26 dubna, 2024

Ukrajinské vyhlídky

Nemyslel jsem si, že bych se někdy mohl shodnout na čemkoliv s ukrajinským propagandistou Arestovičem. Ale po třech měsících jeho zbožných přání se to nakonec stalo. Zajisté jste zaznamenali jeho „výhružku“, že když Západ nedodá Ukrajině zbraně, aby se konečně ubránila ruské agresi, tak se bude muset Ukrajina s Ruskem spojit a bojovat proti Evropě… Moc pěkný projev měl chlapec… sice to tak nemyslel, ale měl v podstatě pravdu.

Já se od začátku zamýšlím, jak chce Putin dosáhnout nějakého smysluplného konce války. Už před několika lety jsem psal, že Rusko chce mít Ukrajinu přátelskou a nebo zničenou. Podle mě to pořád platí. K tomu je třeba říci, že Putin ukončil válku v Čečensku, dokázal vymanévrovat situaci v Sýrii i na Náhorním Karabachu, takže on to umí. Umí zahrnout i velmi různorodé zájmy do jednolité úvahy a podle ní uspořádat budoucnost.

Já v tomto ohledu souhlasím s naším Targusem – že celá ta válka na Ukrajině je především lekce, aby si každý Ukrajinec ještě za padesát let cvrknul do gatí, kdykoliv se řekne Rusko. Podle mě je současná podoba války vlastně strašně přímočará – je to takový ukrajinský Verdun. Ukrajinci si podobně jako Francouzi vybudovali proti separatistickým republikám svojí opevněnou oblast donbasskou. Stovky a tisíce pevnůstek opřené o Mariupol na jihu a Severodoněck na severu. Území má značnou hloubku a končí za Kramatorskem. Oblast kvůli osmi letům bojů opustilo hodně civilistů už dávno, další velká část byla evakuována teď. A stejně jako Francie, Ukrajina si z politických důvodů nemůže dovolit tuto opevněnou oblast opustit, protože to by byla porážka. A tak jsou metodicky zasypáváni granáty a raketami, jsou nuceni tam posílat další kluky, kterým to tam utrhne ruce, nohy a hlavy.

Rusové postupují zvolna z vojenských důvodů – nakonec celou tu oblast obklíčit a uzavřít tam co nejvíc ukrajinských sil. Už delší dobu sleduju, že jakmile Rusko někde prolomí frontu, tak nevrhne do průlomu žádnou velkou sílu, Využije ho, ale nikdy ne tak, aby se Ukrajinci dali na ústup. Vždycky jim nechají naději, že když zaberou, tak Rusy odrazí. Prostě sledujeme velký ruský masomlýnek do kterého jsou Ukrajinci nuceni dodávat další a další životy.

Všichni sledujeme ruskou i ukrajinskou propagandu a víme, že se množí zprávy o rozporech mezi ukrajinským generálním štábem a Zelenským. Zelenský má ale podle mě pravdu – pokud by Ukrajinci ustoupili z té opevněné oblasti a zformovali nějakou novou improvizovanou obranu, tak jsou definitivně v háji. Jejich naděje od začátku byla v tom, že se ruská ekonomika po sankcích zhroutí a že spojenci dodají zázračné zbraně. Ani jedno se nenaplnilo. Už jim zbývá jen ten beton, co tam osm let lili do bunkrů a čekání, až přijde Wenck.

Zbytek je ruská lekce. Zařídit Ukrajincům co největší a nejděsivější ztráty. Zařídit, aby se každá ukrajinská rodina starala o svého mrzáka a namalovala si křížek nad dveře za nějakého padlého. Zároveň se Ukrajinci svým přísunem potravy pro děla starají, aby toho zničeného zase nebylo tak moc. Válka se reálně vede na třech procentech území.

Já nevím, jak velkou část Ukrajiny hodlají Rusové obsadit. Jestli po Donbasu půjdou na Oděsu, Záporoží a Dněpropetrovsk. Podle mě bude na řadě Oděsa, protože definitivní odříznutí Ukrajiny od Černého moře je větší hospodářská ztráta než deset zničených Azovstálů. Nedovedu si ale představit, že by Rusové počítali s okupací celé Ukrajiny. To by stálo šílené prachy a víc ruských životů než celá tato válka.

Stále více se přikláním k názoru, že Rus prostě jednoho dne oznámí, že končí. Že těch nácků zabil už dost, že zničil dost velkou část vojenského potenciálu. Že opevňuje dosaženou hranici a pokud na ně někdo bude střílet, oni budou střílet zpátky. A bude to.

A Ukrajina si pak bude muset poradit s následky. Pak teprve někdo spočítá, jak moc drahá ta válka byla a jak velkou sekeru zatnuli do futer bratrů Američanů a bratrů Němců. Bude to naprosto nepředstavitelné číslo. Ukrajina bude bez Donbasu, bez přístupu ke světovým mořím, plná invalidů, s rozvráceným hospodářstvím a nadějí na Marschallův plán z Evropy, který bude fungovat asi tak stejně dobře, jako záchrana řeckých bank.

Má Ukrajina jinou možnost, než se fakt přidat k Rusku? To je totiž jediný způsob, jak nemuset platit ty stamiliardy dluhů. Přejít na opačnou stranu, stát se místo amerického mopslíka ruským beranidlem do Evropy. Nebo si někdo dovedete představit, že by naši anglosasští demokrati Ukrajině celý dluh sakumprásk odpustili? Ne, ne, Arestovič má pravdu – Ukrajina se spojí s Ruskem proti Evropě. Dokonce by největší fór mohl být, že Zelenský zůstane prezidentem a stane se největším Putinovým přítelem. Dnešní doba je tak absurdní, že si to vlastně dovedu představit.

Rusko touto válkou dodává Ukrajině všechno naráz. Lekci, zkázu i východisko.

Nakonec bude mít Putin všechno – bude mít Ukrajinu přátelskou i zničenou. Bude mít Ukrajinu, která bude Evropu považovat za bandu podrazáků, kteří ji nejprve ponoukali a pak zradili.

Na závěr mám jedu otázku do diskuse – co myslíte, popraví Rusové ty odsouzené žoldnéře?

234 thoughts on “Ukrajinské vyhlídky

  1. Mohu napsat, že si myslím, že je to celé jinak?

    1) Hlavní lekci nemají dostat Ukrajinci, ale celý Západ. Rusko tím chce sdělit světu, že každý malý národ / stát, který ze sebe bude – podobně jako Ukrajina – dělat pitomce pro USA nebo západní nadnárodní korporace – skončí velice špatně.

    2) Rusko ukazuje celému světu, že Západ nikoho nepodrží, jen zneužije. Že na Západ se nelze spoléhat. Západní taktika je vysát smetanu, uvést vše do chaosu a bídy – a ničeho jiného se při spoléhání na Západ nedočkáte. Ta lekce musí nějakou dobu trvat, aby si ji uvědomili i ti s dlouhým vedením. (Tuto lekci brzy velice drsně dostane i Česká republika.)

    3) Rusko rozhodně nechce mrzáky v každé ukrajinské rodině. Rusko chce mít dobré vztahy na těch částech Ukrajiny, které bude ovládat od této chvíli až možná do konce světa. Západ i Zelenskij i západní Ukrajinci to vědí, a proto chtějí ty mrtvoly a mrzáky v každé ukrajinské rodině vyrobit, proto ti civilisté – aby zaseli nenávist k Rusku ve východní Ukrajině. Proti tomu je 8 let občanské války a vyhlazování východu Ukrajiny západními Ukrajinci.

    4) Cílem je denacifikovat území Ukrajiny a okolí Ruska. Západ nikdy neprovedl skutečné potrestání hitlerovských nacistů a jejich odstranění. Namísto toho je ochránil, držel nad nimi ochrannou ruku. Hitlerovští nacisté a jejich žáci a stoupenci nám teď řídí polovinu EU a NATO, a samozřejmě jsou i na Ukrajině. A víceméně ideologie zděděná z hitlerovského nacismu nám teď řídí celý Západ. Proto je také současný Západ psychopatický – LGBTQ, ekoterorismus, neustálé války a chaos, nekompetentní řízení, vše řídí zisk nadnárodních korporací a elit, samé sociální experimenty, Goeebelsovština v západních médiích, nebo celosvětová vakcinace nevyzkoušenou vakcínou ála doktor Mengele, atd.

    Např. Adolf Heusinger – nejdříve vysoce postavený Hitlerovec, pak vysoké postavení v NATO.

    5) Rusko-ukrajinský konflikt nikdy neskončí. Pomalu se překlopí v železnou oponu, kdy si USA bude jako protektor okupovat své kolonizované území – Evropu, Japonsko, jižní Koreu, atd. Podobný boj, ovšem daleko od nás se vede ve střední a jižní Americe, kde USA vyrábí další kopie Ukrajin ve snaze je potopit a zotročit.

    6) Víte o tom, že právě nedávno Izrael vybombardoval Damašské letiště? Budeme dělat sankce proti izraelské agresi? A to nemluvím o bombardování Jemenu a Íránu, Saudskou Arábií, respektive USA. Uděláme celoevropské sankce proti USA a jejich agresi? Je to celé pokrytectví a dvojí metr.

    1. Pane Ponkráci. Tady jsem si utvrdil to, co jsem podvědomě tušil delší dobu.
      Lidi obecně mají podvědomou potřebu věřit tomu, co by rádi chtěli slyšet, nebo chtějí, aby se stalo. Je to tak v případě posmrtného života, i událostí, které nejsou jasné jaké budou.
      Je to i případ Vašeho příspěvku. Povídám si kéž by se nakonec udělal nějaký ten nový a lepší začátek.

      1. Pane Folďasi,

        teď jsem si utvrdil to, co jsem podvědomě tušil už delší dobu. Lidi obecně mají podvědomou potřebu věřit tomu, co by rádi chtěli slyšet, nebo chtějí, aby se stalo. Je to i případ Vašeho příspěvku.

        1. Miroslav Ponkrac: pokrytectví světu vládne. Jen co se týká Sýrie je vlastně pořád ve válečném stavu s Izraelem. Mírová smlouva nebyla podepsána od roku 1973. To je jako Jižní Korea a KLDR kde občas přestřelka příměří naruší a Mírová smlouva stále není.

          1. Mírová smlouva nemůže být ani podepsána. Je tu anexe syrských Golanských výšin Izraelem. Dokonce proti mezinárodnímu právu.

            V Asii je to tak, že když se někdo chová jako nemorální psychopat (Japonsko), tak mu nakonec nezbude nic jiného, než hlásat spojenectví s USA / Západem. Japonsko si užilo ve 2. světové válce, a genocidovalo Koreu a Čínu způsobem, že toho nebyli schopni ani esesáci. To mají podobné s Ukrajinou a možná Balkánem. Od té doby mají Japonci velký zvuk, a Korea ani Čína je nemusejí. Takže jim nezbývá než předstírat velké spojenectví s USA.

            Korea je pohrobkem toho chování Japonska. To, co předvádí nějaký ten Kim, to byla tehdy nutnost, pokud se nechtěli nechat vyhladit Japonci. A USA samozřejmě do toho přiživovalo své zájmy proti Rusku, takže vznikla Severní a Jižní Korea. A teď už se těžko, po desetiletích hledá nějaký východ z toho.

            Kolem Ukrajiny zuří několik válek, drsnějších než cokoli na Ukrajině. Ale pozornost určují média, neziskovky – a samozřejmě zájmy USA v našem prostoru. Zájmem USA je vytvořit železnou oponu, kde není ani zmínka o Rusku, snad kromě hysterické a fanatické nenávisti. A tak se tak děje. Média nechtějí vytvořit nenávist k Izraeli, Saudské Arábii, USA, a dalším agresivním státům, které teď shazují bomby na jiné státy. Nejspíše shazují bomby humanitární a květinové, dokonce možná i ekologické s nízkou uhlíkovou stopou. Takže to médiím nevadí.

            1. Miroslav Ponkrac: Byla doba, kdy by možná Izrael Golany vrátil výměnou za mír jako vrátil Sinaj Egyptu po Jomkippurske válce. Asadove odmítali. Dnes už je na Golanech plno osadníků a Izraeli se nic vracet nechce. Hory se hodí pro obranu Izraele, ale kvůli tomu nemuseli vyhlašovat anexi, kterou uznal Trump. Teď se můžou všichni ostatní odvolat na Kosovo a Golany, že jde změnit hranice. Nejen Rusko.

    2. Souhlas s body 1-4. Válka dle mého rozhodně není prioritou týmu VVP. Před ní je změna nastavení světové politiky(to jsou Vaše body 1-2), nastavení obchodních vztahů mimo dolarovou sféru, vypořádání se s domácí pátou kolonou, přesměrování hlavního směru ruského zahraničního obchodu z Evropy na Asii a celou dobu musí udržet SVO v pomalém vítězném pohybu.
      K bodu 5. Železná opona ano, otázkou kde bude. Vzhledem k tomu, jak USA a GB rozfoukávají konflikty ve všech státech nejen na ruské, ale i čínské hranici se konflikt může rozrůst.
      K bodu 6. Co je dovoleno bohovi, není dovoleno v… Nejenže nikdo na Západě neprotestuje, ale veškeré informační kanály drží bobříka mlčení.

      1. Ad 5) Konflikty a železná opona se vzájemně nevylučují.

        Hlavním cílem Ruska a 80 % světa, který odmítl protiruské sankce je; že už nechtějí na sebe nechat shazovat západní humanitární bomby; ani se nechat vysávat finančně, majetkově, surovinově ve prospěch Západu. Nikdy jim za to Západ nic nedal, kromě chaosu a bídy. Zkráceně: Nechtějí už být hračkou v drápech Západu / USA / NATO.

        Kde bude železná opona je přeci jasné. Stačí se podívat, kdo podporuje protiruské sankce. Je to téměř celá Evropa. Plus Japonsko, jižní Korea. Kde bude opona ve střední a jižní Americe se hraje stejně krvavě, ne-li krvavější v těchto zemích, ale zde mají Češi sladkou nevědomost. Žádné zprávy se jim nedostávají, navíc tam ti agenti nemluvějí anglicky, což je pro novináře konečná.

        Výsledek je daný v zásadě předem.

        a) Na přání USA vzniká izolovaný svět v Evropě a USA, který bude hystericky odříznut od zbytku světa. Vlastně se opakuje bolševická strategie, jen v horším vydání. Znárodňování a kolektivizace všech nehodných firem, majetku. Konec svobody slova. Zničení soch nepřátelské ideologie. A vše bude určovat politbyro v Langley.

        b) Zbytek světa se snaží osvobodit od USA. Nemají zájem jim sloužit jako otroci.

        Ukrajina není nic jiného než jeden z hlavním střetů mezi a) a b).

        1. Stále je tu šance, že bývalé socialistické státy ze stanou nárazníkovým pásmem a budou si moci koupit suroviny z Ruska.

          1. Vy jásáte nad tím, že se stanete nárazníkovým pásmem? Opravdu jásáte?

            Nárazníkové státy všechno zlé odnesou. Jakýkoli problém velmocí či vzdálenějších států se vybije na nárazníkových.

            Podívejte se na Ukrajinu – typický nárazníkový stát. Její osud, její mizérie, její občanské války, její psychopatismus, chudoba, bída, její osud – to z 99,99 % vyplývá z toho, že je to nárazníkový stát. Chytřejší mohou porovnat osud Ukrajiny v době, kdy byla začleněna do Kyjevské Rusi nebo Sovětského svazu, a její osud dnes, kdy je čistě nárazníkovým státem.

            Ono těch 180 tisíc ukrajinských vojáků nestálo na Donbase v polovině února 2022 (tedy v době, kdy o žádném vpádu Ruska na Ukrajinu nebylo ani vidu ani slechu) připravených zholokaustovat astronomický počet svých spoluobčanů – jen tak z ničeho nic.

            Osudy nárazníkových států jsou smutné, pohnuté, tragické. Brečet by se nad nimi chtělo. Nic, o co by se dalo opravdu stát.

            1. Ale vždyť my (společně s Poláky, Slováky a Maďary) nárazníkovým státem jsme. Jen na rozdíl od Ukrajiny (nárazníkový stát Ruska) jsme nárazníkem Německa a Francie. NATO by začalo reagovat, až by se ruské tanky blížily k Odře. Do té doby by nám spojenci vyjadřovali podporu a dodávali by vybavení (jako dneska Ukrajině). Na Odře by se Rusové zastavili a my bychom zjistili, že se mezitím jednalo za našimi zády (však to z historie známe).

          2. Já si myslím pánové, že ve svých úvahách vycházíte z neměnnosti postavení USD. Se vším souhlasím, jen si myslím, že konec bude jiný.
            Domnívám se, že dost států v Evropě je „přítelem“ USA z donucení. A měl bych otázku – se nastane s „přátelstvím“, když se USA ekonomicky zhroutí. Zůstane zachováno?? … a čím ho budou vynucovat?? Pokud USA a Čína nechají hegemonii USD, tak veškeré snažení je k ničemu, protože za pár let by to začalo znova.
            Před lety slovo dedolarizace vyvolávalo hysterický smích všech odborníků – USD je tady s námi nafurt, postavení je neotřesitelné. A já říkám, že dedolarizace je dnes už jistota a na řadě je otázka zhroucení USA. Pravděpodobně jediné co brání zaříznout dolar extra rychle je stav USD u Číňanů, ale i tady si stále myslím, že jednoho dne prostě zbytek odepíšou jako cenu za porážku hegemonie USA.

            1. Nebudu se teď vyjadřovat k tomu, že dedolarizace není všelék a nenastane po něm ani ráj na zemi ani zničení USA.

              Nicméně vazby jsou takové, že:

              1) Když bude ouvej USA, tak vyrabuje Evropu – a ekonomicky vysaje pro sebe, co potřebuje a chce.

              2) Když bude Německu nebo Francii ouvej, tak ekonomicky vysají střed, východ a jih Evropy – a vezmou si co potřebují a chtějí. (Připomínám například idiocii typu krmení Německu českou elektřinou před lipskou burzu, nebo odebíráním ruského plynu oklikou přes Německo, stejně jako posílání astornomických peněz různých vodařských koncernům do zahraničí za českou vodu či mobilní volání, atd.)

              Jinak řečeno, i kdyby nakrásně se nějaká dedolarizace povedla (až naprší a uschne!). A kdyby to výrazně oslabilo USA (ha ha ha!). Tak oni vyplundrují nás, tedy Českou republiku, a tady se bude umírat hlady.

              1. No, ještě vždycky může vybouchnut Yellowstone, metan, meteorit atd.

                A taky bych brala vážně toho úchylného Gatese, který už nás připravuje na ten skutečně smrtící vir.

      2. Ponkrác

        Bod 5.
        Už jsem, ještě na Kydech psal, že to mezi Ruskem a UA může skončit tak, jako mezi Izraelem a Palestinou, tedy válečná hranice s neustálým občasným ostřelováním a raketovými útoky. Ostatně, ono to tu 8 let bylo! Civilní cíle v DLR A LLR, Ukři ze svých pozic, neustále ostřelovali.

        Jestli tomu tak bude, teď vůbec nezáleží na Rusku. Záleží to na Západu. Tedy hlavně na USA. Na jejich podpoře a navádění UA věrchušky. Protože jakákoliv ruská obrana, reakce, bude na Západě vydávána za nevyprovokovaný útok. K provokacím Ukrů bude západní tisk mlčet, stejně jako k vraždění děti na Donbasu…
        Pokud nebude v agresivním chování UA podporovat Západ, nebudou to dělat.
        Pokud bude mít ukrajinský mopslík za zády US dogu, bude štěkat a provokovat.

        A že vznikne nová železná opona. Mezi Západem a „zbytkem“ světa. Kde USA budou ten dominantní člen a budou žít z vysávání dnešní EU a případně dalších zemí, které se nevymaní z jejich vlivu.

        PS:
        Tento blok bude muset, kvůli surovinám, zřejmě dobýt (instalovat přátelský režim) v některých rozvojových zemích, bohatých na suroviny. USA budou držet pod palcem Latinskou Ameriku.Snad kromě Brazílie a možná pár dalších, obtížně obsaditelných, zemí.
        Stejně bude, jako celek, oproti konkurenci, upadat. Nejvíce dnešní EU, nesvéprávný přívěsek USA, které nás budou „bránit“ před Ruskem. Čili před konkurencí trhu z ostatních zemí. Samozřejmě nezjištně 😉

        1. A teď jste trefil hřebíček na hlavičku.

          Rusové míří k cíli, který by eliminoval nekonečnou válku ze strany Ukrajinců nebo Západu. Tedy vyloučil scénář Izrael – Ukrajina. Jakmile vymyslíte takový výsledek na Ukrajině a v rozložení sil a zabraných městech, máte jasně dané, kam Rusové míří.

          Opomněl jste, že to neustálé ostřelování hranic má Rusko za sebou minimálně 10 let nejen z Ukrajiny. A už ho to nebaví. Proto se rozhodlo udělat rázný konec jestřábům ze Západu.

  2. Ahoj Vidláku, ja si myslím a je to čisto len môj názor, pričom nie som vojenský stratég ani nič podobné, že RF zaberie celú Ukrajinu. Na čo by im bola len časť? Takže na rade je Charkov a potom Odesa. Ďalej si myslím, že Ukrajinci sa budú držať do poslednej chvíle a nebudú sa chcieť vzdať na čo potiahne RF na Kyjev. Predpokladám, že sa k nim pridajú aj Bielorusi (už to pravdepodobne nacvičujú a myslím, že aj Lukašenko mal nejaké také vyjadrenia) a spolu to celé zaberú (Tuším Lavrov sa vyjadril, že nedovolia Ukrajinu roztrhať medzi PL a iných). Ide im o to vyhladiť čo najväčšiu časť odporcov v radoch vojakov a prívržencov ukro režimu a naopak zvyšovať počet prívržencov v časti, ktorá berie pozitívne propagandistické videa RF, ako je na oslobodených územiach dobre. Proste, že za Rusa bolo dobre a nech si tu teda vládne. Medom a bičom. Ale rozhodne Rus neskončí, dokiaľ nedorobí svoju prácu (vyhlasujú to skoro všetci predstavitelia RF). Prečo by Putin obetoval tak veľa, aby odrezal Ukrajinu on mora a tak ju nechal zbankrotovať? Otázka je či sa Kyjevský režim vzdá a urýchli celé predanie Ukrajiny alebo to RF bude musieť zabrať veľmi pomaly celé. Zaujímavá otázka bude ako na to zareaguje západ, keď si uvedomí, že Rus to vyhraje a že západ je vlastne v prde…a že v konflikte stratila EU väčšinu zbraní a vlastne väčšinu všetkého a nie je sa schopný ďalej nejako extra brániť. Druhá vec, čo som Vám hovoril v predošlom príspevku je, že si myslím, že na Ukrajine nezastavia. Dobre si uvedomujú, že EU (hlavne východná EU) väčšinu svojich zbraní stratila v zástupnej vojne a RF to stálo nemálo životov, tak si to proste vychutnajú a pôjdu ďalej. Prečo by inak Lavrov spomínal pred inváziou a dával západu nesplniteľnú podmienku a navrátení NATO do roku 1997, keď sám povedal, že si myslí, že to nesplnia. Ale splnia, budú k tomu postupne dotlačení ekonomicky a vojensky. Proste si vytvoria staré dobré nárazníkové pásmo (ktoré ako jediné stojí za to čo spravili a má pre nich zmysel) ako voľakedy aj s ČSR. Prečo začali pred 10 rokmi tak zbrojiť, prečo idú na pol plynu? Myslím, že je si treba všímať prejavy vrcholných predstaviteľov RF, BY, CN, a potom EU a USA, aj keď oni asi ešte netušia čo ich čaká. Aj včera ku dňu RF vydali obrázok s prilbami porazených a prázdnym rámčekom. Prečo asi? No ale dúfam, že sa mýlim.

    1. K tomu medu:
      Pravidelně sleduji videa z Melitopolu, Chersonu, Berďansku, Mariupolu od obyčejných lidí.
      Rozmlácený Mariupol má uklizené silnice, na kterých se pohybuje i dost aut, jezdí MHD, alespoň pár linek, část města už má vodu, elektřinu už natahují do předměstí. Teď se odminovávají pláže. Rozvoz humanitárky vázne na předměstích, jinak je otevřeno obrovské humanitární centrum v bývalém obchodním centru METRO, kam zajíždí MHD. Začalo navážení stavebního materiálu.
      Berďansku a Mariupolu už je otevřen přístav pro obchodní lodě. Fungují trhy, některé obchody a služby. Obchoduje se v hřivnách i rublech, kurz se ustálil na 1,8 rublu/1 hřivna. Začala fungovat mobilní síť.
      Zatím žádná videa ze znovuotevření průmyslových závodů.
      Co jim RF nabídla:
      – odpuštění veškerých dluhů fyzických osob bankám, kreditním firmám
      – odpuštění dluhů za nájmy, elektřinu a vodu
      – nové nájmy, platby za elektřinu a vodu jsou stanoveny na stejné úrovni jako v Rusku, dle vyjádření 1,5x
      až 2x levnější něž byly
      – vyplácení důchodů a sociální dávek a přídavků na děti dle ruských standardů, vyšší než byly – prý u některých penzí je to až 4x více
      – zdravotní péči dle ruských standardů, opět vyjádření skoro zadarmo
      – benzín a nafta za ceny jako v RF => rozjaření řidiči, na začátku hýkali blahem
      – zemědělci mají možnost nákupu osiva, hnojiv v Rusku i na úvěr
      – vývoz zemědělské produkce do Ruska bez omezení

      1. Dík za informace – několik videí, točených nikoli profesionálním propagandistou, ale holkou kolem dvaceti let – malou kamerkou nebo mobilem jsem viděl také.
        Závěr ?
        Všechno je dost jinak, než jsem si představoval.
        Hlavně viditelné účinky použitých zbraní, filmované zblízka, z ulice, nikoliv z dronů.
        Doporučuji zastavovat si videa, prohlížet si míru poškození a pouvažovat, proč Rusové stříleli tam, kam stříleli.
        —————–
        Jinak:
        Rozsah civilních ztrát mezi muži musí být hodně velký:
        Protože rychloodvedence , navlečeného do uniformy a poslaného vzápětí bez výcviku do masomlýnku nelze považovat za vojáka, je to prostě převlečený civil.

        A poslat takovéto narychlo na zeleno přetřené civily „bojovat“ s ručními zbraněmi proti minometům, dělům a raketometům s dostřelem desítek kilometrů lze kvalifikovat někde mezi masovým zabitím a masovou vraždou (uvědomělým sebevrahům se omlouvám). Jejich šance se limitně blíží nule (snad s výjimkou partyzánských a diverzních akcí při maximálním přídělu štěstí).

        Jejich jediným úkolem je přinutit Rusy vyplýtvat nepřiměřené množství střeliva a stát se mrtvými hrdiny. Střelivo je drahé, ukrajinští kluci jsou zadarmo, snad jen pár hřiven za hrobníky a ražbu posmrtných vyznamenání.

        Nedokážu ale fandit ruskému politickému vedení.
        Stále ještě považuji napadení (celé) Ukrajiny za morálně nezdůvodnitelné, strategicky kontraproduktivní, prospěšné v delší perspektivě snad jen americkému hlubokému státu a snad Číně.

        Ale uznávám, že se můžu mýlit.
        Že se jednalo z ruského hlediska o volbu menšího zla a že by jinak bylo s Ruskem naloženo jako s Libyí, Iránem či Vietnamem neblahé paměti.

        O ukrajinském vedení se nevyjadřuji, občas mi připadá, že si špatně překládají z angličtiny příkazy svých nadřízených. Nebo že fasují příliš vysoké příděly kokainu a vymykají se pak i vlastní sebekontrole.
        —————–
        Ať už tahle válka skončí ( či neskončí ) jakkoli, jednoznačným poraženým se staneme především my.

        1. Ano, souhlasím, jednoznačnými poraženými bude my, EU. A v rámci EU to bude ČR, protože tady na rozdíl od Balkánu a Pobaltí jsou ještě peníze, co lze nějak vytáhnout na podporu životní úrovně západní Evropy. Na rozdíl od Maďarska tu není Orbán, který by se staral, a na rozdíl od Polska tu není armáda, která je schopná bojovat.

  3. asi poněkud zbytečně zvědavá ale mám dotaz na Vidláka – co dělá zachráněný bratranec. Pobírá dávky či se zapojil do výrobního procesu? Povíte? Není-li to tajemství.
    To jen podle vývoje jinde mne to napadlo – já vím bába zvědavá

    1. Zachráněný Ukrajinec i jeho tchán zatím stále dělají pro původní podnik, neb oba jsou ajťáci. Dělají pro jakousi softvérovou korporaci, která má pobočku na Ukrajině, ale jejich šéfem je Ind. Teď mají ještě nějaké dluhy za výkupné a bydlí v náhradním ubytování a vychází jim to do září. Oni pořád ještě doufají, že pak bude po válce a budou se moci vrátit do svého milovaného Záporoží (ať už tam bude vládnout kdokoliv). Pokud po válce nebude, nebo nebude možný návrat, tak budou řešit nějaké dlouhodobé povolení k pobytu a usazení v ČR. Práci mají a zatím to nevypadá, že by o ni měli přijít.

      1. Píšete: „Oni pořád doufají, že se vrátí do Záporoží, ať tam bude vládnout kdokoliv.“ Asi se zeptám hloupě, ale pokud by jejich domov zůstal Zelenského Ukrajině, nemohlo by hrozit, že by na mladého navrátivšího se migranta vyšťourali, proč vlastně nezachraňoval matičku Ukrajinu banderovskou ? Na jeho místě bych měl velký strach. Že by někdo měl snahu se pomstít…

        1. Po válkách většinou následuje amnestie… ale kdyby se tak nestalo, zřejmě zůstanou tady. Člověk mění kořeny zvolna… obzvlášť člověk, který utíká narychlo.
          Teď se jim uklidnila situace. Jsou všichni pohromadě, platy ještě chodí na účet, mají kde bydlet za cenu, která je pro ně přijatelná a mají peníze na jídlo. A výhled, že se do konce léta zbaví dluhů za propustku. Dál zatím nepřemýšlejí, doufají v konec války a narovnání vztahů. Pokud mají zůstat v ČR, musejí nejprve tu naději v návrat ztratit.

          1. Po občanských válkách bývá amnestie celkem k ničemu. Je potřeba totiž vyhnat ďábla z myšlení lidí. A to je na hranici nemožnosti. Proto je Ukrajina – ta surovinově i zemědělsky bohatá země – v té zadeli, jaké je.

            A ten ďábel, který velí Ukrajincům vytetoval si na záda či ruku slepici s větrníkem jaká visela nad Třetí říší, a jít genocidovat spoluobčany – ten nezmizí. Je navíc podporován Západem.

            1. Zčásti souhlasím, jen bych se zeptal: Jaké odhadujete procento těch obyvatel Ukrajiny, s vytetovanou slepicí s větrníkem, toužících genocidovat spoluobčany, ve srovnání s procentem spoluobčanů, toužících negenocidovat spoluobčany a docela normálně žít?

              Pochopitelně – počet těch ukrajinců, kteří přišli ve válce o dům, syna, rodinu či oboje a tudíž se domnívají, že mrtvý rus-dobrý Rus bude nejspíš srovnatelný s počty Rusů, kteří se domnívají že mrtvý Ukrajinec – dobrý Ukrajinec.
              „Zabil jsi mi /prapra/strejčka, tady máš přes držku“, řekl by klasik. To není genocida, to je klasická krevní msta!

              A to bude pro několik málo příštích století hodně, ale hodně velký problém!
              Protože většina Ukrajinců má ruské příbuzné a hodně Rusů má ukrajinské příbuzné!
              Vidlák by mohl vyprávět!
              Vemte si jen, jak se u nás v Čechách po tisíciletí dodnes řeší rodinné a manželské problémy proroka Mohameda a usuzuje se podle nich na charakter muslimstva třeba v Indonézii.

              1. Zhruba asi takové, jako je mezi českou mládeží dokonalých vlastenců netoužící zaprodat zemi EU, USA, Německu či nadnárodním koncernům, a hrdých na svou českou kulturu a historii, kterou dokonale znají.

                Jak psal Su-Tzu ve svém umění války: Chceš-li porazit nepřítele, vychovávej jeho děti.

                Na Ukrajině se od roku 1991 vychovávají děti v duchu Mein Kampfu. To máme nějakých 30 let. Jezdí na tábory, kde se učí hajlovat a střílet na Rusy a nenávidět. Učí se o skvělém Banderovi a dalších nacistických oddílech a „hrdinech“. Ve škole se učí o nadřazenosti ukrajinské rasy. O skvělé ukrajinské historii, kde Ukrajinci postavili pyramidy, objevili Ameriku, porazili Turky, založili velké říše, a jsou předurčeni vládnou světu. Učí se nenávidět po vzoru Třetí říše všechny ostatní.

                A tyto děti nikam nezmizí. Budou to jejich žebříček hodnot, kterým se budou řídit nebo spoluřídit celý život. Pokud dostanou někdy v historii šanci, ďábel vystrčí rohy, kopyta a začne vypouštět smrdutou síru.

                Byly doby, kdy Ukrajinci vyvražďovali Poláky, Židy – a také si spousta lidí myslela, že tím to končí. A že vraždění Banderovců na Slovensku a Polsku po válce je exces, který se podařilo zastavit. A tím to končí.

                1. Nějaký sociolog mezi námi by měl dát správná procenta. Pokud se dobře pomatuji, tak tvrdí, že 5% agresivní ozbrojené části společnosti dokáže ovládnout zbytek. Právě tahle procenta se teď ocitla v mlýnku na maso. A s nimi spousta dalších, kteří dostali povolávací rozkaz a neměli moc na výběr, protože druhá volba byla odmítnout narukovat a nechat se zavřít.

                  Neberte tu výchovu tak vážně. Na škole byl kdekdo zanícený pionýr nebo horlivý svazák, ale věděl proč to dělá. Funguje stádní reflex a na Ukrajině, stejně jako v RF ještě obrovská autorita učitele – prostě vás ani nenapadne mu odporovat, i když si myslíte pravý opak. Je to stejné, jako u nás před plyšákem, nejhlasitějšími zastánci dané ideologie jsou ti, co z toho mají extra prospěch. Těch pravověrných bylo minimum, zbytek se přizpůsobil prosazovanému názoru a bylo mu to šumák.

                  1. Kdyby komunisté uměli manipulaci a propagandu tak dobře, jak ji umí 21. století, tak je dnes 99 % Čechů nadšených marxistů.

    1. Po síti koluje jakýsi příkaz o němž polovina komentářů tvrdí, že je falešný a druhá polovina, že je pravý.
      O další mobilizaci mluvil i Arestovič, zmiňoval i možnou mobilizaci bezdětných žen určitých profesí.
      Budeme muset vyčkat, co se vyvrbí. Je fakt, že Ukrajinci nemají čím zalepit ztráty a na frontu posílají špatně vycvičený a špatně vyzbrojený volksturm, příkaz(zákon??), že oddíly volksturm lze poslat na frontu, podepsal Zelenský až v posledních dnech.
      Arestovičovy promluvy lze chápat jako přípravu národa na nevyhnutelné.

    2. Jsem překvapený vaším povědomím o službě vlasti.
      Předpokládám, že všechny státy to mají +/- podobné jako je to u nás:
      Branná povinnost vzniká občanovi dovršením 18 let věku.
      Branná povinnost zaniká (mimo výjimek) dovršením 60 let věku.

      1. Tak on to uz je nejaky cas, co jsem stal na care a slysel pana naproti mne rikat neco ve smyslu „…byl jste uznan vojenske slubny trvale neschopnym“. Muj nejvetsi herecky vykon v zivote. Vydrzel jsem s kamennou tvari az do odchodu z mistnosti.

        Nicmene ten dotaz se vztahoval k pravosti jednoho dokumentu kolujiciho po siti, tudiz je moje povedomi o cemkoliv celkem nerelevantni.

      2. No, jedna z těch JPP agentur tvrdí, že další mobilizaci budou podléhat všechny muži ve věku 16-63 let a registraci k mobilizaci všechny ženy ve věku 18-60, které se nestarají o děti do 7 let. A že tuto informaci má od Insider z kanceláře prezidenta. Předcházející info od Insidera se ukázala jako pravdivá, ale zveřejňoval je jiný kanál.

  4. Když byl Covid, tak Vidlák kovidoval každým článkem, dnes ukrajinuje. Události mají povětšinou logicko fyzikální rozměr a s Ukrajinou to není jinak. Pakliže Rusko utracuje ukrajince rychlostí 100-200 kusů denně, jiné zdroje píší o dvojnásobku, tak to máme při použití středu zhruba 6000 kusů měsíčně, plus nějaké úlovky v živé podobě. To naznačuje, že zkušený kádr Ukrajiny se zmenšuje a nahrazuje mobilizanty, jež iniciativu jistě nepřevezmou. Kdo chtěl bojovat je již na frontě nebo v nebi. Nové posily asi mít chuť v bleskové cestě k všemohoucímu asi mít nebudou.
    Ta válka je zpackaná ze všech stran. Rusko ji patrně zpackalo v tom, že předpokládalo něco, co se nenaplnilo dle jejich plánů, tudíž museli přistoupit ke klasické opotřebovávacímu postupu. Ukrajina má ve svém čele pitomce jež nedovede odhadnout důsledky svých činů a tak zničí to nejdůležitější co každá zem má, to je lidský potenciál. USA jde s tím packání asi nejdále, neb chtíc poškodit Evropu a srazit na kolena Rusko, učiní tento záměr hlavně sobě. Podlehla své velikosti v přesvědčení, že finanční systém je všemohoucí a vše vybojující. Nakonec zjišťuje, že hudbu tvrdí suroviny, energie a základ všeho potraviny. Rusko tyto základy má a může vcelku slušně dělat na Západ dlouhej nos a pěkně se u toho i šklebit.
    No a nakonec je tu ta nešťastná Evropa jež má takové schizofrení přání, kdy chce nejlépe dorazit Rusko zamezením odběru energii, ale zároveň má strach, kdyby tak učinilo Rusko a naopak dorazilo Evropu.

    Co s tím vším máme udělat. Stále a do nekonečna o tom psát? Zatím se my, přesvědčení, stále přesvědčujeme, že jsme na té správné straně. No dobře, proč né, ale k cíli to nevede. Vidlák zde navrhl nějakou formu domobrany, leč jak jsem pochopil, bylo to je rétorické cvičení. Je to jak dělit nulou.

    1. Proč myslíte, že ta válka je zpackaná? Co když má jen jiné cíle – a je vedena přesně tak, aby ty cíle splnila?

      1. Drahý Miloslave,
        dočtěte do konce, píši to tam. Najdete tam i odpověď.

        Jaké jiné cíle si myslíte, že asi další jiné cíle mají mít. Polopaticky: jaký je cíl a jaký je jiný cíl?

        1. Podle mého ta válka zpackaná není. Jen se jí přisuzují – i ve vašem příspěvku – jiné cíle a motivace pro různé strany, než které skutečně jsou. A z pohledu nereálných cílů, které nebyly zamýšleny, tak válka vyzerá ako zpackaná.

          1. Podle mého názoru (ale jsem ochoten na něm i na sobě ještě pracovat) se válka průběžně oboustranně nadále packá. Pokud dojde k zániku Evropy, jde o přinejmenším částečný úspěch USA.
            Pokud dojde k zániku celého lidstva, zvítězily obě strany a prohrálo jen nedůležitých osmdesát procent pozemšťanů.
            Což se nás, morálně vyspělých euroatlantiďanů s křesťanskožidovskými kořeny ovšem netýká. 🙁

            1. A vzal jste v úvahu možnosti reality? Tedy že to není film se Supermanem z Hollywoodu, ale reálná situace? A reálnou rychlost, kterou dovolují okolnosti na straně Ruska, Ukrajiny, Západu a různých kontextů a okolností, v dobývání území?

              Mám dojem, že drtivá většina lidí četla Pohádky bratří Grimmů nebo tak něco, a z toho vychází o válce.

              Nemluvě o tom, že válku musíte vyhrát dvakrát. Nejdříve musíte vyhrát válku a pak musíte vyhrát mír. To jen Západ všechno rozmašíruje, oxiduje několik desetiletí v Afghánistánu, a stejně tam mír není, a vyženou NATO zpět pastevci koz. A když NATO neuspělo v boji s pěstiteli opia a pastevci koz, rozhodlo se postavit se rovnou jaderné velmoci. Tak vznikají různé pohádky o válkách.

              1. Proč se domníváte, že USA chtějí vyhrát válku – nebo snad dokonce mír?
                USA chtějí válku co nejvíce prodlužovat a míru se bojí jako čert kříže.

                Jde jen o to, aby nakonec bojovala celá Evropa, Ukrajina, Rusko a plejáda neposlušných států vzájemně každý proti každému, vzájemně se všichni oslabovali či likvidovali, přičemž svorně všichni nakupují americké zbraně a energetické nosiče.

                Koneckonců – „demokratická“ Ukrajina byla již dlouhá léta vzájemným bojištěm mafiánů/oligarchů/warlordů, kdy po každých „volbách“ nechal vítěz pozavírat značnou část poražené mocenské struktury a označil ji za vlastizrádnou.

                (Libye a Ukrajina jsou malou ukázkou budoucnosti Evropy.)

                  1. Asi jsem blbě pochopil ono „Nemluvě o tom, že válku musíte vyhrát dvakrát. Nejdříve musíte vyhrát válku a pak musíte vyhrát mír.“

                    Domníval jsem se, že si snad myslíte, že i „náš “ „západ“, rozuměj americký hegemon hodlá po vyhrané ukrajinské válce vyhrát i ukrajinský mír.

                    Tak se omlouvám!
                    Lekl jsem se, že vás přepadla přechodná intelektuální slabost nebo že aspirujete na post českého ministra zahraničí. 🙂

  5. Klíčem k odpovědím na Vaše otázky je například to, co myslíte tou Ukrajinou. Jsou to ti současní politici?, nebo jsou to oligarchové, nebo jsou to obyčejní lidi. Co se bude dít dál? To jako že třeba se udělá nějaká tlustá čára a například volby by ovlivňovaly miliony lidí žijících si na úkor nás středoevropanů v našich zemích?8 z deseti ukrajinců, které jsem tu potkal mělo auta na jaké mít v životě nebudu.
    A pak je tu otázka- co bude dál- Ukrajina přece není důležitá. je to pro Rusko první šag, a musí následovat další. Jak chce dosáhnout toho aby NATO odešlo minimálně na hranice Německa? Jak chtějí dosáhnout toho aby tam nakonec nevstoupilo Finsko se Švédskem? Nebude to vůbec jednoduché a přiznám se že bych rád viděl samozřejmě ze zvědavosti nastíněné možné scénáře opírající se o argumenty.
    No uvidíme. my bychom si měli udělat pořádek tady doma. Se divím, že se ještě nestávkuje a neorganizují se protesty. Zajímavé, že proti babišovi to šlo, a teď kdy to dopadá na všechny bez ohledu na to koho volili je klid. Není to divné?

    1. A k otázce- myslím, že nepopraví. Jednak jsou zajatci DLR, takže ofiko bude Rusko jakoby mimo. a myslím si že jim dají rozsudek trest smrti ale budou je nechávat ve vězení.

      1. Také jsem přesvědčen, že je nepopraví. A to je přesně to blafování, o kterém jsem tu v souvislosti s Ruskem psal, které mi přijde divné. I když zde se jedná o DLR. Srdnatá, neohrožená vyjádření a pak skutek utek. Když jim zabili Motorolu, čekal jsem, kdo kde z kyjevských hlavounů vyletí do vzduchu. A ono velké NIC. I toho Mosejčuka kdysi prý sejmul skrze své lidi Kadyrov. Onen pán se vyžíval ve střelbě na terč ze samopalu, kde byla podobizna Kadyrova a všemožně se s tím chlubil.

        Už jsme tu se Stidorem (nespletl jsem přezdívku ?) probírali několikerá vyhlášení, že za útok na RF bude okamžitě následovat odveta na ty, kdo mají kompetence o podobných útocích rozhodovat – v Kyjevě. A nic takového se nestalo.

        Ať se to týká Azovců nebo těchto tří, pokud jsou naživu, věřím tomu, že bude obrovský nátlak, aby je pustili, možná i nějaká horká hlava bude vymýšlet buď osvobození nebo alepoň útok na území, kde budou. Jednoduše princip musulmanských teroristů. Únosy letadel, vyhazování do povětří civilních cílů v jejich jménu, teď spíše píšu o Azovcích. Jak říkal přece jeden pán: „Není člověk, není problém.“

        Jinak naprosto souhlasím s Vidlákem s tím, že „denacifikace“ probíhá poněkud nečekanou cestou, zde často nazývanou „masomlýnek“.

        Vidlák píše, že se začnou někdy ke konci válečného běsnění počítat i ztráty ekonomické. Já bych k tomu chtěl jen podotknout, že ačkoliv Západní Ukrajina bude plná válkou postižených mužů, tedy invalidů, pořád toto území bude na tom mnohem lépe než část, která (nejspíše, už napořád) zůstane Rusku. Do západní části UA se migranti i vracejí zpět z EU v dnešní době. Ta města na Západě jako Lvov a další prakticky o válce vědí jen z TV nebo když jim nějaká ta raketa přeorá letiště jebo trefí zásobník nafty.
        Co tím chci říct – část Ukrajiny, která prošla a prochází nejhoršími válečnými operacemi, kde jsou celá města srovnaná se zemí, kde nezůstane kámen na kameni, zbyde Putinovi.

        1. Auto: Co když většinu atentátu na separatistickém území udělala FSB? A jen menšinu SBU? Zahynulo hodně těch, kteří se nechtěli podřídit jednomu velení. Do politických funkcí byli potom vybraní ti, kteří nebyli tolik kontroverzní. Někteří schopní velitelé byli ponechání v Rusku dočasně v záloze, když se zrovna moc nebojovalo. Kdyby to udělali všechny atentáty na příkaz Kyjeva, dávalo by pro ně smysl se zaměřit na nejschopnější velitele a ne nejvíc na ty, kteří zatápěli své separatistické vládě. Těch atentátu se stalo tolik, že je nepravděpodobné, že by za vším stal Kyjev. I proto, že často museli mít přesné informace od někoho zevnitř hlídaných budov a konvojů. Zvolené způsoby atentátu ty informace vyžadovaly.

          1. Zajímavý postřeh. Ačkoliv tomu asi nikdy věřit nebudu, rozhodně je to slovo do pranice. Dávám důraz na slovo „VĚŘIT“

            1. Auto: jsou to jen dohady. Atentátu bylo hodně. Část mohla udělat snů, některé FSB a neco být i vnitřní boj mezi veliteli o peníze z Ruska a o politické rozpory. Při pohledu zdálky byly jednotní, ale přitom tam působilo spousta různé politický zaměřených skupin, které soupeřily o nalákání nových dobrovolníků, o peníze a prestiž. Roku 2014 mohli být různí svérázní lidé představování jako hlas autentického lidového odporu. Letos pro válku takového rozsahu potřebovali sice velitele s odvahou, ale současně ochotné se podřídit hierarchii velení. Pro krajní individualismus už místo není. Je to machiavellismus všechno. Jinak je to pravda, že různí liberálové na Západě považuji Rusko za měkké. Islámu by se ale posmívat neodvážili. Islamisté maji dlouhé prsty a nemají zábrany. Pozoruhodné jak stejní lidé, kteří dnes prosazují kolektivní vinu Rusů, měli ještě nedávno starost, aby kdekoli na Západě nebayla nějaká kolektivní vina muslimů i kdyby jen vína islamistů. Liberál by přece nemohl chtít, aby Turci podepsali, že se zříkají Erdogana a jeho invazí nebo Saudi, že odsuzují válku v Jemenu. To by zavanelo islamofobii.

        2. A nebo bude Západ postupovat tak, aby nikdo z těch tří odsouzených k smrti nezůstal naživu. Naoko samozřejmě je bude chránit.

          Je totiž jen jedna věc, která je pro Západ horší než smrt těch lidí. Kdyby někdo z nich začal mluvit pravdu a začal dávat svědectví.

          1. Nemyslím, že by Západ se něčeho podobného bál. Vždyť oficiálně už bylo vyhlášeno o biologických laboratořích i od USA a je nějaký problém ? Přečtěte si diskuse v našem „oficiálním“ tisku. Všechno je to rusácká (pardon, russácká) lež, a jestli je na tom zrnko pravdy, prostě méně rozvinuté zemi pomáhali s biologickým výzkumem.

            1. Něco jiného je, když píšete vy. A něco jiného když píše svědek události. Všichni hlavní aktéři Euromajdanu 2014 byli do dvou let po smrti. Zřejmě proto, že žádná strana se jich nebála a jejich svědectví.

              Přímého svědka události těžko umlčíte tím, že Česká televize říká opak, nebo že ho ulhaný Cemper označí za dezinformátora. Najmě, pokud ten přímý svědek je významný lídr či účastník v té události.

              Analogie: Když budete mluvit o druhé světové válce – pak je rozdíl, zda chcete popřít zvěrstva nacistických Němců na základě tvrzení Pepy Vomáčky, nebo když budete hypoteticky chtít popřít svědectví maršála Žukova – například. U toho druhého se akorát ztrapníte. Orwellovský arzenál: Česká televize, 20letí progresivní historici z českých univerzit, Cemper, Janda, a Milión chvilek pro demokracii pohoří.

              Trochu rozlišování, prosím.

      2. Já myslím, že popraví. Teď už se jede podle jiných not. Gauneři se mohou napravit jen když cítí smrt na jazyku. Vím, že pro naprostou většinu mlaďochů (65 let a méně) je to něco zcela nepředstavitelného. (Popravovat nebude Rusko, ale DLR – udělají si pořádek na vlastním hřišti.)

    2. Nebude to vůbec jednoduché a přiznám se že bych rád viděl samozřejmě ze zvědavosti nastíněné možné scénáře opírající se o argumenty.

      Předpovídat budoucnost je ošidné, nebo spíš nemožné, leč přece jen existují předpoklady úspěchu. No a ten předpoklad úspěchu je ten, žena to musíte mít. První předpoklad toho na to mít, je, že máte dostatek potravin. Bez potravin je hlad, sice voják má být hladový, nasraný a po zuby ozbrojený, ale onen bonmot nic nepraví o tom zdali je voják vyhladovělý. Věřte, vyhladovělý voják je jen poloviční voják. Druhý předpoklad je, že na na to i skutečně máte myšleno finančně , ne v podobě dluhů a meteriálově. Mám obavy, že Rusko uvolnilo z té hráze Západu onen jeden kamínek jež způsobí zborcení hráze celé. Polopatisticky, Západ na vykrmování NATO mít nebude a tak jak se Římské pevnosti po celé Evropě nakonec rozpadly, rozpadnou se i základny NATO.

      1. Pánové … klíčem je samozřejmě dolar. Zničte dolar a hegemonie USA končí.
        A to se už děje. Před několika lety jsem psal, že hegemonii dolaru můžete přirovnat k hrázi – pokud vznikne malá dírka, kterou neucpete, tak je jen otázkou času, kdy se přehrada poroučí …
        První dvě dírky se USA podařilo zalepit (Saddám, Kaddáfí), ale Putin – to už je jiná liga, RFvybombardovat do středověku nelze.
        Sledujte média – už začínají zprávy, že USA jsou předluženy, bez šanci splatit dluhy i kdyby vše dnes za aktuální ceny prodaly … zkrátka bude chybět pár desítek miliard USD. A těch zpráv bude přibývat.
        Otázkou jen stále zůstává, zda USA nakonec nepřijdou na způsob, jak cizíma rukama jaderně zaútočit na RF … a čas se jim krátí.

        1. Usuzuji, že nejvíce atomově chtiví jsou dnes Ukrajinci a díky Bohu, že je nemají. Zelenský je dosti velký pablb aby je byl ochoten použít. Druhý v pořadí je Polsko jež je snad také nemá. No a v tento okamžik je na zvážení, že by je Polsko skutečně mělo a jak by to vypadalo.
          Vypálilo vy na Rusko jednu Antonovu raketu. Jak Rusko pozná jaký je jejich obsah? V každém případě by ji chtělo zneškodnit nejlépe mimo své území. Prostředky na to má. Nevím zda by mělo i čas. Uvedla by se do činnosti při zneškodňování? Pokud ne, jek by se zjistil obsah. I tak, jaká by byla reakce Ruska? Čekalo by, nebo by spustilo vše co má k dispozici? Soudím, že spustilo vše, bez ohledu na cokoli a kohokoli. Jistě znáte názor Putina na situaci kdy začít.
          Kroutit cizí ruce, na to USA má, ale pozlobit Putina, to ne. Dnes již vědí, že je to cesta do pekla. A hlavně ta nejistota, co vlastně to zatracený Rusko vyvinulo za rakety.
          Zatím Rusko toleruje dodávky zbraní Západu Ukrajině. To je asi ona červená čára jejíž překročení znamená konečné řešení.

        2. hmm ono také začíná čím dál víc a pro mne kupodivu vylézat , co všechno ač v americe – americe nepatří. Docela podobně jako u nás… hodn ě těch důležitých podniků patří arabům a tak porůznu.
          Promítnu-li si reál, myslím, že rusové vědí co činí. A ne nadarmo jednali se saudy. Tož kdo ví

        3. Přidejte si k tomu oznámení FEDu, že začne z oběhu stahovat bankovky. Článek mluvil o půl biliónu USD měsíčně, částka nepředstavitelná i kdyby to byly jen miliardy.

        1. Tento systém umožňuje vkládat HTML entity do textu a tak je interpretovat, tudíž i v ostrých závorkách je kurzíva s ukončení stejným znak se zpětným lomítkem
          Nevím jaká je interpretace jiných entit, tak se podívejte na zdrojový kód tohoto příspěvku. Každý prohlížeč má nabídku „zobrazit zdrojový kód stránky“ a následně „vyhledat“

  6. „… popraví Rusové ty odsouzené žoldnéře?“

    Bude aplikován princip Schrödingerovy kočky. Nebudou o nich jakékoliv informace a oni budou na půl živí a napůl mrtví. Putin umí využívat čas ve svůj prospěch.

    1. ych sem řekla, že to dálnice na dálný východ ještě není hotová a prac . síly bude potřeba. Ostatně jako po II. ww. Taky se vraceli až zestárli.

  7. Vidlák pominul stěžejní bod, že jakmile by Rusko uzavřelo s Ukrajinou mír, ta okamžitě vstoupí do NATO a neozve se jediný hlas proti. Takže mír nebude do doby, než se Ukrajina vzdá snu o vstupu do NATO. Vidlák ovšem správně zmínil mlýnek na maso, kdy dojde k vybití tolika lidí, že Ukrajina zůstane na další generaci zcela bez vojáků. Obyvatelstvo se dílem rozuteče do EU, dílem bude zbídačelé natolik, že už nebude mít vůli k odporu. Zůstane jen hospodářsky zničená Ukrajina jako výstražný příklad pro sousedy Ruska a NATO. Prostě Ukrajina v NATO nebude bez ohledu na silácká prohlášení z Polska a USA.
    Nikdo neví, jaké cíle má Rusko na Ukrajině kromě otázky vstupu do NATO. Takže ani nevíme, kdy válka skončí. Podle mého názoru se válčit bude zejména na Donbasu, ale zbytek Ukrajiny zlikvidují hospodářsky. Putin celou Ukrajinu neobsadí nikdy, vždy nějaká samostatná enkláva zůstane, aby mohla platit dluhy za celou Ukrajinu. Tudíž o ukrajinskou státnost mít obavy nemusíme. Postupovat budou pomalu, dalším cílem bude Oděsa a celá levobřežní Ukrajina s nějakým místem na pravém břehu Dněpru. To kvůli obrovským ztrátám při překonávání Dněpru za WWII.
    Co se týká zajatých žoldnéřů, vše závisí na rétorice Britů. Nejspíše jednoho nebo dva z nich popraví, aby ukázali, že válčit zkrátka znamená dát v sázku život. Ale nejméně jednoho trestu smrti ušetří, aby ostatní z praporů jako Azov měli naději, že i přes trest smrti k tomu nedojde, a že nemá smysl se bránit pořád. Osobně bych odhadoval spíše variantu, jeden mrtvý, dva zavření do vězení a později vyměněni za zajaté Rusy.

    1. Gerd: Vstupu do NATO několik okolností brání. Některé státy ležící daleko jako Španělsko nebo Itálie nebudou chtít přijímat nové členy, aby kvůli nim museli riskovat světovou válku. Můžou přijetí vetovat. NATO by muselo opustit zásadu, že nepřijímá státy, které mají válku na svém území nebo mají část území, které neovládají. Pokud k tomu nedojde, jsou jen dvě jiné možnosti, Ukrajina by musela před přijetím znovudobyt celé území včetně Krymu nebo se ho zcela zříct a vstoupit do NATO o 20 % menší s tím územím, které dnes kontroluje. Vstup je nepravděpodobný.

      1. Manueli- musíme si uvědomit fakt, že ty takzvané suverénní státy EU, resp členové NATo nejsou vůbec svéprávní. Možná jen turecko si díky kontroly Dardanelly a Bosporu jede svou a nikdo si je nechce rozzlobit. Podle mně je demokracie naprosto prázdný pojem tady v Evropě. My budeme mít svých problémů dost jak zaplatit jen základ a nezadlužit se resp. jak si zachovat při poctivé práci svůj nárok na spokojenou existenci. To však opravdu nesouvisí s tím, jak ty vojenskoprůmyslové kruhy budou chtít udržet svůj píseček který má i tady ve střední Evropě, na Balkáně, v pobaltí…..A proto jsem kdesi v jiném příspěvku psal- kéžby se lidé u nás probudili a že vyhlížím tu vizi kterou nám čmáral jakýsi pomatený Havel, že budeme mostem mezi východem a západem. U nás ve firmě máme ganz novou technologii a jezdí se k nám pro kapalné technické plyny. Ještě se u nás pohybují němečtí specialisté. Když se jeden řidič ptal němce na to proč např jako ve Vřesové nejde udělat to, že na základě váhy systém automaticky naplní jen požadované množství, odpověděl mu germán stylem, a proč, je to zbytečně drahé a vy to beztak umíte i tak. Tož takhle. A tihle germáni z nás tyjou obecně. Přeprodávají nám plyn, vlastní naše továrny, přetahujou to nejschopnější z dělnictva i inteligence.
        A my si to furt ne a ne uvědomit.

        1. Foldas: Přesto kdyby chtěli, mohli si už dávno najít cestu, jak Ukrajinu do NATO přijmout, ale tahle podpora státu stojícího formálně mimo jim vyhovuje víc. Gruzii taky ještě nepřijali. To rozšiřování by měli zastavit, čím víc států bude v NATO, tím méně bude NATO schopné obrany.

            1. Článek 5 je tzv. Papírový tygr. Nic nezaručuje. Čím víc členů, tím menší odhodlání. Většina koalic je široká ale tenká.

    2. Ale ruská armáda na pravém břehu Dněpru už je, dokonce už má zprovozněné spojení jak silniční, tak železniční. Proto tam byly ty zoufalé ukrajinské útoky na Davidův Brod a okolí. Prostě ten nástupní prostor tam je už vybudován a v posledních dvou týdnech tam přijíždějí ešalony s vojenskou technikou.

      Pokud nemá zbytková Ukrajina ohrožovat RF, tak nemůže mít šanci si někde potichu vyrábět obohacený uran nebo plutonium, záporožská jaderná elektrárna budiž příkladem. Nedávné vyhlášení Zelenského, že jaderná spolupráce Ukrajina-USA bude pokračovat jen přilila olej do ohně.

    3. „… mír nebude do doby, než se Ukrajina vzdá snu o vstupu do NATO. “

      Sen o vstupu do NATO? Ale NATO je už mrtvé! A jaké cíle má Rusko? Nečetl jste, co říkal Putin před vánocemi? „Návrat do stavu v roce 1997.“ Je to jednoduché.

    4. @Gerd> Vidlák pominul stěžejní bod, že jakmile by Rusko uzavřelo s Ukrajinou mír, ta okamžitě vstoupí do NATO a neozve se jediný hlas proti.

      1) Podmínkou uzavření míru bude, na milión procent, nevstoupení Ukrajiny do NATO. Mám dojem, že to Rusko sdělovalo dost jasně do zblbnutí.

      2) Polovina NATO by tak jako tak bylo proti přijetí Ukrajiny do NATO. Nevím, kde jste vzal ten nesmysl o tom, že státy NATO to odhlasují.

      3) Podmínkou přijetí do NATO mimochodem jsou vyřešené územní nároky a žádné nevyjasněné území.

      1. Vstup Ukrajiny do NATO budou podporovat USA a Velkobritové. Ostatní to jen odkývají. Poučme se z přeletu letadel na bombardování Srbska. Všichni dali souhlas s přeletem.

        1. Takže říkáte, že USA a Velká Británie obsadí Kreml, a donutí Vladimíra Putina a celou ruskou vládu. Následně přitlačí Rusko ke zdi, aby souhlasilo s mírem na Ukrajině bez kruciální podmínky nevstupování Ukrajiny do NATO.

          Ano, to zní jako velmi reálně! (Tato věta je sarkasmus.)

          1. Ale no tak, vkládat mně do pera něco, co jsme nenapsal. Nic takového jsem neprohlásil. Jen to, že když USA a Velká Británie písknou, ostatní členové NATO vstup Ukrajiny schválí. Proto Putin bude na Ukrajině bojovat klidně roky, aby nevstoupila do NATO. A kdyby vstoupila, odhaduji, že jaderné zbraně nasadí.

            1. Jenomže jste definoval vývoj událostí začarovaným kruhem:

              Vaše verze: Pokud Rusko s Ukrajinou vyjednají mír (a to bez zákazu vstupu Ukrajinu do NATO nebude ani omylem), tak první co udělá Ukrajina poté, je vstup do NATO.

              Když začnete pohádkou, tak i zbytek je jen fantazijní román.

              ***

              Ve skutečnosti je příčinná souvislost úplně opačná: Západ bude Ukrajině (či dalším státům) nabízek členství NATO tehdy a jen tehdy, pokud tím bude moci provokovat Rusko. Jinak Ukrajina do NATO ani omylem. NATO je spíše rohatý kopytník se sírou, který nenabízí Ukrajině členství z důvodů jejího prospěchu.

              Rusko si pohlídá, aby jedním z výsledků rusko-ukrajinského konfliktu bylo vykastrování schopností a možností NATO vzhledem k ohrožení bezpečnosti pro Rusko. Jaká bude obranyschopnost Ukrajiny bez munice, základem a zkušených vojáků? Jaká bude obranyschopnost Evropy poté, co veškerou munuci rozdá Ukrajině a tam se spotřebuje? Nulová!

              Výsledkem bude bezbranná Evropa a kontinent, který může proti Rusku bojovat tak maximálně pořádáním LGBTQ festivalů a vylepováním fotografií Grety Thunbergové. Možná se může ještě Alžbětko přilepit k silnici v Petrohradě. Případně Petr Fiala jim vyslat silné signály. A tím impotentní možnosti Evropy končí.

              Pak už stejně nějaké členství NATO nebude mít tu poézii vzhledem ke štvaní a provokování Ruska.

              1. Myslím, že za snahou NATO o vstup Ukrajiny je provokace Ruska až na druhém místě – na prvním místě jde o možnost vojenských základen pár minut doletu od Moskvy. Kvůli tomu bude USA ochotna k téměř čemukoliv.

                1. Aha: je otázka, proč nestavi víc základen v Pobaltí. Vzdálenost do Moskvy je skoro stejná jako od Charkova. Přesto se v Lotyšsku nebojuje.

                  1. Protože vzdálenost nestačí.
                    Jednou už si spojenci vyzkoušeli, jaké to je bojovat na kousku země, odkud se dá couvnout jen do moře. Koukněte se na vylodění v Normandii. Není prostor, doprava, zabezpečení. Málo chybělo, aby je Němci nevykoupali.
                    (Vojenská příprava asi není součást moderních her,což)

                    1. Verba: U pozemních bojů je to pravda, ale raketové základny můžou být i na malém kousku země. Moskva je asi 600 km daleko a Petrohrad ještě blíž. Pro Rusko by byla nebezpečnější situace Ukrajina, které by někdo dal jaderné zbraně a která by nebyla v NATO než jako stát přijatý do NATO. Potom by se NATO mohlo držet stranou s tím, že za případné odpálení raket z Ukrajiny nemůže.

          1. Emo,
            vyčkejme, válka se vede i jinými prostředky než jen děly a tanky. Čína musela o útoku Ruska na Ukrajinu dobře vědět, když si nakoupila včas zásoby potravin na rozdíl od severní Afriky. Klidně se něco může najednou objevit ze strany Číny vůči Tchajwanu nebo v Jihočínském moři. A také může dojít k prohlášení, že Rusko a Čína přijímají platby za suroviny a zboží jen ve svých měnách. Rusko už to udělalo, Čína možná udělá také, když to bude výhodné pro Čínu.

  8. Zaznamenali jste na parlamentkách?
    Tiskový mluvčí o Fialovi: Žádný suchar. Sranda je s ním denně.

    Tak všechno se to sype, budoucnost je chmurná, spousta lidí už teď v problémech, normální premiér by starostmi nespal, ale s Fialou je pořád sranda! A tenhle blbbec to ještě pustí ven!!!

    1. Tak ODSáci byli vždycky mimo realitu. Miliony lidí budou žít v bídě, ale oni právě teď vytvoří zlatá koryta pro své méně úspěšné soustraníky v podobě „politických náměstků. Navíc v neomezeném množství. To nevymyslíš.

    2. Horal: Fiala má smysl pro humor. Jednou se před volbami fotil v drahém obleku u štaflí a psal, že v domě maluje stěny. Akorát že to nebyl vtip, myslel to vážně, že je lidový a vidíte voliči, že i politik pracuje manuálně.

      1. To si pamatuji a vždy dávám k dobru při debatách s kolegy v práci. Pietru Fialenkovi malovali barák a on se rozhodl pomáhat. Sedl si v kvádru na židli do středu místnosti a četl si knihu ! Podle mne šmíroval malíře. Četl si tu knihu o Gottvaldovi , se kterou se poslední dobou objevuje a měl pocit užitečnosti .

    3. Když si chci zlepšit náladu, podívám se na oficiální stránky Petra Fialy, Adamové Pekarové a Víta Rakušana na Facebooku. Sama nejsem členem SK Facebook , ale tyto stránky jsou přístupné veřejně. 90 procent komentářů je silně negativních, některé ostřejší formulace zahřejí u srdce.
      Snad jim jejich PR týmy aspoň zaobaleně sdělují, jak moc už lidi derou… ikdyž jim to nevadí, evidentně.
      Ale beru to jako lakmusový papírek nálady veřejnosti. A ta už vykonala velký posun.

  9. Predikce s britskými odsouzenci na smrt :

    Všichni Britové, s královnou v čele, se budou modlit, aby DLR požádala Ruskou federaci o vstup do RF, a tam se trest smrti nevykonává. Z Vorkuty se těžko utíká, než by se utečenec dostal do dosahu civilizace, tak buď zmrzne, nebo ho něco sežere.
    A soudruzi filmaři z Holého wůdu natočí filmový trhák „Černý jestřáb by měl zasáhnout“
    A osud Zelenského? (Švejk) Ledvinky se musejí jíst teplé, tak nechť si toho Švejka oběsí u jeho batalionu.

    1. Podle Státního výboru pro výstavbu a legislativu Státní dumy může Rusko začít uplatňovat trest smrti již nyní. Podle Jurije Sinělščikova, zástupce vedoucího výboru, je zapotřebí pouze politická vůle.
      „Nemáme moratorium na trest smrti, to skončilo před více než deseti lety – poté, co jsme zřídili soudy s porotou i v posledním státním útvaru Ruské federace. Soudy mají právo ukládat tyto tresty,“ řekl Sinělščikov agentuře Interfax.

      26.2.2022 https://www.vesti.ru/article/2682290 preklad DeepL(c)

          1. Může a taky nemusí. Nejsem odborník na ruské právo, je to plně v jejich kompetenci.
            Nebudeme se přít. A pěkný den.

            1. zaintrigoval jste me, tak jsem si to cheknul – pravdu mate vy. konstitucni soud trest smrti nezrusil, ale nekolikrat (naposled 2009) ho zakazal trestnim soudum udelovat (i kdyz predseda KS nevyloucil navrat k byvalemu stavu v zavislosti na okolnostech). v breznu 2022 v souvislosti s odchodem RF z Rady Evropy byl v parlamentu podan navrh na obnoveni t.s., podpora za strany obyvatelstva je přes 56% ale zatim se nic nezmenilo

              1. Vůbec nic se neděje, já si někdy po sobě přečtu co jsem někdy někde napsal a konstatuji „to musel napsat nějaký debil“. A to přitom k pokročilému věku mám zadarmo poukázku na „Alzheumera“.

              2. Ještě je třeba dodat, že podpora „obnovení“ trestu smrti v Rusku vzrůstá.
                Pár PR akcí, až budou soudit ty, co stříleli civilní obyvatelstvo nebo mučili ruské zajatce, a podpora trestu smrti vyroste k 80%. Pak se něco změní.
                Na konec června je naplánován veřejný tribunál s Azovci, bude se konat v Mariupolu.

      1. Pane Hudče, přede dvěma lety mi dcera koupila v nějakém antikvariátu 4. dílné vydání Švejka. Ten je pro mne inspirací, a jeho poučky platí univerzálně. Já na vojně nebyl a tudíž mé pohledy na vojnu jsou filtrovány oním Švejkem a třeba i Černými barony (ono asi nebylo o moc stát).

        1. To já jen tak zlobím…..
          😀
          Já to dotáhl ze svobodníka při základní vojenské službě až na záložního kapitána (důstojník meteorologické služby, funkce dozorčí synoptik) během povinného přecvičení a následných stejně povinných cvičení. 5.letecký stíhací pluk. Moji závratnou vojenskou kariéru ukončil převrat v 89., kdy o mě vojáci ztratili zájem. Býval bych to možná dotáhl až na meteorologického generála, kdo říká, že ne?!
          Celé to byla veselá historka z natáčení, ale nebudu s ní tady opruzovat.

    2. Pokud by se o něco takového pokusili, jmenoval by se ten trhák z holého woodoo „Všechny černé jestřáby sestřeleny“.

  10. Vidlák: „Stále více se přikláním k názoru, že Rus prostě jednoho dne oznámí, že končí“
    A ten den zbytek Ukrajiny podepíše bezpodmínečnou kapitulaci a VVP nadiktuje podmínky – žádná armáda, jen bezpečnostní složky bez těžké výzbroje (demilitarizace), lustrace pod dohledem ruské justice a nové učebnice schválené v Moskvě (denacifikace), úzké propojení jak ekonomik tak sociální s matičkou Rusí, možná jako třešnička vojenská základna na polské hranici, něco na způsob Arménie či Tadžikistánu.
    Dixi

      1. Amiky tu radi nemaji, i kdyz vam to neprizna temer vubec nikdo.
        Ale jaky to ma vliv na funkci?
        Naprosto zadny: drzi hubu a krok. Plati Amikum vypalne za „ochranu“, kolik si ochrance zrovna vycuca z prstu. Navic poslusne uvaluji sance podle instrukci a naopak sypou penize tem, ktere American potrebuje „presvedcit“.
        Z pohledu USA tedy perfektni stav.

        1. Jo a zapomel jsem napsat, ze na prani nositele Nobelovy ceny miru prezidenta USA Barraka Obamy se tu proti odporu vetsiny spolecnsti rozhybaly zmeny pacifisticke ustavy, ktera byla napsana po valce, a mela zamezit japonskym vojeskym vybojum a okupacim v Asii.
          Ustava zakazuje utocne akce vne Japonska a zavazuje mistni armadu pouze o obrane ostrovu.
          No a to se samozrejme USA nelibi, nekdo za ne prece bude muset v boji s Cinou umirat a taky to zaplatit.
          Takze podobne jako na Ukrajine, mistni politici maji vliv opravdu minimalni a paralel existuje mnohem vice:

          Pamatujete si, jak se v Evrope posilovalo protoze byla hrozba nejdrive z Iraku a pak z Iranu? Vsechny posily byly pekne usazeny na potvoru hned vedle Ruska. To asi proto, ze vojaci nemaji mapu.
          V Asii se uz nejaky cas mohutne posiluje kvuli Kimovi…
          Se zmenami v ustave, konkretne odstranenim tech casti o neutoceni ven z Japonska tu souhlasi velmi malo lidi.
          A stejne jim je to prd platne. Jako Ukrajincum na Majdanu, kdyz mavali vlajeckami, papali kolacky a snili o statu bez korupce a v EU.
          Mocni jim uz davno pripravili jiny osud. Hlavy se dneska za pomoci televize vymyvaji tak snadno. Goebbels by si urcite lebedil.

        2. to výpalné dělá 40% HDP. Prokecla to jedna paní co budovala ochranu před tamními zemětřasy při dotazu jedné kanadské reportérky na dotaz proč postupují tak pomalu. Bylo to koncem 90tek. jo tenkrát bylo v telkách ledacos

            1. Bylo to v 90 tkách. A pokud jsem stačila zaregistrovat, tak od té doby se výkonnost vč. techniky u Japonců hodně zvýšila/rozšířila. Nevím, proč by to ta paní jinak říkala. .

        3. Sakuro vidíte, jiný kraj jiný mrav a přesto je to tam podobné jako u nás. Jak je možné, že oficiální stanovisko země neodpovídá většinovému postoji jeho obyvatel? Je toto demokracie? Není.

  11. Rusku musí obsadit celou ukrajinu, jinak celá operace nesplní svůj primární cíl- vybít celou ukrajinu od nácků dalších vytvořených biorobotů. Jakmile jim nechá jenom centimetr území, tak se jim to stonásobně vrátí.

  12. Nas zradili v Mnichove, nas vybijali v Lidiciach a ostatnych dedinach, a my? My sme stale zapad. My sa ospravedlnujeme nemcom, ze sme sa proti vybijaniu branili. My verime, ze sa na zapad mozeme spolahnut.

    Preco by to na Ukrajine malo byt ine, ked oni este na dovazok navazuju na hrdinny protirusky boj SS jednotiek?

  13. Tentokrát s Vidlákem nesouhlasím. Vidí to příliš apokalypticky. Sleduji Putina od samého počátku jeho prezidentování. Nikdy války nezačínal, pokud musel válčit, tak válčil, nikdy však ne likvidačně. Vždy dával přednost diplomacii před naprostým zničením nepřítele. Je to jeho vizitka – bez výjimky věrný svým přátelům a spojencům, k nepřátelům korektní. Pokud uznali svou porážku, neničil je. Příkladem je Sýrie, válka s mnoha zahraničními vlivy. Přesto ji ukončil vítězně aniž by si kohokoliv smrtelně znepřátelil. Na Ukrajině je to podobné. Putin nebombarduje plošně města, snaží se zaměřovat na vojenské cíle. Moc dobře zná historii – Moskevská Rus získávala území na západě bývalé Kyjevské Rusi nejenom válkou, ale i kulturní blízkostí.

    1. Já s Vámi souhlasím. Jediné co mi leží v hlavě, že v rámci bojů dojde k likvidaci nějakých x desítek tisíc potetovaných ale nevyřeší se náckovské smýšlení velké části UA populace a hlavně příslušných elit. Místní část populace je dlouhodobě nějakým způsobem směrována… a bude se to měnit jiným směrem zase pomalu… Změna bude trvat 1-2 generace.

      Pokud bych to přenesl k nám, tak i kdyby na bitevním poli došlo k porážce kavárnických vojsk (třeba těch, co pokřikují po sociálních sítích a chodí sem prudit), tak kavárna své přesvědčení jen tak neodhodí.
      Co by se muselo stát, aby pro ně bylo výhodné odhození kavárnictvi??? A i kdyby ho odhodili, co by se stalo, pokud by zůstali ve svých pozicích?? Protože právě oni tvoří místní Deep State

      Ty UA elity samozřejmě nejsou potetované, možná ani nejsou náckovského smyšlení ale využívají toho všeho k prosazování svých zájmů… Co se bude muset změnit aby se UA odklonila od proti ruského zaměření???? Budou místní elity nějak nahrazeny??? Nebo vznikne situace, kdy se ve vlastním zájmu přizpůsobí, protože to pro ně bude výhodné?? Nebo jim to umožní zůstat u moci???

      1. Část Ukrajinců se bude orientovat na Polsko. Tak to tam chodí už nejméně od 16.století. Putin je nechá být, protože nemá dost sil na dobytí a hlavně udržení celé Ukrajiny. Ale prorusky smýšlející území si ponechá. Myslím, že na Ukrajině vznikne tvrdší hranice, než je mezi Korejemi.

      2. Ukrajinskou politiku nedělají Ukrajinci, ale mraky poradců, především z USA. Je těžké odhadnout, jak velká část společnosti s ní souhlasí.

        1. V jednom videu se obyvatelka Charkova ukrajinského politika ptala, jak je možné že ve vrchní radě(místní parlament) nesedí jediný zástupce, který se narodil a vyrostl na východě Ukrajiny. Takže to bylo pojištěno na všech úrovních.

  14. Arestovyč vyhrožoval, že když nedostane od Západu zbraně, tak se Ukrajina spojí s Ruskem proti západu?
    Tak to jsem nikde nečetla. Kde se to psalo?

    1. z pokec 24:

      Arestovič pohrozil Západu sjednocením armád Ukrajiny a Ruska
      11. 6. 2022 Janinna komentářů: 14

      Poradce Zelenského pohrozil Západu spojením armád Ukrajiny a Ruska.

      Pokud Západ nepřehodnotí svůj postoj k poskytování pomoci Ukrajině, pak se armáda této země může spojit s ruskými a běloruskými kolegy a „zasáhnout“ západní obranu.

      Odpovídající prohlášení učinil poradce prezidenta Ukrajiny Alexej Arestovič.

      Během televizního vysílání řekl, že Rusko prý nevyhrálo války, ve kterých by na jeho straně nebojovali Ukrajinci.

      Arestovič zdůraznil, že při absenci západní pomoci se zítra 500 000 Ukrajinců připojí k jeden a půl milionové armádě Ruska a Běloruska. A pak, poradce Zelenského ujišťuje, bude mít Západ těžké časy.

      Španělské úřady se již dříve oficiálně omluvily německé vládě „za přílišné vzrušení“ způsobené zprávou o možném vyslání tanků německé výroby Leopard 2A4 Madridem jako vojenskou pomoc kyjevskému režimu.

      Případná přeprava těžkých tanků řady Leopard na Ukrajinu by se mohla stát skutečným precedentem, protože dříve západní země uzavřely rezoluci, ve které se zavázaly nedodávat tanky kyjevskému režimu.

      Kromě toho se zdůrazňuje, že bojová vozidla zakoupená Španělskem v roce 1990 jsou pravděpodobně nefunkční.

      1. ad Během televizního vysílání řekl, že Rusko prý nevyhrálo války, ve kterých by na jeho straně nebojovali Ukrajinci.

        Priznavam, ze mne neprestava prekvapovat neustale presvedceni „Ukrajincu“ o vlastni vyvolenosti a nedostiznosti. Zejmena Ve svetle toho, jakou bazinu si tam dokazali vytvorit v letech 1991-2014.

      2. Marie P.:
        Děkuji. Je mi ale divné, že se o tom nikde nepíše, jen tady. Přece by to muselo vzbudit větší rozruch.

  15. Když mluvíme o obsazení celé Ukrajiny, stále máme představu rozmístění vojenských jednotek a vojenské správy. Území LNR a DNR se to vůbec netýká. Oblasti Chersonu a Záporoží jsou velmi rychle převáděny pod ruský systém správy. Čím pomaleji se fronta posunuje, tím více času mají na „utřesení“ situace. Ještě na oslavách 9.května byly téměř všude na videích vidět ozbrojené hlídky rosgvardije na každém rohu, na oslavách 1.června už jen výjimečně. Obyčejní lidé chtějí, aby už měli klid a ruská správa jim to dává + ulehčuje život ( odpuštění dluhů, snížení cen, vyplácení penzí a invalidních důchodů a příspěvků na děti). V Chersonu VGA otevřela velkoplošný státní obchod s potravinami za krymské ceny.
    Jak širokou podporu asi získal výbuch odpadkového koše u policejního ředitelství v Chersonu(?), když jedinou vážně zraněnou byla náhodně procházející dívka?

    Možná, že jedním z minoritních důvodů pomalého postupu SV je získat čas na pacifikaci týlu, a tím zmizí nutnost držet v týlu vysoké stavy bezpečnostních jednotek(rosgvardije).

    Pokud se válka protáhne do zimy 2022/2023 tak se zbytek Ukrajinců bude modlit za obsazení ruskými vojsky. Do konce měsíce by měla být Záporožská jaderná elektrárna připojena do ruské energetické sítě, takže skončí velký přebytek elektrické energie na Ukrajině.

  16. Upistenej Arestovic geniusem, instant!! To tady jeste nebylo. Tady jedou veci..
    Uklizeni zoldneru ,rusove uklizeji!! Tady jede naka soutez vo nejhorsi hovadinu vubec..
    Asi nejakej soutezni koutek humoru..

    Tedy situace dneska a co vam nikdo nerekne , se odehrava asi takhle , jde rovnou o masakr ukrajinskych nevycvicenych vojaku, ktere je potom tezke nazvat vojakem..
    Pod vedenim rovnez nevycvicenych geniu ,Zeli a zmineneho Arestgenia.
    Nazyvaji se uhlazene ty masakry, „ztratami“..!!!
    Hlaseni se pohybuji v poctech od 100 do 1000 zneutralizovanych „vojaku“.
    Dle toho jak se nejakej „diplomat a novinar vyspi“..
    Teda jsou dvojnasobnymi obetmi , U.vlady a rusky armady.
    Napr. pobihat s tezkym Javelinem po poli /maji jich vic nez potrebujou/ ,s kterym nikdo neumi strilet a jeste bojovat s nepritelem , je genialni vynalez Arestgeniu..
    Ruskej zajic pak do takovyho picne. Co asi ma delat.
    Nejaky lidi zacnou litovat svych cinu a brzy..
    Dnesni situaci ve svete vdeci hodne diplomaticky ukladny a proradny lzi , lze se vsude a porad, aby se nikdy nerekla pravda a neco konkretniho.
    Vsichni lzou imbecilni nejasnosti vsude /jak dopadlo OSN/..
    Obyc lid pak casto prejima tyhle sracky diplomacie, ve snaze se taky honem Zynteligentyzovat..!!! A pise ustavicne podobne zpatlane dlouhohovadiny a jine..
    Ale diplomacie uz taky konci ,tvari v tvar dnesku.
    Cinskej ministr obrany rekl do ksichtu tomu americkymu : „…jeden krok k nezavislosti Tajawanu a my vas znicime!“
    Bejvalej nejakej ministr Sikorski, prohlasil,ze se atomovy zbrane musi dodat Ukrajine..
    Podobne jako s tema Javelinama ,kam by ty zbrane dopadly vsude , neni jisty, mozna nejvic na Polsko.. Rusak ma ty Kchibiny a Krasuchy / a jeste jiny zatim tajnosti/, uz davno na povsim a votaci ty veci ,co litaji ,jinam..
    Mezitim asi dojde nevyhnutelne na Spojene staty Rusko-Ciiinske..Protoze .Z duvodu,ze.
    Jim jeste zustal zdravej rozum

    1. Pro zacatek , vyzbrojeni Ukrajiny od 2014 a nadale a budovani tisicu pevnosti ,je tady dukaz a nezvratnej o umyslech ukru..A spousta dalsich.
      Mezi nam Arest je valecnej zlocinec a nic jinyho.
      Dalsi otazka postupuje /to neni spravny slovo/,rus pomalu aby nepritele zbylo malo?
      Ctu ten clanek az ted. Z Odesy se postoupi k Transistrii,kde jsou rusove taky.
      Bez Zeli ,clena tlupy ,co se musi neustale obdivovat a klanet ,ale asi nebudou prachy.
      Ani medialni nadseni pocitam , jejich majitelu..
      Vlaky a auta se vsim ted muzou as do Khersonu ,bez problemu, zajici asi lip taky srsni ,
      visej nad Charkovem , kterej je tak velkej,ze bude jen obklicenej a Odesa taky..
      Aby tam meli cas na rozmyslenou..
      A to bude postupne asi takhle, konecna ,potom kecy.
      Co neobsadi, to si rus zajisti do neutrality ,levny pohlidat..
      A problem Finska a Svedska si nebude…
      Aresta bych vynechal..Vynechava mu to..

        1. Kdyz ten S. ,zacal nazyvat Arestovice geniem, jako obvykle sem nechtel nejdriv napsat nic..
          Zalezi na vlozeni neco energie ,casto strhuje a aby trochu cerstvej text mel ,spad..
          Mate na to ,abyste si povsim. So long. P.

  17. OT
    Tak nějak bez povšimnutí mainstreamu zůstalo datum 10. června – vypálení obce Lidice. (snad je to i dobře, o další hanebné útoky pseudohistoriků na rodiny přeživších nikdo nestojí).
    O důstojné shrnutí událostí se tedy letos postaral pan Koloc v Krajských listech.
    https://www.krajskelisty.cz/stredocesky-kraj/27345-lidice-80-po-vyhlazeni-vsi-u-kladna-bylo-prejmenovano-7-svetovych-mest-a-latinska-amerika-ma-od-te-doby-nove-krestni-jmeno-svet-tomas-koloce.htm
    „V letech, kdy je český tisk především plný reflexe českého udavačství v době protektorátu a pomníkoboreckých útoků na vítěze druhé světové války, stojí za to si připomenout výkřik parašutistů z krypty katedrály Svatého Cyrila a Metoděje: „Jsme Češi – nikdy se nevzdáme!“

    Mimochodem, Krajské listy stojí za to číst, a pana Koloce zvlášť!
    https://www.krajskelisty.cz/praha/25778-dekuji-hnuti-black-lives-matter-ze-me-inspirovalo-abych-se-opet-stal-vizionarem-svet-tomase-koloce.htm

    1. Tak jsem se spletla, vlastizrádcům se podařil další majstrštyk!
      „Vkusný dárek Akademie věd k výročí lidického masakru?“
      https://neviditelnypes.lidovky.cz/spolecnost/polemika-vkusny-darek-akademie-ved-k-vyroci-lidickeho-masakru.A220612_210512_p_spolecnost_nef
      „Právě na kulaté výročí lidického masakru vydali propagandisté z Ústavu soudobých dějin AVČR český překlad svojí knihy, v níž popírají německou hrůzovládu. Proč je náš stát pořád platí?..
      …v únoru 2020, těsně před covidem, jsem na tomto blogu psal o bizarní akci německého velvyslanectví v Praze, které pořádalo prezentaci německy psané knihy, jež měla představit Čechy jako hlavní iniciátory holokaustu. Ta kniha nesla tehdy titul Zwischen Prag und Nikolsburg a navenek se tvářila jako dějiny Židů v Čechách v epoše novověku. Ve skutečnosti ale nebyla o Židech. Byla to propagandistická práce, která měla za cíl potvrzovat západnímu čtenáři xenofobní předsudky o Češích jako méněcenném národu, který se provinil tím, že v roce 1918 vytvořil „národní stát“, v němž utlačoval Němce, a pak ty chudáky během okupace donutil i ke spáchání masové vraždy Židů. ..
      …Hlavními autory této slátaniny byli čeští pracovníci Akademie věd. Hlavní organizátorka a editorka Kateřina Čapková pracuje na Ústavu soudobých dějin Akademie věd a dalším autorem je Michal Frankl, jenž pracuje na Masarykově ústavu Akademie věd… Financování publikace poskytla Grantová agentura ČR….
      …Česko-americko-německý tým vedený Čapkovou od začátku plánoval, že kniha vyjde v překladech i v USA, Izraeli a České republice…
      A jako by bylo vše v pořádku, vychází nyní i český překlad. Kdo jim to vydal? Nakladatelství Lidové noviny….publikování načasovali na knižní veletrh v Praze a neuvědomili si, že v období 9.-12. 6. 2022 si zároveň připomínáme 80. výročí masakru v Lidicích. Hezký dárek!…“

  18. Odsouzené budou chtít vyměnit za své lidi v zajetí nebo uznání jejich republiky. Nechají je na živu, aby se mohlo jednat o výměně. Dlouhodobý pobyt v cele smrti nebo zmírnění trestů udělením milosti na 25 let práce na opravě válečných škod? Vykonání rozsudku by neumožnilo výměnu a další bojovníci by se už nevzdali v budoucích bitvách, když by věděli, že je čeká toto. Taky myslím, že se rozhodnou podle toho, kolik takových zajatců mají, jestli tři nebo padesát nebo víc. Na obou stranách by si zasloužili být vyměnění zajatci, kteří nemají vinu na něčem konkrétním proti lidskosti. USA mají talent znepřátelit obě bojující strany. V Afghánistánu pro Talibance jsou nevěřící nepřátelé a pro sekulární Afghánce jsou zrádci, že je opustili. Teď jim Rusové nezapomenou velké dodávky zbraní a Ukrajinci nezapomenou příliš malé dodávky.

  19. Spor generálů a politiků? Ano, je tam rozpor. Situace ale není řešitelná jen vojensky. To generálové byli postavení politiky do té situace a ne naopak. Rozumné by bylo naopak ustoupit a požádat o příměří, ale kdyby politici k tomu byli ochotni teď, musela by tam být jiná vláda než je. A jiná vláda by se nedostala do současné situace, protože by se snažila válce vyhnout kombinaci včasné mobilizace, zátahu proti Azovu a jemu podobným plukům, neutralitou a držením se Minských dohod jako štítu, i když nedokonalého, nevyhodili by ten štít lehkomyslně sebevedomymi výroky v posledním roce. Dohody totiž na Donbasu aspoň částečně chránily obě strany a ne jen jednu. Režimy se udržují těmi idejemi, ze kterých vznikly. Majdanistu se to týká taky, to z velké části předurčuje jejich rozhodování. Myslím tím politiky a ne oklamane demonstranty, kteří chtěli do EU a nechtěli korupci. Těm byla revoluce podle očekávání ukradená hned na začátku v jejím průběhu nejpozději v únoru 2014. Rusko už teď nebude chtít se spokojit s málem. Čas pro možnou mírovou dohodu s mírnými podmínkami už bohužel vypršel. Byl ještě v lednu.

    1. Dovolil bych si nesouhlasit ohledne precenovani ukrajinske vlady na situaci a take v nadeji, ze jina vlada by treba byla ochotna vyjednavat.
      Rozvedu:
      Zelensky, kdyz zjistil, ze zapadni sliby = chyby, tak vyjednaval, dokonce 2-3x tydne. A USA se na to taky pekne mracily. Nechal toho, az kdyz Blinken dvakrat poznamenal, ze se USA budou muset podivat na Zelenskeho finance, protoze prece poskytovaly Ukrajine miliady dolaru pomoci, a on ten Zelensky taky figuruje v Panama papers…
      Od te doby chlapec pekne tancuje, jak mu piskaji a radostne vykrikuje, jak ze muzou jeste valku vyhrat. Pritom on a jeho loutkovodici dobre vedi, ze 100 cernych pytlu za den je nehorazne lhani. Nejsem odbornik ani na miste, ale nasobil bych deseti. To by odpovidalo ukrajinskemu lhani v jinych oblastech.
      Jo, USA nechaji vsude korupci bujet a spatelene loutky rozkradat poskytnutou pomoc, ale pak ty loutky taky musi poslouchat.
      Jenom si vzpomente, jak Afghansky prezident ani nemoh „vysluzku“ nacpat celou do vrtulniku a cast nechal na letisti.
      Proste jina vlada by byla uplne stejna a stejne zkorumpovana. Ne proto, ze Ukrajina, vsak se rozhlidnete u nas, schvalne kolik Mirku Dusinu tu najdeme…
      Putin nechal Ukrajine hooodne dlouho na vyjednavani (cely brezen?), behem ktereho umirali rusti vojaci. Ted Putin vyjednavat nebude. A kdyz, tak bude chtit Odesu bez boje a jeste vic.
      Blekoty Kissingera, ze Putin se musi spokojit s uznanim Krymu a donbasskych republik v hranicich pred unorem, je jenom ulitba domacim jestrabum, kteri se na nej sesypali po tom, co Ukrajinu prohlasil za porazenou.
      On dobre vi, ze do valky se jde aby se neco ziskalo. Pokud by Putin „ziskal“ to, co mel uz pred valkou, byla by to prinejmensim nevyhra (© Klaus).
      Trochu tedy povolil, ale ucel byl splnen, balonek je vypusten. Od te doby se navrhy na oddeleni casti uzemi od Ukrajiny jenom sypou. Nejenom od takovych tvrdaku, jako NYT a WaP, ale i od samotneho nacelnika NATO 🙂
      Uz jenom to by melo odbornikum stacit, aby vedeli ze Ukrajina (a demokraticky zapad) prohral, a chce ted minimalizovat ztraty, aby mohli zacit zase znovu za par let.

      1. Kissinger je tak chytrej ,ze je pro vyjednavani ,aby se zase dohody potom ihned a zase nejak nedarilo vyplnovat ..
        A vice uzemi zbylo ukrum, vlastne jejich vlade a to je rozdil.
        Kdyz. Vladne vlada odjinud..
        Kissinger by moh rict ,odkud je ta dnesni Ukrajiska vlada.
        Ale znate ty demokratisty statniky a diplomaty a jejich kecy ,aby zakryli proradne ,co se nehodi….
        Kdyz system pracuje tak , ze se zbranove korporace napakuji v trilionech, na politiky pracne vytvorenem nepriteli , ten musi bejt za kazdou cenu…
        Jiz od treba Vietnamu /a vzdycky predtim a potom ,ve Versajlu treba/,kdy ,na poctu obeti i tech usackych nezalezi /kdyz jde o vejvar/ ,ani na vitezstvi i prohra vydela astronomicke castky…
        Mozna vic. Pac. Generalove vedou co nejdelsi valky, aby dlouho nevyhravali a zbrojilo se behem tech valek , co nejvic ,treba kvuli nepriteli , co napad lode v kolonii , predtim napadene a okupovane Usa…
        Ale kdo by se o takove malickosti staral. Media a vlada.
        Jap tak uplne samozrejme napadl USA.
        /Tupej a od narozeni poslusne ukaznenej Jap se ani nezmoh, na prohlaseni ze osvobozuje Havaj od kolonizatora/.
        Aby nebyly hloupe otazky o obrane statu vladou..Tak se uzemi Usa nesmelo a nesmi , napadat..Ale potom i uzemi Usa bylo napadeno, aby byly vejvary..
        Potom vlada lidu zase ucini nove jeste vetsi zakazky na vyzbrojeni /aby se v pristi valce treba neprohralo/ ,prave tem samym korporacim ,kvuli obrane statu.
        Proc , protoze v demokracii vladne lid a proto vsecko zaplati a musi a treba si na to vsecko i puci..Ochota bank je bezmezna..
        No a pak se vse zase opakuje..Pak se zase zbrane v miliardach ponechaji jako v Afg. , nebo za druhy na kazdym skalnatym ostruvku dobyvanymi usaky..
        Aby se vse uz asi dveste let opakovalo..Japonsko se vdecne zadluzilo zapadu ,aby mohlo napadnout Rusko , v 1904…Az zase za 30 let bylo teprve schopne dalsi valky..
        Je to stale dokola a demokracie ,je tak nezbytna..
        Lid taky musi do boje ,ale v pripade Usa ne vzdycky ,pac to nedela dobrej dojem na demokr. vladu . Vymeni se v pristich volbach za tu druhou ,co naslibuje a je klid..
        Proto se hodi jine zahranicni skupiny ,vlady, teroristi vseho druhu se infikuji, co mozna nejvic vzteklinou.
        Hodi se i ta lidsko pravni ..A je porad kde co branit a osvobozovat..
        O nepritele pak neni nouze..V celym svete..
        To zaruci zarucenou agresivitu , predevsim demokratickou a osvobozujici , tady se hodi natistenej dolar a treba sliby bohatstvi pohadkovych..
        Aby snaha neumdlevala..
        Maly drobny z astronomickych zisku …
        To je osvedceny po staleti ale najednou natisteny papirky uz tak nelakaji ,ani inflaci a sou jiny hodnoty ,treba suroviny a neni co zrat , ochota a poslusnost se dat do nekonecna zkolonizovat a zotrocovat ,uz neni co bejvala a nevi se potom , co dal..
        Navic se presidenti taky nedari, ani mysleni a jiny schopnosti ,treba protoze zbyla jen, automaticka,roboticka chamtivost a nic jinyho ,a plne ovladla i vlady…
        A vubec vsecko..

    2. K tem Azovum a nazi praporum:
      podle me se jim ukrajinsky puvod prisuzuje taky dost nepravem a myslim si, ze Zelensky i Porosekno by se jich byvali radi zbavili pri prvni prilezitosti.
      Ale jak, kdyz to byly prave utvary, ktere prednostne dostaly vzbroj a vycvik zahranicnich instruktoru. Zejmena z USA, Anglie a Kanady. Tyhle 3 zeme nepisu nahodou, staci se podivat do mapy, jak jsou daleko, a tedy jak moc jim bude zalezet na zachovani miru na Ukrajine.
      Normalne instruktori ukonci vycvik, a jdou dal. Ale v pripade Ukrajiny se tak nestalo. Byli s nimi prinejmensim az do konce v Azovstalu. To o necem svedci.
      Nechci tu spekulovat o tom kolik generalu maji chycenych, mozna ze ani jednoho, ale jako dukaz mi staci ty nocni vrtulniky smer Azovstal. Par jich pry sestrelili az na ceste zpet. Macron byl celej rudej. Kdovi kolik zahranicnich poradcu neprezilo evakuaci. Pohadky o tom, ze Zelensky chtel evakuovat velitele Azova jsou smesne.
      Azov a spol jsou proste nastroje/vytvory zapadnich demokracii, ktere musely nejak zastrasit a potlacit proruske nalady prinejmensim na polovine Ukrajiny, jak bylo dobre videt v 2014. Banderu a dalsi soudruhy si vybrali pro nedostatek jichych „hrdinu“, protoze proste nikoho jineho, nespjateho s Ruskem Ukrajinci nemaji.
      S vycvikem ruzkych eskader smrti a teoristu maji prece zapadni demokracie bohate zkusenosti, dost toho uz nejaky cas nepodleha utajeni, nepisu taky zadne konspiracni ani zakazane myslenky.

      Jsem moc dlouhy, proste jsem chtel napsat, ze od ZACATKU je to valka USA + Anglie (a par dalsich slouhu) versus Rusko.
      A tedy vliv ukrajinskych politiku je naprosto minimalni, jsou to jenom loutky, ktere doufaji, ze kdyz vydrzi hrat dost dlouho, tak je odmena nemine. Najdete si jak bydli uprchnuvsi prezident Afghanistanu, nebo treba Jacenuk.
      Smutne je, ze v Cechach na tom nejsme a nic lepe.

      1. Sakura: to bylo takový zastavení se nad tím, jaká by byla racionální politická cesta k záchraně země, ale vím, že byly na Ukrajině už možná od roku 2010 takový tlaky ve vnitřní i zahraniční politice, že je zázrak, že se jako stát už před několika lety nerozpadla. Asi to nešlo ustát. Rozpor Západ vs. Východ je v zemi i okolo ní nevyhnutelně všude. Je to podobné jako Sýrie před 10 lety a Španělsko za občanské války. Tam to taky začalo spory a boji mezi obyvateli jedné země a potom si tam velmi i udělaly testovací střelnici pro různé zbraně na úkor místních. Média pořád píší o jednotě obyvatel, celého národa, ale je to velká země s obrovskými politickými rozdíly mezi oblastmi.

  20. ako tu niekto už písal, odvolajú sa, príde referendum o pripojení k Rusku a tam už trest smrti nie je.
    Nevidím zmysel toho, aby Rusko obsadzovalo celú Ukrajinu. Stačí vybiť vycvičené batalióny a to, čo bude mať smolu na fronte, zbytok sa vzdá. Ešte je tam aj Bielorusko. Maďarsko je tiež pripravené brániť „svojich“. Poľsko teraz potichšie, len Sikorski, manžel šikse Applebaumovej vyskakuje ako čertík. Tí dvaja sú tiež v hlavnej skupine agresívnych supov. Zele bude zlikvidovaný tak aj tak. Narcis tiež. Je tu aj divá konšpirácia s Chazarmi. Napadnutie Izraela a evakuácia na „prázdnu“ Ukrajinu. Mnoho miliónov je z bývalého ZSSR. Denacifikácia vyššieho stupňa 🙂
    Naše zdroje končia, máme obrovské dlhy a nevieme, čo na nás číha za rohom. My svetu ropu, plyn a obilie neprinesieme. Sami budeme mať málo.

  21. Mě by hlavně zajímalo, proč se ti tři odsouzení ještě neodvolali? Snaží se je do neodvolání dotlačit britské tajné služby/britský stát? Že by to byla diskreditace Ruska. Jakože ti tři (a Británie) drží pevnou pozici. Nepříteli neustupovat, s nepřítelem nevyjednávat. A to má být nějakký vzkaz, že DNR/LNR odsoudili cizí vojáky k trestu smrti? Bude to fungovat jako politický vzkaz? Moc ok se mi to nezdá. Vypadá to jako hra na přetlačovanou. LDNR odsoudí k trestu smrti a čeká, až se s prosíkem odvolací. Británie zase drží pevnou linii a tlačí na to, aby se neodvolali, a tím pádem, aby se separatisté zdiskreditovali. Nebo separatisté chtěli ukázat, že jsou přísní, ale nakonec je Putin požádá, aby byli shovívaví.

    1. Je to „hra“ na kuře, ale o lidské životy, kdo uhne první. Ve větším to je celé soupeření Západu a Východu, kdo uhne první. Jestli se tam dodržují aspoň základní právní náležitosti, je na odvolání daná lhůta několika dní nebo i týdnů, proto by se ani nemuseli odvolat hned první den.

      1. Lhůta pro odvolání je 30 dní. Hlavní problém je v tom, že je odsoudili v DNR, protože ani GB ani Maroko DNR neuznaly, tudíž nemají diplomatickou cestu pro vyjednávání. GB + další státy už tlačily na RF, aby zasáhla, ale ta je odkázala do pryč, že soudní moc v cizí zemi nemůže ovlivňovat. Možná to byl i důvod pro znemožnění cesty Lavrova do Srbska, včetně informací JPP o plánovaném únosu Lavrova. Řada osob to komentuje tak, že kvůli těmhle 2 pěšákům by se GB do takového harakiri nehnala, kdoví kdo tam ještě čeká na soud.

        1. Ještě dodám: Pašilin oznámil, že jim milost neudělí. Zatím nikde neuveřejnili žádné detaily z procesu, jen paragrafy obvinění a soudní verdikt.

          1. Vše máte správně, jen malinké upřesnění (a současně odpověď pro předrečníka, proč se ještě neodvolali) – 30 dnů na odvolání začne plynout momentem doručení překladu rozsudku do rodné řeči. Čas na politické manévrování je pružný, to doručení bude další milník

  22. U těch tří bych tomu i věřil. To bude totiž důkaz toho, že to Rus myslí skutečně vážně. Hlavně ale je a bude dost důležité to, koho v tom Azovstalu vlastně skutečně Rusové pochytali. Zatím po internetu lítají různá jména, hodnosti i národnosti, ale jistě neví hádám nikdo nic.
    Ono popravit tři bezvýznamné figury v hodnosti četaře samozřejmě není vůbec hezké, ale představa, že stejně nechají popravit plukovníka U.S. Army to už by k vyjednávání a hlavně pokornějšímu chování mohlo donutit i Bidena.
    Pokud ale mají mezi zajatci jenom partičku zidealizovaných a vysloužilých desátníků, jejichž počet by se dal spočítat na prstech jedné ruky, troufám si tvrdit, že žádná poprava nebude.

    A pokud jde o konec, tak si pořád myslím, že za cca. tři (maximálně čtyři) měsíce ten entuziasmus Ukrajince přejde a Rus pak ten východní břeh Dněpru přejede jak Taliban Afghánistán loňského roku.

    1. Poprava muze bejt, treba ,aby jiny ty dulezity se polepsili ,ve vlade U., v zahranici a i ty, co byli nahodou na navsteve v Azovu a ted zase navstevuji vezeni, nekde pobliz..
      Nebo mausoleum V.I.Lenina a hrob Stalina..
      Nebo ,aby prestali myslet na to ,ze muzou poslusne dodavat atomovy zbrane kazdymu, kdo si o ne rozkaze..
      Ani jeden z nich nebyl marxisticky proslulej nejakou prehnanou lidumilnou laskavosti..
      Zalezi asi na momentalni situaci ,vyhodna nabidka pro nekterou stranu a poptavka jinejch , taky asi budou hrat roli.

    1. Hulvathe, neprehanejte to. Rada nezadana byva nevitana, vím, ale myslim to uprimne. Na dukaz sve uprimnosti jsem se pro jednou zaprel a pouzil vas tvrdy anglosasky styl, abyste mi lepe porozumel.

      Nevim presne, kde se ten pocit ve mne bere, ale zda se mi, že si zahravate.

  23. U žoldnéřů bude důležité kolik jich nakonec bude. Tři se popravit dají, třista již ne. Ba ani třicet.
    A konec? Fronta se jednou zhroutí. Ukrajině dojdou vojáci, zbraně i munice. Vynikající možnost, že za 5000 Euro se vyhnu zabití na frontě je opravdu korupční vymoženost dnešní doby. Jak napsal jeden americký generál, na Ukrajině se ztratilo asi 200 000 vojáků. Umřeli, léčí se a utekli. A umírají se, léčí a utíkají.
    Ukrajina tahá za špatný konec a Rusko je na půlce cesty, nebude stát o předčasný mír.

    1. Od vyhlaseni mobilizace po objeveni se brancu na fronte uplyne 3-6 mesicu podle urovne pripravy.
      Nehce-li se Rusko zastavit, 200 tisic muzu na dalsi pochod nestaci a musi mobilizovat, coz se dovime velmi rychle a s pulrocnim predstihem pred Velkym pochodem.
      Druha varianta je ta Arestovicova. Arestovice povazuji za superinteligentniho, s mozkem policajta a kriminalnika zaroven.
      Zoldneri budou podle me uklizeni, aby se na ne zapomenulo a popravit je chtit nebudou. Otazka je, jestli si to nevynuti lid, verejne procesy jsou v tomhle dvojsecne.
      Presto odpoved: nepopravi.

      1. Kolik jste si toho od génia Arestoviče vyslechl?
        Ten chlap je splachovací mluvící hlava, která si hraje na tajemno(heč mám informaci, ale vám jí neřeknu), vyhrožuje nalevo napravo a dojem jeho „geniality“ je vyvolán jeho spolubesedníky. Nikdo ho nekonfrontuje s jeho týden starými výroky a největšího zájmu publika dosáhlo videjko, kde se za chichotu novinářky na kameru převléká z trika do vyšívané košile. V jednom z videí otevřeně přiznal, že lže, protože národ by panikařil, kdyby mluvil pravdu. Řečník je dobrý, herec velmi dobrý, ale superinteligenci tam nevidím, nezapomínám, že scénář píše někdo jiný.
        O té době mezi mobilizací a bojem na frontě si ukrajinští branci mohou zdát, z výpovědí zajatců vyplývá 1 měsíc přípravy(3 nácviky střelby po 20 patronách) a někteří mluví o 1 týdnu, nedostatku výbavy. V poslední době se objevily stížnosti na kvalitu dodaného vybavení – jak helmou tak vestou projde kulka nebo střepina jak nůž máslem.

        1. JJ prudce inteligentní Arestovič „V roce 1992 absolvoval školu 178 v Kyjevě. Nastoupil na biologickou fakultu Univerzity Tarase Ševčenka. Zklamán studiem, opustil po prvním ročníku univerzitu a ještě téhož roku 1993 začal hrát v kyjevském divadle-studiu „Černý čtverec“
          Zatímco hrál v divadle, zapsal se na Oděský institut pozemního vojska, studoval angličtinu a získal kvalifikaci vojenského tlumočníka. Od roku 1994 působil ve strukturách Ministerstva obrany Ukrajiny. V některých rozhovorech uvedl, že sloužil na Hlavním ředitelství rozvědky, v letech 1999-2005 pracoval na Hlavním ředitelství rozvědky a byl kapitánem. V jiných rozhovorech uvedl, že pracoval v oddělení strategického výzkumu ministerstva obrany. Z armády odešel v roce 2005 v hodnosti majora, když podle jeho vlastních slov po oranžové revoluci začalo civilní velení zasahovat do armády.
          Téměř ihned po propuštění se na naléhání přátel zúčastnil konkurzu na reklamu. V následujících dvou letech natáčel pro velké ukrajinské společnosti (čokoládová Korona, Life:), Oranta). V roce 2007 se stal spoluzakladatelem filmové produkční společnosti Aegis Artist Group. Arestovič se objevil v 17 epizodních rolích v ruských a ukrajinských filmech, včetně filmů Návrat muhtara a Bratr za bratra 2. Jeho poslední výraznou rolí byla Ljuša Zajceva v komedii Neboj se, jsem tady z roku 2012.“ (wiki ru)

          Takže to jen shrnu: 1992 absolvoval 10-ti letku, od r.1994 rozvědčík, 2005 major, pak reklama na cukrovinky vyvrcholila v r.2012 rolí transvestita Ljusji.
          Kdo jiný by mohl dělat poradce prezidenta-klauna?!?

          1. tak to je konec…
            Oni si je takhle snad vybiraji schvalne.
            My jsme nafasovali, divadelnika se silnymi sklony kombinovat alkohol a prasky, a taky s prichylnosti k velkonemecke veci, vzhledem k rodinemu zazemi. Myslel jsem, ze takoveho kandidata jinde nesezenou.
            Na Ukrajine maji mozna jeste lepsi lihen.

    1. Mezitim rusove unikli a osvobodili se ze sveraci kazajky a z okupace, EU Vysokyho Uradu za lidska prava. /Velkej barak v Bruselu a plnej snazivejch sluhu/.
      Ktera vyzbrojuje taky ukry. Zbranema, jednim slovem k nezaplaceni.
      Za prve astronomicky dluhy k nezaplaceni a za druhe pouziti tech zbrani taky.
      Malokdo taky prezije.
      Zavedeni jinejch trestu se neda vyloucit, prece jen je konflikt a co neni ,muze bejt.
      Ted. Zapad muze zajmout nektere osoby na zapade na vymenu , kdyz ma jich malo.
      Putin ma zase trumfy v ruce. Coz takhle soud generala/admirala a spol. velicich instruktoru, jak bojovat ,z NATO ,na Rudym namesti.
      S cetnym obecenstvem..CT by nechybela??
      Za ty zasluhy ,vo lidsky prava..
      Pouziti civilni populace ,starcu,zen a deti jako stity pro ukry. A dalsi ..
      Svedku je dost a dost..
      NATO uz jen slouzi ,aby rec nestala a dokola, pro nejaky pomateny dyplofemiticky, co huci dokola ,jako Automaticky Pracky..Prave v provozu..
      Celej svet je ostuda , kdyz pomyslim na ty deti a Cesky nase deti !!!,u Sudomere..
      Napr. Slavnej tank Leopard z Reichu ,dodavanej vsude.
      Na U. ,pisou, neprojde ,pac mosty jsou budovany na 45 tun a tank ma 55 a je tak jako snek.
      Pro srovnani s ruskyma 44 tun az 90km za hodinu.
      Vypuknuti konfliktu dejme tomu s Beloruskem.
      Strilenim hned dojdou naboje , ktere ale vyrabi jedna zeme na Str. Vychode , do tech tanku a tak vyrobit, ale hlavne dodat vcas pro NATO, asi bude potiz. Jedna z mnoha.
      Co porizovaly a dlouho prave ty Automaticky Pracky..Povyseny do vedeni sveta .
      Ale ted nic o tom,nereknou.
      Nejlepsi dle britu ,je rozsirit NATO do celyho sveta..Touha po miru neco takoveho asi diktuje i kdyz Pracky tohle asi nemohou zatim, pochopit.

      1. Neco zajimavosti a co vam nikdo nepovi…./Na srolovani/.
        Co se tyka pasivni oportunisticke diplokleptokracie, mame tady priklad ukrajinskeho diplomata velvyslance v Nemecku , ktery verejne nazval sveho spojence ve zbrani Scholze, s mnozstvim darku pro U. ,hlavu Nemecka ,ubohou urazenou jitrnici..
        A dostane dalsi zbrane od jitrnice..
        Je ukr porad Excellence ,velvyslancem..?
        Ted. Leyno je prave v Kyjeve, aby prijala osobne ,to si nenecha ujit ,vyplnenou zadost Zeli, na clenstvi v EU.
        Kterou tam pred casem pribehla taky osobne ,spise se priplazila na kolenou ,dodat tu zadost ,do rukou Zeli.
        Chce bejt taky urazenou jitrnici? A co kandidatura Ukrajiny na clenstvi v NATO.
        Opustme tyhle veci a podivejme se na neco ,co zase nikdo neumi..
        Co se tyka zminenych opevneni …
        Coz neni nic jineho nez ,vzdy a porad Strategie uplne Predposranych.
        /Duvod a padny ,mnichovsky, uz tenkrat ,nasi vlady akademiku ,od 1918 se otrocky primknout k Francii/.
        Proc? Takhle a predem informuji kazdeho nepritele Predposrany ,/a nemusi to byt jen nepritel ,ale predevsim ty jiny/,jen v tech zakopech ,nez se neco stane ,co se chysta ,
        Predposrany davaji zaroven najevo, kazdymu aby vedel, jak mysli a odevzdavaji davno predem kardinalne dulezitou Iniciativu nepriteli.
        JInymi slovy , hele delej si tady co chces a my se usadime pod tunama betonu.
        Aby navnadily obe strany ty miliony odvedenych do armady, a kriceli politici, generalove a media ,do vanoc jste doma..!!!
        U Verdunu a jinde pak sli germani do plnych. Proc? Do vanoc ste doma!!!
        V druhy valce pak Maginoti meli jiny ,odlisny zamery.
        Vysledkem jako obvykle , vzdy zarucena tragedie masakru a niceni..
        Pochopi tyhle zamery, nekdo nekdy?
        Ale to nevadi hejnum akademiku ,aby nepsali tisice knih vo tom.
        Ktery musi bejt porad nejchytrejsi a nejdulezitejsi, /a nikdo jinej/, s taktikou ,jedna kniha z tisice pak neco uhodne v ty zaplave napr..Potom zacne.
        /Ja sem vam to rikal,ale vy ste nedbali/!!
        Kdyz sou tady priklady , SSSR se k tomu nikdy neuchylili ,ani Alexandr a Napoleon..
        Caesar byl velmi aktivni a agresivni v tech opevnenich ..
        Diky za pozornost..

        1. Kecáte. Přinejmenším v tom, že ta opravdu odolná opevnění na obranné linii ukrů jsou ve skutečnosti z dob SSSR, resp. za dob maršála Stalina.

          1. Nemesis: Jaká opevnění? Stalinova a Molotovova linie byly mnohem dál na západ než je Donbas. Na Donbasu pozůstatky zákopů z let 1941 až 1943 jsou vhodný pro archeology, moc ze starých zákopů už nezbylo. Ze sovětských dob jsou tam kryty v továrnách. Od Majdanu se stavělo z betonu proti separatistům. Stovky menších objektů doplněné minovými poly, polními děly, drony a informacemi ze satelitu je to silna obranná linie. Každé opevnění jde prorazit, ale získá se tím čas. Beton je levnější než moderní tanky a houfnice.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *