28 září, 2022

Jak pěstovat alternativu

 Vidlák by byl rád, kdyby alternativa rostla, a měla úspěch i u mladých. Pochopitelně. A máme přece na to vzorec! V devatenáctém století jsme — proti všemu očekávání — vytvořili alternativu tak silnou, že zabránila našemu poněmčení, a nakonec i umožnila politické osamostatnění od Rakouska-Uherska. Přesně tak začínali Irové. Že mají horkou keltskou krev, měli za sebou řadu krutých porážek různých povstání. Věděli, že musí jinak. A tak na to šli z gruntu, obrozením. Jako naši předkové, vytvořili vlasteneckou kulturu, která lákala mladé i starší. Jim ale nezávislost nespadla do klína. Bojovali za ni gerilovou válkou. Udavači, špioni a jiní kazisvěti nesli následky své zrady, až do hrdel a statků. 

Nemá smysl se soustřeďovat na přesvědčování nepřesvědčených. To není náš “job.” Pilování svých názorů a duchovních jistot je jejich práce. Chceme-li, aby alternativa lákala, musíme vytvářet kuturu zajímavější, chytřejší, přívětivější, onačejší a realističtější, než je mainstream. Vzhledem k tomu, že mainstream už — kulturně řečeno — mele z posledního, a vymýšlí čím dál tím víc škodlivých a škodolibých nesmyslů, nemělo by to být vůbec těžké. Co mainstream má, je politická moc. Ale politika je pod splavem, a kultura nad splavem. (Politics is downstream of culture.) Tam je naše první páka. 

Vytvořme kulturu, kde si lidé umí pomáhat. Kulturu statečných, houževnatých a samostatných lidí, kteří neškemrají zrádnou a ničivou vládu o pomoc, ale vrací se k svépomoci. Přicházejí zlé časy. Bude toho potřeba. A začne-li se nám to dařit, nebude o nově příchozí nouze.


123 thoughts on “Jak pěstovat alternativu

  1. Chtela bych upozornit na clanek S. Balika a jeho zkusenosti s jednou znojemskou skolou.

    „Chtěl jsem zjistit ze své vlastní zkušenosti, jaké jsou vlastně poměry na našich základních školách. Vybral jsem si základní školu ve svém rodišti, Znojmě, na které jsem hrdý, a také proto, že blízko mám své trvalé bydliště. Do školy jsem nastoupil s nadšením sobě vlastním 12. listopadu minulého roku. Ani v těch nejděsivějších snech jsem si nebyl schopen představit tu úděsnou realitu, v jaké se naše školství nachází.

    Co jste zažil?“

    Moc doporucuju k precteni. Je tam i videt podstata sirsiho problemu.
    http://www.ceskenarodnilisty.cz/clanky2/Druhé_národní_obrození.html

    1. Že by zrovna ve Znojmě byli ředitelé základek tak zoufalí, aby museli přijímat na místo učitele češtiny vojenského dějepisáře, čerstvě odešedšího z armády ze zdravotních důvodů?
      Na to, že měl na vojenské akademii učit mimo jiné i komunikaci, má pan doktor docela velké a dlouhodobé problémy právě s komunikací: https://www.parlamentnilisty.cz/arena/monitor/Ucitel-byl-vyhozen-ze-zakladni-skoly-kdyz-detem-poustel-projev-Mistra-Jana-Husa-Nemel-ty-spravne-nazory-588202
      Přitom to není žádný stařeček – ročník 1969.
      Druhá možnost je, že tak trochu kecá.

      1. No 12.listopadu asi někdo vypadl třeba na mateřskou a potřebovali někoho narychlo. A pán zřejmě žádnou autoritu neměl a děcka mu dělala bordel a kazil morálku na celé škole. Ale zřejmě měl smlouvu za MD a potřebovali ho vykopnout dřív.

            1. Pitharte, z vonkajsku to vyzera jako dost brutalni sikana, ktera zasahla nejenom Balika, ale i radu dalsich zamestnancu te skoly. Cili svedku habadej, a sotva to ma pro vsecky co do cineni s materskou dovolenou.

              Ale pochopitelne ze muze byt jiny pohled na vec. Jenze to by Sibyla musela dolozit. Dehonestovat Balika mi jaksi nestaci; spis mi to pripada jako pokracovani sikany vuci nemu. Vam to staci?

      2. Občane,
        na vás bych měl otázku. Fakt, upřímně.
        By jste, řekněme znalec, na jistou skupinu lidí.
        Všiml jsem si jedné zákonitosti.

        Slyšel jsem z důvěryhodného zdroje, blízkého rodině Fialů, že Fiala dědeček, byl jako Žid, v koncentráku.
        Fiala vnuk je, dle svých slov, katolík. A tahá se se Sudeťáky, jezdí nebo jezdil na všechny jejich srazy a je kamarád s Posseltem.
        Takových je víc. Třeba Daniel Herman, zvolený ředitel ÚSTR.
        Nebo jeden nejmenovaný ministr prozatímní české vlády, kterého znám.

        Vztah koncentrák – přestup ke katolicismu, chápu. Ale ten příklon k Sudeťákům a vymetání jejich srazů, mi tam nesedí.
        Nemáte nějaké vysvětlení?

        1. Re: dexx

          Vysvětlení?
          Peníze nesmrdí.

          A vy si za domácí úkol zjistěte, komu je tento výrok připisován a při jaké příležitosti byl údajně pronesen.
          Jinak vás tu budu tupit, že jste úplně ganc hloupý dexx.

  2. K Irsku. Kdyz jsem se zminila o jejich ceste k nezavislosti, minila jsem tim Republiku irskou (Eire) ktera zabira pet sestin ostrova. Dostali se k de fakto nezavislosti v r. 37; formalne pak v r. 49.

  3. Jsem miléniál a k navštěvovaní různých médií (včetně alternativy) mě přivedla zvídavost, nekonvenční uvažování a to, že jsem na stážích v zahraničí zažil dvojí metr jen proto, že jsem Čech. Jazykem moderních manažerů (troufám si tvrdit) myslím „out of the box“ a na to je potřeba se u lidí mé generace zaměřit. Na nalomené lidi, kteří nepřemýšlí jako většina. Hledejte zejména v technických oborech, medicíně a průmyslu. Právo, umění, architektura atd Vám nemá co nabídnout.

    1. Trocha oponentury – jde o lidi, ne o obory.

      Pamatuji si různé umělce, kteří svým pochpopení spojeným umem oslovovali mnohem více než kdokoli jiný… Abych nemusel jmenovat Těšínského barda, navrhuji vzpomenout Karla Kryla.

      Je pravda, že technickým zázemín strukturované myšlení pomáhá situaci chápat lépe, ale bez toho, aby do toho byla také vložena duše, je to pro většinu zcela nestravitelné.

  4. Ještě pro Občana a dexxe:

    Namísto asistenčních oblud předstírajících práci s tzv. dys- (ve skutečnosti s neuvěřitelně rozmazlenými hajzly, asi tak z 9/10), které mají jediný zájem – dožít se zvonění na přestávku, bych navrhoval spešl práci s dětmi projevujícími se poněkud „vychýleně“. Přeloženo do češtiny s nadanějšími dětmi.
    Jediný problém je, že takto „vychýlených“ není v populaci tolik, aby se na tom dalo „rejžovat“. Za svou docházku do šůle jsem potkal jednoho matematika, druhá byla slečna s údajně fotografickou pamětí, ale udělal jsem ji do deseti minut.
    Pak byli ještě dva tři zajímaví kousci, nicméně ve finále vysvitlo, že prošli spešl gymplem nebo spešl průmyslovkou, takže jejich vědomosti, či spíše schopnosti byly podmíněny čtyřletou školní přípravou.

    A ještě poznámečka – proti některým asistentkám bych OPRAVDU nic neměl, kdyby ovšem „aktivně“ nedělaly práce, které má dělat učitel- Mám na mysli třeba přípravy po vyučování na další lekci, atd.
    Jj, hlad je svině a peníz přijde vhod.
    .. a baby mají to lezení do prd*le tak nějak víc v krvi, než pánové…

  5. Vážení diskutující!

    Nejenom, v tomto, jistě potřebném článku, ale hlavně v diskuzi, zaznělo, jak vypadá náš neutěšený stav a jak by měl vypadat stav cílový. Na tom se shodneme.

    ___My, většinově víme, CO je špatně a JAKÝ by měl být cílový stav. ___
    Kolem toho je diskuze, nejen tady, ale takřka všude, zacyklená. Takže osobně pokládám za zbytečné, o tomhle psát.

    ___Otázka je, JAK(!!!!!!!!) toho dosáhnout!

    Takže by bylo fajn uvažovat o tom, co konkrétně (!) , jaké dílčí věci ve vnímání lidí, současný stav zapříčinily.
    Ale hlavně – JAKÝMI KROKY, ať náhlými nebo postupnými, DOSÁHNOUT ZMĚNY.
    KONKRÉTNĚ!

    Konkrétně nemyslím povšechné odpovědi typu, musíme si to odpracovat, více přesvědčovat, vzít je mezi nás, intuicí atd. Nebo že rodiče mají mít kontrolu nad vyučováním u dětí. Ostatně, tu už rodiče mají. V tomto případě jde o to, jak konkrétně (!) zabránit školám ovlivňovat děti směrem, který považují rodiče za špatný. (Což se už rodičům povedlo, konkrétně na základní škole v Brně -Bystrci! /Doufám, že čtvrť uvádím správně/ )
    Myslím konkrétní kroky!
    Každý ví trochu, ale je nás hodně…

    1. Moje řeč dexxi nema problema,
      zkuste se prosim účastnit tvorby elitnich voliců pod hlavičkou PNZ tj Programu Narodnich Zajmu a tedy potřeb!
      No ni?

    2. dexxi,
      musí být i vnější podmínky. Když nejsou, je jakýkoliv program venkovcem ke kupce hnoje. Charta 77 se namáhala a musela si počkat 22 let, až vnější podmínky umožní vyjádřit názor i masy mlčící většiny. Vzletná slova nezabránila tomu, že prostě nezapadala do možností politického uspořádání.
      Jak toho dosáhnout není taková otázka, odpovědí je rychle.
      Horší je otázka, kdy toho cílového stavu budeme moci dosáhnout, a to bude až s pádem EU.

      1. Gerde, dík za reakci.
        Zamyslete se.
        Kdy budou lepší podmínky, než teď?! Vláda je totálně neschopná, až degenerovaná. Prostě úpadek, jaký postupně pozorujeme v naší civilizaci, všude. Premiér s autistickými rysy (dle vyjádření odborníka). Je omezený jako RainMan. Lidi, co vidí dál, než na konec ulice, mají a musí mít strach, co bude. Lidi vládě ani systému, už nevěří. Jako v roce 89. Jediný rozdíl je ten, že z USA chodily disidentům peníze, z Ruska, ani Číny, nechodí nic.
        Ale dnes není potřeba tolik peněz! Lepší podmínky si nelze představit!

        Podmínky?
        Charta tiskla letáky. Bylo to drahé a nebezpečné. Kopie tiskopisů, pracné. Policajti hlídali kopírky.
        My můžeme využít informační kanály, které vymysleli oni a uvedli do praxe, proti nim! A prakticky zadarmo! Nebo za hubičku. Uvědomujete si tu situaci?
        Oni vyzkoumali a uvedli v praxi propagandu, ovlivňování lidí. Metody a statistické výsledky, leží na stříbrném, zlatém podnose pro ty, co umí hledat na netu! Zadarmo! Stačí to jen využít proti nim!
        /Jak to, že ještě nikdo nezaplavil informační prostor tím, jaký je premiér hlupák?? Když přímo nahrává na smeč? Kdyby byl na jeho místě Babiš… Slabošského šášu nebudou volit ani ti jeho. Což je ale pouze jedna věc… /
        Ano, peníze jsou potřeba. Kolik peněz potřebuje takový, stále bystrý, senior? Student na praxi? Protistrana přes neziskovky, přidružené k vládě, platí daleko větší pálku!
        Se zdroji, které jsou k dispozici, se dá udělat spousta práce! Kde jsou zdroje? Je v zájmu každého podnikatele, pustit chlup. Dnes. Před rokem to tak nebylo.
        Kde jsou zdroje?
        Priklad.
        Politické strany. Dostávají peníze od státu. Zapojit mladý. Dělal jsem na to metodiku, čím je přitáhnout, jak to udělat. Jak zajistit, aby si připadali potřební. Za hubičku. Jak si myslíte, že platí Amnesty zlákané studentky? Prachy tečou 2 – 3 rodinám (občan by k nim řekl svoje😄) , co v ČR tento lidskoprávní business ovládají. Nádeníky platí tak, že je to k pláči. Přesto je přesvědčí.
        Jenže, tam, v politických stranách, o prachy soupeří bafuňáři. Nikoho mezi sebe nepustí. A strany pomalu degenerují. Včetně SPD. Ostatně, příklad jsem tu už uváděl. Jak pro naprostou neschopnost místního papaláše, komunikovat po telefonu, přišli o pěknou krajskou causu …

        SPD myslím, jako poradce přijme k někomu, Baštu. Chyba! On už peněz z politiky má dost! Jestli chce pomáhat v důchodu, ať má placený telefon, PC a elektriku na PC, světlo a ledničku na límci, případně cestovné. A konec. Měli najmout mladý! Zaučit se, otrkat, aby myšlenku vzali za svou. A mladý pak přitáhnou další. Jenže to ne.

        Představte si Gerde, neziskovku. Zájmovou, ne politickou. Neberete prachy od velkých firem. A přesto jedete, nabíráte lidi. „Něco“ uděláte, že je zajímavá, pro mladý. Jestli mne čtete, víte, že furt hlásím, mladý, mladý, mladý… A dostáváte peníze. Jak byste to udělal? Čím zlanaříte lidi? Mladý! Jakékoliv úvahy, že lidi z této komunity něco dokážou sami, jsou jen nereálné fantazie. Můžete být odborné zázemí, technické zázemí, Učitel čili Guru, jehož myšlenky slouží jako ideová základna. Můžete být sympatizant, podporovatel, povzbuzovatel. Ale změní musí odpracovat mladí. Sakra, vím to, byl jsem jeden z nich!
        Zkuste se zamyslet!

        Víte, jak funguje PR? Já ho dělal, pracoval jsem s lidma 😃 Jak lidská Psýché? Dokonce se mi podařilo, jen tak, pokusně, už tu navést pár lidí, že přesvědčovat protistranu fakty (!), je asi to nejhloupější, co je možno dělat.
        Fakta neznamenají pro většinu lidí, nic.
        Vysvětloval jsem tu ostošest, že hlavně žádný program! Konkrétně Vidlakovi. Snad to pochopil … A vy na mne s programem! 🙈
        Víte, proč program ne???🙄

        Teď zkouším, jestli někoho něco napadne. Potřebujeme praktický postup, metodiku. Kdy, kde, jak a kdo. Konkrétně.

        Ostatně, hodně z toho jsem tu už psal. 3 měsíce nazad, ještě u Vidláka, kd jsem popisoval názory sluníčkářky, co pracuje pro Sorose a dováží do ČR migranty. /Jen na okraj, žádné běžence, co jdou pěšky. Letí letadlem a mají víza do ČR. Peníze dává Amnesty I, jsou to lidi, tehdy konkrétně z Egypta, po kterých jde stát. Místní emisarka (místní muslimka) je doporučí a tady jim opatří víza. Samí svalnatí, trénování mladíci, s vojenským výcvikem. Stát totiž jde v Egyptě po islamistech z Muslimského bratrstva…/
        Aby se to na příkladu, dalo lépe pochopit.
        Zřejmě je to je totálně nesrozumitelné nebo co?… Reakce téměř žádná.
        A furt se mele o tom, lidi více přesvědčovat, o vlivu rodičů a podobné tmářství.

        Jedna věc:
        Vím na beton, že ODS, už prakticky od svého vzniku, má více poradců PR. Špičkových. Zloděj Klaus nevyhral první a druhé volby myšlenkami. Vyhrál to kravatami a sladěným oblečením celkově (PR z USA odvedli dobrou práci) a vyhrály mu to ženy. Volily prvního politika „k světu“, bez ohledu na program.
        Jiní se zaměřují na projev, hlas, intonaci, neverbální projevy, rétoriku, argumentaci, komunikaci s občany.
        Tohle je v ODS dodnes. Jako jedni z mála, podchycují i mladý.

        Jiné strany, hlavně dnešní opozice, mi připadají jako totální amatéři! Jestli chtějí ušetřit prachy nebo to dělají neschopní členové rodiny stranických bossů..?!
        Taktickou chybu Raichla jsem tu zmiňoval. Opět a opět to bylo pro některé těžké k pochopení („víte, já myslím, že vás chápu, ale proč by Raichl nemohl říct, že……“)
        Vlk si teď všiml, že další demonstrace měla být těsně před volbami a má pravdu! (Je to hlava, to se musí uznat.) Nemají tam nikoho, kdo by si toho všiml?!
        Okamura má dobré myšlenky, ale způsob prezentace v TV, je otřesný. Intonace i neverbální projev. Tohle není Vůdce! Jasné, je tam na něj přesila, ale on je politik, je to jeho práce a musí s tím počítat! Ty situace se opakují. Stačil by rok pod odborným vedením a změna v neverbální i verbální komunikaci, by byla markantní. I v argumentaci. I tyto situace se opakují. Stačí se na stále stejný scénář, připravit. Útok redaktora nebo soupeře, lze odrazit s nonšalancí, bez ztráty na vlastní straně.

        Zeman a jeho přístup
        Opakem je Zeman. Ten na sobě, neustále (!) pracoval. Redaktory a politickém soupeře odrážel stále stejně, s jistou arogancí, ale účinně. Četl (neustále!) a znal příklady z historie nedávné i dávné. Využíval, že dnešní školství produkuje rychlokvašky a intelektově drzé a hloupé redaktory znemožňoval. Ti ho, za svou vlastní, duševní nedostatečnost, nenáviděli, ale to bylo jediné, co mohli dělat. Kdo se mu postavil v poli vědomostí, pohořel jako papír.
        Dokonce se Zeman snažil být zábavný a říkal vtipy. I o sobě. Které lovil na internetu. Zřejmě viděl film Univerzál uklízečka. Nebo Zeman i ten, kdo psal scénář, četli nebo viděl, něco původnějšího…
        Co se týče vzhledu a projevu k lidem, snažil se Zeman být záměrně lidový. Jakoby pomačkané sako a kalhoty, levné, žádný výkřik poslední módy, šitý na míru, ala Fiala dnes. Jedl obyčejná jídla, guláš, vepřové koleno s hořčicí a křenem. Vychvaloval domácí slivovici. Mluvil nebo se tak snažil, jako dolních 10 mega. Navštěvoval hospody nižší cenové skupiny. Ženy v plodném věku, ho většinově nevolily, jako dříve Klause. Ale přesto vyhrával volby. Pražská kavárna ho nenáviděla. Nejen pro to, že intelektově se mu nemohla na obrazovce postavit. (Vzpomínám na Svěráka, Čáslavskou a Trautoše, při první prezidentské volbě. Byl to masakr. ) Vždy z ní udělal ražniči. Tatke a možná hlavně (!) pro to, že se oblékal jinak, mluvil jinak, jedl jinak, volný čas trávil jinak. Zatímco Trautenberg byl jedním z nich, Zeman byl prostě z jiného kmene. Nebyl lepší člověk. Byl pro ně jedním z dolních 10 000 000 …
        A na tom pohořela ČSSD. Pražský dorost patřil ke kavárně, takže bprisel o své voliče a konec.

        Pokud dnešní opozice nepochopí pár základních principů, jak jednat s lidmi, i když teď, díky neschopnosti páté kolony, vyhraje, příště zákonitě pohoří…

        1. Rekordni prispevek jeden metr a jeste celych 38 cm..
          Vezmi si dovolenou, abych si pocet..
          Jen kratce a pro uplnost.
          Nekdy v 1975 ,vlada a prislusne urady v USA ,nektere ne zcela verejne ,rozhodly rozvratit zeme Varsavske Smlouvy zevnitr..
          Myslim v 1976 nahodou vznikla opravdu stedre obdarovavana ,Charta …
          Vecirky, pro „revolucionare“ ,aby jim nic nechybelo poradala pro ne byvala detska hvezda Hollywoodu , popularni Shirley Temple na USA velvyslanectvi v Praze a jinde..Ostatni zapadni staty se ovsem pridaly..
          Popularita „darku“ /taky chlastu a americkych cigaret /,byla tak atraktivni ,ze zpusobila ,ze se postupne pridavali dalsi ,dolar sem dolar tam /atd./,na prilepsenou se taky hodil..
          Rev a jekot zapadnich lidskopravnich medii , hlucne protesty velkeho mnozstvi vlad ,uradu ,organizaci chranil ,aby se protestantum nic probuh nestalo a usili se nevzdali a dokonce i velmi snazivy president Mitterand se dostavil s velkou slavou..
          Dopadlo to podle ocekavani a darky se patricne rozmnozily ,rozdavanim nemaleho majetku, Ceskeho lidu..

    3. JEŠTĚ JEDNOU DEXXI.

      Program změny tedy prvnich 5 bodů v navrhu je HOTOV za SV ve formě potřeb voličů nyni značka PNZ včetně toho jak ho uskutečnit vyplyne z diskuse!
      Zda se mi,že ho buď neznate a když ano ,tak ho z nějakeho dúvodu snad ignorujete což by jste jako člen SV ve vlastnim zajmu neměl!
      Dala jsem tu na tento web navrh na diskusi k jeho jednotlivym bodům,mam to znovu opakovat?Pry tomu tu snad nikdo nerozumi,tak se můžou lidi ptat,čim dřiv tim lip!Web je plny kakofonie nazoru mnohdy ne k věci a špatně se vede sekvenčni diskuse, proto se podivam jen mezi nove prispěbky zda jste vy ,dexx odpovědel.
      No ni?

    1. Souvstažnost příčin a následků.
      Relationship. Tohle často uniká.

      Pochopení tohohle, je NUTNOU PODMÍNKOU, k nalezení řešení.
      Takhle:
      To řešení se nalézt nemusí. Ale pokud se najde, je nutno nejdříve pochopit souvstažnost dějů kolem nás. Co bylo první. Protože, řešení může vycházet POUZE z nich.

      Myslí vám to logicky. 😎

        1. Zkuste zapřemýšlet. Vy přemýšlíte logicky, jste schopný to dát!

          Kde je řešení? Nebo aspoň cesta? Naděje?

          Citace čínského klasika jako nápověda:
          „Točitá pěšina, vine se mezi skalami do dáli, bez konce.
          Však k lidskému srdci stačí udělat pouhý krůček stranou…“

            1. Jste blízko.
              Národní obrození, bylo přitažlivé.
              Nejdříve pro střední vrstvy a od nich prorůstalo dolů a pomaleji nahoru.
              Potřebujeme něco, co by dnes bylo také přitažlivé pro hodně lidí.
              Co bylo na obrození tak přitažlivé?

              Dnes to není dlouhodobá záležitost. Necestujeme do Prahy jednou za život a ani to ne. Umíme číst a psát. Neposílame si psaníčka, komunikace a cestování je v míře, dříve netušené…

      1. To sou ty nezvratitelny a neuprosny logiky .
        A jejich jeste nezvratnejsi nasledky.
        „Nynejsi mizerie naroda, neni dusledkem vlad“ , proste mizerie ,
        si jednoho krasnyho dne z niceho nic rozhodla ,ze si sama vyskoci na svet , jako treba sopka zacne soptit, sama vod sebe..
        Z toho se pak jednoduse vymrsti na kazdyho souvztaznosti a relationships.
        Cesky =vztahy. /Vztahy a souvztaznosti/
        Mysleni a predevsim to logycky ,ma za nasledek jeste taky reseni ,ze pochopeni je nutnou podminkou vseho..
        Amen. …jenz jsi na nebesich , posvet se jmeno tve…
        Bud vule tva..

  6. Máte to pěkně sepsané.

    Z dlouhodobého hlediska máte pravdu.

    To, co můžeme udělat dnes a zítra, je upozornit naší mladou generaci, co je čeká.

    A podle jakých principů civilizace fungují.

    Jak si to uděláme, tek to budeme mít.

    Máme to ve svých rukách.

    Ještě.

    „…Výsledkem války na Ukrajině bude rozdělení světa do dvou bloků. Na jedné straně Čína s vojenským a surovinovým přívěskem Ruska. A na druhé straně USA. A Evropa kvůli dovozu amerického plynu zkrachuje….
    ,,,Západ se sjednotil, dokonce nebývale, což je hezké, ale zůstal sám.
    A najednou to vypadá tak, že Čína bude mít vojenský přívěsek – Ruskou federaci, kterou bude využívat jako zdroj surovin, zbraní a dalšího.

    A na druhé straně budou Spojené státy, které ale, když to tak sleduji, přijdou o svého nejlepšího spojence, což je Evropská unie, protože ji nechají ekonomicky zkrachovat, protože nápad s dovážením zkapalněného plynu, který bude pohánět evropský průmysl, povede k tomu, že žádný evropský průmysl nebude.

    A tak bude platit věta, kterou řekl nějaký čínský generál na adresu Spojených států, ale pro Evropu to platí dvojnásobně, když se začalo mluvit o případném válečném konfliktu mezi Čínou a Spojenými státy: Že ještě nikdy neslyšel o tom, že by mohl válčit někdo, kdo doma nevyrábí náboje.

    Luděk: Ano. V Číně už se vyrábí úplně všechno.

    https://www.radiouniversum.cz/basta-jaroslav-2d-po-valce-zbydou-dva-bloky-cina-se-surovinovym-priveskem-ruska-amerika-s-krachujici-evropou/

    Egyptolog Bárta: Věčný růst civilizace je mýtus, krizi ale můžeme oddálit.

    „..Možná to vše vyplývá z toho, že jsme na takové životní úrovni, že si nikdo nepřipouští, že bychom mohli začít byť jen stagnovat, natož se mít hůř. Máme se tedy připravit, že se můžeme mít hůř?

    Ze sedmi zákonů vyplývá jeden závěr: Pokud se chceme mít stále lépe, musíme mít levné zdroje energie k našemu dalšímu růstu.

    Tak, jak roste naše složitost, jakýkoliv další pokrok je stále dražší a dražší.
    Jedním slovem jsou to objektivně levné zdroje energie.

    A pak je tu ještě jeden záhadný jev pojmenovaný Jevonsův paradox.
    Ten říká, že čím máme dokonalejší a efektivnější technologie, tím více plýtváme. Ten jsme ještě nedokázali vyřešit…“

    Zdroj: https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/miroslav-barta-egyptolog-civilizace-zakony-spolecnost.A210701_144108_domaci_pmk

    1. Už to tady padlo, to, že západ jednal s Ruskem vždy jako s onucí, neznamená, že se tak budou chovat i ti ostatní. A Číňané nejsou blázni. Navíc Čína netouží po ovládnutí světa. Pokud v současné době expanduje, jak expanduje, dělá to čistě kvůli svému přežití ve světě, který vytvořil západ, protože jinak se v něm přežít nedá. Za mě hodnotit současné dění ve světě a případnou blízkou budoucnost prizmatem západu, zcela postrádá smysl, protože nebudeme schopni toto dění chápat a povede to jen k dalším fatálním omylům.

      1. Já si myslím, jsa ovlivněn klasikem realpolitiky Thukydydem, že:
        „…mocní se chovají, jak jim situace dovoluje a slabí musí strpět, co musí…“.

        Tady jde o to, že, se nwchavane vykořisťovat více, než v míře obvyklé. Že díky Fialkové vládě, lezeme do US a EU řiti hlouběji, než musíme.
        A wo to hlavně go.

        1. Dexxi ja bych nebyla zas tskový skeptik!
          Zvu vas k tvorbe PNZ tj Programu Narodnich Zajmu a tam může hrat teprve poprve naše muzika!
          No ni?

        2. Bych si dovolil to poopravit.
          Jdou po nas furt , 60 minut v hodine, 24 hodin denne , 365 dnu v roce ,zkratka furt.
          Neznaji unavu a nikdy nemaji dost.. Obeti v desitkach milionu jim nestaci.
          Sotva skonci pomysleji na dalsi ..
          Musi se opakovat…Zase furt..Zase jeste horsi..
          O dovolovani neni rec , situace vytvareji..
          Modernizace zbrani hromadne smrti ma prednost a spolu s neunavnym vynalezanim nepritele..
          Otazka co jsme jim udelali ,nikoho nezajima…
          A nikdo se ani nepta..
          /Thuccidides ,zil teprve na samem zacatku toho vyvoje/..

      2. Víte, s tou Čínou. Že nechce ovládnout svět. Momentálně ne. Ale, vše se vyvíjí. Čína se svět ovládnout vždy snažila, jako jiní.

        Jaký je nebo byl, rozdíl mezi Persií, Římskou říší, Islámskou říší, Čínou?
        Žádný, všichni expandovali.

        Co to je Čína?
        Čína je slepenec. Hanové sídlili na dolním toku Žluté řeky. ( Ve svém ranném období, sousedili a válčili s indoevropskými Skythy, žijícími tehdy na středním toku Žluté řeky. A v západní polovině Mongolska a jižní Sibiři. Indičtí Árjové jsou Indoevropané, kteří byli vytlačeni z dnešní Číny a tak opanovali, původně drávidskou, Indii. Právě oni zavedli v Indii kastovní systém, aby se s původním obyvatelstvem co nejméně mísili. / Možná se na tom podílely zkušenosti z Číny, kde se setkávali se žlutými. Můj přítel říkával, že to bylo kulturním šokem, jako když obyvatel Prahy navštíví Chánov nebo Luník./ Uvádím to jako zajímavost, tohle ví málokdo.)
        Čína, v období válčících států, to byla politicky v podstatě Evropa ve středověku až po novověk. Neustálé výboje dobyly území nehanských národností. Z Číny se udává 292 aktivních jazyků. Ale Hanové mají početně k 90% obyvatelstva. Do, původně nečínských provincií, migrovali nebo se, během staletí, tamní původní obyvatelstvo asimilovalo. Dnes v provinciích žijí národnostní menšiny vedle Hanů, což jsou zbytky původního obyvatelstva.
        V podstatě, Hanové dobyli a dnes ovládají území, daleko lidnatější, než dnes celá Evropa a Severní Amerika dohromady!

        PS:
        Nechybělo málo, a dnes bychom možná byli v Evropě taky Číňané!
        Oni totiž po moři jejich kupci jezdili do Japonska až na Sachalin a Kurily, dnes se zdá, že až do Severní Ameriky na Západní pobřeží od Kalifornie až k Aljašce a nálezy čínského jadeitu v Mexiku napovídají, že i jižněji. Pak na Filipíny a Moluky a přes Malacký průliv do Indie a Persie. Státní výprava objevila pobřeží Východní Afriky a dostala se kousek od mysu Dobré naděje. Pokud by objevili Evropu a rozhodli se, že se zde usadí, střelným zbraním tehdejší Evropa nemohla čelit. Že se tak nestalo, je šťastná náhoda, díky tehdejší politické situaci v tehdejší Číně. Nehledě na to, že by snadno zkorumpovali přídělem luxusního čínského zboží, část evropských elit. Které by začaly napodobovat čínský životní styl a svou legitimitu začaly opírat o přišelce.
        Ostatně, je to tradiční chování vlád ODS a nejen jich, v kostce. Cizí základny a peníze zpoua o wanu za politické kšefty…

        1. dexxi, odpovídáte si sám:
          Oni totiž po moři jejich kupci jezdili do Japonska až na Sachalin a Kurily, dnes se zdá, že až do Severní Ameriky na Západní pobřeží od Kalifornie až k Aljašce a nálezy čínského jadeitu v Mexiku napovídají, že i jižněji. Pak na Filipíny a Moluky a přes Malacký průliv do Indie a Persie. Státní výprava objevila pobřeží Východní Afriky a dostala se kousek od mysu Dobré naděje.

          Jezdili a obchodovali, Evropané především dobývali. To je právě ten rozdíl v mentalitě. Konfucianismus buddhismus a taoismus nejsou na rozdíl od křesťanství a islámu mesianistická agresivní náboženství. Čína bude udržovat mír jinými než dobyvatelskými prostředky.

          1. Ježkovy voči, strejdo, že vy neumíte číst?
            Na nic si neodpovídám, odpovídáte si vy.
            Oni jezdili a obchodovali, i dobývali! Kde si myslíte, že Filipíny a další státy východní a jižní Asie, přišly k čínské menšině? Jasně, něco se tam natáhlo za Britů, ale základ byl už od Mingů!

            Jenže pak se něco stalo, uvnitř Číny, a ta začala ztrácet technologický náskok. Do té doby, než ho ztratila, se chovala stejně, jako Evropané. Nebo hůře.
            Schválně. Zkuste si něco přečíst o povstáních Hany porobených národů. A reakci . Tohle jsme v Evropě nikdy neměli. Ani za Hitlera. Těch zmasakrovaných civilistů komandy (včetně komand Banderovců) a v koncentračních táborech, bylo, ve srovnání s Čínou, pár…

            PS:
            Víte, že Čína dobyla Koreu, Mongolsko a pokoušela se dobýt Japonsko, které zachránila pouze „nebesa“?
            Že obsadila Sachalin a jižní Kurily? A střední Asii? O dnešní Číně, což původně nebyla Čína, radši nemluvě.

            Pokud získají technologický nebo lidský náskok, budou se chovat stejně, jako dříve a stejně jako druzí.
            Číňané nejsou pitekantropové. Jsou Homo sapiens, jako my.

        2. Pane dexxi pěkny koment :-* dobra,znamená to ,že preferujete činsky režim jako ZMĚNU?
          Zvala jsem vas do diskuze o PNZ,je to prvni odpověd na prvni postulat PNZ?

          1. no, ti jejich chudáci jsou už od pohledu jiní. Takoví menší, tmavší, uklízejí např. v hotelech a nikdo z těch „vyšších“ se s nima moc nebaví. Oficiálně jsou kasty zrušeny, ale v praxi to viditelně přežívá, doporučuji výlet do jižní Indie či na Srí Lanku…

            1. Tak uplne vsude jsem tam nebyl. Ale zas tak odlisni mi neprisli.
              Mate pravdu v tom, ze ti chudi jsou vetsinou kost a kuze a bohatsi maji takovou peknou „jatecni vahu“.
              Ale to je prece i jinde, kde zane kasty nemaji. To proste souvisi s kupni silou a zpusobem zivota.

              Duda vec je to tmavsi versus svetlejsi.
              Ty svetlejsi (bohate) na ulici totiz moc nepotkate. Oni jezdi auty a presouvaji se z jedne klimatizovane mistnosi do druhe. Navic prave tihle si muzou dovolit drahou belici kosmetiku.
              Ti chudi se dopravuji na kole a pesky, proto jsou taky tmavsi…

    2. Americanum lezala Hedvabna stezka v zaludku stejne jako NS2. Ted se zase muzou posrat ze Severni cesty…
      Proste ovladani jiznich mori obrovskou flotilou lodi ma sve vyhody. Zkratka muzete odriznout koho chcete. Sankce si dneska umi vyrobit kazdy.
      Takze jim doslo, ze se Cina s Evropou propoji tak jako tak, pres penvinu, nebo na severu, a ta obrovska flotila uz nebude vsemocna, zato bude velmi draha.
      Reseni jednou provzdy se samo nabizelo: zajistit aby ta Hedvabma stezka vedla do nikam – zbankrotovat Evropu.
      A EU papalasi, vcetne lokalnich papalasu na to naskocili, do zblbnuti opakujice hesla o dulezitosti ukrajinske demokracie.
      A pokud se pri tom bankrotu muzou napakovat americke firmy, tak je to spojeni prijemneho s uzitecnym 🙂

      1. Proč by USA Severní cesta měla vadit? Dokud mají Aljašku a Aleutské ostrovy, mohou ji kdykoliv zablokovat. A jestli by došlo na hrozby jadernými zbraněmi, pak nezablokují ani jižní moře a cesty.

        1. Tak to se velmi pletete.
          Zablokovat tu jizni lze snadno: kdo tam ma zakladny? USA a pak dlouho nic. Jen se podivejte do mapy. Diego Garcia je jenom jedna z nich.
          Jak se tam Rusko dostane? Z Murmansku, nebo Vladivostoku? To je na hrozne dlouho.
          Na severu sice USA maji Aljasku, ale Rusak je hned naproti. S trvalou vojenskou pritomnosti.
          Takze zadna blokada, nebo zabavovani lodi nehrozi.

    3. Čína a Rusko. Možná, že Čína, Rusko, Indie.
      Mohly to být Evropa a Rusko. Jenže za Atlantikem, možná i s rozesírači za Lamanšem (kteří se do všeho nasírali ve snaze vyvažovat, až německé bomby padaly na Londýn, a protože se nepoučili ze Světové války, tak to daleko víc odsrali ve druhé a navíc se jim rozpadlo impérium. Leč chovají se jako by jím stále byli) došli k závěru, že to nelze dopustit. Že by to byla příliš silná konkurence. Nevím jestli vzali v úvahu možnost Čína a Rusko. Pro ten případ se ptám jakou v tom vidí výhodu. Možná že si slibují válku Číny s Ruskem o Sibiř.

      1. Čína nepotřebuje válčit s Ruskem o Sibiř. Protože pokud je možný obchod (a to není důvod, proč by jej Rusko omezovalo), je vždy lacinější si potřební koupit, než o to válčit.

        Válka má pro Čínu smysl jen z prestižních historických důvodů (Taiwan), nebo v případě, že by nutně potřebovala něco, co nemůže koupit (energie, suroviny).

        Proto bude Čína válčit jen s tím, kdo se deklaruje a bude chovat, jako její nepřítel.

    1. Na zálohy jim kašlu. Strkám to místo do záloh na účet v bance. Ze záloh nemám nic, na účtu jsou procenta úroků. Pak holt najednou zaplatím tu dardu, ale úroky mi zůstanou. Snad ta banka nelehne,

  7. Od Irů se můžeme učit trělivosti. Věděli, že nezávislost je velmi vzdálený cíl a že nebude stačit jedna demonstrace, stávka atd. Nevzdali se, když selhali. Zkusili to později znovu.

      1. Ono je to – jako ostatně všechno – trochu složitější. Ale pokud by to někoho zajímalo, mohu vřele doporučit film Michael Collins https://www.kinobox.cz/film/12398-michael-collins . Shlédl jsem jej nedávno, při příležitosti 100 výročí smrti hlavní postavy filmu a troufnu si říct i celého irského hnutí za nezávislost. Je to velmi poučné nejen kvůli samotné historii, ale pro dnešní dny je to i pěkná studie různých typů revolucionářů.
        A zcela na okraj – při sledování se vám vybaví i naše dějiny. Třeba tatíček Masaryk, který se na dobu pro české vlastence nejhorší, zašil do Ameriky.

        1. Zasil? Pestoval si tam styky s ceskymi a slovenskymi emigranty, kteri mu byli velice napomocni s jeho ceskoslovenskym projektem.

          1. To závisí na úhlu pohledu. Kdyby zůstal doma, skončil by ve vězení jako Rašín a Kramář. On odjel „pěstovat styky“ jak píšete.
            Můžeme klidně říct, že každý člověk má jiný modus vivendi, ale mě je mnohem sympatičtější postoj Kramáře a jsem přesvědčený, že se prezidentem měl stát on.
            Chápu, že kult TGM je hluboce vrostlý do naší historie, ale nejsem přesvědčený o tom, že si to plně zasloužil. Nebudu opakovat všechnu kritiku, kterou si za své působení vysloužil. Díky Benešovi zůstalo ve většině případů jen u spekulací. Pouze konstatuji, že já prostě Masarykovec nejsem.

      2. „A přesto je polovina Irska dodnes okupovaná Anglií.“

        Polovina jistě ne.
        A já vám nevím. Většina obyvatel tam chce být Brity. Je to tedy okupace??
        Nehledě na to, že Severní Irsko, má svůj vlastní, parlament.

        Jediná otázka tedy je, jestli existence uzení jednoho ostrova, zakládá nárok na existenci života jiné národnostní skupiny, žijící v jiném státě.

        Ostatně – Irsko bylo rozděleno na kmenová území. Občas nějaký náčelník získal na úkor druhých, pak měl hodně žen a množil se jako králík. A potomci byli zase průměrní. On byl okupant na úkor sousedů?
        Vikingové byli okupanti? Možná zezačátku ano, ale v 3 generaci měli irské ženy a děti měly irská jména, jen vládnoucí rody se, v podstatě, vyměnily. Lze definovat, dokdy byli okupanti a dokdy už ne?
        Jsou Skotové okupanti Skotska, protože asimilovali Pikty? Přišli tam z Irska. Jsou Skotové okupanti severního Irska? Přišli tam, jako už protestanti, ze Skotska.
        Šmankote, já vám nevím.

        Oni by, mohli být, i Donbasané, okupanti Donbasu. Jak je dané zeměpisné určení Irska, je daná i Ukrajina. Takže žádná národnost, kromě ukrajinské, nemá na čisté ukrajinské zemi co dělat.
        Jako v Irsku na zemi irské, ne?

        Největší pr*el, pardon, sranda, je, že irská národnost vznikla později, než anglická nebo skotská.
        Stejně tak ukrajinská národnost je nejmladší v Evropě (vznikla uměle za podpory rakouské správy Haliče, polskými úředníky. Předtím se většina tamních obyvatel považovala za Rusíny, Rusiče, Rusnaky, tedy odnož ruského národa nebo byla národnostně nevyhraněná, obdobně, jako slovanské obyvatelstvo Slezska. Což gradovalo za I. světové, kdy byli zastánci Ruska, bez milosti likvidováni s celými rodinami. Aby Rusko nemohlo na Halič vznášet nároky.) Rusové na DNEŠNÍ Ukrajině dávno žili a bylo to jejich území, obývané jejich národností. Spravované jejich státem. Tehdy žádná Ukrajina ani neexistovala.

        Tozn. mluvit o části Irska jako o okupovaném území, je stejný logický zkrat, jako mluvit o částech UA, jako o okupovaném území.
        – UA vznikla, když už různé národnosti byly na svém území (bylo to jejich! území) pevné etablovány, mocenským rozhodnutím bolševiků, shora.
        – stejně tak Irská republika (a předtím irská národnost, která se zrodila z kmenové) vznikly, když už byly v Irsku etablovány jiné národnosti a jiná státní správa.

        Z toho mi, tak nějak, plyne, že se v Irsku nejedná o okupaci.
        Ostatně, na vedlejším ostrově Británii, žije na svém území, hned několik národností. Wales byl Anglií potlačován. Dnes má vlastní samosprávu a plnou podporu bilingvinního školství. Cornwallané samosprávu nemají, ale státní instituce podporují jazyk, který vstal, díky pár nadšencům, po více, jak 100 letech, z mrtvých. Dnes se udává počet mluvčích 10 000 a stále stoupá, díky podpoře ve školkách a na školách, v rozhlase a v regionální TV.
        Skotsko, mající vlastní stát a právní systém, se pak s Anglií časem spojilo v Unii. Protože skotský panovník zasedl na anglický trůn.
        V Irsku, v případě připojení Severního Irska, lze očekávat opačný postup. Zrušení samosprávy a plošné odnárodňování…

        1. Dobré postřehy ale co se týká budoucnosti, čas pracuje pro irské katolíky. Už jich je téměř 50 procent v Severním Irsku. Byla jich asi třetina a protestantů většina. Irská republika má vysoké HDP. Do toho Brexit. Sjednocení ostrova může být lákavé i kvůli ekonomice. V příští generaci se můžou dočkat. Británie zatím drží pohromadě i z úcty ke královně.

  8. Cit.: „…Chceme-li, aby alternativa lákala, musíme vytvářet kuturu zajímavější, chytřejší, přívětivější, onačejší a realističtější, než je mainstream. Vzhledem k tomu, že mainstream už — kulturně řečeno — mele z posledního, a vymýšlí čím dál tím víc škodlivých a škodolibých nesmyslů, nemělo by to být vůbec těžké. …“

    JAK?
    Máte, Vevčo, k dispozici nějakou „sociální“ síť, TV stanici vč. přístupů k přenosovým soustavám, nějaký celostátní deník nebo firmu na výrobu počítačových her a na provoz síťových her?
    Já ne a neznám nikoho, kdo by na tom byl jinak. Jenže bez toho nezmůžete nic, protože Vás nikdo neuvidí a neuslyší. Doby, kdy stačilo někam přijet s pár knížkami a bedničkou na přednášení, jsou asi tak sto let nenávratně pryč.

    V malém to můžete zkoušet třeba přes školní nebo obecní knihovnu. Věnovat tomu skoro veškerý volný čas, investovat do toho svoje prachy a radovat se z každé „ulovené dušičky“. Jo, je to super, ale dopad na společnost to má prakticky nulový.
    Pokud byste to chtěla provozovat ve větším měřítku, musela byste věnovat další čas a prostředky na propojení knihoven (to je jen příklad!!!!!) a knihovníků, na přípravu společného programu, na přípravu a realizaci akcí na krajské nebo dokonce celostátní úrovni. A to už je sakra jiný level. A furt proti Vám budou stát „sociální“ sítě, TV, komerční kultura i „kultura“, obchodníci s násilím via PC hry atd.

    Tím nechci říct, že by to nebylo krásné.
    Bylo.
    Ale je třeba počítat s tím, co tu je a co stojí proti jakékoli snaze o vytvoření nějaké lidštější či jemnější kultury.

    P.S.: Ta Inuitka je avatar, nebo to má nějaký hlubší smysl?

    1. Občane, to, co uvádíte do začátku, vůbec není nezbytně potřeba!
      Je možno pracovat se zdroji, které jsou a využít vše, komunikační kanály a systém, který vybudovali ti druzí…

    2. Obcan: Ta Eskymacka… no, Zakladatel si vyzadal tvar… chtela jsem americkou tvar… a ona vyzaruje radost a privetivost… te bych prala alternative vic. 🙂

      Ja prave rikam, ze soustredit se na loveni dusi je strategicka chyba. Toz se mne neptejte, jak lepe lovit dusicky!

  9. „Nemá smysl se soustřeďovat na přesvědčování nepřesvědčených.“ Skutečně? Možná to nemá smysl u zaťatých, skálopevně nepřesvědčitelných… ale proč přesvědčovat přesvědčené? To už bychom učinili lépe, kdybychom usedli kolem velkého, nikoliv nutně kulatého stolu, drali peří a zpívali národní písně…

    Nic ve zlém, ale domnívám se, že právě o ty (zatím) nepřesvědčené jde… a bude jich přibývat, při pohledu na faktury za energii, při pohledu na cenovky regálů, nebo také v případech, kdy zjistí, že nedosáhnou na hypotéky. Ano, i v mém okolí jsou tací, ba možná i mnozí, kteří se tváří odmítavě a nechtějí nic slyšet, ostentativně prohlašují, že zprávy nesledují (což je u oficiálních sdělovadel vlastně jen dobře),a že je současné dění nezajímá… Ale bude zajímat, bude, až pochopí, že třeba budou muset tři měsíce šetřit na botu levou, další tři měsíce pak na botu pravou…

    Netajím se tím, že jsem ateistou, ale na Boží mlýny vcelku věřím…

    1. Ponekud nemozne je orientovat se v situaci s drzet krok s vyvojem nekdy prekotnym..
      Vzdy jsme o nejmin krok pozadu..
      To je jasny proc..
      Zmineny Rakousko a cisarove vsemozny degenerace se snad udrzeli taky pomoci videnskyho schwainerai a vladli zmatkem, rasismem atd. ve kterym bylo tezky se vyznat..
      Poridili si samozrejme jako germansky idioti konec valkou , kterou zacali..
      Uz davno vsecky valky snadno a rychle prohravali.
      Chovani a jednani nasich prvorepublikanskych a zaroven bejvalych rakouskych politiku , ukazuje, ze byli silne a nenapravitelne Vidni ovlivneni…
      Jeste zradili cara Medvedu.
      Horsi byli ty dalsi germani. Udelali se vitezstvim nad Francii /71/ na velmoc a zacali se nekonecne opicit a ve vsem a po vsech velmocich.
      Zjistili, ze nalevo je Francie , nahore britove a napravo dalsi a velkej rus.
      A ze musi mit taky naky dzungle v Africe jako ty vostatni..
      Takze akademici poridili slavu ,
      Zeleznych Bismarcku, Clausewitzu atd. a cisaru a ti zacali pachat napodobovani.
      Idiot B.ricel o dynamitu Balkanu ,coz nikdo nebyl schopen si uvedomit , ze ma umysly rozpoutat valky pomoci situace na jihu Evropy.
      Nejen umysly, ale situaci tam vytvarel pro dalsi valku germanu na svet zase..
      Jediny co Wilson rekl poradne ,byl jeho nazor o germanech ,ze jsou bezedny ,nepolepsitelny tupci. Behem konference ve Versailech..
      Mnoho normalnich komentatoru nechapou ani dnesni jednani germ. politiku.
      Priznavaji to bez rozpaku..
      Kdyz nechame stranou Macrona a Borise jeste snad blbecku, ktery snad je mozny s vypetim sil pochopit , vladnou dnes v Nemecku germani od Merkel a ted Scholtz , Burbock , Habeck , cela vlada a samozrejme vcetne a v neposledni rade a predevsim dosazeny Lejno v Bruselu.
      Nikdo nerozumi, ani jednomu z nich , co delaji a zvani , ani nemuze , v tom je zaklad problemu …
      Lidska mysl , jako vzdy predtim,to nebere..Jako vzdy predtim. Je dulezity vedet.
      V Evrope se delo moc veci ,nez aby populace zustala normalni ,ale germany asi dostala za hranice lidskosti a normalnosti,mimo jine , predevsim dost kruta protestantska ideologie..
      Treba holandska vlada taky protestantska ,ochotne ted rusi sve zemedelstvi , jako druhej nejvetsi vyrobce a vyvozce potravin na svete…
      Mozna jejich dnesni chovani /a chovani samozrejme v minulosti/,by mohli pochopit ,posoudit a porozumet, mozna opice , nebo neandrtalove , nebo osoby z jiny planety , ale nikdo jiny..
      Tady ja vidim reseni toho problemu , ze vubec neco pochopit je smirit se s tim , ze problem zustane navzdy nam nepochopitelny…..a asi jiny reseni neni..
      Merkel se napr. nazrala a nachlastala nejlepsiho vina a potom prohlasila ,ze zrusi vsechny atomovy elektrarny /kdyz nemaji emise uhliku zadny/ ,zastavi ty, co se budovaly…
      To uz se vedelo o planech s Ukrajinou na Rusko….
      A co s tim chcete delat ,mimo udesny jiny skody ,ktery musela pachat.
      A samozrejme vsechny nam lidem , zcela nepochopitelny…
      Car v Rusku je jako my ,akorat ma velky schopnosti vladnout a podminky , taky kupodivu nedrzel hubu.
      Hned vylez a povidal , ze to rozhodnuti zvysi jiz takhle velkou, hospodarsko-energetickou zavislost germanu a EU ,na Rusku..
      Zase projevil nejake velike porozumeni pro situaci germanu a co ze je mu po nich?
      A to je zase jina opera , ale jaka??

    2. Myslím, že dost záleží na tom, jakou to přesvědčování vezme formu. Stylem „Vidíš, ty blbče? Měl jsem pravdu a tys byl vedle jako vždycky“ to určitě nepůjde.
      Vlídné přijetí bez výčitek a povýšených komentářů určitě zabere účinněji. Mimochodem – právě obava z posměchu je často důvodem, proč někdy lidé zatvrzele setrvávají v chybě.

      1. Nekonecna laskavost pro ty, co prinaseji na verejnost hrube nesmysly a pro dalsi , kteri se je snazi poucovanim prebit jeste horsimi nesmysly , se zda taky vychovne-pedagogicky nezabira, napr. vyskytem 138 centimetru dlouhych prispevku a vylevu vseho moznyho a nemoznyho na jednu hromadu..
        Kdokoliv neco, cokoliv uverejnuje, zaroven nese svoji vlastni kuzi na trh.
        To neni misto pro sentimentalni a precitivele domaci mazanky. Kteri zacnou vzdorovite trucovat , kdyz se jim , probuh nekdo odvazi neco pripomenout..
        Nebudu tady rozpatlavat ,jak reaguje chlap. Co je chlap.
        Obavy a bazen ostatnich z pripomenuti chyb takovym je povetsinou ponecha v sladkem ,opojnem presvedceni jejich dokonalosti a neomylnosti..A vyjimecnosti.
        Vlidne pochvaly a agitace povzbuzovani, nekdy asi nejsou na miste, zalezi na vychovnych metodach..Oboji casto nic nezmeni v praxi , jak se ukazuje….
        Chytrymu napovez a hloupyho ….Co asi ??
        A kdo setrvava je co..
        Predkladam jako namet k diskusi…

  10. Jó, to bude hódně těžké. Když stavíte barák, musíte nejdřív vybudovat základy. Pokud stavíte na písku a blátu, musíte kopat až se dostanete na skálu. Jinak vám barák spadne. V případě alternativy tím základem je PRAVDA! Vy tu ale máte prakticky jen lži, přetvářku a sviňárny. Minimálně posledních 30, spíš 50 let. Pokud chcete něco budovat, musíte nejprve říci, že současná společnost je v zásadě ZLOČINNÁ. (K alternativě jsem se tu už nedávno vyjádřil: https://www.litterate.cz/cestne-o-vidlakovi/ )

    1. Uz zase hazit spinu a nevite jakou a na koho. Vsichni jsou „zasadni zlocinci“..
      Vy jste k smichu, protoze se zesmesnujete ..
      Aniz by jste si byl schopen neco uvedomit..
      Zakladem vseho je clovek a vsechno co vytvari…
      /Este se kvuli vam ze mne stane akademik, to mi tak chybelo/.

      1. Pawe, co takhle kurzík češtiny?
        „…v zásadě zločinná…“ totiž znamená něco úplně jiného než „zásadní zločinci“.
        Jsem ochotný Vám to vysvětlit.

        1. Dik ,ted to vidim, ale co chcete delat s , v zasade zlocinou spolecnosti..
          Kdyz to tvrzeni pripustite ,kam vas to zavede..
          /Chce snad nekdo zit v takovy spolecnosti/.
          Kdyz ne , kam vas to zavede../K zalhavani toho co je/.
          Zase je to situace ,ve ktery se ocitl ten Pavlovu pes , kterymu rozsvitili svetylko a zradlo nikde..
          Taky se rozzuril a pravem..A co asi mu zbylo..

      2. Vy jste se ale rozzuřil. Vám se to, co jsem napsal, asi nelíbí.

        Jen konkrétní příklad: Nějakou dobu jsem pravidelně podporoval jednoho bezdomovce. Pak se ukázalo, že je to fízl. Takový hnus! A k té špíně: Já špínu neházím. Jen o ní mluvím. Tomu, kdo je „špinavý“, se to samozřejmě nelíbí …

        1. Omluva ja nekdy vyletim , ale predevsim nevychazejte ze svych idealistickych predsudku o lidech , ktery vam tak diktuji ,aby jste jednotlive zkusenosti nespravne krystalizoval ,do obecnych soudu o vsech..
          /Ja sam to delam taky ,lidi sou svine a kradou ,moh bych vam vo tom vypravet tejdny , ale to jako nazor ,nejde uverejnovat/.
          Vemte v uvahu v klidu ,dole vo tom pisu, obecnej vyvoj v Evrope a uz prozit jen malou cast z toho staci uplne na psychiatrickou lecebnu pro nas pro vsechny…

  11. Chceme-li, aby alternativa lákala, musíme vytvářet kuturu zajímavější, chytřejší, přívětivější, onačejší a realističtější, než je mainstream.

    Jak konkrétně by to mělo fungovat?

    1. Re: dexx

      … jen buřřřty a pííívo a nenávist…

      A povedzte mi, Kefalín, čo je to také – hen ta kultúúra?

      Pokud by měla začít fungovat kultura s krátkým „u“, museli bychom vyházet z práce všechny ty soušky asistentky na ZŠ a začít normálně učit.

      1. Jsem to nedopsal.

        Školství se tady ku*ví asi tak 30 let.
        Pokud bychom se zbláznili a 60 let učili zase normálně, začalo by po nás něco vidět. Tedy nikoli naše hov… – pardon – naše lejno, nýbrž plody naší práce.
        Ano, myslím tím děti našich prvních normálně vyučovaných žáků.

        A propos, asi by to chtělo zaškrtit přísun státních financí do tak obskurních spolků, jako je Čolek v Plísni, Ojro – Německé hovnoty, td.
        A soukromé dárce pochopitelně nechat po Babišově vzoru ŘÁDNĚ zkontrolovat účetnictví, abychom zjistili, odkud že mají peněz na rozdávání plnými hrstmi.

        1. A stopnout indoktrinaci dětí již na základních školách, dokonce na prvním stupni. To nejsou jen vlezlé neziskovky, ale i aktivní kantoři. Fakta jako reálná výuka jdou stranou, menšiny vpřed! O mediální masírce děti (ČT – déčko) ani nemluvě, zachraňme planetu, bojujeme proti stereotypům. Možná je už člověk přehnaně podezřívavý, ale už ty duhové vlasy jedné z televizních postaviček nápadně evokují vlajku LBQT.

            1. Ne, ten odkaz neznám. To mám ze života. Museli jsme změnit dokonce školu. Snad bude lepší, dle referencí by měla být lepší….

              1. Ono to jde i tak, že děti doma „připravíte“ na to, co „bude ve škole“. Mimo úspěch ve formě toho, že si těch dětí „nevšimnou“ je naučíte vidět to podstatné a to nepodstatné mlčky přecházet, anebo hlasitě, když je to potřeba. Dovednosti, které jim v budoucnu pomohou možná i zachránit život.

                Je vždy potřeba používat nejen rozum („vyhnout se problému“), ale i cit (intuici, empatii, a další), protože doba není jen „rozumná“ a některé události prostě nelze rozumem vůbec pojmout, natož řešit. Je vhodné dětem dát větší škálu prostředků, jak konkrétní situaci „řešit“ – naučit děti úspěšně používat kombinace rozumu a citu se mi jeví jako největší dar, který jim rodič může dát.

                  1. Myslím, že základem je s dětmi mluvit a dětem naslouchat, ne mluvit k dětem a vyžadovat souhlas. Vytvářet dialog místo poučování. Atd.

                    anebo

                    Když vychovávají bojovníky v klášteře, řeknou mu pouze, co má udělat a pečlivě sledují ják se to snaží udělat, když přijde o radu, pokračují radou v jeho formě…

                    Jinými slovy – chce to věnovat se a věnovat svůj čas a porozumění dětem. Hodně času. Hodně porozumění. Ona ta investice se ale vrátí…

            2. Lentilka

              A když rodiče budou vědět, co se děti učí, JAK konkrétně, budete věci měnit?

              Jen pár vět. Jsou reakce rodičů. Některým nebude jakákoliv indoktrinace vadit, protože ji nerozpoznají. Někteří ji budou přímo vítat. Některým bude vadit. CO by měli tito dělat a JAK mají postupovat, vzhledem k rodičům předchozím?

              A co samotné děti?? Rozpoznají propagandu?
              JAK chcete docílit, aby přistupovaly na alternativu?

              Sorry ale bez vyjasnění si TĚHLE SKUTEČNOSTÍ, jsou jakékoliv úvahy jen ztrátou času.

              My, většinově víme, CO je špatně a JAKÝ by měl být cílový stav.

              Otázka je, JAK(!!!!!!!!) toho dosáhnout.!

              PS:
              Prosím, nepsat, že toho dosáhneme intuicí nebo přesvědčováním. To už tu bylo…

              1. Nejjednodušší je přeci vlastním příkladem – memší děti jsou jako učenlivé opičky – napodobují, co vidí. Zkušený rodinný terapeut si udělá čas na rozhovor s dětmi, často to ukáže na věci, které rodiče často i vědomě skrývají.

                A pokud jde o to že my přece víme co je špatně a jak je to správně… – většinově to nevíme, protože by to nevypadalo v takovém případě tak, jak to vypadá – každý má svou vlastní vizi co je špatně a jak by to chtěl on sám, aby mu to vyhovovalo – což nazývá, že je [jeho] správně…

                Děti jsou z toho úplně zmatené – doslova: Jak je možné, že ten říká toto a jiný něco jiného? – vůbec se jim pak nelze divit, že nakonec upřednostní emoční rozhodování namísto logiky.

                Za to, jací jsme, z velké části mohou naši rodiče, pokud si ale uvědomíme naše vlastní problémy a dokážeme identifikovat jejich příciny, je nesmysl tytéž vzory přenášet na naše děti.

                1. Děcka by se hlavně ve škole měla učit pravopis počty fyzikální zákony lisejniky pH stupnici a tak. Ale proti tomu se dost bojuje,prý je to na ně moc. Proto radši tu indoktrinaci

                  1. Sibylo, z vašeho nicku by mělo být jasné, že víte, že to není na děti moc, ale že je to přespříliš na jejich vyučující

                    Když fyziku může vyučovat jedinec, který nepochopil souvislosti zákona zachování energie a proto si plete při výkladu reálné děje v kapalinách (Bernouliho rovnice), nebude až tak chyba v dětech, které dané učivo nepochopí.

                    Protože většina „učiva“ v indoktrinační agendě je postavena na dojmologii, kterou si kdokoli může přizpůsobit podle svého uvážení jakkoli, nahrazují ji ti nechápající ty přírodní zákony raději tou dojmologií.

                    1. No když se z učitelů udělají onuce a z dětí jejich klienti,jinak dopadnout to ani nemůže

        2. Nepamatuju se na skolstvi , ktery nekurvilo. Nedeformovalo .
          Drive a donedavna meli kantori na deti rakosky, remeny, pravitka , facky , mlaceni a nasili i psychicky teror vseho druhu pouzivali s radosti jim vlastni , moc nad detmi se sadistickou radosti si ukajeli , zneuzivali ji taky udavanim rodicum ,aby deti nezustali treba u jednoho nasili denne…
          A vyborne vysledky se dostavily..A neni nahodou ,ze vychovny pedagogove ..
          A ucitele se taky dostavili az do vlady..
          Lenin a Masaryk a stada dalsich zajedno byli a jsou a nutili kazdeho do takove vzdelavaci vychovy a za kazdou cenu..
          A nejen to jeste ve vyuce pokracovali ,zdokonalovanim uciva ,treba strilenim…
          Demokrat jako bolsevik , vsjo rovno..
          Na ty co se nezdarilo vzdelavat a potom uz to bylo vubec jedno..

      2. Skjelý nápad.
        V tu ránu seknou s učením i učitelky a učitelé a bude po školství. Bez těch úplně zbytečných či dokonce škodlivých (dle Targuse) asistentek by totiž učitelstvo nedělalo nic jiného, než doblba učilo furt kolem dokola elementární základy všechny ty dys- a jiné diagnosy, nebo rvalo „porucháře“ z lustrů a od spolužáků, do nichž se zrovna zakousli.

        Často se tu chlubíte, jak se Vás NEÚSPĚŠNĚ pokoušelo učitelstvo ženského i mužského rodu NORMÁLNĚ vzdělávat. Neměli žádné asistenty, kteří by Vás v případě nutnosti zaklekli nebo vedle Vás stáli jak policajti a jakmile byste se jen pohnul, cvakli by Vás za zátylek, neměli žádné asistenty, kteří by Vás doučovali, donutili udělat či dodělat zadanou práci atd.; tak to po nějaké době vzdali a věnovali se ostatním.
        Jak byste si tedy tu „normální výuku“ představoval?

            1. Když budeme skutečně chtít, můžeme si prosadit, že toto bude standardní forma školek – aktuálně tyhle školky jedou „na hranici zrušení“, a tedy peníze do školství k nim prostě nemohou doputovat. A jen tak na okraj – státní platby za dítě ve třídě MS jsou vyšší – jen to lidé nevidí.

              1. Naprostá většina LMŠ (VŠECHNY jsou soukromé) dostává stejný paušál na žáka jako veřejnoprávní MŠ. Ty tisíce za školkovné a stravné jsou NAVÍC.
                Račte nastudovat v ARES.

                1. Z veřejně publoikované části to je a a z větší části to není pravda. Zkuste třeba s pronájmem budovy a jejího příslušenství…

                2. Z veřejně publikované části to je ale z větší části to není pravda. Zkuste třeba s pronájmem budovy a jejího příslušenství…

        1. Když byla zmínka o škole – vzpomínka na devítiletku:
          V hloubi minulého tisíciletí v Sudetech. První až třetí třída – začátek výuky – bělovlasý pan učitel vytáhnul housličky, děti se postavily vedle lavic (bakelitových) do řad propojených a zapěly lidovou píseň. Dnešní odbornice s třemi titulky před a za jménem by napsaly práci na téma Význam zpěvu jako dechového cvičení na zklidnění zvlčilého žactva. Ve vyšších ročnících často promítání (nejen) výukových filmů. Sice jen 16mm a seděli jsme na schodech na půdu, kde ve dveřích bylo okénko pro promítačku. Od šestky dál – pro přírodopis měl každý žák mikroskop (poctivý kovový se skleněnou optikou), my, kdož jsme se přihlásili na nepovinný předmět přírodovědný praktika jsme jim pro tyto hodiny připravovali preparáty, sbírali bylinky a šutry. Na fyziku jsme měli učebnu s 12V stejnosměrnými a střídavými. Stavebnice kde jsme zapojovali jednoduché obvody, sestavovali elektromotor. V specializované učebně chemie jsme dělali všechny pokusy z učebnice a spoustu dalších. Včetně vyvolávání černobílých fotek. Na nepovinných chemických praktikách spousta zajímavých pokusů a v podstatě i učivo gymnázia.
          Může být něco zajímavějšího než fyzika, chemie, příroďák, dějepis, .. ?

        2. Občane,
          za mých školních let žádní asistenti nebyli. A nebylo jich ani zapotřebí.
          Co bylo porouchané a nutně vyžadovalo zvláštní zacházení, mělo své zvláštní školy a se vším potřebným.
          Narvat politicky korektně dohromady, neporouchané děti s porouchanými – a hasit to potřebou vysokých tisíců speciálních asistentů, ve svém výsledku znamená, že jeden takový porouchaný při dohadování se s asistentem, Vám komplet rozloží chování, morálku i výuku těch zbývajících 27 neporouchaných.
          Dokud nepochopíme, že tenhle stávající stav je špatně, je všecko ostatní zbytečné.
          Jestli jste doopravdy z tohoto stavu a neděláte jenom školníka, tak byste to měl chápat.

          1. Dnešní školství propaguje peloton, jedoucí rychlostí nejpomalejšího.
            Matně vzpomínám na řeči o třídách pro nadané žáky.

            1. Tuhle debilizaci populace NEpropaguje školství ani omylem.
              Školství byla naopak vnucena a ono se jí zoufale brání. Takže kde to jen jde, školy nebo alespoň jednotlivci formálně jedou „inkluzi“, ale reálně učí vzdělavatelné a přežívají nevzdělavatelné.
              Otázkou je, jak dlouho to ještě budou pedagogové (tedy učitelstvo a asistentstvo) ochotni a schopni snášet. Protože „papíráků“ přibývá a prostoru pro VÝUKU ubývá.

              Na práci s nadanými v podstatě nezbývá čas. Školy to řeší tak, že učitelé a asistenti pracují s nadanými před a po vyučování. Velmi často zdarma, protože na to nejsou fondy.

          2. To máte pravdu. jenže nás učitelka nebo učitel prostě a jednoduše odvedli do kabinetu a tam jsme, nikým neviděni, dostali po hubě.
            A „rozbité“ děti měly svoje speciálky.
            Jenže to BYLO.
            Dnes platí naprosto zběsilé předpisy, které nám VÝUKU v podstatě znemožňují. Zrovna minulý týden jsme na sebe řvali s jednou aktivistkou přes inkluzi, protože se mě snažila přesvědčit, že je úplně v pořádku, když „inklud“ nezvládá v páté třídě základy aritmetiky bez sady tabulek s nápovědou a asistentky, která mu je podstrkuje a hučí do něho furt dokola, jak je má vlastně použít.

            Nechápu, proč mi tu vykládáte to, co musíme denně nějak zvládat, aby nás nepozavírali. My s tím nemůžeme nic dělat; „jen“ to musíme nějak přežívat a snažit se ty „neporouchané“ i přes „inkluzi“ něco naučit.
            Přičemž VÍME, jak tím trpí i „inkludi“, neboť většina z nich si svoji „porouchanost“ velice dobře uvědomuje.
            A do asistentů se vůbec nenavážejte. Bez nich by už bylo vzdělávání totálně v troskách.

        3. Re: Občan

          Vámi vzpomenuti dys- chodili do ZVLÁŠTŇAČKY.
          A kupodivu se jim nic moc nestalo. Jeden z oněch ZVLÁŠTŇÁKŮ žije s mou sestřenicí. Končil jako směnový mistr na válcovně „D“ v železárnách, takže asi zas tak moc blbě vzdělán nebyl.
          A kromě toho, že se vyučil malířem – natěračem, čehož pilně využívá, protože fládrovat umí dnes už jen málokdo, ještě nyní dělá piktoriální fotografii.

          Btw. v té „zvláštňačce“ jich bylo asi do deseti v jedné třídě.
          A učil je táta „stahovače králíků“. Moc fajnový pán.

          Ještě nějaký dotaz?

    2. Potřebujeme něco jako Sokola a Skauta. Potřebujeme lokální „ochotnická“ sdružení, která budou pořádat všelijaké ty dětské dny a podobné věci, běžecké závody amatérů (inspirací budiž Foglarův „Boj o první místo“) – vždyť za bolševika takových věcí byly mrtě, dělala to každá škola. Lampionové průvody na výročí republiky… sousedská setkání s opékáním buřtů… podzimní úklidové brigády… lekce zavařování pro mladé maminky. Plesy s tombolou. A všude tam bude nenápadně viset česká vlajka a naopak nápadně absentovat vlajka EU.

      A na vyšší úrovni: muzika, kapely. Ne s angažovanou politickou tvorbou – prostě „jen“ naše české, od lidí pro lidi. Když budou vlastenci dělat dobrou muziku, spousta fanoušků začne tak nějak samospádem přebírat i jejich politické postoje.

      Těžko to dotáhneme někam jako americký Daily Wire – ti začali jako pravicově-konzervativní plátek a dnes mají vlastní filmové studio a dělají docela dobré filmy, opět, ne politické, ale APOLITICKÉ, což vzhledem k tomu, že drtivá většina zábavy hlavního proudu je extrémně levicová, bohatě stačí. Na něco takového tady máme málo lidí, neuživilo by se to. Ale na lokální úrovni by se snad něco rozjet dalo, ne?

      1. Potřebujeme hlavně přesvědčit rodiče, že jejich úloha pro rozvoj dítěte se nedá „odložit“ na nějakou organizaci.

      2. To fungovalo před 150ti lety, protože nic jiného nebylo.
        Už ve 20. letech 20. století to začaly válcovat biografy a gramofony, ve 30. letech pak rozhlas. Po WWII TV a bylo vymalováno.
        Jak a čím, propánakrále, chcete DNES konkurovat FB, Instagramu, Tiktoku, TV, PC hrám, komerční „kultuře“?

        Sokol dnes funguje víceméně jako realitka, která pronajímá sokolovny komukoli, kdo je schopen zaplatit. A ze Skauta, jakého jsem poznal v letech 1968-1971, je dnes ultrakatolický spolek, do kterého bych děti nepustil ani omylem.

        To, co jste popsala ( …všelijaké ty dětské dny a podobné věci, běžecké závody amatérů – vždyť za bolševika takových věcí byly mrtě, dělala to každá škola. Lampionové průvody na výročí republiky… sousedská setkání s opékáním buřtů… podzimní úklidové brigády… lekce zavařování pro mladé maminky. Plesy s tombolou…), se zoufale snaží udržet při životě třeba Baráčníci, ale i další maloměstské a venkovské spolky. Zoufale proto, že za své, bez dotací a s vypětím všech sil, protože jde většinou o starší a staré lidi. Mladí mají zcela minimální zájem, protože to znamená spoustu práce (zkusila jste někdy v řekněme posledních pěti letech uspořádat koncert kapely, pidifesťák, jarmark nebo jinou vlastnecko-společenskou akci? Tušíte alespoň, co komu musíte zaplatit, co všechno musíte zajistit, aby Vám to nezrušila hygiena, hasiči nebo OSA (DILIA a pod.), s kým musíte uzavřít smlouvu o záboru nebo pronájmu pozemku?)

        P.S.: Myslíte tenhle – https://en.wikipedia.org/wiki/The_Daily_Wire – Daily Wire?
        Má ty prostoto…

        1. Musím vám krapet v jedné věci oponovat – skauti ve městě, odkud pocházím (krajské město v Sudetech) nejsou ultrakatolíci, neb katolíků v tomto městě opravdu není, spíš tam jsou nalezlí vyznavači různých alternativních životních stylů a adrenalinových zábav a krotší sluníčkáři.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.