26 dubna, 2024

Vlastně už vyhlížím anděly

Tak se nám válka na Ukrajině posouvá do další fáze. Naše pravdomluvná média se ohromně rychle oklepaly z pravdivého informování o Duchu Kyjeva, který sestřelil čtyřicet ruských letadel, ale ve skutečnosti nesestřelil ani jedno a už spekulují o nové ohromné myšlence, že Putin na přehlídce devátého května vyhlásí válku Ukrajině a spustí všeobecnou mobilizaci. Říkají to opět s velkou lehkostí, jako by to nic neznamenalo, jako by Putin jen potvrdil něco, co už se dávno děje.

To si jako nikdo neuvědomuje, že pokud by Rusko začalo mobilizovat a přešlo na válečnou ekonomiku, že to pro nás znamená konec hry na vojáčky a skutečně nám hrozí, že se k nám ta válka doopravdy dostane a nebude se psát jen o Buče, ale také třeba o Pohořelicích? Jsme už tak daleko, aby Putin řekl před národem, že jsou oficiálně ve válce s NATO? Tohle je zrovna jedno z těch politických rozhodnutí, která pak mají dalekosáhlé důsledky. Dodali soudruzi Američani (a my s nimi) tolik zbraní, že to mění poměr sil na bojišti? Je situace taková, že Rusko může debaklu zabránit jedině všeobecnou mobilizací, přechodem na válečné hospodářství a Třetí světovou válkou?

V pražských redakčních kancelářích vypadají, že se na to přímo třesou. Různí vlivní činitelé se teď bijí v prsa, že tuhle válku předpovídali už dávno. Ano předpovídali…. protože ji chtěli. A Putin teď podepsal dekret o odvetných opatřeních za sankce, kde diplomaticky okecává jednoduchou skutečnost – jestli bude Západ pokračovat v dodávkách zbraní, může se stát, že nebude ani ropa ani plyn ani nic jiného… Zajímá to tu někoho? Ani bych neřekl.

O ruském vyhlášení války jsem si už přečetl, ale nikde jsem nenašel ani tak triviální úvahu, že kdyby to Rusko udělalo, tak to zřejmě budou mít domluvené s Čínou. Rusko samo o sobě zřejmě nemá šanci uspět v dlouhodobém konvenčním konfliktu s NATO. Ekonomiky Západu jsou prostě větší a silnější. Rusko může v tomto konfliktu pouze dělat pro Čínu totéž, co dělá Ukrajina pro USA. Takže pokud Putin skutečně předělá speciální vojenskou operaci na válku, tak jsem si celkem jistý, že Čína a Západ jdou poměřovat síly ve skutečně velké evropské proxy válce. Ve válce, která klidně může projít i naší zemičkou.

Pokud je v tomto konfliktu Rusko samo, pokud s ním Čína nejde, tak v konvenční válce proti Západu nezvítězí… Nezvítězí, ale pořád má k dispozici jaderný arzenál.

Na jedné straně všichni politici i mééédia v dokonalé shodě pravdivě informují, jak je Putin osamělý, jak díky covidu ztratil kontakt se světem, jaký je to terorista (to včera hlásil Kocáb), jak si Rusové zaslouží všechno nejhorší, ale zároveň nemají žádné starosti s tím, že ten stejný šílený Putin může zmáčknout jaderné tlačítko. A ani nemusí hned ničit celý svět… mohl by to vzít postupně… jednu na Kyjev, jednu na Berlín a před skutečným armagedonem ještě vyzkoušet, jestli Amíci dají New York za Prahu. Při trošce ruského štěstí Amíci totální protiútok nedají, protože to za Chicago nestojí.

Kam až chceme eskalovat situaci? Má někdo představu, kde je ruská červená linie? Fakt je v zájmu Západu dotlačit Putina, aby o jaderné válce začal nejen uvažovat, ale brát ji jako jedinou možnost? Nebo je to jen hra pro nás dole, abychom byli povolní a dali si líbit novou budoucnost plnou velkých korporací a nedotknutelných vládců?

Uvědomuje si takový Fiala, že pokud Rusko začne mobilizovat a pustí se do velké konvenční války s NATO, tak se to zřejmě neomezí jen na území Ukrajiny? Uvědomují si naši šéfredaktoři, že v pokud bude Rusko mobilizovat, tak bude muset Západ udělat něco podobného? Uvědomujeme si my, že pokud se ta válka začne opravdu nazývat válkou, tak život jednotlivce začne mít strašně malou cenu?

V posledních dnech se cítím jako Lot v Sodomě. Jen mám proti němu malou výhodu – já si tu Sodomu kolem sebe uvědomuju a nemám žádnou radost z toho, kde jsem uvízl. Ale jinak jsem na tom stejně. Mám tu nějaký majetek, mám tu rodinu, mám tu spoustu vztahů a spoustu přátel. Ovšem ten tikot odpočtu do ohnivého deště stále slyším.

A tak vlastně vyhlížím ty anděly, co snad Hospodin ještě pošle, dřív než bude pozdě. Čekám na impuls, aby mi někdo řekl, že ještě mohu utéct. A pokud někdo takový přijde, budu sakra zvažovat, jestli ho neposlechnout. V poslední době tohle všechno příliš připomíná boží trest za těch posledních třicet let modloslužby penězům bez jakýchkoliv ohledů. Viděl jsem příliš mnoho bezpráví, ke kterému jsem mlčel. Otupěl jsem k údělu bezdomovců i samoživitelek. Zcyničtěl jsem, když se exekutoři chovali jako nejhorší zběř. Přestalo mi vadit, že tu přibývá ghet, že se krade a korumpuje v miliardách. Docela dobře jsem se smířil s tím, že lež se vydává za pravdu a naopak.

Každý den sleduju, že z války na Ukrajině nemá být žádné východisko. Jen to jaderné. A přestávám věřit, že se tu najde těch deset spravedlivých pro které by nás Hospodin ušetřil. Pokud mají ti naši pisálci pravdu, tak nám vlastně zbývá pár posledních dní na relativně svobodnou diskusi.

185 thoughts on “Vlastně už vyhlížím anděly

  1. (…) Exkluzivně: Česká ministryně obrany vyvolala mezi vojáky poprask, velitelům útvarů poslala oběžník ke Dni vítězství a naznačila v něm možnost válečného střetu s Ruskem po své návštěvě v USA! (…)

    (…) Je naprostým skandálem, že ministryně obrany mluví v dokumentu jménem celé České republiky, že prý naše země stojí od počátku na straně Ukrajinců. Toto rozhodně není pravda, nezanedbatelná část obyvatel a vlastenců v ČR stojí na straně pravdy, a to znamená na straně obránců Donbasu, čili na straně tzv. opolčenců, kteří hrdinně 8 let bránili Donbas před vyhlazovacími jednotkami ukrajinské armády, které obdržely od Petro Porošenka dva rozkazy ve dvou válkách k etnickému začištění východu Ukrajiny a odstranění rusko-etnického obyvatelstva. (…)

    (…) Minulý víkend se v Bratislavě na bývalém Hitlerově náměstí (dnes Hlavní náměstí) konala neuvěřitelná pro-ukrajinská demonstrace, na které se ale skandovalo v ukrajinštině. Nakonec se ukázalo, že nešlo o demonstraci Slováků na podporu Ukrajiny, ale o velice nebezpečný precedens organizované demonstrace ukrajinských uprchlíků spolu s dětmi, kteří na demonstraci kromě ukrajinských vlajek mávali i prapory neonacistického batalionu Azov a celý dav skandoval nacistické zdravice Ukrajinské osvobozenecké armády (UPA) Stěpana Bandery. (…)

    (…) Nejčastější zdravicí, která na demonstraci zaznívala, byla obligátní hláška v ukrajinštině: Slava Ukraini! Gerojam Slava! Slava Nacii! Smerť Vorogam! (…)

    http://www.infokuryr.cz/n/2022/05/04/exkluzivne-ceska-ministryne-obrany-vyvolala-mezi-vojaky-poprask/

    1. to uz probehlo na fuj aeronetu

      dokonce

      Vojáky překvapila i chyba hned v první větě rozkazu, že slavíme již 7 desetiletí Den vítězství 8. května, ale to není pravda. V Československu i v ČR se tento svátek vždy slavil až 9. května, změna a posunutí o jeden den dopředu na “západní” datum oslav totiž přišlo až v roce 1991.

  2. K té Sodomě. Podle podání si Lot vybral za sídlo Sodomu, protože na pohled vypadala široko daleko nejatraktivněji. Žil tam delší dobu. Proti místním zvykům se postavil až tehdy, když místní bu*eranti chtěli obšťastnit anděly, kteří tam přišli na inspekci. Mimochodem: Písmo tady potvrzuje zkušenost, že lidé, kteří jsou opravdu pudově vázáni na stejné pohlaví mají nejradši, když si jich nikdo nevšímá. Všelijaké demonstrace pořádají ti, kteří takové věci dělají proto, že pro normální lidi je to prasárna – biblicky muži ničemníci. Lot se potom snažil zachránit další lidi, kteří z něj ale měli legraci. Nakonec byl ze Sodomy násilím vyveden. Pozoruhodným způsobem tohle téma zpracoval Karel Čapek v Apokryfech.

    1. Na té báchorce je zajímavé snad jen to, že ten jejich bůh povraždil všechny vč. novorozeňat a batolat, která stopro ještě nestihla ani smilnit, ani sodomit. Asi, že by je ně neměl kdo adoptovat.
      Dost mi to připomíná o něco pozdější sebeobranu (několika málo pečlivě vybraných ) nacistických zločinců, kteří vedli koncentráky nebo veleli vyhlazovacím komandům – „Museli jsme ty děti pobít, vždyť by se o ně neměl kdo postarat“. A napadá mě, kdože se vlastně od koho učil…

        1. Snad trochu reality. Azovští hrdinové se taky schovávají za nevinné děti. Přesto zde můžeme vidět, jak několik ničemníků přivedlo do neštěstí celý národ, včetně těch nejnevinnějších. Můžete to strkat na Boha či Tóru, když vám to dělá radost.

  3. Něco od JP
    Zničení týlu, aneb jaká je dlouhodobá strategie Ruska pro Ukrajinu.

    Koment soustavného ničení ukrajinské železniční struktury.
    Ničení je zaměřeno na likvidaci tzv. železničních trafostanic, tedy elektrorozvodných stanic, které napájejí silovou elektřinou ukrajinskou elektrickou drážní síť.
    Včera byl proveden jeden úder u Rovna a několik (asi čtyři) u Lvova. Cílem těchto úderů je zkomplikování logistiky transportu zbraní, munice a paliva z Evropských zemí (zejména Polsko) na Ukrajinu.
    Jediný závod schopný vyrábět potřebné transformátory je v Záporoží a vypadá to, že již není schopen vést výrobu v potřebném množství. První opravy ke zprovoznění trafostanic probíhaly v čase poloviny dne. Nyní se tyto lhůty prodlužují a zřejmě se blíží doba, kdy transformátory potřebných výkonů k mání nebudou ani formou dovozu z EU.
    Pokud byly na pořadu dne dovozy postarší sovětské techniky z doby existence Varšavské smlouvy, nebyl to pro RA výrazný problém. Ale po rozhodnutí započetí dovozu špičkové západní techniky na Ukrajinu se situace změnila.
    Možnost zabezpečení těchto transportů je ve využití silniční sítě, ale to je pomalé a drahé. Proto se zvyšuje tlak na využití železnice, resp. na počet funkčních lokomotiv. Parní lokomotivy byly zrušeny bez náhrady, motorových vozů schopných nasazení na magistrálních trasách není dostatek.
    Do toho vstupuje práce letectva a cílené ničení zásob ropných látek, takže na velké ploše Ukrajiny není palivo k dispozici a tam, kde palivo je, vydává se omezeně – 10 litrů na auto.

    Problém s palivem na UA a jeho řešení.
    Přímému dovozu z EU brání jiný rozchod kolejnic, resp. neexistence cisternových vagonů, na kterých by bylo možno rychle vyměnit podvozky vyrobené na širokorozchodné trati Ukrajiny.
    Řešením je využití Moldávie, která má stejný rozchod kolejnic, jako Ukrajina a má napojení na produktovod v moldavském Giurgiulesti (Džurdžulešť), kde je navíc přístav schopný obsloužit menší námořní cisternové lodě. Tak by mohlo probíhat zásobování Ukrajiny potřebnými palivy.
    Z Moldávie je pak jižní cesta přes Oděsu zlikvidována trojnásobným bombardováním mostu přes ústí řeky Dněstr, zbývají tedy tratě vedoucí přes severní část Moldávie. Je velmi pravděpodobné, že můžeme očekávat příští raketové útoky právě do této oblasti (Kamenec Podolskij – Vinnica).

  4. Drtivý úder dopadl ! Už ani zakongresovat si nesměj!

    Je to i
    Vaše věc!
    ———–
    Mezinárodní asociace LGBTQIA+ se připojila k protiruským sankcím
    gay moskva
    4.5.2022 10:24
    —————–
    Protiruské sankce přicházejí ze všech směrů. Po pořadatelích Eurovision Song Contest se k nim nyní připojila i komunita LGBTQIA+.

    Ruským gayům, lesbičkám, bisexuálům, transsexuálům a dalším z této komunity se zakazuje jako součást sankcí v souvislosti s Ukrajinou pořádat v Rusku pochody (např. Russian Московский Гей-Прайд) a kongresy gay, lesbických, bisexuálních, trans, inter a asexuálních osob !“
    ——————————–

      1. To už musí bejt nějaká legrace, ne?
        Chtěl jsem to nějak sarkasticky komentovat, ale nic mě prostě nenapadá.

        Orgie debility…

        1. Ne, prdel. Doslova.

          Tohle vypuci vzdy v situaci, kdy uz neni (minimalne spolecensky) bezpecne nejen oponovat, ale take vubec se nepripojit.

          Krasne to popsali pametnici pripravy stalinskych petiletek. Vsichni vedeli, ze to je hovadina, jen se radsi „postavili za vyssi tempo, nez by sli sedet za nizsi“. Zatim ty Gulagy nemame, ale zkuste nekde „ve funkci“ hlasat, ze Green Deal je hovadina, elektromobilita taky a ruske vejce je nezavadna vec.

          1. Zkuste nekde v korporatu prohlasit ze se nepripojite ke dnum hrdosti kdyz jste k tomu vyzvani

            Zatim je to povinne jen v usa a anglii, v cechach si jeste korporat netroufl

            1. Kamarád uklízí v hale automotive za Makrem v Hrabůvce a vylepil si páskou na uklízecí vozík velké Z. Letěl tentýž den.

              1. Re: Ládik!!!

                Kdyby nebyl kokot, domluvil si předem dobrého právníka a mohl z nich vyrazit hodně dobré prachy.
                Kámoš se soudil s bývalým zaměstnavatelem a dostal z něj slušný balík. Museli mu doplatit ušlou mzdu v průměru za celou dobu trvání pracovně právního sporu za neoprávněnou výpověď. A pochopitelně psychická újma, snížení společenského uplatnění, blablabla…

        2. Re: pithart

          Nic vás nenapadá, protože jste naprosto hloupý!!!
          Mne ihned napadla žádost Čechistánu o okamžitý vstup do Ruské federace.
          P. S. Já vím, že jsem pomatený stařík…

          1. To si nechme v ZZZZZáloZZZZZe. Es kommt der tag… a žádost podepíše generál Petr Pavel, místodržitel České autonomní oblasti.

            Vzpomene si na své bývalé kámoše, že vlastně vždycky byl v duchu s nimi.

              1. Co vy tady furt máte s tím nesrozumitedlným jazykem? Československy by to nešlo? Nebo aspoň azbukou! Že přepíšu menu celého webu do jazyka budoucnosti…!

                Když píšu es kommt der tag, tag to není německy! To jsem se naučil ještě v hodinách občanské nauky na střední škole!

                1. Proste jsou to vzdelanci, kteri se radi vyjadruji panskym jazykem
                  Aby dodali svemu nazoru ten spravny/lepsi nadech

                  Jako pred 200 lety latinou, ted deutsch

  5. Pokud je alespoň 50% z tvrzení Chomského pravda, já, co jsem Trumpovi fandil, jsem měl sakra dobrý nos.

    https://www.ac24.cz/zpravy-ze-sveta/chomsky-trump-je-jedinym-zapadnim-politikem-ktery-usiluje-o-ukonceni-valky-na-ukrajine/

    A ti, co si mysleli, že je Trump blázen a drželi palce Bindenovi, se radovali ze zvolení blázna, který nás přivádí na pokraj jaderného pekla.

    Už to zavání poměry ve starém Římě. Blázen Caligula, senátor kůň.

    1. Trump pochopitelně není blázen, je psychopat, který umí hrát a nechce zemřít. Chce jen trvale tančit na hraně propasti.

      Biden na rozdíl od něj hrát ani tančit neumí, zemřít možná podvědomě chce, pokud s ním zemře nějaká ta miliarda dalších lidí na všech kontinentech. Ale spíše se nepočítalo s tím, že bude skutečně muset tu a tam o něčem samostatně rozhodovat, navíc dokonce v reálném čase.

      Podle rozšířených názorů, (které nelze nezávisle ověřit ) musí být každý moderní kandidát na amerického prezidenta psychopat, jinak by neměl k výkonu této funkce dostatečnou kvalifikaci.

  6. Přečtěte si čerstvý projev jednoho z architektů ukrajinské Evropy :

    viz !Argument :
    4.5.2022 VSa Zprávy

    „Přinášíme ukázku z projevu Maria Draghiho, ve kterém se dotkl mnoha témat.
    Podle italského premiéra Maria Draghiho by kombinace ideálního (sic!) a pragmatického federalismu měla vést k revizi smluv EU za účelem rychlejší integrace západního Balkánu a Ukrajiny do EU. Také by měla být podle něj opuštěna zásada jednomyslnosti a mělo by být zavedeno rozhodování kvalifikovanou většinou.

    V úterním projevu před poslanci Evropského parlamentu ve Štrasburku Draghi uvedl, že pandemie „Covid-19 a válka na Ukrajině donutily evropské instituce převzít nebývalou míru odpovědnosti.“
    ——-
    Zajímavá je také část projevu o usnadnění přesunu afrického obyvatelstva, které k nám prý vzhlíží s nadějí.
    Frontex není od toho, aby tyto naděje omezoval.
    —–
    Ale dnešní fonlejnovou netrumfl – do konce roku zakáže dovoz ruské ropy do EU. (Na druhé straně – třeba už budou tou dobou veškeré zásoby potravin a obilí vyvezeny mimo náš nenažraný dosah, takže nákladní dopravu nebudeme potřebovat.
    Vzhledem k tomu, že se zastaví i průmysl, nebude důvod , aby kdokoli někam jezdil auty.
    Exotická dovolená bude trvat celý zbytek našeho života, nemusíme jezdit do ciziny, cizina přijde k nám do domů a bytů.
    A tak to má být, tak je to správné, dodal by Pepa Řepa….

    1. von Leyen zakaze prd. Musi to schvalit jednomyslne clenske staty a to neprojde. Nerikam, ze to nezkusi jinym zpusobem a ze to ta nase bozi dopusteni ve Strakovce nezavedou dobrovolne, blbi jsou na to dost.

  7. Myslím, že situaci, která nastala, nemůžeme nijak ovlivnit. Na přestěhování nemáme čas a taky není prakticky kam. Takže zbývá žít a doufat.
    Z jiného soudku – poslanci se už druhý den přou o to, zda sebrat zdravotním pojišťovnám 14 miliard či ne. Tedy zase se chystá tunel, kampak asi těch 14 miliard přijde?
    https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/snemovna-mimoradna-schuze-snizeni-plateb-za-statni-pojistence-zdravotnim-pojistovnam.A220504_041554_domaci_kop
    Z diskuse vybírám:
    – Tak snad už je jasné, proč je místopředseda lidovců Tom Philipp současně předsedou dozorčí rady Všeobecné zdravotní pojišťovny a proč byl bývalý předseda a zakladatel TOP09 Kalousek jmenován vládou Fialy jako místopředseda správní rady VZP, ne? Oni to odkývou a přikryjí.
    – Ono nejde ani tak o tento návrh, ale hraje se o tu korespondenční volbu, která má přijít na pořad jako jeden z dalších bodů. Naprosto nechápu, že na tak zásadní změnu volebního systému není potřeba ústavní většiny.
    – Už jednou rozkradla ODS 300 miliard na důchodovém účtu, které zbyly po komunistech, nyní chce ukrást peníze pojišťovnám, které si je ušetřily, kdy sáhne na úspory lidí?

  8. České úřady zablokovaly majetek ostravské hutní společnosti Vítkovice Steel. Ta je důležitým zaměstnavatelem v Moravskoslezském kraji, jenž už nyní vykazuje společně s Ústeckým krajem nejvyšší míru nezaměstnanosti v zemi, konkrétně pětiprocentní. V Ostravě samotné míra nezaměstnanosti činí dokonce 5,4 procenta. Přitom celorepublikový průměr odpovídá jen 3,4 procenta. Blokace majetku společnosti Vítkovice Steel ohrožuje pracovní místa jejích zhruba devíti stovek zaměstnanců a také pracovní místa v subdodavatelských firmách. Celkem může jít až o nižší tisíce pozic.

    Majitelé společnosti Vítkovice Steel, investiční fondy ze zemí bývalého Sovětského svazu, tak o podnik nepřicházejí. Nemohou jej ale například prodat či jím ručit za půjčky. Což už samo o sobě ochromuje hospodaření, neboť to například znesnadňuje přístup k financování investic.

  9. Smutný článek, snad to tak hrozně nedopadne… vždy mě ale překvapí ta hloupost a omezenost mainstreamových „novinářů“ plodících oslavné články na Ukrajinu i na místní vládu, kdy se nikdo z nich není schopen na rovinu zeptat proč kupujeme ruské zdroje od Němců a tváříme se, že jsou v pořádku, když je to to samé, pouze s lichvářským úrokem…

    Fascinuje mě ta obrovská vlna nenávisti proti všemu ruskému u diskutujících tamtéž, to šílené válečné štváčství, kdy se všichni předhání v tom kdo bude víc nenávidět, kdo se víc odpojí a kdo dříve a víc vyhlásí válku zaostalému Rusku…

    Vždycky lituju, že není možné aby každý žil podle svých představ a požadavků, aby ti „odpojení“ chodili pěšky a žrali trávu, ostatní by žili dál normálně (třeba jako v Maďarsku).
    Třeba by to těm pitomečkům otevřeli oči…? Nebo už jsou opravdu ztraceni?

    1. zatracují ztracení, bych dokonce i řekla. A tyjí, tyjí, dokud to nepřesáhne míru. Pak se diví, až „vyletí“
      Také jsem jednou vyletěla a to bylo nadávek,… Uhájila jsem, co jsem, co mi patřilo. A přestala jsem si to vyčítat.

      1. Takže někoho častovat nadávkami, lhát, vypisovat sankce – nemá smysl, podceňovaný se přesto všechno ubrání, i když stojí proti mnoha.

    2. Re: User

      Nikoli. To není hloupost novinářů, nýbrž vaše. Furt vám tu vykládám, že máte zchytřet, zmládnout a zkrásnět a vy mne stále neberete vážně.

      A přitom jste si VŮBEC nevšiml, že jste si odpověděl sám.
      Takže vám to překopíruji z vašeho textu:
      „… s lichvářským úrokem…“

      To je, oč tu běží!!!

  10. Bohužel není jiné cesty. Bude to bolet a bude to strašné, ale válka bude očistná. Modleme se za mír a ochranu naší země. A čiňme pokání.

    1. Pokání? Vůči komu? Andělé jsou neutrální. A poslední soud? No, to leda, protože jakožto chybný článek můžeme být vynulováni.

  11. Daniken se domníval,že Sodoma a Gomora byl jaderný výbuch uskutečněný mimozemšťany. A to že se nesměli ohlédnout odpovídá poučce ležet při tom na zemi hlavou směrem k výbuchu Důležité je zejména nedívat se do jaderné exploze. To by člověka totiž mohlo oslepit.

    1. …hlavou OD výbuchu, tváří k zemi, hlavu zakrýt rukama, není-li k dispozici nic lepšího. Pokud možno zalehnout aspoň za terénní vlnu, nízkou (betonovou) zídku či podobnou překážku. Radiace (tvrdé záření) trvá po úvodním záblesku až desítky vteřin, každé stínění a každá vteřina ve skrytu dobrá.

      1. Re: Zakladatel

        To máte pravdu. Nebudete to mít za sebou hned, nýbrž se budete trápit dny až týdny, to podle dávky, kterou budete obdarován ze sekundárních zdrojů.

        1. Nemusí to tak být. Jak jistě víte, jaderná munice může mít různé vlastnosti podle účelu použití. Například slavné neutronové bomby zanechávají radioaktivní zamoření minimální, jsou s tím záměrem konstruovány. Pokud budete od neutronové radiace dostatečně odstíněn (což není zrovna jednoduché), měl byste mít docela slušné šance na přežití. Není to zrovna můj obor, mohu se mýlit, ale od taktických JZ bych očekával právě něco takového.

          Naproti tomu se experimentovalo i s JZ, které (záměrně) produkovaly radioaktivní zamoření mimořádně vysoké, dosahovalo se toho mj. použitím velkého množství kobaltu v plášti. – Před časem proběhla diskusí zmínka o atomových střelnicích v Austrálii, dodnes nepřístupných, resp. přístupných jen velmi omezeně. Tamní trvanlivé zamoření může mít původ právě v pokusech tohoto typu.

          Podle toho bych očekával, že v Evropě, budou-li použity JZ, bude zamoření relativně malé s krátkým poločasem rozpadu. Zatímco v Americe bych tipoval dopad JZ s účinkem právě opačným.

          1. Citace z AK:
            „Obecně je to tak, že JZ je konstruovaná na nějaký maximální účinek, ale
            tento účinek je možné snížit různým způsobem. Buď neproběhnou všechny
            fáze exploze nebo proběhnou schválně nedokonale a neúplně. Moderní JZ
            jsou obvykle vícefázové, de facto „vodíkové“ bomby – kde je primární
            štěpný výbuch („atomovka“) vlastně „roznětkou“ sekundární jaderné
            syntézy („vodíkové bomby“). Většinou ještě následuje třetí fáze, což je
            opět jaderné štěpení, ovšem nyní rychlými neutrony z jaderné syntézy. JZ
            jsou tedy obvykle 3-fázové: štěpení-syntéza-štěpení. Tudíž se výkon JZ
            dá regulovat v širokém rozmezí… od desítek tun TNT po megatuny TNT – v
            rámci jedné JZ. Z ekonomických důvodů (a
            přepravních/hmotnostních/objemových) se tato regulace ale nedělá v tak
            širokém rozsahu, protože je zbytečně drahé několikamegatunovou nálož
            takhle „zkriplit“… Regulované – s volitelnou sílou výbuchu – jsou
            proto obvykle jen „taktické“ JZ. Rozmezí od desítek tun po cca 100 kt.
            Regulace síly výbuchu se dělá elektronicky, pomocí řídících systémů
            bomby, tj. nemusí se tam nic přidávat/ubírat/montovat…

            Starší návrhy měly volitelnou sílu výbuchu řešenou různě
            elektromechanicky – třeba pohybem určitých prvků v bombě před výbuchem
            servomotory do různých poloh nebo neúplným odstraněním pojistných zábran
            (např. nevysypáním/nevytažením všem ocelových kuliček z dutiny primární
            plutoniové nálože), takže výbuch nebyl pak tolik „povedený“. Nebo
            neodpálením všech implozních čoček primáru, takže došlo k menšímu
            stlačení plutoniového jádra a tak byla řetězová reakce „nedokonalá“ –
            trvala kratší dobu, takže se rozštěpilo méně Pu239/U235. Novější typy JZ
            už většinou nepoužívají žádný pevný iniciátor neutronů jako byl
            „Urchin“ (https://en.wikipedia.org/wiki/Modulated … _initiator),
            ale externí lavinový generátor neutronů (aka „neutronové dělo“), a tak
            se síla výbuchu dá regulovat nastavením elektroniky – jde o zpoždění a
            intenzitu neutronového toku, aby sice ještě došlo k řetězové reakci, ale
            neproběhla úplně (primární část se během výbuchu rozletí než se stihne
            rozštěpit více materiálu, protože injekce neuronů do reakce je zpožděná
            nebo menší). Primární štěpná roznětka („atomovka“) má účinek např.
            maximálně 10 kt „f plný palbě“, ovšem to může být sníženo na minimum, a
            pak je výsledek třeba jen těch 10 tun TNT.

            Zvýšení výkonu primáru je také děláno napuštěním tritia do dutiny v
            primární části, takže během vrcholící řetězové štěpné reakce dojde k
            jejímu posílení jadernou syntézou tritia. Což generuje množství rychlých
            neutronů a tak dále posiluje štěpnou reakci v primáru. Tomu se říká
            „booster“ nebo-li posilovač primáru, a tím jde zvýšit výkon primáru
            třeba z 10 kt na 50-100 kt. Takže, pokud se tritium před výbuchem
            nenapustí, tak je výkon menší.

            Další fáze je pak opět jaderná syntéza v sekundáru, kdy se použije
            energie primáru k zapálení termojaderné reakce v sekundární části bomby.
            Aby došlo k syntéze, musí se to nejdříve stlačit a pak zahřát. Což se
            dá různými metodami „pokazit“ a pak je účinek sekundáru menší nebo také
            žádný…

            Poslední regulace výkonu se dělá pláštěm sekundáru, kde pak dochází k
            další fázi štěpení rychlými neutrony. Když tam ten plášť není z U238,
            ale třeba z olova, tak neproběhne. Když bude z kobaltu, výsledkem je
            „kobaltová bomba“, tedy dlouholeté radioaktivní zamoření… Což už ovšem
            nejde elektronicky, tam musí obsluha před použitím bombu jinak sestavit
            – dát odpovídající plášť podle účinku… Například ruská „Car bomba“
            měla 58 Mt protože měla jen olověný plášť – s uranovým U238 by to šlo
            cirka na dvojnásobek (ale také brutální radiační zamoření, bez toho to
            byla skoro „čistá“ bomba).“

        2. Se dneska roztrh pytel s Jobovkama , nebo co ?
          Musi bejt navic plastenka proti radioaktivnimu spadu ,nejlepsi cela kombineza , plynova maska ,jinak se to dostane do plic, gumovy holinky az k pasu,
          ty rybarsky mozna..
          Nasleduje jeste dlouho epidemie rakoviny..
          Zrejme kdyz rozhoduje nekolik vterin o vsem ,nebude cas na premysleni ,co vybrat , jaky druh nuklearnich zbrani pouzit a zautocit .
          Potom se musi kazdej odebrat do ocistovaci stanice , kde se splachne vse a zkontroluje se potom a Geigr Millerem se zjisti, ze je cistej. Rentgenometr/dostavaji jen vojaci/ pak zjisti, jakou davku zareni dotycny dostal..Neco je povoleny uz si nepamatuju.
          Jo. Ty co se vypari budou na tom dobre. Pac.
          „A zivi budou zavidet mrtvym“. Nostradamus.

  12. No, tak si v duchu říkám – pokud vidí Apoštol své okolí a svět realističtěji než Lot… To opravdu musí čekat na Anděly, co mu řeknou „Ale teď už je fakt na čase sbalit kufry a vypadnout!“? Aby se mu nestalo totéž, co se stalo těm Židům v Německu,, co čekaly na anděly ve třicátých letech… a oni žádní nepřišli.

    Aby se Apoštolovi nestalo, že ten Nejvyšší šéf mu na třídírně před svatopetrskou bránou, odpoví:
    „Poslal jsem ti video s plakátem Bandery v rodině, poslal jsem ti uprchlíky, aby povyprávěli. Dostalo se ti občanského zákroku, když jsi vedl svůj blog a psal dopis. Dostalo se ti pochopení, dostalo se ti fantazie, aby sis mohl vyvodit závěry. Vyvodil sis závěry… Tak co ode mne ještě čekáš? Co víc ještě potřebuješ? Speciální zacházení v podobě osobní návštěvy andělů, aby ti řekli „Tak teď už jako fakt musíš zmizet!“? Není to lehce arogantní? Není to lehce pyšné?
    Nevědomost, Apoštole, nevědomost mohu omluvit. Ale ty VÍŠ!

    😉

    1. Na tomto názoru něco je. A tak mne napadá: nejsou oni bibličtí andělé ve skutečnosti personifikované signály, které k nám přicházejí a my je nechápeme, ba hůře: nechceme pochopit? Video, plakát, vyprávění uprchlíků, „občanský“ zákrok (pěkné!) – nejsou právě toto převlečení andělé? Není to varující náhlý odliv, zvěstující brzké tsunami?

      A my stojíme na břehu a místo úprku do hor se zájmem ten odliv pozorujeme…

      1. Zuri povoden, hrozi zaplaveni domu, za majitelem prijizdi autobus, sofer nabizi evakuaci.
        Majitel: Ne , nikam nepojedu, Nejvyssi me ochrani ….
        Zuri povoden, hrozi zaplaveni domu, za majitelem priplouva lod, hasic nabizi evakuaci.
        Majitel: Ne , nikam nepojedu, Nejvyssi me ochrani ….
        Zuri povoden, hrozi zaplaveni domu, za majitelem prileta vrtulnik, pilot nabizi evakuaci.
        Majitel: Ne , nikam nepojedu, Nejvyssi me ochrani ….
        Prisla vlna splachla dum i s majitelem.
        Majitel u nebeske brany: O nejvyssi, proc si me nezachranil ?
        Nejvyssi: A kdo si myslis, ze poslat autobus, lod a vrtulnik ?

      2. Hmm utect, odejit nekam jinam do neznama to je dilema jako za valky

        Co je ale vetsi otazka, kdy uz se muzete zacit branit ?

        Kdyz vam jen berou veci, topeni, praci, zdravotnictvi, nebo duchody pro prospech jinych ?
        Az vejde komando k vam domu, az pojedete do tabora, az nad vami vynesou rozsudek smrti ?

          1. Posilal jsem komentar, ale chyba serveru

            Pokud budete porad ustupovat a utikat tak si vas to stejne najde jen pozdeji

            Bude mit buh radeji lidi, kteri jen utikali, nebo ty kteri se zlu postavili

            Je ta hranice kdy vam jde o zivot, nebo jen o majetek ?

            Priklady:
            Prepadne vas nekdo v podchodu – chce penize
            Prepadne vas skupina 3 dobre ozbrojena ktera se chce i bavit
            Prepadne vas skupina osmi ozbrojena ktera nechce mit svedka

            Dle zakona musite cekat dokud vas tezce nezrani ?
            Nebo muzete strilet hned jak druhy z sesti vytahne nuz ?

            Mozna na tuhle otazku budete mit odpoved do pul roku sami

            1. Re: Touznenijedno

              Řídit se dvěma radami.

              První rada je Putinova.
              Pokud se ti jeví střet jako nevyhnutelný, zaútoč první. Získáš tím moment překvapení, který ti přináší získání času k další akci.

              Druhá rada je od jistého ppor. Gajdoše, který nám dělával školení při nástupu do stráže vojenských skladů s benzínem.
              Při narušení vojenského prostoru (VP je od plotu dovnitř areálu) střílet zásadně pouze na nohy. Nohy narušitele se nacházejí VŽDY od jeho pasu nahoru.

    2. To je velmi dobrý postřeh. Svým způsobem je to pravda – byl jsem dostatečně varován. Začínám už rozumět, proč ti židé z Reichu neutíkali i když měli ještě lepší signály než já. Zrovna jsem dodělal barák, všechno mi funguje, doplnil jsem zásoby… a najednou je to všechno vlastně zbytečné, protože by bylo lepší utéct. Vlastně jsem neměl kupovat uhlí ani závlahy… měl jsem peníze vyměnit na dolary, rupie či rubly a prchat… Měl bych prodat dům a prostě jít.
      A zároveň je to tak těžké, že čekám na nějaký další impuls. A pokud bych ho dostal, možná by to bylo pořád málo a žádal bych ještě lepší.

      Můj předek utekl z Čech do Pruska až ve chvíli, kdy dostal soudní obsílku… To byl pro něj ten impuls. A já vlastně všemi deseti pracuju na tom, aby se i dobrodiní naší justice také dostalo….

      1. kam porad chcete utikat ?

        protoze jste protirezimni zivel tak se vam nikam utect nepodari

        do Kanady se ztratit, nebo SSA ?
        nekam do asie, nebo k nepriteli ?

        disidenti z cele evropy utecou na nejaky tropicky ostrov, kde si to udelaji po svem ?

        jak asi dopadli ti co odesli treba do francie za valky ? cizinec v cizi zemi je prvni na rane

        pekne to zpracoval Vetvicka
        https://vetvicka.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=785896

        Publikované kapitoly najdete zde: „Zrnko pisku“
        https://vetvicka.blog.idnes.cz/?us=128646

  13. Neda se svitit , babicka vypila petrolej a z klastera vzkazaly jeptisky ,ze ty puceny svicky, uz nevrati. A pod svicnem …
    Jeden z tech ,ktery mam velmi nerad ,je Lenin. I kdyz.
    Ale zavedl NEP a ten ted osvicenej ,bezi v Cine…/Maji k tomu ty potrebny veci/.
    Dale ,rekl, ze fasismus je posledni stadium imperialismu. A co vidim, ze bleskove a temer pres noc se stal elenskej asi tim poslednim stadiem a vladne vetsine sveta..
    A vsichni za nim behaji ,jako posedly ,atd..I ze zamori se pilne dostavujou..
    Nesetri se ani trochu, jako driv..
    Rus zase zacal muset,znova v plny polni , pestovat “ silenou ,nepredstavitelnou a nezapomenutelnou pro nej turistiku“ ,nejdriv doma a ktera koncila 3x v Parizi a 2x asi, v Berline..Zkusenosti z toho pak zpusobuji paniku na zapade..
    A vsude jinde ,kdyz byl prinucenej..I u nas.
    Sme rusa driv nemeli radi , dal se na stranu protirevolucni v 1848, pomahal habsburgovi , /donedavna pomahal taky hamburgerovi/,ale to se carovi nevyplatilo, hned za rok za dva..German,rakouskej se hbite 1850,postavil proti nemu..
    Osviceni a Viden neslo dohromady..Neco muselo rozsvicenim ,rupnout.
    Ja se divim ve volnejch chvilich ,proc porad je Putin zavislak na vyjednavani a na smlouvach , dohodach ,neosvicenej ,tak predcasne zpozdenej , kdyz uz je to davno, davno z mody..Vladne neco jinyho a nebo uplnej opak.
    I zkusenosti sou z toho uplne navalny. Ma zrejme ty mezery.
    Mnozi se zminky zaroven o tom , ze nejhorsi a nejpocetnejsi zlociny, za hitlerovsky valky na zidy, se pachaly na Ukrajine..Na obcany SSSR daleko,daleko vic…
    Ale co je doma, to se pocita…
    Je pravda ,ze predtim zase pachali bolsevici strasny revolucni zlociny na ukrajince a rusy a dalsi narodnosti..Ale i ty revolucionari byli nejdriv plne podporovani, osvicovani treba marxama ,dokonce rozmazlovany , zhruba od 1860 zase ,zapadem..
    Dohady se mnozi …A. Chteli ty revolucionari osvitit Rusko,/s holejma rukama , petrolej vypitej a svicky ,jeptisky samej nepritel/ ale zase to bylo vsecko jinak..
    Proto se neda svitit , nikdo to neni schopen ani, nejak, kloudne neco vysvetlit.
    A pod svicnem nejvetsi tma..

    1. Trochu se vám ten dějepis plete
      fasismus je posledni stadium,to Lenin neřekl, řekl že imperialismus je poslední stadium kapitalismu. A Rus byl na straně Anglie a Francie,nikoli Rakousko Uherska
      Dá se souhlasit tak s tím vaším… zase to bylo vsecko jinak….

  14. První pozdrav z Ruska bude směřovat na Londýn. Tam, kde sídlí nejvyšší velení domu Sion.

    USA budou stát před rozhodnutím, jestli uzavřít příměří nebo se s Ruskem vzájemně ukončit.

    V případě druhém přežije Afrika a Asie. Jak bude vypadat jejich věk, to už se nedozvíme.

    1. Svěží krev pro NATO v Evropě:
      ***
      „ZE ZAHRANIČÍ: Generál americké armády Christopher Cavoli byl jmenován vrchním velitelem spojeneckých sil v Evropě, oznámilo NATO“

  15. Šéfredaktoři šlapou brázdu a myšlení přenechali těm za Atlantikem.
    Včera Lenka Klicperová ( to je ta, která s Markétou Kutilovou psala výborné reportáže a je opravdu zkušená novinářka ), tak včera litovala, že svět ztratil schopnou Madlenku O.
    Že ta by uměla s Putinem zatočit , nikdy by nepřipustila vraždění ukrajinského demokratického lidu.
    Trochu se rozparádila a setřela slzu nad tím, že na Hradě neseděl místo Beneše *elenský. V tom případě by nikdy nedošlo k druhé světové, páč *elenský má gule. Vyzval by Hitlera na souboj a samozřejmě by vyhrál, protože prostě pravda vždycky zvítězí nad lží a nenávisti.
    ( V ČSR byla tak masivní menšina/ pátá kolona nabuzených fanoušků Henleina, že teda…k druhé světové by asi došlo stejně, jenom by česká kotlina zažila strašné masakry. V některých případech prostě hlavou proti zdi nelze. )

  16. Vyhlaseni valky dava Putinovi moznost stopnout (nejenom) dodavky plynu a ropy na Ukrajinu a do zemi EU/NATO.
    Bombardovat EU nemusi, utluceme se sami.

    1. Když jsem za komanče chodil na základku v malé, slezské, střediskové vesničce, školní hierarchie byla následující- šéfoval tomu školník. Ostřížím zrakem kontroloval příchozí, promenádu o přestávkách, pořádek v šatnách…měli jsme z něj biblickou hrůzu. Takový vztah Hospodin- Abrahám. Jeho donucovacím prostředkem byla jeho tlapa, která mi tenkrát připomínala poklop od tanku. Dost velkou roli v tom taky hrály naše dupy. Druhým v pořadí byl učitel tělocviku. Ten používal balón, metal pod nohy svazek klíčů a za jeho hlas by se nestyděl ani Perun. Až za nimi byl ředitel. Distingovaný komouš, který už po nich uklízel jen drobky. Všichni absolventi ZŠ měli přitom dostatek pudu sebezáchovy, aby se se svými drobnými nehodami se zmiňovanými muži , nijak doma nechlubili.

      1. Včilek, když tak o tom přemýšlím, tak tam za komančů (Háj ve Slezsku) byl obchod, mlékárna, řezník, cukrárna, Baťa, pošta, lékárna, stavebniny, doktor, zubař, škola, školka, kino, TJéčko (vlek, tenis, fotbal, v zimě kluziště), vlak, LŠU, knihovna, kostel , hospoda, restaurace….zatraceni bolšani.

        1. A už jsem říkal, že všechno bylo zdarma? Jo akorát za knihovnu se platila koruna ročně a kino stálo pět. Bolšani jedni nenažraní.

          1. Ale to clovek nesmie spominat na to, co bolo, bo by este mohol prist na to, ze sa mu dnes nezije najlepsie v historii … ja si tiez pamatam, ze mama ako ucitelka, vdova, s dvoma detmi na krku varila rostenec tak casto, az sa mi prejedol … moje deti snad este ani v puse nemali …

            1. …a nebo, se peníze prostě neodváděly do nadnárodního korporátu , zůstávaly doma a rozdělovaly se zde 🙂

              1. Ovšem 🙂. Ale pořád to nebylo zdarma. Já se domnívám, že právě vyvolání dojmu „mnoha věcí zdarma“ byla jedna z velkých chyb minulého režimu, možná i fatálních. Jak oba dobře víme, lidé mají sklon statků získaných bezúsilně si nevážit. Odtud je jen malý krůček k plýtvání a ničení hodnot.

                Jediné hodnoty, jejich zničení by bylo přínosné a všeobecně prospěšné, jsou ty Evropské. Včetně vrchního buzeranta.

  17. Kapík se přežil. Chamtivost mocných překročila hranice udržitelnosti globalizace doglobalizovala. Přijde už jenom rozpad na pevné součásti.

        1. Re: Ládik!!!

          A co je se*e na tvém žlučníku, když jsi tam šel se slinivkou, pokud si dobře pamatuju? To nepoznají pankreas od žlučníku?

          1. Doktoři zjistili, že kámen se šprajcnul ve žlučovodu až za přítokem ze slinivky a zamezil odtoku z ní. Tím se zanítila a krevní obraz se dojebal. V nemocnici do mě lili 66h kapákem nějaké sračky, 5 dní jsem nejedl a šutr odjel. Aby se to neopakovalo (mám kamenolom), vyndají žlučník celý, i s šutrama. Do té doby léčím dietou slinivku.

  18. Blíží se letošní kampaň En Primeur, tedy přednostní (či snad lépe „předsezónní“?) nákup vín z Bordeaux, ročník 2021. Zde je úvodní hodnocení:
    file:///C:/Users/orel/AppData/Local/Microsoft/Windows/INetCache/Content.Outlook/02URHLQH/RO%C4%8CN%C3%8DK%202021%20V%20BORDEAUX%20P%C5%98%C3%8DJEMN%C4%9A%20P%C5%98EKVAPIL%20(2).pdf
    Tak si kladu otázku, z ohledem na Apoštolvy vize, zda bude mít nějaký nákup smysl, když i ta nejjednodušší z oněch vín potřebují ještě alespoň deset let „ležet na lahvi“ v pro ně přívětivém prostředí……

    Deset let…… teď se právě chystám zlikvidovat svoje poslední víno ročníku 2011, je to už jen ubohých dvanáct lahviček (expeduje se to z Francie zásadně po tuctech, ovšem v elegantních dřevěných bedýnkách) mého oblíbeného margaux – Chateau Paveil de Luze….. já vím, že patří k těm levnějším, co dělat, nejsem žádný miliardář. Kupoval jsem ho právě jako „en primeur“ v roce 2012 po 16 eurech, teď se prodává (jak kde) za nějakých čtyřicet až padesát, v ČR spíše ještě víc, v kačkách asi tak za patnáct stovek. Peníze, uložené do vína, se zhodnocují většinou docela slušně.

    Řeším ovšem dilema, protože jaro a jeho přechod do léta je období spíše pro dobře vychlazené rosé. Mám nechat to červené do podzimu? Stihnu ho ještě vypít? A to mám uloženo ještě Pape Clement 2008, posledních pět lahviček, to je něco úplně excelentního, chtěl jsem ho vypít ke svým sedmdesátinám, které už číhají někde za rohem… Vypít ho hned?

    Berme to trochu s úsměvem, svět stejně neopustíme živí, ať už bude co bude.

    P.S.: Můj nebožtík tatínek měl své chyby, jako každý smrtelník, ale měl dobré a v rodině se tradující hlášky. Třeba až teď oceňuji jeho výrok „Takhle jsem si to stáří nepředstavoval“. A také mě kdysi poučoval „Nechtěj, synku, nést na bedrech tíhu všehomíra“ – to jen k těm bezdomovcům, samoživitelkám a tak. Jedna dáma mi kdysi s oblibou tvrdívala, že „jaký si to uděláš, takový to máš“. Mívala pravdu, bestie.

    1. Ten odkaz nějak nefunguje, tak pro zájemce jen stručně a zkráceně (ostatní nechť laskavě přerolují):

      ROČNÍK 2021 V BORDEAUX PŘÍJEMNĚ PŘEKVAPIL

      Na tradiční degustace PRIMEUR do Bordeaux jsme se do delší odmlce opravdu těšili. Ročník 2021 přišel po třech výjimečných letech 2018-2020 a díky svému nesnadnému průběhu vzbuzoval mnoho otázek, na které jsme se snažili nalézt odpověď.

      Počasí během roku předkládalo před vinaře jednu výzvu za druhou. Jarní příchod mrazů se již stává nepříjemným pravidlem a nebylo tomu jinak ani na jaře roku 2021. Následně přišel další tlak v podobě neskutečně deštivého května a června, kdy spadlo 3x více srážek než v průměrném roce. V kombinaci s vysokými teplotami se vytvořily ideální podmínky pro padlí révové. Jen neskutečná práce vinařů, zejména na vinicích s organickým nebo biodynamickým přístupem, zachránila úrodu. Léto přišlo až v srpnu, ale naštěstí vydrželo až do poloviny října. Sklizeň byla velmi pozdní a hrozny měly možnost dozrát.

      Velkou výhodou vinařů byla jejich velká zkušenost s vrtkavostí počasí, a tak byla většina z nich předem připravena a zvládla mrazy i padlí velmi dobře. Bohužel, tam kde se nepovedlo nad přírodou vyhrát, množství sklizených hroznů spadlo na neuvěřitelných 15-20 hl/ha, což je cca 1/3 standardních sklizní.

      Velkou devizou pomalého podzimního vyzrávání jsou velmi příjemné úrovně alkoholu okolo 13%. Vína jsou velmi svěží, ale přesto velmi vyzrálá s teplými taniny! Během našich degustací jsme se setkali se zelenými tóny z nedozrálých hroznů jen u mizivého procenta vzorků. Nejvíc na komplikovanost ročníku doplatila odrůda Merlot na levém břehu řeky Girondy a tudíž většina velkých vín v Médocu má letos enormní podíl Cabernetu sauvignon (Ch. Latour a Ch. Lafite dokonce 96%). Merlot je přeci jen senzitivnější a byl mnohem více zasažen mrazy a oslabený poté podléhal i rychleji padlí.

      Celkově nás degustace přesvědčily o velké zkušenosti a schopnosti vinařů čelit nástrahám přírody. Drtivá většina dokázala vyrobit vína, která budou vyhledávána milovníky tradičních bordóských vín po celém světě, jelikož nádherně odráží své terroir. Klíčem k úspěchu byla i velká selekce a tak rozhodně tento rok nebude ročníkem výhodných nákupů druhých vín, která často doplatila na netradiční kupáž a v jejichž kvalitě se odrazily nedostatky.

      Největším překvapením ročníku byla kvalita vín v Saint-Émilionu a Pomerolu, kde Merlot nabídl vína v okouzlující podobě – svěží, elegantní a dlouhá. Vína na levém břehu s vysokým poměrem cabernetů také dosáhla na vysoké hodnocení. Ročník 2021 bude radost pít již za 5 let a nabídne vína, o která se nebudete chtít dělit, jen je potřeba si dobře vybrat!

      Vína hodnotili: Zlatko Míčka – majitel společnosti Merlot d´Or, Diana Sixtová – jednatelka společnosti Merlot d´Or, Michal Šetka – degustátor a šéfredaktor časopisu Wine & Degustation, Miro Jajcay – sommelier a dovozce vín

        1. Babicka sla z navstevy u knezny s kopce dolu , zastavila se a uprdla se ,potom uklouzla , z toho co z ni vylitlo a pravila . Zatraceny kyselo…

      1. Někoho překvapí Bordeaux, mne včera mile překvapilo Šlachtický biely. Rozhodně lepší než Nitranské knieža, není to aspoň tak odporně sladký. A za 36,90 ! V Bille ! A celý litr a půl!
        Kvalitní vínka typu Vetlínské zelené, Frankovka, Muller, podražila, v Penny nedávno se slevou za 39, teď za 80, vzali to hákem. 😬
        V nouzi i krabičáček radost udělá. 😀 Člověk si hned připadá jako zamlada. A jak byl ten Hořčák a Šípkové, které se kupovalo i v drogerií, ňam ňam pitivo. 😀

          1. Hudec po stolem už byl. Po tolika flaškách nemůže být jinde. Stejně po 2 litrech neví, že už pije Ostravský kahan.

            1. To je právě na víně to zrádné že člověk začne něčím vybraným a pak už nepozná nic a končí to je jedno co piju hlavně když se motám.
              Tady se pil Dačického pohár

            1. Re: Ládik!!!

              Ano, Jaryna.
              A byla z ní cítit myšina.
              Napil jsem se toho jednou jedinkrát a už nikdy více.
              Já byl vybíravá svině od malička…

          1. Šumavské bylinné je k mání i dnes, třeba v „bio“ obchodu s kořením a medem a tak v Riegrovce hned vedle náměstí Republiky. Koupil jsem ho tam z fóru jedné kamarádce. Půllitrové lahvičky, před těmi třemi lety asi za 110, Kč…… prostě „bio“. Kolik dnes, to nevím, ale kdybyste měl zájem, můžu se zeptat, chodívám okolo.
            To jen abyste neměl iluze…. (i když vím, že ty vás obvykle nenavštěvují).
            P.S.: To je mávání olivovou ratolestí, abyste, mladý krásný a chytrý, pochopil.

            1. Re: Godot

              Mávejte si čím chcete a jak je vám libo, jste přece svéprávný jedinec!

              Král internetových diskuzí pochybné úrovně je vždy králem sdružení duševně nedostatečných jedinců, kteří nejsou schopni se realizovat v reálu.

              Touto větou nemám v úmyslu nijak snižovat ego kohokoli – včetně sebe, kdo se nějakých diskuzí účastní, tím tuplem pak zdejší osazenstvo, které se v dobrém slova smyslu poněkud vymyká úrovni obvyklé.

              Zároveň s tvrzením v této větě nemohu souhlasit beze zbytku, či jistých výhrad. Lze úspěšně tvrdit, že toto tvrzení popisuje jistý trend v reakci definované society na probíhající vývoj, dle mého názoru však nelze toto tvrzení paušalizovat do absolutizující roviny.

              Touto větou chci sdělit, že jakékoli potenciální konotace vzniklé z diskuzí, se poměrně úspěšně snažím odhazovat v dál, chcete-li na smetiště dějin, protože jinak bych se z toho musel už dávno zbláznit.

              A klofání samotné beru POUZE jako duševní rozcvičku:
              1/ v psaní,
              2/ ve skládání idejí – myšlenek ve věty sice rozvité, nejlépe však obecně srozumitelné,
              3/ v osvěžování nenávratně ztracených vlastních vědomostí (takže gůgl, wikina a spol.)

            2. Mám jednu krásnou vzpomínku z vojny, na Železité víno. Není přímo má vlastní, vyprávěl mi ji spolubojovník, který ji osobně způsobil. – Pokud jde název onoho truňku, nejsem si jím zcela jist (opatrně chlastám až od svých cca 45 let, do té doby abstinent), ale snad se nemýlím. Za našeho mládí bývalo to víno k dostání v lékárnách a nestálo (prý) moc, cena byla snad dotovaná, neb šlo o lék. Kamarád byl četař absolvent, toho jména Vlastík.

              Vlastík (vstupuje do lékárny, smeká lodičku): „Dobrý den, máte železité víno?“
              Lékárník: „Ano! …jednu láhev?“
              Vlastík: „Ne, celou bedýnku…!“
              Lékárník (řve jak tur, ukazuje na vstup/výstupní otvor do lékárny): „… a VEN!!!“

              Dodnes na to rádi vzpomínáme.

              1. Jmenovalo se to Maltoferochin.
                Pořád se to dělá, ale je to dražší než božolééééé.
                Stejně to bylo hnusný…

        1. niet nad stary dobry ribezlak ….
          ale klasika je aj Egri Bikaver z Lidla za 1,70€
          ten sice nestupne po 10 rokoch na 17€ (ak nebude inflacia) ale zasa je velmi zdravy a na krv

          za sociku bola klasika aj krabicove vina zvane „dunihlav jablcny“ alebo „čúčo“

          1. Ale zase cuco je dobre na jatra … ked ich varim s jablkami, nie ze vam ich posteluje, ked ho budete chlastat len tak 😀 … akoze, da sa nahradit calvadosom, ale nase jazyky nie tak panske, nam cuco dobru sluzbu robilo.

          2. Na rychle vzpamatovani vycerpanyho organismu ,byla nejlepsi Alpa,Francovka, za ctyrku. Potom, jeste vylepsena bylinkova..
            Jako napoj ovsem ,jinak to bylo plytvani lecivy.

          3. A slovenské jablečné víno Venušino čaro za 8,- Kčs litrovka nikdo nepamatuje?
            Dokázalo urychlit zažívání jako žádné jiné!

    1. Nikdo se bohužel nezamýšlí nad tím,
      a) co nastane dříve – vyčerpání Ruska nebo vyčerpání Evropy – vojenské, surovinové, potravinové
      b) jaký pokles životní úrovně je ochotné akceptovat obyvatelstvo Ruska a jaký pokles akceptují obyvatelé jednotlivých zemí Evropy
      A teď k tomu přidejte ještě USA.

      1. O tom sa ale nesmie zamyslat .. pac jedina pravda je, ze Rus padne, a bude ryt drzkou v zemi, a obyvatelom sa to nebude pacit, a obesia Putina, kym my sa iba trosicku uskromnime, jeden stupen v obyvacke stiahneme, a svet bude zase krasny, liberalny a demokraticky, a kto by povedal nieco opacneho, je spatny fuj rusky svab … tak ako sa mozeme bavit o realnych dopadoch?

        1. Mně spíš dělá starost, kdo přijde po Putinovi.
          Ono ukočírovat tuhle zemi, plnou nových Rusů, opilců, jurodivých popů, zavilých stalinistů, udŕených ženských, milovníků Alláha, a samozřejmě i nácků, ( jako všude ) , asi to není procházka růžovým sadem.
          V našem nejlepším zájmu je, aby Rusko prosperovalo.
          Protože kdyby tam došlo k rozvratu, tak to schytáme z první ruky. Ono se totiž uprchlíkům z Ruska v české kotlině náramně líbilo už za TGM. Byly jich tady mraky. A nejde zrovinka o snadno začlenitelný národ.
          V Karlových Varech měli nad obchody nápisy v azbuce a dokonce tam nechali postavit nějaký děsný pravoslavný kostel.
          Proti Rusům nic nemám, ale raději je vidím v Rusku, než ve větším než malém množství u nás.

          1. Na druhu stranu, ja tu radsej uvidim rusa, nez ukrajinca ci araba … ale suhlasim s vami, ze clovek ma ostat na svojej dedovizni .. ale tiez som na to dosla, az som sa domov na navstevu prisla pozriet aj s detmi …

      2. Re: Králík62

        JEŽÍŠMARJÁ!!!
        Vy jeden KRÁLÍKU!!!

        Vy máte chodit do háku a PLATIT!!!!!
        A je úplně jedno komu a za co!!!
        A máte mít dluhy, abyste si nemohl dovolit jeden jediný den NEJÍT hákovat!!!

        A HLAVNĚ N-E-M-Y-S-L-E-T !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  19. Neotupěl jsem k bezdomovcům, ba naopak. Každou noční jsem s nimi konfrontován. Uklízím ten bordel po nich. Dnes mi jeden začal chcát přímo přede mnou na zastávce, tak dostal plnou dávku z vapky. Většinu ostravských bezďáku od vidění znám, osm z deseti, to jsou mladé, zfetované, line vši. Za jejich úděl opravdu nemůže „kapitalismus“.
    Neotupěl jsem ani k údělu samoživitelek. Vlastně znám jednu jedinou. Její chlop se zabil v autě. Ty ostatní tzv. samoživitelky vesele pobírají dávky, žijíc na hromádce.
    Nikdy jsem k žádnému bezpráví nemlčel, když jsem ho viděl. Vadí mi gheta, vadí mi podvody….a fakt, rozhodně ani náhodou nejsem zodpovědný za bídu afrických černoušků. Já vím,jak to Apoštol myslel, já ale takové to křesťanské sebemrskačství moc nemusím, nemám potřebu pořád hledat nějakých deset spravedlivých. Pomáhám jak umím,co zvládnu. Zbytek jde mimo mne. Nemám potřebu nést na svých zádech tíhu celého světa.

    1. Myslim ze ste tak celkom uplne nepobral co tych 10 anjelov chcelo … alebo som to nepobrala ja 😀 …. nemyslim si, ze treba niest tazobu celeho sveta na svojom chrbte, ale treba byt spravodlivy v kontakte zocii-voci … nepodporovat vraha a zlodeja, a neprefackat obet, ze bola tak sprosta, a stala sa obetou … pomoz ked mozes, necin zamerne zleho … sodomiti nebrali tenkrat ohlad na obet, len na vlastnu zabavu … tomu rozumiem ja

  20. Myslím, že je čas na tohle:

    Dvacet deka duše

    Chtěl sem si koupit dvacet deka duše
    pár kousků pravdy litr svědomí
    Leč prodavačka odvětila suše
    Jak jsou ti lidi dneska pitomí

    Mně ovšem tímto nevyvedla z míry
    řekl jsem Dobrá nic se neděje
    Dejte mi teda za korunu víry
    osminku citu láhev naděje

    A ona řekla musíte stát frontu
    A fronta vedla cikcak za hory.
    A potom dál až někam k horizontu
    A všichni lidi chtěli jenom brambory…

    https://www.youtube.com/watch?v=N066fq68W7A

  21. Copak vy víte o válce!“
    „Jen aby nepřišla až sem,“ řekl syn Frantík trochu neočekávaně.
    „To víte, když má člověk děti -“
    „Jak to, sem,“ vyhrkl starý pán jaksi popuzeně. „Myslíš jako sem do Prahy?“
    „Vůbec k nám do Čech,“ děl mladý Povondra ustaraně. „Já myslím, když už jsou Mloci až u Drážďan …“
    „Ty chytráku,“ káral ho pan Povondra. „Jak by se sem dostali ? Přes ty naše hory?“
    „Třeba po Labi – a potom dál podle Vltavy.“
    Otec Povondra pohoršeně zafrkal. „Prosím tě, po Labi! To by mohli leda do Podmokel, ale dál už ne. Tam jsou, holenku, samé skály. Já tam byl. Kdepak, sem se Mloci nedostanou, my to máme dobré. A Švýcar je na tom taky dobře. To je báječná výhoda, že my nemáme žádné mořské břehy, víš? Kdo má dnes moře, je chudák.“
    „Ale když teď jde moře až k Drážďanům …“
    „Tam jsou Němci,“ prohlásil starý pán odmítavě. „To je jejich věc. Ale k nám Mloci nemůžou, to dá rozum.
    Karel Čapek, Válka s mloky.

  22. Apoštole, klídek.
    Do Východního Rajchu to je z jižní Moravy, co by kamenem dohodil a Východní Říše je prozatím neutrální. Nebo se tak alespoň tváří.

    Nu a co se týká dalších sankcí, tam je to jasné. Na ruské ropě, a na plynu rovněž, jsou závislí pouze „otroci z východu“. A oč budou míti větší hlad a kosu, o to pilněji budou hákovat.

  23. Večerní svodka JP

    Charkov
    Pokus o útok VSU směrem k ruské hranici (na sever) skončil stažením vojsk do výchozích pozic.

    Izjum
    V okolí Barvěnkova nic nového, Krasnyj Liman je obklíčen ze tří stran. Jediná volná silnice ze západu je v dostřelu ruských baterií. Oskol – obklíčení VSU u přehrady trvá.

    Popasnaja – probíhají boje v jihozápadní oblasti města, žádná změna.

    Avdějevka – lokální přestřelky

    Záporožská oblast (Guljajpolje a okolí) – klid, pouze lokální přestřelky.

    Podněstří – dochází ke koncentraci ukrajinských sil, není znám postoj Moldávie, jak se zachová při eventuálním ukrajinském útoku na Podněsterskou republiku. JP doporučuje občanům Podněstří prásknout do bot, nejlépe do Moldávie (je to nejblíž).
    Kyjev ruší některé vlakové spoje východ – západ (z důvodu pokračující likvidace silových měníren elektrického proudu pro ukrajinské dráhy).
    _____________________
    Info mimo svodku JP.
    Kyjevský parlament zákonem umožnil nasazení jednotek Teritoriální obrany mimo jejich vytýčený rajón.
    Přeloženo do češtiny – na východní frontě schází lidské maso, proto je potřeba posílit zdecimované jednotky na východě čerstvou krví.

    1. z coho toto vyplyva?
      @“ při eventuálním ukrajinském útoku na Podněsterskou republiku“@
      lebo pokial som pozeral tak Ukrajina v tejto veci naopak obvinuje rusov z „false flag“
      takze je aj nejaky rozumny dovod na to mysliet si ze Ukrajina zautoci na Podnestersko? pripadne nejake vyhlasenie ukrajincov?

  24. Moc smutná pravda.
    Viděl jsem příliš mnoho bezpráví, ke kterému jsem mlčel. Otupěl jsem k údělu bezdomovců i samoživitelek. Zcyničtěl jsem, když se exekutoři chovali jako nejhorší zběř. Přestalo mi vadit, že tu přibývá ghet, že se krade a korumpuje v miliardách. Docela dobře jsem se smířil s tím, že lež se vydává za pravdu a naopak.

    Kam jsme došli. Kam to jdeme? Kdy dojde k zvratu a proměně? Co přinese negace a jaká bude nová kvalita?

    1. Letci znají výraz „bod bez návratu“. Podle mně naše společnost, režim, již je za hranou systémové nápravy věcí veřejně – politických tzv. standardními prostředky. Asi jako byl dávno za tou hranicí režim v ČSSR někdy v 1988. Už obrovskou statečnost – přičemž výsledek byl samozřejmě nulový – si vyžadovalo od poslanců tehdejší Československé strany socialistické že se zdrželi hlasování o tzv. pendrekovém zákoně. Prostě v rámci systému už nešlo dělat nic a společenské napětí rostlo a rostlo. Totéž se děje i teď a nezbývá než si počkat, i když to může trvat pár let. Nebo i ne, může přijít deux ex machina, třeba v podobě toho že zítra zabijí v Egyptu Sísího, a x miliónů mladých slimáků se z této „Lybie na n-tou“ povalí do EÚ a doslova zřítí systém během týdnů. Teď je ovšem situace mnohem komplikovanější než v roce 1989. Tehdy bylo progresivistům v KSČ jasné co dělat a dlouhodobě se na zásadní změnu připravovali – viz Prognostický ústav ČSAV, ze kterého asi ne náhodou vzešli pak dva prezidenti, dva premiéří, a do nohy každý kdo tam byl, pak ministr, či nejměně poslanec. Kde ale máme teď ten Prognostický ústav ? Žádný není, páč nikdo neví jednoznačně jak dál. Teď to nebude hladké předání moci, ale velice bolestivý, agonický proces.

      1. Re: hulvát

        Co je potřeba udělat, ví „každé malé dítě“. Otázkou ovšem je, jestli nám to bude i po zhroucení systému dovoleno.
        Viz vazba ekonomiky na Německou unii a vojenská „vazba“ – hov*o vazba, normální raketýring – na UŠAté soudruhy.
        Muselo by dojít k tak silné implozi výše jmenovaných, abychom se ocitli ve stejné situaci, jako v říjnu 1918.
        Roli prezidenta Wilsona, který vznik nových států v Evvropě mohutně protlačoval, by mohla převzít Čajna, anebo Ivan.

        1. Mozna, urcite maji pravdu sportovci ,kdyz mluvi o tom , ze je potreba, nejdriv si „hrabnout na dno“a pak se odrazit a vykony se zlepsi…
          Je zrejmy ,ze ten cas a prostor, nez se dostaneme na to dno, /jak hluboko , jak dlouho to potrva /,hraje ted nejdulezitejsi roli..
          Kolik obeti,co vse se znici bude treba atd..
          Stoji za zminku jedna nenapadna vec , jak se po valkach, revolucich , krizich narody dovedou vzpamatovat , nektere s nadsenim vybuduji lepsi stat na troskach vseobecneho zniceni a milionu obeti..
          Jine resi svetovou krizi pripravami a uskutecnenim valek a svetovych, se zamerem ovladnout svet armadou /Pentagon okolo 40 tisic uredniku a generalu,dokonceny 1943/, a hospodarstvi sveta ovladnout a nekonecne koristit v Bretton Wood/. Potom vedou valky a neuspesne..
          Jine narody buduji bez toho a uspesne..
          Nase dejiny jsou dejinami z nas koristit..Presto jsme ,napr. od 1918 ,pres vydirani v milionech a bez prostredku odjinud, dokazali hospodarsky zazrak ,jako nikdo predtim. Sami. Potom jeste dalsi na svetove vystave Bruselu v 1958.
          A kdo to nechce videt je…nechci urazet chytre domaci zvirectvo v cele s volem..

      2. Máte pravdu, bod návratu byl překonán. Jen nás čeká změna nepodobná žádné předchozí. Změní se celé světové paradigma. Anglosasové se opevní železnou oponou vůči zbývajícímu světu a opuštěná Evropa se ponoří do chaosu, protože již ztratila schopnost se o sebe postarat a sama sobě vládnout. Evropa se stáhne na země zvané Západní, přibalí si trochu jihu a Východ a Balkán zůstanou bezprizorní, sami pro sebe. Každá ta troska se bude muset starat sama o sebe. Hádejte, kdo bude otloukánkem? Ale možná nám to prospěje, zbavíme se leckoho a třeba i nabudeme kolektivního rozumu. Ku podivu, celý proces nemusí trval dlouho. Jen pár let.
        Přichází zajímavá doba jaké dlouho nebylo. Važme si toho!

        1. Clanek odrazi, co se deje v nas vsech at chceme nebo ne. Ani nemuzeme reagovat na spoustu prekotnych udalosti nas vzdy predbihajicich..
          Kdyz skoncil svet pod hakenkrajcem, tak zacal pod hrozbou atomovkama.
          Kdo by tenkrat jen rekl,ze se neco vrati, tak by takovyho snad ukrizovali.
          Tenkrat to vubec nebylo mozny..
          Jsme pripravovany ,naklepavany jako rizky a na co ?
          Kdyz veci ovlada ruskej a politickej genius Putin. Celej svet se toci okolo nej.
          Je tak sebevedomej, ze jeste vede ten konflikt.
          Nema ve zvyku ani chut nekoho obdivovat, ale co vidim,vidim.
          Pisou ,ze ty mlady na U. jsou vymyty v hlavach a dostavaji prasky a za zady maji azovisty ,aby bojovali.
          Uz jsem psal, maji konflit vojaci taky na vycvik a pres rozkaz , lezou kolem Azov Stalu, pac trenovali na valku dlouho a ted si chteji zabojovat..Doopravdy.
          Behem nekolika hodin se zase odehralo hodne. A mam podezreni na Vyssi Moc ,ze v tom ma prsty ve vsem ,az po loket ,o VM,az potom.
          Velvyslanec U. nazval Scholtze Urazenym Jelitem. Germani pokorne zadaji jen omluvu!! Drive se za tohle valcilo dokonce.
          Diplomacie je na urovni a Lavrov rekl zase pravdu a v ty zemi co valci a poslala taky zoldaky na U.vypukl zmatek a kriceni ,ze je Antihistorik.
          A takovej to byl slusnej a korektni clovek..Udalosti zrejme zadaji sve.
          Sotva odejel z Kremlu ten Osn,vymrstil se vopruzovat na Putina Macron,telefonem na dve hodiny /AzovStal/.
          Hrozba ,ze papez prijede za Putinem se asi neda odvratit, ja bych do pekla pred nim neutek, pac tam urcite ma kupany, jako kazdej pred nim.
          Myslel by nekdo ,ze prijede spasit Putinovu hrisnou dusi a obratit na cestu pravou? Nikoliv Azov Stal tizi dusi uz davno prodanou ,pac svedomi nema, naseho, papezeze..Zbyde akorat po nem zase dira v strope..
          A neni pro nej taky spasy…
          Mezitim prej general a opravdickej se snazil uprchnout jako zajic odtud ,byl chycenej ihned ,dokazal zase ze je /jak to nazvat/ protoze v Kremlu ihned usoudili a museli, nic jinyho nezbejva ,ze ma cerny svedomi /jinak by se v klidu vzdal/a budou ho za to zdimat ,aby zpival..
          Kdyz se to neutaji hrozi svetovej skandal ve prospech Putina.
          Na co sahne, to se mu zdari a uz davno jsem radil zapadu, aby si ho celyho koupili ,ze se to vyplati neuveritelne, jako v Rusku…
          Kdyz vedel davno ,ze se musi pripravit na dnesek..
          Na druhy strane vladne spolecenskej, politickej ,diktatorskej ,hospodarskej , individualni chaos a kdyz uz neco chystali meli si poridit aspon kloudnou vrchnost..
          A nevedi ,ani co chteji..Sou od malicka isolovany od sveta a netusi co je valka.

          Kdyz jeste nekteri vzdoruji a neveri na Vyssi Moc ,mam po ruce autoritu daleko vetsi..
          Nas narodni basnik Seifert, Laureat Nobelovy Ceny za Literaturu , napsal sve pameti a zcela dobrovolne a v nich popisuje nektere epizody z jeho zivota.
          Jedna z nich je opravdu zvlastni..
          Pise ,ze si v mladi /prvni republika/ rad prihnul a ze se objevil bohac , kterej byl ochotnej poradat, ale hlavne financovat vecirky..
          Nekde ve sklepe blizko hospody U Fleku a byly velmi uspesny a neni divu ze se protahly , az na treba tri dny a noci. Seifert se pak odebral domu a zil na Hrade. Tam byla zamcena brana a musel zazvonit ,prisla stara nevrla pani, dal ji do ruky bankovku a ona odemkla ,aby se dostal domu za svou zenou..
          To se opakovalo a jednou po tridennim vecirku se zase ubiral k domovu v noci u brany zazvonil jako obvykle , prisla zase ta stara pani odevrela, dostala bankovku a Seifert sel domu chrapat. Kdyz se ale rano probudil ,jeho zena se ho ptala, jak se v noci dostal domu.
          Jak asi, odvetil Seifert , normalne jsem zazvonil, prisla ta stara pani odemknout , dal jsem ji bankovku , jako obvykle ,vo co …
          Kriste Pane ,rekla manzelka , ta pani je uz tri dny mrtva..

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *