem předpokladům, že ne kapitalismus, ale komunismus se zhroutí, rozpustte potom Sovětský svaz a zajistěte vstup Moskvy do NATO. To bude rána, ze které se Západ nikdy nevzpamatuje.“

    No, Moskva sice do NATO nevstoupila, ale my a ostatní z východního bloku ANO. Ruku v ruce s tím jde volný trh a pracovně – ekonomická migrace našich lidí na západ. A teď se vraťme k tomu, jakou hysterii způsobili na západě polští dělníci a sběrači jahod v Anglii dále ruští miliardáři koupivší anglické fotbalové kluby nebo třeba gauner Křetínský, když chtěl koupit francouzský časopis.
    Neměl ten chlápek v tom citátu náhodou pravdu? 🤔

  11. Velice rád čtu glosy Petra Hampla a upozorňuji na ně. Dne 11. 2. 2023 vydal pan Hampl článek Spolčení debilů (https://www.petrhampl.com/spolceni-debilu/), kde mimo jiné píše:

    Všimněte si, že se nic neutají. Na začátku listopadu byl útok proveden, na začátku února je to venku. Přesně tři měsíce. U amerického pokusu nahradit maďarskou demokracii loutkovou vládou to netrvalo déle. Současné západní tajné služby nedokážou být tajné.

    S mizející schopností provádět operace efektivně a ve skutečném utajení ovšem roste síla propagandy. Během pár týdnů bude většina příslušníků nové aristokracie upřímně přesvědčena, že pumové útoky na plynovody jsou dobré, správné a morální. Budou upřímně obdivovat pachatele a budou cítit dojetí.

    Byla to vskutnu prorocká slova, protože jen pár hodin na to se na Twitteru objevil přípěvek jednoho z hlavních tamějších propagandistů lepšolidí z pražské kavárny (partně placeného, protože jako koníček se ta jeho činnost v rozsahu, v jakém ji dělá, provozovat nedá), vystupujícího pod nickem Jie, kde se doslova píše:

    Jen bych chtěl říct, že jestli Nord Stream opravdu odpálili Američané, tak udělali naprosto správnou věc.

    Oni s tím tedy nemají nejmenší problém, je to pro ně prostě humanitární terorismus. Ve jménu pravdy a lásky.

    1. Za teroristický útok v zájmu dobré věci jeden dostal dokonce Nobelovku za mír.
      Vyrobil 92 mrtvol pomocí dynamitu v konvích od mléka. Stalo se to 22.července 1946 v hotelu Krále Davida a iniciátor byl později za ten prima kousek odměněn premiérskou seslí.
      ( Neplést s hotelem King Solomon na Staroměstském náměstí. Tam sice mají pod bárem samostříly, ale jsou rozvážní a Konvičkovce na velbloudech nepostříleli. )

      1. Jj, mezi hrdinným partyzánským odbojem či bojem za svobodu a terorismem bývá často rozdíl jen v tom, která strana o dané události referuje…

    2. Hen ten Jie by se měl po tom prohlášení ještě přilepit ke zdi. Pak by to bylo stylové a dostal by se snad i do novin.

  12. A tak Američani zlikvidovali Nord Stream, a co? Když v roce 1982 zařídili největší výbuch plynovodu na Transssibiřské magistrále (ekvivalent 3kt TNT), stalo se co? A to byl SSSR ve studené válce. Nestalo se nic. Vietnam, Afghoš, desítky vojenských intervencí. Irák si úplně vymysleli… a co?

    Míra cynismu v mezinárodních vztazích hluboce překračuje i ty nejbujnější představy. USA považují celý Americký kontinent za svůj zájem a běda, jak tam někdo strčí nos. A vlastně vše, na čem se dá vydělat, je jejich zájem kdekoli.

    Pro USA není partner EU, pro ně je výhodnější rozdrobená Evropa, ideálně ne moc bohatá, ale závislá. Kdo něco umí, či vymyslí, tradičně zatím utíká do USA. Co by na tomto modelu chtěli Američani měnit? Naopak bohatá Evropa by mohla konkurovat a nebýt dostatečně povolná. Jednotlivé státy to nějak doklepou.

    Vemte si, jak málo stačilo a máme tu vládu a budoucího prezidenta, kteří pro USA udělají první, poslední a to Američani ani nebudou muset naznačovat. Pouhé přání jim je rozkazem.

    Dokud bude evropská mentalita postavena na modelu: „raději se mýlit s USA, než mít pravdu s Ruskem“, tak je to největší známka servility a mentálního úpadku v Evropě.

    Vzpomeňte na středověké procesy – jak bybylo snadnější ustoupit církvi a nediskutovat ani o přírodních zákonech. A kam bychom se dostali. A tuhle chybu udělala Evropa v zahraniční politice a nejen v ní, ale i vše to LGBT a ty podivné zkratky je o tom, že se vytváří témata, o kterých se nediskutuje a nahlíží se na ně jako na pravdu boží, aby lidi/státy mohli být ovládáni.

  13. Podle toho co se píše v knihách pana Hampla to co vládne na západě není schopno mít nějaké dlouhodobější cíle. Protože kdyby se tam někdo takový objevil (ve vládách či v korporacích), tak ho ostatní rozsápou, protože by jim kazil jejich krátkodobé cíle (maximální zisk příští kvartál a po nás potopa).

    V tom možná spočívá jeden z omylů Putina. On je zvyklý hrát šachy a ti proti němu hrají piškvorky na „tři křížky“.

  14. Za Klause jsme si měli utahovat opasky ve jménu lepšího příštího. Teď už si budeme utahovat opasky ze zvyku. Ale jenom někteří.

    1. Ale i za toho Klause jenom nekteri.
      Nekterym naopak nestacily ani ty nedelsi opasky.

      A Klaus byl prvni, kdo vyraboval duchodovy fond. Ale aspon sliboval, ze az tam ty penize budou treba, tak je tam zase vrati.
      Po nem to udelal Topolanek, ale ten uz nic nesliboval. Proste si vzal, co se mu zachtelo.
      A svete div se, Cesi si zvolili opet ODS, a ODS se zase chysta na duchody, a tentokrat se ani netaji tim, ze to bude poradne.
      V jednom ale ODS nelze: lidi to chteji. To neni jenom Rychetskeho petikolkovy podvod. To jsou i vsechny dalsi volby kolem.
      Kdo chce kam…

      1. Proste a bude vám dáno, hledejte a naleznete, tlučte a bude vám otevřeno. Neboť každý, kdo prosí, dostává; kdo hledá, nalézá, a tomu, kdo tluče, bude otevřeno.
        (Matouš)

          1. A v místě, kde bydlím, dokonce ani nesídlí. Nejdříve přišli dřevorubci, potom asfaltéři a po nich věčně zaparkovaná auta. A nebeské ptactvo vyklidilo pole.

            1. V domě kde bydlím, žijí na dvorku : Kosi, sýkorky – koňadry, zvonky, dvě straky, občas se objeví červenky a teď přibyl i střízlík. Jo a holubi, hřivnáči, hrdličky, ty ani nepočítám.
              Bydlím na Praze 1. Máme tady hotovou botanickou zahradu, vč. dvou rybníčků na koupání ptactva.

                1. Kosí je nějaká zlá nemoc. Proto byli vyhlášení ptákem roku.
                  Prý se má pečlivě vydezinfikovat krmítko, jsem někde četla.

            2. idiotronic
              Jo, já si ještě pamatuji chocholouše hopkat po chodníku. Čejky u každé hromady hnoje na poli a vlaštovky u nás pod střechou. Letos jsem nezahlídla ani havrana. A že jich tady vždycky bylo!

              1. Chocholouse parukářky hejla. Nic nic nic. Sežrali je Italové další se otrávili na zimovištích v Iráku zbytek nakazili hrdlicky tuberkulózou . Přitom kniha Tiché jaro
                kniha od: Rachel Carson z pozorování v Británii byla napsaná už v 50.! letech. Lidstvo se nepoučí. Nikdy. A kolik ptáčků zpěváčků zahyne a ztratí hnízda na Ukrajině.

              2. A já už jsem neviděla vrabce, ani nepamatuji. Přitom kdysi byli všude, celá hejna, ještě někdy v šedesátých.

  15. Už jsem psal:

    „Ukazuje se, že EU, chudáček za to nemůže. Je mentálně nedostatečný. V centrále je paralýza, nevidí skrz zelený zákal, každý si do něj může podle chuti kopnout (útoky na nordstrýmy).
    BOŽE! Kam jsme to zase vlezli!
    Do čeho jsme to zase šlápli!“

    Navíc se nás ve spojení s našimi vládními loutkami snaží intenzivně zatáhnout do války.

    1. Ja bych EU a Cechy nevidel tak uplne bez viny.

      Norove sice v EU nejsou, ale skoro jako by byli. Podle Hershe to byli oni, kdo sonarem odpalili polozene naloze.

      Ze by Dansko a Svedsko nevedelo vubec nic? Letmy pohled na mapu rika neco jineho.
      Podle „vysetrovani“ a hlavne vysledku si taky muzeme udelat obrazek.
      Jinak prave tyhle dve zeme Rusum zakazaly pristup na misto cinu. Jeste porad nestaci?

      Jestli to Nemci vedeli, nebo ne, to je otazka. Rizhodne ale neudelali VUBEC NIC, k odhaleni vinika.
      Naopak ze sebe jeste udelali uplne idioty posilanim tanku na Ukrajinu, pri kterem je USA obelhaly.

      Me to vychazi tak, ze na EU je stejny dil viny, jako na zaocenaskem spojenci.
      Jestli to delaji za penize nebo z hlouposti je prece jedno.

      Cesi si v nekolika volbach OPAKOVANE zvolili reprezentanty toho sameho smeru. To uz nejde svalovat na uplacene a zkorumpovane politiky.
      Proste jsem smutne prijal fakt, ze Kydy jsou mala bublina a vetsinove Cesi vidi situaci uplne jinak.

      1. Já se Vám divím. Naši milí Pražáci přece společně s lidem zvolili nejlépe, jak mohli a to opakovaně. Dnes je situace taková, že jsou vítáni naši osvoboditelé zpoza louže a naši představitelé je budou bránit až do statků a hrdel, ovšem statků a hrdel plebsu. Kdyby však mělo nedej Bůh dojít na jejich statky a hrdla, bleskurychle se zorientují a v čele s naším lidem zvoleným vrchním převlékačem kabátů budou upřímně vítat nové osvoboditele, jak již opakovaně v historii prokázali třeba davovým vítáním toho pána s knírkem či osvoboditele co už dnes nemá tu sochu a tak dále. Zase bude plný Václavák jásajících davů. naše stověžatá matička Praha zůstane zachována našim potomkům, takže já jsem v klidu. Vše jde jak má jít.

          1. Nemyslím. Přibyla by na ni nanejvýš přitlučená vysvětlujicí tabulka a pokud by byl příslušný svazák dost aktivní, tak i rovněž přitlučené utržené pohlavní orgány autora, zhotovitele a toho, kdo to zaplatil. Nejsme přece barbaři.

        1. Proč se pořád navážíte do Pražáků? Největší hnus, co v Praze momentálně je, je z Moravy. Táhnou se sem jako slepice po flusu.

          1. Zkuste bydlet „venku“ a pak se do te Prahy prijet podivat. Ta atmosfera vas pak bouchne pres cumak. Obcas to vytryskne opravdu krystalickou blbosti, jako onehda ten billboard na dalnicnim moste „Populismus nechte pred Prahou“ (by prazska ODS) nebo PSM z rozhlasu v metru (by primator Hrib).

            1. Já žiju na okraji Prahy, do r. 1978 jsme ani součástí Prahy nebyli. Bytostně se cítím spíš jako člověk venkovský, pokud síly dovolí, zahradničím a pěstuji. Do vnitřní Prahy už jsem nezabloudila roky.

              Hřib pochází z ňáký moravský zádele.

              1. Tak to nebydlite „venku“. Tam uz dnes nebydlim ani ja a to to mam na Vaclavak neco pres pul hodiny autem.

                Prazak je opravdu vetsinove mentalne „jiny“. Bez ohledu na to, kde se narodil. Cest vyjimkam, s jednou ziju.

              2. Katango, i v centru žijí normální lidi. Ale málo, to je pravda. Hodně se tady provozuje Airbnb a tak, většinou v těch bytech nebydlí Češi.

          2. Zkuste se zamyslet, proč je Moravák doma jiný než v té Prahe. Jestli to nebude tím geniem loci, který je Praze vlastní a který každého bleskurychle nakazí, jak do té Prahy strčí čumák. No a jak známo, poturčenec horší turka.

            1. Nemesis, myslím si, ze když se Moravanovi nechce makat, tak šup do Práglu. Anebo aspoň do Brna, i Brno je parazitů plno. 🤓

                1. Špatně skloňujete.. Píše se v Bruntáli podle vzoru pr.el. Nějakou dobu jsem tam strávil, tak vím, co píšu.

                2. Jéžiš, o těch, kteří chtějí pracovat nepíši. Píši o lehkoživkách, takoví se nejlépe uplatní v metropoli. Spousta neziskovek, hafo fleků ve státní správé, to v Bruntále nemají.
                  Z Bruntálu se může pracovitý občan přestěhovat třeba do Mladé Boleslavi, kde jsou ve Škodovce nadprůměrné platy. ( Nevím, jestli to platí i dneska. )
                  Nebo může synek z Bruntálu vystudovat peďák a jít někam učit. Učitelstvo si poslední dobou významně finančně polepšili.

                    1. Vím jenom to, že se zaměstnanci měli ve Škodovce slušně, ale už je to pár let, co tam pracoval jeden známý.
                      Kdybych pocházela z Bruntálu, tak bych patrně hledala práci jinde.
                      Pokud bych neměla podnikatelské buňky a nevytvořila v Bruntále nějakou užitečnou firmu.

                    2. Jako děravé necky.
                      Myslíte, že vůbec nikoho z Bruntálu nenapadlo, založit a provozovat tam „nějakou užitečnou firmu“ ???

          3. Tak si udělejte census obyvatel a uvidíte sám. Charakteristiky pražské populace jsou evidentně v řadě ohledů svým způsobem perverzní – politické preference, asociálnost, centrismus, egoismus a sklony k extremismu. Vzpomeňme vítání Hitlera i Gottwalda.
            Jasně, hlavní města mají úchylnou skladbu obyvatel téměř vždy, prostě proto, že tam působí režimní organizace a různé vlivové struktury.
            Promluvte si s Francouzem o Pařížanech, s Rakušanem o Vídeňácích a bratja Slováci vám řeknou zajímavé věci o Blavě a jejích obyvatelích.

            To máte jak s českými ženami. ČR je proslavená největším počtem pornohereček a podobných umělkyň – musí se proto normální žena vymezovat proti tomuto objektivnímu faktu?
            Jestli vy k té pražácké chamradi a pornoherečkám nepatříte, budiž vám čest a chvála asi jako zbytku normální populace.

            1. Ne, nepatřím, ale ráda uvádím věci na pravou míru. A ta je, že do Prahy furt leze nějaká náplava, která pak Praze dělá špatné jméno, i na venkově.

              1. ještě mi řekněte, co je ten venkov?

                Kdysi jsem v Praze viděl motivační billboard o tom, že mají Pražáci o víkendu jet na venkov a byly u toho vyznačené spoje Praha-Brno, Praha-Plzeň atd

                Tedy chápu to dobře, že jsou dvě kategorie – jednou je Praha a druhou je Venkov?
                Já tedy od té doby s oblibou označuji Prahu za Vnitřkov.

            1. Fakt je, že velkoměstská anonymita je lákavá. Na venkově vidí jeden druhému do talíře a nemůže si tam psychoň dovolit to, co v metropoli.

  16. “ Arméni nás nenávidí, protože jsme jim proti Ázerbájdžánu nijak nepomohli. “
    To by asi šlo jenom těžko, protože Ázerbájdžán podporují Izraelci, nejlepší přátelé našeho lidu. ( Berou od Azerů kaspickou ropu, za dobrou cenu. )
    Ale vážně : V tomhle případě bych viděla vinu jednoznačně v mimořádně nesnášenlivých Arménech. Naopak Azerové patří k nejvlažnějším milovníkům Alláha a jsou vysloveně prakticky založení.
    Arméni se tradičně považují za něco lepšího, neb přijali křesťanství – coby státní náboženství – jako první.
    Ve
    Starém městě mají dokonce i vlastní čtvrť , a bitky zuřivých arménských mnichů, kteří se rvou o klíče k Božímu hrobu, jsou určitě k shlédnutí na YouTube . Dalo by se i říci, že kde Armén, tam lítají kudly.

    1. Ještě bych dodala, že klíče od Božího hrobu střeží muslimská rodina. Křesťané se vzájemně nesnesou a tak v zájmu zachování klidu smí držet klíče jenom muslim.

      1. Nevím, podle čeho usuzujete, že Arméni jsou mimořádně nesnášenlivý. Měl jsem tu čest tam nějakou dobu pobývat. V pohostinnosti a přátelství jim nesaháme po kotníky. No, jestli to máte z You Tube …

    2. Tak Ázerbájdžán hlavně podporují Turci, Izraelci jsou až někde v řadě za, když už informaci, tak nějak by to chtělo celou, ne část, která ještě vytváří pocit, že Izrael je hlavní podporovatel…
      Reálně Izrael nepodporuje, ale Ázerbájdžán protože Arménie, ale protože Irán, kde část severního Iránu jsou Ázerbájdžánci…

      Ano, jde říci „použili jejich zbraně proti Arménii“, ale podpora je protože Irán, tedy ve výsledku, kdy člověk chce vědět proč a co by mohlo být, je to hodně rozdíl…

      1. Izraelské drony sehrály dost zásadní roli v boji o Náhorní Karabach. Uplatnily se i české samohybné houfnice Dana.
        Podporovat dodávkami zbraní jakoukoli válku je , z mého pohledu , špatně. V tomhle případě je navíc agresor Arménie. Putin se projevil jako velký diplomat, když se mu podařilo konflikt rychle uhasit.
        Teď ovšem vzplál znova, Arméni cítí že není kocour doma a tak mají myšky pré.
        Jestli má na konání Izraelců vliv Írán, to nevím, je to docela možné. Ale hlavní asi bude ta ropa.

        1. Armeni si to posrali sami.
          Novy premier otevrene poslal Rusko i jeho ochrannou ruku do hajzlu.
          Pry novi spojenci (EU a USA) zajisti vse potrebne a navic i bohatstvi.

          Za dva roky nove politiky a novych spojencu prisel s prosikem do Kremlu.

          Opet bych nevidel jenom Azery/Turky jako ty spatne.

          Jinak to o nesnasenlivosti Armenu jsem slysel taky, ale nevim jestli je to pravda.

          1. Já vidím Azery jakože jsou v právu.
            Velmi mě zklamali někteří potentáti v SPD, kteří ze všech sil řvali na obranu “ hodných” křesťanů Arménů. V tomhle případě je bigot a nácek Armén.

          2. Je to pravda. Žijí převážně v diasporách a nápadně připomínají jiný hrabivý ethnos. Arménská mafie má dobrý zvuk na celém světě. ( Ironie)

            1. To je pravda, Armeni a mafie, to znaji po celem svete. Ale to plati i pro Italy nebo Ukrajince.
              V Cechach se tomu v devadesatych letech rikalo „ruskojazycne mafie“.
              To asi jak ti Ukrajinci mluvili, jak jim zobak narostl 🙂

    3. Jen se zeptám .. podíval se někdo na mapu té oblasti před tou válkou z roku 2021?
      Ke kterému státu ta oblast oficiálně patřila?

  17. Nevím jak vy, ale já vidím, mimo Putina, všude pouze přátele, kteří se s námi chtějí pachtovat, například:

    Obranná smlouva s USA je připravená. O americké základně v Česku nehovoří | TN.cz

    Bývalý šéf NATO objíždí země EU, aby podepsaly s Ukrajinou „Kyjevský bezpečnostní pakt“.

    To pouze na Slovensku a Polsku protestují lidé ve větší míře proti válce.

    Vyšle Slovensko vojakov na Ukrajinu?

    HEGER PRIZNAL: „Samozrejme“.
    Advokát Miroslav Kamenský reaguje

    https://www.youtube.com/watch?v=_XpC3aKlckM

    Na Slovensku se sice nesvítí, ale za to pochoduje! A ve velkém.

    ….. ľudia skandovali heslá- Chceme mier, Nechceme vojnu s Ruskom, Nedáme svoje deti a vnukov na jatky… prišli aj slovenskí motorkári Noční vlci, dokonca v závere,

    čo ma doslova položilo, objavili sa poľskí bratia prichádzajúci z dosť veľkej diaľky s dôležitým posolstvom, vojnu nechcú ani oni, obyčajní Poliaci, to iba vrchnosť sa chce poklonkovať západným pánom……..

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2023/02/12/na-slovensku-se-sice-nesviti-ale-za-to-pochoduje-a-ve-velkem/

    Stejně jako u Úřadu vlády, i v tomto případě jde o „metaforické vyjádření“

    1. Josef původní napsal:13 února, 2023 (5:20)

      Náš pan budoucí prezident zmoudřel a nemluví o pomoci Ukrajině.

      Exsoudruh generál a válka na tento den.

      https://www.tiktok.com/@adrysekctyrka?referer_url=vlkovobloguje.wordpress.com%2F2023%2F02%2F13%2Fexsoudruh-general-a-valka-na-tento-den%2F&refer=embed&embed_source=121331973%2C120811592%2C120810756%3Bnull%3Bembed_masking&referer_video_id=7198980312859217158

      Stejně jako u Úřadu vlády, i v tomto případě jde o „metaforické vyjádření“

      1. Josef původní napsal:13 února, 2023 (5:20)

        Je dobré vědět a zapamatovat si do budoucna.

        Média se spojila, aby vyhrál Pavel.“ Bývalý ředitel Slovenské televize ukázal jak

        12.02.2023 20:35 | Rozhovor

        …..Ze strašení válkou byl obviněn během volební kampaně na prezidenta expremiér Andrej Babiš (ANO) za to, že na billboardy nechal napsat: Nezatáhnu zemi do války. Jsem diplomat, ne voják. Oproti tomu už dávno český premiér Petr Fiala oznámil, že Česká republika je ve válce a náčelník generálního štábu Karel Řehka pro ČTK mluvil o případné mobilizaci, pokud by došlo ke střetu Severoatlantické aliance a Ruska. Jak to vnímáte?

        Coby Babišův volič to vnímám pozitivně, tedy jako mírový štváč, jak nás, mírumilovné občany, roztomile charakterizují různí reinkarnovaní Goebbelsové…..

        ………….. Hnutí ANO v čele s Babišem volby vyhraje, jelikož životní úroveň dvou třetin obyvatel v důsledku dlouhodobé války na Ukrajině značně poklesne.

        Fialova vláda s prezidentovou podporou sice oznámí zvýšení úrovně strategické komunikace a demokratického omezení svobody slova, případně omezené mobilizace.

        Inflaci však nezvládne, stejně jako ceny energií, které zlomí krk mnoha českým firmám, jejichž zaměstnanci se ocitnou na dlažbě, což bude odrazovým můstkem pro Babišův návrat…………

        https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Media-se-spojila-aby-vyhral-Pavel-Byvaly-reditel-Slovenske-televize-ukazal-jak-729048

  18. “ Jestli něco nažene Rusy pod Putinova křídla, tak jsou to německé tanky proti Rusku. “
    Teoreticky to dává logiku. Ale je otázka, nakolik ruská nová generace, která vnímá hospodářské zaostávání za Západem, a nepamatuje si ten zmar za Jelcina, Putinovi důvěřuje.
    Určitě i v Rusku jede prozápadní propaganda na plné koule. Pravděpodobně ještě daleko usilovněji a sofistikovaněji, než před rokem 89 u nás. A nejlevnější způsob, jak porazit nějaký stát je rozložit jej zevnitř.
    Pokud i v Rusku existuje pátá kolona, která by se mocinky ráda dostala k volantu , tak…
    A navíc Rusko je mnohonárodnostní stát , vlastně ještě ve větší míře než Ukrajina. A právě mnohonárodnostní státy se rozvracejí nejlíp. Na tomhle principu pracoval i Štětináč / Plavec se svým Memoriálem. Ten se naštěstí podařilo z Ruska s poděkováním vypakovat. Vytahování a rozmazávání starých křivd je velmi účinný způsob , jak rozeštvávat společnost.

    1. Podivejte se, kolik mladych lidi v rusku chodi v nesmrtelnych pruvodech v kvetnu. A kolik malych kluku s vojackymi lodickami rude armady stoji na tribunach pri voj.prehlidce vedle svych dedu a pradedu. Neprijde mi, ze by mlada generace byla tak lhostejna. I kdyz nezazili jelcina. Nezazili ani 2.sv., a presto v tech pruvodech jsou.

  19. Něco z domova:
    Dnešní padesátníci prý půjdou do důchodu v 66. letech. Což je super zpráva! Protože podle téhle tabulky Českého statistického úřadu mají naději (muži) na dalších 26,18 let od teď, tedy užívat si důchodu budou nadějně 10 let…
    https://vdb.czso.cz/vdbvo2/faces/cs/index.jsf?page=vystup-objekt&pvo=DEMD002&skupId=1289

    Hm. Jen mi nějak není jasné, proč v této tabulce https://www.czso.cz/documents/10180/165591289/13007022g06.xlsx/ec7c252b-3ba9-45df-96ad-11aac7eb5c6b?version=1.1 ten samý úřad tvrdí na záložce DATA, že onen muž narozený 1972 měl při narození naději dožití 66,8 let…

    To bude zjevně nějaká hentenmetodika…

  20. Nejkomičtěji v celém tomhle článku https://www.topcz.net/cem-se-seymour-hersh-zmylil/ působí tato věta:

    Po většinu této doby se neřešilo, zda misi provést, ale jak ji provést, aniž by bylo zřejmé, kdo je za ni zodpovědný.“ („Jak Amerika zlikvidovala plynovody Nord Stream“, Seymour Hersh, Substack)

    Kdo by za to mohl být jiný zodpovědný ?

    1. Putin, v tom má svatouškovský Hersch dávno jasno. Amíci jsou nevinní, konají přece v rámci „většího dobra“.

      1. On snad nekdo ukazal na USA?
        Vsichni sborem ukazali na Putina.
        A kdyz ne Putin, tak tedy Ukrajina.

        Verim, ze vojaci museli cumet, kdyz to Biden placnul v primem prenosu sam a predem.

        Me osobne stalo to nevysetrovani cele veci.
        A o zaplateni cele rady statu me presvedcilo, ze Dansko a Svedsko nepustily Rusy na misto cinu.

        1. Všichni mimo mainstream ukázali na USA.

          Putin nemá zájem a takhle nefunguje.
          Ukrajina na to nemá.

          Jedinej další možnej je Británie, ale ta funguje „přítel po boku“ USA a bez jeho povolení by to neudělali.

          Jo a mainstream je banda lhářů.

          1. “ Jedinej další možnej je Británie, ale ta funguje „přítel po boku“ USA a bez jeho povolení by to neudělali.“

            Za tohle tvrzení bych ruku do ohně nedal, už vícekrát vyplavalo na povrch, že VB činila věci, proti vůli administrativy USA, dokonce zasahovali do voleb v USA.

          2. „Všichni mimo mainstream ukázali na USA.“

            Ja jsem samozrejme myslel: vsichni, kteri jsou relevantni.
            Alternativni media jsou bohuzel porad zalezitosti male skupiny lidi.
            Politici alternativy take nemaji vliv na chod veci vubec zadny. Viz Parlament a Senat v Cechach.

  21. Ze strany Fašingtonu jde především o útok na Západní Evropu, k jejímu úplnému vykradení. Nějaká „válka s Ruskem“ do posledního Ukrajince je už podružná: nepovedlo se to. Rusko se v důsledku sankcí nezhroutilo, ruská armáda nerozpadla, 5. kolona v Moskvě včetně všech NGOs se ukázala býti bandou darmožroutů. Tudíž z celého toho slavného plánu zbyla jen exploatace Západní Evropy, coby z nouze ctnost – aspoň něco. Nejlépe se krade tam, kde je co ukrást.

    Ale to také nevyjde podle plánu. Němci ani Francouzi nenechají svůj průmysl vyprodat za hubičku amíckým „investorům“. Vzdělaná pracovní síla z Evropy – všichni ti experti – se do USA nepohrnou: protože navzdory propagandě díky internetu a 30-ti letům levných letenek dobře vědí, jak to v tom „amíckém ráji“ vypadá. A jaká je predikce pro nejbližší léta…

    Zničení Evropy vysokými cenami energií a surovin, blokováním Ruska a Číny, nebude mít dlouhého trvání – Západní Evropa to v tichosti obejde, každým rokem více a více. Svět už dávno není řízený USA, a „šedých kanálů“ je spousta. Nakonec budou všechny tyto zločinecké „sankce“ v tichosti zrušeny – protože nebudou mít žádný reálný význam.

    Například, ropa, nafta… Nekupuje se ruská, ale „homeopaticky“ neruská. Mícháním ruské ropy/nafty s jinou ropou/naftou vzniká zaručeně neruská. Přičemž ředění je vskutku „homeopatické“. Za jak dlouho to samé vznikne s plynem? Stačí, aby Rusko posílilo trubky do Turecka a Číny, dodělalo další LNG mrazírny a porty, postavilo/koupilo/pronajalo další plynové tankery. „Páni světa“ ve Fašingtonu a Londonabádu prodělají: žádné jejich ropné a plynové společnosti, žádné jejich pojišťovny a záručovny – bude to psané na státy Středního východu, Čínu a okolní země. A kšeft pojede mimo dolary a libry.

    Energetická katastrofa – dočasná – se pozitivně projeví: zničením 5. kolony zeleného šílenství, dlouhá léta financovaného z USA proti Evropě. Návratu rozumu pomůže prázdná nádrž u auta a studený dům bez teplé vody. A vypínání elektřiny, jako v nějaké Burundi-Urundi. Což zlikviduje zelené dokonce i v Německu nebo Švédsku.

    Místo SWIFTu, kterým Amíci koukali celému světu do karet; místo kartových společností z USA, kterými koukali všem do peněženek, budou jiné: ruské, čínské, turecké, saudské, a dokonce íránské systémy. Čímž se urychlí odchod od dolaru jako světové měny. A ekonomická nezávislost všech zemí – na zločineckých USA.

    Ani s těmi zbraněmi to není tak vítězné, jak si Amíci plánovali. Evropské země NATO jsou sice odzbrojené do mrtě, ale ničemu to nevadí. USA žádné zbraně, které by pomohly v nějaké větší válce, stejně nemají a neumí ani vyrobit – není kdo, není kde, není z čeho. A ručních zbraní na obranu Evropy před migrací z Afriky a muslimských zemí – což je jediné skutečné násilné nebezpečí – si umí vyrobit Evropa pořád ještě dost sama. Amíci neprodají ani to, co by prodali, kdyby Evropu Fašington nenapadl a nepokoušel se vykrást a zničit: protože nebude za co. Navíc se ve skutečné válce v Ruině hezky ukázalo, jak amícká a Západní produkce zbraní nestojí za nic, natož pak za ty obří peníze: ruští, čínští, turečtí, íránští zbrojaři si mnou radostně ruce…

    My Evropané chápeme vše jinou optikou než Amíci. Tam se nikdo nestará o stát a obecné blaho: všichni jenom o sebe. Trumpova MAGA („Make America Great Again“) není chápána jako nějaká „záchrana státu“, ale jako návrat USA do bohatých funkčnějších časů, kdy každý mohl vydělat mnohem více – jde o návrat „amerického snu“, ne o zlepšení společnosti. Proto se z toho všeho jen tak nedostanou: padnou až na úplné dno, kdy větší ryba sežere všechny menší…

    Ale Evropa má úplně jiný „duch“. A také historii ještě mnohem větších úpadků a katastrof, ze kterých se rychle dokázala vzpamatovat. Proti některým z nich je nynější úpadek spíše okrajový. A bude dost rychle napraven, navíc v lepších formách než předtím.

    Není prostě vše úplně černé: sklenice je spíše poloplná než poloprázdná.

    1. Máš problém z fakty „Němci nenechají“, viz chemický průmysl, který se nepřesunul do USA, ale do Číny/Asie, tedy realita je, že nechávají…
      V USA, je bezpečnost svým způsobem stále stejná „oblasti, kde je nebezpečno“, které se mění a oblasti „kde je klid“ a nemají problém se stěhovat z města do města, ze státu do státu, tedy zpohledu amíků není problém z bezpečností…

      1. Taky si myslim, ze Nemci toho moc nenadelaji.
        Aspon to tak zvenci vypada.

        Odchod energeticky narocneho prumyslu je jenom jedna cast.
        Ti, kteri zustanou, budou mit energie drahe, a to zdrazi nemecke vyrobky. Nemci tedy budou jeste vice zdimat dodavatele (Cechy), ale konkurenceschopnost utrpi.
        Opusteni Ruskych trhu je taky pruser hlavne pro Nemce.
        Planovaci v Nemecku si mysleli, ze se tam pak potichu zase vrati, a planovaci v USA si mysleli, ze tim Rusko rozlozi.
        Ale dohromady nejak zapomeli, ze moudry Kissinger pestoval Cinu proti Rusum tak dlouho, ze Cina opravdu vyrostla.
        A taky uz pilne obsazuje vse opustene.

        Nene, jak vidim EU v problemech a muze si za to z velke casti sama. Vsechno bych na „zle USA“ urcite nesvadel.

  22. „Je to neuvěřitelné, neuvěřitelné, ale fakt. Opět nám vyhrožují německými tanky Leopard, které mají na bocích kříže! A opět mají v úmyslu válčit s Ruskem na ukrajinském území rukama Hitlerových následovníků, rukama banderovců! Ale ti, kteří zatahují evropské státy, a to včetně Německa, do nové války s Ruskem, nebo o tom dokonce nezodpovědně mluví jako o dokonané skutečnosti, ti, kteří si myslí, že nad Ruskem vyhrají na válečném bojišti, si očividně neuvědomují, že současná válka s Ruskem pro ně bude zcela jiná! My své tanky k jejich hranicím neposíláme, ale i tak máme čím odpovědět! A použitím obrněné techniky to neskončí! To si všichni musí uvědomovat!“ (Vladimir Vladimirovič Putin)

    1. To Putin varuje, ale ve skutečnosti mu to nejspíš zas až tak nevadí.

      Německé tanky na Ukrajině se budou skvěle vyjímat v ruských televizích, ruští vojáci už nyní bojují na zákopech z druhé světové, jen to nejde v TV použít.

      Až tam německé tanky budou, tak bude snadné Rusy přesvědčit, že je potřeba mobilizace a že se prostě musí přejít na skutečnou mobilizaci a skutečnou válečnou ekonomiku, protože německé tanky jsou už zase na Ukrajině a jedou na východ.

      Fiala možná pracuje pro Američany i Rusy najednou.

      1. Souhlas.
        Prvni nemecky tank na Ukrajine jedouci na vychod pojede v ruske televizi od rana do vecera.
        Nemyslim ale, ze toho Putin vyuzije k nejake velke mobilizaci. Protoze bude mit dobrovolniku vic, nez dost.
        A odmeny na zniceni Leopardu a Abramsu uz vyhlasil kde kdo.
        Ale Rusove se konecne mozna prestanou divat na Evropu jako na nejakeho pritele a ucitele.

        A vojaci si taky mnou ruce. Jeste pak ty stihacky a budou mit vyzbroj NATO zmaknutou.
        Jenom guru Jara a poskoci budou kvicet, ale na to uz jsou vsichni zvykli.

        1. Ještě jste zapopmněl na Baštu a jeho 20 procent

          Přemýšlím, jak si museli mnout ruce sovětští vojáci v roce 1941. Těch tanků, co jim tam poslali Němci ke studiu!
          Dnes jsou ochuzení, trochu si pomnuli ruce z Himarsů, z potopené Moskvy, z velmi přesného řízení palby nedávno u Uhledaru, z Javelinů a Stingerů, ale něco štrapácnějšího by to chtělo… tanky nemyslím. Pořádné rakety by to chtělo, to by se mnuly ruce!

          1. Vy tu proste ze sebe budete delat debila sam a dobrovolne.
            Jste takovy zivouci dukaz, kam az ve sve sebestredne hlouposti nekteri Evropane zajdou.

            Nebyl jste to vy, kdo tu celel mesice kvakal o zracnych Himmarsech, jak znicivy Rusum veskerou munici? A jak vsevedouci jelito Strelkov vypravel pohadky, jak Rusove muzeli drasticky obezit ostrelovani 🙂

            Nebyl jste to vy, kdo tu celel mesice kvakal o zaostalych Rusech, jak nemaji chipy, rakety, drony?

            Nebyl jste to vy, kdo tu celel mesice kvakal o zazracne zapadni protiraketove obrane, jak Rusove
            propasli moznost bombardovat Ukrajinu?

            Nebyl jste to vy, kdo tu cele mesice kvakal o „zakonzervovanych“ vyrobnich linkach na zapade, cekaji na spusteni?
            Takhle naletet ukrajinskych botum, to chce radnou davku omezenosti a ignorace.

            Kazdy cas od casu slapne do hovna. To se stava.
            Ale jenom vyjimecne sebestrebni/retardovani jedinci jako vy, se v tom pak jeste s rozkosi valeji a chlubi se tim.
            Jen se v tom viteznem 20% Bastove lejnu rochnete dal 🙂

            1. Takže popořadě:
              – Himarsy skutečně zničily řadu velkoskladů munice a docela tím Rusům uškodily jak ztrátou materiálu, tak možnostmi vedení operací
              Dále Himarsy mají lví podíl v „nelehkém rozhodnutí“… pro neznalé, opuštění nového území RF, konkrétně Chersonu
              Už od konce podzimu Ruské jednotky hlásí „snarjadnyj golod“ jestli chápete, co tím myslí…

              Čipy a drony skutečně neměli, čipy dodnes a nejspíš hned tak nebudou. Musí si je nechat vyrábět, bohužel pan Čubajs a jemu podobní ty projekty na samostatnou výrobu převedli na nákupy jachet a hotovost v zahraničí
              Něco dodá Írán, něco Čína, něco si zařídí nějak jinak, je to strategicky důležité, budou to muset nějak udělat a zatím se jim to daří. Pokud by Rusko začalo prohrávat, tihle partneři by nejspíš od Ruska dali ruce pryč.

              O zázračné protiraketové technice jsem nepsal. Psal jsem o zpackané operaci od samého počátku.

              O zakonzervovaných výrobních linkách na západě jsem nepsal a považuju to za pitomost,. Nic takového není. Jestli dojde ke zvýšení výroby, bude to intenzivnější využívání stávajících, nebo výstavba nových. Podlě mě hystericky taháte nesmysly a přisuzujete to mně.

              20 procent Bašta .. to jsem taky nepsal, ovšem dnes jsem začal, abyste měl radost.

              Já tady dlouhodobě tvrdím, že dodávky zbraní NATO na Ukrajinu a zapojení cizích žoldáků je proti zájmům Ruska, stejně jako ty deeskalace, přeskupování a nelehká rozhodnutí, čelní ataky na opevnění a další debilní prvky vedení SVO. Natahování konfliktu je taky proti zájmu Ruska, jak ho chápu já.

              1. bla bla bla.
                Vy si to valeni ve vlastnich vykalech snad uzivate.
                A ted tu jeste zacnete tvrdit, ze ty nesmysly psak jiny gogo 🙂

                1. To se přece dá snadno dohledat, kdyby měl někdo zájem.
                  Stejně jako těch vašich 20 procent, co tu blábolíte, jako by to byl můj nápad.

                  1. Jojo, takhle tupe jste tu nedavno zkousel ukolovat pana Lea, ktery vas usvedcil ze lhani.
                    On s vami ovsem vybehl s peknou gracii.

                    Ja to tak hezky neumim, takze vam to reknu normalne, aby to pochopil i idiot:
                    Vy, kdyz mate slaby den, tak tu mate 50 prispevku. Dny, kdyz jste to tu potapetoval i 100 kousky nejsou vyjimkou.
                    To vsechno na webu, ktery ma minimalni dosah a jeho autor je rozumu mdleho (ano, urcite to psal jiny gogo).
                    Takze kdyby se jednalo o kohokoli jineho, tak to klidne najdu.
                    Ve vasem pripade si to najdete sam, ne bezte i se svym lhanim do …

                    1. Sakura … zapomněli na paleťáky 🙂 … to sice neříkal gogo, ale jiný odborník, ale dopad to mělo mít stejný … Rus bez paleťáku = Rus v řiti 🙂

                    2. Víme přece oba, že se jen snažíte mě napadat a urážet a k tomu si vymýšlíte nesmysly, které jsem nepsal. Když nejsou argumenty, tak dojde na plivance.

                      Co jste měl na mysli s tím panem Leem?

                    3. Jn, ty paleťáky byly dost dobrý 😀
                      Gogoš sice úplně zapomněl, že Rusové mají už od roku 2000 nakoupený licence od Hitachi/Renesasu a dost toho valí sami, ale to přece v propagandě nevadí.
                      Paleťáky na ruské straně fronty, kde už nejmíň sto roků, berou do metráku váhy všecko do živých 😀

          2. Ale tak Stridor už vás dostal koukám. No on má zálibu v takových žvanilech jako jste vy, na jiném blogu si taky ochočil podobného žvanila. Ještě o něco horšího, protože ten neudrží ani tu myšlenku, plácá páté přes deváté, to se o vás říci tak úplně nedá. Sice zřejmě plácáte, ale většinou se držíte jednoho tématu. Tak je tak dál, pro mě je to docela zajímavé pozorovat jak si umí udělat z těch největších žvanilů poslušné mopslíky.

            1. Vy si myslíte, že někoho, kdo to tam sleduje poměrně pečlivě 8 let, můžete snadno „dostat“?
              Navíc tady se ani moc nedošlo k názorům. Já neznám Stridorův názor na tu problematiku a on nezná můj – prostě proto, že tady jsme se zadrhli na pár levelech níž.
              Tady se popírá prostá realita a budují jakési chimérické konstrukty typu, že je pro Rusko lepší nevyhrát než vyhrát a že dodávky NATO techniky a žoláků proti Rusku jsou ve prospěch Ruska.
              S takovou mírou stupidity uznejme, že na debaty na vyšší úrovni jaksi není prostor. A při popisu reality a nějakých základních obecně platných pravidel a logiky se taky snažím do toho moc netahat svoje vlastní preference, natož postoje ke stranám nebo účastníkům konfliku. Výjimku jsem udělal v případě pro mě dost nechutného radování se nad tím kolik „Ukrošů“ likvidují. Ne z útlocitu, ale čistě cynicky – na místě těch „Ukrošů“ se dost možná brzo ocitnou i „Čechoši“ a ti „Čehonácci“ mohou být klidně i mobilizovaní synové zdejších diskutérů, které tak strašně nechtěli dát.

              Takže .. až se nějak vyjasní úplné základy toho, jak to reálně vypadá, bude teprve prostor pro diskuse na vyšší úrovni.. tedy byl by. Nebude. Zde je to myslím prakticky vyloučeno, pokud jde o mainstream.

              1. Uz jsem to tu vzdal, opakuji tu jenom klise, vyjma vas nikdo zajem o tema nejevi.
                Takze ctu jen vase prispevky, zbytek osazenstva ponechavam v tomto smeru osudu.
                Ale jako obrazek alternativy to tu je dobre, v tom prinos vidim, byt neocekavany a velmi bidny.
                Basta 20%.

              2. „Vy si myslíte, že někoho, kdo to tam sleduje poměrně pečlivě 8 let, můžete snadno „dostat“?“

                Hahahaha, takze vy jste zahodil 8 let zivota, jenom abyste to tu ted mohl tapetovat blabolenim o nemehlech vlastizdradcich v Kremlu.
                Vy jste ostrasujici pripad, jak to dopadne kdyz je clovek v jednom kuse prilepeny na obrazovku, hlta anonymni chatroomy a ignoruje realny svet.
                A jeste mate tu drzost tu zesmesnovat ostatni a vydavat ukrajinske boty za „overene“ informace.
                Naprosta vetsina vasich tapet se ukazala jako lzi, kterym jste budto naletel, nebo jste to tu siril zamerne.
                To, ze na svych bachorkach jeste doted trvate, je spojene s vasim prebujelym egem, to mate spolecne s Zelenskym a jeho fantazirovanim o dobyvani Krymu.

                Nicmenete to, k cemu jste se tu mimodek priznal vysvetluje vase analyticke „schopnosti“ a Bastovych 20 % 🙂

          3. Otázka je zda je doba „velkých lodí“, když se ukázalo, že „pidilodě z Kaspiku“ mají stejnou palebnou údernou sílu jako velká loď, ta sice má větší zásoby „střel“, ale je to jeden cíl, a to samé množství střel na pidilodích, je víc cílů…
            A ty Himarsi, stálé střílí, ale na jeden most tolik střel a jenom díry? Ano, dělá to škody, ale z hlediska plánování útoku na Rusko, to bortí plány převahy, když to nefunguje jak se plánovalo…
            Sice pokus o sarkasmu, ale i obsah by chtěl být trochu reálný a ne pohádkový, když se pokoušíš o sarkasmus 😉

      1. Mike Whitney to popsal přesně. Hersch používá odporný převrácený jazyk, kde otáčí významy a kauzality; intenzivně „vyběluje“ konání Amíků, jako by to mělo nějaký spravedlivý a obranný důvod. Nemá. Je to loupežnictví, vydírání a prvoplánový terorismus.

        Kromě toho zamlčuje účelově jiné souvislosti: třeba že zabíjačku v Ruině USA plánovali dlouhodobě, proto podporovali banderonacismus – už od roku 1945 měli schované ukrošské nácky v USA a Kanadě a trénovali je pro nasazení proti Rusku tři generace. Už v lednu 2022 odhlasovali zákon o válečném „Lend & Leasu“ pro financování války; své vazaly jako ČR, SR, Polsko, státy Pobaltí, Rumunsko etc nahnali do „Kyjevského paktu“ – který se mimo jiné předběžně zabýval závazky např. ČR k léčení ukrošských válečných zraněných. Válka tam běžela už 8 let předtím s 14 tisíci civilními obětmi na Donbasse; a 14.-18. února 2022 začala na celé „linii dotyku“ dělostřelecká příprava banderonacistického uskupení ukrošských armád, které na Donbasse mělo kolem 250 tisíc vojclů na obsazení Donbassu. Ruskému nasazení pro ochranu Donbassu dle článku 51 OSN se pak říká „nevyprovokovaná invaze“.

        Ale u Amíků je to normální. Když něco chtějí, co má jiný, tak první pokus je to ukrást; když to nejde, tak získat úplatky a zradou; a pokud i to selže, nastupuje vydírání a vraždy. Jenom tehdy, když dosavadní majitel není bezbranný, jde o nějakou formu obchodu – vyváženě výhodného, jen pokud má prodávající více a lepších pušek a je odhodlán střílet aby zabíjel. Jsou šílení, zločinní z podstaty – ne jako jednotliví lidé, ale ten jejich gangsterský režim, který je tímto odshora dolů prorostlý. Předtím své „pravé já“ uplatňovali převážně za hranicemi v rozvojovém světě, ale dnes to dělají všude – dokonce i u sebe doma, přímo v USA.

        Toť ve zkratce amícký obchodní model. Uplatňovaný ve všem a všude, přiměřeně okolnostem.
        Celé je to kryté neuvěřitelným pokrytectvím a sebeoslavováním, oni sami se vidí jako andělé, kteří všechny své zločiny páchají v právu – takže to žádné zločiny vlastně ani nejsou.

        1. „Jsou šílení, zločinní z podstaty – ne jako jednotliví lidé, ale ten jejich gangsterský režim, který je tímto odshora dolů prorostlý.“

          V cem byl Rim jiny?
          V cem bylo britske imperium jine?

          Dneska ma slovo imperium negativni nadech, tak je rezervovano pro Rusy. Mame ale nove nazvoslovi: Make America great again.
          A lidi opet nadsene tleskaji. O tom jak toho dosahnou je jim prece uplne jedno.
          Stejne jako bylo uplne jedno obyvatelum starych kolonialnim mocnosti, jak se zije v koloniich, odkud proudilo zbozi a bohatstvi.

          Takze ja bych s tim odsuzovanim nebyl tak prisny, USA proste delaji to, co lide jina imperia uz tisice let. Je to Evropa, ktera se chova tam mimoradne blbe a nejapne, ze by ji mohl postihnou osud toho ptaka.

          1. Dělají to, co dělala impéria vždycky.
            Ale tady bych viděla jednu zvláštnost. Že jsou schopní instalovat svoje věrné do státních orgánů, ale i médií, v mnoha zemích světa. Někde to mají ošéfované dokonale, třeba v ČR. A jinde skoro vůbec , v Číně a v dnešním Rusku už tak úspěšní nejsou.

            1. Normálně uvažující lidi, nikdy neměli pořádné a vážné důvody, prchat až za Atlantik, víme? Normálně uvažující lidi obvykle nemívají potřebu, ve velkém hubit domorodé obyvatelstvo, nebo jej zotročovat a zavírat do rezervací.

    1. On to je spíš článek od Andre Damona.
      Hershovi v podstatě nic nevyvrací. Spíš jeho zprávu doplňuje o to, co Hersh z nějakého důvodu vynechal nebo nedal do souvislosti.
      Pokud si informace z obou článků spojíme, nabývá zrůdnost konání US establishmentu správných rozměrů a potvrzuje, že Rusko mělo správné informace a že mu nic jiného než SMO nezbylo.

      EU celou dobu stojí v koutě, vyklepaná hrůzou do bezvědomí.
      Celkem bych i věřil tomu, že představitelé Německa a Francie nevěřili tomu, že to USA udělají. A když se to stalo, tak pochopili, že příště by to mohly být třeba jejich jaderky a definitivně se podělali.

      1. Neverim, ze EU stoji v koute vyklepana.
        Minimalne Svedeko, Dansko a Norsko (skoro EU) na saborazi aktivne spolupracovaly. Mozna i Polsko.
        Proste EU videla Rusko v rozvalu a ruske suroviny na taliri.
        Proto tak hura na Rusa. Deje se to kazdych cca 100 let.

    2. „„Devět měsíců“?

      Válka vypukla 24. února. Potrubí bylo vyhozeno do povětří 26. září. To je sedm měsíců. Pokud tedy „více než devět měsíců probíhaly přísně tajné debaty uvnitř washingtonské komunity národní bezpečnosti o tom, jak“ „sabotovat plynovod“, pak musíme předpokládat, že intriky předcházely válce. To je zásadní bod, a přesto ho Hersh přechází, jako by o nic nešlo. Ale je to velký problém, protože – jak zdůrazňuje Andre Damon – „to rozbíjí celý narativ o zapojení USA do války jako odpovědi na „nevyprovokovanou ruskou agresi“. Jinými slovy, dokazuje, že Spojené státy plánovaly zapojit se do válečných akcí proti Rusku bez ohledu na vývoj na Ukrajině. Naznačuje také, že ruská invaze byla pro Washington pouze zástěrkou pro uskutečnění plánu, který si naplánoval již před lety.“

    3. Ten článek není „doplnění“ ale argumentační zoufalství. Neobsahuje nic, co by nějak zpochybňovalo Hershův text, celý je o něčem, co Hersh v článku vůbec nemá a co si autor vycucal z prstu. Jmenovitě, článek polemizuje s údajnou Hershovou podporou pozice vedení USA. Jenže Hershův článek nic takového neobsahuje. Hersh prostě a jednoduše popisuje postoje vedení USA, aniž by k nim zaujímal stanovisko, protože jeho záměrem je napsat, co se o výbuchu dozvěděl, nikoliv se prsit, co si o zahraniční politice USA myslí on.

      1. Autor odsuzuje Hersche za to, že vůbec dovolil napsal klasický novinářský článek- to jest soubor zjištěných faktů, oproštěný od vlastního hodnocení.
        A že z něj neudělal udělal tendenční komentář.

        Prostě autor nejenže nepřipouští vůbec potřebnost klasické žurnalistiky, ale snaží se zpochybnit její PŘÍPUSTNOST.

        Prostě se chová jako , s odpuštěním, průměrný český zaměstnanec oficiálních mnédií.

  23. Děje se to, co mohl každý myslící předpokládat, pokud měl vstupní údaje. A ty měl každý.
    – USA ztratila absolutní vliv, když se Rusko nerozpadlo samovolně a Čína sílí. A potřebuje být hegemonem.
    – Přerušením plynovodu mohla vydělat jen USA. Měli hodně plynu a levný ruský jim přestal konkurovat
    – Rusko to neudělalo v žádném případě, protože Putinovi by stačil jeden telefonát a kohouty by se zavřely.
    – Navíc je to věc vratná a Putin by mohl EU docela (ne)pěkně vydírat.
    – Německo by se sabotáži hodně hloupě střelilo do kolene.

    Takže podrobnosti jaká byla použita trhavina, jak ji tam dostali a kdo to odpálil jsou už informace zbytečné, redundantní. Jsou dobré leda k „odborným“ diskuzím na netu. Na netu totiž najdete odborníky na všechno, i na odstřelování plynovodů.

    1. P:S.: A americký zbrojní průmysl potřebuje někam dodávat zbraně – tedy za peníze. Takže EU pod nátlakem pošle na Ukrajinu své zbraně jako dárek a zaváže se odkoupit od USA zbraně nové. Lepší ale hlavně dražší.
      A cirkusem kolem podpory Ukrajiny se USA povedlo docela pěkně rozeštvat téměř celou EU a Rusko.
      Další plus pro USA – EU bez levného plynu a nafty hospodářsky zeslábne a pro Ameriku tak bude menší problém levně skoupit její průmysl. Místní evropské vlády budou dosazeny podle přání USA a budou plnit její zadání.

  24. Zvrácený svět…Snad stihnete, Danieli, dokončit distrubuci Vaší knihy a zavítáte v rámci prezentace i do Kladna. Poté nechť se děje vůle boží.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *