28 března, 2024

Poslední argument, co ještě nezazněl

Myslím, že se tady všichni víceméně shodneme na tom, že pokus hnutí ANO o vyjádření nedůvěry vládě je kampáááň před druhým kolem prezidentských voleb. V rétorické rovině prvního kola jde o přebití Baštova hesla, že odvolá vládu a pokud se Babiš dostane do kola druhého, bude to takový pěkný zlatý most na převzetí Baštových voličů, bez ohledu na to, co řekne Okamura. Ještě bych mohl dodat, že hlasování o nedůvěře tak trochu staví SPD před hotovou věc. Buď se přidají a nebo budou považováni za zrádce.

Pokud se Babiš do druhého kola dostane, bude jeho rétorika vypadat úplně jinak, než teď. Bude mít proti sobě jediného kandidáta a bude potřebovat posbírat všechny možné hlasy od všech možných skupin a názorových proudů. Proto bych čekal, že v takovém případě uslyšíme slovo mír mnohem častěji než teď. Rovněž uslyšíme mnohem častěji slovo Francie, ale také slovo Ukrajina a to v různých konotacích. Ale neuslyšíme to tak často, jak bychom asi chtěli, protože jde o téma velmi kontroverzní a člověk v něm snadno může udělat nějakou rétorickou chybu, za kterou pak zaplatí. Druhé kolo je přesně o tomto. Schwarzenberg prohrál, protože řekl, že Beneš patří do Haagu k soudu…. a neuměl hymnu. Drahoš prohrál, protože při debatě seděl v křesle jak na trní a poslouchal signály ze sluchátka. Je prostě strašně snadné to zvorat a nikdy nevíte, jaká blbost se rozmázne na internetu.

A to je ten druhý důvod, proč ANO spouští hlasování o nedůvěře vládě. Vládní podpora je velmi nízká, její sestřelení je záležitost veskrze domácí a veskrze populární. Pokud se to dobře pojme, je to velmi velmi silné téma, které může přebít spoustu jiných nedokonalostí. A teď si ještě představte, že by se to podařilo… vláda rozložená, libtardi rozložení, otěže přebírá Zeman, zároveň svými kroky dělá Babišovi další krytí před případnými chybami v kampani… Prostě samá pozitiva pro hnutí ANO.

Dovedl bych si proto představit, že na schůzi sněmovny, kde se o tom bude hlasovat, může jít o víc, než jen o laciný způsob, jak být imrvére na obrazovkách České televize. Co si budeme povídat, mezi poslanci současné pětikolky je hodně takových, kteří dobře vědí, že jestli se nestane nějaký zázrak, tak jsou ve sněmovně naposledy. Že jestli to takhle půjde dál, tak je Fiala všechny přivede zu grunde. Někteří na to samozřejmě reagují tak, že se snaží urvat, co se ještě urvat dá. Ale někteří si říkají, že by se z toho třeba ještě dalo nějak vycouvat.

Dovedu si docela dobře představit, jak Babiš sedí na utajené schůzce s nejmenovanými poslanci za ODS a říká jim, že když bude prezident, tak je funkce premiéra v podstatě volná. Že by se dala přerekonstruovat vláda, dalo by se dovládnout do řádných voleb… jen je třeba se zbavit se Fialy, Rakušana a Pekarové. Na ně se to všechno svede a k lizu se dostanou lidi, na které Fiala zapomněl… Stačí jen vládu shodit…

A to je můj poslední argument, proč není od věci volit Babiše. Čím silnější vstoupí do druhého kola, tím víc budou Blažkové, Kubové a Lidovci přemýšlet, jestli fakt není nejvyšší čas poslat Fialu na smetiště dějin, dokud mají ještě nějakou šanci si podržet prebendy. Pokud tihle všichni zjistí, že se Veľký Bocian tím prezidentem nejspíš fakt stane a bude jim schopen sypat písek do soukolí a bude mít zadarmo pozornost celého národa, tak by si mohli uvědomit, že s Fialou jedou na mrtvém koni. Čím více budou Babišova čísla vypadat jako referendum o vládě, tím spíše tak budou od vládních poslanců pochopena.

Pokud by na tuto hru byl ochoten přistoupit i Okamura, mohl by se třeba stát po Pekarové šéfem sněmovny… Tedy, jestli neudělá tu blbost a nepřidá se teď k Pětikolce ke všeobecnému honu na Babiše.

Prostě si myslím, že pokud Babiš dosáhne teď v prvním kole velmi dobrého výsledku, mohlo by se z hlasování o nedůvěře vládě stát i něco víc, než jen chytře zvolené téma kampaně pro druhé kolo. Není to samozřejmě jisté, každý poslanec sedí ve sněmovně sám za sebe, ale podle mě to je hratelné. Ve sněmovně pořád ještě sedí dost starých pravověrných klausovců a dost pravověrných lidovců. Navíc by funkce premiéra byla k mání…

Samozřejmě to záleží na Babišově volebním výsledku. Čím víc hlasů, tím lepší vyjednávací pozice a tím větší malomyslnost Blažků z Fialy, Rakušana a Síkely.

Berte to jako poslední argument do předvolební diskuse.

Na závěr bych chtěl poprosit všechny mé čtenáře, že bychom si dneska už mohli odpustit útočné komentáře. Každý volič je dospělý, volby jsou tajné, za plentou vás nikdo nekontroluje. Všichni tady politiku sledujeme a názor na jednotlivé kandidáty jsme si udělali na základě mnoha a mnoha rozborů. Řekli jsme si, jaká rizika z letošní volby plynou, teď se musíme rozhodnout, rizika prostě musíme přijmout a s výsledkem pak budeme žít.

Žádný volič není zrádce. Prostě jen má na celou věc jiný pohled a já bych stál o to, abychom tady na Kydech spolu dokázali žít i po volbách. Všichni jsme měli možnost argumentovat, měli jsme možnost přesvědčovat, někdy jsme byli úspěšní, někdy nebyli. Teď to rozhodne obálka v urně. Nikdo nevíme, jak to doopravdy dopadne.

Pojďme si dnes už jen zcela věcně říci, koho budeme volit. Bez emocí a urážek. Zítra budu dávat článek s tipovačkou, jak to dopadne. Tak ať k tomu máme alespoň v naší komunitě nějaké podklady.

Já to hodím Babišovi. Moje žena ještě stále neví. Moje schovanka to asi hodí Baštovi.

250 thoughts on “Poslední argument, co ještě nezazněl

  1. Kubáček – PL:
    “ Rozdělení do dvou skupin se mi jako divákovi nelíbí“
    ——————————————————————————–

    Je správné takovéto rozdělování debat?
    „Argumentům Marka Hilšera naprosto rozumím a chápu je. Na druhou stranu si říkám, že pokud by je bral úplně vážně a nestranně, tak by nemohl vystupovat v žádném formátu debat, protože i Česká televize a Prima vydělovaly a tam všude byl. I když uznávám, že tam tyto podmínky kritizoval. Myslím, že televize Nova senátora Hilšera s těmito podmínkami seznámila už několik měsíců dopředu, musel s nimi souhlasit, když dorazil. Beru to tak, že to bylo teatrální gesto, emoce na poslední chvíli, že si lidé řeknou – hele, Hilšer opustil debatu z těchto důvodů. Byl to spíš volební tah, protože pak by se musel bouřit a odcházet z každé debaty,“ konstatoval politolog Jan Kubáček.

    „Mně jako divákovi se nelíbí toto rozdělení. Pro mě informace z výzkumů veřejného mínění jsou pouze sekundární informace. Je to informace, kterou vyhodnotím a buď jí přikládám váhu, nebo ne. V žádné televizi bych nebyl pro dělení kandidátů na dvě skupiny. Nejvíce mi to vadí u České televize.“
    —————–
    Naprostý souhlas!
    Omlouvám se ale za své rozhořčení – fakt jsem nevěděl, že o formátu/rozdělení bylo rozhodnuto dávno předem – a nikoli na poslední chvíli!

    Takže přesvědčivé „spravelivé rozhořčení “ Immanuela Kanta beru jako profesionální výkon advokáta!
    Z 90% o tom i on věděl s dostatečným předstihem – má mnohem lepší pražský rozhled než my vesničané!
    Nezlobím se na něj – použil jen svých profesních návyků v politice, pro subjektivně vnímané dobro věci…
    ————–

    Já vnímám tuto předvolební kampaň jako lidový festival zábavy chudých a politicky bezmocných, určený k odreagování- a digitálnímu roztřídění lidí na ty, kteří budou o bartolomějských nocích mít na dveřích kříž a kteří vyfasují nože.

  2. V případě, že nevyhraje Bašta okamžitě založit hnutí, nebo stranu.
    U pana Bašty se objevilo několik řeknu v!astencu panem Drulákem počinaje.
    Očekávám, že dojde na předčasne volby.

  3. Pořád se tu mluví o členství nebo „členství“ v Aspen institutu.
    Možná by neškodilo věnovat alespoň pět minut základní informaci, o jakou instituci se jedná:

    https://cs.wikipedia.org/wiki/Aspen_Institute
    —————
    Kdysi všichni učitelé, většina zaměstnanců státních institucí, kteří nebyli členy strany, chodili povinně na IPVB, tj. ideově politické vzdělávání bezpartijních.
    To, co si odsud každý odnesl byl značně individuální.
    Koneckonců, pokud jste absolvovali vojnu či četli Černé barony, máte hrubou představu.
    No a pokud jste chodili ve správné době na VŠ, absolvovali jste POVINNÉ přednášky, semináře a zkoušky. z marxismu – leninismu a dějin KSČ.

    Nevím, z kolika z vás to z vás to udělalo přesvědčené marx-leninisty.
    Ze mne teda moc ne, zařekl jsem se, že do KSČ v životě nevstoupím.
    ———

    No a s tím exkluzivním americkým VUMLEM pro elitu to bude nejspíš takňák podobné.

    Já bych docela rád shlédl pár jejich zasedání, podobně jako jsem si se zájmem poslechl Fialu, Olbrightovou, Havla, Goebbelse či třeba matku Terezu nebo Schweizera , přečetl Bibli či Korán, klábosil se Svědky Jehovovými …
    Člověk si má udělat názor nezprostředkovaně – a pojmout pokusy o indoktrinaci jako kravskými neštovicem, zabraňující následkům neštovicemi pravými.
    A snažit se neúčastnit závodů ve skoku na špek. Někdy je to těžké – já třeba baštil před r. 1990 Václava Havla (nejspíš mi chyběly živočišné tuky).

  4. To co teď napíšu nemyslím jako provokaci, ale ptám se zcela upřímně. Opravdu věříte, že kdyby Andrej vadil vládě, korporátním médiím a zahraničí, že by mu dávali prostor v médiích, že by byl všude na billboardech zároveň s těmi dalšími dvěma (třeba ta průhledná reklama na tipsport), kteří byli určeni pro případný postup do druhého kola? Že by byl včera v debatě favoritů?

    Mně se zdá pravděpodobnější, že Babiš je jen taková návnada pro alternativu – hele koukněte, tohoto týpka my nemáme rádi a on by mohl vyhrát. Tak ho volte, tím nás naštvete. No nenaštveme, oni sice budou dělat, jak se jim to nelíbí, ale je jim víceméně jedno, kdo z těch tří „favoritů“ to bude. A druhé kolo, ve kterém budou oba jejich je vlastně pro ně výhra vždy (A mám za to, že tuto situaci jsme tu už dvakrát měli.).

    Za sebe, dlouho jsem váhala, zda vůbec jít volit. Přesvědčil mě Klaus, který řekl – do mainstreamových médií!! – že on volit nepůjde. Dávno jsem se už naučila, že články v mainstreamu se čtou tak, že přemýšlím, co nám tím chtějí říct a kam nás chtějí dostat(já vím, trošku paranoia). Čtu to jako vzkaz pro ty, pro které je Babiš nepřijatelný a i u Bašty váhají, že by třeba nemuseli jít vůbec k volbám. Takže mně z toho nakonec vychází Bašta a v druhém kole, pokud tam budou dva z těch tří, nebo vlastně kdokoliv, kdo je navázaný na Aspen (což jsou kromě Bašty vlastně skoro všichni – u Zímy a Diviše si nejsem jistá), tak můžu ušetřit čas a nejít.

    1. Babiš není návnada. On si dělá svoje, plní co po něm chtějí a trochu lavíruje.
      To, že ho tady někteří mystici považují za prinicpiální alternativu, není jeho vina. Samozřejmě na tom obrazu trochu pracuje, ale ani bych neřekl, že by nějak podváděl nebo těm lidem předstíral nad rámec obvyklého.
      Vždyť on nedělá gesta, neslibuje, zcela ignoruje nářky a prosby těch, kteří v něm chtějí vidět opozici.
      On se jen kouše o koryto s pětikolaboranty, co mu to tam obsadili a plní úkoly místo něj. Ale taky tak nějak hodně rituálně. Do majetků si nelezou a dávají pozor, aby ty boje nepřerostly rituální hry.

      To je možná jedna z jeho největších zbraní – každý si do něj promítá svoje fantazie a sní…

      1. Když už to tady svého času vytáhli agenti na Daniela, tak proč ne, že:

        Radima můžete najít na adrese Zahradní 1928, 405 02 Děčín. Můžete mu taky zavolat na telefon 603 777 387…

    2. RE Náhodný kolemjdoucí :
      Už mě to také napadlo. Dávalo by to výborný smysl. Že ho schválně dehonestovali aby byl přitažlivý pro protestní hlasy.
      Jenom mi tam nezapadá to zneužití nemocného syna. Jako otec by se snad k něčemu takovému nepropůjčil.
      Fakt je, že jeho hlavní přitažlivost spočívá v tom, že mu jde po krku Bratrstvo kočičí pracky.

      1. Ano, sedm let nenávistné kritiky, poslední dva roky denně! Jasná strategie, jak se stát presidentem.
        Vy jste mudrc!

    3. no mně to připadá, že se poslední dobou snaží, aby jej co nejvíc znemožnili. Ani ten Ray, ač se vytahoval, nebyl o nic solidnější. Tedy alespoň co jsem četla tak po různu, prý mu to nandal.. tak nevím. Kdo to sledoval ať poví, v diskuzích ta porůznu dost lidí brblalo.

  5. Tomáš Vyoral – PL:
    – Co si myslíte o propuštění Petra Druláka z Ústavu mezinárodních vztahů. Dá se věřit, že to bylo kvůli nadbytečnosti?

    „Znepokojivé. Děsivé. Ale bohužel vševypovídající o naší současné „demokracii“ s přívlastky, která si už prakticky nezadá s kdejakou totalitou. Samozřejmě že nejde o nadbytečnost, protože kdyby to tak bylo, tak by se ze všech ministerstev, úřadů a ústavů muselo pakovat sedmdesát procent netáhel, parazitů a trafikantů, které tam z našich peněz nedobrovolně živíme. Můžeme si o Petru Drulákovi myslet, co chceme, ale co se rozhledu, analytických schopností a vědomostí týče, nevím o mnoha dalších tuzemských odbornících na mezinárodní vztahy jeho formátu.“

    1. Divím se, že čekali tak dlouho. Drulák je pro ně opravdu hodně nebezpečný. Je nejenom otevřená hlava, ale umí kopat i za tým, není to žádný sebestředný sólista. Takoví lidé mají dobrou šanci stmelit stejně smýšlející.

    1. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
      Přesto se obávám, že na ČEZký národ a vysoké procento zdejších diskutujících článek nebude mít vliv. Je příliš dlouhý a ve spojení s přemýšlením překračuje hranici 25 sekund jejich soustředění.

      1. Ale jo,Švejku, je to hezky napsané, hezky sesumírované, logické.

        Vychází to ovšem ze zažrané fikce, kterou si sugerují i ti nejlepší z nás (třeba Immanuel K.) – že totiž stále žijeme ve fungujícím právním státě – a že se zbytkové reálné atibuty právního státu rychle nerozpouštějí jak kostky ledu v horkém čaji.

        Odvolávat se na znění ústavy lze jen tehdy, pokud je to v souladu s očekávanými interpretacemi Ústavy hrstkou právníků ústavního soudu, kteří jsou zcela mimořádně tvůrčí a flexibilní.
        Černá může být podle potřeby i bílá – stejně jako může být bombardování humanitární a návrh na mírové jednání zradou.

        V konečné fázi vůbec nezáleží na tom, co který činitel (třeba prezident) nařídí – záleží jen a jen na tom, zda a jak bude jeho příkaz splněn či mocensky silově potlačen.

        Podívejte se do Jižní Ameriky či do USA.

        1. Čím déle bude manšaft praktikovat tento přístup, tím více krve ho to bude stát – v konečném důsledku. Už 30 let je aplikován tento přístup, defenestrační okna stále čekají na svých místech a šrouby se vytrvale utahují.

          1. I pokud bych byl tajným příznivcem ověšování kandelábrů či defenestrací
            (což v žádném případě nejsem, a to v kterékoliv době),
            zadumal bych se i dnes nad tím, jestli ona pražská defenestrace neměla krutě kontraproduktivní následky nejen pro defenestrující, ale i pro statisíce zúčastněných i nezúčastněných.
            Pravda, po třech staletích se to na pár desítek let srovnalo, ale teď to vypadá to na repete.

            A přitom existuje tolik hezkých individuálních vyjádření vzdoru – třeba harakiri nebo sebeupálení !

            Dávat k dispozici navíc CIZÍ hrdla a statky důvěřivců mi připadá plýtvavé:
            Je vysoká pravděpodobnost, že na mnoha těch zakrvácených hrdlech by seděly hlavy, které by byly schopné prosadit chytřejší a účinnější řešení než rozšířenou sebevraždu.
            Pusťte si Život Briana od montypajtnů.

            1. Nuže dobrá, Izraelské sebevražedné komando by nám asi neprošlo… Ale co dál?
              To chce po vládních budovách psát: „Romani ite domum!“? Totiž čo to tárám… „USA go home!“?

      2. K Josef Švejk 13 ledna, 2023 (16:27):

        Máte pravdu, že článek

        https://www.novarepublika.online/2023/01/jak-muzete-volbou-prezidenta-dosahnout-snizeni-cen-elektriny-a-plynu

        vliv mít nebude, ale z jiného důvodu:

        Lidé (v drtivé míře i zde na litterate.cz) si bez odporu nechali propagandou nabulíkovat, že tzv. „průzkumy“ odrážejí realitu, zatímco ve skutečnosti tyto tzv. „průzkumy“ slouží ke zmanipulování lidí tak, aby mocipanská chátra dosáhla svého (což se jí daří, jak je i zde na litterate.cz děsivě patrno) – blíže o tom v dalším článku, a to

        https://www.novarepublika.online/2023/01/tato-prezidentska-volba-je-cinknuta-uz-od-ledna-2022

        .

        1. Ne, většina lidí – alespoň zde na litterate.cz používá vlastní hlavu, každý jinak samozřejmě, a bez ohledu na průzkumy chápou, že 74-letý starý pán Bašta se na prezidenta nehodí. Ivan David jako každá liška hájí svůj ocas, to se dá pochopit – a navíc byl léta ve stejné straně jako Bašta: ale některé věci raději selektivně „zapomněl“.

          Nebyl snad Bašta v tajných službách a „diplomacii“, které jsou od 90. let plně pod kontrolou Západních tajných služeb, především CIA a pak také amíckého Zamini, tedy State Departmentu? Takový Bašta – a jeho souputníci – je ten poslední, kdo by se měl divit, do jakého stavu jsme dospěli. Protože „byl při tom“ celou tu dobu, a sám k tomu všemu aktivně mnoho let přispíval.

          De facto do války s Ruskem, která je nevyhratelná a dokonce ohrožuje i naše nejzákladnější fyzické přežití. Ve větším pohledu je to válka USA s Evropou a Ruskem do posledního Ukrajince, přičemž až dojdou Ukroši, přijdou na řadu Poláci, Rumuni, Češi a Slováci jako první… jak bohorovně Amíci vyhlašují docela otevřeně ve svých think tancích a časopisech, třeba Foreign Policy, Politico, The Hill, …a na veřejných politicko-ekonomicko-military konferencích, WEFech, Bilderbergech etc.

          Pokusy o „vybělení“ (whitewashing) Bašty jsou ne méně otřesné než výroba prezidentky ze sudetské slepice a defraudantky Danushe nebo dělání vlastence z generála Pavla, zalezlého v konečníku Fašingtonu až po chodidla v minulých 30+ letech.

          Nevolba Baštu opravdu není způsobená volebními průzkumy, kde měl 3,5%.

          1. Nechcete snad argumentovat, že Bašta „rozkládal fašistickou demokratůru zevnitř“? Přímo pod nosem CIA, těch 30+ let, co tam strávil, ne? Odvážný agent, partyzán demokracie a český vlastenec: krev, pot, slzy a neustálé nebezpečí – a to vše jen za ubohý ministerský a velvyslanecký plat, chudák obětavý…

          2. No a když taková dementní manipulace a demagogie nevyjde, tak za to mohou ty zpropadené volební průzkumy, že.

  6. K příp. manipulaci voleb:
    chopme se tedy kontroly součtu hlasů pro AB dle stránek ČSÚ od jednotlivých voleb. místností nahoru.
    Je třeba zkontrolovat i celkové součty.
    Předpoklad: počty hlasů při el. odesílání vejš ohlídají členové komisí v místech.
    Hlasů ze zahraničí má být max. 14000.
    Já si beru kraj Vysočina.

    1. To byste musel kontrolovat i ostaní kandidáty, jestli jim cestou nepřibývá :). Nicméně pokud patříte k masochistům co volí AB, můžete být myslím v klidu, dostanete co si zasloužíte.

    2. Jinak mně se líbí, jaký tady máme právní a demokratický stát, vypadá to, že většina lidí jde volit až v sobotu, protože se obává zmizení svého hlasu přes noc, nemálo lidí má pochybnosti o sčítání… :). A Rusům se neuzná referendum, že bylo zmanipulované :). To asi že hoši ví jak to chodí.

  7. Pan Bašta se stane lídrem dezolátů, obklopen důvěryhodnými a vzdělanými lidmi typu prof. Keller, prof. Drulák a d., začíná práce, které my dezoláti musíme všemožně napomáhat, máme svého lídra !!!

      1. Je to jako s malými dětmi, těm můžete vysvětlovat, proč se nemá sahat na horká kamna, ale stejně se poučí teprve, když se spálí.
        Bohužel popálení budou kvůli nim i ostatní.

    1. To je mozna pravda, jenom musite rict, ze vase sidlo bude nekde v Mecholupech, nebo Kockopsech.
      A taky ze ze vsech tech vzdelanych lidi najmenujete stinovou vladu stinove vlady stinove vlady.
      Zatim totiz plati soucet platnych hlasu.

      ps. Pro fanousku guru Jary: s blaboly o dulezitosti vysilani signalu na me nechodte

        1. Ano, proto vsechny firmy, ktere neco znamenaji sidli, kde sidli.
          A a vy a velkomestaci sidli (treba) ve Vsetatech, a jsou na to pravem hrdi.
          Proto taky nic neznamenaji, a o nicem nerozhoduji. Jenom se porad pritrouble divi.

          Pokud se vam vyse uvedene nelibi, vymente 90% populace, treba za nejakeho noveho „velkomestackeho“ cloveka.
          Noveho Arijce uz vyrabel Ada, bolsevik pak mel socialistickeho delnika, preji vam hodne uspechu.

            1. jaksi vám uniklo jedno poměrně podstatné, že tamní banky jsou anglické a amické. Rozhodně nejsou ani kajmanské či kyperské. Dokonce jsem četla před nějakými roky, že jsou to jenom místnosti s počítači, co vše co tam dojde je obratem přeposíláno na pevninu a hádejte kam?

            2. Co je to za blabol?
              Penize tam ma kdekdo, taky treba v Lichtejnstejsku.
              Je to nelegalni?
              Zavidite?
              Jestli se vam to nelibi, tak volte sve guru Jaru, ktery to obratem zakaze.
              A pak muzete chodit brecet na blog, ktery ma minimalni dosah, ze vas ruzovy kandidat dostal vyprask, jako vas guru Jara ve Slavjansu.

      1. Sakuro, ty pesimisto …, vzpomeň na Lenina a Bolševiky, bylo jich také hooodně málo, a jak to v Rusku všem feudálům, buržoustům a libtardům nandali …, a co potom Stalin, jak vymetl ten fašistický Západ …
        Dějiny se atále opakují, pro zpátečníky jako fraška, pro ty správné a moudré je to zákonitý návrat k normálu -normalizace lidské debility …
        Normalizace pro normální lidi není nic špatného, idioti ale musí být normalizováni, a to se jim nikdy nelíbilo a také líbit nebude …

    2. Já budu volit Babiše, jako nejmenší zlo. Idealisty co volí Baštu lituji. Skončili na vějičku typu Přísaha, Trikolora a podobné účelové byznis projekty. Ale budiž, jejich svobodná vůle.

  8. Vzpomeňme si na první demonstraci na Václavském náměstí, a co byly její požadavky …
    Byla tam žádost k prezidentu Zemanovi aby odvolal vládu a alternativa se nechala odbýt nesmyslem, že prezident podpořený lidem vládu idiotů odvolat nemůže …
    Znovu odvolání vlády nadnesl prezidentský kandidát Bašta, a teď se konečně objevil na NR od I.Davida článek, kde je ta věc odvolání vlády správně popsána a vyargumentována …
    https://www.novarepublika.online/2023/01/jak-muzete-volbou-prezidenta-dosahnout-snizeni-cen-elektriny-a-plynu
    Tak jsem zvědavý, jestli alternativa bude stále požadovat odvolání vlády i u dalšího prezidenta …

  9. Posledná BAŠTA odporu (napísal Edo Chmelár)
    Vopred sa ospravedlňujem občanom Českej republiky, že vstupujem do ich výsostného práva voľby hlavy štátu. Nie som však aktívny politik, a preto si môžem dovoliť ten luxus vyjadriť svoj názor k vrcholiacej prezidentskej kampani. Pôvodne som sa nechcel vyjadriť takto jednoznačne a v plnej miere rešpektujem, kto sa ako rozhodne. Ale priebeh tohto zápasu ma núti doplniť niekoľko poznámok k analýze, ktorú som napísal predvčerom: https://casopisargument.cz/?p=47783
    Pred malou chvíľou som dopozeral na TV Nova to, čo malo byť záverečnou diskusiou troch favoritov na post prezidenta Českej republiky a musím konštatovať, že divák, ktorý očakával rozhodujúcu bitku o hrad dostal namiesto toho nudnú show, z ktorej sa toho veľa nedozvedel. To, ako tieto voľby dopadnú, ešte jasné nie je, ale jedno je isté: éra veľkých prezidentov sa v Česku končí.
    Najprv musím povedať, že som zhnusený praktikami, ktoré používajú české médiá. Nemám na mysli len ich tradičnú zaujatosť, ale najmä nerovnaké podmienky, ktoré vytvárajú jednotlivým kandidátom deliac ich do oddelených skupín podľa preferencií. Takéto praktiky poznáme aj zo Slovenska. Voľby za týchto okolností nemôžu byť férové. Kto dal médiám právo určovať, ktorý kandidát je pre diváka zaujímavý a ktorý nie, kto si zaslúži lepší vysielací čas a kto horší? Výhovorka, že ich je na jednu reláciu veľa, neobstojí – aj takýto problém mohli vyriešiť losovaním a nie nedemokratickým rozhodnutím, kto bude mať výhodnejšiu štartovaciu pozíciu. Veď si prestaňme klamať – tí traja sa „favoritmi“ nestali preto, lebo sú silné osobnosti, ale preto, lebo si dokázali kúpiť prieskumy. Nepredstavujú nič iné ako ekonomické vplyvové skupiny v jednej provincii: v prípade Nerudovej je to Havel & Partners (ktorí zastupujú 150 z 500 top firiem sveta), v prípade Pavla je to Squire Patton Boggs (ktorá lobuje pre Saudskú Arábiu a je treťou najväčšou lobistickou firmou v USA a jednou z najväčších na svete) a v prípade Babiša je to jeho vlastné oligarchické impérium. Tieto tri skupiny nebojujú o hrad preto, aby sa znížili sociálne rozdiely, aby sa zlepšila kvalita vášho života a aby ste sa mali lepšie, ako o tom v prieskumoch blúznia vo svojich očakávaniach voliči. Oni o hrad zápasia ako o mocenské centrum. Nikto iný nemá toľko peňazí, aby do toho šiel s takou razanciou.
    Jediný z kandidátov, ktorý to ako-tak pochopil, je Jaroslav Bašta. Zameriava sa na témy, ktoré sú z hľadiska výkonu tohto úradu kľúčové: mier, ochrana práv občanov (najmä slobody prejavu) a presadzovanie záujmov štátu. Aj mňa znepokojuje, že tento bývalý sociálnodemokratický politik si až príliš osvojil krajne pravicovú rétoriku Okamurovej SPD. Ale to škodí skôr jemu, lebo mu to zužuje elektorát, vám to môže byť jedno. Prezident nemôže uzavrieť hranice, znížiť dane alebo vyhostiť utečencov. Nemôže ani svojvoľne odvolať vládu. On je úplne inou mocenskou figúrou. Môže však zabrániť prijatiu zmluvy, ktorou chce vláda umožniť rozmiestnenie vojakov USA na území Českej republiky. Pretože je to zmluva prezidentská, nebude platná, ak ju neratifikuje prezident. Táto jeho právomoc je neprenosná. Tak už nebuďte ako malé deti, prečítajte si pozorne ústavu, čo hlava štátu smie a čo nie, a pochopte, o čo sa tu hrá.
    Od tejto hrozby by vás neuchránil Josef Středula so svojou fanatickou oslavou českej zbrojárskej lobby, ani generál Pavel (u ktorého sa ako jediný prehrešok spomína, že chcel byť komunistickým rozviedčikom, ale nikde sa neuvádza, že na poste predsedu Vojenského výboru NATO obhajoval najťažšie medzinárodnoprávne zločiny, vrátane tureckého vpádu do kurdského Afrínu). Nemohli by ste sa spoľahnúť ani na Danušu Nerudovú, ktorá je podobne ako Zuzana Čaputová bezradná v zahraničnej politike a opakuje iba naučené frázy mocenskej elity. A už vôbec by vás nezachránil Andrej Babiš, ktorý síce vytvára takmer dokonalú ilúziu, že sa stará o ľudí, ale v skutočnosti podobne ako Boris Kollár vždy všetko vyobchoduje vo svoj osobný prospech a už neraz ukázal, že keď z toho bude mať zisk, obetuje záujmy krajiny aj požiadavkám Bruselu. Babiš má oproti Pavlovi a Nerudovej jedinú výhodu – že ho nikto neriadi. Riadi sa iba vlastnými obchodnými záujmami, ktoré sa však nemusia vždy zhodovať so záujmami krajiny. Ak sa však chcete zúčastniť na tejto fraške a tváriť sa, že medzi týmito troma predstaviteľmi mocenských elít existujú zásadné rozdiely, tak prosím, ale potom sa netvárte, že vás oklamali, lebo ste boli varovaní a napriek tomu ste opakovane hlúpo naleteli.
    Nie som naivný, aby som nevedel, ako sa to všetko skončí. Jaroslav Bašta v týchto neférových podmienkach nemá šancu stať sa prezidentom. Ale vy máte šancu ukázať, že neprijímate takto nastavené nespravodlivé podmienky a že váš hlas si nemožno kúpiť. Jaroslav Bašta chcel v tejto kampani hovoriť o všetkom, o čom sa u nás mlčí – a zatiaľ bol skôr umlčiavaný, podobne ako v minulom režime, v ktorom si niečo odsedel, odtrpel i odskákal. Tento človek v zásadných otázkach vždy a v každej dobe preukázal svoju mravnú integritu, a preto mám najväčšiu dôveru práve v neho, že by svoj ľud nikdy neopustil a nesklamal. Môžem s ním nesúhlasiť v mnohých otázkach, v ktorých drží demagogickú líniu strany, ktorá ho nominovala, ale každý by mal pochopiť, že toto nie sú parlamentné voľby, ale voľby hlavy štátu, v ktorých sa od kandidáta očakávajú alebo mali by sa očakávať úplne iné kritériá. Teraz nejde o štátny rozpočet, kvalitu zdravotníctva, dôchodkovú reformu a práva sexuálnych menšín. Ide o mier, slobodu a suverenitu vašej vlasti. A Jaroslav Bašta je možno poslednou BAŠTOU odporu proti jej rozvráteniu. Nie ideálnou, nie bezchybnou, ale poslednou a jedinou, ktorá bude pevne držať. Ja by som mu tú šancu bojovať za vás v prvom kole dal.

    1. Mirec Karko
      Opäť môžem iba súhlasiť, ale problém pri mene Jaroslav Bašta je v tom, na čo narážame pravidelne a to je poznateľnosť. Na chvíľku odbočím a tiež to bude niečo čo som tu už spomenul. Keď sme sa v práci po voľbách na Slovensku bavili na tému: koho si volil, tak som odpovedal: Eduarda Chmelára. Nastal smiech a mne to neprišlo vôbec vtipné, tak sa pýtam: prečo sa smeješ? No odpoveď bola: veď taký tam ani nebol. A toto je tá pointa na ktorú chcem poukázať. Väčšina populácie nesleduje veci verejné a ak aj áno, tak len čiastočne a povrchne. Takíto ľudia nepoznajú genézu, znalosti, zásluhy, morálne hodnoty, a ani autentickosť daného kandidáta. A ak už aj má prísť na nejaké to odhalenie pre verejnosť, tak sa to scvrkne na Okamurov človek čo sľubuje neústavné odvolanie vlády. A povedzme si úprimne, v diskusii moc Jaroslav Bašta neoslnil. Nemá PR tým na úrovni tých marketingových a preferovaných kandidátoch. Nemá ani tak vycibrenú rétoriku a opäť malá odbočka. Z Jaroslavom Baštom môžete viesť niekoľko hodinovú polemiku na rôzne témy ktoré hýbu spoločnosťou a aj hľadať riešenia, ktoré by pomohli situáciu zvrátiť, lenže v dnešnej dobe je už situácia úplne iná. Doba sa zrýchlila a ľudia už nechcú siahodlhé eseje, hlbokú filozofiu, či komplexné analýzy daného problému. Naopak chcú rýchle, úderné a ideálne do pár sekúnd naservírované informácie. Je to éra mobilov kde všetci svajpujú po dvoch sekundách kontent sociálnych sietí, kde ľudia nečítajú článok ale iba perex a už vôbec nečítajú analýzy, blogy a knihy, ktoré sú na dlho. PR tým moc dobre vie že odpoveď musí byť rýchla, jasná a ľahko čitateľná. Akonáhle sa chcete odlíšiť a priniesť niečo čo ide tzv. proti prúdu, tak to vyžaduje značný čas na vysvetlenie. A opäť tu vzniká dojem že ten jeden vie presne čo chce robiť a má v tom jasno, no ten druhý už musí vysvetľovať ako to myslel a pre nedostatok času, (takmer vždy) tú myšlienku nikdy nedokončí čo zase na ľudí pôsobí zle resp. že to pôsobí neisto a vajatavo. Jaroslav Bašta nie je zrovna typ na tento typ povrchnej debaty a ak dostane dostatok priestoru na prezentáciu vlastných názorov a návrhov, tak máte obraz človeka, ktorý má rozhodne čo ponúknuť. Lenže sa obávam že v dnešnej digitálnej dobe sú jeho najväčšie prednosti už archaizmom a toto je žiaľ všeobecné konštatovanie pre väčšinu kandidátov, ktorý nie sú iba produktom reklamných agentúr a oligarchie. Väčšina ľudí nevolí racionálne, ale na základe emócie a dojmov ktoré daný subjekt resp. kandidát zanechal a celé je to ešte amplifikované povrchnosťou súčasnej doby. Pre oligarchiu a PR agentúry je toto zlatá éra, no pre voličov a niektorých kandidátov už asi ťažko a Jaroslav Bašta je podľa mňa síce jediný kandidát ktorého by som dokázal podporiť, no zároveň jedným dychom dodávam že: sa nemôžete hrať na orloj v digitálnom veku. Je to ich hra s ich pravidlami a ich metódami. Tam vám nepomôže ani rešpekt v akademickej obci, rešpekt politických špičiek, niekoľkoročné skúsenosti v problematike a najlepší fundament. Nie, tu pomôže len ten dojem, ten pocit, tá emócia a tá ilúzia ktorú sa vám snažia predať. A na tomto podľa mňa pohorí aj Jaroslav Bašta a mnoho ďalších po ňom, či tu i nás na Slovensku, ale aj vo svete.

    2. Ľuboš Šimún
      Smutné pán Chmelár ale je, že drvivá väčšina voličov, a je pritom úlpne jedno o ktorej krajine v našich končinách sa bavíme, stále nechápe, že priestor v médiách a prieskumy sa kupujú, že náhody vo vrcholovej politike neexistujú, a že sloboda médií a demokracia sú dnes už len prázdne slová, ktorými sa oháňajú tí najväčší demagógovia, zbabelci a predajné politické štetky.

    3. Naprosto výstižné, bohužel mám pocit, že tady u nás je jen málo lidí schopno věci vidět z takového nadhledu a nechali si Vidlákovou masírkou vnutit myšlenku, že Babiše je naše spása.

  10. „Mírná rivalita amerického deep state, reprezentovaného u nás podvádějící „účetní“ Danuší Nerudovou a bruselské centrály EU – NATO, jež delegovala komunistického rozvědčíka Petra Pavla je vyvažována Kissingerovským „soft“ přístupem. Ten v EU reprezentuje Emannuel Macron a na něj navázané rothschildovské byznysové kruhy, které sázejí na Andreje Babiše.
    Vlastně je to ale jedno: Nerudová, Pavel i Babiš jsou totiž členy Aspen institutu stejně jako Pavel Fischer, Marek Hilšer i odstoupivší Josef Středula. Právě tak jako premiér Fiala či předsedkyně sněmovny Pekarová i další vrcholní politici ze všech parlamentních stran (vyjma SPD).“

    https://protiproud.info/politika/6947-vsichni-krome-basty-jsou-spojeni-s-aspen-institutem-vyroba-kadru-loajalnich-washingtonske-a-bruselske-chobotnici-dosadili-caputku-a-nyni-je-na-rade-cr-co-se-vsak-nevi-aspen-je-i-nastroj-nove-nacisticke-expanze.htm>

    1. Ještě řezník a nadšený svazácký vědátor stach. Nejmíň vadí asi Marcela a Kubal, třebaže u toho jsem už také zaregistroval přihlouplé osobní poznámky a pocity, jako to pravidelně praktikuje ironman.
      Je pět minut po dvanácté, polovičku těch dacanů z ČT vyházet a nahradit lidmi, jako je Markéta Dobiášová. Jenže na místech editorů už dneska sedí vycepované, mladé a dynamické „kádrové rezervy“.
      Tyhle rezervy už vědí, kde mají včely med a jak se chovat, aby se k němu dostaly taky.
      Neustále proklamovaná „veřejnoprávnost“, ve skutečnosti jenom odezírání ze rtů vládním grázlům, je úplně k ničemu a jede to tak už od roku nejméně 1996.
      Vládní grázlové tu televizi přece sponzorují přímo, tím povinným, až 3 roky zpětně schvalovaným, „veřejnoprávním“ dílem státního rozpočtu + koncese.
      Ke přilepšení veřejnoprávní televizi, která z principu žádný sponzoring nemá, ani nesmí potřebovat, aby mohla zůstat nezávislá, jim grázlové přihrávají takzvané „sponzorské firmy“ a tak si předplácejí pootočení korouhvičky žádaným směrem.
      Ve skutečnosti je celý ten sponzoring jen slovně zaobalená, běžná a placená reklama a hraní si se slovíčky, aby byl dodržen zákon. Někdy do roku 95-97 žádný takový sponzoring nebyl potřeba, natož aby před hlavním pořadem večera 6x zaznívalo „tento program Vám přináší firma XY“.
      Co to doprdele má být?
      Televize, plně placená ze státního rozpočtu, nemá snad prachy na to, aby ten program „přinesla“ sama?
      Z titulu té veřejnoprávnosti, kdy je placená státem a námi všemi?

      Ve veřejnoprávní České televizi totiž už nikdy nebude existovat metr, co má za všech okolností 100cm.

    1. Z toho jak to vyřešili leze na povrch jediné…..jak vedení ČT tak Wollner mají máslo na hlavě a bojí se sebe navzájem. Takto to smáznou do ztracena.

  11. Už jsem totu psala níže, ale ještě jednou to zopakuju, protože je to veledůležité a i přes to, že i jiní na to zde upozorňují.
    Nechť je to výzva pro ty, kterým se k volbě prezidenta vůbec nechce, ať zvednou prdel, vezmou si hygienické rukavice a jdou volit Babiše. Generál by byl zkáza našeho státu.
    ————————-

    Maneca napsal:
    13 ledna, 2023 (0:36)
    —————
    24. listopadu 2022 16:57

    Velká prezidentská anketa: odpovídá Petr Pavel
    https://denikn.cz/1014297/velka-prezidentska-anketa-odpovida-petr-pavel/
    ————
    „… Byl byste připraven jmenovat vládu, která by se ve Sněmovně opírala o hlasy SPD, byť by tato strana nebyla přímo účastna na vládě?

    Ne, protože vláda opřená o hlasy extremistů, navíc bez přímé odpovědnosti, není garancí stabilního fungování státu. ….“
    ————-
    Takže Pavel by nejenom nejmenoval ministra SPD, ale ani by nejmenoval vládu, která by se opírala o hlasy SPD.
    Pan generál je ložený demokrat. Bůhví, co ještě má ve své khaki mysli…
    Je třeba udělat vše pro to , aby prezidentem nebyl.

  12. =D tak to si už snad dělaj prdel =D
    https://www.idnes.cz/volby/volby-prukaz-nedoruceni-ceska-posta-stiznost-volic-problem.A230113_114133_domaci_lisv

    No, pro toho baštu nás mohlo jít volit 7, ale Karel eště furt nemá voličksý průkaz, Hynkovi ukradli kolo, Jozka si na idnesu přečetl, že „12:26 – Jaroslav Bašta začal přípravu na prezidentské volby studiem Ústavy.“, tak se na to taky vysral a Tonda, keremu volební lístky nedoručili a „prý o žádném baštovi neslyšel“, tak říká, že prý sem ulhany kokot, bo včera na nově byli enem ti tři debilove… Francek bez Tondy nejde, Lukáš pomáhá hynkovi s tím kolem… Volíme v česku – nová komedie Zděňka trošky z r. 2023

    1. Tou medializovanou stěžovatelkou je s velkou pravděpodobností Mgr. Sandra Pašková, PhD. právnička Ligy lidských práv.
      Asi náhoda…

  13. Pokus se Bocian dostane do 2k.tak bude čelit spojené libtardí síle, která se, poučena z předchozích nezdarů, nezakecá. Tudíž šance, že se Laudon nestane presidentem je velmi malá.

    1. Tak mě včera generál Guma moc nepřesvědčil a opravdu nevím , komu imponuje jeho arogantní a strohé vojenské vystupování , ale dokáži pochopit , že spoustě stejně pokřiveným charakterům se zahozenou stranickou knížkou a loajalitě předchozímu režimu režimu , volba generála Gumy přijde vhod , protože on jim „zlegalizuje“ jejich hanebné chování za bolševika . Mohou potom s „čistým svědomím“ poukazovat na to , že nebyli jediní , kteří lezli do zadku bolševikovi , když i prezident se choval stejně.

      Prostě ten bolševik je v mnohých z nás , ať se nám to líbí , nebo ne.

  14. Nechci strašit , ale volit bychom měli raději až zítra. Stačí si vzpomenout na volbu prezidenta v USA , kde volby neprobíhali zrovna vzorově. Pokud v prvním kole postoupí Babiš , nebo Bašta , tak v druhém kole jít volit rovněž až druhý den , proto že čert nikdy nespí a hraje se o hodně a volební místnosti nejsou pancéřované. Prostě nevěřím , že se někdo nepokusí volby zfalšovat.

    1. Nechci strašit , ale volit bychom měli raději až zítra. Stačí si vzpomenout na volbu prezidenta v USA , kde volby neprobíhali zrovna vzorově. Pokud v prvním kole postoupí Babiš , nebo Bašta , tak v druhém kole jít volit rovněž až druhý den , proto že čert nikdy nespí a hraje se o hodně a volební místnosti nejsou pancéřované. Prostě nevěřím , že se někdo nepokusí volby zfalšovat.

      Koukám , že jsme tady dva

        1. No , objevil se tady pisatel stejného jména , tak nevím jak jinak reagovat? Ledaže bych změnil jméno na Josefa Švejka.

  15. Neustále se tu řeší strategie a taktika, ale vážené kydačstvo, zapomínáte na jednu důležitou věc.
    A to je, že někdo ty hlasy sčítá.
    Jak se to dělá nám vrchnost předvedla při vyhodnocování platných podpisů pod podpisovými archy.
    Co když sčítání hlasů probíhá na podobných strojích a SW, jako to bylo u sčítacích archů?
    Nebo dokonce na podobných počítačích, jako při prezidentských volbách v SSA.

    To by tak hrálo, aby nezvítězil ten správný kandidát.
    Naši liberální demoverzikracii si žádnými dezoláty rozvracet nenecháme!

    1. Neprobíhá. Sčítání probýhá ručně ve volební místnosti a výsledky jsou pak vyvěšeny na stránkách statistického úřadu, kde se dá proklikat do každé volební místnosti a zjistit, jestli součty souhlasí s volebním protokolem. Každá obec také vyhlašuje výsledky na svém volebním území.
      Navíc, každý volič je zkontrolován podle dokladu totožnosti, který musí předložit a je odškrtnut ve volebním seznamu.
      Jediné falšování voleb je možné přes volební průkazy a nebo by někdo musel v noci přijít k urně, odpečetit ji, vyměnit v obálkách hlasovací lístky, zapečetit a nepozorovaně zmizet. A musel by to udělat na stovkách míst, protože uren je fakt hodně.
      U nás může dojít při volbách k chybám – neodškrtnou si voliče a mají moc obálek. Nebo si voliče odškrtnou blbě, ozvlášť když je nával a mají podobná příjmení… a pak mají málo obálek. Ale masivní podvody ovlivňující výsledky, ty jsou nemožné. Proto také bojuju proti jakékoliv elektronické volbě, tam už pak na Hewlett Packard záleží.

    1. V parlamentních volbách 2021 dostal Babiš 1 458 140 hlasů. S trestním stíháním na krku Zeman v prvním kole 2018 dostal 1 985 547 hlasů…

  16. Tak generál v segregované debatě odhalil naplno kým je = vojenský klon knížete.

    Dokonce i Seznam napsal:
    ************
    „Nicméně s vážnou tváří předem upřít celé parlamentní straně některá ministerská křesla,
    jak Pavel učinil ve čtvrtek na Nově, to je trochu jiné kafe.“
    ************
    To není jen „jiné kafe a ústavní leknutí“
    to je totální šílený šrapnel, hodný „Benešových dekretů“ knížete.
    Nyní všichni vidí, že tyto volby a mediální hry jsou hlavně o tom, že SPD už nesmí projít – NIKDE.

    Generál úplně klidně přiznal, že bude-li prezidentem ,
    KAŠLE na jiné VOLIČE, na ÚSTAVU i ZÁKONY ČR, stejně jako asi kašlal na dřívější vlastní přísahu.

    U nás už neplatí Čl. 9 (2) Ústavy?
    *************************
    (2) Změna podstatných náležitostí demokratického právního státu je nepřípustná.
    **************************
    A tento chce být prezident?
    Nasadí nám na Ústavní soud rovnou vojenské prokurátory?

    Budíček lide ČR,
    prosím čtenáře nevoliče – nenechte nás v tom samotné,
    „lepšolidé“, ústavní soudci a všichni, kteří si ještě hrajete na demokraty…, žádný volič a zvolený zástupce a legitimní ministr parlamentní strany nesmí být prezidentem považován za občana druhé kategorie!

    Tedy i tu jízlivost si Vidláku případně pak raději prosím odpusťte, SPD musíme nyní chránit z principu.

    Nakonec NIKDO, kdo hodlá ještě jen mluvit o demokracii a právním státě ,
    by neměl umožnit ZVOLIT generála – nedemokratickou figuru.

    Protože přesně tímto se generál rozhodl pro konec hry na demokracii v ČR!

    A tleskat a pomáhat mu může jen idiot, nebo milovník totality.
    Nyní už se nepůjde vymlouvat, že jeho volič nevěděl….
    Pane Vondráku a Macuro z ANO, toto skutečně chcete volit – prezidentskou totalitu?

    Ono to pak nemusí skončit zákazem webů, názorů s nálepkami,
    a cizím zájmům „nevhodných“ libovolných stran, rozdělením společnosti.., důvod se vždy najde.

    Kde to končí, už nám minulost předvedla…..

    Generál s takovými názory prostě nemá co dělat ve funkci prezidenta na demokracii si hrající země!

    A všem jeho voličům bych vzkázala, dávejte si dobrý pozor, co si přejete,
    mohli byste i vy pak skončit „pod jeho gilotinou“,
    protože už v životopisu 1978 mimo jiné psal, že když je o své pravdě přesvědčen……

    Mně generál ( sebestředný hrdina) tedy přesvědčil:
    Nyní už vím, že na funkci prezidenta JE ON VĚTŠÍ ZLO,
    než kdokoliv ze zbylých kandidátů a proto nevynechám ani PRVNÍ kolo.

    P.S. volím vždy v sobotu….☺

    1. Re: MAJKA

      Majko, Majko, vy jste FURT nepochopila, že pokud chcete být krásnou, mladou a chytrou, NEMŮŽETE NEVOLIT soudruha Flanela, který bude pečlivě dbát o naši jedině správnou ideovou a duševní čistotu.

      Vezměte v potaz třeba mne. Nemyl jsem se od svých posledních narozenin (to je, myslím, někdy v létě) a hle – jak jsem krásný, mladý a chytrý! A svěží a duševně voňavý!!!
      Páč mám jedině správné návodčí!

      A vy tu otravujete s nějakou trapnou ústavou…
      KOHO TO ZAJÍMÁ??!!!

    2. Demokratický princip zcela jasně říká, generál nikdy nesmí do nejvyšších funkcí.
      Tvrdit, že generál nesmí být ministrem obrany a pak ho udělat presidentem, svědčí o tom, že pojem demokracie je zcela vyprázdněný.

      1. Jenže generál už žádnou hodnost nemá, je to bývalý armádní generál, neboli armádní generál ve výslužbě. Neboli civil. Žádný zákon se neporušuje. Tohle je přesně voda na mlýn různým vyvracečům fake news.

        1. Tak tak,
          kdežto svým prohlášením v hlavním vysílacím čase na Nově na plnou hubu generál ve výslužbě prohlásil i svým voličům, že nebude jako Zeman zkoušet být na hraně Ústavy,
          ale že ji hodlá PORUŠOVAT a co hůře,
          zřejmě si při své POVAZE vůbec ani na okamžik neuvědomil,
          že by řekl něco špatně a nějak nevhodně…

          A pak si jeho volič už nemůže na DEMOKRATA ani jen hrát!

          A upřímně se divím jeho vodičům (co jsou za ním) a poradcům, že nemají strach,
          co všechno na ně ještě vykecá….
          A pokud se jim povede ho zvolit, budou asi zírat i oni.

          Já prostě apeluji i prosím všechny lidi, kteří nechtějí novou totalitu,
          aby tedy generála (přesně ve výslužbě) nebrali ani jako dobro,
          ale ani jako „menší zlo“….a i v prvním kole k volbám (raději zítra) přišli.

          1. Pokud by se stal Guma prezidentem, nebude žádný civil, ale nejvyšší velitel české armády. Každý prezident má navíc ve skříni vojenskou uniformu nejvyššího velitele. Dokonce i Flaškovi ji ušili, ale když si ji vyzkoušel, uznal, že mu nesedí a tak ji už nikdy nenosil.

            1. Jediná pravomoc prezidenta ve vztahu k armádě je, že bude tím „kokotem“ co veřejně vyhlásí mobilizaci. Jinak velí generální štáb a jeho náčelník.

  17. Bašta je starý pán v mnohém má pravdu, ale jako prezident je nepoužitelný, protože je naivní snílek jako byl Havel. Hlasy pro něho v boji proti Fialově vládě by propadly a to by nahrálo Pavlovi. Včerejší „beseda“ opravdu normálně myslícím lidem ukázala Nerudovou jako prázdný „sud“ nezkušenou neznalou holčinu a snad to lidi pochopí. Pavel vystupoval jako povýšený chytrák, jako člověk, který umí jen poslouchat a poroučet. Na debatu nemá schopnosti a znalosti. Babiš byl jako obvykle zbytečně ukecaný a mnohdy nejistý. Škoda, že nedokázal otevřeně říct. Covid jsme nezvládli a „zvorali“. Rok před tím jsme udělali rozpočet s přebytkem

  18. Zítra si sečteme hlasy Pavla,Nerudové, Fishera, Hilšera a budeme vědět že si máme připravit blahopřání lampasákovi. Jsme menšina. Už se to pěkně projevuje i na sázkových kurzech a vsazených penězích. Ale samozřejmě volit budu v obou kolech.

    1. Jsme menšina – ano.
      Výsledek druhého kola bude těsný. Připomíná to minulé prezidentské volby. Kdy nakonec odpor k želé s falešnými brýlemi vyhnal k volbám porci těch, co by jinak nešli, těsně dostatečně velkou na to, aby vyhrál Zeman.
      Teď to bude podobné, jenom s tím, že podíl těch, pro které je nepřijatelný Babiš, se zdá být větší než podíl, těch, pro které je nepřijatelný rozvědčík.
      Takže větší šanci na zvolení má rozvědčík. Ale není to jisté. Do hlav těch nerozhodnutých nevidíme a těžko se dá odhadnout, zda a jak se v těch hlavách něco pohne (drahota, Ukrajina …). Překvapení v podobě vítězství Babiše zatím nevylučuji.

      1. Přesně, přesně! Sčítáním procent po prvním kole to minule taky vypadalo na jiný výsledek.
        Mimochodem, vysloveně se těším na mód „kalousek v mezikole“. Poprvé i podruhé na deset dní zmlknul, bylo to krátké a křehké jako námraza v pekle, ale do paměti se to zarylo. Teď jsem fakt zvědaej, jestli to zopakuje nebo jestli bude halasit na podporu za „generálskou kliku“ a toho, „který prokázal takovou míru trapné nekompetentnosti pro vedení státu“, abych ho citoval. Ale nejspíš čekám, že bude plivat žluč, že za tenhle zkaženej jogurt může taky Babiš.

  19. Na včerejší debatě mě zaujalo, jak je ta Nerudová prázdná. Jen samé floskule a bezobsažná prohlášení a pokusy o levné pokusy o útok. Pavel velmi úsporný a to relativně chytře. Babiš byl pro mě překvapením v lepším slova smyslu.
    Nejvíce mne dojímaly momenty, kdy Nerudová vytýkala Babišovi zavření škol… aby v zápětí jako důkaz své schopnosti krizového managementu přednesla, že „zavřela svou vysokou školu dokonce dřív, než to nařídila vláda“. atp.

    Co mě překvapuje, je furt neschopnost zřetelně vysvětlit, že premiér (platí i pro fialu) ve skutečnosti není tím, kdo „řekne a tak to bude|“. Vláda rozhoduje ve sboru. Premiérův hlas má větší váhu jen při rovnosti hlasů. Premiér může nanejvýš odvolat ministra – s rizikem vyvolání vládní krize, jde-li o koaličního partnera. Ale to jsou detaily.

    Podle mě bude druhé kolo Babiš – Pavel. A pro Babiše bude platit, že během 14 dní musí (a potěšilo mne, když to Macinka formuloval u Xavera podobně):

    a) Přesvědčit voliče Bašty a nevoliče z opozice, aby to šlo hodit jemu – když už ne kvůli němu, tak kvůli Fialově vládě a absolutní moci, kterou po obměně na ústavním soudu může pětikolka získat. Asi už na tom pracuje, protože jak on předhodil tezi o „vládním kandidátu“, tak se této tezi Pavel usilovně brání. Jednoduše, Babiš musí přesvědčit lid, že Pavel = Fialova vláda.

    b) Přesvědčit voliče Nerudové, že půjdou-li to hodit Pavlovi, půjdou to hodit bezpáteřnímu oportunistovi a aktivnímu komunistovi Pavlovi. Že zatímco si „za Babišem přišli s ohledem na jeho práci“, Pavel se sám aktivně k rozvědčíkování proti demokratickému západu a našim lidem, kteří s ním spolupracovali, přihlásil. Prostě zaútočit na ten hodnotový argument, kterým se Nerudové voliči ohánějí… aby tito voliči zůstali doma a nešli volit proti němu. (Pavel naproti tomu bude rozdmýchávat základní antibabišismus)

    (Lidé kolem Pavla se budou naopak verbálně od vlády distancovat – vybral nás lid – budou apelovat na mobilizační efekt strany jedné – tj. aby zklamaní voliči ostatních demokandidátů to šli dát Pavlovi proto, aby nebyl Babiš, prostě volit „menší zlo Pavla“. Babiše budou naopak vykreslovat mezi alternativci co nejvíc v duchu: je to vlastně jen maskovanej Fiala, je úplně jedno zda je tam nahoře on nebo někdo z pětikolky. Dále budou akcentovat „vzpomeňte na COVID“ a „Vrbětice“ a „nešpiňte se „menším zlem, zůstaňte doma“, protože vědí, že dost užitečných kverulantů najdou.)

    Bude to pro poorovatele zajímavých 14 dní.

    1. Voliče jiné než Baštovy nepřesvědčí. A ty dostane skoro automaticky.
      To co by musel udělat, je přesvědčit ty, kteří k vobám nechodí, a nepůjdou ani v prvním kole

  20. Vážený Vidláku,
    snažím se vás pochopit a snad se mi to i chvilkama daří, ale po včerejší (jen tak mimochodem děsné debatě) jsem nezaznamenal od Babiše vámi slibovanou národoveckou a mírovou ofenzívu. Takže prý až ve druhém kole. Ne Vidláku když nebyla před vobami, nebude ani mezi prvním a druhým kolem a už vůbec ne ani po kole druhém, proč by , že?
    Takže moje volba je jasná, Bašta.
    Jo a ještě bych chtěl dovysvětlit jak by jste vy všichni co volíte rozumem(je to ještě rozum) volili kdyby se do prezidentského klání dostal pan profesor Turánek a v současné době díky mainstreamu měl nějakých pět nebo šest procent? Taky by jste jej zazdily , protože rozum?

    1. Kdyby byly ryby víte kde… nemuselo by být víteco… Teď je tady a teď je teď.
      Chcete-li to hodit Baštovi, hoďte mu to. V sobotu večer či neděli ráno uvidíme.

      1. To jste mi to nandal, úplně jsem se z toho , víte co?
        No a teď ještě jednou, Bašta je Turánek, Bašta je Vitásková, Bašta je Skála, Bašta je Zítko, Bašta je prostě kandidát vlastenecký, kterého ta parta která je u moci nechce pustit dál, nehodí se. Bohužel jim to vychází i zde.

        1. Omlouvám se Hnidopichu, ale ode mne to vypadá spíš tak, že ta parta která je u moci používá Baštu jako páčidlo na Babiše, aby měl co nejméně. Každý hlas který nedostane je dobrý. Podívejte se pět či deset let zpátky a na férovku mi napište koho z těch dvou tlačili do kouta víc. A najednou chvilku před volbami je Babiš „jejich provládní“ a Bašta hrozba? Neberu Vám vaše vidění reality, ale třeba pro mne je to úsměvná manipulace.

      2. Bezprostředně po volbách uvidíme (skoro) kulový …

        Ano, pro „tipaře“ bude jasno. A taky jak na tom SKUTEČNÁ alternativa je. To však nutně nemusí korelovat s tímto prostředím …

Napsat komentář: katango Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *