28 března, 2024

Reklama na Rajchla

Je to týden a kousek, co jsem napsal o zemědělských výhledech blízké budoucnosti. Především o tom, že ceny pšenice klesají a ceny hnojiv rostou, což žene české zemědělství do průseru první kategorie. Ve svém článku jsem se pěkně rozhorlil a napsal, že my zemědělci bychom také měli vyrazit na hentu demonštráciju na Václavák, která proběhne 3.9.2022. Měli bychom sebou vzít traktory, protože bez nátlaku na Blyštivého Péťu se nic nezmění a už nechybí moc, aby všechny škody byly nevratné.

Situace je prostě špatná a věřit, že za nás všechno vyřeší Putin tím, že prostě pustí plyn i ropu na plné pecky, protože za ním někdo z EU dojde, aby nám všem odpustil, to je prostě blbost. Mnohem reálnější je, že se všechno bude stále zhoršovat a zhoršovat, až jednoho dne zjistíme, že už z toho není žádná cesta ven.

A také jsem v tom článku napsal, pokud někdo čte Kydy a zná se s Jindřichem Rajchlem, tak ať nás propojí.

Stalo se. Ještě v ten samý den se mi Rajchl ozval a domluvili jsme se na setkání, které proběhlo teď z pátku na sobotu. To víte, u Vidláka se při rozhovoru musí pít a pak se nedá řídit. Takže to měl i s přespáním. První politik, se kterým to bylo takhle jednoduché. Ozval se, domluvili jsme se, všechno klaplo na první dobrou. Měli jsme spoustu času na pokec.

Vy, kdo jste u mě už absolvovali nějakou tu zabijačku či grilovačku, tak víte, že můj projev je projev strýčka Pepina z Postřižin. Ukecanej a hlasitej, všude je mě plno. Tak tentokrát jsem neměl šanci. Mluvil hlavně Rajchl.

O tom, že si bere inspiraci z Orbána a Trumpa. Že je třeba odejít z lipské burzy a vykoupit akcie ČEZu. O tom, jak konkrétně to míní udělat. Povídal o tom, jak se zahraničními bankami a jinými korporacemi vyjednával a vyjednává Maďarsko. O tom, že je třeba vystoupit z ukrajinské války a zrušit sankce. Že k malým podnikům je třeba přistupovat pravicově – čili jim dát co nejvíc prostoru a co nejméně předpisů. Ale k velkým korporacím je třeba přistupovat zcela levicově – pěkně je držet pod krkem, protože jinak budou ony držet pod krkem stát.

Že je třeba se spojit. Že je tu spousta zklamaných voličů pětikoalice, kteří si to fakt představovali jinak, než jak to naše skvělá fialová vláda dělá, že jsou tu voliči od Babiše, kteří si Andrejovo směřování také představovali jinak a že jsou tu voliči od Okamury, kteří zjistili, že Tomio to má fakt jako politický projekt a nemá zájem převzít odpovědnost. A tyto všechny voliče je třeba přijmout a povznést se nad to, odkud přišli.

Že je třeba dělat politickou stranu a ne one man show, že sdružení více lidí následujících jednu myšlenku je víc než jeden charismatický lídr.

Že nám republika hoří a když hoří, tak nemůžeme lustrovat lidi, kteří to chtějí uhasit.

Mluvil o expertních komisích, o spojení s českým průmyslem, který padá na hubu a českým zemědělstvím, které je na tom stejně špatně. Mluvil o tom, že na Václaváku se musejí sejít všichni. Že mééédia budou bojovat proti, že udělají všechno, aby to zdiskreditovaly, že z deseti vět řečených z pódia vyberou spolehlivě tu nejhorší a že největší bezpečnostní riziko pro tuto zemi není Rusko, ale právě naši vždy pravdomluvní novináři.

Jako kdybyste slyšeli mě, že? Ne, fakt! On seděl u mého stolu a já měl pocit, že poslouchám sám sebe.

Jsem samozřejmě zkušený Vidlák – když něco zní až příliš krásně, tak je třeba dávat o to větší pozor. Koneckonců už jsem jako bloger přežil pár amerických prezidentů i českých vlád. Přežil jsem je, protože jsem se nestavěl na žádnou stranu a zůstal kritický i k těm, které jsem volil. Ale tentokrát jsem si vysloveně přál tomu podlehnout a podepsat mu stranickou přihlášku. Po dvaceti letech politického života jsem narazil na program, který se mi líbí a politika, který přijel. Tak mi promiňte, že jsem z toho trochu naměkko.

Tento článek vás nebude přesvědčovat, abyste hned a okamžitě běželi k Rajchlovi do strany. Nebude vás ani přesvědčovat, abyste ho zaručeně volili, protože to je jediná záchrana této země. Ale říkám vám, abyste ho sledovali. Abyste si sami zjistili, jestli jsou to jen řeči, nebo jestli z toho budou činy. Přistupujte k němu alespoň tak kriticky, jak přistupujete ke mně. Nevěřte mi, nevěřte tomu, co píšu, ale běžte si to sami ověřit. Nedokážu říci, jakou má šanci v zemi, která je hospodářsky prodaná Německu a mediálně řízená z USA. Dělám reklamu na Rajchlova slova a vy se v přímém přenosu dívejte, jestli z nich bude i něco víc.

Neříkám vám, že je Rajchl to nejlepší a nejdokonalejší, neříkám vám, že je jediným řešením pro tuto republiku, neříkám vám, že jeho strana zaručeně vyhraje volby a pak tu konečně nastane ráj, který nastolí levou zadní. I on říká, že budeme rádi, když ten náraz, co nás celkem zaručeně čeká, dokážeme alespoň přibrzdit.

Jak víte, dávám přednost osobnímu kontaktu a dám na něj víc, než na zprávy z třetí ruky. Rajchla jsem poznal osobně a tak mohu říct alespoň toto:

Jeho politický program je jako kompilát pěti let mého psaní.

Byl ochoten přijet za Vidlákem, aby si udělal lepší obrázek o českém zemědělství. Nijak to nezdržoval, přijel hned. Dobře jsme si popovídali a porozuměli si a odjel s informacemi, které může využít.

Udělám teď jednu Vidláckou předpověď jeho politické budoucnosti. Je jí ta demoška na Václaváku. Pokud bude úspěšná, bude úspěšný i on… a zřejmě to platí i naopak.

Pan Dvořák tady včera měl článek o tom, že stejné věci dělají stejné výsledky. Jeho článek se Rajchla a strany PRO také dotkl. Tento můj text berte jako antitezi. Pohled z opačné strany. Blížíme se ke komunálním (a snad i k předčasným) volbám a bude nutné všechno politické dění řádně prokydat…

Jo… abych nezapomněl… Pokud máte velký traktor a vidíte to s budoucím zemědělským rokem černě, tak pomalu přemýšlejte, jestli si troufnete na blokádu Prahy. Brzy se vás na to zeptají.

310 thoughts on “Reklama na Rajchla

  1. Pánové. Co kdybyste si připomenuli že např. Přísaha stála za vítězstvím pětikolky? Její hlasy chyběli k prohře koslice. A že prakticky před každými volbami se objeví nová partaj, která bude určitě to pravé ořechové? Doufám že zase nenaletíme.

  2. Pro Vidláka a ostatní bych měl jeden tip: níže máte odkaz na jeho vystoupení na LOS 2021

    https://youtu.be/YZitRjIOo5Y?t=9632

    Jedná se o Skalického a je z lidí, které se snaží dát dohromady P. Hampl, netuším, jak je na tom s Rajchlem, ale ten člověk má něco do sebe.
    Odkaz dávám proto, že v podstatě stojíme před úkolem sestavit a podpořit tým zastupující vlastence. Možná by stál za stejné prozkoumání jako Rajchl.

  3. Do háje, proč se tady hádáme (teda diskutujeme) s Vidlákem a Zakladatelem. Oni nejsou advokáti advokáta.
    Až se dočkáme kontaktu (psaného) přímo R, pak jen do toho. Zatím je to dost neefektivní.
    P.S. I když jako bývalého registrovaného příznivce Trikolory by mně taky zajímalo, co se tam událo (i můj olomoucký krajský vedoucí tehdá z T odešel). Ale to není dnes podstatné.
    Snažně se přimlouvám, abyste Vidláka a Z. ušetřili. Těším se na přímý vstup pana R.

  4. Ani jsem celou diskuzi nepřečetl …, je to stále o tom, jaká strana by měla být ta správná a zvládne vyvést společnost z toho bordelu, do kterého ho sami dostaly ..
    Diskuze je také o spojování stran do voleb, to je správné, ale musí to být chytře provedeno ….
    Komunisté měli úspešnou Národní frontu, která zastřešovala všechny strany, a společenské organizace …
    Nikdo je zatím v tom nepřekonal, zblblí občané sametem byli jati na bludy Občanského fora, následovaly další projekty pravdoláskařů třeba kolem „krize“ v ČT, Děkujeme odejděte, Chvilkaři, atd …

    Už někdo pochopil … ???? , ne spojování podobných „vlasteneckých“ stran a jejich sympatizantů (o které se samozřejmě přetahují), ale „zastřešení“ všech různorodých hnutí a stran něčím podobným Národní frontě, jako se o to snaší pravdoláskaři prostřednictvím různých neziskovek think tanků a dalších vychtralých aktivit napojených na finance státu a jejich loutkovodičů …

    1. Aby to bylo správně … vyvést společnost z toho bordelu, do kterého ho sami !!! straničtí pitomci a jejich strany dostaly …
      Co je Aspen, Sorosovy nezikovky atd, ví snad každý, i co dělají jejich členové ve vedení téměř všech stran se snad také ví …

      1. Tohle mne taky napadlo.
        Chtěl jsem to dát k Dvořákovi, ale nebyl čas.
        Každopádně, nehledat nic nového. Jak to udělala pátá kolona? Dnešní opozice mohla taky!

  5. Kdysi v roce 2014 jsem si dal tu práci a sepsal článek s celým projevem Jakeše na Hrádku, nejenom s tou částí, kterou známe ze Svobodné Evropy. A výsledek je o dost jiný, než to co nám představili havloidi.

    https://lacogroessling.wordpress.com/2014/07/16/dokument-co-rekl-milos-jakes-17-7-1989-na-cervenem-hradku-a-co-z-toho-odvysilala-cst-a-svobodna-evropa/

    Oni to tehdy už měli prohrané ať by řekl, co by řekl. Rozhodoval Gorbačov.

    1. Ten Jakešův projev je zajímavý i pro mě. Nikdy jsem ho neslyšel celý ani nečetl … tedy dříve nečetl. jenže pak jsem odchytl jeho rozhovor s nějakým novinářem, kde se jakeš řečnicky ptal: … a kde máte ty školy, školky, byty, fabriky … a nějak mi to zůstalo v paměti. Když pak bylo zase jedno výročí toho jeho projevu, žekl jsem si, že nastal čas si ho poslechnout celý a pustil jsem si ho. Problém je, že se vážně nedá poslouchatnikoliv z důvodu obsahu, ale formy. tak jsem si řekl, zda existuje písemný přepis a … a našel a přečetl. I to čtení bylo těžké, protože člověk některé odstavce musel číst opakovaně, aby vlastně pochopil, co chtěl Jakeš vlastně říct. Nicméně, obsah obsah by po úpravě do „čitatelna nebo poslouchatelna“ byl zajímavý.
      Mimochodem – někde jsem četl, že ho pustil bez dalšího vysvětlování někdo na přednášce tuším na fildš v Brně a po studentech chtěl, aby zhodnotili obsah … no a studenti se shodli, že se jedná o projev nějakého reformního komunisty.

  6. Tak jsem se prokousal diskusí a konstatuji, že je to pořád dokola. Ten nechce toho, tamten zase jiného, protože mu přijde nedůvěryhodný, tento to má jako ekonomický projekt, blablabla. Ti kluci a holky, co spolu mluví toto přesně pro udržení koryt potřebují.
    Spolčení pěti jsou z jednoho hnízda s centrálním řízením mimo ČR. Malý zádrhel vznikl jen tím, že volič Stanu vydrbal s bukanýry, protože svoje koníky kroužkováním popostrčil dopředu a Ivan se svým stádem utřel nos. Tedy, ne že bych kvůlivá tomu zamáčkl slzu. Byla to jediná zábavná část v té truchlohře, zvané volby.
    Souhlasím z názorem, že se musí objevit na „pódiu“ vedle sebe Okamura, Paroubek, Foldyna, a třeba i ten Rajchl a další podobní. Pokud se toto nepodaří, ta špinavá hra, kterou má na triku Rychetský, bude pokračovat. Babiš je mnohem menší zlo, než ten signalizátor od nás z Masaryčky, ale není řešením problému. Je příliš zranitelný, eurokolchoz v Bruseli se na něm může vyřádit do sytosti, což také dělá. Tož tak.

  7. V roce 1989 jsem uvěřil, že uděláme lepší socialismus, bez byrokracie, spravedlivější. Zeman napsal krásný článek v Technickém týdeníku. Stal jsem se mluvčím Občanského fóra (blbec). Místo těch komunistických diletantů nastoupily vlády odborníků. Výsledek je vidět. Prognostický ústav bylo semeniště agresivních, sobeckých, sebestředných parchantů. „Víme, chceme, dokážeme!“ No, dokázali.
    Těžko už jsem schopen věřit v altruismus politiků.
    Ten pan Rajchl je právník, že? Podle mého názoru se právníky stávají většinou lidé, kteří mají specifický názor na ostatní lidi, totiž že všichni jsou potenciálně lumpové a že je třeba se umět otáčet, aby si člověk zajistit budoucnost. Taky to, že okecat se dá skoro všechno.
    Stejně jako Okamura pracoval v píár turistického ruchu a svůj přístup moc nezměnil ani jako politik, tak těžko uvěřím, že právník (pokud tedy nelze prokázat, že stejně jako Pery Mason celou předchozí praxi bojoval na straně utlačených) jde do toho hlavně pro lidi, a ne pro sebe.
    Neznám paní Samkovou, ale z různých náznaků jsem pochopil, že v nějakých soudních případech zastupovala Cikány (Ne že bych je miloval, ale latentní rasismus v tomto směru je v ČR opravdu široce rozšířen.). Možná to někde přepískla, nevím, těmito věcmi se opravdu nezabývám, ale pokud bych měl věřit právníkovi, tak leda takovému, který může prokázat, že už dříve bojoval proti přesilovce z přesvědčení, a ne pro prachy, to znamená pro mě neinformovaného (zatím) Samková:Rajchl=1:0.

    1. Právníci většinou pracují v oblasti her s nulovým součtem. Zastávají názor, že každý se musí bránit sám a vymoct si svoje. Spravedlnost je pak ta potenciální možnost souboje.
      Proto nemají problém tvrdit o vrahovi, že je nevinen. Je to hra a kariéra. Vysekat hajzla z případu není v jejich bublině na přesdržku, ale obdivováno a přináší to další kšefty.
      To není odsudek, to je racionální pohled. Když si pořizujete domácí zvířata, musíte taky vědět, co jsou zač a není potřeba se zlobit na kočku, že zabije křečka, když je majitel blbec a idealizoval si ji.

      Docela dobře ty lidi charakterizuje Bagel Test.

      1. Taky mám tak trochu ten pocit.
        Navíc, Rajchl není ten právník z malého města, co tam má kořeny a zná se se všema a zastupuje stréce a babky.

        Je to člověk z velkého města. A právník. To je to, co mě na něm mate.
        Z pohledu zvenku, naprosto zrazuje své třídní zájmy!
        Nějaká republika a její obyvatelé. On je naprosto jinde.
        Lidumil od narození nebo chce dojit stát zevnitř? A bere volné hlasy, kde jsou k mání, protože mezi voliči ODS, lidovců nebo Pirátů, nemá šanci uspět?

  8. Chápete, proč v programu strany PRO je v sekci zahraniční politika „Vystoupit z WHO“? Jaké to bude mít pro nás důsledky? A naopak, k čemu nám členství v WHO je teď? Myslel jsem, že WHO vydává jen doporučení a že nějakou rozhodovací pravomoc ve smyslu, že by nám něco nutili, nemá?

    1. WHO si nyní vynucuje od vlád kontrolu nad vyhlašováním opatření.
      Nevím, jestli je musejí vlády posílat do prdele periodicky, nebo to stačí říct jednou. Ale vystoupení po tom, co předvedli se svatým kovidem a tím, co vynucují teď, je asi dobré opatření.

  9. Je to s tím Vidlákem opravdu legrace. Tak on nám tu říká, že za chvíli bude bída a je třeba se sjednotit, protože politická moc bude kvůli naštvání lidí ležet na dlažbě. Ano 100% souhlas.
    A jako řešení nám tu předkládá promo na Rajchla, který JEŠTĚ NEPOSTAVIL ANI PSÍ BOUDU, kromě toho, že si založil straničku a v ní se najmenoval přeCedou. Velká legrace.

    Stranou s daleko největší podporou nyní v opozici je ANO. Babiš nastavěl psích bud celá sídliště, ale máme se sjednotit za fiškálem Rajchlem.
    Vidláku, vždyť je to nula, NULA, NULA na 2.
    Tak on chce kamsi kandidovat, čífovat partaj, má nějaký program, ale přišel se k Vám poradit o zemědělství? Myslíte, že Babiš je na tom informačně dnes tak bídně, že by se k Vám šel o zemědělství radit a že už to dávno nemá naštudované? A nejen o zemědělství? On není jako Rajchl učeň, co chce za pár týdnů vládnout a neví kromě čachrů ve fotbale a reálné velké politice NIC.

    Napsal jsem tu, že jsem si o Babišovi myslel, že je onačejší osobnost, no není, ale lepší tu není. Má mohutný tým, ročně on osobně 100 mega čistá ruka na dividendách, obrovské manažerské zkušenosti, známosti v Evropě, znalosti jazyků. Během účasti ve vládách nadělal spoustu práce (to jsou ta sídliště psích bud). Co z toho má ta nula Rajchl? Ale budeme se za ním sjednocovat?
    Fakt Vám nerozumím.

    1. Laco, až budu psát pro někoho promo, tak to bude vypadat jinak. Já napsal, že není od věci Rajchla sledovat. A budu psát i o jiných politicích a budu pro ně mít třeba i dobré slovo. A také kritiku. Stejně jako u Babiše.

      Nikdy jsem neměl problém s tím, že někdo volil Babiše a naposled jsem ho volil také. A jeho třicet procent preferencí je realita. Ale to neznamená, že je tu jediný a že díky jeho kompetencím, penězům a manažerskému týmu, se nesmíme podívat i někam jinam.

      1. Babiš by byl výborný, kdyby vstupem do politiky řekl, že v byznysu už dosáhl dost, je zabezpečen a teď je na řadě udělat něco pro stát.Jenže, dle mého šel do politiky, aby ušetřil a nemusel uplácet ty darmožrouty (z jeho pohledu), kteří mlátí prázdnou slámu a nic praktického (kromě korupce a rozkrádaček) nedokázali. Z jeho pohledu efektivní manažerské rozhodnutí. A to je ten problém.
        Ty jeho známosti v Evropě jsou fajn, ale mají druhou stránku mince – pokud by náhodou nechtěl vykonat něco, co mu bylo doporučeno, tak ho jednoduše skasírují. Okradli jadernou velmoc, takže nějaký Babiš …
        Taky je pravda, že pokud by byl Babiš u vesla, tak by asi měl snahu mírnit dopady na svůj byznys, což by v důsledku mohlo být přínosem i pro nás.

        1. Je to marný, je to marný, je to marný.
          Takže na každém něco najdeme a co tedy Dvořáku?
          Ve fabrické praxi mě staří mazáci učili:“Máš jenom lidi, který máš. Jiný si nenašukáš.“

    2. Souhlas s tím, co píše Laco, v těch bodech, že člověk bez větší politické zkušenosti může být problém.

      O panu Rajchlovi toho moc nevím, kromě toho, co o jeho názorech napsal Vidlák Koho má kolem sebe?

      Ten, kdo bude chtít být úspěšný, musí sebrat hlasy také blíže ke středu. Dokáže to pan Rajchl? Neposlouží jako kanalizátor hlasů pro SPD? A není to tak „odněkud“ naplánované? Podívejte se na ten průzkum „koho za premiéra“, 7%, není to divné?
      Pokud pan Rajch nebude vyfutrován nějakými dalšími lidmi, o kteří budou pro mě zárukou. Pokud to tak nebude, vsázím na jistotu.

      Upozornil jsem tu vícekrát na Paroubka, ten má exekutivní zkušenosti a ví , jak to v politice chodí a ví, že to bolí. zatáhnout ho zpět do politiky by bylo dobré.

              1. Vidíte, Petra bych se mohl zeptat.
                Já moc nechci napřímo nahánět Paroubka, protože mě nemusí znát ani o mě vědět. A nebude mít důvod přijet, což se bude později těžko prolamovat. Proto bych raději, aby mu někdo zavolal a řekl: „Džordžíno, znám se s Vidlákem, to je zajímavej týpek, koukni na jeho blog. Mám vám domluvit schůzku?“

                1. Oukej, napíšu to ještě jednou a naposled. Dejte si prosím bacha na tu klubající se ješitnost, je to prasklina v moc hezké nádobě.

                  1. Ješitnost je v podstatě velmi pozitivní vlastnost, která nás (nositele této vlastnosti) dokonale chrání před pýchou, která je naopak smrtící.

                  2. Jediný problém ješitných lidí je ten, že existují tací (nemoudří), kteří jsou na jejich ješitnost alergičtí.

      1. Paroubek v roli premiera by mi momentálně sedl mnohem víc než kdokoli jiný.
        Je to extra zkušený politik, manažer a ekonom, což okamžitě přebíjí pěkně mluvícího právníka.
        Jeho články za poslední období svědčí o velkém přehledu a hlavně o zachování si zdravého rozumu.

        Problém je, že se Paroubka asi všechny strany bojí a nikdo mu asi nenabídl spolupráci.
        A tak po světě chodí s pomyslnou cedulí na krku s nápisem „Chcete mě?“

        1. Na démonizaci Paroubka bylo vynaloženo moc úsilí a peněz.
          Paměťová stopa v obyvatelstvu zůstává. Tozn. že teď stačí jeden, dva články v Respektu nebo Reflexu a jako. A zavolanou vstane nějaký kavárničky koordinátor demonstrací.
          A pražská kavárna se okamžitě mobilizuje. A lepšolidi odjinud.
          Paroubek je symbol. Archetyp. Ztotožňuje to, čemu se vysmívají , co nenávidí a čeho se, vskrytu duše, bojí.

      2. Ach, tak šuplíček vás zaujal? Jeslipak víte, proč šuplíček? Hledej, šmudlo…
        Špinavou práci za něj dělali Kočkodani, on nic, on jenom bačoval přes RAJ v Praze…
        Hajzl všech hajzlů, přímo atomová kurva…
        No, dobro došli!

        1. A vidíte to. Atomová kurva a já ji právě proto budu podporovat. Protože na ostatní nukleární pablby platí jen atomová kurva.

          Strategie přerozená v taktiku.

          1. Také si myslím, že jedině atomová kurva může se šlechtickou elegancí a v naprostém klidu nabrat na vidle kohokoliv z debilbloku. On by se nebál ani jakékoliv vládní Nekuly, ani Lejna, ani Frhófštata…
            Já mám dokonce takový intuitivní pocit, že Paroubek je z čeledi orbánovitých.

    3. Pane Laco G. Mlynáři, neprosto s Vámi souhlasím, ale všechno může být jinak.

      Možná si ještě pamatujete, jak za náš tým hrál Hráč s číslem 68.

      Když byl jedničkou, tak neměl šanci, protože jej soupeři blokovali.

      Když náš tým změnil taktiku a náš Hráč poutal soupeře, pak to šlo.

      Vždyť si pamatujeme, ať Babiš něco udělal, nebo neudělal, bylo to špatně.

      Není to nic nového, ale importováno z USA, viz Donald Trump, kterého jsem nemusel, ale šli po něm.

    4. Laco Trochu mé názory znáte ,takže od Babiše fůj až naposled jsem ho volil .Babiš ač je to dnes menší zlo je podepsán pod tím sajrajtem a ve většině bude muset kopat za ně divím se že toto nechápete .On nemuže byt ta nová cesta

  10. Nějak se nám tady vyrojila spousta nových jmen, pro které je Rajchl buď přímo fuuj nebo „ano, ale…“.
    Povídání či výhrady beru pouze od osob, které se tady na skle vyskytují delší dobu.

    1. Já bych to tak neviděl, jsme ve fázi, kdy se dozvídáme podrobnosti a různé pohledy na Rajchla. Klíčové bude, zda při vědomí a sesbírání všech těchto informací budeme schopni prosadit a zabezpečit svoje zájmy.
      Prostě, lidi jsou jací jsou, jiní k dispozici nejsou …

  11. Tak v PRO vidím jednu podstatnou výhodu, a sice, že je to SPD bez Okamury a ANO bez Babiše dohromady. Umí velmi dobře mluvit a to i česky (mluvený projev Babiše si co do jazykové dovednosti nezadá s Jakešem na Hrádečku). Nevypadá jako přítel kolotočářů ani jako ovar a vystupuje kultivovaně. Je dobře, že tento národně-pragmatický politický směr konečně reprezentuje někdo, kdo k tomu má takové elementární předpoklady. A protože ještě neměl náležitou možnost se historicky znemožnit, může být rozumnou volbou pro všechny, kteří by rádi volili protestní stranu, ale na těch stávajících jim vždy příliš vadil nějaký takový prvek. Alespoň na jedno – to následující – volební období má tedy problém, že „není koho volit“, řešení.

    1. Kadlasi, jen že zajímavosti,

      najděte si pár rozhovorů s Milošem Jakešem na YouTube. V době, kdy už byl dávno v důchodu.
      Ve světle toho, že ještě téměř v 90ti byl schopen jasně formulovat myšlenky a jeho ústní projev byl na ten věk, více, než dobrý, ten projev z Hrádečku vůbec nechápu.
      Navíc, Jakeš byl Baťovec. Což jsem dříve nevěděl. Na jeho školu se dostali nejlepší z nejlepších. Což dále vylučuje, že by byl duševně podprůměrný. Ke komunistům se dal, protože táta byl chudý chalupník a děti měly někdy i hlad…

      1. Pusťte si Jakeše na Hrádečku. Kromě občasného zaváhání a přeřeků je oproti dnešním blábolilům přímo rétor – ne ve formě, ale v obsahu. Chtěl sdělit a sdělil.
        Jeho rozhovor ve 100 letech, to už bylo na smeknutí klobouku. I to, jak hodnotil celou tu dobu. Musel jsem se mu v duchu omluvit. Polistopadová chamraď byla řádově horší než on.

        1. Jakeš na Hrádečku – prý to bylo tak, že den před tím přijel z dovolené a vše to bylo spatra bez přípravy.
          Proti fialovi génius

    2. V podstatě správná úvaha – např. SPD už moc voličů nezíská, právě kvůli osobě Okamury. Tak to je a je třeba se s tím smířit a … a pracovat s tímto faktem.
      Potenciál (řekněme pseudopotenciál) SPD se rozšíří, pokud přijde další subjekt s podobnými názory a řekne, že v některých bodech s SPD souhlasí, řekne v kterých a současně prohlásí, že v případě volebního úspěchu to jsou dohodnuté stavební kameny pro spolupráci.

  12. A ještě k Okamurovi.
    ————
    citace z článku:
    „Mluvil hlavně Rajchl…. O tom, že …
    jsou tu voliči od Okamury, kteří zjistili, že Tomio to má fakt jako politický projekt a nemá zájem převzít odpovědnost. “
    ————
    Tvrzení, že Tomio má SPD fakt jako „politický projekt a nemá zájem převzít odpovědnost“ čtu dlouhodobě především od tebe, Vidláku. Myslím, že tuto nálepku pro něj vytvořilo tvé zraněné ego, když Okamura před mnoha lety odmítl a nepěkně rozcupoval tvůj tehdejší podnikatelský projekt v pořadu ČT „Den D“.
    Pochybuju, že to takhle samo od sebe vyšlo z pana Rajchla, spíš bych řekla, že jsi mu tento názor na SPD podsunul.

    Jak tu už někde níže v diskuzi napsal i pan Hudec – která strana nebo hnutí na politické scéně dnes NENÍ politický projekt?
    A pak… SPD se svými cca 20 poslanci dělá už druhé volební období v parlamentu záslužnou mravenčí práci na rozdíl od strany PRO. To, že „nemá zájem převzít odpovědnost“ nikdy nikdo z SPD neřekl. Bylo to vždy tak, že všechny ostatní starny a hnutí se SPD štítily jako jediného subjektu na politické scéně, který chce nekompromisně hájit POUZE české zájmy.

    1. O Vidlakovych politickych projektech z minulosti nic nevm ,necham to tedy stranou, ale s tim podsouvanim je to asi nesmysl.
      O tom, ze Okamura ma SPD jako byznys se lze docist prakticky vsude (na alternative). Jestli to je nebo neni by slo zjistit, kdyby se dostal k veslu.
      Nicmene jeho prvni strana skoncila nejakm vytunelovanim a opravte me, pokud se mylim, ale dost velka castka sla prave za Okamurou a jeho zastupcem.

      Naopak co se mi u SPD velmi libi, je jejich prace v Bruselu.
      Nerikam, ze tam jsou nejak extra videt, ale aspon hlasuji jinak nez zbytek tamejsi tlupy bec ohledu na jekot domacich medii a navic podavaji o bruselske masinerii caste a detailni zpravy, coz vubec neni k zahozeni.
      Takovi „euroskepticti“ Svobodni? U tech se mi to jevi o 1000% vic jako koryto a byznys, jednou za ctvrt roku vydaji radoby vtipny panflet, jak je ten Brusel ale byrokraticky tezkopadny.
      Onehda me rozesmalo jedno jejich vemeno, ktere se po dvou mesicich dovolene vratilo do kancelare a v supliku nasel par bobku od mysi.
      A on si ctenarum stezoval, ze budova za desitky miliard a namaji vyresene ani hlodavce…
      Tomu to jelito rika „prace“ v evropskem parlamentu za euroskeptickou stranu. A takovehle jelita tam ta „elitni“ strana vysila. To jsou jejich nejlepsi z nejlepsich.

      Proti tomu je gen Blasko hvezda a Ivan David take.
      Hrozna skoda, ze Okamurovo ego upozadilo Kobzu, ten byl u SPD muj nejoblibenejsi.

      Jinak srovnavani SPD a PRO je krajne nefer. Proti PRO existuje SPD hoooodne dlouho.
      Dal bych tedy PRO sanci.

      1. Ano, v Bruselu hájí tvrdě české zájmy. Jako jediní!

        PS:
        Kobza je chytrý chlap. Má za ušima. Ale, kdyby burcoval do boje, málokdo za ním půjde. Ani on nemá moc charisma…

    2. Maneco máš pravdu. To že Okamura nemá zájem převzít odpovědnost, to je skutečně můj dlouhodobý dojem a netajím se jím. A také jsem řekl, že s tím souvisí moje angažmá v pořadu Den D, kde byli čtyři slušní lidé a jeden hulvát Okamura. Ano, mám s Okamurou zkušenost, která nebyla hezká a navíc byla kontrastní se čtyřmi dalšími lidmi, kteří tam seděli vedle něj. Mně se Okamura osobně nelíbí. Netajím se tím, řekl jsem, proč si to myslím, ale nikdy jsem se neposmíval nikomu, kdo Okamuru volil. Ani jsem nikdy neřekl, že je SPD nevolitelná.
      Myslím, že jsem jednal transparentně. Řekl jsem všechno, co k Okamurovi mám a z čeho se udělal můj názor. Nikomu ho nevnucuju.
      Rajchl na mě udělal jiný dojem a já o tom napsal. Tečka. Navíc teď Rajchla nikdo z nás nevolí, ani nejsou žádné volby. Není od věci ho sledovat, protože časem nějaké volby budou a my budeme řešit, komu to hodit. Nebude od věci, že budeme mít Rajchla už načteného i vyzkoušeného na Václaváku.

      1. Může být. O tom dni D nic nevím.
        Intuice částo mívá pravdu. Ale často ne.

        Logicky.
        Okamura nikdy neměl příležitost, aby převzal politickou odpovědnost. Buď by musel vyhrát volby s takovým skóre, aby sestavil vládu. Nebo jít do koalice. Což pravicové strany, u této, do značné míry protisystémové strany, nepřipustí.

        Mohl jít s Babišem. Ale, Babiš je strana systémová, v podstatě jako ODS. Jen je sociálně měkčí, vzhledem k tomu, že část spektra voličů napravo,má ODS už 30 let. Babiš vytěžuje zbytek. (A, zaplaťpánbu za Babiše. Pořád je lepší než modrozloději.) Proto Babišovi vyhovují víc systémoví Socdem. A taky, že od okamžiku, kdy se Socdem zmocnil pražský zlatý dorost, už nemají ideologii ani program. Jen kompromisy. Za peníze a mediální slávu, postavení na výsluní, vše.

        Příklad: obecné referendum. Na tom Okamura trvá. Všechny ostatní strany, přes jejich rétoriku, jako „jsme pro, ale zatím je čas, jsou důležitější věci“, se referenda, pochopitelně! bojí, jako čert kříže. Z pochopitelných důvodů !
        ;-))
        Buď se Okamura tohoto, zásadního bodu vzdá nebo nějakého zásadního jiného a půjde teoreticky do koalice. Pak přijde o část voličů, kteří to budou vnímat jako z jiradu a nové nezíská (v podstatě analogie vývoje ČSSD). Anebo se nevzdá s tím, že jednou to bude pro koaličního partnera, přijatelné.

        Okamura má chyby. Jedná u nich je, že nemá moc charisma a nápady. Zasekli se na svých plus mínus 10%.
        Strany mohutní, stranám se nedaří a zanikají. Přirozený vývoj. Okamura má , zatím, plichtu. Ale jak z toho vyvozovat neochotu k „politické zodpovědnosti“, to teda nevím.

    3. „politický projekt Okamury“, je snadno vyvratitelná teze, viz můj vstup níže v diskuzi. Tu frázi v uvozovkách, pokládám za logický zkrat.

      Ostatně, co není politický projekt? To bychom takto museli mluvit o všech, abychom byli důslední.
      Jestli já jsem někdy viděl politický projekt, tedy prachy a další zisk, bez ohledu na voliče a sliby, tak to v syrové podobě byly Věci veřejné. A STAN. (Ale tito mají geniální otevřenou strukturu a lidem neslibovali nic s jestli něco, tak bylo předem jasné , že to nemyslí vážně.) A TOP09, které ještě existují, ale mají na mále. Což si Kradousek kdysi domluvil s Tupolem. Šlo o to, zajistit vítězství pravice. No a pravicový volič, průběžně strašený komunisty a levicí celkově, který nechtěl volit kvůli rozkrádačkám ODS, neměl na výběr. ODS nemohl volit a nikdo jiný nebyl. Tento volič byl zachycen, zatím (tehdy:) čistou, TOP. Což byla odnož ODS a taky s ní vždy koaluje. Takže to vyjde na stejno. Snad jen je TOP více asociálnější a krade taky víc.
      Okamurovi lze vyčítat věci, jako každému. Ale s VV, TOP nebo STAN ho nelze srovnávat ani náhodou. Tož tak.😎

      Budu se opakovat, ale aby někdo věděl, co je druhý zač, musí být názorově konzistentní. Roky, třeba přes 10, 20 let. Že nezradí voliče, jen co složí poslanecký „slib“.
      Víme, kdo je Jan Keller, víme, kdo je gen. Blaško, známe MUDr. Davida. Ševčíka z VŠE.
      I Klause seniora.
      Íčko. Tupola. Kradouska. Ti budou vždy proti většině národa a budou škubat, kde to půjde. Oni jsou dlouhodobě konzistentní.

      U Rajchla nevíme nikdo nic. On dobře mluví, umí to, všechna čest, ale to je TEĎ.
      Kolik takových bylo! Každý chtěl být zvolen, tak se vymezil proti ostatním a jel svou agendu. Někteří šli na ruku světové (hlavně US) oligarchii a měli peníze a podporu tisku. Takže zabodovali ve volbách. Jiní zjistili, že tahle nika je už obsazená. Tak říkali, co chce slyšet většina obyvatel ČR. Ale bez mediální podpory mainstreamu. A někteří to, jsem o tom přesvědčen, mysleli i upřímně! Do té doby, než se dostali do parlamentu. Pak začali hájit zájmy své nové třídní skupiny a na ty, co jim dali hlasy, se vykašlali. (Úsvit přímé demokracie nebo tak nějak. Spousta bývalých disidentů. Přeběhlíci.) Prostě, zájmy jejich voličů, po jejich zvolení, už nebyly jejich zájmy. A zařadili se, doživotně nebo dokonce dědičně, do výnosných, mocenských struktur establishmentu.

      Neříkám tak, ani tak. Třeba Raichl bude jiný. Nebo je jiný už teď. Nevím to. Nevědí to ani druzí. Neví to nikdo. Ale z toho, že někoho navštívil a poslouchal, se to rozhodně zjistit nedá! Volební kampaň zadarmo, směrem ke své potencionální voličské skupině (Hilšer nebo česká Čaputová, by to, samozřejmě, nevyužili. Což automaticky neznamená, že by byli špatní! Jejich voličská skupina je jen prostě jiná. Z vína u Vidláka by nové voliče nezískali, pouze část starých ztratili.) rád využije každý. Logicky to tedy hlavně není o osobních vlastnostech pana Rajchla, pouze o jeho, potenciální voličské základně.

      Proto, na základě 30 leté zkušenosti života v „demokracii“, doporučuji v takových případech zachovávat předběžnou opatrnost(!)…

      1. Já Rajchla nepodezírám ani v nejmenším, že by byl prvoplánový podvodník. Že by do prosince brojil proti rouškám a od ledna je z ministerstva sám vynucoval.
        Já ho prostě považuju za populistu, který možná chce, ale neumí, který bude naskakovat na třaskavá témata a na náměstích se rochnit v přízni davu a který toto nezúročí do pilné práce, na kterou dostal na tom náměstí mandát.
        Ano, chce to tým lidí. Každý má nějaké schopnosti, které lze využít. Dobrý vedoucí umí lidi číst a zařazovat tak, aby oni dělali to, co znají, protože to pak dělají dobře a rádi.
        Neupínat se k princům na bílých koních a nezatracovat ty, kteří princi nejsou a být nikdy nechtěli, jen si je někdo hloupě idealizoval.

        Toto byla mimochodem podle mě příčina zkázy Trikolory. Klaus přišel s dobrým konceptem, ale nedokázal ho realizovat. Byla to one man show chaotika. Přitom ve svém věku by měl vědět, co je zač a na organizaci a práci si najít lidi, kteří to umějí.
        Pan Rajchl se tam dokázal vypracovat přes paní Majerovou, přerůst ji …. a odešel. Já chápu proč a nedivím se mu. Ale taky to dává odpověď na otázku, zda se k němu připojovat a co od jeho projektu čekat.

  13. Po přečtení dnešního Vidlákova článku jsem si vzpomněla na jednu scénku z filmu Muži v černém, kdy agent K začíná seznamovat nového agenta J s mimozemšťany přítomnými na Zemi.
    Zavede ho k nádražní skříňce a když ji otevře, tak je vidět dav stovek maličkatých obyvatel nádražní skříňky. Dav okamžitě začne volat: „Ať žije K! Ať žije K! Ať žije K!…“.
    Nový agent J pak sundá své náramkové hodinky a položí je do skříňky jako dar obyvatelům nádražní skříňky.
    Po vteřině ticha začne dav volat: „Ať žije J! Ať žije J! Ať žije J!…“.
    Tak nějak mi to připomnělo reakci na nové politiky, kteří umí předložit davu „své náramkové hodinky“.
    ————–
    A ještě pár dotazů na Vidláka:
    – jaký je vztah tvých 2 nových kamarádů – právnických es, tj. paní Samkové a pana Rajchla?
    – co má strana PRO ve svém programu navíc proti programu SPD?
    – budeš stejně jako SPD vyčítat Rajchlovi, že není ochoten se „rozkročit“ pro voliče Hnutí ANO?
    – na začátku března 2022 vydal Rajchl jako spoluautor tzv. Chartu 2022. Mluvili jste o tom? Jakou roli teď má tato charta?
    – pan Rajchl je od počátku kovidu typický „chřipečkář“. To ti nevadí?

    1. Pro Manecu:

      1. Samková je moje kamarádka a tykáme si. Rajchl je politik, který přijel na debatu a vykáme si. Vztah mezi Samkovou a Rajchlem jsem neřešil.
      2. Nic navíc tam asi nebude, ale kdybychom to měli brát takhle, tak ani ANO nemá program nijak závratně jiný.
      3. Ano, pokud se Rajchl nerozkročí směrem k ANO (což už ale dělá) tak to budu kritizovat a budu tvrdit, že nemá šanci uspět. Když jsme ale seděli nad vínem, tak Rajchl tak nějak chápe politickou realitu 30% Babišových voličů a že je třeba s tím pracovat.
      4. O chartě 2022 nepadlo ani slovo. Já jsem se neptal, on to nenadhodil. Ale my jsme fakt neprobrali všechno. Probrali jsme zemědělství, současnou situaci a Václavák. Ovšem píšu si, při dalším setkání (bude-li) se ho zeptám.
      5. Pokud je Rajchl chřipečkář, tak je to chřipečkář víceméně úmírněný a směřující spíše k té dobrovolnosti očkování, proti čemuž jsem nic nenamítal. Neřekl mi, že umřu, když jsem se nechal naočkovat, neřekl mi, že jsem ovce, když jsem se nechal naočkovat, neřekl mi, že jsem blbej, že jsem se nechal naočkovat, neřekl mi, že jsem zradil republiku, když jsem se nechal naočkovat. Moje definice chřipečkáře směřovala vždycky spíš na tu militantnost. Ale to jsem tu psal mockrát.
      Pokud mohu říci, tak Rajchl se mi líbil svým tahem na branku a jeho další výhoda spočívá v tom, že za týden nejsou volby, abychom se museli nějak dramaticky rychle rozhodovat, zda mu to hodit. My ho můžeme sledovat, dívat se, jak se mu daří s demonstrací na Václaváku a zřejmě i v dalších poměrně zajímavých úkolech. Pětikolka nám zatím pevně drží a ještě chvíli to tak zůstane. Do té doby můžeme mít Rajchla vyzkoušeného nadesetkrát. Proto říkám, že ho máme sledovat. Ne volit, ne adorovat, ne milovat. Máme ho sledovat, protože on nemá žádné poslance, jen jede na vlně nespokojenosti s vládou. Můžeme se dívat, jestli se na ní dokáže udělat a nebo ho to potopí. Stane se to ještě před volbami, což je další výhoda. A upozornil jsem na něj dostatečně brzy, aby to celé nebylo nahonem.

      1. Ok, díky za odpověď.

        Ještě jeden dotaz…
        Pan Rajch poměrně podrobně před pár dny představil „7 statečných“, kteří budou za stranu PRO kandidovat do senátu.
        Otázka zní – bude mít PRO své zástupce i v komunálních volbách?

        1. Řekl bych, že skoro nikde, protože by na to nejdřív museli mít místní organizace. Ale to jsem už také tady někde psal. Většina nových stran u nás začíná parlamentními volbami. Pak jdou na krajské a až nakonec na komunální. I takové ANO bude teprve teď výrazněji kandidovat v komunálkách a i tak to nebude ani zdaleka všude.
          Rajchl je zajímavý i tím, že nezačíná parlamentními volbami, ale demonstrací. To je něco, čím se u nás běžně nezačíná. A je to hezký a náročný test. Sledujeme člověka, který se rozhodl začít svojí samostatnou politickou kariéru nátlakem na vládu opírajíc se o veřejnou podporu. Tož uvidíme.

          1. Hm.
            Proč odešel z Trikolory?
            2 varianty.
            Jejich předsedkyně Majerová je fakt hrozná a stáhne stranu na dno. Otázka: Ale proč nebojuje za lepší, už zavedenou, stranu tam??

            Založil si novou stranu, něco jako trucpodnik Volný blok.
            Otázka: nesnese nikoho nad sebou ( ať už není schopen spolupráce nebo se pokládá za géniuse, kterého ostatní brzdí)?

            ———–
            „Sledujeme člověka, který se rozhodl začít svojí samostatnou politickou kariéru nátlakem na vládu opírajíc se o veřejnou podporu.“

            Tuhle jsem znal jistýho Mikyho Mináře. Takovýho zrzečka. Nanicovatýho. Tak se jevil ze začátku.

            No a ten bojoval proti Babišovi. Apeloval, jednal s politiky, svolával demonstrace. A lidi ho platili. Posílali stovky i tisíce. Jiní desetitisíce a někteří i statisíce. Pár podnikatelů několikanásobně přes 100 000 Kč.
            Stala za ním velká síla. Platil zaměstnance, ozvučení. Apeloval, jak jinak! aby se proti Babišovi sjednotili.
            Čisté srdce, dobře mluvil, trhal nebo pálil, společenskou smlouvu a ústavu.
            Na Letné stály statisíce. Uvědomil si to a chtěl do politiky.
            „Sledovali jsme člověka, který se rozhodl začít svojí samostatnou politickou kariéru nátlakem na vládu opírajíc se o veřejnou podporu“. (!)

            Naštěstí ho strany nevzaly mezi sebe. Mouřenín se jim hodil, ale staří kapři nestáli o čeření vody, ve svých rybnících. Byl najednou tak výrazný, že by je upozadil. Tak vzal pár mega, co mu zbylo a pořídil si za to bydlení. Dnes není ve veřejném prostoru.
            Naštěstí…

            Já jen, že všechno tu už bylo. Spousta lidí se odtrhla od mateřské strany, místo, aby bojovali a snažili se změnit poměry.
            A někteří z nich začínali nátlakem na vládu…

          2. Do senátu 7 statečných.
            Co dodat . Takže nejdříve senátní fleky. Kdybych byl škarohlíd, už bych mluvil o politickém projektu … :-/

            Vidlaku, moje reakce chápejte tak, že vám nechci prvoplánově bořit bábovičky!
            Je i můj zájem sjednocení opozice a Raichel mi není nesympatický.

            Jen varuji před nekritickou podporou člověku, o kterém nevíme, jestli je názorově konzistentní. Nebo jen naskočil na populistickou vlnu, která se , díky katastrofální vládě, sama nabízí…

            Takže podpora klidně ano, ale ne nekritická. S rozmyslem a nejlépe, zárukami. Pokud jsou nějaké možné.

            1. Já ho nepodporuju a obzvlášť ne nekriticky. Ale od toho jsem bloger ne? Přijel za mnou, pokecali jsme, napsal jsem výsledek a vyzval čtenáře, aby ho sledovali. Navíc jsem předpověděl, že jeho politická budoucnost je spojená s demoškou na václaváku za měsíc.
              O Rajchlovi a jeho možnostech budeme mluvit až bude před parlamentními volbami. Stejně jako o možnostech všech ostatních. Tam k němu budu přistupovat stejně jako k Babišovi, Okamurovi a ostatním. Teď zatím ho sledujme.
              Ale samozřejmě se netajím tím, že když byl u mě, je to bod pro něj.

              1. Ok. Něco takového jsem chtěl slyšet. Teda číst.

                PS:
                Fakt nevím. Špinavé kšeftíky, na hraně zákona, z pohledu usedlého vidláka, ranař. Advokát z velkého města, úplně jiná třída než vidláci, s jinými životními zájmy. Všude chce být předsedou. Ve sdružení i ve straně. Prohraje s Majerovou, založí si trucstranu a průběžně hledá téma. Podle mne logicky naskočil na vlnu populismu (politiky pro většinu lidí), protože křesťanské, pirátské hlasy, nedostane. Ani hlasy ODS nebo TOP. Ty jsou skalní. Tak popře zájmy své třídy, skupiny lidí, ke kterým patřil doteď. Začne volbami do Senátu. Nejdříve fleky. Třebaže za to, co chtějí lidé. Slovo k ničemu nezavazuje. Slibem nezarmoutíš. Umí mluvit, no právník. Každý shání hlasy tam, kde jsou k mání. Na pravici není nic. A najednou se stal z Šavla Pavel. Každodenní úmorná práce, podpora zezdola, potom…

                Proč si, když ho vidíš a slyšíš, vybavíš Koukolíka? Proč ti připomíná Bursíka, co chtěl jít do politiky a být předsedou, tak se dal na životní prostředí, tehdy se zdálo, že je to velké téma, o kterém, ještě před pouhým týdnem, nevěděl vůbec nic? Kačka Jau to samé. Pak chtěla u Krause pálit mrkev jako biomasu.

                Jak to s tím Rajchlem asi je?? Trikolóra! Tam ho znaj. Jaké měl tam názory? Zájmy republiky, normálních lidí nebo pravicové kšefty? Toužil hodně předsedovat? Informace od tam by ho pomohly odhadnout…

                A už dexxi dost! Se ti to nepozdává, ale všechno už jsi tu řekl! Už se jen opakuješ!
                Tak dobře můj pochybující hlase někde tam vzadu. Už ani slovo! 😄

                1. Víte dexxi, koho chci k sobě ještě dostat? Toho Nielsena. Ten bude kandidovat proti Krysíkovi Vystrčilovi. Bude tam i někdo za SPD, takže je oslovím oba a udělám z toho pak parádní článek.

      2. Cit.: „Pokud je Rajchl chřipečkář, tak je to chřipečkář víceméně úmírněný a směřující spíše k té dobrovolnosti očkování, proti čemuž jsem nic nenamítal. “
        UMÍRNĚNÝM chřipečkářem NENÍ ten, kdo prohlašuje povinnost nosit roušku v nemocnicích, důchoďácích, školách a školkách, LDNkách a pod. a vyzývá zaměstnance, aby se na něj obraceli a on jim napíše žaloby. A přesně tohle Rajchl dělal celou epidemii a začal s tím teď v červenci znovu.

        1. Nijak vám to neberu. Jen zopakuji svůj názor, že na covidu se u nás politika lámat nebude a ani Rajchl si neudělá dostatečné renomé na covidových žalobách. Politika se u nás bude lámat na lipské burze, na válce na Ukrajině, na přijetí eura a na okleštění našich svobod.

        2. Ano, protože ta rouška je totálně na hovno a spousta lidí z toho měla sekundární problémy. Jsem astmatik a něco o tom vím…

      3. Ano, sledovat. Všechny. Teď, v budoucnu, ale i do minulosti. Co říkali, jak se to vyvinulo, jak se vyvinuli oni, jestli mají koncepci, znalosti, schopnosti pracovat a spolupracovat. Jak se chovali, co dělali, co zastávali a s kým.
        Není potřeba hledat prince, jen je potřeba být realistický a najít různým lidem různé role podle toho, na co jsou dobří.
        Nedává smysl být maximalista ve všech směrech. Takhle je potřeba taky chápat můj příspěvek k panu Rajchlovi.

    1. A taky co v dnešním kontextu kdo za pravici považuje. Protože tím by se taky podařilo dekódovat výraz „extrémní pravice“. Člověk by si mohl myslet, že jde o lidi, co chtějí zrušit daně.

      1. Moje osobní definice:
        – levice: odevzdej nám vše, co máš – my se o tebe postaráme
        – pravice: nic od tebe nechceme a postarej se o sebe, jak umíš
        – zadnice (aktuálně módní politický směr): odevzdej nám vše, co máš – a postarej se o sebe, jak umíš

        1. Ano, lidi mají dojem, že z jedničky utečou ke dvojce a budou to zrovna oni, kdo budou za vodou, ale dostane se jim zcela jistě trojky, když si to nepohlídají. A stejně tak i přechod 2-1 jde defaultně k trojce.
          U nás je takové specifikum, že mnoho lidí tu trojku považuje za prestižní, protože je nám ordinována od USA, EU a Německa.

          Ale vážně – ty levo-pravé tanečky jsou vysilující a hloupé. Zejména v tom dnes převládajícím německém perverzním konceptu, kdy pravice je nacismus.

        2. Zakladatel

          Pravice –
          pokud máme zisky, nedělíme se. Jsou naše.
          pokud utrpíme ztrátu, vaše daně nám ztrátu zaplatí.

          _ Kapitalizace zisků, socializace ztrát._

          1. Když myslíte… co já s tím? Ještě napište, že každý podnikatel je zloděj.
            Takhle můžete podsunout komukoli cokoli. Pan Dvořák se zřejmě, pokud jde o „hledání něčeho, co nás sjednocuje“ naivně mýlí.

            Ve skutečnosti se zde přítomné PT publikum shoduje v jediné věci: je nespokojeno, jinak se neshodne v ničem. Vidlák a p. Dvořák jen plýtvají silami. Připadám si tady někdy jako mezi školáky v druhé obecné, když po přestávce zazvoní: všichni se rozeřvou „Ticho!!!“ – a pak si ani nevšimnou, že tiše vstoupila soudružka učitelka.

            Rajchl: každý mu vyčítá něco jiného, kolikrát to jsou i protichůdné věci, ale nakonec se shodneme na to, že Rajchl prostě ne.
            Okamura: –„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„Okamura prostě ne.
            Babiš: -„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„Babiš prostě ne.

            XYZ: „–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„–„XYZ prostě ne.

            ———

            Jestli jsem na nějakého politika zapomněl, laskavý čtenář ho do seznamu dopíče. – Teprve teď jsem vlastně skutečně prozřel! Samozřejmě, to je ono! Dělat politiku s takovým mančaftem má opravdu smysl jen jako podnikatelský projekt, poněvadž domluvit se na čemkoli je absolutně nemožné.

            Od zítřka to dělám jako Kříž na Pravém Proseretoru: budou tady reklamy na zhnisané palce, na červy lezoucí z konečníku a na preparáty, po jejichž požití váš penis přeroste i vaše ego. Budu v balíku a na ostatní sere pes. Hejlové se tady budou hádat donekonečna a já budu kapitalizovat zisky. Dělit se nebudu, to dá rozum.

            1. Alefe, zničil jsi mi počítač. Poprskal jsem klávesnici, když jsem četl tvůj příspěvek, zakouřilo se z toho a musel jsem zabavit notebook dceři.

    2. Úsilí zprivatizovat vše, co téhle nešťastné zemi ještě zbylo.
      Plus školství, zdravotnictví a socpéči, aby si to obyčejní lidé nemohli dovolit.
      Plus obligátní privatizace zisků a socializace ztrát, dluhů a nákladů.

    3. Navrhuji se oprostit se od pojmů levice/pravice. Podle mne dnešní dělící čára probíhá jinde, zda zachovat národ a svrchovaný stát nebo národ rozpustit v přívalu imigrantů a rozhodovací pravomoce státu předat do Bruselu.
      Pokud se rozhodneme pro zachování národa a znovuvybudování svrchovaného státu, tak na to bude třeba použít řadu jak levicových, tak pravicových „technik“ – znárodnění určitých podniků, rozsáhlou podporu rodin, minimalistictý stát.

      1. Připojuju se. Nepřipouštět blbé nálepky a trvat na možná vysilujícím, ale podle mě nutném vysvětlení toho, jak to kdo myslí. Platí i pro kovid – pro ten zejména. Vynechat waxery, antiwaxery, chřipečkáře, rouškaře a normálně se bavit o tom, co bych dělal s dnešním rozumem v roce 2020, co jsem dělal tehdy a co bych dělal, kdyby to přišlo zase a bylo to třeba fakt nebezpečné. To má smysl daleko větší, než se přít o nálepky a nadávky.

  14. Toto nie je proti pánovi Rajchlovi a PRO. Éto váše djélo.
    Neverím predvolebným výzkumom a zdá sa mi čudné, že tam pretlačili tak vysoko úplne neznámi subjekt.

    „Že je třeba dělat politickou stranu a ne one man show, že sdružení více lidí následujících jednu myšlenku je víc než jeden charismatický lídr.“
    Táto veta mi pripomenula stredoškolský vtip – chyták, rozšírený medzi chalanmi, keď sa iných pýtali, či je pri sexe dôležitejšia technika, alebo veľkosť nástroja. Väčšinová odpoveď „Technika“ vyvolala rehot a uštipačnú poznámku:“Ďaľší s malým vtákom.“

  15. Vidláku, prosím o zodpovězení dvou dotazů:

    1) Zeptal jste se advokáta, kdy přesně u něho došlo k prozření a k rozhodnutí, že s Křetínským a Chvalovským už ne, s fotbalovým businessem už taky ne, s businessem v hazardu už také ne, ani s programem Trikolory už ne; a odteď bude vlastnenectví a záchrana české ekonomiky?

    2) Zeptal jste se advokáta, proč to ani nezkusil na komunální úrovni a rovnou kandiduje do Senátu?

    1. No, asi takto:
      1. K prozření dochází i leckde jinde, nejen u Rajchla. Dokonce bych i řekl, že toto prozření není takřka u nikoho dobrovolné, ale vzniká tlakem událostí. Myslím, že kromě pětikoalice už nikdo nestaví svojí politickou kariéru na spojení s Bruselí. Idealismus bych v tom nehledal. Pokud EU tohle všechno přežije a posílí, tak to prostě Blyštivý Péťa vyhrál. Pokud EU prohraje (a ono to tak vypadá) tak je třeba jít jinými cestami typu Orbán a Trump. A když nemáte 80 poslanců, musíte to zkoušet jinými cestami, například demonstracemi. Ty vás buď vynesou a nebo potopí. Pokud hledáte idealismus, tak Rajchla nevolte. Pokud hledáte tah na branku a program alespoň trochu po našem, tak stojí za to Rajchla sledovat. Nic víc, nic míň.
      2. Babiš také začal parlamentními volbami, pak krajskými a až teď má tak nějak dost lidí pro komunální volby a to ještě ne všude. U Rajchla tomu není jinak. Poslední hnutí, které u nás začalo na komunální úrovni a pak se postupně šplhalo výš, to byli Piráti. A hned po svém úspěchu byli v podstatě vyčištěni shora pár pražskými líbodémo.
      Pokud mohu Rajchla nějak zhodnotit teď na začátku jeho politické šance (je to můj první politik, kterého sleduji ještě předtím, než se dostal do sněmovny), tak bych řekl, že jeho hnutí na tom bude podobně jako ANO. Bude potřebovat voličskou podporu, protože tu bruselskou mít nebude. Podle mého rozhovoru se Rajchl poučil z Babišových chyb a více než Andrejko si uvědomuje svojí závislost na lidové podpoře. Babiš se zkoušel lísat jak v Berlíně, tak v Bruseli. Rajchl si podle mě uvědomuje, že si to nemůže dovolit, protože Babiš měl kromě voličů ještě i prachy. Rajchl má jen ty voliče jen jednu šanci.

      1. 1) Já, cynik, a idealismus? 😀 😀 😀
        Ano, pečlivě ho sleduji; A PROTO se ptám.

        2) No, dobře. Nebudu tedy hlučet v lese, abych nevyplašil zviřátka…

      2. Považuji se za „obyčejnéjo člověka“ v kontrastu s tím, co Hampl pojmenovává „novou aristokracií“.

        A je mi proto jedno, kdo vládne.
        Zajímá mě, zda vládne k mému prospěchu a k prospěchu ostatních obyčejných lidí.
        Zda nám jeho vládnutí spíše prospívá, nebo spíše škodí.

        A je mi úplně ukradená jeho motivace. Zda je to altruista, který má rád lidi, nebo mocichtivý psychopat, který nahlédl, že moc získá a udrží nejlépe tím, že bude vládnout ku prospěchu obyčejných lidí.

        Navíc považuji bezskurpulózního psychopata za schopnějšího takové vlády, než nějakého idealistického altruistu.

        Příkladem takového vládce by mohl být Jiří z Poděbrad. Jistě, dělal to vše pro sebe a svou moc. Ale konsolidoval společnost po průseru husitských válek. Jistě ku prospěchu tehdejších „obyčejných lidí“.

        1. Může být.
          Tady jde o to, jestli , až ho dostanete do Senátu, si pak Raichel své názory podrží. A bude je prosazovat. TOHLE je Sofiina volba.

          Pokud bychom měli uvažovat o kategorii bezskrupulózního psychopata a to jste řekl vy , šance, že se názory a činy takového člověka, budou shodovat před volbami i po volbách, je značně mizivá.
          Naopak je zde pravděpodobnost, že udělá něco nečekaného a v zájmu společnosti to nejspíš nebude.

          Proto bych hentonc psychopata jako svého zástupce, mít rozhodně nechtěl…

      3. „A hned po svém úspěchu byli v podstatě vyčištěni shora pár pražskými líbodémo.“

        Haha, presne, puvodni pirati jsou fuc a zbyly tam ty hrozne libodemo stetky (nevztahovat pouze na damy), ktere procpali nahoru ti jejich zazracni „medialni experti“.
        Nejsmesnejsi na tom je, ze ti experti si na tom jeste pak zalozili karieru.

      4. Poslouchám s panem Rajchlem a čtu od něj, co seženu … s většinou jeho postojů a argumentů souhlasím (i když zůstávám odpůrcem drobení sil), ale dosud se jasně nevyjádřil k členství v eu – při jeho návrzích řešení to je totiž kruciální věc a přes eu takto vlak nepojede. Velmi mi to připomíná v začátcích Trikolóry Klause ml. , kterému jsem toto říkal (s tak přezíravou reakcí jsem se tedy dlouho nesetkal), teprve po jeho odchodu se v tomto ohledu vzpamatovali. Vyjádřil se k budoucnosti čr v eu jednoznačně?

    2. No, kdy došlo k prozření? Tipoval bych – to takhle šel v Damašku ulicí, zvanou Přímá, a náhle upadl do transu (no mohl upadnout i do něčeho horšího)… A v tom transu viděl zářící oblak který ho obklopil a z něj ho oslovil hlas: „Já jsem Ježíš, jemuž se protivíš!“
      A dál to znáte, ne?

    1. Takže přesně stejná situace jako na Donbasu – albanonáckové terorizují srbskou menšinu i lokální většiny a „demokratický západ“ fackuje Srbsko za to, že nestojí v haptáku a se zavřenou hubou.
      K zblití, k zblití, k zblití…

      1. Tak to přece tak bylo už v roce 2000, kdy Zeman poslušně povolil bombardování Srbska.

        Pikantní na tom je, a tím já neskutečně vytáčím pravověrné, že aplikováním pravidel roku 2000 by mělo NATO bombardovat od roku 2014 Kyjev.

        1. S tím „povolením“ to bylo trošku jinak. USA ve 22:00 oznámily vládě ČR, že od půlnoci povolí přelety bombardérů, jinak…
          I přes nůž na krku se ve vládě našli stateční, kteří hlasovali proti nebo se zdrželi.
          Kdyby vláda nesouhlasila, amíci by létali tak jako tak a ČR by musela očekávat nějakou US sviňárnu.

          Ano. Nejpozději po pogromu v Oděse už měla být Ukrajina rozbombardovaná na cimprcampr. Stejně jako Srbsko.
          A odříznutá od moře – stejně jako Srbsko.

          1. Je mi jasné, že sice nebyl pod tlakem jako Hácha, ale že si soudruzi z USA taky nebrali servítky.
            A vzhledem k tomu, jak se nedávno v Srbsku omlouval, ho to asi dost ponížilo a tížilo.

            Ale to je vedlejší…. rozhodně měřeno stejným metrem, měl být Kyjev humanitárně rozmbomardován už v roce 2014.

            1. Ale no tak…
              Ponizilo a tizilo ho to tak, ze pozval Guidada na navstevu do Cech, jako pravoplatneho prezidenta.
              O te nane z Beloruska take.
              Proste uz ma vek na to, aby vedel, ze je moc maly pan.

              O tom rozbombardovani Kyjeva se nehadam, ale dovolil bych si podotknout, ze uz dlouho predtim by mel byt vybombardovany hlavne Washington.

        2. že aplikováním pravidel roku 2000 by mělo NATO bombardovat

          To nebyla pravidla, ale záminky. Pravidlo bylo „je třeba vést zástupnou válku proti nepříteli, kdykoli a kdekoli se k tomu naskytne příležitost“. A to pravidlo se nezměnilo.

          Vybavuje se mi věta ze Sienkiewiczových Křižáků:

          Šel slepý a upadl o kámen. Upadl, protože byl slepý, ale kámen byl toho příčinou.

    2. Dnes se na nárůst napětí podíval JP. Dovolím si tlumočit, protože s jeho pohledem souhlasím.
      Jde pouze o PR akci USA, aby alespoň v evropském mediálním prostoru něčím přikryla průšvih s cestou Pelosi. Americká zahraniční politika udělala obrovskou chybu, cestu bylo třeba předjednat a nezačít přetlačovanou s Čínou na otevřené mezinárodní scéně. Čína přetlačovanou vyhrála a poslala USA do prčic, jasně, jednoznačně, bez tanečků, všem na očích.

  16. Raichl se mi tak nějak podvědomě nezdá, takový Vítek Bárta. Pokud to bude jen trošku pravděpodobné, že se do sněmovny dostanou Komančové, tak mají můj hlas jistý. Jasná levicová konzervativní politika se známou historii a jasnými postoji k EU, EURu, USA, Rusku, sociální politice. Pokud by to byl jasně zahozený hlas pak ANO, jako menší zlo.
    Pro mne je u p. Rajchla zásadní otázka -pokud se dostane do sněmovny, s kým by šel do koalice. Konzervativní strany součtem na levici i pravici nebudou mít většinu. Takže by mne fakt zajímalo ke komu se přikloní, zda k někomu z libodemo pětikolky (to bychom si moc nepomohli) nebo k ANO (taky bychom se nepomohli ale život by mohl být jednodušší). Představa, že dá dohromady většinu s kadimůrou a Trikolórou je naivní.

    1. Já bych koaliční aritmetiku vůbec neotevíral. Lidi by mělo zajímat spíš to, co říkal v roce 2021 na energetickoui otázku, když je teď tak chytrý. A analogicky na všechno ostatní. Tím se totiž liší státník od populisty – jestli má stabilní názory, znalosti a zájem. Jestli to není rychlokvaška nadrilovaná na demošku.

      1. je tady ta otázka okamurovka – jak politika donutit plnit sliby ( Odvolatelnost )

        musim uznat, že se Andrejovi sousta slibů splnit (skoro ) podařilo
        i když neni mým šálkem čaje

    2. A protože souboj Babiš x pětikolka je furt šulnul tak by mě zajímalo, kde je těch 60 procent lidí, kteří podle nějakého výzkumu tíhnou k levici a společenské solidaritě . 30 je u Babiše, 7 propadlo u komunistů a socanů, něco trošku bude u kadimůry a Šlachty, troška asi u lidovců. Ale furt je tady velké množství někde ztracených…. kteří by to mohli rozhodnout

    3. Souhlas, pokud budou mít komančové v jakýchkoliv příštích celostátních ve volbách (budou-li ještě povoleny) alespoň sedmdesátiprocentní šanci, hodím jim to taky.
      Sice sí to budu muset hodně zdůvodňovat, ale….

  17. Tak se zde vyrojila pěkná řádka diskutérů kteří vystupují proti Rajchlovi a přitom o něm nic neví. Někdo jde dokonce tak daleko ,že by jej byl schopen přirovnat i ke Geblsovi
    Za mě jste trapní a hloupí. Rajchla sleduji více jak dva roky, nevím jaký ve skutečnosti je ale rozprávěl jsem s jeho manželkou. Duše to čistá a o Jindrovi mluvila opravdu hezky. Vím, že ani to nic neznamená ale práce která za ty dva roky za panem doktorem je je neskutečně rozsáhlá a ve směru vlasteneckém obdivuhodná. Vážte si jej a vychovávejte jej, nikoho jiného zde nemáme.

    1. Já myslím, že se pletete v tom, že by tady všichni vystupovali proti Rajchlovi. Já to spíše vidím tak, že se tady začíná diskuze za jakých podmínek by byl Rajchl řešením s poukazováním, že pokud bude jednat podle staré šablony (krásně slibovat), pak je třeba se míti na velmi velkém pozoru!
      A mimochodem – pokud by přišla na řadu diskuze s manželkou Fialy, pak bychom se tady všichni dozvěděli, jak je báječný, chytrý, plný citu a pochopení 🙂

      1. Rajchl rozhodně není řešením, ale může být jeho součástí. To by se ale musela překonat psychoza čekání na prince.

    2. Mýlíte se.. Kdo zná Rajchla blíž tak ví co je zač A HLAVNĚ OČ MU JDE!! POUZE O POLITICKOU MOC.. A kvůli ní udělá cokoliv. Hodně lidí kteří mu uvěřili, a on je využil, tak od něho pryč.. Je to úžasný MANIPULÁTOR totiž…

      1. Ale božínku! Každý, kdo chce v politice něco prosadit, musí v prvé řadě usilovat o politickou moc. Pokud umíte prosazovat věci bez politické moci, jste nejmocnější osobou na Zeměkouli.

      2. Já chci člověka, kterému jde o politickou moc.
        O co jiného by mělo jít politikovi?
        Chci člověka, který stoupne na krk plukovníku Koudelkovi a když to bude málo, umlátí ho popelníkem. Koho chcete vy?
        Chci člověka, před kterým budou utíkat lidi z Člověka v tísni a z České televize. Pokud nestihnou utéct, vyřeší to jako Džambulka (víme už, že to není nic proti ničemu)
        Chci člověka, který zmáčkne synky a dcerky vysoce postavených papalášů Ods, Top09, Lidovců a přinutí je v médiích nadávat svým rodičům. Víme už, že je to legální.
        Chci člověka, který tři dny před volbami spustí akci „Francouzský zámeček“ nebo Kubiceho složka. Víme už, že se to může a že je to legální.
        Koho chcete vy?

        1. Chci člověka, který zmáčkne synky a dcerky vysoce postavených papalášů Ods, Top09, Lidovců a přinutí je v médiích nadávat svým rodičům

          A proč by to dělal, když je jeden z nich?

      1. Nehledám nikoho „čistého“ Proč? Nepotřebuju, aby moji vnučku učil pít čaj s vypíčeným malíčkem.
        Potřebuju člověka, který dokáže odolat jejich metodám. Pokud možno jim dokáže vracet jejich medicínu, ideálně je dokáže předejít.

        1. Tak nejak.
          Asi to neni uplne kristalove ciste, ale Mirka Dusina tam umlati.
          Vzpomente si na Koristku.
          Icko s Tlustym ho pronasledovali jeste leta po tom, co uz byl od valu.
          Milionove zaloby za kriva obvineni a tak.
          A pak si Tlusty handloval „odchodne“ na hajzlu v parlamentu…

          1. Špinavé kšefty, snaha, být předsedou za každou cenu.

            Pan čistý neexistuje a ani by v parlamentu nepřežil.
            Ale, jaký význam má, instalovat tam někoho, jako jsou oni? Kdo jel ve špinavých kšeftech a je nadmíru ctižádostivý?

            Chtěl být předsedou, je předsedou.
            Je totiž nějaká záruka, že Rajchl nepoužívá svou rétoriku pouze, jako výtah k moci??

  18. Dobrý den,
    dotaz na autora oslavného článku, nějak jsem se nedočetl v tom článku pro mě podstatnou informaci, a to s kým chce jít tato strana do koalice a jaké další členy tam má? Je hezké že ten pán umí pojmenovat problémy, sále nějak jsem se nedozvěděl jak je chce řešit a hlavně s kým? Pokud pravice neudělá také koalici, nikdy nevyhraje.

    1. S nikým. To je právě ono. A ten pan Dvořák, což netuším, kdo to je, to právě pojmenoval bohužel správně. Tristeni hlasů. Už jsem to psal u Rajchla na FB. Chci vidět 3.9. Na demonstraci na pódiu Rajchla, Okamuru, Volného, Majerovou, Foldynu,Šlachtu a zkrátka všechny ty, co o sobě tvrdí, že jsou ti vlastenci a myslí to dobře. Pokud tohle tito lidé nedokážou, je vše předem prohrané. Všichni tito noví Rajchlové dostanou 1.2% hlasů a nic. Pokud ale 10 stran po 1.2% hlasů bude v jedné koalici a přidají to k Okamurovym tradičním cca 10 %, vznikne z toho subjekt, se kterým už někdo diskusi bude muset vést. Takto je to zase jen další „projekt v řadě“ a pan Dvořák má bohužel pravdu. Takže tak jak Vidlak hlásá, že na lustrovani není čas, fajn, tak říkám já, že není čas a hlavně prostor pro pomerovani ega. Jestli to tito všichni mysli dobře s republikou, jsou schopni třeba u toho Vidlak zasednout na zahradu k táboráku a vymyslet postup. Všimněte si prosím, že gauneři z druhého tábora to dokážou. Jinak samozřejmě TOPka a lidovci by ve sněmovně vůbec nebyli. Bůh ví, jestli by vůbec dostali 3% na činnost strany. Ale protože dokážou dát na stranu ego a spojit se, cíl si splnili a dokonce řídí stát. Takže Volný odešel z SPD protože něco. Rajchl prý snad z Trikolory, protože zas něco jiného (prý ego), atd… Všichni si založí strany a budou „bojovat“. Loni to byl Šlachta. Kolik že dostal v těch volbách? Hm Spojte se. Jinak jste prohráli už teď…

      1. V tom případě prosím pana Vidláka, aby se každého potenciálního volitelného kandidáta ptal s kým vyjednává o případné koalici. Jinak je to celkem zbytečná práce. Budeme mít opět množinu pidi stran, které nebudou chtít s nikým jiným spolupracovat a hozený hlad bude opět promarněný.

        1. Tak tohle nám Rajchl musí zodpovědět sám. Nejsem žádný jeho apologeta. Před posledními volbami řekl Okamura, že nepůjde s Babišem. A podle toho jsme se rozhodovali. Až se budou blížit nějaké předčasné volby, tak se Rajchl bude muset vyjádřit. A pak se podle toho rozhodneme.
          V této chvíli je třeba sledovat jeho činnost, jeho postupy, sledovat, jestli jsou jeho skutky v souladu s jeho programem. V této chvíli ho nevolíme. Volí ho jeden senátní okrsek.
          Je asi zbytečné, aby teď Rajchl deklaroval ochotu koalovat s Babišem, když ani Babiš ještě neví, s čím půjde do voleb. Jestli zase přiveze Orbána, nebo rovnou Trumpa… Ale až se to bude blížit, tak se ho na to rozhodně zeptám a jeho odpověď pustím na sklo.

          1. 2 Vidlák: Dodneška by mě zajímalo, proč nechce nikdo koalovat s Okamurou, přitom by Babiš a Okamura dohromady mohli dát i vládu. V SPD taky něco vhodných kandidátů je, IMHO např. Foldyna a pár dalších by se taky najít dalo.

            Ohledně Rajchla a ostatních si myslím, že už je skoro i pozdě začít domlouvat koalice až teď, minimálně je za 5 minut 12. Ptát se kandidátů šatů pak po volbách, to bude už pozdě. A je to škoda, zase to dopadne na pikaču.

            1. Protože v Eurobolševickém sojuzu mají asi tabulky, kde v jednom sloupci je jméno strany a v druhém je červený, modrý nebo černý putník.
              A u SPD mají černý – tedy žádný přisluhovač EU nebo prasátko Aspenu nesmí s těmi s černým putníkem do koalice. A pokud možno se distancovat. V Německu to bude asi AfD, ve Francii FN atd.

              Babiš dostal prý po rypáku přímo od Anděly. Poskoci a kolaboranti prostě poslouchají.
              Čímž nechci říkat, že vím, co by udělal Okamura, kdyby se ke korytu dostal do první řady.

              1. Přesně tak, A. Babiš neměl odvahu jít do koalice s SPD. Měl dobré důvody, ohromný tlak na něj byl i bez tak odvážného kroku a je i otázkou, zda by do toho šla SPD, která se striktně držela svých témat. Zatím stačila SPD slušně posílit a ostatním stranám nezbývá, než si na její místo pod sluncem zvyknout.

            2. Proč nikdo nechce koalovat s Okamurou? Tady to řeknu zcela natvrdo, protože Okamura osobně je problematickej.
              Tohle mám potvrzeno už z tolika stran lidí, kteří buď v SPD byli, nebo dodnes jsou, že o tom nemám důvod pochybovat. Navíc moje osobní setkání s Okamurou by to potvrzovalo. Měl jsem doma víc lidí spojených s SPD, ale nikdy jsem o nich nepsal. Víte proč? Protože mi to nedovolili. Šéf by to prý nepřekousl. Takže asi tolik.
              Já nemám nic proti volbě SPD. Kromě Okamury jsou tam jiní velmi zajímaví politici. Ale v této chvíli si myslím, že samotný otec zakladatel je tam největší žába na prameni.
              A samozřejmě se mohu mýlit. Možná je to celé jinak a já mám špatné informace. SPD klidně volit, však jsem to před posledními volbami napsal. Neměl jsem výhrany ani k lidem ani k programu. Měl jsem výhrady k Okamurovu odklonu od babišových voličů a tvrdil jsem, že volební kampaň se příliš zaměřuje na covid, který bude menším tématem.
              Tvrdil jsem, že buď Babiš nebo Okamura, hlavně žádné volné bloky a trikolóry. Měl jsem pravdu.
              Podle mě platí, že buď to Okamura pochopí, bude se víc snažit vyhrát volby a otevře svůj koaliční potenciál směrem k ANO (nebo PRO), nebo přebere úlohu KSČM. Bude protestní strana přesně do té doby, kdy se najde lepší protestní strana a pak vyfičí ze sněmovny, ani nebude vědět jak.

              1. …tohle jsou opravdu vážné výhrady – zatím nejvážnější, které vůči Okamurovi zazněly.

                Mám kamaráda, který je v SPD – zavolám mu, třeba se něco dozvím a podám hlášení.

              2. Ano, to odpovídá tomu málu, co vím já. A taky je třeba dodat, že řada věcí je tak proto, že už zažil situace, kdy se mu ledacos nevyplatilo. Toto je jeho druhá strana.
                Hodně lidí by mu ji rádo zlikvidovalo. Nejen lidí. Neustálý pocit ohrožení. Přičemž nikoliv klamný.
                Má se nějak víc spojovat s potkanem? Možná kdyby potkan učinil krok, který nelze vzít zpět. Potkan to neudělá. Potkan využil a zneužil všechny, kdo s ním koalovali. Potkan vědomě likvidoval a poškozoval naši zemi. Nedělal to možná rád, aktivně a nad rámec toho, co mu bylo uloženo, jak to vidím dnes.
                Tak znova … jak si představuje spojení s potkanem a jeho Jourovou? Jeho radostným jásáním nad společným dluhem EU, ke kterému nás upsal a radoval se, že si z toho urve svoje?
                Být místo potkana normální gauner, který není lilium, ale který se porve za svoji zemi prostě proto, že ho živí a on na to prostě vsadí živobytí, pak bych Okamuru kritizoval. Takhle si netroufnu. Za toto konkrétně.

          2. „Před posledními volbami řekl Okamura, že nepůjde s Babišem.“

            Já si nemůžu pomoct, ale furt se mi zdá, že to bylo obráceně. Babiš dostal od Makrely notičky, že s Okamurou kamarádit nesmí. A tak se ohnul.

            1. To ale podle mě nic nemění na tom, že Okamura mohl dál říct, že s Babišem by šel. Respektive že bere jeho voliče a jeho program, jen nevěří, že je sám ó velký Andrejko naplní. Mohl kdykoliv říct, že Okamura je víc Babiš než Babiš.
              Ani se o to nepokusil. Těch 10% mu stačilo.
              Ale jak říkám, to není důvod ho nevolit. Jen bych si od něj nesliboval žádné zázraky.

              1. Víš, já jsem u toho nebyl, Ty asi taky ne – takže co tady píšeme, jsou jenom dohady a dojmy. – Ty mě už přece jen nějakou dobu znáš a umíš odhadnout, jak v které situaci asi reaguju. Představ si mě v situaci, ve které byl Okamura.

                Já Andrejovi nabídnu, že bych s ním šel do koalice. To není jen tak; to v praxi znamená, že musím redukovat část svého programu výměnou za něco jiného a je téměř jisté, že část mých stoupenců to nepřekousne. Připravit půdu pro takovou koalici, aby mně prošla u mých voličů a v mém vlastním hnutí, to je kus práce.

                A když je už skoro hotovo, přijde Andrej a řekne mně: „Víš Alefe, já jsem teď mluvil s Angelou, a ona říkala, že bych s tebou do kolaloky chodit neměl, tak já teda nepůjdu.“

                Nemusím psát dál – nebo jo?
                Uznávám přitom jiné námitky, které jsi vůči Tomiovi vznesl. Ale takto se mnou někdo jednat, tak se na něj už nikdy nepodívám – leda přes ostří katany.

                1. Já bych v té chvíli řekl před svými voliči, že Babišovi to Angela zakázala a vyzval bych voliče ANO, kterým se nelíbí angelino vměšování, ať volí mě místo Andreje. A nechal bych Andreje, aby se v tom plácal.
                  A já jsem u toho sice nebyl osobně, ale u mě v té době bylo několik lidí, co mají k SPD vztah. A povídali mi velmi zajímavé věci.
                  Při osobním hovoru bych opět prozradil víc. Ale neprozradím svoje zdroje. Už by mi nic neřekli.

  19. Nejde mi do hlavy jedna věc – dost zdejších přispěvatelů a většina neustále vznikajících a zase zanikajících ad hoc politických subjektů se vymezuje PROTI liberalismu a PRO konzervatismus.
    Bohužel nesdělují, CO si pod tím vlastně představují, ČEHO chtějí dosáhnout a JAK.

    Ať totiž kouknu do kteréhokoli volebního programu nebo tezí, je to jak přes kopírák úplně to samé, jako „nabízejí“ ODS, TOP09, STAN, SPD, Svobodní, Trikolora, Monarchisté a pod. – minimální stát, minimální přerozdělování, o veřejných službách mlčí úplně, v pracovním a sociálním právu pokud možno laissez-faire, minimální rozpočet, minimální daně, každý sám za sebe, zvyšování zbrojení, posilování represivních orgánů a pod.

    Proč bych měl, propánakrále, volit Rajchla, Šlachtu, Janečka a další, když se v ničem neliší od Klause, Kalouska, Stanjury, Pekarové etc.?
    Opravdu bych VELMI PROSIL, aby mi někdo z jejich příznivců sdělil, ČÍM se ti noví liší od těch starých.

    1. liší se tím, že ti vámi výše jmenovaní se již odhalili jako sfině. Odmítám volit tvory, co už se ani nesnaží tvářit, že tomu tak není.
      Ti noví možná budou stejní, ale možná taky ne. Šance, byť nepatrná, je vždy.

    2. Občane, volební program MUSÍ být neurčité fráze.
      Čím konkrétnější program, tím více lidí se v tom najde a vymezí se. A volební potenciál strany se snižuje…

      Příklad, drsný z těchto dní.
      Myslíte, že ve volebním programu ODS, KDU, STAN, TOP nebo Pirátů bylo, že jsou pro válku, že budeme bez výběru přijímat migranty, že jsou pro zničující sankce (na nás), že budeme zbrojit tak, že koupíme US letadla, co nás za 20 let budou stát jako nová JETE? Že jsou za železnou oponou, vykořisťování třetího světa, nejdražší elektřinu na světě, když jsme jedním u největších exportérů, druzí po Francii, elektrické energie v Evropě ??
      Že u nás budeme cvičit teroristy, že rozpustíme národní stát v Bruseli?

      VSECHNO TOHLE POKRÝVÁ JEDINÁ VĚTA, ŽE „JSME ZA DEMOKRACII“…

  20. DOKONALE PATOVÁ SITUACE
    1.8.2022 JAN KELLER

    Keller bez cenzury: Jan Keller si všímá toho, jak nový průzkum volebních preferencí v předvečer mnohočetné krize věští Česku dokonalý politický pat.
    —————————-

    Důvěra v ústavní instituce prolamuje dno, spokojenost občanů s politickým vývojem je mimořádně nízká, množí se volání po pádu vlády. Aktuální výzkum volebních preferencí od agentury Median však naznačuje, že předčasné sněmovní volby by vyústily v naprosto patovou situaci. I když výsledky průzkumů (zvláště uprostřed léta) není třeba brát s vážností na jedno desetinné místo, trendy jsou vcelku srozumitelné.

    Podle zmíněného průzkumu by volby s velkým přehledem a s 29 % vyhrálo Babišovo ANO. Na druhém místě by se umístila se zhruba 16 % Fialova ODS. Následoval by Okamura s 12 až 13 %, zhruba na stejné úrovni se pohybují Piráti. Kromě těchto čtyř stran s dvojciferným výsledkem mají naději dostat se do sněmovny ještě ČSSD (pět a půl procenta) a TOP 09 (těsně nad pěti procenty). Ve sněmovně by naopak nezasedl STAN, lidovci ani žádná další strana. Co by to znamenalo v praxi? Nebylo by možno sestavit žádnou většinovou vládu. Babišovo ANO sice zůstává ze všech nejsilnější, nikdo z těch slabších je však nepovažuje za možného vládního partnera. Babiš by nešel do koalice s Okamurou, Fiala a Bartoš by nešli do koalice s Babišem. Takto vypadají vztahy mezi prognózovaně nejsilnějšími stranami v době vážné mezinárodní krize a v časech akutně předkrizové situace ekonomické, energetické, dost možná i potravinové.

    Každá ze zmíněných znepřátelených stran se přitom o sobě domnívá, že představuje vrchol státotvornosti. Babišovo ANO se definuje od počátku jako jediná strana protikorupční, Okamurova strana jako jediná vlastenecká, Fialova strana jako jediná pravicová, ta Bartošova jako jediná opravdu pirátská.

    Na pátém místě stojí ČSSD, u které není jasné, proč se chce vlastně do Poslanecké sněmovny dostat. Jít do koalice s Babišem nemůže, politicky to odpravilo bývalého předsedu Jana Hamáčka. S ODS do koalice rovněž nemůže, ledaže by popřela všechny body svého programu, což lze udělat jen v případě krajní nouze o funkce. Koalicí s Okamurou by se Lidový dům pošpinil, Piráti by se zase pošpinili koalicí se strejdy z ČSSD. V množství několika málo poslanců by byla sociální demokracie dokonale zbytečná i v roli opozice.

    Ještě nám zbývá topka, která by sice šla do koalice téměř s každým, která ale není se svými 5,2 % a se svou hodně svéráznou předsedkyní, co se v politice naučila hrát jen roli slonice v porcelánu, atraktivní vůbec pro nikoho.

    Pokud by výsledky předčasných voleb odpovídaly prognóze, ukázalo by se, jak velkou podporu má reálně ve společnosti vládnoucí pětikoalice. Z volebních vítězů SPOLU by se lidovci do Poslanecké sněmovny nedostali vůbec a topka jen s hodně, hodně odřenýma ušima. STAN patřící ministrovi vnitra Rakušanovi by odpadl zcela a pouze
    Piráti by mohli být bezezbytku spokojeni. Opět by obhájili funkce pro velice úzký okruh navzájem si blízkých osob, kvůli jejichž ambicím celá strana vznikla a doposud udržuje svoji virtuální existenci.

    Ostatní strany se ocitly na pokraji rozlišovací schopnosti voličů. KSČM stojí a padá se svou předsedkyní, což by bylo u strany revoluční na pováženou, v KSČM to však projde. Pravicové strany a hnutí, jako je Trikolora, Svobodní či
    RAICHLOVO PRO
    urputně soupeří o voliče mezi sebou místo toho, aby se je raději snažily přetáhnout jiným.

    PRŮVOD TRPASLÍKŮ uzavírají Zelení, kteří představují svého druhu raritu. Daří se jim zůstávat zcela bezvýznamnými dokonce i v době, kdy celá Evropa žije ekologií, či se to o sobě aspoň domnívá.

    Posledních zhruba dvacet let byly u nás všechny volební kampaně vedeny proti těm, kdo byli zrovna u moci a podařilo se jim během svého vládnutí dokonale znevěrohodnit. Dospěli jsme do stadia, kdy nevěrohodní jsou už všichni, takže je opravdu těžké vůbec ještě přijít s něčím, co by soudného voliče, který si pamatuje, aspoň trochu motivovalo.

      1. Kašlal bych na rozteklý asfalt … podstatná věta z komentáře:

        Pravicové strany a hnutí, jako je Trikolora, Svobodní či RAICHLOVO PRO urputně soupeří o voliče mezi sebou místo toho, aby se je raději snažily přetáhnout jiným.

        J. Keller opět výborný 🙂

        1. Náš kolega Asfaltový holub onemocněl, patrně covidem. Proto se ptám,jak se mu vede, a zmínka o tekoucím asfaltu je otázkou po jeho zdraví.

          Asfalťákovo zdraví mě v dané chvíli zajímá víc než politické čachry.

        2. Tak v tomto ohledu se k Rajchlovi ještě hodlám někdy v budoucnu vrátit. On sám totiž definuje svoje hnutí tak, že chce oslovit zklamané voliče pětikolky. Takže pokud by to tak mělo být, neměl by nám vadit. Třístí totiž síly našich soupeřů. A samozřejmě si dál můžeme volit Trikolóru a ostatní trpaslíky.

          1. Rajchl má u mě jedno významné plus – uveřejňoval data SÚKLu (díky mně známému zdroji) a tím uváděl na pravou míru oficiální lži o covidu. To byla záslužná práce.
            No dobrá, a co dál? Představil kandidáty do senátu – zná je někdo? Co udělali pro tuto zemi a její obyvatele?
            Založil stranu – koho v té straně má? Zná ty lidi někdo?
            Nebo je zas cílem rozdrobit jakoukoli možnou opozici, aby proti těm, co spolu mluvěj, neměla šanci?
            A na to, co chce dělat konkrétního, už tu dotazy padly.

      2. Zakladatel 12:07
        Dík za optání, teče ze mě tér, ale žiji.
        Kdyby mě kovid chytnul alespoň v zimě, mohl jsem ušetřit hezkých pár stovek za topení.

  21. Orbán využil šanci, když se sociální demokrati znemožnili uniklym výrokem premiéra, že stále voličům lžou a lhát budou. On pochopil, že dnes neutralita veřejnoprávních médií a neziskovek neexistuje. Proto se je snažil ovládnout, aby je neovládli jeho odpůrci. Má vizi a čeká v EU než přijde jeho chvíle. Ví, že odejít z EU hned není chytrý, ale kdyby k tomu situace dozrála, bude připraven. Opakem byl Brexit. Ti chtěli odejít, ale neměli vizi a strategii, co dělat dál. Všechny negativní jevy ve státě jim zůstaly. Zdá se, že pokud proti nějaké straně mohutné působí média a nemá bohaté sponzory, je těch 10 až 12 % maximum možného. U Inna metoda, jak nějakou stranu znemožnit je způsob, jak novináři hledají kauzy. U oblíbené strany je stačí zamlčovat a když vyjdou na světlo, omlouvat je a zlehčovat. U neoblíbené strany není nutné ji pomlouvat falešnými informacemi, ale stačí nechat detailně sledovat všechny jejich opravdové výroky, činy a hádky členů. Z každé nevýznamné mouchy udělat obrovský skandál.

    1. Zapomínáte, že volby nebudou zítra.
      Fjála s pětikolkou pracují proti sobě.
      Až se někoho zeptáte na jaře, myslím, že bude mluvit jinak.
      A Orbán pomohl vyřešit Madarům jejich hypotéky ve švýcarských francích.

  22. Rajchl jako kompilát Vidlákových 5-ti let? Takže na podzim proočkovat populaci, home office, roušky, zavřené hospody? To Vám hned větší půlka ze strany odejde.

    1. Zbytečná opatření, pokud je již virus ve vzduchu, ve vodě a neutopí se, neuhoří, nebo ho nevezmou čističky, žádná opatření nepomohou.

  23. Konkrétně KDE se bude dělat ta čára, která oddělí ty malé podniky od velkých? Aby se Vám nestalo, že se ty nad čarou rozdělí tak, že ziskové části budou pod čarou a nad čarou zbyde prodělečná velká část.

  24. Nakolik je pan Rajchl ve spojení s těmito lidmi:

    Pavel Janeček, Ivan Noveský, Vladimír Štěpán, Alena Vitásková…

    1. Myslím, že Vámi uvedené pány zneužívá paní Vitásková ke své vlastní prezidentské propagaci. Čili, že už jsou zabraní. Nic proti těmto pánům. Jsou to ctihodní lidé, jen sedli na lep paní Vitáskové, která je zneužívá k prosazení svých cílů a té nevěřím ani pozdrav. Paní Vitásková je totiž velmi zdatná manipulátorka, která jinak mluví a zcela jinak jedná.

      1. Pánové jistě dokážou fungovat jako samostatné jednotky.

        Ivan Noveský by – podle všeho – měl vystupovat na té zářijové demonstraci.
        Takže zbývá Vladimír Štěpán a Pavel Janeček.
        Jestlipak je pan Rajchl oslovil. A pokud ano, jaká byla reakce.

  25. Dobrá zpráva. Ovšem, jak už tady někteří varovali pozor před stranami jednoho. My mluvíme o topce o stanu o ods. a na stranu druhou tu mluvíme o Babišovi, Rajchlovi, Okamurovi. mimochodem, Vidláku, je reálné setkání těžkých vah- Majerníková, Rajchl, Okamura, Konečná, Paroubek, a třeba Babiš? dokázali by si tito lídři spolu sednout a jak bylo výše psáno, dohodnout se alespoň na 3 bodech? Protože, pokud by se třeba podařilo svrhnout vládu, mohla by být jmenována např vláda koncenzu, prozatím nevzešlá z voleb, ale navržena tak aby to byli odborníci? Pokud se něco nepřihodí, chci na demošku jet. Vypadá to, že asi vlakem. Máte v plánu nějaké srocení abychom si pohlédli do tváří a potřásli rukama?

    1. O setkání těchto těžkých vah chci usilovat. Ale v této chvíli jsem já dost těžká váha jen na setkání s Rajchlem. Ostatní mě zatím ještě neberou na vědomí. 🙂

      1. maj tam promluvit, tak snad se i dokážou DOMLUVIT

        Mgr. Jana Zwyrtek Hamplová – advokátka, právnička roku 2019
        PhDr. Vladimíra Vítová, Ph.D. – ANS, předsedkyně
        Zuzana Majerová – Trikolóra, předsedkyně
        Gen. Hynek Blaško – SPD, europoslanec
        Ivan Noveský – expert v oblasti energetiky
        Matěj Gregor – předseda spolku Odchod z.s.
        Ing. Jan Skalický – bývalý ředitel vodních cest ČR
        PhDr. Josef Skála, CSc. – Ředitel Institutu české levice, kandidát na prezidenta
        Petr Bohuš – bývalý šéfredaktor zpravodajství ČT a redaktor portálu Modryjelen.com

    2. Ano, vyhmátl jste podstatu problému: jak dát dohromady x alfa-samců (samic), kteří se dobrovolně podřídí nejsilnějšímu z nich. Program není podstatný. Pětikolka vznikla vymezením se vůči AB mezi stranami, kde si šéfové vykolíkovali pozice (znají se ze Sněmovny či Senátu). I tak to muselo bolet.
      Okamura a Babiš jsou solitéři (maximálně laskavě dovolí převod ministran do svých organizací). Nemyslím si, že Vidlákova nabídka grilování je přiměje k setkání a položení základního kamene spolupráce. Ale dejme jim možnost se prezentovat na tomto webu a možná někteří z nich skončí u Vidláka. Například prezentací tohoto webu u výše uvedených s nabídkou možnosti dialogu (viz už jsem někde psal o blogu s názvem Trikolora, Pro, Paroubkova soc-dem, atd.). Poslat email na uvedené snad nebude problém, a našel-li se styčný důstojník pro Rajchla, možná se najde i pro ně.

  26. Stát by musel vykoupit VŠECHNY akcie ČEZu a jejich majitelé to ví. Takže možná polovinu vykoupí stát po 1,2K, další část po 1,5K ale potom bude muset jít na 2K až 5K za akcii. A problém nastane s poslední tisícovkou akcií, to bude muset jít na nesmyslné ceny. A proč by vlastně někdo na začátku prodával za 1,2K, když si může počkat na „jistotu stonásobku“?
    A pokud stát bude nějak vyvlastňovat, tak to skončí prohranejma arbitrážema.

    1. Pane bože ,co to plácáte Eto?
      Víte o tom prd. Menšinový akcionář je prostě menšinový akcionář a tím to končí. Přestaňte s tím strašením.

      1. Přesto, že stát je většinový akcionář, chová se jak zbabělec. A to nepomůže žádný případný výkup, aby byl jediným vlastníkem. Jinak se kvůli zisku chovat nebude.

      2. ČEZ má povinnost maximalizovat zisk pro všechny své akcionáře a v žádném případě nesmí nadřazovat sociální politiku státu. ČR má podepsané mezinárodní smlouvy o ochraně investic a veškeré arbitráže by zcela jistě prohrála (já to odhaduji celkově na stovky miliard). A to se vyplatí.

          1. Vytěsnění malých akcionářů je ale podle zákona možné až při 90% podílu toho většinového. Stát má si 70 %. Musel by dalších dvacet vykoupit.

            1. Jestliže stát má 70 % i ze zisku (jakýpak tvoří ČEZ zisk?), tak by snadno vykoupit mohl, případně změnit podmínky hospodaření v ČEZu. No jistě, mezinárodní smlouvy. Raději ku prospěchu cizích, než našich.
              Neschopný hlupák, který si do vlastního hnízda pustí vyžírky, aniž si nechá zadní dvířka pro změnu podmínek. Eh, líbí, vlastně bílí koně byli, jsou a budou. Nebo je to výsledek oněch slavných kuponových, či jakých privatizací apod.
              No, asi su stará a hlóóópá, představuji si to jako Hurvínek válku, že se pořád a více rozhoduje o nás a bez nás. A my jsme jako stádo ovcí, zahnaných do kouta strašákem vlka. Nenažraného vlka.

              1. Šmankote, část těch 30 procent patří US akcionářům.

                A Fiala říkal, že nesmíme poškodit soukromé akcionáře.

                Jasný???!!!

    2. nesmysl.
      CR ma jeden z nejnevyhodnejsich zakonu vudci minoritnim akcionarum na svete. nedivte se, ODS je jenom jedna.
      Do 90% budou kupovat, abytek vyfici, ani nebudou vedet ak.

Napsat komentář: PeS Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *