25 dubna, 2024

Oprávněný hejt

To mi včera vyprávěl můj bratr… Také se podíval na fejsbůk paní Pernické, kde probíhá lítá bitva mezi normálními lidmi a libtardy a našel si tam jeden krásný typický příspěvek, ve kterém mladý nadějný a dynamický jinoch vysvětloval svému okolí, že hejtovat paní pekařku je zcela oprávněné. Je zcela správné se do ní pustit, je správné jí kazit živnost, je správné jí škodit, protože…. já vlastně nevím. Asi její zastávání nějakého názoru je nebezpečné naší svobodě a demokracii.

Můj bratr mileného Jála upozornil, že to skoro vypadá, jako by nenávist byla v některých případech oprávněná. Jako by bylo možné někoho nenávidět a vyřazovat ho ze společnosti a že to dost připomíná praktiky z let třicátých. Víte jaká byla mileniální odpověď? Úplně jednoduchá… „tvůj bratr je dezinformátor.“ A takhle si tady žijem….

Ale o tom psát nechci…

Já dnes chci říci, že podpora pro paní Pernickou násobně převýšila tu nenávist. Dostalo se jí mnohem více slov uznání než odsouzení. Dostala mnohem víc povzbudivých než nenávistných zpráv. Hejtrů a šváčů zase není tak moc a pokud se normální lidi spojí, nemá Praha a láska žádnou šanci. V moři pozitivních zpráv se prostě utopí. Většina lidí (i v Praze) je nakonec úplně normálních.

To jen prostě existuje skupina, která je materiálně vyfutrovaná. Má na své straně velká média, sedí ve vysokých úřadech, kde jsou dobře vidět, jakákoliv hovadina je okamžitě zesílena ve zprávách… třicet blbců se Šabatovou, kteří chtějí třicítku na pražských silnicích, dostali mnohem větší prostor v médiích, než sto tisíc demonstrantů proti vládě. Ale i kdyby to média zesílila ještě víc, nic to nemění na tom, že jich je pár a že svůj mandát jen předstírají a ve skutečnosti žádnou sílu nemají. Mají jen silný hlas.

To samé platí pro ty hejtry, kteří mají pocit, že paní Pernickou mohou napadat oprávněně. Ano, projde jim to, protože mají na své straně prokurátory i státní správu, ale ve skutečnosti jich je málo. Jen si mohou dovolit poslat přenosový vůz do Krnova, protože ho mají a někdo jim to platí.

O výlučné postavení už přišli. Teď se to zase jednou ukázalo. Militantní skupinka pravdoláskařů je ve skutečnosti zcela nicotná proti normálním lidem. Stačilo jen málo… aby normální lidi zvedli svůj hlas. Aby mluvili a jednali ve stejnou chvíli. Stačilo jen to, abychom se zkoordinovali. A najednou existuje druhá mnohem větší skupina těch, kteří paní Pernickou neodsuzují a naopak jsou na její straně.

Mezi námi… před pár lety tu bylo mnohem víc liberálních demokratů… Byli chytří, šikovní, bylo těžké s nimi diskutovat, protože měli silné argumenty a svět ještě nebyl v takovém průseru jako je teď. Ale teď z nich zbyli jen ti liberální retardi. Mají k dispozici všechno, co nahromadily předchozí generace, ale sami jsou už jen hlasití. Nic jiného už na jejich straně není.

Proto také tak moc horují za cenzuru. Bez ní už se nechytají. Bez mazání a blokování už nejsou schopni udržet pozice. Nemají na to. Už umějí jen křičet, že brácha je dezinformátor. Lepší argumenty nemají a nejsou jich schopni.

Překročili jsme další práh. Stačí jen, že se influenceři s fejsbůku spojili a začali mluvit o stejné věci ve stejnou dobu a ejhle, lidé vyjadřují paní Pernické podporu mnohem masověji než zvládají libtardi škodit. Tohle musíme dělat i dál. Musíme se koordinovat. Rychle a efektivně. Ukazujeme tím, že nás je víc.

Toto je jeden z úkolů Institutu českého venkova. Koordinovat. Dávat dohromady ty, kteří mají dosah. Publikovat stejná témata ve stejnou dobu. Ve stejnou dobu psát o ukrajinském obilí, ve stejnou dobu psát o paní Pernické, ve stejnou dobu psát o zahraniční politice naší skvělé vlády, ve stejnou dobu se vysmát hovadinám v České televizi. V posledních měsících se nám to daří lépe a lépe. Je třeba v tom pokračovat. Ne, kvůli pár blogerům nepadne vláda, to fakt ne. Ale pár blogerů stačí na to, aby bylo vidět, jak malá skupinka nám tady zkouší vnucovat svoje pošahané vize.

Nás je prostě víc. Mnohem víc. Jen jsme si ještě nevytvořili podpůrné struktury a neudělali jsme pochod institucemi. Nepřisvojili jsme si rozhlasové a televizní poplatky. Nemáme neziskovky, které by nám hejtry platily ze státního rozpočtu. Ani to nepotřebujeme. Stačí už jen pár krůčků. Koordinovat se. Psát o stejných věcech ve stejnou dobu. Mít zpětnou vazbu a nevykašlat se na to.

Jasné?

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

266 thoughts on “Oprávněný hejt

    1. Mimo věk, a možné jiné aktivity – proč by si pálil prsty kvůli něčemu tak zákeřné, lstivému a lhostejnému, jako je český volič ? Byl by blbej …
      Jen ať si společnost vyžere do dna svoji volbu, acnejen ji. Furt kafrá, na minulost zvrací, tak má možnost držet pysk a těšit se na budoucnost…

  1. Vidlák má pravdu: vyhledal jsem si pekárnu Slovanku na seznamáckých mapách. Je tam přes 500 hodnocení a komentářů. Ty negativní se dají spočítat na prstech. Všechny ze včerejška. Opravdu velký nepoměr.

  2. Dobrý den, trochu mimo. Pustil jsem dětem na desce pohádku Kolo se zlatými ráfky z roku 1988 od Zdeňka Svěráka.
    Jestli pak si pan Svěrák na tuto pohádku ještě vzpomene ? Asi tehdy nevěděl, jak nadčasové dílo píše.

    1. Svěrák je skvělý moralista, jen člověk nesmí očekávat spojení teorie s praktickým životem. Co chcete od člověka, který začínal na vojně u pohraniční stráže (jeho syn mimochodem taktéž), za minulého režimu točil za režimní peníze i celkem dost kritické věci (Nejistá sezóna), aby se pak z něj po listopadu stal jeden z nejoddanějších stoupenců libtardismu a bojovník s totalitou non plus ultra.

    2. Agent Rak je v reálu nebezpečný a zákeřný Havloid. Působí nesmělým, stydlivým, dojmem nezkušené introverta s intelektuálním nadání, jenž disponuje jistou mírou, nadání, vlohy k suchém britskému humoru s laskavou, vřelou, typicky českou výrazovou a mentální formou, přesahem …
      Tedy typ, který neublíží, neznaje pragmatismu…
      Ó, jaký to omyl – zmetek je to, chameleon , jakých jsou divadla, TV, atd.plná … Uplivnout si …

  3. MUDr. IVAN DAVID : OBILÍ Z UKRAJINY
    První vagóny „Nekulovy mňamky“ už hoří ve spalovnách
    Před včerejším mimořádným zasedáním Zemědělského výboru Evropského parlamentu (AGRI) jsem od kolegů z ostatních zemí čelil otázkám, jak je možné, že když v ukrajinské pšenici naměřily velké množství plísní a právem EU zakázaných jedů kontrolní orgány v Německu, Polsku, Maďarsku a dokonce i na Slovensku s proamerickou a proukrajinskou prezidentkou vládou, u nás je podle tvrzení ministra zemědělství Zdeňka Nekuly (KDU-ČSL) vše v nejlepším pořádku. Vzhledem k tomu, že jsem stejně jako oni celý týden trávil na plenárním zasedání ve Šrasburku, jsem kolegyni Sylvii Limmer ze sesterské strany Aletrantiva pro Německo (AfD) nepřímo odpověděl starou židovskou anekdotou:
    „Hádají se tři rabíni, kdo z nich zažil vetší zázrak. „Poslouchaj, co mně se stalo: jdu ze šábesu z polany, přes louky a kopce, krásnej den – a najednou, průtrž mračen – a já jen tak nalehko; tak jsem s modlitbou obrátil zrak k Hospodinu a stal se zázrak: všude kolem liják a jen nade mnou krásný den. Tak jsem došel domů úplně v suchu!“
    Druhý si přisadí: „To nic, to já tuhle byl ve Varšavě, spím v hotelu, probudím se a koukám: hotel hoří, celej pokoj v plamenech a plno kouře. V nouzi nejvyšší jsem vyslal k Hospodinovi svoji prosbu a stal se zázrak: všude kolem požár, jen kolem mě čistý vzduch a chládek. V klidu jsem vyšel z hotelu a nic se mi nestalo!“
    A ten třetí se ušklíbne: „Podívaj se, podle mne voni jsou uplný břídilové. To já jednou jedu z o sabatu ze synagogy a v Maislově ulici uprostřed chodníku leží naditá peněženka. Oni taky vědí, že v sobotu Bůh zakázal jakkoli vydělávat peníze. Byla to muka, ale nakonec jsem pozvedl zrak k nebesům a stal se zázrak: všude kolem šábes, jen nade mnou pondělí!“
    Peníze prostě už od jejich vynálezu Féničany vždy byly mocným lákadlem. A taky prostředkem, který umožňuje aspoň „dočasnou transmutaci“. Jako měl podle alchymistických legend kámen mudrců přeměňovat obyčejné neušlechtilé kovy, jako olovo, v kovy ušlechtilé, tedy zlato, dokážou peníze aspoň na chvíli přeměnit jedovaté věci, jako otrávenou ukrajinskou pšenici, na zcela neškodné – podle vládně metaforicky řečeno přímo zdravé – potraviny. Aspoň na papíře, který toho od jeho vynalezení Číňany už musel snést hodně. Jenže papír není materiál trvanlivý jako kámen, takže udržet jedovaté obilí ve stavu zdraví prospěšném dokáže jen na chvíli. Stejně jako všechny podvody s údajným kamenem mudrců.
    Fialový zázrak, kdy údajně do ČR, jako do jediného členského státu EU, jehož trh z rozhodnutí „moudrých“bruselských hlav zahltily bezcelní a bezkontrolní dovozy ukrajinských obilnin, vydržel je chvíli. Jak asi mohlo dojít k tomu, že z kontrolních vzorků, odebíraných inspekčními orgány v českých silech a skladech, žádný neobsahoval nadlimitní množství zakázaných jedů, logicky vysvětlil na svém blogu Vidlákovy kydy Daniel Sterzik, píšící pod pseudonymem Vidlák. Nejstarší známá metoda transmutace je upoutat pozornost diváka/kontrolora něčím jiným, aby nekoukal kam nemá, když jsou nabírány vzorky ze středu sila. K tomu se velmi dobře hodí právě peníze.
    Druhá překvapivě jednoduchá metoda je naředit jedovaté ukrajinské obilí zdravým obilím českým tak, aby ve výsledné směsi hodnoty zakázaných jedů nepřesahovaly hranice stanovené právem EU. Ve svém úterním článku Kšef ýbr ales, Vidlák zároveň vysvětlil, že i tento Fialový „transmutační zázrak“ lze snadno odhalit jako podvod. Důkladnou analýzou původu jednotlivých vrstev obilí ve skladech. Jako pracovník na silu zná jak pravidla jeho fungování, tak i zákonné předpisy a kontrolní metody. „A zejména opakovanými testy.“, zdůraznil Vidlák. Jak prosté.
    Zatím co ráno ještě veškerý „mejnstrým“ opakoval Nekulovu mantru, že v ČR je podle dvanácti kontrol vše v pořádku, takže česká vláda na rozdíl od polské, maďarské a slovenské nebude zakazovat další dovoz ukrajinského obilí, protože jejím cílem je využít působení volného trhu k poklesu cen potravin, po skončení mimořádného zasedání výboru jsem z ČR obdržel zcela opačné zprávy od zemědělců z praxe. Podle první z nich včera řada náklaďáků a vagonů ukrajinskou pšenicí měla zamířit do kotlů ve spalovnách. Podle druhé, kterou jsem obdržel pozdě večer byla část ukrajinských zrnin překlasifikována na „technické obilí“ a bude v lihovarech přepálena na biopaliva.
    Třetí dobrou zprávu mi dnes ráno zatelefonovali kolegové z české Sněmovny, podle nichž některé supermarkety už zahájily stahování z trhu několika druhů mouky, která byly namleta z ukrajinského obilí. Po třech dobrých zprávách bohužel musím dát jednu špatnou. Evropská komise nadále trvá na svém návrhu na prodloužení bezcelního a bezkontrolního režimu dovozu obilí do EU. Stejně jako Fialova vláda do ČR. O jejím návrhu na prodloužení preferenčního režimu budeme na AGRI výboru jednat příští týden. I když už vlády Maďarska, Rumunska, Bulharska v rozporu s unijními předpisy, na vlastní odpovědnost, v zájmu ochrany zdraví svých obyvatel dovozy zakázaly. Jako první dovoz ukrajinského obilí zakázalo Polsko.
    Vláda premiéra Tadeusze Morawieckého včera večer po nátlaku a slibech finančních kompenzací polským zemědělcům, které dovozy těžce poškodily, oznámila, že nebude úplně blokovat dovoz ukrajinského obílí do EU. Aby prý nenarušovaly společný trh, umožní polské kontrolní orgány vjezd vlaků a kamionů s ukrajinským zbožím na své území. Vagóny však budou na hranici zaplombovány a pod kontrolou vojenských hlídek budou Polskem moci jen projet do přístavů. Nebo do jiných členských států EU. Kamiony budou moci Polsko projet ve vojáky hlídaných ucelených konvojích, jež nesmí nikde v Polsku vykládat.
    Polské řešení je šalamounské. Tak trochu nenarušuje unijní princip volného pohybu zboží, ale zároveň jej tak trochu v rozporu se zcela špatným právem EU. Je ale pro Poláky účelné, protože už dále nebude umožňovat prodávat závadné potraviny ukrajinského původu v polských obchodech. Jestli existují v EU vlády jako česká, které nechají své obyvatele vystavovat působení nebezpečných jedů v potravinách, je to věc jejich voličů, aby se se svými vládami vypořádali.
    A nyní si pojďme vysvětlit, jaké „lahůdky“ chce ministr zemědělství Nekula nechat volně působit na trhu, aby prý klesla cena potravin. Skvěle problematičnost „Nekulovy lahůdky“ na svém FB profilu vysvětlil ekonom Pavel Šik. Jeho stránku, kterou přidám do odkazů, všem čtenářům doporučuji sledovat, protože na ní lze najít mnoho zajímavých textů. Podobně jako Petr Vlk na Kose i Pavel Šik na svém profilu přináší kvalitní překlady textů ze západních zdrojů, které obsahují informace, jež byste v českém „mejnstrýmu“ hledali marně. Výborné jsou i jeho autorské analýzy různých ekonomických problémů a jevů.

    1. Ivan David tak nějak ne malinko, ale strašlivě fabuluje- tu „kolegyni“ 100% …
      Nicméně ji mohl rovnou říci, že tady jsou u vesla svině takového rozměru, takové ráže, takové kadence, kterým je to absolutně fuk.
      Zdaleka nejde jen o prachy – toto přesahuje všechny meze.
      Jde o MORÁLNÍ MRZÁKY nesmírný rozměrů, a švejkizace tohoto jejich zatím zlatého hřebu hned po vraždě ČP kvůli Ukropoště jen vypovídá, respektive potvrzuje názor německých revanšistů na Čechy…

  4. OT

    Omlouvám se za „mimo téma“, ale zaujalo mně na YT. Milan Uhrík: „Trestné stíhanie za Migy začalo, peniaze za ne nebudú, americký vojak napadol nožom slovenskú rodinu“

    Uhrík zde sděluje (mimo jiné): Naše trestné oznámenie za odovzdanie Migov-29 Zelenskému preklasifikoval vyšetrovateľ na podozrenie z ☝ OBZVLÁŠŤ ZÁVAŽNÉHO TRESTNÉHO ČINU zneužitia právomocí verejného činiteľa.

    Zdroj: https://www.youtube.com/watch?v=vsp9YsM2p54

    PS – pokud to sem již někdo dal, omlouvám se za duplicitu

    1. Myslím, že budoucnost nám kýmsi nalinkovaná není to pravé ořechové.
      Je třeba s tím něco udělat.
      Takže, Kocóre, na změnu v budoucnu stačí pouhé zašlápmutí hmyzu.
      A to, co se tady v tomto prostoru vyskytuje jsou slova.
      No a i základní příručka křesťanstva dí, že na počátku bylo slovo.
      Mňau.

      1. I vám přeji dobrý den. Je pravdou, že za nás už dávno rozhodují jiní, dnes více, než v posledních letech socialismu. Ale dvě věci, kvůli kterým stojí za to tady chodit. Jednak tu člověk najde dost užitečných odkazů, takže si může přecejen lépe srovnat názor, a druhá, možná ještě důležitější věc, vím, „že v tom nejedu sám.“
        Takže si dovolím zdvořile, nicméně rozhodně nesouhlasit. I když také povětšinou sedíc, nikoli na sloupku, ale spíš pohodlně u kamen, podobně jako vy.

        1. Fakt je ten, že u kamen sedím jen zcela výjimečně. Ale to je vedlejší.
          Že je s tím třeba něco dělat a udělat, na tom trvám.
          A jakýkoliv příspěvek, byť i slovní odněkud od kamen je stále víc, než nic.
          Informační pole, egregor (kolektivní mysl) je třeba budovat. V tomto prostoru to jde celkem snadno.

  5. Zjavne to nebude take bezvyznamne ako to vyzeralo na prvy pohlad. Ked sa o tom basni uz druhy den.
    Cinsky velvyslanec vypustil myslienku, ktora zarezonovala. A rezonuje dalej.
    https://www.novinky.cz/clanek/zahranicni-lipavsky-a-spol-zadaji-odvolani-cinskeho-velvyslance-ten-pobouril-vyroky-o-postsovetskych-zemich-40429526

    Co je vsak zvlastne, ze rusi maju rovnaku vlnku, i ked sa zda, ze je z ineho sudka.
    https://t.me/c/1650798130/18802

    Cize sa crta nieco, co bude zakladom pre buduci mier. Cina nemusi riesit dilemu Krymu, pac ten je podla tejto logiky – stale rusky.

    UA vstupila do ZSSR s nejakym uzemim, tak po vystupeni zo ZSSR by mala nadobudnut rovnake uzemie.

    https://image.smedata.sk/image/w970-h0/b6764a80-d0b8-4c4e-8652-4184cfd1de33.jpg

    Okrem kalkulacky sa vzdy na konci vytiahnu papiere a citaju sa i drobne pismena pod ciarou 🙂

    Jediny pruser z takeho vyvoja vsak bude ten, ze akonahle by UA dokopali k tomuto mieru, kadekto by si v EU zacal narokovat na svoje historicke uzemia

      1. pretoze z ich pohladu sa im asi zdal ZSSR vecnym a teda vnutorne delenie statu je prkotina.
        Lenin pricapenim casti Ruska k UA znizil odstredive tendencie UA nacionalistov.

        Stalina ci Chruscova to nijakovsky netrapilo.

        Ak Cina pomoze Rusku ziskat svoje povodne uzemia a teda nazvyme to – zjednotit historicke Rusko – rak Rusko moze pomoct zjednotit Cinu s Taiwanom. Pre obe krajiny je to win-win situacia.

          1. A co si myslis, preco Orban nosi henten provokativny sal s mapou velkeho Uhorska?

            Chlapec vie nieco malo viac, pac Szijarto chodi na pravidelne rozumy do Moskvy, kde mu velki chlapci, co spolu hovoria, posuskali nieco do uska. Len tak, by rec nestala.

            Ten uzemny revizionizmus bude neprijemny. O niecom rozhodnu papiere. A o vacsine rozhodne hruba sila.

      2. Hmm četla jsem že chruščov jim dal Krym bez souhlasu tehdejšího velení a už tenkrát z toho byl malér, pak to utichlo a až včil

            1. Tu bych odstěhoval do Bruselu, názory většiny pražáků jsou něco jako Heim ins Reich, taky jsme je odstěhovali, kam chtěli.
              Misto Prahy postavíme nové hlavní město jako to udělali v Brazílii nebo předtím v Indii.

                1. Re: kš

                  Pokud projeví opravdu vážný zájem, dostanou turistické vízum.
                  Tři týdny za rok jim budou stačit.

                2. Pokud nebudou chtít do Bruselu, mohou se samozřejmě přihlásit k trvalému pobytu v kterémkoli jiném městě v Česku. Ti co naopak budou chtít do Bruselu z jiných měst, mohou se tam samozřejmě také odstěhovat, rozhodně bych jim nekladl žádné překážky.

    1. Nejde jen o Ukrajinu, ale i o Pobaltí. Putin řekl, že poslední platná smlouva Ruska se Západem (USA) je z roku 1997. A tak chce návrat do tohoto roku. V té době jsme ale nebyli součástí NATO – a tak žádná cizí vojska u nás! Ani v Polsku. To je to hlavní, o co tu jde.

      1. Preto ma SR od minuleho roku separe spojenecku zmluvu o pobyte vojakov USA na uzemi SR.

        USA zjavne rataju s touto najhorsou alternativou, takze ak NATO na SK nebude ale vojaci SSA budu, pac uz je na to zmluva.

    2. Zvědavče, říká se tomu egregor.
      Ve vojenství dělostřelecká příprava. A otevřelo se tím takové to nesympatické (jak pro koho) okno.
      Je to předzvěst budoucích činů a deklarování podpory těmto činům.
      Spousta veledůležitých entit z toho má špatné spaní.

      Inu, žijeme v přelomovém období.

  6. Po více než třiceti letech svobody, demokracie, lidských práv, prosperity a svobodného kulturního a hospodářského rozvoje, když i kvalita mezilidských vztahů dosáhla historicky nejvyšší úrovně, bez vykořisťování a dirigování komunistickou ruskou ruskou despocií, na základě zdrojů z minulosti a na úkor budoucnosti, vedeni napravenými komunisty, kteří svoji víru jen předstírali aby v skrytu a utajení pracovali na nynější prosperitě, a nyní vedeni již i generací nepoznamenanou komunistickou totalitou, ale patřící na vyspělý Západ, v usilovné snaze to málo co nám zbývá obětovat na záchranu ostatního světa a na šíření Západních hodnot i tam, kde o ně nestojí, nadšeně směřujeme ke státnímu bankrotu.
    Za této situace by jen idiot usiloval o převzetí vlády s vědomím, že většinou, nikoli kauzálně, nýbrž souřadně „myslících“ občanů, bude považován za příčinu všeho zla.

    1. To jste někde opsal? Já v půlce přestala vnímat co vlastně chcete říci. Musela jsem to přečíst 2x a zdá se mně to jako ironie. Pokud není……

      1. Jistěže to není ironie. To bych si nedovolil.
        Vysvětlení je prosté.
        Je to hluboká transcendentální úvaha zprostředkovaná mystickou gnózí behaviorálního prožitku na základě koherentní sublimované percepce jsoucna.

        1. Je to docela zajímavé. Když se sarkasmus přetočí přes bod úvratě, začíná být pravdou. Tak, jak se velká, hypertrofovaná láska změní v jediném okamžiku v nenávist. Vše, co bylo dobré a krásné se změní přechodem přes určitý bod špatným a hnusným. Ti, kteří se někdy rozváděli to mohou potvrdit.
          Proto je dobré s emocemi šetřit. Raději vylézt na vyvýšené místo (např. sloupek u vrátek) a být pozorovatelem místo aktérem dění.

    2. Sranda na tom je, že našlápnutí na státní bankrot nesignalizuje signalista, nýbrž Kalósek vodněkud z výčepu.

        1. Hmmm, otec, zakladatel, iniciátor tohoto průměru – vždyť jsou to všechno jeho „děti“ , které ho jen aplikují …
          Zmiňovat Klause a Kalouska co by „posilu“ kritiky pětidemolice je chucpe …

  7. Držte si klobouky!
    https://twitter.com/LukasKovanda/status/1650271793771343875?cxt=HHwWhsCzqf7c-OYtAAAA

    Pro jistotu, a za to se omlouvám, překopírovávám celý text.:

    České domácnosti platí ze elektřinu 2,5krát více než domácnosti ve zbytku Visegrádské skupiny. Přitom Česko loni vyvezlo tolik elektřiny, kolik ji zbytek Visegrádu musel dovézt. A zatímco zbytek Visegrádu loni svůj veřejný dluh citelně snižoval, Česko jej navýšilo – a to nejvíce v EU.

    České domácnosti loni platily za elektřinu 2,5násobek toho, co v průměru domácnosti ve zbývajících zemích Visegrádské čtyřky. Ještě paradoxnější je tento závěr, uvážíme-li, že Česko bylo loni velkým vývozcem své vlastní elektřiny, zatímco zbytek Visegrádu si jí musel daleko více dovážet. Dohromady musel dovézt zhruba tolik, co Česko vyvezlo. A další paradox tkví ve faktu, že zatímco Česko loni své veřejné zadlužení navyšovalo, zbytek Visegrádu jej naopak snižoval. Nelze tedy ani moc uplatnit vysvětlení, že vlády ve Varšavě, Bratislavě a Budapešti sice domácnostem cenu elektřiny tak či onak administrativně zlevnily, ale za cenu výraznějšího nárůstu veřejného zadlužení. Pro Česko tak účtování za loňským rokem vůbec nedopadá příznivě.

    Za megawatthodinu elektřiny loni ve druhém pololetí české domácnosti platily v přepočtu 9412 korun, ukazují data Eurostatu (https://ec.europa.eu/eurostat/databrowser/view/NRG_PC_204__custom_5945082/default/table?lang=en). Jedná se o nejnovější dostupná data, Eurostat je totiž zveřejňuje vždy za skončené pololetí.

    Slovenské domácnosti podle stejných dat platily loni ve druhém pololetí za megawatthodinu elektřiny v průměru 188,4 eura, což ve přepočtu dle průměrného kursu loňského druhého pololetí, 24,48 koruny za euro, odpovídá 4612 korun. Poláci v podobném přepočtu platili 3928 korun a Maďaři jen 2654 korun. Průměrná cena elektřiny ve zbývajících zemích Visegrádské čtyřky – v Polsku, na Slovensku a v Maďarsku – byla tedy loni od července do prosince 3731 korun. Jinými slovy, české domácnosti loni platily 2,5násobek toho, co domácnosti ve zbytku Visegrádu.

    Samozřejmě, letos už mohou být ceny jiné, nižší. To se dozvíme, až Eurostat ve druhé polovině letoška publikuje data za probíhající první půlrok. Ovšem pokud budou ceny v Česku nižší, budou nižší zřejmě také v dalších zemích Visegrádu. Snížení se totiž odvíjí od administrativních zásahů typu zastropování cen, které letos zdaleka není uplatněno jen v Česku, a také od vývoje cen silové elektřiny na evropských burzách, které vesměs klesají – ovšem klesají tedy také Polákům, Slovákům a Maďarům. Je tak pravděpodobné, že i když se letos ceny elektřiny pro české domácnosti sníží, sníží se také domácnostem ve zbytku Visegrádu, takže české domácnosti budou nadále platit výrazně více než domácnosti polské, slovenské a maďarské.

    Uvedené ceny ve statistice Eurostatu přitom zahrnují nejen cenu samotné elektřiny, ale i všechny související daně a poplatky. Jedná se tedy vskutku o finální cenu, kterou domácnosti na svých fakturách vidí. Citované ceny se vztahují k domácnostem s roční spotřebou od 2,5 do pěti megawatthodin elektřiny, tedy k domácnostem s běžnou spotřebou. Průměrná česká domácnost totiž spotřebuje přibližně tři megawatthodiny elektřiny ročně.

    To, že běžné české domácnosti loni ve druhém pololetí platily 2,5násobek toho, co běžné domácnosti v zbývajících zemích Visegrádu, je tedy nezpochybnitelným faktem. Ten sám o sobě představuje paradox. Proč jedna země ze srovnatelné skupiny států – Česko – takto výrazně „ustřeluje“? To je vskutku jistý paradox.
    Ještě paradoxnější je však „ustřelování“ Česka po přihlédnutí k faktu, že na rozdíl od zbytku Visegrádu představuje velkého vývozce elektřiny, dokonce jednoho z největších nejen v Evropě, ale na světě.

    Česko loni v čistém vyjádření vyvezlo 13,6 milionu megawatthodin elektřiny, vyplývá z dat (https://enappsys.com/sweden-remains-europes-largest-net-power-exporter/) poradenské společnosti EnAppSys, která spadá pod křídla norské skupiny Montel. Co to znamená „v čistém vyjádření“? To, že v případě Česka jeho export elektřiny převýšil dovoz téže energie právě o 13,6 milionu megawatthodin. Česko tudíž loni bylo čtvrtým největším čistým vývozcem elektřiny v EU. ČR tedy loni v čistém vyjádření také vyvezla mezi zeměmi Visegrádské skupiny suverénně nejvíce elektřiny. Polsko totiž „v čistém“ vyvezlo 0,9 milionu megawatthodin, zatímco Slovensko a Maďarsko byly loni čistými dovozci. To znamená, že tyto dvě země nebyly s to ani teoreticky pokrýt vlastní spotřebu elektřiny z vlastních zdrojů – na rozdíl od Polska, a zejména na rozdíl od Česka. Slovensko v čistém vyjádření dovezlo 1,7 milionu megawatthodin a Maďarsko dokonce 12,3 milionu.

    Česko je tedy v rámci Visegrádu zemí, která loni vyráběla suverénně největší přebytky elektřiny. Přesto ji české domácnosti měly v průměru 2,5krát dražší než ty ve zbytku Visegrádu, kde se buď vyráběly přebytky mnohem menší nebo se elektřina musela dovážet, v případě Maďarska v opravdu vysokém objemu i na celoevropské poměry.

    Jeden by řekl, že nejlepší cestou, jak mít levnou elektřinu a vlastně cokoli je vyrábět si to u sebe doma a nespoléhat se na jiné. Chyba. V případě Visegrádu platí, že Česko, které si elektřiny hodně vyrábí samo, ji má nejdražší, zatímco Maďarsko, které ji hodně musí dovážet ze zahraničí, ji má nejlevnější – hned 3,5krát levnější než Česko.

    „Zakopaný pes“ ovšem může vězet v dluhu. Pokud by totiž platilo, že se ostatní země Visegrádu loni zadlužily citelně více než Česko, lze říci, že třeba je to právě tím, že jejich vlády až příliš velkoryse ulevily vlastním domácnostem od drahých energií. A že tedy jen přenesly platbu za energie v čase, na budoucí generace. Pak by se karta pootočila ve prospěch Česka. Mohlo by se říci, že sice mělo suverénně nejdražší elektřinu, ale aspoň nezadlužilo budoucí generace. Jak to tedy s dluhem bylo?

    Česko ani z toho nevychází vůbec příznivě. Jako jediné ze zemí Visegrádu mu totiž veřejné zadlužení v poměru k HDP loni narostlo, a to o 2,1 procentního bodu, konkrétně ze 42 na 44,1 procenta HDP (https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/16349859/2-21042023-BP-EN.pdf/282de4e3-e6f2-0571-a5da-6eb8391788f5
    ). Slovensko své zadlužení v poměru k HDP loni snížilo o 3,2 procentního bodu, Maďarsko o 3,3 a Polsko dokonce o 4,5 procentního bodu.

    Sečteno, potrženo, Česko loni v čistém vyjádření vyvezlo tolik elektřiny (13,6 milionu megawatthodin), kolik jí zbytek Visegrádu v čistém musel dovézt (13,1 milionu megawatthodin). Přesto ji měly české domácnosti 2,5krát dražší než domácnosti zbytku Visegrádu. A přesto ještě navíc Česko jako jediná země Visegrádu navyšovalo svůj dluh, zatímco ostatní jej poměrně citelně snižovaly. Takže levnější elektřina v okolních zemích nebyla levnější za cenu kynutí jejich dluhu. Dluh totiž kynul jen v Česku.
    Translate Tweet

    1. A to jenom ždímáme (respektive vyžírky u nás i v Evropě ždímají) elektrárny postavené za socialismu. A co bude pak, až ty elektrárny dojedou? Nad tím bychom měli přemýšlet. My už to nějak doklepeme, ale co budou dělat naše děcka? Elektrárny, to nejsou nesmysly typu „cenných“ papírů, to je holá realita, která buď existuje, nebo ne. A pokud nebude existovat, vracíme se do devatenáctého století.
      Za situaci v energetice by měly jít před soud všechny vlády, které si v tom smočily.

      1. Co budou dělat naše děc ka? No co by, budou věřit tak jako byli poučeni ve školách všech typů, že všechno co tu je spadlo z nebe, samo od sebe. Neví, či nevěří že všechno co tu je musela vytvořit naše a předchozí generace, které neměli tolik „zážitků jako oni, ale tvrdě a s chutí makali. Koneckonců i všechny ty vynálezy a taky to že československo něco ve světě znamenalo… to věřit nechtějí. njn .

    2. Lidi evidentně chtěli vládu totálních blbců a neumětelů, no tak si ji zvolili. Bylo už dávno před volbami zcela evidentní, že kromě výkřiků do tmy „antibabiš“ nemají tyhle tragikomické figurky připraveno a promyšleno vůbec nic. Jen žvanili a žvanili, jak to „zvládnou“. A média v čele s ČT plná obdobných blbců a neumětelů neustále troubila, jak to bude úžasné.

      Přitom se libtardům splnilo úplně všechno, o čem snili:
      1) Komunisté v podobě KSČM prakticky zmizeli z politiky.
      2) Zeman je pryč.
      3) Babiš je pryč.
      4) „Závislost“ na Rusku je pryč.
      5) Naše „politika“ a „ekonomika“ zcela kopíruje všechna přání Bruselu a Washingtonu.

      Nicméně místo onoho ráje tak nějak rychle směřujeme do řitního otvoru. Kdepak asi soudruzi libtardi udělali chybu ve svých výpočtech?

      1. pokud jsem pochopila ze všech debat, semenem zla je Schillerová a její populistické dary lidem. Tak to řekl Kalousek a tak to vidí všichni libtardové.
        Pravdou asi je, že jsme rozežraní a kdekdo je zvyklý natahovat ke státu ruku. To nemyslím penze, divím se, jak jsou dnešní důchodci schopni vyžít .
        Na stranu druhou stát škrtí výdaje pro obyvatele, snaží se je oškubat daněmi, ale není schopen a ochoten řešit nic systémově /energetika, půjčky, financování UA.

        1. Ono to možná bude tím, že ti důchodci pamatují dobyl, kdy to bylo horší – tedy před devadesátými lety. A tak umí přežít bez hysterie. Prostě – na něco není dost peněz, tak se bez toho musím umět obejít. Když neutáhnu velký byt, najdu si menší, když mě zatěžují náklady na auto, prodám ho atd.
          Buď se mohu soustředit na příjmovou stránku života nebo na výdajovou. Na přežití opravdu stačí obvykle jen zlomek toho, co běžně utrácíme. Letecky do Thajska není životní potřeba i když si myslíme, že si to za celoživotní dřinu zasloužíme.

        2. Kalousek by měl držet ústa. Divím se, že mu ještě nikdo nevpálil církevní restituce schválené 8. listopadu 2012 s pomocí poslance, který byl v té době pravomocně odsouzen. To bylo v době jeho působení na MF.
          Teď je všude nachytro, ale tehdy se ČR nacházela v recesi po krizi 2008, přičemž všechny okolní EU státy už byly v růstu a to díky tomu, že neškrtali jako on, ale jen např. Německo… vzpomeňme třeba na šrotovné, které pomohlo aut. průmyslu.
          Zato u nás nejlepší minfin světa a blízkého okolí důchodcům přidával 45,- Kč, nechal rozesílat národu složenky, že jeden každý dluží 117 tisíc (myslím, že ta částka +- byla), ale……cit.
          Církvím má být navrácen majetek v hodnotě zhruba 75 miliard korun a dále jim má být během 30 let postupně vyplaceno cca 59 miliard korun jako náhrada za majetek, jenž nemůže nebo z různých důvodů nebude vrácen.

          Ještě 20let to budeme my a naše děti splácet. Valorizace díky inflaci je u CR v pořádku, ale důchody valorizovat nelze, to bychom prý zadlužili děti.

          Ani vidět ho nemůžu, je to vymydlené nablýskané zlo a nejhorší na tom je, že je inteligentní a dobře ví co činil a činí.

          1. Kalousek se „proslavil“ více věcmi. Když byl ještě lidovec, tak se přece jednou přepočítávaly volby, protože se nějak nevědělo, jestli nakonec vyhrála ODS nebo ČSSD. Nejprve to vypadalo na jedny, tak prohlásil, že po důsledném zhodnocení se rozhodli přidat k nim. Následujícího dne se podle nového přepočtu zjistilo, že vyhráli druzí, tak Kalda pravil, že po důsledném zhodnocení se rozhodli přidat k těm druhejm. Obojí tehdy pravil v TV. Že lidovci jsou prostituti, to se táhne celým „polistopadem“, Kalda tehdy stih v průběhu 24 hodin dvakrát „důsledně zhodnotit“.
            A s těmi restitucemi je to samozřejmě levárna, to si může podat ruce s Leyenovou a jejími vakcínami. I když výrazně církev nemusím, nějaký odškodnění bych jim přiznal, jakkoli už samo to slovo“odškodnit“ se mi příčí v puse. Ovšem ne takový a takovýmto leváckým způsobem.

            Mmch, největším hybatelem (v řádu miliard) na pražském realitním trhu je asi pražský arcibiskupství. Skupují stovky bytů, kdy ve stejný chvíli skuhrají, že lidičky zlatý, přispějte nám na sbírku, ať můžeme opravit támhle ten komunisty zničenej kostelík. Moc moc prosinkáme, vždyť my nemáme ani na platy pro kněze…
            Moje teta je zdravotní sestra v důchodu, celoživotně taková ta dobrá duše. Dělá teď ošetřovatelku v charitním domově, který spravuje ŘKC Pořádala se u nich ve městě jakási charitní sbírka pro nákup zařízení do toho domu, nějaký peníze se vybraly. Ne úplně malou částkou přispělo i to město. Žije na Moravě, říkala, že se to spočítalo, rozdělilo, půlku si mohli nechat na ty nákupy a půlku museli poslat na arcibiskupství do Olomouce.
            V rámci finančního vyrovnání dostávají každoročně miliardy, k nim ovšem z rozpočtů různých ministerstev další miliardy na různý „projekty“. Ty ministerský peníze ovšem jsou mimo restituce.
            To jsem si jen z hlavy vzpomněl na pár příkladů, jak církev bezostyšně dojí každého, kdo je po ruce, a schovává se u toho za věřící a jejich víru.

            1. Prosím pište “ Církev“, existuje mnoho církví (sborů), jejichž členové a příznivci pompou, bohatstvím, nadutostí atd. Církve pohrdají, považují to za dílo ďábla.

      2. Co se týče jaderných elektráren, tak je tím, že se nepostavily, vinna celá polistopadová garnitura.
        Přehrady také téměř nula. To jen tak na okraj. Ale lesy ? Ty ano, tam se “ díky“ bumažkam o kůrovcové kalamitě (kdysi prostě včas vykáceli ta napadená hnízda, dokonce si to dřevo někdy mohl člověk zadarmo odvést domů) práce daří.
        Ale hlavně dotace na píčoviny : stamiliardy. Dokonce dotují i současné Bretschneidery, nebo ještě lépe – Pepky Vyskoče..

        Ono by ale peníze neměly být problémem ani dnes, v časech kdy nás mejdanisté Fiallah a spol. zadlužují ostošest. Protože ČNB. Stačí upravit zákony (ale tato organizace nakupuje akcie už leta….šlo by to i formou opcí), peněz je tam jak želez, a pokud ne, tak se dotisknou. ČNB…….je vůbec česká ? A je vůbec národní ? A je to vůbec ještě banka ?
        Jenže jak toho dosáhnout s grafomanskými politology, s pochybným elektrikářem, s prodavačkou iluzí, s cestovní kanceláří Kyjev – Brusel a zpět nebo s hrdinou od Vyškova a Moravské Třebové.
        Přičemž pozdě je už dnes.
        Ulice bojuje za Prahu.

      3. Ještě chvilku, a budeme konečně „pryč“ i my , a nastane libtardí ráj – společnost schopných, krásných, otevřených, znalých, ochotných, vzdělaných, energických, sportovních, kulturních, optimistických, a usměvavých echt liberálních lidiček …

  8. Máte už někdo nějaké konkrétnější informace, jak by jako mělo vypadat to danění vytápění rodinných domů? To jako bude navýšena daň na nákup paliv nebo bude přímo nějak navýšená daň z nemovitosti podle oficiálního způsopbu vytápění nebo co? Co se bude danit, když bude člověk tajně topit dřevem, které nebude kupovat? Nebo bude třeba vybudovat nějaké tepelné čerpadlo co nejlevněji „na oko“ jako potěmkinovu vesnici, které se pak nebude používat, ale které ušetří tu daň? A kolik ta daň jako má být, aby to vůlbec stálo za to? Obávám se, že to bude jako s těmi normami EURO pro automobily, pořád se přitvrzuje, pořád se zpřísňuje, až do úplné absurdity. Jeden rok splníte EU požadavky, zateplíte, vyměníte topení, vydáte se tak ze všech úspor a další rok zase přitvrdí a konečná, můžete jít spát pod most. Prostě tohle se dá řešit pouze systematickým ojebáváním už od počátku do doby, než počet nasraných naroste natolik že z EU vystoupíme a tyto normy přestanou platit, nebo díky všeobecnému úpadku se EU rozpadne samovolně. Na co se chystat? Nic konkrétního, zatím jen hromada keců. A kecy nic nestojí, takže zatím pohodička?

      1. Aha, tak jsem o tom něco zkusil dohledat: „To by v praxi znamenalo, že v rodinném domku, kde se topí v klasickém kotli na uhlí, by daň přišla na zhruba 4,5 tisíce korun ročně, v případě účinnějšího kotle na zemní plyn by to bylo 1300 korun.“ Tedy jde úplně o hovno a pouštím to z hlavy.

        1. Re: Kadlas

          Co jsem četl a pochopil, emisní povolenky pro domácnosti by měly býti obchodovatelné a každý rok by jich mělo býti o něco méně.
          Tedy stejný model, jako v průmyslu.

          1. Nutno dodat, ze tehda, kdyz se zavadel system emisnich povolenek v dnesni podobe, ocekavala se jejich maximalni vyse snad kolem poloviny aktualnich hodnot, tj kolem 50-60 EUR/t.

            Jenze se s tim muze kseftovat, pokoupili to ruzni spekulanti a … samozrejme, (nejen americke) duchodove fondy, protoze je tam jistota, ze to jen poroste…

            Tady taky mate odpoved na to, proc Fialenko a SPOLUniste pred volbama slibovali, jak cenu povolenky zastropuji, pridaji vice povolenek zdarma a kdesi cosi, a skutek utek….

            Ze by neco takoveho snad mohlo nastat u paliv a PHM, to si jiste nikdo ani naznakem nepripousti, jako kdyby snad nestacila Revize směrnice o zdanění energie:
            https://ec.europa.eu/commission/presscorner/detail/cs/qanda_21_3662

            Predpokladam, ze tato Revize je jest dalsi dan, nad ramec zdaneni formou ETS2, ale rad bych se mylil.

            1. No jo, ale průmysl nakupuje, prodává, vede účetnictví… Domácnost nic z toho nedělá. To se nedá aplikovat stejným způsobem. Můžu mít doma něco levného-ekologického, podle toho mít daně a ve skutečnosti topit úplně jinak. Jde mi fakt o konkrétní způsob aplikace tohoto pravidla v praxi. A včas se na to připravit, jak to vojebat, to je jediná cesta. Kvůli 1300 Kč ročně nemá cenu ani zapínat mozek.

              1. Stejně to už platíme v ceně energií. A že vás, 1300 ročně nebolí? Oni to soudruzi časem jistě vylepší.

                1. No, v ceně energií to neplatíme. Ty jsou vysoké kvůli neschopnosti naší vlády nezávisle na tomto. Tohle budeme jako domácnosti platit ještě navíc k tomu.

              2. Mrknete na ten odkaz, co jsem hodil, v dolni casti jsou uvedene castky.

                Ekodan a povolenku vam promitne do ceny dodavatel paliv. A pokud by pan snad racil byt burzoust s dostatkem dreva z vlastniho lesa, mozna tomu na chvilku utece, nez to nejak vymysli… Mozna to nebude nutne, mozna drevo budou povazovat za „obnovitelny zdroj“.

                Samo je tady jeste tzv. varianta Nemecko, tam jsou o krok napred a uz pred casem tam nebylo PENB jenom jako podminka k prodeji nemovitosti, tam uz vrabci stebetaji o druhe fazi, ze se vezme PENB a vynasobi se konstantou, at je to hezky fixni (resp. kazdorocne valorizovana) dan a zadna Pekarova Dvousvetrova se tak nebude snazit dopustit danoveho uniku tim, ze by snad netopila proto, ze na to nemela prachy….

        2. Tak to jste jim jen zbaštil první kolečko „salámu“. Dobrou chuť.

          Nejprve to bude jen otravná buzerace a postupně se to změní v něco co způsobí, že lidé nebudou schopni finančně fungovat vlastních domech.

          Němečtí Zelení ze před mnoha lety nechali slyšet, že bydlení ve vlasních domech ničí planetu nebo co a mělo by zmizet. Sledujete první kroky tohoto plánu.

          Scénář je stále tentýž. Zavedou nějaký mechanismus (daně / poplatky) a pak jen utahují šrouby.

          Namátko – energetické štítky budov, emisní povolenky pro průmysl. Nebo pokuty za výrobu aut co platí automobilky při výrobě. Proto končí malá auta, protože „se nevyplatí“ je vyrábět. Úplně stejně se jednou dočtete, že lidé nechtějí bydlet ve vlastním bydlení, protože se ho „nevyplatí“ vlastnit.

    1. Už jsem se Vidláka ptal, kde má PRO schovanou hůl na zelený úúděl – zatím jsme neslyšel ani pípnutí.

      Krotkost směrem k Bruseli a tomu rozběhlému blázinci a jejich výplodům nemohu tolerovat. A takových ne nás mnoho a mnoho – skrz příznivce vlády a alternativu,

        1. Že patříme na západ? Vždyť nás mezi sebe nechtějí.
          Já taky netoleruju. Již jsem psala, že bych podala žalobu na psychickou újmu. Nebo co mi dál radíte?

          1. To není krotkost, to je vstřícnost… Sice tak trochu doufám, že se mýlím, ale obavy přetrvávají… A to, že zanedlouho jsou eurovolby… A dost se bojím, že Rajchl – po vzoru Svobodných – se obětuje a vydá se „rozvracet EU zevnitř“. A snad nemusím dodávat, jak to dopadlo. Přilepí si štědře placenou sesli pod prdel a bude vymalováno…
            Tak – teď mi za tuto úvahu bude jistě spíláno, leč dosavadní kroky tomuto scénáři nasvědčují…

      1. Já, přímo od Vidláka, pochopil, že se na vyjádření od PRO ohledně Green Dealu čeká a že dokonce Vidlák to nějak připomínkuje. Ale zatím je to asi tajné.

      2. Špatně čtete text Admirále, Vidlák to v článku píše naprosto jasně. Pípat budou „normální lidé.“
        „normální lidi zvedli svůj hlas“ tak, jak udeřila v 48 dělnická třída svou rozhodnou a neústupnou pěstí. Pokud jste hlas zvedl jste správný lid a tudíž se vás grýňák netýká. Já, rozesírač, hlas nezvedl a tak si zasloužím, užít si grýňáku na plné koule.
        Z Vidláka roste Velký politik.
        Vždy přemýšlín jak se může přihodit, že ze zcela z příčetného a soudného člověka stane zpitomělý politik, no dnes jsem na to konečně přišel.

  9. Když má obyčejná pekařka z Krnova větší geopolitický přehled a ponětí o zabijačce v Ruině, než oficiální mluvící hlavy a různě ohvězdovaní a oprýmkovaní generálští dobytkové, je předem hotovo.

    Připomnělo mi to scénku z jedné knihy, kdy po napadení Sojůzu hitlerovci vylezl jeden obyčejný německý hospodský na půdu, našel svůj školní globus z dětských let a bystře usoudil – při pohledu na velikost Třetí říše a velikost SSSR a USA, že tuhle válku Áda rozhodně nevyhraje.

    Nenávistní libtardi to prostě mají chudáčci těžké: je nemožně někoho přesvědčit, že černá koule je bílá krychle. O fašistické podstatě režimů v Euhniji nebo v USA nikdo nemůže mít nejmenších pochyb, stejně jako o banderonacistickém režimu v Ruině.

    Nebo o vraždách a protiruské genocidě, páchané od roku 2014 ukrošskými nácky na Donbasse: cirka 400x Lidice, ohledně zavražděných civilistů, přímo a cíleně; vojenskými těžkými zbraněmi. Houfnicemi a raketomety do paneláků a vesnic, plných lidí.

    Fašistické, protirusky nacistické Západní státy v čele s Fašingtonem a Londonabádem, stejně jako jejich prolhané zločinecké žumpy, byly ke všemu úplně slepé. Ale nemohou popřít, že po noci nastane zase den: že ráno vyjde slunce a to má více síly než temnota.

    Rusové místo slunce používají „Sluneční pal“, tedy TOS-1A termobarické raketomety a ODAB termobarické bomby s lacinými klouzavými bazmeky – to je na „osvícení temnoty“ Ukronácků skutečně účinné. A mají také nesrovnatelně více tanků, letadel, raket, děl a raketometů, odhodlaných vojáků a za zády přátelsky-spojeneckou Čínu.

    Hejtování libtardích ničemů proti pravdě a každému, kdo nemá v hlavě úplně nasráno, se obrátí brzy proti nim samým s netušenou silou. Dost pravděpodobně jinými prostředky než příspěvky na sociálních sítích.

      1. Nemá syna. Mně hrozně stresuje, když někde umírají mladí kluci, já bych takhle blbě žertovat nedokázala.

        1. Ve Švýcarsku dala jedna baba klimatickou žalobu na vládu, že je kvůli uhlíku v létě moc vedro a ona nemůže ven( kolik uhlíku vyorodukuje jí zapojená klimatizace?).

          Mohla bych já podat žalobu na válečné štváče predstavované politiky, neb mám psychickou újmu z vraždění kluků ve válce?

          Projednával by to někdo? Místní znalci práva, co myslíte.

          1. Zkuste se obrátit na Evropský soud pro lidská práva jako ty babky (nebyla jen jedna).
            V Če“Z“ku nemáte šanci, ESLP by mohl být dostatečně blbý aby se tím zabýval.
            Jenže rozsudek bude asi takovýhle.
            ESLP se plně ztotožňuje se žalobou na válečné štváče a Sibyle přiznává odškodnění za psychickou újmu z vraždění kluků ve válce. Proto vyzývá vládu Ruské federace, aby okamžitě ukončila vojenské operace na území demokratické Ukrajiny a jmenované aby vyplatila odškodnění za psychickou újmu ve výši —— eur.

      2. pro liška (9:06)

        Tak, tak, liško. Opět potvrzení toho, co tady už někdo napsal – to o tom dnu, na které, když se zaklepe, tak se zjistí, že je někdo pod ním… Inu, kluci, co spolu mluví, ji vzali mezi sebe, pocit vlastní důležitosti vyrostl do nebeských výšin, chlebíčky na rautech taky nejsou k zahození, tak proč neupsat duši válce… (škoda, kdysi, když mluvila o odborných věcech, jsem ji docela uznávala ☹, teď už není důvod)

        1. Jen aby jednou ty chlebíčky na rautu nebyly dělané podle receptu generála Aloise Eliáše (chlebíčková aféra).

        2. No kdyby to sem šlo dát, mám na ni zajímavá videa, stárne a blbne co jinak říct. Veškerou reputaci co měla, jaksi poztrácela a je jen trapná.

        3. No, prostě zblbla… K normální stařecké demenci připočtěte štědrý příspěvek na zblbnutí politické a výsledek je na světě…

      3. Radiační úroveň má ale zatím normální.
        Apropo – její živobytí může existovat právě že jen proto, že existují převážně to Sovětským svazem vybudované elektrárny.
        Proto ta hysterie (u žen v jejím věku běžná to věc).

        Pokud se tedy hlásí k tomu, že je ženou, člověk dneska neví, jak to mají daný daná seřízeno ve svých palicích. Zejména když dotyčná žena vypadá spíše jako chlap.

        1. Radiační úroveň má možná normální, ale duševní úroveň u ní hrozně klesla. Nemůže to být způsobené nemocí z ozáření, když se pořád pohybuje kolem těch fuj fuj jaderek.

        1. To je nemoc dávno známá, a popsala ji Dáša Andrtová (folk, dříve narození milovníci folku budou jistě znát) v písni Břicho těmito slovy:
          „…a protože tak dobře rozuměl řeči dřeva v katrech, myslel, že je nejmoudřejší na světě.“

          O nic jiného nejde.

    1. Vzpomeňme historii
      cituji: Pozvedněte svá srdce bratři,
      což nás mohou porazit ti
      SLUŽEBNÍCI LŽI
      S námi je Pravda a proto
      bude naše i Vítězství

      6.5. Praha za mír

  10. To je zase uroda zbytecnejch kecu.
    Ukazka prazdnoty,pustina bez jedine myslenky a dukaz, proc pedagogove zase rejzujou , jako vzdycky.

    Clanek se poved a je ozdobou novinarsky prace.
    Mam dojem , ze ty utoky na tu pani jsou zcasti umely udelany treba robotama a do zorganizovanyho mnozstvi ,nebo tak.

    Poctivej vyderac.
    Lojza Capone mel ucetniho vyvolence z Ukrajiny , shodou okolnosti , Guzika ..
    Ale v dobe krize zalozil restaurace, kde se nezamestnany a jejich rodiny a deti lidi najedli zadarmo. Tim si to u kapitalistu velmi pohnojil, zadny vodpusteni za takovy jednani a skutky v demokracii.
    Byl samozrejme zlocinec. A co horsiho ,organizovanej..
    Ten ucetni sel do restaurace , podniku tam pobyl, ziral kolem a potom urcil castku , kolik budou platit za ochranu. A ta ochrana byla ,beda skutecna..
    To je neco jinyho , nez v demokracii , kde vas „chrani“ vlada policie ,armada..
    Uplne jinyho .
    Casto horsi a vic nebezpecna ta ochrana ,nez naseho Lojzy.
    Proto byl Lojza vsude vitanej a popularni , vic nez demokrati, advokati a soudy s jejich zakonama..
    Pak uz na ne zadnej jinej gang ,ani policie , ani urady a kdokoliv , nikdo nemoh.
    Ta castka byla vymerena, aby podnik nezkrachoval ,ale zkvetal.
    Zcela racionalni , kdyz podnik zkrachuje ,je konec.
    /Srovnani s pojistovnama , je taky casto na miste/./….

    Podivejte se ja vam to reknu jasne a strucne .
    A nikdo jinej.

    Vlada je ilegalni.
    Prezident rovnez , kdyz se pridal k vlade.
    Urady dle jejich cinnosti, samozrejme..
    A vsude pisou uplne neco jinyho , rozpatlavaji jednotlivosti vetsinou nedulezity a nepodstatny , jenom ne zadnou /wholesome/, skutecnost..
    A vlada to vi..
    Cinnost jednotlivych clenu , uradu atd. to dokazuje..
    Srovnani a jednoduchy , se zlociny Lojzy , pro ilustraci, co je vydirani…
    Miliardy placeny a jinak rozhazovany vladou , bez omezeni a predevsim vyderacum , jsou dukaz ,ze jsou urceny na krach statu.
    Protoze ty sumy jsou daleko vetsi , nez si stat muze dovolit zaplatit..
    To znamena jasnej umysl. /Nemusim ani psat , ze prave na vyderacstvi jsou prisny zakony/.
    Ale kdo by je dodrzoval , demokratickej soudce , policie , zalobci ,snad??
    Nikdo ani obcan , ani obrana statu nedostavaji , nic z toho , co poskytoval Lojza.
    Vubec nic. Co je treba.
    Vlada a urady od zacatku demokracismu, neplni povinnosti vlady a naopak.
    Ani nemaji zajem a nebo umysl neco takoveho poskytovat.
    Za ktere , ty povinnosti ,ale soucasne vydiraji obrovske astronomicke miliardy.

    1. Vydirani vypalneho , racketeering..Ilegalni, prisne stihana urady a zakony, cinnost.
      Od naseho vzniku pod vedenim vsech vlad a TGM , organizovaly vlady silnou a dobre vyzbrojenou armadu , moderni vyzbrojeni ,mnozstvi pevnosti , protoze german..
      Lide platili ochotne stedre na dobrou vec , pracovali a dreli bidu , nekdy hladoveli , odrikali si , nezbylo na chleba , na svoji obranu .
      /Aby si obrovske koncerny vydelaly ty mohutny zisky , ale to se nerikalo/.
      Potom kdyz german vylit , vlada utekla pryc a predtim obranu zakazala..

    2. Al Capone byl zločinec, ale kromě jídla usiloval i o hygienicky nezávadné mléko. Zajistil jeho úpravu a rozvoz za dostupné ceny. Protože tenkrát když se někde nepasterizovalo, byly s tím problémy.

    1. „…. no tak to taky beru … a kde že ta Brusel leží …“ to opravdu ti blbci myslí, že to takhle funguje ?! Ta reklama je snad určena pro školáky do 10 let ?!

    2. A tihle se smějí budovatelskému umění 50. let. Vždyť je to totéž v bleděmodrém. Akorát že tehdy byl přístup k jakýmkoliv informacím hodně složitý, dnes může člověk zjistit ledacos za relativně krátký čas. A to, co tehdy působilo vážně, dnes leda vyvolává smích. Úplně jsem si vzpomněl na tohle: https://www.youtube.com/watch?v=Ca6TeHokZEY

    3. A ten zasněný pohled do dálky, takové budovatelské, už chybí jen modrá košile a na levém ňadru znak ČSM.
      Jenže tyhle sračky (dámy prominou) se točí za peníze nás všech, třeba za ty 1000 ukradené důchodcům.
      Ale co se divím po comixu s Petrem Pavlem v Mateřídoušce.

      1. A nedlouho před tím kuratorium, hitlerjugen, před tím sokol, a za Habsburků jiné spolky – vlastně i tehdy sokol …

  11. a co ministr Kupka a jeho dětské počítadlo v nedělním diskusním pořadu? To si taky koleduje o pořádné rozmáznutí… digitalizace státní správy v krystalické podobě …

    1. Spíš mne zaráží, proč si to počítal sám. Vždyť si na takové věci za nemalé peníze platí Cempra. Aby jim počítal dezinformace. To je špatná vizitka jeho práce. Hele Cemper vyšlo ti to aspoň stejně jako jemu?

      Chápu, že team marketingových agentur co si je vláda za nemalé peníze platí si zaexperimentoval s nějakou novinkou jak oživit ministrovu komunikaci – to nebyla improvizace, kdy Kupka sebral počítadlo dětem a vyrazil do debaty. Ale pečlivě to cvičili. Neví prosím někdo zda to aspoň bylo originální, nebo to už použili někde dříve v zahraničí?

  12. OT: Dle mne vcelku zásadní. Vidláku, když už se narazilo na prapodivné skutky vedení PRO vůči účastníkům jimi pořádané demonstrace v březnu, týkající se událostí před budovou „bývalého Národního Muzea ČR“ ( díky dominantní pozici ukrohadru v reálu budova patřící ukrostánu ), jsem zvědav kdy, zda vůbec, PRO jakkoliv zareaguje na přítomnost ukrodiplomatů v prostorech před „jejich muzeem“ , když už sekretariátu nebo vedení partaje nedělalo problémy „ochotně spolupracovat- prásknout“ sympatizanty vlastní demonstrace …
    Zde Ukro vyslanci :
    http://www.infokuryr.cz/n/2023/04/23/ctyri-vysoci-ukrajinsti-diplomate-se-osobne-ucastnili-akce-u-muzea/

    PS: Pokud by v březnu šlo o policejní provokatéry, dozajista by vedení strany zveřejnilo takovou informací, když už se podílelo na jejich obvinění …
    Jsem zvědav, jak se k tomu PRO postaví ( o všem dle mne samozřejmě ví, a možná věděla už tehdy ) – jsem zvědavý na kontrast v přístupu: a) knechti
    b) drzí a arogantní ukropapaláši
    To bude najednou na právní frontě od právníka ticho – stejně, jako do teď…

    1. IMHO zrovna tohle dělá Rajchl dobře.

      Nejspíše ví více, než veřejně říká: už Gestapo nastrkovalo falešné výsadkáře a partyzány, a pak zatýkalo a vraždilo lidi za neoznámení – tohle bude něco podobného. Je zbytečným naběhnutím si na vidle, v dnešním zločineckém a fašistickém režimu s profláknutou režimní justicí, stavět se za týpky s provokačně umístěnými symboly – symboly, které ovšem v žádném případě nejsou podle žádného zákona trestné, ale víme dobře, jak vypadá praxe té justiční zákonnosti.

      Podobně bych chápal jeho vlažné schvalování NATO a EUhnije: nemůže na plnou hubu hned od začátku vyrukovat s jejich zrušením/vystoupením – takovou dementní deklarací odporu by si pouze ustřihl všechny možnosti a zabouchl kompromisní dveře. Cílem evidentně je, přetáhnou k PRO nebo aspoň proti 5-ti demolici onu „střední třídu“, která je bohužel až po špunty naplněná dlouholetou propagandou žump.

      Budou-li volit proti 5-ti demolici, budou volit jen nějakou „pravicovou“ stranu, schvalující NATO a EUhniji, protože to mají v těch svých vymaštěných makovicích jako příznak své vyspělosti a lepšolidnosti.

      Navíc, tahle otázka je v zásadě bezpředmětná, protože NATO a EUhnije v dnešním provedení díky svým akcím zahyne, zreformuje se, samozničí, přemění, rozpadne i bez nějakého předčasného vymezování se. V dnešní době by přímé odmítnutí EUhnije a NATO bylo jen máváním červeným hadrem na býka…

      1. k42 (9:14)

        Jako bonus navrch vidím i to, že takto nebudou přetahovat voliče od SPD (která má naopak odchod z EU a NATO jako základní body svého programu), takže by je SPD nemuselo vnímat jako konkurenci a mohlo by být více nakloněno ke spolupráci (což nevidím jako špatné).

        1. Spolupráce s PRO je vcelku riziko. PRO je svými ambicemi podobné Stanu, a spolupráce s nimi by velice pravděpodobně taktiku Stanu vůči Pirátstvu připomínalo … Ego a především kariérní mety jsou motorem a gro jejich leadera…

      2. Díky za Vaši reakci, kchódle, ale jak běžně souhlasím s Vašimi řádky, tak tentokráte věc nazírám jinak. Podobnou pozici zaujali vlastně téměř všichni- nikdo neodpovídal od začátku, a nikdo neodporuje až do nynějška.
        I Vy to vlastně píšete co by potvrzení faktu reálné existence protektorátní verze vlády, způsobů, jednání, a represe.
        Velmi dobře víte, že neustále existuje početná, až překvapivě velmi početná skupina přívrženců a „nakažených“. Ostatně výsledky večerech voleb o tom hovoří, což je místní specifikum.
        Česká zákeřná, zfanatizovaná, náckoidní, zfašizovaná, rusofobní a náležitě podlá a zbabělá veřejnost toto vládnoucí největší neštěstí od r. 1918 ještě podporuje, včetně represivních a justičních složek.
        Nejen, že se nezastali, oni aktivně sami práskali, či spolupráskali. To je novum a unikum. Svolavatel demonstrace, ten, který se snaží dosáhnout pádu vlády MÁ STRACH ZE SYMBOLU sympatizanta na batohu, a je to pro ni větší faux pas než hovada s ukrohadrem – to kchódle není strategie, ale buď projev kolaborace, zbabělosti, nebo dokonce kooperace co by účelově založenou frakcí.
        A když jsme u těch symbolů, u neskutečné ohýbání hřbetu naprosto odpovídající náckovskému protektorátu- doufám, že Rajchl bude alespoň držet pysk ohledně bývalého režimu, jelikož ani ten nevystavoval nositelé us triček, párkrů, tašek, batohů, deštníků, cílené soudní persekuci pouze za ty symboly.
        Demokrat, více než 30 let po převzetí moci šikanuje vlastní obyvatele více, než ten hrůzný, despotický předchůdce. Po více než 30-ti letech.
        Adoruje nacistické bestie za souhlasu obyvatelstva, a prý alternativa „strategicky“ práská své sympatizanty vládnoucí klice, aby se ta náhodou nerozlobila …
        To je vrcholné číslo Komedie dell arte …
        Ona tzv.střední třída je nezvratně infikovaná, a Rajchl je její produkt, jeho minulost je jaksi malinko ve stínu.
        Program PRO signalizuje pouze jednu věc – že by v mnohém byla když ne horší, tak stejná jako demolice – tedy opětovný útok na zbídačelou nejpočetnější nízkopříjmovou vrstvu, další liberální vražedné reformy, které by se zamlouvat, nebo spíše rovnou překonaly představy duchovního otce českého zmaru – jistého VK …
        Kchódle, PRO drží pysk v mnoha věcech především proto, že samo neví, a nechce se chytit do pasti řečeného – v reálu nepočítejme s tím, že by někdy tato partaj a této persona podnikla cokoli proti EU a NATO , že by dala jasně na vědomí svůj názor.
        Alibismus z ní stříká všemi směry, a pokud si jednotlivé střípky podporujete, dáte do souvislostí, oba dobře víme, že se nepletu …

      3. PS: Jen diplomatickým skandálem, že se košťata z Ukronáckovské ambasády chovají jako by jim to tady patřilo, jako by už nyní řídily chod státu a rozhodovaly, co je a není správné, co si je možné dovolit, a vůči komu.
        Že ta fialová špína opratě buď předala, nebo se o ně dělí, je zřejmé, ale čeho je ZATÍM moc, toho je opravdu moc.
        Jistě, příznivec „taktického“ přístupu se mi vysměje, nicméně jen aby nebyly brzy nemile vyvedeni z konceptu a přesvědčení … Ono stačí demolici virtuálně prásknout bičem, a všichni stojí v pozoru s rukama v krabičce s Panama u sebe …
        Jsem zvědav, až tím bičem prásknou přijití Ukronáckové …

    1. Starého psa ( Neffa ) novým kouskům nenaučíš/te … Nebo že by přes kontakty identifikoval moudry, názory a komentáři páně Pávka znepokojení, zachmuření v jistých zahraničních „departementech či agenturách“ ? Že by zacítil nový závan větru ? Ten pán si svých pět minut slávy odbyl hluboko v minulosti, a dost dlouhou dobu se mu často dařilo v disciplíně promeškání chvíle držet pysk … Důvěryhodný jako sáňky v létě …

      1. Pavel , je rozenej sluha ,podrztaska , touzi bejt ponizenej podotrok, kterej celej zivot hleda pana , otrokare pro sebe..Kdyz najde takovyho, udela z vdecnosti ,pro nej cokoliv.

    2. Když se ovečka vrací do stáda a zvoneček ji pěkně klinká, přece ji nebudeme odmítat…
      Jde koncekonců především o názory, ne o jejich nositele, ne?

      I když jde o lepšolidního Neffa, který za ta léta proslul zuřivou libtardností – i když v jeho případě je to hodně způsobené onou skupinovou demencí, kdy se zavděčuje vskutku extrémistické grupě povalečů na tom jeho neviditelném čoklíkovi, kteří tam „diskutují“. Na druhé straně, Neff tam léta publikuje takové borce, jako třeba Václav Vlk. st. a jiné – protifašistické a protinacistické autory.

  13. Nenávist je špatná? Proč? Vždyť Vidlákovi přeci stačí názorovému oponentovi v osobní komunikaci nadávat do kurev a pak na blogu psát o tom, že mu Vidlák chtěl popřát Boží požehnání. Trošku svině, ale jinak milý chlapík, tenhle Vidlák.

    Hejtování většiny drží hnojník pohromadě.

    1. To nemate invalidi drive zpsychovany /a treba zNefovany/ mrzaci nadeji, probrat se z tech zavislosti a napsat neco , aspon trochu k clanku,
      kdy prostor pod clankem je urcen k diskusi a vo cem asi???
      Vo tom, co je aktualni a dulezity..

      Prvni dyz se proberu , ziram vopatrne kolem, jen na titulky nad clanky, abych si zachoval zbytek psychicky rovnovahy , nekdy k tomu potrebuju ten klacek, jako maji ty provazolezci..
      Ted ctu …Divny….Machron tajne vyjednava s Cinou vo miru.
      Takze vidim co , dnes je neco takovyho , ilegalni odbojova , prisne tajna a zrejme teroristicka aktivita ,krute pronasledovana urady ,vladami , na celym svete ,atd..
      Kvuli objektivite , Kremlem taky.
      To je treba si uvedomit ,aby jeden vedel na cem je..Ted.
      Takze mir je horsi nez treba heroin ,je bez vyjimky ,zakazanej a presekuovanej ted, na celym svete.
      Nekdo prejici si mir musi ty prani utajit , treba pred sousedem i rodinou.
      Rychle se preorientovat na tu zmenu..
      Mezitim mi vlitli do toho vselijaky sebevrahove , opilci , vesele a tvrdohlave se upijejci k smrti a podobny individua, co ty vedi vo zivote , jaky tajnosti , co ja nevim a co mi nikdo nikdy nerekne..?
      Mezi ne patri ted i velmi aktivni a nepricetny fanatici konzumu obili a potravin , jedine a vyhradne ,z Ukrajiny…
      Vocode. Vsecky potraviny ostatni , treba z Ruska , ale maji totalni zakaz..
      Vyroste to na poli , lidi a deti to sezerou a zijou a nemaji hlad….A je to nepritel.
      Jak tohle muze bejt a mit nejakou souvislost…To nemuze..
      Asi naka blbost..? Urcite !!
      Zadna blbost..!!!
      Ta vypada ted , asi takhle.
      Clovek se narodi a vod toho okamziku ma spousty zlocincu kolem , ktery chteji jeho smrt.
      A nic jinyho…Zadny veci , jako napriklad, jestli aspon neco spatnyho proved..
      Napak, takovy sou chraneny , aby prezili dyl….
      Dnes je tech cinnosti jeste vic. Zkratka nedelaji a nechteji nic jinyho..
      Veda a vedci, pocasi , 0.04 % CO2 , kravy , potraviny , zbrojeni udesnych zbrani , valky a obrovsky armady, bez nich se ve svete nic nevobejde, ideologove a jejich postvany vlkodlakove ,upiri co nemaj nikdy dost , na nas , vlady treba..
      Ze vsech stran , nepomuze utect do lesa , jako driv…
      A je to beznadejny,protoze jim neni mozny vysvetlit , ze skonci taky ,ze neuniknou sami sobe..

  14. Ve včerejším článku „Nepečenme z ukrajinského obilí“ je odkaz na tu pekárnu. Tam je taky hodnocení podle hvězdiček. Včera jsem jich jí tam dal všech 5, podobných je relativně dost. Ale ze včerejších ca 100 hodnocení už jich má přes 500, kdy se jí původní průměr nějakých 2,5 nezměnil. Když se sjede na té stránce níž, dá se to hodnocení rozbalit podle různých kritérií, taky podle nejhorších. A těch je tam hodně, s datem 23.4., tzn. včerejším. I s komentáři typu protivná obsluha, nemají jak dokázat, že tam nemají hmyz, uráželi ukrajinskou přítelkyni, vhodné tak pro dezoláty apod.

    Právě to hvězdičkový hodnocení na stránce je proto potřeba poléčit. Není to jedno, nejsou to „jen“ hvězdičky. Je to tam sice z velký části fejkový hodnocení, na jedný straně plusový, na druhý mínusový, ale jde o „souboj o ni“. Získalo to symbolický rozměr. Tak ji nenechte prohrávat, kromě těch hvězdiček se do komentářů hodí i krátká pochvala. Tu já tam nepřipsal, má chyba, další hodnocení ode mě už ale dávat asi nemůžu.
    Koukejte teda přidat, kliknout na ty hvězdičky a dát tam ty svý. A chválit.

    1. Poléčil jsem, ale mám určité pochyby o výpočtu celkových hvězdiček. Na aritmetický průměr to nevypadá, protože když si projdete všechna hodnocení, tak počet 5* suverénně převyšuje 1*; srdíček je tam taky u 5* více. Přesto je průměrné hodnocení 2,4*. Že by pokroková seznamovská matematika?

      1. Statistický průměr vyhodnocuje stejná firma, jako volby – možná 😁 … Výsledky odpovídají …

      2. Paní učitelka se ptá. Kolik je dvě a dvě. Ticho. Dlouho. Pak jedna ruka. Učím. A paní učitelko, kupujeme nebo prodáváme.
        Tolik k poctum.

      3. Především díky za vaši aktivitu.
        A asi je ten průměr dobře. V tuto chvíli 530 hodnocení, průměr 3. Těch kritiků, co tam schválně dávali nejnižší hodnocení jednu hvězdičku, tam rozhodně není málo. Zobrazte si ta hodnocení podle nejhoršího a sám uvidíte.
        V tuto chvíli se dá říct nerozhodně. Jedno hodnocení jednička se krátí s jedním hodnocením pět, respektive dává to tu trojku. Takže ostatní, ještě přidejte. Zpátky do předchozího článku, v něm je odkaz. A rozdávat sardele! 🙂

      4. Tak ne, máte pravdu. Je tam kolem 450 hodnocení 5, necelých 50 hodnocení 1 a zbytek většinou 4,5. Takže ten ukazovaný průměr je tam velmi špatně, má být kolem 4,5. Napsal jste velmi výstižně, že je to nejspíš seznamovsko pokroková matika.
        Nevím, jak se to tam aktualizuje, jestli průběžně, nebo jednou denně, tak či onak nejvíc hodnocení je za poslední dva dny. Ať tam ale je ten průměr jaký chce, dezoláti v tomhle minisouboji vedou nad nejlepšími z nejlepších v poměru ca 450 ku 50, neboli 9 : 1

  15. Nebyl bych si ničím tak jistý – obzvláště jakoukoliv reálnou podporou, ne tou deklarované, ale reálnou, od českého voliče, občana… Evidentně opakované výsledky ve vícero posledních proběhlých volbách , plus chování, reakce a stav společnosti, nezanechaly stopy …
    Plebs je zfanatizovaný více, než si alternativa připouští, a nikdo si ničím , nedej bože podporou čehosi kdesi, kazit či komplikovat existenci nechce a nebude – dnes platí: každý sám za sebe, každý ať si dělá co chce, atd., z čehož by naopak Vidlák, co by popularizátor strany s konzervativně-pravicovým programem, měl mít radost …
    Individualita – to je přece slovo boží a generální odpustek pro ledacos, na jisté straně barikády, což by si měly uvědomit obě strany webové barikády: autor i čtenář/konzument…
    Před paní pekařkou smekám, a jediná možnost dohody s libtardy je bič …

    1. Podpora nebo nepodpora je dána dennodenní mravenčí práci medií.
      Jejich ideologická práce je nenahraditelná, určuje obecnou atmosféru ve společnosti.
      Nikdo nechce vsadit na prohrávající stranu, ať už si sám myslí cokoliv.
      A vládě z politiky cukru a bič zůstane jen ten bič. Cukr už asi došel.
      Takže se dá čekat pomalá, váhavá změna ve veřejných médiích středního proudu.
      V TV se začíná používat formulací jako údajně, pode tvrzené toho a toho, možná, pravděpodobně atd.
      Nebudou riskovat, že si kabát obrátí příliš pozdě.

      1. Trochu jste popletl adresáta – ne já, ale autor článku šermoval s plurálem, množným číslem v případě ohlasů na sociálních sítích a komentářích. Skutečně jsem nekonstatoval nic o NÁS, libtardy neifikovaných jedincích, coby většině ve společnosti.
        Pouze sděluji svůj názor ( podpořený reálnými zkušenostmi s „kvalitou české populace“ ), že onen předpoklad je, diplomaticky řečeno, příliš optimistický, idealistický, a z mého pohledu, včetně upozornění na opakované výsledky voleb, i proč – nic víc …
        Je individuální volbou každého jedince, co zvolí, jak se rozhodne, co a zda vůbec něco podpoří…
        Odvodit si výsledek umím …

        1. Ja jsem si taky dlouho myslel, ze tech posuku je velka mensina, ze jenom umi hodne delat ramus, pomoci spratelenych medii, neziskovkek, AI botu a tak dal.
          Ale pak prisly posledni nekolikere volby…
          Pak jsem si na fejsbuku nasel sve byvale spoluzaky…

          A uz si to proste nemyslim.
          Nevim jestli jich je pres nebo pod 50 %, ale v kazdem pripade je jich hodne.
          Dost na to, aby vyhravali volby a dost na to aby presvedcili nerozhodnute, ze oni jsou ti pravi.

          Pro me osobne je nejhorsi, ze prakticky vsechny vlady ODS skoncily obrovskym pruserem (balicky, sitovky, Pandury, Dalik v „kriminalu“, kantynska sefovou Vojenske rozvedky…), a presto opet vladne ODS. V Senatu maji spostu zidli a starostu maji taky pozehnane. I v Reporyjich.

          Jakkoli je to smutne a depresivni, neni pravda, ze jich je malo.
          Myslet si opak znamena pripustit, ze hlasy ve volbach se pocitaji na nejake te spojenecke ambasade.

          1. Ti rádoby úspěšní lidé, kteří si staví své domy a jezdí si svým koncernovým autem nebudou volit stejné subjekty jako plebs. Oni jsou totiž ti jiní, lepší,. Oni případná omezení chápou, ustojí je, a dělá jim radost, když plebs nadává, že se má špatně a oni jaksi furt můžou ještě bez omezení fungovat.
            Je to o tom nastavení hlav.
            A máte pravdu. Nedokázali jsme odstavit Thajwance v regionálním klání, ani Pepu v celostátním.
            Čeká nás ještě hodně práce.

          2. Přes třicet let velmi intenzivní (a před tím nejméně 20-30 let méně intenzivní, „alternativní“) „výchovy“ ze Západu prostě nese své plody.
            Kecy jako že „Jedině pravice je demokratická“, blablabla… že. A do toho ta bída na levici… Kam až třeba došla soc dem!! To je hanba! Jak vůbec odlišit levici od pravice? Těžko, když i komunisti občas přebírají terminologii i recepty od krajní pravice. Možná jenom tím, že levice se nechala v řadě případů zblbnout ještě mnohem víc, než klasická pravice, a žere návnadu i s navijákem od nadnárodních koncernů, které to vedou jasně k fašismu….
            Pravdou je, že jsem celý život levičák, ale posledních patnáct nebo dvacet let volím SPD, protože na levici není koho a připadá mi, že jenom pár lidí na konzervativní pravici si udrželo elementární zbytky rozumu.

            1. Levičák nebo pravičák….
              To dělení, myslím, už ztratilo význam. Na jedné straně jsou ti, kteří propagují jakási hnutí nebo menšiny, podporovány oligarchy, kteří přesně vědí, jakou myšlenku mají těm menšinám vnuknout, jestli Trans gender nebo Zelený úděl nebo BLM…
              Za každým takovým hnutím vždy vidím oligarchu, který si předem koupil to, co bude v nejbližší době drahnout nebo lobováním nechal pozměnit zákony.
              Na druhé straně jsou lidi, kteří si nepřejí překotné změny a mají „selský rozum“.

              Sklenář poslal svého syna s prakem rozbíjet okna v městečku.

              1. Naopak, je nanejvýš aktuální… Levice v Bohemii byla dávno zničena, nedlouho po plyši. Tzv.Nová levice je soft pravice, nic víc. Svým způsobem liberální projekt. Ono je to s liberalismem vůbec složité, páč svým způsobem je to soupeř jak konzervativní pravice, tak komunistů – v mnohém mají tyto dva směry k sobě nedaleko.
                Vždy, když se začne vytrubovat do světa, že je ono dělení překonané, mylné – a to v momentě celosvětového panování ultraliberální kapi kliky, jde o účelovou lež, a otevírání dveří nějakému svinstvu…

                    1. Ale vážně: Opravdu si myslíte, že levice a pravice je pro směřování subjektu, který se někam zařadí, podstatné? Já dělím lidi i organizace na slušné a poctivé a na ty statní. Bez ohledu na světové strany.
                      O Leviciach tu nehovorím!

                    2. Hoši, vy nechápete jednu věc: levo-pravé dělení politckého spektra je přežitek. Doba se posunula, dneska jsme dál: je to rozdělení jednorozměrné, a těm, kteří na svět pohlížejí takto jednodimenzionálně, nutně uniká mnoho věcí, krása a bohatství života především.

                      (1) Klasický přístup levice praví: dej nám vše, co máš – a my se o tebe postaráme.
                      (2) Klasický přístup pravice dí: nic od tebe nežádáme – a postarej se o sebe, jak umíš.

                      Ale náš moudrý premiér v čele neméně moudré vlády – a on je učený – dal politice další dimenzi.

                      (3.14) Esencí jeho geniální myšlenky je: dej nám všechno, co máš – a postarej se o sebe, jak umíš.

                      Sndano se nahlédne, že tento nový pohled není ani levicový, ani pravicový. Z obou extrémních přístupů si ale bere to dobré a dovedně to integruje do nového celku – jak ostatně můžeme všude kolem viděti. Před politologem ale vyvstává důležitý úkol: pojmenovat nový politický směr, aby o něm bylo možno rozmlouvat, obdivovat jej a psát o něm učená pojednání.

                      Nuže, přátelé! Nově objevená politická orientace není ani levice, ani pravice. Podle dosud dosažených výsledků poitického snažení je to nepochybně politická zadnice, a nejen politická. Ano; myslím, že vláda našeho premiéra nás vede právě tam, kam naznačuje název nové vzniklé politické dimenze.


                      Přátelé, opusťte zkostnatělé představy včerejška! Učte se u novátorů! Hle – na Seznamu už na to přišli, a nejen tam!

          3. Ano Sakuro, kecy o jejich minimu mezi plebsem je óbr lež, u inteligentních jedinců vědomá lež, na úrovni manipulace.
            Míra infikace fanatismem a českou verzí nacismu, fašismu, rasové nenávisti ( tupý plebs alias tzv.střední třída nenávidí vlastní kořeny, Slovany ) a rusofobie atakuje mnohé mety…
            Je to děsivé, ve svých důsledcích katastrofické – myšleny následky i do blízké budoucnosti.
            Asi jde o moji zjitřenou empatii, kolem jsou v klidu … Nicméně ten „klid“ je u nich vykoupen otupělostí vůči společensko-hospodářské destrukci demolice…
            Jak dopadne bačování ODS bylo jasné – jinak to neumí, stejně jako očekávané nevratné destruktivní změny. Ovšem grády tomu dala okamžitá rusofobie, nenávist vůči Číně, a naprosto děsivá míra patolízalství, lokajství vůči Ukronáckům, a rychlost plus hloubka nacifikace, dobrovolné fašizace a nacifikace spojená s bezprecedentním odevzdání státu Ukronáckům …
            Fakt jsem zděšený, páč to vše plus další přinesou velkou míru utrpení… A možný skutečný zánik Českého živlu vůbec …

  16. OT. Vidláku, v březnu jste žádal o podporu Miroslavského projektu. Ten skutečně získal nejvíce hlasů. Bylo to k něčemu, nebo je to v limbu?

  17. BTW. Dejte si pozor na nového ministra školství Mikuláše Beka, něco takového nevytáhnete náhodou z klobouku, ale ani cíleně z klozetu!

    1. A ta paní nešla do takovéto věznice :
      https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/muz-sezran-stenice-amerika-vezeni.A230421_084010_zahranicni_anm

      Jako vězení nemá být nějaké luxusní apartma, ale toto….
      Srovnej s Breivikem, ten si válí šunky v slušně zařízeném 2 + 1 :

      Breivik’s world
      Three cells – one for sleeping, one for studying, one for exercising – plus daily access to exercise yard
      Can play video games, watch TV and read newspapers
      Has a computer (without internet access)
      Can prepare his own food and do his own washing
      Has phone conversations with a „female friend“
      Contact with prison staff, lawyers, a priest, health professionals
      Has declined to play chess with volunteers
      Built a gingerbread house as part of a prison competition
      https://www.bbc.com/news/magazine-35813470

  18. LGBT+ a 72 pohlaví jsou taky jen názory. Je-li možné veřejně projevovat nesnášenlivost vůči jedněm názorům, ztrácí nepřiměřená ochrana jiných logicky zcela smysl. „Odůvodnění“ daného stavu už může být založeno pouze na iracionalitě a hrubé síle, takže ve výsledku už nejde o nic jiného než o klasické opičí dilema, kdo má většího frantíka.

  19. A přitom učitelky a učitelé už několik let pobírají 130% průměrné mzdy…..
    No, snad se to časem ukáže….že ty peníze jen nehážem do hnědé díry.

    Co kdyby tam ta paní dodala text “ a ani z čínského obilí“. Ozvali by se dotyční také ? Skrze své čínské smartphony, tablety, notebooky a PC ?

    1. „A přitom učitelky a učitelé už několik let pobírají 130% průměrné mzdy“

      Tak ten byl fakt dobrý… Smát se budu nejspíš asi ještě na silvestra 😂 Ve zkratce: ani náhodou. V lepším případě se plácají kolem toho průměru.

      1. Znám jednoho postaršího učitele a docela mladičkou učitelku….a ti to tak mají.
        Navíc o tom neustále píšou a řeční, různí intervjúci a polyticy…..

        Tím bych toto téma skončil, obsahem sdělení bylo něco jiného. Ať to tu neplevelíme “ oprávněnými hejty“. HeJ Ty. 😀

        1. Jo, tohle zabere vždycky. Vrchnost ukáže, který z nuzáků ujídá těm ostatním nuzákům a… A víc vlastně netřeba. Oni se servou mezi sebou, zatímco si vrchnost dál žije své životy na vlastní planetě.

          Mě třeba pobavil Luboš Xaver Veselý, když tuhle mumlal něco o tom, že učitelé vždycky, když se jedná o platy, mají plnou pusu „poslání“… Což je vtipné, protože všichni učitelé z mého okolí větu o „poslání“ upřímně nenáviděj. Protože se jim tou větou šermuje před ksichtem právě proto, aby se zdůvodnilo, proč si nezaslouží víc. Tedy právě naopak. Ale co už, já Xaverovi řízečky na Radě (https://www.blesk.cz/clanek/zpravy-politika/567961/berou-76-tisic-jako-poslanci-resi-vytky-k-ct-i-ulety-soukupa-kdo-sedi-v-medialni-rade.html ) také nezávidím. Ani učitelům tu radost z každého svatého Berouse co měsíc. Jedni i druzí tak jako tak jen soutěží v marnosti svého počínání.

          Jednoduše, naskakovat na „a oni berou…“ je právě to, co se od nás žádá. Od sestřiček, od učitelů, od důchodců… O úředníků…

      2. To mají teprve slíbené. Ale ony ty platy ve školství zase nejsou až tak špatné. Dnes je ve školství průměrný plat kolem 33 000 hrubého. Jenže je třeba si uvědomit, že za 26 hodin úvazku, místo obvyklých 40 hodin, po přepočtu na 40 hodin se dostáváme na téměř 51 000 hrubého. K tomu je třeba připočíst, 2,5 měsíce placeného volna (8 týdnů dovolené +10 dnů studijního volna). Na ženu (těch je většina) docela slušný plat. Nebo ne?

        Ale asi to nestačí, dneska jsem jsem četl, že kapitánky AČR musí okrádat seniorky aby si mohly koupit kosmetiku, přitom kapitán má v základu 57 000,- Kč.
        https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-kauzy-dustojnici-armady-vysetruji-ze-okradla-seniorku-o-sest-tisic-229733

        1. Zase jeden Brouk Pytlík , co si to učení představuje jako Hurvínek válku a myslí si, že učitel by snad měl být placený podle počtu slov nebo něčeho takového.

          1. Ne učitel by měl být placený podle toho, s čím na konci školy žáci odchází. Mám obavu, že kdyby se učitelé hodnotili podle svých žáků, nevydělali by si ani na slanou vodu.
            A to se dnes učí míň skutečných informací než za mé školní docházky. Dcera před lety končila 8-letý gympl (který je ve výuce minimálně o dva ročníky výš než ostatní střední školy) a v oktávě v matematice neprobírali ani to, co já před lety na strojní průmyslovce. A to matika, na rozdíl od gymplu, na průmce nebyla stěžejní předmět.
            A navíc do školství trochu vidím, dcera ve školství pracuje. Vím, že to není jednoduché, protože rodiče kašlou na výchovu a myslí si, že jejich nezvedené fracky vychová škola, ale názor na odměňování učitelů mám prostě takový.
            A ještě jedna věc, kdyby učitelé měli dělat nějaké zaměstnání, kde by se po nich chtělo dodržování nějakých termínů, většina z nich by se nervově zhroutila při první zakázce.

            1. K poslednímu odstavci
              platí i obráceně, kdyby jiní zaměstnanci měli dělat ucitele, většina z nich by se nervově zhroutila po prvním týdnu.

              A k prvnímu odstavci, myslíte, že výstupem práce učitele by měly být chodící encyklopedie?

              1. K poslednímu odstavci. Většina ostatních zaměstnanců je na stres zvyklá, ono aby taky ne, když dostávají smlouvy na dobu určitou třeba po dobu 10 let, neví kdy dostanou přidáno a jestli vůbec, neví, kdy náhodou firma skončí v insolvenci a nedostanou ani to, co jim náleží, zda nepřijde vedoucí s výpovědí pro nadbytečnost, zda seženou jinou práci, po dosažení 50 let je většina firem nechce zaměstnat, totéž platí i pro matky s malými dětmi. Myslíte že tuhle lidé by se sesypali po týdnu mezi bandou puberťáků?
                Kde píšu, že chci aby z nich byly chodící encyklopedie. Stačí, když z nich budou odborníci ve svém oboru (jedno jestli budou vyučení nebo budou mít VŠ), budou mít všeobecný přehled a budou samostatně myslet. Skvělou práci učitelů za posledních 33 let vidíme na každém kroku, při každé volbě do parlamentu, senátu nebo volbě prezidenta.

                1. Mně jen zaujalo , jak byste tvrdil, že učitelé nepracují 42,5 hodiny týdně, jako jiní pracující.
                  A teď v této petiletce odejdou do penze všichni ti, co získali učitelské vzdělání za totality, byli zvyklí vychovávat v souladu s vládní politikou, tak třeba to volení se taky nějak změní, i když pochybuji.

                  1. A oni dnešní učitelé, myslím ty co ukončili VŠ po roce 1995 (aby tam nebyl ani kousek socialismu na VŠ) nejsou „zvyklí vychovávat v souladu s vládní politikou“?
                    Vždyť humanitní fakulty, pod něž peďáky patří, jsou přímo líhní libtardů.

                    O těch 40 hodinách pro učitele a kolik z toho je přímá pedagogická činnost píšu níž, stačí přerolovat.

    2. Průměrná mzda 2023 je 40 324 Kč.
      Plat učitele u nejvyšší třídy (14) s 20 letou praxí je 41640 Kč.
      Tak snad nejsme všichni už chovanci inkluzivního školství a umíme si spočítat, že to opravdu není 130% průměrného platu.

      1. Jenže za 26 hodin úvazku, po přepočtu na 40 hodin běžného zaměstnání to vychází na 64 000,- Kč. Ale uznávám 130% to není. Ale pokud vím, těch 130% mají teprve slíbené (ovšem jen učitelé), nikoli ostatní pedagogičtí pracovníci. O nepedagogických pracovnících ani nemluvím, Ti dělají za almužnu.

        1. A průměrná mzda je sice 40 000, jenže 2/3 zaměstnanců v téhle zemi ji ani zdaleka nedosahují.
          Učitelé mají své jisté, jede se tam podle tabulkových platů a odpracované doby. Navíc k tabulkovému platu je třeba připočíst osobní ohodnocení a příplatky (třeba za třídnictví).

          1. Učitel na plný úvazek má ze zákona odučit 40 hodin týdně.
            Běžný zaměstnanec pracující 7,5 hodin denně má 37,5 hodin týdně!!!
            To zaprvé.
            A samozřejmě má osobní hodnocení, odměny, za suplování, za kroužky, ale to je to samé jak když svářeči řeknete že bude mít na výplatu 100 tisíc a on pak zjistí, že je sice bude mít, ale za 300 hodin měsíčně.
            Takže nemíchejme hrušky s jablkama.

            1. Stanovená týdenní pracovní doba (odpovídající tzv. „plnému úvazku“) je pro pedagogické pracovníky určena v § 79 odst. 1 zákoníku práce na 40 hodin týdně. Podle § 22a odst. 1 zákona pedagogičtí pracovníci vykonávají v pracovní době přímou pedagogickou činnost a práce související s přímou pedagogickou činností.
              Žádný učitel těch 40 hodin neučí, ani není těch 40 hodin v škole.
              Přímá pedagogická činnost je právě v rozsahu těch 21-31 hodin (podle školského zařízení 21 SŠ, 31MŠ, ZŠ je někde mezi), zbytek je práce související s přímou pedagogickou činností, například příprava na přímou pedagogickou činnost, příprava učebních pomůcek, hodnocení písemných, grafických a jiných prací žáků a dále práce, které vyplývají z organizace vzdělávání a výchovy ve školách a školských zařízeních, jako je dohled nad dětmi a nezletilými žáky ve škole a při akcích organizovaných školou, spolupráce s ostatními pedagogickými pracovníky, s výchovným poradcem, se školním metodikem prevence, s metodikem informačních a komunikačních technologií, spolupráce se zákonnými zástupci žáků, odborná péče o kabinety, knihovny a další zařízení sloužící potřebám vzdělávání, výkon prací spojených s funkcí třídního učitele a výchovného poradce, účast na poradách svolaných vedoucím zaměstnancem školy nebo školského zařízení, studium a účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků.
              Tohle vše jistě dělá každý učitel každý den (týden)😎.

          2. Vy asi musíte bejt učitel, jinak není možná!!!
            Zas nám někdy napište to Vaše: „Skvělou práci učitelů za posledních 33 let vidíme na každém kroku, při každé volbě do parlamentu, senátu nebo volbě prezidenta.“… moc se mi to líbí, je to takový úderný a k věci.

            1. Pokud myslíte mě, tak učitel rozhodně nejsem. Asi bych v kolektivu ve sborovně nebyl příliš oblíbený a taky bych nechtěl dělat v „kamarádském“ ani „rodinném“ kolektivu jak se často píše v inzerátech, kde se hledají učitelé (kamarádský kolektiv – všichni jsou kamarádi s paní ředitelkou, rodinný kolektiv – všichni jsou příbuzní s paní ředitelkou)

              To víte, byl jsem vychováván za socialismu, tak tu údernost mám v sobě (a jako OSVČ mi ani nic jiného nezbývá). Pro Vás příště vymyslím, nějaká jiná, mnohem údernější hesla.

    3. No jo, ale do jaké míry mají svobodu v práci? Nesmysly jako inkluze, jedině správné výklady historie… Rodiče a žáci mají vždycky pravdu…
      Zkuste v tom kvalitně učit. Učitelem nejsem, ale vůbec jim tu práci nezávidím.

  20. Nu, a co jméno, přezdívka, adresa, adresa IP mileného jáhla k dispozici nejsou? Ona ta anonymita jim dává neskutečný prostor k prasárnám. Kdyby se znala totožnost, takového hrdiny, byla by jeho hrdinnost možná o chlup menší. O chlup rovný světelném roku. To ta anonymita jim dává prostor. Kdyby každý takový ubožáčeek dostal hned druhý den pár facek, bylo by vše jinak.
    Zveřejňujte, všechno co může identifikovat takzvané anonymy, ani policie je neochrání a mnohdy jich má plné zuby!
    Sám se těším na seznámení s takovým hrdinou!

    1. Jinak, je to necelá stovka internetově aktivních libtardů, co tu dělá dusno všem. Odkrýt je? Demaskovat a (profackovat?), a hned bude na tom ČESKO mnohem líp.

      O profackování nemluvím, byť by to bylo neefektivnější. A stejné je to i “na hoře”, v PSP, parlamentu aj. necelé stovečky zaprodaných a “Víru_v EU_držících”, kreténků a dědičných degenerátů rozhoduje o všem, o miliardách, o nesplatitelných dluzích, i o to zda vaše děti narukují proti Putinovi Již brzy…

      To není demokracie, to je o slabosti slušných – všech zde. A Vaše chyba? Necháte si močit na hlavu s poníženými díky!

      1. Což je také jeden z důvodů, proč bych si přál rubriku „Zasloužil se o stát“, ten pocit anonymně to nandat z Prahy nějaké pekařce z Horní dolní, by měl jít ruku v ruce s tím pocitem, že o udatném libtardovi bude vědět celá Praha, budou se mu smát sousedi, ve škole, kolegové – a možná od někoho i chytne jednu zprava a druhou zleva.
        Takhle funguje Antifa (především v Německu), tlupa organizovaných anonymních šmejdů v kapucích a maskování již napadá lidi i fyzicky (dokonce už i vraždili). To, že jim jde státní moc na ruku, je až druhá věc.
        To, co je na Facebooku je dneska čajíček proti bahnu Twitteru, kde spodině kralují dobytci jako pribáň nebo hrebenár.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *