26 dubna, 2024

Že je v tom něco jiného?

Zajisté jste zaznamenali informace, že se nám nějak množí případy, kdy lidé podali žádost o důchod, protože jim vznikl nárok, ale i po několika měsících žádost stále nemají schválenou a důchod jim nechodí. Je to tak častý případ, že o tom začala informovat i naše pravdomluvná mééédia, která zatím drží basu s tou nejlepší a nejdokonalejší vládou všech dob, která samozřejmě nedělá nic špatně. Samozřejmě nikdo neví, kolik takových případů je, ale když už musely i Noviny a Seznam vyjít s tím, že nejen lidi nemají důchod, ale ještě po nich pojišťovny vymáhají pojistné, tak to bude hodně běžný jev.

Nejlepší ministr sociálních věcí Jurečka to doteď pořád okecával tím, že úřady jsou přetížené a nestíhají vyřizovat žádosti. Žádný veřejnoprávní intervjuk samozřejmě tento výrok nezkoumal a neověřoval. Říká to šéf Lid(l)ovců, tak je to jistě pravda… Naše nezávislá média už dávno neplní svojí funkci a až jednou budou smetena, bude se v tomto státě žít lépe… ale když už jejich funkci musíme přebírat my blogeři, tak to holt dneska zkusím:

Hele, kolik důchodců u nás jde ročně do důchodu? Sto až sto padesát tisíc? Pomalu odcházejí do důchodu silné ročníky, takže bych si troufal tvrdit, že každý rok je to trochu víc než předtím, ale cifry se od předchozích let nijak dramaticky neliší. Možná o nějaké tisíce lidí, ale rozhodně ne víc. A najednou to drhne…. Já vím, přibyli tady Ukrajinci, jejich dávky se také musejí odbavovat, ale fakt je to tak enormní zátěž na úřady? Všichni víme, jak se ve státních kancelářích pracuje, nějaké zběsilé tempo tam nepanuje. To je fakt takový problém udělat o deset procent práce víc? Nebo trochu racionalizovat to vyřizování? V dnešní době internetů?

Vidlácky se ptám… nebude za tím něco jiného?

Když se dívám na (ne)vyřizování žádostí o důchod, tak si nemohu pomoci, ale vidím úplně dokonalou analogii firmy před bankrotem. Jak vypadá v praxi, že jde podnik do kopru? Začne se zpožďovat s platbami. Kolikrát já už to viděl… Nejprve chodí platby v předstihu proti splatnosti, pak jsou vždycky zaplaceny až v poslední chvíli, pak už splatnost překračují… a v té chvíli u nás startuje tým lidí, aby takového odběratele začal řešit, protože už brzy přijde den, kdy nezaplatí vůbec.

Jurečko! Přiznej se ty chlape lidlovecká… že ty už nemáš prachy?

Ministerstvo sociálních věcí začíná připomínat přesně takovou situaci. Nemají peníze a tak prostě zdržují a odbavují to, až když někdo umře. Při Stanjurových schopnostech minstra financí by nás to nemělo vůbec překvapit. Zřejmě jediným překvapeným by byl blyštivý Péťa, protože ten je velký státník a na takové prkotiny, jako prachy v hajzlu, nemá čas.

Vím, že mě na ministerstvu sociálních věcí čte celá řada lidí…. Nechcete se mi anonymně ozvat? Neuhodil jsem hřebíček na hlavičku? Máte tam ještě vůbec na důchody peníze? Nebo se vám soudruh ministr upnul k chiméře, že konsolidační balíček to napraví a brzy prachy budou? Jurečka totiž v poslední době mluví jako účetní v předlužené firmě.

Stejně to bude i u Válka, že? Jo, kdyby všude v Evropě byl nedostatek léků, tak bych to chápal, ale zajeďte si do Polska… tam v lékárně za pakatel koupíte to, co u nás chybí. U nás chybí i to, co jinde nechybí. Že za tím taky budou prachy? Nejsou peníze, tak se nenakupuje a předstírá se, že je všechno v pořádku. Ale jinak Válek také mluví jako manažer, který vysvětluje zaměstnancům, že tento měsíc přijde výplata později, ale nikdo se nemusí bát, situace je nadmíru výtečná.

Pusťte k něčemu libtardy a výsledek se brzy dostaví…

Ne, nevím, jak to doopravdy je. Nekoukal jsem ministerstvům na účty. Ale vypadá to úplně stejně, jako když šly do kopru henty Harvardy, H-systémy, IPB, kampeličky a další. Za normálních okolností, když dojde na nějaký zádrhel, tak se začne řešit a dokonce i průměrní manažeři ho vyřeší. Ale tohle vypadá, že se vyřešit nedá. Chybějící peníze jsou už prostě takové. Ministerstvo sociálních věcí má největší rozpočet. A důchody jsou zase největší položka na ministerstvu sociálních věcí. Ministerstvo zdravotnictví je také pěkný bumbrlíček…

Hele, že oni normálně krachují?

Pokud mě chcete podpořit v mém Vidláckém úsilí, prosím pošlete dar Institutu českého venkova. Číslo účtu: 1769955003/5500 IBAN: CZ8355000000001769955003. Každý, kdo Institut podpoří částkou alespoň 350,- Kč si může v objednací aplikaci na Vidlákových kydech zadat adresu pro zaslání knihy. Platby jsou už spárovány s aplikací. Kdo chce, může přímo na stránkách Institutu pro platbu použít QR kód.

Doporučuji poslat platbu a druhý den si zadat adresu pro zaslání. Stačí přímo na Vidlákových kydech kliknout v záhlaví na „objednat knihu.“ Všem dárcům děkuji.

250 thoughts on “Že je v tom něco jiného?

  1. dotaz na anonyma

    Opakovaně tady tapetuješ následující blábol:
    „Tady je metaforou vše, slova svůj význam dávno nemají. Když Vidlák psal o tom, že ČEZ na jižní Moravě odpojuje maminkám elektřinu, aby nemohly uvařit dětem jídlo, tak si to celé od začátku do konce vymyslel. Ovšem nebyla to lež, byla to metafora“

    Již jednou jsem se tě ptal a tys neodpověděl zda tenhle nesmysl je z tvojí hlavy a nebo ti to někdo ještě chytřejší než ty sám poradil.
    To jsi vážně tak dementní, že věříš tomu, že ČEZ (a tomu odpojenému je zcela fuck jestli je to přímo ČEZ nebo některý z distribučních příživníků) neodpojuje na Moravě nebo kdekoliv jinde neplatiče? A z jakého titulu by se, díky prozíravému hospodaření naší vlády, nejen ta maminka s malými dětmi nemohla stát neplatičem?
    Díky téhlo koalici neschopných a všehoschopných hovad se neplatičem může v budoucnu stát kdokoliv.
    A ČEZ+přidružení paraziti neplatiče odpojoval, odpojuje a v budoucnu i odpojovat bude.

    1. Děti do 30 studují a pak rodiče musí makat do 70. Dřív určitý segment společnosti dělal od 15, vyučenci od 17 VŠ od 22 a mateřská 3 měsíce. Ale oni taky spláčou nad výdělkem. Studium se od roku 2010 nezapočítává jako náhradní doba a kdo si sám neplatí tak nepokrytá doba hodně sníží důchody.

  2. Peníze jsou. Desítky miliard na podporu všemožného zahraničí a cizích občanů, stamiliardy na plánovaný nákup zbraní stejně nepotřebných jako ty které byly nakoupeny dříve jako zastaralé jsou dávány pryč, aby tím byla podpořena cizí ekonomika a cizí zájmy, zahraniční politika vedená ve prospěch cizích zájmů, se ztrátou dalších stamiliard, placení zeleného šílenství, ničení domácího průmyslu….
    To všechno jsou šílené peníze když je sečtete.

    Ale ovšem, výsledky voleb, nejen posledních, ukazují, že většina voličů si to tak přeje. Protože si to může dovolit, protože se má výborně.

    Ledaže by to bylo jinak, třeba…jsou proti svým skutečným zájmům jsou zmanipulováni nějakou sektou.
    Kterou? Co třeba tou, která ovládá většinu médií?

  3. Můj pes nesnáší, když se kupeckým počtům říká matematika. Takže trochu kupeckých počtů.
    Do penze dnes odcházejí na tehdejší dobu slabší ročníky, kdy se rodilo jen něco přes 120 000 dětí ročně.
    Dejme tomu, že všechny zůstaly na území ČR a dožily se důchodu. Potom jich odchází do penze 120 000 ročně.
    Při 250 pracovních dnech ročně to znamená zpracovat 120 000 / 250 = 480 žádostí denně. Žádostí, která byly v čase podepsání již pracovnicemi úřadu nějak prověřeny. To ta centrála, do které ráno vozí zaměstnance několik autobusů, nezvládne?
    Když třeba zdravotní pojišťovny stihnou sledovat (a vymáhat) platby za své ovečky i všechny zdravotní výkony na ně vykázané a to včetně kontrol, které zahrnují stovky algoritmů, které vyřazují výkony, které prokazatelně nemohly být provedeny? (Mimochodem, právě ty kontroly jsou smyslem jejich existence).
    Pokud to ta „důchodová centrála“ opravdu nezvládne, nebylo by přínosnější digitalizovat její podklady, než nacpat datové schránky milionu lidí, kteří je nechtějí?

    1. Přečtete si ten zákon o duchodech. Tolik vyjímek a složitostí, asi to počítač dělat nemůže a musí se každá položka strkat ručně. Na portále má dnes už každý účet a může si v prilozene kalkulacce vypocist přibližný duchod, ale co jsem slyšela od těch, co pak skutečně šli, že stejně dostali něco jiného. U výměru poznámka, že se můžete odvolat, ale když tomu výměru laik stejně nerozumí. Plus kauza s Hekenkou: v roce 2011 vymeren důchod 8 000 soudy, v roce 2023 zmeneno na 13 000 ( zřejmě valorizace) Helenka se soudí dál a dalo to do Blesku.
      Podstatné. 12 let soudů. Pak se odvolávejte.

    2. Těch žádostí ke zpracování může být podstatně víc díky podzimní akci….zažádejte si o předčasný důchod, vyděláte na tom protože inflace. Dodnes nechápu proč to bylo tak medializováno. Jedině snad, že v tom byl úmysl aby bylo následně možné tvrdit, že je nutné důchody skrouhnout, což se děje právě teď.
      Že by média tehdy stála na straně potenciálních důchodců se mi nechce věřit.
      Jako další možnost zpožďování bych, jakožto starý konspirační teoretik, úplně nevyloučila ani pasivní rezistenci státních úředníků, mohli by sice přidat, ale proč by to dělali, když jsou také otrávení a možnosti jak to dát najevo mají omezené.
      Ovšem to, že nejsou prachy je také jedna z možností. Ale proč.

  4. Pokial viem, tak aj na slovensku sa caka na priznanie dochodku pol roka. Kolegyna isla do dochodku v auguste 2022 a este v januari 2023 ho nemala priznany. Vraj SP musi skompletizovat podklady…
    Skor by som povedal, ze to sypanie prachov ukrošom sa musi niekde prejavit.

    1. „Aj na Slovensku….“

      Jistě, člověk si údajně zvykne i na šibenici.
      A navíc každý z nás cokoliv začne vnímat naplno, až se to dotkne jeho, či jeho rodiny….

      Stát, který si říká právní, by neměl nechat marně uplynout zákonné lhůty
      a ještě politici pokrytecky zkoušet předstírat na „dotírání“ žádajících,
      že za vše mohou právě oni, kdyby lidi tolik nežádali,
      bylo by vše stále tak krásné a někdo přece vše včas (i dříve) dostal (i zde se najdou a nevěří)
      a tak „průměrně“ to nevypadá až tak šíleně….

      A tak by se měli a mohli aktivní politici- právníci , nezávislé senátorky….
      (pokud seženou důkazy, že to neplnění lhůt není výjimečné jak u důchodů
      tak i u sociálních dávek, tedy u obyvatel ohrožených chudobou)
      možná zabývat stížností na současnou vládu ČR, případně i SK do té naší skvělé EU.

      Protože ono PRÁVO na řádnou správu orgány a institucemi
      je dle článku 41 Listiny základních práv Evropské unie jedním ze základních práv….

      Na Babiše oznamovat šlo, už je to téměř tradice, tak proč ne i na tyto,
      někteří účastníci vlády tak okusí „vlastní medicínu“…..

      A hned by se vidělo, na co jsou a nejsou peníze,
      či jde jen o aroganci moci a šlendrián
      a neschopnost se domluvit s proškolenými a znalými úředníky a pak ocenit nejen jejich přesčasy…..

      Kdo potřebuje volit a platit statisíce lidem (politikům),
      kteří místo zvládnutí fungování „řádné správy“,
      se nám pokoušejí prodávat výmluvy, proč to nejde?!

  5. Cifry se minimalne ted lisit budou. Protoze bude nemala skupina lidi, kteri pozadaji o duchod dokud jim bude nejaky priznan.

  6. ctou nas docela dobre i na vychode, zajimava diskuze

    ———-
    Westernizace celého světa se chýlí ke konci, řekl Rádiu universum český generál Petr Pelz. Západ slábne a bojí se toho. Měl změnit taktiku, místo aby sáhl po zbraních. Dnes už celý svět ví, že Západ není tak silný, jak se zdá.

    Již více než rok nás většina médií, neustále opakujících v podstatě stejné zprávy, přesvědčuje, že Ukrajina, podporovaná Západem, zaručeně vyhraje a ruský medvěd je smrtelně zraněn, slábne a čelí palácový převrat nebo ekonomický kolaps a kolaps . Ruským ozbrojeným silám již několikrát údajně došla munice poté, co utrpěly nenávratné ztráty na živé síle a technice. Náš host, bývalý šéf Vojenského zpravodajství ČR generál Petr Pelz ale v předchozí části rozhovoru zdůraznil, že Rusko již přešlo na masovou výrobu zbraní a restrukturalizovalo armádu, že sankce neoslabily. ono, ba naopak, ale hlavně poznamenal: „Vzájemně jsme si do náruče vtlačili Čínu a Rusko a toto je naprosto neporazitelný tandem, pokud proti němu nebudou použity jaderné zbraně.
    ———–
    https://aftershock-news.translate.goog/?q=node/1245434&_x_tr_sl=ru&_x_tr_tl=cs&_x_tr_hl=cs&_x_tr_pto=nui,sc

  7. Štíhlý stát, který je ideálem ODS, ve skutečnosti zanamená NEFUNKČNÍ STÁT. Musíte čekat mnohahodinové fronty na úřednice, dokumenty podané na podatelně se ztratí a nezpracují vůbec. Ke státním úřadům, musí občan přistupovat jako k nepříteli, který ho chce podvést a se kterým se bude muset soudit o svá práva, která by měl ze zákona dostat automaticky. Znefunkčnění státu, který neplní své povinnosti, je zločin této vlády – v podstatě to znamená, že přestáváme být občané, ale stávají se z nás jen bezprávní obyvatelé bez vlastního státu. Tolik moje zkušenost s úřadem práce a jeho řešením příspěvků na bydlení, které vyřizuji pro svého bratra. Počítám, že ČSSZ a ostatní úřady budou fungovat podobně. Teoreticky máte právo na ledacos, ale prakticky se toho domůže jen málokdo a to aby si na to ještě vzal dovolenou.

    1. Přesně k tomu dnes Jan Keller – cituji:

      (…) Vlajkovou lodí slibů občanských demokratů byla zásada nezvyšovat daně. Strana vycházela z pravicového principu, že nízké daně jsou cílem, výdaje státu je třeba tomuto cíli přizpůsobit. Je to mimochodem cíl docela promyšlený. Co nejnižší daňové zatížení občanů má být zárukou, že možnosti státních výdajů budou omezeny, čímž se otevře prostor pro privatizaci dalších částí veřejného sektoru. (…,)

      „Kam se poděla ODS?“ ……… https://casopisargument.cz/?p=50259

      1. Však ono na ně taky dojde. Až si třeba koupěj barák a katastr změnu nezapíše a žádost ztratí. To bude ten šíhlý stát v praxi.

    2. Teoreticky máte právo na ledacos, ale prakticky se toho domůže jen málokdo a to aby si na to ještě vzal dovolenou.

      Jenže to právo je tak složité a rozsáhlé a vy vůbec nemusíte vědět, na co máte právo a nikdo vám s ničím neporadi, takže strávíte dovolenou studiem různých zákonů a vyhlášek, aby vám baba na úřadě řekla, že to tak neni, že oni mají své předpisy. Mám zkušenost, že baba na mě chtěla něco, co v zákoně vůbec není a tvrdila, že se to musí.

      1. Tak baba na úřadě to validuje vesměs tak, že když jí to jde uložit do počítače, tak je to ok. A náklady na energie, za které se dává příspěvek na bydlení, se neposuzují podle toho, co platí majitel bytu dodavateli energií, to nikoho nezajímá. Posuzují se podle toho, co majitel bytu napíše nájemníkovi na papír a tam si může napsat jakékoliv hausnumero, co ho napadne. Baba pak kontroluje, že nájemník zaplatil majiteli bytu to hausnumero, co si na ten papír napsal. Ale předpisům to tak vyhovuje. Já tam teda píšu to samý, podle reality, ale nikdo to nekontroluje a nijak se to nedokládá.

  8. no vdecne tema s duchodci a privrenym barandovskym mostem, ale co kdyz se to objevilo jen proto aby zakrylo veci o kterych se mlci – treba smlouva o obrane a pratelstvi a vybuch na ukrajine

    vidlak diky tomu cely tyden neburcuje, nezverejnuje podrobnosti ze smlouvy co bude povoleno atd. seda mainstreamu na lep

    pristi pondeli bude na 5 strane mala poznamka ze minuly tyden poslanci schvalili smlouvu o pratelstvi a prezident ji v patek rano podepsal

  9. Viděl bych to jednodušeji – přebujelá agenda, kterou my z venčí nevidíme a dotýkají se nás jen její úponky, k tomu kobyli a jiní „pracující“ na nejvyšších postech, kteří k dané práci nečichli, nebo byly vykopnuti výš, aby neškodili níže, nízké mzdy, velký pohyb zaměstnanců na těch skutečně výkoných pozicích a z toho plynoucí nutnost odčerpávání sil na zaučování a napravování. Staří pracovníci postupně odcházejí, zkušených na zaučování je méně a méně. Navzájem nekomunikující úřady, protože nekompatibilní, včetně jejich systémů a ochrana osobních údajů k tomu. Plus zjevně problematická organizace a postupy, které ve své době mohla vypadat krásně, racionálně a transparentně. Jenže pak se vše zašpuntuje v jednom úzkém hrdle a zbytek aparátu „čeká“. Nebo se nažene spravovat a mezitím se začne hromadit průšvih někde jinde.
    Přidejte snahu „racionalizovat“ práci, tedy v „normální době“ se jede na minimální stavy, ale agenda jako by byla nadstav – a pak přijde méně normální doba a máme tu rozvrat orgánu, jedné z nožek státu. Vystřídal jsem v životě více profesí a naučilo mě to být opatrný k hodnocení výkonnosti toho kterého v práci, do níž reálně nevidím.

    S oblibou tvrdím, že nejlepší správce počítačové sítě je ten, koho vidíte několik let (aby nemohlo jít jen o odsouvání problémů) popíjet kafe a máte pocit, že ho vlastně nepotřebujete.

    1. Jednoduše, polovinu práce přidělává úřadům stát zcela nesmyslně tím, že žije při vědomí „každá vláda musí reformovat“ (ale neruší se jinde) a „máme přece počítače“ a „na úřadech se stejně popíjí kafe a jedí dortíky“.

      Být u nás systém hromadných žalob, stálo by za to žalovat stát o úroky a penále. Zkuste zadržet platby opačně. Včera mě na diskusi jinde pobavilo, když nějaký libtard poučoval důchodce po půl roce čekání na výplatu, že „má mít přece každý rezervy na tři měsíce života, tak co si ztěžujete!“…

      1. Táta říkal, ž Baťa platil údržbáře za hodiny, kdy nepracovali. Protože když údržbář pracuje, tak výrobní stroj nevyrábí.

    2. Navíc výpočet důchodů tak složitý a nepochopitelný a dalšími reformami jen komplikovanější a komplikovanější. Zkuste si ten zákon přečíst plus perlicky v něm, toto platí pokud pracovník odváděl do roku toho a toho, studoval do roku toho a toho…
      A Jurecka chce dále komplikovat, např společným základem manželů, aby zcela sobecky zachránil redukční hranici sobě a pár neúměrně vydelávajícím. Privezly poslouchani jeho mečů jsem si říkala, že by bylo jednodušší i spravedlivější dát všem jednu univerzální částku, když se nakonec kounete na grafy kolik lidí kolik bere, zjistíte, že 90% důchodců bere částky od 15 do 24 tisíc, takže skoro nivelizace.

  10. „…Naše nezávislá média už dávno neplní svojí funkci a až jednou budou smetena, bude se v tomto státě žít lépe… ale když už jejich funkci musíme přebírat my blogeři, tak to holt dneska zkusím…“

    Inu, jestli roli médií musí přebírat blogeři… nuže dobrá:
    Tvrzení – „Stát krachuje“,
    Základ pro tvrzení – „vono to tak vypadá“.
    Hlavní důkazní mečoun – „zpožděné vyřizování žádostí o důchod“
    Vedlejší poddůkazní okoun – „lokální nedostatek léků“
    Další zdroje – Tohle mi připadá asi nejdivnější… žádáte o anonymní poskytnutí dalších důkazů pro své tvrzení, takže… „spolehlivé anonymní zdroje budoucí“ … ?

    A teď mám pár dotazů… když už teda ta nezávislá média přebíráte:
    – Takhle nějak má vypadat henten nový seznam, idnes a aktuálně reflektující respekt? (Když teda tištěné noviny brzy budou leda tak v muzeu)
    – „Ověřování zdrojů“ bude nahrazeno „Vytvářením zdrojů“?
    – Média tedy nebudou nově „nezávislá“, ale „oficiálně stranická“?

    Pokud je to třikrát „ANO“, tak jsme zase o krok před nima! Voni se patlají s Der Stürmerem, a my už plánujeme Rudé právo! =)

    1. Takhle to dopadá, když se na základce nestihnou probrat věty tázací a jejich význam. Jinak by to totiž znamenalo katastrofální nedostatky v porozumění psanému textu…

    2. Pan Vidlák to netvrdí, ale říká, že příznaky tak vypadají. No, a pokud náš dluh roste tak, jak roste, je zde pravděpodobnost krachu nemalá. Samozřejmě, jisté to není, nemalý podíl může být v neschopnosti, ale to se uvidí.
      Konečně, jestli bude trend pokračovat (bude), tak k tomu krachu dříve nebo později dojít musí. Zvláště, když naši páníčci v EU a v USA nám ukazují směr.
      A mimochodem, taky jsem viděl pár krachujících firem, a příznaky jsou takové, jak píše pan Vidlák.

      1. Inu, souhlasím. Jak s Vámi, tak s Vidlákem. S názorem v textu nemám problém… ale já píšu o něčem jíném. Konkrétně, jestli takhle má vypadat práce médií (proto ta citace na začátku):

        „Naše nezávislá média už dávno neplní svojí funkci a až jednou budou smetena, bude se v tomto státě žít lépe… ale když už jejich funkci musíme přebírat my blogeři, tak to holt dneska zkusím…“

        Média mají předávat informace – primární účel.
        Informace v článku: „Stát krachuje.“
        Podkaldy: „… vypadá to tak. Hele, nechce někdo anonymně dodat důkazy, že mám pravdu?“
        Tohle není informace, ale názor. Tohle je Seznam. S jiným znaménkem. A neměl bych s tím problém… kdyby Vidlák nerejpal s tím „musíme holt přebrat funkci médií“.

        1. Copak chce Vidlák min. 40 Kč za osm listů, z nichž 4 jsou placená inzerce? A má celej ten krásnej aparát zahraničních i tuzemských dopisovatelů včetně placených přístupů k Reuters, ČTK apod? Až bude ve Vidlákově skleňák plnej techniky a v blogu bude hlavička třeba „Hlásná trouba dezolátů“ nebo „Tiskový orgán strany XY“ pak prosím…

          1. Předpokládám, že na plné skleňáky, hlavičky, techniku, techniky a alternativní korespondenty (což by mohla být celkem stranda – hledat vzdálené nejlepší z nejlevnějších) má sloužit ten institut venkova, ne?

  11. Že nejsou peníze.
    Neposílat 145 mld na Ukrajinu, neproplácet Ukrajincům dávky, nenakupovat vojenské harampadí. Neposílat na Ukrajinu léky.
    Zase za to může Putin.
    Jak prosté milý Watson.
    Ale my (Vy) na to máme (máte). Když my (vláda) něco chceme, tak Vy (normální plebs) to udělá. A zatím bez většího reptání. Mnohdy s nadšeným souhlasem.

    1. O tom vůbec nepochybuji. To jste mu snad ani nemusel připomínat. I přesto, že jste duševní velkán, popřemýšlet, co vede k přesunu majetku těch nejchudších k těm nejbohatším.

    2. To asi ne protože by to ti gauneři rozkradli jinak ale rozhodně by to tak nebilo do očí. Takže v tom máte pravdu i když to měla být ironie že? Jak nám pomohou ty tanky na Ukrajině, jak nám pomohou ty dávky Ukrajincům za nic? Těm statným mužům, těm ženám rovněž, kteří se tady ubytovali a nic nedělají, jen berou dávky a našim lidem, kteří na ně dělají, na ty Ukrajince převážně ze západu země, se všechno bere.
      Navíc tedy těch tanků v těch skladech asi už moc není, jde spíše o ty finanční prostředky které se na Ukrajinu a Ukrajincům cpou, na ty záruky za dluhy Ukrajiny a další a další.
      A ted jsem si všimla, že jsem krmila trola.

      1. mno, ono taky – co s těma tankama a ostatní výzbrojí včil, ocelárny a hutě aby se přeměnili zpětně na použitelný kov nemáme, fšecko se nahrazuje plasty, udržba je náročná a taky těch co těm strojům rozumějí ubýva. Prostor kde jsou uskladněny se s chutí chopí kdejaký developer…..njn a kdyby jó se objevila potřeba tak nám to “ odborníci“ vytisknou na 3,4,5 D tiskárnách.
        i když jsem dodnes nepochopila jak je to možné.. no ale píše se to.

      2. No ono je vtip i v tom, že za každý tank, dělo, pušku, obrněný transportér, letadlo nebo protiletadlovou raketu se pro naši armádu musí pořídit stejné množství (možná i větší) nových hraček které se koupí na dluh nejlépe u našeho spojence nejvěrnějšího, samozřejmě za násobně větší cenu.
        Takže tank, který nedodáme na UA má dva efekty:
        – nesnížíme ani nakrátko „bojeschopnost“ naší „armády“ (protože teď máme v kasárnách úplně prázdno a nové hračky zde nebudou hned teď okamžitě a střelhbitě), protože teď by stačilo jen aby Rusové, Poláci, Němci, Ukrajinci (škrtni, co se nehodí) při dobývání našeho území jen mávali plácačkami na mouchy
        – tank, který nedáme UAčkům nemusíme nový za draho kupovat
        a možná třetí efekt, že tank, který nedodáme, zkrátí tu pitomou válku a pochcípe méně UAček, Rusů a jiných národností, které se na tom podílejí (ano, i Čechů)

    3. Čím déle budeme posílat tomu zkorumpovanému zločineckému režimu tanky, tím déle nám on bude posílat hladové krky.

      1. Už tady psal Targus, na Rusku si dobyvatelé vždy vylámali zuby, Napoleon Hitler Osmani , divím se, že když je dnes vláda plná politologů a politologie je dle mého obor dějepisu, tak se divím, že to nevědí.

    4. Trolíku,
      kdo posílá zbraně do konfliktu, stává se jeho účastníkem.
      Vyjímkou je, souhlas RB OSN.
      Na účastníka konfliktu může také přiletět nějaká ta raketa a po skončené válce mu mohou být vyměřeny reparace.
      Tedy někdo spočítá, kolik naše zbraně zabily lidí a jaké hospodářské škody napáchaly.
      To pak zaplatíme.

      Reparace určují vítězové.
      Tedy pokud zvítězí Kolektivní Západ, zejména USA a Anglie, bude reparace platit Rusko, Bělorusko, Irán…
      Pokud zvítězí Rusko s Čínou, Indií, Iránem… budou reparace platit země Kolektivního Západu, zejména Polsko, Východní Evropa …

      O tom, kdo zvítězí by se dalo dlouze spekulovat.
      Nápovědou je jaké má kdo vlastní zdroje a kolik je schopen vyrábět zbraní a munce.

  12. Já bych měl jen skromný dotaz na Vidláka. Tu popravu jednotlivých členů vlády po jejím pádu si představujete jak? Jakože „vlci z lesa“, nějaký revoluční výbor, budou se hledat dobrovolníci, nebo vy sám? Protože na „metaforu“ to asi nenavlečete, když už… „Vláďa padla… „. Zatím co „kulkám“ jsem se upřímně zasmál, tento váš závěr mi přišel docela trapný a pod vaši úroveň.

      1. Re: JT a Halef

        Ještě používanější je spojení „mediální lynč“.
        Jinak osobně nevidím důvod, proč by nemohly vzniknout instituce, které byly dříve známy pod pojmem „lidový soud“.

        1. Ale vůbec ne. Naopak. Příkladmo Norimberský tribunál. Což byl fašistický? A to se nezabýval takovou podružností jako nepřípustnost retroaktivity. Právo je derivátem moci.
          Kromě toho, proč by měli právě „dezoláti“ když víme, že největší radikálové se rekrutují ze zklamaných přívrženců.

      2. Ehm… rekl bych, ze po soudu s Walterem Kraftem uz nikdo soudny takhle naivni nebude. Ve statnim zastupci se utvori dojem, ze vyzyvate k nasili, soudce provede Ctrl+Cizi / Ctrl + Vlastni a ejhle… rozsudek je na svete.

        Jmenem republiky…

      1. Tady je nekdo naivni, muzu si vas pohladit?

        Jak dlouho trvalo nez vylezl zpod kamenu Kalousek a zacal se z teple sesle vyjadrovat ke vsemu?

        1. Na to by neměl čas. Jen těch let, než by pochopil, na jakém fyzikálním principu šroub pracuje…A určitě by jej zdrtilo, kdyby mu prozradili, že jsou šrouby i levotočivé.

      2. No, mediální poprava stačí, ale i tepláky by se hodily. Kdyby tohle dělali v nějaké frmě, tak jdou do basy za zpronevěru.

      3. S tím bych s vámi, Danieli i souhlasil i když si spíš myslím, že tak úplně to pravda nebude. Konexe byly třeba vždy a všude. A protože jsou na vrcholu stranické pyramidy, jistě se pro ně, třeba někde v Bruseli či jinde v Evropě, opět nějaká ta funkcička najde. Užiteční všehoschopní idioti jsou také občas potřeba. Bohužel.
        Já jen abych měl jasno v tom, jestli je v programy PRO i nějaké ta revoluce s lucernama nebo stavěním ke zdi, nebo nějaké ozbrojené povstání a občanská válka. I když mám samozřejmě občas také sklon sáhnout po vidlích, nerad bych se něčeho takového dožil. I když samozřejmě to vyloučit nelze, podporovat bych to opravdu nemohl.
        P.S. stejně si myslím, že to bylo špatně a pod vaši úroveň. Tento druh umění bych ponechal Ládíkovi. Ten je v tom mistr.

  13. No, léky ani důchody včas možná nejsou z jednoho a toho samého důvodu – přišlo sem moc banderovců. Ti nebudou úplně v nejlepším zdravotním stavu, vedení té agendy pro výplaty různých dávek taky sebere dost kapacit sociálek apod. Kolik jich tu je? 800 000? To je v poměru k našemu počtu hodně. Nás je 10 000 000. Poláci nemají problém – ani s léky, ani s důchody. Jich je 38 000 000. A pohybuju, že poměrově pobrali 4x víc ukropů.

    Prostě to ten fialový blb zvrtal.

      1. Myslím, že stejné zadání, jako měli politici a vládci tohohle kocourkova už přes 100 let – někomu sebrat (ukrást) a někomu nasypat. 😀 Tu okradli šlechtu, tam statkáře, pak chudé, pak všechny, pak zase ty a opět tamty. Těžko říct, proč se každá strana a politik k tomuto státu chová jako dobytému území, které je potřeba vyrabovat. Že by proto, že poslední atentát byl na Rašína? akorát před těmi 100 lety (a nepočítám atentát na říšského protektora, protože ten spáchali členové komanda z Anglie ).

      2. Re: Halef

        Kdyby fialový soudruh mohl a uměl, po každém splněném úkolu ba ještě zapanáčkoval. Viděli jsme na vlastní bulvy, kterak pilně zapisoval domácí úkoly v Bruslogradu.

        1. Pro Targus (7:05)

          No jo, že jste to připomenul – to hujerovské poníženecké zapisování si úkolů malého mopslíka neschopného na belgického páníčka z bruseli alespoň zavrčet mě pálilo až do morku kostí.

  14. OT ze vcerejska:
    Vcera se tu trochu diskutoval rusky raketovy utok na zapadni Ukrajine (Ternopil), ktery media prezentovala jako „Putinovu pomstu“ ucastnikum Eurovize…
    I zaryte proukrajinsky anglicky Sun po case zaspekuloval, ze Ruskove asi trefili municak.
    Ukrajinci tvrdi, ze Rus trefil nejakou chemickou fabriku/sklad.

    Na netu je spousta videi, vybral jsem jedno, trochu z dalky, kde jsou oba vybuchy videt pekne neorezane.
    Vypada to jako male atomovky, trochu se divim, ze Ukrajinci to aspon nezkusili svest na Rusa, ze je uz bombarduji jadrem a svet (USA) by se do toho tedy mel vlozit.
    (5:50)
    https://youtu.be/9j8zxVYTPws?t=350

    Zaroven se na netu objevily zabery (asi) z te rozbombarodovane budovy, jak tam hromady suti a haraburdi hasi roboticke hasicske auto.
    Nikdy jsem to nevidel, je to jako mensi hasicska strikacka a ovlada to hasic z dalky tabletem.
    Okamzite mi naskocila otazka, to maji na vyrabovane Ukrajine takovehle masinky? Nebo to tam nekdo dodal zaroven s nejakymi temi wundervaffen?
    A optavdu se tam hasici boji vkrocit, nebo jenom predvadeji nove hracky?
    https://newsyou.info/en/2023/05/robot-magirus-wolf-r1-za-10-mln-grn-gasit-pozhezhi-pislya-obstriliv-zs-rf-video

    Je tu nejaky specialista na vybusniny schopny odhadnout, co to tam asi trefili?
    Vybuchy municaku v Kramatorsku a predtim, vypadaly jinak.

    1. Specialista nejsem, ale nás vždycky učili, že nukleární výbuch provází mimořádně intenzivní úvodní záblesk. Viděl jsem taky několik videí, žádný záblesk nebyl. Mmch, u druhého výbuchu je krásně vidět tlaková vlna. Já si myslím, že jaderný útok by byl snadno prokazatelný výrazně zvýšenou úrovní radiace. Což asi není, jinak by toho už byla plná média. Vypadá to, řekl bych, na sekundární výbuch uskladněné munice, příliš mnoho prskavek na příliš malém prostoru, příliš přesně zasaženo.
      Ovšem pokud tam byla zasažena munice s ochuzeným uranem, tak je to rozprášeno všude kolem a to by mohl být důvod, proč se tam hasiči neodvažují osobně vstoupit, jak píšete.

      1. Jo, a fotky shora jasně vyvracejí možnost, že by šlo o fabriku. Areál před výbuchem vypadá spíš jako sklad, a podle následků asi sklad munice, což je muničák.

        Čepiga s Myškinem jinam než do muničáků ani nechodí, to je jasná páka.

      2. To jsou výbuchy mraků aerosolu z TOS-1A Solncepjok. Termobarická hračka, co zabije vše živé v perimetru 300-400m a hmota imploduje „do sebe“, protože výbuch vysaje z prostoru veškerý vzduch.

        1. Myslel jsem, ze Solncepjok je na kratke vzdalenosti, maximalne nekolik kilometru.
          Tohle je na zapadni Ukrajine daleko od fronty , kde si Ukrajinci a zapadni poradci zjevne mysleli, ze je to v bezpeci.
          Te jsem to dal vyhledat a z Donecka do Ternopilu je to 900 kilometru.

        2. Žádné vysávání vzduchu se nekoná. To je novinářský blábol. Je to prostě účinná bomba. Detonace na rázové vlně aerosolu.

        3. Martin Koller to vysvětlil, jde o stejný účinek a princip jako v dobách kdy bouchaly mlýny.
          My jsme se to ještě učili, že ten prach mohl explodovat. U toho plamenometu, či co to je, bouchne aerosol a co je součást atmosféry a co my potřebujeme na okysličení?
          Kyslík, ten shoří ve vzduchu chybí.

      3. Jo a záblesk nukleárního výbuchu samotného, trvá jen pár desítek ns, současně s EMP. To, co postřehneme pak okem, jako oněch „tisíc sluncí“, to je už ionizovaný vzduch a ano, je to fakt palba.
        V přímé viditelnosti je to skoro nepostřehnutelné, ale pak začne svítit celý horizont a blízké okolí, právě tou ionizací z reakce.
        Prohlédněte si pár skutečných, nepřibarvených jaderných výbuchů. Ta přesvícená kamera, to je vždy jen na efekt, kvůli působivosti toho videa. Samotný jaderný výbuch je totiž, až na následnou tlakovou vlnu a hřib, opticky dost nezajímavý.
        Přišel jsem na to náhodou, při studiu účinků EMP různě silných kilotonáží a v různých výškách.
        Pokud by to bylo jádro, tak v té oblasti by nefungovalo vůbec nic – ani ta kamera, kterou to video natočili, zničilo by jí to elektroniku. Na takovou vzdálenost, jsou to indukované až stovky kV na metr, čehokoli elektricky vodivého, nebo polovodivého.

      4. Me prave zarazil ten „synchronizovany“ vybuch.
        Jinde to spis byla serie mensich explozi tesne po sobe a prskavky letaly do vysky jako pri ohnostroji.
        To si predstavuju, jako munici, rakety a delostrelecke granaty.
        Tohle jsou dva vybuchy chvili po sobe, oba tak silne, ze hrib je vysoky minimalne par set metru.
        Ale nemam poneti, jak rychle po sobe munice exploduje, kdyz je ulozena blizko sebe.

        1. Když je munice mnoho na malém prostoru, je to velmi rychlé, z hlediska lidského vnímání okamžité. Tyhle děje se odehrávají vysoce nadzvukovou rychlostí. To je taky důvod, proč za normálních okolností je munice po areálu skladu rozptýlena po malých množstvích a je-li to možné, dílčí komponenty se skladují odděleně. Tyto podmínky asi za daných okolností nemusely být splněny.
          A jakkoli nejsem odborník na výbušniny, odhaduji, že možná existuje munice, k zasažení muničního skladu (a k vyvolání sekundárního výbuchu) obzvlášť vhodná, ba dokonce k tomu účelu speciálně konstruovaná. Kdybych předem věděl, střílím na muničák, „nabil“ bych něčím právě takovým.

          Na to, jaká to byla šlupka, vlastně dvě, slyším nápadné mediální ticho…

        2. Re: Sakura, Halef, Teco…

          Ještě jste zapomněli na výšku centra výbuchu nad povrchem země a případné nasměrování exploze.
          Ano, sílu exploze lze směrovat.

          Odkazy si neprohlédnu, páč dřepím v autě, ale myslím si, že to, co je na nich vidět, je sekundární exploze.
          První exploze bývá v těchto případech často ukrytá pod proraženou střechou muničáku.

          Jo, a ten proslulý hřib vyrobíte i pomocí klasické trhaviny. Pochopitelně nikoli s takovými primárními efekty.

        3. Zpráv se vyrojilo mnoho, ze všech možných stran a také snímky toho potrefeného skladiště.
          https://t.me/rybar/47131 Vlevo před a vpravo po
          Sklad měl sloužit jako překladiště dodávek z Polska.
          Důležitá jsou data.
          Seizmografy výbuch zaznamenaly jako zemětřesení o síle 3,8.
          Zařízení sledující radioaktivního pozadí zaznamenaly v dané oblasti výbuchy skok a potom pozvolný nárůst hodnot. V okolních oblastech prý je vše OK.

  15. Zpozdena platba znamena prinos pro platce.
    Neco hodi uroky, par novych duchodcu se prvni platby taky nemusi dozit…

    Kdovi, co je pricina naplaceni socialky, ale urcite na tom ma velky podil agenda a platby Ukrajincum.

  16. A za pár měsíců ještě na úřady práce dorazí možná desítky tisíc 15-tiletých, pro které zapomněli vytvořit místa na středních školách a učilištích. Nějak si nevšimli, že se jich před 15 lety narodilo cca o dvacet nebo třicet procent více, než bývalo zvykem.
    Těm sice přímo úřady nic platit nebudou, ale zdravotní pojištění by za ně snad platit měli a kolem toho je také nějaká administrativa.

    1. Stát bude platit nejen zdravotní pojištění ale pro nezaměstnané také veškeré sociální dávky, a že jich je. Rodiče pronajmou pokoj a hned bude příspěvek na bydlení a doplatek na bydlení. Proplácení energií a vodného a stočného, dále proplácení úklidu společných prostor. Má také nárok 1x měsíčně na taxi, dále 2x ročně mimořádnou dávku do výše 2x 60K , 1x ročně pořízení bílé techniky do domácnosti, mimořádku na nákup postele, peřin a povlečení, …, příspěvek na mobil či net, pokud prohlásí, že jej potřebuje pro hledání zaměstnání
      A samozřejmě životní minimum pro sebe. Jistě si vyřídí kartičku do potravinové banky, …

      1. Jake taxi 1x mesicne???
        A pokud nekdo dostane veldle mesicnich davek mimoradne 60k 2x za rok, tak by byl debil, kdyby si hledal oficialni praci.
        A ty prispevky na mobil a net zni jako sci fi.
        Nedivim se, ze je treba okrast duchodce.

  17. Prachy jsou v… V době, kdy se v Československu začala prodávat první auta a mohl si je dovolit jen opravdu málokdo, vzniklo v lednu 1920 v Horních Počernicích 1. Českomoravské úvěrové družstvo – ČUD.
    Jeho zakladateli byli americký podnikatel českého původu Joe Skrivanek a bratři Josef a Václav Buřilovi, legionáři, které potkal na lodi z Vladivostoku do Evropy. Přesvědčil je o svém geniálním plánu na založení leasingové společnosti specializované na nákup aut. Něco, co ve Státech fungovalo běžně, ale v Československu šlo o převratnou novinku.
    Po dvou letech fungování mělo úvěrové družstvo čtyři desítky členů, vklady přes 1,5 milionu korun a rezervní fond ve výši 396 808,97 koruny. „Nové auto míti budu, peníze mi dají v ČUDu,“ zvala další zájemce reklama v tisku.
    Většina členů kampeličky se ale svého vysněného auta nedočkala. Skrivanek totiž rezervní fond sbalil, svou leasingovou společnost vytuneloval a odjel zpět do Spojených států, kam se ho následně vydal hledat Václav Buřil a obrátil se na místní policii. Ta sice Skrivanka dopadla, ale Buřila označila za spolupachatele, a oba tak v roce 1923 dostali trest patnáct let vězení. Měsíc po vynesení rozsudku spáchal Josef Buřil, který zůstal v Praze, sebevraždu.
    Peníze zájemců o auta prostě zmizely v ČUDu a nikdy je už neviděli. Na tu dobu, kdy se podnikatelé kvůli dluhům i stříleli, to byla taková lumpárna, že to navždy zlidovělo 😀

    1. To by mě nenapadlo, že tento výraz je odvozen od takové levárny. No jsem chytřejší a dám si bacha na ČUD, ale zároveň si dám bacha i na svini Stanjuru. Ten lotr mě okradl už vícekrát a já pořád nevím jak tomu zabránit, furt mi ta svině šahá do kapsy.

      1. Nomen omen.
        „Čudo“ je slovensky div, zázrak. ČUD a čoud k sobě mají lexikálně velmi blízko. Zakladatelé družstva podvědomě do jeho názvu vtělili své skutečné úmysly.
        Soudobou paralelou toho skvěle zvoleného názvu je cloud, cloudové služby: data v cloudu = data v čoudu.

            1. … zrovna včera sem se prohraboval ve svých fleškách (mám jich celkem 14 = heč) a zjistil sem, že i když je mám, tak TO co sem potřeboval, vlastně nemám. Takže z toho, co ste napsal usuzuju, že mám doma 14 x CLOUD.

              Zejtra tedy pudu a koupím si další CLOUD, sem zvědavej, co mi prodaj.

    2. No tak kampeličky byly přece první mordechujcké filiálky banksterských hajzlů. Měnili, šustili a kooperovali až je banky zařízly. A gdo má ty banky, no přece mimozemťané z galaktické federace. aji ty ráje, bankocetLOVÉ lázně a finanční sauny po všelijakých ostrovech, to je lahůdka.

  18. Důchodcům chodí prachy načas. Čeká se na výpočet. Proč to trvá tak dlouho, netuším. Momentálně se čekačka na výpočet výše důchodu pohybuje okolo 6 měsíců. Na nemocenskou dávku jsem čekal o pět týdnů déle.

    Můj osobní názor – o prachy kupodivu nejde. Státní zaměstnanci toho mají plnou řiť, takže prostě dělají jak jen nejpomaleji to jde.
    Např. náš stavební úřad přibral další babu a odpovídá na dopisy za 90 dnů s poznámkou v písemné odpovědi, že nestíhá.
    Krajský úřad, co by nadřízený orgán to má jednoduše u zádele.

    1. Já už čekám 4,5 měsíce na výměr. Před 2 týdny se mi podařilo po 51 pokusech hovořit telefonicky na České správě sociálního zabezpečení s lidskou bytostí. Sespsali jsme urgenci a paní mě ubezpečila, že do konce června úřad vše vyřídí. Žádost o starobní důchod jsem podával kolem 9. ledna. Dluží mi prachy za březen, duben a asi i za květen. Začínám být nervózní, neb mi dochází hotovost…

      1. Re: ciki

        Jak jsem psal, počítejte asi půl roku.
        Prachy na přežití s poukazem na hmotnou nouzi by měl vám poskytnout pracák.

        Jinak úplně v pohodě můžete podat trestní oznámení na nečinnost ministerstva, to dáte bez právní pomoci.
        Možná by se pak i probudili.
        Já jsem si zažádal o výpočet bez výplaty, abych mohl pracovat až do doby přiznání.

    2. A vezměte si, že stavební úřady jsou pod obcemi. Babiš to chtěl změnit, ale 5-koalice to zatrhla. Vezměte si, že obec nemá zájem na dobrém výkonu státní správy. Obec raději najme méně lidí, aby zbylo více na příplatky. Těch málo lidí to pak nestíhá. A to není jen stavební úřad, ale i jiné oblasti státní správy pod obcemi. Ono by se dalo ušetřit a racionalizovat, a na důležité agendy dát doatatek lidí. Ale obce to mají prostě u zadku. Krajské úřady nic nezkontrolují (a taky je tompod samosprávou mimochodem, ale už je to určitě volnější).

      1. Bože to jsou nesmysly. Podívejte se pořádně do stavebního zákona na nutné profesní požadavky na úředníka stavebního úřadu – středo nebo vysokoškolské vzdělání stavebního směru + praxe. Tedy stavební průmyslovka nebo fakulta A pak se podívejte na to , kolik absolventů a jakých oborů končí každý rok studia. Kulturními antropology, sociology a politology se můžou dláždit chodníky, absolventů technických oborů je jako šafránu. Stavaři prostě nejsou a když, tak raději za 3 násobný plat nastoupí ke stavební firmě. To co chtěl Babiš (spíše však lobby stavebních developerů) by naprosto zkolabovalo, stát neměl lidi, neměl archivy, neměl kanceláře, neměl techniku…nakonec by na stejných židlích u stejných počítačů zůstali stejní úředníci, jen by je nezaměstnávaly obce, ale stát. Hezký den.

        1. Vždycky jsem byl pro státem placené školství. Teď jsem toho názoru, že by se to mělo týkat jenom užitečných oborů, tz. technických, přírodovědných, učitelů, lékařů a dost.
          I v tomto případě by měla být podmínka, že absolvent nebude třeba 20 let emigrovat (nebo zaplatí alikvotní část), že bude uzavírat smlouvy s pojišťovnami v případě lékařů a podobně.

            1. V maji placene skolstvi, a pujcky se nafoukly to priserne castky, tak loni Biden umaznul (zaplatil z dani vsech) 70 miliard usd.
              Tolik k tomu „placenemu“…

              Zaslouzi si to ale trochu rozebrat:
              Ti kteri vystudovali „normalni“ obor, tak skolne samozrejne uz splatili, tem se nic tedy neumazlo.
              Zbyvaji tedy…
              Dale pak na skolne tem, kteri se s diplomem neuplatnili, prispeli i ti, kteri na skolu nesli a sli hned do prace, nebo i ti, kteri zadnou pujcu nemeli a platili si studia ze sveho, nebo meli stipendium…

              Shrnuto to znamena, ze studenti technickych oboru, lekari a pravnici (aspon jejich vetsina) si studia zaplatili.
              A vsichni dohromady zaplatili studia tem, kteri se neuplatnili. Rekneme sudentum humanitarnich oboru, genderu a tak dale.

              V Cechach vsichni plati studia vsech oboru.

              Je na vas, ktere reseni je pro vas mensi zlo.

    3. Držme se nějakých odhadů, v pravděpodobných řádech.
      Řekněme tedy, že ročně odchází do důchodu v ČR 150 tisíc lidí, cca. Kolik činí přiznávaných jiných sociálních dávek netuším – řekněme 200 tisíc (?).
      Řekněme dále, že sociálce přibyla práce s nějakými cca 200 tisíci (?) Ukrajinci, práce ne úplně standarní, tudíž asi složitější.
      To je nárůst agendy přiznávání důchodů/dávek skoro o 100 %, tudíž množství obtížně zvladatelné standardním výkonem.
      Možná to je jeden z těch zakopaných psů, může jich být i více a tudíž kombinace těch zdechlin.
      O.K. ???

      1. Sociálka je socanskej vynález na držení lidí pod krkem. Lidem okradeným na půdě, rozpočtu a nesmějíc kváknout do rozhodování se lehko vládne, potažmo setbou daní na fšechno. Kolik žije eště v této zemi našinců, dle rodných listů? Odečtěte od statistiky.

      2. Re: Godot

        Výpočet výše starobáku na adekvátním kompu vybaveném adekvátním softem nezabere soudružce víc, než 5 minut i s tiskem a odesláním.
        SOuška zkontroluje roční výdělky, které obdržela z okresní správy (cca 40čísel za 40 let práce zoufalce – pardon – důchodce), komp za ni spočte koeficienty a prožene to výpočtem procent. Do uvažovaných 5 minut ještě vpašuje kafe a cigáro.

        1. Nemůže být část problému v připravované penzijní „reformě“? Že by se výpočet prováděl podle upraveného vzorce?

        2. Teoreticky máte právo na ledacos, ale prakticky se toho domůže jen málokdo a to aby si na to ještě vzal dovolenou.

          Jenže to právo je tak složité a rozsáhlé a vy vůbec nemusíte vědět, na co máte právo a nikdo vám s ničím neporadi, takže strávíte dovolenou studiem různých zákonů a vyhlášek, aby vám baba na úřadě řekla, že to tak neni, že oni mají své předpisy. Mám zkušenost, že baba na mě chtěla něco, co v zákoně vůbec není a tvrdila, že se to musí.někdo to nemá tak jednoduché. Jsou náhradní doby, něco se překrývá, někdo byl v zahraničí , ty výdělky tam nejsou, někdo dělal u hasičů nebo ozbrojených složek, někdo si platí Sam nebo zpětně doplácí je to složité a kompem to asi nejde viz muj příklad, že kalkulacka na portále vám vyhodí jiný výsledek, než vypoctou pak v Praze i když mají stejné údaje.

    4. Nevím, jak je to včil, ale dřív se dělalo rok před důchodem tzv. předstihové řízení, , tzn. že po čase přišel výpis stavu toho co mají za data. pokud něco chybělo, měl ještě byl ještě čas sehnat si materiál o odpracované době a příjmu. Taky každá firma měla za povinnost zápočtové listy, na které se každý rok zapisoval příjem , po skončení pracovního poměru jim tam odeslat. A ty se pečlivě skladovaly. Měli tam velké sklady. V devadesátkách, když po Klauzově privatizaci se spousta firem rušila tam měli opravdu nával, ale ani tenkrát to netrvalo tak dlouho. Ale pamatuji, že na mnohých skládkách byly tyhlety evidenčáky na některých skládkách nalezeny a byl z toho docela rambajs. Oni ti noví páni prdlajs věděli a proto to tak asi dopadá. Jak ta dopadne až a zda se bude dělat inventůra v státní ekonomice je ve hvězdách.
      Jo a v krajských městech taky každá firma musela evidovat přesun pracovníku od všech ať státních, nebo soukromých, takže se tam dalo lehce dohledat, i z první republiky , kde kdo pracoval od kd y do kdy. Co zavedli klauzisti ví bůh. Pravda je že systém přebrali od 1.republiky a pečlivě, protože byl dobrý a spolehlivý , jej dodržovali. V čaSECH KDY SE NIC NEMUSÍ A VŠECKO MŮŽE, na místech jsou ťululu- rychlokvašky – těžko se čemu divit.

      1. Kovidoví mrtví je nadpočetná skupina (proti normální úmrtnosti), sestávající převážně z mrtvých důchodců. Tam stát „ušetřil“ a šetří stále, protože bez kovidu by tato skupina dožívala dodnes. Čili stát rozpočítává měšec s důchody pro méně důchodců, než před kovidem. Měl by mít tedy více peněz, ne méně. Nevím, proč by tohle mělo být mimo mísu. Prachy důchodců jdou na válku proti Rusku.

  19. Proboha, přátelé, nebuďte tak odporně přízemní!
    Pořád „Prachy, prachy, prachy!“ Co takhle demokracie? A svoboda?
    Kvůli tomu se stojí za to uskrovnit, ne?
    A přece byste nezáviděli těm, kteří jsou na tom trochu lépe!

    1. Re Sk:

      Holota nemá takový nadhled jako vy, když hřadujete na žulovém sloupku vstupní branky před svou skromnou šestnáctipokojovou vilkou…

  20. Momentálně je prý inflace už jenom 12%, to je paráda. A za 3 měsíce bude 9,9. To už se vyplatí i spořit v bance. Vláda třímá otěže pevně v rukách.

    1. Nemuzeme a nechceme tu smlouvu zadarmo..Kdyz.
      Ta smlouva primo krici , aby se zpenezila..
      Musi se ale myslet positivne/ and think big/..Tedy zadny troskareni v milionech..
      Veci tyhle musi jit mimo vladu , vsecko by ukradli..

  21. Ikdyž kovanda , který se odvolává na mezinárodní hodnocení , tvrdí, ze veřejné finance nejsou v takovém rozvalu, já, denně bombardována dopady inflace , věřím, ze se již podařilo českou ekonomiku přivést zugrunt.
    Jako správná občanka jsem ochotna si utáhnout opasek, pokud budu mít jistotu, ze ty prachy vlada vynaloží ke zlepšení ekonomické situace a stabilizaci. Bohužel jsem si prakticky jistá, ze tomu tak nebude.
    Odpovědně je někde rozhází a prošustrujou.
    Cely tenhle ozdravny balíček je nejspíš kvůli tomuto:
    https://echo24.cz/a/Hti8D/zpravy-domaci-bvp-vozidla-cv90-nejvetsi-zakazka-bae-systems-cernochova-ministerstvo-obrany-armada-svedsko

    Opravdu mě nebetyčně … štve, ze se chovají jak padišáhové, všechno v utajení, támhle něco poslat, tady nakoupit, něco podepsat a pak jen oznámit, ze hotovo, ty to, idiote český, můžeš zaplatit .

    1. Jako správná občanka si samozřejmě nemusíte opasek utahovat. Od toho tu máme ty, které jsme si tak nadšeně zvolili. Jsou tu od toho, aby Vám takový servis poskytli.

    2. Gdyž vám vypnou élektrickej proud a nedovezou žrádlo do korporátu, ste mrtvá do 30 dnů. Co vy na to?
      Demosgráca, huráááá, volby, daně, exekuce, soc, zdrav výpalné a mediální gryndy, prostě ráj na zemi, kua.

  22. Existuje u “ příspěvku na bydlení“ strop ? Mám na mysli výši státem vyplácené dávky.
    Víte to někdo ?
    Jestli není zakopaný buldog v tomhle (v celkovém nárůstu této dávky, v jejím agregátu).

    1. Příspěvky na bydlení je výmysl socanskokorporátní mafie. Každej „našinec“má mít podíl na půdě, podíl na rozpočtu a podíl na rozhodování. No, gdo je našinec, že?

  23. Viděli jste tu tiskovku po tripartitě? Stanjura vůbec nevypadal vystrašeně, spíš vyzývavě ukazoval na Středulu. Zřejmě si jsou zatraceně jistí v kramflecích. Jinak pokud je pravdou co se píše v článku je to bordel nad bordely a ukazuje, že systém je veskrze nefunkční. Kde je ta slibovaná zjednodušená komunikace a agenda v podání pirátů?

    1. Většina lidí jim to fakt žere, jako že teď se uskromníme a budeme řešit dluhy, které jsme si jako společnost vyrobili atd. Člověk se fakt diví, jak ke možné, že ještě tolik lidí..

  24. Zkusenost se sluzbou MPSV z bezprostredniho okoli.
    Ztrata zamestnani ke konci lonskeho roku, v lednu prisla posledni vyplata. Podpora v nezamestnanosti prisla az nekdy koncem brezna (za oba predchozi mesice soucasne).

    Pro nekoho zijiciho tzv. z ruky do huby a zcela bez podpory rodiny by takova situace mohla byt docela problem.

    1. Jako v USA?
      Nevím, možná mohou. Ale zanedlouho bude kilo chleba stát třeba 240,- Kč – inflace, kterou už tak máme druhou největší v EU, jak tvrdí zlé jazyky. Nakonec to bude jako kdysi Německu. Vyoplácet se bude denně, protože do druhého dne peníze budou znehodnoceny inflací. No a pakl jak tvrdí zlé jazyky (nejen z přítomnosti) zbývá už jenom ta válka.

      1. Zlato nedevalvuje tak strašně – musely by se se odněkud objevit spousty zlata, aby jeho hodnota poklesla. Kdesi jsem četl, že kdyby se sebraly všechny zásoby zlata jako platidla, technického kovu (kontakty atd.), vytvořilo by docela slušnou krychli o hraně cca 20 -30 metrů. Zdá se to moc, ale kdyby se to rozprostřelo po celém povrchu Země, byl by pozlacen velmi tenkou vrstvou 33,4 mg/m2.
        Ale to jsou odhady…

        1. “ Josefův pfennig “ znáte ? /pro neználky – pfennig v Západním Německu byl něco jako náš halíř, samozřejmě že 1 pf byl ve směnném kurzu několik našich halířů/

          To když Josef utíkal se svou ženou Miriam a adoptivním synem Jehošuou do Egypta, tak stihl ještě uložit jeden pf, na roční 5 % úrok.
          Víte kolik zlata by si mohl koupit dnes, po cca 2000 letech ? Kdyby to tam nechal ležet na těch 5 % ?
          Několik desítek, snad i stovek koulí ryzího zlata o velikosti naší Zeměkoule…

          1. Jak říká pan Werich: „Čtěte bibli tam to všechno je“. I smysl úroku!
            Deuteronomium 23
            20. Svému bratru nebudeš půjčovat na úrok, na žádný úrok ani za stříbro ani za pokrm ani za cokoli, co se půjčuje na úrok.
            21. Cizinci můžeš půjčovat na úrok, ale svému bratru na úrok půjčovat nesmíš, aby ti Hospodin, tvůj Bůh, požehnal ve všem, k čemu přiložíš svou ruku na zemi, kterou jdeš obsadit.

        2. Kocour: Při jen velmi mírně rostoucím množství zlata by množství výrobků a služeb rostlo mnohem rychleji a nastala by ekonomika založený na deflaci. Těžko si představit takovou ekonomiku. Jak by fungovaly úvěry. Někteří ekonomové to považují za zhoubné, ale jiní chválí zlatý standard v USA z období od roku 1865 do založení FEDu roku 1913, kdy byl velký rozvoj ekonomiky a společnosti.

          1. Rozvoj imperialistické, „demosgrátické“ ekonomiky spočívá v jediném, draho prodat a levno vyrobit (ukrást). Což je samo o sobě imperiální a gdo nechtěl dostal přes čuňu, viz 200 let válek usa slušných a poctivých imperialistických demosgráců. Každej vemeno z ryby, gdyž se opře o demosgrátické kázání, začne, že i v emerice sou slušní lidi. Na ja, máme z nich howno, jen ten imperializmus z nich kape. Celá evropa před nima leží na zádech a roztahuje nohy. A místní ocásek pojebaných zaprodanců vrtí ocáskem. Tak je to.
            Toto změnit, to by se muselo začít myslet od základu, Co sou potřeby!
            Ǎle blboň s důchodem už nemyslí, jen píše svý bonmoty na internet páč mu režim dovolil koupit si internetové připojení, což se stalo nedílnou součástí místní pojebané kultury.

    2. Samozřejmě, že ne.

      Respektive můžou, ale přesně o to ty peníze ztratí na hodnotě, takže nula od nuly pojde.

      Starej Řím takhle snižoval množství zlata ve svých mincích a dosáhl jen toho, že jima pak občané platili daně.

      Nedá se nic dělat, je potřeba omezit vydání.

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *