29 března, 2024

Sakra proč?

Dnes ještě zůstaneme u Čapáku. Ukázalo se, že je možné nasvítit ještě jeden úhel pohledu. Dostal jsem moc pěkný mail od Martina Kunšteka s velmi zajímavým příběhem. Do naší mozaiky se hodí. Martin Kunštek mi laskavě dovolil svůj text použít jako námět k dalšímu článku, což tímto činím. Celý příběh se tím krásně uzavírá, Uroboros se zakousl do svého ocasu a až se budete rozhodovat, nakolik je kauza Čapí hnízdo politická a nakolik jde o právo a spravedlnost, budete k tomu mít asi už všechny informace.

Náš příběh začíná vstupem do EU. To se tenkrát vymyslelo, že nás vezmou do henté vyspělé Evropy a dají nám prachy, abychom si to tady co nejrychleji zmodernizovali a dohnali Německo, že ano? Penězovody se otevřely, všichni víme, jak to probíhalo, kupa lidí kvůli tomu bručí v base a ještě větší kupa někde hoduje, protože jim na to nepřišli… prostě dotace nám sem sypou už skoro dvacet let a všichni víme, že jak jsou někde velké peníze, tak tam jsou také velké zájmy a i z malého odkloněného procentíčka se dá velmi dobře žít. Dvacet let evropských dotací je také zároveň dvacet let podvodů, zlodějen, krádeží, přihrávání, sponozorování politiků, lobbing a samozřejmě také boj za transparentnost, neustálé přidávání pravidel a kontrolních mechanismů, dopisování dalších a dalších směrnic, aby se nekradlo.

O úspěšnosti tohoto zajišťování práva a odhalování zlodějů můžeme vést spory. Jisté ale je, že je celá řada firem i jednotlivců, kteří na dotace raději nesahají, protože jste stále jednou nohou v průšvihu. Něco opominete, něco nedodáte, něco se v průběhu realizace ukáže jinak a nikdy nevíte, jestli jste už nespáchali trestný čin, protože dotace se dělají zpravidla v milionech a způsobená škoda je vždycky velká.

Samozřejmě je ale hodně firem i jednotlivců, kteří o dotace žádají, protože to dělají i jejich konkurenti a pokud si jeden za evropské peníze koupí výrobní linky a druhý si je koupí ze svého, tak je předem jasné, jak takový konkurenční boj musí dopadnout. Prostě se žádá a přiděluje.

Kromě poctivých příjemců dotací, kteří zvládli vyplnit všechny kolonky a postupovali při realizaci přesně a správně a kromě zlodějů, kteří prostě kradou, tak ještě existuje nemalá třetí skupina. To jsou ti, kteří udělali chybu. Neuhlídali to. Někde něco vyplnili špatně, nevšimli si nějaké nové směrnice, nedodrželi všechna pravidla, protože o nich možná ani nevěděli, při realizaci se stalo něco, co se ještě nikdy předtím neobjevilo a oni se prostě rozhodli jinak, než by se rozhodl úředník. Takových případů jsou tisíce a tisíce. Nekradli, jen udělali chybu.

Jeden hezký medializovaný případ si možná pamatujete – jak na Šumavě rekonstruovali hotel a když ho dodělali, tak jakási úřednická kontrola odhalila, že z osmi mega dotací asi deset procent vyčerpali neoprávněně. Prostě něco přehlédli, udělali chybu, kontrola na to přišla, majitel hotelu to nijak nerozporoval a neoprávněně čerpanou dotaci vrátil.

A za čas si pro něj přišlo policejní komando, protože vrácením dotace vlastně přiznal vinu, dopustil se podvodu, nastoupili na něj jako na těžkého zločince a tuším, že opravdu šel natvrdo bručet.

V roce 2015 (to už se o Čapáku mluvilo a Babiš byl ministrem financí) se objevila poslanecká iniciativa napříč stranami i dalšími organizacemi, aby se s touto praxí něco udělalo. Potenciálních viníků už bylo prostě hodně, existovalo velké množství zablokovaných peněz, které by se daly použít na nějaké projekty, chybující žadatelé o dotace se prostě museli soudit a nepřiznat chybu, protože jinak by je zavřeli… Tak vznikla iniciativa udělat zákon, který by celou tu šaškárnu prostě ukončil vrácením dotace. Udělals chybu, kontrola jí odhalila, vrátíš dotaci a všechno je cajk. Neberte mě za slovo, takhle jednoduché zákony neexistují. Samozřejmě to bylo napsané mnohem komplikovaněji, ale zhruba tohle bylo jádro toho zákona.

Nebudu popisovat všechny peripetie této iniciativy, jen vypíchnu pár zajímavých momentů. Zákon přednesli poslanci za všechny strany ve sněmovně, kromě TOP09. Jeden poslanec za TOP by se našel, ale Kalousek mu to zakázal. Podpora napříč stranami byla vyjednaná a sám Babiš to podpořil. Ovšem ztroskotalo to na ministryni spravedlnosti Válkové za ANO, která vydala stanovisko, že takový zákon by byl v rozporu s právem EU. Posudek dodala Hana Marvanová (kdo jiný, že?)

Později se ukázalo, že stanovisko Válkové i posudek Marvanové je blbost a tak to zkusili protlačit senátem, kde to zase selhalo na koaličním partnerovi – na lidech z ČSSD. Ještě později se našla nová skupina poslanců, kteří s tím znovu přišli do sněmovny, ale uvízlo to v organizačním výboru sněmovny a tam to zůstalo pohřbeno.

Pak přišly volby, Andrej Babiš se stal premiérem a skupina poslanců vedených Pavlem Blažkem se znovu pokusili tento zákon předložit. Opět zůstal ležet zablokován z podobných příčin a to až do chvíle, kdy se Čapák dostal k soudu a pak už si samozřejmě nikdo netroufnul ho vytáhnout, protože pravdomluvní novináři by začali řvát jak píchlé prase.

A já se musím ptát, proč? Proč proboha? Komu jako mělo prospět, že se tento zákon neschválil? Proč bylo tak důležité, takovou novelu shodit ze stolu? K čemu měla sloužit možnost kriminalizovat kohokoliv, kdo udělal chybu v čerpání dotace?

Petr Hampl už delší dobu mluví o tom, že v politice nedoplatíte ani tak na to, co jste udělali, ale na to, co jste neudělali, ale udělat mohli. Tlumič novinářského kvikotu na Čapák už tu mohl být už od roku 2015… Bylo několik pokusů ho vrátit zpátky do hry. Nikdy se to nepovedlo a skoro pokaždé to skončilo na lidech z ANO. Teď jejich předseda dojíždí přesně na to, co měl tento zákon řešit. Že si vzal dotaci, několikrát se změnila pravidla, dodnes není jasně definované, co je malá a střední firma a nakonec ho soudí podle pravidel z roku 2015 za čerpání, které proběhlo mnohem dřív a platila úplně jiná směrnice.

Hustý co?

Jak jsem napsal v úvodu – Uroboros se zakousl do svého ocasu a už rozumím, proč Jan Keller ve svém posledním článku sžíravě napsal, že máme neschopnou vládu, protože máme neschopnou opozici. Ti, kteří jsou dneska Andrejovi největší soupeři a přejí mu, aby ho Šott řádně vosolil, ti mu před pár lety přinesli na podnose řešení. A ti, kteří jsou Andrejovi přátelé ve zbrani, ti se postarali, aby takové řešení padlo pod stůl.

Já chápu, že člověk nemůže myslet na všechno a nemá šanci mít přehled o všech zákonech, novelizacích a změnách. Nemá šanci mít přehled, co každá novelizace přinese a k čemu je dobrá… ale přemýšlím, jestli má Babiš tam někde v ANO a ve sněmovně nějakého opravdového přítele a nakolik se vůbec na někoho může spolehnout…

173 thoughts on “Sakra proč?

  1. Bašta je jasná volba…ta obhajoba toho slovenskýho zmetka jsou trapné…je to hajzl a stejná stáj jako Nerudka a Pavel …jen odvedení pozornosti, aby se plebs cejtil, že rebeluje…

    1. Sice budu volit Babiše, avšak na rozdíl od jiných nebudu rozmrzelý, bude-li zvolen jiný než-li mnou upřednostněný uchazeč. Ani rozmrzelý na voliče jiných. Na rozdíl od některých z nich, „demokratů“, kteří to pojímají jako kotelníci Sparty, Slávie, Baníku…. a dostávají hysteráky, jestliže není po jejich.

  2. Abych se vrátil k tématu.
    Dal bych hlas kterémukoli z kandidátů, kdyby ve svém programu měl převedení celé veřejné správy, všech státních úřadů na Linux a další opensoftware. Začal by s tím ve svém úřadě.

    1. 🙂 Není to tak jednoduché kolego. V malém, jsem to zkusil (škola). Nakonec jsem se vrátil zase zpět. Servery až na Bakaláře vše Linux, dnes vesměs virtuálně v Proxmoxu (taky linux), pracovní stanice Win 10. Ale na „své“ počítačové učebně jsem Linux používal dlouhá léta bez problémů (snad jsem mezi studenty pár dušiček získal). Je to holt začarovaný kruh. Jen blbý Office, učitelé musí mít MS, i když jsou schopný v texťáku tak max. napsat dopis a v tabulkáči s bídou sečtou dvě buňky :). Já jsem již cca 12 let nepocítil potřebu použít MS Office, Libre Off rulez 🙂

      1. Rozumím. Držím palce. Jsem jen amatér. Obecné zkušenosti mám stejné.
        Na svých počitadlech jsem Windows, poslední W8.1 nespustil dva roky. Těžká odvykací kůra. Mám na starosti jeden nový noťas s W11. K „radosti“ stačí. V základu to není špatné, jenže, nechápu proč neustálé změny při ovládání téhož. Co jsme se v začátcích natrápil aby Linux vypadal jako Windows, a teď mám na starosti Windows vypadající jako kříženec Linuxu a Apple, jen aby to vypadalo nově a ovládalo jinak. Pronadával instalaci a konfguraci. Vyházel veškerý zkušební software. Pohrabal se, a pod kapotou našel známý ovládací konfigurační panel z WXP….
        Sám používám Mint Mate. Kterýna první pohled každý považuje za Windows….
        Libre Office, Gimp, Darkroom, Audacity… Wine stále lepší, dá se lecos rozchodit. Vztekal jsem se nad instalací tiskárny, než jsem si všiml, že už je nainstaovaná. Proces byl jednodušší a rychlejší než ve Windows.Nevidím rozumný důvod, proč by erár na klofání zdeúřeních písemností nemohl používat Linux a Libre office. Samozřejmě, že bezpečnost, certifikáty, připojení, všechno je trochu jinak. Opice navyklé na Windows by se musely učit. A především, jsou v tom šílené a výborně ošéfované prachy.
        Také by se mohlo znelíbení se Velkému Bratru, pak jeden speciální update, a po nějaké době šlus. Celá státní správa. Všechno.

          1. Dá se to pobrat i tak. Mé sankce proti USA. Žádné zboží tamního původu, lze-li se bez něj snadno obejít, je-li za něj přijatelná či dokonce lepší náhrada.

  3. Anomálií je všeobecné rovné volební právo, z toho principu přiznané všem, tedy i těm, kteří nejsou schopni řádně spravovat své záležitosti.

    Anomálií je demokracie sama o sobě. Homo Sapiens sapiens se nevyvinul v „demokratických poměrech“. „Demokracie“ jevící se přechodně a místě, rozhodně ne globálně úspěšnou, jen spotřebovává nashromážděný vývojový potenciál.

    „Demokracie“ je axiomem jako „král z vůle Boží“, „vláda dělnické třídy“, „vedoucí úloha Komunistické strany“… a spousta podobného se zdůvodňováním „každý přece ví“, „každému je přece jasné“… „Kameny nemohou padat z nebe“, „Je vyloučeno aby létal jakýkoli výtvor těžší vzduchu“…
    Nemluvě o tezích jako základech hořících hranic a spousty zavražděných a umučených v celých lidských dějinách a kulturách.

    Lidé si nejsou rovni. Rasy existují tak jako existují pohlaví. Rozdíly mezi nimi nejsou sociální konstrukt.

    Člověk je nástrojem pro reprodukci genů. Nejkomplikovanějším známým.
    Lidská civilizace je toho jen vedlejším produktem.

    V procesu, který podle dosavadních zjištění započal přibližně před třinácti miliardami sedmi sty padesáti miliony lety našeho vnímání času, rozličné „Ústavy“ a podobná lejstra, navazující záplava pindů, pindů nejvyššího exkvizitora, soudních a politických pindů, jsou nicotné.

    Tak i pondělní rozsudek, ať bude jakýkoli.

        1. Není třeba vědět. Stačí, že to zní a jako cejch vypadá zajímavě.

          Zítra vyčistím svůj fašistický fotoaparát a vypravím se pořídit nějaké fašistické fotografie abych se pocvičil v jejich fašistické úpravě na svém fašistickém počítači pro nadcházející jarní fašistickou fotosezónu. Za poslechu fašistických desek na svém fašisticky zrestaurovaném fašistickém gramofonu opatřeném novou fašistickou přenoskou. Některé z nich fašisticky zdigitalizuji, abych se pocvičil ve fašistickém remasteringu a mohl je poslouchat ze svého fašistického přehrávače.

      1. Kdepak. S Tripartitou – svazkem státu, zaměstnavatelů, zaměstnanců nemám nic společného.
        Proč právě protofašounek? Proč ne protofeudalistík?
        Ostatně, Vás z opice vytvořila neziskovka poskytující asistenční službu vylézání z moře, vylézání na stromy, slézání se stromů….?
        Také módní univerzání řečnická otázka „Tak vy souhlasíte s agresí Ruska proti Ukrajině? “ by byla případná.
        Ale, jestliže si přejete, proč ne?
        Ráno mě ve fašistické posteli probudí moje fašistická manželka nebo fašistický budík, nazuji své fašistické pantofle, fašistickým kartáčkem a fašistickou pastou si vyčistím svoje fašistické zuby, své fašistické strniště oholím svým fašistickým holícím strojkem, do fašistické záchodové mísy ze své fašistické zadele vytlačím svůj včerejší fašistický oběd, utřu se svým fašistickým toaletním papírem, spláchnu fašistickou vodou, fašisticky se osprchuji za použití svého fašistického sprchového gelu, ve své fašistické rychlovarné konvici si ohřeji fašistickou vodu na svůj fašistický čaj….
        Jak vidíte, nečiní mi to sebemenší potíž.

          1. To jo. Dosud jsem si to neuvědomoval. Ale přišel jak se tomu říká….komín aut. Být fašistou je fuška. Tak prosím snad alespoň na lampárně. Z dobré vůle. Přimlouvám se. Vždyť i my fašisti jsme lidi. Vždyť nebýt příkladmo Jarka, netušil bych co se ve mně skrývá, kdo jsem, kam směřuji…

      2. Ach tak, kouknul do lampárny….
        V tom případě mám „demokratický“ návrh. Zrušit volební právo všem. Ostatně, jestliže opice se bez něj doškobrtaly až k parním strojům, proč stejně úspěšně by nemohly pokračovat dál? Nebo i lépe?
        Stal by se Adolf Hitler říšským kancléřem nebýt svobodných voleb? Ty extatické projevy nadšeného lidu!

        1. Stal by se Adolf Hitler říšským kancléřem nebýt svobodných voleb? Ty extatické projevy nadšeného lidu!
          …………..
          Našli by někoho jiného a upravovaly by se možnosti jak by se jim to hodilo.
          Po smrti odstaveného papeže vychází skutečnosti, že musel abdikovat, bo se nelíbil Obamavi, to je ten Keňan, co se narodil asi v Keni. A onen papež si na svém pohřbu nepřál Bidena.

    1. Trefný komentář.
      Demokracie je ikona, a s jako takovou je s ní zacházeno. V lidském podání je platný jak ten její doslovný překlad a význam, tak je „platně“ interpretováno spoustu dalších verzí. Podobné je to s dalšími ikonami či jejich subverzemi.
      Právě o tý demokracii se říká, že je bezpřívlastková. Ale kupodivu pak kromě různých jiných získala přívlastek poměrně hezký, a to demokracie liberální. Možná by šlo říct, že i když je to jakoby protimluv, takový právě odkazuje na tu bezpřívlastkovost. Ale bičem prásk, a máme liberální demokracii reálnou, kde neplatí ani význam slova demokracie, ani slova liberální.

      Šlo by asi taky říct, že je to ten souboj dobra a zla. Jako, ten souboj mezi zastánci demokracie bezpřívlastkové a zastánci jakékoliv jiné, která tím pádem už demokracie není. Otázkou pak, a to patrně nezodpověditelnou, ale je, co především znamená to dobro. V tomto případě podílení se doslova všech na věcech veřejných. Jak moc dobré je to hlasování vlků a beránka, dvou pitomců a jednoho moudrého, popřípadě různé jiné takové hlasovací verze. Tisíckrát a po tisící prvé se u toho všechno vrací k MUDr. Höchslovi. Platí ta jeho čísla s tou (někteří teď za žádných okolností nečíst!!) kvalitou inteligence? A pokud ano, což je možná blíž pravdě, než by se chtělo, jak to tedy s tou demoškou je? Zůstává v platnosti, že nic lepšího jednoduše k dispozici není?
      Protože demokracie se dříve či později až příliš jistě pokaždý pokazí, jedni se snaží ji neustále opravovat, druzí naopak těch defektů využívají. Taky se od ní při vědomí lidské nedokonalosti utíká k náhradním ikonám. Tu k osvícenému despotovi, tu k některému z bohů (kde si ovšem nejsem jistý, do jaký míry to tam s tou čistou demokracií kooperuje).
      Cesta k déle trvající demokracii spravedlivé (což je přívlastek nejspíš akceptovatelný, pokud by se ovšem kdy lidé na jeho významu dokázali shodnout) je skutečně díky/vinou homo sapiens sapiens zarúbaná.

      1. Mě to také netěší, jenže lidský svět, který je součástí světa obecného, a spravuje se týmiž zákonitostmi jako vše jiné, je takový.
        Třebaže….. od čeho máme dvě nohy a ne čtyři. Jenže stát na dvou, vzpourou proti zvířeti v sobě snižovat alespoň místní entropii, a vydržet, dá fušku.

        1. Já jsem také tak šťasten, že vy jste také tak šťasten.
          Žít s lidmi jednoduše dá fušku. Navíc ani pořádně nevím, kolik fušky už jiným dalo žít se mnou. Že občas hodně, to je dost povšechný vědění.

          Mít na starosti lidskou společnost bych chtěl asi ještě míň, než být tím Kanaáncem, potažmo pocházetiž ze zástupův (to jsem dnes kamsi „protižidovsky“, tudíž nedemokraticky psal, tak se tím inspiruju).
          Lidi si tu rádi navzájem popisují, co zrovna pozřívajíž, tak já zrovna španělskou šunku z bílého vepříka. Velmi demokratické, protože byla v akci a navíc je skvělá.

          1. Inu, být nevyvoleným obývajícím zemi zaslíbenou vyvoleným není příjemné. Zvlášť když žárlivě milující Vyvolitel prostřednictvím kněží káže vyvoleným, že jim celou tu zemi oplývající strdím dal, a aby její nevyvolené obyvatele vyhubili. Jenže už je to tak dávno, že schvalování není trestné. Ostatně nejsou to partie zde často připomínané, tak jako i jiné z onoho biblického thrilleru. Z něhož jsou hojně užívány části druhého dílu zvaného Nový |Zákon, vhodné pro udržování lidu poddaného v poslušnosti. Či nejlépe jen v podobě katechistických výňatků, ve kterých si říkávala oddaně věřící teta Marie, která pravidelně chodívala na nedělní mši, avšak Bibli nečetla. Podobna stejně horlivým opačným soudruhům, kteří rovněž svoji víru nabírali ze stranických školení avšak bez znalosti celého díla jejích zakladatelů a jeho pramenů, především francouzských utopistů, což z dnešního pohledu je dystopický nářez a bohužel, v době ne až tak dávné hrůzná realita, jak vzpomínají v Kambodži na experiment absolventů Sorbonské univerzity. Tak by bývali věděli, co jsou to za ksindl, z díla Karla Marxe, nezvedeného rabínova syna snícího o světové revoluci, a vydržovaného kapitalistou Fridrichem Engelsem. V širším kontextu z oněch pramenů dílem období romantismu míchaného s překotným rozvojem především technické vědy dávající iluzi božskosti a moci k ovládnutí světa, dobereme se přes eugenismus, připomínám Johna Daltona, ano zas ti Anglosasové, a hygienismus obdivně odražený v díle Julese Vernea Ocelové město, v podobě France-Ville, reprezentovaný v osobě doktora Sarasina, a rasismus kritizovaný v osobě profesora Schultzeho ze Stahlstadtu, až k nacismu Třetí Říše. A nejen v podobě “ žiji a jezdím tady, leč smrdím jinde“ aktuální i nyní v představě našeho France -Ville a Stahlstadtu kdesi daleko, kam přesouváme produkci. Abychom nyní ve Čtvrté Říši ovládané stejnými dekadentními chamtivci, magory, šílenci a blbci, spolu se zánikem zdejších produkčních center s jejich na navázanou a jimi podmíněnou kulturou a vzděláním, v zeleném šílenství sami zanikali a uvolnili místo jiným. Jsme nevyvolení?

            1. Kdyby u toho bejval tehdy byl svobodymyslný Západ, kdoví, jestli by ve jménu utiskovaných Kanaánců nebyli zástupové potrestániž humanitárním bombardovanímž. To ž na konci, kdyby z toho měl vzniknoužt mluvnický koutek, dávám nahodile. Čistě pro navození dobové atmosféry. Aramejštinu moc nemrskám, tak aspoň to. Taková Sodoma taky byla vybombardována dobově, a to sirnými koulemiž. Těžko sice říct, do jaké míry humanitárně, ale doloženo, že Západní demokracie se na něm nepodílela.
              Mám pocit, že strdí má něco se včelami, ale jak na tom byl biblický Blízký Východ se včelařením, o tom se v potvrzených zdrojích nepíše. Snad ani v Septuagintě. Ale nechci sklouznout k rozebírání dotěrných otázek.

              Ryzí komunard, pokud by se měl poctivě pročítat francouzskou, a ryzí komunista německou utopií, jednak by mu nezbyl čas na uspořádání náležitého karnevalu a jednak by to bylo jedno, protože krvavé i nekrvavě by nedosáhl ničeho jiného, nežli tý dystopie. Jaksi ne pouze literární.

              Npor. Mazurek, netuše velikosti svých slov, pravil to známé – bo tak je to správné a tak to má byt! Stručně a úderně, vlastně esenciálně vyjádřil podstatu každé ideologie. Zástupové, po nich přemiklíkovaní zástupové (co mají přemklíkovanýho Jahveho), komunardi, komunisté, liberální demokraté (co mají přemiklíkovaný komunismus), prostě všichni do toho jdou po mazurkovsku. Následováni Waspy, taky…, no, nebudu to po vás zase všechno vyjmenovávat. Všichni do toho jdou kvůli tý mazurkovský podstatě.
              A ano, není -li vše prováděno důsledně dekadentně, jsou takoví odpadlíci dle zaručené metodiky vybiti ostřím meče do posledního, včetně starců a čtyřnohého dobytka. Vím, co říkám , že bych lidi nechtěl mít v referátu ani za základní lidský právo stát se genderem – zatím nerozhodnutej!

              1. Radost číst. Mé vzdělání nejen v tom je mělké, fragmentované. Ale dosud jsem nepozbyl nasákavosti.

                Sodoma, podle posledních výzkumů byla zničena žárovou vlnou od asteroidu rozpadnuvšího se relativně nízko nad povrchem. Tomu odpovídá i biblický popis dštění ohně z nebes.

                Aramejština….co ztraceno v překladu… příkladmo ne velbloud okem jehly, ale kotevní lano, ne kámen mudrců a marná středověká honba za ním, ale břemeno mudrců, břemeno vědění. Jak často přetěžké.

                Jak jsem obdržel od jiných, jak pochytal, tak předávám.

                1. Mě znalostí historických „faktů“, pocházející z biblických pramenů (včetně biblické archeologie), jsou jen nahodilé. Cosi jako „ohleduplnost a fandovství“ vůči víře samotné z toho ale většinou velmi čiší.

                  Ne snad přímo v té souvislosti, ale obecně přece jen v souvislosti, pár střípků.
                  Julius Caesar byl ubodán. Jednu ze smrtících ran mu zasadil jistý Maximus Longinus.
                  Ježíš byl proboden mužem jménem Longinus.
                  Výraznou roli v mladém životě Julia sehrál jistý Nikomedes z Bithynie.
                  V Ježíšově zase Nikodemus z Bethanie.
                  Julius započal kariéru v Galii
                  Ježíš v Galileji
                  Dalších náhodných podobností těchto dvou sepsal jistý Francesco Carotta značně dlouhou řadu. Nic z toho nevyvozuju, nicméně všechny jsou doloženy.

                  Sodoma byla Hospodinem „vybombardována“ sirnými koulemi, na důkaz jsou předkládány biblickou archeologii sirné kuličky velikostí skleněnky i sirné fleky na zdivu rozvalin. Síra nicméně má poměrně nízký bod tání, tuším slabě nad 100°C. Ohnivou smršť koulí tedy seslal v podobě kapalných koulí. Nevyvratitelným faktem je ale jeho všemohoucnost, takže nedivit se. Koneckonců, déšť jsou taky kapky. Ale kdyby chtěl, bombardoval by i plynnými koulemi.

                  Paleohebrejština je bez předchozí znalosti obsahu či paralelního znění ve srozumitelném jazyce nečitelná. Doslovně nečitelná. Dodnes se její originální zápisy vyskytují velmi fragmentálně, např. na několika málo kamenných stélách. Tvrdí se, že nejstarší nalezené kumránské svitky pocházejí ze 3.stol.př.n.l. Vzhledem ke značně blízké znalosti toho, co je to celulóza a co kolagen (chemická podstata papyru a pergamenu), se odvažuji tvrdit, že je to prakticky nemožné. Viz „ohleduplnost“.

                  Přesto ji koncem 2.stol.n.l. přeložil (z nedoložitelných zdrojů, pocházejících prý ze 2.stol.př.n.l.) alexandrijský Řek latinského jména Origenes. Nazval to Septuagintou, je to řecky psaný prvotní zdroj (pak ztracený, snad nalezený, později opsaný, přeložený, zlomkově dochovaný…, prostě beton a tutovka) SZ. Origenes v překladu znamená zdroj, původ. Čistě náhodně.

                  Jediným, kdo se bere jako doložený objektivní mimobiblický zdroj židovských dějin, je Josephus Flavius z 1.stol.n.l. Nikdo před ním se těmito dějinami nezabýval, ani na to téma kromě dosti letmých zmínek nic nesepsal. Všichni pozdější vycházejí jen a pouze z něj, potažmo z Origenovy Septuaginty či jakýchsi fragmentárních zdrojů, přesněji odkazů na to, že měly existovat.
                  U nás máme taky jeden z pozdějších zdrojů o Horymírovi a triatlonovci Šemíkovi, Masaryk se zase zabýval jedněmi ultrapravými rukopisy.

                  První ne paleohebrejský, ne řecký, ale latinský překlad SZ je Jeronýmova Vulgata (kolem 400 n.l.). Pochází prý přímo z hebrejštiny. Tato hebrejština je ovšem masoretsky natvarovanou paleohebrejštinou, převedenou do čitelnosti právě Origenem, takže jde o pokus překladu pokusného překladu. Masoretská (židovská) škola se kolem poloviny I. tisíciletí zabývala převodem paleohebrejštiny do smysluplně čitelné formy, je základem dnešní hebrejštiny.
                  Latinský text NZ pochází z Vetus Latina ze stejného či o málo staršího období, jde o překlad z řečtiny. Evangelia jsou prý v originálu řecky, nejspíš, aby to bylo čitelný. Pro SZ ovšem nečitelná paleohebrejština naprosto nic neubírá.

                  Obojí bylo ovšem někdy v XVI. stol. značně zrevidováno, takže do té doby závazně platil text pokusného překladu pokusu o překlad, poté začala platit závazně ta revize (co do evangelií ta dříve schválená).
                  Vše v rozličných variantách podle postupně vznikajících či zanikajících různých denominací. Pozn., o málo později podnikl jistý církevní řád nájezd na všechny knihovny, ve kterých se nacházely opisy starých textů, aby tyto byly „ochráněny“ ve Vatikánu.

                  Co se týče SZ, souběžně je platná i judaistická verze, tzv. Pentateuch.

                  Můžete si tedy vybrat mezi poměrně širokým spektrem závazných pravd a ehm, historicky doložených pravd.

                  Nevím, jestli toto je vhodná platforma pro takový věci, ale podobných střípků bych měl ještě ca tak na výšku obrazovky počítače 1,5 metru.

      2. Já si myslím, že demokracie (podle své definice) nemůže ve stávajících podmínkách vůbec fungovat, a taky nefunguje. Proč je tomu tak, sepsal jsem v jednom starším článku: https://web.litterate.cz/svet-podle-alefa-lochneska-demokracie-a-fialky/
        Pokud se za takové situace snažíme řídit demokratickými zásadami, jsme podobni člověku, který jde na výlet do Vysokých Tater podle mapy Krkonoš.

        Demokracie (skutečná demokracie) prostě v našem společenství z principu fungovat nemůže, a proto se těm paskvilům, demokracii napodobujícím, přidávají ony „upřesňující“ přívlastky: lidová, socialistická, liberální a kdovíjaká ještě… je to všechno možné, jen ne demokracie.

        1. Na mým tabletu to jde mimořádně blbě poznat, když to není přímo pod sebou. Ale jsem si téměř jistý, že to píšete ke mně. Hm, já to tam naformuloval, že nějaká skutečná skutečně byla. Dobře, že jste mě opravil.

          Ale mrk jsem na ten váš starší článek. Takže vy jste lovil pomocí 50%ní známosti se Vláďou Mertou? Hohó! To já taky! Ty jeho věci mají takovou hloubku, že ani jediná neměla šanci se neulovit! Já měl děsně rád Podzim, dvacátý rok míru, jednu z Vláďovejch verzí tý písně jsem uměl skoro se všemi těmi jeho prstolamy. A fungovala ne, že jen mnou plánovaně a očekávaně, ale někdy přímo neočekávaně 🙂

        2. Přídavné jméno k demokracii:
          Ono je to jako s destilovanou vodou. Nikdy není dost destilovaná.
          Ale pravda, destilovaná voda s příchutí jahod nebo šunky je tak trochu pitomost.
          Trochu hodně.
          ===
          Schumacher se přiznal k tomu, že je protofašita. Já jsem proto proto-anarchista.
          To je stejně neuskutečnitelná idea jako komunismus nebo demokracie, případně osvícený despotismus. Nic neseženete v požadované čistotě, vařit se musí z toho, co je na trhu.

          Jak vznikl plesnivý sýr? A jak skvěle chutná! 😎

  4. Když tak pročítám zdejší lidově akademickou diskusi, tak to tu diskutéři ježiBabišovi vesměs slušně nandali.
    A kdo by ho navíc ještě volil, že?
    Jak zpívá Nohavica: Sláva hepčí, přijde nový, bude lepčí!

    1. Osm kandidátů – stejný obsah, různé balení. Jediný pan Bašta vybočuje. Přesto se najdou tací, kteří doporučují pragmatickou volbu. Výběr jak v hitlermarketu – výběr nejhezčí krabice. Co je uvnitř nikoho nezajímá. Příště budeme jíst jen ty krabice.

      1. Re: JŠ

        Tééda, Švejku, vy ale mušíte bejt starééj, hnusnééj a blbééj, když jste to tak nádherně trefil na první dobrou. Tedy vlastně až na prvotřetí dobrou.
        Nic ve zlém, ale lepší a kratší shrnutí těchto voleb, než jak jste učinul v posledních třech větách, jsem ještě ani neslyšel, ani nečetl.
        Kdybych nebyl ještě blbější než vy, odvážil bych se vaše větičky otitulkovat slůvkem
        MAJSTRŠTYK.

      2. No co, však i hovno lze servírovat na stříbře těm, kteří se navzájem přesvědčují, že ten smrad je vůní božské krmě.

  5. Nechci nikoho manipulovat koho má volit, ale přesvědčovat o kvalitách mého kandidáta je přece fér?

    Na parlamentkách jsem narazil na tento článek, který se mi velmi líbil:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/-Neni-to-ferova-soutez-Basta-lidem-popsal-jak-CT-chysta-debatu-ti-neverili-725393

    Ať už je to jak chce, nejsem ústavní právník a ani si nejsem jist jak moc se tyhle věci dají ohnout, ale prohlášení pana Bašty:

    „pokud bude proti premiérovi protestovat dlouhodobě 70 % občanů, pak odvolání takového premiéra není pro prezidenta možnost, ale povinnost“

    Mě neuvěřitelně sedí a imponuje. Proto tedy slovy poručíka Mazurka volám: Tak je to správné, tak to má být!

    1. Poradci předsedy vlády A. Babiše ČR pro oblast ekonomiky

      Ing. Martin Fassmann
      Vedoucí makroekonomického oddělení Českomoravské konfederace odborových svazů. Působil jako poradce ministrů a předsedů vlády, včetně premiéra Bohuslava Sobotky.

      Ing. Jaroslav Ungerman, CSc.
      Ekonom, bývalý poradce vlády Vladimíra Špidly pro ekonomickou strategii, poradce ministra průmyslu a obchodu a ministra financí. Působí jako makroekonomický expert ČMKOS a jako místopředseda dozorčí rady Exportní a garanční banky.

      P.S.
      Např. to jsou dva, kteří mi z té doby utkvěli, a docela mě ten výběr překvapil. Od Ab bych to byla nečekala. Usoudila jsem však, že si vůbec nevybral špatně, protože jsem si pamatovala, že ti dva v době začátku krize 2008, kdy Kalousek a spol. tvrdili, že to bude jen chřipečka, která se nás celkem netkne, skoro přesně odhadli, že to pro nás bude znamenat propad až na -4 až -4,5 procenta HDP a trefili se.
      Žádná ořezávátka.

  6. A zamyslel se někdo z vás vůbec nad tím, co za lidi si sebou přivede na Hrad Nerudová, Pavel, eventuálně Bašta?
    Já jsem takovou otázku v médiích nezaznamenal a přitom to je VELMI důležité téma.
    U Babiše jako jediného z kandidátů to VÍME – budou to jeho političtí souputníci, kteří jsou všeobecně známi.
    Ale u těch ostatních?

    Budou potřebovat právníky, ekonomy, píáristy, řadové zaměstnance…
    ODKUD přijdou?
    Nepochybuji o tom, že ochotných a všehoschopných se najde hafo. Ale budou to lidé kvalifikovaní a ochotní pracovat pro tento stát?

      1. Jura.Jourová má v Bruselu půl míče měsíčně,možná by to za celý vzala.
        Jenže v Bruselu to má jisté a možnost pokračovat,kdežto v Praze by to byl tanec na žhavým uhlí.

        1. Myslím, že funkci Bocianova poradce pro lezení do bruselského anusu klidně vezme i za půl míče. Tu funkci může klidně kumulovat s tou stávající a může ji vykonávat přímo z Bruslogradu.

    1. To přece vůbec není pravda. kdybyste se řádně díval na onu prezidentskou debatu na TV Prima, tak tam takováto otázka padla. A přestože si konkrétní jména nepamatuji, tak kandidáti na tuto otázku odpovídali.
      V případě Jaroslava Bašty by to byli celkem logicky lidé, kteří s ním dlouhodobě spolupracují a pak ještě uváděl v jakých vodách by lovil pro vedoucí jednotlivých odborů. V jeho konkrétním případě s jeho letitými zkušenostmi jak z exekutivy, tak diplomacie bych o jeho personální politiku strach opravdu neměl. Což se o Andreji Babišovi rozhodně říct nedá viz jeho Jourová, Charamzová, Vagenknecht a další… proto

      Bašta na hrad!

        1. Můžete, prosím, uvést kdo níže ze seznamu odpovídá Vaší definici?
          prof. Ing. Petr Drulák, Ph.D. – politolog
          Ing. Bc. Ivan Noveský – energetik
          Ing. Vladimír Štěpán – energetik
          Ing. Zdeněk Jandejsek, CSc.- bývalý prezident Agrární komory ČR
          PhDr. Josef Skála, CSc. – politik
          Michal Semín – novinář, komentátor
          Ing. Pavel Janeček – energetik
          PhDr. Petr Hampl, Ph.D. – sociolog

          https://www.jaroslavbastaprezident.cz/jaroslav-basta-predstavil-svuj-tym-poradcu/

          Já bych řekl, že Vám šlo jen o to si plivnout na Jaroslava Baštu… proto

          Bašta na hrad!

          1. Ano, to jsou PORADCI.
            Není mezi nimi ani jeden právník a ani jeden diplomat.
            A KPR NENÍ ministerstvem energetiky.
            Mimochodem – Jandejsek je nebo ještě nedávno byl poradcem Jurečky (od r. 2016).

            Kde má kancléře/ku, tiskového mluvčího/ovou mluvku, právníky a další lidi, zajišťující chod presidentské kanceláře?

            1. To Občan 7 ledna, 2023 (20:02)
              Pokud vím tak Zrovna Petr Drulák je špičkový diplomat a právníků je plná republika. Dovedu si představit, že zrovna takový Zdeněk Koudelka, by mohl být svolný ke spolupráci.
              Jako tiskovou mluvku bych si dovedl představit Petru Procházkovou, která s nim spolupracovala na vydání knihy Stát jsme my, jistě by mu s touto agendou jistě rád pomohl i Vladimír Dvořák, který s ním spolupracuje na předvolební kampani atd.
              Z toho bych opravdu neměl žádný strach.

    2. Pro každého kdo je zaměstná a zaplatí.
      Tak jako pekař kvalifikovaný a ochotný prodávat rohlíky všem, kteří projeví zájem a zaplatí.

  7. Zajímejte se o kauzu Hladík.Seznam si docela šplhl.Ten článek je pořadná mina pod černoprdelníkama.Tohle přeci nemůže traktorista ustát.Fialo,co to hraješ vůči lidem.Takového zbabělce jsme ještě neměli

    1. Nezajímejte se o kauzu Hladík. Jde jen o promíchávání septiku, aby smrad přehlušil ten ještě větší.

    2. Další Brnák by byl ve vládě.
      Ti Brňáci by udělali z Brna hlavní město ČR i ten Rychetský tomu nějak přičichl.

    3. Kdo je obmyšlený Hladík, čím je výjimečný mezi ostatními již více než osmi miliardami, nehledě na zbytek přinejmenším podle dosavadních představ o velikosti vesmíru?
      Čím je významný příkladmo pro Váš osud? Nakolik je znalost o jeho existenci pro Vás významná? Už jen vyhledávání a zpracování informace o něm, které zabralo nenahraditelný kousek Vašeho životního času a zdrojů?
      Ach ano, moje pindy. Vím, že jsou k ničemu, ale baví mě. Přinejmenším mě za ně někdo zajímavě vyhubuje.

      1. Mě se to stává. Občas. Jenže jak je střízlivému mezi ožralými? Proberu se, rozhlédnu se….ožeru se.

    1. To je prosté. Je 7 kandidátů, u kterých je přeci jedno, kdo vyhraje. Pak jsou 2, kteří se nehodí, jeden je autsajdr, druhý je nepřijatelný a ohrožuje těch 7. Tak řekneme, že autsajdr je silný a má šanci a lidé tomu naletí, budou ho volit a svými deseti procenty zaříznou tu hrozbu. Rozhodující je 1. kolo! Takovéhle triky ovládá už malé dítě a když jsou ostatní……..Proto to dopadne – Babiš jako malá naděje pomalejší smrti zmizí a všichni uvidí ten fičák. Proč tyhle hrátky musím odnášet? Co jsem komu udělal?

        1. A přitom výsledný účinek pro všednodenní život každého z nás je naprosto zanedbatelný oproti tomu, že každý z nás by obětoval jen zlomek z úsilí, které věnuje tomuto, ke zlepšení svých poměrů. Jenže pindat ve virtuálních hospodách o politice, navzájem se trumfovat, je daleko méně namáhavé a daleko příjemnější.

      1. Starý člověk ve 12:36
        Děkuji za Vaše slova. Prý člověk stárne k moudrosti. Berte to tak, že ne každému se to podaří tak, jako Vám 🙂

  8. Možná se až příliš nípeme v jednotlivých kandidátech a přitom nám uniká co je zájmem Českého národa , který není zas tak početný , aby bojoval za EU , nebo USA proti Rusku. Dějiny budiž poučením.

  9. Když si na Android stáhnete aplikaci @Voice, tak si tu PDF knihu od Bašty z UlozTo můžete nechat předčítat v autě. Ověřeno, že to funguje!

  10. Věru neznám velkou osobnost, která by měla více přátel. Takže ty žvásty zde, že Bába nemá přítele, a zejména v politice, jsou štěky těch, kteří si o kamarádství dělají představy z pátečních srazů v hospodách.
    Politika je very hard risky business. Vymezený pouze pro mimořádně odolné jedince. Velcí idealisté, srdíčkáři, v něm většinou tvrdě a rychle selhávají.

    1. Tragický omyl. Ti přátelé, o kterých píšete, nejsou přátelé Andreje Babiše, nýbrž přátelé Babišových peněz. – Já nevím, jestli se Andrejovi podaří zchudnout, a rozhodně nepatřím k lidem, kteří mu to přejí; ale kdyby se to náhodou stalo, budete překvapen, jak a kterým směrem se počet Babišových přátel změní.

      1. Ale to jste mě špatně pochopil. Já o přátelích Babiše nepsal.
        Jestli nějaké má, tak možná v rodině.

  11. Perfektní obhajoba! Babiš minimálně jednoho přítele má, Vidláka :))). A teď trochu vážněji. Jsem se tak po ránu zamyslela trochu zavzpomínal, vy co se chystáte volit Babiše to raději nečtěte, protože se vám to líbit nebude. Vybavilo se mi, jak jsem se kdysi před lety, ještě než se Babiš stal premiérem, bavil se svým známým. Ve zkratce, svěřil se mi, že uvažuje o tom, že se zúčastní demonstrace Milionu chvilek, protože má vážné obavy z toho, že by zde s Babišem mohla přijít nová totalita. Jeho obavy jsem bagatelizoval, přišlo mi to v té době naprosto absurdní a nesmyslné. Říkal jsem si, že se asi těma chvilkařema nechal zblbnout. Ovšem když vidím dnešní stav, musím uznat, že jeho obavy z nástupu totality byly naprosto oprávněné. Ještě chvíli budu vzpomínat. První cenzura nastala už v době Covidu za Babiše, různé zákazy, nesmyslná nařízení, psychologická hra s lidmi, která měla otestovat jejich poslušnost a zjistit, kam až mohou zajít. Troufnu si také říct, že Pětikolka vznikla právě v reakci na toto uvedené, jednoduše aby tady nebyl Babiš a jeho totalita. Bez nadsázky se dá říct, že to on současný pětislepenec stvořil a stejně tak jediné co jej drží pohromadě je odpor proti němu. Jak se ukázalo, Pětikolka pracuje na úplně stejné totalitě. Z toho jasně vyplývá, že jde jen o dvě strany jedné mince. Jak Babiš tak Pětikolka jsou nástrojem globalistické korporátní totality, které je naprosto jedno, který z těchto svou nástrojů použijí. Geniální je, že se tyto dva póly vzájemně posilují, vždyť právě odpor k Babišovi stvořil Nerudovou, po které by jinak neštěkl ani pes a ona je spolu s Pávkem strašákem, který dožene lidi k zoufalému kroku hodit to Babišovi. Jako strašně rád bych se v tomto mýlil a budu vděčný tomu, kdo mě přesvědčí, že to tak není. Když vidím to odhodlání některých volit Babiše, vybaví se mi na mysli takový obraz. Určitě jste to už někde v přírodě viděli. Když predátor dostihne svou kořist, občas ji nezabije hned, jakoby se zarazí a nastane takový zvláštní stav. Vlastně už je rozhodnuto, kořist se dívá do očí smrti a ví že je konec, nepokouší se ani o útěk či boj, je jako omámená jakoby tomu stále nemohla uvěřit… a tohle se mi přesně vybaví, když vidím úmysl jít volit Babiše.

    1. Ne, Pětikolka pracuje na tvrdé, ne stejné totalitě. Kdyby si bába troufnul jen desetinu toho, co prosáklo z kachličkárny, jako příprava na likvidaci opozičních názorů, byl by už dávno oheň na střeše.

      1. Milý pane Laco je to tak, jak píše zahradník. Bába je jen druhá strana téže mince.
        Uvědomte si prosím, že Bába instaloval do funkce nejvyšší inkvizitorku Jourovou, v bleděmodrém milou paní Charanzovou, schválil nám GýnDýl, jezdil si pro rozumy do CIA, spolurozpoutal Vrbětice, rozpoutal a navic vedl peklo kolem KOVIdu a další a další a další….
        Co by nám podle Vás měl ještě provést abyste to pochopil?

        Řada lidí, včetně mě Bábu zná z nějakých jiných míst než z politiky. Např. BANdita s ním měl tu čest osobně jednat. Věřte že to není člověk se kterým by se někdo chtěl upřímně přátelit.

        Politika je možná jak říkáte „very hard risky business“ ale rozhodně budu raději volit slušného politika než jednoho z bandy lotrů.

        1. Babiš nám neschválil Green Deal. Pokud máte opačné informace, dejte odkaz.
          Pokud jde o Jourovou, ano ta je děs a hrůza, ale eurokomisaři nejsou v komisi aby prosazovali zájmy vysílající země. Pokud si myslíte opak, potom jste nenastudoval základní dokumenty o fungování komise.

    2. Přesně toto se mi zobrazovalo za celé té zatracené čínské bolševické chřipečky.
      Vyzkoušet, kam až se dá v buzeraci lidí zajít a kolik si toho ještě nechají líbit.
      Bagatelizace zaniklých živností a firem, ožebračených lidí, na tom celém nic nemění. Jeden kus čínské zfušované roušky za třicet korun, jsme si přitom zaplatili ze svého, kdy zisk 800% shráblo pár spřátelených firem.
      Ty dva roky byly testem jak vlády, tak nás samotných.
      Vypadalo to napřed, že se na nás, na Češích, dá štípat dříví a my si budeme jen brblat pod fousy :
      Povýšil bych to – nejen štípat dříví.
      Sekera klidně může zajet i kus do špalku a nám to přesto vadit nebude.
      Často i proto, že během těch dvou let zavřeli hospodu/obchod/firmu konkurentovi, ne nám. Že příště je řada na nás, to nám nedochází.
      A tak je to tady se vším.

      1. Žvást:
        Bagatelizace zaniklých živností a firem, ožebračených lidí, na tom celém nic nemění.

        Uveďte statistické údaje o tvrzeném s odkazem.
        Co vím, tak počet firem pomalu, ale jistě stoupá a lidem rostli za Báby úspory.
        Prostě žvást.

        1. Možná ano pane Laco,
          ale rostly zejména lidem se státní sféry, všem těm úředníkům finančáku a dalším ochotným účastníkům té Bábovi zaklekávací mafie. Také rostli zaměstnancům velkých firem, které Bába upřednostňoval a dotoval.

          Rozhodně však nemohli růst u drobných podnikatelů a živnostníků, kterým Bába de facto zakázal podnikat a řadě z nich zničil nejen jejich obživu, ale i život ačkoliv se tito starají sami o sebe a od státu zpravidla nic nechtějí. No prostě to není pro Bábu zajímavá skupina voličů…

          Ale to si doufám snad nemyslíte…

    3. Pětikolo se od Babiše liší zásadně. Zatímco Bylo nás pět ruinuje stát a snaží se vyrobit 10 mil nesvéprávných blbců, tak Babiš se snaží vyrobit 10 mil nesvéprávných blbců a zruinovat stát. A toto je umožněno masou státořídících odborníků, kteří místo toho aby řídili stát, sedí v hospodě a pijí jedno pivo za druhým.

      1. Nesouhlasím. Babišovo impérium může prosperovat jedině tehdy, když těch 10 mil. nebudou úplní blbci a stát nebude úplně zruinovaný. Kdežto pro pětikolu čím víc, tím líp.

        1. Máte plné právo nesouhlasit. Pokud máte pocit, že už 30 let se inteligence národa zvyšuje a stát vzkvétá.

    4. Milý Zahradníku, nic Vám nenutím, ale něco k zamyšlení. Jistě máte pifku na bábu, to beru, ale zamyslel byste se nad Nerudovými? . Došlo mi „fake“ s jejími ekonomickými názory z Tiktoku, kde říká, že důchodci si musí platit doktory, přece by nechtěli se léčit zadax. Co na tom že většina platila zdrav pojištění celý život. Hmm a tak mne napadlo, kouknout se na ni víc. Je toho různě na netu hafo .Jsou s manželem čtyřicátníci, a oba studovaní, takže vydělávat začali v +/- 25, jak se mohli dostat k majetkům co mají? Přitom normálně utrácet při výchově dvou dětí a na koníčky které prezentují?
      Čaputka je proti ní úplný žabař.
      Vážně se podívejte, prezentuje se tam až až, akorát z některých jejích prohlášení mi běhá mráz po zádech.
      A logicky mi to při průběhu času mně známého nesedí. Ač-li to psavci nedělají schválně, aby se později objevil důvod proč dehonestovat

    5. „Bez nadsázky se dá říct, že to on současný pětislepenec stvořil a stejně tak jediné co jej drží pohromadě je odpor proti němu.“

      A tímto s Vámi naprosto souhlasím, ale ten zbytek je už zní moc Aeroneťácky.

    6. No, trochu mícháte jablka s hruškami. Základem všeho je, že od začátku se ztratila etika a nějaké pozitivní společenské zájmy. Zůstala pouze moc a peníze. A můžete začít od Havla a Klause.

    7. Takže budete volit pětikolku. Jiná možnost není. Babiš, nebo ti druzí.
      Bašta nemá šanci postoupit do druhého kola!

  12. Problem je v mnozstvi zakonu, vyhlasek, smernic a narizeni.
    30 let se vyrabi zmetky ohnute pro lobisty a zlocince na dobivani renty overene zakonem.

    Zmrazit zakonodarnou moc senatu a parlamentu na vydavani zakonu na 10 let a ustavit komisi pro srozumitelnost zakonu a to co nepochopi kamionak nemilosrdne zrusit.

    A samozrejme v prvni rade nadrazenost ustavy mezinarodnim smlouvam.

    1. Máte pravdu. Před Sametem měla svázaná Sbírka zákonů vydaná za jeden rok šířku tak 1,5-2 cm, po Sametu už to bylo odhadem v některých letech několik svazků o souhrnné šířce, odhaduji, 70 cm. Problémem jsou neustálé novelizace. Nejsou výjimou zákony, které mají třeba 40 novel.
      Příkladem je Občanský zákoník. Ten náš má 3801 paragrafů. Rakouský občanský zákoník, postavený na stejném základě, včetně sto let společného vývoje občanského práva má 1502 paragrafů, tedy méně, než polovinu. Zrovna Občanský zákoník je typický příklad legislativního zmetku.
      Problém je jednoduchý. Za prvé za tabulkové platy ani Úřad vlády, ani jednotlivá ministerstva kvalitního legislativního právníka nezaplatí. Za druhé máme příliš mnoho poslanců a senátorů, kteří nemají do čeho píchnout a proto vymýšlejí ptákoviny. Stačil by určitě poloviční počet poslanců. A Senát zrušit, unitární stát, jako je ten náš, Senát nepotřebuje.

      1. Dobre si pamatuju, jak v devadesatych ltech par pravniku a ekonomu navrhovali, ze by stalo za to okopirovat Svycarske zakony, ze by se tim usetrilo hodne kopancu a hledani.
        Taky si pamatuju na ten rev z ODS a hlavne od Klause.
        Jak to nejde, jak je Svycarsko jine, a e mame pravo si vybudovat vlastni system a zakony.
        Chteli a planovali krast uz od zacatku. Zadny omyl to nebyl.
        Ten legistlativni hnuj, o kterem pisete, je toho nedilnou soucasti.

        1. Myslím, že je to tak.
          Mám na paměti všechno, co se dělo okolo Čs. spojů a jejich „privatizace“ a následnou likvidací různých jejich částí. To nefungovalo podle zdravého rozumu, ale šlo jen a pouze o megazlodějnu.
          Kdyby tenkrát postupovali podle zdravého rozumu, tak by zjistili, že v době, kdy mají mobily dávno vybité baterie a BTSky jsou taky bez šťávy, tak telefonní ústředny pevných linek budou fungovat ještě prakticky neomezeně dlouho. Protože Spoje měly ještě od toho předchozího bolševika přísné a kvalitní předpisy o kapacitě akumulátorů a jejich údržbě, o dvojím zálohování agregáty (jeden silnější na plný provoz, druhý slabší na nouzový provoz s polovičním počtem příček). Stejně tak bohorovně postupně zrušili fakticky jediné a celoplošné informační systémy obyvatel – nejprv RPD a potom i SV a DV, aby je nahradili pofidérními systémy za spousty miliónů, které ani neplní základní funkce.
          Jediný účel toho všeho, byl pořádné napakování. Nejprve na rušení stávajícího (RPD měl skoro každý, byl rozvedený i v panelákách, na každé vrátnici a šatně fabriky) a potom na „budování nového“, přičemž to nové už po stránce technického projektu a účelu, stálo za hovno.
          Mnohem levnější mohlo být, za přijatelné peníze udržovat, rozšiřovat a postupně modernizovat již stávající, rozsáhlou a poctivě budovanou strukturu.
          Jenže to by padly spousty byznysových plánů, na tomto postavených.
          Nač mít metalický městský rozhlas, rozvedený poctivě po hlavních trasách a velkých ulicích v celém městě. Příložky 100V vedení rozhlasu, totiž mohly jít souběžně s trasami nn, nebo venkovního osvětlení, aniž by jim to vadilo.
          A protože byl MR decentralizovaný, tak byl i méně náchylný k fatálním poruchám, srozumitelný a s energií jednoho 7,5kVA generátoru, dokázal takto decentralizovaný městský rozhlas zásobovat informacemi třebas desetitisícové město.
          Při rušení jednoho takového, plně funkčního systému jsem se taky dozvěděl, že takový městský rozhlas, v tomto rozsahu, je prý politicky zneužitelný..
          Můžeme přece na sušící stožár nějaké hasičárny, nebo na vysokou budovu postavit nástavec – stožár s hnízdem z třeba 16 podprůměrně kvalitních tlakáčů, ze kterých už po 300-500m, nerozumíte vlivem odrazů i zkreslení vůbec ničemu.
          Máte tušení, kolik stojí jeden takový „informační bod“, konkrétně s 12 tlakáči a centrálně ovládaný jak z IZS, tak ze státní správy?
          Necelých 13 miliónů korun českých, při kvalitě vesměs mizerné, protože mizerný byl už projekt. A kolik takových hnízd bylo vybudováno v každém městě? Darmo mluvit..Za peníze, které stálo vybudování jednoho hnízda, bylo možno luxusně rozšiřovat a modernizovat stávající systémy, protože byly Správou spojů i městy samotnými, projektovány na dlouhá desetiletí a tak byly i budovány. Na spoustě míst, lze ještě dneska potkat funkční reproduktory Tesla ARS453 (šedé a černé, popř. laminátové a s obdélníkovým vyústěním a charakteristickým „čumákem“, tzv. reentrantní) vyrobené před 40 lety a těch 40 let visící na mrazu a v letních žárech.

          Docela by mě zajímalo, kdo je za tyhle likvidace, všeho výše popsaného, přímo odpovědný.

  13. Možná že přátelé Babiše kalkulovali s tím, že budou ještě dlouho u moci, tak potíže s dotacemi zvládnou uklidit ze svých vládních pozic. A že půjde o dobrý bič na nepřátele. Teď se situace obrátila, bič drží Babišovi nepřátelé a rozhodli se jím zapráskat. Až dnešní pětikoalice prohraje příští parlamentní volby kvůli mizerné hospodářské situaci ČR, bič bude držet někdo jiný. Nebo spoléhají na amnestii prezidenta republiky? Kdo ví. Žijeme opět v zajímavé době.

    1. Pražská kavárna a pražští lepšolidi typu Slonková/Kubík/podobní.
      Naprosto hystericky psaná, rádoby novinařina – zatímco jejich primární cíl je úplně jiný.
      Jde tady o selektivní špinění celých vybraných vrstev obyvatelstva.
      Jsou to samotné kořeny všeho toho novinářského zla, všichni ostatní se s nimi poměřují a porovnávají. Minimálně jedna dvojice až trojice takových „novinářů“ už by v jiném, trochu přímočařeji spravovaném státě, dávno visela na kandelábru. Ostatním s podobnými sklony pro výstrahu.
      Maďaři to dokázali, na konci roku 1956 chybělo celé ÁVH a zemskému výboru přes 1.000 lidí a funkcionářů. A jak se následně ukázalo, bylo to tragicky málo, ani desetinásobek by tenkrát k nápravě nevedl.
      A ani to není tak dávno a máme to perfektně zdokumentováno. Ještě jeden dobrý zdroj ale zůstává zavřený – archivy KGB. Jak to v tom roce viděli a hodnotili oni, nebo jaké ztráty tam měli.

  14. Skutečně velký boss (nebo i ten, kdo se za něj jen považuje) nemá kamarády a přátele nikdy. Jen dočasné spojence, a pak pohůnky a podržtašky.

    Dotace jako princip hospodaření (což se děje ve stále větší míře) je čisté destilované zlo a skvělou příležitostí pro korupci i vydírání.
    Osobní zkušenost:
    Dlouhodobě (skoro patnáct let) jsem se zblízka potácel kolem stavby spalovny komunálního odpadu v Plzni. Nejdříve se kalkulovalo s evropskou dotací, nakonec se od ní rozumně ustoupilo. Zkušenost říká, že v případě přidělení dotace EU by spalovna ještě nestála (pokud vůbec někdy) a rozhodně by nespalovala. Bez dotace už dávno běží, nikdo do průběhu stavby nežvanil blbosti, a jako na „kontroverzní projekt“ si na ni už nikdo ani nevzpomene.
    Se zájmem (už z dálky) sleduji, kdy vyroste podobná další v ČR – zatím nic….. a byznys skládkových firem běží nerušeně dál.

    Proces s Burešem je procesem viditelně politickým, i vzhledem k načasování vynesení rozsudku.

      1. Re: Laco, Godot

        Nikoli, nepomůže nám nic.
        V případě změny zaparkujeme v jiné pr*eli.
        Pochopitelně ještě horší.
        Přesně podle pravidla, že každá změna je k horšímu.

        1. Targusi, bohužel asi máte pravdu, ale co kdyby se podařilo, to vosí hnízdo ničemů, přece jenom nějakým zázrakem a vnějším zásahem zlikvidovat?

          1. Musela by se vyndat na světlo svinstva zametená pod koberec. Třeba skutečnost, že každá smrt na rakovinu je vražda.

        2. Targusi, vzhledem k naší geografické poloze jsme předurčeni být zadním dvorkem jedněch anebo druhých. Ale nemuseli bychom být ještě bruselovatější než v Bruseli.
          Našim údělem je, myslím si, švejkování. A tahle partička žere ty noty z CLM ( Centrálního mozku lidstva) jako vojnu.
          I před listopadem žrali Husák a jeho parta noty z Kremlu i když už to po něm ani nikdo nepožadoval.
          Za důstojné bych považovala aspoň remcat. Aby si nemysleli, že nás mají úplně na háku.

          1. Remcání nám jde dneska nejlépe. Doby kdy Čech pojedl v hostinci selátko, zapil to mázem piva a pěstí přerazil dubový stůl jsou minulostí. Dnes třímáme v pěstičkách mobily a remcáme. Selátka má už jen Vidlák, Pilsner Urquell je řidke jak stolica měsičniho děcka (Ladislav Větvička) a z daleka nejlepší kamarád je pro nás jakýsi čtenář čtecích zařízení mající za to, že Česko je kdesi v Austrálii.

          2. Dokážu tak nějak pochopit, že pro současnou českou vládu je pojem „národní zájmy“ úplně cizí slovo a poslušně odkýve jakýkoliv jakoliv blbý nápad navržený západními mocenskými elitami. Jen mi nějak není jasné, že se v celé Evropské unii nenajde stát, který by se tomuto všeobecnému rozvratu dokázal aspoň trochu vymezit. I takový Orbán před green dealem poklekl. Rovněž Polsko, novodobý kapesní imperátor, neceklo ani slovo a jede na zelené vlně, ačkoliv to znamená konec pro jeho průmysl.

            1. Možná, že Orbán poklekl, ale jako vždy v historii Maďarska – následně se zařídili po svém.
              I ten Kádár – dokázal tak účinně oblbovat a poklonkovat Brežněvovi, že si SSSR přestal Maďarska všímat a to se zařídilo „po svém“.
              Kolik z nás jezdilo do Maďarska nakupovat věci, o kterých se nám tady mohlo jen zdát? Nebo byly dostupné jen za nekřesťanské peníze v Tuzexech?
              Svůj první slušný stroj, švýcarský Revox A77, jsem kupoval samozřejmě v Tuzexu, v přepočtu přes „kamioňácké bony“ za 4,-Kčs, mě ten magneťák, co chodí dodnes, přišel v roce 1976 na necelých 22.000,-Kčs.
              Za rok, při jednom z výjezdů do Maďarska za džínami, tričky a bundami jsem zjistil, že tentýž Revox A77, ale k tomu i spousty různých modelů od Akai, Tascam, ale i Grundigy TS945 a TS1000, značkové pásy Agfa, Basf, Maxell i americké Ampexy, šly v Kádárově Maďarsku koupit naprosto běžně – a o třetinu levněji..Jistěže si je nemohl dovolit každý Maďar, ale aspoň tu možnost měli. My ne – nebo spíše ne bez rizika šmelení s bony a valutami, potenciálně jednou nohou v průseru..

              1. Spotřebního zboží západní výroby bylo sice v Maďarsku více k dostání, ale za jakou cenu. Stinnou stránkou tohoto „gulášového socialismu“ bylo rychlé zadlužování Maďarska, které si nabralo spoustu úvěrů i v kapitalistických zemí. A tyto půjčky se pak prožraly nákupem západního spotřebního zboží. V ČSSR tak široká nabídka výrobků sice nebyla, ale co musím docenit na tehdejší ekonomice, tak zahraniční zadluženost země byla minimální. Což se později ukázalo jako velká devíza při posametové transformaci.

      2. K celosvětové změně dojde. Problém, že my budeme na té špatné straně. Navíc na té straně budeme patřit mezi spodinu (podle aktuálního vývoje spadneme až na úplné dno). Západ přece nemůže dopustit, aby klesl na úroveň Nigérie; určitě ne hned. Česko má našlápnuto perfektně. Akcelerace růstu státního dluhu bere dech. Odstavování elektřiny nejchudším? Směšné. To ještě není ani začátek.
        Jsem zvyklý nesledovat tolik aktuální situaci, jako trendy. A ty jsou prostě neuvěřitelné. Jako celoživotní pesimista jsem šokován – až takovou hrůzu jsem nečekal ještě před rokem.
        A žádné, ani lživé plány, jak to zastavit/obrátit. Privatizátoři zbytků jsou připraveni. Jak že se říkalo těm pomocníkům, co „zachránili“ Řecko – Velká Trojka?
        No, v Řecku už se nic ukrást nedá, hurá do Česka.
        Třeba se jednou směr emigrace obrátí, a děcka budou prchat do Nigérie, aby měla aspoň jednu maniokovou placku denně.
        Myslíte, že to je nemožné? Zeptejte se obyvatel Římské říše někdy kolem počátku letopočtu, nebo Aztéků v Tenočtitlánu před příchodem Hernanda Cortése. Mysleli si, že jsou pány světa.

    1. U nás chtěli stavět za dotace veřejné záchodky a zjistili, že část dotace se musí dát na reklamu a propagaci stavby. Tím se to jednak prodraží a pak, dělejte reklamu a propagaci záchodům.

      1. Podobnou stavbu řešili i Zvonokosy. Také u vás Eulálie Čubíková obstruovala projednávání stavby?

      2. Nu, jeden čas (dávno tomu a v souladu se zákonem) jsem dělal PR silničním stavbám za EU dotace. V poměru cena/výkon to byl asi nejlepší kšeft mého života, a to to bylo v malém (vejvar 2 mega za rok a byli jsme na to dva). Tak jsem získal matnou představu, jak je tomu asi ve velkém.

  15. Považuji za téměř jisté, že pokud by ten zákon tehdy prošel, stál by Babiš nyní před soudem za něco jiného.
    Vzhledem ke všem okolnostem, které jsou patrné, především k datu konání toho soudu ale i jiné, je obžaloba a následný soud součásti taktiky boje o moc. Kdyby ho nesoudili za tohle, soudili by ho za něco jiného, a to ve stejném termínu.

    Docela jsem zvědavá, co mají připraveno na těch posledních pár dní do voleb pro případ osvobozujícího rozsudku. Jsem totiž natolik naivní, že si myslím, že Babišovi odpůrci mají ošéfováno ledacos, ale přesné znění rozsudku ne.

  16. https://casopisargument.cz/?p=47671
    Bída opozice 5.1.2023 Jan Keller

    Na blížících se prezidentských volbách je velice dobře vidět, že současná vláda je u moci nikoliv snad díky svým výjimečným kvalitám, nýbrž prostě proto, že u nás neexistuje funkční opozice.

    Žádná z pěti vládních stran nedokázala postavit do voleb svého kandidáta. Shodly se na podpoře kandidátů, které jakási kouzelná ruka vytáhla z mediálního klobouku.

    Každá z opozičních stran, ať už parlamentních anebo neparlamentních, vyrukovala naopak zcela nekompromisně se svým kandidátem vlastním. Strana ANO s předsedou Andrejem Babišem, Okamurova SPD s Jaroslavem Baštou, KSČM s Josefem Skálou, ČSSD podpořila odboráře Josefa Středulu. Nikoho nenapadlo, že by se opoziční síly, kterým údajně vládní koalice tolik vadí, mohly třeba jen pokusit domluvit se na kandidátovi společném. Přitom na to měly dostatek času.

    V důsledku vzájemné řevnivosti a nesmiřitelnosti nejen těchto dvou hlavních, ale prakticky všech opozičních sil tak stojí volič, který nechce odevzdat hlas žádnému z favoritů vládních stran, před obtížně řešitelným dilematem. Pokud bude volit v prvém kole Jaroslava Baštu, zvýší se poměrně výrazně pravděpodobnost, že do druhého kola nepostoupí ani Bašta ani Babiš. Pokud bude volit v prvém kole Babiše, pohřbí naději, že by se na Hrad mohla dostat osoba, která by představovala skutečnou alternativu k dnes panujícím poměrům.

    1. Knieza Myskin napsal:
      6 ledna, 2023 (23:41)

      Bída opozice 5.1.2023 Jan Keller

      Nekritizuji, pouze konstatuji.
      Kritizovat je snadné.
      Pan Keller je v pozici, nebo opozici?

        1. Robertx napsal:
          7 ledna, 2023 (9:29)

          Souhlas, Jan Keller má naprostou pravdu, ale není to i jeho bída?

        1. Ke Ziim 7 ledna, 2023 (13:59):

          Za Davidem (SPD), který se nedávno pěkně ztrapnil nadáváním komentátorům na http://www.novarepublika.online do „anonymů“, je v europarlamentu vidět pořádný kus práce, zatímco za Kellerem jen líbivé řeči a „omyly, způsobené vyšším věkem“ při hlasování.

          Hlavně, že má Keller hezký důchod, jenže za co (v porovnání s Davidem)?

    2. Dávat odkaz nebo tapetovat (s uvedením zdroje)?

      Přiznávám se, že mi oboje vadí. Na samotný (neokomentovaný) link zpravidla nekliknu, tapetování je pitomé.

      Za ideál bych považoval link s třemi řádky (od toho, kdo vkládá příspěvek) o tom, o co v tom linku jde.

    3. Pro voliče kvadratura kruhu jako vyšitá. Vůbec nevím, jestli má smysl jít k urně. Poprvé v životě uvažuji o vynechání hlasování. Blbý pocit budu mít ve všech případech.

      1. Helanov,
        samozřejmě že má smysl jít k volbám. Nihilistické nechození k senátním volbám vede k tomu, že aktivní kavárenská menšina ovládá senát. Jehož Thajwanský Pepek Vyskoč nám pak intenzivně škodí v zahraničí například. Proto rozhodně má smysl k volbám chodit.

        Bašta na Hrad!

        1. Ona je to otázka, zda nejít k volbám, nebo hodit neplatný hlas, nebo volit – třeba B….
          Chtělo by to rozebrat, co která volba může přinést.

    4. Jen jestli to není tím, že všechny už okusily „chuť moci“ a pro ně výhody z toho plynoucí. A vůbec jim nejde o lidi, ale o vlastní bydla.

      1. Ano, většina z nich to tak jistě má viz freudovské Hilšerovo prořeknutí se. Ale nemyslím si, že by se mezi uchazeči o hrad nenašel žádný, které mu jde o naši Res-publiku (věc veřejnou). Což by bylo možno vypozorovat podle toho kdo jen plácá bezobsažné naučené fráze a kdo se naopak snaží využít pozornosti kamer k nastolování důležitých témat a kdo se nebojí následné ostrakizace kavárenských médií.

  17. Ja jsem s Andrejem mel tu cest jednat – a pripominalo to dialog dobermana s pudlikem. Nemel jsem chut strcit hlavu do smycky. Za sve trable si muze kompletne sam. Staci si vzpomenout na naprosteho sociopata ktereho dal do cela danove spravy aby „zaklekaval“. Az kdyz mu opravdu ujel, zacali se kontrolovat svadby zda byli zdaneny, tak ho vymenil. Je narodni tragedie, ze ted je Babis tim mensim zlem.

    1. Ona byla národní tragédie už když se volil Zeman proti Drahoušovi. Takže nic nového, jsme zvyklí.

      1. Tragédie byla započata mnohem, mnohem dřív. Totiž, když 10 mil blouznivců začalo na povel řídících orgánů zvonit klíči. Vše ostatní jsou už jen logické důsledky.

    2. Bandito, vedl jste někdy firmu, nebo nějakou jinou společnost alespoň o jednom tisíci členů? A to alespoň 2 roky?
      Hádám, podle Vašeho hodnocení Bociana, že ne.
      Protože, pokud byste takovou zkušenost měl, věděl byste, že jedním z největších problémů každého vůdce, lídra, šéfa je, nanominovat (nejdříve nalézt) kvalitní lidi.
      Lidem, kteří neztloukli ani příslovečnou psí boudu se to žvaní.
      Také jsem osobně mluvil s Babišem vloni cca 45 minut. Nepřipadal jsem si jako mopslík. Spíš jsem o Bábovi ztratil některé představy, které jsem měl o jeho výjimečnosti. A on se mi na konci rozhovoru omluvil, že nebyl připraven, jak měl být a jak jsem očekával.

      No ale co? Úpadek lídršipu, vzdělanosti probíhá nejenom v Česku, tak volit budu pragmatika a nebudu hledat superhvězdu.

      Ostatně, na YT jsem našel moc dobré video, svědectví o tom, jak představitelé pražské kavárny makali na kandidatuře Schwarzenberga. Sice dlouhé, ale velmi poučné.
      https://www.youtube.com/watch?v=0X_Qbs1yMoY

      Pro naivy, jako jste vy Bandito mi to připomíná cedulku na vysílačkách ČSLA, „Pozor, nepřítel naslouchá!“
      A nejen, že naslouchá, on také koná a to tvrdě a důsledně. Nejde tu prioritně o krev a životy, jako na vojně, nebo ve válce (ikdyž mnohdy také), ale o vliv, moc a prachy, prachy, prachy.

      1. Kandidatura Knížete?
        Znám velmi dobře a hluboce osobně lidi, kteří mu dělali PR.
        Brali to s nadhledem a jako hepenik (či jak se tomu říká). Čím větší blbost, tím větší úspěch (číro). Prý byl trvale pod práškama (neověřoval jsem). Žádné zábrany, čím více mimo realiru, tím lépe.
        Nakonec neúspěch, ale bylo to o fous.

      2. Pane Laco,
        nedá mi to a proto budu reagovat na vaše hrubosti. Kde jste vzal vědomosti kdo kde co vedl a o tom který diskutující kolik čeho stloukl. Také nevím co vás opravňuje označovat výroky ostatních diskutujících za žvásty.

        Volte si koho chcete, třeba toho vašeho oblíbeného bezcharakterního megalomana, to je Vaše právo.

        Nechápu však proč někoho urážíte a napadáte.

  18. Z dnešního soudu jsem nezaznamenal nic krom rituálních tanců kavárníků a spřátelených médií. Žádné vyjádření Babiše, žádná tisková konference ANO. Ticho.

    To že se režim nerozpakuje nasadit justici do volebního boje posunulo tuto zem někam na úroveň latinské Ameriky. Možná to je nějaká zákonitost, že s rozpadem hospodářství se rozpadá i společnost a politický systém.

    P.S. Zkouším si představit co by asi následovalo, kdyby týden před volbami soudili šéfa opozice za nějakou víc jak 10 let starou kauzu v Orbánově Maďarsku. To by bylo rozhořčení, to by bylo v Bruselu strachování se o demokratický vývoj.

  19. Babiš ve Sněmovně žádného opravdového přítele nemá.

    Nejsem ani Džamíla, nejsem ani psí nebo kočičí cholog, abych dělal neodborné diagnózy na dálku – ale podle toho, co jsem od Andreje doposud a zpovzdálí viděl, Andrej má jeden povahový rys, který mně velmi připomíná našeho „spojence“ za Velkou Louží: nemá přátele, má jen zájmy.

    Lidi to (bez ohledu na vlastní morální kvality) vnímají a na spojenectví s Andrejem jsou velmi, ale opravdu velmi opatrní.

    1. Tenhle je lepší?

      Prezidentská standarta existuje! Generál Pavel právě udělal dohodu s jejími zloději
      06.01.2023 16:47 | Ze sítí
      Kandidát na prezidenta Petr Pavel se na svém twitteru pochlubil, že dohodl vrácení prezidentské standarty odcizené v roce 2015 z Pražského hradu. Dozvěděl se totiž, že tato standarta existuje a že nebyla úplně zničená, jak se povídalo.

      Pro prezidentské kandidáty neplatí oznamovací povinnost?

      Nebo chce vydírat?

      1. Re: Jp

        Tak na něj dejte policajtům Té Óčko a pošlete jeho kopii svému volebnímu favoritovi!

        Osobně bych to viděl tak, že se soudruzi zloději u něj sami přihlásili. A nedivil bych se, kdyby to byli ti šašci z hradní stráže.

        1. TO není zřejmě ani potřeba neboť
          „Plati-li pro každého z nás stále ještě stejné zákony, policie by měla hned pana generála předvolat jako svědka v dané věci, protože dal jasně najevo, že zná zloděje, kteří mají evidentně u sebe ukradenou věc, neboť s nimi dokonce osobně jednal. Oznamovací povinnost u tohoto trestného činu není, ale policie má povinnost konat, dozví-li se o důkazu – a tou je právě ona svědecká výpověď,“
          Jana Zwyrtek Hamplová (a není sama)
          https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Napomahani-trestnemu-cinu-pane-generale-Akce-Pavla-a-Ztohoven-zdesila-nejen-pravniky-725380

          1. Neříkám to poprvé, to čínské pořekadlo: hlupáka se neptej, poví sám.

            Takže pan generál se právě přiznal, že kryje pachatele přinejmenším přestupku, nebo možná i trestného činu? A tohle chce kandidovat na prezidenta?

            Pan generál Zabijutěholourukou je snad silný jako býk, a zřejmě jako býk je i chytrý (jak už jednou naznačil, když machroval ohledně své střelné zbraně). – Mezi ním a Nerudovou, to je věru těžká volba.

      2. A co cajti?
        Už si povolali generála k podání vysvětlení? Nebo čekají až někdo na něj podá TO?
        A nebo co?? Nebo nic?

        1. Rumex acidosa napsal:
          7 ledna, 2023 (7:45)

          Pouhý údiv nad morálními kvalitami kandidáta na prezidenta, který chce kšeftovat se státním symbolem.

          Státní symboly České republiky – vymezení
          Státní symboly jsou:

          • velký státní znak
          • malý státní znak
          • státní barvy
          • státní vlajka
          • vlajka prezidenta republiky (tzv. prezidentská standarta)
          • státní pečeť
          • státní hymna
          https://www.mvcr.cz/clanek/statni-symboly-ceske-republiky.aspx

          1. „Dohodl jsem vrácení odcizené standarty z Hradu.

            Není zničená a vrátí se, kam patří.

            Nedávno jsem se dozvěděl, že prezidentská standarta, která byla v roce 2015 odcizena z Hradu, existuje a nebyla úplně zničená, jak se povídalo.

            Zejména pro ty, kteří slouží vlasti, má obrovský symbolický význam.

            Setkal jsem se proto s lidmi, kteří ji z Hradu vzali. A mám dobrou zprávu – dohodli jsme se na kompromisu. Standarta se na Hrad vrátí, ale až do rukou nového prezidenta,“ poznamenal na svém twitteru Petr Pavel.

            „Jejich podmínkou vrácení je, že hlavou státu nebude Andrej Babiš. Mělo by tak dojít k naplnění hesla Pravda vítězí.
            Do vyhlášení výsledku voleb tedy bude standarta v úschově.

            Tuto podmínku respektuji a děkuji za takový přístup. Sice neschvaluji, co tehdy udělali, ale rozumím tomu, proč to udělali.

            Věřím, že situace na Hradě se v březnu změní. Chci tam vrátit politiku založenou na hodnotách demokracie a svobody a jsem rád za dnešní dohodu, že spolu s hodnotami se tam vrátí i prezidentská standarta,“ dodal Pavel.

            https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Prezidentska-standarta-existuje-General-Pavel-prave-udelal-dohodu-s-jejimi-zlodeji-725323

              1. Jde o něco podobného jako je imaginární jednička „i“. Nikdo ji nikdy neviděl, ale všichni o ní mluví. Někdy se její použití jeví jako velmi šikovné.

    2. Zakladateli.
      Trefa do černého.
      Podobně se choval Klaus i Zeman o přítele se nejednalo jen o poslíčkové.
      Někde jsem psal,že to dopadne podobně i tady,aby byly dvě strany jedné mince,jak v USA,co by dělali divadlo v boji o moc.Jinak,jak se říkalo,Babiš řídí stát,jako svoji firmu,konkurenci likviduje.

    3. Zakladateli, proč tak přísně ? Prostě je těžký pragmatik a neudělá nic, co by ho poškodilo.
      Což se může – za jistých okolností- projevit i jako klad. Kdyby se otočil vítr, může se to stát, tak by se Babiš bil za výstup z EU a NATO jako lev.

      1. Ano, pokud by jeho firmám z EU už nic neteklo a dotace by nabízel BRICS, bude Bureš první, kdo by se bil za vystoupení z EU a vstup do BRICS.

      2. Ale vždyť vy říkáte jinými slovy totéž co já: těžký pragmatik a neudělá nic, co by ho poškodilo, právě to je popis člověka, který nemá přátele, ale jen zájmy. – Z velmi, ale opravdu velmi těžkých pragmatiků se rekrutují ti nejlepší kriminálníci – jste si toho věoma?

        1. V diskusi to tu proznívá. Čím větší je kdo ve smyslu bohatství a/nebo politického vlivu šajba, tím je to s přáteli horší.
          Není na tom nic divného, protože to přímo vyplývá z podstaty člověka. Ideální mezilidské interakce probíhají výhradně ve fantasy románech. Šajba je v nejistotě, jestli mu okolí své přátelství ze zištných důvodů jen nepředstírá. Oprávněně, protože to tak bývá až příliš často. Status šajby ani jinou možnost de facto neumožňuje, je to jakési vězení.
          Na své projevy přátelství je proto čím dál skoupější. Což zase odrazuje ty, co by se i přátelili nezištně, protože mají pocit že je šajba přehlíží nebo jimi pohrdá z důvodu svého papalášství. To je jedna z linek.

          Další linkou je vypočítavost ve smyslu – teď je šajba, takže přátelit se s ním vyplatí. Ale je to velký zvíře, což automaticky znamená, že po něm jdou a půjdou jiný velký zvířata. Klidně by proto pak mohlo dojít k tomu (spíš je to zaručeno), že protože je známo mě přátelství s ním, půjdou i po mně. A po mým živobytí, protože to navlíknou, že jsem k němu přišel přes něj. Musím si proto přece jen od něj držet dištanc… To je další linka

          A takových „kauzálních“ linek je mnohem víc. Velká šajba proto nemá jak mít stejný okruh přátel skutečně nezištných a opravdových,jako mívají ostatní lidi. Kteří jich ve velké většině taky mají na prsty jedné ruky. Je to obecně platné prakticky pro všechny bez vyjímky. Pochybuju, že u Babiše je to jinak, a to bez ohledu, jestli by byl princ Jasoň, nebo princ Drsoň.

          K čemuž ještě poznámka , Drsoňové se dají přehazovat lopatama od věku věkův, Jasoňů je naopak po celé zmíněné období k dispozici kriticky nižší, než malé množství…

          1. Můj sloh je už tak chatrný, ale teď vidím, že neumožňuju možnost a že další linkou je další linka. Což puristu může zplešatět, protože si u toho bude rvát vlasy…

        2. Zakladateli, myslela jsem to tak, že pragmatik, člověk bez páteře, se může zachovat špatně i dobře.
          V případě vzpoury otroků se může dosud loajální dozorce přidat k otrokům. Pokud zjistí, že se otrokář neubrání a otroci vyhrají. Nemyslím si, že by dozorce/ pragmatik bojoval za majitele bavlníkové plantáže do posledního dechu.
          Otroci si mohou spokojeně říct : Sice gauner, ale ted už náš gauner.

Napsat komentář: ema Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *