28 března, 2024

Umírnění lidojedi

Krátký soudní úvodník:

Dneska jednoduchá otázka do diskuse o budoucím prezidentovi: Co myslíte, bude verdikt soudce Šotta znít vinen nebo nevinen?

Pamatujete, jak začala občanská válka v Sýrii? To tam byl prostě bordel, protože ještě pořád dobíhala krize spuštěná americkými toxickými hypotékami, ceny potravin zrovna vystřelily do nebe, v Egyptě se k moci málem dostalo muslimské bratrstvo, v Tunisku se ze zoufalství upálil jeden občan, Kaddáfí začal přemýšlet, že se vykašle na dolar… Ne, neříkám to chronologicky, jen se snažím poukázat, že u nás se sice obtížně hledala práce, ale jinde ve světě panoval hlad, který se hodil různým skupinám, aby se konečně dostaly k moci.

Pak to chvíli bylo takové nepřehledné. Velké protesty proti Asadovi, pouliční bouře, krvavé střety se silami loajálními režimu (arabští diktátoři svojí policii vždycky platili prvotřídně), potom povstání henté umírněné opozice proti tyranovi, nejprve pokoutná, ale pak stále okatější americká podpora rebelům, jejich postupné vyzdvihování, vylepšování jejich mediálního obrazu a samozřejmě vykreslování Asada jako vraha všech vrahů… John Mc Cain se fotil s opozičními vůdci (tohle je důležité, jakmile se někde fotil John McCain, tak z toho byla hekatomba mrtvých), u nás Gabal naléhal na uzavření českého velvyslanectví v Damašku (to je také důležité, jak se u něčeho objeví Gabal, tak si celkem spolehlivě můžete myslet opak), jen osamělý hlas Terezy Spencerové říkal i něco jiného…

A pak začala ta umírněná opozice dávat na jůtub videa s popravami.

Vynořil se džihádista John, začalo se masově podřezávat, střílet, křižovat, upalovat (třeba toho jordánského pilota), přejíždět takovými pásy, střílet do hlav… vynalézavost a kreativita byla v tomto ohledu obrovská a všechny ty kecy o Bílých přilbách pak už přestaly fungovat. Ještě to chvíli doháněli těmi chemickými útoky, ale už to nemělo tu správnou prozápadní šťávu, protože umírnění lidojedi se svojí krvežíznivostí chlubili před celým světem.

Proč to tak bylo? Inu, původně marginální protiasadovská opozice postupně zvedla hlavy. Byla materiálně i finančně vyfutrovaná, dostalo se jí kvalitního amerického výcviku, svedla řadu úspěšných bitev s nepřáteli, zabrala rozsáhlá území, věřili, že konečné vítězství je jen otázkou času a své protektory prostě přestali poslouchat.

Měli vlastní cíle. Takové, ze kterých by jejich sponzoři blili hrůzou, kdyby o nich věděli. A tak se zapřeli, říkali těm McCainům, co chtěli slyšet, brali od nich peníze i zbraně a když už měli pocit, že dostali všechno potřebné, tak se prostě odkopali a začali dělat to, co chtěli od začátku. Vraždit ve velkém a přinést světu další krvavou a šílenou utopii, aby se zařadili na čestné místo vedle Pol-Pota a podobných syčáků.

Nakonec museli i Američani dát od ISIL ruce pryč a ocitli se pod tlakem nepříjemné pravdy, že v Sýrii nikdy žádná umírněná opozice nebyla, jen vrazi, násilníci a jiní gauneři. Vzdávali se svých cílů velice neradi a trvalo to ještě hodně dlouho. Dodnes jsou tam nasáčkovaní, dodnes tam mají své prstíky, ale už tam nemají ty hejly, kteří by byli ochotni prolévat za USA krev. Už to prostě nejde. Informace postupně prokapávaly, jednotliví aktéři se postupně odkopávali a dneska tam hlavní slovo mají Turci, Rusové, Asad, Írán a Izrael. Američani tam sice nasypali nejvíc peněz, ale dopadlo to jako obvykle. Sice to maskovali, jak jen to šlo, ale nakonec všechno vyjde najevo.

Nepřijde vám Ukrajina jako totéž?

Včera jsme se od Pavla Šika dozvěděli, že Zalužný s naší vládou podepsal už měsíc před vypuknutím války dohodu o léčení zraněných ukrajinských vojáků. To znamená, že se musela vyjednávat ještě mnohem dřív. Dokonce se možná vyjednávala už za předchozí vlády, ale Babiš se Zemanem se zdráhali do toho jít. Možná je přesně tohle ten důvod, proč se musela vrátit do hry aféra Vrbětice.

Angela Merkelová také naplno řekla, že Minské dohody měly jen Ukrajině získat čas na pořádné vyzbrojení. Jak do toho zapadá ten nevyprovokovaný ruský útok?

Stejně tak už před válkou angažovala vláda hentoho Klímu pro boj s dezinformacemi a zřejmě to byl právě on, kdo zařídil vypnutí těch údajně dezinformačních webů přesně ve správnou chvíli.

Teď nám zase vystrčili růžky ukrajinští banderovci a to tak moc, že z toho v Polsku začali zvracet. Ve Lvově má Bandera velký pomník. V Kyjevě se k Babímu Jaru dostanete po třídě Stěpana Bandery, pak přes most a pak po ulici Romana Šuchevyče.

Pamatujete na ten jednotný mediální obraz ubohé napadené Ukrajiny a nevyprovokované ruské agrese? Ani slovo o předchozím dělostřeleckém ostřelování Doněcka. Ani slovo o ukrajinském nacionalismu, který má kořeny, ze kterých bylo špatně i ostříleným hrdlořezům z SS. Byly to jen maličké střípky které tu a tam prokapávaly ven. Hlasy ala Tereza Spencerová, že ono to nebude tak přímočaré, jak líčí média, měly být pro jistotu rovnou kriminalizovány.

Hele, Rusko se tam v Sýrii angažovalo… To by bylo, aby si tamodtud neodnesli spoustu poučení.

Například to, že se nepřítel nejdřív musí odkopat. Nejprve musí párkrát zvítězit, nabrat jistotu, musí dojít k názoru, že celkové vítězství je jen otázkou času a v té eufórii se musí odhalit. Dokud ISIL vraždil někde potají, tak měli plnou americkou podporu a peníze se jen hrnuly. Ale jak si začali být jistí a rozhodli se, že už se mohou začít chlubit, byl to začátek jejich konce.

Teď se nám začali chlubit Ukrajinci. Přece vítězí, ne? Maršál Petrla a další analytici nám vysvětlují, že je vše na nejlepší cestě, za chvíli bude ofenzíva na Melitopol a do léta bude celé ukrajinské území osvobozené. Oni tomu věří. Rusko je přece slabé a neschopné. Takže proč schovávat své pravé záměry? Už je možné přijít s vlastními cíly. Je možné se konečně zaměřit na to, o co přece vždycky šlo. Vybudovat tu čistou Ukrajinu, tak jak si to Bandera přál. Už není třeba předstírat umírněnost a loajalitu k západním hodnotám.

Nešlo Rusům náhodou celou dobu o tohle? Že nejprve je nutné opravdu jasně ukázat, jaký doopravdy je ukrajinský režim a pak teprve ho bude možné porazit? Že není možné zvítězit proti celé ekonomické síle Západu, ale je možné zabrat nějaké bojiště na cizím území a tam předstírat slabost, dokud se nepřítel nedostane do euforie a nezačne realizovat svoje plány. Je zapotřebí ukázat nejen Američanům, ale i obyčejným Ukrajincům, co si zvolili a co podporují. Až začnou lidi na Západě zvracet hrůzou z toho, co zaplatili, pak se situace změní.

Jasně, velká média to budou ještě dlouho zakrývat. Ještě existuje hodně nástrojů, jak dělat z Ukrajiny skvělou a ojrohodnotnou zemi. Informace zatím jen prokapávají a je zatím snadné je zamaskovat. Ale přesto… Zalužného fotka s Banderou už žije svým životem. Morawiecky na plnou hubu řekl, že se mu oslavy Banderových narozenin moc nelíbily. Dokonce i na Britských listech se objevil první článek, který jako by z oka vypadl dávným textům o válce v Sýrii.

Nakonec se ukázalo, že Tereza Spencerová měla o Sýrii pravdu… totéž se jednou ukáže i ohledně Ukrajiny. Jsou tam stejně umírnění lidojedi. Ne, všichni Ukrajinci takoví nejsou. Dokonce bych řekl, že většina jich taková není. Ale banderovský démon už tam poletuje, přestává se maskovat a podporu má stále větší.

361 thoughts on “Umírnění lidojedi

  1. Dnes jsem koukala na pořad Máme rádi Česko a jeden borec tam na dotaz Jak se jmenovala první umělá družice Země odpověděl Ne nemám rád Rusko. Je vidět, že některým už z toho hrabe.

    1. To byl „Kde domov můj“ ne Máme rádi Česko. Chlápek měl jen vypitej mozek. Dělal výčepního a jako hobby uvedl, že chodí do hospody. Přitom se pořád blbě usmíval. Co byste od takového inteligenta čekala. Navíc to byl jeden z nejslabších dílů. Aby se dostal do finále, stačilo mu správně odpovědět na 3 otázky v soutěži.

        1. Vysočany, Libeň jsou dvě pražský čtvrti
          kdo tam do nich vkročí, ten je synem smrti.

          Z Proseka přes Libeň jsem jednu dobu chodívávávával za jednou moc šikovnou zdravuškou… kde jsou ty časy.

      1. Jestli se blbě usmíval, tak to musel být profesor Klaus. Tak nějak ho charakterizoval učitel na VŠ – Stával vzadu a blbě se usmíval.

        1. To je vidět, že pokrok nezastavíš. Od profesora Klause, který se blbě usmívá, posouváme se k profesorce Nerudové, která blbě i mluví a jedná.

          1. To je profesorka Nerudová na tom ještě dobře. Mnohem větší problém měl pan učitel Dýslomotejl Spytihněv se synem Hlustvisiháka. Nemohl z něj dostat ani slovo.

  2. Mimo téma, ale důležité.

    Kdo se aktivně připravoval na válku?

    SDĚLENÍ

    Ministerstva zahraničních věcí

    Ministerstvo zahraničních věcí sděluje, že dne 1. února 2022 bylo v Praze podepsáno Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Ukrajiny o spolupráci v oblasti poskytování léčebné péče raněnému vojenskému personálu Ukrajiny.

    Ujednání vstoupilo v platnost na základě svého článku 10 odst. 1 dnem podpisu.

    České znění Ujednání a anglické znění, jež je pro jeho výklad rozhodné, se vyhlašují současně.

    UJEDNÁNÍ MEZI MINISTERSTVEM OBRANY ČESKÉ REPUBLIKY A MINISTERSTVEM OBRANY UKRAJINY O SPOLUPRÁCI V OBLASTI POSKYTOVÁNÍ LÉČEBNÉ PÉČE RANĚNÉMU VOJENSKÉMU PERSONÁLU UKRAJINY
    https://www.zakonyprolidi.cz/ms/2022-3

    PREAMBULE

    Ministerstvo obrany České republiky a Ministerstvo obrany Ukrajiny (dále jen „smluvní strany“);

    přihlížejíce k Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Ukrajiny o vzájemné spolupráci, podepsanému v Praze dne 2. dubna 1996;

    přejíce si posílit stávající přátelské vazby a spolupráci;

    se dohodly na následujícím:

    ČLÁNEK 1
    ÚČEL

    Účelem tohoto Ujednání je upravit spolupráci smluvních stran v oblasti poskytování léčebné péče raněnému ukrajinskému vojenskému personálu (dále jen „pacienti“) v českých vojenských zdravotnických zařízeních.

    atd. atd.

  3. Nejzajímavější Vidkákova myšlenka je v posledním odstavci

    Na Ukrajině je to opravdu hodně podobné Sýrii.
    Ale když se podíváte kousek víc zpátky je to i konec II. světové. S Protektorátem Čechy a Morava někteří souhlasili a někteří se neodvážili ani pípnout – ono šlo fakt o život.
    To co provádí Zelenského parta je velmi podobné tomu co prováděli nacisti v Německu i mimo ně.
    Takže jsou lidé na jeho straně (Banderovci a spol.) i lidé kteří jsou proti, ale mají strach něco udělat (protože zdá se, i tam jde o život).

    Jaký je zásadní ti rozdíl?
    Ne v tom že „ukrajinská národnost je vyvolená“ – to jsme slyšeli už mnohokrát, od Židů, Němců, Japonců atd. atp. ale v tom, že celá tahle taškařice, kdy byl probuzen démon ukrajinského nacismu starý už bezmála sto let je řízená zámořskou impérií, která tento konflikt potřebuje k tomu, aby oslabila Evropu (hospodářsky a politicky) a Rusko (hospodářsky, geopoliticky a vojensky) a uvolnila si tak cestu pro celkovou dominanci nad světem – zatím severní polokoulí. Ukrajina je jenom klacek, kterým se |USA snaží mlátit do Ruského medvěda. Na tom , jestli se klacek zlomí strýčku Samovi nesejde, Ukrajina je „spotřební materiál“. On potřebuje být světovým hegemonem, četníkem, který bude podle svých potřeb zapalovat lokální konflikty, aby měl odbyt zbraní atd. A může i vybírat desátky nebo výpalné, je jedno jak to nazvete.

    Zapomíná ale na čínského draka. Ten si tam na východě utěšeně roste, zatím se nevměšuje, ale v okamžiku, který bude považovat za optimální, vypustí z tlamy síru.

    A zase to celé drží v „klidu“ před bouří jaderný arsenál Ruska. Protože Armageddon na svém území nikdo nechce.

    Fantazírovat co bude, jak bude, jak to kdo myslel se já, na rozdíl od některých zdejších zdejších odborníků neodvažuji.

    P.S.: Volby pana presidenta mě už vůbec neiritují. Mám na ně vliv kolem jedné osmimiliontiny – 0,000000125. Takže do obálky vložím přetržený lístek a půjdu si zase sednout ke stolu jako volební komisař.

    1. Dost dobrý ! Palec nahoru. Bohužel pro USA a jejich taktiku rozesíračů, je dějinně a empiricky dokázáno, že z toho vždy vznikne vedlejší produkt, který se nakonec obrátí proti nim a jejich spojencům. Např.: Ve studené válce si američtí stratégové dobře uvědomili, že v SSSR je obrovská muslimská menšina, která se vyskytuje převážně u jeho jižní hranice – mimo jiné také na Krymu a někteří Tataři (muslimské vyznání) jsou dokonce i v Polsku.

      Z postsovětských republik je nejvíce muslimů v Kazachstánu, který je přesně v půlce Ruska…..s jistou dávkou nadsázky by se dalo říct, že Kazachstán je jako meč, který půlí Rusko, když odtud bude veden útok. V geopolitice Ruska se to , tuším, nazývá jako „stepní vektor.“

      Již tehdy si brilantní anglosaští stratégové uvědomovali, že, kdyby se jim podařilo vypustit démona radikálního islámu, tak celý sovětský prostor bude mít fakt problém při své jižní hranici. A nejen to….svezli by se s tím také Ujgurové v možná nepřátelské Číně a vůbec celá střední Asie s potencionálně budoucí šítskou velmocí na Blízkém východě = Iránem. Jako definitivní vypuštění démona radikálního Islámu bychom mohli tedy nazvat období od pádu šáha Rézy Páhlavího v Iránu po sovětské opuštění Afghánistánu. Tím byl proces „rozesrání“ dokončena pak už se jen sklízel plody a hasilo.

      Bylo-li cílem pouze ono rozeštvávání, tak je politika Anglosaských stratégů skvělá. Bylo-li cílem rozeštvání pouze u protivníka, aniž by se tato politika vrátila MĚ nebo mým spojencům jako bumerang, tak to lze označit za katastrofu. Bez ohledu na tom, co si myslíte o původu 11. září, muslimských menšinách v západní Evropě, které podporuje wahhábistická Saudská Arábie nebo , co si myslíte o ISILU, tak šlo o krátkozrakou politiku, která nenabízí nikomu žádnou stabilitu.

      Domnívám se, že také tato politika, kdy Ukrajinu těžce futrujeme penězi a zbraněmi, může mít z hlediska evropských a amerických stratégů úspěch. Krátkodobý úspěch v podobě dočasné izolace Ruska od Západu a obrovských výdajů Ruska na válku, které krotí jakékoliv jeho další ambice v různých oblastech.
      Co ,ale bude pak ? Co se zničenou zemí? Co až se zvedne třeba 10 milionů Ukrajinců, kteří tam nebudou chtít žít ? Kde budou ? V Německu, v ČR nebo snad ve FR nebo GB ? Kdo tu zemi opraví ? Asi nikdo nebo MY. A opět se nám to vrátí jako bumerang. Nakonec budeme tak vysílení, že našim anglosaským přátelům již nebudeme schopni dělat důstojného spojence, čímž pádem oslabili i sami sebe. Nakonec i na tom Donbasu a východě Ukrajiny zbyde těch pár lidí, kteří se přimknou tu k Polsku, tu k Rusku a ten zbytek bude opět „Divoké pole.“

      Pokud jde o čínského draka, tak ten snad ani nebude potřebovat dštít oheň a síru. Spíše postaví svoji hedvábnou stezku přes střední Asii, Rusko až do Evropy a na Blízký východ, aby mohl ignorovat námořní úžiny, kde budou rejdit Anglosasové se svým „nekonečně mocným loďstvem“ (pokud je v té době ještě uživí). Nakonec letadlové lodě a torpédoborce neporazí žádné rakety nebo ponorky, ale skupina investorů, která bude komandovat chlápky s bagry a krumpáči a bude moct lidem nabídnout víc než jen nejistotu, rozesíračství a mistrování.

      1. Ta hedvábná stezka se už pilně buduje. Ale strejda chce jak se zdá, i konfrontaci vojenskou. V tom případě drak vytáhne drápy. Je čím dál tím připravenější i na tuto variantu.
        Drak není s medvědem moc kamarád, ale účelové spojenectví je moc dobrá věc.

        1. Drak ví, že po medvědovi by byl na řadě on.
          Mohlo by to podnítit vzájemnou spolupráci. Pokud Čína nepodlehne momentální možnosti na ostrakizaci Ruska vydělat.

          1. Oni zkusi od všeho trochu. Oslabený mědvěd bude povolnější.
            Jenom aby neudělali chybu ve výpočtu.
            S plynem jim to vyšlo.

            1. Asi máte pravdu. Jsou velmi racionálně založení.
              Z našeho pohledu se Číně ekonomicky daří, ale rozdíly mezi bohatými městy na pobřeží a chudým vnitrozemím jsou varující. Na to dojíždí Amerika. A vlastně i Evropa. Pražan hovoří jiným jazykem, než občan ve Šluknovském výběžku. Anebo v Dolní Lhotě.
              Čína chce stůj co stůj ty rozdíly nějak srovnat.Aspoň trochu. A to nebude legrace.

              1. Žluťáci se o „vyrovnání rozdílů“ vehementně snaží, vskutku „Stalinským“ způsobem – to jest že velice účinně. Za posledních 10 let vytáhli z bídy a zaostalosti asi 300 milionů, a nemají dost, stále v tom pokračují. Velkorysými projekty budují infrastrukturu, dotují modernizovaný venkov, mají úžasné hromadné vzdělávací a zdravotní projekty. Kdo to viděl na vlastní oči – je to jako ze snu: třeba vysokohorská dálnice mezi horami… megaletiště… občanská vybavenost – školy, sportoviště, restaurace, nemocnice… Jiná Čína, zkrátka.

                Západní šmoci „sinologové“ jsou úplně mimo mísu, jelikož stále jedou Západní bláboly, především o ušlechtilosti „Staré Číny“ – která jim skoro zadarmo sloužila, coby konfuciánský, opiem a dalšími výdobytky zkorumpovaný strnulý režim. Vývoj tam byl přímo zákázán – narušoval totiž „harmonii“, v překladu do lidštiny neměnné sociální uspořádání a panování zkorumpované shnilé „elity“ – což se Západu náramně líbilo.

                Mao byl sice megavrah, ale jeho zásluha je nesporná – zničil předešlý režim, 2000+ let tak či onak zarostlý hodně hluboko – takže říznout se muselo hluboko, což ovšem Čínu zachránilo. Jako když pacienta zachváceného rakovinou dochtóři vyřežou… Dnešní „historie“ Číny je pochopitelně Číňany zcela „turisticky“ falsifikovaná – což jde často až do absurdních legrací, že 1000-leté chrámy jsou z betonu a umělé hmoty. Ne podle faktické historie, ale podle blábolů…

                Že Západ nevidí, na jaké vidle si naběhne, velice brzy, to je slepota „vítězů“, propagandou zcela odervaných od reality. Už dnes, například čínské „blue navy“ loďstvo je na počet jednotek větší než celá US Navy, v úderné síle několikrát – protože mají raketové zbraně, 20 let před Amíky (Rusové mají náskok 40+ let).

                Nesmysly o „obraně Tchaj-wanu“ jsou jenom v Západních žumpách, sami tamní lidé, v Tchaj-pej i naproti přes záliv v Šen-zenu, si přitom klepou na čelo a smějí se.

                Bláznivé…

                1. ále no taak, co se divíte. Nějak ty napůjčované peníze z amíků a anglánů dostat musí. Už to prý řádně zkrátili a další nepůjčují.

      2. Píšu o tomhle už dvacet let. ..
        Na Psu, pak v Hospodářkách, když ještě byla diskuse. Jak hrách na stěnu. Nebylo to „Téma“.

        1. Je možné, že jste byl upozaděn anebo, že rezonovala jiná témata. V té době se totiž zdaleka nezdálo, že by se ještě vůbec někdy mohly po Evropě projít dějiny. Všichni byli Fukuyamovci a domnívali se, že žijí v konci dějin. Chyba lávky. Dějiny nikdy nekončí, jinak by to nebyly „Dějiny“ a „středověk je střed věku a sune se neustále kupředu.“ Takže fakt, že to bylo jako házet hrách na zeď byl spíše podmíněn tím, že lidé věřili v lepší zítřky a permanentní pokrok. Panovalo přesvědčení, že „VONO to tak bude na furt“ nebo taky, že „fšichni se maj dobře a budou na tom už jen čím dál tím líp“.

          Jelikož jsem „Mílený-jál“, tak vím, že tvrzení, že se“ všichni budou mít furt jenom líp“ je blábol, tak to nefunguje a dnešní mladí jsou někde těsně pod vrcholem EKG křivky tohoto cyklu.

          No a tak se stalo, že teď, když se nám tady po Evropě a vůbec po světě opět procházejí dějiny, tak najednou nikdo neví, jak to uchopit, protože celá jedna generace, řekněme 30-40 let je vychovávaná v tom, že se už budou mít čím dál tím líp a najednou zjišťuje, že je to kec a neví, jak reagovat. A ti staří, tak 50-69 let, zase najednou vidí věci, co vídali coby mladí, ale taky neví, jak je uchopit, protože když se za jejich mladých let okolo procházely dějiny, tak byli prostě moc mladí na to, aby činili klíčová rozhodnutí. No a ti staří, co tyto rozhodnutí činili, btak ti jsou buď mrtví anebo v Alzheimer centru.

          Takže bych Vás chtěl poprosit, aby jste psal to, co tehdy nikdo nechtěl slyšet nebo číst a řekl to znova. Protože ve chvíli, kdy kolem chodí dějiny, budete mít posluchačů a čtenářů habaděj. Prostě jste tehdy přišel na tu party moc brzo a tak jste byl sám sobě barmanem. 😉

      3. Hezky popsané. Jenomže, připomnělo mi ty věčné „kdyby“…
        Výhružky dávného perského impéria Řekům, na co odpověděli lakedómští lakonicky „Kdyby“…
        A když královi odepsali útočníci „Přijdu nadřazený vládce nebo jako otrokář“, tak jim odpověděli „nechoď“.

        JInými slovy, bláznivé plány, že někdo zničí nebo ovládne Rusko, jsou šílené.
        Rusko má nejlepší strategické termojaderné zbraně, nejlepší raketové zbraně, nezdolné PVO/PRO a naposledy první na světě nasazené hypersonické zbraně. Iluze, že je někdo vojensky, politicky, ekonomicky porazí, jsou ryzím projevem šílenství…

    2. No dobře, „Starý Kocoure“, ale…

      Předně, Rusko a Rusové nejsou stejní jako USA a Amíci, jak před pár dny zcela navzdory skutečnosti zmínil Vidlák („velmoce jsou všechny stejné“) – vraždili snad Rusáci někde jadernými, chemickými a biologickými zbraněmi; používali najmuté zločince, legalizovali pirátství a jiné zločiny…? Ne, samozřejmě.

      Ukrajinci si svůj osud zaslouží – když je vina moc velká, je prostě kolektivní. Většina Němců se také z ničeho nic probudila 8.9./5. 1945 jako zcela nevinní, a náckové kamsi záhadně zmizeli. Pak nezáleží, kdo a jak a kdy „miloval Banderu“, stačí že neudělal proti tomu vůbec nic. Bomby spadnou i na nevinné, s tím nejde nic dělat. Nebo snad někomu na Západě vadily „collateral damage“ ztráty?

      Projekce, že Čína nebo Rusko jsou stejně zločinecká impéria jako USA, je samozřejmě zcela nepodložená.

      1. To k42:
        U Ruska bych si nebyl tak jistý, že vždy postupuje čestně. Rozumím mu, ale neidealizuji si ho.
        Všechny velmoci mají stejný vzorec: Polknout (připojit si) okolní státečky aby samy byly větší a silnější, což dělají do té doby, než odstředivé síly těch státečků a gubernií převáží ty síly, které je dávaly dohromady. Bylo to tak vždy. Bumbrlíček přestane ovládat své vzdálené končetiny a je nemotorný. SSSR je příklad. Předtím GB, Španělsko…

        USA zatím drží, protože se zbavila vzdálených končin. EU, ten slepenec, který zorganizovala Francie a Německo z EHS se rozpadne brzy, protože si uzurpovala všechno možné a jednotlivým Spojeným Státům Evropským nenechala skoro žádné kompetence. Vládnou jí nevolení, ale dobře placení úředníci. Jednoho dne se ale dva největší státy pohádají a to bude konec EU. Ale netuším, jestli se toho dožiju. Rád bych.

    3. Poznámka k volbám:
      Já se k těmto volbám dostavím a lístek do obálky vložím platný.
      Až budou volby do eulamentu, rovněž se qolbám dostavím, ale do obálky vložím poxraný hajzlpapír.

      1. Tak to bych nesouhlasila!
        Naši dva poslanci Blaško i David jsou velmi užiteční. Jsou ve frakci IDE a jsem moc ráda, že tam máme aspoň dva zástupce. ( Někdy hlasuje dobře i Zahradil z ODSky. A už po něm jdou, lepšolidé. )
        Nehlasovat v případě voleb do EP mi přijde stejně hloupé, jako bojkotovat bolby do Senátu. Nemáme ho rádi.Ale proto tam je to co tam je. A můžeme si za to sami.

        1. Správně! Kdo nevolí s námi, volí proti nám.
          Přesto mi přijde zvláštní volit něco co nemám rád. Masochismus?

  4. Andrej Babiš skutečně představuje jistotu. To ano, že se nic nezmění.

    https://www.novarepublika.online/2023/01/andrej-babis-skutecne-predstavuje-jistotu-to-ano-ze-se-nic-nezmeni

    Mnoho budoucích voličů si dělá velkou starost, zda Jaroslav Bašta, zejména po svém úspěchu na CNN Prima News, neubere Babišovi příliš mnoho hlasů. Obávají se, že by se Babiš nemusel dostat do druhého kola, následkem čehož by se prý pak jistě o úřad nejvyšší utkali Nerudová a Pavel. Úvaha by to byla správná, kdyby nevycházela z celé řady chybných předpokladů.

    Předpoklad první: Česká vláda je velmi oblíbena.
    Proto kandidáti podporovaní vládou Nerudová a Pavel dostanou nejvíce hlasů. Jenže i podle posledního průzkumu veřejného mínění vládu podporuje pouhých 23% občanů. Pavel i Nerudová jsou oficiálními kandidáty koalice Spolu (ODS, TOP09, KDU-ČSL). Jejich dalším kandidátem je i Pavel Fischer, který byl agenturami a médii zařazen do nižší soutěže, ale nějaké procento také získá. Předpokládá se tedy, že nominanty vládních stran podpoří i velmi mnozí z oněch 69% občanů, kteří nedůvěřují vládě? To nějak nedává smysl…

    Předpoklad druhý: Andrej Babiš stojí v opozici proti současné vládě.
    Toto snad lidé usuzují z toho, že je za působení této vlády vláčen po soudech. Nemají ho tedy rádi, a proto ani on nemá rád je a nebude je podporovat. Hnutí ANO však, jak známo, nemá žádný program. Nejvyšší metou je blaho Babišova Agrofertu. Ten je ale zranitelný, a proto je Babiš vydíratelný a musí se chovat podle toho. Zájem o blaho Agrofertu je to jediné, v čem se Babiš se současnou vládou rozchází. Boj o větší blaho lidu to určitě není. AB a jeho hnutí ANO hlasuje pravidelně ve shodě s vládou, podporuje stejná zvěrstva a neprotestuje, nanejvýš se brání kritice v hádce, kdo je větší škůdce, zda tato, nebo minulá vláda. Andrej Babiš je v perverzním uskupení Aspen institut stejně jako představitelé vládní koalice a jejich kandidáti, ale třeba i odborový boss Josef Středula. Všichni táhnou za jeden provaz, jen by každý z nich chtěl táhnout v čele. To je ve skutečnosti jediné, co je rozděluje. Jedinou výjimkou je Jaroslav Bašta.

    Andrej Babiš také opakovaně nominoval Věru Jourovou za ČR jako eurokomisařku. Ta je nyní dokonce místopředsedkyní Evropské komise a má „na starosti“ „evropské hodnoty“, k těm patří mimo jiné zajištění přílivu imigrantů a zavedení cenzury pod záminkou „boje proti dezinformacím“. Tento stroj na zničení demokracie a evropské kultury je tedy dílem Andreje Babiše, i když se k němu teď nehlásí a prý s Jourovou nesouhlasí.

    Dalším dílem je místopředsedkyně Evropského parlamentu Dita Charanzová zvolená za ANO, která prý patří k nejvlivnějším politikům EU. Prosazuje zrůdnosti jako Green deal, sankce, které se obracejí proti nám, atd.

    Takže Andrej Babiš jako opozice?! Toho si vybraly agentury do trojice možných vítězů jako někoho, kdo vítězem být nemůže, ale vezme hlasy naivních voličů jedinému oponentovi vlády mezi kandidáty Jaroslavu Baštovi…

    Předpoklad třetí: Nerudová a Pavel jsou jistými finalisty také proto, že si je vybraly agentury, podporují je média a proti tomu se prý stejně nedá nic dělat.
    Předpokládá se, že co volič, to blbec, kterého nenapadlo, že dlouho předem uveřejněné preference nejsou neměnné. Nanejvýš pochybná minulost generála Pavla se neutajila a mentální slabost profesorky Nerudové se natolik provaluje každý den, že se jí už vzdala řada původních podporovatelů a soustředili se na podporu Pavla, aby se nestalo, že vláda nakonec nebude mít ve finále žádné zastoupení. Problém je, že paní profesorka Nerudová neví, že neví, a tak vypouští výroky, z nichž je to jasně patrno. Její výmluvy připomínají lhaní školáků. Generál v čele státu připomíná strukturu vlády po uchopení moci vojenskou juntou. Převlékl uniformu a slouží dál. Právě takové talenty NATO přímo vyhledává.

    Jediný z kandidátů, který není absolventem přípravky nadnárodních korporací Aspen institut je Jaroslav Bašta. Snaha na něj vytáhnout něco z minulosti selhává. Proto se média a aktivisté soustředí na tvrzení, že je ohrožením demokracie. Oznámil totiž, že by odvolal tuto vládu národní zkázy. Je to v souladu s č. 62 Ústavy, ale prý to neodpovídá „duchu Ústavy“ a kdesi – cosi. Takže, když se darebáci proderou k moci, je nutné je tam ponechat celé čtyři roky, aby mohli upevnit moc a zrušit demokracii pomocí cenzury a trestat projevy nesouhlasu. To je prý jediné správné.

    Že získal Bašta takovou podporu v televizní diskuzi? To prý nic neznamená, protože nemusel čelit duševním gigantům Nerudové a Pavlovi.

    Věřte médiím! Přece by nám nelhala!

    1. Nezávisle jsem hodil odkaz na Tribunu.
      A štve mě, že mi doktor zakázal ČT, sice nepřímo, ale já byl vždy poněkud tvůrčí týpek …

    2. To je ale článek plný žvástů a lží. Největší z nich, že ANO nemá program.
      Věru, prostřednictvím trojského koně Bašty tvrdě bojujete za cíle Pětilhářů.

      1. Můžete to shazovat, jak chcete, ale na věci tím stejně nic nezměníte. Babiš není řešením, ale součástí problému. Navíc Babiš má víc odpůrců, než příznivců a tím pádem nemá žádnou šanci uspět v druhém kole. Takže je to přesně obráceně, než píšete. Volbou Babiše v prvním kole zvyšujete šance uspět kandidátovi pětidemolice v kole druhém. Takže opatrně s tím napadáním!

        Bašta na hrad!

    3. Ad Kolemjdoucí :
      Cituji:
      „Že získal Bašta takovou podporu v televizní diskuzi? To prý nic neznamená, protože nemusel čelit duševním gigantům Nerudové a Pavlovi.
      Věřte médiím! Přece by nám nelhala!“

      Víte, my jsme si hned říkali, že se to snad radši stát nemělo. Při vší úctě k panu Baštovi.
      Znamená to opravdu jen to, že J.B. sice vyhrál, ale mezi těmi slabšími protivníky. Tedy že si pan Bašta o pár procent polepší, ne, že bude v čele.

      Věřím, že mediákům to i hraje do karet. Oni vědí, že voliči se s tím spokojí a dál už nebudou uvažovat. Že to opoziční tábor rozdělí na půlky a ti tři už se pak jen dohodnou. Uvažovali dobře, vychází jim to.

      Je to velká hra, o tom svědčí i tohle, cituji:
      „Na jednu bizardnost bizarnost *) narazil server Lidovky.cz, když zjistil, že známý olomoucký podnikatel, dlouholetý člen a jeden z největších sponzorů ODS a bývalý vyběhavač zájmů finanční skupiny PPF a takzvaný troubleshooter Petra Kellnera Richard Benýšek poskytl prezidentskému kandidátovi Josefu Středulovi celkem 5,2 milionu korun….“

      Možná chtěli opoziční kandidáty tři, aby šli tzv. „na jistotu“. ALe jak tu vidím, tak to byla úplně zbytečná investice. No, co chcete, budete mít! Ach jo!

      *)
      Slovo bizarní pochází z francouzštiny nebo španělštiny, bizarre, v obou jazycích značí zhruba totéž: podivný.
      Nevím přesně, odkud se bere sklon psát (chybně) „bizard“ s nadbytečným „d“ uprostřed slova – snad pro vzdálenou podobnost se slovem hazardní, což je ovšem jen má doměnka. Ale vypadá to strašně bizarně, když se to takhle napíše.

      Zakladatel

      1. Sorry, nechtěla jsem se nikoho dotknout svou nedokonalostí. Vím, co to slovo znamená. Cizím slovům se vyhýbám, použila jsem ho z původního textu (tam je však správně, jak jsem se přesvědčila dodatečně). Chybka se někdy vloudí.

        1. Neberte, prosím, mou korekturu osobně, není to myšleno zle, naopak. Já tyto chybky vnímám jako přihrávku v zápase o dobrou češtinu. Už jsem to dnes jednou psal, ale nezaškodí i podruhé:

          Ne každý má 100% jistotu v gramatických jevech (samozřejmě ani já ne) a píše – tu podle zvyku, tu podle pravidla, které si vybaví, tu po paměti, jak to viděl psané jinde. A o ten poslední případ právě jde.

          Když na chybu upozorním a uvedu ji na pravou míru, snad si toho lidi všimnou a až budou psát, třeba si, jsouce v nejistotě, vzpomenou – a napíšou správně. O nic jiného mi nejde. Vlastně bych měl za chyby poděkovat – vždyť je to příležitost zlepšit svou znalost mateřského jazyka.

      2. Alice,
        dlouho před onou prezidentskou debatou jsem upozorňoval na skutečnost, že takzvané předvolební průzkumy jsou cinknuté a neodpovídají realitě. Dokonce jsem dokladoval na čem konkrétně je to poznat. Přičemž v těch cinknutých průzkumech byl Bašta očividně podseknutý až to bilo do očí. Výsledek té debaty tak jenom potvrdil má dřívější sdělení. Bohužel jistá část opozičních voličů doposud zůstala těmi cinknutými průzkumy hypnotizována a jejich myšlení stále bloncá uzavřené v této krabici…

        Proto doporučuji uvolnit mysl a překročit vlastní stín. Vzpomínám si, že ještě nedávno tady někteří psali texty v nichž se zamýšleli nad potenciálem alternativy za podmínky, že se sjednotí a půjde za jedním jediným kandidátem. Dnes nám osud nadělil, že v prezidentském pelotonu máme jen jednoho skutečně vlasteneckého kandidáta a ten navíc prokázal své vysoké kvality kdy o několik koňských délek roznesl na kopytech své protivníky. To že tam nebyla ta protežovaná* dvojice lze sice vnímat tak jak Vy, ale také to může být tak, že tato trojice byla ušetřena KO od JB. Nebo v čem si myslíte, že by se jejich argumentace lišila od Fišera nebo takového Hilšera?!?! Já jsem přesvědčen o tom, že v ničem.

        Proč si proboha myslíte, že tak intenzivně drží na distanc předvybranou trojku od Jaroslava Bašty?! Rovnou Vám odpovím. Mají z něho panický strach a jinak než umělým upozaďováním to nedokáží.

        *doufám, že to píšu správně, nerad bych se dopustil prohřešku proti gramatice

        Bašta na hrad!

    4. Upoceně prolhané bláboly…
      Když se člověk v každém odstavci nevyhne přímé lži nebo manipulaci, neměl by psát vůbec nic.
      Je to příliš zjevné…

    5. představuje jistotu. To ano, že se nic nezmění.

      Gott sei Dank!

      Kdyby se jen nic nezměnilo, byl bych docela spokojen.

      Já se obávám, že se mnohé změní (k horšímu).

      1. KuJi,
        na rovinu. Osobně jsem přesvědčen, že pětidemolice čeká na vyhlášení výsledků prezidentských voleb a pak to rozjede ve velkém. Ledasco naznačuje řízeně uniklý věcný záměr zákona na zavedení cenzury aj. Myslíte, že Babiš by byl s to se jim aktivně postavit a zabránit tomu?! Já o tom pochybuji. Tex ID vnímám tak, že případné zvolení Andreje Babiše by znamenalo kontinuitu nastaveného kurzu proto

        Bašta na Hrad!

  5. A jsme ve sr@čkách!
    Sdělení č. 3/2022 Sb. m. s.
    Sdělení Ministerstva zahraničních věcí o sjednání Ujednání mezi Ministerstvem obrany České republiky a Ministerstvem obrany Ukrajiny o spolupráci v oblasti poskytování léčebné péče raněnému vojenskému personálu Ukrajiny.

    https://www.zakonyprolidi.cz/ms/2022-3

  6. Vidláku, aby mohli informace prosakovat musí je někdo podávat. V roce 2014 byly u vlka každodenní svodky od Ernesta a příspěvky na aktuálníkonflikty.cz. Tereza ze Syrie podávala informace především politického rázu a na aktuálních konfliktech byly velmi dobré informace o dění na bojišti. A Sýrie především vyšuměla, protože ruská armáda měla přesvědčivé úspěchy a poté co zničila dvoutisící nemocnici, už i ti, co propadli z matematiky, začali pochybovat o hodnověrnosti zpráv našich novinářů a přestali se tím zabývat.
    S Ukrajinou je to jiné. Hodnověrné zprávy z Ukrajiny nejsou. Dá se čerpat jen z ruských zdrojů, ale projít je, v mém případě znamená sezení 3 hodiny u PC. Svodky ministerstev obrany jsou velké nic, ruská je kam stříleli, ukrajinská zase o tom kde po nich ruská armáda střílela.

    1. Ukrajina je oproti Sýrii právě směšně snadná, protože není problém s jazykem. Problém je s ideologií, přičemž na obou stranách.

      1. Pro nás staré ještě ano, ale pro ty mladé ne. Ideologicky Ukrajina suverénně vítězí o mnoho koňských délek a u našich novinářů, soudě podle titulků, je snaha z ukrajinských neúspěchů udělat úspěchy.

        1. Je to oboustranné. Na Seznamu, když podpalovali ruské kolony v lesích kolem Kyjeva, tvrdili, že Rusko prohrává všude. Přitom Cherson, Kachovka, Berďansk.. velké úspěch, přímo ukázková operace.
          Ale druhá strana zase jen ukazovala na ty úspěchy a popírali ty vystřílené a podpálené kolony na severu.
          Člověk, který to byl schopen sledovat oboje u zdrojů, byl terčem nenávisti u obou skupin idiotů.
          A i když dnes už to není tak ostré, toto přetrvává pořád.

  7. Hampl zase dnes zlobí:
    ————————————–

    Petr Hampl: O konci demokracie v Americe
    06.01.2023 10:02 | Glosa

    „Dnes je tomu přesně dva roky, kdy americké bezpečnostní síly střílely do davu, který požadoval vyšetření volebních nesrovnalostí. Výsledkem byli mrtví. Střelbě do neozbrojených lidí nepředcházely žádné výzvy k rozchodu, opuštění budovy ani nic podobného.

    Netvrdím, že prezidentské volby v roce 2020 byly zfalšovány. Je ale zjevné, že se při sčítání hlasů vyskytla řada podezřelých okolností a že občané byli v právu, když požadovali, aby vše bylo řádně prošetřeno. Protestující nebyli ozbrojeni a nedopustili se žádného násilí vůči bezpečnostním složkám.

    Po incidentu nebyl nikdo z policejních vrahů volán k odpovědnosti. Byla naopak spuštěna vlna procesů s demonstranty a požadavek na řádné férové volby je americkou administrativou označován za „pokus o převrat.“

    Měli bychom respektovat právo každého národa zvolit si státní zřízení, které odpovídá jeho povaze a potřebám. Pokud Američanům vyhovuje diktatura, nechť si žijí šťastně v diktatuře. Je ale absurdní označovat USA za demokratickou zemi.

    Někdo mi teď bude zase vyčítat, že jsem protiamerický. Ale to přece není moje chyba. Já jsme nefalšoval americké volby. Já jsem nebránil ve vyšetření podvodů (ať už skutečných nebo domnělých). Já jsem nestřílel do těch, kdo požadovali vyšetřování. A já netvrdím, že požadavek svobodných voleb v USA je “pokusem o státní převrat.” Jestli chcete nadávat někomu protiamerickému, nadávejte těm, kdo ty věci provádějí.“

  8. Lidovečtí poslanci válí!
    Kandidáta na ministra žp Hladíka president odmítl kvůli bytové kauze v Brně, a taky pro to, že Hladík už předem obsazoval funkce na ministerstvu…
    A teď lidovecký poslanec Jiří Navrátil čelí obvinění…
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/znasilneni-sexualni-nasili-poslanec-utok-kdu-csl.A230106_091200_domaci_vlc
    Jistě si každý může doma dělat, co chce, ovšem když si poslanec volá eskortního maséra ze stránky Amatéři.cz, tak se nemůže divit! 🙂
    Shrnutí obsahu této webové stránky na Google (otevřít jsem se to neodvážila):
    „Poznejte novou lásku nebo si jen užijte nezávazný sex. Každý den někdo hledá člověka, jako jsi ty! Odpovědi přicházejí už po pár minutách. Největší sbírka erotických fotografií a videí. Denně aktualizované fotky a videa vašich přátel, sousedů, kolegů i úplně cizích lidí…“

        1. A zajímavé je, že výpověď údajně nemocného schizofrenií lidovci zpochybňují, zatímco Babiš mladší je zcela zdráv a jeho tvrzení jsou nezpochybnitelná.

  9. dalsi varka spatnych predpovede, jestli se aspo par procent splni budeme v bruse.i

    ——-
    MMF  č. 1: „Očekáváme, že třetina světové ekonomiky bude v recesi. I v zemích, které nejsou v recesi, to bude vypadat jako recese pro stovky milionů lidí.“

    Bloomberg   #2: „Ekonomové říkají, že existuje šance 7 ku 10, že se americká ekonomika příští rok propadne do recese, což povede k nižším prognózám poptávky a inflace po masivním zvýšení úrokových sazeb Federálního rezervního systému.“

    Světová banka  č. 3: „Vzhledem k tomu, že centrální banky po celém světě současně zvyšují úrokové sazby v reakci na inflaci, svět by mohl v roce 2023 směřovat ke globální recesi a řadě finančních krizí na rozvíjejících se trzích a v rozvojových zemích, které je poškodí. podle nové komplexní studie Světové banky.

    Generální ředitel Bank of America Brian Moynihan  #4: „Budeme mít malou recesi“

    Mohammed El-Erian  #5: „Mnoho ‚přesvědčivých‘ výzev k recesi v USA bezprostředně následuje tvrzení, že bude ‚krátká a mělká‘. Připomíná mi to behaviorální past, do které loni upadli zastánci „dočasné inflace“.

    Nouriel Roubini  #6: „Ne, nebude to krátká a mělká recese – bude hluboká a vleklá“

    Larry Summers  #7: „Myslím, že je těžší dosáhnout měkkého přistání, než si většina lidí myslí.“
    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1196917&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    ———
    nebo horsi scenar
    —————
    7. ledna bylo z území Íránu a Severní Koreje odpáleno několik balistických raket s rozdílem několika hodin směrem k Indickému a Tichému oceánu. Ve výšce asi 550 km se zřítily a explodovaly tři rakety. Zbytek spadl do oceánu.

    O nějaký čas později začaly přicházet informace o selhání satelitů Starlink. Během prvního dne skupina ztratila několik zařízení, pak se počet poruch začal zvyšovat. Jak poznamenali experti, mohlo to být způsobeno srážkou na oběžné dráze s úlomky íránských a korejských raket.

    Ruská armáda 9. ledna ráno rozpoutala na území Ukrajiny další vlnu raket a kamikadze dronů. Tentokrát byl počet zásahů rekordní: asi dvě stě střel zasáhlo několik desítek cílů, včetně řady tunelů a železničních uzlů na hranici s Polskem a Rumunskem.

    Zbytky protivzdušné obrany nekladly prakticky žádný odpor kvůli vyčerpání munice a potlačení povalující se municí.

    Den předtím po výbuchu zachvátil požár ropnou rafinerii v Rumunsku. Na místě byly nalezeny trosky UAV Bayraktar TB2. Podle amerických rozvědek byly drony vypuštěny z území ovládaného ozbrojenými silami Ukrajiny u Oděsy.

    Do 11. ledna Starlink oznámil, že ukončí vysílání kvůli ztrátě více než 70 % svých satelitů. Pentagon považoval podkopání raket za úmyslné.   
    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1195014&full&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

  10. Telegram:
    „Bývalá poslankyně ze Svobody Iryna Farionová uvedla, že její vnuk bije rusky mluvící děti ve školce. Děti uprchlíků také nazývala „moskalskými čadami“.

    „Proč můj Dmytryk, kterému je 3,5 roku, přijde do školky vidí nějakého Grišu, který ho pozdraví, a můj vnuk ho musí učit, s malou pěstičkou, ukrajinský jazyk? Dítě přijde domů nervózní a říká: „Babi, ve školce je Moskal!“ A babička řekne, že „Moskal by se měl zničit“. A Dmytro zničí Moskala, dá mu správnou výslovnost. Všichni rodiče, kteří sem přicházejí se svými moskalskými čadami (má na mysli asi uprchlíky z východní Ukrajiny, kteří se přestěhovali na západní Ukrajinu – pozn. red.), by měli pochopit, že jejich dítě by mělo mluvit úředním jazykem, aby moje dítě nechytlo blechy z moskalštiny. Pokud se vám to nelíbí – v čem je problém? Nasedněte na tank se Z nebo V a vypadněte odsud!“ řekla Farionová.
    https://t.me/stranaua/84422

    1. No vida, a ze to nepujde.
      Zadni nackove na Ukrajine nejsou. Situaci Zidu kdysi v Nemecku to vubec nepripomina.
      Tak ted jeste aby to pochopili v Rusku. EU opet pripravuje koncetraky a vyhlazovani.

  11. Když už Vidlák připomněl Terezu Spencerovou :
    Teď 3. ledna by jí bylo 58 let.
    A 1. února budou jejímu vnoučkovi, Mikuláši Líbeznému, tři roky. Měla z něj velkou radost.
    Tak mu přeji, aby byl stejně pracovitý a otevřené mysli, jako byla jeho babička.
    ♥️

    1. To si přesně pamatuju ten den, kdy nevyšel článek a já jsem si říkal, jestli to nepřehnala nebo jestli ji nějak neumlčeli. A za pár dní šok… tak jsem si její články hned postahoval.
      Fakt je, že její místo nikdo nezaplnil. Nejde jen o nějakou svodku událostí, ale o ten všeobecný vhled a porozumění zejména blízkovýchodnímu světu.

      1. Nenaplnil a nenaplní.
        Začínala v ČTK a její parketa byly krátké, věcné zprávy. Ale tak umně je seřadila, aby si čtenář uměl udělat obrázek sám. Komentáře psala jen výjimečně.

        1. Já si spíš pamatuju ty delší kousky, kdy i vysvětlovala kontext událostí.
          Ty sbírky střípků z poslední doby, kde největší perlu nechala ohodnotila jako Fascinující, byly taky super, ale tam z mého pohledu nebyla její největší síla. Řekl bych, že byla nedoceněná i v okruhu jejích čtenářů.

          1. Jako editorka na Literárních novinách plnila snad čtvrtinu obsahu hlavního čísla. Uměla napsat i reportáž a analytický komentář, ale přesto si myslím, že nejlepší byly ty krátké, čerstvé, vždycky pečlivě odzdrojované zprávy.
            Musela být neuvěřitelně pracovitá. Pořád mám vystřižené její nejlepší dlouhé články.

    2. To už je 3 roky? Šmarjá, jak to letí.
      Terezy byla škoda, velká škoda, uměla ty zprávy u ranní kávy hezky podat.

  12. VTIP Z BLÍZKÉ BUDOUCNOSTI.

    Na rohu ulice stojí jeptiška, když v tom k ní doběhne udýchaný český voják:

    „Sestro, moc vás prosím, schovejte mne na chvilku pod sukni, pronásledují mne, pak vám to vysvětlím.“
    Sestra svolí.

    Za moment k ní doběhnou dva vojenští policisté a ptají se, jestli neviděla běžet vojáka.

    „Ano, proběhl tudy a zabočil do tamté ulice“.

    Policisté odběhnou, kluk vyleze zpod sukně: „Sestro veliký dík, zachránila jste mi život, já totiž nechci na Ukrajinu, no, a promiňte, máte krásné nohy.“

    Sestra se usměje a řekne: „Kdyby ses podíval výš, uviděl bys i krásné koule, ani já nechci na Ukrajinu!“

      1. A to ještě ten vtip neřekl v původním obsazení – to už by podle Paynova zákona měl nárok na 3 roky.

      2. Na tom Tweetteru jsou retardi? I ten Hrebenar měl před jistou dobou ještě občas i normální blog. Že by mu prachy zacpaly ústa?

    1. Aktuální ruský vtip
      Три сотрудника ФСБ России сегодня задержаны украинскими диверсантами под Бердянском в Запорожской области за несоблюдение одностороннего прекращения огня. Диверсанты заявили в интервью местным СМИ, что чекисты, обнаружив их при закладке взрывного устройства под мост, произвели выстрел в воздух, после чего были разоружены диверсантами при содействии местного населения. Сообщается, что нарушивших приказ президента и министра обороны нарушителей уже передали в руки украинских правоохранительных органов, а мост успешно заминирован“

  13. A když už jsem se tak rozjel, ještě jedna věc mimo těch špionážních souvislostí a nepěknému poměřování. Televize Prima bude posléze označena za viníka vzestupu prezidenta Bašty, neboť příští týden odvysílají druhou část diskuze, tentokrát s rozvědčíkem a blondýnou. Babiš, jak víme, nebude. Pokud zůstane v chodu ono hlasování, dozvíme se další krásnou statistickou zprávu – kdo je na tom hůře v počtu voličů. Troufám si říci, že blondýna z Brna (omlouvám se manželce a dceři a přátelům z Brna), a ten poměr může být značný. Co když bude například 80 ku 20 ve prospěch rozvědčíka? Ledaže by tentokrát do hlasování po vzoru z historie někdo zasáhl. Tato debata zásadně napoví, s kým se má Bašta a Babiš poměřit. Už se na to sakra těším. IK

  14. Tak jsem si přečetl v diskusi několik příspěvků a většina je o blbostech a exhibují zde idioti , kteří sice za svoji diagnozu nemohou , ale diskusi spolehlivě zabijí. Tak mě napadá jestli by těmto idiotům neměl být přidělen nějaký puntík , aby jsem se tady mohl lépe zorientovat.

    1. Re: Milan

      Nikoli.
      (Z)Puntíkovat se musíte sám.
      Anebo si napište seznam pitomců, kteří vám jdou na nervy, a naučte se je v rámci boje proti skleróze nazpaměť.
      Při rolování je pak lehoučce vyfiltrujete.

      1. jj … taky se mi na tom něco nezdálo :-).
        My Ostravaci na cypoviny nemame čas, proto mluvime kratce … Puntikovač použil dvě slova, ale správně je jen jedno slovo – „abychom“, že jo?
        Já furt tvrdím, že my Ostraváci hovoříme tak nějak intuitivně nejspisovněji i v obyčejné řeči 🙂

  15. z tisku:
    „Těžké dopravní letadlo An-124-100 ukrajinské letecké společnosti Antonov Airlines bylo zpozorováno ve Francii, přičemž na jeho palubě byly naloženy kolové tanky AMX-10RC.“

    Tak se chci zeptat odborníků přes vidlákologii – předpokládám, že je to v zájmu Ruska, aby tato letadla vozila co nejvíc NATO techniky na Ukrajinu. Rozhodně se proto nedá očekávat, že by taková letadla sestřelovali nebo je likvidovali při přistání.
    Chápu to dobře?

          1. Kdysi jsem se tam chystal, prý v okolí opravili spousty památek z první světové. Dnes na to nějak nemám chuť.

            1. Re: gogo

              Nějak si neumím představit památku z první sv. války.
              Jakože nadělali díry do zdí a vykopali na polích příkopy?

              Jinak Rzeszów určitě není škaredé město, kdysi jsem tam strávil víkend čekáním na náklad, když jsem se vracel z Ukradiny. Docela se mi tam líbilo.

              1. Kousek dál je Přemyšl a tam prý obnovili nějaké pevnosti a opevnění, nachystali expozice do muzea a tak. Tenkrát, snad k roku 2018 jakože výročí. Tak jsem si říkal, že by to stálo někdy vidět. To je tak spíš na pánskou jízdu bez bab.

                1. Re: gogo

                  Moc tam toho k vidění nebylo, kdysi jsem se na to šel podívat. Byly to nějaké valy a kasematy z dob R-U, Ivani je ve WWI. jednoduše vyhladověli.
                  Wehrmacht to Antkům ve WWII. přejel z chodu.

                  1. Takže to nestojí za cestu a čas?
                    Já jsem doufal v nějaké opravené pevnosti s dobovým vybavením, ideálně i na ochmatání.
                    Tak díky, že jste mi vyřešil dilema.

                    1. Re: gogo

                      Zrestaurované dílko jsem neviděl, pohledejte na netu.
                      Jinak v Polsku je hezky a lidi jsou vcelku vstřícní a ochotní, pokud se objeví problém.
                      A kousek dolů jsou Tatry a Slovensko, kdyby bylo nejhůř. Máte tam Duklu s několika tanky a muzeum Andyho Warholy v Medzilaborcích. A ještě kousíček dolů je fajn koupání na Šíravě.

                    2. Jojo, Dukla byla taky v plánu a Poláky trochu znám. Dokonce když jsem chvíli vystaven jejich jazyku, tak kromě porozumění i trochu polsky mluvím.

    1. Chápete to dobře. Jde o Business as usual. Rusko vyveze rudu do Indie. Indie vyveze tuto indickou rudu do EU. EU z ní vyrobí ingoty ušlechtilé oceli a pošle je do Ruska. A všichni jsou spokojeni.

      1. Ještě Vám tam chybí jedna mezizastávka. EU nevyveze ingoty do Ruska (bo sankce), ale do Turecka a Turecko je pošle do Ruska.

    2. Zkuste se preptat u sveho oblibeneho zdroje informaci – nahodneho navstevnika ruskych chat roomu (vase vlastni slova).
      Mistnim ctenarum jste uz jenom pro smich, protoze z vami slibovanych wundervaffen se vyklubalo 10 starach francouzskych tanku.
      Jenom opravdovy bezmozek si muze myslet, ze tohle nejak zmeni situaci, nebo dokonce ze je to snad nejak spatne pro Rusko.

      1. S náhodným návštěvníkem jsem si podíval o tom, co on viděl a zažil. Asi jak s řadou lidí zde.

        Zdejší velemozky tvrdí o všech dodávkách, že nehrají žádnou roli. Jen holt bez nich by Ukrajina už půl roku nemohla střílet a normálně bojovat.
        Já, bezmozek, vidím, že jsou to právě a pouze dodávky NATO techniky, co umožňuje poslední měsíce Ukrajině pokračovat v poměrně úspěšné válce proti Rusku. Samozřejmě, že o každém samopalu, houfnici a raketometu se dá izolovaně prohlásit, že tento konkrétní kus nezapříčiní zvrat na bojišti, ale my, bezmozci, máme ponětí o sčítání a víme, že i nějakých 30 bezvýznamných systémů zlikvidovalo spousty skladů, vyřadilo most a klíčově přispělo k ústupu Rusů z Chersonu.

        Proto jsem se velemozků ptal, zda tyto tanky jsou ve prospěch Ruska, nebo ne. Jak vidím, mohli by přistávat klidně i v Dněpropetrovsku, protože jsou ve prospěch Ruska.
        Já se zase příležitostně zeptám, až povezou další.

        1. Uz zase ty stejne pohadky od guru Jary 🙂
          Hlavne ta o znicenych mostech, pres ktere se pak ruske tanky stahli, aby ty mosty za sebou pak Ruskove vyhodili do vzduchu.
          Kde nic neni…

          „S náhodným návštěvníkem jsem si podíval o tom, co on viděl a zažil. Asi jak s řadou lidí zde.“
          To je prave to, z vas si v tech chatroomech nekdo udela prdel, at uz zadarmo, nebo za penize, a vy to tady pak prezentujete jako pravdu pravdouci, protoze to mate od autentickeho lokalniho zdroje.
          A jeste to tu s neuveritelnou naivitou obhajujete.

          Zmeni tech 10 starych lehkych tanku neco? Pritizi se Rusovi?
          Nebo bude o par Ukrajincu vic pod drnem.

          1. Historie Antonovského mostu je zajímavá a chvilku mi trvalo, než jsem to dal dostatečně dohromady. Taky mi vrtalo, jak jde dohromady těžké rozhodnutí vyvolané nemožností zásobovat přes něj jednotky s tím, že se přes něj stáhli podle Gerasimova rychle a beze ztrát.

            A máte pravdu, ten Antonovský most je jeden z mála mostů, zničených během války. Když nepočítám ten krymský, tak šlo vždy o mosty znižené Rusy při jejich ústupu.. tedy při přeskupení.

            1. Mrcasíku, zkus se v těch chatroomech optat těch tvých hrdinů z řad civilistů, jak se jim „bojuje za vlast“ potmě, zmrzlým a bez šance na kýbl teplé vody.
              Zkus jim tam napsat, že toho všeho by byli ušetřeni a ještě by vydělali, kdyby vypakovali nácky a právě jejich jménem se necpali do NATO.
              Mohli na tom jedině vydělat, ať už na dodávkách ruských surovin za směšné ceny, odbyt UA výrobků i na investicích z ruské strany.
              Rusové by bývali byli ochotni, za bezpečnost svých hranic z ukravínské strany, obětovat hodně.
              Nikdo neposlouchal, ještě se Rusům vysmívali a terorizovali ruskojazyčné.
              Tohle všechno nejde tak úplně na triko předchozích vlád, ale velitelů všelijakých těch „milicí“ a „národních gard“.
              Ať obyčejní ukravínští občani, pěkně a srdečně, jak to umějí jen oni, poděkujou třeba svému sousedovi z ulice, co poslal kluka do Azova, nebo se jím nechal naverbovat do ATO.

        2. Re: gogo

          „… pokračovat v poměrně úspěšné válce…“

          Tohle myslíte OPRAVDU vážně?

          Přečetl jste si odkaz, ve kterém soudruh z USA vyčíslil ztráty UA na mančaftu?

          1. Lae ne, on to mysli, ze se Ukrajinci uz skoro rok brani, coz urcite uspech je.
            Za jako cenu, nebo kdo tam vsechno bojuje, uz tak slavne samozrejme neni.

          2. Já to poměřuju z hlediska účastníků – tj. z hlediska Ruska je to propadák a z hlediska USA je to extra úspěch.
            Ukrajina je nástroj a bitevní pole, ti nemůžou o úspěchu vůbec uvažovat.
            Ale kdybyste to chtěl brát optikou Zelenského, tak to je megaúspěch. Rusko vytlačili z většiny území, přečkali v pohodě první měsíce, než se zkonsolidovali, zbraně chodí, už překonali nedostatek těch sovětských, drží iniciativu, Rusko si tráví vojáky na betonových opevněních a nikam neleze, nechtěnou ruskojazyčnou populaci se daří společnými silami likvidovat.
            Pro nejvlivnějšího Žida světa prostě super. Gojim jsou určeni k porážce tak jako tak, ty nikdo nepočítá.

            Nebo to vidíte jinak?

            1. Re: gogo

              Držet iniciativu za ztrátu 1 000 kusů denně je trochu drahý špás.

              A z hlediska Ivana je to takový propadák, že si tam piluje užití nových zbraní v operačně technickém nasazení. Neboli udělal si z Donbassu soukromý polygon.

              A nejhorší na tom je, že MY to všechno budeme platit.

              Co to je z hlediska USA, si netroufám odhadovat. Prozatím soudruzi skuhrají, že nestíhají vyrábět munici, dodané Hajmrsy jsou v p*deli, Javeliny už dávno nefachčí, jak se čekalo, Ivan se jim sere do datových přenosů ze satelitů, ví o všem co mu na tajňáka vyfotí, tak asi nic moc.

              1. Jak jsem psal, pro USA a Zelenského jsou ti padlí z 5 procent ztráta a z 95 procent součást výhry.
                Když v Americe likvidovali Indiány tak, že jedni bojovali za Brity a druzí za Francouze, tak v důsledku bylo pro Brity i Francouze dobré, když se vzájemně vybili.

                Dělat si na Donbase vojenský polygon na ostré testování zbraní na civilistech je docela silné kafe a popravdě, to považuju za vaši divokou fabulaci.
                Na Donbase má VSU extra opevněný a hluboký systém obrany, to kterého Rusové nahánějí pěchotu na jatka. Dokud měli dostatek munice, tak z toho dělali měsíční krajinu, ale to je dávno pryč.. munice došla.
                Je to stupidní metoda sama o sobě a v kombinaci s SVO je to zaručená metoda jak prohrát válku.
                Můžete prohlašovat ústupy a útěky za taktické přeskupování, ale situace je asi zjevná všem, kdo nejsou ideologicky zaslepení.
                A mimochodem, tento druh zaslepenosti je jednou z nejčastějších příčin fatálních porážek. Jestli člověk nerozezná vítězství od porážky, iniciativu, stav zásob a výhled do budoucna, je nebezpečný i jako komentátor, pokud má vliv.

                1. Máš Mrcasíku štěstí, že jsi většině zdejších už jen pro srandu.
                  A taky v tom, že Zakladatel si tě tu zřejmě pěstuje jako maskota a výstrahu současně.

    3. Re: gogo

      Už jsem to tu psal nejméně jednou.
      Ukrajinské kamiony vyvážejí z Čechistánu i z Pšonkostánu oleje, které jsou ve skutečnosti převlečenou naftou. Tato nafta se v míře více než hojné dováží ve vagonech – … a hádejte ze které země.
      Nápověda – je to z východu.

      Perlička, ale jen malá – naši aktivní soudruzi dokonce zřídili „polní stáčírnu olejů“ na teritoriu jedné naší uhelné elektrárny.

        1. Re: gogo

          Není na ní vůbec nic podivného. Akorát NIKDO nebre na vědomí CÍLE, které stanovil Putin.
          DENACIFIKACE
          DEMILITARIZACE

          Ti méně zblblí se domnívali, že se jedná pouze o Ukrajince, přesněji řečeno o takto nazývané území.

          Po uplynutí tří set a něco dnů začíná konečně některým výjimečně talentovaným jedincům docvakávat, že Putin neřekl o Ukrajincích v souvislosti se dvěma výše uvedenými pojmy ani čárku.
          Putin nás tedy nechává platit za to, že se můžeme a chceme dobrovolně účastnit demilitarizace své země, potažmo Ojropy.

          Připomíná mi to bandu vysmažených magorů, kterým někdo nakuká, že se dostanou k fetu, když si lehnou před rozjetý parní válec.

            1. Re: Gogo

              CO(!!!) vám na tom není jasné?

              Denacifikace
              Bývalý nacista je něco podobného, jako bývalý černoch.
              Semlít na masokostní moučku a pohnojit úrodnou půdu.
              Ivan MUSÍ nechat dojít situace tak daleko, až zbytky civilů začnou proklínat Zelňáka a spol. Zatím to nehrozí, protože Ukři neberou Ivanovo hlášení o mrtvolách vážně a Zelí se nechlubí.

              Demilitarizace
              Vypotřebování všech zásob veškerého použitelného matroše k vedení ozbrojených střetů – schválně nepíšu války.

              Btw. soudruzi to dělají úplně stejně, jako Ivani. Na začátek šly do první lajny zbraňové systémy z padesátek a šedesátek.
              Jediný rozdíl je, že nové a moderní zbraně v dostatečném počtu prozápadní poskoci jaksi nemají ani pro sebe.
              … stane se…

              1. Nevím, jak chcete denacifikovat když na Donbase žádní náckové nebyli a tam kde byli a jsou, tam Rus nejen nevkročil, ale donedávna ani neposlal raketu.
                Tak by mě zajímalo, jak tu denacifikaci chcete provádět a kdy řeknete, že už je hotova. Připomínáte mi silně ty, co demokratizují Irák a Afghánistán.

                Demilitarizace je ještě legračnější – přece čím víc Ukrajina dostane zbraní z NATO, tím podle vás líp pro Rusko, ne? Tak jaképak vypotřebovaní všech zásob .. nebo myslíte, že Rusko má větší zásoby a výrobní kapacity, než Severní Amerika, většina Evropy, Austrálie a kus Asie dohromady?
                A opět – kdy prohlásíte demilitarizaci za ukončenou?

    4. Gogo.
      „z tisku:
      „Těžké dopravní letadlo An-124-100 ukrajinské letecké společnosti Antonov Airlines bylo zpozorováno ve Francii, přičemž na jeho palubě byly naloženy kolové tanky AMX-10RC.“

      Tak se chci zeptat odborníků přes vidlákologii – předpokládám, že je to v zájmu Ruska, aby tato letadla vozila co nejvíc NATO techniky na Ukrajinu.“
      ——-
      Gogo,
      z vaší citace nevyplývá, jestli ukrajinské letadlo s tanky bylo zpozorováno ve Francii před STARTEM nebo po PŘISTÁNÍ!

      Třeba se jednalo o nácvik přesunu ukrajinské armády do předem připravených francouzských pozic. Do ČR se přece přes veškerou snahu naší vlády úplně všichni vejít nemohou!

      1. Ale to asi ne.
        Macron rekl, ze venuje Ukrajine nekolik starsich lehkych tanku.
        Spis to jsou Cesky obrnena vozidla, protoze jsou mala a nemaji pasy, ale to je detail.
        Takze to je opravdu zasilka pro Ukrajinu, ale opravdu si nekdo mysli, ze jim to pomuze?

        1. Ono je to kolové obrněné vozidlo vyzbrojené 105mm kanónem. Kanón nemá stabilizaci, proto musí před výstřelem zastavit. Je to zastaralý křáp, určený původně do kolonií, vyráběl se mezi lety 1976–1994, takže se už skoro 30 nevyrábí. Sice mu hrdě říkají stíhač tanků, ale nechtěl bych v něm sedět proti T-72. Kvůli přepravitelnosti vzduchem je „chráněno hliníkovým pancéřováním“, které z čela chrání proti munici 23mm (prostřelí ho tedy každé BMP-2). Munici pro tohle vozidlo vyrábí pouze Francouzi. V roce 2020 měly být vyřazeny z francouzské armády.
          Podobně „moderní“ stroj nabízí Němci. Jedná se o bojové vozidlo pěchoty Marder, ještě zastaralejší křáp než Frantík. Vyráběl se v letech 1969–1975, pancéřování do 20mm, výzbroj kanón ráže 20mm. Proti tomu je BMP-2 moderní těžce vyzbrojené a silně pancéřované vozidlo. Opět mělo být do roku 2020 vyřazené z Bundeswehru.

      2. Nakládali ve Francii staré obrněnce.
        Podobně jako naši zase dodali několik Dan. O našich raketometech na tatrováckých podvozcích v Doněcku už taky dobře vědí.

        Já si na rozdíl od věšiny zde přítomných myslím, že dodávky zbraní a munice na Ukrajinu jsou proti zájmům Ruska. A je to proporcionální k počtu a bojové hodnotě.

  16. Chápu to dobře, že pokud by byl nedejbože druhé kolo duel mezi Danuší a Pavlem, je třeba volit možného agenta KGB?

    1. Nu ano, Halík, myslete politicky! Máme na vybranou, jestli volit nástupce Václava Havla (Bašta podepsal Chartu 77 v první stovce a byl předtím zavřen na 2,5 roku za politické názory), nebo jestli volit ty, kdo byli v KSČ, a tím či oním způsobem se zapletli s tajnými službami (ať to přiznávají či nikoli). A protože k žádnému smíření nebo tlustým čarám nedošlo, a protože žijeme v Těžku, tak ANO, spolu s budovatelskou písní na rtech půjdete zvolit agenta KGB plus CIA plus… protože tím bude dokonán oblouk pravdy a lásky a kruh sametové revoluce bude po zásluze uzavřen. A ještě k tomu ho půjdete zvolit rád, jak později přiznáte v kádrovém dotazníku.
      To jsou paradoxy, pane Vaněk….

      1. To nejsou ani tak paradoxy jako spíš logické vyústění hen té naší historické situace.
        A situace je to ne zrovna ideální, že. Ostatně, kdy byla?

        Chléb a hry. Otázka je, kdo z nich dá ve finále víc chleba.

      2. Já osobně k volbám nepudu.

        Místo toho věnuji ušetřený čas buď postrkování kuličky hrachu nosem po podlaze, nebo napsání komentáře pod Kydy/Litterate.

        Vliv na blízkou budoucnost Čechistánu je v obou případech případech srovnatelný s vhozením papíru do urny.

        Srdečně zdraví
        Asfaltový poštovní holub apokalypsy.

        1. Toš, to já pudu. Všem pěti a vícekolkám navzdory.
          Páč jsem příznivcem demokracie a k ní volby patří.
          Štrngat nosem kuličku by mě nebavilo a akorát by z toho byl vodřené frňák.
          (u holubů zobák, u asfaltovejch asfalt)

          Navíc, jsa nezdravý optimista, věřím, že jednou bude demokracie i u nás.
          Hm..
          Třeba se toho nedožiju, jak to tak sleduju.
          Ale přesto, mý děcka, nebo vnoučata jo.
          Jednoho krásnýho dne.

          1. Ony jsou různé demokracie, jak tu ráno psala Helanov. Prý má demokracii i Tálibán v Afghánistánu, prý rada starších dokonce hlasuje a radí se s plebsem. Tak hlavně mít ten druh, co bude zrovna vám vyhovovat.

            1. Myslite ten druh, kde muzou hlasovat i stodvacetileti a mrtvi volici?
              Nebo ten druh, kdyz najednou spadne system, a kdyz nabehne, tak jsou vysledky obracene?

    2. Danuše je potomkem elitních StB, tedy zlatá mládež. Nevolitelná čůza, která si vzala na nějaké setkání poznámky, i když to bylo zakázáno.

  17. Vidláku, vy si myslíte, že prosakující informace něco změní? I kdyby v ČT dali titulek na celou obrazovku, že ukrajinci oslavují Banderu jako národního hrdinu, tak s to s většinou lidí ani nehne, protože oni nevědí kdo to byl Bandera, kdo to byl Šuchevyč. Vloni jsem byl v nemocnici, na pokoji byl se mnou kluk okolo třiceti. Když jsem se s ním bavil, tak jsem zjistil, že on vůbec neví, kdo to byli banderovci, vlasovci. On toto slyšel poprvé. Když jim někdo řekne, že jsou hrdiny, protože bojavali proti rusům, tak je budou milovat i tady.

    1. Před nějakými snad patnácti lety – to jsem ještě směl i do ČT – mě pozvali na přednášku studentům žurnalistiky. V posluchárně byla asi stovka posluchačů třetího ročníku. V jednu chvíli jsem použil termín Výstřel z Aurory, abych demonstroval případ události, jež domněle – pro historii – odstartovala revoluci.
      Všiml jsem si ale prázdných očí studentů, a tak jsem požádal, ať zvedne ruku, kdo ví, co byl Výstřel z Aurory. Ne deset, ne pět, ne tři: nikdo. (PETR HÁJEK)

      1. Možná by se chytili na křižník Potěmkin.
        Jestli to byli studenti žurnalistiky, tak ti mají určitě praxi v budování vesnic nesoucích (neprávem) jeho jméno.

      2. Re: JŠ

        Proto se snad de facto na ZŠ zlikvidovala výuka dějepisu, ne?

        Já si pamatuju, že tématem WWII. jsme se na někdejší ZDŠ zaobírali skoro jeden školní rok.

        Dnes se to děti neučí vůbec.

        1. To „to“ je v poslední větě přebytečné. Ministerstvo školství došlo k závěru, že učení způsobuje dětem trauma.

          1. Ministerstvo školství má pravdu, učení trauma způsobuje. Když slyším, co se DNESKA učí ve škole, způsobuje mi to trauma taky- a to jsem z ní vyšel předvíce než půl stoletím.

            1. To už věděl Komenský,že učení má kořen hořký a to děckám nechutná,protože mateřské mléko je sladké a na to ony přizpůsobené. To bych nedramatizovala.

              1. Chce to správné mateřské nasazení, trpělivost a výsledky se dostaví:
                „Po pěti hodinách, jednom Neurolu, naučení látky o pět kapitol zpět, a jedné dobře mířené facce, jsem naučila svého vnuka rovnice o jedné neznámé, jako když bičem mrská.“

        2. Mně vykládal před asi 20 roky emigrant z Holandska, že tam se z druhé světové stalo v podstatě učení o holokaustu.

          U nás předpokládám, že se brzo budou učit o Ruské agresi proti Evropě, kterému se Evropa pod vedením Německa bránila.
          Válku začali nějací blíže nespecifikovaní nacisti, o kterých není známo kde se vzali a kam se pak poděli.

          1. Tak jak jinak zdůvodnit obnovení státu po 2000 letech, než holocaustem?
            Škoda jen, že ten Sijón nevybudovali někde v Hitlerově Německu. Byla by v tom aspoň jistá logika.
            Mohli by říct : To máte za to. Palestinec nechápe, za co to má.

      1. Nedávno jsem zahlédl moderní tezi, snad od kolaboranta Rakušana, že v demokratické a pokrokové zemi má občan právo na cenzuru.
        Prostě právo na cenzuru je nejzákladnější lidské právo.

        1. „Dříve se tomu říkalo bolševická cenzura. Dnes je to „svobodná a nezávislá“ žurnalistika.“ Pokud bude zvolen někdo z té navrhované trojice , tak budeme dostávat pouze kavárensky čisté informace a bude tady Sorošovský ráj na zemi.

          1. Ono to tak bude i kdyby tam byl Bašta, akorát on by třeba nepodepsal příšlušný zákon, odhlasovaný PIRSTAN+SPOLU+ANO, tedy šestikoalicí.

          2. Dneska se necenzuruje, dneska se moderuje diskuze.
            A cenzor není cenzor, ale editor. Který edituje ( vybírá) vhodné články.
            😀

            1. Žádná cenzura ani není potřeba. Dneska se to dělá moderně:
              To ze státního slušně zaplatíte pár desítkám Mrcasíků, kteří pak budou pod různými nicky infikovat weby, jako je tento.
              Rádoby odbornými a rádoby fundovanými kompiláty z mnohahodinového projíždění všemožných „správných“ webů.
              Nenápadně, po troškách a jakože „nestranně“, pokud jejich infekce nečtete pozorně.
              Pár takových gogošů pak rozklíží a rozhádá alternativní weby, ani nebudou vědět jak.
              A ještě mu lidi jako Vy, budou přikyvovat a chválit ho za odborný, nestranný přístup.
              Je mi z toho na blití.

        2. Gogo ve 12:55
          To řekl Fiala – prý „….musíme chránit svobodu, svobodu slova a projevu, ale lidé mají právo na to, aby informace byly korigovány…..“ možná to opsal od Jakeše 🙂

    2. JVC – já si dal za úkol prosakovat ty informace. Kapka ke kapce i kámen rozhlodá i když neexistuje žádná konkrétní kapka, která je toho příčinou.
      Staří Řekové řešili hezkou úlohu – když člověku vypadne vlas, tak není plešatý. Ale který vlas to je, že jeho vypadnutím vznikne pleš? Tohle je to samé. Je třeba kapat, je třeba nechat padat vlasy. Účinek není vidět, ale nakonec se dostaví.

      1. Jediná kapka vody dopadající zase a znova na stejné místo dokáže prorazit skálu.
        ( Stará orientální moudrost. )
        💧

    3. Na FB se hádají, že Bandera bojoval proti hrůzovládě Sovětů.
      Když tam někdo dal odkaz na film Volyň, reagují pindama, že se mají doučit historii. Před 14 lety na blozích Aktuálně se takoví idioti nevyskytovali.

  18. Vidláku, zase budu střílet mimo téma.

    Víte mně se strašně líbí, jak se v minulých letech řešila kauza páně Babišova ohledně toho, že byl zapsán na seznamech agentů STB, on tvrdil že se to nikdy nestalo a Mirek Kalousek a spol. na něj pokřikovali, že je naopak stbák, ostatně youtube je podobných videí plný.
    Nu a teď tu máme mladého, krásného a charismatického rozvědčíka, u kterého vůbec nevadí, že byl součástí řídících struktur STB a VKR a dokonce pravděpodobně KGB či GRÚ (ano je pravdou že Mirkovi Kalouskovi se to nelíbí, ale je jediný) a všichni nad ním vzdychají a nic mu nevyčítají. Včera a dnes jsem dokonce zhlédl několik reklam, kde se za něj přimlouvají ti, kdo dříve agenty a jim podobné odsuzovali. Amíci, kteří ho do funkce tlačí říkají, že je to sice parchant, ale jejich parchant.¨
    Já bych spíše spolu se zvěčnělým Václavem Havlem řekl: “ To jsou ale paradoxy pane Vaněk.“
    Ale nebuďte smutní. Protože jak se pravilo v knize pro Česko základní: „Vono je na světě vůbec mnoho věcí, který se nesměj dělat, ale mohou se provádět.“ Prosit! IK

    1. Re: IK

      Takže závěr.
      Jste hnusnej Eman, co je Iman, bo kopete do báboviček – sice blbejch, ale našich, smetáku hnusnej a starej a tak dále.

      A já se ftommámfčilekzorientovatcype.
      A jedině správně odevzdat sfujhlascype.

      A v Albertu mají slevu na vajíčka a v Bille je ve slevě máslo…

      A plyn od Ivana už je taky ve slevě, ale já ho budu mít levnější prý až za rok.

      A pivo není fčilek ve slevě nikde.

      Kuwa, to je život…

      1. ANO Targusi, přiznávám… jsem už bohužel starý a plesnivý. Naštěstí ve sklepě několik lahví dobře vypálené meruňky. Heč!

        1. Re: IK

          Takže navrch jste ještě nenažrané a nedochlastané čuně, které se nechce dělit!!!

          To je teda ÚÚÚROVEŇ (!!!), tohle to…

            1. Re: IK

              Óóó, nikoli.
              Kdybyste byl jedině správněj holík, měl byste doma pouze „stádo prázdnejch flašek“.

              Kdepak, s holíkama já se znám…

    2. „Amíci, kteří ho do funkce tlačí říkají, že je to sice parchant, ale jejich parchant.¨“

      No vida, to nám zase umožní bez uzardění prohlašovat, že Babiš je parchant, ale NÁŠ parchant.

      1. Po těch 10 letech si troufnu tvrdit, že je JEJICH, jen ho nemusejí platit přímo, on si svoje prebendy vyžere z nás vlastními strukturami.

    3. Me se hlavne libila ta genialni slovenska fligna se soudy. Sup s kyblem sracek na sako… a ne, ocistit se nijak nemuzes. Odchod…

    4. „rozvědčík“ …

      chlápek, kterej -stejně jako spousta nás ostatních, všichni jsme tak trochu kolaborovali, znáte to všichni, no ne?- prostě musel vstoupit, aby moh’ dělat svoji vytouženou práci: zabíjet lidi…

      chlápek, kterej -kdyby nedošlo k tý šaškárně v ’89- by v Mexiku rozrážel lidem hlavy cepínem a v Anglii jim strkal do polstrování židle plutoniový tablety. a někde v západní evropě by vyhazoval do vzduchu muničáky.

      prostě jeden z nás.

    5. IK (11:34)
      „Nu a teď tu máme mladého, krásného a charismatického rozvědčíka, u kterého vůbec nevadí, že byl součástí řídících struktur STB a VKR a dokonce pravděpodobně KGB či GRÚ (ano je pravdou že Mirkovi Kalouskovi se to nelíbí, ale je jediný) a všichni nad ním vzdychají a nic mu nevyčítají. Včera a dnes jsem dokonce zhlédl několik reklam, kde se za něj přimlouvají ti, kdo dříve agenty a jim podobné odsuzovali. “

      No jo, jenže on ještě nebyl v té době plnohodnotný rozvědčík, takže v těch složkách KGB či GRÚ tam toho na něj zřejmě moc nebude, říkal tuhle Bašta, protože on byl teprve učeň, na rozdíl od AB.
      Jednomu bylo v roce 1989 35 (AB) a druhému 28. To je přece rozdíl a to dá rozum, že ten první toho musel napáchat spoustu. A navíc ten druhý je přece světový diplomat a válečný hrdina, none?

      1. Ten první špión špiónil, čím hnojej v Maroku datle. Zjistil že velbloudím trusem a šifrovanou zprávu poslal rovnou Husákovi na ÚV. ( Aby to StB někde nezaložila. Bylo to důležitý. )
        KAŽDÝ stát má hospodářskou rozvědku! Máme jí nepochybně i dneska.
        😀🐫🌴

  19. Různí lidé používají různé slovníky.
    Jedni „vole, pyčo, mrdat“,
    jiní „svoboda, demokracie, lidská práva“,
    další „obchod, investice, výnos“.
    Někteří pod pódiem, někteří na pódiu, někteří za pódiem.

      1. Dlouho bylo od piratu ticho, takze ted si to vynahradili.
        Dobu pridelovani najemniku do nadmernych bytu si uz moc lidi nepamtuje, tak je cas to zase zavest. A samozrejme trochu pritvrdit.
        Asi prodam byt, nez mi ho pirati seberou.

        1. Podle mě dobrý nápad, byt či chalupu prodat, peníze uložit na termínovaný vklad – a za deset let si ho budete moci vybrat – a koupit si za to deset rohlíků.

          1. Když někdo má velký byt a žije tam sám a někdo jiný byl pilný v posteli a má spoustu potomků má jiný názor na spravedlivé rozdělování bytů. Pamatuji na dobu, kdy byla stanovena nějaká výměra na osobu a za zbytek se platilo s přirážkou jako za „nadměr“.
            Někdo prostě chce v klidu dožít v bytě 4+1, odkud už dávno vylítla ptáčata a někdo jiný se tísní v 1+1 protože na svůj byt v osobním vlastnictví prostě nemá.
            Kdo je ve větším právu?
            A potom si stěžujme, že vymíráme…

Napsat komentář: Sakura Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *