28 března, 2024

Očekávání

Tato doba je těhotná očekávanými událostmi. Většina není veselá a ten pocit, to je tíha z toho co může nastat.

Jsou dvě velké neznámé, které se nějak rozvinou. Tou první je válka, tou druhou je chudoba.
Ani jedna z nich ještě v myslích většiny našich spoluobčanů se nerozvinula do stavu paniky, ale co není, nejenže může, ale určitě se stane.

Očekávání války

Diskuze o dalším pokračování války na Ukrajině mají dvojí vyústění. To první je zbožné přání našeho mainstreamu, naší vlády, představitelů EÚ, USA a samotné Ukrajiny: Rusko to má spočítané, už prohrálo a zanedlouho nastane nebývalý rozkvět západního světa jednak pro investiční příležitosti při obnově Ukrajiny, jednak pro levné nerostné suroviny, které získáme z porobeného a rozparcelovaného Ruska. 
Nevím, odkud se bere ten optimismus, zřejmě z odezírání ze rtů velkého ukrajinského guru Zelenského.

Perspektiva války na Ukrajině je však jiná. 

Pokud připustíme, že Rusko prohraje, není od věci se zamyslet, co té prohře bude předcházet. A to co vidím ve svém pesimismu, je jaderná válka, ve které sice Rusko přestane existovat, ale my také. 

Pokud jsou mezi námi lidé, kteří si myslí, že Rusové sklapnou kufry, podepíší mírové smlouvy s reparacemi za škody, které na Ukrajině nadělali, a nastoupí západní společnosti na vytěžení porobeného Ruska, jsou to snílci nebo idioti. Obávám se, že naše vláda nepatří mezi snílky.

Rusko, kromě obřích sankcí – které mu ubližují, přes opačné tvrzení ruské propagandy – kromě těchto sankcí má proti sobě ještě další nepřístojnosti. Je to počasí, které umožnilo Evropě uniknout plynovému nedostatku a nevytvořilo podmínky pro ofenzívu (peremoga), chyby ve vedení celé operace (Kyjev, Charkov, Cherson) a také dodávky západních zbraní, které spolu s bezohledným použitím vlastních obyvatel jsou nasazeny do bojů a účinně zastavily původně ruským vedením plánovanou procházku růžovým sadem.

Není to procházka růžovým sadem – o tom se Putin i ruská generalita přesvědčila. Provedená mobilizace v posledních měsících vytvořila pro Rusko lepší podmínky, ale to, co se očekávalo v prosinci, ta ofenzíva, stále nenastává. Zatím jde Rusku nejlépe výměna generálů.

Pokud ale v nastane a dojde k posunu front ve prospěch Rusů, začnou se dít překotné děje.
Rusko se zřejmě nedostane dál než k Dněpru, k Charkovu možná a na Oděsu mohou zapomenout. Kam se dostanou, není podstatné. Ale v momentě jejich postupu se začnou komplikovat věci na západní Ukrajině.

Poláci, kteří se dlouho namlouvají s Kyjevem (např. jazyk či podnikání), přes veřejné odmítání NATO o vstupu na Ukrajinu, na tuto zemi pošlou své jednotky. Článek 5 nebude uplatněn, ale postup Poláků bude mít tichý souhlas. To spolu s dodávkami těžkých tanků a stíhaček vytvoří další krok ke třetí světové válce (dokonce se předpokládá, že ty stíhačky by startovaly z Polska, pocuchaly Rusy a vrátily se zpátky na polské letiště).

Pokud v tomto okamžiku nedojde na mírová jednání a rozdělení Ukrajiny mezi Rusko a Polsko (i Rumunové a Maďaři jsou v očekávání), dají se předpokládat raketové útoky na polská letiště, nářek Poláků a výpomoc hrdinných vlád Česka a Slovenska svými vojáky. V tom čase už doma budeme mít válečný stav, zastavené protivládní weby a skomírající demokracie u nás bude mít úplný utrum. To už bude třetí světová válka, která snad nepřeroste v jadernou, která by mně mohla umožnit nádherný (a jediný za život) pohled na atomový hřib nad letištěm v Mošnově.

Tolik k očekávání ve válečném úsilí Ruska, Ukrajiny, NATO a především USA (to se jim to válčí, sledujíc nás z povzdálí).

Očekávání chudoby

Bavím se tím, že každý měsíc si udělám pár grafů z dat ČSÚ, pokud jde o vývoj cen a inflaci.
Ten článek jsem uveřejnil i na Litterate, kde jsem jej komentoval takto:

„A kde jsou ty davy naštvaných lidí?
Vejce za 6 kaček, úrok na BÚ nula, daň z majetku v řádu desetitisíců, na obzoru utlumení důchodů a nikde žádná pořádná odezva.
Tak nevím…“
——–
„JzP uvádí příklad, že 100 tis je dneska jen 71 tis (reálně). Jenomže většina lidí vidí ve slamníku pořád ten nominál, těch 100 tis. a řeknou, ti zase kecají (nečtou Homera).
SB zase uvádí kontrast mezi hrozbami a skutečností, kterou lidé vidí a řeknou, ti zase kecají (článek Petra Hampla je v tom směru výstižný).
Na podzim se demonstrovalo do ztracena a i ten potenciál lidového hněvu byl vyplýtván nadměrnými výzvami „Pojďme na ně“. A Rajchl, místo aby to nechal trochu uzrát, už zase plánuje lidový hněv. Ale lidé si řeknou, ti zase kecají.
A Vidlák opět burcuje, ačkoliv dal zpátečku, ale chce asi držet basu. Rajchl možná cítí příležitost dát po volbách ty zklamané dohromady, ale tady nejde o ty, kteří nevolili generála, ale o tu masu skutečně naštvaných lidí, kteří zatím naštvaní nejsou a řeknou si : ti zase kecají. To je diletantství.
Slova trpělivost a čekat na příležitost jsou asi cizí, nesrozumitelná slova.“

Z předchozího textu je patrné, že i když inflace dosahuje historicky nejvyšších hodnot, většina (která ještě není na úplném dně) to stoicky snáší, jen naše alternativa (v současné době prezentovaná stranou PRO Rajchla) povykuje a organizuje demonstrace, které v této chvíli nemají podporu většiny a tyto demonstrace vyšumí do ztracena.

Ale naše vláda nepolevuje v péči o své občany a kromě obří inflace připravuje i vyšší daně.

Zvlášť zajímavé bude konečné řešení daní z nemovitostí, které lidem, jenž spíše s větším než s menším nasazením postavili své domy, tyto domy pořádně zdaní (a pokud půjde doba dál i ty ve velké většině tzv. energeticky nehospodárné domy ještě více a učiní je neprodejné). 

Dalším záměrem vlády bude řešení důchodů tak, aby nezatěžovaly státní rozpočet. Nejlépe tak, aby nárok na důchod vznikl až po smrti potenciálního důchodce. Dále tak, že těm co více vyššími příspěvky v produktivním věku naplňovali důchodový účet státu, sebere tyto vyšší důchody a přerozdělí ve prospěch těm nejchudším důchodcům. A konečně tak, že podíl důchodů na průměrné mzdě se bude snižovat (nyní něco přes 40% směrem ke 30 %tům).

Teprve až chudoba (až nebudu mít na nájem či dokonce na jídlo) dopadne na většinu, až nebezpečí války se stane reálným nebezpečím, pak bude čas na demonstrace a bude koho burcovat. 

Ale pokud bude vyhlášen válečný stav, můžeme zapomenout i na tento způsob vyjádření nevůle občanů a vyhlídka chudoby a přímých dopadů války bude zajištěna pro většinu nyní pasivních občanů bez možnosti si zařvat na vládu a něco proti těmto naplněným očekáváním dělat. Ty co zatím spí je dobré proto podle návodu Slovanky začít budit.

Je to neveselé, tyto úvahy, a není kam uhnout, pokud se válka nezastaví a nebude mír. Očekávání vývoje války na Ukrajině má proto přednost před očekáváním vývoje chudoby.

Proti válce je potřeba demonstrovat, války je třeba se bát.

ČESKO PROTI VÁLCE

134 thoughts on “Očekávání

  1. Aktualizace mého příspěvku 15.9. níže kde píšu ,že balóny nebyly čínské.
    Dnešní seznam.cz :
    Biden: Tři objekty sestřelené nad USA nebyly z Číny…atd.

    1. Nebyly to balóny, byly to batysféry a pluly v Mléčné dráze. Doufám, že případné vetřelce už mají američtí vědci na pitevnim stole. Ripleyová , rychle, na sál!

    2. Podle posledního Bidenova prohlášení postupoval při nařízení sestřelu s „extrémní opatrností“.

      Dodatečně zjistil, že létající objekty nejenže nebyly čínské, ale nebyly ani mimozemské, byly soukromé a určené k vědeckým a „rekreačním (SIC!) účelům.
      Docela by mě zajímalo, kdo se v nich rekreoval a zda jeho pozůstalí již stačili vypadnout z okna.

      Tak či onak – až do odvolání jsou na celém území zakázány lety (rekreačních) balónů.

      Pokud kusy rozstřílených létajících objektů a a případné kusy v nich obsažených rekreantů dopadly dostatečně hluboko do vody , ušetří se za pohřeb, což by mělo být správně naúčtováno případným vzorně mlčícím, z okna dosud nevypadlým pozůstalým.
      ——–
      Nemohu si pomoci, ale pokud by se Biden rozhodl odstoupit a předat svůj úřad nástupci, vybranému losováním z chovanců nejbližší psychiatrické léčebny, byl by svět poněkud bezpečnější.

  2. J.Progozin míní ,že pokud by bylo čtyři až pět skupin Wagner PMC bylo by možné útočit z více směrů ,tak už by si prali ponožky v Dněpru.

    1. To právě Prigožin nečte Vidláka a jeho přední komentátory, jinak by věděl, že právě toto by bylo proti zájmům Ruska.
      Rusko podle místních expertů musí nikoliv ustupovat, ale deeskalovat, přeskupovat se, zanechávat tam svoji techniku a hlavně lidi, které bude pak SBU likvidovat a činit nelehká rozhodnutí. Rusko musí dosáhnout co největšího zapojení NATO do konfliktu a ovládnutí celého území Kyjevem/USA – tím se nejlépe dosáhne cílů SVO, kterým je dosažení cílů SVO.

      Vítězné tažení k Dněpru nebo nedej bože za něj, by ke splnění cílů SVO nevedlo. A SVO jde podle plánu, dokonce s předstihem v některých oblastech.

      Už to chápete? Bohuže Kydy nečte nejen Prigožin, ale ani Putin, který by měl nejvíc ze všech.

  3. Ad „válka“:

    Rozšíření konfliktu nehrozí, hlavně z toho důvodu, že by to NATO fatálně a rychle prohrálo. Politické proklamace a desítky různých „zásadních porad“ – jako byla třeba včera v Ramsteinu – nezmění nijak realitu. A ta je taková, že Rusko vyhrálo. Západ nemá vůbec žádnou šanci tuto situaci zvrátit, ať udělá cokoliv.

    NATO je – jak pořád opakuji – vykradený papírový tygr, a to včetně ozbrojených sil USA/Kanady, schopných se do pozemního konfliktu zapojit: tedy pozemních armád a leteckých sil US Army; dále letectvo USAF. Armády evropských „spojenců“ NATO jsou pro skutečnou válku pouze operetní sbory… Koncepce NATO je postavená na urgentní dopravě posil z USA/Kanady přes Atlantik – což je v dnešní době při ruské námořní a letecké výzbroji nemožné – byl by to dokonalý masakr.

    Námořnictvo US Navy jde úplně mimo, stejně jako námořní síly „evropských spojenců“ v NATO, protože ze severu se nedostanou nikdy přes ruské síly v Baltském a Severním moři, včetně takových lahůdek, jako je Kaliningrad narvaný až po špunty všemožnými raketami a základnami; ekvivalentní situace je v Černém moři – kdo ovládá Krym, ovládá Černé moře. Přes Bospor a úžiny Západní síly nepustí Turci… Plus Rusové mají v obou mořích podstatné ponorkové síly a velice silné námořní letectvo. Ruské protilodní rakety jsou 30 let před Západními, PVO/PRO také; bojišťové rakety nejméně 10 let před Západem, letecké rakety také. V oblasti elektronického boje není pro Rusko Západ téměř žádnou konkurencí.

    Západ má vlastně navrch jen v satelitech a dálkovém elektronickém průzkumu – ale to vše je jenom dokud Rusové nespustí svá elektronická a další protiopatření… která si šetří pro skutečně vážný konflikt, což zabijačka v Ruině žádným způsobem není.

    Tudíž, zbývají tedy pozemní síly NATO (včetně USA). Tam je situace zcela fatální. Zastaralé jako celek, s nefunkční bojovou doktrínou – spoléhají na letectvo a technologickou převahu. Ani jedno se přitom nekoná: 1) letectvo je v prostředí ruského PVO/PRO neschopno činnosti bez zcela děsivých až zničujících ztrát 2) zbrojní technologická převaha Západu je povídačka z filmů a komixů pro 8-mi leté idioty: ve skutečnosti mají Rusové navrch skoro v každé kategorii výzbroje. A také v úrovni a vzdělanosti vojclů, v jejich motivaci, v jejich socializaci a vlastenectví; rovněž ve vycvičenosti a mobilizačním potenciálu. Nezrušili nikdy základní vojenskou službu: tudíž má Rusko asi 20 milionů vycvičených rezervistů – které stačí pár měsíců pocvičit s novými technologiemi. Západní armády žily a žijí ve svých falešných snech, utvořených 70+ lety masakrování rozvojových zemí a různých ubohých povstalců… nikdy neválčily s vyspělým protivníkem.

    Výzbroj NATO je z důvodů konkurence „každý pes jiná ves“, a takové síly jsou prakticky nenasaditelné – jestli válku vyhrává logistika, tak NATO prohrává každý konflikt předem, i kdyby jiné důvody neexistovaly. Nelze zásobovat a servisovat spolek s 5-ti+ druhy MBT, 20-ti+ druhy BVP, 50-ti+ druhy pomocných vozidel, 100+ druhy náklaďáků. Do všeho je rozdílná munice, jiné a nekompatibilní provozní náplně a díly. Oleje, vazelíny, těsnění, pneumatiky. Nenasaditelné… pokud protivník není úplná lemra. Bosí pastevci koz, třeba – to pak jo.

    Kromě toho, NATO nemá munici. Západ včetně USA vyvezl těžký průmysl a strojírenství obecně do rozvojových zemí, hlavně Číny a Indie a JV Asie. Nemá dávno primární těžbu a úpravny rud a materiálů. Nemá hutě. slévárny. Nemá výrobu pancéřových ocelí, nemá válcovny pancéřových plechů. Nemá továrny na válečnou výrobu hlavní děl. Nemá prostě nic potřebného. Obnova do „vojenského stavu“ by trvala 20+ let.

    Kromě toho, Západ nemá inženýry, projektanty, technology pro tyto věci; ani průmyslové dělnictvo. Vše vyvezeno… místo inženýrů jsou finanční analytici, pojišťováci a prodavači realit nebo akcií. A kdyby se stal zázrak a vše výše uvedené bylo, není energie. Západ nemá na tyto výroby energetiku.

    Výzbroj ani munice pro skutečnou konvenční válku prostě na Západě není – a nebude. Není, protože se vyrábělo „on demand“. Nikdo ve skutečnosti nejel stálou válečnou výrobu do skladů, jako Rusové.

    Nasazení vojclů z NATO zemí – Poláků, Rumunů, Slováků, Čechů, … nehrozí. Armády nemáme. Zálohy nemáme. Výzbroj nemáme. Výstroj nemáme. Že mají „velkou armádu“ Poláci? Ale kdeže. Pro frontový boj je potřeba asi 5-10x více vojclů v týlu a frontovém zázemí, než přímo v boji: celá „velká“ polská armáda je schopna nasazení asi na 50-100 km úseku fronty. Reálně ani to ne. A za měsíc z ní nezbude nic, aniž by se Rusové zapotili…

    Ukroši jsou na lopatě: přišli už o 2 své kompletní armády a právě se likviduje třetí. Která by už nefungovala bez skrytého zapojení NATO jednotek a specialistů na všech úrovních. Munice dochází a brzy dojde docela. Pak bude obsazení Oděsy nebo Charkova nebo čehokoliv jen otázka času. S minimálními ruskými ztrátami.

    NATO ani USA s tím nedokáží udělat vůbec nic. Kromě řvaní v žumpách a prolhaného PR – ale to výsledek nezmění ani o trochu. K přeskočení do nějaké taktické jaderné války nedojde: Západ nemůže, prohrál by to, a Rusové nemusí – vyhráli/vyhrají i tak.

    Musí se to sledovat v kontextu: Rusové to hrají s prstem v nose. Rusko zmobilizovalo 300 tisíc rezervistů, což je při 145 milionech obyvatel minimum. Žádný přechod na válečnou ekonomiku, žádná velká mobilizace, žádné drakonické válečné zákony. Téměř žádné nasazení nejničivějších sil – to jest letadel. Kdyby chtěli, mohou Ruinu zničit totálně do týdnů, maximálně do měsíců – a nikdo proti tomu nedokáže nic udělat. Rusové ve skutečnosti nevedou válku – vedou SMO – „Special Military Operation“. Takovou ozbrojenější policejní „záchranu rukojmích“ – protože soudí, že většina Ukrošů jsou vlastně „bratři“, jen úplně zpitoměli.

    Kromě banderonacistů, samozřejmě. Šílenosti jako přejmenování ukrjednotek na „Edelweiss“ po nacistických vzorech vše staví z ruského pohledu do té správné perspektivy: z režimu v Ruině nesmí zbýt vůbec nic. Západ si těmito „tanečky“ zcela uzavřel jakékoliv kompromisní řešení, třeba ve stylu Koreje.

    Než Západ shromáždí výzbroj, vycvičí a vytvoří armády, Ruina nebude. A Rusko je tak silné – již teď – že válka s ním je pro útočníka čirá sebevražda.

    1. Já ti nevím, jestli je to všechno takhle jednoduché. Zní to moc jako propaganda z novin, jen z opačné strany…

      1. Pokud trochu podrobněji sledujete, co se tam skutečně děje, tak ani ne. Nebo pokud si srovnáváte velkohubá prohlášení našich médií se stavem o pár týdnů či měsíců později. Kde jsou dnes slavné HIMARSy, které „zvrácejí“ situaci na frontě? Kde jsou Javeliny? Bezpilotní letadla a drony zázračně ničící ruskou stranu? Kde je mohutná jarní/letní/podzimní protiofenziva? U nás se snad opět otevírají vysoké pece, ocelárny, slévárny atd.? Děje se to v některém státě kolem? Mám takový dojem, že i dodávky zbraní zpoza oceánu jsou často oprášené muzejní kousky konzervované kdesi v nevadském pouštním písku.

        Jasně, jednoduché ani přímočaré nebude nic. Nicméně pokud budeme konkrétně my zavlečeni do toho konfliktu, jakou životnost lze odhadovat u kluků v braneckém věku? Deset vteřin / kus? Nemáme výzbroj, výstroj, techniku, nic. Našich dvacet pět tisíc profesionálů by při tomhle tempu zlikvidovala druhá strana za jak dlouho? Za dva tři měsíce? A ty tam rozhodně nikdo nepošle. Takže zbývají většinou odvedenci ve věku 18+, kteří jsou zvyklí na mama hotel, mobily a fetují od rána do večera (nemáte asi ani představu, jak moc jsou rozšířené; u některých druhů drog až padesát procent v populaci), co tak asi zmůžou?

      2. To tak jen zní: protože jste zvyklý na zcela přelhané žumpoidní bláboly. Které jsou tak nesmírně prolhané, až to je za hranicí psychické normality. Reálný stav je přesně takový, jaký jsem krátce nastínil výše. V souladu s „prověřenými“ vojenskými experty, z USA, Švýcarska, Francie, Německa, Ruska, Číny. Ale ti v žumpách publikovat nesmí…

        Což navíc není zdaleka vše: například ztráty. Ukrošská/Západní propaganda je zcela mimo měřítka – až vykazuje rysy „psychologické projekce“, jak u pacientů z blázince. Často je to takové, že ztráty Ukrošů jsou „promítány“ jako ruské ztráty. Západ zmobilizoval tisíce svých NGOs, které chrlí nejrůznější „fakta“, často vyloženě opsaná z protisovětské/protiruské nacistické propagandy: třeba ten příběh o masových čelních útocích nevycvičených „branců“ (e.g. „conscripts“), kosených masově ukrošskými kulomety. O těch „násilně odvedených bez výcviku, výstroje a výzbroje“ se píše také stále – přitom jestli se něco takového děje, je to na ukrošské straně, kde je na fronty navážen kanonenfutter z toho jejich Volksturmu – aka „Teritoriální obrany“.

        Válečné statistiky jsou vypovídající: 90-95% všech ztrát způsobuje dělostřelectvo – hlavňové i raketové. Je doloženo – i ze „svatých“ Západních zdrojů – že Rusové pálí denně 40-60 tisíc velkorážných granátů z houfnic, minometů nebo velkých raket ze salvových raketometů. Ukroši 2-4 tisíce denně. Tudíž: poměr frontových ztrát je zhruba v tomto poměru – když Ukroši pořád přisouvají další a další „materiál“ na zničení a pozabíjení. Dle ruských údajů jsou ztráty asi v poměru 1:8 až 1:20, dle období a úseku bojiště – což je zcela v souladu s ostatními čísly a skutečnostmi.

        Plus, Rusové zcela ovládají vzdušný prostor, ukrajinské letectvo neexistuje (až na sebevražedné starty s jednosměrným lístkem), ukrajinské PVO jako struktura také ne – přežily jen zlomky. PRO Ukroši nemají žádné: žádné, které by dokázalo sestřelit vyspělé ruské rakety, třeba Iskander-M. To nedokáže ani americký Patriot s nejmodernějšími střelami PAC3 – a nic lepšího Západ nemá… NASAMS, IRIS-T SLM? Zapomeňte…

        Další ukrošské ztráty jsou tedy díky ruským dálkovým zbraním: bojišťovým raketám a křídlatým střelám středního (z letadel) i dalekého dosahu. V poslední době s nimi Rusko útočí sice jen na elektrickou a další infrastrukturu… ale na počátku celé té zabijačky byly cílem kasárna, výcvikové prostory, letiště, shromaždiště a sklady – a tam byly ztráty Ukrošů také obří.

        Celkově – ačkoliv přesná čísla se objeví až po skončení konfliktu – není přehnané usuzovat, že Ukroši mají mezi 250-500 tisíci mrtvých a zmizelých, k tomu odpovídající počet zraněných – a těmto obřím ztrátám celkem odpovídá nahánění ubožáků po městech a vesnicích, plážích, nákupních centrech.
        Americký – silně neokonský – STRATFOR odhadoval koncem roku 302 tisíc mrtvých Ukrošů.

        Rusové, proti tomu, mají ztráty minimální. Odhady se pohybují mezi 15-25-ti tisíci pravidelné armády, plus neznámý počet v „soukromých“ PMC firmách – kde se odhady různí, cirka 25 tisíc je střední číslo. Něco k tomu další jednotky mimo armádu a PMC; tedy různí ti Čečenci, kozáci, …

        Přesné cifry se ukáží později, ale docela jistě to není, jak hlásají žumpy. Ale právě naopak, a to že pro Ukroše katastrofálně.

        1. Díky za detailní vysvětlení a popis situace. To mi daleko lépe intuitivně sedí, než ty hovna z oficiálních zdrojů, které mimochodem nesleduji. Na druhou stranu je to až děsivé, protože zoufalí lidé dělají zoufalé věci… Z toho mi dedukcí vyplývá, že nás čekají ještě nehezké věci…

        2. Rád bych vám věřil, ale váš pohled pokládám za přání otcem myšlenky. Stav a možnosti ruské armády mají také své velké „ale“. Myslím, že se dočkáme stavu, který už začal: zabetonované pozice, poštěkávání, překračování dalších červených čar a až U dojdou vojáci, pak účast Bukurešťské devítky + USA jednotky. Na ofenzivu mají Rusové málo lidí, jsou pěkně zakopaní, U také. Ani jedna strana nemá navrch. Váš text je stranický, neobjektivní a je mně sympatický. Nic ale není jen černé a jen bílé a vy se dopouštíte stejné chyby jako náš „objektivní“ mainstream.
          Bude to ještě dlouhé a nebezpečné období.

          1. Po ránu takový komentář raději nečíst. Vidím to podobně. Né moc optimisticky. Obě strany jsou zabetonované.

  4. Pavel: Nejsem si už jistý, že by se Rusko nepustilo do konfliktu s NATO

    Už začal štvát a vtloukat klíny do hlavy, studentům.

  5. Na té tzv. alternativě mi začíná vadit, že všichni jsou chytří jak rádio, ale nikdo neřekne, jak je možné, že jsme se dostali tak hluboko do prdele, když on je tak chytrej?
    Kdy se on sám „probudil“? Kdy naposledy uvěřil lži? Proč jeho dospělé děti nechodí demostrovat taky?
    Nezajímají mne odpovědi, ale přijde mi, že se ani sami sebe na toto neptáme.
    Bída tu totiž byla vždy, stejně tak jako válka, akorát někde dál. Jen ten bratr Mor si dal pár desetiletí pauzu, ale už tu jsou zase čtyři jezdci jako zastara…

  6. Dovolím si doporučit autorovi poučit se u kvalifikovaných vojenských odborníků, např. p. Martjanova, Larry Johnsona, Scotta Rittera aj. Snad by potom mohl být schopný korigovat svoje laické představy o aktuálním stavu konfliktu a perspektivách možného vítězství Západu nad RF. O tom, jaká je situace a kam to spěje, tu realisticky píše často nick k42 (snad jsem to neskomolil). Rozsah BS propagandy mainstreamu je sice stále extrémně vysoký, ale nezakryje „realitu na zemi“. Ale asi jen pro ty vnímavějši pozorovatele.

    1. Ja doporucuji to sledovat s odstupem, a vzdycky po cca 3 mesicich si vyhodnotit zdroje.
      K tem, ktere lhaly se pak uz neni treba vracet.
      Prilis pesimisticke a naopak prilis optimisticke povazuji a priori za neduveryhodne.
      Zatim mi to tak vychazi. Napr Scott Ritter, ktereho doporucujete, opravdu vi, o cem pise, nebo ma sve zdroje. A to sel dlouho proti vsem.
      Samozrejme jsem ted nepsal o mainstreamu, tam to nema to cenu vubec.

  7. Iracionálně vystrašit se podaří jednou, dvakrát, a až vlk přijde, ovce mu půjdou přímo pod tlamu.

    Racionálně vyložit situaci je složitější, pro mnohé ji pochopit je pro ně samotné obtížné, lidé hledají spektakulární katastrofy, obyčená bída je neoslovuje, elektřina je v zásuvce a plyn nepotřebujeme … ONI to mají přece vymyšlené.

    Bezúčelné spalování zdrojů a potenciálu pod různými přehnanými záminkami, které se nevyplní, je proto jednou z nejefektivnějších cest, jak lidi utahat a připravit na otroctví.

  8. Od začátku se čekalo, že prohraje a jak napsal New York Times, překvapivě i když se zavedlo 2x sankcí, jak na zbytek světa, ekonomika Ruska roste, ale zbytku světa (zde se myslí od USA západ) klesá…

    Vojensky ač jsem měl pocit, že Rusko to občas docela „podělalo“, tak jsem se nikdy nepodíval jak to okomentoval jeden vojenský USA analytik, když dal srovnání vs druhá světová a wermacht, kdy vlastně Rusové během 1 roku zničili ekvivalent 3 skupina armád wermachtu za druhé světové.
    A zároveň poukázal, že celý západ vyzbrojuje ukrajinu, ale přesto se opakuje situace jako za druhé světové, že čím déle je, tak Rusko sílí a má větší kapacity výzbroje, zatímco západ/ikrajina slábne…

    Co se mezitím událo/změnilo? Čína, která od začátku války mlčela najednou začíná být asertivní vůči Tajvanu, začíná být stále více veřejně kritizující USA. Afrika začíná povolovat základny Rusku a Číně, Francouzi jsou vytlačování z Afriky.
    Jediné odkud vykopli Rusáky, je evropa, ale je to úuzemí, kde nic pomalu není a co bylo se přesouvá do USA nebo Asie…

    Asi se potvrzuje, že je velké přeformátování světa, které se rovná 1945 nebo uspořádání apod. kdy se vytváří nová mocenská centra, a ty nahrazují dnes už papírové tygri, jako francie, anglie a německo…

  9. Rajchl to dělá dobře, že demonstruje a POJMENOVÁVÁ viníky. Kdyby to nedělal, tak to lidi nebudou vědět a svede se to všechno na Putina. V Německu za války bylo mnohem hůř a lidi nepovstali.

  10. Děkuji Homére za ošéfovaný článek.
    Připsal bych ,že létající balóny nebyly čínské ale americké .Že vykolejený vlak v OHIU byl již třetí i dva předchozí vykolejené vlaky v USA vezly chemikálie,přičemž u vlaku v Ohiu odpálily ,,úřady “ deset vagónů do vzduchu jak píše Mike Adams.
    Progozin,majitel PMC Wagner odhaduje ,že za rok a půl vyčistí Lugansk a Donbas k jejich hranicím a břehu Dněpru ruské síly dosáhnou za tři roky.
    V Holandsku,zemi s druhým místem v potravinovém exportu na planetě po USA, nesmí majitel farmy podle nového zákona přepsat,převést,či prodat farmu svým dětem ani příbuzným.
    Rus,Sergej Makarov říká ,že válka na Ukrajině podle něj potrvá deset až dvacet let, podle jeho vzdělání a společenského postavení se čtenáři podsouvá myšlenka ,že by měl vědět proč to říká.

    1. POZOR! POZOR!!!
      Na YouTube ke shlédnutí dnešní pořad Osobnost PLUS.
      Pan profesor Václav Hořejší, signatář výzvy proti válce , versus militantka zuřivá Tachecí.
      Pořad se jmenuje Válka na Ukrajině byla vyprovokována.
      Obrázek si udělá každý sám. Zuřila pěkně.
      Je to před spaním výborná zpráva. Už podepisují i významné osobnosti z establishmentu. Pan profesor sice není Zagorka, ale i tak. ( vtip )
      🙂

      1. Jak tak poslouchám, mluvit se furt nenaučila, teda leda by to bylo tou poruchou. Chudák pan profesor… tomuhle něco vysvětlovat, to je obdivuhodné

      2. Díky za upozornění na statečného pana profesora Hořejšího.
        Rusko by nemělo nesčetněkrát znovu opakovat svou chybu a někteří politologové píší ,že už ji Rusko neudělá.
        Píše se,že RF splní text ultimáta pro USA a NATO do písmene a ještě znění zmíněného textu svou činností převýší.

        1. “ Gorby udělal chybu, že si nenechal podepsat příslib rozpuštění NATO. “
          Asi to považoval za automatickou reakci na rozpad Varšavské smlouvy. Asi nemohl předpokládat, že se kolektivní Západ zachová tak věrolomně. Že jeho slovům se nesmí věřit.
          Obamova administrativa složitě vyjednala multilaterární smlouvu s Íránem. Potom Trump dostal hnutí mysli a smlouvu ze dne na den zrušil. A ostatní signatáři jen tiše kvíkali.
          Jó, jediní kterým Tachecí věří jsou féroví hoši v USA.
          A jak běsnila, když padlo slovo Irák. Rozvrácená , zničená země, která se bude z americké agrese vzpamatovávat ještě několik desetiletí. No bóže, někdo se trochu spletl , nebyly to chemické ani jaderné zbraně, jenom soudky s nakládaným zelím. 🤮

          1. Bože!!!
            Na užitečnost vakcíny byly různé názory. Vědci se shodli, že je to očkování užitečné.
            Očkovali i v Číně a vlastně všude, ty vášně antivaxerů mi přišly přehnané.
            Tečka.

      3. Proč má při tom Tachecí na hlavě sluchátka? Není to trochu unfér? Možná ani sama není tak blbá, ale nutěj jí k tomu poradci z režie.

      4. Čro+ je opravdu „naprosto nestranná stanice“. To, co předvedla Tachecí bylo neprofesionální chování moderátora. Připomínalo to spíš křížový výslech na STB. Dozvěděli jsme se ledacos o názorech paní Tachecí a velmi málo o názorech profesora Hořejšího.
        (A to jsem ji kdysi chtěl podpořit, když ji vyštípali z místa ředitelky Čro1 Radiožurnálu. Už se tak nedivím tehdejší vzpouře moderátorů i ostatních. Ne, že by se tím Radiožurnál stal lepším. [;>D)

      5. Díky za upozornění.

        Pro mne to byla názorná ukázka podivné činnosti veřejnoprávní instituce, kterou platíme. A bylo to pro silné nervy …

        Pan profesor se mi pro tu chvíli jevil jako příliš měkký/slušný. A ta sluchátka …? (Mohl se ohradit.)

        Představuji si na jeho místě třeba pana Foldynu … To by bylo jiný kafe!

        1. Stropnický a Hořejší jsou na jedné lodi. Oba si nepřejí válku. Stejně jako žádný normální člověk.

            1. Pan Zelený dává přednost mrtvolám a invalidům s pochroumanými údy.
              A my blaženě hýkáme a podporujeme ho v jeho snaze.

    2. Rozdělení rizik je politický problém.Bhópál mohl být také jinde, než v Indii a methyisokyanát mohl školený personál zapálit a nedošlo by k hromadné otravě. Ale nikdo školen nebyl a i v ČR jsou autonehody s materiály, které patří na železnici (kyselina sírová 96%). Člověk klesnul v ceně.

  11. Ano, prvořadým cílem by mělo být trvalé úsilí o zajištění míru.

    Ale nějak se to nechápe …

    Nebo(ť) jsme směrováni bokem (vedeni stranou) …

    Samozřejmě to neplatí pro tuto platformu.

  12. Moji milí. Všechna ta shromáždění, demonstrace, průvody, schůze, všecko to pištění, pokřikování a hulákání je úplně k N I Č E M U! Noste cedulky , praporky, mávátka…všecko je k N I Č E M U!
    Vláda si udělá stejně co chce, někdo z nich se vesele usměje a podívá se na tu veselou taškařici dole v ulici… Nedokázaly nic ty žluté vesty, nedosáhli ničeho ani ti kanadští šoféři, ani vy ničeho nedosáhnete. Ti mocní nás všechny „mají v paži“.
    Jak se ukázalo, i ta slavná shromáždění před plyšákem, bylo jenom sklení očí. Převrat zařídila, nařídila a řídila StB. Takže nic.
    Tož asi tak

    1. Na druhou stranu nezaškodí jim trochu nadzvednout mandle.
      Pokud jim to nevadí, tak všechno proběhne v klidu.
      Pokud by jim to vadilo, tak by mohli provést nějakou lumpárnu. Možností je mnoho!
      Už jsem tady psala, jak estébáci zařídili útok na Aeroflot. Dílo StB byl i student Šmíd/ Zifčák.
      Stačí si vzpomenout, jaké radostné haló vzbudil pothlý penzista Balda. Nebo ten úchyl, co vraždil před bratislavskou Teplárnou.
      Na hladký průběh by muselo dohlížet hodně organizátorů a ještě by nemuseli všechno ohlídat. Třeba debila s haknkrajcem.

      1. V atmosféře, jako byla normalizace, měli souzi situaci pod kontrolou, jak jsem si mohl domyslet nad sousedovým hlášením o mé osobě, které šéf občanského výboru nechal ve stole, když ve spěchu opouštěl kancelář. Ale ještě předtím proběhly na provoze tři sabotáže, kde hodnocení největší se zastavilo na 60 milionech, když přišla amnestie presidenta republiky.(na OM Jedenadvacátý srpen po jedenadvacáté)
        Do převratu stále zůstavalo devadesát dní. Lidé stále chodili do práce a vyklízeli zničenou výrobu a zásoby.

    2. Kolik Vám je, že jste tak otrlý? Já byla mladinká, všude vůkol jen samé šoupání nohama, a já se nedala! A teď mám sklopit uši a být zticha! Jste ignorant, možná už jste rezignoval, ale já se nedám ani nyní!

      1. Paní, či slečno Liško. Brzy mi potáhne na 73. Nejsem otrlý, ale zkušený- doufám aspoň. jen tak pro příklad: třeba vím z první ruky, jak to bylo doopravdy s tím okoloběžkovaným zrzavým hradním skřetem v krátkých gatích, když pobýval v Heřmanicích.
        Když se podíváte na skoro kteroukoliv událost, která pohnula dějinami, tak to NIKDY doopravdy nebylo tak, že se „lidové masy“ hnuly. Příklad: Lenin a jeho revoluce. Opravdu si myslíte, že Lenina nedosadilo Německo? Opravdu si myslíte, že Žida Bronsteina (vulgo Trockého) nevyškolili a nevyfutrovali Židi američtí? Myslíte, že by ČR vznikla lidovým hnutím bez porážky R-U? A že byl TGM synkem toho negramotného vozky a Němka z Hustopečí ho porodila o dva měsíce předčasně, jen co se navrátila ze služby domů? A jenom z vůle boží dostával Tomášek skvělé nabídky a pěknou apanáž po dobu svého studia? A taky věříte, že dvě letadla shodila tři mrakodrapy? Že Iráčani vyházeli kuvajtská miminka z inkubátorů? Že popový zpěvák vyhnal sovětskou armádu z ČR?
        Řekl bych, že nejvíc (ne celou) pravdy měl K.Gott, když psal o silách, které jsou opravdovými hybateli. Ale nebudu Vám, ctěná Liško, kazit den. Když si zajdete zavýskat někam na náměstí, tož se Vám dohromady pravděpodobně nic nestane. Budete mít hezký dějinotvorný pocit, setkáte se se stádem sobě podobných, užijete si čerstvého vzduchu, příjemně zabijete čas. A to velké panstvo se trošku pobaví. To je taky pěkný výsledek, ne?
        Ale jinak je to k ničemu. K N I Č E M U ! (probatum est)

        1. Bonvivána Havla si jenom vybrali za náčelníka, aby tak nebilo do oči, kdo že se vlastně dostal k volantu. Ten dobrý muž se z nějakých důvodů považoval za umělce a učinit z něj světového drramatika pro ně nebyl žádný problém. Určitě menší, než učinit ikonu grýndýlu ze střelené Gréty.
          A Vašík šlapal jako oslík za šťavnatou mrkvi.

        2. Revoluce 89 byla organizovaný puč uvnitř strany, nepleťte si významy. A tehdejší uživatelé socialismu chtěli být majiteli. Proto jsme se nedali cestou Čubových Slušovic. Tam mohli vyniknout schopní, tihle však byli všehoschopni.
          Mně nemusíte otevírat oči, výskat nikam nepůjdu, ale rozhodně budu držet pěsti všem, kdo tam budou.
          A mně se tehdy, kdy jsem sama vystoupila proti režimu, náhodou stalo. Takže strach, že se mi teď nic nestane, ten opravdu nemám…

    3. Vlastimil Čech napsal:
      15 února, 2023 (19:27)

      Nesouhlasím, vrchnost zkouší, co ještě projde.

      Nebýt Žlutých vest, tak tam mají PHM za moc.
      Nebýt šoférů, tak ještě máme Covid pasy.
      Nebýt Václaváku, máme elektřinu a plyn za ještě víc, než moc.

      Vy jste asi nenáročný, řekněte zaměstnavateli, že budete pracovat za hrst rýže, a nocleh ve skladu.
      Určitě nebude protestovat.

  13. Homér S. to shrnul pěkně, ani to nerozmazal ani nerozpatlal. A nekecá.
    Jednu malou poznámku:
    Propagand-nepropaganda, ale vycházím z toho, že Rus je hrdý na svoji velikou zem a nemusí to vůbec být etnický Rus. Žádný z Rusů, kteří tady už dvacet , třicet ket žijí, mají tu domy, pořídili si a vychovali děti. Páry jsou to rusko-ruské, ukrajinsko-ruské, česko-ruské se neodřekl ruského občanství. Děti jsou samozřejmě naprosto české. jenom babičky a dědečkové žijí kus na východ. Vědomí toho, že jsou součásti velmoci jim dává obrovskou duševní sílu. U obyčejných Rusů je to podobné. Takže porážení Ruska bude hodně obtížné. Podle mého mínění je možné současně s poražením celé severní polokoule. A ještě je u Čína! Už to dávno není země kuliů, kteří se slamákem na hlavě pěstují na políčkách rýži.
    K chudobě:
    Nuzota z lidí lotry činí a vlky z lesů žene hlad. To je v zkratce celý problém. Ještě prostě není dost zle. Ty myšlenky jsou téměř 600 let staré a tudíž časem prověřené. Ale to Homér píše také.

    To, že se tu budeme bavit o tom, jak nakupovat ve slevě se situací nepohne ani o milimetr a neurychlí světa běh ani o milisekundu.

    A teď jdu psát veselý článeček o „нынешней украинской пропаганде“.
    K tomu ještě jeden Villon: „Největší potupa je, když člověka pochválí blbec.“

    Dobrý večer vám všem!

    1. Na druhou stranu – nakupovat všechno pouze ve slevě – výrazně zlepší situaci vaší peněženky. Stejně tak jako zafixovat si levnou cenu elektřiny na 3 roky hned po „zdražovacím dopisu“ Bohemia Energy“. To byly ty nejhodnotnější rady tady za poslední roky. Na demonstrace taky nevěřím, že něco změní. Ale až naše vláda ze všech nejpravicovější zvedne daně z nemovitostí na dvojnásobek či víc, to bude její konec. Levičáci jí nevolili a nic nenaštve zazobané pravičáky víc než to, že by měli platit daně 🙂 A to bez ohledu na fakt, že je to správná věc, že ty daně z nemovitostí skutečně je potřeba zvýšit a měly být vyšší už dávno, protože jsou výrazně vyšší všude v západní Evropě. Zrovnatak jako je běžné, že nájmy ve městech jsou regulované stropem podle cenových map.

      1. Nominalnálně jsou v západní Evropě samozřejmě nemovitostní daně vyšší a vlivem nerealneho krutě podhodnoceného kurzu koruny k euru( euro je tak za 12 korun a nikoli za kurs vrahů z wallsrreetu) i v přepočtu vyšší. Ale reálně ve vztahu k příjmům obyvatel a jejich koupěschopnosti jsou vysoké až dost a stoupají stále, např v našem blbákově stouply za posledních 15 let 8x!
        Jejich zvyšování by vedlo jen k výrobě bezdomovců a tlaku na sociální systém a sociální bydlení. Takže protispolečenské.

        1. No ale to se musíte taky podívat, co těm, lidem stojí před barákama za auta a případně hodit řeč, kam jezděj na dovolenou. Ti mají sakra velké rezervy než by o ten barák fakt přišli a byli z nich bezdomovci jen kvůli dani z nemovitostí. A z nějaké chaloupky v Díře u Hanušovic žádná velká daň nebude, i kdyby se zdražila 10x

          1. Já se třeba dívám na tchyni, která auto nemá a ze svého skromného důchodu po zdražení energií sotva vyjde.

            Myslím, že by dávalo větší smysl, pokud už chcete danit vysokopříjmové, zavést extra daň např. z platu nad dvojnásobek průměru. Tj. momentálně třeba 50 procent nad 80tisíc.

            To by řešilo ten váš problém s lidmi, co mají drahá auta a jezdí na dovolené, tedy mohou platit.

        1. Tak 24 tis. ročně za běžný rodinný domek ve městě, 12 tis. za byt. Peníze bych směřoval na státní bytovou výstavbu státních/obecních nájemních bytů.

          1. takže víc než jeden minimální plat a rozhodně víc, než většina důchodů.
            Co byste udělal s těmi babkami v domcích, kde dožívají? Zabít?

            Mně přijde daň z nemovitosti dost nemravná, hlavně když jde o domy, kde vlastník bydlí, a který si taky sám postavil za již zdaněné peníze nebo vlastnoručně.

            1. V nové výstavbě by pak asi podle kadlase bydlely všechny ty babky, co by skončily pod mostem a ta výstavba by musela být taky někde u Hanušovic,protože jinde nejsou pozemky, nebo tak drahé, v naší díře třeba město prodávalo 25 pozemků na domky za 2 787 Kč za metr

              1. U těch babek by společně měli bydlet mladý. Spravili by jí barák a zaplatili většinu nákladů. Vzájemná nesnášenlivost v rodinách je sakra drahý luxus.

                1. Takže „mladý“ by bydleli v Haušovicích s babkou a jezdili do Vnitřkova denně na kole, protože „tam na západě“ zakázali auta.

                  Uvědomte si, že tu babku musíte zabít, protože ona to nezaplatí. Doma bydlí levněji, než kdekoliv jinde, kde kromě té vaší daně musí platit i nájem, služby a zisk provozovatele.
                  Takže ona bude muset prodat barák jen proto, že vy máte maoistické choutky.

                  Daň z nemovitosti má u vlastnického bydlení opodstatnění jen jako místní daň obci, jinak je to jedna z nejnemravnějších daní na světě.
                  Pokračuje to pak jen daní ze vzduchu a z ledviny.

          2. Nerikam, ze nejsou lidi, kteri to ani nepociti.
            Na druhou stranu i vy urcite dobre vite, ze pro hodne lidi to je jejich mesicni cisty prijem (aspon podle prumerneho platu/duchodu v Cechach), a prave na tyhle to dopadne nejvic.

            Ale moje zasadni NE prameni z jinych duvodu:

            1/ dane v Cechach jsou uz tak dost vysoke
            2/ vlada slibovala „zestihleni“ statu a nezvysovani dani. Nastal pravy opak. Kdyby aspon zkusili to zestihleni, tak bych i nad zvysenim dani primhouril oko. Ale ono je to naopak. Za miliardy vznikly nove urady a instituce a na ty stare nikdo ani nesahnul.
            3/ vlada rika, ze vynos z dani pujde na reformu duchodu. Dalsi LEZ jako vez. Mimochodem timhle kdysi argumentoval i Kalousek pri zvyseni DPH, a po zvyseni priznal, ze to v rozpoctu nejde odlisit, takze se prirustek proste rozpusti. Jinak vzhledem nehoraznym lzim (bod 2) neni jediny duvod domnivat se, ze by ty penize sly na duchody. Spise naopak. Vsichni tady asi vedi, kam Fiala futruje penize ktere ma i nema.
            4/ Mohl bych pokracovat, treba o tom, kolikrat jsem uz svoji nemovitost zdanil, ale to snad vsichni vedi.

            Proste je nesmysl clat vic a vic Otesankovi, ktery navic lze kudy chodi.
            I kdyby dan z nemovitosti zvedli na desetinasobek, na duchody nepujde nic, rozpocet to nezlepsi, jenom lidi budou mit min v penezence. A par oligarchu a zlodeju na vychode poplaca Fialu po zadech.

      2. „A to bez ohledu na fakt, že je to správná věc, že ty daně z nemovitostí skutečně je potřeba zvýšit a měly být vyšší už dávno, protože jsou výrazně vyšší všude v západní Evrope. “

        Tohle je bohuzel lez, kterou z nejakeho duvodu opakuji media do zblbnuti.
        Normalni clovek se diva na VSECHNY ODVODY statu, ne jenom na jednu konkretni dan.
        Ve svete je samozrejme rada zemi, kde jsou dane z nemovitosti vyssi, ale zato tam maji jine odvody POSTATNE NIZSI.
        Takze pokud nekdo chce argumentvat potrebou zvysit dan z nemovitosti, protoze ji maji u sousedu vyssi, tak musi ale zaroven rict, ze tam jine odvody jsou nizsi, a ty je tedy treba zase v Cechach snizit.
        Samozrejme tohle uz Fiala (ani nikdo jiny) nerekne, takze i zdanlive pravdive srovnani dane z nemovitosti pak neni pravdive.

        A jeste jedna vec: „..všude v západní Europe…“

        Opravdu mam rad srovnani se zapadni Evropou. Vsichi radi narovnavaji dane, ceny energii, ceny potravin atd.
        Ale kdyz prijde rec na platy a duchody, tak najednou vsichni kvici, ze si na to musi lidi nejdrive vydelat a zaslouzit, mzdy ze urcuje trh a blablabla.
        Takze az budou v Cechach platy a duchody jako „všude v západní Evrope“, tak se budu rad bavit o danich.
        Ale jeste jednou pisu, o CELKOVEM souctu vsech odvodu, ne jenom jedne dani naprosto vyrtzene se souvislosti, jak se to zlodejum u vesla hodi.

        1. Však já netvrdím, že by neměly být vyšší důchody a vyšší platy. To by samozřejmě měly. A aby na ně bylo, to bychom museli mít ve vládě nějaké národohospodáře, kteří by dělali politiku tak, abychom měli levné suroviny a energie a movité zákazníky v zahraničních destinacích. Vláda dělá špatnou zahraniční i špatnou hospodářskou politiku a proto na to není. Lidskejch práv v Číně se tady nenajíme.

          1. Daně by měly vycházet z kupní síly obyvatel. A že jsme v porovnání dne daňové svobody z 29 porovnávaných zemí na 16 místě nesvědčí,že bychom měli daně malé, jsme v té horší polovině

            Služby
            Průmyslová odvětví
            Kariéra

            Czech | English

            Tiskové zprávy
            Češi budou letos na odvod daní pracovat 169 dní, den daňové svobody bude 18. června

            Praha, 28. února 2022 – Daňoví poplatníci v ČR budou letos pracovat na odvod daní 169 dní. V loňském roce to bylo po přepočtu s finálními vstupními daty 172 dní. Den daňové svobody připadne na 18. června 2022. Vyplývá to z výpočtů společnosti Deloitte. Podobně jako Češi na tom budou i Portugalci a Norové. Nejvíce dnů budou daně pro stát odvádět poplatníci ve Francii a Švýcarsku, naopak nejméně v Rumunsku a Bulharsku.

            „V letošním roce se celková daňová zátěž mírně snížila, zejména díky pokračování změn ve zdanění příjmů fyzických osob. Konkrétně jde o další zvýšení slevy na poplatníka a slevy za druhé a další dítě. S růstem minimální mzdy stoupl také limit pro slevu za tzv. školkovné. Pro příjmy za rok 2022 bude možné odečíst až 16 200 Kč. To se ovšem projeví až v příštím roce,“ vypočítává přehled slev hlavní ekonom Deloitte David Marek. „Potřeba snížit rozpočtový schodek však příliš prostoru k dalšímu snížení daňové zátěže bohužel nedává,“ dodává David Marek.

            Daně v praxi: nový normální stav
            Celková daňová zátěž mírně klesá. V době pandemie klesl i počet nově otevíraných daňových kontrol. Nedá se už říct, že by všichni podnikatelé nad plněním svých daňových povinností trávili velké množství času. Situace je totiž u jednotlivých poplatníků a plátců velmi různá. Záleží samozřejmě na množství a různosti transakcí, ale hlavně na informačním a účetním systému, který podnikatel používá a zejména na jeho nastavení. Příprava všech požadovaných reportů a hlášení tak může být měsíčně otázkou několika málo hodin nebo také několika dní.

            V nejbližší době se dá očekávat, že množství nově otevíraných daňových kontrol opět stoupne. Už dnes jsou ale daňové kontroly jinak vedené i zaměřené, než tomu bylo v minulosti. Správci daně daleko více pracují s daty. Jak s těmi, které od společností dostali, tak s těmi, která jsou veřejně dostupná. Přichází předem dobře připraveni, kladou cílené otázky.
            „Společnosti by se do budoucna měly zaměřit na správnost dat, která poskytují v rámci svých daňových tvrzení a hlášení správcům daně. Zároveň je nutné co nejdříve zrevidovat nastavení a vykazování jednotlivých transakcí. U řady společností se toky zboží a formy poskytování služeb vlivem pandemie změnily, a ne vždycky bylo dostatek času vyřešit všechny administrativní, právní a daňové důsledky těchto změn,” upozorňuje Radka Mašková, ředitelka v oddělení daní Deloitte.

            Den daňové svobody
            Den daňové svobody představuje jednoduchou, laicky srozumitelnou reprezentaci daňové zátěže v ekonomice. Používaná metoda výpočtu rozděluje rok na dvě části v poměru odpovídajícím podílu celkových daňových příjmů vládního sektoru a čistého národního důchodu. Výpočty za předchozí roky jsou vždy aktualizovány při revizi dat statistických úřadů použitých při výpočtu.

            Počet dnů, které letos budou daňoví poplatníci ve vybraných zemích EU pracovat na odvod daní pro stát, a den daňové svobody:
            Země Počet dnů
            Den daňové
            svobody
            Rumunsko 115 25.4.
            Bulharsko
            132 12.5.
            Litva 134 14.5.
            Malta
            143 23.5.
            Lotyšsko
            149 29.5.
            Velká Británie 151 31.5.
            Estonsko 153 2.6.
            Kypr 154 3.6.
            Irsko
            157 6.6.
            Polsko 157 6.6.
            Slovensko 157 6.6.
            Chorvatsko 162 11.6.
            Španělsko 163 12.6.
            Maďarsko 166 15.6.
            Norsko 168 17.6.
            Česko
            169 18.6.
            Portugalsko 173 22.6.
            Slovinsko 173 22.6.
            Řecko 179 28.6.
            Nizozemsko
            179 28.6.
            Německo
            181 30.6.
            Švédsko 185 4.7.
            Finsko 187 6.7.
            Itálie 190 9.7.
            Rakousko 194 13.7.
            Dánsko 202 21.7.
            Belgie 206 25.7.
            Švýcarsko 209 28.7.
            Francie 214 2.8.

            Počet dnů. Datum dosažení.
            Vidíte.poslední je Francie. Nestavkují asi marně

            1. To je zajimavy prehled, ale neni to kompletni.
              Chybi tam, co za ty sve dane dostanete zpatky.
              Kolik je pomer posledniho platu k duchodu, uroven statniho skolstvi, zdravotnictvi, socialni site…
              Proste kolik z tech odvedenych penez sezere statni moloch a kolik se rozkrade, a na druhe strane kolik se lidem po prerozdeleni vrati.
              Muj osobni nazor je, ze v Cechach je ta castka na prerozdeleni prilis nizka v pomeru k tomu, kolik se vybere.
              Jinymi slovy statni sprava toho sezere moc a do suplicku taky neco upadne.

              Tohle cestou se ale nikomu nechce. Babis neudelal nic a Fiala ac sliboval stihly stat, tak dela presne pravy opak.

          2. Taky se nic hrozného nestane,když stát nebude na všechno mít peníze, třeba na paláce na Vltavě nebo na zbrojení a válečné štvaní všechny ty neziskovky a thinktanky zmocněnce atd

          3. A nemovitosní daně jsou z věci už dávno několikrát zdanene. Beru příjem měst,aby bylo na zametání osvětlení údržbu. Ale Stanjura chce,aby část šla do černé díry státního rozpočtu. Fuj hnus

          4. Ja vim, vase prispevky mam rad, a temer vzdy souhlasim, ale me v soucasnosti hrozne vadi to vytrhavani jedne dane z cele soustavy, a to jak to media a papalasi prezentuji, jako ze se proste musi zvysit. Protoze u sousedu to tak maji.
            Pritom ale uz nemluvi o tom dalsim, co u tech sousedu taky maji. Jsou to hlavne dalsi odvody statu, ktere plati zamestnavatel (ale vlastne je to dalsi dan), dan ze mzdy, spotrebni dan, DPH a mnoho mnoho dalsiho.

            Pak je tu jeste dalsi aspekt, ktery mainstream (zamerne?) ignoruje: Co za ty zaplacene dane dostanete zpatky.
            Ja mam do duchodu jeste hodne daleko, ale jako srovnani se casto udava pomer platu k dochodu. A to jednak prumery, ale hlavne pomer platu pri odchodu do duchodu a duchodu samotneho. Tedy o kolik se cloveku snizi zivotni uroven.
            A prave v tomhle je na tom CR velmi spatne.
            Navic ODS uz predklada jako hotovou vec, ze se nebude valorizovat podle zakona a ten zakon je treba zmenit. Hura.
            (pak treba jeste podpora v nezamestnanosti, vzdelani, zdravotni atd)

            Znam dost lidi, kteri si behem aktivniho zivota poridili nemovitost, prave za ucelem prilepseni k duchodu, kdyz uz ten statni neni nic moc.
            Vim, mame tu akcie, fondy atd, ale to je vsechno riskantni i pro specialisty. Treba loni byli ceske profi duchodove fondy v minusu. Pak tu mame inflaci…
            Takovy byt treba v krajskem meste je proste mnohem bezpecnejsi investice, aspon podle me.

            Takze ted lidem, kteri se postarali o vlastni prilepseni duchodu sami, ted sim to stat zdani. Jakym pravem?
            Dane jsou v Cechach vysoke dost, zato duchody jsou male. Kampak ty prachy asi mizi? Tim se zabyvat nebudeme, jednodussi je z lidi vyzdimat jeste vic.
            Takze chytrakum, kteri se zaopatrili trochu sami a za vlastni, tak tem je to treba osladit.
            A tuhle bolsevickou politiku razi ODS.
            Rad bych vedel, kolik volicu ODS si tohle uvedomuje.

  14. Homer Simpson.
    Výborný článek.
    Čekáme jak se domluví USA a spojenci v Polsku.
    Jinak.Purin je v situaci jak Stalin,vyházet několik napudrovaných generálů.
    Také jde vysledovat,že i občané Ruska začínají chápat oč jde a co je čeká a probouzí se vlastenectví.
    Je také dobře vidět,že Ukrajina byla dobře připravena,zásobena na tuto válku,během těch 8 let.
    O Rusku se to tak dobře nedá říci a možná i k vůli těm generálům,jak někdo už psal o kosmickém sledování a také o jejich zpravodajcích.
    Na chudobu si zaděláváme i bez války,válka by jen z násobila a urychlila.

    1. Doplnění.
      Aeronet,
      Dnes zasedají v Bruselu a tam se může rozhodnout o vyslání vojsk NATO na Ukrajinu.
      Takže,netrpělivě čekáme,že to neschválí.

      1. Vy jste blázen. Od začátku se tomu Biden brání. Takže AŽ SE TO NESTANE (jakože určitě ne), pochopíte, že jste se spletl a nějak se z toho poučíte, nebo zase příště přijdete s podobným nesmyslem??

  15. Včera jsem vzal přítelkyni na oběd do poměrně velké a luxusní restaurace na periferii Plzně. Byl jsem přesvědčen, že vzhledem k uvedenému a vzrůstající chudobě populace není třeba rezervace. Málem jsme si nesedli. Když to zjednoduším, tak dokud ta restaurace nebude skoro prázdná, pětikolka se dál bude moci dělat, co chtějí její loutkovodiči.

    1. Všimla jsem si, že už i chudina si nechává vozit nákup rozvážkovou službou Rohlík.
      Bída asi fakt vypadá trochu jinak. ( Jiná věc je, že tu žranici jednou budou platit naši potomci. A asi nebudou rádi. )

      1. Podívejte se na to z jiného konce. Když do toho kšeftu fyzicky vlezete, tak kolik zbytečností vám v tom koši přistane? Také si necháváme dovážet. Jen věci, co nutně potřebujeme.

        1. Nic zbytečného mi tam nepřistane. Předem si vyhotovím seznam a odolám každému pokušení.
          A také střídám dva markety, někdy je něco v akci v jednom a v druhém zase něco jiného.

            1. Já nikoho neodsuzuji!
              Jenom konstatuji, že moje babička ( jako nepracující žena v domácnosti) měla tu nejmenší možnou penzi, a v pohodě vyšla. Myslím, že to bylo asi 250 Kčs. A ještě v neděli pohostila praštěnou slečnu Máňu, kterou jí do vily nasadil bolševik.
              Živila se chlebem a meltou, v sobotu si dopřála čtvrt kila mletého a dožila se devadesáti let.

              1. Neodsuzujete? A co je potom tohle? „Všimla jsem si, že už i chudina si nechává vozit nákup rozvážkovou službou Rohlík.
                Bída asi fakt vypadá trochu jinak. ( Jiná věc je, že tu žranici jednou budou platit naši potomci. A asi nebudou rádi. )

                1. Pokud je někdo na dávkách , nepracuje, nemá do čeho píchnout, a nechá si dovézt nákup Rohlíkem, tak tomu moc nerozumím. Asi nechce propásnout nějaký prima seriál v televizi. Nebo se bojí, aby se mu nezmenšil špekatý zadek.

                  1. Tak se laskavě vyjadřujte jasně o jaké chudině píšete. Na ně se nezlobte. To systém jim vychází vstříc. Svoji zlobu obraťte ne vlády, který jim tohle umožňují. Jinak nemohu posoudit. v našem městě tahle minorita nesídlí.

                    1. No to já chápu!!!
                      Je mi jasné, že je to věc MPSV.
                      Nikdo si nedovolí víc, než co mu toleruje jeho okolí.
                      Je to složitý, zatím to nevyřešili nikde. Jak pomáhat jenom těm opravdu slabým.

        1. Také o tom uvažuji. Ale dokud mi nohy slouží, tak si to vyberu a odnesu sama. Dcera Rohlík využívá z časových důvodů, je moc spokojená.

        2. Nevim jake ceny rohlik ma, ale umim si predstavit, ze pro radu duchodcu je prave Rohlik potrebna sluzba, i kdyby byl drazsi, nez jit si nakoupit do samoobsluhy.
          Kdo nevi proc, tak v zivote nevidel duchodce a placa taky debility.

          1. No jasně. Také uvažuji o využití Rohlíku, až mi přestanou sloužit nohy.
            Ale moc nechápu někoho kdo je zdráv, nepracuje a nechává si přivézt nákup . A při tom nadává, že je těžké vyjít s penězi.

                  1. Už to mám v tabletu, ale ceny jsem ještě nezkoumala. Představovala jsem si větší přirážku. Dík za info.

                  2. No, ceny na rohlíku jsou tak o 1/4 dražší než v hypermarketu. A nemůžete si vybírat. Ono to zboží v reálu nevypadá jako na fotografii v eshopu. Člověk, který chce šetřit, a nakupuje pro rodinu – tedy větší nákup – nakupuje tak, že vyrazí do hypersuper a tam koupí to, co zrovna vypadá dobře (zelenina/maso/ryby) a uvaří doma z toho. Nemůžete si naplánovat, co zrovna bude vypadat dobře. A pak do zásoby koupí to, co je trvanlivé, osvědčené a zrovna v akci a nemá toho v regále ve sklepě ještě horu. Držet se pevného seznamu není dobře. Výborné jsou obchody, kde si člověk pípá čárové kódy sám mobilem a tak má už během nákupu přesnou průběžnou informaci, za kolik Kč zboží ve vozíku má. Ale chce to auto a zdravé nohy.

                    1. Správný důchodce ráno vyrazí a oběhne všechny markety a zjistí,co je kde levnější a pak dá druhé kolo a podle výsledků teprve nakupuje.

  16. Heslo Česko proti bídě mi zní poněkud alarmisticky. Realita je, že zatím, pořád ještě, žijeme v té blahobytnější části světa.
    Líbilo by se mi heslo Česko proti duchovní bídě. Tady je to fakt bída, v tomhle ohledu výrazně zaostáváme. Což je zvláštní, neb každý Čech se cítí být bohatý duchem, ať už ten nahoře, nebo ten dole.
    Na druhou stranu, duchovní bída nezpůsobuje kručení v břiše, takže nic.

    1. Helanov napsal:
      15 února, 2023 (15:16)

      Máte pravdu, je to duchovní bída.

      Jde o retroaktivitu

      Vláda seškrtá valorizaci důchodů o tisícovku, lidé dostanou jen 750 korun
      15. února 2023 5:30, aktualizováno 15:27

      Vláda chce zvýšit důchody od června v průměru o 750 korun, řekl ministr práce a sociálních věcí Marian Jurečka.
      Čtyři stovky měsíčně dostane podle Jurečky přidáno každý důchodce, kromě toho penze mají vzrůst o 2,3 procenta.
      Tento princip nyní ministerstvo práce sepíše do návrhu, který znovu projedná vláda a pak i parlament.

      Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/jednani-vlady-duchody-jurecka-koordinator-pro-adaptaci-uprchliku-z-ukrajiny-laurencikova.A230215_051237_domaci_kop
      Miloslav Hrabal 67938

      jestli chce Jurečka na 2/3 krouhnout už tu červnovou valorizaci, tj. 11,5 % zkrouhnout na 7,7 % tak jsem velice zvědav jak to chce legislativně udělat, aby to nebylo napadnutelné u Ústavního soudu jako retroaktivita
      Zákonný nárok 11,5 % podle stávajícího zákona totiž už vznikl zveřejněním bazických indexů ČSÚ a Zákon o důchodovém pojištění říká jasně

      1. Kontrolní otázka :
        Jak je to možné, že ještě nedávno odnesli penzisté svůj nákup v síťovce a dneska ho sotva utáhnou v tašce na kolečkách?
        🤔

        1. Čímž netvrdím, ze to platí pro všechny z nich. Ten kdo to s odvody do penzijního fondu nepřeháněl, tomu poslouží síťovka i dneska. Pokud si tedy nevyřídí doplatek na bydlení a různé další dávky.

        2. páčto naši rodiče odcházeli do důchodu plni síly o deset let dříve než my. my už musíme tahat nákup v RVHPkách, neb sotva vlečeme nožičky a i čagan často potřebujeme v druhé ruce. pro ty později narozené (taška na kolečkách zvaná RVHPka ráno vyjedu hovno přivezu)

          1. Ale houby. Bylo to tím, že nenakupovali Dobré vody a jiné koniny, pili vodu z vodovodu a čaj, který se tolik nepronese. Nikdo si nekoupil šišku uheráku, ani pět kilo tropického ovoce.
            Když si chtěl dopřát vepřo/ knedlo/ zélo, tak si koupil čtvrt hlávky zelí. Tříkilová hlávka se pronese, navíc většina zelí skončí v koši. Kde se dneska prodávají rozkrájené hlávky? Už i melouny se prodávají jen celé.
            Kde není poptávka, není nabídka. Tak je to.

            1. Jojo, za ti vyzrani a preplaceni duchodci.
              To je vzdycky vdecne tema 🙂

              Jinak duchodcu znam dost. Nespotrebovanou pulku hlavky zeli si radi schovaji do lednice.
              Do kose prave duchodci nehazeji skoro nic. Plytvani hledejte u mladsich rocniku.

              Coze? Duchodci maji doma vlastni lednici?
              Ta pakaz jedna preplacena, nejvyssi cas jim zmrazit duchody!

              1. Jak to tak vypadá, všechno zlo světa jde na hrb starouškům. Ti za všechno můžou.
                Dědeček, babička, ujídají chlebíčka. Tyhle odsudky a útoky na staroušky ventilují „lidé“, kteří byli zplozeni ze zkumavky, anebo vyšli v křížovce. Tolik nenávisti ke starým, která se veřejně prezentuje je hnus všech hnusů. Stařečci měli raději těm parchantům zakroutit krkem, kdyby věděli, čeho se od nich dočkají.

              2. Sakuro, myslela jsem to obecně. Že lidé vyhazují spoustu jídla.
                Pokud u toho nenadávají na drahotu, tak ať vyhazují , je to jejich věc.
                Když mám hluboko do kapsy, tak neplýtvám.

                1. Neplýtvám ani když nemám hluboko do kapsy. Nebyli jsme bohatá rodina a co se v mládí naučíš…
                  Nejsem škrťa, ale jídla se kupuje jen tolik, kolik se sní. A dojídají se zbytky.
                  To heslo „Dědeček a babička nám ujídají chlebíčka!“ považuji za hodě odporné. Ti, co ho propagují se možná dožijí věku, kdy i jim bude připadat hodně hloupé.

            2. No já nevím , ale jak kdo. My jsme mívali ve špajzu štanglu uheráku furt. kdo měl hlad, kousek uřízl, chleba k tomu a nebylo co řešit. Melta na kamnech bývala taky furt. A vlastně je dodnes s pauzou v devadesátkách. K tou tropickému- citrusy nee, jen citrony, vůbec cizokrajné ovoce taky ne. Onehdy jsem koupila tu Lídlovou bedýnku za 25 a byly tam různé a chuťově takové mazlaviny .. bez chuti. Fujtajbl.

              1. Emo, máte pravdu – jak kdo. Naše rodina patřila ke střední třídě, takže jsem nouzi nepocítila. Ale dodnes se mi vybaví poznámka mé maminky: „Ty si myslíš, že se všichni mají jako my. Zapomeň na to. Například rodina xxx – jim musí stačit jedno balení roztíratelného sýra a chleba k večeři pro celou rodinu.“ Podotýkám, že se jednalo o 4-člennou rodinu. Informaci měla maminka od paní xxx, když se bavily po SRPŠ.

                A kde jste běžně sehnali štangli uheráku? Co si pamatuju, ne, že by si naše rodina štangli uheráku nemohla dovolit, ale uherák byl k dostání jen občas.

                1. Možnosti byly – buď ve kšeftě, nebo v Blavě a nebyli-li tam tak se jelo do Pešti – tak byl určitě. Holt se neodpočívalo, ale cestovalo za hranice všedních dnů. :–)
                  Na vánoční husu se jezdilo do Blavy na trhovisko, bývávali tam novozámečtí s nádherně vykrmeným ….

                2. Petro, přesně tak. Uherák byl luxusní salám, chlebíčky s uherákem jen na Silvestra , nebo při různých oslavách. Lidi už na to zapomněli.
                  Asi zas takový blahobyt nebyl, když v bufetu Koruna byl k dostání oběd bez masa, jen knedlíky s omáčkou.
                  A penzisti tam čekali na opuštěný zbytek párku s rohlíkem. Někdo si šel ještě pro pivo a párek byl fuč.
                  😀

                  1. Má to zase tu mou skobu. On ten uherák byl sice dražší, ale kvalitní, takže stačil kousek a s chlebem stačil. Ty měkké salámy včetně šunky se rychle kazí a nevydrží nic moc. Včil taky proto, žekdoví jak je to staré už když to koupíte. Já jsem byla v\čena měkké či šunku nikdy. Všechny tyhlety míchanice , nevím nevím. Ale když jsem si koupila šunkáč či šunku odpoledne na ráno , bylo téměř vždycky ráno zelené, zavánějící a k vyhození. Dtto, chleba.. Tím povolením přidávat starý chleba do nového jej zničili. Plesnivé fleky tam máte už druhý den. Máčené , paardon umyté brambory taky nic nevydrží. A pak se diví, že se vyhazuje… UFF

        3. Helanov napsal:
          15 února, 2023 (16:40)

          Možná je to tím, že dříve chodili denně na čerstvé pečivo.

          Dnes jezdí jednou měsíčně, protože starého pečiva se tak moc nesní.

          Vy možná nebudete potřebovat ani síťovku.

          Poukázky na jídlo a ošacení vám vejdou do peněženky.

          V peněžence bude místo, když bude digi měna.

          Přeji hezký den.

        4. Bože, dneska argumentujete primitivně, tupě a naprosto odpudivě.
          Ty vaše „pravdy“ jsou jen dlouhodobě vypouštěné fejky o přeplněných košících důchodců v supermarketech.
          Vy vůbec neřešíte frekvenci nákupů, protože prostě víte! Svatá prostoto. Oni ti důchodci!
          Podle vás je relevantní, že já z marketu „sotva táhnu“ do auta dvě plné lodny. Že to beru na týden pro pětičlennou rodinu není argument, protože vy víte, že jsem ten nenažraný důchodce, co kdysi vystačil se síťovkou a dnes ho sotva táhnu.

          Vaše názory v této věci jsou zcela mimo mísu a mimochodem je to dost odpudivý hnus.

          To jsem se zase jednou pořádně n….l !

          1. Promiňte, vidím , co vidím.
            Penzista, který imrvére pláče na nízkým důchodem vyhazuje značné množství potravin.
            Koupí si čtvrtku chleba, ikrojí si Krajíček a zbytek jde sousedce pro slepice.
            Čtvrt kila šunky jde také pryč, byla tak zelená, že si ji sousedka netroufla dát ani psovi.
            Mně se to nestane, co koupím, to spotřebuji.
            Souseda chápu, vyrůstal mezi Indočechy a kikánská zvyklost je jíst jenom čerstvě jídlo. Co se nedojí, to se vyhodí. Považují to za známku blahobytu a litují gádžy, že žerou i ohřívané jídlo.
            😀

            1. Asi tak: je pozitivní, že máte přehled o sousedově popelnici. Problém je, že z toho vyvozujete paušální závěry.
              Mne třeba nakrkne i další vámi citovaná pravda o vyhazování jídla.
              Nějací výzkumníci prý spočítali, že každý Čech bez rozdílu věku vyhodí do popelnice ročně snad 35 kg potravin. Toto třeba osobně považuji za další fejk, který má lidi na něco připravit (plýtváme, proto není dostatek). Ale budiž.

              Naivně jsem si myslel, že pokud zahodím něco, co jsem si koupil a zaplatil, do popelnice, kterou si platím, je to jen čistě má věc (a svoboda).

              Prostě, dnes se neshodneme a vaše argumenty mne hodně … jak to říct … nesedí.

              1. O žádné popelnici přehled nemám. Soused ty tašky plné čtvrtek chleba dává sousedce za dveře , ona je zřejmě někomu odveze pro slepice. Když jdu okolo, tak to vidím. A když ho potom slyším, jak pláče nad nízkým důchodem , tak si myslím svoje.
                Já jsem v pohodě a vyjdu dobře.

                  1. Co asi můžu dělat? Jsem v penzi, děti a vnoučata žijí mimo Prahu.
                    Pracovat nemohu, tělesná kondice mi to už neumožňuje. Nemám televizi a tak se bavím četbou, luštěním sudoku a tady.

              2. To Jethro:
                Ano, račte si posloužit. Nikdo vám to nemůže zakázat.
                Kdyby se náhodou stalo, že zchudnete, i to se může stát, budete na tu dobu, kdy jste plýtval vzpomínat s nepochopením. Nouze naučila Dalibora housti a vás naučí se chovat ekonomicky. Nebo umřete hlady. Ani to vám nikdo nezakazuje.

                1. Tak toto moudro jsem nepochopil. Jen pro pořádek: já jídlo nevyhazuji, za poslední rok jsem vyhodil necelou půlku bochníku kvalitního chleba z marketu, který, příroda ví proč, zezelenal druhý den po koupi.
                  Ano, mám svobodu a kupuji pečivo jinde. A nevyhazuju. Také žiju z důchodu, ale i z toho, co jsem si za celý život uložil do rezerv různého typu. Ujišťuji vás, že ani z toho důchodu nespadnu do kategorie „umře hlady“.
                  To ale nemění nic na tom, že „případová studie“ vyhazování čtvrtek chleba do popelnice, vlastně do tašky pro domácí zvířátka sousedky s výsledkem, že důchodci jsou rozežraní a na nákupy jim nestačí síťovka, to je prostě … chucpe.
                  Tak mne napadlo, jestli si ten inkriminovaný soused nekupuje ten chleba z důvodů sympatií k sousedce s domácími zvířátky 🙂 . Ale to už jsem v říši dohadů.

      2. Josef původní napsal:15 února, 2023 (15:51)

        To se nám to vybarvuje.

        Jeden Lidovec řekne, že Vláda seškrtá valorizaci důchodů o tisícovku, ale máme koordinátorku.

        Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/jednani-vlady-duchody-jurecka-koordinator-pro-adaptaci-uprchliku-z-ukrajiny-laurencikova.A230215_051237_domaci_kop

        Další doporučuje – Maximálně využívat slevové akce, jednoduché doporučení. (…) Zákazník by byl sám proti sobě, kdyby toho nevyužil.

        Máme důkazy, jak obchodníci zacházejí s maržemi na potravinách, řekl ministr
        MARIE BASTLOVÁ

        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/audio-podcast-ptam-se-ja-ceny-potravin-stale-rostou-kdo-je-podle-ministra-zemedelstvi-tlaci-nahoru-225763#dop_ab_variant=737610&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box&utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu

Napsat komentář: Sibyla Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *