28 března, 2024

Requiem pro starý svět…

Včerejší demonstrace… jak začít…

No, za Vidlákovy kydy dobrý… Maličko jsem se zdržel a dorazil na avizované místo u prodejny Baťa asi deset minut po jedné. Už tam na mě čekal docela hezký dav a pak jsem hodinu jen podával ruce, naléval portské a odpovídal na dotazy. Říkal jsem si, že na první demonstraci jsem jen přišel, na druhé jsem už mněl vidlácké placky, na té včerejší jsem měl demižon portského… a až bude nějaká další, asi sebou vezmu gril na prase a rozjedeme to opravdu po Vidlácku.

Po hodině jsme se přesunuli blíž k demonstrantům. I tady jsem dopředu avizoval, kde budu stát a i tady jste na mě čekali vy – moji čtenáři. Tož druhé kolo – podávání rukou, nalévání portského, debata tu v užším, tu v širším kroužku. A hele… najednou mi to došlo. I když se řeční z pódia, stejně kolem mě stojí hodně lidí a poslouchají mě. A bylo to tak po celou demonstraci. Byl jsem tam, ale poslouchal jsem řečníky jen tak na půl ucha, protože pořád někdo poslouchal mě.

Lidí podle mě bylo zhruba stejně jako minule. Můj šafář tvrdil, že tentokrát jich bylo dokonce trochu víc, než posledně, ale pokud ano, velký rozdíl v tom nebyl. Jenže… mnoho z přítomných už nepřišlo kvůli řečníkům na pódiu. Kousek ode mě se podobně činil Jindra Rajchl, který tam měl ještě mnohem větší dav příznivců, někde uprostřed toho moře lidí chodil Jirka Havel a sbíral podpisy pro prezidentskou kandidaturu Turánka…. prostě lidi přišli, ale byly to vlastně tři, čtyři demonstrace v jedné.

Nerad to říkám, ale prošlo kolem mě hodně lidí, kteří se od pódia vraceli rozčarovaní a odcházeli dřív. Leckteří moji čtenáři mi pak tlumočili stejný názor – prý se na některé řečníky i pískalo. Aniž bych se chtěl někoho dotknout, Paroubek nebyl rovnocenná náhrada za Rajchla a Noveský se Štěpánem, Jandejskem a Ševčíkem vysloveně chyběli. Na první demonstraci na začátku září také zněly pitomosti, ze kterých se mi prsty u nohou kroutily v pěst, ale tenkrát kromě blbostí zazněly i hezké a promyšlené projevy. Včera to bylo vyprázdněné.

Láďa Vrábel sice mluvil o tom, že je to o lidech a jejich energii, ale tentokrát jsem měl dojem, že se ta energie vysloveně maří jak ve výparníku lokomotivy. Síla by byla, lidí bylo hodně, letecká fotka bude vypadat dobře. Ale při první demonstraci lidi hltali každé slovo. Teď už raději leckdo poslouchal Rajchla pod pódiem.

Nevím, jestli tam byli i Noveský se Štěpánem, ale pokud ano, určitě měli i oni své posluchače víc u sebe než před obrazovkou…

Bylo to takové requiem. Requiem pro starý svět. Vzedmutá vlna obav o budoucnost přinesla do veřejného prostoru pár nových jmen, vyprofilovala pár obličejů, o kterých ještě uslyšíme, ale také se ukázalo, že jen v jednotě je síla a je stokrát lepší, když rozhádaní lídři vystoupí spolu na jednom pódiu, než když jeden zvítězí a prosadí si svou. Byť by mohl mít stokrát spravedlnost na své straně. Pokud jednou někdo promluví k lidu a lid si ho zapamatuje, už ho nelze opominout a pokud příště nepřijde, je to ztráta. Také se ukazuje, že odborník může nabídnout řešení a politik může nabídnout způsob, jak toho řešení dosáhnout, ale jak jsou jeden bez druhého, je to bída s nouzí. Představení prezidentských kandidátů to fakt nezachrání.

Na začátku září se lidé vrátili z dovolené a padly na ně ty zvýšené ceny za jídlo i elektriku. Teď celá tato vlna obav trochu odeznívá. Člověk si totiž zvykne i na šibenici. S touto první vlnou obav odeznívá i ten nečekaně úspěšný první pokus o probuzení národa z letargie. Všechno bylo vyřčeno. Co nás čeká v zimě, jaké máme možnosti, co se dá nebo nedá udělat, na co si máme dávat pozor. Zazněly požadavky na demisi vlády, objevili se lidé, kteří k tomu mají co říct. A i kdyby všichni zůstali jednotní, zřejmě by tam dneska bylo víc lidí, ale stále by jich nebylo dost.

Teď začíná zima. V příštích týdnech se ukáže, kdo měl pravdu. Ukáže se, zda jsme jen strašili a stejně tak se ukáže, jak vláda doopravdy konala. Ukáže se, jak je to s hentými zásobníky na plyn, ukáže se, pro koho se naplnily, ukáže se, jestli ty LNG tankery stíhají zásobovat a jestli jsme schopni to zaplatit. Ukáže se, jestli budeme mít doma zimu. Jestli ta příští vlna bude o obavách, nebo o holé existenci, to se ukáže v prosinci nebo v lednu. Podle mého skromného názoru nemá smysl dál vybičovávat emoce, ale je třeba projít zkouškou v realitě. Všechno už zaznělo, teď je třeba zjistit, jestli to je pravda. Včera už to vesměs byly jen fráze.

Včerejší demonstrace byla vlastně takovou tečkou za starým světem. A varováním! Pokud nám vláda lhala, pokud měli pravdu odborníci, pokud jsme všichni upozorňovali na budoucí průšvih oprávněně, tak budeme brzy na tyto demonstrace vzpomínat jako na malé. Zkušenosti z těchto dvou měsíců se hned tak nezapomenou.

Takže dezoláti! Chystat se na zimu! Co jsme mohli, to jsme udělali. Teď musíme počkat, až to dojde i těm, kteří se nám dneska ještě smějí.

Děkuji všem, kteří přijeli. Děkuji všem, se kterými jsem se poznal, děkuji všem, kteří pro vlast udělali něco víc, než jen radili z gauče. Neviděli jsme se naposledy, nejspíš budeme muset jít zas. Ale nejdřív se musí ukázat, jestli jsme nekecali…

455 thoughts on “Requiem pro starý svět…

  1. Demonstrace samy o sobě nikdy nic a nikde nezměnily. A ostatně nedávno Benda řekl, že „my máme 108hlasů a ulice nás nezajímá“ což mluví za vše.
    Řešením je leda časově neomezená generální stávka. (Pochopitelně s mlácením stávkokazů, kterých se obratem najdou mraky… z úkáčska tak asi pul milionu?!)
    Demonstrace stejně skončí nějakou provokací CIA a BIS ve stylu „student Šmíd“ a hodí se to za krk demonstrujícím proti vládě, že..načež hned zatknou organizátory demonstrace, každej dostane doživotí a už to pojede.
    Jediný řešení je ozbrojený převrat – ideálně za podpory armády a policie, ale klidně i bez nich. To sice muže (a asi povede) vést k občanské válce, ale raděj válku než Fialenka, úkáčka, EU, NATO, WHO….
    Jinak se těch sraček nezbavíme NIKDY !

    No a ještě si uvědomte, že pohled z Vidlákova je jiný jako pohled z Brna. Já nemám uhlí na tři roky ani s ním kde topit, nemám eletrocentrálu a 1000 litrů benzínu a nemám svini v chlívě (Kalousek nepřijel..) a ani pole či les nebo rybník či tak něco.
    A taky je mi těžce u prdele zda funguje „Folks vagín“ nebo „Huňdaj“, protože mne zajímá zda funguje pekárna za rohem a ty neustále se zvyšující ceny (na rohlik.cz zcela extrémně) !!

    Pokud de o plyn, tak údajně MY máme v NAŠICH zásobnících tak 220milionů kubíků a nesmí se vyčerpat pod asi 40%. Spotřeba na rok je 9 MILIARD kubíků. Tak si spočítejte do kdy nám asi vydrží plyn…
    jo a pokud vím ny máme v Holandsku v zásobnících rezervovaný MISTO (ne plyn!!) na 3miliardy kubíků a odtam sem NEVEDE plynovod! A spočítejte si kolik to bude u nás stát když pšonci ječí, že se jim zálohy na norský plyn zvednou 16x a němcům 26x !!
    Co tak kubík za stovku či dvě??

    Takže jak říkám, tohle je na převrat a ne na blbý demonstrace! Tady už jde o život a je to „my nebo oni“ !
    Zub za zub a „škoda vrány která spadne vedle“ !

  2. Já měl z té demonstrace smíšené pocity. Občané chtějí vidět a slyšet lidi, kteří mohou nabídnout cestu, řešení nebo alespoň popsání pravdivého stavu naší republiky. Místo toho promlouvá k lidu pár neznámých lidí, kteří svými příběhy nemohou oslovit shromáždění, vrcholem je potom jeden z uvaděčů (možná všichni), známý svými výstupy ze sněmovny. Tím nejsem proti demonstracím, ale chybí mi zde program, za který se chceme postavit, naznačit alespoň v několika bodech o co nám jde a co chceme. Jinak to bude jen jakýsi „sjezd rodáků“, bez patřičné odezvy, kámen hozený do vody.

  3. REQUIEM PRO STARÝ SVĚT?
    Hezký slogan, pokud by to neznělo jako proklamace.
    Donutila mě to napsat dnešní zkušenost. Setkal jsem se s lidmi, se kterými jsem se v podstatě čtyři roky neviděl. Slezina důchodců – v podstatě – s hudební amatérskou produkcí, ve které jsem aktérem.
    Průzkum bojem – minimální názorová nebojová konfrontace , opravdu minimální!
    Výsledek byl katastrofální. Vzhledem k názoru, že populace se nechce bavit o problémech a pokud už chce, neumí nebo nemá dostatečné argumenty k polemizaci s druhou stranou. Spíš se staví do pozice oponenta, aby neztratila zdání svojí pravdy! Sebe nevyjímám! Snažil jsem se nebýt konfliktní, nakonec mě člověk, kterého jsem považoval za dlouhodobého kamaráda poslal do prdele a šel domů kam původně ani nechtěl. Asi se chtěl bavit o něčem jiném, což jsem asi neodhadl. Asi nechtěl slyšet, co ho může čekat v práci, doma, ačkoliv jsem mu řekl o svých nákladech a budoucích nákladech a o výpadku Metra v Charkově. Někteří si pletou logistiku s logikou. A to je to dost typ technicky založený a navíc fanda do techniky, který dělá řidiče tramvaje v Praze. Ovlivnila mě i skupina východních „bratrů“ sedící v pohromadě v „mimoprostoru“ restaurace, užívajících si válku v klidu za mé daně. No, asi to nebyli ti, kterým na hlavu padala osm let ta konvencemi neschválená munice!
    Považuji to s mrzutostí za svojí chybu! Neumím používat argumenty a řvu do hluchých uší! Nejsem spasitel a nejsem probouzející. Jsem jen částečně probuzený a neumím mluvit se „spící stranou“ tak, abych je nenasral! A oni chtějí být dál v tom, čemu se říká MATRIX, i kdyby šlo o jejich zdraví přes mrtvolu Ústavy – viz. Pandemický zákon! Na to jsem lehce narazil a hned radši odvedl řeč jinam. NELZE PROJÍT!
    A nejen v tomhle. Prostě indoktrinace většiny.
    Jsem Pražák, který by radši žil v ústraní, pokrytecky mlčel o tom, že dřeva do krbu mám na tři roky a v případě hladu vybiju sousedovi králíkárnu a přilepším si jeho slepicí. Upilovaná brokovnice je schopná vyřešit majetkový spor. …
    A nikdo mi nebude zakazovat větrat světlíkem kouř s cigaret. Budu kouřit venku konopí a příchozím bych se vysmál 🙂
    Chci návod, jak argumentovat se slepými a hluchoněmými, abych je vytrhl z Matrixu! Budu vděčný za každou budící radu v rámci rozumu. Mlčeti zlato již znám. Všechno ostatní jsou jen prázdné kecy!
    S pozdravem , váš radikál. Cesta k terorizmu otevřena…… 🙂
    Na DEMOnstracích jsem nebyl ohledně svého pohybového ústrojí ve výslužbě a je mi to líto!
    Všechny krize jsou krizemi morálky – váš T. Baťa. Tak, co je třeba změnit v tomto nemorálním světě?!
    Je mi líto, že mi došla Pálava – polosuchá 🙂
    HAJHOU

    1. Hned z kraje malé upozornění – nemůžete někoho jen tak vytrhnout z toho pomyslného Matrixu.
      Pokud před tím neprošlo jeho vědmé projevení souhlasu k tomuto, ono „vytržení z Matrixu“ bude vnímat jako svou osobní smrt.
      Marně vzpomínám, které pilulky teď mají modrou a červenou barvu…
      Zkuste vybrat ty správně barevné lentilky.

    2. Dobrý den,
      Návod který chcete neexistuje.
      Probouzí se každý sám z vlastní vůle.
      Můžete klepat na vajíčka, ale bude z toho maximálně smaženice, kuřátka neé ;-).
      Zdraví a hodně radostí přeje LUK .

      1. PeSi, už jste to tu jednou psal. Tak vysvětlete, co vám na Paroubkovi vadí. Výkřiky: „šuplíček“, „Kočkův klan“ nic nevypovídají.

        1. Za největší Paroubkův zločin se pokládá to, že nechal smaženice na CzechTeku v červenci 2005 postříkat vodou.

        2. Jirkův šuplík byl pověstný. Znám lidi, co s ním šli něco vyjednat. Otevřel šuplík a odešel. Pak se vrátil, pohlédl do prázdného šuplíku a rozloučil se. Pro mne je naprosto nedůvěryhodný a nevolitelný.

    1. Je jasné, že Paroubek včerejším projevem na demonstraci pořádně načůral do vládního mraveniště.

      Mimochodem, ministrině války by si měla všímat svých kolegů ve vládě a měla by především komentovat barvené vlasy ministra financí Stanjury.

    2. Je fascinující, jak veřejnosti dává na vědomí vlastní .. mno.. neznalost. Stačí málo a nikdo nic nepozná na rozdíl od její parochně z mrtvých nepohyblivých vlasů po odbarvení/ten tmavší proužek u pěšinky to krásně prokecává. o Stanjurovi ani nemluvě…
      A pro dámy
      https://www.bydlimekvalitne.cz/voda-z-varenych-brambor-poklad-ktery-pouzijte-na-vlasy-kocovinu-nebo-uklid-domacnosti

      nebo
      https://zahradkaruvrok.cz/2017/01/bramborova-stava-podpori-rust-vlasu/

  4. “Sobotní útok ukrajinských dronů na Černomořskou flotilu v krymském přístavu Sevastopol byl největším od začátku ruské invaze na Ukrajinu. Rusko následně pozastavilo svoji účast na dohodě o vývozu zemědělských produktů z ukrajinských přístavů, kterou zprostředkovala OSN. “
    (Akt.)

    1. Šňupálista soudí, že čím hůř, tím líp. Stojí za nim “ celý demokratický svět” , tak jaký div, že mu z toho yeblo.
      Taková sláva je k neunesení . Pro jednoho komika.

    2. Doplním: Min. obrany RF oficiálně obvinilo ozbr. síly Británie v účasti na tomto útoku.
      Jak by asi napsal Zakladatel ve svém novém plánovaném blogu: Вечер перестаёт быть томным.
      Takovéto obvinění předpokládá odvetu, takovou nebo makovou, jinak si s Ruskem bude vytírat pr██l kdokoli

  5. Je to trochu jako za komančů. Dokud se východní blok nerozsypal, nebyla šance se z těch sraček vydrápat. Dokud se ušáci nezalknou vlastními problémy a většina světa je s tím jejich dolarem a letadlovkama nevyfakuje, budou tu v Evropě u moci jejich hloupatí bezpáteřní poskoci. Silové složky jsou futrovány a nezahodí rentu bez záruky (beztrestného) lepšího. Systém produkuje mraky zbytečných lidí, závislých na pokračování tohoto svrabu. A je tak příjemné nepřemýšlet.
    Na Ukrajině se bojuje i za nás.

    1. Jjo, vidím to stejně. Bez toho, že se rozpadne celej zloblok je šance na lokální změnu nebo trhnutí pro prcky jako my malá. O to víc je důležitý aby alternativa i mezinárodně držela spolu.
      Ad na UK se bojuje za Prahu- ano, ale jinak než mainstreem myslí.
      Možná je to celý podstatnější než vidíme dneska o tenhle rozměr : kam se upře další „zájem“ bloku až se skoncuje s Ruskem. Krom další expanze ven to bodou jistě čistky uvnitř bloku. A neposlušný státy východní Evropy budou první na jídelníčku. A bojím se že s námi zametou jinak než se mazlí dnes s Polskem nebo Maďarskem. Ano, z toho ohledu se na UK bojuje i za nás…

          1. 🙂 skoncovat s Ruskem. Já to v tom prizpevku nerozvadel, abych neodvadel pozornost od toho co sem povazoval za podstatny, tedy nechal jsem si do 2kola jestli nekdo zareaguje. Skoncováním nemyslím nutne jeho porážku a zničení (nereálné) , to bych ty slova užil hned. Skoncovat myslím vypořádat se, např vytlačit z našeho kulturního okruhu, zadrátovat hranice, vymazat z dosahu. Omezit se na zamrzlej konflikt s raketovejma útokama v hraničním pásmu bez posunu fronty . Výstižne ten stav popisuje v monologu Artura Nebeho Robert Harris v Otčině.

            1. To by bylo jak v tom starém vtipu, kdy kluk s otcem u čáry narazí na dráty a ptá se otce: Tati, kdo je za těmi dráty? My synku, my …

      1. Zažil jste? A to jsme byli výkladní skříní RVHP. Naši „okupanti“ byli o dva levly víc v prdeli. Na spotřebku nezbylo. Opět faleš a bezpáteřní hlupci, užiteční každému slizkému režimu. Viz PP. Jó idea, ta byla fajn.

        1. No to bylo utrpení mít zubaře, pediatra a nečekat na odběry krve měsíc.
          Fakt hrozné. Jít do důchodu před 60.tkou a nemít strach z inflace.
          Kurňa jak to mohla dříve ta generace přežít, když jim neměřili karpální tunely a nevyhazovali z práce z poškození rukou.

          1. Zubař – z celé medicíny to byla největší trága. Celý východní blok byl kolozubý, ošetření jako výslech na gestapu. Od devadesátek těch pětadvacet let nebylo špatných. Ale to okno se rychle zavírá. A ti staří bolševici jsou zpátky. A jejich potomci. Kdo básní o Vitáskové je padlý na hlavu. STBácká šmíra. Janeček – potomek STB rodičů, teď v žoldu ušáků s legendou o úžasném zbohatnutí. Atd. A musím říct, že i ta vláda za komančů nebyla tak vypatlaná, jako ta dnešní.

  6. Ještě k tomu rozhovoru na YT. Vidlák tam nakousl téma rozdílu v zálohách na energie. Vlk to odůvodňoval fixací. Já myslím, že v tom bude něco jiného, ale nějaký fígl v tom asi je. Já nikdy neměl žádnou fixaci ani na plyn (jen topení), ani na elektřinu (voda, vaření atd.). Pravda, jsem skoro 30 let věrným zákazníkem těch největších dodavatelů, drže se hesla plyn plynařům, elektřina elektrikářům, mám plyn od Innogy a elektřinu od ČEZu. Dodavatele jsem nikdy neměnil. Momentálně mám nový rozpis od ČEZ. Doplatek necelé 4 k odpovídá vyšší spotřebě a zálohy z 2230 na 2640. Tam nevím. Co se týká plynu, zatím poslali jen nový ceník, zdražení zhruba 2,5 x, doplatek ani nový rozpis záloh zatím nemám.
    Možná by stálo za to, udělat nějaký souhrn – nějak mi ta logika výběrového zdražování uniká a rád bych tomu přišel na kloub.

    1. jestli to neni statni podporou, kterou dodavatele nyni od zaloh odecitaji. kdo ma zafixovane lonske ceny, neplati treba vubec zadne zalohy.

  7. Nelze být neutrální, patříme na Západ, vzkázal lidem na Václavské náměstí profesor Fiala. Jistěže. když patříte tak patříe. Tož se seberte, vezměte sebou své příznivce a emigrujte. Já – a mnoho dalších patříme do Kotlinky jako ti Hobiti.
    ===
    Nejsme moc velcí bojovníci, raději bychom si žili v pohodě, plnili své spižírny a tom, co se děje mimo Kotlinku jen slyšeli vyprávět Gandalfa.

        1. A co Kotlinka? Jsou to Čechy? Když jedu po D1 z nějaké pr.ele domů, tak se doma cítím až za Větrným Jeníkovem. Čechy jsou cizina. Morava je mi bližší a ta Západ určitě není.

          1. Možná máte štěstí a ani jste si toho nevšiml. Z Větrného Jeníkova nebyl patrně po druhé světové nikdo odsunut, možná Němci dosazený starosta s rodinou. Já jsem bydlel v 90. létech v Chotíkově u Plzně, kde se po válce odehrávaly majetkově motivované vraždy a odsun byl většinový, dost lidí si přišlo nakrást až z Prahy. Přibili mi kocoura na vrata, vyhrožovali smrtí , poškozovali dům i auto, kterým jsem jezdil do školy, kde jsem učil…
            Pár let předtím jsem čtyři roky bydlel na ,,starém intru“ v Rožnově pod Radhoštěm a incident žádný. Jednou běhal po patře na ubytovně kolega a ptal se čí jsou to hodinky, které někdo zapomněl ve sprše. Dodnes jsou to dva světy, nechci bydlet ve městě, kde je nepůvodní obyvatelstvo.

        1. Ani nevíte, jaxemi ulevilo.
          Jako děti jsme si hráli na Apače, teď si (dospělí!) hrají na hobity… přitom ty dětské hry byly svým obsahem realitě blíž, Apači jako indiánský kmen aspoň historicky existovali.

          Tohle fakt nechápu.

          1. Já tedy zažila, že si děti hrají = jsi Rus nebo Ukrajinec? Nepochopila jsem, v čem je výhoda, ale společnost je rozdvojená a děti to pochopily po svém. Dříve jsme si hráli na policajty a zloděje, tak mi to jen tak vytanulo na mysli.

    1. Nelze být neutrální, patříme na Západ …

      Souhlasím s prof. Fialou. Nelze být neutrální. Je nutno patřit na západ nebo na východ.

      Je to smutná realita, ale je to tak.

      Za mě tedy raději (když už někam patři musíme), tak na východ. Podle mého názoru dává nyní východ více svobody (rozhodování se ve více otázkách), než západ.Východ chce souhlas v několika málo otázkách, západ nyní ve všech.

      1. Mimochodem dělení na východ a záůpad se poněkud přežilo. Jakona pravici a levici. dělení dnes je na přátele či vazaly USA a na ty, kdo USA nemusí.

      2. No, půjdete-li dostatečně dlouho na západ, dostanete se až na východ… A obráceně… Jestli chápete, co tím chci naznačit…

  8. Olena má taky chvilku
    může zítra tahat pilku.
    Volodymyr dostal leva
    byla pro něj pěkná sleva.

    … Vlaky plné proti strachu
    od Přimdy i od Valachů
    jedou s vlajkou v praze jásat,
    jak když doma vyhrál Asad.

    Vlaky, auta, autobusy
    vezou potměšily, klusy
    připojené k vibrátoru
    hlásat lásku k protektoru.

  9. Ať si Praha užije – můžou si v klidu, demokratičtí pražáci třeba rovnou lehnout na Venclplacu pod Václava, a líbat ukronáckům holínky – kolaborace a podraz prazakum vždy šly na 1-ku s hvězdičkou…

    1. To nepochybně, nicméně 2x opakovanou přísahu věrnosti 3. říši, tohle vlastizrádné jednání Pražáků, už nejspíš nikdy nepřekoná…
      Nebo možná až v momentu, kdy jim půjde o kejháky tak, jako lidem okolo Prahy.
      Je to celkem zajímavý jev, který myslím ani nesouvisí s počtem obyvatel. Většina největších svinstev vzniká právě tam, ale jakmile vznikne svinstvo jinde, tak do Prahy to dorazí až naposled..

        1. Přesně! Hlavně z Moravy sem lezou ve velkým. Aťsi, ale ať pak nenadávají na Pražáky. Stejně jsme tu minorita.

  10. Poslouchám na YT tu debatu Cimbál/Vidlák/Vlk (https://youtu.be/CAn_mqNChAU). Ze strany Vlka tam padl dotaz na návštěvnost Vidlákova blogu. Mám na kolegu Vidláka dotaz – skutečně jste si jist, že se jedná o unikátní denní přístupy? Já se obávám, že vás plete to počítadlo zde, které počítá i opakované přístupy z jedné IP adresy. Mně těch 100k unikátních přístupů denně připadá šíleně moc a všiml jsem si, že Vlka to též zarazilo. Pokud je to skutečně tak, pak klobouk dolů, ale osobně o tom dost pochybuji. Nic ve zlém, zajímá mne to fakt jen technicky :).

    1. Třeba já otevírám/kontroluju blog litterate až 10x denně… počítám se tedy jako 1 přístup v tom dni nebo je to 10 přístupů?

      1. Myslim, ze mate pravdu.
        S nejvetsi pravdepodobnosti se nejedna o unikatni pristupy.
        Pokud tu nekdo napise 50 prispevku za den, tak tu urcite nebyl jenom jednou.

        Ja se tu obvykle objevim 5-10x za den, ale kdyz se nic nedeje, a mam dlouhou chvili, tak klidne i mnohem vickrat.

    2. Já nejsem jen tady. Tady se jedná o cca 15 tis unikátních přístupů denně. Na starých Kydech je to cca 5 tis unikátních přístupů denně. Na Pravém prostoru je to víc než tady na Litterate a nejvíc čtenářů mám na fejsbůku. Dohromady se denně dostanu k cca 100 tis. čtenářům. Samozřejmě to osciluje, v pondělí je jich víc, v sobotu míň, ale v této republice mě zná a celkem pravidelně čte cca 100 tis. lidí.

          1. To má každý jinak. Já třeba lidi nemusím, jen pár ověřených. Ale 100000 čtenářů beru jako silnou motivaci, abych je příště nezklamal. Ani jednoho.

          2. Nepletete – pro mnoho lidí to tak skutečně je.

            Myslím si ale, že to obecné pravidlo nelze aplikovat na Vidláka.
            Mám k tomu kupu důvodů, pro vás jen jeden – nemění dle té „popularity“ ani své postoje a ani své názory.

      1. na PP se nemůžu připojit
        hláška:
        Bad gateway Error code 502
        Visit cloudflare.com for more information.
        2022-10-29 16:27:12 UTC

    3. dtj60 napsal:
      29 října, 2022 (16:45)

      Díky za odkaz.
      Tahle diskuze má pro mě větší význam, než sledování včerejší demonstrace.
      Jenom se divím, proč to neavízoval pan Vidlák.

      1. No, ono za tohle by měli být trestáni všichni členové STANu.

        Zaptat se, jestli si stojí za předsedou strany a jestli ne, ať z té strany okamžitě a veřejně vystoupí nebo ano a pak ho považovat za spoluvinníka.

        1. Já vím, Schumachere, že moje otázka je dětinská, ale kam jsme se to dostali, když jsou sprosté urážky brány jako boj za „svobodu“ a jiný názor je trestán.

  11. Spamer Lentilka:
    50 komentářů z dosud 270. Ani jeden kmenový komentář, vždy „podněcující“ reakce na jiný komentář.
    Komentáře jeden za druhým s malou přestávkou na oběd.
    Vždy jsem si myslel, že největší troškou do mlýna přispívá gogo, ovšem je to žabař proti L.
    „O půlnoci šly k jezeru. … divná, podivná k ní mě pudí moc!“

    1. Zrovna vy byste měl vědět, že absťák je prostě absťák…

      Ale o to nejde. S článkem Vidláka, jako takovým, myšlenkově souhlasím. Nemám potřebu přídávat kořenové komentáře. Problémem je ale to, že mne eminentně zajímá, jak ho lidé chápou v detailech a případně také, co je vede vyzdvihovat detaily, které pro mne, jsou buď úplně mimo téma článku, případně vnímám z nich jiné pochopení myšlenek Vidláka, než to své. Protože rozhodně nepatřím mezi ty, kdož musí mít za všech okolností pravdu, snažím se dopátrat, kde dělám chyby ve svém chápání a proč to někdo vidí jinak. A velkou část bychom mohli nastrkat do koše „socializačního špičkování“ – trpím nedostatkem hravosti (z toho ten absťák) a lego mi přestáva stačil…

      1. Nikoli absťák. Prostý, účelový, velmi neosobní a povýšený trol.
        To prý patří mezi jejich charakteristiky, že si „vyšperkovanými“ komentáři hrají na důležitější a chytřejší, než ve skutečnosti jsou.
        Nic nového to není. Fejsbůky jsou tohohle plné. Až si člověk říká, jestli už to není trapné. Evidentně ne 😀

        1. A to jste vymyslel svou hlavou anebo opsal odněkud své vlastní ohodnocení někým jiným?

          Já jen, že troll v prostředí diskusí, je charakterizován tím, že diskuzi rozbíjí hlavně přes osobní útoky na diskutující, a skutečně by mi vadilo, kdyby byla diskuze mým působením takto rozbíjena…

      1. U pšonků byste spíše našla diskutující krowku – a oba významy byste mohla využívat dle svého uvážení…

  12. Státní svátek.
    Černý pátek.
    Žlutá vlajka, černý pytel.
    Kdo v něm leží? Zorro Mstitel?
    Černý pytel, bílý lev.
    Nepřistál však Tupolev.
    Bílý kůň a Lockheed Martin.
    Zavolal bych: Stráže, Šaštín!
    Rakušan si kope hrob.
    Už mu do něj .ere pop.

  13. Viděl jsem ten záznam z demonstrace na Václavském a popravdě, je mi z toho trochu šoufl. Nesouhlasím s Vidlákem v tom, že nezáleží na tom, kdo demonstrace svolává, kdo na nich řeční a co tam říká, ale hlavně že jsou proti vládě. Na tom sakra záleží a v tomto bodě to není dobře. Neuznávám zásadu, že nepřítel mého nepřítele je mým přítelem. Pokud je to omezené hovado, tak mým nepřítelem prostě zůstává i za těchto okolností a minimálně je dobré za takového stavu nepromeškat přízežitost mlčet. Je mi trochu líto Vidláka i jeho rodiny, že se do této party zařadil a zaprodal se tomuto tělem i duši.

    1. Kadlasi, já se zařadil do této party? Jak? Že jsem šel na demonstraci a říkal lidem, že by také měli jít, protože jediné, co máme, je množství?

  14. Myslenky mi tahnou hlavou jako vlaky:
    Politicky instinkt mi rika, ze obdobi chaotickeho sbubnovavani dezolatu je u konce. Rysuji se dve moznosti, jak dale: bud v tehle aktivite pokracovat a vest ji do ztracena, anebo hnuti udelat oficialnim (zastresit organizaci).
    Zorganizovat napriklad KOPA (KOordinacni PlatformA- nazev navic evokuje kopu hnoje 🙂
    A tam provest 3 veci: dat dohromady koordinacni vybor, ustanovit stinovou vladu odborniku a roztahnout kadrove site (lokalni bunky) coby pripravu na (i mozne predcasne) volby.
    A sem tam zorganizovat nejanou cilenou akci na pripomenuti se (velke obecne akce k demisi vlady bych se zatim vyvaroval).

    Osoba Jirky Buldozera se mi zda stezejni. Alternativa by mu mela nabidnout pomocnou ruku takto:
    Zaprve pozvat ho do koordinacniho vyboru KOPY, ale nestrkat ho zatim na svetlo a udelat z nej tretiho vzadu. Na akcich KOPY by jeho proslovy byly povinnosti.
    Toto je soucasti druheho kroku pomoci: Jirku Buldozera zbavit socdemackeho nateru a udelat z nej odborneho kritika. Sejde z oci, sejde z mysli- po dvou, trech vystoupenich v odborne kritickem tonu lide na jeho socdem minulost zapomenou.

    Paroubek je dusi politik- vseumel, neni to socan a kdyz uz, pak narodni socialista. Ovsem je NUTNO vyloucit jakekoliv spojeni Jirky Buldozera se slovy „socialni“ a „narodni“, to by udelalo fatalni paniku mezi volici a nabilo ostrymi mainstreamu (Paroubek fasista, ci komunista).
    O vyjimecnych Paroubkovych schopnostech svedci i jeho LEV21, jez neuspel z vyznamneho duvodu proto, ze predbehl svoji dobu. Skvely nazev LEV je jiz bohuzel zprofanovan a dale ho nelze pouzit. Ovsem jeho prukopnicky cin mel, samozrejme, nasledovniky. Cast Babisova uspechu dela sam nazev ANO, jednoduchy a uderny, na stejne vlne se veze Rajchl s PRO- hned je jasne, o co jde. Takze zadna Nadeje, Usvit, Lide sobe a podobne rozplizle nesmysly. Nazev musi znit, jako byste ukazali rukou na konkretni predmet a hned vedeli, co se s nim bude delat.

    Nejistota nad Paroubkem a jeho narceni „je to socan“ vypravi o politicke nevyzralosti az zmatenosti takoveho kritika. Paroubek je predevsim tahoun, dobre je obcas projet jeho komentare:
    http://vasevec.parlamentnilisty.cz/
    Nejsem Paroubkuv agent a jeho politika neni moji politikou, nicmene uznavam jeho schopnosti a povazoval bych az za zasadni s nim udelat komplot, obe strand by mohly byt spokojeny.
    TUTO DEMONSTRACI SVOLAL PETR FIALA
    To by melo stat pokazde nad podiem.

    1. Když budete poslouchat pozorněji, zjistíte, že tato myšlenka „spojování v jeden blok“ se táhla jako Adrianina nit ve všech proslovech, někteří z toho udělali celé jedno „své“ téma.
      Celou „demošku“ vidím stále jako rekognoskaci terénu, takový průzkum bojem, kdy jsou záměrně zváni různí lidé, aby ukázali svůj názor, a z pocitů publika a následných reakcí byly nakonec vybrány ty „nosné“, s potenciálem lidi sjednocovat, a ty lidi „rozdělující“ zpracovat jinak, anebo úplně, případně jen dočasně, z těch „nosných“ témat vyjmout.
      Jedna z klíčových věcí – která tam zazněla pro mne – je v tom, že: pokusme se dostat v této chvíli co nejvíce „našich“ kandidátů na prezidenta „do hry“ pomocí podpisu na arších. Pokud bude následná myšlenka stejná, jako ta, která byla napsána někdy v srpnu, bude to úžasná věc. Myslím si (anebo alespoň chci si to myslet) – alespoň za sebe – že tomu tak bude.
      Mimo to „mapování postojů“ si myslím, že – oproti Rakušanov hysterii ze střechy Ministerstva vnitra – toto byla více – než demostrace nějaké „síly“ – spíše velmi důstojná oslava 28.10. Výsledkěm je to, že lidé nepropadli davovému kolapsu a vlastně se v tom mohli zcela svobodně nacházet i ztrácet.
      Vidlák sám vyzdvihuje, že demonstrace pouze dávají náměty pro skutečné politické vůdce – to jsou ti, kteří vše toto musí přetavit do svých postojů a tyto následně učinit srozumitelnými všem lidem. Ano, někteří mají lehce „navrch“ délkou praxe, ale jak se ukazuje, většina z nich jede v jakémsi „modu operandi“, a protože jsou tyto postoje nejen známé, ale i nerezonující s většinou lidí, zdá se, že ta praxe je mnohým spíše na škodu věci samé.
      Nemyslím si, že je potřeba dát lidem od demonstrací oddech, ten oodech je potřeba dát řečníkům, aby se vypořádali s poznatky, které na demonstracích nasbírali.
      A zcela souhlasím i s tím, že demonstrace jsou jen jedno médium z mnoha, a že je potřeba lidi začít oslovovat i jinak a možná i cíleněji. Ta demonstrace na Kavčích horách, například.
      A jako nejpodstatnější vidím tu skutečnost, že ani po třech demonstracích se nikdo nepokusil udělat z demonstrujících nějaký ovladatelný dav, ale naopak, snažili se všichni spíše o to, aby přítomní zapojili své malé šedé buňky mozkové, a nacházeli souvislosti myšlenek sami. Nevadí, že v této chvíli nejsou ty souvislosti u všech stejné, to nejdůležitější – dát podnět k tomu, aby lidé začali myslet sami za sebe – to se v každém případě dařilo.
      I většina komentářů v tomto vláknu je toho důkazem – někdo má hranici ve slovech, jiný v názvech, další v konkrétních lidech, a ještě další v jím pojatých historických dějích. Bez toho, abychom je tady vyložili a zjistili jejich ohodnocení ostatními, by mohly pro nás zůstat těmi nejdůležitějšími „nepřekročitelnými balvany“ a žádné sjednocení by nebylo možné.
      Pokud ale uznáme, že cesta vede pouze skrze sjednocení, musíme do toho vložit i ten náš kousek tím, že zvážíme skutečnou hodnotu našich „hranic“ a „bloků“ a zkusíme s nimi udělat, co zvládneme, proto, aby naše osobní nespojitost v detailech nevedla k nemožnosti sjednocení se v těch nejdůležitějších věcech.

      1. 16:14 :
        Já neskutečně zírám, jak pokročila technika spambotů.
        Napsat takhle dlouhý komentář zcela vohovně, nedat přitom najevo nejen svůj osobní názor, ale dokonce i rod pisatele – tož to je pokrok. To tedy čumím.

        1. Výborný příspěvek, trošku ale ještě zapracujte na modulu pochopení psaného textu, nějak se vám nepovedl… 😉

        2. Ano, ten text je zcela mimo (modul?: jednak nevím co to je, a za druhé mně to uráží).
          Např. podle Wikipedie se nepíše „vohovně“, ale „o hovně“.
          Je zřejmé, že ten co čte, skutečně málokdy píše.
          Smutný případ.

          1. Homére, nenechte se ovládnout techničtinou – ubírá to člověku skutečnou radost ze života… Na moduly se tedy zcela vykašlete – tedy jen v případě, že teď v jednom z nich nesedíte a neletíte s ním k Zemi, do Prahy, do Podolí, do lékárny…

      2. „aby přítomní zapojili své malé šedé buňky mozkové, a nacházeli souvislosti myšlenek sami“
        To je moje gusto, kdyz mam potrebu se zamyslet, vyrazim na demonstraci!

    2. S tím zrušením jakékoliv zmínky o „národní“ a „sociální“ bych tak úplně nesouhlasil.
      Za první republiky existovala. Československá strana národně socialistická. Vznikla roku 1897 jako Strana národních dělníků, následující rok přejmenována na Českou stranu národně sociální. Po vzniku Československa vystupovala jako Československá strana socialistická a v roce 1926 přijala název Československá strana národně socialistická. V období první republiky se jednalo o důležitou a vlivnou politickou stranu, která zasedla ve většině vlád. Mezi její nejvýznamnější členy v této době patřili Václav Klofáč, Edvard Beneš, Františka Zemínová nebo Františka Plamínková. V exilu i v domácím odboji se strana soustředila na boj proti nacistům. V poválečném režimu regulované demokracie v letech 1945–1948 byla druhou nejsilnější stranou. V této době se nazývala Československá strana národně socialistická a v jejím vedení byl Petr Zenkl a Prokop Drtina.
      Její představitelé rozhodně nebyli fašisté nebo komunisté. Navíc by se případné narážky na fašismus a komunismus daly obrátit proti tomu, kdo to použil, že je absolutní blb a nemá základní znalosti o české historii.
      A název strany PRO je podle mě hlavně tady na severu (Ústecký kraj) zavádějící, tady zhruba před 10 lety vzniklo sluníčkové hnutí PRO KRAJ!, jako alternativa aby lidi mohli volit neprofláknuté strany (hrozilo totiž vítězství DSSS). Hnutí existuje dodnes, různě mění názvy Volba PRO! Teplice, PRO! ÚSTÍ, PRO! Chomutov, VOLBA PRO Lípu, PRO lepší Louny. A lidi si je asi s Rajchlovým PRO pletou, protože byli překvapivě docela úspěšní v komunálních volbách na severu. Přitom spojují takové zoufalce jako jsou Piráti, Zelení a TOP09

      1. Nemluvil jsem o vyznamu a obsahu slov, crusadere, nybrz o jejich nebezpecnem uzivani v techto casech (tzv. drazdeni kobry bosou nohou). Nahore v diskuzi uz Paroubka spojuji klanem Kocku, a to jsme na alternative. Jakmile se okolo Paroubka rozline zare „socialista“, ma to u verejnosti spocitane.
        Ostatne, uz ho dneska spojili s Gottwaldem. To je jejich oblibena metoda, netreba jim nabijet tristivym a do hovoru zakomponovat jakoukoliv zminku o „socialnim“, tomu je treba se uzkostne vyhnout.

    1. Výborná diskuse. Vidláku, ohledně vaší premisy, že nízké zvýšení záloh za energie může být výsledkem protestů – nevím. Ale co když je to výsledek staré rady „Divide et impera!“ (Rozděl a panuj)? Část lidí bude naštvaná a bude chtít protestovat, ale druhá část bude ty naštvané stahovat zpátky slovy: „Ale vždyť to není tak hrozné, co blázníš!“ (Sytý hladovému nevěří.)

Napsat komentář: ema Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *