28 března, 2024

Střípky z Ojro-dálnic

Jelikož těžce snáším skutečnost, že nemohu průběžně zásobovat kydací čtenáře svými moudry, budu se snažit zaplácnout tuto hrubici následujícími postřehy.

Potkali se u Kolína

Napadlo mne zajet si naplnit nádrže na Ojropumpu – a co čert nechtěl. Známý, i když už zubem času značně zdevastovaný kukuč…

„Kuwa, seš to týý?“

„Tycypetonenimóóžne!“

Bylo to možné a byl jsem to já. Bývalý kámoš dělá ve velkoobchodním byznysu a mým kecům o zdražování se jen smál.

K aktuálnímu zdražení cukru asi tolik: ještě se POŘÁD prodává cukr z minulých let. Ten opravdu drahý – bo letošní – ještě není vyroben a vyexpedován. A soudruzi už dělí tučné zisky, protože nejdřív nechali trh hezky vyhládnout a lidi se teď můžou pos*at.


Kdo za to…, kdo za to…

Ač by se mělo finišovat, aktuálně sedím doma, protože není práce.

Práce není, protože rafinérky nemají pro nás asfalt.

Asfalt není, protože jak je nám starým, hnusným a blbým známo z učebnic, ropa je surovina takřka zázračná a adekvátním nastavením výrobních postupů z ní lze udělat takřka vše. Jediný limit je výrobní zařízení, sestávající (laicky řečeno) z několika papiňáků a přehršle trubek. A pochopitelně ZEJMÉNA spotřebovaná energie při výrobě zlata (zlato jsou obdržené bankocetle, případně číslovky na obrazovkách počítačů) z kamene (proto petrochemie, protože petros = řecky skála).

A řady kamionů čekajících na nakládku rozšířily vehikly s ukrajinskou registrací, které nakládají „speciální olej“.

Poznámka pro chytré, mladé a krásné jedince – nafta je taky „speciální olej“, protože je mastná.

Finta spočívá v tom, že olej nemusí vézt správně označené a zejména správně vybavené auto, které absolvovalo speciální technickou kontrolu a má certifikovanou cisternu, a řidič s potřebným školením, blablabla…


Všichni jsou si rovni a někteří ještě rovnější…, a zelenější…

Na polské dálnici A4 panuje nezvyklý ruch. Auto za autem v barvě zelené míří tu na východ, tu na západ.

Takže jsem viděl čtyři „živé“ Hajmrsy. Ty ovšem svištěly z Čechistánu po A1 směr Gliwitz – pardon – Gliwice, kde plynule zatočily na zmíněnou A4. A byly naloženy na civilních podvalech s českou registrací.

Pak jsem viděl slovenské soudruhy, kterak bezradně stojí na A4 s nějakým německým kolovým obrněncem typu Pandur. Akorát to nemělo věž s kanónem.

„A neťahá, a neťahá…“

To pravil kdysi jistý voják, s příznačným příjmením Uhlík. Na ventře, kterou řídil, měl naloženo šest tun namísto povolených tří a divil se, že mu to jede pomalu, případně občas i vůbec…

Civilní soudruzi opraváři tam ladili našim bratom koně skoro dva dny…

Zlatý hřeb týdne – v Pšonkostánu se vyjevili UŠAtí soudruzi. Bylo toho dva kusy, mazali na východ. Jeden jel prázdný, druhý vezl kontejner s označením „explozivní materiál“.

Tabule ADR na tahači a na návěsu – proboha na co?

Ač jsem jel devadesát, soudruzi mne plynule a svižně předjížděli v zákazu předjíždění a ve zúžených jízdních pruzích, určených jen pro osobáky. Když jsem je dojel na mýtné bráně, zjistil jsem, že mýto prostě platit nebudou a nebudou…

A k dovršení mé duševní deprivace jsem na soudružských vozech jaksi nenašel registraci – postaru SPZ…

Na co ve východním parasvětě registrační tabulky…?

Takže překročení rychlosti, zákaz předjíždění, jízda v jízdních pruzích, neoznačené vozidlo s raketami na hrbu, bez SPZ, mýto je pro debily…

Napadlo mne oblíbené rčení jiného spolubojovníka ze slovanských kasáren ve statutárním městysu. Jmenoval se Tomko a každá druhá věta, kterou pronesl, byla uvozena souslovím: „Něsere nič!“

Jak pravil jiný můj spolužák a spoluopilec – až budu velkej, taky budu hnědej…

Zajisté byl jasnovidcem, páč to pravil v době panování té nejhlubší totality…

Poznámka pro služební soudruhy, ty Hájmrsy a ušaté tahače si fotili naprosto všichni okolo, nejenom já…


57 thoughts on “Střípky z Ojro-dálnic

  1. Zoufalství se projevuje i dvojmo a použití 30let po smrádku tzn.souuhu je ponižující.Dnes se hodí : majne kamaráden, halt!

    1. U nafty netuším, u benzínu mi to ale tenkrát zalepilo komplet nádrž, hadičku, trubičku a karburátor.
      Jo, závist ve fabrice nad starou Š1100 MB de Luxe.

        1. Benzin má oktanové číslo.
          Nafta má cetanové číslo.
          Je to poměr mezi oktanem, který hoří rychle a alfymethynaftalenem, který hoření zpomaluje.
          Obdoba u nafty (cetan).
          Z matematiky nelze tedy stanovit větší oktanové číslo u benzinu, nežli 100.
          To je obdoba, jako účinník v elektrotechnice – cosinus „fí“.

          1. No ale nás, absolventy VKVŠ, v hodinách taktiky učil soudruh podplukovník Selič, a ten říkal, že za Velké Vlastenecké Války u sovětských dělostřelců dosahoval sinus elevačního úhlu hodnoty až 3,00 !

              1. Za jakých podmínek… to si pamatuju docela přesně. Seděl jsem v likusáku v učebně vedle Jardy T. a řešili jsme v hodině taktiky polohlasem nějaký text písně od Beatles. Soudruh podplukovník Selič na nás přišel a strašně nás zmrdal.

                Za těchto podmínek ten sinus klidně mohl hodnotu 3,00 dosahovat, to dá rozum.

            1. Já na vojně nebyl, a tudíž je mi armádní slovník cizí. Je věřím naší pravdomluvné ČT, že UA zbraně (potajmu NATOvské) postupují vítězně vpřed, ovšem azimut neřekli.

          2. Benzín samozřejmě může mít oktanové číslo větší než 100, pokud má ještě větší odolnost vůči samozápalu, než čistý izooktan. Např. MOL Racing Fuel 102+.

    1. smutné a u nás podobne dokonca polícia varuje pred osobami, čo žiadajú mier. Vraj sú to agenti kremlu a Putinovi agenti 🙁 to som sa dožil po tom nešťastnom cinkaní kľúčami v 89 roku 🙁 nech mi ruka odpadne 🙁

  2. Dáma vydala celkem osm knih. Čtenáři ohodnotili jen jednu, ke které dokonce nějaký dobrý muž napsal i komentář.
    Když už dostala tučný grantík a vydala tolik knih, tak si taky mohla na Databázi knih nadělit nějaké hvězdičky.
    Zřejmě poctivka, anebo nechodí na Databázi knih.
    🤔

  3. Zdánlivě OT, ale vlastně zcela k věci:

    Ještě větší svině, než jsme se odvažovali si myslet.

    “Řeknu něco, o čem nikdo nevěděl. V roce 1999 mělo Maďarsko napadnout Srbsko. Viktor Orbán mi to potvrdil a řekl, že to mohu veřejně sdělit. Americký prezident Bill Clinton po něm žádal, stejně jako Britové, aby napadl Srbsko ze severu, čímž by nám rozdělili vojenské síly dole z Kosova na sever k Vojvodině, což Viktor Orbán odmítl, čelil velkému tlaku, kterému odolal na základě pomoci Gerharda Schrödera. Poté Orbán cestoval do Velké Británie, kde měl oficiální rozhovory s premiérem Blairem a zastavil se navštívit Margaret Thatcherovou. Zazvonil jí na dveře, Thatcherová otevřela a řekla mu, že jí vadí, že odmítl zaútočit na Srbsko, protože kvůli tomu zahyne víc britských vojáků,” řekl veřejně na tiskové konferenci prezident Srbska Aleksandar Vučić.

    Více zde:
    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Sokujici-informace-Utok-NATO-na-Jugoslavii-mel-zacit-jinak-Orban-dal-svoleni-aby-se-to-svet-konecne-dozvedel-717546

    Jdu zvracet.

    1. Nooo…
      Ono mělo Maďarsko veliké cuky, bo Vojvodina se silnou maďarskou menšinou; a Orbán dělal hodně pro to, aby tam došlo k etnicému konfliktu. Ale ke konfliktu nedošlo, pak Vojvodinu rozbombardovalo NATO, vojvodinští Maďaři se – nečekaně – plně postavili na stranu Srbska a Orbán měl po žížalkách.
      Co vykládá Orbán DNES, bude pravda tak ze 60%. Což ovšem nic nemění na tom, že anglosasové a jejich poskoci jsou ještě mnohem větší svině, než jsme se odvažovali si myslet.

      1. Úplně vymizel rozdíl mezi jestřáby a holubicemi. Jestřábi se prohlašují za holubice a rozdíl mezi demokraty a liberály prakticky vymizel. Aspoň co se týká zahraniční politiky.

      2. Abychom s vaničkou nevylili i dítě: co DNES vykládá v této věci Orbán, je téměř jedno. Podstatné je, co světu nyní o tehdejších událostech sdělil Vučič.

        1. Re: Zakladatel

          Halefe, nesmíte věřit ÚPLNĚ všemu, co vám je servírováno pod váš pouštní nos.

          Ano, Lájoši měli dost silnou cukaturu, JENŽE:
          1) uherská menšina je rozložena podél maďarsko-jugoslávské hranice až k Rakousku. Tedy nejen v Srbiji, nýbrž i v Hrvatske a ve Sloveniji, což bylo úplně špatně, protože kdyby to bouchlo v Srbiji, bouchlo by to všude, a výše jmenovaní soudruzi byli přece jedině demokratičtí spojenci.
          2) fefíci měli ve Vojvodině takové vymoženosti ekonomického a samosprávního charakteru, že by osvoboditelům za připojení k Hungárii s chutí nakopali p*dele.

          Z těchto dvou důvodů zůstalo případné osvobozování pouze v rovině akademických keců.

            1. Re: Halef

              Pro mne je spíše zajímavé, že se to Orbán dozvěděl hezky předem a mohl se na to adekvátně připravit.
              Ale pochybuju, že by to naši jedině správní soudruzi nějak blíže komentovali, či dokonce rozpitvávali. NA to nemají notičky, tudíž budou držet hubu.

  4. Zdražení cukru….
    Pro méně informované soudruhy zde připomínám, že tržní cena není dána výrobními náklady, ale tím za kolik je možno prodat co největší množství zboží za co nejvyšší cenu.

  5. Ta technika se tam přesouvá už celá léta. Známý u celní zprávy to pozoruje už od roku 2018. Tehdy byly tyto věci ještě na úrovni konspirace.
    Stejně jako se kdysi psalo o radaru v Brdech, že to je jen pro bezpečnost a nikoho to nikdy neohrozí.
    Představte si situaci, že by u nás byl US radar, jak si kdysi někteří politici přáli. To bysme se mohli rovnou zmalovat jako terč.

    1. Před nějakou dobou to vysvětloval v ČT i Zaorálek.

      Jakože z nás ten radar dělal terč. Řekl mu to nějakej US potentát, po tom, co to padlo.

      Proto Rusko rádo nabídlo, že to bude klidně na jejich území, když to je teda proti Iránu. Tam to bude ještě blíž.

      No a když to USA odmítly, tak to bylo ještě jasnější.

  6. Jen pro ty co to ještě neví. UherskoBrodská zbrojovka začíná propouštět. Pro začátek 100 lidí. Teď v době zbrojní poptávky. Slavná fůze, že česká zbrojovka koupila US Colt je pravým opakem. Amerika zkoupila czub a teď si systematicky likvidují konkurenci. Proto název Colt CZUB. Výroba se má přesouvat do USA. Česká republika až na druhém místě…
    .. tak že milá vláda z.urvenců cíleně likviduje, nebo aspoň zdárně pomáhá likvidovat naše hospodářství.. 😡😡😡
    .. ale hlavně, že pomáháme všem ostatním a ve finále nebudeme mít sami co do huby..

          1. CZUB směřuje do kopru dlouhodobě. Díky cinknutým jistým státním zakázkám se chová jako protekční spratek a na individuální zákazníky dlabe. Pro COLT, který už je pouze stínem své bývalé slávy, je tenhle kšeft vítaná příležitost se, alespoň trochu, ještě nažrat. CZUB, jako výrobce zbraní, za jejich současné obchodní politiky žádná škoda nebude. Špatné ovšem je, že v regionu Uherský Brod a okolí moc větších zaměstnavatelů není.

    1. To není nic nového. Waltrovka v rukou USaku taky skoncila v 95-98. Motory, dokumentace ad. převezena za louži a kde je dnes Waltrovka (nějaky developersky projekt)? Motory trošičku upravili a dnes je pod jiným ozačením prodávájí dál. Tuším, že to byly motory do Moravy dnes na Cesnách.

  7. Vidlak si jednou povzdechl, zda toto usporadani spolecnosti neni vlastne nejlepsi mozne, zda ty rezervy nejsou nevycerpatelne… A je fakt, ze od dob Samovy rise v tomto regionu nebylo bezvladi, leda lokalne a na chvili. Vzdy se sem nekdo natlacil. Takze se pripravovat na scenar typu Mad Max nema smysl, leda pri zcela globalni apokalypse. Pri tomto drbani ma smysl se pripravovat na chudobu a nespravedlnost, nic jineho.

  8. Praví paní Antonie Doležalová, že tahle energetická a ekonomická krize je výborná příležitost.
    Chce to zapojit kreativitu a odvyknout si na polštář ze strany státu. Vlastně jsme šťastní, že se smíme podílet na budování lepšího světa.
    Paní učí mládež a všichni studenti s jejími vývody nadšeně souhlasí.

    1. To je tahle?
      https://rozmluvy.cz/dialogicke-spolecenstvi/antonie-dolezalova/

      Od roku 2005 působila jako externí přednášející a od roku 2006 jako asistentka na Národohospodářské fakultě VŠE v Praze. Od roku 2009 zde působí jako docentka. Garantuje a vede zde semináře z dějin ekonomického myšlení, diskusní seminář z dějin ideologií a přednášky z hospodářských dějin Československa ve 20. století. V posledních letech se intenzivně věnuje problematice filantropie a neziskových organizací: na VŠE garantuje a vyučuje dva předměty (Ekonomie, filantropie, altruismus; Marketing pro neziskový sektor) a připravuje vedlejší speciliazaci pro oblast vztahů státní správy a neziskového sektoru. Od roku 2010 externě přednáší na FF UK, na Ústavu hospodářských a sociálních dějin. Přednáší zde kurz Mezi altruismem a sobectvím.

      Je členkou hodnotitelských komisí v Nadaci rozvoje občanské společnosti, Nadaci VIA, Centre pre rozvoj filantrópie (Slovensko).

      Je to ona?

        1. Tak už chápu proč jde naše hospodářství ke dnu Jestliže se na VŠE učí takovéto zbytečné, až nesmyslné předměty, tak je to jasné. Chápal bych to na fakultě sociálních studií UK nebo MUNI, tam se učí jen zbytečné předměty, ale na VŠE?

          1. Myslím, že předmět Marxismus-Leninismus se také vyučoval na všech VŠ. Minimálně v padesátých. Ojrosouzi to taky neflákaj.

  9. Targu(si), opravte mě, prosím, pokud uvažuji chybně:
    Pšonecký PKN Orlen vyrábí v KDYSI českých rafinériích PHM a další ropné produkty pro Ukry.
    Ti si pro ně jezdí přes Polsko v neoznačených vozidlech.
    Produkty pak chybí v ČR.
    A Vy spolu s dalšími řidiči sedíte v důsledku tohoto nedostatku doma na 60%.

    1. Re: Občan

      Jste celý pomýlený, tam i zpět. Podívejte se, jaký rok máte na kalendáři. Jestli 68, tak vyhoďte barák a kalendář i manželku si nechejte, bude se vám lépe chudnout.

      1) Orlen dělá pro kohokoli cokoli, kdo na to má. Ale politické tlaky tam budou taky, o tom žádná.
      2) Ukři jezdí auty jen do nejbližších rafinérií za čárou, bo „nima času“. Mám na mysli PL, RO, HU. Slovenský Slovnaft už je pro ně dost daleko. Nicméně jejich odběry nejsou nevýznamné. Další, tolik potřebná kvanta se tam tlačí pomocí vlaků. A samozřejmě to má vliv na finální cenu nafty!!!
      3) produkty, které máme na mysli (asfalty), nechybějí v ČR. Chybějí všude kolem, protože se tlačí na co nejvyšší výrobu nafty (Ukři berou z EU, předtím brali z BY a z RUS).
      4) já doma nesedím na 60 %, protože k naplnění kvóty cca160 hodin potřebuju maličko přes 2 týdny a kromě toho mohu kdykoli vyrazit na Putina. Naplněných cisteren je dost a prachy jsou více, než zajímavé.
      Ostatně proč myslíte, že jezdím tam a zpět po polské A4? Správně, speciální oleje…

    1. áno Vlk je dne výborný ……….. takto si nechať rozjebať krajinu cizákmi a púšťať tú svoloč na východ je zhovadilosť 🙁

Napsat komentář: Schumacher Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *