28 března, 2024

Wunderwaffen

Nedávno dávali v televizi skvělý německý film Der Untergang. Do češtiny přeloženo jako Pád Třetí říše. Pojednává o posledních dnech v Hitlerově berlínském bunkru. Je to jeden z nejlepších filmů o tom, jak skutečně vypadá pád do apokalypsy. Já sám mluvím německy stejně dobře jako česky, takže pokud to jde, dávám si tento film v originále. Bruno Ganz ztvárnil Hitlera snad lépe než by to zvládl Hitler sám. Mluva, sloh, gesta i vztek…. Klobouk dolů. Scéna Hitlerova výlevu, když se dozvěděl pravdu, tu viděl určitě každý, protože byla mnohokrát virálně využita.

V poslední době mám pocit, že jsme se zase jednou dostali do stejné situace a zase nás do ní přivedli Němci. Jako by to byla nějaká zákonitost. Od doby, kdy se sjednotili, tak jsou sice technologickým i vědeckým lídrem v mnoha oborech, ale zároveň nedělají malé chyby a navíc ještě dotahují zcela důsledně až do konce. Zdá se, že to dokonce ani nemá nic společného s nějakou diktaturou, vůdcovstvím nebo tak něčím. Oni to dělají i zcela demokraticky. Oni prostě nejsou schopni korekce. Jak se jednou na něčem shodnou, tak neustoupí ani o krok a vyvede je z toho až příšerné neštěstí.

Všimněte si prosím, že Německo nejlépe fungovalo, dokud bylo rozdělené na Západní a Východní. Stejně tak bylo skvělé než se pod Prajzy sjednotilo. Ale jakmile se dali dohromady, jakmile začali hrát v Evropě první housle, okamžitě se pustili do nějakého velkolepého projektu, který je dovedl až na dno. Císař nebo prezident, Vůdce nebo kancléř, vsjo ravno. A jen se zase sjednotili s Dederóny, hned si zase vymysleli svojí Zázračnou zbraň a dali všechny síly do toho, aby jí dosáhli. Svojí ekonomickou váhou navíc o této zbrani přesvědčili i své široké okolí. Pustili se do slunečníků, větrníků a měsíčníků, vymysleli ty nejlepší vrtule i ty nejlepší panely, dali do toho neskutečné miliardy peněz, šli za tímto cílem zcela důsledně a dokonale, nenechali se rozhodit žádnou kritikou… a teď zjišťují, že energetická nezávislost je ve skutečnosti dokonalá závislost na ruském plynu.

Přitom právě tohle měla být jejich Wunderwaffe, ne? Měli dosáhnout čistoty atmosféry, měli dosáhnout nezávislosti na fosilních palivech, skutečně tomu upřímně věřili… asi tak stejně, jako Hitler věřil, že přijde Wenck (Díky Godote za tuto připomínku ve včerejší diskusi).

Nedalo se jim to vymluvit. Kritika se nepřipouštěla, cíl byl svatý a čerta záleželo na tom, jestli tam mají demokracii nebo diktaturu. Nakonec se dopracovali do stejného stavu jako za Třetí říše. Když za války stavěli rakety V2, tak to byla technologická špička. Dali do toho všechno, stálo to šíleně peněz, šíleně času i šíleně surovin. A výsledek? Průměrně jedna raketa zabila 2,5 člověka. Kdyby je nedělali a vrhli všechny zdroje do výroby tanků, mohli jich postavit o 50.000 kusů víc. Jo, kdyby  se Němci  před třiceti lety nepustili do těch větráků, mohli mít dneska tolik atomových elektráren, že by se zřejmě nepostavil ani jeden Nordstrým, protože by byl úplně zbytečný a Putin by byl rád, kdyby mu ten plyn vydělal alespoň na sociální dávky.

Ale jinak je to přesně jako v tom berlínském bunkru. Stále nikdo nesmí říct, že je všechno blbě, že se musí začít úplně znovu, protože i bez Vůdce je riziko pravdy příliš velké. Možná za to dneska nehrozí špagát, ale jakýkoliv rozumný návrh je stejně hladce upozaděn tak dokonale, že se o něm vlastně nemluví. Ta jejich důslednost je naprosto děsivá a vůbec nesouvisí s režimem.

A tak jsme dneska v situaci, kdy čekáme vítězství, ale dunění nepřátelských děl se ozývá stále blíž. Všimněte si, že i ty argumenty jsou stále stejné – Mansteinův paradox. Stojí proti nám přece zlé asijské hordy chudobných mužiků, kteří nemají ani morálku, ani technické předpoklady. Každý den jim přece způsobujeme obrovské ztráty, každý den nám servírují zprávy o skvělých výkonech našich armád.  Přesto nepřítel stále postupuje a všechny ty zázračné zbraně mají jen minimální efekt. Nezlomili jsme Rusko ani ekonomicky ani vojensky. Naopak, ono začíná ekonomicky ničit nás. Stejně jako nikdo neuškodil nacistickému Německu víc, než jejich vlastní výroba technologicky vyspělých, ale příliš drahých hraček. Radujeme se z ruských ztrát, ale neuvědomujeme si, že ty ztráty nejsou pro Rusko fatální, ale pro nás ano.

Nechci se rouhat, ale asi se to všechno musí stát. Říkali nám, že demokracie má tu výhodu, že můžeme změnit vládu bez střílení. Jinými slovy, že sice můžeme dělat chyby, ale máme možnost ty chyby opravovat. Máme možnost si uvědomit zcestnost svých nápadů a můžeme obrátit.  Tak nemůžeme. Lidskou omezenost a blbost žádné hlasování nevyřeší. Technologové moci si vždycky najdou cestičky, ekonomická realita je neúprosná a geopolitické tlaky mají větší vliv než naše hlasování. Ve skutečnosti jsme si nikdy ve volbách nevybírali směřování naší země. Nikdy jsme si nevybírali cestu, po které půjdeme. Tu nám určili soudruzi Němci a soudruzi USáci. My jsme si jen vybrali, kdo půjde v čele. Ale ať šel po naznačené cestě s radostí nebo s nechutí, neměl na vybranou. Mohl jen trochu brzdit nebo trochu popohánět. Nic víc. Svět prostě nejde českou cestou a zřejmě nám nikdy nedovolí, abychom po ní sami šli.

A tak jsme součástí Západu. Toho Západu, který je třemi čtvrtinami této planety nenáviděn. Toho Západu, kterému dají zapravdu všechny mezinárodní soudy, který všechno může a vždycky bude ospravedlněn. Toho Západu, který byl teď vyzván na souboj. Celý svět to bedlivě sleduje, potichu Rusům fandí… a čeká. Pokud se ukáže, že to Rusovi projde, dodá to odvahy i jiným. Když o tom tak přemýšlím, tak vlastně všichni alternativní dodavatelé surovin mimo Rusko jsou na ruské straně. Jen se zatím neodvážili ohradit se.  

Já tak nějak počítám s tím, že všechny ty ropné a plynové zbraně se proti nám nakonec použijí. Ne hned, ne naráz. Ale použijí. Neudělají to jen Rusové, ale i Saúdi, Írán, Venezuela i celá Afrika. Každý ruský úspěch zřejmě spustí i nějakou nečekanou jobovku odjinud. A než přijde konec, budeme se divit, kolik našich oddaných sousedů už dávno přeběhne k nepříteli. Už to začalo.

Myslím, že obě strany to vědí a proto je ta válka tak tvrdá. Protože kdo vyhraje, k tomu se přikloní 3/4 planety. USA i EU musejí bojovat do posledního Ukrajince, protože je to opravdu jen a jen ukrajinský voják, kdo doopravdy stojí mezi námi a Ruskem. Naše zázračné zbraně jsou na nic. Naše budoucnost záleží na ukrajinském pěšákovi, zda pomocí amerických dodávek zbraní udrží Rusko daleko od nás. Jakmile jeho prohra začne být vidět, pustí se do nás i všichni ostatní.

248 thoughts on “Wunderwaffen

  1. K dnešnímu článku milý Apoštole se mi vybavil starý vtip, který lze dnes vztáhnout i na nás. ˇPovídá jeden Polák druhému v osmdesátých letech:“ My, Poláci to máme stejně dobré. Máme svého člověka v Římě, Wojtylu, který je papežem a máme svého člověka ve Washingtonu, pana Brzezinského“. A ten druhý Polák se mu říká: „Jo, dobrý, ale co náš člověk ve Varšavě?“
    Apoštole, je asi ok se dnes zabývat úlohou zpitomělého německého národa (pozor, ne všichni a ne stejně!), zvláště když dunění válečných bubnů plně přikrylo rej divoké politické zvěře v České republice (to jsou i politologové, novináři apod., to není jenom kavárna), a nikdo nemá sílu se vládou a jejími skutky zabývat. Ale právě proto se Vás ptám: „Jasně, Němci. Co ale náš člověk v Praze?“ IK

    1. Jak Brzezinsky, tak Wojtyla byli židovského původu. Takže svého člověka měli v Americe a Vatikánu židé, ale to mají všude, takže žádné překvapení.

      My Slované jsme strašně naivní.

      1. Před zhruba hodinou ukrajinská armáda hrdinně zaútočila, jako už nesčetněkrát, na Doněck. Předposlední masivní útok na náměstí si vyžádal dvacet mrtvých civilistů, teď byla trefena tržnice a vypadá to na pět mrtvých. Předpokládám, že v ČT09 nebo jiným eurovymývárnám na webech nebude ani čárka.

  2. Jak se stát miliardářem:
    Urychleně,ale opravdu VELMI urychleně vyvinout luminiscenční nátěr, svítící při dopadu radioaktivního záření.
    Tím urychleně, ale VELMI urychleně natřít solární panely!
    To zajistí dostatek energie pro několik málo let tmy a zimy v důsledku jaderné války.
    (Bude sice málo slunečního světla, ale tím více čerstvého radioaktivního záření, na každého z nás se dostane!)

    V tom spatřuji skutečně zelenou výzvu!

    (Pro starší a negramotné čtenáře : slovo „výzva“ je moderní EUropské synonymum nekorektního slova „kravina“.)

    1. Slovo „vyzva“ neni EUropsky vynalez, bylo sem importovano zpoza oceanu. V originale „challenge“. Cesky preklad neni ustalen. Ti, kteri ho pouzivaji jej vetsinou prekladaji jako „vyzva“, ti jimz je adresovan (volici, podrizeni a podobna havet) ho velice casto nahrazuji pojmem „pakarna“.

      Typicke pouziti:

      Manazer: Tato mnou dohodnuta zakazka je vyzvou v dalsim rozvoji firmy.
      Technik: Predpoklad, ze budu soucasne na trech mistech a praci na dva dny zvladnu za hodinu je pekna pakarna.

      Toliko jozkuv slovnik obcas naucny.

      1. Nikdy bych si nedovolil pochybovat, že challange je evropský vynález!
        Naopak – je pro mne čelenží snažit se odvděčit za osvobození Prahy americkou a německou armádou od ruských okupantův roce 1945.

        (Již před cca deseti lety pravil jeden maturant členovi maturitní komise na obtížný dotaz, kterým se ho snažil zachránit: „Tam bojovali Němcí a Američaní proti Rusákum.“
        Maturitu tehdy udělal, protože jeho třídní prohlásil, že jestli se s ním bude muset setkat ještě po prázdninách , podá výpověď.
        Bohužel jsem si nezapomatoval jeho jméno, takže nevím, o kterého z dnešních politologů či novinářů se jednalo.)

        1. Asi ted pise diskusni prispevky na hrot.cz:

          banesto Václav Horálek • před 16 hodinami • edited

          Vídeň byla někdy, na rozdíl od Prahy, okupovaná ruskou armádou, proruský trotle?

      2. Je to tak chalenge = vymrd

        Pekna historka dle vzoru predesle

        Potkal mne na chodbe manazer a prej jak jsem daleko s jeho projektem, tak jsem se mu hned snazil vysvetlit ze to neni technicky mozne a ze jak potkam produktaka co to takhle prodal ze mu rozbiju hubu a co na to nas manazer ?
        It’s chalenge fo you, a odesel chodbou do sve managerske kancelare
        Pojal jsem to jako calendz, vytahl pripravenou vypoved z sufliku a sbohem satecek

    2. Vy už máte, milý AH, také dost….. Inu z domácího dvorku na literární kavárny, to udělá s člověk svoje, vzláště, když nebyl předán bůček na cestu…. IK

      1. Bůček bych v rámci nastávající evropské abstinenční kůry chronické závislosti na potravinách oželel, ale pravidelného panáka slivovice do literární silné kávy bych si s dovolením dal!

  3. A já si třeba zase myslím, že je to obecně mnohem, mnohem závažnější, než vidlákem popisovaná německá důslednost. Třeba dneska, je čtvrtek a to já čtu jednou tejdně papírový noviny a tam čtu v Magazínu MF Dnes (kterou odbírá žena kvůli programu TV) jak nějakej knižní nakladatel Kočí povídá, že (přepíšu to raději doslovně, i když z toho radost nemám žádnou, ale je to O NÁS NAPROSTO VYPOVÍDAJÍCÍ):

    „Patrika Hartla si spousta lidí zapamatovala podle jeho HÝKAVÉHO smíchu, který předvedl v pořadu Jana Krause. Ve spojení s tisícovkami těch, kteří vidí Hartlova představení ve Studiu DVA, to zafungovalo, jakmile vyšla jeho první knížka. Další následovaly se stále větším prodaným nákladem.“

    blbíš jen dodává:
    … na HÝKÁNÍ totiž spolehlivě naskakujem, ať jde téměř o cokoli. Bez HÝKÁNÍ i „HÝKÁNÍ“ to opravdu nejde!

    1. Jestli nepředběhl zbytečně událostem.
      Nejnovější DEZinfo – prý USA už jednají s Polskem, že by Polsko mohlo „spravovat“ nějakou část Ukrajiny. Takže se třeba vyplní mé přání Polsko zpět do Lvova.
      Co se Polska týče, tak údajně pár vesnic kolem Varšavy je bez plynu. Ale to je už asi úplně nesmyslné Fake News

      1. Nejsou vůbec rasisté, jen xenofobové. Jen nevím, jestli se už zavedl termín ukrajinofobové nebo „kratšeji“ banderofobové. Dojal mne článek – Deník nebo LžiDnes ? Kde psali o nevoli lidí s ukrajinorómskými ukrchlíky, kteří se setkali s „ciganofobií“. To už autoři/rky článku netuší, že spisovně je Cikán a ne Cigán ?

    1. Výjimku budou mít pouze ukrajinští návštěvníci z praporu Azov (nebo Zelenským propuštění vlastenečtí trestanci), kteří se při vstupu prokáží českým samopalem.

  4. Pár čerstvých řádek od Vlka :
    „Na sítích už se řeší, co by asi tak způsobila kompletní destrukce areálu, pokud by slabé ruské a proruské síly, co ji brání, vyhodily tenhle muničák do povětří:

    Srovnatelné s výbuchem menší atomové bomby. Bez radiace a spadu. To je nejspíš to, co zatím Ukrajinu brzdí.

    Tohle tedy stojí za vyhrocením situace kolem Podněstří. A pokud by se rozhodlo do hry vložit i Rumunsko, je III. ww. neodvratná…. Ostatně Putin to více méně včera otevřeně konstatoval… Ta ukrajinská polízanice nabírá čím dál větší grády… Ačkoli jsem totálně zděšený, nejsem překvapený.“

    1. Tak Moldavci jsou víceméně Rumuni.
      Nedávno jsem se bavil s jedním Moldavcem zde žijícím už hafo let a on dost fandí Ukrajině.
      Přitom i ukrajinský i ruský národ jsou mu sympatičtí zhruba stejně, ale vysvětloval to tím, že když Ukrajina prohraje, jsou na řadě oni.
      Proč? Proč by ne? Putin už si nějaký důvod najde.

      1. Tak to by onen Moldavec teď měl nenávidět Ukrajinu, ne ? Vždyť právě napadli jeho zemi. Tedy doufám, že nikým neuznanou Podněsterskou republiku považuje za součást Moldávie, jako to činili a činí Ukrajinci s Donbasem a Luhanskem.

        1. „Vždyť právě napadli jeho zemi…“

          Ukrajinci su uz v Podnestersku? Nevedel som. Zatial viem iba o Rusoch…

      2. Moldávie je asi nejchudší evropská země. A poslední dobou tam Bruselští sypou prachy.
        Jestli si Moldavané myslí, že je tam budou ochotně sypat i po jejich případném vstupu do EU, tak se hluboce pletou.
        Brusel totiž má sama málo. Bohaté státy se rozhodně nebudou chtít dělit s chudými příbuznými.

        1. Helanov, blbě jste mě četla.
          Moldavec se nebojí, že mu tam západ nebude lít peníze, on se bojí, že na něj vlítne se zbraní rusák.

          1. Moje řeč, Berrnarde, já jsem na tom podobně!
            Já se bojím, že tu na mne (a jedni na druhé) vlítnou ukrajinští Rusáci z některého z vzájemně si konkurujících pluků ukrajnských miliardářských warlordů a posléze naše případné potomky budou muset osvobodit naši turečtí bratři ve zbrani NATO- v rámci německé islámské mírové mise.

            Závidím Vám, že si můžete pořídit izraelský pas.
            Kolik pasů máš-tolikrát jsi člověkem!

            1. Izraelský pas.
              Asi by to šlo, kdybych vytáhl všechny ty doklady po mých předcích, ale tato eventualita mě zatím nikdy nenapadla.
              Víte, Asfaltový holube, já se víc cítím Čechem. Bydlím tady, líbí se mi tady a rád bych zde zůstal. Tuto kotlinku vnímám jako svojí vlast.
              Kdyby byl Izrael napaden přesilou a volal o pomoc, je velice pravděpodobné, že bych vyrazil.
              Kdyby Česká republika byla napadena přesilou, je jisté, že bych vyrazil. To je na sichr! Tady jsem doma.

              1. To vás jednak šlechtí, druhak je to ve druhém případě energeticky úspornější, s menší uhlíkovou stopou:
                Zatímco proti přesile vůči vlasti Vašich JHWou vyvolených předků byste se musel trmácet do daleka, lze očekávat, že výšezmíněná smíšená přesila v Kotlince vám přijde až do baráku, takže už nebude kam (ani čas) někam vyrážet.
                Nicméně předpokládám, že vám to vzápětí bude na nebesích přičteno k dobru nikoli jen starozákonním Otcem, ale i novozákonním tesařem-disidentem. Už jen z kolegiality-bez dřevorubců by si v Nazaretě ani neštrejch a Spasitelem byl zpočátku jen na vedlejší pracovní poměr.

              2. Bernarde, ale , podle mne, zažíváte konflikt zájmů.
                Protože v zájmu Izraele je, aby Spojené státy zůstaly světovým drábem.
                A podle potřeby zrušily tu Irák, tu Sýrii, rozvracely Libanon a zdařile poštvaly ropné monarchy ze Zálivu na Írán.
                V zájmu Česka je, aby byl klid a nehrnuly se do Evropy davy naštvaných ručníkářů z těch rozvrácených zemí.
                Docela by mi zajímalo, jak si představujete dobré řešení pro všechny.
                Zatím to nevypadá, že by Arabové ochotně předali Svaté město přistěhovalcům z jidišlandu.
                ( Proti dnešním Izraelcům nic nemám, už se tam mnozí narodili a jsou stejný kanónenfutr svých mocných špiček , jako jsou i Palestinci. )

                1. Dobré řešení pro všechny pochopitelně neexistuje.
                  Pokud se podíváte na mapu, zjistíte, že Izrael je tak připrcatělý státeček, že nemá kam ustoupit a potřebuje mocného spojence. Nejmocnější je furt USA. Trochu mě mrzí, že zde není user zemědělec, který byl na Kydech. Ten totiž, když hledal viníka, tak vždy našel světové židovstvo, které je rozcapené všude a tahá za nitky.
                  Toto se mi líbilo obzvlášť v pondělí, když chodím ty tři patra s odpadky do popelnic. Že sice musím absolvovat tu cestu s tím sajrajtem, ale zároveň patřím k sortě lidí, která ovládá tuto planetu. Tak nějak se mi s tím bordelem chodilo sebevědoměji.
                  A ohledně těch davů. Asi bych navrhoval to udělat, jako byste to udělala vy, kdyby se vám chtěly hrnout do kvartýru. Pokud byste usoudila, že jsou fakt v posledním tažení a trpí, patrně byste je uložila do křesla a udělala jim občerstvení. Pokud byste usoudila, že jsou to vychcánci, kteří jsou na tom dobře a pouze se chtějí mít lépe, kopla byste je do prdele, že by ty schody zase seběhli dolů. Pokud byste usoudila, že jsou sice potřební, ale svou přítomností by vám mohli ten obývák poničit, společně se sousedkami byste jim daly pár matraček do kočárkárny, tam jim nosili jídlo, ale do doby, než se to u nich zlepší a pak adijé klaudijé.

                  1. To je právě ta tragédie, že dobré řešení neexistuje.
                    Problém je v samotném počátku, kolonizovat srdce Orientu byl špatný nápad. ( V době, kdy kolonialismu zvonil umíráček. )
                    V posledních letech svého života na to přišel i sám Theodor Herzl a předjednal s Brity Ugandu. Bohužel, ortodoxní ruští Židé se na kongresu v Basileji posadili na zem a začali hromadně plakat. A Herz ustoupil.
                    Né že by domorodci v Ugandě neřvali, ale určitě né tak hlasitě, jako temperamentní a zbožní Arabové.
                    Ono obnovit Říši po 2000 letech je sice majstrštyk , ale vyteklo okolo toho už poněkud moc krve.
                    A každá z obou stran konfliktu ctí svoje zabité předky. A nikdy to nevzdá.

                  2. K těm davům:
                    Oni k nám nejdou jako prosebníci.
                    Jdou nám provést přesně to samé, co provedla náplava z jidišlandu jim.
                    Přesně kopírují židovské alíji. Jenom nepoužívají bárky, ale gumové čluny.
                    Předstírají, že toužej po troše bezpečí, že jsou chudáčci, ale pak vytasej drápy a cílem je tvrdá islamizace. U obyvatelstva z jidišlandu to pochopitelně byla tvrdá judaizace.
                    V obou případech si značkují dobytý terén mešitami / synagogami.
                    A křesťani zase kostely , všechna tři abrahámistická náboženství jsou agresivní a dobyvačná.
                    Nejvíc mrtvol mají na svědomí křesťani, to je jasné.

                    1. To je boj o teritoria,v živočišné říši běžné,jak tento měsíc bojovali kosi a hrdličky na mé zahradě. Bohužel člověk se nazval homo sapiens sapiens( 2x rozumný) ale bez pěstí se domluvit nedokáže.

          2. Jestli bude Moldavan Rusy štengrovat, tak je to docela možné.
            Někde nechápou, že RF není SSSR a Putin opravdu, ale opravdu není Stalin. Což je velká škoda. Pro všechny!

            1. Oni chápou, ale nepřítele potřebují a kdyby ho neměli,tak si ho vyrobí. K čemu by jinak NATO bylo a co by zelení mozci dělali,vždyť nic jiného neumí.

              1. Myslela jsem to tak, že obyčejní lidé to nechápou.
                Propaganda nezahálí, storky o říši zla jedou v médiích 7/24.
                Aby i ta nejmladší generace pochopila, že v Rusku žijí dědiční zločinci.
                Ách jo.
                Putinovi se vytýká, ze dostatečně neodsoudil stalinismus.
                Odsoudil. I za okupaci 69 se omluvil.
                Ale Rusové zřejmě nemají ve zvyku plivat na svoje předky. V tom jsme mistři my. Bourání pomníků a stavění nových je naše odvěké hobby.
                U nich je to jinak.

    2. Tady Vlk trošku „ujel“, tím že to takto převzal. Vyhodit do povětří celý normálně postavený „muničák“ není žádná legrace a většinou to ani nejde. Podle satelitních snímků je Kolbasna postavená velmi dobře, do sektorů oddělených zemními valy a budovy v sektorech zase oddělené valy, které by výbuchy směřovaly nahoru, aby se tlaková vlna nešířila horizontálně k dalším sektorům a budovám. Budovy z toho důvodu také mají odolné zdi a lehké střechy. Navíc tam není munice nasypaná na hromadu. Munice, zejména dělostřelecká, se skladuje bez iniciátorů (zapalovačů) v truhlících a přivést k výbuchu dělostřelecký granát s velmi tlustou ocelovou stěnou bez zapalovače je sakra obtížné. Takže když něco „vybuchne“, ostatní munici to většinou jen rozmetá po okolí. Suma sumárum, žádná „tlaková vlna srovnatelná s výbuchem menší atomové bomby“ jako je na tom obrázku, nehrozí.

      1. Coz neni pravda. Staci si vzpomenout, co vsechno se po utoku Cepigy s Myskinem vyparilo ve Vrbeticich. Jde to, ne ze ne!

        1. Přít se s vámi nechci a nebudu. Co se stalo ve Vrběticích, co a s čím bylo spolu skladováno, ví jen majitel a provozovatel. Žádný Petrov s Boširovem, žádný Čepiga s Myškinem, ba ani žádný Pat a Mat. Jinak samozřejmě Vrbětice potvrzují mnou výše napsané, vybuchly dva sklady ze šesti a munice i ostatní věci ze skladů byly poházeny široko daleko.

      2. Novinar nepremysli, novinar strasi

        Spocita kg, tuny trhavin, najede si na webowskou apku ktera ukaze ucinek atomovky odpalene v kilometrove vysce, zada pocet tun, sup uz ma peknej obrazek, nabise par vet blabolu a uz strasi lidi

        Premyslet, nebo premyslet pri cteni jeho blabolu neni pozadovano, dulezite je vzbudit emoce

  5. A jeden odkaz na Readovku přes AK

    https://www.aktualnikonflikty.cz/download/file.php?id=25807&mode=view

    Koment se více méně dobral ke stejným závěrům a obrázkům, jaké jsem si udělal já. Tzn. pomalý postup a mlátit do Vasila tak dlouho, dokud se něco hýbá.
    Teprve až je vše zbiomasováno, přijde pěšák Ivan pozametat.

    Jinak je tam skryto i vysvětlení, proč Ivani ochromili železnici. Vasilovi se přece jen podařilo sehnat munici do děl a raketometů. Proto ty ataky na rozvodnou síť a některé mosty.

    A Vasil má problém, páč došly všecky dostupné zdroje munice RVHP. Proto ten náhlý zájem o vojenské sklady v Podněstří.

      1. Upoutávka:
        „Válečná mapa a situace na frontách večer 27. dubna

        Asi největší novinkou dneška je Putin, který prohlásil, že jaderný klacek je v pohotovosti a rozhodně udeří, ne později, ale okamžitě, pokud „někdo bude chtít zasáhnout do situace na Ukrajině zvenčí a vytvořit hrozbu strategického charakteru – údery budou bleskové“. Všechna potřebná rozhodnutí již byla přijata.“

        1. … a kurva!!!
          P.S.
          blbý je, že Putin dlouho, předlouho mluví a vysvětluje a … a pak se každej diví, že taky tak jedná.
          P.P.S.
          oč sympatičtější je mi třeba ta blondýna z tý Unie Lejnová, když mi na kameru polopaticky ukázala, jak si meje ruce, když ještě v Bruselu tehdá byl ten smrtelnej covid! = od tý doby vím, že si v Bruselu dokážou umejt ruce úplně nad vším!

  6. Souhlas s dnešním článkem.
    Němec se zatvrdí a díky své disciplinovanosti jde za svým cílem, i když je to blbina. A snaží se ho dosáhnout i za cenu svého sebězničení.
    My jsme na Němce ekonomicky dost navázáni, takže až Němec padne na tlamu, my do toho bahna vlítneme o půl metru hlouběji.
    Takže, až Němec zase objeví nový cíl a vydá se neohroženě za ním, my si ještě furt budeme vytírat z očí ten jeho minulý neúspěch.

    Jsem nedávno četl rozhovor z někym moc chytrym, páč měl před i za jménem písmenka, bylo to ještě před tím, než rusák zavřel kohouty polákovi a bulharovi a tenhle chytrej tam psal, že tato možnost tu je, tak bychom sebou měli mrsknout a vybudovat ještě víc větrníků a slunečníků. A já cítil studený pot na zádech.

    1. Tak zde s vámi, Berrnarde, souhlasím na 100%. Když jsem viděl v TV A-Jazzera – Balkan nově postavené větrníčky v Bosně, kde místní jsou rádi, pokud najdou jakoukoliv práci a „gastarbeitersky“ makají dokonce v pro nás chudých – okolních zemích bývalé SFRJ, to už je smutné. Hlavně, nemusím připomínat, financováno z Evropských fondů.

      Jindy jsem sledoval Rossia24 a tam zazněla reportáž o tom, jak kvůli současným tahanicím ohledně plynu a jeho narůstající ceně prý v EU byl definitivně odpískán Green Deal. Říkal jsem si: „Klucí ruský, kdybyste nedezinformátorovali a měli v tomto pravdu…“ Jenže v tomto bodě by si mohla ČT na R24 smlsnout, jak lidem lžou. Ach jo.

      1. V dnešních zprávách na ČR2 bylo uvedeno, že bylo čersvě rychle uzákoněno, že městská doprava musí být bezemisní. Prý s vědomím, že to zřizovatelům přinese problémy….asi není dost elektrických autobusů, ale prý se nedá nic dělat, protože EU.

        Předpokládám, že rozstřílené ukrajinské tanky budou v českých a slovenských opravárenských závodech přebudovány před návratem na bojiště na solární či alespoň elektrický pohon s polními nabíjecími stanicemi, vybavenými dynamy na kliku. (S technickým řešením by si jistě poradil Targus). Tanků je podstatně méně než městských autobusů a taxíků, takže to vidím jako mnohem reálnější.
        Ostatně – zasluhuje si to nezpochybnitelnou prioritu!
        Je smutné, že to ještě náš parlament ve zkráceném řízení neschválil.

        1. Elektrika, pff to je drahá věc, natáhnout troleje na frontu… Mám jednodušší řešení. A ekologičtější – každému tanku se uřeže dno, a nafasuje pohon pana Flinstonea. jabadabadů!

      2. Já to vidím zatím nadějně.
        Víte, Auto, já jsem zde na tomto webu a byl jsem i na Kydech, za lumpa. Takový otloukánek ode všech. Hezky to zde nedávno vyjádřil Sakura. „Někdo, kdo to dotáhl nejdál do lesa“.
        Já sice, kromě toho, že jsem to dotáhl pouze do lesa, mám dnes tři nezávislé příjmy, myslím na zadní kolečka, ale nechme je při tom, ať se cítí nadřazeni, to mi nevadí.
        Co mi vadí, je to, že mi přijde, že zde fůra lidí vidí svět černobíle.
        Já velice dobře vidím, že západ upadá do dekadence a že si nabije držku. Že se vrhá do socialismu. Co nejvíc vybrat, abychom měli co nejvíc přerozdělit, jelikož my nahoře přeci víme lépe, co ti dole potřebují.
        Vadí mi, že mnoho lidí vidí totéž, akorát si myslí, že když na západě to stojí na fiču, tak že na východě je selánka. A to já si fakt nemyslím.
        Ale abych se vrátil k první větě, proč jsem optimista. My jsme se pomaličku potápěli do bahna a jak se říká, že všechno špatné je k něčemu dobré, já mám za to, že to dnešní utahování kohoutů nás může probrat. Jasně, bude to dost bolet. Všechny ceny vyletí. Ale ne tak moc, abychom kvůli tomu pochcípali hlady. Ale tak dost, abychom se konečně probrali.
        O mě nejde, já s touto eventualitou počítal (vždy myslím na zadní kolečka), takže i kdyby zítra vše zdražilo o 300%, mě to nerozhodí. Já k životu až tak moc nepotřebuji, jelikož už všechno mám. Hodnou ženskou mám, montérky taky mám a kvalitní, tři pily mám, dobrej auťák mám a svojí vlastní střechu nad hlavou taky. Ale jde mi o prostředí, ve kterém budou bydlet děti a vnuci. Do jisté míry jim při startu dokáži pomoci, ale stejně si nakonec budou tu svou pozici v životě muset vybojovat sami. A tam bych pro ně viděl rád dobré podmínky.
        Pochopitelně, když budu mít vnuka lempla, který to dotáhne pod most, tak děda ho chcípnout hlady nenechá. Jednoho hambáče denně mu děda dodá. Ale to je sice na nechcípnutí hlady, ale nic moc život to není. Buďto tam pod tím mostem zdechne, nebo sebou začne mrskat a když děda uvidí snahu, pak podá kromě toho jednoho hambáče i pomocnou ruku. Ale musí sám chtít se někam výš vyhrabat. Pokud si bude myslet, že ho někdo vytáhne, bez jeho úsilí, ať toto od dědy nečeká. Má smůlu.
        A v této situaci je i ta naše společnost. Možná si na zimu budeme muset obléknout tři svetry, asi nebudeme mít maso 7x týdně, ale když se probereme z vlastní přežranosti, ve které každý vidí, jaká má práva, ale už moc ne svoje povinnosti, myslím, že bychom se zase mohli odrazit a vypálit lepším směrem.
        Naivní představa, co?
        Njn, když já jsem nenapravitelný životní optimista, s tím nic nikdo nenadělá.

    2. Bernarde, když fýrer poručí, tak Němec bojuje až do posledního dechu.
      Obrázek, jak uvědomělé vlastenky Němky posílaly svoje nezletilce Hitlerovi ještě v posledních dnech války…
      To normálnímu člověku hlava nebere. Je to asi fakt něco speciálně germánského.
      Ale asi je to i součást jejich úspěšnosti. Neremcaj a plněj úkol. 🤔

  7. K těm volbám – nejlépe to popsal Volker Pispers, doporučuju všechna jeho videa (němčinář má ohromnou výhodu). Ve volbách je nám povoleno vyměnit strojvedoucího, který řídí vlak, ale koleje jsou nataženy a on může buď zrychlovat, nebo brzdit. To je asi tak všechno.
    Můj dodatek – cílovou stanici všichni známe z přírodopisu, nachází se na konci trávícího traktu. Případně na začátku samičího rozmnožovacího, dle vkusu každého soudruha..

    1. Ona rychlost má taky svůj význam. V minulých volbách v ČR šlo o to, zda cestou do propasti se budeme loudat vzadu, různě odmlouvat a při troše štěstí na nás nedojde řada. Nebo půjdeme v čele s písní na rtech. Lid zvolil (výraznou menšinou platných hlasů) to druhé a události posledních měsíců to jen potvrzují.

      1. Nesouhlasím, že výraznou menšinou. Já ANObudelíp řadím do stejného kadlubu jako pětikokotici. Takže zbývá (snad) SPD + zoufalci, co dobrovolně hodili hlasy rovnou do hajzlu volbou Volnýho nebo Trikolory.

  8. rusky typ munice dochazi, zbrojovky nejsou, takze prezbrojime
    co udelame az dojde zapadni munice ?

    ———–prekladac
    Ukrajinské kroniky: Ministři obrany 40 zemí světa rozhodli, že Ukrajina přejde na zbraně a vybavení ve stylu NATO

    Ukrajinská armáda přejde na západní ráže a výstroj. Odpovídající strategické rozhodnutí učinili ministři obrany 40 zemí světa během setkání na americké vojenské základně „Ramstein“ v Německu.

    Na Facebooku to oznámil ministr obrany Alexej Reznikov.

    Telegram Politika Strana uvádí, že přechod ukrajinské armády na západní ráže a výstroj je nevyhnutelný, protože zásoby výstroje a zbraní sovětských ráží se rychle vyčerpají. A do těchto ráží se nevyrábí střelivo. Jediným způsobem, jak neustále přijímat střelivo, je proto přejít na západní modely zbraní a dovážet nábojnice a náboje ze zemí NATO.

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1101466&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    https://strana-news.translate.goog/news/388325-armija-ukrainy-perejdet-na-oruzhie-i-tekhniku-obraztsa-nato.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

  9. hmm cerne scenare se naplnuji

    pamatujete si jak najednou pres vikend rusky Gazpro opustil svoji dcerinou spolecnost Gazprom Germany a pote ji zabavila nemecka vlada ?
    ukazuje se ze nemecko asi nedokaze platit za plyn ani do svycarska ani zadnym jinym mechanismem, podle mne nema platne smlouvy s dodavatelem a Gazprom Germany ani zadna z jeho dcerinek nema od koho nakupovat

    takze budou muset uzavrit smlouvy nove, ne ty puvodni za levno, ale za cenu, kterou si urci ruska strana a ta bude smerovat k aktualni cene trzni.

    ———-prekladac
    Bloomberg: Rusko odmítá platit Německu za plyn ze zatčené obchodní jednotky

    Největší ruská plynárenská banka odmítla platbu od obchodní společnosti, kterou Německo vymanilo z kontroly Moskvy, což je první známka třenic od převzetí v rámci širšího regionálního energetického sporu.

    Gazprombank odmítla přijmout platbu za část dubnových a květnových dodávek plynu do Německa a Rakouska na základě smlouvy s Gazprom Marketing & Trading Ltd. (GM&T), a to i tehdy, když se společnost snažila platit za pohonné hmoty rublovou bankovkou, jak požadovalo Rusko, podle lidí obeznámených s věcí.

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1101511&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    https://finance-yahoo-com.translate.goog/news/russia-rejects-german-gas-payment-143628924.html?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

    1. Re: tjj

      Tak to je mazec dosti obrovských rozměrů.
      Teď je otázkou, kdo a kam míří.

      Nejčernější scénář – bude aktivizována Makrela, kterou nacpou do vlaku a pošlouji Putinovi k včeři s kufry plnými „hodnotných bankovek“.

      Nějak mne nenapadá, proč Ivan nechce platby za plyn. Asi chce Fricky vydusit a přidusit natolik, aby Rheinmetal přestal blbnout s dodávkami tanků.

      1. Ivan nechce platby na ucty, kde mu ty jeho penize budou okamzite, v ramci sankci, zabaveny.
        Proto ty prevody penez na uzemi Ruske Federace pod ochranu Kalibru, Iskanderu, Sarmat a jinych „pastelek“ 😉

        1. Re: Homér

          Nechci se hádat:
          … se společnost snažila platit za pohonné hmoty rublovou bankovkou, jak požadovalo Rusko…“

          1. Re: Targus
            Nechci se hadat, ale platit v ukradenych rublech, to se nedela ….

            Německo se pokusilo zaplatit za dodávky plynu v rublech z účtů ukradené ruské dceřiné společnosti.
            „Gazprombank odmítla platbu za plyn v rublech pro dvě země,“ píše agentura Bloomberg. Podle agentury se společnost Gazprom Marketing & Trading Ltd. pokusila zaplatit za některé dubnové a květnové dodávky plynu do Německa a Rakouska pomocí rublového účtu, ale platba nebyla přijata.
            https://t.me/swodki/81934

      2. Predstavte si ze jste rusky gazprom a nemecko rekne ze vasi nemeckou strukturu zabavi

        Sezenete si pravniky a po vzajemne dohode gazprom germany a gazprom rusko vypovi svoje smlouvy na dodavku plynu, vzapeti prevedete veskery podil ktery tam byl na dalsi spolecnost na kterou se nevztahuji sankce, o dva dny pozdeji prijde nemecka vlada a zacne zabavovat majetek (ktery tam uz neni) ale o tom ze jejich hlavni dodavatel gazprom germany nema zadne smlouvy jeste netusi

        O mesic pozdeji uz to mozna vi tsk zkousi platit pres malou firmicku v rublech, ale ouha penize nikdo nechce prijmout protoze neni zadna smlouva

        A jsme co ? V bruseli protoze nemecko dostane smlovu s predevcirejsi cenou, coz je sleva ( protoze vcera cena skocila o 19 procent nahoru)
        Muzes podepsat do patku, nebo od pondeli nic

        Pro nemecko je to narust 4 krat pro nas s prirazkou 10 krat

        Radujme se

    2. jednota se droli

      Bloomberg: Italská Eni plánuje otevřít rublový účet pro platby za plyn

      Italská energetická společnost Eni se chystá otevřít rublové účty u Gazprombank, aby mohla platit za ruský plyn

      https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1101436&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

      trosku klickovani
      Italská Eni nepotvrdila svůj záměr otevřít si rublový účet na platby za plyn
      Bloomberg s odkazem na zdroj dříve uvedl, že se společnost chystá otevřít rublové účty u Gazprombank, aby zaplatila za ruský plyn, ale společnost to označila za „výklad“
      https://tass-ru.translate.goog/ekonomika/14499047?_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=sc

      puvodni zdroj
      https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-27/eni-prepares-to-open-ruble-accounts-for-gas-as-eu-warns-firms

    3. dalsi plynove jobovky

      Alžírsko pohrozilo přerušením dodávek zemního plynu do Španělska v rámci zjevné eskalace diplomatického sporu s Marokem.

      Alžírské ministerstvo energetiky uvedlo, že může vypovědět smlouvy o dodávkách se Španělskem, pokud evropská země pošle jakýkoli alžírský plyn dál jiným zemím, uvedla ve středu pozdě večer alžírská státní tisková agentura APS. Varování přišlo poté, co španělská ministryně energetiky Teresa Ribera sdělila svému alžírskému protějšku, že Madrid začne posílat plyn do Maroka prostřednictvím plynovodu Maghreb-Evropa.

      Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)
      https://www.bloomberg.com/news/articles/2022-04-28/algeria-threatens-to-cut-gas-flows-to-spain-in-spat-over-morocco

    4. Na ruských kanálech je to řečeno naplno.
      Němci se nežinýrovali a poslali rublíky přímo z rublového z účtu znárodněné dceřinky Gazpromu.

  10. V Syrii obnoveni vojenskych akci.
    V Iraku par vypustenych raket na ty spravne cile.
    V Severni Korei test nove rakety.
    Na Salamounovych ostrovech pohyb stavebnich stroju.
    Cinska letadlovka blizko Tchai-wanu.
    USA nebude vedet kam driv ….

  11. Ten film z bunkru jsem neviděla, ale na ČRo dávali něco podobného. Pásmo z posledních dní Říše.
    Hitler a jeho okolí vůbec nevnímali osudy ostatních Němců, přišlo mi, že je to banda psychopatů.
    Krátce před koncem si napsala E. Braunová do deníčku, že jim jeden ( nevím už který) pohlavár připravil krásnou zábavu. Zavřel na několik horkých dní opici do klece a nedal ji napít.
    Když přišli hosté, vč. Evy B. a Hitlera, tak klec obložil miskami s vodou a klec otevřel. A opice pila, pila, až jí z toho množství tekutiny praskly střeva. Dlouho umírala v bolestech a “ měla slzy v očích”.
    Tuhle historku svěřila Eva B. svému deníčku, prý se všichni moc nasmáli.
    Bojím se, že na ty nejvyšší příčky se vždycky vyšplhají jedinci podobného ražení. S psychopatickými rysy.

  12. V CR jsme se měli posledních 10 let dobře. Sice mě štvaly montovny stavěné na zelené louce, které našim lidem nic moc nepřinášely. Jelikož postavit montovnu na zelené louce a v ní zaměstnat cizince nebylo nic, co by české občany obohacovalo. Každopádně ale kdo se nebál práce, mohl prosperovat a žít si klidný život bez nouze. Rusko nám dodávalo levný plyn a ropu desítky let bez problémů a dodávalo by to dál a víc (nordstream2). Bohužel protiruští štvači v Americe, v Evropě i u nás to tak nemohli nechat. Proč bychom se měli mít ještě lépe, že ano.
    Nechápu uvažování našich vlád. Německo nás kdysi okupovalo – podle našich vůdců je ale vše odpuštěno, nyní jsme dokonce přátelé a společně v různých paktech. Rusko nás kdysi okupovalo a naprosto nás nechává volně žít, nevšímá si nás, dodává levně suroviny desítky let bez jediného zádrhelu a naši zmanipulovaní, hloupí, protičeští vůdci mu nedokážou odpustit a neustále proti němu štvou (samozřejmě na popud USA). Skutečně nelze být sebevědomou, samostatnou zemí a jednat v zájmu občanů naší země? Jsem z toho smutná, není koho volit a teď po Ukrajině bude všechno na prd. A lidi jsou zmanipulovaní neustálou propagandou a nedochází jim, že se kvůli nenávisti a štvaní vůči jednomu národu – Rusku, budeme mít všichni mnohem hůř. Jestli se tedy tenhle průser ještě víc nezhorší a Evropa díky jaderné válce nelehne popelem.

    1. Re: Jablko

      TVL, načte mne prosperovat z měsíční žebračenky 16 000 Kč, když jeden takový plat potřebuju JENOM na nájemné bydlení.

        1. Re: Jablko

          Já nediskutuji, o tom, jak bude!!!
          Já jsem se ohradil proti tvrzení, že za 16 litrů za třísměnné otročení je nedostižný standard.

          1. Targusi, mám penzi 16000 a ještě mi cca 3000 zbydou.
            3000 projím, 3000 prokouřím, 4000 za složenky, 3000 na drobné radosti, ( dárky vnoučatům, knížky, případně doplatky v lékárně) , a 3000 mám navíc.
            Fakt je, že mám hodného domácího, nájem za 1+1 4. ktg platím 2020 Kč. Ale je to předělané na jedničku, WC i koupelna v bytě, bojler, akumulačky na topení, rozhodně nepřetápím.
            A internet mi platí zeťák , mám ho na firmu. A za telefon utratím 200 ročně, nikam nevolám, jenom vždycky prozvoním dceru, ta má neomezené volání na firmu za hubičku.
            Když potřebují někam brnknout, napíšu to do mailu dceři a ona mi to vytelefonuje. 😀
            Nemám ledničku, televizi, dá se bez toho dobře žít. Když tedy nejsou děti , s dětmi je to jiné.
            Takže i jako singl se mám docela dobře.

                1. To tedy je hodně málo. To by nám měla Helanov dávat recepty. Ja koukla do přehledů a úplně jsem se zhrozila. Minulý měsíc jsem projedla 8 744 korun a za posledních 12 měsíců 73 503 Kč. A si ještě občas nechám něco poslat z netu,třeba čaj nebo oříšky,sýry a čokoládu a to se promítne do jiné kategorie. A žiju v domnění,jak málo jím.

      1. To je vidět, že jste starý, hloupý a ošklivý Targus!
        Můžete prodávat svoji ženu.
        Můžete prodávat sám sebe a dotáhnout to vysoko – třeba do vedení tzv. Evropských hovnot.
        S obrovskými příjmy od státu, Choroše a EU.
        Vždyť mini Sikela (hele, nejsem moc v oraze nemám telku, možná ke to nějaký africký čutálista) říká, že tu stát není od toho, aby lidem zajišťoval životní úroveň.
        Nebo paní předsedkyně (mám v nich také trochu chaos, jsou tam asi dvě, ale vystupují jako jedna) Comákozuvětšínežmozek říkala, že si žijeme moc dobře (jako prasata v žitě) a že se musíme všichni uskrovnit.
        Dokonce i ten Bidet (nevím, jestli mu nefunguje splachování, nebo je jen senilně posraný) říkal, že za demokracii si zaplatíme.
        Taky můžete nainstalovat slunečníkovou elektrárnu do truhlíků za oknem a instalovat čisté zisky z dotací za OZE.
        Tak nebrečte a šup šup do Anonce s inzerátem:
        „Pronajmu ženu. Zn.: Má trochu nalítáno, ale karoserie dobrá.“

    2. to Jablko – Rusko nás kdysi v roce 45 OSVOBODILO!!! od Němců, a pak teprve v 68. okupovalo, pokud tomu tak budeme, z pohledu dneška, říkat..

      1. Začal bych tím, že Rusko nás ani neosvobodilo v roce 45, ani neokupovalo v roce 1968. V obou případech šlo o SSSR. 😉

    3. Běžného občana ani tak nezajímá “ obohacení” , ale spíš plný hrnec. A aby bylo bezpečno.
      Dneska se máme ekonomicky tak dobře , jak jsme se nikdy neměli. Žijeme v té šťastnější části světa.
      Jenom cítíme, že nám to dlouho nevydrží, že žijeme na dluh a že budeme hodně brečet, až ten dluh budeme muset začít splácet.
      Ale zatím klídek, vždyť ten dluh budou splácet naši vnuci. Myslím, že budou chodit močit na naše hroby.
      Jsme znovu na té blbé straně železné opony, Kreml se přestěhoval do Brusele a my s rozběhem : hup tam!
      😢

      1. Trošku optimismu do toho. Při všech dějinných zvratech za posledních cca 100 let jsme sice začali na té špatné straně, ale nakonec vždycky skončili na straně vítězné.

  13. Situace na plynové frontě k dnešnímu ránu:
    https://t.me/warfakes/2594
    U neplatičů chybí Litva a Lotyšsko, důvod nevím.
    Nejvyčuranějšími byli Slováci. Dubnovou platbu uhradili s předstihem už v březnu a teď vyčkávají. Na konci května bude jasné ke komu se mají přidat.

    1. Ale to se mi vlastně líbí. Je vidět, že se za sedmdesát let společného soužití od nás něco naučili. Tohle je vpravdě české – zaplatit v předstihu a pak bedlivě sledovat, kam se kyvadlo dějin vychýlí.

      1. Re: Apoštol a Králík

        Pokud jsem zachytil, Itálie řvala že NIKDY…!

        Takže bych řekl, že vše je v „Oukeji“.
        Finsko se prsí, protože chce ukázat, že si zaslouží místo v NATO, Estonsko je součást Finska, Bulharsko je země nejvíce závislá na penězích z Bruselu, protože do cesta montoven tam je daleká a hned vedle je soudruh Turek, kdyby bylo fakt zle.

        Problém se sankcemi a financováním jatek na Ukradině je vyřešen, protože ti nejzásadovější pitomci (např. fylajový Čechistán ) si koupí plyn se čtyřmi vysokohorskými přirážkami od vyměklých Ojrosoudruhů.

        Neboli Ivan nás opět přechcal, a to i bez zastavování plynu.
        Jak praví klasik – SLÁVA VÍTĚZŮM – PORAŽENÍ BEZ CTI.

  14. Apoštol pořád jede v tendenci uvažovat, že cílem, záměrem a svatým grálem Rusa je zdeptat a podmanit si půl světa. Ne. Rus po nás jen chtěl férový byznys, plnění dohod, úctu a nevměšování se do svých věcí. Rusko nemá sílu na víc, než obsadit jihovýchod Ukrajiny a my nemáme na žádnou vojenskou akci proti Rusku. Pokud se tedy nebavíme o jádru. Pokud by jsme se o něm začali bavit, tak každá další debata ztrácí na významu. Ukrajinský pěšák v tom hraje jen zástupnou roli a rozhodně nestojí mezi námi a Rusem. Mezi námi a Rusem stojí jádro. Geomapa se přepisovat bude, nikoliv však nějakým ruským tažením do Evropy, ale vlastní neschopnosti Globalismu reagovat na lokální změny.

    1. To ne Mandaladane. Já si myslím, že Rusovi bohatě stačilo to co má. Že jen nechtěl mít NATO a rakety středního doletu na hranicích. Že dlouho koukal na tu „obrannou organizaci“ která bombardovala Jugošku, rozvrátila Irák i Afghanistán a rozhodl se, že tohle doma nedopustí.
      Jenže strategická realita je neúprosná. Když Rus na Ukrajině v nějaké podobě zvítězí, vzniknou tím nové bezpečnostní hrozby. Také vznikne nové sebevědomí doteď utlačovaných zemí, vznikne mnoho důvodů k pomstě, znovu se vytáhnou historické křivdy a už nebude žádný PAX americana, který by si chránil svůj prostor.
      V Evropě právě vznikla nová nerovnováha. Ve všem. Ať byli USáci jakkoliv imperiální, tak to drželo pod pokličkou místní tlaky. Teď se to všechno začíná znovu rozhořívat.
      Jen jeden příklad:
      Představte si, že Rusko na Ukrajině vyhrálo, sama Ukrajina je marginální rozvrácený vnitrozemský státeček, Německo je v těžké recesi, my také, Poláci mrznou, Slováci také. Američani zase o krůček ustoupili… Ale Maďarsko jede. Orbán jezdí za Putinem skoro každý týden, podnikání v Maďarsku je snadné a všichni podnikatelé jsou rádi, že tam mohou platit daně, protože tam dostanou na výrobu levný plyn.
      Jak dlouho bude Maďarům trvat, než dostanou chuť si vzít zpátky Žitný ostrov?

      1. Re: Apoštol

        Němečtí soudruzi Orbánovi předvedli, jak se dobývá Ojropa bez válečného, protože drahého úsilí.
        Úplně bude stačit, když Lájoš slíbí na Žitném ostrově plyn za maďarské ceny a bratia Slováci se budou hrbit před ním.
        Jinak nevidím důvod, proč by měli být Dojčlandi v recesi. Ruský plyn mají za cenu velmi podobnou ceně Lájošově. Jako bonus ji přeprodávají s TŘISTAPADESTÁPROCENTNÍ přirážkou svým ekonomickým otrokům. Totéž elektřina. Nákupka za výrobní cenu, prodej za cenu takřka likvidační. Pozor na slovo TAKŘKA. To je nejdůležitější z celé napsané věty.

        Co se týká další prognózy, ta je jednoduchá. Fricek bude platit rublíkama úplně všecko a bude to prodávat svým ochočeným negrům – pardon – otrokům – pardon – ekonomickým kolaborantům na burzách.

        A nový gríndýl máme za dveřmi.

      2. Máte pravdu, dokonce i s Mandalanem výše či jablkem se ztotožňuji. Ale podle mně nelze uvažovat v intencích národů. Tu EU vedou kreatury, které se nehlásí pomalu k žádné národnosti a obávám se, že ani k pohlaví. Oni mají nějakou nosnou myšlenku a přes tu vlak nejede. Do značné míry k tomu i pomáhá dnešní koloniální evropské uspořádání. Kdeže jsou časy klausových do deseti let doženeme Rakousko….Dnes na PL prý otevřený dopis nějakého člena Fialovi. Docela by se s tím člověk i ztotožnil nebýt toho, že jim nevěřím ani dobrý den. Já myslím, že příčinou všeho zmaru je odtržení politiky od reality, oni vůbec nemají ponětí o tom jak se žije a co potřebují ti dole. Samozřejmě naši politici se mají starat o to abychom se my jako lidé této země měli slušně. A nehledět na to jestli se na nás za to bude mračit někdo zpoza louže. K Rusku..mně hodně zajímá to, co bude po vyřešení Ukrajiny s Litvou. Protože dle mého soudu se Rusku bude velmi zamlouvat udělat z kaliningradské oblasti ne ostrůvek, ale prostě výběžek. Tudíž buď nabídne Litvě něco moc výhodného- plyn příležitosti, když odejde z NATO, nebo smění území, nebo Použije jiné metody.
        No a k tomu co se děje na plynovém a energetickém trhu, asi si počkáme i na potravinový, je to jen dobře. Mnohým to otevře oči a zjistí že se slogany a siláckými řečmi se vydrží, dokud se nerozestele.
        Myslíte si, že padne letos naše vláda? Já bych si to sice přál, i když nevidím nikoho, kdo by nás vedl správnou cestou, ale nevěřím tomu.

      3. Madari nebudou chtit Zitny ostrov.
        Zitny ostrov bude chtit do Madarska.
        Coz si slovensti soudruzi stale jeste neuvedomuji.

        1. Re: Homér

          Jsem vás s Lájošovo dobýváním Ojropy předběhl, heč!
          A dnes jsem po ránu dokonce i krásnější, heč!

      4. V zásadě asi říkáme to samé jinými slovy. K Maďarům se už níže vyjadřoval Targus i Homer. Přesně to myslím, když říkám, že globalismus svou vlastní váhou, nemůže reagovat na lokální změny. EU se bude drolit a budou vznikat nové dohody, nové spolky. V Západní Evropě to může nabývat lehce masakrálniho nádechu, až začnou vznikat první Chálifaty.

  15. Ke Skopčákovi řeknu jen jedno, dokud dělají auta,je všechno v cajku. Jakmile začnou dělat ideologii, zasaďte řepu a do sklepa dosmyčte lehátka.

    1. Jestli jsem viděla na Merkelové chlup dobrej, tak to bylo její trvání na Nord Streamu 2.
      I když z Bílého domu se ozýval hlasitý kvikot.
      Aby ten nový kancléř nebyl ještě větší … píp.

        1. Re: jozka

          No jistě!
          Páč věděla, že jsme staří a blbí a hnusní, takže si za bruslogradský Ojro-trest naděláme vrtulníky a slunečníky a elektriku budem kupovat z německých uhelek předělaných na ruský plyn z Nordstrýmu Dvě!!!
          CO vám na tom NENÍ JASNÉ?

          1. Ze ten Merkelove chlup z naseho pohledu zas tak dobrej nejni. Nic vic.

            A tim bych s dovolenim ukoncil debatu o Merkelove chlupech, jdu obedvat.

            1. Re: jozka

              Takže vám ten oběd lehce znechutím.
              Kdo vám, proboha, nakecal, že Makrela chtěla naše dobro?
              Vy jste si dal po ránu špeka, nebo jste vožralej ještě od včerejška z nějakého „vinného“ výrobku z Billy nebo z Penny?

                1. Re: jozka

                  „… Merkelova byla ta, ktera tu karu s Energiewende dostrkala do te baziny…“

                  Co je dobré pro Fricka, nemusí být dobré pro čížka.

                  1. „Jestli jsem viděla na Merkelové chlup dobrej,…“

                    a dale tem prispevek pokracuje stejne jako ten Targusuv.

                    pozn.
                    Nepredpokladam, ze Helanov je Nemka.

  16. Podporujeme Ukrajinu?

    Ve svém okolí slyším:
    Kdo jezdí autem, podporuje Putina.
    Kdo jezdí autem, podporuje Putina. Alena Schillerová ostře reaguje na výroky Fialy a Stanjury. Tahle vláda neudělala pro lidi vůbec nic.

    (Koupil jsem si časovou jízdenku)

    Kdo seká trávu benzínovou sekačkou, podporuje Putina.
    Ti lidé peníze nepotřebují. Vykupovali benzín! Ministr-bankéř v akci.

    (Mám kosy, srp, ruční sekačku, a pohyb je zdravý)

    Neslyšel jsem ale, kdo jede na dovolenou, podporuje Putina, přitom kvůli mé dovolené, budou muset vystěhovat ukrajinskou maminku s dětmi.

    Nucené stěhování uprchlíků? Neskutečné. Je nám jich líto, valí se kritika
    AKTUALIZOVÁNO 15.3.2022
    „I zabydleným ukrajinským uprchlíkům hrozí přesun z ubytování do nouzových přístřeší, jako tělocvičen. Uprchlická krize graduje. Vláda s kraji hledají shodu, ve hře jsou stanové tábory. Podle ministra vnitra Víta Rakušana bude nutné přerozdělení uprchlíků mezi jednotlivými kraji…..“
    Zdroj: https://www.denik.cz/z_domova/uprchlici-ukrajina-telocvicny-penziony-20230314.html

    „Sezona už začala.“ Tisíce uprchlíků musí opustit hotely a přestěhovat se jinam

    (Nepojedu na dovolenou, a ušetřené peníze pošlu na pomoc potřebným)

    Opravdu podporujeme Ukrajinu?

    Ve válce se jezdí na dovolenou?

    Jsme farizejové?

      1. Re: Anonym

        My nejsme ve válce?
        A kdo vám to nakecal?
        Abychom byli ve válce, nemusejí nám nutně padat bomby na hlavu.
        Úplně postačí „změna priorit“.

  17. V posl. týdnu jsem projel milovanou Balkánskou trasou, z jižního Peloponesu přes Bělehrad, Pešť a Vídeň. Po 2,5 letech, páč covid. Změna, kteoru GrýnDýl nadělal v Řecku, je na mrtvici. Větrníky jsou – viděno z hlavních tahů – na skoro každém kopci, a najdou se i celé horské stráně pokryté těmi černými zrcadly. Na horském hřebenu, který tvoří hranici s Makedonií, postavili z větrníků dosl. hraniční kameny – jsou tam v pravidelných rozestupech, kam oko dohlédne.
    Vzhledem k unikátnosti tamní přírody – jen samotné Řecko má cca 5x více druhů rostlin, než ČR, z toho nespočet endemitů, druhů denních motýlů tam žije 3x více, plazů snad 5x více, čísla tahám z chabé paměti – to je ekologické barbarství srovnatelné s tím, jako by někdo zabetonoval Šumavu a Středočeský kraj dohromady. Samozřejmě naprosto zbytečné, po odstávce lignitových elektráren v okolí Floriny jsou závislí na dovozu „jaderné“ elektřiny z Bulharska – a plynu. Ceny energií tam vzrostly poměrově shodně, jako u nás. Což je pro ekonomiku zvedající se z táhlé krize fakt skvělé. Dobrou zprávou je snad jen to, že mimo hlavní tahy ten hnus neuvidíte. Je z toho tudíž zjevné, že jde nejen o dotace, ale i o dojem na bruselské kontrolory.

    V Severní Makedonii a Srbsku není ta sračka ani jedna. Zlí, zlí Jihoslované.

    Maďarsko si drží systém „aby se vlk nažral“, no a jak vypadá okolí Vídně, víme taknějak všichni.

    Už jenom za tohle není nejmenší důvod „evropské hodnoty“ nijak šetřit.

    1. Dobrý den, pane Konvičko!
      Potěšilo mne – a jistě nejsem sám – že jste se, jda kolem, zastavil na tomto webu.
      Ačkoliv Váš příspěvek tak jistě nebyl míněn, úplně jsem se při jeho čtení zasnil: softwarově potlačil jsem ty větrníky a temná zrcadla eko-elektráren a užil si to, co zbylo. – Řecko je krásné a já jsem z Řecka viděl jen velmi málo, daleko méně, než bych chtěl.

      Přijďte zas!

    2. Bylo by možná zajímavé zpětně dohledat místa, kudy v posledních několika letech proběhly ty největší letní požáry.
      Jestli to třeba s tou výstavbou větrníků (a podobných požehnání) nějak nesouvisí.

      Míním tím, že někomu ty pozemky patří/patřily.
      A za pronájem míst/a, kde ty fofrníky stojí, se někomu platí, nebo ne?

  18. Vzhledem k neuvěřitelné gradaci tlaku na Ruskou federaci ze strany USA (nejen posledních osm let) prostřednictvím své firmy zvané NATO jiné řešení nebylo možné.

    Tak konečně někdo řekl na plný pecky co si zde povídáme stále dokola .
    Tak a teď se uvidí zda Minčiče zavřou nebo se přidají další a zavřou Fialu.

  19. Alžír prý chce vypovědět smlouvu o dodávkách plynu Španělsku.
    První v řadě.
    Hezky to na ty moderní hračičky válí Rus. Jedou tanky, Ukrajinec je zmerčí a chystá javelin. Jenže v tu chvilku začne střílet ruské dělostřelectvo. Výsledek je jasný, javelin nevystřelil . No a takhle jednoduše to na Ukrajině řeší ruský voják. Postup je pomalý, ztráty ruských sil jsou malé a technika dodaná Ušáky je k prdu.
    Nevypadá to na nějaké vítězství
    Takže jestliže naše budoucnost leží na Ukrajinském pěšákovi, tak to vidím asi tak, že už žádnou nemáme.
    Takhle jednoduché to je.

    1. Alžírsko smrdí korunou, myslím, že Španělé mohou být v klidu.
      Hospodářství drží nad vodou příjem za ropu a zemní plyn.
      A velmi významnou část rozpočtu činěj remitence. Peníze pocházející od Alžířanů pracujících v zahraničí.
      Podle Světové banky 2 miliardy amerických dolarů za rok. ( Údaj z roku 2010 )

  20. Já myslím, že AA nevyjmenoval ještě jednu PODSTATNOU chybičku soudruhů – pardon – Genossen. A to nejen těch německých.
    Demokracie současného typu není schopna řešit problémy přesahující horizont následujících voleb.

    Od toho odvíjí doslovná zoufalost v (ne)konání současných Strakováků. (Strakovák podle vzoru Pragovák s velkým „P“).
    A další stránka věci – dle mého mínění ukazuje spojení státu se zbrojními firmami jasnou ekonomickou výhodu, zejména pokud je tato spojena s ideou a strategií rozhodování pro řád nikoli příštích voleb, nýbrž desítek let následujících po aktuálním datu.

    1. Targusi,
      souhlas, až na drobný detail:
      Používání výrazu „demokracie“ pro formu vlády současného typu bych demokraticky navrhl postavit na roveň osvětimské lži: Tvrdit, že v Osvětimi nedocházelo k masovému vraždění Židů je masivní drzá nehoráznost. Tvrdit, že současná forma vlády má cokoli společného s demokracií, pokud demokracie znamená „vláda lidu“
      – ať už si pojmy „vláda“ a „lid“ interpretujeme jakkoli široce ,
      je masivní drzá nehoráznost.

      Z původní lahve vína byl vylit obsah – a bez přelepení viněty s názvem odrůdy ( pojmenované Demokracie ) byl nahrazen močůvkou. Navíc močůvkou z dovozu. Jako bychom si do té flašky nedokázali jednou za čtyři roky nachcat sami !

        1. To by vysvětlovalo, proč Číňani nechápou, co je to demokracie: Čínština nezná české pády.
          Nejsrozumitelnější převod PŮVODNÍHO významu slova „demokracie“ do čínštiny je údajně „přenesení mandátu nebes na prostý lid“.

          Ovšem přeložit do čínštiny AKTUÁLNÍ ČESKÝ obsah „demokracie“ považuji za nemožné.
          Snad kdyby se stal českým velvyslancem v Pekingu řeporyjec Novotný a byl zván pravidelně do tamní televize …. mohlo by to prospět ke správnému pochopení … pokud ne přímo pojmu demokracie, pak alespoň objasnění našich euroatlantických hodnot a našemu směrování.

      1. Re: AH

        No jo, jako obvykle.
        Uvědomte si, že jste starý, hloupý a škaredý kverulant, který by chtěl chlemtat Vidlákovo Tajemství (myslím tím odrůdu vína, kterou má zřejmě jenom on, jak kdysi napsal) po džberech a nechat si za to ještě platit!!!

        Tak to ne-ééé, holečku, doba se změnila!!!

        Budete cálovat vidlákovskou cenu a dostanete VINNÝ VÝROBEK!!!
        Pokud nevíte, co takový výrobek obnáší, račte si ve skvělých českých supermarketech německých majitelů zakoupit SÝROVÝ VÝROBEK, který je stejnou mňamkou, jako výrobek vinný.

        A pokud se vám to nelíbí, račte si uvědomit, že na dělný lid MUSÍ být přísnost, protože ta banda pracovních blbců ani zdaleka netuší, co je pro ně JEDINĚ dobré.

    2. Targusi, máme LD.
      Za bolšána to byla demokracie lidová, dneska liberální.
      Ale je to prašť jako uhoď. To “ L” je tam navíc.
      😀

        1. Re: Helanov, Asfalťáček

          Nikoli, mýlíte se všichni dva, tedy vlastně mýlíme se oba tři.
          Už NIKDY žádná písmenka!! Fuj blé!!

          Soudruh Čapí Hnízdil vymyslel, že je tady pro všechny!
          Takže žádná písmenka už nejsou potřeba!
          A soudruh Fyjalláh se chopil této pozoruhodné myšlenky a dále ji rozvíjí!!!

          Kúúrec-palec, jak vám mám vysvětlit, že lopaty vymýšlejí kraviny a NIKDY správně nevědí, co je pro ně JEDINĚ dobré???

          Prostě – jak už to tu „někdo“ zmínil, musíme si POUZE vybrat toho JEDINĚ správného strojvůdce, který může POUZE zrychlovat, anebo občas PŘEDSTÍRAT zpomalování.

    1. neni plyn, neni jizda, naprdime a stlacime

      ——-
      Problém autobusů v Brně: polovina jezdí na drahý plyn, brzy už nemusí ani vyjet

      Brněnský dopravní podnik stále nemá dodavatele stlačeného zemního plynu pro své autobusy na příští rok. Do výběrového řízení se žádná firma nepřihlásila. Představitelé městské firmy se připravují i na variantu, že nikoho nevyberou. „Představa, že nebudete mít do autobusů co natankovat, nevyjedete do ulic a nenaberete lidi, tu si nechceme ani připustit,“ prohlásil generální ředitel dopravního podniku Miloš Havránek.

      Dopravce má celkem tři sta autobusů, zhruba 160 je na plyn. Do konce roku má nasmlouvanou cenu asi 460 korun za megawatthodinu, nyní je cena na burze okolo 2600 korun, tedy zhruba šestkrát vyšší. Plynový pohon je tak znevýhodněný oproti jakýmkoli jiným, i naftovým.
      Zdroj: https://brnensky.denik.cz/zpravy_region/problem-s-autobusy-na-plyn-brnensky-dopravni-podnik-planuje-krizovy-scenar-20220.html

      1. Re: prox

        Ha! Příležitost pro soudruhy Zelené Podnikatele!

        Ať brňákům vnutí baterkobusy nabíjené ze slunečníků a větrníků!

        1. Já bych zakoupil tažná lana.
          Jeden den by se vezli lidé narození liché dny a ostatní by táhli, v další den naopak.

          Bylo by to nanejvýš spravedlivé, obě skupiny by se dostaly do cíle ve stejný čas a částka ušetřená za plyn by se mohla věnovat na nákup granátů pro Ukrajinu.
          Co dokázali kdysi dávno ožralí negramotní Burlaci na Volze, neměl by být ani pro počítačově gramotné Pražáky na Vltavě problém.

          Později bych tentýž princip uplatnil i na lidskou trakci pražského metra.
          Ušetřenou elektrickou energii bych věnoval na nabíjení bezplatných vládních, parlamentních a lidskoprávně nezpochybnitelných elektromobilů.

  21. „Nezlomili jsme Rusko ani ekonomicky ani vojensky. Naopak, ono začíná ekonomicky ničit nás.“

    Není to tak, že se ekonomicky ničíme sami? Stačilo by se s Ruskem slušně domluvit a surovinami by nás zasypalo.

    Nebylo by pro tuto zemi lepší být technologickým partnerem Ruska, než vykořisťovanou kolonií Německa?

    Vztah (D) k (CZ) se teď, když jde o ruský plyn, projeví v pravém světle.

    1. „Vztah (D) k (CZ) se teď, když jde o ruský plyn, projeví v pravém světle.“
      A von se neprojevil uz pri zasilce ochrannych rousek ? 🙂

        1. Dodnes si živě pamatuju, ještě za bolševika, brněnská Velká cena, dederónů (pro neznalé: dederón = Němec z DDR) jak naseto, v šalinách ožralí českým pivem: „…das is ales unzr!“ (němčinářům se omlouvám, danshi wo bu hui shuo deyu).

          V měřítku tisíce let je to nic.

    2. Se zda ,ze je nejen tezky,ale casto nemozny oddelit priciny od nasledku.
      Rozhodnutim zautocit na Stalingrad a do plnych , /to podcenovani muzika a jeho veleni /, si zpecetil vlastnorucne fuhrer, ztratu iniciativy /kterou po ztrate je skoro nemozne ziskat zpet/, vymenou za bojuvky malych skupin /bez moznosti pouzit mobilni pancerove skupiny/ pobihajicich ve Stalingradu a okoli…Zastavil Blitzkrieg.
      S nasledky . Kdo si to tenkrat v Berline uvedomil, nevim.
      Tady zase tvrdohlave opakoval Leningrad , kterej ani nedobyl.
      Z toho duvodu jsem kdysi psal,ze Hitler byl idiot /za temi vsemi zvasty /a s jedinou a od detstvi trvajici posedlosti za tim vsim , ovladnout absolutne vojenske vedeni valky, co nejdrive/na rozdil tezko uhodnutelnyho Stalina a daleko schopnejsiho , kterej neprosazoval svoje rozhodnuti proti zkusenejsim generalum i kdyz mladsim a novy generace ..
      Potom jako dalsi nasledek svyho rozhodnuti,prohlasil ,ze kdyz germanskej narod prohraje valku nezaslouzi si existenci.
      /Tedy preneseni ideologicke a pathologicke nenavisti jinam/…
      Mozna to mluvi k dnesku. A nastalo to vseobecne niceni a nahaneni vsech germanu do masakru..A beznadejne spolehani na vselijake tajne zbrane.
      Tedy nenavist disciplinovana ,proti nenavisti jako prostredku k vitezstvi ,ponekud tvorive ,slovanske.
      /Jestli se pise tom jinde nevim nic,to je co mne ted napada/.
      Stalin sice vyhral tu svetovou valku ,ale Usa vyhraly svet. /V Bretton Wood/.
      /O to jim slo od zacatku ,od zhruba 1880 ,po skonceni agrese obcanske valky a zisk majetku a bohatstvi Jihu. Pod falesnymi zaminkami dnes oprasenymi/..
      Tak historie sveta se vyvijela potom v dusledku rostouciho vlivu tim americkym smerem.
      Asi tak 3/4 sveta se dostal do jejich zavislosti a zbytek sveta v RVHP ,taky s tim, ze se tam kricelo o socialismu /kdyz to byl nejakej ve skutecnosti dost zmatenej a neuskutecnitelnej system ,ideologu Marxe a Lenina/,ale navic RVHP a Wars Smlouva ,zacaly zase nadale slouzit tim, ze fungovaly, jako uzitecnej idiotickej nepritel , nezbytnej snad pro samotnou existenci zapadu. Tedy vymena za ziskove pohadkovyho ,germansko-japonskyho nepritele../Predtim germanskyho 1914-18/. Pro velky uspech ,opakovani.
      I kdyz podobnej system u britu zklamal nakonec , kdyz trvani imperia je v prumeru okolo 300 let../Rim se trapil o trochu dyl,kdyz tenkrat slo vse pomaleji/.
      Sjednoceni do poslusne zavislosti svetove populace za jedinym cilem , snadne ovladnuti statu ,ospravedlnitelna snadno agrese, megazbrojeni , pod rouskou demokracie.
      Totez na strane druhe, ale bez demokracie.
      A bleskove ztrata nepritele /89/se nahradila pohotove zase Ruskem..
      To jsou ty dusledky dneska..
      V Usa byla dlouho rozhodujici vetsina germanskych emigrantu..Od zacatku a vzniku tam bojovali zoldaci vevody z Hesse ,nejbohatsiho na svete, ktery uprchl pred Napoleonem do Prahy a zanechal sve ukryte poklady tajemnikovi ktery byl sprazen s tim , ktery odesel do Londyna a stal se nejbohatsim na svete..Kdyz zacal pujcovat zlato britske vlade ,/ platil britske armady/ ktera zkrachovala bojem proti Napoleonovi..
      Vypravi se ty jiny pohadky treba s tema holubama,atd…
      Tim se zase od te chvile /Waterloo/historie zacal ubirat tim britskym smerem..
      Rusove ted maji stejne dilema ,jak vyhrat a nejit do tech mest. Bez kterych ovladnuti nevyhrajou . To znamena jedine.
      Paralysovat odpor nepritele ,ztratou moci a vlivu jeho vedeni. Nebo aspon vedeni isolovat do nedulezitosti a bez moznosti organizovat odpor i kdyz jen zpravami a instrukcemi /jako aspon motivaci pro obrance /,z hlavniho stanu jako predtim..
      Pocitam ,ze cas , nacasovani planu akci a jejich uspesny a efektivni uskutecneni jako vzdy, bude hrat roli…Ovsem jaky plany ,jsou ty spravny a nejdulezitejsi..To je jina..

    3. Re: Halef

      No vy jste se také odkopal.
      Můžete si vybrat. Zatím ještě demokraticky.

      Buď s Králíkem na pekáček, anebo s Asfaltovým Holubem dělat terče na střelnici. Oranžový nátěr dodám v libovolném množství za lidovou cenu.

      1. Se divím, že jste do toho svého výčtu nepřidal i Anděla. Takový pečený Anděl by mohla pro někoho být docela interesantní delikatesa a i jako terč by nebyl k zahození, takže na ten demokratický výběr by měl taky.

      2. Nemohu za to, ó effendi, přísahám při vousu Pokrokově! Nepohnul jsem se ani o příslovečnou záchodní píď (to je ta píď, o kterou se NATO nerozšíří na Východ, jak jistě víš) ze svého místa – a najednou se ocitám uprostřed tuzemského undergroundu!
        Kdyby mi to někdo věštil, nikdy bych tomu neuvěřil.

  22. Autentická přihoda z II. světové války. Recepce ve Švýcarsku roku 1944, na kterou pozvali bolivijského velvyslance a posadili ho vedle zástupce maďarského království. Bolivijec se s ním dá do řeči :
    Tak vy jste Maďar, jaké je u vás vůbec zřízení?
    Království.
    A jak se jmenuje váš král?
    Nemáme krále, nám vládne admirál Horty.
    Aha, tak vy jste námořní velmoc!
    Ale kdepak, my ani nemáme moře.
    Hm, hm, a že prý vedete válku se SSSR? Máte na něm asi územní požadavky, že?
    Nikoli, územní požadavky máme na Slovensku.
    S tím také válčíte?
    Kdepak, Slovensko, na kterém máme územní požadavky, je náš spojenec v boji proti SSSR, na kterém územní požadavky nemáme.
    A proč se nezeptáte svého admirála co máte dělat ?
    Nemůžeme, je právě v zajetí u Němců.
    To jsou také vaši nepřátelé ?
    Kdepak, to jsou naši největší spojenci !
    Bolívijec se nenápadně otočí na hostitele a povídá: „Nemohli bychom si přesednout? Jsem si naprosto jist, že ten člověk vedle je blázen !“

      1. Kdyz sam Hitler si tak velkou pozornost nezaslouzi..A od samyho zacatku byl mimo Nemecko, smesna loutka /v rukou jinych/a terc nekonecnych vtipu..
        Nepocitalo se s tim , ze germani /a britske vedeni/,vezmou neco takovyho tak vazne,kdyz to nebylo mozny nikde jinde..
        Jeho hlavni zivotni motivace bylo prodlouzeny detstvi /arrested development/, kdy v detskych hrach musel bejt vzdycky hlavni velitel.
        Nasili dodal brutalni rodic.
        Aby se stal diktator velkyho statu a tim moznost urvat vedeni valky pro sebe..
        Zajimava a velmi a pro mne nevysvetlena , je uloha nemeckeho generalniho stabu behem valky /1914-18/ , ktery po zpravach Hitlerovych nadrizenych o jeho chovani ,vybral Hitlera k dalsimu pouziti po skonceni valky.
        A vybral pro jejich budouci ucely ,neuveritelne spravne.
        Zajimave jeste vic je zaroven vyber marxistickyho Lenina /socialista jako Hitler/,prave zase nemeckym hlavnim stabem zase !! a jeho odvoz s pytli zlata na podobny plan ovladnuti Ruska , ktere se realizovalo celym zapadem od zhruba let 1860 , terorem a vaznej pokus na zanik Ruska ,vyzbrojenim ,vybavenim a postvanim Japonska v 1904 brity s utokem zaroven zevnitr Trockym a spol.
        Tedy jak vysvetlit ,ze nemeckej ,prohravajici valku hlavni stab armady s ukolem vedeni valky /kterej prohral,aby behem 20ti let ovladl celou Evropu a velkou cast SSSR/,realizoval zaroven daleko dulezitejsi , dalekosahle plany s velmi tragickymi ,apocalyptickymi, chcete-li, dusledky na celej svet /na kazdyho z nas / a na vyvoj celeho sveta , daleko do budoucnosti..A s neuveritelnym i uspechy..
        Zarazejici je /a pomyslet,ze neco takoveho je mozny a kazdy vysvetleni je absurdni/ jak neco takoveho dokazali . /Hindeburg a Ludendorf/.
        A samozrejme s nasledky trvajicicmi dodnes a jeste dal.

Napsat komentář: Auto Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *