25 dubna, 2024

Výcvikový tábor

Můj dnešní článek je vlastně pro Andreje Babiše. Nemusel bych ho vůbec dávat ven, mohl jsem mu něco podobného poslat mailem. Ale kdo ví, jaká sekretářka mu to tam předžvejkává a ke komu se to dostane. Zdvořilou odpověď nepotřebuju. Takže to zkusíme takto. Třeba Vidláka čte někdo, na koho Andrej dá a přetlumočí mu to líp, než stranický aparát.

Pokud je mi známo, příští týden má naše sněmovna rozhodnout o pobytu příslušníků ukrajinských vojsk u nás. Mají to na programu mimořádné schůze. Ano milé děti, tím se myslí henten výcvik ukrajinských kluků, aby při svém umírání pod ruskými šrapnely, ještě trochu Putinovi zatopili. Aby se ještě chvíli dala živit ta iluze vítězného ukrajinského postupu. Aby se ještě nějakou dobu dalo halasně vykřikovat, že Rusko je před kolapsem. Naše republika se má podílet na tom, aby další ukrajinské děti přišly o táty a ukrajinské matky přišly o syny. Matně si vybavuji, že prachy už jsou zajištěné.

Nechci být špatným prorokem, ale tak trochu bych si myslel, že toto hlasování je na Veľkého Bociana docela dobrá past. A protože ho mám pořád celkem rád a nejsem proti němu nijak vysazený, tak bych ho chtěl normálně varovat:

Milý Andreji. My tu teď máme takovou politicky nestabilní situaci. Dezoláti se umějí svolávat bez asistence České televize. A na každého dezoláta, který přijede do Prahy na demonstraci, připadá nejméně pět dalších, kteří mu fandí z domova, protože přijet nemohu. Těch milion propadlých hlasů, které jsi loni nedostal ve volbách, to jsou přesně ti, kteří čtou henty dezinformační weby.

Já vím, neděláme to profesionálně. Chybí nám redakce, redaktoři i peníze. Ale to bys člověče nevěřil, léta drobné práce vykonají své a dosah už prostě máme. Dokonce je možné, že jsi nás vyrobil ty sám dobou covidovou. Tehdy se asi nejvíc lidí odtrhlo od České televize a začali si hledat jiné informace. Tohle už nikdo nevezme zpátky. Víš, směr je dán. Lidi jdou od majnstrýmu k alternativě. Upřímně neznám nikoho, kdo by byl od nás dezolátů a po dostatečné mediální masáži a fejsbůkové cenzuře nakonec prohlédl a přidal se libtardům. Pravda a láska ubývá, evropské hodnoty ubývají, transatlantické přátelství ubývá. Naopak přibývá těch, kteří nemohou České televizi přijít na jméno. A teď v poslední době se to celé dost zrychlilo.

Ne, neumíme kampaně velkých médií. Neumíme lidem prát do hlav dokolečka dokola nějaké kecy, které je zblbnou. Neumíme pracovat kvantitou a opakováním manter do zblbnutí. Pokud chceme lidi k něčemu vyburcovat, musíme se dát hodně záležet. Musí to být kvalitně napsaný článek, který chytne za srdce, aby to s lidmi pohnulo. Ale… jak vidíš, celkem jsme se to naučili.

Představ si, těchto milion propadlých hlasů se od nás – alternativních blogerů – příští týden dozví, jak hlasovalo ANO ohledně výcviku ukrajinských vojáků… a my jsme tu takoví míroví štváči… Nějak nám ten konflikt k srdci nepřirostl, ani osm měsíců mediální masáže nás nepřesvědčilo o tom, že Rus je jednoznačně zlý a Ukrajina jednoznačně hodná. Také nejsme úplně blbí a pamatujeme si, že Rusko se prakticky od prvního dne války okamžitě zhroutí pod sankcemi a bojovou činností chrabrých Ukrajinců, ale skutek utek. Navíc je všude jaksi draho, projev našeho vrchního lampasáka Řehky, jak se máme chystat na velkou válku, nám moc klidu nepřidal, nemáme rádi Černochovou a vůbec celou Pětikolku a tak prostě nejsme nadšení z toho, že se tu má udělat další krok směrem k válce.

To víš, pamatujeme si z občanské nauky, že prezident je henten vrchní velitel ozbrojených sil… A když nám Řehka vysvětluje, že se máme chystat na válku velkého rozsahu, tak nás prostě musí zajímat, co si o tom myslí jednotliví kandidáti. Jestli náš budoucí prezident udělá totéž, co ten ukrajinský a nažene nás všechny do masakru na východní frontě. My jsme si to téma nevymysleli, to Černochová s lampasákem. Teď máme zrovna příležitost se na to zaměřit a tohle bude důležité, důležité, důležité. Tak důležité, že všechno ostatní začíná být zbytné. Do tohoto týdne šlo „jen“ o chudobu. Teď už začíná jít i o život.

Navíc… většina z nás tě od covidu nemá ráda. Nemohou ti zapomenout ty lockdowny, ale snadno zapomněli, že jsi jim za to sypal peníze… A ti, co se s tím nějak vyrovnali, ti tě stejně berou jen jako menší zlo a hodlají ti to hodit se skřípajícími zuby. Ale jejich přesvědčení visí na vlásku…

Zkrátka, já mám prostě takový neodbytný pocit, že hlasování o výcviku ukrajinských vojáků, ti buď vyhraje nebo prohraje volby. Všichni tady na to budeme bedlivě koukat a podle výsledku si pak uděláme nějaký obrázek o hnutí ANO. Heleď, on ten obrázek ani nemusí být ani pravdivý, ale víš, můj včerejší článek o Řehkově přípravách na velkou válku docela zarezonoval. Přečetlo si ukrutně velké množství lidí, hojně to sdíleli, takže téma války na Ukrajině je velmi velmi silné. A všichni v Evropě dělají všechno pro to, aby dál silné bylo.

Před parlamentními volbami jsi do republiky přivezl Orbána a byli jste k sobě jako dvě hrdličky. Hodně lidí to od tebe bralo jen jako pózu, že ve skutečnosti je ANO stejné jako ODS… Já osobně si to sice nemyslím, ale nejsem Mára Prchal a nemám peníze na kampáááň, která by lidi přesvědčila, že Orbán a Babiš jsou skoro to samé, jen Orbán umí líp česky…

Heleď, nechci dávat panské rady, jak máte hlasovat. Je mi jasné, že takhle to nefunguje. Ale také je mi jasné, že právě tohle hlasování hodně lidí utvrdí, jestli je hnutí ANO součástí problému nebo součástí řešení. A jestli ti mám trochu pomoci s hentou tvojí pozitivní kampaní a nemám ze sebe dělat debila, tak by se mi fakt hodilo, aby lidi při tomto hlasování zjistili, že ANO je jako FIDESZ a ne jako TOP09.

Všichni víme, že prezidentské volby budou docela fičák. Je nám jasné, že na tebe zase vytáhnou všechno možné i nemožné, hnojomety jsou už určitě nachystané… na Alternativě tě leckdo nemá rád, ale na majnstrýmu tě nenávidí spolehlivě všichni. A čím víc novinář, tím větší zášť.

Že se Miloš Zeman stal prezidentem, to rozhodlo 70 tisíc lidí a já mám takový pocit, že tentokrát by to mohlo být ještě těsnější. Tak se nad tím hlasováním na poslaneckém klubu pěkně zamyslete, udělejte si kolem toho nějakou tu tiskovku, pěkně zdůvodněte svůj postoj a zkuste se postarat, aby se milion mírových štváčů nerozzuřilo a neřekli si, že to raději hodí Březinovi. Hrajete o dojem, jestli jsi český Orbán, nebo český Biden…

Oni se nám teď míroví štváči sejdou na Letné. O vojně a míru se tam bude hojně mluvit, protože všichni víme, že naše ekonomika, plyn a ropa jsou s válkou na Ukrajině spojité nádoby a jsou mnohem spojitější, než by kdo čekal… Takže veškeré recepty na drahotu od odborníků se tak či onak kolem války budou motat. Lidi si to vyslechnou a příští týden se budou pídit, jak jste hlasovali a proč. Tak to nezvorejte. K čemu je ti hnutí ANO, když ti to prohraje volby, no ni?

V sobotu o tom budeme na Letné docela dost mluvit. Budeme se pídit, jak to prezidentští kandidáti mají. Nechceme americké hegemonii obětovat naše syny a táty.

Je tu milion hlasů, pro které nikdy nebudeš dobro. Ale pro leckteré z nich můžeš být menší zlo… Hlasování v příštím týdnu to ukáže.

339 thoughts on “Výcvikový tábor

  1. Ale jo, mně by se také líbilo, kdyby hlasoval proti. Umíte si ale představit, co by spustila media? Okamžitě by z něj udělali „proruského švába“. Jak by to ovlivnilo volby netuším, ale osobně myslím, že by mu to spíš ublížilo. Je dost lidí, kteří nemají pětikolu v lásce a Bábovi by to se skřípěním zubů možná hodili, jsou ale přitom silně rusofóbní – ty by to mohlo od volby odradit. Nejlepší tam fakt nejít.

    1. To byl takový vtip za miniulého protektorátu
      Víte proč nebyl v Praze odboj?
      Protože to Němci zakázali.

      Tady to slýchávám právě v této vylepšení podobě – já nebudu hlasovat proti, protože by mi to v televizi Tlouštík Kruhoústý vytkl.

      1. Za minulého Protektorátu bylo dobře vidět, kdo je kdo. Odboj tu byl, jen ne tak viditelný.
        Ostatně – kde vlastně byl viditelný?? Jediná „viditelná“ akce byl díky médiím a pozdější propagandě atentát na Heydricha, ale na ty tisíce bezejmenných lidí, kteří často dělali víc, než všechny výsadky dohromady, na ty se nějak „zapomnělo“, že?
        Pane propagandisto, Tři krále nezapřeš, všechny ty výsadky taky ne a ty tisíce lidí, co jim všem nezištně pomáhali a riskovali tím životy svoje a svých rodin, ty nezapřeš taky. Jen o Anthropoid se přímo staralo přes 65 lidí a o dalších se ani neví. Anička Malinová, slyšels?
        Je sice fakt, že většina výsadků měla za cíl zjišťovat situaci v Protektorátu, zajišťovat zbraně a materiál, ale hlavně sem seskočili proto, aby měla exilová vláda v Anglii informace. Bez výsadků, bez Libuše I. a II. a bez dalších významných vysílaček, by exil věděl leda prd.

  2. Zajímavé, dobrý článek. Ale já to Andrejovi prostě nehodím ani za nic, to co mě ty poslední roky naučili, je že jsou situace, kdy je nutno skutečně stát za svým názorem, abych se na sebe dokázala podívat do zrcadla a v mém okolí je nás dost. Radši budu volit i no name kandidáta, ale Andrej to pro mě nikdy nebude ani v 2 kole, prostě tam nepůjdu. Ano může to být chyba, ale to nejdůležitejší pro mě čím dál tím víc je, že se na sebe v klidu a laskavě dokážu podívat do zrcadla a nebudu se stydět.
    Narozdíl od vás ho nemám ráda už dlouho, už od dob kdy to byl jen podnikatel a jeho „praktiky“ jak rozesral, protože se to zdvořitel říct nedá, chemický průmysl stáli za to. Od té doby co byl ve funkci znám pár lidí z jeho velmi blízského okolí a co něm vypráví,…. ne skutečně NE ani se skřípěním zubů.
    A to, že se nás Petikolka snaží zatáhnout do války a tu současnou prodlužovat je bohužel drsná bolestná pravda.

    1. Já Vám samozřejmě nechci brát Vaše přesvědčení, ale jen předem upozorňuji, že volbou no name kandidáta zařídíte vítězství prezidentky Danuše, prázdné okno do duše… Vaší volbou nezařídíte, aby byl zvolen třeba Jaroslav Bašta, ale celkem spolehlivě bude zvolena česká Čaputová.
      Vaše volba není mezi Babišem a Baštou, ale mezi Babišem a Pablo Nerudovou.
      Říkáte, že Vám jde o osobní integritu. Abyste se sama sobě mohla podívat do očí. Pokud třeba Petr Pavel fakt zavelí do války (prezident je vrchní velitel) tak budete muset kvůli přežití dělat mnohem horší a hnusnější věci, než jen volit Babiše. Například žebrat, prosit, schovávat se, doprošovat se nějakých oligarchů, apod, apod.
      Nevolíte mezi dobrem a zlem. Tato volba vůbec není k mání. Volíte mezi dvěma zly. O to se už dávno postarali.

      1. Výborně napsáno: volba mezi dobrem a zlem vůbec není k mání, o to už se jiní dávno postarali.

        Teď ještě zařídit, aby to každý v plném rozsahu pochopil, to je, oč tu běží.

        1. Proč jiní?

          Já bych řekl, že se o to postarali především ti, co se označovali za alternativu. Možná patřili k „nim“, to nevím, já jsem s většinou z nich u stolu neseděl a když, tak by to stejně nepřiznali.

          Ale zcela jistě platí, že absence jakéhokoliv kandidáta mimo prorežimního, nemůže jít v tuto chvíli na vrub režimu. Režim dosud neprovedl žádnou viditelnou akci proti kandidátům. Jen prostě primadony a hochštapleři neráčili použít to kulaté nahoře a jakkoliv elementárně spolu komunikovat o čemkoliv jiném, než je dupárna na náměstí – a i na tu se nechali spíš pozvat.

                1. Jo je jedna z podmínek, aby byl ochoten. Ale ta podstatnější je, aby dotyčný věděl, co sám říká. Pochybuji, že se takový samozvaný mluvčí objeví, zejména proto, že nejspíš vy sám nevíte, co jste tím přesně myslel.

        2. „stát si za svým názorem, podívat se do zrcadla“, pořád to samé. Znovu a znovu.
          A pak tom pohnojit volby.

          Někdy až mám až pocit, že tohle, s příslušnou řídkou, neslanou nemastnou omáčkou, pořád opakují provokatéři.

          1. Já ve vašem případě vím, že Babiše jste postavil na první místo až potom, co to zabalila Vitásková. Má to svoji logiku, beru to.
            U řady lidí mám ale dojem, že mají Babiše na prvním místě od počátku a ty alternativní se snažili likvidovat – a maskují to právě tím, že je potřeba se sjednotit a Babiš je jediný a nikdo jiný a nevolte srdcem, nýbrž rozumem.

            Není na tom nic rozumného, volit kolaboranta a škůdce. Je to naopak volba srdcem – jakási neopodstatněná víra v to, že se napraví, že přece tady má ty rafinerie a produkuje žrádlo, takže potřebuje, aby lidi jezdili autem a jedli chleba, tak je nebude likvidovat.

            Já se čím dál víc bojím, že Babiše budu nakonec volit. Ale nebude to ani rozumem, ani srdcem, bude to prostě vynucené, že strachu, Asi jako jestli je lepší se udusit, nebo doufat, že fosgen je v nízké koncentraci.

            1. Já to řeknu jinak… víte co by se muelo stát, abyste nemusel volit Babiše? Musel by se najít kandidát s dostatkem peněz, lepší osobní integritou a podobně dobrými poradci, který by nám byl bližší. Ale nikdo takový není.
              Ještě mě napadá, že by mohl Březina. Ale ten by musel udělat několik comingoutů – respektive musel by si nasypat popel na hlavu a být téměř jako flagelant. Nejsem si jistý, jestli by se mu do něčeho takového chtělo.

              1. Ano, musel by se najít někdo jiný, a ten se už téměř jistě nenajde, protože seznam je pevný a karty jsou rozdány. Můžu ještě hodit truchlas v prvním kole proti davu.
                Naposledy, když jsem to v druhém kole házel Zemanovi, jsem si zkusil představit, že to příště v druhém házím Babišovi. Takže vidíte, že jsem trénoval 🙂
                A vidíte, asi jsem hřešil, protože mi byl Babiš nadělen hned do prvního kola – protože vzhledem k preferencím není vůbec jisté, že se dosane do druhého on, natož někdo volitelnější.

                Ty peníze nevidím jako kllčové. Když bude velký strach a velké téma, peníze na propagaci jdou na druhou kolej.
                Jen je smutné, že i kdyby v květnu vylezl z hrobu Masaryk, tak by stejně u té takzvané alternativy neměl šanci.

                1. Gogo, my jsme tu tak trochu radikálové počesku. Na hubě div nejdeme defenstrovat, ale jinak se při demonstraci ani popelnice nepohne. Naše zemička je místo, kde vyhrává nevyhraněný středový volič. Ten, který nechce žádné velké změny, nechce slyšet, že jde něco do háje, nechce být obtěžován a poltiické názory si dělá z toho, že doma běží televize a on se mezi filmy dozvídá, že má milovat EU. Těchto voličů je zdaleka nejvíc a každý profesionální politik ví, že nesmí přesvědčovat přesvědčené, ale musí si naklonit právě tyto středové voliče. Proto je dost pravděpodobné, že si Babiš vyhodnotí, že spojit se s Alternativou, znamená jinde větší ztrátu. Těch 15% voličů alternativy může Babiš brát jako nedosažitelné.
                  Tohle prezidentské klání nám ale hodně napoví, jak jsou rozložené síly pro budoucnost.

                  1. Tohle slýchám poměrně často. To takhle Klaus řekne, že chce normální svět a poslat EU kam patří.
                    Na to se mu nabalí tisíce lidí, kteří se jen třepali na to, až to někdo řekne nahlas.
                    A rok na to slyšíme, že neee, že vlastně hrajeme o babišova voliče, že lidi jsou úplní tupci, všichni chtějí EU a my si to nesmíme rozházet, když budeme o EU nemluvit, tak nás pozvou do ČT. Možná. Hlavně neříkat nic jasného a nejlépe vůbec nic.

                    Prostě vznikne nějaká alternativa, která vzápětí popře samu sebe a postaví se proti těm, co by je volili na základě toho, co říkali při vzniku.

                    Jak jsem říkal tehdy Trikoloristům – jestli chcete EU chválit nebo to vymlčet, jestli obsazujete místa podle peněz, tak není potřeba se drbat se stranou a můžeme volit Babiše, Fialu nebo Bartoše bez práce.
                    Ti očividně zastávají stejné hodnoty.

                    Klaus se zdál jako někdo, kdo je schopen dělat co říká a říkat, co si myslí, že je správné nebo fakticky správné. Jenže se ve straně provozoval přesný opak toho, co předstíral, nebo reprezentoval (sám doteď nevím) a on sám to zabalil.

                    Tak já nevím, buď máme názor odlišný od šestikoalice, a pak ho pojďme artikulovat a jmenovitě na něj nechejme nabalovat lidi, nebo nemáme, a pak to nepředstírejme a nezabíjejme tím, že sice to a to, ale „lidi“ stejně chtějí Babiše.

                    1. Já jsem někde řekl, že chci Babiše? Já jsem jen řekl, že je nejmenší zlo a dnes jsem dodal, že se systém postaral, aby jiná volba než mezi dvěma zly, nebyla k mání.
                      Já si jen odmítám lhát do kapsy, že volba Bašty něčemu pomůže. Odmítám falešnou naději, že to všichni pochopí a spojí se. A protože mi to alespoň trochu myslí, tak si myslím, že máme na výběr mezi Babišem a nebo Pablo Nerudovou. A pokud nebudeme volit Babiše, tak je dost pravděpodobné, že druhé kolo bude mezi Čaputkou a Pinochetem.
                      A jako obvykle – moje analýzy nemají ukázat, kdo je hodný a kdo je zlý. Moje anylýzy se snaží zjistit, kdo vyhraje a kdo prohraje. Nic víc, nic míň.

                    2. Tedy říkáte, že děláte primárně predikci výsledku?
                      To se mi nezdá, přece běžně čtenáře vyzýváte k volbě nebo nevolbě někoho, nebo je k tomu otevřeně či skrytě manipulujete.
                      Kdybyste byl dobrý v predikci, vydělával byste v sázkové kanceláři miliony a predikce nikam nepsal, abyste si nekazil zisky.

                      U prezidenta je to asi už passé, nic nového nepřijde a buď někdo Babiše skousne nebo ne. A myslím, že je to i celkem jedno. Čím dál si myslím, že je opravdu nepodstatné, jestli tam bude sedět Bureš nebo Pávek. Že těžko říct, kdo bude víc škodit. Samozřejmě každý trochu jinak.

                    3. Tak tady se musim Vidlaka zastat, gogo jste pekne vedle.

                      1/ zjistete si, jak funguji sazkove kancelare, a jak stanovuji kurzy.
                      Zadni prediktori vydelavajici miliony nikde nesedi.

                      2/ To ze Vidlak dela svoji profesi, ktera ho bavi a vedle toho blog, ktery ho bavi jeste vic, naprosto neznamena, ze je spatny analytik, a uz vubec ne, ze by jeho predpovedi nevychazely.

                      3/ ja sam jsem diky nemu usetril par penez, a kdybych mu byval veril vic, tak jsem mohl vydelat i pekny balik.
                      Jeho predpovedi vychazeji s uspesnosti vyssi, nez jakou se chlubi renomovani analytici.

      2. Re: Vidlák

        Teď ještě ošéfovat, aby ke granulaci obyvatelstva české kotlinky nezavelel Veľký Bocian, protože se může stát, že mu někdo dá nabídku ohledně Čapáku či Agrofertu, kterou prostě nelze odmítnout.

        Já vím, jsem hovado a šťoura, ale Bába obhajoval Grýndýl příležitostmi – rozuměj – dotačními „příležitostmi“ pro všechny možné i nemožné firmy.
        A jak probíhá přiznávání a vyplácení dotací, to snad už skoro všichni víme.

        Konečné resumé – jediná šance českých lopat je, že Bába výše uvedenou nabídku nedostane, čemuž se mi nechce moc věřit.

        1. No a jen bych připomněl, že Bureš ochotně v Langley políbil prsten a že ho tedy mají na hodně krátkém vodítku. Což obratem dokázal v tý šaškárně kolem Vrbětic… I když možná pár retardovaných jedinců tomu věří… A tak nějak je jedno, jestli k útoku zavelí agent Bureš, agent Pávek nebo Sorošova chovanka Nerudová, která si k tomu pozve ještě řepoprase.

          1. Nechci se ho zastávat, ale průzkum protivníka nikdy nezaškodí. Dá se na věc hledět i tímto způsobem. Langley existuje a ignorováním ho asi nezrušíme.

          2. Podle me pokud nam prijde befel k utoku, tak je to uplne jedno kdo tam bude, protoze neuposlechnout si nedovoli ani jeden z nich.
            Mozna tak Blasko, ten by neuhnul, ale toho podrazili vlastni patajnici. (vsadil bych se, ze Basta je nejaky handl, aby alternativa musela vybirat jinde. Basta je sice nazorove spravne, ale jinak, vsak vite)
            U me je rozdil, ze Babis bude aspon MOZNA tlacit na snesitelnejsi zivot mistnich lidi, protoze se mu to castecne prolina s Agrofertem.
            Nerudova na Cechy uplne sere. Nedavno se o Cesich v jednom interview opakovane vyjadrovala jako o „Neromech“.
            To uz radsi generalissimus. I kdyz ten taky k Cechum podle vseho nic moc vztah nema. Ten si jede svoji karieru a nic jineho.

          3. Prý.

            Ale zapadá to.

            Prý má NSA někde v Utahu obrovskou databázi, kde jsou uloženy prý kompletní údaje ze všech počítačů na světě a ze všech uskutečněných komunikací (např. telefonních hovorů, e-mailů apod.) a k tomu prý má NSA software, který umožňuje udělat „složku“ na každého.

            Takže prakticky o každém (včetně nás) vědí pomalu více, než ví (pamatuje si) sám o sobě.

            A my lidé jsme (řečeno církevním jazykem) hříšní.

            Ve (úmyslně) vybičované atmosféře svatouškovství, kdy nikdo nesmí mít na sobě sebemenší skvrnku, lze pak „odstřelit“ každého, protože na každého se něco najde.

            A zatím nevím o nikom, kdo by vystoupil a řekl: „Ti a ti mne vydírají a mají na mne to a to.“ „Chcete, abych ve své práci pokračoval, nebo to mám zabalit?“.

            Všichni se nechají vydírat, namísto aby odhalili vyděračský systém.

            To je jeden z důvodů, proč jsou všichni (nejen) politici tak „narukujdoucí“ svým loutkovodičům.

              1. No berte to tak, ze pocet zamestnancu je tajny, podle uniku kolem 40 tisic. Pak jeste bude dost tech zamestnanych externe (jednoho jsem znal osobne) a pak jeste navazane firmy…
                Skodovka ma kolik? pod 32 tisic?
                Co si myslite, ze tam delaji?
                A to je samozrejme vetsina veci automatizovana, a to, cemu se dneska rika umela inteligence jim jenom vyhazuje alerty.

        2. Každopádně ho mají rozdělaného u soudu. Vzhledem k tomu, jak i on sám dokázal posunout věci jistým směrem, bude asi i on objektem, kterým je možno posunout sem i tam.
          Skládat naděje do takové osoby by bylo dost riskantní, kdyby nebyly předchozí zkušenosti s ním – s nimi je to jistota, on ani nepotřebuje nátlak.

      3. Vidláku děkuji za názor, ano to jsou také varianty. Už mockrát jsem se donutila volit menší zlo, ted už to prostě znovu neudělám. Jsou tu varianty, které zvolili třeba moji předci, někdo tu za komanče zůstal a někdo ze země odešel. Vy jako křestan máte jiné nástroje než já, a já v případě nutnosti vědomě zvolím takové, abych se toho nemusela účastnit. Věřte mi, že svou zemi mám ze srdce ráda více než řada mých vrstevníků, žila jsem 10 let v cizině, a vždy jsem věděla, že se vrátím. Jenže ted to mám zkrátka jinak, sudte jak chcete, vám dá farář pokání, já si to s Bohem vyřeším po svém. Ještě před pandemii mi doma i na chalupe z okna vlaje trvale naše vlajka a není to JEN symbol. Opustit rodnou hroudu je krajní řešení, ale pořád to je jedno z řešeních.

        1. Hanko, skřípajíc zubama jsem volila sebestředného , mstivého staříka Zemana.
          A i dneska si myslím, že Schwarzenberg anebo eurohujer Drahouš by byli ještě horší. Že by škodili ještě intenzivněji. A s tímhle byla aspoň sem tam i prča.

        2. Ja jsem zase vzdy volil srdcem – patrim k trvalym priznivcum 1,5% strany. A po poslednich parlamentnich volbach jsem si rikal, ze to byla blbost je furt podporovat a mel jsem to dat radsi Andrejovi. Zklamal me za Covidu a zklamal me Vrbeticema. Ale kdyz to vezmu historicky, vzdycky vladla 3 roky ODS a pak jsme se z toho 5 let vzpamatovavali. A tak hrozne jako ted to nikdy nebylo. Ted to vidim na 10let recovery time. Proto si myslim, ze nesmime dopustit, aby mela 5demolice prezidenta, ktery zustane ve funkci jeste i po pristich parlamentnich vobach. Potrebujeme nekoho, kdo neni „od nich“.

            1. Pro mě je Babiš volitelný. Důvodem je to, že jeho podnikání bytostně závisí na tom, aby se to tady totálně neposralo. Což je rozdíl od exponentů těch, kteří zdejší totální posrání klidně pro své cíle dopustí (či dokonce zařídí).

              1. Myslíte, že svůj život spojil tak pevně s výrobnou paliv, pečením chleba a výrobou uzenin a zrovinka pro Čehůny?
                Vždyť může rafinérku a výrobnu biosraček prodat Němcům, kteří si zajistí ropu, na polích pěstovat dotace a topoly na štěpkování a místo uzenin dělat pasty z hmyzu a dotací. A všecko to může dělat v Africe, nebo se dohodnout a vstoupit do europolitiky, aby ubylo třecích ploch.
                Prodá vás bez mrknutí oka. On to nebude držet ve ztrátě, on šel do politiky kvůli bysnysu, nedělá politiku ani bysnys proto, abychom my měli levný benzín, naftu nebo chleba. Nebo abychom to vůbec měli.

      4. Ze zdejší rozsáhlé diskuse by se daly učinit tyto závěry:
        Kandidáty na prezidenta lze rozdělit do 3 hlavních skupin:
        1. A. Babiš
        2. Trio Pětikolky
        3. Všichni ostatní
        Většinový názor je (ať se to někomu líbí nebo ne), že se rozhodne mezi skupinami 1 a 2.
        Pokud se shodneme na tom, že AB je nejmenší zlo a má velkou šanci se dostat do 2. kola, pak bych v 1. kole volil nejmenší zlo ze skupiny 2. Pro mne je to z mnoha důvodů P. Pavel.
        Považuji za důležité, aby se ve 2. kole potkala dvě nejmenší zla z možného výběru.
        Dává tato strategie smysl?

        1. To jsou ty záludnosti podmíněné pravděpodobnosti.
          Dávalo by to smysl, kdyby bylo jisté, že Bureš se do druhého kola jistě dostane.
          Tedy Pávek/Bureš (volím Pávka za předpokladu, že Bureš se do druhého kola dostal)

          Jenže ten předpoklad a priori neplatí a vaše strategie spíš povede k druhému kolu ve složení Pávek/Antoinetta, nebo Pávek vítěz v prvním kole.

          1. Rozumím, rizika tam jsou.
            Přesto si nemyslím, že by P. Pavel mohl zvítězit v 1. kole. Potřebná procenta mu uberou ostatní dva z Tria Pětikolky.

    2. Zamlada jsem taky byval zasadovy:
      Byl jsem a jeste jsem proti existenci Havlovo vejminku pro odlozene papalase (senatu), takze k vobam nepujdu. Na protest. Znam mnoho lidi, kteri maji tento pristup dodneska.

      Vysledek snad znate. Co si vyprotestovali? Ty nejvetsi svine u koryta, na 5 let, za super penize + cesty po svete s plnou hubou jak jsou demokraticky zvoleni, a tedy maji pravo mluvit za Ceskou republiku.

      Vim, ze tohle nejsou volby do senatu, davam to jako priklad, co se stane, kdyz nekdo nejde k volbam, protoze je zasadovy.

      ps. Babise rad nemam a Capak je mi ukradeny

  3. Dobře napsané…

    Babiš JE jako STAN, TOP, KDU… je to součást problému. Dvojitého problému. Myslím, že se to potvrdí, ale bude se to klasicky omlouvat.

    Babiš měl možnost vyslat signál nebo ukázat pozici mnohokrát – a vždycky to udělal jednoznačným způsobem.
    https://nautilus2.wordpress.com/2020/07/22/andreji-babisi-budiz-proklet/
    Ani toto hlasování nebude výjimkou, bude to další v řadě, navíc to reálně není zase tak určující. Ale chápu, že je symbolické.

    Napsal jste to dobře pro Babiše, je otázka, jestli jste to napsal srozumitelně i sám pro sebe.

  4. Je pro mě trochu záhadou, proč jediný prezidentský kandidát (Pavel Zítko), který stále zůstává ve hře a je jasně proti válce, je od alternativy ignorován stejně jako ze strany mainstreemu. Ptám se proč?

      1. Nojo, spousta lidí prostě nemá smysl pro humor a o to mají delší vedení. Ani Janeček neposbíral dost podpisů, to je fakt divný, on měl prachy na to najmout si brigádníky jako Čaputka. Mimochodem tu předtím taky snad nikdo neznal. Je to celý fraška.

            1. Pokud tím myslíte, že je jaksi naprd, tak to ano. Ale co se týká smyslu pro humor, sice nevím jak ministerstvo, ale ministr ho má na rozdávání, jak nedávno předvedl na zdi. Jenže se tomu tak nějak směje jenom sám a to bývá začasté známkou blbých fórů.

    1. Protože nemá šanci, stejně jako Bašta, Blažko atd….? Já toho Babiše taky nebudu volit rád, ale když to neuděláme, bude v druhém kole buď Petr, nebo Danuše. Pak to se skřípěním zubů hodím Pavlovi, protože ho (stejně jako Babiše ve srovnání s kandidáty pětikoly) považuji za menší zlo a taky že ho znám osobně. Samozřejmě bych rád volil třeba Skálu, ale umím počítat. Volba srdcem je v tomto případě fakt vyhozený hlas (pokud tedy naše srdíčko nebouchá pro Páju, Andreje nebo Danuši).

      1. Sportovní terminologií lze – podle známého filmu- převážnou část kadidátů na funkci prezidenta začadit do dvou skupin:

        1) Kokosy na sněhu
        2) Kokoti ve sněhu

      2. Sportovní terminologií lze – podle známého filmu- převážnou část kadidátů na funkci prezidenta začadit do dvou skupin:

        1) Kokosy na sněhu
        2) Kokoti na sněhu

    2. To vam klidne reknu. Muj nazor.
      Hodne lidi tak nejak vi, ze nema sanci. Me se na nem hrozne libi, ze je proti valce, hodil bych mu to obema rukama, ale kolik % ma ted, par mesicu pred volbami? 1-2%?
      Z toho sameho duvodu odstoupila moje favoritka Vitaskova. Kdyz mate par mesicu pred volbani 3%, tak co si proboha myslite.

      1. Nevím, proč odstoupila Vitásková.
        Podle mne je to chyba.
        V tv debatách mohla prezentovat své názory.
        Zdarma.
        To už raději mohl ty podpisy sezbírat Vrábel a měl by svých 10 minut v tv.

  5. Poslanci ANO tvoří třetinu sněmovny, ty se můžou projevit jaké ideály ve skutečnosti vyznávají, Babiš jako posera může být pro výcvik ukrů, jako diplomat může hlasovat nohama nebo se zdržet, být proti by bylo významné gesto obratu jeho dosavadních názorů na ukrajinskou věc (zatím vždy vystupoval emocionálně protitusky -ta perzekuce jeho rodiny po r.68 ho stále deprimuje ) …
    Babišovo proti výcviku ukrů by ale také obnášelo vyprovokování kreténů k protiútokům na něho …
    Je pouze na Babišovi, jak si „signály“ od veřejnosti a z vnější a vnitřní politiky vyhodnotí …

    1. Výcvikové tábory pro ukrajinské, pobaltské a další diverzanty proti Rusku, Bělorusku (to dobře ví a mluví o tom Lukašenko a jeho KGB), už stejně dávno provozujeme, třeba v Českém Krumlově a na jiných místech …
      Takže hlasování o Výcvikovém táboru pro další skupiny ukrajinců -„vojáků ukrajinské demokracie“ je jenom formalita …

  6. Sorry, ale dneska to nedočtu, už při slovech „milý Andreji“ se mi ruce zatínají v pěst… A ne, není to nějaká moje osobní antipatie k tomu huhlalovi, přes to se dokážu přenést a osobně bych proti němu ani nic neměl, je to člověk jako každý jiný. Ovšem jeho činy už prokázaly, že je to normální arciz**d a loutka Aspenu jako všichni ti soudruzi a soudružky. Mimochodem je takový pohrávání si s ďáblem totálně iracionální a kontraproduktivní.

      1. Nic, jen je indoktrinovaný. Mám podobných okolo sebe spousty. Za Babiše se jim žilo slušně a ještě si nechtějí připustit co pro mě chystá fialový hnus….
        Takže kolem dokola – Čapák, Covid, gulagy, očkování, dotace, STB, Green Deal, Kostelecké uzeniny, Slovák….

        1. Proto se závěreční projednání kauzy Čapí hnízdo bude konat koncem prosince a první týden v lednu 2023 (první kolo presidentských voleb je 13. a 14. ledna 2023),
          zatímco závěr kauzy Mendelovy university (kdy za šéfování Danuše Nerudové studenti univerzity přišli nezvykle rychle k doktorskému titulu Ph.D…), bude znám až v únoru 2023, tedy po volbách.
          https://www.seznamzpravy.cz/clanek/domaci-politika-proveruji-se-pripady-ve-skole-danuse-nerudove-zaver-bude-znam-az-po-volbach-219818

        2. Zřejmě je asi zbytečný něco psát, evidentně odpověď už znáte. A ano, očkování, porušování Ústavy, covid šikana, jako OSVČ jsem si fakt užíval, když mi zařízli možnost cokoliv dělat…šikana od fízlů, kterým dávali nařízení… naprostá nečinnost co se týče energetické krize o které byl informován osobně… nevyšetřená rozkrádačka státu, veřejné zakázky bez výběrových řízení behem nouzových stavů… nemá smysl tady vše do detailu rozebírat, asi máme každý diametrálně odlišnou představu o životě.

    1. Můžete zde napsat odkaz na členy Aspenu? Já jen pořád dokola čtu kdo všechno tam je, ale nikde na netu jsem nenašel odkaz.

      1. Mlynice nemele ?

        Treba tito kandidati na prezidenta, ale treba i smazany Babis

        aspeninstitutece.org/people-profile/pavel-fischer/
        aspeninstitutece.org/people-profile/danuse-nerudova/
        aspeninstitutece.org/people-profile/petr-pavel/

        viz treba

        aspeninstitutece.org/people_tags/politics/

        archivni
        web.archive.org/web/20201208201009/https://www.aspeninstitutece.org/people-profile/andrej-babis/
        web.archive.org/web/20201127021837/https://www.aspeninstitutece.org/people-profile/josef-stredula/

  7. Prezidentská kandidátka Danuše Nerudová má dle sázkových kanceláří v nadcházejícím klání o Hrad větší šanci uspět než předseda hnutí ANO Andrej Babiš. Bookmakeři nyní dávají bývalé rektorce Mendelovy univerzity v Brně pětadvacetiprocentní naději na výhru. Oproti tomu expremiér Babiš v tomto hodnocení poprvé skončil až na třetí pozici, a to s 24 procenty. První místo drží prezidentský kandidát Petr Pavel, jehož šance na výhru dosahují 42 procent.

  8. Provolání ke čtenářstvu.

    Může Babiš něco udělat??

    Hm.
    Řekl bych, že jen málo čtenářů, si dovede představit nátlak USA a tuší, co je ve hře.
    Jak to bylo, když se provalilo, že Usáci systematicky odposlouchávají politiky z EU, jmenovitě se mluvilo o Německu a konkrétně Makrele, francouzském prezidentovi, britském ministerském předsedovi a lídrech z vedení Laborů a Konzervativců. Jeden by řekl, že pošlou USA do příslušných mezí a místo toho, najednou šli Evropané a Brusel na ruku USA. Až to bylo nápadné. Na UA se Majdan taky nepáral. Začaly vraždy jinak smýšlejících. A tamní opoziční politici „skakáli“ z oken, apod.

    Babiš je businessman. Může se otevřeně postavit USA? Ani náhodou! Tak někoho lepšího, ne? Může u nás v ČR, postavit Usákovu, někdo jiný? Toť otázka! Všichni máme děti, rodiče, příbuzné, kamarády, atd.
    Někdo řekne – Orbán. Ano, ale ten se začal vymezovat ještě tehdy, když nebyla situace vyhrocená a Usáci se starali o Afghánistán a svrhávání vlád v severní Africe a na Blízkém východě. Dnes už má pozice a ty drží v zákopech a neútočí. Vydobýt pozice od nuly, znamená útok a tudíž reakci říše Temna. Na Huawei, technologicky předbíhající firmy v USA, zavedli taky sankce…

    Babiš má jinou strategii. !!
    Před Vrběticemi, Usákům všechno odkýval. Ano, bereme vaše vrtulníky, ale teď se máme špatně, takže vrtulníky koupíme někdy v budoucnu. Nešel do střetu přímo, odkýval jim cokoli a pak to nechal vyšumět.
    Po Vrběticích, byl už jejich loutka. A vrtulníky jsme promptně koupili. Jenže nevíme, čím hrozili…
    ANO + opozice, nemají ve sněmovně, většinu. PROTO nezáleží na tom, jak bude ANO, hlasovat. Cizí vojska a výcvik Ukrů, tady budou, ať bude hlasovat jakkoli.
    A mně nevadí, jestli jim to Babiš odkýve. Z hlediska věcí příštích, je to nevýznamné a stejně to nemůže nijak ovlivnit.

    Volby budou o tom, jestli bude zvolen skrytý přítel obyvatel ČR, který toho momentálně moc nezmůže, ale drobnými činy pomáhá republice (má tu business) a je naděje, že nepůjde do největších prasáren. Možná, dokonce, při oslabení protektora, v rozhodujícím okamžiku, mu odmítne poslušnost. Ale není to jistota!

    Na druhé straně, jsou kandidáti, u kterých jistota je! Že budou otevřeně, jen houšť a větší kapky(!), škodit ČR a jejím obyvatelům.
    Např. loutkovodič Pávka, je nechvalně proslulý, Petr Kolář. Původně etnograf nebo tak něco. Zezačátku tvrdý Havloid, což mu zajistilo práci v diplomacii. Školil se v USA, podporoval US základnu. Obdobně, jako Vondra, dělal nebo ještě dělá, do US “ poradenského“ businessu. Od causy US radarová základna, profesionální válečný štváč. Nějakou dobu dělal v Moskvě CZ velvyslance, přičemž neustále napadal a urážel, hostitelskou zemi. Asi v polovině funkčního období, ho museli vyměnit. Drahoše, loutku, taky vybral on. Dnes má loutku pana generála. Takže tohle je za Pávkem…

    Vy, co chcete volit“srdcem“!
    Uvědomte si, že i když nebudete volit menší zlo a budete volit bezvýznamného kandidáta, který se do druhého kola nedostane nebo nepůjdete volit vůbec – volby budou platné!
    Místo menšího zla budeme mít zlo větší! To znamená, že to zase zavaříte sobě i jiným, včetně vašich blízkých! Kandidáti mainstreamu, jsou kandidáti války. Nedej bože, aby se vaši synové vraceli v plastikových pytlích a vaše děti nebo vnoučata, doma mrzli a neměli téměř co, v rozbité a modrokrádežemi rozkradené zemi, jíst!
    Tim, že nepůjdete volit nebo budete volit nevolitelné, se odpovědnosti, za vaši volbu, nezbavíte! Důsledky vás i nás, jisto jistě, doženou.
    Stejně, jako v minulých volbách, kdy vaše propadlé hlasy, umožnily vládu 5 koalice!
    Nevolte srdcem, ale rozumem !!!

    1. dexxi,

      slyšel jste někdy o něčem, co sluje Dominion?

      A víte jak (a proč asi) dopadla Bohatová, byvší šéfová Českého statistického úřadu?

          1. Asi jsem se měl zeptat jinak, píšu z mobilu a je to nepohodlné.

            Já opravdu nevím, co je Dominion, čtu to poprvé v životě tady. O paní Bohatové jsem – myslím – taky buď neslyšel, nebo už zapomněl.

            Když nevím, zeptám se, nemám s tím problém. Nic jiného v tom nehledejte, nemám, co bych Vám opravoval. Můj dotaz, pokud Vám to nevadí, trvá…

      1. Tím dělají/falšují volby v USA. Ale u nás zatím ne.

        Co se stalo Bohatové, nevím, ale pamatuji si, jak na tom úřadě počítali Okamurovy podpisové archy.

    2. Dexxi, hezky jste to napsal. Do kamene tesat.
      Tvrdé jádro okolo pětikolky to má jasné, indoktrinovaní nenávistí také.
      Pro tyhle volby jsou nebezpečí především naivní ženy. Buď budou volit fešáka generála a nebo hezkou ženu aby byl už klid ….. a aby byla reprezentativní….. Vidím to všude okolo sebe …

        1. Ano, ano. Já znám také několik, co budou ze stejného důvodu volit generála. A jsou to ženy vzdělané ,sečtělé, zkušené, řeklo by se dle obecných měřítek – inteligentní… Je mi z toho úzkovzteklo. Nicméně, tyto a obdobně motivovaní ostatní, nakonec rozhodnou.

  9. Už jsem to napsal vedle.
    Babiš s klidem může být proti,každý ví,že to pětokolka schválí.
    Tohle není test pro Babiše,jak jsem už psal,test by byl,zeptat se ho,kdyby byl prezidentem,jestli by jel do Ruska,jednat o dodávkách plynu a ropy.

    1. Spíš bych se ptala, jestli by využil všech možností nejvyššího velitelé armády k tomu, abychom nebyli zataženi do války.

  10. Neskutečná vyprázdněnost politické scény je dokonalým obrazem stavu naší společnosti. Racionálně uvažující jedinec nezmasírovaný kovydovou hysterií ani dementní protiruskou nenávistí fakt nemá koho volit za prezidenta této země a nepochybně bude nucen vybírat menší zlo.

    Je zcela evidentní, že vládnoucí garnitura (neplést si s vládou ČR, ta nevládne ale slouží) mezi sebe nepustí takového kandidáta, který by lidem otevřel jejich oči zaslepené hysterií, hloupostí a nenávistí a nabídl úplně jiné hodnoty, než je válka, zabíjení, umírání, agrese, primitivismus, zbabělost, hloupost atd.

    Takový kandidát, který by jednoznačně zpochybnil kreténismus grýdýlu, povinného modlení se k buzerantům a negrům, vyvolávání předsudečné nenávisti k určitým státům a jejich představitelům atd. Takový kandidát, který by šel cestou komunikace, konverzace, spravedlnosti, reality a zejména racionality. Takový kandidát, který by jasně řekl, že lidstvo si na vrcholu blahobytu dobrovolně nasedlo na skluzavku směr peklo.

    Na druhou stranu – jací lidé, takoví vládci. Co může vlastně očekávat průměrný český debil (=85% populace) od vrcholných politiků, když je sám ochoten dobrovolně nosit na obličeji 2/3 roku smradlavý proslintaný hadr a s vážnou tváří tvrdit, že tím zachraňuje svět? Debilům se vládne snadno, s debily si můžete dělat co chcete. Tak co se my, co vidíme dál než na slámu u Kravína, divíme? 😉

    1. Mainstream

      Proč je politická scéna vyprázdněná?
      Protože, jakmile se objeví někdo schopný z opozice, maistream ho odstřelí.

      Kdežto p*izdis*áče Jurečku, velikána Fyjalu, mafiána Rakušana nebo ….. Pekarovu, nechává na pokoji. Pokud je nevychvaluje do nebes.

    2. Takový kandidát se tam škrábe, jmenuje se Pavel Zítko a tzv. alternativa a opozice ho ignoruje stejně jako mainstreem. Asi tak.

      1. Mnoho z těch kandidátů je rozhodně z mého pohledu lepší než Babiš.Nejraději bych volil Baštu, přesto budu volit Babiše. Jednoduchý důvod. Nemají sebemenší šanci. A jestli nechci na Hradě Čaputovou nebo generála, tak jediná, cesta (bez záruky úspěchu) vede přes volbu Babiše.

  11. Jak to tady někteří píšou, Andrejko je součástí problému. Tady vždycky vypustil kouřovou clonu, řekl, co jsme asi tak chtěli slyšet a v Bruselu pak hlasovali s majnstrýmem. Holt dotace jsou dotace.
    To neznamená, že ho nebudu volit, poněvadž tady nechci Pávka ani Čaputku II. Stejně to Amíci pěkně navlíkli, vypustili tolik koní do závodu, že by to byl čert, aby některej z nich nevyhrál. A co se Pávka týče, tak některá děvčata v práci ho budou volit, cituju: „Dyť je to chlapák!“ Jestli jim to stačí…..
    Vitásková zase měla sponzory, kteří měli deadline 100 tis. podpisů (můj taky), to se pak těžko splňuje.
    Až tady budou hladový bouře a vrchní lampasák rozjede zdravotní prohlídky jatečných ročníků tak to tady snad někdo schopný převezme a ukočíruje. Toho bohužel zatím nevidím, ale snad už dumá jak na to a shání podporu kde se dá.

    1. Re: Vetrov

      Nepřevezme, neukočíruje, nedumá a neshání.
      Neboli jak já říkám svým nezdárným potomkům – NIC! NIKAM!
      Budeme si muset pomoci každý sám.

      1. Souhlasím.

        Ani mí prarodiče, ani mí rodiče neměli problém pokrýt své životní náklady že svého důchodu. Teprve až této vládě se podařilo doslova ožebračit půl národa jen tak, lusknutím prstů. – Je pravda, že naše maminky tomu o fous unikly tím, že umřely. Stýská se mi, ale jsem kvůli nim rád, že se toho nedožily, nesly by to velmi těžce.

        Doba je fakt blbá a ještě blbější je, že pokud vůbec je možná nějaká náprava, dožijí se jí nejdříve naše vnoučata někdy v „důchodovém“ věku.

        Osobně mám za to, že v této perspektivě je nadcházející prezidentská volba, zejména s přihlédnutím k materiálu, z něhož vybíráme, naprosto bezvýznamnou epizodkou.

        Svým dětem jsem poradil, aby o emigraci uvažovaly jako o jedné z perspektivních variant.

        Nejlepší reklamu komunistům, jaká kdy byla, dělá Fialová ODS.

        1. Mí prarodiče ten problém měli. Kdo se dožil důchodu, musel pracovat dál.

          Rodiče teď prachy mají, protože pracují i v důchodu.

          Tahle blbá vláda je stejně pořád lepší než za komunistů. Za komunistů topit pánubohu do oken. To si mohli dovolit někde v paneláku.

          1. „Tahle blbá vláda je stejně pořád lepší než za komunistů. Za komunistů topit pánubohu do oken. To si mohli dovolit někde v panelák“

            Nevím, nevím.

                1. Kéž by.

                  Spíš jste byl za socialismu ten sytý, co hladovým nevěřil.

                  Ale nemyslím, že máte hluboko do kapsy. To byste někde hákoval.

          2. „Mí prarodiče ten problém měli. Kdo se dožil důchodu, musel pracovat dál. “

            Mohl byste uvést detaily? Nezdá se mi to, kdo celý život pracoval, rozhodně se nemusel obávat, že by s důchodem nevystačil. Moje maminka nastoupila do fabriky jako šestnáctiletá v roce 1928 a (s válečnou přetržkou) vydržela u mašiny až do důchodu, do kterého šla ve čtyřiapadesáti (3 děti). Táta to měl až na odchod do důchodu (v 60) podobné, za první republiky vyučený zámečník, později údržbář ve textilce. Žili skromně, ale rozhodně netrpěli nouzí.

            1. No, v podstatě jste si sám odbověděl.

              Vaše maminka nastoupila v šestnácti do fabriky. Váš otec jako zámečník pracoval kde? Na sebe, pro někoho nebo ve fabrice.

              Vaše maminka byla jistojistě dělnická třída a měla na to papír.

              Jakmile jste nedělal ve velké fabrice, tak to bylo jako dneska, nabídli vám jen schwarz systém a když jste nechtěl, tak vzali jiné a pak vám chyběly odpracovaný léta a soudruzi neřekli „jo, ti zlí kapitalisti vás vykořisťovali, tak my vám ten důchod stejně dáme, ať vidíte, jak jsme lepší“. Copak to z dneška neznáte?

              Pak byli lidé, co si zodpovědně spořili na důchod sami, přesně jako se to radí dneska a najednou akcie bezcenné, pak i peníze bezcenné, nemovitost zabavená a můžete jít žrát trávu.

              Podobně ženy v domácnosti a najednou nic. Babka, co celej život pracovala jako služka a najednou nic. Ženský, co se někde staraly o postižený a najednou nic. Lidi, co neměli odpracovaná léta, protože byli ve vězení za to taky nedostávali důchod. Ti, co byli nezaměstnaní (protože za První republiky taky byla nezaměstnanost, to snad každej ví) tak za to důchod taky nebyl.

              Dělníci tu přeci vládli. Ti nebyli dole. Vaše maminka měla štěstí, že dělala ve fabrice.

              Nešlo přeci o to, jestli jste pracoval, ale jestli máte to správné potvrzení.

              Jak to je dneska ve schwarz systému? Šéf vám přinese peníze bokem, pomrkává na vás, jakože jak vám přeje a přitom z toho neplatí odvody a vám to na důchod nejde.

          3. re Ynys: píšete „Tahle blbá vláda je pořád stejně lepší než komunisti.“ Který jste ročník? Zažil jste vůbec minulý režim? Sotva.
            Pokud to myslíte vážně (pochybuji), pak zvažte toto, Vy truhlíku: před slavnou sametovou ’89 bylo SAMOZŘEJMÉ mít doma levné teplo a světlo, mít zubaře i praktického doktora, mít slušně placenou práci. Různé zbytné záležitosti jsme postrádali, ale to základní jednoduše bylo, nikdo na to nemyslel.
            Soudím, že jste buď provokatér nebo jedinec zcela nedospělý, prostý základní životní zkušenosti.

            1. Ovšem.

              Ty věci, o kterých píšete, tehdy byly samozřejmé – a proto nás štvalo to, co jsme neměli, například svobodu jezdit do zahraničí, kdy nás napadlo, etc., etc. Tím neříkám, že to bylo správně, nebo že by se mi to tak líbilo.

              1. A nezapomínejme na banány a jahody v březnu!

                Velkým tématem byla samožejmě technologie – Tesla neuměla vyrobit videorekordér a kazetový magnetofon tak, aby byly konkurenceschopné.

                Dnes je to jak? Nejen v ČR, ale v podstatě v celém našem nejbližším civilizačním okruhu nejsme schopni vyrobit to, co používáme. A mnohdy ani to, co se vyrábělo v tom komunistickém Československu.
                Ani ty obyčejné usměrňovací diody řady KY.

                Ještě deset let, a mladá generace bude hledět na chladící věže atomové elektrárny jako na pyramidy v Gíze (kam ovšem oproti generaci 80. let mají dovoleno letět letadlem, které opět neví, jak funguje).

                1. Usměrňovačky řady KY701-705 (0,7A) KY721-725 (1A), KY708-712 (10A) a KY715-719 (20A) se začaly dělat od roku 1966 a v r. 1968 už byly všechny typy k dispozici.
                  Dojížděla ještě výroba plošných Si usměrňovaček řady NP75, protože v mnoha zařízeních nebyly mechanicky nahraditelné řadou KY (NP mají na šroubu katodu, oproti anodě u KY).
                  Dodnes ty diody, včetně řady KY130, KY132 a pozdějších rychlých KY189-198, platí za to nejkvalitnější z tohoto ranku. Snesou neuvěřitelné nárazové proudy (např. při nabíjení velkých kapacit) i hrubé zacházení a jsou předimenzované.
                  Tam, kde na síťový můstek dříve bohatě stačily čtyři 20A KY719, dnes musíte použít 50A kostku, protože opticky ekvivalentní 25A kostka, by se spolehlivě prorazila při prvním zapnutí.
                  Ještě chvíli mi tu žvaňte o polovodičích z Tesly a prudce mě naserete.

              2. Nebylo to samozřejmý pro každého. (Zubař doktor jo, alespoň nějakej.)

                Možná jste byl v dobrý čtvrti a měl jen spolužáky, co se měli dobře.

                Byl jste někdy na ubytovně za socialismu? Patrová postel, rozviklaná skříň, stůl, židle jedna sprcha na patro. Ztracené existence bez vyhlídek.

            2. Za komousu jsem prozil ranne mladi, dobre si to pamatuji.
              Vetsina lidi, ktere znam, o sociku a ani ceskem sociku nic nevi, a je to jedna z nejcastejsich otazek na me vubec.

              Jeste pred 5 lety jsem suverene tvrdil, ze ne vsechno za komousu bylo spatne, bylo tam i neco dobreho, ale celkove je to dnes lepsi.
              A to jsem nikdy nezapomel dodat, ze tehdejsi system (pred temi 5 lety) se mi taky nelibi.
              Divili byste se, prakticky vsichni byli vetsinou dost prekvapeni, ze jsem byl schopen schledat na tom odpornem rezimu neco kladneho.

              Loni jsem zacal rikat, ze je to uz uplne stejne. Detaily se lisi, ale celkove se to vyvazilo. Hodne lidi jsem tim prekvapil.
              Oni totiz znaji z EU jenom modrou vlajku, a hromadu prohlaseni, jak zelene mysleni zachrani chudaky na par ostrovech v oceanu.
              Ze to znici mnohem vic vidi jinde, to uz v televizi nereknou.
              Udiv jeste vetsi. Jak muzu srovanat ten krasny Brusel s tou sedou ponurou diktaturou…

              Letos jsem sve zname uplne dorazil tim, ze jsem jim natvrdo rekl, ze komunismus (tak se totiz sociku po celem svete rika) byl o dost lepsi, nez to, co ze urodilo v Evrope ted.
              Vsichni me maji za blazna, jenom do te doby, nez jim reknu, ze za nadvlady SSSR (tak se totiz cizinci na Cechy divaji) jsme s velkym bratrem nemuseli do zadne jejich valky. Afghanistan si vyzrali sami.
              Ted nasich par pucfleku masiruje do kazde vetsi sarvatky, a kdyz ne, tak tam aspon sypeme miliardy. Ukrajina je jenom logicke vyusteni dlouhodobe snahy USA, rozdelit vahu nepretrziteho valceni mezi sve vazaly.
              Kupodivu, po tomhle vysvetleni, se me zmene nazoru uz nikdo nedivi.

              1. Ale to není úplně pravda.

                Neposílali nikam žádné brance.

                Ale byli kluci, kteří skončili vojnu a pak jim nabídli, ať jdou jako žoldáci bojovat někam do spřátelené země. Nebyli tam jako pěšáci, ale jako tankisti, ale je to to samé. Válčíte v cizině za prachy.

                Jen se to nikde neříkalo.

            3. Samozřejmě, že jsem zažil minulej režim. Proto vám to připomínám a neříkejte mi Truhlíku, když toho vím víc než vy.

              Nejste náhodou dělník z paneláku?

              Nic z toho, co píšete nebylo samozřejmé. Jestli jste měl dobrej plat, tak se vám to zdálo laciné, jestli špatnej, tak se vám to zdálo drahé. Na začátku uhlí ani nebylo k sehnání. Měl jste zubaře a doktora, to ani, ale podle toho, kam jste padl. Když jste chtěl jinýho, tak muselo přijít na řadu podplácení nebo známí nebo oboje.

              Byly baráky, kde neměli koupelnu celej socialismus. OPBH se nechtělo namáhat, tak se prostě neudělaly a basta. Starej neperspektivní barák.

              Slušně placený práce nebyly pro každého. Takový lidi, který jste vy ani nevnímal, ti měli prd. Ženský co někde dělaly domácí práce nebo dělaly nekvalifikované práce, tak ty byly špatně placený. Některý profese z technickejch služeb. Všechny ty pomocné práce.

              Některý samoživitelky neměly ani na dárky dětem na vánoce.

              Nejsem provokatér, prostě si to už nepamatujete.

              Nejspíš jste si tehdy žil jako ajťáci dneska. Taky nevěděj, kolik se dává za doplňování zboží v supermarketu.

              Taky si myslí, jak je dneska fajn.

        2. Nic proti Vám.
          Nicméně heslo “ Všichni utečte a pokud se to někdy otočí, přijedte dávat hraběcí rady.“ se mi nelíbí.
          Pokud potomkům nic neříká rodná hrouda, at odjedou.
          Nakonec je to postoj mnohých z mladší generace.
          O nic nebojovat a při problemech utéci.

          1. Já jsem bojoval 30 let. Za tu dobu jsem z nuly vybudoval svou firmu, vyvinul know-how, které mne zatím dobře živí, dochoval obě maminky a vychoval 3 děti, které se o sebe umějí postarat a ještě mi dorůstá dítě čtvrté, které to brzy bude umět taky. Všechny děti jsem významně podpořil v získání nějaké zříceniny, ve které se dá bydlet a případně založit rodina. – Je to soupis neúplný, ale snad to stačí jako ilustrace toho, že nejsem nikomu nic dlužen, v rámci svých lokálních možností jsem udělal celkem dost a mou prvořadou povinností vůči sobě samému je uchovat si zdraví duševní i fyzické, abych tady v dobré kondici zacláněl co nejdéle.

            Kdo chce, může padnout na hubu vyčerpán mnohaletým bojem za lepší zítřky, aby pak fialový morální impotent s inteligencí duševního malorolníka pouhým ruky obrácením, ve vidině pochvaly od svého loutkovodiče, ve vteřině znehodnotil celoživotní úsilí tolika lidí.

            Toho já nebudu účasten a nikomu žádné rady dávat nebudu, ani hraběcí, ani jiné. Leda bych byl třikrát požádán, a pak si to dám kurva dobře zaplatit.

        3. „Svým dětem jsem poradil, aby o emigraci uvažovaly jako o jedné z perspektivních variant.“

          No a kam by podle Vás měly emigrovat? Co byste jim poradil? To by mě fakt zajímalo.
          Snad Sibiř nebo nějaké ostrovy uprostřed oceánu?

              1. Já jsem myslel takového toho běžného, co se živí prací, žije středoevropským způsobem života, nemá prostředky na akceleraci startu někde jinde. Domluví se anglicky/německy, ale cítí to jako cizí jazyk. Rusky už mluví málokdo.
                Kam jít…

                Dřív to mohla být západoevropská země podle afinity nebo bývalé anglosaské kolonie.
                Extremisti volili rozvojové exotické s potenciálem.

                1. Proč myslíte, že úkáčka se po statisících valí právě k nám a částečně do Polska – a ne do Německa, Belgie, Francie, Rakouska, Švýcarska – do bohatých států tradičního Západu?
                  My skutečným Západem nejsme a nikdy nebudeme.
                  Jsme „Západem“ teprv něco málo přes 30 let. Možná právě proto to tu vypadá, jak vypadá.
                  O jazyku to vůbec není.
                  Rusky umím poměrně dobře, ale ukrajinština, pomíchaná například s žytomyrským dialektem, to je pro mě něco, jako polština.
                  Nevybral jsem asi dobré přirovnání, ale chci tím naznačit, že v polštině mluvčímu rozumím tak každé osmé slovo, to ještě přibližně, jen významově.

                  Žije tu spousta jejich lidí jen se základním vzděláním, kteří se tu sami vůbec nedomluví. Sami porozumí jen krajanovi, česky něčemu málo. Jsou ochotni pracovat a žít v otřesných podmínkách – a přesto tu zůstávají.
                  Jsou jich tady statisíce takových.
                  Proč?

                  1. Předpokládám, že myslíte ty předspeciální Ukrajince.
                    Podle mě, ČR byl výběr kvůli jazyku a tak nějak srdcem, protože Čechoslovákija-éto málenkaja Amérika, jak říkávali jejich rodiče.
                    Samozřejmě kdo chtěl jen vydělat a vrátitse a měl možnost jít do Německa, šel tam. Jinak Polsko s drobným rizikem střetů a Česko bez toho rizika. Tak to vidím já. Nakonec často stejně spadli do spárů agenturní mafie a ještě je okradli na Florenci.

                    Ti speciální Ukrajinci budou představovat problém.

                    Ale to jsme zase utekli od tématu, kam by měl odejít např. strojní inženýr, ekonom nebo majitel menší stavební firmy s rodinou. Nebo kde se oženit a tu rodinu založit.

            1. Kedze tu obchadza jadrova vojna, tak by som volil juznu pologulu. Napr. taka Argentina mi pride celkom v pohode. Je tak aj nejaka slovenska komunita z potomkov emigrantov pred 1 sv.

      2. Tady bych mírně nesouhlasila. Chytré hlavy máme, jenom ,( zatím) , nemají zájem o vstup do politiky.
        Jsou si vědomi, že jsme ekonomicky moc slabí, na nějaké vyskakování. Že by nás Bruselští s přehledem smázli.
        Změnu musejí odstartovat v centru. I u nich jsou naštvaní lidé, stejně jako u nás. Ostatně, i v 89 zazněl první výstřel v Kremlu.
        Pokud si někdo myslí, že změnu přinesli kluci a děvčata od Pravdy a Lásky, tak ať si to mislý. Ti ale jenom sklidili bohatou úrodu. V tom se neflákali.
        Přesto ale jejich konání mělo význam. Aspoň lidi věděli, že mají křičet : Havel na hrad. Se svojí čilou kamarilou, dá rozum.

        1. Bohužel jsme to tehdy špatně pochopili. Nebylo to „Havel na Hrad“, ale Havel – nahrát! Abysme si v dnešní době mohli Veškrnovy absurdní bajky pouštět a plácat se do stehen, jak jsme mu naletěli.

    2. Souhlas s Targus. Copak nám historie nespočetněkrát neukázala, že spoléhat na to, že se objeví Spasitel a všechno zařídí je zcela bláhová představa?

      Dokud bude dolních 10 000 000 ochotných například nasadit náhubek kdykoliv se zavelí, tak s takovým materiálem se nic dobrého stejně zařídit nedá.

      1. Henriku, ale před hadrákem Spasitel opravdu přišel. Jmenoval se Gorbi a ledy se hnuly a docela fofrem.
        Že to potom lidi nějak podělali, u něj i u nás, to už je další kapitola. Bohužel, smutná.

          1. Neprodali nás spíš „naši“ úžasní privatizátoři?
            Tím, jak zavrhli etiku?
            To, že vlčáci ze západu čekali, o tom žádná.

              1. Ale houby. Něco spustil a potom si s tím nedokázal poradit. Neuměl odhadnout, ze zášť proti Stalinovu impériu je velká. Se stejným problémem teď bojuje i Putin.
                Lidi si pamatují, že stalinismus byl fůůj a ztotožňují si ten sviňský režim s dnešním Ruskem. Hlava jim nebere, že dnešní RF žádné imperiální ambice nemá.

        1. Spasitel .. je otázka, čí? Určitě odvedl dobrou práci pro ty, kteří na tom profitovali a kteří se pak o něj postarali. Pro USA to možná nebyl spasitel, ale významný pomocník.

          My jsme na tu transformaci šeredně doplatili, přičemž z velké části i vlastní vinou, kolektivně vzato.
          Ale Gorbačova rozhodně nevidím jako pozitivní figuru ze svého hlediska.

          1. To všechno je sice pravda, ale myslel to dobře.
            V Číně se poučili a šrouby povolují jen zvolna. Dobře vědí, že neřízená změna systému je velmi nebezpečná. Tímto si vysvětluji krvavý zásah na Náměstí nebeského klidu. Bylo to fůůj, ale byla to nutnost. Sověti měli smůlu, že byli prga.

            1. Ja si taky myslim, ze to myslel dobre, ale byl to naivni snilek.
              Jako Havel?
              Kdyz mu slibili nerozsirovani NATO na vychod, a on kyvnul a to mu stacilo.

            1. No to bych tak rozhodně neviděl – on nevymyslel ani internet ani web. Stejnou logikou bych mohl tvrdit, že kvůli němu odsoudili Krafta.

    3. Ano je součást problému. ANO bude komplet hlasovat pro výcvik Ukrajinců. Po tomto hlasování bude mít Vidlák problém s obhájením filozofie „menšího zla“. Tenhle článek se mu vymstí.

      1. Ke gorshok 25 listopadu, 2022 (8:20) :

        Naopak, napsal článek tak dobře (šikovně), že ho před „vymstěním“ zachrání.

      2. Taky si myslím, že si tím Vidlák trochu ztížil Burešovu budoucí podporu, ale čtenářstvo má většinou krátkou paměť a Vidlák běžně píše jednou tak, podruhé opačně, že vlastně nepoznáte, kdy to myslí vážně, kdy fabuluje – a já jsem nabyl přesvědčení, že to nerozlišuje ani on sám.

        Proto jsem ten článek vyhodnostil jako dobře napsaný pro Babiše, ale že asi sám Vidlák ho nepochopí.

    4. Co ta děvčata začít trochu deptat, nemáte nějaký historky o angažovaných gumách?

      Nemáte nějaký historky o tom, jak si to na vojně ti slabší hodili, protože nezvládli kombinaci šikany a výcviku?

      Popisy toho, jak atomovkou popálení Japonci sundávali kůži jak rukavice?

        1. Taky se to musí správně naservírovat.

          Nemusí vědět, co je guma.

          Můžete třeba vyprávět o tom, jak spousta žen sní o znásilnění švarným důstojníkem.

  12. Vidláku, poslal jsem odkaz na dnešní článek Bocianovi na ověřenou a osvědčenou e-mailovou adresu, kterou osobně čte a to většinou ihned.

    Také jsem zvědavý, jak budou hlasovat.

      1. Nakonec si myslím, že to s tím hlasováním dopadne tak, jak Bocianovi poradí Prchal. Sečte skupiny lidí a podle té nejpočetnější zahlasuje.
        Bohužel tipuji, že zatím nejpočetnější vychází ta antiruská.

  13. Ludia, já mám zprávu pro vás.
    Já táhnem za jeden provaz.
    Sice vrkám vrkú vrkú
    ale táhnem kolem krků
    obyčejných ľudí.
    Robím v zájmu agrofertu
    ať je zboží do albertu
    do kaufu a lídlu,
    ať máte co k jídlu.
    Že jsem gauner, dobře víte
    viacej už neobjevíte.

        1. Jo. Ale stále je to menší zlo, než kdyby v albertu, kaufu a lídlu jídlo nebylo, kdyby se netopilo a nešla elektrika. Babiš = smyčka na krk, ale musíte táhnout, ne viset. To zlo je opravdu menší.

          1. Re: KuJi

            Nevím, kde žijete, ale v ČR už opravdu někteří lidé buď nejedí, anebo netopí.
            A ku*evským fofrem se blíží doba, kdy nebudou ani topit, ani jíst.

        1. Nesouhlasim, ja myslim, ze to docela sedi.
          Skalnim fandum se to nelibi, ale to je normalni.
          Nohavica to taky schytal za posledni pisnicku ze vsech pravdolaskarskych stran.

  14. Reinkarnovat Babiše je opravdu „dobrý“ nápad.
    Cožpak není jasné, že současná situace je důsledkem JEHO PŘEDCHOZÍHO VLÁDNUTÍ?
    Je jasné, že za covidária nám nakládal přes své loutkoherce na postech ministrů zdravotnictví především proto, že byl přes své ekonomické zájmy snadno vydíratelný nadnárodními korporacemi, které celou tu hru organizovaly. Jako prezident ale bude zcela nezávislý, nevydíratelný a ochrání národ? Je to vysoce nepravděpodobné. Nezapomínal bych na zloduchy proto, že přišli zloduši ještě větší.

      1. Postupoval úplně standardně, tak jako všude. Není epidemiolog a těžko mohl postupovat jinak. Šlo ryze o odborný problém. Tak složitý, že se neshodli ani renomovaní vědci.

          1. Kejko,
            Švédi si to podělali sami. Ne covidem, ne přístupem k němu.
            Imigrační politikou. Když si nataháš do země 2M agresivních čmoudů, kteří Ti v ulicích rozpoutají válku gangů a rovnou granáty, tak při všem dalším rozhodování v zemi, se musíš ohlížet hlavně na ně – co by tomu svět řekl.
            Už nikdy nezamknuté baráky s otevřenými okny, auta s klíčky ve spínačce. Už nikdy Volvo či Saab. Je mi té země líto skoro stejně, jako vlastní. Byl jsem tam jen 2x, v první půli devadesátek a s úžasem zjistil, že to nejsou žádné studené severské čumáky.
            A tak si tu zemi v paměti chci uchovat.

            1. Stejne. Byl jsem tam parkrat v 90′. Spokojenost.
              Pred asi deseti lety mi Svedove zijici v zahranici (vyssi management) se slzou v oku rikali, ze Svedsko, o kterem jim vypravim, uz neni.

        1. Stqndardně? Celou dobu bylo zřejmé, že v tomto případě nejde o epidemii. I proto byla všechna mimořádná opatření odůvodňována pouze „výskytem viru na území“. Co je na tom standardního?

          1. K ejirek 25 listopadu, 2022 (11:44) :

            Naneštěstí opravdu platí (výrok připisovaný MarkuTwainovi):

            „Je mnohem snažší lidi oklamat, než je přesvědčit, že byli oklamáni.“.

      2. Mýlíte se pane, nejsem troll. Politici co nebyli zcela pod kontrolou, postupovali jinak. Čelili ale obrovskému tlaku, který se na ně vytvářel i zdola od zmanipulovaných a vystrašených.

    1. Když vidím co dělali slováci nebo němci, tak bohužel pro tebe meleš blbosti, spíše mám zpětně pocit, že toho sice hodně podělal, přesněji co se dělo po 1/2 roco covidu, ale zase musim uznat, že dost mírnil to co se mohlo stát, viz okolní státy…

    2. To teda není.

      Vypadá to, že současná situace je dílem Fialova vládnutí a na mezinárodní úrovni je dílem sil, které jsou zcela mimo kontrolu kohokoliv v ČR.

      1. To si taky myslim, ale Fiala misto, aby se to aspon trochu snazil zmirnit, tak jeste pritapi.
        A to si jeste zkuste predstavit, kdyby se mu neseslo na Vaclavalu v zari 100 tisic lidi…

    3. A hlavně prokazatelně celá ta „energetická krize“ začala už za něj a vědělo se o tom. Nechápu tuhle zaslepenost. Ale nechápu víc věcí… Třeba jak se lidem utahuje oprátka kolem krku, oni místo odporu proti zjevný a záměrný likvidaci reagují tím, že začnou makat víc hodin a snaží se a snaží dokud nepadnou úplně na držku. To je tak, když se člověk rozhoduje na základě strachu a ne pro to, co opravdu chce.

      1. Jakože kdyby Fiala nevyhlásil sankce na Rusko, s tím, že holt všichni zchudneme, tak jsme na tom stejně blbě?

        Jakože by Babiš doopravdy čekal se všema opatřeníma až bude pozdě jako Fiala?

    4. To je všechno hrozně hezké… ale jaké je jiné řešení? Varování před Babišem se tu objevují dnes a denně. Ale nikdo neřekne, jaká je jiná možnost.
      Já jsem tu hodil do placu takový „pokusný balónek“ s Březinou. Ten má taky prachy, taky danil u nás, nejel v dotačním byznyse… ale zase volil ODS a po volbách se tetelil, jakého máme skvělého premiéra Péťu.
      S velkým ohlasem se tento můj nástřel nepotkal…

      Takže… pokud se vám nelíbí menší zlo BAbiš, tak nám promtně dodejte návod, jak to udělat, aby vyhrálo hento dobro.

      1. Řešení určitě je, jen ho zatím neznáme. Je to dost otázka víry, kdy člověk prostě má jistotu, že se to ukáže, i když to momentálně vypadá naprosto nepravděpodobně. Tedy pokud si nezavřu cestu tím, že se rozhodnu na základě strachu a vyberu si něco co vlastně nechci.

  15. Plést do toho covid je pitomost.
    Tenkrát – selhali skoro všichni. Někteří, protože si nevěděli rady (Babiš).
    Jiní, protože jsou … nesmímeaninaznačovat (Fiala).
    A konečně jiní, protože byli příliš slabí, nebo líní, nebo spokojení, nebo nedočkaví (národ, co k němu patříme).

    Pamatujme, safra – v květnu roku Prvého bylo skoro vyhráno.
    …alepaksemuselo do Chorvatska. A na Dožínky a Benátskou noc a Erasmus.

    Mohlo by nás uklidňovat, že jsme v tom nebyli sami – zblbla většina světa, paradoxně krom čínské části Afriky, pár muslozemí, a Číny.
    Se zblblou většinou světa by ten svět vlastně mohl být konečně zábavný, ale деякі зайшли занадто далеко з жартами.

    Myslím např. tu všeobecnou zábavu na čáře Mariupol – Cherson – Belgorod – Kyjev – Varšava – Waš.D.C. (a taky trochu Praha)

    Tакая шутка!

        1. Re: Laco

          Souhlasím. Stále nemáme důkazy, kdo tuto svini vypěstoval a kdo ji pustil mezi lidi.
          A stále není hotová důchodová a zdravotní reforma.
          Z toho plyne, že je potřeba více kovidu.

          Jééé, aha…, to bylo potřeba víc Evropy…

          Ono to vychází tak nějak nastejno…

          1. Nejde o to, kdo ji vypěstoval, ale jak to funguje.

            V historii lidstva byly i samovolně se vyskytující nemoci.

            Genetické mutace probíhají ve všem živém.

        2. Laco jste blb a blbem zustanete.

          Proc Cinani zase sili ? Porad to berou jako biologickou zbran ted s 80% vypestovanou v laboratori smrtnosti.
          Reknou si to z bostonu nikdy neunikne, nebo spis reknou davaji nam ultimatum a vypusti to uz brzo a pokusi se nas uplne vyhladit a rozlozit, aspon 40% mrtvych v cine ?

          Proc porad jedou ockovaci prukazy, elektronicke penize?

        3. Ano, je to ve vysokém stupni utajení, takže jsou zakázané i debaty odborníků různých názorů.
          Vždat jsme ve válce. Péta to ríkal.
          A u cividu je nejdůležitější jit na test.
          Další léčby netřeba.
          A když to už nedáváte, tak rychlou.

  16. Vidláku, naprosto dnes souhlasím s tvým upřímným nasráním mírového stváče. Úplně mi začalo bušit srdce při čtení toho článku.

    Ano, energie a všechen ten umělohmotný grýndýl znamenají chudobu a zoufalství, ale podporovat aktivně válečný konflikt a zabíjení je prostě pro mě nepřijatelné. Ten, kdo tak činí, není pro mě menší zlo, ale jen zlo a nemůžu ho volit.

    Jak to, že „nebudeš podporovat válku“ se nestalo jedenáctým přikázáním ?

    1. Cha cha cha cha cha 🤣🤣🤣
      Vždyť v Bibli se přeci imrvére válčí!
      Potopa světa, zničení Sodomy a Gomory, ani sám pámbíček se s tou verbeží nepáral, když chytil nerva.

      1. Vsak taky krestane valci prakticky nepretrzite uz pres tisic let.

        A zeptejte se pani Petry, jak moc se chodi do kostela v jejim novem domove.
        A pak si najdete, kolik let behem sve historie NEbyli zrovna s nekym ve vlace.
        Ja vim, kdyz on na ne nekdo porad utocil…

        napoveda:
        https://medium.com/traveling-through-history/only-15-years-of-peace-in-the-history-of-the-united-states-of-america-c479193df79f

        ps. a to jsem nenapsal ani carku o masakrech a cilene genocide ve Stredni a Jizni Americe, na ktere VZDY dohlizel knez, nebo mnich.

          1. No ano. I mezi flanďáky byli poctivci. To nikdo nepopírá. Ale klérus, jako celek, je mazaná, chamtivá verbež. ( Z mého pohledu. )

          1. Přijde mi zajímavé, že když někde dojde k nějakému masakru, tak je to často v nějakém svatostánku. Ať už v mešitě, v kostele anebo v synagoze. Oni ti milovníci ňákého toho Boha nejsou zrovinka moc snášenliví. Spíš vůbec. Toho svého mají za jediného a pro jeho slávu neváhají i vraždit.

    2. Jak to, že „nebudeš podporovat válku“ se nestalo jedenáctým přikázáním ?

      Osobně bych to pořadí poněkud změnil… a „nebudeš podporovat válku“ by se stalo přikázáním prvním…

      1. Právě to první přikázání, v jediného boha budeš věřit a kdo neuvěří,bude zatracen,je příčina všech svárů a válek ,přímo přikázání .

          1. To vypustil profesor Harwardovy university Wilson , prezdívaný Darwin 20. stoketi ,v knize O lidské přirozenosti, nedouku. Liebnitz s tím nemá nic společného,ostatně by se nic takového neodvážil říci,vzhledem k bigotní době,ve které žil. Dnes jsme snad již jinde.

            1. První přikázání je hóóódné kontroverzní do dnešní doby,diskriminační,vylučovací,totalitní do dnešní doby se nehodící, doporucovat Desatero je kvůli tomu neakceptovatelné

              1. Souhlas. Navíc se každý bod dá vykládat všelijak. A úplně nejlepší je, když se o správný výklad začnou prát sami flanďáci. Války mezi katolíky a luterány měly fakt hodně obětí. Obě strany konfliktu vzývaly Krista.

              2. Sibyla: „Liebnitz s tím nemá nic společného“

                Má – theodicea.

                Sibyla: „diskriminační,vylučovací,totalitní do dnešní doby se nehodící“

                (Neo)marxistka?

      2. nie som teolog, ale myslim, ze NEZABIJES plati aj v case vojny, takze keby ho vsetci veriaci dodrzali, tak by asi ta vojna ani nebola

          1. Zvlášť výživná je třeba storka, jak hodný Abrahám chtěl udělat taťkovi bohovi radost podříznutím vlastního synka Izáka. Takové dementy Bůh přímo miluje, to jsou jeho lidi.

      3. To nemůže.

        Jsou to náboženská přikázání. První musí být o Bohu.

        Umřít můžete bez problému, ale jako věřící.

    3. Re: Maneca

      Bo desatero nespáchal Ježíš, pokud se moc nemýlím…
      … ba naopak, Ježíš fandil těm, kteří nastavovali druhou tvář, takže hajdy na Donbass!!!

      1. Ježíš nic nespáchal, jeho slova tlumočili evangelisté s velkým zpožděním v řádu mnoha desítek let.
        Jestli nastavovali druhou tvář netuším, ale celkem naturalisticky popisovali oheň pekelný, který hrozí těm, kteří v Něj neuvěří.
        😀

  17. Bába není řešením problému, on je součástí problému. Když pominu dobu covidovou a jeho roli v ní, tak to byl právě Babiš, který bruselanům odkýval sebevražedný green deal, byl to Babišův ANOfert, který dopravil do Brusele takovou protinárodní kreaturu jako je Jourová, plus další zvrhlosti. Stačí jenom předvčerejší hlasování Blbíšových europoslanců o ruském teroristickém státě. Atd., atd.
    Že je vláda Fialového hnusu ještě o stupeň horší? Může být. To ale neznamená, že si místo rakoviny zvolím raději lepru. Nedělám si iluze, jak to avizované hlasování o ukrofašistech v ČR dopadne. Bába se z toho nějak alibisticky vyvlékne a jeho kamarila bude mít volnou ruku. Ale vše zlé je k něčemu dobré – alespoň se ti darebáci odkopou, stejně jako se odkopala Jourová a europoslanci za ANOfert.

    1. Osobně jsem fakt spíš nakloněn věřit tomu, že B. je na triky moderní doby moc jednoduchej. A „kupčíkovitej“, hrgtfix, uvědomme si jeho původ, geny a rodovou zkušenost… snaživí šizunkové henkajsi s kotárov … jeho rodiče už 1. gererace bratislavské rudé šlechty, ale jejich rodiče? Podomní obchodníčci henkajsi z Hornej pri Tatre, Fatre aj Mátre?

      S tímhle vybavením si fakt mohl myslet, že G.D. půjde zobchodovat (a našmelit si na něm!), a penzistům a spol. dám zobnout, coby ne, ona by se jinak Monča mračila. Jourová – ho mohla prostě ochytračit a osviňačit. A pro symboly, typu „teroristický stýt“, on nemá cit, a Mára, n.jaxemenuje ten jeho mozek, 1. nemůže být u všeho, a 2.taky si musí trochu krýt prdel.

        1. Babiš nejde do přímého střetu. Je to jeho business strategie. Přímým střetem, jako slabší, nic nezíská.

          Všechno odkýve, pak si stejně dělá svoje.

        1. Je třeba ten článek číst celý, nejen titulek co podstrčila CNN PrimaUSA. Z něj vyplývá, že alcilotr skutečně nic nepodepsal (nic se ani tehdy nepodepisovalo), jen vyjednal henty výjimky.

    2. Co se strašlivé Jourové týká, byla to hra na Scyllu a Charybdu. Pokud mělo mít Česko vůbec nějakého e-komisaře, musela to být kreatura nadprůměrně prounijní. Představa, že by kterákoli politická síla mohla prosadit někoho, kdo by sebeméně brzdil e-elán, je naivní. Kdybychom (jako Česko) někoho takového navrhli, tak by ho v Bruseli ugrilovali dokřupava (well done).

      1. re: KuJi

        Je lepší lézt do řiti Ojrošaškům, anebo si na smrt znepřátelit sousedy?
        Takže Agrofert, anebo dobré vztahy se sousedy?

  18. Souhlasím s Vidlákem, že Babišovi by prospělo, kdyby se více distancoval od válečných štváčů a víc se podobal Orbánovi. A nejen slovy, ale i skutky ( tedy hlasováním ve sněmovně).
    Jinak ti, kterým pořád vadí volit menší zlo, ve skutečnosti hledají velké Dobro neboli utopii. Nejvíce zla ale v historii napáchali právě „pachatelé dobra“. Své zemi vždycky víc prospějí pragmatici jako Orbán, než ti s plnou hubou pravdy a lásky jako Havel.

    1. Může Babiš něco udělat??

      Hm.
      Řekl bych, že jen málo čtenářů, si dovede představit nátlak USA a tuší, co je ve hře.
      Jak to bylo, když se provalilo, že Usáci systematicky odposlouchávají politiky z EU, jmenovitě se mluvilo o Německu a konkrétně Makrele, francouzském prezidentovi, britském ministerském předsedovi a lídrech z vedení Laborů a Konzervativců. Jeden by řekl, že pošlou USA do příslušných mezí a místo toho, najednou šli Evropané a Brusel na ruku USA. Až to bylo nápadné. Na UA se Majdan taky nepáral. Začaly vraždy jinak smýšlejících. A tamn8 i opoziční politici „skakáli“

      Babiš je businessman. Může se otevřeně postavit USA? Ani náhodou! Tak někoho lepšího, ne? Může u nás v ČR, postavit USákovu, někdo jiný? Toť otázka! Všichni máme děti, rodiče, příbuzné, kamarády, atd.
      Někdo řekne – Orbán. Ano, ale ten se začal vymezovat ještě tehdy, když nebyla situace vyhrocená a Usáci se starali o Afghánistán a svrhávání vlád v severní Africe a na Blízkém východě. Dnes už má pozice a ty drží v zákopech a neútočí. Vydobýt pozice od nuly, znamená útok a tudíž reakci říše temna. Na Huawei, technologicky předbíhající firmy v USA, zavedli taky sankce…

      Babiš má jinou strategii. !!
      Před Vrběticemi, Usákům všechno odkýval. Ano, bereme vaše vrtulníky, ale teď se máme špatně, takže vrtulníky koupíme někdy v budoucnu. Nešel do střetu přímo, odkýval jim cokoli a pak to nechal vyšumět.
      Po Vrběticích, byl už jejich loutka. A vrtulníky jsme promptně koupili. Jenže nevíme, čím hrozili…
      ANO + opozice, nemají ve sněmovně, většinu. PROTO nezáleží na tom, jak bude ANO, hlasovat. Cizí vojska a výcvik Ukrů, tady budou, ať bude hlasovat jakkoli.

      Volby budou o tom, jestli bude zvolen skrytý přítel obyvatel ČR, který toho momentálně moc nezmůže, ale drobnými činy pomáhá republice (má tu business) a je naděje, že nepůjde do největších prasáren. Ale není to jistota!

      Na druhé straně, jsou kandidáti, u kterých jistota je! Že budou otevřeně, jen houšť a větší kapky(!), škodit ČR a jejím obyvatelům.
      Např. loutkovodič Pávka, je nechvalně proslulý, Petr Kolář. Původně etnograf nebo tak něco. Zezačátku tvrdý Havloid, což mu zajistilo práci v diplomacii. Školil se v USA, podporoval US základnu. Obdobně, jako Vondra, dělal nebo ještě dělá, do US “ poradenského“ businessu. Od causy US radarová základna, profesionální válečný štváč. Nějakou dobu dělal v Moskvě CZ velvyslance, přičemž neustále napadal a urážel, hostitelskou zemi. Asi v polovině funkčního období, ho museli vyměnit. Drahoše, loutku, taky vybral on. Dnes má loutku pana generála. Takže tohle je za Pávkem…

      Vy, co chcete volit“srdcem“!
      Uvědomte si, že i když nebudete volit menší zlo a budete volit bezvýznamného kandidáta, který se do druhého kola nedostane nebo nepůjdete volit vůbec – volby budou platné!
      Místo menšího zla budeme mít zlo větší! To znamená, že to zase zavaříte sobě i jiným, včetně vašich blízkých! Kandidáti mainstreamu, jsou kandidáti války. Nedej bože, aby se vaši synové vraceli v plastikových pytlích a vaše děti nebo vnoučata, doma mrzli a neměli téměř co jíst!
      Tim, že nepůjdete volit nebo budete volit nevolitelné, se odpovědnosti, za vaši volbu, nezbavíte! Důsledky vás doženou.
      Stejně, jako v minulých volbách, kdy vaše propadlé hlasy, umožnily vládu 5 koalice!

      1. Dobře sepsáno. Souhlas. Uvědomění toho, jak vysoko dočůrám, je v politice dost důležité. A co s politikem, vítězem soutěže „náběh na vidle s rozběhem“?

        Moje podpora Babišovi skončí, až ho ČT a mainstrém začne chválit.

        1. Vy to chápete, já to chápu, hodně lidí to chápe.
          Kéž to pochopí i ti, co nechtějí k volbám jít nebo to hází kandidátům, bez šance na postup…

          1. Ti,co nejdou volit,nemají koho a tak to dávají najevo. Proč volit nějakého blba. Radši zůstat na ocet,než se otravovat s nějakým troubou.

        2. K Admirál 25 listopadu, 2022 (8:56):

          Napadlo vás někdy, že i ta zběsilost mainstreamu může být součástí klamavé hry?

      2. Spousta lidí jsou takoví Kiplingové, kteří hrdě pošlou svý syny do války a pak si to vyčítají, až tam kluci padnou.

        Stalin byl dokonce nasranej na syna, že radši nespáchal sebevraždu, než aby se nechal zajmout.

      3. RE :
        Ač nerada, domnívám se, že máte pravdu. Že je patrně opravdu AB momentálně nejhezčí slečna v ošklivinci. Na rozdíl od toho zbytku mu to aspoň myslí, je pracovitý jako mravenec a stojí za ním nějaké dílo. Za kecálisty z pětikolky stojí jen hromada žvástů.

  19. No, bude to zajímavé, protože – hlasy odpůrců a velkých bojovníků proti Putinovi Babiš nezíská. Teď jde o to, kolik těch „dezolátů“ je ochotno jej volit (protože mnoho z nich nebude – bo COVID, bo „není menší zlo“ bo „je stejné zlo“) a jaké jsou nálady v té mlčící většině…
    V tom Parlamentu ho při tom k odhlasování vlastně nepotřebují. Jednou z cest, jak se vlastně nevyjádřit, je na hlasování fyzicky nebýt – pod nějakou záminkou, či otevřeně, protože „Pětikoalice s námi nejedná, jsme jen fíkusové listy… Odmítáme politiku nechávat se převálcovat v takto důležité věci – budeme mít hodně projevů a pak opustíme sál)… Něco takového. Jestli zůstane a bude zvedat ruku, tak bych nebyl překvapený, kdyby dal poslancům strany „svobodu svědomí“ (aby byla strana „jo“ i „ne“) a sám za sebe vsadil na to „Ne“ s nějakým chytře formulovaným zdůvodněním. Protože vlísávat se voličům pětikolky je zbytečné.

    Jinak – Vidláka vyděsil Řehka, tak přidám další střípek do koncertu lumíků a náměsíčníků:
    https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/cenu-kristalova-lupa-ziskal-projekt-zbraneproukrajinu/2290185

    Kromě tech Zbraní pro ukrajinu a Stojíme za Ukrajinou a Pomáhej Ukrajině…
    Anticena – třetí místo: Nesystémové potírání dezinformací vládou…

    A perla na závěr:
    Mezi zpravodajskými weby vyhrál Seznam Zprávy. Druhé místo obsadil zpravodajský web ČT24, na třetí pozici skončil web Deníku N.

    V kategorii osobnost roku (…) Druhý se umístil novinář, vydavatel a v současnosti ředitel Deníku N Ján Simkanič. Třetí skončila novinářka Lenka Kabrhelová, tvůrkyně a moderátorka zpravodajského podcastu Seznam Zpráv 5:59.

    1. „Mezi zpravodajskými weby vyhrál Seznam Zprávy. Druhé místo obsadil zpravodajský web ČT24, na třetí pozici skončil web Deníku N.“

      Preboha živého! 👹🙈

      Ale, zase, mohl by někdo čekat něco jiného? 🥴😎

  20. my se musíme soustředit na vytváření nové společnosti od nás, od spodu. vytvářet komunity, alternativní systémy (vč. plateb). dávat pozor čím indoktrinují naše děti ve školách a zabránit tomu. tenhle systém nelze opravit volením menšího zla, či hledáním spasitele (neexistuje a nepřijde). jediný kdo to může změnit jsme my a naše změna, změna našeho myšlení a našeho chování. pokud nabudeme přesvědčení že to jinak nejde, nikdy se řešení nedočkáme. hledejme cesty jak se postavit na vlastní nohy, nehledejme zaměstnavatele,který se o vše postará, hledejme jak do dobře promazaného soukolí libodémo házet zrnka písku. karty s volbou prezidenta jsou rozdány pro nás blbě, at uz tam skončí kdokoli z mediálních favoritů, nebude to pro nás dobře . babiš akorát způsobí kopřivku novinářským svazákům a pětidemolici. fakticky to ale kormidlem neotočí ani o píď.

        1. To máte pravdu. Navíc prezident hraje v parlamentní demokracii jen marginální roli. Tedy, měl by jenom klást věnce a rozdávat metály.

            1. Myslíte, že se ho předseda Sboru náčelníků štábů ozbrojených sil USA bude ptát na jeho názor?
              Velí generálové, nikoli prezident (i když je vrchní „velitel“ ozbrojených sil).
              Edvard Beneš byl taky vrchní velitel ozbrojených sil a jak to v roce 1938 dopadlo.

  21. Hlavni ‚ideologicky“ problem nas tady je, ze porad hledame mensi zlo. Ale co kdyz zadne neni ? Hezky to o jine zivotni situaci rekl na plnou hubu v TV poradu jeden zachranar, kdyz se ho ptali na pravo na dostupnost rychle pomoci, a srovnavali dojezdovy cas v Praze, nekolik minut, a na venkove treba desitky minut. Rekl otevrene to, co lide dneska nechteji slyset. Ze se musi platit dan za klid, dum, ciststi vzduch, apod. Ze proste UMRETE, pac neni a nikdy nemuze byt mozne ten dojezdovy cas zabezpecit treba v Zlonicich stejny jako v hlavnim meste. Takze v nasi veci zde tolik : BABIS NENI MENSI ZLO. Ted momentalne zadne mensi zlo neni. Vsichni co se nam nabizeji jsou stejne krysy – akorat kazdy ma ty sve zajmy, mirne odlisne od ostatnich. Ne dokud nenastane nadkriticke pnuti ve spolecnosti – ktere je v nedohlednu, anebo tzv. cerna labut, nahla udalost.

    1. Pořád to točíte dokola, BANdito, ale nikdy jste ještě nenapsal, koho tedy podle vás volit?
      Babiš není nějaké menší/větší zlo, je to člověk, jako my. Ani horší, ani lepší. Není to „knedlík ze Zamini“, ale zkušený politický matador.
      A mluví pro něj přinejmenším to, jakou štvavou kampaň proti němu neustále média a někteří kandidáti vedou.

      1. Jezisi – treba Heydrich byl vyborny houslista, mohl hrat i v komornim orchestru – a to mu neubira na jeho dalsich, mene sympatickych schopnostech 🙂 Proc by melo byt ted vychodiskem volit „nekoho“ jen aby se volilo ? A to ze se vede proti nekomu stvava kampan samo o sobe neni univerzalnim signalem ze je to dobrak. Pronasledovani Zidu bylo treba taky trestuhodne a nespravne, o tom zadna. Ale ta kampan proti nim, ze mnozi z nich byli ketasove a ke gojum zcela bezohledni vydriduchove – ta mela v jiste mire pravdivy podklad, oni skutecne nejednou zneuzivali sve schopnosti a moznosti podobne, jako my ted neradi vidime ze se nam nami vyrobena elektrina vraci s tisiciprocentni marzi. Takze pozor – spinava kampan proti Babisovi ho jeste automaticky nedela lepsim !

        1. S pravděpodobností, hraničící s jistotou, se rozhodne mezi Nerudovou, Babišem a Pavlem, jiný výběr zjevně není a nebude. Takže na rovinu – kdo?

  22. Omlouvám se, ale to se nedá pominout i vzhledem k názvu článku…

    „Vraťme Česku řád a klid“ je volební heslo kandidáta na prezidenta Petra Pavla

    „Přijal jsem pozvání Pavla Novotného zkontrolovat řád a klid v Řeporyjích. Navštívili jsme místní školu, rozebrali stav lokálního heliportu Řeporyje International a nezapomněli jsme probrat ani rodící se vesmírný program.
    Musím říct, že Pavlovy progresivní metody a vynalézavé přemýšlení mi přijdou v lecčem sympatické. Děkuji za pozvání, Pavle. Rád jsem poznal i maminku.“

    https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Velte-pohov-General-Pavel-vyrazil-zkontrolovat-rad-do-Reporyji-takto-dopadl-721341?utm_campaign=abtest207_zavirani_clanku_varBB&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz

  23. Dobrý…, zatím stačí. Po Letné, já osobně to začnu masírovat, ať tam ty lidi nějak jsou a ať vidí, že se dívají…

  24. Maximum možného bude tzv. „volné hlasování“, patřičně zdůrazněné na tiskové konferenci, přičemž Andrejko sám se možná odvážně zdrží. Nebo s nějakou neprůstřelnou omluvou bude nepřítomen. No a jednotliví mravenecci nebudou toužit po vláčení bahnem po další tři roky. Dezoláti jim složenky natož hypotéky a alimenty nezaplatí.

    1. A víte, že je to jedno? Komu na tom záleží?
      Po tom všem, co naši američtí poskoci v posledních dvou letech proti Rusku podnikli…

      1. Mistr Jan Hus neodvolal ! Nepodepsal ani nejmirnejsi z mirnych odvolani, ktere by se vubec nedotykalo jeho cti ! Ja to videl v televizi !

          1. Ale nemuzete poprit, ze Cesi se jediny krat poradne nasrali prave za neho. A nevedela si s nimi poradit cela Evropa 🙂 🙂

            1. Spíš jeden šikovnější silniční lapka potřeboval svoje zlodějny trochu ideologicky vyfutrovat a taky si naklonit okrádaný lid.

              1. Re: Martin V.

                Pokud máte na mysli Žižku, jste poněkud vedle. Žižka byl „po modernímu způsobu“ řečeno, pouhý „najomnik“. Řeč s ním nebyla, až když měl za zadkem svůj houfec.

                1. Ono je to o hodne sirsi, nez ze by se Cesi nasrali, protoze jim nekdo upalil Husa.
                  Dost mi vadi, ze dneska malokdo vi (vsude je spousta humanitnich studii…), ze se tenkrat cekal konec sveta.
                  Husitstvi, hlavne v zacacich, na tom stalo.
                  Takze to se to pak snadno masiruje do bitvy, nebo odevzdavaji penize do spolecne kasy.

                  Jinak Zizku za zadneho lapku nemam.
                  Je to pro me narodni hrdina. A jeden z nejvetsich svetovych vojevudcu.
                  Kdyby to byl Anglican, tak se o nem uci uz na zakladce a serialy a filmy by nikdo nespocital.
                  To, ze ma dneska nalepku „lapka“, za to muzou Nemci a par prodejnych „historiku“.
                  Cechum neni dovoleno mit hrdiny. Cesi jsou tu na podradnou praci pro Nemce.

                  1. On měl v začátcích nepohody s pány, tak byl kapku mimo zákon nebo systém.
                    Rozhodně jako vojevůdce byl excelentní a podle mě kromě talentu taky proto, že byl na jedné straně vysoce motivovaný (čili nábožensky zblbnutý) ale na druhé straně to byl ryzí praktik a realista pokud šlo o vojenské řemeslo. Obezličky a pičičandy šly pryč, do železných pánů se šlo supermoderně smradlavým a brutálním střelným prachem, nekřesťanskými kušemi a zbaběle se schovávali za pavézami a krytím vozů.

                    Dnešní Žižka by dovedl k dokonalosti asymetrický způsob vedení války.

      2. … fakt tomu nerozumím! Proč ste tedy podepisovala Vidlákův dopis Putinovi, když si s ním ti, co ho teď odhlasovali jako teroristu (tedy i ANO s Babišem), vytírali řiť, když se Putin s nima pokoušel před únorem nějak domluvit? Snad právě proto by ani Vám to jedno bejt nemělo, jako tady snad většině lidí, co dopis Vidlákovi podepsali a co jim to rozhodně jedno není!

        1. Dopis jsem nepodepsala.
          Za svým názorem výše si stojím. To, co naši poskoci vyvádějí, jak se stále v cizím zájmu pokoušejí Rusko urazit, znepřátelit si ještě víc, pokud to vůbec jde…tak v tom nějaké hlasování našeho Parlamentu je jen jedna položka z tisíce.
          A Babiš s ANO bude štván a vláčen médii (i diskusemi), ať udělá tak, či onak.

    1. Re: Pepa

      On to někdy dokázal?
      Leda tak při vymýšlení oje*ávek finančních úřadů a soudů při hromadění majetku.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *