25 dubna, 2024

Tribuna

Volná diskuse na jakékoli téma


4 328 thoughts on “Tribuna

  1. Platí to ještě?

    Jaké jsou dni od svaté Lucie do Božího narození, takové jsou též měsíce příštího roku.
    (12 dní – 12 měsíců)

  2. Trocha historie nikoho nezabije.

    Položme si pár otázek.

    1. Co se nám nelíbí?
    2. Kdo za to může?
    3. Co s tím můžeme udělat?

    Nyní se pokusím na tyto otázky odpovědět.

    1. Asi mi dáte za pravdu, že nám škodí vysoké ceny energií, které zvyšují ceny téměř všeho.
    2. Může za to Evropská unie, Vláda, Burza, výrobci, dodavatelé, Putin?
    Jeden se vymlouvá na druhého, nikdo za nic nemůže.
    3. Co s tím můžeme udělat, jet do Bruselu, Prahy, Prčic, a tam demonstrovat?
    Co uslyšíme?
    My nic, my muzikanti.

    Proto jsem se zeptal strejdy Googla, a zjistil, že když chceme dosáhnout nápravy, musíme dotyčné zasáhnout v citlivém místě.

    Když se nám nelíbí vysoké ceny elektřiny, odpojování elektroměrů, atd., nemusíme vymýšlet kolo, které již vymysleli naší předci.

    V Polsku Solidarita protestestovala tak, že „….v půl osmé, kdy začínala hlavní zpravodajská relace, lidé zhasli a vyšli ven, na korzo.
    V Gdansku dokonce obraceli vypnuté televizory do okna. Stejně dobře tam mohli postavit třeba svíčku. Šlo o to, aby o sobě lidé věděli, vzájemně se povzbudili a začali spolu hovořit. Vláda si uvědolmila, že existuje něco jako veřejné mínění a že jsou hranice toho, co se dá s lidmi dělat. A pro Solidaritu to zase byl podnět, který ukázal potřebu alternativních médií….“

    Naší předchůdci zvolili opačný přístup, zapnuli elektrické spotřebiče.

    „…Chcete, aby vláda skončila?

    Využijte „žárovkové referendum“, uvařte si kafe, spusťte odložené pečení buchet nebo si načasuje na tuhle hodinu pračku.

    Akci organizuje Spojenectví práce a solidarity (SPaS) a informoval o ní jeden z mluvčích Milan Neubert na páteční tiskové konferenci…..

    … Kdo chce dát této vládě najevo, že nesouhlasí s její politikou a přeje si její okamžitý odchod, zapne si ve středu 25. ledna přesně ve 20:00 na 15 minut nějaký výkonnější spotřebič……

    https://www.parlamentnilisty.cz/archiv/Zbynek-Fiala-Zarovkove-referendum-219087

    Další příklad jsem již uvedl:
    Josef původní napsal:
    1 prosince, 2022 (19:06)

    Nechci navádět, ale kdyby nějací dezoláti, jako jsem já, chtěli vyjádřit nesouhlas s nynější B5, nemusí jezdit do Prahy, postačí, když se podívají na
    https://www.windy.com/?49.817,15.469,7
    https://www.windy.com/cs/-Mraky-clouds?clouds,49.817,15.469,7
    a za příznivých podmínek zapne elektrické spotřebiče, tak jako to udělali Katalánci:

    Katalánci ukázali, že proti zdražování elektřiny lze účinně bojovat.

    Vyhlásili tzv. Žárovkové referendum.

    V určenou hodinu ve špičce všichni naráz rozsvítili a zapnuli elektrické spotřebiče.

    Výsledné black out stály elektrárenské společnosti a vládu tolik peněz, že se dodnes v Barceloně neplatí žádné DPH z elektřiny.

    Když to shrnu, energetickou chudobu způsobuje chudoba ducha zelených fanatiků a bezohledných spekulantů na energetické burze. Občasné energetické zdroje musíme nahradit moderní, převážně jadernou, energetikou. I za cenu toho, že Evropskou unii budeme muset opustit dříve, než se v důsledku Green Dealu sama rozpadne.

    https://www.novarepublika.cz/2021/09/co-s-obcasnymi-energetickymi-zdroji

    Co dodat?

    1. Šéf svazu průmyslu Hanák: Jestli premiér nevymění třetinu ministrů, nedotáhnou celé volební období

      „Nikdo z vlády nerozumí ekonomice, říká prezident Svazu průmyslu a dopravy Jaroslav Hanák.

      Jsou to od něj ostrá slova. Ale Hanák si je rád dovoluje. Je to matador, a na břitké komunikaci založil celou svou dlouholetou kariéru v čele vlivné lobbistické organizace. Dosud mu to vycházelo. A jestli mu to bude vycházet dále mu může být vlastně jedno.

      Jeho mandát v čele Svazu končí v květnu příštího roku, může si dovolit mluvit otevřeně a bez servítek.

      „Ve vládě jsou jenom samí učitelé a starostové.

      Není tam jediný makroekonom,“ říká muž, který je evidentně nervózní z malé ekonomické kompetentnosti současné vlády….

      …… Obávám se, že Evropa se nedohodne
      Ani podmínky podnikatelského prostředí nejsou dobře připravené.
      Oblast cenotvorby, hlavně energií, není definitivně schválená. (Má se řešit v EU dnes, 13. prosince – pozn. red.)

      Obávám se, že Evropa se nedohodne.

      Nevěřím, že se podaří oddělit cenu elektřiny od ceny plynu.

      https://www.newstream.cz/nazory/sef-svazu-prumyslu-hanak-jestli-premier-nevymeni-tretinu-ministru-nedotahnou-cele-volebni-obdobi?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu#dop_ab_variant=848310&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

    1. Jediná varianta v současné pozici Ruska, je vypadnout z Ukrajiny, označit manévr za geniální přeskupení a prohlásit to dodatečně za cíl SVO.

      Jestli chtějí něco jiného, nepůjde to přes jednání, ani přes deeskalace, konkrétní ani urychlené fáze, ale přes změnu režimu na Ukrajině a vyhnání USA odsud.

      1. Jedna varianta mi jeste vrta hlavou: proc Rusove, kdyz tak strasne nechteli valcit, neevakuovali Donbass, jako to udelali Zide s Zidy v Ghaze. Ten 200 km siroky pruh preci nehraje zadnou obrannou roli a navic mohli doma zahustit populaci.

        1. Spíš jsem čekal kombinaci. Evakuovat, ale skutečně, ne jen doporučit, nějakých 30km od rozhraničení, tam trochu posílit obranu a místo čelního útoku na betonové bunkry to prostě obejít zezadu. Jo, trvalo by to třeba 4 měsíce, po kreré by partneři stříleli do prázdného Doněcku, který by se tím odepsal, ale to stejně probíhá i teď a k tomu jsou oběti.

          Ona ta oblast je cenná i na suroviny a konec konců, proč by lidi měli utíkat natrvalo….

          Mockrát jsem si říkal, co asi říkali lidi z Mariupolu. V roce 2014 už tam stála armáda, lidi je čekali, ale velcí kluci se dohodli, armáda odešla, VSU přišla, provedla čistky, opevnili se ve městě a za 7 let to město Rusko srovná se zemí.
          Kdyby tam nepustili VSU v roce 2014. byla pohoda, lidi tam Rusko chtěli.

          Prostě k posuzování dění nestačí rozum, logika a nějaké poznatky z vedení válek. Hlavní je vědět, kam sahají pracky Achmetova, Kolomojského, Peskova, Surkova .. a jak se oligarchové dohodli.

          1. Chudaci lidi…
            Devateho jsem napsal:
            „Ted prichazi dve zajimave situace: z ustavy ma prezident do konce roku povinnost predstoupit pred parlament a podat zpravu o stavu zeme a pak se blizi Putinovo obvykle mnohahodinove vystoupeni v televizi s dotazy divaku.
            Jsem zvedav, jestli do toho pujde, to bude vyrazny indikator.“
            Tak dneska Kreml velkou tiskovou konferenci odpiskal, jak to bude s predstoupenim pred parlament uvidime.

              1. Valdaj uz je take dlouho, to Rusko jeste zilo v preludu, ze vsechno jde podle planu.
                Co se celkove situace tyce, pak Rusove opet resi pres 100 let starou situaci vzestupu industrialni burzoasie (pocatek v revoluci 1905, ukonceni s koncem obcanske valky 1922). Po vitezstvi socialniho projektu prislo na dalsi vzplanuti konfliktu behem Perestrojky, kdy vlastnicko- industrialni trida provedla svoji kontrarevoluci. Ta zatim neni ukoncena, 30 let uz v Rusku trva ticha obcanska valka. SVO je jeji horkou fazi- jsem toho mineni, ze SVO je vice vnitropolitickou, nezli globalni udalosti (brano z ruskeho pohledu). To zabavovani jachet a zmrazovani oligarchickych uctu v zahranici je bezna forma konkurencniho boje, s Ukrajinou ma pramalo spolecneho, ta slouzi jen jako zaminka.
                Cesko v roce 1989 prodelalo ten samy proces, ale u nas je vitez jasny. V Rusku, diky silnemu leninskemu vkladu se industrialni burzoasii nepodarilo zvitezit uplne, proto zatim vladne skryte, z pozadi a proto se my muzeme jenom dohadovat.
                V Rusku trva vsechno dele, nektere procesy se tak mohou mylne jevit jako nemenny stav. A naopak vzplanuti dlouhodobe skryteho procesu muze byt vnimano jako nova udalost, urcujici nejaky novy trend.
                Zapad take vytvari dvoji situaci: vystupuje proti ruskym narodovcum, ale jejich souper, klanova spolecenstvi, je zaroven Zapadnim konkurentem.
                Zde tedy neplati, ze nepritel meho nepritele je mym spojencem.
                Tohle snad oligarchum uz pomalu dochazi.
                Vzpomente na ruskou emigraci z roku 1917- v Rusku na urovni situovani emigranti skoncili v Parizi jako taxikari, portyri apod. Samozrejme nemuseli, ale proc by si Zapad nasazoval vsi do kozichu?

              2. Gogo: Nenapsal jsem, kdo summit navrhl a jaké má požadavky. V takovém sporu o území diplomati obou válčích států nebudou mít žádné možnosti jednat o těch důležitějších věcech, když by změna hranic vyžadovala změnu ústavy. Kdo ustoupí u Krymu? Nikdo.
                https://www.novinky.cz/clanek/valka-na-ukrajine-zelenskyj-navrhl-bidenovi-svolani-miroveho-summitu-40417111

                Evakuace se snáz řekne než udělá. Civilisti zůstávají nejen v Doněcku, ale dokonce i v Bachmutu a Avdějivce. Jsou tam zvyklí a tvrdí, že nemají kam jít. Jestli to bude trvat ještě roky postupné desktrukce jednoho velkého města po druhém, bude to ještě horší budoucnost.

                Stridor: Z pohledu naší malé země by přestěhování všech lidí z půlky Donbasu bylo rozumné, ale velmoc obvykle nechce ustoupit, aby nedala najedvo slabost před ostatními státy. Přemýšlel jsem taky nad tím, co by potom Pentagon a CIA udělaly. Větší tlak na Bělorusko z víc stran? Rozpoutání nepokojů na severním Kavkaze? Další pokus o převrat v Kazachstánu? Rozmístění raket středního doletu a Donbasu a nad těmi základnami by létal AWACS? Je to celý smutný, zvlášť současný způsob vedení války, kdy fronta prochází celou zemí… a zase znovu Slovani stojí proti sobě.

                Modlím se za mír, ale nepovažuju to za realistickou možnost, dokud se bojující naprosto nevyčerpají. Něco jako na frontách roku 1918. Kdo může zaručit plnění jakékoli smlouvy, když by musel tlačit na několik členů Rady bezpečnosti s právem veta? Možná Čína by takový vliv mít mohla, ale proč by to dělala?

                1. Manueli, strategie do budoucna by mela vychazet z realneho odhadu vlastnich schopnosti a moznosti. 150 milionu Rusu zas neni tolik a teritorium s 15 miliony km2 (anebo kolik) je zas mnogo. Vzhledem k bohatstvi a poloze.
                  Pak se podivejte, jaky skok udelala za poslednich 20 let Cina a jake Rusko- na prvni pohled je jasne, ze nejde o technologickeho tygra a ze uvahy o benzince nejsou daleko od reality.
                  Dle meho by Rusko hodne chtelo, ale chybi mu tah na ekonomickou branu. Z valne miry za tim stoji slabe, jiz privatizovane centrum, neschopne vymoci zakony a zabranit (jiz systemove) korupci.
                  Rusko zas takova velmoc neni, jakou se zda- je velke, ma suroviny a atomovky, ale to k velmocenskemu postaveni nestaci. Jeste je treba mekke sily, kulturniho atraktoru, coz Rusku chybi. Nemaji Mekac, Hollywood, ani Colu. Nesmejte se, to jsou pro velmoc velmi podstatne symboly.
                  Tak si myslim, ze Rusko by se nemelo povazovat za velmoc, ale cilevedomy stat, jez k velmoci smeruje.
                  Opet dam priklad Izraele: kdyz cervena linie, tak cervena linie a hotovo. Hlavnim slovem je tu >respekt< , toho muzete dosahnout i kdyz velmoc nejste. Jen musite byt rozhodni a dusledni, coz Rusku chybi, tam jsou zajmy prilis roztristeny a zcela chybi statne-spolecensky projekt, Rusove nevi odkud a kam jdou.
                  Prijde mi, ze Rusko diky spatnemu odhadu sve situace funguje extenzivne, chtelo by rozsirovat rusky svet, ale pritom nema zvladnutu domaci scenu.
                  Tak vznika rozpor mezi chtenym a moznym, coz vede k polovicatym vysledkum.

                  1. Ano mají své slabiny, ale pořád patří mezi nejvlivnější státy světa. USA, Čína, Rusko. Čínanů je taky desetkrát víc než Rusů. Prokletím Ruska je že s podnebím podobným víc Kanadě než USA musejí živit velkou armádu a přitom je od oceánů může odříznout i menší stát, který ovládá nějakou důležitou úžinu. Nic nového od doby Petra Velikého. Problémem je propad porodnosti, který ohrožuje Ruska stejně jak většinu evropských zemí. Z tohoto pohledu je celá válka až absurdní, že bojují státy s velkým územím a ubývajícím nebo stagnujícím počtem obyvatel.

                    V Rusku zase sílí hlasy po silné ruce státu a centrálním plánováním jako by si někteří chtěli znovu projít brežněvovskou stagnací ekonomiky. Je rozdíl po dočasné státní kontrole za války, trvalým státním vlastnictvím několika vybraných sektorů a tím pokoušet se všecko zestátnit. To je past do které můžou spadnout.

                    1. Brežněvova doba stagnace znamenala prudké zvýšení životní úrovně a většina zbraňových systémů dnešního Ruska má základ tam.
                      Já bych se jim nedivil, kdyby na řadu prvků tehdejší reality vzpomínali s nostalgií. Ale to budou lidi tak 70+

          2. Re: gogo

            Kde na ta ho*na chodíte?

            V r. 14 byla u M-polu armáda vytvořená z jednotek opolčenců, posílených středními velitelskými kádry RA s naprostým minimem těžkých zbraní. Neměli personální sílu ani na obsazení města, neřku-li na jeho dobytí.

            1. Chodím na to ze svědectví lidí. Ostré kyjevské jednotky tam zdaleka nebyly hned. Ale jestli máte o téma zájem, můžeme to společně zmapovat.

            2. https://kharkivoda.gov.ua/ru/news/116090
              tady je třeba pěkný popis z pozic dnešních vládců Ukrajiny.
              Slavně Mariupol osvobodili od sil DNR (ruské okupace) 13.6., která trvala měsíc.

              Z druhé strany jsem to slyšel tak, že se dohodli oligarchové a jednotky DNR odstoupily. Ruské jednotky byly v tu dobu pár nedaleko, protože hranice je asi 50km.
              V té době bylo v youtube dost videí, kde byl vidět ten příjezd Azova a názory lidí.
              Dnes to budete hledat asi s obtížemi a musel byste asi zavítat na stránky a zdroje, které by vám nedoporučil ani pornoherec Janda, ani kolega Sakura.

              Ale je to na vás, seznamte se s historií událostí co nejpodrobněji a pak se ozvěte.

        2. Re: Strador

          Vy jste taky přiletěl z Marsu.
          Evakuace z Doněcka probíhala od 17. 2. 22
          Kdo chtěl, mohl odjet.

          Ale těžko přemluvíte k odchodu lidi, kteří tam bydleli od r. 14 a déle.

          1. Máte pak dvě možnosti. Buď zavedete výjimečný stav a lidi prostě převezete. Nebo jim prozradíte, že za týden začnete válku a že partneři budou rovnat město se zemí. To druhé neuděláte, abyste nevyzradil záměr.

            Anebo vyhlásíte SVO, lidem doporučíte, jestli můžou a mají kam odjet …

          2. Cherson byl evakuovan, odeslo asi 100 tisic lidi. Ovsem zbylych 900 tisic zustalo.
            To vyexpedovali z ukrajnskeho pohledu kolaboranty, ale co se zbytkem?
            Chteji Rusove prejit do ofenzivy a dobyvat opetovne sidla obsazena civilisty? V ramci humanniho pristupu jim nabidli evakuaci a ty, kteri odmitli, budou posleze vzati z jedne vody nacisto s ukrajinskou armadou? Anebo se Chersonu, ruskeho uzemi, vzdali uz navzdy?
            Anebo jak?
            Bud nemeli odebit, anebo meli vylifrovat vsechny befelem a z Chersonu- oblasti udelat zemi nikoho, urcenou k bojum. Evakuace 1/10 obyvatel je snad to nejhorsi, co mohli provest (samozrejme ne z pohledu Ukrajincu).
            Ani nemusite odpovidat, uz pisu dopis Putinovi a v nem mu poradim, co a jak mel a co jeste musi udelat.

  3. TRIBUNA 221212
    Proč?
    Proč kupujeme od Němců 3x dražší plyn, abychom z něj vyrobili elektřinu, kterou jím prodáme za cenu, kterou si oni určí?

    Viz ELECTRICITY MAPS 12.12.2022 8:00

    V CEZKU jsme z plynu vyrobili 1,29GW elektřiny.

    Z CEZKA jsme exportovali do Německa 1,41GW elektřiny.

    Perlička nakonec.

    V této době jsme vyrobili solární elektřiny 11,0 MW, z 12,6 GW možných.

    https://app.electricitymaps.com/zone/CZ

    1. Jak jsme na tom v 9:00

      Jaderná 3,97GW z 4,04GW možných

      Biomasa 336 MW z 510 MW

      Z uhlí 5,74 GW z 9,28 GW

      Z větrné 82,0 MW z 338 MW

      Solární 20,0 MW z 2,05 GW

      Z vodní 549 MW z 1,14 GW

      Z plynu 1,28GW z 1,23 GW? 104,73 % instalované kapacity

      https://app.electricitymaps.com/zone/CZ

      ERÚ stanovil hodiny, ve kterých je ČR povinna snížit spotřebu elektřiny v průměru o 5 %
      což jsou v pracovní dny hodiny 9–10,
      13–14 a
      16–17 a
      v nepracovní dny 11–12!!!

    2. Proč?
      Ti, co to dělají, tak proto, že se jim to vyplatí…
      A ten zbytek na to nemá vliv. Stát ztratil vliv na své směřování, občané na chod státu… Celkem pěkně to shrnuje Keller v Hybridní společnosti.

    1. Bašta je žvanil, ale i to žvanění má určitou hodnotu – definitivně si zavírá cestu k dohodě s NIMI.
      Takže má nejspíš můj hlas jako symbolické gesto, že toto oceňuju. Protože zbytek je Aspen nebo ještě pofidérnější figury.
      Ale reálně, s přihlédnutím k aspenizaci tzv. alternativy, Bašta skončí pár procenty hlasů.

      Ale chci dát signál v tom smyslu, že ve společnosti existují voliči, odhodlaní volit na-Aspen. Buď v podobě SPD nebo lépe nějakého rozumného subjektu. Tedy že je poptávka po neaspenovské straně.

      1. Vsechno stoji na ohodnoceni Babise, zda- li by bud z trucu, anebo v zajmu Agrofertu mohl byt alespon o trosku lepsi, nezli ostatni.
        Ja si to tedy, bohuzel, nemyslim, nebot rozhodnuti prezidenta jsou spise strategickeho razu, nezli konkretniho s tady neni duvod se domnivat, ze by se Babis mohl chovat jinak, nezli za Vrbetic.
        To Basta by alespon trochu nerizena strela byt mohl 🙂
        Takze ano, Basta jako signal 🙂

        1. Na druhou stranu jsem se doted vzdycky spletl 🙂
          Klaus byl mnohem lepsim prezidentem, nez jsem vubec cekal (zatim nejlepsim), Zeman summa summarum taky. A Havel byl zas mnohem horsi, nezli byla ma ocekavani 🙂
          Abych za 5 let nerikal, ze mi Pavek mile prekvapil 🙂

          1. Mám to do velké míry podobně. Klaus překvapil mile, Havla jsem teda prokoukl během roku. Zeman mě zklamal až u Vrbětic, toho jsem volil s těžkou křečí v ruce, ale jednak Drahoš nebo Kchárl … a taky v prvním období mě tu a tam potěšil.

            Je to dáno tím, jak kdo vidí Babiše. Já ho poslední 2 roky vidím jako součást problému prakticky bez sebemenší funkce bránění zlu. Předtím jsem občas doufal, že v pozadí tu a tam ve svém zájmu prospěje i nám. Nejpozději od Vrbětic a toho kovidového dluhu si to nemyslím.

            Beru, když mu někdo dává naději založenou na něčem, co není známo mně – pak se vyptávám, co je k tomu vede, ale nikdy jsem nedostal rozumnou odpověď. Prostě naděje, víra nebo Kofola.

            Jestli tam půjdu, asi to hodím Baštovi čistě k vyslání signálu, že existují i voliči mimo Aspen, pro které by stálo za to založit stranu nebo je brát na vědomí ve stávajících stranách.
            Když to sebere celé Aspen, bude to spíš signál, že už ani není pro koho kandidovat. Nejtragičtější je právě ta psychoza propadnutí hlasu, která z lidí orientovaných pročesky dělá voliče neobolševických kolaborantských struktur, a nejen voliče, ale i jejich propagátory.

            Zajíčci se perou, jestli volit lišku nebo vlka, protože zajíc se přece nikdy nemůže dostat.

            1. „Nejtragičtější je právě ta psychoza propadnutí hlasu.“
              Castecne psychoza, castecne vymluva. Podle meho lide, kteri takhle argumentuji,bud dotycneho volit ne/chteji, anebo jim to je jedno, kdo vyhraje a pouzivaji tenhle banalni argument o propadnuti hlasu. Ciste proto, aby neco rikali, nekam se zaradili a tim, ze vubec argumentuji, si zdvihli kredit.
              Uz jsem ztratil iluze o tom, ze volba je vobou (ve vyznamu slova), ale spise mi to pripada jako nastroj komunikace, hlavne pred volbami. Ja se treba take dokazu bavit o fotbale i kdyz me nezajima a je mi jedno, kdo vyhraje. Fotbal jsem hral, zakladni hodnotici kategorie mi nejsou cizi, ale neni u toho srdce. Takze kdyz se bavi ostatni, mohu s nimi drzet krok, ale nektere moje argumenty mohou byt vynucene, jen abych neco rekl.
              U prezidentske volby, anebo recech o Ukrajine mi to prijde podobne.
              Lide voli mensi zlo a tak, aby jejich hlas nepropadl, nakonec ale stejne vyhraje ten, kteremu tahle metoda volby mela zabranit vladnout.
              Komicke, ze?

              1. U mnoha lidí nejsou volby předáním práva zastupovat jednu osobu (mne), ale cosi jako demonstrace statusu (volím bohaté oligarchy, jsem jedním z nich respektive již brzy) anebo dobrý pocit z toho, že jsem volil s davem. A pak výsměch těm, co volili minoritní stranu … vidíš, ti tvoji to projeli, já ti to říkal. Ti minoritní by asi lépe representovaly i zájem toho posměváčka, ale on přece patří k těm, kdo VYHRÁL.

                Jsem rád, že jste zmínil ten fotbal. Já to z duše nesnáším, když se do voleb vnáší fotbalová kultura. Volby nejsou zápas, kde někdo vyhraje a někdo prohraje. Volby jsou průmět zájmů lidí do skupiny zastupitelů. Vyhraje ten, kdo (jehož sktuečný zájem) je reprezentovaný a prohraje ten, kdo není.

  4. Taky se přidám.

    Asi nám vzniká nová tradice.

    Srazy a pochody proti válce.

    Scházejte se každý pátek v 19 hodin na náměstích či návsích měst či obcí.

    Vezměte lampiony a svíčky, první setkání už od 2.prosince 2022

    Řezníček má pravdu:

    Příští pátek půjdu zase. Možná že už tam nebudu stát sám, třeba už tam budeme tři nebo čtyři.
    Velké věci se vždycky rodí z mála.

    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/12/11/a-tak-jsem-tam-stal-sam/

    Po přečtení jsem si uvědomil, že poprvé, minimálně za padesát let, naše široká rodina nemá venkovní světýlka.

    Nedomlouvali jsme se, ale nejsme jediní, při cestě z návštěvy, počítáme touhle dobou světýlka.

    Tam, kde jich bývaly větší desítky, jsme včera viděli sedm.

    Dokonce nesvítily ani „obecní“.

  5. Na zapadni fronte klid

    По нижнему течению Днепра – затишье. Обе стороны отвели в тыл или перебросили на другие участки ранее противостоявшие на Херсонском плацдарме силы. Фронт прикрыт аванпостами и заставами. Наши войска здесь наступать не способны по ряду причин, противник – либо не собирается, либо готовится к неожиданному удару в рамках «броска на Крым», но пока никак это не проявляет.

    Запорожский фронт – перемещения крупных механизированных сил ВСУ вблизи от фронта было выявлено Российской разведкой и привело к нанесению массированных артиллерийских ударов по позициям и ближним тылам противника в районе Гуляй-Поле – Орехов. Фронт остаётся наиболее опасным направлением с точки зрения возможности наступления ВСУ на Бердянск и далее к Крымским перешейкам.

    На Донецком фронте – продолжается вялотекущая мясорубка в районе Углегорска, Марьинки, Авдеевки. Противник принялся методично сносить Донецк артиллерией. Севернее Вагнер продолжает биться лбом об укрепления укров в районе Артемовска, достигая незначительных тактических успехов. С обеих сторон – большие потери, но шансов на прорыв фронта ВСУ – практически никаких.

    На севере ЛНР – противник периодически атакует и имеет незначительные тактические успехи в районе трассы Р-66 (Кременная -Сватово) и в районе Сватово. Направление второстепенное, но не исключены атаки противника с более решительными целями, чем тактическое улучшение позиций.

    В целом – на фронте без перемен. ВС РФ отдали противнику инициативу и готовятся к пассивной обороне.

    1. Od Nikotina, vcelku dulezity dotaz na ruzne hlasy o mozne zmene v gen. stabu.
      Kreml septandu jednoznacne poprel.
      Дмитрий Никотин
      Как вы восприняли информацию о возможной смене руководства Генштаба?
      Anonymous Poll
      10% у меня началась паника
      90% с воодушевлением и надеждой
      20.7K voters 77.7K views
      Pro neznale: U Nikotina se neschazi liberalove.

        1. Já být jimi, dloubl bych nějakým dalekonosným dronem do trafostanic v Moskvě.
          Jednak dávat ochutnat vlastní medicínu nemůže nikdy škodit a taky by to bylo psychologicky dost významné. Engels i Moskva jsou podle mě tak srovnatelně daleko a čím víc času, tím víc možností.
          Rusko se dostalo do pozice, že z ukrajinského území se jakoby rukama Ukrajinců provádějí testy, jak to s tím Ruskem je. Zatím na červenou linku nenarazili ač se snaží ..
          Oligarchy si vodit na mrkev a plebs stavět do pozice silné nedůvěry k vedení. Škoda, že není líp vidět do útrob ruského vedení. Toho reálného.

          1. Vy pisete uz skoro dadaisticky. Myslite, ze situace dosla az k absurdni hranici, za kterou ji clovek prestane brat vazne? Mozne to je a Kreml v tomhle smeru vydava i signaly.
            Dneska zasedala bezpecnostni rada Srbska, v Metochii se ozyvaji vybuchy. Ani bych se nedivil, kdyby to tam vzplanulo, to je dalsi rusky neuralgicky bod.

      1. Já myslím, že panika je namístě zejména proto, že na jednu stranu je evidentní kolosální průser, ale na straně druhé není vůbec jasné, jestli případně změny budou k lepšímu. Jinak řečeno, jestli vyhodí ty, kteří debakl zavinili, nebo ty, kteří na něj upozorňovali, nebo se mu snažili zabránit.
        Protože jestli nešli ke zdi ti, co hlásili plné sklady Ratnika, připravenost Kyjeva se vzdát a mnoho dalšího, tak se dá spíš čekat ta varianta zbavení se těch posledních, co narušují narativ „vše jde podle plánu, dokonce i lépe“.

        Ten rozpor je asi ten největší důvod k panice z mého pohledu. Když Stalin v roce 41 zahlásil, že byli napadeni, jsou kolosální problémy, ale nepřítel je jasný, my ho porazíme a skončíme v Berlíně, tak to byla sprcha, ale bylo jasno.
        Kdyby při ustupování Moskva hlásila, že to jde podle plánu, že partňor Adolf je připraven na jednání o vývozu zrní do Německa atd… tak by asi lidi panikařili taky.

  6. Jen tak mimochodem.

    V Kosovu se objevily barikády a houkají sirény. Video
    Dnes v 17:10

    Na sociálních sítích kolují znepokojivá videa z Kosova.

    Zobrazují sirénu v Srby obývaném městě Kosovska-Mitrovica, kam kosovská policie den předtím zavedla speciální jednotky , a barikády na silnici Priština-Leposavič, po kterých se tyto jednotky pohybují.

    Odpovídající rámce jsou publikovány telegramovými kanály.

    Kosovské úřady pohyb speciálních jednotek vysvětlují touhou „zajistit bezpečnost“, srbské úřady jim vyčítají porušení dřívějších dohod (podle nich by kosovské bezpečnostní síly neměly vstupovat na území srbské enklávy)……..

    https://strana.today/news/418107-v-kosovo-posle-vtorzhenija-spetsnaza-v-serbskie-rajony-zvuchat-sireny-i-pojavilis-barrikady.html

  7. Tak toto je ŠÍLENÉ !!!
    Bezpečnostní analytik J. Štefec

    “Na našem území je cca 150 000 ukrajinců kteří prošli vojenským výcvikem, a začínají se organizovat !!!”
    čas 22,17
    https://www.facebook.com/zuzanamajerova.cz/videos/1167688923862578/
    Bezpochyb s volebním právem….
    Proto se vláda vlastním lidem vysmívá, proto si je tak sebejistá, Buduje si armádu na vlastní obranu proti lidem této země !!! Proto ta odporná servilita, ty fangle !!!
    Dokáže někdo domyslet co to může přinést ???

    1. Nechci vám brát iluze, ale volební právo není podstatné.

      Kdo má větší pistolet, má pravdu.

      Možná vládu smích přeje.

      Skromný dotaz.

      Kolik máme policistů a vojáků?

  8. Dříve to byla mandelinka, nyní důchodci.

    Jak známo, komunistická propaganda využila šíření mandelinky na počátku studené války k propagandistickým útokům proti západu.

    Propaganda v boji proti „americkému brouku“ – Moderní dějiny
    https://www.moderni-dejiny.cz › clanek › propaganda-…

    23. 5. 2013 — Mandelinka bramborová (Leptinotarsa decemlineata) podobně jako brambory pochází ze severní Ameriky. Poprvé byla popsána roku 1824 v americkém …

    Nynější propaganda to vidí takhle:
    „…….„Bez úpravy důchodů to nepůjde. Poslední tři roky jsou jasným vítězem současné krize právě důchodci……
    ……. Právě u důchodců, shoduje se Kalousek s dalším mužem, který spravoval státní peníze – Jiřím Rusnokem, by měly škrty začít. Vždyť důchody spolu se sociálními dávkami tvoří 40 procent všech výdajů státu……

    ………„Ani důchody nemůžou být tabu. Společenská smlouva je, že až budou klesat reálné mzdy, tak ti reálný důchod klesat nebude. Ale nemůžeme ti garantovat, že až reálné mzdy porostou, tak budeš mít taky víc,“ myslí Jiří Rusnok, který v posledních šesti letech vedl českou centrální banku……
    Kdo bude další na řadě?

    …….Desítky miliard úspor najde vláda na dvou místech, shodli se dva bývalí ministři financí Miroslav Kalousek a Jiří Rusnok – na důchodech a na mzdách lidí placených státem. Jinde Petr Fiala posbírá jen „drobné“……

    ……. Stát bobtná a tloustne
    Druhou velkou oblastí, kde lze šetřit, jsou mzdy ve veřejném sektoru……“
    https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-finance-sefovali-statni-kase-ted-radi-vlade-sahnout-na-duchody-nesmi-byt-tabu-220872#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=zpravy.sznhp.box&source=hp&seq_no=1&utm_campaign=abtest203_personalizovany_layout_varC&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

    Dříve pražská galerka opovrhovala zloději, kteří okrádali chudé a bezbranné.

    Dnes bílé límečky berou těm, kteří se nemohou bránit.

    U ODS, je to obvyklé, Piráti to mají v názvu, TOP 0,9 je falešná, jako ti lyžaři, ale že STAN a KDU-ČSL u toho asistuje?
    Asi chtějí zaniknout.

    Co jsme si zvolili, to máme, a budeme mít.

    Po volbě prezidenta, asi pojedeme šupem do Brusele.

    1. Příčinu těchto problémů ale B5 neřeší.

      „…..V České republice propukla megakrize, nejen energetická, ale i ekonomická. Před válkou se v Česku zvýšily ceny energie o 300 procent, v jiných státech V4 jen o 30 procent.

      Po vypuknutí války to je a bude v České republice až o 500 procent, v okolních státech 50 až 100 procent.

      Třeba na Slovensku je zafixovaná cena elektřiny na 62 eur za MWh, v Česku to bude 200 a více euro za MWh.

      Vracíme se do 70. let minulého století, i pokud jde o životní úroveň.

      Nejvíce postiženým státem bude zase Česká republika.

      Nejdříve dojde k dramatickému oslabení koruny, a pak se může zhroutit i celá ekonomika.

      Nemusí to trvat dlouho.

      Vláda nedělá vůbec nic, odmítá řešit příčiny krize.

      Za otop domu ekologickými palivy se zaplatí přes 100 až 150 tisíc korun za rok.

      Politici žijí v domnění, že obyvatelé v Česku mají doma každý pod polštářem statisíce korun.

      Ombudsman Křeček řekl, že stát by neměl podporovat jenom Ukrajince, ale také obyvatele České republiky. Hned se ozvaly hlasy po jeho odvolání…..“

      https://www.parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/-Vracime-se-do-70-let-minuleho-stoleti-Az-bude-po-valce-Expert-na-energetiku-pronesl-temnou-vizi-nasi-budoucnosti-695032?utm_campaign=abtest189_panel_sluzeb_varDD&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

  9. https://twitter.com/SMatykiewiczova/status/1600925951562764288?cxt=HHwWgMDS6ffq0LcsAAAA

    Paní Zacharová s panem Lavrovem by se měli asi věnovat sbírání odpadků nebo krmení prasat, když se 7 let nechali jak idioti vodit za nos. To přede nebyla žádná tajná informace, že Ukrajina zbrojí, že nikdy Minské dohody plnit nebude a že je určena jako nástroj pro konflikt proti Rusku.
    Jestli to nepoznali Lavrov se Zacharovou sami, tak si měli poslechnout Strelkova, který to říkal od samého počátku a opakoval celých 7 let. Jsou to tupci nebo zrádci?
    Ať posoudí sami Rusové. (a místní budou jistě tvrdit, že Minsky byly právě jedna z nejfikanějších částí Putinova geniálního plánu )

    1. Božíčku, Gogo!

      Kdyby to bylo tak, jak jste teď napsal, byli by v Rusku skutečně překvapeni. Ale je to tak, že překvapeny jsou USA a EU… Něco podobného, jako když České Pkw narazily na T34… Musíte vidět ten skutečný obsah myšlenek, ne ta slova…

      1. Nechte ho byt.
        Jejich guru ho proste odhackoval a on uz ted jinak nemuze.
        Vzpomente si, ze nejvetsiho zastani se u soudu dockal legendarni Jara prave od svych odhackovanych nasledovnic.
        Dlouho jsem si myslel, ze mistni Svedkove Strelkovovi tu jenom tak troli, z nejakeho nesmyslneho duvodu.
        Ted to ale vypada, ze ani tem svym blabolum dokonce i veri. Pry ze Rusove celou tu dobu nevedeli, ze Ukrajina zbroji 🙂
        A uz zase blekota o „zradcich“, a jak Strelkov, coby „genialni strateg“ vedel vsechno predem, a kremelsti hlupaci se ho meli zeptat.
        Takovy vyron idiocie aby jeden pohledal.

    2. To uz je druha zasadni Strelkovova uvaha, kterou potvrdil Velky Sachista osobne (prvni byla o tom, ze se melo zautocit uz v roce 2014).
      Iracionalni odpor ke Strelkovovi dosahl absurdnich psychickych postupu, vedouci k odmitani uvah, ktere nikdy nerekl a popreni myslenek, ktere rekl. I kdyz mlci, blaboli nesmysly a kdyz doopravdy blaboli, jako by mlcel.

      „Slova Angely Merkelové o tom, že minské dohody byly uzavřeny proto, aby si Ukrajina oddechla, jsou zklamáním. Nečekal jsem, že to uslyším od bývalého spolkového kancléře,“ řekl prezident. „Vždy jsem předpokládal, že vedení svazové republiky se k nám chová upřímně,“ pokračoval Putin.“
      To je cely on, ted zacne lidem na nos veset buliky o sve hrdinske prostoduchosti, ktere vyuzili zli partnjori.
      Zacina se stylizovat do role rozsafneho batusky, za chvili dojde na zle radce, znemoznujici mu moudre vladnout.

      1. Já si myslím, že VVP není tak hloupý, jak vy naznačujete. Já jeho slovům rozumím jako veřejnému odplivnutí si před veřejně přiznanou proradností „západního partnera“, a myslím, že nejsem jediný. Vaše interpretace ukazuje na vaši předpojatost.

        1. Ano, je to predpojate a expresivni, ale ze by byl VVP hloupy si nemyslim. On je obeti, ci spise vyslednici objektivni mocenske konstelace.
          Nevedu tu boj o Putina, zajima me koren problemu, proc se deje, co se deje.
          VVP neni obeti mojich uvah, jde spise o jeho zrcadleni: doptavam se „u“ Putina, nikoliv Putina samotneho.
          Strelkov je pro mne zajimavejsi, mnohem vice autenticka osobnost, zde se nedoptavam „u“ Strelkova, ale „se“ Strelkovem a to z prosteho duvodu: jeho uvahy jsou zivotaschopne a ukazaly se z rozhodujici casti jako opravnene. Proto mu dovoluji byt mym pruvodcem.

        2. Pak se ptejme, jak se na valku pripravil, kdyby Minsk prohledl a bylo mu jasne jako Strelkovovi od roku 2014, ze valka s NATO rukama Ukrajinu ze nevyhnutelna.
          A proc se dnes stylizuje do role pitomecka, ktery bezelstne veril.

          Je jasne, ze musel vedet, ze se nic plnit nebude a ze se buduje UkroISIS.
          Ale taky je jasne, ze se vojensky nejen nepripravil, ale nechal operaci vyhoret k hranici porazky.
          Chce to zase hrat na misto hry na sachistu jako hru na blbecka?
          Jsme v momente, kdy to zpusobilo nebezpeci pro existenci Ruska. Pak hrat nekompetentniho blbecka muze vznest otazku i u v nej verici, jestli toto muze zustat u moci.

          Tady na Kydech strach nemam, protonpisu, ze to je tema pro Rusy.

            1. Vsechno je interpretace a vsechno je jen neci interpretace.
              Diskuse je temer vyhradne o nich, kdyz si lide chteji vysvetlit, jak veci vidi. Neni to prirozene povinnost.

              1. Ted jsem ho konecne dokoukal, dostal jsem se na to az dneska.
                To tedy nebyl vesely proslov a vidim krok vzad: uz je zbytecne radit, co delat, ale je treba vubec neco delat.
                Rusky pristup pripomina „presovsky beton“ (cas fotbalu se nezapre).
                A nedovedu si predstavit, co by Rusove delali, kdyby vyhrali. Bez kadru, bez planu, bez motivace. Zrejme by ihned museli zacit vyjednavat s Polaky o prevzeti kresu.
                Podle meho ani vyhrat nechteji, v tom maji nekteri mistni komentatori pravdu, ovsem z jineho duvodu, nez uvadi.
                Ma Strelkov- politik nadeji na uspech? Podle Nesmijana ani nahodou a ja si to myslim take, Strelkovuv politicky cas vyprsel, ted jsou na tahu jine sily, nezli narodovecke (ackoliv po Zirinovskem je v tomhle politickem vyseku zatim volne pole).

                  1. Souhlas, dobry postreh, zpetne si uvedomuji, ze pusobil otresene, vykolejene.
                    Sluckij, momentalne sefujici Liberalni Zirinovskeho strane, prizval k dlouhodobe spolupraci…Viktora Buta 🙂
                    Tam se to ted vari, pod Moskvou uz trenuji domobranu, centrum moci zacina ztracet na svem magnetismu.
                    Vloudila se mi myslenka, ze putinismus je nereformovatelny, dalsi z politickych formaci, neschopnych premeny a vyvoje.
                    Jak rikam, vyhrat mohou, ale pokud to bude v soucasne mocenske konstelaci, pujde o vitezstvi Pyrrhovo.

          1. Jeden komentar neprosel. Tak jen ve zkratce – pro Rusy asi nastal cas se ptat, proc Putin neridi racionalne SVO. Nechce, neumi, nemuze… opet zopakoval, ze jde vsechno podle planu.
            Je to skoro vysmech.
            Takze nechce, nemuze, nesmi… a kdo tedy ve skutecnosti vladne a rozhoduje?
            Myslim, ze toto je dlouhodobe urcujici otazka nejen v oblasi SVO.
            Oteviram ji pravidelne … a bez zajmu ostatnich. Jsem zvedav, kdy bude otevrena stinovym mainstreamem.

            1. Ve spamu ani v koši žádný váš komentář není, takže problém je někde mimo web.

              Nezájem ostatních o vámi opakovaně nastolovanou otázku… co by tak asi mohl naznačovat? Já budu hádat: jste vizionář, který vidí daleko do budoucnosti a hluboko do příčiny všech příčin, ale tupé stádo je líné podívat se do očí pravdě, kterou přinášíte.

              Uhodl jsem?

              1. Neuhodl.
                Lidi, co predstiraji, ze vidi za roh, a biji se v prsa, jak oni nezerou propagandu, nakonec nemaji elementarni zajem se dohrabat k nejake rozumne interpretaci. Nerikam k moji, k nejake, ktera by byla konsistentni.
                Mit predstavu, kdo taha za nitky, je zaklad, ne?

            2. Zde je treba si dat pozor na freudovskou projekci. Ceska alternativa je jasna, ta si do Sachisty a ruskeho sveta projikuje sva selhani (tedy prani, v jejichz naplneni selhala).
              Co kdyz je na tom ruska spolecnost jako ta ceska, tedy jiz za horizontem vlastni historie a o vlastni budoucnost jiz nema zajem?
              Vzdala to, odpiskala, odebira se dobrovolne do dejin?
              Neprojikujeme si do Rusu nase prani, ze „nastal cas“, pricemz Rusy v jadru tahle otazka nezajima? Respektive maji ji vyresenu odpovedi NE, cas neprisel a nikdy neprijde! Je to mozne?
              Pro mne predstavitelne. Jsou natolik unaveni sluncem, ze je tahle forma kolektivniho souziti uz nebavi a radsi to rozpusti.
              Nepolemizuji, ptam se.
              Podle prognoz populacni krivky z dob konce CCCP jsou Rusove (nikoliv historicti Rusaci) na 2/3 ocekavani- namisto 150 milionu pouhych 100 (zhruba):
              https://t.me/anatoly_nesmiyan/6474

  10. Právě nyní na CNN Prima News vypráví nějaký Karel Smetana (KDU-ČSL)o emisních povolenkách pro krávy!
    “DOSTALI JSME Z BRUSELI NOTIČKY, ALE NEBOJTE SE, NIC NEZDRAŽÍ BO BUDOU DOTACE!”

    1. Na emisní povolenku bych zařadila i krupeto a šoulet. Tyto pokrmy škodí ovzduší, proč si mají někteří dávat do nosu na úkor planety?
      🤔

  11. V. Katasonov o ruske investicni krizi a stagnaci hospodarstvi:
    https://reosh.ru/valentin-katasonov-idet-vojna-a-duma-prinimaet-byudzhet-mirnogo-vremeni.html
    „Předpovědní hodnoty cen uhlovodíků zahrnuté v rozpočtu jsou ale stále vyšší než v minulosti a předloni. „Prosperující“ ceny ropy a plynu v rozpočtu vytvářejí zdání naprosté makroekonomické prosperity i v kontextu sankční války. Podle posledních odhadů bude letos pokles ruského HDP činit 2,9 %, v roce 2023 – 0,8 % a od roku 2024 bude další růst až 2,6 %. Ve skutečnosti tyto ukazatele nehovoří o blahobytu, ale o stagnaci. Není cítit žádný ekonomický průlom založený na reindustrializaci Ruska.“
    Pro neznalce: Katasonov neni liberal.

    1. A take koukam, ze Igor Ivanovic se nam vratil…to jsem necekal.
      A potesil me i tim, ze pise to, co vidim i ja:
      „Ve většině částí ozbrojených sil RF vojáci a důstojníci nechápou: za co, za co a pro jaké účely obecně bojují. Pro ně je záhada, co je podmínkou vítězství nebo jen podmínkou ukončení války? A úřady Ruské federace jim to nejsou schopny vysvětlit, jelikož stanovení jasného cíle pro NWO znamená „omezení prostoru pro manévrování“ – tedy ztrátu možnosti prohlásit cíle NWO za dosažené v každém okamžiku. což kremelští vůdci považují za vhodné.“
      A rika i dalsi hruzy, ktere tu radsi nebudu citovat- gogo si najde sam.
      Spolu s Katasonovem skladaji rovnici, kterou jsem se zde uz snazil vysvetlit: vitezstvi = spolecensky projekt + mobilizace.

      1. Dával jsem sem 3x odkaz na jeho text, ale místní cenzorní automat to nikdy nepustil. Ten komentář Test bez odkazu byl testovacím, jestli je tím problémem odkaz na telegram.
        Je v Moskvě, v jednotkce pobyl fyzicky nějaký ten měsíc, úředně tam byl jen asi 3 hodiny. Ale jelikož se velitelům hodilo, že kvůli němu lidi posílali proviant a peníze, tak mu to neřekli.
        Těším se na příští debatu s ním, bude mít spoustu zážitků a postřehů.

        1. Zajimava vec: Igoru Ivanovicovi zamrazili nove video jak na VK, tak na Trubce (coz by jeste slo pochopit), ale i na nehacknutelnem Bastyonu. Coz tedy vypada na primy zasah shury. Ten jim asi musi lezt krkem…vcera mu drzel palce i Nikotin s tim, ze od nej ocekava nikoliv vlnu, ale primo tsunami kritiky. Vlnolamy ovsem zapracovaly. No ale treba se to jeste da do poradku.

            1. Tak ne, dnes tam skocilo, ze jde pouze o upoutavku, coz tam vcera nebylo, jen zamrazene video, ktere neslo pustit. Mel jsem zato, ze je to vyssi zamer, ktere video znehybnil, ale neni to tak. Takze vecer…

          1. Vyklada to fakt polopate, ale podle me to v zasade vystihuje podstatu situace.

            Je fakt, ze tvari v tvar absurdite a ocividne sebevrazednemu jednani si to clovek casto potrebuje racionalizovat a bud teda rekne, ze je to silenec, nebo ze je za tim strasne genialni plan
            Pritom je to jen bordel nevyhnutelne plynouci z dane struktury. Nic zahadneho a tezkeho k pochopeni.

            1. Ano, Sadulajev to predklada velmi proste a prehledne. Ja to beru jako dalsi stripek do mozajky, ktera uz je temer slozena. Je to presne tak, jak rikate, bezny stav, kdy se vyrovnavaji ruzne skupinove tlaky. Idealni stav do doby miru, ovsem v casech krize je to pohroma. Zajimave jsou i ruzne psychologicke postrehy o Putinovi (ne tady u Sadulajeva), kdy se snazi vyhnout rozhodnuti, vyhyba se konfliktnim setkanim, mluvi neurcite atd., tedy nedela zavazna rozhodnuti, ktera by na nej mohl nekdo nekdy vytahnout.
              Ted prichazi dve zajimave situace: z ustavy ma prezident do konce roku povinnost predstoupit pred parlament a podat zpravu o stavu zeme a pak se blizi Putinovo obvykle mnohahodinove vystoupeni v televizi s dotazy divaku.
              Jsem zvedav, jestli do toho pujde, to bude vyrazny indikator.

  12. Něco pozitivního, tady se furt jen brečí…
    Pan Jan Dušek je na vozíku. Dobrý muž, pan Petr Hirsch ho přivedl na myšlenku, jak si obnovit ducha.
    Hirsch sice nedokončil studium na textilního marketéra, ale marketovat umí i bez diplomu.
    Stal se profesionálním poutníkem se zaměřením na invalidy.
    Pouť do Santiaga de Compostella se vydařila, dokonce vznikl i film, pod názvem Camino na kolečkách ho shlédli i v Mexiku, v Izraeli, no prostě zájem byl veliký a upřímný, byl to sukces.
    A tak pan Hirsch s panem Duškem dostali další nápad. Zjistili, že v okolí Černobylu rostou rajčata jako dýně a okurky zvící rozměrů psí boudy. Roste to, nikdo to nezalívá, všechno to roste jako blázen.
    Takže co kdyby návštěva Černobylu třeba napomohla i růstu poškozených orgánů, třeba nervů?
    🤔
    Před počátkem pouti invalidů do Černobylu se pan Hirsch poradil s Danou Drábovou.
    Dáma souhlasí, projektu drží palce, ochotně nad ním převezme záštitu. Jenom doporučila, že aby na tu pouť tentokrát naději nebrali děti.
    ***
    Mám temné tušení, že z pouti sešlo. Válka nepřeje poutníkům, dá rozum. Ale po válce, je docela možné, že takových prima míst, jako je dneska okolí Černobylu bude víc. A pan Hirsch bude na roztrhání.

  13. Káží vodu, pijí víno?

    Sněmovna vystěhuje Ukrajince z Harrachova, aby tam mohli relaxovat poslanci

    IVAN BERKA, LUCIE HLUBUČKOVÁ
    4. 12. 2022, 20:07
    Poslanecká sněmovna odmítla prodloužit pobyt Ukrajincům ve svém rekreačním zařízení v Harrachově.

    Objekt má znovu sloužit zákonodárcům, jejich rodinám a zaměstnancům Sněmovny.

    Uprchlíci se mají do konce roku přestěhovat do zařízení v Lipnici nad Sázavou. Jenže tam pro ně nejsou pracovní příležitosti ani možnost vzdělávat děti.

    Aktuálně je v provozně-účelovém zařízení v Harrachově celkem 20 Ukrajinců. Jde převážně o ženy a děti.

    „Máme jít do Lipnice nad Sázavou. Řekli nám to včera večer, měli e-mail od parlamentu.

    Musíme si najít sami nový byt, nebo jet do Lipnice. Nevím, co mám dělat,“ řekla televizi Nova jedna z obyvatelek sněmovního objektu. “

    Už jsme si tady zvykli.

    Máme tady práci, všechno.

    Tam není nic,“ dodala další.

    Děti uprchlic už navíc v Harrachově chodí do školy.

    Ta ale v Lipnici nad Sázavou není.

    drz, TN.cz
    Zdroj: https://tn.nova.cz/zpravodajstvi/clanek/477669-snemovna-vystehuje-ukrajince-z-harrachova-aby-tam-mohli-relaxovat-poslanci?utm_source=www.seznam.cz&utm_medium=sekce-z-internetu&campaignsrc=tn_clipboard#dop_ab_variant=0&dop_source_zone_name=hpfeed.sznhp.box

  14. Další hodnotná zpráva:
    Do ojroparlamentu mají volit i děti 16+.
    A není to málo Antone Pavloviči ptám se já?
    Vždyť i v mateřských školách neřkuli na základkách pod vedením řádně proškolených pedagogů a za široké pomoci těch správných neziskovek bude možné získat potřebné hlasy. Jo a ještě oprášit návrh o zrušení volebního práva pro občany 60+.
    Vzhůru ke světlým zítřkům!

  15. Tohle je pěkné chucpe, mainstream vlastně drze potvrzuje svou nikoliv nestrannost, ale přímo potvrzuje existenci současné silné mediokracie:

    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/politolog-skolnik-kandidati-prezidentske-volby-pruzkum-nerudova-pavel-babis.A221129_133905_domaci_klf

    Danuše je produkt jako prací prášek, kde si reklamu platí výrobce. U prášku ALE alespoň víme na čem jsme, kdo a kde ho vyrobil, a že v ceně prášku je i cena reklamy – pokud jste na ni dali a produkt zakoupili. A když nepere dle potřeby, lze ho hned vyhodit.

    U Danuše je to horší, vlivové skupiny za ní stojící se dohodě s médii postaraly o její vzestup z prakticky neznámé rektorky (i Drahoš byl známější osobnost minimálně v akademickém světě ). A média se dokonce nezajímala o “složení” produktu, o historii, kauzy. I u toho pracích prášku máte alespoň napsané složení…
    U Danuše je zamlžený i “výrobce”.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *