26 dubna, 2024

Ono to smysl dávalo

Jak se to stalo, že se z Petra Fialy stal derniér, král Signál I., Petro Igorovič Fialenko? Inu, protože se hned na začátku ruského vpádu na Ukrajinu stal vlastně ukrajinským premiérem, stál neochvějně za vítězstvím strany dobra, udělal všechno, co udělat mohl a ještě něco navíc. Totálně si odvařil svoje šance na znovuzvolení a dost pravděpodobně se postaral, aby jeho vláda nedovládla do konce období (jak je u modroptáků zvykem). Jeho prezentace na fejsbůku je naprosto tristní, jako by si ani neuvědomoval, co se děje a i kdyby teď náhle prozřel a začal mluvit jako Jan Zlatoústý, už by to asi bylo jedno.

Člověk si přečte nějaký promo příspěvek ODSáckého PR týmu a nechápe… Jasně, on má za sebou svoje západní loutkovodiče, má spoustu peněz, stojí za ním média i různé evropské struktury, ale stejně nedokážu uvěřit, že se u nás nenašel někdo trochu inteligentnější. Proč museli vyhrabat zrovna ten blyštivý ksicht? Proč zrovna Vykulenec s Vyhulencem? Proč Pekarová? Proč Černochová? Copak se tu nenašel někdo trochu trošinku chytřejší? Fakt tu jako není někdo, komu to alespoň pálí? Ať je to klidně zloděj, tunelář nebo rusofob, ale proboha, ať to alespoň není takovej kretén.

Víte, já nemám rád takové to nálepkování, co používají naši protivníci. Ti vědí, že podporovatelé Putina jsou všichni zlí, jsou to morální mrzáci, svině, parchanti, bytosti nehodné života a tak podobně… Putina nikdo jiný přece podporovat nemůže… Takhle to říkají ne? Třeba nejlepší analytik všech dob Roman Máca…

Ale tohle by mělo platit i pro nás… říct, že Pětikolka jsou prostě debilové, to je strašně laciné. Člověku to sice furt leze na mysl a s každým dalším Péťovým příspěvkem je těžší se tomu bránit, ale já se pořád snažím hledat u Fialy nějaký důvod. On přece nemůže být tak blbej, z nějakého pohledu to jeho jednání přece musí dávat smysl.

Nebudu vás napínat… Péťovo jednání dává perfektní smysl, pokud by se všechno podařilo, jak nám říkali novináři na začátku března…

To tehdy Rusové válku mediálně prohrávali. Internet byl plný mrtvol ruských okupantů a zničené ruské techniky. Tehdy ukrajinští gerojové brali Rusům tanky pomocí traktorů. Nad hlavami jim lítal duch Kyjeva, všichni se modlili ke svatému Javelinu a my všichni jsme byli zaskočeni, jak ta válka probíhala. Putin přece počítal s bleskovou válkou, Kyjev měl dobýt do týdne…

Do toho byly zavedeny ty bezprecedentní sankce, které měly Rusko ekonomicky srazit na kolena. Ruská armáda měla jídlo jen na tři dny, neměla palivo ani munici, bouřili se jí vojáci, v Moskvě se bouřili civilisté, protože byly prázdné obchody a Kreml byl plný vrahů, kteří hledali každou skulinu, aby udělali palácový převrat proti Putinovi. Vynechal jsem něco?

Já myslím, že takhle to skutečně bylo někde v Pentagonu naplánováno. Tohle se náš derniér dozvěděl od svých spojenců v NATO záhy po zvolení. Možná to dokonce i někde podepsal. Plán proti Rusku, až na tu válku dojde. Rusko zaútočí proti nejsilnější armádě v Evropě, kterou Západ dlouho cvičil. Ukrajina se ubrání prvnímu náporu, na to je připravená. Rusku brzy dojde munice, pak se jim sesype hospodářství a pak se jim sesype Putin. A pak… se bude rekonstruovat Luhanská oblast.

Představte si, že by to takhle skutečně bylo.

V té chvíli dává veškeré vládní konání perfektní smysl ne? Dokonce dává smysl i jednání Německa, Polska a celé EU. Ukrajinští uprchlíci měli být už dávno doma. Evropské firmy už měly stavět baráky na Donbase a placeno to mělo být z peněz, které Rusku zamrazili na Západě. Plyn i ropa měly být ultralevné, protože by jimi Petrušev platil za západní shovívavost. Naše zbraně by už také byly zpátky doma. Ukrajina měla být už dávno vyčištěná od všeho ruského. Rus si zřejmě nic neidealizoval, ale tady si plánovali vítězství a porcování medvěda.

Kdyby se to celé povedlo, tak nebyl žádný problém. Fialova obliba by lámala rekordy, jeho cesta do Kyjeva by se dostala do učebnic, my na alternativě bychom všichni drželi hubu, protože bychom před očima měli tu znovuobnovenou velikost Západu a vlastně bychom neměli důvod remcat.

Nemluvilo by se tolik o cenzuře a ruských trolech, protože by se fakt ukázalo, že tu žádní nejsou a těch pár zoufalců nemělo na vítězné tažení Ukrajiny + NATO žádný vliv. Evropské sklady by byly pořád plné zbraní, americké také. Nebylo by sto tisíc mrtvých a nebo by mrtvoly byly v Rusku a to nikoho nezajímá. Rusy se vraždit může, tam je kolektivní vina žádaná.

Péťo přiznej se… že ti to takhle řekli? Že jsi se s celou pětikolkou zúčastnil porad se svými americkými kamarády a ty ses toho chytil, protože jsi jim uvěřil? Že to takhle mělo být?

Jenže ono to nevyšlo… vlezl jsi do bažiny tam, kde měl být brod. Všichni jste tam zapadli a teď už to nemá žádnou rozumovou logiku, teď už je to jen instinkt. Mlátíte kolem sebe a my, co na to koukáme, tak si říkáme, jak jste blbí. Ale vy už prostě jinak nemůžete. Všechno se stalo před víc jak půl rokem, když jste ladili na US ambasádě poslední detaily vašeho plánu. Mysleli jste si, že budete frajeři největší, že si za půl roku voliči na Babiše už ani nevzpomenou a před námi bude růžová budoucnost. Mysleli jste si, že budete Andrejovi ještě dlouho otloukat o hlavu jeho pětiprocentní inflaci, kterou byste díky výhře ve válce zkrotili. Možná vám už mazali med kolem huby, jak na Českou republiku (i vás osobně) vyzbydou nějaké ty ruské reparace. Možná to dokonce mělo konkrétní číslo.

Já myslím, že i vy vidíte, že je všechno v prdeli. Ale podali jste čertu malíček a on si vzal celou ruku. Vstoupili jste do smlouvy s ďáblem a on na ní trvá. Vy dobře víte, že už nic nemáte pod kontrolou a kdybychom se teď podívali na vaše konta a vaše nákupy, tak bych se skoro vsadil, že tam bude nějaká ta vilka na Floridě. Řekl bych, že ty i Vítek teď defraudujete jak to jen jde a jen oddalujete chvíli, kdy to celé spadne.

O podzim už vůbec nejde. Vás drží pod krkem jiní hoši. Ti se nezakecají a je jim jedno, že nasíráte svoje vlastní občany. Možná byste se měli podívat na záběry z kábulského letiště… to je i vaše budoucnost.

292 thoughts on “Ono to smysl dávalo

  1. von Manstein ve svých pamětech napsal, že před operací Zitadelle (bitva u Kurska), věděl, že je válka pro Německo prohraná, ale vyslovil se pro politickou remízu. Nenapsal ale jak by měla ta remíza vypadat.

    1. potom co robili Nemci v Rusku sa tazko mohla dosiahnut nejaka remiza……obavam sa, ze Zapad sa dostal do velmi obdobnej situacie

  2. Zdá se, že nejvíc rozumu měl asi Farský, který se od toho včas zdekoval. Že by věděl něco víc ?

    1. Kdepak, Farský myslel, že vítězství ve volbách je totální sci-fi . Stejně jako tomu nevěřil nikdo z dnešních držitelů moci.
      Proto si předem zajistil stáž u Velkého bratra s tím, že chybět nikomu nebude, a po čase zasedne na teplé místo ve sněmovně. Musel to být pro všechny docela šok a totální zmatek v hlavách.

  3. fiala je dějepisář….na pajdák šli všichni kteří nechtěli být potupnými učni…že se vrhl na politologii dokazuje že to není žádný vrchol hloubek…. ale je lizřit má iq kolem 100 a velmi snaživý a takové chlapáky naši loutkovodiči potřebují….proto je i vláda taková jaká je ….k tomu si přidejte že okresní politikaříčci II kategorie dostali moc a obrázek je hotový…teď je potřeba udržet stmelený slepenec takže i rakušan (druhý dějepisář) se udrží….a sundá je jedině defenestrace

  4. To spíš než kábulské letiště by se Pětilháři měli pouštět pořád dokola videa ze Srí Lanky.

  5. Ponorku na Dlouhé Stráně,
    Raptory – a jedem na ně!
    S Fialláhem na koni
    běží všichni pakoni
    směrem východ, proti proudu
    bránit svoji rodnou hroudu.
    S Jasánkem na zamini
    běží hrdě na miny;
    za Aspen a dědu bajdna
    zvítězíme, o tom žádná!

    1. Ten nadpis je přesný! To je zvrácená taktika! My nic tu elektrárnu drží rusové, a kdyby nepřišli, tak se nic z toho nestane…a na velké části ukrajiny bude pro člověka neobyvatelno!! Jak zabránit tomuhle hrozícímu průšvihu netuším. Doufám, že ale někdo ano.

        1. Naopak.

          Tu informaci předávat do povědomí všech lidí, tak, aby byla až tak profláklá, že nereagování světových organizací bude jasně vidět. A oni ze strachu před masou lidí, sice nechtě, ale zareagují a ukončí tu frašku.

      1. Když Rusové zabrali Záporožskou JE, tak proskočila zpráva, že tam našli 20tun plutonia, který tam nemělo co dělat.
        Havárie vedlejšího reaktoru se skvěle hodí na přikrytí stop po tajným jaderným programu…

  6. dlouhá válka v Evropě se každopádně hodí…
    1. udržuje v lidech strach a jsou lépe ovladatelní
    2. výrazně oslabuje ekonomiku evropských zemí, těch malých a závislých jako je česká pochopitelně nejvíce.
    A je tu Mezinárodní měnový fond – půjčte si, chceme za to jen tohle a ještě tohle… a najednou nemáte nic, dluhy za pár podělaných letadel, nepatří nám ani studánka v mezích, jediná banka , nic… a to je cíl.
    A tohle jde této fialové obludné vládě dobře – rozhazovat a vymýšlet nesmyslné nákupy, o kterých rozhoduje sama, svým 108 hlavým majestátem.
    3. viděla bych příslib profesury na katedře politologie v Massechusetts jako výslužku za premiérování v ČR pro Péťu Fialu a jeho rodinu

    1. Ano, naprosto přesně … vyvolat a dlouhodobě udržovat válku do posledního Evropana se hodí jen a pouze USA a konec konců to není první případ, kdy to tak provozují, je to spíš standardní praxe, tentokrát jen ISIS není založen na Islámu, nýbrž na Banderovi, obrazně řečeno.
      K tomu samozřejmě ekonomický prvek, popsaný už i v beletrii „Lovci ekonomik“.

    2. Fialova angličtina je děsná, jak jsem slyšel v Evropském parlamentě, rychle přešel ze čtení anglických slovíček s děsnou výslovností, na češtinu.
      Lustigovi kdysi po 68 na jedné podřadné americké univerzitě na čas tu děsnou angličtinu prominuli, protože jeho studenti pravili, že mu sice nerozumí ani slovo, ale bezvadně jim vysvětlil jak se dělá film. To u Fialy nehrozí a v žádném případě na MIT.

    1. Když už pomineme, že by to stvoření s intelektem květáku něco vědělo …. já bych se totiž vsadil o pivo, že v záží Rusko nemělo žádný jasný plán na válku na Ukrajině. Pomíjím fakt, že aby ho Biden měl k dispozici v říjnu, museli by ho Rusové mít dlouho předtím.
      To se ostatně táhne od roku 2014 – řada absurdních a chybných postupů ze strany Ruska byla vydávána za geniální plán, který vypracovali a podle kterého například žádná válka s Ukrajinou nikdy nebude, protože to mají pochystané geniálně a jinak.
      Dnes se jen opakuje tahle forma uhlířské víry.

      USA samozřejmě věděly o pohybech vojsk a jejich lokaci. Měly plány na sankce, pracovalo se na nich dekády.

      Píšou, že chtěl dosadit loutkového presidenta a zabít Zelenského. Zabít Ze by nebyl problém kdykoliv ani teď. Ale proč neuvedli jméno toho loutkového?
      Protože neexistuje. Rusové totiž žádný realistický plán invaze na Ukrajinu vůbec neměli a plichtili to podle mě až od začátku prosince, kdy jim hodili bobek na ultimata. Tehdy pochopili, že TAM bylo přijato rozhodnutí je sejmout. A začla panika a začly se kout plány na základě naprosto falešných a nevěrohodných hlášení, které se psaly asi tak formálně, jako psal náčelník v Putimi o náladě obyvatelstva.

      Podle mě USA Rusko do konfliktu vmanipulovaly podle svých plánů – a mě by úplně nejvíc ze všeho zajímalo, co přesně rozhodlo o tom, že tanky vyjedou. Denacifikace to být nemohla.

      1. Znovu mne překvapujete a čím dále tím více.

        Pokud by neměli v září’21 už splněný základní plán, jak zareagovat, pravděpodobně by už teď Západ Rusku okusoval poslední kosti…

      2. Podle této logiky by ale tedy až od prosince Putin s Lavrovem začali vehementně jezdit po světě a na poslední chvíli domlouvat podporu (nepodporu sankcím o kterých RF na 103% věděla, že přijdou) s Čínou, Indií, Tureckem, Íránem, Saúdskou Arábií etc. Realita je ovšem jiná, to se snovalo roky trpělivé diplomatické práce. Minimálně od roku 2014, kdy se RF začala připravovat na vojenský zásah proti Ukrajině. Pokud si to připravili diplomaticky, je nepravděpodobné, že by nebyli „připraveni“ vojensky a zpravodajsky. Osobně nevěřím na variantu „rychlého setnutí hlavy“ která Rusovi nevyšla, takže se od Kyjeva a Charkova stáhli, kterou nás krmí západní „experti“. Ne postup Rusa nebude geniální. Ale vycházejme z toho, komu nejvíce vyhovuje současný stav, kdy se na UA mastí západní Ukrajinci s východními Ukrajinci s podporou ruského dělostřelectva, letectva a zásobování ? Zejména ekonomicky ? Tady musím souhlasit s panem Vidlákem, že Putin musí doslova prosit Šojgua a Gerasimova, ať to co nejvíce protahují.

        1. To ne, naopak, ta globální geopolitická strategie a plyn, to bylo nachystané poměrně dobře. Aspoň jak se zdá mně.

          Mně se to jeví tak, že tu vojenskou neřešili vůbec, nebo jen formálně s pocitem, že to buď proběhne scénářem čtrnáctého roku, nebo že VSU bude zahazovat AKčka i s rukama.
          Neřešili očividně ani nic jako exilovou vládu nebo svoji pátou kolonu. Pokud teda mi nechcete tvrdit, že to měl sehrát Medvědčuk.

          1. Přemýšlíte možná příliš „po americky“, stylem mít předem připraveného „hodného“ Guaida za „zlého“ Madura. Co když má ale Rus ve scénáři ještě něco jiného ? Ještě takový pěkný ultrabanderovský puč, občanskou válčičku na západní Ukrajině, chyceného a veřejně pověšeného komedianta i se scénáristou, Pravý sektor, batalion Kraken a půlka SBU proti , co já vím, propuštěným z Azova, batalionu Dnipro, Medvedi, druhé půlce SBU a zbytku armády s domobranou ? A až bude po, pak ti co zbydou , sami navrhnou někoho vhodného, koho jim Kreml schválí. 🙂

            1. Scénář “ rozmastit a nechat prohnít“?

              Ano, takhle to vypadá, že se to děje, ale že by to byl cíl? Ještě k tomu za cenu obrovských ztrát i na straně Ruska a v přímo sousední zemi a s rizikem, že to nepůjde právě tím chaosem, který je v plánu?
              Komu v Rusku by se to mohlo hodit? Nevylučuju, jen se ptám…

        2. Myslím, že to „maštění “ vyhovuje jen USA a částečně banderovštině.
          Jestli si myslíte, že banderovština tvoří podstatnou část postižených, tak tomu tak rozhodně není.

  7. OT: Pro gogo a nejen pro něho. Pravidelní čtenáři ví, že tady vedu diskuzi s gogo na téma pomalý postup.

    Minulý týden v pátek byla Kongresu USA předložena zpráva analytického oddělení CIA, která hodnotila stav jak ozbrojených sil, tak politických vlivových skupin na Ukrajině. Pár útržků:
    – existují údaje o samostatných jednáních průmyslových a ekonomických skupin Oděsy a Oděské oblasti s orgány Ruské federace o kapitulaci bez boje v případě, že se ocitne v obklíčení
    – rezerva síly ozbrojených sil Ukrajiny stačí na 5–6 týdnů bojů
    – pokud povolí masovějších popravy, rozšíří přehradní palbu do vlastních řad ta rezerva síly stačí na 7-8, ale ne více
    – dodávky moderních zbraní neměly žádný produktivní efekt(analyzují posledních 6 týdnů), vedly pouze růstu úmrtí mezi civilním obyvatelstvem Donbasu

    Pak proběhlo jednání výboru Kongresu a bylo rozhodnuto aktivovat celou americkou zpravodajskou komunitu pro podvratnou činnost spících a zakonzervovaných agentů v Ruské federaci, kteří byli zavedeni nebo naverbováni v letech 2006 až 2020.

    Tak tohle už je čiré zoufalství a naprostý diletantismus, taková rozhodnutí se přece nezveřejňují. Podvratná činnost výsledek střetnutí nezmění, ale vyhodí oknem 15 let práce a dalších 20 let bude trvat agenty opět získat. Myslím, že Rusové mohli jenom doufat, že k něčemu takovému dojde. V současné situaci s nimi bude veřejnost velice aktivně spolupracovat na odhalení a zadržení agentů.

    1. Proto bych to bral s rezervou.
      Ale i kdybychom to pracovně vzali jako fakta … nevidím tam nic, co by řeklo „toto je pro Rusko lepší stav, než vítězství“.
      Ze strany USA přece vůbec nezáleží na tom, kolik tam položí Ukrajinců a ze stray Banderovců zase čím víc vybijí ruskojazyčných v bojích (na obou stranách zákopů), tím líp. USA, kdyby se Ukrajina nakonec vzdávala bez boje, zaktivují Polsko, Rumunsko (Moldávii) .. výhledově by mohli vmanévrovat do války i pobaltí a podle posledních událostí to vypadá, že i finská premiérka byla dobře vybraná.

      USA mají navíc dost svých lidí přímo v řízení Ruska. Ne třeba naverbovaných s kontraktem, ale motivovaných tím, že TAM mají všecko, a to jim můžou USA sebrat. Opět, čím déle se to natahuje, tím víc času je ty lidi motivovat jednotlivě.

      Včera jsem poslouchal o tom, jak se vyvíjí situace na frontě. Strašný průlom v taktice. Teď prý dělají to, že útočí na více místech zároveň a to mohou proto, že geniálně nabrali další lidi – tj. vyškrabali poslední chlapy z LDNR a dodali nějaké polodobrovolníky z Ruska. Už takhle malé množství zajistilo to, že existují trochu rezervy, které je možné vrhnout do míst, kde linii obrany prvosledové jednotky prolomily.
      Takže se stoprocentně potvrdila slova Strelkova, když popisoval, co mu referovali z bojiště. Pořád ty samé jednotky bez odpočinku nutí do útoků a když projdou linii, tak není nikdo, kdo by pronásledoval nepřítele (pikantní detail – nepřítel ujíždí v klidu auty, mobici je mají pronásledovat pěšky) anebo obsadil pozice a rozšířil kontrolované území.
      Proruské síly od prvopočátku nemají žalostným způsobem dost lidí a i ty, které mají, používají způsobem, který je rychle stravuje bez strategických, ale i taktických výsledků.

      Tam tomu říkají, že to jde podle plánu, i líp, tady tomu říkají geniální plán, protože tohle je mnohem lepší než vítezství a já tomu říkám šílenost a balancování na hraně porážky.

      1. A tak nám tedy povězte, co nastane, až Rusko vyšle do boje Rusy? To jsou ti ožralí mužici co budou bránit pouze svoje město? Já se zdaleka nevysmívám jakémukoliv názoru, ale tohle tvrzení prostě nemá logiku. Takže tam vlastně nebojuje ruská armáda?

        1. To byste si asi měl projít moje komentáře pod staršími články.
          ve zkratce:
          Ruská armáda tam bojuje, ale prostředky a počty vojáků hrubě neodpovídajícími pokud by bylo cílem vojenské vítězství.

          A tady se vede diskuse o to, že se mýlím, pokud se domnívám, že by rychlé vojenské vítěžství bylo pro Rusko výhodnější, než tento (plánovaný) postup.
          Já říkám, že tahle agonie je způsobena diletantismem (v lepším případě) nejvyššího velení (zejména politického) a kolegové trvají na tom, že uvedený postup je plánovaný a geniální.

          Asi tak.

          1. Já se přikláním ke Králík62 – pomalý postup-nepostup je pro Putina výhodnější a je úmyslný. Jedna věc je, že zavedená logika velí rychle dobýt, zvítězit a ovládnout.
            Jenže se ukázalo, že celá ta „soft power válka“ Západu proti Východu byla sice delší, bez rychlých vítězství, ale nakonec účinnější a napáchala větší škody.
            Osobně si myslím, že Putin byl do SVO vmanévrován a prostě teď hraje s kartami, které jsou na stole. Ono totiž čím dál v čase bude čím dál většímu počtu lidí jasné, jak se věci mají – že Západ není mírumilovný, že rozpoutává konflikty, že nechce válku ukončit, že chce fungovat na principu rabování slabších atd. Tuhle způsobí daleko větší škody než okamžité vítězství, resp. povede k řádné porážce Západu. Napřed izolaci a posléze ekonomického krachu. Pokud totiž bude moci Putin někdy v budoucnu říct: Podívejte se na historii, ten kapitalismus made in USA zkrachoval, tak tohle … tak tohle se budou učit celé další generace. Oproti tomu nějaké velkolepé vítězství u Chersonu bude za pár let zapomenuto. A nehledě na to, že tohle bude fakticky znamenat konec samozvaného světového policajta USA.
            Můj názor je, že pokud by bylo podle Putina, tak se SVO asi nevede … je ale otázka, jaké informace mělo vedení RF k dispozici. Konflikt byl asi nevyhnutelný, ale termín si asi Putin nevybral.

          2. Děkuji za trpělivost při dovysvětlení. Ona ta pravda může být i někde uprostřed. My tady , ale i obyč. lidi kdekoliv na světě, kromě těch, co se aktivně zúčastňují bojů jsme jen jacísi diváci.
            Ačkoliv hypoteticky tady možnost je, kdyby davy vzaly útokem své Parthenony, a dosadili tam lidi, kteří se budou chtít dohodnout po dobrém.
            Dnes zakoupeny lístky na vlak 3 září. Bije se to ve mně, říkám si, dokážu tím něco že tam jen přijdu zatleskám řečníkům a zazpívám hymnu? Ale na druhou stranu tam být musím. Pokud ne, nemám nárok kritizovat současné poměry.
            Jenže nepřítel je pořád o krok před námi. On s takovou variantou počítá a má připraveno řešení. Naše úsilí je vskutku sisifovské. Prostě ten balvan pořád koulet nahoru znovu a znovu.

            1. (Skoro) dobrý.
              S drobnou přilpomínkou.
              Lidská psychika je miliónem let naprogramována na binární způsob myšlení – Ano/ne, Pravda/Lež.

              Vymykají se pouze určité skupiny lidí: Ta nejrozšířenější je v současném „západním“ pojetí označována jako „psychopaté „(nyní často jako „pozitivní psychopaté“)

              v současné době tvoří
              (nikoli v historii poprvé, leč nesporně poprvé v takovémto sebezáhubném rozsahu, kdy kvantita se překlopila v celoplanetární kvalitu)

              jádro globálních mocenských struktur.

              Tam i onde.

              Psychopaty naprosto NEZAJÍMÁ , zda mají pravdu, či zda kvákají drze nebetyčné, hvězd se dotýkající krávoviny – krávoviny monstrózních, havlózních, fialózních, bajdózních či, soryjako, trumpózních rozměrů.

              Putin, ač zpravodajec, který míval k dispozici nesrovnatelně víc informací než dnes máme my,

              se PODLE MÉHO OMYLNÉHO a na dřeň zjednodušeného NÁZORU na poslední chvíli pokuší – ve snaze uchránit od záhuby „ruský národ“ – dohnat, PŘEDEHNAT a implementovat stoleté psychopatické , sociopatické a antihumanisticky vražedné (T.Č bohužel VÍTĚZNÉ) myšlení MENŠÍ ČÁSTI sto let předežvýkávaného amerického obyvatelstva.

              K neúspěchu/ úspěchu, nehodící(ho) se (sebe)škrtněte/
              mu dopomáhejž první soucitný a slitovný bůh, kterýho najde/ si ho povšimne .
              —-
              Heil Havel!
              Nechť jsou bedra „našich“ ústavních soudců/ZVRACET POVOLENO!/ obdařena hojným celoplanetárním ovocem!
              S Adolfem , Vaklafem, a Šukašvilim na věčnost – a nikam jinam!

              Vesmír je natolik rozlehlý, že SNAD má zazálohovanoný i současný neúspěch s Rozumně Rozumnou Opicí našeho druhu.
              ——

              A pokud ne – snad existují alefy alefů krát bambilióny bambiliónů dalších záložních Vesmírů.
              ——-
              Nicméně si snad po tom miliónu let klopotné snahy fakt přece jen náš biologický druh zaslouží onu zmínku a heslo v celovesmírném katalogu civilizací:
              „PŘEVÁŽNĚ NEŠKODNÁ.“

              (omlouvám se mladším či nezasvěceným….třeba najdete, funguje -li vám dosud vifina, vocogou … ALE HOĎTE SEBOU!)

          3. Mýlíte se stále stejně, protože vycházíte stále ze stejně špatných myšlenkových východisek a nad nimi vytváříte podivné myšlenkové konstrukce, které neověřujete s realitou.

            Zkuste si odpovědět na otázku, koho vlastně Rusko vidí jako primárního oponenta, na kterého musí mít dostatek vojenských sil, až ho donutí vylézt ze svých „zákopů“?

            První nápady typu Ukrajina, Evropská unie, USA, nejsou ty správné odpovědi. Za nimi se totiž ten skutečný protivník jen schovává. A Rusko to ví a proto se chová tak, jak se chová, i když to mate kádry jako Strelkov a jemu podobní.

            1. I kdybychom to vzali jako fakt, pořád to nevysvětluje to, zda je lepší v této epizodě balancovat na hraně porážky (a můžeme rozebrat, co by porážka pro Rusko znamenala) anebo operaci rozjet naplno, po žních dočistit a na podzim mít (nebanderovské) teritorium pod pohodovou kontrolou, minimální ztráty a být připraven na další kolo někde jinde.
              Proč si myslíte, že je pro Rusko výhodnější agonie kolem Avdějevky, než spolehlivě zabraný východ a jih Ukrajiny?

              1. Zkusím tu vaši logiku zbourat.

                Co potřebuje Rusko? Potřebuje mediálně žádanou platformu pro to, aby bylo vidět, že není agresor.
                Rozpor mezi západními představami a skutečností, že se nenaplňují, tento mediálně vděčný prostor zajišťuje a úplně chick je na tom ta rošáda, že ji zajišťují svým zmatení přímo i ta západní média… Vícero částem světa to už došlo – a právě to zmatení západu je tím hlavním argumentem pro pochopení.

                Kdyby totiž Rusové udělali to, co popisujete, byli by za agresora oficiálně a tuhle „podporu“ ze západu by neměli, protože on-line války jsou mediálně v nadpisech asi jen týden a to zmatení by nebylo vidět…

                1. To je první vnitřně sourodý pokus .. sice si nemyslím, že by to tak bylo, ale je to varianta. Nechtěli podle vás budit dojem agresora, který kam vojensky vtrhne, dosáhne rychle vojenského vítězství.
                  Nevím, jestli je toto pro ně důležité a vůbec racionální, ale kdyby bylo, proč ne…

                  Na druhé straně lze namítnout Buču a spol. … ta akce mohla vzniknout jen tehdy, když opustili území. (Které podle vás opustit nemuseli, ale opustili, aby vítězství nebylo tak markantní).

                  Co tedy odhadujete, že bude dál? Dojde k bodu, kdy už bude dost předstírání slabosti, dojde TO dostatku částem světa a oni normálně vojensky nastoupí? A bude to ještě vůbec možné? Ono to srovnání sil není zase tak strašně ve prospěch Ruska, čistě vojensky. Promeškaný rok může znamenat reálné problémy jak doma, tak na frontě. Nebo myslíte, že můžou kdykoliv?

                  1. Pokud Rusové nechtějí otevřený celosvětový konflikt, nesmí zavdat ani tu nejmenší příčinu. Jakýkoli výrazný postup je v tomto iniciátorem „patřičné“ (a hlavně plánované) odezvy….
                    Takže (podle mne) to je také důvod, proč to celé Rusové začali v tom říjnu 2021 – proti metodickému postupu oponenta – vyhrocovat červenými linkami, které musí být stanoveny v dostatečném předstihu aby měly smysl.
                    USA bylo následně natlačeno to „zkusit“ a donutilo Ukrajince stupňovat tlak na Donbas mimo vše meze – protože už nešlo kam couvnout (i když ta správná reakce ještě nebyloaRuskem kompletně předpřipravena), Rusko bloklo tento eskalačně konfrontační postup pomocí „Zvláštní operace“. Za mne byl jedním z časoschránkově hlavních spouštěčů (ne-li, v té době, ten úplně hlavní) Vondrou oslavovaný přílet B52 do Mošnova.

                    1. Zapad cekal, ze to vezmou smahem a prve 3 tydny vydaval hlasita prohlaseni, ze NATO neni ucastnikem konfliktu a vyjma obligatniho upozornovani na nezakonnou agresi mlcel a jen pozoroval. Po 2-3 tydnech mu doslo, ze Rusove to nedavaji, tak spustil medialni ofenzivu a dovoz zbrani.
                      Namitka, ze Rusove nechteli zavdat pricinu je tedy mozna platna, ale ze strany Ruska slo o spatny odhad- Zapad byl na rychle obsazeni zapadni Ukrajiny pripraven a co jedine ho prekvapilo, byla forma ruskeho utoku.

                    2. Uspokojí vás vedlejší efekt toho „navážení zbraní“ na Ukrajinu, kterým je zcela prosté odzbrojení Evropy?

                      Přičtete-li si nedostatek vzáckých prvků pro legování „vojenské oceli“, vyjde vám, že už ani peníze nepomohou rozjet velkovýrobu zbraní – viz třeba případ Polsko a Leopardi…

                    3. Mně to přijde takové nepravděpodobné, Asi jako hnát vlny proti kulometům a tvrdit, že tím připravím protistranu o olovo… jistě mají velké ztráty olova, ale za jakou cenu?

                    4. Predani nejakych 500 tanku a 100 letadel a kanonu ( kdyztak me opravte) odzbrojilo Evropu?
                      To je jako zebrakuv povzdech „Dneska jsem prisel o vsechno, co jsem mel!“ pote, co ztratil jedinou korunu, co vyzebral.
                      Evropske armady jsou spise vnitrni bezpecnostni pojistkou, pomocnici policie kdyby neco, obrannou slozkou statu urcite ne. Dle meho je Evropa de fakto odzbrojena uz od valky, snad vyjma Francouzu. Ale co ti ted provadi se svymi atomovymi elektrarnami, tak jestli jim podobne funguje i armada…
                      To, ze se Evropa na Ukrajine odzbroji je takovy argument na nic. Tech demilitarizivanych par kusu techniky stalo uz desetitisice zivotu, v tom nejaky rafinovany uspech tedy nevidim.
                      Ted koukam na nemeckou pozemni armadu na wikipedii, ta ma 244 tanku/ z toho 176 funkcnich, houfnic 121/75, raketometu 41/15, BVP 380/320, helikopter 53/39 atd.
                      Pocitam, ze v jinych statech to nebude lepsi.

                  2. Aktuálně prožíváme dobu jakéhosi „plateau“, které z jedné strany může ukončit povědomí mas lidí, které zabrání eskalačnímu vyvrcholení, anebo zviditelnění se Alfy oponenta, které tu eskalaci spustí. V obou případech hraje čas pro Rusko, čemuž Rusko věnovalo posledních několik desítek let v rámci samolibosti Západu nad „vyhranou studenou válkou“. Prozření, že nešlo o vyhranou válku, ale jen o vyhranou bitvu, navíc jen jednu z mnoha bitev – a ne všechny byly Západem vyhrány, se ještě nedostalo na Západě ke všem.

                    Každý tak může pomoci zabránit eskalačnímu vyvrcholení kultivací svého povědomí o událostech a jejich souvislostech, příčinách a případných důsledcích. Svým způsobem si takto linkujeme budoucnost sami – a to je i důvod, proč se snažím oponovat vaší valky a vítězství chtivé argumentaci potrefené argumentací Strelkova.

                    1. JENTAKU 13:34,
                      pozoruhodné!

                      Máte bezmála desetiprocentněpravděpodobnostní Pravdu!

                      Jenže – na co vám (Nebo mně) ta pravda je???

                      (NE !!!
                      Proboha, NEODPOVÍDEJTE !

                      Severní vítr a Zakladatel je krutý – a nesnáší slovo Hovno!)

                    2. Uf, tak to bylo o chlup. Ja chtel nedavno odpovedet nazvem knihy „Hovno hori“.

                      Jeste, ze jsem to neudelal…

                    3. Mně prostě nedává smysl začít válku a plánovat nevítězství s velkým riskem prohry, domácí nestability a jistoty velkých ztrát.
                      Co podle vás přineslo to údajní předstírání slabosti – které ale přináší ztráty? Byly by při vítězné strategii horší sankce nebo co by bylo v tom případě to, čemu Rusko podle vás chtělo vyhnout? Jen to, aby nevypadalo silné?

                    4. Vaše argumentace, Gogo, je asi tak na úrovni žáka 1.stupně ZŠ, kterému nedává smysl řešení integrálu metodou per-partes.
                      Nemáte úplné informace, ale jste schopen dlat ultimativní závěry. Jen na okraj třeba u toho dobytí Kyjeva zcela opomíjíte obsazení JE Černobyl, co se tam našlo, o tom se stále mlčí. Naprosto nechápete, že co může být z jedné pozice viděno jako slabost, může být z jiného pohledu chladný záměr a nimráte se v detailech. Už jsem psal vícekrát, že byste se měl zamyslet nad rozdílem mezi strategickým a operačním chápáním dění. Vidíte jen to, co vidět podle zdrojů informací máte.

                    5. Obdivuhodná logika. Já napíšu, že se o tom mlčí a mám prozradit, co tam našli. Zklamu vás, nejsem gogo, abych byl všude dvakrát a ode všeho měl klíče. Má odpověď je nevím.

            2. Jo nakonec se vždy doberem ke jménům jako Soros, Goldman Sachs apod. ale to jsou takoví virtuální nepřátelé. Nemají hranice, které přejdete, nemají armádu kterou porazíte.
              To aby jste tohohle protivníka porazili musíte změnit myšlení lidí, i v tom smyslu, že to pro ně bude znamenat změnu, a minimálně dočasné nepohodlí.
              Zkuste jim říct, že když přestanou využívat bankovní převody platby kartami, ale jen a pouze hotovost, že to změní svět a bude lépe. Lidi nebyli ochotni ani začít kupovat to blbé mléko z plechových krav. jednoduše proto, že jim to nabouralo komfortní zónu. Mléko je levnější ale dojeď tam, vytáhni drobné mysli na petku…a to je jen směšný příklad toho, jestli lze změnit myšlení.

              1. Ne. I to jsou jen Figurky, byť s kapitálkou na začátku. Ale od jednoho jména se odrazit můžete, protože mediální damage control zcela zakrylo podstatu jeho uvedení do pozice, ve které je dnes. Když tu mediální vlnu „otočíte“ do jiných, ale stejně logických souvislostí, dopadnete jako našinec v Tomášově evangeliu.

        2. Pane F. to se jen porad opakuje ,co kdysi rekl Werich.
          „Sejdou se dva , jeden chytrej a jeden blbej a za chvili uz se bavi dva blbci“.

          1. V tom případě jsem blbec já, protože i když je naznačováno, nemám ani obraz, ani zvuk.
            Mám sice obecně nadprůměrnou fantazii, ale tady věru nevím.
            A protože člověk nemůže vědět všechno, necháme to tak.
            Právě jsem se dozvěděl od rodinné příslušnice, která měla možnost (bohužel) pochod Prahou, že to bylo šílené a snad 50tisíc lidí. tož to toho 3 září pojďme překonat.

      2. Proboha uz je to tady zas…
        Uz, mesice tady gogo-Strelkov husti, jak LDNR uz naprosto vycerpali zivou silu, jak nasilim naverbovali prakticky kohokoli. Jo a taky nahodicka, zrovna vcera tu gogo tlacil, ze uplne nejvic v LDRN nechteji dobrovolniky z Ruska, kteri tam utekli.

        Dneska? Svete div se: v LDNR opet nekoho naverbovali, a dokonce i nejaci ti polo dobrovolnici z Ruska se nasli. (to polo doufam, ze gogo tu nebude tvrdit, ze te v Rusku verbuji nasilim)
        Takze celou tu dobu gogo-Strelkov lhali, nebo meli spatne informace.
        Co z toho ovsem ananytlicky vyvodil gogo? Ze Strelkov mel zase 100% pravdu… Pry ty stejne jednotky porad a porad…

        Jinak, aby bylo jasno, mluvime o tom Strelkovovi, ktery se pred par dny skoro rozbrecel, kdyz prasklo, ze Rusove kupuji 1000 dronu z Iranu.
        Pry jsou ted obycejni Rusove (to bude asi Strelkov) hrozne zahanbeni a zklamani, protoze maji vlastni kosmicky program, a narodni hrdost, ale drony musi dovazet z nejakeho Iranu…
        Kdyby jeste nekdo nahodou nevedel (gogo), proc Strelkov sedi doma na prdeli a kouse si nehty, misto aby se ucastnil boju, tak tohle snad jako odpoved staci.
        Na Donbase ho nechteji ani zadarmo, to je snad jasne. Ukrajincum pomaha cely vyspely svet, vyznroj, satelity, finance… Ale Rusko ma kosmicky program a tu narodni hrdost, takze si to vsechno musi vybojovat samo. Drony z Iranu meli odmitnout…
        Proste Strelkovova pateticka duse z opakovani historickych bitev – nas mnogo.

        Taky tu par lidi machruje, jak umi Rusky, nepotrebuji AK a sjizdi ruske telegramy v originale. Ja jim to neberu, ale oni nejak zapomeli se podivat z tech telegramu i trochu jinam.
        Treba co rekl Putin: Rusove uz nikoho osvobozovat nebudou. Prolevani ruske krve za cizi narody uz je minulost.
        Kdyz se podivam do Cech, tak se mu nedivim. Koneva sundali a pomnik odhalili Vlasovcum…
        Ale Strelkov a jeho nohsledi porad tlaci, jak je treba vic vojaku, a hlavne aspon castecnou mobilizaci v Rusku…

        Naopak zacina byt jasne, ze pomala valka-nevalka hraje do karet vic Rusku, nez komukoli jinemu. Posleni zarez je jeste cerstvy, americki bankeri si vymohli vyjimku z protiruskych sankci (volby jsou za rohem) na ruske dluhopisy.
        No a vysledek je, ze je Rusko a rusti investori kupuji za 40%. Vsadim se, ze ted centralni banky cumi s vyplazenym jazykem a slintaji. Hlavne Italie, ECB, Francie…

        V gogovo poslednim prispevku jsou jeste dalsi protirecici si veci, a jine nesmysly, ale i tak jsem dlouhy, tak zase priste.

        Gogo, ctete si Strelkova dal, ale nez mu bezvyhradne sezerete komplet vsechno co da na web, zamyslete se na tim a dejte to do souvislosti. A pak taky odectete tu jeho ruskou patetickou nas mnoga naturu. Na to uz dneska v Kremlu nikdo nehraje.

        1. Mluví se o tom,že Strelkov už v roce 2012 měl psychické problémy.Zda to tak bylo netuším.Věčný kritik tím je znám.Na Donbasu působil v roce 2014 jen něco přes 4 měsíce.
          V květnu 2020 Strelkov v rozhovoru s ukrajinským novinářem Dmitrijem Gordonem uvedl, že osobně vydal rozkaz zastřelit Jurije Popravku(19 roků student) a Jurije Djakovského(25 roků) , kteří podle Strelkova byli členy Pravého sektoru a přišli do Slovjansku „v rámci sabotáže. skupina“ pěti lidí. Jejich těla se známkami mučení byla nalezena v dubnu 2014 v řece Kazyonny Torets nedaleko Slavjanska. Strelkov také přiznal, že byl spoluodpovědný za vraždu zástupce městské rady Gorlovka Vladimira Rybaka , který se pokusil vrátit ukrajinskou vlajku do budovy radnice města Gorlovka. Podle řady zdrojů bojoval Strelkov ve svých jednotkách proti drancování – např. 26. května byl zveřejněn jeho rozkaz, který oznamoval, že dva velitelé „lidových milicí“ ve Slavjansku byli zastřeleni na rozkaz armády. polnímu tribunálu „za rabování, ozbrojenou loupež, únos, opuštění bojových postavení a zatajení spáchaných zločinů, na základě výnosu prezidia Nejvyššího sovětu SSSR „O stanném právu“ ze dne 22. června 1941.Jednalo se o velitele roty domobrany Dmitrije Slavova a velitele čety domobrany Nikolaje Lukjanova.
          To je fascinující přístup. Na Donbasu by ho nechtěli ani hodinu před smrtí.
          Co s týká počtu bojovníků na Ukrajině i polní velitelé sdělují,že by bylo potřeba výrazně navýšit.Tak uvidíme co čas přinese.

          1. Ten rozhovor s Gordonem byl svého času na YT, bylo jich tam spousta, do nedávného cenzurního zásahu.

            Jakého druhy byly podle vás ty psychické potíže, o kterých „se mluví“? Přijde vám jeho projev v rozhovorech nějak signalizující psychické poruchy?

            Strelkov ještě pokud vím nechal zasřelit vojáka pod vlivem omaných látek, který ohrožoval zbraní ostatní.

            On je zastáncem toho, že pokud vojenská jednotka obsadí obec, bere odpovědnost za bezpečí a pořádek. Vyhlašuje většinou vojenský režim a kromě nepřátelských akcí trestá i násilnosti, rabování atd…
            Stejně tak je zastáncem trestů za opuštění pozic nebo odmítnutí účasti. Ale zároveň to podmiňuje tím, že voják má vědět, za co bojuje. Dobrovolník může odejít, voják ve službě nikoliv.

            Možná by vám pomohlo, kdybyste se seznámil s praxí ve válečných konfliktech. Dával jsem tady záznam rozhovoru dvou ukrajinských velitelů. Poslechněte si a popřemýšlejte, pak zkuste okomentovat.

            Pravdu máte v tom, že Pušilin a jeho lidé by ho tam jako velitele nechtěli. Naopak, bych si dovolil tvrdit, že většina lidí, co si jej pamatují z roku 2014, by ho jako velitele uvítala.

  8. Tři věci:
    1. Moje osobní setkání s Fialou mi už před cca 10 roky ukázalo, že ten člověk je ubožák. Hloupý, zbabělý, úlisný, ze všeho předposraný, bez názoru, osobnosti … mě jeho vystupování sice dráždí ke zvracení, ale nepřekvapuje.
    2. tady Fiala ver. 2014
    https://www.youtube.com/watch?v=hxY-gbjpNXQ
    3. Ten zbytek dacanů – je to prostě první liga Aspenu. Kdo se trochu orientoval, nediví se.
    https://nautilus2.wordpress.com/2021/09/30/predvolebni-hra-najdi-si-sveho-kolaboranta/
    Na Ukrajině vybrali ještě horší a aktuálně nám vybírají presidenta.
    https://nautilus2.wordpress.com/2021/12/08/koho-nam-dosadi-po-zemanovi/

    Trochu mě překvapuje, že si alternativa nedala dvě a dvě dohromady a ještě nevygenerovala slušného kandidáta. A vlastně nepřekvapuje…

  9. Ale než nastane scénář Kábulského letiště, bude tu prostor pro vypínání štvavých webů, obuškování demonstrantů a další srandy. Vzpomeňte, v Kanadě sluníčkářský premiér Trudeau zablokoval účty stávkujících kamioňáků, a je dnes o dost víc možností jak to “osolit” poddaným…
    Na blokaci webů už víme, že k tomu ani není potřeba nějaký legislativní rámec a pan Koudelka bude Pekari chránit jak vlastní matku a nejvyšší demokraci (vykulence, vyhulence a toho brejlatýho troubu taky).

  10. Já bych se přimlouval za maximální šíření tohoto článku. Už jen proto, že Jeho Veličenstvo Signál I., z božího dopuštění král, nota bene – premiér, nota optime – derniér této země, to prostě nemá konkurenci 🤣🤣🤣

    1. Altruista, duše čistá.

      Furt dokola usínat
      koho to má bavit
      zdravý spánek utínat
      žrádlem se furt dávit.

      Ještě lež a usni
      proč by jsi měl vstávat
      všude lidi hnusní,
      co bys jim měl dávat?

  11. No jo, ale přijmout takové plány po Afghánistánu, to chce asi být trochu hloupý nebo bezcharakterní…
    Onehdy jsem přemýšlel, jestli má naše republika dostatek letecké techniky ke zvládání krizových situací. Nevypadalo by dobře před spojenci, pokud by se pan premiér handrkoval na střeše americké ambasády s paní Vystrčilovou. Ještě že byly ty požáry, ukázalo se, že leteckou techniku ke zvládání krizových situací potřebujeme a s nadcházející klimatickou změnou jich budeme potřebovat více.
    Strašná je ta spousta převzdělaných nýmandů, kteří tomu věří a až budeme zemegulu rypákom vrtať, tak jim bude jasné, že je to proto, že kvůli Maďarsku se nestopnul plyn 26. února a že se nezablokovaly navíc i ParlamentniListy, Vlk a Vidlák… Než ti půjdou s úsměvem na hranici s přesvědčením, že je pán Ježíš osobně vytáhne z ohně, tak budou živit ten fašismus…

    1. Afganci chteji milion sudu /barrelu /ropy od rusu, ale ze zaplati /barter/, modeni americkou vyzbroji. Barter, to je neco za neco./Bez penez/.

  12. Vykulenec valí bulvy
    jak jsou lidi strašné vulvy.
    Jak mu mohli na lep skočit
    jak teď může na ně močit.
    Ještě dneska dýchá čikuli
    bulvy se mu potom vykulí
    a mocně s nimi koulí,
    toče zeměkoulí.
    Áda taky valil oči
    v duchu viděl tanky v Soči
    ve snu čerpal ropu v Baku
    a pak dostal do rypáku.

      1. Kristušácka dolina!
        Čo to spadlo do klína!
        Áda, Fritzl, Vítek.
        Samý pěkný kvítek.
        Když sa čerti okotí
        traja stejní kokoti
        vyjdú z lůna pekla.
        Muřínová klekla:
        Bože to je krásná trojka!
        Ty já zapněm do obojka!

  13. I po přečtení Vidlákova článku se mi z paměti vynořila vzpomínka na pohádku o třech bratrech, kteří se upsali čertu tím, že po celé 4 roky budou říkat jen jednu jedinou větu.
    Prostě je to jeho role. Nic jiného říkat neumí/nesmí. Vezme si do ruky vlajku s Havlem a za vše můžou komunisti, Babiš, a Putin. Ale nenechte se mýlit. I kdyby vyšlo nakrásně najevo, že rusko zasáhlo oprávněně, pořád tady bude hodně obyčejných lidí, kteří budou tvrdit, že ne. Jaká že barva vznikne, když smícháte modrou a žlutou? Zelená viďte?

  14. Si tedy myslím, Vidláku, že byste se mohl alespoň trochu přiučit s tím Vaším psaním od Svěráka, neboť co Vám zabralo hafo řádků, jemu na to stačila pouhá jedna jediná věta:

    „Heleďte se, já bych napsal, že soudruh Rákosník (Fiala) je magor a že musí pracovat pod dohledem zkušeného pracovníka“ (z US ambasády).

    Já, když sem četl kdysi témata těch diplomek, který vypisovala ta gender katedra na MÚ v Brně, když tam blahý paměti Fiala bačoval, tak sem tomu furt nemohl uvěřit, že něco takovýho je vůbec možný a že to má nějakýho zodpovědnýho vedoucího. Tedy až do chvíle, něž mi to Svěrák zase dokázal vysvětlit ústy Hrabětový:

    „Doktor říká, že je momentálně zaostalej!”

    Tyhle dvě věty úplně do mrtě vystihujou „našeho“ premiéra.

    Znovu a znovu si vybavuju ten jeho zpoceně-blištivej ksicht a nefalšovanou hrůzu v jeho očích, když mu po vyhlášení výsledků voleb konečně došlo, že bude muset bejt premiérem (čemuž do poslední chvíle ani náhodou nevěřil). On totiž dávno o sobě věděl, co jeho voliči ne, že jakmile mu skončí ten jejich antibabiš, lidi poznaj, že nic jinýho nemůže nabídnout, protože na premiéra je prostě hloupej a … a vono taky JO. Už sem se dávno zmínil, že mu z nebe spadl jako na zavolanou Putin s Ukrajinou a … a dál už si o tom můžete přečíst z dnešního Vidláka.

    Závěr:
    je nezáviděníhodný mít hloupý spoluobčany, ale mít navíc ještě hloupýho premiéra a ještě blbější vládu, to je mimořádně nešťastná konstelace, něco jako přírodní katastrofa, že si někdy říkám, kdyby nebyl Putin tak krvelačnej a neuznalej (jak tvrdí Železný a celá ta ČT), dávno by se nad náma musel ustrnout a ZADARMO posílat ropu, plyn a pro mě kaviár z Amuru.

    1. Nu, je to tak, blbíši, ale je přitom třeba udržet nějaké drobnosti v paměti.
      Vzpomínáte ještě na vyděšené výrazy Babiše a Hamáčka, když si sypali na hlavu vrbětický popel? Na to jejich náhlé prozření při televizním vystoupení? Co na ně asi vytáhli?
      Jeví se mi, že to byli stejně „suverénní“ vrcholní politici, jako jsou ti dnešní. Když došlo na lámání chleba.

      P.S.: Kaviár? To není špatný nápad….. Mám v komoře utajenou plechovku malosolu a láhev cremantu. Jen najít důvod, proč se na to vrhnout.

      1. 1)
        jenže vona byla řeč pouze o Fialovi, kdyby Vidlák zahrnul do svý úvahy ty dva stejněsery, buďte si jistej, že bych je taky nešetřil
        2)
        v našem věku, Godote, ČEKAT na nějakej důvod považuju minimálně za projev začínající nedostatečnosti, proto fakt nechápu, kde je s tím kaviárem problém? Snad de jen vo to, neumastit peřiny a nahlas nemlaskat, né?

    2. Když tak pročítám paměti lídrů z II. sv. války, říkám si, proč musel dopadnout Mnichov jak dopadl? Proč musel Adolf dotáhnout svět až do toho svého bunkru v dubnu 1945? Co kdyby to před tím uhnulo nějakou zkratkou? Třeba atentátem.
      Ne, ono to tak mělo být, jak říká moje. Holt je někdy potřeba, aby si chvíli mysleli, že jim to jde (filmové záběry z Obersalzbergu ještě s Himmlerem a Heydrichem). Aby potom tvrdě padli na hubu.

      1. Proto mimo jine doufam, ze Nemci sve jaderky na konci roku zavrou. Abysme dopadli tvrde na hubu. Aby se co nejvic lidem rozsvitilo.

  15. Krásná hypotéza. Pakliže by tomu tak bylo, bylo by lze soudruhaprofesorapremiéra označit možná ne za tupého, leč za nepružného, myšlenkově strnulého, psovsky věrného … nebo takňák.

    Za blby pak není soudruhprofesorpremiér, ale ti US „instruktoři“.

    1. Ono to smysl dává. Platí li že to co probíhá v Česku, aníž by docházelo ke střetům ozbrojených sil ČR s ozbrojenými silami Ruska nebo aníž by byla vyhlášena mobilizace, nazývá Fiala válkou s Ruskem, pak musíme nevyhnutelně dospět k závěru, že to co probíhá na Ukrajině, kde rozhodně ke střetům ozbrojených sil dochází, a i nějaká ta mobilizace vyhlášena byla, válka být nemůže. No a zde je příhodné použít onen termín speciální vojenská operace.

        1. Přesně naopak, Mňauglí, zklamalmal jste mne!
          Mužský BEZPOHLAVNÍ čurák !

          (prý UŽ ZASE odesílám kokmentáře mo rychle…. Neprošlo. Zkusím nochainmal)

  16. Pěkně řečeno!

    Jen si myslím, že 5 kolka je servilní k USákům, ale není zase až tak úplně blbá! Oni totiž voliči ODS, Pyjátů, TOP, Lidovců, přemýšlí úplně stejně a nikdo je k tomu nenutí!
    Myslím že u Fialláha a jeho věrných, pohybujících se POUZE ve své sociální bublině, se jedná o// „kolektivní stupiditu“. //

    Který to byl politik, co nevěděl, kolik stojí máslo?
    Oni, a to mám z hovorů s nimi zjištěno, VŮBEC NECHÁPOU, kam to všechno vede, nechápou, že lidi mají ale… V jejich sociální skupině se, s většinou lidí v republice, vůbec nepotkávají…

    1. Co se týče Rakušana a jeho boys and girls, myslím, že je mu to totálně jedno.
      Vytvořili se za účelem tunelování země. Takže nějaká válka na UA, je nezajímá……
      Pokud ano, tak jen, jak se na tom dá vydělat.

  17. Skvělá úvaha!
    Možná je ta naše vrchnost vlastně jeden velký chudák. Ale já skoro věřím, že ty sliby, že o ně bude postaráno, přišly dřív – že to bylo dojednáno. Dobrovolně, vlastizrádně ještě před začátkem konfliktu. Pak se jen dolaďovaly noty v detailech. Bývala jsem měkosrdcatá, ale už nejsem – líto mi tak není nikoho z těch, co nám teď vládnou. Jestli blbě dopadnou (nestihnou zdrhnout), je to jen a jen jejich vina. A opakuju už se – i ten jejich špatnej konec by mohl vést k tomu, že si příště aspoň každej, kdo se hrne nahoru, pořádně rozmyslí, jak se chovat, aby proti sobě nepoštval lidi, co mu umožnili mít moc, dobré příjmy. Že za tím je taky odvrácená strana.

  18. Perfektně sedí.
    Mě by jenom zajímalo jak hluboce tento plán domýšleli v Moskvě. Jinými slovy, jestli to kompletně tak jak to píše Vidlák vydedukovali naší analityci v čele s Visingrem sami a nebo je k tomu ponoukli strategové z Kremlu? Protože čím déle celá ta válka (speciální vojenská operace) trvá, tím víc to na mě dělá dojem, že se jede podle plánu. Ruského plánu. Od „marné snahy“ dobýt Kyjev, přes skutečné dobytí Mariupolu až po totálně marnou ofenzivu na Cherson.
    Buď jak buď, dneska už je to jedno. Ty válečné reparace se nakonec zaplatí, akorát je nebude platit Moskva, ale státy východní a částečně západní Evropy, právě v těch cenách plynu a dalších komodit.
    Nicméně jedna věc mi vrtá hlavou… Pokud to celé našemu premiérovi nakukali Američani a ono to nevyšlo, proč teď stejně eskalují situaci okolo Taiwanu. Vždyť to je úplně stejné. Taky se chovají jako kdyby číňan těch raket měl jenom na dva týdny bojů. Ale upřímně řečeno, chtít si to s Čínou rozdat na jejich zadním dvorku, v Jihočínském moři je prostě blbost. Pokud by se ta čínská flotila potkala s tou americkou někde uprostřed Pacifiku, nepochybuji, že by ta čínská šla ke dnu v řádu hodin. Ale pokud si někdo myslí, že U.S. Navy má dneska na to vybojovat vítěznou bitvu ve vodách na dohled od čínského pobřeží… No, tak v takovém případě, dle mého soukromého názoru, ať jsou všichni zdraví a nestonaj.

    1. Váš poslední odstavec v podstatě nepřímo dává za pravdu Pjakinovi. Podívejte, naše civilizace se dostala hodně dopředu díky principu, kdy se vyslovila hypotéza a ta se otestovala, zda vyhovuje v reálných podmínkách. Když ne, tak se upravila …
      Situace nepřímo ukazuje, že pokud je tady nějaká skupina, která má snahu vládnout celému světu, resp. je to její cíl a dlouho k tomu využívali státní elitu USA, pak nyní je ta státní elita tak namyšlená předchozími úspěchy, že si myslí, že dosavadní výsledky jsou ve skutečnosti jejich práce.
      Odpověď na Váš poslední odstavec tedy nejspíše bude, že oni nic jiného neumí. Prostě – fungovalo to tak minule (např. Kaddáfí, Saddám … atd.) a teď v podstatě čumí jak puci, že to nefunguje a hroutí se jim to pod rukama. Nepřímým důkazem, že by to tak mohlo být je vystoupení H. Kissingera a hlavně, co se začalo dít po tom jeho vystoupení. Pravda, ukřičeli ho, tak vzal zpátečku, ale věci se daly do pohybu podle něho.

      1. No jo, ale pokud si Čína opravdu došlápne na Taiwan, čím ho potom podpoříme. Vždyť ten jeden poslední vrtulník co nám zbyl a donedávna pomáhal hasit Hřensko, by je přece nevytrhnul.
        Ledaže, tak jak jsme my, bývalé státy Varšavské smlouvy, podpořili Ukrajinu technikou, kterou znali, tak stejně by teď západoevropské státy mohly taky poslat všechnu svou vystroj na pomoc Taiwanu. Protože Taiwan je vyzbrojen pro změnu západním arzenálem.
        A pokud by nám dodali za včasu z USA ty nové helikoptery (Viper a Venom) tak bychom ani my nemuseli zůstat stát stranou a mohli bychom přispět i v tomto případě🙂

    2. Ta specifikace „na dohled od čínského pobřeží“ je vymezena možností podpory z pozemních zdrojů. Rakety DF-26 mají dolet 4000 km a mohou nést hlavici o váze 1200 – 1800 kg. Údajně by mohly dosáhnout až na Guam. (https://en.wikipedia.org/wiki/DF-26).
      Pak mají ještě o něco slabší DF 21, s doletem 1800 km. Čínské J-20 jsou údajně srovnatelné s americkými F-35. Vzhledem k politice jedné Číny považuje Mainland problém s Taiwanem za vnitřní záležitost Číny. Ergo, vody okolo Taiwanu z obou stran za své pobřežní vody – viz nedávné cvičení po návštěvě paní v růžovém kostýmku, při kterém si ledacos vyzkoušeli a předvedli druhým.
      Doufejme, že po přeměření pindíků se chlapci dohodnou na nenásilném pokračování statu quo.

      1. V udržení statu quo jsem věřil přesně do okamžiku, než tam přiletěla snad ani ne po třech tydnech, další partička z amerického kongresu.

  19. Jindřich Rajch
    1) Cena termínového kontraktu na nákup elektřiny na lipské burze prolomila poprvé v historie hranici 500 EUR za MWh! Analytici přesto zpomalování růstu ceny neočekávají.
    Jeden z analytiků Oxford Economics k tomu doslova uvedl:
    “Rozsah tohoto růstu a rozsah této krize nelze srovnat s ničím v posledních desetiletích“
    2) Cena plynu se vyšplhala na 243 EUR za MWh. Před rokem se přitom prodával za cenu pod 30 EUR/MWh.
    Současně Gazprom oznámil, že kvůli sankcím zvýší cenu plynu o 60%.
    Něco mi říká, že druhý svetr Markéty Pekarové Adamové nám patrně nebude stačit.
    Co s tím?
    Musíme NUTNĚ a OKAMŽITĚ opustit lipskou burzu (respektive tam prodávat pouze přebytek) a stanovit regulovanou cenu elektřiny za 3 Kč/kWh pro domácnosti i průmysl!
    Současně musíme ODSTOUPIT od protiruských sankcí a uzavřít CO NEJDŘÍV smlouvu na dodávku plynu za fixní cenu s Gapromem. Znám společnost, která má v ruce kontrakt na 5 miliard kubíků za cenu 45 EUR/MWh. To je skoro šestinásobně méně než platíme za plyn nyní. Brzy to již bude desetinásobně méně!
    V případě, že se nám společně podaří dostat tuhle vládu ze Strakovky, a občané naší země nám dají důvěru, jsme v PRO připraveni učinit tyto kroky v první den, kdy k tomu budeme mít možnost.
    Teď už to je jen o tom, jestli ještě máme pud sebezáchovy, nebo budeme pokračovat dál v naší cestě na jatka.
    P.S. Prosím o šíření tohoto příspěvku do vašeho nejširšího okolí. Teď už jsme opravdu na hraně propasti. Jestli to v září nezvládneme otočit, tak je prostě konec.

    1. Nebylo by od věci to napsat derniérovi, Sikelovi… zkusit podat přes podatelnu nebo datovku. Oni podle mě vědí, co způsobují, ale jejich týmy a poradci jim to třeba netlumočí. A když chybí sociální inteligence, což asi jo, je třeba jim dát najevo, že “plebs” dole taky moc dobře ví a může se začít domáhat toho, aby začali něco dělat, protože jinak ponesou důsledky.

      1. Nikoliv, nic neposílat … ti vládní škůdci neudělají nic dobrovolně, tím se jenom ztrácí čas. Donutí je např. fakt, že s touto vizí, s tímto slibem Rajchla dají lidé najevo, že ho zvolí s obrovskou podporou.
        Strach o ztrátu kontroly nad situací a v konečném důsledku odstavení od koryt a moci je to, co jediné může zabrat.
        Souběžně s tím, by měl Rajchl dávat výzvy, aby příslušníci silových složek nebyli moc aktivní při podpoře těch gaunerů … ať si vzpomenou, jak dopadli jejich řadoví kolegové z STB.
        To, že bude v budoucnu proces hlavními viníky našeho průseru bych pak viděl jako naprostou samozřejmost.

        1. Vy máte pocit, že řadoví (vlastně jacíkoli) příslušníci STB dopadli nějak špatně? Nebo jak jste to myslel?

            1. No, nevím… Já si pod pojmem „dopadli špatně“ představuji minimálně to, že byli jmenovitě veřejně pranýřováni, vyloučeni z možnosti jakkoli do budoucna ovlivňovat politiku či hospodářství země, účastnit se privatizace.

              O nikom, koho by něco takového potkalo, jsem neslyšel ani nečetl.

      2. Jako že král je dobrý, jenže má špatně rádce?
        On to myslí dobře, jen se mýlí…
        Svatá prostoto!
        Tohle je nejrozšířenější omyl.

        Král chovající se jako hajzl je hajzl. Bez výjimky.

        1. Musíme NUTNĚ a OKAMŽITĚ ………………..

          ale jak to chtěj zařídit
          však to zajímá zatim tak 10% lidí – chodim roky číst Vlka – při nejlepčim 150 hvězdiček – za tu dobu , kdyby to lidi pálilo, by tam musely chodit číst desetitisíce pravdy chtivejch
          kde jsou ???

    2. Spousta lidí si musí sáhnout na rozpálenou plotnu, aby zjistili, že pálí. Obávám se, že s tou smlouvou u Gazpromu dopadneme jako Bulhaři. To bude za sochu generála Koňeva, za vyhošťování diplomatů, za adoraci banderovců, přejmenovávání náměstí, dělání naschválu Nočním vlkům, za vřazení z tendrů na elektrárny, za Vrbětice. Tady bude pro narovnání vztahů udělat mnohem víc. Jenže, špína je zažraná.
      Politiky dejme tomu vyměníte. Ale zaměstnance naší ČT?

      1. Podívejte – oni si schválili všechny možné gumové paragrafy na své odpůrce. Vtipné je, že se dají použít i proti nim. Máme tady něco na předsudečnou nenávist, kolektivní obviňování atd.
        Politika je reálno, RF vedení nežije na jiné planetě, proto se dá očekávat jejich vstřícnost, ba možná i podpora, pokud bude u nás vidět snaha potrestat to zlo … nikoliv lynčem, ale civilizovaně. Např.: co má společného vystupování RF sportovců s Putinem – vždyť někteří ho asi ani nemusejí, přesto … kolektivní vina a kolektivní trest. Udělejte to u imigrantů nebo cikánů … to by byl fičák. Takže řešení – kdo tohle zavedl a veřejně podporoval před soud a minimálně zákaz práce za státní peníze.

        1. Bohužel by ale ten státní kanál provozovali ti samí lidé a měli by garantovaný příjem od státu, takže by jeli pořád stejnou propagandu. Nic by je nenutilo ke změně. Znám levnější a efektivnější řešení. Privatizovat za 1 Kč současným zaměstnancům a – samozřejmě – zrušit poplatky a veškerou další státní podporu. Ať si klidně hlásají svou propagandu, ale ve vlastní režii, za své. Problém ČT09 by byl do půl roku vyřešen.

          1. To by jste je za tu 1 Kč ještě odměnil.
            Jeden kanál a fixní částku od státu.
            A až by se požrali mezi sebou, tak to vyčistit.

    3. „Znám společnost, která má v ruce kontrakt na 5 miliard kubíků za cenu 45 EUR/MWh. “

      Ne ze by se mi to nelibilo, ale myslim, ze to neni pravda. Aspon ne takhle jednoduse.
      Slibem nezarmoutis a volici to proste chteji slyset… Takze ani nemam Rajchlovi za zle, ze to rika.
      Porad lepsi nez petikolka nebo Babis.

      Proc se mi to nezda?
      Proboha proc by NAM mel Gazprom najednou prodavat plyn za zlomek trzni ceny?
      Vyslouzili jsme si to zvlastni zachazeni nejak?
      Sem vetsinou chodi dospeli lide, take nemusim vysvetlovat, ze neco jako obed zdarma neexistuje.

      Mohl bych sem napsat radu duvodu, proc si naopak zadne zvlastni zachazeni nezaslouzime, pocinaje schvalnostmi za Babise a uplnou idiocii te dnesni sebranky konce.
      Ale to by byla takova tapeta, ze by me zakladatel smaznul.

      1. Pokud jsem dobře sledoval, tak v RF jsou i hlasy, které říkají, že se Němci mýlí, když nakonec milostivě povolí otočení kohoutků u NS-2 … že tedy Rusové celí štěstím a blahem bez sebe začnou okamžitě dodávat plyn přes NS-2.
        Ne, Rudové nás mají oprávněně plné zuby a tu možnou novou spolupráci si budeme muset poctivě odpracovat.

        1. Ono by strašně moc záviselo na kontextu.
          Na jedné straně, 20 let štvaní a poslední 2 roky vysloveného nepřátelství – to se počítá a mohli by docela právem žádat rollback a návrat do dob chladného soužití. Nebo i něco navíc.
          Ale na straně druhé, by se jim mohlo hodit mít „napraveného“.

          Takže, víme, jak tam uvažují a s jakými cili? Nevíme. A po rozprášení ambasády není jisté, jestli je s kým jednat a jestli už prostě Rusko nezavřelo kapitolu ČR nadobro.

          Ještě před pár lety Zeman hrál ty svoje trapné hry. U CIA akce Vrbětice přešel komplet na stranu USA. Jak to interpretovat? I to musejí obě strany brát v potaz – ne Zemana, ale to podhoubí.

          Přesto, pořádná analýza toho, co by se muselo udělat, aby … se vždycky hodí, třeba ani ne kvůli tomu nedosažitelnému aby, ale kvůli identifikaci všeho nepřátelského a škodícího.
          Toho se ale většina zalekne jednak proto, že je to často nepřekonatelné mocensky, ale mnohem častěji je to pro řadu lidí nepředstavitelné mentálně.
          Třeba neposlouchat na slovo otrocky Němce nebo USA… to je pro většinu lidí naprostá hereze.

          1. podle diskusí na jiných webech to vypadá, že Fialáh , Ukr a EU podporuje 80% občanů ( s Malym o )
            co čekáte za zázrak a přetlak plynu ??

            1. tihle lidé dovedou přepólovat velmi rychle. Třeba až se jich zima zeptá … no a pak se hodí být připraven. Ale já vím, s tímhle přístupem nikde nepochodím.

    4. Gazprom nic takoveho netvrdi. On tvrdi, ze SE zvysi ceny na burze protoze zmenesene moznosti dodavek kvuli sankcim. Uzavrenych kontraktu se to netyka.

      Ted by to chtelo postavit do rady ty debily, kteri leta hulakali, ze jedine burza, zadne kontrakty, at je kazdej vidi.

    5. To se musím pousmát, jak pan Rajchl umí naskakovat na témata. Loni v září pro něj něco jako energie a plyn vůbec neexistovalo, tehdy se hopsalo jen proti kovidu.
      Já souhlasím, že má pravdu a co píše, by bylo dobré udělat. Jen se směju tomu, že mu to došlo až teď, půl hodiny po dvanácté, a stejné to bylo nejspíš i s tím kovidem.

      No tak dobrá, pojďme ty kroky tedy podrobně rozpracovat.. nebo to už ne, to „až tam budeme“?

      1. Ano. Vy skromně naznačujete, že tyhle věci jste věděl daleko dřív než Rajchl, který před rokem řešil ten venkoncem podružný covid.

        Vy jste dokonce tak skromný, že jste se ke svým znalostem přiznal teprve poté, co Rajchl začal naskakovat na téma.

        Škoda, že nejste na Rajchlově místě. Odložte svou skromnost, udělejte něco pro národ, a taky si naskočte na nějaké pěkné téma! Nejlépe ovšem v předstihu – takhle po funuse už to není ono.

        1. Naskakoval jsem loni na ten plyn, jen to tyhle lidi nezajímalo. Co mohu jiného dodat? Je to prostě fakt, který v této diskusi uvádím kvůli tomu, abych demonstroval, jak pan Rajchl funguje.
          Aby někdo neměl přehnané očekávání a aby se předešlo zklamání – třeba tak, že se vytvoří team, který ten problém bude skutečně řešit.

          Mně ani tak nevadilo, že Rajchl loni řešil kovid, mně vadil ten způsob a fakt, že tím svým kovidem paralyzoval všechno ostatní.

          Až narazím na něco, co bude stát za pozornost, zpravím vás. Ale zkušenost je taková, že tyhle věci většinou lidi odmítnou jako nesmysly.
          Mám dojem, že i Vidlák někdy na podzim, zcela jistě před pádem Bohemie, psal o tom, že jsou signály o problémech s plynem a doporučoval zafixovat cenu v předstihu.

          Ironie je zábavná, ale ve skutečnosti nám může jít brzo o kejháky.

        2. Haha, tek nejak.
          A pokud existuje nekdo, kdo vidi dale, nez gogo, tak je to Strelkov.

          Pro gogo: ja jsem opravdu rad, ze se snazite o zmenu v ceske politice aktivne, a nejenom placanim na internetu.
          Ale zbusob „ja jsem to rikal uz davno“ to moc nevylepsi.
          Ano Rajchl naskocil na spatne predvolebni tema, jako skoro cela alternativa. To maji za to, ze vsechno jedou po facebooku a twitteru. Prece vsichni vi, kdo tohle ovlada a kdo tam podsouva temata.
          Nic bych za to nedal, ze naskocili Koudelkovi a jeho nadrizenym na spek.

          1. Ano, počet lajků na FB byl pro ně hlavní metrikou. Dokonce jsou tak blbí, že o ty lajky žádali členy strany a pak to těm samým členům dávali za příklad toho, jak jdou správným směrem.
            Já nemám nic proti manipulaci s hlasy v anketách, ale nesmím být zároveň tak hloupý, abych vlastním maniupulacím věřil.
            Nehledě na to, že dělat disidenta na FB je asi tak chytré jako dělat za Jakeše disidenta v inzerci Rudého práva. (I když jistý pomocník v pivovaru tam medailonek jednou měl)
            Ale FB je primární modla i zdejších nejvýše postavených, takže ono to bude postihovat kdekoho.

    6. Cit.: „…Znám společnost, která má v ruce kontrakt na 5 miliard kubíků za cenu 45 EUR/MWh….
      …V případě, že se nám společně podaří dostat tuhle vládu ze Strakovky, a občané naší země nám dají důvěru, jsme v PRO připraveni učinit tyto kroky v první den, kdy k tomu budeme mít možnost….“

      Ad „kontrakt“ – pokud má nějaká společnost v ČR KONTRAKT (tedy uzavřenou smlouvu) na 5 giga m3 plynu s Gazpromem, co jí brání vystoupit ze stínu?

      Ad „vláda“ – takže pan Rajchl plánuje státní převrat a zavedení diktatury, v níž on bude diktátorem?
      Protože jinak bude záležet na tom, co rozhodne parlament. Aby mohl svůj slib zrealizovat, musel by vyhrát volby, získat ústavní většinu ve Sněmovně, ukecat Senát a presidenta a teprve pak by se mu to snad mohlo podařit.

      1. Jestli bude premiérem, tak tu většinu v parlamentu PRO TOTO mít bude jaksi z principu věci i ve stávajícím systému.

        Ale ono by to nebylo tak snadné, jak se to říká na náměstí. I kdby mu Gazprom dal smlouvu na plyn, tak ten plyn musí fyzicky dostat na naše území – a tady máme Německo, Ukrajinu a nad tím nepřátelské USA, které jedním příkazem zastaví plyn z Ukrajiny a s trochu větším úsilím i z Německa k nám. O Polsku nemluvě. Tohle by se muselo probrat odborně s lidmi, kteří do toho víc vidí.
        Už jen otevření tématu „kontrakt z Gazpromem“ je super, ale aby to mělo nějaký význam, je potřeba to rozpracovat.

        1. Nebude.
          Může být nejsilnější partají, ale pokud nezíská ve volbách 50%+1 hlas a více, bude odkázán na koalici nebo na MENŠINOVOU vládu S PODPOROU nějaké partaje.

          1. Ale on píše „v případě, že ….“

            On neslibuje kontrakt v případě, že nevyhraje, on ho slibuje pro případ, že vyhraje a bude ve vládě dost silný.

          2. Občane, vy asi moc dobře nerozumíte našemu poměrnému volebnímu systému, viďte. Jinak byste věděl, že k sestavení většinové vlády žádných 50 % + 1 hlas nepotřebujete. Teoreticky vám k tomu staží 5 % + 1 hlas…

            Mimochodem, díky tomuto principu tu dnes VĚTŠINOVĚ vládne (a tuto zemi ničí) koalice, pro kterou hlasovala MENŠINA občanů, která se aspoň uráčila k volbám přijít…

            1. Aby mohl Rajchl splnit svoje sliby, musí buď získat většinu 50%+1 a více hlasů z platných odevzdaných. V opačném případě bude buď odkázán na koalici, nebo na menšinové vládnutí s podporou.

              Ale samozřejmě počítám s tím, že Rychetský by se opět postaral.

              1. Prostudujte si to. V poměrném volebním systému, který se používá u nás, mu stačí daleko míň, teoreticky 5 %, jak píšu. Stačí, aby ostatní kandidující strany nezískaly každá víc než 5 % a koalice více než 8 %, respektive 11 %. Pak by vládl Rajchl s pohodlnou ústavní většinou 200 poslanců, neb po přepočtu propadlých hlasů by měl 100 %. Takže bude moci klidně změnit ústavu. Nebo ji třeba zrušit, rozpustit Senát a Ústavní soud a nechat se zvolit doživotním císařem a vrchním soudcem s hodností generalissima. A vše to bude navýsost liberálně demokratické…

                Tohle je sice extrémní situace, která pravděpodobně nenastane, ale už například současná vláda má pohodlnou většinu 108 poslanců, se kterou může tuto zemi v pohodě zničit (jak nám soustavně dokazuje), přestože ve volbách dostala společně jen 43 % odevzdaných hlasů (a necelých 30 % hlasů oprávněných voličů). Je to tedy vláda s nejslabším demokratickým mandátem vzešlá z voleb u nás. Ovšem poměr cena (za uchopení moci) / (destrukční) výkon má bezkonkrenční!

                1. Tedy s tou ůstavou by to nebylo tak jednoduché, musel by se nejdřív zbavit Senátu nebo jej ovládnout, ale s možnostmi, které by mu 100% většina nabízela, by se to dalo technicky (a liberálně demokraticky) zvládnout.

              2. Kdepak, potřebuje 100+1 poslance. To, jak je získá, je věc jiná a to, jak se tam oni dostanou, je zase jiná pohádka.

                Neexistovala snad u nás strana, která by získala ve volbách 50% +1 hlas. Nebo vy takovou situaci pamatujete?

                1. Ano, možností je spousta, „přeběhlíci“ jsou poměrně oblíbená metoda, ani to nijak moc nestojí, našinec je celkem skromný…

                  Ale to, o čem píšu já, je naprosto v souladu s pravidly psanými i nepsanými, textem ústavy ba dokonce i s jejím duchem…

      2. A já si myslím, že jen pošťuchuje, protože – i když to už zase „jaksi“ zapadlo – příklad zvítězivšího Kurze je schopen vysvětlit i detaily mé myšlenky. A to jsme ještě zcela pominuli všechny ty zacílené mediální útoky typu „Panama papers“.

  20. Ja mam deja vu … ale za ten svet si nespomeniem, komuze sme to hovorili dernier … ale bola som este na Slovensku, na skole … niekedy okolo prelomu tisicrocia to mohlo byt?

  21. Na řečnický dotaz, proč ve vládě nejsou menší blbci, existuje velmi jednoduchá odpověď.

    NIKDO MÉNĚ BLBÝ BY TO PROSTĚ NEVZAL!!!

    1. Ale vzal.
      Jenže USáci si vybírají vždycky domácí grázly a hlavně museli být servilní.

      Ani bych se nedivil a to říkám zcela vážně, kdyby vyšlo najevo, že Fialláh líže US velvyslanci boty…

      1. Američani si přece údajně odvezli gestapácké archivy s velmi zajímavými seznamy kolaborantských rodin a jejich členů. A stěží lze pochybovat o tom, že by ve sběratelské činnosti zaměřené na vybrané familie a jejich vypečené příslušníky nepokračovali a informace neaktualizovali až do dnešních dnů.

      2. Kdyby jenom boty… 😉
        Furt si rikam, ze clovek na postu premiera by mel.mit nejake ridici schopnosti. V pripade signalnika aspon nejake schopnosti. Lizat boty ci cokoliv jineho je ale asi jedina schopnost fialovyho signalisty. Mam dojem, ze v tomto pripade si za velkou louzi mnou ruce, bo vybrali mimoradne dobre – z jejich pohledu. Plebs v kotline ma holt smulu, ale na tom nezalezi ani lotkovodicum ani loutkam.

  22. Cernochove tak trochu krivdite. Jiste, je politicky poplatna svemu klanu. Ale bavi ji co dela, rezort zna, ma zdravou orientaci treba v problematice legalniho vlastneni zbrani, proste srovnavat ji s takovou ubozackou nulou jako byla v podobne funkci v Nemecku sveho casu Leynova s temi uniformami pro tehotne vojandy, to by nebylo primerene a korektni.

    1. Re: BANdita

      Soudružka Afroevropanová dělá onačejší přemety a salta, než jsou těhotenské batldresy.
      Až to její bačování budem platit, tak se z toho kolektivně pose*eme.

      1. Mimochodem, ty F35 jsou dobré k přepadu, třeba v roji s ostatními evropskými F35 náletu na Rusko s jadernými zbraněmi.

        Hypoteticky je ČR přepadena. Letiště jsou poškozena, sklady pohonných většinou hmot zničeny, nedostatek mechaniků a techniků.
        Stačí jakákoliv nerovnost v dráze a F35 nevzlétne. Nikdo nebude periodicky obnovovat nátěr stealth. Nebude palivo, mechanici nebudou stíhat letoun udržovat. Kdežto Jas Gripen, vzlétne i z dálnice. Má z analogů nejlevnější letovou hodinu, zvládnou se o něj postarat i záklaďáci ďpo krátkém výcviku.
        Na F35 nebudeme mít peníze, držet to ve vzduchu. . Prostě se s nima lítat nebude. A ještě se z toho finančně prohnem – poserem…

          1. Nemýlím se. Zatím tomu nic nenasvědčuje.

            Tady nejde o to, F35 koupit. To koupíme, i když nebudeme mít jadernou elektrárnu a nepoteče k nám ropa a plyn z východu. Tady jde o to, že jedna letová hodina je několikanásobně dražší, než u Gripenu. Totéž výcvik personálu a pilotů. Nás pořádně prohne nákup, ale lítání nás finančně sežere.
            Jak píšu: „Na F35 nebudeme mít peníze, držet to ve vzduchu. . Prostě se s nima lítat nebude.“

            1. Asi bych byl v klidu. Do takových dvaceti třiceti let, pokud ještě v té době bude v nějaké podobě ČR existovat, se tu bude opět létat s Migy, případně i se Suchoji.

          2. Nemýlím se. Zatím tomu nic nenasvědčuje.

            Tady nejde o to, F35 koupit. To koupíme, i když nebudeme mít jadernou elektrárnu a nepoteče k nám ropa a plyn z východu. Tady jde o to, že jedna letová hodina je několikanásobně dražší, než u Gripenu. Totéž výcvik personálu a pilotů. Nás pořádně prohne nákup, ale lítání nás finančně sežere.
            Jak píšu: „Na F35 nebudeme mít peníze, držet to ve vzduchu. . Prostě se s nima lítat nebude.“…

        1. Cílem přece nen, aby nějaké české F35 létaly. Cílem je, aby se koupily.
          Za ochranu si připlatíme za létající americké F 35.

          1. Vojenske veci me docela obchazeji, tak prosim pritomne znalce o shovivavost. Ale mam dojem, ze letadla, myslim pilotovana, jsou odsouvana na vedlejsi kolej. Mne se zda, ze Rusko sazi hlavne na rakety, co umi doletet hodne daleko, pak drony a pak az tradicni bitevni vrtulniky a letadla. Tuhle jsem se divala na video, jak maji raketovy komplex ve dvou beznych prepravnich kontejnerech. Vcetne navadeciho stanoviste. Odpalit mozno z tech kontejneru primo, zadny special vozidlo k preprave netreba. Nalozi to na lod, vagon, standardni tahac za pomoci beznych jerabu a nakladacu. Dopravi kam je treba a zvenci to nerozeznate od beznych nakladu. To video bylo deset let stare. Deset let!
            Stejne tak kalibry, zirkony a tak. K odpaleni nepotrebujou ejakou echt vychytanou hi-tech kocabku, ty zirkony tusim psali, ze je muzou odpalit i z vetsiho rybarskeho clunu. A ani nemusi vytahnout zadky z domu, evropu rozmetaji na kusy i z vlastniho uzemi. Z tech zirkonu maji nahnano hlavne v londyne, a asi dobre vi proc. Rychle a nesestrelitelne, zadna soucasna zapadni pvo je nesunda. Pocitam, ze to o cem se mluvi je jen zlomek toho, co maji.
            Pak ty kecy o nejakych f35 zaparkovanych na ceskem letisti pry na nasi obranu vypadaji jako hodne spatny vtip. Jedine vyuziti budou mit jako exponat na mosnovskem letisti pri kazdorocnim ukazovani velmi ochablych svalu na dnech nato. Dodavat, ze velmi drahy exponat, myslim netreba, vsichni zde, az na male troli vyjimky, disponuji vlastnim rozumem.

            1. To je věc druhá. Jak se ukazuje na bojišti, dnes jsou letadla extrémně zranitelná vyspělými protiletadlovými zbraněmi. Přičemž pár raket na sundání letadla, je řádově levnějších, než letadlo samo.
              S neviditelností F35 bych se taky neoháněl. Vyspělý protivník, zvláště, pokud je čeká, je zjistí. V Evropě, zvláště u nás, s omezenou rozlohou a pár letišti ( z normálních letišť nemůže operovat) jsou na jedno použití. Přepad, následně zničení letišť a konec nasazení. U Gripenu tohle nehrozí. Přistane a vzlétne všude, natankuje všude, je tak jednoduchý, že běžnou údržbu zvládnou i školení záklaďáci.

              Budoucí letadla budou bezpilotní, něco jako drony. Prostě, na sofistikovaném bojišti, pilotovaná nebudou mít budoucnost. Tato kategorie je slepá ulička. Budou útočit roje dronů.

              Prý se dá elektromagnetickým impulsem vyřadit celá elektronika. Pokud je to pravda, nebude létat a nejen létat, nic…

              1. Re: dexx

                Budou fungovat stroje ovládané a poháněné mechanicky.

                Proto si Saúdská Arábie objednala v r. 2019 v Tatře vojenská auta, vyvinutá na počátku 80. let minulého století. Vše mechanické, nikde žádná elektronika.

              2. S tím pulsem se to vykládá už 60 let, ale ono to asi nebude tak horké, když se běžně používá elektronika na analýzu testovacích výbuchů.
                Zajímalo by mě, jak blízko by vůbuch musel být, aby ten impuls nadobro vyřadil polovodiče nebo obecně elektroniku.
                Měl jsem vždycky dojem, že tento scénář zveličovali komouši proto, že neuměli integrované obvody.

          2. Přesně tak. Primárně koupit cokoliv za co nejvíc. To je plnění ze strany poníků Aspenu. Ty F35 ani nemusejí být letuschopné, ani nemusejí existovat, ale prachy poslat musí a zadlužit zemi taky.
            A kdyby náhodou lítaly, tak druhým úkolem bude buď je poslat na povel USA do akce (kdyby byly toho naši schopni), nebo je poskytnout zdarma tomu, kdo schopen je.

            Může to být jak v tom vtipu – „nakrm prase a na nic nesahej“. Bude tady jen pár vycvičených údržbářů letištní plochy a zametačů podlahy pod zakonzervovanými F35 nebo jejich maketami.

            Stejně tak mohla Černochová koupit jaderné ponorky do Orlíku nebo i na ty Dlouhé Stráně, jak tady někdo vtipně navrhoval.

            1. Takova jaderna ponorka v horni nadrzi by se dobre vyjimala, navic by mohla pomoct pri cerpani svym reaktorem, ale to by bylo lepsi umistit ji dole

              Kdo by se s takovou ludrou tahal do kopce

              To by polaci cuceli, raketove silo hned vedle pradedu

    2. Taky jsem se jí na tu podporu téměř chytl, ale bylo tam pár varovných signálů jako naprosto bezmyšlenkové držení stranické linie v jiných věcech. Dnes jsem 100% přesvědčen, že se na tom svezla a prostě to využila pro své vlastní PR.

    3. Vy jeden, že vy si děláte z Vidláka prču? Já snad z toho neusnu.
      Ale vážně, nejspíše jsem to nepochopil, nebo vám někde vypadlo nějaké slůvko které by to vše uvedlo na správnou míru. Ne, nic? Že to Černochovou baví tak tomu samozřejmě věřím, já vlastnit zlatodůl , tak by mě to tak bavilo. To, že ty F35 budu tak trošku platit i já , ale taky i vy vám zajisté nevadí. To, že nebyla schopna udělat řádně ani ten posraný tendr na nějaký ty BVpéčka je jen náhoda, jinak tomu rozumí. Ne vážně, nějak vám nerozumím. Asi by bylo dobré se nějak rozepsat.

      Vidláku, ten článek je pěkný a pro mě vševysvětlující. Tak nějak si to blištivý Péťa přestavoval. No hold nečte alternativu a tak si naběhl na hrábě.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *