26 dubna, 2024

Hlávkova kolej i škola práce

Měl jsem o víkendu zajímavou návštěvu z Prahy. Zdá se to sice skoro neuvěřitelné, ale existují i echte Pražáci (ve smyslu úspěšných lidí, kteří si vybudovali kariéru v korporátním světě), kteří nejsou příslušníky pražské kavárny a přiklánějí se k myšlenkám alternativy. Ano, i v Praze jsou úspěšní manažeři a právníci, kteří jsou schopni volit Babiše jakožto menší zlo, neřvou na povel že Putin je fůůůj a sdílejí to pesimistické vidění našeho světa, že tu máme natlakovaný kotel pod kterým se přikládá a jen nevíme, kdy to bouchne, koho to zasáhne a jakou škodu to udělá.

Byl to podnětný rozhovor. Obzvlášť chutí jsem si poslechl o „kruzích lidí, co spolu mluví“. Moji hosté o tom měli poměrně široké povědomí a tak jsem vyslechl genealogii různých Tomanů, kteří jsou vnuci toho tehdejšího komunistického ministra Tomana, ten je zase potomkem támhletoho funkcionáře atd, atd až k národnímu obrození. Tenhle bývalý šlechtic zase je potomkem tamtoho šlechtice, tahle pipina je dcerou tatínka tajemníka, prostě co si budeme povídat – STB si založila prognostický ústav a jeho zaměstnanci se pak stali prezidenty i premiéry, doprava i doleva.

Zároveň se mi tím osvětlilo, jak to funguje s Antichartou a členstvím v KSČ. Já se vždycky divil, proč plivou na Gotta, ale u Svěráka to nevadí. Proč kvalitně prokádrovaný komunista Petr Pavel může klidně klidně kandidovat na prezidenta, ale Josef Skála je nebezpečný stalinista. Proč Kohoutovi bez problému prošlo udávání spolužáků a jiné tahají po soudech ještě v devadesáti. Ono je to vlastně jednoduché. Prošlo to těm, kteří byli odjakživa loajálnější těm kruhům doktorů, právníků, náměstků a dalších funkcionářů, než ideologii vlády jedné strany. Prostě kluci spolu mluví, shodnou se a někdy se jim k tomu hodí komunistická ideologie, někdy se k tomu hodí volný trh, jindy cenzorní úřad a když na to přijde, tak si poradí i kdyby Putin přijel na Hrad. Přečtěte si nějakou knihu Petra Hampla, tam to máte popsané úplně dokonale.

Víte, my na alternativě děláme celkem jednoduchou chybu – my prostě čekáme na nového Napoleona nebo Orbána, který má přijít, rozkopnout dveře a tyhle propojené Jánabráchy vykopnout. Jenže ono mu to moc nejde, protože jakmile někoho takového zvolíme, okamžitě čelí takřka jednolité elitě úředníků, právníků a novinářů, kteří ho prostě uštípou. On se třeba snaží ještě trochu lavírovat. Někde uhne, aby jinde postoupil (i Orbán prostě někdy evropské komisi přikývne, aby jinde zase nepovolil), ale v té chvíli je to pro nás okamžitě zrádce a příště ho (hajzla) už nezvolíme.

Takhle dopadl i Andrejko ne? Zvolen byl, protože ztělesňoval touhu ten augiášův chlív vykydat. Jenže se ukázalo, že ani on s těmi miliardami peněz není dost silný nebo schopný, aby to dokázal. Byl sice schopen bojovat, ale ne na všech frontách. (Asi jako Rusko na Ukrajině – fronta je velmi široká, někde je třeba ustoupit, aby se jinde dalo obklíčit) Možná neměl dost odvahy, možná neměl dost prohnanosti, ale jakmile začal v něčem uhýbat, jeho podpora šla dolů a skončilo to pěktikolkou. Moje tehdejší předvolební i povolební články jsou co do čtenosti dodnes nepřekonané.

Všimněte si, že SPD se o nějakou změnu ani nepokouší. Vlastně jim celkem vyhovuje, že sedí ve sněmovně, politický projekt je v černých číslech, skýtá to pár lidem dobré bydlo, ale jít do střetu se spojenou novinářsko, úřednicko, právnicko, soudcovskou frontou, to je dost o hubu. Hlavně nevládnout, hlavně se nedostat do přímého boje s nevolenou, ale velmi širokou přesilou.

A my stále dokola vyhlížíme někoho, kdo se rodí možná jednou za sto let. Někoho, kdo dokáže jen s lidovou podporou porazit ty, kteří se v prostředí politické moci a zákulisních dohod pohybují celý život. Kolik takových už bylo? Věci veřejné, Zelení, Robejšek, Trikolóra, Svobodní, Babiš, Zeman i Okamura. Pokaždé je to stejné. Ideály narazí na realitu zkonsolidovaných zákulisních hráčů, kteří si navzájem telefonují a jsou schopni udělat libovolnou reportáž, která vyzní podle potřeby. A my pak Babišovi vyčítáme, že není tak odvážný a přímočarý jako Napoleon, který kdysi parlament vyklidil s pár gardisty.

Svým způsobem si vždycky vybereme někoho, koho pošleme, aby vyzval na souboj všechny ty líbodémo kruhy, ale nejsme schopní akceptovat, že takový boj není jednoduchý, vyžaduje nejen strategii, ale i oběti a bude mít i kolaterální škody. A můžeme čekat dalších sto let, než se to snad, možná jednou povede a objeví se český Orbán s mimořádným nadáním na politiku, který ty líbodémo kruhy porazí dřív než se stihne zdiskreditovat.

Tohle je prostě špatně. Je to asi totéž, jako by se obrozenci pokoušeli v jednom nadšeném útoku vypořádat s rakouskými maršály, tajnými rady, prorakouskou šlechtou a rakouskými vlastníky českého průmyslu. To prostě nemůže vyjít, stejně tak nemůže vyjít, vysílat někoho na souboj proti stohlavé hydře na který nemá dokonce ani druhý nejbohatší člověk v republice.

My musíme začít vytvářet vlastní kruhy. Musíme mít národoveckou elitu. Musíme mít svoje lidi, co spolu mluví, kteří postupně vytvoří vlastní kruhy a jednou ve výhodné chvíli budou schopni ty staré kádry svrhnout a nahradit je. My máme spoustu náčelníků a málo indiánů. Je to logické, protože na naší straně se objeví prostě výrazné typy. Ti, kteří i bez pomoci pražských kruhů dostanou alespoň na periferii veřejného prostoru. Výrazní blogeři, nějaký ten milionář či miliardář, sem tam nějaký úspěšnější politik, co se v tom naučil trochu chodit. Ale chybí nám to, čeho má líbodémo nadbytek – mraky lidí, kteří by se navzájem znali, kteří by byli dobří ve svých oborech a zároveň k sobě cítili loajalitu.

Víte, kde se vytvářejí ty nejdůležitější vazby a kontakty pro život? Na střední škole. Na vysoké už tolik ne, tam už zpravidla přichází hotový člověk a vzdělává se v úzkoprofilové věci. Ovšem gymnázia, to je to místo, kde si uděláte kontakty na budoucí právníky, doktory, mafiány, zbohatlíky, malíře i spisovatele.

A není náhoda, že právě gymnázia jsou hlavní líbodémo baštou. Není náhoda, že existuje tolik soukromých středních škol, které jsou navázané na různé politické subjekty. A už vůbec není náhoda, že všechny tyto instituce hovoří stejným hlasem. Tam se rozbíjí pohled na rodinu i manželství, tam se utvrzují v tom, jak je náš svět super a jak jsou v Číně zlí, tam posílají studenty do stejných škol v jiných zemích, takhle se vytvářejí nové kádry na místa náměstků, ředitelů a novinářů.

Od doby, co píšu Kydy, jsem překvapován, že většina mých hostů na zabijačce byli vysoce nadprůměrně situovaní a vzdělaní lidé. Měl jsem na zabijačce manažery, doktory, právníky, odborníky ve svých oborech, dokonce i nějaké milionáře a miliardáře.

Stejně tak se ukazuje, že i Majerové Zahradníkové někdo zaplatí volební kampaň. Robejšek měl také dost peněz na volby, stejně tak Paroubek není ve sněmovně už patnáct let, ale pořád si na sebe vydělá politikou. Dohromady je to hodně milionů.

Vyzývám proto všechny, co jsou na straně alternativy a jsou dobře situovaní, aby začali zakládat střední školy. Ne pro děti bohatých pražských tatínků, ale pro jakékoliv nadané děti. Aby vytvořili nějakou obdobu Hlávkových kolejí nebo Baťovy školy práce. Aby do takové školy vnesli naše ideje. Že dějiny nejsou černobílé, že svět je složitý, že demokracie je diskuse a ne cenzura.

Realizujte Hlávkovu myšlenku, že je lepší bohatě podporovat jednoho nadaného než rozfrcat pomoc v nesmyslných milodarech. Vytvořte školu, kam se bude moci dostat bezplatně každý, kdo složí zkoušku. Ať se tam dostanou především studenti z horších poměrů, kteří mají představu, jak svět vypadá doopravdy. Přesťaňte platit kampaně Robejškům i Trikolóře, přestaňte hledat Napoleona a začněte vyrábět vlastenecké kruhy. Umožněte, aby se pak na architekturu a na práva dostali i jiní, než jen studenti z dobře situovaných rodin, které za svůj vzestup vděčí dnešnímu režimu.

Pokud vznikne na alternativě elita, je mnohem větší pravděpodobnost nějakého Orbána. Ale i kdyby nepřišel, bude tu alespoň takové české „muslimské bratrstvo“, které bude schopné převzít moc, když bude ležet na ulici. Vzpomeňte si, kolik komunistických funkcionářů mělo Baťovu školu práce. Naučili je tam disciplíně a pracovitosti. Tohle potřebujeme. Potřebujeme školy, které budou vyrábět naší elitu. Školy na které se dostanou nadaní Češi i ze skromných poměrů a kde jim nebudou vtloukat do hlavy nenávist ke své vlasti.

Vytvořme vlastní kruhy, které těm současným budou konkurovat. Vytvořme vazby na budoucí doktory, architekty, právníky, politiky i vojáky. Vytvořme školy, ke kterým se jednou úspěšní doktoři budou hrdě hlásit, že nastartovaly jejich kariéru. Tohle dělali obrozenci. Nesvrhávali monarchii, vytvářeli kruhy. Nedělali atentáty, ale připravovali se na to, až jednou bude moc ležet na zemi, aby ji mohli zvednout. Emancipovali se hospodářsky, intelektuálně i politicky. Potřebujeme vlastní elity. Potřebujeme, aby ti, kteří dneska přemýšlejí o změně poměrů, byli ochotní financovat alternativní školství, alternativní skauting, alternativní sport.

Přestaňte politikům platit kampaně, stejně nic nevybojují, protože prostě nejsou ani Orbány ani Napoleony. Vezměte ty peníze, založte novou Hlávkovu nadaci a dělejte to, co dělal on a Tomáš Baťa.

227 thoughts on “Hlávkova kolej i škola práce

  1. OT z UA
    Zase špatně a fšecko a uplně a ganc.

    Zajatci z M-polu jsou prý v Doněcké republice a pokud by Ukři omylem chtěli někoho z basy vytáhnout, tak jedině po námluvách s Donbassany.
    A v DLR prý platí trest smrti.

    Přeloženo do češtiny – buď Donbass uznáte, anebo vaši hoši půjdou do granulátu.
    … nepříjemné, nepříjemné…

        1. Re: dexx a Panda

          problém je v tom, že neuznaným Ivanům jaksi moc ublížit nejde, leda je vybombardovat do doby kamenné, páč NEJSME JAKO ONI. A jestli to západ zkusí, Ivan se nasere a semele je zaživa.
          Řekl bych, že už docházejí srandičky a my = západ jsme to furt ještě nepobrali.

          1. My ne, ale Ukrajinci jo. Dnes ráno oznámili, že v (Krásném) Limanu se už bojuje na předměstích, v poledne se mluvilo o bojích v centru města a navečer došla zpráva, že se vzdalo 500 příslušníků VSU.
            Rubl opět posílil : 57,82 RUB za 1 USD a 60,1 RUB za 1 EUR.
            Wagnerovci dnes spěchali k Světlodarsku oklikou, důvod se objevil večer. VSU Světlodarsk opouští, nejspíš proto,že není ve světle kamer. Na rozloučenou se VSU pokusila vyhodit do vzduchu místní přehradu – zatím se nepovedlo.

        2. Pando, na povel asi né. Spíš doopravdy.
          Já osobně vidím v těch trotlech jen oběti. Vůbec nepochopili, za čí zájmy vlastně bojují. Že to rozhodně nejsou zájmy obyčejných, chudých Ukrajinců. Kteří nejsou chudí kvůli Rusku, ale jen kvůli svojí zkorumpované hrabivé vládě.
          Je mi jich líto a byla bych ráda, kdyby přežili.
          Žádné násilí neukončí další násilí. Jenom přilije olej do ohně. 🔥

  2. Píšete mnozí – výchova – hlavně rodina nebo výchova velký vliv školy.

    Já mám tu zkušenost i jako dítě i jako vedoucí na dětských táborech, že dětští vedoucí mají na týnejdžry za tři neděle strávené větší vliv, než rodina a škola za celý rok. Zvlášť u skupiny, řekněme 13 – 17 let, se při správném přístupu dají udělat úplné divy. To samé platí při celoroční práci s dětmi a dospívajícími.

    Tam bych řekl, že je díra v systému. Tam se zaměřit, výsledek se musí dostavit.

    1. Nesouhlasím bezvýhradně. Ano, tínejdžři rychle převezmou pro ně zajímavý, progresivní vzorec, narativ. Ale to je jen povrch. Vyzráváním se vracejí k mnohem hlubším vzorcům, které jim byly vštěpovány a které kolem sebe viděli od miminka .

      1. Souhlas.
        Ale jde o to, jak jsou ty hlubší vzorce hluboké. Pokud jsou hodně hluboké, práci „táborových instruktorů“ nezkazí. Vždyť člověk se učí napodobováním a přejímáním vzorů z okolí 😉

        1. Každý člověk potřebuje vzor. Když junior potká na táboře osobnost, se kterou se může ztotožnit, tak ho to opravdu může silně zasáhnout a ovlivnit do budoucna.
          Jsou spolu celé dny a rozhodně spolu zažijí víc různých událostí, než třeba ve škole s učitelem.
          A také jisté hraje roli věková blízkost.

    2. Tahle metoda má ale jednu nebetyčnou chybu.

      K tomu, aby k něčemu byla výchova, musí existovat minimálně konzistence výchovných hranic v čase a prostoru.

      Znám jen málo lidí, kteří alespoň tuší, co to ty hranice jsou, a jen zlomky z nich jsou schopny udržet tu konzistenci…

      Takže jsme zase na začátku – pokud chci někoho vychovávat tak, aby to k něčemu bylo, musím začít nejprve sám u sebe.

      1. No, my to ve škole řešíme tak, že co nechceme, aby děti dělaly nám ,neděláme my jim.
        A furt jim kolem dokola vysvětlujeme proč.
        Většina jich to už pochopila a dodržují pravidla.
        Jsou to v podstatě drobnosti:
        – neodbýváme je, nasloucháme jim a trváme na to, aby to dělaly také
        – neskáčeme jim do řeči a trváme na tom, aby také udržely myšlenku a vyčkaly na udělení slova
        – vysvětlujeme a trváme na vysvětlení
        – důsledně postihujeme nevhodné chování a sami se jej snažíme vyvarovat; a samozřejmě vysvětlujeme, proč je nežádoucí

        Někdo si může říci, že to jsou samozřejmosti. No, nejsou. Možná kdysi bývaly, ale dnešní vzorce chování jsou založeny na agresivním sebeprosazení se a pro děti je vzájemná slušnost novum.

    3. a co jako dělaj ti současní „vedoucí na dětských táborech“, co do škol nepatřej a přesto je mají pod kontrolou? Nevšiml jsem si, že by za těch 30 let neměli výsledky!

      Závěr:
      dělaj přesně to, Admirále, co Vy jako vedoucí na dětských táborech … a jsme zase u tý schopnosti & neschopnosti výchovy v rodině

    4. Aniž bych chtěl komukoliv oponovat (ale na moje slova dojde ☺).
      Matka učí dítě vztahu k lidem, otec učí dítě vztahu k práci.
      Máme 50 % rozvedených manželství.
      Pokud se běžná rozvedená matka znovu vdá (nebo najde „přítele“), většinou ji zůstanou v péči děti z předchozích manželství a musí v první řadě „vrhnout“ následníka, nebo je vyměněna za mladší model. Za mladší model bude většinou vyměněna i tak.
      Jak se bude chovat otčím k mláďatům z jiných vrhů?
      Buď je bude strašně rozmazlovat, aby nikdo neřekl, že je krůťa („Co by tomu lidi řekli…“), nebo je bude naopak strašným způsobem mlátit/týrat/ponižovat/zneužívat („Kurva na ty fakany musí bejt tvrdá ruka…“) a naopak „svoji krev“ bude silně zvýhodňovat.
      Cokoliv z toho každé dítě nenávratně poškodí.

      1. Tak ono dítě výrazně poškodí už pouhá absence otce. Otec je strašně důležitý, tedy, kdysi býval
        Proto také v každé společnosti byly svobodné matky ostrakizovány.
        Čas oponou trhnul a změněn svět dneska je svobodná matka naopak všemožně zvýhodňována. Dámy zakládají klubíky svobodných matek.
        Taťka je zbytečnej, konec konců, nejlepší fotr je erár. Alimenty platí bez brbláni a včas, dokonce ani nepožaduje ani teplé večeře a vyprané fusekle.
        Důvod k rozvodu : “ Tak nějak jsem cítila, že už se vedle něj přestávám posunovat…”
        Posunu zdar!
        😜

  3. Shrnutí problému
    _________________________

    1. Začít je potřeba u mladých.
    2. Je zapotřebí, dát hlavně mladým, ale i ostatním, přitažlivou alternativu.
    Která by táhla. Protože mladé přitahuje mainstream, alternativa je vytlačena na periferii.

    ŘEŠENÍ PROBLÉMU
    _____________________
    1. Předložit alternativu, masově přitažlivou, ale hlavně pro mladé.
    2. Postarat se, aby vešla ve všeobecnou známost, tedy prolomit informační prostor mainstreamu.
    3. Získat a zaplatit ty první, kteří věc rozjedou, než zafunguje princip sněhové koule.

    Tady není problém CO je třeba dělat a jaký má být výsledek, ale JAK toho dosáhnout.
    Tu přitažlivou alternativu předložit.
    Její forma musí být zábavná , vycházet z touhy se družit a dělat dobrou věc a musí využívat úspěšné postupy, obdobné mainstreamu.
    Zajistit, aby se informace dostaly k lidem. A rozjet to.

    Docela mne těší, že většina chápe, že se musí začít mlaďochy.
    Nějakou vizi, jak s mladými pracovat, aby to pro ně bylo přitažlivé (tuším, že to bylo v diskuzi, jestli antisystémoví mají nosit nějaké placky), jsem zde už, nastínil…

    PS:
    Pokud mluvíme něco o tom, že je třeba začít v rodinách, apod, je to, dle mého, hrubé neporozumění problému. Jistě, je dobré děti nějak vychovávat, ale pak vidíme, jak odejdou na střední školu nebo někam na internát, o vysoké nemluvě a jsou mentálně jinde, převezmou mainstream. ( Prostě jim dává větší stanci na úspěch a taky se musí přizpůsobit, aby zapadli. Vliv školy je minimální. Rozhodující jsou vrstevníci a jejich životní vzory. Rodiče mohou leda sprásknout ruce, co se jim to vrátilo. Pokud s přerodem přímo nesouhlasí. … ) Nehledě na to, že výchova v rodinách nelze masově nějak nalajnovst a pak její dodržování kontrolovat. A většina lidí se dívá na současnou TV …

    Howgh!

    1. Krásné ideje, v praxi neproveditelné. Když i dexx přišel na to, jak problém „vyřešit“, bylo by dost naivní předpokládat, že na to nepřišel vládnoucí globální klan, a že se na to nepřipravil. Léta pracují na tom, aby jejich pozice byla neotřesitelná – i v ohledu výchovy a manipulace mládeže, a mají všechny znalosti, zdroje a prostředky, jak zamezit praktickému uskutečnění vašich nápadů.

      1. On ten dnešní vládnoucí klan měl před 30 lety ideje, které byly v praxi neproveditelné! 😀 Přesto se sdružovalo a nějak pracovali.
        Žádná pozice není neotřesitelná. Vše se vyvíjí, i politické systémy, únava z režimu, Apps. To je evoluce! 😉

        Alternativa je, nedělat nic a až přijde nějaký otřes (třeba nedostatek energie!) nebude nikdo, kdo by převzal moc, servírovanou na talíři.
        Tu pak převezmou oligarchové typu Porošenka nebo Kolomojského…

        PS:
        To, co jste napsal níže, o evoluci, má asi nejvíce hlavu a patu z toho, co tu bylo dnes napsáno. 👍
        Právě z těchto principů (hodně jich používá mainstream) musí vycházet ta alternativa pro mladé.
        Pak je ta forma zábavná a přirozená. Psal jsem o tom zde už dříve! 🙂 …

        1. Ten vládnoucí klan měl nejen před třiceti, ale před sta lety ideje (mnohé zapsané, mnohé prohlašované za konspirační teorie), které systematicky provádí – pouze s nepatrnými odchylkami. Základní linie je dána, jen se vyvíjejí prostředky a technologie, kterými ty ideologie realizuje s až neuvěřitelným úspěchem.

              1. Ale na tohle téma jsme se bavili už mockrát a argumentaci, jsem poskytoval. Bezvýsledně. Nadále to argumentovat nebudu a v obvyklých případech ani komentovat. Když je ,ale zajímavé a důležité téma a vaše reakce se toho přímo týká, tak alespoň napíšu, že tisíce let ovládání celého světa židoilumináty je prostě pitomost

                1. Argumentovat nebudete, ale alespoň si uplivnete. Tím nepochybně potvrdíte svůj intelekt, který jediný rozhoduje o tom, co je a co není pitomost.

                2. Tisíce let, to asi nesmysl je. Ale co takhle 200 – 300 let postupné ovládání stále většího prostoru různými kooperujícími klany, v současné době globálního charakteru? Všechno se jim nepovede, složení se do jisté míry vyvíjí… Opravdu si myslíte, že nic takového není možné a rozhodují demokratické volby zcela náhodným způsobem, na základě rozhodnutí lidu? To snad ne!

                  1. To byste musel hodně let přidat.
                    Už ve středověku silně ovlivňovali politiku, půjčovali peníze panovníkům na jejich války.
                    V roce 1194 povolal vévoda Leopold V. do Vídně mincmistra Šloma.
                    Ten měl spravovat výkupné , zaplacené za propuštění krále Richarda Lví srdce.
                    A třeba v roce 1225 židovský komorní hrabě Teka, který pocházel z Uher, za 2000 Marek ručil při mírové smlouvě mezi králem Ondřejem II. a právě vévodou Leopoldem V. Rakouským.
                    Často se potom stalo, ze panovník nechtěl vracet půjčený velký obnos a pod nějakou záminkou byl vyvolán pogrom.
                    Židovské bohatství a schopnost shromažďovat oběživo tak neslo i hořké plody.
                    Židovské finanční obchody tak měly velmi negativní vliv na vztahy křesťanských dlužníků a židovských věřitelů. Plný měšec ( Jidášův měšec) se stal v křesťanské ikonografii poznávacím znamením Židů.
                    Všechno pak eskalovalo během nacistického režimu v Německu.

                    1. Ono nejde ani tak o židy z původních izraelských kmenů, ale o Chazary, kteří židovskou víru přijali. Před tisícem let Rusové Chazary porazili a vyhnali z Ruska, a od těch dob se datuje ta nejzavilejší nenávist a touha po pomstě. A jedno se židovské víře musí nechat – drží.

        2. Jo jo, hlavně aby byla „zábavná a přirozená“. Tak jak to je, zábava ze své podstaty není přirozená a přirozenost z druhé strany není zábavná.

          Jó, už jsem to pochopil, to jsou takové ty vznešené kecy. Soudím, že EU už něco takového dělá, tudíž jdeme s nimi do jednotné lajny, sice jen jinou cestou, ale i tak do prdele.

          1. Zábava není přirozená? 😃
            A přirozenost není zábavná? Oni si to mlaďoši mezi sebou, v těch různých think tancích, neužijí přirozené zábavy mezi sebou, kvůli které tam jejich většina je?

            Všichni jdeme do jednotné lajny. Tedy do prdele. A vše ostatní jsou vznešené kecy.
            Inu, nejlepší je nedělat nic. Kdo nic nedělá, ten nic nezkazí a na cestě do prdele si může otevřít piva navíc. I to je „řešení“.

            1. Shrnutí problému
              _________________________

              1. Začít je potřeba u mladých.
              2. Je zapotřebí, dát hlavně mladým, ale i ostatním, přitažlivou alternativu.
              Která by táhla. Protože mladé přitahuje mainstream, alternativa je vytlačena na periferii.
              **************************
              Nenacházím shrnutí problému u textu „1. Začít je potřeba u mladých.“

              ŘEŠENÍ PROBLÉMU
              _____________________
              1. Předložit alternativu, masově přitažlivou, ale hlavně pro mladé.
              2. Postarat se, aby vešla ve všeobecnou známost, tedy prolomit informační prostor mainstreamu.
              3. Získat a zaplatit ty první, kteří věc rozjedou, než zafunguje princip sněhové koule.

              Pokud si myslíte že „1. Předložit alternativu, masově přitažlivou, ale hlavně pro mladé.“ je řešení problému, pak je u vás něco špatně
              Řešení by bylo, pokud tu alternativu popíšete.

              SHRNUJI
              —————————–
              Obecné kecy nevedoucí k cíli.

      2. Ago!
        Bolševici to měli také v paži!
        Ještě na jaře 89 pochodovali na Letenské pláni nadšené davy.
        A v listopadu se nadšeně cinkalo. 😀

        1. Bolševici byli členové toho klanu (tedy ne Jakešové, ale ti v pozadí, co už chystali samet), a zcela bez skrupulí se zase jednou chystali vyměnit kabát. Jsou doložitelné klanové rodiny, kde každý sourozenec byl pro jistotu v jiné straně nebo disident. Ale rodina zůstala u lizu. A všichni vidíme, že dav nadšeně cinká každé krávovině.

          1. To bylo i před komunisty. Podívejte se např. na šlechtu. Klasickým případem je rod Kinských v roce 1938. Již před dávnými lety se rozdělili na tři hlavní větve. Knížecí (neboli choceňskou), kosteleckou a chlumeckou. Oldřich Ferdinand (neboli Ulrich Ferdinand) z knížecí větve byl zuřivý nácek, jeden z čelních představitelů SdP, vítal Adolfa Hitlera v České Kamenici při jeho cestě severními Čechami. Oproti tomu František Josef (Franz Joseph) z kostelecké a Zdenko Radslav z chlumecké větve podepsali všechny tři Deklarace české šlechty.
            Takže to měli pojištěné na obě strany.

        2. Re: Helanov

          Bolšáni byli JIŽ od konce sedmdesátek docela zoufalí z ekonomiky, protože se jim nedařilo plnit ekonomické cíle, které bylo nutno splnit v rámci udržení tempa rozvoje společnosti.
          Nebudu tady vypisovat, kde všude dělali bolšáni chyby. Nebylo jich málo a byly řešitelné jen tvrdými a bolestivými řezy.
          Tzn. tvrdou likvidací přezaměstnanosti, tvrdým krachem firem, které nebyly schopny se dostat z červených čísel, tvrdými postihy vedení firem, které sr*ly na doporučení či přímé příkazy nadřízených složek, tvrdou čistkou v SPK, čistkami na GŘ koncernů, čistkami na ministerstvech, blablabla… Prostě generální úklid.
          Namísto toho se zvolilo, co se zvolilo. Brzutální rozkrádačka, která nemá v dějinách české státnosti obdoby. Když řeknu, že se rozkradlo 90% státního majetku, ještě fandím.

      3. Neni nadeje ,dokud vzdelani bude kombinovany s neuprosnou vychovou do kazne a discipliny a donucovani…Na potlaceni a zniceni individuality a zavedeni poslusneho obcana , aby poznaval celej zivot ty nutnosti…
        Hitler mel na to, aby nikdo neunikl , hitlerjugend..A slusny vysledky..
        Jedno je jisty ,ze vychova a vzdelani zabiji tvurci cinnost ve vyvoji ditete a zakladni lidsky instinkty. .. Vysledek muzeme videt u feministek a stale rostouci pocet , poslusnych ,prizpusobivych a chapavych, vsude…

    2. Tady bych se zas tolik nebála. Mládež se vždycky zajímá o alternativu a cestičku k nevládním informacím si najde. Jen to chce čas.
      Bojím se, že ti, kteří jsou momentálně u volantu, budou alternativce dusit všemi prostředky. Dělal to i bolševik, horlivě rušil RFE i Hlas Ameriky.
      Ale marně, fejky a hejty si vždycky našly cestičku k uším zvědavých juniorů. 😀😀😀
      A rozumných lidí, kteří mají zájem se současnou tristní situací něco dělat , je docela dost. Jedním z nich je Apoštol apokalypsy.

      1. Já bych se zase bál. Protože mládež alternativní cestičky, co se týče systému, vůbec nezajímají a ani o nich neví. Ti kteří hledají alternativu, se chytnou Gréty, ekologie, pomoci uprchlíkům a dalších prospěšných činností. Tedy mainstramové alternativy.
        Národní alternativa u nás vlastně ani neexistuje a kdyby ano, nikdo o ní nebude vědět.

    3. Re: dexx

      Pokud chcete děti vychovat NĚJAK, raději běžte na pivo.
      Moje zkušenost je jasná – dítě je NUTNO zformovat v rodině. V patnácti, kdy z rodiny odchází na SŠ je na nějaké formování beznadějně pozdě!!!
      Abych byl konkrétní – dvě z mých tří dětí měly kolosální problém se začlenit mezi svými vrstevníky. Naštěstí jim to nevadilo, zařídily se po svém.

      Starší dítě má již svou funkční rodinu klasického typu. To jest svatba, pak děti, celá rodina má stejné jméno, funguje bez půjček a vyznává tzv. konzervativní hodnoty.

      Mladší dítě postupuje ve stejných kolejích.

      Třetí dítě se začleněním do party problém nemělo, zato mělo lehké problémy s rodiči, resp. nastaveným modelem spolunažívání a rodinné kooperace.
      Výsledek – sice funguje, dokončilo úspěšně SŠ, chodí do práce, bydlí, ale i přes solidní výdělek v místě a čase pořád řeší nedostatek financí (přeloženo do ČJ, utrácí za hov*a), má problém s výběrem solidního partnera, má problém se založením rodiny (rodina jsou dva rodiče a děti).

      1. Targusi,
        nechci být vlezlý, samozřejmě nemusíte odpovědět. Přesto se zeptám: Váš Pinocchio už odmaturoval? Pamatuji si, když na školu šel. Má slušnou práci? Tj. přijatelně placenou a takovou, která mu odborně něco dá do budoucna.

        1. Re: Favorit s malým „ef“

          Si z vás dělám prdel od samého začátku, ale vy jste na mě zvyklej, že jo.

          Pinocchio neodmaturoval. Končí třeťák, známky drží pod průměrem 1,2 (stipendium – nechápu za co).
          Práci už mu nabízela firma, u které vykonává praxi. Když mu řekli za kolik, vychechtal se jim do xichtu, že tolik si vydělá za dva víkendy a zbytek měsíce se bude válet u telky.

          Po pravdě řečeno – tohle se mi nelíbí vůbec. Na druhou stranu hodnotím, že od nás nebere na „svůj provoz“ ani korunu, řeší ve svém věku, co s vydělanými a NASPOŘENÝMI penězi (šestimístná částka), aby mu je nesežrala inflace, má ZA SVÉ peníze auto a několik motorek (vše pětimístné částky).
          Neboli poněkud jiný svět, než na který jsem byl zvyklý já, i když je fakt, že zas tak moc velký rozdíl mezi námi není. Já se na své peníze akorát podstatně víc namakal rukama a chodil jsem si pro ně do velkých firem.

          Stran „odborné budoucnosti“ nic moc. VŠ od něj moc nehrozí „bo na co“, případně „tys, fotře, z vyšky taky odešel“ (ano odešel, „bo na co“). Přitom je to asi škoda, dnes je přece jen jiný přístup vyučujících a jiné možnosti i ve vzdělání samotném.

          Při pokecu na toto téma, mi jednou řekl, že odborně jsem mu stejně dal nejvíc já, což mne z jedné strany trochu těší a zdruhé strany poněkud děsí, neb si pamatuji, že jsem jej naučil pouze dvě říkanky:

          Když tě všechno zradilo,
          vem si větší kladivo.

          a

          Když to nejde silou,
          tak to půjde ještě větší silou.

          Což na opravy letadel není asi ta úplně nejlepší opravárenská výbava.
          To je asi tak všechno, co mohu poreferovat.

          1. z mého předchozího komentu (z hlediska tohoto komentu), respektive podějšího (z hlediska tohoto vašeho příspěvku) vyjímám:
            „Matka učí dítě vztahu k lidem, otec učí dítě vztahu k práci“.
            Targu, jste velmi šťastný člověk.

            1. Re: PivoJ

              Šťastný možná jsem, ale ještě jsem si toho nestihl všimnout.
              Jo, člověk zjistí, co měl, až o to přijde, že jo.

              A ta vaše věta o vztahu k lidem a k práci docela sedí. Aspoň co se týká chlapců. Řekl bych, že tam je mužský vzor (minimálně) hodně důležitý. A jestli tu neslídí žádné baby, napíši rovnou – nezastupitelný.

  4. Na rozdíl od pana Mlynáře, s nímž jsem si ostatně nikdy nerozuměl, soudím, že dnes se Apoštolovy myšlenky vydaly správným směrem. Apoštol, aniž to tuší, je de facto taoista, hle:


    Co je ještě v klidu,
    dá se lehko uchopit.
    Co tu ještě není,
    o tom se dají lehko snovat plány.
    Co je ještě útlé,
    dá se lehko zlomit.
    Co je ještě nepatrné,
    dá se lehko rozptýlit.
    Musíme působit na to, co tu ještě není.
    Musíme dávat do pořádku to,
    co ještě není zmateno.
    Strom o objemu dvou sáhů
    vyrůstá ze stébélka tenkého jako vlásek.
    Věž o devíti patrech vyrůstá z hromádky země.
    Kdo činí, zkazí to.
    Kdo drží, ztrácí to.
    Proto tedy povolaný:
    Nečiní, proto nic nepokazí,
    nedrží, proto nic neztrácí.
    Lidé jdou za svými věcmi
    zpravidla vždycky, když jsou již téměř hotové.
    Proto vše pokazí.
    Dbej konce stejně jako počátku,
    a nebude zkažených věcí.

    (Tao-Te-Ťing, kap. 64)

    To je jinými slovy totéž, co dnes napsal Apoštol.

    1. Omlouvám se, neberte to Alefe osobně, ale s touto reakcí se setkávám znovu a znovu. Nesouhlas s názorem by neměl automaticky znamenat nesouhlas s člověkem.

      Víte, Alefe, není důležité, jestli někdo s někým nesouhlasí. V demokratické diskuzi, je každý názor cenný.
      Víte proč?
      Protože každý názor reprezentuje životní zkušenosti každého z nás, které jsou odlišné, jako ty názory, které jsou logicky odlišné taky.
      Jestliže se chcete posunout dál, musíte vzít v úvahu NÁZORY ZE VŠECH SPEKTER a z nich vybrat to nejlepší. Pokud máte pouze vaše, omezené spektrum, vybírat není z čeho.
      A i názor nesmyslný, má svou cenu. Tím, že se ho snažíte vyvrátit, polemizujete s ním, se může přijít na řešení problému.

      Ostatně, tohle je základ brainstormingu…

      1. Teď vám nerozumím: jakou reakci máte na mysli? Že jsem si s panem Mlynářem nikdy nerozuměl? To samozřejmě osobní je a má to historické kořeny někde na Vidlákových kydech. Výjimečně i Mlynář napíše něco, s čím bych mohl souhlasit, ale to není ten dnešní případ.

        Apoštol – aspoň tak mu rozumím – píše, že začít je potřeba zespodu, od malých věcí (v tom je taoista). Mlynář píše, že to nikdy nemůže podařit. – Co k tomu ještě můžu dodat?

        Když se podíváte na Mlynářovu reakci: „Všechno špatně.“ – Promiňte, tohle může napsat jen blbec, protože to viditelně není pravda. To je reakce typická pro člověka, jemuž jest příhodný název – fachidiot. Mj. i fachidiotům vděčíme za marasmus, v němž se aktuálně nachází celý Západ.

        1. Mj. i fachidiotům vděčíme za marasmus, v němž se aktuálně nachází celý Západ.

          Můžete mít pravdu!
          Ale fachidioty nejsme schopni umlčet. Pokud jejich názory vyvrátime, ovlivní to jiné. Pokud je budeme urážet a umlčovat, dáváme jim, jakoby, za pravdu.
          S Lacem, ohledně tohoto názoru, taky nesouhlasím. Ale to je život. Se spoustou toho nesouhlasím. S hodně lidmi, s hodně názory. I s těmi lidmi, které mám rád, se často neshodnu. Je zbytečné se nechat rozhodit 🕊️ 🏳️

    2. Nulo, stačí, když uvedete příklad změny režimu, která se povedla bez zahraničního rozhodnutí a vydržela alespoň 50 let.

        1. Připadá mi pro Laca příznačné to oslovení. Nenapíše „Alefe“, „Alefe Nulo“, ale jen „Nulo“. Asi si to i vychutná. Na první dojem je to možná pro někoho zábavné, na druhý už rozhodně trapné. Aspoň pro mne. A řekl bych, že to dost vypovídá i o Lacovi. Ale nejsem psycholog / sociolog.

          Na svém blogu má Laco většinou texty velmi zajímavé a informace důležité, jen to ego se trochu vzpíná…

      1. Nástup Augusta na římský trůn. Od té doby nebyl Řím republika, ale císařství. Barbaři do toho nezasáhli a vydrželo to staletí.

    3. Alefe, dá se to vyjádřit i stručně.
      “ Je lepší zapálit malou svíčku, než proklínat tmu. “
      Konfucius
      A právě to Apoštol činí.
      😀

        1. Lano dobré, ale špatný konec…

          Pokud neexistuje souznění, lze plýtvat slovy do nekonečna, pokud ale souznění existuje, stačí zvednout květinu….

          1. Lentilko, to máte tak: zvednutí květiny je symbol. Shodné porozumění symbolům nastává zpravidla u lidí, kteří mají shodnou/blízkou/podobnou zkušenost. Nepřítomnost takové spojující zkušenosti je nutno vyvážit (dobře volenými) slovy. To vám potvrdí deset učitelů z pěti.

            Lao-C‘ říká: mnohá slova tu však selhávají. Lépe je střežit to, co je v nitru.
            Můj kamarád Rosťa dneska řekl: to máš jako bavit se s husitama o elektrice.

            Nahlížím, že Rosťa je dnes pravdě mnohem blíž než Starý mistr.

        2. Mne se prispevek p. Alefa /10.31/,libi a a patri k tem lepsim..
          Mnoho lidi ale ma asi touhu , „kamenovat“..
          Neco jineho, je vse co prichazi z Asie , ve vsem , ta zavislost na poucovani , ma to vic forem ..Jeden je ucitel a jeho poslusni oddani zaci , co bez vyhrad prijimaji cokoliv rekne a vsichni se to dokola uci. Opakuji. Cinani snad nejvic..
          A treba tisic let se ty poucne veticky opakuji..Cintaty se mnozi.
          Zlepsuje to pamet , to jiste , ale tou pameti se neustalym ucenim preplnuje a zablokuje mysl.
          Je to spolu s kazni ,oddanosti a zavislosti ,na ukor tvorivosti a dnes jen prevazne napodobuji a zlepsuji..A s durazem na tradici.
          Dobrej priklad byl neporazitelny nikdy a za zadnych okolnosti ,Karate /super/Kid..
          Vsichni jeho souperi se chovali tak, aby na ne mohl uplatnit, co se naucil..

      1. A budiž to Apoštolovi ke cti. Jeho karmě to určitě prospěje, a někde ve spirituálních pláních bude o trošku víc světla. Jen na Zemi se nic nezmění, Země je něco jako polepšovací ústav, a funguje to tu přesně tak, jak to tu má fungovat.

          1. Každý si zodpovídá za svou vlastní karmu. A pokud tím „tady“ myslíte výhradně materiální svět, tak fungování určují obecná pravidla, která si musíme každý sám za sebe „objevit“. Většinou se tak děje metodou pokusu a mnoha omylů.

          2. Niekde som citala nazor, ze za svoje hriechy do ocistca nepojdeme, pretoze pobyt na Zemi je prave tym pobytom v ocistci. Zdovodnene to bolo tym, ze musis zabit, aby si prezil … a ani vegetariani nie su z obliga, staci aby si dali zelene fazulky, a su v zabijacom kole 😛

  5. Zase sem vnesu svůj notoricky otravný evoluční pohled.
    Problém je, že člověk i společnost je na tenhle systém „kluci a holky, co spolu mluví“ evolučně/geneticky nastaven. V hierarchické primátí tlupě je tento systém striktně dodržován, a zřejmě to má nějaký pro tlupu nezbytný smysl. Z hlediska jednotlivce „nespravedlivé“, z hlediska přežití tlupy a zachování kvalitního genetického fondu zřejmě zásadní. A hledisko celku je vždy nadřazeno hledisku jednotlivce, protože ani on by bez tlupy nepřežil.
    V lidské společnosti to ale bohužel vede k tomu, že není podporován kvalitní genofond, ale naopak genofond deprivantů a společenských parazitů. Ti mají všechno potřebné psychické vybavení, aby si svou prioritu ve společnosti zachovávali dědičně a klanově. Což se prokazatelně děje. I proto není prakticky možné, aby se mezi ně dostali „normální“ lidé – nejen že je mezi sebe deprivanti nepustí, ale s normálním psychickým vybavením to mezi nimi ani není možné vydržet – buď vás zkorumpují k obrazu svému, nebo vás zničí. Ani není možné vytvořit paralelní „normální“ vlivové skupiny – ze stejného důvodu. Deprivanti budou proti konkurenci používat takové prostředky, které normální lidé nemají a nechtějí mít v rejstříku chování.
    Je třeba se na to dívat fatalisticky. Jsme tu, abychom se tu naučili vše, co se dá, a s přihlédnutím k teorii reinkarnace se z toho důvodu pravděpodobně narodíme do mnoha různých sociálních prostředí. Nejde o to, změnit svět, ale změnit sebe.

    1. ad aga – cituji: „Deprivanti budou proti konkurenci používat takové prostředky, které normální lidé nemají a nechtějí mít v rejstříku chování.“
      ***
      Přesně. To je ono.

      1. To zní depresivně.
        Ve skutečnosti i ti deprivanti ke svojí spokojené existenci potřebují i normální lidi. Někdo je přeci musí živit!
        V tom je naděje, že se pravděpodobně nepokusí nedeprivanty vybít. 😀
        A nedeprivanti se občas vzbouří a s těmi deprivanty si to rozdají a vyhrajou. Stalo se to už mockrát a bude se to dít stále.
        I mezi deprivanty jsou špičky a slabší kusy. Těch slabších kusů je pochopitelně většina. A pravé ta většina vždycky doplatí na pomstu nedeprivantů. To je na celé věci to nejsmutnější.
        Šoičkový deprivant vždycky vyvázne živ a zdráv a nakonec nejvíc profituje z případné bitky/ války.
        Jak píše Aga, tihle superjedinci z řad kluků a holek co spolu choděj, mají opravdu zvláštní schopnosti a předpoklady ničit normální lidi a vlastně i svoje vlastní “ slabší kusy” a ještě na tom vydělat.
        Ale bojovat proti nim se musí. Pokud si normální človék chce sám sebe trochu vážit.

        1. Všechny nás asi nevybijí, ale většinu nejspíš ano – však se těmi plány ani nijak netají. Na jejich obsluhu nás rozhodně nemusí být osm miliard.
          Ale ano, máte pravdu, že je třeba se s tímto stavem nějak popasovat, abychom si sami sebe vážili. Jen musíme počítat s tím, co jsem napsala – měníme tím sebe, ne svět.

          1. Potřebují nás ke svému blahobytu. Někdo musí makat a pro tyhle je představa hejbání rukama děsivá. 😀
            Jde jim v zásadě jen o to , abychom drželi krok a ústa a přenechali jim místa u volantu. To jim bohatě stačí. 😀 Víc nechtěj. Jenom možnost převádět svoje prebendy na svoje potomky. Nic víc.

            1. Bohužel, nemohu souhlasit. Je jich málo, mají k dispozici technologie, a lidi už de facto nepotřebují. Naopak, mají vše, co si lze za peníze koupit, ale chtějí mít ještě čistou, plebsem neznečištěnou planetu.
              A všichni, kdo si myslí, že jim jde jen o konzum, se bohužel velice mýlí. Jako dříve, tak i dnes, je nejsilnější motivací víra. Nač mít veškeré peníze a moc, kdybyste nemohl změnit svět podle své víry? Všichni deprivanští mocní po celou lidskou historii se toužili do historie zapsat nějakými svět měnícími činy. A deprivant se neštítí ničeho, aby uskutečnil své chorobné představy, klidně zapálí Řím nebo zničí planetu.

    2. Pro Agu:
      Tento problém mi kdysi vysvětlil Pavel Eisner. Ve svojí útlé knížce Milenky se tím to problémem zabýval.
      Nebudu citovat přesně, nemám ten text právě po ruce. Ale napsal zhruba toto:
      Tito lidé jsou deprivanty, protože žijí v neustálém napětí. Na jedné straně se považují za aristokraty ducha. Ale na druhé straně si bolestně uvědomují, že je zbytek společnosti vždycky bude považovat tak trochu za párije.
      A tak bojují, bojují, všemi prostředky , a jsou pevně přesvědčení, že je jim dovolené všechno, protože se vlastně jen brání. Bojují se světem, který se ( dle jejich mínění) , z nějakého záhadného důvodu proti nim spikl.
      Ách jo.

      1. Od doby pana Eisnera už se přišlo na to, že deprivant se deprivantem rodí – má specifické mozkové struktury / případně mu nějaké chybí. Takže žádné napětí – spíše naopak, typický deprivant je klidný a své deprivantství si užívá.
        Určitě není každý deprivant stejný, ale tihle klidní jsou právě nejnebezpečnější.

        1. PS Hodně se probíralo, jak se Gates potěšeně šklebí, když mluví o tom, jak a kolik nás budoucí epidemie vylikvidují. Deprivant jak víno – navíc Štír.

        2. Tady se neshodneme.
          Hodně potomků těch deprivantů se vyléčilo a stali se z nich poctiví, charakterní a užiteční lidé.
          Je jich daleko víc, než si myslíme. Jen o nich nevíme, nejsou vidět a nejsou ničím nápadní.
          V televizi a v médiích obecně vystupují právě ti škůdci.
          Tady bych viděla jistou podobnost s kikánama. Nápadní jsou jenom ti, kteří se chovají jako dobytkové. Ti slušní, kteří se živí poctivě a nikam se necpou , jsou jaksi neviditelní. Pozornost vždycky přitahují ti druzí.

          1. Skutečný deporivant se nevyléčí – zkuste si najít nějakou novou odbornou literaturu. Jde o to, že ne každý deprivant je škodlivý. To zvláštní uzpůsobení mozku umožňuje skvělým deprivantským chirurgům operovat bez toho, aby jim soustředění ničily zbytečné emoce, a k uspokojení jejich deprivantské povahy jim to stačí. Léčit deprivanta lze prakticky jen tak, že mu nabídnete nějaké pro něj lákavější potěšení než je čirá radost z manipulace a škození. Jedině když se podaří zaměřit je na něco užitečného, a jedině, pokud sami chtějí. Jak jsem řekla, jejich mozek není typicky „lidský“.

    3. No, nemožné to není. Takové struktury jsou určitě i v Maďarsku, a Orbán se nějak prosadil. Jsou i v Rusku. Například v ČR je zvykem vykreslovat Putina jako diktátora s neomezenou mocí, ale reál je asi jinde. Viděl jsem video (bohužel, odkaz už nenajdu), kde měl přednášku jeden ruský poslanec v roce 2014. O Putinovi a o jeho neomezené moci. Jak Putin vydal vyhlášku a za tři měsíce mu ji zrušil ani ne ministr, ale náměstek ministra. A přece je schopen dělat samostatnou politiku, přičemž určitě ne sám, ale v rámci nějaké skupiny.
      Teprve teď mohl začít odstavovat od moci lidi, jako je třeba Čubajs. Podle některých zdrojů je většina ruských elit na straně západu a s radostí by nechali Rusko rozkrást, pokud by si sami taky mohli kousnout a velký bílý otec z Washingtonu by je poškrábal za uchem.
      Nemá cenu plakat, že to nejde. Mladí poměrně brzo poznají, že to není až taková sranda, a ti chytřejší prohlédnou.
      Ať už je to jak chce, stejné to nezůstane. Bohužel jsme asi na špatné straně barikády a tak to od.erem hodně.
      Juraj Podoljaka má pěkné video, jak se Evropa stane zapadákovem Evropy.
      https://rutube.ru/video/6a1cfab4aeac79120b122bdb66b075da/

    1. No samozřejmě. Vždycky existoval speciální vlakový grafikon pro případ války. Během války vlaky přepravují obrovské objemy válečného materiálu a jezdí úplně jinak. Každá vláda, která provozuje železnici, musí být na takovou věc připravená. A také je.

  6. Dnes vynikající článek, skoro bych až řekl, na Hamplovské téma. Nevím je-li to náhoda, nebo Vidlák zvedl mou nabídku, že TOHLE si zaslouží důkladně prokydat, z různých úhlů pohledu, ale to je ono. Nestačí stále znova popisovat, co a jak je špatně. To už prostě víme. I když někteří si budou myslet, že za všechen maras světa můžou židoilumináti, asi se shodneme, že Vidlákem nabízena cesta, stojí alespoň za zamyšlení. Druhá možnost je ta, kterou tu nemůžeme probírat veřejné, ale určitou roli v ní hrají konopné provazy, kandelábry a hněv lidu. Jenže tím nikdy nevytvořite elity, ani nic smysluplného. Jen spoustu nespravedlnosti, utrpení a chaosu. Klesnete přesně na tu úroveň, těch které jste chtěli odstranit a ve finále zjistíte, že vám šefuji úplně stejné zrůdy, které jste odstranili. K těm rodinným klanům souhlas. Mě napadají Krausovi, Havlovic, Úhlové, samozřejmě šlechta a tisíce „bezejmenných“ rodin, posílající své smrady na soukromé licea, kteří jsou od malička vychováváni k tomu, že jim patří svět.

  7. Dnes Vidláku ve Vašem článku VŠECHNO ŠPATNĚ.
    Když se podíváme do minulosti, jakpak se měnil úspěšně, nebo neúspěšně v Česku režimy?
    JEDINĚ ZA VNĚJŠÍ PODPORY NĚJAKÉ VELMOCI. Nikdy ne tím, že jsme si tu změnu upekli my sami.

    Příklady:
    1.
    Lucemburkové se dostali na český trůn, protože otec Jana, prvního lucemburského krále, byl římský císař.
    2.
    Habsburkové se napevno usalašili v Česku díky podpoře tehdy nejvlivnější části rodu, španělských habsburků. Nic nepomohlo, že 80% populace byli protestanté, nakonec převrat ve prospěch 20% katolíků zajistili španělské peníze.
    3.
    Masaryk založil ČSR, aniž měl na začátku svého emigantského snažení tu nejmenší šanci na úspěch. Až Amerika rozhodla jak rozhodla.
    4.
    Komunisti začali vládnout v ČSR, protože tak rozhodl Sovětský svaz v Jaltě a ostatní mu to odkývali.
    5.
    Pravdotrusové obnovili kapitalismus v ČSSR, protože se tak dohodnul Gorbačov s USákem.

    Kdepak, žádné vnitřní revoluce bez podpory a iniciace zvenčí. Na to jsme moc malá zemička.
    A ještě jedna ukázka neúspěšného převratu bez vnější podpory.
    1968.
    Takže novodobí obrozenci OK, ale jen jako čekárna na změnu poměrů vnějších. A nemyslím si, že jsou tak vzdálené.

      1. Jak kteří, ti radikální vlastně vydrželi pouze 13 let. Ti méně radikální se transformovali nejdříve do kališníků pod Jiříkem z Poděbrad, který ale také doplatil na mezinárodní odpor, aby se posléze z kališníků stali obyčejní protestanti. A ti dopadli jako hubkaři na Bílé hoře.

    1. Právě mě napadli Husité, jako Aleše.

      Jinak, prakticky vše, co se v Evropě v jednotlivých státech událo, je, více i méně, ovlivněno zvenčí. Nikde vývoj nešel osamoceně. Pravda je, že v menších zemích, těch vlivů zvenčí bylo víc.

      1. Šlechta byla de facto vždy „globální“ – takže její zájmy v zásadě vždy ovlivňovaly dění v civilizovaném světě, aniž by na to měl plebs jakýkoliv vliv. Lokální povstání byla vždy nesmiřitelně potlačena, a nakonec i to husitské. Které samo o sobě bylo možné jen proto, že víra byla tehdy hlavním hnacím motorem lidského chování, až do té míry, že za ni byli věřící ochotni položit život. To dnes už nepřichází v úvahu. Ledaže jistá skupina věřících (která přebrala roli rozhodující globální síly po šlechtě) je ochotna položit za svou víru životy jiných.

        1. Jo, byli malo ,spise nedostatecne politicky aktivni ,aby dostali vetsinu naroda na svoji stranu ,,isolovali se , vojensky o neco lepsi , ale nepritel byl podradny, protoze velky konflikty mezi lepsimi armadami na zapade Evropy..
          Luther daleko uspesnejsi ,ale okolnosti pro nej dozraly ../S prispenim husitu a hnusnymi zlociny Vatikanu/.

    2. Jen drobna poznamka, ve jedne knizce o dobe okolo Bile hory byla zminka o dulezitem prvku ve viteznem tazeni katoliku. Podchytili si vcas slechticky dorost.

  8. Dovolím si oponovat, že na všechna opatření, která se týkají výchovy a povědomí mladších generací , je už vlastně pozdě. Pozdě ve smyslu, že bychom se měli dožít plodů změny v řádu kratším než několik generací.
    Též se obávávám, že by navrhovaný trend mohl mít kontraproduktivní výsledek ve vytváření elitářských skupin, které nemusí mít žádný pozitivní efekt pro národ, společnost, ale pouze pro provázané skupiny budoucích pokolení oligarchie, ať už té stávající nebo nově vzniklé.
    U nás soukromá škola Open Gate nadace Kellnerových fungovala a funguje a nezaznamenávám valný efekt.
    Já vidím jistou naději a východisko v důsledné apolitizaci škol, důsledném zákazu působení neziskových organizací ve školách a pak především otevřenější komunikaci v rodinách, podporu akcí s národnostním a nesmějte se- folklorním nábojem. Tato bašta je však velmi chrabře bráněna družinářem Gazdíkem jaho partou 10 poradců, od několika z nich vedou nitky k neziskovkám.

    Pokud se shodneme už nyní na tom, že obecné povědomí je zmatené, ovlivněné globalismem, ekoterorismem a liberalismem, tak to, podle mého mínění, bez vůdce nepůjde. A já ho tedy v současném politickém marasmu nevidím. V Babišovi žádnou spásu nevidím, nemá koule na to, aby odolával tlaku EU, něco říkal doma a jiné podepisoval v Bruselu. Mne osobně zklamal.
    Okamura a SPD mi stále zavání populismem, navíc pro všeobecné možné použití jsou již před národem dlouho nálepkováni jako náckové, byť nespravedlivě, stejně jako kamarádka LePenová ve Francii..

    Zcela tristním pohledem pro mne byly fotky na PL z obvyklé demonstrace proti vládě z víkendu, kde odhadem pár desítek lidí z vnějšího pohledu působících mírně excentricky, KONTRA fotky z ukrajinského původu v centru s tisícovkou Ukrajinců a jejich přívrženců na hlavních stránkách mainstreamu.

  9. Ledy se pohnou až i ti pitomci tející z bruselských peněz o ně přijdou a jiné nedostanou.
    Okamura dělá co může.S tím co jste Apoštole o něm dnes napsal nemohu souhlasit.
    Ten váš Babiš je Hujer který podlézal Bruselu a proto se doopravdy nikdy nepustil do opravdové bitvy s temným státem. Proto nechal ČT na pokoji a nesnažil o změnu v jejích lžích. Moc a peníze na to měl a měl v tom i podporu alternativy. Měl svůj tisk . Nechte už tu mršinu ležet.
    Už jsem vás jednou vyzval ať se podíváte na pana doktora Rajchla a stranu PRO. Nevymýšlejte hlouposti a pusťte se do práce, čas nazrál. PRO je zde pro nás.

    1. PRO…

      Kde berete jistotu, ze PRO ustojí tlaky finančně&politické mafie (ať už místní anebo vnější) a nezlomí se do PROTI, jako Andrejko s Koudelkou?

          1. Ale prosím vás. Jistota je smrt, právě z nejistoty vyrůstá život. Nejistota je souhrn neprojeveného, ze kterého je vybrána jedna z možností, aby se projevila.

            1. Já to vím, ale – bohužel – k tomuhle vědění není žádný obecně použitelný a ještě i jinému sdělitelný návod…

              Jedinec se musí sám a dobrovolně rozhodnout, že tomuto vědění vše obětuje – skoro jako ten Neo, který vlastně musel zemřít, aby si mohl uvědomit, že vlastně zemřít nemůže…

              1. Přiznám se, že nevím, kdo je Neo. Jsem do značné míry kulturní barbar – odpusťte.

                Je dobré si uvědomit, že ne každý problém má řešení. Nebo se řešení může nalézat v jiném oboru, než bychom ho rádi viděli. – K takovému nahlížení na svět jako průprava je dobrá matematika: vezměme si třeba otázku po druhé odmocnině ze záporného čísla, nebo otázku po kvadratuře kruhu. Odpovědi na tyto konkrétní otázky žádné světoborné světlo do života nevnášejí, ale pomáhají pochopit, že ne na každou otázku lze dostat takovou odpověď, jakou bychom rádi slyšeli.

                Když si člověk naplní (nebo – nechá si naplnit) život vnějším, jen obtížně se propracovává k vnitřnímu. A právě to vnitřní, neprojevené, nepojmenované je zdrojem, odkud vše vyrůstá. – Proto taky je náš svět naplněn vnějším zmatkem: jaké má kozy Agáta Hanychová? Co si o nesmrtelnosti chrousta myslí Leoš Mareš? Zmlátí jeden bojovník MMA druhého bojovníka MMA, nebo ten druhý zmlátí toho prvního? Co řekl blb Topolánek blbu Kalouskovi? Měl Havel gatě nad kotníky, jako by na Hradě stoupla voda? Koupil by si Havel elektrickou koloběžku, aby ekologicky dojel k lavičce Václava Havla? Je Pavel Novotný puncovaný blb, nebo si na debila jenom hraje?

                Tyhle a jiné podobné pseudoproblémy jsou nám předkládány k „řešení“, jen abychom si, proboha, nenašli čas a prostor k náhledu do sebe sama. – A tak svět vypadá, jak vypadá.

                Co s tím?

                Když napíšu návod, všichni se zasmějí a nechají ho stranou.

                1. Neo – klíčová postava ze série Matrix, svým způsobem zosobnění „zachránce“.

                  A ten „návod“ je v obecné rovině velmi prostý – stačí, aby se podmínky existence jedince dostaly do stavu, kdy se sám sebe zoufale ptá „PROČ?“.

                  Protože k této situaci spějeme téměř rychlostí světla vlastní ignorací reálné skutečnosti, případný smích i ty nejotrlejší očividně po chvíli zase přejde .

                  Neumím ale potvrdit, že to bude k té správné a potřebné motivaci stačit.

                  1. Nezlobte se – začínám být na Matrix alergický. Potřebujete ho všichni k životu? Když chce někdo něco říct, něco důležitého, vytáhne „Matrix“.

                    Pojem „Matrix“ mi už leze krkem. Jak jsem bez znalosti toho díla mohl dožít dneška? – Nechápu: není to chyba v Matrixu?

                    U všech plantážníků, abych neklel 😀

                    1. Oki, zkusíme stejnou rovinu s jinými jmény – co třeba profesor Darrell Standing? Princip „použití“ je stejný, forma úplně jiná… 😉

                    2. Musíte dát do záhlaví webu, že jediný pojem, který lze použít na vysvětlení nějakoho jevu, je Tao, a jediné jméno Lao Tse :))

                    3. Je to sice zájímavé přemýšlení, ale neúmyslně jsme se dostali jsme až přespříliš velmi hluboko – zmizelo mi tlačítko na na odpověď…

                      A ano. Zkouším, úmyslně, protože to, co píšete nějaký tištěný základ mít musí, stejně jako zmiňované téma má plno instancí (na které jméno z množiny, která mne aktuálně napadá, zareagujete?):

                      – Salvor Hardin
                      – Janwillem van de Wetering
                      – Mila Topaga
                      – Chuej-Neng

                    4. 🙂
                      Tribunová sútra šestého patriarchy na mě mrká z knihovny 😉

                      Tlačítko na odpověď zmizelo, protože jsme překročili deset úrovní vnoření. Musíme založit nové vlákno. – Já teď pomalu zmizím podobně jako to tlačítko, neb přichází řada na mé pondělní povinnosti. V mezičase si zkuste vymyslet nějaký zvučný nick, ať vás nemusím hledat v administraci podle IP; ostatní tu možnost ani nemají.

                      Využiju toho, že smím naznačovat, a pošlu sem jeden starší text.

                2. tohle je zozežranost, marnivost a dekadence západní civilizace, používaná a zneužívaná – podle mého názoru – jako nástroj k zblbnutí a ovladatelnosti.
                  Ale! zde je jednoduchá náprava – zhoršení ekonomických podmínek přinese otázky existenčního rázu a v neposlední řadě omezí vliv sociálních medií prostou horší dostupností internetů

      1. Jak už víme politikům se nevěří ale prověřují se a to neustále.
        Pana doktora Rajchla jsem poznal teprve před rokem a tak samozřejmě nemůžu říci že jej dokonale znám a že mu jsem bezmezně oddán. Nicméně i za ten rok jsem se přesvědčil, že své sliby plní na více jak sto procent. Kvůli panu Rajchlovi jsem si zařídil facebook, aby jsem jej mohl sledovat a také mu napsat. Bez toho, aby jsme znali jeho názory a kam strana směřuje se nepohneme a moje agitace také nebude mít žádný dopad. Jděte tam, kde bude mít setkání s občany, pozvěte jej na setkání , ptejte se jej. Pan doktor vám rád odpoví. Věřte, že jedině tak nabydete stejně dobrého dojmu z jeho osoby jako jsem nabyl i já.
        Strana PRO je zde pro lidi kteří sice fandí Okamurovi, ale nikdy by jej nevolily. Okamura má proto omezené možnosti, ale je zde velice důležitý.
        Strana PRO je projekt nás všech, na tom pan doktor staví. I vy se můžete podílet na tvorbě programu i vy se můžete podílet na práci pro nás všechny. Věřte , že v současné situaci je strana PRO zatím jediné východisko. Určitě je zde větší naděje v případě volby PRO, než apoštolova utopie.
        Pan doktor Rajchl je náš Orbán, pan doktor je tím co je pro USA Tramp, je to člověk který má rád naši zem a vyznává že máme obchodovat s kýmkoliv kdo nám nabízí suroviny a slušné podmínky. Takže i s RF.
        Přemýšlejte !!!

        1. Přemýšlím!
          Lepší vrabec v hrsti, než holub na střeše. Pana Rajchla bych nikdy nevolila. Volit pidistrany = hlas v koši. Rozdělený mezi úspěšnější strany. Tedy i pětikolku. 😀
          Ách jo. Takový luxus si nemohu dovolit. Volit podle srdce.
          Né že by v SPD nebyli i kreténi, ale evidentně něco dělají dobře. Počítá se výsledek. A jejich 10% je velice slušných.

          1. Naprostý souhlas s volbou SPD.
            Pana doktora Rajchla a stranu PRO zmiňuji pro ty , kteří také přemýšlí, ale SPD volit nechtějí. Strany které zde byli aktivní v minulých volbách se jeví jako škodlivé. Ať to byla strana nebo co to bylo Šlachty, Trikolóra , Svobodní, Volný blok a já nevím co ještě dalšího jsou strany, které se nebudou chtít nikdy sjednotit protože mají pocit , že když se sjednotit tak pod jejich vedením. Právě proto zde vznikla strana PRO, aby bez tlaku na vedení těchto stran oslovila jejich voliče a ty kteří chtějí změnu a vytvořila sílu, která bude schopna změny. Z toho co se děje okolo strany PRO mám pocit, že se to daří.

  10. Mít střední školu, kde by se děti vychovávaly k tradičním hodnotám by bylo dobré.
    Učitelé kteří nejsou ,,postižení“ by se také našli.
    Ale jak už zde bylo napsáno, je to na dlouhé roky. Ale je třeba plánovat na desetiletí dopředu i déle.
    Viz národní obrození, také se výsledky nedostavily hned.
    Souběžně s tím by měl každý pracovat na sobě, jak píše Alef, ale i na svých příbuzných a přátelích, zejména na těch sluníčkářsky postižených.

    Pokud bychom chtěli rychlejší postup vpřed a nečekat desetiletí, pak jedinou cestou jsou média. Čím masovější, tím lepší.
    Dobrých médií je dostatek, ale nemají velký dosah.
    Pokud se dosah zvětšuje, musí redaktoři, majitel, čelit velkým problémům (že, Vidláku).
    Proto v případě ohrožení zájmů elit, jsou nezávislá média na řadě jako první, vypnou se nehledě na zákony. Zákon se vytvoří později a možná ani nebude třeba, pokud lidé umlčená média budou akceptovat.
    Recept na silné celostátní médium bohužel nemám.
    Možná by byl Babiš schopen svoje média přetransformovat na pronárodní, ovšem musel by mít silný impuls, třeba akutní hrozbu kriminálem.
    Podívejte se na Slovensko, kde Fico (hrozí mu vězení) zpívá také jinak, než když byl premiérem.

    1. Nene – žádný kriminál nepomůže.

      Jádrem skutečného řešení na úrovni politického činitele je schopnost vlastní sebeoběti pro celek.

      Konfucius to vyjádřil pregnantně správně: „Pravý Vládce musí být v prvé řadě obětavý služebník.“

      1. Ano, a v tom je jádro problému. Systematicky a po dobu několika desetiletí je společnosti imputován přístup individuálního úspěchu jako klíč k spokojenému životu a ruku v ruce s tím zpochybňován princip odpovědnosti k okolí – rodinou počínaje, společností konče.
        Aby lid měl nějaké ukotvení a řízenou zodpovědnost, tak je na stranu druhou zaplétán do zhovadilostí typu Green Deal, čehož se nadšeně účastní, aby mohl pocukrovat vlastní svědomí.

        1. Nemohu souhlasit, nejde přeci o to, co do člověka vchází, ale naopak jde o to, co z člověka vychází – jak prohlásil jeden učitel a jeho žáci to rozkřikovali po světě.

          1. V době toho učitele ještě nebyly vynalezeny metody účinné (i podprahové) manipulace a propagandy, a svět nebyl propojen informačními médii, které jsou k této manipulaci zneužívány. Manipulátoři mají dokonalou znalost fungování psychiky jednotlivce i sociálních skupin, a naprostá většina lidí proti tomu nemá prakticky možnost obrany.

            A ta ochota k obětování se pro celek – v době, kdy to Konfucius řekl, to bylo obecně považováno za ctnost a způsob života hodný následování. Dnes je civilizace – záměrně – rozložena a zkažena tak, že tyto hodnoty jsou znevažovány a vysmívány, a jsou nahrazovány cíleně pěstovaným individualistickým sobectvím. Takže i když máte v principu pravdu, ty staré časy se hned tak nevrátí, a jejich hodnoty jsou dnes v praxi – v masovém měřítku – nerealizovatelné. Mohou fungovat jen jako individuální cesta pro minimum duchovně vyspělých lidí.

            1. Víte co si myslím?
              Že některá, naprosto marginální témata, někdo uměle nastoluje. Aby se lidé hádali a vzájemně napadali kvůli banalitě.
              K čemu jinému slouží vynález 36ti pohlaví???
              Česká kotlinka byla tradičně velmi tolerantní k homosexuálům. Tak nějak se obecně vědělo že někdo je gay, ale ve slušné společnosti se to neprobíralo. Ani v neslušné.
              Prostě se to považovalo za souromou, intimní věc.
              Dneska v průvodu Prague Pride demonstrují aktivisté s pavím pérem zabodnutým v řiti za svoje lická práfa.
              Nechápu!!!
              Jsem přesvědčená, že NORMÁLNÍ homosexuál starého střihu by do takového průvodu nikdy nepáchl.
              Ale na vyhejkání společnosti je LGBT propaganda docela dobrá.
              Když si zklamaná ženská po rozvodu našla přítelkyni a spolu vychovávaly dítě, tak nikdo ani nemrkl. Takových případů bylo mnoho.
              Dneska řve že je lesba a chce uzavřít sňatek s lesbou a ze zákona má mít její děcko právo na oba rodiče v rodném listě.
              Ačkoli se dá všechno vyřešit v klidu. Bez vzájemného napadání a řvaní potrhlých aktivistů.

  11. Tento clanok mouno tesat do kamena.
    Aj ked pointa je vlastne smutna, za nasich zivotoch sa zrejme zmeny systemu nedockame, alebo ak ano, tak len k horsiemu k fasisticko-liberalnej diktature.
    Vidlak spravne pomenoval hlavnu pricinu, preco tie vsetky snhy o zmenu nakoniec vysumia do stratena. Lebo alternativa nie je organizovana (organizaciou nemyslim fejsbukove priatelstva a zdielania). Potrebuje si vybudovat vlastnu masovu zakladnu a nasledne vytvorit hierarchicko-organizacnu strukturu. Bez toho sa dalej nepohneme. Ani komunisti ani fasistu ani nikto iny by sa k moci nikdy nedostal, keby nemal pevnu organizaciu a zakladnu.

    1. Ale kdepak,
      celá alternativa je postavena jen a pouze na kritice konkrétních úkazů, ale nemá žádnou ucelenou vizi, ktetrá by jako celek mohla skutečně fungovat. A navíc, i na ty konkrétní úkazy neexistuje shodný pohled. Tohle je skutečně pouze slepé rameno oddělené od žijícího hlavního toku.

      1. mozno mas pravdu, len ten hlavny tok uz stratil polovicu vody v slepych ramenach a pomaly sa tiez meni na smradlavu kaluz.

  12. Zase v opozici.

    Apoštol má současnou bruselskou představ, že více škol, více vzdělaných lidí, s tím že si ty, nám loajální jedince, vychováme. Má zkušenost říká, že takto svět nefunguje. Spíš věřím tomu, že kde nic není, ani čert nebere. Další díl zkušenosti mi říká, že jako v každé profesi je třeba talentu, tak v politice to platí dvojnásob a nedá se tomu naučit.
    Vytvoření oněch alternativních klientelistických vazeb pomocí středních škol, je jednak za hóóóoooodně dlouho a nezaručuje vůbec nic. Sociologové navíc dokazují, že když se někdo narodí do své sociální třídy, také v ní i umře. Vytvoření nového alternativního člověka dle Apoštolových představ je minimálně na dlouhá staletí.

    Alternativa nemá schopnost vygenerovat vůdce a toho podporovat. Spíš se utápí v hloupostech.
    Také to může být i tím, že současní alternativní vůdci nemají dostatek vůdcovství, tudíž jsou i málo podporováni.

    1. Současní alternativní vůdci vůdcovství mají. Co nemají, jsou peníze, proto se jejich vůdcovství bnemuze projevit.

      1. Stačí napsat alespoň jedno jméno onoho “ vůdci vůdcovství mají“. Odhaduji, že nenapíšete ani jedno jméno, nebo to bude Jožin odvedle z vesnice, co o něm říkali v hospodě od naproti. Takové JPP.

  13. Už jsem ho sem jednou vkládal, ale k dnešnímu tématu nahozenému od Apoštolem se zamyšlení Lea K. z Kosy velmi hodí.
    https://vlkovobloguje.wordpress.com/2022/05/19/treti-vlna/
    V tom popisu pokusu Rona Jonese je obsaženo to, co se děje na středních školách. Ti, co spolu mluví to znají a jsou schopni chemii chování studentů využívat.
    Podle mne nejdůležitější pro změnu je, aby na středních školách vychovávajících příští elity bylo dostatek kvalitních vyučujících s názorem na svět blízkým našemu.

    1. Re: Admirál

      Což je v praxi neproveditelné, protože vyučující jsou existenčně závislí na aktuálně vládnoucí sebrance, vygenerované systémem, který se nám – slušně řečeno – aktuálně příliš nehodí

  14. Apoštole, máte trošku problém – idealizujete si ty, již k Vám jezdí konzumovat.

    To, co Vám vnukli, je klasický anglosaský sociálně segregační systém cezeného vzdělání.
    Odpoledne to rozvedu, teď kmitám do školy.

    1. Mozno mate pravdu, ale inak to proste nejde. Preco Hitler vytvoril hitlerjugend? Preco mali komunisti pionierov? Preco v sucasnosti po vsetkych stredných a uz aj zakladnych skolach agituju sorošovske mimovladky?

  15. Začínat od dětí nestačí, to je málo. Začít se musí od kořene problému – od sebe sama.
    To je ale strašně bolestné a pracné, a tak každý radši ukazuje na ty ostatní, aby se změnili.

    Jak může člověk měnit k lepšímu svět kolem sebe, když nedokáže změnit k lepšímu ani to, co je mu nejblíže, tedy sebe sama?

    A přitom je to že všeho nejlevnější; nestojí to skoro nic.

    1. Taková změna sebe sama – odvrátit oči od zářné budoucnosti a připustit svá historická selhání – to je pro většinu téměř jako návod na vítězství ve statistikách úmrtnosti…

      Ještěže se to dá svést na dopady očkování proti covid-19…

      1. Nerozumíme si. Já mluvím o jednotlivci, o jedinci, o sobě: jaké tady historické selhání?

        Mluvit o historickém selhání zase znamená ukazovat prstem na ty ostatní a říkat u toho „my“.

        Tady platí jediné:

        Kdo přemáhá ostatní, je silný.
        Kdo přemáhá sebe sama, je mocný.

        1. Jistě – a já se pokouším najít to, proč to konkrétnímu jednotlivci nejde a nejde.

          Konkrétní jednotlivec musí mít motivaci, aby ho pohled do jeho vlastní historie (pro příklad z dnešní „doby“ to může být jeho vztah k rodičům) nezabil.

          Máte nějaký nápad na takovou motivaci? Pokud ano, sem s ním…

          1. Není chyba ptát se po obecné motivaci, když hovoříme o konkrétním jedinci? U každého může být jiná…

            Moji rodiče za svého života jistě udělali mnoho chyb, ale proč by mě měl pohled na jejich chyby zabít? Kdybychom se nedopustili svých minulých chyb, nebyli bychom tím, čím jsme dnes. Buďme za ně vděčni. To neznaená, že je máme opakovat. – Chtěl(a) byste, aby vaše současné „já“ neexistovalo? Myslíte, že s jiným „já“ byste byl(a) spokojenější?

            1. Skutečně jsem si nevšiml toho našeho míjení, omluva…

              Konkrétně:

              Jde o pohled jedince samého na své vlastní historická zklamání v okamžiku, kdy musím použít své zkušenosti (= svou historii) k tomu, abych se z ní mohl skutečně poučit…

        2. Re: Halef

          Já jsem se chtěl přemoci a chtěl jsem začít popíjet nějaká dobrá a kvalitní vána či jiné šnapsy po vzoru Godotově.
          Skončil jsem velmi brzy, bo mi Jahoda odebrala kapesné, řkouc, že mi musí stačit domácí produkce a že žádné vyhazování rodinných prachů (= mých zkonfiskovaných výplat) za moje chlasty se konat nebude.
          Takže jsem zůstal ne-mocný.

          Mé obrození skončilo ještě před první návštěvou obchodu s lahodnými moky.

    2. Re: Alef
      „A přitom je to že všeho nejlevnější; nestojí to skoro nic.“
      Tak před Vaším smyslem pro humor hluboce smekám! Takhle jsem se v duchu už dlouho nenařehtal!

  16. Uvidíme. Když vyhodím oknem sto miliónů za nové gymnázium, bude to ztráta, ale nepoloží mě to.
    Horší ztráta je, že za svého života se změny nedočkám.

    1. Vy, Anonyme, byste nemohl sázet stromy, stromořadí… vždyť to se dělá taky pro budoucí generace.
      A mimochodem, zvolte si nick, Anonym nickem není, těch se může střídat jak svatých na orloji.

  17. Socík šel od desíti k pěti a kapík jde od pěti k nule. Je to lidma. Příroda si vždycky poradila, lidi ne. Lidi leží ve vaně teplé vody a vypustí do řeky jedy. Dělají si to pro sebe. Jsou na vrcholu potravního řetězce. Může to tak být napořád? Může se pořád žít na dluh a přitom říkat, že je nesplatitelný? Dá se beztrestně porušovat jakákoliv rovnováha? Je “rozvoj” opravdu “trvale udržitelný”? Žádný strom přece neroste do nebe, i kdyby ho hnojili kuřincem.

    1. Vana teplej vidy nie je problem. Dokonca ani splachovanie pitnou vodou nie (Napadlo vobec niekoho, ze na to, aby sme splachovali uzitkovou vodou, a z kohutika tiekla pitna potrebujeme dva okruhy trubiek? A ze ludia v krajinach, ktore pitnou vodou nesplachuju, si nelajznu natocit vodu z vodovodu a vypit?) Problem je v tom, ze niekto uvidi, jak v ZOO odobrali medvedici medviedata do ineho vybehu, a polka zeme spusti kampan za ‚netrhajte rodinu‘ .

      Ludia nenicia svet z nenazranosti a sebeckosti, ale z hluposti … a ta zacina byt nebetycna.

      Mimochodom, trvale udrzatelny rozvoj by siel … ale nie podla tych hlupych sposobov, na ktorych sa dnes trva.

      1. Mýlíte se. Trvale udržitelný rozvoj je něco jako perpetuum mobile.
        Trvale udržitelný rozvoj, to je jinými slovy růst nade všechny meze, což je nemožné.

        1. Možné by to mohlo být, kdyby Musk dokončil ty své rakety a naložil do nich ty trvale udržitelné zastánce trvalé a neomezené progrese, a poslal je na jednosměrnou cestu k lepším zítřkům na konec vesmíru…

          Ideálně i s tím, že cestou by se jim všem vymazala paměť, aby se nemohli vracet… (Copyright na tohle řešení patří ale Douglasi Adamsovi)

            1. Bárta nemůže říkat a psát vše – i když on sám to ví.

              Kolaps NENÍ funkcí systému, kolaps je pouze nápravnou metodou, když v systému praskají nosné konstrukce vlivem jejich nepochopení s důsledem jejich neuváženého přetěžování.

              Jak to celé spolu souvisí je právě ta věc, kterou neříká.

        2. Ludstvo na plaete zemi trvale rastie 😛 … vyrubem jeden strom, ale zo semien vyrastu tri nove .. ano, zem nie je nafukovacia, ale priestor na rozvoj tu je stale … lenze kam sa mozeme trvale rozvinut, ked na to, na co predkovia potrebovali kybel uhlia my potrebujeme dve fabriky, aby sme vyrobili ekvivalent energie skryvajuci sa v kybli uhlia. Pretoze praca s uhlim spini, kym taky chrumkavy fotovoltaicky panel sa oprasi a jak krasne leskne.

          Nasi predkovia to vedeli, kravu zabili, maso zozrali, a z koze si topanky a tasku usili. My kravu zabijme, maso sice zozereme, ale kozu vyhodime, bo aby sme neplytvali, a topanky a kabelu si z umelej hmoty urobime.

          Pruser je, ze v ramci trvalej udrzitelnosti spotrebovavame desatkrat tolko, nez keby sme sa na udrzitelnost vyprdli, a proste len nadmieru spotrebovavali.

            1. Lenze vy to beriete tak, ze sa ta energia premiena na pracu jednym smerom zameranu … a pretoze straty, tak perpetuum mobile nejde zostrojit. No, nejde. Lenze nikto nikdy nepovedal, ze rozvoj musi ist prisne po jednej trajektorii … Mozete povedat, ze vyuzivanie parnych strojov sa rozvijalo a rozvijalo, a potom prisiel kolaps, pretoze prisla elektrina. Ano, z pohladu pary to bol kolaps. Z pohladu rozvoja to bol … rozvoj, pokracovanie rastu, para, ktora narazila na svoje hranice bola nahradena elektrikou … az dnesny sposob ziskavania energie narazi na svoj strop, moze byt nahradena niecim vykonnejsim, a rozvoj ako taky moze trvale pokracovat … bohuzial, my, ako zapad, sme sa nepustili na cestu hladania viac energie za vycerpania menej zdrojov, ale na cestu ziskania menej energie za vycerpania viac zdrojov. A tuto hlupost sme nazvali trvale udrzitelnym rozvojom.

              Ja netvrdim, ze trvale udrzatelny rozvoj je isty, len ze je mozny … a mozno sa k nemu dopracuju azijske staty, ktore sa pustili cestou rozvoja bez privlastkov. (Zrovna dnes som citala, ale netusim kde, snad nie na litterate 😛 – ze minuly rok predbehla Azia Zapad v pocte prihlasenych patentov)

  18. Doplňkem ke střední škole může být nějaký koníček, co mladého v tom věku člověka pohltí. (v mém případě to byl aeroklub). V takovém prostředí také mohou vznikat přátelství, kontakty a vazby na celý život. Tipuji že pan autor má pár dobrých přátel z mládí, kdy se věnoval historickému šermu.

  19. A.A. – co takhle zkusit využít naše „národní“ historické zkušenosti? Například: „Sláb jenom ten, kdo v sebe ztratil víru a malý ten, kdo zná jen malý cíl.“

    Asi je nám až moc dobře, když hledáme víru v sebe sama u jiných a cíle – z obav o svou vlastní dokonalost – si raději ani nestanovujeme – a hudráme, když nám tu naši prázdnotu zaplní cizími cíli ten někdo jiný.

    Co tedy „začít u sebe sama – co jsem ochoten obětovat ze svého a nabídnout jinému, tak, aby jeho radost se stala i radostí mou“?

    (Ano, jsou to všechno myšlenky z naší minulosti, které jsme nějak, v neustálém kalupu za smyslem své vlastní jedinečnosti v rámci hranic konzumu, viděli jen oknem rychíku)…

    Aneb: „Kdo se není schopen poučit z vlastní historie, musí si ji neustále prožívat znovu a znovu…“

    Záleží tedy jen na našem vlastním osobním rozhodnutí, zda si troufnout konečně se postavit na své vlastní a nedržet se berliček jiných. A pokud někdo skutečně sám za sebe (a pro sebe) takové rozhodnutí udělá, zjistí, že se kolem něj začne šířit jako rázová vlna – a změní se vše, nejen to, co jsi načrtl ve svém fejetonku…

    1. Anebo ještě jinak (lehce esotericky):

      Svět, který vidíme, je ve skutečnosti jen filtrát propadnuvší našimi vlastními síty myšlenek – a právě pro odlišnost těch sít vidí každý jakoby něco úplně jiného (zeptejte se druhý den po návštěvě nejakého kina dvou účastníků promítání, co bylo dějem filmu…).

      Pokud programově ta síta ve svých myslích vymýtíme, uvidíme všichni úplně stejný svět – a teprve pak bude smysluplné začít tvořit něco společného a pro všechny.se nám zářícími neony konzumu snaží zatemnit

      Do té doby – ne snaha a činy jiných, ale naše vlastní síta – v nás vytváří napětí, rezistenci i následný odpor.

      1. Bože, bože – ty to děláš schválně a baví tě to… 😉

        Anebo ještě jinak (lehce esotericky):

        Svět, který vidíme, je ve skutečnosti jen filtrát propadnuvší našimi vlastními síty myšlenek – a právě pro odlišnost těch sít vidí každý jakoby něco úplně jiného (zeptejte se druhý den po návštěvě nejakého kina dvou účastníků promítání, co bylo dějem filmu…).

        Pokud programově ta síta ve svých myslích vymýtíme, uvidíme všichni úplně stejný svět – a teprve pak bude smysluplné začít tvořit něco společného a pro všechny.

        Do té doby – ne snaha a činy jiných, ale naše vlastní síta – v nás vytváří napětí, rezistenci i následný odpor.

  20. Začíná se od píky. Teď k tomu bude dobrá příležitost. Nouze naučila housti.
    V Polsku už zavírají kauflandy v neděli. Postupně to bude v celé EU a časem se chrámy spotřeby zavřou na celý víkend. Pekari už prosazuje 4denní pracovní týden. Čili kaufy se zavřou i v pátek. Sem tam se spustí epidemie a obchody pozbudou významu v obživě lidí, kteří přežijí. Jídlo bude bio, ale jen pro třetinu dnešních počtů. Ze záhumenků. Nastane směna výrobků a bezpeněžní styk. Dedebilizace.

    1. Re: Ládik!!!

      TVL, já čtu bez brejlí – že prý BEZPOHLAVNÍ STYK!!!

      Jsem si říkal, co na to Zakladatel…, takové nosné téma…
      … těšil jsem se marně.

    2. Ono to je trochu jinak.
      V Polsku mají „niedziele handlowe“ a „niedziele niehandlowe“ a je to upraveno zákonem z r. 2018.
      „Obchodních nedělí“ je SEDM do roka a jsou přesně vymezeny:
      https://interviewme.pl/blog/niedziele-handlowe-kalendarz
      Všechny ostatní neděle je zavřeno, bo plebs má v ten den mazat do kostela.
      Pokud jsem to správně pochopil, jde o neděle před nějakými svátky a jinak šlus.

  21. Máme ještě čas?

    Máme ještě čas zakládat střední školy?

    Srovnávat můžeme srovnatelné.

    V době Národního obrození probíhala průmyslová revoluce.
    Byl dostatek surovin.

    My jsme si vybrali cestu k energetické chudobě.
    Wikipedie nám říká:
    „Energetická chudoba je termín používaný pro nedostatek energetických zdrojů k zajištění elektřiny, tepla, chladu atd. Používá se především v souvislosti s obyvateli rozvojových zemí. Energetická chudoba znamená především omezený nebo žádný přístup k těmto zdrojům. Jedná se tedy především o nedostatek potřebné infrastruktury, nemožnost napojení na přenosovou soustavu, chybějící výrobní kapacity apod.“

    Když nebude průmysl, nebudou sponzoři.

    Když nebudou sponzoři, nebudou školy.

    Co umíme?

    Přijímat signály.

    Chceme digitalizovat, máme na to ministra, ale když chceme jet z Dolního Vidlákova do Horního Vidlákova, tak Dopravní info nefunguje, ale víme, kdo to udělal.

    To nám pomůže, stejně jako furiantské zabouchnutí přístupu k energiím a surovinám.

    Titanium and planes: Ukraine conflict spells new hit for global supply chains
    Titan a letadla: Ukrajinský konflikt znamená nový úder globálním dodavatelským řetězcům.

    Commodity Chaos Is Threatening The Global Economy
    Komoditní chaos ohrožuje globální ekonomiku

    Čína sesadila Spojené státy z trůnu inovací, vloni zažádala o nejvíc patentů
    10. 4. 2020
    Visualizing the Composition of the World Economy by GDP (PPP)

    Po válce zbydou dva bloky – Čína se surovinovým přívěskem Ruska, Amerika s krachující Evropou

    Musím ale uznat, že myšlenka je to dobrá, ale lepší ale je jednat.
    Viz
    2 x 2
    Zdražování energií a krize ekonomiky s výrobcem automobilů Juříčkem.
    https://www.mujrozhlas.cz/2-x-2

    1. Dodatek

      SPD se nemusí pokoušet o nějakou změnu, protože takové případy se již v historii vyskytly, že mezi slepými je jednooký králem.

      Kdo zaváhá, nemá.

      Drzé čelo je lepší, než poplužní dvůr.

      Předražený plyn za miliardy. Okamura obvinil vládu a ukázal na viníka

      22.05.2022 21:42 | Rozhovor
      ,,Místo aby vláda Petra Fialy nasmlouvala levný plyn napřímo s Ruskem po vzoru Rakouska, Slovenska, Maďarska a Německa, tak vláda nadále nakupuje pro naše občany 3-5krát předražený plyn přes německé obchodníky v Německu?” zlobí se předseda SPD Tomio Okamura a kritizuje nejnovější krok ministra průmyslu a obchodu Jozefa Síkely. Poukazuje též na problém dalšího politika hnutí STAN a kritizuje prodloužení nouzového stavu.

      1. Myslím, že SPD plní svoji roli docela dobře. Na víc nemá, že by dokázala v případě zářivého výsledku sestavit vládu nehrozí. Ale i tak je celkem stabilních 10% výborný výkon.
        Pětikolka ví , že minimálně každý desátý volič je pořádně nas@aný.
        Jsem si jistá, že právě tohle vědomí jim brání dělat ještě větší koniny. SPD je takový Damoklův meč, který se tyčí nad jejich hlavami. 😀
        A to je asi maximum, kterého může naše jediná antisystémová strana dosáhnout.

      2. A komu by tak ta vlada nasmlouvany plyn prodavale ? Nemeckym a dalsim cizim firmam, ktere vlastni nasi plynarenskou sit a ktere tu cenu stejne zvysi odberatelum aby se realizoval zisk predevsim ?

        Svata prostoto

      3. Je prece dulezite videt svet v souvislostech. Nikoliv ,jako zapad , kde vladne bezohledny ,subjektivni ,burzoasne kapitalisticky /dravy/, individualismus..
        Drahym plynem pomahame skrze nemecke pratele a spojence , Ukrajine..

    2. Budu reagovat na reportáž s Juříčkem, protože s tím jsem se osobně setkal. Dělal jsem mu v letech 93-94 topení do Brano v Brance u Opavy a u něho doma na baráku. V té době to byla opravdu moderna, vytápění a větrání hal plynovými generátory (bez kotelny), v provozu jezdily motorové VZV, lidi dýchali modrý vzduch. Šel to toho, i když to nebylo u nás nikde vyzkoušené (ale v BRD to jelo). Jednání s ním bylo vždy jasné a krátké, byl připravený a věci delegoval na schopné lidi, které si uměl vybrat. Akce byla přes několikastupňové výběrové řízení, já tam byl v dresu montážní firmy, která podávala nabídku (a nic o takovém topení nevěděla). Po úspěšné realizaci jsem v Branu ještě projektoval (už bez výběrovky) kogenerační jednotku Waukesha (motor 12-válec z USA), která topila provozy a vyráběla elektřinu pro tavicí indukční pece. Teď se v reportáži dozvídám, že KG tam vydržela do předloňska (tedy 25 let) a nahradil ji MAN.
      Juříček ví, o čem mluví, je dobré si ho poslechnout, dotáhl to vlastním úsilím hodně daleko.

      1. Ládiku, ale kdeže.

        Mám osobní zkušenost z devadesátek s těma, co horovali pro bezmeznou privatizaci, kde se (pro)dávalo za hubičky a zdůvodňovali to, že STÁT prakticky nic neumí, takže proto!

        Ale titíž zmrdi, jakmile mělo jít třeba o prodej JEJICH blbý garáže, ihned věděli, že za hubičku ji neprodaj a věděli i to, co já nevěděl, třeba o tom, že přes pozemek tý garáže půjde jednou dálnice, takže cenu garáže vyšroubovali o toto vědědí do extrému. Prostě, když má jít o jejich kapsu a zájmy, věděj přesně, jak se to má dělat!

        Takže bych Vám docela věřil, že Juříček chodil připravenej na jednání, když mělo jít o JEHO topení v jeho RD. Jenže problém spočívá v tom, že tihle kazišuci tohle ihned zapomínaj pokud nejde o jejich soukromý záležitosti či zájmy!

        Už tomu trochu rozumíte, proč si sice poslechnu Juříčka, ale proč mu nemohu věřit? = Koneckonců to dokazuje coby člen toho dopuštění v tý Strakovce!

          1. … takže ještě jednou, speciálně pro Vás s vypíchnutím:

            „Jenže problém spočívá v tom, že tihle kazišuci tohle ihned zapomínaj pokud N E J D E o jejich soukromý záležitosti či zájmy!“

            = takže pro republiku furt blbý, myslím si!

  22. „Umožněte, aby se pak na architekturu a na práva dostali i jiní, než jen studenti z dobře situovaných rodin, které za svůj vzestup vděčí dnešnímu režimu.“

    Dobrá myšlenka, ale pozor!
    Pokud šance těchto mladých lidí zvýšíte tím, že se budou moci přiblížit „dědičným českým elitám“, jak zabránit, aby se nechtěly stát jedny z nich a nezačaly pohrdat poměry, ze kterých vyšly??

  23. A já mluvil v pátek s ekonomem a podnikatelem. Takovou porci nadšení pro EU, obdivu k USA a nenávisti k Rusku, aby pohledal.

    A to nebylo nejhorší. Ta nenávist na Zemana…a nejhorší je prý SPD. 5 koala je nejlepší vláda, co jsme měli a Fialovci prý vše vyřeší…

    No a to, že prodáváme úrodu do zahraničí, nic není. Koukal jsem na dotyčného jak puk. Protože pšenice, kterou budeme kupovat z5 ze zahraničí, abychom nezemřeli hlady, bude mít o to vyšší DPH, takže stát vlastně vydělá….!!!!

      1. Knížák není blbej, je opravdu autentický pravičák. To zadlužování je asi hlavní věc, která hodně vadila i mně. Rouškovné bylo, podle mne, úplně zbytečné, já jsem jako penzistka během lockdaunu ještě ušetřila. Nakupovat jsem chodila jenom každý pátý den a nekupovala blbosti, abych tu tašku unesla a byla brzy doma.
        Když už chtěl rozfrcávat, tak mohl dát raději něco rodinám s dětmi. Rodiče museli mít omezené výdělky, když doma hlídali děti.

  24. S těmi školami má pan Apoštol velkou pravdu. Přátelství se uzavírají už na střední, to je dané.
    A právě dnešní mocní velmi usilují o ovlivnění smýšlení žactva.
    Dneska mě úplně vyděsilo, že ČRo hodlá rozjet “ projekt” jak informovat školáky o válce. Aby netápali a uméli rozlišit pravdu od fejků.
    Jasně. I bolševik v hodinách Občanské výchovy sdělil, že vietnamská a korejská válka je fůj a kteří jsou ti hodní a kteří zlí.
    Ale neprobíhalo to tak děsivě masově, vietnamské ani severokorejské vlajky se nevyvěšovaly. Novotný se neprohlásil Korejcem ani Vietnamcem, Kubáncem, Angolanem, tohle tam chybělo..
    Myslím si ale, že i dnešní školáci prokouknou propagandu, stejně jako i my jsme dobře věděli, že souška učitelka trochu práší.
    Sice jsme nadšeně mávali rozsvícenými lampiony, ale málokdo si tu švandu spojil s nějakou VŘSR. 😀
    A tak je asi stejně hlavní co dítě slyší doma, už z pouhého tónu hlasu školák dobře pozná, co si myslí jeho taťka a mamka o válce na Ukrajině. A o naší zbabělé a zkorumpované vládé.
    Možná budeme překvapení, jak se nová generace pustí do generálního úklidu, jakmile dostane příležitost.
    A možná si povede líp než my, kteří jsme to vzali v 89 ode zdi ke zdi. A to je VŽDYCKY špatně.

  25. Kurník, Apoštole, téma, které jste nadhodil je běh nejméně na 50 let. 1. Potřebujete kvalitní učitele. Kde jich naberete dostatek takových, kteří si neponesou kontakty na minulou kulturu? Vždyť i Hospodin musel u pánů Israelitů počkat 40 let, než vymře generace spojená s kulturou Egypta. 2. Budete potřebovat nové osnovy a soubor učebnic – pokud seženete dostatek nadšenců, můžou s tím začít – to se neudělá za 5 let, možná ani za 10. A bude vůbec dost takových nadšenců? 3. Stipendium bez možnosti umístit nadaného žáka do, nazvěme to třeba, konzervativní školy jen vytvoří další lepšolidi. 4. Jaké střední školy máte na mysli? Gymnázia, průmyslovky, zemědělky, zdrávky? Zřejmě byste musel začít nějakým učitelským ústavem, abyste si vychoval učitele pro konzervativní školu; s jednou školou internátního typu, protože jak jinak chcete podchytit nadané žáky z celé republiky? Kam ji umístíte? Do Prahy? Do Brna? Nebo třeba do Severních Čech nebo Moravy či Slezska, kde nic není a asi by byly nižší náklady na provoz? A vlastně už jsem zase u vysoké školy – středoškolský pedagog bez výšky být nemůže. Je to začarovaný kruh…

    A mimochodem, dobré postřehy ohledně nového typu výuky už popsal J. Š. Baar v románu Jan Cimbura. Myslím, že by se vám to líbilo.

    1. P.S.
      A jak chcete zvýšit respekt k učitelům? Bez toho to taky nepůjde. A je tu ještě jedna věc, co mě trápí. Na vzdělání se v současnosti pohlíží jako na základní lidské právo. Budeme se muset vrátit k tomu, že vzdělání je privilegium, které si je třeba zasloužit.

      1. A jak jste se o privilegium Vašeho vzdělání zasloužila Vy a Vaši rodiče?
        Kolik zaplatili na školném a na vedlejších nákladech studia?
        Kolika mecenášům jste byla nebo jste povinována loyalitou?

        V té Vaší Mississippi k tomu dodnes patří ještě správná barva kůže…

        1. Občane, pokorně přiznávám, že jsem nezaslouženě privilegovaná. Nezaslouženě privilegovaná, protože jsem se narodila do země, kde se neválčilo, do země, která byla na dobré ekonomické úrovni (Ano, můžete namítnout, že jiné země na tom byly stokrát líp. Já jsem ale viděla i rvačku pro štangli salámu v socialistickém Bulharsku. O zemích třetího světa ani nemluvě.) Privilegovaná, protože jsem se narodila do středostavovské rodiny a nikdy jsem nepocítila živoření. Privilegovaná, protože jsem mohla chodit do škol, které mi něco daly.

          Na druhou stranu jsem měla před učiteli respekt, flákat učení jsem taky nemohla – to by mě mamka pěkně propleskla. Snažila jsem si s finanční pomocí rodičů rozšiřovat vzdělání i mimo školní osnovy v mimoškolních aktivitách.

          Dokud jsem žila v Čechách, snažila jsem se podle svých schopností společnosti vracet to, co do mne investovala. Teď, v Mississippi to jde dost těžko. Sice jsem během covidu nabízela bezplatnou výuku angličtiny, středoškolské matematiky a chemie, bohužel, nebyl zájem.

          Co se týká Mississippi, neřekla bych, že tu barva kůže hraje velkou roli. Spíš to, kde dotyčný bydlí. Správná adresa je něco, přes co vlak nejede.

      2. ad Petra – cit. „Budeme se muset vrátit k tomu, že vzdělání je privilegium, které si je třeba zasloužit.“
        ***
        Ale no tak, Petro. To jako fakt?
        Můžete se o tom rozepsat trochu obšírněji? Vemte to prosím hezky zgruntu. A nezapomeňte uvést příklady kritérií pro posuzování „zasloužilosti“, kdo to bude vyhodnocovat a tak…
        A taky co by mělo být cílem toho opatření – čeho se tím má dosáhnout.
        Kdože to zavedl „povinnou školní docházku“, a proč?

        https://cs.wikipedia.org/wiki/Povinn%C3%A1_%C5%A1koln%C3%AD_doch%C3%A1zka

        1. Máte pravdu, lujjzo, tak jak jsem to naformulovala to zní blbě. Zkusím to jinak. Vzdělání je privilegium, neboli výhoda, na tom trvám. Ten, kdo si umí spočítat útratu, toho neošidí. Ten, kdo si umí přečíst návod na obsluhu stroje je na tom obvykle líp než ten, kdo bez ladu a skladu mačká čudlíky. Statisticky vzato ten, kdo má vyšší vzdělání mívá i vyšší příjem a tudíž i vyšší životní úroveň.

          K té potřebě si privilegium zasloužit jsem myslela minimálně aspoň slušné chování ve škole a úsilí se učivu naučit. Viz škola v Bílině, kam si museli pořídit ochranku a potíže se záškoláctvím.

          K povinné školní docházce – Marii Terezii nešlo o to, vytvořit ve státě elity. Jí šlo o to, aby poddaní byli použitelní i ke složitějším pracem, tak jak to vyžadoval rozvoj průmyslu. Ostatně i dnes je povinných jen 9 let, všechno nad to je privilegium, které platí buď společnost nebo rodiče nebo vzdělávaný jedinec (a ještě jsem zapomněla na stipendium).

    2. Petro, ale, podle mých zkušeností, učitelé nejsou špatní!
      Jsou mezi nimi i mizerové, ale většina je těch slušných a poctivých.
      Možná jsme měli štěstí na školu , ale základka i osmileté gymnázium, kam choděj starší vnoučata jsou docela OK.
      Zatím tam návštěvu Člověka v tísni ani lidi z Paměti národa nezaznamenali. 😀

      1. Nechtěla jsem kydat na učitele hnůj. Taky jich znám spoustu dobrých a poctivých. Kde se ale berou ti, z jejichž výuky vznikají „sluníčka“?

        1. S těmi sluníčky je to daleko složitější, než jsem si myslela.
          Poznala jsem jednu slečnu od Člověka v tísni. Je to vystudovaná psycholožka. Usměvavá, inteligentní a moc hodná dívka. Bydlí v Praze v podnájmu , pochází z vesnice , a užívá si svobodného života. Po zaplacení najmu žije velmi skromně , ale evidentně vidí hodnoty jinde, než v dobrém platu.
          Trochu jsem jí vysvětlila. ze Člověci jsou politická organizace a za jejich charitou se skrývá propaganda. A byla jsem hodně překvapená, že ona sama něco takového tuší. Ale nějak se živit musí, psychologové se už dají pomalu prebírat vídlema.
          Jsem si jistá, že ona sama se na ničem špatném nepodílí a považuji za docela možné, že obroda přijde zdola. Od členské základny.
          Už se to přeci jednou stalo! Na jaře 68 přišla obroda zdola.

          1. @Na jaře 68 přišla obroda zdola.@
            Nuz bratska pomoc v auguste mnohym otvorila oci a precitli z budovatelskeho sna
            po tom datume sa presvedceni komunisti v Ceskoslovensku dali spocitat na prstoch jednej ruky, dovtedy tomu kopec ludi aj verilo

        2. Re: Petra

          Platí mnou konstatované dogma – KOHO CHLEBA JÍŠ, TOHO PÍSEŇ ZPÍVEJ!

          Učitel je obecně vzato existenčně závislý na ruce, která ho krmí. Proto se MOŽNÁ ozvou další dva tři kusy, až Ivan začne rovnat terén v Rzeczypospolitej Polska, kterážto nemeškala a poslala na Ukrajinu první dva prapory.
          Takže se ozvou s připomínkou, že polský Antek se vesr*l tam, kam neměl, a všichni vyletí ze svých fleků, jak špinavé trencle. Na to vsadím cokoli, co chcete.
          Novodobí Komenští skončí na dlažbě bez právní pomoci, bez nároku na cokoli, vláčení bahnem sdělovacích médií, jako exemplární případ. Budou z nich alkáči a feťáci, krátký zbytek života dožijí někde v kanálech a u popelnic, protože naprostá většina z nich je nepoužitelná v reálném životě (čewst výjimkám).

        3. Ten kon, co slobododu zvierat zalozil, sa v mojich rodnych Kosiciach uliahol … a jak ju zalozil, tak som nestacila bulvy valit, jak moje, do tej doby vcelku normalne spoluziacky sa zacali na mna skrz prsty divat, pretoze nas pes bol na retazi uviazany (babka s ujom uz svoje roky mali, ale psa na strazenie kurniku potrebovali, tam u nich lisky a lasicky chodili na nocne hody), a pretoze som, o fuj a hnus, sliepku, co sa vyniesla, a svoje roky mala s mamou osklbala a do hrnca hodila, miesto aby sme jej hrobecek za zahradkou urobili …. vegetariani z etickych dovodov sa z tej grupy rekrutovali, boze, na nic na svete nie som tak alergicka, jak na vegetariana z etickych dovodov … uz len priznanie sa k tomuto by malo stacit na trest smrti, z dovodu nebetycnej hluposti.

          Nie, ucitelia s tym nic nemali … proste prisla moda … a tie holky, pretoze VEDELI a CITILI a mali ZLUTOVANIE, a proste boli lepsie nez zbytok sveta … tak zacali so svojim prvym slnieckarenim, zameranim na zvieratka … vsak ako k tomu pride taka biela laboratorna myska, na ktorej sa testuje, ci krem na tvar nie je toxicky … humannejsie na cloveku oskusat, nie?

  26. Nesmysl, a myslím, že byste s tímhle měl přestat . Mohlo by se stát, že dostanete pod kontrolu, a Vaši „návštěvníci“ tím pádem taktéž a mohou přijít o vše co dosud vybudovali.
    Dokud většině lidí nebude pořádně ouvej , aby začali myslet je to marné. A špatně jim nebude, dokud nebude po upravených vítězných volbách a pětikolka bude mít volné ruce i na krajích či místech. Pak nastane fičák, . Můžeme je kritizovat remcat a kde co, ale zatím sorry jsou to jen bláhové sny, že by mohlo být líp… sorry.

  27. Výchova nových elit?
    Neprůchodné.
    MŠMT, neziskovky, dozor z Bruslogradu.

    Vytvořit prostor nové elitě by bylo možno pouze násilnýmm způsobem, neboli granulací elit současných.
    K tomu, aby se začaly prosazovat „společné české“ zájmy, schází jednotící prvek.
    Jazyk, historie, náboženská víra – nic z toho už není, nic z toho už neuctíváme.

  28. Není nic jednoduššího než si ty nové, pokrokové elity koupit. To nevyjde draho. Kus za kus. Opravdu málokdo neodolatelné nabídce odolá. Česká politika je toho důkazem. Republiku bychom nikdy neměli kdyby nebylo Velké války a totální porážky starých elit. Masaryk a jeho lidé se museli hodně snažit a měli štěstí s ruskou legií. Podruhé zaúřadovala II. světová válka a s ní naprostá zrada prvorepublikových elit. To vydrželo až do února 1948.
    Pokud EU neklekne a nerozpadne se, tak se nic nezmění.
    Ovšem myšlenka na výchovu elit zaměřených na prosperitu české Kotlinky je správná. Aby až jednou přijde lámání chleba tu byl někdo vhodný a schopný.

    1. Přestaňte si furt něco namlouvat, vidláku, máte to stejný jako včera pan Dvořák. Ne že byste oba neměli pravdu, chraň Bůh, ale máte tam zase něco zapomenutýho a mylně se domníváte, že nějaký mecenášství pana Hlávky to vytrhne. To dokáže zapracovat pouze na jednotkách a to je, bohužel, v kontextu toho, o čem píšete, strašně málo. Vůbec jste se nezmínil o tom zásadním, že totiž náš průser spočívá v tom, že NEZVLÁDÁME VÝCHOVU V RODINÁCH. S tím se opravdu nedaj strhávat společenstva „kočičích pracek“, o kterých píšete. Ani hovno, pravím Vám, dokonce si myslím, že kdybychom zvládali výchovu už v rodinách, ani přítel strejda by neměl šanci s tím jeho: …“není nic jednoduššího než si ty nové, pokrokové elity koupit“! Jsem o tom bytostně přesvědčenej.

      1. Souhlasím s tím, že naprosto zásadní je výchova v rodinách. Naprostý základ všeho.
        Děti by se neměly rozmazlovat a jeden podnikatel to vyjádřil na plná ústa. Řekl, že kdysi přijeli studenti na kolech a poptávali letní brigádu. V době dovolených byly mraky příležitostí, v zemědělství i kdekoli v průmyslu, I na tramvajích se to jen hemžilo průvodčimi, kteří si přivydělávali na VŠ.
        Potom už studenti nepřijeli na kolech, ale přivezli je taťkové v autech.
        No a dneska už nepřijede nikdo a makají lidé z východu.
        Dětičky mají lepší program.

          1. Na rozdíl od vás nevidím sluníčka jako potencionální nepřátele.
            Jsou exaltovaní, mají naivní kecy, ale v zásadě to myslejí dobře. Chce to jen čas, postupně si srovnají myšlenky a přestanou hloupnout.
            Jedna příbuzná je sluníčkářka v takovém stádiu, ze bije dvanáctiletého bratra a nadává mu do hnusných hnědých náckú.
            Ve škole totiž mají nebinárniho mládence fluidního pohlaví, který se vyznačuje exotickým zjevem. A holky sluníčkářky mu dělají ochranku, aby se na něj snad někdo křivě nepodíval, stal se z něj tak nějak jejich maskot. 😀
            A bratr hraje hokej, čili vyznává takovou tu hokejovou kulturu, pořváváni “ Sparta, Sparta buzerantů parta” a tak…
            Sestru štengruje, ta na něj ječí a sem tam u toho padne i nějaká facka. 😀
            Oba jsou v pubertě a nepochybně z toho oba vyrostou. Jsou to hodné děti. 😀

            1. presne o tom to je – slnieckar je vzdy odtial potial
              kym nepride nieco co mu vadi a potom je horsi ako normalny clovek
              castokrat i vadia tzv „nackovia“ to su vsetci ktori maju iny nazor ako ten aktualny slnieckarsky

              1. Přesně tak. Nejhorší sebranka mezi slunčaty jsou Antifáci. To je opravdu verbež.
                Párkrát jsem je viděla v akci. Okované botky, černé hadry, řetězy, klacky, od nacků se lišej jenom v tom, že nemají vyholené hlavy, ale číra. 😀
                Jsou různé druhy slunčat.
                Osobně vidím jako nejnebezpečnější ty, kteří horují pro multikulti. Myslej to upřímně a nechápou, že multikulti nefunguje. Že na rozdíl třeba od Asiatů jsou Afričané a hlavně muslimové s Evropany těžce nekompatibilní. Ne ve velkém množství.
                Jeden muslim se v pohodě přizpůsobí, ale když je jich víc pohromadě, tak už ne. Potom se musejí přizpůsobit Evropané.
                Na některých školách v zásadní Evropě už vládní úředníci doporučují holkám aby raději nosily šátky. ( Zatím jen v tzv. vyloučených lokalitách, kde je opravdu výrazně zamuslíno. )

                1. Helanov
                  Nevím, co si na rozdíl ode mne myslíte, že vidím 😀 Sama jste to o těch sluničkářích nakousla.

                  KDE se tedy ti vaší nepřátelé berou?

                2. nj ale kde na to oblečení, řetězy a výbavu berou peníze. Kdo jim to pere, čistí. Když se tak koukám na ty prodejuny.. žádná láce.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *