26 dubna, 2024

Oboustranný tlak

Tak nám začala bitva ve sněmovně o valorizaci penzí. Poslanci mají nachystané spacáky, Andrej Babiš vyhlásil, že vláda zažije peklo. Opozice nemá většinu, může vládě „jen“ překážet. Samozřejmě nejde jen o valorizací penzí, ale o celou řadu dalších zákonů, které přijdou na řadu, hned jak toto bude odhlasováno. Však víte, na co se naše země chystá. Naši vrcholní představitelé o tom mluví zcela jasně. Válka velkého rozsahu ve které budeme účastníky od první minuty, což nezvládneme bez částečné mobilizace.

Stejně tak to nezvládneme bez zvýšení daní, především pak daně z nemovitosti, protože je třeba konečně svrhnout z piedestalu posvátnou krávu soukromého vlastnictví. Do toho je zapotřebí zaplatit emisní povolenky, grýndýl, je třeba živit stále rostoucí inflaci a platit levně vyráběnou drahou energii.

Jak vidíte, nejde jen o valorizaci důchodů. Těmi se jen začíná, protože důchodci jsou nejslabší článek řetězu a nejméně se mohou bránit. A každý každičký důchod teče přes státní účty a tím pádem není způsob, jak to nějak udělat. Je prostě snadné začít s šetřením právě zde. Solidarita seniorů s výrobci nadzvukových letadel…

Jediný tlak, který je k dispozici, jsou obstrukce. Politika překážení. Ono to samozřejmě není jednoduché, s přibývajícím čase ubývá chuti, dostavuje se únava a rezignace. Vládě stačí jen vydržet, protože nemusí dělat nic. Všechno leží jen na opozičních poslancích a jejich ochotě spát v kancelářích.

Všímáte si, že s demonstracemi je to podobné? Aktivitu musí projevit opozice, lidé musejí být ochotni přijet z velké dálky, je třeba odvést hodně organizační práce, vše závisí na tom, kolik sil do toho účastníci chtějí dát a jak se s těmito silami nakládá. Jestli hospodárně, nebo nesmyslně. Metoda je ale velmi podobná – nemáte moc, tož musíte překážet. Musíte ukázat odhodlání, schopnosti, musíte ukázat množství. Smyslem není, dosáhnout okamžité změny. Smyslem není převrat. Stejně jako obstrukce ve sněmovně – výsledkem zřejmě nebude stažení zákona, že by si to vláda rozmyslela.

Jak obstrukce, tak demonstrace jsou ukázkou organizačních schopností. Podívejte se vy mocní, čeho jsme schopni, i když nemáme k dispozici nic z toho, co máte vy. Nemáme vaše média, nemáme vaše funkce, nemáme vaše kompetence, ale přesto jsme schopni blokovat jednání sněmovny celé dny, protože umíme lidi včas přivolat k pultíku, protože jsme jednotní a umíme si udržet přehled. Tyhle schopnosti můžeme použít i v předvolební kampani, umíme se zviditelnit a brzy už nebude žádná Pětikoalice.

Demonstrace je totéž. Podívejte se vládo, nejsme sice ve sněmovně ani jako opozice a Česká televize o nás výmluvně mlčí, ale jsme schopní se svolat, umíme zařídit autobusy i řečníky, umíme ozvučit celé náměstí a to všechno proto, že už umíme henty podpůrné struktury. Podívejte se, tohle nedělal jeden člověk, tohle dělaly stovky a tisíce lidí v krajích i v posledních dědinách. Umíme roznášet letáky, umíme vtipné kampaně na fejsbůku, umíme mluvit a dokonce máme i sponzory, co to jsou ochotní zaplatit. Tohle všechno brzy nasadíme do voleb a čím déle to potrvá, tím lépe budeme zorganizováni a propojeni.

Platí to i směrem ven – podívej milá veřejnosti, jsme schopni zablokovat sněmovnu na čtrnáct dní, jsme schopni svolat demonstraci, vol nás. Vol nás, protože umíme politiku, protože si umíme poradit a umíme využít všechny možnosti, i když nemáme moc. Pokud nás zvolíte, tyhle schopnosti budeme využívat ve sněmovně i vládě.

Platí to samozřejmě i obráceně… podívej se vládo, obstrukce skončily po jednom dni a po demonstraci nenastalo nic dalšího, nemusíš se bát. Příští demonstrace bude menší a příští obstrukce budou bezmocnější.

Držím parlamentní opozici palce. Zkuste se svým tlakem vydržet. Co nejdéle… Nejlépe až do soboty 11.3., kdy se k vám přidá ještě Václavák. Zkuste vydržet, aby vláda zažila tlak z obou stran. Aby se potkali s organizovanou parlamentní opozicí a s organizovanou mimoparlamentní opozicí. Aby jim začalo šrotovat v hlavě, že by jejich vládnutí mohlo špatně dopadnout. Aby zjistili, že se situace nezlepšila. Že se lidi neuklidnili, jen se vytříbili lepší lídři. A když se vytříbili jednou, mohou se vytříbit i podruhé a potřetí… a pokaždé lépe. Aby zjistili, že ANO je při chuti a síle přetavit těch 2,4 milionů hlasů v prezidentské volbě do volebního výsledku ve sněmovně. Aby zjistili, ó hrůzo, že se ta opozice stále více domlouvá, vznikají další a další projekty, které spolupracují a příště to bude ještě větší tlak z ještě více stran.

PS.

Dnes je březen a prozatím končím předobjednávky na knihy. Vypořádám stávající „zákazníky“ napravím chyby a přehmaty a zbylé knihy dovezu na demonstraci v sobotu 11.3.2023. Další peníze už mi prosím neposílejte.

Prodej knihy nekončí, bude ještě k mání, ale březen chci využít k dotisku a vyrovnání se se všemi, co si knihu předplatili. Od zítřka si budou moci zadávat zasílací adresu ti, co si knihu předplatili v únoru. Kdo si knihu předplatil dřív, může samozřejmě také.

255 thoughts on “Oboustranný tlak

  1. Předběžná zpráva o paroubkovské demonstraci:
    ———————————————————————–

    Napsal uživatel Itkica

    „Zdravím vás Inzo, děkuji.
    Včera jsem „hlášení“:-) z demonstrace psala do diskuze.
    Výstižně to sepsal dnes Dědek z Práglu:-), ale zkopírovala jsem vám svůj příspěvek.

    Máte pravdu v tom, že účast byla bohužel poměrně „tristní“.
    Protože jsem to předpokládala, že tak narychlo a v týdnu to žádná sláva asi nebude a psala jsem to už i předem, tak „zklamání“ nebylo velké, ale radost by byla o to větší, kdyby lidí přišlo víc, protože jde o ně, o nás všechny:-)!
    Je to tedy sice skoro nepochopitelné, protože se řeší to, co se nás vše bytostně dotýká, vidíme to špatné, co se děje, komentujeme to a stejně to spoustu lidí „nezvedne“, ale je nutno tento fakt přijmout a bojovat s tím i nadále.
    To teď momentálně myslím „jen“ na Prahu, tady je to pro nás za rohem…
    Většina lidí chce asi dát průchod svým postojům 11.3., hlavně ti „odjinud“, takže tam to snad bude výrazně jiné:-).
    Nicméně i tak to zbytečné snad nebylo. Vyslechli jsme si některé zajímavé názory a shrnutí řečníků.
    Vzájemně jsme se ujistili:-), že je situace celkově hrozná a že to nechceme dál takhle „nechat“ a že dál doufáme snažíme se atd.
    Hezkým momentem bylo, když pan poslanec Kobza (je to z mého pohledu slušný člověk, jehož názorů si vážím) zaběhl k nám dolů a řekl z pódia, že za nás bojují, že budou dělat všechno možné, aby nám pomohli a ať vydržíme.
    To potěšilo:-).
    Co mi tam chybělo bylo, že nezaznělo a ani od pana Paroubka nic o nutnosti se na té naší scéně spojovat a ani nic směrem k 11.3.
    Možná se to předpokládalo, všichni tam asi stejně půjdou:-), ale myslím že i na to se mělo trochu apelovat pro pěstování té „naší“ soudržnosti…
    Tak teď si držme pěsti i té naší opozici ať je vítězná, nemají to rozhodně lehké a ať ty kazisvěty prosím zvládnou!“

  2. Kratky ilustracny zapis, ze porusovat sa moze cokolvek, zakony, pravidla, hlavne ak su to
    za a- nasi ludia
    za b-porusovanie sa deje na podporu hlavneho ideoveho psrudu aktualnej moci.

    Diskusia je pod clankom:
    https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-nechceme-obetovat-vsechny-nase-lidi-pro-nic-ukrajinci-zvazuji-stazeni-z-bachmutu-40424330

    Tato pravna schiza sa zacina rozsirovat – vid clanok u vlka ohladne bandera party v Plzni.
    V ktoromze Kaufe pred rokmi vyhodili pokladnicku pac mala hakenkrajc?

    Jiří Diatka
    Před 1 hodinou

    „Nechceme obětovat všechny naše lidi pro nic.“ jen dodám že je jistě i nechtějí obětovat kvůli ničemu, tedy špinavému ruSSáku.

    Sláva Ukrajině! 🇺🇦

    Věčný zmar a zatracení ruSSké federaci! ❌

    Odpovědět
    Martin Mikeš

    Před 1 hodinou

    Jiří Diatka
    Za slova o znečištěných Ukrajincích dostali v nedávná minulosti dva naši spoluobčané nepodmíněné tresty za hanobení národa . Provinil jste se naprosto stejně , žádám zahájení vyšetřování .

    1. Mno jo, tak až to zastupitelstvo schválí, tak stojí zato o tom diskutovat . Úvahy na twitteru – ještě cizím, snad nejsou důvodem k masovému odporu…
      Banderovic party už jedou a tajemník městské části Plzeň 1 odpověděl dotazující občance Plzně, že neví, že pana Banderu nezná.

      1. Zklidni hormon, Škeble. Válka samozřejmě jednoho dne skončí. Nebude to ale zítra, neb k odříznutí Ukrajiny od Černého moře (= jeden z cílů „speciální vojenské operace“) je nutno obsadit Oděsu a vyčistit ji od banderovců. Pak začnou mírová vyjednávání… A nakonec zazní dusot bot při marši vítězných Wagnerovců na Rudém náměstí…To vše před zraky Vladimira Putina a zahraničních televizních štábů.

        1. Dějinná mise ukrajinského národa se jednou musí podařit? Fakt? To bude asi likvidace všeho neukrajinského na území Ukrajiny, klidně formou upalování zaživa jako onehdá v Oděse?

    1. Předtím svět nebyl o nic menší a napadena byla Libye.
      atd …

      Je dobré před kritikou smítka v oku jiného si zkontrolovat svoje oči.

      1. Re: gogo a Anonym

        A Irák
        A Afghsnistán
        A Sýrie
        A Jugoslávie

        Ale na druhé straně mne těší, že UŠAtí soudruzi spolehlivě poznají, které miliony obětí jsou ty jedině správné a mohou se v klídečku vraždit.
        To člověka tak nějak potěší a povzbudí.

        1. Takže srbští civilisté a srbská civilní infrastruktura byli podle vás v roce 1999 bombardováni v rámci pomsty za srebrenický masakr, ke kterému došlo o čtyři roky dříve? A podle vás v agentuře to bylo správně? To znamená, že Vietnam má teoreticky právo napadnout jakýmikoli prostředky USA třeba za masakr civilistů v My Lai?

          1. Respektive, aby ta analogie byla přesnější – Čína má teoreticky právo napadnout jakýmikoli prostředky USA třeba za masakr civilistů v My Lai?

        2. Re: Anonym

          A které tisíce mrtvých myslíte, soudruhu Anonyme?
          Ty tisíce, které pak zázračně obživly a šly k následujícím pomasakrovým volbám, anebo ty tisíce, které padly někde úplně jinde a byly narychlo převáženy a pohřbívány v okolí města?
          A ještě tu pak jsou ozbrojené tisíce (cca 1200 kusů) miličního typu, které byly rozstříleny při pokusu o útěk z města a při tom padaly do léček, které na ně chystali srbští polní velitelé v okolních lesích.
          Takže by bylo dobré to nám – blbečkům nějak srozumitelně přiblížit.

    2. někteří z nás měli, někteří ještě i mají sloni paměť a nezapomínají ani na masivní minulé, až dávné oběti velících politiků a velících generálů vojákům , případně dalším velícím „….. „.

      1. Myslíte ten teror, kdy „hrdinové z pluku Azov“ stříleli na civilisty, kteří se vytvořeným humanitárním koridorem pokoušeli opustit Mariupol, aby nepřišli o své živé štíty?

  3. Dnes opět Vidlák s výborným rozhovorem na PL.
    Ukázka (ale dobrý je celý).
    „Množí se informace, že zejména evropské státy už opravdu vyhlížejí konec války na Ukrajině. Prý má Ukrajina čas na ofenzivu do podzimu, dle některých zpráv by měla jednat hned. Mění se něco? Tyto zprávy přicházejí ze západních médií.

    Asi bychom se měli začít ptát, kde udělali soudruzi z NDR chybu? Vždyť je to sotva čtrnáct dní, kdy jsme se tady na Západě kolektivně dohodli, že dodáme Ukrajině henty tanky, díky kterým už konečně vyhraje, aby ty desetitisíce ukrajinských vojáků (i civilistů) neumřely zbytečně. Teď jsme o čtrnáct dní dál a z tónu západního tisku to vypadá, že fakt umřeli zbytečně.

    Musím říci, že mezi mým ukrajinským příbuzenstvem vypadá nálada dost podobně jako v deníku Bild… Ale samozřejmě si netroufám odhadovat, jestli se válka doopravdy chýlí ke konci a k jakému. V tomto konfliktu jsem se mýlil už tolikrát, že o tom asi budu muset napsat knihu. To je tak, když jdete s pány na led a oni vás hecují do pranice. A pak zjistíte, že je to už nezajímá a jdou se bavit zase jinou kratochvílí. Třeba eskalacemi kolem Tchaj-wanu.

    Ale kdyby to už chtělo skončit, rozhodně bych se nezlobil. Rád bych si s ukrajinskými bratránky zase někdy podal ruku a byl bych šťastný, kdyby byli, pokud možno, všichni a kdyby jim Pánbůh ráčil zachovat i všechny končetiny.“
    ——————————————-
    Celkově nutno konstatovat, že Vidlákovy rozhovory pro „nekydlákovské“ stránky jsou v průměru lepší než jeho články zdejší.

    Inu – export!
    Navíc export podle kvalitní ( tj. retro předrajchlovské ) Vidlákovo intelektuální receptury!

      1. No právě!
        Tím to bude!
        Odbrzdil jsi se, nezpomalovala tě neustálá vnitřní kontrola, jestli ta či ona věta nebude proti něčemu závazně stranicky rajchlovskému a tudíž to celé působí, že to myslíš upřímně. 🙂

        1. Holube Holube… pmatuješ, jak jsi mě podezíral, že jsem Babišovec? Za celou existenci Kydů nevíš, kam si mě zařadit. Ani teď to nebude jiné… 🙂

          1. Vidláku,
            přiznám se, že si nevzpomínám, že jsem tě vážně „podezíral“, že jsi babišovec.
            Babiše navíc považuji sice trochu za mizeru, nicméně za t.č. nejmenšího mizeru mezi českými alespoň trochu vlivnými politiky.

            Navíc za mizeru, který se vyzná v evropském politickém provozu a na rozdíl od sta procent současných členů tuzemské vlády nepracoval úmyslně v rozporu s životními zájmy obyvatel této země.

            Za většinu doby existence Kydů jsem navíc nepociťoval sebemenší potřebu tě trvale zařazovat k jakémukoli politickému směru, protože jsem oceňoval právě ono tvé „prokydávání“, tedy postupné propátrávání vzájemně si třeba odporujících hypotetických variant reality.

            Prostě jsem oceňoval (a stále oceńuji) tvou schopnost být tím, čemu se vznešeně říká „veřejný intelektuál“.

            Což je pravý opak politika.
            Nemám proti politikům nic, někdo toto řemeslo dělat musí.

            Pouze se obávám, že to není šálek tvého čaje a že je tě pro toto řemeslo proklatě škoda.
            Přinejmenším v této zemi, kde je politika mrtvá, mrtvá, mrtvá.

            Ale nafrněně si myslím, že ti rozumím, v některých věcech dokonce lépe, než rozumíš sám sobě. 🙂

    1. Vidlakovo clanky na Parlamentkach mam rad, jsou kratke a vtipne. Neco na zpusob Jana Kellera, ale blizsi beznemu cloveku.

      Tentokrat je to ale moc melke, az moc.
      Dneska bych dal na to same tema prednost Drulakovi, ktery tam jasne ukazuje na duvody, proc zapad (hlavne USA) potichu zarazuje zpatecku:

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Cile-USA-splneny-Ty-tajne-Drulak-prekvapive-ke-konci-valky-730735

      Predne cile USA byly prevazne splneny. Mezi Ruskem a Evropou je prikop, ktery hned tak nemizi. Takze zadna Evropa od Lisabonu po Vladivostok se nekona.
      NS1/2 jsou fuc a drahy americky LBG jde na dracku.
      Rusko ma na hranici hnisajici vred a to vzdycky problem.
      A predstavte si, ze to cele plati EU. USA tedy mavaji miliardami, ale to jsou predevsich dodavky zbrani a pujcky.

      Valku ted natahovat by znamenalo blamaz americkych wunderwaffen, vetsi uzemni zisky Ruska, zacviceni v boji pro cerstvou ruskou armadu…
      Navic USa toho ted jiz moc ziskat nemohou, spis naopak.
      Opet je to Anglie, ktera tlaci na pokracovani valky, a to z ruznych duvodu.

      1. Neřkl bych, že jsou Vidlákovy odpovědi moc mělké.
        Je to prostě řečeno jednoduchým jazykem a s přihlédnutím k předpokládané cílové skupině.
        ————
        Co se týče dnešního Druláka… obávám se, že Drulák ještě nedospěl k chápání bezbřehého cynizmu současných českýchvládních elit.
        Stále se domnívá, že třeba jen okrajově přihlížejí k životním zájmům obyvatelstva této republiky – tedy především ke společnému zájmu téměř všech -nepsychopatů a dokonce i některých tuzemských psychopatů – to jest ZŮSTAT PŘEDEVŠÍM NAŽIVU.

        To, že česká vláda zastává válečništější, riskantnější a sebevražednější stanoviska než vlády evropských zemí je dáno jejím úkolem – být proválečničtější než oficiální USA.

        Vláda USA (resp. ta vrsta, co jako vláda či prezidentstvo USA oficiálně vystupuje) pak může v případě potřeby získat čas na doplnění zásob zbraní a informací předstíráním, že jí jde o jednání, zatímco českoukrajinská vláda udržuje plameny války a prameny krve v chodu na volnoběh.

        Což, bohužel, vyhovuje i značné části ruské elity.
        Už dlouhý čas tvrdím, že ruská „speciální operace“ představovala debilní reakci na imbecilní dlouhodobé akce západních pseudoelit.

        Nejsem si vůbec jistý, že v tom zahájení (a hlavně současném pokračování) má Putin hlavní slovo.
        Spíše stále unaveněji tančí mezi vejci a granáty, jakkoli to na sobě nedává znát.

        1. Obcas premyslim, jaka byla nejlepsi mozna reakce (v poslednich dvou letech). Protoze vymyslene to mame na zapade dabelsky…

      2. Nevím, jestli Drulák to principiální nastavení nechápe nebo ho jen nechtěl natvrdo vyvalit, ale přijdou mi ty jeho řeči takové trochu mimoňské, oproti tomu, co bych od člověka jeho profese čekal.
        Spekulovat o tom, že konflikt škodí Ukrajině a že když bude škodit moc, Ukrajina půjde na příměří .. to je až deklasující, pokud to myslí vážně.

        1. Drulák svůj život spojil s akademickým prostředím. Jen shodou okolností z něn není podporovač hodnot EU, ale drobounko hází do toho mspolku vidle.
          Zítra asi nepůjde přibližovat, jako závozník k lakatošu, kalamitní dříví. Chce se opět nějak přisát na rozpočet, tudíž lavíruje, aby jej velcí kluci nechali mezi sebou.
          Opět platí, potřební lidé jsou ti, co posouvají hmotu, ostatní není třeba ani poslouchat, nebo spíš být ve střehu jakou pitomost budou chtít podprahově posluchači sdělit.

          Ještě pépe, stále ve střehu před virtualisty.

          1. Není to dlouho co Druláka kvůli tomu že říká co si myslí, vyhodili z práce. Kdo z vás se tím může pochlubit? Pindy o lavírovaní se k němu vůbec nehodí od nikoho kdo tady pindá anonymně.

            1. Ovsem na jeho profesi mi prijde jeho pojeti toho problemu trochu nedostatecne, az deklasujici, kdybych to mel chapat doslovne.

          2. Věštče,
            nějak jste opominul, že Drulák měl značně neakademickén zkušenosti s vysokou politikou a diplomacií.
            Vidím to naopak – do akademického prostředí se pokusil zatáhnout realitu, což se neodpouští.

            Co se týče „posouvačů hmoty“ sláva jim, pokud ji neposouvají blbě.
            Koneckonců – největšími“ posouvači hmoty“ jsou s předstihem piloti bombardérů.
            ( I humanitární bombardéři dokážou NEPŘÍMO posouvat hmotu, čímž nemám nutně na mysli pouze přikulování sudů a manipulacemi s lahvemi alkoholu či těly milenek).

            Shodneme se v tom, že je třeba si dát majzla na podsouvače zhoubných podprahových sdělení, ať už jsou to politici, prostitutky, novináři či jejich kombinace.

            Nicméně i mezi manipulátory, podprahově podsouvajícími sdělení mohou být jedinci, kteří tak činí ve prospěch manipulovaných.
            Ostatně – je na tom založená celá pedagogika, jen se oné manipulaci říká „motivace“.

            Pokud se ovšem mezi kantory ocitnou (a oni se ocitnou!!!) zhoubní manipulátoři, pak bohové nechť ochrańují jejich oběti.

      3. Je vela sposobov ako vydurit medved z brlohu ale neexistuje ziadny ako ho poslat spat do brlohu.

        Kolektivnemu NATO zapadu sa podarilo vydurit medveda. Porcovanie a hostina na medvedovi sa nekonala – medved sa s tym nem stotoznil, nejak sme to podcenili, resp. sudruhovia z USA nieco malo nedomysleli.

        Zopar veci sa asi podarilo – oddelit EU od Ruska. Americke zbrojovky ziskali zakazky.
        Zopar veci sa podarilo, no len kratkodobo. Hlavne to spatne vyzera ako strelba do vlastnej nohy.
        Uzemnenie lietadiel – dnes o tom pisu v idnes, ze bolo to chezke, ale kratke a aktualne to robi mraky skody standardnym EU aerolinkam.
        Odchod automobiliek z ruskeho trhu. Kto by to bol povedal, ze cinania budu v opustenych tovarnach vyrabat.
        Zablokovanie majetku statu a obcanom statu na zaklade len statnej prislusnosti. Ukazuje sa, ze 300 mld dolc bola asi fajna suma. Ale – cil je otazka co s tym. Zaroven rusky trh generoval mraky dividend. A nic by som za to nedal, ze to bola vyssia suma ako rocne ako tych 300mld. JPMorgan by sa kvoli par milionikom nezaloval, ze sa k svojim aktivam nevedia dostat.
        Zvlastnou kapitolou je NS1 a NS2. Vysledkom je kratkodobe prerezanie transportu plynu do Nemecka. Tu amici ziskali NEspojenca par excellence.
        Zacala to mama Merkel, ked torpedovala doveryhodnost USA a zapadu celkovo. USA sa zapotia, aby predlozili Rusku nieco, na co rus kyvne.
        Dnesne vyhlasenia ministra obrany Pistoriusa su vyssim levelom. USA stratili spojenca v EU, ktory by mal byt papierovo oficialne najsilnejsi. Bez podpory Nemecka je NATO uz len diskusny klub.

        https://t.me/kedmi/34759

        A tak amici uz oficialne na mejnstrime debatuju, ako to cele ukoncit.Zatial je to navrh, my si nechame vsetko a rus nic.

        https://edition.cnn.com/2023/02/24/opinions/fareed-zakaria-ukraine-column/index.html

        Rus ma vsak na svojej strane cas.
        Nemci urcite nebudu chciet zivit zvysky UA a taktne to prenechaju spolku ochotnych. Sefka FEDu iste bola v Kyjeve skumat moznosti setrenia kde sa da oas amikov to uz boli viac ako je zdrave.
        Dolar stratou doveryhodnosti bankoveho systemu pod nadvladou USA dostava zabrat. A bez silneho dolara nebudu silne USA. A ked nebudu silne USA??? Hmmm…

      1. To jste se popsal velmi přesně. Vyeliminoval jste nepříjemný fakt 16000 mrtvých civilistů jen na Donbase od kyjevského převratu, to je prakticky dvakrát tolik než za celou SVO.

        A díky za zajímavou informaci o tom, že podle vašich školicích materiálů NATO bombardovalo Srbsko kvůli pomstě za mrtvé Bosňany. Holt, humanitární bombardování je teď ještě o trochu humanitárnější…

    1. Ale to jste zcela mimo mísu, službu konající referente. Litterate a další podobné weby jen nezištně doplňují tu chybějící část skládanky nazvané „poskytování objektivních, ověřených, ve svém celku vyvážených a všestranných informací pro svobodné vytváření názorů, kterou provládní sdělovací prostředky, zřejmě z důvodu podfinancování, nestíhají doplnit.

      O tisících mrtvých ve Srebrenici vám toho snad Seznam, Aktuálně nebo Česká televize sdělili málo? Nebo o „nevyprovokované brutální a zločinné russké genocidní válce na Ukrajině“? Proč nosit dříví do lesa? Opakovat tisíckrát řečené?

      Takže úplně postačí, když budou provládní média říkat vše, nezamlčovat činy a zločiny druhé strany. Pak zanikne i důvod existence náhradních informačních kanálů a Litterate zajde na úbytě. A vy se už nebudete muset rozčilovat, proč se zde nevede debata o něčem, co se netýká poslání webu a čeho se můžete nasytit až přejíst jinde…

  4. Vidláku, psal jsi, že se půjdeš podívat 28.2. (včera) na Paroubkovu demonstraci.
    Nic jsi o tom nenapsal. Jak to dopadlo? Kolik bylo lidí a jaký jsi měl z toho dojem?

      1. Jednouchý holub?

        Vzpoměla jsem si, že sovětská hokejová sborná bývala ušní specialista, byli tam hráči jako
        Četveruchin, Bezuchov, Solouchin, Zajcev, Ušakov….

        1. Maneco,
          dokazujete, že i v SSSR existovaly obrovské a v komunismu ničím neodůvodnitelné rozdíly v kumulaci sokromého vlastnictví!
          Kdyby Čtvruchin věnoval jednosvé soukromé ucho Bezuchovi a jedno ucho Solouchinovi, měli by všichni tři po jednom páru sborných uší.

          1. Oprava. Pochopitelně ČTVERUCHIN!
            (Takhle ošklivě si jedním nedoklepnutím pokazit svou vtipnou slátaninu)

              1. Spravedlivěji by se to dalo vyřešit transplantací jednouho Zajcevova ucha Bezuchovi
                Vzhledem k tomu, že zajíci mají mnohem lepší sluch než lidé, by na tom Bezuchov vydělal a Zajcev by se s jedním zbývajícím uchem přiblížil ke sluchovému normálu Sborné.
                —-
                Ale uznávám, že se o této stěžejní otázce dá ještě několik měsíců diskutovat podobně plodně, s jakou se tu diskutuje o otázce například Covidu.
                (Kdyby to nevyšlo do války, můžeme pokračovat odpoledne po III. světové válce U kalicha, příp. v kráteru po něm.)

  5. Takže když to děláme my, je to úplně cajk. Jen ČR posílá ročně „opozici“ v takovém Bělorusku snad 70 milionů, nebo kolik to je. Ale běda, dělá-li to druhá strana! „Televize ukázala, jak Moskva organizuje protesty v Moldavsku“: https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-evropa-nerozumim-vam-prijel-jsem-z-ruska-televize-ukazala-jak-moskva-organizuje-protesty-v-moldavsku-40424327

    Mimochodem, dost mě pobavila tato věta: „Důkaz přinesl štáb moldavské televize Nord News […]“ Nord News moldavská televize? To nevymyslíš. A tihle přinášejí důkaz o vměšování Ruska.

  6. Helanov:
    „Konkrétně Ludvík Vaculík byl jednoznačně slušný. Jestli byl z Valašska netuším, ale byl Moravan.
    Tohohle pána pro sichr ani nepustili ojrosouzi od Charty na letenské pódium. Věděli proč.“
    ——————–
    Nikdy bych o nikom neprohlásil, že byl „JEDNOZNAČNĚ slušný“, ani o sobě ne.
    Ludvík Vaculík byl inteligentní, byl dobrý a přesvědčivý spisovatel, a tomu co říkal VĚŘIL.
    (Podobně na tom byl Karel Kryl, ze kterého si proto dělali kolegové ve Svobodné Evropě upřímnou srandu.)

    Takové lidi v žádném případě nemohla organizovaná nová politická síla na pódiu či ve svých řadách TRVALE potřebovat!

    Stejně jako takové lidi nemůže potřebovat ve svých řadách fialokolka.

    Ano, Vaculík upřímně do poslední chvíle věřil tomu, že „kníže má k lidu blíže“, jak pěl ve své písni.
    Proto by Vaculíka nemohla potřebovat ani původně jen dvojčlenná strana Kníže+Kalousek, zvaná Top09.

    Stejně tak nemůže Raichl ve vedení své strany potřebovat nikoho, kdo skutečně věří, že má naději (či že jeho záměrem) REÁLNĚ DOSÁHNOUT PROKLAMOVANÝCH politických cílů.
    Takovíto lidé jsoupouhými cennými nosiči vody a letáků či cennou součástí nesourodého davu pod pódiem.

    Do užšího štábu spolupracovníků se ale může dostat výhradně člověk s dostatečnou dávkou cynizmu a politické flexibility či pastóznosti. (Ať už to flexibilitu a pastóznost vlastní nebo ji jen předstírá – ovšem natolik dobře, že mu to šéf uvěří, pravda. Pak se jedná o soutěž, kdo koho nakonec přečurá.)

    Má tedy demonstrace význam?
    – Určitě pro mnohé účastníky ano, coby psychoterapeutický čí jako adrenalinový zážitek, nebo pro sebepotvrzení vlastní identity.

    – Určitě bude vítanou náplní činnosti pro již dnes v předstihu režimem pečlivě profesionálně proškolené a připravené řvouny, bijce, novináře a tvůrce nových zákonů.
    – Stejně tak pro tvůrce nových seznamů „nedostatečně profialovsky, prozelensky a proválečně smýšlejících“.

    1. Asi se shodneme na tom, ze Vaculík byl originál. A jako takový by měl problém v každém režimu. Odmítal hýkat s davem a tak se neuplatnil ani po hadráku. Vadil všem.

  7. Snížení penzí důchodcům o 1000 Kč není jen pro jeden rok, ale trvale, protože se tím sníží základ pro veškeré valorizace důchodů v následujících letech. Je přeci jen rozdíl, zda se v dalších letech např. 5% vypočte ze základu 10 tisíc Kč nebo 11 tisíc Kč. A všechny následná procenta valorizací to ovlivní též . Prostě poškození důchodců navěky.
    Církevní náhrady ale mají inflační doložku, takže zde se bude platit více.

    Ekonomika ČR je na hraně krachu, kam se dostala z více příčin:

    – příliš velký nepoměr mezi těmi, kdo do státního rozpočtu přispívají, a těmi, kdo z něj čerpají. Pětikoalice se s tím rozhodla něco udělat a za cíl si vybrala důchodce jako nejsnazší terč na straně výdajů. Přitom daleko více budou stát předražen stíhačky F35 a veškerá infrastruktura kolem nich. Stačily by jakékoliv levnější stroje od gripenů po F-16.

    – příliš drahé ceny energií díky emisním povolenkám a Green Dealu. Green Deal je už dávno mrtvý projekt, ale o to usilovněji prosazovaný z Bruselu. Socialismus k nám přichází tentokráte ze západu a severu, před 1989 přicházel z východu.

    -imigrace a solidarita s Ukrajinou – jistě chvályhodná snaha pomoci celému světu, ale co když pomoc všem ostatním se děje na úkor občanů ČR?

    -nevýhodná struktura ekonomiky přeměněná po 1989. ČR je prostě montovnou a logistickým centrem. A to jsou nekvalifikované a špatně placené práce, které jednou nahradí práce robotů. Za pár desetiletí, teď je příliš brzy na robotizaci.

    Všechno jsou to vlivy, na které volič měl vliv v posledních parlamentních volbách a bude mít zase až ve 2024. Demonstrace jsou možná hezké, ale je skoro lhostejné, jestli na demonstraci bude lidí tisíc, 10 tisíc nebo 100 tisíc. Až na demonstracích bude 1 milion lidí, teprve začnou nějaké změny.
    Teď jsme odsouzeni k válečné ekonomice se všemi z toho vyplývajícími negativy typu zdražování, černého trhu, plýtvání a korupce, vysoké inflace základních životních potřeb, atd.
    Českému státu vysoká inflace vyhovuje a platí ji střadatelé, zejména ti do penzijních fondů. ČR inflace snižuje státní dluh.

    Odhaduji, že roky 2023 a 2024 budou ekonomickou krizí. V roce 2024 pětikoalice už prohraje parlamentní volby, ale vítěz voleb utrpí vítězství Pyrrhovo a zdevastovano uekonomiku nedá dohromady. Pak se budeme několik let potácet ve stagnaci či stagflaci, a kolem roku 2030 dostane EU finální úder od konkurence z Asie, po kterém se zhroutí.
    V roce 2024 dojde ke kulminaci 3 ekonomických cyklů, krátkodobého, střednědobého i dlouhodobého. Všechny negativní jevy se znásobí, pozitivní také. Jenže nás čekají vlivy negativní.
    Moc dobrý výhled to není, a to jsem popsal budoucnost optimisticky. Na řadě je rozvíjet samozásobitelství a la Vidlák. Nebo být připraven na chvíli, kdy k potřebě dojde.
    Buďme dobré mysli, byly i horší situace a obyvatelstvo ČR je zvládlo.

    1. Probůh Gerde, jak můžete napsat „teď je příliš brzy na robotizaci.“, když přece revoluce Průmasl 4.0 urputně zuří kolen nás.

      Dovolím si vás poučit o žité skutečnosti z WIKI:

      Koncept vychází z dokumentu, který byl představen na veletrhu v Hannoveru v roce 2013. Základní vize tzv. čtvrté průmyslové revoluce se objevily v roce 2011. Podle této myšlenky vzniknou „chytré továrny“, které budou využívat kyberneticko-fyzikální systémy. Ty převezmou opakující se a jednoduché činnosti, které do té doby vykonávali lidé.[2] To bude provázet změna pracovního trhu, kdy by mohla být ohrožena zaměstnanost osob, u kterých počítače s novými řídícími/rozhodovacími systémy či těmito systémy řízené robotické systémy nahradí lidskou sílu (příkladem mohou být u profesí s vyšší kvalifikací diagnostické lékařské systémy nebo systémy právnické, dále universální výrobní linky, které nahradí pracovníky s nižší kvalifikací). Měla by vznikat nová pracovní místa, která však budou vyžadovat vyšší kvalifikaci zaměstnanců.[

      Zpátečníku!!!!

      1. „Základní vize tzv. čtvrté průmyslové revoluce se objevily v roce 2011.“

        To je v zásadě desinformace. Kolem roku 1985 (psal jsem tehdy disertační práci) se mi do rukou dostal článek dvou Japonců, kteří zautomatizovali klasickou továrničku, která měla asi 200 pracovníků. Po automatizaci stačilo 10 lidí na dohled. V té době začaly být počítače dostatečně levné, spolehlivé a rychlé, aby to šlo. Dřív to nešlo. Kolem roku 2000 už by bylo bývalo možné zautomatizovat i kancelářskou práci.

        Takže „Čtvrtá průmyslová revoluce“ mohla proběhnout už dávno. Akorát nikdo na Západě nevěděl, co s těmi lidmi. U nás v šedesátých letech to zkoumalo několik pracovníků v Akademii. Ale přišel Srpen a bylo po ptákách.

        (Článek byl v nějakém časopise v Technické knihovně v Praze. Možná je tam dosud.)

        1. „zautomatizovat i kancelářskou práci“

          To uz jsemv Cechach slysel davno a nekolikrat. Vetsinou pred volbami.
          Pak vitezna strana nakoupila ty pocitace, na tu automatizaci, najala k nim nove pracovniky a ty stare nepropustila.
          Prece se nepripravi o volice.

      2. V naší fabrice se kromě nesmyslů občas kupovaly nebo rekonstruovaly i produkční stroje. Samozřejmě, už řadu let to znamená stále víc elektroniky a počítačů.
        Údržba se ovšem systematicky přes třicet let let likviduje, protože přece každý ví, že údržba je neproduktivní a má se outsourcovat.
        Takže i kdyby se opravdu začaly roboty šířit šířeji (nevěřím tomu, má to smysl pouze u opravdu masových výrob), nebudeme je schopni je udržet v chodu. Třicet let se kváká o tom, jak máme kvalitifikovanou pracovní sílu, ale už dávno to není pravda. Brzo na tom budou lépe v Nigérii.

      3. Budovatelských hesel slýcháme pořád dost, a nepřestala ani po 1989.
        Robotizaci brání:

        – cena práce v montovnách – pořád se více vyplatí univerzální zaměstnanec než drahý robot, který stojí značnou počáteční investici

        – poměrně drahé náhradní díly a servis

        – nedostatečně kvalitní kamerové systémy, které potřebují ještě tak 2 generace vývoje, aby byly použitelné v průmyslu na kontrolu vyrobených dílů

        Ještě nějakou dobu bude robotizace společnosti jen vlhkým snem.

  8. umíme politiku Vždy, když někdo něco takového napíše, tak se vnitřně ptám co to je, umět politiku, jak dělat asi raději tu dobrou politiku před špatnou.

    No a Vidlák mi dnes konečně dal odpověď.
    Umíme roznášet letáky, umíme vtipné kampaně na fejsbůku, umíme mluvit a dokonce máme i sponzory, co to jsou ochotní zaplatit.

    To se mi vcelku ulevilo! Budu klidněji spát. Hned asi zítra začnu s tréningen roznosu letáků.

    1. Vy určitě umíte VŠECHNO mnohem líp. Tak s chutí do toho abychom vás mohli obdivovat a žasnout nad bezbřehou výší vašeho intelektu.

  9. Je to prostě nedobře. CÍL? Zařídit, aby tato vláda padla. O to může jít Majerníkové, Rajchlovi, Okamurovi, Babišovi, Paroubkovi, Konečné. Zpátky k míru, prosperitě a nezávislosti. Tento transparent rozvinout jako radlici, za něj postavit výše jmenované v jedné řadě, a za nima ti další.Desetitíce, statisíce, klidně.
    Až tato vláda padne, zařídit volby a před tím se zkusit shodnout na tom, jak zařídit, aby média byla opět nestranná, a jak zařídit, abychom nebyli především západem dojeni. Viz ČEZ. Na tomto se musí shodnout, jinak je to opět o ničem. Pakliže budou mít tuto shodu ve svých předvolebních programech, tak hurá k urnám a děj se vůle lidu.

    1. „O to může jít Majerníkové, Rajchlovi, Okamurovi, Babišovi, Paroubkovi, Konečné.“

      O co jde Majerníkové, Rajchlovi atd. není důležité. Důležité je, o co jde fízlům, kteří je řídí.

  10. Fiala na Novinkách k duchodum

    Neumíme najít bezbolestné řešení, říká premiér Fiala

    chudák ma strach, aby se starouškové neměli dobře

    1. Že je někdo tak neschopný idiot, že nejen že neumí žádné takové řešení najít, ale dokonce jej ani nevidí, neznamená, že žádné řešení neexistuje. Takový neschopný blb by měl alespoň najít tolik soudnosti, aby vysmahnul a dál neškodil. Bohužel žijeme v zemi, v níž vládnou neschopní hlupáci potrefení touhou po moci a utkvělým pocitem domnělé nadřazenosti.

    2. Když to neumí, tak ať jdou od válu a nechají to zkusit jinak a jiné.

      Já vím, důchodců je moc,
      a musí být solidární s ostatními
      a jsou přece zvyklí se uskromnit,
      dokonce babičky prý píší figurám se statisícovým platem,
      že je chápou a nic (za tu inflaci) od vlády přidat už nechtějí….
      *****************************************
      Seznam:
      „Nikdo nemůže říct, že nezvyšujeme penze.
      Jen upravujeme parametry, aby se skokově neutrhly,“ tvrdí premiér Petr Fiala
      *****************************************
      Když nás chce signalista přesvědčovat (hodně nešťastně),
      že jakékoliv zvýšení je OK, necháme ho ještě nějaký čas při tom, blamáž bude o to větší.
      (Pokusím se čtenářům vysvětlit proč si to myslím v samostatném komentáři,
      ale počkám raději až ta blamáž bude dotlačena do Senátu).

      A parametr, který se skokově utrhl je INFLACE, INFLACE, ceny – Péťo, důchody jsou jen důsledek.

  11. Pokud vláda zavede daň z nemovitostí (parametry neznám, nechám se překvapit), tak spustí řetězec událostí.

    1) Dostupnost bydlení (prý nejhorší v EU) bude ještě horší. Pronajímatelé zvednou opět nájmy minimálně o tuto daň, což znamená že stát bude muset vše zpětně proplatit na dávkách na bydlení. Že další nájemníci, co dosud jeli zároveň za svoje a na hraně, se přihlásí o dávky, byť by se měli i účelově rozvést (lepší než přijít o děcka). Že stát bude muset najmout další úředníky.
    2) Ti co platí hypotéky a dávají to dnes již na hraně, díky drahým energiím, zvýšení hypoték díky inflaci a vysokým cenám obecně, budou nuceni také optimalizovat dle mustru „Účelový rozvod. Manžel si barák po vzájemné dohodě ponechá a pronajme jej své bývalé, dnes matce samoživitelce. Ta si nájem a veškeré energie nechá následně proplácet od státu. Otec na návštěvě.“.

    Samá pozitiva a sociální jistoty.

    1. P.S.: A jako bonus, zruší se ještě daňová sleva na manžela/manželku, jakožto vrcholné číslo proklamované „podpory pro rodinu“.

      1. Coze? Pri ceske porodnosti?
        Tak to je jeste vetsi demolice, nez se zdalo.
        No lidi chteli vladu ODS maji ji mit.
        Jako by si nepamatovali, jak skoncily ty minule vlady ODS.

  12. Pokud vláda hodlá krátit důchodcům zákonné důchody, protože inflace je moc velká, tak by z logiky věci měla pokrátit své zákonné výplaty a zákonné církevní restituce. Oboje naprosto stejným koeficientem. Jinak to je nejen jaksi trapné, ale především to bude mít dohru (zákon akce a reakce).

    1. Je vidět, že pamětníci druhé světové už vymřeli, německé tanky v Rusku, to by jinak bylo neskousnutelné.

    2. Stroják překladu popisku pod obrázkem:
      Dnes, 1. března, v 08:40 ráno vyjel německý tank Leopard 2 do útoku u Arťomovska (nezapomeňte, Prigožin včera řekl, že je tam hodili) Naši byli šokováni tím, co viděli … ale po 100 metrech tento 60tunový kolos byl zcela zapadlý do hlíny.
      Útočná skupina našich stíhačů se dokázala rychle zorientovat a obratným manévrem zajala nepřátelský tank i s posádkou.
      Exkluzivní fotografie a videa zachycení polské posádky, stejně jako zachycení a prohlídka samotného tanku – zveřejnili borci na tomto kanálu (jdi a dívej se!) JSTE TO DNES VIDÍTE PRVNÍ!
      Ukažte tyto záběry každému, kdo si myslel, že tanky NATO přinesou změnu na bojišti! Sláva ruskému vojákovi

      1. Mate nekde link na zdroj, video by bylo nejlepsi.
        Zatim si nemyslim, ze by tak rychle s Leopardy chvatali.
        Zatim to vypada na propagandu.
        Rad se necham prekvapit.

        1. Je tam taky trochu podivnost v časech. Na fotce 8:40, Kedmi postoval 7:12.
          Musel by být v časovém pásmu -2h, tj. asi Británie.
          Nebo je nějaké jiné vysvětlení, nevím… každopádně pokud by to bylo tak, jak píše, asi by měla brzy událost zarezonovat na více zdrojích.

          Sledujme…

          1. V casech podivnost byt nemusi, Rusove na Ukrajine mozna pouzivaji moskevsky cas a u prispevku na telegramu se zobrazuje cas pasma, ve kterem ho prohlizite.

  13. K raní kávě.

    Připomeňme si kdy noviny New York Times brutálně útočily na vědce, kteří „šíří dezinformace o covid19“.

    Minulý týden 26.2.2023 museli noviny přiznat, že masky byly neúčinné a teď připouštějí, „konspirační teorie“ rozšíření viru z laboratoře byla pravdivá.
    Ukázalo se však, že i New York Times celý čas sířil dezinformace o Covidu.

    Lab Leak Most Likely Caused Pandemic, Energy Dept. Says
    https://www.nytimes.com/2023/02/26/us/politics/china-lab-leak-coronavirus-pandemic.html

    Lab Leak Most Likely Origin of Covid-19 Pandemic, Energy Department Now Says
    https://www.wsj.com/articles/covid-origin-china-lab-leak-807b7b0a

    Další krysy vyskakují z vlajkového Titaniku mezinárodního klanu Big Pharma.

    Nikdy nesmíme zapomenout co se tady odehrávalo během akce COVID-19 v letech 2020-2022.
    Kde je ten fanatik Flegr, Chlíbek, Prymula a další a další? Kde je jich konec? kde teď škodí?

    Kdy budou mít soudný den?

  14. Při sledování přenosů z parlamentní činnosti mě velice rychle přepadne neklamný pocit, že sleduji nějakou velice přiblblou frašku, deklamovanou v rámci jakési bláznivé sociální terapie pacienty psychiatrické léčebny pro těžké případy. Herci jsou to mizerní, a většina z nich vypadá důvěryhodně asi jako zpustlí prodavači obvykle kradených aut z periferního autobazaru nebo pracující děvčata na odpočinku – jak vizáží, tak dikcí a často i rétorikou.

    Je celkem jisté, že nikoho takového by nikdo příčetný do parlamentu nezvolil, tudíž provedení téhle šmírácké produkce žádného diváka neoblafne. Tohle prostě nemůže být zákonodárný sbor, schopný sestavit jediný zákon, který by neměl zásadní chyby a nebyl úplně švihlý a proti úplně všemu rozumu, slušnosti, kultuře a ekonomice. Kdyby to bylo pravé, jistě by se poměrně často našel nějaký psychicky méně odolný jedinec, který by na místo konání této truchlohry zanesl bombu nebo mašinkvér s větší zásobou munice – a provedl „důraznou uměleckou kritiku“.

    Zkrátka, je lepší trávit čas něčím rozumným, například sedět na zahradě a několik hodin pozorovat, jak rostou kameny. Když už by autoři této parodie chtěli uspět, doporučil bych jim studium Haškovy knihy „Dějiny Strany mírného pokroku v mezích zákona“: takhle se to dělá, hlupáci!

    No nic, to bychom měli ohledně parlamentu. Co se týče demonstrace, potřebujete poradit. Jelikož to – jak vidí asi každý s trochou mozku v makovici – vůbec organizovat neumíte: vynechali jste hlavní body:
    1. Jaké bude občerstvení, kolik bude mít chodů?
    2. Kolik každý účastník „protestu“ dostane za odměnu peněz?
    3. Budou proplácené cestovní náklady?

    Je vidět, že ve svém naivním, úplně vyšinutém a idealistickém poblouznění nechápete, že lidi nedělají nic zadarmo. Dokonce ani ke svému prospěchu ne. Máme kapitalismus, budíček! Bez $50 do kapsy na osobu za každý den demonstrování by ani naši ukrajinští přátelé nikdy nedosáhli Majdanu ani nevzkřísili tak krásně banderonacismus. Koláčky od té ošklivé babizny by prostě nestačily, i kdyby v nich byly kdovíjaké drogy.

    Při prostém propočtu je jasné, že pro mohutnou účast je potřeba nějaký sponzor. Co třeba ten pán, co rozdával koblihy? Kdyby do toho dal pár miliard, úspěch by se dostavil. Moc ve státě a nejméně stovka a něco poslanců přece za pár miliard stojí, no a navíc je ihned po nástupu může dostat zpět jako dotaci, no ne?

    Jak vidíte, když se chce, tak to jde. Kde je vůle, tam je cesta.
    (sorry jestli to někoho urazilo nebo dokonce naštvalo, chtěl jsem jen pobavit)

    1. Me tenkrat pobavilo, kdyz tam ta americka slepice roztouzene povidala o tom, ze na Majdanu Urajinci i spi. Tak moc chteji tu demokracii a pryc od Ruska.
      Majdan skoncil Klicko naricil vymlidit a uklidit namesti.
      Na youtube bylo hezke (ukrajinske) video, jak se tam po Majdanu potuluje docela velke mnozstvi ruznych vagabundu, kteri si stezuji, ze nemaji kam jit.
      S nekterymi udelali i rozhovor a oni si stezovali, ze pred Majdanem byli bezdomovci a „okupace Majdanu“ jim dala pristresi a lide jim nosili i jidlo.
      Penize nevim, ale americke neziskovky mozna pustily nejaky ten chlup taky.

      Jako pres kopirak mluvil i pomajdanovy „pruvodce Janukovycovou vilou“.
      Kdyz mu rekli, ze prohlidky pro verejnost skoncily, ze muze jit, tak byl uplne zmateny, ze on nema kam jit a tedy musi v te vile bydlet dal 🙂

      1. Na Ukrajině byly demonstrace placené, to tam je normální léta. Ta jejich „Oranžová revoluce“ v roce 2004 byla také placená. V roce 2013-4 také – demonstranty najímali a sváželi autobusy i zdaleka. Systém placení byl propracovaný, s vedoucími skupin a kontrolory. Stejně jako samotné demonstrování – vždy určitá grupa měla vedoucího, který dostával pokyny. Je o tom spousta výpovědí a videí. Dolary vozili na americkou ambasádu po paletách…

        Ostatně podobně to bylo organizované amíckými neziskovkami i v Praze, při „Červených kartách pro Ovara“ a dalších příležitostech. Také je několik videí, jak po akci neziskovkáři vyplácejí účastníky, i ověřených svědeckých výpovědí.

        1. Ježíš, všechny ty barevné revoluce jsou zaplacené !
          Je to pro Washington nejlevnější způsob, jak svrhnout nepohodlný režim.
          Embargování přijde až potom. V nejhorším případě dojde i na bombardování.
          Ideál je, aby to odmakali domorodci.
          Zadarmo ani kuře nehrabe a zadarmo nehrabala ani Charta. ( Teď myslím její špičky. Né ty poctivce někde v Horní Dolní, kteří dostávali jedině po tlamě a nic z toho neměli. )

          1. Jo poctivci z Horní dolní, to vyprávějte svojí babičce, kverulanti a nemakačenka, většině vadila po povinnost pracovat daná Ústavou, představovali si, že je bude platit západ valutami a oni budou mít pré a jen zneužívat sociální systém

            1. V tomhle se neshodneme.
              Možná vám ten předhadrákový režim vyhovoval, ale mně ne , a bylo nás takových hodně.
              Mladí chtěli cestovat, podívat s dál než do Bulharska, chtěli poslouchat západní hudbu a číst i literaturu, která u nás byla nedostupná.
              Ne každému se líbilo, že o jeho návštěvě kapitalistické ciziny rozhoduje nějaká zas@aná kádrovačka. Že je závislý na její libovůli.
              Že když se někomu podaří zdrhnout za kopečky, tak jeho majetek propadne státu.

              1. Treba je Sibyla zapskla komunistka, ktera bude vzdy hazet hnuj na ty, co s tim rezimem nesouhlasili, a zvlast na ty, co meli odvahu neco rict nahlas. (?)

                1. Dnes už mnoho lidí tu totalitu vidí jinak a nemusí být ani bývalý komunista. I Klára Samkova nedávno v blogu napsala, že by nikdy neverila, že když jim v marxáku vyprávěli o vrazich z Wall Streetu, že jim jednou dá za pravdu.
                  Ale já rozvijim příspěvek Crusader z vedlejšího blogu ohledně Anticharty

                  1. Crusader napsal( podobně jako Samkova a slyšela jsem od víc lidí)

                    No a neměli nakonec v té Antichartě pravdu? Co se chátra, pardon Charta dostala k moci, jde to s touhle zemí s kopce. Nikdy mě nenapadlo, že tohle napíšu, komunisty jsem bytostně nesnášel. Jestli to ale nebylo tím, že KSČ byla plná prospěchářů. Z těch se ovšem mávnutím kouzelného proutku stali koncem roku 1989 ti největší „demokraté“ a bojovníci proti komunistům.

                    O tom tu polemizuji a ne zapšklá komunistka

                2. “ … zvlast na ty, co meli odvahu neco rict nahlas. (?)“
                  Záleželo vždy, kde to „člověk“ říkal … když to vykřikoval opilí před hospodou, tak se nemohl divit, že skončil jak skončil !!

              2. Ale i před ´89 se již v Tuzexu daly koupit počítače ATARI, SINCLAIR. Z Polska se vozily COMMODORE. Rozjížděl se dnešní internet. Stát to nijak nezakazoval – ono to ani nešlo. Takže mladí si již mohli číst co chtěli, sledovat co chtěli a poslouchat co chtěli. Tím pádem i pracovat jste mohli (třeba pro Microsoft) doma z obýváku. Vlastně až teď jsem se poprvé setkal s blokováním webů a perzekucí.

                1. Že s námi nechtěli obchodovat a pouštět k nim na dovču( nesměnili peníze) , dnes se tomu říká sankce , takže ne chyba našeho režimu, ale západního

                2. V roce 89 tvrdíte, že bylo možné se připojit k internetu?

                  Můžete být konkrétnější?

                  Já jsem s internetem přišel poprve do kontaktu nějak na jaře 1993 a to byla věc, kterou rozhodně nebylo možné si zařídit doma jen tak.

                  V roce 1989 mi to přide úplně absurdní, ale třeba jste měl nějaké zajímavé možnosti, tak mě to extrémně zajímá.

                  1. Bylo to mozne, ale malokdo to mel. Ja jsem na internet prisla prave v tom roce, 89. Vse bylo textove, primitivni, clovek se musel hodne naucit, nez se mohl pripojit, sit byla propojena od univerzity k univerzite, pomale modemy, atd. Ale mozne to bylo. To bylo v dobach, nez vynalezli World Wide Web.

                    1. A byla byste schopna popsat, jakým způsobem jste hardwarově řešila síťovou komunikaci uvedených počítačů, jak softwarově a jakým způsobem jste byla připojena do internetu?

                      Opravdu mě to extrémně zajímá.

                    2. Vevča nepíše z ČR, tak to asi možné bylo. Připojení nebylo tehdy tak jako dnes, ale přes BBS, což asi víte, když jste se kolem toho motal už v roce 93.

                    3. Má pravdu.

                      „Byl jsem při tom“ – ne jako George Gardener (Peter Sellers v geniálním filmu), ale opravdu. Na OVC ČVUT (dneska Cesnet). Měli jsme tam sálový počítač IBM a ten nám někdy v létě 1988 připojili zadarmo v rámci akademické sítě IBM Bitnet, pevnou linkou vysokorychlostním modemem do Německa, na jednu univerzitu. Síť to byla textová, zajišťovala služby IBM elektronické pošty a posílání souborů, nic více.

                      Jenže, modem měl dva kanály a záložní pevný okruh. A přes něj jsme se zprvu vlastně ilegálně, připojili na akademický internet v Německu, někdy na podzim 1988.

                      Pak můj kolega Šafář a další včetně mě udělali provizorní internetovou infrastrukturu – jako DNS servery, první FTP servery a pár dalších služeb – a náš další kolega, Jirka Gruntorád odjel na jednu z prvních mezinárodních internetových konferencí a tam nás jako ČR zapojil regulérně pod root doménou cs (původně jako Československo). No a někdy koncem roku 1988 už po Praze fungovaly – přes modemy -připojené další univerzity. Sám jsem to s dalšími dělal na UK a VŠE. Na VŠCHT můj další kolega Jirka Orság.

                      Takže jo, jestli Vevča byla v USA nebo vlastně v té době skoro kdekoliv v Západní Evropě (dokonce i v Praze, hehehe), tak jo.

                      Fungoval email, chaty přes IRC, FTP, konference přes uucp/news, terminálové služby z Unixového světa, dále pak Unixové verze BBS systémů, známých pak dále z „modemových dob“.

                    4. Jo ještě podotýkám, že to byl už „dnešní internet“, tj. jelo to po protokolech z rodiny TCP/IP podle RFC-éček. Obvykle po pevných linkách (aka pronajatých 2 nebo 4 drátových telefonních okruzích) se spešl modemy, ve stálém provozu Point-to-Point, většinou protokolem PPP, coby linkové vrstvě. Routing a vše ostatní fungovalo už „internetově“.

                      Prostě, byla to síť jako v USA ARPAnet, postupně prolezlá všemi US-univerzitami. Takže, kdyby Vevča byla někde v US-akademickém prostředí, mohla být na internetu už klidně na začátku 80. let, ne až na jejich konci. Fšecko základní už fungovalo. Běželo to výhradně na UNIXových pracovních stanicích/serverech tehdejší doby. Na konci 80. let už byly i první UNIXy pro PC architekturu, sám jsem provozoval na i386 skvělý malý UNIX od AT&T, později přejmenovaný na „Interactive UNIX“. Další takový byl později SCO.
                      Coby „dospělé stroje“ jsme používali většinou Sun nebo HP.

                    5. BBS fungovaly, to vím.

                      O tom připojení v roce 1988 jsem nevěděl, nicméně šlo pořád o sálový počítat s terminály, nic co by si mohl zařídit člověk, co si koupil Sinclaira.

                      Co já vím, oficiální připojení k Internetu proběhlo až v roce cca 1992.
                      Určitě předtím byly organizace připojené taky, ale myslel jsem, že až po roce 1989.

                      Přesto – v rámci ČSSR toto:
                      ****
                      Ale i před ´89 se již v Tuzexu daly koupit počítače ATARI, SINCLAIR. Z Polska se vozily COMMODORE. Rozjížděl se dnešní internet. Stát to nijak nezakazoval – ono to ani nešlo. Takže mladí si již mohli číst co chtěli, sledovat co chtěli a poslouchat co chtěli. Tím pádem i pracovat jste mohli (třeba pro Microsoft) doma z obýváku. Vlastně až teď jsem se poprvé setkal s blokováním webů a perzekucí.
                      ****

                      si myslím, že možné nebylo. Tedy koupit si Atari, Sinclaira, ZX, i COmmodora (nebo PMD/IQ151) .. to ano, ale připojit se s tím k Internetu z domu, o tom silně pochybuju.
                      A jestli ano, tak by mě právě zajímalo, jak se to dělalo.

                    6. Takže jo, v Praze to jelo už před „plyšákem“. Na konci roku 1989 už byly připojené snad už i univerzity z dalších měst, Brno a Olomouc myslím byly první. Možná ještě technická univerzita v Liberci, no je to fakt dávno.

                      Fungovalo to nějaký čas před „oficiálním fungováním“. Komerční internet – že se mohl ofiko připojit i „obyčejný člověk“ – začal v ČR až po roce 1994, do té doby lidé a firmy jeli „ilegálně“ přes kámoše v akademickém prostředí, „na divoko“. Různými poněkud šílenými připojeními, třeba zbastlenými mikrovlnnými spoji, opticky přes první bastly „Ronja“ a nejčastěji přes placené pevné okruhy – tj. telefonní dráty, napevno připojení (mimo tel. ústředny) od Telecomu nebo jak se to zrovna jmenovalo.

                    7. Pro amatéry – ne profíky nejvyšší úrovně tehdejšího ICT – to začalo až poněkud později, a fakt je, že přes nějaký ten hračkový „herní“ 8-bitový počítač jste se moc připojit nemohl…

                      I když vlastně, mohl. Pokud jste měl telefonní čísla, kde měli modemy k nějakému tomu UNIX serveru, který byl připojen k internetu, tak jste se připojil programem emulace terminálu a mohl tam textově provozovat, co bylo k dispozici.

                      A v té samé době už byly sítě BBS-ek, které někdy a někde měly také brány do internetu. Musel jste mít modem, což tehdy stálo více než ten 8-mi bitový „počítač“…

                    8. Byla to doba koně, hodně počítačů ještě běželo na páru a topilo se pod nimi uhlím. Místo dnešních „datacenter“ fungovaly výpočetní střediska, kde byly sálové počítače. Chodilo se tam v bílých pláštích jako v laboratoři; bylo tam hodně mladých a krásných operátorek no prostě byl to takový ráj… ne jako dneska.

                      Muži byli praví muži, ženy byly pravé ženy a pivo stálo 2,50 Kčs. Startky 4 Kčs. Hrdinské časy…

                      Můj kolega, skvělý programátor a systémový inženýr, se proslavil programem „Bohemka“… Toto veledílo spočívalo v tom, že po spuštění to vychrlilo na řetězové tiskárně brutálně vědecky vypadající výstup, potisklo celou bednu papíru.

                      Vymakané to bylo v tom, že když se ten balík papíru na rudlíku odvezl asi 500 m daleko do sběrny starého papíru, dalo to přesně na jednu flašku sektu „Bohemka“ a jedny Startky…(dodnes si pamatuji, že Bohemka stála tehdy 42 Kčs)… prostě dohromady to dalo…

                    9. Jo, takže kromě toho lehce předplyšákového startu pro geeky (tehdy uměli i HW) si to pamatuju dobře.

                    10. Pamatuju se, že ještě dost před plyšákem přivezli na Ústav přístrojové techniky AV sálový počítač v několika velkých dřevených bednách.
                      Ty bedny měly na sobě písmo v azbuce, takové to přesprejované přes šablonu. Tehdy jsem tam byla na doktorantském pobytu a ty bedny se mi strašně líbily. Tak jsem si jednu nechala odvézt domů a dodnes ji mám jako dřevěnou truhlu s víkem na různé krámy.

                    11. Ale byla to stejně dobrá doba ty začátky na netu. Dnes sice máme spoustu píčovin kolem navíc, ale je smutné, jak to jde do kopru.

                    12. Hm to je zajímavé, to jste na tom byla mnohem lépe než Bílý dům například, ten byl připojen někdy v roce 1992. No nevím jestli vám máme tohle věřit.

                    13. V 89 jsem měl přerušený semestr, protože jsem byl s kamarádem na brigádě v Norsku a nějak se to protáhlo. V říjnu jsem proto nastoupil na FTK na UP Olomouc jako správce sítě a zaváděl jim WWW. Bylo to ještě v textovém rozhraní a já si stahoval pro sebe vše co se týkalo Artificial Life (neplést s AI) co zrovna bylo in. Taková ta zelená blikající písmenka.
                      Taky jsem měl doma VHS videorekordér TESLA (licence PHILIPS) a hromadu VHS kazet s dabingem pověstného Hejmy. Ten i s kazetami jsem za 500,- Kč půjčoval na 24 hodin. Zájem na kolejích byl vysoký.
                      A časem přišly formáty na zvuk, text i video.

                    14. Vevča má pravdu.

                      V USA byl ARPAnet (= internet) už v polovině 80. let všude v akademických kruzích, tj. univerzitách, laboratořích, výzkumných centrech. Bylo to samozřejmě původně armádní (ARPA, dnešní DARPA, byla od začátku armádní organizace pro dotace do výzkumných projektů pro „národní bezpečnost“, a internet původně vznikl jako armádní počítačová síť, odolná narušení v případě války). Propojení výzkumných center, pracujících na armádním výzkumu.

                      Koncem 80. let už začal ARPAnet (a začalo se mu říkat internet, aby to přestalo vypadat tak vojensky) pronikat do civilní sféry v USA.

                      Problém byly jen ceny, protože počítače, které něco takového uměly, stály miliony dolarů, později statisíce dolarů. Až ve druhé polovině 80. let se konečně objevily dost výkonné a levné mikroprocesory, takže taková mašina šla postavit pod 50 tisíc dolarů ceny – asi jako lepší auto.

                      Zlom byl, když jednak Intel udělal procesor i386/i486 a na univerzitách Berkeley a Stanford si sami navrhli vlastní procesory, tzv. RISC, jménem MIPS (Berkeley) a SPARC (Stanford), které byly levné a velice výkonné. Pak takový UNIXový stroj – který se dal připojit k internetu – stál najednou pod 5-20 tisíc dolarů, podle vybavení. A rozjelo se to jako stepní požár úplně všude.

                      Jo, a taky místo předrahého (software, přesně operačního systému) UNIXu, vlastněného korporátem AT&T (původně Bell Laboratories) na Berkeley napsali vlastní volnou implementaci BSD Unix (Berkeley Software Distribution). Která byla v podstatě zdarma.

                      Bílý dům byl skutečně napojen až 1992, však také tam nejsou ti nejchytřejší. 😀

                    15. Ja jsem byla v 89 v Americe, mela jsem Macintoshe od Apple, jednoducha masinka, zadnej hard drive, jenom jeden tvrdy floppy disc. Mne na internetu hlavne zajimaly diskuze, a v te dobe existovala sluzba Compuserve z Columbus Ohio, a myslim v r. 90 zacala AOL, email jsem mela tenkrat pres univerzitu, a vetsina lidi jeste adresu nemeli, nebo meli, ale nepouzivali. Pak zacala sluzba ECHO v New Yorku, na zapadnim pobrezi byla WELL, a tak podobne. Ty diskuze, to byl takovy divoky zapad, vsici jsem se ucili neco uplne noveho, emotikony jeste neexistovaly, a lidi se strasne prali, rikalo se tomu flame wars, ohnove valky. Tenkrat jsme jeste nechapali, jak snadno se v psanem slove, ve skupine, nedorozumeni rozleti.

              3. Re: Helanov

                No teda, vy jste ale kecka.
                Když nějakým záhadným omylem zabloudili mladí Holanďani na Šumavu, valili oči, jaká muzika se u nás poslouchá. Na ostravské burze se dalo sehnat všecko, počem srdce rozdováděného mlaďasa toužilo.
                A co se týká literatury, dnes vůbec nemám pocit, že bychom přišli o něco význačného. To, co se sem dostalo až po hadráku, stálo za en ono.

                Ohledně cestování bych snad mohl souhlasit, ovšem s dodatkem, že dnes stejně nikdo normální nikam nejede, protože na to jednoduše NEMÁ PENÍZE!!! A pokud má a jede, pak na stará kolena platí hypošku, protože nemá ještě splacené bydlení.
                Druhá věc – před hadrákem nebyly nízkonákladovky, takže zas až tak moc nejezdili ani zápaďáci. Byl jsem docela v šoku, když mi řekla jedna moje vzdálená teta, jak dlouho musela šetřit, aby měla na cestu z New Orleansku – do rodného Práglu. To se psal rok 1987, ona zdrhla v r. 1969.

                1. Targusi, pro mne je rozhodující jedna věc.
                  Normální režim si chrání své hranice a pokud je to nutné, tak střílí směrem ven.
                  Tihle stříleli směrem dovnitř.
                  Tak se chovají otrokáři, aby jim neutekl žádný otrok.
                  Tečka.

                  1. Stříleli na agenty CIA, kteří tady prováděli diverzní činnost, už jsem vám to jednou psala a příklad, co byl Král Šumavy, např.

                    1. Jasně. Mladí kluci, kteří zdrhali na Západ prováděli diverzní akce.
                      🤣🤣🤣
                      Když se chtěl někdo sejít s příbuzným, který žil na Západě, byl diverzant.
                      🤪
                      Ách jo

                    2. Tak se sešli v Maďarsku, tak se to dělalo. A na kluky taky stříleli směrem ven a ne dovnitř to si ujasnete. A tady zadarmo vystudovali a vydělávat chtěli na západě?To vám přijde normální?

                    3. Sibylo, jak “ zadarmo vystudovali” ???
                      Zadarmo asi né, když potom museli až nadosmrti za to studium sloužit otrokáři.
                      Zadarmo nebylo ani zdravotnictví, všechno bylo placené z kapes daňových poplatníkú. Soudruzi jenom přerozdělovali.
                      Tyhle kecy jim nikdo rozumný nemohl baštit.

                    4. Vevca>
                      Ale ale, nezname Krale Sumavy?
                      To jsou ale nehezka slovicka 🙂

                      https://cs.wikipedia.org/wiki/Hubert_Pil%C4%8D%C3%ADk

                      Ve volnych chvilich muzete studovat.
                      Prevadecu bylo hodne. Nekteri byli opravdovi a sve klienty prevedli.
                      Ale tech, kteri byli podobni tomu vyse zminenemu, bylo take dost.
                      Vetsine slo ale jenom o majetek, takze si odpustili bestialni excesy.

                      Samozrejme, ze rada lidi chtela utect pryc z noveho rezimu, ktery si nebral servitky.
                      Ale tvrdit, ze ze zapadu pres zelenou hranici nepronikali do CSSR agenti, to chce opravdu silny zaludek.
                      CIA uz odtajnila radu materialu. Anglicky umite, a pri cetbe se jiste nebudete nudit.
                      Podle vseho pekvapena ale budete urcite.

                  2. Já to omlouvám tak, že :
                    – byl tu rovnostářský systém, kdy měli dojička krav, univerzitní profesor a doktor či technik prakticky stejné platy (snad s výjimkou horníků).
                    – školné zadarmo
                    Takže by jim nejspíš ti doktoři a technici emigrovali a zůstaly by tu jen ty dojičky.
                    Bylo to dobře nebo špatně? Ať si každý odpoví sám.

                    1. A kdyby Západu tak moc záleželo na turistických zážitcích našinců, tak přece stačilo uzavřít smlouvy O ochraně investic, kdy by musel emigrant uhradit náklady na něj vynaložené (třeba alespoň to vzdělání).

                    2. No jo, ale ti doktori ve velkem emigruji dneska.
                      Proc si myslite, ze je v Cechach nedostatek lekaru/zubaru, kdyz je leharskych fakult mnohem vic, nez za bolsevika…

                      Proto jsem nemohl uverit svym ocim a usim, kdyz to konecne vypadalo, ze koruna pujde nahoru, a tedy platy se aspon trochu stovnaji, tak CNB utratila 2 biliony na udreni nizke koruny.

                    3. To jsou pak ty paradoxy, když mi kolegové jedním dechem tvrdí, že silná koruna je proti našim zájmům, ale že oslabení rublu ukazuje na kolaps ruské ekonomiky.
                      .. a už se o politice nechtějí bavit 🙂

                2. Nezachytil jsem veškerej kontext, ale snad jako by polemika, zda to tu za totáče bylo či nebylo dobrý?
                  A že jako nakonec bylo?

                  Targusi,
                  tehdy teprve nastávající má žena mi kdysi psala na vojnu, že jí v práci kdosi řek, že slyšel, že v Olomouci budou mít v jednom elektru barevný televize. Vzala si náhradní volno, ale neměla se tam dostatečně rychle jak dostat, tak jela za mým tátou, co měl auto. Zrovna přišel z práce a jak to zaslech, všeho nechal, sedli do něj a rychle tam kolem Pardubic jeli podívat se, jestli je opravdu měli a jestli náhodou ještě nemaj. Časově to klaplo, stihli tam být ještě před pátou. Nevěděli, o který elektro jde, tak je obcházeli. A v jednom jo! V jednom měli Teslu Brožík! Prej si někdo domluvenej pro ni nakonec nepřišel, protože to nějak nestihl nebo co, jednoduše měl pech. Tak ji nějakej hloupej učeň bez zeptání dal na regál zrovna chviličku předtím, než tam zrovna vlezli má nastávající s mým tátou…
                  Na ostravskou burzu, sehnat si tam něco propašovanýho z Polska, tam už ale nejeli. Rádio táta v autě neměl, v tom randálu š-105 by stejně nebylo k ničemu. Ale prostě cestou nemohli poslouchat ty skvělý hity, co jich byla plná stanice Hvězda a tuším Vltava, nebo jak se jmenovala. Škoda, možná by cestou někde kousek chytili.
                  A taky mi pak psala, že kámoška má známou v knihkupectví, tak se jí možná podaří sehnat Párala. Když jsem přijel na opušťák, říkala, že jej skoro sehnala. A že skoro taky sehnala svíčkovou, ale že neva. Měli v práci v kanclu vedoucího státní telefon, tak jiná její známá volala svý známý do sousedního města a zrovna se podařilo, že u nich v práci to spojovatelka přepla na linku, u který tamta druhá známá zrovna byla. Ona kohosi tam u nich znala v masně. První známá tu druhou ukecala, ať se tam jde zeptat, jestli by se nedalo koupit něco pod pultem. Nevědělo se sice, jak to dopadlo, protože nebylo jak si to pak říct, ale má nastávající šla po práci na nádr a jela tam k tý známý domů se zeptat, jestli něco sehnala. A paráda! Ta známá známý ukecala prodavačku, že jako jedna holka čeká kluka z vojny, tak že kdyby to šlo, tak že by mu chtěla nachystat něco lepšího. Prodavačka jí nechala pět nožek takovejch těch párků, co v nich nebyly nasekaný takový ty veliký kusy špeku. A mý nastávající dokonce ani celou cestu tam a zpátky nikdo nekontroloval občanku! Super jsem si na tom opušťáku při koukání na barevnou telku pošmák!

                  Jo jo, ani nevíte, jak zamilovaně na ty skvělý časy tam vzpomínám…

                  Kdyby něco, nejde o srovnávání dnes – včera. Jde o popis toho „včera“.

                  1. Zas jako opatrne… radio ve Skode 105 / 120 jsem provozoval jeste v roce 2003 a v pohode. Pokud nekdo neumi ridit nebo si sedi na usich jeho problem.

                    ————————————————
                    pozn. toto nema byt oslava vrcholu strojirenstvi z dilny AZNP, jen bych poprosil trochu objektivity. Oni to pak obcas ctou i nepamentnici a pak se dozvite o hladomoru v CSSR v 80.letech…

                    1. Myslíte, že jsem to předimenzoval? S televizí, Páralem a párkem naprosto ne, jde o situaci, na kterou se ženou někdy zavzpomínáme. Když byl mladej ještě dítě, kdesi si toho Brožíka v garáži koncem 90. našel a dal si jej do pokoje.

                      Na raketu stopětku vzpomínám s obrovskou krásnou nostalgií, protože byla mý první auto, táta mi ji půjčoval. Když jsem přijel k cukrárně a seděly tam venku holky, nebo dokonce před kulturák, kam se hrabe Džordž se svým – kdo si tohle může dovolit, či jak to říkal… Ale pravda taky je, že když jsem jel do kopce, tak na trojku. A kazeťák, co jsem vozil puštěnej, byl jen slyšet, že cosi hraje. Ke všemu jsem měl „smůlu“, že velmi brzy po vzepětí listopadového lidu jsem přesed na sice ojetou, ale Opel Asconu. Benzín, takže jsem z předchozí zkušenosti občas nejprve myslíval, že mi to za jízdy zdechlo, protože tam bylo příliš podezřelý ticho.

                      A gogo, beru si k srdci vaše varování, a to i přes své varování, že ten totáč, konkrétně druhou půli 80., jen popisuju. S ničím to nesrovnávám. Ale víte co? Kdybych si býval mohl vybrat, jestli si chci následujících třeba pět let prožít pomalu odcházející ze středního věku v tomto čase, nebo si to jako tehdy nekonečně mladej šavlozubej tygr prožít tam, jdu tam první sekundu po obdržení takové nabídky. I se sháněním párků a chrčivou raketou, protože tam především seděly ty holky před cukrárnou.

                  2. Televize, černobílá nebo barevná, byla a je ten nejpitomější důvod k čemukoliv. Mimochodem, na to téma psal třeba Ray Bradbury už někdy v padesátých letech minulého století. Platilo to pro ten minulý režim, ale ještě mnohem víc to platí pro režim současný. Minulý režim, protože byl direktivní, nemusel vytvářet souhlas pomocí programování myslí obyvatelstva. Ten současný to tak dělat musí (tedy zatím, než přistoupí k přímějším metodám), protože zatím máme hentu demogracii.
                    Už deset let mámu TV odpojenou anténu, a i předtím se na to dívala jenom manželka. Občas si na ní pouštím písničky, zkopírované z internetu.
                    Doporučuji Vám knihu Sergeje G. Kara-Murzy „Manipulace vědomím“.
                    Je dobré si uvědomit, že když tu hořekujeme, že většina národa je spokojená s Pětikolkou, tak velmi podstatným způsobem byla k přeprogramování národa použita právě televize. A pozor, není to o sledování politiky, protože ta většinu lidí nezajímá. Vytváření názoru je mnohem jemnější a prožluklejší záležitost.
                    Třeba seriály, to je skvělý nástroj. Třeba Ulice. Nebo třeba JAG – ten seriál milovala tchyně. A reklamy…ty programují už malé děti. A znalostní soutěže, a…- prostě jedná se o nástroj za všechny prachy.

                    1. No vidíte. A žena se pro ni tehdy trmácela takovou dálku. A co ty párky? Ty jsou ok?

              4. Kdyz si zaplatila (nebo někdo za tebe, byly i takové případy) za vše, co do tebe stát vrazil (od jeslí po vysokou atd.) tak ti nikdo nebránil vycestovat – kopec lidí tak vyjelo do Izraele a USA. Mělo to jen háček – vzdát se občanství.
                Takže co bránilo tobě?

                1. To je lež!!!
                  Některé lidi, které považovali za důležité, třeba vědce, nepustili nikam.
                  A když jo, tak tady museli nechat děti jako rukojmí.
                  Babičku samozřejmě pustili, aspoň ušetřili za důchod.

                    1. Sestřenice žila v NSR a její sestru, ani matku, za ní nikdy nepustili.
                      Kdo měl příbuzné v kapitalistické cizině, tak byl podezřelý a měl smůlu.
                      Asi si tyhle věci už nepamatujete.
                      Cestovat se mohlo jen krátce okolo roku 68.

                2. Říkalo se to, ale neznal jsem nikoho, kdo by se vyplatil. Jen ty, co utekli a taky ty, co se odtud i vrátili.

                  A byli i takoví, kterým to vystěhování soudruzi nabídli gratis, jen aby měli od nich pokoj.

                  Kolik dělalo to výkupné na konci režímu?

                  1. Pribuzny emigrant rikal v roce 86, ze po nem chteli 200 tisic. Mel vysokou skolu.
                    Manzelka ji mela taky, takze 2x 200k…
                    Nezaplatili, takze se mohli vratit az v roce 90.

                    1. U toho nevím přesně. Ale byl rozhovor s jiným, jehož jméno jsem zapomněl a ten říkal, že mu komouši chvilku zatápěli a pak že se jako pochlapsky můžou dohodnout, že mu zařídí vystěhování.
                      On se ale nějak šprajcl, asi kvůli rodičům a asi i z prinicpu .. já už si zbytek nepamatuju, jen mě tam tehdy zaujala ta snaha soudruhů z StB mít od chlapa pokoj.

              5. To Helanov:
                Takže jste spokojená, ne?
                Můžete cestovat (pokud na to máte), kupovat si různou literaturu (ruskou ale ne, protože se do Ruska nedá platit, ale to nehraje roli, protože tam je henta autokracie).
                Prostě selanka. Nechápu, proč se angažujete na tomhle brblacím sajtu.

            2. Dolozte to, Sibylo. Kydate tady hnuj na celou disidentskou komunitu, a jestli nechcete jenom jedovate pomluvat, tak to dolozte. Podle ceho tak soudite?

              1. Stačí kouknout na fotky z Hrádečku, bytového divadla u Uhlů, seancí Plastic people, všude plné stoly tvrdého chlastu a hory vajglů, to si člověk udělal hned obrázek a lysohlávky, tím se chlubili sami, že to prý objevili

                1. Sibylo, vy máte , podle mne, jednu vadu. Vidíte věci moc černobíle.
                  Vlastně vám můžu závidět, musí být příjemné mít ve všem jasno. Já to tak, bohužel, nemám. Jeden můj dědeček byl zakládající člen KSČ v Berouně a druhý patřil k bílým a bojoval proti bolševismu s šavlí v ruce. I později, jako běloruský exulant byl v první republice velmi aktivní.
                  A oba to bylo poctivci a velmi slušní a vzdělaní lidé. Kdyby se setkali, asi by na sebe křičeli, ale určitě by si vzájemně nevydloubali oči.

                  1. Co je mně po vašem dědečkovi. Já rozvíjí diskusi Crusader

                    No a neměli nakonec v té Antichartě pravdu? Co se chátra, pardon Charta dostala k moci, jde to s touhle zemí s kopce. Nikdy mě nenapadlo, že tohle napíšu, komunisty jsem bytostně nesnášel. Jestli to ale nebylo tím, že KSČ byla plná prospěchářů. Z těch se ovšem mávnutím kouzelného proutku stali koncem roku 1989 ti největší „demokraté“ a bojovníci proti komunistům.

                    1. Vnímáte č Chartu jako jednobarevný celek.
                      Ale i v Chartě byli mazaní vykukové, kterým šlo výhradně o jejich osobní zájmy. Dobrovský, Žantovský, rodinka Kroupů, rodinka Úhlů / Šabatů, těch vlastizrádců, kterým rozhodně neleží na srdci blaho ČR je mezi nimi opravdu dost.
                      Ti slušní nejsou vidět, vůbec se totiž nedostali k volantu. V ofiko médiích se nevyskytují.

                    2. Sibylo, to nepopírám. Že jsme si naběhli na vidle. Ale nesouhlasím s tím, že všichni chartisté byli vedení zlými úmysly. Jenom někteří. Prachy ze Západu dostávali právě ti škodliví.

                    1. Ti slušní nejsou vidět, vůbec se totiž nedostali k volantu

                      To máte pravdu, Helanov, proto jsme tam, kde jsme a můžeme za ten marasmus obvinit Chátristi, ti vše kritizovali a když se dostali k veslu,tak jen škodili .
                      Sama jste si nabehla na vidle.

                    2. Prachy ze Západu dostávali právě ti škodliví.
                      To je taky dobré, Helanov. Vidíte, jak to s námi západ myslel.

                2. Sibyla: No dobre. To beru. Tak byly v Praze party disidentskych ozralu, kteri kourili jak kominy, a kteri si obcas dali lysohlavky.

                  Ty disidenty, co jsem znala, byli z Valasska, a nic takoveho se tam neprovozovalo. Naopak, byli nekteri z nich tradicionaliste nabozenskeho razeni. A Hele jste rekla, ze takovych, jako jste videla na Hradecku, bylo i v Dlouhe Lhote. Tak to dolozte.

                  1. Že by na Valašsku nechlastali se mi nechce věřit. A jaký vliv měli nějací disidentů z vesnice? Já píšu o těch vlivných co tahali za nitky a byli tváří a prototypem disidenta a Chartisty.
                    A Janouch, jak se obohatil z Konta Míša, 6 milionů provize od prodejce do své kapsy a tady na to vybrali lidé nezištně a on se taky tak tvářil přitom akorát zneužil tu provizi a kvůli které to taky dělal, nějaký Míša mu byl u prd…aToť povaha Chartisty. Vy dolozte nějakého slušného doložitelného, slušného z Valašska, co nikdo nezná jste si mohla vymyslet

                    1. Sibylo, pochopte, že součástí každé entity jsou různí lidé.
                      Házet všechny do jednoho pytle je nejenom nesmysl, ale i kontraproduktivní. Vzájemný despekt ještě nikdy ničemu nepomohl.
                      Jenom přispěje k tomu, že se každý pevně zapouzdří ve svém názoru a ještě přitvrdí v boji proti svým oponentům.
                      Když vy takhle, tak my zase takhle.

                    2. Konkrétně Ludvík Vaculík byl jednoznačně slušný. Jestli byl z Valašska netuším, ale byl Moravan.
                      Tohohle pána pro sichr ani nepustili ojrosouzi od Charty na letenské pódium. Věděli proč.

                    3. Pro Helanov. Ludvík Valulík rozhodně slušný nebyl a to vycházím pouze z četby jeho knih. Byl to chlívák, upletl si dvě nemanželský děti a o jejich matce psal sprosťárny – zkuste si přečíst Jak se dělá chlapec. A taky to byl překabátěnej komunista.

                    4. Katango, jeho soukromý život bych do toho netahala. Nikdy se nerozvedl a o svojí manželce se vždycky vyjadřoval s úctou. A se stejnou úctou se vyjadřoval i o milenkách. Prostě měl jenom kapku širší srdce, vešly se mu tam dvě.
                      😻

                    5. Kapku sirsi srdce… to je mozna jeste lepsi „nic takoveho jako zenska nevera neexistuje, zena nema problem byt verna vice muzum soucasne“.

                    6. Oni byli polygamní většinově, ti Chartisti, volná láska, drogy, alkohol, cigerety, nemanzelske deti, asi ten disident přitahoval určité typy,takové zastydlé hipíky, kteří nakonec mohou děkovat jen komunistům,že se nedostali k tvrdým drogám a tak se dožili důchodu

                    7. S tou slušností .. když znáte tu dívku, se kterou žil a on o tom napíše knihu, kde popisuje věci, ke kterým znáte klíč, tak si obrázek uděláte.

                      Ona je asi nejhloupější věc na světě si tyhle celebrity idealizovat.

                    8. Nechci se vam do toho plest, ktery disident byl z Valasska a chtery nechalstal…
                      Ale asi jsem jediny, kdo tu neco od Havla cetl 🙂

                      Cetli jste od nej nekdo neco? Nemyslit ted ty jeho divadelni hry.
                      Vzdyt on celou radu veci normalne popisuje, a nijak se za to nestydi ani to neschovava.
                      Jakymi auty jezdili, jaky alkohol pili, kde nakupovali…
                      Ja jim to nezavidim, na rozdil od jinych to neukradli, meli to z vyplaty ze zapadu, a za to pak odvadeli v Cechach svou praci.
                      Ale tvrdit, ze to neni pravda?

      1. To je tedy síla, oni dokážou toho člověka úplně zničit, jen jsem si všimla, že u toho videa jsou komentáře zakázané.

    2. Já Vás vezmu k Rajchlovi do organizačního výboru… 🙂 My tam máme ty pytle peněz od chudáků ovčanů a oni si to chtěli nechat pro sebe… tak jim řekněte, že z toho musíme zaplatit pořádnou opulentní svatováclavskou žranici pro 200 tisíc lidí.

      1. Hehehe, skvostný nápad…
        Jenom nevím, jak organizační výbor zkousne, že nová BMW a jachty si koupí až někdy příště…
        😀 😀 😀

      2. Jen jsem chtěl jemně upozornit, že dnešní doba je rozvinutá a voliči se kupují – mrkněte na 5-ti demolici, ti to tak dělají… (čímž se z legrační roviny vracím střízlivě do reality).

        1. Já myslím, že na nakupování nejsou peníze a nemá cenu soutěžit s fondy USA, EU a ČR.

          Smysl by mělo těm lidem nabídnout účast, ale to už bych zbytečně opakoval mnou mockrát napsané. A už jsem se taky přesvědčil, že smysl demošky je trochu jinde.

          1. Přesně vyjádřeno.

            A některým jiným se zase prodává pocit, že jsou součástí opozice nebo alternativy, tedy opět v jistém smyslu něco lepšího.. ti, co to prokoukli.
            A poznají se tak, že opakují bezhlavě koledy svého guru a potírají ty, co to zpochybňují.

            Prostě potkat skutečnou a racionální opozici je velmi nesnadné.

  15. Kuriozita:
    Zatím nejdelší vystoupení ve Sněmovně předvedl Okamura při jednání 15. února, kdy navrhoval úpravy programu schůze ve snaze zabránit přijetí novely pandemického zákona. Pokusil se tehdy zablokovat schválení programu schůze Sněmovny v rámci úvodního jednacího dne, koalice ale prosadila jeho prodloužení i přes noc.

    Dnes Okamura skončil projev ve 21.10 po sedmi hodinách a šesti minutách. Podle parlamentního zpravodaje České televize Petra Vaška mu tak pouhých pět minut chybělo k překonání zaznamenaného rekordu kubánského vůdce Fidela Castra, považovaného za ikonu všech řečnických vytrvalců.
    V každém případě se ale jedná o rekord české sněmovny i rekord Tomio Okamury osobně. Doposud držel primát nejdelšího řečníka z loňského roku, kdy hovořil přes šest hodin.

  16. Díky, Tomio…
    „Předseda opozičního hnutí SPD Tomio Okamura překonal o hodinu svůj rok starý rekord v délce vystoupení ve Sněmovně. Ke spornému vládnímu návrhu na snížení červnového růstu důchodů mluvil sedm hodin.“
    https://echo24.cz/a/HvkCA/zpravy-domov-bizar-hadky-okamura-rozbil-snemovna-duchody
    Pane Vidláku, toto je odpověď všem škarohlídům, kteří do zblbnutí kladou otázku, co dobrého vykonalo hnutí SPD pro tento národ.

        1. Ciki, z vaseho linku: „Hnutí SPD podalo do Sněmovny zákon na zestátnění exekutorů.
          Dále zákon, aby mohl dlužník platit přednostně jistinu dluhu, a nikoliv nejprve náklady, jako je tomu v současnosti. Náš návrh také ruší placení úroků z úroků z prodlení a z úroků, neboť považujeme úroky z úroků za vyloženě nemorální.“

          Staly se tyto navrhy (nebo jim podobne) zakonem? Jestli ne, tak nemohou byt pocitany jako uspech.

            1. Ciki 333, na A2 alarm bacha!
              Jsou to slunčata od havlérky a jenom se vydávají za levicovou opozici.
              Vedou vysloveně populistické řečičky a jejich cílem je, přetáhnout naštvané občany , aby se odklonili od autentické opozice. Apolena Rychlíková si na rebelku jenom hraje.
              Ve skutečnosti ta banda horlivě kope za program pětikolky. Jsou to všechno děťátka z tzv. lepších rodin, lepšomládež.

            1. Ciki: To jsou vsecko jenom NAVRHY.

              Souhlasim, SPD neni zadna krajni pravice. Prave tak jako Le Penova neni zadna krajni pravice. Francouzi miluji svuj socialni stat, a zadna opravdova pravice by tam neuspela. To jsou ty typicke schvalnosti a mateni pojmu.

  17. Proč živit důchodce, když můžou kupovat stíhačky F35 k financování cizího vojenskoprůmyslového komplexu? Před komplexem varoval už Eisenhower, že bude v budoucnu místo služby americkou vládu naopak úkolovat, kde má válčit. Kolik by bylo dronů za jednu stíhačku 1 000? Za stíhačku, která bude buď v servise nebo ji stejně nikam nepustí, aby ji neztratili. Příliš drahá a složitá zbraň pro stát velikosti ČR, stát bez vybudované pozemní infrastruktury pro F35. Nejsme velké USA, kde si dolary tisknou, ani malé ale bohaté ropné SAE, kde si můžou takové hračky dovolit. Stačilo by mít pár modernizovaných Gripenů, aby se schopnost pilotování nadzvukových stíhaček v armádě neztratila.

    Chce to zvyšovat HDP a tím i příjmy z daní podporou hightech s vysokou přidanou hodnotou, zdanitvíc vyváděné dividendy do zahraničí a vykoupit ČEZ do státních rukou.
    Chce to podporovat porodnost, včera bylo pozdě. Evropa jako civilizace končí, když nevymyslí jak v postmoderní situaci společnosti udržovat porodnost na přiměřené úrovni. Je to ale možné bez náboženství? Z vyspělých zemí má velkou porodnost snad jen Izrael a možná Island. To je ještě důležitější než zajištění dostatku energie za rozumné ceny.

    Tzv. Lepší lidé by rádi šli do důchodu klidně i v 80 letech, kdyby to znamenalo porážku populistů. Hodnoty jsou jim víc než peníze.

    1. „Stačilo by mít pár modernizovaných Gripenů“

      Ale ty mi přece nemáme. Leda půjčené. Vlastnili jsme naposledy MIGy, ale těch jsme se z ideologických, nikoli technických či vojenských, důvodů zbavili dobrovolně sami. A pronajatých jich máme jen pár, rozhodně ani ne na obranu vlastního vzdušného prostoru.

      1. tdx: Ano, zatím jsou jen pronajaté. Pochopil bych nákup několika strojů, když už stíhačky musíme mít. F35 jsou prostě a jednoduše předražené. Předimenzované oproti potřebám a rozpočtu AČR.

        1. F 35 taky nejsou pro CR.
          USA je tu proste chce mit, pravdepodobne pro sve piloty, ale predevsim za ceske penize.
          Takze Cesi se pekne ohnou a zaplati.
          Troje posledni volby ukazaly, ze jim to nevadi.
          Hluboko do kapsy ma prilis malo lidi.

          1. Re: Manuel, Sakura

            Nejde vůbec o to, aby měli Češi nějaká moderní a výkonná letadla, jde o to, aby se tu pro tato letadla vybudovala infrastruktura (letiště, sklady ND, pravidelně draze proškolovaný pozemní personál, nutný pro provoz takových letadel) a abychom tyto vícenáklady PRŮBĚŽNĚ platili my, nikoli USA.
            A to je to kouzlo.
            Čechistánu by pro potřeby vlastní obrany jinak úplně postačilo pár modernizovaných bitevníků, ala sovětské tzv. HRÁBĚ. Obrana proti jiným letadlům dnes stejně leží na PVO.

        2. Mít ty naše ostnaté ploty, které teď mnohé státy staví na ochranu před nezvanými hosty, a pohraniční stráž, tak udělají státu větší službu než letka gripenů.
          Tak to vidím já.
          K dopadům kroků vlády. Manželka známého dělá na sociálce. Přichází tam do styku s různými lidmi a je to práce na palici. Nejenže jim přestali vytápět na snesitelnou teplotu, ale přestali např dodávat i papír na wc.. takže si nebohé úřednice budou kupovat za vlastní. Kde jsme se to dopracovali?
          Plat nové úřednice je takový, při tom všem stresu, že se tam rozhodně nikdo nepohrne.
          A s demonstrací, no, faktem je, že kdyby se spojilo úsilí opozice ve sněmovně a napochodoval by před sněmovnu ten proud tisíců lidí s chorálem…mělo by to určitě efekt.

          1. Kdyz to tak ctu, tak by mela byt demoska na Letne, protoze Vaclavak je maly.
            Ale pak prijde Gerd a zahlasi, ze restaurace plne, lidi veseli, vsude zacpy aut.
            Vypada to, ze nuzky se poradne rozevrely, ale porad se hodne lidi ma dobre.

    2. O porodnost se již postarala tzv. vakcinace. Stačí se podívat na statistiky, o kolik méně se teď rodí dětí… A ten zmetek Gates se tím cílem ani nijak netajil, jen to samozřejmě byly „desinformace“. Zvýšení kardiovaskulárních chorob a pokles plodnosti – taková „vakcína“ se prostě vyplatí. Je to taková hezká tečka za tím celým případem…

      1. TA Francie- všímáte si těch co to vlastně natáčejí? Běhají krok za policií, nafasované helmy s nápiusem press a natáčejí to vše hned z blízka aby měli nejlepší záběry. Nepřipadá vám to prostě zvrácené?
        A i když ti policisté musí být nestranní apod, neříkejte mi, že taky nejsou jen lidé, že se nevrací domů k dětem, že nemají problém platit složenky, že je neštve to, že místo aby jen napomínali tu a tam rozjařené hloučky musí chodit do práce s obušky a nabitou zbraní.

    1. Také to sleduju skoro celý den s pauzami – vracím se v přenosu a tak jsem teď pozadu, i když třeba Okamuru jsem celého přeskočila.
      Je to docela zajímavé si všechno vyjasnit a čím déle člověk poslouchá všechny argumenty proti tomuto vládnímu konání, tím víc musí kroutit hlavou (podle německých notrem až 360 stupňů), protože jak opadá slovní balast a slovní vládní opar, tak se vše jeví jasně jako naprosto nevídaný, nehorázný a arogantní protiprávní postup současné vlády.

      Vláda jako důvod hospodářských škod velkého rozsahu uvádí těch 15 mld., které by v červnu ušetřila retro změnou valorizace, ale přitom do Ukrajiny už vrazila 40 mld. Dále argumentují tím, že kdyby se valorizace v červnu ponechala tak, jak má být, na tento základ by se nabalilo příští rok dalších 60 mld. navíc….. Eeeh??
      Tož s jakou inflací ta vláda vlastně příští rok počítá? Se stejnou jako je teď???

      Predikce ČNB pro rok 2024 je totiž taková, že se inflace vrátí ke 2%.:

      Prognóza ČNB – zima 2023

      Tato prognóza byla zveřejněna 2. 2. 2023 a až na dílčí výjimky je založena na datech dostupných k 20. 1. 2023. Podrobnější popis prognózy ČNB lze nalézt ve Zprávě o měnové politice – zima 2023 (bude zveřejněna 10. 2. 2023) a v prezentaci ze Setkání s analytiky.
      2022 2023 2024
      Celková inflace (%) 15,1 10,8 2,1
      Měnověpolitická inflace (%) 14,6 10,6 2,1
      Hrubý domácí produkt (mzr. změny v %) 2,5 -0,3 2,2
      Úrokové sazby 3M PRIBOR (%) 6,3 7,0 4,8
      Měnový kurz (CZK/EUR) 24,6 24,5 24,6

      https://www.cnb.cz/cs/menova-politika/prognoza/

    2. Re: Jasl

      A čirou náhodou – nevíte, jestli jsou ti důchodci, kteří píší traktoristovi, VŠICHNI DVA, anebo OBA TŘI?

  18. Kdo chce penízky posílat mocí mermo dál, nechť se obrátí na mě. Já beru všechno.
    Úplně a ganc.
    Bogořalka jeušfčíílek drááhajakcyp a dochtorka mi prála, že jak budu chlastať, tak umřu. Tak musim začiť pořadněcype, bo moja babina nechlastála a umřela teš. A to by byla vélka škoda umřeť jak ona. Noni? A dochtorka ma mjeť dýcki právducype.

  19. Zajímalo by mě, zda jste na demonstraci 11.3.23 14:00 hod pozvali kupříkladu Jardu Foldynu. Pokud ne, řežete si pod sebou větev a Rajchlovo PRO se do Parlamentu nedostane. Stručně – na podiu očekávám řečníka(y) z řad SPD. To je má podmínka k účasti na happeningu. Podívejte se, Danieli, jak v minulosti dopadly všechny ty protestní strany…Robejškovi Realisté, Trikolora, Volného blok, Šlachtova Přísaha…Důležitá je pokora a kooperace mezi alternativci.

    1. Realisté, Trikolora, Volného blok, Přísaha … PRO
      – z evoluční biologie je znám termín slepá vývojová větev

    2. Bohužel asi nebudu schopen vyhovět… jiní zase píšou, že jejich podmínka k účasti je to, že se tam nikdo od SPD a dalších vyskytovat nebude.

      1. Nic ve zlém, ale přečetl jsem si požadavky co by měly zaznít na demošce PRO a to někdo myslí vážně?

        ENERGETIKA :
        1. Zestátnění ČEZu je dobrý nápad, ale tak na 10 let pomalých kroků. Jinak to skončí žalobami na stát za stovky miliard.
        2. Stát sice dotovat může, ale na rozdíl od Německa nemá jaksi prachy, když je přednější Ukrajina.
        3. Odstoupení od emisních povolenek? Vážně? Obratem zavedení likvidačních cel na naše výrobky, z důvodu nekalé konkurence, a zhroucení exportu, krach firem, krach ČR.
        Dál nemá cenu číst, bo Rubikon byl překročen, smlouvy podepsány. A vše začalo již první smlouvou s Německem, o odpuštění válečných reparací.

        1. Detailne to neznam, ale nekde jsem cetl, ze odstoupit od povolenek by nemel byt takovy problem.
          Stejne tak zadna evropska legistlativa nenarizuje prodavat a napupovat elektrinu pres Lipsko.

          Zato na cla uvnitr EU jsou zakony. Nic neni nemozne, ale myslim, ze zrovna tohle by slo hodne ztuha.

          No a do tretice, vcera psali na Parlametkach, ze vlada vazne uvazuje o prodeji Budvar, CEZ a Cepro.
          Tolik k tomu zestatneni CEZu 🙂

          Vite vy vubec, jakou spotrebu maji ukrajinsti oligarchove? Ty pobyty v Sain-Tropez a na Bahamach neco stoji.
          Anebo si myslite, ze Zelensky nici Ukrajinu zadarmo?
          Kdybych byl zlomyslny, tak bych dodal: s jeho rodokmenem 🙂

  20. Traktorista Jurečka:
    Musel jsem si zvýšit plat o 22.000 Kč, protože navýšení je ze zákona, a ten NELZE porušit!
    Důchodcům snížím mimořádnou valorizaci, která je ze zákona, a ten LZE porušit!

    1. Re: JŠ

      To máte blbě. Správně je:
      Důchodcům snížím mimořádnou valorizaci, která je ze zákona, a ten JE TŘEBA Zrušit!

      Vaše jediné štěstí je, že jste byl superarbitrován pro blbost, jinak bych vám tu musel celou noc nadávat, jaký jste mamlas. Takto je všechno „cajk“.

  21. Věřím, že na celonárodním setkání 11. 3. 2023 bude nejméně desetkrát tolik lidí, než jich přišlo 28. 2. 2023 na setkání s Paroubkem.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *