19 dubna, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


4 286 thoughts on “Tribuna

    1. Voják na plakátu je ale podměrečný, má bodák ve výši nosu, čili voják měří pod 150cm. A ten živý … to může být brácha od Lipavského.

  1. Cítím v kostech hlad a bídu
    postavím si pyramidu
    ať se můžu o cos opřít,
    chladný pot si z čela otřít.

    Pyramida lepší krytu
    ukazuje na orbitu;
    kdybych chytnul bebí
    míří hrotem k nebi.

    Ándor nutí lidem žumpu
    ještě potřebují pumpu
    aby na něj pěli ódu
    kdyby v hrobě měli vodu.

    http://imgway.cz/s/d6T0

  2. Se smrtí Madlinou se svět hýbat začal,
    pro smrt dětí nevinných se hranice posunou,
    kéž by to stačilo, další smrti dětí nevinných zabránit.
    Vždy se bohužel najde nějaký Madlin následovník,
    kamarád….

  3. V dálce ovce beká.
    Břicho plné mléka
    (acido, acido!,
    pěje Placido),
    pod tričkem si hoví.
    Jak dnes bude, kdo ví?
    Slunce leze za mračno
    asi bude oblačno,
    sice podle předpovědi,
    i když – hovno vědí.

  4. Trochu mě překvapuje, že už měsíc mlčí můj oblíbený glosátor dějů Lu Luna na Non serviam.
    Poslední text tam má z 1.5.2022, což je celkem neobvyklé.

  5. Toto som nasla dnes v diskusii na parlamentnych listoch … akoze, mne je lahke tomu uverit, pretoze ja som zaujata, ale …. da sa prist na to, ci je to kec, ci je na tom sprochu pravdy trochu?

    trochu mne zaráží,, Uživatel se přihlásil ke kodexu Dobré DiskuseJosef Čaluk, 30.05.2022 23:59:41
    vlastně ne trochu, ale docela dost, že všichni mají starost jen o zločiny Ruské armády pokud jsou to zločiny skutečně Ruské armády a ne svedené na Ruskou armádu. Ale nikdo se nezajímá o zločiny Ukrajinské armády ať již na zajatých Ruských vojácích, nebo civilistech. Ruská armáda našla v Mariupolu v centru mezinárodního červeného kříže stovky lékařských zpráv, týkajících se vyšetřování orgánů dětí. Žádná léčba, žádné nemoci. U každého dítěte byli uvedeni jeho rodiče. Nevím jak kdo, ale mi to dost zavání organizovaným zločinem, obchodováním s lidskými orgány. A když si to spojím se skutečností, že v tomto městě Ruská armáda objevila i klece plné dětí a dokumenty, podle kterých těmito klecemi prošlo víc jako 30 tisíc dětí od roku 2014, tak ať mi nikdo nemluví a nepíše něco o genocidě Ruské armády na Ukrajině. I v Azovstalu v kobkách byly nalezeny mučírny. A tam Rusové nebili, ale Ukrajinští fašisté se zahraničními žoldáky.

  6. Samý kořen, samý klunkr
    že jsem objednal ten bunkr!
    Hlína se mi lepí k rýči,
    nedaří se, je to v háji.
    Pot mi z tváře jenom leje
    půlmetrová díra zeje
    do lůna matičky Země,
    sprostá slova padaj ze mě.
    Kerý blb mi nakukal
    abych se tak vycukal,
    žeru suchou pletenku
    moh jsem koupit letenku
    chcát v moři na Oahu.
    Já mám českou povahu.

    1. USA hodnotí vojenské schopnosti armády X podle toho, do jaké míry dělá armáda X stejné věci, jako by dělali oni na jejím místě.

      Z tohoto hlediska mi přijde hodnocení RU docela realistické.

  7. Pro Targuse – ale možná i obecně…

    Být jen dobrý, je pro svět úplně stejné kvality, jako být jen zlý,

    Pokud má svět fungovat dále, musí být ve všem rovnováha, takže na jakékoli upřednostňování dobra musí být z této až zákonitosti vyváženo někde jinde. (exaktněji jistou obdobu zákonitosti popisuje Fyzika)

    Vychází mi, že ideální je pouze být, být skutečně tím, čím jsem (určitě lépe to už řekl Jan Werich), bez potřeby být takový anebo makový…

  8. Někdo se ptal, jak je to na Menorce s deštěm. Syn mi říkal, že prší na jaře, zřejmě dost, voda není problém. Jinak ceny jako u nás, pronájem „vily“ pro čtyři osoby 15 tisíc, bazén, necelých sto metrů od moře, vybavení od myčky po pračku, gril venku, v restauraci jídlo od 8 Euro, cesta busem do Mahonu za 1,7 eur, v Merkadonu nákup za 38 euro včetně litru ginu a sedmi lahví vína… Takže vlastně méně než u nás, a to o dost. Turistů tak akorát, nechtějí tam žádná turistická střediska, hotely dvě patra, moře nádherné a v mnoha barvách. Doporučuji v květnu, pak už jen s cestovkou. Letenky za 150 euro , celé za týden bez šetření za 11 tisíc včetně vína a tak. Už v květnu úžasná zelenina, cibuli a salát doporučuji, křoupete to ke všemu. Jo a lidé milí, navíc mají krásné kočky, ty jsou úžasné, klidně i modré oči, chlupaté, prostě nádhera. To je můj názor, miluju kočky :))

      1. To jsem si taky říkala,moje zkušenost je,že do 10. června nemá cenu jezdit,pokud vám jde o koupání. Nedá se do toho vlézt.

    1. Moře mnohobarevné, odstínů azurové a tyrkysové spoustu. Mám ráda vodu chladnější, pro mě ráj, ale nakonec tam vlezli všichni.
      K pěstování zeleniny: všude kapénková závlaha, i v té malé oplocené zahradě, nikde žádné náznaky šetření vodou, byť je to pro mě naprostou samozřejmostí.

  9. „Náš život ztrácí smysl“
    ******
    (…) Je neuvěřitelné, jak se Američanům ve spolupráci s Anglosasy podařilo zotročit zmanipulovat celou Evropu a vehnat proti sobě do války dva největší slovanské národy. Žasneme, že synové a vnuci hrdinů Ruska a Ukrajiny kteří v boji proti hitlerovským zrůdám bok po boku společně umírali ve Velké vlastenecké válce, zabíjí dnes jeden druhého jako nesmiřitelní nepřátelé. Jak se mohlo stát, že i zbývající slovanské národy stojí na straně nejděsivějšího predátora světa USA a v roli užitečných idiotů eskalují válku zasíláním zbraní a bojové techniky, čímž si kopou vlastní hrob, protože pokud se válka přehoupne přes hranice Ukrajiny, budeme my a další slovanské národy první na ráně. A Amerika si nad svým zvráceným dílem mne ruce v bezpečné vzdálenosti od válečné zóny. Válka, v níž umírají Slované přinese USA bohatství, zatímco Češi a další nejen slovanské země budou za Ameriku umírat, v lepším případě zchudnou a stanou se na Americe závislé.

    Nikdo jsme dříve nechápali, jak mohl Hitler zmanipulovat k válce celé Německo. Pochopili jsme až dnes, když vidíme, co se to s námi stalo. Mnozí z nás už máme díky historickým pramenům téměř hmatatelnou jistotu, jak děsivě si je dnešní zmasírovaná společnost podobná bezohledností, nenávistí, cenzurou s tou, která předcházela druhé světové válce. Jen jsme ve své nenávisti místo Židů udělali lovnou zvěř z Rusů. Ti už se bojí z obavy o svoji bezpečnost někde promluvit. Všude, kde se co šustne se hodí na Rusy, ruské špiony, agenty a když náhodou na chodníku vyšlápneme hovno, určitě ho tam nastražili Rusové. Vyženeme ruské studenty ze škol, dáme jim výpověď z práce, z pronájmu, vyhostíme je, rozbijeme jim výlohy jejich obchodů a také ústa, znemožníme podnikání, vyřadíme je ze sportovních soutěží, uvalíme na ně zdrcující sankce, natlačíme se na jejich hranice, až nakonec Rusko doženeme k použití jaderných zbraní.

    Je tragikomické, jak se modlíme, aby nezačala třetí světová válka a neuvědomujeme si, že už v ní jsme. Je úplně jedno jestli fyzicky nebo materiálně, protože zasíláním zbraní do válečného konfliktu se stáváme účastníkem války. Vina za to, co bude následovat v příštích týdnech a měsících padá na USA, Evropu, na nás Čechy.

    Jak tady nedávno napsal jeden z účastníků FB: „Nepochopili jsme, že svět ovládli ti nejhorší z nejhorších. Psychopati, sociopati, hadi v oblecích, svině, co si neváží jiného života, než toho svého. Naučili nás překročit chudáka ležícího na ulici, naučili nás nevnímat problémy druhých, donutili nás zapomenout, že to nejkrásnější a nejdůležitější v životě je přátelství porozumění ohled láska a úsměv. Bez toho náš život ztrácí smysl… (…)

    https://www.zvedavec.news/prispevky2022/05/9161-nas-zivot-ztraci-smysl.htm

    1. Se strachem sledujeme dění na Ukrajině.
      Ale válka může vypuknout i jinde.
      Telavivští dostali od Bílého domu povolení udeřit na Írán. Už společně nacvičují doplňování paliva izraelských bombardérů za letu.
      Státy v Zálivu jsou po zuby přezbrojené nejmodernějším zbrojním tovarem. Bahrajn je od Íránu co by kamenem dohodil.
      Rozpoutat válku mezi siítským Íránem a sunitskými monarchiemi v Zálivu je vlhký sen těch, kterým říkáte Anglosasové.
      Dúsledky takové války si neumíme představit. Do pohybu by se daly davy. A Evropa je už dneska plná sunitských migrantů, ale i Íránců.
      Proti tomuhle by byly německé bitky mezi Turky a Kurdy jen čajíček. ( I tak prý němečtí policajti raději zdrhají , aby také nedostali nakládačku. )
      ***
      Írán je jediný stát, kde dostali Amíci pořádně na zadek.
      Už jsem to tady jednou psala. Na ambasádě drželi studenti “ diplomaty” jako rukojmí po celých krásných kulatých 444 dní. 😀A ještě o tom v Hollywoodu ti pitomci natočili plačtivý film Argo. 😀

          1. Také to sleduji.
            Austrálie já Japonsko se přidali, jenom ta Indie pořad zlobí.
            Vytvářet spolky proti někomu, to jim jde nejlíp. Hlavně někomu mydlit schody.
            Ukrutný zájem o Čínské moře. A o Arktidu, to teprve bude boj!
            🤮

  10. Viděl jsem dílo umělce
    co myslel hluboce, ne mělce.
    Spojené desky a latě
    ten už si žije v zlatě;
    stačí mít dobrý nápad
    přestane jenom kapat
    a začne pořádně lít.
    Chce se mi z toho blít.
    http://imgway.cz/s/4Icx

    1. Ládiku, vy ty epigramy máte čím dál, tím lepší.
      Neuvažujete o vydání nějaké sbírky? Hned bych si stoupla do fronty!

  11. Proč Bůh nemá titul CSc:

    1.. Má jenom jednu známou publikaci.
    2.. Ta je v hebrejštině.
    3.. Nejsou v ní odkazy na další prameny.
    4.. Nebyla publikována ve známém vědeckém časopise.
    5.. Mnozí pochybují o tom, že ji napsal osobně.
    6.. Je nutno přiznat, že je známá po celém světě – ale co dělal potom?
    7.. Jeho schopnost týmové práce je velmi omezená.
    8.. Ostatním vědcům se nepodařilo zopakovat jeho experimenty.
    9.. Nepožádal etickou komisi o souhlas s experimentováním na lidech.
    10.. Když se mu jeden pokus nevydařil, pokusil se zahladit stopy utopením pokusných objektu.
    11.. Jedince, kteří se nechovali podle očekávání, vyřadil z pokusného souboru.
    12.. Nechodil do přednášek – jenom vzkázal studentům, co si mají prostudovat.
    13.. Nechal za sebe učit svého syna.
    14.. První dva studenty vyhodil, protože se naučili něco navíc.
    15.. I když má jen 10 požadavků, většina studentů v praktickém testu propadne.
    16.. Konzultace poskytuje jen velmi zřídka, a to ještě na vrcholku hory.

    1. Titul nemá, ale co je po titulu? Důležité jsou love.
      A propaganda byla tak kvalitní, že pobírá tučné tantiémy ještě dneska.
      K bodu 13. drobnou technickou.
      Učej dva synové!
      Jeden se jmenuje Ježíš a druhý Mohamed. 😀

      1. Trošku u toho Mohameda je v kolizi to, že otce lidského původu již prokazatelně má, a existuje důvodné podezření, v jejich systému by nemohlo projít to, co prošlo Marii….

        1. Jak to bylo s Marií nevíme.
          Mám zato , že Ježíš byl negramotný, zprávy o jeho životě a rodině sepsali až první evangelisté.
          Pěkných pár desetiletí po jeho smrti. 😀

  12. Na Sakeru je velmi zajímavý blog

    http://thesaker.is/toward-a-theory-of-impossibility-column-upends-science/

    a pod ním stejně zajímavá diskuze. Zejména mě zaujalo:

    Projeďte si to případně překladačem, v zásadě diskutér shrnuje obsah dokumentu na Netfixu, který se zabývá nejnovějšími výsledky vědeckého výzkumu vědomí, a dochází k vědecky podloženým závěrům, že vědomí NENÍ produktem biologie a evoluce, a že všechny materiální fenomeny jsou pouze projevem nekonečného původního vědomí. Čili že nakonec věda potvrzuje Boha.

    About a week ago I had the pleasure of watching a documentary on Netflix. It was about scientific research into consciousness itself. Damn good documentary. Radical to the core. That was why it was on late at night. Highlights were:

    Consciousness is not a product of material biology. To attempt to explain consciousness itself as a product of material and biological evolution is counter to science. It just cannot be done. The documentary studied human experience of higher states of consciousness and ended up with the clear understanding that pure consciousness is the initial starting point and all phenomena in finite existence is a manifestation of pure consciousness. Consciousness precedes biology.

    Metaphysics?

    This means evolution did not produce consciousness. But evolution is a product of consciousness. How else can science assimilate the reality of the Big Bang that created the universe? The universe itself is a manifestation of a creative subjectivity that preceded the universe itself. That is the real modern science.

    Science itself now proves the existence of a Creator. Oh God. …

    1. „Čili že nakonec věda potvrzuje Boha.“

      To je ale hodně strmá stezka. Výše uvedené tvrzení pochází odkud? Vyslovil je nějaký expertní tým, třímajíce nevyvratitelné důkazy, nebo je to zbožné přání redaktora?

      1. Prodávám, jak jsem koupila, je to jen výňatek z delšího diskuzního postu pod uvedeným blogem.

        Protože má vnitřní zkušenost odpovídá obsahu tohoto postu, nemám s ním problém. A ze zkušenosti vím, že pokud má někdo jiné apriorní přesvědčení, nebude v této věci považovat za důkaz nic, co by s ním bylo v rozporu. Je to skoro stejné jako s válkou na Ukrajině a asi nakonec vůbec se vším.

        1. Rozumím. – Proof je důkaz, jestli si to dobře překládám 😉
          A aby důkaz byl skutečně důkazem, je třeba dodržet určité konvence; to s předmětem dokazovaného tvrzení nemá nic společného.

          Můj dotaz směřuje k dodržení oněch konvencí, které právě věda vyžaduje – má-li být něco bráno jako důkaz. Ale z úryvku, který jste zkopírovala, mně to tak spíš nepřipadá…

          1. Ten diskutér se pak opravil, že to nevysílali na Netfixu, ale na nějakém TV kanálu a bohužel neuvedl jméno toho dokumentu. Jen uvedl, že to byla práce týmu nějaké americké univerzity vedená německým profesorem. Je to dohledatelné níže v té diskuzi. Takže se dá předpokládat, že věděli, jak se provádí vědecká studie.

            Ten blog a následně celá diskuze je o tom, že se inteligentní lidé zamýšlejí nad omezeními a limity současného vědeckého paradigmatu, což je téma, které mě vždy zajímalo. A kupodivu se v diskuzi neobjevují žádné – u nás tak běžné – výpady striktních racionalistů a „popíračů“ – naopak, je tam mnoho témat k zamyšlení, jako třeba to, že trvání na současném pojetí vědy je dnes už více politika než věda.

            1. A tak… takže ne důkaz, ale studie. – To je ovšem docela podstatný rozdíl, který zřejmě autor toho příspěvku, jak vyplývá z jeho poslední věty, nezavnímal.

              Vědecké paradigma musí být z principu samého vždy omezené. To není žádný převratný objev, to tušil už stařičký Sokrates.
              Na řeči o tom, jak má vypadat (současná) věda, jsem poněkud citlivý, ba možná i přecitlivělý. To je tím, že jsem na toto téma již vyslechl/četl spoustu jalových řečí od lidí, kteří si s vědou ani vzdáleně nezadali: politici, žurnalisté, filozofové (zofos=temnota, sofia=moudrost; odtud rozdíl mezi filosofem a filozofem).

              1. A kvůli tomu, že jste si na toto téma vyslechlspoustu jalových řečí, jste citlivý i na ty nejalové řeči?

                To slovo studie, za které jste mě chytl, jsem tam vložila já, ve skutečnosti řekl, že to byl „research project“ – výzkumný projekt.

                Víte, je těžké diskutovat s někým o věci, na kterou „je citlivý“, a na kterou nechce změnit názor. Řekla bych, že skutečně racionální člověk by se v těch jalových řečech s klidem přehrabával, jestli nenajde schovaný diamant – pokud by se ovšem skutečně chtěl dozvědět něco, co by třeba i mohlo ohrozit jeho stávající přesvědčení. To bych řekla, že je duchem skutečné vědy.

                1. Ale to jsme pořád tam, kde jsme byli. Smažme „studii“ a vezměme výzkumný projekt. Co je výstupem výzkumného projektu – je to důkaz? Může být a nemusí.
                  Já jsem se několika výzkumných projektů účastnil jako spoluautor, dokonce i teď se okrajově účastním (vnáším trochu matematiky do vyhodnocování spolehlivosti mostních konstrukcí). Každý výzkumný projekt je specifický, záleží na tom, jaké si stanovíte cíle, a zpravidla je nelze shrnout jednou větou.

                  Člověk, který napsal onu podstatnou větu, „Science itself now proves the existence of a Creator“ – z toho mně čouhá daleko spíše hon za senzací, než nějaká seriózní věda. Je to vůbec v souladu s výstupem onoho výzkumného projektu? Nevíme!

                  V jalových řečech se přehrabovat nebudu, protože má dosavadní zkušenost mi sděluje, že diamantů je v nich pomálu, pak-li vůbec jaké. – Vyčkejme. Pokud v oné studii skutečně nalezli důkaz Boží existence, bude to taková bomba, že o tom brzy uslyšíme i odjinud a bude možno se s předmětnou studií seznámit (tím, že si ji člověk přečte a bude mu dána možnost případné oponentury).

                  A ne-li, celá věc zapadne a více o ní neuslyšíme.

                  1. Tohle je velmi prosté k rozlousknutí…

                    Princip vědeckého studia čehokoli předpokládá, ža studující studiem projde sám nezměněn.

                    Ale v případě, že by mělo platit i tohle:

                    Když vám ti, kteří vás vedou, říkají „Hle, království je v nebi“, pak vás tam předejdou ptáci. Kdyby vám říkali „Je v moři“, předejdou vás tam ryby. Ale království je ve vás a mimo vás. Když poznáte sebe, budete poznáni a uvědomíte si, že jste dětmi živého Boha, Když však sami sebe nepoznáte, ocitnete se v chudobě a sami budete ochuzeni.

                    bude zákonitě studující studiem zcela zásadně změněn.

                    A to je jádro všech vědátorských nedorozumění….

                    1. „Princip vědeckého studia čehokoli předpokládá, ža studující studiem projde sám nezměněn.“

                      Předpokládám, že tak odvážné tvrzení je výsledkem vaší vlastní empirie. Mohu se zeptat, jaký obor jste vědecky studovala?

                    2. Zeptat se můžete, odpověď je omezena počtem vnoření komentářů na tomto webu…

                      O odpověď ale ukrácen nebudete.

      2. Dobre, tak nepotvrdzuje existenciu Boha ako takeho … potvrdzuje existenciu vedomia nadradeneho fyzicnu. Nemusite to nazyvat Bohom .. nepotvrdzuje to totiz existenciu jednej jedinej entity nad vsetkym … mohlo by to rovnako potvrdzovat reinkarnaciu, totiz ked fyzicka schranka umrie, vedomie ostava, a najde/vytvori si novu fyzicku schranku … cim sa dane vedomie stava akymsi bohom pre tu jednu fyzicku schranku? To ale tvrdia satanisti, ze jedineho Boha niet, ze kazdy clovek je sam sebe bohom … ach jo, zacinam sa rozspominat, preco ze som to filozofiu vzdy neznasala …

        1. A kdo tvrdí, že všeobecně uznávaná definice Boha je ta, kterou uznáváte Vy?

          Vědomí nadřazené fyzičnu sice nemusíme, ale klidně můžeme nazývat Bohem. Konec konců, jsou to jen slova.

          Pokud chcete filozofii snášet, tak si ji musíte přečíst celou – určitě najdete něco, co se vám bude hodit do krámu 🙂

          1. Som prizemna, meditovanie nad tym, ci predmet, na ktory sa zrovna nikto nediva existuje, alebo nie, je nad moju kapacitu.
            Ale ked uz – o akej vseobecne uznavanej definicii Boha sa bavime? Monoteistickej? Polyteistickej? A ak sme aj v rovine polyteizmu, ktore vedomie je to, co formuje materiu, Zeus, alebo staci aj Apolon?

            1. Nebavíme se právě o žádné všeobecně uznávané definici Boha – pokud vím, tak nic takového není. Klidně si definujte Boha, jak sama cítíte, a dopřejte ostatním totéž.

              1. Vsak ja nikomu nic nenutim … rozmyslam nahlas … a vzdy dojdem k tomu, ze vymyslim miesto jednej odpovedi milion otazok .. tak radsej nemyslim, necham to konovi, ma vacsiu hlavu …

                1. OK, v pohodě – diskutuji o těhle věcech už tak dlouho, že vím, že toto téma dokáže některé lidi řekněme rozrušit více než jiné.
                  A když už jste nakousla tu reinkarnaci, ve svém nejbližším okolí jsem se přesvědčila, že to má často karmické příčiny – třeba křivdy od církve apod. Možná nemáte nick „bosorečka“ tak úplně náhodou ….

                  1. Oj, ja bosorka nie som, max tak prenasacka bosorackeho genu … ale uz ani moja mama bosoracky vycvik nemala, a ked sa nieco ako siesty zmysel zacalo u mojej prvorodenej prebudzat … tak sme to zaspat nechali 😀

                    Ale ked som si karty vykladala, tak mi ako zivotna karta svet vysiel … som na konci, a len sa divam, ako sa ostatni snazia … co mojej flegmatickej, lenivej a pohodlnej osobnosti tak vyhovuje, ze som s vysledkom vykladu nadmieru spokojna, a o ziaden dalsi sa nepokusam.

      1. Z útrob šly slyšet zvuky, vnitřní boj. Na povrch nevyšlo nic, úplný Azovstal. Bolest žádná. Dnes na to hodím acido a suchou vánočku.

    1. Budu ho dělat zítra, neb nejstarší vnouček má narozeniny a chce se sejít se všemi, tak nás bude jen osm, po všech těch rozvodech a rozchodech. U nás (máme největší byt a hlavně – bude to mít zdarma).
      Ládiku, vy maso (jaké?) melete?
      Doufám, že se straníte kečupu (fuj!)
      Držíte zásadu – co nejméně ingrediencí, aby převažovala chuť masa? Podle obrázku to tak vypadá. Kovo/plastový otvírák to zátiší kazí.

        1. Sestava: synové 52 a 49, vnuci 24, 22, 21, jedna malá Bára (20), Já a Labuť.
          Ze seznamu je zřejmé, že chlapci jsou mimořádně žraví. Po naškrábání masa zbude tak asi 1,8 – 2,0 kg čistého masa („odpad“ se zpracuje jinak, nic se nevyhodí). To je v průměru max 250 gramů na hlavu – jen se po tom zapráší…
          Dnes je za rohem v sadech pravidelný trh, koupím tam skvělý chleba z pekárny Zlivice na topinky. Sádlo mám, česnek také (tím je třeba šetřit, jen ovonět), snad už dostanu čerstvou cibulku.
          Tož tak.
          Jo a to nejlevnější bordeaux, které mám uložené (jedu pro ně odpoledne) – chateau Beaumont. jako falešný aperitiv veltlín z Wachau.
          Žádný předkrm, ale později nějaká variace sýrů.
          Bude to hezký večer…

      1. Maso je maso, jinak to není tatarák. V nouzi z lídlu, ale normálně z jatek, aby nebylo „křehčené“, obyčejně hovězí svíčková. Kečup jenom na nudle nebo suchou rýži. Klasika, přídavek kapari, hodně cibule jemně krájené. Všechno je od oka, podle momentální nálady. Normálně dám 30 deka a topinku přikusuju, včera ovšem ne, abych měl přehled. Druhý chleba už nebyl topinka.
        Foto je z „Temelína“ – jeskyně u souseda, stavěné asi 15 let, nic není aranžované.

        1. Škrábal jsem v noci maso na dnešek, úděsná práce. Tam, kde se ve svíčkové nerýsují žádné tukové žilky, maso neškrábu, ale nožem sekám/krájím na malé kousíčky.
          Čistého masa je 1,9 kg, jak jsem odhadoval, a tady mám obvyklý problém – podle různých receptů se má dávat cca 1 žloutek na 100 gramů masa, ale abych do toho cpal 19 žloutků, to bych si připadal jako idiot. Myslím si, že když dám 10 – 12 bude to až až. Cibulku jsem koupil (hnusně předraženou) už jarní na trhu.
          Horší odřezky na mrazák a někdy do vývaru. Lepší nějak civilizovaně nakrájet a je z nich výborné azu, ty tukové žilky se v něm úplně rozpustí.
          Škoda, že neumím publikovat fotografie tak jako vy, Admirála by z toho možná jeblo. 🙂 . Zkusím to nějak poslat přes Alefa.

      1. To není kvůli focení, ale kvůli Ládik!!!ově dietě.
        Co kdyby mu ujedl? 😀

        P.S.: Když baští, jsou hrozně legrační – stonek do nich zajíždí jak do katříku. Kdyby při konzumaci jemně vrčeli, byl by dojem dokonalý 🙂

  13. I já bych Petra Hampla označil za, přinejmenším, zajímavého autora, ale mám mu za zlé, že matoucím užíváním tvaru „neomarxismus“ nebo „levice“ dělá cennou službu právě těm, proti kterým jindy brojí.

    Podobnou infekcí, demencí, nepochopením, neznalostí se, žel, vyznačuje značná část dnešní „alternativy“ a „opozice“, což budí, logickou, otázku nakolik to vůbec ještě opozice je, když se ji podařilo natolik dezorientovat a vykleštit.

    Přesto s ním souhlasím ve tvrzení, že ke svrhávání panství továrníků tu dnes žádnou sílu nevidím, včetně komunistů, tristně dožívajících bez mladé základny a masivní podpory formálních nekomunistů.

  14. Co je dnes záhadné? Proč největší boje na Donbasu probíhají u řeky na severu u Severodoněcku a menší i na východní straně kotle u Doněcka. Západně od Doněcka je nejmohutnější opevněná linie a řeka u Severodoněcka se dá překonat jen obtížně. Oblast kotle kolem Slovjanska, Kramatorsku a Pokrovska je nejvíc přístupná od jihu. Proč potom na Pokrovsk od jihu se nevede žádný větší útok od Huljajpole, když je tam rovina bez lesů a velkých řek nebo bažin? Z vojenského hlediska tomu nerozumím. Další záhada je, proč obránci Severodoněcka a okolní oblasti tam čekali několik týdnů než budou obklíčeni. K pokusům o stažení prý dochází až teď.

    1. Taky mě to mnohokrát trklo, jak divně je ta operace vedena.

      Už i vojenští laici kroutí hlavami, proč rusové nerozflákali nebo neobsadili trasy ze západu ( silnice i železnice ) odkud na Ukrajinu proudí další zbraně i žoldácká svoloč…

      1. Podle mého názoru nerozlišujete mezi taktickými a strategickými cíli. Z taktického hlediska se ty kroky jeví jako chaotické a postrádající smysl, ale ze strategického hlediska ti vidím jinak.
        Z Ivanova pohledu čím víc protivníků bude utilizováno, tím lépe.
        Začnou být zřejmé cíle a metody ukrorežimu i jejím obyvatelům a může nastoupit pasivní i ozbrojený odpor místního obyvatelstva.
        Ivanovy jednotky se naučí v bojových podmínkách čelit nejmodernějším zbraním, přičemž jsou průběžně vypracovávány a v praxi ověřovány a vylepšovány za pochodu například účinnost Ivanových zbraní, ale i boj proti namátkou kontrabaterijním, protiletadlovým a protitankovým systémům. Prosakují neověřené zprávy o přežití Gračů po několika zásazích Stingeru, jakož i přežití tanků po několikanásobném zásahu protitankovými střelami.
        Západ se postupně odzbrojuje, čímž se oddaluje finální konflikt a Ivan získává čas na klepání nových hraček na rozjetých výrobních linkách, přičemž si čistí sklady se starou technikou a municí. Navíc podle všeho ty nejnovější hračky zatím neukazuje a až v poslední době se objevují třeba ohňometné systémy Buratino a Solncepjok, které při masívnějším nasazení mohou zásadně změnit situaci na bojišti.
        Hutě na Donbasu se těší na dodávky kvalitního šrotu.
        Tak by se dalo pokračovat dlouho.

    2. Re: Manuel

      Píšete o několika vzájemně oddělených lokalitách.

      RA má zřejmě dosti vysoké ztráty při přesunech. Zřejmě není schopna uhlídat za pochodu nebe nad hlavou.
      Proto dosti silně změnila taktiku boje oproti počátku kampaně.
      Přitáhne Dé Očko (dělostřelecký oddíl) k obranné linii a ten pak do ní střílí tak dlouho, dokud jsou Ukři ochotni a schopni posílat další a další živé kusy na místa rozstřílených mrtvol. A když uzná Ivan za vhodné, posune se doslova o pár metrů jinam. Už žádné rychlé pohyby, už žádné další ztráty.

  15. Jeden muž je prý naděje

    V úvodu chci říct, že nechci polemizovat s názory Petra Hampla, protože patří k mým oblíbeným autorům.

    Za prvé, již dříve jsem uvedl asi na Kydech, že moudří lidé se mají přidat k vlivným lidem, kteří mají reálný vliv na společnost, tak to fungovalo v minulosti, tak to funguje i nyní.

    Neznámých geniálních nápadů je spousta, ale reálné využití je minimální, pokud to někdo šikovný neokopčil později.

    Za druhé, pan Petr Hampl používá gesta jako Kim Čong-un
    https://www.kldr.info/2021/11/16/soudruh-kim-cong-un-na-miste-vedl-mesto-samdzijon/

    Nebo jako Petr Fiala
    Petr Fiala: Nejsem spokojen s tím, kde ODS je. Chci, aby strana určovala politiku naší země.

    Za třetí, Petr Hampl buší do klábosnice, ale ztratil kontakt s reálným světem, protože jinak by netvrdil že „Není tu žádná komunistická strana, aby svrhla panství továrníků.“

    Nejsem historik, ale Velká francouzská revoluce taky byla v důsledku krize, kdy
    Francie se již delší dobu potácela na pokraji státního bankrotu.[1] Wiky.

    Československo vzniklo taky v krizi vlastně omylem, elity národa nebyly připraveny, proto někdo „moudrý“ poslal do ulic kapely, aby zblbly prostý lid.

    V Únoru taky elity národa byly „mimo“.

    V Listopadu taky byla „krize“.

    Nejsem odborníkem na společenské vědy, ale technický pragmatik, který ví, že můžou bouchnout i zdánlivě neškodné věci, například obilný prach, uhelný prach, metan, ale i obyčejné saze, při dosažení kritické koncentrace.

    K bouchnutí nepotřebujeme komunisty.

    Pravděpodobnost sociálního výbuchu se zvyšuje.

    Je otázkou, kdo zvedne prapor odporu.

    Nemusí to být elity národa, ale nějací „tupouni“, kteří se náhodou vyskytnou poblíž.

    Prostí lidé, jako jsem já, nebudou přemýšlet, jestli je to optimální varianta, ale budou se chtít zbavit blboňů.
    Dříve to byl Babiš, nyní ODS.

    Vlastenecké setkání 2022 13.8 2022 od 10:00 do 19:00 V Příčovech u Sedlčan může být inspirativní, ale s křížkem po funuse.

    Nerad bych, kdyby elity národa planě akademicky diskutovaly, a ulice konala.

    Nechci strašit, ale nějaké makety, by se mohly proměnit ve skutečné.

    Nejen ve Velké francouzské revoluci se děly nepěkné věci, ale když je hlad, a nedostatek energií, tak to může nastat i nyní, viz
    Srí Lanka na lopatkách. Strádající lidé mají poslední naději
    DANIELA KUČEROVÁ

    P.S. Nyní jsem moc nediskutoval, protože jsem prováděl součinnost.

    Kdo je připraven, není překvapen.

    1. Upřesnění.
      Otázkou není, jestli to bouchne, ale kdy.
      Podle mého odhadu to bude před volbami, kdy Rakušanovy silové složky se budou bát zasáhnout, ale mráz z Kremlu se bude blížit.

    2. I já bych Petra Hampla označil za, přinejmenším, zajímavého autora, ale mám mu za zlé, že matoucím užíváním tvaru „neomarxismus“ nebo „levice“ dělá cennou službu právě těm, proti kterým jindy brojí.

      Podobnou infekcí, demencí, nepochopením, neznalostí se, žel, vyznačuje značná část dnešní „alternativy“ a „opozice“, což budí, logickou, otázku nakolik to vůbec ještě opozice je, když se ji podařilo natolik dezorientovat a vykleštit.

      Přesto s ním souhlasím ve tvrzení, že ke svrhávání panství továrníků tu dnes žádnou sílu nevidím, včetně komunistů, tristně dožívajících bez mladé základny a masivní podpory formálních nekomunistů.

      1. Neni nic zvlastniho , kdyz poucujici si nevidi na spicku nosu.
        Kdyz se poucujici neustale poucujou, je to jeste horsi.
        Jde jednoduse o znacny a rozhodujici podil vladnoucich vrstev na svem zaniku.
        Lidi jsou pak vtazeny do vytvorenyho vakua , ktery nesnasi prazdno.
        Ve Francii vlada nebyla ,jen loutku pred ksichtama a byrokracie to drzela .
        Jako vcera Ludvik ,dnes Bida,ani nevi a vedet nemuze ani dnes ,zaroven nemuze neco s tim udelat, dnes do U.
        Vvycerpali se posilanim penez a vseho materialu na pomoc revoluci burzoustu v Ameerice..Porad stejny zvasty vo osvobozovani..
        Takovy konce toho jsou pak ty nejhorsi..Co a kdo a jak osvobozuje na U.
        To se pak vratilo jako bumerang..
        Na zakryti prazdna maji vedomosti ze stohu ucebnic knih,poucek,frazi ,vyrazu /na predstirani na nas /, ze neco vi a skonci to vzdycky stejne…
        Utopi se v tech patlaninach beznadejne..
        Uz davno muzeme pozorovat upadek ve vytvareni nejakych aspon trochu efektivnich ideologii vzdelanejma inteligentama , ty dnesni uz nejsou ani na zbliti ,jenom k zbiti.
        Co je moc, to je prilis. Stada pouckaru a tsunami vzdelani. Zkouseji to na deti.
        V cirkuse podobne se nauci zonglovat s vecma, aby jich nekolik najednou udrzeli ve vzduchu. Veci obcas vymeni .To pak delaji a zivi se s tim ,celej zivot.
        A zizni po tom aby je divaci obdivovali..A chteji penize za to.
        To mate jako Pentagon se zakladnama ,nejmodernejsim vyzbrojovanim za trilion rocne , s mega armadou ,s davama generalu z valecnych skol a kde je aspon jedna vyhrana valka?
        Veleni uz davno premlouva vlady ,za bezkonfliktni chovani..
        Vakuum pak musi bejt dostatecny,uzrat ,jinak se nikdo a s nicim, nehne..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *