29 března, 2024

Nový černý kůň

Dneska se vrátíme k mému misantropickému článku z minulého týdne, kde jsem konstatoval, že jedinými občanskými kandidáty na prezidenta jsou Petr Pavel a Danuše Nerudová a všichni ostatní jsou kandidáti straničtí… a vlastně můžeme být rádi, že Okamura má svojí SPD, která má henty poslance a díky tomu zůstal ve hře alespoň jeden „náš“ kandidát a to Jaroslav Bašta. Všechno ostatní bylo velkohubé, troufalé a nesmyslné. Pánbůh nás potrestal už předem, že ze všech alespoň trochu alternativních kandidátů nezůstali ani ti dva miliardáři, pro které měl být sběr podpisů naprostá malina.

Ale… na druhou stranu se splnilo to, o čem jsem psal asi před měsícem – že pokud nemám volit Babiše, tak chci jedno jméno. Chci jednoho kandidáta na alternativě, který se nebude bít s dalšími kandidáty na alternativě, protože přece nebudu riskovat, že díky tříštění hlasů nakonec do druhého kola postoupí Pablo Nerudová a bude vymalováno.

Ejhle, máme to tady. Jedno jediné jméno. Jaroslav Bašta. Člověk, který je alternativě v této chvíli asi nejblíž. A navíc si to uvědomuje a cílí na naše hlasy. Bývalý diplomat, disident, člen SPD, což je v dnešní době samo o sobě dostatečně dezolátní. Nemluvím o tom, že zná východ Evropy, byl diplomatem v Rusku a bude tam mít pár otevřených skulin.

Já se přiznám, že jsem s Baštou nepočítal. Byl v pelotonu nejstarší, jeho mluvený projev je na dnešní dobu takový rozvleklý a mezi těmi mladšími sekáči to bude mít těžké. Navíc jsem si matně vybavoval generála Blaška a jeho roztržku s SPD a přemýšlel jsem, jestli nominace pana Bašty s tím třeba nějak nesouvisí… Zkrátka, myslel jsem si na Vitáskovou a kandidáta SPD jsem měl za předem odepsaného.

Ale od chvíle, kdy se nominace uzavřely a bylo jasné, že Bašta je to jediné jiné jméno (vedle menšího zla Babiše), které Alternativě víceméně zbylo, tak mi to začalo hlodat v hlavě. Vždyť se situace doopravdy vyjasnila. Kde nejsou jiní kandidáti, tam není důvod k nejednotě. Nejenže není žádné lepší jméno, ale není ani žádné jiné jméno. Kdy naposled jsme měli k dispozici tak komfortní voličskou pozici? Vždyť opravdu není žádný důvod, abychom ho nevolili. Máme jedno jméno? Máme. Je Bašta dostatečně kvalifikovaný? Je. Vnímá, že existujeme, ví, jak smýšlíme, má navěky cejch kolaboranta, protože si dovolil ušpinit se o Okamuru.

Tříštění hlasů víceméně nehrozí, protože není mezi kým se tříštit. Babiš má cestu uvolněnou tak jako tak. Kampaň má vymyšlenou, do debat chodit nechce, sám ďábel mu uklidil z cesty kandidáty s plnou peněženkou… Už teď je to takový trojboj, kdy Nerudová s Pavlem pojedou proti Babišovi a zezadu je bude jistit Fischer s Hilšerem. Středula se předvedl se svojí demonstrací a musel by hodně hodně zabrat, aby se udržel ve skupině…. Když o tom tak přemýšlím, Bašta přebírá od Březiny funkci černého koně… co když překvapí?

Mimochodem… Jeden můj čtenář mi poslal textík, kde celkem hezky a logicky zdůvodnil, proč mohl Bašta hlasovat pro vstup Finska a Švédska do NATO:

  1. Jestli budou nebo nebudou přijati, nezáleží na nás. Ale pokud bychom se postavili proti, budou na nás seveřani předběžně naštvaní.
  2. Švédové a Finové jsou tradičně podezíraví vůči anglosasům. Pokud vstoupí do NATO, vliv Británie a jejích hovadských nápadů trochu poklesne.
  3. Je lepší koupit Grippeny než F-35ky. Jsou levnější a použitelnější. Když budou Švédové v NATO, otevírá to určité diplomatické možnosti, jak ten nákup amerického superdrahého šrotu třeba ještě skrečovat.
  4. Ne, my fakt z NATO jen tak nevystoupíme, protože to v podstatě nejde. Je pravděpodobnější, že jednoho dne NATO opustí nás.

Hele, já bych tomu dal šanci. Do voleb je ještě daleko, máme jedno jméno ke sledování. Všechny požadavky se nám vyplnily. Sice jinak, než jsme čekali, ale vyplnily. Patnáct procent hlasů na Alternativě, které Babiš minule nezískal, se mohou nahrnout k jednomu člověku. To není tak málo. To by se alespoň teoreticky mohlo i podařit, že by se Bašta do druhého kola procpal. Minimálně ti, co chtějí volit srdcem, těm se tato varianta vysloveně nabízí, stejně jako těm, kteří to v žádném případě nemohou hodit Babišovi.

309 thoughts on “Nový černý kůň

  1. Všimněte si, prosím, všichni
    na
    https://www.novarepublika.online/
    v diskusi pod článkem
    „Náš tip – prezidentský kandidát SPD Jaroslav Bašta (rozhovor)“,
    jak se MUDr. Ivan David, CSc. , coby „admin“,
    chová k diskutujícím.

    Doposud jsem si ho vážil, ale teď?

    Z čeho je tak nervozní a nedůtklivý?

    Z toho, že jim (SPD) vyrostla konkurence na stejném dvorku?

    Nebo (pravděpodobněji) z toho, že je čím dál, tím jasnější, že tzv. „iracionálové“ (velmi frekventovaný výraz na nedávném Litoměřickém semináři konaném letos v Roudnici nad Labem) měli od počátku s tzv. „pandemií covid“ pravdu?

    Vypadá to, že jakékoli zametání fundamentálních rozporů vědomí s realitou pod koberec (byť jakoby v zájmu našeho jednotného postupu proti vlastizrádné vládě) nemá šanci na úspěch.

    Prosím, co si o tom myslíte?

    1. V té debatě se bohužel zrcadlí to zoufalství blbosti, ba přímo politického kreténismu, kterým je tenhle národ chronicky už tak dlouhou dobu sužován a pokud vyústí v dání přednosti Babišovi před Baštou, nemá cenu se už o ničem bavit a to ani na tzv. Alternativě…, protože to není Alternativa, nýbrž pakárna…

      Naprostá většina tzv. obyčejných lidí je natolik politicky mentálně hendikepovaných, že si není schopna ani definovat své osobní zájmy a natož si podle nich vybrat jejich prosazovatele.
      (lidově: „povídejte volovi o sobotě, když je v pátek na jatka)

      1. a) Definujte onu bájnou „alternativu“ – je vůbec schopna a připravena přestat být alternativou a stát se mainstreamem?
        b) Ale jistě si ten vůl rád poslechne, jestli stráví ten život před porážkou na zelených lukách obklopen beránky a jednorožci, či zda ho stráví hladový někde na nikdy neopláchnutém roštu, s bolavou neléčenou nohou, kam na vás chodí frackové házet kameny a sem tam vás pán přetáhne bičem.

    2. David je divnej pavouk, pride mi spise jako pacient, nezli lecitel.
      Nejnormalnejsi z SPD mi prijde Foldyna. Je to uz mnoho, mnoho let, co jsem videl Okamuru v zabavnem poradu, kde predstavoval investora do projektu lidi z ulice. A dodnes si pamatuji jak neurvale a arogantne se choval k adeptum na investici, ponizoval je, az to bylo z jeho strany ubohe. SPD je magnet na dobrodruhy a nestandardni osobnosti a David mezi ne urcite patri. Basta jak bys met, ani slovo mu neverim, cela SPD je jen parta zlatokopu a Okamura ma ve svem politickem programu jeden jediny bod: zajistit, aby mu clenove strand neprerostli pres hlavu.

      1. Okamura před lety spáchal úžasný spisek „Umění vládnout“. Vřele doporučuji, hlavně zájemcům o dušezpyt… Dál to nebudu rozvádět.

    3. K Erik Halák 29 listopadu, 2022 (20:37):

      Chování pana Davida v té diskusi mi přijde natolik bizarní, že mne dnes ráno napadlo:

      Co když to schválně hraje jako bulvár, aby to přitáhlo co největší pozornost nejen k oné diskusi, ale i k panu Baštovi?

  2. OT z hovínek.cz

    Ze schvalování a podpory ruské invaze na Ukrajinu česká policie obvinila zatím 49 lidí.

    Hmm, to nám ta svoboda slova moc dlouho nevydržela. Čekám, kdy se objeví první odsouzený za deklamaci politického vtipu a budem zase v padesátkách.
    Ještě by to chtělo zavedení pětiletých plánů a zakotvení vedoucí úlohy té jedině správné strany, soudruzi…

  3. Vidláku, opravdu se stáváte legendou – včera o Vás psal Marek Řezanka :

    „Manipulátoři.cz s panem Cemperem v čele pro změnu vyrazili na tažení proti autorovi s přezdívkou Vidlák. Prý pan Vidlák straší lidi válkou. Zjevně se manipulátorům nelíbil Vidlákův článek nazvaný: „Proč neřeknete rovnou, že vám docházejí Ukrajinci?“ Na ten potom navázal další statí: „Moje děti vám nedám!“
    Oba texty pokládám za velmi silné pro jejich protiválečný apel. Za vše hovoří následující řádky: ….“ pak cituje Váš text.
    https://nase-pravda.net/2022-11-28-01/

    Taky Ilona Švihlíková Vás dnes zmínila v podcastu !A48
    https://casopisargument.cz/?p=47033

      1. 🙂 Myslíte, že by později nepřišel čas, kdy byste si řekl .. kéž bych byl zase obyčejným vidlákem? Pozor na křídla v tom rozletu, žijeme v hnusné době 🙂

      1. Zdravím Vás Vidláku,

        je to kolem 12. minuty, mluví o Janě Turoňové, krátce o Kollerovi (Kellerovi) a pak ..kolegovi Vidlákovi. 🙂 Jen krátká zmínka, že jste k jejímu tématu taky napsal.

    1. Průser, mluvil o tom včera ve videu Láďa Vrábel, jen teda naznačoval, ale ona je to vlastně taková skrytá okupace. Hned jsem si vzpomněl, co říkal Peter Staněk o tom, že občanské nepokoje tady bude potlačovat armáda nebo policie jiného státu, že místní by proti lidem nešli tak tvrdě… Co na to Benjamin?

  4. Nevím, jestli to tu už nebylo:
    Na Xaver Live profesionálně načtený (dnes již slavný, ale kdo jej četl celý?) životopis Petra Pavla z roku 1987.
    Doporučuji. Je to lepší než kdejaký Nesbo 😉 Každopádně literární vkus nemá Pavel špatný 😀

    https://youtu.be/_xqIFeVFBR8

    1. pekne dlouhe cteni, docela zaujalo

      ————
      Členem strany, podobně jako členem výboru ZO KSČ jsem poměrně krátkou dobu a zatím sbírám zkušenosti, učím se na úspěších i problémech naší organizace i formách stranické práce.

      O politických otázkách diskutuji nejen s kolegy v práci, ale někdy také doma s manželkou, především v reakci na nějakou zajímavou zprávu v novinách nebo v televizi.

      V současné době si nejvíce hrdosti zaslouží iniciativa, zodpovědnost a pružnost Sovětského svazu a ostatních socialistických zemí, se kterou předkládají světu mírové návrhy všeho druhu, dále způsob řešení problémů v sovětské společnosti, který přebírají i ostatní země socialistického tábora. Z úspěchů naší republiky si nejvíce vážím poměrně vysoké životní úrovně naší společnosti a faktu, že se nám podařilo vyrovnat platební bilanci se Západem.

      Pojem socialistický způsob života konkretizuji na své podmínky následujícím způsobem:

      Pracovat svědomitě a efektivně, dosahovat dobré a výtečné výsledky ve všech oblastech, iniciativně a samostatně přistupovat k řešení problémů, navést dobré a konstruktivní pracovní vztahy s nadřízenými i podřízenými.

      V osobním životě se řídit zásadami socialistické morálky a všeobecně platnými etickými normami, vytvořit spolehlivě fungující rodinu, která zabezpečí dobrou výchovu našim dětem, aktivně vyplnit volný čas ať už kulturou, sportem nebo realizací koníčků.

      Po dobu základní školní docházky jsem byl členem Pionýra, bez funkcí. Na gymnáziu jsem vstoupil do SSM, kde jsem se účastnil i politického vzdělávání v Leninském kroužku. Funkci jsem nevykonával.
      ——
      https://www.idnes.cz/volby/prezidentske/2023/petr-pavel-zivotopis-prezident-kandidat-hrad.A221123_085710_prezidentske-volby-2023_rapc

        1. Ale ten rozsah… To není životopis, to jsou memoáry… Psáno s myšlenkou na budoucnost, kdy se budou historici ohlížet…
          Pro Pavala naneštěstí se mezi tím změnila doba…

          Myslím, že se tomu museli chechtat i ti, jimž byl životopis určen. Třeba pasáž o vzdělávání se v aktuálních reáliích mj. v denním tisku a následné domácí diskuse o politickém směřování byla obzvláštně laškovná – zvláště v kombinaci s klidnou neprůbojnou manželkou, jíž Pavel vykládá o třídních otázkách. (Rozumějte – Četl jsem rudé právo a pak byl doma chytrej). Skvostné povýšení banality na stranickou uvědomělost hodnou úcty…
          To není životopis „diktovaný dobou“. To je aktivistická a upachtěná snaha vlísat se, jež „dobové požadavky“ vysoce přesahuje.

          (A ač nejsem liberální feminista a uznávám zásadní úlohu ženy pro utváření tapla rodinného krbu, i já musel pozvednout obočí, když pavel popisuje rodělení rolí ve své vlastní domácnosti).

  5. Na Krymském mostě končí pokládka izolace a asfaltu v poškozených částech pruhu Tamaň – Kerč. Zatím je v provozu pouze opačný směr, po kterém se v místě poškození jezdí obousměrně, ale bez kamionů. Vypadá to, že od 1. 12. 22 bude silniční část mostu opravena.
    Po železniční části jezdí vlaky i v místech poškození podle grafikonu.

    https://www.youtube.com/watch?v=S2UgT5JUMis

    Tak jsem zvědavý jak si to teď Putin ohlídá. Vypadá to, že k poškození došlo sebevražedným výbuchem menšího náklaďáku, zrovna, když po vedlejší železnici jel vlak s ropou.

  6. Na Slovensku se dějí věci, tam by si česká opozice měla vzít příklad.

    1.
    Čaputová měla v parlamentě projev o stavu státu, ve kterém napadla opozici. ale i vládu a řekla, že by řešením mohly být předčasné volby (Zuze klesají rapidně preference).
    2.
    Generální prokurátor Žilinka následně zrušil trestní stíhání Fica a spol.
    3.
    Fico a jeho Smer měli tiskovku, kde to Fico Zuze nandal tak jako dosud nikdy.
    https://www.youtube.com/watch?v=YmG85tsQdmg

    4.
    Nemocniční lékaři se sice dohodli s vládou na zvýšení platů od 1. 1. 2023 na úroveň Česka, ale neproběhla změna legislativy parlamentem, protože vláda jednání zdržovala. A tak hrozí, že zítřek nebude dostatečný k papírovému vyřízení problému.

    Nejvíc se mi líbily ksichty slovenských presstitutů na konci Ficovi tiskovky. Všechno to vypadá tak, že bratislavská kavárna a její loutky jdou do háje.

  7. Včera jsem poslouchal Láďu Vrábela, a je fakt smutné že alternativa se nedokáže domluvit, jen na sebe kydají hnůj. Lídři proti vládě by se měli všichni sejít a veřejně na streamu si to vyříkat. Cíl je mnohem důležitější než jednotlivá ega, tzn. nenechat Česko spadnout úplně do propasti ať už ekonomické, ekologické nebo válečné. Jenže „já“ a to jak „já to vidím a jak to musí být“ bohužel vyhrává.

    1. FalesnyProfil napsal:
      29 listopadu, 2022 (16:48)

      Nechci být falešný prorok, ale Láďa Vrábel je již mimo hru, pravděpodobně v Srbsku.
      Asi rychleji mluvil, než myslel.
      Na krku má 8 natvrdo, a to se těžce bojuje.

      1. Tak to by byla dost velká ztráta, podle mě je momentálně pro systém nejnebezpečnější, dokáže svolat lidi a krom keců udělat i nějakou nátlakovou akci. Bohužel podporu má víceméně jen od obyčejných lidí, jinak do něj zbytek opozice převážně kope nebo ho ignoruje, ale nepodpoří ho téměř nikdo. Je to hlava otevřená a mluví hodně otevřeně, což se mi líbí. Bohužel zde se bude zřejmě donekonečna řešit ono tzv. menší zlo a prezidentský volby, občas mám pocit, že je to záměr.

      2. Osm natvrdo za co přesně?
        On už je obviněný, nebo jen sprostý podezřelý? Dokud nebude z něčeho konkrétního obviněn, tak je těch osm natvrdo zbytečným špiněním. Jestli má nějaké exekuce, pak v nich není sám – v exekuci jsou stovky tisíc lidí v ČR. Někdo tu psal o ofiko číslu 850.000 exekucí v ČR. To může být klidně půl milionu lidí…

        1. Chtějí mu přišít šíření poplašné zprávy.

          Pikantní přitom je, že poplašná zpáva Fialy o tom, že jsme ve válce, a Černochové o prokázném raketovém útoku Ruska na Polsko, nechává OČTŘ klidnými…

  8. Prezidentské volby budou za 6 týdnů, 13. a 14. ledna (druhé kolo za dalších 14 dnů). V ČR je asi 8,2 milionů oprávněných voličů. My jako alternativa jsme schopni zaplnit 100 tisíci lidmi opakovaně Václavák. Skutečný počet našich příznivců bude několikanásobek, ale asi ne více než 10ti násobek -což by mohlo být nejvýše tak 1 milion lidí. Jak se bude v zimě ekonomická situace v republice zhoršovat, bude toto číslo růst, ale volby budou na začátku roku. Takže v nejlepším naše schopnosti představují kolem 12% všech hlasů. To na prosazení našeho kandidáta určitě nestačí, nakonec stejně žádného ani v reálu nemáme.
    V posledních volbách volilo SPD 514 tisíc lidí, v současné době jsou volební preference o 2-3% vyšší. Pokud všichni podpoříme kandidáta SPD zvýší se počet jeho voličů na nějakých 1,6 milionu, tj max. 20%. To by mu v nejlepším případě mohlo pomoci dostat se do druhého kola, ale tam by stejně byl bez šance na celkové vítězství. I kdyby nám štěstí hrálo do ruky, pan Bašta se určitě prezidentem nestane.
    Takže nemáme šanci mít prezidenta podporujícího alternativu. Je skutečně zapotřebí smířit se s volbou menšího zla a tou je Babiš. On má vlastních sil poměrně dost, ale když ho podpoříme, snížíme šance na vítězství někoho ze zbývající osmice. Aby se opět neopakovala tragedie loňských parlamentních voleb.
    Samozřejmě Babiš má podle našich měřítek k ideálu hodně daleko, sedí na dvou židlích, proti EU se mu moc nechce, s Covidem to neskutečně podělal. Snad v opozici stačil něco pochopit. Ale pořád to je o dva levely lepší volba než kdokoliv z těch zbývajících kandidátů.
    Co vy na to? Nešetřete mě!

      1. Všichni, kdo nebyli v RELATIVNÍM počtu úmrtí na covid několik týdnů nejhorši. A postupně pak dlouho mezi první pětičlenou skupinou nejhrorších. Takže třeba Německo. Vánoční uvolnění 2020 bylo jednoduše veřejné ohrožení. To vidí každý, kdo není fanatik

      2. Tak třeba Rumunsko, tenkrát jsem pravidelně sledoval staistiky o Covidu, našel jsem tam nepochopitelný útlum epidemie, tak jsem se potom pídil všemi prostředky. Už se mi nechce to přepisovat, tak vkládám mail z 25.11.2021 odeslaný Profesoru Flégrovi:
        „Dobrý den pane profesore,
        potom, co s podzimem se u nás rozjela další vlna Covid-19, opět sleduji informace zveřejňované na stránkách „worldometrs.info“. Za velmi překvapivou považuji situaci v Rumunsku, kde počátkem října měli stejný trend, který je nyní tady. Nějakým mávnutím kouzelného proutku asi 20.října vlna kulminovala a nastal obrat, počet nakažených klesá snad s ještě větší strmostí než původně rostl. Není mi jasné proč k tomu obratu došlo. Sledoval jsem internet, u nás žádná zmínka, v angličtině také žádné vysvětlující informace. Dokonce jsem vyhledával zdroje v rumunštině (ještě, že existují překladače). Našel jsem jeden relevantní článek, popisující černý trh s antivirotiky pašovanými z Ukrajiny a Ruska. S tím, že vláda zasáhla raziemi na tržnicích. Mělo také dojít k jednání mezi premiérem a ruskou stranou o oficiálním dovozu léků. Varovali premiéra, aby si udržoval odstup a měl roušku, protože když se nakazí už nesežene antivirotika ani na černém trhu.
        Situace v rumunském zdravotnictví patrně není dobrá, našel jsem i zmiňky, že se lidé i se závažnými příznaky léčí doma, protože v nemocnicích je úmrtnost vyšší.
        Doopravdy tomu nerozumím. Poslal jsem e-mail na rumunské velvyslanectví v Praze s prosbou o vysvětlení situace. Bez odpovědi. Našel jsem i několik e-mailových kontaktů na českou menšinu v rumunském Banátu. Prosil jsem o informace jak probíhá současná situace s Covidem, svůj text v češtině jsem i přeložil do rumunštiny, rovněž bez odpovědi.
        Chci Vás, jako člověka, který se Covidem zabývá, upozornit na tuto zvláštní situaci. Nechci věřit, že by data, která oficiálně posílá Rumunsko do WHO, byla vymyšlená. Co způsobilo ten zásadní obrat v poslední vlně v Rumunsku? Co dělají lépe nebo jinak než zbytek Evropy, že mají výsledky, které jim můžeme pouze závidět? V úrovni rumunského zdravotnictví, nebo ve vysoké proočkovanosti to asi nebude. Začali se lidé chovat zodpovědněji, když se na státní zdravotnictví nemohou příliš spoléhat? Nebo zabrala ta pašovaná antivirotika? Netuším…
        Vy jako univerzitní profesor máte mnohem větší možnosti než já, obyčejný občan, proto bych chtěl vzbudit Váš zájem o tento rumunský paradox.“

        Ten mi nijak nepomohl, zřejmě bloudil ve svých katastrofických teoriích.
        Nakonec, jsem to pochopil jednak díky panu Profesorovi Beranovi:

        „Covid se musí léčit hned, co nejdříve potom co se lidi infikují. Je třeba je ihned nemocné sledovat (třeba i po telefonu) a v případě, že nemoc začíná mít obtížnější průběh hned v počátku reagovat (ať monoklonální protilátky, léky na ředění krve atd.) a ne nechat nemocného bez pomoci a teprve až se dostane do kritického stádia začít něco dělat. Je tady týden, deset dní, které se trestuhodně promarní a pak se zachraňuje co se dá, to je fakt trestuhodné a za to by se měl někdo trestně zodpovídat. Vždyť „obvoďáci“ postupují podle oficiálně doporučovaných postupů.“

        ale hlavně po přečtení knižky „States of Emergency“ od van der Pilje:

        „Následně se prokázala účinnost dalších jednoduchých a zavedených léků, jako je Ivermectin, ale nyní již bylo jasné, že zde hrají roli i jiné úvahy než lékařské. Pokud nic jiného, tak Facebook, Linkedln a Twitter stejně jako dceřiná společnost Google, YouTube, se netajily svým záměrem sledovat oficiální linii, že tyto levné léky mají být v očích veřejnosti zdiskreditovány.

        Farmaceutický průmysl mezitím vstoupil do závodu o miliardové objednávky vakcín a stejně jako v případě prasečí chřipky se znovu snažil využít údajné „nouzové situace“ k rychlému hledání nových terapií, tentokrát experimentálních genových terapií s výhodou obrovských předobjednávek a s ochranou před odpovědností. Vzhledem k tomu, že prozatímní souhlas dozorových orgánů může být udělen pouze v případě nouzového stavu pokud není dostupná alternativa, lze zákazy HCQ a Ivermectinu začít chápat jako nutnost, aby bylo možné objednat farmaceutickými giganty narychlo vyvinuté léky.“

        V podstatě šlo o to – neověřené vakcíny v režimu prozatímního souhlasu se mohou používat jen pokud není k dispozici jiný ověřený lék. Proto žádný takový lék nesměl existovat!!!

        No a teď ještě k tomu Rumunsku, zdravotnictví tam zkolabovalo a nebylo schopné dodržovat postupy nařízené WHO. Léčilo se jak se dalo a ejhle výsledky byly ve srovnání s obstaními zeměmi, přísně dodržujícími pokyny WHO, přímo zázračné.

        Kdyby dal Babiš na Berana, mohli jsme Covid zvládnout bez větších problémů !!!

    1. Nesmysl …Babiš je nevolitelný… ten jeho zoufalý výstup po Vrběticích to byla síla …ten člověk by nás prodal natotata…je to křivák a tečka…volit Baštu a bude sranda…

      1. Máš pravdu, vystoupení Hamáčka s Babišem kolem Vrbětic, to byla katastrofa. Jediný kdo si zachoval trochu tvář byl Zeman, ale to byl jiný Zeman než dnes. Na to už jsem pozapomněl, dík za připomenutí. To je velké mínus.

        1. Nesmysl, bylo na něm vidět jak nechce nic říct a taky vlastně neřekl. Dal slovo Hamajdovi, který nám to „Vysvětlil“:

    2. Jak říká Martin Koller, Babiš je sluha cizáků a nejhorší zlo pro Českou republiku, ANO patří do šestikolky. Když byl premiérem, nechtěl odejít z Lipské burzy. Teď nemá politickou moc a najednou úplně změnil názor, jeho schizofrennímu chování nevěřím. Nakonec je stejný jako korouhvička Pavel a kdo ví, zda svým schizofrenním chováním nenadělá větší škody než Pavel.

  9. Omlouvám se, jestli to tu už někde je.
    Na Lukačovičův sračkomet je to poměrně odvážný článek. Takových tam bývá, mezi všemi těmi odpadními produkty, vidět jenom pár do roka.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-politico-americane-si-valkou-na-ukrajine-masti-kapsy-bruselske-kuloary-bzuci-vzteky-40415871

    Že by se v bruseli konečně našel někdo, kdo si dal „práci“ s uvažováním nad děním, které je nám, obyčejným lidem, zhruba od konce března jasné?
    Američani to přece takhle dělají – a už pěkně dlouho. Asi tak sedmdesát let, hrubým odhadem?
    Když už nemohou vyhlédnutou zemi rozesrat osobně, násilným dovozem té jejich „demokracie“ vz. USA, ať ta dotyčná země chce, nebo nechce – tak na jejím vnitřním konfliktu s někým jiným, si aspoň brutálně namastí kapsy.

    Naposledy se mi tento jejich přístup potvrdil v Sýrii.
    Nejprve statečným Kurdům, co za ně dělali veškerou špinavou i zpravodajskou práci, naslibovali perspektivu právní ochrany a dokonce i jejich samostatného státu.
    A pak, až se všichni ti chevroni, exxoni a jiní, dostali k ropným polím, která měli Kurdové v bezpečném držení, aby je nikdo nemohl rozkrádat – tak s nimi američani tak odporně vyjebali, až mi jich bylo a stále je líto. Doslova je odhodili, jak použitou šprcku – jak jsou ostatně zvyklí dělat už dlouhá desetiletí – použít, využít a zahodit. Smrdělo to tam genocidou.

    1. Na adresu Kurdů je třeba říci, že si vybrali stranu sami. Rusové původně co by garant byli ve hře také, ale Kurdove sami je vypoklonkovali – místní mainstreamem z toho měl svátek, a nyní pouze roky nesou důsledky vlastní volby.
      ONI Kurdové nejsou až tak „ideální spojenec“, a umí podrazit kohokoliv pro svůj momentální, okamžitý prospěch – viz jejich volba USA co by garanta…
      Nějak mi jich není až tak líto…

      1. To je podobné s Arménci, také pořád měli kecy proti Putinovi a pořád nějaký problém s Ruskem, tak teď si to vyžírají, třeba jim pomůže USA…

        1. Kurdové i Arméni jsou náckové k pohledání. Kurdové dělají problémy všude, v regionu už jich mají všichni plné zuby. To samé Arméni. Jsou tak nesnášenliví, že se nesnesou ani s ostatními křesťany. V Jeruzalému mají dokonce i vlastní čtvrť, považují se za něco lepšího.

          1. V regionu je všichni chtěli vyhladit posvátnou horu jim ukradli Turci a s Německem je chtělo vygenocidovat a vy řeknete,že jich mají plné zuby? Ono udržet křesťanství v islámském moři není jen tak a že se různé církve perou , pravoslavní s řeckou a Vatikán se všemi je známé, váš soud Helanov,je na hlavu.

            1. Re: Gaia

              Helanov má z pohledu Středoevropana, masírovaného Ojrokulturou, kde vlast a rodina jsou v podstatě zakázanými slovy, pravdu.
              Řekl bych, že jste z České kotlinky nevytáhla celý život paty.
              Což nemění nic na tom, že Arméni jsou bandou mamlasů z pohledu orientace své zahraniční politiky.

              1. Helanov jenom viděla Arménské mnichy, jak se vzájemně kopou do koulí, když bojují o klíče k Božímu hrobu.
                Když oni ti bigoti jsou náramně pyšní na to, že přijali křesťanství jako státní náboženství první na světě. Z toho důvodu se považují za něco extra, za vyvolený národ a asi ne nadarmo se jim říká Židé východu.
                Naopak Azerové jsou snad nábožensky nejvlažnější muslimové. Byla bych ráda, kdyby to tak v Ázerbájdžánu zůstalo.

      1. Jeho stejně barevný kolega, toho času POTUS, se vyjadřoval o účelu US Army tak, že jde o sílu, která je schopna zkroutit ruku každému, kdo se zdráhá dělat to, co USA poručí.

    1. kto pochybuje a vyvolenom národe USA bude zničený a slobodu,humanizmus,demokraciu ubránime 🙂 znie to ako zlý vtip 🙂

  10. Dneska je tu debata dost nesmyslna, alternativa prohrala bitvu o prezidenta uz davno. Hlavne proto, ze se dokazala tak pekne shodnout a podporit 1-2 kandidaty.
    Ted uz je kazda rada draha, a nazory, ze je lepsi, kdyz Basta dostane 5-6% – to totiz pravde&lasce a CT ukaze, ze tu je nejaka opozice – nez kdyby vyhral jeden z Aspenu… To je teda sila. Tim si pomuzeme. Dokonce tu nekdo i psal, ze tim vysleme signal…
    Podivejte se na senatory, delaji si neco z toho, ze vyhrali o 1-2 procenta? Nebo ze jim to tam nahazelo jenom par tisic volicu?
    Nebo je jim to uplne jedno a naparuji se po celem svete, jak dulezite reprezentuji Cesko republiku.
    Taky se podivejte na slozeni senatu. To je proto, ze cast lidi voli srdickem a nikdy ne mensi zlo. Na kazdem se vzdycky najde nejaky chlup.
    No a cast lidi proste senat neuznava, nebo nevidi vhodneho kandidata, a tak volit nejde.
    Jeste jednou se podivejte na slozeni senatu, kam tyhle „strategie“ vedly.

    Vidlak to vi taky, proto je tu dneska tenhle clanek. Dockame se i dalsich, a za podporu kazdeho jednoho kandidata to tu Vidlak poradne schyta.
    Ja uz bych se na to davno…

    1. Důvody, proč dopadají volby neslavně jsou dva:
      1. špatní kandidáti, nefunkční strany, recyklace šíbrů a jedno velké předstírání, aktivita pouze formální 2 měsíce před volbami
      2. 20 let indoktrinace, že volby nejsou předáváním mandátu těm, kteří mě budou representovat, nýbrž trefováním se do do toho, kdo bude mít nejvíc (nebo aspoň spolehlivě dost).

      První bod neumožní nováčkovi mimo mainstream zabodovat ještě před volbami v průzkumech, druhý bod ho vyřadí na základě „odhadů“. Tedy ve výsledku volby určují desinformátoři mainstreamu, ale je to jen důsledek chování voličů. V zásadě nic nebrání naházet sto procent komukoliv.

      Jinak souhlas – tyhle volby jsou další z řady ztracených pokud jde o možný výsledek. A budou takové i všechny další, pokud se nezmění přístup. Takže já spíš doporučuju myslet na možné pozitivní vedlejší efekty z těchto voleb, třeba využití chvilkové ochoty lidí se zajímat a něco dělat a pochystat něco do budoucna.

    2. A prohraje všechno, pokud si neujasní CO CHCE, JAK TOHO CHCE DOSÁHNOUT, NEURČÍ PRIORITY VČETNĚ SKUTEČNÉHO, SKUTEČNÝCH NEPŘÁTEL., ZAČNE NAZÝVAT VĚCI SPRÁVNÝMI JMÉNY, A DÁ VEŘEJNOSTI SROZUMITELNĚ VŠE NAJEVO, VČETNĚ OCHOTY JÍT DO STŘETU A NÉST JEHO NÁSLEDKY.
      Pokud alespoň část neudělá, popřejme Pětihnusu další úspěšné volební období ( což je svým způsobem pravděpodobnější než dohoda, shoda na straně Alternativy ).

    1. Nakonec vám budou vládnout ti nejneschopnější z vás. To bude trestem za vaši neochotu podílet se na politice. (Platón, 400 př.n.l.)

      Tohle přesně vystihuje, co dělají sobě a ostatním, nevoliči.

      1. Přesně tak to je, a se stejným efektem jednají, vystupují ti, kteří inkvizičně odsuzují adresou, a zcela oprávněnou ( plus nesmírně potřebnou ) kritiku neschopnosti alternativy vypracovat i jen základní bodové schéma co, proč a jak podniknout…

    1. Nikdo k tomu nic ? Při dobře vedené volební kampani jediná Rohanová může porazit jasnou favoritku Nerudovou …
      Vyhravají prezidentky, už by to mohlo být snad jasné …, chlapi u žen, mamánků a buzíků nemají šanci …

  11. No, abychom nakonec nezjistili, že první kolo dopadlo:
    Pavel: 24 %
    Nerudová: 24 %
    Babiš: 23 %
    Bašta: 9 % (s tím, že 4 % dostal od těch, kteří by jinak v zoufalství volili Babiše, ale podlehli naději, že by jako mohli dostrkat Baštu před Pavla s Nerudovou).

    Ještě zajímavější ( i když málo pravděpodobné) by bylo:
    1. Kolo:
    1. Babiš: 49 %
    2. Pavel / Nerudová
    X. Bašta 9 % s tím, že 4 % zoufalých voličů, co by jinak z nedostatku variant volilo „menší zlo“ to šlo přeci jenom hodit jednotnému kandidátu Baštovi.

    No a ve 2. kole by bylo „menší zlo“ náležitě zválcováno „zlem větším“, jak se všeobecně předpokládá.
    Taková situace by byla na Alternativě také k popukání…
    ————————————————————————-
    Jinak na Nerudové mne fascinuje její naprostá prázdnota. Ona kandiduje s jediným programem – totiž „Jsem tady“. V neděli byl u Xavera Středula – zprvu to vypadalo, že má snad i hlavu a patu a je snad i volitelný – ale pak dostal „záludné otázky“ na Rusko x Ukrajina a zaparkoval se vedle Fishera s Nerudovou…

    Pro mě zatím byla nejzajímavějším testem potenciálních prezidentů ukrajinské ostřelování polských zemědělců. Tehdy obstáli jako budoucí hlavy státu, prezidenti země, nejvyšší velitelé branné moci (z těch, kteří se ozvali) Babiš s Pavlem. Až jsem si říkal: „Kurňa, muset volit s pistolí u hlavy mezi Pavlem nebo Nerudovou, hodím to Pavlovi. Sice oportunista, nejspíš marionetta… Ale v porovnání s tou z Brna člověk, který alespoň trochu dokáže v krizové chvíli posoudit vážnost situace.

    Ale já bych proti Nerudové volil i Kalouska…

    Ta Nerudové záležitost s rychlotituly je také komická – protože i kdybychom akceptovali „To já ne, za to mohli moji podřízení“… Tak, kurňa, kde bere ta ženská, co není schopná ohlídat své podřízené na vysoké škole vůbec drzost kandidovat na NEJVYŠŠÍ ústavní post v zemi? Když si se svou manažerskou odpovědností jednoznačně neporadila?
    U Pavla mě zase baví, jak trousí, jak proti němu Babiš valí dezinfo a kampaň… ačkoli mezi největší našlehávače této omelety patří seznam.cz…

      1. Přesně. Nerudová je totální prázdno. Proto vybrali tuto loutku.
        Ostatně, působí jako rodné dvojče Čaputové.

        Pávek je totální kariérní oportunista. Pro postup a prachy, vše. Přesto však událost s UA raketou v Polsku, ukázala, že má aspoň pud sebezáchovy.
        Kdežto klon Čaputové , to je totální prázdno!

        1. U toho Pávka – jde o jeho postoj, nebo důsledek dálkového ovládání jistým Kolářem ? Přes vše, co bylo na adresu „admirálního generála“ řečeno, vmeteno, nasypáno, disponuje rozhodně větší mírou inteligence, sebekritiky, i dle mne znalostí, než zcela zprofanovaná, úplatkářskými aférami ověnčená blbka Nerudová…
          Bašta je omyl, svým způsobem důkaz, produkt nedohody a totální roztříštěnosti alternativy…
          Kam jsme to, panebože dospěli…

            1. Mě to taky tak připadlo, Takové to „dejte mě na poslední místo, já tam nechci“. Jenže od dob velkého Íčka to taky není jistota.
              Jakoby Okamura cítil formální nutnost postavit kandidáta, ale když to nebude on sám, tak, ať to není nikdo s šancemi u lidí.
              Možná kdyby se dostal na Hrad, byli by nasraní ve sněmovně úplně všichni 🙂

              1. Kdybych přijal myšlenku, že to Tomio udělal schválně, stylem „když ne já, tak nikdo“ a vezmu -li v úvahu, že každý vůdce se bojí, že ho podřízený přeroste a Okamurovi se to už jednou stalo…
                Tak to, kurňa, nelze vyloučit! Již

                1. U něj je ten instinkt prý hodně silný – likvidovat možné vnitrostranické konkurenty, aby ho nepřerostli.

                  Možná kdyby měl garanci, že třeba Blaško bude na Hradě, že by ho podpořil. To by mu taky prospělo. Ale rozhodně nestojí o to, aby prosadil vnitrostranického konkurenta do podvědomí lidí, aby ho pak ohrožoval, protože tam by se nedostal a měl by najednou velké ambice. Okamura už své zkušenosti má. Jednak asi s lidmi, co se derou nahoru a taky bych se nedivil, kdyby mu stranu občas torpédovali sorosovci. Tak asi nebude daleko od psychozy obleženého hradu.

                  Jenže Okamura zároveň není rozhodný lídr s vizí a jasnou představou, kterou provádí. Třeba jako Lukašenko. Ten se rozhodl neaspirovat na šéfa SNS a zabetonoval se v běloruském kolchozu, který vyšperkoval k maximální dosažitelné dokonalosti – tak jak ji chápe on. Lukáš to tam vede pevnou rukou, ale vede a má výsledky.
                  Okamura jen zaštipuje šlahouny, aby ho nepřerostly.

                  1. Jo, Luki výsledky má. Když jsem tam byl, tak jsem koukal.

                    Je svým způsobem geniální.
                    Před 20 ti lety, bylo v Bělorusku málo zeleniny. Chladnější podnebí, půda písek a kyselá k tomu. Kdyby otevřeli trh, zlikvidují všechny domácí pěstitele zeleniny.
                    No a Luki nebo někdo že štábu, si uvědomili, že mají spoustu zemědělské půdy ladem, lidí se tam stěhují do měst. Tak nabídl pronájem, on státní půdu zásadně neprodává! půdy všem, kdo na ní budou něco pěstovat. Asi 1 Kč /ha. S tím, že produkce nebude chemická a že to vykoupí stát za pevně dané ceny. A lidi do toho, poznenáhlu, šli. Nejdřív místní venkované, kteří to mají jako záhumenky nebo hlavní činnost a venkovští důchodci. Poznenáhlu přišli na to, že je to dobrý vedlejšák, důchodci z měst. Pronajmou pozemky, postaví si dřevěnou montovačku, vykopou studnu a opatří čerpadlo.
                    Bývá tam elektřina, jsou to pozemky u vesnic. Trochu pracují na čerstvém vzduchu a byt ve městě pronajímají státní organizaci. Přátelé k nim přes léto jezdí na pikniky. Tak mají výdělky 2. Mají i foliovníky na rajčata a papriky. A případně pěstují i včely, hlívy, žampiony, těží březovou šťávu, prodávají borůvky. Což nevím, jestli se vyplatí, borůvek je tam po chuj. Někteří úderníci dokonce se sdružili a založili zpracovatelská družstva. Na podzim to sbalí, prodají zbývající úrodu a jedou do města na zimu.

                    Výsledek? Všude v obchodech dostatek domácí biozeleniny.

                    Lukašenko má svůj vlastní způsob, jak řešit bezdomovectví. Pokud je bezdomovec zdravý a jinak v pořádku, dostane na venkově domek. (!!). Vtip je v tom, že musí makat v „kolchozu“. Nebo na vlastní, pronajaté, půdě. Lidi tam teď venkov opouštějí a stahují se do měst. Všude na venkově jsou neobývané baráky. Stát to buď vykoupí nebo postaví vlastní barák. Ale ty bývají v zimě chladné, majitelé si to musí po čase zateplit. Nu a milý domácí obyvatel, když vydrží snad 15 let? , Pracuje a nejsou stížnosti, tak se na něj stavení
                    převede.

                    A Luki má další vychytávky. Jedna z nich je, že úředníci prakticky nemohou žádat úplatky a další…

                  2. Toho Baštu už vynechte.
                    Není to člověk, vhodný pro tuhle funkci. Je chytrý, má praxi v politice, ale jeho projev je tak zoufalý, že se pro reprezentativní funkci státu prostě nehodí. Nic na tom nemění ani jeho písemný projev, který dává smysl a má hlavu i patu – ale k čemu to, když to nedokáže prezentovat naživo, ať už před mikrofonem, nebo kamerou. Hlava státu musí mluvit souvisle, srozumitelně, poutavě a důstojně. To pan Bašta bohužel, svým monotónním, až uspávacím projevem dodnes nesvede. Přestože se od dob, kdy býval ve funkci bezpečnostního poradce, se opravdu hodně zlepšil. Stále je to na výkon reprezentanta státu málo.
                    Pamatuju si jeho tv diskuse s různými oponenty – tím svým neustálým áááá a éééé jednak vytáčel moderátory, jednak tím projel veškerý, k odpovědi přidělený čas. A jeho oponent mu pak výsměšně řekl „no tak vidíte pane Bašta, jak jsme se krásně shodli“.
                    Bezpečnostní poradce, vedení různých speciálních složek státu – proč ne.
                    Ale jako president této země a poté, co si po Zemanově řádění nutně potřebujeme napravit reputaci, není pan Bašta vůbec dobrý nápad.
                    Nevím, koho z alternativy tohle napadlo jako prvního, ale to už je dnes jedno. Je to imho pořádná pitomost.

                2. Obávám se, že mnohdy Tomík dříve jedná, než přemýšlí, a mnohdy z toho v zákrytu čouhá samolibost, sebestřednost….

        2. „kariérní oportunista. Pro postup a prachy, vše. “
          Mně to spíš připadá, že mu šlo hlavně o to dobrodružství být vojákem. Že to považuje za sport a nepovažuje za podstatné, na které straně bojuje. Co jiného si mám myslet o jeho výroku: ‚Navíc nebyl zabit způsobem, který by byl v boji ospravedlnitelný. Nikoliv pistolí, ale dýkou. S tím se nemohu vnitřně srovnat.‘

      2. S Kalouskem byla aspoň psina. Tahle teflónová ojrosoudružka by jenom nudila. Její jediná přednost je tkví uprostřed těla. Dneska se tomu říká gender a ten její je zvlášť žádaný.

        1. Mně nepřijde nijak zvlášť hezká, ale uznávám, že oproti tomu, co v politice už je, tak je Nerudová výrazný nadprůměr.
          Podobně „hezkých“ ženských v jejím věku, posbírám odpoledne na ulici, za pouhou půlhodinu i třicet – a určitě i hezčích a bez blbých keců..
          Čaputka podobně. Nevím, co je na ní hezkého či zajímavého, možná to střídání účesů a barev?
          Nohy jako závodní slepice, lehká nadváha a lehká podváha uvnitř hlavy..

    1. U te prvni varianty by to stejne bylo jedno, protoze v druhem kole by volici Pavla/Nerudove byli vicmene zamenitelni, takze by jen skoncil o neco driv.

    2. No, abychom nakonec nezjistili, že první kolo dopadlo:
      Pavel: 24 %
      Nerudová: 24 %
      Babiš: 23 %
      Bašta: 9 % (s tím, že 4 % dostal od těch, kteří by jinak v zoufalství volili Babiše, ale podlehli naději, že by jako mohli dostrkat íBaštu před Pavla s Nerudovou).

      Tohle sedí jak dětská prdélka na nočníčku. Volba Bašty je sebevražda tak i tak.

      1. Nesmysl, pětikolka nemá volební potenciál skoro 50%. Navíc je tam ještě Hilšer a Fišer, ti budou lovit ve stejných vodách jako Pávek s Drahuší.
        Je jasný, že Bašta se do druhého kola nedostane, ale Babiš skutečně není ani menší zlo. Bureš nebo Pávek, prašť jako uhoď.

  12. Motto:
    Kandidát na prezidenta, kterému máme dát hlasy, musí mít šanci na zvolení!
    Aneb, může být nevolitelný kandidát, „náš“?

    ————————————-

    Proč Bašta téměř nemá šanci, být prezidentem, tu už mnohokrát zaznělo.
    Tak jen stručně:
    Má zvláštní mluvený přízvuk, vyjadřování, velmi rozvláčné do rychlé doby, zvláštní neverbální komunikaci. Bez energie, rozhodnosti. Působí stařecky. Pro mladší generace nemohoucně, až směšně. Kulantně řečeno. Souvisí to, mimo jiné, se stářím. Tohle je to první, čeho si něm člověk všimne. Signály pro prvotní signální soustavu. Ta rozhodne – tenhle člověk NE!, je vyřazen ještě v nevědomí a vědomí se jím dále vůbec nezabývá.
    Člověk volí prezidenta podle vlastností, které obdivuje a sám je ani nemusí mít a obdivuje tyto vlastnosti, třeba právě proto. Na druhé straně, musí se s kandidátem s něčím ztotožnit. Vždyť to má být jeho prezident! První signální soustavou projde něco, co je viditelné navenek. Může to být způsob vyjadřování, oblékání, tělesná vitalita, rozhodný hlas nebo všeobecné známé informace o kandidátu. Profese, statečnost, příběh a další. (Do první signální patří i tohle. Třeba, jsem chytrý, volím tamty. Jsem mravní, mám odpovědnost, jsem tedy lepší člověk a volím tamty. Volím X, i když mne to poškodí, protože chci poškodit zlé voliče Y… Mistrně s tím pracuje mainstream a hlavně ČT. ) Tohle musí být známo už předem! Kolik pracujících lidí má čas a chuť, si o kandidátech, na poslední chvíli, číst a shánět aktivně informace?! Dnes už je na informace o nových kandidátech, pozdě a nedá se to napravit. A konkrétně o Baštovi, neví moje okolí, kamarádi, rodina, spolupracovníci, alternativci nebo havloidi, lautr nic. Nikde se o něm nepsalo, když ho, náhodou, viděli v bedně, ničím nezaujal. Stačilo se na něj podívat, poslechnout pár vět. Vetchý stařec, neslaný, nemastný dávno za zenitem. Snad, mírně s prvorepublikovým ( dle našich představ z filmů s A. Mandlovou nebo N. Gollovou) dojmem. Pro ty mladší, co vyrostli na kultuře, filmech, videích, twítech, po roce 90, dožívající dinosaurus, omylem přeživší relikt z dávných časů, nehodící se do dnešní doby. Pro ty méně přemýšlivé, pouhý vetchý stařec. Zemana lze aspoň nenávidět, protože je (dnes už spíše byl), pro libtardy, více, než důstojný,soupeř. Který v debatě své soupeře nebo novináře, utáhl na vařené nudli. Na nevýrazného Baštu se dá jediné – pustit ho z hlavy – a zapomenout.
    Od 50ti let dolů, ho může volit, málokdo. Vzbuzuje spíše soucit. Od 40ti let dolů, je, s řídkými výjimkami, nevolitelný. Vzbuzuje soucit a – posměch. Od 30ti let dolů, pouze posměch.

    Omlouvám se za to, že jsem tohle napsal bez obalu, ale muselo to být řečeno.

    Proč to píšu? Já pana Baštu znám. Něco o něm vím. Vím, že byl disident, že je (nebo byl?) chytrý, má nějaký mravní základ. Nechci mu ublížit. Vím, že v hodně věcech přemýšlíme shodně. Pana Bašty si vážím. Jako občana. (Moc se omlouvám, pane Bašto!)
    Přesto, jako kandidát na prezidenta, neprojde mou, první signální soustavou. Ta říká, že pan Bašta, i když těžce za zenitem, může mít nějakou funkci, ale v klidných dobách. Vládě páté kolony, nedokáže vzdorovat. Ale i v mezinárodním prostoru, je dnes doba turbulentní a hraje se o všechno. Pokud přijde na lámání chleba, buď anebo, pan Bašta to, prostě, nedá. A my se svezeme s ním. Slabý vůdce podlehne a jeho tlupa sdílí osud svého vůdce. Právem. Za blbost se platí.
    První signální soustava proto žádá silnější, vitálnější vůdce. A je to sfiňa, pracuje na vědomí nezávisle a nedá se tedy oblafnout.
    Tudíž, i spousta voličů alternativy, Baštu volit nebude. V nevědomí mají zakódován dávný vzorec, starý miliony let a milionkrát potvrzený. Slabý vůdce = zkáza pro jeho skupinu.

    I přijde nějaký Pochybovač či Prorok a dí: Situace se vyjasnila, kandidátů je už méně, Bašta je „náš“ kandidát, volte ho!
    Částečně to má logiku, ale jen na, ani ne polovinu, prvního pohledu. Proč? Protože je tím kandidátem, právě Bašta.
    Jak již bylo řečeno, Bašta je, od pohledu, pro většinu lidí nevolitelný. Takový vůdce ne. Je to v nás geneticky zakódováno, máme to v sobě. Negativní i pozitivní přirozený výběr, trval miliony let a za chyby ve vzorci a následně v chování, se platila strašlivá cena, většinou v důsledku absolutní.

    Viděl jsem průzkum, kde bylo, jak by lidé hlasovali pro jednotlivé kandidáty. Bašta tam měl 1.9% hlasů. Jak to interpretovat? Dejme tomu, že jsou dotázáni i nevoliči. Ale ti nehlasují pro nikoho. Část ovšem může říci své sympatie, kdyby volili. Ale takových není mnoho. Část lidí, kteří nevolili ve volbách do parlamentu, může (a nemusí) jít k volbám prezidentským. Jsou větší vzrůšo. Jde o to, kolik jich může být. Zjistíme, kolik voličů volilo v minulých volbách do parlamentu a v minulých volbách, prezidenta. Pro jistotu, u voličů, kteří se zúčastní prezidentské volby a nezúčastnili se voleb parlamentních, uvažujeme, že Baštu volit nebudou. V minulých volbách, dostala SPD, zhruba, kolem 10% hlasů. Porovnáme to s procenty pro Baštu a je jasné, že o jeho volbě, uvažuje menší
    (!!!) část voličů SPD, za kterou kandiduje. I kdybychom procenta pro Baštu z výzkumu, znásobili 2x vyplývá z toho, že asi pro téměř jednu polovinu voličů SPD, je nevolitelný.
    Dobře, řady kandidátů prořídly, je třeba se při volbě sjednotit. Značná část hlasů pro alternativu, v tomto případě kandidáta SPD, může přijít a přijde, od ostatních kandidátů alternativy. Třeba od pana Skály. (U kterého, moje první signální soustava, nemá námitek!) Tak se sjednoťme a volme Baštu! Jenže, tento efekt je stejný i na druhé straně. U mainstreamovou kandidátů také někteří vypadli a hlasy pro ně rozhodně nehodí alternativě. Dostanou je Nerudová a Pavel.

    Spojte se, celá alternativa! Nespojí. Právě proto, že kandidát je nepřijatelný jak jsme již pochopili z tohoto článku i pro spoustu lidí na alternativě. Krásně to vyplývá i z diskuze pod Vidlákovým článkem, kde někteří u alternativy, radši nebudou volit vůbec.

    Poslední, nepravděpodobná možnost. Dejme tomu, že se alternativa spojí. A téměř všichni (!), budou volit Baštu.
    Jak vyplývá z prezidentských voleb, hlavně těch posledních, výsledek může být velmi těsný. Kromě názorových táborů, zde výše je nazývám mainstream a alternativa, existuje třetí voličská skupina. Můžeme je nazvat nevyhranění nebo třeba střed. Tito voliči se nezajímají o politiku, většinou nečtou volební programy. Volí podle toho, jaký osobní dojem na ně udělá jednotlivý kandidát. „Volila bych Suchánkovou z TOP, ale víš, jaká je kráva. Tak jsem to hodila Havrdové ze Starostů. Učila v Čáslavi hudební nauku a žáci na ni rádi vzpomínají. Má fajn manžela a sama je taky fajn, říkala to Vlaďka, co s ní kamarádí. Zvládala učit, starat se o 4 děti, podporovat milujícího manžela a sama vypadá na 25. To je až neuvěřitelný. Adam z ODS dobře mluví a má krásné kravaty, ale na Havrdovou nemá.“ Tohle opravdu není monolog hlupáka. To je monolog nevyhraněného voliče. Víceméně mu nezáleží na volebním programu a zároveň z ČT, neustálým, i skrytým, opakováním, ví, že mainstream jsou ti lepší. Rozhoduje se podle první signální.
    STŘEDOVÍ VOLIČI SE ROZHODUJÍ PODLE DOJMU, DLOUHODOBÉHO I KRÁTKODOBÉHO.
    Osobních vlastností objektu jejich volby.
    Zeman část z nich zaujal. Bojoval, řečníky stíral hloupé redaktory a politické protivníky. Sečtělost, ironie, sarkasmus. Vysmál se hloupému novináři se 3 tituly a on to ani intelektově nepochopil. Byla s ním, v porovnání se suchým Klausem, sranda. A nejen intelekt a bojovnost. Zeman vsadil na lidovost. Slivovička, Becherovka, uzené, špek, klobáska, guláš. Lidová jídla, lidový slovník, tak kontrastující se sečtělostí a inteligencí. Lidové sídlo, místo haciendy ve Švýcarsku půl tvrze na Vysočině. Lidová dovolená na nafukovacím lehátku na rybníce, místo Seychell nebo Barbadosu. Ti lidoví, zhruba alternativa, se s ním ztotožňovali, lepší lidé ho nenáviděli. Ztělesňoval vše, čím pohrdali a čeho se zároveň, báli. Každý ho znal. Mohli jste ho milovat nebo nenávidět. A – měl přesah ke středovým voličům! Ať už na něm oceňovali cokoliv. Bojovnost, srandu, inteligencí, ironii. Ti lidovější, oceňovali ostentativní lidovost.
    Kandidát alternativy, konkrétně Bašta,
    nevýrazný, neslaný nemastný, je nezaujme ničím. Nemá čím vykompenzovat své slabiny. A oni nemají politický důvod, jej volit! Takže jen vnější dojem.
    Prostě nemá šanci. Desítky vteřin dojmů a dost. Dříve, než dojde na kuňkání v prezidentské debatě! Finito. Kaput.

    Tito STŘEDOVÍ voliči, tvoří jazýček na vahách. Sám odhaduji jejich zastoupení na, minimálně, 20% všech voličů. Spíše víc. Bez těchto voličů NELZE vyhrát prezidentské volby!
    BEZ ZÍSKÁNÍ ČÁSTI STŘEDOVÝCH VOLIČŮ, NELZE VYHRÁT PREZIDENTSKÉ VOLBY!
    Takže tak.
    Bylo to řečeno tak po lopatě, jak to jen lze.

    K mottu článku:
    Kandidát na prezidenta, kterému máme dát hlasy, musí mít šanci na zvolení!
    Pokud ji nemá, hlasy pro něj, jsou spláchnuty do haj..u.
    A co víc. Volba Bašty, odebere hlasy jedinému kandidátu mimo mainstream, který má, s Pávkem nebo moravskou Čaputovou, šanci.
    Ano mainstreamem démonizovanému, Ježibabišovi. Tento fenomén stojí mezi krajními tábory. Majetkem se podobá těm z mainstreamu. Zuřivou nenávistí mainstreamu k němu, se podobá alternativě. Jak bylo řečeno, jeho prasata nejedla s jejich prasaty, peníze nevydělával s jejich, ze státního privatizovanými, firmami. Vydělával je pararelně vedle nich. Není jejich kamarád, ale smrtelný konkurent. Osobně se nevyhraňuje, nejde do přímých střetů a nepoužívá vzletná slova.
    Ale porovnání vlády Babiše s vládou Fyjaly, mluví za vše! V porovnání se zmarem vlády 5 koalice a její šílenou válečnickou a energetickou politikou, umělém zdražování energií a potravin, což je válečná daň na jejich válečná dobrodružství, splatitelná jen budoucími generacemi, byla Babišova vláda dobou prosperity.
    I kdo nepůjde k volbám, bude muset snášet výsledky voleb. Stejně, jako fialová ruka zmaru, dopadla na nás stejně, jako na nevoliče v minulých volbách.
    V případě přímého ohrožení státu z EU, USA, migrací apod., Babiš možná zareaguje v náš prospěch. U Pávka nebo české Čaputové je jistota, že budou vždy proti nám…
    Proto je nevolit, taktika nesmyslná, která pouze umetá cestičku gaunerům z 5 koalice.

    Může být nevolitelný kandidát, „náš“?
    Pokud není zvolen, není ničí. Pokud nemá šanci být zvolen a kandiduje, měl by odstoupit ve prospěch reálného kandidáta. Už kvůli nám!
    Takže, Bašta není náš…

    PS:

    Osobně, považuji podporu SPD jejich kandidátu Baštovi, za, ať už vědomou nebo nevědomou, SABOTÁŽ PREZIDENTSKYCH VOLEB NA ALTERNATIVĚ.

    Vidlák toto všechno ví. Psalo se o tom tady dost.
    Jeho podporu nevolitelnému (!) kandidátu alternativy, si lze vysvětlit jedinym způsobem. Je to protislužba za nějakou protislužbu v SPD.
    Ten, kdo tento handl navrhl, by od všech občanů, co doplácejí na vládu Národního zmaru, zasloužil…
    Na alternativu, že tento handl navrhl někdo z 5 koalice, aby si zajistil, proti Babišovi, vítězství jejich kandidáta, radši ani nemyslet! 🥴

      1. jak to myslíte?
        Válku vyhlásí jak Babiš tak Pavel, když dostanou příkaz. Zlato už nám US přátelé z ČNB ukradli, ty ústavní soudce možná Babiš zobchoduje, ale určitě nebude hledat nějaké svobodomyslné a pročeské.
        A kecy všechních dnů budou tragické od obou.

        Co tedy vidíte v tom „proklatě hodně“?

        1. V tom, že nastává zlomové období.

          Od současné vlády nemůžeme čekat nic. Ani od jejich favoritů na prezidenta. Oni svou budoucnost nespojují s ČR.

          Babiš má podniky, většinu, tady a tady daní. Nezajímá se o funkce v Bruseli ani v Emerice. I kdyby to nedělal proodi, nebo ekonomickým zájmem je, aby republika měla levnou elektřinu, prosperovala, atd.

          Co přikáže Brusel, mainstream se okamžitě shýbne a líže boty.

          U Babiše je malá šance, že zmírní dopady devastace ČR. Ve vlastním, ekonomickém zájmu. Malá, ano. Maličká. Nebo že se bude snažit. Anebo taky ne.
          U. 5 koalice ale máme ale jistotu, že budou proti nám…

          1. Takhle jsem uvažoval předminulé volby (ale nikdo ho nevolil). Dnes, a zejmána po posledních volbách, se kloním k názoru, že Babiš nebude chránit ČR ani jako vedlejší efekt ochrany vlastního majetku.
            Mnohem spíš si bude na náš úkor svoje ztráty kompenzovat.
            Dobrý příklad byl ten dluh – mohl odmítnou sám, mohl to nechat projednat v parlametu a pak operovat tím, že rozhodl parlament – on zablokoval i to projednání.
            Takže prosadil zadlužení ČR nesplatitelným dluhem, kdy penězi disponuje EK a on se ještě radoval, jak si zařídil extra dotace, že to je velká výzva. Ty prachy se samozřejmě alokují na greedeal, gender a deindustrializaci.

            Pro mě je Babiš v průměru tak dobrý/špatný jako Pavel, jen kromě toho, co mu příkáží, občas udělá něco navíc nebo jinak. A zatímco dřív jsem si myslel, že stát může profitovat vedlejším efektem z toho Babišova dělání navíc, dnes si myslím, že to bude spíš k naší škodě.

            U Pavla to bude jen plnění pokynů. Předvídatelné, tupé.

            V situaci, kdy by se EU rozpadla a USA padly do občanské války, by byl Babiš lepší volba už jen proto, že je zvyklý konat.

            1. Dyť. Babiš možná ano, možná ne.
              I kdyby ne, neleze na ruku Bruseli jak Fialovci.

              Kdežto 5 koalice, bude proti nám na 100%. Tam je jistota.

              Stačí srovnat vlády Babiše a Fialy. Away

              1. Ano, koalice je bezprostřední civilizační a existenční ohrožení ČR včetně jejích obyvatel… Za 100 let ( vynechám okupaci, skutečnou okupaci ) tady nikdy nebyli u moci větší kolaboranti, vlastizrádci, hrobaři státní suverenity, více protinárodní a destruktivní zločinci.
                Jde o fatální ohrožení v mnoha směrech…

              2. Fialovci jsou debilové, kteří přijmou všechno od Německa/EU/US i když je to očividně likvidační pro ČR. Všechno, co jde samo od sebe, sem pustí, klidně i aktivně víc.
                Ale to, co je potřeba „udělat“, s tím je to horší.
                Babiš je zvyklý „dělat“, takže je shopen prosadit, co považuje za potřebné i mimo rámec příkazů. To, co jde do protektorátu zhora, tomu taky nijak nebrání, leda si tu a tam vyřídí výjimku nebo si na to dopředu nachystá bysnys.
                A teď jde o to, co je pro nás v dané konfiguraci víc likvidační.
                Nechávám to viset jako víceméně řečnickou otázku, protože to by záviselo na situaci. Ale pohledem zpět bych řekl, že v průměru to bylo plus mínus srovnatelné a že nebyly prakticky žádné případy, kdy by efektivně bránil něčemu zlému. Fiala by u toho jásal, Babiš u toho brblal, že odmítá, zařídí, dohodne .. a nakonec maximálně pořešil jen svůj bysnys, mnohdy i na náš úkor.

                Ale to byl premiér – co by dělal na Hradě, to je další velký otazník. Kdyby seděl v USA Trump, Babiš ne nepodělal s Vrběticemi a psal si Čínou, tak by byl důvod pro až nemístné fantazie, ale takhle si myslím, že ve stabilním prostředí protektorátu je jedno, jestli tam bude Bureš nebo Pávek.

            2. Kdo rika ze Babis zadlusil republiku tak si musi uvedomit dve zakladni veci.. kdyby to nekompenzoval tem podnikatelum tak je zkoupi ti ze zahranici protoze tam se taky tvrde kompenzovalo.. To je proste realita.. A pak bylo pred volbama a vsichni hrali na to jak se musi vsechno kompenzovat.. Prote doufam ze to ustosji a s neky udela vladu..Ale vzpomina si ja Jurecku ten chtel jeste vyssi penize nez navrhovala vlada tenkrat. Proste to byl osemetny boj.. Ale to byla dan za posrany covid.. ktera se vsude musela zaplatit..
              To si k tou myslim.. Jo ze se to u nas nedelalo efektivne atd.. To vec jina..Ale to v tom obdobi neslo zlomit a zmenit si myslim.Jsem realista.

    1. Vyznamnejsi/ prekvapive procento hlasu pro Bastu povazuji za prinosnejsi, nezli vitezstvi Babise nad Generalem.
      Souboj General- Nerudova neresim, to je jak Maznak proti Bahnakovi.

      1. Babiš není nepopsaná stránka. Má na sobě z pohledu alternativy hromadu těžkých hříchů. Dnes, kdy můžeme srovnat jeho vládnutí s dnešním vládnutím pětikolky, tak z toho vychází o několik koňských délek lépe.

        Stejně tak přepokládám, že je to i ve srovnání Babiš – kandidáti na prezidenta pětikolky – čaputa – generál. O několik koňských délek lepší. Tudíž volba Babiše MÁ SMYSL. Nikdo jiný nemá ani minimální šanci se dostat do druhého kola.

        1. Ma svuj smysl, stejne, jako volba Basty.
          A smysl najdeme i u volby General vs Caputova, kde jasnou volbou je nevolit a snizit tak silu je/ji/ho mandatu.

          1. Toto je zásadní OMYL.

            Počet hlasů pro zvoleného kandidáta nijak jeho mandát neoslabuje.

            Proto nás teď vláda Páté kolony, jako stát a národ, likviduje.

            Volila je menší a voličů, ale na její mandát, natož její lumpárny, to nemá vliv ani v nejmenším.

            1. Samozřejmě. Hlas pro Baštu je hozený do koše. U Babiše je aspoň malinká špetka naděje že není krysa. U kohokoli z pětikolky taková naděje není.

    2. Jen pár poznámek:
      – mnohokrát proběhlo medii, že Babiš by musel vyhrát v prvním kole, protože ve druhém prohraje i proti plyšovému medvědovi, který nemá nepřátele. Z tohoto hlediska je jedno, jestli Babiš vypadne v prvním nebo ve druhém kole. Můžeme tu tezi zpochybnit, ale logiku má.
      – hlas Baštovi je samozřejmě „zahozený“ ve smyslu té indoktrinace posledních 20 let, kdy hlas tomu, kdo se nedostane, je hlasem přímo toxickým a volič je škůdce
      Kromě bezprostředního výsledku voleb je tu pak dlouhodobější efekt – malá strana dostane státní podporu a může fungovat, Bašta dostane 10 procent a SPD coby jediná opozice bude vědět, že je relevantní. Alternativa obecně bude mít dojem, že má smysl aspoň symbolicky stavět protikandidáty a hlavně něco systematicky dělat. Když bude nula, bude to mainstream presentovat jako faktickou smrt čehokoliv mimo Aspen. Na druhé straně, zmizení z mainstreamu a ignorace ze strany neobolševiků by zase mohly přinést klid na práci v ilegalitě.. ale ne, o to komplikovanější by pak příští volby bylo přesvědčovat voliče volit křídlo s podporou do jednoho procenta (viz začátek)
      – Objevila se paní Rohanová, ta bude asi vitálnější než pan Bašta. Byla by to varianta?
      – Mám obecně dojem, že se do Babiše vkládají nejrůznější tužby a naděje i přesto, že v této oblasti prokázal, jaké jsou jeho priority prakticky a to nejednou.
      – pro lepší analýzu by bylo dobré vědět, jaké věci očekáváme, že bude president muset řešit. Co se bude dít a co to pro nás bude znamenat. Já si myslím, že charakter událostí a utužování protektorátně-koloniálníhu režimu u nás způsobí, že bude naprosto jedno, sedí-li tam Pávek nebo Bureš. Dokonce i Bašta, který možná bude nespokojeně bublat, ale akce nebude schopen a nebude k tomu mít ani prostor.
      Ze součané nabídky patrně nevybereme někoho, kdo by na postu presidenta vedl sktuečně říznou a nezávislou politiku jak intelektuálně, tak organizačně. To by musel být někdo jako Johnson nebo Trump, anebo o 20 let mladší Zeman s Klausem.

      Píšete, že pana Baštu znáte osobně. Je ten člověk schopen vést tvrdou debatu, chápat argumenty, přesvědčovat a vést debatu s nějakou strategií? Nemyslím teď jak působí na diváka, ale jestli když ho zavřete s Uršulou do místnosti, jestli s ní vymete nebo bude aspoň rovnocenným partnerem a nezalekne se.

      Kdybych to měl shrnout – myslím, že Hrad obsadí Pávek nebo Antoinetta v každém případě. Spíš proto přemýšlím, jestli se z toho nedá vytěžit něco bokem.

            1. Barva a intonace, stylizace. Ale jak říkám, chraň přírodo ….

              Asi si ještě pustím toho Baštu, toho jsem naposledy viděl naživo v posluchárně před několika lety a byly to teda nervy.

    3. „Osobně, považuji podporu SPD jejich kandidátu Baštovi, za, ať už vědomou nebo nevědomou, SABOTÁŽ PREZIDENTSKYCH VOLEB NA ALTERNATIVĚ. “

      Ja tomu rikam typicka Okamurovstina. Zucastnit se, ale hlavne se neumazat (praci a odpovednosti).
      Mel tam Blaska, Kobzu, sebe a mozna Davida.
      Vybral Bastu, ktery ma nesporne kvality, ale kazdy, kdo nezije nekde ve sterilni atmosfere vi, ze to nedopadne.
      Okamura neni zadny hlupak, naopak, takze vi to i on.

      Vidlaka bych nechal na pokoji, on tu Babise propagoval prece mockrat, a taky to tu vzdycky poradne schytal.
      Dneska propaguje kandidata alternativy, ma to o moc lehci, protoze jedineho, a schytal to stejne…
      Propagoval tu Babise, Brezinu, ted kdyz ma alternativa u jenom jednoho, tak tedy Bastu.
      Zatim tu chybeli Pavel a Nerudova, Fisher Hilsher, Stredula…
      Napad, ze je to protisluzba SPD je opravdu pranoidni.

    4. Bravo, máte talent!
      Nikdy bych neřekl, že se takový triviální blábol dá říci tolika slovy. Znova opakuji – Co kdy Babiš udělal dobrého pro naši zemi kromě dosazení Jourové a Charanzové do EP (chystal taky zmetka Teličku, ale ten zdrhl)?!?

      Ještě pro Admirála: O jakých délkách mluvíte? Vy už si nevzpomínáte na ty lži a násilí při kovidu?
      Nucené očkování, lokdauny a ničení živnostníků?
      Podpora Zeleného údělu?
      Pokud ne, tak už nevím…

      Ještě na konec, možná uvažovat o té paní s „dobrým kádrovým profilem“, ale ona bude potřebovat udělat kampaň a to jí zařídíte VY?

      Baštovy to alespoň dělá SPD.
      A myslíte si že tato paní bez jakéhokoliv aparátu vydrží frontální útok mejnstýmu, brusele, nenávnistných sluníček atd.?

      1. Nikdo vás nenutí bláboly číst. Jestli jste to pozorně přečetl, asi vám to něco dalo.

        Nevím, proč bych měl dělat kampaň nějaké paní. Navíc, teď už je na kampaně pozdě. Petr Kolář rozjel Pávkovi kampaň už před 2 lety. O něm a Nerudové, už lidé mají hlubokou paměťovou stopu. Neznámý kandidát je už teď, out.

        Jak chcete někomu zazlívat injekce a karantény, když to dělala celá Evropa a naprostá většina světa? Kdo mohl dopředu vědět, že ten virus není tak zákeřný, když Číňani na něj byli citliví a Italové taky?
        Jak chcete dokázat, který kandidát pro republiku něco udělal? Jednak to nejde a jednak, lidé mohou mít různé názory.
        Co udělal Václav Havel? Spousta ho bude blahořečit a jiní v něm vidí téměř hlavního viníka dnešního marasmu.
        Co udělal Klaus? Zavedl tržní hospodářství nebo rozkradl česká aktiva?

        Srovnejte Babišovu vládu s vládou Fialy. To jediné má vypovídající hodnotu.

        Pokud chcete Kolářova Pávka nebo českou Čaputovou, jak je libo😎

  13. K taktické volbě

    Volba v prvním kole Andreje Babiše může mít ten efekt, že pokud dostane výrazně dost hlasů a bude hodně vysoko nad NerudoPavlem, tak to může spustit v táboře jeho odpůrců hysterickou reakci. Každý herec a novinář pak bude mít potřebu se nějak vymezit a zanadávat. Žádná laťka nebude dost vysoká a začnou se trumfovat. Média (zejména ty veřejnoprávní) tomu dají volný průchod a nikdo to nebude schopen zastavit i kdyby chtěl.

    A tento vodopád nenávisti bude tak odporný, že to zvedne dost lidí co k volbám jít nechtěli a budou Babiše volit. Ne že by se jim líbil, ale protože ti druzí budou odporní.

    Přesně tohle nejspíš rozhodlo minulou volbu prezidenta.

    Tábory příznivců obou stran jsou dané. O případném neúspěchu NerudoPavla mohou rozhodnou jedině lidé, kteří k volbám jít neplánují.

    1. Navíc donedávna nás krmili odhady, že ve druhém kole proti Babišovi vyhraje i houpací kůň – a logiku to mělo.
      Takže z hlediska výsledku je asi jedno, jestli v prvním volíme Babiše, Baštu nebo tu Rohanovou.
      V druhém kole bude stejně asi jen Aspen a buď vyhraje Pávek/Antoinetta proti Babišovi, nebo jeden proti druhému.

      A nakonec, když vezmeme tu neotřesitelnou volební logiku, podle které je třeba volit toho, který vyhraje, protože jinak hlas propadne, tak by to znamenalo volit Pávka od prvního kola, ne?

    2. Resite stale, ktery uhel aspenskeho trojuhelniku je nejostrejsi.
      Osobne, a mluvim jen za sebe, to vidim takhle:
      Volba Babise by mela dvoji prinos: nasranou kavarnu a prezidenta- samostatnou jednotku, schopnou v nouzi bezproblemove a s prehledem fungovat (makame!)
      Hlas Bastovi (nerikam volba, protoze zvolen byt nemuze) bude hlasem pro mimoparlamentni opozici, ktera to muze vyuzit jako neformalni mandat.
      1% hlasu Bastovi je jasny signal vlade a mainstreamu, ze zadna opozice neexistuje a neni treba brat uz vubec zadne ohledy.
      *
      Takze nevybirate mezi Bastou a Babisem, ale volite mezi relativne konzistentnim Hradem, schopnym akce a mezi politickou budoucnosti alternativy.
      Sam se na vysledek volby tesim, konecne bude na 100% jasno, jaky spolecensky kredit alternativa a opozice vlastne ma.

        1. Upresnim: jeden uhel tupy, druhy ostry, ale Pavek vyzaduje vzdy 90°, aby to zarezavalo! Rozkaz musi byt vzdy jasny, zretelny a usecny! A to splnuje pouze uhel pravy, ostatni uhly jsou vymysly civilistu!

  14. opravte mne, jestli se mýlím, ale ve své podstatě teď vnímám volbu prezidenta jen jakousi symboliku, jak hluboko jsme v předprogramované liberálně demokratické řiti.
    Kromě Bašty, který však – ruku na srdce – nebude zvolen a nebyl by zvolen ani kdyby byl mladý, krásný a pln sil, protože má tu hnědou nálepku člena SPD, takže voliči ho vnímají jako proruského nácka , protože takto je SPD dlouhodobě prezentována medii . Že by dělal nějakou kampaň, to jsem si nevšimla. Tedy kromě Bašty, který by zřejmě měl tendence využít svých pravomocí k občasným obstrukcím, mohl by poněkud tlumit agresivní retoriku Petikolky, ale fakticky nemá šanci něčemu pomoci, neočekávám od žádného ze zbylých kandidátů prakticky a vůbec nic.
    Babiš proti pětikolce neudělá nic, ani toho moc udělat nemůže. Nikdy jsem ho nevnímala jako čestného člověka, ale gaunera s ostrými lokty, volit ho jako menší zlo, to se mi opravdu nechce.
    Nerudová nebo Pavel už je dost jedno.
    Akorát že by zvolení babiše trochu hnulo žlučí pětikolkařům a jejich příznivcům.
    Smutné, ale je to tak.
    Člověk se nestačí divit, jak to je všechno rozehrané a dopředu připravené.

    1. Ano, to všechno je relevantní, ale proč bychom jako příznivci alternativy nemohli volit kandidáta, který sice prohraje, ale získá alespoň měřitelný počet hlasů. A je mi milejší, jak tady správně zmiňoval Gogo, když ČT, Seznam a další líbo-sračkomety nebudou moci alternativu zcela bagatelizovat, než zda budou v kavárně nasraní. Já chci změnit společenskou situaci, a ne nasírat nějaké blbečky v líbo-kavárně.

      1. S takto rozdanými kartami v případě volby prezidenta nezměníte nic. Vyhraje jeden z těch tří a já si myslím, že je dost jedno, kdo to bude.
        Nechci ani jednoho.
        Baštu nepodporuje ani jeho strana SPD.
        Působí dojmem moudrého pána, nevím, proč se do toho vůbec nechal navrtat.

        Obecně se obávám, že dokud tato země neklesne až na dno, většina lidí nebude mít ekonomické problémy, tak dál budou žrát tu libodemo písničku, jak se máme rádi a bude nám dobře a že Zelenský požene Putina z Moskvy a Čaputu Nerudovou volí, že má hezké bílé zuby a nikdo proti ní nic nemá, protože se tak nějak vynořila z prázdnoty . Prostě PR projekt Danushe for president /nosí pražští hippsteři na náramcích/

        Asi je to poněkud zjednodušený pohled, ale na demonstraci na Letné jsem nic moc nečekala už momentě, kdy jí zahajoval ten lidový básník…

  15. Tady se nám prezentuje další uchazečka o Hrad Denisa Rohanová.

    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/volby-prezidentske-prekvapive-jmeno-boje-o-hrad-rohanova-sesbirala-podpisy-poslancu-uz-loni-220225#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest207_zavirani_clanku_varAA&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    „Nesouhlasí také s dodáváním zbraní na Ukrajinu. „Myslím, že zbraně netvoří mír, ale tvoří dále válku,“ přiblížila svůj postoj.“
    „Sedmadvacítka podle ní neplní svůj účel. „Vždyť se podívejte jenom na ceny energií,“
    Vidláku, možná že jsi se s tou solitérností Bašty pro alternativu seknul.

      1. „Slyším o ní poprvé “

        To prece rika vsechno o tom, jake ma snace.
        Takovych naivnich snilku, jako na alternative, by jeden pohledal 🙂

        ps. to neznamena, ze ta dama je nejak spatna. Mozna je z nich dokonce nejlepsi. Zbytek uz znate.

        1. Já nejsem „směroplatný“. Ani Havla nikdo neznal než ho komunisti zvolili.
          Jsem obecně velkým zastáncem propustnosti pro myšlenky i lidi a naopak skeptický vůči omezenému výběru v množině celebrit. Takže jsem většinou rád, když se objeví nadějná osoba.

          Tak jsem doposlouchal ten rozhovor a pocity mám smíšené.

            1. Jakeš na Červeném hrádku mluvil o Havlovi v úplně jiném kontextu a rozhodně ne v tom, že by měl jít na Hrad.
              Naznačoval jen, že je to Západem placený rozesírač a že za to své rozesírání a provokace nemůže čekat, že ho budou pouštět ven.

            2. Do té doby, než to heslo vymyslel Čalfa, Havla skutečně znali jen v Praze a velice úzký, uzavřený kruh „disidentů“, které znal také málokdo.
              Mohl jste si např. v roce 1980 přečíst Chartu 77? Pokud ano, tak kde? Sám jsem se po textu pídil, když to bylo takové téma, všichni mluvili o Chartě, ale možnost si ji přečíst, natož tak její text podepsat, obyčejní lidi jako já neměli.
              Četli ji jen vyvolení, pak její text dostalo celé předsednictvo ÚV KSČ – a pak ještě estébáci, kteří měli v popisu práce ničit její signatáře.
              Spousta lidí znala jen obě akce „Anticharta“, tedy demonstrativní podporu režimu ze strany umělců / herců a muzikantů.
              Jsem přesvědčen, že nejméně 80% signatářů Antichacharty a těch podepsaných na „prezenčních listech“, původní Chartu 77 nečetlo také.
              Taková přísaha věrnosti Říši, v našem malém, lokálním uměleckém rybníčku.
              Nedovedu si vůbec představit, že by například pan Lukavský, v mládí pilně hajloval při ultimátní přísaze věrnosti Říši, nebo že by podepsal něco, jako byla „Anticharta“, resp. to provolání umělců a jejich svazů.
              Přednášené za zpěváky a muzikanty Evou Pilarovou a za herce/režiséry Jiřinkou Švorcovou.

  16. Bašta není černý kůň, Bašta je mrtvý kůň. Sázka na mrtvého koně nemůže vyjít, to by ostatní koně musely být ještě mrtvější. Navíc Bašta nemůže skrýt svou černou (resp. oranžovou) socanskou minulost. A socani byli valnou většinou stejní škůdci národa jako ODS & spol. U p. Bašty to platilo a platí dodnes – viz jeho nedávné hlasování, už pod vlajkou SPD. To už tam měli Okamurovci nominovat raději Foldynu nebo Davida, když nepodpořili gen. Blaško.

        1. S tou by stálo za to udělat besedu, ne?
          Tvrdí, že nemá prachy na demošky, a ono stejně na těch náměstích je to k ničemu. Tak co takhle jí napsat, nachystat si zoom session nebo discord (kdyby se to mělo opakovat) a domluvit tlachárnu.
          Jméno jsem zaslechl, nic o ní nevím kromě toho článku, co tady padl link.

          Tak se ptám – byl by zájem?

  17. Díky za Vidlákův článek o Baštovi. Sám jsem došel k názoru, že volbou Bašty v prvním kole Alternativa nemůže udělat chybu.

    Opakuje se tu argument, že pak budeme v druhém kole volit mezi dvěma kandidáty Pětikoalice. Ano, to se může stát. Co by to znamenalo? To by znamenalo, že voliči Babiše plus voliči Bašty mají dohromady určitě méně hlasů, než voliči Pětikoalice a tak jako tak svého kandidáta na prezidenta nemohou prosadit. Žádná škoda, když oba vypadnou už v prvním kole.

    Je to naopak příležitost pro ty, kteří chtějí „volit srdcem“ a příležitost pro ty, pro které není Babiš dostatečně malé zlo, ale přímo naopak. Je to příležitost, aby Alternativa ukázala svoji skutečnou sílu, aby se ukázalo, zda má smysl bojovat, nebo se už jen snažit o přežití.

    O kompetenci Bašty k výkonu funkce prezidenta mezi námi asi není pochyb. Zbývá jediný problém, že Bašta není žádná televizní celebrita. Chceme ale mít za prezidenta další Čaputovou? Kdyby snad někdy došlo k jednání s Ruskem, těžko bychom hledali vhodnější osobu.

    Můj hlas Bašta dostane.

  18. Bohuzel tento narod nevoli prezidenta, ale Miss CR. Spousta lidi, jak jsem zjistil, soudi Zemana podle jeho vzhledu. V tu chvili ani Basta nema sanci… Navic nedokaze plynule mluvit a ukrici ho i toxicky Pavek. Vsimnete si, jak mainstream manipulativne podhazuje Drahosi Nerudovou: Vcera se ve zpravach ptali lidi, vybrali hned nekolik z nich, kteri rikaji to same, potrebujeme konecne ZENU..???!!! Kurwa, proc jako??

    1. Potřebují ženu? No, záleží jakým orgánem přemýšlejí. Mozek to asi nebude…
      Tak jako předloni Slováci – veď ona je taká pekná…

      1. …a zdesena Mirka co? Na ni nemyslite? A co treba mega-3.14-ca Kovarova? Piratska Zubejda? A treba „dobry den, radare, hvezd a pruhu“-Parkanova? A ta zluva, co nam zavedla inkluzi?

    2. Protože má nezpochybnitelnou kvalifikaci – mezi nohama. To je dnes takový hezký modní trend. Může být blbá jak dlabaný necky, ale je to žena!

  19. Vážení diskutující,
    nejsem vzdělaný jako většina,která zde píše (usuzuji podle vašich komentářů zde na Kydech)
    chcete za prezidenta 70 záchodů na školách,nebo křivopřísažníka tak volte Baštu nebo kohokoli jiného a jestli ne volte Babiše(třeba se skřípěním zubů já ho nikdy nevolil) a možná bude zvolen v prvním kole.
    Zanechte třenic proč ano nebo ne a chovejte se jako naši nynější vládci, všichni proti koalici a možná vyhrajem.
    Stále mě udivuje Vidlákova vytrvalost se kterou usiluje alespoň o malou změnu a děkuji mu za ni.

  20. Vysoce kvalifikovaný, rozvážný, nezávislý, úžasný rozhled i paměť, praxe v diplomacii. Bohužel není reprezentativní typ a mluví jako dědeček Hříbeček. Ale za mě volitelný.

  21. Žádné menší zlo neexistuje. To buď je nebo ne. A Babiš je zlo je a čiré.Nemá žádný smysl dlouze rozebírat co se tady dělo za jeho vlády.Uzávěry okresů , likvidace malých firem kdy korporátní OC otevřené byly a malí nesměli.Děti nesměly do školy,respirátory , očkování které bylo vynucováno těžkým nátlakem.Atd atd. To už jste tak rychle zapomněli??!!?? Evidentně se tady hraje daleko vyšší a špinavější hra než jsme schopni zatím vidět. Způsob jak to vzdala Vitásková je velmi zvláštní ale ještě o ní uslyšíme ale vlastencům kteří jí chtěli volit se to zřejmě líbit nebude…

    1. Přesně tak!!! A co se týče té potřeby žen do politiky, tak to je čirá idiocie, stačí se jen podívat na ty naše ženské v UE, nebo ve vládě a parlamentu a přijdete na to, že drtivá většina je jen jedna velká katastrofa.
      Jejich vrozená submisivita před autoritami a snaha kdekomu vyhovět a to co s největší poctivostí a pečlivostí je naprosto smrtonosná.(čest těm několika výjimkám typu Meloni).
      Ta blbka Pekarová má hloupost a tupou aroganci přímo vepsané v té její nanicovaté tváři…

      Copak lidi nevidí ani tu katastrofu, co působí na Slovensku ta „krejčovská panna“ zo smetiska a neví komu slouží, to tu chtějí její kopii ??!!

      Mezi těmi ASPENisy a ASPENiskami je jediný akceptovatelný a to s hromadou výhrad jedině ten Bašta…

      Nikdy jsem o svých spoluobčanech v tomto směru neměl valné mínění, ale nyní už nad tím lámu hůl, neb musím s politováním konstatovat, že většina národa je debilní a tudíž mu není pomoci…

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *