29 března, 2024

Tak co, podumali?

Před měsícem jsem zde pouštěl článek o sobotní demonstraci na Václaváku. Psal jsem v něm, že Václavák je příležitost k semknutí a sjednocení našich roztříštěných sil i názorů. Psal jsem, že máte dvě možnosti. Buď tam jít a přispět k hojné účasti, která bude vidět i přes nezájem České televize, nebo tam nepůjdete a počkáte si, až nějakou demonstraci svolá váš oblíbený politik… A tak trochu jsem mezi řádky tvrdil, že Okamura nic svolávat nebude…

Hele, jen tak mezi námi… Mohl ten Rajchl pro propagaci této demonstrace udělat ještě něco víc? Z fejsbůku to na mě vyskakuje ze všech stran. Dostal jsem to asi desetkrát v řetězovém mailu. Dokonce i u Kmenty si toho všimli a začali rovnou vymýšlet narativy, jak se sešli „ztroskotanci a zaprodanci.“ Také Chvilkaři si toho všimli a v zájmu demokracie se chystají obsadit Václavák ještě před lůzou, aby nikoho nenechali na pochybách, co je to svoboda slova a proč my ji mít nesmíme.

Mohl Rajchl říct něco víc ke svému politickému programu? Už mi věříte, že je to, jako by pět let četl Kydy a pak z toho udělal hutný výcuc? Mezi řečníky na demošce jsou lidé z Trikolóry, strany PRO, SPD… je tam i Skála a další… Slušný potenciál pro semknutí… Slušný potenciál pro zklamané voliče jiných stran…

Důvodů, proč jít na Václavák, je hodně a za poslední měsíc jich dost přibylo. Když jsem psal svůj předchozí článek, tak ještě náš skvělý a úžasný ministr průmyslu Hýkela tvrdil, že Německo zastaví část svého průmyslu, aby domácnosti měly čím topit. Fiala ještě pomáhal přesně a adresně a vysílal pozitivní signály. Neuběhlo ani třicet dní a naše vláda nás už opatrně připravuje na neradostnou budoucnost. Už nejenže nebude dost plynu, ale hlavně se bude zachraňovat klíčový průmysl, který ale stejně krachuje, protože si nemůže dovolit zaplatit ani ten plyn, který mu pomocí svetrů vyšetříme.

Na druhou stranu má velký kus pravdy Karolína Stonjeková, která zcela správně tvrdí, že Minář dostal na Letnou 200 tisíc lidí a s Babišovou vládou to ani nehnulo, tak se nedá čekat, že sto tisíc lidí pod koněm nějak pohne s Fialou. Ne, Václavák určitě sám o sobě stačit nebude. Ale po dlouhé době zase zjistíme, kolik nás doopravdy je a s kým se dá počítat. Mohlo by to povzbudit pár lidí z průmyslu a zemědělství, kteří ještě nemají úplně stažené půlky, aby byli ochotni financovat něco nového a nebo alespoň aby pomohli pomocí své těžké techniky dělat nějaký skutečný nátlak. Myslím si, že víc se teď čekat nedá a bude to chtít mnohem víc, než plné náměstí, aby se něco změnilo. Ale je to začátek.

Já vám dneska přidám ještě jeden důvod, proč tam jít…

Jak jistě všichni víte, nikdy jsem nebyl proti Babišovi. Považoval jsem ho v naší politice za menší zlo, za což se fakt nemusím stydět, protože proti Blyštivému Péťovi byl ztělesněním racionality, organizace a schopnosti. Také jsem vždycky tvrdil, že Babiš je tak pod palbou líbodémo, že má jen své voliče a žádná americká neziskovka nebo německé velvyslanectví mu nepomohou. Dodnes si myslím, že si právě z tohoto důvodu začal Babiš brát příklad z Orbána. Ale rozpoznal tu příležitost příliš pozdě…

Když jsem se v posledních dnech díval na přenosy ze Sněmovny a poslechl jsem si projev Dona Pabla, tak se nemohu ubránit dojmu, že sleduju sestavování vlády ANO a ODS. Je to právě Pavel Blažek, který drží ruku s břitvou na Babišově tepně jakožto ministr spravedlnosti, který může hodně udělat pro to, aby byl Babiš před soudy nevinný. Kdo teď budete argumentovat nějakou nezávislostí soudů, tak to raději neříkejte nahlas, musel bych se vám vysmát. Zkrátka a dobře, nemohu se ubránit dojmu krásného politického obchodu…

Babiš bude nevinný, Blažek bude šéf a u moci zůstane ta část ODS, která má ještě pud sebezáchovy a dnes přemýšlí, jak se zbavit těch neschopných dementů v čele strany, díky kterým je brzy nejen sesadí, ale možná i zlynčují a zabijí. Zdravím Martina Kubu… A stejně jako byla mezi líbodémo přijata ČSSD, když přišel na scénu Babiš, stejně by mohl být přijat i Babiš, teď, když přichází něco mnohem horšího. Přitom pamatujete ty titulky v Respektu za Paroubka, že nacismus=komunismus=ČSSD? Jak rychle to bylo zapomenuto, když se ukázalo, že Babiš je sekáč, který se nezakecá.

Nová vláda pak rychle zastropuje ceny energií a pošle mezi lidi zase nějaké natištěné peníze (třeba 5000,- na dítě každý měsíc), tím se vše trochu uklidní, každý bude rád, že to tak dopadlo a nikdo už nebude zdůrazňovat, že jsme na tom stejně všichni o dost hůř. Babiš svoje voliče má, ODS je má (kupodivu) taky a za všechno bude moci Fiala s Rakušanem. Piráti zřejmě vycítí změnu větru a včas se přidají na tu správnou stranu.

Myslím, že právě toto dilema teď řeší Babiš. Má hodně odpůrců. Většinou nezaslouženě. Ale v parlamentních volbách se dozvěděl své limity. Dozvěděl se, že milion lidí „nechalo raději propadnout své hlasy,“ než aby zvolili jeho. Dozvěděl se, že chce dělat covidovou diktaturu, že je jedna ruka s bruselskými papaláši, že je takový maskovaný líbodémo (podle mě nic z toho není pravda), zkrátka narazil na své politické limity a tak změnil strategii. Jako milion potenciálních voličů nevěřilo jemu, tak teď on nevěří v milion nových potenciálních voličů. A vláda ANO s ODS je z toho pro něj cesta ven. Pak se uvidí…. kdo z politiků přemýšlí dál než do příštích voleb? Putin?

Zkrátka abych to zjednodušil… pokud se vám nelíbí spojení ANO a ODS, tak byste měli asi podpořit Rajchla a ostatní na demošce, protože volby ještě dlouho nebudou a nebylo by špatné parlamentní protagonisty alespoň trochu zneklidnit, aby si uvědomili, že je tu i hentý lid… Nebo běžte někam podpořit SPD, až Okamura spustí nějakou nátlakovou akci… pokud ji spustí.

Babiš tu svojí akci s nedůvěrou vládě rozjede teď ve čtvrtek že? A pokud by Fiala padl, žádná policejní kontrola ani žádné stržené troleje neudělají proti demonstraci tolik, jako pár modroptáckých hlasů, které položí vládu ještě před demoškou… Pokud čtu signály správně, v pátek se to dozvíme. Bimbo už je také připraven, Blažek už u něj byl. Babiš je připravený vždycky.

Takže rozumíme si ne? Demoška je první krok, který nám má především ukázat, kolik nás je a s kým se dá počítat. I když se vše povede, žádné mávnutí kouzelným proutkem nebude. Když Minářovi a jeho americké soft power byly k ničemu dvousettisícové demonstrace proti Babišovi, který v klidu dovládl až do voleb, tak stotisícový Václavák také nejspíš nebude znamenat změnu. Ale mohl by ke změně povzbudit. Minimálně bychom o sobě měli dát nahlas vědět, protože trio B+B+B (Babiš Blažek Bimbo) zřejmě bude schopné upustit v Kotlince páru a zachránit hentů ojropsků demogracyju alespoň do jara… Než se ukáže, že věčně se prachy tisknout nedají…

Tož ještě pár dní dumejte.

264 thoughts on “Tak co, podumali?

  1. Díky za skvělý článek! Babiš je rozhodně lepší (mnohem) než tito, ale i on nás dovede ke katastrofě – jen o dost pomaleji. Zločinnost proti nám přestává být unosná a bude třeba něco dělat, nemakali jsme jak diví, abychom si např. nemovitostmi zajistili trochu té jistoty, aby nám ji nějací zločinci sebrali. Už toho bylo dost a pomalu končí sranda a bude potřeba se tomu postavit za jakoukoliv cenu…

  2. A my se báli,že to Ukrajina nevyhraje…

    Ukraine lures Russian missiles with decoys of U.S. rocket system
    The Ukrainian decoys are made out of wood but can be indistinguishable from an artillery battery through the lens of Russian drones, which transmit their locations to naval cruise missile carriers in the Black Sea…
    https://www.washingtonpost.com/world/2022/08/30/ukraine-russia-himars-decoy-artillery/

    V krátkosti, Ukrové dělají dřevěné makety HIMARSů, na kterých rusák vykrvácí ekonomicky

    1. Tak jsem to ze zvedavosti dal.
      Ty holky maji v hlavach neuveritelne nasrano. Co proboha ve skole delali? Doma jim taky zjevne nikdo nic nerek…
      Tohle me rozesmalo nejvic:

      „Tak to je od Nano Energies fakt podpásovka – člověk k nim přejde s vidinou toho, že pomáhá zelené transformaci, a nakonec, i když se zelená elektřina vyrábí de facto zadarmo, tak kvůli tomu jak fungují kapitalistické trhy mi teď poslali rozpis spekulativních cen energie…“

        1. má to něco společného s tímto mým oblíbencem?
          https://twitter.com/AlexanderPiksa

          napr:
          Za vysoké ceny elektřiny může mj. vzrůstající cena fosilních paliv. Naproti tomu vítr a slunce jsou zadarmo. Když tedy výrobu elektřiny z fosilních paliv okamžitě ukončíme a budeme elektřinu vyrábět jen z obnovitelných zdrojů, její cena klesne.

          1. Ne, tahle alternativni myslitelka (a ona neni PiKSa, ale PiXa) ma dite s nejakym Kanadanem. Jak k tomu holka prisla, kdyz maji podle ni vsichni omezovat svou uhlikovou stopu nevim. Asi korespondecne.

  3. Podobnost ciste nahodna, a kdo si mysli opak, tak si za trest ustrykuje svetr navic 😉

    Telegram Ukrajina:
    V zimě budou mít Ukrajinci své domovy vytápěné na kritickou hodnotu +17 nebo +18, což je 4 stupně pod normou, uvedl šéf Naftohazu Ukrajiny Jurij Vitrenko v rozhovoru pro The Guardian a CNN. Šéf Naftohazu Jurij Vitrenko to řekl v rozhovoru pro The Guardian a CNN.
    Podle něj čeká Ukrajinu nejchladnější zima za poslední desetiletí. A to je skutečně pravda – bez dalšího dovozu nebude dostatek plynu pro dálkové vytápění, a proto nebude možné vytápět obyvatelstvo.
    Není třeba zdůrazňovat, že i pokles teploty v domácnosti o jeden stupeň znamená zvýšení úmrtnosti o 1,5-2 %.
    Ukrajinci se již zásobují palivovým dřevem a alternativními zdroji vytápění, jejichž ceny v zemi s prudkou inflací neustále rostou a do zimy dosáhnou nových rekordů. Problémem je, že v mnoha ukrajinských vícepodlažních budovách, zejména starých, jsou elektrické obvody poměrně slabé a nejsou navrženy na přetížení. Hromadné zapínání ohřívačů může jednoduše vyhodit pojistky a hrozí riziko zánětu vodičů, požáru apod.
    Vitrenko však upozorňuje, že v případě, že Ukrajina nebude mít dostatek plynu nebo uhlí (a to je tento případ), může zemi hrozit výpadek proudu: „Máme jednotný energetický systém, takže pokud nebude uhlí, budeme potřebovat plyn, ale i ten bude nedostatkový. Pak bude v síti nedostatek elektřiny a budeme muset přistoupit k výpadkům na celé Ukrajině.“
    Stručně řečeno, země je záměrně přiváděna do energetické krize, zatímco obchoduje s ukrajinským plynem EU!

  4. Je tu nekde Obcan?
    Mam pro nej dobre zpravy:

    „učitelé často ve třídě chodí a vykonávají i další pohyby, čímž si udržují vnitřní teplo“

    „Zahřát by je mohlo to, že budou dostávat přidáno. Balaš zdůraznil, že bude usilovat o růst platů učitelů tak, aby se jejich platy v roce 2025 pohybovaly na úrovni 130 procent průměrné mzdy“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ministr-Cesi-jsou-rozmazleni-Topi-na-25-stupnu-a-doma-chodi-v-trenyrkach-712754

    Nejdriv jsem myslel, ze je to nejaka legrace, jako ze se mu dovolali nejaky Rusaci a vystelili si z nej. Ale ne.
    On to mysli vazne, ze jim slibi, ze za 3 roky, az uz nebude u vesla, tak ze budou mit vic penez.
    A to s temi dalsimi pohyby se mi jevi moc i na petikolku.
    Jedine vysvetleni, kteri mi pripada v uvahu je, ze se rikia, ze ryba smedi od hlavy, takze tohle byl idealni kandidat.

    1. A když bude místo popocházení po třídě pobíhat, tak se nejenom víc zahřeje, ale ještě bude při pobíhání uvolňovat molekuly tepla, čím přispěje k zahřátí žáků.
      Každý učitel si také povinně zakoupí „chytré hodinky“, jejichž výstupy se budou ukládat v databázi v ředitelně. Odměňování učitelů a asistentů se pak bude odvíjet od počtu naběhaných km a uvolněných jouleů.

      1. Já bych se vrátil k výpraskům rákoskou. Nebo lískovkou.

        Dítě se zahřeje, jak běží před učitelem, mávajícím lískovkou. Oba křičí, takže se probírají spáči a nehrozí jim tudíž nebezpečí zmrznutí ve spánku.
        Učitel se, samozřejmě, zahřeje taky.

        Fungovalo to stovky let.

        1. „To se mnou chodil do školy kluk a jmenoval se Gangala. ‚Kolik je tři a tři?‘ optal se učitel. A Gangala řekl, že sedm. Tak dostal pár facek a znovu: ‚Kolik je tři a tři?‘ A zase… sedm. Tak celá třída se na jeho kalhotech vystřídala rákoskou… a: ‚Kolik je tři a tři?‘ A pořád… sedm. Gangala se tvářil tak jistě, že učitel odběhl do kabinetu a tam listoval v početnici. Celej rok tam pak odbíhal, už ani tý početnici nevěřil. A nakonecse z Gangaly a jednoduchýho sčítání zbláznil…“
          (Bohumil Hrabal: Perlička na dně)

      1. Je treba jit stesticku naproti. Treba zacit uklizet u Godota.

        Mimochodem, je nekdo tak naivni, aby cekal na Godota az prinese svacinu?

  5. „S aktuální ukrajinskou ofenzívou podle něj souvisejí i početné útoky na ruské vojenské cíle na okupovaném Krymu. V neděli Ukrajinci zasáhli i důležitou ruskou radarovou základnu na jižním cípu poloostrova.
    Kolize s ruským cvičením na východě:

    „Útoky na Krymu s tím samozřejmě souvisejí. A strašně důležité je, že 1. září začíná na východě velké mezinárodní vojenské cvičení Vostok-2022, takže teď je celý ruský systém velení a logistiky zaneprázdněný tím cvičením.

    Je to nejlepší chvíle, kterou si Ukrajinci mohli vybrat, protože Rusové nevědí, co mají dělat. To není jednoduchý úkol. Je možné, že Ukrajinci celou dobu věděli, že zaútočí v tuhle chvíli, protože vhodnější termín by těžko hledali.

    Ruská logistika je nejvíc zatížená těsně před tím cvičením,“ míní Visingr.

    1. A mini Visingr i to, ze zatimco Ukrajina podporovana celym NATO pada na hubu, tak Rusak si klidne cvici nekde uplne jinde?
      Asi z toho ten genius vydedukoval, ze Rus je tesne pred porazkou…
      Ale pozvanku a penize z CT dostane.

      1. Re: Sakura

        Berte to tak, že soudruh Visinger je mladý, chytrý a krásný a navíc má zcela jistě hypošku, zatímco vy jste se pobytem na tomto webu kvalifikoval na zcela starého, hnusného a úplně ganc blbého Třešňáka. A to vám ještě fandím!!

        1. Visingr je verejny zastance skupinoveho sexu. Nam beznym lidem staci jedna kurva, ale kdyz on tedy potrebuje 4, to leze do penez, pochopme ho…

          1. Prosím vás, že na to někdo vůbec reaguje. Kadet Biegler je, ve srovnání s Pišingrem, Moltke křížený s Clausewitzem.

    2. Někde jsem zahlédl, že Kyjev tu operaci na jihu neoznačuje jako ukrajinskou ofenzivu, nýbrž jako odražení ruské ofenzivy.
      To mě hodně pobavilo, ale neručím za správnost, jen jsem zahlédl.

      1. Zdá se, že se děje obojí. Ukrajinci útočí od Mykolajivu na Cherson a část ruských sil útočí na pozice ve vesnicích na severu chersonske fronty směrem na Krivij Roh. Ruské linie západně a severně od Chersonu jsou tři, to psala i mainstreamová média. Technika je jiná než 1916, ale tři linie byly obvykle i tehdy.

    3. Jasne, rusi sa teraz vykaslu na nejaku vojnu na ukrajine a nasledujuce tyzdne sa budu venovat iba tomu cviceniu. A genialne velenie ukro-us army to samozrejme vyuzije a rusi proti tomu nebudu moct nic robit, lebo budu vsetci zaneprazdnení tým cvičením.
      Mainstreamove sračkomety mozu citat fakt iba libtardi s IQ priemernej novembrovej teploty.

      1. Jj, nepřítel nás zradil!!
        Místo toho, aby poslušně celý vyčerpaný a poražený kvapem ustupoval, tak si z dlouhé chvíle, aby se nenudil, zacvičí někde na východě …
        Kdyby byl Visinger chytřejší, tak vypustí expertní zprávu, že Rus jde na východ cvičit ústup :-).

    1. Dobrý odkaz, ale řešení nenavrhuje.
      Takových salónních řečníků již bylo.
      Nyní je čas pro akce.

  6. OT Telegram:
    Federico Rampini, novinár z talianskeho denníka „Corriere della Sera“ sa domnieva, že rozvoj poľnohospodárstva v Rusku sa stal „tajným triumfom“ prezidenta Vladimira Putina.
    „Za Putina došlo v Rusku k úžasnému oživeniu poľnohospodárstva,“ píše autor a poznamenáva, že od roku 2000 do roku 2018 sa vývoz poľnohospodárskych produktov z Ruska zvýšil 16-násobne.

  7. Řekl bych, že AB počítá s Karlem Havlíčkem jako s kandidátem na prezidenta a se Schillerovou na premiérku. On sám to aktivně dotáhne do nových parlamentních voleb a potom si už bude jen užívat důchodu. Už toho pro národ udělal až, až.

    1. Souhlas. Přestože je AB workaholik, tak po 8 letech už toho musí mít až až. Ono fungovat v roli Kaczynskeho, tj. nemít zodpovědnost, ale tahat za nitky je příjemnější.

    2. Re: Laco

      Souhlas. Už si toho nakradl dost…

      Bohužel mezi politiky vítězí v souboji všeho schopných se zcela neschopnými téměř vždy ti první.

        1. Targusi závidíte? Ale pokud víte o nějaké konkrétní Babišově krádeži, pokud jej neudáte, dopouštíte se trestného činu. Tak fofrem…

          1. Ale ano, Bakala, Babis, knize, Macek, Kellner….
            Ti vsichni prisli k majetku poctive.
            Slovy klasika: jsou kristalove cisti.
            A se svym udavanim bezte do hajzlu.

    3. Laco, také to tak vidím. AB bude muset za modroptáckou vstřícnost také něčím zaplatit. Nejspíš kandidaturou na prezidenta. On je velký favorit prvního kola a bez něj by se tam mohli dostat Pavel i Nerudová, což je pro líbodémo vlastně totéž. Takže já to vidím tak, že Blažek bude premiér, Babiš bude ministr financí (nebo naopak), kandidátem ANO na prezidenta bude Havlíček nebo Schillerka, ale spíš Schillerka, ta má menší šanci. Na Hradě bude česká Čaputka.

      1. Kriste jenom ne česká čaputka, ale ono český generál co rád bude bojovat do posledního ukrajince, čechoslováka a poláka proti rusům to je taky dílo (tedy stejné)

        1. Taky jsem tak zkusmo vahal, kdo by byl lepsi, jestli Caputka nebo general.
          Asi bych to hodil generalovi, tak prevlikne uniformu, jak ve Svejkovi. Uz v tom ma praxi.
          Caputka by to mohla brat hodne ideologicky, a to smrdi vic, nez krysa general.

  8. Jako matka říkám:
    “ Jdi. “ Je čas nejvyšší, ne-li poslední, vyjít z ulit do ulic.

    Prý vláda věcí tvých se k tobě navrátí, ó lide……

    znovu budeš oklamán?

    Však ruce složit v klín?

  9. Patřím mezi ty, kteří považují datum 3.9. za špatně zvolené. Ještě tam nebudou ti, kteří budou muset své novorozeně koupat v místnosti s 18 stupni Celsia. A kdoví jestli těch 18 budou mít….

    1. No až nebudou mít na topení, tak nebudou mít ani na jízdenku. Tohle je zahřívací kolo. Jinak mě tam taky neuvidíte. Před odporem dávám přednost pozitivnímu programu (i kdyby měl bejt jenom: tohle ukončíme, tohohle zavřeme a tamto znárodníme) a ten na tý akci žádnej nevidim. Prostě everybody dohromady padouch nebo hrdina, všechno jedna rodina. Je to stejně k ničemu jako ukrajinská ofenziva na Cherson. Můj osobní tip. Účast bude kolem 5-10 tisíc.

      1. jistě čekejte na pozitivní program nebo na Godota, zbídačené česko bude úžasné…radši půjdeme na pivo

        všichni ti, kdo za nás umírali z toho musí být odvázaní co z nás zachráněných vyrostlo, fakt ostuda

      1. ale zase – lidi se přesvědčí nebo zjistí, že existuje reálná alternativa a až půjde do tuhého tak budou vědět kdo a kde a za kým jít a epropadnou panice.

    2. Však by to mohl být také je začátek. Ovšem pokud si skutečně připustíme, že je tak zle, že je nutné aby se spojili všichni, kteří to myslí s touto zemí dobře. Jsem zvědavá kolik jich bude na těch dalších jimž nebude vadit, že spoluorganizátorem je KSČM.
      „Ráda bych ale také upozornila na to, že demonstrací 3. 9. to zdaleka nekončí. KSČM s řadou dalších organizací bude v protestech pokračovat, takže 15. 9. se doufám potkáme v Plzni, 17. 9. v Praze a 19. 9. například ve Vsetíně. Budeme stát v čele nespokojených občanů až do chvíle, kdy vláda, která škodí této zemi, neodejde.“
      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Velka-demonstrace-proti-Fialovi-a-pak-Sefka-KSCM-rekla-narovinu-co-prijde-v-zari-712658

      1. Vono jde taky o jakýsi pofutrování teorií – to co chceme a kam jít -a tady kromě třešňařů nikdo nic na skladě nemá a to co je se najde zase jen u „klasiků“ – tedy v základě, mnohé je nutné inovovat.
        Na to nepofutrování teorií dojely jak žluté vesty tak podemos.

        1. Svatá pravda, rozumná řeč.

          Tohle většinou ty lidi vůbec nenapadne, vymýšlet nějaký širší rámec. Je ani nenapadá, co by se dělat mělo, aby to fungovalo v tom případě, na který dělají demošku.
          Většinou je jejih myšlení ukotveno jen na tu demošku jako cíl a pak by se vidělo…

      2. Anna2
        Lépe říci,volit takové,kteří se neumazali dosavadním působením v politice.
        Zatím rozhoduje Aspen o tom kdo bude ministrem a víme,kolik těch ministrů měl i Babiš,co mu dodal Aspen.Už jsem to psal,budou muset být demonstrace aspoň v krajských městech.

        1. ač-li nebyli napřed ministry a až pak „vyštudovali“ aspen. Nemyslím že by byl ten oný tak hloupý, aby si je ….

  10. Kuci, pokud je tu nekdo s facebookama, je tam ta demoska jako Udalost? Kolik je tam prihlasenych lidi? Ci uz jako „going“, nebo „interested“?

    Mam to kus cesty, tak at vim, ze to bude stat za to a ze o tom vi dost lidi.

      1. Pridat, jasne, ze pridat!

        Spis nadhazuju dotaz, jak to vypada a kolik lidi se vlastne realne da ocekavat.

        Proc si myslim, ze 100k lidi na Vaclavaku aktualne jeste neni realne:

        1) Akci chybi PR, v podstate o tom, coby defacto poustevnik, vim akorat odtud. Ale jasne, neni to Milionovy chlivek, ktery mel pokryti od mainstreamu, kteremu neBures nevonel. Ba spise ocekavam, ze v mainstreamu pojede serie „20 tipu na vylet pro hezke i skarede pocasi, aneb kudy z Prahy“ 😉

        Ani jsem o tom nezahlidnul nic u Vlka, na PL, nikde moc… mozna jen spatne koukam?

        2) Teprve zacina kapat, ta boure teprve prijde. Lidi uz zacinaji tusit pruser, ale bod 1)…

        Cili furt zvazuju, ze bych se tam dojel mrknout, ale kdyz uz bych se mel tahnout pres celou republiku, tak at nas tam neni jen par desitek…

          1. Jen jestli to nevyprodala USA ambasáda nebo Milion chvilek? Ti mohou vyprodat všechny spoje, které nakonec pojedou prázdné.

        1. Češi pořád chtějí všechno hned. Daří se nebo nedaří posuzují podle prvního dne. Tohle chce vytrvalost. Vietnamci bojovali za nezávislost asi tři generace. Irové stovky let. Tohle může být jen první z mnoha akci. Jen příprava. Pořád jsou esa v rukávu jako generální stávka. Jen je umět použít.

          1. Já tyhle procesy beru jako růst hub. Tady mám pocit, že jediným cílem je červená muchomůrka – viditelná, která někoho postraší. Jenže skutečným tělem je podhoubí, které vidět není. Dá se to odsimulovat a píchnout sádrovou muchomůrku. Ale co z toho.

            Já jsem ješte neviděl alternativní stranu/hnutí, kde by se starali o to podhoubí. Když si naopak poslechnete starého Klause, ten (i jiní) vzpomínali, jak raná ODS se snažila budovat komunikaci a jakési know-how. Bez ohledu na gangsterský charakter a všechno zlé, co mají na svědomí, chápali důležitost toho, mít informace, mít lidi, mít nějaké vazby a aspoň zhruba promyšlené věci. Stanoviska k problémům a lidi kteří se jimi zabývají kontinuálně.

            My jsme začínali před 30 roky jako suvrenní země a dnes jsme na úrovni Protektorátu Boehmen und Maehren.
            Myslím, že zpětný chod není potřeba plánovat na staletí. Ale je potřeba se začít bavit napřed o tom, co dělat, než o tom, kdo nás povede a kdo má nejhezčí sako.

            1. Protektorat…
              Doufam, ze se vcera par lidem rozsvitilo.

              Protektor po setkani s fuhrerem:
              Levnejsi proud a odchod z nesmyslne burzy? Ani nahodou.
              Levnejsi plyn od Nemcu, protoze oni ho berou levne? Ani nahodou.
              Zrusit pravo veta, ktere posili velke staty a oslabi nas. A co za to?
              Celych 15 ojetych tanku….
              Ktere jim jeste draze zaplatime, protoze az se budou kupovat dalsi (prece si nikdo nemysli, ze nam USA dovoli mit jenom 15 krapu), tak bude stejny vyrobce ve velke vyhode, a pak nam to osoli.

            2. Nemyslím sto let, ale i vláda může skončit až kolem Vánoc a mnozí budou křičet, jak to že to nejde rychle v září na první pokus. Potom bude trvat sestavení nové vlády a její zapracování. A bude zase jaro. Možná by šlo mít dočasně nestranickou vládu odborníků a zatím by se chystaly volby. Prezident by stihl pověřit nového premiéra než sám odejde z funkce.

              1. Jo takhle.. hlavně mě překvapuje, jak chtějí novou vládu, ale nemají představu, co by měla dělat. A kdyby třeba měla zajistit normální ceny elektriky a vybalila na lidi, co by bylo potřeba udělat, asi by se řada z nich divila a zalekla – protože to by bylo proti EU nebo Německu.

                Taková ta zákaznická moráka – já chci, někdo to zařídí, nechci se o tom bavit a zjišťovat … tohle většinou v politice končí těžkými průsery

          2. Jo, jasny, ja to beru a v podstate jste mne s gogem presvedcili, tak snad mi do toho neco urgentniho nevleze 🙂

            Aspon se cestou zastavim ke znamym na kus reci, kdyz uz je to vikend a mel bych se tahnout pres pulku republiky.

  11. Vidláku,
    nemyslím si, že by ANO chtělo svrhnout vládu. Protože jakákoliv nová vláda bude muset konat v podmínkách současné ekonomiky a řešit nedostatek a vysokou cenu plynu a elektřiny. Škody jsou už nyní značné a nevratné, snadno vyřešit problém nepůjde.
    Takže Babiš nemá politické důvody svrhnout současnou vládu B5. Úspěšná by nebyla, ani kdyby nebyl Fiala premiérem a neměl tak mizerné ministry (ti hlavní Černochová, Pekarová Adamová, Síkela, Rakušan, Lipavský).
    Babiš ale může mít ekonomické důvody ke svržení vlády, protože vysoké ceny plynu a elektřiny ohrožují Agrofert. A to by byl pořádný důvod.

    1. Dvoublbka není ministryně… Ale škodí i tak dost.
      Ale usuzuji, že Bureš má hodně důvodů vládu sundat – v současném srabu může většina zapomenout na oblíbené zaklekávání konkurenčních podniků, likvidace kontrolami, likvidace provozoven pomocí EET a další sviňárny. Lidi si budou pamatovat jen to, že elekřina byla levnější, teplo bylo, plyn byl, atd. A z doby covidu se naučil jak snadno manipulovat se stádem vovčanů.
      No a protože signalista neumí nic jiného, než obviňovat Putina a Babiše, tak důvod ke svržení vlády tu opravdu je.

    2. Gerd

      Zapomněl jste na ministryni Hubáčkovou. Je neviditelná, ale proto, že je zvyklá intrikovat vskrytu. Podpoří největší prasárny a bezpochyby v tom všem jede taky.
      Je to šedá eminence KDU-ČSL.
      Mimochodem, topení na zimu, má zajištěné. Netopí plynem, uhlím, ani elektřinou ze sítě.

    3. Gerd: Opozice ví, že není výhodné dostat se do vlády v tak blbou dobu. Za pandemie tak bylo nevýhodné vládnout a ne Hať se pořád kritihovat. Co radši požadovat vládu nestranických odborníků? Dočasně přes zimu.

        1. Já bych začal defenestrací, aspoň symbolickou.
          Ty parchanty ze zastoupení EK. nebo jak se to jmenuje. vyhodit.

    4. Pane Gerde, ANO nemusí chtít svrhnout vládu, ale znáte to, kdo zaváhá, nemá.

      Kdo je připraven, není překvapen.

      Pane Gerde, Vy hýkate štěstím, když platíte x násobky záloh na energie?

      Vysoké ceny ohrožují pouze Agrofert?

      Proč nevyhovět ostatním podnikatelům, zaměstnancům, občanům?

      Vidíte na tom něco špatného, když odstavíte od korýtek neschopné signalisty?

      Blažek to pochopil, nechce od korýtka.

  12. Na nějaké „spojování alternativy“ a velké demonstrace teď na začátku září moc nevěřím – je moc brzy, zima ještě neuhodila a hlavy jsou ještě plné krásných vzpomínek na dovolenou….. a děti do školy a přišlo těch pět tisíc a tak…. takové pěkné babí léto. Lidé ještě tak úplně nevěří tomu, co je už neodvratné.

    Kritiku Dona Pabla i tu hejtmanskou Kubovu na adresu Pjotra Banderoviče Fijalenkachápu jako trik ODS. Kdyby padla vláda (teď nevěřím), nastoupí „nová garnitura“ ODS, a ta nás znovu povede ke světlým zítřkům a celoevropskému řešení a opravdu, ale opravdu opravdu se o nás všechny postará – myslí to upřímně!
    Kdyby to tak neklaplo, je teprve v rezervě Babiš a „spojená vláda národní záchrany“ – pohodlná většina v poslanecké sněmovně (na senát sere pes).
    Ani jedno ani druhé není řešením problému, protože ODS i ANO jsou jeho součástí a budeme se v tom plácat dál.

    A TEĎ POZOR!
    Nerad používám verzálky a vykřičníky, ale tady jsou nam místě.
    NAŠI DOSAVADNÍ PROSPERITU NAZAJIŠŤOVALA EVROPSKÁ UNIE, ALE LEVNÝ RUSKÝ PLYN !
    Nyní je to zcela zřetelné, fakta hovoří, vývoj potvrzuje. Obhajoba EU v tomto směru jsou jen kecy.
    EU nám navíc vlastně krade naši levnou elektřinu (se souhlasem naší vlastní věrchušky).Čert nám byl ten spolek dlužen…

    Tož pěkný den přeju. Teď kráčím pro bajerův chléb a dva pěkné vdolky (dnes přijde Denisa uklízet jako každé úterý, tak dostává cutnou svačinku a kávu), pak do fitka (včera dva km v bazénu na Radbuze). Bacha – jdu do sebe, dnes gulášová polévka a hlavně zeleninový salát, dokud je to lupení z trhu čerstvé.

    1. Godote,
      na Radbuze si můžete dát 2 km, když od městské plovárny na Radbuze poplavete po proudu ke Kožíškově lávce, kde prý sídlí agresivní labuťák. Potkáte-li jej, trhnete rekordy v rychlosti a vzdálenosti. Nebu budete mít poštípané pozadí.

      1. Kdepak tady řeka – je špinavá jako prase. Zlatý bazén v Kozinovce, i s tím chlórem.
        Jó, to Otava na jezu v Katovicích, to by byla jiná píseň, ale je to přece jen trochu z ruky. Ale ani tam to není tak moc na plavání, spíš na koupání. Jen sladká vzpomníka – dvacet let každý rok plavánítři týdny v Paleochóře v Lybijském moři, v průměru tak sedm kilometrů denně (postupně to klesalo), to byla nádhera…. napříč zálivem, zpátky procházka popísčité pláži. Nebo na druhé straně poloostrůvku u kamenité pláže podél břehu – kilometr tam, kilometr zpátky.
        Ještěže jsem tam bral celou rodinu, kdyby ne, měl bych teď sice víc peněz, ale stejně by mi je sežrala inflace.

        1. V Paleochoře je krásně. Mám na ni jen hezké vzpomínky. Třeba na všechny večery, kdy do centra (dá-li se to tak nazvat) nepouštějí auta, na ulice vyndají stoly se židlemi a lidé jedí a baví se.

          1. Vítejte, Katango, do klubu.
            Úžasné místo, kdo nezažil, těžko mu vyprávět. My už tam jezdili jak na chalupu, vždy do stejné postele. Já s Labutí, dva synci s manželkami a dětmi a ještě naši kamarádi z Prahy. Obsadili jsme vždycky celý penzion Sifis, když byl ještě přízemní – pokud ho umíte lokalizovat u písečné pláže.
            Zlaté časy.

            1. V tom penziónu jsme taky bydleli!

              My teda jezdíme na různý řecký ostrovy, někde jsme byli víckrát, ale většinou na různejch místech. V pondělí odlétáme na Zakynthos, tam jsme ješt nebyli.

        2. Pozor na plavání v Lybijském moři. Jezdí tam jisté lodě a loví plaváčky. Než se nadějete, vytáhnou Vás do člunu a odvezou do Itálie.

            1. Kdo ví? Třeba budete mít štěstí a ubytují Vás v nějakém zabaveném penzionu. Když štěstí mít nebudete, ubytují Vás někde na ubytovně spolu s ostatními a můžete se dostat do středu sporů národnostních skupin (třeba Krudové vs. Iráčané)

  13. Konečně jsi Vidláku pochopil, že Velký bocian není menší zlo. Gratuluji k prozření. Velký bocian sice “pouští drobky ze stolu” plebejcům dolu, ale jeho “byznys” je založený na dotacích EU. Ty dotace, které v konečném důsledku povedou k ekonomickému kolapsu EU. Nikdy neudělá nic v zájmu ČR co je v rozporu se zájmy “5. Říše”.
    Proto po prvních vyhraných volbách“nemohl” utvořit koalici s SPD. Proto na všech “potlachech” EU leze do zadku všem pohlavárům. Stejně ho nevzali mezi sebe. Proto se teď pokusí sestavit vládu s ODS, protože čeká “odpustek” od EU.

    1. A který článek jste četl, že jste napsal, co jste napsal? Budu vám citovat Vidlákova slova s článku :

      „Jak jistě všichni víte, nikdy jsem nebyl proti Babišovi. Považoval jsem ho v naší politice za menší zlo, za což se fakt nemusím stydět, protože proti Blyštivému Péťovi byl ztělesněním racionality, organizace a schopnosti.“

      A teď vaše:
      „Konečně jsi Vidláku pochopil, že Velký bocian není menší zlo. Gratuluji k prozření. “

      Nějak nejsem schopen pochopit, jak s Vidlákova názoru viz citace, jste schopen vyčíst co jste napsal vy, viz citace? Můžu požádat jak lze pochopit Vidálkova slova, tak jak jste je pochopil vy?

      1. Veľký Bocián je pořád menší zlo než současná věrchuška a považuju za těžkou strategickou chybu tvrdit, že Babiš je totéž co Fiala. Tahle chyba se už jednou vymstila u voleb. Vedle Babiše je ještě SPD, ale jen s deseti procenty a prakticky žádným nárůstem popularity a pak strany, „které ještě nepostavily ani kurník“. Zbožná přání do strategických plánů nepatří.

        1. Do strategických plánů patří úvahy o změně, strategii, lidech, a plánování na roky.
          Samozřejmě, že je rozdíl mezi Pekarovou a Babišem, ale jen v parametrech – Babiš nás zadluží a prodá, Pekarová ještě poradí svetr a jásá u toho, jak je chytrá.
          To, že krize padla na pětikolaboranty, neznamená, že oni ji způsobili.
          Nebo vy si Vidláku myslíte, že by Babiš podepsal smlouvu s Gazpromem? Že by znárodnil ČEZ? Že by se postavil esesáčkovi Scholzovi? Kdepak, já si myslím, že by to problíhalo velmi podobně, s kosmetickými změnami a bez rozjásané debility, kterou pozorujeme u pětikolaborantů.
          Babiš je součást problému, nikoliv řešení. Může to být přechodný stav, pokud by se je podařilo nějak rozhádat mezi sebou.
          Ale jestli chcete změnu a ještě budou nějaké volby, měli bychom se zaobírat myšlenkou na těch 200 poslanců a ne jestli je Pekari za 18 a Bocian bez dvou za dvacet. To není strategie, to je výběr mezi cholerou a leprou.

          1. Já tak říkám více představitelům, prvním byl Heiko Maas, u toho mě to napadlo, jak dobrá analogie to je. Ještě v roce 2015.

          2. Jestli by Babiš podepsal smlouvu s Gazpromem? Samozřejmě že podepsal, pokud by nebyl nikdo proti. Ale nepodepsal by, kdyby bylo Německo proti, Francie proti a EU proti. Možná by podepsal, kdyby byla proti Francie, ale Německo bylo pro. Možná by podepsal, kdyby bylo Německo proti, ale všechny menší země Unie byly pro.
            Babiš se už projevil jako velmi opatrný státník, až byl označen za připosraného. Možná nebyl připosraný, možná ho jen konfrontovali s následky a on si prostě spočítal, že fanfaronské gesto by ho přišlo draho.
            Všimněte si, že neříkám, že by fanfaronské gesto přišlo draho Českou republiku.

            Ano, Babiš možná není prototyp šíleně statečného vůdce, kterému je radost líbat čižmy, ale to není hřích, nebýt Napoleonem.

            Já osobně považuju Babiše za reinkarnaci Albrechta z Valdštejna. Schopný organizátor, pracovitý workoholik, obklopuje se schopnými lidmi a neschopné nemilosrdně vyhazuje. Pragmatik, velikáš, co je dobré pro Agrofert je dobré i pro republiku… (a v mnoha případech tomu tak doopravdy je).
            Jestli je Babiš součástí problému, to jsem se ještě nerozhodl… před rokem bych řekl, že je součástí řešení, ale teď už si to úplně nemyslím, protože podle mě změnil strategii. Zjistil, že to rozhodující množství voličů už prostě nezíská. Zjistil, že má třicet procent příznivců, kteří mu fandí, ale má také čtyřicet procent odpůrců, kteří dopustí, aby „psí ocas nebo oslí hovno bylo uvedeno na premiérské křeslo,“ jen když to nebude Andrej.
            A teď s tímto zjištěním pracuje. Zjistil, že se o voliče opřít nemůže a teď bude záležet na tom, jestli mu EU a Německo odpustí a vezmou ho mezi sebe. Andrejko se může klidně stát i ukázkovým líbodémo a opírat se o americkou soft power.
            Pro mě bude důležitým signálem teď čtvrtek. Babiš koketuje s pokušením každého českého premiéra – dát se do služeb lidu, nebo do služeb ojroelit? Loni se chtěl dát k lidu, viz Orbán, ale stejně mu to nepomohlo. Takže jsem zvědavý, jestli zkusí druhou rektální cestu po Evropě…

            1. S necim by se dalo souhlasit, s necim polemizovat, ale ze se chtel Babis dat k lidu, tak se tyden pred volbani fotil s Orbanem?
              Tak to ani z legrace…

            2. Ano, vcelku souhlas.

              Babiš je ochoten nás prodat komukoliv, kdo jej a jeho bysnys nechá trochu fungovat. Babiš, ať je to sebevětší hajzl, podle mě není typ, co mu stačí zaplatit na 100 životů. On je sedlák, podnikatel, měří i podle hmatatelného úspěchu. Dovedu si představit, že na rozdíl o fialového debila i chápe, do jakého strašného průseru nás pod taktovkou EU vedl.

              Že se nemůže opřít o voliče – bojovníci, když bojují v páru, kryjí si záda. A jeden o druhém ví, že ten neuhne, porotže by odkryl záda oběma.
              TOTO Babiš nikdy nepochopil. On nepochopil, proč Maďaři podporují Orbána, i když to je taky pěkné kvítko.
              Babiš je prostě potkan, který využije, zneužije, zradí kohokoliv kdykoliv. Já nečekám anděly, ale jak už jsem psal, jemu stačilo po těch dlouhých letech loupení a sviňačin prostě jednou vstát, prásknout do stolu a říct – tohle už NE. Nebudeme splácet EU nesplatitelný dluh, když ty peníze ani nejdou k nám. Kdyby toto udělal a ve vystoupení to polopatě vysvětlil a neuhnul, měl u voleb víc hlasů.
              Stálo by ho to pár měsíců nepříjemností s eurobolševiky.

              Myslíte se, že je schopen praštit do stolu dnes? Podle mě ani omylem. Nemá co vyhrát a má hodně co prohrát. On bude jen okopávat kotníky Fialům a hlídat, aby zápas byl jen rituální – nakonec jedou v podstatě týmovou strategii, žejo….

              1. ad „Babiš je prostě potkan, který využije, zneužije, zradí kohokoliv kdykoliv. “ – takže mi z toho vychází jeko vhodný kandidát „pozvání na zabijačku“, kde si to účastníci tak nějak hezky a lidsky rozříkají.

                1. Já nevím, jaké jsou požadované parametry na potenciání hosty. Ale ono se asi obecně vyplatí se bavit skoro úplně s každým, poznat ty lidi, nepřátele ještě víc, než přátele.
                  Jen onuce asi většinou nemá cenu poznávat.

            3. Pane Vidláku, Vy máte přehled.

              Otázkou není, zda by Babiš podepsal smlouvu s Gazpromem, ale pokusil se někdo pro provozy v jeho svěřeneckém fondu sehnat plyn?

              Někdo potřebuje plyn, a pokusil se.

              Nevím, jak dopadl.

              Přivezu miliardy kubíků plynu, říká podnikatel Juříček. Detaily neupřesnil.

              Zdroj: https://www.idnes.cz/ekonomika/domaci/zemni-plyn-dostupnost-cesko-dodavky-juricek-dovoz.A220713_135548_ekonomika_jla

              Babišovy svěřenecké fondy taky potřebují plyn.
              Pokusil se někdo pro ně sehnat plyn?
              Když to neumí jeho svěřenecké fondy, bude to umět Babiš pro Česko?

            4. Proč by mělo být Německo pro vždyt nám ten ruský plyn přeprodává se ziskem.
              Pravá evropská solidarita. A shodit vládu, to je proti 108 jen takové levné a hezké PR.

          3. Naprosto přesná analýza…Vidím, že Vám to „stranicky“ pálí. Ještě bych doplnil, že do stejného ranku aka hnutí ANO patří polomrtvá ČSSD, soudruh Šlachta i KSČM reprezentovaná Jiřím Dolejšem. Žádná „opozice“ neexistuje. I to hnutí SPD, které ve své naivitě stále volím, stáhlo ocas mezi nohy, když se ve Sněmovně hlasovalo o protiruských sankcích. Jediné drobné plus u Babiše spočívá v tom, že nelezl do unijní řitě s takovým nadšením, které pozoruji u jeho následovníka Fialy…

        2. Tak Vidláku vy nám tady chcete tvrdit, že Babiš by už z lipské burzy vycouval, nebo, že by byl schopen sjednat dlouhodobé dodávky ruského plynu? Ale vždyť za Babiše jsme se stali nepřátelským státem RF. Ne Vidláku, Babiš jen kecá a skutek utek. Inflace začala za Babiše, Babiš nám zavíral průmysl za covidu. Nevěřím Babišovi a vy děláte právě tu největší chybu, že si myslíte, že je menším zlem. Opakuji, nic neudělal, nic neudělá a kdyby se věci podařili nějakým způsobem překonat, tak zase jako první pojede do USA pro nějaké vrtulníky.

          1. Nemyslim si, ze by si Vidlak delal az takove nadeje, ale vzhledem k tomu, ze cinost-necinost petikolky primo ohrozuje Agrofert, tak by se daly cekat nejake zmeny.
            Samozrejme jenom tam, kde se prekryvaji zajmy Agroferty a zajmy Cechu/ostatniho ceskeho prumyslu.
            Takze o levnejsi energie by se spon pokusil, nebot je to hlavne jeho zajem.
            Pak by asi hodil vic drobku luze…
            No a nakonec by jel do USA, a po navratu slavnostne oznamil, ze objednavku na F-35, kterou to jelito Cernochova nebylo schopne dotahnou do konce, on bravurne uzavrel, a dokonce usmlouval slevu. Bude nas to stat jenom 500miliard + nejake drobne vydaje, ktere jsou v rezimu utajeni.
            Ale za bezpeci vudci krveziznivemu Rusakovi to prece stoji.

            A hle Agrofert je zachranen, cast ceskeho prumyslu taky, (zbytek byly prece nemehla, jinak by nezkrachovali) vymohli jsme si nejake ty vyjimky na energie, nebot Nemci dostali befel z USA. A tem se za Dukovany+F35 prece vyplati pustit chlup, zvlast kdyz ten chlup bude z nemeckeho kozichu.

          2. Nejen za covidu – i před covidem. S jedinou výjimkou – agrofert. Tam měli kolektivní imunitu. Ale v Bruseli stejně pokorně šoupal nožičkou a žebral o dotace, pak v Langley políbil prsten a slavnostně oznámil Vrbětice. A dodnes se najdou lidi, kteří tomu věřej…
            No a parafrázoval bych Clausewitze – Fiala je pokračování Babiše jinými prostředky. Cíl mají stejnej – rozvrat české ekonomiky a destrukce státu.

          3. Já tvrdím, že kdyby byl Babiš u vesla, tak by možná z lipské burzy nevycouval, ale třeba bychom tam fakt prodávali jen ty přebytky. Nebo by se udělalo něco smíšeného. Nebo by burzu nechal, ale dával by pět tisíc na každé dítě každý měsíc a chtěl by ty prachy vydolovat z EU. Nebo by snížil DPH za energie na jedno procento. Nebo by dotoval elektřinu pro domácnosti. Nebo by zobchodoval s Němci něco za něco. Rozhodně by neseděl a nevysílal signály naprázdno.
            Ano, Babiš zavíral ekonomiku za covidu, ale také za to dával nějaké prachy. Fiala ničí a doporučuje svetry.

            A jestli je či není menším zlem, na to vám už Fiala odpověděl. Jestli někdo nedokáže vidět rozdíl mezi Babišem a Fialou, tak mu něco muselo zastřít rozum. Já ho vidím a dokonce ho vidí i Vlk na Kose a to byl zarytý antibabišovec první kategorie.

            Myslím si, že na vině je to, co jsem zde mnohokrát kritizoval – doměnka, že nemůže být hůř. Ale může a o hodně. V sitaci v jaké jsme, se nedá požadovat vše a nedá se ve všem vyhrát. A protože my na alternativě jsme ti slabší, tak se dá vyhrát jen občas a dají se dělat jen malé krůčky. Nepřestává mě udivovat, že si lidi z alternativy myslí, že je možné požadovat všechno. Kdo chce víc, nemá nic.

            1. Ja bych to shrnul:
              Babis vedl Cechy do prdele a petikolka nasla zkratku. A jeste si u toho zpiva.

              Je proto lepsi Babis, nez petikolka? To samozrejme.
              Jsou na tom Cesi tak uboze, ze jako jedinou odpoved na tragickou petikolku maji Babise?
              To je ta hruza.
              Proto bude sedet na hrade Caput/ova.
              Protoze polovina alternativy si honi sva ega a polovina vidi silneho Babise.

              1. Souhlas.

                Já bych alternativě vůbec nevyčítal ochotu spolupracovat s Babišem, naopak si myslím, že je to nezbytné. Ale spolupracovat znamená mít vlastní hlavu a řešení a dojít s Babišem k rozumnému a principiálně správnému kompromisu. (S Okamurou taky – a vidělo by se, jak Babiš poslouchá, když mu Okamuru už jednou zakázali )

                To, co vidím, je buď slepá zášť nebo ještě slepější víra v něj, že se buď napravil, nebo že se s ním vrátí ta konstelace, kdy mohl krást a rozdávat a nám hořelo v kotli za rozumný peníz.
                Ne, Babiš není návrat do dětství.

        3. Tak jsem si dočetla vlákno od vidlákova příspěvku až sem. A mám to v jak přímém přenosu. Jak se chcete kruci spojovat proti té katastrofě u vesla, když se jen brnkne o Babiše a je oheň na střeše. To je to fakt marný, marný, marný? Povedlo se…je to už v lidech jako v koze. Babišovi jde jen a jen o Agrofert.

        4. akorát že v SPD není až tak moc spolehlivejch. Okomůr je kecálek, který se jen chce udržet, ale jakékoliv ostré či důkladné jednání se od něj nedá čekat. N a to nemá….

      2. Anonyme,

        Doporučuju přečíst si Vidlákovi příspěvky před posledními volbami do poslanecké sněmovny. Obzvláště ten poslední, to bylo jedno z nejlepších agitačních PíáR pro Velkého bociana co se dalo dohledat.

        Pak pochopíte, že dle Vidláka je Velký bocian schopen “lavírovat” mezi EU a zájmy ČR. To ale není možné, protože Agrofert a jeho “byznys” založený na dotacích EU.

        Já jsem přesvědčený, že Velký bocian nehodí Agrofert “přes palubu” aby hájil zájmy lidí v ČR proti EU. Letošní zima je buď s EU nebo ČR., nic mezi tím

        Je to také zřejmé už i z toho, že Vidlák přestal “kopat” do Trikolóry a přestal agitovat za Velkýho bociana.

        1. Bocianovi jsem se věnoval v části tohoto článku
          https://nautilus2.wordpress.com/2021/10/10/vitezny-rijen/

          Podle mě měl nejpozději v době toho pseudokovidového EU dluhu šanci se vzepřít a zvolit stranu. Stranu zvolil – plně EU/USA proti ČR.
          Kdyby tehdy přečkal rok tvrdého nepřátelství pokrokového světa, mohl se pak fotit s Orbánem jako sice mladší a trochu smradlavý, ale přece jen partner. Ve volbách by vymetl hlasy veškeré EU opozici a zabodoval by. Takhle tam stál Orbán s potkanem a volili ho jen jeho věrní.

          Tedy šanci měl a přidal se k nepřátelům. Jestli dnes chce svůj postoj přehodnotit, bude ho to stát mnohem víc – on to nikdy neudělá.
          Ale třeba postačí, aby v Aspenu vyladili strategii a přepřáhli na Babiše a jeho lidi a leckdo to bude považovat za vítězství a změnu.

          Jestli chce někdo změnu, neměl by ji čekat v rámci chovanců téhož ústavu. A vůbec nejlepší je pomoct si sám. Minimálně vědět, co chci a chápat situaci. Jestli se většině omezilo vidění na čekání na prince na bílém traktoru v podání Jurečky nabo Babiše kvůli tomu dupat na Václaváku, tak je čas se chystat na nejhorší.

        2. Přidám se k těm co kritizují Babiše.
          Nebyl vystaven problémům.které nastali po vstupu Ruska na Ukrajina.
          Víme jak se choval jako předseda vlády a jak horlil za vyhazov Ruských diplomatů a bylo to vícekrát.Co udělali z Hamáčka,když chtěl cestovat do Ruska.Moc tomu také nevěřím,že by dokázal zastropovat ceny energii,když nejsou v moci vlády,ale jen možnost ovlivnit DPH.

          1. Já bych to ani neoznačil jako kritiku – to je prostě suché konstatování faktů. Kritika by to byla, kdybyste říkal, že to udělat měl, musel, slíbil a neudělal.
            Jde o to, vidět svět a lidi realisticky. Že kočka žere myši a kuna krade vejce – je to kritika? Já myslím, že není, ale taky proto neděláme z kun hlídače kurníků.

            1. Oni byli spis vystraseni, ze by sypali jako Peta Necasu. Coz samozrejme nevylucuje, ze by na ne neco meli.

              Stejne je to zvlastni, vzdycky, kdyz vlada rozhodla, ze se tendru zucastni i Rusove, tak se stalo vlade neco oskliveho. Mi to pripomina, toho pana, co mudruje, ze vzdycky, kdyz se sousedum ztrati kocka, oni maji na obed kralika.

              1. Likvidace jaderné energetiky v Evropě je kruciálním zájmem USA. Jsem zvědavý na Maďary, jak dlouho jim ten projekt vydrží.

            2. U nich si to představit dovedu, speciálně Hamáčka.

              Ale trochu jsem se pozastavil nad Zemanem. Ten nebyl nikdy úplatný, byl to samorost, co se rád hádal a zrovna na agenta desátníka měl vždycky pifku.

              Já myslím, že Zeman pocítil zradu a ponížení, což v něm vyvolalo potřebu pomsty. Jestli vinou skutků Vladimira Vladimiroviče nebo v důsledku dobrého odhadu soudruhů od desátníka a jeho vlastní informační nezpůsobilosti, se asi už nedozvíme.

              1. nesmysl.
                Zeman okamzite vedel, ze kdyz nebude slapat brazdu, tak se pakuje.
                V ucebnicich by bylo „rusky agent Zeman odvolany za vlastizradu“.

                1. Já jsem teda Zemana považoval za silnější kus, který, kdyby si byl jistý sám sebou, by tyhle tanečníky zadupal. Co mohl ztratit? Udělali by proti němu monstrproces? Dostal by provaz? Nebo jeho dceru by prodali do otroctví?

                  Já si myslím, že to nedělal z donucení, ale z nějakého aktuálního přesvědčení.

                    1. Trump si toho samozrejme vsiml, od toho tam byl cela ta leta Kmonicek.
                      Ale on se tam taky silne tlacil Babis.
                      A sejit se kratce po sobe s prezidentem a pak i s premierem jedne bezvyznamne zemicky nejde.
                      To by se pak ti vice duleziti mohli citit nepravem upozadeni.

                      Jak se Zeman se lisal k Trumpovi skrz Guaidada bylo neuveritelne odporne, ale proti Babisovi nemel sanci.
                      Babis totiz mel penize. Ceske penize na vrtulniky, na Dukovany a kdovico vsechno…

                    2. Asi to nenastane, ale teoreticky kdyby se dnes Zemana ptali na Trumpa, myslím, že by byl hodně nepříjemný, za to ponížení.
                      Tohle je nebezpečná vlastnost, která člověka hodně oslabuje a dává protivníkovi silnou zbraň do ruky.

                  1. Aha, takze prvni den na sumitu NATO, kdyz prave zeleni muzici zajistovali, ze na Krymu se nebude upalovat zaziva, tak Zeman bohorovne chodil a glosoval, ze tam zadna ruska armada neni.
                    Zema spolehlive zdroje.
                    Druhy den hned poranu hlasal na tiskove konferenci, jak ruska armada ilegalne zabira Krym…

                    Kmonicek, nebo nekdo jiny mu vysvetlil, jak vypada moderni monstr proces s vlastizradcem.
                    Zemanovo nejvetsi „presvedceni“ je jeho pycha.
                    Ted je dvakrat primo zvoleny president, ktery si jeste hraje na ekonoma.
                    A tak to uz pravdepodobne zustane, mozna casem pribude nejaka ta „vysvetlujici tabulka“.

                    S jeho dcerou to nesouvisi, provaz by taky nedostal.
                    Ale myslet si, ze by Cesky prezident (Cechy jsou diky Havlovi prolezle Koudelky az to hezke neni) zadupal na cele NATO vc USA je blaznovstvi.

                    1. To ale odpovídá spíš mému pohledu – Zeman žvanil aniž by znal data a pak obrátil – a asi do extrému, jestli je to jak píšete (já si nepamatuju, nezajímalo mě tehdy, co Zeman říká).
                      Proto já si myslím, že u Vrbětic 21 mluvil taky z přesvědčení. A nikdo jako Kmoníček mu neřekl jak se věci mají.
                      Mě u toho překvapila ta jeho upjatost, jakoby se mstil za zradu.

    2. Pokud bude pětikolka svými pěti zobáky Ježibabiše klovat, tak to u mne bude mít dobrý. I kdybych nemohl najít důvod proč je dobrý, oni to vědí proto ho klovou.

  14. OT: Fico má (už zase) koule.
    Z letošních oficiálních oslav SNP byla slovenskou okupační správou libodemo vládou vyřazena veřejnost v obavách, aby se nezvrhly v nemístné protesty, např. proti skandálnímu vyznamenání tří luďáků od pí čaputové.
    Smer-SD tedy uspořádá vlastní oslavu, na kterou pozval (určitě sedíte?) velvyslance země, jejíž armáda Československo osvobodila. Očekávatelný jekot byl již spuštěn.
    (Za jak dlouho může volit někdo, kdoi se přestěhoval na jižní Slovensko? A za jak dlouho se dá získat maďarské občanství?)

  15. OT: Včera bez jediné odpovědi a já přesto jsem přesvědčen, že o peníze jde až v první řadě. A toto téma vyhřezne kolem Vánoc s mimořádným vyúčtováním energií a bude určující pro náladu ve společnosti.
    Takže pronajímám byty a některé i sociálně slabým nájemníkům, kterým to platí sociálka, a znám tedy jejich příběhy z první ruky. Všichni každý rok mají tak vysoké spotřeby energií (a vody), že mě to nepřestává udivovat. Doplatek za energie 30 – 40 tisíc byl dosud běžný. K tomu slouží Mimořádná dávka nebo Příspěvek na živobytí (čerpat šlo dosud 2x ročně, do max. 60 tisíc) po vyčerpání Příspěvku na bydlení či Doplatku na bydlení. a takto to bylo i dosud praktikováno, protože sami nemají příjmy a nesmí mít ani žádné úspory (podepisují Čestné prohlášení). Oni obecně šetřit energiemi neumí, nikdo je to neučil (např. otevřené ventilačky v zimě – „protože děti přece nebudou dýchat kouř“) a na budoucí platby moc nehledí.

    Jak to bude nyní praktikovat stát? Pokud jim přijde vyúčtování na 200 tisíc, proplatí to opět stát? Protože jinak budou odpojeni dodavatelem (panelákový byt moc nejde kvůli stupačkám ?) a zůstanou ve vymrzlém bytě i s dětmi? Děti stát odebere?
    A hlavně jak na to zareagují ti ve svetrech co budou na studeném odchovu? Budou dál chodit do práce, nebo se raději zaregistrují na sociálce aby mohli být v teple?
    A to několik zim.

    1. Konečně to řekl někdo na rovinu – stát je dojná kráva nejen pro politiky. A ti, kdo to platí se mohou udřít.

  16. Samozřejmě, že ta demonstrace v sobotu bude mít smysl. Podle pravidla, že kapka vody neničí skálu silou, ale častým padáním.
    Jinak Rajchl je čistý amatér, pokud jde o politiku a nadto naivní. Svědčí o tom jeho ekonomický program, nebo to co předváděl s Covidem.

    Pokud jde o spojení Babiše s ODS, vidím to nereálně. Signalista I. je nejoblíbenějším českým politikem na veřejnoprávní ARD v Německu. A Německo rozhoduje o tom, co se bude dít v naší nesvéprávné spolkové zemi. Mimochodem, druhým nejoblíbenějším českým politikem na ARD je Lipavský. A komu ARD dtto CNN házely klacky pod nohy? No přece Babišovi. Spojení AB s ODS by Němci považovali za nepovedený pokus o verneovku, nebo atentát na Dolfiho v roce 1944. Hezky pěkně až do bitter end je potřeba tu českou a evropskou šaškárnu s Putinem dožít.

    1. Samozřejmě, že demoška má smysl, s tím lze naprosto souhlasit.

      To, že je Rajchl čistý amatér jako politik není pravda. Tak zaprvé dělal určitou politiku už s Ivanem Haškem, když chtěl zachránit náš fotbal. To nevyšlo, pak se angažoval v Trikoloře a nyní je předsedou strany PRO.
      No a co dělal za covidu? Snažil se ubránit demokracii za využití svých znalostí práva. Jestli tuto etapu vidíte jako něco co jej dehonestuje, tak jste zřejmě nic nepochopil a jednou si budete sypat popel na hlavu.
      Naivita je lepší než než opakování stejných chyb, navíc když někdo o někom tvrdí, že je naivní, tak zřejmě nic nového nezkusil. Je možné , že kdyby se o to samé pokusil ten který to tvdí, tak by třeba přišel na to, že to jde.

      1. Váš názor, Hnidopichu. [;>))
        Můj názor: Nikdo, NIKDO se současných to nemůže být. Příliš mnoho kamarádů tu i jinde. Skončí to jak v roce 1989, jenom mnohem rychleji. Máme v tom zkušenosti. Stávající nabídnou budoucím své zkušenosti a oni je přijmou, protože pořádně neví, jak se vládne. Loajální úředníci.
        Oblíbeným slovem se stane „kontinuita“.

        K panu Rajchlovi: Tak aktivní politický turista asi nebude ten pravý. Ale – můžete to zkusit.
        To ale nebude moje soutěž.

        1. Problem je v tom, ze jeste ziji ti, kteri verili a delali prevrat v ’89.
          Takze dalsi revoluce neni mozna, neb si vsichni pamatuji cile a vysledek.
          A ti, kteri se na tom napakovali urcite ted do ulic nepujdou.

            1. Jenom jim moc nepovidejte.
              Ti jedine spravni maji s internacnimi tabory velke zkusenosti.

              Ve vseobecne znamosti jsou internovani etnicti Japonci, po vsupu USA do valky. Byli „jenom“ v izolaci a po case propusteni.

              V Koreji byli taky symaptizanti se severnim komunitickym rezimem internovani. Proste kazdy, kdo byl proti valce a kazdy, kdo nesouhlasil se postupem Jizni Koreje (coz nebyli zadni andelickove) sel do internacniho tabora.
              Jenomze valka byla draha, jidla bylo malo, tak je po case vsechny postrileli. Nechteli je zivit. Pocty mrtvych jsou do dneska zamlzene, Korejci se vtom nechteji moc nipat, protoze si chteji zachovat image tech hodnych.
              Vse se samozrejme dalo pod patronaci USA, podobne jako dneska Ukrajina.

        2. Estébák sedne do letadla, zaletí do Moskvy se omluvit, všecko odvolat, postaví zpátky zrestaurovaného Koněva, vytáhne složku na Kolářovic rodinku a sestřelí ji komplet, estébákovi poslanci se v Bruselu postaví vedle maďarských europoslanců a zablokují, co půjde.
          Následně dostane pro Agrofert i zbytek republiky plyn za 200,-USD/1000m3 – a vyhraje tím volby s 80%.
          Tak jednoduché to bude. Estébák je na to flexibilní dost.

          1. Ještě bych prosil do pohádky přidat potrestání zlé sudičky Jourové a dekret Krále Bociana o zrušení povinnosti přimíchávání jeho biopaliv.

  17. Vidláku tak tentokrát s vámi v mnoha myšlenkách nemohu souhlasit. Babiš byl součástí covidove diktatury.Tak to zaprvé
    . Zadruhé těch Minářových nešťastníků na tý Letný nebylo ani zdaleka vámi zmiňovaných dvěstě tisíc no a za třetí ta situace a tudíž i srovnání demonstrací je mimo mísu. Tenkrát jsme se měli ještě jako ta pověstná prasata v žitě, kde jsme dnes je a vy to víte nebetyčný rozdíl. Babiše nebudu rozebírat, Babiš je součástí problému a zdali se spojí s ODS tak jen potvrdí že je to lump.

    1. Nejen covidové diktatury… Hlavně jeho ekonomická činnost – likvidace veškerého drobného a středního podnikání. Oblíbené zaklekávání – nejednou nikdo nepamatuje? Covid, to už bylo pouze „finis coronat opus!“

    2. Já neříkám svoje myšlenky, aby se s nimi automaticky souhlasilo. Jen ukazuju jiné varianty a jiné pohledy. A neupínám se na jeden směr.
      Jestli je, nebo není Babiš součástí problému, to se teprve ukáže, ale já tvrdím, že Babiš už není součástí alternativy a ve volbách to pochopil. On prostě nepřekročí meze své popularity a myslím, že to už uznal za reálný stav a tak se zařizuje jinak. O lid se opírat nebude. To ale neznamená, že nemá jiné možnosti

      Podle mě je Babiš na cestě k majnstrýmu, protože tu bude hodně zklamaných voličů pětikolky, kterým teď už Andrejko nepřijde jako taková katastrofa. Rozhodně menší než Okamura nebo Rajchl. A možná dokonce si to začínají myslet i unijní šíbři.

      1. Řekl bych, že AB počítá s Karlem Havlíčkem jako s kandidátem na prezidenta a se Schillerovou na premiérku. On sám to aktivně dotáhne do nových parlamentních voleb a potom si už bude jen užívat důchodu. Už toho pro národ udělal až, až.

    3. „Babiše nebudu rozebírat, Babiš je součástí problému a zdali se spojí s ODS tak jen potvrdí že je to lump.“
      Nic nového pod sluncem. On byl lump i když se spojil s ČSSD a přijal podporu KSČM.
      Byl lump když chtěl s Hamáčkem objednat Sputnik V.
      Byl lump když se bránil vyřadit Rosatom.
      Byl lump když se chtěl domlouvat s Orbánem.
      Co tam máme ještě?
      Jo abych nezapomněla…já jsem ho nevolila.

  18. Dovolím si tvrdit, že Vidlák se snaží ukázat na něco, co v komentářích nezaznělo. Zatím.

    To, co je potřeba ukázat všem – tedy i nám samým – je skutečná váha „hlasu lidu“ této země. Nejde tedy o jednu „demošku“, jde o fakt viditelné existence něčeho, jako „hlas lidu“.

    A to je potřeba vždy, při případném sestřelení Fialy, Rakušana, Pekarové, Jurečky, Síkely a dalších, je to dokonce „k nezaplacení“ – protože pokud se podaří ukázat, že je potřeba počítat i s procenty obyvatel, kteří vlastně zatím stále jen říkají – my jsme tady, můžete – ale už konečně i začněte počítat i s námi – v této době „nejistot“ to je svým způsobem ihned použitelná síla s patřičnou hybností. A to i v situaci, kdy je to trošku na hraně – zatím se neobjevil žádný politik, který by s tím „hlasem lidu“ vážněji „pracoval“ – a možná zrovna právě ptoto je to ještě důležitější. Ukázat se, ukázat to.

    Setkání lidí, kteří pouze ví, že tak jak je to teď to nechtějí – ale nemají ambice vše u sebe změnit, a sami vstoupit „do politiky“ – umožní už dnešním politikům, kteří mají ještě v sobě skutečný politický cit, přemýšlet v reálných hodnotách toho, co „hlas lidu“ skutečně tvoří. Čím více lidí se sejde bez toho, aby se dali chvilkaři vyprovokovat k nějakým hloupostem, tím větší dopad na přemýšlení politiků bude ten „hlas lidu“ mít a tím více s ním budou nejen počítat, ale budou mít i důvod ze své pozice politika, mu jít „naproti“.

    Nejde tedy – myšlenkou Vidláka – dosáhnout nějakého zářného cíle v krátké době – jde naopak o to, umožnit politice tohoto státu vymanit se z její odtrženosti, vzniklé tím, že nemá vůbec ponětí o tom, pro koho tady má být – a ptoto si politici dovolí myslet jen sami na sebe a skrze drancování České republiky jako státu, si „zaopatřovat“ teplá místečka jinde.

    A je úplně jedno, kde kdo „sedí“. Věci se mění nejen u nás, tak je minimálně žádoucí říci to výše napsané i hlasitě: „My jsme tady, můžete s námi počítat, tak to už konečně i dělejte – my to stále sledujeme – a od této chvíle to vidíte, že už nás nemůžete dále ignorovat.“

  19. No nevím, ceny plynu v situaci, kdy už „mainstream“ přiznal, že Neměcko nenašlo náhradní dodavatele a zastaví se podle Gazpromu 31.8. NS1, že by klesli, tím, že je zastropí?
    On plyn nebude, protože naše zásobníky nejsou „roční spotřeba“, ale spotřeba, když jede dovoz plynu, aby se dotovala zimní zvýšená spotřeba.

    Podívej se na ceny elektřiny na burze, kde za 1Wh je cena 25.000,- kč, kdy spotřeba bytu v paneláku 3+1 je je podle tabule 2,5-3 MHw, za rok, což se bavíme o roční poplatku 62,5-75 tisíc, na měsíc 5,2-6,2 zálohy. A to nepočítáme teplo za topení a teplo ve užitkové vodě.
    Za situace, kdy „tvrdí, že nemají páku na ČEZ“ a já se bojím, že fakenews server bude mít, pravdu, že produkci za celý rok ČEZ už prodal jako prodávají zemědělci úrodu, tedy že zastropit budou moci prd a „zdanit“ zisk ČEZu, kterým by pak dotovali, za situace, kdy prodal za cenu 10.000 za MWh, ale cena bude třeba 30.000,-MWh?

    Vidláku, blížíme se k bodu, kdy krachne většina podniků, lidi nebudou mít práci a nebudou mít na energie, tedy k bodu, kdy buď bude revoluce nebo „válečný stav“ a v rámci něj „vyšší moc“ a převezme se výroba a distribuce energií a protože „válečný stav“, tak se vypoví smlouvy a hlavně zavede tvrdá kontrola obyvatel 🙁

    Podívej se do médií, cena za elektřinu na burze 25 a stoupá a nikdo neřeší u nás ani v německu, fakt věříš, že toto skončí dobře?

    Bohužel ti musím dát zapravdu, že nebyls alarmista, když si minulý rok začal učit jak obdělávat záhumenek, ukazuje se, že jsi měl pravdu a kdo ho nebude mít, ten bude doslova chcípat hladem 🙁

    Doporučuju, jako „nouzové zásoby“, které se dají využít i když by se nic nestalo třebas na zavařování apod. nakoupit, cukr, sůl a těstoviny. Obojí vydrží, je levné, má energie a minerály, že přežijete, protože k do je v paneláku, je toto jediná cesta jak si udělat zásoby a nedát za to desítky tisíc a pak jezdit jjako za války na venkov a za zlaté řetízky a prsteny od lidí jako vidlák kupovat maso 🙁

      1. Tak proč neprodat i veškerou ostatní produkci na 50 let dopředu, že?
        Nakonec, Babiš nám už loni podepsal dokument, podle kterého budeme nekonečně dlouho splácet „dluh“ EU, který jsme vůbec neviděli.
        Já myslím, že to jde k sobě docela dobře – populaci smluvně zadlužit (a u Babiše to bylo i bez půjčky nebo plnění) a dopředu tu populaci smluvně obrat o produkci, kterou oni sami vyprodukují a bez které nepřežijí.
        Podle mě to naplňuje definici genocidy.

      2. Takže nikdo neví jak podnikům pomoct, tedy docela velká část průmyslu krachne, což je něco co nikdo nechce, jak zde psal v diskusi pod jiným článkem, zažijeme si Ruské 90sátky 🙁

        Toto nevěřím, že ukočírují 🙁 Fakt, asi jdu nakupovat cukr a svetry 🙁

        1. Když nebude plyn, a on nebude kvůli USA, tak problém neřeší peníze, kterými si dnes už ani nezatopíte – podnikům nemůžete pomoct jinak, než že jim obnovíte dodávky energií a surovin. Problém nemůže řešit Bocian, který se tak radostně účastnil akce Vrbětice 21 a hopkal nakupovat vrtulníky a konec konců je organizovaný v Aspenu jako ostatní kolaboranti. Bocian, který neudělal vůbec nic pro strategickou bezpečnost země, právě naopak.
          Babiš myslí tak, že zadluží 10 milionů lidí nesplatitelným dluhem jen proto, že si z toho chce přikrádat.

          Nebylo by lepší začít přemýšlet jinak, než v rámci protektorátu EU, USA, vedoucích nás k likvidaci, dnes už i fyzické a viditelné pro většinu lidí?

          1. litterate čtu nějakou dobu a z vašich příspěvků vidím, že byste mohl být klidně premiérem (jestli tedy nejste taky v Aspenu 🙂 )

    1. Nakupte taky dochucovadla, hořčici, kečup atd. S nimi se dá sníst leccos. Viz též Terry Pratchett, Podivný regiment

  20. Je zábava číst tyto stránky . Pozorovat tu změnu společnosti a sledovat naprosté nepochopení většiny , jak z toho ven . Taky se mi líbí, že Vidlák je ze Znojemska Já z Jevišovic.
    Jak z toho ven ? Vnitřní změnou u sebe sama , ustoupit z naučeneho života o 150 let zpět , s umírněným využitím high techniky a lidského bádání . Upuštění od výjimečnosti jedince , od soutěžení a tržní konkurence ke vzájemně pomoci a spolupráci . Navíc ke zrušení peněz a úplné změny ve směňování .
    Nehledat změnu a záchranu ve vnější politice a nějakých politicích . Tudy cesta nevede .
    Takže jsem napsal naprostou utopii , protože na to zatím není lidstvo připraveno . Tudíž nastane čas , který si nikdo z nás neumí ani představit . Ani Vidlák . A toho čtu rád a vždy u mne vyloudí úsměv na rtu a říkám si , že by měl kluk i dobrou kartu ?
    Přeji jemu a vám všem klidné dny .
    Místo Václaváku je příjemnější jít do lesa a pozorovat klid a možná už letos i porostou …

    1. Dobrý pokus, ale tuhle „hru“ jsme si již několikrát vyzkoušeli, a jen tak, tak, jsme následky přežili. Je potřeba opak, vyjít z toho lesa ven a ukázat se.

      Změnit se z schovávající se šedé myšky v princeznu Ladu. A ano, je to změba sebe sama, z přežívajícího brblala, že je vše špatně a nemá smysl do toho vstupovat, do svébytného jedince, který ví, že může přispět.

      A pokud potřebujete jeden argument – přesně vaši strategii zaujala ta mlčící většina na Ukrajine v roce 2014.. Sám si odpovězte – jak jim to pomohlo?

        1. Che, všechno se zdražuje,tak to prostě je.Jako společnost sme se zacyklili a volit mezi 5besem a Babišem ničemu nepomůže,my potřebujeme něco jako Orbána a ten se nějak musí objevit, volit mezi morem, cholerou a syflem je špatně.
          Babiš si umně vyhmátl vzorek společnosti, která má pocit že se s ním nepočítá a na tu cíli.Je aspoň slušnější než voliči libodemo,o jejichž duševním stavu pochybuji

      1. Ta mlčící většina na Ukrajině čekala na splnění dohody Janukoviče s tzv. opozicí o tom, že do pár měsíců budou volby a do té doby Janukovič nebude opozici pronásledovat a opozice se zdrží násilností.
        Garantovali to ministří zahraničí Polska, Francie a Německa.

        Druhý den tzv. opozice vtrhla do vládních budov a pod dohledem USA provedli puč.

        Tak se chci zeptat, co měli Ukrajinci podle vás dělat?
        Jo… někteří si udělali referendum a odpluli do Ruska, ale zbytek území tu šanci neměl. Za pár týdnů potom Turčinov začal posílat na vzbouřence tanky a letadla.

        Ona ta americká demokracie je poměrně rychlá ve svém nástupu….

          1. Porošenko byl dosazený USA (asi bez Aspenu) a byl vyměněný jednak kvůli opotřebení, ale zejména kvůli neochotě předat USA plnou kontrolu nad soudnictvím (antikorupční dohled USA) a neochotě rozprodat půdu. Poroch jako starý aparátčík a oligarcha byl arcihajzl a vysával lidi, ale tady viděl, že by to byla rychlá smrt i pro něj.
            Takže vybrali komedianta, kterého jim pravděpodobně dohodil Kolomojský.
            Oni tihle lidé mívají stejné občanství, většinou formálně jako druhé, ale v srdíčku jako první.

            A Ukrajinci … měli na výběr mezi Zelenským a Porošenkem. Co byste dělal vy?
            Rusko je hodilo přes palubu kromě Krymu, finíto …

            1. Hodilo. Ale zdá se, že si to rozmyslelo, rusifikace Ukrajiny postupuje sice pomalu ale s nezastavitelnou silu šroubu svěráku.
              ===
              Už se objevují pokusné balónky z Moskvy, co by se stalo, kdyby už žádná Ukrajina nebyla. Zůstalo by jen Malorusko = součást Ruska a Velkopolsko = Lvov a širší okolí. Ukrajinština by byla jen nářečím.

              1. Dlouho lavírovalo – zabereme území, necháme ukrajinskou vlajku, administraci, lidi se ptají, co bude .. nic, jen tady denacifikujeme. Kluci z Pravého sektoru se za dva dny vrátili, nikdo jim vlas nekřiví, dělají fotky lidí, co si jdou pro humanitární pomoc, dělají to tak, aby to oni viděli…. a až Rus odtáhne v rámci deeskalace, tak ti lidi zmizí. Ne všichni, ale někteří se objeví jako oběti Rusů v Buči a někteří prostě zmizí. Provedou se čistky a jinde si pak lidi dávají větší pozor, aby nezmizeli taky, kdyby měli v telefonu ruská čísla nebo kanály Telegramu.

                Poslední týdny Rusko předstírá, že území vracet nebude, ale není dobré na to moc spoléhat. Konec konců operace jde podle plánu od začátku, plány jsou tajnosnubné a v plánech může být ledacos.

                Při jasném nebo dokonce rychlém a efektivním strategickém postupu by samozřejmě vznikal lavinový efekt. Tohle prohryzávání a ustupování, balancování na tom, kterou stranu interpretovat jako vítězící, to neponouká se přidat k „osvoboditelům“, zejména po zkušenostech od roku 2014.

                1. Proti té sondě o Velkém Rusku se žádný velký odpor nezvedl. Spíš naopak. Takže reinkarnace Svazu je myslím docela možná. Lukašenko je taky docela svolný.

                2. Jojo, a jeste by ti na Ruskem zabranych/osvobozenych uzemich mohli chtit, aby jim Rusak zadek utiral.
                  Provy sektor se tam v klidu vrati, v klidu si je foti, a co oni udelaji? Hovno.
                  Stezuji si, ze s tim Rusak nic neudela.
                  V roce 2014 taky udelali hovno, nebo si nepamatujete, jak se vas oblibeny Strelkov pakoval, ani si nestihnul navliknout podvolikacky?
                  Proc asi? Protoze i kdyz byla ukrajinska armada tragicka, tak se k povstani skoro nikdo nepridal.
                  Proste cekali az prijdou z Ruska a vybojuji to za ne.
                  Taky pak Putin rek, ze s tim je konec. Rusove uz za nikoho umirat nebudou.

                  1. Pakoval se proto, že neměl zbraně a střelivo. Proti tankům to s klacem nefunguje. Proti armádě už neměl co postavit a nedávalo by smysl nechat rozmlátit město v pouličních bojích, předem prohraných.
                    Slavjansk tomu ale asi neujde, po 8 letech ho asi rozšmelcují vlastní.

                    Ano, tehdy čekali na ruskou armádu. Nepřijela. Ani neposlali materiál. A hodně lidí to šeredně odskákalo.
                    Teď jsou opatrní a taky proběhlo 7 let masírky hlav. Ti osvobozovaní jsou většinou lidi, co neměli kam utéct před dlouhou válkou. Ti většinou Rusy vítají a jsou dojatí. Jak na to hledí ti, co utekli, většinou mladí, je otázka. A jestli se budou vracet na zabrané území – může to být navíc nebezpečné.

                    1. Ale no tak, to ma Strelkov pekne promenlivou pamet 🙂
                      On se pakoval hlavne proto, ze ochotnych povstat bylo tak par tuctu.
                      Ale pisete spravne, vsichni cekali na ruskou armadu. At to za ne vybojuje. A pak jim da Rusak levne energie, ruske duchody…
                      A v te dobe se ukrajinska armada rosypala sama od sebe, ale na par desitek lidi kolem Strelkova by to samozrejme stacilo.
                      On proste nedokazal zblbnout dost lidi, aby se vzbourili.
                      Nasliboval toho do Moskvy dost, ale skutek utek.
                      Proto z nej taky dneska tece ta zluc, a proto tam taky neni.

                    2. Je vidět, že jste se o dění nezajímal dostatečně.

                      „Nasliboval toho do Moskvy dost“
                      jak to myslíte, vy se domníváte, že byl vyslaný od ministra nebo presidenta?

  21. Perfektní úvahy, musím autora pochválit, ale existuje minimálně ještě jedna varianta.

    Kapříci si rybník nevypustí.

    Přepřáhnou, a vymění Fialu za Kubu.

    Bude to dostatečné, když zbytek spřežení je možná ještě horší?

    Zejména, když Olaf Scholz, ve svém projevu rozdal noty.
    https://echo24.cz/a/SfUfy/scholzuv-projev-univerzita-karlova-karolinum-dokument-kompletni-prepis

    1. Namazal nám med kolem pusy.
    2. Ukrajina
    3. EU
    4. Imigranti
    5. Vděčnost Německa za solidaritu při zajištění dodávek energií
    6. Myslí také na potřeby vnitrozemských států jako je Česká republika

    Takže žádný slib, který nezarmoutí, že budeme mít cenově dostupné energie.

    Uvedu příklad, letošním suchém létě jsem si uvědomil, že ježci nedosáhnou do kyblíku s vodou, proto jsem vedle umístil misku s vodou pro ty, kteří nedosáhnou do kyblíku.
    Dosáhneme do kyblíku s vodou?
    Nechci strašit, ale asi bude tuhá zima.
    Ptáci mi pomáhají sklízet úrodu, dokonce papají i rajčata.
    Odvděčí se tím, že všechno pokakají.
    Jsem slušný, aby mě Zakladatel nesmázl.

    1. Josefe i s Vámi musím souhlasit. Všechny plány Babišů i Fialů mohou selhat už jen kvůli Scholzovým notičkám. Ale jsem na čtvrtek vážně zvědavý…

      1. Gogo: Tohle je liberálním demokratům potřeba pořád opakovat, že vedení Majdanu jsou symbolem pokrytectví. Dokud byli v opozici chtěli, aby s nimi vláda vyjednávala. Jak se dosti do vlády, sami už se svou opozici nejednali a začali bombardovat.

    2. Ano. EU naše budoucnost. Dojatě vzpomínám na ty úžasné reklamy, jak před vstupem slibovali, že se člověk bude bát otevřít hubu, aby mu do ní nevletěl pečenej holub. Přátelé mě tehdá měli za zbytečného pesimistu, když jsem je před vstupem varoval. Dnes musím konstatovat, že je to horší, než jsem čekal.
      A výsledek? Německej ksindl se nám směje do ksichtu a nařizuje více EU a jednotnější. No, snad už to nějak dožiju. Jsem z krátkověký rodiny, tak možná umřu včas…

    3. Omlouvám se, nechtěl jsem to přivolat.

      Evropu čeká dlouhá a tuhá zima, teploty hluboko pod nulou nemají být ničím neobvyklým.

      Podle odborníků za tím budou dozvuky lednového výbuchu podmořské sopky Hunga Tonga-Hunga Ha’apai.

      Do vzduchu výbuch vynesl extrémní množství vody, která způsobuje postupné ochlazování.

      Projevů si meteorologové všímají u počasí už teď.

      Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/470304-teploty-padnou-hluboko-pod-nulu-krutou-zimu-zpusobi-para-z-vybuchle-sopky?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&campaignsrc=tn_clipboard#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.context

  22. Podle mě, Vidláku, jsi dnes přišel s myšlenkou, která mě doposud ani nenapadla a kterou jsi ty sám ve své úvaze pak použil jinak.

    Pokud by se totiž Babišovi podařilo ve čtvrtek vyslovit Fialově vládě nedůvěru, pak by Rajchlova sobotní demonstrace byla svým způsobem už zbytečná.
    Jaký smysl má demonstrovat proti vládě, která v té chvíli už nebude?

    Byl by to od Babiše naprosto gigantický strategický tah, kterým by sejmul dvě mouchy jednou ranou – Fialu i Rajchla. Anebo by mu to otevřelo prostor k nabídce spolupráce „Babiš + Kubova ODS + Rajchl“ pod vedením Babiše.

    1. Jo, přesně takhle to vidím. Pokud by Babiš ve čtvrtek odstřelil vládu, tak se zbaví ukrajinského premiéra a značně oslabí chuť národa po revoluci. A Rajchl by se nechytal, protože není ve sněmovně.
      Mám jisté signály, jejichž vysílače nechci prozradit, že něco takového je už upečeno. Samozřejmě to není jisté. Vždycky se dá cuknout.
      Jsem na ten čtvrtek dost zvědavý.

      1. „Pokud Babišova akce sestřelí Fialovu vládu…“

        .. Co tak použít tu demonstraci k tomu, aby třeba zrovna Rajch, skrze „to srocení“ nastavil Babišově případné nové vládě nějaké ty smysluplné hranice a priority?

        Rázem by ta demonstrace nebyla zbytečná, ale naopak by to umocnilo význam toho, že se lidé sešli?

        1. Musí tam být hodně lidí. Fakt hodně. Pak to bude muset vzít v potaz kdokoliv. Fiala, Blažek i Babiš. Pokud demoška vyprodukuje nového tribuna lidu, tak to může pomoci.
          Ale to nic nemění na mém názoru, že čtvrtek může ukázat, že demoška nejenže nepřišla brzy, ale přišla už pozdě.
          Samozřejmě to tak vůbec být nemusí, vláda vyjádření nedůvěry přežije, Fiala tam řekne spoustu dalších blábolů a demoška bude mít díky tomu ještě větší sílu.

          Uvidíme.

            1. Ale Gogo… Minářovy demonstrace nebyly pro Babiše, aby je vzal v potaz. Ty byly pro Fialu, Pekarovou, Rakušana, Bartoše a Jurečku… ti je vzali v potaz a udělali svoje koalice. Ty demonstrace byly pro Rychetského, aby trošku upravil volební matematiku. Ty demonstrace byly pro média a aktivisty, aby jela kampaň jako sviňa.
              Ty demonstrace se náramně povedly. Díky nim zvítězili ve volbách největší kreténi všech dob.
              Babiš pak vzal v potaz výsledek. Že další půl milion potřebných hlasů už prostě nesežene… Teď se zařizuje jinak.

          1. Prolétávám to tu jenom zběžně, možná se o tom principu mluvilo.

            Ale jak(?!) může Babiš shodit vládu, která má jasnou většinu? I kdyby se trhli Piráti, pořád má jasnou většinu.

            5ti hrůza má 108 mandátů, sněmovna vyslovila 13. ledna 2022 vládě důvěru poměrem hlasů 106 : 87.

            Aby vyslovil vládě nedůvěru, musel by:
            1. Dosáhnout, aby jedno uskupení u vlády odešlo, kromě Pirátů, na kterých nezáleží, mají jen 4 mandáty.
            STAN neodejde, z vlády se kryjí jeho zlodějiny líp, než z pozice.
            KDU neodejde, protože, jinak neschopný Jurečka, je místopředsedou. Jako naprosto nevýrazné personě se mu splnil sen. A kdyby KDU odešla, totálně se znemožní.
            TOP, jako nejreakčnějsí uskupení, s nejblbějším lídrem, taky neodejde.
            Zbývá fialová ODS.

            2. Museli by zběhnout 5 koaliční poslanci.
            A) v tom případě je Babiš bude muset koupit, aspoň 9 poslanců. Což nejde utajit, to by se rozkecalo.
            Nehledě na to, že by ti poslanci byli, mezi svými a jejich rodiny taky, štvanci. Dnes je vybičovaná atmosféra mainstreamem a ještě UA do toho.
            B) museli by, odstoupit sami, z vlastní vůle, když „vidí, jak to vláda vede zugrund.“
            To znamená, že by v politice už byli krajně nedůvěryhodní. Pro své.
            Proto všichni myšlenky na katastrofu potlačují, snad to nějak dopadne!
            Tozn. Nejmíň 9 poslanců takhle shodí svou vládu.
            I kdyby anonymně. Jejich se to domáknou.

            Druhá věc:

            Je to v Babišově zájmu????

            Dejme tomu, že Babiš zabrání nejhoršímu. Zajistí plyn a elektřinu a za ceny, třeba jako na Slovensku.
            Co se stane?
            Mainstream po něm bude pořád plivat, jak to dělá špatně. Že shodil vládu a Fialláh by to dělal líp. Protože srovnání nebude. A katastrofa, kam nás vede Fiala, se konat nebude. Právě proto bude štvát.

            A ti naši agresivní spoluobčané, zfanatizovaní mainstreamem a politickými neziskovkami a pražskou kavárnou, budou Babiše ještě víc nenávidět, protože shodil „jejich“ nejlepší vládu a budou ještě agresivnější…

            PS:
            Přesto, že je to tu pro hodně lidí asi nepochopitelné, značná část našich spoluobčanů, blížící se polovině, bude ještě více volat po EU. Ještě nesmyslněji a zuřivěji. Právě proto, že EU, v krizi vždy, totálně zklamala. Z čehož (logicky!…. pro ně) plyne, že za to může naše opozice, nejvíce Babiš.
            A po válce na UA do posledního Ukrajince.
            Zradikalizují se, i k jinak smýšlejícím, spoluobčanům. Pokud jen budou mít příležitost, cenzurou, jako na jaře a náhubkovým zákonem, to neskončí…

            1. Dexxi, to je můj úkol – poukazovat na různé varianty. Mně vůbec nepřijde nereálné, že by se našlo pět poslanců pětikolky, kteří shodí Fialu, protože nechtějí zažít hentu revoluci, jak o ní mluvil Blažek. Nebo je jim prostě jedno, jak dopadne státní rozpočet, jen když oni se udrží u koryt ještě o chvíli déle a nevadí jim udělat z Fialy (a Rakušana) obětní beránky.

              A v Babišově zájmu to je… dostane se znovu na vrchol, je krizový manažer, když to zvládne, tak to možná na těch 40% voličů dotáhne…

              1. Ano, to je docela možné jako jeho motivace. Sice by to vzbudilo velký ohlas opět v době předsednictví měnit vládu, ale to je to nejmenší. Dokážu si docela dobře představit, že teď probíhají různé rozhovory. Fiala jim opět nahrál svým vzletným, úderným ale naprosto informačně prázdným projevem.

              2. Já nečekám, že najdou 5 kusů, co půjdou proti jediné správné a demokratické vládě. Naopak jo, takhle ne.
                A Babiš nemá zájem to řešit. Tohle nemá řešení v prostoru protektorátu EU. Babiš, jestli bude něco řešit, tak v daném prostoru svoji politickou a podnikatelskou bezpečnost.
                Vždyť nynější průser je strukturálně stejně jeho vina, jako Fialova. Jo, jeho ministr by možná nebyl tak zjevný blbec jako Lipavský a neříkal by, že zima ukázala naši naprostou nezávislost na ruském plynu.
                Ale jinak … problém začal už loni v srpnu být zjevný. Podepsal by kontrakt s Gazpromem, když předtím protlačil zákon proti Rossatomu?
                Zablokoval by účast na burze? Ani náhodou. Tohle není řešitelné v jeho potkaním prostoru.
                A myslíte, že by se postavil na zadní teď? Nevím .. sáhli mu snad na to nejcennější, pro co by byl ochoten kousat?

              3. Vidláku,

                můžeme si všichni, ve vlastním zájmu přát, aby pátá kolona skončila.

                Já jsem takový praktik skeptik.
                Vůbec si nemyslím, že shazování vlády, je momentálně v Babišově zájmu.

                Ale, držím palce, aby vám to s tou vládou vyšlo! 👍

                1. Já bych byl radši, kdyby vláda nepadla. Protože to bude povzbuzení pro demošku. Kdyby padla vláda, tak v Práglu 100 tis. lidí nebude a to považuju za minimum, aby se něco hnulo.

      2. Tak vy máte SIGNÁLY…To mi zní nějak povědomě :). Já bych jen rád znal signál, prozrazující mocné kouzlo, potřebné k zisku chybějících hlasů…

      3. dolezite tak ci tak je skor otazka ekonomicka a teda ci ju bude schopny riesit (a je uplne jedno, ci to bude Rajchl alebo Babis)…..mna skor bavi predstava medii, ktore doteraz sili do Babisa, ako div ze nie do Lucifera a teraz ho budu musiet chvalit a velebit, jednak kvoli ODS, aby to u verejnosti preslo a jednak kvoli tomu, aby sa k moci nedostal Rajchl, prip. SPD

      1. V nové „technické“ vládě by mělo jít méně o stranická koryta a víc o odborníky, které může dát Rajchl (a ostaně i Okamura) k dispozici. Takovou spolupráci jsem měla na mysli.

        To by samozřejmě bylo možné, pokud Babiš nedostane v Bruseli klystýr a jako obvykle se nepodělá.

        1. Babišovi to myslí, ta demonstrace by měla Babiše přesvědčit, aby se staral o to, aby mu to myslelo pro ČR i správně.
          Pokud se bude mít o co/koho opřít, a nedostane – jako zatím každá vláda – pouze bianco šek, nepodělá se. On má tento úlet pouze v situaci, kdy se, sám pod velkým tlakem, nemá o co opřít – a opřit se, to on skutečně potřebuje – proč mu to vlastně neumožnit?

          1. To je právě co třeba nevidí Vidlák, s jeho „Babišovi to nechce dát milion voličů“, on je druhý pohled, milion voličů chtělo pojistku a někoho, kdo půjde do vlády z Babišem, ale ten nebude mít většinu, že mu nevěří, že bude jako Orbán, čímž neříkám, že můj pohled je správný, ale, že na situaci může bát další pohled než tvrdí Vidlák.

            Babišovi Rajchl a spol, můžou dát střelivo, aby ODS udělala ústupky, které by nikdy nebyla ochotna udělat v době jako bylo hned po volbách, kde mohli Babiše chytit za koule mít co chtěli.
            Dneska pokud bude ODS+ANO, jsou v situaci, kdy může Babiš říci „jako kompromis nebudu premiér, ale bude jím Kuba, ale budu ministr“, ODS prokaučovala dobu, kdy si mohla diktovat podmínky, i když nemám rád Klause, on by nebyl blbej jako Fiala aspol. a uměl by toto politikcy využít…

    2. A vy tam chcete demonstrovat specificky proti těm pár kolaborantům? Ale prosím.,.. Aspen je klidně vymění. Jen když jste spokojeni s politikou Aspenu … není problém přece postavit druhou lajnu, která už podupává.

      A co Babiš .. vstúpil, vstúpil ? Dávno ….

      1. Že vy se těšíte, až budete ty flintičky, které si určitě denně přelešťujete, reálně použít…

        Síla Aspenu je pouze v tom, že zde existuje „mlčící většina“. Kdyby nastala situace, že ta většina přestane být mlčící, Aspen v panice zdrhne.

        Zkuste – třeba v těchto hranicích – začít myslet na to, že byť čerstvě naleštěné, i přesto by ty flintičky měly stále zůstávat zamčené v bytelné skříni.

        1. Bohužel tento pohled má i vláda, že budou „naleštěné a zamnčené, že lid nepovstane“, a opakovaně povstává, protože politici nedokáží střední cestua le jenom od zdi ke zdi 🙁

          Tedy radost bude mít „aspen i leštič flint“ 🙁

        2. Já jsem tady o flintičkách přece nikdy nepsal.

          Já jsem psal o volbách a přípravě lidí na kandidaturu, aby to nedopadlo jak naposledy a x-krát předtím.

        3. Síla Aspenu je kromě peněz v tom, že organizuje a pase lidi, které pak umisťuje na kandidátky, funkce apod. Mají rozsáhlou personální politiku.
          Samozřejmě, že kdyby lidi nevolili lidi z Aspenu (a nejde jen o tuto organizaci, berme to i trochu obecněji), nebyli bychom v takovém srabu. Anebo kdyby do Aspenu nevstupovali Babišové a další, kteří náhodou pronikli do horních pater a zjistili, jaká jsou pravidla moštárny.

          Ale aby voliči většinově nevolili Aspen, je potřeba je nejen upozornit (https://nautilus2.wordpress.com/2021/09/30/predvolebni-hra-najdi-si-sveho-kolaboranta/)
          ale především postavit věrohodnou alternativu. A aby ta alternativa byla věrohodná, musí jít o rozumné lidi, kteží mají priority srovnané a za nimi je pár odborníků. A tyhle lidi voličům nabídnout – ovšem vzhledem k mediální omertě to nebude přes bilboardy a Witowskou.

          Ale už se zase opakuju, promiňte…

          1. Zkuste to vzít z té druhé strany – proč to Asmen (a všichni jim podobní) MUSÍ dělat takto, pokoutně?

            Oni se bojí té mlčící většiny, a toho, že kdyby to, co dělají, uviděla, přestala by mlčet. Jdou metodou krájení salámu. Zdá se ale, že se dokrájeli až ke konci. Bez „salámu“ musí začít používat násilí (Schwab, Harari)…

            Ale pokud se ta většina probere a začne nemlčet, vše jim končí. I Aspenu.

            1. Ale oni to přece nedělají vůbec pokoutně .. vždyť Aspen se chlubí jaké má členy, členové se chlubí, v jaké super americké organizaci jsou.
              Mají spousty peněz, mají podporu medií, mají podporu státního aparátu, do kterého dosazují lidi.
              A mají lidi ve všech stranách, kde jim pomáhají se dostávat na čelní místa. Jestli soudruh Farský jede na školení do USA, aby pak mohl přijet s tím, že zaujme nějakou velkou funkci místo toho, aby skončil v hladomorně, tak přece nemůžete říkat, že se tihle lidi bojí nebo že to dělají skrytě.

              Problém je, že ani voliči neberou kolaboraci a agentství jako problém, část z nich pod vlivem režimního mainstreamu to považuje naopak za přednost. Být agentem CIA a vést naši rozvědku není na oprátku, ale na generálské frčky …

              Takže … dokud to šlo, byla teoretická cesta nevolit kolaboranty, aspoň ty zjevné. Jestli to ještě půjde, nevím.
              Jenže i kdyby .. je potřeba nabídnout alternativu, přičemž volitelnou a ne bandu zjevných blbců, která se hádá o koryta ještě před volbama a jediné, co dokáže, je trdlovat proti rouškám.

              Spousta voličů si pak řekne, že je to lepší hodit kolaborantovi Babišovi, který aspoň provozuje reálné podniky anebo jiní, kteří ho nemají rádi to hodí Pirátům, protože ti aspoň mají drajv a když lížou řitě v Bruseli tak usilovně, třeba něco kápne ji nám.

              Jestli si myslíte, že až se průser zvětší, že voliči změní taktiku … naopak. Čím větší bída a útlak, tím ochotnější budou to hodit někomu, kdo to trochu zmírní, nebo to slíbí.
              A jestli to skončí skutečně násilným chaosem jako na Srí Lance, tak se podívejte, kdo se tam dostal k moci.

                1. Ono se to mění v čase. Navrhoval jsem nevstupovat do EU, varoval jsem před kolaborantskými politiky, před likvidací a ztrátou strategické infrastruktury atd .. postupně se manévrovací prostor znižuje.
                  Konkrétně koho? Já jsem to řešil tak, že jsem kandidoval a říkal lidem volte mě. Samozřejmě bez šance, ale přišlo mi to lepší než např. volit Babiše v roce, kdy byl ještě miláčkem ČT a předtím si polokriminálním způsobem zařídil ten svůj balíček na biopaliva.

                  Koho dnes? Dnes nejsou volby. Dnes musíme postavit do řady 200 lidí, kteří pak usednou do lavic sněmovny a odhlasují zákon, kterým nadřadí parlament ČR nad EU a USA. Aspoň formálně. Že je pozdě? No ano, bylo vždycky .. to, co vládlo naši zemi vždycky ponořilo další kus do žumpy. A jestli to chceme změnt, nemá cenu vybírat mezi nimi, ale přijít s plánem a lidmi, kteří to zastaví.
                  Babiš ani Středula to dělat nebudou. Oni to asi slíbí, ale dělat budou opak, jako dělali dosud.
                  Jestli myslíte, že nemůže být hůř, tak se podívejte na Ukrajinu nebo Irák. A to nemyslím nijak obrazně, nýbrž zcela seriozně.

          1. Sněhurka svou vstřícností si naklonila přízeň velké skupiny trpaslíků, a ti – pro ni – zrušili, do té doby vládnoucí, královnu. A všude se rozhostil klíd a mír…

            Ještě něco?

            1. Děkuji… Ještě nezapomínat na tu duhu, co se rozklenula nad světem… A vlk spolu s beránkem svorně kráčej k lepším zítřkům.

  23. Kdybych byla v Cechach, sla bych.
    Ale tydle demonstrace v Praze, jako kdyby to byla nejaka zachrana naroda, na mne pusobi depresivne. Furt dokola, co uz minule a predminule nic nedosahlo.

    1. Z dobrých zdrojů vím, že se něco chystá 3.9. i jiných velkých městech.
      Plakáty jsem viděl jenom na Prahu, asi to má být překvápko.

      1. Ano, např.: v sobotu 3.9. se uskuteční v Pyšelích „Gulášfest – soutěž ve vaření guláše“.
        Začátek již 8:30 !! Bude tam 15 družstev.

    2. Vevčo, „šla bych“ mne skoro inspirovalo udělat si transparentík (s mnou vymyšlenou) vaší tváří, abyste tam mohla i být…
      Uvidíme, třeba se to i podaří.

      1. Klidne udelejte i moji.
        Chodi sem rada lidi, kteri s Vidlakem casto souhlasi, ale jsou par tisic kilometru daleko.
        Ja se priznam, ze jenom ziram, kdyz to tu ctu, a jsem rad, ze jsem se zdejchnul vcas.
        A pak ziram jeste jednou, kdyz si otevru parlamentky a vidim, co jsou papalasi dneska schopni, protoze si vubec nemyslim, ze jsou hloupi, nebo ze se zblaznili.
        No a jednou tydne seberu odvahu a otevru novinky …
        Uvidime, jak moc budou mirotvorci tlacit na Tajwan, to bych asi zase premyslel o stehovani. Kam? To nevim…

      2. Klidně i můj vymyšlený ksichtík.
        Jako matka Vám dávám transparent a říkám: „Jen tak…“ jdi. “ Je čas nejvyšší vyjít z ulit do ulic.

  24. No, co bych zapíral, klíčema sem necinkal, né že bych nebyl rád, že bolševik šel do háje, ale stát u nás na malým městě v kamenitejch horách v jednom davu s těma, co mně celej život srali a jen proto, že zrovna ostentativně zahodili legitimace KSČ, to sem opravdu nemohl. A taky srocení víc jak tří lidí je na mě zkrátka moc!

    A Vidlák prej, že je nutný se spočítat. Tak sem si klikl na tu Zakladatelovu vlajku a tam se na mě vyvalilo video, že prej „JE ČAS“.
    No a to je to, proč to píšu, „NENÍ ČAS“! Je to zkrátka blbě, protože to je moc BRZY vzhledem k tomu, co se počítá. Počítaj se zkrátka lidi a my, ať se nám chce, nebo nechce, musíme šáhnout po těch debilech, který volili pětikolku. Jenže, ti si to svý blbství ještě neužili, v tom je ta potíž, na který se s Vidlákem rozcházím!!! Na ty zatím nedošáhneme, ty se naopak ještě srotí v září-listopadu pod vlajkama Michprdů a vytvoří bojůvky, který tu brzkou naší snahu ještě obrátí u nerozhodnutých PROTI nám! Jiný to však bude na přelomu ledna-února 2023, kdy si myslím, že se karta bude pomalu obracet a na ty (potřebný!!!) lidi už došáhnem!

    Takže si to shrňme, já se nic novýho teď na Václaváku nedozvím a to počítání nevidím (na rozdíl od Vidláka) TEĎ za důležitý! Jakákoli případná bojůvka nám naopak uškodí. Ale to neznamená, že aktivita není dobrá = je, ale s tím mým „ALE (= NENÍ ČAS)“ zatím jako stařec TEĎ = v tom září furt bojuju.

    Jo a ještě:

    Vono se to radí, žejo, ale proč né = Rajchl (nebo někdo jinej) místo organizování Václaváku teď v září-listopadu měl spíš velice tvrdě veřejně jednat na tom svým fejsbůku se Středulou a konečně už ho dokopat k nějakýmu rozhodnýmu stanovisku a odborářský aktivitě. Takový signály jak kráva k vyhlášení generální stávky a ten mouchy sežerte mě z Aspenu ani hovno! A jestli si myslí, že s tím vyrukuje v rámci JEHO presidentský kampaně, tak si právě myslím, že Rajchl a spol. by na to aspenovský chytračení toho dosud netečnýho nagelovanýho bafuňáře měl poukázat a vomlátit mu ho o hlavu, a tak ho v samým začátku hned „zaříznout“!

      1. ani náhodou, ale dráždí mě svým netečným bafuňářstvím a příslušností k aspenovskýmu všeobjímajícímu stádu

        1. Jenže je snad jediný v Kotlince, který dokáže zvednou odbory a poslat je na Váckavák nebo vyhlásit Generální stávku. „Drží prst na tepu doby!“ Proto z něj jde strach.

          1. Tojo, on dokáže dát prachy na dopravu lidí na Václavák.
            Ale skutečnou stávku nesvolává establišment, tu vyvolává bída a hlad.

  25. „….je to právě Pavel Blažek, který drží ruku s břitvou na Babišově tepně jakožto ministr spravedlnosti, který může hodně udělat pro to, aby byl Babiš před soudy nevinný. Kdo teď budete argumentovat nějakou nezávislostí soudů, tak to raději neříkejte nahlas, musel bych se vám vysmát. Zkrátka a dobře, nemohu se ubránit dojmu krásného politického obchodu… “

    Víte Vidláku, Vaše mnohé úvahy mám vážně rád, stejně jako mnohých zde přítomných inteligentních účastníků. O to víc mne velmi mrzí, když jedete narativ zlých zkorumpovaných soudů, které poslouchají ministra spravedlnosti. Ten narativ je tu už minimálně dvacet let, co si protagonisté moci výkonné řekli, že by nebylo špatné ty ošklivé si podřídit. A nacpat veřejnosti potřebu je nějak kontrolovat. Třeba formou nějakých komisí. Bez rozdílu aktuálně vládnoucích to chtěli všichni. A dělají na tom furt. A mnoho zde přítomných, ač inteligentních, ten narativ jede taky.

    Přemýšlejte o tom, jestli jste nepodlehl dlouhodobé mediální masáži. Jako mnozí. I tady.

    Znáte to, jak část jinak poměrně chytré populace tvrdí, že zemědělci jsou darebáci? Buď mají moc vody, nebo málo vody, každopádně jsou furt nespokojení a ceny rostou, protože je schválně zvedají? A taky to té nemalé části populace někdo tlačí do hlav. Proč? Odpověď znáte.

    Nenechte si tlačit do hlav. Ano, jako v každém lidském systému se mohou objevit Cvachové, Sovů st. je víc.

    1. Soud s Alenou Vitáskovou mluví jasně, jak je to u nás s nezávislosti soudů. A proč asi nebyly u soudců a prokurátorů provedeny prověrky po 89 roce, když všude jinde byly? No aby měli máslo na hlavě a dali se vydírat.

      1. Tím chcete říci, že věříte, že ti nově jmenovaní po revoluci jsou čistí jak lilie a nejsou stejní jak ti „předrevoluční co zůstali“?
        Osobně bych hádal jestli u nových soudců nestačí „šek“, zatímco u starších musí hledat „co na něj mají“, tedy, že novější jsou lepší pro korupci? 🙁

    2. Prpost:
      Řeknu to asi takto… nepochybuji o tom, že tu máme i nezávislé soudce, ale také nepochybuji, že tu máme soudce zcela závislé. Kdysi jsem se kamarádil s jedním policajtem, který mi vysvětloval, že nemohou pachatele mafiána chytit kdy chtějí. Musejí počkat, až bude mít službu správný soudce, aby ho vzal do vazby, protože jiný by ho okamžitě zase pustil a pachatel by po sobě hned začal uklízet důkazy a ovlivňovat svědky. Tohle si představuju podobně. Prostě záleží, kdo a kdy bude Babiše soudit, což se dá nastavit procesními kroky, které náš sůdruh ministěr může ovlivnit.
      Prostě tu v republice máme všechno. Poctivé poldy i poctivé soudce. Ale také nepoctivé poldy a nepoctivé soudce. Stačí vzpomenout Waltera Krafta a další případy.

      1. V době mého mládí ještě za totáče jsem nějakou dobu chodil s jednou partou čutat. Doktoři, soudci advokáti a tak. Čutání mně nešlo, tak jsem toho nechal. ALE: bylo běžné že při převlíkání do sportovního mezi sebou stačili sfouknout pár případů. Vůbec jim nevadilo, že to slyším. Šlo o nějaké občanskoprávní spory.
        To znamená, že vážné kauzy se často domlouvají diskrétně u kávičky. A u soudu se pak hraje jen divadlo.

      2. Jste úplně mimo, příteli. Nedá se to nastavit procesními kroky, které „náš sůdruh ministěr může ovlivnit“. Nemůže. Fakt ne. A výklady kamarádů policistů? Boha jeho.
        Nikdy bych si netroufl hodnotit procesní hry v rámci zemědělského obchodování. Ani kdybych měl v oboru bývalé kamarády, kteří by mi to vysvětlili.

    3. Soudy mame naprosto nezavisle, zejmena co se tyce zavislosti zakonnych postupech.

      Staci nahlednout na blog p. Tomase Peciny a ztratite veskere iluze.

      1. kdo by neznal: https://paragraphos.pecina.cz/
        … upozorňuju, že tamní prakticky případy končí rokem cca 2017 a týkaly se většinou aplikace Paynova zákona
        (https://nautilus2.wordpress.com/2021/05/10/10-5-je-taky-vyroci/)
        v rámci tzv. boje proti pravicovému extremismu, který režim započal někdy kolem roku 2005.

        Dnes je intenzita a úroveň zvůle řádově vyšší a v podstatě už ani v některých případech nepředstírají zákonnost – viz případ pana Krafta nebo na Slovensku případ člověka, kterému sebrali majetek bez soudu – prostě ho zařadili na sankční seznam.

        a z Brusele se nám chystají poslat kriminalizaci projevu i vysoce nad rámec toho, co nám zanesl do zákonů neobolševik Payne z ODS/Svobodných.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *