28 března, 2024

Za svobodu a práva se nedemonstruje, nesepisují petice, ale bojuje! … pokud možno ne u Chlumce.

Bude-li někdo tvrdit, že demonstrace jsou k ničemu a jiný, že demonstrace pomáhají, tak budou mít oba pravdu. Ta otázka totiž zní jinak – co má být cílem, co se očekává za výsledek.

Pokud je cílem formovat informační prostor, ukázat vládnímu táboru kolik je nespokojených spoluobčanů, „upustit páru“, představit kandidáty na lídry apod., pak demonstrace mohou být užitečné.

Pokud je ovšem cílem změna vlády nebo změna systému, pak bohužel – demonstracemi tohohle dosáhnout nelze. Buď si přiznáme realitu (i nepříjemnou) nebo ty demonstrace a podobné akce můžeme pořádat rovnou u Chlumce.

Pojďme se napřed podívat na realitu a pak do historie, co bylo nebo nebylo úspěšné.

Napřed realita.

Fiala oprávněně tvrdí, že vyhrál troje poslední volby a má tedy z voleb mandát. Už ale např. neříká, že ty parlamentní vyhrál úpravou pravidel, že ty poslední volby vyhrál díky předvolebnímu lhaní, tedy podvodem na voličích. Realita je taková, že v parlamentních volbách si přisvojil a vyhrál tak díky „propadlým hlasům“, které většinově byly hlasem proti jeho uskupení a u posledních voleb zcela účelově lhali – jak dnes sami přiznávají. Nicméně i tak ho podporuje zatím dost velká skupina spoluobčanů. Na základě toho všeho může tvrdit, že demonstrace patří k demokracii, ale nevidí důvod pro změnu kurzu své politiky. A měl by i pravdu, kdyby jednal ve prospěch ČR a jeho občanů. Ovšem jím vedená vláda takto nejedná, navíc jedná v rozporu s předvolebními sliby. Naposledy svá moudra pouštěl do éteru před demonstrací 11.3. v objektivním a vyváženém pořadu OVM, kde diskutoval sám se sebou a vhodné návodné otázky mu přihrával objektivní a férový V. Moravec. No budiž.

Podívejme se na situaci z jiného úhlu. Je čím dál více zřejmé, že o suverenitě ČR nemůže být řeči. Na ambasádě USA se jen zamyslí co by bylo vhodné a pětidemolice už nevyslovené přání realizuje. Pokud mají na US embassy obědovou pauzu, tak Fiala nemešká a natočí se směr Brusel, aby zjistil, jak se může zavděčit tímto směrem. Tak to je. A je to taky čím dál zřetelnější narůstajícímu počtu spoluobčanů. Některým se to líbí, některým už nikoliv. Těch druhých pomalu asi přibývá.

Celá tahle parta má jediný cíl – udržet se u moci. Jakýmikoliv prostředky. Fiala je v jejich očích dosazený protektor, který má zaručit, aby kolonie šlapala jak má a odváděla tributy ve správné výši správným směrem. Že v kolonii nedodržuje zákony? … nevadí, je to sice gauner, ale náš gauner … že zavádí cenzuru a nastoluje totalitu? … nevadí, alespoň bude u poddaných pořádek a klid, v tomhle může čekat podporu Bruselu … že mu tam demokraticky demonstrují a on nechal organizátory zavřít a demonstranty rozehnat? … nevadí, vždyť jen zajišťuje pořádek a „klid na práci“.

Pohled do historie co (ne)funguje

Dnes už asi nikdo nepochybuje, že bez dobře organizované podpory zvenčí a navíc ochotě tehdejších elit ochutnat „výdobytky“ kapitalismu by se žádná revoluce v r. 1989 nekonala. Demonstrace byly de-facto jen stvrzením, že události se valí správným a pro většinu akceptovatelným směrem. Nic z toho dnes nemáme.

Vášniví demonstranti jsou Francouzi – tam demonstrují rádi, často a spořádaně. Největší sílu vytvořilo hnutí Žlutých vest, ovšem ani oni pomocí demonstrace s cca 1 miliónem účastníků nebyli schopni zabránit prkotině – přijetí zákonu „Rodič 1 a Rodič2“. Jestli se nepletu, tak tam byl i nějaký mrtvý po zásahu gumovým projektilem a určitě nějaké to vystřelené oko a … a Brusel nic. Žádné sankce, žádné řeči o ohrožení demokracie. Dnes tam hoří ulice kvůli zákonu reformující jejich důchodový systém a co udělal Macron? … správně, zcela demokraticky obešel parlament a prosadil ho bez parlamentu. A Brusel opět nic … vše je oukhej.

Pak tady máme Katalánce – tam to zkoušeli podle demokratických (tedy „jejich“) pravidel. Vyzbrojili muže, ženy a důchodce ostrými a nebezpečnými hlasovacími lístky a co nastalo? … správně, dostali po tlamě všichni ať to byla těhotná žena nebo důchodce s hůlkou. To víte EU hodnoty … a Brusel opět nic, žádné řeči o právu na sebeurčení, žádné bombardování hlavního města Španělska v odvetu za to, že brání osamostatnění utlačovaných Katalánců … naopak, kdo poukázal na analogii a dvojí metr s Kosovem, byl promptně označen za člena Putinovy úderky.

Za této situace se domnívat, že demonstrace u nás povedou ke změně vlády je čiré zoufalství hodné telefonátu Chocholouškovi. Nápad blokovat vchody do vládních úřadů je pak už pro okamžitý výjezd saniťáků Arnošta a Arnošta. Co myslíte, že by u blokací proběhlo? Ano … zezadu by nejspíše k policajtům přišel neuniformovaný velitel, prstem by ukázal, pro koho si mají ozbrojenci dojít (samozřejmě až by se správně připravili reportéři a fotografové pravdomluvných a objektivních médií) a pak by dal těm svým psům povel. Už večer bychom mohli shlédnout v naší objektivní a vyvážené ČT09 reportáže o proruských dezolátech a ráno bychom se dozvěděli další již dobře promyšlené a upravené story … o tom nepochybujte. Dle mého, tudy cesta nevede … tedy pokud nemá být cílem zviditelnit Rajchla apod., ubrat pár % SPD a ANO, aby se dostal nový subjekt do parlamentu.

Strategie

Já se domnívám, že účinná dílčí strategie by měla být zajistit, že Fiala bude pro Brusel a USA tak neschopný až jeho instalace bude škodit JIM a ne jako dosud občanům ČR. Dle mého by to mělo být v duchu, aby si řekli … je to sice gauner, navíc i náš gauner, ale je tak neschopný a blbý, že kdyby byla soutěž blbců, tak skončí druhý … Prostě – výsledkem našeho snažení musí být, že to bude vadit US loutkovodičům a bruselským … a mělo by to škodit tak, že je to bude bolet. Fiala musí být JIMI označen jako neschopný protektor, kterého je nutno vyměnit. Tady si uvědomte, že případný proces výměny může být šance, jak do toho „drcnout“, aby to nabralo náš směr. Ono totiž USA a jejich umění barevných revolucí a manipulací není co bejvávalo …

A já si myslím, že na to kápnul starej autista Bašta. Napřed ale něco o tekutých píscích.

Tekuté písky

Pokud by panovala shoda co jim provést, pak by to mělo být stylem, že nebude žádný konkrétní vůdce, žádná konkrétní struktura, aby muž v hnědé bundě mohl ukázat prstem a tím směrem vypustit svou uniformovanou smečku. A já si myslím, že i tady najdeme návod v historii.

Napřed – první předpoklad je, že použijeme to co anglosasové – něco jiného musíme říkat a něco jiného ve výsledku dělat. Zkrátka použít jejich zbraň proti nim, jen ať ochutnají vlastní medicínu.

Druhá věc je, jak zařídit „bezstrukturnost“ akce.

Starší si jistě vzpomenou na poslance Sládka – toho Sládka, kterého museli protiprávně zavřít, aby mohl být zvolen Havel prezidentem. Ten chlápek za bolševika pracoval snad na úřadu pro dohled nad tiskem a z povahy své práce četl vše – východní i západní tisk. Takže měl přehled, nebyl hloupý a výborný rétor. Já si pamatuji jak někdy v 90. letech pořádal demonstraci – tuším před Českou televizí. Bylo určené shromaždiště příznivců a trasa protestního pochodu. Když akce měla začít, tak k Sládkovi přišel policista a sdělil mu, že vše je nepovolené, nezákonné a byl vyzván, ať to vyhlásí a tím vše ukončí. Sládek tedy vzal megafon a shromážděným příznivcům řekl, že byl právě dotyčným policistou upozorněn na nelegálnost shromáždění a plánovaného pochodu a že tedy demonstraci a protestní pochod oficiálně ukončuje. Pak se s policajtem na sebe podívali, uznale pokývali hlavou, policajt jako že správně, tak to má být … Sládek tedy že splnil co se po něm chtělo a … a vzal opět tlampač do ruky a řekl něco takového: „Vážení, demonstrace je ukončena, pochod je úředně zakázán, ale já nevím jak Vy, ale já se jdu projít“ … a slezl z bedny a vykročil směrem plánovaného pochodu … a samozřejmě všichni se šli projít tím směrem taky. Policajt byl zmaten jak lesní včela a netušil co má dělat – výzva byla řádně sdělena a přesto nemohl zakročit, aby se pochod nekonal … jak chcete zakázat lidem se jít projít, když máme hen tu demokraciju a svobodu, že?

A poslední k strategii – vůbec bych s nimi nevyjednával. Kdo začne vyjednávat sám se přihlásí k organizátorovi a bude po zásluze potrestán. „Červené čáry“ nefungují tak, že je vyhlásíte a řeknete, jaká bude následovat sankce za překročení, ale výhradně tak, že je NEVYSLOVÍTE, ale po překročení dostanou lepanec s tím, že překročili „červenou čáru“.

Blackout

A tímto se dostáváme k Baštovi, který tvrdí, že to v Argentině fungovalo. Nemám důvod mu nevěřit, mj. proto, že si pamatuji jak někdy v 80. letech za bolševika byla v TV nějaká soutěž, kde chtěli provést hlasování pomocí rozsvěcování a zhasínání světel a z dispečinku měli hlásit, jak to dopadlo (podle zvýšeného nebo sníženého odběru proudu). No, dopadlo to tak, že celkem svižně přikvačili rozhození energetici a všem vysvětlili, že to je teda extra blbý nápad … a to šlo o žárovky cca 75W. Bašta ovšem říká, že v Argentině používali varné konvice – to je nějakých cca 2kW na kus …

Protože hned jsou jen šunty v Tescu, tak by to chtělo přípravu. Naštěstí jako alternativa už máme k dispozici servery s celkem slušnou návštěvností, máme k dispozici úspěšné „mini TV“ – „Aby bylo jasno“, „O čem se mlčí“, „Protiproud TV“ a další.

Bašta by měl dostat opakovaně prostor, aby vysvětloval, jak to vlastně v té Argentině bylo. Jednoduše ho pozvat do všech těch „mini TV“ a udělat s ním rozhovor, nabídnout mu převzetí článků … ovšem výhradně o Argentině, jak to bylo úspěšné a tak.

Souběžně mohou běžet rozhovory a články od našich energetiků (Štěpán apod.) – články o tom, jak se vyvarovat blackoutu. Měli by přesně popsat, kdy je největší nebezpečí vyvolání nechtěného blackoutu (samozřejmě a výhradně jen, aby lidé věděli, kdy se nemají chovat nezodpovědně) – které dny, které hodiny. Měli by říct, jaký náhlý úbytek nebo naopak okamžitá poptávka by mohla poslat síť do kolen … zdůraznit, že to říkají proto, aby se lidé tomu vyhnuli, protože při té drahotě je tady nebezpečí, že se lidi začnou chovat nezodpovědně atd.

No a až se tohle dostane mezi lidi, pak už jen stačí, aby někdo nevinně pronesl, že kvůlivá té drahotě je nucen tak šetřit, že v od zítřka od 14:00 vždy na půl dne vše vypne – aby ušetřil v té Fialovic levnotě. Nebo naopak, že na oslavu všech „Zuzan“ (11.8.) si udělá v tolik a v tolik kafe, aby měly úspěch v životě. Bašta má pravdu i vtom, že se mohou zapojit všichni „gaučoví“ bojovníci – je to pohodlné, nic to nestojí. A všem připomínám – to že na nás z vysoka močí ještě neznamená, že budeme hýkat, jak je ten déšť příjemný.

Morální hledisko.

Někdo namítne, že to není fér, že vzniknou škody, že budou trpět všichni. No teda promiňte – pod Fialovou levnotou trpíme všichni, dělají škody, které nepůjde ihned odstranit, sami podvádějí a nehrají fér. Pro sluníčka jsme extrémisté a proruští švábi. Když je třeba tak zákon nedodržují nebo si ho neústavním způsobem upraví.

Pětidemolice se dostala k veslu nefér způsobem a páchá škody, nejedná ve prospěch občanů CR. Pokud bychom připustili, že většina je pro Fialu, pak Ústava jim přímo ukládá dbát ochrany menšin, tedy i nás jakožto menšiny s jiným názorem. Děje se to? … neděje! Válcují nás, protože jsme pro ně podřadný plebs, proruští dezoláti. Uvědomte si, že proti nám ,svým odpůrcům, vedou doslova válku všemi prostředky a bez pravidel. Teď si schválí korespondenční hlasování a na pozicích se zabetonují, oni v podstatě jedou moderní Únor 1948. A v každé válce jsou ztráty, bez nich vítězství není možno dosáhnout.

Dříve nebo později

Poslední moje úvaha se týká činnosti na alternativě všeobecně. Měly by se začít objevovat články na téma „Dříve nebo později …“.

Příslušníkům silových složek by ,mělo být trpělivě vysvětlováno, že nic netrvá věčně, ani libo-démo totalita nebo hegemonie USA . Proto by se měli včas zamyslet a ubrat na horlivosti, aby nedopadli jak příslušníci STB po r.1989.

Pro elity by měly být články, které budou rozebíral morální odpovědnost a fakt, že zlo bude dříve nebo později potrestáno.

P.S. 23. března 2023 zahajuje činnost Jungmannova národní akademie – více na junaak.cz.

Licence článku – volně k převzetí. Pokud někdo máte kontakty na „mini TV“ nebo jiné psavce, zvažte upozornění, aby i oni mohli zvážit, zda se připojí nebo ne.

87 thoughts on “Za svobodu a práva se nedemonstruje, nesepisují petice, ale bojuje! … pokud možno ne u Chlumce.

  1. Příslušníkům silových složek by, mělo být trpělivě vysvětlováno, že nic netrvá věčně.

    Ale hlavně, nechoď Vašku s pány na led, neboť mnohý příklad známe, že pán sklouzne a sedlák si za něj nohu zláme.“ – Karel Havlíček Borovský.

    Jsem zvědavý, jak dopadne aktivní příslušník.

    Výpověď člověka zbitého u muzea. Odstraní děkana Ševčíka z fakulty za pomoc zbitému člověku?
    https://www.youtube.com/watch?v=1lYoqGnJWBQ

    Neuniformovaný velitel popře, že vydal rozkaz někoho zmlátit.

    Jak by to dopadlo v Listopadu s mlátičkami, kdyby byly mobily?

    1. Josef původní napsal:20 března, 2023 (16:58)

      Omlouvám se, laický dotaz.

      Příslušníci městské policie, v horní dolní mají kamery s audio video záznamem.
      Mají to i mlátičky?
      Když ne, proč?
      Bylo by to i v jejích prospěch.

    1. ONO ČIST ANI NEBUDE CO,
      Nadšení z nových nápadu jak se zdá rychle autorovi p.Dvořákovi vymizí a tak si počkejte na další jeho članek!
      No a JA jsem zvědav ,zda zde dokáže pan autor v budoucnosti vest diskusi ,která jak se zdá tady v pulce zachází za obzor a je hotovo!

  2. A proč by PRO mělo sebrat % ANO a SPD?
    Když se A. Babiš dostal poprvé do sněmovny s hnutím ANO, sebral hlasy ODS. Tehdy se poprvé dostali na 7% a to měli předtím zhruba 30% .
    Druhé kolo ANO vyhrálo a vyluxovalo ČSSD, které se opět propadlo na 6 nebo kolik %. Ti už se nevzpamatovali, protože se sami potopili.
    Jestli se Rajchl dostane do sněmovny, tak vyluxuje dnešní pětikoalici. Stačí nechat pětidemolici ještě schválit školné na školách, mládežníkům skončí komunistický socík a budou mít po ftákách.

    Dnes jsem si dopisovala se sestrou, která žije už 35 let v Kanadě. Auta jsou v Americe levná a tak si je pořizují i mladí. U nás také, ale nikoliv Jeepy. A tak jejich dcerka studující VŠ potřebuje auťák na květen a auťák po dvou letech stání nejede a nepojede.
    V obci čítající více než 2000 lidí kanadského občanství není mechanik. Tedy je, ale jen jeden a ještě asi nějaký lempl, bo udělal geometrii tak, že auto plave na silnici, jede jinak než má.
    Druhý odešel do důchodu a bysnis neprodal, nikdo to nechce…
    No a jelikož můj syn auta opravuje, musel radit švagrovi jak má co vyměnit . Měl by vyměnit horní ramena, silentbloky a čepy spodních ramen, uložení stabilizátoru, čepy řízení. Už Jeep Cherokee/ Liberty spravoval.
    Mají syna, měl 27 let teď v březnu a ten dělá také opravy aut a stále neví a musí se ptát. Ještě nemá ani osvědčení mechanika. Už se učí u jedné firmy tuším 4 roky a nechápu, že stále není schopný sám cokoliv udělat. Ne, že by byl blbec, jak jsem se bavila se sestrou, ale tamní systém je prostě úplně jiný než tady.
    Švagr je IT a auta se musel naučit spravovat také, ale jestli tohle zvládne to nevím.

    1. Je třeba vzít v úvahu, že hrozí obrovské postihy za jakékoliv pochybení. proto nejlepší prevence je, nikoho k práci nepustiti a žádnou nedělat.

  3. Lidové referendum je řešení …..
    Jak níže za návrh na odstranění embarga na uzákonění referenda chválím Krtečka …
    Sněmovna už přes 30 let brání přijetí zákona o referendu, přestože ústava referendum zavedla do ústavního pořádku ….., strany a jejich poslanci prostě ignorují ústavu …

    1. P.Mmaxime,diskuse mi prozatím připadá jako kakofonie zvuku,která nemá na zřeteli výsledek a to je podle mě tvorba programu pro SV to jsme my voliči a muže nás být až asi 8 275 752 stále podvadenych a zubozovanych dušiček.
      V tomto okamžiku ani nepotřebujeme fujera tj vedoucího ale tunerem se muže stát domnívám se každý ,kdo přijde s nápadem nejlépe dobrým.
      Dovolím si vám navrhnout,aby jste se stal,pokud budete chtít ,jakýmsi zapisovatelem toho co muže a nemusí vzniknout.
      Nevidím tu váš návrh a případný návrh ostatních lidových komentatorů na jaký režim by jste transformovalimnynější režim rabijatskeho dřevního kapitalismus BEZ přivlastkú tj BEZ SKRUPULI,který nám implantoval staropresident ODS my z SV se tu v něm topime a ON se dodnes za něho ani neomluvil.
      Tak co na to odpovíte moji zlatí?

  4. Pane Dvořáku, nejsem si úplně jistý, zda tam máte správně ty presumpce.
    Požadavky PRO jste bezesporu slyšel. Stejně tak je vám nejspíš zřejmo, že jejich celé vyplnění je nemožné. Pro tuto vládu ani náhodou, protože prakticky všechny jdou výrazně proti „demokratickým rozhodnutím EU“.
    Z čehož plyne jedno dosti důležité. Totiž, že v těch „rozhodnutích“ existuje nějaký dosažitelný rozptyl co do intenzity jejich realizace. Stejný rozptyl je i v realizaci „demokratických rozhodnutí USA“ nákupu zbraní. Čím větší tlak bude vyvíjen na vládu, tím vzrůstá potenciál ji přibrzdit právě v té její až třeskuté realizací. Nemusíme se přece u ní nutně pohybovat v módu dohnat a předehnat hranu rozptylu. Jde o to, čemu se říká dosažení možného.

    Demonstrace nejsou ani upouštění páry, ani představení kandidátů, ani, že podívejte, kolik nás je. Jakkoli se toto vše u nich děje, důvodem je především to výše. Nejsme Katalánsko ani Francie, to ve smyslu tvrdosti odporu i tvrdosti jeho vládního potlačování. Naše vláda se sice chce přerazit při plnění rozkazů i vlastních ambicí, ale jste si skutečně jistý, že když narazí na odpor společnosti mnohem silnější, než si myslí, že se přece jen ani trochu v tom přerážení nepřibrzdí?

    Pokud by se vládu dokonce podařilo poslat k čertu, asi by volby nepřinesly rovnou spásu, k tomu nemá opozice ani mimoparlamentní opozice kapacitu, zachování se voličů v nových volbách je ve hvězdách, a především celoevropská politická i ekonomická (včetně té naší) situace je velmi nepříznivá čemukoli aspoň trochu rozumnému. Ale i odstranění této vlády by znamenalo (pokud by je tam voliči nenacpali zpátky, což by ovšem znamenalo, že nám není pomoci) řešení příčin problému.
    Tato vláda je problém, je jeho příčinou. Jsou i jiné, „větší“ problémy, ale s těmi se lze potýkat mnohem obtížněji. Jde o velmi velký balík problémů, na které recepty prakticky neexistují. Ale vláda zas tak velký co do překonání není, stojí za to ji coby parciální sice, ale pro nás i z hlediska výše uvedeného rozptylu důležitý. A jestli chcete čekat, až Fiala sám vyhnije, není tohle rychlejší? Nedává nám to navíc lepší šance?
    Znovu a pořád, samozřejmě by si ten někdo, kdo by přišel místo Fialy, nemohl moc vyskakovat, protože Malostranské Náměstí a Brusel jsou velká koule u nohy. Ale ten rozptyl.

    Ať už je tedy rovnou vyhnat, či je přece jen nechat vyhnít do příštích voleb, opravdu je nutné přímo bezpodmínečně (jak třeba přímo vy netvrdíte, nicméně je to zrovna tady dost přítomno) to ihned celé zhatit? Nekončící šlapání vládě na paty ne pouze opozicí v parlamentu je skutečně k ničemu? Jak to všechno brání všem těm, sice velmi složitým, pokusům sjednotit nebo aspoň částečně sjednotit mimoparlamentní opozici, jak to všechno brání všemu tomu, po čem volají „nerajchlovci“? Slovy – nijak.

    Změna vlády je obtížně, nicméně realizovatelná. Změna systému, kterého jsme součástí, ta mnohem obtížněji, na to sílu nebudeme mít nikdy. Tato vaše druhá „tázavá“ presumpce je také chybná, protože jde velmi moc právě o vládu, která se „nějak“ bude pohybovat v tom tolikrát mnou opakovaném rozptylu možností. Zda bude dohánět a předbíhat, nebo se snažit s tím systémem pokud možno co nejvíc vyj…..t.

    A na závěr ještě k Rajchlovi. Čím se provinil? Skutečně ne tím, že přinejmenším prozatím se drží koncepce, která to výše uvedené může uvést v život? Jakmile ono totiž se objeví něco, co zapáchá možným výsledkem, řevnivost forever. Všichni ti, kdo o tom předtím jen mluvili, se tomu možnému reálnému posunu začnou přímo zuřivě bránit, protože by byli za … A taky, něco se děje, ale oni toho nejsou tváří.
    Což opět není vyloženě vůči vám, jen má úvaha nad horou klacků, které jsou celé té záležitostí házeny do cesty.

    1. … stojí za to ji, coby parciální sice, ale pro nás i z hlediska výše uvedeného rozptylu důležitý problém, dstranit. A jestli chcete…

      To jsem tam nedokončil větu. Pardon, ten text to znepřehlednilo a rozbilo.Tato oprava to tomu, kdo to bude číst, snad umožní vnímat, co tím básník chtěl říct.

      1. Hned úvodem jsem psal, že demonstrace jsou i nejsou k ničemu – záleží co očekáváme. Ty demonstrace v podstatě nutí pětidemolici přitvrzovat v důsledku čehož se může někdo přidat na naší stranu. Demonstrace tedy formují informační pole ve společnosti v náš prospěch – jak se říká, o tom žádná.
        Ovšem ke změně vlády nepovedou. Ale v teoretické rovině připusťme, že Ten Nahoře dopustí a Fiala křeslo opustí … co pak? Zasněme se a řekněme, že se Rajchl dostane k veslu. Změní se něco? Vždyť on veřejně tvrdí, že naše zakotvení v EU a NATO je správné … no a nejen já si myslím, že právě naše zakotvení v EU a NATO je zdrojem našich problémů. Hampl správně extrahoval, že „Patřit na Západ“ znamená dnes „Patřit do minulosti“.
        Čeká nás dlouhá cesta k cíli, která musí začít celospolečenskou diskuzí co vlastně chceme. Zkušenosti ze socíku i kapitalismu máme.

        1. Pane Dvoraku,
          Plně souhlasím že jste jistě schopen zajištovat, jak pišete Celospolečenskou diskusi.Pan Reichl sliboval že uskuteční to co budou chtít voliči.No a tak stačí formulovat co my voliči vlastně chceme.
          Navrhl jsem první body programu SV tj Společnosti volicu,viz dole a mohu je opakovat ,takže jsme ve shodě.
          Staci,kdyby jste na tyto první programové body reagoval a tak by se mohlo přijít na to jak program uskutečnit upevnit a zdiskutovat do tvrda.
          Voliči jsou totiž jediná síla, která něco chce a doposud to nikdo z nich neformuloval a k věci formulace co chceme neexistuje diskuse.
          Co tak kdyby jste byl první a diskuse by mohla být vámi moderována,ovšem nevidím tady, že by jste se bodu PNZ tj Programu Národních Zájmu všiml a tak je mi záhadou co budeme bez vás my sirotci dělat,když píšete a pořadny fujer nikde?
          Doufám že si mužeme dobře rozumět ,mám to opakovat a čekat netrpělivě na odpověď ?

      2. P.Picolomini a ostatní ,myslíte že by jste dokázali tady opakovat ten první postulát PNZ ,aby nezašel za obzor a byl zapomenut .
        Jak dalece jste připraven na tvorbu takového Programu Národních Zájmu a potřeb, to by jste byl sluníčkem,které naše rozptýlené paprsky komentu bude sjednocovat do jednoho bodu a tím muže být PNZ.Co vy na to?

    2. Pane Picolomini,vaše komenty se mi docela líbí.

      Je mi však záhadou,proč nekomentujete svézi návrh Programu Národních Zájmu PNZ ,který jsem dal pod pana Simpsona ,proč se vám nechce Systémem a pohnout jako členovi SV by vám to slušelo!
      Co vy na to?

  5. Čistě logicky vzato, platím pouze to, co chci anebo to, co toleruji. To, co nechci anebo to, proti čemu vystupuji, to neplatím.
    Čistě mezi námi – dámami a pány, kdo má tu odvahu přestat platit daně ?
    Možná pár jednotlivců….

    Normálka se pojede dál podle not z MI5. Tak, jak tomu je už od časů Mackindera (Halford Mackinder).

  6. „dostáváme k Baštovi, který tvrdí, že to v Argentině fungovalo“ … „Bašta ….říká, že v Argentině používali varné konvice – to je nějakých cca 2kW na kus“

    Aha.
    A kdy a jak to v té Argentině bylo? S konvicemi? Byly by nějaké ozdrojované informace?

    Našel jsem pouze protest z 12. září 1996, kdy od 20.00 do 20.05 lidi vypnuli doma elektriku a na ulici mlátili vařečkami do pánví a hrnců (zdroj: http://www.scielo.org.bo/pdf/racc/n31/n31_a06.pdf , strany 4 a 5 v prohlížeči).

    Kde se lze dočíst, jak to v té Argentině fungovalo se zapínáním konvic ??

    1. Píšu, že by to měl osvětlit Bašta, když s tím přišel. Ale čistě teoreticky – blackout je o rozhození poměru dodávka-odběr v síti. Když měli za bolševika hrůzu z rozsvěcování světel v paneláku, tak si myslím, že tímto nezodpovědným způsobem lze ten nepoměr nastolit. V bytech máte pojistky 10A nebo 16A – pro pračku. A rychlovarná konvice je max 2,2kW (max.10A x 220V), běžná konvice pak 2kW … x 200.000 lidí ochotných si uvařit kafe … ale vůbec netuším, jaký max. rozdíl mezi dodávkou a odběrem v síti v daném okamžiku může být. To by měl vědět někdo od energetiků. Zatím Gerd psal, že „nastartovat“ pohotovostní elektrárnu lze do 10 minut … a to je dost dlouhá doba, to budu mít to kafe i vypité.

      1. Já teda žiju v domnění, že u toho Kuchaře Kuřátka byl problém v tom, že ani ty dva až tři miliony stowattových žárovek nebyly v rámci celé republiky měřitelné nějak spolehlivě.

        Až někdy nějaký blackout přijde, bude to příležitost pro rozebrání těch úplně posledních zbytků…

        Jediným realizovatelným řešením je povinná maturita z matematiky pro všechny právníky a ekonomy, učitele ZŠ a redaktory veřejnoprávních médiích… A za patnáct dvacet let třeba přijdou i nějaké jiné dobré nápady.

  7. Davide, se zájmem jsem očekával návod, jak zviditelnit odpor Pětikolce, ale musím konstatovat, že jsem zklamán. Zapínat rychlovarné konvice…., ne.
    To spíše ten Targusův přípodotek je efektivnější (doprava, milice).
    Musím se znova opakovat: společnost v této chvíli je většinově spokojena s Fialou. Naše zvolená opozice je bezzubá a koná v rámci Zákona mírného pokroku podle parlamentních dispozic. Venku parlamentní opozici neuvidíte – ještě by pomáhala případné své konkurenci (demonstrace SPD v Ostravě – jak bude viditelná?).
    Rajchl zatím oslovuje především jen nevoliče Babiše a Okamury a nás, alternativní spodinu. Jeho akce, pokud se nezmění zaměření (blokování úřadů – v sobotu? či dopravy – k naštvání Pražáků?) vyšumí do ztracena.
    Musíme se spíše snažit změnit tu většinu v menšinu, ale – opakuji se stále dokola – pokud nebudou vnější podmínky příhodné (extrémní drahota, válečný konflikt ), s nikým to moc nehne. Společnost se musí bát (že nebude mít na nájem, že jim chtějí odvést děti do války, že bydlí blízko vojensky zajímavého cíle).
    No a pokud se Fialovi podaří dotáhnout ke zdárnému konci likvidaci webů a kriminalizaci slov, bude to úplně v háji. Pak nebude ani jak koordinovat ty rychlovarné konvice.
    Ale díky za snahu přinášet nové myšlenky do způsobu vyjádřit svou nevůli. Jste lepší než já, který se potácí od mírného optimismu k hluboké depresi, a nic kloudného nenavrhuje.

    1. PANE HOMERE CO TAK P.DVORAKOVI DOPORUCIT Program Národních Zájmu a hned jeho body zdiskutovat!

      Navrhuji ho v obecné formě a to tady a hned, každý volič že Společnosti Voličů SV by ho mohl doplnit o své další konkrétní návrhy a to permanentně i tady na webu a to stále..
      1.
      Myslím si ,že beze změny režimu na takový,který by nekradl dvě třetiny přijmú členum SV se nic nového nestane!
      2.
      Navrhuji vyvinout a zajistit návrh konkretni možnosti jakým zpusobem budou kontrolovat voliči své „zástupce“ a to dnem i nocí s možností aby to mohli udělat všichni volici!
      3.
      Najít způsob odstranění 34 let trvajícího embarga na Zákon o referendu a zajistit zpusob,jak se toto,embargo stane zbytečným !
      4.
      Navrhuji bojovat za zrušení funkce GŘ veřejnoprávní televize,anebo ať se rozdělí koncesionářské poplatky a my z SV si už dovedeme sami zajistít naše zpravodajství ve formě internetové daleko levnější televize typu
      „ABY BYLO JASNO“!
      A
      T
      D
      Dokázali by jste vy tady lidoví komentátoři zorganizovat diskusi podle těchto jednotlivých bodu,anebo se tu nic zvláštního nikdy nebude dít a bude trvat ten CHLUMEC to jest kakofonie bezmocnych komentu?
      Tak co zapadne návrh za obzor a bude konec Japonec?

      1. Krtečku, dobrá rada s tím referendem …. Referendum, když se vládě podařilo její arogancí naštvat většinu voličů ( i z těch kteří ji ve své bláhovosti volili), by řešilo celý ten problém toho našeho Ústavního Kocourkova, kde vláda válcuje opizici a bláhově doufá, že v dalších volbách (nebo i dříve) za to svoje jednání nedostane od lidí přes držku …
        Demonstrovat by se mělo také za přijetí zákona o referendu, které předpokládá náš Ústavního řád ….
        Bez referenda jsme Kocourkovem s vládou bláznů, bez možnosti ty blázny pacifikovat, aby přestali škodit …

        1. Děkuji za odpověď,pane Maxime,

          Blokace zákona o referendu je jen jeden problém,zajímalo by mě co říkáte i dalším bodum PNZ a doufám že jste jeden z diskutujících,který by i nějaký ten další bod vymyslel a navrhl realizaci ostatnich !
          Zákonu o referendu se budou majitele moci vztekle bránit,proto se domnívám,že se bude muset a najde zpusob jak jejich odpor proste obejít!
          I kdyby ti ladni Asocialove něco po 34 letech nicnedělání schválili bude to asi jenom nepotřebný paskvil ve formě parlamentního šrotu.
          Rozumíme si ?

          1. Krtečku, zatím stačí ten jeden bod PNZ (programu národních zájmů) o referendu …
            Další body se zatím nemusí vymýšlet, stačí tvrdě jít jen za požadavkem referenda, bez nějakých vytáček a prznění návrhu zákona funkčního referenda těmi stranickými šmejdy, kteří referendum stále blokují …

            1. Jsem toho názoru pane Maxime ,že jsou ty body navzajem propojeny a věc má podle mě být řešena komplexním zpusobem.
              Napsal jsem,že i kdyby to konečně řešili ti tzv „naši „zástupci bude z toho jen nepotřebný šrot dalších přiškrobenych zákonu .
              Jsem spíše proto, jejich vzteklý odpor obejít a zkusit najednou zformulovat VSECHNY body,mohou tak být propojeny a nemusíme se bavit se slizskými majiteli zubu zatnutých do žlabu a koryt přeci jim ty kusadla nebudeme lámat, vždyť by je to bolelo!

                1. Referendum má být bez hloupých omezení za stejných podmínek jako volby, volby také nejsou neplatné, když je účast menší než 50 % ..
                  Referendum vedle voleb poslanců -svých zástupců -hahaha, je druhý způsob, kterým lid přímo rozhoduje ve věci svojí vlády -vlády lidu -demokracie ….

                    1. Šmejdi musí být k tomu povolení referenda donuceni, proto by referendum mělo patřit mezi hlavní požadavky demonstrující opozice …

              1. Krtečku, právě to referendum, po petici volebními sliby oklamaných občanů s podnětem k vypsání referenda o konání nových ferových voleb bez podvodníků, může ty zmetky odstavit od koryt humální cestou …
                A hrozba uvedeného petičně podníceného referenda by měla ty arogantní zmenky přivést k slušnosti a respektování názorů a potřeb lidí …

                1. Já se domnívám ,že je třeba využít chyb tlupy Asociálních majitelu moci,kteří jsou vyloženými vyznavači náboženství Satanismu ,kdy věděli neznabozi z KDU,lžou kradou viz odpustky na komíny na to instalovali dokonce zeleného ministra a brzy budou nasazovat v režimu kapitalismu bez přivlastkú vycházející z gangsterismu,což je nejhorší druk dřevního kapitalismu ,ten je třeba odstranit a zabývat se tedy nejprve prvním bodem PNZ tj změnou režimu na takový,který by nekradl dvě třetiny přijmú de fakto denně kradených a zubozovanych domorodcu.
                  Škrabat se za uchem přes překážku,kterou se podařilo 34 let držet v embargu a pak znovu ,kdoví jakým Zdemolovanym zákonem zase prosit o pozornost je a bude dlouhe a nesmyslné mučeni a budeme hnáni do pasti demolični čety,která na to čeka a jen se nám vysměje!
                  Muzete se o ten zákon pokusit sám,ale dopadnete na betonovou desku a budete na placku!Zákon a jeho tvorbu,navrhují prozatím obejít a nastavit jiný mechanizmus změny a hotovo.

                  1. Krtečku, potom místo humální změny referendem, třeba i se schválením nové ústavy, nám pomůže jenom revoluce ….
                    A jak revoluci připravit a provést úspěšnou změnu „k něčemu lepšímu“ se musíme naučit od Vladimíra Iljiče a našeho Klémy …

                    1. Maxime jen klid ,každá věc se dá řešit hned několika způsoby.Proto pořadí 1-5 jak navrhují , BUDE muset být asi dodrženo.
                      Abychom změnili Ústavu,kde hned v prvním članku chybí název brzy námi hledaného jiného režimu musíme mít nejprve hotový celý program.
                      No a jaký režim by jste tedy chtěl a navrhoval vy,to je ta otázka třeba i do referenda,které tady šťastne propagujete napište to tady zkusmo, aby řeč nestála.
                      Domnívám se však ,že chybí pro realizaci jakékoli změny parlamentní ústavní většina.Mame li Sestavit životaschopný program,budeme totiž
                      muset tento program nabídnout těm politickým formacím,které chtějí zastupovat SV tj Společnosti volicu a být zvoleny.
                      Vsimnete si,že nikdo z politiku, ačkoli je platíme my voliči ,nedokázal dodnes sestavit program nás voliče uspokojující ! Ti mizerové nechtějí akceptovat potreby a zájmy voliču,panuje chaos a tomu se taky říká lidové bordell…
                      Vidíte že i tady sice pan Dvořák sestavil autorský článek, ale aby zaujal stanovisko k navrhum ,ktere se vám zdá se líbí ,tak prozatím se brání mlčením ačkoli je sám i členem SV a mohl by tu hrát první hpusle.
                      Pokud začnete řešit věci počínaje 1.člankem PNZ,pak se postupně dozvíte více a dopracujeme se opravdu ,ale opravdu dále a budete zářit spokojenosti nebo taky ne.Takovy LENIN pak bude 2.maslo a vylezee z mausolea se podívat co se děje ,nebo co myslíte vy !

                    2. Krtečku, Ústavu přijíma LID v lidovém hlasování -referendu …, ne lze to svěřit nějaké ústavní většině primitivů …, jako se to stalo v r. 1992 …

    2. To Homer:
      Tak Targusův nápad je pravda rychleji a jednodušeji zorganizovatelný, ale působnost pouze místní. Tohle nepomůže. Náš největší problém je, že nemáme vizi, nemáme cíl. Než se ale vize zformuje, tak to přece neznamená, že se nebudeme bránit.
      Celkem s Vámi souhlasím, ale tohle realizovatelný je a tohle by je bolelo. Taková facka za to, co dělají pro občanům ČR.

  8. Největší energetická špička je mezi 8 a 10 hodinou, kdy všichni přijdou do práce, pustí stroje. Úplně nejvyšší je v době, kdy v úřadech začínají pracovat vařením kafe. Takže v 9 hodin. Druhá nejvyšší špička je kolem 16 – 17 hodiny.
    Blackout vyvolá náhlý nárůst spotřeby elektřiny. Pohotovostní elektrické zdroje najedou tak za 10 minut. Takže pokud v 19:30 všichni zapnou mikrovlnky a rychlovarné konvice, blackout je hodně reálný. Pak dochází k odpojování celých větví spotřeby v rozvodnách.
    Pokud by cca. 10-20% lidí v Praze, Brně a jiných baštách pětikoalice všichni synchronizovaně v 19:30 razantně zvýšili spotřebu, došlo by k odpojení celého města.
    Oprava pak trvá dost dlouho, a hlavně to prodraží cenu elektřiny, kterou budou distributoři nuceni dovážet ze zahraničí.
    A proto nedoporučuji takový nápor na elektrickou síť provádět.

  9. Vidím, že jsem podcenil osvětu, co je vlastně blackout …
    Takže ve stručnosti – blackout znamená automatické odpojování celých segmentů el. sítě v důsledku nepoměru mezi dodávkou a odběrem v el. síti. Ono totiž, ta dodávka a odběr musí být v každém okamžiku zhruba stejná – v celé síti. Pokud by nedošlo k automatickému odpojování turbín vyrábějících el. energii, pak by došlo až na takové vibrace turbíny, které by ji doslova vytrhly z uložení. Proto nastupuje automatické odpojování … bez zásahu a ovlivnění obsluhy. Prostě – když nastanou podmínky jede to pak automaticky.
    Následku mohou pak být různé – pokud jsme dodavatelem el. energie do okolních států, resp. s nimi aktivně propojeni, tak by mohlo dojít k rozkolísání sítě i u našich odběratelů, za což by jistě Fialovi umyli hlavu.
    Samotná otázka je obnovení stavu – opět ve zkratce, připojované zdroje se musí tzv. přifázovat. Velice zjednodušeně – pokud by došlo k blackoutu v celé ČR, pak se nahodí první elektrárna a až ta se stabilizuje, pak se může připojit 2. a až ty se stabilizují pak 3. atd.
    Dovede si někdo představit, jak by se soudruzi Němci na Fialu tvářili, kdyby Auto Škoda měla výpadek z důvodu nezvládnuté politiky protektora Fialy? … a třeba opakovaně, protože tady něco prosazuje hlava nehlava?
    Kapacita a stav přenosové soustavy s tím v podstatě nemá co dělat, nicméně diskuze čeho se vyvarovat aby nevznikaly škody jsou namístě.

    1. Přesněji náhlý pokles frekvence z 50 Hz na 47,5 Hz. Ty elektrárny musí být v pohotovostním stavu, tedy pracují v ostrovním provozu a jsou připraveny během 10 minut navýšit výkon. Například přečerpávací elektrárna Dlouhé Stráně. A vezměme si příklad, že takové potřeby jsou 3 denně, tj. v 9 hodin, v 16 – 17 hodin a v 19:30, vždy na 5 minut. Ochrany turbin musí odpojit turbosoustrojí. Při první špičce vyčerpají vodu z přečerpávací elektrárny a už ji za celý den nenačerpají, protože to se děje v noci, v době s nízkou spotřebou.
      Kapacita přenosové soustavy je ráno a večer silně zatížena přenosem elektřiny ze severního Německa přes ČR do Rakouska a Bavorska. Takže takový výpadek by zasáhl nejen Škodu a spotřebitele v ČR, ale i v Bavorsku a Rakousku!
      Proto se nic takového nesmí dělat.

        1. Při poklesu odběru je situace jednodušší, prostě vypustí horkou páru do vzduchu za šíleného řevu pro okolí. Takže ekonomika výroby jde do háje, aby se ochránilo turbosoustrojí. Elektrárny z principu nejsou schopné reagovat na náhlý vzestup a pokles spotřeby v intervalu 10 minut. Ochrany jsou nadproudové, podproudové, přepěťové i podpěťové. Reálně řešeno MTP a MTN a ochrana je na ústředně. Na jakékoliv skokové změny nárůstu nebo poklesu spotřeby není energetický zdroj schopen reagovat dříve než za 10 minut vyjma bateriového úložiště. Takže budeme brzy stavět giga bateriové úložiště, které bude potřebovat hromadu chladicí vody.

  10. Pamatuji, jak to bylo při změne v roce 1989. Byly vytvořeny občanské komise (samozřejmě z řad opozice), které prověřovali činnost pracovníků stb a propouštěli je z práce. Tak to bylo.

    1. To je normální a zcela podle práva, propustit zločince z práce pan Honzíku.
      Pokud Vy byste do dopustil nějakého zločinu, to byste viděl jak by Vás šéf rychle vyrazil…

      1. To jste špatně pochopil. Já jsem mezi nimi nebyl. Obecně nikdy nic nekomentuji. Napsal jsem to v reakci na článek. Jako připomínku, že vše se v cyklech opakuje a obcená spravedlnost i vzhledem k současnému dění existuje. Vždy je to jen otázka času. Každého nakonec důsledky jeho jednání doženou.

        1. Hop-ovi nedochází, že kdo je a není zločinec stanovuje vítěz.
          Pro něho je naprosté sci-fi, že by někdo mohl být, za svou veřejnou podporu USA, barevným revolucím „Made in USA“, vojenským agresím bloku NATO, označen za podporovatele nebo schvalovatele zločinného jednání. Zákony na to už ostatně máme a autory jsou kupodivu sluníčka. V podstatě se jenom čeká na dobu, kdy budou moci být objektivně a spravedlivě uplatněny.
          Ten náraz do zdi by mohl být celkem tvrdý …

          1. Vy jste opravdu radikální šílenec, kterého by se člověk bál potkat. Co konkrétně Vám USA udělali? Jste nějaký Srb, jemuž dům zničila bomba NATO v devěta devadesátém? Kolik Vám je let, že vyzýváte k věcem kalibru úmyslně bojkotovat naši rozvodnou síť? Hanba Vám evidentně není, když dle Vás „režim je zločinný a proto jakýkoliv krok je ospravedlnitelný“.

            Je to opravdu síla, co již píšete, Rajchl je proti Vám humanisticky založený dobrák koukám.

            1. Takže si to zopakujeme – USA jako jediný stát na světě použil 2x atomovku na civilisty, ve Vietnamu používal chemické zbraně a dopouštěl se válečných zločinů (min. vyhlazení My Lai). Napadá státy bez mandátu RB OSN a jen tak pro zábavu radioaktivním střelivem zamořuje na desetiletí cizí území, které napadl (např. Irák). Ten export demokracie ‚Made in USA‘ doprovází nějak moc mrtvol a když nejásám nadšením nad touto činností, tak jsem extrémista?
              Dále – Němci páchali válečné zločiny a napadali státy … a tak si říkám, že USA se v podstatě chovají stejně – napadají státy a páchají válečné zločiny. No a vychází mi z toho, že dříve nebo později se to začne veřejně projednávat a možná i odsuzovat. Pokud by Němci neprohráli, tak taky žádný Norimberk by nebyl … jenže prohráli, tak byl. USA zatím neprohrály … tedy zatím žádné souzení není. Ale znáte to – nic netrvá věčně ani láska k USA.
              A co se týče poznámky s přirovnáním k Srbovi, kterému bomba USA zničila na území Srbska dům … no, víte, nemusel jsem mít někoho v koncentráku abych věděl, že Němci se chovali jako zločinci. S USA to je stejné – nemusí bomba US Army zbořit dům, kde bydlím, abych věděl, že páchají v rámci budování a zachování své hegemonie zločiny.
              A co se týče naší rozvodné soustavy – nikde nepíšu že se mají lidé zorganizovat a vyvolat blackout. Naopak vyzývám, aby odborníci vysvětlili, jak to bylo v Argentině a další aby vysvětlili, kdy a čím je naše síť náchylná k tomuto, abychom věděli, kdy se máme chovat obzvláště obezřetně a čeho se vyvarovat. V mainstreamu co chvíli čtu, že hrozí blackout díky nestabilnosti dodávek ze zdrojů Green dealu.
              Nechcete mi doufám podsouvat, že lžu a podvádím jako Fiala a jeho parta SPOLU…? … že ne?

      2. Např. Tříska patřil k “ otcům privatizace“……
        No a ten dnešní Pepa Pávek ? Měl dokonce falešný občanský průkaz.
        Nic se nestalo ani tehdejšímu šéfovi, pozdějšímu spolumajiteli Slovenska Lorencovi….

  11. Princip v Argentině spočíval na faktu, že dodávka do KAŽDÉ el. energie musí být více-méně stejná v každém okamžiku s odběrem z téže sítě. Nerovnováha vyvolává tzv. blackout, přesněji odpojování úseků sítě. No a protože se výkon elektráren nedá regulovat plynule a hlavně okamžitě, pak může nastat problém, protože odpojené úseky znamenají odpojenou spotřebu a tedy nutnost regulovat výrobu el. energie, která se z principu nedá regulovat okamžitě. Prvním důsledkem při přetížení je pokles kmitočtu a pokud obsluha nezareaguje, pak přichází vibrace turbíny a následné její zničení. Aby k tomu všemu (zejména poslednímu) nedošlo, mělo by docházet k automatickým krokům nezávislým na obsluze … o tom by ale měli něco více vědět energetici. U nás by mohl být malér o to větší, že naše levná elektrika putuje směr Brusel a sítě jsou propojeny. A opět – energetici by měli říct, jak jsme propojeni, co udělá automatické odpojování v ČR atd.
    Dimenzování vedení s tím nemá až tak moc společného – cílem v Argentině bylo rozhodit poměr dodávky a odběru v nějakém okamžiku.
    Poznámky od Tecočamp nejsou úplně až tak od věci – v diskuzi by to chtělo probrat i to, zda používali více konvic připojených přes čínské prodlužky a zahořeli si u toho … jistě nikdo si nechce způsobit škodu zbytečně.
    Na druhou stranu poznámky jiných o sabotážích elektrického vedení nebo rozbíjení fotovoltaických panelů jsou už za čarou a postrádají podmínku bezstrukturnosti.
    A poslední – zahlcení BTS před vládními úřady – tomu se dá předejít od klávesnice PC, navíc to nebude nikoho bolet v Bruseli.

    1. Takovou procházku za krásami našich měst završenou šálkem čaje mohu jen doporučit. Je to velmi zdravé. Souhlasí jistě i 11 z 10 lékařů.

    2. “ Princip v Argentině spočíval “
      “ cílem v Argentině bylo “

      O čem je řeč? O něčem jiném než té akci 12. září 1996, kdy část lidí na 5 minut vypnula spotřebiče?
      Něco zapínali? Kdy? Jak to probíhalo? Třeba jen špatně hledám…

  12. Na zadělání opravdu řádného problému úplně postačí:
    1/ vybrat si frekventovanou silnici,
    2/ vybrat si na ní či blízko ní kruhový objezd či přechod pro chodce,
    3/ nahnat tamtéž dvacet cyklistů či chodců,
    4/ v případě příjezdů Pomahačů a Chráničů, anebo nejlépe těsně před jejich příjezdem se svižně přesunout na další vytipovanou lokalitu.
    Pokud to vydržíte tři dny za sebou, někdo si toho určitě všimne.

    Jen tak pro ilustraci – v mé postižené mozkovně se urodil velmi podobný nápad. V lokalitě, která je proslulá taxovaným měřením rychlosti, se „několik lidí“ rozhodlo, že zpestří život místním občanům, když už svým hlasováním prosadili namontování techniky umožňující výběr výpalného. Na motorkách jsme vydrželi kroužit na kruhovém objezdu celou půlhodinu v odpolední špičce.
    Když se k nám KONEČNĚ „skoro“ probojovali soudruzi Pomahači, jednoduše jsme odjeli. Pro motorku není jízda v koloně výrazným problémem.

    Ovšem opravdu efektivním způsobem boje by byla generální stávka v dopravě, včetně účinného omezení dovozu paliv na čerpací stanice.

    A dostáváme se k jadérku věci – Lidové milice. Nic jiného fungovat nemůže.
    Pokud se holota a dezoláti nedostanou k legálně drženým zbraním a adekvátnímu množství munice (20 zásobníků po 30 nábojích), je cokoli jiného marnou snahou. Fyjalláhové si s takovými budou vytírat prdel jak se jim zamane.

    1. Targusi, je to účinné, ale místně. V Bruselu si budou říkat, že se tady hezky meleme mezi sebou. Nechtěně způsobit přerušení dodávky el. energie do Rakouska nebo Německa, je jiný level … a ta u nás vyráběná el. energie není přece 100% zelená … no ni? … takže vlastně by to bylo v duchu GD.
      Důsledné naplnění GD by je zabolelo hodně, věřte mi.

    2. Targusi,
      daleko účinnější je, když se lidi domluví, že potřebuji dodržovat pitný režim a budou vařit čaj či kávu všichni zrovna ve stejném času. Když se domluví na 19:30, ČT jim začátek ohlídá.

      1. Gerde – na noc bych nedoporučoval kafe, ale takový čaj z bylinek … třeba z Hlohu je na tlak a taková Meduňka na uklidnění. A máte pravdu, v 19:30 by mohl být vhodný čas pro uklidnění po hlavní naléjvárně v ČT09 ..

  13. Ano, přesně.
    Dělat něco jiného, než budeme mediálně prezentovat.
    Dělat z protestních akcí „happeningy“.
    Něco tady před nedávnem naznačoval myslím nick „Dexx“.
    Zdál se mi v noci takový sen, respektive více snů.
    Nikdo přece nemůže mít námitky za pochod ve Sněmovní ulici nebo před úřadem vlády za víc zbraní a peněz Ukrajině.
    Bojujeme proti změně klimatu. Zajisté ušlechtilá věc omezit provoz aut na Malé Straně nebo před Strakovkou.
    Jsme rádi, že jsme se odstřihli od zlého rusského plynu. Na oslavu toho, že jsme zimu bez těch zlých a násilných molekul metanu přežili by mohlo dojít na starý slovanský zvyk – vynesení Morany.
    Kdyby čistě náhodou a teoreticky byla tak trochu podobná prasátku pekari a konalo se to ve Sněmovní ulici, nebo naopak nepodobná vůbec nikomu, tak jít od metra Malostranská Letenskou, pak Sněmovní, přes Malostranské náměstí a pak třeba na Újezd, tak by nikdo nemohl říci ani popel, protože by popíral změnu klimatu.
    No a z Újezda třeba do Zborovské a pak směrem k Vltavě. Tam Moranu zapálit, aby každý okolojdoucí viděl, co to bude znamenat, až se v Praze kurevsky oteplí. Jak říká jeden nejmenovaný ministr, dvakrát více, než v ostatních zemím.
    A tím mne napadla další peachovina (peachovina = můj (c), (TM), (r) – neumím to napsat, aby se to zobrazovalo jako spec znaky (zkusím z Wordu: © ® ™), čte se to jako řecké písmeno „pí“ a pak „čovina“) – happening před ministerstvem toho ministra s velkým modelem mozku a trychtýřem, aby pan Bůch trošku rozumu do toho debila vložiti ráčil.
    Napadá mne spousta dalších kravin, ale nechci zbytečně unavovat P.T. čtenáře.

  14. no konecne vam to doslo ze musite sabotovat fungovani statu. co se tyce blokady uradu, staci stat jen okolo a vsichni at nekam telefonuji z mobilu. sundate tim lokalni BTsky pokud vas tam bude dost a z uradu si nikdo nezavola. tedy neni treba blokovat vstup a riskovat stret s policii, staci stat nasupene klidne na druhe strane na chodniku a mit aktivni hovor, nebo i data a blokovat i data at sii ani nic namobilu neprohlidnou, urednici bez fejsbucku budou nervozni.. Hnuti OVERLOAD. Tak se to jmenuje.

    Dale je mozno blokovat provoz metra, proste se tam pujde projit par desitek tisic lidi na prestup optimalne A-C ve spicce a doprava zkolabuje.

    Mam tkaovych napadu spoustu, pak nejake pridam jeste ale zkuste neco vymyslet sami.

    1. Au. To nebylo fér k panu Dvořákovi, mu dochází náhodou hodně věcí a ne konečně. Asi ale ten proutek, kt. mává, není kouzelný, ošidili ho

  15. Nemůžeme nemluvit s vládou. Ona má moc legislativní a soudní, my legitimní a výkonnou. My konáme prostředky, ona soudí, co s nimi. Ona prosazuje demokracii a my jsme demokraté. A tak spolu mluvíme všemi způsoby podoobojí. Jsme dvojí lid jako vždycky. Nezalekejme se sami sebe. Postavme silnou opozici na pevných základech alternativy.

  16. Mne napadá, že můžeme dopadnout jak Katalanci.
    Rakušan se na to připravuje, co už předvedla policie několikrát.
    Uvažují o té apatii,ale na vše mají zákon a tvrdé tresty.

    1. Pane zemědělče,
      Katalánci dopadli ještě dobře. My s Rakušanem dopadneme mnohem hůře. Máme stejná práva jak před 1989.

  17. Omlouvám se, ale jako technik musím konstatovat, že je to úplně kokotský nápad.
    Proč? Protože spousta našich spoluobčanů má výrazně nižší IQ, než náš nový president.
    Dovedu si představit situace, kdy takto vybavení spoluobčané, ve svatém nadšení pro dobrou věc, seženou ty konvice třeba tři a zapojí je do té nejlevnější, čínské prodlužovačky.
    Pane autore, před dalším článkem na podobné téma, se raději poraďte s někým, kdo se o energetiku aspoň otřel a má ponětí například o tom, co je to koeficient soudobosti. Na jaký jsou dimenzována páteřní vedení a trafostanice, nebo jaký platí v případě osmipatrového paneláku.

      1. Nemusím tu ani technikovi, ani nikomu jinému vypisovat sáhodlouhé odstavce.
        https://elektrika.cz/data/clanky/jak-rozumne-stanovit-soudobost-a-jak-prokazat-ze-jsou-rozvody-spravne-dimenzovany

        K tomu jen dodám, že jak hospodářsky, tak hlavně historicky a „tradičně“ jsou všechna naše venkovní vedení, včetně přípojných (takzvaně ze sloupu k odběrateli) dimenzována velmi velkoryse a na koeficient soudobosti, blízký 0,8.
        Naproti tomu Španělsko a Latinská Amerika je v tomto směru zastaralá a poddimenzovaná, jelikož se tam historicky nepočítalo s tak prudkým rozvojem elektrizace, jako například ve střední Evropě, ale i tehdejším SSSR. Kdo si udělal výlet do některé ze zemí, o kterých píšu a byl tam alespoň dva týdny, musel si všimnout neustálého pobíhání a popojíždění elektrikářů i té katastrofy na fasádách domů.
        U nás tohle prostě fungovat nemůže – ne bez toho, abyste poškodili hlavně sebe, nikoli distributora či dodavatele. Přívody, ale hlavně jejich jištění jsou vymyšleny tak, aby například dotyčnou trafostanici přetížit ani nešlo – ne bez výpadků zaplombovaného hlavního jištění těch, co se o něco takového pokusí. Distribuční firma vede v patrnosti charakter zástavby, koeficient soudobosti dané lokality a podle toho pak schvaluje rezervované příkony a jištění.
        Povést se to v Argentině mohlo, s ohledem na to, co píšu výše. U nás je to prakticky vyloučeno.

    1. co to pises za kraviny, takto trochu zasmrdi a aco, amxximalne si vyhodej pojistky. vyzkouseny je to z argentginy a tam ty tvoje strachy nejak nebyly relevantni. Je to naopak vytecny napad a melo by se to opakovat do splneni nejakeho pozadavku, konkretniho, jako prvni bych navrhoval odkup CEZu statu, resp. ziskani 100% v nem at si to zaridej jakkoli . a DO tedoby varit kafe ve stejnou dobu a porad a porad dokuud to nesplni. Oni bby to meli udelat i bez tpophoasmi od sebe, ale jsou nauceny notickama ze se mamenechat okradat od nemcu v lipsku.

  18. Upřímně jsem se těšil na avizovanou bombu v řešení současné nepohody a dozvěděl jsem se toto.

    Současná koalice a tedy vítěz voleb je vina za neschopnost opozice se podřídit nastaveným novým volebním podmínkám, neb jim propadly hlasy.
    Vláda odezírá USA a EU a tudíž je řešení zapnout rychlovarné konvice.

    Musím uznale pokývat hlavou, to je tedy majstrštyk. Výborný způsob vedení politického boje, jen tak dál.

    Mám dotaz. Má fotovoltaiku a tak i já, když každé ráno zapínám 2kW varnou konvici, bojuji za tu svobodu? Nebo budu muset zastrčit vidlici do fialovy drahoty? Počítá se každá dobře mířená utracená koruna?

    1. Historie taky ukazuje, že když dojde k lidovým bouřím, pak jsou často oběti movitější občané, resp. jejich majetek. Měl byste možná pouvažovat, jak si tu fotovoltaickou elektrárnu ochránit, pokud dojde na věc, kdy lidé začnou živelně projevovat nespokojenost s nezaplatitelnými cenami za svou spotřebu …ať pak nemusíte číst, že jste vinen tím, že jste špatně odhadl jaké dopady mohou mít nové podmínky.

      1. Uklidním vás, jsem smířen se vším. Rozeberou, s tím nic nenadělám. V každém případě nebudu bávat nikomu vinu za svůj neúspěch.

        1. Ale my přece taky nedáváme někomu vinu za náš neúspěch. Jen konstatujeme, že bylo dohodnuto hrát fotbal a když protihráči zjistili, že prohrávají, tak plynule začali hrát podle pravidel hokeje. No, měli na své straně všechny rozhodčí, tak si to dovolili.
          My teď jenom konstatujeme, že to jejich vítězství není vítězstvím, ale podvodem a příští utkání podle jejich pravidel tímto pokládáme za nevyhratelné při jakékoliv snaze a přípravě … přesněji nevyhratelné, pokud budeme akceptovat jejich byť jen vyhlášená pravidla hry.

      2. Takže přeloženo do srozumitelného a lidského jazyka, mrzká lůza bude ničit majetek úspěšnějším a bohatším… ano to máte pravdu, to historie mnohokrát pamatuje…, naposled u nás v února 1948, kdy se mrzká lůza zde dostala k moci a elity ,úspěšní a bohatí lidé, této lůze museli odevzdat své majetky, pokud si chtěli zachránit holý život…

        Ale dnes už jsme naštěstí dál… a ty tzv. „lidové bouře“ v překladu agresivní zdivočelé chování mrzké lůzy, dokážeme účinně vyřešit a ochránit tak majetek slušných lidí.

        1. hop
          Nemáte pravdu, patrně nevíte, kolik existuje úmyslně založených požárů s cílem změnit rozložení majetku v příbuzenstvu nebo nepohodlné osoby vyřadit ze hry. Kámen,vhozený do fotovoltaiky je ovšem mnohem prostší a náprava vyžaduje odbornost
          a opatrnost.Nejstarší ze série požárů, který ze své praxe pamatuji, se odehrál v plzeňské Škodovce, popis najdete v Outsidermedia.cz Jedenadvacátý srpen po jedenadvacáté. Sabotáže byly v provoze tehdy celkem tři, popsaná je ta poslední, nejdražší a amnestovaná prezidentem republiky.
          Pochopitelně z čítanek 50. let vámi prezentované fráze jsou skutečně (jak se snažíte naznačit ) absurdní.

    2. No, pokud teda nemáte nezávislou domácí „elektrárnu“ ale pouhé propojení se sítí, tak ano, i vy přispějete v boji za svobodu.

  19. O.T.:
    Dvousvetrová se na ČT24 snaží vylhat z nehorázného růstu platů ústavních činitelů a z nestoudných cen v parlamentních kantýnách.
    Žvaní tak, že i Vendul se ošívá.

  20. Je třeba nejdřív ukázat, že to, co se mediálně prezentuje jako zjevená pravda, je čistě účelová ideologie, a rozhodně nejde o nějaký univerzální soubor absolutně platných hodnot, a je zneužívána k potlačování jakékoli diskuse a svobodného myšlení. Prezentované hodnoty jsou pokřivené a často mají zcela opačný význam, než by měly mít. Víz například propagace a adorace války a nacismu/fašismu a totální zesměšňování míru.

Napsat komentář: David Dvořák Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *