25 dubna, 2024

Ofenzíva jako začátek konce

Dnes se chci po delší době opět vrátit k válce na Ukrajině, protože o velké ukrajinské ofenzívě si už cvrlikají i vrabci na střeše. Náš prezident řekl, že Ukrajina má jen jeden pokus zvrátit situaci na bojišti. Stepní orákulum Džamila nás zase oblažila detailním rozborem, jak Ukrajinci slavně zvítězí a do léta bude po válce. Američtí vojenští blogeři se shodují, že ofenzíva bude, ale nic nepřinese, protože Rusové celou zimu pilně kopali zákopy a chystali všemožná opevnění ve všech myslitelných směrech možného útoku. Prezident Zelenský řekl, že ofenzíva nebude, protože spojenci nedodali dostatek zbraní. Ruští blogeři tvrdí, že ofenzíva nejspíš nebude, protože Ukrajina všechny rezervy použila k udržení Bachmutu.

Do toho nám Putin se strýčkem Si chystají henty „největší změny za sto let,“ jejichž první fáze vypadá tak, že se místo v dolarech bude obchodovat v juanech. Do toho Saúdové snižují těžbu ropy, Rusové také… ale vsadím se, že rostoucí cena nebude mít vliv na cenu v Číně a Indii.

Mimochodem… vzpomínáte na ropné sankce? Že jsme se tady kolektivně zavázali, že nekoupíme ruskou ropu, pokud její cena překročí určitou hranici? A vzpomínáte, že Putin podepsal jakýsi dekret, že pokud tyto sankce budou uplatněny, tak Rusko takovým zemím nedodá ropu vůbec? Skoro mám pocit, že snížení těžby má posunout cenu ropy nad zastropovanou sumu, aby se vidělo, kdo má koule. Zdá se, že nové cesty jsou již navázány, tankery vědí, kam mají plout, je domluvená nakládka i vykládka…

Američané už teď především bojují proti inflaci a řeší, jak velké úrokové sazby (a na ně navázané krachy bank) jsou ještě přijatelnou ztrátou. Němci už prý zase pojišťují Nordstrým a příslušná nepoškozená trubka má pěkně zase začít pracovat. Stále více zemí hlásí, že už nemají žádné zbraně, které by Ukrajině mohly předat. Včera se začaly množit zprávy, že Wagnerovci v Bachmutu přitlačili a Ukrajina začíná svoje vojáky stahovat.

Macron byl sice v Číně, ale tiskovka nic moc. Sitting Ping mu prý dal necelou hodinu. Uršula tam byla s Macronem, ale s ní se čínský prezident snad ani nesešel. Nepochybuji o tom, že naši intervjuci v celém tom diplomatickém fiasku najdou nějaké pozitivní momenty, aby to nevypadalo tak blbě a určitě nám vysvětlí, jak Macron Číňany zepsul za nedodržování lidských práv. Jinak ale to vypadá, že podmínky si bude diktovat Číňan a ne Frantík.

Mimochodem, víte co je zajímavé? Celá ta válka na Ukrajině se vede ze zásob, které si obě supervelmoci připravily na třetí světovou válku. Já vlastně docela zírám, kolik těch nábojů a granátů bylo někde uložených. Když si vzpomenu, jak se měly Evropou valit obrovské armády, jak byly naplánovány průniky k Rýnu nebo směrem na Polsko, kolik se toho mělo účastnit tanků a další techniky… a stačila trocha technického pokroku a všechny ty obrovské zásoby stačí sotva na boj na Ukrajině, který se prakticky nehýbe z místa. Bojiště je nasycené moderními prostředky, které se víceméně eliminují navzájem a zůstává jen staré dobré dělostřelectvo a lidský kanonenfutr. Zbytek jsou šachy… žádný poker. Není co skrývat a není s čím blufovat.

Na začátku války se ukázalo, že nějaký manévrový boj moc nefunguje. Kdejaký hejhula s Javelinem dokázal zastavit tankovou kolonu. Javelinů bylo hodně, tanků méně. Co se neobsadilo na začátku, to se pak dobývalo rozstřílením na hadry. Nějak si nedovedu představit, že by to teď mělo být jinak. Jako že se ukrajinské tankové kolony budou valit krajinou a ruské ruční protitankové střely budou mít dovolenou. Bojiště je extrémně široké, všude samý dron, všechno je vidět… Přemýšlím jak by musela vypadat ukrajinská ofenzíva, aby tohle všechno eliminovala…

K ofenzívě dojít musí. Skutečně má Ukrajina poslední pokus, jak předvést nějaké impozantní vítězství. Pokud ho nepředvede, začne vojenská pomoc rychle slábnout. Koneckonců, kdy jste naposled slyšeli Fialu nebo jiného chciválka mluvit o tom, jak Rusko bude platit válečné reparace? Kdy jste naposled slyšeli o poválečné obnově Ukrajiny za ruské peníze? Kdy jste naposled slyšeli o ekonomické příležitosti, až to všechno skončí? Už se mluví jen o těch ohrožených hodnotách, které je nutno bránit, ale nějak se z vítězného tónu úplně vytratilo, že to celé dobře dopadne. Ukrajinci potřebují ofenzívu, protože Západ potřebuje ofenzívu a pravdu bude mít nejspíš Petr Hampl, který říká, že to celé bude rituál, který se udělat musí, protože se to očekává, ale nic se nezmění.

Jedině velkolepý úspěch ukrajinských sil ještě může změnit ochabující podporu Západu. Tak velký, aby obnovil víru ve vítězství, ve které už nevěří ani Němci ani Francouzi. I Poláci nějak podezřele často mluví o nutnosti debanderizace a nutnosti vstoupit na ukrajinské území, aby si Rusové nevzali všechno. To jediné by mohlo změnit rozpoložení ukrajinských spojenců, kteří začínají mít svých problémů dost, protože to přece mělo být celé jinak. Rusko se mělo zhroutit pod sankcemi a jejich armáda je přece neschopná.

Na bojišti ještě bude muset zemřít hodně mladých kluků, aby se všechno definitivně ukázalo. Ještě se tam vystřílí hodně peněz a zničí hodně domů a bytů. Ale když vidím tu frontu asijských, afrických i jihoamerických představitelů v Moskvě a Pekingu, tak bych řekl, že hoši věří víc těm dvěma autoritářům, než Bidenovi. V poslední době nějak moc státníků přestává pochybovat o tom, že Rusko nakonec vyhraje…

Ukrajina má jednu poslední možnost otočit to na svojí stranu. Stane se tak? Nebo to bude začátek konce?

329 thoughts on “Ofenzíva jako začátek konce

      1. Ja jim porad nerozumim, kdyz Rubl lez nahoru, tak se Rusum smali, ze to jejich ekonomika nevydrzi, protoze budou dostavat malo domaci meny po konverzi.
        Ted jde Rubl dolu a zase je to spatne, pry se z Rusu stavaji zebraci…

        Tyhle anonymove z inkuzivniho skolstvi jeste vsem ukazou, ze svazaci z 50. let byli jenom amateri.

        1. Pokud se na kurové pohyby podíváte pohledem osoby řídící ruské hospodářství, mnete si spokojeně ruce. Jedním z nejdůležitějších cílů nejbližších let je náhrada co možná největšího počtu dovážených výrobků domácí produkcí a to se bude dařit, pokud bude dovoz drahý.
          Z druhé strany, pokud některý ruský výrobce dokáže prorazit na zahraniční trhy, tak ho stát nechá slušně vydělat.
          A za pár měsíců nebude nejdůležitější kurz RUB/USD, ale spíš ten s rupií nebo juanem.

        2. Inkluzivní školství nese plody už dneska.
          Bydlím s emeritní učitelkou, co ještě chodí brigádničit, takže mám všecko z první ruky.
          Tolik skutečně bystrých děcek, co kvůli zpomalené výuce a osekaným osnovám (kvůli inkludovaným) potřebují doučování, to tady nikdy nebylo.
          Převrátilo se to úplně naruby :
          Původně to mělo být tak, že výuka poběží tempem a v rozsahu pro normální bystré děti, inkludovaní dostanou asistenty.
          Jenže dostanete do třídy inkludovaných klidně až pět, takže učitelce po třídě pobíhají nejen inkludovaní s různými poruchami chování, ale i dva-tři asistenti.
          Zkuste si někdy pohovořit s aktivním učitelem-učitelkou, jaký to je zápřah na nervy, učit v takto „uspořádané“ třídě.
          A to tu nemáme žádné cikány, ta inkludovaná děcka jsou všechna bílá, české národnosti.
          V některých třídách jsou ale přiřazeni malí/mladí ukravínci, což je na druhém stupni naprostá katastrofa. Uvažuje se prý i o tom, že budou zřízeny třídy pro ukravínce, ale stále se zjišťuje, jestli to není v rozporu se zákony.
          Všechny její kolegyně, starší a zkušené učitelky, které ještě mají čas a chuť pracovat na doučování, mají každá 3-4 děti. A rodiče platí, jako mourovatí jen proto, aby jejich děti měly úroveň vzdělání aspoň takovou, jako měly děti před inkluzí a aby měly šance na středních školách..

                    1. Bylo to zbožné přání, ne Otci. Opravdu mě mrzí trápení každého, kdo ví jak … a nemůže. Obzvlášť, když se to týká vývoje dětí.
                      Odkaz nepřečtu, mám tam něco přijmout nebo souhlasit.. Ale zřejmě paní rozhodovačka nemá zodpovědnost… tak její činy přijímají jiní

                    2. Jedna nase ministryne si delala rada fotecky , prislo to na dva miliony pro danovy poplatniky..
                      Ti byli urcite vdecny ,ze treba si nedelala sbirku aut znacky Bugatti.

          1. Nemám odbornou znalost o současném stavu základního školství, podle „signálů“ to ale asi tam je co do kvality výuky spíš smutné.

            Ale druhá věc. Jestli si správně pamatuju, na tři velké ZDŠ jsme u nás měli jednu „pomocnou“, do které chodilo dohromady včetně sběru z okolních obcí tak do 50 dětí. Nevím, jestli se to dá vzít čistě statisticky, ale nakonec, proč vlastně ne. Na řekněme 12 (včetně těch z okolních obcí) tříd jednoho ročníku tedy vycházelo 5 – 6 pomocňáků, to je jeden na dvě třídy. Nutno ale uznat, že „pomocňák“ se občas dostal i do normální školy, tak berme ca jeden na jednu třídu v ročníku. Je takovýto poměr i u těch dnešních inkluzí? Jaká jsou vlastně kritéria k tomu, aby se dítě stalo inkludovaným ve smyslu potřeby méně náročné zpomalené, potažmo asistované výuky?

            Jak už to je se všemi (lhostejno, zda prospěšnými/neprospěšnými) systémy, samovolně v nich vznikají děje pro podporu, zachování a zesílení toho systému. Nejmíň každé druhé dítě je tzv. fracek, prakticky každé má ale tendenci si školu usnadnit jak to jen jde. To se nemění, je to přirozenost. Ale mění se přístup ke školním dětem. Vedle toho snižování nároků na vzdělávání jako takového je výsledkem inkluzního systému právě to, že kromě skutečně potřebných ty inkludované děti sám vyrábí, uměle je do té kategorie zařazuje, aby sám sebe zdůvodnil a obhájil.

            Druhou věcí jsou ty tzv. civilizační choroby. Patrně nenazváno autenticky, ale mám na mysli všechny ty autismy, ADHD a jiné syndromy apod. Opravdu se zvyšuje počet takových, nebo dnes do té diagnózy spadne „kdekdo“?

          2. No tak to je strasny.
            Vypada to, ze po radeni tech ruznych Pilipech a Buzkovych se jim to konecne povedlo.
            Znicit to komunisticke skolstvi, ktere prezilo bordel v devadesatkach, krize, malo deti…
            Stacila inkluze, kterou ironicky protlacili socani proti vuli naproste vetsiny ucitelum riditelu i obcanu (a spousta lidi si porad mysli, ze CSSD znicil svymi intrikami zeman).
            A Ukrajinci tomu ted asi zasadi ranu z milosti.
            Zustava otazka, odkuzd pak budou nasi spojenci pak vysavat mozky?
            Mozna ale uz nejsou mozky prioritou, nekdo bude muset nahradit ubyvajici Ukrajince.

          3. Žádní dva-tři asistenti se nekonali a nekonají. Učitelka je ráda, když vybojuje alespoň jednu/ho, přičemž inkludů může mít klidně osm. Asistentku má na jednoho či dva a těm ostatním, kteří nemají dostatečnou diagnózu, se asistuje „bokem“.
            Taková je REALITA.
            Ukrajinci jsou „bonus“ navíc. Pokud má AP nějakou VŠ, provozuje na DPP doučování nad rámec svého půlúvazku buď ráno od sedmi, nebo odpoledne po vyučování; jak pro inkludy, tak pro Ukry. Toto doučování je ZADARMO, protože ze šablon!!!!!
            Placené doučování se odehrává mimo školu.

            1. Vím, je to oblast od oblasti. U nás je to tak, jak jsem popsal.
              Proto jsem taky napsal, že rodiče platí jako mourovatí za doučování normálních, bystrých dětí. Aby děcka dohnala to, co učitel při tom zmatku a při silně rozptýlené pozornosti třídy, prostě nestihl. Většina rodičů nejsou pitomci a dokáží si zjistit, co by děcko mělo ze školy umět a neumí, nebo jen povrchně či neúplně.
              Slyším, co a kolik toho emeritní učitelka doučuje a vidím, co je to za děti.

  1. USA jsou proti pokusům některých evropských spojenců nabídnout Ukrajině „cestovní mapu“ pro členství v NATO na červencovém summitu aliance, zdůrazňující rozpory na Západě ohledně poválečného postavení Kyjeva, píší Financial Times.

    USA, Německo a Maďarsko se brání snahám zemí jako Polsko a Pobaltí nabídnout Kyjevu užší vazby s NATO a jasnou podporu jeho budoucímu členství v NATO, řekli listu Financial Times čtyři představitelé zapojení do rozhovorů.

    Všech 31 členů NATO se zároveň shodlo na tom, že o členství v alianci se za války nemůže vážně diskutovat.

    Jednou z uvažovaných možností je transformace stávající komise NATO-Ukrajina na radu NATO-Ukrajina, což by posílilo status Ukrajiny jako aliančního partnera zvýšením její účasti na zasedáních a konzultacích NATO, včetně zpravodajských brífinků.

    „Abychom se mohli přiblížit k otázce, kdy a jak přivést Ukrajinu do aliance, musíme zajistit, aby Ukrajina zvítězila jako suverénní, nezávislý stát,“ řekl v publikaci vysoký americký činitel.
    https://t.me/stranaua/99158

  2. Ono kdyby Lotyšsko nebylo v NATO, tak už tam dávno vtrhnut ruští hrdlořezové a znásilňovači.

    To jen tak na okraj pro pseudomoralistu, Pepu Slámu…

    1. Re: Hupíček

      Nikoli, Hupíčku. Šikana rusky mluvících občanů v LV započala již dlouho před vstupem LV do NATO.
      Požádej si o solidnější noty.

    2. Znásilnili by ženy i muže, i jejich těhotné kočárky, dědečky, babičky, pejsky i kočičky.
      Lotyšské i EUrounijní…

      1. Zdá se, že mají velkou potenci. Na rozdíl od západních libtardů, kteří mají nejen problém s potencí, ale často i najít své pohlaví.

        1. Áno, trefil jste hřebíček přímo na hlavičku.

          Tuhle jsem se dohadovala s kolegyní, pod jakou kuratelou by to bylo lepší/míň hrozné. Ona že by radši USA. Tak jsem oponovala, že ať byli Rusové jací byli, nenutili nám 98 pohlaví, multikulti, woke, BLM a podobně.

    3. A to víte odkud? Putin jasně řekl, že pokud Rusko bude muset, do Pobaltí vyrazí, ale nebude držet vojska na hranici území, které může obsadit z čtyři hodiny. A US generálové k tomu dodali, že Pobaltí bránit nebudou, protož není co a proč. Rusové jsou hrdlořezové? Ukrajinci deset let ostřelují civilní cíle v Donbasu dnes a denně. I dneska jsou v Doněcku mrtví. Žádná ruská jednotka neužívá jméno ani znak divizí SS jako ukrajinský Azov, ani kárné jednotky jako ukrajinský Edelweis. Nikde na světě se nejmenují ulice podle válečných zločinců odsouzených Norimberským tribunálem, pouze na Ukrajině (Bandera, Šuchevič aspol.). Takže o nějakých hrdlořezech bych na místě Zelenského party a jeho obdivovatelů raději pomlčel. Důkazů je příliš mnoho. Takže méně frází a zkuste zapojit mozek, jestli ovšem nějaký máte.

      1. Tyhlety slavaukravince a jejich přitakávače bych navezl povinně do Lidic, tam je seznámil s historickými fakty, a zkuste si z plna hrdla zařvat ten nacistický pozdrav, jen to zkuste.
        Tak tísnivý pocit jako tam jsem dlouho neměl. Mimochodem budu zvědavý jak se v červnu předvedou média.
        Mimochodem, možná by pan Rajchl , nebo celá vlastenecká liga by mohli v toto smutné červnové výročí uspořádat právě tam setkání Proti nacismu, a válce.

        1. Ne ne – všem vyznavačům toho svinstva umožnit ochutnat dobrodiní jejich hrdinů osobně, včetně jejich blízkých. Umožnit jim zažít velkorysost a milosrdenství těch echt demokratických bojovníků na vlastní kůži s celým rodem … Včera jsem zkouknul téměř konec Motlova dokumentu o „dobrodiní hrdinných Vlasovců“ na Moravě v dubnu roku 1945 při akci na potrestání civilního obyvatelstva za údajnou podporu partyzánů – „chuťovka“.
          Přeji jim péčí Pinochettových boys po tamnějším puči, stejně jako mnoha dalších jiho a středoamerických dobráků…
          Bohulibou pozornost us boys jako ve Vietnamu, Iráku, Afghánistánu, atd., včetně jejich učitelů z jednotek SS mnoha národností, včetně Ukrošů a chorvatských Ustašovců, etc…
          Prostě lázeňskou demo péči… Se vším všudy…

    4. V Litvě nemají rádi ani Poláky.
      Kam se poděli židovští občané? Zmizeli a kde? Tam neměli plynové zařízení, oni se Pobalťané takovými „vymoženostmi“ za 2.světové války nepárali.
      Tyhle pobaltské vymíráty nám nestojí ani za starou belu.

      1. Například v lotyšské Rize bylo obrovské ghetto.
        Co se tam dělo, je docela dopodrobna popsáno ve Forsythově knize Spis Odessa. Řezník z Rigy skutečně existoval, jen je v knize přejmenován.

          1. Tu knihu psal Forsyth na základě jednoho takového deníku, malým zázrakem přeživšího.
            Doplněno je to jen fiktivní příhodou toho reportéra, kterému ten deník byl doručen.
            Stojí za to si ji přečíst

      2. Byli vyvražděni v Belzecu, Sobiboru, Treblince a Chelmu, malá část v Osvětimi.
        Plus zemřeli hladem, zimou a na nemoci přímo v ghettech, případně byli postříleni tamtéž.

  3. Ještě bych dodal toto,abych navázal na pana Vidláka.
    Ofenzíva jako začátek konce světa,co může udělat Rusko,kdyby se do té ofenzívy zapojilo více států a pro Rusko by to bylo nepřijatelné.

    1. Ofenzíva myslím nebude.
      Je to sice styl „chlupatá deka“, ale zdá se, že už ani elitní sračkomety tomu přestávají věřit.
      Nedávno zase psali, že citelně klesá ochota Evropy „pomáhat“, protože se na světlo dostaly dokumenty o tom, jak je „organizovaná“ ukrošská armáda.
      https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-tajna-akce-elitni-ukrajinsti-vojaci-se-pokusili-obsadit-zaporozskou-jadernou-elektrarnu-40428134

    2. Otázka je, zdali by se další státy zapojily oficiálně. Neoficiálně tam přece už jsou.
      Pokud by se zapojilo přímo NATO, tak potom jsou vojenská zařízení a základny NATO regulérními nepřátelskými cíli.
      Má to ale pár háčků, nebo spíš háků.
      Zde nikdo nikomu regulérně nevyhlásil válku, asi ani vyhlašovat nebude.
      Jde o speciální vojenskou operaci s přesně definovanými cíli.
      Zapojení NATO by muselo proběhnout v podobném módu, nějaké speciální operace.
      Jenže to zase naráží na další hák, že ukravina není ani členem, ani pozorovatelem a NATO by se tak dostalo do pěkné šlamastyky, ze které by se díky odhodlání Rusů už nemuselo vysekat.
      A řekl bych, že po relativně krátké době, od úprku z Afghánistánu a už podruhé po držce, není moc lákavé ani pro jestřáby.

  4. Ohledně nového díla, chystaného s pracovním názvem „Ruina“ je známo již dost, abychom vše mohli zběžně posoudit: produkce z Fašingtonu a Londonabádu, s režiséry ze State Departmentu a CIA/MI6 není sice schopná nic nového vymyslet, a tak, podobně jako jiní USA a Západní tvůrci, dělají remake. Došla jim sice invence, ale kopírování starých osvědčených kusů stále přináší skvělý filmový zážitek.

    Nová, moderně aktualizovaná verze „Untergangu“, nebo-li „Pádu třetí říše“, je až neuvěřitelně podobná předloze, ačkoliv jsou umělecky změněny některé reálie; např. místo nacistů použili banderonacisty, místo Waffen-SS Azovčíky, ale jinak se skoro nic nemění. Pravda, místo indického symbolu štěstí (diváci vědí) je v nové verzi jakýsi trojzubec, a vlajka je také jiná. Ale jinak vše dokonale odpovídá předloze.

    Casting i výprava a masky jsou samozřejmě prvotřídní, jak se sluší na AAA-blockbuster. Profesionálně skvělý byl výběr hlavního hrdiny: místo Adolfa, který působil sešle a roztřeseně, je nový hrdina opravdu hrdinský, prohnaný posilovnami a slušivě oblékaný – ve všech scénách – v akčních oděvech zelené či dokonce vojenské maskovací barvy. Díky vynikající kameře ve většině scén není vidět, jaký je to prcek; jeho loupežnický výraz a zlá prasečí očka jsou zjevným mostem ke správným zásadám etnické a rasové spravedlnosti – mít v každém filmu vysoké modrooké blondýny – ženy i muže a další pohlaví a gendery – je dávno překonaný a zavržený úzus, který do moderní produkce nepatří.

    Postavy nejsou šablonovité, tvůrčí tým a herci dávají „nahlédnout pod povrch“: hrdinové mají i své slabosti. Třeba zmíněný „Z“, občas vypadá jako přiopilý nebo zfetovaný, jindy je skleslý a jeho prosby ztrácí obvyklou tvrdost a nekompromisní žádostivost. Hrdinské projevy jsou ovšem jedinečné, až se vkrádá podezření, že si scénárista vypůjčil některé pasáže od Churchilla, ale naštěstí to není moc patrné, protože reinkarnovat tímto odkazy na takového zločinného rasistu a xenofoba by ničemu neposloužilo.

    Genderová a sexuální rozmanitost z díla nijak explicitně nevystupuje, ačkoliv LGBTQ+ motivy jsou obvykle přítomné. Bratři ve zbrani, mužská objetí…

    Zlomem v díle bude jistě očekávaná Steinerova ofenzíva, která v předloze měla zahnat sovětské bolševiky zpět za Ural nebo ještě dále, v nové verzi budou Rusáci tlačeni do Mordoru, jak se povedlo zjistit našim spolupracovníkům. Což je jistě příjemná modernizace, poplatná současným fantasy trendům.

    Zajímavé bude, jak se postaví tvůrci k idealistickým a deistickým motivům, které v původním kusu zastupovala Hitlerova „Prozřetelnost“. Stejně jako v předloze, scénář umělecky pracuje s motivem „Wunderwaffen“, jejichž neustálé objevování a selhávání udržuje diváka v napětí. Zpracování dalších momentů, jako např. známé „čekání na Wencka“, jistě překvapí, jak nám bylo šeptandou sděleno…

    Pracovní verze filmového zvuku pracuje s četnými motivy z Wagnerova opusu o Nibelunzích, především jde o Götterdämmerung, což k tématu výborně pasuje a je monumentální.

    Kdy bude velkofilm uveden na plátna kin, je zatím neurčité, ale už teď je jisté, že dílo bude mít velký úspěch.

    1. Njn, Lemova „Dokonalá prázdnota“ to zrovna není, no ale snažil jsem se…
      Doufám, že aspoň někoho to pobavilo. A někoho nasralo.

      1. k42
        A jak si ten „Götterdämmerung“ tady užijeme my? To přece musí mít nějaké pokračování? Nebudeme nakonec platit ty reparace my? Ty platí vždy poražený. Uff, úplně jsem se z toho orosil…

            1. Co přidat trochu toho Šavlového tance, Aram Chačaturjan tuším. Jen taková amatérská poznámka, asi diletantská sorry.

                1. Multikulti… to je žádané.
                  Samozřejmě, stejně jako Maďar může za to, že je Maďar, jak známe z Knihy, u Arménů je to stejné.

          1. Včera Čajkovského B moll z výpravy do deskového bazaru. Další úlovky, příkadmo klavírní koncert č. 1 se Svjatoslavem Richtěrem. Mimo jiné…

      2. Káčko sórokdva,
        aspoň něco, co mě opravdu bohatýrsky pobavilo. Mám dobrou představivost a trailery na ten kasaštyk už presentují dlouho.
        Byl jsem takový zašlý, protože při příležitosti Velkého Pátku mi promluvil do duše jakýsi Nikita Michalkov a vysvětli mi, jaká jsme trdla. Ne že bych to nevěděl, ale musí mi to pořád připomínat?

        Ten velkofilm bude mít ještě podružná plátna, kde se bude zjevovat Poseidon, Bůh, který vše zaštiťuje svým trojzubcem čili Tridentem, na dalším budou střípky z medvědího brlohu a dračí sluje – obojí vpravo od hlavního plátna (vlevo by to bylo protismyslné) a vlevo pláč a skřípění zubů Velkého loutkáře, strýčka Sama a jeho družiny.

        Hudba: Jízda Valkýr od Ríši Wagera. Už jsem si to našel a budu si tím dělat background ke zprávám.

        Dobře, Vy k42! [;>D)

        1. Tak to jsem rád, že jsem pobavil. Říkal jsem si, že neustále omílat skoro to samé o té hrozné ukrošské zabijačce je k prdu: že by to chtělo něco z kultury.

          Krásně to rozvíjíte… skoro mě to svádí spáchat na to fakt trailer v nějakém tom animačním CGI enginu. Kdyby byl čas, tak by to i šlo…

          1. Šlo by i jen nastříhat reálné video z propagandy a zpravodajství… přidat pár animovaných map a takových blbostí a bylo by… no uvidím, zda to stojí za tu srandu.

        1. Však to jsem komentoval včera. Nic nebude.
          Amíkům by se to samozřejmě líbilo, protože zbytek Ruiny by tak dostali do EUhnije a NATO jaksi „zadními dveřmi ze dvora“, ale to Rusko nedopustí. Mají dost argumentů…

        1. Jen počkejte. I toho se dočkáme, obávám se.

          Poslední britská verze „Tří mušketýrů“ má černého d’Artagnana, takže proč by nemohla být i naci verze? Pro pohrobky Třetí říše, Banderonacisty a další lidičky, aby netrpěli dyškryminácijů…

          Místo gardy Královských mušketýrů tam bude SS-oddíl Leibstandarte Luis XIV., der Tréville bude Grupenführer a je to.

          1. A kardinál de Richelieu bude maršál Sovětského svazu, hrabě Rochefort bude majorem NKVD a mylady de Winter bude jeho pravá ruka, známá vražedkyně pod přezdívkou Krvavá Madla (Albright). To budou ti správní záporáci.
            Jo pardon, chybička se vloudila, Krvavá Madla je vlastně kladný typ.

            1. Hlavně všichni ti padouši budou Rusové se šišlavým přízvukem, zatímco ostatní cizinci budou mluvit úplně normálně – jako v každém hollywoodském filmu.

              1. A všichni Rusové budou tlustí a Američané štíhlí s bicepsy. Zrovna v národě, kde je nejvíc obézních na světě

  5. Včera jsem po 19. hodině poslouchal Radiožurnál. Byl jsem šokován. Nějaká mladá redaktorka tam uváděla, že v Lotyšsku, kde je 25% obyvatel ruské národnosti (v Rize 50%) demokratická evropská vláda zakázala jakékoliv vysílání v ruštině. Tedy zakázala všechna místní ruskojazyčná média. Dokonce i ruské vysílání RFE.
    A naši hodnotoví politici a média mlčí…

    1. Jsou to potomci ruských vrahů a okupantů, zjistěte si ,jaká zvěrstva páchal Moskal v Pobaltí během 2.světové války, i nacisti bledli závistí…
      Takže naprosto v pořádku, okupanti a vrazi kteří zůstali v Lotyšsku i po rozpadu SSSR, nemají mít žádná práva, protože Moskal vojensky napadl Lotyšsko, okupoval tuto zemi a vraždil tam civilisty.

      Lotyši vědí co dělají a je to zcela podle práva, něco jako náš odsun sudetských Němců, jenže my jsme je vraždili, znásilňovali a mučili, Lotyši jim jen zakazují jazyk…

      1. A to nemají mít práva ani jejich děti či vnuci ? To by byla dědičná vina, takto přistupovali někteří členové tkzv. křesťanské společnosti vůči lidem judaistického vyznání (“ zabili jste nám Ježíše“). Dědičná a kolektivní vina je snad v EU zemích nepřípustná, ne ?
        Mnoho sudetských Němců zde zůstalo, pokud se např. neangažovali v SS (v některých případech se tolerovalo i členství v NSDAP) ,tak měli stejná práva jako ostatní členové poválečné československé společnost.

        Já jsem nikoho nevraždil, neznásilňoval ani nemučil. Takže mě do toho Vašeho uskupení netahejte.

      2. Re: Hupíček

        Hupíčku, Hupíčku, a co nám napíšete o zvěrstvech lotyšských soudruhů, kteří bojovali v 15. Waffen-Grenadier-Division der SS (lettische Nr. 1)?

        1. Hopíček to vezme zeširoka … jsou úvodní větu modifikuje následovně:

          Jsou to potomci německých vrahů a okupantů, zjistěte si ,jaká zvěrstva páchali nacisté v celé Evropě během 2.světové války, i Banderovci bledli závistí…

          No a pak už jen zbývá posbírat Němcům psy a občanky … a po vzoru toho Lotyšska a UA jim nejen zakázat jazyk, ale samozřejmě volební a jiná práva. Nemusí vymýšlet nic nového …. a tím by byla německá otázka na delší dobu vyřešena.
          Já bych po tomhle zavedl jednotku chytrosti „1 Hopíček – zkráceně 1 Hpck“

      3. Pudes k soudu vrahu hope , za to co si pachal , pises , „my jsme vrazdili a mucili germany ze Sudet“. Byl si jeden z nich.
        Dovedu si predstavit , jaka hruza to byla kdyz , Ruda armada osvobozovala ty pobaltsky republiky vod nacizmu. Stezi nejaky nacisti prezili .
        U nas taky a hop jim pomogal..
        Prave se priznal…
        Prizenu se do Usti v 60.letech , porad slysim mluvit nemecky..V tramvaji ,v kramech..
        Pak mam tri kamose germany..Jak tohle muze bejt.
        Dyt meli bejt vsicki pryc..Ale.
        Jenom ty ,kterym se dokazaly soudne nejaky zlociny, byli odsunuty..
        A s nima sly jejich rodiny..

    2. Re: PS

      Jste škaredej Pepek a kdo ví, jestli nevyskakujete, jako váš jmenovec ve Švejkovi.
      Absolutně si dovolujete ignorovat NEJVYŠŠÍ pravdu – všechno ruské je FUJKY FUJ!!!

      Pozn.:
      Jestli jste si nevšiml předtím, jedině demokratičtí soudruzi v Latviji si odsouhlasili zákon, který jim umožňoval pokutovat kohokoli, kdo promluvil rusky, a to v řádu tisíců ojro.

      Více Ojropy, více demokracie, tuhle válku vyhrajeme, jak pravil soudruh Švejk.

    3. Lotyši jsou baltským národem a tvoří 62 % obyvatel země. Oficiálním jazykem je lotyština, která spolu s litevštinou představuje poslední dva přeživší baltské jazyky. Přesto, že se musel od 13. do 20. století lotyšský národ podrobit cizí nadvládě, zachoval si svou identitu po celé generace prostřednictvím jazyka a kultury, zvláště hudebních tradic. V důsledku staletí ruské nadvlády (1710–1918) a pozdější sovětské okupace však tvoří 26,9 % obyvatel Lotyšska Rusové, z nichž někteří (10,7 % lotyšských obyvatel) nezískali dosud občanství.

    4. Pamětníci by mohli vyprávět, jak Velká Británie za války zakazovala poslech německého rozhlasu…🙂

  6. „Všichni si mysleli, že Putin chce získat čas. Ne, my jsme chtěli získat čas, aby Ukrajina mohla posílit své vojenské schopnosti.“

    Bývalý francouzský prezident Francois Hollande přiznal, že EU předem věděla, že Ukrajina bude bojovat proti Donbasu a že minské dohody byly pro ukrajinské ozbrojené síly jen získáním času.

    Řekl to prankerům Vovanovi a Lexusovi v domnění, že komunikuje s Porošenkem. Hollande dodal, že současný konflikt lze vyřešit pouze vojensky, nikoliv diplomaticky.

    Když prankeři řekli, že Kyjev „udělal chybu“, když nejprve provedl státní převrat a pak se pokusil zaútočit na Donbas, a měl udělat pravý opak, francouzský exprezident na to jen kývl.
    https://t.me/ssigny/58186
    https://rutube.ru/video/b776141376256500dbe088f591f65237/

  7. Zajímavě se vyvíjí kauza Česká pošta. Bobošíková odhalila, jak politici Pětikolky chodili do České pošty jako do pokladničky. Chce to sledovat stopu peněz a budoucí osud nemovitostí České pošty. Až příliš rušených poboček je v zajímavých nemovitostech, vlastněných Českou poštou. Jestli to není stejné, jako pokus o zničení Českých drah za Topolánkovi vlády, který skončil rozprodáním lukrativních železničních pozemků, např. v centru Prahy.

    1. Stejně postupovala i vláda Petra Nečase – ta si „vypůjčila“ od ČP celkem 10 mld. Kč.
      Obdobně jsou vládami ODS&spol. tunelovány Lesy ČR.

    2. Jde o stejný recept, beztrestně tzv.politiky uplatňovaný 3 dekády… U Strak doslova „klasika“ … Nic jiného snad soudný jedinec nečekal …

    3. To je jen zacatek, jde o postupne zruseni vseho co zbylo , co jeste funguje , zadluzovani, inflace ,zdrazovani ,hospodarskej upadek do krize , anarchie a chaosu , uprchlici , osm utoku macetama denne jen v Berline ,kdy kazda vlada ustupuje , prenechava stale vice vladu , majetky a moc mezinarodnim monopolnim koncernum a bankam , aby vse padlo do naruce globalistu../Kolik se rozdalo od 89 zahranicnim okupantum a cirkvi/.
      80 tisic zbytecnych uredniku napr. poridi hodne v tom smeru. Zbidaceni populace.
      Monopol na energii a pucuje jim starostlive vlada..Misto banky.
      Monopol ma v moci vodarny a uz jen tim ovladnou vsecko a ihned .
      To ale neni zadny tajemstvi, to je oficialni plan.
      Demokracie je pro tyhle zamery vzdycky idealni..
      Akademikove, dochtori jsou vzdycky s nima , dobre zaplaceny a proto prosazuji a krici za demokracii za kazdou cenu az do konce..
      Udalosti na U. maji tyhle veci pomahat zakryvat a urychlovat , odvadenim pozornosti , odvadeni miliard , pac sou prepadeny atd..
      A to je jedna z tech skutecnych pricin , proc rusa porad vyprovokovali..
      Preju si hodne , aby tohle nebyla zadna pravda..

  8. Bývalý inspektor OSN Scott Ritter v rozhovoru s moderátorem podcastu Judging Freedom Andrewem Napolitanem označil Putina za „mistra vítězství“.

    „Putin je mistr vítězství. Někdy je k vítězství potřeba trpělivost, stejně jako schopnost nepadnout do pasti a nedělat unáhlené činy,“ řekl. „Mnoho lidí nechápe, že Rusko nepracuje podle kalendáře, ale pro výsledek.“

    Na podporu svých slov Ritter poukázal na to, jak ruská armáda úspěšně plnila úkoly v Sýrii. „Všechno vyčistili a vytlačili je [teroristy] na sever , tomu se říká vítězství ,“ řekl.

    Exinspektor OSN se ohradil i proti výrokům, že se Rusko během speciální operace údajně chová pasivně.„Není jediný vojenský expert, který by řekl, že výhoda není na straně Ruska, a Ukrajina to nemá šanci změnit,“ uzavřel.
    https://t.me/tass_agency/187142

  9. A pridam este jednu malu uvahu – ked – tak ma opravte.

    V Juesej dosiel Trump si vypocut obzalobu. 34 punktov federalnych zlocinov.

    Je uz velka porota, s kt. tie punkty predtym konzultoval prokurator.

    Trump si to v NY vypocul a – sudca odrocil dalsie pojednavanie na december 2023.

    Moja uvaha vychadza s infosky, ktoru som videl v nejakom dokumente, ze akonahle je nejaky clovek vo velkej porote, je v podstate odsudeny zit v izolacii do vyslovenia verdiktu, by sa nedostal pod ziadny vplyv. Tusim to pripad OJ, kde to velku porotu stalo tiez par mesiacov zivota mimo populaciu.

    To znamena, ze sudca zavaril porotcom neskutocne. Pac ich caka minimalne pol roka v izolacii.

  10. Cil som pocuval radijko. Vraj ELALI a PL dali navrh, ze by UA bola prijata do NATO v juni na nejakom tom summite.

    Vyzera, ze sicia navrhovatelia si myslia, ze ak sa tak stane, tak rus cukne a pojde plakat do kuta.

    Vobec im nenapadlo, ze by rus pustil medveda z retaze. Ze kazda elektraren v dosahu mopedov a Kalibrov bude v NATO legitimny ciel.Ze mosty v EU budu legitimny ciel. Rusovi ich netreba.

    Tento tyzden plukas u sudcu napolitana to nahlas povedal. Cez Dneper je dokopy 7 mostov. Ani jeden z nich nie je zniceny. Preco asi? Plukas si sam odpovedal, ze preto, ze rus s nimi pocita.

    1. Mám pocit, že některé mosty přes Dněpr zničeny jsou. Je to Antoninský most u Chersonu a most na Kachovské přehradě.

  11. Netroufám si odhadnout,jak bude probíhat ofenzíva Ukrajinců,ale na ní se připravuje celý západ a nebude to jen na jednom místě.Ještě uvažuji o výsadku třeba na Krym,nadělat mnoho škody v koordinaci s útokem po moři.Těch výpadů může být i na Ruské území,ale nějakou velkou pozemní bitvu nečekám.Je jasné,že západ o ukončení válčení neuvažuje a tím pádem nedojde ani k jednání.

    1. Re: zemedelec

      Buďte klidný, dopadne přesně stejně, jako ty předchozí. Tedy myslím poté, co Ivan pochopil, že musí KONEČNĚ zapojit jednotky své regulérní armády ve značně větší míře, než bylo zamýšleno v původním plánu.
      Vasil vyjede se stovkou tanků značky „Každý pes – jiná ves“ a pokud projde přes Ivanovu obranu, dojede na logistiku. Tedy střelivo, náhradní díly, školený týlový personál, nezbytný k údržbě a opravám techniky.
      Totéž dělostřelectvo, totéž pokus o vzkříšení vzdušných sil.
      Pro západ, resp. NATO to bude poslední výhoz ze zbrojních skladů, pak už budou soudruzi jen čumět a řvát, že „Putííín-je-sfííííňa!!!“, protože nechce jednat, resp. dovoluje si klást nehorázné poždavky.

      1. TArgusi, co když není ofenziva jako ofenziva. Co když ten jejich protiútok bude spočívat např. v hackerském útoku na nějaké důležité objekty společnosti apod. A zároveň v teroristických aktech např. na policejní služebny kdekoliv ve vnitrozemí Ruska.
        Jako nepodceňoval bych úroveň odhodlání těch nacistů.
        Oni uvažují v nelidských intencích.

        1. Přesně.

          Ty „uniknuvší dokumenty“ se mi nějak nezdají – ten únik nejspíš byl pečlivě zorganizovaný k odvedení pozornosti – útok bude vedený jiným způsobem a jinde/jinam.

          A to, jak Zele vyzval ruské vojáky (a několikrát to zopakoval), aby se vrátili domů, jinak že při té ukrajinské ofenzívě zahynou, ve mně taky důvěru nevzbuzuje – jakože by měl péči, aby co nejvíc Rusů zůstalo naživu/se zachránilo? No to určitě.
          Takže zase – útočit se bude jinak a jinde.

        2. Re: Folďas

          Obávám se, že dočasné padnutí sítě, případně pár výbuchů aut, jaksi emeryckým, ani Bruslogradským soudruhům stačit nebude.
          Soudruzi potřebují Ivana vojensky rozštípnout, aby mohli rozštípnout RF na jednotlivé republičky, kteréžto by byly mnohem jednodušší kořistí v honbě za jedině nespravedlivě dealovaným sibérijským bohatstvím.
          A odhodlání soudruhů nacistů bude potlačeno jejich jednoduchým vyhubením. Když máte v baráku šváby a myši, taky se s nimi moc nemažete.

  12. S troly je to jako se psy za plotem. Když je možno, lze ulici štěkajících ňanfíků při vycházce vynechat, jinak ignorovat.
    Nakonec se ještě můžeme dohadovat s něčím takovým:
    https://chatgptproxy.me/#/ (bez registrace, bez záruky, píše to, učí se to, lže to, vymýšlí si to, ALE odhaduje to pohlaví tázajícího z kontextu komunikace, pamatuje si to předchozí diskuzi – a poučí se a pokouší se to o manipulaci)
    (doporučuji diskuzi https://www.root.cz/zpravicky/italie-zablokovala-chatgpt-porusuje-pry-evropske-zakony/)

    1. Jó GDPR.
      😀
      GDPR se ujalo, podivuhodné rychle. Moje Táňa, která mi jednou týdně pomáhá s úklidem, ostříhá vlasy, udělá pedikúra, případně donese těžký nákup, je na GDPR také háklivá.
      Pochází z Užhorodu, její rodina je smíšená, jedna dcera se jmenuje Alina a druhá Alena , vnučka pro sichr Sofie. Sofinka se připouští v Rusku i na Ukrajině, dokonce i v EU.
      😀
      Táňa mi nikdy neřekne ani svoje příjmení, vždycky se mile zazubí a řekne : Jen Táňa. Prostě
      Táňa. ( Moc se jí nedivím. Pracuje tady načerno v restaurantu jako pomocná kuchařka a poslední věc po které prahne, by byly nějaké problémy. )

  13. Me to cele pripada jako blazinec, a nejdepresivnejsi je na tom to, jak to zapad bere smrtelne vazne.
    Vsichni se tvari, ze vsechny uspesne ofenzivy byly predem ohlaseny, vcetne poctu pripravenych vojaku a dodane techniky.
    Takze pro velky uspech verejne vyhlasime, kolik Ukrajincu je nastoupeno, kolik jsme jim dodali tanku a zazracnych Himmarsu.
    Novinari a analytici uz maluji nove mapky, a temnou budoucnost pro Rusy.
    To si nikdo nemuze precist aspon nejake zaklady o vojenstvi a strategii?

    Tesim se, az pri pristim fotbalovem mistrovstvi budou treneri verejne vyhlasovat strategii pred i behem zapasu.
    Do tedka si to tutlali nekte v koutku v satne, a to zaruka porazky.

    1. Tak mě napadlo, že je velká škoda, že Si Ťin-pchinga nenapadlo předepsat Fonlejnové vhodný úbor.
      Když si mohly švédské soudružky pořídit správný drescodé na setkání s íránským ajatolláhem, tak proč ne Uršula v Číně?
      Kimono Hanfu by jí docela slušelo a v dřevákách okobo by vypadala ještě větší a důležitější.
      A v rámci multikulti by mohly v Bundeswehru vojačky asijského původu fasovat i úbor asijských krasavic.

      1. Xi udajne nebere telefony z Usa..Udajne je velikej spojenec Ruska , ale prisel s mirovym navrhem a zapad ho okamzite vodkop ,protoze chce valku , to vlada prohlasila , ale cinanovi to nestaci a dolejza dal..
        Rozhlasuje ted ,ze spojenectvi s Ruskem neni takovy , jak si zapad mysli..

    2. Z AK 🙂
      The New York Times: Pentagon vyšetruje únik údajov o protiofenzíve Ozbrojených síl Ukrajiny
      V článku sa píše, že Pentagon vyšetruje únik dôverných údajov o plánoch Spojených štátov a NATO posilniť ukrajinskú armádu pred nadchádzajúcou protiofenzívou.
      🔹Na sociálnych sieťach boli zverejnené tajné vojenské dokumenty z 1. marca s informáciami o tom, koľko brigád a koľko vybavenia plánuje Ukrajina použiť na ofenzívu a koľko munície HIMARS minie denne.
      Pentagon sa snaží zistiť, kto by mohol byť zdrojom uniknutých dokumentov. Predstaviteľka Pentagonu Sabrina Singhová uviedla, že sú si vedomí príspevkov na sociálnych sieťach a tento problém skúmajú.

      1. liška.
        Když potřebuji někoho zmást,tak pustím jistou informaci.
        Jestli něco plánují,tak to bude úplně jinak,spíš je problém s lidskou silou,než s technikou.
        Spíš bych čekal výpady na více místech,nadělat Rusům co nejvíc škody,než velkou pozemní ofenzívu.
        Také bych čekal zapojení cizích žoldnéřů,do těchto bojových akcí.

        1. Myslím, že žoldáci na tom nebudou schopni nic změnit.
          Navíc, při tom ruském pomalém, ale vytrvalém postupu roste riziko, že těch žoldáků dost pochytají a vytáhnou z nich, co půjde.
          Ani je nebudou muset bít, nebo jinak nutit.
          Negativní propaganda ze strany NATO se už postarala o to, že už jen to vědomí zajatce, že se nachází v ruském zajetí, mu nažene tolik strachu, že bude mluvit úplně sám a bez vyzvání.. Rusové budou jen upřesňovat odpovědi.
          Já vím, jak Rus umí pouštět hrůzu. Celkem nenuceně a málem přirozeně, jakože tohle je u nás normoš, čemu se divíš?
          A ukazovat za takového stavu, že se z nich neposerete, je jen pro sakra silné žaludky. Na druhou stranu, pokud se Vám to už podaří (ukázat, že z nich neserete strachy), začnou Vás respektovat jako partnera k jednání. To samo o sobě často stačí.
          Kubinka, květen-červenec 1985.

          1. „Z tech velkejch planu nezbylo nic..“ zpivali Mustangove,
            /Kdyz jaro na Aljasku zavita k nam/.
            Na zoldaky ma rus pifku , muzou bejt pet pater pod zemi a medved je vycucha..
            A hned ty rakety na ne..
            Tak se na odvetu posle dron, ale je picnutej a uz rus studuje ty tajemstvi..
            Vypada to celkove ze rus studuje , aby neco umel a jinde zase studujou na ty papirovy diplomy, na karieru v kancelari…
            Cela ta strategie zapadu od zacatku , byla zrejme podobna ,jako kdyz se driv voblejhal hrad.
            Sankce meli vyhladovet i vojaky a udelat hospodarskej krach , aby se Putin vzdal. Aby platil a platil skody ,zadluzil se u bankeru a jeste aby se povzbudil zajem hladovy a ozebraceny populace, treba jeste Putina svrhnout .neni popularni na zapade..Kupodivu ani zapadni politici na zapade ted nejsou ..
            Nechce je porad pustit na Krym. A navic .
            Ale rus porad drzi dulezitou iniciativu a nemohlo se vubec predvidat , jaky strategicky zalohy ma Rusko../Mimo ty tajny zbrane a ekonomiku/.
            Ani cmajznuti 300 miliard strategickych penez a zlata nepomohlo.
            Svycar taky krad jako straka.Neni to poprve ani naposled.
            Wagnerove sou velmi a nejvic uspesny ze vsech a postupujou v opevnenych ulicich , bude se vo nich vyucovat na valecnych skolach a ta velmi uspesna strategicka zaloha se ukazala, ze sou veznove, zlocinci , mafiosove atd..
            Kdo by to byl rek.
            Nedavno byli naverbovany a tak ani poradnej vycvik mit nemuzou..
            Neco podobnyho si vyfantazirovali usaci ,ale jen ve filmu Dabelska Brigada..
            Ted ma este Putin prazdny vezeni..
            Obe strany maji kvalitni vojaky a veleni , /dostavaji od rana neco do kafe a rum to neni , jako driv/ a Wagner presto vynika a neda se zastavit.
            Divny a kuriozni , zavres je a voni se ti odplati , ze porazi tvoje nepratele.
            Vsecko v Rusku je divny , neda se to pochopit a nevi se co s nima.

        2. Skutečných žoldnéřů prý bylo kolem 20 000, dnes se jejich počet odhaduje na 1500.
          Více bude tzv. vojenských poradců, kteří obsluhují artilérii, PVO, komunikaci, rozvědku a nakonec i ty tanky a letadla.

      1. V tomhle je nepřekonatelný. Proto se u něj člověk nikdy nenudí. Sranda musí být, i kdyby dědečka věšeli. Prostě Vidlák.
        😀

  14. V něčem to připomíná 1. světovou v obtížnosti prolomení fronty a důležitosti dělostřelectva. K tomu droby, satelity a raketomety. Rakety na úrovni nejmenších pěších jednotek. Zatím všechny rychlé ofenzívy obou armád byly tam, kde nebyla vybudována souvislá obrana nebo šlo zamezit logistice nějak jako zničením mostů. Prorazit frontu, kterou nejde obejít a která je souvislé obsažena jednotkami třeba ve třech liniích je problém. Miniaturizace počítačové techniky umožňuje mít mobilní rakety pro pěšáky. To podstatně snižuje možnosti nasazení i pro helikoptéry. Dělostřelectvo může i pokládat miny na důležitá místa jako křižovatky.

    1. Ruská strana si několikrát vyzkoušela, jak rychle a efektivně dokáže „Zmej Gorynyč“ udělat průchod minovým polem.
      Celá opěvovaná technika – drony, satelitní zpravodajství – závisí na fungující komunikaci. Vzpomenete si, jak si Azováci v Mariupolu stěžovali, že se občas nedovolali ani k sousedům vzdáleným 100 metrů?
      Znemožnění komunikace bylo základem úspěchu ukrajinského útoku směrem od Charkova po Kupjansk.
      A drony nefungují za deště i mlhy – stačí zakouřit bojiště a drony jsou k ničemu.

    1. Co se tam stalo před 20 lety, že byl ještě větší propad, než dnes? Nebo ty dvacítky už stihla vybít ta válka?

      1. Začal exodus na Západ, protože Ukrajinci pochopili, že se z toho marastu už nedostanou. Veškerou ekonomiku ovládli oligarchové, kteří od té doby Ukrajinu jen ždímou. Musím zmínit Ihora Kolomojského, hebrejsky איגור קולומויסקי, ukrajinsko-izraelského oligardchu, který financoval Zelenskému jeho kampaň.

        1. Ukrajinsko-izraelsko-kyperský.
          Ukrajina ale dvojí občanství nepřipouští. Na což Kolomojskyj zareagoval tím, že nikde v ukr. zákonech není zakázáno trojí občanství.
          😀

        2. Jakoby tušili, co přijde za 20 let a radši děti neporodily, než by je teď měli poslat do zákopů aby tam stejně zařvaly. Jakoby předtucha. Později se to zas trochu spravilo.

  15. Zelenský čtvrtek, Velký pátek
    všichni slaví státní svátek
    děcka mají prázdniny
    všechny, i ty od Niny.
    Svátek mají dělostřelci
    válčí jenom Izraelci
    že až někde za Kavkazem
    prý jim tam dron spadl na zem.
    Viděli to z Teheránu
    už slyším tu velkou ránu
    zrovna v bílou sobotu.
    Dělají si robotu.

      1. Zrovna před týdnem jsem použila bankomat České sporitelny. Ten můj byl mimo provoz.
        Teď jsem dostala výpis a zuřila jsem. Jinde mám jeden výběr v měsíci grátis, u ČS si naúčtovali 40 Kč.
        Ubožáci!!!
        A to ještě na potvrzence chyběl zůstatek. Už nikdy se nespletu a Českou spořitelnu budu obcházet širokým obloukem.
        😬

        1. Když ve spořitelně v Odrách (Slezsko, Morava) bílili, umístili před pobočku sdělení, že hotovostní operace nedělají a náhradní pobočka je Praha, Václavské náměstí, věděl jsem , že je zle. Zároveň jsem totiž obdržel dopis, že mi končí platnost karty a že mi pošlou novou. To první jsem věděl taky, ale protože vím, že jsou to blbci, kde úřednice napřed přestříhne starou kartu (ještě několik dnů platnou) a pak se omluví, že nová nějak ještě nepřišla, vyzvedl jsem pár tisíc a to mne zachránilo před vyhladověním. Za bezhotovostní operace měli
          novou sazbu : dvě stovky do Bělotína (osm kilometrů)stály na poplatku stovku. Novou kartu jsem měl za měsíc – poslali ji omylem na jinou adresu. Zůstal jsem naživu a súsměvem a nadějí hledím vstříc světlé budoucnosti, oproštěné od komunistického šlendriánu.

          1. „… náhradní pobočka je Praha, Václavské náměstí …“

            Dóbrý. Mně ve FIO zrušili kartu úplně, protože jsem si nechtěl zavést internetové bankovnictví. Bylo to asi před dvěma lety. Tak, když chci vybrat, musím na pobočku a hotově u přepážky …

        1. Banky jsou v dobré kondici
          v tom máme dobrou tradici
          i když nejsou vůbec naše,
          ale dcery Goliáše.

          Vybírá je “česká” vláda
          ta to dělá strašně ráda
          hodně se jí vyplácí
          držet velkou inflaci.

          Úspory jdou do Kyjeva
          na zbraně je velká sleva
          strýček Sam nám hladí vlásky
          že jsme děti pravdy, lásky.

        2. Z článku jako by prosvítal portrét Antonína Zápotockého. Ale ten nic neukradl ani nepřevedl do zahraničí.

  16. Serjoža spí, Ivan zívá:
    Tak kde je ta ofenzíva?
    Už tu měla dávno býti!
    Eman se též škrábe v řiti
    Olaf si obtírá plešku
    Bidetovi plní flešku
    jestřáb svými příkazy.
    Herec míří do zkázy…
    NATU došly náboje.
    Proserem to bez boje!

  17. Vidím to tak, že Čínu udrží na uzdě Japonsko s Jižní Koreou , Taiwanem a americkou armádou a Rusy si vezmou na paškál evropské armády…

        1. Hope, nic ve zlym.
          Ale je nejvyšší čas abyste si vzal léky, zapil je vodou a hupky šupky zpět na lůžko.

          1. Já bych ho ještě trošku škádlil, ať si zaslouží gáži.
            Ať se kurva snaží!
            Třeba zvedá paži
            když podává hlášení.
            Ten má vítr v kešeni.
            Hlášky jenom samé tupé
            každý obrst ho jen dupe
            takového blba vzali
            lepší byl ten Abú Alí.

        2. Hope, kdyby to tak bylo, tak by bylo sklizíno už loni.

          Ta co píšete, je předpoklad západních plánovačů, který se ovšem nenaplnil. To je možné už dnes bez nejistoty vyhodnotit.

  18. Ano, bojuje se z výbavy na 3.světovou, kdy ta studené válka dík oboustranné záruce jaderného zničení nepřerostla ve válku horkou. Jenže držení vojenských skladů v hustě obydlené Evropě bylo drahé a neoblíbené lidmi v sousedství (drahá je především delaborace expirujicí munice), což zejména v uzavřených oblastech RF takový problém nebyl. V Evropě se delaborované trhaviny recyklovaly např. do civilních trhavin (např. TNT), čímž se jejich krajně NEekologická výroba stala navíc nerentabilní. Civilní trhaviny to TNT obsahují 4-10% jako zcitlivujici příměs (zbytek dusičnan amonný, hliník a td.). Takže zde se 30 let zásoby likvidují a nové provozy nemá smysl stavět, v RF se toho válí nepochybně ještě dost. Určitě něco nebylo skladováno optimálně a bylo vyřazeno, něco se třeba i rozkradlo, ale v těch objemech vyrobených za 60 a více let je to marginální.

    1. Rusové vyhrožovali, že pokud se Ukrajina nevzdá, tak jí celou spálí… a kde nic tu nic…
      Prostě na to nemají zbraně.
      Jedině zbraně , které mohou spálit Ukrajinu jsou atomové… a ty Rusko nepoužije, protože si je šetří na USA a Česko…

      1. Re: hop

        Prosil bych zdroj.
        Ivan totiž prokazatelně tvrdil, že nejde o vojenskou operaci, nýbrž o operaci speciální s důrazem na šetření životů civilistů.
        Že si banderovci udělali civilních domů opěrné body, je věcí na jinou debatu.

        1. Kdyby nešetřili životy civilistů, tak by celou Ukrajinu namazali na chleba během pár dnů.
          Obyvatelstvo je na Ukrajině smíšené, Moskva je si toho plně vědoma.
          V Kyjevu/ Kyjivu je to úplně jinak, než ve zbytku země. Podobnost s Prahou a zbytkem Česka jen náhodná.
          😢

      2. hope, jste dezinformátor od Boba Kartouze nebo od Jasánka?
        Rusko nikdy nic takového neřeklo. Už z toho důvodu, že Levobřežní Ukrajina je ruská a ruskojazyčná. Opak je pravdou. Když si srovnáte civilní ztráty např. při americkém útoku na Panamu (nikdo je nepočítal, ale odhady jsou 2-3 tis.) nebo při bitvách o Falúdžu (600 v první bitvě, 800 ve druhé bitvě), Mosul (nikdo je nepočítal, ale odhady jsou 8-40 tis.) s civilními ztrátami na Ukrajině, tak je jasné, že Rusko civilisty záměrně šetří.
        Jsem si vědom toho, že jsem teď čtyřnásobně porušil ustanovení Trestního zákoníku, neboť jsem ve všech výše uvedených případech pochyboval o útočné válce, a to se nesmí. Nicméně jen cituji z otevřených zdrojů a tak snad se mnou bude mít vojenských prokurátor Stříž soucit.

        1. Tak abych v tom měl jasno:
          Panuje obecná shoda na tom, že na troly budeme pravidelně reagovat, jakoby to byli normální účastníci toho zdejšího tapecírunku?
          Poprosil bych potvrdit.
          Byly tu nedávno náznaky, že bychom se měli dohodnout na tom, že je tedy krmit nebudeme, než vychcípou. Ale evidentně ta dohoda zapadla, je tak?

          1. Každý den by si měl vzít službu jen jeden. Tím nepřijdeme o moudra lepšolidí a postupně se všichni procvičíme v argumentaci, která se jistě může hodit i v reálném životě.

            1. Ale proboha. Argumenty s trolly. Rada lidi tady furt nechape, ze trolli neargumentujou, ale provokuji a skodi. Nerozeznate-li to na blogu, jak mate kdy sanci takove chovani rozeznat v realnem zivote?! A efektivne se tomu branit?

  19. Pane Vidlaku,
    zapominate na dohody o snizeni konvencnich zbrani mezi tehdy jeste SSSR a USA a nasledne dohody o snizeni koncencnich zbrani v Evrope.
    Proto v Evrope toho moc nebylo a neni. Rusko toho dost odlifrovalo za Ural, kde uz je Asie, amici to poslali do Israele a Jizni Korei do „tajnych“ skladu, ktere ted zlikvidovali.
    No a na rozdil od Evropy a USA si Rusko nechalo dost zrojniho prumyslu, jako statni gigant a tak muze vyrabet ve velkem a dosti levne, oproti nasim slavnym EU-USA-NATO.

    1. Není to tak hrozné, obrovskou moderní armádu bude budovat Německo, zbrojí Finsko, Polsko…
      o síle britské či francouzské armády se ani nemá cenu bavit, nesmírně silnou armádou disponuje Turecko.

      Japonsko po vzoru Německa, chce budovat také nejlepší armádu na světě, viz. dnešní článek na Idnes…
      A s japonskou armádou bych se tedy do křížku opravdu dostal nechtěl, to jsou opravdu řezníci, viz. 2.světová válka.
      Nesmírně silnou armádu má i Taiwan, sice ne tak početnou ,ale o to modernější a schopnější, pokud by se Čína rozhodla vojensky napadnout Taiwan, tak by čínská armáda krvácela, stejně jak dnes krvácí ruská armáda na Ukrajině…
      Jižní Korea má silnou armádu a v neposlední řadě Izrael…, který disponuje nejmodernější armádou na světě, dokonce síla izraelské armády v přepočtu na počet vojáků, je nejsilnější na světě, tedy jsou na tom lépe i než US Army…

      A tyto státy které jsem vyjmenovat jsou všechno našimi spojenci.

      Rusko žádné věrně spojence nemá, snad si nemyslíte, že Argentina, Brazílie nebo Emiráty či JAR by šli bojoval za Rusáky…

      1. Taková krááásná jablíčka z toho pohraničního … jak ono se to jmenuje … Třinec ne, ale je to tam někde blízko 😀

        1. Japončíci mají Amíky rádi asi jako osinu v řiti. Jde o okupovanou zemi.
          Amíci se na Okinawě chovají jako prasata. Běžný Japonec by je s radostí vyprovodil do pryč.

      1. A dík zařazení zbrojní výroby v EU mezi neudržitelné a neekologické, banky na tuto výrobu nedají úvěr.
        To nevymyslíte! 😀

        1. Bodejť by jo, to by jinak Gréta plakala, a to přece nechceme.

          Vidím to v živých barvách:
          Mocná moderní německá armáda – jak píše Jasánkovitý troll výše – bude mít ekologické tanky, polstrované pro těhotné tankistky a ehmm… těhotné tankisty tankové člověky s těhotenstvím, poháněné zaručené obnovitelnou energií. Munice bude udržitelná a celé to bude natřené duhovými barvami, aby Rusům ukázali, že bojujeme za naše hodnoty.

          Letadla budou mít vodíkové motory, aby neprodukovala CO2, protože kromě Rusů bojujeme s Klimatickou změnou – a oba tyto svaté boje jsou důležité. Sice nikdo dosud neví, co to je a jak funguje vodíkový motor, ale jednotlivosti necháme těm nevzdělaným technikům – pokud to nevyřeší, je to na převýchovný rekreační kemp „Pomalá smrtka“, tam si to rozmyslí.

          Místo kulometů stačí násady od smetáků, natřené na černo – Lejnová to zavedla v Bundeswehru a jak se to znamenitě osvědčilo!

          Němci jistě ukáží všem popíračům a škarohlídům, že s ESG a EIA a dalšími nejlepšími opatřeními lze vyzbrojit moderní armádu lépe než předtím, než tyto vymoženosti svatá Evropská komise zavedla.

            1. To by asi neprošlo u Svatého oficia, Vypoulenec by si musel sám dát pár ran VUMLem a pak se zatknout.

              Spíš mě zajímá, kdo se chopí produkce e-paliva pro tanky. Zaručeně obnovitelného a udržitelného. Jelikož všichni víme, jak se vyrábí homeopaticky zaručeně neruská nafta – smíchá se litr neruské nafty s milionem litrů ruské nafty, ale postupně, aby podíl neruské byl vždy 51%, po každém kroku vznikne 100% neruské nafty – no tak e-palivo se vyrábí úplně stejně.

            2. Helanov
              S to Grétou bych si nezahrával, má vlivné předky. Když se projednávala Nobelova cena pro jakéhosi russáka Mendělejeva, rázně hlasoval proti S. Arrhenius, fyzikální chemik. Najdete ho na wikipédii u hesla Gréta.

                1. Udílení Nobelových cen však ovlivňoval ve prospěch přátel a v neprospěch oponentů.[3] Byl jedním z předních vědců, který se zasadil o založení Státního institutu pro rasovou biologii (Statens institut för rasbiologi), který se zabýval eugenikou

                  dědičnost je mocná , sám byl divný

    2. Ze nasi politici se berou vsecko na sebe.
      Co je vina Ruska , pumpovaci stanice plynu a ropy. EU.
      Kdyz ta stanice nemuze pumpovat tak konci. Zapad tohle mel dobre vypocitany..
      Ale Putin nechce skoncit.
      Ani pod tvrdymi udery ukru navic.
      Zasoby vseho mely stacit na nekolik tydnu , nez se Rusko polozi..
      Zpocatku to tak vypadalo, poslal malou armadicku a hned bylo kazdymu jasny , ze na poradnou valku nema..A kdyz nemuze pumpovat do EU.
      Zacal pumpovat do Ciny a Indie a kde sou na tyhle sankce?
      To je horsi , nez kdyby Putinovi davali zbrane..Protoze zbrani by se rus nenazral..
      Takhle ma co chce a na co chce..
      Pak sou dalsi co kseftujou tajne..
      Ani jedna banka mu zatim nespadla..Mozna bylo asi nejlip , studovat to divny rusky hospodarstvi../Nez to mit dobre spocitany dopredu/….Ale ja nejsem zadnej ekonom….

  20. Kolik vážilo prase, to víte. Ale co se děje na bojišti vás nezajímá!
    Naše zbraně postupují vítězně vpřed!

  21. Jakékoliv oslabení Ruska je dobré, mrtvý Rus v dnešní válce nebude mučit a znásilňovat v jiné válce…
    ruské zbraně dnes bombardující Ukrajinu , nebudou bombardovat nás.
    Sankce fungují , byť k ekonomickému kolapsu Ruska to nevedlo, ale i malé oslabení se hodí.
    Rusy je zkrátka potřeba neustále zaměstnávat.

    Ruských vojáků padlo už 180 000 a to opravdu není málo, navíc přímo v Rusku vznikají odbojové organizace proti Putinovi, které už umí sabotáže, nebo dokonce operace Antropoid…
    A ukrajinská ofenzíva, která určitě přijde a ať už bude úspěšná nebo ne, opět Rusy zaměstná…

    1. Rusy zaměstná a Ukrajinu zničí. Na několik generací, ukrajinská populace prorazila dno reprodukce. Bude to malý národ na úrovni Čechů. A navíc budou chudí jako Moldavané. Ty 30 let „prosperity“ téměř zničilo.

      1. Nezničí, Židů bylo vyvražděno 6 miliónů, a to jich tehdy v Evropě žilo 11 miliónů, Romů bylo vyvražděno až 1,5 miliónů a to jich v Evropě žilo asi 3 milióny a přesto tyto národy dodnes existují a v případě Romů existují i přesto , že nemají vlastní stát.

        Ukrajince tahle válka nezničí, ba naopak je může jen posílit a pomoci jim utužit jejich národní cítění, což se také děje. díky Putinovi si nyní mnoho Ukrajinců uvědomuje , že jsou Ukrajinci, Putin způsobil extrémní vzestup ukrajinského vlastenectví a hrdosti běžných Ukrajinců na svůj ukrajinský původ a národ.

        1. Co je to běžný Ukrajinec? Ten co běží do světa? Pak ano, je jich již 8 milionů.
          Bez války přišla Ukrajina do roku 2014 o 8 milionů obyvatel. Pak odešel Krym a Donbas, dalších 6,5 milionů minus. Těch necelých 20 tisíc padlých je pak pakatel. Za 30 let svobody úbytek 14,5 milionu, z 52 na 37,5 minus 8, to je 29.5 milionu. Ubrat 2,5 miliony na nově získaných územích a máme 27 milionů. Podíváte-li se na oficiální ukrajinský „strom života“, tak zjistíte, že počet populace (včetně utečenců) je generaci kolem 20-25 let poloviční. To nelze napravit.
          A k těm Židům, celé oblasti Haliče a Kresů jsou dnes židůprosté. Zbylo jich 10%. Katastrofa, která se NIKDY nezacelí.

          1. Strejdo, proč tomu buvolovi odpovídáte? Já mu přeju, aby si konečně našel nějakou fajn Natalii a tyhle naděje ji mohl spitat do ouška v rámci milostného vabeni. Takhle se akorát ukájí u klávesnice.

            1. Já ho používám jako nosič informací. Moc s ním nepolemizuji, jen veřejnosti připomínám fakta. Jsem jako ovocnář co na pláně roubuje kvalitu. A na to potřebuji hopa, jistě mně chápete.

              1. Jste tím ovšem jeden z těch, kdo za jeho přítomnost nesou osobní zodpovědnost. Sice se vám patrně tato slova nelíbí, ale je tomu tak. Obzvláště vaše zdůvodnění je navíc absurdní, vlastně samolibé a ve značný neprospěch diskuse. Vždyť kdo potřebuje vaše „roubování“ právě na jeho cíleně účelové hovadiny? Nikdo. Doslovně nikdo. Nebo snad máte dojem, že kdybyste nezakročil „správnou informací“, tak „veřejnost“ si nevšimne toho, že pouze a jen prudí? To je přece nesmysl. Jediným vaším výsledkem naopak je přesně to, co on chce, totiž potvrdit si pro sebe, že jej lidi čtou. To je jeho všechno, co chce a potřebuje. Že vidí, že jej lidi čtou a štve je to. Vždyť to je patologická záležitost, copak to nevnímáte?

                Je nutné nulová komunikace. Naprosto nutná. Přitlačí sice, aby se domohl reakce, objeví se od něj obzvláště vytuněné duševní zrůdnosti. Hodí návnadu. To je však životně důležité udýchat, nechat to prostě ležet. Protože nedostane své uspokojení, postupně toho pak nechá. Jakmile se ale někdo neudrží, je prohráno. Zůstane.

                Dokola všichni radí, že tohleto se s takovými musí, támhleto, blokovat, neblokovat. Pod jedním článkem, druhým, sedmým. Ale ne. Každý musí začít u sebe. Jediná možnost je vymlčet i ty největší zhůvěřilostí. Kdo to neudělá, je tím sám zodpovědný za jeho další přítomnost. A pokud někdo chce říkat, že mu nikdo nebude předepisovat, s kým si píše, je to jeho neumění tu situaci pochopit.

                Píšu to pod vás, protože s tím roubováním jste mě fakt dostal. Ale týká se to všech, kdo se neovládnou. Dokud budou tuto zásadní věc kazit, neskončí to.

                Je to psychická újma, někdo duševně trpí, že kdosi sem napsal nějakou hroznou věc, i když na první pohled rozeznatelnou provokativní hovadinu. Když ne napoprvé, napodruhé už se to pozná dost bezpečně. Ten někdo nicméně má většinou potřebu jej okřiknout či s ním nějak vyjádřit nesouhlas, protože tím chce „chránit“ diskusi. Kdyby neodpověděl, zůstal by mu pro něj neakceptovatelný pocit, že sem kdosi napsal takovou hroznou věc a diskuse vůči tomu zůstala bezbranná a pošpiněná. Nebo odpoví z vlastní hloupostí. Dokud se tohle nepojmenuje pravým jménem a dokud to všichni nepřijmou, vše je marno.

                Takže naposledy, ať to jeho provokování „bolí“ jak chce, musí se to vydržet. S tím, že je želbohu prakticky jisté, že i kdyby to tu všechno bylo psáno u každého vlákna, stejně se zase někdo najde, kdo to pokazí. Je to nekončící bolest diskusí. A právě kvůli tomu to provokatéři dělají, to je to, co je naplňuje.

                1. Je to tak, nekrmte to. Pobavení poskytne ten první trolův výtrus, kdy se navíc odkope jako naivní nevzdělanec co hlavu používá jen na nošení čepice, ale ostatní je už marné zaplevelování diskuse.

                  1. Máte pravdu v tom, že někteří skutečně jsou naivní nevzdělanci, velmi často doplněno jejich pocitem, že jsou naopak „převzdělaní“. U takových skoro jde říct že ve svém důsledku „za to nemůžou“. Ale doplním vás, další kategorií jsou takoví, kteří to dělají cíleně. Buď z „elfích“ důvodů, nebo pro svoji zvrácenou potěchu.

                    Právě dotyčný, který zde vzbuzuje značnou nevoli, je standardním příkladem. Nechybí mu ani obecná vzdělanost, ani schopnost uvědomění si svého způsobu interpretace přítomných témat, či takových, která sám vnáší. Jediný důvod, proč vůbec do diskusí píše, je jeho patologická potřeba vědění, že je druhými vnímán. Velmi slušnou a záměrně nekonfliktní cestou vyvolat kontroverzi, tzn. znechucení a hněv u druhých, to je pro něj velmi vítaný bonus, překrývající se s tou potřebou vědění, že se o něm ví. Když vidí, že na něj někdo reaguje, ať už pobouřeně či věcně, působí mu to jakési uspokojení jeho duševního libida.

                    A protože lidé jsou v tom slabí, o své libido má postaráno.

                  2. Odpovídám na vaše 15:16, jen o stupeň výše kvůli zužování.

                    Já vím, že se to typologicky velmi obtížně rozeznává, samozřejmě se můžu plést já. Do hlav a motivací se špatně nahlíží. Detekcí a diagnostikou těchto existencí se moc ani nezabývám, v tomto případě bych ale hodně tipnul na to, jak to popisuju. Na kažení diskusí z čistě patologických důvodů. Tento intenzivní pocit jsem získal ze způsobu jeho poměrně dlouhé přítomnosti na jiném fóru, tady se mi to potvrzuje.

                    Je lidskou přirozeností, že psaní, zejména odpovědi na kritiku či dokonce nadávky, jsou formulovány „lidsky“, věřím, že rozumíte, co mám na mysli. A copak tento takto píše? Naopak, vše má formulováno naprosto nepřirozeně „emotivně neutrálně“. Absence byť jen náznaku toho „lidství“, neboli přítomnosti nějaké emoce nebo pocitového vnímaní, to je nejzákladnější charakteristika patologické odlišnosti. Nepřítomnost empatie i vlastních emocí je přece hlavním ze znaků nějakého typu psychopatie či sociopatie. Nechci to s těmito mými psychoanalýzami přehánět, protože jsem na to pouhý laik, ale skutečně jsem takto o tom přesvědčen. Natolik, že jsem místo „lidový češtiny“ o tom začal psát spisovně, tedy, alespoň se o to snažím.

                    Velmi se obávám, že ty jeho potřeby saturujeme i my. Tím, že si sice nepíšeme s ním, ale o něm. A nejen my dva tomu „problému jeho přítomnosti“ věnujeme čas a prostor, tzn. do značné míry se zabýváme tím, co tolik chce. Totiž, zabýváme se jím.

                    Uvítám samozřejmě vaši odpověď. Nejdůležitější ale je, a na tom se shodujeme, až tuto diskusi ukončíme, je nezbytné zachovat nulovou reflexi jeho přítomnosti. Když na věc přijde, ať už ve skutečnosti je jakýkoli. A když už se tolik lidí jím začalo zabývat, doufejme, že ta publicita aspoň na nějaký čas způsobí to hlavní – ani nejmenší zrnko pro jeho potravu…

                2. Já si myslím, že je to jen užvaněný kkot.
                  Ještě na Kydech vždycky čekal do pozdních hodin, až vyjde nový článek, aby JEHO nicneříkající slint byl v diskusi na prvním místě.
                  Zkuste si, jen tak pro zajímavost, projít pár desítek příspěvků nicku „strejda“.
                  Jedna nicneříkající floskule a fráze vedle druhé, zkráceně slinty a vata.
                  Mám tyhle nicky zařazeny pod heslo „tapetovač-lepič hesel“.

                  1. Aha, tak se mi odpověď na váš příspěvek pověsila přesně tam, kam jsem nechtěl. Ale jistě ji uvidíte.
                    Jsem velmi zručný diskutér 🙂

          1. Ukrajinci jsou jenom kanónenfutr v zájmu pana Zeleného a jeho … ehm… přátel.
            Vůbec nejde o Ukrajinu, ale jen o zachování USA v pozici světového hegemona a drába.
            Což je i v životním zájmu pana Zeleného, bez Spojených států v roli světového policajta se jeho lid ve svém kutlochu ani neupšoukne.

    2. No… co na to říct? Ono totiž přesně díky těmto názorům jsme tam, kde jsme. Tak hlavně, že Vám to vyhovuje. Bo tak je to spravne, tak to ma byt…

      1. Neberte to tak vážně a zkuste si přečíst Švejka. ( jsme tam kde jsme právě proto, že lidi nečtou)

  22. Ukrajina v dnešní formě státu již skončila. Zůstává jen otevřená otázka co bude dál. Zbídačená země s velmi omezenou mladou populací nemá perspektivu. Stále platí, že peníze jsou to hlavní a jediné ale bez lidí to nejde.
    Státní katastrofa, kterou čeká Ukrajina je v době míru nevídaná. Možná by se mohli Ukrajinci učit u Maďarů co to je prohrát válku mezi mocnými.
    Pro Rusy bude ukrajinská ofenziva požehnáním, když odmyslíme mrtvé. Debanderizace bude ukončena a Ukrajina nebude mít pro mírová jednání nic, naprosto nic. Padne vláda a nastoupí vláda národní záchrany. Na ní bude zda Ukrajinská státnost bude nějakou formou pokračovat nebo skončí.
    A Evropa z toho všeho bude mít těžkou hlavu.

      1. Re: Vevča

        Nic ve zlém, ale pohybujete se ve starých (a stejných) stereotypech, jako gogo a spol.
        Obsazením a dobytím území NIC nekončí, ba naopak začíná. VŽDY vám totiž zůstane určitá množina lidí, kteří se začnou obsazení a zavádění nových pořádků vzpěčovat. Jukněte na starší zprávy o útocích na představitele civilní správy Rusem dobytých území. Atentáty, vybuchlá auta, zvláštní nehody…
        Můžete to potlačit zavedením stanného práva, ale to stojí prachy a podlamuje to jak výkonnost ekonomiky, tak i důvěru obyvatelstva.

        Takže všechno špatně.
        Takže jak dál?
        Takže znovu.

        Demilitarizace
        Denacifikace.

        Bohužel je pravdou, že bývalý nacista je něco, jako bývalý černoch.
        Takže hromady mrtvol a potoky krve.
        Zum biterren Ende…

        Až ten hořký konec nastane, Vasil zjistí, kolik musel zaplatit a duševně se zhroutí. Na boj s Ivanem nebude mít sil, takže snad začne KONEČNĚ hledat odpověď ve svých řadách…

        1. Hlavne, pri troche stastia, si zvysni povedia, ze to uz nema vyznam a budu sa snazit dostat na zapad a nie doma riskovat krk a pobyt niekde na Sibiri kvoli nejakym domacim bombam

        2. Mimochodem Targusi – kde je gogo a třeba z Dfense takzvaný Mrcasík, aha ??

          Zůstal po nich jen smrad a zaprasený datový prostor. Identita je už díky providerům známa, lze si pro ně snadno dojít, kdyby bylo třeba.

        3. Targus: Ja nerikam, ze vsechno spatne. Ja jenom rikam, ze na Odesu to zatim nevypada. Jak vy se na to divate? Jako laik, vidim ten pomaly mlejnek, jako velice pomaly. I na Doneck se porad jeste strili.

          Se mi Odesa nezda pravdepodobna. Vam ano? Vy se vyznate lip. Ale jinak chapu, ze sami Ukrajinci si to musi dlouhodobe vycistit. Uz dlouho Vidlak nemluvi o tom, co jeho tamni rodina. Ma jeste tetka na Skypu za sebou Banderu s napisem, Bandera je nase nabozenstvi?

        4. Zadarmo nikdy kure a zadnej revolucionar nehrabal, ani hrabat nebude.
          Po prvni svetovy meli usaci haldy penez na vyplaceni Leninu a Hitleru..
          A na jejich revoluce..Mussolini, Franco a spol.
          Po ty druhy se napakovali jeste daleko vic a agenti s pytlema penez , zlata a zbrani jezdili vsude do pohranici SSSR a jinam , poridit si vzpoury , aby KGB masakrovali a mel zapad tak propagandu jeste pro svoji populaci..
          Kazda snad republika SSSR mela svoji dalsi vladu , vetsinou pobyvajici v Nemecku..
          To trvalo zhruba do 1956. V Londyne meli 5 a vice agentu a tak KGB vedeli vsecko napred..
          Dneska je situace jina , kdyz zapad nejvic vokrada sam sebe..
          Uz ani nestaci tisknout , sotva si dolary vytiskne , tak dolar ztrati hodnotu a musi se tisknout dalsi a dalsi..
          Pak musi hodne kroutit rukama jinych vlad ,aby vzali dolar a zakoupili si jejich cenny ,skoro bezcenny papiry..
          Ty ochotny , aby po valce na U. partyzanstili , to nebudou delat zadarmo..
          Na druhy strane tech blbejch je porad dost. Protoze si nevezmou odmenu napred…Ted chytili jednoho s malym letadlem a s bombama ,musel dolu v Rusku.
          Mel slibeno 50 tisic hriven..
          Voni pocitaji , ze takovy rus chyti a ze si ty akce poridi zadarmo..
          Slavnej pripad toho farare Toufara.
          Za prve komunisti meli velkej strach z Vatikanu. Kazdej farar a dalsi ty biskupove atd. byli agent Vatikanu. Sou furt,proto pribehli.
          Meli povinnost hlasit ,co se v jejich farnosti deje. Vetsinou slo voprachy.
          Treba umiral bohac , tak aby se na nej poslali agenti ,ktery mu vyhrozovali , kdyz neda penize Vatikanu ,ze prjde do pekla..atd..
          Psalo se tady nekde o silenstvi ustasovcu napr. a komunisti vo tom samozrejme vedeli..A meli strach.. Agenti zapadu a masinove ,strileli v ty dobe komunisticky fukcionare ….
          Tyhle okolnosti vam zadnej pisalek neuvede v souvislosti s tim radenim na farare Toufara. Tim nechci rict , ze farar neco udelal..
          Dneska je to podobny , nekdo nahodou umi rusky a uz je podezrelej agent Putina.. ..

    1. Ja znam vyrobce transformatoru, ktery se chysta na mir na Ukrajine tak, ze rozsiri svou firmu 5x !! Protoze i chudy stat potrebuje elektrifikaci a zrovna trafa budou potrebna v obrovskych mnozstvich, a to nejen ta znicena valkou, ale i vsechna ostatni, EU normam nevyhovojici.

      1. Ke komentáři BANdity o trafech:
        Vím, o koho jde.
        Jde o slovenskou firmu, už dávno privatizovanou část SEZ.
        Docela by mě zajímalo, jak chtějí ISO-výrobu a evropské bezpečnostní standardy, co se chlazení, izolací a údržby týče, naimplementovat na tamní rozvodné soustavy s izolovaným uzlem a prakticky nulovou údržbou. Půlka ukraviny včetně Kyjeva má nn soustavu s lomenou hvězdou a napětím 220/440V, zbytek má téměř náš standard 231/400V, ale nezemněný uzel.
        V opravdu „velké“ silařině, jako jsou bloková trafa elektráren, nebo velká linková vvn trafa, řádu vysokých stovek MVA se až tak nevyznám, ale řekl bych, že i kvůli odborné stránce tam bude ten standard z vn a nn stejný.
        To je i důvod, proč je větší polovina ukraviny stále bez elektřiny. Protože do soustavy, budované striktně podle sovětského vzoru, v tamních podmínkách osvědčeného, nic evropského prostě „nepasuje“.
        Kromě toho si myslím, že ten výrobce traf blafuje. Výroba distribučních traf je tak zatraceně drahá proto, že jde fakticky o ruční kusovou výrobu a trafa jsou spočítána a nadimenzována na životnost 30-50 let.
        Proč by měl zrovna slovenský výrobce pracně vyvíjet, navrhovat, zkoušet v extrémních podmínkách a poté nechávat u VDE/EZÚ otypovat nestandardní výrobu, za kterou nikdy nedostane zaplaceno?
        Nebo která bude, krátce po jejím dodání a instalaci, rozbitá na kousíčky tak, že ani nepůjde identifikovat ten výrobce?
        To by dělal leda blázen.

    2. Tak tak, Ukrajina přišla exodem o asi 8-9 milionů lidí, především asi těch mladých = budoucnost národa. Ti mladí kluci co narukovali skončili v “lepším” případě jako invalidé, v horším jako hnojivo. Nyní Ukři verbují už i dědky, což je vidět na fotkách zajatců.
      RF se zbavuje svého lidského odpadu, zločinců a ani po Čečencích a jiných separatistických potížistech v Moskvě nikdo plakat nebude.
      A také se podařilo zamořit minami, nevybuchlou municí a i jinými dobrotami snad 20 % území Ukrajiny, což spolu s tím, že se tam 2-3x přehnala fronta z toho dělá vypálené a neobyvatelné území na celá desetiletí. Čím déle válka potrvá, tím to území bude jen větší, mrtvol a kriplů ještě více a nakonec u jednacího stolu, kde každá válka končí, nebude už ani o čem moc jednat. RF postupuje pomalu, ale jistě – i Bachmut prakticky již padl (možná jsou tam ještě nějací Ukrajinci, ale jaksi baráky už moc ne).

      1. Je to smutný. Realisticky uvažováno bez Krymu a Donbasu stat fungovat mohl, i když bylo škoda přijít o průmysl na Donbasu, ale pokud emigruje půlka mladých lidí, nebude dost pracujících, aby tu zemi obdělávali. A vím déle to bude trvat, tim méně uprchlíků se potom bude chtít vracet nebo ani nebudou mít kam a nebudou moct.

        1. Tam je ještě nějaký průmysl? Jenom se ptám. Žiji v tom, že lepší časy má už Donbas dávno za sebou. Že by ten region byl pro Rusko spíš přítěž.
          Krym je něco jiného, tam je minimálně velký rekreační potenciál. A hlavně je nezbytný pro obranu.

          1. Re: Helanov

            Pletete si Donbass s předčasně uzavřenými šachtami v OKR.
            OKR je ostravsko-karvinský revír.

            1. Jo, pamatuju, říkalo se: „Donbas“. Ale většinou „Dombas“ 🙂 Lidi nevěděli, že se ten název vztahuje k „Doněckému basseinu“

          2. Je tam nejen průmysl, ale i těžba uhlí. Teď, když EU a děda Biden udělali z RF vyvrhele, pochybuji, že RF bude respektovat nějaký Green Deal. Budou mít ohromnou konkurenční výhodu.
            Problém je i v tom, že Donbas, jakož celá levobřežní Ukrajina, je ruský a ruskojazyčný. Nikdo v Rusku nevydá Donbas bez boje, aby byl předmětem etnického vyčištění. Bude se tam bojovat o každý dům, o každý kousek půdy.

      2. No, podle fotek videí z té oblasti, město Bachmut (Arťomsk) už není. To už Berlín po válce vypadal -aspoň na fotkách- líp. O co se tam ještě bojuje? Město není. Jsou tam nějací obyvatelé? Kde, proboha? Nemohli si to vyříkat někde v polích, stepi, nebo kde? Podle map to bývalo docela pěkné a hezky zařízené město. Dneska je na mapách u obchodních domů poznámka: „dočasně zavřeno“…
        Je tu nějaký vojevůdce? Proč to děravé spáleniště zavalené ssutinami prostě armády DNR a RF prostě neobejdou? Ať si banderovci tu zpustošenou skládku ssutin nechají! Co tam ještě je, že to stojí za životy mládenců?
        Rozumím tomu, proč Putin vede ty boje tak zdrženlivě. Nechce zbytečných ztrát na slovanských životech. Ale proč trvá zrovna ausgerechnet na Arťtomovsku? Ten zbyteček tlupy, Židem Zelenským zblázněných banderovců, mu přece nemůže vadit… tož jak je to?

        1. Řekl bych, že na to už bylo zhruba odpovězeno výše. Skutečné důvody zná jen ten, kdo o této operaci rozhoduje. Faktem je, že na jedné straně bojují banderovci a na druhé Prigožinova sqadra, ve které si i zločinci odpracovávají svá provinění. Armáda to podporuje z dálky letectvem a dálkovými údery bez zvýšených rizik ze ztráty svých vojáků. Berlín i Groznyj už postavili znova, Varšavu i Coventry taky a třeba v Mariupolu se dnes staví jak o život. Takže nebude problém obnovit i Artemivsk. Jen můj metaforický názor.

        2. Re: VČ

          Pozůstatky civilů jsou ve sklepích. A nechce se jim do náruče banderovců, protože žvaní jenom rusky. Což je pro ně dost velký problém.

          Proč se bojuje v Artemivsku – dobrá otázka.

          Takže jinak.
          Proč se bojovalo v Ilovajsku?
          Proč se bojovalo v Debalcevu? (jo, tam je železniční uzel, sorry jako).
          Proč se bojovalo v Mariupolu?

          Při bojích ve městě nemůžete rozvinout těžkou bojovou techniku do smysluplných formací, přičemž zástavba dává nepříteli možnost přiblížit se k této technice na dostatečnou vzdálenost, která umožní její efektivní eliminaci i z ručních zbraní.

          Neboli pokud chcete postupovat s nižšími ztrátami, MUSÍTE nasadit těžkou techniku bojová vozidla pěchoty, tanky, apod.
          Jenže k zabránění ztrát drahé techniky musíte nasadit větší množství doprovodné techniky a speciálně vycvičené bigoše (motostřelce, postaru pěšáky) s adekvátně modernizovaným zbrojním arzenálem.

          Shrnuto – nic nepůsobí větší vrásky na čelech generálů, než boj ve městě. Proto se k němu pravidelně uchylují hůře vyzbrojené a početně menší strany konfliktu.
          Viz Groznyj. Poprvé i podruhé. Ano v Grozném se řezali dvakrát, podruhé se Ivan poučil a potlačoval čečenské protiakce s poměrně vysokou efektivitou.

            1. Ja nechci bejt jizlivej , ze si nepovsimnete ,ani nemam rad poucovat.Pane Cech.
              Muzeme vzit v uvahu ,ze nektery movity kamaradi s firmama kolem Kremlu , si muzou prijit na nejakej krejcar po valce , kdyz se to rozmlaceny buduje..A cim vice se neco rozmlati.
              Ja nevim nic ani vedet nemuzu. Ale vyloucit se to taky neda..
              Osvobozeni a znovu vybudovani ,z toho je pak velka slava..A volby.
              Proc nebyl dobitej Stalingrad , kazdej baracek, pastouska a ruina byla branenou pevnosti a obrance je vzdy ve vyhode.
              Jeden priklad.
              Dnesni valka je pro kazdyho vojaka nepredstavitelne kruta a zaludna.
              Kdyz napr. ukr zautoci a rus ustupuje .
              Strili se na nej ze predu z tanku z del z minometu a ze vseho , ale taky zhora na nej padaji bomby z dronu a to neni vsechno.
              Ukrove strileji z kanonu za ustupujici rusy, tisice min.
              Cili cesty a vsecko kudy ustupuje ma jeste zaminovany a ted cemu se ma venovat ustupujici vojak nejdriv..
              Co delaji rusove , nerikaji , ja se vo to moc nezajimam,ale maji ty plamenomety , ja ani takovy veci nechci vedet..

      3. Na wikipedii je věkové složení obyvatelstva. Německy (v češtině jstem jej přehlédl) se graf jmenuje Bevölkerungspyramide a je z něj vidět, že oproti padesátiletým startuje do života dnes jen asi polovina normálního počtu.

    3. Re: Strejda

      Nikoli, Ojropa to bude všechno platit.

      Samozřejmě s tím, že Putin pojede podle repceptu vyzkoušeného v Čečně a v Tatarstánu. Kdo se škube, tomu dám nejdříve za uši a pak nasypu zlaťáky.
      Tatarstán je prý nejbohatším regionem RF. Nemám důvod nevěřit.

      1. Ofenziva ziva.
        Neco skutecnosti co chybi a faktu a zadny pravdy , ani napad..
        Ukrove maji 200 tisic vojaku a 2000 tezkych vozidel na utok.
        Mluvi se vo tom napred , pac to je psychologicka priprava , aby se nepritel klepal uz predtim strachy..
        Trump si vykoledoval , 137 let v satlave , kdyz bude odsouzenej , soudem , kterej asi neni nic moc.
        Hlavni svedek obzaloby , aby Trumpa potopil , bude vicepresident Pence..
        Machron jako obvykle selhal , na co sahne ze jo, neni v tom sam ,ale proslejcha se ze zavislost Ruska na Cine vzrusta..
        Pak sem zabloudil na tubu a tam ukazovali zive davy francouzu , chodi kde chteji policajt neni zadnej videt , aby je napomenul , neco co se jim nelibi tak prej zapali a zrejme policajt musi jit domu se umejt a vyspat , ale protestanti se roji porad novy , asi maji ty sichty..
        Machron dal ukrum vyzbroj a dohromady uz pres miliardu a ted nema dost na duchody, zakon se snazi procpat ilegalne bez parlamentu a obvyklejch procedur
        To by nastvalo asi kazdyho….
        Poznamka. Zadnej z nich nebyl videt , ze by neco kecal , zrejme taky v kancelarich nejsou ,nebo psal..Doma se taky moc nezdrzujou …
        Vsichni maji vysokou moralku a pracujou..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *