26 dubna, 2024

Blyštivý Péťa

… aneb tři vidlácká východiska politické podpory.

Přátelé, vidíte jak si náš premiér užívá svou chvíli slávy? Podívejte se na kteroukoliv jeho fotku, podívejte se na videjka, která ODSka sama pouští na svém fejsbůku a dělá jim placenou reklamu. Všude uvidíte člověka, který si tu záři reflektorů ohromně užívá. Je v sedmém nebi. Je nadšený, upřímně šťastný. Podívejte se znovu na jeho projev pro nás občany… on tam vůbec nemá z budoucnosti obavy, on si vůbec ani vzdáleně neuvědomuje, co se nejspíš v příštích měsících stane. Jeho vůbec nezajímá, jak bude situaci řešit. On se prostě dostal na místo, kam se dlouhá léta snažil dostat.

Ne, ještě lépe. On byl konečně dosazen na post premiéra. Konečně se to podařilo. Konečně zabraly ty marketingové kampaně, zabraly zákulisní jednání mezi americkými velvyslanci, zabrala americká podpora médií, zabraly hnojomety na Babiše, kdy ho před volbami obvinili a po volbách mlčeli. Zabrala celá ta soft power, kterou si tady Západ vybudoval a dosadil na místo nejvyšší tu úplně nejdokonalejší figuru.

Nikdy v dějinách (včetně Gottwalda a Husáka) u nás nebyl servilnější politický představitel. Z tohoto hlediska je třeba blahopřát americkým think-thankům, protože dokonalejší gubernátor se podle mě nedal najít. On má ze svého postu dětsky upřímnou radost. Konečně dostal hračku, po které tak dlouho toužil. Udělá cokoliv, co mu řeknou, jen aby se tam udržel a samozřejmě naprosto přesně pochopil pravidla hry – on není premiérem z vůle lidu. On je premiérem z vůle mocných a dobře ví, že právě jim se musí odvděčit. Dobře ví, že oni jsou jeho štítem, mečem i peněženkou. Dobře ví, že na občany se může vykašlat a vůbec nemusí tušit, co pro ně udělat, protože on tu není kvůli nim. Blyštivý Péťa. První skutečný lokaj, ve kterém už českého nezůstalo vůbec nic. A v podstatě se tím vůbec netají. Každý jeho úsměv, každé jeho gesto, každý jeho počin to dokazuje. To jen veřejnost tomu ještě nedokáže úplně uvěřit.

Na druhou stranu se nám to tím celé dost usnadňuje.

Ano, tak nějak čekáme, že na podzim přijde průser, jaký nikdo nepamatujeme. Čekáme politické otřesy, čekáme protesty, pády vlád, čekáme drahotu, chudobu, ba přímo bídu. A den za dnem klesá šance, že by to mohlo dobře dopadnout. Moc bude ležet na ulici a rozhodující nebude, kdo revoluci začne, ale kdo ji ukončí. A v konečném důsledku nám to stejně moc nepomůže, protože čím déle toto bude trvat a čím větší bude náš pád a tím silnější pozici bude mít Putin, až tam někdo přijde prosit o ropu a plyn.

Já nikdy nebudu revolucionář. Nejsem anarchista, abych nejprve bořil starý svět, aby udělal místo novému. Jsem příliš velký pesimista, než abych věřil, že nový svět bude každopádně lepší. Sice ten rozvrat vidím už přímo před sebou, ale nemíním v hořícím Římě zakládat další požáry, abych uspíšil příchod Krista. Do poslední chvíle budu věřit, že tu máme politiky, kteří se tomu chtějí vzepřít, kteří mají vizi i schopnosti a alespoň se pokusí s tím něco dělat. Do poslední chvíle se budu snažit takovou politiku podpořit alespoň svým volebním hlasem, ne-li i něčím dalším. Pořád ještě chci věřit, že všichni nezmagořili a že existuje alespoň malá šance se vyhnout zničující revoluci, která především všechno rozbije a pak se ukáže, že stejně nikdo neví, co dělat… ale o to víc se budou obviňovat ze zrady.

Před sebou máme komunální i prezidentské volby. Je dost možné, že někde kolem toho budou i předčasné parlamentní volby. A všechny ty volby budou vypjaté, divoké a nepřehledné. Já chci být realista. Dobře vím, že jsme obklopeni Ojrojůnijí, že nám tu nepatří prakticky nic, poslední zbraně jsme dodali na Ukrajinu k promtnímu rozstřílení a že v takových podmínkách se nedají dělat zázraky. Poslední silnější figurka jsou naše elektrárny, co dodávají proud do Dojčlandu. A tak jsem se zamyslel, co vlastně čekám od politika, abych se o něj alespoň začal zajímat, byl ochoten o něm pronést pár hezkých slov a nakonec mu třeba i hodil svůj hlas. Včera jsem nad tím seděl s několika kamarády a po několika sklenkách portského z toho vypadlo následující:

  1. Bez ohledu na to, čím byl a co dělal, musí být schopen naplno říci, že Fiala je kretén. A Pětikolka k tomu. Tady už neexistuje prostor pro kompromis. Je mi jedno, jestli je to pravičák nebo levičák, je mi jedno, čemu věřil v osmdesátkách, devadesátkách i před pár lety. Vy minulých letech bylo dobře, blahobytně, ekonomika šlapala a lidi se mohli mýlit, mohli zlehčovat varovné signály, mohli prostě spát na vavřínech a myslet si, že takovou kravinu, jako se odstřihnout od ruských energií přece nemůže nikdo myslet vážně. Kdo z politiků řekne nahlas, že je Fiala debil první kategorie, ten má moji pozornost.
  2. Bez ohledu na stranickou příslušnost, nebude se vymezovat vůči Babišovým voličům. Protože bez voličů ANO nemá nikdo šanci. Je jich fakt hodně a pokud nový nadějný kandidát začne říkat, že Babiše může volit jen blbec, tak je zbytečné se jím zabývat, i kdyby splnil bod 1. V současném rozložení preferencí prostě nemůže být úspěšný. Pokud už se musí vymezit vůči Andrejovi, pokud mu Babiš leží v žaludku, tak nesmí s vaničkou vylít i dítě. Babiše mít rád nemusí, ale jeho voliče mít rád musí. Kdo dokáže zaujmout babišovy důchodce a pracující starší generaci, tomu jsem ochoten věnovat pár článků.
  3. Bude dělat svoji kampaň jinak než Nerudová a Petr Pavel. Na ty dva jsem už alergický. Vyumělkované ksichtíky, zprávičky o tom, jak šli někam do divadla, galerie nebo do firmy a jak to bylo skvěloučké a úžasňoučké. Kecy o morálce, o tom, jak jsou pravdomluvní a spravedliví, jak Česko potřebuje právě jejich principiální postoje, které ve skutečnosti znamenají, že oni můžou všechno a prostý lid nic. Opět platí, že i kdyby splnili bod 1 a 2, nemá smysl se jimi zabývat. Pokud nám budou vnucovat své úžasné morální charaktery, podle kterých se točí vesmír, jdu od nich pryč, protože není nic horšího než člověk, který je v každém ohledu tak dokonalý, že má potřebu nás o své charakternosti informovat. A pokud mu tuto charakteristiku potvrdí třeba Šafr, Kmenta nebo Etzler, tak je třeba od něj zdrhat co nejdál.

Všimněte si, že mě vůbec nezajímá, jaký má postoj ke covidu ani k vesmírným příšerám, ani mě nezajímá jeho názor na spiknutí světového židovstva, nezajímá mě, jestli má červenou, modrou, oranžovou či jinou stranickou knížku. Nezajímá mě, jestli je v politice dlouho a nebo jestli je tam krátce. A nedělám si iluze, že má velkou šanci. Ale nechci revoluci, protože se to může zvrtnout stejně jako arabská jara. Nechci žádné bezvládí, protože to také nekončívá dobře. Ovšem pokud to takhle půjde dál, přesně té revoluce, bezvládí a rozvratu se nám dostane měrou vrchovatou. Už fakt není prostor na romantiku a nesplnitelné kádrové posudky.

Vítejte v předvolebním čase.

353 thoughts on “Blyštivý Péťa

  1. Nekolik poznamek o vecech,ktere se nikde jinde neobjevuji..
    Vyhynuti jitrnice a jak brzy..
    Uvidime rekl slepej a sel do kina.
    Slepej ,kterej sice vidi dobre ,ale presto je ve stavu, totalniho oslepeni mysli.
    Demise predsedy vlady Borise informuji hojne media, ale nejde o predsedu vlady ,ale pouze o zvlastniho ministra Ukrajiny v Britanii ,povereneho vladou U , aby dodal do Ukrajiny vse, co neni v Kralovstvi jeste pribite.
    A totez horlive doporucoval na cetnych schuzich Ukrajinskych ministru ,presidentu G7,G20, NATO atd. ,z dalsich zemi ,celeho sveta.
    Kdyby kralovna mohla nejak prospet Zeli.. Kdo vi.
    Pred nekolika dny chtel bejt velmi prisnej a ukazat Putinovi zac je toho loket.
    Vsechny snahy se odehravaji bohuzel pouze v kancelarich.
    Ale zase zasahla Vyssi Moc v podobe THe Curse of Assad./Assad must go/.
    Prokleti zametlo s Borisem, jako s mnoha jinymi pred nim.
    Kteri taky verejne kriceli, ze Assad musi byt za kazdou cenu, odstranen.
    Povsimnout si nenapadne taky slova, odstranen.
    Kteryho si nikdo bystre nepovsim a a pak se divi a divi..
    Kancler /odstinu do zelena, az se z nej dela spatne/ zase volal po odstraneni vsech sankci na Rusko ,ale zaroven pravil ,ze musi sankce byt ..
    I kdyby se turbina uz nikdy neroztocila plynem.
    Plyn v lete a stoji 1900 penez.
    Lacino se rozdavaji NZ /5 milionu barrelu ropy, Cine a Indii z Usa/, to jsou nedotknutelne zasoby ,pro pripad valky. Od Bidy ,ktery se potom draho zase nakoupi.
    /Kdyz Putin ,smrtelny nepritel dopusti i bozi motyka spusti/.
    Tak nazyvani jsou ,Frienemy. Zaroven pritel a nepritel najednou..
    Jinak je to oblibene klise , that, he talk the talk and refuse walk, the walk..
    Jenom keca a nic neudela.
    Ofensiva infekcni zloutenky se pripravuje zelenejma ,kdyz by se dite, po pouziti toalety ve skole chtelo kamaradit s Putinem. Splachnutim a jeste umytim rukou !!
    Autority dohlednou ,aby vsichni byli spinavy a smrdeli na sto honu..
    Mimo ty nemoci na obzoru..
    Boris vyhral protoze umi delat volebni agitaci s landslide, tedy drtivou vetsinou.
    Britove asi nejsou na tom dobre, kdyz v 2019 vlozili tolik duvery do poblitika.
    Nic jineho se dnes nevyskytuje.
    I velmi diskutovany Okamura neprosel nikdy vyhni vladni ani jine zodpovednosti k narodu, ktera je dnes horsi /ta vyhen/,nez ta, v Kostnici..
    De pouze o predcasnou budoucnost. Kdyz na Caubise meli cetne paky a dloubaky , zamek ve Francii a predevsim cetne korporace nejen u nas, ale v zahranici..
    /De, je tady na pozlobeni malo mestaku a pohorseni, nad vyjadrovanim cestiny, kterii pouzivam, aby se treba ctenar citove rozrusen takovou opovazlivosti, upamatoval pres takove vyrazy a nezapomnel brzy/.
    Pac je nejradsi pako z pomocny skoly a nechce bejt nic jinyho. Tak si koleduje.
    Jako kdyz se novinar ptal zida , jak je to v SSSR. A muze tam mit obcan vilu a dacu , jo muze odpovida zid , a muze mit luxusni auto , jo taky muze , a muze mit zlaty sperky a velky penize v sejfu ,jo to taky muze , vsechno muze mit obcan v Rusku , ale neuveritelne zkusi ,nez VO to vsechno prijde..
    Jde vo jitrnice a nebo nejde . Tak jde o h……………………….o. Nejmin takhle dlouhy.
    Solidarita s holandskymi farmari a kdyz jim ukradnou farmy s celym hladovym svetem, jako nasledek , zadna a strileji i na 16lety vostrejma..
    Nepochybne se tyhle veci budou sirit i k nam../Jde vo jitrnice?/.
    Na misto farem na ty pude, tam budou mestecka pro uprchliky..
    Protoze ten Dusik. Ovsem reseni nahradit uzitecne kravicky miliony prchavcu mne rika ,ze by se jim melo zakazat nekolikrat denne chcat. A nejen v Holandsku.
    A to dlouhy h…….no,nahore taky. To znamena v principu zmensit zmonstrovani nejvic dusikatych populaci do Megamonster.
    Kravicky jsou v tom nevinne a nevinnej to vzdycky vodsere. A zase deti, bez mlicka..
    To se nazyva vyhaneni certa dablem. Nic tedy noveho..
    „Vyhnali“ Husa na onen svet a vyskocil na ne rovnou Zizka.
    Vrah , ktery zastrelil byvaleho politika Abeho, nesouhlasil se jeho vladou.
    Az potom ale.
    Tady zatim muze byt zajimava jen spekulace,pravda o pripadu zase nebude zadna , muze to byt smrtelne varovani pro ty dalsi , kteri neslouzi jak jest prikazano .
    Hle co ceka na ty, co si mysli neco jineho a delaji taky..
    Od koho varovani a vazne prichazi a komu ,cort znajet.
    Je konec jitrnicovych vecirku zpusobeny zanikem jitrnic v planech pro, ceskeho nic netusiciho , solidarne nevsimaveho obcana nablizku ??….

  2. Ivo Budil:

    „Nemyslím si, že od narozdíl elit minulosti mají určitou ideologii, světonázor, že mají nějaký velký utopický model a podobně. Myslím si, že na tohle úplně rezignovali a hlavně je ani nikdy nenapadlo, že by něco podobného mohli mít. Jednoduše si chtějí udržet svoji pozici, protože podvědomě cítí, že na ni nemají svými silami, mentálními, intelektuálními a podobně, že jsou v zásadě nezasloužené a že při jakékoliv menší politické, historické krizi, ve které elity minulosti obstály, oni by neobstáli. Tím pádem se snaží za každou cenu si tuto pozici udržet co nejdéle, pokud to lze, a v zásadě od začátku, od zárodku eliminovat jakékoliv alternativy,“ dodal Budil.

    Média podle jeho slov neinformují, v zásadě se snaží vyhledávat ohniska intelektuálního nebo morálního odporu a likvidovat je.“

  3. https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/stat-pujci-cezu-az-74-miliard-40402441
    *****
    (…) Peníze budou určené pro ručení na energetické burze, když zálohy skládané na burzách dosahují rekordních výší kvůli vysokým cenám energií. … Skládání záloh požaduje burza jako ochranu pro obchodníky s elektřinou. (…)

    (…) Podle Kříže jde tak o další z kroků, jimiž stát a ČEZ posilují energetickou bezpečnost Česka, neboť tím snižují možná rizika v klíčové fázi současné energetické krize. (…)

    1. To si dělají srandu – stát bude půjčovat ČEZu jako výrobci elektřiny, aby mohl platit zálohy na nákup svojí vlastní elektřiny? To nevymyslíš… a zaplatí to opět jako vždy daňový poplatník (já a ty). (blijící smajlík)

  4. Zrovna doběhla jedna zvláštní debara, která by se dala ve zkratce popsat několika odrážkami s otázkami:
    1. shodujeme se na tom, že problémy u nás jsou součástí problémů globálních?
    2. pokud jde o globální problémy, je také potřeba globální řešení?
    3. umíme si u nás představit, že se přikloníme ke globálnímu řešení místo toho, abychom se pokoušeli o lokální změnu?

    A bonusová otázka:
    dokázali bychom se shodnout na globálním řešení i v tom případě, že se tím zařadíme do nějaké vetší řešící skupiny, která obsahuje skupiny lidi z jiných států se kterými jsme měli v historii nepříliš kladné zkušenosti, anebo kvůli naší historické zkušenosti takové řešení odmítáme, ať je jaké je?

    1. 1) Samozřejmě, že to je propojené ale..

      2) to přece vůbec neznamená, že nemá smysl se věnovat nějakému lokálnímu řešení. Příklad: Maďarsko bylo stejně jako my vystaveno stejnému „globálnímu klimatu“, přesto se s ním vypořádalo lépe než ostatní. I Jugoslávie do té kategorie patří. Pokud se naskytne možnost ovlivnit globální rovinu – samozřejmě ano. Stavět to ale jako „buď a nebo“ je nesmysl. Vůbec nechápu, jak se může očividně systematicky uvažující člověk takto ptát.

      3) no přesně – proč se „přiklánět globálnímu řešení MÍSTO…“ Představit si člověk může cokoliv, tohle ale není otázka představivosti ale manipulace.

      1. Maďarsko je přesně ukázka toho, jak „nepracuje samo“. To, že o tom nikde nepíší, ještě neznamená, že to není skutečnost.

        Druhá otázka, která v tomto případě začíná být hlavní, je fakt, že Maďarsko uz na své pozici pracuje hodně let, aktuálně se lze domnívat, že tolik času už nebude nikdo mít.

        Ta – mnou položená otázka – není myšlena jako nějaké řešení, je myšlena pouze jako zjištění aktuální formy vnímání reality – přesněji, v rámci té zmíněné debaty vyvstala otázka, zda jsme stále v módu sami proti všem, anebo už jsme schopni podpořit iterační metody nápravy situace.

    2. Francie má euro a inflaci asi 8 %.
      Nevím, který z pobaltských států (nesleduji podrobně) má také euro a inflaci kolem 20 %.
      Německo inflace dnes přiznána asi 12 %.
      ČUR (Česko – Ukrajinská republika) minulý měsíc přiznaných 16 %.
      Působí na nás stejné globální vlivy.
      Jen my jsme za čur*ký.

      1. Euro mají všechny tři pobaltské státy.
        Litva má inflaci v květnu 18,6%
        Lotyšsko v červnu 19,3%
        Estonsko v červnu 21,3%
        Zdroj: Trading Economics

        1. Odpovídáte v synergii se závěry té debaty, ta však do popředí postavila nutnost koordinace všech těch – vámi pojmenovaných – lokálních řešení. A přesně to pochopení nutnosti koordinace v rámci většího celku, a přenos toho pochopení do postupných kroků, bylo tématem těch otázek.

    3. Podle mne jde o globální problém.
      A určitě si nemyslím, že bychom v kotlině cokoli sami zdárně vyřešili .
      Ale bylo by dobré mít ve vedení země co nejvíc aspoň trochu rozumných lidí. Kteří by mohli aspoň připravit půdu na očekávané změny.
      Na SPD je mi sympatické, že spolupracuje s uskupeními ve frakci ID. Považuji to za důležitou věc.
      I před listopadem 89 mnozí komunisté pŕipravovali půdu. Jiná věc je, že je to nakonec semlelo.
      Namátkou, třeba pan Oskar Krejčí pomáhal kudy chodil a za odměnu byl označen za agenta StB.
      Takovéhle věci už by se nikdy dít neměly. Vzít to ode zdi ke zdi nikdy nepřinese nic dobrého.

      1. V jednotných ,,seznamech“ se v jedné rovině ocitli brettschneiderové (dva jsem znal z pracoviště) a vysocí úředníci zahraničního obchodu, správci státního majetku a třeba Jiří Suchý a Jaromír Nohavica. Stát byl největší vlastník a zaměstnavatel , soukromý sektor byl marginální a dohled nad chodem společnosti byl pochopitelný. Proto jsem neměl zábrany při výpovědi před vyšetřovateli StB,když se zajímali postupně o tři sabotáže, provedené v budově č. 49 Elektrotechnického závodu Škoda Plzeň v průběhu roku 1989. (Tisk psal jen o té největší a jen stručně, šetření teprve probíhalo).
        (Na OM je k nalezení článek Jedenadvacátý srpen po jedenadvacáté). Přišla svoboda a chaos , příležitost k hlásání pravdy, demagogie i lži a každý musí posoudit, s čím že má tu čest se zrovna v tomto okamžiku setkat.

        1. Vnímám to jako tradiční ruskou úctu k hodnotě lidského života. Obětovat raketu ke zkáze jedné ostřelovačky. Dóóóbrý!

      1. V titulku modelka zabita ruskou raketou (dráždění emocí), v článku odstřelovačka. To už je jako „traktor palbu opětoval“. Akorát to druhé bylo kdysi myšleno jako vtip.

        1. Z nadpisunavíc není jasné, jestli agresivní ruská raketa zaútočila na pokojnou brazilskou modelku nebo jestli se pokojná ruská raketa ubránila agresivní brazilské modelce.

        1. To je stejně významná informace, jako když vyjde článek v Blesku: brazilská modelka skočila do bazénu s krokodýlem a ten ji sežral.

          Měl bych snad očekávat (v obou případech) jiný výsledek?

          1. Oni ti krokáči většinou poznají plasty, silikon a gumu a nenechají se ošálit tak snadno jak ruské rakety.
            Ale kdyby to byla brazilská tenistka, ta by to s raketou uměla a určitě by zahrála return.
            Mám někdy z novin dojem, že toto je ta typická úroveň referování o válce a že lidi to nějak tak i přijali.

  5. Sochař světového formátu, nepřekonatelný myslitel David Černý, v případě ruského vítězství nad Ukradinou emigruje do USA. Jsem ochoten zorganizovat sbírku na jednosměrnou letenku. Bohužel to dopadne, jako vždy s těmito výkřiky fašistů Pravdy a Lásky- nadále tu budou prudit, parazitovat na naších daních a rozdávat moudra na potkání.

    1. Podobných myslitelů by mohl vzít sebou více, co říkáte? Amerika, země zaslíbená, země neomezených možností…Ať si to užijí.

    2. Škoda, že rozbili tu Mriju, byl bych přispěl stovkou na její let do USA, kam bychom naložili pro US kolaboranty ještě před vítězstvím.

  6. To je vidět, jak jsou trollové užiteční: přijdou, vykadí se tady – a hned se ze strany diskutujících dostaví názorová jednota!

    Ejhle potvrzení mojí teze: systém, aby ukázal, čím je, musí především ukázat, čím není. Napětí, pohybuje-li se v rozumných mezích, má stabilizující účinek.

    1. Teze o prikladne ukazujicim systemu a jeho uzitecnosti se pohybuje mimo meze logiky.
      Smrad otalenim zustane.
      I s h………..m, nekdy pres metr dlouhym..
      Aby si nazorova jednota hned nacuchala omameni ,do sytosti.
      Za ucelem doporuceneho ucinku stability ..
      Doporucil bych,jednoduse v mezich rozumnosti , ihned splachout.

  7. Zdravím Vás, Pane Vidlák. Tady Jura z Brna. Moc Vám děkuju za Vaše upřímné články, jež mají hlavu a patu. I ten předmětný, jenž do značné míry souzní s mým pohledem na věc. Jen bych chtěl poznamenat, že mě osobně navíc trvale zajímá nebo bude zajímat, jaký ten či onen politik (uskupení) má (a jak dlouho) názor na reformovatelnost EU a její (ne)demokratické chování a směřování a smysl našeho členství v alianci. A zda rozumnou dobu něco smysluplného dělal, aby si vydělal na chléb vezdejší. Manipulovatelné cucáky s mokrým diplomem neberu, podobně jako ty, pro které bylo veledůležité projít Aspenem. Když poznám, že se neštítí slovního základu „vlast“, tím líp. No a tohle by daní kandidáti měli dát dostatečně JASNĚ předem najevo. Jinak mají u mne smůlu …

  8. Vidláku, buď jste opravdu trefil téma a donutil diskutovat i ty, co pouze čtou nebo tu máme nevídaný slet rozesíračů. Bohužel se kloním k tomu druhému, protože většina příspěvků od nových jmen, nenechá nit suchou na kandidátovi ani myšlence.
    Nehrabme se ve jménech, to můžeme později, důležité jsou cíle/vize, které by nás měly spojit:
    1) Stanovení cen el. energie státem(ERÚ to umělo), povolení prodávat na burze pouze přebytky, nabídka odkupu akcií menšinových vlastníků ČEZu. Tady obhajuji platby za transfer energie přes naše území, EU i Německo jsou v situaci, kdy sice mohou hrozit, ale nic víc.
    2) Uzavření dlouhodobých smluv o dodávkách plynu a ropy z Ruska, odjinud neseženeme dostatečné množství. Šetřit se může začít později.
    3) Plán na vytvoření a naplnění státních rezerv.
    4) Krátkodobé zastropování cen potravin a zboží základní potřeby.
    5) Ukončení vývozu zbraní na Ukrajinu.
    A jejich dost dalších, ale dohodnout se je třeba na pár základních.

    1. „nabídka odkupu akcií menšinových vlastníků ČEZu“ ? Existuje Burza cenných papírů, anebo násilné vyvlastnění.

          1. Ja taky. Cesky zakon na vytesneni mensinovych akcionaru (ODS) je jeden z nejhorsich vudci prave tem mensinovym na svete.
            Kdo by to byl rekl…

  9. Název tohoto Vidlákova kydu je docela trefný. Dovoluji si připsat – fialové blyštění je projevem upocenosti, jak té reálné, když se veřejně potí (zatím jen málo), také když slizkými frázemi matlá cokoli. Upocený Péťa se mi jeví být poněkud nepodařenou loutkou (viz jeho trvalé máchání ručičkama a patetická deklamace politikářského bulšitu / žvástu). Fialový je za jménem otitulován LLM, což z mého ryze vidláckého náhledu, dle jeho veřejného vystupování znamená – Liberálně Lemplovitý Mluvka. Mluvka mluví, aniž by cokoli podstatného řekl, ale hlavně u toho chce vypadat kompetentně a důstojně.
    Čtenáři, všimli jste si tváře loutky PF? Úsměv křiváka (pravý koutek povytažen) vidíte nejlépe, když se příliš nesměje!

      1. Na Parlisty chodí hodně lidí. I naSvobodné universum Martiny Kociánová.
        A párkrát jsem ho slyšela i na ČRo PLUS.

  10. Pevná je blokáda Kyjeva;
    potmě přijíždí tajný vlak.
    Pro petra fijalu úleva,
    v tračníku už mu stoupal tlak.

    V noci prý chodí zloději
    často je vidět kurva.
    U Charkova prý střílejí
    pro vlak se našla průrva.

    Petr je válečný hrdina
    pro slávu risknul pohodlí.
    Hnala ho slávy vidina.
    Kdo s kým tu blbost dohodli?

    1. Nemalujme, prosím, čerta na zeď. U nás jsou, pokud jde o ochranu osob, poměry zcela jiné (pro útočníka významně horší). Nic takového Blyštivému Péťovi nepřeju. – Až skončí jako premiér, jiné práce je tu dost…

      1. Vyznamne horsi ? 🙂 Copak jste cinsky buh srandy ? 🙂 Staci si vzpomenout na chlapa co sel se strikaci pistolkou na Klause. Ochranka byla zcela netecna. Nebo policejni prepadeni Vojenskeho obranneho zpravodajstvi v ramci akci kolem expremiera a jeho metresy. Nikdo nestrilel, ac tam vnikli nasilne neznami ozbrojenci. Proste tady psychicke nastaveni lidi, ani trenovanych tzv. profesionalu, neni takove aby byli aktivne schopni reakce. Neni na to tady „genius loci“. Ten vznikne az po prvnim atentatu.

  11. Proc objevovat kolo? Politicka nadstavba vychazi z ekonomicke zakladny. Ekonomickou zakladnu dosud ovlada US kapitalismus (ano neni to kapitalismus volne souteze, ale pozdni miliardarsky imperialismus, ale furt je to kapitalismus). Proto sila americky financnich rodin bude drancovat sve polokolonie vcetne Ceska. Mistni miliardar byl smeten naprosto lidsky odpornou loutkou. Je to pro me lepsi nebo horsi? Tezko rict. Mam se nechat naverbovat pro zajmy Wall Streetu proti Abramovicovum, Deripaskum a dalsim? Ani nahodou. Vidlak se ptal, co muzeme touhle valkou ziskat? Odpovim: Nic. Naprosto nic. Proto necht NATO tu valku klidne projede na plne care. Je jedno, jestli nas bude ovladat nekolik americkejch nebo cinskejch rodin. Jedina alternativa je tenhle feudalismus 4.0, jak o nem psal bracha sefa CEZu Marek, rozmetat. A to neni otazka vule, tak se stane v okamziku, kdy vladnouci kasta nebude schopna vladnout a ovladana vetsina nebude schopna zit jako driv. Klidne to muze prijit behem dvou tri let…

  12. Tohle je článek o „radikalizaci společnosti“ od placeného českého experta na radikalizaci.
    Pro mne stál za přečtení, je to směs obecně platných – a u nás stejně obecně ignorovaných – zásad a poznatků.

    K některým nejzřetelnějším a pro mne nejbanálnějším, na úrovni malé násobilky už tedy dnes dospívají po usilovné vědecké práci i experti – specialisté na danou problematiku!!!
    Na druhou stranu – někteří z nás zde k nim ještě nedospěliani na dohled, takže doporučuji si dnes článek přečíst!
    třeba jen jako zdroj srozumitelných argumentů pro diskuzi s protivníky.

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/radikalizace-spolecnosti-charvat/r~faa68410f7c511ecba5b0cc47ab5f122/

    https://zpravy.aktualne.cz/domaci/radikalizace-spolecnosti-charvat/r~faa68410f7c511ecba5b0cc47ab5f122/

    1. Tak, masa je vychovávána od dětství k zabíjení, okrádání, ničení, ponižování, mučení, dehumanizace BEZEJMENNÝCH JINÝCH jako k přípustné a zábavné aktivitě.
      Počítačové hry, filmy, hudba, dokonce už i literatura. Všiml jsem si v reklamních upoutávkách, že ty nejnásilnější hry už mají figurky jen barevně odlišené, bez obličejů, vlasů a uší.
      A všechny ty „příběhy“ mají jedno společné – jeden nebo pár samozvanců někde popojíždí a vraždí, mučí a ničí v rámci jakési vlastní „spravedlnosti“.

      Měl jsem s dětmi na tohle téma u pár rozhovorů a vždycky koukají jak puci, když se jich zeptám, jak by se jim líbilo být mučeni, ponižováni, ostouzeni a nakonec zabiti pro něčí zábavu. Že prý to přece jsou jen hry a filmy.
      A když pak nějaké hovado vystřílí školní třídu nebo nějaký lokální průvod, tak se celé vyděšené ptají, jestli se to u nás může stát taky. To se mi potom chce vylézt na lavici a řvát na ně „ANO! STANE! A BUDE TO JEDEN Z VÁS!!!“

      Takže ano – radikalizace mas je vyučována a následně úspěšně aplikována.
      Já si to uvědomil, když jsme před lety shlédl dokument „Holywoodism“. Je tam přesně popsán mechanismus výchovy k akceptaci násilí, k militarisaci, k pohrdání vším neamerickým a zároveň k až panickému strachu z vnějšího světa mimo USA.
      Akorát se to stále častěji vymkne zpod kontroly v podobě různých hromadně vraždících osob. A nebo se to naopak zpod kontroly vůbec nevymyká a ti vraždící střelci a řezači jsou součástí toho.

      1. Výchova k násilí a militarizmu aagresivnímu hypernacionalizmu, který by byl všude jinde než v USA pojmenován nacizmem, je nutným předpokladem a zdůvodněním toho, že USA, přesněji jejich oligokratický a kryptokratický „hluboký stát“ bude navždy ovládat mnohonásobně větší a lidnatější zbytek planety!

        I za cenu vysoké pravděpodobnosti zániku lidstva v jaderné, biologické, či nejspíše současně KOMBINOVANÉ globální válce.

        Pokud bude veselý, inteligentní a psychopatický britský šašek Johnson, propagující jadernou válku, nahrazen ještě větším jestřábem či jestřábicí, bylo by to neklamné znamení blížícího se Fialova pádu a jeho nahrazení ještě bezohlednějším sekáčem, který se nezakecá.

        To, že by byl Johnson svržen bez souhlasu USA ,ať někdo vypráví kolegům holubům!

    2. To je typický článek z mnoha, které mě vždycky vytáčejí názorem, že jsou všechny politické subjekty mimo pětikolku jsou „protisystémové“ a „populistické“. Takže se s tím vlastně nědá dělat nic, musí se to dělat furt stejně blbě jako doposud. Když ten systém je na hovno, tak jakákoliv snaha ho zlepšit je prostě „protisystémová“, to dá rozum. Ještě k tomu se někdy přidává, že strany mimo mainstreamu jsou „nedemokratické“. Co je to za blbost? Žádná nedemokratická strana u nás nesmí ani existovat natož kandidovat do parlamentu. Ale fakt ještě není zle. Tady v korporátu lidi řeší akorát, jestli pojednou do Itálie, Chorvatska a podobně. Čím budou v zimě topit neřku-li co jíst, to tady neřeší nikdo. Lidi pořád žijou ve své minulé zkušenosti, že Západ znamená bohatství, plné obchody s širokým sortimentem kvalitního zboží, zatímco Východ znamená zaostalost šlendrián a chudobu. My tady vidíme výhled, že se to obrací, ale ono se to ještě neobrátilo. Sice trend tady je, ale ještě to výše uvedené pořád platí. Ten bordel, co byl na Ukrajině před válkou, ta bída a korupce, si mnoho lidí představuje jako jakýsi aritmetický průměr mezi bohatou a civilizovanou Západní Evropou a totálně bídným a zkorumpovaným Ruskem. Na Západě kdekdo v poslední době byl. V Rusku nikdo, protože se ho všichni štítí a tak nikdo neporeferuje, jak je to tam doopravdy, jestli zkušenosti z osmdesátých let tradované do dneška stále platí nebo ne. Odtud plyne ta ulpělost na systémových stranách a pětikolce. To se nezmění, dokud bude běžná Ruská domácnost žít mizerněji než bežná Italská nebo Francouzská domácnost. A já se ptám, změnilo se to už snad? Už to tak snad je? Jestli ne, tak revolucio nikdo dělat nebude a protisystémové strany jsou prostě strany pro neschopáky, kteří se za současného systému neumí mít dobře. Tedy článek píše o radikalizaci neschopných looserů. Takhle to vypadá prostě pohledem z Pražského korporátu.

      1. Jak posuzovat, co je mizerněji? Na základě čeho? Filmů, vyprávění, dovolené v letovisku?
        Vyrazit o víkendu do nákupního střediska, něco koupit, nacpat si bříško v některém z foodstorů a jít si sednout do 3D kina?
        Vyrazit o víkendu na chatu, makat celý den a večer sedět se sousedy na zahradě u šašlyku?
        Cpát se v přeplněném vlaku za pár šušňů na cestě do práce každý den nebo počítat, zda zvládnu se nějak dostat do práce, protože cena paliva vyletěla do nebes a jiné spojení není?

      2. Kadlasi,
        to je opravdu onen koncentrát:
        JAKÁKOLIV strana, hnutí, počin, které by mohly odvrátit SYSTÉMOVOU a SYSTEMATICKOU zkázu, zánik a skupinovou sebevraždu jsou NUTNĚ protisystémové!

        A navíc nutně POPULISTICKÉ – protože znakem populizmu je oponování vládnoucím elitám.
        Jestliže SOUIČASNÉ vládnoucí elity podporují, tolerují či dokonce programují kolektivní destruktivní či (sebe)vražedné chování, pak je zcela logické, že jakékoliv ÚČINNÉ hnutí MUSÍ být a bude označeno jako protisystémové a/nebo populistické!

        (na druhé straně je třeba zdůraznit, že SAMOTNÁ antisystémovost či populizmus té které strany či hnutí nemusí vůbec znamenat, že nepropagují přechod z bláta do louže!!)

    3. Jenže expert vychází z úplně špatných předpokladů.
      „Je tu spousta lidí, kteří jsou nespokojení, a není to proto, že jsou komunisté. Je to prostě kvůli tomu, že se mají špatně a nikdo na ně nemyslí“.
      Můj odhad např. je, že třeba většina lidí, co sem na literrate píší, se špatně nemá a nepotřebuje, aby na ně (nebo za ně) někdo myslel. Ale jsou nespokojení, protože vidí kam to spěje a kam by to dospět mohlo.
      To ale pan expert nevidí. On má prostě naučené, že extrémisté jsou lidé s nízkým IQ, nedoučení, alkoholici a feťáci.

      1. cusader 14:42
        Přesně tak!
        Není schopen pochopit, že tmelem jakékoli trvale soudržné polečnosti je i altruizmus!
        Jenže pokud by byl altruista (a nedokázal to pečlivě skrývat), NIKDY by neměl šanci stát se ve společnostiprogramově zaměřené na extrémní sobectvía individualizmus placeným expertem na cokoliv!

        1. Souhlas. Jen si jaksi neodpustím dodat, že někdy nezaškodí, když si člověk položí (trochu zasvěcenou) otázku, zda ta která předmětná osoba nevykazuje rysy psychopata. Nejedná se prý o nemoc, ale někdy mě napadne, zda to není nakažlivé …

          1. Jura:
            Psychopatie není nemoc proto, že ji nelze terapeuticky ovlivnit. Lékařská terminologie se snaží o přesnost, ale vzteklina nemocí je , a ještě ji také nikdo nevyléčil… obojí člověka vyřazuje z normy.

  13. Vidláku,
    já to zase tak moc nesleduju, přehled o zákulisních čachrech není moje hobby.
    Ale dva vstupy do této diskuse (jeden z nich: https://web.litterate.cz/blystivy-peta/comment-page-1/#comment-29966) uvádějí, že Okamura do koalice s Babišem byl ochoten už jít, i se dokonce prý jednalo, a Makrela to prý zarazila.

    Tedy:
    a) Můžeme nějak ověřit, že je to pravda?
    b) Jestliže je to pravda, Váš argument proti Okamurovi padá, resp. obrací se proti Babišovi. Jeho laminátová páteř by pak zřejmě obsahovala daleko méně skleněné výztuže, než se obecně soudí.

    Co Vy na to?

    Bylo-li by to tak, nemá Babiš na srazu vlastenců co dělat.

    1. Já mám zprávy z jiného zdroje který naopak říkal že Okamura odmítá námluvy s Babisem protože Babiš je covid diktátor a SPD musí covid opatření odmítnout jinak se od ní odvrátí voliči. A mám důvod tomu věřit protože polovina kampaně SPD byla o covidu… ale o tom jsem už psal mockrát. Ale Babiš rozhodně není vlastenec dle našich měřítek protože on potřebuje otevřenou ekonomiku pro svůj globální byznys. On nikdy nebude pro ochranná opatření. On maximálně bude chránit spotřebitelovu kupní sílu. Já Babise nepředstavuju jako ideál ale jako menší zlo a reálnou politickou sílu proti které alternativa (zatim) nemá bojovat ale spojit se s ní.

      1. To mluvíte o dvou různých časech.

        Po volbách 2017 nějaká jednání proběhla a byl tam ten zásah Merkelové. Zdroje neoficiální. Ale žádný Covid tehdy ještě nebyl.

        Po volbách akcích z let 2020-2021 by si byl neměl od Babiše nikdo vzít ani kůrku. Zejména voliči mu to měli těch (tehdy) 30 000 mrtvých spočítat. Jenže nestalo se, náboženství se ukázalo být už dobře usazené a všichni rituálně označení se zachovali podle očekávání. Pak Okamurovi nezbylo než říci ne. Byl v roli těch zbylých pohanů z filmu Agora (o matematičce Hypatii) kteří neměli proti fanatickým křesťanům šanci.

        1. Okamura je jen pojistnej ventil. Kdyz se obyvatelstvo nasere, udela pssssssssssss a pojede se zase dal.
          Neni to zadna alternativa.

            1. Nejsem alternativa, vlastne je mi u prdele, jestli to tam nasypete Pitomiovi. Ale benal levnejsi nebude, ani elektrina, ani plyn ani jidlo. To by totiz evropsti Pitomiove museli mit Internacionalu, cimz by popreli sami sebe…

                1. Na tom není nic k smíchu.
                  Veškeré alternativy uspěly až tehdy, když byly schopny se spojit mezinárodně.
                  Jak to dopadne blbě, když se jeden pustí do indivindi akce, můžeme vidět na Severní Koreji. Nakonec od nich dali ruce pryč i Číňani, kteří se rozhodli jít cestou uvolnění režimu.

                  Co si myslíte, že prosadí česká alternativa proti Bruseli a USA?
                  Pokud nebude mít podporu podobných alternativ z celé EU, tak skončí ještě rychleji než se zrodila.
                  Myslíte, že by OS z mladoboleslavského VW dosáhl SÁM srovnání tamních mezd alespoň na německou minimálku? Ani omylem. Až když se do toho vložil německý IG METAL, daly se mzdy do pohybu blíž k Německu. Samozřejmě, že to IG METAL nedělal z nějaké filantropie, ale z čistě pragmatického důvodu – čeští polootroci kazili mzdy Němcům, čemuž bylo potřeba učinit přítrž.

                  Takže Flippy má pravdu.

                  1. Máte tušení, jak se dostal k moci Orbán a jak funguje jeho strana?
                    Copak oni jsou závislí na mezinárodním spojení? Je to přesně naopak, do Fidesu šijí všichni eurobolševici společně, jak vnitřní tak vnější.

                    A jak začínal Orbán – jako sorosaranče. Jenže upřednostnil zájmy Maďarska a spojil s tím svoji kariéru a život.
                    Babiš, kdyby nebyl smradlavý potkan, mohl kus té strategie zopakovat. On se ale chtěl jen přiživit, tak se leda fotil s Orbánem, a jen vynikla jeho křivost.
                    Přitom tehdy stačilo poměrně málo – veto na zadlužovací a greendealový projekt EU. Tady by se Minářové a prestituti zbláznili, ale jemu stačilo to ustát rok a volby by v pohodě vyhrál jako zachránce hospodářství, ne-li civilizace.

                  2. Severní Korea je pod sankcema, které by ČR vymazaly z mapy. Číňani od nich ruce pryč nedali, bez nich by měli NATO vazaly hned u zadku.

                  3. Já teď sleduju, že Rakousko i Německo si jedou svou cestu. Nafta je alternativní zdroj energie a zásobníky se plní. Hnědé uhlí se těží co to dá. Zbytek Evropy to ještě nezaznamenal a v Holandsku se střílí po zemědělcích že nechtějí Gridílovat.

                    Možná nám něco nechají, mají tu dost nainvestováno a ty výroby potřebují.

                    Uvidíme na podzim kdo bude na jaké straně a jaké strany to vůbec budou.

                  4. Občane, kdyby tu Severní Koreu nechtěli, už dávno by ji vymazali.
                    Navíc mezi oběma zeměmi už je velký generační rozdíl a mladí Jihokorejci nechtějí o spojení ani slyšet. Mladý Jihokorejec v roce 2013 nám to tehdy vysvětloval, že už i řeč se vyvíjí jinak, že si s nimi prakticky v ničem nerozumí.
                    Ono to totiž asi bylo v plánu, před 20 lety se o tom dokonce psalo. Korejci tehdy studovali spojení obou německých zemí.
                    Nevěřím, že tuhle zemi a Kubu by nešlo změnit, kdyby si to někdo mocný přál.

              1. Nevím co jste dokázal vy, ale já si pamatuji Okamuru jako mluvčího asociace českých cestovních kanceláří, ještě v roce 2010 vykonával tuhle práci. A byl populární mezi tehdejšími novináři.
                Protože se vypracoval a ukazoval, že i chudý synek z rodiny Japonce a Češky se může k milionům dostat.
                No a psal blog na iDěsu, kde kritizoval poměry ve společnosti a byl diskutéry vyzván ať jde do politiky.
                https://sever.rozhlas.cz/tomio-okamura-mluvci-asociace-ceskych-cestovnich-kancelari-6850781

        2. To je právě to, proč zatím vyhrává pětikolka. Otáčime se na problémech, kvůli kterým se vlastně jakože nedá spolupracovat. O to jde, přestat se bavit o covidu a opatřeních (tam se shodneme, že se neshodneme).Opozice by se měla bavit o něčem, kde by se dala shoda najít a co teď konkrétně hrozí největším průserem. Jídlo a energie. Také bych se přimlouvala za to, že vlastenec je ten, kdo odvádí daně do naší společné kasy (nebo aspoň většinu).

              1. Tak to jo.

                Důchodcům přidají stovku – dvě, učitelům na platech stejně tak, zatímco čolek v plísni a podobní záškodníci dostávají sedmimístné cifry. Ti to vozí do Afriky černochům, kterým se od doby, co skončilo otrokářství, o práci ani nezdá.

                Paní, která chtěla využít fialový deštník, vyplnila 14 (slovy: čtrnáct) formulářů a dostala 150,- Kč, to je zhruba 10 korun na jeden formulář, skvělé! Kdo by to nebral?

                Zatímco cigán z Už-gorodu na brněnském nádraží vykřikne Sláma u kravína, ukáže papír, jakých každá LJ tiskárna natiskne valník – a nafasuje pět litrů na ruku, jen to fikne! A znovu! A znovu!

                Toto já mám platit svými daněmi? Ani hovno!

                O svoje rodiče se postarám a moje děti se zas postarají o mne.

                1. A není tohle náhodou bod programu, na kterém by se měla spojená opozice shodnout?
                  Zkrouhnout příspěvky politickým neziskovkám. Jak? to už může být předmětem jednání.
                  Jednotné předpisy pro veškeré migranty, stačí vzpomenout na utečenecký tábor v Traiskirchenu, není třeba vymýšlet nic nového.

            1. Já jsem to nemyslela tak, že kdo neodvádí, nemůže být vlastenec…Jen se přikláním k tendenci se nerozdělovat, mám neodbytný pocit, že se budeme všichni vzájemně potřebovat. Chtělo by to se povznést nad věci co nás rozdělují a soustředit se na ty, co nás spojují. Neredukovat počty těch, kteří by se mohli domluvit a spojit (teď myslím opozici, protože se domnívám, že nemáme čas ani potenciál se pouštět do větších akcí, takže pracovat s tím co aktuálně je).

            2. Všichni odvádějí, i kdyby nakrásně nechtěli. I bezdomovec, který posbírá vratné lahve, vysomruje nějaké drobáky a koupí si za to placku rumu, zaplatí státu DPH a spotřební daň.

              Takže jde jen o to, kolikrát se necháte oškubat. Za mne jednou úplně stačí.

        3. A proto vyhrál Fiala. Protože Okamura dal přednost zásadám před realpolitikou. A tohle mu zazlívam a proto stále váhám jestli je součástí řešení nebo součástí problému.

          1. Jo, ale třeba by si dal říct. Není čas na hrdinství. Myslím, že Okamura si myslí, že by tím ztratil podporu velké části voličů, ale podle mě to tak není. Ne teď. Ne, když by se jednalo o tématech jako je potravinová soběstačnost a energie. Naopak, lidé oceňují velkorysost.

              1. V to doufám a taky doufám, že si třeba někdo od těch opozičních lídrů čte teď Kydy.
                Došlo mi v čem by byl zásadní rozdíl mezi spojenou opozicí a pětikolkou. V motivaci. Pětikolka stále pouze dokazuje, že se spojili kvůli korytům a aby se zbavili Babiše, vůbec si nedělají násilí to nějak tutlat. Ale pokud by se spojila opozice ve stěžejních bodech (ne proti Fialovi apriori – z nenávisti ještě nikdy nic dobrého nevzniklo), je jasné že jejich motivací je zmenšit průšvih, který se valí na lidi (a proto by mohli i ustoupit ze svých protichůdných pozic). Jak říkám, lidé ocení velkorysost.

          2. 30 000 mrtvých je dost silná podpora pro zásadovost.

            Mezi lety 2020 a 2022 vzniklo nové náboženství a ovládlo celou společnost. Bylo třeba se podrobit zjevně nesmyslnému a pro mnohé škodlivému rituálu abyste se zůstal plnohodnotným členem společnosti. Velekněží tohoto náboženství a jejich rodin se to netýkalo, vzpomeňte na jemnostslečnu Vivian Babišovou které se místo očkování docela normálně uznaly protilátky. Jak bývalo ve všech předchozích očkovacích kampaních zvykem. A jemnostpaní Monika to ve své naivitě prozradila 🙂 A nic, naprostou většinu voličů vůbec nenapadlo, že je na tom něco špatně. Úžasný sociologický experiment – na vznik náboženství, které ovládne celou společnost, stačí 1,5 roku.

            Okamura měl pravdu, že Babiš a Fiala jsou úplně stejní šašci ve službách Bruselu. Jen by ze sebe udělal užitečného idiota. Ostatně jako všichni voliči Andreje Babiše. A jako všichni, kdo se podrobují nesmyslným rituálům.

            1. Vůči voličům Andreje jste nespravedlivý. Z faktu, že vy jste viděl lepší variantu než je Andrej, zdaleka neplyne, že ji museli vidět i jiní.

              Právě takovéto nekompromisní postoje brání sjednocení alternativy.

              1. Kde jsem to jen včera četl?

                Že pokud někdo s ambicemi v alternativě nemusí Andreje, je to OK. Ale pokud nemiluje Andrejovy voliče, je to vůl odsouzený k neúspěchu.

              2. Politických kompromisů jsem se už nadělal dost. Teď mne těší, že potenciální politický kompromis by byl také hazardem se zdravím, tak mám výmluvu abych další nedělal.

                Co můžu udělat pro své bližní je, že jim budu připomínat jejich chyby. Mnohým to připomenulo i jejich zdraví, některým i fatálně, jiným na zbytek života.

                Snad to přežijí i ty z mých dětí, které se v dospělém věku rozhodly náboženskému rituálu podvolit. Bylo to pro ně hodně těžké, ale uznávám, že by prohráli své životní šance. Tak drsné to je.

                Proč? Kvůli voličům Babiše a pětikolky. Za to je mám milovat?

                Zde stojím a nemohu jinak.

                  1. Kompromis s těmi kdo volí smrt?

                    Historka o protilátkách Vivien Babišové byla ve všech médiích. Stejně jako počty mrtvých u nás a jinde – třeba ve Finsku. Co už je silnější argument? Kam byste chtěl abych ustoupil?

                    Mimochodem, dosah té historky o protilátkách pochopila i naše babička, celý život dojička krav. Protilátky měla, stejně se nechala na očkovat a bylo jí po očkování mnohem hůř než při Covidu. Koho myslíte, že volila? Babiše.

                    Volání stáda, to byl hlavní důvod volit buď ANO – na venkově – nebo pětikolku – ve větších městech. Přesto, že šlo o zdraví až život. Jasně se ukázalo jakou má stádo sílu.

                    1. Já jsem vás nežádal, abyste ustupoval; takový požadavek na vás nikde v mých vstupech nenajdete.

                      Mohl bych žádat, abyste četl a čtené chápal, ale takový sadista zase nejsem.

            2. A zase plácáte nesmysly ohledně voličů ANO. A Okamura je tu jako nový spasitel. To jsem fakt zvědav, kde by nabral to ohromné množství hlasů, potřebných k tomu, aby mohl.skutečně něco prosadit.

              1. Žádný spasitel. Je někdo s jehož názory na to podstatné, moje zdraví, mohu souhlasit.

                Zvláště když bylo zcela veřejně jasné, že Babiš na mé zdraví kašle a u něj doma to funguje úplně jinak, podle starých dobrých desitky let zavedených a osvědčených imunologických pravidel. Pětikoalici zas volili ti, kdo Babišova opatření podporovali, různí ti Helové, Ludwigové apod.

                Nevím, co na tom hledáte složitého. Já vím, vy jste volil Babiše. Já o vaše výmluvy nestojím, příště prostě volte tak, abyste si chránil alespoň zdraví, zachráníte i to moje.

          3. Skutečně chěl Babiš spolupracovat na něčem rozumném? Víte o tom něco reálného?
            On Babiš spíš dělal to, co dnes dělá Fiala, ale místo jásavé radosti se mračil a tvářil, že se za nás pere a dělá jen to co fakt musí.
            Kdyby mu Okamura řekl, že podmínkou spolupráce je např. odmítnutí toho kovidového zadlužení ve prospěch EU .. co by asi udělal?

            Samozřejmě, že může nastat situace, kdy Babiš bude na straně ČR, ale ta zatím nenastala a Babiš se velmi snažil se nedostat se soudruhy do konfliktu. Nakonec, je členem Aspenu stejně jako ostatní kolaboranti.
            Já jsem přesvědčen, že s Babišem v čele země bychom byli ve fakticky stejné situaci, jen s jinými kulisami.
            Myslíte, že by chránil spolu se svým bysnysem i zájem ČR? Já myslím, že by ho spíš za ten bysnys vyhandloval.
            Jediná možnost, jak s Babišem spolupracovat, by byla vmanévrovat ho do situace, kdy bude nucen chránit zájmy ČR jako nezbytnou součást záchrany vlastní kůže.

            /pokud by šlo o to, jestli byl Babiš menší zlo ve volbách 2021 než pětikolaboranti – samozřejmě ano/

            1. Tak to přesně je. Spojit se s Babišem nebylo řešení ničeho, je to chaotik a byla by to jen ostuda.

              Pro Okamuru byla jediná možnost počkat do příštího kola. Až bude voličům Babiše i Fialy zdravotně i – nejspíš – ekonomicky konečně dost blbě. Ale nemusí to vyjít, lidé bývají ochotni kvůli náboženství hodně trpět a i spácht sebevraždu.

          4. Nesouhlasím. Kdyby se pětikolka nespojila do koalice na jedno použití (to vidíme teď, jak se vzájemně koušou), vyhrál by Andrej. Okamura nenese vinu a nemá zodpovědnost za de facto volební podvod, na kterém se domluvilo pět jiných stran.

            1. Ale oni by přelezli i kdyby to bylo podle starého systému, ne?
              Jiná věc je, že gauner Rychetský otočil a napadl svůj vlastní zákon jako nezákonný. Ten měl být přivázaný k pranýři a bičovaný kolemjdoucími.
              Teď můžeme očekávat, že si bude kdejaký dacan měnit volební zákon před volbami podle potřeb.

                1. „Okamura nenese vinu a nemá zodpovědnost za de facto volební podvod, na kterém se domluvilo pět jiných stran.“

                  o tomto – myslel jsem, že mluvíte o změně objednané u Rychetského

                2. Já to nestavím jako Okamurovu vinu. Jen si myslím, že právě Okamurova protibabišovská zásadovost SPD dost hlasů sebrala.
                  Ale jinak máte pravdu v tom, že Okamura nebyl vinen tím, že propadlo milion hlasů.

                  1. Zmineny Okamura muze byt jen soucast hry /sideshow/na potvrzeni a presvedceni mnohych ,ze demokracie stale u nas vladne a funguje a odvest zaroven pozornost od korporatniho komunismu.

    2. Dobře si to pamatuju, že po volbách 2017 začala brzy jednání mezi ANO a SPD a Babiš i část Hnutí ANO tomu byli překvapivě velmi nakloněni.
      Pak odjel Babiš za Merklovou a po této návštěvě obrátil o 180 stipňů. Najednou s SPD nešlo spolupracovat.
      Babiš byl a je pokakánek a naopak Okamura chtěl vždy spolupracovat s kýmkoliv, kdo s ním bude ochotný jednat o programu SPD.

      1. Souhlas. Jen bych prosil nepřenášet negativa, kterými oplývá Andrej Babiš, paušálně na jeho voliče (snad jsem to napsal sdostatek jasně, aby bylo vidět, že tím nemyslím Vás).

        1. Babišovi voliči rozhodně pokakánci nejsou a mnoho z nich při volbách dalo do klobouku dva zajíce ANO a SPD a pak při volbách náhodně vytáhlo jednoho z nich.

          1. A zase: když vidím dnešní debatu, zmocňuje se mě skepse. A to jsme tady všichni (až na trolly, které jsem odstěhoval do obludária) stoupenci názoru, že takhle to dál nejde a je potřeba změn. – Tím se ovšem veškerá jednota vyčerpala: nikdy se nedomluvíme.

            Jak rád bych se mýlil.

            1. Zakladateli,
              až přijde ta správná doba, budeme domluveni, a dost možná i na věcech, které si teď ani neumíme představit. A v tom je ta pointa toho příběhu – možná vidíme všichni to samé, ale zatím jen jako střípky a z různých úhlů, napadla mne k tomu i jedna myšlenka (nechci tím nic naznačovat, jen mne to fakt napadlo) – ale tu určitě znáte:

              Z částky zajisté poznáváme a z částky prorokujeme. Ale jakžť by přišlo dokonalé, tehdyť to, což jest z částky, vyhlazeno bude.

          2. Bohužel je to ještě horší. Nevytáhli ani jednoho z nich. Objevili se tu věrozvěstové nových náboženství (Přísaha, Volný blok, Chcípl pes, Trikolora) a lidé to hodili jim, protože to vždycky hodí novým subjektům (TOP09, VV, ANO), protože očekávají změnu. Jenže bohužel ani jeden z nových subjektů se nedostal do sněmovny. Pak byl i úbytek u komunistů, pár nepoučených to hodilo i probruselské ČSSD a chybí dobrých 20% hlasů, které skončily zašlapaný někde v blátě.
            Pětikolka získala 108 poslanců a bylo vymalováno.

          3. Houby. Kdo volil Babiše, volil největší Covidový chaos v celé Evropě. Kdo se nesnaží si zachránit ani zdraví, ten si žádný respekt nezaslouží. Můžu s ním obchodovat, ale spolupodílel se na smrti mých příbuzných. A dalších 40 000 lidí.

            1. Bacha, debatovali jsme situaci po volbách 2017. Tehdy covid ještě dřímal buď ve zkumavkách ve výzkumácích nebo v jeskyních v netopýřích ouškách.

        2. Ono se to zde objevuje už tolikrát, že nemůžu nereagovat na myšlenku nepřenášet na voliče negativa Babiše. Prosím o odpověd všechny chytrý hlavy jestli viděno touto optikou je zakázáno(nedoporučeno) přenášet negativa Fialy na jeho voliče, negativa pirátů na jejich voliče o stanařích a dalších nemluvě. Tak co ? Přenášet nebo ne? Nebo jen u někoho ne?

              1. Budiž. – Musíme tedy zabrousit do oblasti od politiky poněkud vzdálené, byť jen zdánlivě: do matematiky. Pokud byste měl pocit, že místy píšu věci, které znáte, předem se omlouvám – prostě kousek přeskočte.

                V matematice existuje velmi užitečný pojem – zobrazení . Zobrazení je definováno jako předpis, který ustavuje vztah mezi nějakými dvěma množinami, např. A a B, a to tak, že
                jednomu nebo více prvkům z množiny A přiřazuje nanejvýš jeden prvek z množiny B.

                Množině A někdy říkáme množina vzorů, množině B pak množina obrazů. – Jinými slovy, snad přehledněji řečeno: zobrazení je předpis, které jednomu nebo více vzorům z množiny A přiřazuje nanejvýš jeden obraz z množiny B.

                Jestliže se při „přidělování“ obrazů a vzorů vyčerpá celá množina obrazů (v našem případě B), to jest – každý obraz má alespoň jeden vzor, hovoříme o zobrazení do množiny (tzv. surjekce). Kromě surjekce jsou i jiné typy zobrazení, do toho se dále nezabrušujme; stojí ale za povšimnutí, že v případě surjekce může být množina obrazů malá, málo početná, zatímco množina vzorů může být obrovská. Tehdy – a to je důvod, proč jsem začal o surjekci – může mít jeden obraz vzorů nesmírně mnoho.

                A tady vidím těsnou spojitost mezi voličskou motivací a voličským rozhodnutím – možná už ji taky vidíte:

                Strany/kandidáti/varianty, z nichž při volbách jedinec-volič vybírá, tvoří množinu obrazů. Voličovy preference, důvody, zkušenosti, racionální úvahy i emoce, sada informací, jež má volič (individuálně) k dispozici, tvoří množinu vzorů. Vidíme, že (v případě voleb):

                (1) množina obrazů je poměrně úzká (někdy třeba jen dvouprvková: ANO/NE), zatímco množina vzorů až nepřehledně rozsáhlá

                (2) množina vzorů je (pro každého voliče) individuální a neopakovatelná a velmi pravděpodobně nenajdeme ani dva voliče, jejichž množiny vzorů jsou stejné; přesto musí každý volič promítnout svou individuální množinu vzorů na jeden prvek z malé a společné množiny obrazů (= provést výběr, volbu)

                (3) protože množina obrazů, to jest volebních motivací, je u každého voliče dána obsahem jeho mysli (zůstaňme u intuitivního chápání tohoto pojmu), téměř jistě mohu tvrdit, že o voličských motivacích jiných voličů nevím téměř nic (a o motivacích vlastních vím jen tolik, nakolik znám svou mysl)

                Z výše uvedeného (jak doufám) jasně plyne, že jakákoli individuální volba (z mně známých variant) může být výsledkem úvah nad sadou informací, o jejichž obsahu a rozsahu možná nemám ani potuchy. Proto myslím, že posuzovat lidi, přisuzovat jim nějaké hodnocení či dokonce povahové vlastnosti podle jejich rozhodnutí ve volbách, to je mimořádně krátkozraké a hloupé: neznáme-li východiska, důvody a cesty, jimiž došli ke svému rozhodnutí, jak bychom ta východiska mohli posoudit?

                Zpět do matematiky: známe-li u surjektivního zobrazení obraz, obecně vzato si nemůžeme být jisti, od kterého vzoru jsme k němu došli.

                1. děkuji za úvod který mi poskytnul tu možnost přeskočit (já teda přeskakoval z ouplně opačného důvodu než byl povolen) ale protože na konci nebyl sumář nebo aspoň prosté shrnutí tak jsem se tím prokousal – no co chtěl autor sdělit sem snad pochopil ale pořád stojím před tím dilematem , které trochu doupřesním „jsou lidé volící babiše zodpovědní za jeho výkony ve vládě nebo prostě věřili v milardáře který je spasí a tím pádem vyviněni. A lidé kteří věřili 5kolce že již bude ráj na zemi a volili je tak ti se vyviní nebo ne?“““““
                  Děkuji za případné dovysvětlení nejlépe bez permutací a jiných kvantových blbin typu množina.

                  1. 😀 😀 😀 😀 😀

                    Teď ovšem stojí otázka trochu jinak – ptáme se po spoluzodpovědnosti. Ano, ta tady samozřejmě vždycky je, z toho není úniku. Asi to mysleli dobře, a dopadlo to jako vždycky.

                    1. děkuji za odpověd, a potřebuji poradit jak voličům XYZ vysvětlit ,že jsou blbci když XYZ volí bez toho abych použil negativní dopady XYZ vládnutí. Nebo jsem špatně četl předchozí texty a volání nechte voliče B na pokoji znamenají něco jiného?

      2. Na mě Okamura ještě působí trochu tak, že se v podstatě obává možnosti, že by byl součástí koalice.
        To, že to Babiš v roce 2017 zařízl (a i to, že to dostal příkazem) je asi fakt, ale Okamura si musel sakra oddechnout.

        Na druhé straně, je v tom i kus racionality, protože na radikální změny nebyla situace nachystaná. Spojovat se s kolaborantem, který něco předstírá, ale vrazí vám kudlu do zad, může být nebezpečné.
        Jiná věc je Okamurovo chování vůči menším patriotickýcm stranám – s nimi spolupracovat nechtěl on. Asi s představou, že se lidi polekají a místo jim to hodí jemu. Což mu podle mě vyšlo. A konec konců, já jsem mu jedním hlasem přispěl taky – poprve.

        Může se stát, že Okamura právě tím nespojováním se s kolaboranty nakonec zůstane jedinou nekolaborující stranou… dnes to je nakonec parlamentní realita. Komouši jsou fuč a ostatní se nedostali. Je tam už jen Aspen.

        Bída je ale v tom, jak Okamurova strana funguje. Oni asi nebudou jásat z náspadů eurobolševiků, jak to vidíme u pětikolaborantů, ale je taky evidentní, že nějakou racionální formu odporu nebo správy země taky čekat nelze.

  14. bohužel usambasáda a neziskovky nám ukázaly jak se to bude od teď dělat…..tak dopadne i volba prezidenta….a pokud budeme jak kvičí fiala západ a eu tak se nic nezmění….

    1. Ale přece jen, volby se zatím u nás nefalšují tak brutálně jak v USA, Německu nebo Rakousku. Stihnou to pětikolaboranti do presidentských voleb? Do parlamentních?

      U nás zatím přece jen ještě záleží na tom, co lidi do uren naházejí, takže zatím stojí za nějaké to úsili práce s voličem a třeba sám kandidovat. Ale to neznamená se probrat dva měsíce před termínem a nalepit k dálnici svůj ksicht za pět mega a najmout na stánky brigádníky s balonky.

      1. Proc by tu proboha nekdo falsoval volby? Se podivejte na socany. Jak je Zao drsnej, kdyz neni u moci. A kdyz byl u moci, tak poslusne panackoval jako Pekarova. V tyhle zemi neexistuje relevantni alternativa. Jen vzajemne znesvarene skupinky prolezle fizlama vseho typu. Jediny v cem se ti kaspari z ofiko stran lisej je, kolik si toho nahrabou z toho dilku kolace, co zustane v tyhle zemi… Zadny vlastenceni nema smysl, protoze ekonomika davno neni lokalni.

        1. Pánové, já píšu to tom, že pokud bychom my tři spasitelé založili stranu, kandidovali a přesvědčili voliče, a ti nám to fakt naházeli, tak bychom volby vyhráli.
          Že prostě u nás zatím výsledky voleb určují regulérní lístky v urně, které tam hodili lidi.

          Jestli by někdo z vás začal panáčkovat, je věc jiná, stejně jako to, že by nás nikdy do studia nepozvala Vyžraná Mihule.

          Ekonomika sice není lokální, ale suroviny, lidi a výroba jsou a zákony taky.

  15. HOLUBÍ OBHAJOBA FIALY
    Vidláku,
    jednoznačně a dlouhodobě oceňuji Tvůj způsob postupné analýzy nejrůznějších problémů z různých úhlů pohledu, které říkáš „prokydání“.

    Mezi jednotlivými články pružně měníš pozorovací stanoviště (stanoviska?) i z pozorování plynoucí závěry. S vědomím, že si někdy závěry plynoucí jednotlivých článků zákonitě ostře protiřečí.
    Ale uvnitř JEDNOHO článku jsi VŽDY konzistentní!

    Ten dnešní je výjimkou.
    Zkusme ho rozebrat:
    ———————————————————————————————-

    1) „Přátelé, vidíte jak si náš premiér užívá svou chvíli slávy? (…) Všude uvidíte člověka, který si tu záři reflektorů ohromně užívá. Je v sedmém nebi. Je nadšený, upřímně šťastný.

    “ Podívejte se znovu na jeho projev pro nás občany… “

    2) „On tam vůbec nemá z budoucnosti obavy, ON SI VŮBEC ANI VZDÁLENĚ NEUVĚDOMUJE, CO SE NEJSPÍŠ V PŘÍŠTÍCH MĚSÍCÍCH STANE.“

    3) „Jeho vůbec NEZAJÍMÁ, JAK BUDE SITUACI ŘEŠIT. On se prostě dostal na místo, kam se dlouhá léta snažil dostat.“

    4) “ On byl konečně DOSAZEN na post premiéra. Konečně zabraly ty marketingové kampaně, zabraly zákulisní jednání mezi americkými velvyslanci, zabrala americká podpora médií, zabraly hnojomety na Babiše, kdy ho před volbami obvinili a po volbách mlčeli. ZABRALA CELÁ TA SOFT POWER , kterou si tady Západ vybudoval a DOSADIL NA MÍSTO NEJVYŠŠÍ TU ÚPLNĚ NEJDOKONALEJŠÍ FIGURU.“
    ———————
    ad 2) Z čeho usuzuješ, že si „vůbec ani vzdáleně neuvědomuje?“
    Je dosazen aby splnil určitý úkol. Podle mne ho plní na jedničku s hvězdičkou!

    ad 3) … proč byho mělo „zajímat, jak bude situaci řešit?“
    On ji snad bude „řešit?“
    Nepočká prostě na pokyny, jak nejlépe má stávající situaci NECHAT ESKALOVAT?

    Jak uvážlivě“ vysílat signály“ a tu a tam v rámci uchlácholení uvážlivě „naplánovat“ nějaké to polointaligentní a o rok opožděné pidi opatřeníčko, které nakonec stejně neplánuje realizovat?
    Když destrukce jede nejen podle plánu, ale dokonce na 300% – a s předstihem několika let!

    Tak proč by neměl být šťastný jak blecha s společně s představitelkou EU si vychutnávat chlebníčky s kaviárem a zapíjet je šampaňským?
    ———————————-
    Říká se, že jestliže něco „vypadá jako kachna, kváká to jako kachna, pak je to kachna“.
    Tohle ovšem v politice NAPROSTO NEPLATÍ!
    Naprosto NESOUHLASÍM s tím, že jestliže Fiala vypadá jako blbec, kváká jako blbec, pak musí být blbec!!!

    Musím se Fialy zastat: Svůj Úkol plní prostě geniálně!

    1. On jej plní geniálně, protože netuší, že jej plní. Ten člověk vubec neví, co se děje. Byl mu vnuknut názor, ten přijal a líbí se mu, že kamarádi tleskají. Kdo netleská, není kamarád a nebude ho poslouchat. To je jediná forma manipulace, která na něj funguje. Vidálk dobře vystihl, že je to figurka, toužící po slávě. On ale není servilní, on je přísně zásadový a opravdu veří tomu, co dělá. On sebou nenechá zvenčí manipulovat ani se nenechá uplácet penězi. Klidně otočí názor o 180 a bez uzardění to příjme, pokud mu jeho hrdinové řeknou, že je to tak nutné a správné. Nemá vlastní vůli, je to slaboch, který potřebuje silnou mocnost a té se dokáže plně oddat. A když tohle udělal, nepociťuje ani strach. Je v tom až jakýsi náboženský fanatismus. Dokonalá loutka, na které si nepřítel klidně může vylámat zuby. Ostatně v podobném duchu tahle hydra funguje. Nehledá silné osobnosti, ale falešné terče, které pak dosazuje do vládních pozic. Má jich v zásobě hodně a podle potřeby vymění za další. A když není pozic dostatek, vytvoří si vlastní, ze kterých může útočit. Každý se dá použít jako munice, každý úder se počíta. Viz. třeba homosexuální pornoherec a spol., kteří se ochotně ke všemu „vyjádří“. Tím je zajištěno co možná nejširší spektrum publika. Ani nemusí mýt společné názory a hodnoty. Stačí vědět, jak ve v pravý čas dostat na náměstí. A to alternativa bohužel neumí.

      1. Aleši,
        zhruba ze sedmdesáti procent souhlas!
        Těch zbylých a důležitých třicet procent by zasluhovalo detailnější analýzu, na kterou není dostatek času ani podkadů.

        Co se týče Fialových nepřekročitelných zásad a „náboženského fanatizmu“ , ze kterého by Fiala neustoupil, ani kdyby mu kynuly zástupy jásajících a tleskajících obdivovatelů, směrujících ho do něčí nové, ještě vyhřátější a voňavější Mocné Prdele, pak jsou dvě:
        1) Musí to být mocný sociopat, jehož koníčkem je dupat po slabších

        2) jeho programem musí být nevratný zánik českého národa jako samostatně si vládnoucí entity.Koneckonců – naprosto totéž prohlašovali o Češích například Bedřich Engels či Adolf Hitler. ANIŽ BYCH SI PROBOHA MYSLEL, že Hitler, Engels a Fiala mají jinak cokoli společného! !!

        Ve rovnání s Fialou byl Hitler nesrovnatelně větší zločinec a Engels, ač továrník, nesrovnatelně větší intelektuál a oba měli bohužel vyšší IQ….ale nevylučuji, že své IQ před národem Fiala tají ještě pečlivěji, než se podle jeho projevů zdá.
        Ale možná je z těch třech Fiala větší gentleman, to nechám na posouzení Zemanovi.

      2. A ja porad proc je ta demokracie tak dulezita ,nezbytna a popularni u vsech lidi..
        A co vsechno prinasi ,ovsem s vyjimkou nekolika kazisvetu.
        Demokracie je nepritel. V.Putin.
        A skudce, ja bych dodal ,ovsem jsem v mensine.

  16. Telegram:
    Kanada plánuje vrátit společnosti Gazprom opravenou turbínu pro plynovod Nord Stream.
    Podle zpráv bude formálním důvodem pro zrušení sankcí žádost německého ministra hospodářství Roberta Habecka.
    Ottawa hodlá argumentovat tím, že vrácení zařízení umožní Rusku obnovit dodávky plynu do EU. Kyjev to označil za porušení sankcí.
    Společnost Siemens již dříve uvedla, že kvůli omezením vůči Rusku nemůže turbínu po opravě z Kanady dodat. Poté Gazprom přerušil dodávky přes Nord Stream.

    1. Doporučuji pečlivě ověřovat zprávy z Telegramu.
      Zatím totiž nelze ověřit jakoukoli ochotu Kanady k vydání zadržované turbíny. Jediné, co je ověřitelné, je Habeckova docela zoufalá prosba o její vydání. Plus Zelenskyho vřískání na všechny strany, ať za žádnou cenu turbinu nevydávají – https://www.politico.eu/article/ukraine-canada-nord-stream-pipeline-turbine-sanctions/

      Jenže Kanada je stejným vazalem USA, jako ČR. Takže neudělá nic, co nebude mít posvěceno z USA. Ty nic nepovolí, dokud to nevyhodnotí. A pokud vyhodnotí, že by to mohlo nějak posílit EU, tak to nepovolí, ani kdyby Habeck na kolenou prosil.
      Taková je současná situace.

      Zprávy z TG jsou fajn, ale je třeba jejich optimismus dělit dvěma až třemi. Pak se velmi přiblíží realitě.

        1. Coz predpoklada „Nemce“ jako nejakou jednotnou entitu a to nejsou ani omylem. Nemala cast nemecke politicke sceny by ovsem nejradsi rozrezala NS2 osobne (akorat maji leve pazoury a umi jen zvanit) v jakekoliv situaci.

          Tohle je totiz desiva realita Evropy dneska. Ruzne pocetna, zato stejne hlasita pata kolona. proto Evropa padne na drzku a je jedno, co si o tom myslime nebo co chceme. My muzem tak maximalne zalozit nejakou „Nadaci“, aby to potom slo jednoduseji.

        2. Zapomínáte na třetí možnost, turbíny si rusové opraví sami a……
          přece si nemyslíte, že maníci co dokázali udělat a doposud udržují stanici ve vesmíru by si v dobách nouze neporadili s nějakou turbínou, pokud to pro ně bude nutné či výhodníé. Ono to řešení turbína nebo NS2… taky není marné. a njn 🙂

          1. Tak na to rovnou zapomente. Protoze od te chvile, cokoliv by se stalo, slo by za Rusy, Siemens by si umyl rucicky a byl by v klidu. Opravdu by tohle Rusove riskovali? Proc? Aby dodavali nekomu, kdo na ne imrvere porvava, ze ho nepotrebuje?

            Kdepak, oni nam to daji poradne sezrat. Pomalu a v cele sirce. Vlezli jsme jim do sklenicky a onije lehce zatresou. My se uz umlatime sami.

            1. to jako myslíte, že ten bazmek co je v kanadě je jediný na celé té tisíckykilometrové trase? A jinak to teče samospádem? Já si myslím že je jich víc, akorát u těchto dvou měli simensové smůlu, že byly první na řadě. Možná to byla akorát pro eu smůla v čase. Rozhodně je to zajímavé… kdo asi tak a komu hodil do plánů vidle. ČAS… njn

          2. Nechápu proč by to dělali, jde o plyn do Evropy a může jim být úplně jedno, že NS nefunguje. Nakonec je tu NS2, tak at ho Němci spustí. Ano asi by to dokázali ale jsou také nejspíš nějaké smlouvy na opravu a kontrolu součástí ropovodu. A pak by se ta slavná EU zase mohla vymlouvat na Putina(Rusko) že NS nefunguje jak má. Byli by úplně blbí pokud by se to pokoušeli vyřešit tak jak vy píšete.

          3. To by udělali, kdyby potřebovali čerpat plyn oni.
            Z logiky věci přece je pro Rusko výhodné, aby Evropa plyn neměla, neměla náhradu a musela plnit ruské podmínky.
            Samozřejmě, že Rusko toto není schopno samo o sobě zařídit. Nebýt německých debilů a eurobolševiků, nikdy by nemohla nastat taková závislost na Rusku a taková degradace v oblasti energetiky a průmyslu.
            Rusko podle mě se strašně úzkostlivě vyvaruje porušení jakékoliv smlouvy. Dodává vzorně podle platných kontraktů – ale nad to už teď ne. Ale to není povinnost. Teď byla plánovaná oprava turbiny, tak ji poslali Siemensu do Kanady – můžou snad za to, že ji zablokovali? Nemůžou. Kdo tím ztratí, Rusko nebo Německo? Německo přece .. a posiluje to pozici Ruska? Posiluje.
            Proč by Rusko dělalo kroky mimo rámec smluv, v podstatě nelegální, když by opravovalo nebo nějak provizorně bastlilo NS1? Aby se vystavovali obvinění po téměř jisté následné havárii?
            Ta degradace EUSA je ještě vyšší než degradace Ruska, takže jim v některých oblastech stačí nedělat nic a Eurobolševici zahubí spolu s USA Evropu vlastními silami.

            1. Se mi libila diskuse s jednim uvedomelym.

              Uvedomely: Rusko muze za vysoke ceny plynu!
              Ja: Jak to? Smlouvy plni, ne?
              U: Ale nedodava na spotovy trh!
              J: A proc by to melo delat? Co ho k tomu zavazuje?
              U: Aby byla nizsi cena!
              J: A proc by mela byt v jeho zajmu nizsi cena na spotovem trhu?
              U: ???????

              Nastal totalni chaos… proste Uvedomely nebyl s to pochopit, ze Rusko neni vazal jehoz povinnosti je pecovat o sveho pana, nejlepe na sve naklady.

  17. Zrovna přerovnávám playlist s historickou muzikou a zaujaly mě klipy z coronavirové karantény.
    Všechny mají jedno společné – uvolněnost, humor, empatii, špičkové výkony.
    Proč tomu tak je?
    VŠEM zúčastněným šla elektřina, topilo topení, lednička chladila jídlo, MW ohřívala, sporák vařil a pekl, telefony telefonovaly (fotily, nahrávaly, posílaly prachy a jánevímcoještě…), počítače a sítě jely na plný céres, koupit bylo co a kde v nejbližším dosahu bydlištěte a aby na to zúčastnění měli, chodily jim na účty covidové podpory (těch, kdo na ni neměl nárok, byla skutečně jen zanedbatelná menšina). Takže lidé seděli V POHODĚ doma a tvořili pro ostatní a pro radost.

    Jenže energetická, surovinová a na ni navazující ekonomická karanténa, do které nás ženou mocní, pohodová NEbude. NIC z výše uvedeného nebude pro příliš mnoho lidí dostupným a) proto, že to nebude vůbec, nebo b) to bude tak drahé, že se to stane pro ně nedostupným, nebo c) budou příděly přidělovány tak, aby znemožnily lidem navzájem komunikovat, učit a něco tvořit.
    Vlády nakonec možná ani nebudou muset vyhlašovat žádná „protiepidemická opatření“ a s úlevou vy/zneužijí nedostatku a drahoty k totální izolaci lidí, aniž by musely hnout prstem či spouští vodních děl nebo střelných zbraní.

    Možná ještě budeme vzpomínat na nedávné covidové pseudouzávěry jako na pohodovou dovču, během níž jsme si mohli v podstatě dělat a říkat, co jsme chtěli…

    1. Víte, co je nejzajímavější?

      Že většina lidí se domnívá, že elektřina vždycky v zásuvce bude, že radiátor hřeje sám od sebe a telefon bude fungovat a když ne, v Datartu bude vždycky fůra nových, a se slevami.

      Nepotkal jsem moc lidí, kteří by si uvědomovali, že nic z toho není samozřejmé a že lidi z Aspenu je ženou na porážku. Většina z nich to ještě vylepšuje hláškou typu „my si neumíme vládnout“.

  18. Těší mě, že má někdo na Fialu názor jako já, když jsem se s ním náhodou potkal před pár lety. A že to umí tak krásně popsat … bez ivektiv, kterých bych se já nevyvaroval.
    Naprosto přesné.

    S tím koncem je to složitější, ale je to na delší debatu.
    Mně trochu překvapuje, že se tak úpěnlivě chytáte stébel, která se ukázala jako shnilá. Hledáte spasitele a jste ochoten za něj považovat prakticky kohokoliv, kdo je mediálně známý.
    Já si myslím, že z těch provařených ksichtů nic použitelného nebude. Oni (nebo těch pár, které jsem potkal) nejsou schopni spolupráce, diskuse, koncepční práce.

    Z toho nedávného online setkání jsem měl trochu smutný dojem – jakoby vrchol aktivity měl být v tom, že lidi budou na FB sdílet vaše články zde. Plus sem tam spanilá jízda někam.
    Dnes nám technika umožňuje komunikovat online bez ohledu na vzdálenosti. Takhle, a jen takhle, jsme teoreticky schopni eliminovat mediální a finanční dominanci nepřátel.
    Ale v žádném z dosavadních „alternativních“ projektů jsem tento záměr nejen neviděl, ale vždy byl zřetelný tlak něco takového nedopustit.
    Myslel jsem, že je to jen prostý strach o koryto, pozici, z možné ztráty kontroly a dohledu … začínám si myslet, že je to i někde jinde.

    Já si myslím, že cesta nevede přes nějakou dohodu pár marginálů s nulovým vlivem a velmi omezenými znalostmi, ale spíš přes vybudování sítě lidí, co si uvědomují nadcházející problémy a mají nějaké znalosti, know-how, lokální vliv, zájem …
    Z nich se možná časem vyvrbí někdo, kdo bude mít koule a schopnosti mluvit jménem ostatních. Rozhodně to ale nebude někdo typu Majerové, ani když ji posadíte ke stolku k Okamurovi.

    1. Říkáte, že „…Dnes nám technika umožňuje komunikovat online bez ohledu na vzdálenosti. …“ a přitom zapomínáte, že to je „všeho do času“.
      Protože tatáž technika také umožňuje tu komunikaci sakra snadno „moderovat“, třídit, ovlivňovat a nebo zcela utnout. A neuděláte s tím vůbec nic.

      Jsem toho názoru, že snaha organizovat nějaký alternativní politický projekt pomocí „sociálních“ sítí, je zkratkou na cestě do hajzlu. Pokud by totiž organizátor nesehnal VELMI schopného šifrátora, vycucnou čučkaři data natošup, zanalyzují a bude po alternativě během jedné vteřiny.

      Navíc – k čemu Vám budou NEfunkční sítě, když bude nedostatek elektřiny a spousta lidí nebude mít ŽÁDNOU elektřinu?
      Veškeré know-how (tedy počesku znalosti a dovednosti) a zájem Vám budou zcela a naprosto k hownow, když je nebudete mít komu a jak sdělit.

        1. Proto o tom píšu.
          Pokoušel jsem se už 2x, jak jsem psal. Snažím se podělit se o svoje poznatky a na tom setkání online jsem to taky přednesl.

      1. Já nepíšu o sociálních sítích ve smyslu FB – naopak mě šokuje, kolik lidí to považuje za platformu vhodnou pro komunikaci v rámci tzv,. alternativy.

        Já píšu o vybudování sítě lidí, co spolu mluví, co diskutují, řeší, debatují a hledají cesty. Kteří jsou schopni vybudovat jakýsi přirozený think tank a ovlivnit tak volby, neutralizovat vliv ČT, mediálních prostitutek a neziskovek.

        Až nebude elektrika, tak budeme komunikovat kouřovými signály. Dnes máme spousty krásných a velmi efektivních možností jak komunikovat, sdílet, vzájemně se poučovat atd…
        Problém není nástroj, nýbrž mentální neschopnost to dělat.

        A až po 4 letech přijdou volby, tak to zase skončí v tom, najít někoho, kdo dá 5 mega na obrázky ksichtu k dálnici a mega na vymyšlení hesla pro kaštany.

  19. bohužel dnes vládnou jak v politice tak v médiích eusanální alpinisté a těch se zbavit bude velice těžké….možná jedině defenestrací

  20. Vážení, vraťte se do reality. Fiala skončí a/ až přijde pokyn z US ambasády, resp. se to bude USA hodit v jejich plánech nebo b/ když se tvrďák Fiala psychicky sesype. Pokud by hrozilo b/ pak se sázím o malé pivo, že US ambasáda vygeneruje, mediálně a penězi vyfutruje „vůdce“ opozice, resp. protestů. Snad jediné, co by tohle mohlo překazit je ekonomické hroucení USA – tak aby už neměly čas a sílu ke svým křivárnám. V tomto bodě to je stejné jako úvahy a diskuze o naší účasti na obnově Luhanska a Donbasu … prostě mimo realitu.
    Vidlák má v článku pravdu a jistě mluví z duše nejednomu z nás, ale to neznamená, že přání, aby želé skončilo, se stane realitou. V nejbližší době budou dvoje volby – lokální a prezidentské. Pro obije volby by měla být shoda na několika málo podmínkách pro získání našich hlasů – nějakých 5 podmínek, kdy kandidát získá „můj“ hlas. Určitě by v těch podmínkách nemělo chybět oslabení (ideálně zrušení) financování protinárodní činnosti různých neziskovek.
    K volbě prezidenta: pokud vezmeme v úvahu, že prezidentský post je završením politické kariéry (nikoliv startem nebo mezistupněm), pak moc kandidátů nepřipadá do úvahy. Největší paseku těm gaunerům asi způsobil Skála, ale ten je tak pro 80% občanů něco jako červený hadr na býka. Babiš zatím nekandiduje a řekl bych (tak na 60%), že kandidovat nebude. Každopádně má velký majetek v zahraničí, takže by musel poslouchat – jestliže dokázali okrást (zmrazit finance) jdernou velmoc, tak takový Babiš je pro ně malina ke kafi.
    Ať se dívám, jak se dívám, tak jediný, kdo by asi byl schopen ustát mediální útoky je Paroubek, který je ranař a buldok a splňuje podmínku politické kariéry. Ostatní budou mediálně smetení. Po Paroubkovi by to mohlo „stéci“ jak po teflonu, protože jeho historii každý zná. Poslední dobou píše celkem rozumně, tak snad by to nebyla horší volba jak Fiala. Vydíratelný přes majetky v zahraničí asi není a nasraný na na tu kliku má být proč. Sice nekandiduje, ale jak praví klasik – pokud je jediný, kdo může, pak holt musí. Podpisovou akci, resp. sběr podpisů pro kandidaturu by šlo zorganizovat v podstatě zadarmo – dát k dispozici grafiku pro plakátek ať si ji může každý doma vytisknout, domluvit se s spřízněnou hospodou, půjčit si od ní stolek, dát do ulice … a je to – do týdne můžeme vědět, jaké jsou šance.

      1. Mně by se líbil ten Radek Ondráček. Ale asi bych byla zklamaná jak když se milibil Dienstbier nebo hejtman Netolický. Takže nepůjdu k volbám.

    1. V tomto bodě to je stejné jako úvahy a diskuze o naší účasti na obnově Luhanska a Donbasu … prostě mimo realitu.

      Hmm. Mně se myšlenka pomoci s obnovou Luhansku docela líbí. Až bude po válce. Nezávisle na tom, komu bude po té válce Luhansk patřit. 🙂

  21. jak říkal major Těrazky: není všecko co sa blyští…že je fiala neschopný dějepisář ale všehoschopná politická eusalizřit víme všichni a ve vládě jsou mu podobní…českého orbána bohužel nemáme 🙁 …Okamura přestože SPD volím na to asi nemá…

    1. Já se připojuji. Už jsem psala jindy, že bych ráda přispěla na zajištění takové schůzky. Vím, že organizačně by břemeno leželo na Vidlákovi, ale finančně bychom to mohli podpořit my.

    2. Jsem ráda, že má podobné „pnutí“ víc lidí. Ono nejde o to se vymezit vůči Fialovi (i když samozřejmě Vidlákův bod jedna mi hovoří z duše), ale prosazovat konkrétní věci. Neříkat „jste debil“, ale vaše řešení je špatné (katastrofa) a my máme lepší a za tím si stojíme a za námi stojí tolik a tolik lidí (voličů). Nevím jestli to vysvětluji správně, antiFiala je stejná blbost jako antiBabiš. Kdyby se opozice shodla na konkrétních věcech(řešeních, postupech) a prosazovala je společně bez ohledu na své vzájemné antipatie, mohlo by to mít šanci na úspěch.

      1. Ale tam nemá smysl říkat, že dělají špatná opatření nebo chybná rozhodnutí – chybná a špatná v čem? Že nás (ČR a Evropu) likvidují? Ale proboha, to je cílem zadavatelů těch opatření a je to irrelevantní pro formální vykonavatele nebo nastrčené pajduláky jakými jsou Fialový Péťa.

        Je potřeba říct, že cílem už nebude likvidace ČR, Evropy a normálního světa, naší civilizace.
        Prostě změnit hodnoty a měřítka, podle kterých se posuzuje dobré a špatné.
        Dobré bude po 30 letech zase to, aby bylo dost energie a potravin pro občany. A ne to, jestli vyhovíme šíleným Němcům nebo neobolševikům v plnění anticivilizačních projektů.

        1. Chápu jak to myslíte, ale v reálném dialogu pokud toho druhého označíte (a to neříkám, že to není správné označení) za likvidátora (šílence, debila, anticivilazičního…) diskvalifikujete se pro další jednání. Proto si myslím, že je lepší toto vynechat a soustředit se na konkrétní věc. Třeba potravinovou soběstačnost (aspoň její snahu). Nechápu jak může ekonom oponovat, že je to proti volnému trhu a že to způsobí nedostatek potravin a bude narušena volná soutěž. Proboha, vždyť už to dávno není volný trh, dotace zk…y všechno. Teď jde hlavně o to aby se potraviny (protože jít musíme všichni) nedovážely z druhé strany Evropy(v tom lepším případě) ale aby se co nejrychleji a nejekonomičtěji pro nás (pro toho našeho zemědělce, našeho obchodníka – protože odvádí daně do naší společné kasy) dostaly na pult a my jsme si je mohli koupit. To by mohl být jeden z bodů o kterých mluvím.

    3. Založte si všichni fejsbukove profily a odkazuje tam na Kydy (litterate). Všechno ostatní už máme. Už teď za mnou jezdí, už teď se s Vidlákem druží. Potřebujeme jen větší dosah. Potřebujeme vzbudit dojem, že Vidláka čte každý. Jestli chcete něčemu pomoci tak si založte ty Twittery istagramy fejsy a titoky a propagujte mě. Každý den na můj článek odkažte a přidávejte si přátele.

  22. Přečetla jsem a prý:

    „…k Fialovi a Babišovi, lze použít mnohé.
    Už jen východiska obou.

    Fiala je ustrojením profesor, což je druh veřejné funkce (byl i rektorem v Brně) a je zvyklý živit se, jako politolog sofistikovaným „slovem“. Jde o to, aby dobře a stručně formuloval nutné směry v politice k následným činům. Sám přímým činem asi neudělá nic, je v zajetí akademického kolektivismu, z něhož lze dost vytěžit nebo také žvaněním vše zabít. Většina obyvatel není vybavena na luštění tohoto přístupu v politice a autora proto znevažuje.

    Babiš je ustrojením kšeftař. Kde cítí profit, tam napře i pozornost. Na veřejnou funkci v podobě sestavování názoru z odborného kolektivu není vybaven. Naopak staví na hierarchické a pragmatické podobě kdekoli, tedy i v politice. Svým způsobem „jako Kristus, kraluje“, což většina lidí zaměňuje s vhodnou politikou (o skutečnou politiku nejde). Řídit stát jako firmu se neosvědčilo (tisíce let se kralovalo, císařovalo či mocnářovalo) jde to, pro deficit demokracie, vždy do kopru a navíc s lidskými obětmi. Připustit podobné zvyklosti do řízení EU, znamená ji oslabit a rozmontovat. Srovnání těchto dvou politiků, je podle skutků nemožné. Řídit cokoli v běžném klidovém prostředí, následně v pandemii a nakonec v inflaci a válečných vlivech, je pokaždé jiné a jen skutky, nikoli chtění rozhodují o vhodnosti a přijatelnosti. Ke skutečnému hodnocení je málo poznatků o jednotlivcích, nemluvě o tom, že ve stejných podmínkách je ani zhodnotit nelze. “
    A dále:

    „Pan Fiala celkem dobře rozpoznává, co by se mělo dělat ve státě Ukrajina. EU by měla sestavit pomocný plán na rychlou rekonstrukci poválečné Ukrajiny, podpořit tamní tržní hospodářství, pomoci potlačit ruskou formu „kapitalismu“ neboli obrzlodějnu, která vyhání lidi na podhodnocenou práci v zahraničí. Je potřebí vybavit Ukrajinu, jako prosperující zemi, která půjde příkladem Rusku, zblblému chlastem a bolševismem, kde dnes panují nejhorší vykořisťovatelé se lživou propagandou, preferovanou nejvyšším zkurvysynem.
    Místo války je potřebné nastolit Ukrajincům mír a prosperitu, včetně podpory obranných sil. V tom je jediná naděje na pacifikaci „carského“ Ruska, příkladem hodným následování. EU by na tuto potřebu měla vynaložit potřebné zdroje ve své sebeobraně.“
    ******************
    Tedy bližší je mi zdejší nemrcouch blyštivý Péťa. S kým vlastně spolupracuje a pracuje pro Českou republiku, nebo spíš pro…..

    1. Nevím, kdo je autorem toho textu, ale už jen samotná formulace „Pan Fiala celkem dobře rozpoznává, co by se mělo dělat ve státě Ukrajina“ autora v mých očích hluboce a pravděpodobně i nevratně diskvalifikuje.

      Polemika se zbytkem textu je ztrátou času.

      1. Matka sem bůhví proč přetiskuje texty jednoho pána, co má nick „nár.soc“, píše v Kavárničce u Růženky a chrlí tam nenávistné výlevy na Babiše, Zemana, minulý režim, kdežto ten současný stav omlouvá. K čemu je to dobré, ví asi jen ona….

    2. Chápu, že máte tento názor na základě svých zkušeností a místa, ze kterého se díváte. Mé místo je na pomezí mezi vesnicí a městem, obor elektrotechnika, vzdělání humanitní, profesní zařazení mezinárodní obchodní korporace. Pan Fiala je možná dobrý na psaní esejů, ale je úplně mimo praktického života. A jeho bankovní poradci mu udílí rady opět jen z pohledu svého sektoru.

      1. není to můj názor.
        Ale jak jsem psala, je třeba znát i názory jiných lidí, neřídit se jimi a nekonat podle nich, nepřebírat chybné vzory.
        A dalším krokem – vědět, co s tím.
        Co se týká p. Fialy, není opravdu můj šálek čaje, stejně jako sociologové jím nejsou. Pro odtrženost od života většiny lidí. Možná s vyjímkou pana – jméno pána na dovolené si připomenu za chvíli, teď nevím.

        1. “ není opravdu můj šálek čaje, stejně jako sociologové jím nejsou“
          ——————————————————————————–
          Občas si fakt zoufám.
          Kolik stran sociologických textů , článků a knih jsteuž přečetla?
          Já moc ne, těch stran možná nebylo víc než cca třicet tisíc, což ze mně nedělá ani náhodou experta!
          Mezi sociology jsou gauneři, slouhové, podržtažky , géniové, vizionáři, revolucionáři, blbečci non plus ultra, levičáci, pravičáci., psychopati, altruisté…cokoli si vzpomenete.
          To máte úplně totéž jako třeba u učitelů, blondýn, Cikánů, Čechů nebo holičů:
          Někteří můj šálek čaje jsou, u jiných se mi otevírá kudla v kapse.

          Není dobré posuzovat ani ty sociology podle toho EXTRÉMNĚ A ÚČELOVĚ omezeného výběru, který vám servírují sdělovadla!!

          1. Asfaltovej,
            je zbytečné si zoufat.
            Neposuzuji podle textů ani podle toho, co servírují sdělovadla.
            Ale psát více o tom, podle koho tak posuzuji, nechci.
            Ale přes své chabé znalosti připouštím, stejně jako Vy, že 99 % sociologů je v tom nevinně.
            Ale mít s nimi něco společného? Děkuji, nechci.

            Když už jsme u toho – jaké nabízejí východisko pro republiku a její obyvatele?

        2. „Možná s vyjímkou pana – jméno pána na dovolené si připomenu za chvíli, teď nevím.“
          Začíná na „K“ a končí na „r“?

          1. Vlastně – nerada bych ho zařadila do houfu ostatních. Velmi často bývám díky své naivitě lidmi zklamána, když se třeba dozvím něco bližšího o hlasování a tak podobně.. A tak to nechme být.

    3. Fiala dělá to, co umí. Když se mu nebude dařit, udělá z tohohle státu velkou neziskovku. Když se mu zadaří, udělá tady Barmu nebo Ukrajinu.

          1. prý je – zastupitelská.
            Ale nějak se nám zvrtává, když námi zvolení jednají tak nějak jinak, než proč byli zvoleni.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *