1 července, 2022

Střípky z cest

Jak již zdejším čtenářům oznámil Ládik, má životní družka rozhodla, že chci na stará kolena zbohatnout, tudíž mne vyslala na nucené – pardon – nenucené – pardon – placené práce.

A jelikož stále nikdo na světě netuší, jak jsem – neváhám použít to slovo – geniální, zbyla na mne opět pouze práce řidiče. Sice na moravskoslezské poměry ne až tak úplně špatně placeného, ale přece jen…, prostě v roli nějakého staršího menedžra – mentora, či soudruha generálního se třemi auty, pěti byty a vlastní tramvají bych se cítil mnohem přirozeněji.

Protože s prací rukama si moc netykám, již kdysi jsem si pořídil průkaz ADR, neboli kartičku opravňující řídit silniční motorová vozidla přepravující všelijaké šmejdy a hnusy. Od Peršingů a balíků populárního Semtexu až po zárodky Anthraxu či dýmějového moru, přes radioaktivní hračičky a jedy všeho druhu. Průkaz ADR v plné palbě všech skupin si pravidelně obnovuji a za tímto účelem vykonávám všeliké tajemné obřady s propiskou a ministerskými testy, takže bylo jen otázkou času, kdy si moje sice menší, ale o to dražší polovička vzpomene na existenci tohoto trumfového esa v mém rukávu, udělá mému domácímu válení přítrž a vyšle mne dobývat v potu tváře skývu chleba o dvou kůrkách (no fuj!!!).

Přede dvěma týdny jsem se tedy dostavil na smluvené místo, obdržel jsem klíče od auta a vyrazil jsem na trať. S nějakým trapným zaškolováním se nikdo nezdržoval, „bokurvamašpřecyprukascypenoni?“. Zaškolování tedy probíhalo v tom duchu, že instruktor jel v druhém autě a v místě nakládky jsem jen zíral na to, co potmě vyvádí. Tento pán byl totiž v pracovních návycích natolik zběhlý, že se neobtěžoval v noci na čtyři metry vysoké pracovní rampě ani rozsvítit. Klobouk dolů před jeho baletními pohyby na úzkých lávkách a se sto třiceti kily živé váhy.

Zásadní rozdíl v práci řidiče přepravujícího hluboce zchlazené kapalné plyny spočívá ve skutečnosti, že asfalt je o 400° C teplejší. Ano, zbytky nesvobodných molekul z ruských trubek jsou schopny přepravy pouze při teplotě atakující hranici 200° C, pročež řidič bývá občas vybaven svářečskými rukavicemi, přilbou, která zatížena štítem z plexiskla neustále padá z hlavy, a to je asi tak všechno.

Dále musí řidič při napouštění i při vypouštění vyšplhat na cisternu, povolit šest obrovských matic na šesti šroubech a otevřít ocelové víko o průměru půl metru. Asfalt se totiž vpravuje do cisterny dírou pod tímto víkem. To se do díry zasune zařízení, zvané chobot, půl hodiny se čudluje na železném kompu a dvacet minut se čuchá kouř, valící se z chobotu. Z cisterny se pak černá hmota vysává ze spodní výpusti podtlakovou pumpou. Dosedací plochy víka a hadic se musejí čistit, což se provádí zcela ekologicky naftou a odmašťovačem brzd. Úniky ropných látek zatím naštěstí nikdo neřeší,

protože soudruzi ekologové ještě nezjistili, že na této planetě existuje něco, jako cisterna na asfalt.

Jelikož plnění třicetikubíkové cisterny trvá se vším všudy půl hodiny a její vypuštění je jen o deset minut delší, zbytek času tráví řidič jízdou, což znamená v praxi nájezd okolo 3 000 km týdně. Kdo někdy zkusil ujet osmdesátkou v osobáku 600 km za den, má velmi hrubou představu, co vystihuje známé heslo „dobře placený turista“.

Co mne zaujalo za uplynulé dva týdny při cestování po republice.

Minulý týden to byl enormní pohyb vojenské techniky, zejména takové, která už moc bojeschopná nebyla. I vzpomněl jsem, že mi v elektronické poště přistál další mail vyzývající k okamžitému nástupu do vojenských dílen za účelem oprav a vylepšování soudobé techniky (chachááá).

Mezi viděnými kousky byl pocuchaný T-62 https://cs.wikipedia.org/wiki/T-62

renovovaný T-62,

několik T-72

tahač přívěsů MAZ

n.wikipedia.org/wiki/MAZ-537

anglické M270 MLRS https://cs.wikipedia.org/wiki/M270_MLRS

vojenské vozy Tatra se zamaskovanými nástavbami.

Paradoxem je, že tento týden ani ťuk. Prostě vojenská technika tu nikdy nebyla a není a nebude a já byl zcela určitě za jízdy ÚÚÚÚPLNĚ vožralej…

… stane se…

… nebo že by se potichoučku udála na velitelském můstku změna kurzu…

… kdo ví, odpoví…

24 thoughts on “Střípky z cest

  1. Mně by čistě teoreticky zajímalo jak se takový vnitřek cisterny, čerpadlo a hadice udržují a jak často se musí nějak(jak a čím?) čistit aby to bylo použitelné i pro příště neb ter tuhne.

  2. Targusi, nejen pozemní technika. já například sleduji letecký provoz nad mojí hlavou. poslední týden nad námi klid, jinak neustálý pohyb hlučných vrtulových letadel, které nebyly z nějakého důvodu zaneseny ani na flightradaru.

  3. Když on Kissinger zastupuje ty mocné, co se obávají ruských zbraní. Řekl, že dnes jsou zbraně na takové technické úrovni, že mohou vyvolat katastrofy planetárního rozsahu.
    No a oni chtějí přežít.
    Chvíli to ještě bude trvat, než se vyleze s pravdou ven. A zima tu je už za 4 měsíce.

  4. Já musím jen pochválit váženou paní Jahodu, s jakou péčí a dojemnou starostí se stará o teplo domácího krbu, přičemž jako vedlejší a ne nepodstatný efekt je i to, že ten její z přemíry zahálky až tak moc nezvlčí. Utahaný chlap je doma ideál, navíc když to do domácího rozpočtu přináší ty oné benefity. Jen doufám, že má paní Jahoda ošetřeno, aby ten turista za volantem neutrácel za zbytečné lahůdky na cestách. Krajíc suchého chleba se sýrem a láhev pramenité vody z domu by mu taky mohlo na to jeho poflakování za kolečkem stačit. S jeho praxí stejně řídí, jako když močí, takže by to bylo zcela na místě. Jen s ním žádný štráchy.

      1. Pocasi pod psa ,ze by jeden ani Psa by nevyhnal a prava chvile pro miluji chot ,aby vyhnala manzela z domu , aby aspon neco trochu udelal..

  5. Kdoví jak je to doopravdy.
    Dá se dneska někomu ještě věřit?
    🤔
    Možná Targus nevozí asfalt , ale močku.
    A možná se svým nablejskaným hovnocucem kropil mládež, která se chtěla za Paroubka jen trochu pobavit.

    1. Jedu na kole a je hluboka tmava noc a najednou aut kraut cestu zablokuje.
      Ja a dalsi cyklistove nevinny krici, ja taky silnym hlasem, get fucked you fuckwitt a kraut zmizi ve tme..
      Kdyz je to naopak a chudak cyklista malou a umyslnou chybicku ,kraut je cvicenej ,uz bejt provinile zticha..
      Odehrava se totiz neu-prasna valka mezi kr-autem, co zasvinujou ovzdusi a sou tak vzdycky i doma svine , a posvatnyma cyklistama ,ktery muzou bejt svine jak chteji,kdy chteji ,ale nejsou, pac nezasvinujou ovzdusi. Jsem panem nad svym osudem , predtim sem silne, casto a umyslne porusoval nekolik zakonu ,ale polis mne ani neliz..
      Kdyz si uctive povsimne.
      Zacnu se vzdorne protivit ,jako uplnej Kozina,ze setrim ovzdusi a uprene cumim na jeho auto, co prave von i snim zasvinuje. Kdyz to mysli vazne ,pravim ze du s tim k soudu.
      Von musi psat vlastnorucne spis ,aby soudcovi vysvetlil , ja nemusim nic a este mam advokata ,polis muze bejt picnutej soudcem /treba kdyz ma spatnou naladu/, ze spis je spatnej. Soudce se vetsinou smiluje a pokuty vodpusti /pac soudce vetsinou taky zasvinuje/ , jinak by mel na svedomi jeste podporu zasvinovani na triku ,pac ja reknu ,ze vytahnu s cistym svedomim nepravem a krute pronasledovanyho, auto z garaze…
      To si nikdo na svedomi neveme a este reknu, ze umim napsat petici nahoru a zkopirovanou, ze taky este rozsirim.. Valky vetsinou vzdycky vyhraju..

      1. Pro uplnost , polis musi jit k soudu /to nechce/ kdyz na kazdyho z nich je pohlizeno jako na vyvrhela lidsky spolecnosti, se vi ,ze maly deti jdou a usmivaji se na svet v pruvodu s transparentem vlastnorucne napsanym a demonstruji za ovzdusi , zamracenej a krutej polis vytahne velkej obuch a chce je mlatil, hlava nehlava.

  6. Té vojenské techniky jsem si také všiml.
    Většinou jezdila směrem na východ, některé kusy i obráceně.
    Kolony pár osamocených tahačů i kolony cca 10ti aut s májáčkovým doprovodem.
    Možná pomáháme převážet i jinou techniku než naší.

  7. Targusi, jsi už asi čtvrtý člověk, který to říká -. mám několik kamarádů mezi dnes už bývalými vojcly, kteří ale zůstali v branži a dělají různé věci spojené s armádou. Náborář, mechanik, vojenský kaplan, apod, apod.
    Ti také říkali, že se něco mění, protože předtím se furt řešila Ukrajina, Ukrajina a teď najednou je jejich nadřízení přestali instruovat o stepní válce a začali mluvit o něčem úplně jiném.
    Tož uvidíme

    1. U Kábulu se bojovalo za prahu (Zeman) a na Ukrajině se bojuje taky za prahu. Teď se hledá někdo, kdo to řekne v 19:30 v televizi.

      1. Fšude se bojuje za Prahu.
        V Afghánistánu, na Ukrajině, v Zálivu, v Iráku, na Sinajském poloostrově , v Mali…
        Bez nás to nejde nedají !
        A když padne Fašingtón , tak padne i Praha.
        😜

        1. Jasne a kdyby nepritel ubejval tak se vzdycky nejak zase najde a pripadne donuti , kdyby se stydel…Dle staryho trampskyho , he, he sla..
          F boji fzdycky fydrz ,abyz nepat nibrz.
          Nebo … F poli stoji strasak , nebojme se afsak.

    2. Dneska sem si chtel dat veceri ale nedal pres odpor personalu. Shromazdili se 4 nadrizeny + personal a neco se porouchalo a nechtelo se odporouchat..
      Cim vic tech nahore ,tim vic problemu ,kdyz problemy ihned zacnou demonstrovat za svoje prava …

  8. Asfaltová holubice míru
    vyklovala do cisterny díru;
    bílý pták je nyní černý
    zdalipak je míru věrný;
    možná, že byl bílá vrána
    holubníku domobrana.
    Asfalt všecko sjednocuje
    ba i pachy pohlcuje.

  9. Prozradil jsi ttd asfaltové pípy ve válečných podmínkách, to se bude trestat pobytem v cisterně plné téru! Holub se už taky máchal. Sice to impregnuje proti kovidu, ale snižuje pohyblivost za letu.

    1. „A jelikož stále nikdo na světě netuší, jak jsem – neváhám použít to slovo – geniální“

      Není to pravda, že nikdo netuší! Já to tuším už dlouho.
      Nyní to ale mám konečně potvrzeno z úst nejpovolanějších.
      Nás gényjusů nás tu není nikdy dost!

    2. Naopak!
      Mámám empiricky ověřeno, že máčení v téru výrazně zvyšuje rychlost vertikálního letu holubů směrem dolů.
      (I bomby máčené v téru by bombardovaly mnohem humanitárněji….pokud by, pravda, nepocházel tér z ruské ropy). Zázračnou zbraní poslední instance by se mohlo stát bombardování nepřátelských pozic lavičkami VH, máčenými ve svěceném asfaltu.)

      1. Zřejmě poslední usměv dnešního dne, teda vlastně včerejšího. Dík všem aktivním přátelum na těchto stránkách.
        Zřejmě je mnoho tichých učastníku zdejších diskusí, „čistých konzumentu“, pro které je životně duležité se jich takto zučastnit. Jedna z významných hodnot života v této pohnuté avšak velice zajímavé době.

    3. Po pobytu v cisterně plné théru je záhodno se poválet v potrhaných prachových peřinách po babičce. Tak vzniká thérový letec. 🙂

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.