28 března, 2024

Zpátky do normálu

Přátelé, po zdivočelém víkendu a začátku týdne jsme se vlastně vůbec nedostali k běžné agendě. Svět nezajímají drobné půtky v Kotlince, jede si dál svým tempem a mění se nám přímo před očima. Není nic staršího než včerejší zprávy a my jsme pěkně pozadu. Takže to zkusíme napravit. Projdeme si pár zpráv, které dle mého soudy stojí za komentář.

Na začátek si nemohu nechat ujít naší prezidentskou kandidátku Danušku Nerudovou, která nám řekla, že je mladá a krásná a to je její největší hendikep…. Já jsem tu sice napsal, že ty volby asi vyhraje, protože Babišovi bude pro druhé kolo chybět malé procentíčko hlasů, které si rozeberou Bašta s Rohanovou, ale když Danuši slyším mluvit, tak bych řekl, že Andrejko se bez alternativy docela dobře obejde i tak. Já vím, že když dělá nepřítel chybu, nemá se rušit, ale mně to prostě nedá. Celý úspěch všech prezidentských Čapuší vždycky spočíval v tom, že mlčely jako pěna. Minimálně do voleb. Pak už to bylo jedno.

V případě Nerudové vlastně sledujeme ani ne tak její souboj s ostatními kandidáty, protože o to se starají naše mééédia, která to dělají za ní. Ovšem Danuše nám zvládá válčit s jejím vlastním marketingovým týmem. Oni jí vždycky pěkně nasvítí, načešou, někde jí vystrčí, napíší za ní všechna ta moudra, jako že stát má být solidární, podnikatelé hodní a lid poslušný… ale ona se jim tu a tam utrhne z řetězu a prohlásí tak velkou blbost, že má majnstrým velký problém to vymlčet. Obzvlášť v dnešní době, kdy se nám radikalizují ti dole a našli způsob, jak spolu komunikovat.

Když už jsme u toho majnstrýmového mlčení … zajisté jste zaregistrovali tento text:

MV nechalo vypracovat studii o radikalizaci obyvatel ČR. Zkráceně asi takto: Do 10% nespokojených občanů se tomu neoficiálně říká „hlasitá menšina“. Problém nastává ve chvíli, kdy se zradikalizuje více než oněch 10%. ČR dle studie tuto hranici překročila, pohybuje se okolo 15%, což je už, cituji: „pro stávající systém extrémě nebezpezpečné“. Říká se tomu „efekt sněhové koule“.Čtěte pozorně, doporučená opatření:Podpora opatření, která omezují šíření dezinformací na úrovni detekce jejich zdrojů a účinného omezení jejich dosahu. (V maximální možné míře blokovat subjekty s vysokým dosahem pod jakoukoliv záminkou).Podpora strategické komunikace na úrovni maximálního posílení centrální jednotky stratcom při úřadu vlády, skutečné meziresortní koordinace.Spolupráce na předchozím s analyticky a technologicky disponovanými partnery, kteří dokáží zvýšit efektivitu digitální komunikace vůči radikalizací ohroženým částem společnosti. (Dehonestovat subjekty, včlenit do „vlastenecké scény“ provokatéry, v krajních případech subjekty exemplárně potrestat.Posílit bezpečtnostní složky (PČR, AČR) motivovat je zvýšením mezd a zajistit maximální kontrolu osob ve složkách „nebezpečných, sympatizujících s radikály.Ve zprávě se dále zabývají protestem 3.9.22. Citace: „Počet lidí není důležitý, extremním problémem je „spolupráce“ zatím dosud nespolupracujích stran, hnutí, osobností. Doporučení: Rozdělit zůčastněné, zaměřit se především na TRIKOLORA, KSČM, SPD a další. Stejně tak se zaměřit na lidí spojené s antivaxerskou kampaní během covidu atp.Souhrn: Vzhledem k dalšímu (novoročnímu) zdrařování potravin, PHM, energií a produktů s tímto souvisejících lze očekávat sociální bouře. Doporučení: Vydat vyjádření ke stavu a (ne)dostatku energií, zavést omezení používání osobních automobilů, zavést omezení při odběru el.energie a plynu, v krajním případě vyhlásit stav nouze a zabránit tímto veřejným protestům. Viz doporučení vydaná vládou při lokdownech způsobených pandemií Covid-19.Doporučuji toto předat v co největší míře dál. FB, Instagram, Twitter. Vláda se bojí a místo toho, aby řešila problém s cenami, řeší jak zabránit povstání národa. Mimochodem, ti Ukrajinci, co se tu cvičí, to není náhoda. Přeberte si to sami.

Našel jsem to na fejsbůku… Cemper… nemohl by ses na to kouknout? Docela bych si přál, aby to byla jen dezinformace….

Jak vidíte, ono nám to sjednocování přes všechny problémy docela jde. Minimálně u Rakušana na ministerstvu z toho mají docela vítr. Bojí se přesně toho, o čem mluvím pořád dokolečka. Že by různé subjekty, které nemají úplně stejné zájmy a cíle, mohly spolupracovat. Navíc se ukazuje, že jsme schopni se domlouvat svými mediálními kanály a cestičkami. Kdo má zájem hledat, ten si nás už najde. A jak jsem mohl vidět na vlastní oči – lidi se začínají nečekaně domlouvat i mimo sociální sítě pěkně postaru. Pomocí návštěv.

Některé věci jsou nevratné. Můžete sice zablokovat některé weby, můžete mezi alternativu vnést zmatek, můžete se pokusit snižovat dosah, ale ono už je zřejmě pozdě. Museli by vypnout internet, na což stejně nemají nástroje. Lidi si už stejně budou myslet svoje a pokud jim blogera zablokují, tak ho budou hledat, dokud ho nenajdou. Od chvíle, kdy se uživatelé naučili, že zajímavý obsah na fejsbůku nemají jen sdílet, ale kopírovat k sobě, tak je jakékoliv mazání vysloveně kontraproduktivní.

Tohle všechno se stalo už někdy dřív. Možná za covidu. To byla taková doba, kdy informace byly totéž co dezinformace a naopak. To byla doba, kdy se na počítači naučili i tací, kteří ho do té doby k životu nepotřebovali. A ti, co ho potřebovali, ti surfovali po internetu ve snaze se dopracovat k použitelným informacím. Možná bychom měli mít Prymulu i ministra Blatníka za ty lockdowny rádi – to oni povzbudili prostý lid, aby si našel jiné zdroje.

Nebýt té války na Ukrajině, asi by se z toho ještě vláda dostala. Přesně podle naznačené taktiky. Infiltrovat, nasadit provokatéry, posílit bezpečnostní složky, zvednout jim platy a motivační bonusy… ale jak to chcete dělat, když vám váš velký bratr nařizuje, poslat zbraně i prachy tam na východ, že?

My nemáme světovou rezervní měnu a koruna není moc rozšířené platidlo. Když to přeženete s půjčováním, špatně to dopadne. Jak máte zvyšovat platy policajtům, aby přišli mlátit na Václavák svoje mámy, když všechny peníze musejí jít na Ukrajinu? Jak chcete vysvětlit vojákům, že jejich tátové jsou nepřátelé státu, když je jejich plukovníci a generálové šikanovali za covid a nutili je do očkování dost nevybíravými způsoby?

V této chvíli se vláda víc „bojí“ svého transatlantického bratra než svého vlastního obyvatelstva. Možná věří, že to dokáží nějak zastavit. Ale nedokáží. Protože demokracie zastavovala všechny protesty plnou ledničkou… To byl nejlepší pacifikační prostředek. Máš jídlo, máš střechu nad hlavou, jeď na dovolenou… a drž hubu. Nestarej se, jestli bombardujeme Jugoslávii, vtrháváme do Afghanistánu a hledáme v Iráku neexistující chemické zbraně. Nestarej se, běž do kina, koukej na debilní filmy, neangažuj se.

Teď, když nám elektřina zdražila nejvíc v Evropě (a samozřejmě to vůbec nikoho nepostihuje, nikomu to nevadí a nikdo není odpojen), jídlo zdražilo skoro na dvojnásobek a všechno ostatní také, tak nám to materiální držhubné jaksi skončilo. Možná napořád. Když začíná být zle, lidi se prostě pídí, co se děje a zajdou i tam, kam by jindy nevlezli.

Já bych se nedivil, kdyby tam na Západě už pěkně tahali za brzdu. I když jsme pořád jen kolonie druhého řádu, z nějakého důvodu se tu nemáme úplně špatně a rozdíly mezi chudými a bohatými jsou sice velké, ale na západ od nás jsou mnohem větší. Oni tam mají také problémy. Také se jim tam srocují davy, také tam mají různé podloudné komunikační kanály a dokonce tam mají i statečné novináře, co se nebojí mluvit proti vládě. I v Německu či Francii začíná být hůř a i tam se lidé ptají, kde se stala chyba. Také tam vlády najednou nemají, čím je umlčet. Všichni ti Scholzové a Macronové z toho mají hlavu v pejru a i když také musejí poslouchat svého zámořského bratra, nejsou v jeho řiti zaraženi tak hluboko. Pamatují dobu, kdy Evropa byla hogo fogo a v Americe běhali bizoni. A tak vypouštějí balónky o zárukách Rusku a vymýšlejí, jak z toho ven. Nota bene, když jim jejich demokratičtí kamarádi rozbili Nordstrým. My se možná nikdy nedozvíme, kdo to odpálil, ale Scholz to ví moc dobře.

Proto mě úplně nepřekvapuje, že i Zelenský začíná mluvit o mírovém summitu. Jestli je pravda, že Rusové nahospodařili další velkou armádu a připravují ji k novému útoku, jestli je pravda, že ukrajinská národní banka musí „tisknout“ peníze, aby mohla vyplatit předchozí půjčky, jestli je pravda, že ukrajinští oligarchové vyvážejí tamní obilí za směšné ceny, jen aby za to dostali valuty, jestli je pravda, že sklady munice jsou na Západě už prázdné, tak je nejvyšší čas to nějak ukončit.

Ale také je pravda, že kolektivní Biden zatím žádné velké problémy nemá. U nich v Americe je svět ještě přiměřeně v pořádku, zboží levné a měna pevná. Nenechte se mýlit, konec dolaru ještě dlouho nenastane. Bez ohledu na to, jestli Rusko zvítězí, či nikoliv, každé prodloužení války znamená, že Rusko zase nevybuduje námořní síly. Kolik dolarů mají Američané na tento účel připravených? Lidí na obětování je k dispozici ještě víc než dost.

Podobně to vidí Poláci i Britové… Tyhle tři státy udělaly pro kvalitní válku na Ukrajině podstatně víc, než zbytek EU dohromady.

Přemýšlím, co uvidíme dřív… jestli snahu o mír nebo ruský útok… O ukrajinských ofenzívách se nějak úplně mluvit přestalo. Dokonce i Ukrajinci s tím přestali. Zato se nějak příliš často mluví o velkých ztrátách u Bachmutu…

Do toho pak slyšíme, s jakými poctami přijali v Saúdské Arábii Sitting Pinga a že podepsali celou řadu obchodních dohod za velké peníze. A nedozvěděli jsme se nic o tom, co si hoši řekli v zákulisí, co podepsali potají a nebo vůbec nepodepsali, jen ústně domluvili. A nic.. ticho. Žádná americká reakce.

Co se nám to děje ve světě? Fakt jsme už před vítězstvím, po kterém bude následovat plyn skoro zdarma? Nebo jsme přesně tam, kde jsme byli 24. února? Je takové ticho před bouří. Mrazivé ticho.

Kolikže ještě máme v zásobnících plynu?

PS.

Stále pokračuje možnost si předplatit mojí knihu o zemědělství, která půjde do tisku kolem 15. ledna a hotová bude na konci února. Od března zahájím distribuci. Máte možnost mi pomoci tím, že si teď předplatíte knihu i s mým podpisem i s mým úsměvem, až vám ji budu vydávat při osobním setkání ve vašem kraji. Kdo nestojíte o přidanou hodnotu mého úsměvu ani o můj podpis na knize ani o podporu Vidlákovi, vy si nic nepředplácejte. Kniha bude k mání i v běžné distribuci.

Číslo účtu: 164 883 276 / 0300. IBAN: CZ61 0300 0000 0001 6488 3276

Pro snazší distribuci prosím napište do zprávy příjemci váš e-mail. Během včerejška jsme to dotáhli na dva tisíce výtisků. Děkuji všem.

254 thoughts on “Zpátky do normálu

      1. Má úplně stejné pokřivené rysy a výraz obličeje jako typický libtard a libodémo člen pražské kavárny. Dejte tam fotku Cempera, Kartouse, Vyskočila, Koláře ml. atd. a vyjde to nastejno.

  1. jeste ze si policajt neprivezl neco vetsiho, hned by to byl teroristicky cin z rusja

    V centrále polské policie explodoval dar z Ukrajiny, velitel je zraněný
    15. prosince 2022 17:07

    Na hlavním velitelství polské policie explodoval jeden z dárků, které policejní velitel dostal během nedávné návštěvy Ukrajiny. Šéf polské policie, generál Jaroslaw Szymczyk utrpěl lehká zranění a je v nemocnici na pozorování. Podle neoficiálních zpráv náhodně vybuchl náboj z granátometu z Ukrajiny.
    Šéf polské policie, generál Jaroslaw Szymczyk. (27. července 2022)

    „Neoficiálně jsme se dozvěděli, že příčinou bylo náhodné odpálení náboje z granátometu, který se do Polska dostal z Ukrajiny,“ uvedla televize TVN 24 na svém webu.
    https://www.idnes.cz/zpravy/zahranicni/polsko-dar-ukrajina-exploze-zraneni.A221215_165217_zahranicni_jhr

    1. Já se divím, proč se diví. Sice se v tom nějak nevyznám, ale předpokládám , že i tohle má určitou „záruční dobu“. No a vzhledem k tomu, jak se od nás tam posílala výzbroj původem socialistická, tedy nejmíň 30ti letá, je docela možné, že by naší dárci měli být oslavování za sabotáž, nemyslíte? Nebo opravdu má tohleto nekonečnou trvanlivost?

    2. Tak kazdopadne by mel pan šéf polské policie, generál Jaroslaw Szymczyk, dostat vyhazov za neco jako nedovolene ozbrojovani, neopravnene nakladani s vybusninami atd. privest si z cizi zeme granatomet vcetne granatu, to uz je slusny bezmozek.

      Kdovi, co si privezli ostatni clenove delegace ?

    3. U polských bratrů mne nic nepřekvapuje. Už jednou porušili fatalně všechny bezpečnostní protokoly, když celičkou vládu naložili do jednoho tůčka a pak … zbytek už znáte, ne?

  2. diskretni operace z prekladu z anglictiny vrazdeni jak svina ?


    Britští speciálové zatápěli Putinovi. Commandos nejspíš bojovali v rozhodujícím momentu války u Kyjeva

    Elitní jednotky Spojeného království na Ukrajině pomáhaly víc, než původně přiznávaly. Vyplývá to z výpovědi britského generála.
    Štěpán Hobza

    Britští vojáci působili na Ukrajině. Dlouho se o tom spekulovalo a po sociálních sítích kolovala vysoce autentická videa. Teď je to však černé na bílém – zaznělo to totiž přímo od generála Roberta Magowana, člena generálního štábu Spojeného království.

    „V lednu letošního roku byla 45. skupina Commando v krátkém čase přesunuta z temné severonorské zimy, aby evakuovala britské velvyslanectví v Kyjevě do Polska… Během obou fází britští Commandos podporovali další diskrétní operace v nesmírně citlivém prostředí a s vysokou mírou politického a vojenského rizika,“ uvedl Magowan pro britský mariňácký časopis Globe and Laurel.

    Zdroj: https://www.lidovky.cz/svet/britske-specialni-jednotky-commandos-valka-ukrajina-rusko-vladimir-putin-kyjev-hostomel-general-robe.A221214_151844_ln_zahranici_hma?zdroj=LN_zavora-clanky

    1. Všecko ale zatím vypadá tak, že Rusové si z anglánských superhyper komandosů, moc nedělají.
      Výrazy, jako „temná severonorská zima“ mají v laikovi asi evokovat, že komandos pilně cvičili na opravdu velkou, ruskou zimu, sakumprdum a se vším všudy. I ke mně vchodem, k Ivanovi zády!
      Mně ten článek ale evokuje spíš to, že v „temné severonorské zimě“ si ti anglánští supermani, na podobné podmínky teprvá zvykali.
      Myslím si, že kdyby na celé té věci bylo něco pravdy, tak by dotyčný generátor textu, nemusel všechny ty podpory, podmínky i rizika, až tak zdůrazňovat.
      Termíny, jako „diskrétní operace“, „nesmírně citlivé prostředí“ a „vysoká míra politického a vojenského rizika“ – vždyť tihle čistokrevní britští komandosové, mají přece být nejlepší na světě!
      Pisálek by to považoval za samozřejmé tak, jako je to samozřejmé pro běžné ruské vojáky, zvyklé na opravdu velkou zimu a v ní třeba opravovat tank. Jenže, to by pisálek pak neměl o čem psát..
      Podle všech dřívějších proklamacích o speciálech, mají být takto vycvičení naprosto standardně, samozřejmě a není třeba to extra zdůrazňovat!
      A samozřejmostí mají právě být diskrétní operace, v nesmírně citlivých prostředích, s vysokou mírou všech myslitelných rizik – třeba i při mínus pětatřiceti, nebo plus padesáti, ne?
      Mají být vycvičení na „podporu diskrétní operace“ – jako je třebas instalace systému REB – a do tak nesmírně citlivého prostředí, jako je například plně fungující porodnice.

      Pokud má někdo potřebu, u speciálů tohoto střihu a tyto věci v textu přímo zdůrazňovat, tak někde vzadu v hlavě mi cosi říká, že tihle universal super-soldiers, někde něco pěkně podělali, od někoho dostali na řit, nebo přes pracky.
      Přestože už to není SSSR, tak jsou Rusové v tomto „prostředí“ jako doma. Nebo úplně. Vojákům ze severnějších oblastí RF, musí ukravina připadat teplá a slunečná, jako Riviéra.
      Prý podpora. Pcha.
      Tenhle koncentrát namyšlených anglánů, by si o ukravínské soldáty ani neotřel bagančata..

      1. Jsem si vzpomněl, jak se u pisoárů sejdou Anglán a Rus.
        Anglán pečlivě oklepává, zapne se a jde si umýt ruce.
        Rus ledabyle oklepe, zapne se a pomalu odchází.
        Anglán za ním houkne :
        „Vás doma asi neučili, po chcaní si umejt ruce, co?“
        Rus se otočí a říká :
        „Nás doma naučili, jak si nepochcat ruce“..

  3. OT: Co se řeší na druhé straně železné opony – pro ty, co se zajímají o rusko-ukrajinský konflikt

    Bez ohledu na to, jak a kdy válka skončí, se blogeři shodují, že bude nutné radikálně změnit principy fungování národního obranného průmyslu. V podstatě jde o tvrdou kritiku stávajícího stavu.

    1. Sjednocení a standardizace. Návrat k jednotným platformám v pěti třídách – těžké pásové, těžké kolové, střední pásové a střední kolové, lehké kolové. Na těchto platformách by měla být postavena všechna vozidla pozemních sil, od BVP a sanitky až po raketový komplex.
    Ostatní složky ozbrojených sil na tom stejně – máme dvě nekompatibilní sériové stíhačky a tři částečně kompatibilní bitevní vrtulníky.
    Moje poznámka: tady vylévají s vaničkou i dítě. Pokud nebudou mít alespoň 2 různé typy, tak dodavatel toho jediného bude spát na vavřínech.

    2. Zpravodajství, velení a řízení, komunikace. To je absolutní prioritou v jakýchkoli budoucích programech přezbrojení. Měly by být v každém případě dostatečně financovány – protože je možné střílet i ze starších systémů. Ale musí mít včas informace kam střílet.

    3. Snížení vstupní bariéry. Organizace obranného průmyslu dnes prakticky vylučuje vstup lidí „zvenčí“ do řad dodavatelů. Objednávky jdou převážně ke stejným známým dodavatelům, kteří se cítí dobře. V některých případech, kdy existuje pouze jeden výrobce té či oné technologie, je to opodstatněné. V případě bezpilotních letadel a vybavení pro vojáky tomu tak ale není a potenciální uchazeči se mají čím pochlubit.

    4. Zvýšené náklady na testování. Na testování tradičně šetří všude. Kdyby se všechny výrobky testovaly tak, jak mají, a ve správném množství, tak by dnes neexistovalo mnoho otázek ohledně řady oblíbených výrobků v armádě – nedostatky by byly včas zjištěny a odstraněny. Moje poznámka: NATO na tom není líp, Césarům odpadaly zaměřovače, německé houfnice nevydržely denní zátěž.

    1. To není „tvrdá kritika“, ale běžná manažersko-technická rozprava… to se děje v každém oboru, nejen ohledně zbrojení. Rozdíl vidím v tom, že Rusové se o tom aspoň baví – a to dokonce veřejně – na rozdíl od Západních korporátů.

      NATO kupříkladu, je na tom v těchto otázkách tak šíleně bídně, že navzdory letitým proklamacím žádné sjednocení a standardizace reálně neexistuje: dokonce natolik ne, že např. granáty do houfnic nebo náboje do tanků jsou vzájemně nekompatibilní, dokonce s „vendor lockem“ (německý tank vyžaduje německou munici, anžto přece nenechají vydělat konkurenci) – ačkoliv jde o stejnou ráži a kolikrát i stejného výrobce kanonu (třeba Rheinmetall kanon v tancích). Dokonce ani pěchotní střelivo do útočných pušek a lehkých kulometů, ráže 5,56×45 není ve skutečnosti normované a standardizované. Německá puška se seká s francouzskou municí a naopak, americké střelivo nefunguje s belgickými zbraněmi atd. Šílená situace…

      Ohledně další techniky, třeba obrněné, je to už za hranicí absurdity – nějaké vyměňování dílů mezi typy a různými výrobci … žádné. Každý povoz má jiné pneumatiky… Představte si nasazení takových „sdružených sil NATO“ ve válce. Nemožné, po měsíci by nefungovalo nic – protože těžko může armáda za sebou táhnout 100 různých servisních sítí na 100 různých vozidel. Logistika a doprava, skladování náhradních dílů… Nemožné. Zkrátka tyto papírové tygří armády jsou sbírka operetních šašků, neschopná nasazení do skutečného konfliktu – pokud protivník není jen negramotný pastevec s AK a RPG, který na logistiku má sandály a osly.

      1. Jste si jisty tou nekompatibilitou naboju do pusek? Vojenske se bezne zcivilnuji a neslysel jsem, ze by to nekomu nezrala Fena nebo ARko ci Bren.

          1. Pár nábojů na střelnici samozřejmě projde OK, ale zkuste jich vystřelit pár set, z horké zbraně a uvidíte. Některá munice má třeba větší spalné teplo od jiné střeliviny nebo ji má více. No a to stačí, aby to s některými kvéry nechodilo jak má. Příliš se to zahřeje, moc brzy. Nebo to má samozápal mimo normy – útočné pušky až na výjimky střílí z uzavřeného závěru, takže náboj je před výstřelem v horké komoře. Atd. atd.

            Je to hodně složité a parametrů je mraky. Standardizovaná munice musí v určité toleranci splnit všechny – no a to neplní. Není ve skutečnosti standardizovaná.

              1. Ale v „boji“, prostě ve válce běžně. Například americká („NATO“) taktika je vyloženě „kropící“, vypálit v dávkách kupu zásobníků není nic zvláštního. A právě v tomhle je pak malér, protože to s každou municí a každou zbraní nejde – v kombinacích, některé se vyloženě „nemají rády“.

                Jak jsem psal. Větší teplo, více a jiný druh spalin, různé tolerance a reakce na tepelné namáhání, různé koeficienty tření podle konkrétní slitiny materiálu nábojnice a povrchové úpravy, … je toho hodně.

                Když půjdete s něčím takovým do boje, a vezmete si třeba amíckou (švýcarskou) pušku, tak neberte rumunské nebo bulharské náboje nebo francouzské (ilustrativní příklad), ale munici od výrobce, se kterou to bylo zkoušené a prošlo to vojenskými testy. Jinou ne, protože to také může blbě skončit…

                V NATO není zkrátka kompatibilita a normy ani v téhle naprosto základní kokotině.

                1. Nás na ZVS učili, že kosa musí bez jediného zaseknutí vystřílet celou sumku, tj. čtyři zásobníky ostrých, 120ks. Pak nám to na střelnici i předvedl, s notně omláceným pádlem a s tím, že ani neměl zásobníky předpisově v sumce, ale položené volně u levé ruky, aby mohl rychleji přebít. Jediný efekt bylo trochu smradu ze zbytků konzervačního oleje ve starém pádle.
                  Jedno zaseknutí na 4 zásobníky, je u kosy dovoleno při „střelbě“ slepými, které hlaveň, odběrovou komoru i píst strašně zasírají.

      2. Jen tak na okraj podotýkám, že soc.dem. Varšavská smlouva tohle všechno měla vyřešené téměř bezchybně. Unifikace, vzájemná kompatibilita, jednotná servisní základna. Např. čs. tank (vyráběný v Martině na Slovensku) T-72 měl plnou kompatibilitu se sovětskými nebo polskými. Munice do pěchotních zbraní (a všech dalších) byla tvrdě standardizovaná a testovaná do všech nasazených zbraní – neexistovala výjimka. Dokonce i Rumuni se museli naučit (a že to nebyl snadný „boj“) dělat vše správně.

        Nic takového v NATO není. „Standard 5,56×45“? Reálně neexistuje, respektivě není testován a vymáhán. Takže výsledkem je, že když třeba Uherský Brod dělal Bren 2 útočnou pušku, tak přes všechnu snahu je nemožné zajistit, aby to chodilo napříč se střelivem různých výrobců, nesekalo se to, nepřehřívalo, netrhaly se nábojnice, nezůstávaly „přilepené“ v nábojové komoře atd. Protože tyto „maličkosti“ v tolerancích a mnoha dalších parametrech nikdo nekontroluje a nevynucuje. Často i schválně – výrobci si tím chrání vlastní trh… Takže do německých pušek dodává munici německá a možná ještě švýcarská munička a ostatní ne. A pak si něco takového vezměte do skutečné války…

        1. O civilni 223 Rem jsem neslysel, ze by byl takovy problem s vyrobci. Chcete rict, vojenska varianta je o tolik horsi?
          Mate k tomu nejaka data?

    2. „se blogeři shodují, že bude nutné“ – to jsou porad ti sami byvali specialiste na kovid a plynovou/ropni energetiku? nebo nekdo jiny?

  4. Takhle jedna prezident kdyz ukoluje vladu v rozvoji zeme a blahobytu obcanu
    kapo Fiala jen hlasi signaly a bidet zisky korporaci a financnich instituci

    ———————-
    Zasedání Rady pro strategický rozvoj a národní projekty (bude doplněno)
     
    15. prosince 2022

    Vladimir Putin:  Kolegové, dobrý den!

    Tradičně na konci roku pořádáme zasedání Rady pro strategický rozvoj a národní projekty, abychom věcně zhodnotili, co bylo pro dosažení národních cílů uděláno, a to jsou, zdůrazňuji, základní, nedílné směry rozvoje země. do roku 2030.

    Dnes jako klíčové téma praktické agendy zvážíme systémové mechanismy podpory investic do projektů technologického rozvoje, které zajistí technologickou suverenitu Ruska, včetně průmyslových klastrů, které, jak si vzpomínáte, byly oznámeny na Petrohradském ekonomickém fóru. K této otázce vystoupí místopředseda vlády, ministr průmyslu  Denis Valentinovič Manturov  a šéf komise Státní rady pro průmysl  Alexej Gennadjevič Dyumin .

    Předtím však považuji za nutné identifikovat řadu nejdůležitějších úkolů státní politiky pro příští rok 2023, navrhnout nová řešení, která nám umožní se jistěji rozvíjet a mimo jiné reagovat na výzvy kterým dnes čelí domácí ekonomika a naši občané, s přihlédnutím k těm vážným, citelným, dalo by se říci, tektonickým změnám, které zažívá celý svět.
    ——-
    Dále. Všude, v každém městě a vesnici v Rusku musí být byty a domy občanů, průmyslová a sociální zařízení spolehlivě zásobována teplem a vodou.
    —-
    Kromě toho byly spuštěny nové programy, jako je generální oprava škol. Jen v aktuálním a příštím roce se po celé republice opraví asi 3000 škol.
    V letech 2019 až 2024 se postaví minimálně 1300 škol, zavede se více než milion studijních míst.
    Připomínám, že dnes mohou děti ve věku 14 až 22 let navštěvovat muzea, divadla a další kulturní akce zdarma pomocí Puškinovy ​​karty. Od letošního roku, který byl vyhlášen Rokem umění a kulturního dědictví národů Ruska, se nominální hodnota karty zvýšila na pět tisíc rublů.

    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1189276&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

    1. Když vezmu v úvahu, v jakém stavu převzal zemi, tak předvedl neuvěřitelný výkon.
      Teď ale dorůstá generace, která si už ten zmar a bídu za Jelcina nemůže pamatovat. A vidí to západní pozlátko a je stejně blbá, jako jsme byli v 89 i my.

  5. Tohle je mnohem horší než Vidlákovo „odpojení elektroměru“, a píše o tom iDnes
    idnes.cz/liberec/zpravy/harrachov-byty-stehovani-ministerstvo-najem-zdrazeni.A221215_110738_liberec-zpravy_jape

    1. A kde si myslite, ze maji bydlet ministersti urednici, kdyz si jedou zalyzovat?

      Pred par dny generalissimus zahlasil, ze dan z nemovitosti je v Cechach smesne nizka. DPH na jidlo by pry zvedl taky.

    2. no pekne

      Důchod mám 13 tisíc, nájem platím necelých 7 tisíc. Už teď mi musí pomáhat děti, abych vyšla. A teď po mně ministerstvo chce nájem 21 tisíc plus doplatek za 10 měsíců. To máme jít pod most?
      Marie Nováková obyvatelka domu

  6. Ze zdroje, blízkého obvykle dobře informovaným kruhům jsem se před chvílí dozvěděl, že se intenzivně připravuje hitparáda největších dezinformací roku.

    Zatím má údajně na první místo zaděláno Danuše Nerudová svým prokazatelně lživým tvrzením,
    že je mladá a pohledná.

    1. mladá a pohledná jsou relativní pojmy. Střeba se vrátila z návštěvy starobince a plna dojmů došla k tomuto nevšednímu závěru

    2. Myslím, že Petr Pavel ji spolehlivě překonal. Při jedné z nedávných besed tvrdil, že ho vlastně KSČ obírala o peníze, páč musel platit členské příspěvky. Politické straně, do níž se dobrovolně přihlásil. To nevymyslíš.

      „V začátcích kariéry mně to nepomohlo vůbec v ničem [myšleno členství v KSČ]. Odebral jsem si část platu za pravidelné členské poplatky.“

      https://www.parlamentnilisty.cz/zpravy/kauzy/KSC-me-pripravila-o-penize-Zde-je-pravda-Pavel-odkryl-vic-z-minulosti-723515

    3. Vyzobaná slunečnice nakašírovaná ve Foto-šup.
      Takových fotek jsem na svých vlastních plakátech spáchal více než pár (mj. na jednom bylo i „moje_jméno for prezident“, ale to už je nejméně 10 let). ☻

  7. Pluto,vy jste nejspíš nedělal na rozdíl od Vidláka nic a tedy nic nezkazil. Kdo nedělá nic,nic nezkazí. Navíc nechápu,v čem udělal Vidlák tak osudovou chybu,za kterou by se měl omlouvat. On ve své vyprávěnce na dobrou noc vyprávěl dle své paměti, která někdy neslouží tak úplně dobře každému z nás, to co mu sděloval kamarád.Nic víc,nic míň. Bohužel jsme se zase ocitli v době,kdy se za pár slov vyhrožuje oprátkou,ale o to už se starají kamarádi právníci.
    My ostatní,co jsme spíše mlčící zbabělci, kteří se bojí i poradit Vidlákovi pod svým vlastním jménem na Facebooku, bychom měli místo opatrnických rad a řečí o budoucím způsobu Vidlákova boje dělat to , co nám jde nejlépe – mlčet. Je směšné, když zbabělejší radí statečnějšímu.A promiňte, že oslovuji pouze vás, jistě se v diskuzi podobných radilů najde více.

      1. Napsal jsem Vidlákovi svůj názor, Vaše odpověď je že Pluto nikdy nic nedělal, Pluto je zbabělec…..
        Jako bych četl způsob komunikace libtardů – dehonestace, útoky …….
        Koukám že to je stejné na obou stranách. Jděte si stoupnout před zrcadlo….. možná tam uvidíte Cempera

            1. Olgo, každý má právo na svůj názor. Samozřejmě slušnou formou.
              Je to někdy třeba. Druhým tím dává zpětnou vazbu.

              Ten, kdo vám dá, slušně, bez nějakých dehonestujících pohnutek, zpětnou vazbu, díky které se můžete zdokonalit, je opravdovy přítel. Má větší cenu než 100 pochlebovačů.

              Co myslíte?

              1. Myslím pořád to samé,Dexxi, že je směšné když ten zbabělejší radí statečnějšímu. Zvláště když rada obsahuje výrazy jako idiot, ztratíte další porci důvěryhodnosti….. vše přikryto přezdívkou,tedy anonymitou. A nežádám odhalení identit,viz má odpověď Sakurovi.
                A obecně je pochopitelně dobrá rada od přítele nad zlato,za takové dobré rady od přátel bych v tomto případě považovala ty od přátel – právníků, dokonce neanonymních a do celé situace jistě lépe zasvěcených.

          1. Pani Olgo neblaznete, zadat tu od nekoho pravou identitu, a jeste z toho delat statecnost.
            Ja tu taky nepisu pod vlastnim jmenem, a za zbabelost to nepovazuji.
            Protoze pracuji, kde pracuji, tak vim, ze osobni informace, a zpusob jakym jsou vytezovany, jsou dneska obrovsky pruser. Jakmile je to jednou venku, uz neni cesty zpet. Nasledky jsou nekdy priserne, obcas konci sebevrazdou.

            Jsou tu lide, kteri do toho jdou, a zase naopak.
            Ja neobdivuju ty prvni, ani neodsuzuju ty druhe.

            Nevim presne na ktery prispevek od Pluta reagujete, vcera jsem od nej cetl jeden, dneska taky jeden.
            S obouma souhlasim. Vidlaka osobne neznam, tak jsem si to nedovolil napsat.
            Skryte jsem doufal, ze to udela nekdo z jeho znamych.
            Pluto pouzil expresivni vyrazy, ale asi chtel zduraznit nalehavost a vaznost veci.

            ps. taky porad skryte doufam, ze ta kariera freelance spisovatele je jenom docasny ulet. Treba v ramci dovolene. I v normalni dobe by to nebyla prochazka ruzovym zadem, ale dneska je to primo o hubu.
            Pokud to cte, a souhlasi nekdo s Vidlakovo blizsich znamych, zkuste mu promluvit do duse.

            1. Vždyť já nic nežádám, Sakuro,to bylo jen pousmání vůči Plutově obhajobě.Přijde mi směšné, když ten, co v první větě příspěvku zdůrazní, že na Facebooku pod vlastním jménem se vyjádřit neodvažuje, radí tomu statečnějsimu jak se má chovat,omlouvat a potom dále bojovat i jeho boj.Je to směšné.
              A vy ? Copak si myslíte, že doposavad zodpovědný a příčetný otec pěti dětí dělá náhle zcela nerozvážná impulsivní rozhodnutí ,tak nízké máte o jeho schopnosti si poradit mínění ? Je to věc jeho a jeho rodiny, bůhví jak to vše je,moc toho nejspíše my ostatní nevíme. A vsadím se, že kdyby se Vidlák znovu rozhodoval,zda vůbec psát veřejně svůj blog, našla by se řada těch, kteří by to s ním mysleli tak dobře, že by mu to rozhodně nedoporučovali. A my méně stateční bychom si pak nepočetli a neměli kde pod přezdívkami diskutovat. A vy i Pluto si povšimněte, že píšu my,zahrnuji do té skupiny i sebe.

              1. Vidlak je pod velkym tlakem, rozhoduje se za sebe. Ale od toho jsou pratele, aby s rozhodovanim pomohli.
                Jestli se Vidlak rozhoduje spravne, nebo ne, to nevim, protoze ho osobne neznam.

                Pokud bych byl na jeho miste, pocinal bych si mnohem opatrneji (jak nabada Pluto) prave s ohledem na rodinu. Doby, kdy jsem nemel strach z vubec niceho jsou uz za mnou.

                Jedna vec je psat trefny a adresny blog, vec uplne jina je jit na trh s kuzi cele rodiny, ale hlavne PROTI CELEMU establishmentu, mediim atd, kratce receno masinerii, ktera ma neomezene zdroje, pod palcem POLICII i JUSTICI.
                Jak to dopadlo s ustavou si urcite jeste pamatujete. I behem kovidu i letos v unoru.

                Vy oznacujete Vidlaka za „statecnejsiho“, ja vam to neberu. Kazdy ma pravo na svuj nazor.
                Ja povazuji Pluta za podstatne rozumejsiho.

                ps. knihu koupim i kdyby to melo byt jenom jako darek, ted cestu do Cech neplanuji, ale promluvte nekdo Vidklakovi do duse ohledne toho spisovatelstvi na plny uvazek…

                1. Plný souhlas – ono se může lehce stát, že hrdost na vlastní zásadovostí bude brzy vystřídána už trvalým pocitem zmaru nad neodpovědností vůči vlastní rodině. Vím, o čem píšu, a to mám těch dětí pouze „větší polovinu“ co Vidlák.

  8. Web Autoforum asi bude mit problem …. 😉
    „Největším nebezpečím pro Evropu tak opravdu není Rusko, nýbrž aktivističtí šílenci, kteří vidí jen jeden cíl a neváhají mu obětovat cokoli. Zas a znovu je tak třeba vyzvat politiky, aby jednali v širších souvislostech. Jak se totiž ukazuje, jejich snahy o lepší budoucnost vedou jen ke stále větším škodám a omezením. „

      1. Proč mi teď vytanulo na mysli, že horlivý bolševik a vrah Bedřich Reicin měl přezdívku Kinderfricek?
        Vynikal v indiktrinaci hlavně dětí. Holt kdo umí, umí. ( Sice ho souzi popravili, ale pak zase rehabilitovali, sice to byl hrdlořez , ale myslel to dobře. )

  9. Dobry den, pane Cempere. Prosim vas, abyste se v dnesnim Vidlakove clanku zameril na tuto vetu: „Teď, když nám elektřina zdražila nejvíc v Evropě (a samozřejmě to vůbec nikoho nepostihuje, nikomu to nevadí a nikdo není odpojen)…“

    Je potreba co nejrychleji zjistit, zda Vidlak nahodou nedezinformuje. Myslim, ze by to chelo zacit vyzadanim si a zverejnenim statistik odpojenych neplaticu od vsech distributoru za poslednich 5 let. Jiste se najde aspon nekdo, staci jeden odpojen, a Vidlak bude oficialne 2x certifikovany lhar! Ja myslim, ze to za tu praci stoji. Splnte ukol, pohov, rozchod…

    😀 😀 😀

  10. „Fakt jsme už před vítězstvím, po kterém bude následovat plyn skoro zdarma?“

    Werner Steinecker: „Levný plyn po válce? Iluze!“
    Cit: „Evropa uzavřela dlouhodobé smlouvy na nákup LNG od USA. Je to drahé a na základě take-or-pay na 20 let. V každém případě je třeba zaplatit určitou cenu.“

    Spojené státy budou udržovat vysoké ceny plynu v EU, protože dlouhodobé kontrakty byly podepsány na 20 let na principu „ber, nebo plať“, uvedl pro OÖNachrichten odstupující generální ředitel rakouského energetického koncernu Energie AG Werner Steineker.

    Werner Steinecker (65) končí 31. prosince po zhruba 50 letech svou kariéru ve společnosti Energie AG. V rozhovoru pro OÖNachrichten bilancuje svou osobní a energetickou situaci.
    https://www.nachrichten.at/wirtschaft/werner-steinecker-billiges-gas-nach-dem-krieg-eine-illusion;art15,3758502
    Translated with http://www.DeepL.com/Translator (free version)

    Takže na rozdíl od dlouhodobých (fuj!) smluv s Gazpromem (fuj!) na levný plyn přes plynovody, Evropa ještě v minulém roce přešla na dovoz LPG z USA, sice taky na základě dlouhodobé smlouvy, ale pozor změna – dráž. A pojistila to zničením NS1 a NS2. Neviditelná ruka trhu v praxi…

    1. No takovy blbce aby jeden pohledal.
      Dobre si pamatuju, jak oslavovali zruseni dlouhodobych smluv, jako prezitku..
      Pry budoucnost ma moderni burza a zadne zpatecnicke dlouhodobe smlouvy.
      Katar 15 let.
      USA 20 let.
      A lidi si nechaji na zadech drivi stipat.

  11. Vidláku, z objektivních důvodu Vám to nechci psát na FB pod občanským jménem.
    Zveřejnil jste tam dopis od ČEZ. Nevím na co si hrajete ale za mně osobně, Zakladatel promine, se chováte jako idiot a jak jsem psal včera, jdete zbytečně naproti fatálnímu průšvihu. Na vašem místě bych se o každém malém kroku poradil s paní Samovou, s p. Raichlem.
    A to co poslal ČEZ bych možná vnímal jako možnost bez větší újmy napravit nešikovnost při psaní článku.
    Ostatně pokud se to odpojování prokáže, můžete jim to omládit o hlavu ještě víc.
    Jenže to píšu asi marně, fanfaronství zvítězí …..
    Číst a občas sem něco napsat nepřestanu ale v mých očích ztratíte další porci důvěryhodnosti….

      1. Ok. Určitě ví co dělá.
        Taky nemám rád ČEZ, fialovu vládu a vlastně celý tenhle systém ale rodiče mě vychovali v tom, že když udělám chybu tak se tomu mám postavit čelem i když se nechce, bolí to a způsobí mi to újmu….. a Vy jste tu chybu udělal. Byť v dobré víře.
        Osobně bych se vhodným způsobem omluvil. A pak klidně a o to urputněji bojoval ….. ale to jen za mně.

        1. Čím víc do toho bude ČEZ a libtardi šťourat, tím hůř pro ně, ČEZ dnes zrovna není populární firma.
          Zastávat se dne s ČEZu není zrovna strategické pro veřejné mínění.
          A pak, alespoň se o Vidlákovi dozví i ti pasivně přihlížející = reklama na jeho stránky, knihy.

          Být ČEZem, a dalšími oponenty nechám to být, prostě vyšumět do ztracena. Žádná újma se jim nestala. Ale pokud se jim podaří z Vidláka udělat nového Jana Husa, budou to mít i s projevy husitství…
          S paní Klárou za zády by se teprve měli Vidláka obávat. A p. Rajchl by také neměl stát stranou.

          1. No, pokud po tom všem, co (nejen) tady Vidlák pro Rajchla dělá, jsem myslel, že ten už minimálně včera klepal u Vidláků na dveře a nabízel aktivní a nezištnou pomoc…

      2. Taková kacířská myšlenka – není možné Vidláku, že ten váš známý elektrikář stojí takříkajíc na opačné straně barikády a vy jste mu naletěl?

        1. Nebo je to psychopaticka osobnost, ktere realie narostli do mnohem vetsich rozmeru nez jim prinalezi. Uhel pohledu je osidna vec. Nas ucili ze po valce se v SSSR zvysovala zivotni uroven, ze vyroba mydla vzrostla o 400 %. No dobre, ale to znamenalo ze misto jedne fabriky vyrabeli mydlo ctyri – a v meritkach obrovske zame porad kapka v mori… Ale nas ucili ze + 400 % 🙂

        2. Anebo mohl elektrikář zveličit problém, mohl si to vymyslet, aby lidi vyburcoval… lidé jsou různí.

          Proto jsem se v první řadě ptal Vidláka, jestli elektrikář existuje, rozhovor proběhl a Vidlák napsal to, co mu elektrikář řekl. To je základ pro další úvahy nejen o věci samotné.
          Vidlák odpověděl, že elektrikář řekl co řekl a Vidlák napsal co napsal (tzn zcela nulová informace). Jeho šafář se poté zaručil za to, že Vidlák napsal po věcné stránce to, co elektrikář řekl.

          Přeberte si to jak umíte.

      3. Hmm … tak dopis jsem si přečetl a já bych zvážil, zda bych měl „Řediteli útvaru právní služby“ dopis (asi veřejně) vrátit s poznámkou, kdyby byl tak hodný a pro začátek odstranil své zjevné nepravdy, česky lži. Ono totiž pokud lže v jedné věci, pak se lze zcela legitimně domnívat, že účelově lže i v druhé věci. O co jde:
        V prvním odstavci tvrdí, že „skupina ČEZ na jihu nepůsobí … toto tvrzení lze s úspěchem označit jako nepravdivé nebo min. zavádějící, protože na svých www stránkách tvrdí pravý opak. Takže – buď lže pan ředitel útvaru právních služeb nebo někdo jiný ze skupiny ČEZ. Ono totiž na adrese:

        https://www.cez.cz/cs/kontakty/kontaktni-mista-cez/mapa-kontaktnich-mist

        jsou vyznačena místa i na jihu Moravy a pokud si rozkliknete např. Brno, pak se dozvíte, že na tomto místě (citace) : „Na tomto místě vyřešíte Elektřina: nové smlouvy, přepisy, zálohy „.
        Takže někdo účelově lže a zcela logicky – pokud lže v tomto, kde je záruka pravdivosti naprosto nelogickému tvrzení, že počet odpojené klesl, přestože cena el. energie dosahuje rekordních výšin, při v podstatě neměnných vstupech hlavních výrobních uzlů – jaderné a uhelné elektrárny.
        Klíčové ale je, nakolik je tvrzení onoho kamaráda pravdivé – logika v dnešní situaci říká, že by mohlo být pravdivé. Dále bych zvážil oficiální dopisy na hlavní distribuční centra s otázkou na vývoj počtu odpojených neplatičů. A nakonec bych zvážil zveřejnění zpřesňujícího článku, kde bych na pravou míru uvedl použitou mediální zkratku „ČEZ“ a popsal vývoj situace. Původní článek bych nestahoval, ale pokud by padlo doporučení „stáhnout“, tak bych jeho text dal do „zpřesňujícího“ článku, ať nově příchozí čtenáři se mohou orientovat …
        I vzpomněl jsem si na tradovaný příběh, kterak nějaká pomazaná hlava vypustila tvrzení, že v parlamentu je z poloviny tvořen hlupáky … a byl odsouzen k omluvě. Omluva zněla: Omlouvám se za své tvrzení, parlament z poloviny není tvořen hlupáky :-).

        1. Mark Twain jednou napsal o někom, že nestojí ani za to, aby si před ním odplivl. Po soudu se musel omluvit v novinách a tak napsal :
          O XY jsem napsal, že nestojí ani za to, aby si před ním člověk odplivl. Nyní tvrdím pravý opak!

    1. No milej zlatej, mne by jen zajímalo copak asi na nás s věrchuškou chystali, že tak všichni vč. press vyletěli jak píchnutí. Protože jinak by přece mohli být rádi, když už léta tvrdí že: NEGATIVNÍ REKLAMA JE TAKY REKLAMA A NAVÍC NEJVÍC ÚČINNÁ.
      hmm

    1. Na ja.
      Ale je tam zahrnuto, že se technicky nedá vyčerpat veškerý obsah zásobníků?
      Myslím, že nějaké provozní minimum je někde okolo 25 %, ale úplně jistý si tím nejsem, neb jsem senilní senior s RS (neplést s jedním typem ještě socialistické Škodovky). Ale jsem si jist, že jsem to četl někde vlevo dole ☺.
      A jak je ošetřeno, že ty zásobníky, které naší jejich ČUR fyzicky nepatří, budou v případě nouze zásobovat pouze a jedině naší jejich ČUR?
      Tamtéž vlevo dole (a na to si přesně pamatuji) jsem četl, že do Bavorska jsou roury s větším průměrem z těch zásobníků, než do ČUR (bez ohledu na to, čí je).

      1. Take jsem slysel podobne informace.
        Bohuzel to zaniklo v revu, ze plynu je dost, a ze v pripade nouze Nemci vypnou svuj prumysl, aby Ceske babicky nemrzly.

      2. Pokud se jedná o zásobník ve vytěženém ložisku, tam se opravdu nedá vyčerpat veškerý objem zásobníku. Jako kapacita se ale uvádí množství, které vyčerpat lze. Pokud bude mít tedy udávanou kapacitu např. 5000GWh, tak je to množství , které se do něj/z něj dá dodat/odebrat.
        Jestliže je kapacita našich PZP pro 100% naplnění zhruba 37000GWh, tak těch 37000GWh se z nich dá také odčerpat.

Napsat komentář: Karel Zrušit odpověď na komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *